Napojeni TTable na privatni temporary tabulku v MS

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 7.2.1999 12:16:01

Ahoj, odpovim pouze na File has grown too large, protoze jsem se s tim taky
natrapil:
Vyskytuje se to, kdyz mas na siti otevrenou tabulku a delas na ni jeste
dotazy. Pak se v lockovacim souboru nemazou informace o tom, ze se zaznam
uvolnil a Lck soubor roste a roste ...
Navice se to vyskytuje jen pri splneni urcitych podminek - vetsinou kdyz mas
Exe a data v jednom adresari nebo jedno je podadresarem druheho. Vetsinou
staci zmenit adresarovou strukturu a nadefinovat Private directory
(Session.PrivDir := ...) a mas po problemech. Local share doporucuju nechat
na true, jinak se zmeny cacheuji a pri zatuhnuti muzes prijit o data.

Mirek

Prikladam orig. TI od Borlandu:

Lock file has grown too large, Decimal:9495 Hex:2517

This problem is specific to Paradox tables and can be caused in any BDE (16
or 32 Bit) application that meet some or all of the following criteria:

1) The Executable is in the same directory as the table.
2) The Private Directory is not correctly set or not set at all.
3) Delphi:Having a TTable open on a paradox table and then performing
multiple TQuery operations.
4) LOCAL SHARE set to true in the BDE Configuration Utility on the System
page.

To solve the problem, make sure that your application has done ALL of the
following:

1) Under the directory where the executable is, create three new
directories: TABLES, PRIV, and NET. Place all the tables for the
application into the TABLES directory.
2) Set the session's private directory to the PRIV directory. Take the
following steps according to
the software you are using.

DELPHI:
Session.PrivateDir := ExtractFilePath(ParamStr(0)) + 'PRIV';

C / C++:
DbiSetPrivateDir(szPath);
// szPath is the fully qualified path (not relative) to the PRIV
directory.

3) Set the session's network directory to the NET directory. Take the
following steps according to
the software you are using.

DELPHI:
Session.NetFileDir := ExtractFilePath(ParamStr(0)) + 'NET';

C / C++:
DbiSetProp(hSes, sesNETFILE, (UINT32)szPath);
// szPath is the fully qualified path (not relative) to the NET
directory.
// hSes is the current session handle. This can be retrieved using
the DBiGetCurrSession function.

4) If LOCAL SHARE is set to true and you are not sharing tables between
different applications at the same time, change LOCAL SHARE to false.

The above steps will correct the Lock File Too Large error.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ladislav Nagy <lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. �nora 1999 10:28
P�edm�t: Napojeni TTable na privatni temporary tabulku v MS SQL 6.5

|===========================================
|Mgr. Ladislav Nagy
|MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
|tel. : 02 / 24941962, -63, fax : -64
|lada(zv)kolej.mff.cuni(tec)cz , bcpraha(zv)login(tec)cz

Bapi a delphi

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.2.1999 13:46:53

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 05. �nora 1999 19:00
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Bapi a delphi
>
> kterou muzes pouzit v Delphi. Mimochodem, komunikace se SAPem by mohla
> byt i jednim
> ze zajimavych temat v "Programatori sobe".

[Martin Fron�k] To bych nedoporucoval ani nahodou. Proc
podporovat tak drahe systemy. Kdo si muze koupit SAP, necht si koupi i
komercni nastroj pro pripojeni, ne? Milionare bych podporoval nerad, ti
si jiste pomuzou sami.

BCB30 - manual

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.2.1999 13:58:08

No...., nemas uplne pravdu. U nas v podniku jsem bojoval za inet nekolik
let, pak jsem vyuzil nabidky jednoho ISP na levne pripojeni, s moznosti
vyzkouset si toto pripojeni predem a bezplatne. Kdyz ten, co rozhoduje,
dostane inet az na svoji masinu, a ma cas se porozhlednout na webu, tak
pak mas na 99% vyhrano. Pred nekolika lety reditel rikal: "internet? to
znam, to se jeste porad vyviji, to nepotrebujeme." Neznal to, a nezna to
dodnes, ale uz tomu alspon nebrani a naucil se to vyuzivat - tedy: rekne
sekretarce, aby mu vytiskla vypis z obchodniho rejstriku pro partnera,
ktery ma za chvili prijit na jednani - to jen pro priklad, je toho
samozrejme vic.

Pak je ale i opacny priklad, z jedne nejmenovane firmy blizko Slaneho.
To je firma ryze americkeho typu, kdy se odpiska a vsichni makaji jako
barevni, pak se odpiska a vsichni zahodi to co maji zrovna v ruce a jdou
na objed a pak se zase zapiska...... Tam zavedli internet a produktivita
prace jim (pry) klesla na 20% puvodni hodnoty. Proto provedli tu
selekci, jak si psal, ze by mela byt. Takze tam dnes maji pristup jen
manazeri (co by taky jineho cely den delali, ze :-) a obycejny clovek
tam pry nesmi ani po pracovni dobe....to je jen z doslechu, ale da se
tomu verit.

Cela tahle diskuze sem ale nepatri......

> [...]

> resit
> temer zadny komplikovanejsi problem, tak to asi produktivitu prace
> prilis
> nezlepsi. Pokud ma v praci nekdo cas si cele dny jen browsit po
> Internetu,
> tak to asi nebude chyba Internetu ani zamestnancu, ale rizeni te
> firmy.
> Jako s kazdou veci je treba aby se lide naucili Internet vyuzivat, ze
> nejakou dobu potrva je asi jasne. Zakazovani je znakem toho, ze firma
> tomto jiz prohrala, zvlaste v pripade ze je uplatnovano plosne a ne

BDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 7.2.1999 13:59:51

> [...]
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> Stahni si z inprise.com instalaci BDE 5.01 a mas to.

[Martin Fron�k] To je ale jen upgrade, tam uz musi byt BDE
nainstalovano.... Mel bys ale mit samostatnou instalaci na CD, prohlidni
si ho.

jak na SQL

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 7.2.1999 15:12:34

Ahoj !
Potreboval bych poradit, jak zacit s SQL. Nikdy jsem s tim poradne nedelal,
jenom vim, ze to existuje a k cemu se to asi tak pouziva. V praxi mi, ale
neni presne jasne, jak na SQL pristupovat z DELPHI. Mam nejake zdrojaky ve
VISUAL BASICU a tam je to strasne jednoduche. Proste se priradi par
parametru, kam se pripojit a spusti se to. V Delphi ale nevim, ktere
komponenty pouzit, resp. k cemu nektere slouzi (TStoredProc, TUpdateSQL,
atd.)

Potrebuji tedy vedet, kterou komponentu pouzit, jak ji vnutit jmeno serveru
a databaze, heslo a login.

Kdyby byl nekdo ochoten a napsal kousek ilustracniho zdrojaku, ktery:

1) pripoji se na server dle zdrojaku VB nize
2) provede nize uvedeny dotaz
3) vrati mi hodnotu

Vse resim v DELPHI 3.0 Professional. Musim k tomu mit nainstalovano BDE nebo
se daji vyuzit nektere drivery Microsoftu ?
V cem jsou lepsi SQL komponenty s RX LIB ?

Predem diky za pripadne zodpovezeni techto dotazu

PK

Private Sub UserForm_Initialize()
On Error GoTo Errh1:
strCnn = "provider=sqloledb;data source=192.168.1.1;user
id=sa;password=;initial catalog=TestBase"
Set cnn = New ADODB.Connection
cnn.Open strCnn
Set cmdSQL = New ADODB.Command
Set cmdSQL.ActiveConnection = cnn
cmdSQL.CommandText = "SELECT Nazev from Skupiny ORDER BY Nazev"
Set max = cmdSQL.Execute()
If (max.EOF And max.BOF) = False Then
max.MoveFirst
Do
ComboBox1.AddItem max(0)
max.MoveNext
If max.EOF Then Exit Do
Loop
End If
cmdSQL.CommandText = "SELECT Nazev from Vyrobci ORDER BY Nazev"

Kliknuti mysi

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 7.2.1999 15:21:01

> Kdybych mohl pozadat o par radku prikladu (ja jsem s vyvolavanim udalosti
> jeste nikdy nedelal).

Nejde o udalost - mouse_event je API funkce jako kazda jina - proste ji
zavolas

VOID mouse_event(

DWORD dwFlags, // flags specifying various motion/click variants
DWORD dx, // horizontal mouse position or position change
DWORD dy, // vertical mouse position or position change
DWORD dwData, // amount of wheel movement
DWORD dwExtraInfo // 32 bits of application-defined information
);

takze pro pohnuti mysi o 10 pixlu doprava zavolas

mouse_event(MOUSEEVENTF_MOVE, 0, 10, 0, 0);

pro stisknuti leveho tlacidla zavolas:

mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTDOWN, 0, 0, 0, 0);

a nejspis pak bude muset zavolat i:

mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0, 0, 0, 0);

Obdobna funkce existuje pro simulovani stisku klavesy na klavesnici:
keybd_event

Zdar
McLEI

WinHelp v okne aplikace ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 16:18:58

Ahoj,

Nevite jestli lze nejakym zpusobem umistit okno windows napovedy primo do
okna aplikace (napriklad jako ActiveX komponentu) misto jeho zobrazovani
za pomoci externi aplikace Winhlp32 ?

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Editovani TreeView

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 7.2.1999 17:28:00

Diky moc.
Je zajimave, ze kdyz uz vim, co hledat, tak to v helpu je.
Predtim tam urcite nic takoveho nebylo :-))))
Zatraceni mimozemstani.

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

> Odes�latel: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> TreeView.Selected.EditText;

BDE

[*] profia(zv)atlas(tec)cz - 7.2.1999 18:36:28

At hledam jak hledam na CD nic nenalezam :( ... jinak diky za tip,
z inprise.com stazeno, sice je to 12 MB tak jsem doufal ze je to plna
instalace. tak to jdu vyzkouset.
DIKY.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. �nora 1999 14:22
P�edm�t: RE: BDE

> [...]
>>
> [Martin Fron�k] To je ale jen upgrade, tam uz musi byt BDE
>nainstalovano.... Mel bys ale mit samostatnou instalaci na CD, prohlidni

BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.2.1999 19:45:23

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Fron�k dne 7 Feb 99,:

> [Martin Fron�k] To je ale jen upgrade, tam uz musi byt BDE
> nainstalovano.... Mel bys ale mit samostatnou instalaci na CD, prohlidni
> si ho.

Podle me je to plna instalace, neni potreba nic mit na disku.
Ale nezkousel jsem to na prazdny disk.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Uz to tu bolo

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 7.2.1999 19:50:16

>Potrebujem v jednom adresari zhruba kazdych 15 minut vytvorit subor.
>Problemom je unikatnost mena a test na existenciu uz suboru s totoznym
menom
>a tym zabranenie pripadnej kolizie. Nema to niekto v archive?

Zkus se podivat do helpu na API fci GetTempFileName(....)

s pozdravem Michal

TPageControl & programove prepinanie zaloziek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 20:43:45

Marian Hatala wrote:

> Zdravim vospolok.
>
> Neviete niekto ako prinutit komponentu TPageControl aby povazovala
> programove prepnutie zaloziek sposobom:
> PgCntrl.ActivePage := NejakyTabSheet
> za "riadne" prepnutie zaloziek ako ked sa na nejaku zalozku klikne
> mysou?
> Pri programovom prepnuti sa totizto zmeni iba viditelnost zaloziek,
> ale nevyvolaju sa uz udalosti OnChanging a OnChange, coz jest dost
> blbe ...

