PS] - prohlaseni ver 0.0.0.1

[*] Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 19.1.1999 20:19:19

Vazeni panove,

Bohuzel jsem zjistil ze nejake dohodnuti neni hned tak mozne a proto navrhuji aby se do tohoto chaosu vneslo trochu poradku pro lepsi prehlednost a rychlejsi odezvu.

1. Takze ted neni cas na to hadat se jaky prohlizec je dobry atd...
dulezite veci jsou ty ohledne programovani komponent....
Takze je potreba si rict co se bude vyvijet....

2. dobry vyvoj se neobejde bez CVS serveru nebo jemu podobnemu serveru ktery bude spravovat jednotlive verze programu tak aby byla mozna spetna rekompilovatelnost v pripade nejake zavazne chyby...

3. Hlavni koordinator projektu by mel byt pritomen vice na internetu a to myslim pomoci pevne linky aby mohl velmi brzo reagovat aby se zabranilo zaplavam dalsich mailu a mohl usmernovat vyvoj spravnym smerem.....
Pane Hlinka nebylo by lepsi si najit nejakeho pomocnika ktery by vam pomohl a se kterym by jste konfrontoval svoje myslenky a byl by casteji na internetu...?

4. Nejaka organizovanost v teto konferenci by mela byt takze navrhuji pro akci programatori sobe psat vzdy na zacatku subjektu [PS] a take verzi dopisu...
a ta by se mela vzdy v odpovedi objevovat... a v odpovedich opet prvni [PS] az pak re a cislo verze

to je pro dnesek vse zitra se teste na upravenou verzi....

Zbynek Grygar
zgrygar(zv)zeal(tec)cz

Programatori sobe - WWW

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 19.1.1999 20:30:05

>Jasne, at si kdo chce co chce rika, IE4 je nejlepsi prohlizec.
Optimalizovat
>neco pro Netscape znamena zmenit spoustu detailu v zapisu HTML. Pokud nekdo
>plive na explorer, tak at si uvedomi, ze tento je daleko tolerantnejsi k
>zapisu a co je vytvoreno v Netscape Composeru pochopi i IE4 a vypada to v
>nem stejne. Opacne to nefunguje. Pokud neco udelame ve FrontPage, v
Netscape
>to vypada obvykle uplne jinak a musime udelat spoustu uprav.
>
>Cili bych to optimalizoval pro IE4 a hotovo. Kazdy si ho muze zdarma
>stahnout, tak neni duvod, proc nevyuzit jeho moznosti. Taky se mi obcas
>kousne, ale jinak mu nemuzu nic vytykat.

1) A sezenes mi verzi pro Unix? Ja treba ve skole pracuju jenom na Unixovych
pocitacich i kdyz doma delam v Delphi.

2) Nechapu proc by to nemohlo byt kompatibilni se vsemi browsery. Kdyz
nepouzijes
nejake specialitky, ktere jsou v tomto pripade stejne zbytecne, tak se da
stranka
udelat tak, ze vypada stejne ve vsech browserech - nejenom IE4 a Netscape4,
ale treba i ve starsich verzich, v Arachne apod.

Vojtech Semecky

WINSOCK

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 21:16:00

Martin Nedopil wrote:

> [...]

> Addr.sin family := AF INET;
> Addr.sin port := htons(110);
> Addr.sin addr.s addr := inet addr(PChar(ServerName));
> Connect(ClientSocketHandle, Addr,SizeOf(Addr))
> WSAASyncSelect(ClientSocketHandle,Wnd,WM USER+5260,FD READ or FD CLOSE or
> FD CONNECT or FD WRITE);

> WSAASyncSelect(ClientSocketHandle,Wnd,WM USER+5260,0);
> Shutdown(ClientSocketHandle,2);
> CloseSocket(ClientSocketHandle);
> WSACleanup

> Ja kdyz se dotazuji na server porad touto kombinaci, tak mi to po urcite dobe zatuhne a serveru se uz nedovolam.

Hi,

omlouvam se za pozdni reakci, ale nejak jsem se k tomu winsocku nemohl dostat. Pred casem jsem zjistil, ze komponenty v D2 jsou pro moji potrebu nepouzitelne a napsal jsem si vlastni komponenty na Winsockem. Jako dokumentaci jsem pouzival MSDN (mam jako wordovsky dokument, muzu poslat) a popis Berkley socketu pro UNIX. Pracuje to temer rok v nepretrzitem provozu a denne to udela tak 3000 connectu. Problemy s tim nebyly (neni to internet).

Kdyz jsem se dival na pripadne odlisnosti, tak jsem si vsiml nasledujiciho:

1. Muj konstruktor schovava vysledek WSAStartup() a destruktor vola WSACleanup() jen kdyz se povedl ten WSAStartup().
2. WSAStartup() volam pri spusteni aplikace, WSACleanUp() pri exitu.
3. V metode Connect() nejprve volam WSAAsyncSelect() a pak teprve winsock.Connect() a IMHO to tak musi byt, protoze podle dokumentace je vysledek connet() zavisly na WSAAsyncSelec() - vysledek FD CONNECT.

bye, pf

Problem

[*] Matej Prochazka <harnod(zv)atlas(tec)cz> - 19.1.1999 21:22:34

Zdravim vespolek,

omlouvam se moc za nic nerikajici Subject, ale nevim, jak bych svuj
problem definoval.
Mam W95, D2 Desktop.
Mam projekt zatim pouze obsluhujici Audio Cd. Po nekolikerem
zkompilovani naprosto bez problemu se mi po kompilaci a vytvoreni EXE
souboru program spustil (v IDE i bez nej) a jedine, co produkoval pri
kliknuti bylo ohavne pisknuti, ale jinak se choval "mrtve". Nereagoval
ani na Alt-F4, ani na nic jineho. Po vypnuti z TaskListu nebo Run-
Program Reset, se vse vratilo do normalu...
Kde je zakopan cokl? Uz se mi to stalo podruhe, ale poprve jsem to
vyresil prevzetim zdrojaku prvniho projektu. Pripada mi to ohavne a uz
to nechci delat, aniz bych vedel, co je za problem
Diky za jakykoli hint.

Matej Prochazka
Programatorsky amater
================================
harnod(zv)atlas(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/harnod/

Offtopic ale ne tak zcela - Internet 99

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 21:30:25

Martin Kubecka wrote:

> Nejake nove info + ceny z 18.1.
>
> tzn. 52,- / hod.
> 24,- / hod.
> 12.50,- / hod.
>
> Coz nevypada tak zle ne? (teda nejsem dial-upista ;-)

No, "zle" se v tomto pripade ani pouzit neda, je to spis hruza a taky
ostuda tohoto statu. Bud rad ze nejsi dial-upista... Nastesti se cim
dal tim vice zacinaji objevovat nabidky pripojeni radiem a casem to
vypada i na prijatelne reseni pro "domaci" uzivatele.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

recka pismena v tEdit

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 21:32:30

>Co se tyka recke abecedy - stacil by font Symbol, ale stale
>nevim jak dostat vedle sebe do TEditu dva ruzne fonty (Symbol
>a Arial). Povedlo se mi to vyresit s RichEditu a SelAttribute,
>ale radeji bych pouzival TEdit (nemusel bych toho moc menit).
Obavam se, ze to nebude vubec jednoduche, protoze tEdit existuje primo ve
woknech a Delphi nad nim pouze vytvari slupku, ktera vsechny akce prevadi na
zpravy EM_xxxx a posila je Gatesovi popr. na nem pomoci takovych zprav
hodnoty loudi.

Mozna by se dalo zkusit napsat potomka tEdit, doplnit mu vlastnosti
tCustomControl tj. Canvas, metodu Paint(), udelat override metody
PaintWindow() a snazit se na woknech vyloudit, kde je kurzor, co za text je
oznaceno jako blok a pak se to pokusit vykreslit v metode Paint(). Obavam
se, ze je to moznost jen hypoteticka, protoze se nejspis rozjede rizeni
kurzoru ve wokne v okamziku, kdy se pouzije font s odlisnou sirkou znaku.

Druhe reseni je vykaslat se na tEdit a napsat si vlastni, ktery by se
odvodil od tCustomControl. Tam by kresleni melo byt jiz rutinni zalezitosti,
ale pribude spousta prace z toho udelat slusny prvek (obsluha mysi,
klavesnice, scrolovani zohlednujici heterogenni pismo, streams, clipboard
atd.).

Takze pokud nekde nesezenes zdrojovku od nejakeho radkoveho editoru, bude
programatorsky urcite jednodussi nejak zpatlat vlastni font :-))

bye, pf

Kompatibilita verzi BDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 21:59:39

Radim Kunz wrote:

> Ahoj vsichni
>
> Mozna stupidni otazka. Kdyz chci, aby muj program byl schopny
> bez prekompilovani pracovat se vsemi verzemi BDE, mam ho
> zkompilovat pod D2 nebo pod D4 ?

Ahoj,

Nejspolehlivejsi je distribuovat s tvoji aplikaci i BDE te verze kterou
pouzivas s Delphi. BDE je dolu kompatibilni, takze pokud je na pocitaci
jiz nainstalovana napriklad aplikace s BDE 4.00 a ty tam nainstalujes
BDE 4.51, tak ta stara aplikace bude nadale pracovat.

Pokud ale chces spolehat na to, ze na pocitaci bude nejake BDE, tak by
jsi to musel prelozit v te nejnizsi verzi Delphi (tedy D2). Tento
pristup mi vsak neprijde zrovna nejlepsi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Regedit + program

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:12:16

SICHTA Daniel wrote:

> Caute delphini
>
> Viem ze sa uz takyto problem x-krat preberal a nasiel by som odpoved v
> archive , ale momentalne mi nejde internet. Takze vas prosim o radu ako:
> 1.) vycucnut z registra nejaku hodnotu

Ahoj,

Muzes pouzit tridu TRegistry, blizsi informace najdes v helpu.

> 2.) zistit ci momentalne bezi instancia nejakeho programu

Zalezi na tom jestli tim chces zabranit spusteni vice instanci tve vlastni
aplikace, nebo jen zjistit ze nejaka jina jiz bezi. Ten prvni pripad se tu
jiz casto probiral, v tom druhem je asi nejjednodussi hledat okno te dane
aplikace, napriklad pomoci API funkce FindWindow. Parametry - ClassName a
WindowName toho okna zjistis pomoci nastroje WinSight ktery mas u Delphi.
Napriklad Kalkulacku ve Windows najdes takhle:

if FindWindow('SciCalc', 'Kalkula�ka') <> 0 then
ShowMessage('Kalkulacka bezi !');
end;

Dalsi moznost je pouzit prochazeni procesu, ale u toho pak vznika problem
pri pouzivani na NT.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Seriova komunikace - AsyncPro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:20:00

"Ing. Miroslav Ondrisek" wrote:

> Jak, prosim, nastavis v Asyncu (TApdComPort) CTS na High ?

Ahoj,

Ja to (zase) poplet, je to samozrejme RTS, CTS je totiz vstup ktery se
pak propoji s RTS protejsiho pocitace pri RTS/CTS protokolu. Nikdy si
nezapamatuju ktery z nich je ktery :-) Nastavis jej vlastnosti RTS.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Programatori sobe - WWW

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 19.1.1999 22:20:33

Ahoj,

hlasim sa :-))

Peter

Petr Zahradnik wrote:

> Pokud se nekdo chcete podilet na WWW, obracejte se na me, nema
> smysl fakt, abyste kazdy delal vsechno od zacatku. Ja nebudu
> delat vyberove rizeni z nekolika navrhu, ale rozdam Vam ukoly,
> pokud chcete spolupracovat. Stranky jsou vedlejsi cinnosti

TabListBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:29:51

iko(zv)kamarad(tec)cz wrote:

> A v tom TListView ako mozem usporiadavat podla jednotlivych
> stlpcov ako v FindFile? Ked kliknem na nadpis...

Ahoj,

To si muzes dopsat. Ja to delam napriklad takhle, vyuziva to vlastnost Tag
u ListView a muzes to napojit soucasne na udalosti vice ListView na jednom
formulari. Pokud sloupec zarovnavas doleva, tak to tridi jako string, jinak
jako ciselnou hodnotu. Vlastnost TListView.SortType ponech na stNone.

function FmtStrToInt(S: String): Integer;
I := 1;
while I <= Length(S) do
if not (S[I] in ['0'..'9', '-']) then Delete(S, I, 1) else Inc(I);
Result := StrToInt(S);

procedure TMainForm.ProcessListViewColumnClick(Sender: TObject;
Column: TListColumn);
var
ColIndex: Integer;
begin
ColIndex := Column.Index;
with TListView(Sender) do
begin
if Tag and $FF = ColIndex then
Tag := Tag xor $100
else
Tag := ColIndex;
AlphaSort;
if Selected <> nil then Selected.MakeVisible(False);

procedure TMainForm.ProcessListViewCompare(Sender: TObject; Item1,
Item2: TListItem; Data: Integer; var Compare: Integer);
var
ColIndex: Integer;
begin
with TListView(Sender) do
begin
ColIndex := Tag and $FF - 1;
if Columns[ColIndex + 1].Alignment = taLeftJustify then
begin
if ColIndex = -1 then
Compare := AnsiCompareText(Item1.Caption, Item2.Caption)
else
Compare := AnsiCompareText(Item1.SubItems[ColIndex], Item2.SubItems[ColIndex]);
if ColIndex = -1 then
Compare := FmtStrToInt(Item1.Caption) - FmtStrToInt(Item2.Caption)
else
Compare := FmtStrToInt(Item1.SubItems[ColIndex]) - FmtStrToInt(Item2.SubItems[ColIndex]);
end;
if Tag and $100 <> 0 then Compare := -Compare;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Vlastni modalni dialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:34:28

Jan Rychtar wrote:

> Zdravim,
> nevite prosim nekdo, jak zobrazit vlastni okno modalne,
> ale bez pouziti ShowModal ? Ten totiz zatuhne vsechna
> okna v aplikaci a ja potrebuju, aby zatuhl jen rodic.
> (tak jak to udela napr. MessageBox s nastavenym
> MB_APPLMODAL)

Ahoj,

Nastav u toho rodice Enabled na False.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

jak a na cem ucit programovani

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 19.1.1999 22:39:27

Hi,>Ahojky pratele a pratelky,
>kolega co by ucitel na mistnim gymplu resi problem jak a v cem ucit
>programovani nasi nastupujici generaci.
>Pochopitelne, ze jsem mu doporucil DELPHI (bohuzel 1 nebot nema na Wir95),
>ale diskuze je o tom, co ma byt cilem vyuky a jakymi prostredky ho
>dosahnouti.

