RX library

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 1.2.1999 10:43:30

>Pri kompilacii rxdb.dpk mi vyhodilo chybu
>Fatal Error: C:\Program Files\Borland\Delphi
>3\RX\Units\DbUtils.pas(836): Internal Error: URW376.
>Neviete co s tym ??

Jeste v Borland Pascalu 7.0 mi to obcas hodilo vnitrni chybu, kdyz jsem
pouzival hodne vzajemnych odkazu mezi unitami. Nebyly to sice "circular
references", ale kompilator to proste nejak nezvladnul. Pomohlo jine
usporadani unit.

Karel Rys

>Ing. Daniel �ichta
>) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

NDS

[*] Robert Van�k <hugo(zv)kamarad(tec)cz> - 1.2.1999 11:45:34

Panowe, damy, mimozemske entity a fsichni wostatni.
potrebuji komponentu pro Delphi 3/4, kterou bych mohl
wytworit/smazat/editowat/cist libowolny, pripadne i zcela nowy (mou appl
wytworeny) object w NDS (pro neznaNovelly 'Novell Directory Services').
Na developer.novell.com sem sice ziskal jakesi 'LIB for Delphi', lec po
probdele noci sem je stejne nedokazal pouzit w tomto problemu. Naloguji se,
odloguji se ale to me moc nepomuze :-(. Kdybych newedel, ze za tim je
bezpochyby konspirace wlady, skoro bych rekl, ze za to muze Novell....ale
spis Microsoft, ze. :-)

Nawrhnul bych M$, aby mel podporu NDS we Win32. Lec, me by asi neposlechl,
takze estli mate wliwneho kamarada......?!

A jeste jeden dotaz (mozna ze tak trochu OFF-TOPIC):
W login scriptu se mi pousti appl delana w Delphi (ci pascalu) podle OS
workstejsnu a mam problem, ze Windowsowa aplikace me 'zastawi' login script
na dobu, dokud se nedowne (ta appl). Netusi nekdo, jak Windows 'oblafnou',
aby skript pokracowal? Mozna ze je na to nejaky prikaz do login scriptu, ten
ale neznam....

PS. Protoze tento mejl wam dojde s hlawickou Roberta Wanka, pak wezte, ze to
oprawdu nepsal on ale nekdo jinej. Proste nemam tak casty pristup k
Internetu, abych si mohl plnit schranku konferenci :-(
Takze weskere pripadne bombowe utoky nedelejte na nej, nemoze za to, ale
stejne me nepomohl.

Diky moc za jakoukolif radu.

JOHN

Lukas Gallina(zv)post(tec)cz
Mimochodem, nezda se Wam, ze dwojite 'w' je moc hezke?

hledani okna aplikace

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 1.2.1999 11:52:36

Ahoy,
potreboval bych zjistit, zda bezi urcita aplikace. Chci na to pouzit funkci
FindWindow('TForm1','Form1').

Druhy parametr, tedy nazev okna neni problem zjistit, ale nevim, kde mam
vzit nazev formu aplikace, tedy parametr prvni.
Napriklad pro MSIE, prece nebudu prohledavat telo exace a zjistovat nazev
formu !!

Muze mi nekdo poradit ? Urcite to je jednoduche.

HW diagnostika

[*] David KALLAB <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 1.2.1999 11:56:17

Pratele, potrebuji nutne nejaky tip na diagnosticky HW do pocitadla bez
omezeni ceny. Orotodoxnim softwerarum se omlovam za prispevek mimo misu.
Pripadne poznatky mi mailujte na dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz

D�ky DaK

NDS

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.2.1999 11:59:32

To je zajimavy, vsude misto "v" mas "w", jenom
u toho NoWell-u Ti to nejak vypadlo... :-))))))

> [...]
> Services').

> Lukas Gallina(zv)post(tec)cz
> Mimochodem, nezda se Wam, ze dwojite 'w' je moc hezke?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.2.1999 12:03:19

Tim druhym parametrem neni, jak pises, nazev Formu, ale jeho trida
viz. :
HWND FindWindow(

LPCTSTR lpClassName, // address of class name
LPCTSTR lpWindowName // address of window name
);

A jde na to zjistovani pouzit WinSight...
> [...]
> nazev
> formu !!
>
> Muze mi nekdo poradit ? Urcite to je jednoduche.

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 1.2.1999 12:05:01

Haj hou!

Skus pouzit WinSight z Delphi.

From: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>

> [...]
kde mam
>vzit nazev formu aplikace, tedy parametr prvni.
>Napriklad pro MSIE, prece nebudu prohledavat telo exace a

HTH

Overeni hesla

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.2.1999 12:14:16

> mam kryptovanou pdox tabulku, ale potrebuji mit vlastni okno pro overeni
> hesla. Uzivatel zada heslo a po odsouhlaseni zkousim otevrit tabulku,
> ale kdyz zadane heslo (pres TSession) je chybne, objevi se okno pro
> zadani hesla od BDE, i kdyz mam v TDatabase LoginPromt:=False. Nevite co
> s tim?
Zkus neco takovehoto:

procedure TMainForm.MyDBPasswordError(Sender: TObject; var Continue:
Boolean); begin end;

pak:

Table1.DBSession.OnPassword := MyDBPasswordError;

a nakonec:

try
if not Table1.Active then {datab�ze je uzav�ena}
if Edit1.Text = '' then {ale nen� zad�no heslo}
begin
ShowMessage('Zadejte nejprve heslo!'); {poinformuj o tom}
exit;
end else Table1.DBSession.AddPassword(Edit1.Text); {jinak p�idej
heslo do seznamu}

Table1.Active := not Table1.Active; {otev�i/zav�i datab�zi}

No, snad jsem vypreparoval spravnou cast kodu.

Slavek Rydval

> Petr Riedel

TDBChart - graf

[*] Ji�� Toman <jiri.toman(zv)seznam(tec)cz> - 01.2.1999 12:30:59

Ahoj vsici ...

Uz jsem se jednou ptal, ale nikdo mi neodpovedel tak se nezlobte, ze
zkousim stesti jeste jednou.
Potreboval bych poradit ohledne grafu. Mam ve formulari DBGrid
v kterem se mi meni polozky v zavislosti na SQL dotazu. Tento
vysledek chci zobrazit v grafu. Potrebuji tedy dynamicky menit u grafu
series a jmena polozek z datasource.

Series vytvorim takto:
DBChart.AddSeries( TBarSeries.Create(Self));

Potom, ale musim priradit programove k Series DataSource
DBChart.Series[0].DataSource := Table1;

Pak, ale musim urcit z ktere polozky v DBGridu se maji data zobrazit
v grafu. ?????????

Nevite nekdo, ktere funkce na to pouzit nebo zda mam zkusit jinou
komponentu pro graf. (Pripadne kde se da sehnat Free).

Diky za kazdou dobrou radu.
Jirka Toman

NDS

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 01.2.1999 14:24:48

> [...]
> probdele noci sem je stejne nedokazal pouzit w tomto problemu. Naloguji se,
> odloguji se ale to me moc nepomuze :-(. Kdybych newedel, ze za tim je

Jeste jsou na developer.novell.com ActiveX komponenty a ODBC dirver pro NDS....
Mozna to pomuze... A hlavne je tam spousta samplu vcetne prohlizeni NDS.

Ales

Primy zapis do databaze

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 01.2.1999 14:38:58

Ahoj,

moznou alternativou je i pouziti funkce "FlushBuffers" na danou
table/query .. tato funkce provede fyzicky zapis.

Mej se, prijemny den,

Peter ml.

adamecd(zv)vs.xion(tec)cz wrote:

> Ahoj
> mam problem. Kdyz se pripojim na databazi (pomoci TTable nebo
> TQuery) a zmenim tabulku a volam 'post', tak se zmeny nezapisou primo
> do tabulky, ale zustanou v pameti (nebo v TdataSource ?). Potreboval
> bych je primo ulozit, aby se ostatni uzivatele dostali k aktualnim
> datum. (databaze je sdilena).
> Jde to jen tak, ze volam ttable.close a pak zase open. To je dost
> nesikovny.
> Nevite nekdo reseni?
> Dik
> David Adamec

SQL

[*] Petr S <petr(zv)slunce(tec)cz> - 1.2.1999 14:49:15

Ahojte.

Prosim o zaslani nejakych zakladu SQL.Nedavno to tady nekdo nabizel a
bohuzel uz nevim kdo.
Jestli muzete, poslite mi to na petr(zv)slunce(tec)cz .

Diky moc.

Petr Sadovsky

Makrosubstituce

[*] Petr S <petr(zv)slunce(tec)cz> - 1.2.1999 14:50:02

>Pripada mi, ze to, cos popsal jako makroinstrukce, jsou odkazy.
>Tvuj cyklus bych v Delphi prepsal takto
>
> var pole : array [1..10] of TField;
> I : Integer;
> begin
> for I:=1 to 10 do
> pole[I]:= Table1.FieldByName('jmeno');
> end;
>Musim ale podotknout, ze nema cenu cpat fieldy do pole,
>muzes se na ne odkazovat jako na pole takto:
>
>Table1.Fields[I]

To je bana.

A jak mam udelat toto:
V tabulce ja asi 15 sloupcu. Pri aktivaci formu provedu nacteni hodnot z
tabulky do TEditu a pri stisku nejakeho buttonu zase vlozim do tabulky,tzn.
ze pro 15 fieldu mam asi 45 radku kodu, protoze jeste rozlisuji,
zda jde o opravu zaznamu, nebo novy zaznam. Takze nejakym zpusobem dostat do
pole TEdity , aby podle
indexu odpovidali Table1.Field[I].

var pole : array [1..10] of String;
I : Integer;
begin
pole[1]:= Edit1.Text; ted mne napadlo : je platny vyraz
Edit[I].Text
pole[2]:=Edit2.Text;

for I:=1 to 10 do
Table1.FieldValues.Fields[I]:=Pom[I]; a tady podle mne zapise do
tabulky retezec "Edit1.Text" a ne

retezec z Editu (pokud bude Fields[I] String,jinak bude chyba)
end;

Poznamka: V TurboVision jsou fce SetData a GetData pro predavani dat mezi
dialogem a kolekci. V delphech to neni?

>Jestli zacinas v Delphi, nenech se rozptylovat
>nicim, co znas z jinych jazyku. Je mozne, ze to
>vubec nebudes potrebovat.

Mas pravdu.
Ale kdyz zacinam s Delphi a chci neco napsat, tak mne vzdycky napadne, jak
bych to napsal v te Foxce nebo v TV a pak hledam podobne reseni v Delphech.
Myslim si, ze to ani jinak nejde, nebo ja to neumim.>HTH

>Jiri Polak
>----------
>Jiri Polak
>e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
> jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
>web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
>----------
>The only good bug, is a dead bug!

Takze diky moc.

Petr

SQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 1.2.1999 14:59:33

HA! Tady je to proklate nedorucitlene slunce zblunce !!
(zv)#$#$%$^%%%^!!!!

Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz] za u�ivatele Mal�
Dobromil
Odesl�no: 1. �nora 1999 12:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: NDS

To je zajimavy, vsude misto "v" mas "w", jenom
u toho NoWell-u Ti to nejak vypadlo... :-))))))

To neni tim, ze bych zapomnel, ale tim, ze na Novella nedam sahnout a
hanobit jeho jmeno je skoro hrich,
Bohuzel me dost mrzi, ze prilis mnoho wywojaru dawa prednost Windows. Idelni
OS by byl NetWare :)

John

RX library

[*] Peter �irip <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 1.2.1999 15:48:59 -0800

[P��loha v souboru: Peter �IRIP.vcf]
V unite DB nahrad riadok

ftBlobTypes = [Low(TBlobType)..High(TBlobType)]

riadkom

ftBlobTypes = [ftBlob..ftGraphic]

Na internete spust Altavistu a daj hladat URW376. Tam je popis problemu.

Peter.

> [...]
>Neviete co s tym ??
>

>Ing. Daniel �ichta
>) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

FTP AktiveX

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 01.2.1999 15:48:19

Odporucam wininet.dll !

