Update na BDE 4.51 (was Re: driver na soubory FoxP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 30.1.1998 17:25:33

mam nasledujici TYPE:
TFileInfo = Record
fiFilePathName : String;
fiFileTimeStart : TFileTime;
end;
TFileInfoArray = Array[1..c_LastFileInfo] of TFileInfo;
PFilesInfo = ^TFilesInfo;
TFilesInfo = Record
fsiFiles : Integer;
fsiFileInfos : TFileInfoArray;
end;

Alokuju pamet na promennou typu PFilesInfo a jakmile zapisu neco napr.
do XY^.fsiFileInfos[1].fiFilePathName, vyvolam exception (do polozky
fiFileTimeStart muzu vesele psat).
Exception se vznikne pri pokusu manipulovat se stringem

Vyrobim-li statickou promennou (TFilesInfo) pak je vse OK.

P.S. vzdycky jsem nakonec nasel chybu u sebe ale tady uz nevim :)

Update na BDE 4.51 (was Re: driver na soubory FoxP

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 30.1.1998 17:40:00

http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeupdate.html

Mac

Zdenek PRANTL wrote:

> Chtel bych si jej take stahnout, ale nejak jej tam nemohu nalezt. Prosim o link.
>
> Dik.
> Zdenek Prantl

Prirazeni promenne String (was Re: Update na BDE 4

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 30.1.1998 17:59:49

> [...]
>
>Vyrobim-li statickou promennou (TFilesInfo) pak je vse OK.
>
>P.S. vzdycky jsem nakonec nasel chybu u sebe ale tady uz nevim :)
Tak zase chyba u me - jasny ze prirazeni stringum zarve - po alokaci
totiz neni ptr na String nastaven na NIL a tak se prirazovaci prikaz
snazi nejdrive dealokovat neplatny pointer :)

Omlouvam se za ten minuly Subject.

Pro Martina Nedopila - PortoBelo

[*] jan.pruha(zv)matsushita(tec)cz (Jan Pruha) - 31.1.1998 16:00:00 jst

Ahoj

Stahnul jsem si z tve WWW soubor Portobel.zip. Podarilo se mi
nainstalovat TPorto.. a TTerminal. Kdyz si natahnu zkusebni projekt,
tak mi to hlasi ze nemuze najit TComCombo.
Potreboval bych vedet kde delam chybu, nebo co mi chybi.
Pokud mas nekde nejaky navod k zatrepani (pred pouzitim protrepat),
byl bych moc rad, kdybys mi ho mohl poslat.
Dekuji za radu.

Omlouvam se ucastnikum konference, ale primou adresu na subj. jsem si
bohuzel nedal do archivu.

Honza

jan.pruha(zv)matsushita(tec)cz

Pro Martina Nedopila - PortoBelo

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 31.1.1998 16:46:23

Zkus priste...:

http://delphi.mius(tec)cz/archiv.idq?HTMLQueryForm=hledani.asp&CiRestriction
=(zv)DocAuthor+Nedopil

Ja se s tim delam... :))

> [...]
> byl bych moc rad, kdybys mi ho mohl poslat.
> Dekuji za radu.
>
> Omlouvam se ucastnikum konference, ale primou adresu na subj.

Cestina v Interbase

[*] Ji�� Lebru�ka - 31.1.1998 18:28:49

Protoze si zacinam hrat s InterBase v D3 a pred tim jsem pouzival Paradox
nebo DBASE, chtel jsem prevest stavajici databaze do IB. Objevil jsem
nastroj Data Migration Wizard, lec jsou tam problemy s cestinou (u databaze
IB nesmi byt vyplnena polozka LANGDRIVER -pak se data objevi, ale nektere
znaky s diakritikou se objevi bez ni, no a pokud zkousim ruzne drivery, tak
mi data v tabulce uplne zmizi. Nepomuze ani kdyz nastavim driver jeste pred
migraci dat).
Pokud by nekdo neco vedel, tak se prosim ozvete.
Diky J. Lebru�ka
e-mail: lebruska(zv)ujep(tec)cz
SMS: jiri.lebruska(zv)sms.paegas(tec)cz

Volba databaze

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 1.2.1998 11:18:29

Hi vsem,

Volim nejvhodnejsi databazi pro moji aplikaci, dle techto predpokladu:
- Klient ma pouze Windows 95 v siti 6 pocitacu.
- databaze bude obsahovat zatim 12 tabulek. Tabulky, ktere se nebudou
menit jsou od 1 zaznamu az po cca 100000 zaznamu a tabulky, ktere se
budou menit jsou 2 a pocet zaznamu je v 1. cca 80000a ve druhe cca
70000. Rychlost zmen je dana rychlosti pisarek, takze cca 1 zaznam za 10
minut (delaji i kontrolu udaju a dohledavani) od kazde pracovnice, takze
cca 36 zaznamu za hodinu.
- databaze musi provadet kontrolu Referncni integrity (jak je u PARADOX
a SQL databazi)

Uvedene udaje vychazeni ze znalosti soucasneho stavu, aplikace ve FoxPro
ma presne ty vlastnosti jake muze mit databaze bez kontroly referencni
intergity (po 2 mesicech provozu) jsme zjistili, ze database je v
nekonzistentnim stavu a ji foxce to ani nevadi, ale to neni predmetem
dotazu.

Puvodne jsem chtel pouzit databazi PARADOX pres BDE, ale po precteni
prispevku v knferenci jsem nabyl dojmu, ze bych hodne riskoval. Ja
osobne bych navrhoval MS SQL 6.5 nebo ORACLE 7.3.x.x.x.x.x.x , ale to u
klienta neprichazi v uvahu.

Mohli by jste mi poradit co mam pouzit?

Na kazdou odpoved se tesi Jaroslav Jahoda.

QuickReport

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.2.1998 11:57:15

Nevite nekdo proc mi quickreport tiskne cerne ne cerne pozadi a to i
demopriklad z delphi???

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Prirazeni promenne String

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 1.2.1998 14:14:11

Mozna, ze spatne vidim, ale ja ten pointr na string ne a ne nalezt. 8-)

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Update na BDE 4.51 (was Re: driver na soubory FoxP

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 1.2.1998 14:17:31

Diky. I kdyz jsem puvodne myslel opravdu borland(tec)cz.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

DBGrid Columns editor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1998 14:17:10

Jozef Strn�dik wrote:

> Ahojte vsetci,
>
> prosim o radu, modifikujem komponent TDBGrid a potrebujem previest zasah do
> DBGrid Columns editoru, neviem vsak najst jeho zdrojaky. Pomoze mi niekto ?
>
> strnadik(zv)mrp.sk

Zdrojak je v souboru \Source\Vcl\DBGrids.pas. Musis mit vsak alespon Delphi
ve verzi Professional, v te nejlevnejsi tusim nejsou zadne zdrojaky :-(

Petr Vones, amatersky programator

Volba databaze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1998 14:21:20

Hi,

Databazove aplikace pisu spise okrajove, takze nemam v teto oblasti zase tolik
zkusenosti.
Mam asi dve mensi lokalni aplikace na Paradoxu psane v Delphi 2 s BDE 3.51,
kazda tak 4 tabulky a za dva roky jejich behu se me nevyskytly zadne problemy
(samozrejme krome chyb mnou napsanych), narozdil od aplikaci psanych ve Foxce
kterou jiz nastesti nemusim pouzivat.
Nejvetsim problemem bude asi oprava pripadne poskozene tabulky pri vypadku
pocitace, na to vsak existuji nejake nastroje. Spolehlivost lze tez zvysit
vypnutim zpozdeneho zapisu souboru ve Win95. Co se tyce referencni integrity
nenarazil jsem na zadne chyby. Kdyz Borland v CR predvadel Delphi tvrdilo se
tam, ze pouzivat Paradox lze tak max. do 10 uzivatelu, pak uz je vyhodnejsi
pouzit "vetsi" databazi, mozna bych zkusil InterBase protoze Delphi jiz
obsahuje lokalni verzi a lze si to rovnou vyzkouset. V adresari \Demos\Db je
aplikace MastApp ktera je psana tak ze funguje jak s Paradoxem tak i s InterBase.

Petr Vones, amatersky programator

Zbytkove tlacitko aplikace

[*] Peter �IRIP <psoft(zv)bb.telecom.sk> - 1.2.1998 15:07:40

> Muze mi nekdo poradit proc jestlize zaviram aplikaci (hlavni formular)
> pomoci sveho tlacitka a pouziji Close a nebo Application.Terminate tak v
> pruhu uloh W95 mi zustava po kazdem zavreni me aplikace prazdne tlacitko
> - zbytek po me aplikaci ?????

Toto predpokladam nie je problem Delphi, pretoze mne robi to iste, aj ked Delphi prave
vtedy nie je spustene. Naotvaram viac uloh a potom ich RYCHLO zavriem. Vzdy sa mi nejake
tlacitko zvysi ... Klasicky to byva napr. pri tlaci ...

QuickReport - cerne

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 1.2.1998 17:17:01

No myslim ze mas asi pravdu. Ve svem dotazu jsem nenapsal ze mam Minoltu
PagePro 6.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> je v tom, ze nejprve to tisklo vse OK a teprve po nejakem tydnu to
> zaclo blbnout...
>
> Pomoc byla celkem jednoducha: odinstalovani tiskarny a nova
> instalace. Tiskarna sice ma svuj instalacni a odinstalaci program,
> lec po odinstalovani bylo nutno projit registry a rucne smazat
> veskere zminky o vyse uvedene tiskarne...
>
> Nyni je cca tyden pokoj, ale az budu mit cas mailnu jim to primo do
> Osla.
>
> Vtip je v tom, ze QSD software poskytuje plnou podporu jen tem, co si
> koupi QR primo od nich, nikoliv jako soucast Delphi...

Prirazeni promenne String

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 2.2.1998 07:36:31

>Mozna, ze spatne vidim, ale ja ten pointr na string ne a ne nalezt. 8-)
Dobre, mozna , ze jsem to mel uvest na zacatku: Program je prekladan s
implicitni hodnotou switche $H+ (tedy pouziva Long stringa a ne short
stringa). To znamena, ze kazda deklarace typu string je vlastne
deklaraci pointru :)

Volba databaze

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 2.2.1998 07:38:33

Samozrejme jsou SQL servery lepsi, ale uz to stoji dalsi bubaky :-)
Pri uvedenem rozsahu sitove aplikace IMHO s prehledem postaci Paradox.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

> [...]
>cca 36 zaznamu za hodinu.
>- databaze musi provadet kontrolu Referncni integrity (jak je u PARADOX

[...]
>Na kazdou odpoved se tesi Jaroslav Jahoda.

Cestina v Interbase

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 2.2.1998 09:03:24

V jakem character setu mate vytvorenou databazi ? Je treba to urcit uz
pri vytvareni databaze (CREATE DATABASE..... DEFAULT CHARACTER SET
WIN1250 - napr.).

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> pred
> migraci dat).
> Pokud by nekdo neco vedel, tak se prosim ozvete.

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 2.2.1998 10:21:46

Hi,
[...]

