Service ve win95/98

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 2.3.1999 10:21:56

> From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> to je blbost - RunService spousti pred prihlasenim do systemu _ALE_ zaznam
> se nemaze. Pri kazdem startu systemu dojde ke startu takto definovaneho

A on tady nekdo tvrdi, ze se maze? Samozrejme v registry
zustava, ale APLIKACE samotna se TED UKONCI a startuje se
AZ PRI PRISTIM STARTU WINDOWS!!!

> programu. Nepletes si to s volbou RunServiceOnce ??
>
> D. Toman

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

pure virtual function call

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 2.3.1999 10:24:52

Pri tisku zalozenem na QR na pocitaci
s tiskarnami to HP690c a STAR LC 24
se objevuje hlaska 'pure virtual function call'

Ve svem kodu abstraktni metody, prave kvuli
moznosti ze bych je zapomel predefinovat, radeji
nepouzivam.

Stejna sestava na jinem PC a tiskarnami chodi OK.

Mate nekdo podobnou zkusenost?
Diky za rady.

S pozdravem
Miloslav Skacel
skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Java? Zmetek?

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 2.3.1999 23:23:32

>Ne, nesmysl to neni. Nemyslis, ze mala vykonost Javy je dana take trochu
>architekturou pocitacu na kterych bezi ?

Jasne, urcite to bude tym. V chladnickach, pre ktore bola Java navrhovana
a urcena budu asi pouzite daleko vykonnejsie paralelne architektury (nejaky
maly Cray) ;-)

>Ano, ale na vetsinu OS existuji virtualni stroje, ktere jsou
>kompatibilni
>se specifikacemi Sunu.

Ale naco je to dobre? Na vecsinu OS existuje SDK pre jazyk C alebo
C++ a prislusny kompilator, ak potrebujete pisat pre dany OS aplikacie.
Ste sice zavisly na OS (na samotnom jazyku uz viacmenej nie), ale mozte
vyuzit tak rychlost ako aj vsetky moznosti, ktore OS poskytuje. S JVM
ste zavisly na JVM, s nim nedokazete vyuzit dane moznosti systemu
na ktorom to bezi a este je to naviac priserne pomale. A kto si mysli,
ze to bude kompatibilne, tak je velmi velky optimista.

>Neni. Java je postavena na C++, ale autori odstranili krizove casti -
>jak uz
>bylo receno sprava pameti. Byla odstranena vicenasobna dedicnost a
>nahrazena daleko ucinejsim konceptem rozhrani. Navic prinasi novy pohled
>na distribuci spustitelnych souboru (JAR, Executable JAR, CAB od MS) coz
>se me osobne velice libi.

Pokial si dobre pametam, Java pouziva uplne odlisny objektovy model
od C++, takze to postavene na C++ asi nebude. Co sa tyka distribucie
spustitelnych suborov, myslim, ze je to viacej otazka operacneho
systemu ako programovacieho jazyka - ten nech sa hlavne stara
o to aby bolo pomocou neho mozne pisat kvalitny software.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Oddelovac cisel

[*] Jiri Vrabec Java -5 rocnok <xvrabe00(zv)kapr.fme.vutbr(tec)cz> - 2.3.1999 11:03:41

> nebyl jste prosim nekdo nekdy nucen zjistit jaky
> je nastaven oddelovac cisel, jestli tecka nebo carka.
> Myslim tim globalni nastaveni Windows.
> V D1 bohuzel neexistuje fce GetLocaleInfo().
> Sla by pouzit nejaka nahrada pro D1.

Musis to zjistit z registru. Nevim ale pres ktery sem to tenkrat hledal.
Pokud si vzpomenu tak napisu. Mozna by bylo vhodne hledat v registrech systemu
neco jako polozku date nebo time.

Jirka.

Struktura

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 2.3.1999 11:16:40

Treba:

{************************************************************************=
*** =20
***}
//za chyby nerucim - je to vytazeny fragment
procedure TForm1.PrectiAZapis;
var
FromF: file;
Buf: array[1..1000] of Char;
lDelka:integer;
a:char;
i,j:integer;
begin
OpenDialog1.FileName:=3D'NECO.TXT';
OpenDialog1.Title:=3D'Vyber soubor';
if OpenDialog1.Execute then { Display Ope=
n=20
dialog box }
begin
AssignFile(FromF, OpenDialog1.FileName);
Reset(FromF, 1); { Record size =3D 1 }
j:=3D0;
repeat
lDelkaStr:=3D'';
inc(j);
Canvas.TextOut(10, 10, 'Kopiruji ' + IntToStr(j) + ' vetu ');
BlockRead(FromF, a, 1, NumRead);
//bleble kontrola konce souboru????
BlockRead(FromF, Buf, lDelka, NumRead);
//pak si to muzes prechroustat do stringu nebo delat s tim co ches
//treba BlockWrite(ToF, Buf, lDelka, NumWritten);
until (NumRead =3D 0);
CloseFile(FromF);

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
> Od: Krayzel Libor [SMTP:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
> Odesl=E1no: 1. b=F8ezna 1999 13:26
> Komu: '*** Delphi'
> P=F8edm=ECt: Struktura
>
> Zdravim,
>
> jak precist strukturovany soubor, kde jsou
> retezcove polozky uvozene vzdy znakem jehoz ORD hodnota
> odpovida delce nasledujiciho retezce?
>
> Dik za tip.

Spousteni aplikace

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 2.3.1999 11:22:27

Asi to tam nekde bylo, ale ja svou historii
uz zahodil, ale ja mam komponentu Limitme.
Author: Edward de la Rey
edwardr(zv)mailbox.ru.ac.za
USE AT OWN RISK
Mas-li zajem, poslu. Je freeware a je malicka.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P=F8edm=ECt: Spousteni aplikace
>=20
> omlovvam se, vim ze dotaz jiz tu jednou (?jen) byl ale nejde archyv kon=
ference
> ( PROC PROSIM nejde jiz dost dlouho co se deje ???) takze se nemuzu pod=
ivat.
>=20
>=20
> Potrebuji pri spousteni aplikace zjistit , jestli jiz neni jednou spust=
ena, a
> kdyzano tak ji nespoustet podruhe, ale nastavit spustenou jako aktivni .

Re[2]: Java? Zmetek?

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)usa(tec)net> - 2.3.1999 11:27:14

Panove, myslim si, ze uz byste toho mohli nechat. Je unavne prenaset 40 %
posty s nesmyslnym obsahem. Diskuse o tom, ktery sw je lepsi nebo horsi s=
nechte k pivu.

Petr Kandera
<p_kandera(zv)usa.net>

Od: Lubos <bruce(zv)pobox.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 10:35
P=F8edm=ECt: Re: RichEdit x Page Break x Tisk

>Ja riesim prave podobny problem. Zatial som to vyriesil vygerovanim
>stran ( TStringList ), prepinam medzi nimi pomocou zaloziek.
>Tlac potom riesim jednoducho - vytlacim stranu + poslem
>Printer()->NewPage();
>
>/LH

Service ve win95/98

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.3.1999 12:37:42

>A on tady nekdo tvrdi, ze se maze? Samozrejme v registry
>zustava, ale APLIKACE samotna se TED UKONCI a startuje se
>AZ PRI PRISTIM STARTU WINDOWS!!!

sorry, asi jsem mel vlci mlhu :-(

zdravi
D. Toman

InsertComponent

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 2.3.1999 12:42:04

> [...]
> Top = 296
> Width = 185
> Height = 41
> Caption = 'Panel1'
> TabOrder = 3
> object MujButton: TButton
> Left = 32
> Top = 312
> Width = 75
> Height = 25
> Caption = 'MujButton'
> TabOrder = 1
> end
> end
>
> Zatim se mi to dari pouze tak, ze MujButton stoji na stejne urovni s
Neslo by to pomocou TIFormInterface.CreateComponent?

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

InsertComponent

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 2.3.1999 12:47:20

pripadne TFormDesigner.CreateComponent..

Ondrej Kelle
kelleon(zv)nnsk.sk

Re[2]: Java? Zmetek?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 2.3.1999 12:49:36

Martin Fron=ECk napsal(a) toto:

> [Martin Fron=ECk] Ani se nedivim, ze nechces verejne vyjadreni,
> tak ti ho proto poskytnu. Nemas pravdu ani v jednom bode. Corel je
> nejlepsi vektorovy sw, jejich marketing mi nevadi. Novell si nehraje,
Delal jsem skoro dva roky v DTP studiu, ale nikdy bych si nedovolil rict,=
=20
ze Corel je nejlepsi vektorovy editor. Pouze ze je velmi velmi dobry.=20
Ovsem na nektere konkretni veci jsme pouzivali neco jineho (AI apod.),=20
protoze byly na tu konkretni vec lepsi nez Corel.

> snazi se paberkovat u veci neznalych a alspon prodlouzit cas, nez ho
Co se Novellu tyce: jestlize pres svuj (nejspise dost omezeny) rozhled=20
nevidis, ze jsou veci, na ktere neni NT to prave reseni (nerikam, ze NT n=
a=20
to neni pouzitelne, jen ze je nevhodne) a ze se na ne presne hodi Novell=20
(nebo neco jineho), tak o tom s tebou vubec nema cenu diskutovat (kdyz=20
prezentujes svuj nazor jako jediny spravny, a nejsi ochoten prijmout, ze=20
ne vzdy mas pravdu...).

Mimochodem, uz jsi nekde videl rozsahlou sit, s velkym poctem uzivatelu
(radove stovky) a serveru (radove desitky)? Ja jo (380 uzivatelu, 36=20
serveru). A co myslis, ze tam bezelo? Novell (a taky Unix, ale to jen na=20
DB serverech)! A vis proc? Protoze kdyby tam nasadili NT, tak by museli=20
minimalne ztrojnasobit pocet spravcu (ted jsou tam dva), aby ustihali=20
odstranovat vsechny nastrahy, co NT v rozsahlych sitich vytvori (a taky=20
konfigurace a sprava rozsahlych siti je v Novellu podstatne jednodussi a=20
prehlednejsi nez v NT). A to uz vubec nemluvim, kolik by vzniklo=20
dalsich pridanych problemu. Ale aby sis nemyslel, maji tam dva NT servery=
,=20
jeden dela spojeni do internetu (proxy, www, mail apod.), druhy slouzi=20
omezene skupine uzivatelu (cca 20) jako specialni DB server (MS SQL) pro=20
jejich aplikaci. A s temi NT je pry nejvic prace. (Nejmin prace je s=20
Unixem.)> smete vitr dejin. Na tvuj druhy mail reagovat nebudu vubec. At si o tob=
> udela obrazek kazdy sam, takovy jaky chce.
Hmm, spis mam takovy pocit podle ruznych reakci, ze si naopak uz=20
skoro vsichni udelali obrazek o tobe. A jak to tak vypada, nic moc.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

EXE,DLL

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 2.3.1999 12:59:51

Jakym zpusobem lze pripojit dll k exe souboru ?

Dik,
Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fitness(tec)cz

Odchytavanie klavesnice

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 2.3.1999 13:00:58

Hi,
potreboval by som nakopnut. Chcem urobit program, ktory bude odchytavat
vstup z klavesnice. Konkretne, napr. ked niekto zadava heslo povedzme na
nejaku www stranku, tak aby sa zapisalo bez jeho vedomia aj niekde inde
napr. do suboru.

Vopred vdaka.

L.

EAccessViolation - chyba asi nalezena

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 2.3.1999 13:02:59

Hledani pomoci adres nepohlo protoze se chyby objevovaly u klientu kde neni
Delphi. U mne takova adresa nebyla.

zjistil jsem pri ladeni ze pri Application.Terminate jeste dela neco v
RxLib (Tooledit, RxSpeedButton).

Preinstaloval jsem RxLib z ver 2.40 na 2.60 a zatim je vse v poradku.

Milan

OLE error

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 02.3.1999 13:26:57

Ahoj,

nev=EDte n=ECkdo, co znamen=E1 chyba OLE error 80040112
v seznamu chyb OLE tento kod proste neni.

Thom

Delphi z USA

[*] Milan CERMAK <Milan.Cermak(zv)vtupv(tec)cz> - 2.3.1999 13:30:00

Prijemny den
Vzhledem k tomu, ze dotazu na ceny Inprise produktu primo z USA
prislo tolik, ze bychom tezko odpovedeli vsem v rozumne dobe, zverejnime
ceny na www. Az bude stranka pristupna dame vedet adresu.
Timto se take omlouvam vsem kdoz poslali dotaz a nedostali odpoved.
Dekuji za pochopeni
Milan Cermak - Cwas

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Milan CERMAK <Milan.Cermak(zv)vtupv(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. b=F8ezna 1999 10:11
P=F8edm=ECt: Re: Delphi z USA

>Do konference posilat cenik nebudu. Mohlo by to byt povazovano za reklam=
u.
>Pokud chcete cenu konkretniho produktu nebo jine konkretni informace
>obratte se na privatni emai cwas(zv)vtupv(tec)cz

Hlasitost WAVE (was Toolbar jeste jednou)

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 02.3.1999 13:32:26

> ****Sice netusim kam si to uklada, ale zjistil jsem neco jineho.
> Pokud nastavis ve volume kontrol nejake hodnoty a pak ho ukoncis
> krizkem, tak se to neulozi. Musi se to koncit pomoci
> Moznosti/Konec.

tak s tymto nemozem suhlasit.
Ja to ukoncim X a vsetko si pamata.

/LH

Delphi 4 Update Pack #3

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 02.3.1999 13:33:46

Mysl=EDm, *e tohle je zaj=EDmav*j*=ED ne* tlach=E1n=ED o Jav*. :-))) Jo=
tohle je pro Client/Server a m=E1 to necel=FDch 5MB, ale zm*ny ve VCL by=
m*ly b=FDt ve v*ech. :-)))=20

Below is a list of fixes that are included in this patch.=20

=B7 MIDAS & Socket Server=20
=B7 Fixed problem that resulted in Access Violation when a string was p=
assed by reference.=20
=B7 Fixed problem passing more than 8k of data, that caused the error "Wi=
ndows Socket error: (10014) on API 'recv'".=20
=B7 MIDAS & TProvider=20
=B7 Fixed problem fetching partial packet when record size is large (e.=
g., record size * PacketRecords is larger than 24Kb). Problem caused wron=
g records to be fetched.=20
=B7 MIDAS & TSocketConnection=20
=B7 Fixed problem with proeprty editor for the TSocketConnection.Server=
Name property that resulted in errors when setting property at design-tim=
e.=20
=B7 Fixed problem that required applications with TSocketConnection needs=
be compiled with range checking turned off.=20
=B7 MIDAS & TClientDataSet=20
=B7 Fixed problem that caused StreamDS to freeze with 3 detail datasets=
.=20
=B7 Fixed problem working with two detail datasets. If loaded from file, =
the master-detail link fields do not work (are not given data) for the se=
cond detail dataset.=20
=B7 Fixed problem saving a dataset with 3 nested datasets.=20
=B7 Fixed problem with call to FDSBase.AppendData with metadata but no re=
cords. The call would leave the safearray locked.=20
=B7 Fixed problem with CascadingUpdates. Problem concerned master-detail =
datasets. When data was inserted, the key changed, and then changes were =
made to the detail record, produced extraneous records in delta.=20
=B7 VCL=20
=B7 TMainMenu. Fixed problem with keystroke handling for VCL TMenus tha=
t contain non-VCL menu items (such as the MDI Windows menu).=20
=B7 TToolbar. Fixed problem infinite loop that occurred when changing ali=
gnment at design-time and that would freeze the IDE.=20
=B7 TImageList. Work around video driver problems in STB, Diamond, and ot=
her S3-based video cards by changing the IDE image list's growth delta (t=
o avoid growth) and adopting the comctrl IStream for persistence. (Involv=
es some loss of backwards compatibility for users of Microsoft Internet E=
xplorer 3.)=20
=B7 TCoolBar. Fixed problem with streaming. All components would be lost =
if the form was streamed, leaving only blank TCoolBands.=20
=B7 CORBA=20
=B7 GetPrincipal. Previously used IStub; corrected to use ISkeleton.=20
=B7 SetPrincipal. Now works correctly.=20
=B7 CorbaInitialize. Fixed to prevent the ORB from being initialized mult=
iple times.=20
=B7 ORBInit. Fixed to prevent last parameter being cut off.=20
=B7 Pinging. Garbage collection on RDMs; the RDMs were getting collected =
after 20 minutes of no activity.=20
=B7 StringToObject. Previously did not work unless ORB.Bind was called fi=
rst.=20
=B7 CORBA & Marshaling=20
=B7 Problems when invoking operations and passing parameters of the typ=
es listed below have been fixed:=20
=B7 Anys that contain Object References, Aliases, Anys, TDateTime value=
s, or TCurrency values.=20
=B7 Sequences, Structures, and Unions that contain Anys or Object Referen=
ces.=20
M&B

Instalator pro Delphi 1

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 2.3.1999 13:33:29

Ahoj,

Pokud vim tak v Delphi 1 se BDE muselo instalovat pres vlastni instalak.
Nebo si napis svuj a zahrn tam moduly, ktere jsou potreba.