Ivo.Herles(zv)pvt(tec)cz wrote:

> [...]
> "OCX\ISP\LICENSES.REG". Upozornuji, ze pouzivat InstallShield nechci. Jine
> komponenty taky ne. Chci pouze vedet zda jsem na neco jeste nezapomel.

Multiple record

[*] ALI <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 1.2.1999 15:57:49

pro vas trivialni dotaz pro me slozite.
priklad:
Vytvoril jsem novou databazi a pomoci CREATE TABLE tabulku
pri zapisu recordu je vse O.K. pokud chci vsak mazat jeden zaznam objevi se hlaska
"MULTIPLE RECORD FOUND ONLY......"
Takovy record nelze smazat ani DB Explorerem.
Zjistil jsem ze to vznika pri zapisu dvou identickych recordu.
Jak se daji takove recordy smazat20
Jak s takovou tabulkou pracovat?
Poucte prosim prostacka.
s dily ALI

PS - TCP/IP]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 1.2.1999 15:59:48

Hi,

tak tady posilam, co jsem slibil:

1) komponenta TSocket
zakladni (jak jinak) komponenta teto casti knihovny. Mela by byt
jednoducha a pouzitelna i v threadech. Predpokladam u teto komponenty
vlastni smycku zprav, tedy vlastni neviditelne okno. Veskera komunikace
by mela byt asynchronni.

2)TClientSocket
z nazvu vyplyvajici funkce: nizkourovnova komunikace na strane klienta -
jiz samostatne pouzitelna pro nestandartni komunikaci.

3)TServerSocket
mnozina socketu, ktere bodou kazdy komunikovat se svym klientem, navenek
(pro app) tvarici se jako jeden komunikacni kanal. Zde by bylo vhodne
mit moznost specifikovat, jaky rozsah portu mohou pouzivat jednotlive
sockety ke komunikaci s klientem (ktere si domluvi na standartnim
portu). Opet nizkourovnova komponenta.

4)TLineClientSocket & TLineServerSocket
komponenty jiz vyssi urovne, ktere budou zabezpecovat radkovou
komunikaci mezi sebou (radek - text zakonceny 0 [nula]).

5)TFormatClientSocket & TFormatServerSocket
komponenty, ktere budou schopne prenaset uzivatelsky format dat (int,
double....ale i pole)

........a dalsi nadstavby, az treba k nahrade MIDASu.....ale to je jiz
jina pisnicka.

Ma-li nekdo dalsi napady, sem s nimi.

Ma-li nekdo hotovy nejaky TSocket, take sem s nim, at to nedelame na
zelene louce (i kdyz by to mozna bylo lepsi)
Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

systemove datum

[*] Petr Koz�k <ataman(zv)seznam(tec)cz> - 01.2.1999 16:17:11

Mam mensi problem mam Delphi3 a potrebuju nastavit systemove datum v Pascalu to bylo neco jako funkce SetDate s parametrama rok mesic den a tak podobne v helpu k delphi jsem nejak nic takoveho nenasel. Muzete mi prosim nekdo poradit??
Diky Petr Kozak.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Audio CD

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 1.2.1999 16:20:03

Robim CD player v D3, W98

Potrebujem urobit to aby mi hned po vlozeni audio CD do driveru zavolalo
nejaku funkciu(proceduru�..).
Mate niekto nejaky napad?
Vopred dakujem !!!

Ing. Daniel �ichta
) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

hledani okna aplikace

[*] Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 1.2.1999 16:28:51

ClassName muzes zjistit napr. takhle: (taky muzes pouzit GetWindowText a
hledat podle Title baru nebo vyuzit Tool Help Functions - ale to myslim
funguje jen ve Win95)

var handle : HWND;
ltext1 : array[0..255] of char;

begin

Memo1.Lines.Clear;
handle := GetTopWindow(0);
if handle = 0 then
begin
ShowMessage(SysErrorMessage(GetLastError));
halt(1);

if GetClassName(handle, ltext1, sizeof(ltext1)) = 0 then
begin
ShowMessage(SysErrorMessage(GetLastError));
halt(1);
end;

Memo1.Lines.Add(ltext1);

handle := GetWindow(handle, GW_HWNDNEXT);
until handle = 0;

Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 12:11
> [...]

>formu !!
>
>Muze mi nekdo poradit ? Urcite to je jednoduche.

[*] Ivo.Herles(zv)pvt(tec)cz - 1.2.1999 16:43:34

Soubor WININET.DLL na cilovem pocitaci je. Musim jeste podotknout, ze data
se prenesou v poradku.

S pozdravem,

Ivo HERLES
PVT, a. s., o. z. Chomutov
e-Mail: ivo.herles(zv)pvt(tec)cz
tel.: +42(0396)619216
NetMeeting: p53aph.chv.pvt(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Bielik Marian [mailto:bielik(zv)basl.sk]
> Odesl�no: 1. �nora 1999 15:48
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: FTP AktiveX
>

> Odporucam wininet.dll !

> C/S. Vse funguje
> potrebne k chodu
> nalogovat, precist
> (FTP.GetFile) se mi vola

> adresari Delphi
> InstallShield nechci. Jine
> nezapomel.

Vesela prihoda

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 1.2.1999 18:14:18

Jo byl to UMAX ASTRA 1220S.
Ovladac je stazen z www.umax.com , ale blbe se to tam hleda.
Zajemcum to mohu poslat. Ma to jen 25,8 kB.
Piste na muj mail: jaro(zv)sinea(tec)cz

Od: Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 31. ledna 1999 11:50
P�edm�t: Re: Vesela prihoda

> Pratele dekuji za vase rady diky nimz jsem tem Windows 98 pritahl uzdicku
> tak, ze srovnaly krok a uz zase cvalaji jak maj Nakonec mi nejvice pomohla
> zkusenost a rada Rosti Podmanickeho.
>
> Na vine byl opravdu ovladac od scaneru. Podle rady jsme nasli na internetu
> aktualizovany ovladac a pridali ho do Windows. Od te doby je to v pohode.
***Nebyl to nahodou scaner UMAX? A kde jsou presne ty spravne ovladace?
Nebo ktery jiny to byl?

> Zarazi me jen dve veci.
> 1. Zcela neodpovidajici a nesmyslna hlaska o neexistenci existujiciho
> souboru
to je proste klasicka M$ prasarna!
> 2. Ovladac je na internetu dost dlouhou dobu a scaner jsem pritom
zakoupil
> pred tydnem s jeste zastaralym ovladacem.
Kdyz ono se vyrabi dost na sklad, a nez to probubla
celym prodejnim retezcem, tak ma vyrobce nove drivery,
jenze uz je k tem vyexpedovanym krabicim nedoda...

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

systemove datum

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 1.2.1999 18:59:27

Ja to delam pod W95 takhle, pod NT se myslim jeste musi nejak vyzadat
privilegia od systemu, ale to nevim jak:

uses SysUtils;

procedure SetDate(Year, Month, Day: Word);
var SysTime : tSystemTime;
begin
GetLocalTime (SysTime);
with SysTime do begin
wYear := Year;
wMonth := Month;
wDay := Day
end;
Win32Check (SetLocalTime (SysTime));
end;
{---------------------------------------------------------------}
procedure SetTime(Hour, Minute, Second, Sec100: Word);
var SysTime : tSystemTime;
begin
GetLocalTime (SysTime);
with SysTime do begin
wHour := Hour;
wMinute := Minute;
wSecond := Second;
wMilliseconds := Sec100;
end;
Win32Check (SetLocalTime (SysTime));
end;
{---------------------------------------------------------------}

Ps: Taky jsem dost dlouho patral ....

Mirek

> [...]
podobne v helpu k delphi jsem nejak nic takoveho nenasel. Muzete mi prosim

NDS

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 1.2.1999 19:19:58

check up comments ;-))
Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Van�k <hugo(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: Konference (el. adresa) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 12:48
P�edm�t: NDS

> [...]
>odloguji se ale to me moc nepomuze :-(. Kdybych newedel, ze za tim je
>bezpochyby konspirace wlady, skoro bych rekl, ze za to muze Novell....ale

Novell Libraries for Delphi sou docela pouzitelne, ale ze zacatku je docela vhodne pouzit Novell ActiveX Controls. Jsou primarne urceny pro VB, ale pouzival jsem je i v Delphi a funguji dobre, mam dojem ze jsou dokonce i zdokumentovany ;-).

BTW: Jakou verzi Novell Serveru to pouzivas ?

>Nawrhnul bych M$, aby mel podporu NDS we Win32. Lec, me by asi neposlechl,
>takze estli mate wliwneho kamarada......?!

Pri vsi ucte, nejsi trochu naivni ?

> [...]
>aby skript pokracowal? Mozna ze je na to nejaky prikaz do login scriptu, ten

Divne. Zkus z login scriptu proste spustit START.EXE a jmeno aplikace ja parametr. To by melo fungovat, start totiz neceka, az aplikace skonci.

> [...]
>Internetu, abych si mohl plnit schranku konferenci :-(
> Takze weskere pripadne bombowe utoky nedelejte na nej, nemoze za to, ale

Dobre nebudu, az budes mit mailbox tak posli mail, at muzu nastavit mailbomber ;-)

>Diky moc za jakoukolif radu.
>
> JOHN
>
> Lukas Gallina(zv)post(tec)cz
> Mimochodem, nezda se Wam, ze dwojite 'w' je moc hezke?

NDS

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 1.2.1999 19:23:46

Je to sice kruty offtopic, ale musim se vyjadrit. Novell uz neni v te pozici jako driv. Dneska v dobe databazovych a aplikacnich serveru a aplikaci s vicevrstvou architekturou zaujima Novell ponekud jine misto. Kdybych projektoval sit, asi bych jej pouzil jako zastreseni architektury (NDS), jako aplikacni server a terminal server bych pouzil Windows NT a jako DB server bych pouzil Linux. Tolik k sahani na Novell (abych se priznal, taky na nej nedam dopustit - NDS jsou objektove orientovave a tudiz bozske ;-)

Ondrej Krajicek

PS: Presto preze vsechno, Novell neni idealni OS pro aplikacni software, ikdyz jeho architektura neni vubec spatna.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Van�k <hugo(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 16:27
P�edm�t: RE: NDS

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz] za u�ivatele Mal�
Dobromil
Odesl�no: 1. �nora 1999 12:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: NDS

[...]

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 1.2.1999 19:26:53

K tomu co jsem rekl o Nexu a projektu TCP/IP. Jaxem pochopil, jde v Nexu o vytvoreni zakladni knihovny trid pro persistenci apod. Myslim, ze sitova vrstva by mela stat prave na implementaci TCP/IP v ramci Delphree (coz je ovsem evidentni, ze ?)

Jinak to vypada moc hezky. Ovsem rad bych videl neco z Winsock 2. Jako treba zapouzdreni protokolu apod. Taky by nebylo na skodu zaclenit implementaci HTTP, DTP, SMTP, POP3, Mime-encode, Quoted-printable atd.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 16:50
P�edm�t: [PS - TCP/IP]

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

hledani okna aplikace

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 1.2.1999 19:29:10

Pouzivat toolhelp k hledani okna aplikace je zabijeni komara atomovou bombou. Napsany postup je dostacujici - rad bych doplnil, ze promena ltext1 muze byt klidne ansistring, jen je treba pouzit setlength.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mirek �ipel <miroslav.cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 17:09
P�edm�t: Re: hledani okna aplikace

Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 12:11
> [...]

>formu !!
>
>Muze mi nekdo poradit ? Urcite to je jednoduche.

SPLASH SCREEN

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 1.2.1999 19:52:22

Jakym zpusobem udelat splash-screen. Co jsem delal do ted se mi nejak
prestava libit.
Proste chci, aby se ukazal jako PRVNI okno pri startu a aby zmizel az bude
hotove veskere
nacitani a inicializace.

dik

Serbajlo Pavel
ICQ: 20849973
email: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
www: www.nemamstranky(tec)cz

Audio CD

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 20:14:52

SICHTA Daniel wrote:

> Robim CD player v D3, W98
>
> Potrebujem urobit to aby mi hned po vlozeni audio CD do driveru zavolalo
> nejaku funkciu(proceduru�..).
> Mate niekto nejaky napad?
> Vopred dakujem !!!

