RegenIndex

Problem je v tom, ze TableName je property a nie premenna, preto nie je
mozne ju pretypovat na smernik PChar.
Asi najjednoduchsie bude, ked si urobis pomocnu premennu typu string, do nej
priradis TableName a ju uz potom budes moct pretypoovat na PChar:

var s:string;

s:=Table1.TableName;

a teraz mozes pouzit:

... PChar(s) ...

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 12.1.1999 17:42:02

Informix to podporuje na 100% (Online 5.01 an UNIXu),
BDE jsem nezkousel.

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

Od: Petr Zahradnik [mailto:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
Odesl�no: 12. ledna 1999 17:43
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: LANGDRIVER

> [...]

> pak zobrazuje blbe.

Ja jsem si pres Edit - Preferences nasadil Arial CE a maka to bezvadne.

PopUpMenuClick

[*] Petr Posp�il - 12.1.1999 18:14:55

Zdravim vas !
Dekuji za snahu,ale asi jsem se spatne vyjadril.Nastesti jsem na to asi
prisel.
Pro pochopeni meho problemu posilam kousek kodu.

'' procedure TFirstForm.addsubitem(s:string; toint : integer);
var
newitem, toitem : TmenuItem;
begin
{to = top level menu to add item to}
toitem:=firstform.PopupMenu1.items[toint];
newitem:=tmenuitem.create(toitem);
newitem.caption:=s;
newitem.onclick:=MyPopupHandler;
toitem.onclick:=nil;
toitem.insert(toitem.count,newitem);
end;

procedure TFirstForm.MyPopupHandler(Sender: TObject);
begin
with Sender as TMenuItem do
begin
// proved cokoli...

Vedel by nekdo o jine variante?
Petr Pospisil

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 10. ledna 1999 18:44
P�edm�t: Re: PopUpMenuClick

>Ahoj,
>
>Jestli jsem to dobre pochopil, tak by prece stacilo pouzit udalost OnClick
.. ?

>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
>* http://www.bojkot(tec)cz *
>* protestni akce *
>************************

Problem s SQL

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 12.1.1999 18:15:06

Zdravicko...

Zkus neco takoveho:

select unique r.Popis
from RadkyFaktury r, Faktury f
where r.Pobocka=f.Pobocka
and r.CisloFaktury=f.CisloFaktury
and f.CisloUctu='12345678'

F.> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Karel Huda� [SMTP:KarelH(zv)cashreform(tec)cz]
> Odesl�no: �ter�, ledna 12, 1999 16:47
> Komu: Delphi
> P�edm�t: Problem s SQL
>
> Co mam ale delat v pripade, kdyz klic je slozen z vice sloupcu.
> Potreboval bych neco takoveho:
>

> select Popis from RadkyFaktury where Pobocka, CisloFaktury in
> (select Pobocka, CisloFaktury from Faktury where CisloUctu='12345678')

Programatori sobe.... nabidka webu upresneni

[*] Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 12.1.1999 18:43:43

>Tohle je uz treti nabidka. Jaka je rychlost, misto (odhaduji cca
>100MB), moznost spravy webu a konferenci?

Takze misto by bylo ale linka je v soucasnosti slaba (64 kb a chysta se 128)
napojeno na CESNET vzhledem k pomalosti (relativni) by to mohlo byt zrcadlo
,

jinak newsy neni problem

popripade se muze nainstalovat CVS na udrzovani verzi programu

ohledne spravy webu neni problem zridit nekomu ucet... ale myslim si ze bych
tuto vec zvladl i sam.....

Dalsi moznost nabizi vyuziti jazyka PHP a MySQL....

S pozdravem
Zbynek Grygar (zgrygar(zv)zeal(tec)cz)

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 12.1.1999 18:48:05

>Valley 3-5 svych nejpalcivejsich problemu (viz pripojeny mail). Toz se
Kdyz uz se nam nabizi moznost si postezovat, tak bych urcite nevynechal

infamous QuickReport

Zakladni otazka:
Proc si Inprise dobrovolne kazi jmeno s timto bastlem?

Vedlejsi otazka:
Budou mit aspon uzivatele Delphi 5 C/S v cene skutecne vsechny nastroje
pro vyvoj databazovych aplikaci?

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.1999 18:57:18

Ahoj,

Zde je nekolik mych poznamek k Delphi.

1. Skutecnost ze Delphi je zalozeno na velmi dobrem zaklade - ObjectPascal a tedy
jej lze (bylo by mozne) pouzivat i k vyvoji plnohodnotnych nedatabazovych aplikaci
ve Win32, je ze strany Inprise stale opomijena a tak jak se vyvijeji dalsi verze
Delphi mam pocit, ze se teto oblasti spise vzdaluje. Jde predevsim o nedostatecnou
dokumentaci (popis API, konverze hlavicek systemovych knihoven, priklady), prilis
stroha nabidka doplnujich nastroju pro vyvoj takovychto aplikaci (Resource Workshop)
a v neposledni rade i stale zbytecne narustajici VCL.

2. VCL - na teto knihovne vlastne stoji cele Delphi a to vcetne databazovych aplikaci.
Lze rict, ze jeji koncepce je pomerne dobra. Bohuzel vsak jeji implementace sebou
nese jiz nekolik verzi jiste problemy ktere se nejen neresi, ale nabaluji se na ne
dalsi komponenty a vlastnosti, coz cini vysledek neustale horsim. Pritom by stacilo
se opravdu na chvili "zastavit" a provest revizi celeho kodu a vice jej i prizpusobit
platforme Win32 (napriklad operace Drag & Drop, doplneni vsech ovl.prvku z COMMCTL32)
Dalsim jejim problemem je prilisna uzavrenost a temer zadna dokumentace. Pokud napr.
jednoducha aplikace s jednim oknem ma okolo 240k kodu, je cas se zamyslet zdali neni
nekde chyba, a jestli by prece jen nebylo lepsi udelat programovani pomoci VCL trochu
"mene snadne", ale o to pruhlednejsi, rychlejsi a otevrenejsi. Casto je totiz cas,
ktery je usporen vizualnim navrhem nutny venovat obchazeni chyb ci uzavrenosti VCL
a prinos RAD technologie zde pak neni uplne jednoznacny, a to napriklad i v porovnani
s davnymi casy BP7 a prostredi Turbo Vision.

3. Priklady a dokumentace - zde je opet videt jasny priklon k tomu, ze Delphi je v pojeti
Inprise prilis (do sebe) zamerene na databaze. Opet (viz bod 1.) zde neni videt snaha
o pomoc pri programovani jinych nez DB aplikaci. Podivame-li se na okruh problemu,
ktere se casto resi v konferencich, jde napriklad o to "Jak zabranit spusteni vice
instanci aplikace", prace se shellem, nebo by stacila byt i jednoducha komponenta ci
priklad seriove komunikace. Ja vim, lze odpovedet ze si to muzu najit nekde na
Internetu, ale byl by to opravdu takovy problem ? Konkurence ze strany Microsoftu neni
nijak mala, a timto zpusobem podle me Inprise vlastne zahazuje cast potencialu ktery v
Delphi je.

4. "Light" databaze. Inprise na Delphi vyzdvihuje predevsim skutecnost, ze je urceno
pro vyvoj databazi. Nicmene pro urcity okruh aplikaci je BDE pomerne nevhodne a
postacil by nejaky jednodussi pristup zalozeny na datasetu. Pritom by casto nemuselo
jit ani o znovubudovani pristupu k zavedenym datovym formatum (dBase, Paradox), ale
o jakykoli jiny zpusob ukladani malych objemu dat. S tim je spojen i problem nutnosti
pouziti BDE pro pristup k ODBC, a pokud vim tak dosud neni ani zadna podpora OLE DB.
I zde jsou podle me znacne mezery, ktere pak musi vyplnovat reseni z tretich stran.
Pricemz praxe ukazuje, ze velke SQL databaze nejsou zdaleka vsechno a stale existuji
ulohy, kdy by jednodussi pristup byl prinosem.

5. Obchodni politika - Nechci zde mluvit o cenach, to uz se zde probiralo a urcite i
nadale probirat bude. Prvni pripominka je k rozdeleni vlastnosti do jednotlivych verzi
Delphi. Napriklad nechapu, proc je moznost vytvareni Service az v C/S ? Dalsi vec se
tyka upgradu, je velmi zvlastni, kdyz se nijak nerozlisuje upgrade z predchozich verzi
Delphi a jinych produktu. Budi to dojem, jako by si Inprise svych starych zakazniku
prilis nevazil. Take by mohly existovat trial verze Delphi pro ty, kteri pracuji s
konkurencnimi nastroji a chteji si jej nejprve vyzkouset.

Shrnu-li to, Delphi (predevsim VCL) se riti smerem, ktery diky pristupu Inprise casto
nevede k efektivnejsimu programovani, ale spise k hledani a obchazeni problemu. Je to
o to vice skoda, kdyz uvazime ze Delphi je (narozdil treba od VB) zalozeno na velmi
dobrem zaklade (ObjectPascal a jeho kompilator), ktery je vhodny pro podstatne sirsi
okruh aplikaci nez nam Inprise nabizi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Sinea demo help

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 12.1.1999 19:29:01

Chtel bych si vyzkouset praci s knihovnou Sinea, ale demonstracni verze
ktera se mi dostala do ruky neobsahuje help. Mely by to byt soubory
SESTAVY.HLP a SESTAVY.KWF. Bohuzel nemam pristup na WEB, proto bych
chtel pozadat, zda by mi tyto dva soubory nekdo neposlal na muj mail.
Nebo jsou obsazeny pouze v plne verzi?

Premysl Mikes
nezavisly uzivatel

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 12.1.1999 20:39:21

>infamous QuickReport
>
>Zakladni otazka:
>Proc si Inprise dobrovolne kazi jmeno s timto bastlem?

Mozna to neni uplne ono, ale ve srovnani s Report Smithem je to nebe a dudy.

Vojtech Semecky

RegenIndex

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.1999 20:49:02

Lubo Fule wrote:

> Problem je v tom, ze TableName je property a nie premenna, preto nie je
> mozne ju pretypovat na smernik PChar.

Ahoj,

V 32bit Delphi muzes pretypovat jakykoli String na PChar, vcetne vlastnosti.

Windows.MessageBox(Handle, PChar(Caption), PChar(Application.Title), MB_ICONINFORMATION);
end;

> Asi najjednoduchsie bude, ked si urobis pomocnu premennu typu string, do nej
> priradis TableName a ju uz potom budes moct pretypoovat na PChar:

V 16 bit Delphi ti nic jineho nezbyva, protoze tam mas jeste puvodni paskalsky
zpusob ukladani stringu. Nadefinuj si napriklad array[0..N] of Char a do neho
vloz ten paskalsky retezec.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

"Mrtvy chrobak" + MOVE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.1999 21:00:02

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> Neslo by to trochu priblizit na nejakem jednoduchem prikladu.
> S multithready jsem zatim moc nedelal.

Ahoj,

Jeden mas napriklad primo u Delphi v adresari \Demos\Threads.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Potize BDE - Table read only

[*] Milan Kacovsky <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 12.1.1999 21:06:53

Jsem zacatecnikem s Delphi,
pouzivam Delphi 2 C/S. Mam formular Dve QUERY s datovymi zdroji propojim na nejakou komponentu DBEdit, nastavim ACTIVE na TRUE pustim RUN a BDE zahlasi TABLE READ ONLY a nezbyva nez vytvorit vse znovu vytvorit. Diky za jakoukoliv radu
Milan

DCOM - rychlost initializace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.1999 21:11:24

Ladislav Nagy wrote:

> Diky Petre za odkaz, urcite jej vyzkousim.
>
> Jo instalace DCOM, s tou jsem si take uzil.

On kdyby M$ nenapsal jen pulku toho co je treba udelat, tak by to slo hned lepsi :-)
Ja jsem nakonec v nejake honkongske konferenci nasel, ze pokud pouzivas DCOM na
W95, tak musis mit zaple "Sdileni souboru a tiskaren v siti Microsoft" jinak to
pry nefunguje, a byla to pravda.

> Pred pul rokem jsem si ozkousel napsat jednoduchou DCOM C-S aplikaci. Vse v
> pohode, i instalaci jsem po pocatecnich problemech zvladl. Tenkrat jsem
> podobne prodlevy tez nepozoroval.

Znamena to tedy, ze mas hotove nejake vlastni remote datasety pres DCOM ?

> Pak jsem se rozhodli jet dalsi projekt pres DCOMy.
>
> Nyni jsme prekonali DCOM instalaci opet (protoze jsme reinstalovali
> systemy).
> A nyni se te dlouhe pocatecni prodlevy nemuzeme zbavit.
>
> (Krome toho mam na svem PC s Win98 problem, ze se spustenim serverove

To bude tou betaverzi W98 :-)) Ne, ted vazne. Vsechno co od M$ nema alespon verzi
x.2 se neda pouzivat, treba Win95 byly taky rozume pouzitelne az od OSR2.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Sinea demo help

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.1.1999 22:14:22

Posilam ti to na tvuj mail, jetli je to tento:
premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz
Nikde jsi ten svuj mail neuvedl.
Hlavne mu to nikdo neposilejte pres konferenci.
Jinak je to jeste k sehnani na podzimnim ChipCD,
kde to vyslo kompletni.
Zajimalo by me, jakou verzi mas k dispozici, kdyz neni uplna.
Demonstracni priklady jsou na mail dosti velike, proto je
to lepsi stahnout z www.sinea(tec)cz treba u kamarada
Jaro

> [...]
>SESTAVY.HLP a SESTAVY.KWF. Bohuzel nemam pristup na WEB, proto bych
>chtel pozadat, zda by mi tyto dva soubory nekdo neposlal na muj mail.