Mereni rychlosti

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 2.2.1998 10:42:07

Ahoj vsichni!
Nevite nahodou nekdo jestli existuje nastroj pro Delphi ktery by
dokazal merit rychlosti procedur, smycek apod., tak jako byl pro
Pascal Turbo Profiler.
Mam totiz komponentu na grafy, zvladajici mnozstvi bodu
nadeklarovanych dynamicky, ale pri velkem mnozstvi trva dlouhou
jejich vykresleni. Napadlo mne tedy urychlit proces tim ze budu
vykreslovat pouze maximalne tolik bodu kolik je sirka prostoru pro
graf v pixelech nebot ty ostatni uz jdou stejne pres sebe. Takze si
predem spocitam kolik bodu musim vzdy vynechat a ve smycce For si
najdu az dalsi vykreslovany bod.
Bohuzel tento postup je pomalejsi nez vykreslit vse a ja nevim proc.
Diky za kazdou radu Pavel

Ing. Pavel Simicek
UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69
Tel. 05/41142461
e-mail simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz

Mereni rychlosti

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 02.2.1998 11:13:33

Ten programek by se mel jmenovat Speed Daemon...

Martin Kubecka

Simicek Pavel wrote:

> [...]
> Diky za kazdou radu Pavel

> Ing. Pavel Simicek
> UVSSaR, FS, VUT Brno, Technicka 2, 616 69

Ceske resource pro Delphi

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 2.2.1998 13:17:17

Nemuze nekdo poskytnout pocestene stringy pro Delphi 2, a nebo kde je ziskat ?
Predem dik.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

6 barev

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 2.2.1998 13:52:58

[P��loha v souboru: barvy.ZIP]

|Chci pro svou komponentu odvozenou od TGraphic control pouzit 8 bitove
|obrazky z TImageList. Mam ale problem pri ukladani obrazku a naslednem
|kresleni pomoci TImageList.Draw v modu Truecolor nebo Hicolor je vse v
|poradku ale v modu 256 barev TImageList nezachovava paletu barev
|jednotlivych obrazku. Nevite nekdo co s tim nebo neznate nejaky jiny
|kontejner na obrazky kde by byli obrazky uchovavany jako DIB tedy
|nezavisle na zarizeni.
|
| S pozdravem
| Zdenek Petruj

Problem je slozity jako samotne Windows. Musis si udelat vlastni paletu,
realizovat ji a pak s ni kreslit. Je to trosku slozitejsi a tak posilam par
radek
na ukazku.

Mam podobny problem. Potrebuji zobrazit 24 bit obrazky jako 8 bitove.
Ve Win32 API je funkce CreateHalftonePalette, ktera rovnou vrati
paletu. Ale ja pracuji s Delphi 1. Nevite nekdo algoritmus, ktery by
provadel to same jako zminena funkce?

Dik

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities(tec)cz
jsem doma na: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

Volba databaze

[*] Martin Dupal <vision(zv)visionsw(tec)cz> - 02.2.1998 14:04:28

Na tvoje kriteria by stacil paradox, ale jestli se nechces
vzdat vyhod SQL serveru, mohu doporucit Sybase SQL Anywhere 5.5
Pro tuto volbu hovori nizka cena, snadna transparentni udrzba,
moznost provozu v prostredi Microsoft Windows NT server i Novell
Netware.
Urcitou nevyhodou je absence primych napojeni BDE na tento server,
takze pripojit se lze jen pres ODBC, ale testy ukazaly, ze rychlost
je zcela vyhovujici. Pokud se tyka obecne kompatibility s Delphi,
nenarazili jsme za rok pouzivani na nic vaznejsiho.

Martin

--
+----------------------------------+
| Ing. Martin Dupal |

Jeste k akceleracnim klavesam (Bylo StringList a

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 2.2.1998 14:59:44

na CD Chip 4/97 jsem nasel mozne reseni tohoto problemu, pokud
vas to jeste zajima. Predpoklada to upravu ve zdrojacich VCL, tak si
je radeji zazalohujte.

Uvadim to cele, kdo nerozumi anglicky, jedna se o zmenu procedury
odchyceni zpravy pri zmacknuti akceleracni klavesy, kterou je nutno
prepsat pro vsechny ovladaci prvky, ktere takovou klavesu mohou mit.

s pozdravem Pavel Kral

Unbridled Acceleration
--------------------------------
by Arlan Mock - amock(zv)alum.mit.edu
I have come across a strange bug in Delphi having to do with accelerator
keys used in the Caption property of buttons, checkboxes, labels with a
FocusControl, etc. Normally, to use an accelerator key you must press the
Alt-<char> combination. However, under certain conditions, the accelerator
is executed without the use of the Alt key. This can be reproduced in both
Delphi 1 and Delphi 2.

0 to 60 WITHOUT THE ALT KEY

To see this behavior, start a new project and place two buttons on the form.
Set the captions of the buttons to '&A Button' and '&B Button'. Also, assign
an OnClick event handler for each button. For example, for the A button,
you could use ShowMessage('You pressed the A button'). Likewise, have the
'B' button show a message that you have pressed the 'B' button. Now, run
the project. Click on the 'A' button so that it receives focus and displays
its message. Close the message box, and then, using the keyboard, press the
'B' key without the Alt key while button A has focus. The message dialog
for the 'B' button will be erroneously displayed.

It seems that an accelerator key executes without the Alt key whenever a
TButton, a TStringGrid with Options.goEditing = false or a TCheckbox has
focus.

UNDER THE HOOD

This section discusses the gory details behind the problem. If you just
want to know how to correct this behavior, skip to the section entitled
'THROTTLING BACK A TAD'.
It seems any TWinControl descendent that doesn't want to accept characters
and that has focus will cause accelerator keys to work without the Alt key.
To be more specific, this behavior appears while focus is held by any
TWinControl descendent that does not set the DLGC_WANTCHARS flag in response
to the WM_GETDLGCODE message. The WM_GETDLGCODE message is sent from the
TWinControl.CNChar message handler. After the call to the WMGETDLGCODE
message handler returns, CNChar checks the DLGC_WANTCHARS flag. If it is
not set, CNChar tells the parent form to perform the CM_DIALOGCHAR message.

It is in the CMDIALOGCHAR message handlers that the problem starts to
surface. CM_DIALOGCHAR is the internal Delphi message that is overridden if
a control can make use of an accelerator key. TForm inherits its
CMDIALOGCHAR message handler from TWinControl. This message handler is
different than other such message handlers in that it does not check for
accelerator keys. Instead it broadcasts the CM_DIALOGCHAR message to all
child controls to see if the children have an accelerator key. So when TForm
performs this message, it broadcasts the message to all its child controls.
Any container controls on the form, such as panels, will in turn broadcast
the message to all its child controls. This continues until a control has a
CMDIALOGCHAR message handler that checks for an accelerator key that matches
the character key that was pressed or until all controls have had a chance
to handle the message, none of which have a corresponding accelerator.

All CMDIALOGCHAR message handlers in the VCL other than TWinControl's check
for an accelerator key. Each one does this by calling a function in
FORMS.PAS called IsAccel. This function requires two parameters - the key
that was pressed and the caption. IsAccel checks to see if the key matches
the character after the caption's first '&' character. Unfortunately,
IsAccel does not have a parameter for the state of the control, alt and
shift keys!
My initial thought on solving this problem was to modify IsAccel in
FORMS.PAS to have a third parameter for the key state. This doesn't work
well because that changes the interface section of the FORMS unit, and any
other unit that uses FORMS would need to be recompiled. This would require
source code for any such unit, which may not be available. This is one
reason it is a good idea to never modify the interface section of any VCL
source code.

THROTTLING BACK A TAD

The fix I use involves finding and modifying each CMDialogChar message
handler in the VCL that calls the IsAccel procedure in FORMS.PAS. If you
decide to do this, be sure to back up the old source, just in case. Here's
an example of the modification in TButton.CMDIALOGCHAR. It makes use of the
KeyData field of the Message parameter, which contains information about the
state of Ctrl, Alt and Shift. The modification is underlined and marked by
{>}...{<}.

procedure TButton.CMDialogChar(var Message: TCMDialogChar);
begin
with Message do
if {>} (KeyDataToShiftState(KeyData) = [ssAlt]) and {<}
IsAccel(CharCode, Caption) and CanFocus then
begin
Click;

To find all such routines in the VCL, just search for IsAccel in
BUTTONS.PAS, STDCTRLS.PAS, TABNOTBK.PAS and TABS.PAS. Not all CMDialogChar
message handlers have a 'with Message do' statement. In such cases, you
will have to use Message.KeyData instead of KeyData.

FOREIGN VEHICLES

One last note - any third party components you have that override
CMDialogChar may need to be modified as well.

Editors Note:

I just want to reinforce to UNDU readers that this solution involves making
some minor changes to the VCL source code. You should definitely backup any
files prior to modifying them.
�1995, 1996, 1997 - Robert Vivrette - Prime Time Programming

From: Petr P. <priclik(zv)infima(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 3. �nora 1998 19:42
Subject: Schovani programu z listy

> [...]
>Proste neco jako WinAmp, kde si uzete volit zda ma bejt
>program v tray-baru (to umim) a NEZABIRA misto na

Equalizer

[*] Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 4.2.1998 08:20:06

Caute
Potreboval by som, zdrojovy kod pre graficky equalizer, to je ta somarina, ktora lieta podla hluku, ked viete dajte mi vediet.
Dik

Schovani programu z listy

[*] Jarek M. <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 4.2.1998 08:38:20

----------
[...]

Do OnCreate Formulare dej
SetWindowLong(Application.Handle,GWL EXSTYLE,WS EX TOOLWINDOW);

Jarek.M

Schovani programu z listy

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 4.2.1998 09:18:07

To na dolni liste je objekt Application a realizujou se tam jeho
vlastnosti pro okna. Tzn. zkus

Application.Visible := False;

nebo

Application.Hide;

> [...]
> Proste neco jako WinAmp, kde si uzete volit zda ma bejt
> program v tray-baru (to umim) a NEZABIRA misto na

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 4.2.1998 10:32:01

ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);

Vita

IShellLink

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 4.2.1998 11:21:59

Chtel bych v Delphi 3 pouzit rozhrani IShellLink, ale nedari se mi to zatim
implementovat. Nize uvadim jednoduchy zdrojak kde jsem zkousel objekt
vytvorit a hned uvolnit. Kompilator hlasi na radku oLink.Release, ze nezna
metodu Release. Poradte mi prosim kde delam chybu.

Diky Vita

unit FuncProc;

interface

function TestLink:Boolean;

Windows,ShlObj,ActiveX;

function TestLink;
var
oLink:IShellLink;
begin
Result := CoInitialize(nil) = S_OK;
if Result then
begin
Result :=
CoCreateInstance(CLSID_ShellLink,nil,CLSCTX_INPROC_SERVER,IID_IShellLinkA,oL
ink) = S_OK;
oLink.Release;
CoUninitialize;

Hledani textu v RTF

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 4.2.1998 11:31:03

[...]

PS: Omlouvam se, ze jsem u predchoziho mailu zapomel uvest predmet.

Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

Rozpoznani behu

[*] radeks(zv)usa(tec)net - 4.2.1998 12:06:58

Ahoj,

mam (asi pro vetsinu) jednoduchou otazku:
Jak poznam, jestli jiz aplikace bezi, aby se nespoustela podruhe, a
radeji vytahla na popredi jiz bezici program.

Nejlepe s nazornou ukazkou (treba na moji adresu).

IShellLink

[*] Simicek Pavel <simicek(zv)uvss.fme.vutbr(tec)cz> - 4.2.1998 12:27:28

> [...]

> Result :=
> CoCreateInstance(CLSID_ShellLink,nil,CLSCTX_INPROC_SERVER,IID_IShellLinkA,oL

Existuje komponenta ShellLink na DSP ktera s timto pracuje.
Pokud chces muzu ti ji poslat.
Pavel

Jak na SQL ??