Ahoj,

Tohle se jim moc nepovedlo, vypada to ze by to slo obejit takhle:

type
TPageControlHack = class(TPageControl);

Page: TTabSheet;
begin

Page := TabSheet3;

with TPageControlHack(PageControl1) do
begin
if (Page <> nil) and (Page <> ActivePage) and CanChange then
begin
ActivePage := Page;
Change;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ComboBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 20:43:55

Michal Moscovic wrote:

> [...]
> Fero
> Jozo
>
> ale chcem, aby ked si uzivatel vyberie "Michal", tak aby sa do ComboBox.Text
> dostal string napr. "1". Pri vybere Fero "2" a pri Jozo "3".
>
> Povodne som si myslel, ze osetrim event OnChange stylom:
>
> procedure TForm1.ComboBoxChange(Sender: TObject);
> const
> s:array [0..2] of string=('1','2','3');
> begin
> ComboBox.Text:=s[ComboBox.ItemIndex];
> end;
>
> no takto jednoducho to nefunguje... Uz som vyskusal vselico, ale bez

Ahoj,

Vlastnost Text ComboBoxu v tomto pripade pouze vraci vybrany text dane
polozky ktere jsi definoval v Items. Pokud by jsi chtel vracet neco
jineho, tak si musis udelat druhy seznam textu a z neho potom prislusny
text vybrat. Druha moznost je texty pridat jako PChar do Items.Objects,
v tom pripade ale nesmis zapomenout je zase uvolnit kdyz odstranujes
polozky v Items. Cele by to mohlo vypadat nejak takhle:

ComboBox1: TComboBox;
Label1: TLabel;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure ComboBox1Change(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);

with ComboBox1.Items do
begin
AddObject('Michal', Pointer(StrNew('Text 1')));
AddObject('Fero', Pointer(StrNew('Text 2')));
AddObject('Jozo', Pointer(StrNew('Text 3')));

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin // DULEZITE !
with ComboBox1.Items do
for I := 0 to Count - 1 do StrDispose(Pointer(Objects[I]));
end;

procedure TForm1.ComboBox1Change(Sender: TObject);
begin
with ComboBox1 do
if ItemIndex >= 0 then
Label1.Caption := PChar(Items.Objects[ItemIndex]);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Dele trvajici proces

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 20:43:29

Tom Michal�k wrote:

> Ahoj,
>
> pokud se vyuziva BDE, lze vyuzit callback funkci pro deletrvajici BATCH
> operace (DbiBatchMove), ale pro dotaz do databaze to asi nefunguje =>
> takze jsem asi nepomohl :-(

Ahoj,

Pri pohledu na BDE API funkci DbiRegisterCallBack to vypada ze to opravdu
nejde.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Kliknuti mysi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 20:44:31

Ahoj,

Priklad najdes tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/825.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Uz to tu bolo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 20:44:23

"No Comment Group, s.r.o. / Sales Department" wrote:

> [...]
> Problemom je unikatnost mena a test na existenciu uz suboru s totoznym menom
> a tym zabranenie pripadnej kolizie. Nema to niekto v archive?

Pouzij API funkci GetTempFileName.

> BTW: Neviem preco, ale myslim ze je mozne monnitorovat pohyb v urcitom
> adresari. Potreboval by som nakopnut ako na to...

Pomoci API funkci FindFirstChangeNotification, FindNextChangeNotification
a FindCloseChangeNotification. V RxLib uz na to mas hotovou komponentu
TRxFolderMonitor.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

radek v DBGridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.2.1999 20:44:59

Matej Prochazka wrote:

> Ahoj,
> mam problem s DBGridem....
> Potreboval bych vykreslit cely radek jinou barvou, pokud je pole v
> sestem sloupci vyplneno...

Ahoj,

Muzes to udelat treba takhle. Vlastnost DefaultDrawing nastav na False,
omezi se tim trochu neprijemne preblikavani pri prekreslovani. Je to
zjednodusene a nebude to fungovat napriklad pokud mas v Options nastaveno
dgMultiSelect a podobne.

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
with TDBGrid(Sender) do
begin
if not (gdSelected in State) and not (Columns[6].Field.IsNull) then
begin
Canvas.Brush.Color := clRed;
Canvas.FillRect(Rect);
end;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
if (gdSelected in State) and Focused then
Windows.DrawFocusRect(Canvas.Handle, Rect);

> Zkusil jsem tohle:
> if Column[6].Field.asString = '' then
> (Sender as TDBGrid).Canvas.Brush.Color:= clWhite
> else if Column[6].Field.asString <> '' then
> (Sender as TDBGrid).Canvas.Brush.Color:= clRed;
> ale hazi mi to hlasku, ze Class does not have a default property...

Protoze trida TColumn nema zadnou indexovanou default vlastnost.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

WinHelp v okne aplikace ?

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 7.2.1999 22:03:59

Cau,
ja pouzivam novy hypertextovy helpy z IE 4:0 (pripona *.chm) a ty se do
aplikace jako
komponenta Ax zaclenit daji. Jestli bude mit nekdo zajem muzu popsat jak.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. �nora 1999 17:25
P�edm�t: WinHelp v okne aplikace ?>Ahoj,

> [...]
>
>Diky.
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

seriovy port

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 7.2.1999 23:42:55

Ahoj

to je sice pravda, ale co DOSovsky, ktery se spustej pod woknama a sahaj
primo na port????

(Tot jen reakce, me to netrapi :-))) , Ja pouzivam radeji win-appl, pada to
LIP !!! :-)))) )

S pozdravem
Medusa

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. �nora 1999 23:57
P�edm�t: Re: seriovy port (Was: Re: Ikona do tabulky)

Va�k�� Martin wrote:

> Ahoj, prosim o radu s timto problemem:
>
> Pocitacem ridim zarizeni po RS232 (jedna se o nastavovani teploty a cteni
> udaju). Jedna session trva i nekolik hodin. Uzivatel mezitim spousti jine
> aplikace. Jak zakazat ostatnim spustenym aplikacim pristup na pouzity
> seriovy port ?

Ahoj,

Pokud otevres seriovy port (API funkce CreateFile) tak pak jej samozrejme
nemohou otevrit jine aplikace.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Outlook Express

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 7.2.1999 23:46:06

Ahoj,

A nemas nahodou v polozce "Od" vice jak jeden adresovy udaj,
je-li jich tam vice tak to nefunguje...

S pozdravem
Medusa

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz>
Komu: Delphi konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. �nora 1999 9:42
P�edm�t: Outlook Express

>Omlouvam se za off-topic,
>pouzivam k mailovani Outlook Express z MS IE4 a
>nemuzu ho donutit, aby mi "pomocnik pro doruc. postu"
>tridil maily do slozek. Vzdy se mi nove maily objevi ve slozce
>"dorucena posta". Vim, ze to jinym funguje a nemuzu prijit na
>to, v cem delam chybu. Dik za jakykoliv hint.
> [...]

Este raz cache

[*] BoboX <bobox(zv)atlas(tec)cz> - 8.2.1999 00:38:24

Zdravim,
opytam sa takto, da sa nejakou rutinkou docasne
vypnut cache vo Win95 a po vykonani zopar uloh
opetovne zapnut? Ale bez nutnosti restartu
systemu. A este jeden problem. Ak v D4 sa na status bare
nastavim normalny font po spusteni programu
sa vzdy objavi TUCNY, hoci pri navrhu je normal.
Neviete preco?
--
BoboX
bobox(zv)atlas(tec)cz

MemorySleuth

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 8.2.1999 01:55:55

Mne osobne %subj% take nepresvedcil, osobne pouzivam
Memproof, ktery je free :-))), velmi jednoduse se pouziva a najdes ho zde:
http://www.poboxes.com/astoyanov/index.htm

Mirun

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. �nora 1999 9:05
P�edm�t: MemorySleuth

>DD,
>
>zkousel jsem subj (demo edition) s D3 a podle toho jake generuje vysledky
>vypada, ze je k nepouzivani. Sice tvrdi o programu, ze nasel nejake memory
>resource leaky ale vypis adres resp. radku na kterych melo dojit k alokaci
>pameti ukazuje na radky, ktere se vubec nevykonavaji nebo casteji obsahuji
>instrukce typu Inc(I) apod.
>
>Ma nekdo zkusenosti se subj a rekne mi co delam spatne?
>
>Zdravi
>D. Toman

Bapi a delphi

[*] kubork(zv)pobox.sk (Radomir Kubala) - 8.2.1999 06:26:47

:>
[...]
:> >
[...]

Ja osobne niesom ziadny milionar, som zamestnanec, ktory pracuje so systemom SAP. Zaroven fusujem aj do programovania v niecom inom ako je ABAP v SAP-e. Kedze mam SAP k dispozicii a je moznost preco sa nenaucit nieco nove a vyuzit to potom niekedy v buducnosti. Ta informacia, o ktoru som mal zaujem bola iba pre moju potrebu.
Takze ja ako radovy zamestnanec si nemozem dovolit kupit nieco za milion. K tomu by som si musel zakupit aj SAP pre domace pouzitie a to by som si to mohol rovno hodit.

Na Petra Vonese

OLE mam k dispozicii, skusal som s nimi nieco. Prihlasit, odhlasit, stiahnut nejaky formular zo SAP-u viem len nacitanie a zapis do tabuliek SAP-u mi akosi nejde.
Aj tak dik.

Rado
--
/**************************************/

Ing. Radomir Kubala

kubork(zv)pobox.sk
peperk(zv)hotmail.com

/**************************************/

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

BDE

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.2.1999 06:57:57

> At hledam jak hledam na CD nic nenalezam :( ... jinak diky za tip,

Stejny problem. Vytvoril jsem si instalacky BDE pomoci
InstallShield express.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Zmena fontu

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 8.2.1999 07:07:56

Ahoj,

kdysi jsem psal ListView v C++, kde byla pro kazdou bunku jina barva,
ale v Delphi to asi nepujde, protoze chybi vlastnost Style, ktera by
rikala, ze ma byt ten control OwnerDrawn. Takze spis myslim, ze nikoli.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> P.S.
> �
> Dekuji vsem za ujisteni ze jsem slepy :-)))
>
> viz� apostrof+dvojtecka
> �>>s adresou Majordomo(zv)fwd(tec)cz": <mailto:Majordomo(zv)fwd(tec)cz>
> �
> �
> Kdo si stahne; potesi mne i sebe
> <http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/download>
> �
> H-trading - Danovy a ekonomicky servis
> Vyvoj a tvorba ekonomickeho software
> <http://www.mujweb(tec)cz/www/heinisch/>
> HeiJu(zv)sol(tec)cz <mailto:HeiJu(zv)sol(tec)cz>

TStringList a uvolnovani pameti

Mam takovej trochu blbej dotaz,

pokud dam do Objectu ve stringlistu tridu - musim ji taky uvolnit rucne
nebo se uvolni i po smazani Items volnou Clear

Radek

Preview a QuickReport

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 8.2.1999 07:43:33

Hi
nevite nekdo proc kdyz na QuickReport umistim QrDBRichText (ktery je
pripojeni pres TTable na column typu memo v DB Paradoxu, tak mi to pri
druhem pokusu o zobrazeni Preview spadne ? Kdyz toto QrDVRichText odstranim
tak je to vsechno OK)

Tvorba instanc� TStringGrid a p�i�azov�

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 8.2.1999 08:10:02

Ahoj v�ichni,

m�m jeden probl�m. Na formu m�m komponentu Notebook (pr�zdnou).
Po zobrazen� formul��e chci generovat n�jak� statistiky, ka�dou
zobrazit do jin� tabulky a ka�dou
tabulku m�t na jedn� str�nce v komponent� Notebook.
P�edem ale nev�m kolik t�ch tabulek bude tak�e je mus�m vytv��et za
b�hu programu dynamicky.
Neda�� se mi ale p�i�adit vytvo�enou instanci StringGrid do
komponenty Notebook.
Objekt StringGrid se mi sice zobraz� tak jak chci ale nen� �lenem
komponenty Notebook,
tak�e po p�epnut� na jinou str�nku pomoc� TabSet m�j StringGrid
zmiz� a ji� se nikdy neuk�e.

