Instalace D4

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 19.4.1985 21:33:54

Ahoj,

mam problem s instalaci Delphi 4. Ihned po odklikani vsech nastaveni a
spusteni samotne instalace - presunu a rozpakovavani souboru z CD - mi
instalator nahlasi error-113. Pise mi, ze na CD nejsou soubory, ktere tam
ale ve skutecnosti jsou a instalace je ihned ukoncena. Protom CD neni vadne,
zkousel jsem normalne otevirat inkriminovane soubory a vse OK. Zkousel jsem
instalovat z pevneho disku, na ruzne pevne disky (mam dva), zkousel jsem
menit pismena jednotek, typ instalace - a nic.
Nevi nekdo, v cem je problem?
A neexistuje zpusob, jak nainstalovat Delphi4 bez instalatoru?

Velikost souboru

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 20.4.1985 20:08:54

Ahoj,

asi pul roku pracuji s Delphi 2, se kterou jsem velmi spokojeny. Nyni jsem
si poridil verzi 4 a jsem zklamany
z jedne veci: kdyz na zkousku zkopmiluji program s nekolika komponentami
(button, checkbox,
combobox), ma vysledny program pod D2 asi 166 kB, pod Delphi4 NEUVERITELNYCH
293 kB. To je 127 kB narust. Chapal bych narust velikosti exe pri prechodu
na jiny system (16bit-32bit), ale zde mi to prijde opravdu prehnane. Co za
takovy narust velikosti od aplikace noveho dostavam, abych presvedcil
uzivatele, ze novy program je skoro jednou tak velky?
Mate jiny nazor, nebo vite o nejake chybe z me strany pri kompilaci?

Lukas Vana

Chyba pri deleni nulou

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 20.4.1985 20:18:48

Vodnansky David: V nasi firme se presne tato chyba objevovala pri pokusech
provozovat 16bit aplikace psane ve FoxPro na pocitacich PII 400 MHz. Neslo
to odstranit, programy se musely prekompilovat pod VFP(32 bit). Nazory
nasich odborniku byly, ze se jedna o problem rychlych procesoru PII s 16bit
kodem starych aplikaci - slo totiz o to, ze programy padaly jak ve W 3.11,
tak W95. Nekoupily jste s NTckama i nove PC? Navrhuji vyhodit nove pocitace
a poridit si 486ky :-))) Ale vazne - pokud jste v nouzi a skutecne jde o
problem s PC (vy spis myslite ze s NT kontra 16bit), zkuste docasne
PRETAKTOVAT pocitace niz. Nam stacilo udelat z 400 MHZ 300 MHz a do opravy
softwaru jsme mohli pracovat.

Lukas Vana

StretchBlt

[*] David Hauerland <dava(zv)afx(tec)cz> - 9.2.1995 21:32:46

Ja si myslim, ze by to mohlo byt zpusobeno nedostatkem pameti v tiskarne.
Zkus si ten obrazek (tu zvetsenou verzi) vytisknout z nejakeho grafickeho
programu, jestli to pujde.
David

> Tento problem jsem mel i ja kdysi kdyz jsem chtel zvetsovat obrazek
> pomoci StretchBlt na normalni Canvas. Ma to jeden prosty duvod - nestaci
> pamet na ten obrazek. Pouzij roztazeni jen toho detailu, ktery
> potrebujes.

Jako CO nestaci? Misto na disku?
Potrebuju, abych si mohl nastavit opravdu kazdy pixel
a porad jeste doufam, ze to jde.
Tom

Jak se v Dlephi posilaji SMS (Paegas)

[*] Dan Rejchrt <rejchrt(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.6.1995 11:06:57

Email: +420603xxxxxx(zv)sms.paegas(tec)cz je standardni pri koupy jakehokoliv
telefonu Paegas. Nikde se nic neregistruje ani se za nic neplati.
Email: vase.jmeno(zv)sms.paegas(tec)cz se aktivuje na strance www.paegas(tec)cz funguje
vsak pouze pro telefony Paegas s klasikym pausalem, ne pro Twist !

Balda

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tonda Kmoch <t.kmoch(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. �ervna 1999 10:57
P�edm�t: Re: Jak se v Dlephi posilaji SMS (Paegas)>Prosim Vas,
> nejspise je muj dotaz "MIRNE" offtopic, ale vy budete odpoved zajiste
>znat. Ten email: +420603xxxxx(zv)sms.paegas(tec)cz se musi nekde zalozit, nebo je
>zalozen automaticky a pripraven na pouzivani? A dale, kdyz jsou ty email.
>adresy, napr.: pepa.novak(zv)sms.pageas(tec)cz plati se neco za prijem zpravy?
>
>diky
>// =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= \\
>+----------------------------------
>\\ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= //
>(for czech recipients only:
> Prijimam cestinu v kodove strance ISO-8859-2)

Ceske trideni

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 11.6.1995 12:42:14

Co takhle zkusit Quicksort? priklad je na to standartne v Delphi, adresar
"\Demos\Threads\", jinak to jde taky nejak takhle:

const
max = 1000;

procedure Vymena(var a, b: integer);
var
c: integer;
begin
c := a; a := b; b := c;
end;

procedure QuickSort(var Pole: array of integer; min, max: integer);
var
mi, ma, st: integer;
begin
mi := min;
ma := max;
st := Pole[(mi + ma) div 2];
repeat
while Pole[mi] < st do inc(mi);
while Pole[ma] > st do dec(ma);
if mi <= ma then
begin
Vymena(Pole[mi], Pole[ma]);
inc(mi);
dec(ma);
end;
until mi > ma;
if ma > min then QuickSort(Pole, min, ma);
if mi < max then QuickSort(Pole, mi, max);
end;
Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Konference <konference(zv)ecommerce(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 15. �ervna 1999 11:21
P�edm�t: Ceske trideni

> Nazdar vsichni,
>
> potreboval bych poradit s jednou veci. Mam v pameti ulozene nejaka data v
dynamickem datovem zasobniku (linearni seznam... nebo nevim jak se tomu
spravne rika). Vsechno je OK, ale potreboval bych tyto zaznamy tridit podle
ceske abecedy, tj. g h ch i j ... atd. Napsal jsem si sice na to nejake
funkce, ale jsou nehorazne pomale. Tridim to totiz pomoci bubblesortu, coz
neni nejlepsi. Polozek, ktere tridim mohu mit maximalne 1000.

> Diky Ales.

TMemo.Lines do promene

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 14.6.1995 09:00:38

SaveToFile jsem pouzit nemohl, protze ten typ byl mnohem rozsahlejsi,
obsahoval spoustu jinych typu record a jenom tahle promena obsahujici 1000
znaku se tamy vyskytla 1020x a tolik souboru se mi vytvaret nechtelo.
Tohleto:

tMemoImage = array[0..1000] of char;

jsem naposled pouzil v Pascalu, pravda, sice tam tech znaku bylo 65000, od
te doby co se na mem disku vyskytuji Windows, se mi ten program nepodarilo
zkompilovat. A pak mi pride rychlejsi 4 zapisy do stringu, nez 1000 do
charu.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 21. �ervna 1999 15:18
P�edm�t: Re: TMemo.Lines do promene

> To me napada: napr. kdyz bych chtel do jednoho souboru zapisovat vice
obsahu
> tMemo. Pak Ti je SaveToFile() na dve veci.
>
> Bye, pf

TMemo.Lines do promene

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 14.6.1995 13:19:42

Uz jsem to vyresil. Ja to potreboval do takove, ktera by se dala ulozit do typoveho souboru, ale aby mohla obsahovat vice nez 255 znaku (asi 1000). Udelal jsem si tedy typ TString4x ktery obsahuje libovolne zvoleny pocet string retezcu po 255 znacich, coz pri poctu 4 znamena 1020 znaku, ale hlavni je, ze to ma pevny pocet znaku, takze to lze ukladat do typoveho souboru!!!

Zde jsou ty funkce:

KolikStringu = 3; // pocet znaku, ktere se tam maji vejit deleny 255, + 255

TString4x = array[0..KolikStringu] of string[255];

function Stringy4NaAnsi(Stringy4: TString4x) : AnsiString;
Result := '';
for i := 0 to High(TString4x) do
Result := Result + Stringy4[i];
end;

function AnsiNaStringy4(Ansi: AnsiString) : TString4x;
for i := 0 to High(TString4x) do
Result[i] := '';
i := 0;
if Length(Ansi) <= 255 then
Result[0] := Ansi
else
while (i <= High(TString4x)) and (Length(Ansi) - 255 * i > 0) do
begin
if Length(Ansi) - 255 * i >= 255 then
Result[i] := Copy(Ansi, 255 * i + 1, 255)
else
Result[i] := Copy(Ansi, 255 * i + 1, Length(Ansi) - 255 * i);
Inc(i);

s: TString4x;

begin
s := AnsiNaStringy4(Memo1.Lines.Text);
Memo1.Lines.Text := AnsiNaStringy4(s);
Od: Petr Voborn�k
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 17. �ervna 1997 9:04
P�edm�t: TMemo.Lines do promene

Nevite nekdo jak ulozit obsah (properties Lines) komponenty TMemo do jedne promene. Teda spis jakeho typu by mela byt ta promena a jak to do ni pak ulozit, aby to slo zase nahrat zpatky do Mema.

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Pracovni plocha

[*] Michal ��ek���J֫Ŭ?��e���n� - 24.2.1996 20:33:29

Mam zajimavy problem. Pri spusteni nekterych programu se mi
srovnaji ikony na plose. Chtel jsem proto napsat program ktery by
mi ulozil rozmisteni zastupcu na plose. Bohuzel jsem nikde nenasel
ani zminku o tomto problemu. :-(

Problem : Tusi nekdo kde jsou ulozeny informace o rozmisteni
techto ikon ( zastupcu ) na pracovni plose ????

Za pripadne odpovedi predem diky.

Michal Cizek
Starxax(zv)molly.vabo(tec)cz

Jak se v Dlephi posilaji SMS

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 22.5.1996 09:44:16

Delam takovy programek, co by me upozornoval na ruzne udalosti poslilanim SMS zpravy na mobil. Problem je v tom, ze nevim, jak posilat SMS pod Delphi. Jestli nakod vite jakym prikazem nebo jakou metodou bych to mohl udelat, tak mi prosim napiste.

Diky

Pitr - Petr Vobornik - MIKMIK company - vobornik(zv)ssakhk(tec)cz

Existence adresare

[*] Petr Hartman <medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 1.7.1996 17:49:56

Ahoj,
zkus se podivat na funkce SetCurrentDir, CreateDir, RemoveDir v unite SysUtils a na funkci DirectoryExists a ForceDirectories v unite FileCtrl.

S pozdravem
Petr Hartman

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. b�ezna 1999 17:17
P�edm�t: Existence adresare

Mam problem. Nevim jak kontrolovat existenci adresare. Neco jako je FileExists.
Potrebuji kdyz nejaky adresar neni vytvoren tak ho zalozit(nebo naopak).
Nevite na to nejakou API funkci?
Take bych potreboval vytvareni adresare a mazani. To jse da ale obejit pres "MD" a "RD".

jak zaokrouhlovat?

[*] MJsoft <MJsoft(zv)rkc(tec)czn(tec)cz> - 8.7.1996 19:57:22

Delphi Zdar
----------------

Videl bych to jednoduseji nezli kolega prede mnou.

function RoundUp(Value: extended;Order: integer): extended;
var Koef:real;
I:integer;
begin
Koef:=1;
if Order>=0 then
for I:=1 to Order do
koef:=Koef*10
else
for I:=Order+1 to 0 do
koef:=Koef/10;

Result:=Round(Value*Koef)/Koef;
//zde lze pou��t Round pro p�irozen� zaokrouhlen�
// Trunc pro useknut�
// Int pro zaokrouhlen� dolu
end;

Douf�m, ze ti to k necemu bude. MJ soft - Jelen Jindrich ml.

----------
> Odes�latel: Miloslav Skacel <skacel(zv)kjsoft(tec)cz>
> Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> P�edm�t: jak zaokrouhlovat?
> Datum: 8. �ervence 1998 14:02
>
> Ahoj,
>
> chtel bych se zeptat jak udelat, zdanlive jednoduche, zaokrouhlovani
> 'nahoru'
> na zadany pocet mist. Funkce by mohla mit hlavicku:
>
> function RoundUp(Value: extended;Order: integer): extended;
>
> Jde mi o to, jak se vyporadat s nepresnosti vyjadreni realnych cisel.
> [...]

CD ROM?

[*] Richo <richo3(zv)frdsa.utc.sk> - 02.12.1996 12:24:01

> Mam nasledujici problem: potreboval bych zjistit nazev disku, ktery
> je prirazen mechanice CD ROM ve WIN95. Je to vzdy prvni pismeno po
> vsech pevnych }i vymennych) discich a jejich partitions a na kazdem
> pocitadle to muze byt jine.

Ono nemusi to byt ani tak prve pisemeno po tych diskoch, user v W95 ma
moznost si tonastavit (napr. ja pouzivam pre CD pis. X: aj ked mam len 3
disky ( c: d: e:))
Mala by na to existovat nejaka API fnc, ale aka...?

Richard Vdovjak
mailto: richo(zv)frru.utcru.sk
http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ UIN: 3283282

datab�ze bez BDE

[*] Ing. Richard Vdovjak <richo3(zv)frdsa.utc.sk> - 02.12.1996 14:13:33

> Potreboval bych nejake jednoduche freevare komponenty, ktere by
> pristupovali k paradoxovskym nebo jinym tabulkam bez BDE abych mohl
> distribuovat jednoduchou databazi bez nutnosti instalovat BDE. Jde mi o

Skus: http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/
svojho casu som tam nieco podobne myslim videl. Maju tam aj
vyhladavaci engine, takze ak to tam je, najst by to nemal byt problem.

Richard Vdovjak
mailto: richo(zv)frru.utcru.sk
http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ UIN: 3283282

kontrola textu II.

[*] Standa Kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz> - 2.1.1997 04:41:17

> [...]
> / dobra
> / chybna
>

> tak ze by z toho po kompozici mohlo vylezt neco takoveho:
>
> porovnavany text
> * radek
> / dobry
> / spatny
> * posloupnost znaku
> / dobra
> / chybna
> klasifikace chyby
>
> To je skoro vse. Zbytek by se schoval do podminek iteraci a selekci, ktere
> musi zajistit synchronizaci na spravny radek/posloupnost textu po chybe.

Fakticky ti dekuji, ale je tu maly problem. Ja jsem student bankovni
akademie, Delphi vidim pres vikend a vubec nevim, co je to IMHO nebo
separator. V C jsem takdy jeste neprogramoval, i kdyz je pry syntaxove
podobne Javascriptu. O GNU jsem slysel, ale nic vic.
Nicmene, co kdyz ten radek preskocim? Nebo prohodim pismena mn=nm atd.

seriove cislo diskety

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 2.1.1997 23:37:20

Nevite nekdo, jak se da zjistit seriove cislo diskety v Delphi I nebo v Pascalu?

GetVolumeInformation v D1 nefunguje?

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 3.1.1997 06:42:23

Jeden dobry clovek mi poslal fci na zjisteni serioveho cisla diskety. Ale v mojem D1 na tuto fci vubec nereaguje, nenasel jsem ho ani v napovede. Opravdu tam neni, nebo ja mam spatnou instalaci?

K cemu mi jsou dll?

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 3.1.1997 07:11:10

Poradte prosim amaterovi. K cemu mi jsou dll knihovny?

K cemu jsou mi dll II.

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 3.1.1997 13:54:03

Aha, je to neco jako kaskadove styly v html. A ty fce si zapisu normalne v Delphi a prikazem nebo normalne Save As ulozim jako Dll? Jsou uz nejake fce v dll knihovnach napsane? Myslim jako dema, systemove prikazy atd.

In Topic

[*] Maros Klaco <klaco(zv)mtf.stuba.sk> - 06.2.1997 10:57:52

Dalibor Honus wrote:

> Panove prave se mi narodila dcera..
>
> Je to Katka.
>
> Jsem stastny.
>
> cau
>
> Dalibor.