[*] Jiri Vrabec, st. UAI, 93/98 <XVRABE00(zv)kinf.fme.vutbr(tec)cz> - 4.2.1998 13:17:12 cet

Nemate nekdo predstavu jak se pouziva v Delphi SQL. (Neco takoveho
praktickeho, priklad ....).
Dik.
Hi. Jirka.
|Conected to : vrabec(zv)rhino.vutbr(tec)cz || Name : Jiri Vrabec |
| Jiri Vrabec K4/528 || Job : student VUT - FS 5.roc.|
| Kolejni 2, Brno 612 00 || Interested by: ASM,Unix,C,.. |
Neni blazen ten, kdo se vzda toho co si nemuze udrzet pro to, co
nemuze ztratit.
John Eliot.

Bezici aplikace

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 4.2.1998 13:25:52

Hello,

Otestovat, zda bezi aplikace, je celkem jednoduche...

Staci otestovat v hlavnim programu promennou hPrevinst

If hPrevinst <> 0
then begin
Application.MessageBox('Aplikace ji�
b��...','Informace',MB_ICONINFORMATION + MB_OK);
Halt;

Rozpoznani behu

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 4.2.1998 13:34:04

Udelal jsem si na tohle proceduru CheckInst. Ze zdrojaku snad pochopis, jak
to funguje.

var
CheckInstAppName: array[0..MAX_PATH] of Char;
CheckInstClassName: array[0..MAX_PATH] of Char;
CheckInstNumFound: Integer;
CheckInstLastFound: HWnd;

function CheckInstEnumWindowsProc(handle: HWND; lParam: Longint): BOOL;
stdcall;
var
bufName, bufClass: PChar;
H: Longint;
HW: HWND;
log: boolean;
begin
Result:= True;
HW:= GetWindow(Handle, GW_OWNER);
if HW = 0 then
begin
if lParam = 0 then
begin
GetMem(bufName, MAX_PATH);
GetMem(bufClass, MAX_PATH);
GetWindowText(handle, bufName, MAX_PATH);
GetClassName(handle, bufClass, MAX_PATH);
if (StrPas(bufName) = CheckInstAppName) and
(StrPas(bufClass) = CheckInstClassName) then
begin
Inc(CheckInstNumFound);
if Handle <> Application.Handle then CheckInstLastFound := Handle;
end;
FreeMem(bufName);
FreeMem(bufClass);

function CheckInst(AllowedInst: integer; ShowWarning: boolean): boolean;
var
Msg: string;
MyPopup: HWnd;
begin
Result:=False;
CheckInstNumFound := 0;
CheckInstLastFound := 0;
GetWindowText(Application.Handle, CheckInstAppName,
SizeOf(CheckInstAppName));
GetClassName(Application.Handle, CheckInstClassName,
SizeOf(CheckInstClassName));
EnumWindows((zv)CheckInstEnumWindowsProc,0);
if CheckInstNumFound > AllowedInst then
begin
if ShowWarning then
begin
case AllowedInst of
1..4: Msg:= 'instance';
else Msg:= 'instanc�';
end;
MessageDialog('Jiz bez� ' + IntToStr(AllowedInst) + ' '+ Msg + '
aplikace '+
CheckInstAppName, mtWarning, [mbOK], 0);
end;
MyPopup:= GetLastActivePopup(CheckInstLastFound);
BringWindowToTop(CheckInstLastFound);
if IsIconic(MyPopup)
then ShowWindow(MyPopup, SW_RESTORE)
else SetForegroundWindow(MyPopup);
Result:= True;
Application.Terminate;
end
else Result:= False;
end; { CheckInst }

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

[...]

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 4.2.1998 13:45:42

> Nejlepe s nazornou ukazkou (treba na moji adresu).

Je to vytazene z "Project source" tj. z hlavniho DPR souboru
============ UKAZKA ==========================
program ToJeJedno;
{$R *.RES}

begin
{vytvor novy identifikator Windows zpravy pro system}
MessageID := RegisterWindowMessage('Check For OneInst Previous Inst');
IF hPrevInst <> 0 THEN {pokud to neni prvni instance}
{vysli specialni zpravu}
PostMessage(hwnd_Broadcast,MessageID, 0,0)
ELSE
BEGIN
Application.Title := 'MUJ';
Application.HintPause := 100;
Application.CreateForm(TMuj,Muj);
Application.Run;
END;
A v hlavni unite programu musis deklaraci a proceduru (staci ji dat jako
private):

unit Muj;
Muj: TMuj;
MessageID : word;

procedure TMuj.OnAppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: boolean);
begin
{Pokud je to specialni zprava, tak prepni do tohoto okna}
IF Msg.Message = MessageID THEN
BEGIN
SetFocus;
Application.Restore;
END;
To by melo byt cele... doufam, ze jsem nic nevynechal, kdyz tak se ozvi.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Jak na SQL ??

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 4.2.1998 13:50:03

Prakticke priklady jsou snad primo u Delphi - Delphi\DEMOS\DB\....
Jinak predstav o SQL mam spoustu, zkus byt trochu konkretnejsi.

> [...]

> -------

> 5.roc.|

> Neni blazen ten, kdo se vzda toho co si nemuze udrzet pro to, co

Rozpoznani behu

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 4.2.1998 13:53:00

Neni to zase tak jednoducha otazka. Pred casem jsem se zde ucastnil siroke
debaty na toto tema. Existuje hodne zpusobu, ale zatim vsechny co jsem videl
jsou pro mne nevyhovujici. Hlavne komponenty ktere pracuji na principu
hledani okna aplikace, protoze musi cekat az na vytvoreni okna. Navic dalsi
instance aplikace muze byt spustena z parametrem a tento parametr by mel byt
take predan prvni instanci.
Mam jednoduchou funkci (nema zadne parametry). Funkce prochazi vsemy
spustenymi procesy a zjistuje jejich nazev modulu s plnou cestou. Tuto
funkci volam v projektove unite uplne jako prvni jeste pred
Application.Initialize. Jestlize vrati TRUE znamena to ze je toto prvni
instance a muze byt zavolano Application.Initialize.....Application.Run
jinak toto vsechno preskoci a aplikace se ukonci. Tato funkce take posila
zpravu WM_NEXTINSTANCE oknu prvni instance. LPARAM obsahuje globalni atom ve
kterem jsou zapsany spousteci parametry. Prvni instance muze tyto parametry
v teto zprave zpracovat.

Pokud je zajem, dejte vedet a poslu zdrojak primo na vasi adresu.

Vita

Jak na SQL ??

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 4.2.1998 14:15:43

> Nemate nekdo predstavu jak se pouziva v Delphi SQL.
> (Neco takoveho praktickeho, priklad ....).

Co takhle zkusit podivat se do adresare \DELPHI\DEMOS\DB u sebe na stroji...
Jinak na http://delphi.mius(tec)cz/ je archiv teto konference + vyhledavani v nem,
tak tam zkus
hledat 'SQL'.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Bezici aplikace

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 4.2.1998 14:35:04

Zkusil jsem si to a nejak mi to pod W95 nefunguje.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Otazky

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 4.2.1998 14:35:14

Kdybys nebyl liny a podival se do helpu ke komponentam na ktere se ptas
tak si tam zakladni veci na ktere se ptas muzes precist sam. Na spliter
ti uz kolega odpovedel. Tk ted k TPageControl a TTabControl. Obe
komponenty jsou odvozeny od TCustomTabControl.

TTabControl je komponenta ktera ma zverejnenu property Tabs typu
TStrings do ktere muzes pridavat nazvy "usi" na komponente. Podle toho
kolik je TTabControl.Tabs.Count tolik je "usi". Za behu muzes tedy
pomoci Tabs.Add('tvuj string') pridat dalsi "ucho".
TTabControl ma jen "usi" a nevlastni uvnitr zadna dalsi okna nebo
komponenty.

TPageControl je to same jen Tabs nema zverejnene a ma navic uvnitr pole
pointru TList do ktereho se v design modu pridavaji polozky typy
TTabSheet. Vznikne pak vlastne pole oken ve kterem listujes klikanim na
"usi". Nevim jak by se za behu dala dalsi TTabSheet pridat protoze
samotny TList je uvnitr a neni zverejnen. Da se dostat pouze pomoci
indexu na jeho polozky pomoci property Pages[index].

Pokud chces mit moznost za behu pridavat a ubirat usi a zaroven okna pak
doporucuji do komponenty TTabControl umistit komponentu TNotebook dat mu
Align:=alClient a osetrit propojeni property Tabs u TTabControl s
property Pages u TNotebook.

Doufam ze tyto odpovedi byly dostacujici.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Martin Hejna [SMTP:wunty(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 6. b�ezna 1998 14:25
> Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Otazky
>
> Nazdar vsichni.
> Potreboval bych vedet nekolik veci k objektum z Delphi.
> Takaze za prve : da se u objektu TPageControl pridat
> nova zalozka za behu ? (paletka win32)
> za druhe : k cemu slouzi objekt TTabControl (ta sama)
> za treti : k cemu a jak se pouziva objekt TSplitter

TextOut a uhel

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 4.2.1998 15:23:11

Jednoduse to nejde. Musis pouzit API funkci pro vytvoreni fontu
CreateFontIndirect(LogFont:TLogFont) ktera vraci handle na font a predem
vyplnit strukturu LogFont coz je record ktery ma furu polozek pro
nastaveni fontu a jedna z nich je lfEscapement kde muzes nastavit uhel.
Tenhle font pak pouzijes kde potrebujes.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hrb�� David [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
> Odesl�no: 7. b�ezna 1998 15:01
> Komu: 'DELPHI Distribution List'
> P�edm�t: TextOut a uhel
>
> Nevite jak jednoduchym zpusoben prinutit TextOut vypsat text pod
> urcitym
> uhlem?
>
> Diky, David

Query builder

[*] Martin Dupal <vision(zv)visionsw(tec)cz> - 04.2.1998 15:53:38

Cau Delfini,

delam komponentu majici property SQL (obdobne jako TQuery) a
chtel bych take umoznit programatorovi pristup k vizualnimu
designeru SQL dotazu (Query Builder) stejne jako ma TQuery.

Nevite nekdo, ve ktere unite je interface k tomuto nastroji ?

Dik Martin

+----------------------------------+
[...]

[*] Zdenek Prantl <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 04.2.1998 16:23:49 -0100

> [...]

Application.Restore;
END;
To by melo byt cele... doufam, ze jsem nic nevynechal, kdyz tak se ozvi.

Jak na SQL datum pri insert, create??

[*] Richard Vdovjak <vdovjak(zv)usa(tec)net> - 4.2.1998 16:40:18

>Prakticke priklady jsou snad primo u Delphi - Delphi\DEMOS\DB\....
>Jinak predstav o SQL mam spoustu, zkus byt trochu konkretnejsi.

No ja by som mal 1-2 otazky:
ako sa vysporiadat s cestinou/slovencinou pri sql prikazoch:
create table, insert into t. (podotykam, ze sa jedna o lokalne tab .DB,
.dbf),
1) Da sa nejako nastvit pri create langdriver? (alebo nejako ex-post?)
2) pri inserte mam problem, ked vkladam datum z jednej tab., v ktorej
je typu dd.mm.yy, do mojej cerstvo vytvorenej tab (mm.dd.yy). V helpe
som sa docital, ze BDE nepodporuje pri sql iny format datumu!
(ako je to v novej verzii BDE?)
Ako to mam vyriesit (to sa mam zaobist bez sql a vratit sa k starej dobrej
"rucnej" praci (for....)?

Thanks za kazdu radu (zn. specha :).