Ahoj,

To lze udelat reakci na zpravu WM_DEVICECHANGE, bohuzel v Delphi nejsou
kompletni prepisy API a tohle tam prave chybi. Hledej na Delphi Super
Page komponentu cdevents.zip, je to free a se zdrojakem.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Makrosubstituce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 20:19:01

Petr S wrote:
> Poznamka: V TurboVision jsou fce SetData a GetData pro predavani dat mezi
> dialogem a kolekci. V delphech to neni?

Ahoj,

Ne nic takoveho tam neni, kazdy ovl.prvek ma svuj objekt a hodnoty ctes
a zapisujes primo pres jejich vlastnosti. Uprime receno, nekdy by ten
pristup jako v Turbo Vision byl asi i lepsi ...

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

PS - TCP/IP]

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 1.2.1999 20:36:38

Tedy myslel jsem FTP ne DTP.
OK

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 20:07
P�edm�t: Re: [PS - TCP/IP]

Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 16:50
P�edm�t: [PS - TCP/IP]

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

SPLASH SCREEN

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 1.2.1999 20:39:15

Docela dobre se jevi napr. poveseni splash screen na thread a po timeoutu to zrusit, nebo zase pouzit Mutex, tedy v threadu volat waitforsingleobject a ve vlastni aplikaci ten mutex pustit az bude po inicializaci. Jde to i jednoduse, napr. jej vytvorit jako prvni formular, nastavit jako vrchni okno a zrusit jej po inicializaci - rucne skryt hlavni okno a take je rucne nastavit Application.mainForm.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: Delphi cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 20:29
P�edm�t: SPLASH SCREEN

> [...]
>prestava libit.
>Proste chci, aby se ukazal jako PRVNI okno pri startu a aby zmizel az bude

Offtopic - Slunce (Was Re: SQL)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 21:21:42

Petr S wrote:

> Ahojte.
>
> Prosim o zaslani nejakych zakladu SQL.Nedavno to tady nekdo nabizel a
> bohuzel uz nevim kdo.
> Jestli muzete, poslite mi to na petr(zv)slunce(tec)cz .
^^^^^^^^^

Ha, tak to jsi ty, to slunce co se mi tu objevuje v kazdou denni i nocni
dobu :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Offtopic - Caller ID (Was: Re: Zaznam tel. rozhovo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 21:22:17

"Ing. Ludek Florian" wrote:

> [...]
> odchytavat pro nase zaznamniky. Jak jsme se ale dozvedeli, tak i kdyz to
> linky umoznuji, podle zakona NESMI SPT tato cisla poskytovat. Budete se asi
> divit, ale tu identifikaci nemaji OFICIALNE ani policajti ani zachranky.
> Neco jineho je ticha domluva.
> Pred asi dvema mesici by to potvrzeno primo vedoucim techniku (zadnej
> cicmunda v monterkach), ze i kdyz to linky umoznuji, nebudou tuto sluzbu ani
> zavadet. Udajne proto, ze je to standardni soucasti ISDN. Takze podle jich -
> chces videt�, kdo Ti vola ? Kup si ISDN.

Ahoj,

To je blbost, vzdyt oni ty cisla prece poskytuji, jak pri volani do mobilni
site, na pobockovych ustrednach tak i na zminenem ISDN. Proste jako obvykle
jen placali nesmysly aby se neukazalo, ze o tom nic nevedi. Nicmene, je to
uz vazne off-topic, takze pripadne pokracovani soukr.mailem.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

SPLASH SCREEN

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 1.2.1999 21:22:27 -0800

SplForm := TSplashForm.Create(Application);
SplForm.Show;
SplForm.Update;
Application.CreateForm(THlavniOkno, HlavniOkno);
SplForm.Hide;
SplForm.Free;
Application.Run;

Bohuslav �vancara
> [...]

>prestava libit.
>Proste chci, aby se ukazal jako PRVNI okno pri startu a aby zmizel az bude

Komunikace Delphi 3 s Excelem z Office97

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 1.2.1999 21:25:42

Zdravim!

Poterboval bych lehce nasmerovat:
Problem, tedy muj, spociva v tom, ze potebuji predat do specifikovane bunky
v Excelu cislo (a ne jen jedno a ne jen do jedne bunky) a take nektere jine
nacist.
No proste klasicka obousmerna vymena dat mezi aplikacemi...

{Ja se spise zabyvam komunikaci s HW, proto netusim kde zacit...}

Diky...

Medusa

SPLASH SCREEN

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 21:29:42

Ondrej Krajicek wrote:

> Docela dobre se jevi napr. poveseni splash screen na thread a po timeoutu to zrusit, nebo zase pouzit Mutex, tedy v threadu volat waitforsingleobject a ve vlastni aplikaci ten mutex pustit az bude po inicializaci. Jde to i jednoduse, napr. jej vytvorit jako prvni formular, nastavit jako vrchni okno a zrusit jej po inicializaci - rucne skryt hlavni okno a take je rucne nastavit Application.mainForm.

> [...]

Asi nejvtipnejsi reseni tohoto problemu ma Vita Gazda na svych strankach (adresu
tu ted nemam, je v odkazech Fora), spusti splash screen v threadu a ceka na
WaitForInputIdle :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

NDS

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 1.2.1999 21:33:52 -0800

Blb� se to �te.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

SQL

[*] Matej Prochazka <harnod(zv)atlas(tec)cz> - 01.2.1999 21:49:37

Ahoj, zkus tohle:
http://willcam.com/sql/sql_004e.htm - je to asi �tvrta lekce, musis si
najit zacatek...
Matej

Petr S wrote:

> [...]
> bohuzel uz nevim kdo.
> Jestli muzete, poslite mi to na petr(zv)slunce(tec)cz .

Matej Prochazka
Programatorsky amater
================================
harnod(zv)atlas(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/harnod/

Komunikace Delphi 3 s Excelem z Office97

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 1.2.1999 21:50:11

OLE, DDE -> DSP

rw

> [...]
>
>Diky...
>
> Medusa

Komunikace Delphi 3 s Excelem z Office97

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 21:55:33

Medusa wrote:

> [...]
> nacist.
> No proste klasicka obousmerna vymena dat mezi aplikacemi...

Tady jsou nejake priklady komunikace s Excelem:

http://www.inprise.com/delphi/papers/microexcel/

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

C++ Builder 4 je na svete

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 01.2.1999 21:56:56

Ahoj,

Prave se na strance Inprise objevila informace o BCB4.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Service ve win95/98

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 1.2.1999 22:01:56

> proc to spoustet z AUTOEXECu. Uprav si k obrazu svemu SCANDISK.INI z
> adresare Windows\Command
To je sice pravda, ale pak se INI parametry uplatni VZDY
pri spusteni scandisku, coz nechci. Ja chci, aby to fungovalo
bez interakce s uzivatelem JEN TEHDY, kdyz PC startuje (samo)
bez dohledu uzivatele.

> Bye Ludan

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Zaznam tel. rozhovoru

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 1.2.1999 22:01:51

To je fakt a plati to i pro sit PEAGEAS, tam je cislo DIGITALNIHO
telefonu videt taky.

> [...]
> linky umoznuji, podle zakona NESMI SPT tato cisla poskytovat. Budete se asi
Ovsem oni to delaji, jak je videt! Tak jak to vlastne je?
> [...]
> chces videt�, kdo Ti vola ? Kup si ISDN.
>
> Bye Ludan

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz

SHELL

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 1.2.1999 22:26:46

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: rys(zv)zas-me(tec)cz <rys(zv)zas-me(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 9:50
P�edm�t: Re(2x): SHELL

>Dobry den,
>
>nedavno jsem resil problem, jak zakazat urcitemu uzivateli z nasi site
>pristup na Internet. Pomoci procedury EnumWindows jsem sledoval, jaka okna
>jsou v systemun otevrena, a pokud byl otevreny Internet Explorer, muj
>program mu poslal zpravu, aby se ukoncil. Pri prohlizeni oken jsem objevil
>okno hlavniho panelu, poslete-li mu zpravu, aby se ukoncil (WM_QUIT),
>ochotne to udela. Podobne se da ukoncit i Explorer apod. Treba to pomuze.

Ahoj,

Nojo, jenze tims mu i znemoznil prohlizet dokumenty
napsany v html.
Patri mu to :-)))).

> Pavel Malinsky; Spiderland(zv)usa.net <
>==============================<
> ...The Truth Is Out There... <

Overeni hesla

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 1.2.1999 22:29:58

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List (el. adresa 2) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �nora 1999 8:29
P�edm�t: Overeni hesla

> [...]
>ale kdyz zadane heslo (pres TSession) je chybne, objevi se okno pro
>zadani hesla od BDE, i kdyz mam v TDatabase LoginPromt:=False. Nevite co

Ahoj,

jsou tady asi jinsi odbornici na
databaze, ale rek bych, ze jde o to, ze
to nemas v bloku try..except.
Takze pri chybnem hesle se to nema
kam vratit a zarve si o heslo samotny BDE.
Bych teda rek:-)))

> Pavel Malinsky; Spiderland(zv)usa.net <
>==============================<
> ...The Truth Is Out There... <

Paradox, BDE a Install Shield

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 1.2.1999 22:48:50

Zdravim vsechny,
moje tema je uz tezce ohrane, ale me se stale nedari ho vyresit a
momentalne jsem se dostal do casovee tisne. Stale mam problemy udelat
instalacni disketu pro zakaznika. Uz jsem procetl cely archiv ohledne tohoto
tematu, snazim se kontaktovat prodejce od ktereho jsem delphi koupil(Jo
nemoc nechodi po lidech, ale po horach :)), ale me pokusy jsou bez uspechu.
Mohl by mi prosim nekdo poslat ten zatraceny soubor *.isw s instalaci
partial BDE pro paradox. Uplne nejlepsi by bylo ujasneni co a kam se ma
nainstalovat a jake registry se maji kam pridat.

Jeste jedou se omlouvam za vecne opakovani tematu

Diky za reply

Honza Fiala
fala(zv)imc(tec)cz

Zaznam tel. rozhovoru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 1.2.1999 23:39:05

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Ludek Florian dne 1 Feb 99,:

> [...]
> asi divit, ale tu identifikaci nemaji OFICIALNE ani policajti ani
> zachranky. Neco jineho je ticha domluva. Pred asi dvema mesici by to

Coze? A neni to divne? Vzdyt identifikace probiha bez problemu na
mobilni telefony. Ja bych rekl, ze po digitale ta ID chodi uplne
normalne a neni co vypinat...

ICQ: 21215917, PGP vitano

SQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.2.1999 23:49:18

Ahoj,

celou knihu najdes na:

http://www.itlibrary.com/reference/library/0672311100/ewtoc.html

Slavek

> Ahojte.
>
> Prosim o zaslani nejakych zakladu SQL.Nedavno to tady nekdo bizel a
> bohuzel uz nevim kdo.

Multiple record

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 2.2.1999 06:17:40

> [...]
>"MULTIPLE RECORD FOUND ONLY......"
>Takovy record nelze smazat ani DB Explorerem.
>Zjistil jsem ze to vznika pri zapisu dvou identickych recordu.

Zkus tam zalozit nejake jednoznacne pole, napr. autoincrement

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

SPLASH SCREEN

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 2.2.1999 06:39:46

> [...]
>prestava libit.
>Proste chci, aby se ukazal jako PRVNI okno pri startu a aby zmizel az bude

Aktivaci Splash screenu uplne klasicky v DPR, zruseni splash screenu ale
udelej az v OnShow prvniho screenu, ktery se ti zobrazuje

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

NT a Net Send

[*] Ladik Kasza <ladik(zv)army.sk> - 2.2.1999 07:16:36

Ahojte,

mam taky maly problem. Kedze nie som moc zadobre s API
a preto by som potreboval, aby mi niekto pordail, ako odchytit
spravu, ktora bola poslana na moj pocitac pomocou prikazu
Net Send. Ide o to, aby sa nezobrazovala hlaska rovno, ale aby
moja aplikacia zachitila spravu a ulozila ju niekde do fronty na
neskorsie prezretie.