Gratulujem a prajem jej vsetko naj.
Maros

Lom(unknown chars)tko v MaskEdit

[*] Pavel Bares <Atoll(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 17.2.1997 10:52:32

VLADO KEDER wrote:

> Nepoznam konkretny pripad, kde to chces pouzit. Podla mna bud zmen
> oddelovac datumu napr. na bodku, alebo skus nahradit '/' ASCII kodom napr.
> takto :
>
> string:=string+#47; alebo string:=string+chr(47);
>
> Cau Vlado

Dekuji za snahu o radu

Problem je asi takovy:

uzivatel zadava cislo ve formatu napr. 0001/98, kde pocet cislic je vzdy
stejny.
Ja poterbuju, aby nemohl zadat nic krome cislice a aby se mu v MaskEditu
zobrazovalo /.
Pokud vsak zadam do prop. Mask v MaskEditu tvar 9999\/99 ('\' znamena ze
nasledujici znak se bere natvrdo jako znak)
v mask editu se objevi '----.--' proto, ze '/' je brano jako oddelovac datumu
i v pripade ze je za \ (bude to asi chyba v Delphi).
Menit oddelovac datum jsem zkousel, ale nadela to peknou paseku.
Zatim to resim tak, ze misto '9999\/99' zadam '9999c99'. Potom ale musi vzdy
uzivatel to lomitko napsat a to neni ono.

Pavel Bares

Aplikace bez TForm

[*] Radek Saturka <radeks(zv)usa(tec)net> - 20.2.1997 20:37:32

> Vyzkousel jsem ho a mas sice pravdu, ale je zde porad ten problem, ze po
> spusteni zabira v pameti vice nez 1,5 MB. Bylo by do nej potreba vlozit ty dva
> radky, ktere uvolni z pameti zbytecne DLL knihovny tykajici se OLE. Zkusil jsem
> to a funguje - v pameti zabira jen 68kB.
> Ale jak uz tady taky bylo receno, pri vyhazovani tech dvou DLL knihoven si
> musim byt opravdu jisty, ze je nekde nepouzivam, aby nedoslo ke kolapsu.

Je to omezeno pouze na me - tj. ze ja nebudu pouzivat zadne funkce
OLE32, nebo na cely system, tj. vsechny ostatni aplikace? Jeste
jednou byly tyto knihovny v pameti jen pro muj proces, nebo i pro
ostatni procesy/programy?

Radek Saturka

FilterOptions

[*] Pavel Bares <Atoll(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 23.2.1997 08:01:39

Jiri Szopa wrote:

> Za jakych presne podminek funguje FilterOptions - foNoPartialCompare ?
> foCaseInSensitive mi funguje spolehlive. Castecne porovnani - foNoPartialCompare
> bohuzel ne.
> Ing. Jiri Szopa
> tel.: +420 659 713393
> fax.: +420 659 713392
> email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Jestli neni treba problem v tom, ze za casti vyrazu zapominas *.
Pokd chces napriklad vsechny slova zacinajici na 'Pa' tak zadas 'Pa*'.

Pavel Bares
Atoll s.r.o.

Kopirovani do rxMemoryTable

[*] Pavel Bares <Atoll(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 24.2.1997 14:02:20

Nevite nekdo jak prenest zaznamy z Table do rxMemoryTable vcetne poli,
ktere jsou pocitane, nebo lockup a nejsou tedy fyzicky v databazi.
BatchMove prenese jenom ty, ktere jsou fyzicky v databazi. Potrebuju,
aby to bylo rychle i v siti.

dekuji

Pavel Bares

priorita

[*] Ing. Kuch�r J�n <kuchar(zv)tuke.sk> - 24.2.1997 16:38:17

Nazdar !
Chcem sa opytat ci sa da pomocou Delphi nastavit priorita vytvoreneho programu,
jedna sa o to, aby moj vytvoreny program vyuzival tolko pamate kolko potrebuje a
v pripade, ze je spusteno viacej aplikacii, aby boli spomalene oni a nie moj program.
Diky

odkial hodnoty

[*] Ing. Kuch�r J�n <kuchar(zv)tuke.sk> - 26.2.1997 10:24:13

Caute !
Mam jeden problem, tak pokial viete pomozte. Musim napisat program pre audio vezu,
jedna sa o analyser (sequencer, graficky equalyser - vyberte si nazov ). V programovani
multimedii som absolutny zaciatocnik a neviem kde, alebo odkial mam brat hodnoty pre graficky vystup. Ked ste sa niekto s dacim takym stretli, dajte mi vediet.
Diky

Spusteni windows

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 13.3.1997 14:41:22

Mam dva dotazy. Nevite nekdo jak zaridit aby W95 nabehly hned po
restartu aniz bych musel zadavat heslo a uzivatele a nebo jak spustit
prezentacni aplikaci ve W95 hned po restartu abych se nemusel
prihlasovat.
A druhy dotaz jestli se da z druhe aplikace zjistit jestli jina aplikace
nejak nekorektne zhavarovala s hlaskou poruseni obecne ochrany nebo
jinou chybou. Chtel bych po zjisteni ze tohle nejaka aplikace udelala
automaticky restartovat windows.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Delete directory

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.3.1997 13:54:49

mam takovy primitivni dotaz ale nikde to nemuzu v helpu najit.
Potreboval bych vymazat adresar se vsemi soubory v nem a se vsemi jeho
podadresari. Jde to nejak jednoduse.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Delete directory

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.3.1997 15:27:11

> mam takovy primitivni dotaz ale nikde to nemuzu v helpu najit.
> Potreboval bych vymazat adresar se vsemi soubory v nem a se vsemi jeho
> [...]

Editace matematick�ch vzorc�

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 25.3.1997 10:06:06

Nevite nekdo cirou nahodou o nejakych komponentach pro editaci a
zobrazovani matematick�ch vzorc�. Freeware, shareware nebo i
profesionalni komponenty za plnou cenu ?

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Chybove hlasky

[*] Libor Pel�nek <real-jp(zv)login(tec)cz> - 25.3.1997 15:48:39

Pokouseli jste se nekdo "prerazit" standartni chybove hlasky ?

Napr. "xxx is not a valid date" textem "xxx neni platne datum" apod.
Ja jsem se o to pokousel a vzdy mi to vyhodilo nejakej General
protection.

Libor

informace o verzi

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.4.1997 10:54:51

Nevite nekdo jak precist z jakehokoliv souboru (pokud to obsahuje)
informace o verzi???

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

prkotina s komponentou TEDIT

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.4.1997 14:55:27

Edit1.SetFocus;

Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> Caute,
> mam celkom maly problem. Vec sa ma nasledovne. V nejakom programe
> stlacim
> komponentu TBUTTON a potrebujem, aby sa mi kurzor umiestnil do mnou
> urcenej
> komponenty TEDIT. Ako to urobit pri starte programu to viem ( vo
> vlastnostiach
> komponenty nastavim TabOrder=0), ale ako to urobit pocas behu programu
> to uz
> neviem.
> ����������������������������������������������������������������������

TTable nebo TQuery

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.4.1997 10:57:38

Mam jeden takovy zakladni dotaz ohledne databaze. Delal jsem nejake
aplikace pro ORACLE a tam jsem vsude pouzival TQuery, protoze jsem
potreboval zadavat specialni SQL scripty. Ted delam takovou celkem
jednoduchou aplikaci v Paradoxu a nevim jestli pouzivat TTable nebo
TQuery. Nevite nekdo jak jsou tyto komponenty udelany uvnitr a co je v
takovem pripade lepsi pouzivat ?????

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Zaloha paradox databaze

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 14.4.1997 14:03:03

Ahoj,
potreboval bych zalohovat, exportovat a importovat paradoxovskou
databazi. Nevite nekdo o nejake utilite nebo komponente. Nectel bych s
tou databazi pri backupovani pracovat jen jako se samostatnymi soubory,
ale s databazi jako celkem (pokud mozno i se zabalenim a vytvorenim
aliasu).

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

TUpdateSQL 2

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 15.4.1997 14:16:33

Asi jsme si nerozumneli.
1. Vloz TQuery a pripoj na data (alias + SQL vyraz)
2 Nastav TQuery.CachedUpdates = true
3 Vloz TUpdateSQL
4. V TQuery.UpdateObject vyber UpdateSQL1 tim dojde ke spojeni
5. Dvojklikem na objekt TUpdateSQL vstoupis do editoru
6. Zadej Get table fields.
7. V pravem okne vybiras pole ktera bude mozne pozdeji modifikovat
napr. v pripojenem gridu.
8. V levem okne jsou polozky podle nichz se vybiraji vety pro modifikaci
a mazani. Zde musi byt vybrany pouze polozky, ktere jsou jednoznacne
a nikdy nesmeji byt duplicitni. Takove polozky by mely byt zalozeny
jako primarni klic tabulky.

Nezapomen ze musis po Post jeste provest applyupdates a commitupdates!
Bez toho commit bude nasledujici update hlasit chybu.
Na misto techto 3 prikazu je vsak vyhodnejsi pouzivat ExecSQL(UpdateKind:
TUpdateKind);
viz help k TUpdateSQL

Jaro

> [...]
>
>------------------
>Mozno su moje otazky trosku viac zmatene. Som len zaciatocnik.
>Mozno napovie kod procedurky (blok TRY ... je tam, len aby to
neotravovalo).
>Pouzivam Delphi 3, Tabulka "adresar.db" je uplne jednoducha.
>Klucom je field "ID" (required), ziadne MEMO.
>
>procedure TForm1.SQLDelete;
> UpdateSQL1.SQL[UkDelete].Text:='delete from adresar where ID>99';
> UpdateSQL1.ExecSql(UkDelete);
>
>Toto je bez Table a tym aj bez UpdateObject. Ono to funguje. No az na
>to 'Update failed'. Alebo je to skutocne chyba v Delphi ?

Jakou databazi ucit na stredni skole?

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 15.4.1997 14:25:06

S tim naprosto souhlasim. Jde prave o to, aby se to pomaloucku zmenilo.
Vim ze nektere stredni skoly v nekterych odbornych predmetech presahuji
odbornosti nekterych vysokych skol.
Mozna ze i Pardubicka prumyslovka bude tento pripad.

> [...]
>
>Martin Kubecka
>
>P.S. Poslednich 8.5 roku jsem stravil na CVUT FEL ;-) a tak mluvim o tom
>co jsem
>potkal. Samozrejme s mladsimi studenty jsem se moc nepotkaval, ale pri
>vyslechnuti
>nekolika "odbornych" rozhovoru pri ceste autobusem na Strahov jsem
>leckdy vystupoval
>znacne roztresen ;-)))
>
>Panu Ing. Pliskovi skutecne drzim palce a jsem rad ze se najdou i lide,
>kteri nejedou
>podle svych zabehnutych osnov nehlede na aktualnost informaci...

Pristup do pameti

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 15.4.1997 15:16:29

Podle mne Char(Addr(adresa)^)

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Studeny [SMTP:studeny(zv)olympo(tec)cz]
> Odesl�no: 15. dubna 1998 8:55
> Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Pristup do pameti
>

> Nazdar Delfici
>
> Mam tu jeden problem. Nevim jak pristupovat k pameti
> obdobne jako tomu bylo u Object Vision viz. "Char" =
> Chr(Mem(Seg(I):Ofs(J)). Poradite mi nekdo ?
> Existuje neco obdobneho v Delphi jako funkce "Mem".

> Petr Studeny
> OLYMPO controls Ltd. e-mail: studeny(zv)olympo(tec)cz
> Havrankova 33, 619 00 Brno phone: +421-05-43216101-11

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 15.4.1997 23:17:01

Zdravim.
Asi vam uniknul puvodni dotaz tohoto prispevku. Od vyberu vhodne databaze
pro predmet informatiky na stredni odbornne skole jsme se dostali k
problematice
vyuky ceskeho jazyka. Nepletl bych vsechny predmety dohromady a predpokladal
bych,
ze kdo zvladnul prijimaci zkousky na vyberovou stredni skolu o ktere tady
byla rec,
pak asi neco z jazyka ceskeho umi.
Nenavrhoval jsem studium programovani pro vsechny stredoskolaky a
vysokoskolaky!
Resili jsme zde konkretni pripad konkretni skoly pro predmet, kde se vyucuje
programovani Delphi. Doporucuji precist si prispevky zpetne.
Neslucujte rozsah a narocnost informatiky vysokych, strednich a zakladnich
skol.
--------
..... dokud studenti nezvadnou psani na klavesnici (to v
pravni rade) a dokud nezvladnou nejaky textovy editor a praci se
systemem obecne (to hned v druhe rade).
----------
Tyto znalosti jiz zvlada muj syn, kteremu je 12 let. Naucil se tomu na
zdejsi zakladni skole.
Nedovedu si predstavit, ze by stejne znalosti mely byt dostatecne napr. pro
absolventa
stredni nebo vysoke skoly s technickym zamerenim.
Mozna vam uniklo, ze nase skolstvi prece jenom zaznamenalo v tomto oboru
urcity pokrok
a ze studenti prichazejici na vyssi skoly vami uvadene znalosti jiz maji.
----------
..... dekuji Bohu, ze jsem se naucil programovat az v praci
-----------
Nevim co mate proti studiu na skolach.
Ze by bylo lepsi skoly zrusit a vsechno se naucit az v pr�ci?
Proc by se lide nemeli zivit take tim co se nauci ve skole?
Co Cech to samouk, ze? Mame v tom prece skvelou tradici.
----------
.... s programovanim se v praxi setka jen par "vyvolenych/blaznu"
----------
Tak proc taky nezrusit treba dejepis, vzdyt historikem se stane
take jen par "vyvolenych/blaznu". Na co nam je chemie a dalsi predmety.
Alchymistou nebo jadernym fyzikem se stane rovnez jen par vyvolenych.

Tento zpusob mysleni je mi hodne vzdaleny.
Ja nedekuji Bohu za to, co jsem se na skolach nenaucil.
Toho je mi naopak spise lito.

Pojdme se radeji bavit zase o tech databazich!

Jaro.
=====================================?iso-8859-1?B?imtl+O1rIEphcm wrote:

> Na skolach je potreba ucit to, s cim se studenti setkaji az skolu
> opusti. [...]
> client - server. Je v podstate jedno jestli budete ucit zaky
> pouzivat databazovy server MS SQL, SYBAZE, ORACLE, INTERBAZE nebo
> nejaky jiny. V kazdem pripade je naucite zakladum moderni
> technologie client-server, naucite je pouzivat SQL jazyk. Kdo se
> nauci pouzivat tyto techniky na libovolnem databazovem serveru, ten
> pak vzdy hrave zvladne prechod na jiny server. [... atd. atp.]

No nevim, skoly nemam a dekuji Bohu, ze jsem se naucil programovat az
v praci (jinak kdo vi, jestli bych se dnes zivil programovanim), ale
ty navrhujes studium programovani pro lidi, kteri by se tim meli
zivit. A je otazka (jak jsi sam ostatne nastinil), kolik je u nas
lidi, kteri se v tom pohybuji profesionalne nekolik let, kteri tohle
vsechno zvladaji. Ja osobne bych velice vrele varoval pred vyukou
programovani, dokud studenti nezvadnou psani na klavesnici (to v
pravni rade) a dokud nezvladnou nejaky textovy editor a praci se
systemem obecne (to hned v druhe rade). Povazuji za ostudne, kdyz
nekdo pise (treba i sem) a vubec nevi, jak se pise interpunkce, kde
se pouzivaji mezery a kde ne a podobne. Preklep od neznalosti lze
snadno rozpoznat. Nechci zde mentorovat, ale i programator musi obcas
napsat nejakou dokumentaci a tam je to pak hanba. Protoze s
programovanim se v praxi setka jen par "vyvolenych/blaznu"
(nehodici se skrtnete), kdezto s klavesnici a editorem prevazna
vetsina.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Pristup do pameti

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.4.1997 08:18:00

To ti davam za pravdu ale o tom dotaz nebyl. Taky vim ze co je v teto
chvili na urcite konkretni adrese tam uz za chvili nemusi byt a
osetrovat primy pristup do pameti a ne pres handle musi byt asi pekna
pakarna.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ing. Jahoda Jaroslav [SMTP:Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz]
> Odesl�no: 15. dubna 1998 22:02
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: RE: Pristup do pameti
>
> Tohle je sice pravda, ale v dnesni dobe si nedokazu predstavit WIN32
> aplikaci, ktera by pouzivala konstrukci Addr($12324354)^ k pristupu do
> nejake casti pameti jako tomu bylo v dobach DOS/Windows 3.11. Pokud
> vim,
> tak pristup k systemovym promennym nebo k biosu se takto neziskam.

