Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 13:17:00

Haj hou!

From: Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
>Chtel jsem schvalne videt, jak
>je to reseny v mwEditu (posilal jsem pred chvili referenci), tak jsem
>se na to o vikendu mrknul - a malem se mi udelalo spatne. Tam se to
>normalne vzdy cele vykresluje, ze by se pri posunu o radek kopirovala
>obrazovka, a jen ten jeden radek doplnoval... Proc, kdyz na tom
>pocitaci bezi Win95, tak to musi byt masina... (a tenhle editor neni
>jediny takhle delany, uz jsem jich videl vic, protoze bych nejaky
>potreboval, pokud mozno free a se zdroji, a on nak nikdo zatim
>neudelal presne to, co chci :-)

MwEdit je OpenSource projekt, toz co ti brani jej upravit dle svych predstav
a zaslat zpet spravci ? Pak z toho budou mit prospech vsichni a nebudou
pouzivat nic jineho <g>. BTW, ono optimalizovat vykreslovani neni az tak
jednoduche jako vykreslit vsechno znovu.

HTH

LNK na plose

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 18.1.1999 13:22:26

Plocha je tvorena oknem ListView. Musis si zjistit handle tohoto okna (pomuze ti WinSight) a pak pouzit API pro ListView. Jinak v knize "Windows pro pokrocile a experty" je ukazkova aplikace ktera umi ulozit a potom zase obnovit pozice ikon na plose. Podle te knihy to vsak neni, tak jednoduche, protoze to okno je v jinem procesu. Delaji to tak, ze naockuji nejakou svou DLL knihovnu do procesu Exploreru. Muzu poslat zdrojak z te knihy, ale je to v cecku. Pokud jen potrebujes takovou aplikaci, tak to muzu zkusit zkompilovat a poslat.

Vita

Programatori sobe

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 18.1.1999 13:25:13

Sympatizuji s timto sdruzenim, ale nebudu
moci v nejblizsi dobe venovat prilis casu
pro vyvoj (spis skoro zadny).
Rad bych sledoval, co se deje a pripadne se
zapojil se svym nazorem.

Myslim, ze neni vhodna stromova hierarchie.
Nikdy nebude vyhovovat kazdemu. Napr. hierarchie na
DSP je vhodna, pokud mam vyvojovy prostredek s konkretni
verzi a hledam neco k nemu, nevyhovuje v pripade,
ze chci najit nastroj (se zdroji), ktery umi pracovat s ikonami.
To bych chtel primarni cleneni podle druhu prispevku, potom az
jednotlive vyvojove nastroje s verzemi.

Navrhuji toto: Zavedme pojem "balicek". Je to souhrn
kodu, dokumentu, zdroju, dat, ktery ma svou popisku.
V popisce jsou atributy:
- Vyvojovy prostredek a verze, pro ktery je dana vec urcena
a odladena (tzn. nerucim za to, ze to pojede i v jinych verzich)
- Platforma, pro kterou je balicek urcen (napr. Delphi a MS SQL)
- Druh obsahu balicku (aplikace, komponenta, navod, ...)

Vhodnych atributu bude vymysleno asi daleko vice.
Obsahem nekterych atributu mohou byt mnoziny udaju.

Uzivatel na webu by mel moznost prochazet podle kriterii, ktera
si vybere, jednou v posloupnosti "typ balicku", "vyvojovy prostredek",
"platforma",
jindy treba "platforma", "typ balicku", "vyvojovy prostredek".

Vyhoda oproti stromove strukture je i v tom, ze nektera
kriteria mohou jit krizem pres sebe a nova zarazovana vec
by se hodila do dvou ruznych vetvi stromu. V tom pripade ale klesa
pravdepodobnost, ze tu vec najdu, az ji budu potrebovat.

> c) jeho rozdeleni na jazykove mutace

Zadne. Navrhuji vest veskerou dokumentaci v jednom jazyce.
Asi anglictina. Myslim, ze aspon pasivni znalost
pocitacove anglictiny mame vsichni. Je ale pravda,
ze zplodit vetu je o hodne tezsi nez spravne pochopit
kus textu z helpu. Chtelo by to nejakeho ctenare,
ktery by byl schopen opravit chyby a rict, jestli je
dany text anglictina nebo cestina prelozena do anglictiny.
(Vim o cem mluvim, mam s tim broblemsy :-)

> d) vasem zacleneni do teamu webmasteru a pisatelu

Jiri Polak

P.S.
Jeste jedna vec. Byl bych rad, kdyby nekdo zalozil uz ted
distribucni seznam "Programatori sobe", protoze mi pripada,
ze narusta provoz timto smerem a ostatni ucastniky konference
Delphi to muze otravovat. Mela by to byt hlavni skupina teto
aktivity (ci sdruzeni nebo co to je) ve ktere by se resily
prave takoveto obecne zalezitosti.

A jeste neco. Mely by vzniknout nejake stanovy.
Predstavuji si tam neco v tom smyslu, ze to je dobrovolna
aktivita, ktera neni uzavrena zadnemu vyvojovemu
prostredku (nebo to tak nechcete?), prispevky (ne financni -
kod nebo dokumenty) jsou dobrovolne. Kdokoliv muze z produktu sdruzeni
cerpat. Aktivita by byla bez clenu, mela by jenom "spravni stredisko",
ktere by se staralo o administrativni zalezitosti, WWW atp.
Odmenou stredisku by byl vytezek z reklamy na Webu (na kazde
strance 1 prouzek?), jinak by vse - poskytovani i cerpani
zdroju probihalo via internet na naklady poskytujiciho/cerpajiciho cloveka.
Kdyz jsme u tech financi - nejaky maly zisk by mel byt, naklady
asi nebudou 0. Ta reklama asi neni to prave - libi se mi spis predstava,
ze cerpajici firmy nebo jedinci, kteri za minimalni naklady ziskaji
hodnotnou pomoc, poslou maly nezdanitelny darek spravnimu stredisku.

Doufam, ze mne nekdo napadne, ze chci byt spravni stredisko :-)
- nechci ani nahodou.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

port

[*] �ob�� Zbyn�k <SobanZ(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz> - 18.1.1999 13:30:10

Zdravim,
v D3 potrebuji pristupovat k paral. portu. Mam nejakou
komponentu PortoBel od M. Nedopila, ale nejak nefunguje. Neznate
adresu odkud by se dala stahnout. Pokud mate zkusenosti s necim lepsim
dejte vedet.

Dik...
Zbynek Soban
Sobanz(zv)spsuh.hiedu(tec)cz

Zobrazeni diakritiky v DBF tabulce ( Table Languag

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 18.1.1999 13:36:07

Ahojte,

dovolil jsem si vytvorit z rad, ktere jsem "dostal" z pana Petra
Zahradnika, ;-))
(za co� mu je�t� jednou d�kuji)
pro zacinajici Delphiny, jako jsem ja, neco jako navod pro praci s DBF
soubory v souvislosti se zobrazovanim diakritiky.

Takze, jak donutit tabulku DBF zobrazovat diakritiku:
1) musis vedet v jakem kodovani byla tabulka plnena (tzn.jaka kodova
tabulka byla nastavena v AUTOEXEC.BAT na PC, na kter,m byla tabulka
plnena)
2) otevri tabulku v Database Desktopu a zvol Restructure;
v okne, ktere se ukaze, vpravo nahore v Table Properties zvol
Table Language a pod nim stiskni Modify
3) v seznamu lang driveru vyber ten, ktery jsi zjistil dle bodu 1
a tabulku uloz

Ted by se tabulka mela chovat takto:
- diakritika by se mela zobrazovat korektne jak v aplikaci Delphi
tak v puvodni aplikaci, protoze
- BDE zaridi, ze data v tabulce jsou a budou ukladana v puvodni Code Page
a pro aplikaci vyuz. BDE bude diakritika prevedena pouze visualne
do CP1250
!!! pokud ne viz. dale:

Problemy:

a) pokud je tabulka vytvorena napriklad ve FoxPlus, vubec nelze zmenit
vyse popsanym zpusobem Table Language
b) pokud je tabulka vytvorena napriklad ve FOXPRO 2.0 DOS, Table Language
lze v tabulce vyse popsanym zpusobem zmenit, ale diakritika se zobra-
zuje neustale nekorektne

Reseni:
a)+b) pomoci Database Desktopu proved kopii tabulky a opakuj postup
dle bodu 1)-3)

Doufam, ze to nekomu alespon trochu usnadni zacatky, ze jsem to napsal
dostatecne srozumitelne.Vim, co jsem s tim mel ja za pakarnu a tak si
myslim, ze
zadna rada je lepsi, jak spatna.

Petr Sadovsky

soft metrika

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 18.1.1999 13:45:59

Promin, ale pripada mi to smesne.
Chces to pro zakaznika jako argument
na podporu svych cen, nebo co?

Myslim, ze neco co chces, nejde.
SW ma v nekterych rysech asi spis
blize k umeleckemu dilu nez k vyrobku
a termin "pracnost symfonie" je nesmysl.

Myslim, ze pro stanoveni ceny zdrojaku jsou dulezite
naklady na jeho ziskani (ci vytvoreni).
To znamena cas, ktery jsem tomu venoval
a ostatni - materialni naklady. To chci, aby se mi
vratilo pokud mozno se ziskem. Rozhodne bych
si do nakladu zapocital i osm hodin, kdyz jsem
neco ladil, az jsem objevil chybu a cele to predelal.
A takto straveny den na zdrojaku neuvidis.

Takto stanovena cena je ovsem relativni,
distribuci klesa. Rekneme, ze autorova cena je 10000,
proda ji po 500 pades�ti lidem, tedy pro ty lidi
uz je nakladem pouze 500 za koupi a cena zdrojaku
tomu bude odpovidat.

Jiri Polak
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

refresh na TDBedit

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 18.1.1999 13:58:20

Ahojky programatori(ky)

Kolega resi problem:
Ma databazi (klasicke DBF napojene BDE) k tomu TTable nad tim ma DBEdit a
DBNavigator.
Jednu z mnoha polozek DBedit vyplnuje tak, ze ma TRadioGroup a zaskrtnutim
polozky se prenese text do polozky. A zde je onen problem.
Pokud takto vyplni pole, tak DBnavigator se tvari, ze nebylo nic zmeneno
(podle toho, co za Button-ky sviti). Pak pochopitelne neprobehne post
takove veci. Pokud ale onu polozku, kterou tam nasadi TRadiogroupem napise
rucne (staci tam jen vlezt a vylezt), tak j eDBnavigator spokojenej a vse
funguje tak jak ma. Proc to vybira TRAdiogroupem a ne napriklad
DBComboboxem je mi zahadou, ale je to jeho vec.

Diky za help

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Wndows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

programatori sobe + nabidka + natuknuti

jak uz se jednou psal mam jiz delsi dobu udelal nahradu za WebBroker.

Myslim si ze by (vzhledem k mensimu rozsahu nez napr. databaze nebo
MIDAS ) to mohl byt dobry testovaci projekt v aktivite
programatori sobe.

Timto se hlasim jako programator (pokud je zajem) - mohu poskytnou
komponenty pro spravu linku (funkcni od D2Desktop vejs) , kombinovani
vice datasetu do jednoho atd...

Chtel bych se zeptat zda to ma cenu a zda mam vytvorit neco jako
WebDispatcher coz je vlastne podvozek WebBrokeru.

Pak mam dalsi navrh k diskusi : Uz jste nekdo premejslel o anglickem
jmene aktivity ??

Programatori sobe neni moc mezinarodni - mam par navrhu >

Vychazej z Delphi Jedi ( s kterym by se urcite spolupracovalo) >
Delphi Aliance

Nebo DD4DD > DelphiDevelopers for DelphiDevelopers
DD4O > DelphiDevelopers for Others
DvI > Developers versus Inprise

nebo neco uplne jineho

a knihovna by se mohla jmenovat treba Freelphi

Radek Voltr
voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

soft metrika

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.1999 14:15:39

Puvodni zprava, kterou napsal Miloslav Skacel dne 18 Jan 99,:

> Nemate nekdo svuj vzorec jak spocitat 'pracnost' danych zdrojaku.
> Jde mi o to v jednom cisle vyjadrit jak objem kodu tak praci s navrzenim
> formularu, sestav. Diky.

Smarja, a to lze?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 14:18:50

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
>Programatori sobe - programove prohlaseni
>
>Zamer:
>Chceme vytvorit komplexni knihovnu volne siritelnych komponent
>pro Delphi a C++ Builder verze 3 a vyssi, ktera by umoznovala
>efektivnejsi tvorbu programu, tzv. Free Component Library (FCL).

Proc Component Library (to jako jenom komponenty ?) ? Co to znamena efektivnejsi ? Proc verze 3 a vyssi ?

>Cilem je predevsim tvorba alternativni knihovny k MIDAS a BDE
>tak, aby bylo mozno vytvaret vicevrstve databazove aplikace i ve
>verzi Professional, vcetne produktivnich propojeni k SQL serverum.

Proc predevsim MIDAS a BDE ? Proc potom "Programatori sobe", proc ne treba "Open/Free MIDAS" ???

>Projekt lze samozrejme vyuzit i k reseni jinych problematickych
>oblasti.

OpenGL knihovnu bych rozhodne nehledal jako soucast projektu alternativniho MIDASu a BDE.

Zde je nutne si vybrat:

1.) Jde o MIDAS a BDE, a pak tam neni vhodne zatahovat neco jineho.
2.) Nejde jen o MIDAS a BDE, ale pak to neni PREDEVSIM MIDAS a BDE, ale spise neco jako "spolecenske hnuti za lehci a pestrejsi zivot obce programatorske" :-)

>Pravidla:
>Ucast na projektu je vyhradne dobrovolna.

Nevim, jak by jsi taky chtel nekoho k necemu nutit <g>.

>Cela FCL je volne k
>dispozici cele programatorske obci. Vsechny programove casti
>zahrnute do FCL musi byt s kompletnim zdrojovym kodem a
>seznamem vsech zucastnenych programatoru vcetne jejich e-mailu
>a pripadne URL. Nad FCL lze vytvaret komercni knihovny, samotna
>FCL je vsak neprodejna.

Pokud nechces specialne sepsanou licenci, pak si rovnou priznejme ze vyse uvedene presne naplnuje Mozzila Public Licence (MPL). Je vseobecne znama, pravne vychytana a vubec, staci se jen na ni odvolat (s URL) a netreba dale rozebirat.

>Nad projektem dohlizi skupina spravcu
>projektu. Projekt je rozdelen na logicke oblasti, kazdou oblast
>spravuje kompetentni programator - koordinator. Vetsi oblasti
>mohou byt rozdeleny do podoblasti.