Moje procedura vypad� asi takto (p�i z hlavy):

procedure TFViewStatistika.VytvorTabulku(Jmeno: String);
var Tabulka: TStringGrid;
begin
Notebook1.Pages.Add(Jmeno); TabSet1.Tabs.Add(Jmeno);
Notebook1.ActivePage := Jmeno; TabSet1.TabIndex :=
Notebook1.PageIndex;
Tabulka := TStringGrid.Create(Notebook1);
with Tabulka do begin
Align := alClient;
ColCount := 2; RowCount := 2;

bla, bla, bla........

Show;
end;
Notebook1.InsertControl(Tabulka);
Notebook1.Refresh;
end;

P�edem d�ky za ka�dou radu.

Jirka Filous

P.S.: M�m Delphi 3 Standard

BDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.2.1999 08:38:07

> [...]
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> prohlidni
>
> Podle me je to plna instalace, neni potreba nic mit na disku.

[Martin Fron�k] Ja ano, jedna se o upgrade. Podle toho, co mas
instalovane se to take instaluje. Je tam totiz uplne vsechno, vcetne
vsech SQL linku.....ale nainstalujes jen to, co uz mas.....

BDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.2.1999 08:40:53

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

[Martin Fron�k] Nojo, ja to mam vlastne na CD s Borland
C++.......asi uz jsem unaveny.....nebo mi to nemysli.

Obecne muzes pouzit jakoukoliv verzi BDE a UPGRADE. Pak to bude
ono. Nevim ale, jestli bylo BDE samostatne k nejake verzi delphi....

Bapi a delphi

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.2.1999 08:49:49

> [...]

> Takze ja ako radovy zamestnanec si nemozem dovolit kupit nieco za
> milion. K tomu by som si musel zakupit aj SAP pre domace pouzitie a to

[Martin Fron�k] Pokud se chces ucit sam, ok. Ale pokud to po
tobe pozaduje zamestnavatel, pak ti k tomu musi dat nastroje. Osobne si
ale myslim, ze kdyz uz nekdo ma SAP a je vyvojar, pak nebude mit chut
ani cas delat neco takoveho jako free....takze to asi nedopadne.

WinHelp!

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 8.2.1999 09:30:36

Nazdarek,
Potrebuju nejakej dobrej soft na vytvareni souboru .hlp
Muzete mi nejaky doporucit a rict, kde ho stahnout?

dik caf

Serbajlo Pavel
ICQ: 20849973
email: serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
www: www.nemamstranky(tec)cz

MemorySleuth

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.2.1999 09:56:17

>Mne osobne %subj% take nepresvedcil, osobne pouzivam
>Memproof, ktery je free :-))), velmi jednoduse se pouziva a najdes ho zde:
>http://www.poboxes.com/astoyanov/index.htm

Diky !!

MemProof vypada doost dobre

TEdit

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 8.2.1999 10:08:29

Ahojte.

Lze nastavit bervu TEditu, pokud je Enable:=False? Mne to nejde. Existuje
nejaka komponenta, ktera to umi,
nebo jak to mam provest?

Predem diky.

Petr

TStringList a uvolnovani pameti

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 8.2.1999 10:09:16

Ahoj,

metoda Clear maze jen pointer ze seznamu, ale neuvolnuje prislusnou
pamet, takze ji musis uvolnit rucne.

> [...]

> rucne
> nebo se uvolni i po smazani Items volnou Clear

others problems [RTF]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 08.2.1999 10:09:29

> Specifikace RTF by mela byt tady:
> ftp://ftp.primate.wisc.edu/pub/RTF
> Kdybys upresnil proc to xcesh treba byx mohl pomoci (RTF2HLP, RTF2HTML...)

hm, mam DOS program, ktory chrli tlacove vystupy. Nastastie je urobeny tak
dobre,
ze umoznuje nadefinovat parametre vystupu (daju sa nadefinovat ESC sekvencie
pre pozadovanu tlaciaren).
Ide o to urobit tlac tychto zostav vo Windoze, aby ma uz nezaujimal typ
tlaciarne. Takze som chcel nastudovat
RTF, ci sa neda nadefinovat vystup v tomto formate. Ten by som potom uz
nacital do mojho Windoze programu,
ktory by to tlacil. Ak mas nahodou konvertor z formatu pouzivajuceho ESC
sekvencie do RTF tak by si mi
velmi pomohol.

/LH

WinHelp!

[*] emilm(zv)gratex.sk - 8.2.1999 10:28:07

Program HelpScrible. Spolupracuje aj s DELPHI.
http://www.ping.be/jg/helpscr.shtml

Emil Mislovi�
emilm(zv)gratex.sk

[...]

DEC > HEX

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 8.2.1999 10:31:11

Nevite jak bych mel prevest decimal na hexa.Mam decimal cislo a potrebuji ho
prevest na hexa.

email: virt(zv)pepa(tec)cz

TEdit

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 8.2.1999 10:38:48

> Lze nastavit bervu TEditu, pokud je Enable:=False? Mne to
> nejde. Existuje
> nejaka komponenta, ktera to umi,
> nebo jak to mam provest?

Skus to "hodit" na TPanel a potom nastavuj Enabled len u TPanel-u...

bye,
Feri (the bjs)

- beke(zv)asset.sk - telnet://sano.sk:7000 -

QuickReport

[*] Martin <martin(zv)geoplanpp.sk> - 8.2.1999 10:58:08

Zdravim,

1. da sa do jedneho formulara umiestnit dve komponenty quickReport ?.
Potrebujem aby kazda mala iny dataSourc.Potrebujem urobit zostavu aby
najskor boli normalne data a za nimi sucty , ktore asi pomocou QuickReporu
Calc neurobim. Preto by som ich chcel urobit pomocou SQL ale na to
potrebujem asi druhy datasource.

2. potrebujem urobit v QuickReport sucet ale najskor sucty dvoch stlpcov
tabulky a potom ich navzajom videlit, ako sa to da ?

vdaka za kazdu odpoved

Martin

DEC > HEX

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 11:09:15

Preji pekneho dne,

tady mas funkci, ktera ti prevede decimalni cislo do soustavy o zakladu
2 az 16 a jeste Ti to zaovna na pozadovany pocet mist.

Slavek

{-------------------------------------------------------------------------}
function DecToX (const Jake: byte; Cislo: longint;
const Delka: byte): string;
const Pole: array [0..15] of char =
('0','1','2','3','4','5','6','7','8','9',
'A','B','C','D','E','F');
var Pomocna: string;
Cisilko: word;
i: byte;
Vysledek: string;
begin {DecToX}
Vysledek := '';
Pomocna := '';
if Jake in [2..16] then
begin
for i := 1 to Delka do
begin
Cisilko := Cislo mod Jake;
Cislo := Cislo div Jake;
Str (Cisilko, Pomocna);
Vysledek := Pole [Cisilko] + Vysledek
DecToX := Vysledek
end; {DecToX}

On Mon, 8 Feb 1999, Jirka wrote:

> Nevite jak bych mel prevest decimal na hexa.Mam decimal cislo a potrebuji ho
> [...]

DEC > HEX

funkcia IntToHex ...

Od: Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 10:29
P�edm�t: DEC > HEX

>Nevite jak bych mel prevest decimal na hexa.Mam decimal cislo a potrebuji
> [...]

DEC > HEX

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.2.1999 11:28:06

Myslis znakovou reprezentaci?

> [...]
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> Nevite jak bych mel prevest decimal na hexa.Mam decimal cislo a

TEdit

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 8.2.1999 11:41:03

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 11:24
P�edm�t: RE: TEdit

>Skus to "hodit" na TPanel a potom nastavuj Enabled len u TPanel-u...

To je bomba. Diky!!!

Petr

DEC > HEX

[*] Rusman Lud�k <Ludek.Rusman(zv)brno.aksignal(tec)cz> - 8.2.1999 11:50:08

Ahoj,
function IntToHex(Value: Integer; Digits: Integer): string;

> Od: Jirka [SMTP:virt(zv)pepa(tec)cz]
> Odesl�no: 8. �nora 1999 10:31
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: DEC > HEX
>

> Nevite jak bych mel prevest decimal na hexa.Mam decimal cislo a potrebuji
> ho
> prevest na hexa.
>

> Diky
>
> Jirka Virt
>
> email: virt(zv)pepa(tec)cz

Potlaceni Tooltips v TTreeView

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 8.2.1999 12:02:59

Diky za pomoc, tohle sice funguje, ale ja bych radeji, kdyby to slo bez
modifikace TtreeView (nechci zasahovat do VCL a chci vyuzivat property
editor pri navrhu TreeView). V�MSDN jsem si nasel mechanismus aktivace a
deaktivace ToolTips pomoc� zpravy TTM_ACTIVATE, ale probl�m je, ze ji
nem�m komu poslat (zkousel jsem to na handle TtreeView, na handle Formu,
ve kterem je TtreeView a na handle aplikace - nic nepomohlo). V�MSDN je
priklad, v�tom se ovsem handle ToolTipu vytvari explicitne, takze se vi,
kam to poslat. V�D4.02 pry je vlastnost ToolTips implementovana, ja ale
pouzivam D3 C/S. Byl bych moc rad, kdyby se nekteremu z�vlastniku D4
chtelo podivat na to, jak je tahle property implementovana a pripadne mi
dat vedet (predpokladam, ze by to mohlo byt v�Comctrls) nebo mi to
rovnou poslat (jako prilohu na mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz)
<mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz)> . Diky

Ing. Ji�� Foldyna
Odd�len� informa�n�ch syst�m�
AV�ZO, a.s., Slav�kova 6142, 708 00 Ostrava - Poruba
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz
http://www.AVIZO(tec)cz
tel.: +420 69 690 6612
mobil: +420 602 507 839
fax: +420 69 690 6313
ICQ#: 14919238

Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
P�edm�t: Re: Potlaceni Tooltips v TTreeView

> Obracim se na vas s dotazem: vi n�kdo, jak lze zablokovat
zobrazeni
> tooltips, kdy� kurzor mysi najede nad polozku v TreeView?
Podotykam, ze
> se nejedna o hint, ale tooltip. Predpokladam (alespon Win32
help to
> uvadi), ze by se dala pouzit zprava TTM_ACTIVATE.

Slo by to udelat treba takhle:

type
TXYTreeView = class(TTreeView)
private
procedure WMNotify(var Message: TWMNotify); message
WM_NOTIFY;

XYTreeView: TXYTreeView;

CommCtrl;

XYTreeView := TXYTreeView.Create(Self);
XYTreeView.Parent := Self;
XYTreeView.Items.Add(nil, 'Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla Bla
Bla ');
[...]

