Table.Recno

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 16.2.1999 07:59:19

Hi All,>Dela to standardne :-( a mam pocit ze za to muze BDE.

Je to trochu inak, v tomto pripade za to BDE naozaj nemoze, pricina je v
triede TDataSet a jej potomkoch
ktore su zle naprogramovane. Metoda GetRecNo je v triede TBDEDataSet
naprogramovana tak ze vracia
vzdy cislo vety v nefiltrovanom zazname. Obdobne pracuje aj RecordCount !!!

>Jo, treba pouzit jine komponenty pro pristup k databazi.

To urcite ano, len si nezabudni odskusat, ako pracuju tieto metody pri
filtri u komponent ktore si stiahnes, pretoze
nie kazdy kto programuje komponenty na pristup k DB ich ma spravne
vyriesene !
Ivan Turcan

GAMO a.s.
E-Mail: iturcan(zv)gamo.sk
ivanturcan(zv)hotmail.com

Problem pri seriove komunikaci

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.2.1999 08:01:15

> Neco podobneho jako CD Writer od HP???? Ten taky beha
> stoprocentne, ale
> nesmi se delat
> zaroven nic jineho (coko-li ).
> Faktem zustava, ze podobne 'technologicky' podminenou aplikaci bych
> nenasadil ani nahodou.

(To znamena, ze nevypalujes CD?)

Myslim si, ze bys takovou aplikaci nenasadil nahodou, ale
zamerne, kdybys problem objevil treba po pulroce vyvoje.
Otazka je, co vsechno akceptuje zakaznik.
My delame zakazkovy SW a diky postupne objevovanym
problemum vyvojovych prostredku (nebo v nove verzi vzniklym)
jsme nuceni urcita omezeni konfigurace nebo provozu
pozadovat, aby byl zabezpecen chod celeho systemu.
Vedle nekterych kousku, ktere jsme museli prosadit,
je nepouzivani urcite aplikace (navic jen v urcitou dobu)
uplna prkotina.

Zahybam asi dost daleko od tematu, ale myslim, ze zakaznici
jsou schopni i ochotni nejaka 'technologicka' omezeni
prekousnout. V oduvodnenych pripadech bych se toho nebal

Jura
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

UPPER / TTable a Filter

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.1999 08:14:36

Ahojte,

diky vsem za vsechny rady.

ad) UPPER
Osvetlim Vam, jak jsem k tomu prisel - jak jsem se zprcil:
1) nasel jsem v helpu UpperCase
2) misto abych se poradne podival co tam pisou, podival jsem se na
priklad :-(
3) v prikladu jsem uvidel cyklus for ... a zase jsem to zavrel s tim, ze
jsme si myslel, ze to prevadi char a ne string
4) a hledal jsem dalsi fce, ktere by mi pomohli

Priznam se na AnsiUpperCase jsem vubec nenarazil ;-)

Takze jeste jednou dekuji, uz to jede.

ad) TTABLE A FILTER

Uz mi jede i to OnFilteredrecord.
Slo o to, ze jsem zadal Table1.Filter:=_nejaka podminka_ a v tom pripade
Delphi nastavili filter podle teto podminky a do proc OnFilteredrecord vubec
nesli.Takze staciloodstranit radek s nastavenimTable1.Filter a jede to.

Petr

P.S. Ja uz jsem se lekl, ze se mnou "nekamaradite" kvuli slunicku.;-) ,
protoze TTable a Filter zustal skoro bez odezvy. Jsem rad, ze jsem se mylil
a jeste jednou dekuji.
Kdyby se nahodou jeste slunce objevilo, napiste mi.Resim to tak, ze kazdeho,
kdo se z nasidomeny prihlasi do teto konference(zadna jina to nedela) na
e-mail neco(zv)slunce(tec)cz , odhlasim a prihlasim ho na jiny e-mail. Nastesti
listserv povoluje
odhlasovaniz jineho e-mailu.

Cestina do delphi

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 16.2.1999 08:25:30

Zbysku, ty agitatore, jeste chvilu a koupim si to ;-)
Ondrej Krajicek

Zbysek Hlinka wrote:

> Nejlepe to zvlada Jazykovy Lokalizator. Je u toho i slovnik
> prelozenych vyrazu, takze to preklada automaticky. Tisice
> dekovnych dopisu. :-)
>
> Pro zajimavost ohlasuji: nova verze, ktera se ted testuje, bude
> umet prevadet reverzne slovniky - t.j. napr. z anglicko-ceskeho
> bude mozne vyrobit cesko-anglicky. Pro uzivatele stavajicich verzi
> bude upgrade zdarma.
>
> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> [...]

DBF DELETE 2

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 16.2.1999 09:09:43

Je to normalni a znama vec. Pro fyzicke smazani zaznamu je treba tabulku
zapackovat - ve Foxce na to byl prikaz pack, u BDE najdes reseni v helpu
k BDE (bde32.hlp) u 2. prikladu k DbiDoRestructure.

F.

> [...]
> smazan ale velikost souboru zustava nadale STEJNA. Plati to jak na
> tabulky dbf tak i na Paradoxove.Pouze u Paradoxovych se zmeni poradove
> cislo zaznamu ale to jaksi nepomuze. Jestlize Table1.Delete je
> pouzivano dosti casto, narusta databaze do zajimavych rozmeru :)
> Je tohle opravdu "normalni a znama" vec nebo delam neco spatne?
> S Diky vsem profia(zv)seznam(tec)cz <mailto:profia(zv)seznam(tec)cz>
> Jeste k metode TTable.EmptyTable vse chodi ale na jedne databazi to
> hlasi Table is busy a samozrejmne neni nikde jinde otevrena :(

DBF DELETE 2

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 16.2.1999 09:13:56

> [...]
>databaze do zajimavych rozmeru :)

>Je tohle opravdu "normalni a znama" vec nebo delam neco spatne?

Ano, je to normalni vec. Nastroje, pracujici s DBF tabulkami (dBase, FoxPro)
umi bezne zobrazit i smazane zaznamy, vracet je atd. Cili smazane zaznamy
zustavaji.

Na jejich odstraneni se pouzivaji funkce, ktere tabulku "zpakuji", cili
trvale odstrani smazane zaznamy. V delphi jsou to funkce BDE, napr.
DBIDoRestrukture (priklady jsou v archivu konference)

>Jeste k metode TTable.EmptyTable vse chodi ale na jedne databazi to hlasi
>Table is busy a samozrejmne neni nikde jinde otevrena :(

Na EmptyTable musi byt tabulka otevrena excluzivne. Neni to pricina problemu
?
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Delphi 3 & NT 4.0

[*] Pleticha Ji�� - 16.2.1999 09:13:30

Delphi hlasi, ze nemuze nalezt soubor delphi3.hlp.

Nevite v cem je problem?

-------------------

Pred casem jsem presel k Delphi a mel jsem stejny problem na NT.
Co to bylo nikdo nevi. Pravdepodobne je chybne zkompilovanej help.
95/98 to nevadi jako mnoho jinech veci.

Staci vsak zkopirovat adr HELP z Delphi z compu s 95 nebo 98.

OceaniC 20084514

DBF DELETE 2

[*] Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz> - 16.2.1999 09:17:03

Toto je opravdu normalni znama vec. Neni to nic neobvykleho
a doctes se to v mnoha publikacich o databazovych systemech,
leckdy i v manualech (pokud je po koupi SW ctes :-))) ).

Zdar.
Strejda Jirka M.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: profia(zv)atlas(tec)cz <profia(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 8:21
P�edm�t: DBF DELETE 2

[...]

index ouf of date

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 16.2.1999 09:35:43

zdravim,
vim ze tohle tema uz tu probehlo, ale v archivu jsem nenasel
uspokojujici odpoved, tak tedy snad naposledy :-):
co vsechno provest, kdyz nastane problem %subj% v dbf?
a) musi se odstranit index a vytvorit znovu
b) staci zpakovat tabulku
c) staci pouzit dbiRegenIndex, popr. dbiRegenIndexes

zajimalo by me, jestli je mozne i jinak zjistit, zda index "sedi" s
tabulkou i jinym zpusobem nez otevrenim tabulky? jakym zpusobem na to
prijde bde?

dik moc
roman

Znacka do THeader

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.1999 09:51:15

Ahoj,

potreboval bych dat do THeader sekce nejakou znacku (maly bmp
obrazek). Je to mozne nejak jednoduse udelat? Diky

Jaro B.

Delphi 3 ve Windows NT 4.0

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 16.2.1999 10:27:27

Ahoj,

asi mas neco blbe, mam stejnou konfiguraci jako ty a chodi to bez
problemu.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic
> Od: Mgr. Jan Sluka [SMTP:snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz]
> Odesl�no: 15. �nora 1999 19:49
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Delphi 3 ve Windows NT 4.0
>
> Dobry den,
>
> prosel jsem archiv a nemohl jsem najit nikde odpoved na
> nasledujici problem.
>
> Presel jsem z Win95 na WinNT 4.0. Delphi 3.0 normalne nainstaluji
> , pokud vsak chci pracovat s helpem, Delphi hlasi, ze nemuze
> nalezt soubor delphi3.hlp.
>
> Nevite v cem je problem?
>
> S pozdravem Mgr. Jan Sluka, snipe(zv)mail.cybernet(tec)cz

MS WORD + Word.Basic

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.2.1999 10:32:26

Spojeni na MSWord jsem delal takto.

Ve Wordu jsem si nakreslil formular, kde jsem si pojmenoval jednotliva
pole - ve Word95 se to jmenovalo "zalozka pole", napr. dfJmeno.

Pak se v Delphi dela toto.

var MSWORD : Variant;
Jmeno : string[255];

try
MSWord := CreateOleObject('Word.Basic');
MSWord.AppShow;
if MSWord.AppMaximize(0)<>-1 then
MSWord.AppMaximize;
MSWord.FileOpen(FormName);
except
screen.Cursor := crDefault;
ShowMessage('MSWord OLE ERROR !');
exit;
end; {try}
Jmeno := 'kdosi';
MSWord.SetFormResult('dfJmeno', Jmeno);
// ten shortstring je nutny, bo pres OLE se da poslat jenom shortstring
MSWord.Free;

Pro seznam a popisy prikazu pro ovladani Wordu pouzivam starsi
MSOffice Developer's Kit.

Hodne zabavy :-)

Josef Cerny

P.S. Mam dalsi problem. Jak pres OLE volat MSExcel 95 ?********************************************
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consutling, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private: peppa(zv)post(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

Problem s TTreeView

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 16.2.1999 10:46:52

Ahoj vsichni,

mam maly problem s TTReeView. Vsechno pracuje dobre, ale kdyz se klikne
na nejaky z uzlu stromu, objevi se u neho namisto puvodni ikonky jina,
ktera odpovida indexu 0 v prislusnem ImageListu. Kdyz se klikne jinde,
objevi se spravny obrazek a ten spatny se zase objevi tam, kde se
kliklo. Co delam spatne ?

procedure TPrehled.UpdateTree;
var i,j:integer;
node, node2:TTreeNode;
Text:String;
tv.Items.Clear;
for i:=0 to ... do
begin
Text:= ...;
node2:=tv.Items.AddObject(nil,Text ,nil );
if .... then Node2.ImageIndex:=0;
if .... then Node2.ImageIndex:=1;
if .... then Node2.ImageIndex:=2;
for j:= 1 to .... do
begin
Node:=tv.Items.AddChildObject(node2,'...text.....', ..pointer...);
Node.ImageIndex:= 3;
if ....... then
begin
if .... then Node.ImageIndex:=0;
if .... then Node.ImageIndex:=1;
if .... then Node.ImageIndex:=2;

for j:= 1 to .... do
begin
if ....... then
begin
Node:=tv.Items.AddChildObject(node2,'..text.....', ...pointer....);
Node.ImageIndex:= 4;

Diky predem za vsechny rady a nakopnuti.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

Pripojeni k Internetu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.2.1999 10:48:55

>Ahoj
>
>Nevite nekdo, jak ve Windows programove
>menit/nastavovat pripojeni k Internetu-
>jake telefonicke pripojeni pouzivat, kolikrat
>se pokouset pripojit k siti, za jak dlouho
>se odpojit apod. Neco jako v IE v menu
>moznosti/pripojeni a to pokud mozno bez
>nutnosti mit IE naistalovan.

tusim, ze je nutne si formular udelat sam a hrat si s RASem. Tedy vsechno
rucne

DBF DELETE 2

[*] Ji�� Toman <jiri.toman(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.1999 11:02:27

> [...]

> pouzivano dosti casto, narusta databaze do zajimavych rozmeru :)
>
> Je tohle opravdu "normalni a znama" vec nebo delam neco spatne?

To je normalni u Pdox tabulek ze rostou a rostou. Zmensit se daji
Restruktualizaci tabulky pri niz jsou zaznamy urcene ke smazani
opravdu odstraneny. Jinak jsou smazane zaznamy porad v DB - pouze
nejsou videt.