Jak jinak ;-)
BTW, co to obnasi "spravovat" ? Co to znamena "kompetentni" (jako ze ma vysokou skolu ?).

>Vyzva:
>Zveme vsechny vyvojare k ucasti na spolecnem projektu. Jiz hotova
>reseni jsou vitana. Zaroven zveme i programatory, kteri se nechteji
>nebo nemohou ucastnit vyvoje, k pouzivani jiz hotovych casti a k
>ladeni chyb.

Opravdu jsou vitana JAKAKOLIV hotova reseni ? Jak lze vytvorit novou oblast zajmu/subprojekt ?

ZAVEREM: Cast "Pravidla" je v programovem prohlaseni jaksi nepatricna. Cast "Zamer" mi pripada znacne nejednotna (rozhodni se co vlastne chces). Pokud je projekt OD ZACATKU deklarovan jako OTEVRENY, a je uvedeno jak a na koho se obratit pokud mam zajem neco delat, je zbytecne jeste "Vyzyvat", neb ti aktivni se zapoji automaticky a ty ostatni zadna vyzva neovlivni.

HTH

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 18.1.1999 14:22:32

>Presne tak, pouzivam Async asi 2 roky pro komunikaci s nasim vlastnim
>HW, jen pro prenos vetsich paketu kvuli bezpecnosti pouzivam spec.
>protokol - program si vyzaduje dalsi byte az pote, co obdrzel predchozi,
>a to kvuli tomu, ze se obcas jeden byte "ztratil" - ze zarizeni
>OBJEKTIVNE vyrazil, nicmene k programu nikdy nedorazil !!! V jednom

No, normalne bych si to nechal pro sebe (abyste mne nepovazovali za
blazna), ale kdyz uz jsi to nakous. Mi se zase stalo, ze bajt (v houfu)
vyrazil,
na terminalu (napichnutem primo na draty) jsem videl, ze znaky bezi smer PC,
tam ale uz asi nedobehli, nebot Async zustal nemy, hluchy, slepy. Na
pocitaci
byla klasicka instalace Win95, muj program a nic jineho. Mam z toho obcas
spatne spani.

Martin

programatori sobe + nabidka + natuknuti

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 14:28:23

Haj hou!

From: voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
> [...]
> Myslim si ze by (vzhledem k mensimu rozsahu nez napr. databaze nebo
> MIDAS ) to mohl byt dobry testovaci projekt v aktivite

Samozrejme :-)) Byl by to dobry zacatek pro subprojekt "Internet". Jsi ochoten nad tim prevzit patronat ?

> Timto se hlasim jako programator (pokud je zajem) - mohu poskytnou
> komponenty pro spravu linku (funkcni od D2Desktop vejs) , kombinovani
> vice datasetu do jednoho atd...

Ty datasety zni zajimave, o co se jedna ?

> [...]
> WebDispatcher coz je vlastne podvozek WebBrokeru.
>
> Pak mam dalsi navrh k diskusi : Uz jste nekdo premejslel o anglickem

Preklad by mohl byt Developers for themselves. (D4T).

> Delphi Aliance
DA je vystizne (pokud to nebude Delphi Free MIDAS Aliance :-)))

Interne/privatne pouzivam nazev Delphi Survival Kit.

HTH

MultiDataset :Was >Re: programatori sobe + nabidka

WebBroker.
>Samozrejme :-)) Byl by to dobry zacatek pro subprojekt "Internet". Jsi
ochoten nad tim prevzit patronat ?

Ano

>Ty datasety zni zajimave, o co se jedna ?

Vzniklo to jako druhotny produkt pri komercni tvorbe. Jednalo se o to ze
jsem mel
dve tabulky z nichz jsem potreboval udelat jednu sestavu.
Proste prochazet dva datasety za sebou. No a tak sem si udelal component
TMultiSet do ktereho das 1-x datasetu , ma metody
Open (otrevre ty datasety - na optimalizaci nebyl cas)
First (prvni zaznam prvniho datasetu)
Next , Prior (dopredu dozadu)
Last (posledni zaznam posledniho datasetu)
FieldByName - vrati field

navic je tam event on map field kterej je volanej pred vracenim zaznamu a v
kterem muzete premapovat jmena sloupecku napr. v
jedne tabulce se jmenuje jmeno NAME a v druhe JMENO takze tady to rozlisis
a ve zbytku zdroje muzes pouzivat jenom jedno napr.UNINAME nebo v nem
muzete urcit primo co se ma vratit a pak to vraci potomka TField kterej ma
zakladni funkce
AsString , AsInteger .... a kterej ma data ulozene interne bez datasetu

>Preklad by mohl byt Developers for themselves. (D4T).
>DA je vystizne (pokud to nebude Delphi Free MIDAS Aliance :-)))

>Interne/privatne pouzivam nazev Delphi Survival Kit.

>HTH

Jako fan StarWars mam taky pro DA slabost

Radek Voltr
voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

Ladeni distribuovanych aplikaci

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 18.1.1999 14:51:58

Jiz jsem se jednou ptal (asi pred 3 tydny), ale nikdo neodpovedel. Tak se ptam jeste jednou.

Muj problem spociva v tom, ze nevim jak ladit CGI aplikaci, tedy aplikaci, ktera pouziva
komponentu TWebModule a lze ji spustit zadanim (napr.) URL http://servernt/pripominky/WebModPripProj.exe do MSIE. V napovede se pise toto:

For Win-CGI applications, you can simulate the server by manually writing the configuration
settings file that contains the request information. Then launch the Win-CGI application,
passing the location of the file containing the client information and the location of a file that
the Win-CGI program should use to create content. You can then debug normally.

To je sice pekne, ale nevim jak psat onen "configuration settings file", co tedy ma obsahovat
a jak predat pozadovany soubor obsahujici potrebne informace. Muj nazor je takovy, za na
to, jak je ladeni CGI aplikace relativne slozity proces, je napoveda velmi stroha (a ani to neni
to nejvystiynejsi slovo).

Pokud nekdo vi jak na to nebo alespon vi, kde je to nejak dostatecne popsano at mi prosim
sdeli tyto informace.

Diky.

Vita.

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 18.1.1999 14:56:42

Ahoj, v tom OnTriggerAvail je prave ten zakopany pes - mam dojem, ze
dispatcher z AsPRO je aktivovan nejcasteji prave onech 55 ms, takze i
OnTriggerAvail nemuze byt aktivovan rychleji.

Sam o tom vim asi tolik:
pokud se tyka 55 ms, tak to je kvuli internimu kmitoctu PC, ktery byl
odvozen asi v roce 1166 :-) u prvnich PC od krystalu s takovym kmtoctem, aby
se mohl snadno generovat i TV signal, jelikoz TV monitor byl prvni PC
display. No a uz to tak zustalo, 8259 (interni timer PC) je stale
naprogramovan tak, ze se INT08 vola zhruba kazdych 55 ms. Proto kdyz zkusis
timer z Delphi, neda se na nem nastavit kratsi cas nez tech 55 ms (nastavit
jo, ale prvni OnTimer stejne neprijde drive).

Kazdy tick (55 ms) se inkrementuje DWORD v oblasti BIOS promennych, ktery
pak funkce GetTickCount vrati, prepocteny na milisekundy.

Zkousel jsem ve svem programu logovat, kdy jsou odesilany zpravy po RS232 a
kdy chodi OnTriggerAvail a opet jsem tam dostaval nasobky 55 ms. Ale je
mozne, ze treba OnTriggerAvail by se dostal ke slovu casteji, ale driv cely
proces jednoduse nedostal prideleny procesor, takze to vyjde nastejno.
Informace o pridelovani CPU od M$ jsou mlhave (a podle M$ muze byt
pridelovaci mechanizmus v ruznych verzich WIN ruzny), presto myslim, ze
alespon filosofie pridelovani CPU snad zustava stejna, jenze nevim jaka. V
popisu priorit threadu taky skoro nic neni (napr. jak se prideluje cas
threadum se stejnou prioritou v ramci jednoho procesu a v ramci ruznych
procesu, jak je to s prioritou procesu na popredi / pozadi atd.

Zkousel jsem kolem toho delat nejake vyzkumy, ale bez vysledku, protoze se
to chovalo podle Heidelbergova (jestli si to jmeno pamatuje dobre)
principu - veskere snahy o pozorovani to ovlivnily natolik, ze se to chovalo
uplne jinak, nez kdybych to nepozoroval :-o

Pritom ve Windows musi byt i nejaky jemnejsi casovy mechanismus (kterym jsou
napr. taktovany soubory MIDI), ale nemam tuseni co kde a jak.

Ja se potrebuji nekolika stanic napojenych na jednu RS232 dotazovat na data,
chvilku pockat, jestli se ozvou a pak pokracovat s dalsi stanici. Pri malem
poctu stanic to je pouzitelne, ale u vetsiho poctu je prave problem, ze se
jedno kolo nestihne rychleji nez za 55 (ale spis 110) ms, takze doba odezvy
zacina byt prilis dlouha. Sranda je, ze pod DOSem to byla docela sranda.
Jenze zase bylo malo pameti a malo uzivatelskeho luxusu...

Proto asi nezbyde, nez si udelat externi koncentrator dat s procesorem,
ktery to predzvyka pro PC a bude pasirovat do PC jen hola data.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 10:54
P�edm�t: Re: Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE, VELMI
DULEZITE !!!)>Mirek Junek wrote:

> [...]
Async

>Jen strucne, pokud to delas ve Win32 tak prichod dat je signalizovan pomoci
>udalosti, takze mas moznost to zjistit okamzite, v AsyncPro -
OnTriggerAvail.
>Tech 55ms je jen casova jednotka kterou (nevim proc, asi dedictvi z DOSu ?)
>pouziva AsyncPro pro timery. Navic ty timery se spousti (AsyncPro 2.11) jen
>pripade ze neprichazeji data, coz obcas pusobi trosku chaoticky.
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
>* http://www.bojkot(tec)cz *
>* protestni akce *
>************************

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.1.1999 14:59:23

Hi,

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
> Odesl�no: 18. ledna 1999 14:19
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Programatori sobe - prohlaseni
>
> Haj hou!

> Proc Component Library (to jako jenom komponenty ?) ? Co to znamena
> efektivnejsi ? Proc verze 3 a vyssi ?

[Martin Fron�k] Ja bych se priklanel spise pro verzi 2 a vyssi,
pro komponenty predevsim.

> Proc predevsim MIDAS a BDE ? Proc potom "Programatori sobe", proc ne
> treba "Open/Free MIDAS" ???

[Martin Fron�k] PREDEVSIM MIDAS a BDE. To je asi nejvetsi
problem (MIDAS hlavne financni), jinak se bude zbytecne tristit sila do
malo vyuzivanych oblasti (OpenGL treba....)

Databaze podporujici UniCode

a) Neviem
b) MSSQL, ale to by snad mal podporovat kazdy slusny SQL server.
From: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
>Ja bych se priklanel spise pro verzi 2 a vyssi, pro komponenty predevsim.

A co takhle COM ? D2 znamena ZADNY COM. A takovy MIDAS bez COMu ... <g>

>PREDEVSIM MIDAS a BDE. To je asi nejvetsi
>problem (MIDAS hlavne financni), jinak se bude zbytecne tristit sila do
>malo vyuzivanych oblasti (OpenGL treba....)

A co kdyz me vic zajima OpenGL (napriklad) nez MIDAS, a jsem ochoten zadarmo delat free OpenGL, ale nevim proc bych mel "mrhat" casem na MIDAS ? Kazdy ma jine zajmy a preference. Bude to projekt pro lidi s jinymi zajmy nebo ne ?

HTH

Ladeni distribuovanych aplikaci

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 15:16:05

Haj hou!

From: Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz>
>To je sice pekne, ale nevim jak psat onen "configuration settings file", co tedy ma obsahovat
>a jak predat pozadovany soubor obsahujici potrebne informace.

WinCGI je specifikace protokolu, toz format "configuration settings file" by mel byt soucasti specifikace. Mohlo by to byt soucasti manualu Web serveru nebo RFC ci co. Jinak souhlasim, melo by to byt i v helpu Delphi.

HTH

Programatori sobe

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 18.1.1999 15:26:51

Omlouvam se, v predchozim prispevku jsem nenapsal, ze je odpoved jeste
v textu od Petra Zahradnika a ted jsem naznal, ze si toho mozna nikdo
evsimne.
Posilam to znovu, je to navrh na strukturu webu atakpodobne.

> [...]
> hodnotnou pomoc, poslou maly nezdanitelny darek spravnimu stredisku.
>
> Doufam, ze mne nekdo napadne, ze chci byt spravni stredisko :-)

S pozdravem

Jiri Polak
----------
[...]

RES soubor

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.1999 15:42:09

Zden�k Moravec wrote:

> Zdravim vsechny. Nemate nekdo nahodou predstavu o strukture RES souboru,
> nebo jestli je vubec publikovana? Jedna se mi o zkompilovane soubory
> Resourcu (ikony, bitmapy, kurzory apod. - aby nedoslo k nedorozumeni).

V MSDN. Neni to nijak moc slozite.

Programatori sobe

Pavel Cisar wrote:

> Schudnejsim vidim primarni cleneni podle oblasti, a ty teprve clenit podle
> jazyku. Rovnez by mela byt jedna push konference pro jednosmernou
> komunikaci od koordinatora(u) k ostatnim. A s tim prekladatelem to zrovna
> moc ruzove nevidim <g>.

Fiiha! Myslim, ze se muze vytvorit 30 jazykovych skupin. Take se
muze objevit dejme tomu 5 zakladnich oblasti. To uz mame 156
konferenci... :-))) (5 koordinacnich + 1 superkoordinacni)

Par lidi ochotnych prekladat se mi uz ozvalo.

> Coz takhle nejprve celou vec rozbehnout v "malem" jako lokalni, a teprve
> az se ustali system prace atd. (1-2 mesice) se otevrit do sveta.

No samozrejme. Ja myslim dal do budoucnosti. Holt jsem uz
takovy vizionar... :-)

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.1999 15:42:08

Martin Fron�k wrote:

> [Martin Fron�k] To ano, jenze je tady problem. V Builderu se
> nachazi typova knihovna Standart Template Library od RogueWave, je neco
> takoveho v Delphi? Ja to pouzivam (treba v tom semaforu zrovna) a nevim
> jestli to bude prepsatelne, neni od toho slusny zdrojak......

Tak to sotva.