Mam NT4.0 a Delphi 3C/S.

Ladik

PS - TCP/IP]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.2.1999 07:49:34

Martin Fron�k wrote:

> [...]
> jednoducha a pouzitelna i v threadech. Predpokladam u teto komponenty
> vlastni smycku zprav, tedy vlastni neviditelne okno. Veskera komunikace by

Pripominam:

Pro Delphree je web http://delphree.clexpert.com/
Ke konferencim se lze prihlasit takto:

Na Majordomo(zv)fwd(tec)cz poslete v tele tuto zpravu:

subscribe delphreecs-l <vas majl>
pro cesko-slovenskou konferenci

pripadne take
subscribe delphree-l <vas majl>
pro mezinarodni konferenci.

PS - TCP/IP]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.2.1999 07:49:02

> Jinak to vypada moc hezky. Ovsem rad bych videl neco z Winsock 2. Jako
> treba zapouzdreni protokolu apod. Taky by nebylo na skodu zaclenit
> implementaci HTTP, DTP, SMTP, POP3, Mime-encode, Quoted-printable atd.

Mozna jsem jen natvrdlej, ale kdyz si odmyslim tu podporu
Winsock2, tak tohle vsechno (i v drtive vetsine to co psal pan
Fronek) je uz davno napsane v baliku od F.Piette a je to FREE,
takze proc to slozite programovat znova? :-O

Max. pocet emailovych adres v SMPT

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.2.1999 07:56:46

> Potreboval bych znat maximalni pocet moznych adres v
>SMPT komponente pro odesilani el. posty najendou.

neni to jen vlastnost pripadne komponenty, ale hlavne SMTP serveru, ktery ma
take omezene mnozstvi prijemcu jedne zpravy. RFC rika, ze SMTP server nemusi
podporovat vice nez 100 recipientu na jednu zpravu. Pokud se server
rozhodne, ze uz ma prijemcu nad hlavu, pak vrati po RCPT TO:<> chybovy kod
"552 Too many recipients"
Je na klientovi aby toto rozpoznal a po hlaseni uvedene chyby prerusil
pridavani prijemcu zpravy a opakoval odesilani zpravy s dalsi varkou
adresatu. Coz tusim napr. OE nezvlada...

SQL

[*] Petr S <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.2.1999 08:00:27

Ahojte diky vsem za pomoc. Mam teda, co studovat :-))
jeste jednou diky.

Petr Sadovsky

P.S. Kluci, zapomente uz na to "slunce zblunce" a ja Vam slibuju, ze uz Vam
tuto domenu nebudu pripominat ani svym e-mailem. Ale za ostatni uzivatele
domeny nerucim ;-)))

PS - TCP/IP]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.2.1999 08:01:04

>4)TLineClientSocket & TLineServerSocket
>komponenty jiz vyssi urovne, ktere budou zabezpecovat radkovou
>komunikaci mezi sebou (radek - text zakonceny 0 [nula]).

ukoncovat radky nulou je pomerne nestastne. Drzel bych se internetovskych
standardu a pouzival radky zakoncene CRLF. Ma to jednu velkou vyhodu -
ladeni napr serverove komponenty lze delat jednoduse pomoci libovolneho
telnetu.

FTP AktiveX

[*] Bielik Marian <bielik(zv)basl.sk> - 02.2.1999 08:09:35

Asi som sa vyjadril velmi strucne.
Mal som na mysli pouzit funkcie kniznice wininet.dll na prenos pomocou FTP
a nepouzivat TFTP atd.

Ivo.Herles(zv)pvt(tec)cz wrote:

> Soubor WININET.DLL na cilovem pocitaci je. Musim jeste podotknout, ze data
> [...]

PS - TCP/IP]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 2.2.1999 08:16:34

Hi,

Martin Fronek wrote:

> Ma-li nekdo hotovy nejaky TSocket, take sem s nim, at to nedelame na
> zelene louce (i kdyz by to mozna bylo lepsi)

Mam hotove a jiz skoro rok v nepretrzitem provozu tridy, ktere odpovidaji
zhruba tSocket, tClientSocket a tServerSocket a konverzi MIME Base64 pro
big/little endian a rutiny pro konverzi PrintedQuotable.

BTW, myslim, ze by mela vsechna jmena trid v projektu PS obsahovat nejaky
prefix, podle ktereho by se dala na prvni pohled identifikovat. Ostatne,
kdyz uz k tomu dospel i Gates :-))) Takze bych to pojmenoval napr.
tDFLSocket, tDFLClientSocket tDFLServerSocket etc... (i.e. Delphi Free
Library). To by melo ostatne platit pro cele hnuti PS.

Muj tWSASocket si nekonstruuje vlastni okno, bere to, ktere dostane jako
parent z VCL a nepracoval by zrejme v multithread rezimu, stejne jako
tWSAServer nevytvari novy thread pri prijmu dat. Take to nikdy nepracovalo
na Internetu, takze nejsou odzkouseny DNS funkce, zejmena odolnost proti
chybam v siti.

Poslu to na Tvoji adresu, at se to nekam hne :-)) BTW, povazoval bych za
neeticke, kdyby se tyto zdroje volne sirily nekam mimo team [PS - TCP/IP].> 4)TLineClientSocket & TLineServerSocket
> [...]

> 5)TFormatClientSocket & TFormatServerSocket
> komponenty, ktere budou schopne prenaset uzivatelsky format dat (int,

Neorientuji se na DB aplikace (nepouzivam komponenty DBxxxx a spol) a tak mi
ponekud unika smysl takoveho navrhu, Me uplne staci SendData(pointer,size),
stejne jako pri psani do souboru. Meli bychom mit na zreteli, ze na rozdil
od kritizovanych woken je zakladni myslenkou Berkley socketu, aby se s nimi
pracovalo jako se soubory a tento pohled dela Unix Unixem. Ale kdyz uz to
musi byt :-)), tak by IHMO mohla byt base class vybavena metodami stylu:

SendData(pointer,size)
SendASCIIZ(pointer) { Tvuj TLineClientSocket ?? }
SendInteger(integer)
SendVariant(variant)
aj.

a jejich protejsky GetXXXX(), protoze se v podstate jedna o proste konverze
dat z formatu do formatu, takze podle principu OOD (napr. Coad, Yourdon,
JSD, aj.) je maji reprezentovat metody a ne tridy.

Bye, pf

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

SPLASH SCREEN

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 02.2.1999 08:27:38

No jo, ale kdyz bude SplashScreen deaktivovan v onShow prvniho
formulare, co potom, kdyz bude tento formular skryt a pak zobrazen.
Dakelo lepsi je izolovat SplashScreen uplne od veskerych formularu.

Ondrej Krajicek

Jan Fiala wrote:

> Aktivaci Splash screenu uplne klasicky v DPR, zruseni splash screenu ale
> udelej az v OnShow prvniho screenu, ktery se ti zobrazuje

> [...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.2.1999 08:30:53

Noooooo, koukal jsem, i na cesky inprise do ceniku...se asi musel nekdo
zblaznit....

Rekl bych, ze nejvetsi zmenou je NEDODAVANI verze STANDART.

Zase u inprise nikdo nehaji zajmy normalnich (tj. NEbohatych) vyvojaru,
ale jen lidi vyuzivajici korupci.......fuj.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 01. �nora 1999 21:57
> Komu: Konference Delphi
> P�edm�t: C++ Builder 4 je na svete
>
> Ahoj,
>
> Prave se na strance Inprise objevila informace o BCB4.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
> [...]

SPLASH SCREEN

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 2.2.1999 08:32:53

>No jo, ale kdyz bude SplashScreen deaktivovan v onShow prvniho
>formulare, co potom, kdyz bude tento formular skryt a pak zobrazen.
>Dakelo lepsi je izolovat SplashScreen uplne od veskerych formularu.

Tak jinak. Tady slo o to, aby splash screen byl viditelny po celou dobu
inicializace aplikace a v okamziku zobrazovani Hlavniho okna zmizel.

Nechame ho tedy izolovany, neco jako :

Application.Initialize;
With TfrmSplash.Create(nil) Do Begin
Show;
Update;
Application.HelpFile := 'MujHelp.hlp';
Application.Title := 'MojeAplikace';
Application.CreateForm(TfrmHlavni, frmHlavni);
Application.CreateForm(TData, Data);

Potom dame hlavni formular visible na False a zviditelnime ho na konci
Create posledniho automaticky vytvareneho formulare, v tomto
pripade na konci create DataModulu.
Dostavi se ocekavany efekt, ze se zobrazi Splash screen, vytvorri se vsechny
formulare a tesne pred zobrazenim hlavniho formulare Splash screen zmizi.

Jan Fiala

PS - TCP/IP]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.2.1999 08:38:52

To proto, ze jsem jeste nezverejnil dalsi cast knihovny, a to bude
chvili trvat. I tohle je sousto jako hrom......
F.Piette to nema spatne, ale taky to neni nejlepsi reseni....s veskerou
uctou.

> [...]

> Fronek) je uz davno napsane v baliku od F.Piette a je to FREE,
> takze proc to slozite programovat znova? :-O

PS - TCP/IP]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.2.1999 08:41:21

Ukoncovat radky 0 je dost standartni ve WIN32, tak to je mysleno. Ale je
to dobry napad. Muze byt znak konce radku volitelny. Spis jsem mel
napsat, ze se jedna o prenos textu, tedy i viceradkoveho, kde CR/LF
potrebujes jako platny znak.

> [...]

> standardu a pouzival radky zakoncene CRLF. Ma to jednu velkou vyhodu -
> ladeni napr serverove komponenty lze delat jednoduse pomoci

C++ Builder 4 je na svete

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 2.2.1999 08:52:47

To ano, sprava sa sice objavila, ale s nou aj nova cenova poliltka, ktora
je zatial u C++ Buildera 4.
Podla toho ako poznam Inprise, predpokladam ze u Delphi 5 to bude z
licencovanim obdobne, tzn.
pravdepodobne Inprise prestane vo vseobecnosti dodavat verziu Standard.
Usudzujem ze je tak preto,
lebo vo svete sa produkuje stale viac, a viac novych komponent , ktore
vylepsuju alebo uplne nahradzuju komponenty u vyssich verzii.

Ivan Turcan

Sdileni souboru

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 2.2.1999 08:58:39

Mam sanci nejak zjistit, ze jiny pocitac zacal sdilet nektery muj soubor

M�ra

C++ Builder 4 je na svete

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 2.2.1999 09:17:48

>Zase u inprise nikdo nehaji zajmy normalnich (tj. NEbohatych) vyvojaru,
>ale jen lidi vyuzivajici korupci.......fuj.

Jedno je iste, mal som moznost robit statistiky predajnosti produktov
Inprise CZ, a podla toho
mozem povedat, ze sa tam miesaju hrusky z jablkami. Totisto mal som za
ulohu vytvorit jednoduchu statistiku predajnosti C/S produktov voci non C/S
produktom. A co u Inprise spada do kategorie C/S ?
vsetky vyvojove nastroje z oznacenim C/S a Enterprise, InterBase,
Visibrooker, MIDAS. Kdezto
do kategorie ostatnych patria produkty typu Standard, Professional a
niektore starsie vyvojove nastroje.
Ono to je zaujimava a potrebna myslienka hodnotit predajnost C/S produktov
a non C/S ale preco pre boha do C/S produktov zahrnovat aj DB server ??? :)

Potom si predstavte ze ak kazda jedna licencia InterBAse prispeje k
zvyseniu predajnosti produktov C/S,
aky tu je rozdiel. Ak potom takto robia statistiku aj inde vo svete, tak sa
potom necudovat, ze
vyzera predajnost produktov Standard miziva, a ze zastavili jej predaj.

hold rozum zostava normalnemu cloveku nad tym stat !