Doporucuji nastroj oceneny mnoha cenami napr. ministerstva skolstvi aj., a
to SGP
Baltazar popr. pro mensi deti SGP Baltik. Dulezite totiz neni naucit se
nejaky konkretni jazyk ci nastroj, ale zvladnout podstatu
dekompozice/syntezy problemu a jeho algoritmizace. Navic k nemu existuje
ucebnice programovani
od Drbala a na rozdil od ruznych "programatoru-umelcu" se tento nastroj
opira o klasickou metodiku
JSP a programovani spravne povazuje za inzenyrskou disciplinu.

Na prodeji SGP produktu nejsem nijak zainteresovan i kdyz priznavam, ze
Bomuhir Soukup je muj pritel a kdysi jsem mu jako hobby napsal debugger,
ktery umel ladit primo ve struktogramech.

Informace z WWW do mailu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:48:30

Martin Kubecka wrote:

> Diky za urceni smeru. Tak nejak jsem si to predstavoval a hle, ono to tak asi i
> pujde ;-))) Prubnu to.

Ahoj,

Pokud budes mit s Internet komponentami v Delphi problemy, tak zkus radsi ty
od Pietteho. Mam s nimi lepsi zkusenosti, jsou k nim i zdrojaky a take dost
prikladu.

Najdes je tady: http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Seriova komunikace - AsyncPro - upresneni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:55:29

Erik Salaj wrote:

> Nerozumiem, naco je potrebny pri seriovej komunikacii timer.
> Podla mna to teda nenavrhli velmi korektne. Hlavne, ze to
> nominovali na "Best Connectivity Tool v Delphi Informant
> magazine Readers Choice Awards".

Ahoj,

Ted koukam, ze jsem v tom asi udelal trochu zmatek, tak se omlouvam.
V "terminologii" AsyncPro se vysktytuji Triggery (jine oznaceni pro
eventy v delphi) ktere mohou byt spusteny na zaklade prichodu nejake
posloupnosti dat, zmeny signalu na ser.lince nebo uplynuti nejakeho
casu. Oznacenim "timer" jsem mel tedy namysli tyto TimerTriggery -
casovace AsyncPro.

Samozrejme pro seriovou komunikaci ve Win32 neni timer vubec potreba
a oni je tam take nepouzivaji. Komponenta na seriovou komunikaci tam
ma 3 thready - vysilani dat, udalosti ze seriove linky a dispatcher.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Tuhnouci Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.1.1999 22:56:56

> [...]
>
> Mam z hlavniho okna aplikace spusteny thread (Delphi 4 Prof). Tlacitkem
> z tohoto hlavniho okna ho take ukoncuji (FThread.Terminate). A te� -
> krokuji-li debugem metodu Execute threadu, vse skonci bez problemu,
> thread mohu znovu vytvorit a spustit. Vyjmu-li break a spustim aplikaci
> bez nej, pak po stisknuti tlacitka, ktere thread ukoncuje aplikace
> zatuhne. Otevru-li pres ni jine okno, ktere pote zmensim, zustane jen
> bily flek na background bitmape. Jsem z toho jelen. Mimochodem, staci
> thread ukoncit pomoci terminate, aby se uvolnila pamet nebo se ma jeste

Ahoj,

Pokud ukoncujes thread pomoci metody Terminate, tak musi byt nastaveno
FreeOnTerminate na True (napriklad v Create toho threadu) aby doslo i
k uvolneni objektu. Jinak by jsi musel volat metodu Free. Ale v tom
asi nebude tvuj problem, zkus spis poslat ukazku zdrojaku, z toho to
bude vice jasne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
* protestni akce *
************************

Seriova komunikace - vyvoj komponent (Was: CTETE,

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.1.1999 03:57:38

Hello All!

Mirek Junek wrote:

> Pro (a je pravda, ze je to zbytecny moloch), potykam se vsak s
problemem
> pridelovani casu CPU pod Windows. Mam pocit, ze se to deje v
tickovych
> intervalech (55 ms) ??? , coz je strasne pomale. Takze kdyz se
potrebuji
> rychle dozvedet, ze neco prislo po RS232, tak asi nemam sanci.

Mozno ten pocit vyplyva z toho, ze dnesne seriove porty maju obvykle
16-bajtovu vyrovnavaciu pamat a uz samotny hardware negeneruje
ziadost o prerusenie okamzite po prijati bajtu. Ak potrebujes
reagovat rychlo, musis nastavit FIFO tak, aby prerusoval uz po prvom,
lebo normalne to byva tusim nastavene na 12, aby sa setrila rezia
okolo spracovania prerusenia.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

MultiDataset

Rozdil je v tom ze treba ja potreboval zkombinovat Ta
bulku a Query . No a v
tabulce me chybel
sloupecek kter
ej v Query byl - ja sem ho pro data z tabulky doplnoval p
rave
v tom mapovani fieldu.

Radek

Marek Pr
okop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> na 01/19/99 16:07:31

Odpov�zte
pro

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie: (Na v

dom�: Voltr Radek/3620/EPR/CEZ)

edm�t: RE: MultiDataset

No, mam na mysli to, ze kdyz chci mit dataset, ktery ob
sahuje data
napr. ze tri tabulek A, B, a C tak udelam to
hle:

SELECT * FROM A
UNION
SELECT * FROM B
UNION
ELECT * FROM C

Pokud ty 3 tabulky maji ruznou struktur
u, musim misto * pouzit
sloupce prejmenovane pomoci AS a
pripadne i pretypovani.

Marek

On Tuesday, January
19, 1999 12:19 PM, voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz
[SMTP:voltrr1
.epr(zv)mail.cez(tec)cz] wrote:

> Sem zmaten.
>
> Co ma
s na mysli tim unionem ???

> Radek

Marek Prokop <prokopsw(zv)czn(tec)cz> na 01/19/99 11:07:58

Odpov�zte pr << File: ATT00007.txt >> << File: ATT00008
.txt >> <<
> File: ATT00009.txt >>

DBGRID

[*] Martin <martin(zv)geoplanpp.sk> - 20.1.1999 07:15:33

Zdravim,

Mam komponentu DBGRID. Ma nejaku udalost, ktora by mi umoznila pri vlozeni
noveho zaznamu vyplnit niektore aj neviditelne stlpce ?
Existuje udalost ktora vznikne pri odchode z urciteho stlpca DBGRID ?

Martin

jak a na cem ucit programovani

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 20.1.1999 07:32:02

Ahoj,

jako byvaly ucitel a nynejsi programator si dovoluji tvrdit, ze cilem
vyuky by melo byt zvladnuti algoritmizace a principu OOP. Jako
prostredek k tomu muze - a myslim uspesne - slouzit D1. Ovsem je nutne,
aby dotycni studenti zvladli take Pascal, protoze bez jeho znalosti
nenaprogramuji nic. Takze je treba davat pozor, aby se vyssi cil
(zvladnuti algoritmizace a principu OOP) nerozpustil ve vyuce Pascalu,
ale aby ji prostupoval. Otazka take je, kolik ma na to ten kantor casu.
Vim ze zkusenosti, ze takove 2 hodiny tydne je zoufale malo. Take zalezi
na tom, zda je vyuka povinna pro vsechny nebo zda se jedna o krouzek
nadsencu. Tam se daji i s malem dokazat zazraky.

Preji mnoho stesti

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> Pochopitelne, ze jsem mu doporucil DELPHI (bohuzel 1 nebot nema na
> Wir95),
> ale diskuze je o tom, co ma byt cilem vyuky a jakymi prostredky ho
> dosahnouti.
>
> Diky za odpovedi a doufam, ze se tu nespusti urazky apod.
>
> ===========mozno pouzit PGP==============
> Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
> Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
> Smetanova 533 fax. 0342-21208
> 386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
> ===========mozno pouzit PGP==============
>
> ... Wndows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a

Problemy s SQL

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 20.1.1999 7:39:10

Dobry den,

stravil jsem jiz krasne :-) dva vecery s nekolika SQL dotazy a presto mne
zustal jeden problem nevyreseny: vysledkem dotazu je nekolik poli, ktera
obsahuji nejake cislo nebo NULL. Chtel jsem v dotazu s nekterymi temi cisly
jeste provest nejake vypocty (v casti SELECT napr. "Cislo2 - Cislo1 as
Vysledek"), ale pokud je nektere z poli Cislo1 nebo Cislo2 NULL, je Vysledek
take NULL. Ja bych ovsem potreboval, aby se Cislo1 i Cislo2, pokud jsou
NULL, povazovaly za 0, a mohlo se s nimi pocitat. Nevite nekdo, jestli (a
jak) se to da udelat? (Zatim jsem to resil pomoci Calculated fields v
Delphi, ale je to jen z nouze.)

Predem diky za kazdou radu,

Karel Rys
rys(zv)zas-me(tec)cz

Regedit + program

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 20.1.1999 07:46:01

Ahoj,

posilam kousek kodu, kde se s registry pracuje:

const
Key1 :string = 'Software\audatex\audabasic\MachineDefault';
//AudaBasic
Key2 :string = 'Software\audatex\M1\MachineDefault'; //AudaCar

function AudaPadFound:PChar;stdcall;export;
{vraci cestu, kde se nasel AudaPad}
var AudaPadPath:string;
begin
MyReg:=TRegistry.Create;
MyReg.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
MyReg.OpenKey(Key1,False);
AudaPadPath := MyReg.ReadString('AudaPadPath');

U druheho dotazu nevim, nikdy jsem to nepotreboval, ale bude se patrne
pouzivat API funkce FindWindow.********************************************************

********************************************************> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>
> Dakujem !!!
>
> Ing. Daniel �ichta
> ) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

Tuhnouci Thread

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 20.1.1999 07:47:11

Metoda TThread.Terminate je velice jednoducha. Pouze nastavi vlastnost Terminated na TRUE, ale sama nezpusobi ukonceni threadu. Ty musis v metode Execute testovat tuto vlastnost a pokud je TRUE tak radne vyskocit z Execute. TThread ma take vlastnost FreeOnTerminate. Pokud je TRUE tak po vyskoceni z Execute bude objekt TThread automaticky uvolnen, to znamena, ze nemusis volat Free.

Vita

MultiDataset

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 07:54:13

> Rozdil je v tom ze treba ja potreboval zkombinovat Tabulku a
> Query . No a v

Ale Query ma prece vetsi silu nez tabulka. Data z tabulky vytahnes pomoci
SQL v pohode,
jeste si je muzes upravit, oproti staticke tabulce.

> tabulce me chybel
> sloupecek kterej v Query byl - ja sem ho pro data z tabulky
> doplnoval prave
> v tom mapovani fieldu.

Nedostalo se ke mne to "mapovani fieldu", takze nevim, co tim myslis,
ale chybejici sloupecek lze nahradit treba konstantou (v prikladu 666). Napr

SELECT a, b, 666
FROM Table1

UNION

SELECT T2.a, T2.b, T3.c
FROM T2, T3
WHERE T2.b = T3.b

Zdar

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Programatori sobe - WWW

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 20.1.1999 07:57:56

Ja sem pro Delphi Aliance a FCL. Jinak, rad bych se tez zapojil,
z pocatku alespon sporadicky.

Ondrej Krajicek

Martin Fron�k wrote:

> Martin Fron�k
> ZZN Slan� a.s.
> Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
> tel. +420-314-522986
> e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [Martin Fron�k] A coz takhle FCL - FreeComponentLibrary ?
>
> Jmeno uz by bylo :-) ale komponenty nejak schazeji :-(

Kompatibilita verzi BDE

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 20.1.1999 08:03:37

Re:BDE je dolu kompatibilni

Pozor ale na cestinu. My jsme si nadelali do bot tim, ze pri prechodu na
PdoxWin se nam zalibila moznost pouzivat cestinu a mezery v nazvech poli
tabulek, abychom nemuseli upravovat nadpisy sloupcu v gridu. Potom se to
predelavalo do Delphi 1.00 (s IDAPI 2.50) a vsechno to chodilo az do te
doby, nez jsme upgradli na 1.02 s IDAPI 2.52.

Nektere dotazy (SQL) na spojene tabulky pod 2.52 vracely chybu tam, kde
byla cestina v nazvu pole (ale ne u vsech). Takze jsme museli distribuovat
verzi 2.50.

Takze kompatidebilita dolu asi ano, ale opatrne.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 23:09
P�edm�t: Re: Kompatibilita verzi BDE

> [...]
>pristup mi vsak neprijde zrovna nejlepsi.
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

DBGRID

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 20.1.1999 08:09:07

A co takhle OnColExit.

> [...]
> noveho zaznamu vyplnit niektore aj neviditelne stlpce ?
> Existuje udalost ktora vznikne pri odchode z urciteho stlpca DBGRID ?

DBGRID

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 20.1.1999 08:10:05

>Mam komponentu DBGRID. Ma nejaku udalost, ktora by mi umoznila pri vlozeni
>noveho zaznamu vyplnit niektore aj neviditelne stlpce ?

Ne v gridu, ale v tabulce, svazane s gridem. Napr. TTable.AfterPost,
TTable.AfterIsert, TTable.AfterEdit apod.

>Existuje udalost ktora vznikne pri odchode z urciteho stlpca DBGRID ?

Udalost je TDBGrid.OnColExit
Nevznika ale v pripade, ze jedes ve sloupci sipkou nahoru nebo dolu, ale
pouze v pripade, ze sloupec opustis.
Pkud bys chtel testovat, jestli je zadana hodnota spravna, nejjednodussi
cesta je asi naplnit si v tabulce svazane s gridem ve fields editoru pole
databaze a pak mas pro kazdou polozku k dispozici udalost OnValidate

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

recka pismena v tEdit

[*] Tomas Vesely <veselyt(zv)sagas(tec)cz> - 20.1.1999 08:16:13

No, me se to reseni s novym fontem nelibi. Tento problem jsem videl
takto resit a je to katastrofa, kdyz mas ulezeny data a pak je exportujes
treba do Wordu. Resenim je podle me TCustomRichEdit
a z nej udelat potomka. Napr. s podporou Unicodu ?

Vesna

> [...]
>
>Takze pokud nekde nesezenes zdrojovku od nejakeho radkoveho editoru, bude
>programatorsky urcite jednodussi nejak zpatlat vlastni font :-))

Problemy s SQL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 08:17:45

> [...]
> nekdo, jestli (a
> jak) se to da udelat? (Zatim jsem to resil pomoci Calculated fields v

Pokud chces pole pocitat, pripada mi podivne, ze tam nedas NOT NULL.
Nebo existuji jine situace, kdy potrebujes, aby NULL nebyl chapan jako 0?

Ted k problemu.

1) Jedine reseni, ktere me napada, by se dalo napsat s excelovskou funkci
IF.
Nevim, co pouzivas, neumoznuje to treba neco takoveho?

SELECT if(a IS NULL; 0; a)
FROM T

1a) Pokud tvuj prostredek nema takovou funkci, lze ji v nem napsat?

2) Jine reseni, ne vsak uz obecne by bylo unionem selectu pro ruzne
kombinace
NULL/NOT NULL. To by ovsem bylo realizovatelne max. pro 2 promenne
(protoze je 2^N moznosti), ale mozna by se pro vetsi N dal generovat
takovyto
union v runtime.