VersionInfo

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 16.4.1997 13:18:05

Na DSP je komponenta i se zdrojakem
<http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/ftp/d10free/sverinfo.zip>

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
> Odesl�no: 16. dubna 1998 12:38
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: VersionInfo
>
> Ahoj,
>
> vi nekdo, jak v programu vycucat VersionInfo z toho sameho
> programu, ktere je tam dano kompilatorem Delphi 3, coz se
> nastavuje v Options / Version ?

> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
> === Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Zmena aliasu

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 28.4.1997 16:10:20

Podivej se primo na BDE funkce. Jinak ja pouzivam freeware AliasManager,
ktery si muzes stahnout napriklad na Toorry's Delphi page.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: ja [SMTP:jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk]
> Odesl�no: 28. dubna 1998 9:31
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Zmena aliasu
>
> Dobry den prajem!
>
> Jedna otazocka:
> Ako je mozne menit ALIAS za behu programu? Pouzivam DELPHI3 C/S.

> [...]

Scroll RichEdit

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 19.5.1997 12:04:00

Chtel bych scrollovat po radcich a po strankach v dokumentu v TRichEdit
vlastnimi tlacitky a ne Scrollbarem v Trichedit a nejak se k tomu nemuzu
dopracovat. Poradi mi nekdo?

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Resource a TAnimate

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 21.5.1997 12:58:21

Nevite nekdo jak se pracuje v TAnimate s AVIckama, ktere jsou v
resourcech a jak avicko do resourcu dostat (jake ma oznaceni sekce)

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Resource a TAnimate

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 24.5.1997 16:02:16

To je celkem jasne tak jsem si myslel ze to ma chodit a uz mi to chodi.
Ale problem je v tom ze v TAnimate je asi chyba a kdyz chci tahat avicka
treba z DLL a napisu
MyHandle:=LoadLibrary('MyLibrary.dll');
MyAnimate.ResHandle:=MyHandle;
MyAnimate.ResName:='MyAVI';
........ atd.
tak to vyhodi chybu pri zadavani handlu nelze otevrit AVI a to i presto
ze MyAnimate.CommonAVI mam nastaveno predem na aviNone (nehlede na to ze
podle helpu se pri nastavovani ResHandle ma prehodit CommonAVI na
aviNone samo)
jestlize napisu to samo ale tak ze
MyAnimate.ResHandle:=MyHandle;
..... atd.
tak pak to chodim v poradku.
nemate s tim nekdo zkusenosti ?????
S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> {
> '52 49 46 46 60 B6 00 00 41 56 49 20 4C 49 53 54'
> '00 01 00 00 68 64 72 6C 61 76 69 68 38 00 00 00'
> '85 45 01 00 10 56 00 00 00 00 00 00 10 08 00 00'
> '18 00 00 00 00 00 00 00 01 00 00 00 2C 07 00 00'
> '48 00 00 00 33 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00'
> '00 00 00 00 00 00 00 00 4C 49 53 54 B4 00 00 00'
> '73 74 72 6C 73 74 72 68 38 00 00 00 76 69 64 73'
> '00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00'
> atd.
> }
>
> Hexa data predstavuji prosty obsah souboru .AVI tak,

TDBMemo jen pro cteni

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 24.5.1997 16:06:32

Nevite nekdo jak zabranit tomu aby kdyz chci pouzit v databazove
aplikaci TDBMemo jen pro zobrazovani textoveho blobu a ne pro editaci
aby mi tam neblikal kurzor kdyz je TDBMemo focusovano.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Matematicke vyrazy

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 27.5.1997 16:11:51

Myslim ze jsem se tady na to uz nekdy davnej ptal, ale ted uz to
skutecne potrebuju a tak znova.
Potreboval bych zobrazovat matematicke vzorce ( zlomky, odmocniny,
indexy, mocniny, ... atd. atd. ). Nevite nekdo o nejakych komponentach (
za plnou cenu, shareware, freeware, zkratka cokoliv ) S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

TMemo.Lines do promene

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 17.6.1997 09:04:39

[...]

KEYS

[*] Jakub Klos <jakub(zv)gema(tec)cz> - 21.6.1997 15:29:45

Hej, Lidi.
Pomozte, mel bych problem. Chci zachytit klavesy v mem programu, ale
vcetne TAB, ARROWS etc. Problem je, ze pokud zmacknu tyto klavesy,
posune se focus na dalsi componentu a keydown procedure se nevygenetuje.
Zkousel jsem KEYPREVIEW, ale jestli to je v tom to nevim, me to
nechodilo stejne. Odpovezte prosim.
Jakub.

E-mail: jakub(zv)gema(tec)cz | Jakub Klos
Tel. : +420-2-8551975 | U Pentlovky 464
Fax. : +420-2-6881464 | 181 00 Praha 8, Czech Republic

KEYS

[*] Michal Krause <mkrause(zv)terminal(tec)cz> - 21.6.1997 19:57:20

Jakub Klos wrote:

> [...]
> E-mail: jakub(zv)gema(tec)cz | Jakub Klos
> Tel. : +420-2-8551975 | U Pentlovky 464
> Fax. : +420-2-6881464 | 181 00 Praha 8, Czech Republic

1. Zkus API funkci SetWindowsHookEx - je to docela slusne popsany v
helpu. Odchytava to
message. Pokud pouzijes jako prvni parametr WH_KEYBOARD, bude to chytat
jenom klavesove message.
Tvoje funkce, ktera bude message chytat musi mit directivu stdcall.
Nejake problemky byly
s chytanim klaves jako Alt+Tab, Ctrl+Esc apod. Touhle metodou muzes
chytat i klavesy stisknute
v jinych aplikacich.

2. Pokud Ti jde pouze o chytani klaves ve tve vlastni aplikaci, staci
dat
Application.OnMessage := WinMsg;
kde WinMsg je deklarovana jako procedure WinMsg(var Msg : TMsg; var
Handled : Boolean);
a v jejim tele napises
if Msg.message = WM_KEYDOWN (nebo WM_KEYUP) then
if Msg.message = virtual_code_tvoji_klavesy then udelej_neco;
Podivej se do helpu na WM_KEYDOWN, tam je popsany jak zjistis Shifty a
Alty apod.

Cau
Mike

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
---====> M I C H A L K R A U S E <===---

KEYS

[*] Jakub Klos <jakub(zv)gema(tec)cz> - 22.6.1997 12:54:35

Diky Michale,
zni to dobre, snad to pujde. Mimochodem, nevis, jak udelat pristup na
urcite misto v pameti v delphach? Myslim treba bios nebo low memory
(0:$400)? Windows si to chrani a driver pro tohle se mi zda delat celkem
slozite (stejne jsem v zivote zadny jeste nedelal). Prosim odepis. Diky
Jakub.

Michal Krause wrote:

> [...]

E-mail: jakub(zv)gema(tec)cz | Jakub Klos
Tel. : +420-2-8551975 | U Pentlovky 464
Fax. : +420-2-6881464 | 181 00 Praha 8, Czech Republic

[*] Michal Krause <mkrause(zv)terminal(tec)cz> - 22.6.1997 18:22:47

V tomhle Ti nepomuzu, nikdy jsem to neresil, ale obavam se, ze to bude
asi orisek. Snad tady nekdo bude vedet.

Jakub Klos wrote:

> [...]

to, co muzeme mit." Moritz von Schwindt
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Pruhledny form

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 23.6.1997 10:18:09

Uz nekolikrat se tady v konferenci o tom vedla debata a konkretne ja
jsem na to odpovidal ze svych zkusenosti.
Tak teda znova a souhrne to co ja o tom vim.

a) jedina moznost korektene pruhledneho okna a to i pri pohybu a zmene
pozadi je pouziti funkci
kombinaci funkci prace s regiony ( CreateRectRgn, CreateEllipseRgn,
CombineRgn, ..... ) a nasledne pouziti vytvoreneho
regionu v okne SetWindowRgn.
Nevyhoda je v tom ze do tak pruhledneho okna nemuzes kreslit, protoze
tam kde je pruhledne
uz to neni vlastne okno ale plne funkcni pozadi za oknem.
Vyhoda je v tom ze muzes vytvorit nestandartni okno, treba kruhove se
ctvercovymi derami uprostred.

b)dalsi moznost je osetrit prekreslovani okna.
Nevyhoda je v tom ze jsem neprisel na to jak zjistit ze se zmenilo
pozadi. Pri vytvoreni okna se pri takovem osetreni
objevi v okne pozadi a okno se tak jevi jako pruhledne, ale pak pri
jakekoliv manipulaci s pozadim zustava puvodni pozadi
Vyhoda je v tom ze do takoveho okna muzes kreslit. Takto osetrit
prekreslovani jde nekolika zpusoby:

1.Nejjednodussi zpusob
V OnCreate formulare nastavit Brush.Style:=bsClear

2.zpusob
prekryt metodu TForm.CreateParams(var Params: TCreateParams) a nastavit
okno jako pruhledne.
begin
inherited CreateParams(Params);
with Params do ExStyle := ExStyle or WS_EX_TRANSPARENT;
end;

3.zpusob nejmene korektni
Zakazat v reakci na message wm_erasebkgnd prekresleni pozadi
procedure TForm.WMEraseBkGnd;
begin
Msg.Result := 0;
end;

Bohuzel jak jsem jiz rekl tohle vsechno neresi refresh pozadi a
prekryvani okna jinymi okny.
Pokud nekdo prijde na to jak to vyresit znovu opakuji DEJTE VEDET.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> chtel bych napsat jednu zvracenost, ale netusim vubec, jestli to
> pujde.
> Potreboval bych, aby si okno me aplikace bylo schopno zjistit, co je
> vykreslene pod nim a udelat pruhledny form. Jako kdybyste polozili
> tabulku skla na obrazovku a psali na ni fixem.
>
> Pruhledna aplikace bez ramecku, na ktere by bylo umisteno par
> komponent
> a ja do toho mohl kreslit. Pokud se zmeni obsah toho, co je pod oknem
> (napriklad bezici AVI z uplne jine aplikace :-) je potreba to
> refreshovat. Najde se nejaky machr, ktery by vedel jak na to? Diky.

dll knihovny

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 23.6.1997 17:30:33

Uplne nejjednodussi vysvetleni je ze ve zdrojaku projektu
(MyProject.dpr) je v hlavicce misto program napsano library:

library Project1;

uses
SysUtils,
Classes;

Jinak novou knihovnu zacnes tak ze v menu klepnes na "File" pak v
podmenu na "New" a uz se dostanes do dialogu ve kterem vyberes "DLL" S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ondrej Valentik [SMTP:valeon(zv)svatava.guh(tec)cz]
> Odesl�no: 23. �ervna 1998 12:50
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: dll knihovny
>
> Ahoj lidi!
>
> V Delphi toho moc neumim, a proto bych potreboval velmi poradit, jak
> udelat dll knihovnu (z napovedy jsem toho moc nezjistil).
>
> Diky

Obrazky a QuickReport

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 24.6.1997 11:04:39

Nevite nekdo jak tisknout v quickreportu formulare obrazky ve kvalitnim
rozliseni. Jestlize tisknu primo na Canvas tiskarny tak muzu dosahnout
velice kvalitnich obrazku.
Kdyz ale tisknu obrazek v dokumentu quickreportu tak to samozrejme
tiskne obrazek stejny jako na n�vrhov�m formulari a tim padem ve velice
mizernem rozliseni.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Bitmapy v Menu

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 24.6.1997 18:43:11

Ahoj,

Nevite nekdo jak udelat abych mel v menu bitmapy ? Asi tak jako Internet
Explorer v menu Favorites ???

Zkousel sem funkce SetMenuItemBitmaps a ModifyMenu ale bezvysledne ? musi
se jeste nekde povolit aby se ty bitmapy zobrazovaly ??? Diky
McLEI
----
From: Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz>
To: Delphi (main PCS forum) <Delphi(zv)eko.pcs(tec)cz>
Date: 24. �ervna 1997 18:30
Subject: Re: Casio

>Doporucuji mailto:laska(zv)satoya(tec)cz. Delali jsme komunikaci s diari Casio.
Na
>nasem WEBu je i annonce.

>Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext
systems
>mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech
republic
>http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-02-57216290,352

Bitmapy v Menu

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 24.6.1997 20:00:44

> [...]
>Zkousel sem funkce SetMenuItemBitmaps a ModifyMenu ale bezvysledne ? musi
>se jeste nekde povolit aby se ty bitmapy zobrazovaly ???

Velice se omlouvam za predchozi zmrsenej mail :--(

Ale k tem menu : SetMenuItemBitmaps sem uz rozchodil ale spis bych
potreboval aby fungovalo OwnerDraw - Kdyz pres funkci ModifyMenu nastavim
aby se pouzivalo OwnerDraw tak se mi vubec neposila ta zprava wm_DrawItem a
jeste ta druha. Nevim cim to je - ale ani do Application.OnMessage
neprijde. Nevite co s tim ? Diky
McLEI

Bitmapy v Menu

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)netlab.sk> - 24.6.1997 21:41:39

Michal Leinweber wrote:

> [...]
>
> Zkousel sem funkce SetMenuItemBitmaps a ModifyMenu ale bezvysledne ? musi
> se jeste nekde povolit aby se ty bitmapy zobrazovaly ???

Skus komponentu CoolMenus (Delphi Super Page), alebo to vyries tak, ze
si spravis vlastne menu napr. Panel s ToolBarmi (nejako to skus
zkombinovat)

Ozaj, nevie niekto, ako nastavit pre TLabel font, ktory je nastaveny ako
font pre menu vo W95 ???

Acces do Paradoxu

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 25.6.1997 14:53:29

Nevite proc mi Borland datova pumpa mrsi cestinu pri exportu Accessovske
tabulky do Paradoxovske tabulky at zkousim language drivery horem dolem
jak chci???

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Delphi 3 - TPop

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 25.6.1997 13:10:27

Ahoj vsichni, nevite, prosim, jak zaridit, aby bezici POP3 klient napsany v
Delphi 3 pomoci komponenty TPop upgradoval pocet zprav v mailboxu?
Nabizi se funkce RefreshMessageCount, ale ta mi nic neudela. Vraci porad
stejny pocet zprav jako pri prvnim spojeni. Nevite jak na to?

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-02-57216290,352939

Delphi 3 - TPOP 2

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 25.6.1997 15:09:53

Ahoj, tak updatovani zprav jsem vyresil, ale nejak mi nejde rozumne ty
zpravy mazat ze serveru. Vite, prosim, nekdo, jaky je postup mazani? Nejak
nejsem schopen to spravne zasynchronizovat.
Diky za kazdy podnet.

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-02-57216290,352939

D3 > D1

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.6.1997 09:06:36

Jee pokud mas zdrojaky. Jinak zkompilovane unity nejsou kompatibilni !!!

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> P�edm�t: D3 > D1
>

> Ahoj vsichni!
>
> Potreboval bych vedet, jestli nejdeou prevest objekty z D3 (pripadne

Delphi a prace s registrem

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.6.1997 09:13:19

Nejlepsi je si ztahnout nejakou nevizualni komponentu z nejakeho archivu
freeware komponent a prace s registry je pak naprosto jednoducha a
nemusis se starat o nejake vytvareni a ruseni objektu TRegistry vse je
zapouzdreno a ty pak jen zadavas co kam chces zapsat, co chces kde
zrusit a cochces kde precist. Ja uz se z primym pristupem k registrum
prilis nezdrzuju.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Kmoch [SMTP:kmoch(zv)sitkhaso(tec)cz]
> Odesl�no: 25. �ervna 1998 19:23
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Delphi a prace s registrem
>
> Potreboval bych programove zmenit hodnoty v registru, ktere se tykaji
> ODBC-v
> registru strom HKEY_LOCAL_MACHINE.Zkousel jsem volat funkci
> delph openkey,ale funkce mi neustale vraci false.Zrejme nezadavam
> spravne
> prvni parametr, ktery identifikuje cestu v registru.

Acces do Paradoxu

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.6.1997 10:34:45

Ani v tomto pripade to nechodi

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> Table
> language.
> Pak to chodi bez problemu.
>
> Cau, Pavel
>
> stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz
>

> zpetruj(zv)zebra(tec)cz na 25.06.97 13:53:29
>
> Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz
>
> Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
> P?edm?t: Acces do Paradoxu
>

> Nevite proc mi Borland datova pumpa mrsi cestinu pri exportu
> Accessovske
> tabulky do Paradoxovske tabulky at zkousim language drivery horem

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.6.1997 22:43:08

> [...]
> zpravy mazat ze serveru. Vite, prosim, nekdo, jaky je postup mazani? Nejak
> nejsem schopen to spravne zasynchronizovat.