Ivan Turcan

Sdileni souboru

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 2.2.1999 09:27:03

V network neghborhood si otvor properties tvojho pocitaca a v zalozke
tools mas volbu Net Watcher

Od: Radim Kunz <rkunz(zv)ova.comp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �nora 1999 11:26
P�edm�t: Re: CREATE TABLE

Filter v TTable

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 2.2.1999 12:50:58

Zde se to obchazi napsanim obsluhy udalost TTable(
TQuery).OnFilterRecord kde musis uvest Accept := False(nebo True) to
muze zalezet na vysledku funkce, kterou das do te obsluhy udalosti.

> [...]
>
> Ve FoxPro lze zapsat do filtru primo funkce. Zde to takto vyse
> uvedene nejde. Nemohl by nekdo prosim zacatecnikovi poradit, jak

NDS

[*] Jarosek_Radim <radim.jarosek(zv)rbg2.siemens.de> - 2.2.99 13:04:05

Nezlob se ale to tvoje je jeste horsi ( cteni ). Zkus nepouzivat cestinu. :-))))))
Jarosek Radim :-)))

---------- Original Text ----------

From: "Bohuslav Svancara" <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz>, on 2.2.1999 6:33:

Blb� se to �te.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Spousteni v D4

[*] Lubor Kult <kult(zv)rkc(tec)czn(tec)cz> - 2.2.1999 13:52:05

Nevite nekdo jak spustit a presmerovat vystup spousteneho programu treba do streamu v D4?

Diky zdravi Lubor Kult

PC-Datacode s.r.o.
U stadionu 925
516 01 Rychnov nad Kneznou
e-mail: kult(zv)pc-datacode(tec)cz
Tel.(GSM): +420-603-423 359

PS - TCP/IP]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.2.1999 14:53:56

> [...]

> Yourdon,
> JSD, aj.) je maji reprezentovat metody a ne tridy.

[Martin Fron�k] To je samozrejme pravda, ale ja myslel spis
neco jako printf() - tj. formatovacim retezcem se definuje, co vlastne
budou obsahovat data.....ale to ted neni podstatne. Nyni je treba udelat
ten zakladni socket.

Sdileni souboru

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 2.2.1999 15:02:10

Tak daleko jsem take, ale vzhledem k tomu, ze jsme v konferenci Delphi a
ne Windows, tak jsem myslel programove reseni. Nicmene diky za odpoved.

Od: SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �nora 1999 9:55
P�edm�t: RE: Sdileni souboru

[...]

StringToWideChar

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.2.1999 15:06:57

>Pri prevodu ze stringu do PWideChar pomoci funkce StringToWideChar
>se mi promena cesta nenaplni.Nevite cim by to mohlo byt ?
>Pokud bych mel alokovat pamet,nenapsal by mi nekdo jak ?

jako parametr funkce se uvadi velikost ciloveho bufferu. Paklize uvedes
velikost puvodniho stringa, je logicke, ze se ti buffer naplni jen polovinou
retezce.

>A hlavne proc ji mam alokovat ? Nepochopim proc toto neni osetreno uz v
>Delphi
1) tato funkce s nejvetsi pravdepodobnosti je v Delphi pouze deklarovana (ne
definovana)
2) pri praci se Z-stringy je nutne mit dopredu vytvoreny buffer - at jiz
natvrdo deklarovany nebo alokovany. Buffer musi mit dostatecnou velikost -
jinak se prepise kus pameti za nim a je tu GPF jak vysity.

alokovat lze napr takto:

Buff : Pointer;
..
Buff := HeapAlloc(GetProcessHeap,0,length(adresar)*2+1);

StringToWideChar(adresar,cesta[1],Length(cesta) );
HeapFree(GetProcessHeap,0,Buff);

lze samozrejme pouzit GetMem/FreeMem atd

>var
>cesta:PWideChar;
>adresar:string;
>StringToWideChar(adresar,cesta,Length(adresar) -1 );

Obsah PaintBoxu do WMF nebo do QReportu

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 2.2.1999 15:26:51

Zdravim,
Mohl by mi n�kdo poradit jak dostat obrazek nakresleny v
Paintboxu do WMF souboru a do quick reportu?

Diky

Martin UHER

C++ Builder 4 je na svete

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 02.2.1999 16:10:44

Hmm a taky mi neni jasne, proc stoji Delphi 4 Proffesional Upgrade v USA
$250 dolaru (cca 7.500,- Kc)

viz: http://www.borland.com/ecommerce

Borland CZ to ma za 12 930,- Kc coz je rozdil 5400,- Kc !!!!????????????

Tak fakt nevim ... pripada vam to normalni ????

Mac

Martin Fron�k wrote:

> Noooooo, koukal jsem, i na cesky inprise do ceniku...se asi musel nekdo
> zblaznit....

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Komunikace Delphi 3 s Excelem z Office97

[*] Patrik Sladecek <pasla(zv)iname(tec)com> - 2.2.1999 16:42:57

Na serveru Inprise je nekolikadilny clanek Charlieho Calverta vcetne demo
aplikace. URL nemam, ale clanek se jmenuje "Automating Excel and Word" -
snad to pujde pomoci tohoto nazvu vyhlodat.

P a t r i k S l a d e c e k
e-mail: pasla(zv)iname.com
PGP Fingerprint: D746 261E 6A84 D33E 1D8F 4C4A 8475 5008 D33F C92B

C++ Builder 4 je na svete

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.2.1999 16:43:26

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 2 Feb 99,:

> Hmm a taky mi neni jasne, proc stoji Delphi 4 Proffesional Upgrade v USA
> $250 dolaru (cca 7.500,- Kc)
> Borland CZ to ma za 12 930,- Kc coz je rozdil 5400,- Kc !!!!????????????

Rozhodne ne 7.500, protoze USD proti CZK za poslednich par dni rapidne
stoupl, takze spise kolem 8.000 + nemale dopravne z USA. Ale samozrejme
cena 12.930 je o dost vyssi i tak. Je to ale znama vec, uz se tu o tom
diskutovalo nekolikrat. Vyplyva to z (a) blbe cenove politiky Inprise US,
ktera zajistuje pro USA/Kanadu lepsi ceny, a (b) vysadniho postaveni
Borland CZ na ceskem trhu (KVALITNI PODNIKATELSKY ZAMER, ktery zajistuje,
ze dnes, v dobe Internetu, platebnich karet, mezinarodnich internetovych
obchodu, neni mozno koupit jejich produkty odjinud nez od Borland CZ,
potazmo pres jejich dealery...).

ICQ: 21215917, PGP vitano

C++ Builder 4 je na svete

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.2.1999 16:55:55

Me nepripada normalni InpriseCZ. Co si vlastne mysli???? Ze jsme idioti?

> [...]

> = http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
> = ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 2.2.1999 17:03:22

> Zde se to obchazi napsanim obsluhy udalost TTable(
> TQuery).OnFilterRecord kde musis uvest Accept := False(nebo True) to
> muze zalezet na vysledku funkce, kterou das do te obsluhy udalosti.

TRUE psat nemusis, to je default. :-)

Tom

Pridavani do lokalni nabidky + psani to hlavniho p

[*] Patrik Sladecek <pasla(zv)iname(tec)com> - 2.2.1999 17:26:54

Pros�m kolegy aspiruj�c� na ozna�en� "Delphi guru" o pomoc se dv�ma
probl�my:

1) Jak manipulovat s taskbarem ve Windows 95/98/NT? Pot�eboval bych z n�j
odstranit popisy spu�t�n�ch aplikac� a n�co vysoce d�ln�ho a smyslupln�ho do
n�j vepsat. Teoreticky by mi sta�il formul�� p�ekr�vaj�c� taskbar a
z�st�vaj�c� skute�n� a neust�le "on top".

2) Druh� probl�m jsem zde ji� uv�d�l, ale jeliko� ot�zka z�stala hluboce
nepochopena, pokus�m se ji formulovat jinak. Pot�ebuji p�idat v shellu
Windows (tj. v Pr�zkumn�kovi, Tomto po��ta�i, Windows Commanderovi - zkr�tka
v�ude) do lok�ln� nab�dky u v�ech soubor� jednu polo�ku, je� by v p��pad�
aktivace u�ivatelem m�la za n�sledek spu�t�n� m� aplikace a p�ed�n� j� jm�na
p��slu�n�ho souboru. Nejedn� se mi o to, jak asociovat aplikaci se soubory
dan� p��pony: chci, aby u LIBOVOLN�HO SOUBORU mohl u�ivatel - tak jako jej
m��e mazat, kop�rovat, vytv��et jeho z�stupce, �i odes�lat - spou�t�t z jeho
lok�ln� nab�dky mou aplikaci (nen� probl�m programov� vytvo�it jej�ho
z�stupce a um�stit jej do podnab�dky Odeslat: r�d bych ale o �rove� "vej�").

Za v�echny odpov�di p�edem moc d�kuji (zvl�t� budou-li dopln�ny kr�tk�m
p��kladem).

P a t r i k S l a d e c e k
e-mail: pasla(zv)iname.com
PGP Fingerprint: D746 261E 6A84 D33E 1D8F 4C4A 8475 5008 D33F C92B

PS - TCP/IP]

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 2.2.1999 17:35:02

Pokud vim, tak se na zacatku mluvilo o lamani autoru shareware a freeware kodu pro Delphree, takze pan Piette se jevy jako horky kandidat, na druhou stranu, kdysi se tady diskutovalo o komponentach a rekl jsem, ze neni vzdy stastne implementovat vsechno jako komponenty. Ja osobne bych byl rad, kdyby i tyto protokoly (a cele TCP/IP k tomu) bylo implementovano jen jako objekty (popr. persistetni pro ukladani vlastnosti).

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �nora 1999 8:42
P�edm�t: Re: [PS - TCP/IP]> Jinak to vypada moc hezky. Ovsem rad bych videl neco z Winsock 2. Jako
> [...]

Fronek) je uz davno napsane v baliku od F.Piette a je to FREE,
takze proc to slozite programovat znova? :-O

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 2.2.1999 17:38:44

Dost bych se priklanel k CRLF. Vsechny protokoly (SMTP, POP3, HTTP) pouzivaji CRLF k ukonceni radku. Z praktickeho hlediska to tedy bude vyhodnejsi. V pripade, ze CRLF je potreba jako platny znak neni problem toto nejak obejit, treba zapisem CRLFCRLF (coz taky neni uplne vhodne, je to spis priklad).

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �nora 1999 9:14
P�edm�t: RE: [PS - TCP/IP]

> [...]

> standardu a pouzival radky zakoncene CRLF. Ma to jednu velkou vyhodu -
> ladeni napr serverove komponenty lze delat jednoduse pomoci

PS - TCP/IP]

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 2.2.1999 17:42:34

S tim prefixem je to zajimava myslenka, rad bych se pozastavil nad tim, ze treba projekt Nexus pocita s pouzitim prefixu Nx, tedy napr. TNxStream apod. Pouzit jeden prefix pro vsechny tridy neni zrovna spatne, ale rozhodne ne DFL (zni to jako pest na oko), spis FDL (Free Delphi Library), ale proc ne tedy neco podle Delphree, tedy napr Dr nebo neco takoveho.

Ondrej Krajicek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �nora 1999 9:58
P�edm�t: Re: [PS - TCP/IP]

Hi,

Martin Fronek wrote:

> [...]

dat z formatu do formatu, takze podle principu OOD (napr. Coad, Yourdon,
JSD, aj.) je maji reprezentovat metody a ne tridy.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.2.1999 18:40:20

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Fron�k dne 2 Feb 99,:

> Me nepripada normalni InpriseCZ. Co si vlastne mysli???? Ze jsme idioti?

Borland CZ si asi nemysli, ze jsme idioti, ale proste vydelava.
Mozna jim ceny stanovil americky Inprise a nebo proste vydelavaji
vic. Neni se jim co divit. Ja nevidim problem v tom, ze je cena
zde v CR jina nez v USA, ja vidim problem v tom, ze se to neda
koupit primo z USA. Ale co nadelas?