Potize BDE - Table read only

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)redbull.dcs.fmph.uniba.sk> - 12.1.1999 22:16:12

Zdravim

Pri pouzivani TQuery (cize SQL) je nutne, ak chces prezerat A
SUCASNE modifikovat udaje, splnit podmienky. Su uvedene v help-e.
Zial, neviem presny odkaz... nieco na sposob: ... Living ... Request ...
V skratke ... mozes pouzit z SQL akurat tak SELECT ...
FROM....AS....WHERE ... a to je tak vsetko. Pri pouziti ORDER BY, atd.
je tabulka automaticky Read only.
Osobne pouzivam D4 a v komponente TQuery je dokonca v Object Inspectore
property RequestLiving a mala by byt nastavena na True. Na D2 si
nepamatam.

Rozhodne doporucujem prestudovat help. Pripadne si pockat na radu este
skusenejsieho. ;)

Ondrej Jaura

-----------------
Ondrej Jaura

student 1.rocnika MFF UK Bratislava, odbor: informatika

e-mail: jaura(zv)redbull.dcs.fmph.uniba.sk
homepage: http://redbull.dcs.fmph.uniba.sk/~jaura
on-line: talker Tri Tulene - netopier.dnp.fmph.uniba.sk 5678 (Kerberos)
-----------------

Install Shield pre D4: program + BDE (Paradox) = n

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)redbull.dcs.fmph.uniba.sk> - 12.1.1999 22:22:17

Zdravim

S pomocou programu Install Shield dodavaneho s D4 som spravil
instalciu programu vyuzivajuceho BDE (Paradox).
Testovacia instalacia prebehla na pocitaci (W95) s D4 v poriadku.

Program nainstalovany na iny pocitac s WinNT 4 vsak skoncil pri
spusteni s chybovym hlasenim o nemoznosti inicializovat BDE.

Kde problem??? Dakujem za radu
Ondrej Jaura

-----------------
[...]

Narodna podpora v WinNT (US)

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)redbull.dcs.fmph.uniba.sk> - 12.1.1999 22:28:12

Zdravim

Potreboval by som rozbehat program (spraveny v D4) na WinNT bez
narodnej podpory.

Staci nastavit prislusny font a prisposobit udalost OnKeyDown, aby
"poslala" prislusny zmeneny znak? (napr 4 -> c~)

Ako funguje triedenie v Paradox tabulkach (langdrv: Paradox
Czech ANSI) a funkcie napr. AnsiUpperCase? (na WinNT 4 US) Pripadne: ako doplnit narodne prostredie? Dakujem za radu(y)
Ondrej Jaura

-----------------
[...]

Ctrl, Alt, Shift...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.1.1999 22:29:19

Vojtech Semecky wrote:

> Haj hou,
>
> da se nejak zjistit, jestli je momentalne stisknuty Ctrl, Alt nebo Shift
> aniz to musel pred tim sledovat pomoci OnKeyDown? Ja to totiz potrebuju
> v kombinaci s mysi, takze mi pripada zbytecny obtezovat OnKeyDown.
> Jde mi o momentalni stav, neco jako GetControlStatus nebo GetShiftStatus.

Ahoj,

Pouzij API funkci GetKeyState, napriklad:

if GetKeyState(VK_SHIFT) and $80 <> 0 then
ShowMessage('Nemackej ten SHIFT');
end;

Tabulku kodu klaves najdes v API helpu pod heslem "Virtual-Key Codes"

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.1.1999 22:33:33

I kdyz mozna se vsim uplne nesouhlasim, tak si myslim,
ze toto je dosti presne a vystizne vyjadreny obsahu seminare z Belohradu.
K tomu bych jen dodal, ze i presto, ze Inprise se znazi Delphi zamerovat na
databaze, tak ani toto se jim nedari bez problemu. Jestlize chcete opravdu
vytvorit slozitejsi a hlavne spolehlivy sitovy system, stoji pred vami mnoho
banalnich problemu a tolik zbytecneho obchazeni zdanlive jednoduchych
zalezitosti, ze ta efektivita opet mizi. Musite se zbytecne slozite
vyporadat s
takovymi zakladnimi vecmi, jako je ulozeni zaznamu na server a jeho
aktualizace v datasetu. Jo - hezky se to uci a predvadi: tabulka, dataset,
datasource a grid. Za pet minut hotovej program. Jenze kdyz mate udelat
opravdu spolehlivej sitovej program s provazanymi tabulkami, tak se
zdrzujete s tak stupidnimi hloupostmi, jako je nechtenej fetch, nefungujici
refresch a pod.

Ovsem ja nejsem zaprisahlej odpurce a kritik BDE. Jo jsou tam chybky
a rada veci nefunguje, jak bych si predstavoval. Ale rada veci zase funguje
pekne a stale je to myslim o dost lepsi nez ODBC.
V konferenci kazdy resi predevsim zalezitosti, ktere jsou problematicke
a tak to muze vypadat hure, nez to ve zkutecnosti je.
Ja mam nekolik dobre fungujicich projektu napsanych v Delphi a nemalo
opravdu peknych veci jsem videl i od jinech firem, takze celkove jsem
optimista. Pral bych si ovsem, aby to Imrise dale zlepsoval a nevzhlizel
se pouze v Midas a Corba technologiich. Zajimalo by me, co Pan Kubat
ve svem dopise myslel tim 2-3 krat rychlejcim BDE ve verzi 5.
3 x rychlejsi? To bych si neceho musel vsimnout. Vy jste si vsimli??????

> [...]
>okruh aplikaci nez nam Inprise nabizi.
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Trideni dat v tabulce

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 12.1.1999 22:34:48

Mam paradox tabulku zpristupnenou pres Query do DBGridu. Potreboval
bych, kdyz pridavam novy zaznam, aby se po potvrzeni (postu) vlozeni
tento zaznam zaradil na patricne misto v tabulce, tj. na odpovidajici
abecedni pozici dle hodnoty v polozce KOD. Nevim ale jak na to v Delphi,
jestli pres vlastnosti DBGridu, nebo pres definici indexu... Poradte
zacatecnikovi.

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.1.1999 22:49:00

Nebude tam vsechno! Dokonce i verze D5 nebude obsahovat
generator tiskovych sestav SINEA.
Nedohodli jsme se s Inprise na spolecnem nazvu.
Zatimco ja chtel Sinea + Inprise = SiNprise, tak oni vedli stale svou
Inprise + Sinea = InpriSi
No uznejte, kdo si vsimne toho rozdilu.
Tak mozna az priste ... treba v Delphi2000
Jaro
PS: a nemracte se na ne stale ... pry to s nami mysli dobre.

> [...]
>skacel(zv)stereo(tec)cz
>http://www.stereo(tec)cz

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1999 23:01:40

Ahoj,
myslenka grupovani je zajimava, ale myslim, ze v tomto pripade nepouzitelna.
Chcete totiz grupovat pres dve ruzne tabulky.

Pominu-li syntakticke drobnosti, tak nastava drobny problemy s tim, ze mohou
byt definovany zaznamy blabla necoA 0, ale obecne nemusi byt definovano
blabla necoB 1.
Zakladni problem je vsak v tom, ze chcete grupovat pres dve ruzne tabulky.
Server udela nejprve kartezky soucin zaznamu splnujicich where cast, pak je
zgrupuje podle group by casti (vsechny atributy v group by se musi
vyskytovat v select casti).
Teprve na zaver se provede HAVING spojeni.
Premyslel jsem jestli by to presto nejak neslo pres grupovani. Ale takove
reseni jsem nenasel.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz
>Ahoj
>
>Pokial ide o to zgrupovanie, tak by som to riesil asi takto
>
>select a.prirazeni,sum(a.cena),sum(b.cena) from tabulka a,tabulka b
>group by prirazeni,rozdeleni
>having a.prirazeni=b.prirazeni and a.rozdeleni=0 and b.rozdeleni=1
>
>ale nemam to odskusane, takze neviem, snad to pomoze
>
>Ladik

QuickReport & laserovky

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 12.1.1999 23:13:02

Cau,

Muj kamarad ma problem:

pokud udela report v QR, tak mu ho laserovka vzdycky vytiskne na horni
podavac. Nevite, jak ji ma presvedcit, aby to delala podle nastaveni
tiskarny ? Muze to byt QR, ci ma hedat problem v Delphi nebo snad dokonce ve
Windozech ? Nebo cim ma nahradit QR jako lepsim ?

diky moc,

Cc: xfinstrl(zv)fi.muni(tec)cz

milan
Milan �orm (aka John Popeln�k) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick� 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom�: (05) 46211083
Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

DCOM - rychlost initializace

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1999 23:16:02

Ahoj Petre,

>Znamena to tedy, ze mas hotove nejake vlastni remote datasety pres DCOM ?

Nic vlastniho jsem pro to nevyvijel. Na strane klienta TRemoteServer +
TClientDatasety a na strane serveru RemoteDataModul a v nem TQuery, TTable A
TStoredProc.
K tomu vlastni funkce rozhrani.

Doufam, ze se na to nijak nevztahuje MIDAS licence, kdyz nepouzivame
TMidasConnection objekt.

> To bude tou betaverzi W98 :-))

Ja mam na stole Win98 CZ a mam opravdu pocit, ze je to beta verze :-((.

S pozdravem, Lada

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

Hmemcpy - dik

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 12.1.1999 23:31:56

Ahoj,

diky. Tot to prave orechove. Je to tak.
Ted je to CopyMemory, v D1 to
bylo hmemcpy a patrilo to do Kernel functions (3.1 - Win31 unit),
je to totez jen se to jmenuje jinak. S pozdravem
================================

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. ledna 1999 23:50
P�edm�t: Re: Hmemcpy

Pavel Malinsk� wrote:

> Ahoj,
>
> pratele, prevadim nejake zdrojaky z D1 do D3
> a nemohu najit API fci HMEMCPY, ktera byla v D1
> v unite Win31. Nevite prosim nekdo kde se skryva
> pripadne cim ji nahradit v D3. V knize Win32 API
> sem se toho moc nedozvedel anebo sem slepec.
>
> Za pripadne napady predem diky!

Ahoj,

Uz si sice nepamatuju co delalo hmemcpy ve Win31, ale mozna by to mohlo byt
CopyMemory.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 12.1.1999 23:40:55

1. Stotoznim se s par lidmi prede mnou. Pro jednoduchou "demo" aplikaci jsou
Delphi fajn, naklikam si DBGridy, ... a jedu. Chci-li, ale neco
slozitejsiho, tak musim hledat klicky, jak prekonat jednotlive nastrahy v
podobe nesikovneho chovani jednotlivych komponent. (Napr. stokrat probirany
problem hodnoty autoinkrementujiciho primarniho klice po insertu (MS SQL,
...).)

2. V pristi verzi Delphi bych uvital primou podporu OleDB a ODBC.

3. Licencni politiku Upgradu, napr D3 S/C -> D4 C/S, povazuji za velmi
nestastnou. (MIDAS ani nemluvim)

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

Jak centralne odch. chyby??? /diky!..?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 00:08:00

Honza wrote:

> Zdar,
>
> Diky Petre, to je supr!
> Ale ...
> Jde me i o to, zjistit aspon jmeno formulare na kterym k tomu doslo, popripade danou
> komponentu.
> Nevim jestli to jde.
> Marne se snazim proniknout do Exception.ClassInfo ... neni to ono?

Ahoj,

Tim by jsi ziskal informaci o tride dane Exception, to asi nebude to co chces.

Tady by jsi mohl jeste ukladat Sender.ClassName, ale porad to neni ono. Dival
jsem se zbezne na tu shareware knihovnu pro logovani chyb jak tu nekdo uvadel,
a to na prvni pohled (dle popisu, jeste jsem to nezkousel) vypada docela dobre.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

DCOM - rychlost initializace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 00:10:19

Ladislav Nagy wrote:

> [...]
> TClientDatasety a na strane serveru RemoteDataModul a v nem TQuery, TTable A

Aha, z toho vyplyva ze mas C/S. Ja jsem myslel nejaky vlastni system odvozeny
od Datasetu, ktery by nebyl vazany prave na C/S a byl zalozen na DCOMu.

> Ja mam na stole Win98 CZ a mam opravdu pocit, ze je to beta verze :-((.

To jiste je, teprve to na vas testuji .....

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 00:12:29

Vojtech Semecky wrote:

> Mozna to neni uplne ono, ale ve srovnani s Report Smithem je to nebe a dudy.

Ahoj,

presne tak, treba ma ale Delphi az od pozdejsi verze a tudiz nevi o co vsechno s
ReportSmithem prisel :-)) Mozna by jej mel Inprise nadale dodavat jako vystrahu,
pak by si urcite programatori vice vazili toho "hrozneho" QuickReportu :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

streamy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 00:20:07

Pavel Cisar wrote:

> Haj hou!
>
> Zatim nejlepsi streamovaci mechanismus pro Delphi ktery jsem videl je Super
> stream od Sollety (www.solleta.com) ktery je soucasti SDL (sqela knihovna

Ahoj,

Je ta adresa spravne ? Nejak se tam nemuzu dostat, neni ani v DNS.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 00:36:44

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Vones dne 13 Jan 99,:

> [...]
> vsechno s ReportSmithem prisel :-)) Mozna by jej mel Inprise nadale
> dodavat jako vystrahu, pak by si urcite programatori vice vazili toho

Vzdyt ho kazdy tak jako tak ma na svem CD, protoze tam je
kvuli te Delphi 1 :-)))

Mimochodem, kdyz jsme u toho, ja jsem jednou v zivote ReportSmith
pouzil tenkrat pred par lety, ale s tim, ze jsem nedelal zadny
program, jen jsem nastavil sablonu RS a dal zakanzikovi runtime,
aby si mohl tisknout nejake stitky z dBase... :-)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Access - System Tables(Erik Salaj)

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 13.1.1999 01:13:58

Moc dekuji, je to presne to co jsem potreboval, ale nejsem z toho dvakrat
moudry.
Mohl by jsi mi poslat neco blizsiho ohledne tohoto kusu zdrojaku

DBEngine := CreateOleObject('DAO.DBEngine.35'); ???
Database := DBEngine.OpenDatabase('C:\test.mdb');
Relations := Database.Relations; ???