Jaro B.

> -----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
> Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) [SMTP:PETR(zv)sevis.sk]
> Odesl=E1no: 2. b=F8ezna 1999 11:29
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P=F8edm=ECt: Instalator pro Delphi 1
>=20
> Mam program v Delphi 1, ktery taky pouziva BDE (Paradox)
> a chtel bych vytvorit instalacky, tak aby nainstalovali
> [...]

Instalator pro Delphi 1

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.3.1999 13:37:45

Ano, teoreticky staci pribalit k instalci Tveho programu nekolik
knihoven, z adresare, kde mas BDE naistalovano Ty a dle Tveho
souboru win.ini upravit soubor win.ini u "ciloveho" PC. S Temi
aliasy to bude ale asi horsi; misto aliasu je potom nutne
v programu misto aliasu pouzivat adresarovou cestu do databaze
(napr C:\PROGRAM\DATA)

Dobra.

> [...]
>
> Mam program v Delphi 1, ktery taky pouziva BDE (Paradox)
> a chtel bych vytvorit instalacky, tak aby nainstalovali

Spousteni aplikace

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz> - 2.3.1999 13:40:57

Nazdar
muzes zkusit treba toto:
var Hwnd : THandle

Hwnd:=3D FindWindow('TTvujFormular','caption tveho formu');
(* druhy parametr muze byt '' *)

if Hwnd =3D 0 then begin
Application.Initialize;
(* ... inicializace aplikace*)
end else begin

SetForegroundWindow(Hwnd);
(* hodi ti aplikaci na popredi*)
end;

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: profia(zv)atlas(tec)cz <profia(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 7:19
P=F8edm=ECt: Spousteni aplikace

omlovvam se, vim ze dotaz jiz tu jednou (?jen) byl ale nejde archyv
konference ( PROC PROSIM nejde jiz dost dlouho co se deje ???) takze se
nemuzu podivat. Potrebuji pri spousteni aplikace zjistit , jestli jiz neni jednou
spustena, a kdyzano tak ji nespoustet podruhe, ale nastavit spustenou jak=
aktivni . Dekuji Krokodyl

Tlac do bmp?

[*] Lubomir Bulej <pallas(zv)kadan(tec)cz> - 02.3.1999 13:52:38

Hi,

> Ako 'spokojny' uzivatel programov typu WYSIWYG hladam pre
> tlac z windowsackych aplikacii nejaky driver takychto vlastnosti:
> - jeho vystupom by nebol obraz na papieri v tlaciarni, ale nejaky
> bitmapovy subor (bmp alebo ine),
> - dali by sa (v takmer lubovolnom rozsahu) nastavit take parametre
> ako su rozmery stranky, dpi, farebnost atd.

Hmm, jestli te zajimaji hotove veci, tak hledej faxovaci software.
Ty mivaji drivery, co se tvari jako tiskarna a vystup sypou do nejakyho
formatu. Konkretne muzes zkusit hledat na internetu BlackIce software,
jejich drivery umej barvy, rozliseni sice nemaj libovolne menitelne,
ale treba by ti to k necemu bylo.

Pokud hledas, jak to napsat, tak je rozdil, jesteli se to pise pod NT,
nebo pod 95. Pod 95 chodi pristup z Win 3.11 - udelas si driver a
vyexportis nektere dulezite funkce a zbytek za tebe udela generic DLL.
Jak se to dela viz DDK. Pro NT je to trochu slozitejsi, tam ten driver
muze bejt bud v kernel mode (coz ti da asi praci prelozit pod Delphi)
nebo usermode, to uz prelozit jde. V kazdem z modu dostavas jina data.

V usermode pod NT staci nadefinovat driver v takovem softu co je k DDK,
a nastavit v nem, ze se ma tvoje DLL volat pro processing vystupu, ze
ktereho uz to muzes vesele sypat do souboru. Je vsak nutne pridat pri
instalaci do registry polozku, ktera oznacuje ten driver za usermode.
Zbytek prace (rendering EMF, user interface u property sheets) za tebe
delaj generic knihovny rasdd.dll a rasddui.dll...

Lubos

SQL srv na Linux (bylo: Java? Zmetek?)

[*] Lubomir Bulej <pallas(zv)kadan(tec)cz> - 02.3.1999 13:59:08

Hi,

PostgreSQL v6.4.2 - je free, umi transakce, je rozsiritelnej ...
Jukni na http://www.postgresql.org. K publikovani na WWW z databaze v
postgresu
bud Perl skripty, nebo PHP3 modul (http://www.php.net) do Apache. Co se tyce
Interbase, dost mozna do ni umi PHP taky lezt, nevim to jiste, ale umi lezt do
hodne databazi primo, nebo pak pres ODBC.

Ja mam vyzkousenou kombinaci Apache/PHP3/PostgreSQL a jsem maximalne
spokojenej.

Lubos

OCTEK - VLBUS

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 2.3.1999 14:02:15

- No ja taky nevim, ale seagati maji snad temer kompletni encyklopedii
svojich i maxtorackych (ktere koupili) disku, takze se ani nedivim

A k tomu Octecu - pokud na desce _je_ stabilizak, je urcen prave pro
3.3V procesory - tedy - pokud tam neni , nestrkej tam ten procesor
vubec.

(stabilizak - hm ... bakelitova kostka 10x7x3mm na kusu plechu
(pripadne na malem pasivnim chladici - v horsim pripade sezenu nakres
pouzdra :-))))) ).

Jeden cas cinani delali desky, ktere mely umet 3.3 i 5V, ale protoze
byli lini (cenou se to okecat proste nedalo) tam neosadili cast
elektroniky prave pro novejsi procesory. ... smula. (ano taky jsem
stastnym majitelem jednoho exemplare (ne vask Octec) ... a stastnym ,
protoze uz neni potreba jako pracovni stroj, ale jako HW pokusny
kralik)

Mti.

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----

Ja sice nevim, ale neni treba adresa www.octek.com, kde by to bylo?
Hledali jsme jednou parametry nejakeho prastareho 80 MB disku Seagate
nasli jsme.

> [...]

> ted
> nejake starosti.
>
> Udelejte nekdo dobrej skutek a dejte vedet, kde bych ty inforamce

[*] Lubomir Bulej <pallas(zv)kadan(tec)cz> - 02.3.1999 14:03:27

Hi,

> Ja preferuji PgSQL, ale samozrejme me na nem jeste schazi referencni
> integrita, ktera uz skoro je hotova.

Tak uplne neschazi, je tam k dispozici modul refint, kterej poskytuje
funkce, ktery kdyz privesis na triggery, tak krasne fungujou. Ale
je potreba si stahnout zdrojovky od PgSQL, je to tam mezi contributed
modulama.

Kdy bude primo PostgreSQL umet FOREIGN KEY contraints, to netusim,
nejak moc se o tom u nich na sajtu nemluvi a ten modul postacuje i
kdyz priznavam, je to trosek nepohodlne.

Lubos

Instalator pro Delphi 1

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 2.3.1999 14:07:54

Ahoj,
pro nastavovani ruznych aliasu a cest existuje i par komponent napr.
BmAlias

Jaro B.

> -----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
> Od: Mal=FD Dobromil [SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
> Odesl=E1no: 2. b=F8ezna 1999 13:38
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P=F8edm=ECt: RE: Instalator pro Delphi 1
>=20
> Ano, teoreticky staci pribalit k instalci Tveho programu nekolik=20
> knihoven, z adresare, kde mas BDE naistalovano Ty a dle Tveho
> souboru win.ini upravit soubor win.ini u "ciloveho" PC. S Temi
> aliasy to bude ale asi horsi; misto aliasu je potom nutne
> v programu misto aliasu pouzivat adresarovou cestu do databaze
> [...]

EXE,DLL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.3.1999 14:18:44

> Jakym zpusobem lze pripojit dll k exe souboru ?
>
> Dik,
> Jaroslav KULHEIM
> kulheim(zv)fitness(tec)cz

pro file.dll a file.exe v MS DOSu treba takhle:
C:\>TYPE file.dll >>file.exe

na co to potrebujes?

Myslim, zes nechtel, aby Ti nekdo poradil, to co ja,
ale je to spravna odpoved na tvoji otazku.
Vjadri se, prosim, jasneji

Jura
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Odchytavanie klavesnice

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 02.3.1999 14:29:18

> [...]
> vstup z klavesnice. Konkretne, napr. ked niekto zadava heslo povedzme na
> nejaku www stranku, tak aby sa zapisalo bez jeho vedomia aj niekde inde

ale ale ty jeden !!!!!

mozno by bolo lepsie riesenie hookovat na netscape/explorer a odchytavat
spravy.

/LH

Vysledek SQL dotazu do DBComboBox

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 2.3.1999 14:29:48

Domnivam se, ze DBComboBox ti nevraci v Items polozky,=20
ale muzes tam jen polozky nacpat rucne. DB to je proto,
ze co vyberes z Items, to se ti zapise do prislusne polozky
aktualniho zaznamu. Jinak je to u DBLookUpComboBoxu.

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
> Od: Slavek Rydval [SMTP:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
> Odesl=E1no: 2. b=F8ezna 1999 11:35
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P=F8edm=ECt: Vysledek SQL dotazu do DBComboBox
>=20
> Preji vsem pekneho dne,
>=20
> mam DataModule a v nem Query1 a DataSet1.
> Query1.SQL je select PRIJMENI from LIDI
> Query1.Active je TRUE
> DataSet1 je napojen na Query1.
>=20
> A pak na jednom formulari mam DBComboBox1 a potrebuji do=20
> [...]
-----

Oddelovac cisel

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 2.3.1999 14:36:33

Posilam podruhe :-))))

pro W32:

function SetDecimalSeparator32 (const NewValue:shortstring): boolean;
var R: tRegistry; S: ShortString;
begin
Result :=3D false;
R :=3D tRegistry.Create;
try
R.RootKey :=3D HKEY_CURRENT_USER;
if R.OpenKey('Control Panel\International',false) then begin
S :=3D R.ReadString ('sDecimal');
if S <> NewValue then begin
R.WriteString ('sDecimal',NewValue);
Result :=3D true;
R.Free;
{-------------------------------------------------------------}

Pro W3.x se to nastavuje ve Win.ini

GetWindowsDirectory (Buf, SizeOf (Buf));
Ini :=3D tIniFile.Create(StrPas (Buf)+'\'+'Win.INI');
DecSepar :=3D Ini.ReadString ('Intl','sDecimal','?');
if DecSepar <> '.' then begin
ShowMessage ('M=ECn=EDm nastaven=ED des. odd=EClova=E8e ve Windows.');
Ini.WriteString ('Intl','sDecimal','.');
end;
Ini.Free;

Mirek Junek

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Pavel Malinsk=FD <spiderland(zv)usa.net>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. =FAnora 1999 4:36
P=F8edm=ECt: Oddelovac cisel

> [...]
|je nastaven oddelovac cisel, jestli tecka nebo carka.
|Myslim tim globalni nastaveni Windows.
|V D1 bohuzel neexistuje fce GetLocaleInfo().

|=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Jiri Vrabec Java -5 rocnok <xvrabe00(zv)kapr.fme.vutbr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 10:15
P=F8edm=ECt: Re: Oddelovac cisel

| Musis to zjistit z registru. Nevim ale pres ktery sem to tenkrat hledal.
|Pokud si vzpomenu tak napisu. Mozna by bylo vhodne hledat v registrech
> [...]

PC a jejich problemy

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 2.3.1999 14:37:03

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: �t�p�n Fr�d [SMTP:fryds(zv)bupak(tec)cz]
Odesl�no: 2. b�ezna 1999 13:37
Komu: 'midi-audio(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: PC a jejich problemy

Panove, v sobotu jsem byl v Disku pro jednoho Macka G3. Bastlil jsem se s
nim celej den a musim uznat, a to podotykam, ze jsem byl dlouho zarytej
PCckar, ze Mac je opravdu lepsi.
Prace je s nim ohodne jednodussi, ta masina funguje bez jedinyho zadhu,
nepada to a vsecko se jednou nastavi a pak uz to proste jede. Kdyz jsem na
vic dneska porovnaval ceny. Tak za Nejnizsi konfiguraci Macka da clovicek
nejakejch 60.000 bez dph, coz je cenove zhruba stejne jako nejnadupanejsi
PII, ale pozor, je to 2x ryhlejsi.
vite, nikdy nezacal premyslet nad koupi Macka, kdybych nevidel, i to, ze na
Mac jede system Windows 98. A chova se to tak, jako kdyby to bezelo na
absolutne dokonalym a vychytanym hardware. Behem tohoto vikendu jsem musel
opravit svuj pristup k Mac a rozhodl se pevne pro jeho koupi.

STeW

RichEdit x Page Break x Tisk

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 02.3.1999 14:39:49

> [...]
> kteryzto umi dve nasledujici vjeci:
> 1] strankuje se jakmile je konec stranky

neviem ci dobre rozumiem - koniec stranky je znak 0Ch ?

> Tohle by mohlo stacit k popostrceni, pripadne mohu poslat kusy kodu.

asi by to bolo lepsie a hlavne rychlejsie. Ja to este aj tak budem musiet
prelozit do C.

vdaka.

/LH

SQL srv na Linux (bylo: Java? Zmetek?)

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 2.3.1999 14:46:56

Tue, Mar 02, 1999 ve 01:59:08PM +0100 Lubomir Bulej napsal:
| Hi,
|=20
|=20
| PostgreSQL v6.4.2 - je free, umi transakce, je rozsiritelnej ...
| Jukni na http://www.postgresql.org. K publikovani na WWW z databaze v
| postgresu

nevyhoda: data nad 8kB se ukladaji spatne, data nad 0,5 MB vubec.

milan

Milan =A9orm (aka John Popeln=EDk) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick=E1 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom=F9: (05) 46211083
"U v=E1s na Morav=EC pr=FD lidi chyt=E1te a zav=EDr=E1te pod zem ?"=20
"To=BE ja, na ji=BEn=ED do skl=EDpk=F9 a na severn=ED do dol=F9=
."