{ TXYTreeView }

procedure TXYTreeView.WMNotify(var Message: TWMNotify);
with Message do
if NMHdr^.code = TTN_NEEDTEXT then
begin
PToolTipText(NMHdr)^.lpszText := nil;
PToolTipText(NMHdr)^.szText := '';

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

WinHelp!

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 8.2.1999 12:54:08

super a nejaky jiny?? Prave tento totiz nechci

dik za rady

>Potrebuju nejakej dobrej soft na vytvareni souboru .hlp
>Muzete mi nejaky doporucit a rict, kde ho stahnout?

> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 13:14:57

Foldyna Ji�� wrote:

> [...]
> modifikace TtreeView (nechci zasahovat do VCL a chci vyuzivat property
> editor pri navrhu TreeView). V MSDN jsem si nasel mechanismus aktivace a

Jeste by to slo primo pomoci nastaveni TreeView, ale nevim od ktere verze
COMCTL32 to lze pouzivat, pro jistotu si nainstaluj posledni verzi pomoci
40comupd.exe od M$:

uses
CommCtrl;

// TVS_NOTOOLTIPS = $0080; Pokud ji nemas v CommCtrl.pas

Style: DWORD;
begin
with TreeView1 do
begin
Style := GetWindowLong(Handle, GWL_STYLE);
Style := Style or TVS_NOTOOLTIPS;
SetWindowLong(Handle, GWL_STYLE, Style);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Potlaceni Tooltips v TTreeView

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 8.2.1999 13:18:12

Asi te zklamu, ale v Delphi 4.02 je vypinani/zapinani tooltips
ve TTreeView vyreseno presne tak, jak ti napsal Petr Vones.
Tzn. ze reaguji na message WM_NOTIFY a pripadne vyprazdni
buffer pro text tooltipu.

Vytvoreni vlastni komponenty prece neznamena zasah do VCL,
ja bych se tomu nebranil.
-----------

Od: Foldyna Ji � <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 12:04
[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.2.1999 13:52:41

Pak je jeste dobry ForeHelp (vlastnim ho), ale je to komercni, dodaval
InpriseCZ (drive BorlandCZ) - ale jestli to jeste maji ???????

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Serbajlo [SMTP:serb(zv)mikulov.sol(tec)cz]
> Odesl�no: 08. �nora 1999 12:54
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: WinHelp!
>
> super a nejaky jiny?? Prave tento totiz nechci
>
> dik za rady

jak na SQL

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 8.2.1999 13:58:46

Priklad vo VB pouziva pre pripojenie k SQL databaze ADO rozhranie.
V Delphi ADO standardne podporovane nie je, ale je potrebne pouzit
komponenty, ktore to umoznuju, napr.

Adonis - http://www.cybermagic.co.nz/winsoft
Kamiak - http://www.kamiak.com
ADO Solutio - http://www.lectum.com
Diamond ADO - http://members.xoom.com/islamov/

Su to vsetko shareware, resp. komercne produkty, sucastou su aj nejake
priklady. BDE vobec nie je potrebne. Je ale nutne nainstalovat ADO, ktore je
free na http://www.microsoft.com/data .

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> [...]
>se daji vyuzit nektere drivery Microsoftu ?
>V cem jsou lepsi SQL komponenty s RX LIB ?
>
>Predem diky za pripadne zodpovezeni techto dotazu

Vytvaranie wizardov pre Delphi

[*] Martin Cajbik <marcant(zv)sct.sk> - 8.2.1999 14:00:43

Vedel by mi niekto poradit ako mam vytvorit nejaky wizard pre Delphi
(potreboval by som napriklad vytvorit rozsirenu verziu Database Form
Wizarda o niektore nove vlastnosti). Priklad na vytvaranie wizardov
dodavany z Delphi neviem ani rozchodit a ani v dokumentacii som nic
nenasiel. Vopred diky za odpovede.

Vytvaranie wizardov pre Delphi

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 8.2.1999 14:10:24

Ahoj,

podivej se na http://delphree.clexpert.com project Wizard, je tam
ke stazeni beta wizardu na IDE wizardy od Zbyska Hlinky.

From: Martin Cajbik <marcant(zv)sct.sk>

> [...]
wizardov
>dodavany z Delphi neviem ani rozchodit a ani v dokumentacii som

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 14:34:14

> Potrebuji nainstalovat BDE od DELPHI4 ale nechce se mi chodit s =
> instalackou celych DELPHI.

!!! POZOR !!!
a) Podle licence muzes BDE sirit jenom certifikovanym instalacnim pgmem
b) Certifikovanej instalacni pgm je jenom IS
c) IS je jenom od verse Professional vyse
=> jemny zpusob, jak znemoznit, aby nekdo pomoci verse Standard
neprodaval (vyvijet doma muzes) DB aplikace.

Tom
P.S.: soubor DEPLOY.TXT (cite):
In accordance with the Additional License Terms for BDE,
you may distribute the BDE files with your application
using an INPRISE-certified Redistributable Install program
such as InstallShield Express or another compliant install
program. You may redistribute only those BDE files selected
by the INPRISE-certified installation program.

others problems

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 08.2.1999 14:36:48

> (fixed
> Win32 API funkce GetTextMetrics a GetTextExtentPoint32.

vdaka. Len neviem co mam dat ako device context. Momentalne davam:

HDC hdc;
hdc = GetDC(RichEdit1->Handle);
Ale v tomto pripade aj ked zmenim font pre RichEdit, tak sa to vobec
neprejavi.

A mam este otazocku - da sa zistit aky font je pouzity v konkretnom
riadku v RichEdit ?

vopred vdaka...

/LH

DEC > HEX

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.2.1999 14:50:25

Hoj!

Pokud Ti bude stacit ve stringu: IntToHex(Value: Integer; Digits: Integer):
string;

Medusa

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 11:27
P�edm�t: DEC > HEX

>Nevite jak bych mel prevest decimal na hexa.Mam decimal cislo a potrebuji
> [...]

editor ikon a animacnich kurzoru

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 8.2.1999 14:51:43

Prosim vas nevite o nejakem editoru ikon a animacnich kurzoru (*.ani)
novejsim nez je v resource kitu k windows 95.

Zdenek Petruj

WinHelp!

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 8.2.1999 15:28:39

Docela by se hodil nejakej freeware....neni nejaky?
>InpriseCZ (drive BorlandCZ) - ale jestli to jeste maji ???????

> [...]

BDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 8.2.1999 15:39:08

To je zajimave, ALE muzu prece vyuzit drivejsi verze BDE Redistributable
+ BDE Upgrade a je vse OK. Tak jakypak copak.
Jinak bych rekl, ze Inprise potrebuje "klepnout pres prsty" - uz nas
odiraji moc......

> [...]

> program. You may redistribute only those BDE files selected
> by the INPRISE-certified installation program.

cteni konference

[*] Ji�� Bla�ek - 8.2.1999 16:22:15

Ahoj, pred nedavnem jsem se prihlasil do konference a stahuji se mi vsechny zpravy. Jak zaridit stahovani pouze mne adresovanych zprav.
Diky Jirka
pisicko(zv)comp(tec)cz

Tvorba komponent a jejich sirka

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 16:32:49

Preji vsem pekneho dne,

napsal jsem si jednoduchou komponentu odvozenou od TGraphicControl a
pokud ji kliknu na formular, ma sirku i vysku nulovou. Dal jsem proto
do zdrojaku nasledujici dva radky:

property Width default 50;
property Height default 10;

ale problem pretrvava.

Nevite nekdo, co s tim?

Kotvici potvurky

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 16:37:16

Preji vsem prijemneho dne,

Potreboval bych, aby uzivatel mel moznost menit velikost ovladacich
prvku na formulari pomoci onech cernych potvurek (kotvici ctverecky
nebo jak se to jmenuje) jako jsou treba prave v Delphi. Co pro to
musim udelat, aby to bylo napriklad na panelu anebo na vlastni
komponente?

cteni konference

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 08.2.1999 16:38:36

Ahoj,
nevim to jiste, ale to co by si chtel je trochu proti smyslu
konference a jak to filtrovat me nenapada, protoze se odpovida
konferenci :-)

Marek Soukup

Ji�� Bla�ek wrote:

> Ahoj, pred nedavnem jsem se prihlasil do konference a stahuji se mi
> vsechny zpravy. Jak zaridit stahovani pouze mne adresovanych
> zprav.Diky Jirkapisicko(zv)comp(tec)cz

WinNT4 a cestina v Delphi IDE

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 8.2.1999 16:46:01

Zdravicko...

Nevim jestli minuly dotaz dorazil, takze se zeptam jeste jednou: Lze
donutit Delphi nebo WinNT4, aby v se Delphackym editoru spravne
zobrazovala cestina?

Dekuji za konstruktivni odpovedi, F.

Zmena barvy pozadi na PopUpMenu

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 8.2.1999 17:06:53

Zdravim vsechny!!!
Chtel bych se zeptat na jednu vec, kdyz se klikne pravym tlacitkem na
aplikaci, ktera je ve Windows-ech spustena, zobrazi se PopUpMenu v sede
barve napr.: je tam Presunout, Velikost, Minimalizovat, atd. Da se
zmenit ten sedy podklad? Treba nejakou bitmapou?
Dekuji vsem za info.

S pozdravem J. Novak

editor ikon a animacnich kurzoru

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 8.2.1999 17:19:28

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz>
Komu: Delphi Konference (el. adresa) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 15:16
P�edm�t: editor ikon a animacnich kurzoru

>Prosim vas nevite o nejakem editoru ikon a animacnich kurzoru (*.ani)
>novejsim nez je v resource kitu k windows 95.
>
>Zdenek Petruj

Vim pouze o shareware programech
www.axialis.com - Axialis AX-Cursors 4.5, Axialis AX-Icons 4.5
www.impactsoft.com - MicroAngelo 98

Ing. Pavel CABAK
cabak(zv)zl.inext(tec)cz

BDE

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 17:22:06

> [...]
> + BDE Upgrade a je vse OK. Tak jakypak copak.
> Jinak bych rekl, ze Inprise potrebuje "klepnout pres prsty" - uz nas

Myslim, ze to bylo uz v D3.

Tom

Kotvici potvurky

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 17:25:07

> [...]
> nebo jak se to jmenuje) jako jsou treba prave v Delphi. Co pro to
> musim udelat, aby to bylo napriklad na panelu anebo na vlastni

Na te komponente to asi nepujde, protoze ty ctverecky ji presahuji.
Asi pred rokem to resil jeden kolega v diplomce
a skoncil u toho, ze ty ctverecky udelal jako komponentu.
Detaily - viz jeho diplomka (Honza Preclik).

Tom

Tvorba komponent a jejich sirka

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 17:27:58

> pokud ji kliknu na formular, ma sirku i vysku nulovou. Dal jsem proto
> do zdrojaku nasledujici dva radky:
>
> property Width default 50;
> property Height default 10;
>
> ale problem pretrvava.

"default" jenom urcuje, pri jake hodnote se vlastnost nemusi psat
do .DFM souboru (a do clipboardu a vsude - vezmi si do clipboardu
treba Button a vypastuj ho do textoveho editoru - zdaleka tam
nebudou vsechny vlastnosti).

Pocatecni nastaveni hodnot je potreba "rucne" provest v Create.

Tom

Zmena barvy pozadi na PopUpMenu

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 18:09:15

> [...]
> barve napr.: je tam Presunout, Velikost, Minimalizovat, atd. Da se
> zmenit ten sedy podklad? Treba nejakou bitmapou?

