IFDEF

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 12.3.1999 16:08:39

> definici XXX. V kodu to udelas takto:
>
> {$DEFINE XXX}

NevimJakVDelphi,

ale v TP/BP tohle vzdycky platilo JENOM do konce
unity. Takze nejlepe asi ten Include.

K nasobnemu pouziti tehoz souboru v $I - BP to nesnasel
pri krokovani (potreboval jsem kdysi dve hodne_podobne
procedury a prilis zalezelo na case, abych se mohl uvnitr
zdrzovat testy - tak jsem to delal prave tak, ze se
stejna procedura includovala do dvou unit s ruzne nastavenymi
podminenymi definicemi... - a BP se branil to krokovat.
V Delphi (1) uz to bylo v pohode...)

Tom

BDE na serveru a ne na stanicich

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 12.3.1999 15:18:19

V unorovem cisle Delphi Informant popisuje Bill Todd instalaci
BDE na server, takze stanice si ctou knihovny a configuracni nastaveni
ze serveru, coz je vyhodne predevsim proto, ze je zajisteno
jednotne nastaveni pro vsechny.
Chtel jsem se zeptat jsetli jste s tim uz nekdo experimentoval a jake
mate zkusenosti.

Pavel Medek

MAC vs everyone ;-) (was elementarny problem s C/S

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.3.1999 15:25:17

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 12 Mar 99,:

> Ano, to je pravda. Musi to nekdo odemkout rucne, a to je to co se mi
> nelibi a proc sem taky pisu a chci najit nejake uspokojivejsi reseni.

Prave, je nekolik moznych reseni tohoto problemu. Jenze problem je v tom,
ze zadne neni 100% ucinne (treba specialni dalsi program bezici na
SQL Serveru, ktery bude hlidat pripojene uzivatele a shazovat priznaky
zamku). A kdyz je tu opravdu jasne, ze neni zadne reseni 100% ucinne,
je na case hledat cestu jinudy. Protoze jinak budes do te firmy kazdy
tyden chodit a shazovat jim priznaky. Nebo se bude kazdou noc spoustet
shazovaci program. Rozumis, to je pakarna... Rozhodne to neni reseni
odpovidajici urovni rozumneho programatora zapojeneho v konferenci
o Delphi na Internetu :-)

> pouze v pripade MEHO klienta A tu je prave ten problem, jak vymyslet neco,
> co by tyto problemy (o kterych vim, neb nejsem takove hovado jak se mozna
> zda ;-) pokud mozno minimalizovalo (v idealnim pripade odstranilo).

Ja si o Tobe nemyslim, ze jsi hovado. Kdybych si myslel, ze jsi
hovado, tak bych Ti vubec neodpovidal a ignoroval bych Te...
A prave proto, ze si myslim, ze jsi rozumny clovek, tak verim,
ze to predelas a budou vsichni spokojeni (zakaznik, Ty i my...).

> Viz. odelena tabulka priznaku. Tim proste databazi jako takovou
> nenabouram. V nejhorsim pripade ji smazu a vse se bude chovat jako kdyby
> tam nebyla (v podstate).

Jo, ale musi prijit _SERVISMAN_ a udelat to. Ta baba, co to zavinila,
ta si bude dal sedet v kancliku, pit kaficko a nadavat "na blbej
program, kterej nam sem zase dali"...

> Budu o tom kazdopadne aspon uvazovat (nekecam).

Chvalim!

> A co takhle stabilita, transakce s roolbackem, automaticke zalohovani a
> buhvicojeste? Ale asi si to myslel ironicky soude podle 'smajliku' ;-)
> Nehlede na to, ze MS Data Engine (coz je v podstate MS SQL 7.0) ma byt
> free ;-)

Samozrejme, moje veta byla dosti nadsazena. Zamerne.

> Pruser je v tom, ze standardni replikace pocitaji vetsinou s tim, ze se ty
> databaze aspon cas od casu fyzicky spoji a 'pokecaji si'. Me se nespoji
> fyzicky nikdy :-(

Ted to nechapu. Jak to myslis? Tak to jako vubec nekomunikuji?
Tak to co se na nich replikuje? Replikace muze probihet pres
FTP, MAPI, E-MAIL...

> ADO + RDS = free .... tzn. zase nove moznosti ...kam ten svet speje ;-)

Jenze to jeste neni MIDAS...

> Treba tu referencni integritu, moznost kaskadovych zmen (treba.). Bussines
> rules uz tam pravda nedam.

Ano, ale to je jen malo toho, co umi opravdovy SQL Server.

> Rad bych krome formulare uzivateli poskytnul i komfort DBGridu (prepne si
> na co chce).

Dobre, to neni problem, ale ted jde o to, jaka jsou to data, protoze
nekde to muze byt uplne nerozumne a nebo zase uplne nemozne... Ono je
potreba se na vsechno divat konkretne. Ja vetsinou grid ukazuji
take, ale read only, nejdou v nem delat zmeny primo.

> Xakru, jde o PRIKLAD, uz mi zase resis fiktivni problem, ktery nemam ;-)))
> Pojdme se domluvit, ze to treba takhle nastane, ciste jako priklad v
> akademicke rovine.

OK, OK, ale musi to byt tedy rozumny priklad. Vis, ja totiz
neznam moc pripadu, kdy je tohle problem. Pokud proste nekdo
neco zmeni a druhy mu to prepise, jak tomu chces zabranit?

> To ale neni prece spravne.

Je to spravne, pokud k tomu maji oba prava. A nebo je to spatny
database design. Pokud dva lidi maji pravo neco zmenit a take
to zmeni, pak je to OK.

> A ted jsme konecne u JADRA PUDLA. Pokud ty vidis nejakou hodnotu a ja
> vidim tu samou (divam se na to oba najednou). Ty udelas zmenu a ja udelam
> zmenu, tak ty ulozis v pohode, ale ja nesmim ulozit (resp. musi mi o to
> rici, ze to bylo zmeneno). Fajn, jenomze ja bych chtel videt co jsi tam
> zmenil a na zaklade toho se rozhodnout, jestli tam necham tvoje hodnoty,
> nebo tam dam svoje a nebo je budu nejak kombinovat (pokud by se menilo
> vice sloupcu v jednom zaznamu) a nebo tam napisu jeste neco tretiho. A

No tak to prece muze udelat chytry klient, ktery dostane z SQL Serveru
informace, ze ti to mezitim nekdo zmenil... nabidne nejakou jinou akci.

> hlavne nejak LIDSKY. To ze zrusim sve zmeny, udelam Refresh a zkusim to
> znova mi nepripada zrovna normalni. Pruser je, ze v tom, ze nez se
> rozhodnu dojde k dalsi zmene atd (a jsme ve slepe ulicce - resp. smycce ze
> ktere teoreticky neni uniku). Dalsi pruser je v tom, ze toto Delphi
> poradne neresi (resp. stavajici komponenty budeme-li presni) s vyjimkou
> TClientDataSet (se kterym nehodlam mit ovsem nic spolecneho, protoze to
> nikdo nezaplati). Navic to neni jen problem C/S, ale obecny problem prace
> v siti.

To je pravda, tohle bys musel vyresit na klientu - vrati se Ti
z transakce nebo ulozene procedury chyba, takze si jeste zapamatujes
hodnoty a nabidnes jinou akci. To samozrejme sam SQL Server udelat
nemuze, zeptat se musi klient. Ale slo by to.

ICQ: 21215917, PGP vitano

vizualni navrh databaze

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 12.3.1999 15:53:54

Melo by to umet Visio Enterprise 5.0. Jestli to ma slouzit jen
k tomuto ucelu, tak je to moc drahe protoze to umi i spoustu
dalsich veci (kreslit site na zaklade vlastniho "ocuchani").

IFDEF

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.3.1999 16:15:56

>A co takhle {$I C:\Knihovna\Delphi\define.inc}

to uz pak muzu rovnou do kazdy knihovny $DEFINE dopisovat rucne

A navic ja chci aby knihovna v adresari /xy si nacetla include file z
adresare /aaa a v pripade jineho projektu pak z adresare /bbb (prestoze
define.inc se vyskytuje i v adresari /xy

Re2: Null-terminated strings

[*] Alda <alda(zv)mujmail(tec)cz> - 12.3.1999 16:18:06

>Do/ze souboru je ukladej jako normalni stringy (s CRLF)
>a potom je v programu prevadej na NullT
>(Pas2Copy a StrPas)
>Dobra.

To je sice dobry napad, ale ja mam trosku jiny problem. Mam soubor ulozeny
tak, ze jednotlive textove polozky jsou od sebe oddeleny nulovym znakem. A
tento, uz existujici, soubor potrebuji vyuzivat ve svem programu.

Alda
(alda(zv)mujmail(tec)cz)

Add IFDEF

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.3.1999 16:19:42

kdyz uz jsme u podmineneho prekladu, zkousel jste nekdo v hlavnim project
filu podminene prilinkovavat knihovny? Funguje to, ale jakmile do projektu
pridate dalsi knihovnu tak project manager je vykolejenej {$IFDEF}
direktivou a klausuli USES zpotvori, takze nejde kompilovat... (pouzivam D3)

Zdravi
D> Toman

Lock Form

[*] Petr Hartman <medisoft(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 12.3.1999 16:39:03

Zkus funkci LockWindowUpdate.

S pozdravem
Petr Hartman

>Da se najak (v Delphi 1) zamknout okno,
>aby se neprekreslovalo, ja bych nejdrive
>zmenil hodnoty vsech prvku a pak
>bych ho zase odemkl a vse by se prekreslilo najednou?
>Tim bych se nemusel divat jak to postupne
>preblikava.

elementarny problem s C/S

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.3.1999 19:15:24

Martin Kubecka wrote:

> Diky, nacelniku, ze si se me zastal :-)))

No, jenom na 1/2, a rika se "Ooo, velky CEO"!

Otazka ohladom Delphi 4

[*] Mat�� Kiczko����H��I��g���!��l��� - 12.3.1999 21:05:53

Chcel by som sa spytat ake su moznosti upgradu z Delphi 3 na Delphi 4 c/s ?
(Registracia, financne naroky, pripadne dohoda)
Dakujem Matus.

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.3.1999 21:38:05

(tj. ve stare fakture zobrazit i NEPLATNOU firmu). Jak treba resite/neresite
tento > problem?
COZE????? Na fakture se snad zobrazuje vzdy ta firma, ktera tam byla v
okamziku vzniku te faktury, resp. jejiho tisku. Jinak se jedna o falsifikaci
danoveho dokladu, coz je nepripustne. A jsme opet u Integrity. Nemohu smazat
firmu, ktera je vazana v dokladech. Mohu ji pouze nastavit priznak, aby se
jiz nezobrazovala v beznych vyberech, protoze uz treba ukoncila cinnost.
Toto je presne predmetem navrhu integrity databaze. Jde opet o ligicky
spravny navrh datoveho modelu. Potom uz nemusim nic resit/neresit. Databaze
se o to stara sama.

Jaro

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.3.1999 22:08:13

>Souhlasim s tebou. Nejvetsi problem teto diskuse je IMHO v odlisnem pohledu
na
>vec z me strany.
>Ja vychazim z potreb UZIVATELE pro ktereho je program urcen (tzn. snazim se
>nadefinovat takovou funkcnost programu, ktera by vychazela z pozadavku
zakaznika
>/potazmo meho/ a splnovala by urcite predstavy, ktere mam o user-friendly
>programu).
----
A ty si myslis, ze my (kdoz programujeme C/S) se nesnazime prizpusobit
uzivateli? Samozrejme, ze ano. Jenze uzivatel je mnohdy zvykly na jednoducha
DOS reseni jednouzivatelskych aplikaci. Pri prechodu do site si jen stezi
uvedomuje, ze tam neni sam a ze jeho prace bude dosti odlisna. Proto nemohu
nechat jenom pusobit zakaznika na mne, ale musim pusobit take ja na neho.
Zakaznik, ktery tvrdosijne nechce pochopit, ze v siti plati urcita pravidla
a omezeni (vykonnostni a pod), od toho radeji dale. Necht si s nim natluce
usta nekdo jiny.