ICQ: 21215917, PGP vitano

C++ Builder 4 je na svete

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 02.2.1999 19:19:02

Fajn, tak 8kKc :-) coz je furt dost rapidni rozdil, vzhledem k tomu, ze pokud
to kupujes ze zahranici, tak by si to mel mit jeste bez "dypiejc" alias DPH
alias VAT jestli se nepletu (jako ze se mozna pletu ;-). Co se tyka
postovneho, tak to zas takova hruza neni (vzhledem k rozdilu cen), pokud to tu
samozrejme nechces mit do tri dnu ;-). Kazdopadne to zrejme CZ Inpras
(povsimnete si, ze je komolim schvalne, abych je nakrknul tak jako oni mne,
ackoliv se mi to asi stejne nepovede ;-) spise pricita nez odecita (druha vec
je, na kolik je to vina Inpra�e CZ a na kolik to maji "zeshora"). Ovsem osobne
bych nikdy neprodaval zbozi (jako dealer), ktere mi prodejce prodava za vyssi
ceny nez prodava on sam. Protoze jinak bych do toho nesel z duvodu "spatneho
podnikatelskeho zameru" :-))). A nebo na tom "sakra vydelam", kdyz si to
stejne ti sasci jinde koupit nemuzou, ze jo :-). Ale zbytecne se rozcilovat,
zasra .. a ne a ne a nebudu nadavat sproste ... monkey bussines.

Koncim s timhle tematem, prestava me to bavit ....

mac

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Re[2]: C++ Builder 4 je na svete

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 02.2.1999 19:25:05

> zde v CR jina nez v USA, ja vidim problem v tom, ze se to neda
> koupit primo z USA. Ale co nadelas?
Nekoupim to a zustanu u stare "dobre" trojky (napr.) ;-)

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

C++ Builder 4 je na svete

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.2.1999 19:36:59

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 2 Feb 99,:

> Fajn, tak 8kKc :-) coz je furt dost rapidni rozdil, vzhledem k tomu, ze

Tech $250 je cena po odecteni $50 specialne pro USA, jinak to stoji $300.
Ono to tam totiz koupis za $300 a uvnitr mas kupon na $50, ktery ti ale
vrati jen, jsi-li z USA nebo Kanady. Takze je to uz temer 10 tisic,
protoze za kupon nic nedostanes. Nerikam, ze to neni malo, kdyz jsme si
s par lidmi koupili Delphi 4 v USA, tak nam prislo vhod, ze to nestoji
15 tisic, ale 10 tisic.

> pokud to kupujes ze zahranici, tak by si to mel mit jeste bez "dypiejc"
> alias DPH alias VAT jestli se nepletu (jako ze se mozna pletu ;-). Co se

Ta cena je bez DPH alias VAT. Pri vyvozu se nic neodecita a pri dovozu
sem se pricita clo na nosice a DPH na nosice a dokumentaci. Jako vzdy.
My platci si to samozrejme odecteme...

> tyka postovneho, tak to zas takova hruza neni (vzhledem k rozdilu cen),
> pokud to tu samozrejme nechces mit do tri dnu ;-). Kazdopadne to zrejme CZ

DHL zacina na $60, coz je dost. Express Mail Service zacina na $25.
Sneci posta zacina na asi $15. Problem je v tom, ze rada obchodnich
domu posila do ciziny vyhradne pres DHL. Kdyz kupujes alespon tak
3 nebo 4 kusy, je to lepsi, rozpocita se to. Pro jednu krabici je
to drahe. I kdyz stale levnejsi nez od Inprise CZ.

> [...]
> do toho nesel z duvodu "spatneho podnikatelskeho zameru" :-))). A nebo na

Pokud by ti Tvuj americky sef rekl, ze zajisti, aby se sem nedostal
zadny levnejsi produkt z USA, ale vsechno se bude kupovat od Tebe,
take bys do toho sel. I ja!

> tom "sakra vydelam", kdyz si to stejne ti sasci jinde koupit nemuzou, ze
> jo :-). Ale zbytecne se rozcilovat, zasra .. a ne a ne a nebudu nadavat
> sproste ... monkey bussines.

Presne tak.

> Koncim s timhle tematem, prestava me to bavit ....

To je rozumne, my to tady nevyresime. Ja si kupuji Professional upgrade,
takze pokud na Delphi 5 budou stejne ceny jako na Delphi 4, tech 5 tisic
rozdilu (procentne o 50% vyssi cena) snesu. A pak si reknu, ze jsem
alespon podporil "kolegy" :-)

ICQ: 21215917, PGP vitano

SPLASH SCREEN

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 2.2.1999 19:51:57

Dekuju vsem za rady, z toho, co jste mi zde poradili jsem zplacal neco
dohromady
a beha to dobre.

Dik moc

> [...]
>Musim upozornit, ze to funguje a je to naprosto univerzalni, pokud jeste
>pridas vytvareni totho formu do sekce initialization.

PS - TCP/IP]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.2.1999 20:50:16

Petr Fejfar wrote:

> Poslu to na Tvoji adresu, at se to nekam hne :-)) BTW, povazoval bych za
> neeticke, kdyby se tyto zdroje volne sirily nekam mimo team [PS - TCP/IP].

Zakladnim zamerem PS je naopak to, aby vse bylo zcela volne
dostupne komukoliv, kdo si to bude chtit stahnout. Ono zde nejde
jen o samotny vyvoj, ale take o ladeni, a dale s tim souvisi i
pouzivani - com vic programatoru bude knihovnu pouzivat, tim vice
se odladi chyb a tim vetsi je sance na dalsi rozvoj.

Nekdo ted treba zacina, uci se. Az se nauci, muze vystridat nas,
stare unavene programatory a pokracovat. :-)

StringToWideChar

Jirka wrote:

> [...]
> Pokud bych mel alokovat pamet,nenapsal by mi nekdo jak ?
> A hlavne proc ji mam alokovat ? Nepochopim proc toto neni osetreno uz v

Zkus GetMem, kde delka bude dvojnasobek delky retezce.

Filter v TTable

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 2.2.1999 21:55:20

A v cem je problem?
Napis to do OnFilterRecord

if= Pos(Edit1.text,TEXT) > 0 then
Accept := true
else
Accept := false;

Pak uz jenom muzes prepinat vlastnost Filtered.

Lepe je mozna ale pouzit TQuery, napr:
Query1.SQL.Add(Format('SELECT * FROM Table1 WHERE TEXT LIKE "%s" ',['%'+
Edit1.Text+'%']));

Proc? Protoze na vetsich tabulkach je filtrace vzdy mnohem pomalejsi nez
dobre napsany SQL
dotaz. Toto pravidlo ovsem platilo i ve Foxpro.

PS
Take jsem programoval kdysi ve Foxpro a myslim,
ze Delphi na ten system vzdycky staci. Chvili to trva
nez si zvyknes.

Od: jdanek(zv)fnbrno(tec)cz <jdanek(zv)fnbrno(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. unora 1999 12:27
Predmet: Filter v TTable

> [...]
>
> Ve FoxPro lze zapsat do filtru primo funkce. Zde to takto vyse
>uvedene nejde. Nemohl by nekdo prosim zacatecnikovi poradit, jak

PS - TCP/IP]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 2.2.1999 22:23:42

Hi,

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

> Nekdo ted treba zacina, uci se. Az se nauci, muze vystridat nas,
> stare unavene programatory a pokracovat. :-)

O.K. necht se PS volne siri, ale az to, co vyprodukuje a uvolni PS teamy.
Tohle jsem poskytl jako pracovni material pro prislusnou skupinu, ktera z
toho nemusi pouzit vubec nic. Az ta neco vyprodukuje, tak necht je to
samozrejme free.

BTW, myslim, ze potulovani materialu mimo pracovni skupiny PS je
kontraproduktivni: kdyz ma nekdo o danou problemaiku zajem, at se ucastni
zivota v odpovidajici skupine a tim urychli fazi formovani EP teamu.

Bye, pf

NDS

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 2.2.1999 22:46:18 -0800

Bez cestiny by to treba vypadalo, ze mu nadavam "blbe". A to jsem za zadnou
cenu nechtel pripustit.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

>Nezlob se ale to tvoje je jeste horsi ( cteni ). Zkus nepouzivat cestinu.
:-))))))

>Jarosek Radim :-)))

Obsah PaintBoxu do WMF nebo do QReportu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.2.1999 22:55:58

muher(zv)csas(tec)cz wrote:

> Zdravim,
> Mohl by mi n�kdo poradit jak dostat obrazek nakresleny v
> Paintboxu do WMF souboru a do quick reportu?
>
> Diky
>
> Martin UHER

Ahoj,

Takhle dostanes obsah PaintBoxu do bitmapy, tu pak muzes vytisknout i v QR:

PaintBox1: TPaintBox;
Button1: TButton;
Image1: TImage;
procedure PaintBox1Paint(Sender: TObject);

procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
begin
with PaintBox1.Canvas do
begin
Brush.Color := clRed;
Rectangle(0, 0, PaintBox1.Width, PaintBox1.Height);
MoveTo(0, 0);
LineTo(100, 100);

procedure PaintBoxToBitmap(PaintBox: TPaintBox; Bitmap: TBitmap);
var
DC: HDC;
begin
Bitmap.Height := PaintBox.Height;
Bitmap.Width := PaintBox.Width;
PaintBox.Canvas.Lock;
DC := Bitmap.Canvas.Handle;
PaintBox.Perform(WM_ERASEBKGND, DC, 0);
PaintBox.Perform(WM_PAINT, DC, 0);
PaintBox.Canvas.UnLock;

PaintBoxToBitmap(PaintBox1, Image1.Picture.Bitmap);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Spousteni v D4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.2.1999 22:56:27

Lubor Kult wrote:

> Nevite nekdo jak spustit a presmerovat vystup spousteneho programu treba do streamu v D4?

Ahoj,

Treba takhle:

function ExecAndWaitOutput(const AppName: String; var OutString: String;
Visibility: Word {$IFDEF PV_D4UP} = SW_HIDE {$ENDIF}): DWORD;
const
BufLen = 2048;
var
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
TempBuf: array[0..BufLen] of Char;
BytesRead: DWORD;
begin
Result := MAXDWORD;
ZeroMemory((zv)StartupInfo, Sizeof(StartupInfo));
ZeroMemory((zv)ProcessInfo, Sizeof(ProcessInfo));
SetLength(OutString, 16384);
OutString := '';
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW or STARTF_USESTDHANDLES or STARTF_FORCEOFFFEEDBACK;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
if not CreatePipe(StartupInfo.hStdInput, StartUpInfo.hStdOutput, nil, 0) then
Exit;
if CreateProcess(nil, PChar(AppName), nil, nil, True, NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
with ProcessInfo do
begin
CloseHandle(StartupInfo.hStdOutput);
BytesRead := 0;
while ReadFile(StartupInfo.hStdInput, TempBuf, BufLen, BytesRead, nil) do
begin
TempBuf[BytesRead] := #0;
OutString := OutString + TempBuf;
end;
WaitForSingleObject(hProcess, INFINITE);
GetExitCodeProcess(hProcess, Result);
CloseHandle(hThread);
CloseHandle(hProcess);
CloseHandle(StartupInfo.hStdInput);
[...]

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 2.2.1999 23:27:06

Post zapise zmeny do tabulky. Tvuj problem je v tom, ze se o tom ostatni
aplikace (resp. sessiony) nedozvedi - staci v nich zavolat tTable.Refresh -
tim se jim aktualizuji cache z fyzicke tabulky.
Cau, Mirek

P�edm�t: Primy zapis do databaze

> [...]
|Dik
|David Adamec

Pridavani do lokalni nabidky + psani to hlavniho p

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.2.1999 23:39:18

Patrik Sladecek wrote:

> [...]
> n�j vepsat. Teoreticky by mi sta�il formul�� p�ekr�vaj�c� taskbar a
> z�st�vaj�c� skute�n� a neust�le "on top".