Jde mi zejmena o to zjistit dalsi informace (primarni klice, indexy,povinne
polozky...) a da li se tento postup pouzit i na jine databaze nez Access,
popripade kde najdu nejaky help?

Diky Martin Kleiner

>Ide to samozreme riesit aj bez tychto komponentov (len pomocou DAO
>objektov):

Obhajoba Inprise

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 13.1.1999 06:12:05 pst

Zdravim vsechny

sice povetsinou jen "posloucham" co se deje na konferenci, protoze to co
bych rad napsal a poznamenal vetsinou stihne nekdo drive nez ja.

Taky nabizim sve programatorske sluzby, programoval jsem uz i BP7 pro
wokna - tedy temer ciste API, a rad si vyhraju uzivatelskou pritulnosti
programu, tak treba v tom, ale i jinde.

A ted reakce na Inprise:

>Kdyz uz si tady nekdo stezuje na cenu, tak predevsim na rozdil mezi
cenou u
>nas a v US (v prepoctu), na cenu upgrade a spatnou licencni politiku
>(MIDAS). Kdyz se budes chvili rozhlizet kolem tak uvidis, ze drtiva
vetsina
>povazuje cenu za Professional za adekvatni.

Ne cenova politika se mi nelibi ani trochu a cena se mi zda trochu
vysoka na to jak dlouho na ni musim sedet u pocitace.
A navic pokud jste si nevsimli byla z trhu stazena verze D3. A to v
okamziku, kdy jsem se konecne rozhoupal a uvazoval, ze opustim sve
milovane D2 - moje smula, protoze na D4 uz zase musim "setrit".

Ale dost narku hura do prace.

Karel Vlcek
tel.: +420 602 264812
poskytovani software
Vlcekk(zv)hotmail.com

streamy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.1.1999 06:45:57

Ondrej Krajicek wrote:

> No a ta posledni veta je prave problem. Obcas pracuji v Jave
> persistence (nebo chcete-li serializace), jak ji implementuje
> Java 1.1 je skvela vec. Kdyz sem presel na seriozni praci
> s Delphi byla to jedna z mala veci, ktera mi dost citelne
> chybela. Tedy ukladat do streamu nejen potomky
> TComponent ale i potomky TPersistent.
>
> Proto bych se chtel zeptat. Nevite nekdo o necem podobnem
> pro Delphi, pokud mozno zadarmo ? Platit se mi za to nechce,
> to si to radsi napisu sam.

Domnivam se, ze v konecnem dusledku by casem melo dojit k
uplnemu prepsani cele VCL knihovny, vyjma tridy TObjekt (kvuliva
kompatidebilite). Ale o tom akce "Programatori sobe". Takze
napis, aspon bude neco do jadra.

streamy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.1.1999 06:45:59

Pavel Cisar wrote:

> [snip]
>
> Neslo o to jak poznat tridu, ale jaky pouzit konstruktor (ne kazdy chce
> pouzit zrovna Create). Navic byla kritizovana nutnost odvozovat od
> TPersistent/TComponent. TP dovoloval jakekoliv konstruktory a jakekoliv
> potomky TObject.

Videl bych vsak jeden problem v pripade, ze by nekdo pojal umysl
pouzit jiny streamovaci mechanismus i ve formularich. Zapis do
DFM stoji prave na mechanismu uvedenem ve VCL a mam vaznou
obavu, ze IDE vola pri loadovani DFM jistou funkci natvrdo (take
viz Alt+F12). Proto se obavam, ze nektere casti prepsat nepujdou.

Font

[*] Jaroslav Jura <jajax(zv)atlas(tec)cz> - 13.1.1999 07:26:10

Zdravim,
namate nekdo zkusenosti s aplikacemi bezicimi pod anglickymi Win95?
Mam problem s fontem zobrazovanych dat ze servru. Pristup k servru pres
ODBC - Client Access. Veskery font komponent je MS Sans Serif.
Dik
Jaroslav Jura

RegenIndex

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 13.1.1999 07:41:17

Ahoj,

mel jsem podobny problem, jen s tim rozdilem, ze jsem proceduru
DbiRegenIndex nedokazal vubec zavolat. Porad byla nejaka syntakticka
chyba. Nakonec jsem to resil takto. Predpoklada se, ze ve 28. bytu je
informace o tom, zda ma tabulka index. Nevi, zda toto plati i pro DBASE
IV.

function TCreateDbTable.CreateIndex(QTable:TQuery;
TableName:string):integer;
{
Vrac�:
0...All OK
-1...neexistuje tabulka
-2...nelze vytvorit index (chyba SQL ?)
}
var sql:string;
fw:file of byte;
bt:byte;

procedure EraseIndex(TableName:string);
var p:string;
begin
TableName:=Copy(TableName,1,Length(TableName)-3);
DeleteFile(TableName+'MDX');
DeleteFile(TableName+'CDX');

if not FileExists(TableName) then
begin
result:=-1;
AssignFile(fw, TableName);
{$i-}
Reset(fw);
if IOResult<>0 then
begin
CloseFile(fw);
result:=-2;
Seek(fw, 28);
bt:=0;
Write(fw,bt);
CloseFile(fw);
{$i+}
EraseIndex(TableName);

sql:= 'CREATE INDEX A ON "'+TableName + '" (FIELD1)';
try
QTable.Active:=False;
QTable.SQL.Clear;
QTable.SQL.Add(sql);
QTable.ExecSQL;
result:=0;
except
on e:EDBEngineError do
begin
result:=-2;

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> poradte
> co s tim. Tyka se to vsech parametru, ktere jsou pointerm na string.

Off topic - proxy

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 13.1.1999 08:14:11

> nevite nekdo o programu, ktery by fungoval jako proxy server a u ktereho by
> slo nastavit, ze uzivatel xy ma internet povoleny od 8:00 - 16:00 a ma limit
> napr 5 MB na 1 tyden ?

No, napr. WinRoute. Muzes tam omezit jednotlive uzivatele (podle IP adres)
jak chces (nekteri bez pristupu, nekteri pristup jen nekam, nekteri jen
nekdy apod.). Ovsem omezeni objemem prenesenych dat nelze.... Ja to resim
tak, ze tydne analyzuji Proxy-AccessLog a divam se, kolik kdo toho
postahoval.

Dalsi problem je, co kdys zdatnejsi uzivatel proxy obejde (vypne v
konfiguraci prohlizece)? (I to lze ve WinRoute vyresit)

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 08:15:32

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jaro [SMTP:jaro(zv)sinea(tec)cz]
> Odesl�no: 12. ledna 1999 22:49
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: CTETE, VELMI DULEZITE !!!
>
> Tak mozna az priste ... treba v Delphi2000
> Jaro
> PS: a nemracte se na ne stale ... pry to s nami mysli dobre.

[Martin Fron�k] To komunisti taky mysleli....

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 08:23:27

> [...]

> ve svem dopise myslel tim 2-3 krat rychlejcim BDE ve verzi 5.
> 3 x rychlejsi? To bych si neceho musel vsimnout. Vy jste si

[Martin Fron�k] Ze by bylo BDE rychlejsi jsem si tedy nevsiml.
Mozna to je tim, ze to nezalezi jen na BDE, jsou tu i takove malickosti
jako pruchodnost site, sbernic....(abychom jenom nahazeli kamenim)

Inprise se opravdu vzhlizi v MIDASu a CORBA technoligiich.
Faktem je, ze tam by mela smerovat budoucnost. Jenomze aby nekam neco
mohlo smerovat, museji tam smerovat predevsim vyvojari a zakaznici, ne
jen vyvojovy nastroj!!! Tyto technologie jsou prilis nakladne (alspon
pro vetsinu zakazniku v CR - jak je to v US si netroufam odhadnout) a
tak je to jako kdyz ma bezzuby chut na orechy. Mohlo by se stat, ze sice
bude existovat skvela technologie, kterou ale nikdo nebude moct
pouzivat, protoze na ni jednoduse nema (kolik ze se prodalo licenci
MIDASu v CR? Dve???).

Hranate zakonceni cary

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 13.1.1999 08:58:16

Po delsi dobe mam takovy dotaz:
Zkousel jsem pomoci API funkci kreslit caru, ktera by mela hranate
zakonceni. Pouzival jsem k tomu ExtCreatePen, ktery to podle helpu
umoznuje (s parametrem PS_ENDCAP_SQUARE), ale porad to kresli s kulatym
zakoncenim uplne stejne jako kdyz se to vytvori pomoci CreatePen. Neni
to nahodou tim, ze to Win95 nepodporuje? Klasicke kresleni na canvas
totiz umi taky jenom cary s kulatym zakoncenim.

Roman Palarcik

Modalny na nemodalny

Ahojte !
Je mozne pocas behu programu zmenit modalny formular
na nemodalny ?
Dik.

P.V.

Potize BDE - Table read only

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 13.1.1999 09:06:02

Pokud jsi se pripojil pres TQuery a pouzivas RequestLive, pak napr. zadani klausule ORDER BY prevede dataset do READ ONLY, ale pricin muze byt vice. Musel bys blize popsat jakym zpusobem to pouzivas.
Jestlize je to takto, pak bud pouzij objekt TUpdateSQL nebo pro editaci pouzij samostatne TQuery s otevrenym jedinym zaznamem, kde neni ORDER BY potreba. Metodu jsem zde podrobneji popisoval
v nekterem starsim prispevku

Od: Milan Kacovsky <alinex(zv)alinex(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. ledna 1999 21:42
P�edm�t: Potize BDE - Table read only

[...]

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 13.1.1999 09:18:19

> [...]
> abecedni pozici dle hodnoty v polozce KOD. Nevim ale jak na to v Delphi,
> jestli pres vlastnosti DBGridu, nebo pres definici indexu... Poradte

Nazdar,

myslim si, ze v najjeduch�om pripade by malo stacit nastavit index (napr. v
Database
Desktope) pre stlpec KOD. Ale ak tam mas viac poli alebo indexov, musis
stlpec KOD
presunut na prve miesto v tabulke.
Ak to mas urobene cez UpdateObject, tak pomoze asi iba Query refresnut.

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Modalny na nemodalny

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 13.1.1999 09:24:33

Ne, protoze modalni formular neexistuje.
Existuje formular, ten lze zobrazit modalne (ShowModal)
a nemodalne (Open).

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Modalny na nemodalny

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 09:25:07

Jiz vytvoreny ne. Zalezi na zpusobu, jakym ho vytvoris. Muze byt Show
nebo ShowModal.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Peter Vlkovic [SMTP:vlkovic(zv)minv.sk]
> Odesl�no: 13. ledna 1999 8:58
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Modalny na nemodalny
>
> Ahojte !
> Je mozne pocas behu programu zmenit modalny formular
> na nemodalny ?
> Dik.
>
> P.V.

streamy (oprava URL)

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 09:46:45

Haj hou!

Mea culpa, spravne je www.soletta.com

>Je ta adresa spravne ? Nejak se tam nemuzu dostat, neni ani v DNS.

streamy

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 09:49:58

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> [...]
>obavu, ze IDE vola pri loadovani DFM jistou funkci natvrdo (take
>viz Alt+F12). Proto se obavam, ze nektere casti prepsat nepujdou.

O tom neni pochyb. Komponenty musi zustat tak jak jsou, jde spise o
pouzivani streamu k jinym ucelum (napr. predavani objektu v OLEVariantech
vramco DCOM, light databaze apod.).

HTH

Modalny na nemodalny

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.1.1999 09:57:33

Dovolil bych si oponovat. Vytvoreny formular ANO, zalezi na tom,
jakym zpusobem so show-nes. Vytvor si formular, pripadne ho nech
vytvorit "automaticky" a potom zavolej bud metodu Form1.Show,
nebo Form1.ShowModal. I kdyz ShowMOdal je vlastne funkce...
/takze Ty, aby jsi mohl "zmenit" modalni na nemodalni, ci nakopat,
musis nejprve ten formulat zavrit (nemusis ho rusit) a znovu otevrit/

> Odes�latel: Martin Fron�k
> Odpov�di: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 13. ledna 1999 9:25
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Modalny na nemodalny
>
> Jiz vytvoreny ne. Zalezi na zpusobu, jakym ho vytvoris. Muze byt Show
> nebo ShowModal.
>

> Martin Fron�k
> ZZN Slan� a.s.
> Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
> tel. +420-314-522986
> e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

Tiskarna v QR

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 13.1.1999 10:08:09

Dobry den,

mam aplikaci v D3 s tiskovym vystupem pres QuickReport (soucast D3).
Kdyz zmenim v Preview tiskarnu, tiskne mi porad na vychzi tiskarnu. Dale
se mi v preview i v spravci tisku nezobrazuje nazev reportu. Nevite co s
tim?

Za kazdou radu predem dekuji

Petr Riedel
mailto:petr.riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz

RegenIndex

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 13.1.1999 10:10:04

Ahojte,
diky piky, uz to fachci, pouzil jsem na to fci StrPCopy a je to :-).