>Bohuzel misto toho jsem se setkal spise s tim, jak prizpusobit chovani a
>vlastnosti programu nejake technologii misto aby se technologie
prizpusobovala
>potrebam cloveka (toto zdaleka neplati jen pro tuto diskuzi a ani pro
vypocetni
>techniku, ale to uz by bylo na hony vzdaleno ucelum teto konference).
-----
Co kdybys radeji napsal, ze jsme te chteli naucit vyuzit vyhod a moznosti
"nejake technologie", aby tvuj program byl velmi spolehlivy a bezpecny, aby
data neztratila integritu atd. To je v situaci kdy na stejna data pristupuje
mnoho uzivatelu vubec nejdulezitejsi moment, ktery je nadrazeny vsem
ostatnim pozadavkum zakaznika. Az uvedes v zivot nekolik takovych programu,
tak to take pochopis.

>Momentalne si muzu zvolit bud C/S nebo souborovou databazi. Asi se svorne
>shodneme, ktera je lepsi. Dle meho C/S ovsem neresi zdaleka vsechny
problemy a
>pozadavky, ktere mam (byt to vypada, ze jsem sam - co nadelam). Mozna
neuvazuju
>jako 'cisty C/S vyvojar'. Chybi mi proste neco lepsiho nez C/S....
------
Pokud chces pracovat v sitich, tak moc na vyber nemas, protoze tam souborove
databaze neprichazeji v uvahu (z mnoha duvodu). Ja myslim, ze C/S umi
vyresit vetsinu tvych problemu. Jenom nevis jak. Casem se to naucis resit.
Rozhodne musis zacit od navrhu databaze. To je take ten nejtezsi ukol. Mnoho
programatoru se domniva, ze udelat program znamena, udelat tabuky, coz je
hned a potom hodne programovat v Delphi. Jenze udelat dobry C/S program
znameny, ze datovy model muze zabrat i polovinu vyvojarske prace. Zpravidla
plati, ze cim je lepsi datovy model, tim mene se musi programovat.

Jaro

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.3.1999 22:23:04

To radeji trosku degraduju C/S, ale i tak si zajistim
>rozhodne lepsi spolehlivost a vyssi vykon. Coz takhle shodnout se na
>'nedostatecnych technologiich' ?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SE MNOU NEPOCITEJ(
S tim se s tebou URCITE NESHODNU. V C/S delam uz "nejakej rok". Diky teto
technoligii spolehlivost a funkcnost mych programu stoupla radove
(srovnavam-li s dobou paradox tabulek). A rozhodne jsem kvuli tomu nemusel
nijak "degradovat" technologii C/S. Pro zajimavost - protoze jsem dost
dlouho pracoval i pro zdravotnictvi, tak tlaky typu zamykani lekarskych
zprav dobre znam. Urcite to jde resit i jinak a lepe.

C/S povazuji za "dostatecnou technologii". Stale se pritom mam co ucit a
stale objevuji nove moznosti. Myslim, az se tuto technologii naucis dobre
pouzivat a zvladnes vse co umi, tak teprve potom hodnot, zda je ci neni
nedostatecna!

Jaro

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.3.1999 22:35:24

>Urcite se zavola BEFORE DELETE pred pokusem mazat?
>Ne pred skutecnym vymazanim?

Myslel jsem to tak, ze kdyz napisu DELETE FROM ... WHERE ...,
tak se jedna o pokus mazani, protoze to nemusi znamenat, ze ke smazani
dojde.
Muze tomu zabranit integrita nebo beh jine transakce.
Jaro

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.3.1999 22:42:46

Mozna jsem si ty autory prispevku popletl.
Sorry
Jaro

>Ted nevim, s cim souhlasis, protoze to co pises dale naprosto protireci
>tomu, co Martin napsal ?
>Mirun

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 12.3.1999 22:47:35

Ktere chyby?
Jaro

>Ohoho! Honem rychle prejdete na 5.5 (je to prakticky zadarmo).
>Jde predevsim o pravene chyby.

Add IFDEF

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 13.3.1999 00:01:31

Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. b�ezna 1999 16:35
P�edm�t: Add IFDEF

> [...]
>pridate dalsi knihovnu tak project manager je vykolejenej {$IFDEF}
>direktivou a klausuli USES zpotvori, takze nejde kompilovat... (pouzivam

Bezne pouzivam. Problem je v tom, ze prekladac spravne preklada direktivy v
uses klauzuli, ale IDE na ne kasle a navic pri editovani teto klauzule suse
starou smaze a nahradi ji novou bez rucne doplnenych direktiv :-((((

Ja to obchazim napr. takto:

uses {$I uses.inc}
Windows, SysUtils, ..... ;

Units do projektu pridavam rucne editovanim souboru uses.inc.

Toto reseni ma za nasledek, ze _nesmim_ pridavat/ubirat units v projektu z
IDE a nefunguje mi volba unit ze seznamu unit, ale bez toho se hrave obejdu.

Bye, pf

IFDEF

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 13.3.1999 00:05:05

Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. b�ezna 1999 16:30
P�edm�t: Re: IFDEF

>A navic ja chci aby knihovna v adresari /xy si nacetla include file z
>adresare /aaa a v pripade jineho projektu pak z adresare /bbb (prestoze
>define.inc se vyskytuje i v adresari /xy

Rozumim Tvemu pozadavku na rizeni vlastnosti projektu vcetne knihovnich
modulu z jedineho mista ale neni mi jasne,
proc potrebujes mit definici v projektu a jeste i v adresari /xy, tedy na
dvou mistech.

Kdyz bys od tohoto pozadavku ustoupil, jsi IMHO schopen ridit vlastnosti
prekladu aplikace vcetne knihovnich modulu pouzitych v aplikace. Jedine, kde
to nebude fungovat, jsou DLL, ktere se prekladaji v samostatne session
prekladace, ale s tim se neda asi nic delat.

Bye, pf

Null-terminated strings

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 13.3.1999 00:20:51

Hi,

>To je sice dobry napad, ale ja mam trosku jiny problem. Mam soubor ulozeny
>tak, ze jednotlive textove polozky jsou od sebe oddeleny nulovym znakem. A
>tento, uz existujici, soubor potrebuji vyuzivat ve svem programu.

Pokud ten soubor neni nejak extremne veliky (> 1 MB), udelej to treba
takhle:

1. alokuj si napr. tStringList, do ktereho dostanes soubor v podobe, s jakou
budes zrejme v Delphi umet pracovat
2. Zjisti si velikost souboru
3. Alokuj pomoci GetMem() buffer o velikosti souboru + 1 na trailing NULL
4. otevri soubor pro cteni
5. nacti soubor do bufferu
6. zavri soubor
7. Na konec pripoj znak NULL
8. nastav si pChar na zacatek bufferu
9. V cyklu pouzij tStringList.Add(strPas(pChar)) a pChar := strEnd(pChar) a
projdi na konec bufferu
10. Uvolni pamet alokovanou pro buffet pomoci FreeMem()

Pro zakladni informaci by to mohlo stacit. No a aby se to nakonec tvarilo
trochu objektove, odvod si napr. tASCIIZStringList od tStringList a vyse
uvedeny postup dej do metody LoadFromASCIIZFile() a kdyz uz v tom budes, tak
muzes jeste doplnit SaveToASCIIZFile(), to uz te nezabije :-))

Bye, pf

elementarny problem s C/S

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 13.3.1999 06:32:08

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. b�ezna 1999 12:10
P�edm�t: Re: elementarny problem s C/S

> [...]
>je to posazene na ulici... Nemuzes od zakaznika chtit, aby za Tebe
>programoval, protoze to bude bastl.>Ty jako programator by ses rozhodne nemel prizpusobovat potrebam
>cloveka, pokud za tu potrebu povazujes to, ze zakaznik to chce
>delat uplne jinak, nez se to delat ma. Uvedom si, ze zakaznik
>je uzivatel, on tomu nerozumi, on vi houby, on zna Word, nemuzes
>po nem chcit, aby za Tebe udelal database design. On bude pouzivat
>to, co mu udelas, pokud to udelas tak, aby to plnilo jeho ucely
>a bylo to pro nej jednoduche. A navodu na to jsi tu par dostal...

On je totiz problem v komunikaci. Zakaznik uvazuje jako clovek,
kdezto programator musi uvazovat jako pocitac. Nejvetsi odpor kladou
prave uzivatele, kteri jsou zvykli na nejaky program z DOSu (napr. zminovany
problem TAB/ENTER - velice frekventovane*). Myslim si, ze nejlepsi reseni je
ihned vysvetlit sefovi (ktery za program vzdycky plati, ale malokdy ho
osobne pouziva) ze je to vlastne vyhoda (coz je vetsinou pravda) a pri
konzultacich s uzivateli se jiz jen odvolavat "no, my jsme se s reditelem
dohodli, ze nejlepsi to bude resit takhle". Oni nekladou odpor (resp.
nadavaji na neho), pak si zvyknou a zjisti ze je to opravdu lepsi.

*jeste pridavek k tomu zminovanemu vyberu z 5.000 zaznamu : uzivatel ma
obcas tendenci na prvni pohled hodnotit kvalitu programu podle "mohutnosti"
objemu dat na obrazovce - ma potom dojem, ze program je chytrejsi protoze
dokaze pracovat s vetsim poctem dat :-))) (ach ta Nova - to jsem se chtel
zrovna zeptat : pouzivate taky tak casto ve svych programech takovy ty 3D
obrazky jako v tech serialech ? Napr. v knize jizd rotujici dratove modely
aut ktere pouziva dotycna firma vc. seznamu vsech nahradnich dilu, prurezu
garaze a pohybu osob ? Nebo to delam jen ja ? :-)))

Mirun

Generator v MS SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.3.1999 11:10:46

Ladislav Nagy wrote:

> ale skutecne se nam jiz parkrat stalo, ze nesel insert do tabulky, protoze
> MS SQL server hlasil konflikt na primarnim klici, ktery byl tvoren jen
> jednim identity atributem. Vetsinou stacilo updatovat statistiky, nekdy
> pomohlo az DROP INDEX a CREATE INDEX.
> Bylo to neprijemne, kdyz se u zakaznika takto pokazilo asi 5 tabulek.
> Co dodat? Je to chyba MS SQL (mame SP5).

Jak casto provadite kontrolu konzistence databaze? Obvykle to delame v noci
(kazdy den) a kompletni kontrolu s preindexovanim apod. jednou tydne (obvykle v
noci ze soboty na nedeli).

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

mySQL ODBC a Delphi 4 diky vsem

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.1999 11:10:11

Vsem dekuji za postrceni spravnym smerem.
Vse potrebne jsem nasel na adrese
http://www.productivity.org/projects/mysql/

eL..

MAC vs everyone ;-) (was elementarny problem s C/S

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.3.1999 11:42:07

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> tyden chodit a shazovat jim priznaky. Nebo se bude kazdou noc spoustet
> shazovaci program. Rozumis, to je pakarna...

No to je :-). Pouzivam podobny pripad s priznaky u jedne tabulky v programu pro
kuryrni sluzbu (tam to fakt nejde resit jinak - uznavam, ze v pripade tech
'lekarskych' zprav jste me nasmerovali k lepsi analyze a opravdu to asi
prehodnotim). Treba prijdete i na lepsi reseni tohoto problemu:

- telefonistky prijimaji zasilky (ty se 'sypou' na jednu hromadu)
- operatori prohlizeji tu hromadu a do eteru hulakaji co maji
- kuryri se o zasilky 'perou' a nahlasi operatorovi BERU tu a tamtu
- operator priradi zasilku kuryrovi
- jelikoz jednu zasilku nesmi dostat vice kuryru je nutne zajistit 'rezervace'
zasilky v okamziku, kdy ji zacne operator editovat tak, aby ji jini operatori
nemohli zadat kuryrovi (vubec nejvice by se mi libilo, kdyby se to hned
projevilo i u tech dalsich operatoru (napr. zmenou barvy zasilky - asi by to slo
resit pomoci zprav mezi stanicemi)

Ja bohuzel na jine reseni nez 'priznaky' neprisel a po dvouletem provozu se
nestalo ani jednou, ze by s tim byl problem (denne se dnes vyridi okolo 2.000
zasilek).> Rozhodne to neni reseni
> odpovidajici urovni rozumneho programatora zapojeneho v konferenci
> o Delphi na Internetu :-)

:-)))

> [...]
> A prave proto, ze si myslim, ze jsi rozumny clovek, tak verim,
> ze to predelas a budou vsichni spokojeni (zakaznik, Ty i my...).

Sakrys to je duvery ;-)

> Jo, ale musi prijit _SERVISMAN_ a udelat to. Ta baba, co to zavinila,
> ta si bude dal sedet v kancliku, pit kaficko a nadavat "na blbej
> program, kterej nam sem zase dali"...

Jojo, je to problem....