> Jeste k metode TTable.EmptyTable vse chodi ale na jedne databazi to
> hlasi Table is busy a samozrejmne neni nikde jinde otevrena :(

Pokud se nejaka tabulka *.db chova divne zkus pouzit prodram na opravu
TUTILITY. Vetsinou to pomuze. Taky nekdy, po nejakem padu aplikace
zustanou nesmazane soubory *.lck u pdox. tabulek. V techto souborech
jsou informace o zamcenych recordech nebo cele tabulce. Pokud ti hlasi
ze tabulka je otevrena a ve skutecnosti neni, skus se podivat zda tam
nejsou *.lck soubory. Kdyztak je smaz a bude vse OK.

QuickReport v 3.0.2 ( D4 )

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.1999 11:04:44

Ahojte,

opet prosim o radu.

V instalaci D4 je QuickReport 3.0.0, ketry tiskne pouze na default
tiskarnu.
Stahl jsem z QuSoftu upgrade na 3.0.2 a ten sice tiskne na jakoukoli
tiskarnu, ale netiskne
mi diakritiku. Nevite proc?

DBF DELETE 2

[*] jdanek(zv)fnbrno(tec)cz - 16.2.1999 11:28:01

Ahojte,

Kdyz uz se diskutuje o EmptyTable, ja mam take s hlaskou "Table is
busy" neustale problemy.
Pracuji nad DBF soubory typu Dbase4.
Tabulka musi byt exclusivne otevrena, coz je podminka, ale i presto mi to
nefunguje.
Delam to takto:

Table1.Close; (* Exclusive je mozne nastavit jen kdyz je Table zavrena *)
Table1.Exclusive:=true;
Table1.Open;
Table1.EmptyTable;

Vzdy me to napise tu hlasku "Table is busy".

je tu nekde chyba? Takto jsem to totiz opsal z jedne Delpfi publikace.

Jozka
jdanek(zv)fnbrno(tec)cz

Problem s TTreeView

[*] Kelle Ondrej <kelleon(zv)nnsk.sk> - 16.2.1999 11:33:56

> [...]
> na nejaky z uzlu stromu, objevi se u neho namisto puvodni ikonky jina,
> ktera odpovida indexu 0 v prislusnem ImageListu.
[snip]
Zabudol si nastavit TTreeNode.SelectedIndex, takze je tam default 0.

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Problem pri seriove komunikaci

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.1999 11:41:06

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Vones dne 15 Feb 99,:

> To by nemel byt obecne takovy problem, ale uznvam ze v AsyncPro s tim
> muzes mit potize. Kdysi jsem potreboval neco podobneho, odpoved do 400ms

Petre, pokud potrebujes odezvu do 3 sekund, tak mi nevykladej, ze to
Async Professional nezvladne. I 400ms by mel v pohode zvladat, pokud
zrovna nezasunes do mechaniky cedecko a podobne veci. Nereknu 50ms
nebo jeste 100ms, tam by asi mohl byt problem, ale nad to uz ne.

=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Problem pri seriove komunikaci

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.1999 12:02:58

Puvodni zprava, kterou napsal Kosta dne 16 Feb 99,:

> Neco podobneho jako CD Writer od HP???? Ten taky beha stoprocentne, ale
> nesmi se delat zaroven nic jineho (coko-li ).

Nevim, co dela CD Writer od HP, mam jinou vypalovacku, ale rad se
necham poucit, jak jinak vypalit CD-R bez podteceni bufferu,
pokud na vypalovacim pocitaci po dobu vypalovani delam jine
veci. Uvedom si, ze buffer vypalovacky je maly, pokud pocitac
prestane dodavat data, je konec. Pokud chces vypalovat, smir
se s tim, protoze jsi setril a nekoupil sis vypalovacku
obsahujici cely harddisk, z ktereho to pak vypaluje bez pomoci
pocitace.

> Faktem zustava, ze podobne 'technologicky' podminenou aplikaci bych
> nenasadil ani nahodou.

Tady nejde o to, co bys nasadil nebo nenasadil Ty. Pokud mas
k pocitaci pripojene 2 modemy (jednim faxujes, druhym stahujes
z Internetu), dochazkovy system (a porad nekdo chodi), vypalujes
CD-R a jeste k tomu pises vyrocni zpravu + programujes v Delphi,
a to samozrejme vsechno v jeden okamzik, pak nevim, jak ti
pujde prace od ruky. Procesor nemuze zvladat najednou obsluhovat
nenasytna Windows, dva modemy, dochazkovy system, vypalovacku,
textovy editor a jeste Delphi v rozumnem case.

Jinymi slovy, pokud chces, aby na Tvem treba P-120/32/Win95
bezela aplikace odpovidajici na seriovem portu do 50 ms, pak
na ni nemuzes take vypalovat, psat ve Wordu, programovat v Delphi,
faxovat a stahovat z Internetu, protoze to logicky nejde. Udelas
ustupek bud v pripade 50 ms odezvy, nebo si koupis jeste jeden
pocitac a nebo ty odezvy bude zajistovat externi zarizeni
treba s jednocipakem.

Basnis tu o technologicke aplikaci, ale pritom bys na to nasadil
obycejne PC s Windows a 5 lidmi za klavesnici, ktere na to neni
stavene.

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.1999 12:04:19

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Brant dne 16 Feb 99,:

> [...]
> spravny obrazek a ten spatny se zase objevi tam, kde se kliklo. Co delam

Protoze je tam jeste SelectedIndex, ktery zase znamena
obrazek pri vybrani daneho prvku.

[...]

Problem s prodlevou Application.Initialize u EXE v

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 16.2.1999 12:38:36

Hlavni executiva projektu obsahuje exporty na dalsich asi 9 dll-knihoven
mnou vytvorenych v Delfach. Pri zpusteni hlavni exekutivy,JESTE pred
volanim funkce Application.Initialize, je dosti velka casova prodleva (
u "pomalejsich pocitacich 166" je to pri prvnim spusteni asi 5 sec.!!!).

Myslim si ze to ma co delat prave s DLLckama. Fuknce volam jmenem s parametrem STDCALL napt: function fce(params:types);stdcall;export "dllname";
Hlavni tela dll jsou prazdna...

Jak odstranit casovou prodlevu?(nebo zamaskovat)...

Problem s prodlevou Application.Initialize u EXE v

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.1999 12:39:09

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Pechanec dne 16 Feb 99,:

> [...]
> "dllname"; Hlavni tela dll jsou prazdna...
>
> Jak odstranit casovou prodlevu?(nebo zamaskovat)...

Co takhle linkovat DLL knihovny dynamicky az po inicializaci
projektu primo v aplikaci?

[...]

Zakazani pohybu okna

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.2.1999 12:48:58

Preji vsem pekneho dne,

Dekuji vsem za odpoved. Nejvice me zaujala nasledujici:

> DeleteMenu(GetSystemMenu(Handle, False), SC_MOVE, MF_BYCOMMAND);
****Koukal jsem do Win32.hlp, ale dost jsem se do toho zamotal. Mohl
byste mi nekdo vysvetlit, co to vlastne dela? Teda, to vim, ale jak
to dela?

Predem dekuji.

Slavek

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Problem pri seriove komunikaci

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)usa(tec)net> - 16.2.1999 12:53:24

Nezbyva mi nez si take prisadit. Async Pro pouzivam jiz nekolik let od
Dosovske verze a nikdy s nim nebyly problemy (Az na drobne chyby ve verzi
2.50 pro D2/3/4, ktere vyresila verze 2.55). Myslim si, ze na AP nadavate
neopravnene. Pro normalni potrebu, tim myslim beznou komunikaci s modemem,
komunikacni protokoly apod. je vice nez vyhovujici. Pokud chcete ale nejake
specialni veci, rychle odezvy apod. pak radeji nepouzivejte vubec Windows
(jakekoliv), protoze ten hlavni problem je prave v nich.

S pozdravem

Petr Kandera
<p_kandera(zv)usa.net>

> [...]
>=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
>=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Pdox Table Passsword

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.2.1999 13:03:28

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj vsichni...
...kdyz uz se tu mluvilo o tom, jak z PDOX tabulky odstranit master
password tak
by me zajimalo, jak udelat vlsatni dialog pro zadani toho hesla...

Myslim tim, ze do tabulky toto heslo normalne nastavim v DBD, ale kdyz
ji potom
programove otevru, chce to ono heslo, a ja bych chtel tento dialog
nahradit
vlastnim (pripadne zadnym a toto heslo by dodal muj program).

Diky za odpovedi.
Dobra.

DBF DELETE 2

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 16.2.1999 13:11:43

> Table1.Close; (* Exclusive je mozne nastavit jen kdyz je Table
> zavrena *)
> Table1.Exclusive:=true;
// Table1.Open; - Empty se provadi na zavrene Table
> Table1.EmptyTable;

TListView

[*] Robert Van�k <hugo(zv)kamarad(tec)cz> - 16.2.1999 13:40:28

Panowe,
nemozu pohnout s Drag-&-Drop na TListViewu. Tam vytvorene jakoby
dwa objecty: 'SLOZKU' a 'DOCUMENT'. A ted potrebuji tohle:
- chytit 'DOCUMENT' a moznost pustit ho nad 'SLOZKOU', ale nikde jinde.
- nemoznost chytit 'SLOZKU'.

Zapnu si ListView.DragMode:=dmAutomatic; a v ListView.OnDragOver
mam Accept:=Source is TListView; a v ListView.OnDragDrop netusim jak
vytahnout na ktry object jsem to wlastne hodil.

Mozna ze je tady nejaka chyba, ale netusim jak to udelat. Pokud negdo wite,
diky za radu.

Lukas Gallina

Pdox Table Passsword

[*] Petr Hartman <medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 16.2.1999 13:41:13

Session.AddPassword('Heslo')

S pozdravem

Petr Hartman

----------
Od: Mal� Dobromil[SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 16. �nora 1999 13:03
Komu: #Delphi-K
P�edm�t: Pdox Table Passsword

[...]

API

[*] ALI <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 16.2.1999 14:19:33

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Existuje nekde nejaka kniha ci poradna nalejvarna k API ?

Ali

Barva radku DBGridu

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 16.2.1999 14:20:16

Ahojte,

chtel jsem nastavit ruzne dve barvy pro radky dbgridu dle hodnoty z
tabulky.Nevite, co delam spatne?
Fce je prevzana z Delphi Question and Answer Index.

procedure TForm2Zaklobr.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
with sender as TDBGrid do
if Length(Table1.FieldValues['VYRIZEN'])=0 then
Canvas.Brush.Color := clRed
else
Canvas.Brush.Color := clWhite;
DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

Alokace objektu FORM

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 16.2.1999 14:31:53

Ahoj,
mam dojem, ze uz se to tady probiralo, ale nevim, zda to doslo do nejakeho
konkretniho konce. Potrebuji poradit s nasledujici veci:
Nechci zbytecne zabirat pamet formem, o kterem neni jiste, zda se pri behu
aplikace vubec pouzije.

1)Cili jsem zkusil z project source odebrat
Application.CreateForm(TForm2, Form2); a vytvorit ho az pred vlastnim
zobrazenim formu. Problem je v tom, ze nevim jakou metodou mam objekt po
zavreni formu zrusit tak, aby aplikace pri opetovnem zavolani
Application.CreateForm(TForm2, Form2) nespadla.

2) Kde muzu zjistit maximalni mnozstvi pameti, alokovane v prubehu aplikace
?

Diky
PK

Pdox Table Passsword

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 16.2.1999 14:41:19

To je velmi snadne. Pokud chces podstrcit heslo v programu sam
staci napsat Session.AddPasword('heslo');
Pokud chces delat neco s dialogem tak nejlepe v obsluze
Session.OnPassword;

From: Mal Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
To: #Delphi-K <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Pdox Table Passsword
Date sent: Tue, 16 Feb 1999 13:03:28 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> nahradit
> vlastnim (pripadne zadnym a toto heslo by dodal muj program).

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4555 1269
fax : + 420 5 4521 1501
GSM : + 420 603 85 75 15

Pdox Table Passsword

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.2.1999 14:58:17

Naprosto jednoduche......zavolas funkci DbiAddPassword.

C syntax

DBIResult DBIFN DbiAddPassword (pszPassword);

Delphi syntax

function DbiAddPassword (pszPassword: PChar): DBIResult stdcall;

Description

DbiAddPassword adds a password to the current session. This function is
supported for Paradox tables only.

Parameters

pszPassword Type: pCHAR (Input)
Pointer to the password to be added.

Usage

DbiAddPassword provides users with access to a previously encrypted
table (adding a password does not encrypt the table). Examples of
operations on an encrypted table include: opening the table, record and
field access on the table, and batch functions (copy, delete, empty, or
restructure). DbiCreateTable and DbiDoRestructure can be used to place
or remove table encryption.

Paradox: Table and field level security is supported for the Paradox
driver only.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> nahradit
> vlastnim (pripadne zadnym a toto heslo by dodal muj program).

Alokace objektu FORM

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.1999 14:59:32

> [...]
> zavreni formu zrusit tak, aby aplikace pri opetovnem zavolani
> Application.CreateForm(TForm2, Form2) nespadla.