No on to snad maze sam, ne? Teda aspon me to maze, i kdyz ja mam ISP
z Delphi 2, protoze 3 jeste nemam.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===
=== E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, clexpert(zv)unl.pvtnet(tec)cz ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ ===

WorkShop a cestina?

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 26.6.1997 16:28:45

Narazil jsem na stejny problem. Ja jsem ale asi byl ve vyhode ze jsem
mel zdrojaky a potreboval jsem vytahnout jen RES soubor a ten pak pouzit
ve svem projektu.
Taky mi to fungovalo tak jak tobe. tak jsem provedl nasledujici operaci.
Resourci jsem prelozil ve workshopu. Pak jsem Resource ulozil jako
textak *.rc a ten jsem zpetne
prelozil do *.res pomoci BRCC32.EXE z Delphi 3 a cestina byla v poradku.
Jestli ale potrebujes prelozit Resourci uvnitr DLL tak uznavam ze je ti
muj postup platny
jak mrtvemu zimnik. Obcas bych taky potreboval prelozit do cestiny
nejakou DLL nebo EXE ale bohuzel. Pokud prijdes na to jak na to tak dej
prosim vedet !!!

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Vesna [SMTP:veselyt(zv)sagas(tec)cz]
> Odesl�no: 26. �ervna 1998 10:27
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: WorkShop a cestina?
>
> Sorry, asi uz Vas trapim touhle priblblou otazkou, ale kdyz v Resource
> WorkShopu edituji dll,
> pisu do ni cesky, napr. buttony necham si ukazat test ve WorkShopu ->
> vse je
> O.K., ale jak dll
> spoustim v programu cestina je v pr.. . Uz jsem celkem zoufalej. Jak

Delphi 3 - TPOP 2

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 26.6.1997 08:14:39

At 22:43 25.6.1997 +0100, you wrote:

>No on to snad maze sam, ne? Teda aspon me to maze, i kdyz ja mam ISP
>z Delphi 2, protoze 3 jeste nemam.
>
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

No ono to funguje (alespon me) takhle.
Konektnu se na server. Automaticky se spusti event RefreshMessageCount s
parametrem, ktery ukazuje na pocet novych zprav. Zpravy se pretahnou do
DocOutput a pak se diskonektnu. Muzu si listovat lokalni kopii vsech
pretazenych zprav. Kdyz se znovu konektnu, tak server znovu hlasi
pritomnost zprav. Tech, ktery uz jsem si jednou precetl. Takze musi
existovat nejaky zpusob, jak ty zpravy dostat ze serveru. Je na to funkce v
TPOP.Delete s parametrem index zpravy. Ale nejak jsem tomu zatim neporozumnel.

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-02-57216290,352939

MPEG

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.7.1997 13:01:21

Ted si nemuzu vzpomenout - v Delphi 1 neni media player? Jinak je myslim
neco na DSP nebo Torry's page.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> Komu: '*** Delphi'
> P�edm�t: MPEG
>
> Zdravim,
>
> potrebuju v Delphi 1 prehrat soubor ve formatu MPEG. Nemate nekdo
> nejakou komponentu?

> Libor Krayzel
> Czech Television, Television Studio Ostrava
> Dvorakova 18
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

Exhibitions in Russia

[*] myemail(zv)any.where(tec)com - 10 ��� 1998 17:21:34

Dear delphi(zv)pinknet(tec)cz

Me prepared pages they will be useful all
http://people.mosexpo.ru
Exhibitions in Russia
Food
http://www.mosexpo.ru/gurman
Telecom and Networks
http://www.mosexpo.ru/telecom
http://pc-expo.mosexpo.ru
http://unix-expo.mosexpo.ru
http://www.mosexpo.ru/svyaz98
Flowers and Seed
http://www.mosexpo.ru/flowers
Fishing
http://www.mosexpo.ru/fishing
and more in http://www.mosexpo.ru

To delete itself from list enter come in on server http://www.mosexpo.ru/rus
there Remove mailing list
info(zv)mosexpo.ru
7-095-974-7568

This is a demo version of Dynamic Mail Server -
the leading Internet marketing promotion tool -
More details at: http://www.dynamicmail.com/

Out of system resources

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 3.7.1997 12:34:55

Nevite nekdo proc mi nasledujici konstrukce pri castem pouzivani za
chvili hlasi "Nedostatek systemovych prostredku" ????

FBitmap:=TBitmap.Create;
try
FBitmap.LoadFromResourceID(DLLHandle,ID);
MyImage.Picture.Bitmap.Assign(FBitmap);
finally
FBitmap.Free;
end;

Taham ze sveho programu velice casto bitove mapy ulozene v DLL
knihovnach a nekde ty resourcy zustanou viset a nevim kde kdyz to taham
pouze do docasne vytvorene bitmapy. Uz jsem z toho na mrtvici.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Prace s Canvasem

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.7.1997 20:08:59

Proc neco delat strasne slozite kdyz to jde strasne jednoduse. Kdybych
si mel vsechno programovat sam tak se nikam nedostanu. Na delphi
strankach po celem internetu je kupa komponent co umi udelat preview
pred tiskem a to i mnohdy ze zdrojakem. Ja osobne mam velice dobre
zkusenosti s komponentou TPagePrinter stazenou z Torry's Delphi Page.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> komponentu SrollBar a do te jsem umistil komponentu Image. Za behu
> Image
> zvetsim na velikost Canvasu tiskarny a do Image.Picture.Bitmap.Canvas
> vykreslim potrebnou grafiku. Je to ale priserne pomale a kdyz se
> snazim to
> znovu prekreslit, napise to hlasku "Out of system resources". Stacilo
> by mi
> to vykreslovat do normalniho Paintboxu, ale jak bych mohl vyresit
> prekreslovani pri posouvani ve Scrollboxu?
>
> Mohl by mi prosim nekdo poradit, jak bych toto zobrazovani mohl

zmena database

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 10.7.1997 17:15:32

Alias muzes pridavat, menit a rusit pomoci BDE funkci, ted ti presne
nereknu jakych je to neco jako dbiAddAlias(.......) a tak podobne (
staci se podivat do helpu k BDE ) ja osobne na to pouzivam komponentu
stazenou nekde z inetu je tam toho hodne k takovym vecem.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> Ahoj,
> potreboval bych poradit s nasledujicim problemem. Muj program
> zpracovava databasi ve formatu MS Access. Database se obcas vymeni
> (prileze po siti nova), a ja musim prejit na tu novou. Jenze k
> databazi
> umim pristopit pouze pres alias a ODBC a alias neumim zmenit z
> programu.
> Primo na soubor se mi to zatim nepovedlo (pri pokusu o otevreni chyba
> Invalid Parametr). Poradite mi, prosim, nekdo, jednu ci druhou cestu ?
>
> Dekuji Vaclav Sazima
>
> P.S. V oblasti databasi jsem zacatecnik.

Vhodna databaze

[*] Tomas Burger <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 10.7.1997 11:21:28

Zdravim,
mel bych takovy dotaz "diskuzniho charakteru":
kdyz jsem si neco zacal s Delphi, zacal jsem si neco i s Interbase. Ale
postupne zjistuji, ze odborne srovnavaci recenze srovnavaji kdeco s kdecim,
ale Interbase jako by neexistovala. Jsem z toho ponekud nesvuj a zvazuji
zamerit se na jiny SQL server.

Dulezite podminky jsou:
1. rozumny pomer cena/vykon (ovsemze...)
2. dostupny lokalni engine (sam si pod W95 pojedu server i klient)
3. otevrery prostor pro uzivatelem definovane funkce (Interbase tomu rika
UDF)
Jaky na to mate nazor, jake s tim mate zkusenosti?

Dekuji za kazdy podnet.
Tomas Burger

Vhodna databaze

[*] David Pasek <pasek(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.7.1997 12:44:23

Tomas Burger wrote:

> [...]
> UDF)
> Jaky na to mate nazor, jake s tim mate zkusenosti?

Cau Tomasi.
a osobne mam jenom ty nejlepsi zkusenost se SYBASE SQL SERVEREM.
Ted mam verzi 10.0.2 (nejnovejsi 11.0.0).
Je fakt, ze to neni nejlevnejsi engine, ale na levne reseni
nabizi Sybase SQL AnyWhere.

Na http://www.sybase(tec)cz nebo http://www.sybase.com najdes blizsi
informace a muzes si stahnout trial verzi nebo si objednat
trial cedecko se vsema produktama.

Cau.
David Pasek E-mail: pasek(zv)vol(tec)cz
Video On Line Tel.: (02) 218.44.334
Burzovni Palac Fax.: (02) 218.44.335
Rybna 14, 110 00 Praha 1 WWW : http://www.vol(tec)cz/

Vhodna databaze

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 10.7.1997 12:44:26

> mel bych takovy dotaz "diskuzniho charakteru":
> kdyz jsem si neco zacal s Delphi, zacal jsem si neco i s Interbase. Ale

Local IB Sever, nebo uplny Server?

> postupne zjistuji, ze odborne srovnavaci recenze srovnavaji kdeco s kdecim,
> ale Interbase jako by neexistovala. Jsem z toho ponekud nesvuj a zvazuji
> zamerit se na jiny SQL server.

Tez jsem zjistil neco podobneho. Recenze o IB mlci, ale co jsem
hovoril s lidmi, ktere jsem nevidel od zakladky tak dialog vypada az
napadne podobne dle tohoto modelu:
----
Cau, co pouzivas jako SQL server?
IB.
Ja taky. zkousel jsi MS SQL?
Ne.
Ja jo a utekl jsem k IB.
----
Nevim, treba je to jen moje zkusenost, ale Ib server 4.2 povazuji za
SPICKOVY multihtreadingovy server. Snesl bych mozna posileni narodni
podpory (naucit trideni dle Ceske normy vcetne "ch"), ale s colate
PXWY (ci ,jak se to pise jsem spokojen). Jedina zasadni chyba v IB
4.2 o ktere vim je tato: Nefunguje korektne fce UPPER() - na pole z
tabulky je OK, ale UPPER na deklarovanou promennou v procedure je
nekorektni. To se ovsem vyresilo jednim UDF (kdyz uz je clovek v
tom, tak si pripise fce TRIM...). K UDF: IB 4.2 uz taha DLL s UDF do
pameti jen jednou, takze je to podle mne velmi civilizovany server
respektujici standardy ISO.
Jo, abych neprechnvalil, krom te cyhyby v UPPER() mne neuspokojila
dokumentace, v niz je o UNION napsano jen to ze existuje (1radek) a
pouziti si jiz odpustili :-((( Coz zpusobilo, ze jsem se v jednu
chvili ("objev" UNION) tloukl do hlavy a hlasite nadaval.
Dale mi vadi omezeni pro vytvoreni indexu (nesnese u jednoducheho
indexu) na delku pole asi 75 znaku, u slozenych indexu je to mene nez
soucet poli < 75.> Dulezite podminky jsou:
> 1. rozumny pomer cena/vykon (ovsemze...)

Podle mne pro IB velmi dobry.

> 2. dostupny lokalni engine (sam si pod W95 pojedu server i klient)

V ISQL (nikoliv Wisql) se mi nepodarilo nastavit set names DOS852 pro
dosovske okno a praci s cestinou. WISQL bylo OK.

> 3. otevrery prostor pro uzivatelem definovane funkce (Interbase tomu rika
> UDF)
> Jaky na to mate nazor, jake s tim mate zkusenosti?
S UDF zkusenosti velke nemam (pouzivame UDF UPPER (vola D2 Dll s
fci ANSIUPPER()) TRIM...,) ale tady bych se potreboval ledacos jeste
naucit.

Jiank servery ORACLE pro NT jsou na ovladani PRY (nezkousel jsem je)
mene prijemne, zato ovsem stabilni. SYBASE nemam zkusenost. INFORMIX
nevim zda je pro NT...

Bylo to dlouhe a ukecane, nicmene doufam ze ne zbytecne. Ales.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)2448 3203 | |Tel.: (420)(2) 2448 3203 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Vhodna databaze

[*] Pavel Chaloupka <chaloupka(zv)com-tech(tec)cz> - 10.7.1997 13:02:35

Ja osobne povazuji za nejlepsi variantu Oracle, ktery jede od Windows 3.11 az po velke UNIXove stroje. Je to proverene a chova se to stejne na vsech platformach (NT, UNIX, atd.), a dokonce jsou k dispozici stejne nastroje na spravu (ve Windows i graficke). Bohuzel nevim zda tam jsou UDF, vzdy mne stacily vlozene procedury.
Nekdo jiny muze mit jiny nazor nap�. Sybase SQL Anywhere, ale v Delphi 2.0 (nebo lepe v BDE co je s Delphi 2.0) jsem mel problemy s ODBC drivery. U Anywhere jsou zajimave Runtime pro distribuci (hlavne cenove).

> [...]
> UDF)
> Jaky na to mate nazor, jake s tim mate zkusenosti?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 10.7.1997 14:39:29

Tomas Burger napsal 10 Jul 97 11:21 na tema Vhodna databaze toto:

> [...]
> 3. otevrery prostor pro uzivatelem definovane funkce (Interbase tomu rika
> UDF) Jaky na to mate nazor, jake s tim mate zkusenosti?

1.) Srovnani Interbase s M$-SQL Serverem a Sybase je k mani na
(http://www.borland.com/interbase/papers/sybasewp ) a mnoho dalsich informaci
vcetne knihoven UDF jsou na (http://www.interbase.dthomas.co.uk )

2.) Lokalni SQL servery jsou vzacne, pokud vim tak existuje Interbase,
SQLBase (Centura, byvala Gupta) a SQLAnywhere.

3.) Podle tvych dulezitych podminek jasne vytezi Interbase. K jednotlivym
bodum:
ad 1.) Obhledni ceniky na (http://www.borland(tec)cz ). Pri vetsim objemu lze
dosahnout cca 1000.- Kc za lokalni IB. Rovnez stoji za zminku nova politika
pruzneho licencovani. Mistni Borland je rovnez velmi vstricny co do
individualniho jednani (takovou vstricnost jsem jeste nevidel :-).
ad 2.) Lokalni IB je nejen funkcni, prakticky zero-admin :-), ale i
(skutecne) kompatibilni s verzemi IB na jine platformy.
ad 3.) Tuto moznost ma snad jenom IB (bohuzel jen na Win platformach).

Haj hou!

Sender: Pavel "ERGO" Cisar (E-Mail: pcisar(zv)aktis(tec)cz)
My comments are my personal opinion and are not the opinion
of my employer or anyone else. I claim copyright in all my
statements and give no one the right to copy them (even if
they are quoted elsewhere) in any medium except on netnews
or email. In particular, no one can reproduce or reprint my
comments in print or any visual medium without getting my
explicit permission.

Vhodna databaze

[*] Tomas Burger <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 10.7.1997 15:18:53

> ale na levne reseni nabizi Sybase SQL AnyWhere.

Je k Anywhere moznej sql link a pristup pres IDAPI, nebo se musi pres ODBC?
A jak je to pak s triggrama a storedprocama (ODBC ovladac od Interbase nespolupracuje s komponentou TStoredProc... :( )?

Tomas.