> Ted to nechapu. Jak to myslis? Tak to jako vubec nekomunikuji?
> Tak to co se na nich replikuje? Replikace muze probihet pres
> FTP, MAPI, E-MAIL...

Myslel jsem to tak, ze standardni replikacni modely ktere jsem potkal (MS SQL a
Access) pocitaji s tim ze existuje nejaky 'master' (publisher), ke kteremu se
obcas pripoji 'ty dalsi' (pomoci nejakeho sitoveho protokolu). Pres e-mail se
proste neda moc vyuzit tech vestavenych replikacnich funkci (nebo holt nevim
jak, to je taky mozne).

> Jenze to jeste neni MIDAS...

No to neni, ale taky to nejsou ty prachy jako za MIDAS...

> Ano, ale to je jen malo toho, co umi opravdovy SQL Server.

O tom se nepru ;-)

> [...]
> potreba se na vsechno divat konkretne. Ja vetsinou grid ukazuji
> take, ale read only, nejdou v nem delat zmeny primo.

Jasne, taky to nedelam vzdycky (i kdyz bych treba rad).

> OK, OK, ale musi to byt tedy rozumny priklad. Vis, ja totiz
> neznam moc pripadu, kdy je tohle problem. Pokud proste nekdo
> neco zmeni a druhy mu to prepise, jak tomu chces zabranit?

Zabranit nechci, ale mel by o tom vedet (pokud meni 'stara' data).

> No tak to prece muze udelat chytry klient, ktery dostane z SQL Serveru
> informace, ze ti to mezitim nekdo zmenil... nabidne nejakou jinou akci.

Presne tak. Akorat ze je to se stavajicim vybaveni Delphi desne pracne :-(

> [...]
> hodnoty a nabidnes jinou akci. To samozrejme sam SQL Server udelat
> nemuze, zeptat se musi klient. Ale slo by to.

A bylo by to fajn, a bylo by to fajn jako Delphree ;-)

[...]

Transakcia na IB

Mozno sa mylim, lebo s IB som uz nerobil dost davno, ale pokial sa pamatam,
tak IB sme zavrhli (vo firme) prave preto, ze nebolo mozne volat COMMIT
resp. ROLLBACK vo vnutri stor. proceduri. Teda stor. procedura mohla bezat
len vo vnutri nejakej transakcie.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.3.1999 13:15:10

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 13 Mar 99,:

> [...]
> pripade tech 'lekarskych' zprav jste me nasmerovali k lepsi analyze a
> opravdu to asi prehodnotim). Treba prijdete i na lepsi reseni tohoto

Tak to jsem opravdu rad!

> [...]
> kdyby se to hned projevilo i u tech dalsich operatoru (napr. zmenou barvy
> zasilky - asi by to slo resit pomoci zprav mezi stanicemi)

Tady ji operator vlastne nezacne editovat, ale jednoduse k ni priradi
kuryra, tzn. jednoducha ulozena procedura se dvema parametry - cislo
zasilky a cislo kuryra. Ta procedura se koukne, zda je sloupec KURYR
jeste prazdny a pokud ano, pak tam toho kuryra nastavi. Hotovo, neni
co resit. Kdyz prazdny neni, pak vyhlasi chybu, uz ho nekdo predbehl.
Co se tyka toho prubezneho zobrazovani, to je v Delphi opravdu trochu
problem, ale slo by to resit - podivej se do palety do listu SAMPLES
na IBEvent...

> [...]
> Pres e-mail se proste neda moc vyuzit tech vestavenych replikacnich funkci
> (nebo holt nevim jak, to je taky mozne).

Ja neznam replikacni system MS SQL Serveru, ale znam replikacni system
Sybase SQL Anywhere a Sybase Adaptive Server Anywhere, ktere pouzivam.
Tam je prave mnoho moznosti replikace. Mas treba nadrazenou databazi
a pak replikacni databazi, muzes mit samozrejme mnoho takovych databazi,
stanovujes si pravidla replikace, tabulky, ktere se kam maji replikovat,
pripadne i jen sloupce apod. Replikace probihaji na zaklade transakcniho
logu, takze se nereplikuji zaznamy, ale transakce. To ma vyhodu v tom,
ze prijde-li prikaz UPDATE TABULKA SET POLE = 200 WHERE ..., tak se
neprenese 1.000.000 zmen, ale jeden SQL prikaz. Umoznuje to napojit
databaze treba na FTP server nebo E-Mail nebo MAPI nebo jeste par
blbinek, koneckoncu muzes to udelat i pres diskety, kdyz Te to bavi.
Pak vygenerujes zmeny, narves je do tamtoho druheho, on je vezme, da
svoje a tamty potvrdi, zase do leze do prvniho, ten si potvrdi, ze je
druhy prijal, vezme svoje apod. Kdyz je druhy nepotvrdi (nekde se
ztratily), tak je posle znovu... No a takto to funguje...

> Zabranit nechci, ale mel by o tom vedet (pokud meni 'stara' data).

Take by to slo na serveru v ulozene procedure - jako parametr
posles stara data a nova data, server to muze pred zmenou porovnat,
zda tam ta stara opravdu vidi, no a pripadne zarvat...

> Presne tak. Akorat ze je to se stavajicim vybaveni Delphi desne pracne :-(

To je pravda.

> A bylo by to fajn, a bylo by to fajn jako Delphree ;-)

Tak se do toho pust :-)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

Generator v MS SQL

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.3.1999 13:18:20

> [...]

> Jak casto provadite kontrolu konzistence databaze? Obvykle to delame v
> noci (kazdy den) a kompletni kontrolu s preindexovanim apod. jednou tydne

No vidis - to je problem - totiz kdyz pouzivas SQL Server a mas
dobre udelany database design, ktery zajistuje integritu dat,
tak nemusis nikdy delat zadne kontroly. Protoze se o to stara
SQL Server...

ICQ: 21215917, PGP vitano

TREE

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 13.3.1999 14:28:38

Hoj,
V aplikaci jsem si udelal strom, ktery obsahuje obrazky. Jeden z nich jsem
rozblikal ( vypada to jako kdyz dojde zprava v
ICQ ). No a ted problem. Pokud je ve stromu rozbalenych vic nabidek, tak se
VIDITELNE prekresluje a cely neprijemne blika. Da se s tim neco delat?

cau

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

SetWindowsHookEx

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 13.3.1999 14:29:13

Nazdar,

muze mi nekdo ukazat pouziti SetWindowsHookEx v konkretnim priklade? Zajima
me hlavne odchyceni stisku klavesnice

moc dik

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

HTML

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 13.3.1999 14:30:03

Do aplikace jsem si dal komponentu HTML ( Jde o komponentu z Delphi4 ). Ale
nastal tento problem - nepodarilo se mi nacist html stranku z disku. Vypada
to, jako by komponenta prijimala dokumenty jen z INetu. Jakou mam napsat
adresu, aby mi to nacitalo z lokalniho pocitace?

dik

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

PARADOX II

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 13.3.1999 14:30:43

A druhy dotaz :))
Chci do tabulky pridat obrazek, ale ne jen tak ledajaky, ale JPEG. Blby BMP
jsem tam dostal, ale jak na JPEG? A jde to vubec?

dik cau

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

PARADOX I

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 13.3.1999 14:30:33

Prave se ucim delat s paradoxem a mam dotaz.
Jak muzu vytvorit indexovy soubor? Dosel jsem jenom na to, jak vytvorit
sekundarni index :)

dik za pomoc

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

PARADOX II

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 13.3.1999 15:02:35

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Serbajlo dne 13 Mar 99,:

> Chci do tabulky pridat obrazek, ale ne jen tak ledajaky, ale JPEG. Blby
> BMP jsem tam dostal, ale jak na JPEG? A jde to vubec?

A v cem je problem? Co nejde?

ICQ: 21215917, PGP vitano

PARADOX I

> [...]

> Prave se ucim delat s paradoxem a mam dotaz.
> Jak muzu vytvorit indexovy soubor? Dosel jsem jenom na to, jak vytvorit

Sekundarni index snad udela indexovy soubor, ne?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ukoncovani W98 po Delphi.

[*] Petr Dan�k - 13.3.1999 17:01:10

Ahoj,
mam problem s Delphi 3 pod W98. Pokud nespustim Delphi, ukoncuji se W98
normalne. Po praci v Delphi se neobjevi posledni obrazovka dovolujici
vypnuti pocitace. Pri pristim spusteni W98 se spusti ScanDisk protoze W98
nebyly radne ukonceny. Nevi nekdo co s tim. Dik.

Petr Danek
petrd(zv)atlas(tec)cz

Transakcia na IB

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 13.3.1999 17:37:56

no to snad nie... s IB som este teda nerobil, to vazne neumoznuje volat
COMMIT v ulozenej procedure??!! Tomu sa mi az nechce verit...

[*] Zdenek Petruj <zpetruj(zv)zebra(tec)cz> - 13.3.1999 19:00:14

To vis ze to jde. JPG obrazek dej do streamu a ten pak do blobfieldu:
TBlobField.LoadFromStream(Stream)
Musis pouzit obecne bloby protoze typ TGraphicBlob nejde pouzit a pole v
tabulce musi byt ftBlob a ne ftGraphic.
zobrazovani musis udelat stejne, protoze standartni TDBImage umi jen
pole typu ftGraphic

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Serbajlo [SMTP:serb(zv)mikulov.sol(tec)cz]
> Odesl�no: 13. M�rz 1999 14:31
> Komu: Delphi cz
> P�edm�t: PARADOX II
>
> A druhy dotaz :))
> Chci do tabulky pridat obrazek, ale ne jen tak ledajaky, ale JPEG.
> Blby BMP
> jsem tam dostal, ale jak na JPEG? A jde to vubec?
>
> dik cau
>
> autor: Pavel Serbajlo
> email: serb(zv)sol(tec)cz
> ICQ: 20849973
> www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

16 bit DLL to 32 applic, I2C, ACCESS

[*] Petr Ham�k - 13.3.1999 19:15:23

Cau lidi, mam vic problemu:

1.Nekde sem cetl, ze jde pripojit 16 bit. DLL k 32 bit. Delphi aplikaci.
Nevite nekdo, co s tim20

2. Nemate nekdo zkusenosti s programovanim s I2C sbernice (presne se jedna o sbernici u ATI ALL in Wonder PRO - ten software, co atinaci dodavaj, je pekne blbej, hlavne co se tyce teletextu).

3. Nekde tu snad byla zminka o komponente pristupujici k ACCESS souborum. Kde se da stahnout?

Dekuji
Petr Hamak

elementarny problem s C/S

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.3.1999 19:31:08

Mirun wrote:

> [...]
> prave uzivatele, kteri jsou zvykli na nejaky program z DOSu (napr.
> zminovany problem TAB/ENTER - velice frekventovane*).

Nekdy muze nastat situace, kdy je vhodne zakaznikovi bez
vykrucovani vyhovet. Jestlize je okno urceno predevsim pro
porizovani hromady cisel v hromade fieldu, pisarka pravou rukou
datluje na numericke klavesnici a levou ovlada predlohy (zpravidla
papirove). Pak je hovadina udelat preskakovani na Tab, tam patri
zcela jasne Enter (pravy malicek).

Jak jsem psal jiz drive - vzdy hodne zalezi na konkretni situaci.

Majlovani (was: elementarny problem s C/S)

Jaro wrote:

> Mozna jsem si ty autory prispevku popletl.
> Sorry
> Jaro

2All:
Staci docela malo: kdyby kazdy dodrzoval uzus a nad (alespon
poslednim) prispevkem ponecha zminku o tom, kdo ho napsal,
mohla by byt posta prehlednejsi. Slusne majlery umoznuji vkladani
takoveho textiku automaticky. Napriklad muj uvodni text "Jaro
wrote" je take generovan. Dtto s podpisem.

K tomu patri jeste slusne quotovani, aby byl jasny generacni vyvoj
zprav. Zcela nevhodne je namastit odpoved bezprostredne za
starsi. Je vhodne mezi odstavci vynechat radku, protoze nekdy
muze editor majleru slit text dohromady a potom aby se v tom
prase vyznalo.

Transakcia na IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 13.3.1999 23:25:18

Nekdy je lepsi, nez neco zavrhnu, precist si navod.
Jaro

>no to snad nie... s IB som este teda nerobil, to vazne neumoznuje volat
>COMMIT v ulozenej procedure??!! Tomu sa mi az nechce verit...

