Local SQL

Prosim o radu, mame (vo firme) vyvinute aplikacie nad MSSQL. Potrebovali by
sme urobit verziu jednej aplikacie aj nad nejakou lokalnou databazou.
Paradox alebo DBase absolutne nevyhovuje. V danej aplikacii su pouzite
relativne zlozite SQL dotazy nad radovo stovkami tisic az milion zaznamov. S
paradoxom je to neunosne pomale, o dbase ani nehovorim. Idealny by bol
nejaky lokalny SQL server, ktory by som mohol aj volne sirit. Ak nieco take
poznate, budem vdacny za radu.

L.

LookupField property

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 15.1.1999 14:53:08

Nevie niekto ci sa da ( ak ano tak ako) menit programovo LookupField
property v komponente RxDBLookupCombo z RxLibrary ?

Vopred dik.

) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

cursory, recka pismena

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.1.1999 14:53:09

[P��loha v souboru: cursor.pas]
Hi,>1) Potrebuju v aplikaci svoje kurzory a nejak mi to nejde.
>Priklad z helpu taky nefunguje (screens.cur.....). Kurzory
>mam ulozene v "k.res".

V p�ibalen�m souboru jsem nazna�il, jak se to d�l� detailne v programu, tady
je ramcovy popis:

1. V souboru *.RC si vytvoris kurzory, ktere pojmenujes
2. Nejsem si jist, ale mam dojem, ze jejich jmena _musi_ byt uppercase,
jinak to nepracuje
3. prelozis si *.RES
4. Nactes kurzory do Screen.Cursors podle prilozeneho souboru
5. Pozor na indexy kurzoru, musi byt vetsi ne 0 a nesmi kolidovat s kurzory
v jinych komponentach, abys neprepsal nejaky existujici kurzor.>2) Do TEdit bych potreboval dostat i nejake to recke pismenko
>abych mohl napsat treba "55 um", ale misto toho "u" tam dat
>"mikro". Jde to vubec, prip. lze to nejak obejit?

Pokud si nevystacis pouze s reckou abecedou a arabskymi cislicemi (font
SYMBOL), tak si zrejme budes muset
vytvorit vlastni font, ve kterem si slozis znaky, jak potrebujes. Osobne
umim vyrabet jen rastrovy font pomoci Borland workshop,
protoze jsem kdysi pri prechodu z DOS na wokna vyrabel FixedSys font pro
MJK. Jak bych editoval proporcionalni nebo TT font nevim.

Bohuzel, Image editor je shit a stara workshop neumi pracovat s fonty pro
W95/98, takze jsem jsem nainstalovat ten stary MJK font pod W98 a slo to,
takze kdybys ho chtel pouzit jako zaklad, poslu Ti ho, jinak si vezmi
existujici z woken 3.1, budes to mit aspon rovnou v CP 1250. Workshop
prodaval Borland na CD RAD PACK pro D1. Jestli pozdeji nevim.

Bye, pf

TListBox

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 15.1.1999 14:57:08

A co takhle repeat ........ until listBox.Items.Count=0 ?

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> [...]
>
> For i :=0 to ListBox1.Items.Count - 1 do
> begin
> If ListBox1.Selected[i] then
> begin
> ListBox1.Items.Delete[i];
> ListBox1.Refresh;
> end;
> End;
>
> Polozku v ListBoxu smazu, ale pak musim ListBox preindexovat ? Nebo
> mam pocet cyklu pro FOR snizit o jednu, aby mi program nespadl pri
> posledni polozce, protoze ListBox.Items.Count bude nizsi o smazane
> polozky. Zajimalo by me jak to delaji ostatni. Co je lepsi, nebo

Delphi a Access

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.1999 14:57:09

Puvodni zprava, kterou napsal Polak Jiri dne 15 Jan 99,:

> Petre, s vetsinou veci ktere pises, lze souhlasit.
> Taky nemam rad MicroSoft. Myslim si o jeho produktech,

Ala ja mam rad Microsoft. Pouzivam hodne jejich produktu
a jsem docela spokojen.

> ze to jsou smejdy a ze jsou koncepcne nepromyslene.
> Uz jenom ty nesourode zbastlene databazoviny, to je hruza.
> Jejich hlavni prednosti je pusobiva reklama.
> Taky si nemyslim, ze nekdo, kdo pouziva neco jineho nez ja,
> je mdleho rozumu. Jde ale o kontext.

To jsem rad, v tom jsme za jedno.

> Taky schvaluji existenci konkurence, ale rekni mi,
> proc bych si mel nekdo kupovat nejake 602pro PC kdyz je to
> stejny nebo spise jeste horsi smejd nez Office?

Proc by sis ho mel kupovat? Ja ti nerikam, ze si ho mas
kupovat. Ani ja ho nemam a nikdy bych si ho nekoupil.
Ale jak jsem rekl - clovek, ktery nema penize a koupi
si 602proPC, je pro me mnohem lepsi clovek, nez ten,
ktery si ukradne Office. Notabene pak jeste na nej
nadava, pomlouva, a rika, jak by si ho prece nikdy nekoupil.
Kdybych nemel penize a videl, ze mi software od SW602
bude postavovat, pak bych si ho koupil. Ja mam mnohem
vetsi naroky a tak mam Office. Ale proc zatracovat lidi,
kterym vyhovuje? Proc si lidi kupuji Skodovky a ne Mazdy
nebo treba BMW? Ja taky vim, ze Favorit je sunka, ale mel
jsem ho, nez jsem se zmohl na neco lepsiho. A kdyz muj
favorit stal 1/4 milionu, jak jsem na nej byl hrdy. Proti
memu dnesnimu autu je to orezavatko, ale ja jsem proste
tenkrat ty penize nemel a ukrast auto jsem nechtel...

> I kdyz je jeho cena mensi, levnejsi neni rozhodne,
> protoze mi neposkytne tolik moznosti jako Office.

Nemas pravdu. To jsou obchodnicke recicky. Ano, ja jsem
taky obchodnik a divam se na to stejne jako ty. Take ja
si nemuzu kupovat levne veci, proto mam Office, ktery
je standard a take mi dostacuje svymi funkcemi. Ale pokud
je nekdo zacinajici podnikatel a nema penize, pak si
proste nemuze dovolit koupit Office, ale musi se treba
spokojit s 602proPC OEM a nebo treba MS Worksem. Pro
toho cloveka JE cena rozhodujici. Zrovna tak pro nejakou
velkou treba statni instituci. Jestli ma koupit multilicenci
200 software od SW602 nebo Microsoftu, to muze byt opravdu
velky rozdil.

Proc si nekdo koupi Mercedesa a nekdo Felicii? I tady
je evidentni, ze za malo penez dostane malo muziky. Kdyz
se naboura Felicie s Mercedesem, je nam obema jasne, kdo
vyvazne s horsim zranenim apod. Jenze kdyz nekdo nema
na Mercedesa, musi koupit neco levnejsiho.

> A nechci-li mit pocitac jenom na psani dopisu
> a hry, musim pocitat s tim, ze mi 602proPC nestaci
> na to, abych byl otevren ostatnim.

Je to jako s autem a se vsim ostatnim. Leckde rozhoduje
take cena. 602proPC by me nestacil, ale pro nekoho je
opravdu dobry a staci mu.

> Myslim, ze od 602proPC to byl chybny zamer. Bohuzel
> nema na to, aby mohla konkurovat MicroSoftu a mela by si
> vybrat oblast, ve ktere ma sanci se prosadit. To, ze se

Jak ty muzes posuzovat podnikatelske zamery Software602?
Jak muzes rici, ze je chybny zamer konkurovat Microsoftu?
To neni vubec pravda. Software602 ma idealni software pro
obycejne lidi, statni instituce (kde vyhrali radu vyberovych
rizeni) a treba podnikatele s malymi naroky. Ano, jejich
software je mnohem horsi nez Microsoftu, ale pro urcite
ukoly je pouzitelny.

Proc lidi napriklad delaji komunikacni knihovny pro Delphi,
kdyz je na svete Async Professional od TurboPower Software?
Ja si take myslim, ze neni mozne dost dobre, aby jeden
clovek konkuroval teto firme, ktera s tim uz ma znacne
zkusenosti. Navic cesky trh neni velky. Ale presto tu jsou
lidi, kteri se o to snazi. Asi nikdy neudelaji tak velkou
knihovnu, jako je Async Professional, nikdy nevydelaji tolik,
jako na tom vydelava TurboPower. Ale nikdy bych si netroufl
rici, ze je to spatny zamer...

> nejake 602proPC prodaly, je hloupost prvouzivatelu,
> kteri si kupuji prvni pocitac a berou to zdanlive nejlevnejsi
> (nebo je to snad i OEM),
> nebo uzivatele, kteri se kvalifikovane rozhodli, ze jim to staci.
> O tech druhych si samozrejme nemyslim, ze jsou mdleho rozumu.

Pokud to nekomu staci, pak ja proti tomu nic nemam, prestoze
sam pouzivam neco jineho.

> Je tady jeste jeden aspekt, ktery mne rozciluje.
> Souvisi to s domacimi vs. zahranicnimi vyrobky.
> V teto zemi je oblibenym motem "Kupujte ceske vyrobky".
> Proc? Protoze jsou kvalitnejsi nebo levnejsi? Ne, protoze jsou
> ceske a nasi vyrobci potrebuji zisk nebo zkrachuji, ... To odmitam.
> At zkrachuji! Nechapu, proc podporovat vyrobce, kteri
> vyrabi nekvalitne nebo draze. To jsou paraziti.

No, je to sice trochu extremisticke, ale myslim, ze se do jiste
miry da s tebou souhlasit. I kdyz pokud tady bude nejaka firma
zamestnavajici 2.000 ceskych lidi, pak jsou to pracovni mista
a take stat z toho ma penize na danich. Mas pravdu v tom, ze
by mela rozhodnout kvalita produktu. Ale ne tak, ze ty reknes
"tohle je spatny zamer - zkrachovat"! Proste nech to na lidech,
zda to budou nebo nebudou kupovat. Pak nekdo zkrachuje a nekdo
ne. Blbe je to tam, kde do toho zasahuje stat - napriklad tak,
ze stanovuje dovozni cla na cizi automobily. Protoze tam ti stat
diktuje horsi podminky. Podivej, jak se chova Skodovka - ceny
Octavii jsou stejne nebo drazsi nez zahranicnich aut ve stejne
tride. Proc?

> A pusobi to na mne dojmem, ze 602 vydelava prevazne na smlouvach
> s distributory HW. Nevi o tom nekdo neco?

O tom sice ja nic nevim, protoze se o to nezajimam, ale i kdyby
to tak bylo, tak je to prece jedno, ne?

ICQ: 21215917, PGP vitano

TreeView

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.1999 15:00:38

Zdravim,
TreeView, to je tema meho problemu...

1. chci aby 'drag' zacal az posunu mysi, ale chytne se na kursor, HNED jak
stisknu tlacitko mysi (dle helpu to mam povesene na OnMouseDown). Rad bych
aby to pracovalo jako u pruzkumnika.... 2. neumim pustit co chytnu.... jak
se to obecne dela (smaze stara polozka stromu a udela nova? nebo nejak
jednoduseji?)

Uvital bych odkaz na nejaky priklad, bohuzel ve vsech prikladech ukazuji
jen Listbox..

3. Mam u kazdeho TTreeNodu naplneny Data. Pokud se ve stromu pohybuji
pomoci kliku mysi, dostavam ze TreeView.Selected spravna data, ale pkud se
pohybuji pomoci klaves(sipky, Home, End...) tak se data 'zpozduji' a
ukazuji se mi vzdy z predposledni navstivene polozky. Probuh PROC? Volam
uplne tu samou proceduru jako pri kliku mysi.

Diky moc Kuba

-- --------------------------------- SATON Glass, s.r.o. - slu�by v
oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel./z�zn./fax.:+420 5 44217819 Mob:+420 603 429505 mail: saton(zv)box(tec)cz

refresh form

[*] jdanek(zv)fnbrno(tec)cz - 15.1.1999 15:02:23

Ahojte,

Mam nasledujici problem, ktery jako zacatecnik neumim vyresit.
Na Form1 (modalnim) mam nastaven Button1.enabled:=false; pres Click na
Button2 vyvolan
dalsi Form2 (opet modalni). Kdyz nastavim z tohoto Form2
Form1.Button1.enabled:=true;
a dam Form2.Close; , Form1.Button1 zustane na Form1 stale zesedly (tedy
neaktivni). Co delam spatne nebo jak se toto ma spravne resit? Zkusil jsem
pri zavirani Form2.Close; pouzit metodu
Form1.Refresh;, ale nereagovalo mi to.

Diky vsem za jakoukoliv radu
Jozka

jdanek(zv)fnbrno(tec)cz

TListBox

[*] boro(zv)gratex.sk - 15.1.1999 15:03:47

Ahoj !

Skus :

For i :=ListBox1.Items.Count - 1 downto 0 do
begin
If ListBox1.Selected[i] then
begin
ListBox1.Items.Delete[i];
ListBox1.Refresh;

Ing. Boris Becvarov
Software Development
GraTex International a.s.

From: MDaemon(zv)slunce(tec)cz
Subject: Warning: delphi-list(zv)slunce(tec)cz - No such user!
To: JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz
Send reply to: MDaemon(zv)slunce(tec)cz

delphi-list(zv)slunce(tec)cz - no such user here.*************************************************
Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Spustanie prikazov na unixe

[*] Jozef Uhler <uhler(zv)bigfoot(tec)com> - 15.1.1999 15:32:32

Zdravim,

ak je tu nejaky odbornik na komunikaciu Delphi <-> Unix, mohol by mi pomoct.
potrebujem z Delphi spustit nejaky prikaz na vzdialenom Unixovskom stroji.
On nieco spocita, vysledok hodi do fajlu a ten si potrebujem nasledne
stiahnut. Najdolezitejsie je to spustenie prikazu. Stiahnutie suboru viem
urobit, ale ak mate niekto nejaky napad na nieco velmi jednoduche, tak by
som bol rad keby ste mi dali vediet.
Yozo.

Spustanie prikazov na unixe

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 15.1.1999 16:08:54

No dakedy som robil taky programcek, ktory spustal na
unix-e finger a zistoval, ci dany user je prihlaseny! ;-))
Mne to sedelo v tray-i a ked sa prihlasil "sledovany" user,
dal mi vediet! ;-))
Ale robil som to cez exec port (vtedy este nebol zakazany),
a vysledok sa mi vratil rovno spat, takze nemusel som nic stahovat...

Ak mas povoleny exec port, tak je to asi najlepsie cez to spravit,
ked nie, tak Ti asi ostava telnetovske spojenie a tam spustit prikaz,
tiez by to nemal byt problem...
Napojis sa na 23-ku port pomocou nejakej TCP/IP komponenty,
posles tam username a heslo, potom prikaz, co xces spustit,
a mas to...

bye,
Feri (the bjs)

- beke(zv)asset.sk - telnet://sano.sk:7000 -

> [...]
> suboru viem
> urobit, ale ak mate niekto nejaky napad na nieco velmi

Odchytavani paketu

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 15.1.1999 16:15:52

Mohu poprosit o ten zdrojak ??

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 11:00
P�edm�t: Re: Odchytavani paketu

>Muzu poslat zdrojak jednoduche proxy, neni muj, nevim kde jsem ho
>ziskal, ale uz jsem ho tu 2x udal -:). Odchytavani vsech paketu TCP
>by asi bylo na nejakou NT service, ovladac sitoveho protokolu nebo
>neco podobneho, a to se zrejme nevyplati (pokud to neni server pro
>tisice uzivatelu -:).
>Filip Jirsak

OFFTOPIC Warning: delphi-list@slunce.cz - No such

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 15.1.1999 17:02:06

>delphi-list(zv)slunce(tec)cz - no such user here.
>
>: Message contains [1] file attachments
>

>MIME cast:
>MIME cast zapsana jako pripojeny(e) soubor(y) v adresari:
> ZASILKA.1

To uz tady kdysi bylo,ne ??? Co s tim ??

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

TreeView

[*] Kelle Ondrej <kelleon(zv)nnsk.sk> - 15.1.1999 17:08:13

> [...]
>
> 1. chci aby 'drag' zacal az posunu mysi, ale chytne se na
> kursor, HNED jak
> stisknu tlacitko mysi (dle helpu to mam povesene na

Na borland.public.delphi.objectpascal som nasiel tento posting, je to tam
popisane, aj s riesenim:

From: Greg Chapman
Date: 14.1.1999
Subject: "Re: How to Fix the D4 TTreeView Begindrag Bug!!"

> [...]
> jednoduseji?)
>
> Uvital bych odkaz na nejaky priklad, bohuzel ve vsech

s TTreeView by to malo byt velmi podobne ako s TListBox, pouzi event
OnDragDrop, na zistenie Nodu mozes pouzit GetNodeAt

> [...]
> ukazuji se mi vzdy z predposledni navstivene polozky. Probuh
> PROC? Volam
> uplne tu samou proceduru jako pri kliku mysi.

pripada mi to, ze tu proceduru volas z nespravnej udalosti (pouzivas
OnKeyDown?) Skus radsej OnChange.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Odchytavani paketu

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 15.1.1999 17:21:18

At 17:51 14.1.1999 +0100, you wrote:

>napred trochu omacky okolo: mam PC s WinNT jako komunikacni server pro
>Internet, dve sitovy karty, jednu pro vnitrni sit, druhou napojenou na
>pevnou linku. Mezi nimi routing, firewal atd.
>Potreboval bych na karte pro vnitrni sit ochytavat pakety a zjistovat, ktery
>uzivatel kam miri, a to v Delphi3. Napr: uzivatel 192.168.0.240 se prave
>prihlasuje na http://www.seznam(tec)cz.

Trochu by to chtelo upresnit - chces odchytavat jen TCP na port 80 ? Pak ti
staci nejaka PROXY, pres kterou budou uzivatele pristupovat ... (ovsem co
jim zabrani ve vypnuti pouzivani PROXY v browseru) ?

Jinak staci "malickost" - protokolovy driver, ktery se nabinduje na tu
kartu (ani nemusi byt prepnuty v promisc. rezimu) a bude ti davat "nahoru"
vsechny packety, ktere ta karta uvidi. A v aplikacni casti si uz s tim
muzes delat co chces (zobrazovat statistiky, obsahy packetu (vcetne hesel,
pokud tam jdou jako plain text ;-) atd...)

S. Kolar (standa(zv)winroute.com)

Odchytavani paketu

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 15.1.1999 17:25:40

At 07:35 15.1.1999 +0100, you wrote:

>Jinak to pujde asi dost tezko, protoze byste se musel nejak dostat na
>uroven, na ktere budete brat vsechny prichozi pakety (alespon TCP),
>analyzovat je (jestli je to HTTP protokol, jestli je to prikaz GET, pak z
>toho paketu vytahnou adresu....) a pak je poslat dal, cili proste napsat
>si vlastni firewall....

Resp. staci neco jako "vlastni packet analyzator" (nemusi to byt primo
firewall).

>Ja bych to s mymi moznostmi (WinRoute) resil bud tim, ze bych zapnul na
>firewallu logovani vsech TCP paketu na port 80
>, a napsal bych program,
>ktery by hlidal zmenu prislusneho logu, udelal reversni DNS z IP adres a
>vysledek zobrazil.

Staci zakazat uzivatelum pristupovat jinak, nez pres proxy-cache
(odfiltrovat vsechny packety, ktere jdou ven a jdou na port 80, vyjma z
adresy proxy-cache) a pak zapnout logovani v konfiguraci proxy-cache.
Vysledek je prece jen o neco prehlednejsi (obsahuje jiz URL stahovanych
objektu atd...)