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(C<-`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$-(zv) 0`
M`(zv)````(``(zv)`!!) &`"(zv)!```!````# ````,``# #````"P`/#(zv)`````"`?\/
M`0```$L`````````(zv)2L?I+ZC$!F=;(zv)#=`0]4`(zv)````!$14Q02$D(zv)1&ES=')I
M8G5T:6]N($QI<W0`4TU44 !D96QP:&E :6\N<&EN:VYE="YC>(zv)``'(zv)`", $`
M```%````4TU44 `````>``,P`0```!4```!D96QP:&E :6\N<&EN:VYE="YC
M>(zv)`````#`!4,`0````,`_(zv)\&````'(zv)`!, $````;````)T1%3%!(22!$:7-T
M<FEB=71I;VX(zv)3&ES="<```(!"S !````&(zv)```%--5% Z1$5,4$A)0$E/+E!)
M3DM.150N0UH````#```Y``````L`0#H!`````(zv)'V#P$````$`````````S4V
M`0B !P`8````25!-+DUI8W)O<V]F="!-86EL+DYO=&4`,0(zv)!!( !`!0```!2
M13H(zv)5FAO9&YA(&1A=&%B87IE`*T&`06 `P`.````S0<'``H`#P`2`#4`! `_
M`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,T'!P`*``\`$0`/``0`& $!"8 !`"$````P-T$V,4$S13 Y
M1CE$,#$Q0C-#1#0T-#4U,S4T,# P, #D!(zv)$#D 8`: ,``!(````+`",`````
M``,`)(zv)``````"P`I```````#`#8``````$ `.0# ^UW0,XV\`1X`< `!````
M% ```%)%.B!6:&]D;F$(zv)9&%T86)A>F4``(zv)%Q``$````6`````;R-,]!=/AJF
M"/D)$="SS41%4U0`````'(zv)`># $````#````35,``!X`'PP!````$0```$U)
M55,O34E54R]43TU!4T(``````P`&$+/+$:4#``<0S ```!X`"! !````90``
M`$%,14Y!3$563D5215-%3DE.04))6DE364)!4T5344Q!3EE72$5214I%2T%.
M65=(15)%34]:3D5*4U%,3$E.2T%04DE35%504%)%4TE$05!)+$Y%0D]314U5
M4TE04D533T1"0S\``````(zv)$)$ $```#V`0``\(zv)$``+0#``!,6D9UD/ P!/\`
M"(zv)$/`A4"J 7K`H,`4 +R"0(`8V(zv)*P'-E=#+U```J`N%A!X &``;#`H!L3502
MAP'Q,(zv)/%`(zv)!P"')Q,A*!<W1E;5T"(zv)S,"Y <3`H,T$0TSCC(zv)1^!8%!Q,(zv)0T4"
M(zv)]XU% L7#Q(zv)?&28V&;\:QCT4VC<6OQ'X#]T%XFAEHFP#($1L9P* ?0J BPC/
M"=D[(^\R-34"(zv) <*(zv)0VQ"V!N9S$P,\\5D L*%9$+\2 ^"N$+8[DFU#(Y%H,+
M\A20;Q407F,%0 = $G 20" JP'9^;A)P(_ 1L ,`*+\IQ6,=`$ (zv)**\IOA)
M8FEZ,FD2(zv)6)A$; &`%%,L17P;GE7(G C\"X*B_!L:3,V*A$MWRGK,6_3,G\I
MM2!*$G!K,,$GK51Y=S$2( 1(zv)>BM0:M(zv)(zv)<W$#(#50;C=0*P!C%) $`'1U<#H!
M!Y%)H$1!4$DL*N!E!N ;.5 XT74`D#J$3T1"A$,_"H5!(&IA-U!Z:A)P=#N
M"K W4 0(zv)=/T%$&<)P!)0*P`K`!4`!; K"8 J,6,^LB(zv)\<B!OVG8+8&0`T$!
M9#K0`C#G!) P0RM0<W &\#I(zv)/J#L8W4]D00(zv):P-P0= K4*,", A(zv)(%13/R-0
M/X&B+D0(zv)(#HH+9 I/+;E"H54`W%S+C6O-K4*A04C$0!(, ```P`0$ $````#
M`!$0`0```$ `!S `^:&5,XV\`4 `"# `^:&5,XV\`1X`/0`!````!0```%)%
(.B `````WN0`
`
end

Ikony v EXE souboru

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)scretchy(tec)czech(tec)net> - 14.7.1997 20:50:50

Zdravim vsechny,

nevite nekdo, jak se da vytahnout ikona
z EXE souboru (do TIcon) ?

Diky Vojta
Vojtech Semecky
e-mail : v-soft(zv)vsoft(tec)czn(tec)cz
Stranka na VSE : http://sorry.vse(tec)cz/~xsemv03
V-Soft : http://users(tec)czn(tec)cz/~v-soft/
Download Island : http://users(tec)czn(tec)cz/~v-soft/di/

Ikony v EXE souboru

[*] Michal Krause <mkrause(zv)terminal(tec)cz> - 14.7.1997 21:20:34

API funkce ExtractIcon nebo ExtractAssociatedIcon. Volaj se stejne,
rozdil je, ze ExtractAssociatedIcon vraci ikonu prirazeneho programu
(treba Wordu pro .DOC) a z EXE vraci jeho ikonu, ExtractIcon vraci
pouze ikonu obsazenou primo v souboru. Obe teda vracej handle, ale
s uspechem jsem vyzkousel napsat MojeIkona.handle := ExtractIcon(...
a pak uz je to v pohode.

Cau
Mike

Vojtech Semecky wrote:

> [...]

to, co muzeme mit." Moritz von Schwindt
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

OnKeyDown

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)scretchy(tec)czech(tec)net> - 17.7.1997 16:34:47

Jeste jeden problem :

V eventu OnKeyDown si udelam svoje reakce na nejake
klavesy. Jak mam pak zaridit, aby na tyto klavesy
uze nereagoval program sam. U eventu "OnKeyPress"
to jde tak, ze zmenim parametr "Key" ale tady
jsem to zkousel a nejde to.

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.7.1997 21:25:34

> [...]
> klavesy. Jak mam pak zaridit, aby na tyto klavesy
> uze nereagoval program sam. U eventu "OnKeyPress"
> to jde tak, ze zmenim parametr "Key" ale tady

Jakmile tu udalost osetris v tom OnKeyPress, tak tam musis
udelat:

Key := #0;

Pak to uz jako zrusis a tim padem nikdo dalsi nebude reagovat.

[...]

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)scretchy(tec)czech(tec)net> - 17.7.1997 21:40:51

> Jakmile tu udalost osetris v tom OnKeyPress, tak tam musis
> udelat:
>
> Key := #0;
>
> Pak to uz jako zrusis a tim padem nikdo dalsi nebude reagovat.

To sme si nerozumeli. Takle to funguje v OnKeyPress,
ale ja potrebuju OnKeyDown a tam kdyz zmenim Key,
tak to nijak neovlivnim (nevim proc).

Mimochodem, proc OnKeyPress nevraci taku ShiftState ?

Vojta

BDE

[*] Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz - 21.7.1997 12:25:19 met

Ulozit zmeny se da pres funkci BDE dbiSaveChanges, informace s
priklady je v BDE32.HLP

Cau Pavel

Stingl.Pavel/2300/ETI(zv)eti1.ccmail.x400.cez(tec)cz

Od: Ptacek Petr
Odesl�no: 31. �ervence 1997 14:54
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Cestina v Delfi 3

Cau delfinisti,

Potreboval bych poradit, jak prevest v Delphi 3 do rodneho jazyka
nektere hlaseni VCL (napriklad u TMaskEdit pri nedodrzeni zadane masky),
ale nevim,jak na to, protoze soubory .RES nejsou v Delphi 3 jiz k
dispozici a orig. balicky od Borlandu stejne nejdou (pokud vim)
rekompilovat.

Dik za radu, Martin

Spusteni program podle asociovane pripony

[*] Radim Kunz <radim.kunz(zv)gate.trz(tec)cz> - 31.7.1997 21:24:29

Ahoj

Potreboval bych spustit program podle asociovane pripony, jak to umi
napr explorer. Nevi nekdo jak na to ? Predem diky

Radim Kunz

Radim Kunz Software
Radim.Kunz(zv)trz(tec)cz
Radim.Kunz(zv)bigfoot.com

Cestina v Delfi 3

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.8.1997 02:53:12

> [...]
> ale nevim,jak na to, protoze soubory .RES nejsou v Delphi 3 jiz k
> dispozici a orig. balicky od Borlandu stejne nejdou (pokud vim)

Tak zkus to, co najdes zde:

http://www.clexpert(tec)cz/software/localize/

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Spusteni program podle asociovane pripony

[*] Michal Krause <mkrause(zv)terminal(tec)cz> - 01.8.1997 21:38:29

API funkce ShellExecute nebo ShellExecuteEx v unite ShellAPI.

--
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.8.1997 01:57:28

> Dival jsem se na to do helpu, to je silene. Neni tam neco
> jednodussiho ?

No prosimte, Radime, silis ??? Neni nic jednodussiho... Nevim, kam ses koukal,
ale je to tak jednoduche, ze snad i I := I + 1 je slozitejsi... Udelej tohle:

uses ShellApi;

ShellExecute(Handle, nil, 'c:\pokus\aaa.htm', nil, nil, SW_SHOWNORMAL);

A bez problemu se ti spusti browser a v nem aaa.htm z adresare \pokus.
Samozrejme ten retezec nahradis necim, co je string zakonceny nulou...
To snad uz vysvetlovat nemusim.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Vicenasobne spusteni programu

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 04.8.1997 18:05:02

At 17:49 5.8.1997 -0700, you wrote:
>Ahoj,
> nevite, jak zabranit vicenasobnemu spusteni programu ve W95 resp NT? Ma
>oblibena promenna z W 3.x hprevinstance zde ma vzdy hodnotu 0.
> Dekuji Vaclav Sazima

Je mozne pouzit nasledujici konstrukci (aspon ja to tak delam)

Program Application;
Var HWnd : tHandle

Procedure NewAppInstance;

HWnd:=FindWindow ('TApplicationMainForm',NIL);
if HWnd=0 then CreateNewAppInstance
else
SetForegroundWindow (HWnd);
end.

TApplicationMainForm je typ hlavniho okna aplikace. Pokud budes spoustet
tuhle konstrukci uvnitr delphi, vzdycky se ti najde okno, z delphi (to
ktere vytvaris). Pred spustenim udelej uvnitr editoru Alt+F4 a vsechna okna
aplikace se ti zavrou. Potom to funguje.

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic
http://www.satoya(tec)cz/~nykl/ Phone,fax **420-2-57216290,352939

WallPaper

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 19.8.1997 21:13:08

> programem potrebuju vymenit wallpaper na plose ve W95. Musi to byt programem, ne pres nastaveni obrazovky.
>
> Zapisu jmeno noveho souboru do win.ini a ted bych potreboval udelat na plose refresh, aby se mi pozadi zmenilo.
>
> Nevite, jak ?
napriklad tohle by melo fungovat:

function SetDeskWallPaper(BMPFileName:string):boolean;
var
fn:PChar;
fns:string;
begin
fn:=StrNew(StringAsPChar(BMPFileName));
Result:=false;
try
Result:=SystemParametersInfo(SPI_SETDESKWALLPAPER,0,fn,0);
finally
StrDispose(fn);

*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz
*-----------------------------------------------*

Viceradkova paleta komponent

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 21.8.1997 09:06:07

>Ahoj,
>
>neco takoveho jsem kdysi videl v GExperts, ale nevim jestli to existuje
>i pro Delphi 4.
>
> Petr Vones, amatersky programator

Bohuzel, GExpert sice pro Delphi 4 uz existuje ( byt jen beta verze) ale
tohle
neumi.
Ale diky.

Michal

OpenHelp u Delphi4

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 22.8.1997 17:23:03

Ahoj

Nemate uz nekdo zkusenosti s pridavanim helpu do Delphi 4 ?
Mam soubory .hlp a .cnt a chtel bych je pridat do vlastniho helpu k Delphi.
Ve trojkach to slo jednoduse pomoci souboru delphi3.ctn a delphi3.cfg ale
tady
se mi to nejak nedari... Nejak jsem nepochopil celej ten system OpenHelp
Poradi mi nekdo ???

diky

Michal Cizek <Starxax(zv)molly.vabo(tec)cz>
Vojenska akademie Brno
tel. 05 41183711
HP: www.mujweb(tec)cz/www/starxax

Crack pro Word97

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 23.8.1997 08:02:00

Diky vsem za pomoc.

Jirka Virt

System Resources

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 23.8.1997 16:43:25

System resources lze zjistit pouze pres komplikovane volani 16bit DLL. Win32
neumoznuji zjistit to co zname z Win 3.11 jako system resources.

From: Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 5. prosince 1997 17:42
Subject: System Resources

Nazdar kolegove,

posilam zase jeden dotaz uplneho zacatecnika. Nevite prosim nekdo,
jak se da zjistit hodnota "System Resources" (napr. 71% Free),
zobrazovana aplikacemi v okne "O aplikaci". V knize "Mistrovstvi v
Delphi" jsem nasel pouze zminku o castecne dokumentovane API-funkci.

Dekuji predem za radu.

Openhelp

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 26.8.1997 09:04:09

Diky vsem za rady, u� jsem to rozchodil.
Holt je pravda proc to delat slozite kdyz to jde jednoduse.
Misto editace jednotlivych cfg, cnt ... souboru jsem pouzil MS Help Workshop
a je po starostech. D�ky moc.

P.S : Co se tyce programu na helpy tak s tim ti nepomuzu, ja totiz helpy
nepisu.
Ja si pouze pridavam helpy od ruznych komponent do hlavniho helpu aby mi
fungovalo
komplexni vyhledavani. Ale zkus se podivat do archivu konference
(www.delpi.mius(tec)cz),
rekl bych ze uz se tu probiralo ktery program je nejlepsi na psani
helpu....:-)

s pozdravem
Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz>

From: s9510929(zv)babel.ee.up.ac.za (Kevin Newman)
Newsgroups: comp.lang.pascal
Subject: Delphi: Moving a window by draging the client area
Date: Tue, 25 Apr 1995 11:53:27 GMT

Someone asked a while ago about how to move a window by draging the client
area. I finally got it right: the following unit is self explanatory.

Kevin Newman (s9510929(zv)babel.ee.up.ac.za)
University of Pretoria
South Africa

unit Movedrag;

{ You can move this form by clicking and draging in the client area.
The caption still operates as usual, but you can move the form via the
client area even if there is no caption (MainForm.BorderStyle = bsNone).

Written by Kevin Newman. e-mail: s9510929(zv)babel.ee.up.ac.za }

Forms, Controls, Classes, Messages, WinProcs, WinTypes, StdCtrls;

type
TMainForm = class(TForm)
procedure FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
procedure FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
MoveWin: Boolean;
procedure Moved(var info); message WM_MOVE;

MainForm: TMainForm;

procedure TMainForm.Moved(var info);
begin
MoveWin := False;
end;

procedure TMainForm.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button = mbLeft then
begin
MoveWin := True;
SendMessage(Handle, WM_LButtonUp, 0, 0);
SendMessage(Handle, WM_NCLButtonDown, HTCAPTION, 0);

procedure TMainForm.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
if MoveWin then SendMessage(Handle, WM_NCHITTEST, 2, 0);

Click

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 9.9.1997 09:39:07

Nevite nekdo, jakym prikazem primeju windows, aby si myslel, ze nekdo kliknul mysi?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

DELPHI: Mensi sada dotazu

[*] Vojtech Semecky <v-soft(zv)scretchy(tec)czech(tec)net> - 8.9.1997 20:12:16

Odpovim ti na nektere z t vych dotazu :

> - jak kreslit po cele obrazovce. Rekneme, ze bych napriklad
> chtel udelat screen saver ?
Pokud chces delat screensaver, vytvor formular pres celou obrazovku,
bez ramecku a captionu.

> - vytvorim si okno, ktere nema zadnou listu, zadny okraj, jen
> to okno, ktere samozrejme pak nejde nijak presouvat.
> Nektere programy to delaji tak, ze uchopim okno
> samotne a tahnu. Jak tohle udelat v Delphi ?
Na DSP je komponenta TMovePanel. Ktera dela presne toto.
Kdyz se kouknez do zdrojaku, tak zjistis i jak funguje
(kdyby ti nestacila).

> [...]
> v te liste nahore nenajdu, pak jsem pochopil i kde se v nem
> berou bitmapy, ale zatim mi unika jak to svazat do hromady
Osobne se mi cely TCoolBar vubec nelibi a to hned z nekolika duvodu :
1) Tlacitka ToolButton vyzaduji comctl32.dll ve verzi 4.70 a vyssi.
Ta je ve Win95 v nizssi verzi (ma ji az ten kdo si nainstaluje neco
noveho od MS).
2) Ulozeni bitmap v samostatne komponente se mi vubec nezda jako
dobry napad.
3) Z uzivatelskeho hlediska se s temi toolbary spatne pracuje.
Doporucuju (nejsem podplacenej :-) ToolBar97, ktery je plne FREE,
je se zdrojakama a je to podle mne jedinej do konce dotazenej
toolbar, kterej vypada jako toolbary z Office 97.
Najdes ho tady : http://members.aol.com/jordanr7/

Vojta

V-Soft : http://users(tec)czn(tec)cz/~v-soft/
Download Island : http://users(tec)czn(tec)cz/~v-soft/di/
Html editor TARANTULE : http://users(tec)czn(tec)cz/~v-soft/tarantule/

DELPHI: Mensi sada dotazu

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 9.9.1997 08:02:50

Doporucuji koupit nektere CD (napr. Delphi Super Library cca 900 kc) da se
koupit od firmy Disk v Ostrave. Je tam spousta komponent a prikladu. Navic
je tam i jednoducha knihovna (nebo spis sablona) na tvorbu Screen saveru)

Roman

API+screensaver (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)ratbert.kin.vslib(tec)cz> - 10.9.1997 10:41:49

*** Forwarded file follows ***

Posted By: OOK (Wanna be a Menhir Mover) on 'CZhelp'
Title: Re: API+screensaver
Date: Tue Jul 1 12:49:15 1997

Sceensaver je jednoducha aplikace, kterou spousti SYSTEM !!!
S parametrem /c kdyz jde o konfiguracia s parametrem /s kdyz jde o
screensaving.