P��kaz Application.CreateForm(TForm2, Form2) se neodeb�r� ru�n� ze
zdroj�ku, ale
v Project/Options ho p�esune� do Available forms

Uvoln�n� pam�ti je Form2.Destroy

> [...]
>
> Diky
> PK

Problem s prodlevou Application.Initialize u EXE v

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 16.2.1999 15:04:24

STDCALL neni parametr, ale modifikator.

Doporucuji nevolat pred inicializaci aplikace, ale az po zobrazeni
hlavniho okna APP, a to dynamicky. Ma to i tu vyhodu, ze kdyz DLL jaksi
chybi, je mozne APP presto spustit (bez funkci v DLL)

Pri zobrazeni hlavniho okna je to navic vyhodne v tom, ze uzivatel zatim
studuje okno, a ty muzes v pohode cucat DLL.......

> [...]

> Hlavni tela dll jsou prazdna...
> �
> Jak odstranit casovou prodlevu?(nebo zamaskovat)...

MS WORD + Word.Basic

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.2.1999 15:06:15

Nevim jestli to pomuze pro Excel95, ale kdo vi.

http://hometown.aol.com/charliecal/TechPapers/DelphiWord.htm

Jedna se o home page Charlieho Calverta a v podstate je to temer totozny
dokument, jako je v jeho knize Delphi 4 Unleashed :-)

Mimo jine tam pise, ze by to melo fungovat i na Office95 - teda pokud se
bude pouzivat OLE a ne interfaces. Pekne napsane (ostatne jako cela kniha
;-)

Mac

"Josef A. Cerny" wrote:

> P.S. Mam dalsi problem. Jak pres OLE volat MSExcel 95 ?

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Idx a Delphi 1

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 16.2.1999 15:06:39

Ahoj lidi,
jestli jsem to pochopil, tak v Delphi 1 a BDE pro ne si muzu o
pristupu na IDX nechat jenom zdat ?

Marek Soukup

API

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 16.2.1999 15:10:32

Jist�. Existuje dvoud�ln� p��ru�ka k API v �e�tin�. J� jsem si ji
kupoval u Grady.
Jinak p�kn� popis je i na MSDN v angli�tin� a je toho tam o hodn�
v�ce.

Jirka Filous

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: ALI [SMTP:alinex(zv)alinex(tec)cz]
> Odesl�no: 16. �nora 1999 14:20
> Komu: delphi
> P�edm�t: API
>
> Existuje nekde nejaka kniha ci poradna nalejvarna k API ?
> �
> Ali

Cestina do delphi

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.2.1999 15:21:53

To je hruza, furt neco zadarmo. Co s tema prachama budu delat kdyz je nikdo
nechce ;-)))

Mac

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

dbf - delete

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 16.2.1999 15:23:04

Ahoj,
zkus fci BDE dbiPackTable, delete pouze oznacuje rekord jako smazany.

Marek Soukup

profia(zv)atlas(tec)cz wrote:

> Mam tu dalsi problemek. Soubor dbf , pro vymazani vsech jeho zaznamu
> pouziji
> For i:=1 to Pocet_zaznamu do
> begin
> Table1.Delete;
> end;
>
> Po provedeni se zda ze je soubor prazdny. ALE u nekterych souboru se
> stane ze pri pridani noveho zaznamuje v dbf opravdu jen jeden zaznam
> ale ma poradove cislo 4856 :) a taky ma ten PRAZDNY soubor 6 MB . Diky
> za radu.

Alokace objektu FORM

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 16.2.1999 15:27:25

Ahoj
ja pouzivam
Form : = TForm.Create (self);
Form.Show;
Form.Free;
a zatim to funguje

Marek Soukup

"Petr Kro�a ml." wrote:

> [...]
> Application.CreateForm(TForm2, Form2) nespadla.
>
> 2) Kde muzu zjistit maximalni mnozstvi pameti, alokovane v prubehu aplikace

API

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 16.2.1999 15:29:15

Ahoj
doporucuju http://vltava.cpress(tec)cz.

Marek Soukup

ALI wrote:

> Existuje nekde nejaka kniha ci poradna nalejvarna k API ? Ali

Barva radku DBGridu

[*] Petr Hartman <medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 16.2.1999 16:04:48

Ahoj,
zkus to radeji takto

if Length(Table1.FieldByName('VYRIZEN').asString)=0 then

nebo

if Table1.FieldByName('VYRIZEN').isNull then

Petr Hartman

----------
Od: Petr S[SMTP:p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 16. �nora 1999 14:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Barva radku DBGridu

[...]

Re[2]: Cestina do delphi

[*] Lubor Kolar <lubork(zv)tnet(tec)cz> - 16.2.1999 16:11:45

Dne Tue, 16 Feb 1999 06:48:13 +0100 Zbysek Hlinka napsal:

> Nejlepe to zvlada Jazykovy Lokalizator. Je u toho i slovnik
> prelozenych vyrazu, takze to preklada automaticky. Tisice
> dekovnych dopisu. :-)
Nic proti lokalizatoru, umi toho hodne, ale proc chodit s kanonem na
komara? Naprosto nejjednodusi (a nejlevnejsi :-) na dialogy a tlacitka je
pouzit prelozeny dbconst.pas, kterej tu uz nekolikrat nekdo inzeroval...
Neco jinyho je treba ten report preview.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Velke tabulky paradoxu

[*] Radek KALA <delphi(zv)betacontrol(tec)cz> - 16.2.1999 16:22:00

Prosim prosim jak udelat v Delphi tabulku paradoxoveho formatu,
ktera bude mit cca 200 MB. V Dosu se nastavovala maximalni
velikost tabulky, ale tady opravdu nevim kde to mam nastavit.

Predem diky.

( Tabulku opravdu nemuzu rozdelit )

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Mostecka 15, 614 00
tlf. : + 420 5 4555 1269
fax : + 420 5 4521 1501
GSM : + 420 603 85 75 15

Re[2]: Cestina do delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.1999 16:38:27

Puvodni zprava, kterou napsal Lubor Kolar dne 16 Feb 99,:

> [...]
> pouzit prelozeny dbconst.pas, kterej tu uz nekolikrat nekdo inzeroval...
> Neco jinyho je treba ten report preview.

Protoze:

1. s lokalizatorem prekladas vse jen jednou
2. nemusis pro nove Delphi stravit 3 dny hledanim novych konstant
3. prelozis si take originalni balicky, coz konstantami neudelas
4. prelozis i komponenty bez zdrojaku a konstant
5. muzes posouvat prvky ve formulari - beze zmeny ve zdroji
6. mas vsechno pohromade a nemusis vsechno 100x kontrolovat
7. prekladas vysledek, tedy EXE, DLL, BPL, cokoliv
8. a urcite jsem na leccos zapomnel...

[...]

System Tray

[*] brcko(zv)pobox.sk (Ing. Brcko) - 16.2.1999 19:13:19

Vie mi niekto poradit ako sa da aplikacia minimalizovat do system tray-u.
Vdaka

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

IKONY

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 16.2.1999 19:58:06

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj, vsichni,

abych nemusel kazdy den emajlovat 600 kB, soupnul jsem to na WWW ke stazeni. Takze je to zde
http://www.aranea(tec)cz/id/mirekjunekHome na strance Delphi MJ. Pouziti na vlastni riziko :-)))

Mirek
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 19:09
P�edm�t: Re: IKONY

Ja, ja , ja chcu :-))

Kreslit skoro neumim a moje aplikace vypadaj dost fadne, takze by se mi nejake ikony mohli hodit
Takze pokud pujde, byl bych rad, pokud by jsi mi je poslal

dik PAVEL
Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. �nora 1999 9:11
P�edm�t: Zakazani pohybu okna

Preji vsem pekneho dne,

lze nejakym (pokud ano, pak jakym) zpusobem zakazat hejbat s oknem?

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Kniha

[*] Standa Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 16.2.1999 22:25:24

Hi

Ano, je to ona.
Podle meho nazoru zacatecnika je skvela, vrele doporucuji.
Cena 995,-Kc prilozene CD (nic moc).

Standa Cerny

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. �nora 1999 9:54
P�edm�t: Kniha

>Pred nedavnem se tady psalo o nove knize o Delphi III.
>Byla to Mistrovstvi v Delphi III autoru T.Millera a
>D.Powella ?
>
>+-------------------------------+
>| Ing. Petr Jezek |
>| Delvina, s.r.o |
>| 010 01 Zilina |
>+ - - - - - - - - - - - - - - - +
>| tel: +421 (89) 624 344 |
>| fax: +421 (89) 621 018 |
>| email: petr(zv)sevis.sk |
>| web: www.delvina.sk |
>+-------------------------------+

Kombinace Treeview a Comobobox

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.2.1999 22:56:29

Ja pouzivam balicek komponent pro DBTrreView a DBListView
Ten DBListView je vlastne ComboBox. Maji toho tam mnohem vice.
Pry ovsem prestehovali web stranky jinam.
Dej Echo na Zahradnika. Kupoval jsem to pres nej.
Snad bude vedet novou adresu.
Jaro

>Ahoj vsichni
>
>Nezna nekdo komponentu, ktera by byla kombinaci
>Treeview a Combobox ?
>
>Radim

Kombinace Treeview a Comobobox

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.2.1999 23:09:34

Puvodni zprava, kterou napsal Jaro dne 16 Feb 99,:

> [...]
> Pry ovsem prestehovali web stranky jinam.
> Dej Echo na Zahradnika. Kupoval jsem to pres nej.

Oni se prodali firme: http://www.devexpress.com/
Ale tyhle komponenty asi predelavaji, protoze pisi, ze je
uvedou na trh v unoru 1999 (to uz by pomalu meli...).

[...]

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 16.2.1999 23:49:03

> [...]
> mam Accept:=Source is TListView; a v ListView.OnDragDrop netusim jak
> vytahnout na ktry object jsem to wlastne hodil.

Ja jsem to delal takhle:

procedure TFormStrom.TreeView1DragOver(Sender, Source: TObject; X,Y: Integer; State: TDragState; var Accept: Boolean);
begin
Accept := Source is TTreeView;
end;

procedure presun(kde: TTreeNodes; co,kam: TTreeNode);
var
p: TTreeNode;
begin
p:=kde.addChildFirst(kam,co.text);
while co.HasChildren do begin
presun(kde,co.GetLastChild,p);
end;
kde.Delete(co);
end;

procedure TFormStrom.TreeView1DragDrop(Sender, Source: TObject; X,Y: Integer);
begin
if Source is TTreeView then begin
if TreeView1.selected.HasChildren then begin
if hlaseni('P�esunout celou v�tev stromu',otazka)=mrNo then begin
exit;
if TreeView1.GetNodeAt(x,y).level+1<>TreeView1.selected.level then begin
if hlaseni('P�esouv�te na jinou �rove� stromu.'#13'POKRA�OVAT',otazka)=mrNo then begin
exit;
presun(TreeView1.Items,TreeView1.selected,TreeView1.GetNodeAt(x,y));

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

Zakazani pohybu okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.1999 23:56:08

Slavek Rydval wrote:

> [...]
> ****Koukal jsem do Win32.hlp, ale dost jsem se do toho zamotal. Mohl
> byste mi nekdo vysvetlit, co to vlastne dela? Teda, to vim, ale jak

Ahoj,

Pokusim se to tedy nejak strucne popsat, takze:

GetSystemMenu(Handle, False) vrati handle systemoveho menu (presneji receno
jeho kopii) okna a umozni tak jeho modifikaci.

DeleteMenu vymaze polozku z okna, polozky jsou urceny bud pozici, nebo
konstantou daneho prikazu. Tim ze z menu odstranis prikaz ktery
odpovida SC_MOVE, tak system zrusi i vsechny akce spojene s timto
prikazem.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Problem pri seriove komunikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.1999 23:57:41

Petr Kandera wrote:

> [...]
> komunikacni protokoly apod. je vice nez vyhovujici. Pokud chcete ale nejake

Ano, to mas pravdu, pro tyto veci je to naprosto vyhovujici.

> specialni veci, rychle odezvy apod. pak radeji nepouzivejte vubec Windows
> (jakekoliv), protoze ten hlavni problem je prave v nich.

Ne, problem neni hlavne v nich, ale v nevhodnem "obalu" API rozhrani ktere
provadi AsyncPro za ucelem maximalni snadnosti a "blbovzdornosti" vyvoje.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Velke tabulky paradoxu

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 16.2.1999 23:57:57

> [...]
> ktera bude mit cca 200 MB. V Dosu se nastavovala maximalni
> velikost tabulky, ale tady opravdu nevim kde to mam nastavit.

Dela se to BDEAdmin -> Configuration -> Drivers -> Native -> Paradox

BLOCK SIZE = 1024 | 2048 | 4096 | 16384 | 32768

Nastavena hodnota plati pro nove vytvarenou tabulku, stare neovlivni.
Vytvor si takto novou DB a addni tam data.

Prvni tri hodnoty jsou zname od dosovskeho paradoxu
(velikost DB 64, 128 nebo 256 MB), posledni dve hodnoty jsou
jenom ve windows a rekl bych, ze se tak da udelat az 2 GB tabulka.
Nezkousel jsem to. (Paradox umi tabulky o velikosti 65536 bloku).