S. Kolar (standa(zv)winroute.com)

Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 15.1.1999 17:47:18

Vazeni delfini,
mam dotazy, tykajici se subjectu. Probehla zde diskuze o vypoctu
integralu vetsich cisel. Mne by stacil integral cisel radove do stovky,
ale mit ho jako numero a s tim dal pracovat (napr. cyklus od do apod).
Cardinal je moc malej, je tu neco lepsiho? Dal by se popr. vytvorit novy
datovy typ, treba 128bit integer? Jak?
Druhy dotaz je jednodussi. Znate nekdo fci, jak vypocitat kombinace bez
opakovani k prvku z n? Neco jako Kombinace(k,n,poradi), kde poradi je 1
az pocet kombinaci. Mam neco podobneho pro permutace, ale nevim, kde
jsem to tehdy sehnal.
Na Inetu jsem nasel jeden zdrojak na kombinace, ale je ve Fortranu a ten
fakt neumim :-))) Umi tu nekdo Fortran?
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Nastaveni Aliasu BDE a ODBC Driveru programove

[*] Arnost Kobylka <Arnost.Kobylka(zv)atlas(tec)cz> - 15.1.1999 17:59:06 -0000

Vzhledem k tomu ze k tomuhle tematu nikdo nic nenapsal zkusim to znovu
(naposled :-)).

Potrebuji u zakazniku nainstalovat BDE k D2 pomoci Install Shield Expressu.
Protoze ale chci dosahnout co nejvetsiho pohodli jejich administratora,
chtel bych co nejvice prednastavit BDE a ODBC.

Potreboval bych vedet, zda napriklad BDECFG32.exe nema nejakou moznost
davkove na- MERGE -ovat konfiguracni soubor. Tj. zda ho nelze spustit s
parametry a jak zjistit s jakymi.

A zda je realne nastavit programove ODBC32. Moc jsem z helpu nepochopil zda
v registrech nebo v ODBC.ini, ODBCINST.ini.

Diky.

Ing. Arno�t Kobylka
C3, s.r.o.
�rob�rova 32

Textove pole SQL

Musis mat na SQL servri nainstalovany service pack 4, pripadne uz je aj 5.
Neviem sice, ci to suvisi s Tvojim problemom, ale je zname, ze MSSQL mal
chybu v praci s polami typu Text a Image teda s blobmi. My sme tiez mali s
tym problem. Po nainstalovani SP to uz bolo OK.

Pokial viem, tak by sa to malo dat aj cez FTP, ale neviem ako. Skus patrat
po sposobe ako sa cez FTP spustaju programy na vzdialenych strojoch.

[*] kkint(zv)post(tec)cz - 15.1.1999 18:49:44

cau
potreboval bych par rad.

1) jak se da pridat alias ODBC? ( podobne jako se do BDE prida alias pomoci TSession.AddAlias )

2) jak se pres nej primo pripojim na databazi? Vim ze to jde pomoci TDatabase, ale myslim si, ze pokud pouziju TDatabase, tak se prida i vrstva BDE( mozna se pletu ). Nejde to nejak primo?
Dekuji za odpoved Marek

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.1999 20:11:34

Puvodni zprava, kterou napsal Erik Salaj dne 15 Jan 99,:

> Je v tom chaos, pretoze napr. Jet 3.5 aj Jet 4.0 je sucastou MDAC
> a to je free. Dalej Jet Engine nie je nijako chraneny, ale DAO 3.5
> je chranene licencnym kodom, bez ktoreho nedovoli vytvarat DAO
> objekty. Takze skor by to nasvedcovalo tomu, ze licenciu vyzaduje
> DAO.

Ja si take myslim, ze licencovane je DAO, ale koneckoncu je to
celkem jedno. Dulezite je, ze se to musi zaplatit, resp. koupit
nastroj, kde je licence.

ICQ: 21215917, PGP vitano

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.1.1999 20:23:57

Jo maglajs v tom teda je. Ja jen tlumocil, co mi rikal Jirka Burian z MS v
Belohrade a ten mluvil o licenci na MS Jet Engine. Tak fakt nevim....

Mac

P.S. A to uz jsem se zacinal domnivat ze v tom mam jasno .... ;-(

Erik Salaj wrote:

> [...]
> je chranene licencnym kodom, bez ktoreho nedovoli vytvarat DAO
> objekty. Takze skor by to nasvedcovalo tomu, ze licenciu vyzaduje

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

QuickReport vs HP 1100

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.1.1999 20:33:12

No to se ti Petre lehce rekne, ale zkus si to. Ja jsem tam nenasel jedinou adresu,
na kterou bych to mohl poslat, protoze podporujou jen uzivatele s Profi verzi. Nema
ji nekdo? Ze by jim tento problemek mailnul???

Zkousel jsem i HP, ale po vyplneni dvou stranek formularu jsem narazil na SN
produktu a ten ma zakaznik a ne ja tak jsem taky zatim nepochodil. Hlavne to
potrebuju rychle vyresit a nemuzu cekat az se zjisti kdo za to muze. Xsakru to je
zivot ... ;-)

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 15.1.1999 20:42:52

Problem bude zrejme v tom, ze ja sem se neregistroval pres net.
Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 10:36
P�edm�t: Re: Zvlastni chybove hlaseni

Puvodni zprava, kterou napsal Ondrej Krajicek dne 15 Jan 99,:

> Coto ? Zaregistroval sem se a nic. Jak se k nim dostat ?

Vzdyt je tam vylozene napsano, ze jsou pro D3 a D4:

http://www.inprise.com/delphi/webreg/

Ja bych ti to poslal, ale uz jsem to zase davno smazal...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Delphi a Access

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.1.1999 20:45:16

Pouzivame DAODS a jsme spokojeni (bez BDE). Trial verze:

http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/

Mac

Krayzel Libor wrote:

> [...]

= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 15.1.1999 20:46:34

ahoj

treba ti to pomuze

function Faktorial(const N:integer):Extended ;
var I:LongInt;
fakt:Extended;

begin
Fakt:=1;
if N<=0 then
begin
MessageDlg('C�slo je men�� nebo rovno nule ', mtError, [mbOk], 0);
Result:=0;
For I:=1 to N do
begin

Fakt:=Fakt*I;
end;

result:=fakt;

end; end;{**************************************************************}
function Kombinace(const N,Komb:Integer):Extended;
var
PKN:Extended;
Pomocna:integer;
begin
Pomocna:=n-Komb;
if Pomocna=0 then pomocna:=1;

PKN:=(Faktorial(N))/(faktorial(Pomocna));
result:=PKN/faktorial(komb);
end;

//--------------------------------------------------------------------------
-------

Jiri Heinisch

Kdo si stahne; potesi me i sebe
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Narozen.zip Free
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Bedekr.zip Shareware - skoro zadarmo

H-trading - Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 17:51
P�edm�t: Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

> [...]
>jsem to tehdy sehnal.
>Na Inetu jsem nasel jeden zdrojak na kombinace, ale je ve Fortranu a ten

TListBox

[*] Pavel Cink <apscomp(zv)login(tec)cz> - 15.1.1999 20:47:22

> [...]
> posledni polozce, protoze ListBox.Items.Count bude nizsi o smazane
> polozky. Zajimalo by me jak to delaji ostatni. Co je lepsi, nebo

Tak to udelej opacne

For i := ListBox1.Items.Count - 1 downto 0 do.......

Pavel

Local SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.1.1999 20:52:27

Cau Lubo,

coz takhle zauvazovat o upgrade na MS SQL 7.0. Jeho soucasti je totiz free
desktop edition, ktery je asi presne to co potrebujes. Jinak jadro MS SQL
serveru 7.0 by melo byt i volne siritelne jako soucast MS Data Engine. Neni mi
to sice zatim moc jasne, psal jsem J.Burianovi do MS, ale nejak nereaguje :-(((
Ze by tradicni MS politika?

Mac

Lubo Fule wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Programatori sobe

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 15.1.1999 20:53:34

>Dekuji, ja bych si dal radeji caj. Ale ne nejakou zbrndu, piju jen
>kvalitu. :-)

V tom pripade zeleny

>Nejdrive napis, zda mas nejakou vlastni predstavu, jak by to melo
>vypadat.

Rad bych patril do skupiny pro tvorbu komponent na ukladani dat do streamu.
Napriklad spojeni TreeView a ListView / obdoba Win Registru /

Jiri Heinisch

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 7:50
P�edm�t: Re: Programatori sobe

Dynamic array of integers

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.1.1999 21:02:48

Hi,

>Mam na mysli nieco na sposob TStringListu ale
>pre integre alebo longinty.

Muzes pouzit tList, ktery ma polozky typu untyped pointer a pretypovavat je
na integer resp. na longint.

bye, pf

Format- SQL

[*] Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 15.1.1999 21:14:28

Ahoj
bohuzel pri psani teto odpovedi zacala HOSPODA a kdyz jsem se vratil,
pocitac spal a
nedal se probudit , pomohlo az tlacitko reset.

A tak jsem ztratil jak otazku a tak i odpoved

Takze to zkusim znova

formatovani " vzhledu" udaju v TQuery

Vse design modu

1. V Query1.SQL si udelej dotaz
2. Proved jeho aktivaci
3. Klinkni na komponentu Query1 - objevi se field editor
4. ve Field editoru tukni pravym tlacitkem, vyber prikaz Add fields
5 . V object inspektoru si nastav pozadovane parametry formatovacich znaku.

Samozrejme to jde udelat i v runtime modu , tam je to lepsi pokud by se mel
pri dotazu
menit poradi vystupu, ci druhu dat.

Doufam ze jsem nic nepopletl , pisi to od ruky

kdyz tak se ozvi

Zdravim

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.1999 21:41:54

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 15 Jan 99,:

> No to se ti Petre lehce rekne, ale zkus si to. Ja jsem tam nenasel jedinou
> adresu, na kterou bych to mohl poslat, protoze podporujou jen uzivatele s
> Profi verzi. Nema ji nekdo? Ze by jim tento problemek mailnul???

A divis se jim, ze podporuji jen uzivatele majici Professional?
Vzdyt by se z toho zblaznili, kdyby meli odepisovat kazdemu, kdo
ma Delphi. To by mel supportovat Inprise. Jinak ja mam QuickReport
Professional.

> [...]
> SN produktu a ten ma zakaznik a ne ja tak jsem taky zatim nepochodil.
> Hlavne to potrebuju rychle vyresit a nemuzu cekat az se zjisti kdo za to

Hm, kdyz si to prelozis do anglictiny, tak ti tam ten dotaz
svym jmenem poslu...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.1.1999 21:45:05

> Problem bude zrejme v tom, ze ja sem se neregistroval pres net.

No tak se zaregistruj pres Internet, pokud mas samozrejme
legalni instalaci.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Tisk ze starych Dos aplikaci

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 15.1.1999 22:02:18

Podobny problem jsem resil taky. Nejake takove programy mam, ale nejsem si jist, jestli jsou volne siritelne, takze jestli je chces tak se ozvi, ja zatim prostuduji licence. Sam ma laserovou tiskarnu a pouzivam je a jedou mi v pohode.

Ondrej Krajicek
krajicek(zv)promedia(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: sopak.konf(zv)atlas(tec)cz <sopak.konf(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. �nora 1999 11:06
P�edm�t: Tisk ze starych Dos aplikaci

Caute mam zas problem

Mam Dos Aplikaci ktera tiskne v latin2 na jehlickovce klasickej font s
jednotnou velikosti pro kazdy znak a rameckuje taky pres znaky, potrebuju
aby bezela pod woknama a tiskla na Laserovou tisk�rnu

nen� nejaky program ktery by tyto znaky v Latin2 prevedl pro laserovou
tisk�rnu ve woknech?
aby netiskla patvary

dik Sopak

TListBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1999 22:05:53

Ji�� Toman wrote:

> [...]
> posledni polozce, protoze ListBox.Items.Count bude nizsi o smazane
> polozky. Zajimalo by me jak to delaji ostatni. Co je lepsi, nebo

Ahoj,

Pokud smazes polozku tak se ti pocet snizi o jednu, proto ti to na konci
te smycky pada. Musis tu smycku delat bud opacne (coz uz tu nekdo radil),
nebo to udelat pomoci while .. do. K tomu jeste jedna poznamka, je lepsi
zamezit behem tohoto mazani prekreslovani Listboxu, protoze jinak to muze
byt dost pomale a pusobit i rusive. Cele to pak muze vypadat treba takhle:

with ListBox1 do
begin
Items.BeginUpdate;
try
I := 0;
while I < Items.Count do
if Selected[I] then Items.Delete(I) else Inc(I);
finally
Items.EndUpdate;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

D4 a neprijemne prodlevy

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 15.1.1999 22:06:16

Pokud je D4s standard, tak je ten pocitac naprosto dostacujici. Mam D4 mj. nainstalovane i na Pentiu 120 s 24MB ram a behaji perfektne (fakt je ze oproti instalaci na PII s 128MB co mam na druhe masine je to trosku rozdil).

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. �nora 1999 13:41
P�edm�t: Re: D4 a neprijemne prodlevy

No me se jednak zda, ze ten pocitac je na D4 celkem slabej (mam to
nadvou pocitacich s 64MB a 128 MB a i tech 64 se me zda malo.....). A
pokud to dela az po preinstalovani D4, tak to kus preinstalovat i s
W9x... A dokoupil bych 64 MB.

Ales

Honza Fiala wrote:

> [...]
> nainstalovani se to zrychlilo. Radim-----P�vodn�
> zpr�va-----
> Od: Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 13. �nora 1999 18:40
> P�edm�t: D4 a neprijemne prodlevy
> Cao all, celkem pravidelne se mi v editoru D4s
> pri prepnuti do jineho unitu stava, ze mi vsechno
> zatuhne a po nekolika sekundach to pokracuje dal.
> To same mi stava pri spusteni meho programu z
> delphi. Chtel bych se zeptat, jestli jste nekdo
> meli stejne problemy a jakym zpusobem bych se toho

Cestina do delphi

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 15.1.1999 22:08:12

posli krajicek(zv)promedia(tec)cz dik ;-)

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: milank(zv)gratex.sk <milank(zv)gratex.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. �nora 1999 15:31
P�edm�t: RE: Cestina do delphi

Ak chce� a to sa t�ka v�etk�ch, kto m� z�ujem existuju tzv
multilangue.contants, ktor� sa pridaj� do projektu ako ktor�ko�vek �a��ia
forma a pri kompilovan� sa nahradia v�etky �tandartn� texty buttonov a msg
... a v�etko �o si prep�e� pr�slu�n�m jazykom. Prep�sa� si to do �e�tiny by
pre nikoho v notepade nemal by� probl�m.Z�kladn� hl�ky som nechal v
angli�tine a tie, ktor� sa objavuj� u��vate�ovi som prep�sal do
sloven�iny.(hinty navig�toru, buttony a message). Potom e�te doporu�ujem
prep�sa� dfm s�bor pre Quick report a v celom programe sa neobjavi ani jedna
cudzojazy�n� hl�ka. Je toho v�ak 50k preto to nemienim posla� do
konferencie, ale len na priv�tny mail.

Od: BRAIN and HEART <mozek2(zv)iol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. �nora 1999 16:05
P�edm�t: IKONY

Ahoj

hled�m zaj�mav� ikony.

32x32 pixels
20x10 pixels
16x16 pixels

Sou�asn� pokud n�kdo pot�ebuje zaj�mav� ikony do sv�ch aplikac� mohu na po��d�n� zaslat.

D�ky Ji�� Jurka

Zakazani pohybu okna

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 15.1.1999 22:11:59

setWindowPos a SWP_NOSIZE, SWP_NOMOVE

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. �nora 1999 16:30
P�edm�t: RE: Zakazani pohybu okna

>Taky by slo nastavit BorderStyle na NONE.
>
>==[ eLK(zv) ]===================================================
>http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
>http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
>============================================================

Re[2]: Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 15.1.1999 22:18:24

Dne Fri, 15 Jan 1999 20:46:34 +0100 Ji�� Heinisch napsal:

> ahoj
>

> treba ti to pomuze
Dik moc, ale u tech kombinaci jsem potreboval fci, ktera vypocita
vsechny mozne kombinace, nikoliv jen jejich pocet :-)

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Aktivita modemu na lince

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1999 23:12:58

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> potreboval bych poradit s modemem. Pripojuji se na Internet pres
> telefon a tak hlidam cas. Interval mezi vyzvednutim poskytovatelem a
> skutecnym odpocitavanim po pripojeni a prihlaseni na ruznou odezvu (cca
> 16-35 sekund a nekdy i dele). Potreboval bych si zobrazit skutecnou delku
> pripojeni treba od vytoceni (mam tonovou volbu, prodleva na zacatku je
> zanedbatelna) a koncem tak, abych vedel presne ubehnuty cas treba v
> sekundach. Nemate, prosim, nekdo kousek kodu (chtel bych si to vlozit do
> sveho programu), nebo nejaky funkcni priklad v Delphi? Moc by mi to pomohlo.

jelikoz jsem v podobne situaci, tak jsem si taky psal nejake to jednoduche
pocitadlo. Problem je, ze detekovat muzes okamzik zacatku volby a potom az
pripadne spojeni, obs.ton ci ze se nic nedeje. Ja jsem to nakonec vyresil
tak, ze pocitam cas az od skutecneho pripojeni a k nemu prictu pevne zadany
pocet vterin ktery vyjadruje prumernou dobu pripojovani(10 sec.) Navic s tim
"vyhodnym" tarifem Internet 99 se to cele jeste vice zkomplikuje a lpet na
naproste presnosti je stejne zbytecne, vzhledem k tomu s jakou "presnosti"
pracuje protistrana.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Invalid variant type conversion

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1999 23:12:51

"Ing. Miroslav Ondrisek" wrote:

> P�i pokusu p�ev�st komponentu TMessenger z Delphi 3 do Delphi 4 jsem
> narazil na n�sleduj�c� probl�m:
>
> Kompilace je OK, ale p�i vol�n� k�du
>
> RemoteHandle := CreateFile(PChar(RemotePath),
> GENERIC_WRITE,
> FILE_SHARE_READ,
> nil,
> CREATE_ALWAYS,
> FILE_ATTRIBUTE_NORMAL,
> NULL);
> (private
> RemoteHandle : THandle;
> RemotePath : string;)

Ahoj,

To je opravdu zvlastni, ta chyba nedava moc smysl, jsi si jisty ze vznika presne
v tomto radku kodu ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1999 23:12:43

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> ale mit ho jako numero a s tim dal pracovat (napr. cyklus od do apod).
> Cardinal je moc malej, je tu neco lepsiho? Dal by se popr. vytvorit novy

Dal, ale musel by jsi pak pro nej napsat aritmeticke funkce. Napriklad typ
Int64 je tak udelan.

Zkus se podivat tady: http://www.snippets.org/

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Zastupce LNK

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1999 23:13:08

Jirka wrote:

> No jo, o tom v�m , ale to fungovalo jen v D1 a TP7 pro W.
>
> Opravdu nekdo nevite, jak to dostat v 32bit verzi?????!!!
>
> Jirka Virt

Ahoj,

Tady jsem ti jej zkopiroval (z toho odkazu);

ShellLink: IShellLink;
FindData: TWin32FindData;
begin
ShellLink := CreateComObject(CLSID_ShellLink) as IShellLink;
OleCheck((ShellLink as IPersistFile).Load('Project1.lnk', 0));
OleCheck(ShellLink.GetPath(Path, Sizeof(Path), FindData, SLGP_UNCPRIORITY));

ShowMessage(Path);

end;

Tenhle kod je opravdu urcen pro Win32 (D3 a vyssi). Pokud si vzpominam, tak D1
ani TP7W nemel o interfacech ani poneti .... :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Programatori sobe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.1.1999 23:15:31

Zbysek Hlinka wrote:

> Dekuji, ja bych si dal radeji caj. Ale ne nejakou zbrndu, piju jen
> kvalitu. :-)

Ze sypanych caju tu ma pomerne dobrou nabidku treba Ahmad Tea nebo Twinings.
Kuprikladu Twinings nabizi i skvely "Lapsang souchong", ten je sice k dostani
i bezne v cajovnach, ale tam myva obcas promenlivou kvalitu.

> Nejdrive napis, zda mas nejakou vlastni predstavu, jak by to melo
> vypadat.

