Version Info v D3

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 7.2.1998 14:51:35

[P��loha v souboru: VER.ZIP]
Skus toto nainstalovat a potom pouzit...

-----Original Message-----
From: Ondra Gebauer <gebauero(zv)mlp(tec)cz>
To: Delphi forum <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 6. febru�r 1998 11:00
Subject: Version Info v D3

>Nevite nekdo jak zjistim cislo verze a buildu me aplikace v D3, abych ho
>mohl zobrazit treba v About dialogu
>Diky Ondra

Casovac

[*] Kvetoslav Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.2.1998 20:09:01

Preji pekneho dne,

nevite nekdo, jak je v Delphi udelano: Timer1.Interval := 300; pripadne:
Timer1.Enabled := TRUE;?

Myslim na urovni API funkci.
Dela to pres API KillTimer() a API SetTimer(), tj. ze puvodni casovac
zrusi a udela novy, nebo pouziva inteligentnejsiho zpusobu?

Dekuji za kazdou odpoved.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Casovac

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 7.2.1998 21:00:03

> [...]
>Dela to pres API KillTimer() a API SetTimer(), tj. ze puvodni casovac
>zrusi a udela novy, nebo pouziva inteligentnejsiho zpusobu?

Ano dela to takhle, nejdriv zavola KillTimer a potom SetTimer.
Co sem se dival do helpu tak sem ani jiny mozny zpusob nenasel.

McLEI

SQL, ORDER BY a RequestLive

[*] Karel Krupala <Karel.Krupala(zv)telecom(tec)cz> - 08.2.1998 12:46:47

Ahoj

mam nasledujici dotaz k SQL.

Potrebuji zobrazit v gridu data ze dvou tabulek (pr. z DBDemos Orders a
Customer) tak, ze budu videt vsechny zaznamy z Orders a ke kazdemu z
nich budu videt polozku Customer.Company.

v SQL to vyresim jednoduse WHERE Orders.CustNo = Customer.CustNo.

Pokud ale chci mit vysledek setrideny podle Customer.Company, musim v
SQL pouzit klauzuli ORDER BY Customer.Company. Diky tomu se ale nevrati
RequestLive a nemohu zobrazena data opravit.

V helpu je napsano, ze mohu dostat RequestLive i pokud pouziji ORDER BY,
ale musim vychazet ze stavajicich indexu. Ackoliv je vytvoren sekundarni
index na tabulce Customer zalozeny na poli Company, nevrati se mi ORDER
BY Customer.Company live.

Otazka tedy zni, jak mam sdelit SQL nazev toho sekundarniho indexu, nebo
jak ma SQL poznat, ze toto pole je indexovane ?

S diky za odpoved

Karel
Karel.Krupala(zv)telecom(tec)cz

Pruhledny formular

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.2.1998 14:43:25

Tvuj zpusob taky pouzivam ale zde je problem ze v takove oblasti nemuzu
pouzivat komponenty, kresleni atd., protoze pruhled v okne uz vlastne
neni okno. Ale i tak dik.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> [...]
> CaptionHeight :=
> GetSystemMetrics(SM_CYCAPTION) + GetSystemMetrics(SM_CYBORDER);
> HRgn1 := CreateRectRgn(0, 0, Width, Height);
> HRgn2 := CreateRectRgn(BorderWidth, CaptionHeight + BorderWidth,
> Width - BorderWidth, Height - BorderWidth);
> CombineRgn(HRgn1, HRgn1, HRgn2, RGN_DIFF);
> DeleteObject(HRgn2);
> SetWindowRgn(Handle, HRgn1, False);
> end;
>
> Region samozrejme nemusi byt nutne jen obdelnikovy, lze pouzit i
> kulaty atd.
> Tez cele okno nemusi byt nutne obdelnik. Dalsi funkce lze najit v

Registrace OCX

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 08.2.1998 23:23:02

Preji vsem hezky den,

Potrebuju prenest na jiny pocitac program, ktery pouziva komponentu
THTML. A proto potrebuji zaregistrovat na tom novem pocitaci HTML.OCX.
Program tregsvr hlasi:
Load file HTML.OCX failed. Program regsvr32 od MS hlasi chybu 485, coz
jak jsem zjistil je error, ze chybi nejaka DLL. Nevite nekdo jake DLL
jsou potreba pro registraci OCX, popr. jakym jinym zpusobem lze OCX
zaregistrovat ?

Diky

Suspi

Filtr databaze

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 9.2.1998 07:51:52

Pokud jsem si vsiml, jedna se o callback filter tzn. vola se pro
kazdy radek kus delphi kodu, ktery provadi dost rozsahlou operaci.
Zkus pouzit filtrovani v D2, to pouziva vyrazove filtry a ty jsou
MNOHEM rychlejsi.

Martin
nedopil(zv)geocities.com
jsem doma na: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

WM_EndSession

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.2.1998 08:37:17

S timto mam take velke problemy. Pokud mam spustenou aplikaci vytvorenou v
Delphi a ukoncim Windows, tak se mi zobrazi obrazovka s napisem "ZA CHVILI
BUDE MOZNO POCITAC VYPNOUT", ale nezobrazi uz se obrazovka s napisem "NYNI
MUZETE POCITAC BEZ OBAV VYPNOUT". Bohuzel reseni jsem nenasel.

Vita

Filtr databaze

[*] Petr Kristan <epos(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 9.2.1998 08:48:50

> Zdravim.
>
> Mam nasledujici problem
> Potrebuji filtrovat lokalni databazi (TTable, Paradox), ktera ma cca
> 15 ruznych polozek podle uzivatelem zadaneho filtru.
> Tzn ve filtru musim porovnat vsechny pole s ruznymi promennymi.
> Filtr funguje bez problemu, ALE
> v DBGrid, kde je tabulka zobrazena, po zapnuti filtru trva strasne
> dlouho presun mezi vetami.

Myslim ze tento filtr byl myslen na mensi pocet radku.
Podstatne rychlejsi je oindexovat sloupce a pouzit SetRange;
Filtr bohuzel nepouziva indexy.

--
Petr Kristan

EPOS PRO s.r.o., Bozeny Nemcove 23 24, 530 02 Pardubice
tel./fax: (040)6335223-4, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

StretchBlt

[*] Jarek M. <marecek(zv)melzer(tec)cz> - 9.2.1998 08:55:07

Diky za namet, ale pokud na takto nastaveny canvas kreslim bez zvetsovani pomoci StretchBlt nebo CopyRect
tak je tisk dobry, vyzkousel jsem i tvuj napad ale neuspesne.
Takze v rozmerech canvasu tiskarny to asi nebude.> Pokud se ve funkci StretchBlt nebo CopyRect, pouzije velke zveteseni (Dest. je hodne vetsi nez src.) ve funkci StretchBlt nebo CopyRect,
> dojde k vytisteni prazdne strany. Nedojde k zadnemu chybovemu hlaseni a delphi se tvari jakoby
> tisk normalne probehl.
Neni to nahodou zpusobeno tim, ze uz se proste cely obrazek pak nevejde na stranku ?
Zkusil bych trosku zmensit ten rozmer do ktereho to zvetsujes. Pouzivas tam sice
rozmer tiskove plochy tiskarny ale treba tam vznika nejaka chyba "o jednicku". Petr Vones, amatersky programator

Oprava do DbGrid.pas

[*] Petr Kristan <epos(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 9.2.1998 09:02:35

> Caves seci...
> Diki za odpoved :-))
> Pre vsetkych co uz nieco robili z DBGrid-om a xceli zistit riadky, ktore su
> oznacene (vybrate), mne sa to nepodarilo zistit cez originalny postup
> doporuceny podla helpov....
> Tak si doplnte do zdrojaku do suboru dbgrid.pas > deklaracna cast
> TBookmarkList = class... treba doplnit odkaz na tuto funkciu :-)

Proc tak slozite, me bez problemu funguje

for i:=0 to Grid.SelectedRows.Count-1 do
DataSet.Bookmark:=Grid.SelectedRows.Items[i];

--
Petr Kristan

EPOS PRO s.r.o., Bozeny Nemcove 23 24, 530 02 Pardubice
tel./fax: (040)6335223-4, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

Filtr databaze

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 9.2.1998 09:13:36

> Mozes to urychlit napr. aj tak, ze nahradis FieldByName priamo
> premennou typu field, napr. TABLE_DATUM.Value>= ...
> Je to ovela rychlejsie ...

Jo, opravdu je to rychlejsi. Kdyz filtruju jen jednu polozku, tak je
to rychly skoro jako bez filtru. Ovsem kdyz filtruju vse, tak je to
zase vyrazne pomale (i kdyz rychlejsi nez s fieldbyname).
Kdyby to slo jeste nejak urychlit...

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Pruhledny formular

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 9.2.1998 09:29:08

> Ale jak ho tam zkopiruju ? Nehlede na to, ze kdyz posunu s nejakym
> oknem, tak uz to nebude platit.

dc: HDC; ...... dc := GetWindowDC( HWND_DESKTOP ); BitBlt....

Tom

StretchBlt

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 9.2.1998 09:49:35

> (Dest. je hodne vetsi nez src.) ve funkci StretchBlt nebo CopyRect,
> a delphi se tvari jakoby

Mam podobne zkusenosti, zatim nevyresene -
- tisknu (tedy, "rad bych tiskl") vice bitmap na jednu stranku,
kopiruju je tam pomoci Draw/CopyRect/BitBlt, vsechno se stejnym vysledkem:
pokud tam kopiruju jen jednu, je to OK; kdyz jich tam dam vic,
vysledek je prazdna stranka (resp. tiskovy soubor velky asi 45bytu).

Tom

StretchBlt

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 9.2.1998 10:32:27

Tento problem jsem mel i ja kdysi kdyz jsem chtel zvetsovat obrazek
pomoci StretchBlt na normalni Canvas. Ma to jeden prosty duvod - nestaci
pamet na ten obrazek. Pouzij roztazeni jen toho detailu, ktery
potrebujes.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
> [...]

> Pouzivas tam sice
> rozmer tiskove plochy tiskarny ale treba tam vznika nejaka chyba

MultiSelect v DBGrid

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 9.2.1998 11:24:12

Ahoj,

debata okolo zjisteni vybranych radku je podnetna, nicmene ja jsem o
trochu zpet - potreboval bych ty radky vybirat. Klienty (a me taky)
rozciluje, ze v gridu jde vybirat pouze pri stisknute klavese Ctrl a
nikoliv pres Shift (jako se chova treba List). Tj. vyberu prvni polozku,
Shift+dalsi polozka a oznaci se mi vsechny mezi tim.

Jde to nejak standardni komponentou ? Jestlize ne, je nejaka komponenta,
ktera tohle umi ?

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Filtr databaze

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 9.2.1998 11:42:28

> [...]
> kazdy radek kus delphi kodu, ktery provadi dost rozsahlou operaci.
> Zkus pouzit filtrovani v D2, to pouziva vyrazove filtry a ty jsou
Jak je mam pouzit? Potrebuju filtrovat nekolik poli, pro kazde pole
podle jinych kriterii, nekde od-do, nekde hodnotou, Nevim, jak pro
toto nadefinovat vyrazovy filtr. Pokud nekdo poradi, budu rad.
Pouzivam Delphi 3

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Filtr databaze

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 9.2.1998 14:09:17

Asi bude lepsi pouzit to Query.

Cau Pavel

MAPI interface

[*] Dan Ohnesorg, admin on power <dan(zv)feld.cvut(tec)cz> - 9.2.1998 14:50:17

Neznate nekdo nejakou komfortni komponentu pro MAPI?
Pisu kratoucky programek pro sdileni faxu pod linuxem a chtel bych mit
moznost hrabnout pro faxove cislo do standardniho windowsiho adress booku.

diky
dan
DDDDDD
DD DD Dan Ohnesorg, supervisor on POWER
DD OOOO Dan(zv)feld.cvut(tec)cz
DD OODDOO Dep. of Power Engineering
DDDDDD OO CVUT FEL Prague, Bohemia
OO OO work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
OOOO home: +420 311 679679;+420 311 679311
Komunista je clovek,
ktery ztratil veskere nadeje stat se kapitalistou

StretchBlt

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 9.2.1998 15:03:02

> [...]
> pomoci StretchBlt na normalni Canvas. Ma to jeden prosty duvod - nestaci
> pamet na ten obrazek. Pouzij roztazeni jen toho detailu, ktery

Jako CO nestaci? Misto na disku?
Potrebuju, abych si mohl nastavit opravdu kazdy pixel
a porad jeste doufam, ze to jde.
Tom

Filtr databaze

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 9.2.1998 15:04:54

> [...]
> podle jinych kriterii, nekde od-do, nekde hodnotou, Nevim, jak pro
> toto nadefinovat vyrazovy filtr. Pokud nekdo poradi, budu rad.

To by nemelo vadit. Ten vyrazovy filtr muze byt treba

"EmpNo>20 and EmpNo<500 and HiredTo=NULL and...."

Tom

Pakovanie dBase a Paradox suborov

[*] Ondrej Jaura <jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk> - 9.2.1998 15:34:29

Ako je mozne pakovat (skutocne vymazat zaznamy oznacene ako vymazane) v
dBASE a Paradox suboroch v mojich programoch? V Help-e som nic takeho
nenasiel... :(
diky
Ondrej

| Ondrej Jaura |
| |
| Home: Office: |
| Mlynceky c.119 SD Mladost |
| 059 76 A3/14-3 |
| Stare Grunty 53 |
| Slovakia Bratislava |
| |
| e-mail: jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk |
| www: http://www.elf.stuba.sk/~jauraond |

Pakovanie dBase a Paradox suborov

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 9.2.1998 16:49:52

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ondrej Jaura [SMTP:jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk]
> Odesl�no: 9. �nora 1998 15:34
> Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
> P�edm�t: Pakovanie dBase a Paradox suborov
>
> Ako je mozne pakovat (skutocne vymazat zaznamy oznacene ako vymazane)
> dBASE a Paradox suboroch v mojich programoch? V Help-e som nic takeho
> nenasiel... :(
> diky
> Ondrej

Hledej ve funkcich BDE dbiPackTable - popis v souboru DOC\BDE.INT.