U normalniho menu se to dela pomoci SetMenuItemInfo.
Tady by to mohlo byt podobne...

Tom

Tvorba komponent a jejich sirka

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 8.2.1999 18:20:21

nezabudol si to inicializovat v konstruktore? Default pri definici property
je hodnota ktoru delphi pouzije pri porovnani s tym co zadas v object
inspektore. Ak su rozne, tak pri loadingu komponenty zo streamu vykona
priradenie pre danu property. Nakoniec zavola Loaded.

rw

>napsal jsem si jednoduchou komponentu odvozenou od TGraphicControl a
>pokud ji kliknu na formular, ma sirku i vysku nulovou. Dal jsem proto
> [...]

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 8.2.1999 18:25:05

Pratele, dekuji velmi pekne, tohle je presne to co jsem potreboval.
Dovolte mi malou osobni poznamku - bude-li se udelovat cestny titul
DELPHI GURU teto konference, pak na nej navrhuji Petra Vonese.

Ing. Jir� Foldyna
Oddelen� informacn�ch syst�mu

-----Puvodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Predmet: Re: Potlaceni Tooltips v TTreeView

Foldyna Jir� wrote:

> [...]

Style := Style or TVS_NOTOOLTIPS;
SetWindowLong(Handle, GWL_STYLE, Style);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

QRPreview a QRCompositeReport

[*] Standa Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 8.2.1999 18:58:23

Zdravim programatory

vytvoril jsem si vlastni nahled tiskove sestavy pomoci komponenty QRPreview,
a funguje to. Dale jsem otestoval komponentu QRCompositeReport, ktera
umi spojovat QuickReporty do jedne sestavy. Poradte jak to dat dohromady.
Neustale se sestava ukazuje v tom implicitnim nahledu.

Standa Cerny
s.cerny(zv)mod(tec)cz

BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.2.1999 19:01:28

Puvodni zprava, kterou napsal Tomas Holan dne 8 Feb 99,:

> !!! POZOR !!!
> a) Podle licence muzes BDE sirit jenom certifikovanym instalacnim pgmem
> b) Certifikovanej instalacni pgm je jenom IS c) IS je jenom od verse
> Professional vyse

InstallShield rozhodne neni jediny instalator certifikovany pro
instalace BDE. Je jich daleko vic. Docti si BDEDEPLOY.TXT az do
konce a uvidis tento odkaz:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/devcorner/certinst.html

To je soupis certifikovanych instalacnich programu, kde jsou
tyto: Eschalon, Wise, Install Shield, Sax Software a PC-Install.
Ano, take je tam napsano, ze pro Delphi 2. Nicmene to je jejich
problem, ze to neaktualizuji.

> => jemny zpusob, jak znemoznit, aby nekdo pomoci verse Standard
> neprodaval (vyvijet doma muzes) DB aplikace.

No, InstallShield Express se da take koupit zvlast. Nicmene ja
jsem si 100% jist, ze se nejedna o poruseni licence, pokud si
BDE nainstaluji jakymkoliv jinym zpusobem, byt to tam oni pisi.
Mam Professional, ale InstallShield Express nepouzivam. Kdyby
prislo na lamani chleba, tak u soudu prokazu, ze je to zcela
jasne omezovani. Kdyby tohle udelal Microsoft, tak by okamzite
zasahl antimonopolni urad. Microsoft si dovoluje klast podminky
pouze pro ziskani loga, ze je to program urceny pro Win95/98/NT...
Notabene slavny Inprise neni schopen me sdelit, co udelat pro
certifikaci instalacniho programu. Pred casem jsem jim napsal
mnoho mailu, ktere skoncily nekde v elektronickem kosi - kdyz
si kupuji novou verzi Delphi, tak o me penize zajem maji, ale na
dotaz odpovedet nedokazou.

ICQ: 21215917, PGP vitano

cteni konference

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.2.1999 19:05:19

Puvodni zprava, kterou napsal Ji�� Bla�ek dne 8 Feb 99,:

> Ahoj, pred nedavnem jsem se prihlasil do konference a stahuji se mi =
> vsechny zpravy. Jak zaridit stahovani pouze mne adresovanych zprav.=20

Konference neumoznuje urcovat, pro koho je zprava urcena,
je proste pro vsechny.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Vytvaranie wizardov pre Delphi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.2.1999 19:24:06

Martin Cajbik wrote:

> [...]
> Wizarda o niektore nove vlastnosti). Priklad na vytvaranie wizardov
> dodavany z Delphi neviem ani rozchodit a ani v dokumentacii som nic

Na delphree je projekt MkWizard. Neni sice zcela dokoncen a je
mizerne dokumentovan (resp. je sam sobe prikladem), ale v
zakladnich rysech funguje.

DBGrid

[*] Stanislav Kolar <standa(zv)winroute(tec)cz> - 08.2.1999 20:14:30

Hi, All !

Mam tabulky na vzdalenem SQL serveru. Potreboval bych si nejak SQL dotazem
vysypat data nekam do pameti a zobrazit je v DBGridu. A co navic,
potreboval bych, aby data v DBGridu byla READ/WRITE a abych tedy mohl po
klepnuti nekam na Button ta data zase z pameti updatnout do tabulky na
vzdalenem serveru...
Zkratka - lze nejak spojit DBGrid s nejakym polem v pameti, kde by se
nachazela data pro zobrazeni ?

S. Kolar (standa(zv)winroute.com)

WinNT4 a cestina v Delphi IDE

[*] Petr Kure� - 8.2.1999 21:23:22 -0000

S SP3 prestane cestina fungovat, ale s SP4 je zase vse OK (samozrejme ceska
NT)

[...]

[*] Michal Moscovic <moscovic(zv)fred.utc.sk> - 8.2.1999 21:53:15

> [...]
> with ComboBox1 do
> if ItemIndex >= 0 then
> Label1.Caption := PChar(Items.Objects[ItemIndex]);

Dik za snahu... ale moj problem je v tom, ze ja potrebujem, aby sa
po vybrati nejakej polozky z moznosti v danom ComboBox-e do daneho
ComboBox-u do ComboBox.Text dostal uplne iny text... Ide mi prave
o editacne okno daneho ComboBox-u a nie o Label alebo nieco podobne...
(mozno som sa minule nevyjadril dost presne...)

Problem je v tom, ze ked tam tento text v ramci ComboBox eventu OnChange
priradim, tak on ho veselo odignoruje.

Ak mate niekto napad, ako toto vyriesit tak si to nenechajte pre seba, ale
sem
s tym...

Vdaka za kazdu pomoc...

S pozdravom

SALMON
(Michal Moscovic)

e-mail:
salmon(zv)frcatel.utc.sk
moscovic(zv)fred.utc.sk

web:
http://fred.utc.sk/~moscovic

Zmena fontu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:08:48

Ahoj,

Nepises jakou mas verzi Delphi, v D4 mas primo udalosti TListView.OnCustomDrawXXX.
Pro starsi verze muzes pouzit komponentu TEnhListView ktera je tady:
http://www.tda(tec)cz/vita/delkom.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

seriovy port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:09:49

Medusa wrote:

> Ahoj
>
> to je sice pravda, ale co DOSovsky, ktery se spustej pod woknama a sahaj
> primo na port????

Ahoj,

Zadna aplikace spustena pod Windows nesaha primo na porty, tedy ve smyslu
jak tomu bylo v DOSu, to by to asi moc nefungovalo :-) Strucne receno,
veskere pozadavky procesu ktere nebezi v RING 0 - tedy aplikace (drivery
naopak bezi vyhradne v RING 0) nemaji primy pristup na I/O porty. Zpracovani
asm instrukci IN/OUT prochazi virtualizacnim procesem pri kterem operacni
system vicemene rozhoduje co pustit a co ne. Pokud napriklad otevres ve
Win32 seriovy port, tak by DOSova aplikace nemela mit na nej pristup. Asi
jsem to nepopsal zcela presne (zase tak do toho nevidim), ale v principu
to nejak takhle funguje (pro W95). Lip by to asi popsal Standa Kolar.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zmena barvy pozadi na PopUpMenu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:10:49

Tomas Holan wrote:

Ahoj,

Mas tim namysli vykresleni nejake bitmapy na pozadi celeho menu ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Tvorba =?iso-8859-2?Q?instanc=ED?= TStringGrid a

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:10:40

Filous Ji�� wrote:

> [...]
> komponenty Notebook,
> tak�e po p�epnut� na jinou str�nku pomoc� TabSet m�j StringGrid

Ahoj,

Komponenty TNotebook a TTabSet pochazi jeste ze 16bit Delphi, ve Win32
aplikacich je asi lepsi pouzivat TPageControl nebo TTabControl. Tady je
jednoduchy priklad jak by to slo udelat:

PageControl1: TPageControl;

Page: TTabSheet;
StringGrid: TStringGrid;
begin
Page := TTabSheet.Create(PageControl1); // Vytvorime novou stranku
Page.Caption := Format('Stranka %d', [PageControl1.PageCount + 1]);
Page.PageControl := PageControl1; // Vlozime do TPageControl
Page.Visible := True;

StringGrid := TStringGrid.Create(Page); // Vytvorime StringGrid
StringGrid.Parent := Page; // Jako parent nastavime tuto stranku
StringGrid.Align := alClient;
StringGrid.Cells[1, 1] := Page.Caption;

PageControl1.ActivePage := Page; // Tato nova stranka bude aktivni

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

others problems

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:10:17

Lubos wrote:

> [...]
>
> HDC hdc;
> hdc = GetDC(RichEdit1->Handle);
> Ale v tomto pripade aj ked zmenim font pre RichEdit, tak sa to vobec

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle:

DC: HDC;
PrevObject: HGDIOBJ;
TextMetric: TTextMetric;
begin
if FontDialog1.Execute then
RichEdit1.Font.Assign(FontDialog1.Font);

DC := GetDC(0);
PrevObject := SelectObject(DC, RichEdit1.Font.Handle);
GetTextMetrics(DC, TextMetric);
SelectObject(DC, PrevObject);
ReleaseDC(0, DC);

Label1.Caption := Format('%d %d', [TextMetric.tmAveCharWidth, TextMetric.tmHeight]);
end;

> A mam este otazocku - da sa zistit aky font je pouzity v konkretnom
> riadku v RichEdit ?

Dala by se pouzit vlastnost SelAttributes ktera vraci vlastnosti prave
vybraneho textu. Podivej se na priklad v Delphi v \Demos\Richedit

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

WinHelp v okne aplikace ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:11:50

Tomas Bradle wrote:

> Cau,
> ja pouzivam novy hypertextovy helpy z IE 4:0 (pripona *.chm) a ty se do
> aplikace jako
> komponenta Ax zaclenit daji. Jestli bude mit nekdo zajem muzu popsat jak.

Dik, ale ja bych prave potreboval mit moznost takto zobrazovat jiz existujici
"klasicke" windows helpy.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Potlaceni Tooltips v TTreeView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.2.1999 22:12:03

Martin Dupal wrote:

> Asi te zklamu, ale v Delphi 4.02 je vypinani/zapinani tooltips
> ve TTreeView vyreseno presne tak, jak ti napsal Petr Vones.
> Tzn. ze reaguji na message WM_NOTIFY a pripadne vyprazdni
> buffer pro text tooltipu.