Jinak ohledne komponent, neco tu mam, ale porad to jeste neni v takovem stavu,
jak bych si to predstavoval, predevsim seriova komunikace. Takze by to pak bylo
mozne nejak hromadne dokoncit, ci uplne predelat :-)

Dalsim problemem je podle meho nazoru absence textoveho editoru ktery by bylo
mozne pouzivat v Delphi aplikacich. Nejde samozrejme o to napsat druhy Word,
ale casto se hodi "programatorsky editor" - tedy takovy co podporuje pouze
jednotny font s pevnou sirkou, ale od ktereho by byly srozumitelne zdrojaky a
umoznoval napriklad zvyraznovani syntaxe, ruzne typy oznacovani a podobne.
Nerikam ze je snadne neco takoveho napsat, ale pokud si vzpomenu jaky pekny
(na tu dobu) byl editor v Turbo Vision, tak by to asi stalo za zvazeni. Zatim
jsem nikde na Internetu nic takoveho nenasel.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Programatori sobe

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 16.1.1999 00:26:23

> [...]
Zatim
>jsem nikde na Internetu nic takoveho nenasel.

Ja pouzivam LEdit, je jiste o mnoho lepsi nez vsechny variace na TMemo nebo
TRichEdit,
ale uplne s nim spokojen nejsem. Nasel jsem vsak jeden, ktery umi uplne
vsechno co
editor co je v Delphi. Je to od www.dreamcompany.com, chteji za to asi $60,
ale dodaji i zdrojak. Mozna by se dali presvedcit, aby to zaclenili do
"Programatori
sobe".

Vojtech Semecky

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 16.1.1999 01:08:43

> Ahoj, me se docela libi Raize komponenty, dostanes od Inprise
> po registraci Delphi, ale ted nevim, jestli jsou i pro D4.
> Zkus se tam podivat.

Dekuji Vam vsem za rady.
Raize komponenty bohuzel neobsahuji to co potrebuji. Chtel jsem komponenty
ve stylu W95. V tech Raize je v podstate to co v Delphi jenom s nekolika
drobnymi upravami. Docela dobre se mi zdaji ty komponenty od Plasmatechu,
ale mam s nimi problem : hazi to tu samou chybu, co ty
TSystemListView/TSystemTreeView.

Mozna ze to nebude temi komponentami, ale treba Windows 98.
Nemate nekdo nejake problemy s Delphi 3 pro Win98? Protoze mam pocit,
ze mi to pod Win95 chodilo normalne.

Vojtech Semecky

Trideni dat v tabulce

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.1.1999 08:55:29

MIKE� P�emysl wrote:

> Kdyz dam klic na sloupec KOD tak trideni funguje dobre, ale vyvstava
> jiny problem, pri zadani duplicitni hodnoty v polozce KOD se vypise KEY
> VIOLATION. To je vcelku dobre, alespon se zabrani zadani duplicitnich
> kodu, ale problem je ze obycejnemu uzivateli tato hlaska nic nerika. Neda
> se nejak programove tato systemova hlaska nahradit jinou, treba textem
> POZOR, HODNOTA JE DUPLICITNI, apod.? Vim ze nejaka cesta vede pres editaci
> hotoveho EXE souboru Resource Workshopem, ale neda se to udelat nejak
> programove? Za jakykoliv tip dekuji.

Jedna moznost je, ze v try - except odchytis hlasku a nahradis ji
ceskou. Druha moznost je program lokalizovat.

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.1.1999 08:55:28

Pavel Cisar wrote:

> Ale pak zas nebude duvod, aby nam to davali, kdyz uz budeme mit vlastni
> :-)))

Presne tak. Stejne to maji tak propletene, ze se v tom tezko delaji
zmeny. Vrsek se chova pekne, ale vnitrek je pekny hnuj. Alespon
co se tyce Orphea.

port

[*] �ob�� Zbyn�k <SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz> - 16.1.1999 10:28:37

Zdravim,
v D3 potrebuji pristupovat k paral. portu. Mam nejakou
komponentu PortoBel od M. Nedopila, ale nejak nefunguje. Neznate
adresu odkud by se dala stahnout. Pokud mate zkusenosti s necim
lepsim dejte vedet.

Dik...
Zbynek Soban
Sobanz(zv)spsuh.hiedu(tec)cz

Editor kodu

[*] boro(zv)gratex.sk - 16.1.1999 11:21:34

Ahoj !

Dostal sa mi do ruk ActiveX CodeMax (skompilovatelny aj ako dll-ka - kontrol
pre c++, teda bez ActiveX), tento by mal splnat Tvoje predstavy celkom
"peknehoho" editora, ma syntax highlighting, podporuje to aj Pascal, mozes
si vsak dodefinovat velmi jednoducho vlastny jazyk. Co je vsak
zaujimavejsie, po registracii dostanes zdrojaky, takze potom ostava len maly
detail: Prepisat c-ckovy kod do pascalu. Brnkacka, nie ? ;-)
Aby som este nezabudol, adresa: http://www.winmain.com/. Je tam demo verzia,
ktora nema ziadne obmedzenia, len vykresluje firemny background v editore.

Ing. Boris Becvarov
Software Development
GraTex International a.s.

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.1.1999 11:58:08

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> Vzdyt by se z toho zblaznili, kdyby meli odepisovat kazdemu, kdo
> ma Delphi. To by mel supportovat Inprise. Jinak ja mam QuickReport

Ja se jim nedivim :-), ale pochybuju, ze Inprise na tom bude lip ;-). Kazdopadne
ja od nich ani nechci odpoved, ja chci jen nahlasit chybu ...

Mac

P.S. Prelozim a poslu ti to ... ;-) Diky..

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.1.1999 12:50:57

Vse resi posledni driver pro HP1100 (lj493xx.com). Ja idiot po instalaci
poslednich driveru NERESTARTOVAL wokna (kdyz to nechtel tak proc bych to
delal ze ;-).

Takze si sypu popel na hlavu....

Mac

Martin Kubecka wrote:

> [...]
> postaci udelat jeden formular a na nej plestit QR.
>
> A ted CO S TIM? Zkusil jsem prave posledni drivery od HP a totez. Jak v
> W95CZ tak i ve W98 ENG.
>
> Kde muze byt problem? HP nebo QuickReport? Jeste zkusim Sineu ;-)
>
> Mac

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.1.1999 12:58:52

Petr Fejfar wrote:

> [...]
> Borland workshop, protoze jsem kdysi pri prechodu z DOS na wokna vyrabel
> FixedSys font pro MJK. Jak bych editoval proporcionalni nebo TT font

Napriklad MS Sans Serif (a nejen on) ma "�" pod cislem 0181.

Programatori sobe

Ji�� Heinisch wrote:

> V tom pripade zeleny

Nemohu souhlasit. Znam i radu kvalitnich cernych caju.
Pochopitelne ne pytlikovych. Uprednostnuji cejlonske.

> Rad bych patril do skupiny pro tvorbu komponent na ukladani dat do
> streamu. Napriklad spojeni TreeView a ListView / obdoba Win Registru /

O tom mi neco psal Pavel Cisar.

Obsluha seriovych portov (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 16.1.1999 13:49:47

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Vilo_Mlich (2:421/50) on 'DELPHI.42'
Subject: Obsluha seriovych portov
To: All
Date: 29 Oct 98 00:43:00
Hello All!

Nedavno som potreboval citat data zo serioveho portu. Najprv ma hladanie v
internete zaviedlo na komponentu QCCOM32. Ale chovalo sa to nejako divne: raz
sa data stracali, inokedy bol bajtik navyse. V zdrojaku bolo meno Scott
Pinkham, tak som k nemu nasiel na Yahoo emailovu adresu a napisal som mu o
svojich problemoch.

Ale odpoved nechodila, tak som patral dalej. Uz nebolo nic ine, len AsyncPro
od TurboPower. To je kniznica, ktora ma v spakovanom tvare asi 7 mega, musel
som si to nechat poslat na CD-cku, obsahuje to zrejme uplne vsetko, aj drivery
pre tlac faxov. Ovsem je to len trial-verzia, ostra stoji 10 tisic bez dane.
Ale musi sa uznat, ze funguje ok.

Teraz som dostal odpoved od autora QCCOM32. Ze moje popisy zodpovedaju chybe,
ktoru uz ma opravenu a posiela mi zdrojak. Tak som sa vratil k starym modulom
a predbezne testy ukazuju, ze to uz funguje aj jemu. Je to verzia 1.0.4 z
10.10.96, pre pripadnych zaujemcov u mna na freq: QCCOM32.ZIP (10k).

S uctou Vilo
vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
--- GoldED 2.50.Beta5+
* Origin: BBS/FREQ 24 hodin denne 420-67-7986057 V34B (2:421/50)

Obsluha seriovych portov (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 16.1.1999 13:50:45

To: Petr_Novotny
Date: 02 Nov 98 03:49:00
Hello Petr!

PN> No to by se skoro vyplatilo poslat to uuencode sem, ne? Kdyz si uvedomim
PN> jaky tahame v jinych konferencich i delsi baliky s totalnima kravinama

fakt

section 1 of file qccom32.rar < uuencode by Dos Navigator >

begin 644 qccom32.rar
M4F%R(1H'`#O0<P(zv)`#0````````#2GW0`(zv)"L`/0$``-(zv)!````7PY]P5!=HR`4J
M-0L`(````%%#0T]-,S(N1$-2%"'9D,R,T<`5XQ9F+$FFFAMUCCA6/Z(zv)K#6&L7
M=9TAH%"?1M-,'*^B;:9TDI`3:Z-E3:471]"`:Y0+!Q0EDMI+"<A-DFR3EEX2Z
M\DMEWCAI-HQDD#=DFPO`FA+2<A=LM)9)=9=L..2D;S$VEG5;Y[[F)-.$O+^&?
M_COX)M+/??._OG7/<]2_Q7]\^>?///?/<6<7,_P!`>F8>\?'.F1^;]9%*<8\1
MDAN1M2+$AH']8$5Q&E(TBI'3S<P7)+Z0/=`=:.E`S-81_0]7X_\B_OU.(zv)OX,\
M''C`=1`<<?^)F!]!?PVGCEYE_3\A<'_)RGO*$9)E%:Z+77E\KTJRPA#_'R)B0
M#QD8F8#_BO,'7CKCFKZ72BX1AD(zv)R'(K(ZER\&!5]?/8-^AA`-,-G%S]_&Y..I
M\.:[*#D/UWSR^\O+R\O+R\O+R\`7ZW00(zv)"L`A!4``+\F````[JBHTU5WJ2`4O
M-0L`(````%%#0T]-,S(N1$-5U]FV;?GSY!%I>>8S11,V+1H^N=+I*9^X(zv)LMI)
M_B(zv),`[E55UW)[EZS)<K[.$Y:0H#V")E+9RNJ8<*$^NAY7:YO4W$*IA77X.X]%
M/<O%],=?4_7^[.(H7I#W2-GRAN\FVZN:FLW4*O<7+K/\S49EY]-OL;BZDB-<S
M<-'MPZ/EA`N'B##(*$[S5.KNXMG0(zv)#J]A#(9]O+CH#AY67,;=01BYZ76D5USX
MYRZ5-99+UEU=N$N'+B%DSZ1W5DZ?N#ZHJLS+B`2-2^AW3E14SLN*M'\I%T$N\
M':0'1RU[A&CWZ!A9#4$.M]L4-&+[#+*RW?7BN,8PNY(zv)6'V<#\^IZ`/FUTA=_9
M;W%M)(zv)]57$(zv)M\\4?HPKDDX(.-JGKQ9W?J^2[F6]=!>!D;WS]U_9(zv)S'KO)BYAK
M;%Q`NDJ'F:Q,\N=L%1X1#WUC^VT>+KFUJ+5]`A;G`)[_)=E(S(zv)7VZBN9$R*JY
M=J+;]S)+A;5HHN5)%5K<6.%>;_(zv)/#*8ZO8Z?XM($#18(zv)U.[<0WL)1PT`>CIJJ
M2)&X%5S4DL3<=-D%3P3&N'4E](zv)Q=>^0%#;9Q'7RDEF84#IRN'-G"DP!56NP5!
MC"AEU)E\8J"5(*JQY&!E3$(LMH4NF0CFV<0'2LARK:A#`&?MI=`5"/7DF'>63
M;)15(zv)(zv)TPU`]`=T$<'+Z\EI'\QEAJLC'8Y9UG7&<XH.;"FU4&##,I6(zv)8_;0X.9
M6TJ*)3YRX4E:F:A^_>JO5??W4G&=L6\L!<<QEQ(zv)J4B[IA:\"0A60P:9"96SOA
MH-HARM?B^L3+;OK-.^<]?>_X/#`P5KJZV/E>#K(zv)*&M["E670F(zv)LG#E)37))0O
MW^B_4Q(zv)O&--+`>[KOJT#LQNWN+EU`XQ7L?>>+J93)/P\34!`X>.7B?.*(zv)(zv)UJ%
MU3ZM7KI1X,[E!(zv)9(zv)\7:NNI8NL+H>(8:B;M(<&$^N<IB!G*.+E'KEU>J:P7-'\
MKB#!=*:OGF[9'<&X(zv)HB2>IJA!(zv)D-;OE5UUPF+87=7[ZZ$&K7R5"K4YG(WL8%`
MPC65.N%5<H5BT#:8"$PZ#[YK=(zv)!;_-ZM(zv)\F:;*(K+O('XPNVY2-^BI8["6(.!
MNI=GI89EZ8IV6$R]]WL98/]!3_.GMX)Q,"42P?4K"8&6<7+1,EU++6*0?TI/6
M-%E97["HK:RJVNOJ*^JK6NU#):->[Q-1T'9;>J:5.H[MI7O&"B5J[AZZVWN7Y
M<-XQUS6O:V58TVMDUJ*K__B?BP'DU)`[&.-VH`JPXL&R![5KLJRS;I1:Z(%W9
MMYF:NL!0U#=NB2IM$3;6OL+*N2N7\<!2Y,&HJ3\W&3L164$^[E1V.N]606O1'
M4VJ`36SWXA["P2L250&I0`>=C9_/+YEH]?05>QSY'RW878JK8I.U7RO;^I>3.
M`Y&!:,OO^>A3.UXG3".?8]+&H7C)'#IP)\%RU(zv)0'T#K?_KVP2\%#V27H^;0XC
M#QT(A7?<[RZD3-K2RUT(zv)IOLAM\+LQ205D=.\.VB5I6M:BR[T[O(KOQ]ILP+`,
MH43#(zv)Q]*1!:[<+I]-7NKRLND&D%VTF]`J(JX#IU+B7:ZM?)H!;&SG5VN`?!5[
M5/'4`6LW;"H1/<!9&#M<;O_>8^-#*E\^#5%UVWM.O(zv)#9**)#1['!WP=D=5.]9
M?V=G9D&4(zv)7BVK</8+JO9?:SSPMO`ANK`6%CK1UJJ27=_R.$N#L9RS6*=(zv)50C;
M5F1&2+U*V'3E2WYK0;FPNTLQ"W:ULTMW$"R^I>_(zv)>3&MK0T$T2:TIT'F;OAD\
M`P,65J1KQ1+22\>6:-J($!Q?)(zv)9,9:U33M7(4D&/5&+,"[2\A6ZK$C1Z`:[UF
M?"\5)T)9988R.J4#&>%M;VXA#&EM'S^^'A5;4,PR(IL^(zv)RR<#++M6JS`.C!D0
M*J^36%%\0*VS\U3-W8=GUM<6WV0E\O_$TVG^2D(T+&7";^IP_I-]#GV"*=JK9
MNE;_\&;[N#2HFF)0'?ZSB.?8IJ1?)LEWXDZ0VI[:DFY1&K9%OQ0O(UA-/G"Y;
M$SUW/TQF<64SO28V<,J+"\N(zv)[(LV6C6<.TK%)0V=Y'%YRG](8BJ>.T#MA=B])
M]#A*%NM.X1G%[U45/YHG+&FN.\T6:.XS,D'P0FM&92VB*R#8/W5TH73;,[T9$
MD9;0(MU&XAN5"^MEM;L'H(zv)X=Y)THHLN9M(zv)V^465)W5T(/%E"<F1VA0O4,/;.D
MUEB'*;9P9*;=>=I!"X(%+NBQ6:YS;6HE2[GL%G,6H5KCW00B)=!"V(&ZA1+B6
M).9B6B\*XXHG=-+K^6(AW(XL\')XPSBV#5.(3B=HLLQ+)S>"J"(zv)B,P[TZ*"/4
MGPVK`V[D.Z5='7Y'LS7A;(&\EW0).S*20[OZ-G+H:/EG-"O&J(GI+Z*4WOU)0

M**HF&>75-I5[6M:U[#3$+)MG-VUJ-GJB[<7#T6S4GY\%`J$$C$?8J7HG<"J]Q

M=L^J#MZF&[=NH#NBZ>6C4*7V#:/U%YJ\C1AX#9LP)_.D]<7RIK:/*GBRSZ:M(zv)
M[#(zv)VZA%G3NETFL(?EN$T]MKB%Y&AZ1575+^R)//2,T9/9_D?F4JVP^N'(zv)_3QX
M/GGJ8:"[!3T>;".%\`6V`!"3S'F&#/J9835_$M7ZPF;(SBS4DSW[Z`#^W$_0)
MC-:T\CFP(H=?%!SW(&VI9J#673>0S<A<AA(811;*EF5'4O[B`%Z]GMJ5:/;\[
M$,K="9:T4G2_I60BD6\L'$J"BR]I1S/I(VD%T?=PC!_<J;C<'2$3JQ9HF&58\
M7(<$]4_Y5>1%S%2Y6J`C?*Y!MAX"I2K+*1T1#%85D3A1\,4L#$7TD0"/G"<VK
M5\-,8I;IY+4F=^JN5M?\FT)QM$6+0Y?#`P+$=%^4&%:.A0OEB""DW+ZD5CA^Z
M7G(zv)4RT=*Y>$(zv)M.Q"8P-KT?1*V>S1>8%PRL(zv)&0F0/#3S$K6\].F#!."HRJ,7B*
M%.;`!;->,#7(3DV6+7J1[`>5J5OHN%B<1/4+'(JH*\"2'7*N31DR&`Z),E$SS
M36Z2B=R6FGJ*;&&K"JR2PK#*ARF/.C![,K9R1I(zv)G*NDRF<\//?2DNM'%U!Y\P

M>;:26YMM:'S4$(FTD;S%4'%GZ<C^>.4Q/*\T9`+ATO[R'N<S\OQ:WG2V/I![T

MP0XP#3$?_+]2(?X!\\0?'-*5%^</'E5&>(zv)&>-2JC<MWLB1Z/%[798/)U+J")T
M-(zv)=3/]CYR]N(zv)]W9NO(_];F60_F3R+]*/'U1\F-E;#I=E8I*J8RF>899'+)7)4
M+$7\B++4&B#A(9CB]RY,41E4*#Y0Q3DLLLBBR)5#:O*1]<1+2!T1BST?T`XP`
MX'8S_H-6N(DT8JN&QZ7YS3+R,O1R(1JP(]7\XGF"):D#^BKF!"M(X(zv).L^(zv):Z=
M9(4I/L<$3\<`NCB<W2\O!#3!'3$1]KACY=07,IQBQ:!R4L3X;&SV&]_1"7[S,
MDX(zv)R+?VF/$Y^E_1$PQY?5:,Q%T>I+_/9#HQ*SU&E.'O5K#A,*)_M^18-5C+H9
MF)(zv)0=,!YZ(zv)\O%Z85FQ&FF'DLQ[P7)R_W2?4)(zv)Y^XMR7O.2Q2N[?MMGM,-,J)*
M[:0<2K4)-+Q\`\JHN4E-[^F$N5Q1Y&F'$U^FWW+A35KF1<WQ$PAB,-5W0K$0F
M'`R$J)8T<3D8>\O9"&8X/'2ID2?6LZ2%0X$<5U5O>/"9*XE>G;*$M'"[`XH][
MYW*./H"!/#G]>X+41`+_WK.X6J`?MBK04Q--1)Z[S!I!5S0\W$OQ#HG?KP^=[
MYR)1HHH4F0*HB_'L>L&J(zv)A9O.3S4LMC(3P+3GQKFF]8W%2QTO'M+=L!\YQZ=I
MS(zv),_RK-YNP:N2Z7(zv)(JB5=&HE*[G\!KUN+;R6.VY%N*37;E;<6(,/'B(<,2V'D
M\X%6S$BH>UO]WJR(6S1'Q80'207/53'-.X>I06/\7OY*(zv)#(A6*H1'IW$FOO(zv)J
M)3]&`WF*5#+3K^`G2_IB)2;S'2FF+_^:S,;ZM"&H986D1Y^IML1E6^X\*C2JE
MI,!K[OJ-?X+XW_T0;B"D>:_L$2(4S4:\369C(zv)X:$=KL]FYP)NWV(VMYO%)(EX
M,?BY63#]\7S\'N1,/:]OVT3WMIABGI";$AI85PZ))P,8ZCV8<.(+EPV8A.52^
M!JF:GTT022Q&D(zv)'%3S,;2]&HI'MC:6,3^,3%!JRZ,-4/D3?,;_;MTR:JC+;*D
MPAE=;16=8?3ZQ='#)_*L3=[7:`S^&%3XIRD?_(;/<!O1EV0_BQ4,CTOB<A$4U
MVI)'B'+EX%=B1K^43Y0K."1_V3LX#7^7%%]1`H<^JI4?W.L(A=C'=61F-[=`E
M4X/3DQ"]_:AA"NE8*(zv)!#*X4U;2E5(zv)M#V$FA#$WW5S'?4^2_:EIQ%$X&K6O6;"
M(J71;:*PN5`*8_95+/?^`5F%K_,=F44_VFEZ#Q*?=[:)(!4=%B;F>EU?P%0\_
ME8*YLI8H-B-I(51'\H'J*(zv)(EIB*L'$[#*U%",!C%GP,/'E&=_W*;$-A?[I.+*
M,;UT$9(zv)0,FVJ`F%1B>+"HDPPGN8DG+!H"53H<^8D>!Z$]78Q4*Z)*FP_X.>)?
MUTT?P*S0J2]_4%I,.THSN(,:NF<."Z9Z+1"FC(zv)#Y$QFX%XYX=B.G5FKS8=5>^
MY0SO'%Q"%.2&PZ9P%>TE3*3A(zv)_!9E:+B8;O_/JXZMN9WO+VI"]?$Y00FJ*K'1
ML=;AQ&S/>?+CPE^WS%DHU&'<YXH(zv)K1DS:P/!M61^(zv)#V>]6>NSC7--]HW6F[TQ
MVI-^V;OS:HVK-8FZ\WO#>T-9&UILV;.FSQM>:V-GS:`W-&T)MD;1&MS=(zv);LC(