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 14.3.1999 02:16:22

> [...]
> dobre udelany database design, ktery zajistuje integritu dat,
> tak nemusis nikdy delat zadne kontroly. Protoze se o to stara

[Martinovi Kubeckovi]
Nevim, co jsi presne myslel kontrolou konzistence databaze.
Diky propracovanym mechanismum trigeru kontroly konzistence provadet
nemusime. (Tedy testovani zda neni narusen nejaka pozadovana referencni
integrita apod.)
O cem ale uvazuji je podporovat funkce, ktere budou vypisovat napr. vsechny
auta, u nichz neni vyplnen zadny Model auta (nejaky atribut, ktery nemusi
byt nutne vyplneny (tedy typu NULL), ale vetsinou by mel byt vyplneny).

[Petrovi Zahradnikovi]
Souhlasim.
Bohuzel na MS SQL 6.5 SP5 je treba pocitat s tim, ze obcas dela chyby v
poruseni indexu na identity atributech (pravdepodobne po Rollbacku dlouhych
transakci). Je to smutne, ale da se s tim zit. (Za 1,5 roku cca 5x na dvou
bezicich Instalacich).
[Martinovi Kubeckovi] Tyto problemy resime az kdyz nastanou. Uzivatel ma
skrz menu moznost Updatovat Statistiky. System projde vsechny Tabulky a
updatuje jejich statistiky. To by melo vyresit vetsinu pripadu problemu s
identity.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, -65 fax : -64
lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz , Ladislav.Nagy(zv)bcpraha(tec)cz

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 14.3.1999 03:31:46

Pozdravujem vsetkych, ktori sa stretli s problemami pri zistovani %subj& vo Win 9x.
Konecne sa mi to podarilo rozchodit v Delphi !!! bez pouzitia VxD !!! a vobec bez pouzitia akehokolvek DLL.

Takze vlastne na urovni portov je mozne veselo vycitavat cely HDD controller. Este trochu "ucesem" zdrojak a z radostou poskytnem komukolvek formou sukromneho mailu.

Prave tieto udaje o disku, ktore su vyrobcom "vypalene" priamo kdesi v HDD je mozne pouzit napr. ako ochranu proti kopirovaniu vasej aplikacie. T.j. pri instalacii softu sa vytvori nejaky ini subor kde sa zasifruju spominane hodnoty a pri kazdom spusteni aplikacie pripadne pocas behu sa to porovna.

Myslim, ze to je vcelku rozumne riesenie. BTW: Pouzival som to v Pascale pod Dosom a VEEELMI sa mi to osvedcilo ...

Majte sa pekne ...
S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Hashe, encrypt, decrypt

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 14.3.1999 07:10:02

Zdravim Delphiky,

Nemate nahodou nekdo obecne postupy (nebo presne :-) ) na tvorbu <subj>
: tj. hashovaci algoritmy (MD4, MD5, SHA, SHA-1, ...), ruzne sifry (RSA,
DES, ...) a takove ty obycejne sifry (z hlavy me napada ciselny posun
podle xor predchoziho, nasledujiciho znaku atd. atd. atd.)

Diky, preji vsem prijemny den,

Peter

Off topic: Vyplnovani formularu

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 14.3.1999 10:15:58

Ahoj vsichni,

omlouvam se za off topic, ale shanim programek pro vyplnovani hromadneho prikazu k uhrade pro KB. Nevite nekdo o necem.

Odpovedi prosim na soukromy mail.

Tomas Skopik
( skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz )

Transakcia na IB

Neviem, mozno ze vyssie verzie to uz umoznuju, ja som naposledy robil s
verziou, ktora bola dodavana s Delphi 2.0

[*] Zden�k Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 14.3.1999 11:18:45

Zdravim vsechny!

Vlastne ani nemam konkretni dotaz, zajimalo by me jen, jak kdo resite
modifikace v SQL databazich. Pouzivate na vsechny zasahy prime prikazy SQL
(pres Query.ExecSQL) nebo proste navesite na prislusnou tabulku Table a
pracujete s ni jako by to byla souborova tabulka. Nemam samozrejme na mysli
hromadne akce jako zruseni vsech vet daneho typu, ale spise treba zruseni
jednoho zaznamu nebo opravu jedne polozky apod. Pokud pouziju postup
Table1.Delete - prevede se automaticky na SQL prikaz ?

Od: Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. b�ezna 1999 22:55
> [...]

>dojde.
>Muze tomu zabranit integrita nebo beh jine transakce.

Hashe, encrypt, decrypt

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 14.3.1999 11:43:17

Myslim, ze na www.torry.ru je dost prikladov v sekcii security ...

>Diky, preji vsem prijemny den,

Dobru chut ...

Routing

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.3.1999 12:15:56

Ahoj,
mam dotaz trochu mimo misu, nicmene dle technicke zdatnosti nekterych
prispevatelu si davam sance na odpoved.
Mame totiz s kolegou dilema - jak je to s Windows NT jako routerem pro
TCP/IP? Jdou NT nastavit, aby fungovaly podobne, jako napr. WinRoute? Ja
tvrdim, ze ne, kolega vsak, ze ano (ale nevi jak). Jak to tedy je?
Dik
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Generator v MS SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.3.1999 12:20:49

Ladislav Nagy wrote:

> tydne

:-) Spatne jsem se vyjadril (pardon), myslel jsem tim samozrejme kontrolu
(udrzbu) databaze, ne dat v ni. Napr.:

Data volatility, data growth, data verification test (data linkage, data
allocation atd.), data optimization atd. Proste standardni udrzbu +
optimalizaci SQL serveru (nektere to mozna delaji automaticky - u MS SQL 6.5
tomu tak ovsem neni).

> [Martinovi Kubeckovi]
> Nevim, co jsi presne myslel kontrolou konzistence databaze.

Upresnuji nahore...

> [...]
> skrz menu moznost Updatovat Statistiky. System projde vsechny Tabulky a
> updatuje jejich statistiky. To by melo vyresit vetsinu pripadu problemu s

Neni jednodussi temto problemum predchazet (database maintenance wizard v EM)?
(teda pokud to jde - ono to preci jen nejakou tu chvilku trva - podle rozsahu
databaze a sirce kontroly)

[...]

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 14.3.1999 12:20:09

> K tomu patri jeste slusne quotovani, aby byl jasny generacni vyvoj
> zprav. Zcela nevhodne je namastit odpoved bezprostredne za
Jenze vetsina (aspon mi to tak prijde) pouziva Outlook s jeho nastavenim
nejdriv moje odpoved, pak ------ Puvodni zprava ------ a pak ten zbytek.
Pekne nepouzitelny. Umi to vubec Outlook quotovat normalne?

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

MAC vs everyone ;-) (was elementarny problem s C/S

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.3.1999 12:34:38

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> jeste prazdny a pokud ano, pak tam toho kuryra nastavi. Hotovo, neni
> co resit. Kdyz prazdny neni, pak vyhlasi chybu, uz ho nekdo predbehl.

Tak jsem to puvodne mel, ale docela casto se stavalo, ze behem okamziku, kdy se
vybiral kuryr (z comba), tak ji dalsi operator zacal taky nekomu zadavat. Takze
jsme to museli opravit (kvuli zpomalovani prace operatoru) uz na 'rezervaci -
zamceni' zasilky v okamziku editace (nekdy se nezadava pouze kuryr, ale vice
udaju). A jeste lepsi by bylo, kdyby dalsi kuryri videli (treba ruznou barvou
pozadi), ze nejaky jiny operator uz nekterou zasilku upravuje...

> Co se tyka toho prubezneho zobrazovani, to je v Delphi opravdu trochu
> problem, ale slo by to resit - podivej se do palety do listu SAMPLES
> na IBEvent...

Zkusim se tam mrknout, diky.

> [...]

> druhy prijal, vezme svoje apod. Kdyz je druhy nepotvrdi (nekde se
> ztratily), tak je posle znovu... No a takto to funguje...

To je dost sikovne. Holt kazda databaze ma sve klady a zapory - diky za
informace, pokud budeme mit podobny problem, tak aspon vim kam muzu sahnout pro
alternativni (a asi vyhodnejsi) reseni. MS SQL 7 ma ten nejake nove moznosti
replikaci, ale jeste jsem se k tomu nedostal tak jak bych si predstavoval...

> Take by to slo na serveru v ulozene procedure - jako parametr
> posles stara data a nova data, server to muze pred zmenou porovnat,
> zda tam ta stara opravdu vidi, no a pripadne zarvat...

To je taky mozne reseni, problem mozna bude v rozdilnem poctu parametru pro
kazdou tabulku (leda to nejak sloucit). Zase pro nejaka binarni data to taky asi
nebude to prave orechove :-(

> Tak se do toho pust :-)))

To chci udelat (sam to sice cele nezvladnu, ale treba se nekdo prida - problem
je momentalne s casem, ktery nejak chybi). Taky proto, jsem rad, ze jsme se tu
pustili to takove siroke diskuse, protoze bych chtel najit prave ty
'elementarni' :-) problemy, ktere by snad mohly nejak resit nejake sikovne
komponenty (aspon trosku ;-).

[...]

ClipBoard

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.3.1999 12:38:51

Snad se nepletu, ale v Delphi samples je demicko na RichEdit (takovy
jednoduchy textacek a tam to tusim funguje tak jak potrebujes).

Mac

Mal� Dobromil wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.3.1999 12:46:11

Treba http://www.winsoft.sk

Mac

Petr Ham�k wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 14.3.1999 14:14:10

Hodne zdrojaku jsem si kdysy stahnul z "http://web.ukonline.co.uk/david.w32/delphi.html"
Jestli to jeste funguje, nevim, eventuelne ti to poslu

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

> [...]
> DES, ...) a takove ty obycejne sifry (z hlavy me napada ciselny posun
> podle xor predchoziho, nasledujiciho znaku atd. atd. atd.)

Routing

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.3.1999 14:44:27

No ja taky nejsem zadny expert na NT, ale v konfiguraci TCP/IP protokolu je
zalozka Routing a tam je IP Forwarding - neni to ono? (o nicem jinem nevim -
pouzivame WinRoute ;-)

Mac

Kolar Lubor wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] sedlar <sedlar(zv)ecommerce(tec)cz> - 14.3.1999 14:47:30

>vyhybas se tomu hlavickovemu papiru chci jej videt!

Ukazu, na poslani je to pro me moc velke. Jsou tam hodiny jako vodoznak atd.

>Nasel jsem jej. Chyb� mu z�kladn� id�cie - je� ov�em je�te >nezn�me ICO,
>DICo, ale do loga je treba dodelat: s.r.o. (NE "SPOL.")
>Podarilo se mne otevrit vetsinu zipu. Bude dobre kdyz >dopisy budu korekturovat. Pan Novak nebyl s cestinou >kamarad. Image firmy to srazilo
>hned v uvodu. Nekritizuji to, kazdy jsme nejaky.

Do toho loaga to dodelma, to neni problem, je to obycejny araial. S tou korekturou plne souhlasim.

>okud pojedes vezmi mne ukazat hlavicku firemniho
>dopisu
>Pocitam s tou stredou.

OK

<AD>]
>mne je jedno kolik jich bude, chces-li dame tam i Tvoje. >cenu mne Drahonsky
>dava ze znamosti a na poctu se vzdy domluvime.

Ja bych urcite taky chtel ale me bude stacit tak stovka, dve.

>OK.
[<AD>]
>Co si pod tim mam predstavit?

Souhlasim s tim ucetnictvim a pomoci. Stejne nehoho potrebujeme aby vedl ucetnictvi.

>OK. Neni problem.
[<AD>]
DIKY

To same v pripade vizitek, kazdy by tam mel mit jednu adresu, jeden pevny telefon a svuj mobil.

>Tohleto je u ceniku za prepis materialu z papirove do elektronicke podoby.
>Normostrana je 1800 znaku. Budunku bych bral jako jednu bunku tabulky jejiz
>pocet znaku nepresahne 30.

>To se nam to tem kancelarskym krysam bude dost obtizne >vysvetlovat.

To jeste proberem osobne.

Radek

Prosim Te, pokud to nebude nezbitne nutne neposilej mi soubory, treba ty co byly pripojene k tomuto mail jsem necetl, protoze se me je nepovedlo stahnout. Odpoved na tento mail pisu pres server (WWW rozhrani), jinak by to nebylo mozne, ja jsem jej kvuli tem souborum k sobe na disk nedostal. Diky.