> [Martin Fron�k] Tak, a tady bych se moc bal jedne veci !!!
> STOKRAT NIC UMORILO OSLA !!! Kazdy bude chtit nejakou malou blbost, a pak
> z toho bude tak velky projekt, ze se bude delat:
> a) strasne dlouho - aby to vsechno funguvalo (nejlepe spolu :-)

To se bude delat tak dlouho, dokud se bude programovat v Delphi.
:-)

> b) strasne moc lidi, takze bude temer nemozne, aby to fungovalo
> spolu :-(

Vsimni si, ze rada ruznych komponent nebo oblasti muze stat
oddelene. Odvijeji se pouze od jedne zakladni tridy. Ano, databaze
se musi resit komplexne. Seriova komunikace napriklad muze byt
zcela samostatna partie. Kdyz se napriklad prihlasi par lidi, ze
umeji a chteji udelat komunikace, je hloupost je odhanet, ze se
delaji pouze databaze, ne?

Maly proxy - kdo to jeste nedostal

Ahoj, pripajam sa k zaujemcom.

vlkovic(zv)minv.sk

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.1.1999 15:58:21

> [...]

> predevsim.
>

> A co takhle COM ? D2 znamena ZADNY COM. A takovy MIDAS bez COMu ...
[Martin Fron�k] Nevim co je na COMu takove svetoborne, ze to
nemuze byt v D2 a CBBP1 ???
Navic, ukaz mi dneska zasitovany pocitac, na kterem neni TCP/IP,
takze bych to poslavil na tomhle protokolu a fertig.

> [...]
> zadarmo delat free OpenGL, ale nevim proc bych mel "mrhat" casem na
> MIDAS ? Kazdy ma jine zajmy a preference. Bude to projekt pro lidi s
[Martin Fron�k] Ano, kazdy ma jine zajmy, ale odvazuji si
odhadnout, ze na 1000 zajemcu o DB je tak 1 o OpenGl........ja nejsem
spravce neexistujici aktivity Programatori sobe, takze me si stezujes
zbytecne. Jen jsem uverejnil svuj nazor, ze je skoda tristit silu na
siroky zaber, lepe je udelat neco, co bude zajimat VETSINU. Snad muzu
rict SVUJ nazor?

Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.1.1999 16:12:39

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
>Fiiha! Myslim, ze se muze vytvorit 30 jazykovych skupin. Take se
>muze objevit dejme tomu 5 zakladnich oblasti. To uz mame 156
>konferenci... :-))) (5 koordinacnich + 1 superkoordinacni)

Huh ?!? Ja to videl spis jako 2 jazyky (english+cesky). Pokud se najde dost nemecky/spanelsky/francouzky mluvicich kontributoru, necht si zalozi vlastni "jazykovou" konferenci ne ?

HTH

Delphi a Access

> Jeste bych dodal ze se da BDE vynechat a pouzit ODBC, ale je tam
> podminka ze
> musi byt nainstalovan MS Access driver

To je tazky omyl, platilo by to iba v pripade, keby si pouzil komponenty,
ktore idu priamo cez ODBC (napr. ODBCExpress).
Aj ked napr. v TQuery nastavis DatabaseName na nejaky DSN v ODBC, aj tak to
ide cez BDE, pricom BDE ma link na ODBC, takze v konecnom dosledku je to
este horsie, lebo ODBC driver na Access myslim ze tiez pouziva MSJet tak ako
DAO, takze potom to ide: BDE-ODBC-MSJet.

soft metrika

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 18.1.1999 16:36:19

>Smarja, a to lze?

Vsechno jde, kdyz se chce:)

Nechci pouzit soft metriku pro urceni ceny software.
Rekl bych cena je maximalne takova o ktere si myslis, ze ji
zakaznik jeste akceptuje, jinak receno cenu urcuje trh.

Urcite je dobre umet ocenit slozitost zdrojaku, kvuli srovnani.
Kresleni sestav a formularu je pracne a kodem se podobaji
jako vejce vejci. Pouzijes-li externi pomoc, je nutne lidi ocenit
podle prace. Definujes hodnotici funkci a poznas aspon
pomer mezi vykonnosti jednotlivych pracovniku. Kdyz ti
na projektu dela 7-10 lidi tak se to hodi.
V pripade one-man company to asi nema vyznam.

Zabavne muze byt udelat si statististiku jak jednotlivi programatori
pouzivaji komentare, Assert, jaky je prumerny pocet radku
na funkci atd. Nekdy te to upozorni na extremy, ktere bys jinak
musel zjistovat prochazenim zdrojaku.

Nekteri silenci na tema softwarove metriky dokonce pisi doktorske prace:)

Taky bych si nedelal iluze, ze software je umelecke dilo.
Vetsiny problemu ma uz svoje standardni reseni. 90% se
opakuje porad dokola - na to ma smysl uplatnit metriku.
Vetsinou se nevymysli nove technologie, ale resi problemy a chyby
stavajicich. Cilem pouziti metriky na software neni
ohodnocovat napady, ale mravenci praci, kde tolik
napadu a tvurciho prinosu neni.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Maly proxy - kdo to jeste nedostal

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 18.1.1999 16:46:23

Pripojuji se take

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Kosta <kosta(zv)iol(tec)cz> - 18.1.1999 17:13:09

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 16:29
P�edm�t: Re: Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE, VELMI
DULEZITE !!!)>Ahoj, v tom OnTriggerAvail je prave ten zakopany pes - mam dojem, ze
> [...]
>timer z Delphi, neda se na nem nastavit kratsi cas nez tech 55 ms (nastavit
>jo, ale prvni OnTimer stejne neprijde drive).

Jezisi, to jsou blbosti. Kde se tyhle bludy kotej.

8259 NENI timer, ale radic preruseni, 8253 (to uz timer je) nema na kanalu 0
vubec programovan delici pomer (respektive ma citac nastaven na $FFFF) a
proto generuje preruseni jednou za 55ms, nema to vubec nic spolecneho s
generovanim TV,
Puvodni PC(to pred XT)meto takt 4.77 MHz, deleno 4 to je 1.18.... MHz a to
deleno $FFFF je prave onech inkriminovanych 55ms.

A ted ta seriova komunikace:
NEPOUZIVAM AsPro, je to zoufale a naprosto nevyhovujici pro realnou praci
v podminkach casto se opakujici a rychle komunikace. Psal jsem komunikacni
server pro PLCcka a byl jsem donucen napsat si vlastni komunikace, nejen
kvuli Profibusu, ale hlavne kvuli rychlosti odezvy, zachovani casovych
pomeru etc. Dodrzeni triznakoveho klidu na lince znamena pri 19200Bd napr
1.5 ms, realizace pres casovace je tedy nemozna. A pritom jsem potreboval
komunikovat na 56Kbd.

Zaver: Jde to.

Kosta

Spustanie prikazov na unixe

[*] pcuhel(zv)deltax(tec)cz - 18.1.1999 17:29:13

Cau

Prikaz lze spustit pomoci tcp na portu exec.
Mam dojem ze opevres socket a posles do nej : login #0 heslo #0 prikaz #0.
Kdysi jsem neco podobneho delal pokud chces muzu vyhledat a poslat poslat.

Seriova komunikace

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 18.1.1999 18:09:43

S 8259 jsem se, pravda, utnul. Jinak prave tech 4.77 MHz bylo prave kvuli generovani TV signalu (a nebo kvuli pripojeni terminalu - proste uz si to presne nepamatuju, ale v kazdem pripade to neni podstatne).
Podstatne je, ze tahle konference (alespon podle meho nazoru) slouzi k vzajemne pomoci programatoru. Ty jsi mi moc nepomohl. Poradim si sam. Nazdar.

InstallShield

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.1.1999 18:09:55

Nebo tu pumpu jednoduse vyrad ze seznamu ve stromu BDE.
Stejne je tam k nicemu.
Jaro

>Spatne nedelas nic, problem je v sablone pro InstallShield. V adresari s
nim
>mas soubor SWDepend.INI, ve kterem v sekci [BDE Core Subset] potreba
>okomentovat 3 radky pro verzi D4 prof.
>
>Zase si nekdo usetril praci :-)
>
>-----------------------------------------------------------------
>ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
>Prog-Soft s.r.o.
>INFOS - informacn� system pro n�poj�re
>-----------------------------------------------------------------

Databaze podporujici UniCode

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 18.1.1999 18:13:40

100% MS SQL 7.0 (6.5 to jeste tusim neumi).

Mac

Tomas Vesely wrote:

> Ahoj, nevite nekdo, ktere databaze podporuji UniCode?a) lokalnib)
> SQL Diky, Vesna

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Soft metrika

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 18.1.1999 18:14:46

Zajimavy clanek na toto tema je zde http://www.kallista.com/techpapers.htm. Tam je videt, ze je to obecny problem.
Ono je totiz dobre vedet, jak co dlouho delam, kvuli penezum, ale i pro odhad, za jak dlouho mohu slibit nejake upravy.
Sam to resim tak, ze jsem si udelal programek, kde si stopuju a eviduju, jak co dlouho delam, takze u novych projektu se mohu podivat, co mi jak dlouho trvalo. Vyhodou je, ze to zahrnuje i cas ve slepych ulickach a detektivni praci ohledne informaci a chyb pouzivanych prostredku. V dohledne dobe objevi i se zdrojakem na me strance - www.aranea(tec)cz/id/MirekJunekHome v sekci Delphi. Samozrejme jde o kazen :-), ale obcas se zadari.

Pokud se programu tyce, je to takovy polotovar v ramci dostupneho casu, takze budu jen rad, kdyz to nekdo posune o kus dal.

Mirek Junek

Programatori sobe-prohlaseni

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 18.1.1999 18:17:42

Primlouvam se za trochu sirsi koncepci, ktera by byla pouzitelna nejen pro komplikovanejsi datove modely, ale i pro aplikace bezici na jednom pocitaci / na siti. V podstate neco, co umi Paradoxove tabulky, ale s vetsi spolehlivosti, trvanlivosti a bezpecnosti dat. Nebo neco jako tClientDataSet - s malou (300 kB) DLL, bez potreby kupovat C/S edition.

Dalsi sekce by se mohla venovat ne-datove orientovanym aplikacim (= uplne bez databazi, nebo aplikacim, kde je databaze jen podruzna).

Koneckoncu, myslim, ze neni potreba, aby jedna skupina delala na jedne veci - proste se domluvi ti, kteri maji spolecny problem a chteji ho resit spolecne.

Mirek Junek

To snad neni pravda

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.1.1999 18:24:01

Ze me to driv nenapadlo!!!! Holt u a.s Telecom jsou hlavy chytrejsi.
Napriste nacpu do programu nejake chyby a az na ne zakaznik
prijde, tak si necham za jejich odstraneni hezky zaplatit.
Brrr ...... jsou to ale ..........

Od: Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. ledna 1999 21:04
P�edm�t: To snad neni pravda

>TO SNAD NENI PRAVDA, ANEB JAK SI NECHAT ZAPLATIT ZA SVE VLASTNI CHYBY
>
>Omlouvam se za off-topic ,ale jsem pekne vytoceny.
>tohle mi prislo po jednom tydnu urgenci.
>

>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Michal Falta <level(zv)telecom(tec)cz>
>Komu: Ji�� Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
>Datum: 14. ledna 1999 12:52
>P�edm�t: Re: Tarifikator - Error

>Dostal jsem tuto odpoved
>
>*************************************************

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 18.1.1999 18:26:51

Pavel Cisar wrote:

> Proc predevsim MIDAS a BDE ? Proc potom "Programatori sobe", proc ne treba "Open/Free MIDAS" ???

Predevsim asi proto, ze to tak nejak vyplynulo jako nejozehavejsi problem Delphi (potazmo tedy nas). Osobne jsem ovsem pro to, aby tam bylo COKOLIV pro Delphi (dobra, tedy i CB - nezapominaje podradnejsi kolegy ;-))). Moje predstava je neco jako DSP ale fsechno free + source + pripadna navaznost komponent (a nejen komponent ;-)

> [...]
> 2.) Nejde jen o MIDAS a BDE, ale pak to neni PREDEVSIM MIDAS a BDE, ale spise neco jako "spolecenske hnuti za lehci a pestrejsi zivot obce programatorske" :-)

Na tom neco je, jsem pro 2,

[...]

Dotaz na DB

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 18.1.1999 18:43:41

Ahoj delfini,
tentokrate mam dotaz na ty z vas, kteri delaji do databazi. Co musim
udelat, pokud chci obejit BDE napr. pro DBF tabulky? Nechci URL jiz
hotovych komponent, ale seznam cinnosti, ktery musim provest. Napr.
napsat nahradu TDatasetu nebo TTable apod.
Dik

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 18.1.1999 18:47:20

Bohuzel jsem taky na grafiku tupej, ale myslim, ze to se da domakat
kdykoliv, zatim je priorita - podle me - aby se to rozjelo ;-)

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 18.1.1999 18:54:09

Pokud nebudou znama temata, nebudou ani prislusni koordinatori.

-------
> 4. Urcit (zvolit, jmenovat) vedouci techto skupin

To je jasne , ja jsem to spis myslel jako urcite vyhlaseni /dano na
vedomost/
Me spis neni jasne zda kordinatorem by mel byt clovek
a/ super organizator
b/ super programator
c/ super oboje
> 5. Pro kazdou skupinu vytvorit "dilci konferenci" pro vymenu dat

Ja bych navrhoval tuto strukturu / kompletne/

*** Svetova konference
** Narodni konference
* Tematicka konference

A asi bych to hlavne budoval od spodu.
----------
> 6. Vytvorit vyhodnocovaci a koordinacni vedeni pro tyto pracovni
> skupiny.

A kdo to je ?

---------
Martin Fronek wrote

Muj puvodni dojem byl, ze se bude delat nahrada BDE+MIDAS a uz tu mame i
ne-databozove veci (navhy ci pozadavky). Tak jak to tedy bude?

To bych chtel zeptat i ja.

Muj puvodni dojem byl ze hlavni problem je MIDAS a jeho licencovani+finance
pokud je tento dojem spravny videl bych spise hlavni problem v ukladani
vlastnich
dat. Protoze pokud udelame DELPHI "zlate" od TTable , tak nemame tento
problem
vubec vyresen. Muze se totiz stat (a asi by se stalo) ze vyrobci databaze
se podle toho
zaridi .

Mozna je to utopie, ale ja bych videl jako uzitecne zamerit se na vyrobu
vlastni databaze
+ nekterou formu pro ukladani malych dat.
Ze to jde v Delphi ukazuje a dokazuje TurboPower s FlashFilerem.

Jak by to bylo krasne, ukladani dat bez problemu

Jiri Heinisch

Kdo si stahne; potesi me i sebe
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Narozen.zip Free
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/Bedekr.zip Shareware - skoro zadarmo

H-trading - Danovy a ekonomicky servis
Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/
HeiJu(zv)sol(tec)cz
691 83 Drnholec

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. ledna 1999 8:04
P�edm�t: Re: Programatori sobe

Jiri Heinisch wrote:

> Rad bych shrnul sve navrhy do nekolika bodu /aby se to hnulo/ co by se
> melo asi udelat.
>
> 1. Vyhlasit celkovy cil a zamer akce - zatim by stacila "preambulka"

Ano, mozna by to chtelo, aby se par lidi seslo v hospode a
sesmolilo navrh. Dale se ceka na zalozeni pracovni konference a
webu, aby to bylo kde ohlasit a aby se lidi meli kam pripojovat.
Doufam, ze se to podari behem tydne.