Kdepak, v D4.02 je to vyreseno pomoci prepinani stylu okna TVS_NOTOOLTIPS.
Viz metoda TCustomTreeView.SetToolTips.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

seriovy port

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 22:42:05

Preji pekneho dne,

Medusa wrote:

> Ahoj
>
> to je sice pravda, ale co DOSovsky, ktery se spustej pod woknama a sahaj
> primo na port????
****Bohuzel nesahaji. Kdyz z Windows spoustis aplikaci typu DOS, vytvori
se tzv. Virtualni masina a pristup k portum je kontrolovan tzv. mapou
pristupnych bran. Dany proces (bezici program v DOSu) jsou ve skutecnosti
dva procesy. Jeden, bezici ve virtualnim modu (ona virtualni masina) a
druhu v protected modu. Ten v protectu (ridici proces) je volan napr. kdyz
je pozadovano preruseni nebo pokud pristupujes k portum.

Ted radeji cesky: veskere pozadavky pristupu na port z dosovske aplikace
je natvrdo kontrolovano wokny a pokud se jim nechce, tak si na port
proste nepristoupis.

Zkus si jeden pokus: spust DOS program, ktery ti saha na port a komunikuje
s nim. Pak spust paralelne s tim ten samy proces vedle. Pokud budes chtit
druhym spustenym programem komunikovat, mas proste smulu, protoze wokan
dany port zamknou a povoli to prave jednomu procesu..

Blizsi informace muze snajit treba v knize Michala Brandejse
Mikroprocesory INTEL Pentium a spol.

Prvek v DataSet

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.2.1999 23:48:53

Ahoj,

Jak jsem jiz jednou psal, database nejsou mym hobby, ale cas od casu je
potreba do nich sahnout.

A tu jsem narazil na nasledujici problem:

Jak mam ziskat record zaznamu, nabo jak ho vybrat, pokud nechci "poskakovat"
pomoci "next", ...
(Neboli, mam cislem urceny zaznam a chci se vnem "hrabat"...)

Dik za pomoc...

Medusa

seriovy port

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 8.2.1999 23:55:56

Ahoj!!

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 23:04
P�edm�t: Re: seriovy port

>Ahoj,
>
>Zadna aplikace spustena pod Windows nesaha primo na porty, tedy ve smyslu

Ano to vim, to by byl dost dobry chaos...

> [...]
>system vicemene rozhoduje co pustit a co ne. Pokud napriklad otevres ve
>Win32 seriovy port, tak by DOSova aplikace nemela mit na nej pristup. Asi

Mozne to je, ale napr. spustim dosi aplikaci / presneji simulator EPROM,
ktery komunikuje
pres paralelni port (LPT1), a na jakoukoli dalsi cinost me windowsi
aplikace, ktera chce komunikovat
po COM2 se nechyta, proste nejde otevrit.
Tohle bych poterboval obejit...

> [...]

S pozdravem
Medusa

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Prvek v DataSet

[*] Slavek Rydval -- rk <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.2.1999 23:59:56

Ahoj,

prepokladam, ze Dataset mas TTable (v SQL to proste vyselektis).

Ziskani zaznamu:
pokud chces hned bez prochazeni, musis mit na nem klic (at primarni nebo
sekundarni) a musis byt na nem prepnuty. Pak staci zavolat metodu TTable
FindKey ([podle_ceho_hledas]). Pokud vraci True, pak nasel a muzes se
v nem hrabat.

On Mon, 8 Feb 1999, Medusa wrote:

> [...]
> pomoci "next", ...
> (Neboli, mam cislem urceny zaznam a chci se vnem "hrabat"...)

jak na SQL

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 9.2.1999 00:45:46

1. Musis mit SQL Links pro prislusny server nebo se pripojit pomoci ODBC
2. SQL Links pro vetsinu serveru jsou k dispozici az s C/S verzi. Pro
Delphi 3
vsak byla moznost prikoupit jeden link pro konkretni server.
Links pro D3 funguj� i pro D4.
2. Na strane Delphi to take neni slozite. Vyuzijes prevazne TQuery, kam se
pisou
SQL prikazy.
TUpdateSQL je v nekterych pripadech taky dobra pomucka a zjednoduseni.
SQL prikazy pro Insert Update a Delete se zde generuji automaticky.
TStoredProc slouzi k volani ulozenych procedur na serveru. Je to
rozhodne vhodny (asi nejlepsi) zpusob aktualizace dat na serveu.
Vyzaduje vsak jiste znalosti pri psani ulozenych procedur na serveru.
Psani ulozenych procedur je jiste krok spravnym smerem.
3. Kdyz vytvoris Alias, muzes klidne pripojit i TTable.
To je nejjednodussi zpusob. Nemusis psat zadne prikazy navic.
Pro vetsi soubory to vsak nepovazuji za vhodne reseni.
---
----
K tomu pouzij TDatabase a UserName i Pasword dej do parametru.
Muzes zde tez potlacit volani prihlasevaciho logu. TDatabase je tez vhodny
nastroj pro transakce, coz je rozhodne take krok spravnym smerem.
----
-----
Nevim, ja je nepouzivam. Zatim jsem si vystacil s tim, co je v Delphi
Jaro

>nebo

QuickReport

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 9.2.1999 06:11:37

>1. da sa do jedneho formulara umiestnit dve komponenty quickReport ?.

Ano

> [...]
>najskor boli normalne data a za nimi sucty , ktore asi pomocou QuickReporu
>Calc neurobim. Preto by som ich chcel urobit pomocou SQL ale na to

Asi si pletes DataSource a DataSet. DataSource na report nepotrebujes a
TDataSet (datova mnozina) je (kdyz to vezmu zjednodusene) soucasti TTable i
TQuery

>2. potrebujem urobit v QuickReport sucet ale najskor sucty dvoch stlpcov
>tabulky a potom ich navzajom videlit, ako sa to da ?

Quick report obsahuje i funkce (Object inspektor / Functions). Takze by melo
stacit nadefinovat si dve, ktere ti udelaji ty soucty a na konci je pak
vydelit.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

QuickReport 1

[*] Martin <martin(zv)geoplanpp.sk> - 9.2.1999 06:33:11

[...]

2. Daju da do quicReportu iapisat aj nejake vyrazy ? Potrebujem urobit v
QuickReport sucet ale najskor sucty dvoch stlpcov
tabulky a potom ich navzajom videlit, ako sa to da ?

vdaka za kazdu odpoved

Martin

QRPreview a QRCompositeReport

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 09.2.1999 07:18:20

> [...]
> umi spojovat QuickReporty do jedne sestavy. Poradte jak to dat dohromady.
> Neustale se sestava ukazuje v tom implicitnim nahledu.

jezisi clovece, toto je to co ja potrebujem .
Chces povedat ze sa ti zostava zobrazuje len ako Preview ?
Ak ano tam mi prosim ta napis ako si to urobil.

vdaka.

/LH

BDE

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 9.2.1999 07:33:14

No, a ja mam D3 Standard a je u toho i IS, ve kterem je i instalace DBE.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. �nora 1999 15:57
P�edm�t: Re: BDE

> [...]

program. You may redistribute only those BDE files selected
by the INPRISE-certified installation program.

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 9.2.1999 07:47:13

Nevim sice proc, ale na WinNT4 + SP4 uz tyto problemy nemam. Predtim, tj.
pouze se SP3 jsem taky s cestinou v IDE editoru neuspel.

Libor

valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Flaska Jakub
> Odesl�no: 8. �nora 1999 16:46
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: WinNT4 a cestina v Delphi IDE
>

> Zdravicko...
>
> Nevim jestli minuly dotaz dorazil, takze se zeptam jeste jednou: Lze
> donutit Delphi nebo WinNT4, aby v se Delphackym editoru spravne
> zobrazovala cestina?
>
> Dekuji za konstruktivni odpovedi, F.

Toolbar a showcaptions

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 9.2.1999 08:09:43

Hi
nevite jak nastavit velikost ToolButtonu na ToolBaru s ShowCaptions = true ?
diky

others problems

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 09.2.1999 08:27:15

> [...]
> ReleaseDC(0, DC);
>
> Label1.Caption := Format('%d %d', [TextMetric.tmAveCharWidth, TextMetric.tmHeight]);

mam problem. Ja nemam delfina ale cb 3.0.
A nemam tam nic take ako HGDIOBJ a SelectObject.
Popis mi to prosim ta , ze co to je a ja to skusim najst v helpe.
Napriklad fcia SelectObject nastavi dany obkekt ako
aktualny ??

/LH

Send E-mail

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.2.1999 09:00:37

Ahoj,
potreboval bych asi trochu poradit. Pouzil jsem komponent pro
odesilani posty od F.Pietteho. Potrebuji odeslat jednoduche zpravy, nastavil
jsem odesilatele (x(zv)x(tec)cz), adresata(x(zv)x(tec)cz), predmet i text zpravy, ale
presto me to odmitlo zpravu odeslat (a i pripojit na postserver). Zrejme
potrebuje jeste neco nejak nastavit nebo napsat nejaky parametr. Potrebuji
to opravdu pro velmi jednoduche zpravy (generuji je do nekolika radek
TStringList). Muzete mi nekdo, prosim, poradit nebo poskytnout nejaky
dostatecene jednoduchy priklad?

QuickReport a Jpeg v databazi

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 9.2.1999 09:07:03

DDV,

mam probblem (co jineho),
do databaze ukladam prez BlobStream JPeg obrazky (coz krasne funguje), jejich
malovani na formular je tez v pohode, ale jak je dostat na QuickReport - tam se
nabizi pouze TDBImage, ale ten neumi zobrazit JPEG.

Nevite jak na to?

Diky a.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.

Kotvici potvurky

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.2.1999 09:09:06

Ahoj
pro zmenu vlastnosti existuje specialni komponetam, ktera ty "cerne
potvurky" umi u nekterych komponent udelat a pak s nimi lze hybat a menit
jejich velikost. Jmenuje se TStretchHandle a pomoci metod Attach(Child) a
Detach se lze napojit na jine komponenty. Muzu ti ji poslat...

> [...]
> nebo jak se to jmenuje) jako jsou treba prave v Delphi. Co pro to
> musim udelat, aby to bylo napriklad na panelu anebo na vlastni

Delphi preprocesor ?

[*] Ales Zeleny <zelenya-l(zv)mlp(tec)cz> - 9.2.1999 09:10:59

DDV,

potrebova bych do delphi zdrojaku umistit pro ladici ucely neco jako
{$COL} a podobne (v D4 to je popsano v helpu pro Package compiler - ci jak se
to presne jmenuje-k nalezeni v helpu pod macros), aby to do bezneho zdrojaku
bylo schopne umistit jmeno unity a cislo radku - c C++ se na to pouzije
"_line_" a v Delphi jsem neco takoveho nenasel, byt by se mi to VELMi hodilo.

Diky a.

P.S.: nejde to nahodou nejka pres dcc32 spoustene z commandline?+------------------------+ +---------------------------+
[...]

RemoveDirectory & NT

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.2.1999 09:52:45

DD,

narazil jsem na problem s mazanim adresaru na NT.
D3 aplikace neni schopna smazat ani pomoci RemoveDirectory ani RmDir zadany
adresar. Dokonce ani ty, ktere sama vytvori. Soubory maze v pohode. Vraceny
chybovy kod je stale 32 (SHARING_VIOLATION). Vytvorene adresare jdou bez
problemu smazat WinDowsCommanderem/

Netusi nekdo, kde je zakopanej pes?