Radek

MS agent a database

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 14.3.1999 17:45:22

>Opet jsem tu ja, zoufaly amater.
>Otazka prvni:
>Co vsechno (zaklad) potrebuji abych mohl zacit pouzivat dabase v Delphi1?
Aspon zakladni prikazy?
>Otazka druha:
>V PC Magazinu nebo (podobnem casopisu) jsem se docetl o MS agentu. Vypada
to podobne jako ty animovane postavicky v MS Office 97. Ovsem umi to i
mluvit (mel sem na to program - precetl libovol. text v angl.). Pracuje s
tim nekdo?
>Stahnul jsem si 10 MG SDK o MS, ale to je vse v C. Ale v clanku psali, ze s
tim mohu pracovat i v Delphi a Visual Basicu.
>Please help... (nevim kdy odpovim)

Ja jsem si ze stejne adresy stahnul msagent.exe (391 Kb) a genie.exe, to
je jeden z character souboru (1.5 Mb),
pak jsem to naimportoval jako ActiveX komponentu, a bylo vymalovano. Funguje
to i bez nejakeho SDK.
Jede to presne podle PC Magazinu.

Radim Kunz

>-- http://email.seznam(tec)cz
>-- email zdarma na cely zivot

Lock Form

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:02:50

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> [...]
> zmenil hodnoty vsech prvku a pak
> bych ho zase odemkl a vse by se prekreslilo najednou?
> Tim bych se nemusel divat jak to postupne

Ahoj,

Lze to udelat pomoci LockWindowUpdate, nemam sice D1, ale v 16bit Windows by
tohle melo byt stejne:

LockWindowUpdate(Handle);
try
// tady zmenis hodnoty
finally
LockWindowUpdate(0);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Hashe, encrypt, decrypt

[*] roman.vasicek(zv)email(tec)cz - 14.3.1999 19:08:44

Nazdar,

zkus se podivat na openSSL - adresa http://www.openssl.org/
Da se stahnout zdrojak v Cecku, treba ti to pomuze...

Phoenix

+-----
| Roman Vasicek - Phoenix
| E-mail: roman.vasicek(zv)email(tec)cz
| WWW: http://roman.manes.skm.vutbr(tec)cz/

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

elementarny problem s C/S

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.3.1999 19:32:36

> [...]
> (pres Query.ExecSQL) nebo proste navesite na prislusnou tabulku Table a
> pracujete s ni jako by to byla souborova tabulka.

Tabulku (resp. Query) lze pouzivat pro primy update databaze.
Zkus si pustit SQL Monitor a uvidis presne, co to s databazi dela.

= tel. 0434 692 931

Error message

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 14.3.1999 19:56:36

Ahoj

muze mi nekdo poradit kdy nebo za jakych podminek

vznika tato hlaska pri databazovych operacich." BLOB has been modified"
Diky Jiri Heinisch

TREE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:57:44

Pavel Serbajlo wrote:

> [...]
> VIDITELNE prekresluje a cely neprijemne blika. Da se s tim neco delat?

Pokud chces aby bylo zobrazovani pokud mozno bez rusivych efektu, tak musis
zadat o prekresleni pouze te dane oblasti a ne celeho ovl.prvku. Mohlo by to
vypadat nejak takhle:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
R: TRect;
BlinkNode: TTreeNode;
ImageWidth: Integer;
begin
with TreeView1 do BlinkNode := Items[Items.Count - 2];

with BlinkNode do
begin
ImageIndex := ImageIndex xor MaxInt;
SelectedIndex := SelectedIndex xor MaxInt;
if IsVisible then
begin
ImageWidth := TTreeView(TreeView).Images.Width;
R := DisplayRect(True);
R.Right := R.Left + ImageWidth;
OffsetRect(R, -ImageWidth - 4, 0);
InvalidateRect(GetHandle, (zv)R, True);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Null-terminated strings

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:57:53

Alda wrote:

> [...]
> ze souboru tzv. "null-terminated strings" (retezec ukonceny nulovym znakem)

Ahoj,

Cteni by slo udelat napriklad pomoci souboru mapovanych do pameti.

procedure TForm1.CreateBtnClick(Sender: TObject);
var
I, L: Integer;
CRLFStream: TStringList;
NullTermStream: TMemoryStream;
S: String;
begin // Jednoduche vytvoreni souboru s retezci ukoncenymi nulou
CRLFStream := TStringList.Create;
NullTermStream := TMemoryStream.Create;
try
CRLFStream.LoadFromFile('unit1.pas');
for I := 0 to CRLFStream.Count - 1 do
begin
S := CRLFStream[I];
L := Length(S);
if L > 0 then
NullTermStream.WriteBuffer(Pointer(S)^, L + 1)
else
NullTermStream.WriteBuffer(L, 1)
end;
NullTermStream.SaveToFile('NullStr.dat');
finally
CRLFStream.Free;
NullTermStream.Free;

procedure TForm1.ReadBtnClick(Sender: TObject);
var
FileHandle: THandle;
FileMapping: THandle;
FileBase: Pointer;
FileStart, FileEnd, NullChar: PChar;
S: String;
begin // Nacteni souboru do Memo1
Memo1.Lines.BeginUpdate;
try
Memo1.Lines.Clear;
FileMapping := 0;
FileBase := nil;
FileHandle := CreateFile('NullStr.dat', GENERIC_READ, FILE_SHARE_READ,
nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if FileHandle = INVALID_HANDLE_VALUE then
raise Exception.Create('CreateFile failed');
FileMapping := CreateFileMapping(FileHandle, nil, PAGE_READONLY, 0, 0, nil);
if FileMapping = 0 then
raise Exception.Create('CreateFileMapping failed');
FileBase := MapViewOfFile(FileMapping, FILE_MAP_READ, 0, 0, 0);
if FileBase = nil then
raise Exception.Create('MapViewOfFile failed');
FileStart := FileBase;
FileEnd := FileStart + GetFileSize(FileHandle, nil) - 1;
if FileEnd^ = #0 then
while FileStart < FileEnd do
begin
NullChar := StrScan(FileStart, #0);
SetString(S, FileStart, NullChar - FileStart);

Memo1.Lines.Add(S);

FileStart := NullChar + 1;
UnmapViewOfFile(FileBase);
CloseHandle(FileMapping);
CloseHandle(FileHandle);
Memo1.Lines.EndUpdate;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

konzoly

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:58:01

HAJDUK Slavo wrote:

> Ahojte,
>
> neviete niekto nahodou, ako sa da najst vo win95 konzolove (dosovske)
> okno ?
> findwindow napr. najde aplikacie win32 podla titulku, ale dosovske okno
> podla titulku nenajde.
> uvital by som tiez akukolvek prednasku o konzolach, ich handloch, praci
> s nimi a pod. pod win95.

Ahoj,

Podivej se na to okno pomoci aplikace WinSight32, mas ji u Delphi. Z toho
pak vyctes jeho tridu a nazev.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Trideni DataSetu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:58:20

Polak Jiri wrote:
> Diky.
> Zatim jen zbezne jsem se do toho podival.
> Jestli jsem to dobre pochopil, vysledek ziskany datasetem
> si ulozim do temp souboru na lokal, zobrazuju ho a nad nim tridim.
> To me nenapadlo a pripada mi to jako dobra myslenka.
> Jak je to se zdrojakem? Je Free? Kdo je autor?

Ahoj,

Ta komponenta byla kdysi na Borlandskem webu volne ke stazeni, potom nejak
zmizela.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

16 bit DLL to 32 applic, I2C, ACCESS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:58:34

> Petr Ham�k wrote:
>
> Cau lidi, mam vic problemu:
>
> 1.Nekde sem cetl, ze jde pripojit 16 bit. DLL k 32 bit. Delphi aplikaci.
> Nevite nekdo, co s tim?

Ve Win95 to muzes resit pomoci thunkingu, blizsi popis najdes zde: (prijemnou zabavu :-)

http://www.itecuk.com/delmag/thunk95.htm

> 3. Nekde tu snad byla zminka o komponente pristupujici k ACCESS souborum. Kde se da
> stahnout?

K Access databazi muzes pristupovat i pomoci BDE (od verze 4.51).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Sound control - BALANCE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:59:05

OceaniC wrote:

> Nemate nekdo nahodou komponentu, pro rizeni pomeru signalu
> v levym a pravy zvukovym kanale - BALANCE ?

Ahoj,

tady je priklad MixerDemo ze ktere je to patrne:

http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Sledovani aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 19:59:11

Tomas Skopik wrote:

> Ahoj Vsichni,
>
> mozna to tu uz bylo. Jak mohu sledovat spusteni/ukonceni windows a sledovat spousteni/ukonceni aplikaci ve windows. Potrebuju udelat programek, ktery by hlidal co, kdo a kdy delal v pocitaci.
>
> Mohli by jste me prosim nasmerovat spravnym smerem? Pouzivam Delphi 3 st. a W98.

Ahoj,

Pred casem jsem delal jednoduchy nastroj na prochazeni procesu a tam jsem
prave potreboval sledovat spousteni/ukonceni procesu. Nejdrive jsem se snazil
najit nejakou hook funkci, ale nic vhodneho jsem nenasel. Nakonec se mi pro
dany ucel docela osvedcil na prvni pohled pomerne hloupy zpusob, kde si ulozim
seznam prave bezicich procesu (pomoci ToolHelp32 - ale to nelze pouzit v NT4)
a potom periodicky asi po 500ms vytvarim dalsi seznam a porovnavam jej s tim
puvodnim. Neni to ale prilis elegantni, navic tim nezaznamenas kratce spusteny
proces.

Nicmene tyhle veci se sledovanim co kdo delal mohou byt nekdy osemetne, to uz
je pak asi lepsi pouzit Systemove zabezpeceni a nastavit prava uzivatelum.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

mwEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.1999 20:01:08

Krayzel Libor wrote:

> To jsem si taky myslel, ale pote, co jsem pouzil spojku 'a' a on mi to
> oznacil jako 'a' tag, zmenil jsem nazor.

Ahoj,

Tak tam maji drobnou chybu. Vypada to na mensi firmu tudiz lze predpokladat
ze kdyz jim to tam posles, tak se s tebou budou i bavit a opravi to. Navic
to prodavaji s kompletnimi zdrojaky takze by jsi to mohl pripadne opravit
sam. Porad lepsi, nez psat znovu cely editor :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

HDnfo v0.01 - pokus o beta

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 14.3.1999 20:29:07

[P��loha v souboru: HDnfo.zip]
Zdar vsetkym ...;-)

Po zaplave mailov som sa rozhodol zverejnit v konferencii tie moje pokusy s HDD controllerom a cislami. (Prepac mi to administratore, ale je to iba cca 9kB ;-),)

Je to komponenta, ktora urcite chodi v Delphi4. Nizsie som to neskusal.

Nakoniec som musel pouzit VxD driver, pretoze som to povodne skusal aj na inych pocitadlach bez VxD a ono to neviem preco standardnym pristupom na porty obcas blbo ...(este sa posnazim)

Takze skusajte a reagujte. Je to tak trochu "zbastlene na kolene", preto to nemusi byt napisane boh vie ako dobre. (Ale funguje to)

Este tam dorobim v priebehu tyzdna nejake dalsie pikosky a zverejnim.

Uvital by som aj pomoc VAS VSETKYCH. Mohla by by z toho celkom slusna komponenta na ochranu software proti nelegalnosti.
Mozno by to mohla byt aj vyzva pre Delphree projekt ;-) (Zbysku, ozvi sa)

Este by to chcelo dorobit aj pre Windows NT.

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.3.1999 21:24:31

1. Pres Ttable to jde. BDE to automaticky transformuje na SQL jazyk. Pro
vetsi tabulky to je ovsem naprosto nevhodny zpusob prace, ktery vlastne
popira logiku C/S. Na serveru je potreba vybrat mnozinu dat s niz se bude
bezprostredne pracovat. Tento vyrez dat (zaznamu a sloupcu) se posle po
siti ze serveru na klienta. TTable filtruje data az na klientovi a to je
spatne.
2. Ja nyni kominuji nejvice pomoci volani ulozenych procedur. Je to trochu
vice programovani, ale funguje to rychle a spolehlive. Nekdy pouzivam modul
UpdateSQL.
3. Table1.Delete a dalsi sice funguje, ale nehodi se to do site.
Nedostatecne resi kolizni situace, muze zpusobit tzv. mrtve zamky a pod.

Vyzkousej to na velkych tabulkach a zjistis, ze je to nepouzitelne. Jeste se
to muze hodit tak pro nejakej ciselnicek.
Jaro

> [...]
>jednoho zaznamu nebo opravu jedne polozky apod. Pokud pouziju postup
>Table1.Delete - prevede se automaticky na SQL prikaz ?