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Filtr databaze

[*] Jiri Binder <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 9.2.1998 21:22:32

> Asi bude lepsi pouzit to Query .

nebo QBE

Protoze jsem mel podobne problemy, cekal jsem, zda se
k subj. objevi nejake reseni.
Filtry jsem pouzival do okamziku, nez jsem presel
na realna data s nekolika tisici zaznamy. Vysledek byl
pomaly k nepouziti (tez ve zde zminenem D2, D3).
Jedina situace, kdy byly pouzitelne byly pripady, kdy
prevazna vetsina zaznamu vyhovovala podmince.
Naopak, kdyz pouze malo zaznamu vyhovovalo,
tak si uzivatel mohl mezi prechodem na novy zaznam v
gridu dat s klidem kaficko.

Mimochodem v popisu jakesi komponenty na QBE jeji
autor tvrdil, ze QBE je radove rychlejsi nez Query.
Ja jsem nic takoveho nepozoroval a rychlost byla vetsinou
srovnatelna. jake mate zkusenosti?

Jiri B.

protected

[*] Richard Vdovjak <richo(zv)utcru.sk> - 09.2.1998 23:26:48

Ahoj,
neda sa nejakym trikom priamo zavolat protected metoda/proper. z instancie
triedy v aplikacii (nechcem robit jej potomka)?

Richard Vdovjak
mailto: richo(zv)utcru.sk or vdovjak(zv)usa.net
homepage: http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ: 3283282

protected

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.2.1998 23:34:09

Richard Vdovjak wrote:

> Ahoj,
> neda sa nejakym trikom priamo zavolat protected metoda/proper. z instancie
> triedy v aplikacii (nechcem robit jej potomka)?

Obavam se ze neda. Jedine snad primym pristupem do VMT tabulky daneho objektu.

Petr Vones, amatersky programator

Spou�t�n� scriptu na Interbasi

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 10.2.1998 06:54:09

Ahoj,

nevite nekdo, zda lze na interbasi spustit SQL script v davkovem rezimu.
Vyhovovalo by mi spusteni pomoci WISQL tak, ze bych jej volal s nejakym
parametrem. Experimentovani vsak nikam nevedlo.

Potrebuji to napr. v instalacnim programu. Po vykonani scritpu bych
potreboval vedet, zda nenastala chyba.

Dik za kazdou radu.

Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

Filtr databaze

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 10.2.1998 07:20:23

> Myslim ze tento filtr byl myslen na mensi pocet radku.
> Podstatne rychlejsi je oindexovat sloupce a pouzit SetRange;
> Filtr bohuzel nepouziva indexy.

Ovsem taky musim trochu myslet na diskovy prostor. Databaze uz ma
dva sekundarni indexy, a kdybych vsechny indexy rozsirill na vsechna
pole, tak pri vetsim poctu zaznamu mi budou jen indexy zabirat
petinasobek databaze (to uz mam otestovany z jine databaze, kterou
mam indexovanou podle dvou stringu (o delce 20 znaku), databaze
zabira 2.5MB, indexy 10MB. A to filtrovana databaze ma vice poli, a
bude mit i vice zaznamu.

Radsi to zkusim pres ten vyrazovy filtr, jak uz tady nekdo radil.
Nevite, jakym zpusobem v nem porovnavat datum? (jako retezec
'10.2.1998' nebo jako cislo)

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Bezici aplikace

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 10.2.1998 08:55:56

Zdenek PRANTL wrote:

> [...]

Takhle to jde pouze pod W 3.x, v W95 promenna sice exisatuje, ale je
vzdy 0.
Vaclav Sazima

Pakovanie dBase a Paradox suborov

[*] Jozef Strn�dik <strnadik(zv)mrp.sk> - 10.2.1998 08:55:46

>Ako je mozne pakovat (skutocne vymazat zaznamy oznacene ako vymazane) v
>dBASE a Paradox suboroch v mojich programoch? V Help-e som nic takeho
>nenasiel... :(

var PackResult: DBIResult;
ErrText: string;
begin
PackResult := DbiPackTable(Table.DBHandle, Table.Handle,
PChar(CestaKUdajom + Table.TableName), Nil, false);

case PackResult of
DBIERR_INVALIDPARAM: ErrText := 'The specified table name or the pointer
to the table name is NULL.';
DBIERR_INVALIDHNDL: ErrText := 'The specified database handle or cursor
handle is invalid or NULL.';
DBIERR_NOSUCHTABLE: ErrText := 'Table name does not exist.';
DBIERR_UNKNOWNTBLTYPE: ErrText := 'Table type is unknown.';
DBIERR_NEEDEXCLACCESS: ErrText := 'The table is not open in exclusive
mode.';
DBIERR_NONE: ErrText := 'No error';
else
ErrText := 'Undefined error';
end;
MessageDlg(ErrText, mtInformation, [mbOk], 0);
end;

Spou�t�n� scriptu na Interbasi

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.2.1998 08:56:04

> [...]
> parametrem. Experimentovani vsak nikam nevedlo.
>
> Potrebuji to napr. v instalacnim programu. Po vykonani scritpu bych

Ahoj,

k necemu takovemu slouzi radkova verze WISQL s nazvem ISQL (proste, ze).

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Jak cist ze serioveho portu?

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 10.2.1998 09:05:28

Unites wrote:

> [...]
>
> Jsem v Delphi zacatecnik a narazil jsem na problem jak komunikovat se
> zarizenim pripojenym na seriovy port. Neni to modem.
> Komunikace probiha formou dotazu a odpovedi. Na seriovy port potrebuji
> poslat prikazy a po zaslani nektereho prikazu mi zarizeni odpovi. Nevim ale
> jak si port otevrit a jak z neho cist. Narazil jsem na komponentu Comm32,
> ale ta mi dela psi kusy (nekdy nevyctu co potrebuji). Zarizeni ma relativne
> pomale odezvy po odeslani prikazu pro cteni odpovi za cca 500 ms.
> Parametry komunikace jsou 9600 Baud, 8 bitu bez parity a dva stopbity.

Ja pouzivam s uspechem componentu QCCOM32 (Je vcetne zdrojaku):

(c) 1996 Quantum Composers, Bozeman, MT
This file contains Delphi source code to a Delphi Control used for
serial port communications. 32-bit version.
Author: Scott Pinkham
Vaclav Sazima

Interbase a ceske trideni

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 10.2.1998 09:51:18

Ahoj,

v databazi vytvorene ve znakove sade WIN1250 mi BDE netridi spravne
cesky - problem je zjevne v pouzitem language driveru (Pdox ANSI Czech).
Jedno z moznych reseni je v kazdem selectu pouzivat COLLATE, nicmene je
to dost pracne. Neexistuje driver primo pro WIN1250 ? Pripadne nejaka
jina cesta ?

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

StretchBlt

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 10.2.1998 10:08:21

> Ja si myslim, ze by to mohlo byt zpusobeno nedostatkem pameti v tiskarne.
> Zkus si ten obrazek (tu zvetsenou verzi) vytisknout z nejakeho grafickeho
> programu, jestli to pujde.
> David

To jsem zkousel a to jde,
jenom jsem v tom 95-kovem PaintBrushi uz nenasel option
"Use printer resolution" (tisknout pixel na pixel).
Any idea?
Tom

Bezici aplikace

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 10.2.1998 10:30:44

Jak jsem jiz psal, pokud je to 16-ti bit (tj. napsana a zkompilovana v DELPHI
1) aplikace, tak kontrola na hPrevInst funguje i pod W95.
Pokud je to 32-bit aplikace (tj. napsana a zkompilovana v DELPHI 2,3), tak tato
kontrola nefunguje.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

BatchMove

[*] Atoll s.r.o. <Atoll(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 10.2.1998 12:03:08

Pokud nekdo vyresil problem pri pouziti BatchMove z RxMemoryTable do
Table
pomozte mi pros�m. Mne to vzdy vyhazuje AccesViolation.

dekuji

Pavel Bares

Bezici aplikace

[*] Hrb�� David - 10.2.1998 12:12:34

Dal�� moznost jak rozpoznat jestli bez� aplikaceje:

if FindWindow (AppName, Nil) <> 0 then MessageBox (0, AppName + ' uz
bezi.', AppName, mb_ok);

Od: Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 10. �nora 1998 10:17
P�edm�t: RE: Bezici aplikace

Language driver

[*] Petr Kristan <epos(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 10.2.1998 12:36:50

Zdravim

Jak nastavit pro danou tabulku Lauguage driver?
Mam totiz ruzne tabulky s daty v ruznem kodovani.
V tech tabulkach nejsou lang. drivery nastaveny a tak
to bere default z nastaveni v BDE.

Predpokladam ze by se to dalo udelat pres
DbiDoRestructure, ale v helpu od BDE jsem poradne nenasel
popis CRTblDesc - do ktere polozky zadat jmeno lang. driveru.
Mozna nemam nejnovejsi help.

Petr Kristan

EPOS PRO s.r.o., Bozeny Nemcove 23 24, 530 02 Pardubice
tel./fax: (040)6335223-4, e-mail: epos(zv)pce.fairnet(tec)cz

FAQ na http://www.cstug.cz/csfaq/

[*] Libor Skarvada <libor(zv)informatics.muni(tec)cz> - 10.2.1998 13:38:56

Jak si mozna uz nekteri vsimli, zmenila se podoba webovych stranek
s Casto kladenymi otazkami. Autory novych skriptu jsou Tomas Hudec
a Ales Vitek, studenti nasi fakulty. Stranky nyni umoznuji vyhledavani
slov v celem textu a dokument je prehledneji clenen do kapitol.

Dekuji jim za jejich praci.

-- Libor

Lom�tko v MaskEdit

[*] Atoll s.r.o. <Atoll(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 10.2.1998 14:23:47

Nev�te n�kdo n�hodu ja zadat do masky v MaskEditu znak /. Neda�� se mi
to, proto�e lom�tko je pou�ito jako odd�lova� datumu.

D�kuji za pomoc

Pavel Bare�

Filtr databaze

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.2.1998 15:56:48

Pavel Zichovsky wrote:

> Nevite, jakym zpusobem v nem porovnavat datum? (jako retezec
> '10.2.1998' nebo jako cislo)

Format('where date=%s',[DateToStr(Date)])

Jenze jsem zjistil, ze ruzne databaze pracuji s datumem ruzne, takze
syntaxe fungujici v Paradoxu nemusi fungovat na MS SQL. Proto se
datumovym polim vyhybam a prevadim datum i cas na integer (dobre
algoritmy ma napriklad Orpheus).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Interbase a ceske trideni

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 11.2.1998 07:30:17

Stahni si BDE 4.51, tam jsou language drivery pdox ANSI Czech 'CH' a
podobne, ktere uz tridi dobre.

S pozdravem
Radek Docekal
<proj(zv)zvt.csas(tec)cz>

> [...]
>Jedno z moznych reseni je v kazdem selectu pouzivat COLLATE, nicmene je
>to dost pracne. Neexistuje driver primo pro WIN1250 ? Pripadne nejaka

Bezici aplikace

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 11.2.1998 08:00:22

Prominte mou neznalost, ale vyzkousel jsem si nize uvedeny Daviduv navod programem, ktery vypadal takto:

program Project1;

uses
Forms, Windows,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};

{$R *.RES}

begin
Application.Initialize;
Application.Title := 'PROJECT1';
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
// if FindWindow ('Form1'#0, Nil) <> 0 then MessageBox (0, 'Uz bezi.', 'PROJECT1', mb ok);
// if FindWindow ('PROJECT1'#0, Nil) <> 0 then MessageBox (0, 'Uz bezi.', 'PROJECT1', mb ok);

if FindWindow ('PROJECT1'#0, 'Form1'#0) <> 0 then
MessageBox (0, 'Uz bezi.', 'PROJECT1', mb ok);
Application.Run;
end.

Bohuzel to nefunguje. V cem je pricina?

Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hrb�� David [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
Odesl�no: 10. �nora 1998 12:13
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Bezici aplikace

DalED moznost jak rozpoznat jestli bez� aplikaceje:

if FindWindow (AppName, Nil) <> 0 then MessageBox (0, AppName + ' uz
bezi.', AppName, mb ok);

David

Language driver

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.2.1998 08:05:06

Petr Kristan wrote:

> [...]
> DbiDoRestructure, ale v helpu od BDE jsem poradne nenasel
> popis CRTblDesc - do ktere polozky zadat jmeno lang. driveru.

Viz BDE API Help / DbiDoRestructure / CRTblDesc.
Help je dost kusy, dale je uz nutno volit metodu pokus - omyl.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Interbase a ceske trideni

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 11.2.1998 08:19:41

BDE 4.51 mam, problem s tridenim pretrvava - CH by mi ani tak nevadilo,
spis mi vadi, ze vsechna pismena s diakritikou jsou razena az na konci
seznamu.

> [...]

> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: Interbase a ceske trideni
>
> Stahni si BDE 4.51, tam jsou language drivery pdox ANSI Czech 'CH' a

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 11.2.1998 08:49:42

Ahoj Davide

>k necemu takovemu slouzi radkova verze WISQL s nazvem ISQL (proste, ze).
zkousel jsem ISQL spoustet takto:

ISQL.EXE -input script.sql

Script se vykonal. Nevim vsak jak zjistit, zda pri vykonavani scriptu
nenastala nejaka chyba. Po spusteni s parametrem "-output out.txt"
se vytvoril soubor OUT.TXT, ve kterem byl jen nasledujici radek:

Database: "\\MelzerNT\C:\MelWin\Data\Melzer.gdb". User: sysdba

Tento radek s kazdym spustenim do souboru OUT.TXT vzdy pribyl.
I kdyz ve scriptu byla chyba, ve vystupnim souboru se nic nezmenilo.