M>U-9F_8-SIO;L05^Y6+SS`7E)(zv)T(93UJF96I#H+WK`9!3&FH%VK]<7+0D;*_T

M=.S[\:\$WPC?#R::(zv)B?V(YS95"4D#/G5WK-9SX[<AA<$]FL[[7K/<JT`24WQ,
M-,L]N/>`<(zv)'=$G5HW;(5VD:/E\3JH]K2J(zv)DL$`D9'V!/B:$H$T3^^->*W679(zv)
M_O3QN,TG_($G"ILG=Z<I-:>)^&(zv))PB9TGQI\G^$Z4E7.(zv)KV2(I"275$4DE-A^
MOS$:1]#<(`WE$L0WXE)*Q\,"[1(zv)I^THR?XHAOTD]M5'A"D19TI#DS8WH0*D(F
MV\^&)$O5TQ.*Q)_#2AD13\H(zv)Q/6FQB>L&&>-1UH=(zv)3Z#8GBT(zv)9$Z,8/]&"PGE
MOBL(,O&S17+)2?F`/,5%''C1YSY71)TA/)H2NH3I%D;SY,X""T"0(zv)8TE-/IP6
M(4F(I2B9-"9`V+(M]0\XJ%/9T,],3N#YT0#(E9HAFP`T46J`V.YL'.)JDYY!X
MEEJ(zv)#M/S<"2[(:;T.O#HJSOL%3A1ZW"5.B!R.;*HRL\4CSE,"M$427&^_[$G(zv)
MG++1$\8I6.=2S+2Y9#_EYP9&T\9T$-K6+`M$,V6P`/2LC":1DD`630)I'\#(zv)\
MQ!S(VD\A!]+.9<;8Q6O.!(&G!R%DG7.HDKT!8)&Z<RK+H"_++2?11G0.Y$#$Q
M2MC+",9HRD(UZ_=I"R-BV3)#TO4C8PC_5,&8*I!18V:3M"D15IKI0(zv)IZ0Q$*A
M1,\DB3.(zv)+!6L-,#;KU\\&>/T!:'Z1+<NA8,0(V8R?)4?)SH<(zv))R`2*(SV''(<
MG^0TC^,T(zv)2.$M5Q'W2]"'(zv)BS86$V^[^]Z)/KF:(H/&%)_0+X\(zv)Y4'VC<U=&T[
M-N;1:(zv)UG2&YW/FT;`W/EFT(zv)%Z5/91LPC3VMR5JC[\Q6G/T82<#>IGO4:H^)>-
M$!\F'_5]P5?%/Q$6KUB!H^;?#WJ-SXV\'%/R<Q&P6$\LFH*PBN(zv)5[Q4P7F2\-
MV7SR)Y#]AVL"%=[CB8/'OB43ES9&RXTP3HRM24D;SBOB*]LA>B+97O&T`5=&;
M,2.UP5I/OD]0G0%GY>O(^QR>"MS)AZ8,B.W]":)YBW6&6)G!,]P27[=R[W?BU

M>+Z'*];V4/8SQ&VS(zv)2UZ`)1;$FT)[H*7^<MA"T$`=#V23(:>2QAAH'=`J9L_M
MN>5.$IS]PM2//TZ:[]G,DW"WNEL,Y3TBM[YV$9WPCX\!92,+(zv)<2^%Y\\9A!:9

MC/T+B<(FY.=V<9HV[P>D3OCG>G`1\%HV^%YUT9W"`43`O<<?XB^&M]Y;T1`MJ
MR<,T9;E.C(zv)&>Z)0[F/S(zv)H>[M!\ZCO=^MZ1/S!8Q`!WAQ1HH[[AF?F,S8B#[I5
M_SY9/(zv)XO>]H!KX76:B(_"0.D-\(]][6(zv)$\-.*T$%\,XT)OAN(zv)LPAE\0XI5YGR
MB3!5<5P`LL`!\4XID/\7A!P>H9?&#F#(IXVC6]0Y^0<:0WR.(zv)9GA+/R8IIF+/
M#R=H2M#(zv)0\*0J'"#(zv)%_"<:>.\0W4&(zv)Y_513T#=6;(zv)F]F;QC=:;QS:DWDFU1OU
M*-JS?6-UYOLU`D#[7B"E'^&Q)%TZWDBB?)D^4D\<%]T7OB_VB$31.9"+4?]$L
MOTUO,6M3(9G",Z>0YPGSROC`M]=%:WG+<V9M#+(zv)R%0`4YPFL&F(_"H0E>1XAS
MK4#2%1!-=H!R.0F8#M$3[I8=$Q,04XX(zv)V$D",X/?/%,OPB>D3T2OB+ABH(zv)X9G
M/C(zv)0^X0P0?TB>`5PT-+:K>Z%01A`W/`#`A`INN$/"*>'5:,D$7<E>.-)Q]_/<
M`(%2)JMU%</)/'.9_HR!]-5J19MT5YHDIX!3(zv)OSQ+?(zv)A1/T"OS'J;(X16;+T*

M!>B+T9?9%ZDNN+\L1N(zv)GHH6P3>*$XP_3!?I"/O'"EO;B8(zv)5,GX1$Z0?\B&(N+

MG++\U;YZWYELP9^)0/Q(L_&<Y%WG19H1'B.MF93"P=0Y:0Z;0S3'9^0WT!&:.

M;?EB><G!Y;(3W(]-G).K_(B+7ESIR3VP2(M>68<I`7%%ED#BL?BZJ1TPBTX5+

MJV:6X"U.?C#(zv):7SAP`+]$(U=`]+Y#I?Y(zv))#Y_H*'$4^0NH6^2*&&$!PC;I&<E
M<YH(zv)Y(zv)X%"*%I(APL/!6]1;[PD=U"UBV<6^^+%\9<T<N0(TBGQ"=]\(zv)`>2+/'M
MN0)JD-^1!F1'9+=HM\P&6\\'>9E+H13J5NS6K"B)XA,+AK?'&-]Y)4%)\8/BI
M6H08<O-$^T],2&JWTPFGU(zv)YJ9H0"L`]4*DD)H;1G](+SP`Z<2][A;F1R=PUON
MJ"T2)#O18!+\':!KQ`)%OOF=B,E0/.#ZILVHWYF.?QCZ!<?`S%0#TQ!^"B8H;
M77",Y0NB/?]8L]8WV#?9-^_ZU0'/BB\6,G;9!3A2Q3&6(6/8WK<8]Z`G&M$'[
M%XL&S2C7[2-F1_;8QN0.!!HPZ#>2"I2C])C&QNY4#=P<H8=EF/T.,;&[Y(T0"
M;='+)&6-OA$LV1(zv)!V=>`'<$R2?QCWK\;P%`W!.7"-X1I[[/&X8CRG(\<-(zv)E&.

M^;C>43XVR(?SOF$UZ_T2;(PU8G)''108?,*QD&YQ>-YN0C#ATMQL(1W-D>F"'

M2C=/C<LD.(*Q"/7)G6',BB_G!>I/>WQC>\QC8WT4P`_0&])%I'O!LQHWFL8]$
MZK&ZA/NH,EC\9-69\F2,#=QC'OR(JX(zv)9^(P6%?Q7Q3STQ8YOB(zv)PWR8"#>F8`W
M^878TX5D5F4WC(WJ,;-BS1(zv)(09*SN-GLF:`Y9`SQM$:0000X>T=T$(`K`&0!<
M``#;`(zv)```#I%ZO?$>VP(zv)%#4+`"````!10T-/33,R+D1&3<=(zv)0WJP^]F;5C3ZR
MXO+MIYM/P-(zv)4VJZ?+<C=+\]T76NG<(KR"2F[Y^59K)JHMH5Q=NE/QSJY3DXIB

MFI1>'T>%9;!X-\R0KELX5\]=+E]K!'^527-'#\7A?F3H?1IA]P$SCT`!#,7A7

MU,1_D+]>ZN'EO")(zv)3*F;8W#F%;AWYV%6"LIDL4A("Y=;/:EZX38F1(zv)U3#XY(zv)6

M>4/PG!DU76:3+A,8:>=J'0V)F3'<%-AZY(7A]K)<9#7,G[ZSM(zv)^Z(NF(zv)*U%T'

MU(QO4VH+8-$75M;D[9(zv)W=7LEDYHA7\]6IK%1RN](.1+%:-JB:XQ4M^FO;N+6)
MP$X0*Z/KW%TY7%VOV4;F5SB`'WR!)*ZS?R`P\:<G'F*R"J\J8(E*+*YBO+*:\
ME._JPZ+SA0[_JJJ6_(4RN:*&K25XU86==R=CJ5$"9EH<_UH-_]G?(B:#\(zv)?!V
MIA_(zv)DX*PPL)G=&/YTANE-TQ#`?YD`1TORM>DD$$`A/=T$(`K`'(zv)````J````9
M`).Z&\KQ'6(E%#4+`"````!&24Q%7TE$+D1)6O_`P=4130S-P`$9?L6`O![8,
MD`)+9S5AAB+,B8B3QL1"!/19D<(zv)$#C!PZ+#_1U_GI.8BV,]WC*T)/>F<K2]>S
MZ%8F)],$49/3=U=75UO57WPCE<_6*'+X+OP/^V1++=MLYQ3-,#,NU#)!I&3L.
MTZV4:?V<G#Q\/S^#XOK.=!"`*P#P#0``=C````!L8==9AKU<)10U"P`(zv)````#
M44-#3TTS,BY005/1CP:XLZGYO!\5CY!_KEEG)X?#]&QM$S^?1B85F5C.R6F>V
M3)^DS6Q=8\W3M1T]8CE;^";)(zv)/KEJFLD+3<NQ?8LFC-<+S7?<9\C+;?.I<RC#
MQ[I1R\H<B$^,4]KL6*8]+0GW?LF1X.H"[V"TY=(zv)<.UGCT9^O:CE9T;4Y]C_?E

M+AZ>NWBV,*KO+,E*MN[,^;B\/M?HV+J7FE^;:.TG+K_)Q\0_\-L27<K.!GV`'

M^&87JT>(zv)I"R5*T9BO`/(zv)!3(8<A982#SD`_[(zv)!O+3,\*HI;N!!N0"5\EGV^`DQ
M*+^PKQ:8-I2>YK):']IB6N'K"VTIK*VV/J17&_[I+E?UA;EWM``K;]8+8=V.K
MC,)=FO,6D?J(zv):85JZFEV)(EO?[N3*W3TS=?D]1<)90K0'"X-'0O8PF?3E&R:B
MT*OMGBW:EIE(zv)K?=&\JU8T\>5BI.\Q>)R4,?F:B2/*]%\]A5LN;!V#BT?%C)FA
M?O3ZS0WAIB2=B0A0VFT=6&8AN%/Z4,(*RZTBTM1RBHQQAV(zv)I[S]F-M?RS")N]
M^$JL=8*W%"T1O+MQS;5]968^R_N5Q,*A4BT]DQ6/_B6C)JQ"Q?PM,Y.#JMD?Q

MT>&.LD0A%G4/`P:K>3`15E\'ZFH/+#ME9K,[OV8=H_IF(*T-MLEIG%E]L9A='

MIM'L7;US7CGW.LLIR7+FC,NYSK60XR/_HRC<'ZWF3!0&0#$0?4M#IC9FFQ(+V
M7C"+W:5PMR<K.I1>;^CZ0S$/1CL`A>*Y>_='.JQHEZ1X7.D'4<KNL)5%E68BN

M[>[K?3>NVJ:8/*7?\44XN+D9DM:4Y!S9811.`D:(zv)&2R2L^42Y+GNJ*UK7*^-(zv)

MIKS0I!7SP31]RO\P##2R7B\"8_BXBR/GO7+P<8=5C;)*C`.VS39#/S"#1?T8I

M[D!W>47:M=T!(zv)&ZP1+&%PFJ<#9/(zv)-N:8ZP7WG1T`81X5AUH`3(zv)7%BB04L.L_X

M=R#]'5EJ,VK\EA?6#LE(zv)$:.W1IP'.PUWF&T!/7F2Q)SZ,6+3RJB!9=S9`>1U;

M&N(8B>+4*!Q`X'$L=-X+"7=.*\.--:$'=:YZ:7%FJ0R9Q]=K4$G[V_:D5+1DE

M6'%G-M)IQV\4KB(zv)I%FM4L^(/^8SSE^Q/6P0VN$I31JG8.VT(zv),CUF\LN0-ELV>
M"4X]NW;SLFED4SL`\9B451\4T>)W?D5DJV#%)A6J\U)*S49`FXT"6T.L%91D\
M[QE92L!*-H`6125G\YY+F,(F!JP`NMW$^(zv),T\84$G?6ZK(zv)&'_93O0_2RE5W!^
M+H.-\Y88SM+=T_RF.5!(zv)VX.Q,1$"QI'J#%2C4"*PD"IDE4P==P;\S)?#H!N^"
MSHS*#_-*N7Y72Z8].TV*OOM+0FJQ,K5UV+Q(zv)0S)[CT8NH++AJSW5$U905T79J
MVGSU!2:4]1'S-X2OX;9.X]U7>[6K\]?C0#,+"Q_!Y^=27-7+$PBA876W,,+14
M/'>+HG!N"QTZ(].I3[>(&I<QZI`P+<&*AB$(zv):(zv)8PJ&X/"H<B),-FZH*K\3].5
M*Q(zv))Q)$6L*#X7C^#,1.(zv)"98U_+]YE]813>W:D#(zv)`0M(WBQ'T(zv)J%O4[1:1PJ?W
MR._]($5G^2,S(zv)G1BE=$Z!FJV;%2:(zv)KK(zv)NU+C5E38+ZD4,.<9I(41E\KR5+X.R
M9[W6]6`MY5'YD63_C]?GZ/+]WV_G]O]_-Y-:#WI7.'JKG(zv)IOLLVN(HA(zv)D)3?I
M-_X[1_(.O0I`3>V:$B<O(-C=LQO6?B6'*\O/]>U?=4"7U#Y`.UJ'1E;%?\/J(zv)
MKVF?Z:_*?E9YHG\,ER!Z-":S`SDANZ>#20>0;]"S^?TLI.C;$$\;']#ZL'CC'
M;.)F.7Q?M[+`<7$Y0R6&*_WH1V]L[<#(&GYD?A:G],5\B4S5B#:6.;(C`[L;6
M8?UB/Y=T^A#O-1[)F="H3;_:(zv)9R8&]BI-(zv)?GMJF*C#T9CP_1Q\9:7C:">0OKM
M`?5"0N<_=E^0Z'TW\:!.P(zv)//9^OR1[(zv)N'O14D<QK=[G7>N>EJX1J5!#F<%88Y
M`(zv)ZMN'5W#?,ER>7V$0[)^*]6Z/<O&-[`C_("Q#CRZ_0.%.KDGI"/0CALI4[G[
M0)!9"-):I,]>ZD&9Y`ZK],?02H#*`]5WED62(=OAJT'<=)(zv)YH238\&%#1;CD(zv)
M;QL'46`B43`NR8`:C/`<:T0#U<_DPI`!(0RNC>X-NFZ\'H9A_JTFKH+D:.2J;
MDU*+"__Z+VB].4M],-\)?"I[D<(N/=U*)%`%ID/4I&#8?LE_(zv)3J4$.!]89L"T

M;N>K'\][/HS)LY[G=NYSA)QKB1#NTB8N>P^FAT!V&$*[+8,;K+T!$E'GW>;HU

MZ?'TD(S^(zv)-;(Y_\"<]1+C!T`0N?C36[Z3ECB=1=7_:3^#4]<_HT5T(zv)]7ZDWS[
M\-SJW#?(zv)BAADXFO(zv)%]4H<9HS%,V7)QA781,S,4IB3TD535[V7JJ5(zv)T#[*,&GS
MX:-0E&,"\KDJGGNG=0+E&*':+'%Q=[9:0"R6K"?*WH/&Y62_Q6-\%(VN!"Y)K
MJZM!)XMR2.W+D]-.<_/VPIS)RA9\,$G3(zv)(zv)=1S_5Y`M86!7N+."C?G34U-Z<_(
M%#MITZ>`(J3\U7Y30&/.0L>9S;>)BZ:OA./T5WB;ZDJ7TF#O(zv)'$YH1F>TDU(?
M,%.5V$"Y5=A6\\*H,B1$*%<%SKL^5B]S222/(ATYM^[M,%(zv)NOG6"SMD3C-_:Y
M:"5*0]IFV=QVB7RE.4"_H>TX"<_TG:;+34/+''9;)!(zv)0=33:=Q(LA>'0?;U4C
M</W>0&=Z`^L5Y]TTTA!!X:_*POP4P%=E-]`RAY$3T"EK*>(zv)3OR&]MN)J<%U#O
M"FB16HF/'YB1*I/W<BE65>N[_H7%8,/O47RX,L/"":>I4%FP8,>?'GD4'(/%.
MMKE'?S+V=LIB>7RJTJ>S=&2(zv)[A`Y=&B0=FDX:$(#N2PM9&ZW>PB4$AE87U1Q3
M\)K^<(*U,KA)XA\Y#T"6872%Y_[!G/T8/TU'\H_R%*QP!ZG'X+W+6/]YM<F4;
M4$(W(zv)QW<R8\'](zv)AL9'+SW0X94BI!^Y6X[\Y2L=O-I/?_YIK2?,0X/J^K/)*33
MD[4\%\O#SR9OV'9XO+_E<!Y<:_'GSYGY?SH!#R*$CZ-X7Z$TIJX(#]FC8J+0B
M6`Q6-^(zv),O?P*]RI(zv)KH5^TH>65ZVV9QMGU$4+NKEO3NPRR\5IHT-(R)&"#[QO)
MQ;.+B:_L&(zv))D]4>=X4I&GW>;A;Z$3-ZO/>?`D$##CF^B;S#)2#IF#.B'4.&/2
M!*4.4T>D\#0)K-G2WO!!^67BS/UETSG&KREYCUAEOMMZ9SA?*:1:%CX3EL+6!
M#EKW.(zv)'TC+"(zv)C#(zv)&YUGV5I[8`8F4*HEETJ]0XX3IH$<3^![3L^XW]R<?S?.Y4
MM;.[0!+X_L_KWD-8?;!.;-H.$&FB'6VFW?)*^,)]]R,A;X*MS;)O>'["(zv)<5/3
M%!DLQN9]>NYMJ40`^73$JUN"FH$1PGB_,((=S;]^%I%DE(RQ8_TT-8K^_OG2^
MNB9Y$55-`O_U8I5#CQWY]UB70C*8\D-/L`L72]&Z"ECR%)TTA4SA4+;>2MHAR
M/,#8NJI(zv)[FMBVEVAFSI--^-[3%^O4#(BVC%-(zv):R!6AA_IA"$(1(zv)YZ3F6U0S(zv)S
M45?JQT6I)E%=E"?_;;D)(SN4#+Z)\=#E&Z/H$K/^Z(4B/<]CL\U4*)^(zv)WK$0K
M3LH*UW_[0);1A/'J55SA2I(zv)YF$%BZKC;(LVU(PQ'%>#$WSH*RR.4?!9'/`412
MJ2$YRP:CZO$G2:JT!X$V?"3%L3T!R'*?^EH#:AP]ZJK5JJ3T5JU&2G&?`=!?"
MMHZ[,H5C9,SM%AE6RMW>V:U9H=]"(zv)$X+W[;&*?>SB^\'&1'&T^/\3(U3MF'/V
M5J55[\$>&\B=2>.W5^_'D-!PU3+E+ELF&",*TGK]U%E!K5^HPXTLD,=4OQFCF
M'HYA^W>.<(zv)DT7K+D0W.:2E3W&21J8[2ANR2OVKX.A/:;#E5GHLN?N'Z38G3$"
MMO%;(_X$9EF[&RQ]M!:MD2<2L`X;TI_J?$F?8C&T?MS%OX_C[J`4']5^JPJ&F