Transakcia na IB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.3.1999 21:26:57

Aha .... nejsem si jist, protoze ja zacinal u verze 3.2. ted je petka a ta
uz je dost vyspela.

Od: Lubo Fule <fule(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. b�ezna 1999 11:36
P�edm�t: RE: Transakcia na IB

>Neviem, mozno ze vyssie verzie to uz umoznuju, ja som naposledy robil s
>verziou, ktora bola dodavana s Delphi 2.0

Drag and Drop

[*] Miki Vom��ka����h������� - 14.3.1999 21:44:22

Ahoj Vsem,

Delam Drag and Drop z DbGridu. Protoze nema udalost onMouseDown, pozivam pro
BeginDrag udalost onColEnter. Hacek je v tom, ze udalost nenastane pokud
zacnu pretahovat na prvnim sloupci. Na dalsich sloupcich je to OK. Poradi mi
nekdo jak to srovnat do late?

Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

InterBase

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 14.3.1999 21:47:35

Skusali ste uz niekedey porovnavat (samozrejme asi len opticky) vykon IB a
nejakeho ineho SQL servera po slusnom zatazeni? (tabulky s 100 000 zaznamami
a viac). Nemam s tymto serverom ziadne skusenosti, ale vyzera zaujimavo,
mozno by stalo za hriech pre mensie aplikacie pouzit ho miesto Oracle, je to
lacnejsie.

BDE na serveru a ne na stanicich

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 14.3.1999 12:48:48 -0800

Funguje to dobre.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

B-Tree Filer pod Delphi3.

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 14.3.1999 14:01:04 -0800

Nastav si v Project-Options-Directories/Conditionals-Unit aliases:
WinTypes=Windows;WinProcs=Windows;DbiTypes=BDE;DbiProcs=BDE;DbiErrs=BDE

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Hashe, encrypt, decrypt

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 14.3.1999 23:03:39

> Nemate nahodou nekdo obecne postupy (nebo presne :-) ) na tvorbu <subj> :
> tj. hashovaci algoritmy (MD4, MD5, SHA, SHA-1, ...), ruzne sifry (RSA,
****Ohledne RSA se podivej na mou stranku (viz signatura) a o SH-1
je psano v poslednim cipu.

> Diky, preji vsem prijemny den,
>
> Peter

IB - skusenosti

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 14.3.1999 23:48:41

...poslal som sem otazku, ci ma niekto skusenosti s IB 5.0 a vyssie
v porovnani s ostatnymi databazami, ale nejako nedosla... takze este raz,
skusal uz niekto zatazit IB s tabulkami aspon so 100 000 zaznamami?

Sound control - BALANCE

[*] OceaniC <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 15.3.1999 00:30:23

Akojky,
mnohokrat dekuji, napred me sice zarazilo ze to nema urcitou komponentu, ale
jiz je to OK.

OceaniC

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. b�ezna 1999 22:11
P�edm�t: Re: Sound control - BALANCE

> [...]
>
>http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi.htm
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Komponent aplikace

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.3.1999 06:57:17

> [...]
> formy jsou
> volany z hlavniho formulare formou vytvor-pouzij-uvolni a tudiz nemohu
> jednoduse primo interfacovat hlavni form. Je mozne to treba
> udelat pres
> nejaky pomocny formular (ktery by nebyl videt), pristupny od vsech
> pridruzenych formularu, na kterem by byly soustredeny
> komponenty pouzivane i
> v jinych formech, ale pro celou aplikaci by byly jenom jednou
> ? Nebo se to
> da delat nejak jinak? Ma s tim nekdo, prosim, nejake zkusenosti ?

Jedna se o nevizualni objekt, ktery chci provozovat globalne.
Takovehle veci delam tak, ze si udelam v zakladnim unitu globalni funkci,
ktera mi zprostredkuje instanci objektu, viz priklad:

unit BaseUnit;

TMujObject = ...

//zverejneni instance objektu
function MujObject: TMujObject;

//lokalni instance objektu
FMujObject: TMujObject;

function MujObject: TMujObject;
begin
//pri prvnim zavolani vytvorim instanci
if FMujObject = nil then
FMujObject := TMujObject.Create;
Result := FMujObject;
end;

initialization

FMujObject := nil;

finalization

FMujObject.Free;

end.

A potom kdekoliv chci MujObject pouzit,
dam do uses BaseUnit a pisu
MujObject.neco...

O nic jineho se nestaram

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Routing

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 15.3.1999 07:13:14

A co treba vyzkouset prikaz ROUTE /? , snad to bude to, co potrebujete.

M. Dvorak

Od: Pavel M. [SMTP:talema(zv)top(tec)cz]
Odeslano: 12. boezna 1999 15:18
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: BDE na serveru a ne na stanicich

[...]

Form.Show na pozici XY

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.3.1999 08:37:04

>Nevite nekdo jak zobrazit formular na urcite pozici?
>TForm.Show/ModalShow nema zadne parametry a vlastnost TForm.Position toto
neumoznuje.

na to se pouzivaji property Form.Left a Form.Top. staci nastavit pred
Form.ShowModal

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Zjisti PATH k souboru

[*] lukas.kubasek(zv)post(tec)cz - 15.3.1999 08:38:56

Potrebuji nejakou funkci na zjisteni cesty k souboru EXE, ktery je spusteny. Kdyz spustim EXE p��mo, da se pouzit ExtractFileName (nebo jak se ta funkce jmenuje).
Kdyz ale spustim soubor "dalkov�" (nap�. p�es DOSovs� .BAT z jin�ho adresare), vyse zminena funkce nefunguje.

Uvitam cokoliv. Predem dekuji.

Odpovezte prosim na: mouser33(zv)atlas(tec)cz

PARADOX I

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.3.1999 08:39:07

No a to je ono. Kazdy indexovy soubor ma svuj index

*.px - jsou primarni indexy
*.y* aj. - jsou sekundarni indexy

Od: Pavel Serbajlo [SMTP:serb(zv)mikulov.sol(tec)cz]
Odeslano: 13. boezna 1999 14:31
Komu: Delphi cz
Poedmit: PARADOX I

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.3.1999 08:42:53

Pokud by se Ti to povedlo ucesat, mel bych o nej zajem.

Od: Radoslav Jalc, ProNet [SMTP:pronet(zv)ke.telecom.sk]
Odeslano: 14. boezna 1999 3:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: HDD factory serial + model number, atd.

[...]

<<Soubor: ATT00005.html>>

Why printersetup cannot modify the parameters of p

[*] Michael Li <liw(zv)cape(tec)com.cn> - 15.3.1999 15:46:27

Hi friends,

I'm using Delphi 3. I have two questions like follows:

1. I use the TPrintersetupDialog and TQuickRep. First I call the
'printersetupdialog.execute' to modify some parameters like printer type

and paper size. then i print some reports using TQuickRep.I found the
printing parameters hadn't been changed and they remained their original

value. How can I make the modification of the parameters take effect by
using Tprintersetupdialog not using quickrep's own printersetup?

2. How can I programically set a default printer type?

thanks in advance

Mickey

BDE na serveru a ne na stanicich

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.3.1999 08:52:38

Jestli dobre tusim, nejedna se pri instalaci BDE na sit o nic jineho, nez
nastavit pri instalaci v registrech cestu, odkud ma tahat DLL z BDE?

Od: Bohuslav Svancara [SMTP:softprojekt(zv)bosnet(tec)cz]
Odeslano: 14. boezna 1999 21:49
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: BDE na serveru a ne na stanicich

Funguje to dobre.

Bohuslav ?vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

DBEdit, typ polozky

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 15.3.1999 09:15:44

Ahoj,

mam na formulari DBEdit a potrebuji zjistit, jakeho typ polozka je k nemu pripojena
(tedy jestli je to typu datum, cele cislo, realne cislo, ...). Nemate nekdo napad
co s tim?

Zjisti PATH k souboru

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.3.1999 09:26:39

ExtractFileName dela neco uplne jineho.
Celou cestu k souboru exe ziskas bud jako
Application.EXEName
nebo
ParamStr(0)

> Odpovezte prosim na: mouser33(zv)atlas(tec)cz
Proc? Aby Ti mohlo odpovedet nezavisle na sobe treba 100 lidi?
Prestoze tema EXEName tady nedavno slo, odpovidam do konference,
aby ostatni vedeli, ze Ti nekdo odpovedel

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.3.1999 09:27:46

> [...]
>modulu z jedineho mista ale neni mi jasne,
>proc potrebujes mit definici v projektu a jeste i v adresari /xy, tedy na

jednoduse proto, ze jeden projekt chce pouzivat knihovny vytvorene v
projektu jinem. A ty knihovny zase nejsou natolik univerzalni aby se mi
chtelo je ukladat do separatniho adresare..>
> [...]
>to nebude fungovat, jsou DLL, ktere se prekladaji v samostatne session
>prekladace, ale s tim se neda asi nic delat.

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.3.1999 09:34:26

> [...]
pripojena
>(tedy jestli je to typu datum, cele cislo, realne cislo, ...). Nemate nekdo

Zkus:
dbEdit.DataSource.DataSet.FindField(dbEdit.DataField).DataType
nebo jednoduseji:
dbEdit.Field.DataType

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

Form.Show na pozici XY

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.3.1999 09:42:28

Staci nastavit Form.Top a Form.Left.

= tel. 0434 692 931
> [...]
>
> Predem dekuji.
>
> Odpovidejte prosim na: mouser33(zv)atlas(tec)cz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.1999 09:52:12

Puvodni zprava, kterou napsal lukas.kubasek(zv)post(tec)cz dne 15 Mar 99,:

> Nevite nekdo jak zobrazit formular na urcite pozici?
> TForm.Show/ModalShow nema zadne parametry a vlastnost TForm.Position toto
> neumoznuje.

Nastav to primo v parametrech formulare (Left, Top) a pak
dej Show/ShowModal.

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 15.3.1999 10:24:51

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic [SMTP:vyvoj(zv)atlascon(tec)cz]
Odesl�no: 15.03.1999 08:43
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: HDD factory serial + model number, atd.

[...]

Ja bych dal spise prednost kontrole udaju BIOSu pred zjistovanim udaju o
disku.
Tohoto problemu se tykal i muj nedavny dotaz na zjisteni data a vyrobce
BIOSu.

Dekuji za vsechny odpovedi, ktere vedly k napsani nize uvedene funkce.
Bohuzel, podarilo se mi nacist pouze datum BIOSu, ne vyrobce, a navic v NT
nelze tuto fci pouzit.

Umi nekdo poradit ?

Diky

Zdenek Fryz

unit FBios;

Mem:array [0..2147483646] of byte absolute 0;

function GetBios: string;

implementation

function GetBios: string;
var
j,i:integer;
s:string;
begin
i:=$FFFF5;
for j:= 0 to 7 do begin
s:=s+char(mem[i+j]);
end;
result:= s;

1 instance programu...

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 15.3.1999 10:27:53

Cim se da v 16 bit API nahradit funkce
SetForegroundWindow(hwnd)?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
Datum: 15. b�ezna 1999 9:34

> [...]
>co s tim?

Zkus:
dbEdit.DataSource.DataSet.FindField(dbEdit.DataField).DataType

HDnfo & ftp

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 15.3.1999 11:14:13

Zdravicko vsetkym ...;-)

Niekedy davno tu lietali ftp adresy, kde sa mozu zhormazdovat veci ku Delphi. Ak niekto mate co len kusok priestoru, dajte vediet. Radsej by som tie moje "pokusy" posielal na ftp.
BTW: Existuje vobec nejake oficialne FTP pre tuto konferenciu 20
Ak nie skuste sa nad tym zamysliet .;-)

Dik
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

InterBase

Skusali. MSSQL vs. IB, dopadlo to dost biedne pre IB.

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 15.3.1999 11:17:59

>Ja bych dal spise prednost kontrole udaju BIOSu pred zjistovanim udaju o
>disku.
>Tohoto problemu se tykal i muj nedavny dotaz na zjisteni data a vyrobce
>BIOSu.

No ak mi das chvilu casu, tak TI poslem v priebehu tyzdna nejake zdrojaky na vycitavanie vyrobcu biosu a pod....
Ja som to v nejakej podobe pozival proti nelegalnosti. Ale su s tym obcas problemy. Vies, ked upgradujes bios a pod. Radsej som zvolil metodu vycitavania HDD...

>Dekuji za vsechny odpovedi, ktere vedly k napsani nize uvedene funkce.
>Umi nekdo poradit ?