Pr. pro soucet atributu a, b:

SELECT a+b
FROM T
WHERE a IS NOT NULL and b IS NOT NULL

UNION

SELECT a
FROM T
WHERE a IS NOT NULL and b IS NULL

UNION

SELECT b
FROM T
WHERE a IS NULL and b IS NOT NULL

UNION

SELECT 0
FROM T
WHERE a IS NULL and b IS NULL

V kazdem pripade bych se ale zamyslel nad tim, jestli ma smysl, aby ty
sloupce byly NULL

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 08:24:06

> [...]

> dal tim vice zacinaji objevovat nabidky pripojeni radiem a casem to
> vypada i na prijatelne reseni pro "domaci" uzivatele.

[Martin Fron�k] Tak, tak, monopolu telecomunistu se to pekne
nevyplati !

JPG

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 20.1.1999 08:27:27

Diky, vsem za pomoc.Ted uz to snad zvladnu.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 17:30
P�edm�t: Re: JPG

>V D3 staci, kdyz si das do uses JPEG, a pouzijes normalne TImage.
>
> Vaclav Sazima

DBGRID

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 08:30:21

Divas se na spatnou komponentu. DBGrid je pouze obraz toho, co se deje s
DataSetem.
Takoveto veci, ktere potrebujes, hledej na TQuery, TTable, nebo na co mas
napojen ten DBGrid.

Jsou tam BeforeInsert, AfterInsert volane pred a po vlozeni radku.

> Existuje udalost ktora vznikne pri odchode z urciteho stlpca DBGRID ?

To nevim, zkus prozkoumat ColEnter a ColExit na TDBGrid.

> Martin

Jiri Polak
----------
[...]

PS] WWW

[*] Filip Jirs�k <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 20.1.1999 08:30:11

OK, tak co pro mne mas? Mam pokracovat v mem navrhu?
S tim IE4 jsem to nemyslel, ze to bude jen pro nej. To samozrejme
ne. Jen lze pomoci JavaScriptu do normalni stranky pridat menu
nebo rozbalovaci seznamy, a to pak cini stranku prehlednejsi,
nemusis se na odkazovane stranky proklikavat pres 3 ale staci jen
jeden odkaz. Proste das jen nejakemu objektu na normalni strance
ID a pak se to z JavaScriptu prepise. Ale jinak spravce www serveru
jses ty (jestli si dobre pamatuju), mel bys o tom rozhodovat ty.
Filip Jirsak

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Tue, 19 Jan 1999 18:49:20 +0100
Subject: RE: Programatori sobe - WWW
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> pokud chcete spolupracovat. Stranky jsou vedlejsi cinnosti
> k cele akci, takze musi byt rychle, prehledne a hlavne funkcni.
> Dulezity bude obsah a nebudeme s nimi nikde soutezit. Graficky
> navrh (da-li se tomu tak rici) se udela na zacatku jeden a pak
> se tam jiz bude jen kopirovat a psat a psat a psat...

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Problemy s SQL

[*] Chmelar, Ladislav <chmelar(zv)dcb(tec)cz> - 20.1.1999 08:31:32

nev�m jakou pou��v� db, ale v sybase (i n�kter�ch dal��ch) existuje fce
ISNULL(x,y) kter� pokud je x NULL vraci y jinak vrac� x

> [...]
> NULL, povazovaly za 0, a mohlo se s nimi pocitat. Nevite nekdo, jestli (a
> jak) se to da udelat? (Zatim jsem to resil pomoci Calculated fields v

Programatori sobe - WWW

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 08:44:24

Jsem rad, ze se k tomu Petr Zahradnik stavi rozumne.
Myslim, ze WWW je v dobrych rukou.

Petre, nevim, jaky mas nazor na strukturu tech stranek,
a vlastne nikdo se mi nevyjadril k nazoru, aby nemely
stromovou strukturu. Uz ted je videt, ze se temata budou
prekryvat, zvlaste kdyz budou vznikat podle potreb prispevatelu.
To znamena, ze stromova struktura by stizila hledani pozadovanych informaci.

Zopakuji ten navrh znovu, trochu jinak ho naformuluji:

V soucasnosti definovana temata definuji pouze pracovni napln skupiny.
Produkty prace na tematu by mely byt kategorizovany a uchovavany
v relacni databazi. WWW stranky by mely byt utvoreny tak,
aby poskytovaly dobrou moznost pouzivat vyhledavaci kriteria.
Treba textove - WHERE pro SQL.

Jiri Polak
> [...]

PS] WWW

[*] Filip Jirs�k <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 20.1.1999 08:46:31

Uz jsem si take zaridil ICQ adresu, takze mne pripadne muzete
kontaktovat pres ni. Je to #12801030.
Filip Jirsak
Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

DLL pouzita programem

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 20.1.1999 08:51:06

DDV,
nevite nekdo jak zjistit z exace, jake dll potrebuje k zivotu?

neco jako dela quickview?

Diky za namety.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

PS] WWW

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 08:54:02

Navrhuju zadny vymozenosti, JavaScript, ActiveX ani cokoli jineho.
Stranky by mely byt plne funkcni i kdyz se na ne nekdo prihlasi
DOSovym browserem v textovem rezimu.

Jiri Polak
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 20.1.1999 8:59:18

>Pokud chces pole pocitat, pripada mi podivne, ze tam nedas NOT NULL.
>Nebo existuji jine situace, kdy potrebujes, aby NULL nebyl chapan jako 0?

Bohuzel to potrebuju :-( Jsou to dve tabulky spojene pres JOIN, jedna
obsahuje evidovanou zasobu, druha inventuru. Samozrejme se muze stat, ze
neco, co je evidovano, se pri inventure vubec nenajde (takze napr. Cislo2
bude NULL, protoze v druhe tabulce takovy zaznam neexistuje a pri JOINu se
do vsech poli druhe tabulky da NULL), nebo se naopak pri inventure najde
neco, co neni evidovano v zasobe (pak zase bude Cislo1 NULL). Uz ted jsou
tam dva dotazy spojene pomoci UNIONu.

> [...]
>IF.
>Nevim, co pouzivas, neumoznuje to treba neco takoveho?

To by se mne libilo; pouzivam lokalni SQL a Delphi 3, tak ale nevim, jestli
to tam bude chodit, vyzkousim to.

> [...]
>NULL/NOT NULL. To by ovsem bylo realizovatelne max. pro 2 promenne
>(protoze je 2^N moznosti), ale mozna by se pro vetsi N dal generovat

Tech poli je celkem 8 :-)

TabListBox

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 20.1.1999 09:07:39

misto AnsiCompareText je nekdy vyhodnejsi pouzit CompareString - jde tam
"vnutit" jine razeni nez LOCALE_USER_DEFAULT

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 23:24
P�edm�t: Re: TabListBox

> [...]
> end;
> if Tag and $100 <> 0 then Compare := -Compare;

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Zpravy z konference

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.1999 09:12:34

Nejaky dobrak, ktery se u nas stara o mail zrusil/stratil doslou postu.
Nemate nekdo pokud mozno kompletni zpravy od 14 do 19. ledna?

Diky Ales

P.S. Hlavne to prosim neposilejte do konference.......

Dlouhe memo pole

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 20.1.1999 09:16:43

Obavam se, ze te nepotesim. Tento problem se zde jiz probiral.
Zdrojem tvych problemu je BDE, ktere pres ODBC neni schopno
do SQL Anywhere vetsi blob nez 32k protlacit. V Delphi 3 i 4 je
to stejne.
Resenim je pouzit pristupove nastroje od treti firmy (napr. Titan ci
ODBCExpress), coz neni zadarmo nebo lze ukladat bloby primym
volanim funkci ODBC API. Mohu zaslat priklad od jednoho dopiso-
vatele do teto konference (jmeno si uz bohuzel nepamatuji). Funguje
to, ale je to pakarna.
Bohuzel, tento pripad je dalsim v rade, kdy BDE degraduje vyhody
jinak velmi sympatickeho SQL serveru.

-----------

Ing. Martin Dupal
address: Hodolanska 35
77200 Olomouc
Czech Republic
tel.: +420/68/5313130
fax.: +420/68/5313132
http://www.vision(tec)cz
mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Libor Klicnik <libor_klicnik(zv)aisoft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 17:56
P�edm�t: Re: Dlouhe memo pole

> [...]
>Hledal jsem vsude mozne v Sybase, BDE i v D ale nikde nic , nebo se spatne
>koukam
>Nejvice podezrivam BDE ale zda se, ze tenhle parametr na to nema vubec vliv
>(aspon v D2)
>Navic ten parametr lezi v Configuration/Drivers/ODBC/Sybase SQL Anywhere
5.0,
>ale to
>je myslim jedno. Je docela mozne, ze to v D3 uz funguje, ale nemam moznost
>overit (zatim)
>Zajima mne, jestli s tim nema nekdo zkusenost (kladnou :-) ) v D2

Klavesnice

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 20.1.1999 09:38:59

Ahoj,

mam takovy problem.Potreboval bych si napsat vlastni rozlozeni klavesnice.Nevite nekdo ,kde bych mel zacit, nebo spis, jak by takovy program mel vypadat ??

email: virt(zv)pepa(tec)cz

PS] WWW

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.1.1999 09:40:28

Puvodni zprava, kterou napsal Filip Jirs�k dne 20 Jan 99,:

> OK, tak co pro mne mas? Mam pokracovat v mem navrhu?

Prosimte, zatim nepokracuj, cekam na reseni jednoho cloveka,
ktery by mel neco zplodit. Pak budeme pokracovat.

> [...]
> ID a pak se to z JavaScriptu prepise. Ale jinak spravce www serveru
> jses ty (jestli si dobre pamatuju), mel bys o tom rozhodovat ty.

Ja to chapu, jak to myslis. Ano, bylo by to samozrejme prehlednejsi
a rychleji pruchodne. Jenze (a) musime myslet take na ty, co proste
nemaji novejsi prohlizece a co treba nemaji JavaScript, (b) a take
nemuzeme delat vsechno 5x pro ruzne browsery a kodovani.

Koneckoncu pokud nastanou dalsi potreby, je mozne udelat cokoliv.
Ja uz jsem sve predstavy napsal. Prochazet mezi projekty se bude
pomoci hlavicky, kde bude odkaz na soupis projektu, menu v ramci
projektu bude v leve casti obrazovky. Takze na kazde strance bude
hlava, pata a tabulka rozdelena na dva sloupce. To je vse a melo
by to stacit, pritom toto podporuje kazdy prohlizec. Hlava a pata
budou graficke, ostatni textove.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Programatori sobe - WWW

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 20.1.1999 09:41:07

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 19:48
P�edm�t: Re: Programatori sobe - WWW

>Dobreee! :-) Ale napsal bych to radeji takto: Delphree Library - to
>aby bylo jasne, ze chceme psat knihovnu, ne cele Delphi.

Jasne, to je jeste lepsi. Proti nazvu FCL (Free Component Lib) mam tu
vyhradu, ze neni nikde videt, ze je to pro Delphi (knihoven komponent
existuje po svete kvanta na kdeco)

Mira

Programatori sobe - WWW

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.1.1999 09:43:28

Puvodni zprava, kterou napsal Polak Jiri dne 20 Jan 99,:

> [...]
> prekryvat, zvlaste kdyz budou vznikat podle potreb prispevatelu.
> To znamena, ze stromova struktura by stizila hledani pozadovanych

Ja jsem to od tebe cetl a v soucasne dobe "nevim". Zakladni
pozadavek od Zbyska je cleneni na projekty. Uvidime, jak to
v praxi bude vypadat, co kdo bude plodit. Struktura se da
kdykoliv zmenit, je to jen web. V pocatku budou informace
cleleny na projekty, kterych bude nekolik, potom v ramci
daneho projektu, ktery bude zasahovat dane tema, uz libovolne.

> [...]
> databazi. WWW stranky by mely byt utvoreny tak, aby poskytovaly dobrou
> moznost pouzivat vyhledavaci kriteria. Treba textove - WHERE pro SQL.

Neni problem databaze a SQL hledani a fulltextove hledani a cokoliv.
Ale v soucasne dobe, kdy jeste ani jeden programator nezacal
pracovat, je toto prehnane a zbytecne. Pokud zpocatku bude hotovych
par veci, tak je databaze take na nic. Zacne se na normalnich WWW
strankach, protoze databaze by zatim spise zdrzovala a nevidim
v tom nyni zadny smysl. Bude-li potreba, lze delat cokoliv.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Kompatibilita verzi BDE

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 20.1.1999 09:44:25

> [...]
>jsi to musel prelozit v te nejnizsi verzi Delphi (tedy D2). Tento
>pristup mi vsak neprijde zrovna nejlepsi.

Mymi zakaznici jsou programatori, a ti maji svou verzi BDE. Pokud nemaji sve
BDE, pak je jim muj program k nicemu. :-) Takze pouziju D2, potrebuji jenom
nacist strukturu pdox. tabulek.

Seriova komunikace - AsyncPro

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 20.1.1999 09:44:22

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 23:22
P�edm�t: Re: Seriova komunikace - AsyncPro

> [...]
|pak propoji s RTS protejsiho pocitace pri RTS/CTS protokolu. Nikdy si
|nezapamatuju ktery z nich je ktery :-) Nastavis jej vlastnosti RTS.

Tak to jo, ale to mam. Tak zase nic ... :-))

M�ra

Zpravy z konference

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 10:00:58

Muzu Ti to poslat.
Chces to jako slozku pro Outlook 98?

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
> [...]