Slo by to treba takhle:

procedure AlignToTaskbar;
procedure WMDisplayChange(var Msg: TWMDisplayChange); message WM_DISPLAYCHANGE;

{ TForm1 }

BorderStyle := bsNone;
FormStyle := fsStayOnTop;
AlignToTaskbar;
end;

procedure TForm1.AlignToTaskbar;
var
R: TRect;
begin
if GetWindowRect(FindWindow('Shell_TrayWnd', nil), R) then
with R do SetBounds(Left, Top, Right - Left, Bottom - Top);
end;

procedure TForm1.WMDisplayChange(var Msg: TWMDisplayChange);
AlignToTaskbar;

> [...]
> z�stupce a um�stit jej do podnab�dky Odeslat: r�d bych ale o �rove� "vej�").

Neuvadis jakou mas verzi Delphi, ale v D4 (a patrne i D3) mas priklad
\Demos\Activex\Shellext\contmenu.dpr , to by melo byt ono.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BatchMove a autoincrement

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 3.2.1999 07:18:23

Ahoj vsichni

ve svem programu pouzivam databaze DB, pri upgrage programu jsem rozsiril
strukturu. K pretazeni dat do prazne DB s rozsirenou strukturou jsem pouzil
komponentu BatchMove a pri appendu se mi precislovalo pole (autoincrement).
Protoze je to pole, ktere slouzi k propojeni s dalsi DB je to prus...
Jde zabranit precislovani? Existuje jiny zpusob zmeny struktury DB.
Prosim poradte.

Standa Cerny
s.cerny(zv)mod(tec)cz

Ukladani pointeru do seznamu

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 3.2.1999 07:46:09

Ahoj vsem,

nejsem zadny velky odbornik v Delphi a mam patrne snadno zodpoveditelny
dotaz:

Mam tridu rekneme TBod (priklad je jen velmi maly vysek z mnohem vetsi
aplikace):

TBod = class(TObject)
x,y:integer;
procedure zobraz(kam:TForm);
constructor Init(_x, _y:integer);
end;

Bod zobrazuji na form pomoci kodu:

procedure TBod.zobraz(kam:TForm);
begin
kam.Canvas.Ellipse(x-2, y-2, x+2, y+2);
end;

Potreboval jsem, aby se pry zakryti a odkryti formu vsechny body spravne
zobrazily. Tak jsem vytvoril TList a do neho jsem ulozil kazdy nove
vytvoreny bod:

bod:=TBod.Init(sour_x, sour_y);
seznam.Add((zv)bod);
bod.zobraz(self);

A pri prekresleni formu (OnPaint) je zase zobrazim:

for i:=0 to seznam.Count - 1 do
begin
TBod(seznam.Items[i]).zobraz(self);
end;

Jenze ono to potvora nefungovalo. Kdyz jsem si s tim zkousel vselijak
hrat, odstranil jsem zavinac v radku seznam.Add((zv)bod) a ejhle, ono uz to
jde ! A ted ten dotaz: jak je mozne, ze to s tim zavinacem nespadlo?
Evidentne pointer na bod je neco jineho nez bod a kdyz zavolam metodu
tridy na nespravny pointer, melo by to rachnout (tedy aspon v Cecku to
pada jedna radost). Proc to nerachne ?

A druhy dotaz: Kdyz na OnDestroy formu zavolam seznam.free, odstrani se
z pameti i vsechny body, nebo je mam rusit postupne "rucne" ?

Diky za vsechny odpovedi predem.********************************************************
Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

BatchMove a autoincrement

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.2.1999 08:00:06

Zkus napred u te prazdne tabulky dat misto pole AutoInc
nejake jine integer (Short, Nember) a po pretahnuti dat
jej menit zpet na AutoInc...

> [...]
> Protoze je to pole, ktere slouzi k propojeni s dalsi DB je to prus...
> Jde zabranit precislovani? Existuje jiny zpusob zmeny struktury DB.

C++ Builder 4 je na svete

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 3.2.1999 08:16:39

> [...]

> vic. Neni se jim co divit. Ja nevidim problem v tom, ze je cena
> zde v CR jina nez v USA, ja vidim problem v tom, ze se to neda

[Martin Fron�k] Me by nevadilo, ze je cena jina nez v US, me
vadi ze je vyssi. US je zazobanej stat, a ma plnou hubu pomoci
postkomunistickym (=chudym) zemim. To je teda pomoc. Ledaze pomahaji
sobe na nas..........

BatchMove a autoincrement

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 3.2.1999 08:33:47

A jde z programu menit typ pole?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. �nora 1999 8:14
P�edm�t: RE: BatchMove a autoincrement

> [...]

> Protoze je to pole, ktere slouzi k propojeni s dalsi DB je to prus...
> Jde zabranit precislovani? Existuje jiny zpusob zmeny struktury DB.

[*] Ing. Jaroslav K�e�ek - 3.2.1999 08:55:04

A jak mas nadefinovanou promennou bod?

var bod : TBod;
Tato deklarace v delphi rika, ze bod je ukazatel na objekt typu TBod. Jen se
k nemu da pristupovat klasickou teckovou konvenci.
Jelikoz TList pracuje se seznamem pointeru, pak list.Add(bod) je naprosto v
poradku, zatimco list.Add((zv)bod) uklada jen adresy lokalne alokovanych
pointeru na jednotlive objekty => krach.

TList.Destroy pouze zrusi to, co ma v kompetenci, tedy jen svuj seznam
pointeru. Jinak o uvolneni pameti, kterou zabiraji jednotlive objekty TBod
se musis postarat sam.

Jaroslav Krecek
Ing. Jaroslav K�e�ek
GRAFEX - software �it� na m�ru
- harware pro Va�e pot�eby
http://web.iol(tec)cz/grafex
mailto:grafex(zv)iol(tec)cz
tel + SMS: +420.603.226103
tel + fax: +420.327.761992
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Datum: 3. �nora 1999 8:15

> [...]
>
>********************************************************
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
>
>programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Multiple record

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 03.2.1999 09:37:58

> [...]
> recordu.Jak se daji takove recordy smazat?Jak s takovou tabulkou
> pracovat?Poucte prosim prostacka.s dily ALI

hm, identicke zaznamy nemaju vyznam.
Preto sa do tabulky pridavaju polia, ktore jednoznacne urcuju o aky
zaznam ide
takzvane klucove polia (kluce). Ziaden kluc nesmie byt zhodny s inym v
tej istej tabulke.
Pri dotaze cez SQL sa potom staci dotazovat na kluc a je jasne o ktory
zaznam mas zaujem.
Vytvor si nejake pole a daj ho autoincrement, ako uz spominal niekto
predo mnou.

/LH

Komunikace Delphi 3 s Excelem z Office97

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 03.2.1999 10:11:53

> Na serveru Inprise je nekolikadilny clanek Charlieho Calverta vcetne demo
> aplikace. URL nemam, ale clanek se jmenuje "Automating Excel and Word" -
> snad to pujde pomoci tohoto nazvu vyhlodat.

Obavam sa ze to vsetko sa tyka len anglickeho wodu a excelu.
Pri lokalizovanych verziach to nefunguje.
Aspon tak to na mna vybafol example v BCB 3.0
a mal pravdu.

/LH

Table Language

[*] Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz> - 3.2.1999 10:32:02

Ahoj, vseci,

mam nasledujici problem a DELPHI 4.0 + SP 2:

V Paradox 4.0 for DOS jsem kdysi zalozil tabulku se sort order "INTL".
Do ni jsem ukladal data v cestine v CP 852.

Kdyz se podivam programem TBLStruct (pomoci BDE) na jeji strukturu, hlasi,
ze tabulka ma CP 437 a sort order je INTL. To bych bral.

Pokud ale tabulku nactu do Database Desktop, hukazuji se mi
misto diakritiky KRIZKY. Tudiz provedu pomoci funkce
Restructure zmenu parametru Table Language na "pdx CZECH 852 CH".
Dam save a vidim zmeny v diakritice.
Pak tabulku exportuju do .DBF, nactu do EXCELu a mam po starostech.

Prehozeni "Table Language" bych vsak potreboval resit nejakym programkem.
Dival jsem se do helpu BDE, ale nejsem z toho moudrej. Poradte, prosim.

Diky,
Strejda Jirka M.

SQL a TXT

[*] Petr S <petr(zv)slunce(tec)cz> - 3.2.1999 10:43:19

Ahojte.

Help me please.
Proc mi nechce fachcit tento select. Chci jenom jednoduchy vypis do souboru
na disk.

with Query1 do
begin
with SQL do
begin
Text:='select * from spis1997.dbf to file vyhledej.txt';
Open;

Predem dekuji.

Petr Sadovsky

MIDAS, BDE, WinBAse602 engine WDE, programatori so

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 3.2.1999 11:26:18

>Tu je zakladna chyba ktoru robia vyvojarske firmy, zacnu programovat MIDAS
>aplikaciu bez toho
>aby si precitali licencne ujednanie , a potom ked je vyvoj u konca sa
>nestihaju divit !!!

>Ivan Turcan

Mas pravdu.
Momentalne testujeme novou verzi Adonis komponent 3.0, ktere jsou rozsiruji
komponenty z verze 2.0 o komponenty, ktere dovedou vse co MIDAS. Cena
uchazejici, za distribuci se neplati.
http://www.cybermagic.co.nz/adonis/index.html

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

TStoredProc & output parametry

[*] Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz> - 3.2.1999 11:33:53

>3) kdyz na SQL serveru vyhodim v ty stored procedure to vraceni record
setu,
>integer parametr se v pohode naplni ....

Ahoj,

je to divne. Doporucoval bych zkusit si volani te procedury primo SQL
prikazy v Enterprise Manageru. Tak budes aspon schopen zjistit zda je chyba
v Delphi nebo nebo na zda se parametr vraci spatne naplnen jiz ze serveru.
Mozna by pomohl i SQL monitor.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

Ceske trideni tabulek FoxPro

[*] Robert Van�k <hugo(zv)kamarad(tec)cz> - 3.2.1999 11:42:31

> BDE (od verze 4.51) obsahuje primo language drivery i pro FoxPro,
> napriklad "FoxPro Czech 1250", nebo "FoxPro Czech DOS895". Takze
> pokud si jej nastavis v tabulce, nemel by to byt problem.

Vracim se k tomu az ted, ale su trochu natvrdly.
To, ye tam je tento ovladac vim. Ale jak ho mam nastavit v existujici
tabulce?
V Desktop Database to nejde, proto�e se tam pro jistotu nezobrazuje.
Mam ho jako default v nastaveni driveru, ale nen� to moc platny.

Je to sice stupidni dotaz, omlouvam se za nej, ale nevite jak na to?

Diky za vse.

Bob

MIDAS, BDE, WinBAse602 engine WDE, programatori so

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 03.2.1999 11:52:26

Doporucuji verzi 3.1, mela by tam uz byt :-)

http://www.winsoft.sk

Mac

Ladislav Nagy wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 3.2.1999 12:30:36

Nejak to tu zaniklo, protoze mi prisla jedna odpoved, ktera byla mimo,
takze jeste jednou: Mam sanci nejak zjistit, ze jiny pocitac zacal
sdilet nektery muj soubor ? Tim myslim programove - bud udalost nebo v
cyklu osahnout dany soubor a zjistit, ktery pocitac (uzivatel) na nem
visi. Sit IPX/SPX.

Diky Mira

Ikona do tabulky

[*] danko(zv)ns.basl.sk - 3.2.1999 13:45:06

azdar,

1.)
nevie mi niekto poradit, ako mam ulozit ikonu do PARADOX tabulky, s
bitmapou je to OK, ale s ikonou mi to vzdy vyhodi EGraphicsConvertError
alebo nieco podobne.

Najprv som mal v tabulke stlpec GRAPHICS, ktory som neskor zmenil na typ
BINARY a stale nic. Pouzil som metodu GrafickePolicko.LoadFromFile(*.ico).