Richard Vdovjak.
mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)frru.utcru.sk
homepage: http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ UIN: 3283282

Registrace INET komponent

[*] Stanislav Durcok <sdurcok(zv)borland(tec)cz> - 4.2.1998 16:44:20

Vazeny pane,
v priloze vam posilam soubor, kde je vse popsano.
S pozdravem,
Stanislav Durcok,
Borland s.r.o.
[[ REGOXC~1.DOC : 3092 in WINMAIL.DAT ]]

Bezici aplikace

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 4.2.1998 16:48:22

Tak jsem to otestoval jeste jednou (i to co jsem posilal ja, protoze je to
podobne) a zjistil
jsem nasledujici vec. Ten priklad dobre funguje pouze v pripade ze je to 16-bit
aplikace
(tj. psana a prelozena v Delphi 1) a funguje to dobre i pod W95.
Pokud jsem ten samy zdrojak dal do Delphi 3 (32-bit aplikace), tak to nefunguje
(ani ten muj priklad). Delphi 2 jsem nezkousel neb je nemam.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Jak tvorit hry

[*] MERLIN(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz - 4.2.1998 16:59:44

Zdar delfini,
chtel bych zjistit jake jsou moznosti tvorby her v D2 nebo v D3
mam na mysli hry jako je napr. DIABLO, CRUSADER...
Merlin

Jak cist ze serioveho portu?

[*] Unites <unites(zv)telecom(tec)cz> - 4.2.1998 17:23:05

Vazeni pratele Delphi

Jsem v Delphi zacatecnik a narazil jsem na problem jak komunikovat se
zarizenim pripojenym na seriovy port. Neni to modem.
Komunikace probiha formou dotazu a odpovedi. Na seriovy port potrebuji
poslat prikazy a po zaslani nektereho prikazu mi zarizeni odpovi. Nevim ale
jak si port otevrit a jak z neho cist. Narazil jsem na komponentu Comm32,
ale ta mi dela psi kusy (nekdy nevyctu co potrebuji). Zarizeni ma relativne
pomale odezvy po odeslani prikazu pro cteni odpovi za cca 500 ms.
Parametry komunikace jsou 9600 Baud, 8 bitu bez parity a dva stopbity.

Predem diky za odpovedi.

Martin Frohlich

Bezici aplikace

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 4.2.1998 17:45:21

Ve Win32 je hPrevinst vzdycky 0, neda se pouzit. V SDK je doporuceno pouzit File Mapping. Asi takhle:

hMapping := CreateFileMapping($FFFFFFFF, nil, Page ReadOnly, 0, 32, 'MojeAplikace');
if (hMapping <> 0) and (GetLastError = Error Already Exists) then begin

v projektovem souboru

Martin Koran

> [...]
> end;
>
> Tomas

Zkusil jsem si to a nejak mi to pod W95 nefunguje.

Height u ComboBoxu

[*] David Hauerland <dava(zv)afx(tec)cz> - 5.2.1998 00:09:41

Dobry den,

nevite nahodou nekdo, jak predefinovat TComboBox, aby tam slo zmenit
nastaveni property Height a ItemHeight pri nastaveni Style na csDropDown? Me
se to nepodarilo.

Predem dekuji
David.

Jak tvorit hry

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)netlab.sk> - 5.2.1998 06:26:14

aaaaano suuu, dokonca je moznost aj tvorba hier sktocne 3D, aaaale,
predovsetkym musis vediet poriadne ovladat delphi, naprogramoval si
rozhranie, resp. si ho z kadesi nahrat, na Microsoft DirectX
(DirectDraw,DirectSound,Direct3D...) a prip. na OpenGL. Inac je to potom
vsetko uz len na tebe...
From: Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 4. febru�r 1998 19:42
Subject: Par dobre mienenzx otazok...>Zdravim ludkovia...
>Xcel by som Vas poprosit o par rad :-)
>1.) Neexistuju resoursy k Delphi 3.0 v slovencine?
>2.) cim by sa dali editovat?
>3.) Potreboval by som si spravit dialer, ktory by bol sxopny pripojit sa
net
>cez PPP, (moze sa pouzit aj nastavenie v W95 z DialUp networking) s tym ze
>sa zada cas pripojenia a odpojenia... Prosim neodpovedajte stylom, ze nieco
>take uz je kompletne hotove :-))) ja to potrebujem urobit
>
>Velmi pekne vopred dakujem ...
>
>juraj

Pruhledny formular

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 5.2.98 06:32:22

Ahoj,

zkousel jsem takovou zajimavou vec. Chtel jsem aby program po spusteni
zobrazoval AVI animaci, ne vsak ve ctvercovem okne. Proste tak ze si u
TAnimate nastavim Transparet=True. Chci aby byla videt jen samotna
animace, ale ne v okne. Kdyz u formulare nastavim typ okna na ..None,
nezustane tam okraj ani titulek, ale porad tam je pozadi. Zkousel jsem
nastavit i barvu formulare na ..None, ale barva se pritom nastavi na
bilou a animace se porad zobrazuje v bilem obdelniku. Nevim jestli to
vubec jde tak jak si to predstavuju (pokud jsm to teda dobre popsal),
ale pokud nekoho napadne jak to udelat, dejte vedet. Daly by se s tim
udelat pekne efekty.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

Jak zjistit bezici aplikaci

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 5.2.1998 07:39:46

Pokud ti jde jenom o to, aby nebezela 2x tva aplikace je pomoc jednoducha.

Na zacatku programu se ptej jestli existuje globalni atom urciteho jmena.
Pokud ne, je to jasne, nic tveho nebezi, vytvor si svuj vlastni atom.
Pokud ano, neco uz tam bezi, zobraz hlasku a skonci.
Funguje ve Win 3.11, Win95, Win NT.

Pokud chces zjistit, zda bezi jina aplikace napr. Visual C++ :-{ musis
prochazet vsechna okna a kontrolovat nazvy.

Martin

Cteni serioveho portu

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 5.2.1998 07:42:11

> [...]
|pomale odezvy po odeslani prikazu pro cteni odpovi za cca 500 ms.
|Parametry komunikace jsou 9600 Baud, 8 bitu bez parity a dva stopbity.

Mas nekolik moznosti:
Zakoupit legalni soft napr www.turbopower.com
nebo zkus navstivit na pinknetu Programatorsky koutek
a nebo na www.geocities.com/Athens/Olympus/5260
no, a pak se ozvi.

Martin

Jak cist ze serioveho portu?

[*] Petr Linhart <petr(zv)spssul.hiedu(tec)cz> - 5.2.1998 08:06:31

Ja pouyivam VSComm32, coz je nasledovnik Comm32 a zatim celkem bez
problemu...
Nepises, zda 500ms odezva je vinou zarizeni, nebo si myslis, ze je to
vinou pristupu k Portu??? Co se tyka uspesnosti, tak prenos po
seriove lince neni vzdy uspesny a musis si vybudovat nejaky
dostacujici system kontrol (opakovane pokusy, prodlevy atd..)
Chce to dost zkouseni....

Petr Linhart

> [...]
> pomale odezvy po odeslani prikazu pro cteni odpovi za cca 500 ms.
> Parametry komunikace jsou 9600 Baud, 8 bitu bez parity a dva stopbity.

Petr Linhart - systemovy programator W16, W32

Jak na SQL datum pri insert, create??

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 5.2.1998 08:36:22

O lokalnim SQL (DB,DBF) Ti nic neporadim, nebot nic takoveho nepouzivam.

Co se tyka datumu ty prece nejsou v tabulce ulozeny jako dd.mm.rrrr nebo
mm.dd.rrrr, ale jako cele cislo, jehoz zobrazeni ridi nastaveni BDE -
System->Formats->Date->Mode. Takze nechapu, v cem je problem. Zkusil
jsem si takhle konvertovat par tabulek z DBDEMOS do moji databaze a
uplne v pohode.

Local SQL expects dates to be in a U.S. date format, such as MM/DD/YY.
International date formats aren't supported.

Tolik k poslednimu bodu (vynatek z helpu Delphi 3, BDE 4.0). Takze kdyz
zadavam datum jako retezec (!) do lokalniho SQL, musim tohle dodrzovat.
Vubec se to ovsem netyka prevodu tabulek pres insert into..... o kterem
mluvis v predchozi casti.

> [...]

> Thanks za kazdu radu (zn. specha :).
>
> Richard Vdovjak.
> mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)frru.utcru.sk

Jak tvorit hry

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 5.2.1998 08:37:48

Zkus se podivat na Delphi Game Creator - urcite je na DSP. To je to
prave !

> [...]

> chtel bych zjistit jake jsou moznosti tvorby her v D2 nebo v D3
> mam na mysli hry jako je napr. DIABLO, CRUSADER...

Bezici aplikace

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 5.2.1998 09:12:56

>Otestovat, zda bezi aplikace, je celkem jednoduche...

>Staci otestovat v hlavnim programu promennou hPrevinst

Ve Windows 95 je hPrevinst v�dy 0 bez ohledu na po�et spu�t�n�ch instanc� a
ned� se ji� pou��vat ke zji�t�n� p�edchoz� instance. Jako parametr ve funkci
WinMain je zahrnut pouze z d�vodu kompatibility.

Vita

Pruhledny formular

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 5.2.1998 09:13:28

Protoze tady bylo uz nekolikrat vice dotazu na pruhledny formular a
protoze mne to taky zajima tak jsem se do toho trosku vic zahrabal.
Nejdriv odpoved na mail Romana Palarcika. Pruhlednost TAnimate je dana
pouze tim ze se barva pozadi komponenty nastavi na stejnou barvu jako je
jeji parent. Neni tedy defacto pruhledna. Skutecna pruhlednost u
TAnimate nejde jednoduse nastavit. Je treba se podivat do hierarchie
komponent a zjistis ze TAnimate je potomek TWinControl a je to tedy okno
u ktereho je pruhlednost problematicka viz. nize. Jednoduse pruhledne
komponenty musi byt potomky TGraphicControl. Tyto komponenty v podstate
kresli na podklad sveho rodice pres svuj Canvas, kdezto TWinControl
kresli na sve okno.
A ted k pruhlednemu oknu. Je vice zpusobu jak udelat okno pruhledne.
Umim udelat okno pruhledne pri vytvoreni ale zatim nevim jak udelat aby
bylo okno skutecny pruhled na sve pozadi a to i pri pohybu a nebo
prekryvani a odkryvani jinymi okny. Pokud by se to na zaklade mych
zdelenych zkusenosti podarilo, dejte prosim vedet.

1. zpusob a nejjednodussi:
V OnCreate formulare nastavit Brush.Style:=bsClear

2. zpusob
Prekryt metodu TForm.CreateParams(var Params: TCreateParams) a nastavit
okno jako pruhledne.
begin
inherited CreateParams(Params);
with Params do ExStyle := ExStyle or WS_EX_TRANSPARENT;
end;

3. zpusob nejmene korektni
Zakazat v reakci na message wm_erasebkgnd prekresleni pozadi
procedure TForm.WMEraseBkGnd;
begin
Msg.Result := 0;
end;

Ale jak jsem jiz rekl tyto zpusoby neresi pruhlednost pri manipulaci s
oknem. Doufam ze tyto postrehy nekdo rozvine tak aby i to bylo reseno.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> vubec jde tak jak si to predstavuju (pokud jsm to teda dobre popsal),
> ale pokud nekoho napadne jak to udelat, dejte vedet. Daly by se s tim

Pruhledny formular

[*] Roman Kanovsky <rkan(zv)ms.anet(tec)cz> - 5.2.1998 09:48:45

a co vyzkouset tohle:
okraje formulare nastavit na none. Ve formulari vytvorit TPanel s Align
alClient a nastavit jeho okraje na none. Video pak prehravat v tomto panelu.
Pokud jsem to dobre pochopil melo by to fungovat

Roman K.
> [...]
>vubec jde tak jak si to predstavuju (pokud jsm to teda dobre popsal),
>ale pokud nekoho napadne jak to udelat, dejte vedet. Daly by se s tim

IShellLink (2)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 5.2.1998 10:02:03

Umim uz vytvorit zastupce pomoci rozhrani IShellLink pro windowsowskou
aplikaci a nastavit mu vsechny potrebne parametry, ale nevim jak nastavit
nektere parametry u dosovskeho zastupce. Napriklad, aby byla dosovska
aplikace spustena v celoobrazovkovem re�imu.