Nema ISQL jeste nejaky vhodny parametr ?

Petr Kol��
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(BP'`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`N $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````2P``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````$1%3%!(22!$:7-T<FEB=71I;VX(zv)3&ES
M= !33510`&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z```>``(P`0````4```!33510
M`````!X``S !````%0```&1E;'!H:4!I;RYP:6YK;F5T+F-Z``````,`%0P!
M`````P#^#P8````>``$P`0```!L````G1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,
M:7-T)P```(zv)$+, $````:````4TU44#I$14Q02$E 24\N4$E.2TY%5"Y#6(zv)``
M``,``#D`````"P! .(zv)$````>`/9?`0```!D```!$14Q02$D(zv)1&ES=')I8G5T
M:6]N($QI<W0``````(zv)'W7P$```!+`````````($K'Z2^HQ 9G6X`W0$/5 (`
M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````"F5L!
M!( !`",```!213H(zv)4W!O=9IT[&[M('-C<FEP='4(zv);F$(zv)26YT97)B87-I`,<-
M`06 `P`.````S(zv)<"``L`" `Q`"H``P!(`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,X'`(zv)`+``(zv)`$P`N
M``,`+(zv)$!"8 !`"$````U-3,T.44T03E$03)$,3$Q03 W-C P-C P.$,S-#<Y
M- #E!(zv)$#D 8`# 8``"$````+``(``0````L`(P```````P`F```````+`"D`
M``````,`+(zv)```````P`V``````! `#D`L/#)G,$VO0$>`' ``0```",```!2
M13H(zv)4W!O=9IT[&[M('-C<FEP='4(zv);F$(zv)26YT97)B87-I```"`7$``0```!8`
M```!O3;!F]A*GC18HIT1T:!V`& (PT>4```>`!X,`0````,```!-4P``'(zv)`?
M# $````6````5T]22T=23U50+U9!0TQ!5B]0971R`````P`&$ H_'G #``<0
M(P(``!X`"! !````90```$%(3TI$059)1$5+3D5#14U55$%+3U9%35533$]5
M6DE2041+3U9!5D526D5725-13%-.05I614U)4U%,*%!23U-412Q:12E:2T]5
M4T5,2E-%34E344Q34$]54U1%5%1!2U1/.DD``````(zv)$)$ $```#G`(zv)``XP(`
M`"(zv)$``!,6D9U_4G5W(zv),`"(zv)!R8W!G,3(UTP%#`3(zv)P. 'W( *D`^,)`(zv)!C: K
M<V5T,JHS#U$J`N%A!X (zv)!Q.C`H '$R!#10* ?0J V0C((#L);PX(zv).!0/"F"S
M`H *(zv)75C`% +`V,`0<4+8&X.$# R.0NF$(zv)``:&]J($1A=FD?`0`*H(zv)J$"H$7
M8#((zv)/B,741B0:R!N!9!E;41U( &0:V]V&R)S`0D`=7II(')A9$D;(zv)6$(zv)&Z!R
M>A'P5S!)4U%,&^ :X&%Z)1NA(!U3*' #8'-TR&4L(!T0*2X9:!=#VQ\`&X!U
M$1 #(&H1$!X5/'-P('$>T 5 &V%T;PHZ&6H(zv)'B,N15A%9" M"X!P=05 !/0N
M['-Q"5 9>5,%!!$0'-#F>1N $<!L+(zv)>Q&2 >$)QV<QMP(, G47IJ! #H=&ET
M'O%D', >D!Q _R9$'+ #`"0U&T 99!KP$<!_'L '0!S &O G(zv)1S $-!YY&)A
M)K!0;R%A(:(I4C<H(zv) K $=%T%7 >$"(M+0A(zv)="0"+9$N#-!T(K,I]283='8%
ML ,1<PA(zv)`P;(zv)!<!/550N5%(zv)^5![P&Z :P![0+3)B>5\(zv)L0GP';$;\ F =2?0
M8WD<0V5K(EL9``&1*I!ETCHC(")<-'%-(* =$&AR3E0T<$,B4#2B5PT+(zv)5PS
MLC26+F=D8BHB)K!5$1!R-#!S>>YS-O V0!EY5 GP(C RA+\=D2M *% &P"P'
M'A!D*_'_+\,;0# E'- YP2B",5$FL.T99$D:P#G0>C"B*88Q4<\K53"3)D >
MP'5P.G(ZYFLF$0,`8QKA>(zv)> `P%O_Q])"H 'P # 'B0QD![!*O1E/!!V&,!D
M;CP1+-4(zv)_C\B; 7P(8 H4!Q(zv)&Z$BQCM&GT<$4"T1&61($B!+F0;P7"<5$$DP
M9C(zv)99=YU`R `P ,0(C%P+1$;(zv))D+8') !X VDV-Z2A$+`4!)QV(zv)"0' Z+R\Z
M=TU +DMM`V >T&-T"QED$R$`3W ``P`0$ `````#`!$0``````,`(zv)!#_____
M0 `',/!_D6Z]-KT!0 `(,/!_D6Z]-KT!"P`?(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`
M`````X4````````#`". "" &``````# ````````1(zv)````!2A0``\ X``!X`
M)( (( 8``````, ```````!&`````%2%```!````! ```#(zv)N, `#`"6 "" &
M``````# ````````1(zv)`````!A0````````L`+H (( 8``````, ```````!&
M``````Z%`````````P`O(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$(4````````#
M`#" "" &``````# ````````1(zv)`````1A0````````,`,X (( 8``````, `
M``````!&`````!B%````````'(zv)!#(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-H4`
M``$````!`````````!X`1( (( 8``````, ```````!&`````#>%```!````
M`0`````````>`$6 "" &``````# ````````1(zv)`````XA0```0````$`````
A````'(zv)`]``$````%````4D4Z( `````#``TT_3<``(1=
`
end

Komponenta pro TCP/IP

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 11.2.1998 09:27:37

Zdravim,
chtel bych se zeptat na nejakou dobrou free komponentu pro TCP/IP (HTTP, FTP
protokol).
Ja pouzivam zatim jednu free (z http://www.westend.de/~hoerstemeier ),ale mam s
ni drobne
problemy a proto bych ji chtel nahradit.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Bezici aplikace

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 11.2.1998 09:50:33

Ve FindWindow nesmi byt ani nazev programu ani odkaz na promennou.
Pokud bude deklarace:

TExampleWindow = class (TForm)
end;

tak potom

Var Wnd : THandle;
begin
Wnd:=FindWindow ('TExampleWindow',NIL);
if Wnd<>0 then
begin
// bezi
// nebezi

Od: Hrb�� David [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
Odesl�no: 10. �nora 1998 12:13
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Bezici aplikace

Dal?� moznost jak rozpoznat jestli bez� aplikaceje:

if FindWindow (AppName, Nil) <> 0 then MessageBox (0, AppName + ' uz
bezi.', AppName, mb_ok);

David

StrinGrid

[*] MERLIN(zv)mail.spsuh.hiedu(tec)cz - 11.2.1998 9:59:26

Dobry,
banalni dotaz, da se programove posunovat kurzor ve StrinGridu?
Merlin

Komponenta pro TCP/IP

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 11.2.1998 10:12:12

Dobre komponenty jsou v C/S distribuci, kterou pouzivam.
Koukal jsi na DSP?

-j-
Od: Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 11. �nora 1998 7:21
P�edm�t: RE: Bezici aplikace

Od: Hrb�� David [SMTP:hrbac.david(zv)usa.net]
Odesl�no: 10. �nora 1998 12:13
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Bezici aplikace

[...]

[*] Hrb�� David - 11.2.1998 10:33:53

Zkus http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 11. �nora 1998 8:43
P�edm�t: Komponenta pro TCP/IP

> [...]
mam s
>ni drobne
>problemy a proto bych ji chtel nahradit.

Pocitani v QuickReport

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 11.2.1998 10:38:09

Zdravim vsechny.

Mam nasledujici problem s Quickreportem 2.0 (Delphi 3).
Vytvorim sestavu z databaze (Paradox), a nakonec chci dat soucty
nekterych sloupcu. Mam pole "delka" typu Time, a "cena" typu
Currency. Cenu mi komponentaTQRExpr secte bez problemu, ale cas ani
nahodou. Nevite nekdo, jak to udelat (taky pro prumer)? Moc se
mi nechce to scitat rucne.
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Bezici aplikace

[*] Hrb�� David - 11.2.1998 10:48:48

Zapomel jsem na jednu dulezitou vec, pokud ten program budes zkouset z
Delphi IDE, tak to nebude fungovat. Protoze Delphi si nechavaji porad navrh
formulare a pro Windows je to vlastne jako okno a tudiz de facto dalsi
instance daneho rpogramu. Pokud zavres projec v Delphi, pak uz to bude
fungovat tak, jak ma.

David.

zmena DBEdit.text

[*] Richard Vdovjak <richo(zv)utcru.sk> - 11.2.1998 11:29:51

Nedari sa mi v aplikacii menit
proper. text v DBEdit, sprava sa to tak, ze docasne to zmeni,
ale ked kliknem na DBEdit, alebo urobim post, vrati sa text
k povodnej hodnote (aj ked nastavim modified na true),
skusal som to aj obsolete SetTextBuf(str) , ale s tym istym
vysledkom.

V com robim chybu?

procedure TFUpdate.DateTimePicker1Change(Sender: TObject);
const datstr:string='12.12.1997';
begin
with DBEdit3 do
begin
datstr:=DateToStr(DateTimePicker1.date);
text:=datstr;
// SetTextBuf(pchar(datstr));
modified:=true;

s pozdravom

Richard Vdovjak
mailto: richo(zv)utcru.sk or vdovjak(zv)usa.net
homepage: http://www.utcru.sk/~richo/
ICQ: 3283282

Bezici aplikace

[*] Richard Vdovjak <richo(zv)utcru.sk> - 11.2.1998 11:29:06

-------------------------------
[...]

Problem je asi v tom, ze treba pouzit druhy par. vo findwindow a
az potom priradit title aplikacii ja som to riesil (a funguje mi to) asi takto:

var s:string;
begin
with Application do
begin
s:='Meno Aplikacie';
if FindWindow (nil,pchar(s)) <> 0 then
begin
windows.MessageBox (0, pchar(s+' uz bezi'),pchar(s), mb_ok);
halt;
end;
title:=s;

samozrejme, predpoklad je, ze pocas behu aplikacie sa title nemeni..

[...]

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 11.2.1998 12:50:19

pod�vej se na

Od: Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 11. �nora 1998 9:40
P�edm�t: Komponenta pro TCP/IP

> [...]
mam s
>ni drobne
>problemy a proto bych ji chtel nahradit.

Komponenta pro TCP/IP

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 11.2.1998 13:11:24

Ja mam pouze Profi verzi ... 8-(((

> Koukal jsi na DSP?

Kdysi jsem tam koukal. Odtud mam tu puvodni komponentu, ale chtel jsem spis
poradit,
jestli ma nekdo free komponentu, se kterou je plne spokojen. Abych nemusel
stahovat
x komponent a pak je zkouset.

Zkusim, dik.

Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Interbase a ceske trideni

[*] Tomas Vitvar <T.Vitvar(zv)sh.cvut(tec)cz> - 11.2.1998 13:14:41

> [...]
>Jedno z moznych reseni je v kazdem selectu pouzivat COLLATE, nicmene je
>to dost pracne. Neexistuje driver primo pro WIN1250 ? Pripadne nejaka

Pro znakovou sadu WIN1250 je v Interbasi nastaven nejaky default COLLATE,
ktery se automaticky pouzije, pokud v tabulce neuvedete jiny COLLATE. Jde o
to, aby jste nastavili default COLLATE v Interbasi na PXW_CSY, podle
kteryho se bude dobre tridit cesky.
Pro tohle nastaveni muzete pouzit nasledujici update :

UPDATE rdb$character_sets set rdb$default_collate_name = "PXW_CSY" where
rdb$character_set_name="WIN1250";

Tomas Vitvar
SH 8/427

StrinGrid

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 11.2.1998 14:22:41

> banalni dotaz, da se programove posunovat kurzor ve StrinGridu?

properties Col, Row
Tom

Interbase a ceske trideni

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 11.2.1998 14:35:51

Pokud se seredne nepletu a byl bych velmi rad kdyby ano, tak zmineny
driver se pouziva pro tabulky DB..., ale NIKOLIV pro IB. pokud jsem
to zkousel blbe, prosim o navod.

Databaze na IB ma default character set WIN1250, tabulky maji
collation PXW_CSY a ceske trideni... kdepak by se vzalo...> Stahni si BDE 4.51, tam jsou language drivery pdox ANSI Czech 'CH' a
> podobne, ktere uz tridi dobre.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Spou

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 11.2.1998 14:37:35

t�n� scriptu na Interbasi|> >k necemu takovemu slouzi radkova verze WISQL s nazvem ISQL (proste, ze).
> [...]
> se vytvoril soubor OUT.TXT, ve kterem byl jen nasledujici radek:
>
> Database: "\\MelzerNT\C:\MelWin\Data\Melzer.gdb". User: sysdba

No zkuste v sctriptu nastavit set echo on;, nebo takto:
...isql -input neco 1>vystup 2>chyby.txt

> [...]