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 20.1.1999 10:06:41

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. ledna 1999 23:20
P�edm�t: Re: Tuhnouci Thread
> [...]
| k uvolneni objektu. Jinak by jsi musel volat metodu Free. Ale v tom
| asi nebude tvuj problem, zkus spis poslat ukazku zdrojaku, z toho to

Diky za poznamku k FreeOnTerminate (stejne tak Vitovi Gazdovi), doplnil
jsem. Problem se ale vyresil tim, ze jsem zacal otevirat a zavirat
seriovy port (TApdComPort) mimo thread a nikoliv uvnitr (jakkoliv jsem
to mel v Try-Finally bloku a nebyly zadne problemy s oteviranim a
zaviranim).
Jeste jednou diky
Mira

jak a na cem ucit programovani

[*] novak(zv)nwit.pedf.cuni(tec)cz - 20.1.1999 10:10:58

Souhlasim s Delfama, ucim sice na VS, ale budouci ucitele v prvnich
rocnich (takze jsou na urovni asi tak mirne lepsich stredoskolaku).
Pro zacatek udelam v Delfach rozhrani, aby mohli vytvaret jen
zakladni packalske konstrukce. Behem cca 8-10 hodin jsou schopni
zacit zpracovavat i nejzakladnejsi vizualni objekty.
Plne staci D1, vyssi verze jsou zbytecny prepych.
Krome toho existuje i interpret omezeneho Pascalu - Klondaik od
www.ozogan(tec)cz z Liberce. Program se da napr. krokovat, jsou
primo videt ladici atd. okna. Nevyhoda: neni to standardni Pascal,
musi se psat napr. endfor a endif. Stoji 1500, mulitlicence pro skolu
5000. Demoverze se da stahnout, akorat po chvili otravuje hlaskou
"demo", ale dovoli 50 radku programu, coz pro zacatky staci.
Jaroslav Novak

> [...]
>
> ********************************************************
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
>
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Spousteni EXE na NT

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 20.1.1999 10:10:04

Pratele,
obracim se hlavne na uzivatele NT 4.0 nejlepe Serveru.
Mam program napsany v D1, ktery mj. spousti externi Exe.
Ten je napsan take v D1. Bohuzel se mi stalo, ze muj
program nemohl tento externi program spustit, nemohl
spustit ani zadny jiny (CALC.EXE). Pritom jsem si jisty,
ze kdyz jsem mel nainstalovane NT 4.0 tak mi to fungovalo.
Neslo jen vlozit 16bit CPL do Control Panelu, ale to jsem
bral jako ok.

Pozoruhodne je, ze behem spousteni ex. programu doslo
k ztrate fokusu moji app a podle toho usuzuji, ze se neco
spustilo. Ale ne, nebylo to ani v seznamu bezicich uloh, ani
nikde jinde.

Ma nekdo nejakou vlastni zkusenost na toto tema ?

P.S. Spoustim pomoci WinExec

recka pismena v TEdit - konec

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 20.1.1999 10:11:48

Diky vsem.
Rozhodl jsem se pouzit misto TEdit objekt TRichEdit.
Vlastnosti SelStart a SelLength mi vyberou text a vlastnosti
SelAttributes.Name jim nadefinuju font Symbol. Pouziju sice
jen jednuradku, ale je to asi nejrychlejsi a celkem slusne reseni.
Vic pozornosti si tento problem uz nezaslouzi. Diky ...

Klavesnice

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 10:13:00

Zacni s MSDN. Dost zaleni na tom, jestli pro NT nebo Win9x.

Ale v podstate je to jen tabulka, kde indexem je scancode (nebo neco
takoveho v podani win...) a hodnotou toho indexu je konkretni znak. Ale
to je jen princip, je to trosku slozitejsi.....takze MSDN

> [...]

> klavesnice.Nevite nekdo ,kde bych mel zacit, nebo spis, jak by takovy
> program mel vypadat ??
> �
> ����������������������������������������������������������������������
> ����������������������� Diky
> �
> ����������������������������������������������������������������������
> ����������������������������� Jirka Virt
> ����������������������������������������������������������������������
> ��������������������� email: virt(zv)pepa(tec)cz <mailto:virt(zv)pepa(tec)cz>

Informace z WWW do mailu

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.1.1999 10:42:26

Petr Vones wrote:

> Pokud budes mit s Internet komponentami v Delphi problemy, tak zkus radsi
> ty od Pietteho. Mam s nimi lepsi zkusenosti, jsou k nim i zdrojaky a take
> dost prikladu.

Nedava si Piette nahodou podminku, ze se s tim nesmeji delat
komercni aplikace?

PS] - prohlaseni ver 0.0.0.1

Zbynek Grygar - Zeal wrote:

> [...]
> Hlinka nebylo by lepsi si najit nejakeho pomocnika ktery by vam pomohl a
> se kterym by jste konfrontoval svoje myslenky a byl by casteji na

Pan Hlinka nema pevnou linku a v nejblizsich dnech a tydnech ani
mit nebude. Ale je tu jeste Pavel Cisar. Petr Zahradnik (ten ma
take pevnou linku) zase koordinuje web. Nemluve o tom, ze ani
jeden koordinator neni zda se natolik bohaty, aby se tomu mohl
venovat plnym casem a vykaslat se na svou obzivu. :-)

> [...]
> akci programatori sobe psat vzdy na zacatku subjektu [PS] a take verzi
> dopisu... a ta by se mela vzdy v odpovedi objevovat... a v odpovedich opet

Jeden z problemu vidim v tom, ze projekt si vyzaduje vlastni
konferenci (ktera dosud neni), aby se to nemichalo s jinymi
zpravami (coz neprospiva ani jedne strane). Takze provoz zde je
zatim jen nouzovka.

Je samozrejme mozne zkusit se prozatimne prestehovat do jine
konference s mensim trafficem, pokud s tim bude spravce
souhlasit. Ocekavam nabidky.

Take nic nebrani tomu, aby se spustil jakysi poloprovoz. Nekdo
vyhlasi, ze resi urcity problem a hleda partaky. Tim se automaticky
stava koordinatorem do te doby, nez je nekym vystridan. No a ti se
pak uz dohaduji mezi sebou soukromymi majly. Jakmile na to
bude pripraven web, umisti se reseni tam. Updaty a opravy behaji
pres koordinatora, ne pres web.

Abych sel prikladem:
Delam wizarda na generovani wizardu (tedy ty ikony pod File |
New). Hledam kolegy, kteri uz neco takoveho nekdy zkouseli, nebo
si mysli, ze tusi o cem to je. Mam funkcni verzi, ale je tam treba
doladit par "drobnosti".

Programatori sobe - WWW

Petr Zahradnik wrote:

> 2Hlinka: Me je to jedno, ale uz se laskave dohodni, at se muze
> zacit neco delat. Webmasteri uz by zacali, kdyz programatori
> se flakaji :-)

Dobre, udelal jsem plenarni schuzi sam se sebou, a verejnym
hlasovanim byl jednomyslne (tedy mnou) vybran nazev webu
"delphree". Toto usneseni je zavazne a neni proti nemu odvolani. :-)
Programatori se neflakaji, ja uz mam jeden problem, ktery bych rad
vystavil. Samozrejme ve funkcni podobe, je vsak treba dodelat
nektere veci.

Nazev projektu - co takhle vylovim z hlavy, objevily se tu Free
Component Library (FCL, coz jsem vymyslel ja, kdyby se snad
Fronek chtel hlasit k autorstvi a vybirat honorare :), potom Delphi
Aliance (coz se mi 2x moc nelibi, je to takove suche) a za nejlepsi
povazuji Delphree Library (DFL?).

Ted jeste sepsat programove prohlaseni (coz muze mit par dni cas,
pokud pojedeme zahrivaci provoz pouze v Cesko Slovensku) a
zalozit specialni konference.

Problemy s SQL

rys(zv)zas-me(tec)cz wrote:

> [...]
> jestli (a jak) se to da udelat? (Zatim jsem to resil pomoci Calculated
> fields v Delphi, ale je to jen z nouze.)

No, to bych resil takto: nejprve bych poslal SQL prikaz update, ve
kterem bych zmenil vsechna null na 0. Potom pri vlkadani
zaznamu bych osetril, aby se do pole vlozila alespon nula, nebude-
li vyplnene. Jestli do toho zasahuji dalsi aplikace, je treba se
dohodnout i s nimi, pripadne bych na databazi povesil podminku,
ze pole nesmi byt null. Nebo bych take pole nastavil defaultne uz
na nulu.

Seriova komunikace - AsyncPro

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 20.1.1999 10:51:18

Dotaz na Petra Vonese:

| Kdepak, jakmile dojde k nejake udalosti na seriovem portu (prichozi data, zmena
| stavoveho signalu - dle nastaveni masky ve WaitCommEvent) je nastaven event. Na
| toto musi byt vyhrazen samostatny thread ve kterem se ceka na jeho nastaveni,
| diky tomu muze byt odezva okamzita

Jestli tomu dobre rozumim, nemyslis zde APD, ale vlastni komponentu vyuzivajici sluzeb Win32 ?
Pokud myslis APD, neni mi jasne, jak by sel OnTriggerAvail event napojit na thread s vyssi prioritou - jde to?

Zatim jsem zkusil takovy maly test s APD, ale to opravdu vypada nepouzitelne:
Posilam 4 bytovou zpravu ven a cekam, az se mi vrati odpoved (4 byty). Jako odpovidac jsem pouzil druhe PC (opet s APD), ktere ceka na prijem 4 bytu a pak to posle zpet. Casy merim pomoci timeGetTime, GetTickCount dava casy velice hrube.

Pokud jsem na tlacitko poslal zpravu (PutString) a cekal, az se vrati (OnTriggerAvail), dostal jsem se na casy kolem 10 ms - od PutString po prijem cele vracene zpravy (19200 Bd, AMD K6/166/64MB, 2.PC = 486/66/32MB) , budiz.

Pokud jsem to ale udelal v cyklu, casy se pohybovaly tak kolem 20-30 ms, nektery byly kolem 12 ms,ale nasly se i casy > 100 ms.

Pokud jsem se behem cyklu prepnul na jinou ulohu, vysledky byly samozrejme horsi.

Pokud jsem to posilal sam na sebe (= propojene Rx s Tx), vysledky byly jeste horsi.

Pokud delam nejakou zasadni kravinu, tak se omlouvam, ale uz jsem z toho jelen >:-o

PS. potrebuji, aby mi to bezelo v programu na pozadi, pricemz vepredu bezi jiny program, oba pak obcas pristupuji ke stejnym datum v Px tabulkach, coz take zdrzuje komunikaci.

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 11:16:54

> [...]

> Component Library (FCL, coz jsem vymyslel ja, kdyby se snad
> Fronek chtel hlasit k autorstvi a vybirat honorare :), potom Delphi

[Martin Fron�k] Netrvam na tom, ze bych to vymyslel, jen jsem
napsal, ze se mi to libi.
Honorare nehodlam vybirat ani za priadne komponenty ci rady,
natoz za nazev, ktery MUSI napadnout kazdeho - je presny a vystizny.
Pokud to skutecne napadlo tebe, pak si se trefil naprosto
presne, a ja ti gratuluji.

Chtelo by to ale uz nejaky programatorsky provoz. Pripada mi to,
jako kdyz se pohadate s manzelkou o jmeno ditete, ktere jste jeste
nestihli udelat :-)

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 11:20:34

z nazvu RX Library taky nevis, ze to je pro delphi. A presto je asi
dneska nejpouzivanejsi.

> [...]

> Jasne, to je jeste lepsi. Proti nazvu FCL (Free Component Lib) mam tu
> vyhradu, ze neni nikde videt, ze je to pro Delphi (knihoven komponent

TB97 - new

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 11:22:19

Hi,

od 18.1.99 je nova verze ToolBar97:

http://www.jordanr.ml.org/tb97dl.htm

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

PS] Nazev WWW

Ja sem mel na mysli Delphi Aliance jako mezinarodni n
azev aktivity
Programatori sobe (potazmo webu) a Delphr
ee jako nazev knihovny

Radek

"Zbysek Hlinka
" <zhlinka(zv)login(tec)cz> na 01/20/99 10:42:26

Odpov�zte pr

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v

dom�: Voltr Radek/3620/EPR/CEZ)

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

Ted jeste sepsat programove prohlaseni (coz muze mit par dni cas,
pokud pojedeme zahrivaci provoz pouze v Cesko Slovensku) a

Programatori sobe - prohlaseni

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.1999 11:37:32

Haj hou!

Tady ti pomuze jen nejaka dobra kniha o ActiveX vs. IE v prvnim pripade a neco o OLE a OLE-In-place activation v pripade druhem. Z voleje se poradit proste neda (cele je to docela dost slozite). Jinak ty "ambient properties" proste wizard nepodporuje, neb to neumi prekonvertovat. Precti si spise Delphi Developers Guide nez Help (ten neni na uceni, ale na vybavovani zapomenuteho).

HTH

From: Peter �irip <psoft(zv)ke.telecom.sk>
> [...]
>problem v tom, ze napr. z komponenty TCalendar sa mi to podari, ale z mojej
>komponenty nie. Pritom som si vsimol, ze mi vyhodi vsetky property odvodene
>napr. od TPersistent, t.j. zlozene property. Do zdrojaku v TLB mi pritom ho
>cosi ze "abient properties not supported". Tato hlaska ale v helpe nie je
>nikde popisana, resp. asi som to nenasiel. OCX mi samozrejme vytvori, ale
>nie je funkcne.
>
>Druha vec je, ako spravit COM, ktory by som dokazal strcit napr. do Excelu
>cez menu Vlozit-Objekt. Cosi som uz skusal, ale neviedlo to k uspechu.

PS] - prohlaseni ver 0.0.0.2

[*] Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 20.1.1999 11:44:54

Vazeni panove,

Bohuzel jsem zjistil ze nejake dohodnuti neni hned tak mozne a proto navrhuji aby se do tohoto chaosu vneslo trochu poradku pro lepsi prehlednost a rychlejsi odezvu.

1. Stranky budou kompatibilni s prohlizecem Lynx (tzn. textovy mod.)
Takze je potreba si rict co se bude vyvijet....

Prvnim projektem ktery se objevil je
Wizard na generovani wizardu od Zbyska Hlinky [zhlinka(zv)login(tec)cz]
A tady je jeho vyzva:
Hledam kolegy, kteri uz neco takoveho nekdy zkouseli, nebo
si mysli, ze tusi o cem to je. Mam funkcni verzi, ale je tam treba
doladit par "drobnosti".

Takze pokud mate chut mu pomoct tak mu napiste prefix pro tuto diskuzi je [PS-WIZ]

2. dobry vyvoj se neobejde bez CVS serveru nebo jemu podobnemu serveru ktery bude spravovat jednotlive verze programu tak aby byla mozna spetna rekompilovatelnost v pripade nejake zavazne chyby...
Zde jsem se asi prepocital takhle se to resit nebude... Zrejme postaci vymenovani mezi autory....
Rad bych ale slysel vas nazor tak mi prosim ho napiste..

3. Hlavni koordinator projektu by mel byt pritomen vice na internetu a to myslim pomoci pevne linky aby mohl velmi brzo reagovat aby se zabranilo zaplavam dalsich mailu a mohl usmernovat vyvoj spravnym smerem.....

Zde je opet chyba odhadu budouciho vyvoje takze koordinator muze byt jakoliv pripojen ....

[...]

5. Nazev projektu je prozatim stanoven na Delphiself a myslim ze by tak mel jiz zustat mimojine z duvodu zrizeni webu....
jine navrhy jsou: Delphree a FCL (Free Component Library)

to je pro dnesek vse zitra se teste na upravenou verzi....

Zbynek Grygar
zgrygar(zv)zeal(tec)cz

Problemy s SQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.1999 11:45:34

Haj hou!