Diky za radu
Vita

SQL databaze - IBM DB2

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 05.2.1998 10:30:23

Ahoj fsici!

Kdyz uz tady pred nedavnem probehla diskuse o vhodne SQL databazi, tak
se taky jeste pridam. Podle me je pro nas (vyvojare) idealni SQL
databaze, ktera je levna, umi bezet jak na W95 tak i na NT popr. UNIX
apod., jeji udrzba je snadna a chodi dobre s Delphi. Jak to tak pozoruju
tak asi nejvetsi prioritou pro mne je cena (bohuzel), protoze kdyz vezmu
ze bych delal drobnejsi aplikace dejme tomu okolo 10 useru tak klient
zaplati dost penez za server + OS + SQL a tohle bych rad eliminoval na
co nejmensi sumu.
Interbase mi prijde docela draha, MS SQL taky neni uplne nejlevnejsi
a navic mi pripada trosku archaicky (i kdyz v nem delam - nebo mozna
prave proto :-). Sybase SQL Anywhere nevim kolik stoji, protoze
na WWW jim nefungoval cenik :-). Kazdopadne vcera jsem nainstaloval
IBM DB2 Universal Database. Vypada zajimave. Cena je rozdilna podle
kategorie:

Personal DB2 - lokalni DB pro single user : $456 (vyvojarska $184)
Workgroup DB2 - mensi site : $1.233
Enerprise - velke site: $9.877

Jsou tam pak i skoky pro multiprocesory az na $113.549 :-)

Vse je verze 5.0. CD s 60-ti denni verzi je k dispozici zdarma
na IBM (me ho posilal pan Petr Zatka - tel. 02 - 67 10 61 11).

Co me zatim zklamalo, je to, ze jsem nenasel moznost automaticke
inkrementace primarniho klice (pocitadlo, identity - ci jak to nazvat).
Takze se to asi bude muset delat triggerama :-(.

Cetl jsem nekde prognozu, ktere SQL DB preziji do dalsich let a odhad
byl ze to bude Oracle, IBM DB2 a MS SQL.

Setkal jste se nekdo s DB2 ??? Jmeno IBM ma svou vahu ;)

S pozdravem a v ocekavani bourlivych dohadu :) ...

Martin Kubecka

Registrace INET komponent

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 5.2.1998 11:31:00

Opravdu to nikdo nevi?
A jak je to pri instalaci s InstalShieldem?

Pavel

>Preji dobry den,
>prosim, poradte jak zaregistrovat internetovskou komponentu (POP dodavanou
> [...]

[*] Richard Vdovjak <vdovjak(zv)usa(tec)net> - 5.2.1998 11:33:30

From: MERLIN(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz <MERLIN(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz>
To: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 4. �nora 1998 20:59

>Zdar delfini,
>chtel bych zjistit jake jsou moznosti tvorby her v D2 nebo v D3
> mam na mysli hry jako je napr. DIABLO, CRUSADER...
> Merlin

na diablo je nejlepci:
copy con diabdat.mpq :)

Par dobre mienenzx otazok...

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 5.2.1998 19:22:01

Zdravim ludkovia...
[...]

Jak volat funkce WIN32?

[*] radeks(zv)usa(tec)net - 5.2.1998 22:35:26

Hi,

jak volat fce WIN32 z 32bit programu?

Jako priklad vezmeme napr. fci beep, je v VCL i WIN32.

Dekuji vsem za (budouci) odpovedi.

Radek

Jak volat funkce WIN32?

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 5.2.1998 23:35:34

> jak volat fce WIN32 z 32bit programu?
>
> Jako priklad vezmeme napr. fci beep, je v VCL i WIN32.
Obecne plati, ze je-li funkce, promenna, procedura, ... se stejnym nazvem ve
vice unitach, ktere mam v uses a tedy ktere je schopen kompilator brat v danou
chvili v uvahu, staci je rozlisit tak, ze je volam ne beep, ale s nazvem unity,
ze ktere pochazeji, tedy sysutils.beep (VCL beep) a windows.beep (Win32 beep)
[...]

Cecko a Delphi

[*] Jiri Binder <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 6.2.1998 03:22:37

> Potrebuji mit ve sve unite psane v Delphi konstantu, ktera je v cecku
> definovana takto:
> #define SQL_SUCCEEDED(rc) (((rc)&(~1))==0)

Nejedna se o konstantu, ale o makro. V podstate je to
funkce:

function SQL_SUCCEEDED(rc:integer): boolean;
begin
result:= (rc and (not 1))=0;
//nebo mene doslova result:=rc in [0,1];

trideni v DBGrid

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 06.2.1998 06:57:10

> Myslim, ze toto nabizi varianta dbgridu z baliku RXLib

Potvrzuju, je to tak :-)

Martin Kubecka

Problem s TRichtEdit

[*] SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz> - 6.2.1998 08:20:39

Ahoj vsichni

Mam maly problem. Potrebuji v TRichtEdit pri stisku urcite klavesy
(napr. CTRL-I) vlozit na pozici kurozoru urcity text. Dal jsem tedy do
udalosti KeyUp pro danou kombinaci klaves toto: Editor.SelText :=
'nejaky text'; Text to vlozi, ale zaroven mi to k nemu prida jeste
tabulator. Nevite proc to je, nebo jak tento problem resit jinak?
Diky za vsechny rady
Standa

Jak na SQL datum pri insert, create??

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 6.2.1998 08:32:53

> [...]
>
> INSERT INTO PROJECTS
> SELECT * FROM NEW_PROJECTS
> WHERE NEW_PROJECTS.START_DATE > "6-JUN-1994";

Na tohle pozor, u prikazu START_DATE >"6-JUN-1994" by mely byt jednoduche
apostrofy tj.
START_DATE >'6-JUN-1994' jinak to nebude spravne fungovat. Pri uvozovkach "" to
bere START_DATE jako string a porovnava to jako string. To znamena, ze
vyhovovat podmince bude i
"7-JUN-1993" atd.
Aspon u mne (local Interbase server v 4.2) to tak fungovalo.

> mne sa ale podobnym insertom podari vlozit do tab. vzdy len jeden riadok
> (aj ked select "vypluje" riadkov viac)

Na tohle je asi vhodnejsi TQuery misto TTable.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

trideni v DBGrid

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 6.2.1998 08:34:59

Zdravim,
pokud vim, tak stejne potrebujete indexy na kazdy sloupec, protoze RXDBGrid
jen reaguje na stisk hlavicky, ale setrideni musite udelat sam. Nebo se
pletu?

Zdravi Pavel

Od: SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz>
Komu: 'Konference DELPHI' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 6. �nora 1998 7:20
P�edm�t: Problem s TRichtEdit

> [...]
>'nejaky text'; Text to vlozi, ale zaroven mi to k nemu prida jeste
>tabulator. Nevite proc to je, nebo jak tento problem resit jinak?

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 6.2.1998 09:07:52

Do tabulky je pri SQL prikazu INSERT treba skutecne vkladat datum ve
formatu MM/DD/YYYY, psal jsem Ti to uz v predchozim mailu jako vynatek z
helpu (a mas ho stale na spodku zpravy). To ovsem plati pouze pokud ho
tam cpu jako retezec:

insert into clients (last_name,date_open)
select name,'12/24/1997' from animals

Blby priklad, ale funguje :-) Zaroven ukazuje, ze insert into...select
na lokalnim SQL funguje a vklada tolik radku, kolik jich ten select
udela.

Pokud ovsem konvertuju jednu tabulku do druhe, tak me ulozeni datumu
vubec nezajima - proste prirazuju jednu polozku typu datum druhe :

insert into tabulka1 (id1,text1,datum1) select id2,text2,datum2 from
tabulka2
(ciste virualni priklad pochopitelne)

Jestli je datum r/m/d,d/m/r nebo jine me vubec nezajima. Doufam, ze
rozdil obou pristupu je zrejmy ?

> [...]

> nie??
>

> Richard Vdovjak.
> mailto: vdovjak(zv)usa.net or richo(zv)frru.utcru.sk

Problem s TRichtEdit

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 6.2.1998 09:12:00

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Hrb�� David [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
> 09: //ctrl+i
> begin
> Key:= #0;
[T.B.]
Nebude hlavni problem, ze ti v tom chybi tohle ^^^, tj. zruseni te
zmackle klavesy...?

> BtnFontyClick(BtnItalic);
> end;
[T.B.]
Tomas

Problem s TRichtEdit

[*] Hrb�� David - 6.2.1998 09:33:18

Nerozumim tvoji odpovedi. Co je to tyhle tri strisky ^^^ ?

Od: Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 6. �nora 1998 8:22
P�edm�t: RE: Problem s TRichtEdit

> [...]
> Key:= #0;
[T.B.]
Nebude hlavni problem, ze ti v tom chybi tohle ^^^, tj. zruseni te

[T.B.]
Tomas

trideni v DBGrid

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 6.2.1998 09:51:17

Coz takhle napsat jak ? Nejak to nemuzu najit :-(

David Vodnansky - database analyst
> [...]

Pruhledny formular

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 6.2.98 09:54:19

> Kazdopadne si na to okno (jako pozadi) muzes zkopirovat DeskTop
> - to by melo stacit, ne?
> Tom

Ale jak ho tam zkopiruju ? Nehlede na to, ze kdyz posunu s nejakym
oknem, tak uz to nebude platit.

Roman

DUMP pameti pod W95

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 6.2.1998 09:54:15

Nazdarek lidi,

potreboval bych radu. Nevite, jak obejit ochranu pameti ve W95 a precist si
nejaky kus pameti od pozadovane adresy? Neco jako "memory DUMP" pri udalosti
STOP ve WinNT. Neexistuje na to treba sluzba jadra, nebo neco takoveho?

-Jiri Malek-

Pruhledny formular

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 6.2.98 09:57:10

> [...]
>alClient a nastavit jeho okraje na none. Video pak prehravat v tomto panelu.
>Pokud jsem to dobre pochopil melo by to fungovat

To mi tam ale porad zustane sedy obdelnik na pozadi z toho TPanel.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

> [...]
>vubec jde tak jak si to predstavuju (pokud jsm to teda dobre popsal),
>ale pokud nekoho napadne jak to udelat, dejte vedet. Daly by se s tim

Registrace INET komponent

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 6.2.98 10:01:35

Taky by me to zajimalo, ale kde je ta priloha ? Pokud to neni moc
dlouhe, muzete to poslat vsem ?

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

----------
Od: sdurcok(zv)borland(tec)cz; sdurcok(zv)borland(tec)cz
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: RE: Registrace INET komponent
Datum: 4. �nor 1998 16:44

Vazeny pane,
v priloze vam posilam soubor, kde je vse popsano.
S pozdravem,
Stanislav Durcok,
Borland s.r.o.