> 2. Urcit a vyhlasit temata pro vytvoreni pracovnich skupin

Myslim, ze vyhlasit zakladni temata nebude zadny problem, dalsi
temata mohou pribyvat postupne, jak je budou lidi posilat.

> 3. Zapsat zajemce do seznamu techto prac. skupin

Nejdrive se musi ke kazdemu tematu prihlasit nejaky koordinator,
dalsi lide budou pracovat potom primo s koordinatorem. Zde
ocekavam, ze se lide prihlasi sami. Tohle uz vylozene visi na
existenci webu a konferenci.> 5. Pro kazdou skupinu vytvorit "dilci konferenci" pro vymenu dat

> [...]

To uz se myslim vytvorilo samo. Predpokladam, ze po rozjezdu
urcite dojde k nejakym zmenam.

> 9. Uvarime si to kafe nebo caj (ci neco jineho)

Zajdeme na pivo, to je uz varene.

> [...]

To doufam, u nas preci jen tolik programatoru neni. Tedy myslim
schopnych & ochotnych se zapojit. Tohle je akce pro nekolik

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.1.1999 18:55:36

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 18 Jan 99,:

> Bohuzel jsem taky na grafiku tupej, ale myslim, ze to se da domakat
> kdykoliv, zatim je priorita - podle me - aby se to rozjelo ;-)

Jenze s tim ja nic nepodelam, protoze Web, ktery mam na starosti ja,
uz jede a zbytek ridi jini lide ;-)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.1.1999 19:05:45

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> bezi smer PC, tam ale uz asi nedobehli, nebot Async zustal nemy, hluchy,
> slepy. Na pocitaci byla klasicka instalace Win95, muj program a nic

Jo, neco takoveho jsem take zjistil. Neztracel se cely balik, ale
bajtik. Nastesti ten, pro ktereho delam komunikaci, mel genialni
napad vyzadovat zarizenim potvrzeni o uspesnem prijeti dat. Pokud
do nejake doby nedopovim, posila znova, pak jeste jednou a pak
usina, dokud si ho neprobudim. Takze diky tomu mam spani
klidne... :-)

Pavel Cisar wrote:

> Proc Component Library (to jako jenom komponenty ?) ? Co to znamena
> efektivnejsi ? Proc verze 3 a vyssi ?

Uaaa, proc se ptas? Napis navrh uprav. D3 a vyse je myslim zcela
jasna - balicky, COM. O D1 bych se vybec nebavil, to je pase.

> Proc predevsim MIDAS a BDE ? Proc potom "Programatori sobe", proc ne treba
> "Open/Free MIDAS" ???

Dtto. Uz jsem preci jen stary na to, abych vehementne trval na
svem (nejlepsim na svete :) reseni. :-)

> [...]
> 2.) Nejde jen o MIDAS a BDE, ale pak to neni PREDEVSIM MIDAS a BDE, ale
> spise neco jako "spolecenske hnuti za lehci a pestrejsi zivot obce

Jeste aby se to dalo prelozit srozumitelne do vsech svetovych
jazyku. :-)

> Nevim, jak by jsi taky chtel nekoho k necemu nutit <g>.

To aby nikdo nemohl byt na pochybach... Mno, stejne bude, lide
jsou uz taci... :-)

> [...]
> uvedene presne naplnuje Mozzila Public Licence (MPL). Je vseobecne znama,
> pravne vychytana a vubec, staci se jen na ni odvolat (s URL) a netreba

OK, neznam ji, proto jsem to takto natahl.

> Jak jinak ;-)
> BTW, co to obnasi "spravovat" ? Co to znamena "kompetentni" (jako ze ma
> vysokou skolu ?).

To rozhodne ne. Ja ji nemam... :-)

> Opravdu jsou vitana JAKAKOLIV hotova reseni ? Jak lze vytvorit novou
> oblast zajmu/subprojekt ?

Jeste jednou: prestan se ptat, napis sve upravy. At to mame do
patku - demokraticky jsem stanovil tento termin, aby nebyl cas na
prazdne plkani a hloupe dotazovani. :-)

Programatori sobe

Polak Jiri wrote:

> [...]
> Delphi to muze otravovat. Mela by to byt hlavni skupina teto
> aktivity (ci sdruzeni nebo co to je) ve ktere by se resily

To je myslim problem samostatne konference. Zatim se mi s
konkretni nabidkou ozval Petr Dvorak <dvorak(zv)mail.septima(tec)cz>,
ovsem dosud jsem nedostal od nej odpoved na mou reakci.
Jakmile bude konference, vse se tam prestehuje. Zatim tedy
vydrzte.

Trigger v MSSQL

[*] Zden�k Haringer <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz> - 18.1.1999 19:17:35

Zdravim vsechny a skemram o radu.

Potrebuji napsat trigger v MSSQL a to tak, aby kdyz zrusim zaznam v tabulce A,
se automaticky zrusili vsechny odpovidajici zaznamy v tabulce B.

Predem moc dekuji za pomoc.

Programatori sobe

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 18.1.1999 19:38:11

Ahoj,> a) obsahu webu

Vsechno :-))> b) cleneni webu na jednotlive casti

Po oblastech (tj. koordinovanych skupinach)> c) jeho rozdeleni na jazykove mutace

Hmm, nejlepsi asi v ramci kazde skupine. A podle toho, pokud o ni bude
zajem z ciziny, tak. ev prelozit celou, jinak nechat jen jakousi
preambuli.
Co se jazyku tyce, tak bych zustal jen u anglictiny. A treba
programatorske ;-) (If You = Clever Then Go_Out) :-))))))))> d) vasem zacleneni do teamu webmasteru a pisatelu

Klidne bych si nejakou oblast vzal pod kridlo (to necham na
koordinatorovi) jako WebMaster, ale urcite se hlasim jako prekladatel.

S pozdravem
Peter Rus

Trigger v MSSQL

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 18.1.1999 20:10:11

Tady mas priklad, TabulkaA je parent tabulka, TabulkaB je child tabulka,
TabulkaA ma dva primarni klice, klic1 a klic2

CREATE Trigger td_TabulkaA on TabulkaA for delete as

begin
declare
(zv)numrows integer

select (zv)numrows = (zv)(zv)rowcount
if (zv)numrows = 0
Return

/* cascade child TabulkaB delete when parent TabulkaA deleted */

delete TabulkaB from TabulkaB t, deleted d
where t.kllic1 = d.kllic1 AND
t.klic2 = d.klic2

end
go

Pokud se s tim nechces babrat rucne, tak si stahni CASE
na www(tec)czechia.com/rksoft Demo funguje do 6 entit.

Radim Kunz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zden�k Haringer <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz>
Komu: Dellphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 19:21
P�edm�t: Trigger v MSSQL

[...]

Zmena fontu v TMenu

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)redbull.dcs.fmph.uniba.sk> - 18.1.1999 21:12:24

Zdravim

Da sa zmenit font v TMenu?

Potrebujem rozbehat aplikaciu na WinNT 4 US a rad by som zmenil font pre
menu alpikacie (D4).
Moznost nastavit font pre vsetky menu vo Windows je nevyhovujuca (v
zalozke Control Panel - Display).

Dakujem za radu
Ondrej Jaura

-----------------
Ondrej Jaura

student 1.rocnika MFF UK Bratislava, odbor: informatika

e-mail: jaura(zv)redbull.dcs.fmph.uniba.sk
homepage: http://redbull.dcs.fmph.uniba.sk/~jaura
on-line: talker Tri Tulene - netopier.dnp.fmph.uniba.sk 5678 (Kerberos)
-----------------

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 22:01:40

Pavel Cisar wrote:

> Haj hou!
>
> From: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
>
> A co takhle COM ? D2 znamena ZADNY COM. A takovy MIDAS bez COMu ... <g>

Ahoj,

Nejen COM, v Delphi 2 je jeste trida TDataSet vazana pevne na BDE, takze neni mozne
vytvaret vlastni datasety. Teprve od D3 je to rozdeleno.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Dotaz na DB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 22:02:13

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> hotovych komponent, ale seznam cinnosti, ktery musim provest. Napr.
> napsat nahradu TDatasetu nebo TTable apod.

Musis si napsat vlastni dataset odvozeny od abstraktni tridy TDataSet.
Akorat nechapu proc se tak branis te URL s hotovou komponentou, ta ti
muze byt prikladem.

Jak vytvaret vlastni datasety je popsano treba tady:

http://www.neosoft.com/~startech/week1/customds1.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 18.1.1999 22:20:00

> [...]
Kazdy ma jine zajmy a preference. >Bude to projekt pro lidi s jinymi zajmy

Jsem rovnez pro, aby ten projekt nebyl orientovan pouze na MIDAS a databaze.
Zrovna treba ja delam v Delphi vsechno mozne jenom ne databaze.
V Delphi chybi spousta dalsich veci, napr. komponenty pro vytvoreni
poradneho GUI.

Vojtech Semecky

Seriova komunikace - AsyncPro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.1.1999 22:56:29

Ahoj,

Vzhledem k tomu, ze se zde seslo nekolik problemu ohledne AsyncPro, pokusim se
nektere z nich na zaklade mych zkusenosti trochu osvetlit. Vse se bude tykat
pouze provozu pod Win32 a verze AsyncPro 2.11. Tem kteri pouzivaji nizsi verze
2.0x doporucuji update na 2.11, v predchozich verzich bylo par opravdu hrubych
chyb (napriklad nefungujici potvrzovani RTS/CTS).

> Ahoj, v tom OnTriggerAvail je prave ten zakopany pes - mam dojem, ze
> dispatcher z AsPRO je aktivovan nejcasteji prave onech 55 ms, takze i
> OnTriggerAvail nemuze byt aktivovan rychleji.

Kdepak, jakmile dojde k nejake udalosti na seriovem portu (prichozi data, zmena
stavoveho signalu - dle nastaveni masky ve WaitCommEvent) je nastaven event. Na
toto musi byt vyhrazen samostatny thread ve kterem se ceka na jeho nastaveni,
diky tomu muze byt odezva okamzita. Tech 55ms slouzi jen jako zakladni casova
jednotka pro timery (asi, ze AsyncPro existovalo i pro DOS) pricemz tato hodnota
by mohla byt klidne i jina, cele je to realizovano jen pomoci timeoutu ve funkci
WaitForSingleObject threadu dispatcheru. Drobne zpozdeni vsak muze nastat treba
v pripade, ze se zrovna vyrizuji triggery, ale to by nemelo trvat 55 ms :-)

> [...]
> zacina byt prilis dlouha. Sranda je, ze pod DOSem to byla docela sranda.
> Jenze zase bylo malo pameti a malo uzivatelskeho luxusu...

Zde muze byt problem pokud napriklad cekas na dokonceni vyslani dat pomoci
PutString v udalosti OnTriggerOutSent. Tato udalost neni generovana na zaklade
eventu komunikacniho driveru systemu, ale az v dobe kontroly timeru, coz potom
zpusobuje zpozdeni az tech 55ms. Toto je prave jedna z veci kterou nepovazuji
v AsyncPro za prilis stastnou.

> Proto asi nezbyde, nez si udelat externi koncentrator dat s procesorem,
> ktery to predzvyka pro PC a bude pasirovat do PC jen hola data.

Pokud nemas nejake extremni naroky tak je to myslim zbytecne a lze to stale
resit softwarove (avsak ne zrovna snadno s AsyncPro :-). V techto pripadech
je asi lepsi si napsat vlastni komunikaci, ktera bude jednodussi a hlavne
pruhlednejsi.

> [...]
> pocitaci
> byla klasicka instalace Win95, muj program a nic jineho. Mam z toho obcas

Toto je dalsi cast problemu. AsyncPro data z komunikacniho driveru uklada do
sveho vnitrniho bufferu dispatcheru (jehoz velikost nelze menit) a z neho pak
rozesila vsem pripojenym komponentam, to je samozrejme v poradku. Jenze, v
pripade ze nestihas rychle odebirat data a tento buffer se preplni, dalsi
data neprijima a ponecha je ve vnitrnim bufferu komunikacniho driveru. Jakmile
vyridi rozesilani tak se jiz ale nepodiva zdali nahodou nejsou jeste nejaka data.
Teprve v okamziku prichodu novych dat ze seriove linky precte data z bufferu
komunikacniho driveru a tim "docte" i zbyla predchozi data. Mozna jsem to ted
nepopsal naprosto presne, ale pamatuji se ze k takove situaci tam dochazelo
a bylo na to mozne udelat i priklad.

Nicmene problemy mohou byt i jinde, a to v HW. Zvlaste pri pouziti pridavnych
portu obcas dochazi k pomerne nevysvetlitelnym jevum. Napriklad u pridavnych
karet firmy STB (2x COM 1xLPT) mi pri komunikaci bez potvrzovani (i na nizsich
rychlostech) dochazelo k nahodilym vypadkum dat (tak 1 byte na 1M). Zkousel jsem
vsechno mozne (vcetne kontroly urovni dat na lince), nakonec se ukazalo ze pokud
neni pouzito RTS/CTS potvrzovani, musi byt nastavena hodnota vystupu CTS na "1"
(i kdyz to nema zadny vyznam), jinak dochazi k vypadkum. Take je dobre venovat
pozornost takovym "detailum" jako spravne zapojeni konektoru, zemni smycky,
pouziti primereneho kabelu nebo proudove smycky pri vetsich vzdalenostech.
Obcas teprve pohled osciloskopem prozradi, ze chyba neni vubec v SW :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

soft metrika

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 18.1.1999 23:23:48

Hi,

pokud te tato zajima problematika, Academia vydala v roce 1992 knihu
"Softwarove inzenyrstvi" od dvojice Kral/Demner a tam se nekolik kapitol
zabyva problematikou softwarove fyziky a metriky. Bohuzel, pouzita empiricka
data jsou trochu zastarala, protoze pochazeji z ery mainfraimu a
neobjektovych technologii. Nicmene, rada zavislosti ma obecnou platnost,
takze prinejmensim stoji za to se nad nimi zamyslet a ve vsednim pracovnim
dni na ne nezapominat :-)

Bye, pf

P.S. Mozna, ze ti dnesni doktoranti maji empiricka data vztahujici se k
novejsim technologiim a postupum.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 16:49
P�edm�t: Re: soft metrika

> [...]
>stavajicich. Cilem pouziti metriky na software neni
>ohodnocovat napady, ale mravenci praci, kde tolik

TabListBox

[*] iko(zv)kamarad(tec)cz - 19.1.1999 00:01:33

A v tom TListView ako mozem usporiadavat podla jednotlivych
stlpcov ako v FindFile? Ked kliknem na nadpis...