Mikey > Ahojka. Potreboval bych jednu vec...zjistit, ktera API funkce umi odchytavat

> zpravy danemu procesu..konkretne uzivatelske zpravy. Programuju totiz pod
> WIN95 v prostredi, co se jmenuje ToolBook 3.0 takovou kravinu, ktera bude
> spoustet ruzne programy (treba internet explorer) a v pripade, ze na ne
> uzivatel pet minut nesahne, tak je zase ukonci. Hm. Idealni by bylo, kdyby
> nekdo z vas mel zdrojaky na nejakej screensaver, z toho by se to mozna dalo
> [...]
---
Nejvetsi seznam domovskych stranek.
Navstivte http://www.pinknet(tec)cz

Nenapadny puvab multithreadingu

[*] B�etislav �ern�k - 11.9.1997 00:23:26

Myslim ze to bude tim, ze to zdrzuje thread. Ne aplikaci.
Nebo-li zavolas sleep, on si zjisti zda je nejaky jiny thread k vyvolani a
pokud ne, tak se okamzite vraci. Process ale jako takovy zere 100% casu,
protoze stale vykonava kod.

Bretislav Cernik
xcernikb(zv)hwlab.felk.cvut(tec)cz

Neco malo k databazim a tak vseobecne o Delphi

[*] Miroslav Svoboda <MSVOBODA(zv)hermes.zcu(tec)cz> - 7.10.1997 09:32:04 metdst

Zravim s usmevem a s dalsimi problemy na obzoru.

1) Databaze je fyzicky soubor zapsany na disku, tzn. muze se stat pri
poskozeni disku oblibenou chybu integrity dat, ci sektor nenalezen.
Vezmeme v uvahu, ze mame poskozenou databazi 1.DB a jeji kopii
(neposkozenou) 2.DB.
A nyni se ptam, jak predejit krachu programu tim, ze pri spusteni
aplikace mi nejaka vytvorena procedura zkontroluje databazi, a pokud
nalezne neco, co nemuze precist, nahradi starou (poskozenou) databazi
jeji kopii?

2) Jaky je zakladni rozdil mezi verzemi Delphi 2.0 a 3.0 Professional
(nemyslim Client/Server), protoze jednu z nich chci koupit legalne a
proto se ptam ...

3) Kdo by mi dodal presny a podrobny popis, jak vytvaret nabidku
Napoveda (Help), vcetne Indexace (Help Index) a s tim spojeny soubor
*.hlp?

Premiova otazka:
4) Delphi jsou spojeny s Internetovymi nastroji. Rad bych maly dotaz
ohledne HTML:
Mejme HTML, na niz jsou dva objekty (Edit a Button - srovnavam s
Delphi) a na disku mejme databazovy soubor 1.DBF (o slozkach Cislo
:integer a Jmeno : string).
A nyni zapisu-li do Editu napr. cislo 1, a stisknu Button, chci,
aby se mi vytvorila html stranka, na ktere budou vypsana vsechna
cisla zacinajici 1-kou, vcetne jmen k nim prirazenym. Pokud jich bude
vice nez 20, naleznu vespod odkaz na dalsich 20, atd.
Je to obycejny system vyhledavani, jaky zname z NetSearch na
Internetu (InfoSeek, apod. ...). Neni mi totiz jasne, ze pro vice
lidi najednou prihlasenych se muzou vytvorit rozdilne stranky
(visualne).

Dik vsem, vitezem se stava ...
John Lee
PS: Zacatky jsou vzdy nejtezsi ...

___
/ _ \
/ / \ \ For Group Sdruzeni AX write to
/ / \ \ __
Sdruzeni \ \ / / *******************************
___/ / \ \/ / * E-mail: AX-SDRUZENI(zv)USA.NET *
(____/ ) ( *******************************
/ /\ \________
/__/ \_________)----------------------------

Miroslav Svoboda (E-mail: MSVOBODA(zv)HERMES.ZCU.CZ), tel: 0168/665669
Bedrich Korinek (E-MAIL: KORINEK(zv)MBOX.VOL.CZ ), tel: 0168/624657

Neco malo k databazim a tak vseobecne o Delphi

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 7.10.97 10:41:08

> [...]
>aplikace mi nejaka vytvorena procedura zkontroluje databazi, a pokud
>nalezne neco, co nemuze precist, nahradi starou (poskozenou) databazi

V delphi je funkce, ktera vraci seznam vsech aliasu a funkce, ktera
vraci seznam vsech databazi v aliasu. Pri testovani se to pokousi ty
databaze myslim otevrit, takze by to mozna, slo pouzit, nevim, muselo
by se vyzkouset.>3) Kdo by mi dodal presny a podrobny popis, jak vytvaret nabidku
>Napoveda (Help), vcetne Indexace (Help Index) a s tim spojeny soubor
>*.hlp?

Ohledne vytvareni .hlp souboru vysla cela jedna knizka (myslim ze v
ComputerPressu). Nazev si ted nepamatuju, musel bych se podivat.
Obsahovala i CD-cko na kterem bylo prostredi, ve kterem se daly tyto
helpove soubory snadno vytvaret. Melo to cele asi jen 1,5 MB ! V
pripade zajmu muzu poslat.>Premiova otazka:
> [...]
>Internetu (InfoSeek, apod. ...). Neni mi totiz jasne, ze pro vice
>lidi najednou prihlasenych se muzou vytvorit rozdilne stranky

Princip funkcnosti takovych stranek je zaloze na tzv. skriptech. neboli
programech. Ve strance je odkaz na spustitelny soubor na serveru, ktery
se po stisknuti tlacitka spusti. Jako vstup dostane hodnoty napr. z
Edit a vystupem je pak html stranka, kterou musi vygenerovat jako
odpoved na dotaz uzivatele. Cele to pracuje jen pomoci standardniho
vstupu a vystupu. O zbytek se jiz stara web server. Skript muze byt bud
normalni exe program nebo nejaky davkovy soubor (hlavne na Unixu).
Casto se pise v Unixovem shellu, perlu, c-cku. Zkousel jsem udelat
takovy skript i v Delphi. Docela dobre to fungovalo, az na to, ze to
melo min. asi 160kB. Delphi bohuzel dela strasne velke exe soubory, coz
by mohlo pri castem pristupu na server zpomalovat. V pripade zajmu muzu
poslat zdrojak.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Neco malo k databazim a tak vseobecne o Delphi

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 7.10.97 11:03:50

> [...]

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Neco malo k databazim a tak vseobecne o Delphi

[*] Igor Forgac <enter(zv)r-net.sk> - 7.10.1997 12:03:24

----------
> [...]
> aplikace mi nejaka vytvorena procedura zkontroluje databazi, a pokud
> nalezne neco, co nemuze precist, nahradi starou (poskozenou) databazi

Toto by sa nemuselo nikdy stat pri tabulka PDOX, pretoze BDE pouziva transakcne spracovanie aj pre lokalne tabulky. Ak sa vsak jedna o chybu disku, ani 2.DB nemusi byt neposkodena.

> 2) Jaky je zakladni rozdil mezi verzemi Delphi 2.0 a 3.0 Professional
> (nemyslim Client/Server), protoze jednu z nich chci koupit legalne a
> proto se ptam ...

Zrejme v cene a este v kadecom inom. Popis je myslim na http://www.borland.com.

S pozdravom

Igor Forgac

* Enter Kosice s.r.o.
* Vyrobca ekonomick�ho AccoSoftware ... pre pohodlne uctovanie
* TEL: +421-95-6232674
* FAX: +421-95-6232675
* EMAIL: enter(zv)r-net.sk
* WEB: http://www.enterkosice.sk

Neco malo k databazim a tak vseobecne o Delphi

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 7.10.1997 12:48:22

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz [SMTP:roman.palarcik(zv)spt(tec)cz]
> Delphi bohuzel dela strasne velke exe soubory, coz
> by mohlo pri castem pristupu na server zpomalovat.
[T.B.]
Lepsi a cistsi zpusob, jak v Delphi psat pro weby, je pouzit ISAPI... Je
to vcelku jednoduche a hlavne v konecnem efektu mnohem rychlejsi nez
cgicka...
Ma to jedinou vadu na krase: musite mit jedine a pouze M$ web server - i
kdyz dneska to je vcelku bezne a nic to nestoji...

Tomas Burger
MIUS v.o.s.

mailto:Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz
http://www.teplice-city(tec)cz/
http://staff.mius(tec)cz/~tomasb/
---------------------------------------

Neco malo k databazim a tak vseobecne o Delphi

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 7.10.1997 20:03:19

----------
Od: Miroslav Svoboda
Odesl�no: 7. ��jna 1997 11:32
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
[...]

Obecne existuji dva druhy poruch databaze.
- Softwarova porucha integrity
- Hardwarova porucha media
Pokud pracujete nad souborovou databazi, treba Paradoxem, lze mensi databaze
s uspechem pomerne rychle sw. validovat. U vetsich to ale trva dele.
U SQL databazi je sw bezpecnost vyss� /aspon u InterBase to plati/ a dokaze se
vzpamatovat ze skoro jakekoli sw chyby, a to i tehdy kdyz je nekorektne ukoncena.
Navic u nich vetsinou existuje moznost "shadownigu" tvorby duplicitni databaze
a on-line prepinani a to i mezi diskama. Je to trochu na ukor rychlosti a jednoduchosti.
To uz je ale take reseni HW poruchy a kazdy hardwarovy guru na to odpovi - pokud tam
mate opravdu dulezita data a pouzijte nejaky druh diskoveho RAID pole.
Samozrejme je tu porad pak bezny postup zalohovani. /V noci, na konci tydnu,
automaticky, rucne atd./ a kdyz je databaze naborena, tak okopirovat rucne nebo
programove.

2) Jaky je zakladni rozdil mezi verzemi Delphi 2.0 a 3.0 Professional
(nemyslim Client/Server), protoze jednu z nich chci koupit legalne a
proto se ptam ...

Na www.borland(tec)cz v souboru fsdelp30.htm je popis a to co je nove je vyznaceno "NOVE".
(Pokud chcete Delphi 2, tak si pospeste, protoze se asi prestane dodavat.)

3) Kdo by mi dodal presny a podrobny popis, jak vytvaret nabidku
Napoveda (Help), vcetne Indexace (Help Index) a s tim spojeny soubor
*.hlp?

Sezente si na Delphi Deli a SuperPage komponenty a utility, nebo si neco na to kupte, nebo
nastudujte ruzne knihy, ktere se tim zabyvaji nebo se obratte na skolici strediska
Borland, nebo ... se tim nejak prokousejte jako vetsina.
/V JBuilderu jsem vid�l pekne udelany help ve formatu HTML stranek, ktery slouzi
zaroven jako elektronicky manual - mozna ze casem pujde vyvoj timto smerem, aspon
lidi z Microsoftu mi to tak rikali./

[...]

V Delphi 3 existuje moznost napsat databazovou "Web NTServer DLL
knihovnu" Nezalezi na jakem WWW serveru to pojede, jesli ISAPI - MS,
nebo NSAPI - Netscape nebo (Win)CGI - Vsichni ostatni, Delphi to odstinuje.
Na serveru je BDE a DLL knihovna a ta "tiskne" HTML stranku pro dany
typ WEB rozhrani a spolupracuje s nim. Pro vice uzivatelu je jenom jedina
a soubezne dotazy jedou jako vlakna. Logiku si programujete sam a jake
data tam pustite a jak je graficky upravite je vase vec, stejne jako v jinych
datovych zalezitostech v Delphi
POZOR- tady to je jenom v D3 Client-Serveru, ne v D2 ani ve verzi D3 Profi.

J. Burian, Borland

Delphi 3.0 Client/Server

[*] Miroslav Svoboda <MSVOBODA(zv)hermes.zcu(tec)cz> - 7.10.1997 20:11:12 metdst

Otazka, jak se v teto verzi Delph obsluhuje ci vytvari zpravy WINAPI.
Ve verzi 1.0 to bylo primo v menu.
Potrebuji totiz WINAPI - GetFreeSystemResources, apod.

Nejake napady, dotazy, nadavky?

John Lee
___
/ _ \
[...]

DDE v MS WORDU

[*] Kvetoslav Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 14.10.1997 09:27:12

Preji pekneho dne,

potreboval bych komunikovat s MS WORDEM pomoci DDE a chtel bych
vedet, zda nekdo nevite, kde sehnat informace o predmetech (topic) a
polozkach (item), pres ktere mohu s wordem komunikovat. V helpu
k WORDU jsme nic nenasel. :-(

Diky za kazde info

Slavek

ps: Vlastne potrebuji ,,jen`` dostat editovany text (ci jeho cast
oznacenou jako blok) a pak si ji sam zpracovat.

DDE v MS WORDU

[*] NN Slovakia <nnsk(zv)isternet.sk> - 14.10.1997 14:24:24

Nechces radsej skusit OLE Automation? Je to jednoduchsie ako DDE...

function WordSelection : String;
var
wb : Variant;
begin
wb := CreateOleObject('Word.Basic');
Result := wb.GetText(wb.GetSelStartPos, wb.GetSelEndPos);
end;

Nemam to odskusane, ale mohlo by to fungovat...

Prajem mnoho zdaru

Ondrej Kelle it(zv)nnsk.sk

DDE v MS WORDU

[*] Ing. Patrik Hrkut <hrko(zv)frst.utc.sk> - 14.10.1997 15:03:38

> [...]
>
> ps: Vlastne potrebuji ,,jen`` dostat editovany text (ci jeho cast
> oznacenou jako blok) a pak si ji sam zpracovat.

Kedysi som s DDE a wordom pracoval, ale nemam to momentalne pri sebe.
Len si spominam, ze ako item som pouzival zalozky vo Worde, ak by si mal
zaujem, mozem sa potom pozriet, alebude to chvilu trvat.

-------------------------
Ing. Patrik Hrkut
ZU-FRI-KST Zilina
hrko(zv)frst.utc.sk

DDE v MS WORDU

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 14.10.1997 18:31:10

At 14:24 14.10.1997 +0100, you wrote:
> [...]
>begin
> wb := CreateOleObject('Word.Basic');
> Result := wb.GetText(wb.GetSelStartPos, wb.GetSelEndPos);

To mne taky hned napadlo, ale problem je v tom, ze
CreateOleObject('Word.Basic') vytvori novou instanci Wordu. Moje znalosti
mi rikaji, ze se to da ovlivnit pouze na strane Wordu. Ze ja ze sve
aplikace nemohu ovlivnit, jestli se udela MultiInstance anebo SingleInstance.
Tudiz potom nemas moznost pristoupit k jiz napsanemu textu existujici
spustene instance.
Pokud by to slo, tak si myslim ze OLE automation by bylo opravdu
jednodussi. Daji se s tim delat "psi kusy".

[...]

[*] Ing. Patrik Hrkut <hrko(zv)frst.utc.sk> - 15.10.1997 11:03:47

> Preji pekneho dne..

> ***Budu velmi rad, pokud se podivate a neco mi k tomu poslete. Ja
> jsem dospel akorat k tomu, ze z worda si udelam klienta, jenze
> potrebuji z nej udelat servera.

Takze:
Server name = winword
Topic=meno suboru (neviem ci s koncovkou, alebo bez)
Item=zalozka (bookmark) definovat vo Worde cez Vlozit/Zalozka

Po vyziadani item by mal vratit text od definovanej zalozky po vyskyt dalsej.
Ja som s DDE pracoval s programom ToolBook, neviem presne, aka je
syntax v Delphi pre DDE konverzaciu.