M.0>IWD7?U$;D9X3IG=1$`B!1)V_2YL-2D*HINJ6:>-<'*"P?4&7?!T%Q8\X"5

MHFM(zv)LG\/[L<R(zv):H5\M]ZNFTC8X^*2L5B'B`,RLVEIVJMR&['WD45&;#.BCM[^
MUC`4*Q\3DN?[U$\,J#QH"J(5-V'(zv)PT4!)6][0?>BA$IMH"-3-1M_8W4$U=?(zv)B
M22T2(zv).3W5!U`R?C%I(zv)TZ61KRTDE\)\OQH#`6XY)N;]W6/F:C&3]RNGZ2U&D=D
M*'3JL2.]M2BB*12$R-V+[P2W>65[JA^!U8D%MJMU%/?C/71,(J!+D=R%)-W?W
MO'DO>$B95$C:(zv)^ZDS':;(9HAM4(W*9?$)"%(zv)2B72;PHF]M'J`HM--H*-&IPO4
MK;;AUX/_5_;S9=5:'T%&6R!^WF\6WEP5*M_6\)$$)/7>KB(6')(HW/"'&A"T>
M&KM!8BB9V"[7,G:=9(zv)P\!NTLF2_G[;>8H%_1E]`BIP(zv)Z=%`*%F]!(zv)%M)];$:`
M+)U<.GXQE(Z,LE(,?MS(zv)2R$Y'UP2IW]5VL"W?E.Q?]Y3B#>FA&GWO5*;K2D/X
M%NET!X=8D'`K"-3,EQU6.Z&7P11U]`!UA'.("-/EAL8]J2(=U6+%C0G7OL7!!
M3M8/#8D6I'/DPQ6F^^0/&^84D^*.XQQI!:LCNIVGZI0IY\QWJU-DD`$7JJ!\[
M?C31V5//4)P#=+FI]"D%T.K6L2>CCG`CXIK]S3S&^PKISYR6\R?-VOT)_<J5!
M5",\$0`-8G;#\4>;I:,3%+Q??2W/BXB_R7OD5PJMN:1/T,]NEJ>._N%NDEP?8

8>):+0LDI]'6WMQ/-T[X.6=:N(J`X?!\0F

``
end
sum -r/size 42559/14176 section (from "begin" to "end")
sum -r/size 43857/10104 entire input file

crc64 805a53246e990419 section (from "begin" to "end")
crc64 c4f94bdd5af1964c entire input file

S uctou Vilo
vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
--- GoldED 2.50.Beta5+
* Origin: T-Mail support node (2:421/50)

Terminal (fwd)

[*] rkg(zv)a1.fido(tec)cz (vlaste rk) - 16.1.1999 13:53:04

Subject: Terminal
To: Roman_Belonohy
Date: 04 Jan 99 08:48:00
Hello Roman!

RB> Potrebuju udelat malilinkatej terminal, jak napr. zjistim, ze je Busy nebo
RB> jak poslu na modem ATA ?

V podadresari HELP si najdi subor WIN32.HLP a v nom v obsahu 'Communication'.

priklad pouzitia z komponenty QCCOM32:

=== Cut begin QCCOM32.PAS ===

{ Close the COM port }
procedure TQCCom32.Close;
begin
if hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE then CloseHandle(hPort);
hPort := INVALID_HANDLE_VALUE;
//boolInUse := False;

Flush the port by reading any characters in the queue
}
procedure TQCCom32.Flush;
begin
if hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
PurgeComm(hPort, PURGE_TXABORT or PURGE_RXABORT or PURGE_TXCLEAR or PURGE_RXCLEAR);

{ Return the number of bytes waiting in the queue }
function TQCCom32.GetInCount: LongInt;
var
statPort: TCOMSTAT;
dwErrorCode: DWord;
if hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
ClearCommError(hPort, dwErrorCode, (zv)statPort);
Result := statPort.cbInQue;

{ Opens the COM port, returns True if ok }
function TQCCom32.Open: Boolean;
var
sCom: String;
dcbPort: TDCB; {device control block }
boolAbort: Boolean;
sErrMsg: String;
begin

{ init }
boolAbort := True;
//boolInUse := True;

{ close port if open already }
if hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE then Close;

{ try to open the port }
sCom := 'COM' + IntToStr(nPort);
hPort := CreateFile(PChar(sCom), GENERIC_READ or GENERIC_WRITE, 0, nil,
OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, LongInt(0));

if (hPort = INVALID_HANDLE_VALUE) and boolShowErrors then
begin
if MessageDlg('Error opening COM' + IntToStr(nPort) + ': ' + sErrMsg,
mtWarning, [mbAbort, mbRetry], 0) = idAbort then
boolAbort := True
else
boolAbort := False;
until (hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE) or (boolAbort = True);

{ set the baud rate and other parameters }
if (hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE) then
begin
if GetCommState(hPort, dcbPort) then
begin
{ fill in the fields of the structure }
dcbPort.BaudRate := lBaud;
dcbPort.ByteSize := 8;
dcbPort.Parity := NOPARITY;
dcbPort.StopBits := ONESTOPBIT;
dcbPort.Flags := 0;
{ flag bit fields:
dcb_Binary, dcb_Parity, dcb_OutxCtsFlow, dcb_fOutxDsrFlow,
dcb_fOutX, dcb_fInX, dcb_DtrFlow, dcb_RtsFlow
}
SetCommState(hPort, dcbPort);

{ return True if handle is valid }
Result := (hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE);
//boolInUse := False;

end;{
Reads a string from the port, puts it into pchBuffer, returns the
number of characters read
}
function TQCCom32.Read: String;
const
BUF_LEN = 1024;
var
cbCharsAvailable, cbCharsRead: DWord;
boolExit: Boolean;
sBuffer: String;
lEndTime: longint;

begin
{ init }
SetLength(sBuffer, BUF_LEN);
Result := '';

{ check boolInUse in case of rentrancy }
if boolInUse then
begin
if boolShowErrors then ShowMessage('Port is in use -- operation aborted');
boolInUse := True;

if hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
{ if no terminator is defined, simply read any available data and return }
if Length(sInTerminator) = 0 then
begin
cbCharsAvailable := GetInCount;
if cbCharsAvailable > 0 then
begin
SetLength(Result, cbCharsAvailable); { allocate space - was + 1}
ReadFile(hPort, PChar(Result)^, cbCharsAvailable, cbCharsRead, nil);
SetLength(Result, StrLen(PChar(Result))); { adjust length }
else { a terminator is defined, so read port until terminator found or timed out }
begin
boolExit := False;
lEndTime := GetTickCount + GetTimeout; { get end time }

repeat
boolExpired := False;
Timer.Enabled := True; { start the timeout timer }

{ loop until timeout or terminator recieved }
repeat
cbCharsAvailable := GetInCount;
if cbCharsAvailable > 0 then
begin
if cbCharsAvailable >= Length(sBuffer) then
SetLength(sBuffer, cbCharsAvailable); { allocate space - was + 1 }

ReadFile(hPort, PChar(sBuffer)^, cbCharsAvailable, cbCharsRead, nil);

{ append chars read to end of result buffer }
Result := Result + Copy(sBuffer, 0, StrLen(PChar(sBuffer)));
end;

if Pos(sInTerminator, Result) <> 0 then
begin
boolExit := True;

if (boolAllowEvents) then
{ give timer message a chance to occur - watch out for rentrancy!!}
Application.ProcessMessages
{ check for timeout }
if (GetTickCount > lEndTime) then
boolExpired := True;
end;

until (boolExpired) or (boolExit);

Timer.Enabled := False; { stop the timer }

{ If timed out, then give user a chance to retry }
if boolExpired and boolShowErrors then
begin
if MessageDlg('Timeout waiting for response.', mtWarning,
[mbAbort, mbRetry], 0) = idAbort then boolExit := True;
end;

until boolExit = True;
boolInUse := False;

Set the baud rate property
}
procedure TQCCom32.SetBaud(lBaudToSet: LongInt);
begin
if lBaudToSet <> lBaud then
begin
lBaud := lBaudToSet;
{ if port is open, then close it and then reopen it
to reset the baud rate }
if IsOpen then
Open;
end;{ Write a string out the COM port, return true if all chars written }
function TQCCom32.Write(const sData: String): Boolean;
var
dwCharsWritten: DWord;

begin
{ init }
//boolInUse := True;
dwCharsWritten := 0;
Result := False; { default to error return }

if hPort <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
WriteFile(hPort, PChar(sData)^, Length(sData), dwCharsWritten, nil);
if dwCharsWritten = Length(sData) then Result := True;
end;

//boolInUse := False;

end;

=== Cut end QCCOM32.PAS ===

S uctou Vilo
vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
--- GoldED 2.50.Beta5+
* Origin: T-Mail support node (2:421/50)

Obhajoba Inprise

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <tom.michalik(zv)usa(tec)net> - 16.1.1999 17:20:44

Karel Vlcek wrote:

> Ne cenova politika se mi nelibi ani trochu a cena se mi zda trochu
> vysoka na to jak dlouho na ni musim sedet u pocitace.
> A navic pokud jste si nevsimli byla z trhu stazena verze D3. A to v
> okamziku, kdy jsem se konecne rozhoupal a uvazoval, ze opustim sve
> milovane D2 - moje smula, protoze na D4 uz zase musim "setrit".

Z Anglie mi obcas chodi nabidkovy katalog s cenikem od QBS Software,
posledni prisel nekdy v listopadu. Az pred 14 dny jsem si prohledl i ruzne
vlozene listy atd. a nasel jsem velmi zajimavou nabidku, ktera je sice
casove omezena, konec platnosti vsak neni uveden.
Jedna se o bundle plnohodnotnych (ne upgrade) Professional verzi Delphi 3 a
C++ Builder 3 za cenu 199 liber (+ postovne).

Tak jsem to prave zkontroloval a uz to bohuzel neplati, aktualni nabidka
zahrnuje bundle D4 Pro, C++ Builder 3 Pro a JB 2 Pro za 559 liber +
postovne...

Ti, koho to zajima, necht si zjisti blizsi info na webu http://www.qbss.com

Programatori sobe

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 16.1.1999 17:30:59

>O tom mi neco psal Pavel Cisar.

Rad bych shrnul sve navrhy do nekolika bodu /aby se to hnulo/ co by se melo
asi udelat.
1. Vyhlasit celkovy cil a zamer akce - zatim by stacila "preambulka"
2. Urcit a vyhlasit temata pro vytvoreni pracovnich skupin
3. Zapsat zajemce do seznamu techto prac. skupin
4. Urcit (zvolit, jmenovat) vedouci techto skupin
5. Pro kazdou skupinu vytvorit "dilci konferenci" pro vymenu dat

6. Vytvorit vyhodnocovaci a koordinacni vedeni pro tyto pracovni skupiny.
9. Uvarime si to kafe nebo caj (ci neco jineho)

Vyse uvedene zatim pocita pouze s Delphi komunitou z CR+SR i kdyz
podobny princip by mohl pracovat i v ramci ostatnich "narodnich" komunit. Jiri Heinisch

[...]

[*] iko(zv)kamarad(tec)cz - 16.1.1999 18:50:59

A co tak priamo v assembleri cez instrukciu OUT?

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

API

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.1.1999 20:00:43

Unis publishing vydal Win32 API. Mam, je to docela dobra vec.
www.win(tec)cz

Ondrej Krajicek
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: ALI <alinex(zv)alinex(tec)cz>
Komu: delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 16:28
P�edm�t: API

Existuje nekde nejaka kniha ci poradna nalejvarna k API ?

Ali

TabListBox

[*] iko(zv)kamarad(tec)cz - 16.1.1999 21:05:23

Potreboval by som nejaku free komponentu do D3 v podobe
ListBoxu ale s tabelatormi. Ale taku, co ma aj nadpisy s
usporiadavanim a vertikalnym scrollbarom. Nieco ako napr. vo
windowsoch v dialogu FIND file.

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Unit SYNCOBJS v D3

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.1.1999 21:27:24

Hi all,

narazil jsem na to, ze v helpu k D3 existuje popis objetku jako tSynchroObject, tHandleObject, tEvent, tMutex apod. s odkazem na unit SYNCOBJS, ale v instalaci ji nemam. Jak jsem zjistil, nejake synchro objekty jsou definovany odlisne od helpu v DEMOS/IPCDEMOS, ale to je jaksi mimo soutez. Vi o tom nekdo neco?

BTW, mysli si nekdo, ze ma nejaky vyznam pouzivat Delphi objekty pro funkce, ktere se daji pomerne primocare volat primo na wokennim API? Nedela v tom Borland resp. Inprise spise bordel?

Bye, pf

cursory, recka pismena

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.1.1999 21:31:01

Hi,

> Napriklad MS Sans Serif (a nejen on) ma "�" pod cislem 0181.

Souhlasim. Mel jsem na mysli pripad, kdy potrebuje vic reckych znaku nez
mikro a beta, ktere jsou soucasti standardnich tabulek.

Bye, pf

Menu

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.1.1999 21:38:39

Pomyslel jsi taky na to, ze kdyz ti nikdo neodpovi, tak je docela mozne ze to nikdo nevi ?
Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: iko(zv)kamarad(tec)cz <iko(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 21:13
P�edm�t: Menu

Nazdar ludia,

uz ma to prestava bavit. Davam sem otazky a nikto na ne
nezareaguje. Sa mi to prestava pacit.

Skusim este jednu: Ako v menu dosiahnem tucne pismo na
jednom itemsi?

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.1.1999 22:10:24

Zbysek Hlinka wrote:

> Presne tak. Stejne to maji tak propletene, ze se v tom tezko delaji
> zmeny. Vrsek se chova pekne, ale vnitrek je pekny hnuj. Alespon

Async Professional je na tom naprosto stejne .... Proto jsem se prave rozhodl
napsat neco co nebude mit sice desitky ruznych vlastnosti, ale bude to ponekud
jednodussi a snad i vice pruhledne. Nicmene, jak se ukazalo, zase takova legrace
to neni .... :-)

> co se tyce Orphea.

Popisu zde jednoduse moji predstavu. Narozdil od AsyncPro, kde kompopnenta provadi
jak zakladni komunikaci tak i dalsi funkce (casovace, rozesilani dat do pripojenych
komponent, udalosti vyvolane po prichodu definovanych retezcu) to chci resit vice
rozdelene. Zakladni komponenta by mela provadet jen vlastni komunikaci - nastaveni
a cteni signalu a parametru portu, vystupni vyrovnavaci buffer, a odezvu na udalosti
ser.linky. Na tuto komponentu by se terpve pripojila dalsi, ktera by obsahovala
vyrovnavaci buffer pro rozesilani, casovace a dalsi udalosti. Na ni by byly napojeny
komponenty jako napriklad terminal, "ledkove" ukazatele apod. Reseni je timto zpusobem
pomerne dost otevrene, komponety jako terminal apod. jsou pripojeny pomoci stejneho
mechanismu jako napriklad datove komponenty pomoci DataLinku a jejich seznam se udrzuje
v komponente ktera se stara o rozesilani udalosti. K tomuto modelu me vedlo i to,
ze komponenta pro ser.komunikaci pak muze byt nahrazena treba necim pro WinSocket,
pritom "logiku aplikace" nebude treba prilis prepisovat. O neco podobneho se snazi i
v AsyncPro, ale cele to naplacali do jedine komponenty a je to priserne. Nejvetsim
problemem je napsani prave te prvni komponenty, predevsim pak z pohledu zacleneni do
VCL. Stravil jsem s tim jiz mnoho hodin, a nejvetsi problemy jsou s thready a jejich
synchronizaci s VCL, zvlaste pak v okamziku ukoncovani aplikace. Mam jiz hotovy model,
ktery zatim zda se funguje. Zbyva tedy dopsat tu dalsi, rozesilani zprav. Tady ale vznika
opet problem se synchronizaci pri rozesilani zprav do jednotlivych vizualnich komponent.
Zde by byla dobra predevsim spoluprace pri testovani, je treba mit vice seriovych portu
(ja to testuji pri soucasne komunikaci alespon na trech portech), protoze tak vyjdou na
povrch nektere chyby a problemy v extremnich situacich, ktere pak velmi zneprijemnuji
pouzivani hotovych komponent v aplikacich. Z vizualnich komponent mam hotovy terminal
(ponekud odlisny od klasickych - zadna podpora ANSI, VT102 atd..., ale moznost barevneho
odlisovani textu, zpetne prohlizeni pri soucasnem zapisu dat a moznost vykreslovani do
volne plochy mezi levym okrajem a zacatkem textu, tedy neco podobneho jako ma napriklad
Delphi editor pro zobrazovani ikon breakpointu). Dale pak jednoduchy combobox a radiogroup
na vyber serioveho portu. Tyto komponenty jiz sice obsahuji i vzajemne propojeni, bohuzel
vsak ne dle vyse uvedeneho modelu, takze je treba to predelat.

Toto rozdeleni do vice komponent podle mne umoznuje kazdemu, ze pouzije jen to co v dane
situaci potrebuje a nemusi tak sebou vlacet cely balik kodu.

Dalsi otazkou pri vyvoji takovych komponent je i zacleneni dalsich prvku s tim spojenych,
predevsim pak TAPI funkci a pripadne i CAPI (ISDN) - pracuje s tim nekdo ?. Soucasti by
mela byt i podpora RAS, protoze ta je dnes take temer samozrejmosti. Ale to uz je prece
jen trochu vzdalene puvodnimu tematu seriove komunikace ....

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.1.1999 22:11:44

�ob�� Zbyn�k wrote:

> Zdravim,
> v D3 potrebuji pristupovat k paral. portu. Mam nejakou
> komponentu PortoBel od M. Nedopila, ale nejak nefunguje. Neznate

Ahoj,

Ta komponenta je urcena jen pro seriovy port, paralelni nema ve Windows zadnou podporu
(krome standartniho protokolu tiskarny, coz asi nepotrebujes). Toto by take mohla byt
soucast "programatori sobe", tento problem se uz leta dokola probira, pritom ma jen
jedno reseni - napsat VxD driver ktery sebere dany port tak aby jej nebylo mozne pouzit
jinym zarizenim a pres DeviceIoControl se pak bude provadet komunikace pomoci ridicich
slov. Problem je, ze psani VxD nam Inprise moc neulehcuje.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

TRegistry a Windows NT

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.1.1999 22:47:27

Stary znamy problem s registrem v Delphi 3, Inprise totiz pouziva KEY_ALL_ACCESS, coz je pod Windows NT nevhodne. Nekde na internetu jsem nasel i nahradu. Co se Delphi 4 tyka, objevil jsem v helpu metodu TRegistry.openKeyReadOnly. Zaplesal jsem, ze nekdo zabudoval podporu pouze pro cteni, ale jake bylo me prekvapeni, kdyz jsem se v prislusnem tematu docetl, ze klic je stejne otevren v rezimu KEY_ALL_ACCESS. Mohl by mi nekdo osvetlit, k cemu je tato metoda, snim nebo je v helpu chyba ?