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Off topic

[*] iko(zv)kamarad(tec)cz - 19.1.1999 00:01:33

Ak mate zaujem o program na vypocet pretelefonovanej ceny na i-
net, navstivte moju stranku, program INSK, Ou.

freeweb.coco(tec)cz/IKO

Vlastni modalni dialog

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 19.1.1999 01:51:21

Zdravim,
nevite prosim nekdo, jak zobrazit vlastni okno modalne,
ale bez pouziti ShowModal ? Ten totiz zatuhne vsechna
okna v aplikaci a ja potrebuju, aby zatuhl jen rodic.
(tak jak to udela napr. MessageBox s nastavenym
MB_APPLMODAL)

Diky Honza Rychtar ( hojan(zv)sin.cvut(tec)cz )

Styl okna aplikace (D1)

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.1.1999 06:22:36

Ahoj,
prosim o radu. Pouzivam v D1 nastaven� stylu okna aplikace tak,
abych pri vice otevren�ch oknech v aplikaci mel na liste zastupcu (W95)
indikovane jenom jedno okno. Pouzivam nasledujici sekvenci v DPR souboru pro
zmenu WindowStyle. Pri otevrenych vice oknech aplikace je skutecne videt
jenom jeden zastupce pro aplikaci (a ne pro kazde otevrene okno), ovsem
ikona programu se mi nahradi za tu ikonu na tlacitku START (okno i aplikace
ikonu maji ! a RES soubor je prilinkovan). Kdyz vyhodim volbu wStyle:=wStyle
or ws_Caption tak se ikona zobrazi spravne, ale na liste se mi kazde
otevrene okno aplikace. Potreboval bych, aby se ikona zobrazovala spravne (
protoze techto programu mam spustenych najednou vice a spatne se pak
orientuji) pripadne zda nekdo nevite co znamenaji jednotlive volby pro
wStyle, protoze se mi nektere zdaji nejak vzajemne vazane a kdyz jsem to
zkusebne nastavoval po bitech, tak nektere nedelaly vubec nic. Pokud to jiz
bylo v konferenci reseno, pak se omlouvam, zrejme jsem to prehledl.

Priklad z programu:

Var wStyle:LongInt;
begin
wStyle:=getWindowLong(Application.Handle,GWL_Style);
wStyle:=wStyle or ws_Caption;
setWindowLong(Application.Handle,GWL_Style,WStyle);
Application.CreateForm(THlavniProgram, HlavniProgram);

Dekuji za jakykoliv podnet nebo priklad.
Jaro B.

Seriova komunikace - AsyncPro

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 07:14:31

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 23:26
P�edm�t: Re: Seriova komunikace - AsyncPro

> [...]
to ted
|nepopsal naprosto presne, ale pamatuji se ze k takove situaci tam

To je mozne, protoze ten "plonkovy" byte nekdy dorazil, ale pri zadosti
o jina data, takze to cele dostalo jiny smysl. Vtip je v tom, ze buffer
byl nastaven na 4k (v Async 2.11) a pocet prenasenych byte v paketu byl
100 ! (ne 100k) rychlosti 9600 Bd.

|Nicmene problemy mohou byt i jinde .......nakonec se ukazalo ze pokud
|neni pouzito RTS/CTS potvrzovani, musi byt nastavena hodnota vystupu
CTS na "1"

Jak, prosim, nastavis v Asyncu (TApdComPort) CTS na High ?|Obcas teprve pohled osciloskopem prozradi, ze chyba neni vubec v SW :-)

No jo, jen kdyby clovek nejdriv nehledal 2 dny chybu u sebe, ze ?

M�ra

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 07:20:58

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. ledna 1999 19:22
P�edm�t: Re: Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE, VELMI
DULEZITE !!!)>
>Jo, neco takoveho jsem take zjistil. Neztracel se cely balik, ale
>bajtik.

To jsem fakt rad, ze nejsem blbej, a ze jsem ten specialni protokol
kvuli ztraceni bytu (cti bajtu) nepsal zbytecne :-)))

Mira

OFF:pomozte

[*] Pedskola <pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 07:31:58

Caute mam problem potrebuji odhlasit z tehle konference adresu
pedskolakv(zv)mbox.vol(tec)cz
(odch�zim z civilky) a prihlasit sopak.konf(zv)atlas(tec)cz
mel sem za to ze sem to prihlasoval na listserv(zv)pinknet(tec)cz,ale bohuzel to
nejde poradte mi, ktery je to listserver

Dik Sopak

Programatori sobe

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 19.1.1999 07:38:03

Mate snad nejaky problem se zrizovanim konference ? Pokud ano,
mohl bych se pokusit neco zaridit.

Ondrej Krajicek

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> vydrzte.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Programatori sobe

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 19.1.1999 07:40:35

Pokud mohu neco dodat . . .

Mam urcite skusenosti z budovani projektu JFA - JavaLobby
Foundation Applications a proto bych navrhoval, aby koordinator
byl super organizator, ktery rozumi danemu tematu natolik,
aby chapal vse co se deje, po kratsim vysvetlovani.

Ondrej Krajicek

Jiri Heinisch wrote:
> [...]
> vedomost/
> Me spis neni jasne zda kordinatorem by mel byt clovek

Programatori sobe

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 19.1.1999 07:51:13

> From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Date sent: Mon, 18 Jan 1999 11:52:57 +0100
> Subject: Re: Programatori sobe
> Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Piste mi sve predstavy o:
>
> a) obsahu webu
> b) cleneni webu na jednotlive casti
> c) jeho rozdeleni na jazykove mutace
> d) vasem zacleneni do teamu webmasteru a pisatelu

Ja uz jsem zacal pracovat na nejake podobe www stranek, je uz v tom
zahrnuty jejich cleneni i jazykove mutace, dal bych to zitra
odpoledne k dispozici (snad uz to bude browsovani-schopne) k
pripominkovani.
Filip Jirsak

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
> === http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
> ICQ: 21215917, PGP vitano

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Programatori sobe - WWW

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 19.1.1999 07:55:16

Petr Zahradnik wrote:

> Jenze s tim ja nic nepodelam, protoze Web, ktery mam na starosti ja,
> uz jede a zbytek ridi jini lide ;-)))

caves,

skus sa pozriet na moju www, ci vyhovuje :)), ochota by bola ...

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Programatori sobe - WWW

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 08:08:33

Petr Zahradnik 18.1.1999 12:16 napsal:

>Piste mi sve predstavy o:
>a) obsahu webu
>b) cleneni webu
>c) jeho rozdeleni na jazykove mutace
>d) vasem zacleneni ....

takze

ad a)
1. Preambule
2. Kontakty, prihlasovani/odhlasovani do/z konferenci tematickych
okruhu
3. FTP archivy jak konference tak pro pracovni tymy pro vymenu dat
4. Hlavni stranky pracovnich tymu - definovane cile, stav reseni,
kontakty
5. Download beta a ostrych verzi pro testery a uzivatele

ad b)
Predevsim rozhodnout, zda bude jiz titulni strana dvojjazycna nebo
jen ceska (anglicka) s vlajeckou pro prepnuti do druheho jazyka. U
titulni strany bych se klonil k dvojjazycnosti s anglictinou jako prvnim
jazykem. K tomuto jeste poznamku - bude se treba dohodnout na kodovani
cestiny - navrhuji Windows 1250 - psani bez diakritiky muze cloveku
obcas pekne zneprijemnit zivot. Na titulni strane bude asi preambule a
linky k hlavnim stranam jednotlivych projektu (MIDAS, BDE, OpenGL etc.).
Titulni strana projektu (napr. MIDAS, struktura vsech by mela byt
stejna): Definice cilu projektu, zakladni informace o rozpracovanosti,
aktualni cisla verzi, historie zmen, kontakty na cleny tymu.
Linky na:
Prihlasovani/odhlasovani do/z konference projektu
Archiv konference s vyhledavanim
FTP pro vymenu dat a sledovani rozpracovanosti
FTP download beta a ostrych verzi

FTP archivy se pak mohou delit podle vyvojovych nastroju

Vyvojari z jinych zemi budou asi (ze zacatku urcite) muset byt
"ukolovani" a informovani promo vedoucimi tymu, protoze je nerealne mit
v case vse prelozeno do anglictiny (zejmena komunikaci mezi cleny tymu
navzajem a odezvy beta testeru). Jinym resenim by byla komunikace
vyhradne v anglictine, ale tim by se diskvalifikovala spousta schopnych
programatoru - neco jineho je cist anglicke manualy, a neco jineho
formulovat sve myslenky v anglictine.

ad c)
Mimo cestinu prichazi do uvahy jen anglictina, pricemz slovenstinu
povazuji za rovnocennou cestine, jak je v teto konferenci zvykem.

ad d)
Jeste nevim, jake okruhy temat budou definovany (MIDAS napr. je
zcela mimo me piskoviste), navic mi hrozi akutni prepracovanost, takze
do vyvoje bych se zapojil az v okamziku, kdy se protnou me pracovni
zajmy s nekterym z projektu. Jako beta tester prichazim pro verzi D4Prof
na platforme W95/NT do uvahy (mimo MIDAS :-) )
A nakonec - padl tu a libi se mi nazev Delphi Aliance. Co se tyce nazvu
knihovny - zaznelo tu neco jako FreeDelp nebo tak - co to otocit na
DelFree (Delphree :-) )) ?

Mira

Programatori sobe

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 08:13:40

> [...]

> P�edm�t: RE: Programatori sobe

> a pak
>
> To se bude delat tak dlouho, dokud se bude programovat v Delphi.

[Martin Fron�k] Ano, ale hlavne aby to netrvalo moc dlouho.

> [...]
> zcela samostatna partie. Kdyz se napriklad prihlasi par lidi, ze
> umeji a chteji udelat komunikace, je hloupost je odhanet, ze se

[Martin Fron�k] Samozrejme ze kohokoliv odhanet by byla
hloupost nejvetsiho kalibru. Ale pokud se nevyhlasi rozumne cile (aby
bylo videt na konec snahy), tak to zajde...

Programatori sobe

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 08:24:36

> [...]

> Ze to jde v Delphi ukazuje a dokazuje TurboPower s FlashFilerem.
>
> Jak by to bylo krasne, ukladani dat bez problemu

[Martin Fron�k] To nesmi byt zadna tabulkova DB ale SQL
server(aby to melo smysl) a to si netroufam ani pomyslet....to bych
skoncil u Dr.Chocholouska....

Delat vlastni SQL ci DB je podle me spatna cesta a vede do
pekla. Radeji bych dobre vyresil pristup k DB.

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.1999 08:28:33

Martin Kubecka wrote:

> [...]
> predstava je neco jako DSP ale fsechno free + source + pripadna navaznost

Mno, spise mensinove kolegy, ze? Moje predstava neni jako DSP,
protoze zde by se mely vyskytovat vybrane a odladene celky,
narozdil od DSP, kde je 20x totez od 20 autoru. DSP je
cistokrevny bazar, tohle by mela byt spise usporadana dilna.

Programatori sobe

Pavel Cisar wrote:

> Huh ?!? Ja to videl spis jako 2 jazyky (english+cesky). Pokud se najde
> dost nemecky/spanelsky/francouzky mluvicich kontributoru, necht si zalozi
> vlastni "jazykovou" konferenci ne ?

No, ono to vlastne zalezi na tom, jak se nam to s konferencemi
podari udelat, ten Petr Dvorak se mi dosud neozval.

Web stranka TeeChartu

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 19.1.1999 08:46:29

Ahojte,
nevite, prosim, nekdo, kde lze ted stahnout posledni
verzi TeeChart komponent. Stranka firmy TeeMach
http://www.teemach.com neni platna.

Dik
-----------

Ing. Martin Dupal
address: Hodolanska 35
77200 Olomouc
Czech Republic
tel.: +420/68/5313130
fax.: +420/68/5313132
http://www.vision(tec)cz
mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

To snad neni pravda

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 19.1.1999 08:51:58

Nejlepsi jeste je, kdyz Ti jeste zakaznik bude delat B-testera.
Pak tam Ty chyby nemusis cpat schvalne, ale jenom to prelozis
a je to... Znam aplikaci a k ni i uzivatele, kteri za ni TVRDE
plati, a zaroven tim, jak ji pouzivaji delaji B-testery. Najdou
chybu, ohlasi ji a jsou "stastni", ze jim vyrobce aplikace proda
opravnou verzi. Dost me to vytaci, ale ja s tim nemuzu vubec nic
delat :-(((

> Odes�latel: Jaro
> Odpov�di: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 18. ledna 1999 18:24
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: To snad neni pravda
>
> Ze me to driv nenapadlo!!!! Holt u a.s Telecom jsou hlavy chytrejsi.
> Napriste nacpu do programu nejake chyby a az na ne zakaznik
> prijde, tak si necham za jejich odstraneni hezky zaplatit.
> [...]

pomozte

[*] Mal� Dobromil <Dobromil.Maly(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 19.1.1999 08:53:42

Podivej se na http://www.delphi(tec)cz, tam na to mas primo formular...
> [...]
> mel sem za to ze sem to prihlasoval na listserv(zv)pinknet(tec)cz,ale bohuzel
> nejde poradte mi, ktery je to listserver

D4 service - debug mode

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 19.1.1999 09:01:19

DDV,
nevite nekdo, jak upravit unit svcmgr.pas, aby slo service poustet jako
konzolovku (s parametrem "debug").

Kdyz jsem si delal vlastni obsluhu services, pouzil jsem na to
SetConsoleCtrlHandler, ale nevim, jak to naroubovat do zminene unity.
Predpokladam, ze do dpr projektu je treba pridat
{$APPTYPE CONSOLE}, ale to samo o sobe nestaci.
Tez by se mi libilo, abych mohl mit v servisu debug vypisy ( WriteLn() ) a
nemusel to ifdefovat - v C necham normalne v servisu printf() a kdyz to bezi
jako servis, tak to nikde videt neni (coz bych cekal), a v debug modu (viz
SetConsoleCtrlHandler) to pise na obrazovku. puvab je v tom, ze kdyz ma service
problem, postim jako konzolovu ten konkretni exac a ne, ze si jej znova
prelozim (po te, co nahledavam presne ozdrojak one verze problematickeho
servisu).

Da se tomu dotazu porozumet?

Vi nekdo jak na to?