Trosku vydrz ....

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

OffTopic - C++ show

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 15.3.1999 11:22:15

Chystate sa niekto na tu SHOW do Bratislavy 30.3.1999?
vid. www.inprise(tec)cz
Ak ano ozvite sa mi ...ja tam asi pojdem na "vyzvedy" ;-)))

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

InterBase

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <tom.michalik(zv)usa(tec)net> - 15.3.1999 11:49:37

Hapak Vladimir wrote:

> [...]
> mozno by stalo za hriech pre mensie aplikacie pouzit ho miesto Oracle, je to

Ahoj,

nemam osobni zkusenosti s provozem IB s velkym mnozstvim dat, ale doporucuji
zkusit http://www.mers.com, kde by mel bezet nejaky vyhledavaci program pro
archiv Interbase newsgroups. Vim, ze se tam vyskytly i zpravy o provozu s
databazi o velikosti 180 GB a radove milionech radku v tabulkach.

Tom

QREPORT

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 15.3.1999 11:58:17

Zdravim,

QREPORT v Delphi 4 trocha blbne. Nie je nainstalovany ziaden SP. Na
stahovanie je trochu velky. Neexistuje len SP na QREPORT ?

Martin

HDnfo & ftp

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.3.1999 12:04:58

> [...]
> tie moje "pokusy" posielal na ftp. BTW: Existuje vobec nejake oficialne
> FTP pre tuto konferenciu ? Ak nie skuste sa nad tym zamysliet .;-)

nevim, do jake miry je to oficialni, ale kdysi tady byla docela
shanka po nejakem FTP prostoru, a tak jsme jen vyrobili u nas,
kde docela dlouho funguje a je take docela navstevovany a
pouzivany. (ted se tam naleza cca 14MB vasich vytvoru...)

Staci se pripojit na ftp.mlp(tec)cz jako uzivatel delphi s heslem borland
a budete umisteni v hlavnim adresari tohoto FTP archivu a budete
mit prava na upload. V tomto adresari siprectete readme.txt pro
dalsi informace.

HDnfo & ftp

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 15.3.1999 12:06:44

> [...]
>
>Dik
>Radoslav Jalc - ProNet development
>E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Nabizim ftp.svitap(tec)cz/upload --> ftp.svitap(tec)cz/pub/delphi.
Je tam ted novy disk, tak to uz jede dobre.

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Cached updates problem

[*] pjotr(zv)gratex.sk - 15.3.1999 12:10:45

Nazdarte

mam taky problem s CachedUpdates
Moja situacia:
============================
QueryMaster-->TUpdateSql1
QueryDetail-->TUpdateSql2

Dam obidve query do Insert modu ,
prevediem nejake inserty v master aj detail a volam
nasledovny kod:

Database1.StartTransaction;
try
QueryMaster.ApplyUpdates;
QueryDetail.ApplyUpdates;
Database1.Commit;
except
QueryMaster.CancelUpdates;
QueryDetail.CancelUpdates;
Database1.Rollback;
end;

aplikovanie update-ov Master query prejde
spravne ale ked sa ma vykonat riadok:
QueryDetail.ApplyUpdates; tak sa v podstate
nic nestane lebo Detail DataSet sa predtym
dostane do modu dsBrowse a UpdatesPending=false ??

Neviete niekto co s tym?

Vytv��en� .hlp

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 15.3.1999 12:24:09

vies, ale ja by som si tiez chcel precitat odpoved na tvoju otazku... takze
je lepsie, ked ti ludia
odpovedia sem do konferencie...

[*] Marcant <marcant(zv)sct.sk> - 15.3.1999 12:48:04

Pouzi DBEdit.DataSource.DataSet.FieldByName(DBEdit.FieldName).DataType kde vysledok je
typu
TFieldType = (ftUnknown, ftString, ftSmallint, ftInteger, ftWord, ftBoolean, ftFloat,
ftCurrency, ftBCD, ftDate, ftTime, ftDateTime, ftBytes, ftVarBytes, ftAutoInc, ftBlob,
ftMemo, ftGraphic, ftFmtMemo, ftParadoxOle, ftDBaseOle, ftTypedBinary, ftCursor,
ftFixedChar, ftWideString, ftLargeint, ftADT, ftArray, ftReference, ftDataSet)

Karel Chmel wrote:

> [...]
> (tedy jestli je to typu datum, cele cislo, realne cislo, ...). Nemate nekdo napad

IFDEF

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.3.1999 13:14:05

Dalibor Toman wrote:>jednoduse proto, ze jeden projekt chce pouzivat knihovny vytvorene v
>projektu jinem. A ty knihovny zase nejsou natolik univerzalni aby se mi
>chtelo je ukladat do separatniho adresare..

Ja bych v tom pripade dal ty .INC soubory s definicemi do extra adresare u
projektu (sam pouzivam INC\*.inc a strkam do nej napr. i ty uses.inc) a kdyz
se budou ve vsech projektech jmenovat stejne, pak staci nastavit cestu k tem
.INC souborum a mas, co potrebujes.

bye, pf

Routing

[*] RWM Komplex <rwmkom(zv)mnet(tec)cz> - 15.3.1999 13:23:14

> [...]
> WinRoute? Ja
> tvrdim, ze ne, kolega vsak, ze ano (ale nevi jak). Jak to tedy je?
WINNT 4.0 server umi IP forward, tj.posilani IP dale. Nutno servis pack 3.
Pokrocilejsi techniky filtrovani atd. jsou v doplnku MPRI386, drive
STEELHEAD (cca 5MB volne internet), ktery se instaluje pri povolenem IP
forw. Nu a pak je zde klasicky Proxy server z baliku BackOffice pro NT
server.
> Lubor bIRDIE Kolar
> ====================
> GSM Phone: +420-603-410019
> ICQ: 18587772

Pocet barev

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.3.1999 13:37:10

Uz jsem to vyresil. Funguje to naramne.

BTW: Ty bitmapy jsou velike 400*240 bodu a to je na ikonu
trochu moc :-)
D. >Co ty bitmapy usporadat do ikony (jedne), zobrazovat misto
bitmapy
>ikonu a nechat Windows, at si samy vyberou? Je to bez prace.
>
>Viktor

Jak registrovat pluginy?

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 15.3.1999 13:49:38

Haj hou!

From: Viktor Lostak <Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz>
>A ja bych chtel odnekud ziskat seznam pluginu, ktere ma uzivatel
>zaregistrovany. Ja vim, ze se kazdy plugin muze zapsat do
registru nebo tak
>neco, ale to se mi nelibi. Pokud mozno bych to vubec nedelal
vlastnimi
>silami. Jde mi to to, jestli neni mozne nejak jednoduse ziskat
seznam vsech
>DCOM serveru, ktere implementuji nejaky interface
(IID_IS_MY_PLUGIN). Tim
>bych to vyresil tak, jak si predstavuji.

Huh! Mohl by jsi se pohrabat v registry kde jsou zapsany typove
informace atd. kde se dostanes k tomu, jaky interface je v jakem
DLL atd. Ale je to vsechno strasne spatne zdokumentovane,
neprehledne a nezarucuji na 100%, ze se timto smerem nekam
dostanes. Bohuzel je to jedina cesta dle tvych predstav. Ja bych
se radsi klonil k te variante s vlastni registraci. Je to par
radek kodu, jasne a prehledne a vubec.

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 15.3.1999 14:23:35

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Tiez by som mal zaujem
Martin
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 15. marec 1999 12:35
Predmet: RE: HDD factory serial + model number, atd.

> [...]

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.1999 15:19:06

Puvodni zprava, kterou napsal Viktor Lostak dne 11 Mar 99,:

> [Viktor] C/S neni zadna technologie. C/S je paradigma. Velmi stare a
> velmi blbe definovane. Technologie je treba COM nebo (mozna) vrstvene
> ovladace. Pod C/S se da predstavit leccos. Jsou lidi, kteri tvrdi, ze kdyz
> volam funkci z nejake DLL, tak uz je to C/S. Pak uz je vsechno C/S. My
> jsme vsichni gogo.
>
> Co to sakra pisu? Mi uz tech elementarnich problemu hrabe. Viktor

S tou posledni vetou naprosto souhlasim a velmi bych se primlouval
za to, abys vzdy pred odeslanim sveho prispevku uvazil, jestli to
ostatnim neco prinese. Client/Server neni sice technologie, je to
architektura. Jako takova je specifikovana a my ostatni si tady
velice dobre dovedeme predstavit, co to znamena...

ICQ: 21215917, PGP vitano

BDE na serveru a ne na stanicich

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.3.1999 15:21:46

Od: Pavel M. [SMTP:talema(zv)top(tec)cz]
Odeslano: 12. boezna 1999 15:18
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 15.3.1999 15:23:29

> ...poslal som sem otazku, ci ma niekto skusenosti s IB 5.0 a vyssie
>v porovnani s ostatnymi databazami, ale nejako nedosla... takze este raz,
>skusal uz niekto zatazit IB s tabulkami aspon so 100 000 zaznamami?

Mam tabulku max 120 000 zaznamu;
- hledani v indexu je okamzite i v teto tabulce
- hledani bez indexu je prijatelne, roste samozrejme s velkymi tabulkami
- insert/update hodne zavisi na nastaveni Enabled forced writes
(Obecne se doporucuje se povolit zpozdeny zapis na disk na Unixu, zakazat na
NT)

Starsi verze spatne vyuzivaly indexy u JOIN pres 3 a vice tabulek,
verze 5 se mi zdala mnohem lepsi, ale zatim zustavam u verze 4

Take hodne zavisi na klientovi - ODBC,BDE nebo nativni
pristup(FreeIb,IBObjects)

Zajimave je tez 10 rad "How to make Interbase scream" - nekde na
www.interbase.com nebo v konferencich
Jinak na www.mers.com zkus hledat v interbase konferencich.
Cetl jsem tam o IB tabulkach s miliony zaznamy.

Zatim pouzivam volnou IB4.0 na Linuxu, cekam na komercni verzi IB6.0 s
Int64.

Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fitness(tec)cz

Pocet barev

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.3.1999 15:40:05

Udelal jsem si resource se dvema bitmapama a volam v programu toto :

Wnd:=Application.Handle; { podle poctu barev nahrat logo }
if GetDeviceCaps(GetDeviceContext(Wnd), BITSPIXEL)>=8
then
StrPCopy(Buff, 'WALLPAP256')
else
StrPCopy(Buff, 'WALLPAP16');
ImageWallPap.Picture.BitMap.Handle:=LoadBitmap(HInstance, Buff);

Mozna by to slo lepe a radostneji, ale me to takhle staci...

> Od: Hapak Vladimir[SMTP:Vladimir.Hapak(zv)swh.sk]
> Odesl�no: 15. b�ezna 1999 15:10
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Pocet barev
>
> Vyriesil vyriesil... tak povedz ako...

Find Error

[*] Ale� Kle�ka - 15.3.1999 16:41:54

Zdar lidi,
obracim se na Vas s prosbou. Necelej den mi program z totalne nesmyslneho
duvodu za absolutne nesmyslnych podminek (tedy paklize mu odmaznu prazdny
panel z formulare ;-))) hlasi acces violation a pak zada dve roztomile
cisilka, z kterych ocekava, ze budu mit radost. Tak je pokousim predat menu
Search/Find Error (postupne...) a pak se jen divam, jak to hlasi adress not
Found. Nemam teda nainstalovan TD, ale dle helpu by se mela pustit kompilace
a inkriminovana adresa by se mela najit. Mno, nedeje se tak.
Budu nesmirne vdecny, za jakekoliv podnetne odpovedi. Paklize existuje
nekdo, kdo dokazal zadata Search/Find Error dialogu cislo a ono mu to z toho
udelalo neco jinyho, nez, ze to ohlasilo adresa nenalezena, budu mu vstricne
zavazan, kdyz mi ozrejmy, jakym primitivnim zpusobem tohoto aktu dosahl.
Diky za precteni, neskutecne vic za odpoved...

Ale� Kle�ka
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 15.3.1999 16:53:16

No to je uzasne, a kdyz si nahraju novy BIOS, tak mi aplikace prestane
chodit? Dekuji, o takove nemam zajem... (to same s ID disku - IMHO v
dnesni dobe nema cenu delat podobne ochrany).

F.

P.S.: Omlouvam se za offtopic, ale proste mi to nedalo. ;-)

> [...]
>
> Dekuji za vsechny odpovedi, ktere vedly k napsani nize uvedene funkce.
> Bohuzel, podarilo se mi nacist pouze datum BIOSu, ne vyrobce, a navic

1 instance programu...