Marek Soukup

Lubo Fule wrote:

> [...]
> tabulky
>
> finally
> FreeMem(p, Length(Table1.TableName)+1); //uvolnenie naalokovanej pamati

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.1.1999 10:14:22

Informix OnLine 7.14 take
:-)))

> Odes�latel: Jezek Petr, Ing. (DELVINA)
> Odpov�di: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 12. ledna 1999 17:42
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Re(2x): SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do
> jednoho
>
> Informix to podporuje na 100% (Online 5.01 an UNIXu),
> [...]

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 13.1.1999 10:20:55

To, ze nevidis svou aplikace muze byt jen zdani. Treba nemela vyplneny
HelpString a tak se objecuje jen jako CLSID. A dival jsi se do registry, zda
se tam objevila?

priklad jednoducheho app serveru
HKEY_CLASSES_ROOT\IntraMonitor.Monitor
default - "Miusnet server monitor object"

HKEY_CLASSES_ROOT\IntraMonitor.Monitor\Clsid
default - "{91E48EA6-A018-11D2-A6A1-444553540000}"

HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{91E48EA6-A018-11D2-A6A1-444553540000}
default - "Miusnet server monitor object"

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{91E48EA6-A018-11D2-A6A1-444553540000}
default - "Miusnet server monitor object"
AppId - "{91E48EA6-A018-11D2-A6A1-444553540000}"

a podklice LocalServer, kde je cesta k EXE souboru, ProgID, kde je
"IntraMonitor.Monitor", TypeLib a Version

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

> [...]
> MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
> tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
> lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 13.1.1999 10:26:56

WinRoute pouzivame - jedna se me prave o ten limit
opravdu nikdo nevi o proxy ktery by to umoznoval ?

dekuju

Od: Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. ledna 1999 9:09
P�edm�t: Re: Off topic - proxy

> [...]

mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 13.1.1999 10:28:38

Informix Online 7 na Unixu mi hlasi syntax error. BDE 5 na Windows taky.

> Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) [SMTP:PETR(zv)sevis.sk]
> Odesl�no: �ter�, ledna 12, 1999 17:42
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Re(2x): SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do
> jednoho
>
> Informix to podporuje na 100% (Online 5.01 an UNIXu),
> BDE jsem nezkousel.

Vlastnik komponenty

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 13.1.1999 10:28:36

Ahoj,
Potrebuji zjistit v seznamu komponent (For I:=0 To ComponentCount-1 Do...)
na formu ty, ktere vlastni TPanel nebo TGroupBox (nebo neco podobneho) a
nemuzu si zrovna vzpomenout. Diky a omlouvam se

Jaro B.

DCOM - rychlost initializace

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 13.1.1999 10:32:29

Ja jsem zacal testovat a chystam se pouzivat ADO/RDS s komponentami KAMIAK
ADO (na http://www.kamika.com ta umoznuje delat vicevrstve DB aplikace

> [...]

> To jiste je, teprve to na vas testuji .....
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Modalny na nemodalny

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 10:43:12

Ano, tak jsem to myslel. Asi jsem se nepresne vyjadril. Vytvoreny =
aktivni, prave provadeny. Tak to melo byt.

> [...]

> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Modalny na nemodalny
>
> Jiz vytvoreny ne. Zalezi na zpusobu, jakym ho vytvoris. Muze byt

Vlastnik komponenty

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 10:46:50

Haj hou!

Property Owner a Parent, teby spis asi zajima Parent.

> [...]
>na formu ty, ktere vlastni TPanel nebo TGroupBox (nebo neco podobneho) a
>nemuzu si zrovna vzpomenout. Diky a omlouvam se

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 13.1.1999 11:10:32

Nemate si co vycitat.
Dobromil spravne namitl, ze vytvoreny
formular neni totez co zobrazeny, nespravne ale
rekl, ze jej jde zmenit z modalniho na nemodalni a
kapoan. Neni to totiz VLASTNOST toho formulare, proto
ji nelze zmenit.

Ja se zase omlouvam za chybu, kdyz jsem ve svem prispevku
misto funkce Show napsal Open.

Asi bychom vsichni meli trochu vice myslet
a napsanou radu pozorne zkontrolovat,
protoze chybna rada je horsi nez smrt :-)

Jiri Polak
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

Modalny na nemodalny

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.1.1999 11:17:46

Ano, spravne, proto jsem slovo "zmenit"
ve svem prispevku napsal do uvozovek.
Howg...

BTW: myslim, ze si nic nevycitame.

> [...]
>
> Asi bychom vsichni meli trochu vice myslet
> a napsanou radu pozorne zkontrolovat,
> protoze chybna rada je horsi nez smrt :-)

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 13.1.1999 11:24:00

Kdyz to tak procitam, tak mam pocit, ze musim taky neco napsat. Nechci
se zastavat Inprise, ale nejak se mi zda, ze se na ni hazi vice viny,
nez je nutne.

1. obecne pravidlo. NIKDO NAS NENUTI pouzivat cokoli, tedy i Delphi.
Pokud jsou Delphi tak spatne, tak budeme pouzivat neco jineho.

2. BDE je spatne, chybove, janevimjake. ALE VSICHNI (nebo vetsina) HO
PRESTO POUZIVAJI. Jsou v nem chyby. Kde nejsou. Ale pouziva se a
FUNGUJE. To si myslim ze nelze poprit. Pokud se to nekomu nelibi, je
spousta nahrad, ale stoji penize.

3. "Light" BDE je potreba pro male aplikace. Tak pouzijte komercni
nahrady. Pokud by Inprise neco udelal, tak uz slysim ty debaty, ze tohle
tam melo byt take, to take, a nakonec by to melo byt vlastne cele BDE,
je desetkrat mensi. To asi nepujde. Ono ODBC taky neni zrovna malinke.

4. VCL. Ma chyby. Urcite. Ale kolik lidi tu zkusilo napsat svoji
komponentu, ktera neni jen potomkem nejakeho TCustomXYZ a ma par funkci.
Ono i v tom je hodne prace. A pokud nekdo chtel udelat knihovnu, ktera
bude pro vsechny, tak to taky musel byt sem tam kompromis. Takze je
treba obcas i neco programovat. Ale kdyz to srovnam s program jen ve
WinAPI, tak je to furt "za hubicku". Myslim ze vsichni rencalove, by si
meli zkusit napsat treba obycejny adresar pomoci WinAPI a BDE API. Pak
si povime.....

5. Velikost programu. Programy s VCL jsou velke. To je dan za pohodli.
To same napsane ve WinAPI by asi melo desetkrat mene. Na druhou stranu
jsou i horsi. Nam tady system, kde sebemensi aplikace nejde pod mega a
normalni program ma tak 3 mega. Rekl bych ze narustajici velikost
programu ma za nasledek hlavne objektove programovani. V tom je vsechno
jednoduche, univerzalni, ale velke. Driv bych si udelal na neco jedno
male pole a jeste bych si hral s bity. Dnes mam TList, tak proc ho
nepouzit.

5. Orientace na DB. No na neco se kazdy musi orientovat. Nelze udelat
univerzalni nastroj. Doba, kdy se vymyslely "vychazkove hole, ktere lze
dvema pohyby zmenit v chatu pro tri zalesaky" je pryc. Pokud potrebujeme
specialni aplikace, je tu spousta vhodnejsich prostredi. Pokud to chceme
delat presto v Delphi, musime trpet.

[...]

To je vse, co me v tuhle chvili napada. Doufam ze me neukamenujete......

Ales

Access - System Tables(Erik Salaj)

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 13.1.1999 11:35:08

Doporucujem pozriet si dokumentaciu k DAO 3.5,
ide o subor DAO35.HLP, je to tam vsetko uvedene.
DAO pouziva objektovy model, ktory je z hladiska
pouzitia velmi jednoduchy, neporovnatelne jednoduchsi
voci BDE API funkciam (BDE je tu zase velmi, velmi
daleko od DAO).

Postup je mozne pouzit aj na dalsie datove formaty,
pre ktore su k dispozicii ISAM drivery. Mozu byt urcite
obmedzenia ale s citanim indexov, poloziek, ... by nemal
byt problem.

Este je vyhodne v Delphi pomocou Import Type Library
vygenerovat a pouzit unit pre DAO 3.5 (aj ked obsahuje
zopar chyb).

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>polozky...) a da li se tento postup pouzit i na jine databaze nez Access,

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 13.1.1999 11:35:30

> [...]
>bude existovat skvela technologie, kterou ale nikdo nebude moct
>pouzivat, protoze na ni jednoduse nema (kolik ze se prodalo licenci

Hlavne ked obdobne technologie Microsoftu ADO/RDS/OLEDB a DCOM su
k dispozicii zdarma.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Hranate zakonceni cary

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 13.1.1999 11:50:42

Presnou odpoved nevim, protoze jsem se tim nikdy nezabyval, ale vim, ze
grafika se na W95, W98 i NT v nekterych jednotlivostech chova ruzne.
Zkus to na NT nebo W98 a uvidis.********************************************************
> [...]

> to nahodou tim, ze to Win95 nepodporuje? Klasicke kresleni na canvas
> totiz umi taky jenom cary s kulatym zakoncenim.

Zdrojak ve =?iso-8859-2?Q?v=EDce?= oknech

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 13.1.1999 11:54:55

R�d bych si otevrel jeden zdrojak ve vice editacnich oknech.
To byl muj zpusob prace v BP 7.0 - v jednom okne deklarace, v druhem
implementace atd. Uz nekolik mesicu zkoumam Delphi 4, jak ze se to dela,
ale nic. Sice si muzu otevrit novou sadu editacnich oken pomoci View|New
Edit Window, ale na co mi je takov� sada, kdy� neexistuje horka klavesa
na prepnuti mezi temito dvema sadami?

Neumite nekdo nejake kouzlo, jak na to?
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
E-Mail: mailto:kral(zv)purus(tec)cz

Vlastnik komponenty

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 13.1.1999 11:58:43

Pokud vim tak Parent je ten objekt ktery vlastni komponentu vizualne(
tj. napr. vztahuji se k nemu vsechny vlastnosti pozice(Left,Top) a
nektere dalsi napr. ShowParentHint) ... dokud nezadefinuji Parent(napr.
u rucne vytvarenych komponent komponenta nebude viditelna) a Owner je
ten objekt, ktery odpovida za zruseni objektu metodou Free nebo Destroy
( to znamena ze pokud napisu napr. TPanel.Create(Form1) --- panel bude
zrusen tesne pred zrusenim Form1 ... staci napsat Form1.Free a zrusim
nejen Form1, ale Panel; nebo napr TPanel.Create(self) pak nejlepe v
obsluze udalosti Form1Destroy bych mel napsat Form1.Free ...(nevim ci
ten panel nakonec nezrusi TApplication))

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
> Odesl�no: 13. ledna 1999 10:47
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Vlastnik komponenty
>
> Haj hou!
>
> Property Owner a Parent, teby spis asi zajima Parent.

> Do...)
> podobneho) a
>

> HTH

DCOM - rychlost initializace

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 13.1.1999 12:26:14

On Wed, 13 Jan 1999, Linhart Petr wrote:

> Ja jsem zacal testovat a chystam se pouzivat ADO/RDS s komponentami KAMIAK
> ADO (na http://www.kamika.com ta umoznuje delat vicevrstve DB aplikace
^^^^^^^^^^

Omlouvam se za neznalost, ale mohl by mi nekdo strucne vysvetlit, co to
jsou vicevrstve aplikace? Neco jsem o tom slysel, ale nedokazu si to dat
nak dohromady.
Diky
Lukas Voborsky

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Hranate zakonceni cary

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 13.1.1999 13:02:22

Ve Win98 je to to same, na NT nemam moznost vyzkouset. Jedine co me
napadlo je kreslit ty cary jako obdelniky, prip. pokud budou zesikma
tak jako 4-uhelnik. Musely by se ale spocitat koncove body. Pokud by
ale bylo lepsi reseni, byl bych radsi. Nehlede na to, ze pekne
navazovani sikmych car stejne neudelam a spravne by to ta funkce mela
taky umet.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

-------------------------------------

********************************************************> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>
> to nahodou tim, ze to Win95 nepodporuje? Klasicke kresleni na canvas
> totiz umi taky jenom cary s kulatym zakoncenim.

off: zasifrovana? data ve FoxPro

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 13.1.1999 13:02:40

Ahojky pratele,
mam tady jakysi starsi projekt udelany ve FoxPro (tento retezec jsem nasel
v souboru Foxw250b.esl

FileVersion 1.00 InternalName foxprow : & LegalCopyright (c) 1989 -
1993 Microsoft Corporation
ProductName Microsoft FoxPro for Windows
ProductVersion 2.5a
)

program je nepouzitelny, ale je tam databaze (DBF s volnymi texty DBT) ve
ktere je ukryto dosti prace a ta databaze je sifrovana zrejme jakymsi
internim sifrovacim algoritmem Foxky.

Kdesi na inetu jsem videl neco, co to umelo decryptovat. Nevite nekdo, kde
by to mohlo byt?

Aby to nebylo tak moc off nevite o komponente do Dephi, ktera by to umela?

Dik

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

DCOM - rychlost initializace

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 13.1.1999 13:04:31

Strucne receno:
1. vrstva - SQL server
2. vrstva - app server
3. vrstva klient

app server se pripojuje k SQL serveru a manipuluje s daty a poskytuje je (v
upravene podobe) klientovi. Klient nema pristup k databazi, ale pouze k app
serveru (nepotrebuje BDE, SQL links, SQL server client connection...). Pokud
je dobre napsan app server, tak klient je velmi jednoduchy (maly) a muze byt
napsan v cemkoliv, treba i pro IE. Samotne spojeni mezi klientem a app
serverem pres DCOM neni problem. Problem je bezpecny prenos datasetu ke
klientovi a zpet. To resi MIDAS (za hrozne penize), ale da se i pres
RDS/ADO, coz je od M$ zadarmo

> [...]