Diky za rady, eventuelne kusy zdrojaku.

a.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Zobrazeni diakritiky v DBF tabulce ( Table Languag

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 19.1.1999 09:21:18

Ahojte,

dovolil jsem si vytvorit z rad, ktere jsem "dostal" z pana Petra
Zahradnika, ;-))
(za coz mu je�te jednou dekuji)
[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.1.1999 09:25:05

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.1999 09:44:48

Jiri Heinisch wrote:

> Pokud nebudou znama temata, nebudou ani prislusni koordinatori.

Z toho nemam strach. Nekdo napise, ze chce resit tu a tu oblast, a
ze by mohl delat koordinatora. A hle, muze byt oboji naraz. :-) Cas
pak proveri, zda se ve veci vyzna, a zda se mezitim nepripojil
pripadne nekdo schopnejsi.

> [...]
> vedomost/
> Me spis neni jasne zda kordinatorem by mel byt clovek

C je spravne. :-)
Mno, myslim, ze i zde bude fungovat tlak okoli, takze kdyz
koordinator neco zvrze, jini ho dokopou k lepsimu reseni.

> Ja bych navrhoval tuto strukturu / kompletne/
>
> *** Svetova konference
> ** Narodni konference
> * Tematicka konference

Muze byt, ukaze-li se to jako ucelne a bude-li kdo takove
konference spravovat.

> ----------

> A kdo to je ?

No prece ja a par mych vernych! :-)))

Programatori sobe

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.1999 09:44:49

Ondrej Krajicek wrote:

> Mate snad nejaky problem se zrizovanim konference ? Pokud ano,
> mohl bych se pokusit neco zaridit.

Zatim jsem pozadal Petra Dvoraka <dvorak(zv)mail.septima(tec)cz>,
ktery se mi nabidl. Pokud by toho na nej bylo moc, bylo by lepsi
se domluvit s nim.

Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.1.1999 09:53:33

Haj hou!

From: Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
> [...]
>zahrnuty jejich cleneni i jazykove mutace, dal bych to zitra
>odpoledne k dispozici (snad uz to bude browsovani-schopne) k

BRAVO! To je ten spravny pristup.

Programatori sobe

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.1999 09:58:18

No jestli opravdu bude MS Data Engine zdarma i pro sireni (coz je MS SQL
7.0 bez administracnich nastroju - ktere beztak nekdo urcite udela), tak
myslim mame vyhrano. Ted uz jen poradne zvladnout pristup a hotovo. ;-)

Mac

Martin Fron�k wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.1999 10:03:12

Zbysek Hlinka wrote:

> Mno, spise mensinove kolegy, ze?

Delal jsem si samozrejme bzundu ;-)

> Moje predstava neni jako DSP,
> protoze zde by se mely vyskytovat vybrane a odladene celky,
> narozdil od DSP, kde je 20x totez od 20 autoru. DSP je
> cistokrevny bazar, tohle by mela byt spise usporadana dilna.

No presne to je moje predstava, nevyjadril jsem se uplne presne (jak to po sobe
ctu ;-). Myslel jsem to jako spise co do sirky zaberu (tzn. kdokoliv cokoliv).

[...]

Uriznuti tisteneho udaje v QuickRep

[*] Vaclav Novak <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz> - 19.1.1999 10:04:10

Ahoj Delphini,

bojuji s tiskem z Delphi a protoze nepomohla ani Murphyho
rada "Pokud selhaly veskere pokusy uvest pristroj do chodu
je na case precist si navod" ... prosim o pomoc zde.

Na Bandu Detail tisknu Char datovy prvek, ktery chci vystupovat na
10 znaku i kdyz on ma 30 a je tech 30 vyplneno.

Pouzivam QRDBText, na Properties nastavuji AutoSize na False,
AutoStretch na False take, Size - Width zmensim na neco a ono
to porad leze cele ! Kdyz dam Frame DrawBottom, tak ta podtrhujici
cara reaguje na Size, ale data se porad sypou vsechna. Tak jsem
asi neco nepochopil. Jak ten udaj sproste pri tisku uriznu ?

Poradte, vite-li jak.

Vaclav Novak

Kompatibilita verzi BDE

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 19.1.1999 10:05:17

Ahoj vsichni

Mozna stupidni otazka. Kdyz chci, aby muj program byl schopny
bez prekompilovani pracovat se vsemi verzemi BDE, mam ho
zkompilovat pod D2 nebo pod D4 ?

Radim Kunz

Programatori sobe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.1.1999 10:07:55

Haj hou!

From: Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
>Pokud nebudou znama temata, nebudou ani prislusni koordinatori.

Neni pravda. Tema samo o sobe nic neresi, lide ano. Vzdy rozhoduje zajem lidi (vzlaste v pripade, kdy jde o praci "zadarmo"). Rozhledni se, zda nekdo uz nedela to co te zajima, a kdyz ne, tak si proste zalozis vlastni projekt a vymezis tema. A muzes k tomu vyuzit iniciativu "Programatori sobe nebo zahajit svou vlastni nezavyslou aktivitu.

-------
>Me spis neni jasne zda kordinatorem by mel byt clovek
>a/ super organizator
>b/ super programator
>c/ super oboje

Bude takovy, jaky bude :-)))

>To bych chtel zeptat i ja.

Pokud jste si uz vsimli, pak je zde nekolik (minimalne dve :-))) zajmovych skupin s mirne odlisnymi zajmy, koncepcemi a jinymi prioritami. To co probiha je "zapas ideologii" <Bg>. Ale at uz se sjednotime nebo ne, delat se bude.

> [...]
>Ze to jde v Delphi ukazuje a dokazuje TurboPower s FlashFilerem.
>Jak by to bylo krasne, ukladani dat bez problemu

Tak proc to hymbajs nezacnes delat ? Verejne prohlas svuj zamer at se ti ozvou ti, co se chteji podilet na vyvoji a muzete zacit. Me treba tahle oblast taky zajima a chci v tom neco udelat, ale nema to pro me nejvyssi prioritu, toz rozhodne se toho ted neujmu. Kdyz to ale nekdo odstartuje uz ted, rad vypomuzu v ramci svych moznosti (coz takhle B-tree indexy v Oblect Pascalu ?).

Pratele, kdy vam konecne dojde, ze nejde o to "co by jste radi meli", ale "co budete delat" a "kdy to budete delat". Pokud neco vznikne, pak predevsim proto, ze tvurci to SAMI chteli, ne proto ze to chtel nekdo jiny.

HTH

Programatori sobe

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 10:16:29

Puvodni zprava, kterou napsal Filip Jirsak dne 19 Jan 99,:

> [...]
> zahrnuty jejich cleneni i jazykove mutace, dal bych to zitra
> odpoledne k dispozici (snad uz to bude browsovani-schopne) k

No to je vynikajici, tak to pak ohlas, at se na to podivame.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Regedit + program

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 19.1.1999 10:28:56

Caute delphini

Viem ze sa uz takyto problem x-krat preberal a nasiel by som odpoved v
archive , ale momentalne mi nejde internet. Takze vas prosim o radu ako:
1.) vycucnut z registra nejaku hodnotu
2.) zistit ci momentalne bezi instancia nejakeho programu

Dakujem !!!

Ing. Daniel �ichta
) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

Uriznuti tisteneho udaje v QuickRep

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 10:28:49

Puvodni zprava, kterou napsal Vaclav Novak dne 19 Jan 99,:

> Na Bandu Detail tisknu Char datovy prvek, ktery chci vystupovat na
> 10 znaku i kdyz on ma 30 a je tech 30 vyplneno.

Ja nevim takhle z hlavy, jak to vyresit s QuickReportem, ale napadla
me jina cunarna - co takhle udelat Calculated Field a tam proste
ten retezec oriznout?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Informace z WWW do mailu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.1999 10:43:37

Ahoj fseci,

potreboval bych udelat takovy drobny programek, ktery by se cca jednou
za hodinu mrknul na nejakou www stranku (obahujici treba jen jeden radek
textu) a ten text poslal nekam mailem.

Ale fakt nevim jak na to - nakopnete me prosim nekdo ;-) nejlepe smerem
k reseni. Postaci princip, jak to udelat (ohledne Internetovych aplikaci
jsem nemuvne).

[...]

Vlastni PrinterSetupDlg

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 19.1.1999 10:48:40

Ahojte,

bojuji s PrinterSetupem v QReportu a chtel bych pouzit
vlastni dialog. Nedari se mi vsak presvedcit QR aby zmenenou
tiskarnu pouzil. FAQ c.235 na QuSoftu chytre rika, ze se mam
podivat na implementaci metody TQuickRep.PrinterSetup v unite
QuickRpt.pas.
Vzhledem k tomu, ze nemam QR Professional, kde jsou i zdroje
a nechce se mi to kvuli tomu kupovat, zadam o radu konferenci.

Dekuji
-----------

[...]

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 19.1.1999 10:58:42

Chapu to tak, ze ten text prenese do nejakeho TDBEditu. V tom pripade
doporucuji priradit text primo do TFieldu (vlastnost AsString), ktery
tomu DBEditu odpovida.

Marek Prokop

On Monday, January 18, 1999 1:58 PM, Richard Valny
[SMTP:richard.valny(zv)oku-st(tec)cz] wrote:
> [...]
> 386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
> ===========mozno pouzit PGP==============
>
> ... Wndows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a

Delphi for Linux close to a reality - it works on

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.1.1999 11:03:07

Od: Vaclav Novak <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 9:46
P�edm�t: Uriznuti tisteneho udaje v QuickRep

[...]

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 19.1.1999 11:34:41

Vaclav Novak napsal toto:

> [...]
> cara reaguje na Size, ale data se porad sypou vsechna. Tak jsem
> asi neco nepochopil. Jak ten udaj sproste pri tisku uriznu ?

Vraz to do eventu onprint (ci tak nejak) prislusneho QRDBText. Jako jeden
parametr je text (nebo value), ktery si orez na 10 znaku a mas hotovo.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Informace z WWW do mailu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 11:42:32

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 19 Jan 99,:

> potreboval bych udelat takovy drobny programek, ktery by se cca jednou za
> hodinu mrknul na nejakou www stranku (obahujici treba jen jeden radek
> textu) a ten text poslal nekam mailem.

Jednou za hodinu umis, to neni problem. Na kouknuti se na WWW stranku
mas komponentu TNMHTTP, ktera to umi. Na posilani mailu mas komponentu
TNMSMTP, ktera to umi. Jde to velmi jednoduse, podivej se na priklady,
ktere mas v Delphi...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Seriova komunikace - AsyncPro

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 19.1.1999 11:44:42

Nerozumiem, naco je potrebny pri seriovej komunikacii timer.
Podla mna to teda nenavrhli velmi korektne. Hlavne, ze to
nominovali na "Best Connectivity Tool v Delphi Informant
magazine Readers Choice Awards".

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Delphi a MAPI

[*] jip(zv)email(tec)cz - 19.1.1999 11:54:17

Delphi a MAPI. Budu vdecny za kazdou informaci, odkaz, komponentu ...

Jindrich Pala
Adamov

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 12:04:25

> [...]

> nejsem
> stezujes
>
> Fronku, Fronku... Ja jsem spravce teto aktivity, takze existuje. :-)

[Martin Fron�k] Zbysku, Zbysku... aktivita existuje :-) ale
zadny konkretni smer neni videt, web neni, lidi se nemaji kam hlasit,
kdyz se hlasi Builderista, strcite ho do popelnice ;-).......

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 12:09:23

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Fron�k dne 19 Jan 99,:

> [Martin Fron�k] Zbysku, Zbysku... aktivita existuje :-) ale
> zadny konkretni smer neni videt, web neni, lidi se nemaji kam hlasit, kdyz
> se hlasi Builderista, strcite ho do popelnice ;-).......

Web uz davno je: http://delphiself.clexpert.com
Akorat na nem nic neni :-)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

MultiDataset

Sem zmaten.

Co mas na mysli tim unionem ???

Rad
ek

Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> na 01/19/99
11:07:58

Odpov�zte pr

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie: (Na v

dom�: Voltr Radek/3620/EPR/CEZ)

edm�t: RE: MultiDataset :Was >Re: programatori sobe
+ nabidka +
natuknuti

> [...]
> First (prvni zaznam prvniho datasetu)
> Next , Prior (dopredu dozadu)
> Last (posledni zaznam posledniho datasetu)

-snip-

Cim se to lisi od unionu?

Marek Prokop

COM a D2 / D3 >> RE: Programatori sobe - prohlasen

COM je Common Object Model - jedna se o objektovou te
chnologii od MS na
ktere je postaveno Windows
a ktera s
rozsirenim DCOM umoznuje komunikaci po siti.

Musim se
vsak pozastavit nad tim ze D2 nepodporuje COM - podle mn
e to totiz
neni pravda neb jsem
jiz v D2 Desktop delal
programek pro praci s Shell Links a Explorer
Extensions
a osobne me to prislo jako
kdyz jsem COM pouzival.

Si
ce to byla pakarna (vsechny deklarace jsem musel prepsat
z Ceckovejch
hlavicek) ale fungovalo to. Nebo ony veci j
ako IUnknown , IPersistFile ,
IShellLink nebyl COM ?????

Radek

Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> na 01
/19/99 11:17:35

Odpov�zte pros

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie: (Na v

dom�: Voltr Radek/3620/EPR/CEZ)

:pcisar(zv)aktis(tec)cz] wrote:
> Haj hou!
>
> From: Martin F
ron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
> [...]

rat tu zaznelo, ze D3 je skvele, protoze ma
COM. Najde s
e dobra duse, ktera mi strucne vysvetli, co to COM je?

Multiple record

[*] Milan Kacovsky <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 19.1.1999 12:34:42

Zdravim DELFINy

potreboval bych jednu radu, pro Vas lehkou pro me nad me chapani. Potrebuji smazat record v tabulce ale nejde to hlasi to neco o multiple record.

diky za jakoukoliv radu
Mi.

Informace z WWW do mailu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.1999 12:41:41

Diky za urceni smeru. Tak nejak jsem si to predstavoval a hle, ono to tak asi i
pujde ;-))) Prubnu to.

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Pouziti funkce stejneho nazvu jako metoda objektu

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 12:44:43

Mam objekt:

TAurTreeView = class(TCustomTreeView)

a proceduru

procedure TAurTreeView.ShowTree(E,S : string);

v teto procedure potrebuju pouzit funkci

Delete(S,1,Wk);

problem je ovsem v tom, ze v D4 TCustomTreeView obshuje metodu Delete

lze tento problem nejak vyresit, samozrejme kromne nahrady dlete za jinou funkci

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 19.1.1999 12:45:53

COM - Component Object Model
DCOM - Distributed Component Object Model

COM/DCOM je Microsofti standard, ktery definuje vlastnosti a chovani
objektu (komponent) tak, aby spolu mohly komunikovat.
Nad timto standardem je vybudovano mnoho technologii, napr.
ActiveX, OLE, ASP...
To je tak v rychlosti vsechno, pokud se chces dozvedet vice,
hledej na webu (treba na microsoft.com), je tam informaci prehrsel.