Vpustit si hodnotu NULL do databaze je jedna z nejvetsich chyb (jak vidno i na tomto pripade). NULL totiz vnasi prvky trihodnotove logiky do relacnich vyrazu coz je tragedie (az na vyjmecne oduvodnene pripady). Doporucuji nahradit hodnoty NULL adekvatni "prazdnou" hodnotou pro dany typ a zamezit vzniku novych zaznamu s NULL hodnotou. Lze to zaridit napr. definici defaultni hodnoty pro polozku nebo trigerry apod. Kazdopadne kazdy SQL server umoznuje nejak vzniku NULL hodnot zabranit.

HTH

From: rys(zv)zas-me(tec)cz <rys(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]
>NULL, povazovaly za 0, a mohlo se s nimi pocitat. Nevite nekdo, jestli (a
>jak) se to da udelat? (Zatim jsem to resil pomoci Calculated fields v

Win98 a RX-lib

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.1999 11:55:58

No ja bych to tipnul na problem s grafickou kartou..... stary a znamy......
Zkus jen tak cvicne prehodit na VGA a nainstalovat. Treba to pomuze. Alespon
budes vedet, kde je problem.

Ales

Richard Strunc wrote:

> [...]
> provozoval RX-lib na Windows 95 OSR2 bez problemu. Nyni jsem si ale
> nainstaloval Windows98, ale nastal mi necekany problem. Dle navodu
> zkompiluju balicky a zkopiruju do systemoveho adresare. Kdyz se ovsem
> pokusim nainstalovat prvni balicek (dclrxctl.dpk), pocitac zamrzne a neda se
> delat nic jineho, nez stisknout reset.
> Nevite nekdo prosim co s tim. Nechci si tam zase davat Win95.
>
> Predem diky
>
> Ricky...
> ricky(zv)atlas(tec)cz
>
> PS: Jen pro upresneni. Kdo vi, cim to muze byt. Mam procesor Intel Celeron

Informace z WWW do mailu

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.1999 12:00:54

Komercni aplikace se nesmeji delat s MidWarem, ale ICS jsou (alespon podle meho
cteni v readme) zcela free.

Ales

Zbysek Hlinka wrote:

> Nedava si Piette nahodou podminku, ze se s tim nesmeji delat
> komercni aplikace?

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Tabulky Paradox a Samba

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 20.1.1999 12:08:55

Nezkousel tu nekdo provozovani Paradox tabulek a NET souboru na Linuxu
se Sambou? Chci to zkusit, ale precejen bych se chtel vyhnout zbytecnemu
laborovani...

Ales

Win98 a RX-lib

[*] Posp�il Tom� <Tomas.Pospisil(zv)pvt(tec)cz> - 20.1.1999 12:19:00

Presne tenhle problem jsem mel taky.
Myslel jsem ze mam malo pameti, coz asi mam (32 MB).
Pomohlo mi nainstalovat si nejpouzivanejsi komponenty postupne.

S pozdravem

Tomas Pospisil
PVT, a. s., o. z. Chomutov
Mailto:tomas.pospisil(zv)pvt(tec)cz
tel.: 0396/619215

> [...]
> ricky(zv)atlas(tec)cz
>
> PS: Jen pro upresneni. Kdo vi, cim to muze byt. Mam procesor Intel Celeron

Spousteni EXE na NT

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 20.1.1999 12:19:02

Nevim, zda to je v 16 bitech podporovano, ale zkus CreateProcess.********************************************************
> [...]

> nikde jinde.
>
> Ma nekdo nejakou vlastni zkusenost na toto tema ?

Informace z WWW do mailu

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 20.1.1999 12:19:55

Ne, ICS je zcela FreeWare.

> [...]
> komercni aplikace?

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.1.1999 12:25:59

Cirou nahodou se zrovna nejedna o nic komercniho. Jen bych si chtel udelat
takovou malou service, ktera by mrkla na www stranku, zjistila smer vetru,
pocasi atd. a rozesilala to jako SMS kamosum (a hlavne me ;-) na mobily,
abychom vedeli odkud vitr vane a naplanovali vhodne misto startu. Pokud snad
nekteri netusi o cem mluvim tak si mohou doplnit vzdelani zde ;-))) :

http://www.paragliding.dytron(tec)cz

Resp. mam v planu si nejaky takovy programek zpodit uz davno, ale nejak ne nej
neni cas :-(

Mac

Zbysek Hlinka wrote:

> Nedava si Piette nahodou podminku, ze se s tim nesmeji delat
> komercni aplikace?

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Problemy s SQL

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 20.1.1999 12:26:52

Ale autor dotazu prece napsal, ze to ma NULL ktery zvnika pri JOIN
tabulkach (neexistuje
child zaznam) a s tomu se asi neda zamezit.

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

From: rys(zv)zas-me(tec)cz <rys(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]

(a
>jak) se to da udelat? (Zatim jsem to resil pomoci Calculated fields v

Maintenance Release 1 pro D3

[*] Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz> - 20.1.1999 12:28:17

DDV,

nemate prosim vas nekdo nebo nevite kde by se dal stahnout
patch "Maintenance Release 1" pro Delphi 3?

Ja potrebuju nainstalovat Maintenance Release 2, ktery jsem nasel
na inprise.com, ale on se da nainstalovat jenom pres MR1 a ten
ten jsem nikde nenasel.

Diky
Vojtech Semecky
vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz

Offtopic ale ne tak zcela - Internet 99

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.1.1999 12:32:49

Petr Vones wrote:

> No, "zle" se v tomto pripade ani pouzit neda, je to spis hruza a taky
> ostuda tohoto statu. Bud rad ze nejsi dial-upista...

No to rad samozrejme sem ;-) Ac pomalou prece jen je pevna ;-)))

> Nastesti se cim
> dal tim vice zacinaji objevovat nabidky pripojeni radiem a casem to
> vypada i na prijatelne reseni pro "domaci" uzivatele.

No to bude hned lepsi...

Ale jinak si nemuzu pomoct, 12.50,- na hodinu mi uz nepripada tak strasne
(pravda pres noc ;-)

[...]

QuickRep

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 20.1.1999 12:37:19

Co je na tomto kodu spatne ze ten QuickRep1.Preview hazi Access
Violation

QuickRep1.QRPrinter.Load(HlavniForm.OpenDialog1.FileName);
QuickRep1.Preview;//nebo QuickRep1.QRPrinter.Preview

Diky.

Tabulky Paradox a Samba

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 12:38:31

Nezkousel, ale vidim to velmi nadejne.
Samba se chova naprosto transparentne.
Pouzivame ji ve firme teprve asi 3 mesice
a ne s Paradoxem, ale jsme spokojeni.
Objevilo se par problemu,
napr. pri editaci souboru na UNIXu
pomoci windowsoveho editoru,
ale vzdy se zjistilo, ze Samba za to nemuze.

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
> [...]

Problemy s SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.1.1999 12:38:15

MS SQL napr. umi v SQL prikaz CASE kterym se to da taky resit ...

Mac

rys(zv)zas-me(tec)cz wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Pokud s tim chces poradit tak se na mne klidne obrat
- neco podobneho jsem
delal (konkretne se jednalo
o zji
stovani zda jede nejaky www server ci nejede)

Radek Vo
ltr
voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

Martin Kubecka <m
artin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> na 01/20/99 12:25:59

Odpov�zt
e pros

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v

dom�: Voltr Radek/3620/EPR/CEZ)

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

MPG soubory

[*] Nosek Libor <nosek(zv)ujf.cas(tec)cz> - 20.1.1999 13:18:26

Tato otazka sem nepatri, takze se omlouvam za to ze se ptam zde.

Potrebuji spojit tri soubory ve formatu MPG, nevite nekdo cestu jak to udelat?
Diky

Nosek Libor
OJS
UJF AV CR
Rez u Prahy 250 68

tel: 66173163
fax: 6857003

nosek(zv)ujf.cas(tec)cz

Problemy s instalaci

[*] Milan Kacovsky <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 20.1.1999 13:27:33

Moc prosim o radu,
pouzivam DELPHI2 C/S na SINE Webu jsem si stahnul volnou komponentu pro tisk SESTAVY ale po instalaci do delphi(dle instrukci COMPONENT-INSTALL COMPONENT-ADD ) a po rebuildu library se objevila hlaska ze chybi file 'SestavyT.pas' , 'Sest Typ' , 'Sest Fn' .
Tyto soubory nemohu nikde objevit. Delam neco blbe?
S d�ky ALI.

Spousteni EXE na NT

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 14:00:14

Hi,

v 16-ti bit neni CreateProcess, ale Win32 stejne prevede WinExec na
CreateProcess, takze tudy bych cestu nehledal...a co na to debuger?

> [...]

> ********************************************************
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
>
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 20.1.1999 14:09:47

Pokud jde o cenu.
Nedavno se mi dostala do ruky jedna nabidka od AGVM (agentura vzdelavani
mladeze)
(tel +421 815 22007, +421 905 525421) a tam je nabidka na licence Delphi
1:
5-10ks 780 Sk bez DPH. Nevim nakolik je to legalni, nevolal jsem tam.
Ale za pokus to stoji.
Jen nevim jestli to neni omezene jen na SR.

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

> [...]

> ********************************************************
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
>
> programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Ako vytvorit pole komponentov ktore su v palete

[*] Hric Jan <JHRIC(zv)duro.upjs.sk> - 20.1.1999 14:10:24 nft-dft

Ahojte vsetci !
Potreboval by som pomoc , neviem ako mam vytvorit pole nejakych
komponentov , ktore mam na palete (napr.TImage).
Skusal som to a vyzeralo to tak akoby ich vytvorilo ale nevedel som
ich dostat na obrazovku (akokeby som zabudol nastavit nejaku
dolezitu vlastnost ale robim chybu niekde inde)
Ak by mi vedel niekto poradit bol by som vdacny za kratky ukazkovy
priklad .
Dakujem
Jan H.

PS] Re: - prohlaseni ver 0.0.0.2

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.1999 14:25:40

Haj hou!

From: Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz>>Prvnim projektem ktery se objevil je
> [...]
>==================================================
>Takze pokud mate chut mu pomoct tak mu napiste prefix pro tuto diskuzi je [PS-WIZ]

Toz kdyz uz je to takhle rozjete...<g>.
Verejne ohlasuji projekt NEXUS. Jde o low-level knihovnu pro Delphi na kterou navazuji nadstavby. Jadro knihovny tvori predevsim system osetreni chyb+system log, knihovny low-level trid, predevsim pro ruzne datove struktury, low-level funkce vseho druhu atd. Nasleduje COM ORB a na nem budovane sluzby komunikacni, presistence, namespace atd. (neco na spusob sluzeb v CORBA, see www.omg.org). Projekt je ve stadiu tvorby prvotniho zdroje (1. afla release cca za 14 dni).

Hledam: Zajimave kusy low-level kodu, tedy ruzne funkce (OS,string,math atd.) a tridy (datove struktury). Rovnez privitam pozadavky a pripominky z teto oblasti.

Prefix kodu: Pouzit prefix "Nx". Zatim registrovan na Nicka Hodgese, ale ten se uvolil mi ho prenechat :-)

> [...]
>Rad bych ale slysel vas nazor tak mi prosim ho napiste..

Souhlasim s vhodnosti pouzit VCS. Neni ovsem nezbytne mit verejny pristup k VCS a vsechny projekty spravovane jednim VCS. Nechal bych celou zalezitost s VCS na core teamu toho ktereho projektu.

> [...]

>Zde je opet chyba odhadu budouciho vyvoje takze koordinator muze byt jakoliv pripojen ....

Ja napr. pevnou linku nemam, ale presto jsem on-line 8:00-17:00. Snazim se a budu se snazit reagovat co nejrychleji, ale bohuzel musim taky nekdy pracovat aby bylo co do hrnce. Pokud se mi podari uvest do provozu pripojeni i z domova (snad do konce ledna), budu dostupny i vecer a So/Ne.

> [...]
>a ta by se mela vzdy v odpovedi objevovat... a v odpovedich opet prvni [PS] az pak re a cislo verze.

Souhlasim a podrizuji se.

>5. Nazev projektu je prozatim stanoven na Delphiself a myslim ze by tak mel jiz zustat mimojine z duvodu >zrizeni webu....
>jine navrhy jsou: Delphree a FCL (Free Component Library)

Moc bych se primlouval, aby se pri vyberu nazvu bral ohled na anglicky mluvici. Z toho duvodu mi Delphiself (a bohuzel i Delphree) zrovna dvakrat nesedi. Mimochodem: jde o nazev iniciativy, a nikoliv projektu (projektem je napr. FCL knihovna, wizard na wizardy apod.). Kdyz uz jsme u Programatori sobe, tak proc se nepridrzet Developers for themselves (zkr. DFT - tez jako Delphi Free Tally nebo Delphi Freedom Tabernacle :-))

FCL neni nic proti nicemu. DFL (Delphi Free Library) je kuryrni sluzba <g>. Kdyz uz se tady chrli nazvy, tak si taky jeden pridam: Delphi Survival Kit (cesky jako Delfinova KPZ) <Bg>.

Problemy s SQL

[*] Karol Zaic <zaic_karol(zv)novitech.sk> - 20.1.1999 14:33:50

Pavel Cisar wrote:

> [...]
>
> Vpustit si hodnotu NULL do databaze je jedna z nejvetsich chyb (jak vidno i na tomto pripade). NULL totiz vnasi prvky trihodnotove logiky do relacnich vyrazu coz je tragedie (az na vyjmecne oduvodnene pripady). Doporucuji nahradit hodnoty NULL adekvatni "prazdnou" hodnotou pro dany typ a zamezit vzniku novych zaznamu s NULL hodnotou. Lze to zaridit napr. definici defaultni hodnoty pro polozku nebo trigerry apod. Kazdopadne kazdy SQL server umoznuje nejak vzniku NULL hodnot zabranit.

Zdravim!

Nesuhlasim s horeuvedenym nazorom, pretoze NULL hodnotou sa mysli nenaplnenost daneho stlpca a existuje v kazdej relacnej
databaze moznost urobit napr. v SELECT - och korektny test na NULL, cize na nenaplnenost. Vacsinou sa to pouziva pri
retazcoch a tam ani nevidim inu moznost(hadam nechcete testovat na medzery alebo prazdne znaky). Problem je naozaj len so
stlpcami ciselnymi lebo naozaj plati cislo ciselna_operacia NULL = NULL. Takisto pri relacnych vyrazoch je potrebne vzdy doplnit aj test na nenullovost polozky: if stlpec < cislo and stlpec is not null aby boli testy stopercent korektne. Riesenia su 2:
1. Pouzivat pri definicii ciselnych stlcov default hodnoty
2. V databaze Oracle je mozne pouzit funkciu nvl, ktora umozni vratit miesto NULL nejaku honotu. V inych databazach to mozne nie je a tam je potrebne to oprogramovat, cize presunut vypocet zo servera na klienta, kde sa to poriesi pomocou kurzora a
vypoctu v danom klientskom jazyku(cize sa len nacitaju hodnoty zo servera SELECT - om).