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 00:11:58

Zbysek Hlinka wrote:

> Ahoj,
>
> na tohle se tezko odpovida, kdyz neni videt zdrojak, a jak je
> nastaven ComPort.

Ahoj,

To je pravda.

> Podle mych zkusenosti je 3 vteriny dostatek casu, OnTriggerAvail
> je volane dost rychle. Ja zpravidla musim odpovedet do 100 ms a v
> drtive vetsine pripadu to v pohode stiham, i kdyz si nekdo masti
> neco treba ve Wordu.

Ono to zalezi predevsim na zpracovani zprav v aplikaci, protoze timto
zpusobem se provadi synchronizace s hlavnim threadem aplikace. V tom
ale prave spociva ten problem, pokud by jsi mel moznost reagovat na
udalosti bez teto synchronizace (neni vzdy nutne neco kreslit jako
reakci apod.) tak by odezvy mely byt daleko rychlejsi a predevsim mene
zavisle na chodu jinych aplikaci. To je prave jedna z veci kterou se
pokusim vyresit.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 00:16:21

Ondrej Krajicek wrote:

> Pomyslel jsi taky na to, ze kdyz ti nikdo neodpovi, tak je docela mozne ze to nikdo nevi ?
> Ondrej Krajicek
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: iko(zv)kamarad(tec)cz <iko(zv)kamarad(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 16. �nora 1999 21:13
> P�edm�t: Menu
>
> Nazdar ludia,
>
> uz ma to prestava bavit. Davam sem otazky a nikto na ne
> nezareaguje. Sa mi to prestava pacit.

Ahoj,

No to vis, placena technicka podpora to neni .....

> Skusim este jednu: Ako v menu dosiahnem tucne pismo na
> jednom itemsi?

Pokud to chces jako default polozku tak vlastnosti TMenuItem.Default

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

API

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 17.2.1999 07:03:44

Ahoj,
no prave.V te dvoudilne knize toho hodne dost chybi.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 16:51
P�edm�t: RE: API

> [...]

> Komu: delphi
> P�edm�t: API
>
> Existuje nekde nejaka kniha ci poradna nalejvarna k API ?

Kniha

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 17.2.1999 07:23:39

Ahoj,
je celkem dobra,ale moc do hloubky nejde.Nektery pasaze mi pripadaji, ze
jsou
opsany z knihy "Delphi za 14 dnu".Ale jinak jsou tam docela dobry napady.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. �nora 1999 9:54
P�edm�t: Kniha

>Pred nedavnem se tady psalo o nove knize o Delphi III.
>Byla to Mistrovstvi v Delphi III autoru T.Millera a
>D.Powella ?
>
>+-------------------------------+
>| Ing. Petr Jezek |
>| Delvina, s.r.o |
>| 010 01 Zilina |
>+ - - - - - - - - - - - - - - - +
>| tel: +421 (89) 624 344 |
>| fax: +421 (89) 621 018 |
>| email: petr(zv)sevis.sk |
>| web: www.delvina.sk |
>+-------------------------------+

Alokace objektu FORM

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.2.1999 07:42:55

Filous Ji�� wrote:

> P��kaz Application.CreateForm(TForm2, Form2) se neodeb�r� ru�n� ze
> zdroj�ku, ale
> v Project/Options ho p�esune� do Available forms

Coz je totez...

> Uvoln�n� pam�ti je Form2.Destroy

Tak takhle radeji ne. Kdyz uz, tak Form2.Free.

Nebo jeste napriklad takto:

TForm1.BtnClick...
begin
TForm2.Create(Self).Show;
TForm2.FormClose...
begin
Action:=caFree;

Lubor Kolar wrote:

> [...]
> pouzit prelozeny dbconst.pas, kterej tu uz nekolikrat nekdo inzeroval...
> Neco jinyho je treba ten report preview.

Pokusim se te vyvest z omylu. To mozna jaks taks funguje, kdyz ti
to nekdo da. Pokud to delas sam, ztratis na tom leda cas, a tedy i
penize. Na kolik si cenis hodinu sve prace? :-) Za kolik hodin
prelozis consts.pas a dbconst.pas? Co budes delat, az prijde nova
verze Delphi? Totez? :-)

Mozna se ukaze, ze je treba prelozit jeste comobj.inc,
comserv.inc, comstrs.pas, urcite sysutils.inc, dale bdeconst.pas,
ibconst.pas, mxconsts.pas, oleconst.pas, webconst.pas.

Mozna si take budes muset poradit se souborem qr2const.res a
smconsts.res. To vse beru z D3, D4 nemam momentalne
nainstalovanou.

A ted to nejlepsi: kdyz pouzijes OpenDialog, SaveDialog atp., dale
jiste komponenty z QuickReportu, TChart a dalsi komponenty,
ktere za sebou tahaji sve formulare, jsi namydlen. V Delphi3 je v
adresari \Lib 35 souboru DFM. Nemluve o tom, ze po tvem
prekladu si neskrtnes s balicky. Nez to vsechno prelozis, prodelal
jsi zbytecnou praci jiz dva Lokalizatory. :-)

I kdyz tohle vsechno prelozis, stejne nemas zaruku, ze bude vse
cesky. Zejmena kdyz pouzijes jeste dalsi knihovny od tretich stran.
Takovy TurboPower ve svych knihovnach texty take nijak nesetri.

Samozrejme optimisticky predpokladam, ze nebudes pouzivat
prasacky napsane komponenty, ktere maji texty roztrousene v
programu nebo v konstantach (tomu uz nepomuze ani svecena
voda :).

2All - neberte to pls. jako komerci, chtel jsem zde hlavne ukazat,
ze zpravidla nestaci prelozit jen dbconst.pas.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

MS WORD + Word.Basic

[*] user <TYSLIC(zv)vsps-su(tec)cz> - 17.2.1999 07:43:16

Diky vsem za odpovedi, uz to zacina fungovat...

Jirka

API

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.2.1999 08:20:34

Win32API, COM/DCOM, ... atd. skolime v Laznich Belohrade
(viz http://www.haes(tec)cz)
Knih je vic a skolitel dokaze ke kazde rici, na co je dobra.

Honza Sebelik
----------
Odes�latel: ALI <alinex(zv)alinex(tec)cz>
Komu: delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
P�edm�t: API
Datum: 16. �nora 1999 14:19

Existuje nekde nejaka kniha ci poradna nalejvarna k API ?

Ali

System Tray

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.2.1999 08:23:27

>Vie mi niekto poradit ako sa da aplikacia minimalizovat do system tray-u.
> Vdaka

Pouzivaji se k tomu tyto dve funkce:

skok do Tray:
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD,(zv)NotifyData);\
ShowWindow(Wnd,sw_Hide);

Obnoveni:
Shell_NotifyIcon(NIM_DELETE,(zv)NotifyData);
ShowWindow(Wnd,sw_Show);

Menu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.2.1999 08:35:55

> [...]
>nezareaguje. Sa mi to prestava pacit.
>
>Skusim este jednu: Ako v menu dosiahnem tucne pismo na

co takhle help na InsertMenu ? Muzes vytvorit polozku s priznakem
MF_OWNERDRAW a kreslit si ji sam jak se Ti zamane.
Jelikoz Delphi zapouzdreni toto neumoznuje (alespon jsem to nenasel) nezbyva
Ti nez vyrobit menu rucne pomoci Win API

API

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 17.2.1999 08:42:59

Na MSDN kde ? A jinak, k te dvoudilne prirucce od Unisu se udajne
chysta treti dil, zamereny na dalsi veci jako je OLE / COM apod.
Ondrej Krajicek

Jirka wrote:

> [...]
> kupoval u Grady.
> Jinak p�kn� popis je i na MSDN v angli�tin� a je toho tam o hodn�

API

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 17.2.1999 09:11:51

Ano.Tam jsem volal, a presto ze uz prisel i cenik bylo mi zodpovezeno:"Jeste
nevime ,kdy to bude v tisku"!!!?????

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 8:22
P�edm�t: Re: API

Jirka wrote:

> [...]
> kupoval u Grady.
> Jinak p�kn� popis je i na MSDN v angli�tin� a je toho tam o hodn�

API

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 17.2.1999 09:36:02

Ahoj,

> no prave.V te dvoudilne knize toho hodne dost chybi.
****Kdyz jsem byl loni na kniznim veletrhu, planovalo se nove,
ctyrdilne vydani. Jak jsou na tom ted, to nevim. Zkus
http://www.unis(tec)cz nebo http://www.win(tec)cz, ale maji to tam ted pekne
,,rozkopane`` (cti predelavaji to).

Slavek

> Jirka Virt

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

EDatabaseError

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 17.2.1999 09:45:26

Ahoj,

prave resim jeden problem a nemuzu na to prijit.

Kdyz mam u nejake konponenty TTable ve field editoru nadefinovane
polozky a potom se pokusim otevrit tabulku s neodpovidajici strukturou
(bud chybi nejak polozka nebo je jineho typu), vzdycky mi to vyhodi
jenom EDatabaseError. Ja bych potreboval tu chybu identifikovat
presneji (zvlaste dve - chybi polozka a polozka je jineho typu).
Zatim jedine co me napadlo je podivat se do E.Message a podle texu
chybu vydedukovat, ale zda se mi to moc krkolomne. Kazda chyba musi mit
nejake cislo. Jak ho lze zjistit?

A jeste jako doplnek. Kazda vyjimka ma i svuj HelpContext, ale ten je nulovy.
Lze u standardnich vyjimek HelpContext nejak nadefinovat?

Diky

Karel

Resource DLL wizard

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, Bonnel Technologie, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 17.2.1999 09:45:50

V helpu k D4 se v kapitole Creating resource DLL pise: Pouzijte Resource
DLL wizarda. Ale kde ho vzit a nekrast ? Nebo jsem tak slepy ? Izoloval
jsem stringy do ResourceString, ale nikde po kompilaci nevznikl ani DCR
ani RC, nic. Spatne uvazuju ?

Diky za nakopnuti

Mira

IKONY

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 17.2.1999 10:23:33

Ahoj, co mysl� t�m "na vlastn� riziko" ? �e nejsou Free ?

Martin Va�k��
mvackar(zv)cpoj(tec)cz
> [...]
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Serbajlo < serb(zv)mikulov.sol(tec)cz
> <mailto:serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <mailto:delphi-l(zv)fwd(tec)cz> < delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> <mailto:delphi-l(zv)fwd(tec)cz>>
> Datum: 16. �nora 1999 19:09
> P�edm�t: Re: IKONY
>

> Ja, ja , ja chcu :-))
> �
> Kreslit skoro neumim a moje aplikace vypadaj dost fadne, takze by se
> mi nejake ikony mohli hodit
> Takze pokud pujde, byl bych rad, pokud by jsi mi je poslal

Kniha

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 17.2.1999 10:33:19

Ahoj, pujcil jsem si uvedenou knizku k nahlednuti, neni spatna, i kdyz
vzhledem k pokrytemu rozsahu ponekud strucna i pri tech 1100 strankach. Co
me vsak uvadelo k nepricetnosti byl jeji preklad. Prekladatele prelozili, co
se kde anglicky jen sustlo.

Takove drobnosti, ze po nastaveni barvy na clLime dostane objekt "jisty
odstin sedi", to by clovek presel. Horsi to je s bezne pouzivanymi terminy.
Priklady:

Focus = Zamereni
RT package = Behovy balik
Message handler = Ovladac zprav
Listbox =Zobrazeny seznam

uplne perly jsou prelozeni anglickeho vyrazu jinym cizim vyrazem , jako
napr.
Session = Seance
Handle = Manipulator
... a mnoho dalsich

Diky tomu se ta knizka obcas blbe cte, protoze si ji musis prekladat zpet do
anglictiny.
Smysl mi unika, protoze by to mela byt knizka urcena (jak se v ni pise) pro
pokrocile programatory. Ja nevim, mozna se to tak ted na skolach uci ???

Takze doporucuju stridat cteni teto knihy s nejakou peknou knihou o
Kravskych chlapcich
nebo si j�t zahrat ven noha-mic.

Mirek
-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. �nora 1999 9:54
P�edm�t: Kniha

>Pred nedavnem se tady psalo o nove knize o Delphi III.
>Byla to Mistrovstvi v Delphi III autoru T.Millera a
>D.Powella ?
>
>+-------------------------------+
>| Ing. Petr Jezek |
>| Delvina, s.r.o |
>| 010 01 Zilina |
>+ - - - - - - - - - - - - - - - +
>| tel: +421 (89) 624 344 |
>| fax: +421 (89) 621 018 |
>| email: petr(zv)sevis.sk |
>| web: www.delvina.sk |
>+-------------------------------+

Re[3]: Cestina do delphi

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.2.1999 10:35:50

Dne Wed, 17 Feb 1999 07:42:55 +0100 Zbysek Hlinka napsal:
a take to plati pro reakci p. Zahradnika

> [...]
> penize. Na kolik si cenis hodinu sve prace? :-) Za kolik hodin
> prelozis consts.pas a dbconst.pas? Co budes delat, az prijde nova
Psal jsem, ze prelozene soubory tu jiz kolikrat nekdo nabizel, takze
maximalne ztratim tak 5 minut, necham-li si tyto zpravy vyhledat. Navic
pro dialogy a tlacitka (napr, MessageDlg, tlacitka stylo YesNo apod.) mi
toto bohate staci a presne to tam pisu (NA DIALOGY A TLACITKA). Kdybych
chtel lokalizovat neco jinyho, tak ten Localizator klidne pouziju (i
kdyz mi v leccems nevyhovuje). Ty prelozeny konstanty pouzivam ke svy
spokojenosti a proto jsem je doporucil.