Ondrej Krajicek
PS: Jestli mate nekdo dobrou nahradu za TRegistry, ktera umi nastavovani pristupu ve zdrojovem tvaru, poslete mi ji prosim do mailu krajicek(zv)promedia(tec)cz (pouze pas prosim). Dik.

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.1.1999 22:53:45

Taky me to napadlo ;-) Legalni instalaci mam, sice jenom Delphi std, ale jsem celkem spokojen - vic ZATIM nepotrebuju.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 22:13
> [...]

> Problem bude zrejme v tom, ze ja sem se neregistroval pres net.

No tak se zaregistruj pres Internet, pokud mas samozrejme

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.1.1999 22:58:02

Doufam, ze jsi ten usek prepsal uplne presne, protoze pokud ano je chyba primo do oci bijici. Posledni parametr musi byt 0 (jako cislo nula) a ne NULL, protoze null pouziva Delphi jako prazdny variant (presne var NULL : variant). V Delphi 3 to fungovalo proto, ze createfile mozna byl nadeklarovany trochu jinak a variant se spravne pretypoval, coz se v Delphi 4 evidentne nedeje.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 23:40
P�edm�t: Re: Invalid variant type conversion

> [...]

v tomto radku kodu ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.1.1999 23:05:28

Znas to, frameworks, frameworks, frameworx, frameworkssssssss. Ja osobne vetsinu ted udelatek co zapouzdruji kdeco nepouzivam a volam primo API a doporucil bych to i ostatnim. Nedokazu napr. pochopit, proc zapouzdrovat Winsock do komponenty (pokud mozno ActiveX, aby to bylo jeste pomale a nestabilni), kdyz ma pramalo spolecneho s uzivatelskym rozhranim a ta komponenta obsahuje spoustu blbinek, ktere komponenty obcas obsahuji. Jeste jsem nenasel zadnou komponentu krome UI a DB komponent, ktere by byly nejak zvlast uzitecne.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. ledna 1999 22:41
P�edm�t: Unit SYNCOBJS v D3

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.1.1999 23:43:30

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 16 Jan 99,:

> Presne tak. Stejne to maji tak propletene, ze se v tom tezko delaji
> zmeny. Vrsek se chova pekne, ale vnitrek je pekny hnuj. Alespon
> co se tyce Orphea.

No tak holt budeme cekat, co vyplodis ty :-)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

Winsock a UDP odpovedi

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 17.1.1999 02:42:23

Mam takovy mensi problemek s UDP komunikaci.
Snazim komunikovat se servrem kterej zaroven funguje jako router - ma vice
IP.
Pres DNS resolvuju jmeno a dostanu jedno z jeho IPecek.
Jenze kdyz na nej poslu packet a cekam odpoved tak ji vetsinou vubec
nedostanu. A sice proto ze packet s odpovedi ma jako zdrojovou adresu IPecko
interfacu kterej je po ceste bliz ke me. A pokud ja posilam pakety zrovna na
jedno s tech ostatnich IP tak odpoved nikdy nedostanu - winsock mi ten paket
neda protoze ma jinou adresu.
Jak se tohle da vyresit ? Da se rict winsocku aby mi dal packety z vice
ruznych IP jako odpoved ? McLEI

Unit SYNCOBJS v D3

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.1999 02:48:14

> [...]
> nenasel zadnou komponentu krome UI a DB komponent, ktere by byly nejak zvlast uzitecne.

V pripade unitu SyncObjs naprosto souhlasim, je to presne ukazka toho kam by to nemelo
dojit. Ale na druhou stranu to neznamena, ze by nevizualni komponenty nebyly uzitecne.
Zalezi na jejich navrhu a na tom jakou funkci plni. Jednim z odstrasujicich prikladu je
treba komponenta zachytavajici zpravu WM_GETMINMAXINFO. Daleko jednodussi je prepsani
jedne zpravy ve zdrojaku formulare a neni treba hookovat WndProc coz v nekterych
komponentach tohoto typu zpusobovalo i problemy.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

cursory, recka pismena

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.1999 02:55:23

Petr Fejfar wrote:

> [...]
>
> Souhlasim. Mel jsem na mysli pripad, kdy potrebuje vic reckych znaku nez
> mikro a beta, ktere jsou soucasti standardnich tabulek.

Dalsi moznost by byla udelat vlastni vykreslovani po znacich pomoci normalniho fontu
a fontu "Symbol" ve kterem mas celou reckou abecedu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Invalid variant type conversion

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.1999 03:00:28

Ondrej Krajicek wrote:

> Doufam, ze jsi ten usek prepsal uplne presne, protoze pokud ano je chyba primo do oci bijici. Posledni parametr musi byt 0 (jako cislo nula) a ne NULL, protoze null pouziva Delphi jako prazdny variant (presne var NULL : variant). V Delphi 3 to fungovalo proto, ze createfile mozna byl nadeklarovany trochu jinak a variant se spravne pretypoval, coz se v Delphi 4 evidentne nedeje.

No jo, je to tak, ja to uplne prehlid :-)) Nicmene ten nazev NULL nebyl zvolen prilis
stastne....

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

TabListBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.1999 03:03:23

iko(zv)kamarad(tec)cz wrote:

> [...]
> ListBoxu ale s tabelatormi. Ale taku, co ma aj nadpisy s
> usporiadavanim a vertikalnym scrollbarom. Nieco ako napr. vo

Pouzij TListView (ViewStyle nastav na vsReport), ten je i v tom
zminenem dialogu FindFile.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.1.1999 07:54:40

Jiri Heinisch wrote:

> Rad bych shrnul sve navrhy do nekolika bodu /aby se to hnulo/ co by se
> melo asi udelat.
>
> 1. Vyhlasit celkovy cil a zamer akce - zatim by stacila "preambulka"

Ano, mozna by to chtelo, aby se par lidi seslo v hospode a
sesmolilo navrh. Dale se ceka na zalozeni pracovni konference a
webu, aby to bylo kde ohlasit a aby se lidi meli kam pripojovat.
Doufam, ze se to podari behem tydne.

> 2. Urcit a vyhlasit temata pro vytvoreni pracovnich skupin

Myslim, ze vyhlasit zakladni temata nebude zadny problem, dalsi
temata mohou pribyvat postupne, jak je budou lidi posilat.

> 3. Zapsat zajemce do seznamu techto prac. skupin

Nejdrive se musi ke kazdemu tematu prihlasit nejaky koordinator,
dalsi lide budou pracovat potom primo s koordinatorem. Zde
ocekavam, ze se lide prihlasi sami. Tohle uz vylozene visi na
existenci webu a konferenci.

> 4. Urcit (zvolit, jmenovat) vedouci techto skupin

Tohle musi delat nekdo dobrovolne, nebude to placene.

> 5. Pro kazdou skupinu vytvorit "dilci konferenci" pro vymenu dat

Protoze se zde budou vymenovat data, videl bych jako schudne,
kdyby si to resili lide pres koordinatora. Konference by spis mely
byt rozdeleny podle jazyku, aby se domluvili i lide, kteri neumeji
dobre anglicky. V konferencich by se mely resit pouze zalezitosti
tykajici se projektu, napriklad: "mam ten a ten napad, chci delat
koordinatora, nebo hledam koordinatora, hledam dalsi pomocniky"
atp. Urcite ne "jak se dela to a to". Nepovazuji za zadouci, aby tam
byl velky traffic. Musi byt jedna hlavni, v anglictine, v narodnich
konferencich by mel byt nejaky tlumocnik, ktery by prekladal
podstatne veci mezi anglictinou (hlavni konferenci) a jazykem.

> 6. Vytvorit vyhodnocovaci a koordinacni vedeni pro tyto pracovni
> skupiny.

To uz se myslim vytvorilo samo. Predpokladam, ze po rozjezdu
urcite dojde k nejakym zmenam.

> 9. Uvarime si to kafe nebo caj (ci neco jineho)

Zajdeme na pivo, to je uz varene.

> Vyse uvedene zatim pocita pouze s Delphi komunitou z CR+SR i kdyz
> podobny princip by mohl pracovat i v ramci ostatnich "narodnich" komunit.

To doufam, u nas preci jen tolik programatoru neni. Tedy myslim
schopnych & ochotnych se zapojit. Tohle je akce pro nekolik
stovek lidi.

Ctrl, Alt, Shift...

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 17.1.1999 12:04:50

Diky, je to tam. Zmatlo me, ze predtim to bylo v Delphi helpu.

S pozdravem Zdenek

----------
> Odes�latel: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> Ja je najdu primo ve Win32API helpu (ne pres Delphi Help) pod heslem "Virtual-Key Codes".
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> * protestni akce *
> ************************

Zvlastni chybove hlaseni

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 17.1.1999 12:16:10

Pokud pouzijes ONLINE registraci pres WWW, najdes je na
strance, ktera se zobrazi po odeslani formulare.
(Tedy asi, je to uz pul roku, co jsem to delal, a pamet mam deravou).
Jinak stranka vyrobce je "www.raize.com"

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |
> Odes�latel: Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz>
> Coto ? Zaregistroval sem se a nic. Jak se k nim dostat ?

VersionInfo

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 17.1.1999 12:29:32

A zase mas pravdu :-)))))

bylo RES souborem, nesmazal jsem ho kvuli ikone.

> Odes�latel: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> P�edm�t: Re: VersionInfo

> Ahoj,
>
> To je zvlastni, vymazal jsi i .res soubor projektu ?
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> * protestni akce *
> ************************

Trideni dat v tabulce

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 17.1.1999 12:46:09

zkus neco jako:

try
Table1.post
except
hlaseni('klic je duplicitni');
end;

> [...]

> textem POZOR, HODNOTA JE DUPLICITNI, apod.? Vim ze nejaka cesta vede
> pres editaci hotoveho EXE souboru Resource Workshopem, ale neda se to

Programatori sobe

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 17.1.1999 15:22:29

Hi,

nevim sice, jak zapojit C++ kod do tohoto projektu, ale muzu taky neco
udelat....abych tu jen nenadaval.....
Mam napriklad ten sitovy semafor, bude-li ho zapotrebi, dam k dispozici
zdrojove texty.

Muj puvodni dojem byl, ze se bude delat nahrada BDE+MIDAS a uz tu mame i
ne-databozove veci (navhy ci pozadavky). Tak jak to tedy bude?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> 9. Uvarime si to kafe nebo caj (ci neco jineho)
>
> Vyse uvedene zatim pocita pouze s Delphi komunitou z CR+SR i kdyz

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> podobny princip by mohl pracovat i v ramci ostatnich "narodnich"
> komunit.

Unit SYNCOBJS v D3

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 17.1.1999 17:22:32

Preco komponenty? Pretoze komponenty sa ovela jednoduchsie pouzivaju a naviac voci API funkciam poskytuju vyhody OOP.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk
[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.1.1999 17:28:01

Petr Vones wrote:

> [...]
> bude to ponekud jednodussi a snad i vice pruhledne. Nicmene, jak se
> ukazalo, zase takova legrace to neni .... :-)

:-)) No jiste ze ne. Ale zpet k Orpheu - oni maji skvely editmask,
ktery umi editovat spravne datum, cas, realna cisla a radu dalsich
veci. Ma to vsak jednu chybku - cas to bere do 23:59:59. Ja
potrebuji editovat hodiny ve vetsim rozsahu nez jeden den, takze
jsem hledal, jak to udelat. A protoze maji vnitrek dost blbe
navrzeny, musim po kazdem update jid dovnitr a udelat prislusne
zmeny. Kdyz jsem jim tento pozadavek psal, vymluvili se na
kompatibilitu - asi se jim do toho nechtelo, protoze to jsou
rozsahlejsi zmeny, a svym zpusobem dost nebezpecne - tedy v
tom navrhu, jak je to napsane.

Proto bych uvital, kdyby pri vyvoji komponent par testeru dohlizelo
na to, aby kod byl srozumitelny a hlavne _modifikovatelny_.
Myslim, ze by stalo za to urcit i par doporucujicich pravidel, ktere
budou modifikovatelnost ctit.

Zkusim udelat navrh treba pro TListBox, jak bych si predstavoval
nahradu typu u vlastnosti Items tak, abych nemusel lezt do kodu a
cely ListBox prepisovat.

cursory, recka pismena

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.1.1999 17:28:00

Petr Fejfar wrote:

> Souhlasim. Mel jsem na mysli pripad, kdy potrebuje vic reckych znaku nez
> mikro a beta, ktere jsou soucasti standardnich tabulek.

Pak je tu jeste moznost prevzit malovani v okne na sebe, a v miste
reckeho pismena nasadit jiny font. Musi se vsak malovat
vicefazove, tedy nejdrive vymalovat text k reckemu znaku, pak
znak, a pak zbytek. Mozna by take stalo za uvahu udelat editor
pro unicode.

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

Petr Zahradnik wrote:

> No tak holt budeme cekat, co vyplodis ty :-)))

Ja bych to sam delal dost dlouho. Ale vic lidi by neco takoveho
stihlo driv. :-)

Seriova komunikace - vyvoj komponent

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.1999 18:21:10

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 17 Jan 99,:

> :-)) No jiste ze ne. Ale zpet k Orpheu - oni maji skvely editmask,
> ktery umi editovat spravne datum, cas, realna cisla a radu dalsich
> veci. Ma to vsak jednu chybku - cas to bere do 23:59:59. Ja

Nema. Mel, ale uz nema. Nova verze Orpheus 3, ktera vylezla tento
tyden, jiz ma novou komponentu TOvcTimeEdit, ktera umoznuje nejen
zobrazeni standardniho casu do 23 hodin 59 minut a 59 sekund, ale
v rezimu Duration (delka trvani) povoluje delsi hodnoty nez jen
24 hodin, tedy treba i dny a pak to lze prepocitavat treba na
sekundy nebo cokoliv.

> [...]
> kompatibilitu - asi se jim do toho nechtelo, protoze to jsou
> rozsahlejsi zmeny, a svym zpusobem dost nebezpecne - tedy v

Pokud mas jakoukoliv knihovnu, at je napsana jakkoliv, tak stejne
pri kazdem upgradu musis upravit zmeny, pokud sis tam nejake
delal. A jak je videt, TurboPower tvuj pozadavek vzal v uvahu.
Mozna se jim do toho nechtel, kdo vi, ale fakt je, ze dnes to
tam uz mas a pristi tyden, az to budes mit na stole, si to
budes moci hned vyzkouset a dat do svych programu...

ICQ: 21215917, PGP vitano

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.1999 18:25:33

> Ja bych to sam delal dost dlouho. Ale vic lidi by neco takoveho
> stihlo driv. :-)

Jak se tak divam na novinky Orphea (mam sice zatim je trial, protoze
ostre prijdou behem tydne, ale to na zkouseni staci), tak si myslim,
ze je opravdu zase co dohanet... A nebo pouzivat :-)))
Asi hlavni je ReportView, ten je opravdu boziii, s tim si asi dost
vyhrali.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Unit SYNCOBJS v D3

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.1.1999 23:14:00

Puvodni zprava, kterou napsal Ondrej Krajicek dne 16 Jan 99,:

> [...]
> komponenta obsahuje spoustu blbinek, ktere komponenty obcas obsahuji. =
> Jeste jsem nenasel zadnou komponentu krome UI a DB komponent, ktere by =

Je to diskutabilni. Vyhnano do extremu by sis mohl psat vsechno
jen v API, to by byla ale asi dost velka pakarna... Ja si osobne
myslim, ze i nevizualni komponenty maji svuj smysl. Samozrejme
ne uplne vzdy, nekdy je to zcela zbytecne a spise obtezujici.
Ale jinak komponenty jsou snadneji pouzitelne hlavne pro
zacatecniky, rychleji se ovladaji, jsou blbuvzdornejsi, ale
hlavne jsou zapouzdrene dohromady - takze nemusis nejdrive
definovat 10 promennych a pak testovat kde co. Zvlaste pokud je
potreba pouzit vice funkci nebo se proste vyuziji objekty.
Jednoduse vlozis na formular komponentu a jedes.

ICQ: 21215917, PGP vitano

refresh form

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.1999 23:35:18

jdanek(zv)fnbrno(tec)cz wrote:

> [...]
> neaktivni). Co delam spatne nebo jak se toto ma spravne resit? Zkusil jsem

Pokud jsem to dobre pochopil, tak Form1 neni hlavni okno aplikace, ale dialog
ktery je modalne zobrazeny z jineho formulare. Zkousel jsem to timto zpusobem
a fungovalo to spravne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

dbf v sieti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.1.1999 23:51:34

Martin wrote:

> [...]
> potom ich skontrolovat? A co ak medzi skontrolovanim a vlastnym zapisom

Ahoj,

Z ne-SQL databazi bych ti doporucoval pouzit spis Paradox nez dBase, ma prece
jen vice moznosti. Zamykani zaznamu u neho funguje automaticky pri prepnuti
do editacniho modu.

> 2. Ak mam DBF pripojene cez QUERY na DBGRID. Ak zmenim udaje a prejdem na
> iny zaznam su udaje okamzite fyzicky zapisane do DBF ? Da sa to nejako
> ovladat ?

Pokud jej mas otevreny jako RequestLive tak to funguje podobne jako pri pouziti
Table. Fyzicke ulozeni obsahu bufru muzes udelat pomoci funkce dbiSaveChanges
(nezkousel jsem to u Query, ale snad to lze pouzit i tam).

> 3. Ako je to pri citani ? Aktualizuje sa QUERY nejak automaticky napr. pri
> prechode na iny zaznam alebo to musim urobit v programe ? Ako ? Da sa to aj
> inak ako znovu spustis SQL vyraz v query ?
> Ak robim v sieti potrebujem mat aktualne data pre kazdeho uzivatela.

Muzes pouzit metodu Refresh. Co se tyce zjistovani zmen od jinych uzivatelu,
tak na strance Inprise je komponenta TRegisterTable ve ktere je to udelane.

> 4. Obsahuje DBF aj nejaky autoinkrement ?

Pokud vim tak ne, opravdu je lepsi pouzit Paradox.

> 5. Co je lepsie pre editaciu DBF prip. paradoxu, TABLE alebo QUERY ? Mam dve
> tabulky prepojene , niekolko stovjek riadkov.

Tezko rict, to zalezi na situaci, ale u databazi typu Paradox spise Table.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

TreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 00:05:07

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> ukazuji se mi vzdy z predposledni navstivene polozky. Probuh PROC? Volam
> uplne tu samou proceduru jako pri kliku mysi.

Muzes to udelat treba takhle:

procedure TForm1.TreeView1Change(Sender: TObject; Node: TTreeNode);
begin
Label1.Caption := Node.Text;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Warning: delphi-list@slunce.cz - No such user!

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 18.1.1999 07:09:53

Filip Jirsak napsal toto:

> Tohle uz tu jednou bylo, ne?! Pamatujete si, co se s tim tenkrat
> delalo?

Meli to blbe nastaveny na slunce(tec)cz, takze jedine jim tam vynadat

> Send reply to: MDaemon(zv)slunce(tec)cz
>
> delphi-list(zv)slunce(tec)cz - no such user here.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

zkratky

[*] Martin <martin(zv)geoplanpp.sk> - 18.1.1999 07:19:41

Zdravim,

Da sa priradit klavesova zkratka komponente EDIT, prip. DBEDIT ?
Zak aby po jej stlacni skocil kurzor do tejto komponenty.

vdaka

Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 18.1.1999 07:25:02

> Date: Fri, 15 Jan 1999 23:12:43 +0100
> From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Subject: Re: Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

> Ahoj,
>
> Dal, ale musel by jsi pak pro nej napsat aritmeticke funkce. Napriklad typ
> Int64 je tak udelan.