Version Info v D3

[*] Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz> - 06.2.1998 10:13:19

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Nevite nekdo jak zjistim cislo verze a buildu me aplikace v D3, abych ho
mohl zobrazit treba v About dialogu
Diky Ondra

Problem s TRichtEdit

[*] SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz> - 6.2.1998 10:58:52

> Tento problem zrovna resim. Hacek je v tom, ze kombinace CTRL+I ma
> stejnou
> hodnotu jako VK_TAB, to je 9.
>
> a) Pokud nepotrebujes tabelatory, tak je jedno reseni nastavit
> [...]
[SIPEK]
Ja jsem to odchytavani klaves resil teda takto (podotykam, ze to
nepotrebuji na zmenu fontu. Chci jen pri stisku urcite kombinace klaves
vlozit do textu dany retezec)
procedure TMainForm.EditorKeyUp(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
// V tomto miste je uz na pozici kurzoru vlozeno #9 (ale proc?, jak to
odstranit?)
if Shift = [ssCtrl] then
case Key of
73: begin { Ctrl+I }
Editor.SelText := '<I>';

> problem je ale v tom, ze nejsem schopen rozeznat, jestli v pripade 09
> uzivatel zmackl TAB naebo CTRL+I
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz>
> Komu: 'Konference DELPHI' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> Datum: 6. �nora 1998 7:20
> P�edm�t: Problem s TRichtEdit

> do

SQL databaze - IBM DB2

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 06.2.1998 11:05:14

> Ty ceny ponekud postradaji jeden velice podstatny udaj - pocet uzivatelu
> pro dany typ licence. Unlimited to asi nebude, ze ? Pokud jo, bezim hned
> rozbit prasatko a jdu si koupit par databazi.

Svata pravda, uplne sem na to zapomnel - bohuzel ty licence tam jsou
:-(((
Uvadim je nize jen pro verzi Workgroup, ktera se mi jevi (alespon pro
mne)
nejvice pouzitelna.

> [...]
> uzivatelu neda hodnotit - a taky bez udaju o platformach - na cem to
> bezi a jake jsou ceny na jednotlivych OS?

Bezi to na W95/NT/UNIX/OS2.

> David Vodnansky - database analyst

USE AUTHORIZATIONS (Right to copy and use the program):

Order
Type Part
Number Number Program Name
-------- ------- -------------------------------------------
5648-A30 0795183 DB2 Workgroup Edition, Version 5.0 $1.196
- 1 Server Install
5648-A30 0795187 DB2 Workgroup Edition, Version 5.0 $246
- 1 User
5648-A30 0795188 DB2 Workgroup Edition, Version 5.0 $1.159
- 5 Users
5648-A30 0795189 DB2 Workgroup Edition, Version 5.0 $2.283
- 10 Users
5648-A30 0795190 DB2 Workgroup Edition, Version 5.0 $11.299
- 50 Users

Problem s TRichtEdit

[*] SIPEK Stanislav, Ing. <SIPEK(zv)fbm.vutbr(tec)cz> - 6.2.1998 11:20:49

Omouvam se, ale v tomhle jsem trochu zazmatkoval. Nedoslo mi, ze
CTRL+nejaka_klavesa mi muze vratit nejake ridici znaky. Na to jsem
zapomel. Jednou z moznosti by bylo ten ridici znak pred vlozenim textu
odstranit (ale nevim jak) a nebo bych mohl pouzivat levy a pravy ALT,
ale nevim jak je rozlisit (pokud to jde).

Jinak tu aplikaci si pisu jako jednoduchy HTML editor. HTML stranky,
ktere vytvarim stejne pisu primo ve zdrojaku (pouzivam bud Notepad.exe
nebo Wordpad.exe) a chtel jsem si tak trochu ulehcit psani. Chtel bych
aby mi treba CTRL+I vlozilo do textu '<I>' a ALT+I zase '</I>' atd.
Jenomze s tim CTRL to asi moc dobre nepujde (pokud se mi ten ridici znak
nepodari odstranit).
No budu badat dal, snad na to prijdu.

Ing. Stanislav Sipek
VUT fakulta podnikatelska
Technicka 2, BRNO 616 69
tel. 05/41142768
e-mail: sipek(zv)fbm.vutbr(tec)cz

> [...]
> Key:= #0;
> BtnFontyClick(BtnUnderline);
>
> problem je ale v tom, ze nejsem schopen rozeznat, jestli v pripade 09

Rozpoznani behu

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 6.2.1998 11:35:02

> [...]
>TLHelp32 obsahujici procdury umoznujici nalezt primo nazvy
>souboru bezicich aplikaci, coz je obcas vyhodnejsi.

Pred chvili jsem zde nabizel svou funkci. Mozna, ze jsem zapomnel uvest, ze
pracuje prave na tomto principu tj. pouziva uvedene funkce v unite TLHelp32.

Vita

trideni v DBGrid

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 6.2.1998 12:13:04

> [...]
> jen reaguje na stisk hlavicky, ale setrideni musite udelat sam. Nebo se

Je to presne tak. Stejne se chova i standardni DBGrid. RX ma navic
jen to, ze se hlavicky sloupcu muzou chovat jako tlacitka,
a posila to trochu jine parametry.

Indexovy soubor se musi vytvaret vzdycky (at uz automaticky v
definici tabulky, nebo pomoci addindex).

Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

trideni v DBGrid

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 6.2.1998 12:20:13

> [...]
> takhle:
>
> procedure TForm1.DBGrid1TitleClick(Column: TColumn);

Pokud to bude nad lokalni databazi, tak by to mohlo zpusob trideni
odvodit od lang driveru te databaze.
druha stranka je rychlost. Kdyz budu vzdycky spoustet query, tak
kazda zmena trideni me bude stat hodne casu. Pokud si predem
nadefinuji veskere mozne relevantni sekundarni indexy pro tabulku,
bude zmena trideni prakticky okamzita.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

SQL databaze - IBM DB2

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 6.2.1998 12:25:06

Uff - 10-ti uzivatelska licence za $3.500 (10-user + server), to je mam
pocit skoro drazsi nez treba Oracle a to jsem si o nem dodnes myslel, ze
je asi vubec nejdrazsi databaze na trhu.

No nevim, jestli sis vybrat to prave reseni. InterBase i MS SQL Server
jsou rekl bych cenove tak nekde na polovine.

> [...]

> - 10 Users
> 5648-A30 0795190 DB2 Workgroup Edition, Version 5.0 $11.299

Filtr databaze

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 6.2.1998 12:31:31

Zdravim.

Mam nasledujici problem
Potrebuji filtrovat lokalni databazi (TTable, Paradox), ktera ma cca
15 ruznych polozek podle uzivatelem zadaneho filtru.
Tzn ve filtru musim porovnat vsechny pole s ruznymi promennymi.
Filtr funguje bez problemu, ALE
v DBGrid, kde je tabulka zobrazena, po zapnuti filtru trva strasne
dlouho presun mezi vetami.

Filtr vypada takto:
function TDatastore.RxDBF_hovoryFiltering(Sender: TObject;
DataSet: TDataSet): Boolean;
var
vh_druh,vysledek:boolean;
begin
vysledek:=true;
with dataset do
begin
if f_datum then
vysledek:=(fieldbyname('Datum').asdatetime>=flt_datumod)and(fieldbyname('Datum').asdatetime<=flt_datumdo);
if vysledek and f_cas then
vysledek:=(fieldbyname('Cas').asdatetime>=flt_casod)and(fieldbyname('Cas').asdatetime<=flt_casdo);
if vysledek and f_delka then
vysledek:=(fieldbyname('Delka').asdatetime>=flt_delkaod)and(fieldbyname('Delka').asdatetime<=flt_delkado);
if vysledek and f_pripojka then
vysledek:=(fieldbyname('Pripojka').asstring=flt_pripojka);
if vysledek and f_cislo then
vysledek:=(pos(flt_cislo,fieldbyname('Cislo').asstring)=1);
if vysledek and f_cena then
vysledek:=((fieldbyname('Cena').asfloat>=flt_cenaod)and(fieldbyname('Cena').asfloat<=flt_cenado));
if vysledek and f_stredisko then
vysledek:=(pos(flt_stredisko,fieldbyname('Stredisko').asstring)=1);
vh_druh:=(flt_sluzebni and fieldbyname('Sluzebni').asboolean)or(flt_soukrome and (not fieldbyname('Sluzebni').asboolean));
end;
result:=vysledek and vh_druh;
end;

Nevim uz, jak ten filtr urychlit (toto je uz treti verze). Protoze mam na te databazi nadefinovany
sekundarni indexy, radsi bych nechtel pouzit Query.
Nevite nekdo, co s tim?

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Problem s TRichtEdit

[*] Feri Beke <beke(zv)asset.sk> - 6.2.1998 12:38:36

Co tak dat to cele do OnKeyDown-u?
Aj s vynulovanim "Key"?

bye,
FeRI (the bjs)
mail: fece(zv)alpha.isnet.sk
beke(zv)asset.sk
www : http://www.cryogen.com/fri

Problem s TRichtEdit

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 6.2.1998 13:15:33

Ahoj Stando !

> [...]
>CTRL+nejaka_klavesa mi muze vratit nejake ridici znaky. Na to jsem
>zapomel. Jednou z moznosti by bylo ten ridici znak pred vlozenim textu

Podle me je problem v tom, ze <Ctrl+I> je zaroven <Tab> a v tomto pripade
se generuje nejen udalost KeyDown a KeyUp, ale i KeyPress.
Takze spravne by melo byt:

procedure TForm1.RichEdit1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if Shift = [ssCtrl] then
Case Key of
Ord('I'): // <Ctrl+I>
begin
RichEdit1.SelText := '<|>';
Key := 0;

procedure TForm1.RichEdit1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key = #9 then // <Tab>
Key := #0;
end;

Podobne se chova i <Enter>, tj. #13.

Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(A\,`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`N $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````2P``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````$1%3%!(22!$:7-T<FEB=71I;VX(zv)3&ES
M= !33510`&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z```>``(P`0````4```!33510
M`````!X``S !````%0```&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z``````,`%0P!
M`````P#^#P8````>``$P`0```!L````G1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,
M:7-T)P```(zv)$+, $````:````4TU44#I$14Q02$E 24\N4$E.2TY%5"Y#6(zv)``
M``,``#D`````"P! .(zv)$````>`/9?`0```!D```!$14Q02$D(zv)1&ES=')I8G5T
M:6]N($QI<W0``````(zv)'W7P$```!+`````````($K'Z2^HQ 9G6X`W0$/5 (`
M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````"F5L!
M!( !`!D```!213H(zv)4')O8FQE;2!S(%12:6-H=$5D:70`20(zv)!!8 #``X```#.
M!P(`!(zv)`-``\`(0`%`!\!`2" `P`.````S(zv)<"``8`#0`'`#<`!0`M`0$)(zv) $`
M(0```#4Q-S1#.3,W1$0Y140Q,3%!,#9&,# V,# X0S,T-SDT`/T&`0.0!(zv)"8
M!(zv)``(0````L``(zv)`!````"P`C```````#`"8```````L`*0```````P`N````
M```#`#8``````$ `.0!0)Z+L^#*]`1X`< `!````&0```%)%.B!0<F]B;&5M
M(',(zv)5%)I8VAT161I= `````"`7$``0```!8````!O3+X[$<WR712GMT1T:!O
M`& (PT>4```>`!X,`0````,```!-4P``'(zv)`?# $````6````5T]22T=23U50
M+U9!0TQ!5B]0971R`````P`&$*BM8,P#``<0K (``!X`"! !````90```$%(
M3TI35$%.1$]/34]55D%-4T4L04Q%5E1/34A,14I314U44D]#2%5:05I-051+
M3U9!3$Y%1$]33$]-22Q:14-44DPK3D5*04M!2TQ!5D5304U)355:1592051)
M5$Y%2D%+15(``````(zv)$)$ $```![`P``=P,``#D%``!,6D9U1(0RF ,`"(zv)!R
M8W!G,3(U%P%#`30+8&X.$# R.9T!]R "I /C`(zv)!C: K 0'-E=#(S. ``*G4"
MX6$'(zv)" '$P* !Q,(zv)-$-%`H!]"H (R" [FPEO#C U`H *(zv)75C`% +"P,+M2 6
MP$%H;VJ#!(zv)`!D&YD;R A"J*3"H0*(zv)#Y/!&!U=A'P,B 1,"P(zv)!T 2$'8(zv):G0#
M<&(zv)986H1,!CP=(,#8!#P=2!Z87H`P,AT:V\8T&PN![$7(zv)")S"0`(zv);6D9,'IE
M`1(zv)E0U123"MN94!J86MA7VL+8'9M!Y!A'"$<('4<<!F <KT;(&D%0!U3$A %
M$&0-X.4>4'H1X&MY&Y$>(!FP5QH3&"4:X' #<&4;(zv)4K="8!N"& :T!P(zv);R 0
M&^"Q'O (zv)8GDC,1P!= GP^1^:(' )<1F "0`<< ,`\1I197AT#' 8- 1P(P"W
M'M #``5 *!E2'5!V)7&='7$I%\H(T ! (% $<-L981(!:A(0),!O`F :02,9
MDQQ2(#Q#&G!L*WQ)/BF"&N #8!WP`Z \_E0!H"M0'B 9DR"Q), %(,YA`0`7
MQ!$P(&<)\ 20SG4ID1U1(]%U9 = (O& ($ME>41O=P.(zv)<QX(zv)+Y%5<!DT'E O
MD5!?"7 $$!N0%\0L,&L>D7-_), =X!U0(S(AT1>0(T!T=CH7RBG!8PF "' 2
M$%1"1(zv)6P;3$N4(zv)W(zv):-)%'\!T,2^5* 9(zv)%W E!) Z-/!/8BF08W1>.QF "L$O
MD3;(zv)5P6P9.<4(!?3%L!3: :0,X T\!<X\Q=!(\ I.&5B96</"X$XA0:0..0(zv)
M/2!;ZP00*O)=&:!H"? X=A; C$-A+?$OD2!O9CSH!1; 3PL(zv)*"=))RGY-N O
M+RK7/CH6P#J;0*:=-7<N!F '4"6Q(#H[\. G/'P^)SAG0*8]TOU#D3!$'3:1
M1!E&F$:8- _O-1\Q)#9_-XA#$0$Z'SLE\SW2._ C.3R3/X,L,CSH_44E(T66
M2!XI`2G(zv),K$M\6<0\!M1,-$\10(P!) ^"1DP=&H;D",Q,R[O%\HXT22P(L!D
M,H$A!D'8]5==4!% <E)%6'$O(zv) ;PB%PG90!0)V8X%\6>=0,(zv)`, #$!FP.G!8
M<3,;0 M(zv)<D AT1QP<B[\8WHHL0% 6G !0"AG6F)2: ) <#H_D'=>$"Y_6[\*
MH -(zv)(\ W4!?$$T$``6" ``,`$! ``````P`1$ `````#`( 0_____T `!S#
MJ37;]S*]`4 `"## J37;]S*]`0L`'X (( 8``````, ```````!&``````.%
M`````````P`C(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````4H4``/ .```>`"2 "" &
M``````# ````````1(zv)````!4A0```0````0````X+C ``P`E(zv) (zv)(zv)!(zv)``````
MP ```````$8``````84````````+`"Z "" &``````# ````````1(zv)`````.
MA0````````,`+X (( 8``````, ```````!&`````!"%`````````P`P(zv) (zv)(zv)
M!(zv)``````P ```````$8`````$84````````#`#. "" &``````# ````````
M1(zv)`````8A0```````!X`0X (( 8``````, ```````!&`````#:%```!````
M`0`````````>`$2 "" &``````# ````````1(zv)`````WA0```0````$`````
M````'(zv)!%(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$````!`````````!X`
</0`!````!0```%)%.B ``````P`--/TW``#4C(4`
`
end

Cecko a Delphi

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 6.2.1998 13:40:13

Potrebuji mit ve sve unite psane v Delphi konstantu, ktera je v cecku
definovana takto:

#define SQL_SUCCEEDED(rc) (((rc)&(~1))==0)

jde to nejak udelat ?
Diky za radu Vita

AHM komponenty

[*] Mal� Ladislav <Maly(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz> - 6.2.1998 13:57:31

AHM Add-Ons for Delphi 3.0
Zajimalo by me, jestli ma nekdo zkusenosti s timto balikem a jestli je
jeho distribuovan� verze FREE ,�i n�jak funk�n� omezena.

Lada Maly
lmaly(zv)sdc.pce.cdrail(tec)cz

Jak tvorit hry (2)

[*] MERLIN(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz - 6.2.1998 14:13:06

diky za rady,
na Delphi Game Creator jsou nejake soubory, ale nedari se mi je stahnout,
existuje nejaky dostupny mirror z ktereho by se to dalo stahnout

merlin

Version Info v D3

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 6.2.1998 15:19:56

Ahoj,

muzes pouzit komponentu TVersionInfo z

Delphi Free Stuff
http://www.pobox.com/~bstowers/delphi/

Miloslav Skacel
http://www.kjsoft(tec)cz

----------
Od: Ondra Gebauer
Odesl�no: 6. �nora 1998 10:13
Komu: Delphi forum
P�edm�t: Version Info v D3

<<Soubor: vcard.vcf>>
Nevite nekdo jak zjistim cislo verze a buildu me aplikace v D3, abych ho
mohl zobrazit treba v About dialogu
Diky Ondra

StretchBlt

[*] Jaromir Marecek <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 6.2.1998 15:21:35

Ahoj Delphisti

Prosim o radu s nasledujicim problemem:

Pokud se ve funkci StretchBlt nebo CopyRect, pouzije velke zveteseni (Dest. je hodne vetsi nez src.) ve funkci StretchBlt nebo CopyRect,
dojde k vytisteni prazdne strany. Nedojde k zadnemu chybovemu hlaseni a delphi se tvari jakoby
tisk normalne probehl.

priklad:

begin
printer.begindoc;
StretchBlt(Printer.canvas.Handle,0,0,
Getdevicecaps(printer.canvas.handle,horzres), // vraci asi 4000
Getdevicecaps(printer.canvas.handle,vertres), // vraci asi 6000
Image1.picture.Bitmap.Canvas.Handle,
0,0,100,100,SRCCOPY);
printer.enddoc;
end;

Pri pouziti mensiho zvetseni tisk probehne normalne.

Dik za kazdou radu

Jarek Marecek

trideni v DBGrid

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 6.2.1998 15:27:40

Pokud byl predem dan pozadavek nedelat pro vsechny polozky indexy,
snazil jsem se najit jine reseni. Ze je to pomale, je jasne, na druhou
stranu je zcela univerzalni. Vzhledem k tomu, ze delam vyhradne s SQL
servery, tak uz mi jine reseni ani neprijde na mysl...

> [...]

> bude zmena trideni prakticky okamzita.
>
> S pozdravem
> Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>

SQL databaze - IBM DB2

[*] <snajdr(zv)pvt(tec)net> - 6.2.1998 15:29:02

> [...]
>
> No nevim, jestli sis vybrat to prave reseni. InterBase i MS SQL Server
> jsou rekl bych cenove tak nekde na polovine.

Zalezi na tom k cemu :-)

PS

Version Info v D3

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 6.2.1998 16:10:11

Mrkni na API fci GetFileVersionInfo.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

>Nevite nekdo jak zjistim cislo verze a buildu me aplikace v D3, abych ho
>mohl zobrazit treba v About dialogu
>Diky Ondra

Databaze v DELPHI

[*] Pavel Bares <atoll(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 6.2.1998 16:10:36

Co jsou constraints v TTable a jak funguji ?
Vyresil nekdo problem s BatchMove z TMemoryTable do TTable
(MemoryTable z RXComponents)?
Vse v Delphi 3.01

Pruhledny formular

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 6.2.1998 16:44:06

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 06.2.1998 18:02:35

> Uff - 10-ti uzivatelska licence za $3.500 (10-user + server), to je mam
> pocit skoro drazsi nez treba Oracle a to jsem si o nem dodnes myslel, ze
> je asi vubec nejdrazsi databaze na trhu.

Taky delam Uff Uff :-)

> No nevim, jestli sis vybrat to prave reseni. InterBase i MS SQL Server
> jsou rekl bych cenove tak nekde na polovine.

Aby si me spatne nepochopil, ja si DB2 nevybral. Resp. chtel bych teprve
vybrat neco, na co bych prevedl nejake programy, ktere jsem delal jeste
v Accessu. Rad bych SQL databazi co nejlepsi a za co nejmene penez.
Zatim delam vetsinou v MS SQL neb se mi jevi nevyhodnejsi.

Martin Kubecka

Delphi a MS Access

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 6.2.1998 19:24:51

Pouziva nekdo databaze MS Access (*.mdb) v Delphi ? Pokud ano poradte mi.
Databazi jsem si navrhnul a vytvoril v programu Microsoft Access. Do tabulky
jsem pridal take autoinkrementacni sloupec. Pokud pridavam zaznamy primo v
Accessu tak to inkrementuje spravne. Autoinkrementace v Delphi se v�ak
neprojevi hned po pridani zaznamu. Navic po opusteni pridaneho zaznamu tento
zaznam zmizi. Pokud vsak tabulku zavru a znovu otevru, novy zaznam se objevi
i se spravne inkrementovanou hodnotou.

Diky za radu
Vita

Oprava do DbGrid.pas

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 6.2.1998 20:53:33

Caves seci...
Diki za odpoved :-))
Pre vsetkych co uz nieco robili z DBGrid-om a xceli zistit riadky, ktore su
oznacene (vybrate), mne sa to nepodarilo zistit cez originalny postup
doporuceny podla helpov....
Tak si doplnte do zdrojaku do suboru dbgrid.pas > deklaracna cast
TBookmarkList = class... treba doplnit odkaz na tuto funkciu :-)

function GetRecNoOfSelRow(ix:integer):Longint;
var x:string;
begin
with FGrid.Datalink.Datasource.Dataset do
begin
DisableControls;
try
if (ix>FList.Count-1) or (ix<0) then
result := -1
bookmark := FList[ix];
result := RecNo;
EnableControls;

juraj...

trideni v DBGrid

[*] Karel Krupala <Karel.Krupala(zv)telecom(tec)cz> - 06.2.1998 20:54:20

Ahoj,

mel bych jeden specificky dotaz k tomuto tematu.

Pouzivam DBGrid, kde jsou zobrazeny i informace ziskane pomoci LookupField
a pomoci CalculatedField. Tyto sloupce jsou vytvoreny pri otevreni tabulky v
runtimu,
tedy k nim nejsou prirazeny zadne indexy. Potreboval bych ale podle nich
take tridit.
Jak na to ?