Zdravicko

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
> [...]

[*] Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 19.1.1999 13:09:24

Rad se na ten web vrhnu.... jinak jestli to bude jenom trochu mozne �prosim
piste mi pres ICQ cislo 12771158 predem diky ...

Jinak co takhle vyuzit frontpage komponentu pro diskusi... tak by to bylo
primo na webu a prehlednejsi.... jinak prispevky typu programatori sobe by
mely mit v hlavicce v hranate zavorce vzdy nazev tymu to znamena webmasteri
by subjekt mailu uvozovali [www]

Prosim ozvete se mi s informacemi jak se na ten server dostat

Zbynek Grygar
zgrygar(zv)zeal(tec)cz ICQ:12771158

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.1999 13:24:34

Martin Fron�k wrote:

> [Martin Fron�k] Zbysku, Zbysku... aktivita existuje :-) ale
> zadny konkretni smer neni videt, web neni, lidi se nemaji kam hlasit, kdyz
> se hlasi Builderista, strcite ho do popelnice ;-).......

Jak ktereho... :-)

Web se musi zalozit (tedy ten uz je), konference take, je nutno
sesmolit nejake programove prohlaseni atd. - myslis, ze tohle lze
zvladnout za tyden? Nezapomen, ze se take vsichni musime
necim zivit.

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.1.1999 13:42:15

Haj hou!

> Najde se dobra duse, ktera mi strucne vysvetli, co to COM je?

K tomu co tu uz zaznelo bych rad doplnil toto:

a) COM je BINARNI standard pro rozhrani (interface) objektu/programu. Ten vypada jako pointer na pointer na tabulku skoku do rutin. K tomu se vaze jeste definice zakladniho interface (IUnknown). Svou povahou jako binarni standard umoznuje COM spolupraci objektu napsanych v ruznych jazycich a nastrojich. Navic v definici interface IUnknown obsahuje i life-time management objektu. Jak vidno, COM je tak jednoduchy, az je genialni. Veskera dalsi slozitost a balast jde na vrub implementaci podpory COM ve Windows (ruzne registrace, ROT, Monikery, marshalling atd.).

b) COM/DCOM neni jen pro a pod Windows (existuji implementace i pro jine platformy, napr. Unix).

c) Pomoci COMu jsou definovany dalsi sluzby OS (MTS,message queue atd.) nebo standardy (OLE, ActiveX, OLE-Automation apod.).

d) Windows jsou stale vice zalozene na COM rozhrani (az budou zcela ;-)

e) V D2 lze skutecne psat programy vyuzivajici COM, ale je to desna onanie. D2 NEMA zabudovanu primou podporu pro COM.

f) D3 MA primou podporu COM na urovni jazyka, VCL i IDE. Predevsim jde o nove moznosti Object Pascalu definovat ruzne interface a ty pak pouzit pri implementaci objektu (tim lze dosahnout napr. vicenasobne dedicnosti [na urovni interface, nikoliv implementace] stejne jako u Javy). Navic ma primou podporu life-time managementu pro interface (automaticky reference counting pri prirazeni). Rad bych ZDURAZNIL ze tyto prvky lze uspesne pouzit v programech aniz by bylo nutne se vazat na Win32 podporu pro COM. Vedle teto zakladni podpory na urovni jazyka ma D3 i podporu ve VCL a slusnou podporu pro vytvrareni OLE-Automation objektu (ty pak lze volat jak lokalne, tak vzdalene pres DCOM bez zmeny kodu).

Osobne povazuji rozsireni Object Pascalu v D3 za vyznamnejsi nez overloading a implicitni parametry v D4. COM interface (pouzity byt jen intene) totiz umoznuje naprostou nezavyslost kodu na dedicnosti nebo implementaci (pri zachovani rozhrani) s moznosti pruzneho rozsirovani funkcnosti.

HTH

Karaoke technologie

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 19.1.1999 13:45:20

Nemate nekdo zkusenosti a nebo nevite nekdo o komponente pro Delphi s
Karaoke technologi�. Potrebuju zvyraznovat text pri prehravani zvukoveho
souboru.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Delphi a MAPI

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 19.1.1999 13:55:55

> Delphi a MAPI. Budu vdecny za kazdou informaci, odkaz, komponentu ...
>
> Jindrich Pala
> Adamov

Ahoj,
da se pouzit knihovna MAPI.PAS z Delphi. V object repository je
ukazkova aplikace Logoapp. Zkus konkretneji popsat problem.

Martin Koran
====================================
Martin Koran
KOMAR
Hilbertova 68
440 01 LOUNY
Czech Republic

tel.: +420 (395) 65 40 19
fax: +420 (395) 65 53 85
hotline: 0602 42 33 72

mailto:info(zv)komar(tec)cz
http://www.komar(tec)cz

Programatori sobe - WWW

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.1.1999 14:07:52

Haj hou!

From: Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz>
> [...]
> 4. Hlavni stranky pracovnich tymu - definovane cile, stav reseni,kontakty
> 5. Download beta a ostrych verzi pro testery a uzivatele

<snip>

Lepe bych to vyjadrit nedokazal :-)

Jen bych se jeste primlouval za web bez frejmu.

Tuhnouci Thread

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 14:09:05

Nepotkali jste se nekdo s timto jevem:

Mam z hlavniho okna aplikace spusteny thread (Delphi 4 Prof). Tlacitkem
z tohoto hlavniho okna ho take ukoncuji (FThread.Terminate). A te� -
krokuji-li debugem metodu Execute threadu, vse skonci bez problemu,
thread mohu znovu vytvorit a spustit. Vyjmu-li break a spustim aplikaci
bez nej, pak po stisknuti tlacitka, ktere thread ukoncuje aplikace
zatuhne. Otevru-li pres ni jine okno, ktere pote zmensim, zustane jen
bily flek na background bitmape. Jsem z toho jelen. Mimochodem, staci
thread ukoncit pomoci terminate, aby se uvolnila pamet nebo se ma jeste
volat Free ?

Diky Mira

off: jak a na cem ucit programovani

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 19.1.1999 14:12:58

Ahojky pratele a pratelky,
kolega co by ucitel na mistnim gymplu resi problem jak a v cem ucit
programovani nasi nastupujici generaci.
Pochopitelne, ze jsem mu doporucil DELPHI (bohuzel 1 nebot nema na Wir95),
ale diskuze je o tom, co ma byt cilem vyuky a jakymi prostredky ho
dosahnouti.

Diky za odpovedi a doufam, ze se tu nespusti urazky apod.

===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 14:21:19

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Dupal dne 19 Jan 99,:

> nevite, prosim, nekdo, kde lze ted stahnout posledni
> verzi TeeChart komponent. Stranka firmy TeeMach
> http://www.teemach.com neni platna.

Ale jo, je platna a je to tam! Zrovna pred 3-mi dny
jsem si stahoval posledni update.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Pouziti funkce stejneho nazvu jako metoda objektu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.1.1999 14:26:57

Jedna-li se systemovou funkci, pak staci napsat System.Delete(S,1,Wk); tj
.zakryt ji svym modulem.

> [...]
> �
> lze tento problem nejak vyresit, samozrejme kromne nahrady dlete za jinou

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 14:27:40

Puvodni zprava, kterou napsal Zbynek Grygar - Zeal dne 19 Jan 99,:

> Rad se na ten web vrhnu.... jinak jestli to bude jenom trochu mozne
> �prosim piste mi pres ICQ cislo 12771158 predem diky ...

OK, uz jsme se spojili.

> [...]
> mely mit v hlavicce v hranate zavorce vzdy nazev tymu to znamena
> webmasteri by subjekt mailu uvozovali [www]

To neni dobry napad - viz nase diskuse na ICQ.

> Prosim ozvete se mi s informacemi jak se na ten server dostat

V kazdem pripade zpocatku budu jediny, kdo na nej bude neco davat,
protoze to by to vypadalo, kdyby tam kazdy neco poslal. Pozdeji,
az vytvorime nejaky koncept, jak vubec web bude rozclenen a kdo
bude spravovat jednotlive casti, lze pridelit vice pristupu...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 14:36:56

> [...]

> Odesl�no: 19. ledna 1999 13:25
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Programatori sobe - prohlaseni

[Martin Fron�k] Vsak ja jsem na popelnice zvykly, kdyz zacinaly
windows u nas (tehdy 3.0), tak me taky za jejich prosazovani chteli
povesit ci podriznout....pry je to zbytecne, nikdo to nebude chtit, o
prostredi se postaraji programy....a dneska? Windows vsude!
Takze mi vubec nevadi, kdyz me nekdo strka do popelnice za
prosazovani Builderu :-) [vidim mesto velike.... tak je to, vis?]

> [...]
> sesmolit nejake programove prohlaseni atd. - myslis, ze tohle lze
> zvladnout za tyden? Nezapomen, ze se take vsichni musime

[Martin Fron�k] Ja se taky musim zivit, a presto si myslim, ze
by se takove jednoduche (zakladni) prohlaseni a zalozeni konference dalo
udelat...

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 14:44:12

> [...]

> nazvu
> knihovny - zaznelo tu neco jako FreeDelp nebo tak - co to otocit na

[Martin Fron�k] A coz takhle FCL - FreeComponentLibrary ?

Jmeno uz by bylo :-) ale komponenty nejak schazeji :-(

Web stranka TeeChartu

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 19.1.1999 14:45:25

>Ale jo, je platna a je to tam! Zrovna pred 3-mi dny
>jsem si stahoval posledni update.

Fakt ze jo, uz to chodi. Vcera mi to hlasilo, ze URL neexistuje.

Delphi a MAPI

[*] tomas gurny <gurny(zv)atlas(tec)cz> - 19.1.1999 14:46:25

> Delphi a MAPI. Budu vdecny za kazdou informaci, odkaz, komponentu ...
> Jindrich Pala
pred casem se tady nekdo ptal na posilani mailu pres MAPI. Tady je
reseni Honzy Fialy (nezkousel jsem to):

Tento priklad otevre implicitniho clienta s prednastavenou adresou a
predmetem.
Pokud nechces dialog, podivej se na parametry funkce MapiSendMail.

procedure SendMail;
var
MapiMessage: TMapiMessage;
Originator : TMapiRecipDesc;
begin
With Originator Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_To;
lpszName := 'Tady je jmeno odesilatele';
lpszAddress := 'email(zv)adresa';
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
End;

with MapiMessage do
begin
ulReserved := 0;
lpszSubject := 'Tady se pise predmet';
lpszNoteText := nil;
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
nRecipCount :=1;
lpRecips := (zv)Originator;
nFileCount := 0;
lpFiles := nil;
end;

If 0 <> MapiSendMail(0, 0, MapiMessage,
MAPI_DIALOG or MAPI_LOGON_UI or MAPI_NEW_SESSION, 0)
then Begin
MessageBeep(mb_IconHand);
MessageDlg('Nepoda�ilo se poslat zpr�vu elektronickou po�tou.' + #13#13
+
'Pokud pou��v�te Outlook expres, zkontrolujte, zda je nastaven'
+ ' jako v�choz� klient MAPI.' , mtError, [mbOK], 0);
End;

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 14:46:07

> [...]

> <snip>
>
> Lepe bych to vyjadrit nedokazal :-)
>
> Jen bych se jeste primlouval za web bez frejmu.

[Martin Fron�k] Tak tak, a zadnou reklamu, zadne video a pod.
Budou tam (snad) chodit i studenti bez skolniho Inetu.....

jak a na cem ucit programovani

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 19.1.1999 14:48:09

Clovece !!!! bud zticha !!!! nepamutujete "Jakou databazi ucit......."?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> [...]

> Wir95),
> ale diskuze je o tom, co ma byt cilem vyuky a jakymi prostredky ho

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.1999 15:13:49

Nech ho, mame demokracii ;-)))

Mac

Martin Fron�k wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Offtopic ale ne tak zcela - Internet 99

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.1.1999 15:29:24

Nejake nove info + ceny z 18.1.

http://www.tel(tec)cz/inter99.htm

Sazba 2.60,- za impuls

I. casov� p�smo ............... 07,00 hodin - 17,00 hodin v pracovn�ch
dnech, - impuls po 180 sekundach
II. casov� p�smo .............. 17,00 hodin - 21,00 hodin v
pracovn�ch dnech, - 390 s
III. casov� p�smo ............ 21,00 hodin - 07,00 hodin v
pracovn�ch dnech. - 750 s

tzn. 52,- / hod.
24,- / hod.
12.50,- / hod.

Coz nevypada tak zle ne? (teda nejsem dial-upista ;-)

[...]

[*] Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz> - 19.1.1999 15:39:11

Ja uz mam nejaky navrh, delam to pro IE4, kde se to da docela dobre
optimalizovat, dam na adresu www.gymnacel(tec)cz/delphi/ tu stranku uz
ted, ale jde spis je o rozvrzeni vzhledu, jeste to nijak nefunguje -
na tom budu ted delat. Z grafiky tam mam
akorat par odrazek a tlacitek + jedna hlava z loga Delphi. Snazim se
to delat ve firemnich barvach Delphi, ale aby to nebylo moc kriklavi
(coz jde s cervenou a zlutou dost blbe). Napiste, zda se toho mam
drzet.
Pokud nekdo chcete, muzete to zkusit udelat jako pro starsi
prohlizece (tam uz to nejde delat tak efektivni a male).
Filip Jirsak

PS: Timto zaroven navrhuji udelat web oddeleny pro IE4, mozna pro
dalsi s JavaScriptem a pro ostatni. Neda se nic delat, ale pro IE4 se
stranky delaji nejefektivnejsi, at si o Microsoftu rika kdo chce co
chce.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS: Nemohli bychom se domluvit, ze vsechny zpravy Programatori sobe
budeme oznacovat treba $PS + subjekt, at se da do subjektu napsat, o
cem to je. Prece jen, tech zprav uz je dost.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> From: "Petr Zahradnik"
<clexpert(zv)clexpert(tec)cz> > Organization: COMPUTER LABORATORY
> [...]

> ICQ: 21215917, PGP vitano

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

[*] Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> - 19.1.1999 16:07:31

No, mam na mysli to, ze kdyz chci mit dataset, ktery obsahuje data
napr. ze tri tabulek A, B, a C tak udelam tohle:

SELECT * FROM A
UNION
SELECT * FROM B
UNION
SELECT * FROM C

Pokud ty 3 tabulky maji ruznou strukturu, musim misto * pouzit
sloupce prejmenovane pomoci AS a pripadne i pretypovani.