-------------------------
Ing. Patrik Hrkut
ZU-FRI-KST Zilina
hrko(zv)frst.utc.sk

Malovani pres okno

[*] Martin Dupal <vision(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.1997 11:41:59

Martin Dupal wrote:

> Cau delfinisti,
>
> Kdyz maluji na Canvas formulare, tak se moje kresba skryva
> za komponentami, ktere jsou okna (TWinControl). A ja bych
> potreboval malovat i pres ne. Nevite, jak na to ?
>
> P.S. Cesta pujde asi pres API funkci GetDC(ex), ale nejak se
> mi nedari.
>
> Dik, Martin Dupal

Uz jsem na to prisel.
Staci vytvorit novy device-context takto:

Form.Canavas.Handle := GetDCEx(Form.Handle, 0, DCX_CACHE);

a po nakresleni jej uvolnit:

var
DC: HDC;
begin
DC := Form.Canvas.Handle;
Form.Canvas.Handle := 0;
ReleaseDC(Form.Canvas.Handle, DC);

OLE Automation v M$ Office

[*] Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 15.10.1997 11:56:43

Nevite nekdo, kde se na i-netu sezene dokumentace OLE Automation k
produktum M$ Office.
Na homepage M$ se mi to bohuzel nepodarilo najit.

Diky Jirka Semecky

DDE v MS WORDU

[*] NN Slovakia <nnsk(zv)isternet.sk> - 15.10.1997 14:20:48

Neviem, ci CreateOleObject vytvara novu instanciu Wordu, ale mam pocit, ze nie. Doleuvedeny priklad totiz funguje... Ak mas spusteny Word, tato funkcia ti vrati vyselektovany blok v aktivnom dokumente... :)

Ondrej Kelle it(zv)nnsk.sk

----------
> [...]
> Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
> mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic

[*] NN Slovakia <nnsk(zv)isternet.sk> - 15.10.1997 14:23:28

priamo v Helpe pre MS Office mas popis. Mozes tiez pouzit type libraries, ktore su dodane spolu s MS Office.

Ondrej Kelle it(zv)nnsk.sk

----------
> From: Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz>
> To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> Subject: OLE Automation v M$ Office
> Date: 15. okt�ber 1997 10:56
>
> Nevite nekdo, kde se na i-netu sezene dokumentace OLE Automation k
> produktum M$ Office.
> Na homepage M$ se mi to bohuzel nepodarilo najit.
>
> Diky Jirka Semecky

DDE v MS WORDU

[*] Pavel Nykl <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 15.10.1997 15:31:46

At delam co delam, i kdyz mam pusteny Word a vybrany text, tak
CreateOleObject mi vytvori novou instanci Wordu. Rad bych se pokusil to
nejak resit, protoze v me aplikaci bych to taky rad vyuzil, ale nevim jak.
Pouzivame Office97.

At 14:20 15.10.1997 +0100, you wrote:
> [...]

Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems
mailto:nykl(zv)satoya(tec)cz P.O. Box 44, 169 00 Praha 69, Czech republic

ShellExecute (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 15.10.1997 16:53:30

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Zbysek_Hlinka (2:420/45.10) on 'DELPHI.42'
Subject: ShellExecute
To: Vilda_Svoboda
Date: 27 Jun 97 09:24:29
Ahoj,

25 Jun 97: Vilda Svoboda :-W Zbysek Hlinka

VS> Prominte, ze vam skacu do reci, aniz jsem vas dosud pecliveji sledoval. Ten
VS> Lokalizator mne silne pritahuje. Kde je k mani?

2All: http://www.clexpert(tec)cz/software/localize/
Pouze pro Delphi 3.

Moderator snad promine. <g> Bye Zbysek.

... Co je zavinutejsi nez Scroll? Lock.
--- FMF Module
* Origin: Pryc se zavinutymi chumaci! (2:420/45.10)

ShellExecute (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 15.10.1997 16:53:57

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Petr_Zahradnik (2:423/34.13) on 'DELPHI.42'
To: Lukas_Gebauer
Date: 28 Jun 97 10:41:01
Ahoj Lukas!

Patek Cerven 27 1997 14:19, Lukas Gebauer napsal pro Zbysek Hlinka:

LG> Jo tak! ja si rikla, co mam na to compileru zkouset a ono se jedna o
LG> neco jineho... ;-) Hele, klidne to vyzkousim, ale nevim, kde se to da
LG> sehnat. Je to nekde na internetu? Muze mi to kdyztak nekdo poslat
LG> e-mailem?

Poslal jsem ti hlasku e-mailem, ze je na
http://www.clexpert(tec)cz/software/localize/

Cau Petr
E-mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz
WWW: http://www.clexpert(tec)cz/

... Zivot je pes, clovek patnik zda se, prijde pejsek a vycura se...
--- FMail/386 1.02
* Origin: CL-EXPERT POINT - moderator DELPHI.42 (2:423/34.13)

MessageDialog (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 15.10.1997 16:58:30

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Radek_Docekal (2:423/81.19) on 'DELPHI.42'
Subject: MessageDialog
To: All
Date: 15 Jul 97 10:32:30

Hi All,

Na www.bitsoft.com je MessageDlg s bitbuttonama a lokalizaci. IMHO
celkem dobre. Moje malickost taky trochu prispela k vyvoji :-)

Bye Radek

... Z siroke palety mych skvelych vlastnosti je skromnost na 1. miste.
--- Terminate 4.00/Pro
* Origin: RD_point (2:423/81.19)

Context sensitive help

[*] Josef Slany <slany(zv)bohem-net(tec)cz> - 15.10.1997 17:00:59

Zdravicko,

nedari se mi vyresit nasledujici problem:

chci vlozit do formulare (bsSizeable) speedbutton, po jehoz stisknuti se
provede totez jako po stisknuti tlacitka s otaznikem na titulku okna (to se
da vlozit pouze do dialogu). Tedy aby se kurzor zmenil na crHelp a taky tak
potom fungoval - tj. po kliknuti vyvolal popup okno s napovedou.

Diky za radu

Josef Slan�
slany(zv)bohem-net(tec)cz

Porizovani dat 'user friendly' ? (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 15.10.1997 17:05:51

Subject: Porizovani dat 'user friendly' ?
To: Jiri_Sladek
Date: 03 Aug 97 22:02:01
Ahoj Jiri!

Sobota Srpen 02 1997 10:45, Jiri Sladek napsal pro All:

JS> * Klavesa Enter neposune fokus na dalsi udaj.

To se da udelat, ze se mu vnuti TAB, kdzy nekdo tukne na ENTER a nebo jsou
specialni komponenty, ktere to delaji samy.

JS> * DbNavigator neni moc nazorny pro bezne uzivatele.

Kdo rikal?
Ale kdyz se ti nelibi, muzes si lehce udelat svuj vlastni, pripadne treba jen
pomoci TSpeedButton. A nebo jsou knihovny, kde je lepsi DbNavigator.

JS> * Nejsou tady dotazy pri Post a Cancel napr. 'Zapsat vetu' nebo
JS> 'Zapomenout rozpracovanou vetu'.

Bud odchytnes tlacitko a nebo mas na TTable eventy OnBeforePost,
OnBeforeCancel, kde se muzes zeptat.

JS> * Kdyz obsluha pri porizovani preleze na jinou vetu, tak se provede
JS> Post, o kterem ona nevi.

Opet - OnBeforePost na TTable.

JS> * Kdyz doklepu vetu do konce a dam AltF4, tak se nespusti metoda
JS> Table.Cancel a veta se vez vystrahy ztrati

Zkousel jsi OnBeforeCancel na TTable?

JS> * Hlaseni 'duplicitni klic' se hlasi az na konci vety a ne ihned po
JS> zadani klicoveho udaje.

Protoze se zjisti az pri Post, jakmile hrabne do databaze. Muzes udelat treba
do udalosti OnExit (na TEdit) kontrolu databaze pomoci treba FindKey.

JS> * Logicke kontroly porizovanych dat - kdyz chci, aby poradne
JS> fungovaly, tak si je musim naprogramovat sam, dost slozite. Dobre
JS> logicke kontroly si predstavuji tak, ze mi umoznuji spustit libovolnou
JS> kontrolni proceduru/funkci, reaguji ihned po odklepnuti udaje a pred
JS> zapisem vety se provedou jeste jednou. * Dalsi 'drobnosti', ne ktere
JS> si vzpomenu az po odeslani zpravy.

Pokud si to nechces delat sam, pak investuj nejake penize do rozumnych
komponent, ktere to maji v sobe, pripadne si najdi cas a hledej na Internetu,
zda najdes neco free.

JS> Kdyz delate databazove programy, resite nejak tyhle nedostatky nebo
JS> nechavate 'standartni' ovladani a obsluha se s tim musi nejak naucit
JS> delat?

Resime samozrejme vsechny zalezitosti, to je jasne, aby to bylo pro obsluhu co
nejlepsi. Ale kupujeme si knihovny, ktere nam usetri cas. Treba Orpheus,
SineaVCL a podobne.

JS> Delphi 1.

A pouzivame take 32-bitove Delphi, aby to delalo rozumne programy pro Win 95.

Cau Petr
[...]

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 15.10.1997 17:05:28

To: Jiri_Sladek
Date: 03 Aug 97 21:27:06
Ahoj,

02 Aug 97: Jiri Sladek :-W All

JS> Kdyz udelam porizovaci formular, na nej dam nejake DbEdity, DbGridy a
JS> navigatory, tak tato zakladni verze samozrejme funguje. Ma ale mensi nebo
JS> vetsi nedostatky, napriklad:

JS> * Klavesa Enter neposune fokus na dalsi udaj.

Obavam se, ze budes muset doprogramovat.

JS> * DbNavigator neni moc nazorny pro bezne uzivatele.

Zvyknou si...

JS> * Nejsou tady dotazy pri Post a Cancel napr. 'Zapsat vetu' nebo
JS> 'Zapomenout rozpracovanou vetu'.

Zkus do OnBeforePost dat cosi takoveho (lovim to z hlavy, takze nerucim za
naprostou bezchybnost):
if MessageDlg('Zapsat?',...)<>mrYes then
begin
Table.Cancel;
raise;
end;
Obdobne pro Cancel.

JS> * Kdyz obsluha pri porizovani preleze na jinou vetu, tak se provede
JS> Post, o kterem ona nevi.

Viz OnBeforePost.

JS> * Kdyz doklepu vetu do konce a dam AltF4, tak se nespusti metoda
JS> Table.Cancel a veta se vez vystrahy ztrati

Osetri v TForm.OnClose. Otestuj, v jakem stavu je tabulka a podle toho se
zachovej. if Table.State<>dsBrowse...

JS> * Hlaseni 'duplicitni klic' se hlasi az na konci vety a ne ihned po
JS> zadani klicoveho udaje.

No jasne. To se hlasi az pri pokusu o ulozeni. Data se ukladaji davkove,
jinak by ti hrozilo pri padu programu naruseni vety. Tedy, musis to osetrit
rucne...

> [...]
JS> logicke kontroly si predstavuji tak, ze mi umoznuji spustit libovolnou
JS> kontrolni proceduru/funkci, reaguji ihned po odklepnuti udaje a pred

Ovsem. :-) Zkus T...Field.OnValidate.

JS> * Dalsi 'drobnosti', ne ktere si vzpomenu az po odeslani zpravy.

Tak na tohle neumim odpovedet...

JS> A ted konecne muj dotaz:

JS> Kdyz delate databazove programy, resite nejak tyhle nedostatky nebo
JS> nechavate 'standartni' ovladani a obsluha se s tim musi nejak naucit delat?

Neco doprogramuji, u neceho je i pro obsluhu vyhodnejsi, kdyz zapne svuj
mozek a neco noveho se nauci. Bye Zbysek.

... Co je zavinutejsi nez Scroll? Lock.
--- FMF Module
* Origin: Pryc se zavinutymi chumaci! (2:420/45.10)

Porizovani dat 'user friendly' ? (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 15.10.1997 17:05:12

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Karel_Salavec (2:420/75.13) on 'DELPHI.42'
To: Jiri_Sladek
Date: 04 Aug 97 09:05:02
Hi!
> [...]

> nebo vetsi nedostatky, napriklad:

> * Klavesa Enter neposune fokus na dalsi udaj.
Tohle se da celkem lehce osalit, ale nejlepsi je zadefinovat si vlastni
komponenty. Priklad pro DBEdit:
---------------------- Cut ---------------------------
unit Edbedit;

SysUtils, WinTypes, WinProcs, Messages, Classes, Graphics, Controls,
Forms, Dialogs, StdCtrls, Mask, DBCtrls;

type
TEDBEdit = class(TDBEdit)
{ Protected declarations }
procedure KeyPress(var Key: Char); override;
procedure KeyDown(var Key: Word; Shift: TShiftState); override;
{ Published declarations }
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TEDBEdit]);
end;

procedure TEDBEdit.KeyPress(var Key: Char);
var
MYForm: TForm;
begin

if Key = #13 then
begin
MYForm := GetParentForm( Self );
if not (MYForm = nil ) then
SendMessage(MYForm.Handle, WM_NEXTDLGCTL, 0, 0);
Key := #0;
end;

if Key <> #0 then inherited KeyPress(Key);

end;

procedure TEDBEdit.KeyDown(var Key: Word; Shift: TShiftState);
var
MYForm: TForm;
CtlDir: Word;
begin

if (Key = VK_UP) or (Key = VK_DOWN) then
begin
MYForm := GetParentForm( Self );
if Key = VK_UP then CtlDir := 1
else CtlDir :=0;
if not (MYForm = nil ) then
SendMessage(MYForm.Handle, WM_NEXTDLGCTL, CtlDir, 0);
end
else inherited KeyDown(Key, Shift);

---------------------- Cut ---------------------------

> * DbNavigator neni moc nazorny pro bezne uzivatele.
Tak si prepis resources :))))

> * Nejsou tady dotazy pri Post a Cancel napr. 'Zapsat vetu' nebo
> 'Zapomenout rozpracovanou vetu'.
Osetri eventy beforeCancel a beforePost (u tabulky).

> * Kdyz obsluha pri porizovani preleze na jinou vetu, tak se provede
> Post, o kterem ona nevi.
Viz vyse.

> * Kdyz doklepu vetu do konce a dam AltF4, tak se nespusti metoda
> Table.Cancel a veta se vez vystrahy ztrati
Snad bys chtel poustet Table.Post, ne?
Reseni: V metode TForm.onClose se podivej, co ti vrati Table.Status. Pokud je
dsInsert nebo dsEdit, vis co mas delat :))))

> * Hlaseni 'duplicitni klic' se hlasi az na konci vety a ne ihned po
> zadani klicoveho udaje.

To je snad logicke, ze tahle kontrola se provadi az pri Postu?
Pokud chces hned, vynut si Post.

> [...]
> si predstavuji tak, ze mi umoznuji spustit libovolnou kontrolni
> proceduru/funkci, reaguji ihned po odklepnuti udaje a pred zapisem vety
Opet event Table.beforePost.

> * Dalsi 'drobnosti', ne ktere si vzpomenu az po odeslani zpravy.

:))))
Napr. po zobrazeni modalniho okna se ztrati kursor, ze ????

> A ted konecne muj dotaz:

> Kdyz delate databazove programy, resite nejak tyhle nedostatky nebo
> nechavate 'standartni' ovladani a obsluha se s tim musi nejak naucit
> delat?
Kdybych tam nechal jen standard, tak me uzivatele sezerou zaziva a bez soli
:))))

> Delphi 1.

Bye,
Karel

--- FMail 0.94
* Origin: KAISA Praha (2:420/75.13)

OLE Automation v M$ Office

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.10.1997 20:23:38

> Nevite nekdo, kde se na i-netu sezene dokumentace OLE Automation k
> produktum M$ Office.
> Na homepage M$ se mi to bohuzel nepodarilo najit.

Dokumentace je soucasti napovedy k Office - celkem podrobny popis vseho,
jen jsem to musel hodne zkouset, protoze nekdy to tam nebylo vystizne
napsane, resp. konstanty tam jsou jako nazvy a ne jako cisla, coz mi
pak nefunguje, takze hodne jsem toho musel zkouset 1, 2, 3... Ale jinak
je to v pohode, mam takhle udelanou smlouvu, kterou mi vyplnuje program,
ktery zajistuje evidenci domen - proste natukam do sveho programu nejake
udaje a pak ten sam vyplni smlouvu a vytiskne to + pruvodni dopis.