> [...]
>
> Mozna si take budes muset poradit se souborem qr2const.res a
> smconsts.res. To vse beru z D3, D4 nemam momentalne
Mam pocit, ze rychle ctes a nevnimas, co ctes. Psal jsem: Neco jinyho je
treba ten report preview (v kontextu vyplyva, ze tak jednoduse, jako s
dbconst.pas a const.pas to asi nepujde).
> [...]
> prekladu si neskrtnes s balicky. Nez to vsechno prelozis, prodelal
> jsi zbytecnou praci jiz dva Lokalizatory. :-)
Opakuji se, ale puvodni pozadavek znel prelozit tlacitka a dialogy, coz
presne resi ty soubory. Pak tam zaznelo neco o report preview, kde jsem
poznamenal, ze tam to takhle resit moc nepujde.

> 2All - neberte to pls. jako komerci, chtel jsem zde hlavne ukazat,
> ze zpravidla nestaci prelozit jen dbconst.pas.
Ja osobne to aspon tak neberu, pouze mi to prijde zbytecne slozite a
casove narocne reseni oproti memu (najit a stahnout ty konstanty tak max.
20 minut, Rebuild aplikace tak minuta). Navic mam vystarano do budoucna
a nemusim kazdou novou aplikaci znova prekladat (i kdyz uznavam, ze se
slovnikem v lokalizatoru to neni moc prace, stejne je to prace navic
oproti memu reseni).
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Menu

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.2.1999 10:35:53

Dne Tue, 16 Feb 1999 20:43:11 +0100 iko napsal:

> [...]
> nezareaguje. Sa mi to prestava pacit.
>
> Skusim este jednu: Ako v menu dosiahnem tucne pismo na
Nastav v mu Default:=True (v Menu Editoru napr.)
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Re[3]: Cestina do delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.2.1999 10:48:31

Puvodni zprava, kterou napsal Kolar Lubor dne 17 Feb 99,:

> [...]
> nemusim kazdou novou aplikaci znova prekladat (i kdyz uznavam, ze se
> slovnikem v lokalizatoru to neni moc prace, stejne je to prace navic

Lokalizace se nedela po kazde kompilaci pro ucely testovani, ale jen
v okamziku, kdy jde program ven - k zakaznikovi. To neni 10x denne,
ale jen tehdy, kdyz stejne delas instalacni program. Takze proste
spustis lokalizator, tuknes na nacteni (nebo na favourites), tuknes
na preklad, tuknes na vlozeni resource do EXE, tuknes na ulozeni
a ukoncis lokalizator.

[...]

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 17.2.1999 10:56:31

Ahoj, co myslis tim "na vlastni riziko" ? Ty ikony nejsou Free ?

Martin Va�k��
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

DBF DELETE 2

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 17.2.1999 11:11:18

Dne 16 Feb 99 v 7:58, profia(zv)atlas(tec)cz napsal(a):

> [...]
> narusta databaze do zajimavych rozmeru :)
>
> Je tohle opravdu "normalni a znama" vec nebo delam neco spatne?

no treba pro dbf me to funguje takhle:

TableXXX.EmptyTable;
Check(DbiPackTable(TableXXX.DbHandle, TableXXX.Handle, Nil, szDBASE,
TRUE));

cau
roman

EDatabaseError

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.2.1999 11:16:21

Ahoj,

EDatabaseError je primy potomek Exception, ktery neobsahuje
kod chyby, nelze ho tedy zjistit (viz SysUtils). Stejne tak jako
u vetsiny vyjimek v Delphi - kod je treba u EInOutError,
EWin32Error nebo EOleSysError. Jedina moznost je opravdu
rozebrat Message.

Co se tyce HelpContextu, musel by ho nekdo naplnit pri vytvareni
vyjimky, coz muze udelat primo kod ktery chybu generuje nebo
nejaky specializovany potomek tridy vyjimky - jak jsem tak koukal
dela to EOleSysError, ktery ho ale vzdycky nastavuje na 0 (:-)

Martin Schayna
mschayna(zv)aktis(tec)cz

[...]

TRichEdit98

[*] Rul��ek Daniel <dan.r(zv)avizo(tec)cz> - 17.2.1999 11:25:49

Zdravim Vas vsechny,

podarilo se nekomu z vas nastavit ohraniceni textu pomoci SetBorder u
komponenty TRichEdit98? Ono se to sice asi nastavi, ale uz se to
neulozi. Nema to nekdo z Vas opravene?

Diky
����� Dan

TJPEGImage.SaveToStream

[*] Petr Voboril - VOBO <voborip(zv)feld.cvut(tec)cz> - 17.2.1999 11:27:33 met-1mest

Zdravim vsechny!

Mam takovy nehorazny problem:

var
JPG1,JPG2 : TJPegImage
Stm: TFileStream;
begin
JPG1:=TJPegImage.Create;
JPG2:=TJPegImage.Create;
JPG1.LoadFromFile('pokus1.jpg');
JPG2.LoadFromFile('pokus2.jpg');
stm:=TFileStream.Create('jpgstm', fmCreate);
JPG1.SaveToStream(stm);
JPG2.SaveToStream(stm);

... az potud probehne vsechno v pohode, ovsem kdyz se pak o
kousek dal (samozrejme po novem otevreni streamu)

JPG1.LoadFromStream(stm);
JPG2.LoadFromStream(stm);

skonci to chybou JPEG Error #42. Pri debugovani jsem zjistil, ze
ten prvni JPG1.LoadFromStream nachrousta ten stream cely
(stm.Position se posune az na konec souboru), coz asi neni
spravne.

Nevite nekdo, co by se s tim dalo delat?
Diky moc.

VOBO

Petr Voboril - VOBO
student of FEE-CTU
leader of 35. cubscout group

E-mail: voborip(zv)feld.cvut(tec)cz
WWW: http://cs.felk.cvut(tec)cz/~voborip

MDI system menu item

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 17.2.1999 11:30:10

Potreboval bych poradit s pridanou polozkou do systemoveho menu
MDIChild okna. Nasledujici kod funguje OK v normalnim stavu okna,
kdyz je okno maximalizovane tak vyber polozky neposila ve WParamLo
idmZmenitBarvu ale jine cislo.
Diky za radu.

const idmXYZ = 256;

InsertMenu(GetSystemMenu(Handle,FALSE), 0, MF_STRING+MF_BYPOSITION,
idmXYZ,PChar(SXYZ));

procedure TfmAbs.WndProc(var AMessage:TMessage);
begin
with AMessage do case Msg of
WM_SYSCOMMAND: if (WParamLo and $FFF0)=idmXYZ then begin
...;
Result:=0;

Miloslav Skacel
skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Kombinace Treeview a Comobobox

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 17.2.1999 11:41:53

Z vlastni zkusenosti mohu poradit toto: Napis na adresu jednoho z tvurcu
tech komponent......kdyz truchu zaskemras, poslou. Ale jen to, co bylo
driv free.

> [...]

> Ale tyhle komponenty asi predelavaji, protoze pisi, ze je
> uvedou na trh v unoru 1999 (to uz by pomalu meli...).

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 17.2.1999 11:54:44

Ahoj, jak uz jsem psal, ikony pochazi vetsinou bud z VB3, nebo z
Programmer's Resource CD, uz si opravdu nevzpominam. V kazdem pripade nevim,
jak jsou takoveto ikony licensovany (jestli jsou). Vyslovne to u nich
napsano nebylo. Bude to asi podobne jako s bitmapami dodavanymi s Delphi.
Jsou nejak autorsky chranene ?

Nevim a rad se poucim, pokud to nekdo vi.

Mirek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 11:08
P�edm�t: RE: IKONY

Ahoj, co myslis tim "na vlastni riziko" ? Ty ikony nejsou Free ?

Martin Va�k��
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

Operator IS a DLL

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 17.2.1999 12:07:53

Zdravim vas

a mam tu jeden problem. V mem programu mam moznost pridavat funkcnost
pomoci DLL knihoven. Soucasti rozhrani je i pointer na nektere
objekty hlavniho programu. Potud vse v poradku. Problemy nastanou az
pri pouziti operatoru IS. Vraci spatne vysledky.

Mate s tim nekdo nejakou zkusenost?

Diky

Tomas Krecmer

Alokace objektu FORM

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 17.2.1999 12:11:57

Ja bych ve vytvorenych formularich pri udalosti OnClose priradil Action :=
caFree a je zajisteno, ze se formular automaticky uvolni.
Takze v klidu mohu zavrit formular odkudkoli pomoci Form.Close a tento se
zaroven uvolni.

Jan Skopovy
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 19:54
P�edm�t: RE: Alokace objektu FORM

Filous Ji�� wrote:

> [...]

begin
Action:=caFree;

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 17.2.1999 12:16:44

To jsem uz zjistil davno a hlavu si s tim prilis nedelam. Proste dam
Stream.Seek(0,0) pokazde nez pouziju LoadFromStream.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> [...]
> (stm.Position se posune az na konec souboru), coz asi neni
> spravne.
>
> Nevite nekdo, co by se s tim dalo delat?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.2.1999 13:16:06

Ahoj,

myslim ze by to mohlo byt tim, ze DLL a EXE jsou prelozeny
bez balicku - metoda TObject.InheritsFrom, ktera se interne
pouziva pro operator "is", nerozezna pribuznost trid. Trida
TObject z EXE je "binarne" jina trida nez TObject z DLL.

Zkus oba moduly prekompilovat s balicky.

Martin Schayna
e-mail: mschayna(zv)aktis(tec)cz
www: www.aktis(tec)cz

[...]

Re[4]: Cestina do delphi

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 17.2.1999 13:19:26

> [...]
> spustis lokalizator, tuknes na nacteni (nebo na favourites), tuknes
> na preklad, tuknes na vlozeni resource do EXE, tuknes na ulozeni
Sorry, ale pripadam si jak u blbejch na dvorecku. Ja jsem psal NOVOU
aplikace, tzn. ne KAZDY NOVY PREKLAD, ale to, co napisu uplne od znova.
I kdybych to nedelal pro ucely testovani (cemuz moc neverim), musim to
delat ASPON JEDNOU u kazdeho noveho programu. S prelozenou konstantou
nikoliv. Je nutny k tomu jste neco dodavat?

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

notifikacia zmeny fontu; docasne vypnutie vyhladzo

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 17.2.1999 13:47:13

Zdravim,

Mam taky mensy problem, pouzivam v jednej komponente odvodenej od TComponent
property Font. Ked ten font nastavujem cez object inspector tak, ze kliknem
na
ten button s '...' (ellipsis) pri property +Font, tak ta zmena sa prejavy v
mojej komponente,
ale ak Font property "rozbalim" v obj. insp. a nastavujem jednotlive
parametre fontu priamo
v obj. insp. tak sa ta zmena neprejavi, i ked vyvolam prekreslenie zmenou
inej property
komponenty... Pri Create som nastavil FFont.OnChange na metodu, v ktorej
prekreslujem
celu komponentu... (Pripadne mozem poslat komponentu...)

Este sa Vas xcem spytat, neviete nahodou niekto, ako je mozne vypnut docasne

(na jeden DrawText) vyhladzovanie fontov? Kreslim dost male fonty a kuoli
tomu
vyhladzovaniu to nie je prilis prehladne... :-(

Dik za kazdu odpoved,

Feri (the bjs)

- beke(zv)asset.sk - telnet://sano.sk:7000 -

Ukonceni aplikace s chybou

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 17.2.1999 14:02:30

Ahoj

Na 2 pocitacich z 10 (vsechny W95, instalace aplikace byla vsude stejna,
D3 a pripojeno k MS SQL 6.5) mi aplikace po ukonceni (staci spustit a hned
ukoncit) nahlasi nasledujici chybu

Exception EAccessViolation in module IDS.EXE at ...
AccessViolation at address .... in module IDS.EXE. Read of address ...

Pri inicializaci aplikace se krome prihlaseni nic jineho nedela, pri
ukonceni se nedela vubec nic. Zatim chyba nema na nic vliv.

Nevite kde bych mohl hledat chybu ?

Class

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 17.2.1999 14:09:36

Potreboval bych udelat funkci, ktere bych poslal jako parametr
nazov classu (napr TMyForm) a ona by vytvorila tento form
a zobrazila jej (MDIchild).

function CreateMyWindow(TFormClass:???);
begin
with TFormClass.Create(Self) do
Show;
end;

Jakeho typu mam dat ten parametr? Nebo se to musi resit jinak?
+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

Je�t� jednou RichEdit

[*] Ale� Kle�ka - 17.2.1999 14:25:45

Ahoj, ahoj,
omlouv�m se, �e zase otravuji s RichEditem, ale m�m s n�m dva
'probl�mky':

1) n�jak jsem p�ehl�dl, jak ho ( co nejjedno�eji ) donutit 'sko�it' na
prvn�, pop�. posledn� z�znam ( jde to v�bec ??? ). Zkusil jsem to p�es
RichEdit.Lines[1], ale efekt byl ve�ker� ��dn�.