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

TRichEdit

[*] ing.Da�a Ale� - 11.2.1998 15:17:59

Ahoj vsichni

potreboval bych poradit jak presvedcit Rich editor
aby zarovnaval do bloku.

ADaSOFT
Zlin
e-mail: adasoft(zv)svit.com

Protected met&prop

[*] Enter Kosice - Igor Forgac <enter(zv)enterkosice.sk> - 11.2.1998 15:21:26

Pred casom mal niekto dotaz, ako pristupovat k protected metodam
alebo k protected propert. Zda sa mi, ze nebola zodpovedana,
preto ak je este zaujem, tu je odpoved:

Napriklad TStringGrid neumoznuje (okrem ineho) vymazanie
riadku procedurkou DeleteRow, ktora je definovana
ako protected v TCustomGrid nasledovne:

procedure DeleteRow(ARow: Longint);

(TStringGrid je potomok TCustomGrid).

Je nutne zadefinovat novy typ, napriklad: type TSS = class(TStringGrid);
V kode potom pouzit: TSS(TStringGrid1).DeleteRow(x);
Znamena to, ze netreba nikde zadavat:

var abc : TSS;
abc := TSS.Create...

cim by sme sa ochudobnili o vizualnost.

To iste sa da napriklad urobit aj pre DBGrid a prop. FixedCols....

--- Igor Forgac --- Enter Kosice s.r.o. --- http://www.enterkosice.sk ---

Language driver

[*] Enter Kosice - Igor Forgac <enter(zv)enterkosice.sk> - 11.2.1998 16:14:23

Ahoj Petr a ostatni,

Nastavenie LD programovo :

RestructureTable(Table, 'LANGDRIVER', sLangDrv);

(sLangDrv = nejaky kod, napriklad 'ansislov', 'ansiczech' a podobne,
tieto kody vracia fcia DbiOpenLdList. Procedurka RestructureTable
je popisana nizsie).

Da sa napriklad zmenit aj verzia Pdox tabulky volanim:

RestructureTable(Table, 'LEVEL', sVersion);

kde sVersion je cislo verzie (string), napriklad '7'

... a dalsie vlastnosti tabulky (BLOCK SIZE, STRICTINTEGRTY).

procedure RestructureTable(Table: TTable; Option, OptData: string);
var
DirName: string;
hDb: hDBIDb;
TblDesc: CRTblDesc;
Props: CurProps;
pFDesc: FLDDesc;

begin
// Tabulka musi byt otvorena, aby sme ziskali adresar...
if Table.Active <> True then
raise EDatabaseError.Create(notOpenError);
// Tabulka musi byt otvorena exkluzivne...
if Table.Exclusive <> True then
raise EDatabaseError.Create(notExclusiveError);

Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));
// Tabulka musi byt typu Paradox
if StrComp(Props.szTableType, szPARADOX) <> 0 then
raise EDatabaseError.Create(mustBeParadoxTable);

// Ziskanie adresara otvorenej tabulky
SetLength(DirName, DBIMAXTBLNAMELEN);
Check(DbiGetDirectory(Table.DBHandle, False, PChar(DirName)));
SetLength(DirName, StrLen(PChar(DirName)));
// Zatvorenie tabulky
Table.Close;

// Otvorenie novej databazy
Check(DbiOpenDatabase(nil, nil, dbiREADWRITE, dbiOPENEXCL,
nil, 0, nil, nil, hDb));

// Nastavenie pracovneho adresara databazy na adresar, kde sa nachadza
tabulka
Check(DbiSetDirectory(hDb, PChar(DirName)));

// Popisovac tabulky (CRTblDesc - table descriptor) - je to nejaka
struktura
FillChar(TblDesc, SizeOf(TblDesc), #0);
StrPCopy(TblDesc.szTblName, Table.Tablename);
StrCopy(TblDesc.szTblType, szParadox);

// Druhy Parameter "Option" sa vlozi do struktury FLDDesc
// Ziskame smernik - pointer - a alokujeme pamat pre FLDDesc (pFLDDesc)
strukturu.
// strukturu FLDDesc (FLDDesc - field descriptor) najdete napriklad v
prirucke Borland Database Engine
pFDesc.iOffset := 0;
pFDesc.iLen := Length(OptData) + 1;
StrPCopy(pFDesc.szName, Option); // szName = meno polozky typu DBINAME

// Zmena hodnoty "Option" je definovana v poslednom parametri "OptData"
TblDesc.iOptParams := 1; // len jeden volitelny parameter, inaksie
specifikuje pocet volitelnych parametrov
TblDesc.pFldOptParams := (zv)pFDesc; // pole FLDDesc pre volitelne parametre
TblDesc.pOptData := (zv)OptData[1];

try
// Restrukturalizacia tabulky s novym parametrom
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TblDesc, nil, nil, nil, False));
finally
Table.Open;
end;
end; --- Igor Forgac --- Enter Kosice s.r.o. --- http://www.enterkosice.sk ---

[...]

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 11.2.1998 19:19:12

Stahnul jsem si FTPCLI. Uz jsem ho zkusil, je celkem dobry, ale potrebuji
k nemu radu:
Tato komponenta si uklada vysledek DIR (LS) do lokalniho souboru.
Ja to nechci do lokalniho souboru, ale chtel bych vysledek rovnou ulozit
do Lisboxu, eventuelne do TStrings. (a nechci to resit tim, ze si to prectu
z toho souboru). A uplne nejlepsi by bylo, kdyby to rovnou tridila
do tri Listboxu na DIRS, FILES a LINKS. Muzes mi k tomu neco poradit ?

Diky
Zdenek
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Pocatecni hodnota promenne TPoint

[*] Michal ��ek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 11.2.1998 22:41:44

Ahoj

mohl by mi nekdo poradit jak porovest takovouto definici
promenne typu TPoint, tak aby mela na zacatku mnou definovanou hodnotu.
Predstavoval jsem si to takhle ...

VAR
Souradnice : TPoint = Point (10,10) ;
bohuzel vsak tohle samozrejme nefunuje ....

Zajimalo by me proc nefunguje tahle definice TPointu kdyz definice Stringu,
Integeru, Double, Byte .... funguji bezchybne.

Jesli nekdo vite... Budu vdecny za kazdou odpoved !

Michal Cizek
Starxax(zv)molly.vabo(tec)cz

Pocatecni hodnota promenne TPoint

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.2.1998 23:27:00

Michal ��ek wrote:

> [...]
> Integeru, Double, Byte .... funguji bezchybne.
>
> Jesli nekdo vite... Budu vdecny za kazdou odpoved !

Ahoj,

Point je v tomto pripade funkce, takze ji nemuzes pouzit timto zpusobem. Lze to
ale udelat takto:

var
Souradnice: TPoint = (X:10; Y:10); Petr Vones, amatersky programator

Pocatecni hodnota promenne TPoint

[*] Tomas Vitvar <T.Vitvar(zv)sh.cvut(tec)cz> - 12.2.1998 03:14:46

> [...]
>Integeru, Double, Byte .... funguji bezchybne.
>
>Jesli nekdo vite... Budu vdecny za kazdou odpoved !

Problem bude asi v tom, ze "Point" je v Delphi definovana jako funkce nekde
v nejaky unite, takze takhle to dekklarovat nepujde. Zrejme jsi mel na
mysli tuhle definici :

var
S: TPoint = (x:0; y:0);

Tomas
SH 8/427

Pocatecni hodnota promenne TPoint

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 12.2.1998 06:45:32

> Date: Thu, 12 Feb 1998 03:14:46 +0100
> To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
> From: Tomas Vitvar <T.Vitvar(zv)sh.cvut(tec)cz>
> Subject: Re: Pocatecni hodnota promenne TPoint

> Problem bude asi v tom, ze "Point" je v Delphi definovana jako funkce nekde
> v nejaky unite, takze takhle to dekklarovat nepujde. Zrejme jsi mel na
> mysli tuhle definici :
>
> var
> S: TPoint = (x:0; y:0);

To, co zde uvadite, je typova konstanta a ta se deklaruje v casti
Const, nikoliv v casti Var.

> Tomas
> SH 8/427

Ing.Jan Plisek,
Stredni prumyslova skola elektrotechnicka a Vyssi
odborna skola
Karla IV. 13 Phone: +42 40 51 68 21
531 69 Pardubice Fax: +42 40 51 70 37
Czech Republic Email: plisek(zv)spse(tec)cz

Interbase a ceske trideni

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 12.2.1998 08:02:05

> [...]
> Jedno z moznych reseni je v kazdem selectu pouzivat COLLATE, nicmene je
> to dost pracne. Neexistuje driver primo pro WIN1250 ? Pripadne nejaka

100 000 * dekuji panu Vodnanskemu!!!

Nasel alespon jeden zpusob, jak procedit ceske trideni skrz BDE z
IB!!!

BTW, pokud pouzivate Default chracter set WIN1250 a pro domeny mate
collation PXW_CSY, pak se v WinISQL zaznamy radi spravne i bez
klauzule collate

+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 12.2.1998 08:27:56

> [...]
> k povodnej hodnote (aj ked nastavim modified na true),
> skusal som to aj obsolete SetTextBuf(str) , ale s tym istym

Musis nastavit hodnotu prez TxxxxField.Value
napr. DataModule1.SQLUkolySkupinar.Value:='N';
pokud chces prednastavit hodnoty pred editaci.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Priotita aplikacie

[*] Feri Beke <beke(zv)asset.sk> - 12.2.1998 09:12:57

Ten problem sa mi podarilo teda vyriesit este tu noc ;-))
Ak niekoho zaujima tu to je:
Prioritu hlavneho vlakna (threadu) sa da nastavit API volanim
SetThreadPriority(GetCurrentThread, THREAD_PRIOTITY_???),
a base priority volanim SetPriorityClass(GetCurrentProcess, ???_PRIORITY_CLASS);
Tie konstanty su popisane v helpe (win32). (Ak nahodou niekto nema win32.hlp,
tak mozem poslat tie konstanty)
Takze tieto dva volania som zaradil do DPR suboru po vytvoreni
foriem pred Application.Run... A ide to... Kontroloval som to programom
PViewPlus od Brad-a Stowers-a ;)

bye,
FeRI (the bjs)
----------------------------------
mail : beke(zv)asset.sk
www : http://www.cryogen.com/fri
talker: telnet sano.sk 7000

From: Feri Beke <beke(zv)asset.sk>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: Tuesday, February 10, 1998 5:58 PM
Subject: Re: Pravidla konference ?>Caute!
>Zaujima ma, ako mozem nastavit prioritu samotnej aplikacie...
>Napr. ked spustam inu, tak to tam viem cez CreateProcess, ale
>ako sa to robi pre vlastnu aplikaciu? Viete mi niekto poradit?
>Vdaka!
>
> FeRI (the bjs)
>----------------------------------
>mail : beke(zv)asset.sk
>www : http://www.cryogen.com/fri
>talker: sano.sk 7000
>----------------------------------

Packages

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 12.2.1998 09:39:15

Vytvoril jsem si svuj package a mam v nem asi 3 unity s komponentami.
Instalace techto komponent probehne v poradku. Nyni jsem si tam pridal dalsi
unitu s komponentou, ale pri instalaci se zobrazila hlaska

"Can't load package <nazev meho souboru s priponou DPL.>
Zarizeni pripojene k systemu nefunguje."

Kdyz tu unitu zase vyhodim tak instalace probehne spravne.
Co znamena tato hlaska a kde delam nejakou chybu ?

Diky Vita

Pocatecni hodnota promenne TPoint

[*] Tomas Vitvar <T.Vitvar(zv)sh.cvut(tec)cz> - 12.2.1998 09:45:33

> To, co zde uvadite, je typova konstanta a ta se deklaruje v casti
>Const, nikoliv v casti Var.

To mas zajiste pravdu, ale v Delphi jde navic u globalnich promennych
definovat timto zpusobem default hodnoty.

Tomas
CVUT Praha, SH 8/427

Spou�t�n� scriptu na Interbasi

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 12.2.1998 09:59:02

Ahoj Alesi

> ... v scriptu nastavit set echo on;, nebo takto:
>..isql -input neco 1>vystup 2>chyby.txt
Teto kontrukci sice nerozumim, nicmene zkusil jsem to,
a sice nasledovne:

isql -input script.sql 1>out.txt 2>err.txt

Pri zadani z prikazove radky napr. Windows Commanderu se vytvoril
soubor OUT.TXT, ve kterem byl nasl. radek:

Database: "\\MelzerNT\C:\MelWin\Data\Melzer.gdb". User: sysdba

Navic se vytvoril i soubor ERR.TXT, ktery obsahoval:

Use CONNECT or CREATE DATABASE to specify a database

Pokud ve scriptu nastala chyba, v souboru ERR.TXT se objevilo
zde i chybove hlaseni - HURAAA.
Zkusil jsem tedy prikaz zavolat z programu, ale nefunguje mi to.
Ke spousteni pouzivam funkci, kterou mam z teto konference:

function ExecProcess(const CmdLine: String; Minimized: Boolean;
Wait: Boolean): Integer;
{ Spusti program CmdLine. Pri Wait = true ceka na ukonceni programu. }
var
SI: TStartupInfo;
PI: TProcessInformation;
begin
FillChar(SI, SizeOf(SI), 0);
SI.cb := SizeOf(SI);
SI.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
if Minimized then
SI.wShowWindow := sw_SHOWMINNOACTIVE
else
SI.wShowWindow := sw_SHOWNORMAL;
if not CreateProcess(nil, PChar(CmdLine), nil, nil, false,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil, SI, PI) then
raise Exception.Create('Failed to execute program. ' + SysErrorMessage(GetLastError));
CloseHandle(PI.hThread);
if Wait then
begin
WaitForSingleObject(PI.hProcess, INFINITE);
GetExitCodeProcess(PI.hProcess, Result);
end else
begin
Result := 0;
WaitForInputIdle(PI.hProcess, INFINITE);
end;
CloseHandle(PI.hProcess);
end; // ExecProcess

Pokud ji zavolam takhle:

Error := ExecProcess('isql -input script.sql 1>out.txt 2>err.txt', false, true);

tak se na obrazovku vypise:

Database: 2>Err.txt

a soubor out.txt ani err.txt se vubec nevytvori.
Nevite nekdo, jak je nutne funkci ExecProcess upravit nebo jak ISQL spustit,
aby presmerovani fungovalo.