Odchytavanie klavesnice

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 2.3.1999 14:49:22

Presne tohle jsem pred asi 14 dny dokoncil. Jestli ti nebude vadit, ze je to ve Visual C++ 6.0, tak ti to poslu.

Viktor Cistic

[...]

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(A<-`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`(zv) $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````/0``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E
M;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````>``(P`0````4```!33510`````!X``S !````
M$ ```&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`#`!4,`0````,`_(zv)\&````'(zv)`!, $````2
M````)V1E;'!H:2UL0&9W9"YC>B<````"`0LP`0```!4```!33510.D1%3%!(
M22U,0$971"Y#6(zv)`````#```Y``````L`0#H!````'(zv)#V7P$````0````9&5L
M<&AI+6Q 9G=D+F-Z``(!]U\!````/0````````"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"
M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`<````4D4Z
M($]D8VAY=&%V86YI92!K;&%V97-N:6-E`!4*`06 `P`.````SP<#``(`#(zv)`Q
M`!8``(zv)`R`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,\'`P`"``X`, `H``(`0P$!"8 !`"$````Q.#(S
M-D%$,#A"1#!$,C$Q.3,Y1C P,C!!1C-"1#DQ0P`9!P$#D 8`- 4``"$````+
M``(``0````L`(P```````P`F```````+`"D```````,`+(zv)```````P`V````
M``! `#D`(zv)!('>K-DO(zv)$>`' ``0```!P```!213H(zv)3V1C:'ET879A;FEE(&ML
M879E<VYI8V4``(zv)%Q``$````6`````;YDLWH"T&HC&="+$=*3GP`(zv)KSO9' ``
M'(zv)`># $````%````4TU44 `````>`!\,`0```!8```!V:6MT;W(N;&]S=&%K
M0&-H;6DN8WH````#``80C,P#R0,`!Q R`0``'(zv)`($ $```!E````4%)%4TY%
M5$](3$5*4T5-4%)%1$%323$T1$Y91$]+3TY#24Q*15-43$E424Y%0E5$159!
M1$E4+%I%2D543U9%5DE354%,0RLK-C L5$%+5$E43U!/4TQ55DE+5$]20TE3
M5$E#2 `````"`0D0`0```!0"```0`(zv)``I(zv)(``$Q:1G5E(zv)O1%-P`*`0,!]R "
MIP(`8V(zv)!"L!S970P(%1A/F(zv)#<0*#`% #U \W,C.J. ``*(zv)+A80> ( <3HP*
M!Q,(zv)0T4"(zv)'T*(zv)(D(R" ["6\R-34"(zv)!D*(zv)75C`% +`VQI,QHV`4!C`$$+8&YG
M,4(zv)P,S,+IB!0"7!S0FX24'1O:&P24&J1#Y!M(' )<2!A`)" (#$T(&1N>1H0
M%&]K`B!C`Q N($H]!Y!T%I 8H!G0&(!B=0$!`"!V861I="R\('H8\1B2' `2
M4%8$``)U$Q(K*R V+C ;'& !D&L;8ASA<&]SO0I +(zv)JB"H0*(zv)!U :QBP/07
M0P0`&W `X!<T,CF?$'(?5!;P`4 98&]T!9!B=!]$2&DL'T0>X'2O"7 &X!P0
M`R!B&D!S`W"#&Y >4&]P;G5T&N"80VAC&3$(<&]B'$#]&5%O"< 2,!Q(zv)("(:
M0!O#NP1P#U!Y`9 <$"*E=AL(zv)_'5P'' FL M(zv)'1 8<""PJF4:X$L"(&L)<'08
M(zv)&\<8!((zv)&6 :X&L9(zv)0,`9<\(zv)(1QP'" GT2!H!Y )`/,>T1T09'H201((zv)'T08
M(zv).)J'E!U('<MP"1P(\!_`' MD!XD`: D82O *W!PYP0`!T <\&)E*- <L! `
MVQT!&F!M!S 9H&HJ\QOAOPN `0`L]2IS&F D<'4&X"YR'RTD\!ER=BN0:V%=
M'SM,'SL?2A.!`#=0`P`0$ `````#`!$0`0````,`(zv)!#_____0 `',& J#V&S
M9+X!0 `(,& J#V&S9+X!"P``(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8``````X4`````
M```#``* "" &``````# ````````1(zv)`````0A0````````,`!8 (( 8`````
M`, ```````!&`````%*%``#P#(zv)``'(zv)`E(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````
M5(4```$````$````."XP``,`)H (( 8``````, ```````!&``````&%````
M````"P`O(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````#H4````````#`#" "" &````
M``# ````````1(zv)`````1A0````````,`,H (( 8``````, ```````!&````
M`!B%````````'(zv)!!(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-H4```$````!````
M`````!X`0H (( 8``````, ```````!&`````#>%```!`````0`````````>
M`$. "" &``````# ````````1(zv)`````XA0```0````$`````````'(zv)`]``$`
8```%````4D4Z( `````#``TT_3<``!D*
`
end

Instalator pro Delphi 1

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.3.1999 14:52:20

>pro nastavovani ruznych aliasu a cest existuje i par
>komponent napr.BmAlias

No vidis, a je to...
Melo by stacit tedy do WIN.INI dat toto
[IDAPI]
DLLPATH=3DC:\PROGRA~1\DELPHI1\IDAPI
CONFIGFILE01=3DC:\PROGRA~1\DELPHI1\IDAPI\IDAPI.CFG

[Borland Language Drivers]
LDPath=3DC:\PROGRA~1\DELPHI1\IDAPI\LANGDRV

V zavislosti na tom, kde bude DBE naistalovano. Co se tyce LangDrv, tak
jsem nechal jen ten ovladac, ktery tabulky skutecne pouzivaji a funguje
to, ale pokud by ten clovek mel jeste jiny prg. pouzivajici BDE, asi
bude
lepsi, kdyz tam bude mit vsechny.

Jeste neco : na jednom CD k PC World-u vysla dvoudisketova (!)
instalcni verze BDE pro Win16, mam ji a rovnez mohu poslat, ale
rekl bych, ze jednodusi bude lepsi distribuovat ta dll-ky.

D.

> ----------
> Od: Bene=9A Jaroslav[SMTP:JBenes(zv)cpoj(tec)cz]
> Odesl=E1no: 2. b=F8ezna 1999 14:07
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P=F8edm=ECt: RE: Instalator pro Delphi 1
>=20
> Ahoj,
> pro nastavovani ruznych aliasu a cest existuje i par komponent
> napr.
> BmAlias
>=20
> Jaro B.
>=20
>=20

Odchytavanie klavesnice

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.3.1999 14:54:57

> [...]
>vstup z klavesnice. Konkretne, napr. ked niekto zadava heslo povedzme na
>nejaku www stranku, tak aby sa zapisalo bez jeho vedomia aj niekde inde

podivej se na SetWindowsHookEx

"vyhladzovanie" kriviek...

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 2.3.1999 14:55:12

Zdravim,

nevite nahodo niekto, kde by som nasiel nejaky algoritmus na "vyhladzovanie"
kriviek?
(trebars v TeeChart-u). Alebo ci to TeeChart 4.0 dokaze?

Je dostupna nejaka free verzia TeeChart 4.x pre D3?

Vdaka,
Feri (the bjs)

- beke(zv)asset.sk - telnet://sano.sk:7000 -

OCTEK - VLBUS

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 2.3.1999 15:03:56

Distributorem Octek je u nas firma www.100Mega(tec)cz, zkus se zeptat tam.

Mirun

> [...]
> ted
> nejake starosti.
>
> Udelejte nekdo dobrej skutek a dejte vedet, kde bych ty inforamce

Jake lidi? (was: REINSTALACE WOKEN)

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 02.3.1999 15:03:17

> Jeste duvod, proc onech deset blbcu: Kdyz expert odejde, firma se
> polozi. Kdezto kazdeho blbce lze kdykoliv nahradit.
> ---------------------
> To je tak zcestn=E1 a stupidni teorie, ze ten kdo ji razi je taky porad=
nej
> blbec.

> Rozhodne firmu nepolozi odchod jednoho dobreho experta,

>protoze po nem zustane kvalitni prodejeschopna technologie to zavisi na
velkosti firmy. Ak mas firmu, v ktorej mas asi 10 programatorova 50 inych
zamestancov (marketing, personalne, testovacie , ...) tak ti aj odchod
jedneho klucove cloveka poriadne zamiesa karty. Urcite ti vzniknu nemale =
naklady

uz len zdrzanim, kym niekto dalsi nastuduje vsetko po odchadzajucom.
Je pravda , ze ked bol ten clovek dobry, tak zanecha dobry kod.
Lenze ked bol dobry, tak pravdepodobne mal toho aj vela na starosti a ted=
zanecha velke kvantum zdrojakov. Ak si uz niekedy preberal robotu po niek=
om
tak vies o com hovorim.

/LH

Show DOS Window

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 2.3.1999 15:10:36

Ahojte .

Otazka:
Mam pustenu DOS applikaciu v text mode na celej obrazovke.
Ako sa da z Delphi applikacie zavolat a zobrazit tato dos app
ked je momentalmne na Taskbare viem uz jej Handel a TClass
ale ziadna z appi funkcii ako SHOWWINDOW alebo SETFOREGROUNDWINDOW
ci ine mi ju nezavolaju spat pokusal som sa daneu oknu posielat aj
niektore spravy ale pokial je ta DOS app prepnuta do Text modu nereaguju
ak je v okne funguje to.
Co s tym neviete mi poradit okrem toho aby som ju dos modu nepprepinal.

LUBO TSC.

aplikace pro webserver

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 2.3.1999 15:10:16

Ahoj, nevite nekdo, jak se daji v Delphi psat aplikace, ktere pobezi na IIS
na NT?
Napriklad, jak by se dalo udelat takove internetovske pocitadlo, tzn. na
podnet z webu aplikaci server pusti, ale kde vzit vstupni parametry a jak
(kam, na stdout ?) odpovedet treba cislo navstevnika ? Zapisuje se to na
standartni vystup nebo co ?

Zkousel jsem udelat jen pokusnou aplikaci bez formu, ktera po spusteni
zapise do sveho adresare soubor pokus.txt. Lokalne to fungovalo, tak jsem to
strcil na server a zkusil zavolat pres web. Aplikace se urcite spustila,
protoze je zamcena proti smazani. Ale soubor pokus.txt se v adresari
neobjevil. Cili to bude evidentne vyzadovat nejaka pravidla. Nevite o tom
nekdo neco, pripadne kde najit k danemu problemu nejaky popis ?

Diky

PK

Vysledek SQL dotazu do DBComboBox

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.3.1999 15:12:11

> [...]
> ze co vyberes z Items, to se ti zapise do prislusne polozky
> aktualniho zaznamu. Jinak je to u DBLookUpComboBoxu.
****Vyzkousel jsem to, ale nepochodil. Muzes mi to prosim
rozepsat, ke ktere vlastnosti mam co dat? Jinak s tim prvnim mas
pravdu.

> Rony

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Hlasitost WAVE (was Toolbar jeste jednou)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.3.1999 15:13:24

> tak s tymto nemozem suhlasit.
> Ja to ukoncim X a vsetko si pamata.
****Mozna to bude verzi Windowsu. Mam prvni disketovou
verzi. Jakou mas Ty?

Slavek

> /LH

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

EXE,DLL

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 2.3.1999 15:14:20

Nevim o zadnem rozumnem.
Viktor

> [...]

M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`,````4D4Z
M($5812Q$3$P`VP(!!8 #``X```#/!P,``(zv)`/``X`% `"``X!`2" `P`.````
MSP<#``(`#P`-`#(``(zv)`K`0$)(zv) $`(0```#(R,C,V040P.$)$,$0R,3$Y,SE&
M,# R,$%&,T)$.3%#`!0'`0.0!(zv)`T! ``(0````L``(zv)`!````"P`C```````#
M`"8```````L`*0```````P`N```````#`#8``````$ `.0"(zv)(/GVMF2^`1X`
M< `!````# ```%)%.B!%6$4L1$Q,``(!<0`!````%(zv)````&^9+;V]-!J(R/0
MBQ'2DY\`(*\[V1P``!X`'(zv)P!````!0```%--5% `````'(zv)`?# $````6````
M=FEK=&]R+FQO<W1A:T!C:&UI+F-Z`````P`&$&L1ZDD#``<090```!X`"! !
M````90```$Y%5DE-3UI!1$Y%35)/6E5-3D5-5DE+5$]22D%+64U:4%533T)%
M34Q:15!225!/2DE41$Q,2T5815-/54)/4E4_1$E++$I!4D]33$%62U5,2$5)
M34M53$A%24U 1DE43D534T,``````(zv)$)$ $````B`0``'(zv)$``(P!``!,6D9U
M\IBO73<`"(zv)$#`?<(zv)`J<"`&-H`0K <V5T,"!483YH`W$"(zv)P!0`]0/-S(SJC(zv)`
M`"H"X6$'(zv)" '$Z,"(zv) <3($-%`H!]"H")",(zv)(zv).PEO,C4U`H 9"H%U8P!0"P-L
M:3,:-(zv)% 8P!!"V!N9S%8,#,S"Z8'L78'<"" ;R!Z861N91B T0-(zv)>G5M&/$N
M"J(*(zv)#!6:6MT!; 7)3(YKQ!R&=,6X0% < -(zv)= 608G09Q$IA:P; &+!PD'5S
M;V(9`6QZ$E C&_ %(&]J:05 9&QA`R!K(&5X$E =4'5A!N!R=2 _&T49TT0M
M&C L'&8#8',+8'8(zv)(zv)$M53$A%24T9Q"!K=6QH90=P0&;''E 8\ 00+F-Z'[HC
M_PH*$X$`); ```,`$! ``````P`1$ `````#`( 0_____T `!S# $$OEMF2^
M`4 `"## $$OEMF2^`0L``( (( 8``````, ```````!&``````.%````````
M`P`"(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$(4````````#``6 "" &``````#
M````````1(zv)````!2A0``\ X``!X`)8 (( 8``````, ```````!&`````%2%
M```!````! ```#(zv)N, `#`": "" &``````# ````````1(zv)`````!A0``````
M``L`+X (( 8``````, ```````!&``````Z%`````````P`P(zv) (zv)(zv)!(zv)``````
MP ```````$8`````$84````````#`#* "" &``````# ````````1(zv)`````8
MA0```````!X`08 (( 8``````, ```````!&`````#:%```!`````0``````
M```>`$* "" &``````# ````````1(zv)`````WA0```0````$`````````'(zv)!#
M(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$````!`````````!X`/0`!````
6!0```%)%.B ``````P`--/TW``#YPX4`
`
end

Desetinna tecka v AsFloat nefunguje

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 02.3.1999 15:14:34

Mam problem - nas dodavatel jednoho software pouziva BDE, databaze
paradox, Delphi3 na takovy problem, se kterym si nevi rady:

Mam pole databaze typu string, ve kterem je ulozena hodnota "12345.67"
Vsimete si desetinne tecky, ve Win95 mame v narodnim prostredi
nastavenou desetinnou tecku (ne carku, kterou nam vnucuje Win).

Tahle hodnota "12345.67", pokud se cte pomoci AsFloat hlasi chybu
konverze dat, jako kdyby AsFloat predpokladalo desetinnou carku.