Dale bych se chtel zeptat, jak je to s SQL dotazem na lokalni tabulku, ve
kterem
pouziji ORDER BY. Takovy dotaz mi nevrati LiveResult, ktery ale potrebuji,
abych mohl zaznamy dale v gridu upravovat.
V helpu je napsano, ze LiveResultSet se vrati pokud pouziji ORDER BY s
odkazem na
existujici sekundarni index (nastava vyse popsany problem pro lookup a
calculate).
Nicmene nevim, jak napsat SQL dotaz ve kterem se odkazuji na existujici
sekundarni
index, abych dostal LiveResultSet. (nepodarilo se mi to).

Diky za zpravu

Karel

Vodnansky David wrote:

> [...]
> Close;
> SQL.Clear;
> SQL.Add('select * from customer order by '+ pom);

Cecko a Delphi

[*] Richard Vdovjak <richo(zv)utcru.sk> - 6.2.1998 20:55:24

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: V�t�zslav Gazda <softda(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 6. febru�r 1998 17:42
P�edm�t: Cecko a Delphi

> [...]
>definovana takto:
>
>#define SQL_SUCCEEDED(rc) (((rc)&(~1))==0)

No ono to ani tak nie je konstanta, ako skor makro s parametrom (rc)
(t.z., ze este pred samotnym prekladom zdroj. kodu sa vyskyt SQL_... nahradi
tym, co je uvedene za nim v #define casti)
Pokial viem(ale rad sa dozviem nieco nove:), tak delphi (ani pascal)
makra v takomto ponimani nepodporuju :(, takze tuto "konstatu" navrhujem
nahradit funkciou na globalnej urovni, ktora bude robit to co toto makro.

ked sa tak pozeram na to makro, skusil by som ho nahradi fnc. typu:

function SQL_SUCCEEDED(rc:integer):boolean;
(* ten typ zalezi od kontextu pouzitia - mozno bude treba, aby navr. hodnota
bola byte {0,1} *)
begin
if odd(rc) then dec(rec);
result:=boolean(rc=0);
end;

Ale ked sa teraz zamyslam nad tym, ake hodnoty ten vyraz vlastne moze
nadobudnut (za predpokladu, ze vstup rc je cele cislo), tak sa to da napisat
aj takto:

function SQL_SUCCEEDED(rc:integer):boolean;
begin
if (rc=1) or (rc=0) then result:=true esle result:=false;
end;

dufam, ze to pomohlo

s odzdravom.

Richard Vdovjak
mailto: richo(zv)utcru.sk or vdovjak(zv)usa.net
http://www.utcru.sk/~richo/
Icq: 3283282

StretchBlt

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.2.1998 21:04:27

Jaromir Marecek wrote:

> [...]
> printer.enddoc;
> end;
>
> Pri pouziti mensiho zvetseni tisk probehne normalne.

Neni to nahodou zpusobeno tim, ze uz se proste cely obrazek pak nevejde na stranku ?
Zkusil bych trosku zmensit ten rozmer do ktereho to zvetsujes. Pouzivas tam sice
rozmer tiskove plochy tiskarny ale treba tam vznika nejaka chyba "o jednicku". Petr Vones, amatersky programator

Cecko a Delphi

[*] Richard Vdovjak <richo(zv)utcru.sk> - 6.2.1998 21:26:55

>function SQL_SUCCEEDED(rc:integer):boolean;
>begin
> if (rc=1) or (rc=0) then result:=true esle result:=false;
>end;

alebo este krajsie :)

function SQL_SUCCEEDED(rc:integer):boolean;
begin
result:= (rc=1) or (rc=0);
end;

maj sa,
R.V.
mailto: richo(zv)utcru.sk or vdovjak(zv)usa.net
http://www.utcru.sk/~richo/
Icq: 3283282

Pruhledny formular

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.2.1998 21:53:25

Zdenek Petruj wrote:

> [...]
>
> Ale jak jsem jiz rekl tyto zpusoby neresi pruhlednost pri manipulaci s
> oknem. Doufam ze tyto postrehy nekdo rozvine tak aby i to bylo reseno.

Nevim jestli je to presne to co potrebujes, ale zkusil jsem na prazdnem
formulari toto:

BorderWidth = 10;
var
HRgn1, HRgn2: THandle;
CaptionHeight: Integer;
begin
BorderStyle := bsDialog;
CaptionHeight :=
GetSystemMetrics(SM_CYCAPTION) + GetSystemMetrics(SM_CYBORDER);
HRgn1 := CreateRectRgn(0, 0, Width, Height);
HRgn2 := CreateRectRgn(BorderWidth, CaptionHeight + BorderWidth,
Width - BorderWidth, Height - BorderWidth);
CombineRgn(HRgn1, HRgn1, HRgn2, RGN_DIFF);
DeleteObject(HRgn2);
SetWindowRgn(Handle, HRgn1, False);
end;

Region samozrejme nemusi byt nutne jen obdelnikovy, lze pouzit i kulaty atd.
Tez cele okno nemusi byt nutne obdelnik. Dalsi funkce lze najit v helpu Win32API.

Petr Vones, amatersky programator

Komponenta pro terminalove okno ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 06.2.1998 22:23:18

Ahoj,

Shanim nejakou komponentu ktera umi jednoduchy terminalovy vystup, bez
emuluace ruznych druhu terminalu jako je ANSI, VT102 atd., a s moznosti
zpetneho prohlizeni. V Turbo Vision v BP7 se to jmenovalo TTerminal.
Bylo to dost sikovne a snadno rozsiritelne. Vim ze se to da napsat,
ale treba uz neco takoveho je hotove.
To co je v Async Professional se mi moc nehodi, neumi to menit svuj
rozmer podle okna a je v tom dost chyb. Navic k memu zklamani je prave
v APRO i plno chyb v bezne komunikaci na portu, trigerech atd. Ted
pry maji novou verzi 2.5, ale nevidel jsem ze by nabizeli Trial verzi.
Pokud nekdo s APRO pracujete tak se prosim ozvete jake mate zkusenosti.

Opat tie iste otazky...

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 6.2.1998 22:29:21

Caves to som opat ja...
Dnes som surfoval jak blazon ale som asi slepy... lebo som nic k tym mojim
otazkam nenasiel, ani k tomu pripajaniu k serveru cez modem na net ALE NIE
POMOCOU RASu...
A tak isto este stale neviete mi poradit kde by som mohol najst soft na
prelozenie resourcov do slovenciny...

diki

caves

juraj

Rozpoznani behu

[*] Ivo Liska <lisak(zv)vszbr(tec)cz> - 6.2.1998 23:07:23

On Wed, 4 Feb 1998, V�t�zslav Gazda wrote:

> [...]
> v teto zprave zpracovat.
>
> Pokud je zajem, dejte vedet a poslu zdrojak primo na vasi adresu.

Zaslete mi prosim tuto Vasi unitu take.
Dekuji

Ivo Liska

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ivo Liska Dept. of Informatics
WebMaster of PEF MZLU Mendel University of Agriculture & Forestry
Zemedelska 1, Brno 61300
E-mail: lisak(zv)mendelu(tec)cz Czech Republic, Central Europe

Muzete mi psat cesky v ISO-8859-2! (viz - http://www.cestina(tec)cz/)

Zmena fontu

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 7.2.1998 16:50:19

Ahoj

Jde programove zmenit font u komponenty TListView pro vlastnost SubItem
typu TStrings.
To znamena ze potreboval jeden font pro vlastnost Caption a dalsi font pro vlastnost Items

diky

Jiri Heinisch

P.S.

Dekuji vsem za ujisteni ze jsem slepy :-)))

viz apostrof+dvojtecka

Kdo si stahne; potesi mne i sebe
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/download

H-trading - Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

Jak tvorit hry

[*] Vaclav Vancura <xycht(zv)interconnect(tec)cz> - 7.2.1998 07:42:15

[P��loha v souboru: Vaclav Vancura.vcf]
Od: Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk>
Komu: Delphi mail list CZ <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 6. �nora 1998 16:27
P�edm�t: Oprava do DbGrid.pas

> [...]
>var x:string;
>begin
> with FGrid.Datalink.Datasource.Dataset do

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 7.2.1998 10:24:45

na

http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

The following is a list of the files that should be installed in order to
properly add all of the available components in this collection. Note that
you may not have all of these present:

> wsocket.pas (Winsock component - TCP, UDP, DNS,...)
> httpprot.pas (HTTP client protocol - used by the web)
> ftpcli.pas (FTP client protocol - file transfert)
> ping.pas (ICMP echo protocol - ping a host)
> pop3cli.pas (POP3 client protocol - get mail from mail server)
> smtpcli.pas (SMTP client protocol - send mail to server)
> nntpcli.pas (NNTP client protocol - send and receive newsgroups
messages)
> TnCnx.pas (TELNET client protocol - terminal emulation protocol)
> EmulVT.pas (ANSI terminal emulation in a control)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> tnemulvt.pas (TELNET and ANSI terminal emulation combined)
> FingCli.pas (FINGER client protocol - Find informations about user)
> wait.pas (A kind of progress bar)\delphi\internet Delphi sample applications
.\cpp\internet C++Builder sample applications
.\delphi\vc Delphi 1.x components
.\delphi\vc32 Delphi 2.x, Delphi 3.x and C++Builder
components

Sample applications:
--------------------

TWSCHAT Chat program (both client and server in a single program)
SRV5/CLI5 Basic client/server GUI applications
CONCLI Basic client/server console applications
TNSRV Basic server, event driven
MTSRV Basic server, multi-threaded
FTPCLI Graphical FTP client
TNCLIENT Telnet client using a TnEmulVT
TNDEMO Telnet client using a TMemo
UDPDEMO UDP send/receive
POP3CLI Internet EMail access using POP3 protocol
HTTPTST Example of THttpCli component (GET)
HTTPPG Example of THttpCli component (POST)
HTTPASP Example of THttpCli component with cookie (POST)
FINGER Example of TFingerCli component
NEWSRDR Example of TNntpCli component (Send/receive newsgroups)

je to obecna emulace terminalu, tady sice v baliku na TCP/IP komunikace, ale
melo by to jet i samostatn�. Jinak vsichni zoufalci, co pouzivaji komponenty
z palety internet, by se tam meli taky podivat. Spousta prikladu, konference
o TCP/IP (list), help soubor. DOPORUCUJI

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 6. �nora 1998 23:45
P�edm�t: Komponenta pro terminalove okno ?>Ahoj,

> [...]
>pry maji novou verzi 2.5, ale nevidel jsem ze by nabizeli Trial verzi.
>Pokud nekdo s APRO pracujete tak se prosim ozvete jake mate zkusenosti.

WM_EndSession

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 7.2.1998 11:24:24

Zdravim vsechny,

poradte, prosim, s nasledujicim problemem:

Pro mne z neznamych duvodu se muj program neukoncuje pri ukoncovani Windows
a restart proto neprobehne.
Zkusil jsem obslouzit zpravu wm_EndSession a v handleru teto zpravy provest
Application.Terminate.
Pote se program ukonci pri resetu WIndows, avsak na tom to skonci a reset
neprobehne.
Co s tim?

procedure TMainForm.WMEndSession(var Message: TMessage);
begin
Application.Terminate; // vysledek nezavisi na poradi techto dvou prikazu

Stravil jsem na tom uz nekolik dni, pricinu, proc se program neukonci, se mi
nepodarilo najit.
Po nekterych upravach normalne reset probehne, a kdyz uz jsem si myslel, ze
jsem na to prisel, tak
se situace opakovala. Takze ted, kdyz uz jsem odstranil vse, co jsem si
myslel, ze by to mohlo zpusobovat, se program pri resetu tvrdosijne odmita
ukoncit.
Jedine, co funguje, je Application.Terminate v handleru wm_EndSession, jak
uz jsem psal vyse.

diky za pripadne odpovedi