Petr Kolar
> [...]

M:6]N($QI<W0``````(zv)'W7P$```!+`````````($K'Z2^HQ 9G6X`W0$/5 (`
M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````#FUL!
M!( !`",```!293H(zv)4W!O=9IT[&[M('-C<FEP='4(zv);F$(zv)26YT97)B87-I`.<-
M`06 `P`.````S(zv)<"``P`"0`[``(`! `M`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,X'`(zv)`,``D`&(zv)`'
M``0`$0$!"8 !`"$````U1#!%.#0P1#8S03-$,3$Q03 W03 P-C P.$,S-#<Y
M- #G!(zv)$#D 8`= D``" ````+``(``0````L`(P```````P`F```````+`"D`
M``````,`+(zv)```````P`V``````! `#D`,%N(zv)=I0WO0$>`' ``0```",```!2
M93H(zv)4W!O=9IT[&[M('-C<FEP='4(zv);F$(zv)26YT97)B87-I```"`7$``0```!8`
M```!O3>3^,P-A Y9HV,1T:!Z`& (PT>4```>`!X,`0````,```!-4P``'(zv)`?
M# $````6````5T]22T=23U50+U9!0TQ!5B]0971R`````P`&$'C&]%H#``<0
M4P8``!X`"! !````90```$%(3TI!3$5325930U))4%153D%35$%62513151%
M0TA/3TX[+$Y%0D]404M43SI)4U%,+4E.4%543D5#3S%665-455 R0TA90EE4
M6%14151/2T].5%)52T-)4TE#14Y%4D]:54T``````(zv)$)$ $```!5!(zv)``408`
M`$8*``!,6D9U30$?; ,`"(zv)!R8W!G,3(UTP%#`3(zv)P. 'W( *D`^,)`(zv)!C: K
M<V5T,JHS#U$J`N%A!X (zv)!Q.C`H '$R!#10* ?0J V0C((#L);PXP-0* "H%<
M=6,`4 L#"V!N#A PC#(Y"Z82`&AO:A(`/FP'D "(zv)"K$*A J /B B+AC ('8(zv)
M!/1U(&41P',!D'9I!4 1$2!+!9 74" "(#LL&9!EA0;(zv)( &0:W1O.AA%*QC
M! !Q`R M"X!P=0<%0!L0!: (zv),3YV>4$9P'5P(#(^$-!YJ&)Y+(zv)S0=!?E8P!
M+"!4$2 :H&L"(7)U^&MC:1D0#> 1\!L0`V#X>G5M!W :\0W(zv)!X ;$+ (zv)>FMU
M`) #(&H1$-IM&U!O&O 7Y&$(zv)-1FP\1>(zv)9&]V&Q ;M1?D'%K]!/0N'&(=8 A(zv)
M)A ><1WA;020<AYI%_-0!1 AL&$F9 !P*($(zv)< 40:V&6>B/P$?!R*+!K>1F1
MVRDP&.!7"X CX'<$( A0/FT#(zv)02!&8 1$!CP>73N=(zv)6P`Q(7\W,(8 ;(zv)!<"
M3U54+E185!KP_RFA&X $D")1'D #(".2&.#)*=%E:R0[1&$!D1FP(20(zv)(" B
M7#$!366D;'H$D$Y4,0!#&[ ?,3(JD3$`,$(Q)BYG9%1B(AC(zv)51$0<C# <Z\=
MD#. ,M 7^4X9X6,KN^,(zv)(2ST15)2+80N$BH0T&]B<V$74'8'0"0[`S/1$M!/
M3DY%0U0#&K %P$-214%4180(zv)1#IP04)!4SJ0^1]Q<W %D :0*A C("C ZS!D
M)ZMO(=!D+=(9*PM(zv)^B >$F$MP3:%&8 W!2NRN3?P:F49\ D`(K5Z`0!W-F$>
M$BF2: M(zv)$1 HX2V(zv)($A54D%#0"X7Y/Y:(=H)(zv)"H0*30HD2P(zv)"V#;!4 I$F\)
MP!'0=1KP!T"I(')F=190=4# ("#PZR)Q0W5+/<%P"& 9P$*R^4B!>FDX4")(zv)
M1P$(zv)`3=TOPA(zv)1W!)<2D0+B ?=&8N,8YN(& D.T<!8W1I`B!M-O!X!9 H8&\(zv)
M8 00*(<%H " !4!#;61,"X#-,+%3'] +(zv)&<[!= +(zv))4'<&DQ<&0PP$)O!O!>
M90!P% `7\S#05PMP=)50!RDPP$D",&5G!)#Y4)5<>P8`'- 9P$CQ1A3/3E88
MX"AB42((zv)/1M0'^#O$? (zv)8"E(zv)&9$(zv)'_ "("!(zv)9TCB1A48X%Q]%^0X4'+I4*93
M23# 5$[P"L =L7=2( (04)=06*)-A5E2<G<`P$SR4)5B4E +(zv)5"U1FD#$&Q#
M$.$H6) :\%,I3\%/9EU1*1KP,"F#4)=8D"YC8B Z54"C7:A>BF1W1(zv)M(zv)9P0(zv)
M(zv)U]R.M!25$9?53L0`%-(3U=724Y$WV)P4)<&D$]H&U!H"?!0INE>\W=3%U!W
M*I1?8(zv)/(zv)BE]B4DUBH$Y/03G(zv)^$E615"F,5 \=F3_9(zv)HA9O!234%,8OIN;W=.
M00EP,%!E388#`1KP4-]=$TYE7C%LHVRC9(zv)= $1"&+&(zv)X:F1?4%)):G! 2519
M7T-,.P!3]VW:76):("ED32G0! `1\"]-0"!(zv)!3!-`2YKQ"(zv)G[D8+<"/!.S)E
M35$<X!'P8T8%&. G("L&`!V01;\G0 6P,4 $$&% =%!'$2#63!FQ=J,I7GA#
M"0`1$!9(*U$7H"A:("YH5/IH:]%D7GAC(zv)53S9%I<"[U1!$8%L%V(zv)%E 7H$]
ML=],X'F3384:\&*(zv)1F*(zv)<%#^15YX,-!W<4U &(zv)`(4 $`BTV&?EM2!Y!U;'1>
M>+\)\#V09]Q\+8)D7V(P?[GW?152(!S127EF?I^"RWA?QX>M7G:)TB O+TTZ
M/)__(B H(zv)D6"(F$;<$)P)"QVH[M?8DU*)R4/)A\G)B=N=O]54UYV%^0;82NR
M5(zv)$W\"G0]RF!(= KX7!S(3# +X\PE/\=\':A)VXC(2STDZ8HTB<U_RNS+0`%
MD!L!*_5#=0? &?%M(')K(^ :\&J6(zv)4=1;O\<X"&12:1-.E8(zv)*3 9XQL389\R
M25-13#MA4U)T_R*G'D I(0>0!X #8#A0*.'_1P(X0D?&6!=)`4&0H5$B4'=H
M.*=?:))0$2!8!:BR(/Y+19%8`!\0`4 >MPQ(zv)`R!_`, #$!N1.X ?T!^(zv)J<%
M<P> ,R-C>JGS(zv)I"J+6BI`D!P.HS0=ZZ +JPOOQ?F`V N($S(zv)%^03(0"Q4 ``
M``,`$! ``````P`1$ ````! ``<P0"::W8\WO0% ``(zv)P0"::W8\WO0$+`!^
M"" &``````# ````````1(zv)`````#A0````````,`(X (( 8``````, `````
M``!&`````%*%``#P#(zv)``'(zv)`D(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4```$`
M```$````."XP``,`)8 (( 8``````, ```````!&``````&%````````"P`N
M(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````#H4````````#`"^ "" &``````# ````
M````1(zv)`````0A0````````,`,( (( 8``````, ```````!&`````!&%````
M`````P`S(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````&(4````````>`$. "" &````
M``# ````````1(zv)`````VA0```0````$`````````'(zv)!$(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``
M`````$8`````-X4```$````!`````````!X`18 (( 8``````, ```````!&
M`````#B%```!`````0`````````>`#T``0````4```!293H(zv)``````,`#33]
%-P``!YZ%
`
end

Komponenta pro TCP/IP

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 12.2.1998 10:13:49

podival jsem se, stahnul FTPCLI.
S FTP protokolem pracuje presne tak, jak potrebuji, az na jednu malickost.
Vysledek DIR ( nebo LS) uklada pres TFileStream do lokalniho souboru.
Ja bych potreboval, aby se to ukladalo do ListBoxu (eventuelne do TStrings),
abych s tim mohl hned pracovat (a nechce se mi to obchazet pres soubor).
Je nejaka takova moznost ?

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

P.S.: Pokud by tento mail dosel dvakrat, tak mne prosim nekamenujte.
Tuto odpoved jsem jiz smolil vcera, ale jelikoz mi do teto chvile mail neprisel,
tak jsem jej smolil znovu.
Zd.

DBF soubor - zobrazeni cisla

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.2.1998 10:14:54

Ahoj,

po velmi dlouhe dobe delam zase neco s DBF souborem a nevychazim z uzasu
:-(

Mam tabulku obsahujici telefonni seznam, telefonni cislo je typu
NUMERIC(8). Tahle tabulka je ve vsech programech (krome jedineho) zcela
korektne zobrazena - zkousel jsem DBVIEW, Nortona, FoxPro,... vsechno v
poradku. Tou jedinou vyjimkou je pochopitelne Delphi a vsechny k nemu
pridruzene programy. Ty z me zcela nepochopitelneho duvodu zobrazuji
telefonni cisla jen u tak 3-5% lidi, vsichni ostatni tam nemaji nic !

A netyka se to jen zobrazeni, po prevodu tabulky do Interbase, tam zase
neni nic.

Pokud si tu samou tabulku pripojim pres DBase ODBC driver, je to sice
pomale, ale vidim vechno. Chyba je tedy jednoznacne na strane BDE - ale
kde ?

Vse je v Delphi 3.0, BDE 4.0.

David Vodnansky - database analyst
Allianz pojistovna a.s.
tel. +420-2-24405215 fax.24405555
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Interbase script

[*] FULE Lubomir <FULE(zv)RASAX.SK> - 12.2.1998 10:42:52

Najjednoduchsie sa spusti script z WISQL v menu File je polozka Run ISQL
script.
Pri jej spusteni sa da nastavit aj textovy subor pre log, resp. po
spusteni sa da log ulozit
do suboru (Save result).

Interbase a ceske trideni

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.2.1998 11:01:56

Rada nevypadala zpocatku spatne, ale zjevne to takhle nejde. Update sice
probehne, v tabulce character setu je to spravne, ale trideni je porad
chybne.

> [...]

> Pro tohle nastaveni muzete pouzit nasledujici update :
>
> UPDATE rdb$character_sets set rdb$default_collate_name = "PXW_CSY"

Komponenta pro TCP/IP

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 12.2.1998 11:45:58

Ja pouzivam pouze komponnetu pro sockety, ale v demu na FTP to resi takto:

FtpClient1.LocalFileName := TEMP_FILE_NAME;
FtpClient1.Binary := FALSE;
FtpClient1.DisplayFlag := cbDisplay.Checked;
FtpClient1.OnDisplay := Display;
FtpClient1.Directory;
DisplayMemo.Lines.Add(FtpClient1.ErrorMessage);
try
DirectoryForm.DirListBox.Items.LoadFromFile(TEMP_FILE_NAME);
except
DirectoryForm.DirListBox.Clear;
end;

jestli ti to nesedi tak si budes muset upravit komponetu :-)

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 12. �nora 1998 10:49
P�edm�t: RE: Komponenta pro TCP/IP

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.2.1998 12:37:49

Az na to, ze pozadavek byl na davkove spousteni z prikazove radky.

> [...]
ISQL
> script.
> Pri jej spusteni sa da nastavit aj textovy subor pre log, resp. po

Generator v MS SQL

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 13.2.1998 01:13:01

>Ja si nemuzu stezovat ;-). Ovsem pokud vim, tak u MS SQL 6.5 tento problem
byl
>a uspokojive ho resil snad az SP3 pro MS SQL 6.5. Alespon jsme zatim
problem v
>tomto nezaznamenali (klepu na hardisk ;-)

My Identity pouzivame,

ale skutecne se nam jiz parkrat stalo, ze nesel insert do tabulky, protoze
MS SQL server hlasil konflikt na primarnim klici, ktery byl tvoren jen
jednim identity atributem. Vetsinou stacilo updatovat statistiky, nekdy
pomohlo az DROP INDEX a CREATE INDEX.
Bylo to neprijemne, kdyz se u zakaznika takto pokazilo asi 5 tabulek.
Co dodat? Je to chyba MS SQL (mame SP5).
Presto identity pouzivame a budeme pouzivat.

Doufejme, ze v dalsich SPs a v dalsich verzich problem nebude.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, -65 fax : -64
lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz , Ladislav.Nagy(zv)bcpraha(tec)cz

komponenta autoCAD

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 13.2.1998 01:34:12

Zkus si vyhledat napriklad :

DbCAD
FXTools
GeoPoint
MapKit
Sylvan

Mas-li nejaky jiny tip, zkus jej prosim take napsat.