A ted jeste kde to konkretne najdes - hledej soubor:
/Program Files/Microsoft Office/Office/VBAWRD8.HLP

Tukni rejstrik a vyhledej toto:
Visual Basic equivalents for WordBasic commands
- ti jsou ekvivalenty, ktere muzes pouzit v Delphi, jinak tam samozrejme
najdes i vsechny jednotlive funkce s parametry

PS: Mozna to u ceske verze bude jine, ja mam Office 97 Professional
original anglicky.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

OLE Automation v M$ Office

[*] krizek(zv)vitasw(tec)cz - 16.10.1997 08:56:58

> Na homepage M$ se mi to bohuzel nepodarilo najit.
Neni treba hledat na WWW. Staci mit nainstalovany helpy pro VBA
v Office.

Honza +

DDE v MS WORDU

[*] krizek(zv)vitasw(tec)cz - 16.10.1997 08:56:58

> To mne taky hned napadlo, ale problem je v tom, ze
> CreateOleObject('Word.Basic') vytvori novou instanci Wordu. Moje znalosti

Mohu pouze doporucit pouzivat verzi 6.0 a 95, tam se nova instance
nevytvari, bohuzel pri prechodu na Word97 mi program, ktery delal
podobnou vec prestal fungovat, nebot si vytvoril novou instanci.
Ostatne k 97 by se melo nejspis pristupovat pres Word.Application
(nebo nejak tak), ale to se z hlediska instanci chova stejne a jak to
ovlivnit to nevim.

Honza +

Prevod HEX na INT (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 16.10.1997 09:00:55

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Lukas_Gebauer (2:420/51.25) on 'DELPHI.42'
Subject: Prevod HEX na INT
To: All
Date: 23 Sep 97 09:48:39

Zdravim osobu All!

Tak jsem nedavno tupe ziral na naprosto jednoduchy prevod hexadecimalniho
cisla na desitkove...

hex: string; {retezec s hexadecimalnimi cislicemi}
int:integer; {a sem to flaknevysledek v desitkove soustave}

int:=strtoint('$'+hex);

;-)))))))) Pokud je to vseobecne zname, pak pardon, ja to teda nevedel...

MODERATOR: Tak si matne vzpominam, ze kdyz tato konference zacinala, tak si
mel nejake snahy vytvaret nejaky FAQ s takovyhlema fintickama a moudrama z
teto konference...

Louci se GEBY. [Anti] E-MAIL: GEBAUERL(zv)mlp(tec)cz

... Dejte mi pevny bod... a ja se vam na nej vybodnu!
--- Terminate 5.00/Pro
* Origin: Gebyho tecka (2:420/51.25)

Copy (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 16.10.1997 09:01:28

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Zbysek_Hlinka (2:420/71.40) on 'DELPHI.42'
Subject: Copy
To: Jiri_Havlik
Date: 27 Sep 97 13:24:33
Ahoj,

26 Sep 97: Jiri Havlik :-W All

JH> Poradi mi nekdo jak pomoci delphi zajistit toto:
JH> copy c:\pokus.txt d:\pokus.txt
JH> Nechci to ale pomoci volani command.com pres WinExec.

s:=TFileStream.Create('c:\pokus.txt',fmOpenRead);
d:=TFileStream.Create('d:\pokus.txt',fmCreate);
d.CopyFrom(s,s.Size);
d.Free;
s.Free; Bye Zbysek.

... Co je zavinutejsi nez Scroll? Lock.
--- FMF Module
* Origin: Pryc se zavinutymi chumaci! (2:420/71.40)

DDE v MS WORDU

[*] Ing. Patrik Hrkut <hrko(zv)frst.utc.sk> - 16.10.1997 10:25:17

> Preji pekneho dne..

> ***Budu velmi rad, pokud se podivate a neco mi k tomu poslete. Ja
> jsem dospel akorat k tomu, ze z worda si udelam klienta, jenze
> potrebuji z nej udelat servera.

Pre pracu s DDE vo word je treba poznat:
server name: winword (aspon v 6 to tak bolo a myslim si, ze sa to nezmenilo)
topic: system, alebo meno suboru (neviem ci s priponou, alebo bez)
items: su zalozky (bookmarks) v texte (vo worde: Vlozit/Zalozka)

Po vyziadani items by mal word poslat text po najblizsiu dalsiu zalozku.
Bohuzial som robil komunikaciu medzi Toolbookom a wordom a v nie v Delphi,
takze nepoznam presnu syntax pre Delphi, ale to bude hadam v helpe dobre
popisane.

-------------------------
Ing. Patrik Hrkut
ZU-FRI-KST Zilina
hrko(zv)frst.utc.sk

ASCII2HTML

[*] David Hrb�� <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 17.10.1997 10:27:35

Spr�vn� se to naz�v� znakov� entity HTML, ale jinak mas pravdu.

Odes�latel: Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
P�edm�t: RE: ASCII2HTML
Datum: 17. ��jna 1997 7:45

Co to jsou html znaky? Takove ty potvory s "&" na zacatku a ";" na
konci...?

> Od: David Hrb�� [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
> Odesl�no: 16. ��jna 1997 15:12
> Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> P�edm�t: ASCII2HTML
>
> Nem� pros�m n�kdo zdroj�k na konverzi �esk�ch znak� ve stringu na html
> znaky?
> David Hrb��
----------

ASCII2HTML

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 17.10.1997 11:13:03

Existuje nekolik utilitek na konverzi z entit do cestiny...
Ale o konverzi zpatky jsem nikdy neslysel (asi to nebylo nikdy
potreba...).
Muzu se zeptat, na co to potrebujes...?
Zatim se podivam na URL od tech konvertoru opacnym smerem... Treba tam
neco bude... ;))

> Od: David Hrb�� [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
> Odesl�no: 17. ��jna 1997 11:28
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: ASCII2HTML

Atd... Nebudem to cely tahat sebou, co?

ASCII2HTML

[*] David Hrb�� <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 17.10.1997 11:36:38

D�l�m program pro na��t�n� informac� z �esk�ho n�rodn�ho korpusu z Internetu a jejich skript pot�eduje �esk� znaky jako entity. Necht�lo se mi vym��let vymy�len�, proto�e jsem si myslel, �e u� to mo�n� n�kdo d�lal. Ale jak vid�m, tak to budu muset napsat.
D�k David.

ASCII2HTML

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 17.10.1997 12:01:24

Neplac, zkus jeste tohle...:

http://web.cvut(tec)cz/cp1250/cc/icsc/software/

> [...]
> se mi vym��let vymy�len�, proto�e jsem si myslel, �e u� to mo�n� n�kdo
> d�lal. Ale jak vid�m, tak to budu muset napsat.

ASCII2HTML

[*] David Hrb�� <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 17.10.1997 12:14:22

Jo, tuhle stranu zn�m, ale to mi nepom��e. Tak�e to mus�m napsat.
David

OLE Automation v M$ Office

[*] Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 17.10.1997 12:33:43

> priamo v Helpe pre MS Office mas popis.
> Mozes tiez pouzit type libraries, ktore su dodane spolu s MS Office.

Mozna je to tim, ze mam cesky Office, ale pod OleAutomation ani nicim
podobnym jsem se k tomu nedolistoval, Moh' bys mi rict, jak se k
remto 'strankam' helpu dolistovat (pripadne nejaka pribuzna klicova
slova).
Dik Jirka Semecky

OLE Automation v M$ Office

[*] Jiri Semecky <JSEM6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 17.10.1997 12:40:41

Diky za radu a jeste jeden doplnujici dotaz.

Znamena to tedy, ze prikazy vyvolavane pomoci OLEAutomation jsou
de'facto prikazy Visual Basicu Offisackych aplikaci (tedy pisi primo
v makrojazyku)?

Zdravim Jirka Semecky

OLE Automation v M$ Office

[*] krizek(zv)vitasw(tec)cz - 17.10.1997 15:03:43

> Diky za radu a jeste jeden doplnujici dotaz.
>
> Znamena to tedy, ze prikazy vyvolavane pomoci OLEAutomation jsou
> de'facto prikazy Visual Basicu Offisackych aplikaci (tedy pisi primo
> v makrojazyku)?

Ano objekt word.basic obsahuje metody stejne jako WordBasic (tedy
makra do verze 95), pokud chces pouzivat objekty pro Word97, tak to
je popsano na MS Development Network Library, ale i Word97 muzes
stale ovladat pres word.basic, ale nemas pristup k novym vecem jako
jsou ty potvory co by ti chtely radit.

Honza +

OLE Automation v M$ Office

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.10.1997 01:00:45

> Znamena to tedy, ze prikazy vyvolavane pomoci OLEAutomation jsou
> de'facto prikazy Visual Basicu Offisackych aplikaci (tedy pisi primo
> v makrojazyku)?

Ano, ale je tam maly rozdil v nazvech - proto je v helpu ta prevodni
tabulka. Proste totez, co jde ve Visual Basicu pod MS Office, muze
delat i Delphi (ci cokoliv jineho) pomoci OLEAutomation.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Context sensitive help

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 20.10.1997 09:34:29

Zdravim,
Uz tyden chci odpovedet ale nejak mi haprovalo diky serveru odesilani
mailu. Takze az ted. Reseni je naprosto jednoduche staci jen do okna
poslat message WM_SYSCOMMAND kde WParam nastavime na sc_ContexHelp.
Priklad:

procedure TForm1.BitBtn1Click(Sender: TObject);
var LP:TSmallPoint;
begin
SendMessage(handle,WM_SysCommand,sc_ContextHelp,integer(LP));
end;
S�pozdravem
Zdenek Petruj

adresa:
Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 OSTRAVA - Poruba

e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
www: http://www.zebra(tec)cz
tel./fax.:+420-(0)69-6912961, +420-(0)69-6912963
-----Puvodn� zpr�va-----
Od: Josef Slany [SMTP:slany(zv)bohem-net(tec)cz]
Odesl�no: 15. r�jna 1997 16:01
Komu: Delphi
Predmet: Context sensitive help

[...]

Language driver

[*] Petr Kristan <epos(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 20.10.1997 11:14:12

Zdravim vsechny.

1. Chtel bych se optat, jak nastavit pro alias vytvoreny pomoci
TDatabase jiny LANGDRIVER nez je v BDE (typ DBASE).

Zkousel jsem do Database.Params pridat radek
LANGDRIVER=ASCII
nebo
LANGDRIVER=DBWINUS0 (coz jsem vycetl v registrech)
ale neuspesne.

2. Jak otevrit tabulku z FoxPro, ktera ma nejakej divnej index.
Kdyz to oteviram v designu tak mi nabidne moznosti

-detach index
-read only
-fail open

Ja otevru RO a jsem spokojen. Ale po spusteni to samozrejme
nefunguje. Skousel jsem nastavit Table.Readonly=True, ale to
samozrejme nepomohlo.

Diky
Petr Kristan
--
EPOS PRO s.r.o., U Josefa 117, 530 09 Pardubice
tel./fax: (040)47 843, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

EnumServicesStatus, D2

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 20.10.1997 15:08:21

DDV,

Nemate nekdo zkusenost s funkci EnumServicesStatus?

Ponekud jsem se zamotal, v tom co funkci predhodit, aby nekoncila
ctenim z cteni neinicializovane pameti.

Resp.: Jak alokovat record ENUM_SERVICE_STATUSA (WinSVC.pas) a co
funkci predhodit jako velikost bufferu.

Diky za napady, rady, pomluvy...
Prikladky vitany!!!

winsvc.pas:

type ENUM_SERVICE_STATUSA = packed record
lpServiceName: PChar;
lpDisplayName: PChar;
ServiceStatus: SERVICE_STATUS;
end;

API help:

BOOL EnumServicesStatus(

SC_HANDLE hSCManager, // handle of service control manager
database DWORD dwServiceType, // type of services to enumerate
DWORD dwServiceState, // state of services to enumerate
LPENUM_SERVICE_STATUS lpServices, // address of service status
buffer DWORD cbBufSize, // size of service status buffer LPDWORD
pcbBytesNeeded, // address of variable for bytes needed LPDWORD
lpServicesReturned, // address of variable for number returned
LPDWORD lpResumeHandle // address of variable for next entry
);
+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Object to File

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 20.10.1997 15:21:01

Ahoj, mam radu objektu (ne komponent) nap��klad v�Tlist a potreboval
bych vsechny ulozit do souboru nebo do streamu a pak je zase ze streamu
nebo ze souboru precist. Poradi mi n�kdo jak jednoduse na to. Kdysi jsem
to uz delal ale skleroza a ztrata archivu udelaji sve.

S�pozdravem
Zdenek Petruj

adresa:
Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 OSTRAVA - Poruba

e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
www: http://www.zebra(tec)cz
tel./fax.:+420-(0)69-6912961, +420-(0)69-6912963

Objekty do souboru

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 20.10.1997 16:03:59

[...]

Nejcastejsi dotaz/problem Delphi - InterBase na In

[*] Jirka Burian <jburian(zv)borland(tec)cz> - 20.10.1997 19:19:28

Hodne dotazu na Invexu, tykajici se InterBase a Delphi jsem mel na tema chyby "..Deadlock.."
Tady je neco malo k vysvetleni: /anglictina snad vadit nebude/...

Regardless of the SQL server backend, client applications that you develop
in a BDE-enabled development tool like Delphi, C++Builder or Paradox
using BDE-aware components may encounter a deadlock after issuing a
SELECT statement when another client application locks a record by issuing
an UPDATE, DELETE, or INSERT statement.

The BDE defaults to a mode that automatically assigns a transaction levelof
READ COMMITTED and commits the transaction by doing a soft commit. In
InterBase, a soft commit is equivalent to a commit retaining, corresponding
to the InterBase client API function isc_commit_retaining(). Refer to the
API Guide for more information. Soft commits are a feature of InterBase
that let the driver retain the cursor when committing changes. Soft commits
improve performance on updates to large sets of data. When an application
does not use soft commits, the BDE must re-fetch all the records, even for
a single record change. With soft commits, the BDE retains the cursor and
does not need to re-fetch. Explicit transactions started by BDE client
applications never use soft commits. The default for BDE-initiated
statements is a transaction level set up as NO WAIT, READ COMMITTED, NO
RECORD VERSIONS. Because BDE does not use record versioning in this mode,
the deadlock occurs when a SELECT tries to read a record that another
client has not yet committed to the table.

The DRIVER FLAGS parameter in the IDAPI32.CFG file allows you to specify
the transaction behavior of BDE-initiated transactions against an InterBase
server. Use the BDE Administrator or the BDE Configuration Utility to view
or modify this setting. The DRIVER FLAGS parameter has four settings that
are described in Table 1. The two recommended modes are 512 and 4608,
depending on which is the more desirable behavior to handle in the
application.

Beginning with the inline version of the BDE v4.0, the transaction level
automatically defaults to NO WAIT, READ COMMITTED, RECORD VERSIONS. The
DRIVER FLAGS modes that use READ COMMITTED also have the RECORD VERSIONS
option set. The inline version of BDE 4.0 shipped with the inline version
of Delphi 3.0. You can identify this version of the BDE by the timestamp of
4:01 A.M. on the file IDAPI32.DLL.

In addition to specifying the appropriate DRIVER FLAGS mode, you also limit
the chance of deadlocks by modifying the MAX ROWS setting, which is found
on the same BDE DRIVERS page as DRIVER FLAGS. The MAX ROWS setting
specifies the maximum number of rows that the driver will attempt to fetch
for every SQL statement sent to the server. This includes metadata (schema)
queries that the driver sends to the server during a table open to retrieve
column, index, and valcheck information. Limiting the number of rows that
any one SQL statement can retrieve from a large table prohibits users from
tieing up server resources.

Since the MAX ROWS default is 1 (no limit), it is conceivable that the
SELECT statement can retrieve more records than the user actually requires.
If experimentation proves that users need only 50 rows at a time, then
setting MAX ROWS to 50 will reduce the occurrence of deadlocks. Of course
the BDE will make additional fetches when necessary. Be aware that if you
set MAX ROWS too low, you might not be able to open a table because it
cannot retrieve sufficient metadata information from the database. See the
SQL Links help file (SQLLNK32.HLP) for more information on MAX ROWS.

Deadlocks are an issue with any SQL server, but the BDE (through the
InterBase DRIVER FLAGS parameter) can handle most of the problems
transparently, without a lot of manual transaction control.

(---> z celyho tohoto clanku je asi nejdulezitejsi to cislo 512)
Jirka Burian