2) na RichEdit m�m nav�zan� PrintDialog a v�echno funguje vcelku dob�e,
a� na mali�kost - pokud si v RichEditu 'vyberu text' a d�m tisk-vybran�
text, tak se na moje p��n� vcelku vyka�le a vytiskne obsah cel�ho RichEditu.

Pokud by n�kdo m�l tip na to, kde jsem co nepost�ehl a upozornil m� na to
, tak budu m���c vd��n�.

D�ky p�edem

Ale� Kle�ka
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

P.S. M�m D3 pod NT 4.0

Class

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.2.1999 14:42:12

type
//typ trida mych oken
TClassMyForm = class of TMyForm;

TMyForm = class(TForm)..........

//funkce, ktera otevre okno typu parametr:
function OpenWindow(AType: TClassMyForm): TMyForm;
begin
Result := AType.Create(Application);

Jura
----------
[...]

[*] Ale� Kle�ka - 17.2.1999 14:52:05

[...]

Vyhledavani bez indexu

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 17.2.1999 14:53:28

Ahoj delfini,
muj dotaz s IDXem zustal bez odezvy (neni divu) a tak se zeptam
jinak. Umi negdo z vas vyhledavat v tabulce bez pouziti indexu, ale
pozor DELPHI 1 a WIN3.11, jaksi jsem nenasel metodu Locate ?

Marek Soukup

Re[3]: Cestina do delphi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.2.1999 15:28:06

Kolar Lubor wrote:

Prosim te, odsazuj mezi puvodni zpravou a tvou odpovedi prazdny
radek, sic to dopada nasledovne (vsechno se scukne dohromady):

> [...]
> mi v leccems nevyhovuje). Ty prelozeny konstanty pouzivam ke svy
> spokojenosti a proto jsem je doporucil. > > Mozna se ukaze, ze je treba

Ja netvrdim, ze Lokalizator musi vyhovovat kazdemu. :-) Ale o ten
tu nejde. Spis o to, ze OK, Cancel atp. jsou videt prakticky v
kazdem programu, ale jsou tam jeste hlasky, ktere jsou
generovany vyjimkami. Tomu se lze vyhnout sice tak, ze je v
programu prekryjes svymi hlaskami, ale proc to delat, kdyz staci
prelozit ty standardni texty, ze? Jenze to pak znamena prelozit
prakticky vsechno. :-(

> [...]
> jinyho je treba ten report preview (v kontextu vyplyva, ze tak jednoduse,
> jako s dbconst.pas a const.pas to asi nepujde). > nainstalovanou. > > A

Vim, cetl jsem to, ale povazoval jsem za dulezite to zduraznit,
protoze jsem to psal do verejne konference.

> [...]
> nemusim kazdou novou aplikaci znova prekladat (i kdyz uznavam, ze se
> slovnikem v lokalizatoru to neni moc prace, stejne je to prace navic

Samozrejme zalezi na tom, pro koho aplikaci pises, jaka je
pravdepodobnost, ze tam problikne neco anglicky (pozor, databaze
obcas take vraci nejake chybove hlasky, a tam uz je to s lokalizaci
podstatne horsi - vzhledem k autorskym pravum a tomu, ze nejsou
psane v D3, D4 nebo CB3). Pokud nebudes pouzivat QReport,
OpenFile atp., knihovny tretich stran s jejich vlastnim zpusobem
lokalizace (zde me krka napriklad system pouzity v knihovnach od
TurboPower - je nekompatibilni, a nelze do nej nijak rozumne
zahrnout standardni texty).

Ing. Miroslav Ondrisek, Bonne wrote:

> [...]
> DLL wizarda. Ale kde ho vzit a nekrast ? Nebo jsem tak slepy ? Izoloval
> jsem stringy do ResourceString, ale nikde po kompilaci nevznikl ani DCR

Onen wizard je pouze hracka pro nalakani pozornosti, zadnou praci
ve skutecnosti neusetri. Ted nevim, jak presne je to v D4, ale v D3
se musi jeste pred kompilaci nastavit v Options Map File =
Detailed. Kazdopadne po wizardovi by se ti mel vytvorit v
podadresari (jestli to chces do cestiny, tak CSY) soubor, kde
budou texty z resourcestring, ktere je pak nutne prelozit. Taktez
formulare, a pak se musi vse zkompilovat, z cehoz vznikne ona dll
(ovsem s priponou jazyka - CSY napriklad).

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Vyhledavani bez indexu

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 17.2.1999 15:29:29

Ahoj,
no jeste jsi nenapsal pro jakou databazi to chces - pro SQL servery
funguje i v D1 metoda FindKey i bez indexu. Ale podle toho IDX to SQL
nebude :-)

Takze jedna z moznych cest je napsat si vlastni hledani treba metodou
puleni intervalu pro setridena data - kdysi jsem to zkousel a bylo to
velmi uspokojive. Pripadne delat sekvencni hledani pro data nesetridena.
Pokud by Ti tenhle popis nestacil, muzu to zkusit vystourat z archivu.

----------------------------------
David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> [...]
> jinak. Umi negdo z vas vyhledavat v tabulce bez pouziti indexu, ale
> pozor DELPHI 1 a WIN3.11, jaksi jsem nenasel metodu Locate ?

Je�t� jednou RichEdit

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 17.2.1999 15:32:15

On Wed, 17 Feb 1999, [iso-8859-2] Ale� Kle�ka wrote:

> [...]
> prvn�, pop�. posledn� z�znam ( jde to v�bec ??? ). Zkusil jsem to p�es
> RichEdit.Lines[1], ale efekt byl ve�ker� ��dn�.

No hacky carky pliiiz
Lukas Voborsky

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Interrupt COM

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 15:35:22

Hello Petr!

> S tim nelze souhlasit, pouziti timeru na sledovani udalosti z COMU
je
> podle me naprosta prasarna. Win32 API poskytuje pomerne slusny
zpusob
> k obsluhovani seriove komunikace, typicky staci jeden samostatny
thread
> na cekani na tyto udalosti pomoci WaitCommEvent. Neni zde ani duvod
aby

WaitCommEvent je samozrejme najlepsi sposob. Tym textom vyssie som
chcel povedat, ze ked uz sa to toho zapletie dispecer Delphi, tak
potom je uplne jedno, ci sa on dotazuje na triger od AsyncPro, alebo
sa to robi v timeri. Dokonca mam dojem, ze v tom timeri to ma lepsiu
sancu, ze sa dostane k lizu. (Na 3 sekundy sa mi 'sekne' W95, ked
niekto zo siete ide na moj IDE CD a je poskrabane medium). Este sa
musim podivat, ako v Delphi robia novy thread, vobec by som sa
nedivil, keby si to robil sam 'preemptivnym' multitaskingom ze pri
kazdom tiku prepne na iny 'thread'.

Bye a slunce(tec)cz v dusi...
mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

QuickReport v 3.0.2 ( D4 )

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 15:59:05

Hello Petr!

> sice tiskne na jakoukoli tiskarnu, ale netiskne
> mi diakritiku. Nevite proc?

Mozno nevyriesim presne tvoj problem, ale pomoze to inym:

Objekty vkladane do QR maju vlastnost 'Font' a ta ma polozku
'Charset'. Pri nastaveni na EASTEUROPE by to malo fungovat vzdy OK,
ale minule sa mi stalo, ze som tam mal nieco ine (ANSI alebo
DEFAULT?), u mna to fungovalo spravne a u zakaznika sifroval.

Pomohlo doplnit do suboru C:\WINDOWS\WIN.INI do [FontSubstitute]:

Arial,0=Arial,238
Courier,0=Courier New,238

atd pre ostatne pouzite fonty. Toto nastavenie pomaha nielen Delphi,
ale aj pri inych problemoch so sifrovanim cestiny.

Bye a slunce(tec)cz v dusi

mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

OPET Problem s prodlevou Application.Initialize u

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 17.2.1999 16:01:17

Nyni volam v executive DLLcka dynamicky pomoci API.
Problem to vsak neresi, prodleva zustava
(mozna je o neco mensi, ale je stale velka).
Naopak pri explic. nahravani knihovny vznika take nejaka prodleva
(ta mi tolik nevadi).
Jak tedy zamaskovat tuto prodlevu( pri startu executivy)?

Vyhledavani bez indexu

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 17.2.1999 16:08:01

Helou haj hou,
hmmmmm, myslel jsem spis jestli uz neni neco takovyho negde hotovyho a
vyzkousenyho, nebavi me vymejslet kolo stale znovu a znovu :-))

Marek

Vodnansky David wrote:

> [...]
> velmi uspokojive. Pripadne delat sekvencni hledani pro data nesetridena.
> Pokud by Ti tenhle popis nestacil, muzu to zkusit vystourat z archivu.

Je�t� jednou RichEdit

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.2.1999 16:18:38

Zdar,

ad 1)
nev�m jestli jsem dotaz pochopil spr�vn� ale tohle nastav� RichEdit (resp.
i Memo) na 10 ��dek od konce:

RichEdit1.Perform(EM_LINESCROLL, 0,
RichEdit1.Lines.Count - RichEdit1.Perform(EM_GETFIRSTVISIBLELINE, 0,
0) - 10);

[...]

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 17.2.1999 16:21:56

> [...]
>jinak. Umi negdo z vas vyhledavat v tabulce bez pouziti indexu, ale
>pozor DELPHI 1 a WIN3.11, jaksi jsem nenasel metodu Locate ?

Uz si to moc nepamatuju, ale zkus pouzit fce Find a FindNearest (nebo tak
nejak podobne, podivej se do helpu).

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

Re[3]: Cestina do delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.2.1999 16:27:52

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 17 Feb 99,:

> lokalizace (zde me krka napriklad system pouzity v knihovnach od
> TurboPower - je nekompatibilni, a nelze do nej nijak rozumne
> zahrnout standardni texty).

??? Jakto ze ne?

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.2.1999 16:30:35

Puvodni zprava, kterou napsal iko(zv)kamarad(tec)cz dne 16 Feb 99,:

> uz ma to prestava bavit. Davam sem otazky a nikto na ne
> nezareaguje. Sa mi to prestava pacit.

Jsou dve moznosti - bud to nikdo nevi a nebo na tebe prdi.
A ty mas take dve moznosti - bud to zkouset znovu a nebo se
na to take vyprdnout. Co ale rozhodne nepomuze, to je nam
tady nadavat, ze ti nikdo neodpovida. Tohle neni zadna
technicka podpora, ale dobrovolna konference...

[...]

FTP Server

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 17.2.1999 16:39:02

Hi lidi,

Jak se tak koukam, obcas nekdo neco nekam nekomu posila. Nabizim volne misto
na nasem FTP serveru.

Adresa: ftp://ftp.svitap(tec)cz
IP: ftp://194.212.176.110

Mate dve moznosti:
- upload do ftp://ftp.svitap(tec)cz/upload a na muj mail zpravu s popisem
- mail na me s popisem a pripojenym souborem (schranku mam dost velkou)

Ja to presunu do ftp://ftp.svitap(tec)cz/pub/delphi a ostatni muzou sosat.

Mimochodem, pro zajemce o program na fonty Fontographer:
je premisten do ftp://ftp.svitap(tec)cz/pub/misc/

Je tam i International Service Pack 4 pro WNT4 - NT4SP4I.EXE.

Sorry za mirny offtopic.

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

QuickReport a Dataset

[*] brcko(zv)pobox.sk (Ing. Brcko) - 17.2.1999 16:44:59

Vie mi niekto pomoct ako v priebehu programu nastavit property dataset pre QuickReport na prazdnu hodnotu ?

Vdaka

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Resource DLL wizard

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, Bonnel Technologie, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 17.2.1999 16:50:46

No jo, ale kde je ten wizard ? To prece neni normalni DLL wizard, ten
jen vytvori prazdnou unitu s klicovymi slovy a to jeste nejdriv zavre
aplikaci, ktera je rozdelana, kdezto v navodu pisi, ze Resource DLL
wizard pozaduje otevreny, ulozeny a zkompilovany projekt, kde jsou texty
v ResourceStringu. Odkud se tento wizard spousti ?

Mira

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 15:48
P�edm�t: Re: Resource DLL wizard

[...]

Desetinna cisla

[*] Michal TALMAN <talman(zv)regionet(tec)cz> - 17.2.1999 16:53:31

Poradte mi nekdo prosim, jak z EDIT tj. promene string prevedu vlozene desetine cislo do nejake promene, abych k ni pak mohl cokoliv pricitat. StrToInt je sice pekne, ale to pracuje jen s celymi cisly. Jak tedy prevedu STRING napr do REAL apod. ???

Diky

M.

Re[4]: Cestina do delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.2.1999 17:02:05

> [...]
> ASPON JEDNOU u kazdeho noveho programu. S prelozenou konstantou nikoliv.