[...]

[*] FULE Lubomir <FULE(zv)RASAX.SK> - 12.2.1998 14:08:22

Aha, to som nezaregistroval...;-)

Lubomir Fule

>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Vodnansky David [SMTP:Vodnansky(zv)allianz(tec)cz]
>Odesl�no: 12. febru�r 1998 12:38
>Komu: 'DELPHI Distribution List'
>P�edm�t: RE: Interbase script
>
>Az na to, ze pozadavek byl na davkove spousteni z prikazove radky.
>
>-----------------------------------------------------
>David Vodnansky - database analyst
>Allianz pojistovna a.s.
>tel. +420-2-24405215 fax.24405555
><mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
>-----------------------------------------------------

>ISQL

Interbase a ceske trideni

[*] Tomas Vitvar <T.Vitvar(zv)sh.cvut(tec)cz> - 12.2.1998 14:34:22

Timto zpusobem jsme problem ceskeho trideni vyresili a funguje. Mimochodem
na urovni BDE mame jeste nastaven LANGDRIVER na PDOX ANSI CZECH.

Takhle vypada zacatek naseho scriptu pro databazi.

CREATE DATABASE "C:\PETIT.GDB"
USER "SYSDBA" PASSWORD "xxx"
DEFAULT CHARACTER SET WIN1250;

/* nastaveni ceskeho trideni v systemove tabulce */
UPDATE rdb$character_sets set rdb$default_collate_name = "PXW_CSY" where
rdb$character_set_name="WIN1250";
commit;

/* Domains Definition */

CREATE DOMAIN SERIAL AS INTEGER NOT NULL;
CREATE DOMAIN PAY AS DOUBLE PRECISION DEFAULT 0;
CREATE DOMAIN USERNAME AS VARCHAR(20) DEFAULT USER;

>Rada nevypadala zpocatku spatne, ale zjevne to takhle nejde. Update sice
>probehne, v tabulce character setu je to spravne, ale trideni je porad
> [...]

Sloupce v Tabulce

[*] Jiri Vrabec, st. UAI, 93/98 <XVRABE00(zv)kinf.fme.vutbr(tec)cz> - 12.2.1998 14:50:21 cet

Mam taky problem : mam vystupni hodnoty funkci kde nevim kolik tech
f_ci je (respektive to zada uzivatel), hodnoty f_ci jsou zavisle na
case a ja neznam kdy cas skonci,rad bych to dal do tabulky, ale nevim
jak dinamicky pridavat sloupce.

Casova osa

fce1 hodnota1 hodnota2 .....
fce2 ......

Nevite jak na to ??
Hi. Jirka.
|Conected to : vrabec(zv)rhino.vutbr(tec)cz || Name : Jiri Vrabec |
| Jiri Vrabec K4/528 || Job : student VUT - FS 5.roc.|
| Kolejni 2, Brno 612 00 || Interested by: ASM,Unix,C,.. |
Neni blazen ten, kdo se vzda toho co si nemuze udrzet pro to, co
nemuze ztratit.
John Eliot.

Interbase a ceske trideni

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 12.2.1998 15:04:51

Aha, takze pustit na databazi jeste pred vytvorenim tabulek ! Tohle mi v
te puvodni zprave chybelo a pak to melo fungovat.

Prima reseni, vsechno radi tak jak ma, ale vynoril se problem - po
tomhle nastaveni nejde udelat index na sloupci s delkou VARCHAR>84
znaku:

-key size exceeds implementation restriction for index
"IDX_ADRESAR_NAZEV"

Nejaky napad ?

> [...]
>
> CREATE DOMAIN SERIAL AS INTEGER NOT NULL;
> CREATE DOMAIN PAY AS DOUBLE PRECISION DEFAULT 0;
> CREATE DOMAIN USERNAME AS VARCHAR(20) DEFAULT USER;

zvuk

[*] Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 12.2.1998 15:12:08

Vie mi z V�s niekto poveda� ako by som mohol napisa� program pre nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak� in� programy.

Pocatecni hodnota promenne TPoint

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.2.1998 16:25:27

Plisek Jan Ing. wrote:

> To, co zde uvadite, je typova konstanta a ta se deklaruje v casti
> Const, nikoliv v casti Var.

Krmelec. To neslo v Packalu, v Delphi (urcite od verze 2) to jde.
Naopak, nastavaji problemy v sekci Const, kdyz chces takove
konstante priradit v programu jinou hodnotu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

FieldsCount

[*] Marek Soukup <marek(zv)beton.fsv.cvut(tec)cz> - 12.2.1998 16:27:58

Panove Delfinist,
potreboval bych zjistit pocet polozek v DBF. Pouzivam BDE a Delphi
2. Zkousel jsem FieldCount od TTable, ale to vraci pocet polozek, ktere
mam definovane ve Field Editoru, ale ja to potrebuju pocet vsech
polozek. Databaze se za behu programu meni, takze Field editor pouzit
nemuzu. Nebo jo ? Dekuju za kazdej napad.
Marek Soukup
marek(zv)comberg.com

Spou

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 12.2.1998 17:07:44

t�n� scriptu na Interbasi|> > ... v scriptu nastavit set echo on;, nebo takto:
> Teto kontrukci sice nerozumim, nicmene zkusil jsem to,
> a sice nasledovne:

No ... 1>soubor ...presmerovani STD OUT
.... 2>soubor ...presmerovani ERR
> [...]
> Zkusil jsem tedy prikaz zavolat z programu, ale nefunguje mi to.
> Ke spousteni pouzivam funkci, kterou mam z teto konference:

Jo, o spousteni pomoci API nic nevim. No zkusil bych poustet CMD s
parametry ISQL.+------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Ondrej Jaura <jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk> - 12.2.1998 17:45:14

Pozri help k Windows API, kapitola: Multimedia (t.j. jedna z moznosti je
pouzit samotne prikazy Windows).

Ondrej Jaura

student, FEI STU, Bratislava

e-mail: Ondrej.Jaura(zv)mailbox.sk
www : http://homepage.sk/Ondrej.Jaura.html
Co sa moze pokazit, to sa aj pokazi. (Murphy)

On Thu, 12 Feb 1998, =?ISO-8859-2?Q?Kuch=E1r?= wrote:

> Vie mi z V�s niekto poveda� ako by som mohol napisa� program pre
> nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak� in� programy.

FieldsCount

[*] Enter Kosice - Igor Forgac <enter(zv)enterkosice.sk> - 12.2.1998 19:19:05

> [...]
>polozek. Databaze se za behu programu meni, takze Field editor pouzit
>nemuzu. Nebo jo ? Dekuju za kazdej napad.

Ak by nevadilo, staci skusit:

function PocetFlds(TvojaTbl: TTable): Word;
begin

with TTable.Create(...) do
try try
DatabaseName := TvojaTbl.DatabaseName;
TableName := TvojaTbl.TableName;
Open;
Result := FieldCount;
Close;
except
Result := 0;
finally
Free;
end;

End;

Packages

[*] Ondrej Jaura <jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk> - 12.2.1998 20:47:07

Instalacia tejto komponenty nie je uplna.

Sam som mal tento problem, az som nakoniec zistil, ze komponenta
potrebovala mat jednu DLL v adresari Windows.

Cize skuste este raz pozriet dokumentaciu ku komponente, ci
nahodou netreba nieco aj rucne skopirovat a kam... Pripadne, skuste sa
pozriet na subory komponenty, ci tam nahodou dake DLL nie je a to (za
pokus to stoji) skopirovat do adresara WINDOWS, resp. WINDOWS/SYSTEM,
alebo kde uz Windows teda je. :)

Neviem, ci to mozu byt aj subory s "inou priponou".

On Thu, 12 Feb 1998, =?iso-8859-2?B?Vu107HpzbGF2IEdhemRh?= wrote:

> [...]
>
> Kdyz tu unitu zase vyhodim tak instalace probehne spravne.
> Co znamena tato hlaska a kde delam nejakou chybu ?

zmena DBEdit.text

[*] Jiri Binder <binderj(zv)dec59.ruk.cuni(tec)cz> - 12.2.1998 21:05:46

> Nedari sa mi v aplikacii menit proper. text v DBEdit, sprava sa to tak, ze docasne to zmeni,
> ale ked kliknem na DBEdit, alebo urobim post, vrati sa text
> k povodnej hodnote (aj ked nastavim modified na true),

Je treba menit value prislusneho pole zaznamu databaze, nikoliv
property text DBEdit-u.

Jiri Binder

FieldsCount

[*] kancelar <real-jp(zv)login(tec)cz> - 12.2.1998 21:16:27

Zdravim,
co tak zkusit tohle:

procedure TForm1.BitBtn1Click(Sender: TObject);
var k:boolean;
i:integer;
s:string;
begin
k:=False;
i:=0;
repeat
try
s:=Table1.Fields[i].Asstring;
i:=i+1;
except
k:=True;
end;
until k;
MessageDlg('Pocet polozek: '+IntToStr(i+1), mtInformation,[mbOk],0);

Libor Pelanek

> [...]
> mam definovane ve Field Editoru, ale ja to potrebuju pocet vsech
> polozek. Databaze se za behu programu meni, takze Field editor pouzit
Libor Pelanek

Sloupce v Tabulce

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 13.2.1998 07:54:03

Nazdarec,

no, pokud nevis, kolik bude atributu, tak snad aby jsi to radeji
ani neresil relacnim zpusobem (urcite nevis ani horni mez?).
Jeste se pokus zamyslet, jestli tu tabulku nemuzes prevratit (transponovat),
vyrobit ji, az teprve kdyz uzivatel zada pocet funkci (to budou sloupce)
a pak jen doplnovat zaznamy do radku.

fce1 fce2 fce3 .....
hodn1
hodn2

Rozsirovat tabulu (UPDATE)
je hodne nesikovne a pri velkem rozsahu i casove narocne.

Pokud to je opravdu totalne dynamicke, tak si radeji udelej
potomky od tList na funkce a na vysledky. Pridej si metody,
aby ti to pracovalo jak potrebujes a muzes to ukladat do
souboru. Tam pak nemas problem, protoze je to zretezeny
seznam s dynamickym rozsahem.

-j-
[...]

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 13.2.1998 08:19:04

DDV,
> [...]
> znaku:
>
> -key size exceeds implementation restriction for index

A to jste asi jeste nezkusil index pres vice poli... :-(((

Ten napad jsem hledal dost dlouho a nenasel. Nase reseni: Tab maji
hledani reseno pres odcestene varianty puvodnich poli a tam indexy
jdou...+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Drag & Drop problem

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 13.2.1998 08:45:51

----------
> Odes�latel: Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk>
> Komu: Delphi mail list CZ <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
> P�edm�t: Drag & Drop problem
> Datum: 13. �nora 1998 18:29
>
> Cafte seci...
> Mam problem, a prosim o pomoc... :-)
> Potrebujem nejakym nie moc zlozitym sposobom zabezpecit drag&drop suborov v
> ramci svojej aplikacie, ale aj napr. Explorer (pruskumnik), Desktop a pod...

Toto je priklad na drag&drop z ListBox1 do ListBox2 a na trideni
polozek v ListBox2.

procedure TFColumns.ListBox1MouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if Button = mbLeft then
if Sender is TListBox then
begin
poz:=TListBox(Sender).ItemAtPos(Point(X, Y), True);
if poz <> -1 then
TListBox(Sender).BeginDrag(False);

procedure TFColumns.ListBox2DragDrop(Sender, Source: TObject; X,
Y: Integer);
var
i: Integer;
s: String;
begin
if Source is TListBox then
begin
i:=TListBox(Sender).ItemAtPos(Point(X, Y), True);
begin
s:=TListBox(Source).Items[poz];
TListBox(Source).Items.Delete(poz);
TListBox(Sender).Items.Insert(i,s);
if i = -1 then
i:=TListBox(Sender).Items.Count - 1;
TListBox(Sender).ItemIndex:=i;

procedure TFColumns.ListBox2DragOver(Sender, Source: TObject; X,
Y: Integer; State: TDragState; var Accept: Boolean);
begin
if Source is TListBox then
Accept := True
else
Accept := False;
end;

procedure TFColumns.ListBox2MouseDown(Sender: TObject;
[...]

Packages (2)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 13.2.1998 09:06:51

>Instalacia tejto komponenty nie je uplna.

> Sam som mal tento problem, az som nakoniec zistil, ze komponenta
>potrebovala mat jednu DLL v adresari Windows.

Ta komponenta je moje VLASTNI a nepouziva zadne DLL. Pod Delphi 2 probehla
instalace vzdy spravne. Jenom v Delphi 3, kde pouzivam Packages to nejde
nainstalovat.

Vita

UDF na BLOB pro Interbasi

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 13.2.1998 11:06:18

Ahoj,

mate nekdo zkusenosti s psanim UDF na Interbasi ?

Potrebuji napsat funkci na pole typu BLOB.
Funkce by mela provest konverzi vstupnich dat
a vystupem by mel byt zase typ BLOB.

Zkousel jsem pridat funkci do knihovny FreeUDFLib,
ale neuspel jsem. Navic ani jejich funkce StrBlob
se mi nepodarila rozchodit.

V obou pripadech se mi nepodarilo nadeklarovat funkci
do databaze tak, aby pracovala. Pritom napr. funkce
BlobLeft, ktera vraci pocatecnich n znaku z BLOBu
funguje bez problemu.

Hlavicka funkce:
function StrBlob(sz: PChar; Blob: PBlob): PBlob; cdecl; export;

Deklarace v databazi:
declare external function f_StrBlob
cstring(254),
blob
returns parameter 2
entry_point "StrBlob" module_name "FreeUDFLib.dll"

Pri pouziti v WISQL:
Select f_StrBlob(CINNOST, POPIS_CIN) from CINNOSTI

Hlasi chybu:
"function F_STRBLOB could not be matched"

Pokud by nekdo mel nejaky vhodny priklad, byl
bych z toho zasukovan.