Nevite, co s tim? (Neradte mi zmenit desetinnou tecku na desetinnou
carku)
Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Re[2]: Java? Zmetek?

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ> - 2.3.1999 15:17:54

> [...]

>=20
> protoze byly na tu konkretni vec lepsi nez Corel.
[Martin Fron=ECk] Ale presto je Corel nejrozsirenejsi.

> prezentujes svuj nazor jako jediny spravny, a nejsi ochoten prijmout,
> ze=20
> ne vzdy mas pravdu...).
>=20
[Martin Fron=ECk] Nejsem neomylny, presto to ma novell za sebou.
Ostatne, cas ukaze.

> [...]
> pro=20
> jejich aplikaci. A s temi NT je pry nejvic prace. (Nejmin prace je s=20
[Martin Fron=ECk] Samozrejme, jednalo se ale o sit, ktera byla
dost stara na to, aby tam byly NT.

A k tem spravcum: Predstav si, ze jsou vsechny systemy vzdy
funkcni a bezchybne. Kdo pak bude potrebovat spravce? Nikdo. Firma
priveze servery a pocitace, nainstaluje, jina (nebo stejna) firma
priveze a naninstaluje sw. Myslis, ze tyhle firmy vytvori tolik
pracovnich prilezitosti?

> tobe
> Hmm, spis mam takovy pocit podle ruznych reakci, ze si naopak uz=20
> skoro vsichni udelali obrazek o tobe. A jak to tak vypada, nic moc.
>=20
[Martin Fron=ECk] Je to jejich pravo, ja nikomu nebranim udelat
si o me ten nejhorsi obrazek :-)

COM & EVENT

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.3.1999 15:18:12

Taky mam jednoho znameho, ktery mi to ve VB predvadel.
Ono je to tam nejak schovane (jako vsechno), ale podle me nemuze jit o ni=
c jineho nez o COM.

Vytvorim-li si takovou tridu (COM-Objekt) nebo na ni dostanu nejaky odkaz=
, nic mi nebrani podstrcit ji nejaky svuj interface, jehoz metody tato tr=
ida pak pri vyskytu dane udalosti zavola. Bacha na multi-threading!

Alespon takova je moje predstava.

Honza Sebelik
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 0434 692 931
> [...]
> udalost. Klient si pak na udalost pripoji svou metodu a trida muze udal=
ost
> vyvolavat. Klasicke udalosti... Me by ale zajimalo, zda je mozno tyto
> udalosti take definovat v Delphi dale je pouzivat, nebo, zda je to neja=
ka
> specialita VB
>=20
> Diky
>=20
>=20
> Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)

Oddelovac cisel

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.3.1999 15:29:41

Ja bych se zkusil podivat do SysUtils, napr. na=20
DecimalSeparator: Char;

Mel by tam byt default z Windows a da se to zmenit.

Honza Sebelik
> [...]
l.
> Pokud si vzpomenu tak napisu. Mozna by bylo vhodne hledat v registrech =

Tuhnut� Delphi & probl�my se s�t�

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 2.3.1999 15:35:59

Ahoj,

m=E1m na V=E1s mal=FD dotaz. Posledn=ED dobou mi za=E8alo vytuh=E1vat Del=
phi v=BEdy, kdy=BE
po p=F8ekladu spust=EDm n=ECjak=FD progr=E1mek Runem.
M=F9=BEou na to m=EDt vliv probl=E9my se s=EDt=ED ???
Doned=E1vna mi ty Delphi netuhly a v=F9bec nev=EDm, co se d=ECje. nav=EDc=
se to st=E1v=E1
nepravideln=EC. Otev=F8u si projekt, p=F8elo=BE=EDm ho a stisknu ikonu RU=
N. Progr=E1mek
se spust=ED. Potom to opakuji t=F8eba je=B9t=EC dvakr=E1t a je to OK. Pak=
se to ale
najednou =B9prajcne a nen=ED boha to p=F8eru=B9it. Kurzor my=B9i se zm=EC=
n=ED v klasick=FD
svisl=FD kurzor a je vymalov=E1no. Mus=EDm Delphi schodit cel=FD a znovu =
najet.

Va=B9ek

V=E1clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

Hodnoty z .DFM

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 2.3.1999 15:35:38

Delphi 1:
Mam jeden maly problem.
Mam vytvoreny novy Edit na zadavani cisel.
V Constructoru mu prirazuji hodnotu
'0'+DecimalSeparator+'00'.
Tim se mi automaticky naplni i kdyz ho hodim
na formu a ulozi i do DFM (nenastavuji default).
Jenze kdyz nekdo zmeni nastaveni oddelovace
desetinych mist, tak mi Contructor
spravne dosadi novy oddelovac, ale
to je pak prepsano hodnotami z .DFM.

Da se nejak zabranit, aby se nacetly tu DFM hodnoty?
A kdy se vlastne ty hodnoty nactou?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

Menu + Hint

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 2.3.1999 15:39:24

Nemuzu dosahnout toho, aby se mi zobrazovala plovouci
napoveda (Hint) u polozek hlavniho menu nebo PopUp menu
u kurzoru mysi.
U ostatnich komponent je to bez problemu.

Jde to vubec ? Vlastnost ShowHint u MenuItem neni.

Diky za jakokoli odpoved.
M.Vorisek

Instalator pro Delphi 1

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 2.3.1999 15:55:30

Na pridani aliasu muzes pouzit funkci DbiAddAlias:

procedure AddAlias (AliasName,AliasPath : string);
var P1,P2 : PChar;
pomRet : string;
begin
pomRet :=3D AliasName + #0;
P1 :=3D PChar ((zv)pomRet[1]);
pomRet :=3D 'PATH:' + AliasPath + #0;
P2 :=3D PChar ((zv)pomRet[1]);
DbiAddAlias (nil,P1,nil,P2,true);
end;

tohle mi funguje na pridani aliasu pro Paradox

Karel
----------
> [...]
> aliasy to bude ale asi horsi; misto aliasu je potom nutne
> v programu misto aliasu pouzivat adresarovou cestu do databaze

RichEdit x Page Break x Tisk

[*] Jaroslav Sikora <sikora(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 2.3.1999 16:13:19 met

Jedna se o formatovany text, tedy ruzne fonty ... Ja ten textu
vygeneruju a uzivatel muze jeste dopsat mezi text libovolne
poznamky pred tiskem.> > nevite prosim nekdo jak primo pomoci RichEditu nebo pres

> Jedna se o formatovany text (RTF) nebo je vse jednim fontem ?

EXE,DLL

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.3.1999 16:17:55

Budto staticky:

procedure pp(); external 'moje.dll';

nebo dynamicky

var
pp =3D procedure ();

LoadLibrary('moje.dll');
pp:=3DGetProcAddress(...);

Blizsi informace viz http://www.haes(tec)cz

Honza Sebelik
> [...]
> Datum: 2. b=F8ezna 1999 12:59
>=20
> Jakym zpusobem lze pripojit dll k exe souboru ?

HTML-> RTF alebo WMF -> RTF alebo QR -> RTF

[*] BEKE Frantisek <beke(zv)asset.sk> - 2.3.1999 16:21:59

Zdravim,
neviete niekto, ako by sa dalo prekonvertovat HTML alebo WMF do RTF?
Pripadne existuje RTF filter pre QuickReport? Pre QR 2.0, pokial viem,
nie...
Ako je na tom QR 3.0.4? (bohuzial tento este nemam)

Moc krat vdaka,
Feri (the bjs)

- beke(zv)asset.sk - telnet://sano.sk:7000 -

Vysledek SQL dotazu do DBComboBox

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 2.3.1999 16:25:37

Teda nevim, jestli ti uplne rozumim,=20

ale DBComboBox je k necemu jinemu: do polozky nejake tabulky dosadi nekte=
rou z vyctu hodnot v jeho Items.=20
Items by sis musel predem z te Query programove naplnit.

Zkus se podivat, jestli nepotrebujes neco jako DBLookupCombo.

Honza Sebelik
> [...]
> DataSet1 je napojen na Query1.
>=20
> A pak na jednom formulari mam DBComboBox1 a potrebuji do=20
-----

Instalator pro Delphi 1

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 2.3.1999 16:30:41

>Jeste neco : na jednom CD k PC World-u vysla dvoudisketova (!)
>instalcni verze BDE pro Win16, mam ji a rovnez mohu poslat, ale
>rekl bych, ze jednodusi bude lepsi distribuovat ta dll-ky.

Dvoudisketova instalacni verze BDE je i na CD s Delphi 1

Karel

napoveda & rtf

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 2.3.1999 16:46:09

Automaticke cislovani v helpu je problem, jehoz reseni jsem uz davno
vypustil se slovy: Clovek nemuze chtit vsechno....
Jinymi slovy, prosel jsem vsemi stadii, ktere popisujes, zkousel jsem
vsechno mozne a nemozne, hledal zavislosti a nachazel podrazy autoru Wordu i
Help Workshopu. Resim to ted tak, ze si cisluju sam. Mam od vsech komplikaci
pokoj. Ty co mi pribyly s udrzbou jsou proti tem, kterych jsem se zbavil
zcela zanedbatelne a kdybych potreboval, jiste by se i ty daly splachnout
nejakym makrem.

Vilda Svoboda
vilem.svoboda(zv)mrp(tec)cz

P.S. Zajimalo by mne, jak to resi ruzne integrovane baliky na vyrobu helpu.
Ozvete se nekdo, kdo neco takoveho pouzivate.>zdravim...
> [...]
>pouzivam odrazky a cislovani (1. 2. 3. 4. ...) a dokud jsem pouzival
>jednourovnove cislovani, bylo vsechno ok! problem nastal, kdyz jsem v
>jednom pripade pouzil dvouurovnove, tj. a) pak 1. 2. 3. b) pak 1. 2.
>3. ... v souboru rtf je vse v poradku (alespon se to tak zobrazuje ve
>wordu, ve kterem ten rtf pisu), jenomze kdyz help zkompiluju, tak
>vsechny odrazky s cisly obsahuji pouze 1. 1. 1. misto 1. 2. 3. a v
>pripade dvouurovnovych se misto a) b) pouzivaji jenom zavorky bez
>pismenek!
>nevite nekdo cim by to mohlo byt? anebo lepe: jak to spravit?

dbiSaveChanges

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 2.3.1999 17:00:50

Chtel bych se zeptat jestli se da dbiSaveChanges pouzit i na TQuery (a jak). Pripadne jestli existuje neco podobneho pro TQuery...
Dik
T.B.

Dataset - Pro a proti (Was:Re: MS SQL 7 + ulozene

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.3.1999 17:49:59

iturcan(zv)gamo.sk wrote:

> Podla toho co pisete, vase komponenty budu v delphree, t.j. bude to
> freeware. Za takychto
> okolnosti, zial spolupracu odmietam, spolupracu primam jedine na komercnom
> zaklade. Je tomu tak, hlavne pre to , lebo jednak som dost vytazeny v
> praci, a jednak nie som charita ( cenim si kazdu hodinu stravenu pri
> pocitaci a necham si za to zaplatit. A zivim rodinu,...). Ale aj tak drzim
> vam palce, som len zvedavy do kedy sa vam to vyplati, robit komponenty na
> ktorich mozete (ak su dobre) celkom slusne zarobit, ako freeware

:-) Ja take musim zivit sebe a rodinu. Komponenty si necham
zaplatit az v nejake aplikaci. Od Open Source si slibuji, ze budou
komponenty drive a lepe vyladene, nez kdybych si to susnil do
supliku, ze je tedy budu moci driv pouzit v komercni aplikaci, kde
se mi naklady na vyvoj vrati.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

PC a jejich problemy

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.3.1999 18:07:33

Puvodni zprava, kterou napsal Viktor Lostak dne 2 Mar 99,:

> [...]
> masina funguje bez jedinyho zadhu, nepada to a vsecko se jednou nastavi a
> pak uz to proste jede. Kdyz jsem na vic dneska porovnaval ceny. Tak za

Hahaha, to je for :-))) Ale nebudu se k tomu vyjadrovat, prestoze
bych hrozne rad, protoze sem tyto debaty nepatri. A specialne ty
mas tendenci vyvolavat off-topicy. Bylo by velmi dobre, kdyby se
zastavily tyto neplodne debaty a vratili bychom se zase k Delphi!

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Offtopic: pobavenie... (L. Fule versus M. Fronek)

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 2.3.1999 18:18:23

Nerad pisem mimo temu, ale toto mi nedalo. Posielam opis mojej komunikacie
cez sukr. adresy s M. Fronekom. Myslim, ze sa pobavite...:-)
Nerad by som prispieval k dalsej offtopic debate, takze ak chcete, tak si to
precitajte a pobavte sa, ale neposielajte k tejto teme prispevky do
konferencie. Moja sukr. adresa je k dispozicii, ak ma chcete psychicky
znicit...:-)

Mimochodom, co robi pan Fronek v konferencii, ked podla neho ludia, co
pouzivaju Delphi su hlupaci...

Pre pochopenie treba precitat vsetko...

Zda sa, ze si najmudrejsi clovek na svete. Klaniam sa Ti...
Ja tiez mam ake take skusenosti, aj ked nesidlim v Slanem, ale iba v
Kosiciach na Slovensku, co je celkom "male" 250 tisicove mestecko... V
Delphi programujem preto, ze som za to plateny a nie pre to, ze sa mi paci
alebo nepaci, ani si nemyslim, ze je najlepsie. Samozrejme, ze C++ je
neporovnatelne silnejsi nastroj, preco by som vsak mal robit jedoduchu
databazovu aplikaciu v C++, ked to rychlejsie urobim v Delphi. To, ktory
nastroj je lespi, je vec vkusu a ucelu. Okrem Windows-u, Linux-u a Novell-u
som niekolko rokov programoval v C++ na AS/400, tiez by som mohol prehlasit
za hlupaka kazdeho, kto nepozna AS/400, ktora sa bezpecnostou s PC neda
porovnat, ale stale funguje na platforme PC. Mozno ze mam vecsie skusenosti
a kvalifikaciu ako Ty a mozno nie, kadzopadne sa nemienim nad niekym
vyvysovat len preto, ze mam vacsie vedomosti. Ani Ty si nevedel C++ od
narodenia, alebo zeby hej?...:-)
Je mi jasne, ze moja adresa je v konferencii zverejnena, ani sa nedivim, ze
mi niekto posiela na nu maily, ktore nie su vhodne do konferencie, len mi je
divne, preco potom posielas take mnozstvo prispevkov do konferencie k teme,
ktora tam vobec nepatri.

P. S. Pre takych ako Ty existuje jedna velmi dobra kniha. Uz si napamatam,
kto ju napisal (tusim, ze nejaky francuz), ale jej nazov je dost vyrecny:
"Dost bylo kokot�". Vrele odporucam...

Od: Petr Kro=E8a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 19:27
P=F8edm=ECt: aplikace pro webserver

> [...]
tom
>nekdo neco, pripadne kde najit k danemu problemu nejaky popis ?

EXE,DLL

[*] Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz> - 2.3.1999 21:43:47

Tohleto snad popira veskere duvody, proc byly DLL vubec vymyslene.
Jestli je to kvuli distribuci, je lepsi z toho udelat SFX (zip nebo
cab, oboji freeware a k SFX zipu jsem videl nekde i free zdroj, tusim
na www.torry.ru). Jinak je to podle me zbytecne.

Napis vic.