DLL pouzita programem

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 14:36:04

On ale nechce cizi aplikaci, spis zdrojacek kdyby byl......

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Vaclav Sazima [SMTP:sazima(zv)comp(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ledna 1999 12:11
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: DLL pouzita programem
>
> Je na to programek od MS. Jmenuje se depends.exe. Vaclav Sazima

> [...]

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 20.1.1999 14:44:08

> [...]
defaultni >hodnoty pro polozku nebo trigerry apod. Kazdopadne kazdy SQL
server umoznuje nejak vzniku NULL >hodnot zabranit.

V tomto pripade to neni tak docela pravda. NULL v databazi totiz neni
ulozeno, ono to vlastne "vznika" tim, ze jsou v dotazu pomoci JOIN propojeny
dve tabulky (skutecna zasoba a inventura), a pokud v te druhe tabulce neni
odpovidajici zaznam, objeci se tam NULL.

Navic si myslim, ze nekdy je proste potreba rozlisit, zda je neceho 0, nebo
zda to uzivatel (zatim) nezadal, tak je to NULL.

Karel Rys

______ _ ___
\ \/ \_ --- | Vyssi odborna skola zahradnicka
/ | | Stredni zahradnicka skola
( | | Melnik
\_ ___/ |
_/ \\ ______| www.zas-me(tec)cz
\_ / \_/ tel. 0206/623 023-5
\____/ fax 0206/623 009

JPG

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 20.1.1999 14:51:41

Jirka wrote:

> Ahoj,
>
> nemate nekdo ,prosim, komponetu na prohlizeni JPG obrazku do D3.
>
> Budu vdecny za kazdou.
>
> Jirka Virt
>
> email: virt(zv)pepa(tec)cz

Cislo Session v ORACLE

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)asset.sk> - 20.1.1999 15:05:39

Neviete niekto nahodou zistit
cislo session vaseho pripojenia na bazu ORACLE?

dakujem

olej

Maintenance Release 1 pro D3

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.1999 15:36:31

Haj hou!

Pokud vim , tak D3 service pak 1 jako samostatny patch neexistuje. Maintenance release D3.01 bylo pouze na CD za cca 700,-Kc. Zeptej se u Borlandu, zda to jeste maji na sklade.

From: Vojtech Semecky <vojtech.semecky(zv)v-soft(tec)cz>
>nemate prosim vas nekdo nebo nevite kde by se dal stahnout
>patch "Maintenance Release 1" pro Delphi 3?

Problemy s SQL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.1.1999 15:42:00

To je hloupost

> trihodnotove logiky do relacnich vyrazu coz je tragedie (az
> na vyjmecne oduvodnene pripady). Doporucuji nahradit hodnoty

to je taky hloupost.
Podle tebe generuji stavy IS NULL a IS NOT NULL
trihodnotovou logiku? Uz to NOT mluvi o opaku.

> NULL adekvatni "prazdnou" hodnotou pro dany typ a zamezit
> vzniku novych zaznamu s NULL hodnotou. Lze to zaridit napr.
> definici defaultni hodnoty pro polozku

Ale defaultni hodnota neni synonymem NULL.
Defaultni je nejbeznejsi hodnota pro dany atribut.
Vis vubec, jakou informaci ti dava NULL?!
Predstav si, ze v tabulce lidi mas datum narozeni
a datum umrti. Co bys ukladal do data umrti pro zijici
osoby, kdyz ne NULL?

> Kazdopadne kazdy SQL server umoznuje nejak vzniku NULL hodnot
> zabranit.

Jiri Polak
----------
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.1.1999 15:44:59

Puvodni zprava, kterou napsal Vojtech Semecky dne 20 Jan 99,:

> nemate prosim vas nekdo nebo nevite kde by se dal stahnout
> patch "Maintenance Release 1" pro Delphi 3?

Patch 1 neni ke stazeni, ten se kupoval.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Problemy s SQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.1999 15:45:33

Haj hou!

Toz jsem si zase jednou pekne nabehnul :-)))

1.) Pokud je NULL na vystupu, typycky nezbyva nez se s nim vyporadat vice ci mene komplikovanym vyrazem (zalezi na moznostech toho ktereho SQL serveru). Obecna rada tedy neni. Nejak mi uniklo o jaky server slo, takze nemohu slouzit konkretnim navrhem reseni.

2.) S NULL hodnotami JSOU problemy. Vnaseji komplexnost do SQL a blbnou drivery (ktere se napr. nemohou rozhodnout zda prazdny retezec je prazdny retezec nebo NULL apod.). Pokud to lze, je dobre se jim vyhnout (jak na to jsem psal minule). Minule jsem rovnez psal, ze V NEKTERYCH DOBRE ZDUVODNENYCH PRIPADECH je NULL uzitecny a je dobre nebo nutne ho pouzit (nebo pretrpet po outerjoinu).

Howgh!

From: rys(zv)zas-me(tec)cz <rys(zv)zas-me(tec)cz>
> [...]
>
>Navic si myslim, ze nekdy je proste potreba rozlisit, zda je neceho 0, nebo
>zda to uzivatel (zatim) nezadal, tak je to NULL.

PS] - prohlaseni ver 0.0.0.3

[*] Zbynek Grygar - Zeal <zgrygar(zv)zeal(tec)cz> - 20.1.1999 15:52:43

[...]

Takze jiz jsou zde dva projekty.....
[...]

projekt NEXUS - od Pavla Cisare [pcisar(zv)aktis(tec)cz]
A tady je jeho vyzva:
[...]

Takze pokud mate chut mu pomoct tak mu napiste prefix pro tuto diskuzi je [PS-Nx]

[...]
Dalsi nazor je od Pavla Cisare:

Souhlasim s vhodnosti pouzit VCS. Neni ovsem nezbytne mit verejny pristup k VCS a vsechny projekty spravovane jednim VCS. Nechal bych celou zalezitost s VCS na core teamu toho ktereho projektu.

tak co pise se CVS nebo VCS?
Rad bych ale slysel vas nazor tak mi prosim ho napiste..

3. Zde je opet chyba odhadu budouciho vyvoje takze koordinator muze byt jakoliv pripojen .... Ale bylo by dobre kdyby relativne rychle reagoval viz pouziti CVS

4. Nejaka organizovanost v teto konferenci by mela byt takze navrhuji pro akci programatori sobe psat vzdy na zacatku subjektu prefix [PS] a z neho odvozene a take verzi dopisu...
a ta by se mela vzdy v odpovedi objevovat... a v odpovedich opet prvni [PS] az pak re a cislo verze.

5. Nazev projektu je prozatim stanoven na Delphiself ale velice se mi libi Developers for themselves zkratka DFT taby se mohla pouzit i v nazvu domeny ....
jine navrhy jsou: Delphree a FCL (Free Component Library) a nebo Developers for themselves (DFT) tez majici vyznam Delphi Free Tally anebo Delphi Freedom Tabernacle a dalsi Delphi Survival Kit

6. Piste mi cim chcete prispet at se to jiz zacne delat na tymy....

[Webmastri]
Petr Zahradnik [clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
Zbynek Grygar [zgrygar(zv)zeal(tec)cz ]

[Programatori]
===projekt Wizard===
Zbysek Hlinka [zhlinka(zv)login(tec)cz]
===projekt NEXUS===
Pavla Cisare [pcisar(zv)aktis(tec)cz]

Ozvete se mi at vas muzu doplnit do prislusnych kategorii...

to je pro dnesek vse zitra se teste na upravenou verzi....

Zbynek Grygar
zgrygar(zv)zeal(tec)cz

PS] - prohlaseni ver 0.0.0.2

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.1.1999 16:06:20

Zbynek Grygar - Zeal wrote:

> [...]
> doladit par "drobnosti".

> Takze pokud mate chut mu pomoct tak mu napiste prefix pro tuto diskuzi je

Sorry, ale tohle by melo pokracovat soukromymi majly s tim, ze pri
prvni prilezitosti se to vystavi na webu, odkud si to budou moci
stahnout dalsi a pote se soukrome pripoji ke koordinatorovi te ktere
akce. Jinak by se mohly konference zahltit hromadami zprav, ktere
ucastniky projektu jinych oblasti nezajimaji. Na web to vystavuje
zasadne koordinator (a to jeste pres spravce dotycne stranky).

V konferenci (tedy te kolem projektu) by se mely objevovat pouze
dulezite zpravy tykajici se vsech. Neni duvod tam mit vysoky traffic.
Ano, ze zacatku, nez se dohodne a ustali jakesi schema, bude
traffic vyssi (a zda se, ze tohle si odstune tato konference), ale pak
skutecne nevidim duvod, aby se tam kazdy vykecaval.

Programatori sobe - WWW

Martin Fron�k wrote:

> [...]
> natoz za nazev, ktery MUSI napadnout kazdeho - je presny a vystizny.
> Pokud to skutecne napadlo tebe, pak si se trefil naprosto

:-) To jsem napsal v uvodnim "Programovem prohlaseni" ale cekal
jsem, zda neprijde neco lepsiho. Prislo. Delphree Library se mi libi
daleko vice.

> Chtelo by to ale uz nejaky programatorsky provoz. Pripada mi to,
> jako kdyz se pohadate s manzelkou o jmeno ditete, ktere jste jeste
> nestihli udelat :-)

Jeje, vsak to je ale ze zivota, ne? :-)) Krome toho programovat se
jiz muze, nikdo tomu pokud vim nebrani.

Problemy s SQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.1.1999 16:07:59

Haj hou!

Jeste jednou a naposledy:

From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
>Podle tebe generuji stavy IS NULL a IS NOT NULL
>trihodnotovou logiku? Uz to NOT mluvi o opaku.

Uznavam trochu nestastnou formulaci (myslenkovou zkratku), ktera muze ortodoxni matematiky zmast nebo rozcilit :-)))
Trihodnotova proto, ze ve vyrazech rozdeluji hodnoty na vyhovujici, nevyhovujici a zadne.
Logika proto, ze se tohle odehrava typycky v logickych vyrazech :-))

>Ale defaultni hodnota neni synonymem NULL.
>Defaultni je nejbeznejsi hodnota pro dany atribut.

Ja vim, ze default neni totez co null, ale pres default se da snadno zabranit zapisu NULL hodnot do databaze pri nenaplneni polozky pri insert/update. Nejtypictejsim problemem NULL hodnot je (vedle nutnosti vytvaret komplexni vyrazy v dotazech) zmatek mezi programovacim jazykem a SQL serverem. Typicky programovaci jazyk koncept prazdne hodnoty NEZNA (a netahej na me nil, neb to je synonymum pro pointer s hodnotou 0 :-)))). Casto pak dochazi ke zmatkum, kdy se program/driver/buhvico nemuze rozhodnot, zda prazdny retezec je prazdny retezec nebo NULL, nebo FALSE je FALSE nebo NULL. Typicky je tento problem resen tak, ze kdyz jde polozka do databaze, neni NULL, tzn. ze kdyz uzivatel nevyplni text (tedy je defakto NULL ve smyslu NULL), ulozi se do databaze hodnota prazdny retezec (tak kde je vyznam nevyplnenosti ?). Pak ovsem staci nekde napsat sikovny SQL insert bez uvedeni teto polozky (a vznikne NULL) a je o legraci postarano. NULL proste neni dobre siroce pouzivat, je ale cas o!
d casu vhodny nebo nutny (kdyz si to clovek nalezite zduvodni a peclive ohlida :-)))

>Vis vubec, jakou informaci ti dava NULL?!

Zajiste.

>Predstav si, ze v tabulce lidi mas datum narozeni
>a datum umrti. Co bys ukladal do data umrti pro zijici
>osoby, kdyz ne NULL?

To je prave jeden z mala zduvodnitelnych pripadu pouziti null. Ja osobne bych ovsem spise pouzil double hodnotu 0 <Bg>.

HTH

PS] - prohlaseni ver 0.0.0.2

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 20.1.1999 16:35:47

>prvni prilezitosti se to vystavi na webu, odkud si to budou moci
>stahnout dalsi

Pokud ovsem maji pristup na WEB. Ja treba nemam, pouze e-mail, a pritom
me deni okolo iniciativy PS zajima a rad bych se casem zapojil. Myslim,
ze takovych nas tu bude vic. Pokud to zatezuje tuto konferenci, nebylo
by pak rozumnejsi udelat dalsi specializovanou konferenci, jen pro ty,
co je deni okolo PS zajima, nez se vylozene omezovat jen na WEB. Taky
si myslim, ze e-mailova konference je vhodnejsim prostredim, umoznujicim
rychleji reagovat, lepe sledovat konverzacni proud, atd. Je to ale pouze
muj nazor, nikoho nechci presvedcovat (Web ma zase sve vyhody).

Prema Mikes
n.u.

Trigry, generatory a spol.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.1.1999 16:36:16

------- Forwarded Message Follows -------
From: "M-PRO s.r.o." <Software(zv)m-pro(tec)cz>

Potreboval bych poradit,
mam software kterej je pekne obsahlej a k provozu potrebuje databazi s =
velkym mnoztstvim tabulek, indexu, generatoru, trigru, procedur a ...
Problem: nova verze =3D upravy ve strukturach, procedurach a pod. Dela =
nas na tom vic lidi a asi by se to dalo vyresit nejakou rozumnejsi =
spravou projektu. Ale pokud prijedete k zakaznikovi, u kteryho ste =
nebyli nekoli mesicu tak ma databazi out of date.=20

Jak zjistit rozdily v tabulkach(je-neni) nebo v =
polozkach(je-neni/typ/velikost) a procedurach neni problem - ale co to =
ostatni ?

Existuje nejaka komponenta pro D2 ktera umi nezavisle na typu SQL =
serveru vr=E1tit trigry, gener=E1tory a vsechno ostatni ???

Dik za kazdou odpoved ...

Martin M., martinm(zv)mpro(tec)cz

Programatori sobe - WWW

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 20.1.1999 17:03:41

> [...]

> :-) To jsem napsal v uvodnim "Programovem prohlaseni" ale cekal
> jsem, zda neprijde neco lepsiho. Prislo. Delphree Library se mi libi
[Martin Fron�k] Me se nelibi vubec :-(

> Jeje, vsak to je ale ze zivota, ne? :-)) Krome toho programovat se
> jiz muze, nikdo tomu pokud vim nebrani.

[Martin Fron�k] Nejsem zenatej :-)))
Programovani to teda brani, neni stanoven jasny cil.....

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Cislo Session v ORACLE

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 20.1.1999 17:08:56

>Neviete niekto nahodou zistit
>cislo session vaseho pripojenia na bazu ORACLE?

Melo by fungovat (urcite to jde i jinak) nasledujici

select sid from v$mystat where rownum<2

S pozdravem
Jan Kadlecek

* kadlecek(zv)htkpro(tec)cz *
* HTK Pro s.r.o., www.htkpro(tec)cz *
* tel : 02-83880361, fax: 02-6896391 *
* Autorizovany dealer TurboPower *

Problemy s SQL II.