Kniha

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 9.2.1999 09:58:32

Pred nedavnem se tady psalo o nove knize o Delphi III.
Byla to Mistrovstvi v Delphi III autoru T.Millera a
D.Powella ?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

Send E-mail

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 9.2.1999 10:05:15

Ja uz jsem FPietteho zavrhl, protoze jsem mel problemy temer u vsech jeho
komponent.
Oni jsou tak trochu spatne udelane...radeji pouzij TCP/IP pack, da se to
stahnout na www.delphideli.com
nebo i na DSP..
> [...]
>to opravdu pro velmi jednoduche zpravy (generuji je do nekolika radek
>TStringList). Muzete mi nekdo, prosim, poradit nebo poskytnout nejaky

DBGrid

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 9.2.1999 10:14:07

Caute Delfini!

(D3-CS, W98)

Opat problem s DBGridom.
1. Da sa v DBGride pouzit aj stlpec ktory nie je spojeny s
Table(Query�)? Ak ano ako?
2. Mam v gride 4 stlpce. Tri su prepojene cez query na tabulku a
stvrty nie (ak to teda ide)
Potrebujem zobrat hodnotu z tretieho stlpca, prehnat ju nejakou
funkciou a vysledok zobrazit do stvrteho stlpca.

Poradte prosim !!!

Ing. Daniel �ichta
ASSET s.r.o. Rosinsk� 8
011 05, �ilina SLOVAKIA
% 421-89-542-15
) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

QRPreview a QRCompositeReport

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 9.2.1999 10:16:35

> [...]
>umi spojovat QuickReporty do jedne sestavy. Poradte jak to dat dohromady.
>Neustale se sestava ukazuje v tom implicitnim nahledu.

Zkus priklad mdidemo.zip z www.qusoft.com
definujes potomka od TQRPreviewInterface
a mas kontrolu nad tim, co se pouzije pro preview

V zavislosti na cislu verze QReportu a pocasi v Norsku
sestava vytistena jako soucast QRCompositeReport
vypada mirne odlisne od primeho tisku sama sebe

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

RemoveDirectory & NT

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.2.1999 10:16:20

> [...]
>chybovy kod je stale 32 (SHARING_VIOLATION). Vytvorene adresare jdou bez

takze jsem na to prisel - chyba byla v tom, ze program prolezal adresar a
nejak zapomnel delat FindClose(). Zajimave je ze na Win98 to vesele chodilo.

others problems

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 9.2.1999 10:27:38 met

> [...]
> Popis mi to prosim ta , ze co to je a ja to skusim najst v helpe.
> Napriklad fcia SelectObject nastavi dany obkekt ako

Promin, ale dle meho nazoru jsou hracicky jako HGDIOBJ, HPEN a
SelectObject, DeleteObject atd. soucasti struktur a API windows, to
znamena, ze je musi obsahovat kazdy prekladac pro Win.

Rekl bych, ze tyto definice se njdou nekde ve "windows.h" nebo tak
neco.

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

RemoveDirectory & NT

[*] Petr Kure� - 9.2.1999 10:37:26 -0000

Pokud treba prave ve WC otevres dany adresar, nebo kdekoliv jinde, staci si
na nej zmenit cestu v DOS promptu, tak ho nikdy nemuzes smazat.

[...]

TTable a Filter

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.1999 11:24:46

Ahojte.

Mam mensi problemek s filtrem na TTable.

var Hledan:String;
begin
Hledan:=' Papou�ek ';
with Table1 do
Filter:='CJEDNAC='+Hledan;
Filtered:=True;

Toto funguje pouze pokud sloupec tabulky CJEDNAC je Integer, Float,...,
protoze Filter musi byt na String
CJEDNAC='Papou�ek' , coz tam vyse uvedenym zpusobem nemuzu dostat.
Pro zasmani:
zkousel jsem Filter:='CJEDNAC='+'''+Hledan+'''; coz hledalo v sloupci
CJEDNAC retezec 'Hledan' misto
'Papousek',...
Uz si nevim rady a proto Vas prosim o radu.

message WM_CHAR

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 09.2.1999 11:25:32

caves,

robim komponentu odvodenu od TCustomEdit a chcem, aby akceptovala len cisla
0-9. odchytavam teda %subj% a ak char nie je 0-9, chcem ho "zakazat":

procedure WMChar(var Message: TWMChar); message WM_CHAR;
procedure WMChar(var Message: TWMChar);
begin
if ( (Message.CharCode IN [48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57]) )
then
inherited
else
MessageBeep(MB_ICONEXCLAMATION);
end;

problem je v tom, ze v TEdit mi potom nefunguje backspace. neviete niekto
preco?

lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

TTable a Filter

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.2.1999 11:31:36

Puvodni zprava, kterou napsal Petr S dne 9 Feb 99,:

> [...]
> CJEDNAC retezec 'Hledan' misto
> 'Papousek',...
> Uz si nevim rady a proto Vas prosim o radu.

"Pro zasmani" neni na miste, to je naprosto spravne, jak to hledalo,
protoze bys musel napsat o jeden apostrof vice:

Filter := 'CJEDNAC=' + '''' + Hledan + '''';

nebo

Filter := 'CJEDNAC=''' + Hledan + '''';

nebo

Filter := Format('CJEDNAC=''%s''', [Hledan]);

ICQ: 21215917, PGP vitano

Udaje z MemProof

[*] Ing. Miroslav Ondrisek <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 9.2.1999 11:39:30

Na zaklade diskuse zde jsem si stahnul MemProof. Krome toho, ze je
skvely, tak bych potreboval od nejakeho guru na MemProof poradit s
interpretaci nekterych vysledku: konkretne po ukonceni jedne me apliakce
dostavam stabilne tyto hlasky:

1.
1 Live Pointer $01A93AAC 540
$0006845B E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$0003CECE E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$00044347 E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$0006C5AC E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$00017E8E C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
$00017D3C C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
Vzhledem k tomu, �e u t�to aplikace neni uvedena trida, zajimalo by me,
jak zjistim, kteryze to pointer mi v te pameti zustal viset

2.
22 Error $00000680 0 Attempt to free
unexisting resource
$00051804 E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$00051514 E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$000286EB E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$0002139D E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$0003B5F9 E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
$0000265E C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
$0002188F C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
Stejny problem jako ad1. Jak zjistit, coze se to pokousim uvolnovat

3.
22 Window DC $00001396 0 GetWindowDC(1664)
$000517B2 E:\PRJ\DELPHI95\INFOTEL3\INFOTEL3.EXE
[...]
Smysl teto hlasky uz bohuzel nechapu vubec.

Pomuze nekdo ?
Diky

TTable a Filter

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.1999 11:46:29

Ahojte.

Uz to mam, uz to slape.
with Table1 do
begin
Filter:='CJENAC='+#39+Hledan+#39;

message WM_CHAR

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.2.1999 11:52:42

Ahoj,

nebude to tim, ze ten Backspace odfiltrovavas ?

DBGrid

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 9.2.1999 11:53:04

Udelej si calculated field, pokud nechces, tak muzes pouzit memory table
a tam si udelat calculated field...treba
Hohnotu vypocitas tak, ze si napises funkci, ktera se bude volat v
OnCalcField.

> [...]

> 011 05, �ilina SLOVAKIA
> % 421-89-542-15
> ) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.2.1999 12:12:46

>Pokud treba prave ve WC otevres dany adresar, nebo kdekoliv jinde, staci si
>na nej zmenit cestu v DOS promptu, tak ho nikdy nemuzes smazat.

to je jasny - nelze smazat current directory. Ovsem pak by chyba byla 16 -
current_directory

Prvek v DataSet

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 09.2.1999 12:18:36

Ahoj,
mam takovej dojem, ze to jde i bez indexu metodou Locate.

Marek Soukup

Slavek Rydval -- rk wrote:

> [...]
> sekundarni) a musis byt na nem prepnuty. Pak staci zavolat metodu TTable
> FindKey ([podle_ceho_hledas]). Pokud vraci True, pak nasel a muzes se

DBGrid

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 09.2.1999 12:19:40

Cau,

no neni mi zcela jasne o co presne ti jde, ale jak to popisujes, tak tak se v
podstate Delphi standardne chovaji. Tzn. pripravis si nejaky SELECT, kterym
specifikujes data, ktera chces ziskat. Po spusteni dotazu se data presypou ze
serveru do bufferu DBGridu, kde si je muzes prohlizet (popr. upravovat apod.).
Pokud pouzijes CachedUpdates a FetchAll tak se data presypou najednou do
bufferu, pokud ne tak se postupnym listovanim v DBGridu data 'dotahuji' se
serveru postupne. No a pokud pouzijes CachedUpdates tak muzes menit udaje v
gridu (datasetu) a poslat je na server najednou az budes potrebovat.

Pokud ovsem nechces s temi daty v pameti nekam 'odejit' tzn. odpojit se od
serveru, neco si zmenit a pak se znova pripojit. To uz je horsi, ale taky se
to da.

Jinak pokud potrebujes zobrazovat data z pameti v gridu, tak by ti mohla
pomoct komponenta MemoryDataset (ici tak nejak). Jednu mam od Petra Vonese a
pak je jeste nejaka v RxLib 2.60 (ale poradne jsem to jeste nezkousel).

Mac

Stanislav Kolar wrote:

> [...]
> vzdalenem serveru...
> Zkratka - lze nejak spojit DBGrid s nejakym polem v pameti, kde by se

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Testovac� obr�zky

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 9.2.1999 12:23:58

Hi, m�te n�kdo pros�m testovac� obr�zky pro barevn� inkoustov� tisk�rny ?
V�etn� legendy, co sledovat.
D�k Martin Va�k��.

WinNT4 a cestina v Delphi IDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 09.2.1999 12:28:24

Samozrejme ze to funguje i na NT 4.0 US + SP4 ;-)

(nutno nastavit v NT Default system locale na Czech)

a pak uz jen zvolit CZ font pro editor Delphi.

Mac

Petr Kure� wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 9.2.1999 13:00:02

SP4 existuje i pro ceska NT4??? Kde se da stahnout? Na www.microsoft(tec)cz
o nem neni ani zminka.

> Od: Petr Kure� [SMTP:Petr.Kures(zv)iol(tec)cz]
> Odesl�no: 8. �nora 1999 22:23
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: WinNT4 a cestina v Delphi IDE
>
> S SP3 prestane cestina fungovat, ale s SP4 je zase vse OK (samozrejme
> ceska
> NT)

Popis suboru *.SCH

[*] danko(zv)ns.basl.sk - 9.2.1999 13:05:37

Nazdar,

uz to tu asi bolo, ale predsa: Potreboval by som vytvorit schemu tak,
aby som v textovom subore mohol oddelovat jednotlive polozky zaznamu
bodkociarkou a nasledne ich presunut do tabulky pomocou TBatchMove
(nechcem teda pouzit FIXED sposob zapisu a nemam popis suboru).
Ta schema by mala byt globalna t.j. aby sa aplikovala na kazdy subor,
pretoze ked som to skusal opacne tak ku kazdemu suboru *.TXT existovala
zodpovedajuca schema *.SCH.

message WM_CHAR

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 9.2.1999 13:07:53

No jiste. BackSpace je taky znak, tusim 0x08. Tak tam dej if (
(Message.CharCode IN [ 8, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57]) ) a
uvidis, jestli to bude chodit.

> [...]