> -==============================================================-
> mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410

Obhajoba Inprise

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 13:19:50

Haj hou!

From: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>

>1. obecne pravidlo. NIKDO NAS NENUTI pouzivat cokoli, tedy i Delphi.
>Pokud jsou Delphi tak spatne, tak budeme pouzivat neco jineho.

Tohle je tak trosku demagogie. Pouzivame Delphi proto ze je velmi dobre, ale
za sve penize nedostavame zcela adekvatni protihodnotu. Pro nas je dulezite
kam Delphi smeruje, zda je opravovano atd. protoze jde o ochanu nasich
investic jak do nastroje, tak do znalosti.

> [...]
>PRESTO POUZIVAJI. Jsou v nem chyby. Kde nejsou. Ale pouziva se a
>FUNGUJE. To si myslim ze nelze poprit. Pokud se to nekomu nelibi, je

Spousta uzivatelu Delphi kupuje Delphi pod dojmem, ze Delphi resi pristup k
ruznym typum databazi rychle, jednoduse a efektivne (protoze to Inprise
tvrdi a na prvni pohled to tak vypada). Pak zjisti, ze pravda je jina, a ze
musi bud strasne moc programovat okolo BDE nebo misto BDE, pripadne utrati
dalsi penize (a pritom treba koupili C/S verzi). To pak opravdu nastve.
Navic rada lidi by uvitala o neco utlejsi BDE, ktere umi treba jenom Paradox
nebo DBF tabulky.

> [...]
>tam melo byt take, to take, a nakonec by to melo byt vlastne cele BDE,
>je desetkrat mensi. To asi nepujde. Ono ODBC taky neni zrovna malinke.

Neni "light" jako "light". Nekomu postaci jedna tabulka s par polozkami bez
SQL a memopolozek, jiny proste vyuzije jenom DBF, ale na urovni dBASE nebo
FoxPro (protoze portuje starou aplikaci). Tu prvni variantu urcite budeme
resit v ramci "Programatori sobe", tu druhou by mel udelat spis Inprise.

> [...]
>WinAPI, tak je to furt "za hubicku". Myslim ze vsichni rencalove, by si
>meli zkusit napsat treba obycejny adresar pomoci WinAPI a BDE API. Pak

To, o co v pripade kritiky VCL jde, je moznost zasahnou do nizsich "pater" a
ne jen dedit z CustomXXX. On totiz nikdo nechce delat od nuly a v API (a
vetsinou to ani nepotrebuje), ale pro nekrete aplikace je nutne (optimalni)
pouzit treba i jen malinko odlisny postup, nez jak je zabetonovan ve VCL.
Ted mame moznost pouze navazovat na jadro VCL, nebo se vrhnout do API
vstremhlav.

> [...]
>jednoduche, univerzalni, ale velke. Driv bych si udelal na neco jedno
>male pole a jeste bych si hral s bity. Dnes mam TList, tak proc ho

Velikost programu je vyznamna pouze u maleho procenta aplikaci a da se
vetsinou uspesne a pomerne jednoduse resit. Na velikost si stezuje jen
malokdo.>5. Orientace na DB. No na neco se kazdy musi orientovat. Nelze udelat
> [...]
>dvema pohyby zmenit v chatu pro tri zalesaky" je pryc. Pokud potrebujeme
>specialni aplikace, je tu spousta vhodnejsich prostredi. Pokud to chceme

Vedle jak ta jedle. Databazove prvky jsou v Delphi pouhou nadstavbou. Delphi
totiz JE UNIVERZALNI NASTROJ. To, co je Inprise vytykano jako prilisna
orientace na DB, je ve skutecnosti vytka:

a) Nepropagujte Delphi jen jako DB nastroj, neni to pravda.
b) Vylepsujete prevazne jen DB prvky a ostatni zanedbavate (vetsinou jsou
usite horkou jehlou).

> [...]

povazuje cenu za Professional za adekvatni.

>To je vse, co me v tuhle chvili napada. Doufam ze me neukamenujete......

Tohle neni kamenovani, Vsichni mame Delphi v podstate velice radi, a silna
slova pouzivame pouze v rozcileni, kdyz v nas ciny a slova Inprise vyvolaji
obavy o dalsi osud nas a Delphi.

Howgh!

Zmena data/casu vytvoreni adresare

[*] Marek ��ek - 13.1.1999 13:41:20

Ahoj,

Poradite mi, jak se da ve windows zmenit datum/cas vytvoreni adresare ?

Marek

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 13:42:05

Ty jsi pravnik????????

> [...]

> To je vse, co me v tuhle chvili napada. Doufam ze me
> neukamenujete......

SQL - spojeni hodnot ve dvou radcich do jednoho

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 13.1.1999 14:04:31

Zdravicko...

To snad neni mozny, zase jsem tu za vola. :-) Informix OnLine 7.20.uc3
mi takove konstrukce nedovoli. :-( Nebo tu je snad nekdo, komu v teto
verzi ano?

> [...]
> do jednoho
>
> Informix to podporuje na 100% (Online 5.01 an UNIXu),

Vseobecna orientace

[*] kkint(zv)post(tec)cz - 13.1.1999 14:06:06

Cau

potreboval bych malou radu. Rad bych vedel, jaky je rozdil mezi komponentami TSession a TDataBase. Nejde mi o nejake podrobne vysvetlovani, to si prectu v helpu, ale spis o takovy vseobecny prehled. Jako: kterou komponentu na co pouzit?,V kterych pripadech je ta ci ona lepsi?, jake ma vyhody oproti ta druhe?, ....... predem dekuji za odpoved. Marek

Vlastnik komponenty

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 13.1.1999 14:14:22

Uz jsem si vzpomnel, tohle jsem potreboval: //For I:= 0 to
GroupBox1.ControlCount -1 Do GroupBox1.Controls[I].Enabled := False;//
Vsem Vam moc dekuji

> [...]
> obsluze udalosti Form1Destroy bych mel napsat Form1.Free ...(nevim ci
> ten panel nakonec nezrusi TApplication))

Uzamykani oken/formularu

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 13.1.1999 14:15:13

Hi,

>http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=\archiv\1998\oct\25\dlfaaaal.htm

Dik za tip: mus�m priznat, ze to nejjednoduzsi reseni blokovat MDI children
pomoc� property k tomu ��elu slou��c�mu mne nenapadlo :-))>> neslo prepnout ani do jineho tasku a to jak z klavesnice tak mysi.

>http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?dir=\archiv\1998\sep\30\dlfaaabt.htm, ale
nebude to fungovat v NT.

A to jsem si myslel, ze uz mam docela slusny prehled o funkcich na wokennim
API :-(

Thanx, pf

Vseobecna orientace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 14:28:00

Puvodni zprava, kterou napsal kkint(zv)post(tec)cz dne 13 Jan 99,:

> [...]
> Jako: kterou komponentu na co pouzit?,V kterych pripadech je ta ci ona
> lepsi?, jake ma vyhody oproti ta druhe?, ....... predem dekuji za odpoved.

No to je tezke ti radit, kdyz je kazda na uplne neco jineho.
Neni jedna lepsi nez ta druha, protoze kazda dela jine veci.
TDatabase znamena pristup k databazi, sdruzuje vice tabulek
v jedne databazi apod. TSession zase sdruzuje vsechna
databazova napojeni v aplikaci. Samozrejme muzes mit vice
TDatabase v jedne aplikaci, zrovna jako muzes vytvorit nekolik
TSession a tim jednotlive databaze od sebe oddelit.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Modalny na nemodalny

> Jiz vytvoreny ne. Zalezi na zpusobu, jakym ho vytvoris. Muze byt Show
> nebo ShowModal.

Formular vytvaram cez ShowModal.

Moj povodny problem je v tom, ze sa mi tento formular nedari
zavriet priamo v programe.
Uz sa to tu aj preberalo, prispevky na tuto temu som si v archive
pozeral. Lenze hoci som uz skusal kadeco, formular dokazem zatvarat
vzdy len mysou resp. alt+F4, t.j. manualne.
Nechcel som vas tym zatazovat, ale uvitam akukolvek radu.

Vdaka.

P.Vlkovic

> Ahojte !
> Je mozne pocas behu programu zmenit modalny formular
> na nemodalny ?
> Dik.
>
> P.V.

Modalny na nemodalny

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.1.1999 14:48:56

formular nemuzes metodou Show/ShowModal vytvorit, bud jej musis
vytvorit rucne, nebo se Ti vytvari automaticky (podivej se do Project
Source). Metodou, resp. funkci ShowModal se Ti tento (jiz vytvoreny)
formular pouze zobrazuje.

Pokud v navrhu programu das File-New Form, vlozis si tim do sveho
projektu novy formular a kod, pro jeho vytvoreni (pri spusteni
programu!)
se Ti automaticky prave do project source (viz. menu View-Projec Source,
nebo Options-Project (nebo tam nekde) - zde prave muzes urcovat, ktery
form se ma automaticky vytvaret, a ktery si vytvoris sam - to, jakou
jeho metodu potom zavolas, to je uz jina vec)

Pokud chces nejaky formular (jen) zavrit, zavolej jeho metodu Close
(tuto ale nelze volat v OnCreate tehoz formu).

> [...]
> vzdy len mysou resp. alt+F4, t.j. manualne.
> Nechcel som vas tym zatazovat, ale uvitam akukolvek radu.

Modalny na nemodalny

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 14:50:30

Mas-li modalni, pak ho nemuzes opustit (korektne) dokud ho neukoncis.
Pokud nevis, jak to provest programove: this->Close();

> [...]

> vzdy len mysou resp. alt+F4, t.j. manualne.
> Nechcel som vas tym zatazovat, ale uvitam akukolvek radu.

Ukonceni Windows

[*] Petr =?iso-8859-2?Q?Havr=E1nek?= <havranek(zv)vs-cv(tec)cz> - 13.1.1999 14:53:08

Ahoj,
jmenuju se Petr Havranek (nekdo si na me mozna vzpomene jeste z FIDA) a
jsem tady relativne novy. S delphi mam pouze castecne zkusenosti, tak
me, prosim, nekamenujte za pripadne trivialni dotazy. A prvni 'trivka'
(?) nasleduje:
V procedure FormCloseQuery hlavniho formulare provadim pri ukonceni
aplikace nekolik dotazu, plus nejake akce. To funguje spolehlive jak pri
uzavreni formu pomoci Close, tak pri stisknuti 'krizku' na formulari
vpravo nahore. Potrebuju ale aby se mi tyto dotazy NEzobrazovaly, pokud
je program ukoncovan z duvodu UKONCENI WINDOWSU. Vite nekdo jak na to ?
Diky za kazdou radu

Petr.

Vicevrstve aplikace

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 13.1.1999 14:56:16

On Wed, 13 Jan 1999, Linhart Petr wrote:

Diky za informace!

> [...]
> je dobre napsan app server, tak klient je velmi jednoduchy (maly) a muze byt

ha, to bude asi ten thin client, ze jo?

> [...]
> serverem pres DCOM neni problem. Problem je bezpecny prenos datasetu ke
> klientovi a zpet. To resi MIDAS (za hrozne penize), ale da se i pres

Jeste by me zajimalo, kde bezi app server? Ja si myslim, ze bud na stejnym
stroji jako SQL server nebo na ouplne jinym stroji. Vyhodou pak je asi to,
ze klient muze bezet klidne na nejaky stary sunce. Jsou moje dohady
spravne?
Lukas Voborsky

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Vicevrstve aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 15:02:08

Puvodni zprava, kterou napsal Lukas Voborsky dne 13 Jan 99,:

> [...]
> stroji jako SQL server nebo na ouplne jinym stroji. Vyhodou pak je asi to,
> ze klient muze bezet klidne na nejaky stary sunce. Jsou moje dohady

Vetsinou aplikacni klient bezi na jinem stroji nez SQL Server,
aby mu nebral vykon, nicmene to neni podminkou. Ano, klient
pak muze bezet na stary sunce, ale pokud tech sunek neni aspon
50, tak se (vzhledem k cene MIDASu) vyplati spis misto sunek
nakoupit poradne pocitace :-)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Jak centralne odch. chyby-diky!

[*] Honza <honzal(zv)login(tec)cz> - 13.1.1999 15:07:35

Zdar,

DIKY moc, ted je to uplne to prave!
Ja tupec sem tak nejak opomel Sendra

Jeste sem to obohatil....
procedure TForm1.AppOnException(Sender: TObject; E: Exception);
var
ErrFileHandle: THandle;
ErrFileName, ErrMsg, s: String;
t : TComponent;
begin
s := ' -> ';
t := Sender as TComponent;
While (t <> nil) and (t.Owner <> nil) do begin
s := s + ' ' + t.Name;
t := t.Owner;
end;
// ShowMessage(s);

...takze vim takrka presne kde k necemu doslo

Jeste jednou DIKY :-)
.................Honza

> [...]
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Dotaz na SQL insert ci delete

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 13.1.1999 15:11:00

Vazeni, prosim o radu:

studentum se snazim ukazat pouziti ruznych SQL-prikazu na starsich
databazich z FoxPro. Prikazy si vybiraji z ComboBoxu a tlacitkem
spousteji provedeni. Prikazy SELECT chodi bez problemu, ale prikazy
INSERT ci DELETE vedou k chybe:
EDatabaseError with message 'Error creating cursor handle'

Inkriminovane prikazy jsou ve tvaru:
INSERT INTO Dept VALUES(50,'Sales','NewJersey')
DELETE FROM Dept WHERE DeptNo=50
Kdyz po chybove zprave pustim aplikaci dale, vlozi se zaznam pro
NewJersey 2x. Prikaz DELETE pri pokracovani po chybe zrusi to, co ma.
Pracuji v Delphi 2 a prikladam vypis obsluhy stisku tlacitka. Nevim,
jak chybu odstranit. Dekuji predem za rady.

procedure TForm1.ProvedButtonClick(Sender:
TObject); {V�b�r SQL-dotazu ze seznamu dotaz� a proveden� dotazu}
begin
with Query1 do begin
SQL.Clear;
with cbSQL_Dotaz do begin
{N�sleduj�c� p��kaz if umo��uje u�ivateli zad�vat i vlastn� SQL
p��kazy} if ItemIndex <> -1 then Text:=Items[ItemIndex];
SQL.Add(Text);
end;
ExecSQL;
Open;
ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. 040/51 68 21
Karla IV. 13 fax. 040/51 70 37
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

DCOM - rychlost initializace

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.1.1999 15:23:44

Predpokladam, ze spravne by melo byt http://www.kamiak.com ;-)
Osobne mi vice vyhovuje Adonis:

http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/

V dvouvrstve technologii se chova preci jen ponekud rozumneji ;-)

Mac

Linhart Petr wrote:

> [...]
> ADO (na http://www.kamika.com ta umoznuje delat vicevrstve DB aplikace
>
> Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Modalny na nemodalny

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 13.1.1999 15:27:30

> Formular vytvaram cez ShowModal.
Nevytvaris. Metoda ShowModal nic nevytvari, jenom spousti modalni zobrazeni.