Ondrej Krajicek

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Viktor Lostak <Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 20:18
P=F8edm=ECt: RE: EXE,DLL

>Nevim o zadnem rozumnem.
>Viktor
>
>Jakym zpusobem lze pripojit dll k exe souboru ?
>
>Dik,
>Jaroslav KULHEIM
>kulheim(zv)fitness(tec)cz

Java? Zmetek?

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 2.3.1999 22:00:00

>V cem te Java omezuje v naprogramovani jakekoliv aplikace ?
>ok

No to som velmi zvedavy ako by ste napisali v Jave nativnu WindowsCE
aplikaciu? V tom ma to hlavne obmedzuje, ze sa to VOBEC NEDA.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Menu + Hint

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 2.3.1999 22:03:34

Ahoj,

Obavam se,ze toto (hinty u menu) si
budes muset naprogramovat rucne.
Vykreslit na canvas, pouzit napr.
panelik nebo napsat si svou komp. menu.
Lepe je pouzit napr. StatusBar dole na formu.
Snad mas duvod, ale ma to logiku hint u menu?

S pozdravem

Od: Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 19:17
P=F8edm=ECt: Menu + Hint

> [...]
>u kurzoru mysi.
>U ostatnich komponent je to bez problemu.
>
>Jde to vubec ? Vlastnost ShowHint u MenuItem neni.

Oddelovac cisel

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)usa(tec)net> - 2.3.1999 22:16:37

Ahoj,

jeste jednou vsem diky za snahu,
ale jak jsem uz napsal asi predevcirem,
pro zjisteni systemoveho oddelovace cisel
jsem nakonec pouzil fci GetProfileInt() . Funguje jak
v W311 tak v W9x a WNT, aniz bych musel zjistovat
verzi OS.

S pozdravem a dik

Od: Pavel Malinsk=FD <spiderland(zv)usa.net>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. =FAnora 1999 4:36
P=F8edm=ECt: Oddelovac cisel

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Jiri Vrabec Java -5 rocnok <xvrabe00(zv)kapr.fme.vutbr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. b=F8ezna 1999 10:15
> [...]

| Musis to zjistit z registru. Nevim ale pres ktery sem to tenkrat hledal.
|Pokud si vzpomenu tak napisu. Mozna by bylo vhodne hledat v registrech

Re[2]: Java? Zmetek?

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 02.3.1999 22:37:18

Dne Tue, 2 Mar 1999 22:00:00 +0100 Erik Salaj napsal:

> No to som velmi zvedavy ako by ste napisali v Jave nativnu WindowsCE
> aplikaciu? V tom ma to hlavne obmedzuje, ze sa to VOBEC NEDA.
Eriku, nechci se dotykat tvych (nepochybnych) programatorskych kvalit.
Ale kdyby ses aspon zamyslel nad tim, co jsi napsal. Psat v Jave
aplikace pro konkretni OS (na kterem pobezi JVM) je nesmysl, protoze
Java je WRITE ONCE, RUN EVERYWHERE.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

"vyhladzovanie" kriviek...

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 2.3.1999 23:13:31

On Tue, 2 Mar 1999, BEKE Frantisek wrote:

> Zdravim,
>
> nevite nahodo niekto, kde by som nasiel nejaky algoritmus na "vyhladzovanie"
> kriviek?

A jak mas tu krivku zadanou? Kdybys chtel prolozit body a smery v nich
nejakou hladkou krivku, tak to muzes udelat splinem, coz by se dalo nekde
najit ;-)
caj
Lukas Voborsky

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

OLE error

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 3.3.1999 00:21:54

Tuto chybu som dostal v DAO, ked som sa pokusal vytvorit
DAO objekt na pocitaci, na ktorom nebol licencny kod.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

> nev=EDte n=ECkdo, co znamen=E1 chyba OLE error 80040112
>v seznamu chyb OLE tento kod proste neni.
>
>Thom

aplikace pro webserver

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 3.3.1999 06:23:33

> [...]
> (kam, na stdout ?) odpovedet treba cislo navstevnika ? Zapisuje se to na

Nazdar,

doporucuji ti podivat se na stranku projektu WebProvider na
delphree.clexpert(tec)cz

Je to knihovna pro velmi jednoduche tvoreni techto aplikaci a FAQ najdes i
kam ji mas ulozit atd.

Radek Voltr
coordinator projektu WebProvider

InsertComponent

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.3.1999 07:46:56

> - Zbytek kodu je stejnej jako jsi poslal ty mne
> - funguje me to v dobe navrhu ale nedava to prislusne kody do Pas a DFM

... coz je dost hruba chyba. Ale nevadi, uz mi nekdo dobre poradil,
takze vysledek je v soubezne zprave. Az udelas pole komponent,
dej do do Delphree.
:-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Re[2]: Java? Zmetek?

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 3.3.1999 07:47:50

> [Martin Fron=ECk] Ale presto je Corel nejrozsirenejsi.

To sice nejspise je (na pocitacich PC), ale nemuzes rict ze je nejlepsi.=20
Ne vzdycky nejrozsirenejsi=3Dnejlepsi. Napr. u nas jsou nejrozsirenejsi a=
uta=20
skodovky 110-120, ale rozhodne nejsou nejlepsi (Jasne, toto srovnani=20
trochu pokulhava, ale pro ilustraci staci).

> ********
> [Martin Fron=ECk] Samozrejme, jednalo se ale o sit, ktera byla
> dost stara na to, aby tam byly NT.

Fajn, jiny priklad. Jedna mistni vetsi firma cca pred pul rokem zacala=20
rozsirovat sit (ktera jela na NT) i na pobocky v okolnich mestech,=20
rozsirovala i svoji sit v centrale a najednou zjistili, ze NT se s tim=20
velmi tezko vyrovnavaji, takze ted postupne prechazeji na Novell (v=20
prubehu dvou poslednich mesicu) a jsou velmi spokojeni, jak jim NDS=20
pomohla, a ze to zatim vypada velmi schopne, a ze se naraz ztratilo pres=20
polovinu problemu, ktere byly s NT.

Je mi jasny, ze tvuj nazor, ze "NT is the best" ti nikdo nevyvrati. Ale=20
aspon vidis, ze ne vsichni si to mysli, a vybiraji si to, co jim praci=20
ulehci.

> A k tem spravcum: Predstav si, ze jsou vsechny systemy vzdy
> funkcni a bezchybne. Kdo pak bude potrebovat spravce? Nikdo. Firma

Kez by to tak bylo (bezchybne a funkcni systemy)!! Aspon bych se mohl=20
venovat nejake tvurci cinnosti a ne polovinu sveho casu opravovat windows=
,=20
ktere si znicili uzivatele (i pres velmi prisne nastavenou systemovou=20
politiku). A i kdyby ty systemy byly bezchybne, tak vzdycky bude potreba=20
nekdo, kdo tomu rozumi mnohem vic nez std uzivatel, aby vyresil nektere=20
nestandardni pozadavky. (Zase by tento clovek stihal vic veci treba ve=20
vice firmach)

A pokud jde o pocet spravcu. Ti jsou vetsinou celkem dobre placeni. A=20
firma, pokud dobre uvazuje, tak si rozmysli nakup systemu, ke kteremu bud=
e=20
potrebovat hodne lidi na udrzbu. Napr. pro malou sit s jednim serverem=20
(tak do 20 uziv.) si koupi NT Small Bussines Server, kde zadneho spravce=20
prakticky nepotrebuje. Kdyz ale poterbuje vetsi sit, s vice servery, tak=20
radsi koupi Novell, protoze na nej mu bude stacit jeden clovek, ktery pri=
=20
tom udela i spoustu jine prace. Na NT by potreboval minimalne jednoho=20
cloveka, ktery by uz nic jineho nedelal (mluvim o vetsi siti s alespon 50=
=20
uzivateli a 2 servery). No a polud chce opravdu velmi velkou sit, tak=20
nasadi Unix.

A UZ TOHO NECHME. UZ ME TO NEBAVI.
Kazdy system je dobry na neco jineho, a neexistuje zadne univerzalni=20
reseni, ktere vse bez problemu vyresi. A kdo tvrdi opak, tak si nejspis=20
nevidi ani na spicku nosu. Howgh

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

QuickReport - problemy s ChildBandem

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 3.3.1999 7:50:12

Az do vcerejska jsem si rikal, ze ten QuickReport neni az tak hrozny,
jak ho tu obcas licite. Ovsem pak jsem potreboval pouzit nekolik
ChildBandu, ktere se nekdy tisknou, nekdy ne (proto jich musi byt vic
za sebou). QuickReport se razem prestal obtezovat s tim, jak bandy
srovnat na stranku, a vesele pokracoval porad dolu, takze skoncil
asi pul milimetru od spodniho okraje, text vlezl i pod paticku
stranky, proste nadhera.

Nevite prosim nekdo, jestli je mozne to nejak napravit?
Pouzivam Delphi 3, tj. QuickReport v. 2.

Diky, Karel Rys
rys(zv)zas-me(tec)cz

Instalace BDE

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 3.3.1999 20:21:16

Ono nejde ani tak o cenu diskety nebo CD, mam spise problem
s posilanim programu po Inet (priloha k majlu) - tam uz
3 az 4 diskety jsou opravdu moc (EXE ma 400 kB).
Jelikoz jde o pomocny soft, data se nezdileji, uvazuji o
moznosti separatni instalace BDE bez vlivu na jiz existujici.

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

> [...]
> prijatelna cena.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Instalator pro Delphi 1

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.3.1999 08:04:52

Ale tu nemuzes dale sirit...
Dobra.

"vyhladzovanie" kriviek...

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 3.3.1999 08:16:52

Nevim, co presne myslis "vyhlazovanim". Kdysi jsem odladil vypocet b-splajnu, muzu ti to poslat, ale je to jeste ve starem BP7.

Viktor

> [...]

M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`?````4D4Z
M(")V>6AL861Z;W9A;FEE(B!K<FEV:65K+BXN`%(zv)*`06 `P`.````SP<#``,`
M" `0`#0``P`K`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,\'`P`#``(zv)`$ `!``,`^ `!"8 !`"$```!!
M,$0W0S,T13,X1#%$,C$Q.3-!,3 P,C!!1C-"1#DQ0P`(zv)!P$#D 8`: 4``"$`
M```+``(``0````L`(P```````P`F```````+`"D```````,`+(zv)```````P`V
M``````! `#D``%'QST5EO(zv)$>`' ``0```!\```!213H(zv)(G9Y:&QA9'IO=F%N
M:64B(&MR:79I96LN+BX```(!<0`!````%(zv)````&^947/ZT[#UZ'1.!'2DZ$`
M(*\[V1P``!X`'(zv)P!````!0```%--5% `````'(zv)`?# $````6````=FEK=&]R
M+FQO<W1A:T!C:&UI+F-Z`````P`&$%,ZA_(zv)#``<03(zv)$``!X`"! !````90``
M`$Y%5DE-+$-/4%)%4TY%35E33$E3(E992$Q!6D]604Y)32)+1%E324I314U/
M1$Q!1$E,5EE03T-%5$(M4U!,04I.52Q-55I55$E43U!/4TQ!5"Q!3$5*151/
M2D535$5615-405(``````(zv)$)$ $```!!`(zv)``/0(``/H"``!,6D9UQJR"?(zv),`
M"(zv)!R8W!G,3(U%P%#`30+8&X.$# R.1T!]R "I /C`(zv)!P<G$2-P(`8V(zv)*P'-E
M='PP( <3`H,`4!!V$54RU#,X```J`N%A!X 1UM$'$R!#10* ?0J ",AL(#L)
M;PXP-0* "H%UAF,`4 L#;&DS-(zv)% 9F,`00\$,S,+I(zv)>Q=FD'<"P(zv)!: (zv)$/ '
MD&XQ%$!M>7,8(zv) 0(zv)(G;$>6(zv)+8'IO=(zv)!P!W (zv)(BX(zv)2V0;4&D(zv)LFH1D&T(zv)!' +
M8&0#$1$;P'!O8Q&(zv)(&(M(G,+46IN=1J ;750>G4(zv)=!SP=!JQ;[D;8&%T&H '
M0!1 :A1 TQ^1((!S=!1 =A1 (0##"L =,4)0-RX*H(zv)J$T0J 5FEK'Y!R&14/
M8%\28B(T&. !0!#P;R$08\)T(B1:9')A&E(B*N\;$!I0(1$4$&(zv)$<!JP`P"V
M92,!&H!K`0`>4'DA8#<#<"<A`)!E`R ;$&IA]FLH< = 9P6P)O ?$ 0(zv)2Q00
M&Z5D'!1E(B(D:Y<%$!I0)\ _(B0H= EPIF(1<1W0(%0)X$,18=!T+74I')!!
M(% &X,<:D!]S+78(zv)-"X1P"=PLFL<`&4_"N,B9DH40/,G<"$`=7 J82E#*G #
M4+,)X"$Q<GH',"[Z>!K"V"!$,RQ5(H5D,(zv)$E]:H(zv)-<Q&!G$(zv)+,!H*$$U'1 I
M(BHM'E GP&5 PRC(zv)$9$N<VL(zv).% 8TQ9U`R A$&P;$'0Z+Q0O<P!P;SD1.C<P
M?SL0)&,YP!' .4 B)!5Q``$\D ````,`$! ``````P`1$ `````#`( 0____
M_T `!S#0<"JQ166^`4 `"##0<"JQ166^`0L``( (( 8``````, ```````!&
M``````.%`````````P`"(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$(4````````#
M``6 "" &``````# ````````1(zv)````!2A0``\ X``!X`)8 (( 8``````, `
M``````!&`````%2%```!````! ```#(zv)N, `#`": "" &``````# ````````
M1(zv)`````!A0````````L`+X (( 8``````, ```````!&``````Z%````````
M`P`P(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$84````````#`#* "" &``````#
M````````1(zv)`````8A0```````!X`08 (( 8``````, ```````!&`````#:%
M```!`````0`````````>`$* "" &``````# ````````1(zv)`````WA0```0``
M``$`````````'(zv)!#(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$````!````
B`````!X`/0`!````!0```%)%.B ``````P`--/TW``""&H4`
`
end

Show DOS Window

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 3.3.1999 08:21:54

Nefunguje ani BringWindowToTop() ?

Viktor

> [...]