> MessageBeep(MB_ICONEXCLAMATION);
> end;
>
> problem je v tom, ze v TEdit mi potom nefunguje backspace. neviete

resource ani

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 9.2.1999 13:11:31

Nevite nekdo jaky je nazev sekce v resource souborech pro naimacni
kurzor

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

WinNT4 a cestina v Delphi IDE

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.2.1999 13:16:17

Taky jsem to zjistil az ted, zrovna to taham z�http://www.emwac(tec)cz
<http://www.emwac(tec)cz>

Od: Flaska Jakub [mailto:jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz]
Odesl�no: 9. �nora 1999 13:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: WinNT4 a cestina v Delphi IDE
>
> S SP3 prestane cestina fungovat, ale s SP4 je zase vse OK

TF export z QR

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 9.2.1999 13:48:55

Zdravim,
neviete niekto, ci sa da exportovat QR preview ako RTF subor?
Viem, ze do html sa to da...
Dikes, Feri Beke

TTable a Filter

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.1999 13:55:34

>"Pro zasmani" neni na miste, to je naprosto spravne, jak to hledalo,
>protoze bys musel napsat o jeden apostrof vice:

Peto, to " pro zasmani" jsem vztahoval na sebe, jaky jsem slusne receno
zacatecnik a zkousim vselijake ptakoviny,a ne na to, jak to vyhledava.

A diky Ti za rady, zase jsem o kus dal.

Petr

QRPreview a QRCompositeReport [QuickReport]

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.1999 14:05:32

Ahojte.

Nechtel jsem se misit do "hovoru", ale nakonec mi to nedalo.
1) Mam QuickReport na QRListFormu. Volanim QuickReport.Preview se zobrazi
sestava na danem formu a ja nemuzu prijit na to, jak udelat ten form se
sestavou modalni, protoze nemam moznost volat QRListForm.ShowModal a ani v
property toho formu jsem nic nenasel.
2) Na tom formu se mi objevi (po preview) nejaka tlacitka (dalsi stranka,
printer setup,...) a nenasel jsem misto, kde bych je treba nektere zakazal.
3) Kdyz dam tisk (z tech tlacitek ad.2), tak mi vytiskne pouze Titulek a
paticku a ne detaily mezi tim.

Diky za kazde nakopnuti kupredu.

Petr

WinNT4 a cestina v Delphi IDE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 9.2.1999 14:10:20

Hi,

jenom takove upozorneni.....prestoze predchozi SP3CZ bylo stabilni, nyni
se obcas stava (SP4CZ), ze se objevi Blue screen of death, a to "zcela
bezduvodne" - uzivatel(ka) se vrati z obeda a ma vymodreno....

> [...]

> Odesl�no: 09. �nora 1999 13:16
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: WinNT4 a cestina v Delphi IDE

Dotaz na DBGrid ap.

[*] Tom� R��i�ka - 9.2.1999 14:13:56

Zdar lidi !

Potreboval bych poradit.

Potrebuju na formular umistit nejaky DBGrid, kter� bude slouzit k zadavani zaznamu do nejake tabulky. Nektere z polozek (napr. Jmena lidi) jsou uz umisteny v jin� tabulce v databazi a ja bych chtel umoznit uzivateli, aby tato data nemusel typovat (a zaroven mu znemoznit zadat n�co jineho), ale aby mohl tato data vytahnout z tabulky. Predstavuju si to tak, ze by se nektere sloupce v gridu (polozky) chovaly jako ComboBox. Neexistuje na to nejaka komponenta ? Delam to v Builderu 1. Zkuste poradit, diky moc !

Tomas

Ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

Tomas.ruzicka(zv)post(tec)cz

QRPreview a QRCompositeReport [QuickReport]

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.1999 14:14:50

Ahojte.
mam zmenu v bode:

3) Kdyz dam tisk (z tech tlacitek ad.2), tak mi vytiskne pouze Titulek a
paticku a to HP LaserJet 5P(na EPSON FX870 tiskne v ppohode) a ne detaily
mezi tim.

Diky za kazde nakopnuti kupredu.

Petr

Dotaz

[*] yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz - 9.2.1999 14:22:35

Potreboval bych vedet, jak se z komponenta z Delphi umisti do DLL
a jak se z ni vyvola? Konkretne: Mam oblibenou komponentu TRichEdit a
chtel bych ji pres DLL vyuzit v Accessu.

QRPreview a QRCompositeReport

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 9.2.1999 14:29:33

Ahojte.
Takze nakonec je to takto

3) pokud z tech tlacitek pouziju pred tiskem printer setup a nastavim
tiskarnu jinou nez vychozi, tak mi to vytiskne pouze titulek a paticku.

To sem blazen....

Diky za kazde nakopnuti kupredu.

[*] yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz - 9.2.1999 14:36:39

Nevite nekdo, jak se do DLL umisti mirne upravena komponenta, aby se
pak dala pouzit v necem jinem?

Objekt pro kresleni vicefontoveho textu

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 09.2.1999 14:42:16

Ahoj,

pokud by jste nekdo mel zajem o testovani objektu, ktery umi vykreslovat
text slozeny z vice fontu se zakladnim formatovanim (wordwrap,
centrovani radku), poslete mi mail.
Jedna se o tridu, ktere se zada text plus fonty pouzite pro kresleni a
Canvas na ktery se kresli a pak uz se volanim metody Draw kresli. Je to
zatim ve fazi alfa testu, ale s drobnymi vyjimkami (problemy s
ne-TrueType fonty a jejich Bold/Italic texty) to funguje celkem
obstojne. Zkousel jsem to pro vytvoreni nove tridy pro kresleni Hintu,
ktere umi pouzit vice fontu pro zobrazovani (nap. tucny text, modry
podtrzeny text a pod.), jednoduche demicko pribaleno. Jak pridavek jsou
v tom i nejake zakladni tridy typu TRecordList (neco jako TList, ale nad
dynamickym "polem" recordu, tj. polozek o stejne delce) TObjectList
(TList, ktery ukazuje na pole objektu a umi je uvolnovat pomoci
TObject.Free) TBufStream (souborovy stream s definovatelnou cache v
pameti, obdoba TBufStream ze starcyh dobrych TurboVision, neverili by
jste, jak takovy 8KB buffer urychli zapis/cteni mnoha kratkych polozek
ze streamu oproti puvodni tride TFileStream) a dalsi drobne tridecky,
ktere jsem vytvoril.

Zatim to jen vyzkousejte, poslete mi pripominky, pokud prijdete na
nejake dobre vylepseni nebo nejakou chybu. Docela by me zajimalo, jak
rychle se vam to bude vykreslovat. Pouzivam Canvas.TextRect a neni to
asi uplne 100% vhodne (ale nic lepsiho jsem zatim ve WinAPI nenasel)...

Pokud by se neco nekomu hodilo, necht to s klidem pouzije, je to
FreeWare, pokud nekdo neco pekne vylepsi, docela by me zajimaly zmeny...

Programatori bdete a prgejte, s pozdravem

Karel Cibulka

PS: Do konference to neposilam, zajemci necht mi poslou mail, obratem
poslu ZIP (cca 40KB).
--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

Dotaz

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.2.1999 14:44:14

Haj hou!

Obavam se, ze v Accessu budes mit smulu. Jedina cesta jak pouzit
komponentu v jinem jazyce je udelat z ni ActiveX objekt (coz umi
D3 a 4) coz neni vzdy zcela hladke. Muzes se s tim poprat, ale
radsi bych to skusil bez ni.

HTH

From: yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz <yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz>

> [...]
>a jak se z ni vyvola? Konkretne: Mam oblibenou komponentu
TRichEdit a
>chtel bych ji pres DLL vyuzit v Accessu.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.2.1999 14:44:56

Ja chtel jenom neco hodne jednoducheho, tak do jednoho kliku na tlacitko
vepsat par radku pro smtpcli a zvlast kdyz uz jsem si ty komponenty
nainstaloval. Uz jsem pouzil HTTP a vetsi problemy jsem nemel...

> [...]
> komponent.
> Oni jsou tak trochu spatne udelane...radeji pouzij TCP/IP pack, da se to

DBGrid

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)asset.sk> - 9.2.1999 14:52:39

Porad mi este prosim ta ako vytvorim v DBGride calculated field .

Ing. Daniel �ichta
ASSET s.r.o. Rosinsk� 8
011 05, �ilina SLOVAKIA
% 421-89-542-15
) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk> -----Original Message-----
> [...]

> 011 05, �ilina SLOVAKIA
> % 421-89-542-15
> ) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

SetDate

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.2.1999 15:01:29

Nekdo tu schanel navod, jak zmenit v Delphi programu datum v pocitaci...
...tak to jde napr. pomoci procedury SetDate(Y,M,D) , ktera je
v Delphi\Source\Rtl7\WinDos.pas, nebo, chcete-li, aby si uzivatel
mohl vybrat, tak pomoci control panelu a to prikazem
WinExec('control.exe timedate.dpl', nil); akorat si osetrete to, ze
program bude dale pokracovat az po ukonceni toho wokna...

Dobra.

QRPreview a QRCompositeReport

[*] Martin <martin(zv)geoplanpp.sk> - 9.2.1999 15:09:23

Skadial sa da zohnat QRCompositeReport, v delphi som ju nenasiel ? Mozno som
zle hladal.

Martin

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 9. febru�r 1999 13:23
Predmet: Re: QRPreview a QRCompositeReport

> [...]
>sestava vytistena jako soucast QRCompositeReport
>vypada mirne odlisne od primeho tisku sama sebe

BAT soubory

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 9.2.1999 15:10:47

ja poustim soubor Tisk.bat nasledovne -

Executefile('C:\Tisk.bat','','',SW_SHOW);

Pavel M.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 10. �nora 1999 14:25
P�edm�t: BAT soubory

>Cau,
>potreboval bych z DELPHI pustit dosovskou davku, ale kdyz spustim
>COMMAND.COM s parametrem nazvu souboru, akorat se spusti prikazovy radek a
>nic. Nevite nekdo, jak commandu vnutit nazev souboru tak, aby ho vykonal ?
>
>Diky P

QuickReport

[*] Martin <martin(zv)geoplanpp.sk> - 9.2.1999 15:11:42

(Object inspektor / Functions) som nenasiel , mohli by ste mi to blizsie
vysvetlit ? Ukazal som na komponentu QuicReport a hladal v Objekt
Inspektore. Prip. maly priklad by bodol.

Martin

> [...]
melo
>stacit nadefinovat si dve, ktere ti udelaji ty soucty a na konci je pak

Udaje z MemProof

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.2.1999 15:13:26

Haj hou!

No, obavam se ze ti moc nepomuzu, snad jen ze dotycny Window DC
je Device Context alias handle (treba okna, bitmapy apod.).

HTH

message WM_CHAR

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 09.2.1999 15:18:58

Petr Brant wrote:

> No jiste. BackSpace je taky znak, tusim 0x08. Tak tam dej if (
> (Message.CharCode IN [ 8, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57]) ) a
> uvidis, jestli to bude chodit.

jasne, este ze mam oci :)))

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Dotaz

[*] yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz - 9.2.1999 15:23:06

> [...]
> Sender: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz
>
> Haj hou!
>
> Obavam se, ze v Accessu budes mit smulu. Jedina cesta jak pouzit
> komponentu v jinem jazyce je udelat z ni ActiveX objekt (coz umi
> D3 a 4) coz neni vzdy zcela hladke. Muzes se s tim poprat, ale
> radsi bych to skusil bez ni.
>
> HTH
>
> From: yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz <yjanec00(zv)kinf4.fme.vutbr(tec)cz>

> do DLL
> TRichEdit a
>

> No super, vzhledem k tomu, ze ma zkusenost s ActiveX v Delphi3=0
mohl bych videt nejaky zdroj?