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 20.1.1999 17:15:22

Dekuji vsem za rady ohledne NULL a s tim spojenych problemu. Vecer se na to
jeste podivam, ale vzhledem k tomu, ze to pracuje na lokalnim SQL a ne na
Oraclu, nezbyde asi nic jineho, nez to osetrit v Delphi.

Jeste bych se rad zeptal, jestli nekdo nevite o nejakem vhodnem materialu,
ze ktereho bych se mohl SQL poradne naucit, at uz v podobe elektronicke nebo
tistene. Dival jsem se do LocalSQL.HLP, ale zda se, ze u Inprise byli na
informace ponekud skoupi a casto se omezi na konstatovani, ze prikaz pracuje
presne tak, jak je to definovano standardem :-)

IBase+Linux

[*] TP+ <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 20.1.1999 17:37:28

Nazdar,

podarilo se mi rozchodit Interbazi 4 na RedHatu 5.1 (zatim jen dle prikladu SELECTuju z demonstracni databaze). No a ted bych potreboval postrcit, jak se mam k tehle databazi priconnectit z W95(-8) (D3,D4). Procitam vsechny PDF ktere k Interbazi for Linux jsou a nejak to nemuzu vstrebat ;-(. V zasade mi jde o to, jestli musim neco sdilet na Linuxu (skrze SAMBu?), nebo jestli je treba spoustet nejake sluzby nebo vubec...

Dekuju za kazdou radu, trapim se s tim uz druhy den a nedostava se mi invence. Nejvice bych ovsem uvital presny postup (samozrejme ne slovo od slova, jen tematicky, cist HOTO umim).

S pozdravem
Tomas Balusek

PS: WWW a ine]

[*] ri(zv)spse.adlerka.schools.sk - 20.1.1999 18:04:11

Ahoj.

K tym browserom - IE vs NN:
Dovolim si autorov upozornit, ze jazyk HTML je normovany.
Za regulerny html-dokument sa nemoze (automaticky) pokladat
to, co bolo vyrobene v N.Composeri (,FrontPage, HomeSite,
... doplnte si hocijaky html-editor), ale len to, co vyho-
vuje norme. Normu najdete na webe WWW-Consorcia:

www.w3.org/TR/REC-html40/

je tam niekolko verzii:
online: vzajomne linkovane hatemelka,
offline: to iste, ale zozipovane (doporucujem stiahnut si)
txt, pdf aj postscript

Takze doporucujem riadit sa hlavne tymto, a nie roznymi
vystrelkami a svojvolnymi napadmi MS alebo N, ktore fungu-
ju len u nich.

Fra-me-sov- sa- ne-bo-ji-me, bez nich je html dokument po
geometrickej stranke niekedy az prilis virtualny (pravy
opak myslienky WYSIWYG).

Ak by sa mal ten web predsa-len niecomu vyhnut, tak radsej
Jave - nepamatam si na applet, ktory by ma svojou pomalos-
tou nezdrzoval. Takisto cookies su pekna otrava.
Urcitu podporu samozrejme treba aj pre html3.0, noframes,
text-only apod.

Ked uz to bude obsiahlejsie, bude dobre (pre dial-up-istov
aj pre inych) urobit spakovanu verziu bud celeho webu alebo
kazdej "vetvy" separatne. Download sa tym podstatne urychli
(mensi pocet bajtov a mensi pocet suborov - jeden zip, kto-
ry si "doma" rozbali a prebrowsi netlaceny casom, pomalostou
linky apod.). + Velky optimizmus: raz za cas vydat mirror
webu tohoto projektu na CD ( ... dobra nalada ... ).

Dobra adresa a 'anti-zarobkovost':
Ked uz bude nazov dohodnuty a projekt naozaj perspektivny,
bude vhodne prestahovat ho na www.nazov.com alebo
www.nazov.org. Registracia stoji asi 100$ - webmajster
si to uz zisti. Nezabudnut na preferovanie relativnych
linkov pred absolutnymi.

K delphi-l obecne:

'Nepotesil ste me, Marecku', ked od vas dostanem mail s riad-
kami dlhymi asi 250 znakov. Vseobecne kompatibilne optimum je
okolo 60-70 zn./r. Prosim vlastnikov auto-zalamujucich emailo-
vych editorov o pochopenie. Vdaka.
Podobne aj siahodlhe (dlhsie nez samotne jadro odkazu) vypisy
povodnych mailov a dlhe podpisy zhorsuju citatelnost prispev-
kov.

K problemu 'Len DB, alebo aj ine (OpenGL,...) ?':
Rozhodne aj 'to ine'! Pomaly zacinam mat dojem, ze ked otvo-
rim chladnicku, tak na mna vyskoci nejaky SQL a z mikrovln-
ky Paradox. Povodne som si myslel, ze C+Pascal+Delphi+...
su povazovane skor za jazyky pre vedecke vypocty, simulacie,
spracovanie A+V, apod., a nie hlavne na 'dolovanie' dat z da-
tabaz. Asi som sa mylil, ale dufam ze nie nadlho.