2.)
pouzivam ListView s CheckBoxes = true, nemozem vsak tento checkbox
runtime nastavit:

var
ListItem: TListItem;

with ListView do
begin
qQuery.First;
while not qQuery.Eof do
begin
ListItem := Items.Add;

// toto mi nejde (v D4 bez update pack #2)
ListItem.Checked := qQuery.FieldByName('Oznaceny').AsBoolean;

// dalej to je OK
ListItem.Caption := qQuery.FieldByName('Index').AsString;
ListItem.SubItem.Add(qQuery.FieldByName('...').AsString;
qQuery.Next;

S pozdravom Brano.

Takmer utajeny program

[*] Martin <msky(zv)atlas(tec)cz> - 3.2.1999 15:04:09

Potreboval by som jednu radu:
Chcem, aby sa program spustil minimalizovany tak, aby ho nebolo vidiet v
liste, ostala by iba ikona v TaskBare. Pouzil som metodu onActivate:

procedure TS.FormActivate(Sender: TObject);
begin
Application.Minimize;
ShowWindow(Application.Handle, SW_HIDE);
end;

Lenze okno sa na malu chvilu zjavi na ploche aj v liste. Pouzitie onCreate
alebo onShow sposobi, ze vobec nezmizne z listy.
Ako by to slo lepsie?

Martin

Primy zapis do databaze

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 3.2.1999 15:22:26

Na tohle je dobre reseni, dat ostatnim klientum v siti "na vedomi", ze
nejaka zmena nastala. Jinak sice zapises data do tabulky(fyzicky), ale
druhy klient si je nenacte, dokud mu o tom nereknes.

> [...]

> moznou alternativou je i pouziti funkce "FlushBuffers" na danou
> table/query .. tato funkce provede fyzicky zapis.

SQL a TXT

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 3.2.1999 15:24:38

Protoze takova syntaxe neni na strane Delphi podporovana. ADBF soubor to
sam asi nezpracuje :-)

----------------------------------
> [...]

> Od: Petr S [mailto:petr(zv)slunce(tec)cz]
> Odesl�no: 3. �nora 1999 10:43
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: SQL a TXT
>

> Ahojte.
>
> Help me please.
> Proc mi nechce fachcit tento select. Chci jenom jednoduchy
> vypis do souboru
> na disk.
>
> with Query1 do
> begin
> with SQL do
> begin
> Text:='select * from spis1997.dbf to file vyhledej.txt';

Tisk na obecne tiskarne ve W...

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 3.2.1999 15:40:14

Potrebuji vytisknout paragon na seriove pokladni tiskarne (Star SP 200).
Pri pouziti AssignPrn(TextFile) a Writeln(f, Radek_k_tisku) (musi byt Uses
Printer)na obecnou tiskarnu Windowsy tisknou ob radek a nejsem schopen je
donutit k necemu rozumnemu.
Existuji pro obecnou tiskarnu nejake preddefinovane typy nebo je tato cesta
nepruchodna ? Pritom treba Notepad pres ni tiskne v pohode.

Pro vyse uvedenou tiskarnu jsem na internetu nenasel zadny ovladac pro W....

Nerad bych kvuli paragonu pouzival Sinea Generator, ktery by to teoreticky
mel umet.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Jakoby refresh jednoho radku

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 03.2.1999 16:00:00

Cau,

mam nasledujici problemek:

Mam formular a na nem treba DBGrid a v nem treba tri radky. Pomoci
nejakeho externiho SQL dotazu (UPDATE) provedu nejakou zmenu ve druhem
radku (vim jakou zmenu jsem provedl a ktery udaj sem zmenil i donoty
techto zmenenych udaju). No a ted bych tu zmenenou hodnotu rad mel
zobrazenou v tom DBGridu (nebo DBEditu atd.), aniz bych musel znovu
sahat na server pro vsechny data (proste bez nutnosti delat Refresh ci
Close - Open). Asi se bude muset nekde neco zapsat do DataSetu nebo
RecordSetu nebo nekam jinam ;-). Nevite nekdo jak na to? Trosku jsem se
v tom hrabal, ale bohuzel do toho zase tak nevidim :-(.

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.2.1999 16:17:42

Petr Brant wrote:

> [...]
> Evidentne pointer na bod je neco jineho nez bod a kdyz zavolam metodu
> tridy na nespravny pointer, melo by to rachnout (tedy aspon v Cecku to

Mno, seznam je patrne typu TList, zda se, takze v Add je pointer
(az sem je to zrejme). Tvuj Bod je vlastne pointer na objekt typu
TBod. V Delphi je udelana jinak pointrova politika nez v C++, takze
je mozne vynechat (v syntaxi) psani odkazy na obsah pointru.
Napr. takto:

BA:PByteArray;
a je mozny po alokaci tento zapis:
BA[5], coz je ekvivalentni s drive jedinym moznym BA^[5].

Totez plati i pro objekty, v TPascalu se psalo Bod^.Zobraz, v Delphi
je vsak mozne psat Bod.Zobraz, coz si prekladac vylozi spravne
jako odkaz. Takze (zv)Bod je uz odkaz na odkaz.

Proc ti to nepadlo, to uz nevim. Mozna se zde jedna o jakesi
cachry prekladace v dusledku popsaneho.

> A druhy dotaz: Kdyz na OnDestroy formu zavolam seznam.free, odstrani se z
> pameti i vsechny body, nebo je mam rusit postupne "rucne" ?

Pokud jsi je neprihlasil do formulare (InsertControl), coz v tomto
pripade nelze kvuli predkovi, tak je musis zrusit rucne.

Jakoby refresh jednoho radku

Sa bojim, ze toto inak neporiesis, iba pomocou metody Refresh (TTable) resp.
Close - Open (TQuery). Neviem totiz o tom, ze by sa nejak dal znovunacitat
zo serveru iba jeden riadok.

[...]

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 03.2.1999 17:23:58

> [...]
> RecordSetu nebo nekam jinam ;-). Nevite nekdo jak na to? Trosku jsem se
> v tom hrabal, ale bohuzel do toho zase tak nevidim :-(.

Malem jsem neco podobneho taky kdysi resil, nastesti to pak dopadlo jinak.
Ale tenkrat me napadlo, ze by to slo mozna delat nejak celeculated fields.
Proste by pole obsahovalo ten original, nebo by se mu podstrcila ta nova
hodnota.....
Ale rad se necham poucit, jak na to "spravne". To se muze hodit vzdycky....

Ales

Jakoby refresh jednoho radku

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 03.2.1999 17:34:11

No ja ho ale prave nechci nacist ze serveru. Ja obsah toho radku znam a ted bych
ho potreboval jen nejak dostat do datasetu v Delphi. Petr Vones me nakopnul
smerem k TDataSet.ActiveBuffer tak se na to mrknu.

Mac

P.S. Jinak jeden radek si nactu ze serveru takto: SELECT * FROM tabulka WHERE
id_radku = 6 napr. :-)))) Samozrejme jinym dotazem, nez ten na kterem je
poveseny dataset, ktery chci menit programove. Jak tak o tom uvazuju, ja vlastne
vubec nepotrebuju TDataSet, protoze si stejne delam vsechny SQL prikazy 'rucne',
k tomu pouzivam primo ADO bez komponent, jestli by nestacil nejaky
TMemoryDataset (neco je v novych RXLib jestli je nepletu), hmmm tak me neco
napada ... jdu to zkusit ;-)

Lubo Fule wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

TMEMO

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 3.2.1999 18:21:58

Potreboval bych poradit s komponentou tmemo, resp. s tridou TStrings.

Pokud pouziji metodu Lines.LoadFromFile(f:String) a soubor neexistuje,
nastane chyba. IOResult se na to aplikovat neda. Cim mam tedy podchytit
chybu ?

Diky
PK

Table Language

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 3.2.1999 18:29:17

From: "Jirka Mikan" <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz>
To: "DELPHI" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Table Language
Date sent: Wed, 3 Feb 1999 10:32:02 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
>
> Prehozeni "Table Language" bych vsak potreboval resit nejakym programkem.
> Dival jsem se do helpu BDE, ale nejsem z toho moudrej. Poradte, prosim.

Snadna pomoc v *.db na zacatku je ulozeno pouzite trideni. Tak
tam vlez a prepis to na "czech", Bez pouziti Bde. Nejlepe nejakym
hexeditorem, nebo si na to program napis. Pozor na rozdilnou
delku nazvu, nejlepe se podivej na dve tabulky s ruznym tridenim a
bude ti vse jasne. Ja to tak delam celkem bezne.

Mostecka 15, 614 00

TMEMO

Odporucam nastudovat osetrovanie vynimiek. Jednoducho sa to da urobit takto:

try
Lines.LoadFromFile
except
. //ak vznikne nejaka chyba, tak program skoci sem

[...]

Delphi Self

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 3.2.1999 21:21:14

Hi,

kdyz se divam na tuhle zpravu, tak vidim, ze obsahuje ve skutecnosti zpravy 2: jednu jako plain text a jednu jako HTML text (Content-Type: multipart/alternative;), coz se mojordomovi zrejme nelibi a neumi rozlustit prikaz SUBSCRIBE ..... Zkus vypnout HTML a pouzit format zpravy plain text.

bye, pf

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. �nora 1999 19:52
P�edm�t: Delphi Self

nemohu se prihlasit do konference

s adresou Majordomo(zv)fwd(tec)cz":

vraci se to zpatky

Takmer utajeny program

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 3.2.1999 21:25:06

Ahoj,

viz archiv konference nebo primo
jako z ucebnice popis od Viti Gazdy
http://www.tda(tec)cz/vita/ .

> Pavel Malinsky; Spiderland(zv)usa.net <
>==============================<
> ...The Truth Is Out There... <
================================
GSM: 0602 652 203.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin <msky(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. �nora 1999 16:04
P�edm�t: Takmer utajeny program

> [...]
>
>Lenze okno sa na malu chvilu zjavi na ploche aj v liste. Pouzitie onCreate
>alebo onShow sposobi, ze vobec nezmizne z listy.

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 3.2.1999 21:34:31

> [...]
>Proste by pole obsahovalo ten original, nebo by se mu podstrcila ta nova
Bohuzel calculated field si nic nepamatuje. Pokud zaznam opustis a vratis se
zpet
musel by jsi do toho calculated fieldu znovu strcit novou hodnotu odnekud z
pameti
(sam si udrzovat seznam zmen).

Ja to resil tak, ze jsem zapnul TQuery.CachedUdates do OnUpdateRecord jsem
napsal
UpdateAction:=uaApplied;

No a pak normalne zapisu do fieldu Query vsechny zmeny provedene externe a
zavolam:
Query.Post;

BDE si vse pamatuje za mne.

Pokud navic potrebuji aby se Query tvarila jako, ze v ni nejsou zadne zmeny
zavolam:
Query.ApplyUpdates;
Query.CommitUpdates;

Cau
Rob

Tisk na obecne tiskarne ve W...

[*] Michal �viga <proton(zv)iol(tec)cz> - 3.2.1999 22:08:19

Mel jsem kdysi stejny problem. Dosud nevyreseny.
Docela by mne to take zajimalo.

Michal �viga
PROTON
CD KATALOG AMPER '99
http://www.cd-amper(tec)cz
mailto:proton(zv)iol(tec)cz
ICQ:20510677
tel., fax:02/65 15 052
mobil:0602/ 207 557
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: Delphi forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. �nora 1999 15:55
P�edm�t: Tisk na obecne tiskarne ve W...

[...]

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.2.1999 22:10:06

Nevim, proc se tolik branis tomu znovunacteni ze serveru.
Uvazuj, ze krome tebe delaji zmeny jeste dalsi klienti.
Na serveru mohlo dojit mezitim ke zmene. Dokonce ten
tvuj radek mohl mezitim nekdo smazat a pod.
Proc se o tom tedy nepresvedcit napr. pomoci refresh.
Co je na klientu nemusi davno platit a alespon
pri vlastni zmene je dobre obnovit aktualnost dat.
No a vlastni editaci byva dobre provadet vzdy na jednom zaznamu
s vlastnim datasetem, uloz. procedurou a pod. - z duvodu rychlosti.

Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. �nora 1999 18:21
P�edm�t: Re: Jakoby refresh jednoho radku