> Moj povodny problem je v tom, ze sa mi tento formular nedari
> zavriet priamo v programe.
nekde mas tedy MujForm.Close, predpokladam.
Jsi si jisty, ze se tento prikaz provede?
Nemas to treba takto?

MujForm.ShowModal;
MujForm.Close;

Pri zavolani ShowModal se spusti aplikacni smycka na formu
a nasledujicim radkem se pokracuje az po zavreni okna.

> [...]
> vzdy len mysou resp. alt+F4, t.j. manualne.
> Nechcel som vas tym zatazovat, ale uvitam akukolvek radu.

Jiri Polak
----------
[...]

Stazeni D3 z prodeje was Obhajoba Inprise

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 15:27:19

Haj hou!

>A navic pokud jste si nevsimli byla z trhu stazena verze D3. A to v
>okamziku, kdy jsem se konecne rozhoupal a uvazoval, ze opustim sve
>milovane D2 - moje smula, protoze na D4 uz zase musim "setrit".

Specialne na tohle jsem se ptal p.Kubata v Belohrade a on prohlasil, ze je
schopen prodat jakykoliv stary produkt Borlandu (alespon z poslednich 8
let). Pokud uz neni na sklade, tak pry vytahnou z databaze zakazniku kdo to
ma a od koho si to muzes okopirovat (pokud to nesezene jinak, napr. ze
zahranici). On ti pak proste jen proda papirovou licenci.

P.S.: Vzhledem k tomu, ze se D3 stava stale vice nejmensim spolecnym
jmenovatelem pro vyvoj komponent (nastup COMu), tak urychleny upgrade na D3
vrele doporucuji, neb D4 kulha na vsechny ctyri a kdo vi, zda na tom bude D5
lepe (bude kulhat na vsech pet :-).

HTH

Ukonceni Windows

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 15:41:56

Jasne,

musis odchytit zpravu WM_QUERYENDSESION. Funkce OnCloseQuery reaguje na
WM_CLOSE.

> [...]

> pokud
> je program ukoncovan z duvodu UKONCENI WINDOWSU. Vite nekdo jak na to

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 13.1.1999 15:41:41

> [...]
> {N�sleduj�c� p��kaz if umo��uje u�ivateli zad�vat i vlastn� SQL
> p��kazy} if ItemIndex <> -1 then Text:=Items[ItemIndex];

Pro Delete, Insert se nepouziva Open.

Predpokladam, ze prikaz Open ma tabulku otevrit a zobrazit vysledek.
Bohuzel, ale provede opet ten samy dotaz, jako ExecSQL. Asi by to chtelo
pred Open mit obycejny Select.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re

Problemu pro Scott Valley

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.1.1999 15:47:19

No a pak je tam spousta BUGu jako ze napr nejde nastavit cesky font (skript
Central European) v editoru (a taky napr. v DB Desktopu) na NT.

Da se pravda zit i bez toho a uz se tesim, jak to nepujde ani v Delphi 5 a W2000
jsou zalozeny na NT :-)))

Nejvice me stve, ze ja osobne sem to psal Borlandu uz asi pred rokem a nejsem
urcite sam. Proste jak nejses amik, tak mas smulu ;) a nebo delej ve W95. A
takovych chybicek je spousty ...

Tj. ja bych rad funkcni technickou podporu pokud mozno primo od vyvojaru Delphi.
Tzn. poslat primo nejakemu clovickovi sve bolistky (sice utopicke prani, ale
moje ;-)

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 13.1.1999 15:48:38

> [...]

> okamziku, kdy jsem se konecne rozhoupal a uvazoval, ze opustim sve
> milovane D2 - moje smula, protoze na D4 uz zase musim "setrit".

[Martin Fron�k] Nikomu se nelibi nehorazne ceny, snad jen par
jedincum, co maji vysokou zivotni uroven (maji dost zakazniku - byvaji
to obvykle firmy, kde driv pracovali, ci tam maji zname - budou
samozrejme tvrdit, ze ne)
Inprise to brzy pociti, a doufam, ze s tim neco udelaji. Treba
by slo udelat produkt, ktery by se mohl legalne prodavat a pouzivat jen
v CR (kdyz uz je pry zdejsi trh tak maly a US zakaznikum je to jedno -
pry :-) Mozna by se nestacili divit, kolik dalsich lidi by to koupilo.
Vysledkem by mohl byt mnohem vetsi zisk nez je ted.

OCX,BDE, a instalacia/registracia

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 13.1.1999 15:50:49

Prosim o pomoc.

Robim vo firme ActiveX formular v Delphi 4.0. Vsetko je uz hotove,
rozchodene, ale mam taky
"Maly problem" s instalaciou. Na niektorych pocitacoch pri instalacii v
InstallShielde mi bez problemov to
ocx zaregistruje a na niektorych nie (vypise chybu ze ho nemohol
zaregistrovat). Neviem preco. Dakujem za
radu

Patrik Tesar
ROSOFT

Font

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.1.1999 15:53:36

Potrebujes cestinu? Zrovna vcera jsem to resil. Stahni si:

http://support.microsoft.com/support/downloads/LNP189.asp?PR=SQL&T1=7d&FR=0&A=T&T=B&S=F&

soubor LANG.EXE. Ten doplni Cestinu do W95 US a tim padem i ceske fonty,
ceske trideni napr. pro Access / DAO atd.

A nezapomen v programu u fontu nastavit charset na East_European.

Mac

Jaroslav Jura wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Rozliseni vyjimky

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 13.1.1999 15:58:23

Mam jeden problem:

napr.: mam na IB tabulku lide a tituly, kde tituly slouzi jako ciselnik je definovan CONSTRAINT

Pokud programem mazu zaznam v ciselniku, ktery je pouzit v lidech vyvola se vyjimka typu EDBEngineError s hlasenim Master record missing........
to je v poradku, ale ja potrebuji u�ivateli zdelit, ze maze zaznam pouzity v lidech.

Jedna se tedy o to jak inteligentne rozlisit tuto vyjimku, protoze EDBEngineError je dost obecne a muze jit take o nejakou chybu.

Zatim mne napadlo si toto:

try
Table1.Delete;
except
on E: Exception do begin
if (E is EDBEngineError) and (Copy(E.Message,0,22) ='Master record missing.') then
Application.MessageBox('Tento titul je pouzit v obchodn�ch z�stupc�ch'+Chr(13)
+' proto jej nelze vymazat.', 'Chyba', 16)
else Application.MessageBox('Chyba pri maz�n� titulu', 'Chyba', 16);

Ale neslo by to nejak lepe ?

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

Dotaz na SQL insert ci delete

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.1.1999 16:01:52

> [...]
prikazy
>INSERT ci DELETE vedou k chybe:
> EDatabaseError with message 'Error creating cursor handle'

Presne tohle mi dela, kdyz akcni dotaz omylem "otevru"
Zkratka, kdyz dam Query1.Open misto Query1.ExecSQL;

Dobra.

Uzamykani oken/formularu

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 13.1.1999 16:02:15

Hi,
>Tak si napis program na pozadi spoustejici se spolu se systemem, ktery po
>shozeni tve aplikace onanistou jej opet spusti :-)))

Myslenka SW watch-dogu nen� spatna, take uz jsem o ni uvazoval. BTW, Piette
ma mezi utilitami WINWATCH, ktera tuto funkci celkem uspokojive dela, takze
se nemusi nic psat.

Bye, pf

Obhajoba Inprise

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 13.1.1999 16:14:00

----------
Od: Pavel Cisar
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Obhajoba Inprise
Datum: 13. leden 1999 13:19

> [...]
>kam Delphi smeruje, zda je opravovano atd. protoze jde o ochanu nasich
>investic jak do nastroje, tak do znalosti.

Prave pokud cena/vykon neni dle meho soudu adekvatni, tak je cas se
poohlednout jinde....>>2. BDE je spatne, chybove, janevimjake. ALE VSICHNI (nebo vetsina) HO

> [...]
>dalsi penize (a pritom treba koupili C/S verzi). To pak opravdu nastve.
>Navic rada lidi by uvitala o neco utlejsi BDE, ktere umi treba jenom

No nevim, jestli nekdo u nas kupuje C/S verzi bez toho, ze to ma uz
davno od kamarada pucene, nebo aspon okomentovane.....

> [...]
budeme
>resit v ramci "Programatori sobe", tu druhou by mel udelat spis

To je prave ono, kazdy by chtel v te laght verzi neco a z mnoha ruznych
light verzi vzniklo BDE ; )>>5. Orientace na DB. No na neco se kazdy musi orientovat. Nelze udelat

> [...]
>
>a) Nepropagujte Delphi jen jako DB nastroj, neni to pravda.
>b) Vylepsujete prevazne jen DB prvky a ostatni zanedbavate (vetsinou

Myslim ze prekladacum a jazykum v obecne rovime celkem rozumim, takze
vim ze v Delphi lze napsat "temer" vsechno, ale jde o to s jakou
namahou. Urcite bych te nachytel na svestkach se spoustou pripadu, ktere
vyvraci, ze Delphi jsou universalni nastroj. Chapu, ze Inprise prisla na
to, ze DB dnes leti, vetsina (ve svete) aplikaci je prave DB, je z toho
nejvetsi vejvar, ze i MIDAS za tu cenu amikum prodaji, takze proste
rozsiruji Delphi jednim smerem. To je obchod, zivot nebo neco jineho, ja
nevim, ale smiril jsem se s tim.

> [...]
vetsina
>povazuje cenu za Professional za adekvatni.

No ja jsem se vcera na ty ceny dival, a pripadalo mi to na prvni pohled
skoro stejne, jen u upgradu je rozdil...... ale to je jedno.

Ales

Dotaz na SQL insert ci delete

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 13.1.1999 16:15:03

> EDatabaseError with message 'Error creating cursor handle'

To proto, ze INSERT, DELETE, UPDATE..l. atd. nevraci vysledky =>
=> neni co zobrazovat.

> ExecSQL;
> Open;

Tohle je zbytecne, Open staci i na provedeni INSERTU atd.;
takhle se kazdy prikaz (jde-li o prikaz) provede dvakrat.

Takze spis:

try
Open
except
ShowMessage( '...
> ===================================================
> ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
> SPSE a VOS tel. 040/51 68 21
> Karla IV. 13 fax. 040/51 70 37
> 531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz
> Czech Republic
> ===================================================

Obhajoba Inprise

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 16:15:53

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Vlcek dne 13 Jan 99,:

> A navic pokud jste si nevsimli byla z trhu stazena verze D3. A to v
> okamziku, kdy jsem se konecne rozhoupal a uvazoval, ze opustim sve
> milovane D2 - moje smula, protoze na D4 uz zase musim "setrit".

D3 se prodava dal.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Dotaz na SQL insert ci delete

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 13.1.1999 16:17:02

Klasicka chyba - je treba rozlisovat prikaz Query.Open (sloui vyhradne
pro SELECTy) a ExecSQL(pro vsechno ostatni). Takze bych ten konec
upravil nejak takhle

Open {je to SELECT}
except
ExecSQL {neni to SELECT, ale je to korektni prikaz}
showmessage(....) {neni to korektni prikaz}

David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]

> procedure TForm1.ProvedButtonClick(Sender:
> TObject); {V�ber SQL-dotazu ze seznamu dotazu a proveden� dotazu}
> begin
> with Query1 do begin
> SQL.Clear;
> with cbSQL_Dotaz do begin
> {N�sleduj�c� pr�kaz if umoznuje uzivateli zad�vat i vlastn� SQL
> pr�kazy} if ItemIndex <> -1 then Text:=Items[ItemIndex];
> SQL.Add(Text);
> end;
> ExecSQL;
> Open;

Stazeni D3 z prodeje was Obhajoba Inprise

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 13.1.1999 16:17:49

> [...]
> vrele doporucuji, neb D4 kulha na vsechny ctyri a kdo vi, zda na tom bude D5

Mno..., pred chvili jsem volal do Borlandu a dozvedel jsem se, ze
Delphi 3 uz ne.

Tom

Problemu pro Scott Valley

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 16:18:55

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 13 Jan 99,:

> Tj. ja bych rad funkcni technickou podporu pokud mozno primo od vyvojaru
> Delphi. Tzn. poslat primo nejakemu clovickovi sve bolistky (sice utopicke
> prani, ale moje ;-)

Inprise nabizi placenou technickou podporu, kterou si muzes koupit
a oni se ti pak musi venovat a resit tve problemy. Nevim sice, jak
to funguje, oni tvrdi, ze velmi dobre. Ale proste neni to utopie,
to se jich zase musim zastat, protoze tuto sluzbu maji.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Rozliseni vyjimky

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 16:19:36

Haj hou!