Petr Kolar
mailto:petrkolar(zv)melzer(tec)cz
http://www.melzer(tec)cz

FieldsCount

[*] Petr Kolar <petrkolar(zv)melzer(tec)cz> - 13.2.1998 11:16:10

> Zkousel jsem FieldCount od TTable, ale to vraci pocet polozek, ktere
> mam definovane ve Field Editoru, ale ja to potrebuju pocet vsech
> polozek.
Ja pouzivam nasledujici:

Table1.FieldDefs.Update;
PocetPoli := Table1.FieldDefs.Count;

Petr Kolar
> [...]

M````1$5,4$A)($1I<W1R:6)U=&EO;B!,:7-T`%--5% `9&5L<&AI0&EO+G!I
M;FMN970N8WH```,`_5\!`````P#_7P`````"`?8/`0````0````````"F5L!
M!( !`! ```!293H(zv)1FEE;&1S0V]U;G0`<04!!8 #``X```#.!P(`#0`+`! `
M"(zv)`%``X!`2" `P`.````S(zv)<"``T`"P`'``D`!0`$`0$)(zv) $`(0```#8S,4%#
M1C-!-31!-$0Q,3%!,#=",# V,# X0S,T-SDT`/,&`0.0!(zv)#D! ``(0````L`
M`(zv)`!````"P`C```````#`"8```````L`*0```````P`N```````#`#8`````
M`$ `.0"0DG]G:#B]`1X`< `!````$ ```%)E.B!&:65L9'-#;W5N= `"`7$`
M`0```!8````!O3AH9WXZSQIEI%01T:![`& (PT>4```>`!X,`0````,```!-
M4P``'(zv)`?# $````6````5T]22T=23U50+U9!0TQ!5B]0971R`````P`&$+CO
MD04#``<0!0$``!X`"! !````90```%I+3U5314Q*4T5-1DE%3$1#3U5.5$]$
M5%1!0DQ%+$%,151/5E)!0TE03T-%5%!/3$]:14LL2U1%4D5-04U$149)3D]6
M04Y%5D5&245,1$5$251/4E4L04Q%2D%43U!/5%)%0E4``````(zv)$)$ $```#2
M`0``S(zv)$``+L"``!,6D9UA#50OP,`"(zv)!R8W!G,3(UTP%#`3(zv)P. 'W( *D`^,)
M`(zv)!C: K <V5T,JHS#U$J`N%A!X (zv)!Q/C`H '$R!#10*#`% "\L$0MS (zv)5&%H
M`W$"(zv)&9]"H (R" ["6\.,#5S`H *(zv)75C`% +`PM(zv);A$.$# R.0NF(#X(zv)7%IK
M"& 1$ ,(zv):A$0;60(zv)1(zv)B0;&0(40(P((\$<!10%& "8&4L( = 01'P=&\(zv)=G(`
MT&EP('!O8Q$(zv)'!$)`'JD96L;,&MT!)!E"J(_"H 9``# &= !`0N ;W8;`' 1
M\'81\!GS($5DDFD;D')U&S1J81N"A1P(zv)= EP8G5J=1P5WG81$!#0'68<A2X*
MXPJ$C1JP2B! '"!U>FD>(zv)&L9T!' <QL09"#P#>!IQCHB^1UD(" N)F EYBD:
MXS$N&?-$`1!S+O!5<&1A'2 5P",))D"64!PR*7!L' `Z/2</?BX:0RB%)DDH
MG 7P'"!Z=F0;T![0;2NV+L\O-%#-$2!R'60P0B!+!O *P/4B]6,`074#( #
M`Q ;D%PZ<#!1&3 Q44 '(zv)&SA',!R+F-Z,>$!0#(P"P% ,9MH`D!P.B\O.G<U
MT"XS?R+U$T)S,18W'604X0`XH ```P`0$ $````#`!$0``````,`(zv)!#_____
M0 `',+!8*"5G.+T!0 `(,+!8*"5G.+T!"P`?(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`
M`````X4````````#`". "" &``````# ````````1(zv)````!2A0``\ X``!X`
M)( (( 8``````, ```````!&`````%2%```!````! ```#(zv)N, `#`"6 "" &
M``````# ````````1(zv)`````!A0````````L`+H (( 8``````, ```````!&
M``````Z%`````````P`O(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$(4````````#
M`#" "" &``````# ````````1(zv)`````1A0````````,`,X (( 8``````, `
M``````!&`````!B%````````'(zv)!#(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-H4`
M``$````!`````````!X`1( (( 8``````, ```````!&`````#>%```!````
M`0`````````>`$6 "" &``````# ````````1(zv)`````XA0```0````$`````
A````'(zv)`]``$````%````4F4Z( `````#``TT_3<``*WU
`
end

Zm�na v relaci.

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 13.2.1998 11:17:15

Mam zajimavy (mozna) problem, a potrebuji poradit. (Delphi 1)

Mam dve tabulky v relaci. SABLONY a SABLONY_.

V SABLONY zmenim pole Typ na ktere se odkazuje SABLONY_.
Jednoduse receno, uzivatel v DBGrid meni polozku, ktera je klicova.
Nyni chci zmenit odpovidajici hodnoty v SABLONY_. To uz mi
bohuzel nejde.
Zkusil jsem OnSetText kde parametry Sender.Text je nova hodnota a
Text je puvodni hodnota.
Jakmile vsak zacnu obsluhovat OnSetText neprovede se zmena ani
v hlavni tabulce natoz tak v zavisle tabulce.
Dialog oknem to nechci resit.

Nemel uz nekdo podobny problem?

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com

Navstivte Delphi kuchyn(tm) na moji domovske:
http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260 !!!
Neuveritelne komponenty pro kazdeho :-) !!!

Azbuka v helpu

[*] Jan Rejlek <apex(zv)apex-lib(tec)cz> - 13.2.1998 11:23:18

Zdravim vsechny,
pouzivate nekdo Help pro RX Library?
Mam problem s tim, ze nedovedu donutit Winhelp, aby zobrazil azbuku.
Pritom mam nastavenou vicejazykovou podporu pro azbuku, dokonce jsem
si nainstaloval i ruskou klavesnici a overil jsem si, ze temi fonty,
ktere jsou v helpu pouzity muzu v MSWordu psat azbukou. Pouzivam Win95.
Co delam spatne?

Jan Rejlek
apex(zv)apex-lib(tec)cz

Quickreport

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 13.2.1998 12:12:58

Zdravim vsechny!

Potrebuju poradit s Quickreportem 2.0 (D3). Jde nejak nastavit, aby
se band tiskl na stejne strance jako nasledujici band?
Mam poradi
GroupHeader-Detail-SubdetailHeader-Subdetail-SubdetailFooter,
A chtel bych, aby kdyz se na stranku uz nevleze subdetail, aby se i
subdetailHeader vytiskl az na dalsi strance.

Poradite nekdo?

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

RX Library 2.40

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 13.2.1998 12:44:12

Ted jsem nasel novou verzi RX Library 2.40 (11-02-1998).

http://rx.demo.ru

FieldsCount

[*] Marek Soukup <marek(zv)beton.fsv.cvut(tec)cz> - 13.2.1998 13:32:46

Diky diky, lidicky, uz to funguje tak jak ma.
Marek Soukup
marek(zv)comberg.com

Lom(unknown chars)tko v MaskEdit

[*] VLADO KEDER<keder(zv)inetsrv.pbko.sk> - 13.2.1998 14:21:44

Nepoznam konkretny pripad, kde to chces pouzit. Podla mna bud zmen
oddelovac datumu napr. na bodku, alebo skus nahradit '/' ASCII kodom napr.
takto :

string:=string+#47; alebo string:=string+chr(47);

Cau Vlado

QuickReport - rozsah tisku

[*] Hykel Jaroslav <hykel.jaroslavml(zv)romo(tec)cz> - 13.2.1998 14:30:52

Zdravim vsechny!

Potrebuju poradit s Quickreportem 1.0 (D2). Je mozne nastavit pri tisku od ktere stranky tisknout a do ktere stranky tisknout?

S pozdravem
Hykel Jaroslav <hykel.jaroslavml(zv)romo(tec)cz>

TStringGrid a OnExitCell

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 13.2.1998 15:28:34

Zdravim vsechny,
a mam opet jeden dotaz:
nemate nahodou nekdo napsanou metodu OnExitCell pro TStringGrid.
Potrebuji pri odchodu z bunky po ukonceni editace okontrolovat (ynteligentne
8-) jeji obsah.
Priklad pro nazornost chci do bunky nejakou hodnotu v rozsahu integeru,
V metode OnGetEditMask si nastavim masku pouze pro cisla (to jsem jeste
zvladl),
ale stale tam mohu zadat '99999', coz prekroci rozsah integeru a na to ja chci
uzivatele
pri odchodu z bunky upozornit.

Nebo mate nekdo jine reseni ?
Pisu to v Delphi 3 Profi.
Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Resource

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 13.2.1998 15:51:38

Pripojil jsem k memu projektu unitu v ktere mam tento radek {$R MYRES.RES}.
V souboru MMYRES.RES mam jednu ikonu kterou pouzivam ve funkci v teto unite.
V exploreru se vsak take tato ikona zobrazila jako ikona EXE souboru, misto
ikony, kterou jsem nastavil v Project | Options. Jak mam tuto ikonu pridat
do resource aby nenahradila ikonu aplikace ?
Jeste uvedu, ze tu unitu a resource soubor mam v jinem adresari nez je muj
projekt, protoze ji chci pouzivat i v jinych projektech. Nechci ikonu
vkladat do resource souboru kazdeho projektu.

Diky Vita

Drag & Drop problem

[*] Triblax (Bilbo) <triblax(zv)pobox.sk> - 13.2.1998 18:29:09

[...]
Zatial sa mi to nepodarilo zabezpecit ziadnym postupom...
Mam len komponentu, ktora vrati nazvy vsetkyx suborov pretiahnutych na tuto
aplikaciu, ale ja to potrebujem aj v ramci napr. 2 file zoznamov...

diki za kazdu odpoved...

juraj

zvuk

[*] security <security(zv)secbrno.anet(tec)cz> - 13.2.1998 20:50:49

Ahoj,

mozna by bylo uzitecne, kdybys vice upresnil, v jakem kontextu potrebujes
hlasitost nastavovat. Tim myslim, zda:

A. jde ti o hlasitost "pipani" pres speaker ci seriozni praci se zvukem s
uzitim zvukove karty
B. potrebujes nastavovat hlasitost pri nahravani ci pri prehravani zvuku
C. uvazujes o nastavovani hardwarove specificke (site na urcitou zvukovou
kartu ci rodinu karet),
ci chces vyuzit multimedialnich fci Windows
D. pro jakou verzi OS ma aplikace byt urcena

Bez znalosti odpovedi na predchozi otazky je to jen placani do mlhy, ale
zatim bych
za nejpravdepodobnejsi povazoval, ze ti jde o prehravani zvukoveho souboru.

Pro tento pripad by se hodila komponenta (volumes.zip) Alexeje Lavnikova,
kterou jsem odkudsi stahl. Podle udaju autora umi nastavit hlasitost CD,
MIDI nebo Wave vystupu
s vazbou na TTrackBar - tj. pouzitelna v Delphi 2?,3. Je k ni zdrojovy kod,
takze neni problem upravit
i pro Delphi 1. Jesti ji chces, dej vedet, poslu (dal bych ti link, ale
{:(} uz opravdu netusim).

Bud zdrav.

Jiri Zavada - pocitacove sluzby, multimedia
Smetanova 26
602 00 Brno

tel. 0420-5-4124 6292

----------
> [...]
>
> Vie mi z V�s niekto poveda� ako by som mohol napisa� program
pre nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak�

Otevreni serioveho portu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.2.1998 20:56:52

Ahoj,

Mam nekolik dotazu ohledne prace se serivoymi porty. Dival jsem se na zdrojaky
nekolika knihoven pro praci se seriovymi porty. Nektere pouzivaji jako nazev
souboru ve funkci CreateFile 'COM1' a jine '\\.\COM1' . Jaky je v tom rozdil ?
Dalsi dotaz, je li nejakym zpusobem mozne zjistit ze doslo prave k otevreni
nebo zavreni serioveho portu. A posledni, kde lze ziskat Delphi interface k
TAPI funkcim vcetne popisu jednotlivych funkci.

Dekuji.

Petr Vones, amatersky programator

Zm�na v relaci.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.2.1998 10:26:49

Martin Nedopil wrote:

> [...]
> OnSetText neprovede se zmena ani v hlavni tabulce natoz tak v
> zavisle tabulce. Dialog oknem to nechci resit.

Lze to udelat tak, ze klic bude nejaky schovany index, takze zmenou
polozky se vubec nic nestane. Nebo, zkus obslouzit Table.OnAfterPost,
napriklad takto:
Query.SQL.Add('update SABLONY_ set...');
Query.ExecSQL;

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Azbuka v helpu

[*] Pavel Koutny <koutny(zv)netlab.sk> - 14.2.1998 12:26:49

hmmmmm, a nebolo by jednoduchsie si nahrat help pre RXLib v anglictine ???

From: Jan Rejlek <apex(zv)apex-lib(tec)cz>
To: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Date: 13. febru�r 1998 13:53
Subject: Azbuka v helpu

> [...]
>si nainstaloval i ruskou klavesnici a overil jsem si, ze temi fonty,
>ktere jsou v helpu pouzity muzu v MSWordu psat azbukou. Pouzivam Win95.