M<&AI+6Q 9G=D+F-Z``(!]U\!````/0````````"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"
M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`5````4D4Z
M(%-H;W<(zv)($1/4R!7:6YD;W<`4 8!!8 #``X```#/!P,``P`(`!4`-(zv)`#`#(!
M`2" `P`.````SP<#``,`" `5`!\``P`;`0$)(zv) $`(0```$-&1#=#,S1%,SA$
M,40R,3$Y,T$Q,# R,$%&,T)$.3%#`#(zv)'`0.0!(zv)"T!0``(0````L``(zv)`!````
M"P`C```````#`"8```````L`*0```````P`N```````#`#8``````$ `.0`0
MW+J#1F6^`1X`< `!````%0```%)%.B!3:&]W("!$3U,(zv)5VEN9&]W``````(!
M<0`!````%(zv)````&^94:#MD[#U]#1.!'2DZ$`(*\[V1P``!X`'(zv)P!````!0``
M`%--5% `````'(zv)`?# $````6````=FEK=&]R+FQO<W1A:T!C:&UI+F-Z````
M`P`&$"?N2:P#``<0P(zv)$``!X`"! !````90```$Y%1E5.1U5*14%.24)224Y'
M5TE.1$]75$]43U H*3]624M43U)!2$]*5$5/5$%:2T$Z34%-4%535$5.541/
M4T%04$Q)2T%#25565$585$U/1$5.04-%3$5*3T)205I/5DM%04L``````(zv)$)
M$ $```"8`(zv)``E (``&0#``!,6D9U*_K!`S<`"(zv)$#`?<(zv)`J<"`&-H`0K <V5T
M,"!483YH`W$"(zv)P!0`]0/-S(SJC(zv)``"H"X6$'(zv)" '$Z,"(zv) <3($-%`H!]"H")
M",(zv)(zv).PEO,C4U`H 9"H%U8P!0"P-L:3,:-(zv)% 8P!!"V!N9S&8,#,S"Z8'L69U
M%U",=6H24 !P:2!"!1 %%U!7"X!D;W=4;\$9T' H*2 _"J(*A&$*(zv)%9I:W0%
ML!<E,EXY$'(:=!;P`4!P`V!T5060=!ID01 `:AT(zv)( HN&FI/`9!Z:V$Z"PR#
M&G--$C (zv)<'5S01T(zv);G4(zv)1$\%\&$N< M0&S `T&D(zv)L'8(zv)+1T(zv)> 5 !&((zv)$B (zv)
M8P!E;&5J(&]B<B$?(&]V:V4>-4%KJ&\(zv)<R*09"*0>B# .2+ <&(zv)9`"$7$E!Z
M8;IV!O!A!4 DD2,3:05 ]P&0&U D<&\$("$1&F0C(zv)'QD(!BQ!& '(zv) (P!T!M
MQFXB8P_(zv)<VMB"L 24'9V") (zv),'4DL!BP(O!([P!P`0`#("F!0PM(zv)$/$:<_<'
M0"71!S!D(H$DL"$1&0`=&&%K(8 E(20A4TA/T%=724X(zv)T%<8T"+0`P;(zv)!(zv)!%
M5$9/4D7P1U)/52Z +F0:9"& [B +(zv)"B1&0!J(+ I0"7TC3%A<PJP!4!P;VL(zv)
M8/T3$7,#<"1$*4 (zv)L#*(zv)(*%O,I `D"+ )D)J&F0#`&7/&T(24#) (S!V>2["
M,H*_$P(8L0&0(,8(zv)0 EP<""(zv)OS<A&: /T"'U,7()<&$8D?L,<"OT:RAR(< S
MX1)0&&;_&U >-0A0)$ AT ; ,8$J,>\>`3$Q,I C,&0F\3*(zv)"7#O(# ;4! `
M&-!B-B S$C%A?R=C..4A(#?A"X '0!X[3,A50D\/T%-#'CL:9 43(zv)0!#, ,`
M$! ``````P`1$ $````#`( 0_____T `!S" MQAV1F6^`4 `"#" MQAV1F6^
M`0L``( (( 8``````, ```````!&``````.%`````````P`"(zv) (zv)(zv)!(zv)``````
MP ```````$8`````$(4````````#``6 "" &``````# ````````1(zv)````!2
MA0``\ X``!X`)8 (( 8``````, ```````!&`````%2%```!````! ```#(zv)N
M, `#`": "" &``````# ````````1(zv)`````!A0````````L`+X (( 8`````
M`, ```````!&``````Z%`````````P`P(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````
M$84````````#`#* "" &``````# ````````1(zv)`````8A0```````!X`08 (
M( 8``````, ```````!&`````#:%```!`````0`````````>`$* "" &````
M``# ````````1(zv)`````WA0```0````$`````````'(zv)!#(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``
M`````$8`````.(4```$````!`````````!X`/0`!````!0```%)%.B `````
*`P`--/TW``#9-84`
`
end

Instalator pro Delphi 1

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 3.3.1999 08:28:49

A v Delphi 1 sa daji pouzivat Dbi... funkce?
Jestli ano, jak ziskam jejich popis?
Jestli ne, jak teda vytvorim alias a ziskam
seznam uz vytvorenych?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
> [...]
> end;
>

> tohle mi funguje na pridani aliasu pro Paradox

Offtopic: pobavenie... (L. Fule versus M. Fronek)

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 03.3.1999 08:49:21

> [...]
> precitajte a pobavte sa, ale neposielajte k tejto teme prispevky do
> konferencie. Moja sukr. adresa je k dispozicii, ak ma chcete psychicky

nerad prispievam do OFF TOPIC , ale podla mna zverejnovanie sukromnej
korespondencie
bez suhlasu druhej strany nie je vobec fer.
Myslim to vseobecne.

/LH

Dataset - Pro a proti (Was:Re: MS SQL 7 + ulozene

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 3.3.1999 09:02:18

> [...]
>komponenty drive a lepe vyladene, nez kdybych si to susnil do
>supliku, ze je tedy budu moci driv pouzit v komercni aplikaci, kde
To je otazka pohladu na celu vec, ja delim moje komponenty do dvoch
kategorii

a. v tejto kategorii su ostre verzie komponent, t.j. komercna zalezitost
b. tu sa nachadzaju beta verzie (testovacie verzie) komponent, ktore zaslem
na poziadanie zadarmo
Jediny rozdiel je vo vypise info boxu informujuceho o beta verzii.

Na kategoriu a. mam stanovene ceny, vramci ktorich obsahom je mimo ineho
aj:
- bezplatny upgrade na vyssiu verziu
- podstatne zlavy pri nakupe novych komponent ktore vzniknu
- trvala bezplatna technicka podpora na vsetky mnou napisane komponenty
ktore vlastni

Komponenty tvorim podla toho ako ich potrebujem pre svoju pracu, to znamena
ze ani jedna komponenta ktoru som kedy vytvoril , nebola vytvorena bez
urceneho ciela a ani jednu komponentu "nesusnim"
v supliku . To ze som dal tu moznost, ich sirenia ^^^ , preco nie, ak ma
niekto zaujem o testovaciu verziu poslem mu ju gratis a v pripade ze sa mu
osvedcia, kupi si ich.

Ivan Turcan
GAMO a.s.

Hlasitost WAVE (was Toolbar jeste jednou)

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 03.3.1999 09:07:38

> ****Mozna to bude verzi Windowsu. Mam prvni disketovou
> verzi. Jakou mas Ty?

ja mam w95 OSR2 (version 4.0, build 1111) .

/LH

Oddelovac cisel

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 3.3.1999 09:08:35

> [...]
> pro zjisteni systemoveho oddelovace cisel
> jsem nakonec pouzil fci GetProfileInt() . Funguje jak
> v W311 tak v W9x a WNT, aniz bych musel zjistovat

Pozor! Verzi OS bys mel zjistovat.
Nevim, jestli i jinde, ale na W95 se stava, ze neni v souladu
DecimalSeparator ve WIN.INI a v registrech.
A mel bys brat tu hodnotu z registru.

Jura
----------
[...]

Privilegia

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 3.3.1999 09:09:33

Hledam zpusob jakym zjistit, zda uzivatel v NT ma pravo zmenit nastaveni
casu a nedari se. Zatim jsem to delal tak, ze jsem kontroloval zda uzivatel
je clen admin skupiny.
Za kazde nakopnuti spravnym smerem diky.
David Hrbac

Tuhnut� Delphi & probl�my se s�t�

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 3.3.1999 09:25:25

Zdar,
mam takovy pocit, ze mas stejne problemy jako ja. Podle meho mineni to ma
souvislost se siti a praci vice lidi na jednom projektu. Bohuzel nevim ja=
to vyresit. Pokud na neco prijdes, tak mi dej prosim vedet

Dik
Honza Fiala

> [...]

* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Offtopic: pobavenie... (L. Fule versus M. Fronek)

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 3.3.1999 09:27:42

Nevim, jak by bylo Tobe, kdyby nekdo vystavil tvoji soukromou koresponden=
ci
a jeste by to nadepsal "PRO POBAVENI". Zkus se zamyslet, nezli stisknes
tlacitko <Odeslat>.
Tolik k off-topic.
Martin Va=E8k=E1=F8
mvackar(zv)cpoj(tec)cz
> [...]
y:
> "Dost bylo kokot=F9". Vrele odporucam...

Instalator pro Delphi 1

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 3.3.1999 09:27:19

Kdyz mam koupene Delphi 1 a v nem vyvinutou aplikaci pouzivajici BDE,
tak muzu spolu s moji aplikaci dodavat i BDE. V licencnich podminkach
to tak je povoleno.

Karel

----------
> Odes=EDlatel: Mal=FD Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P=F8edm=ECt: RE: Instalator pro Delphi 1
> Datum: 3. b=F8ezna 1999 8:04
>=20
> Ale tu nemuzes dale sirit...
> Dobra.
>=20
> ale
>=20
>=20
>=20

Martin Fron�k je z Telecomu!

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 3.3.1999 09:36:15

Udelal jsem objev: Martin Fronek je z Telecomu! Proto on pise ty schvalne
provokativni nesmysly, ktere komukoli rozumnemu musi nutne poradne hnout
zluci, abychom s nim polemizovali a posilaly majly a samozrejme tim
(alespon ti chudsi, co maji komutovanou linku) podporili Telecom! Je to
uplne jasne... On je to takovy zakuklenec, co si vzdycky precte neco v
konferenci a pak dlouho (?) premysli, co nejidiotstejsiho by k tomu napsal,
aby vsechny vytocil a aby se ksefty monopolu trochu hnuly. A ze se mu to
dari!

Pak je tu jeste moznost, ze ma nejakou smlouvu se zdravotniky, protoze
nekdy mam dojem, ze z tech jeho zblebu dostanu infarkt. A jak tak koukam,
nejsem sam.

Viktor

begin 600 WINMAIL.DAT
> [...]
M<&AI+6Q 9G=D+F-Z``(!]U\!````/0````````"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"
M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`=````36%R
M=&EN($9R;V[L:R!J92!Z(%1E;&5C;VUU(0!_"(zv)$%(zv) ,`#(zv)```,\'`P`#``D`
M) `/``,`&P$!(( #``X```#/!P,``P`)`!X`# `#`!(!`0F `0`A````1#!$
M.$,S-$4S.$0Q1#(Q,3DS03$P,#(P048S0D0Y,4,`) <!`Y &`"(zv)&```A````
M"P`"``$````+`",```````,`)(zv)``````"P`I```````#`"X```````,`-(zv)``
M````0 `Y`"!MA.909;X!'(zv)!P``$````=````36%R=&EN($9R;V[L:R!J92!Z
M(%1E;&5C;VUU(0`````"`7$``0```!8````!OF50YGE.P]C1T3(zv)1TI.A`""O
M.]D<```>`!X,`0````4```!33510`````!X`'PP!````%(zv)```'9I:W1O<BYL
M;W-T86M 8VAM:2YC>(zv)````,`!A %<<Y9`P`'$"H"```>``(zv)0`0```&4```!5
M1$5,04Q*4T5-3T)*158Z34%25$E.1E)/3D5+2D5:5$5,14-/35504D]43T].
M4$E315194T-(5D%,3D504D]63TM!5$E63DE.15--65-,62Q+5$5214M/355+
M3TQ)4D]:54U.``````(!"1 !````!0,```$#``"/`P``3%I&=48KJ+4W``H!
M`P'W( *G`(zv)!C: $*P'-E=# (zv)5&$^: -Q`H,`4 /4#S<R,ZHX```J`N%A!X (zv)
M!Q.C`H '$R!#10* ?0J B0C((#L);S(U-0* V0J!=6,`4 L#8P!!"V! ;F<Q
M,#,S"Z8(zv)+E4!``M(zv)`R!J#Y!M(,!O8FIE=CH%T K $G0+(zv)"!&`V!N96L[&$ 2
M4'H/T!(zv)`!9%M=<(zv)A(% #8'1O&) #H$9P! `24'1Y( 3P:!YV!T 9L!M(zv)`V!V
M;VLJ81E =(zv),`(!FP<VT`>7-L>2P(zv):W3;!) 24&L:D1Y0;!TP`V#8>G5M&; :
MH" :H "0F1U =70<4(zv)6P860<42QH;(zv)A(zv)!4!Z"D!C:?L=T &(zv)>0]0`W ;X!U
M!W#C("$:8&UI>AR(zv)!T =,+YA("$`D!(zv)1&] `P&HCL=TC,',2,![P"7!J$D$9
M0'T8(zv)"(zv)'0 >0(# #H!E (/D/4'5D`) =T 6(zv)(](=,"\>4AL0'" (zv)P2 >L&YK
M]'4I("%D(#$#$!TP&D5M&L!*&Z$;('4+4!Q1:I1A<QFP+BJ ($\#H*\9\1L1
M`9 >4'8;T'HK8#<>(zv)!I(zv)&;!C)G,?H79Z^F0AH&L;T!R !9 >`!U!I2:1=AY!
M;F8>$6XA0-,C(BM(zv)(&0)`'40`"5 ?C\H(0EP'8(F9!FP)N!DVFD;`',>`!A0
M:2^1(9"O'> ID1]1$B!P)&!L(6/7+- /D ]0;C,A>1L0(4#O`R C,#,"&Y%K
M#Y !(zv)"/![0((zv);R)A'V!T`V F$2"A]G4=L"J(zv)01H0$E ;D1]1Y1L19 K :2$*
MH(zv)J$"H!^4"\A*O(?8!C ,5$U,7K_(, Q4!W0-M$`P##"*V$?8-L=<"]A=CKQ
M&(zv)%D(% <L/T?\&DM,!W0'($;$#;1&;&G+0`CT1B 9&\8P&TZ$U\:(!X`#U 9
MX2^1>(zv))(zv)97YB'V ]L#%0`' ?8 N 9O\*P!WP-I(ZL2M"'D$>(zv)!(PKQW0,-$8
M8B1A+C?J5CQ /1L0<C?J%H$!0!;4,CD7$'(W\Q.!`$7(zv)`````P`0$ `````#
M`!$0``````,`(zv)!#_____0 `',&#J3PY09;X!0 `(,&#J3PY09;X!"P``(zv) (zv)(zv)
M!(zv)``````P ```````$8``````X4````````#``* "" &``````# ````````
M1(zv)`````0A0````````,`!8 (( 8``````, ```````!&`````%*%``#P#(zv)``
M'(zv)`E(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````5(4```$````$````."XP``,`)H (
M( 8``````, ```````!&``````&%````````"P`O(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``````
M`$8`````#H4````````#`#" "" &``````# ````````1(zv)`````1A0``````
M``,`,H (( 8``````, ```````!&`````!B%````````'(zv)!!(zv) (zv)(zv)!(zv)``````
MP ```````$8`````-H4```$````!`````````!X`0H (( 8``````, `````
M``!&`````#>%```!`````0`````````>`$. "" &``````# ````````1(zv)``
L```XA0```0````$`````````'(zv)`]``$````!``````````,`#33]-P``^%\`
`
end

Win, NT

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 3.3.1999 09:36:27

Nasel jsem priklad na zjisteni jesli NT, ale nejede mi to. Nevite nekdo v cem je zakopany pes.

function IsNT:bool;
{$IFDEF WIN32}
var
osv:TOSVERSIONINFO;
{$ENDIF}
begin
result := True;
{$IFDEF WIN32}
GetVersionEx(osv);
if osv.dwPlatformid = VER PLATFORM WIN32 NT then exit;
{$ELSE}
if ((GetWinFlags and WF WINNT) = WF WINNT) then exit;
{$ENDIF}
result := False;

if IsNT then
ShowMessage('je NT')
else
ShowMessage('Nen� NT');
end;

Milan Fiedler

aplikace pro webserver

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 3.3.1999 09:48:33

Na to se neda odpovedet jednou vetou (ani deseti).