Ale ja ti rozumim. Nevim, jakym zpusobem pracujes ty, ja ti povim,
jak pracuji ja. Delam dva druhy aplikaci - pro sebe a pro zakazniky.
Aplikace pro sebe si nechavam bez prekladu, protoze mi anglictina
vubec nevadi. Jestli mi to pise CLOSE, to je mi jedno, protoze
rozhodujici je pro me funkcnost. Takze sve aplikace neprekladam.

Naproti tomu u programu pro zakazniky musi byt vsechno cesky, to je
naprosto jasne. Pokud delam aplikaci pro zakazniky, nikdy jeji
vyvoj netrva kratsi dobu nez nekolik dni (spise trva nekolik
tydnu, mesicu...). V dobe vyvoje nechavam anglicke hlasky, protoze
jednoduse nejsou pro me vubec dulezite. Jakmile je aplikace hotova
nebo se dela update, proste pred distribuci zakaznikovi, delam
preklad a instalacni program. Protoze jsem aplikaci delal treba
14 dni, tak ty 2 minuty (kdy pracuje lokalizator a ja jen trikrat
tuknu na ikonu) ve srovnani s dobou vyvoje nejsou zadnou casovou
ztratou. Stejne musim udelat instalacni program, ktery mi trva
daleko delsi dobu, prestoze na to mam spickovy software. Dokonce
vypaleni na CD-R nebo poslani na web ci e-mailem zakaznikovi
trva dele nez lokalizace lokalizatorem. Samozrejme, pokud jsi
turbo-programator a udelas 10 malych programu denne, pak je to
opravdu jednodussi pres konstanty - jenze pak nesmis pouzit
skoro zadne knihovny tretich firem.

Kdyz onehda prisel Zbysek s lokalizatorem, to uz je hodne davno,
take jsem tomu moc neveril a pripadalo mi to dost blbe, ze se
to musi porad spoustet. Vsak se ho zeptej, ze jsem hned nebyl
moc nadseny... Jenze postupem casu jsem zmenil nazor, vlastne
hned, kdyz jsem to zacal opravdu pouzivat. Take to Zbysek dost
vylepsil od te doby. Nez prekladat jednotlive soubory, to je
mnohem lepsi prelozit ten vysledek. Rekneme, ze Delphi se meni
jednou rocne, to jeste neni takova tragedie a pripoustim, ze
muzes jednou rocne venovat nekolik dni na preklad vsech retezcu
a kontrolovat, co pribylo. Mam napriklad program, ktery umi
najit v textovych souborech rozdily. Jenze nejde jen o Delphi,
ja mam koupeno docela dost knihoven od tretich vyrobcu. A to je
ono - tady kazdou chvili chodi nove verze, updaty. Kazdou
chvili se neco zmeni - jsou to mnohdy malickosti, ale lokalizator
hodne moc ulehci praci. Pokud nekdo programuje pro radost, tak
je to legrace, ale pokud se tim nekdo zivi, tak si snazi uplne
maximalne ulehcit praci a maximalne omezit vyskyt zbytecnych chyb.

[...]

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 17.2.1999 17:19:17

Ahoj
co fci VAL ?

Michal TALMAN wrote:

> Poradte mi nekdo prosim, jak z EDIT tj. promene string prevedu vlozene desetine cislo do nejake promene, abych k ni pak mohl cokoliv pricitat. StrToInt je sice pekne, ale to pracuje jen s celymi cisly. Jak tedy prevedu STRING napr do REAL apod. ???

> [...]

Desetinna cisla

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 17.2.1999 17:48:05

Funnkce StrToFloat (Edit.Text)

Mirek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal TALMAN <talman(zv)regionet(tec)cz>
Komu: konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 17:19
P�edm�t: Desetinna cisla

> [...]
StrToInt je sice pekne, ale to pracuje jen s celymi cisly. Jak tedy prevedu

Ako na multiuser BDE ?

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 17.2.1999 18:00:57

Pozdravujem vsetkych trpezlivych Delphi-BDE-ckarov...

Uz viackrat som sa pokusal zistit nieco blizsie o BDE nastaveni, no skoro nikde som neuspel.
Nakoniec na Inprise webe som nasiel nejake SPEEDTIPS, ktore neriesia problemy v rychlosti BDE a DB tabuliek v multiuser sieti peer-to-peer, ale iba SQL atd.

Prosim vsetkych pritomnych, ak mate niekde "schovane" resp. viete nejaky odkaz, kde by som mohol najst info o nastaveni BDE, tak aby to slapalo co narychlejsie, prosim o zverejnenie v konferencii. Zaujimaju ma nastavenie v BDE Administratore :
- ako dokazem urychlit aplikaciu pomocou BLOCKSIZE, LOW MEMORY USAGE LIMIT,MAXBUFSIZE, MEMSIZE, MINBUFSIZE, SHAREDMEMLOCATION,SHAREDMEMSIZE na co to vlastne vsetko je ?

Ako vlastne nastavit tieto hodnoty pre optimalnu prevadzku na sieti kde databaze je na NT Serveri a klienti pristupuju iba pomocou TTable a BDE na ten NT Server kde je tiez BDE. (Iba Paradoxovske tabulky a Iba TTable pomocou LocalShare=True). Vazna otazka znie, ci naozaj je potrebne mat nainstalovane BDE na serveri, ked ide iba o zdielanie suborov DB. Myslite ze pomocou SHAREDMEMSIZE mozem na NT SERVERI nejak ovplivnit rychlost pristupu klientov k datam aj ked klienti maju svoje BDE a aj svoje SHAREDMEMSIZE ?
Takze ako nastavit NT Server BDE a ako nastavit klientske BDE na Win9x ?

Preto Vas vsetkych prosim o pomoc pri hladani "URYCHLOVACICH TYPOV PRE BDE".

S pozdravom
Radoslav Jalc
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Desetinna cisla

[*] Michal Moscovic <moscovic(zv)fred.utc.sk> - 17.2.1999 19:31:41

Michal TALMAN wrote:

> [...]
>StrToInt je sice pekne, ale to pracuje jen s celymi cisly. Jak tedy prevedu

Co skusit

function FloatToStr(Value: Extended): string; S pozdravom

SALMON
(Michal Moscovic)

e-mail:
salmon(zv)frcatel.utc.sk
moscovic(zv)fred.utc.sk

web:
http://fred.utc.sk/~moscovic

Desetinna cisla

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.2.1999 19:41:49

Puvodni zprava, kterou napsal Michal TALMAN dne 17 Feb 99,:

> [...]
> desetine cislo do nejake promene, abych k ni pak mohl cokoliv pricitat.
> StrToInt je sice pekne, ale to pracuje jen s celymi cisly. Jak tedy

Tak zkus treba StrToFloat...

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.2.1999 19:50:13

Jezek Petr, Ing. (DELVINA) wrote:

> [...]
> nazov classu (napr TMyForm) a ona by vytvorila tento form
> a zobrazila jej (MDIchild).
>
> function CreateMyWindow(TFormClass:???);

Podivej se na TApplication.CreateForm. To by zrejme melo byt ono.

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> ASPON JEDNOU u kazdeho noveho programu. S prelozenou konstantou nikoliv.

Je. :-) Pokud budes dusledne pouzivat lokalizovane balicky (i u
zakaniku), tak to take staci lokalizovat jen jednou.
:-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Barva radku DBGridu

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 17.2.1999 19:54:33

----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. �nora 1999 14:38
P�edm�t: Barva radku DBGridu

> [...]
>
>procedure TForm2Zaklobr.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
> const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
zkousel jsem ,
funguje
ale zmizne bohuzel i text.

co je potreba jeste nastavit

Diky Heinisch Jiri

Desetinna cisla

[*] Michal Moscovic <moscovic(zv)fred.utc.sk> - 17.2.1999 19:58:04

Michal TALMAN wrote:

> [...]
>STRING napr do REAL apod. ???

Co skusit

function FloatToStr(Value: Extended): string; S pozdravom

Exe&dpl v runtime

[*] Ivan Tarapcik <taro(zv)asset.sk> - 17.2.1999 20:10:33

Ked skompilujem nejaky program tak, aby vsetky kniznice v runtime tahal
dynamicky z *.dpl, tak sa mi tento program nechce minimalizovat a
maximalizovat a nedostane do systemoveho menu vlastnu ikonu ale nejaku
systemovu. Ked ho zlinkujem staticky tak fynguje OK. To by az tak
nevadilo ale na niektorych win95/98+msie4 potom niekedy nefunguje
TRichEdit :-((((

Neviete niekto cim to moze byt? Pouzivam delphi 3.02

Taro

--
Ivan Tarapcik; http://storm.alert.sk/taro
PRIVATE!: taro(zv)pobox.sk; 0905 643 769

Desetinna cisla

[*] Michal Moscovic <moscovic(zv)fred.utc.sk> - 17.2.1999 20:52:58

>Co skusit
>
>function FloatToStr(Value: Extended): string;

Hlboko sa ospravedlnujem, ale coz uz stalo sa...

Samozrejme som mal na mysli:

function StrToFloat(const S: string): Extended;

este raz sorry...

S pozdravom

SALMON
(Michal Moscovic)

e-mail:
salmon(zv)frcatel.utc.sk
moscovic(zv)fred.utc.sk

web:
http://fred.utc.sk/~moscovic

Ukonceni aplikace s chybou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 22:06:54

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:

> [...]
>
> Pri inicializaci aplikace se krome prihlaseni nic jineho nedela, pri
> ukonceni se nedela vubec nic. Zatim chyba nema na nic vliv.

Takovehle chyby byvaji nejhorsi (zvlaste v aplikacich s thready). Prvni co
muzes zkusit je najit misto kde se vyskytuje ta chyba. Spust tu aplikaci v
Delphi a v menu Search|Find Error zadej adresu z toho chyboveho hlaseni
(musis pred ni napsat $ protoze se zadava v hexu).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

OPET Problem s prodlevou Application.Initialize u

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 22:06:30

> [...]
> (ta mi tolik nevadi).
> Jak tedy zamaskovat tuto prodlevu( pri startu executivy)?

Podivej se jestli to neni zpusobeno nejakym kodem ktery se vola v initialization
sekcich unitu ktere pouzivas.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

MDI system menu item

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.2.1999 22:07:36

Miloslav Skacel wrote:

> [...]
> MDIChild okna. Nasledujici kod funguje OK v normalnim stavu okna,
> kdyz je okno maximalizovane tak vyber polozky neposila ve WParamLo

Ahoj,

Podle me je to mozna zpusobeno prekladem zprav v MDI aplikacich, ale
nijak vic jsem se s tim nezabyval, takze je to treba v necem jinem :-)
Da se to resit tak, ze zvolis konstantu tve zpravy nekde v rozmeni
zprav SC_xxx. Vypada to, ze by to mohlo fungovat:

type
TMDIChild = class(TForm)
procedure FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
procedure WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand); message WM_SYSCOMMAND;

{$R *.DFM}

const
SC_MYCOMMAND = SC_NEXTWINDOW + 1;

procedure TMDIChild.FormCreate(Sender: TObject);
begin
AppendMenu(GetSystemMenu(Handle, FALSE), MF_STRING or MF_BYCOMMAND, SC_MYCOMMAND, 'Kuk!');
end;

procedure TMDIChild.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
Action := caFree;
end;

procedure TMDIChild.WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand);
begin
if Msg.CmdType = SC_MYCOMMAND then
ShowMessage('Kuk!')
else
inherited;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Class

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 17.2.1999 22:33:59

Tato procedura nejdrive zjisti, zda jiz neni MDIChild formular vytvoren,
pokud neni tak jej vytvori v opacnem pripade jej aktivuje. Pouzivam to a
funguje to bezchybne.

Priklad:
Mam formular var PokusForm: TPokusForm;

Vytvoreni volam: CreateForm(TPokusForm,PokusForm);

procedure CreateForm(classForm:TFormClass;Form: TForm);
var stCreate: boolean;
ii: integer;
begin
stCreate := true;
ii := 0;
if FormMain.MDIChildCount > 0 then
repeat
if FormMain.MDIChildren[ii] is classForm then
begin
stCreate := false;
Form := FormMain.MDIChildren[ii];
end;
inc(ii);
until (ii = FormMain.MDIChildCount) or (not stCreate);

if stCreate then Application.CreateForm(classForm,Form)
else begin
Form.WindowState := wsNormal;
Form.Show;

Jan Skopovy
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 2:27
P�edm�t: Class

>Potreboval bych udelat funkci, ktere bych poslal jako parametr
>nazov classu (napr TMyForm) a ona by vytvorila tento form
>a zobrazila jej (MDIchild).

Ukonceni aplikace s chybou

[*] Jan Skopov� <jan.skopovy(zv)vol(tec)cz> - 17.2.1999 22:45:10

Na to se da tezko odpovedet. Neco se urcite deje. Tato chyba je casto
vyvolana pouzitim objektu, ktery jiz byl uvolnen - dojde k udalosti
pracujici s objektem po jeho uvolneni, nebo se pokousis uvolnit jiz uvolneny
objekt. Mel jsem stejny problem a nechapal jsem, co se deje. Po umorne praci
jsem objevil, ze jsem nejdrive uvolnil objekt a pote se mi uzavrela otevrena
okna, ktera tento objekt pouzivala, protoze zde nastala prodleva a program
zatim pokracoval dale.
Doporucuji po uvolneni objektu priradit mujObject := nil
a pri praci s timto objektem zacinat if mujObject <> nil then ...