Zdar! Jano
~~~~~
.

MemoryTable bez BDE ?

[*] jk(zv)tzus(tec)cz - 20.1.1999 18:05:48

>Zdar,
>
>Nutne potrebuju MemoryTable, treba takovou, jaka je v RX-kach, ovsem nemuzu
>ji poskytnout BDE, coz ta RX-kova vyzaduje.
>Nepotkali jste ji nekde nebo neco podobnyho?
>
>Predem diky

V soucasne dobe se snazim dokoncit TMemoryDataset jako potomek TDataset,
ktery je zcela nezavisly na BDE (pro D4 a myslim ze bude fungovat i v D3).
Ovsem nemam na to prilis casu, planuji jeho zverejni v ramci pripravovane
akce pokud bude zajem a neobjevi se neco lepsiho.

[...]

Adonis & Query

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 20.1.1999 18:46:31

Ahoj,
zkousim komponentu TADOQuery od Adonis a
do SQL chci dat parametr, ale pokus o otevreni
dotazu selze na chybny pocet parametru. Do property
params jsem parametr samozrejme pridal.
Pouzivaji se snad tady parametry jinym zpusobem,
nez v TQuery od Borlandu, tedy uvozeny dvojteckou ?
Zkousim to na MS Accessu97, Delphi 4 a Adonis 3.0

Dik

-----------

[...]

[*] Richard Strunc <vstrunc(zv)cv.bohem-net(tec)cz> - 20.1.1999 20:27:27

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ev�en Mayer <evzen.mayer(zv)post(tec)cz>
Komu: Richard Strunc <vstrunc(zv)cv.bohem-net(tec)cz>
Datum: 20. ledna 1999 7:53
P�edm�t: Re: Win98 a RX-lib

> [...]
tom,
>ze mame asi ve dvou pocitacich graf. karty S3 Virge (tusim, ze GX2) a
presne
>tohle to delalo v urcitych grafickych rezimech, konkretne v 800x600/16M,
>nebo 1024x768/65k. Nekdy pomohlo vypnout HW urychlovani, nakonec jsme
>vsichni pristali v 1024x768/16M, protoze tam to funguje vzdy i s HW
>urychlovanim.
>
>Taky se mi to zdalo jako blbost nesouvisejici s Delphi, ale fakt je ten, ze
>se to tak chova a lze to kdykoli opakovat.
>
>Tak se zkus podivat na zdanlive nesouvisejici konfiguraci GK.

Diky moc. Bylo to zpusobeno grafickou kartou S3 Virge. Dokonce jsem kvuli
tomu preinstalovaval cele windowsy a nemohl jsem vubec prijit na to, cim to
je. Nyni tam mam gr. kartu ATI All in Wonder a beha to bez problemu.

Ricky...
ricky(zv)atlas(tec)cz

Adonis & Query

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 20.1.1999 20:45:31

Nezoufej, nejsi sam :-) Zrovna se to pokousime s Erikem vyresit (ja
hledam chyby a on to ladi ;-)

Kazdopadne parametry v ADO se pouzivaji takto:

SELECT *
FROM tabulka
WHERE id_zaznamu = ?

cili otazniky - co otaznik to parametr. Je to trosku komplikovanejsi,
ale uz se pracuje na verzi, ktera umi standardni dvojteckovou syntaxi.
Resp. uz je na svete ;-)
Zatim jsem ji moc nezkousel, ale vypada funkcne (je jeste tepla - mam ji
od vcerejska - ale na webu ji asi jeste nenajdes). Bohuzel tam jeste
nejak zlobi vkladani parametru s Null hodnotou.

Mac

Martin Dupal wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <tom.michalik(zv)usa(tec)net> - 20.1.1999 20:49:32

Myslim, ze to zvladne i programek tdump.exe od Inprise :-)

Vaclav Sazima wrote:

> Je na to programek od MS. Jmenuje se depends.exe. Vaclav Sazima

Win98 a RX-lib

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.1.1999 21:18:16

Puvodni zprava, kterou napsal Richard Strunc dne 20 Jan 99,:

> Diky moc. Bylo to zpusobeno grafickou kartou S3 Virge. Dokonce jsem kvuli
> tomu preinstalovaval cele windowsy a nemohl jsem vubec prijit na to, cim
> to je. Nyni tam mam gr. kartu ATI All in Wonder a beha to bez problemu.

Lidi, kdo mate takovehle problemy a mate kartu S3, tak si napiste
do SYSTEM.INI do sekce [DISPLAY] tento radek:

BusThrottle=on

To pomuze a chodi to. Mimochodem, pridam jednu prihodu. Jednou mi jedno
anonymni "hovado" napsalo, ze si stahlo trial verzi "mych" komponent
od TurboPower a ze mu to totalne zadelalo Delphi, ze mu to ted nechodi
a ze s tim pul dne zapasil, nez to vymazal... A ze co pry to sirim za
hnuj... kdyby byl nepsal anonymne, tak bych mu poradil tohle, coz
funguje. Ono to totiz zalezi na poctu komponent na palete, kdyz jich
je nad urcity pocet, tak to zlobi. Takze se to vetsinou projevi, jakmile
nekdo nainstaluje nejake komponenty - libovolne.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Trigger v MSSQL

[*] Skalicka <vladislav.skalicka(zv)koncept(tec)cz> - 20.1.1999 21:44:21

Bojim se, ze v MSSQL neco takovyho nejde. Mam zkusenost, ze trigger startuje PO DELETU
a to uz je pozde, nastane chyba, ze nelze zrusit vetu, protoze by to porusilo integritu a
akce se prerusi. Trigger, kterej by startoval pred deletem v MSSQL neexistuje.
Jednou z moznosti je napsat ulozenou proc a rusit to odzadu, coz
je dobrej por...(od) . Na muj dotaz v MicroSoftu mi rekli, ze to snad nepujde ani
ve verzi 7.0 (??)
Koncept s.r.o.
Nad Vysinkou 2, 150 00 Praha 5, Czech Republic
Phone: +420-2-57310970, 57310971, Fax: +420-2-57313772
E-mail: vladislav.skalicka(zv)koncept(tec)cz

Od: Kustra
Odesl�no: 20. janu�r 1999 23:52
Komu: Mraz; Fedor
P�edm�t: FW: Re: DLL pouzita programem

Ak by som mohol do toho zasiahnut .
V knizke
DELPHI PRUVODCE VYVOJARE 1996
od Xavier Pacheco, Steve Teixeira.

Je v 23 kaitole str.576
maly project kde je ukazane vyuzitie TOOLHELP.DLL kniznice.
TForm1:= class(TForm)
ModListBox:TListBox;
private
procedure GetTheTasks;
end;
var Form1:TForm1;

procedure TForm1.GetTheTasks;
var
Module:TModuleEntry;
begin
ModListBox.Items.Clear;
Module.dwsize:= SizeOf(Module);
if Modulefirst ((zv)Module) then
ModListBox.Items.add(strPas(Module.szExePath));
until ModuleNext ((zv)Module) = False;
ModLIstBox.Items.Add('Couldn ''t retrive modules')

Dovoli som si urobit vypis, z tochto projektu. Dufam ze by to malo stacit.
Pozor tento vypis bude obsahovat aj subory s koncovkou DLL,DRV,FON,EXE celeho systemu
ktore su zavedene v pameti. Dufam ze to pomoze. Berte ne vedomie co pisal p.P.Vones.

Dufam ze to pomoze. S pozdravom LUBO TSC.

> [...]

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)asset.sk> - 21.1.1999 08:06:22

Ja som sa sice na linux nekonektoval ale asi by
to mohlo ist takto:

na WIN stroj si nainstalujes BDE a Interbase klienta
a vytvoris si alias typu Interbase
do polozky server name zadas nieco ako X.X.X.X:\base\IBbase.gdb kde X.X.X.X
je IP adresa linuxoveho stroja
neviem ako nastavis cestu pre bazu v linuxe ale pod WIN sa zadava presna
cesta (C:\blabla)
sharovane nemusi byt nic, ale musi bezat Interbase server
klient sa spaja cez TCP-IP na nejakom porte so serverom a cestu mu
pravdepodobne predava po spojeni

olej

Problemy s SQL II.

[*] Juraj Nagy <Juraj.Nagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 21.1.1999 08:23:43

> [...]
pracuje
> presne tak, jak je to definovano standardem :-)
Zkus z instalacniho CD Delphi najit v adresari pro Delphi1 najit prirucky
pro Interbase ve formatu PDF (Acrobat Reader). Jsou to pomerne slusne
prirucky a v nekterem je (pokud si dobre vzpominam) celkem slusne popsany
kazdy prikaz jazyka SQL. Neni to sice nejnovejsi verze normy, ale jako
zaklad to myslim staci

S pozdravem.

Jirka Nagy

PS] - prohlaseni ver 0.0.0.2

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.1.1999 08:24:24

MIKE� P�emysl wrote:

> [...]
> takovych nas tu bude vic. Pokud to zatezuje tuto konferenci, nebylo by pak

Nemel by byt myslim problem poslat dotaz, "kdo resi takovy a
makovy problem, chtel bych se pridat, ale nemam pristup na web,
prosim o adresu".

> [...]
> reagovat, lepe sledovat konverzacni proud, atd. Je to ale pouze muj nazor,
> nikoho nechci presvedcovat (Web ma zase sve vyhody).

Konferenci mi prislibil Petr Dvorak, ale jeho reakcni doba je
ponekud dlouha, takze cekam na jeho definitivni vyjadreni. Jine
nabidky jsem, pokud si pamatuji, nedostal.

Web je myslim jasny, protoze az bude na hromade (v ruznych
podoblastech) mega kodu, tak neco takoveho pres konference ani
behat nesmi. Jedina moznost je priplatit si i pristup na web.

Uzavreni programu

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 21.1.1999 08:43:26

Pouzij udalost OnCloseQuery hlavniho formulare aplikace:

procedure TFMain.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
if podminka then {natvrdo bych to asi nedaval}
CanClose := False;

Od: Mgr. Jan Sluka <snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. ledna 1999 23:11
P�edm�t: Uzavreni programu

> [...]
| tj. odfiltrovat udalosti CLOSE a QUIT
|
|Dekuji vsem za radu
|
|S pozdravem Mgr. Jan Sluka, snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz

Unique ID algoritmus.

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 21.1.1999 09:16:31

Zdravim vsetkych v konferencii.

Mam mali dotaz.
Nevie mi niekto poradit free algoritmus na
generovanie unikatneho kluca do max. 15 znakov.
Ako na to, kde to hladat. Ma s tym niekto nejake skusenosti.
RSA algorimi generuju 64 znakov a viac.

LUBO TSC.

MemoryTable bez BDE ?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.1999 09:17:54

Haj hou!

Nevim zda to pomuze na 100%, ale zkus se podivat na http://home.sprynet.com/sprynet/rrm/ na QDB. Je to free se zdroji, je to male a kompaktni a nepotrebuje to BDE.

From: Jan Linhart <honzal(zv)login(tec)cz>
>Nutne pot�ebuju MemoryTable, treba takovou, jaka je v RX-kach, ovsem nemuzu
>ji poskytnout BDE, coz ta RX-kova vyzaduje.
>Nepotkali jste ji nekde nebo neco podobnyho?

HTH

Ucebnice SQL was Problemy s SQL II

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.1999 09:21:28

Haj hou!

Dobrou dostupnou "ucebnici" SQL je InterBase Language Guide (snad by mela byt i v el. forme na www.interbase.com). Interbase se v SQL striktne drzi normy SQL92, toz je dobrym zdrojem obecneho SQL. Samozrejme jsou v jinych serverech mensi ci vetsi odlisnosti.<g>

From: rys(zv)zas-me(tec)cz <rys(zv)zas-me(tec)cz>
>Jeste bych se rad zeptal, jestli nekdo nevite o nejakem vhodnem materialu,
>ze ktereho bych se mohl SQL poradne naucit, at uz v podobe elektronicke nebo
>tistene.

HTH

IBase+Linux

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.1999 09:26:54

Haj hou!

Nemam to sice proverene praxi na Linuxu, ale melo by postacit nasledujici:

1.) TCP/IP na obou stranach a oba pocitace se musi "videt"
2.) Zaregistrovana IB TCP/IP service -> naslouchaci port IB (melo by se dit automaticky pri instalaci IB)
3.) Nainstalovany klient IB na Win.
4.) Spravne adresovat databazi z klienta (server musi byt uveden jako IP nebo domenove jmeno, cesta k db uvadena v lokalnim kontextu Linuxu).

Takto chodi obecne spojeni pres TCP/IP, nevidim duvod, proc by to melo byt na Linuxu jinak.

Spojeni se da dobre proverit komunikacni diagnosticku utilitkou dodavanou s IB.

From: TP+ <tpplus(zv)zasova(tec)cz>
>No a ted bych potreboval postrcit, jak se mam k tehle databazi priconnectit z W95(-8) (D3,D4).

HTH

Uzavreni programu

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.1.1999 09:35:37

Puvodne jsem chtel poradit taky CloseQuery,
pak jsem si ale znovu precetl zadani a zjistil, ze to neni to prave.
Nevyjadroval jsem se, protoze nevim.
Ale myslim, ze neni mozne filtrovat zpravy, ktere prijima uplne
jina aplikace.

> [...]
> CanClose: Boolean);
> begin
> if podminka then {natvrdo bych to asi nedaval}

PS] was Re: MemoryTable bez BDE ?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.1.1999 09:37:55

Haj hou!

From: jk(zv)tzus(tec)cz <jk(zv)tzus(tec)cz>
> [...]
pripravovane
>akce pokud bude zajem a neobjevi se neco lepsiho.

Falesna skromnost neni na miste <g>. Zajem je jednoznacne a pokud
to nebude nekomuvyhovovat, tak si to proste upravi. Neni dokonce
nezbytne, aby jsi to mel uplne hotove a dokonale. Jediny problem
je cas. Pokud ho mas, muzes zalozit a ridit projekt in-memory
dataset (nebo light-weight dataset obecne). Pokud ho nemas, muzes
se dohodnot s nekym, kdo to bude ochoten spravovat.

BTW. Nebylo by od veci zalozit v ramci PS oblast pro projekty,
ktere jejich tvurci nemaji cas ridit. Zdroje byt tak byly
dostupne a pokud se nekomu zalibi je dale rozvijet, tak by nad
nimi prebral po dohode patronat. Neco jako takova mala burza
projektu <g>.

HTH

IBase+Linux

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 21.1.1999 09:39:47

Celkem spravne, jen misto X.X.X.X. bys mel radeji pouzit jmeno, ktere si
definujes v HOSTS souboru.

> [...]

> sharovane nemusi byt nic, ale musi bezat Interbase server
> klient sa spaja cez TCP-IP na nejakom porte so serverom a cestu mu

PS] WWW

[*] Filip Jirs�k <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 21.1.1999 09:59:31

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Wed, 20 Jan 1999 09:40:28 +0100
Subject: RE: [PS] WWW
> [...]

> hlava, pata a tabulka rozdelena na dva sloupce. To je vse a melo
> by to stacit, pritom toto podporuje kazdy prohlizec. Hlava a pata
Zkus se podivat na muj navrh na www.gymnacel(tec)cz/delphi, jestli je
ten tvuj jiz k nekde k dispozici, dej mi prosim adresu. Treba od sebe
neco okoukame a sjednotime to, jinak se holt budu muset
prizpusobit.
Jeste k tem prohlizecum ;-) Moje puvodni predstava byla takova, ze
titulni stranka bude spolecna pro vsechny prohlizece, v IE4 se
JavaScriptem trochu pozmeni a odkazy z ni se presmeruji do
adresare IE4, ktery bude mit stejnou strukturu, jako puvodni. A proc
bych to tak udelal - ceske linky jsou pomale, a ja si myslim, ze timhle
zpusobem dokazu udelat, aby se z titulni stranky na vsechny
podrizene dalo dostat na dva az tri clicky, a stranky se pak nebudou
nahravat cele znova, ale jen nezbytna cast. A to neumim jinak nez v
JavaScriptu nebo pomoci ramcu. Ramce se mi nelibi, pak mas na
obrazovce jen same posuvniky a ne stranku.
Filip Jirsak

> [...]
> ICQ: 21215917, PGP vitano
Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

Kombinace, faktorialy a hodne velky numera

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 21.1.1999 10:06:32

********* Omlouvam se, pokud tuto zpravu dostavate podruhe, ale s mail
serverem se neco deje, takze pro jistotu jeste jednou ************

Ahoj,

asi mas na mysli faktorial, ne integral. Typ Extended by mel bohate
dostacovat, protoze 69! je asi 10^98 a Extended ma na vic. Ale aby to
bylo neco jako Cardinal, s tim se rozluc. A novy typ ? Beze vseho, ale
implementace (vypocet faktorialu) uz by byla na tobe. Ale presnost typu
Extended by mela pro praxi bohate stacit, protoze jen malokde je
zapotrebi presnost vice nez nejakych 5 platnych mist.

K druhemu dotazu: Co myslis slovem "Kombinace"? Jestli jde o POCET
kombinaci, tj. skupin po K prvcich, ktere se vybiraji z N prvku, tak je
to N nad K, neboli N! / ( (N-K)! * K! ). V tomhle vyrazu se da ovsem
kratit, takze samotny vypocet faktorialu v podstate nepotrebujes.
(Pripadne podrobnosti soukrome). Pokud jde o samotnou skupinu, lze
zkonstruovat (asi neprilis slozity) rekurzivni algoritmus, ktery
postupne zkonstruuje vsechny skupiny. Ale nevim, jak by se do toho
zadratovalo to "poradi", protoze to by vyzadovalo znalost tohoto
algoritmu.

Fortran _trochu_ umim, kdyz tak mi posli na soukromy mail ten zdrojak a
neco vymyslime.

> [...]

> Cardinal je moc malej, je tu neco lepsiho? Dal by se popr. vytvorit
> novy
> datovy typ, treba 128bit integer? Jak?
> Druhy dotaz je jednodussi. Znate nekdo fci, jak vypocitat kombinace
> bez
> opakovani k prvku z n? Neco jako Kombinace(k,n,poradi), kde poradi je
> 1
> az pocet kombinaci. Mam neco podobneho pro permutace, ale nevim, kde
> jsem to tehdy sehnal.
> Na Inetu jsem nasel jeden zdrojak na kombinace, ale je ve Fortranu a

DLL pouzita programem

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 21.1.1999 10:12:32

Diky vsem za namety, podivam se na to.

V zasade mi nevadi zavolat nejaky jiny program, budu-li mit jak ziskat vystup z
tohoto programu (tusim se tu neco psalo o presmerovani vystupu ze spusteneho
programu (WinExec...) tak, abych jej svym programem mohl zpracovat).

Jeste jsem se na ten tool help nedival, ale potrebuji to pro NT (na pripadne
uprave se rad budu podilet a jiste najdu-li reseni tak je zverejnim), ale v
zasade nepotrebuji seznam toho ce je zrovna v pameti, ale seznam toho co je na
disku (projedu adresar na exe a dll a zjistim co poterbuji za knihovny k
provozu, najdu ty knihovny - pokud tam jsou a vratim si velikost souboru a
verze). Cele to ma slouzit k lepsimu ohledani systemu zakaznika pro pripadne
reseni problemu (vecne trable s verzemi mfc42.dll a dlasich knihoven, neb
spolupracuji s tvurci c aplikaci).

Diky za namety, kdyz na neco prijdu dam vedet, povede-li se to i nekomu jinemu,
rad uvitam jakoukoliv dalsi podoporu.

BTW: z jineho soudku, nevite o free komponentach na SNMP (Fpiette je tusim nema
ale da se to nad tim napsat, ale na mne je to trocu moc low level :-( ).

Diky vsem a.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 21.1.1999 10:45:02

>Haj hou!
>
>From: Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz>

tematickych okruhu

><snip>
>
>Lepe bych to vyjadrit nedokazal :-)
>
>Jen bych se jeste primlouval za web bez frejmu.

A ja za kodovanie ISO-8859-2 a nie MSWIN1250.

--
Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Vadium s.r.o., Plzenska 4, SK - 080 01 Presov

Preklad Linuxu do slovenciny: http://linux.vadium.sk/loc/

Programatori sobe - WWW

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 21.1.1999 10:47:53

> [...]
>aby stranky byly citelne pro kazdeho. Optimalizovane budou na
>rozliseni 800x600, ale musi byt videt take na 640x480.

Ak to ma byt citatelne naozaj pre kazdeho, tak by tam malo byt
prepinanie kodovania, minimalne: WIN-1250, ISO-8859-2 (latin2), bez
diakritky.

--
[...]

Ten, ktory si napisal je dobry v pripade, ze nebude deklarovana referencna
integrita. Ma to len tu nevyhodu, ze potom musis pisat trigre na INSERT a
UPDATE pre vsetky tabulky, ktore maju referenciu na TabulkaA aby si udrzal
data pokope.

PS] WWW

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.1.1999 11:09:52

To neni pravda. Podivej se na http://www.tconsult(tec)cz. Tam je 5 ramu
a jen 2 posuvniky.

> Filip Jirsak

Jiri Polak
----------
[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 21.1.1999 11:25:51

Ale jo, tutove to jde pres nejakou funkci snad Hook nebo podobne, ale
nikdy jsem to nezkousel. Princip je asi takovy, ze musis znat handle
okna, pro ktere chces zpravu odchytit, a dale samozrejme druh zpravy
(WM_CLOSE apod.). V te funkci se nastavi pomoci toho handlu, ktere okno
te zajima a tu zpravu lze z fronty uplne odstranit. Ale jak rikam - je
to jen princip, prakticky jsem to nikdy nezkousel.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> Od: Polak Jiri [SMTP:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 21. ledna 1999 9:36
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Uzavreni programu

[*] Hric Jan <JHRIC(zv)duro.upjs.sk> - 21.1.1999 11:26:53 nft-dft

Ahoj Roman !
Je to SUPER , srdecna vdaka za pomoc , je to presne to , co som
potreboval , velmi si mi pomohol .
Jan H.> From: roman.vasicek(zv)email(tec)cz

> [...]
> Form1.RemoveControl( MyImage[1]); //pri ukonceni app
>
> Doufam, ze je to to, co jsi hledal. Popripade se znovu ozvi.

Programatori sobe - WWW

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.1.1999 11:50:07

Prepinani kodovani ne! Nemam rad ty stranky, ktere nuti uzivatele vybirat
kodovani.
Lepsi je pouzit
<!--MYCHARSET="WINDOWS-1250"-->
a browser si prevede sam, co potrebuje a pritom
je jedno, jestli bude v Latin2 nebo 1250.
Jedinou druhou verzi stranek, kterou bych akceptoval, by byla v ASCII pro ty
browsery, ktere budou mit problemy s diakritickou verzi stranek.
Navrhuji jednu stranku anglicky a dve (kdyz chcete tu cestinu) cesky - s
diakritikou
a bez diakritiky.

> --
> Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
> Vadium s.r.o., Plzenska 4, SK - 080 01 Presov
> [...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 21.1.1999 12:10:36

Ales Zeleny wrote:

> [...]
>
> Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.
>
> Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Blob sub_type + update

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 21.1.1999 12:10:34

Caute vsetci

Mam IB 4.2 w98 a k tomu dva problemy
1.) ako urobit alter stlpca ktory je blob na blob sub_type graphics
2.) ako �narvat� bmp do tychto blob-ov

Dakujem !!

Ing. Daniel �ichta
ASSET s.r.o. Rosinsk� 8
011 05, �ilina SLOVAKIA
% 421-89-542-15
) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

OnMinimize

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 21.1.1999 12:13:36

Je to sice trosku "out of time", ale...

> Odeslatel: Vtzslav Gazda
>
> Kdysi jsem mel podobny problem. Zakladni aplikace ma vlastne dve okna.
> Objekt TApplication je tlacitko na taskbaru a TForm je hlavni okno
> aplikace.
> Tyto okna maji mezi sebou nejakou vazbu a pri takto nestandardni
> obsluze
> dojde snadno k poruseni nejake synchronizace. Je to dost neurcite
> vysvetleni, ale podle mne situace kdy nejde minimalizovat TForm nastane
> kdyz zustane minimalizovane okno TApplication.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Narazil jsem take na tento problem a nasel jsem reseni, ktere mi sice
neprijde uplne korektni, ale....funguje:

Application.onMinimize:=ErrorLog.OnMinimize;

procedure TErrorLog.OnMinimize(Sender: TObject);
begin
Application.Restore;
ErrorLog.Hide;
end;

Lukas Voborsky

mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393