Ma to radu aspektu, ktere je treba vzit v uvahu (viz http://www.haes(tec)cz):

- extenze napsane v Delphi maji casto nejake stovky KB
- alternativni moznosti (asp, volani COM objektu, ...)
- databaze na web serveru, vyuziti ADO
- Windows NT Security (tam asi bude tvuj problem)
- ...

Honza Sebelik
> [...]
om
> nekdo neco, pripadne kde najit k danemu problemu nejaky popis ?

rowid

[*] Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk> - 03.3.1999 09:54:12

Nazdar nazdar.

Neviete niekto nahodou, ci existuje v Interbase take nieco, ako v Oracli
pole
rowid (jednoznacna identifikacia riadku), bez doplnania vlastnych
stlpcov. ?

Thanx.
Peter.

Offtopic: pobavenie... (L. Fule versus M. Fronek)

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 3.3.1999 09:54:44

Ak som sa niekoho dotkol, tak sorry, ale p. Fronek oznacil za hlupakov tych,
co pouzivaju Delphi a povazuju ho za dobre a okrem toho napadol aj Slovakov,
takze som pokladal za vhodne poslat to do konferencie. Okrem toho,
nemyslim, zeby ta posta obsahovala nieco, co by sa nemohlo zverejnit. Tymto
koncim a uz sa k tomu nebudem v konferencii vyjadrovat.

L.

> [...]

korespondencie
bez suhlasu druhej strany nie je vobec fer.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.3.1999 09:55:29

Puvodni zprava, kterou napsal Viktor Lostak dne 3 Mar 99,:

> Udelal jsem objev: Martin Fronek je z Telecomu! Proto on pise ty schvalne
> provokativni nesmysly, ktere komukoli rozumnemu musi nutne poradne hnout

Nech si uz laskave sve usudky a prestan zasirat konferenci balastem!
Jestli sis jeste nevsiml, tak tahle konference neni o Fronkovi, Jave,
Microsoftu, Novellu ani klubu pratel rumu, ale o Delphi. Pomer tvych
zprav offtopic/delphi je 50:1, tak uz jdi vazne nekam a to okamzite!

TO spravce konference: prosim udelej s tim neco, diky!

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 3.3.1999 10:00:21

> nerad prispievam do OFF TOPIC , ale podla mna zverejnovanie sukromnej
> korespondencie
> bez suhlasu druhej strany nie je vobec fer.
> Myslim to vseobecne.

Taky nerad prispivam a doufam, ze se to moc nerozjede.
Myslim, ze se neda takhle zevseobecnovat.
V nekterych pripadech to neni fer, ale v nekterych pripadech
naopak neni fer neco bez souhlasu nezverejnit (rekneme
ze bych ti soukrome napsal, ze nektery z ucastniku konference
je debil. To by asi bylo fer, abys mu to sdelil, ne?)

Ale konkretne k teto korespondenci - neni
nefer, protoze to jsou skutecnosti, ktere kazdy vi.
Martin Fronek uz byl, myslim, napominan za to,
ze v Delphi konferenci propagoval jiny produkt a nadaval
na Delphi, kvuli kteremu vlastne tato konference vubec existuje,
tak to zkousi soukrome. A svymi zmatenymi predstavami
o vyberu SW pouze drazdi lidi,
kteri musi delat v Delphi, maji s tim problemy,
snazi se je vyresit a pritom by treba radeji delali v uplne
necem jinem.

Myslim, ze kazdy prostredek, ktery by mohl vest k naprave,
je ospravedlnitelny.

Jiri Polak
----------
[...]

Invalid floating point op.

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 03.3.1999 10:14:48

Helou,
mam problem pro debugrovani (Delphi3) mi nejde prevest nektery datum na
string.
Napr.
var
Text: string;
Datum: TDateTime;
proc Nejaka;
Date:= StrToDate ('1.1.1998');
Datum:= DateToStr (Date); no a tady na tom radku to zarve %subj%
chybu, ale pouze v debugru, kdyz to pustim tak je to v pohode.

Dela mi to na dvou strojich a jedine co me napada jsou RX Library (jsou
na obou), protoze kamosovi bez RX to nedela.

Marek Soukup

Deleni nulou (WAS : Martin Fron�k je z Te

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.3.1999 10:15:03

Viktore, jdi k sipku... Podle Tveho milu jsi odtamtud mozna Ty. Navic,
i kdyby byl, co Ti je po tom. Zluci jsi hnul ted Ty me. Myslim, ze dalsi
komentar je zbytecny.

Vyzyvam Vas vsechny (jmenem civilizace :-), nechte uz toho a pojdme
diskutovat o Delphi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mam tu hned jeden problem, neni to zrovna Delphi, je to Borland Pascal
7.0;
pokud pouziju v projektu, totiz v programu (uz jsem zblblej), unitu CRT,
program se normalne prelozit da, ale nejde spustit (ze pry deleni nulou
:-(

Nevite cim to ?

/mam novy HDD, rozdeleny na cca 3x 2,1GB a zapnul jsem "spravu velkych
disku",
nemohlo by to byt tim ?/

Dobra.
> [...]
> Pak je tu jeste moznost, ze ma nejakou smlouvu se zdravotniky, protoze
> nekdy mam dojem, ze z tech jeho zblebu dostanu infarkt. A jak tak

OLE error

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 03.3.1999 10:28:39

Ahoj,
vzpominam si, ze se to tady docela dlouho resilo, co je vsechno potreba
k tomu, aby to chodilo i jinde a tak, jenze mi nechodi archiv. Chtel
jsem pozadat jestli by neslo poslat podrobnejsi vysvetleni jeste jednou,
klidne na muj soukromej mejl: tomholy(zv)comberg.com

Diky Thom

Erik Salaj wrote:

> Tuto chybu som dostal v DAO, ked som sa pokusal vytvorit
> DAO objekt na pocitaci, na ktorom nebol licencny kod.
>
> Erik Salaj
> erik(zv)dodo.sk

Deleni nulou (WAS : Martin Fr

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 3.3.1999 10:31:41

> [...]
> pokud pouziju v projektu, totiz v programu (uz jsem zblblej), unitu CRT,
> program se normalne prelozit da, ale nejde spustit (ze pry deleni nulou

Znama to chyba - projevuje se na procesorech PII ve Win95 a od P233 na
WinNT.

Existuje na to patch 9 pro hotove .exe nebo stahnout od borlandu opravenej
CRT unit.

Klidne ti ho mohu poslat.

Radek

Invalid floating point op.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.3.1999 10:35:09

Jeste by to mohlo souviset s nastavenim v "Ovladacich panelech"-
"Regional settings" jak mas nastaven format datumu.
D.

>Dela mi to na dvou strojich a jedine co me napada jsou RX
Library (jsou
>na obou), protoze kamosovi bez RX to nedela.

Deleni nulou (WAS : Martin Fron�k je z Te lecomu!)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.3.1999 10:40:23

Puvodni zprava, kterou napsal Mal=FD Dobromil dne 3 Mar 99,:

> [...]
> 7.0; pokud pouziju v projektu, totiz v programu (uz jsem zblblej), unit=
> CRT, program se normalne prelozit da, ale nejde spustit (ze pry deleni

To je tim, ze mas rychlejsi procesor, nez bylo zdravo pred X lety.
Mam pocit, ze je na to nejaky patch u Borlandu...

[...]
=3D=3D=3D Petr Zahradnik - Computer Laboratory =3D=3D=3D
=3D=3D=3D Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 =3D=3D=3D
=3D=3D=3D telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 =3D=3D=3D
=3D=3D=3D mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 =3D=3D=3D
=3D=3D=3D http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz =3D=3D=3D
[...]

[*] Patrik Tesar <Administrator(zv)rosoft.sk> - 3.3.1999 10:40:54

Takto schovas (aj z task baru) DOS aplikaciu

DOS:=Nazov dosovskeho programu v caption

HWnd1:=FindWindow (nil,DOS);
ShowWindow(HWnd1,SW_Minimize);
ShowWindow(Hwnd1,SW_HIDE);

Vyvolas:

HWnd1:=FindWindow (nil,DOS);
ShowWindow(Hwnd1,SW_RESTORE);
ShowWindow(Hwnd1,SW_SHOW);
SetForeGroundWindow(HWnd1);
sendMessage(Hwnd1,WM_ACTIVATEAPP,0,0);
sendMessage(Hwnd1,WM_SETFOCUS,0,0);
sendMessage(Hwnd1,WM_ENABLE,0,0);
sendMessage(Hwnd1,WM_SHOWWINDOW,0,0);
ShowWindow(Hwnd1,SW_RESTORE);
sendMessage(Hwnd1,WM_LBUTTONDOWN,0,0);

Jedno z toho bude fungovat.

POZOR! :Ten nazov musi byt uplne zhodny (aj velke/male pismena)

Instalator pro Delphi 1

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 3.3.1999 10:40:51

dbi... funkce se daji v Delphi 1 pouzivat, jsou na to unity
DBIERRS
DBIPROCS
DBITYPES

v adresari DOS je i jejich interface. Popis jsem ale nikde na CD nenasel.
Z internetu mam HLP soubor s popisem, ale neni nic moc (pokud chces,=20
muzu poslat). Dalsi moznosti je vzit soubor BDE32.HLP z vyssich verzi
Delphi a podivat se, jestli ta ktera funkce byla uz v 16-bit BDE
(napr. dbiDeleteAlias tam nebyla)

pridani aliasu jak jsem popisoval mi v D1 beha

Karel

----------
> Odes=EDlatel: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P=F8edm=ECt: RE: Instalator pro Delphi 1
> Datum: 3. b=F8ezna 1999 8:28
>=20
> A v Delphi 1 sa daji pouzivat Dbi... funkce?
> Jestli ano, jak ziskam jejich popis?
> Jestli ne, jak teda vytvorim alias a ziskam=20
> [...]

Martin Fron�k je z Telecomu!

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 3.3.1999 10:42:49

> [...]
protoze
>nekdy mam dojem, ze z tech jeho zblebu dostanu infarkt. A jak tak
hm. ne. Vzdyt on to mysli dobre. Nechme toho.

Nenavazejme se do Fronka ani do Javy ani no Nowelu (je skvely :-)) a
co tu bylo pred tim(?) a bavme se radeji o jinem tematu. (co takhle
delphi?) (a pokud chce nekdo nadavat mi, tak na martin_t(zv)mrp(tec)cz a ne
do konf.; a soukromou inzerci asi taky neni nejlepsi zverejnovat
..... )
Tak a toto je castecne off taky :-(

V BIOSu - byla sluzba 02 - cti sektor na INT $13, ale ta prestava na
velkych (>8G)discich fungovat :-)) ... neznate funkci, kteru by se s
tim dalo neco delat, nebo jak se to obchazi?

V pripade, ze nekdo mel disk v horsim stavu nez dobrem, se mi tyto
cinnosti uz vyplatily na discich kolem 0.5GB :-) (pokud ovsem neuhori
elektronika)

(tj. pokud ma nekdo spraseny "nezajimavy" zacatek disku
(partition,boot,fat1,fat2,root ... :-) a mysli si, ze tam jeste neco
najde..... a opravdu to jde celkem dobre ... teda nekdy)
(naposledy se to podarilo na 350 Maxtoru - klekla cast povrchu a
scandisk nenapadlo nic lepsiho nez sejmout fatky a root :-) (proc ?
:-( )

sluzby DOSu Int25/26 jsou nepouzitelne , protoze prestavaji chodit
(podle puvodnich specifikaci uz na Fat32 . tj >2G) a navic
predpokladaji "rozumny" stav disku (najivita).

Mti.

(ano souhlasim - dotycni meli zalohovat :-)

Deleni nulou (WAS : Martin Fron�k je z Telecomu!)

[*] Dodek <Dodek(zv)cbmi.cvut(tec)cz> - 3.3.1999 10:49:30

jestli mas rychlej pocitac (P200 a lepsi) tak hledej v altaviste TPpatch.=
zip
ktery to resi, tam je to popsany
pripadne ti to muzu poslat.

pepa

> [...]
>nemohlo by to byt tim ?/
>
>Dobra.

Deleni nulou (WAS : Martin Fron�k je z Telecomu!)

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 3.3.1999 10:51:11

Ne! Problem je na procesorech >Int. Pent II 266 ; sem tam na slabsich.
(ale P2) vcetne celeristu.
Existuje TPPatch (utilitka) ktera to resi. Ok nebo se daji stahnout
opravene unity CRT.
Bordel tam dela zrejme vypocet pauzy pro DELAY.

Borland to moc resit nechce. TPPatch delal asi nekdo jiny. (mam ho
nekam poslat?)

Mti.

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
[...]

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 3.3.1999 10:56:06

Zdravim Proces,...

Ak som to pochopil spravne, treba urobit generator, na prislusnu tabulku
zavesit trigger na beforeinsert
a do tela tohoto trigera napisat obsadenie prislusneho pola z generatora.

napr> ( vid. help)

CREATE GENERATOR EMPNO_GEN;
COMMIT;
SET TERM !! ;
CREATE TRIGGER CREATE_EMPNO FOR EMPLOYEES

BEFORE INSERT
POSITION 0
AS BEGIN
NEW.EMPNO = GEN_ID(EMPNO_GEN, 1);
END
SET TERM ; !!

Ivan Turcan
GAMO a.s.
Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk> on 03.03.99 10:54:12

Please respond to delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To: "delphi-l(zv)fwd(tec)cz" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO)
Subject: rowid

[...]

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 03.3.1999 10:58:46

Ahoj,
to jsem zkousel jako prvni, ale tim to neni. Po chvilce dumani by me
taky dost prekvapilo, kdyby to tim bylo :-) Nasel jsem dalsi pocitac,
kde nejsou RX a zase to tam funguje dobre. Hmmmmmmmmmmmmmm :-(

Marek

Mal=FD Dobromil wrote:

> Jeste by to mohlo souviset s nastavenim v "Ovladacich panelech"-
> "Regional settings" jak mas nastaven format datumu.
> D.

> Library (jsou

Kos

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 3.3.1999 11:06:32

Nevite jak zjistim aktualni adresar umisteni kose resp. jak se do nej
prepnu ? Zkousel jsem tento kod ale nefachci to :

PIDL: PItemIDList;
const
CSIDL_RECENT = $000a;
begin
Path := StrAlloc(MAX_PATH);
SHGetSpecialFolderLocation(Handle, CSIDL_RECENT, PIDL);// zkousel jsem
i CSIDL_BITBUCKET ale
//bezvysledne
if SHGetPathFromIDList(PIDL, Path) then
begin
OpenDialog1.InitialDir := Path;
OpenDialog1.Execute;
end;
StrDispose(Path);

D4 + patche

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.3.1999 11:23:06

Ahoj all,

tak jsem z toho jelen. Nainstaloval jsem na D4 C/S patche, a mam
takovy neblahy pocit, ze pri ladeni balicku se to chova jeste hur
nez pred tim. Jake mate zkusenosti vy?