Sorry, vic ti asi neporadim.

Jan Skopovy
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz <mbartone(zv)Synthesia(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 2:22
P�edm�t: Ukonceni aplikace s chybou

> [...]
>
>Pri inicializaci aplikace se krome prihlaseni nic jineho nedela, pri
>ukonceni se nedela vubec nic. Zatim chyba nema na nic vliv.

Barva radku DBGridu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.2.1999 00:40:30

Text nastav� takto:
Prvn� IF je pro barvu ostatn�ho textu a druhej je pro barvu
textu vybran�ho (modr�ho) r�dku.

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
begin
if Table1.FieldByName('VYRIZEN').AsString = '' then begin
DBGrid1.Canvas.Font.Color := clRed;

if (DBGrid1.Focused) and (GdSelected in state) then
DbGrid1.Canvas.Font.Color := clWhite;
end;
DbGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

>zkousel jsem ,
>funguje
>ale zmizne bohuzel i text.
>
>co je potreba jeste nastavit
>

>Diky Heinisch Jiri

Re[5]: Cestina do delphi

[*] Lubor Kolar <lubork(zv)tnet(tec)cz> - 18.2.1999 01:33:25

> Ale ja ti rozumim. Nevim, jakym zpusobem pracujes ty, ja ti povim,
Ja ti take rozumim, ale myslim, ze neni podstatne, jak pracuju ja nebo
ty, ale fakt, ze tu nekoho zajimalo, jak se daj prelozit texty tlacitek
a dialogu. Todle uz zacina bejt dost OT. Co k tomu slo napsat, to se
snad uz napsalo :-)

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Re[3]: Cestina do delphi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.2.1999 06:39:09

Petr Zahradnik wrote:

> ??? Jakto ze ne?

Spust si resxplor a podivej se, jak jsou ulozeny v resources stringy
a jak ty TurboPoweracke lokalizacni hruzy. Pak se podivej, jak
jsou ktere texty volane. Beru to, ze je to jaks taks prijatelne reseni
pro D1 a D2, ale uz nevyhovujici pro D3 a vyse.

> [...]

> pozaduje otevreny, ulozeny a zkompilovany projekt, kde jsou texty v
> ResourceStringu. Odkud se tento wizard spousti ?

V D4 je tento wizard ve File | New, hned v prvni zalozce. Ten
spustis (za danych podminek, ktere jsi vypsal), on se na par veci
popta a pak zalozi prislusny podadresar, do nej nasype fomy a
resourcestringy, ktere je treba lokalizovat. Zaroven vytvori projekt
pro DLL knihovnu, ktere ale prideli extenzi prislusneho jazyka. Po
lokalizaci zkompilujes a ziskas onu dll, kterou potom pridas do
adresare s tvym programem. Ale beda, kdyz objevis chybku a
program prekompilujes. Pak musis vse delat znovu. :-)

Ja to v Lokalizatoru resim v podstate obdobne, jenze navic umim
uchovat a nahradit jiz prelozene texty, takze neni treba se bat
opetovne kompilace kvuli objevene chybe. Nebo napsat novy
program.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Barva radku DBGridu

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 18.2.1999 06:49:34

Takto mi to funguje

procedure TForm2Zaklobr.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);
var c:TCanvas;
DataSet:TDataSet;
begin
c:=(Sender as TDBGrid).Canvas;
Dataset:=(Sender as TDBGrid).Datasource.Dataset;
if Length(Dataset.FieldByName('VYRIZEN').AsString)=0 then
C.Brush.Color := clGreen;
(Sender as TDBGrid).DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 20:19
P�edm�t: Re: Barva radku DBGridu

>----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz>
>Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 16. �nora 1999 14:38
>P�edm�t: Barva radku DBGridu

>zkousel jsem ,
>funguje
>ale zmizne bohuzel i text.
>
>co je potreba jeste nastavit
>

>Diky Heinisch Jiri

Class

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 18.2.1999 06:58:51

To je prece presne ono. Do uvedene funkce OpenWindow
muzes poslat jako parametr typ libovolneho potomka TMyForm.
Kdybys do ni chtel poslat typ libovolneho okna - potomka
TForm, pouzij takovouto definici funkce OpenWindow.

function OpenWindow(AType: TFormClass): TForm;
begin
//vytvorit
Result := AType.Create(Application);
//rozsvitit
AType.Show;
end;

/* typ TFormClass je definovan v Delphi jako:

type
TFormClass = class of TForm;

*/

Priklady volani:

uses
MujForm1, MujForm2;

var
MF1: TMujForm1;
MF2: TMujForm2;

procedure OtevriObeOkna;
begin
MF1 := OpenWindow(TMujForm1);
MF2 := OpenWindow(TMujForm2);
end;

Asi jsem to minule nepopsal dost srozumitelne,
omlouvam se a posilam to jeste do konference.

Jura
----------
[...]

[*] suvak(zv)pbko.sk - 18.2.1999 07:06:07

> [...]
>
>procedure TForm2Zaklobr.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject;
> const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;

----
[Peter Suvak]
Skus to napr. takto, toto mi bez problemov funguje:

procedure TfrmNostroProj.grdNostroDrawColumnCell(Sender: TObject; const
Rect: TRect; DataCol: Integer; Column:
TColumn;State: TGridDrawState);
begin
if qNstro.Active then
begin
if qNstro.FieldByName('NetAmount').AsString <> '0.00' then
grdNostro.Canvas.Brush.Color := clSilver;
end;
grdNostro.DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);
end;

Lookup fields

[*] Peter �IRIP <psoft(zv)ke.telecom.sk> - 18.2.1999 07:19:56

[P��loha v souboru: Peter �IRIP.vcf]
Zdravim,

ako riesite tabulky s vacsim poctom lookup poli ? Mam tabulku, ktora obsahuje asi 10 lookup fields, vsetko podla indexov typu integer, teda podla mna by to malo byt rychle (aspon v DOS tabulkach som s rychlostou v tomto smere nemal problem).
Ak dam ale zobrazit tuto tabulku do drigu, presun cez PgUp, PgDn trva asi tak desat sekund, cosi sa mi zda strasne dlho.

Da sa to nejak urychlit ? Dal som do tych lookup fields Cached:=True, ale to sa zasa dost predlzilo spustenie, o narokoch na pamat ani nehovorim ...

Poradite niekto cosi ?

Peter.

PETER CIRIP - PSOFT
Delphi components, barcode
psoft(zv)ke.telecom.sk
http://www.ke.telecom.sk/psoft

CopyFile

[*] Jirka <virt(zv)pepa(tec)cz> - 18.2.1999 07:23:15

Ahoj,
pouzil jsem v programu funkci CopyFile(..,..,..) a program ulozil na
diketu.
Disketu jsem zamknul proti zapisu(kopiruji pouze data).
Pustil jsem ho v W95 to bylo bez problemu.
Ale ve WinNT(4.0) mi pri kopirovani napsalo:"Zarizeni A: je chraneno proti
zapisu"??
Nevite nekdo proc? Vzdyt na disketu vubec nic nepisu.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

Class

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 18.2.1999 07:25:14

Sorry, udelal jsem chybu ve funkci OpenWindow.
Nema tam byt AType.Show, ale Result.Show. Takto:

function OpenWindow(AType: TFormClass): TForm;
begin
//vytvorit
Result := AType.Create(Application);
//rozsvitit
Result.Show;
end;

Jiri Polak
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 18.2.1999 07:32:24

Ahoj,

Nevim jestli je to to na co se ptas, ale tohle

richedit1.selstart:=5;

posune kurzor na p�t� znak od po��tku.....

kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ale� Kle�ka <aklecka(zv)merlin(tec)cz>
Komu: Delphi forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �nora 1999 16:29
P�edm�t: Je�t� jednou RichEdit

> [...]
RichEditu.

> Pokud by n�kdo m�l tip na to, kde jsem co nepost�ehl a upozornil m� na

Class

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 18.2.1999 07:51:48

To sice vytvori formu, ale ja bycg to aj tak chtel delat
ve vlastni funkci (jeste tam budou nejake nastavovacky),
ale ten parametr v me funkci se asi nebude dat nejak
zobecnit, co?
Mam TfrmAktiva, TFrmPasiva, ...
BTW: MDIchild form se neda zobrazit ShowModal?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |

> [...]
>

> S pozdravem
>
> Zbysek Hlinka
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

Resource DLL wizard

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 18.2.1999 08:02:35

> V D4 je tento wizard ve File | New, hned v prvni zalozce. Ten
> spustis (za danych podminek, ktere jsi vypsal), on se na par veci

Tenhle wizard asi nebude ve STANDARD verzi ze?

www.delphi.cz

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 18.2.1999 08:09:30

Zdravim,

je nejaky problem se %SUBJ%? Od vcerejska se nemohu nakonektit.==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

OPET Problem s prodlevou Application.Initialize u

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.2.1999 08:10:21

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 17. �nora 1999 22:07
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: OPET Problem s prodlevou Application.Initialize u
> EXE vs DLL

[Martin Fron�k] Tak zkus cucat DLLka az po zobrazeni hlavniho
okna...toho si nikdo nevsimne, pripadne si na to udelej thread...

Ako na BDE ???

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 18.2.1999 08:15:20

> [...]

> suborov DB. Myslite ze pomocou SHAREDMEMSIZE mozem na NT SERVERI nejak
> ovplivnit rychlost pristupu klientov k datam aj ked klienti maju svoje

[Martin Fron�k] Tak, na serveru vubec nemusi byt BDE (pokud tam
nechces s tabulkama pracovat lokalne). Na klientech si nastav
MAXFILEHANDLES na vyssi hodnotu (mam 96)
Zdaleka to neni vsechno, co lze k tomuto tematu napsat, ale je
to na dlouhe psani.....

Resource DLL wizard

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, Bonnel Technologie, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 18.2.1999 08:15:44

Bud v klidu, uz jsem psal primo Zbyskovi - ja mam 4.02 Profi a take ho
tam nevidim. Posilal jsem mu screenshot - proto jsem to neposlal do
konference.

Mira

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. �nora 1999 8:10
P�edm�t: RE: Resource DLL wizard

|Tenhle wizard asi nebude ve STANDARD verzi ze?

www.delphi.cz

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, Bonnel Technologie, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 18.2.1999 08:18:15

Ted jsem to zkousel a taky nic :-((
Mira

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. �nora 1999 8:17
P�edm�t: www.delphi(tec)cz

|Zdravim,
|
|je nejaky problem se %SUBJ%? Od vcerejska se nemohu nakonektit.

> [...]
|============================================================

Je�t� jednou RichEdit

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 18.2.1999 08:36:32

> 1) n�jak jsem p�ehl�dl, jak ho ( co nejjedno�eji ) donutit 'sko�it' na
> prvn�, pop�. posledn� z�znam ( jde to v�bec ??? ). Zkusil jsem to p�es
> RichEdit.Lines[1], ale efekt byl ve�ker� ��dn�.

no, nie je mi celkom jasne co myslys tym zaznam. Predpokladam ze riadok.
Ja som prednedavnom riesil podobny problem a urobil som si
nasledovnu funkcie:

struct TXCURPOS
{
unsigned int col; //stlpec
unsigned int row; //riadok
unsigned int pos; //pozicia od zaciatku textu
} txcp;

//--------------------------------------------------------------
// zistim stlpec a riadok, kde je kurzor - ratam od 1 a nie od 0
void __fastcall TForm1::GetTxCurPos(TRichEdit* re)
{
//zistim riadok
txcp.row = (unsigned int) SendMessage (re->Handle, EM_EXLINEFROMCHAR, 0,
re->SelStart);
// zistim stlpec
txcp.col = (unsigned int) (re->SelStart - SendMessage (re->Handle,
EM_LINEINDEX, txcp.row,0) + 1);
txcp.row ++;
//zistim poziciu od zaciatku textu
txcp.pos = re->SelStart;
}
//----------------------------------------------------------------
// nastavim sa na pozadovany stlpec a riadok
void __fastcall TForm1::SetTxCurPos(TRichEdit* re, int col, int row )
{
row = SendMessage(re->Handle, EM_LINEINDEX, row, 0);
re->SelStart = row + col;
}

//----------------------------------------------------------------
//zistim pocet riadkov v RichEdit
int endrow = SendMessage(RichEdit1->Handle, EM_GETLINECOUNT, 0, 0);
//zistim pocet stlpcov (znakov) v riadku
int start, end, pocet;
SendMessage(RichEdit1->Handle,WM_KEYDOWN ,VK_HOME ,0);
start = RichEdit1->SelStart;
SendMessage(RichEdit1->Handle,WM_KEYDOWN ,VK_END ,0);
end = RichEdit1->SelStart;
pocet = end - start;

/LH