Marek

On Tuesday, January 19, 1999 12:19 PM, voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz
[SMTP:voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz] wrote:

> Sem zmaten.
>
> Co mas na mysli tim unionem ???
>
> Radek
>

> Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> na 01/19/99 11:07:58
>
> Odpov�zte pr << File: ATT00007.txt >> << File: ATT00008.txt >> <<
> File: ATT00009.txt >>

JPG

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 19.1.1999 16:16:34

Ahoj,

nemate nekdo ,prosim, komponetu na prohlizeni JPG obrazku do D3.

Budu vdecny za kazdou.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

Dluhe memo pole

[*] Libor Klicnik <libor_klicnik(zv)aisoft(tec)cz> - 19.1.1999 16:17:04

Ahoj vsichni,

Stojim pred problemem, jak ukladat memo pole > 32kB do databaze
Vlozim-li do databaze memo >32kB prikazem Sql je to Ok.
Pres Delphi se memo zkrati prave na onech 32 kB (Assign,
LoadFromFile,SaveToFile - nejak
nechcou fungovat)

Konfigurace : Delphi 2.0 C/S
Sybase Anywhere 5.5.03
BDE 4.51 + ODBC

Nevite nekdo co s tim ? (Nebo jak to obejit ? - rady typu prejdi na D3 -
D4 nelze pouzit...)

Diky za napovedu Libor

Trigger v MSSQL

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 19.1.1999 16:31:30

> [...]
>TabulkaB, ktory ma vazbu na vymazavany riadok z tabulky TabulkaA, teda
>operacia delete vyhlasi chybu a triger sa vobec nevykona.

Nikde neni receno, ze tam je deklarovany foreign key A kombinovat
trigry a foreign key je podle mne nevhodne. Bud vsechno pomoci foreign key,
nebo vsechno pres trigry. A protoze MS SQL nepodporuje plnou sadu referencni
integrity, je lepsi pouzit trigry.

Radim Kunz

p.s. Zkus vymyslet takovy triger, ktery by jel :-))

Dluhe memo pole

[*] David Vodi�ka - Abion, s.r.o. <delphi(zv)abion(tec)cz> - 19.1.1999 16:37:59

Delphi 2 si uz moc nepamatuju, ale mohlo by pomoci nastavit v komponente pro
pripojeni k databazi TDatabase BLOB SIZE. Defaultne je tam BLOB SIZE=32. Je
to vlastne prevzate z BDE administratoru
Configuration/Drivers/native/Sybase. Snad to Delphi2 umi (od D3 to funguje
zarucene)

David Vodicka, Abion, s.r.o.
dvodicka(zv)abion(tec)cz

Od: Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 14:11
[...]

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 19.1.1999 16:56:42

Mas to na instalacnim CD Delphi i s prikladem, adresar Goodies nebo tak nejak
Mirek

Programatori sobe - WWW

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 19.1.1999 17:02:00

Jasne, at si kdo chce co chce rika, IE4 je nejlepsi prohlizec. Optimalizovat
neco pro Netscape znamena zmenit spoustu detailu v zapisu HTML. Pokud nekdo
plive na explorer, tak at si uvedomi, ze tento je daleko tolerantnejsi k
zapisu a co je vytvoreno v Netscape Composeru pochopi i IE4 a vypada to v
nem stejne. Opacne to nefunguje. Pokud neco udelame ve FrontPage, v Netscape
to vypada obvykle uplne jinak a musime udelat spoustu uprav.

Cili bych to optimalizoval pro IE4 a hotovo. Kazdy si ho muze zdarma
stahnout, tak neni duvod, proc nevyuzit jeho moznosti. Taky se mi obcas
kousne, ale jinak mu nemuzu nic vytykat.

Netscape pouzivam z duvodu odladovani stranek pro nej a nevidim v nem zadny
zazrak.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 16:56
> [...]

>dalsi s JavaScriptem a pro ostatni. Neda se nic delat, ale pro IE4 se
>stranky delaji nejefektivnejsi, at si o Microsoftu rika kdo chce co

Programatori sobe

[*] Filip Jirs�k <Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 19.1.1999 17:05:13

From: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 19. ledna 1999 13:33

Web uz davno je: http://delphiself.clexpert.com
Akorat na nem nic neni :-)))

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 19.1.1999 17:32:48

To's nemel povidat. M$ IE4 je opravdu "vydareny" pokus o wwwwwprohlizec, ale
riskujes ze se tu zacneme hadat na tema ms ie / nscp ano/ne.

At tak nebo tak, netcape je ponekud rozsirenejsi, a nebylo by vhodne prohlasit
ze se mame vykaslat na netscape. Nehlede na to, ze Netscapeove pustili drojaky
velke casti browseru a umoznili lidem opravovat nedostatky. (Linuxova verze uz
je na tom DOST DOBRE !!)

(plivam tedy ne na MSIE4 jako takovy, ale na teorii MSIE4only, - tj nepouzivat
kravinky, ktere podporuje jen jeden (at uz kterykoliv) browser !)

Martin Tichacek.

Nebylo by dobre nektere veci odhlasovat na patricnem Webu? "hlasovacich" scriptu
javovych je podle mne dost.... dovoli to "novy" web?

Vracene plivance bych prosil na soukromy mail.

//nehlede na to, ze se mi splasil M$ ie na jedno stroji a nepomahaly ani
preinstalace/odinstalace (Nx) a to i ruznych verzi. (netscapek to spravil) :-)

-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Filip Jirsak <JIRSAK(zv)gymnacel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 16:56
> [...]

>dalsi s JavaScriptem a pro ostatni. Neda se nic delat, ale pro IE4 se
>stranky delaji nejefektivnejsi, at si o Microsoftu rika kdo chce co

Dlouhe memo pole

[*] Libor Klicnik <libor_klicnik(zv)aisoft(tec)cz> - 19.1.1999 17:52:05

"David Vodi�ka - Abion, s.r.o." wrote:

> [...]
> to vlastne prevzate z BDE administratoru
> Configuration/Drivers/native/Sybase. Snad to Delphi2 umi (od D3 to funguje

Tohle jsem samozrejme nastavil jako prvni a nic :-(
Hledal jsem vsude mozne v Sybase, BDE i v D ale nikde nic , nebo se spatne
koukam
Nejvice podezrivam BDE ale zda se, ze tenhle parametr na to nema vubec vliv
(aspon v D2)
Navic ten parametr lezi v Configuration/Drivers/ODBC/Sybase SQL Anywhere 5.0,
ale to
je myslim jedno. Je docela mozne, ze to v D3 uz funguje, ale nemam moznost to
overit (zatim)
Zajima mne, jestli s tim nema nekdo zkusenost (kladnou :-) ) v D2

Dik Libor

Programatori sobe - WWW

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 18:49:20

Puvodni zprava, kterou napsal Filip Jirsak dne 19 Jan 99,:

> Ja uz mam nejaky navrh, delam to pro IE4, kde se to da docela dobre

Filipe, ja te zarazim hned z pocatku - tak na to zapomen. Rozhodne
ne pro IE4! Pujde o obsah a ne o nejake kreace a barvicky. Obsah
musi byt viditelny na vsech prohlizecich IE a NS bez problemu
a bez nejakeho prepinani a vyberu. Anglicke stranky budou bez
diakritiky a ceske budou v kodovani Windows. To je vse, co se bude
lisit. Zadna slozita grafika, zadne framy (pokud to bude vyhovujici).
Rozhodne pak zadny JavaScript, JScript ani VBScript !!! Ja chci,
aby stranky byly citelne pro kazdeho. Optimalizovane budou na
rozliseni 800x600, ale musi byt videt take na 640x480.

Diky za snahu, ale opravdu tohle je potreba si vysvetlit hned
na pocatku. Dale - jiz nyni je tu par lidi, kteri chteji delat
WWW stranky. Bezva, jsem rad, ale je treba to trochu ukocirovat.
Aby kazdy nedelal vsechno a tedy zbytecne. Nemuzeme vsichni
delat titulni stranku.

Pokud se nekdo chcete podilet na WWW, obracejte se na me, nema
smysl fakt, abyste kazdy delal vsechno od zacatku. Ja nebudu
delat vyberove rizeni z nekolika navrhu, ale rozdam Vam ukoly,
pokud chcete spolupracovat. Stranky jsou vedlejsi cinnosti
k cele akci, takze musi byt rychle, prehledne a hlavne funkcni.
Dulezity bude obsah a nebudeme s nimi nikde soutezit. Graficky
navrh (da-li se tomu tak rici) se udela na zacatku jeden a pak
se tam jiz bude jen kopirovat a psat a psat a psat...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Programatori sobe - WWW

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 18:55:15

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Kro�a ml. dne 19 Jan 99,:

> Jasne, at si kdo chce co chce rika, IE4 je nejlepsi prohlizec.

Sam ho mam na notebooku a nemam nic proti nemu, na velkem
pocitaci pouzivam IE3. Ale tyhle stranky jsou urceny pro
kazdeho a ne jen pro ty, co maji IE4.

> Optimalizovat neco pro Netscape znamena zmenit spoustu detailu v zapisu

Ja vubec nevim, co kdo chcete optimalizovat na IE4, snad
si nemyslite, ze se bude tech hodne textu a par obraku
otimalizovat?

> HTML. Pokud nekdo plive na explorer, tak at si uvedomi, ze tento je daleko

Nikdo na explorer neplive, ale tyto stranky nebudou optimalizovane
na zadny prohlizec, ale na OBSAH, PREHLEDNOST a INFORMACE !!!
O to se ja postaram, at si kazdy mysli, co chce.

> Cili bych to optimalizoval pro IE4 a hotovo. Kazdy si ho muze zdarma
> stahnout, tak neni duvod, proc nevyuzit jeho moznosti. Taky se mi obcas
> kousne, ale jinak mu nemuzu nic vytykat.

OK, ale tohle je programatorsky web a ne graficky. Zamita se.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Programatori sobe - WWW

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 19:00:52

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Tichacek dne 19 Jan 99,:

> To's nemel povidat. M$ IE4 je opravdu "vydareny" pokus o wwwwwprohlizec,
> ale riskujes ze se tu zacneme hadat na tema ms ie / nscp ano/ne.

Lidi,

1. NEHADEJTE SE TADY, KTERY PROHLIZEC JE LEPSI!
2. NEBUDE SE NIKDE HLASOVAT, PROTOZE JE TO HLOUPOST!
3. STRANKY BUDOU PRO VSECHNY PROHLIZECE.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Programatori sobe - WWW

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.1.1999 19:28:43

Ing. Miroslav Ondrisek wrote:

> knihovny - zaznelo tu neco jako FreeDelp nebo tak - co to otocit na
> DelFree (Delphree :-) )) ?

Dobreee! :-) Ale napsal bych to radeji takto: Delphree Library - to
aby bylo jasne, ze chceme psat knihovnu, ne cele Delphi.

2Zahradnik: Delphree by mozna bylo lepsi nez delphiself?

Databaze

rlacmanova(zv)inprise(tec)cz wrote:

> Jeste jednou dobry den,
>
> mam pro Vas odkaz na clanek CH.C., kde byste mohl nektere informace
> zahrnout do kurzu o databazich. Nejspis asi do kurzu az v kvetnu.
>
> Pot�ebujete pracovat s Delphi prost�ednictv�m ADO ?
> Delphi guru Charlie Calvert napsal �l�nek o tom, jak m��ete jednodu�e
> za��t
> pracovat s ActiveX Data Objects (ADO) v Delphi.
> Pou�it�m ADO a Delphi m��ete vytvo�it datab�zov� aplikace, kter� nemus�
> pou��vat BDE (Borland Database Engine).
>
> Odkaz na tuto stranku najdete na nasem webu - titulni stranka - technicke
> [...]
Dekuji, podivam se.

Programatori sobe - WWW

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.1.1999 19:39:08

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 19 Jan 99,:

> Dobreee! :-) Ale napsal bych to radeji takto: Delphree Library - to
> aby bylo jasne, ze chceme psat knihovnu, ne cele Delphi.
>
> 2Zahradnik: Delphree by mozna bylo lepsi nez delphiself?

2Hlinka: Me je to jedno, ale uz se laskave dohodni, at se muze
zacit neco delat. Webmasteri uz by zacali, kdyz programatori
se flakaji :-)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Win98 a RX-lib

[*] Richard Strunc <vstrunc(zv)cv.bohem-net(tec)cz> - 19.1.1999 20:02:33

Zdravim vsechny delphiny,

mel bych jedet takovy dotaz. Mam Delphi 3.0 Professional. Vzdycky jsem
provozoval RX-lib na Windows 95 OSR2 bez problemu. Nyni jsem si ale
nainstaloval Windows98, ale nastal mi necekany problem. Dle navodu
zkompiluju balicky a zkopiruju do systemoveho adresare. Kdyz se ovsem
pokusim nainstalovat prvni balicek (dclrxctl.dpk), pocitac zamrzne a neda se
delat nic jineho, nez stisknout reset.
Nevite nekdo prosim co s tim. Nechci si tam zase davat Win95.

Predem diky

Ricky...
ricky(zv)atlas(tec)cz

PS: Jen pro upresneni. Kdo vi, cim to muze byt. Mam procesor Intel Celeron
333/A

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Peter �irip <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 19.1.1999 20:04:41 -0800

[P��loha v souboru: Peter �IRIP.vcf]

>a) COM je BINARNI standard pro rozhrani (interface) objektu/programu. Ten
vypada jako pointer na pointer na tabulku skoku do rutin. K tomu se vaze
jeste definice zakladniho interface (IUnknown). Svou povahou jako

Rad by som sa pri tejto prilezitosti opytal, ci je niekde v Delphi popis
roznych chybovych sprav a pod., ale nie stylom WinAPI, ale priamo k tomu, co
podporuje Delphi. Ide mi napr. o to, ze chcem spravit z mejej komponenty
COM, ActiveX, ci OLE, alebo ako sa to vlastne vola a zobrazit to v IE4. Mam
problem v tom, ze napr. z komponenty TCalendar sa mi to podari, ale z mojej
komponenty nie. Pritom som si vsimol, ze mi vyhodi vsetky property odvodene
napr. od TPersistent, t.j. zlozene property. Do zdrojaku v TLB mi pritom ho
cosi ze "abient properties not supported". Tato hlaska ale v helpe nie je
nikde popisana, resp. asi som to nenasiel. OCX mi samozrejme vytvori, ale
nie je funkcne.

Druha vec je, ako spravit COM, ktory by som dokazal strcit napr. do Excelu
cez menu Vlozit-Objekt. Cosi som uz skusal, ale neviedlo to k uspechu.

Budem vdacny za kazdu radu.

Dakujem.
Peter.