Azbuka v helpu

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 14.2.1998 18:59:53

Zdravim,
nevim, jestli vam to pomuze, ja jsem si nainstaloval taky rusky help a bez
problemu se mi okamzite zobrazil spravne. A to bez toho, ze bych zkoumal
podporu ve Windows nebo fonty. Taktez po preinstalovani windows je to
normalne videt. Pravda, pouzivam Win98 :-).

Preji mnoho uspechu
Pavel Kral

> [...]
>si nainstaloval i ruskou klavesnici a overil jsem si, ze temi fonty,
>ktere jsou v helpu pouzity muzu v MSWordu psat azbukou. Pouzivam Win95.

TStringGrid a OnExitCell

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.2.1998 09:26:56

Zdenek PRANTL wrote:

> [...]
> mohu zadat '99999', coz prekroci rozsah integeru a na to ja chci
> uzivatele pri odchodu z bunky upozornit.

Doporucuji vyzkouset knihovnu Orpheus, tam to vsechno je. Drobny
problem spociva pouze v tom, ze je to slozitejsi na nauceni.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Autoincrement & MS SQL Server

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.2.1998 09:26:56

Zejmena pro Jardu Pivonku

Tak jsem zkousel subj., konkretne
ID integer NOT NULL identity(100000000,100000000)
v Delphi 3.02, BDE 4.0 a a v gridu jsem videl cele 32bitove cislo. Ze
by to byl problem pouze nizsich verzi BDE?

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Otevreni serioveho portu

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 15.2.1998 19:08:21

> [...]
> nebo zavreni serioveho portu. A posledni, kde lze ziskat Delphi interface k
> TAPI funkcim vcetne popisu jednotlivych funkci.

ze syntaxe usuzuji, ze COM1 je port, ktery by mohl byt smerovany
i na jiny pocitac (zachytit zasuvku, jako LPT1), kdezto
\\.\COM1 by asi mel byt COM1 na tomto pocitaci, ale to je pouze
uvaha.

Psat jste, ze pouzivate Async Pro, jakou verzi ?
Ja mam 2.01 a po prechodu na D3 to nemohu nainstalovat.
Nevite co s tim je ?

Zdenek

E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

"Re:" Instalace Async Pro v Delphi 3

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.1998 23:25:44

Stahnete si patch na verzi 2.11 z http://www.turbopower.com. Pak uz to funguje.

Petr Vones, amatersky programator

TStringGrid a OnExitCell

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.2.1998 07:40:19

Docela nedavno jsem se timto zabyval. TStringGrid ma objekt
FInplaceEditor, kterym se edituje uvnitr bunek.
Nejlepe je napsat naslednika TStringGrid a prepsat
metodu CreateEditor. Tam mlasknes svuj objekt, ktery
ma osetrenu vlastnost OnExit. V te se osetruje, zda hodnota
v radku vyhovuje nebo ne.
Druhou mene sikovnou metodkou je, ze pri editaci puvodni
editor prekryjes komponentou TMaskEdit, ktera je normalne
invisible, ale pri editaci prekryje puvodni editor. Po editaci
se zase ukryje. Rozdil je dtto v tom, ze nemusis psat naslednika
k TString Grid.

Zbysku Hlinkovi:
dik za radu, ale ja spise potreboval osetrit prave vlastnosti OnSetText
OnGetText a OnValidate u TDataSet.
Co se SQL tyce, to je v Delphi opravdova hruza.
Rok a pul jsem delal s FoxPro 2.6, nadaval jsem na ni snad v kazde
hospode. Ale pak jsem si jednou zkusil SQL dotaz na databazi.
To byla ostuda. IDAPI to pr...... na cele care.
Od tech dob pouzivam radeji filtry. A v kazce hospode ted
nadavam na BDE ...

Martin Nedopil
nedopil(zv)geocities.com
jsem doma na: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260

Resource Ikona

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.2.1998 07:41:58

> [...]
|projekt, protoze ji chci pouzivat i v jinych projektech. Nechci ikonu
|vkladat do resource souboru kazdeho projektu.

Je ta ikona oznacena cislem? Pokud ano, zkus jeji jmeno zmenit na
nejaky text.

Martin

zvuk

[*] Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 16.2.1998 08:11:47

Ahoj
Tu su upresnujuce udaje ku zvuku :
- ide mi o serioznu pracu so zvukovou kartou pod Windows 95
- jednalo by sa o prid�vanie a uberanie zvuku prehravanych suborov WAV, MID pomocou buttonov, alebo scrollbaru
- program u�ivam Delphi 3
- �alej by som mal z�ujem o nastavenie basov a vysok prehravanych suborov a potreboval by som zistit, kde ziskam hodnoty pre tvorbu vlastneho seqwencera
( je v prilozenom programe zobrazeny ako obrazok ), mozu byt pri tom vyuzite aj multimedialne funkcie Windows, ale bez toho aby som pomocou WINEXEC spustal ine programi
- v podstate mi ide o vytvorenie obdoby programu pod Windows ako je SNDVOL32

> [...]
>
> tel. 0420-5-4124 6292
>
> ----------

> pre nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak�

zvuk

[*] Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 16.2.1998 08:12:57

[P��loha v souboru: Sound.zip]
Toto je v�ced�ln� zpr�va form�tu MIME.

Zabudol som na program, tu je :

----------
> [...]
>
> tel. 0420-5-4124 6292
>
> ----------

> pre nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak�

Query v. QBE(bylo: RE: Filtr databaze)

[*] Rychetsk� Pavel PharmDr <rychetskyp(zv)mpsv(tec)cz> - 16.2.1998 08:53:46

> [...]
>autor tvrdil, ze QBE je radove rychlejsi nez Query.
>Ja jsem nic takoveho nepozoroval a rychlost byla vetsinou

Mam dve tabulky v _Paradoxu_, ktere obsahuji priblizne 15 000 a 60 000
zaznamu.
Pod 16-bit BDE nebyl zadny problem pri pouziti Query, ve kterem je join
mezi temito dvema tabulkami.
Po prechodu na 32-bit jsem zaregistroval skutecne asi _radove_ zpomaleni
(ze "skoro hned" na nekolik vterin - DX4/100, dost pameti)

Experimentalne (Delphi, DB Desktop) jsem zjistil:
1) pod 16-bit BDE je QBE i SQL stejne _rychle_
2) pod 32-bit BDE je SQL vyrazne pomalejsi nez QBE
3) indexy jsou tam, kde maji byt (viz 1) a 2))
4) ani pouziti BDE ve verzi 4.51 neprineslo zmenu
5) s QBE komponentou (z RX library) je problem s cestinou (nefunguje
transparentni prevod mezi kodovanim 1250 a LD 852 pouzitym v tabulce,
tak jak je to v SQL nebo i v QBE v DB Desktopu)

Charakter aplikace i cetnost pouzivani tohoto typu dotazu mi
umoznily rezignovat na intenzivni hledani pricin a reseni,
ale docela by mne odpoved zajimala.

Pavel Rychetsky

Resource

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 16.2.1998 08:58:36

Pokud vim, tak zalezi na poradi ikon (a zrejme tedy i na poradi RES souboru).
Explorer priradi vzdy k EXE prvni ikonu z projektu. Takze zkus prohodit poradi
RES souboru.
Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Otevreni serioveho portu

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 16.2.1998 09:31:41

Skoro bych rekl ze CreateFile s parametrem
'\\Pavel\COM1' otevre COM na pocitaci PAVEL?
Verzi Async mam asi 2.10. Bohuzel
jsem momentalne s Async pohadany,
hodil mi hracky (data) do kanalu.
Na D3 jsem ho zatim ani nepoustel, ale instalace
mi fungovala. Delal jsem ji pomoci nejakeho
update, stazeneho z TurboPower.

|---------------------------------------------------------
|E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/
|---------------------------------------------------------

zvuk

[*] Hrb�� David - 16.2.1998 10:09:39

Pod�vej se na tuhle sadu komponent. Je tam presne to, co hledas i se
zdrojaky. Komponent TMixerVolume Set volume of diferent mixer channels
(midi, CD-audio etc.).
http://www.aye.net/~bstowers/delphi/meeder/files/amdcpack.zip

David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1998 7:42
P�edm�t: Re: zvuk

> [...]

> tel. 0420-5-4124 6292
>
> ----------

> pre nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak�

Zm�na v relaci.

[*] Jiri Malek <jirim(zv)cs.vabo(tec)cz> - 16.2.1998 10:53:19

To je podivne,
nemam tady D. abych se na to mrknul, ale podivej se, jestli mezi
parametry neni boolean - neco jako AllowChange nebo tak, ktery by byl
potreba nastavit na true, aby se to zmenilo. Taky muzes zkusit nekde uvnitr
sve obsluhy volat obsluhu puvodni jako "Inherited" ...

-j-
Od: Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1998 18:31
P�edm�t: Kryptografie a Delphi

> [...]
>Jenom kratky dotaz:
>Zabyva se nekdo ze zucastnenych danym tematem?
>Potreboval bych nasmerovat na nejake studijni zdroje.

Co je to TCP ? (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 16.2.1998 20:18:47

*** Forwarded file follows ***

Posted By: Dick1 (DJ Dick) on 'CZhumor'
Title: Re: Co je to TCP ?
Date: Mon Feb 16 14:09:00 1998

> Co to je TCP?
>
> Trouble Creating Protocol

Tak takovychle hlasek mam pomerne velkou zasoubu. Uvedu jen ty Best Of: DOS Destructor Of System
SIMM Sun In My Mind
VGA View Ghost Adapter
HDD Help Destroy Data
PC Problem Centre
PCI Problem Cycling Inside
FAT Full All Tracks
ROOT Random Object On Track
CRC Chaotic Random Code
PAS Problem As Structure
GIF Girl Illegal Fucking

atd. atd. (nekdy se to pokusim hodit na WWW)

DJ Dick

HOMEPAGE: http://home.zcu(tec)cz/~gabriel5
MOTTO: Co ma pod 100 bpm, to je PLOUZAK !

zvuk

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 16.2.1998 20:59:56

D�vat tam to exe nebylo treba, kompil�tor k delphi m� snad kazdy ...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)io.pinknet(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1998 19:12
P�edm�t: Re: zvuk

Zabudol som na program, tu je :

----------
> [...]
>
> tel. 0420-5-4124 6292
>
> ----------

> pre nastavenie hlasitosti zvuku bez toho, aby som sp���al nejak�

archiv

[*] Karel Krupala <Karel.Krupala(zv)telecom(tec)cz> - 16.2.1998 22:31:49

Adresa archivu Delphi Forum 98 je http://delphi.mius(tec)cz

S pozdravem

Karel Krupala

Ji�� Lebru�ka wrote:

> Muzete mi, prosim, zdelit adresu archivu konference?
>
> Dekuji Lebruska

zvuk

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 17.2.1998 00:51:00

> [...]

zase jinak.
Potreboval bych jasny zvuk, na vsech pocitacich jednotny,

P.S.: Diky za rady ohledne Async Pro, pomohlo to.

Zdenek

E-mail:sraierzd(zv)czn(tec)cz HTTP://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/

zvuk

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 17.2.1998 07:28:14

DDV?

> Prave ze MessageBeep($xxxxxx) kvakne :) pokazde na
> speakeru, at tam jiz zvukova karta je nebo neni.

Opravdu?, Zvlastni, me to funguje pres zvukovku. Misto hexa hodnoty
tam pouzijte (je to z hlavy, presne viz help) IconExclamation nebo
tak nejak...

BTW: Windows.Beep(Hz, ms);+------------------------+ +---------------------------+
[...]

Jak vytvorit List ukazatelu na objekty ??

[*] Jiri Vrabec, st. UAI, 93/98 <XVRABE00(zv)kinf.fme.vutbr(tec)cz> - 17.2.1998 07:48:10 cet

Nevi nekdo jak na to ??

Neco jako v pascalu :

type Pobject = ^TObject;
TObject = class

var List : Tlist;
Obj : PObject;
begin
List := Tlist.Create;

// ?? Co pred to ??
List.Add(Obj);

end;
[...]

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 17.2.1998 08:24:27

Nejak jsem nepochopil v cem je problem. Nasledujici kod je funkcni.
unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Button1: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

Pobject = ^TObject;
var
List : Tlist;
Obj : PObject;
begin
List := Tlist.Create;
List.Add(Sender);
ShowMessage('Po�et polo?ek v seznamu: '+IntToStr(List.Count));
List.Destroy;

Od: Jiri Vrabec, st. UAI, 93/98 [SMTP:XVRABE00(zv)kinf.fme.vutbr(tec)cz]
Odesl�no: 17. �nora 1998 8:48
Komu: Listserv v4.1.0
P�edm�t: Jak vytvorit List ukazatelu na objekty ??

Nevi nekdo jak na to ??

Neco jako v pascalu :

type Pobject = ^TObject;
TObject = class

var List : Tlist;
Obj : PObject;
begin
List := Tlist.Create;

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.2.1998 08:34:05

Martin Nedopil wrote:

> Zbysku Hlinkovi:
> dik za radu, ale ja spise potreboval osetrit prave vlastnosti
> OnSetText OnGetText a OnValidate u TDataSet.

Pochopil jsem. Vsak proto jsem doporucoval Orphea, tam to je vyreseno
docela inteligentne, komponenta OvcDbTable. Jednotlive bunky lze
prekryt validacnimi editory, snadno a lehce. :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Jak vytvorit List ukazatelu na objekty ??

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 17.2.1998 08:51:59

> var List : Tlist;
> Obj : PObject;
> begin
> List := Tlist.Create;
>
> // ?? Co pred to ??
> List.Add(Obj);
>
> end;

List.Add(Addr(X));
The Addr function returns the address of a specified object.
X is any variable, procedure or function identifier. The result is a pointer to X.