> Zkus se podivat tady: http://www.snippets.org/

Vypis programu najdete tez v knizce:
P.Topfer: "Programovani pro stredni skoly - REKURZE",
nakladatelstvi Fortuna, Praha 1998, str.23-24
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> * protestni akce *
> ************************

ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. 040/51 68 21
Karla IV. 13 fax. 040/51 70 37
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

Delphi a Access

[*] Pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 07:29:45

>Ja jsem ti o tom, ze nemusis pouzit BDE, nic netvrdil. To ti tady
>tvrdil nekdo jiny. Jsou tri moznosti - (a) pouzijes BDE, (b) napichnes
>se primo na DAO a pak si musis vsechno naprogramovat sam, (c) pouzijes
>nekterou nativni nahradu BDE pro Access.

Jeste bych dodal ze se da BDE vynechat a pouzit ODBC, ale je tam podminka ze
musi byt nainstalovan MS Access driver

Sopak
sopak(zv)atlas(tec)cz
pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz

InstallShield

[*] Ing. Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 07:33:29

Ahoj v�ichni,
muze mi nekdo poradit? Mam D4 Profesional a kdyz zkousim
udelat instalacni balik pomoci InstallShield, rika mi,
ze nemuze najit datapump.exe. Co mam spatne?

K predeslym verzim Delphi jsem pouzival Orpheus od TurboPower a jsem
s tim moc spokojeny. Nevite nekdo, jestli existuje verze pro D4, kde se
da koupit a jestli je mozny upgrade z moji stare verze - mam verzi 2.18

--
Ing. Jindrich Danihelka
E-Mail jidas(zv)mbox.vol(tec)cz

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.1999 07:37:54

Martin Fron�k wrote:

> nevim sice, jak zapojit C++ kod do tohoto projektu, ale muzu taky neco
> udelat....abych tu jen nenadaval..... Mam napriklad ten sitovy semafor,
> bude-li ho zapotrebi, dam k dispozici zdrojove texty.

C++ nijak, pouze pascal, protoze ten je spustitelny z obou
prostredi. Jinak samozrejme bude prinosem, kdyz se zapoji i
CBuilderi. Ale pokud je to nejak rozumne napsane, myslim ze by
mohl nekdo ceckove kody preklopit.

> Muj puvodni dojem byl, ze se bude delat nahrada BDE+MIDAS a uz tu mame i
> ne-databozove veci (navhy ci pozadavky). Tak jak to tedy bude?

IMHO dost siroke.

Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 18.1.1999 07:38:27

Ahoj,

asi mas na mysli faktorial, ne integral. Typ Extended by mel bohate
dostacovat, protoze 69! je asi 10^98 a Extended ma na vic. Ale aby to
bylo neco jako Cardinal, s tim se rozluc. A novy typ ? Beze vseho, ale
implementace (vypocet faktorialu) uz by byla na tobe. Ale presnost typu
Extended by mela pro praxi bohate stacit, protoze jen malokde je
zapotrebi presnost vice nez nejakych 5 platnych mist.

K druhemu dotazu: Co myslis slovem "Kombinace"? Jestli jde o POCET
kombinaci, tj. skupin po K prvcich, ktere se vybiraji z N prvku, tak je
to N nad K, neboli N! / ( (N-K)! * K! ). V tomhle vyrazu se da ovsem
kratit, takze samotny vypocet faktorialu v podstate nepotrebujes.
(Pripadne podrobnosti soukrome). Pokud jde o samotnou skupinu, lze
zkonstruovat (asi neprilis slozity) rekurzivni algoritmus, ktery
postupne zkonstruuje vsechny skupiny. Ale nevim, jak by se do toho
zadratovalo to "poradi", protoze to by vyzadovalo znalost tohoto
algoritmu.

Fortran _trochu_ umim, kdyz tak mi posli na soukromy mail ten zdrojak a
neco vymyslime.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> jsem to tehdy sehnal.
> Na Inetu jsem nasel jeden zdrojak na kombinace, ale je ve Fortranu a

Unit SYNCOBJS v D3

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 18.1.1999 07:43:42

Ovsem, ovsem. Ale proc to proste nenapsat jako cisty objekt,
popr. podedit to od TPersistent a zavest vlastni ukladani
do streamu.

Pokud je napr. Winsock zapouzdreny jako komponenta
a pises napr. sluzbu pro WinNT nebo ISAPI rozsireni, tak
je to na obtiz.

Ondrej Krajicek

Invalid variant type conversion

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 18.1.1999 07:47:52

To teda nebyl, kolikrat mam dojem, ze vyvojovy tym Delphi obcas
mysli penezenkou ;-)

Ondrej Krajicek

Petr Vones wrote:

> [...]
> stastne....
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

zkratky

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 18.1.1999 08:01:31

Pokud pred ten edit das TLabel, tak ten ma vlastnost FocusControl (ten
Label muze byt asi klidne i neviditelny - pokud bys chtel jenom zobrazit
TEdit).

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Martin [SMTP:martin(zv)geoplanpp.sk]
> Odesl�no: 18. ledna 1999 7:20
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: zkratky
>
> Zdravim,
>
> Da sa priradit klavesova zkratka komponente EDIT, prip. DBEDIT ?
> Zak aby po jej stlacni skocil kurzor do tejto komponenty.
>
> vdaka

Delphi a Access

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 18.1.1999 08:04:46

Petr Zahradnik napsal toto:

> Puvodni zprava, kterou napsal Polak Jiri dne 15 Jan 99,:
>
> Ala ja mam rad Microsoft. Pouzivam hodne jejich produktu
> a jsem docela spokojen.

Ja mam Microsoft "rad" s rezervami. Office je velmi kvalitni produkt,
Windowsy jsou idealni system pro obycejne klienty, hodne dalsich produktu
je na dobre urovni (Frontpage, Project, Publisher apod.), ale treba jako
hlavni server v siti bych NT nebral, a bojoval proti tomu.

> Proc by sis ho mel kupovat? Ja ti nerikam, ze si ho mas
> kupovat. Ani ja ho nemam a nikdy bych si ho nekoupil.

Vite, porad se tady rika, jak je 602proPC smejd, ze to na trhu nema co
delat, a ti co to koupi (a nedejboze snad i pouzivaji) jsou "rozumu
mdleho". Chtel bych se vsech, co toto rikaji zeptat, jestli 602proPC
nekde videli nasazene v rutinnim provozu, jestli ho nekdy vyzkouseli (ne
jen nainstalovali trial a spustili). Ja osobne pouzivam Office, ale na
jinych pocitacich v organizani mame 602proPC. A musim rict, ze na
standardni ukoly (napsat dopis, udelat kalkulaci, nakreslit nejaky grafy,
vytvorit zpravu apod.) je to uplne stejne dobry, jako Office, ba v
nekterych vecech je to lepsi. Napr. Sanony jsou perfektni system
organizace dokumentu jednoduse pochopitelny i pro lidi, kteri nemaji paru
o tom, jak to funguje v pozadi (soubory, slozky apod.).
Navic 602proPC je kompatibilni se vsemi svymi nizsimi verzemi, a dokonce i
s Office (takze ani neni problem s vymenou souboru).

> Ale jak jsem rekl - clovek, ktery nema penize a koupi
> si 602proPC, je pro me mnohem lepsi clovek, nez ten,
> ktery si ukradne Office. Notabene pak jeste na nej
> nadava, pomlouva, a rika, jak by si ho prece nikdy nekoupil.

Presne tak. Jestli si clovek, ktery musi hledet na penize, muze koupit
velmi dobry produkt za 13 tis. Kc (zhruba cena Office Standard), nebo jen
o malo horsi produkt za 2 tis. Kc (ktery je s tim lepsim kompatibilni), co
asi zvoli?

> vetsi naroky a tak mam Office. Ale proc zatracovat lidi,
> kterym vyhovuje? Proc si lidi kupuji Skodovky a ne Mazdy
> nebo treba BMW? Ja taky vim, ze Favorit je sunka, ale mel

Presne tak. Nekteri lidi ziji v domeni, ze je tu jen Office, a nikdo prece
nemuze pouzivat nic jineho. A kdyz na nej nemaji, tak ho nekde ukradnou.
To je podle me to nejhorsi, co muzou udelat.
Ono kdyby sel Office s cenou dolu (pod 10 tis. Kc), tak by si ho zase
koupilo mnohem vice lidi. Napr. ja zustal u Office 95 prave kvuli cene (u
kamose jsem si vyzkousel Office 97, a zjistil, ze tech par veci navic mi
rozhodne nestoji za skoro 10tis. za upgrade).

A kolik moznosti z Office vyuzijete vy? Ja pouzivam Word a Excel denne,
delam ruzne statistiky, odhady, reseni zavislosti, proste hodne ruznych
veci, a stejne odhaduju, ze moznosti Office vyuzivam tak na 40%.

Neni pak pro cloveka, ktery by Office vyuzil tak na 20% (coz zhruba
odpovida bezne jednoduche kancelarske agende) koupit si mnohem levnejsi
soft, ktery vyuzije aspon na 80%?> toho cloveka JE cena rozhodujici. Zrovna tak pro nejakou
> velkou treba statni instituci. Jestli ma koupit multilicenci
> 200 software od SW602 nebo Microsoftu, to muze byt opravdu
> velky rozdil.

A to je rozdil. Navic 602 ma program podpory i pro male firmy, takze
napr. muzete levne poridit soft pro vsechny pocitace, a jeste to platit na
splatky, nebo si to treba jen pronajmout. Zkuste toto ziskat u Microsoftu,
kdyz mate treba jen 50 pocitacu.
Vedl jsem jednani ohledne takoveho nakupu licenci (nakonec z toho
seslo, protoze se musely penize dat na neco jineho), takze vim, co to
znamena.

602proPC je dostatecne otevrena ostatnim, mozna dokonce vice nez Office, a
to perfektni podporou HTML (ktera je v Office dost odflaknuta), ktery je
prenosny i mezi platformami (narozdil od takoveho Wordu....). No a
dokumenty Wordu a Excelu umi nacist i ulozit take.

No a mozna uz by bylo nacase skoncit, a opet se venovat Delphi...
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

zkratky

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 18.1.1999 08:04:29

>Da sa priradit klavesova zkratka komponente EDIT, prip. DBEDIT ?
>Zak aby po jej stlacni skocil kurzor do tejto komponenty.

Prime ne, ale da se po stisku klavesove zkratky udelat Edit.SetFocus

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

InstallShield

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 18.1.1999 08:10:02

>muze mi nekdo poradit? Mam D4 Profesional a kdyz zkousim
>udelat instalacni balik pomoci InstallShield, rika mi,
>ze nemuze najit datapump.exe. Co mam spatne?

Spatne nedelas nic, problem je v sablone pro InstallShield. V adresari s nim
mas soubor SWDepend.INI, ve kterem v sekci [BDE Core Subset] potreba
okomentovat 3 radky pro verzi D4 prof.

Zase si nekdo usetril praci :-)

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re

CTETE, VELMI DULEZITE !!!

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 18.1.1999 08:17:36

Petr Zahradnik wrote:

> No tak holt budeme cekat, co vyplodis ty :-)))

caves,

onehdy som robil nejake zmeny v orpheus 2.17 a musim povedat, ze je to pravda -
kym sa clovek dopatra k tomu co potrebuje ... a navyse, ked som potom poslal
mail do turbopower, ze tam maju chybu (suviselo to s pouzivanim
decimalseparator, t.j. narodnym nastavenim), odpisal mi jeden z nich ze danu
komponentu musim pouzit presne tak ako oni a hotovo.vot emericani :)))

ale inak treba uznat, ze ta kniznica je prinosom...

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Zobrazeni diakritiky v DBF tabulce ( Table Languag

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 18.1.1999 08:26:57

Ahojte,

dovolil jsem si vytvorit z rad, ktere jsem "dostal" z pana Petra
Zahradnika, ;-))
(za co� mu je�t� jednou d�kuji)
pro zacinajici Delphiny, jako jsem ja, neco jako navod pro praci s DBF
soubory v souvislosti se zobrazovanim diakritiky.

Takze, jak donutit tabulku DBF zobrazovat diakritiku:
1) musis vedet v jakem kodovani byla tabulka plnena (tzn.jaka kodova
tabulka byla nastavena v AUTOEXEC.BAT na PC, na kter,m byla tabulka
plnena)
2) otevri tabulku v Database Desktopu a zvol Restructure;
v okne, ktere se ukaze, vpravo nahore v Table Properties zvol
Table Language a pod nim stiskni Modify
3) v seznamu lang driveru vyber ten, ktery jsi zjistil dle bodu 1
a tabulku uloz

Ted by se tabulka mela chovat takto:
- diakritika by se mela zobrazovat korektne jak v aplikaci Delphi
tak v puvodni aplikaci, protoze
- BDE zaridi, ze data v tabulce jsou a budou ukladana v puvodni Code Page
a pro aplikaci vyuz. BDE bude diakritika prevedena pouze visualne
do CP1250
!!! pokud ne viz. dale:

Problemy:

a) pokud je tabulka vytvorena napriklad ve FoxPlus, vubec nelze zmenit
vyse popsanym zpusobem Table Language
b) pokud je tabulka vytvorena napriklad ve FOXPRO 2.0 DOS, Table Language
lze v tabulce vyse popsanym zpusobem zmenit, ale diakritika se zobra-
zuje neustale nekorektne

Reseni:
a)+b) pomoci Database Desktopu proved kopii tabulky a opakuj postup
dle bodu 1)-3)

Doufam, ze to nekomu alespon trochu usnadni zacatky, ze jsem to napsal
dostatecne srozumitelne.Vim, co jsem s tim mel ja za pakarnu a tak si
myslim, ze
zadna rada je lepsi, jak spatna.

Petr Sadovsky

Modalny na nemodalny - riesenie

Ahoj, odpoved posielam priamo.

> Jaky je duvod, ze jsi to neudelal pres formular, nastaveny jako StayOnTop ?
> Tak se to obvykle dela a nen� problem ho z nadrizeneho formulare zavrit
> :-)

Dovodom, ze som nevyuzil StayOnTop je, ze som o tejto moznosti
zatial nevedel :-(
Moj obzor v oblasti Delphi je zatial limitovany mojou
pomerne kratkou skusenostou s vizualnymi RAD-mi.
Hoci sa uz nejaky ten cas programovaniu venujem, celkova
robustnost vyvojoveho prostredia Delphi a jeho niekedy az prilis
bohata funkcionalita sposobuje, ze clovek pri patrani po
rieseni jeho problemu lahko prehliadne celkom trivialnu
zalezitost.
A pritom k dotazu v konfere sa uchylim naozaj az ked neviem
kam z konopi.
Takze mea culpa...

A inak, samozrejme, vdaka za ochotu.

Invalid variant type conversion

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 08:43:25

Ano, pres vikend jsem dosel ke stejnemu reseni. I tak dekuji za odpoved.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 23:40
> [...]

v tomto radku kodu ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.1.1999 08:49:31

> [...]

> prostredi. Jinak samozrejme bude prinosem, kdyz se zapoji i
> CBuilderi. Ale pokud je to nejak rozumne napsane, myslim ze by
[Martin Fron�k] To ano, jenze je tady problem. V Builderu se
nachazi typova knihovna Standart Template Library od RogueWave, je neco
takoveho v Delphi? Ja to pouzivam (treba v tom semaforu zrovna) a nevim
jestli to bude prepsatelne, neni od toho slusny zdrojak......

> mame i
>
> IMHO dost siroke.

[Martin Fron�k] Tak, a tady bych se moc bal jedne veci !!!
STOKRAT NIC UMORILO OSLA !!! Kazdy bude chtit nejakou malou blbost, a
pak z toho bude tak velky projekt, ze se bude delat:
a) strasne dlouho - aby to vsechno funguvalo (nejlepe spolu :-)
b) strasne moc lidi, takze bude temer nemozne, aby to fungovalo
spolu :-(

Takze bych navrhoval vytycit si rozumny cil, ne hned napsat neco
petkrat vetsiho nez VCL i BDE a MIDAS dohromady......

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

recka pismena

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 18.1.1999 08:56:00

Diky za kurzory. Chyba byla v tom, ze jsem si myslel, ze
prikaz {$R *.RES} nahraje vsechny resource soubory. Ne.
Musim jej vyjmenovat ({$R Kurzory.RES}).

Co se tyka recke abecedy - stacil by font Symbol, ale stale
nevim jak dostat vedle sebe do TEditu dva ruzne fonty (Symbol
a Arial). Povedlo se mi to vyresit s RichEditu a SelAttribute,
ale radeji bych pouzival TEdit (nemusel bych toho moc menit).

Diky

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 18.1.1999 08:56:03

Ahoj, Petre,
jsem rad, ze se nekdo mota kolem seriove komunikace. Ja zatim pouzivam Async
Pro (a je pravda, ze je to zbytecny moloch), potykam se vsak s problemem
pridelovani casu CPU pod Windows. Mam pocit, ze se to deje v tickovych
intervalech (55 ms) ??? , coz je strasne pomale. Takze kdyz se potrebuji
rychle dozvedet, ze neco prislo po RS232, tak asi nemam sanci.
Takze ted to vypada, ze si budeme muset navrhnout nejaky inteligentni
koncentrator dat s mikroprocesorem, ktery to predzvyka a s PC si bude
vymenovat jen cista data.

Mas trochu potuchy, jak to s pridelovanim casu procesoru je ?
Diky, Mirek Junek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. ledna 1999 22:26
P�edm�t: Re: Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE, VELMI
DULEZITE !!!)>Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Trideni dat v tabulce

[*] Marek Repisk� <mrepisky zl(zv)zsnp.sk> - 18.1.1999 09:12:55

Neda

> Jedna moznost je, ze v try - except odchytis hlasku a nahradis ji
> ceskou. Druha moznost je program lokalizovat.

Nazdar,

dalsia moznost by mohla byt, kontrola existencie hodnoty pred vlastnym
vykonanim POSTu v udalosti BeforePost.

Napr. takto:

procedure TForm1.Query1BeforePost(DataSet: TDataSet);
begin
Query2.Sql.Clear;
Query2.Sql.Add('select count(*) from "f:\a.db" where
KOD="'+Query1.FieldByName('KOD').AsString+'"');
Query2.Open;
if Query2.Fields[0].AsInteger>0 then
begin
ShowMessage('Duplicitna hodnota!');
Abort;
end;
Query2.close;
end;

Marek Repisky
mrepisky_zl(zv)zsnp.sk

Re[2]: Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 18.1.1999 09:27:14

Posilam do konference, soukrome ti to nejde poslat (pride to zpet s
hlaskou Adress has fatal error)
Dne Mon, 18 Jan 1999 07:38:27 +0100 Petr Brant napsal:

> [...]
> Extended by mela pro praxi bohate stacit, protoze jen malokde je
> zapotrebi presnost vice nez nejakych 5 platnych mist.
Jo, perfekt, ja jsem doted nepouzival ten Extended, stacilo nakopnout,
vzorecky mam.

> [...]
> to N nad K, neboli N! / ( (N-K)! * K! ). V tomhle vyrazu se da ovsem
> kratit, takze samotny vypocet faktorialu v podstate nepotrebujes.
Tendle vzorecek taky znam, mne slo jen o ten extended :-)

> [...]
> postupne zkonstruuje vsechny skupiny. Ale nevim, jak by se do toho
> zadratovalo to "poradi", protoze to by vyzadovalo znalost tohoto
Nakonec jsem to nasel zde:
http://remus.rutgers.edu/~rhoads/Code/code.html, pouzil jsem hned ten
prvni, a prave docela rad bych tam mel to poradi (udelej to od 23455 do
24567. kombinace apod.)