Samozrejme ze to jde. EDBEngineError obsahuje seznam chyb (ono jich muze byt vice pohromade) dostupny pres ErrorCount a Error. Ty jsou typu TDBError, ktera obsahuje ruzne kody, mimo jine i NativeError : longint. Jednoduse vyvolas chybu a zjistis si toto cislo. To pak pouzijes pri "cekani na chybu". Zapisovat rozebirani EDBEngineError do kazdeho except bloku je dost nesikovne, takze si radsi napis funkcicku.

HTH
From: Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz>

[...]

QuickReport vs HP 1100

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.1.1999 16:24:23

Zdar vsem,

narazil jsem na zajimavy problem (bohuzel stale nevim reseni). Na trhu
(a potazmo i u nasich zakazniku) se objevila nova laserova tiskarna HP
1100. Nyni kdyz spustim program napsany v D4 + QuickReport 3.0.4 tak
aplikace ani nenabehne a spadne s takovym podivnym (16-ti bitovym ???)
oknem a vykona neplatnou instrukci v souboru HPPTA.DRV (2.0.9). Uplne
postaci udelat jeden formular a na nej plestit QR.

A ted CO S TIM? Zkusil jsem prave posledni drivery od HP a totez. Jak v
W95CZ tak i ve W98 ENG.

Kde muze byt problem? HP nebo QuickReport? Jeste zkusim Sineu ;-)

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.1.1999 16:28:08

Haj hou!

> [...]
>to funguje, oni tvrdi, ze velmi dobre. Ale proste neni to utopie,
>to se jich zase musim zastat, protoze tuto sluzbu maji.

My jsme to meli koupene, ale k nicemu nam to nebylo. Podstatne chyby stejne
akorat deleguji do ciziny kde "zmizi". Jedinou vyhodou je CD, ktere
dostavaji co 3 mesice z centraly, kde jsou vsechny mozne patche, TI a
bugreporty, ale predevsim komponenty vyluxovane z internetu, a kterou vam
nahraji na ZIPku, kdyz si pro to prijdete. Jenze to same muzete mit i na
Webu Inprise, Torry a DSP ihned jak se to objevi.

Takto to alespon fungovalo loni, ale podle velkych zmen v Inprise CZ zrejmne
ted skouseji vymyslet neco lepsiho. Pockejte a uvidite.

HTH

Problemu pro Scott Valley

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 16:33:15

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Cisar dne 13 Jan 99,:

> My jsme to meli koupene, ale k nicemu nam to nebylo. Podstatne chyby
> stejne akorat deleguji do ciziny kde "zmizi". Jedinou vyhodou je CD, ktere

Zmizi? Vzdyt tvrdi, ze je musi vyresit do X dni. A jak to tedy
dopadlo? To rekli, ze to nevyresi?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Problemu pro Scott Valley

[*] Scholze Libor <Libor.Scholze(zv)pvt(tec)cz> - 13.1.1999 16:46:51

> [...]
> to funguje, oni tvrdi, ze velmi dobre. Ale proste neni to utopie,
> to se jich zase musim zastat, protoze tuto sluzbu maji.

Podporu jsme meli 1 rok koupenou a vsechny problemy (asi 7 k nim slo)
jsme si museli nakonec vyresit sami.
Pritom jsem dost nasel na newsech a na neco jsem prisel i sam. Nevim,
nevim, jestli jim nevazne komunikace...

Zdravim vas vsechny.

Libor Scholze
PVT a.s., o.z. Liberec
Voronezska 144
46171 Liberec 1
Tel. +48 5217313
Email: Libor.Scholze(zv)pvt(tec)cz

Problemu pro Scott Valley

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 16:57:02

Puvodni zprava, kterou napsal Scholze Libor dne 13 Jan 99,:

> Podporu jsme meli 1 rok koupenou a vsechny problemy (asi 7 k nim slo) jsme
> si museli nakonec vyresit sami. Pritom jsem dost nasel na newsech a na
> neco jsem prisel i sam. Nevim, nevim, jestli jim nevazne komunikace...

Kdybych si ja koupil podporu a neresili moje problemy, tak bych si
to tedy libit nenechal... To jste jim nic nerekli?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Problemu pro Scott Valley

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.1.1999 17:24:42

Mas pravdu, na to jsem zapomnel. Na druhou stranu pan Kubat z Inprise CZ sam
priznal, ze momentalne technika na Delphi nemaji (a i kdyz budou mit, tak
neverim, ze bude schopny resit problemy lepe nez napr. toto forum). Ja bych rad
kontakt primo na toho konkretniho programatora co ten kouse Delphi delal (coz
je podle mne utopie, protoze ten clovek by uz nikdy nic nenaprogramoval ;-)

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.1.1999 17:30:34

Nezoufej, pan Kubat (reditel Inprise CZ) na seminari v Laznich Belohrad
prohlasil, ze sezene licenci pro JAKYKOLIV program od Borland/Inprise (ne
sice media apod. ale licenci ano).

Mac

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.1.1999 17:38:37

Jaro wrote:

> [...]
> Inprise + Sinea = InpriSi No uznejte, kdo si vsimne toho rozdilu. Tak
> mozna az priste ... treba v Delphi2000 Jaro PS: a nemracte se na ne stale

Nicmene nevidim zadnou prekazku, ktera by branila tomu, aby se
GTS SINEA objevil v OSS projektu PS (Programatori Sobe). :-)

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.1.1999 17:38:37

Ahoj all,

chtel bych pozadat vsechny, kteri maji chut cas a rozumny pristup
k internetu, zda byste mohli vypracovat seznam vyrobcu free a
share komponent pro Delphi. Adresy by mely byt pokud mozno
aktualni. Kvuli pozdejsimu setrideni dodrzujte prosim nasledujici
format:

"Jmeno" <e-mail>

Kazdy zaznam na samostatnem radku v textovem souboru.
Priklad:

"Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz>

Az bude hotove ideove prohlaseni, posbiraji se tyto seznamy a
posle se na ne vyzva ke spolupraci.

Ctrl, Alt, Shift...

Vojtech Semecky wrote:

> [...]
> kombinaci s mysi, takze mi pripada zbytecny obtezovat OnKeyDown. Jde mi o
> momentalni stav, neco jako GetControlStatus nebo GetShiftStatus.

Pokud odchytnes klik napriklad v OnMouseDown, tak to mas
ulozene v parametru Shift.

Problemu pro Scott Valley

[*] Scholze Libor <Libor.Scholze(zv)pvt(tec)cz> - 13.1.1999 17:38:59

> [...]

Kdybych si ja koupil podporu a neresili moje problemy, tak bych si
to tedy libit nenechal... To jste jim nic nerekli?

Netvrdim, ze oni problemy neresili, pravdepodobne na nich stravili pekny
cas, ale reseni nenasli. Jsou proste i lepsi koumaci nez oni.
Nekdy nam rekli, ze vyvijime ve Win95 a ne WinNT (button v hlavnim
panelu Win95 se delal ke kazdemu oknu, kdyz jsem pouzival Formy v DLL -
reseno treba v UNDU), nebo pri pouziti QuickReportu nas odkazali na
QuSoft. Nekdy jsme skoncili vetou: "Riesenie na vas priklad Vam poslem
akonahle ho budem mat.". Protoze je ale jejich technicka podpora preci
jenom na citelne vyssi urovni nez podpora jinych firem, ktere zname,
nechali jsme je zit.

Zdravim
Libor Scholze

Rozliseni vyjimky

[*] Administrator <Administrator(zv)rosoft.sk> - 13.1.1999 17:46:45

1.)
Potreboval by som vediet ci a ako pouziva SQL v TQuery mnou vytvorene
indexy v Tabulkach Paradox.

2.)
Je zamknutie Paradox tabulky 7.0 na password dostatocna ochrana proti
ukradnutiu udajov ci nie?

Dakujem za odpoved na moje trivialne otazky.

Patrik Tesar
ROSOFT

Dotaz na SQL insert ci delete

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 13.1.1999 17:57:54

> [...]
> except
> ExecSQL {neni to SELECT, ale je to korektni prikaz}
> showmessage(....) {neni to korektni prikaz}

Tohle neni dobre!
Je-li v SQL treba "UPDATE EMPLOYEE SET Salary = Salary + 100",
provede se to jednou pri Open, pak nastane vyjimka, protoze
nelze vytvorit Cursor a ExecSQL to provede podruhe => +200.

> David Vodnansky - database analyst
> <mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

off topic - Excel tabulka

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 13.1.1999 17:59:03

Ahoj mam po�kozenou tabulku z excelu 95 .
Velikost asi 40 kilo . Byla na diskete s poskozen�m sektorem.
muze mi nekdo pomoct.

Pripadne zaslu soubor.

Diky

Jiri Heinisch

Kdo si stahne; potesi me i sebe
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Narozen.zip Free
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Bedekr.zip Shareware - skoro zadarmo

H-trading - Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

GROUP BY MESIAC V PARADOX

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 13.1.1999 18:22:15

Nevie mi niekto poradit ako nad tabulkou s dvoma
stpcami Datum, Hodnota urobit sumarizaciu
za jednotlive mesiace.

za dobru radu vopred Pan Boh zaplat

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 13.1.1999 18:30:15

Ahoj,

Pouzivam VCL TSystemListView a TSystemTreeView. To jsou freewarove nahrady
za FileListBox a DirectoryListBox ve stylu 95 (jako v Exproleru).

A ted jeden zajimavy prirodni ukaz:
Pokud v Delphi 3 zkompiluji program, ktery to pouziva a spustim ho,
vse probehne vporadku a program funguje. Ukoncim ho a znovu zkusim
zkompilovat a uz to hodi chybu. Hned pri kompilaci. A sice takovou,
ze to tvrdi, ze nemuze vytvorit EXE soubor:

"Could not create output file 'c:\neco\neco.exe'"

Mel bych dve otazky :

1) Nevite jak tato chyba vznika? Evidentne nejde o chybu v kodu, protoze
jednou to projde a funguje. Spis bych rekl, ze nejak preskakuje kompilatoru,
ale Delphi mam cerstve nainstalovane a preinstalaci jsem uz zkousel.

2) Nevite nekdo o jinych podobnych komponentach? NEmusi byt FREE, ale hlavne
musi fungovat a docela rad bych po registraci dostal SRC.

Diky
Vojtech Semecky

zasifrovana? data ve FoxPro

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 13.1.1999 19:13:18

Ve Foxpro byly (a zatim jeste jsou) memo soubory s priponou FPT
(doufam ze jsem ty volne texty dobre pochopil).
FoxPro celkem znam, ale nikdy jsem nenarazil na nejaky interni
algoritmus.
Neni to "jen" zakodovane nejakym algoritmem?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

[...]

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 13.1.1999 19:19:47

Jestli jsem to spravne pochopil, jedna se o lokalni SQL.

V tom pripade mas smulu. Existuje sice funkce EXTRACT(Month From
DatumField), ta se vsak da pouzit vsude krome klauzule GROUP BY. Jedina
moznost je pri ulozeni a zmene ukladat do pridavneho fieldu napr:
PouzeMesicField cislo mesice rucne a podle tohoto fieldu pak grupovat.

Lokalni SQL Inprise pekne zmrskal.

Od: Pavol Griga <paly(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. ledna 1999 18:24
P�edm�t: GROUP BY MESIAC V PARADOX

> Nevie mi niekto poradit ako nad tabulkou s dvoma
>stpcami Datum, Hodnota urobit sumarizaciu
>za jednotlive mesiace.
>
> za dobru radu vopred Pan Boh zaplat

Dotaz na SQL insert ci delete

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 13.1.1999 19:44:28

Tohle preci nemuzes... jestli ten SQL bude akcni, taxe Ti
ta vyjimka vyvola a potom se vykona jeste jednou....
(u DELETE, ktery pracuje s klicem by to ani nevadilo,
ale u UPDATE, ci dokonce INSERT by to mohlo byt dost nemile...)

Dobra.> ----------
> [...]
> except
> ExecSQL {neni to SELECT, ale je to korektni prikaz}
> showmessage(....) {neni to korektni prikaz}

Tiskarna v QR

[*] Petr Posp�il - 13.1.1999 20:00:13

Ahoj!
Prvni problem jsem mel take,ale sam nevim jak na nej,chyba je nejspis v
komponente.
Mozna by nam obema mohl s timto poradit "studnice vedomosti".....P.Vones ?
V druhem problemu staci nastavit vlastnost:
QuickRep1.ReportTitle:='Moje tiskova sestava';

Petr Pospisil
pospisilp(zv)seznam(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List (el. adresa 2) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. ledna 1999 11:03
P�edm�t: Tiskarna v QR

> [...]
>
>Za kazdou radu predem dekuji
>
>Petr Riedel
>mailto:petr.riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.1.1999 20:03:02

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 13 Jan 99,:

> Nicmene nevidim zadnou prekazku, ktera by branila tomu, aby se
> GTS SINEA objevil v OSS projektu PS (Programatori Sobe). :-)

:-))) A TurboPower by nam mohl dat komplet jejich sortiment, ze? :-)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 20:28:33

Petr Zahradnik wrote:

> Vzdyt ho kazdy tak jako tak ma na svem CD, protoze tam je
> kvuli te Delphi 1 :-)))

No jo vlastne, na D1 jsem uplne zapomel :-)) Nicmene 32bitova verze by
pusobila asi vice presvedcive, po shlednuti te 16bit by treba jeste
nekdo daval nadeji, ze ta dalsi snad byla lepsi ....