Neumim si predstavit, kolik bude stat ostra verze Delphi, kdyz uz
beta je tak priserne draha. :-(

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

elementarny problem s C/S

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.3.1999 11:23:05

Richard Willmann wrote:

> viem ze je to elementarna vec, ale nakolko som este CS nikdy nerobil ... :
>
> na sieti je clovek A a B
>
> 1. clovek A prezera tabulu a zacne editovat nejaky zaznam
> 2. clovek B ma tu istu potrebu a zacne editovat ten isty zaznam
> 3. clovek A skonci skor a vykona prikaz update ... where id=idEditoavneho
> zaznamu 4. clovek 4 skonci tiez, a chce update ....
>
> co teraz? Ako spravim to, ze pred editaciou by sa zaznam "Zamkol na
> editacie a mazanie" a odomkom az po upadte alebo cancel, tak aby napr. B
> nemohol zmazat zaznam, ktory prave edituje A ...

Prave ze to az tak elementarni neni. Nejdrive je treba vyresit, co je
to za databazi. Souborova? Ta zamyka pesimisticky, takze kdo
driv prijde, ten driv mele. SQL? Pak je treba rozlisit, jaka
konkretne, jak je zamcena (TTable a TQuery moc moznosti v tomto
smeru neposkytuji), optimisticky (obvykle default), pesimisticky?
Pak vyhrava ten, kdo driv ulozi (u optimistickeho zamku).

Standardni komponenty vsak neumoznuji pretlouct predchozi
zapis, takze jako vyhodnejsi vidim tento postup: editovani hodit do
zvlastniho okna, mimo databazove komponenty. Tam v klidu
editovat, a teprve az v okamziku ukladani se starat, zda nebyl
zaznam zmenen. Je to vsak programatorsky dost pracne.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Instalace BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.3.1999 11:23:04

Ing. Zdenek Sraier wrote:

> zapolim s problemem distribuce maleho pomocneho programu, ve kterem
> potrebuji pouzivat databaze (Paradox). Instalace celeho BDE je blbost.

Neni, protoze uzivatel uz muze pouzivat jiny program s BDE. Ted
si predstav, ze ma starsi verzi BDE. Ty mu tam nainstalujes pouze
neco, a predchozi aplikace mu muze prestat fungovat.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

STOP Off Topics

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 03.3.1999 11:34:10

Myslim si, ze projev Luba patri na zakladni skolu, kde jeden zaluje na =
druheho, aby se tretimu zalibil a byl s nim nejlepsi kamos. A svymi vyplo=
dy (zajimalo by mne zda je po sobe vubec cetl) se dostal na tu samou urov=
en, kterou tak hlucne zavrhuje. A kdyz uz nevi kudy kam, tak se ohani vla=
stenectvim (ze mu tedy nevadi, ze se ucasni ceske konference, jak podotkl=
Martin a to bylo asi vse co se Slovaku tykalo). Mne vubec nevadi jestli =
tu je Cech, Slovak, nebo Bulhar, kdyz mu pujde o spolecnou vec (DELPHI o =
t=ECch tahle konference preci je), a ne o to aby se zviditelnil! Mne to j=
ako pobaveni neprislo. Konferenci beru jako zdroj napadu a rad pro svou p=
raci a nechtel bych se z ni odhlasovat kvuli nekolika jedincum, jenz nevi=
o cem to tady cele je.=20
Do konference to posilam proto, aby si to uvedomili i ostatni s jejich =
Off Topics, presto, ze to do "Veci" napisi, tak sem nepatri, neomlouva je=
to a nemeli by hresit na to, ze je zde prihlaseno mnoho lidi a oni se pr=
ed nima predvedou jak to druhym "nandali", ale predevsim to nandavaji sam=
i sobe. :-((( A pred tim nez se sem prihlasili, tak si meli radne precist=
zasady konference a tech se drzet.
Jestli se mnou bude souhlasit, nebo ne, tak sve uvahy neposilejte do ko=
nference, ale rovnou mne, at to kose nemusime hazet vsichni. :-)))
M&B

Dos okno

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 3.3.1999 11:59:44

Zdravim vsechny delphisty,

Potrebuju spoustet dosovske aplikace z Delphi.
pouzivam - executefile (fmxutils) a mam s tim ten problem, ze
se otevre dos okno, program se provede, ale okno se hned zase zavre
a ja nemam pristup k hlaskam, ktere program vyprodukoval, pota�mo nevim jak skoncil.
Prosim odborniky, nen� nejak� zp�sob, jak spustit ten program v mem vlastnim
okne, nebo zachytavat jeho vystupy ?

prosim, prosim smutne koukam.....

Daniel Kminek F.R.C.

kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

Vysledek SQL dotazu do DBComboBox

[*] Greissler Ronald <greissler(zv)cbnet(tec)cz> - 3.3.1999 12:07:50

DBLookUpComboBox zapojis napr. takto
DataSource=3DDataSource1 //prvni zdroj dat, ktere budes menit, napr. sezn=
am adres
DataField=3DPSC //treba postovni smerovaci cislo adresy
ListSource=3DDataSource2 //druhy zdroj dat - napr. seznam vsech smerovac=
ich cisel
KeyField=3DPSC_CISLO //propojeni pres klicovou polozku druheho zdroje s =
prvnim
ListFied=3DMESTO //pripadne, chces-li, aby se ti objevovalo mesto misto P=
SC,
//jinak lze take ListField=3DPSC_CISLO a bude se ti objevovat PSC_CISL=

a pak nezbyva, nez otevrit datasety a pri pohybu=20
v prvnim se ti bude aktualizovat druhy a nastavis-li se
v prvnim do editace, muzes si v tom kombu vybrat hodnotu
z itemsu a ta se ti po postu zapise.

Jasne?

Rony
/*********************/
GREISSLER(zv)CBNET.CZ
Prerov
/*********************/

> -----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
> Od: Slavek Rydval [SMTP:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
> Odesl=E1no: 2. b=F8ezna 1999 15:12
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P=F8edm=ECt: RE: Vysledek SQL dotazu do DBComboBox
>=20
> ****Vyzkousel jsem to, ale nepochodil. Muzes mi to prosim=20
> rozepsat, ke ktere vlastnosti mam co dat? Jinak s tim prvnim mas
> pravdu.
>=20

Show DOS Window

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r <sunsoft(zv)sunsoft.sk> - 3.3.1999 12:09:33

Dakujem za odpoved ale uz sa mi to podarilo pre vasou odpovedou.
To tak ze kombinacia tychto troch prikazov ho vyvola naspat.

SetForegroundWindow(phandel);
ShowWindow(phandel,SW_SHOWDEFAULT);
SendMessage(pHandel,WM_SETFOCUS,0,0);

kde phandel je handel ziadaneho okna.

S pozdravom LUBO TSC.

Dataset - Pro a proti (Was:Re: MS SQL 7 + ulozene

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 03.3.1999 12:09:52

iturcan(zv)gamo.sk wrote:

> zaklade. Je tomu tak,
> hlavne pre to , lebo jednak som dost vytazeny v praci, a jednak nie som
> charita ( cenim si kazdu hodinu stravenu pri pocitaci a necham si za to
> zaplatit. A zivim rodinu,...).

No to nejsi sam ;-)

> Ale aj tak drzim vam palce, som len zvedavy do kedy sa vam to vyplati,
> robit komponenty na ktorich
> mozete (ak su dobre) celkom slusne zarobit, ako freeware

Vyplati se ti to v okamziku, kdy se pripoji vice lidi a kazdy udela neco.
Proste ty udelas treba jednu dvacetinu toho, co dostanes a to uz je myslim
zisk. Samozrejme pokud na to budou pohlizet vsichni stejne jako ty a budou
cekat na hotovou vec, kterou si stahnou a pouzijou, tak z toho projektu moc
nezbude. Ovsem nejsem naivka, vim ze takhle to bude delat vetsina lidi - no
co, aspon to otestuji ;-)

Mac

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

WinZip komponenty (WAS: 95 or NT)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.3.1999 12:17:58

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Je Vas vice, kteri by ji chteli, taxem ji chtel umistit na ftp
konference,
a v tomto duchu jsem maily se zadosti o ni vymazaval a chtel jsem dat
do konference na vedomi, kde ji najdete, ale bohuzel se na ftp vubec
nedostanu a k uploadu uz vubec ne, proto ji poslu vsem, kteri si
pozadaji
mailem a vyzyvam Vas timto, aby jste mi napsali znovu... (ma to cca
200kB
a je to pro D1-3 a CB)

Nekteri se take ptali, na kterem Chip CD vysla, to nevim, tridim si
komponenty podle charakteru... takze bohuzel...

Tomasovi ji posilam rovnou...

Dobra.

BTW: Pro Ty, kteri nevedi wo co go, pre-posilam temer cele dopisy.

> [...]
> Datum: 1. b�ezna 1999 15:14
> P�edm�t: RE: 95 or NT
>

> ad 4) dloooouhooo jsem taky neco takoveho hledal a nakonec jsem
> si v knihovne pujcil vsechna Chip CD a na jednou to bylo (konecne)
> je to skutecne Free a podle demo prikladu bych rekl, ze i dobre
> (rekuzivni adresare, extra folder info, password(?))
> Mam to ale doma a tak jestli budes chtit Ti to, stejne, jako jinym
> zajemcum poslu zitra. Mozna by se to mohlo umistit na ftp archiv
> konference, ale museli byst mi rict URL a taky poradit nejakej
> soft, kterej umi uploadovat, a projde pres proxy server...s CuteFTP

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.3.1999 12:23:00

Diky vsem za pomoc, ten Patch uz mi poslal Radek.
Tu novou CRT unitu se pokusim najit a stahnout
a kdybych nenasel, jeste se ozvu.
Jeste jednou diky.
Dobra. >Problem je na procesorech >Int. Pent II 266

Odpovida. PII Celeron 333A.

Message+Exec

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.1999 12:34:57

Petr
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: Ondrej Krajicek <krajicek(zv)promedia(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. =FAnora 1999 21:16
P=F8edm=ECt: Re: Message+Exec

>Pro spusteni programu lze pouze API funkce WinExec, ShellExecute,
>ShellExecuteEx a CreateProcess (a mozna dalsi). Ja osobne pouzivam
>ShellExecute pro pouhe spousteni a CreateProcess, kdyz chci se
>spustenou aplikaci jeste manipulovat, napr. cekat na jeji ukonceni.
>Kdyz chces cekat na ukonceni procesu, pouzij waitForSingleObject.

Otestovano, jede to.
Diky moc.

>Co se dialogu tyka, mam dojem, ze vsechny jsou modalni, takze si v
>Delphi "nakresli" svuj vlastni a po zobrazeni ho nastav volanim
>setForegroundWindow (form.handle).
>Ondrej Krajicek

Nemohl bys mi poslat jenom malicky prikladek, jenom kousek kodu.

>-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
>Od: Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz>
>Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 27. =FAnora 1999 19:25
>P=F8edm=ECt: Message+Exec

>program.Urcite se
>jsem
>zvetsi.Myslim, ze

>program
>tak
>uzivatel
>nejaky
>jina

TWinControl.SelectNext(..)-hotovo

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 3.3.1999 12:35:59

Diky vsem za rady.

Petr
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

Deleni nulou

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 3.3.1999 12:50:04 met-1

> [...]
> pokud pouziju v projektu, totiz v programu (uz jsem zblblej), unitu CRT,
> program se normalne prelozit da, ale nejde spustit (ze pry deleni nulou

AFAIK je to chyba v Borlandu. A projevuje se jen na "rychlejsich
Pentiich". :-) Potrebujes nahradit soubory tpp.tpl nebo turbo.tpl.
Pak program prelozis znova a vse je v pohode. Na pozadani mohu .tpl
soubory zaslat. Event. uz hotove EXE se prozene pres vhodne
"udelatko" a chyba je taky odstranena. Udelatko vlastnim taktez.

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Dos okno

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 3.3.1999 12:55:33

> [...]
>skoncil.
>Prosim odborniky, nen=ED nejak=FD zp=F9sob, jak spustit ten program v me=

udelej si ve Win zastupce, nezaskrtni zavrit po ukonceni a okno by ti mel=
zustat na obrazovce. Programek muzes spoustet standardni funkci WinExec

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa=E8n=ED system pro n=E1poj=E1=F8e

Kde je patch (was: Deleni nulou)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.3.1999 12:56:43

Ahojte,

patch jako takovy roste mj. na

http://www.idg(tec)cz/softsem/tppatch.zip

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Pomozte mi s errorem v aplikaci

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 3.3.1999 12:57:23

Pokosim se prevest text z Ansi do Latin 2.
Mam tabulka (Table1) na ktere je nastaven jazyk ISO Latin 2.
Kdyz zavolam DbiAnsiToNative tak to zarve error Acces violatin in
BANTAM.DLL.
Netusim co s tim resp. nejak tu funkci na prevod kodovani neumim pouzivat.

Muzete mi nekdo poradit.

Diky

Pavel Medek

cil,zdroj : String;
pLdObj: Pointer ;
DataLoss : Bool ;
begin

Zdroj :=3D 'd=ECkuji';
DbiGetLdObj(Table1.Handle,pLdObj);

DbiAnsiToNative(pLdObj,Pchar(cil),Pchar(zdroj),strlen(Pchar(zdroj)),DataL=
oss
);

Owner draw menu v D3 ?

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 3.3.1999 12:58:24

Prvni pokus zustal bez odezvy, tak to zkousim znovu:

Ahoj vsichni,

zkousel jsem udelat v D3 Standard menu s obrazky pomoci
SetMenuItemBitmaps, coz sice chodilo, ale napriklad svetle zluta barva
se zmenila na tmave zlutou, resp. cely obrazek byl dost tmavy. Tak jsem
zkusil rypat do API a nastavit menu na OwnerDraw rezim:

procedure (...........)
var
M:TMenuItemInfo;
h:hWnd;
begin
M.cbSize:= sizeof(M);
h:= MainMenu1.Items[0].Handle;
GetMenuItemInfo(h,0,TRUE, M);
M.fType:=MFT_OWNERDRAW ;
SetMenuItemInfo(h,0,TRUE, M);
...atd..

...a pak i to rucni vykreslovani (odchytit WM_DRAWITEM) na W98
fungovalo. Jenze jenom pro prvni tri polozky, pro dalsi ani omylem. Taky
musela byt zapnuta optimalizace, jinak funkce GetMenuItemInfo vracela
nesmysly. A kdyz jsem to zkusil pod NT 4.0, tak to nejprve totalne
spadlo, po rekompilaci se objevilo menu v puvodni podobe bez obrazku a
funkce GetMenuItemInfo zase vraci nesmysly, at uz je optimalizace
zapnuta nebo ne.

Neresil jste nekdo neco podobneho ?

Diky in advance.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]

programator v MSVC++, obcas Delphi nebo Visual Basic

elementarny problem s C/S

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 03.3.1999 13:03:42

Tot vecny problem, na ktery mi zatim NIKDO nedal uspokojujici reseni.
Podle me existuji tyto moznosti:

1, Bud si toho nebudes vsimat a B prepise A data (dojde k lost updates)
2, Vyuzijes moznosti zamknout zaznam (coz musi umet SQL server, ale o
zdanem takovem nevim - tusim to umi Oracle) - smysl to ma ale asi jen
pokud SQL server umi row level locking, jinak zamkne i kus vedle.
3, Budes si zamky delat sam pomoci nejakeho priznaku nebo tabulky, kde
ovsem narazis na dalsi problemy, ktere se pokousim sepsat a zverejnit na
Delphree

Mac

Richard Willmann wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 3.3.1999 13:04:56

Ten priklad by me taky zajimal. Diky.

> [...]
> --=20
>=20
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Deleni nulou

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 3.3.1999 13:34:14

Jestli m=E1=B9 Pentium II tak je to jasn=E9 a mus=ED=B9 pou=BE=EDt oprav=
n=FD patch.

Jirka Filous