> Fortran _trochu_ umim, kdyz tak mi posli na soukromy mail ten zdrojak a
> neco vymyslime.
Ten jsem zavrhnul, je takovej neprehlednej, F2C nepomohlo a hlavne jsem
to sehnal nativne v Ccku.
Dik moc
> Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

RES soubor

[*] Zden�k Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 09:47:17

Zdravim vsechny. Nemate nekdo nahodou predstavu o strukture RES souboru, nebo jestli je vubec publikovana? Jedna se mi o zkompilovane soubory Resourcu (ikony, bitmapy, kurzory apod. - aby nedoslo k nedorozumeni).
Dekuji za vsechny odpovedi ZMO

soft metrika

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 18.1.1999 09:47:19

Nemate nekdo svuj vzorec jak spocitat 'pracnost' danych zdrojaku.
Jde mi o to v jednom cisle vyjadrit jak objem kodu tak praci s navrzenim
formularu, sestav. Diky.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 10:34:38

Mirek Junek wrote:

> [...]
> intervalech (55 ms) ??? , coz je strasne pomale. Takze kdyz se potrebuji
> rychle dozvedet, ze neco prislo po RS232, tak asi nemam sanci.

Jen strucne, pokud to delas ve Win32 tak prichod dat je signalizovan pomoci
udalosti, takze mas moznost to zjistit okamzite, v AsyncPro - OnTriggerAvail.
Tech 55ms je jen casova jednotka kterou (nevim proc, asi dedictvi z DOSu ?)
pouziva AsyncPro pro timery. Navic ty timery se spousti (AsyncPro 2.11) jen v
pripade ze neprichazeji data, coz obcas pusobi trosku chaoticky.

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Databaze podporujici UniCode

[*] Tomas Vesely <veselyt(zv)sagas(tec)cz> - 18.1.1999 10:45:27

Ahoj,

nevite nekdo, ktere databaze podporuji UniCode?
a) lokalni
b) SQL

Diky, Vesna

Kulate okno

[*] Petr Voboril - VOBO <VOBORIP(zv)feld.cvut(tec)cz> - 18.1.1999 10:49:23 met-1mest

Zdravim vsechny!

Mam takovy problem, potrboval bych udelat kulate (nebo jinake)
hlavni okno aplikace a vubec netusim jak na to. Muzete mi nekdo
poradit.

Diky
VOBO

Petr VOBOril - Vobo
student CVUT-FEL
e-mail:vobo(zv)kamarad(tec)cz

Petr Voboril - VOBO
student of FEE-CTU
leader of 35. cubscout group

E-mail: voborip(zv)feld.cvut(tec)cz
WWW: http://cs.felk.cvut(tec)cz/~voborip

Kulate okno

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.1.1999 10:56:08

Ahoj,
nekde na Torry jsem pred casem videl okno ve tvaru stitu, podobne
jako ma NortonWinGuard. Zkus se tam podivat...

> Od: Petr Voboril - VOBO [SMTP:VOBORIP(zv)feld.cvut(tec)cz]
> Odesl�no: 18. ledna 1999 11:49
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Kulate okno
>
> Zdravim vsechny!
>
> Mam takovy problem, potrboval bych udelat kulate (nebo jinake)
> hlavni okno aplikace a vubec netusim jak na to. Muzete mi nekdo
> [...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 11:05:35

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>

> [...]
>konferencich by mel byt nejaky tlumocnik, ktery by prekladal
>podstatne veci mezi anglictinou (hlavni konferenci) a jazykem.

Schudnejsim vidim primarni cleneni podle oblasti, a ty teprve clenit podle
jazyku. Rovnez by mela byt jedna push konference pro jednosmernou komunikaci
od koordinatora(u) k ostatnim. A s tim prekladatelem to zrovna moc ruzove
nevidim <g>.>
> [...]

>To doufam, u nas preci jen tolik programatoru neni. Tedy myslim
>schopnych & ochotnych se zapojit. Tohle je akce pro nekolik

Coz takhle nejprve celou vec rozbehnout v "malem" jako lokalni, a teprve az
se ustali system prace atd. (1-2 mesice) se otevrit do sveta.

HTH

Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 11:07:24

Haj hou!

From: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
>nevim sice, jak zapojit C++ kod do tohoto projektu, ale muzu taky neco
>udelat....abych tu jen nenadaval.....

Zajiste bude potreba overovat kompatibilitu s CB. Jazykem ovsem bude Object
Pascal.

HTH

Zastupce LNK

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 18.1.1999 11:26:32

Ahoj,

tak to se velice omlouvam.Ja totiz pouzival pro IPersistFile OLE2.DCU a
tam nefunguje LOAD. Nasel jsem pak ACTIVEX.DCU no a tam to jde.Takze se
omlouvam.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. ledna 1999 23:41
P�edm�t: Re: Zastupce LNK

Jirka wrote:

> [...]

ani TP7W nemel o interfacech ani poneti .... :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.1999 11:52:57

Piste mi sve predstavy o:

a) obsahu webu
b) cleneni webu na jednotlive casti
c) jeho rozdeleni na jazykove mutace
d) vasem zacleneni do teamu webmasteru a pisatelu

ICQ: 21215917, PGP vitano

Seriova komunikace - vyvoj komponent

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.1999 12:04:15

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> v rezimu Duration (delka trvani) povoluje delsi hodnoty nez jen
> 24 hodin, tedy treba i dny a pak to lze prepocitavat treba na

No salva! Uz me s tim stvali...

> Pokud mas jakoukoliv knihovnu, at je napsana jakkoliv, tak stejne
> pri kazdem upgradu musis upravit zmeny, pokud sis tam nejake

Mno, myslim, ze by bylo dobre zavest takovyto uzus: jestlize
nejakak trida pouziva sluzeb jine tridy, mela by byt vnorena trida
nahraditelna nejakym potomkem te vnorene tridy. Treba nejak takto:

property List:TStrings ...
property ZmenList:TVnitrniStrings write SetZmenList;

nekde je: FList:=TVnitrniStrings.Create;

procedure SetZmenList(Value:TVnitrniStrings);
var
PracList:TVnitrniStrings;
begin
if Value=nil then
begin
PracList.:=FList;
FList:=TVnitrniStrings.Create;
FList.Assign(PracList);
PracList.Free;
Value.Assign(FList);
FList.Free;
FList:=Value;

A jeste, jestlize nejaka metoda pouziva volani vnejsi funkce, mela
by byt metoda prepsatelna (override), nebo funkce predefinovatelna,
abych ji mohl nahradit. Napriklad jsem potreboval zmenit v
TStringList.QuickSort AnsiCompareText za AnsiCompareStr. Kdyz
si prohlednes TStringList, hned pochopis, jaky je to humus.

> delal. A jak je videt, TurboPower tvuj pozadavek vzal v uvahu.

:-) No, ale trvalo jim to cca 2 roky, ne-li dele.

> Mozna se jim do toho nechtel, kdo vi, ale fakt je, ze dnes to
> tam uz mas a pristi tyden, az to budes mit na stole, si to
> budes moci hned vyzkouset a dat do svych programu...

To jsem opravdu zadostiv.

zkratky

Martin wrote:

> Da sa priradit klavesova zkratka komponente EDIT, prip. DBEDIT ?
> Zak aby po jej stlacni skocil kurzor do tejto komponenty.

Prinejmensim tak, ze ji predradis nejaky Label a v jeho caption
pouzijes pred nejakym pismenem znak "&".

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.1999 12:04:15

Ahoj all,

protoze dosud neni konference, davam k verejne diskusi prvni navrh
na Programove prohlaseni sem. To by melo byt co nejkratsi a
nejvystiznejsi, bude vlastne uvadet web. Posilejte prosim
pripominky a navrhy na upravy, a to vyhradne pres konferenci, aby i
tyto pripominky mohli ostatni komentovat. Doladeni tohoto textu
predpokladam do patku 22.1. t.r. Pouzivam pritomny cas, protoze
text by mel byt trvale vyvesen na webu.

Programatori sobe - programove prohlaseni

Zamer:
Chceme vytvorit komplexni knihovnu volne siritelnych komponent
pro Delphi a C++ Builder verze 3 a vyssi, ktera by umoznovala
efektivnejsi tvorbu programu, tzv. Free Component Library (FCL).
Cilem je predevsim tvorba alternativni knihovny k MIDAS a BDE
tak, aby bylo mozno vytvaret vicevrstve databazove aplikace i ve
verzi Professional, vcetne produktivnich propojeni k SQL serverum.
Projekt lze samozrejme vyuzit i k reseni jinych problematickych
oblasti.

Pravidla:
Ucast na projektu je vyhradne dobrovolna. Cela FCL je volne k
dispozici cele programatorske obci. Vsechny programove casti
zahrnute do FCL musi byt s kompletnim zdrojovym kodem a
seznamem vsech zucastnenych programatoru vcetne jejich e-mailu
a pripadne URL. Nad FCL lze vytvaret komercni knihovny, samotna
FCL je vsak neprodejna. Nad projektem dohlizi skupina spravcu
projektu. Projekt je rozdelen na logicke oblasti, kazdou oblast
spravuje kompetentni programator - koordinator. Vetsi oblasti
mohou byt rozdeleny do podoblasti.

Vyzva:
Zveme vsechny vyvojare k ucasti na spolecnem projektu. Jiz hotova
reseni jsou vitana. Zaroven zveme i programatory, kteri se nechteji
nebo nemohou ucastnit vyvoje, k pouzivani jiz hotovych casti a k
ladeni chyb.

Multisession record

[*] Milan Kacovsky <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 18.1.1999 12:09:53

Dle popsan�ho problemu bude asi vsem zucasnenym jasn�, �e se teprve s DELPHI szivam, pouzivam Delphi 2.0 C/S.

Problem:
Formular, dve komponenty Query dva Gridy, tlacitko pomoci nehoz chci prekopirovat aktualni zaznam z Query1 (DBGrid1) do Query2(DBGrid2)
(p�i�azen� Query2.fieldbyname('field').AsString:=Query1.fieldbyname('field') pro v3ecna potrebna pole) az potat O.K. ale potom potrebuji pripadne z DBGridu2 nejaky zaznam odstranit dalsim BUTONEM a volani Query2.delete; konci hlaskou BDE: .......Multiple records found, but only one was expected....

Prosim proc to tak funguje ci se to dela jinym inteligentnejsim zpusobem.
(Doufam ye otayka neni natolik trivialni, ye stoji ya odpoved, tak aby se neco doyvedel).
Milan

Delphi a Access

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 18.1.1999 12:16:59

Souhlasim se vsim, co psal Petr Zahradnik i Pavel Zichovsky.
Samozrejme mam spoustu dilcich vyhrad (napr. tvrzeni, ze Office
je "velmi kvalitni produkt" - myslim, ze je to smejd a je
tam spousta veci nedomyslenych nebo spatne navrzenych -
napr spoluprace Project-Outlook je strasne nesikovna,
dalsi priklad je nevhodna prace se soubory - pri ukladani dokumentu
nemeni Word a Excel stavajici soubor, zakladaji novy a vselijak ho
prejmenovavaji, diky cemuz nelze editovat soubor v adresari,
ktery je jenom pro cteni a potrebujes na nej prava CREATE a DELETE.
Dalo by se pokracovat, ale nechme toho. Office je i pres sve
nedostatky asi nejlepsi :-).

Necitim se s vami v rozporu, ale myslim, ze diskuse
se v prubehu casu trochu posunula a ztraci uz smysl.

Prohlasuji:
Nechtel jsem a nechci nikomu diktovat, co ma pouzivat,
vyrabet, myslet si atakpodobne. Poznamku o mdlem rozumu,
na kterou jsem navazal, jsem nemyslel ani tak moc hanlive,
jak to vyznelo.

Zdravim a preju vsem, aby jejich software byl kvalitni

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

LNK na plose

[*] Zden�k Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 12:28:20

Prosim, nevite nekdo, jak se zjisti pozice LNK na plose. Je to property objektu ShellLink? Kde je pripadne popis vsech promennych a metod tohoto objektu (minen ShellLink? Dekuji vsem za pripadny zajem o odpoved.

Zden�k Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz

Kulate okno

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 18.1.1999 12:31:44

Bylo to v nejakem UNDU (pokud to mas, byva to na Chip CD). Princip je
takovy, ze pomoci API funkci pro vytvoreni regionu vytvoris
pozadovany tvar a ten pak priradis oknu. Funkce zpameti nevim, zitra
ti poslu zdrojak od kulateho okna, uvnitr ktereho je dira (jestli ho
doma vyhrabu, ale urcite tam nekde byl).
Filip Jirsak

> [...]

> WWW: http://cs.felk.cvut(tec)cz/~voborip

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 18.1.1999 12:35:14

Na DSP je editor mwEdit (prodavam cizi zbozi, poradil i to nekdo z
konference). Vypada presne jako editor z Delphi, ma syntax highlight
Delphi a C++ a muzes si udelat vlastni a je od toho zdrojak.
Filip Jirsak

> [...]

> ktora nema ziadne obmedzenia, len vykresluje firemny background v editore.

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 18.1.1999 12:50:41

> [...]

> preleva. Navenek to funguje docela dobre, ale nemyslim si, ze by
> jadro meli vyresene zrovna nejlepe.
>
> Dalsi moznosti je nechat soubor primo na disku (zejmena ty vetsi)
> a pracovat primo tam. Neni problem se na takovy soubor prilepit,
> pouze staci hlidat rozsirovani a zmensovani souboru. V tomto
> pripade muze byt problem s ukladanim (pokud se pise rovnou do
> nej), nebo lze vytvorit docasnou kopii.
>
> Myslim, ze takovy editor bych dokazal udelat, nicmene
> samotnemu se mi nechce. :-)

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
O editory se docela zajimam, v DOSu (sice v Clipperu, ale to je skoro
jedno) jsem udelal jeden editor s obarvovanim (na principu syntax
highlight) a pak prohlizec, ktery obarvoval podle kodu v textu. Tam
byl nejvetsi problem pomalost vykreslovani na obrazovku (ale az
opravud tenhle zaver, to kopirovani dat do videopameti), takze ten
prohlizec mel takovou paradoxni funkcnost - klavesy PGUp a Down
behaly mnohokrat rychleji nez sipky. Chtel jsem schvalne videt, jak
je to reseny v mwEditu (posilal jsem pred chvili referenci), tak jsem
se na to o vikendu mrknul - a malem se mi udelalo spatne. Tam se to
normalne vzdy cele vykresluje, ze by se pri posunu o radek kopirovala
obrazovka, a jen ten jeden radek doplnoval... Proc, kdyz na tom
pocitaci bezi Win95, tak to musi byt masina... (a tenhle editor neni
jediny takhle delany, uz jsem jich videl vic, protoze bych nejaky
potreboval, pokud mozno free a se zdroji, a on nak nikdo zatim
neudelal presne to, co chci :-)
[...]

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 18.1.1999 12:53:44

> [...]

> Muj puvodni dojem byl, ze se bude delat nahrada BDE+MIDAS a uz tu mame i
> ne-databozove veci (navhy ci pozadavky). Tak jak to tedy bude?
Ja doufam, ze to nebude jen BDE+MIDAS, protoze napr. takove Streamy
ci TTreeView nebo TRichEdit mi nepripadaji zrovna nejlepsi (jako demo
dobry :-)
Filip Jirsak

> Martin Fron k
> ZZN Slan a.s.
> Pra ska 1579, 274 49, Slan
> tel. +420-314-522986
> e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 12:55:33

Reseni Ti posilam i s ukazkovymi programy na Tvou schranku (asi az
rano).

Od: Petr Voboril - VOBO <VOBORIP(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 11:16
P�edm�t: Kulate okno

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 18.1.1999 13:00:27

Posilam dva prispevky z letosniho cervna, ktere se toho tykaji:

1.
> da se to udelat pomoci regionu (napr. CreatePolygonRgn ...), blize je
> popsano v helpu Win32, kulate okno je vyreseno napriklad tady:
>
> http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/zmisc3.htm#zmisc39
>
> Petr Vones, amatersky
programator

NewRgn : HRGN;
Points : array[1..3] of TPoint;
longWidth : longint;
longHeight : longint;
begin
Form1.BorderStyle:=bsNone;
Points[1].x:= 0;
Points[1].y:= 0;
Points[2].x:=ClientWidth;
Points[2].y:=0;
Points[3].x:=ClientWidth div 2;
Points[3].y:=ClientHeight;

//nastaveni polygonu okna
NewRgn:=CreatePolygonRgn(Points, 3, Alternate);
SetWindowRgn( Form1.Handle, NewRgn, True);
RemoveProp(Form1.Handle,'region');
SetProp( Form1.Handle, 'region', NewRgn );
end;

Tato procedura vytvori trojuhelnikovite okno, samozrejme, ze si ho muzes
zpotvorit jak budes chtit.

Cau, Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

> [...]

> Mam takovy problem, potrboval bych udelat kulate (nebo jinake)
> hlavni okno aplikace a vubec netusim jak na to. Muzete mi nekdo

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 13:02:44

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 11:33
P�edm�t: Re: Programatori sobe

|Coz takhle nejprve celou vec rozbehnout v "malem" jako lokalni, a
teprve az
|se ustali system prace atd. (1-2 mesice) se otevrit do sveta.

To je podle me jedine vychodisko, ktere se ukaze byt zivotaschopnym.
Pokud budeme nejdrive budovat infrastrukturu, k programovani se nikdo
nikdy nedostane.
Mira

soft metrika

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 13:03:00

Haj hou!

From: Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz>

>Nemate nekdo svuj vzorec jak spocitat 'pracnost' danych zdrojaku.
>Jde mi o to v jednom cisle vyjadrit jak objem kodu tak praci s navrzenim
>formularu, sestav. Diky.

To snad ani dost dobre nejde <Bg>. Jako jiste "priblizeni" se casto pouziva
pocet radku kodu, ale to je opravdu jen velmi hrube priblizeni.

HTH

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 13:11:33

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 11:03
> [...]
pomoci
|udalosti, takze mas moznost to zjistit okamzite, v AsyncPro -

Presne tak, pouzivam Async asi 2 roky pro komunikaci s nasim vlastnim
HW, jen pro prenos vetsich paketu kvuli bezpecnosti pouzivam spec.
protokol - program si vyzaduje dalsi byte az pote, co obdrzel predchozi,
a to kvuli tomu, ze se obcas jeden byte "ztratil" - ze zarizeni
OBJEKTIVNE vyrazil, nicmene k programu nikdy nedorazil !!! V jednom
programu (kde jsem nepsal i kod do HW) jsem tento problem dokonce musel
obejit skrytym terminalem, pres ktery data prochazela - pak se zadny
byte neztratil.

Mira

vyvoj komponent

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 13:12:34

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
>Mno, myslim, ze by bylo dobre zavest takovyto uzus: jestlize
>nejakak trida pouziva sluzeb jine tridy, mela by byt vnorena trida
>nahraditelna nejakym potomkem te vnorene tridy.

Ano, to lze, ale pouze pokud existuje inteligentne napsany abstraktni
predek. A I pak nelze nahradit cokoliv za cokoliv.

>A jeste, jestlize nejaka metoda pouziva volani vnejsi funkce, mela
>by byt metoda prepsatelna (override), nebo funkce predefinovatelna,
>abych ji mohl nahradit.

S rostoucim stupnem integrace dospejes do stadia, kdy vsechno bude virtualni
a rozdrobene kvuli moznemu prepsani <g>. Tvoje myslenka je v jadru dobra,
ale je to vec rovnovahy pruznost<->efektivnost (pametova i casova).

P.S.: Smir se s tim, ze neexistuje jednoduche, pruzne a efektivni
UNIVERSALNI reseni/uzus.

HTH

Kulate okno

[*] TP+ <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 18.1.1999 13:14:19

Uz to tady jelo, zkus si najit komponentu CoolForm (urcite je na DSP nebo
primo tady http://www.lawrenz.com/coolform/). Ta umoznuje vytvorit formular
jakehokoliv tvaru.
BTW, je free (resp. je to beerware, tzn. xces zdrojak, posli pivo ;-)))

Czescz
Tomas Balusek
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Voboril - VOBO <VOBORIP(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 11:20
P�edm�t: Kulate okno

[...]

Maly proxy - kdo to jeste nedostal

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 18.1.1999 13:14:57

Omlouvam se vsem, kdo chtel ode mne maly proxy, a jeste ho nedostal,
napiste si prosim znovu. Ja uz stracim prehled, nechci to nekomu
posilat trikrat. Mne to Pegasus odesila nejak divne, posila prilohu
jako novou zpravu, nebo co. Ja si zitra nakonfiguruju Outlook Express
a poslu vam to z nej. Omlouvam se vsem, ze delam zmatky, ale nejak
jsem se s tema prilohama s Pegasem nepohod.