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Modalny na nemodalny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 20:31:54

Peter Vlkovic wrote:

> Ahojte !
> Je mozne pocas behu programu zmenit modalny formular
> na nemodalny ?
> Dik.

Ahoj,

Pokud zobrazujes formular pomoci metod Show nebo ShowModal, tak zmenit chovani
formulare na ten druhy zpusob nejde. Mohl by jsi to ale castecne obejit tak,
ze formular zobrazis pomoci Show a pak zabranis moznosti vybrat hlavni formular
aplikace (Application.MainForm.Enabled := False). Problem ale vznikne pokud by
jsi takto chtel vnorovat dalsi dialogy, takze si musis davat pozor na to co
presne delas. Uprime receno, nevidim ani pro tento zpusob pouzivani zadne
vyuziti, pripada mi spise trochu chaoticky, ale to je jen muj nazor.

Mohlo by to vypadat treba takhle:

Form2.Show;
end;

procedure TForm2.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
Application.MainForm.Enabled := True; // Pri uzavreni vzdy povolit hlavni formular !
end;

procedure TForm2.ModalButtonClick(Sender: TObject);
begin
Application.MainForm.Enabled := False;
end;

procedure TForm2.NonModalButtonClick(Sender: TObject);
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 20:32:21

Karel Kral wrote:

> [...]
> ale nic. Sice si muzu otevrit novou sadu editacnich oken pomoci View|New
> Edit Window, ale na co mi je takov� sada, kdy� neexistuje horka klavesa

U Delphi 4 muzes vyuzit velmi pekne udelany prechod mezi deklaraci a implemetanci
pomoci Ctrl+Shift+<sipka nahoru|sipka dolu>.

Potom pomoci Alt+0 vyvolas dialog se seznamem oken, s tim ze jako vybrana polozka
v tomto seznamu je vzdy predposledni okno.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Tiskarna v QR

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.1.1999 20:44:14

Riedel Petr wrote:

> [...]
> Kdyz zmenim v Preview tiskarnu, tiskne mi porad na vychzi tiskarnu. Dale
> se mi v preview i v spravci tisku nezobrazuje nazev reportu. Nevite co s

Ahoj,

Tohle byla tusim chyba v nejake verzi QR, podivej se na jejich stranku a
stahni si update, snad to pomuze. Nazev sestavy nastavis vlastnosti
ReportTitle.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

zdielane CD

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 13.1.1999 21:24:14

Ahojte.

Ako viem zistit ci je tato cesta \\Computer\ShareName zdielane CD-cko ?
Alebo ako viem zistit z takehoto zapisu, kolko je volneho miesta na
danom disku ?

Mgr. Roman Toda - developers center
normex(zv)mail.pvt.sk; www.technickenormy.com
Normex - fulltext retrieval information system for technical standard

TDatabase, Paradox a transakce

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 13.1.1999 21:41:23

Transakce s Paradoxem v zasade funguji, ale vyznam maji spis ve
viceuzivatelskem pristupu k datum. V zadnem pripade nepomohou pri
padu pocitace nebo programu.

Je ale treba dat veliky pozor na omezeni po�tu
updatovanych/insertovanych zaznamu (delete bez omezeni). Tento limit
je u ruznych verzi BDE ruzny, s vyssi verzi se zvysuje, ale i tak je
prakticky neunosne maly. Myslim, ze to je 255 zaznamu (shoduje se,
tusim, s max. poctem recordlocku), z hlavy to ted nevim presne.
Jakmile je tento limit prekrocen, dalsi zaznamy uz
updatovany/insertovany nejsou, a to bez jakehokoli upozorneni!!!!

Marek Prokop

On Tuesday, January 12, 1999 1:21 PM, Filous Ji��
[SMTP:JFilous(zv)cpoj(tec)cz] wrote:

> D�ky za info. U� jsem to vyzkou�el a funguje to. Akor�t jsem je�t�
> nesimuloval
> p�d programu nebo po��ta�e, zda se dbze vr�t� do p�vodn�ho stavu,
> ale tu��m �e
> to asi nep�jde.
>
> Jirka Filous

Trideni dat v tabulce

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 13.1.1999 22:50:27

Kdyz pouzivas TQuery, tak musis dat ORDER BY KOD,
Po pridani zaznamu pak jeste Close, Open a nalezeni noveho zaznamu.
Snadne ze? ..... brr, ale opravdu se to tak dela. Pochybuji, ze nekdo
s Delfinu vymyslel pro tento pripad neco lepsiho ... nebo snad ano?

Od: MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. ledna 1999 23:00
P�edm�t: Trideni dat v tabulce

> [...]
>abecedni pozici dle hodnoty v polozce KOD. Nevim ale jak na to v Delphi,
>jestli pres vlastnosti DBGridu, nebo pres definici indexu... Poradte

Okno jako thread

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 13.1.1999 23:02:47

Ahoj,
potrebuju z hlavniho formu spustit nekolik samostatnych oken tak,
aby bezely nezavisle na vytizeni hlavniho okna, tedy v threadu.
Zkousim proto primo v Execute noveho threadu volat Create a ShowModal, ale
s..e se to.

Vim, ze to delam blbe. Poradte mi prosim nekdo.

Honza Rychtar (hojan(zv)sin.cvut(tec)cz)

sdileni disku pro konkretni aplikaci

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 14.1.1999 00:02:10

Ahoj vsichni.
Mam takovy problemek a nevim, zda je vubec realne ho vyresit. Pracuje to pod
NT a na WIN98 bude muj klient appl.
Potreboval bych, aby mi aplikace spoustela konkretni program z nasdileneho
sitoveho disku, ale tak, aby se sama ke sdileni prihlasila. Myslim to tedy
tak, aby uzivatel na tento disk nemohl vlezt, kdezto moje aplikace by jen
poslala heslo a tim se autorizovala. Lze tedy z konkretni aplikace udelat
uzivatele ?
Co radite ?

Dik
PK

Ctrl, Alt, Shift...

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 14.1.1999 00:11:11

Nazdar,

Nechci byt valecny stvac, ale kde presne ty kody najdes.
Mam D4 Prof a jiz nekolikrat jsem to v helpu hledal a bez uspechu.
Nastesti je mam vytistene jeste z D2.
Bohuzel je v D4 nenajdu a nenajdu a nenajdu a ....

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

> Odes�latel: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Tabulku kodu klaves najdes v API helpu pod heslem "Virtual-Key Codes"

QuickReport vs HP 1100

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.1.1999 00:14:42

Martin Kubecka wrote:

> [...]
> W95CZ tak i ve W98 ENG.
>
> Kde muze byt problem? HP nebo QuickReport? Jeste zkusim Sineu ;-)

Neni to nahodou takova ta polovicni tiskarna ktera ma cas sveho "rozumu"
tvorenou softwarem primo v pocitaci ? S tim jsou problemy. Prvni co bych
zkusil je obycejny tisk pomoci funkci v unitu Printers. Podle toho jak
to popisujes, to ale vypada na nejaky problem ktery vznika v inicializaci
tisku QR (QRPrinter). Chyba nemusi byt primo v QR, on treba jen zjistuje
nejake informace o tiskarne pri kterych ten jejich driver spadne. Napriklad
u tiskarny HP LaserJet 5L (ktera nema driver primo ve Windows, ale musis
instalovat nejaky objemny SW) se mi osvedcilo nic neinstalovat a vybrat
nejblizsi driver - HP LJ 4L. Je to ale silene reseni a ne vzdy musi vyjit.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Obhajoba Inprise

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.1.1999 00:15:03

Pavel Cisar wrote:

> [...]
> kam Delphi smeruje, zda je opravovano atd. protoze jde o ochanu nasich
> investic jak do nastroje, tak do znalosti.

Presne tak, pri dnesni komplikovanosti softwaru neni prece mozne kazdy pul
rok delat v necem uplne jinem. Navic Delphi je koncepcne dobre, akorat v
posledni dobe cim dal tim vice ponekud nedotazene.

> [...]
> Navic rada lidi by uvitala o neco utlejsi BDE, ktere umi treba jenom Paradox

On je asi i problem v tom, ze BDE se snazi byt univerzalni jak pro databaze
typu Paradox, tak i pro SQL. Je to vlastne splacane z Paradox Engine a nejake
databazove knihovny (pry puvodne od IBM ?). Mozna by prospelo tyto dva pristupy
od sebe oddelit.

> [...]
> pouzit treba i jen malinko odlisny postup, nez jak je zabetonovan ve VCL.
> Ted mame moznost pouze navazovat na jadro VCL, nebo se vrhnout do API

Nejvetsi problem je prave v zakladu VCL, TForm a TControl. V techto zakladnich
tridach je nabaleno uz prilis (casto zbytecneho) kodu. Mozna by prospelo ubrat
nekterych vlastnosti na ukor "snadnosti" vyvoje, s tim ze si pak radeji napisu
par radek kodu.

S tim nemohu souhlasit, objektove programovani nema rozhodne za nasledek
tak velky narust kodu. Na narustu se castecne podili RTTI, ale predevsim
cim dal tim vice neumirnena koncepce zakladnich trid VCL a neprehlednost
kodu, ktera nedava prilis prostoru k nejakym zasadnim zmenam (viz bod 4).

> [...]
>
> a) Nepropagujte Delphi jen jako DB nastroj, neni to pravda.
> b) Vylepsujete prevazne jen DB prvky a ostatni zanedbavate (vetsinou jsou

Tohle je podle mne opravdu nejvaznejsi problem Delphi a Inprise. Svet zdaleka
nejsou jen databaze, a pokud v dobe DOSu byl BP7 a Turbo Vision opravu vyborny
nastroj na tvorbu aplikaci, nevim proc ted Inprise stale ignoruje tuto oblast.

> Tohle neni kamenovani, Vsichni mame Delphi v podstate velice radi, a silna
> slova pouzivame pouze v rozcileni, kdyz v nas ciny a slova Inprise vyvolaji
> obavy o dalsi osud nas a Delphi.

Tak, byla by totiz skoda nechat "bez boje" padnout tento pekny nastroj.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

off: zasifrovana? data ve FoxPro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.1.1999 00:15:19

Richard Valny wrote:

> [...]
>
> FileVersion 1.00 InternalName foxprow : & LegalCopyright (c) 1989 -
> 1993 Microsoft Corporation
> ProductName Microsoft FoxPro for Windows

Ahoj,

> program je nepouzitelny, ale je tam databaze (DBF s volnymi texty DBT) ve

To je, vsechny verze Foxpro maji totiz nejaky problem Y2K.

> ktere je ukryto dosti prace a ta databaze je sifrovana zrejme jakymsi
> internim sifrovacim algoritmem Foxky.
>
> Kdesi na inetu jsem videl neco, co to umelo decryptovat. Nevite nekdo, kde
> by to mohlo byt?

Kdysi pred lety jsem ve Foxce (BRRR..) nejakou dobu psal, ale nevzpominam si,
ze by mela v sobe primo sifrovaci algoritmus. Tenkrat se ale prodavali nejake
doplnujici knihovny, ve kterych bylo prave snad i sifrovani datovych souboru.
Prodaval to tu DAQUAS - http://www.daquas(tec)cz (tusim ze to snad u nich dokonce
i nekdo psal), zkus se tam zeptat. Taky se podivej nejakym dekompilerem fox
zdrojaku jestli se tam nejake takove knihovny vyskytuji.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Stazeni D3 z prodeje was Obhajoba Inprise

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 14.1.1999 01:15:19 pst

Diky za informace, ja jen po tediskusi kouknul na web inprisu a to bylo
to prvni co me prastilo do oci.
Karel Vlcek
tel.: +420 602 264812
poskytovani software
Vlcekk(zv)hotmail.com

> [...]
na D3
>vrele doporucuji, neb D4 kulha na vsechny ctyri a kdo vi, zda na tom

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.1.1999 02:36:02

Jo ... byl to pokus o vtip.
Doufam, ze maji u Inprise smysl pro humor a ze na me nepodaji zalobu,
kdyz jsem jim skazil nazev, za nejz dali tolik penez.
Jaro

> [Martin Fron�k] To komunisti taky mysleli....

FoxPRO, SQL dotaz a cestina

[*] Daniel Jirasek <daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz> - 14.1.1999 07:39:52

Zdravim vsechny,
mam nasledujici dotaz:
Pouzivam tabulku FoxPRO 2.6 s kodovanim 1250. Pro pripojeni pouzivam
nativni ovladac BDE 5.1 s nastavenim kodovanim 1250.
Pokud tabulku otevru pres komponentu TTable, je vse OK, ale pokud
pouziju TQuery, tak se me spatne zobrazuji ceske znaky.

Za kazdou radu moc dik.

Daniel Jirasek - Conel s.r.o.
Sokolska 71, Usti nad Orlici
tel.: 0465 521020
e-mail: daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz

PageScroller a CoolBar

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 14.1.1999 07:47:45

Zdrav�m v�echny,

m�te pros�m n�kdo zku�enosti s pou��v�n�m PageScrolleru a CoolBaru z Delphi
4 ?

D�ky

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz <mailto:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> ��
511247(zv)sms.paegas(tec)cz <mailto:511247(zv)sms.paegas(tec)cz>
Tel.: 0603-511247

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 14.1.1999 07:58:53

Ahoj,

1. Pravdepodobne se tvuj program neukoncil korektene a neco v pameti
zustalo "viset". Ochrana Windows pak odmitne EXE takoveho beziciho
programu prepsat.

2. Nevim, co presne umi TSystemTreeView, ale mam source (free)
komponenty TBrowseDlg, ktera umi zobrazit prehled vsech adresaru vcetne
sdilenych a okolnich pocitacu. Hezke a fungujici. Chces-li, poslu ti to