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 15.3.1999 16:17:36 met

> Cim se da v 16 bit API nahradit funkce
> SetForegroundWindow(hwnd)?

Podivej se na SetWindowPos.

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Stisk klavesy

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 15.3.1999 17:26:07

Jak se da vygenerovat stisk klavesy?
Neco jak je metoda Click pro stisk tlacitka mysi.

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

DBLookUpComboBox Error

[*] Ale� Kle�ka - 15.3.1999 18:11:39

Zdravim lidi,
Mam tu jedno nedobre chovani komponenty. Mel by s tim nekdo nejake
zkusenosti/napady?
V MDI child okne dam jedinou komponentu DBLookUpComboBox a spustim aplikaci
(Upozornuji, ze jeli vse rozchozene a nastavene (listfield, action onclose a
ja nevim co vsechno) tak se to objevi taky, ale tohle je to minimum, ktery
mu staci). Toto MDI child okno (Form1) otevru pomoci volani
TForm1.Create(self);. Aplikace nabehne, otevru okno a pote zavru aplikaci
(alt+F4). Vysledkem je acces violation. Paklize misto DBLookUpComboBox
pouziji jakoukoliv jinou komponentu (teda zkousel jsem jich hodne moc, abych
to mohl tvrdit, ale treba se jeste nejaka najde), tak program skonci a na
nic si nestezuje. I DBComboBox funguje v pohode. Paklize pred Ten lukac dam
jeste nejake komponenty (poradi v dfm souboru), je tu moznost, ze acces
nenabehne.
Z chovani mi plyne, ze lukac saha nekam pred sebe, kam by nemel a tudiz je s
nim neco chybneho...
Nevi prosim Vas nekdo nejaky patch, opravu (;-), nebo reseni??? Ci alespon
duvod...
Predem diky...

Ale� Kle�ka
{ aklecka(zv)merlin(tec)cz }

Find Error

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.3.1999 18:14:33

> [...]
>zavazan, kdyz mi ozrejmy, jakym primitivnim zpusobem tohoto aktu dosahl.
>Diky za precteni, neskutecne vic za odpoved...

pokud IDE nenajde adresu jde nejspis o adresu v knihovnach bez debug symbolu
(knihovny od Borlandu). Pokud muzes tak vsechno prekompiluj s debug
informacemi .Je nutne rebuildnout borlandi knihovny ze zdrojaku
(make -DDEBUG). Pak zjistis ze se chyba prestala projevovat nebo se objevi
na adrese, kterou stale nejde nalezt.

V teto situaci jsou dobrymi pomocniky ruzne programy (Bounds Checker,
MemProof), ktere trasuji volani API funkci programem a jsou schopny napr
vypsat historii volani procedur ze zasobniku atd.
Nekdy take k lokalizaci postaci nakouknout do MAP souboru

PS kdyz uz jsem u kompilace zdrojaku. Nepochopil jsem borlandi strategii
prodeje. Protoze nevytvarim databazove aplikace koupil jsem Professional
verzi. Mam tedy zdrojaky ale _nemam_ (tedy oficialne) tasm32 na jejich
kompilaci. To si mam kvuli nemu kupovat C/S verzi, kde by snad mohl i byt?
Podobne s dalsimi ladicimi nastroji (externi debugger, profiler)

Zdravi
D Toman

master & slave

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 15.3.1999 18:25:14

Ahoj,
vidim, ze zatim nikdo neodpovedel, tak snad
bych jen poznamenal zpusob reseni teto situace
ve FoxPro.
"slave" tabulka nemuze byt podle jineho indexu,
pokud ma byt skutecne �slave"
ALE!
resenim je otevrit tuto tabulku JESTE JEDNOU
(napr. prikaz USE slave ALIAS slave2 AGAIN in 0)
!!!!!
pod jinym aliasem v jine pracovni oblasti.
Potom si s ni muzes delat, co chces.
Treba ted nekdo navrhne reseni pro D...

> From: "Roman" <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz>
> Date: Thu, 11 Mar 1999 11:01:24 +0100
> zdravim vsechny pritomne a nepritomne,
> mel bych takovy pravdepodobne trivialni dotaz:
> mam dve dbase tabulky - master a slave, jsou propojeny jednou
> klicovou polozkou a ja bych je jeste potreboval mit kazdou razenou
> podle nejakyho indexu... muj problem je, ze se mi nepodarilo pouzit
> na slave tab. jiny index
> mohl by mi nekdo poradit?
>
> jo a jeste jedna otazka: je mozna dve tabulky propojit vice nez
> [...]
Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

HDnfo v0.01 - pokus o beta

[*] IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 15.3.1999 18:38:57

> Este by ma zaujimalo toto: Co keby sa prikompiloval VxD ku execku a iba
> pri spusteni sa nakopiroval do Windows adr. a po ukonceni zmazal. Mate
> niekto lepsi napad ??? Vdaka za kazdu odpoved ...

Nad takou vecou som uz rozmyslal. Je to dobry napad a asi ho aj
pouzijem. Dam to nejakeho stringu (napr. v HEX formate, alebo
BASE64) a ked sa spusti, tak to vyrobi do windows\system a po
ukonceni ho zmaze. Super...

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

funkcia POST

[*] IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 15.3.1999 18:38:57

Potreboval by som poradit. Chcel by som z programu cez
komponentu od F.Piette HTTP poslat do formulara na stranke
nejake udaje cez metodu POST, ale neviem, co mam poslat.
Neviete niekto poradit format udajov do formulara? Oddeluju sa
nejako? Uvital by som aj nejaky priklad.

Diky

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Find Error

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.1999 18:43:55

Puvodni zprava, kterou napsal Dalibor Toman dne 15 Mar 99,:

> [...]
> kompilaci. To si mam kvuli nemu kupovat C/S verzi, kde by snad mohl i byt?
> Podobne s dalsimi ladicimi nastroji (externi debugger, profiler)

Co si myslim, tak Turbo Assembler neni soucasti ani verze Client/Server,
prodava se zvlast za par tisicovek... Ja mam nejaky Turbo Assembler
jeste z Borland Pascalu nebo snad Borland C++ 4.5, ale to asi nebude
ten nejnovejsi...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Stisk klavesy

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.3.1999 18:43:17

Posli tomu oknu WM_KEYDOWN
(a chces-li KeyPress tak posli i WM_KEYUP)

WM_KEYDOWN
wVkey = wParam; /* virtual-key code */
dwKeyData = lParam; /* key data */

The WM_KEYDOWN message is sent when a nonsystem key is pressed.
A nonsystem key is a key that is pressed when the ALT key is not
pressed, or it is a key that is pressed when a window has the input
focus.

> Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA)[SMTP:PETR(zv)sevis.sk]
> Odesl�no: 15. b�ezna 1999 17:26
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: Stisk klavesy
>
> Jak se da vygenerovat stisk klavesy?
> Neco jak je metoda Click pro stisk tlacitka mysi.

> [...]

funkcia POST

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.1999 18:50:14

Puvodni zprava, kterou napsal IKO dne 15 Mar 99,:

> [...]
> Neviete niekto poradit format udajov do formulara? Oddeluju sa
> nejako? Uvital by som aj nejaky priklad.

Oddeluje se to znakem &. Nevim, jak se to dela pres Piette HTTP,
ja to delam pres NetMasters HTTP (nativni Internet komponenty
jako soucast Delphi 4) treba takto:

HTTP.Post('http://www.mamlas(tec)cz/skript.asp',
'JMENO=Petr&PRIJMENI=Zahradnik&ADRESA=nic');

ICQ: 21215917, PGP vitano

elementarny problem s C/S

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 15.3.1999 18:59:14

> From: "Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz>
> (tj. ve stare fakture zobrazit i NEPLATNOU firmu). Jak treba resite/neresite
> tento > problem?

tady jde asi o to, ze firma muze napr. zmenit nazev,
adresu atd. Pritom ve starych dokladech musi zustat
STARE udaje, v novych NOVE.
Tady je nutne osetrit zmeny ZASADNICH poli tak,
ze nesmi dojit k prostemu prepsani, ale
musi se vytvorit novy zaznam (jako nova firma).
A ten stary pochopitelne nemazat, ale v seznamech
nezobrazovat, tak jak je popsano nize...

> [...]
> se o to stara sama.

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 15.3.1999 19:01:00

>No to je uzasne, a kdyz si nahraju novy BIOS, tak mi aplikace prestane
>chodit? Dekuji, o takove nemam zajem... (to same s ID disku - IMHO v
>dnesni dobe nema cenu delat podobne ochrany).

Vec vkusu a nazoru ...

Ja som len chcel naznacit, ze ochranu robit pomocou Biosu nie je az tak
efektivne. Na druhej strane s tym HDD to je podla mna ucelove. Sak ked si
vymenim HDD tak musim aj preinstalovat Windows + aplikaciu (teda mal by som)
.

Dik za pochopenie

S pozdravom
Radoslav Jalc

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.1999 19:11:36

Puvodni zprava, kterou napsal Flaska Jakub dne 15 Mar 99,:

> No to je uzasne, a kdyz si nahraju novy BIOS, tak mi aplikace prestane
> chodit? Dekuji, o takove nemam zajem... (to same s ID disku - IMHO v
> dnesni dobe nema cenu delat podobne ochrany).

Ano, presne tak, takovehle ochrany jsou fakt hnusne. To uz je lepsi
pouzit hardwarovy klic, ktery si nekdy zlobi, ale aspon je program
trochu lepe pouzitelny. Jinak ale jsem zastancem ochran, ktere jsou
specificke pro dany chraneny program - proste ochrana dodava neco
do aplikace, co je pro ni nutne. Ale zavislost na necem, co si ten
zakaznik muze zmenit, to je spatne. Pokud musi zakaznik resit
nejaky nahly problem (padne pocitac, padne disk, ukradnou mu
pocitac apod.), tak je to dost blbe shanet autora, aby program zase
rozchodil. Od takovych programu radim co nejdale... Tady je totiz
jasne videt, ze za zlodeje programu trpi ten, co si to koupil.
A takhle by to byt nemelo.

Navic je velmi zajimave pozorovat, ze autori techto "na prvni pohled
velmi rafinovanych" ochran vubec nemysli na jine diry v programech.
Na jedne strane udelaji ochranu, ktera legalniho uzivatele, navic
vetsinou uplneho amatera, desne omezi, ale na druhou stranu tomu,
kdo chce software ci data ukrast, kladou jen male prekazky a je dira
ja jinem miste. Tohle uvedu na jednom odstrasujicim prikladu.
Tuhle jsem si koupil telefonni seznam na CD od nejake firmy INO MEDIA
nebo tak nejak (ted jsem liny se zvednout a podivat na to). Pominu
skutecnost, ze ta cisla jsou stara, takze hodnotu to zase takovou
nema, kdo by to kradl... ale budiz, dal jsem za to asi 9 stovek,
to neni moc, mavl jsem nad tim rukou. Ale ted k systemu - maji to
"zabezpecene" nejakym softwarem na svazani s pevnym diskem. Takze
to nainstalujete, ono to asi 14 dni chodi, pak by to prestalo. Takze
do te doby musite poslat registracni kartu na jejich firmu s kodem
specifickym pro tento pocitac, oni pak zavolaji nejaky odblokovaci
kod. Budiz. Prenest na jiny pocitac to jde nejak blbe pres disketu,
na disku si to vytvori adresar, ktery se nesmi presunout (coz sice
bezny scandisk nedela, ale ten od Nortona uz ano :-))). Jenze o cem
chci mluvit - kdyz lehne disk, je to v haji a je potreba vydlabat
z nich dalsi kod. Takze tady je dira cislo 1 - muzete rici, ze vam
5x lehl disk a mate 5 instalaci :-))) take muzete rici, ze mate
ten Norton a asi to take nejak obejdou (nezkousel jsem to). Jenze
to neni to hlavni - autori (to je s pochybami, protoze oni tezko
maji pravo telefonni cisla sirit...) asi chteli ochranit data,
protoze jinak to nedava smysl. Takze tam maji databazi Access,
ktera je zaheslovana. Jenze heslo databaze Access je velmi snadno
zjistitelne, jak jiste vsichni vite. Takze kdyz budu chtit, data
lehce vytahnu a zneuziji, budu-li ten spatny... Udelam si ten
vyhledavaci programek, v Delphi otazka par hodinek, a mam "svuj"
telefonni seznam :-))) Navic ta firma by me ani nemohla zalovat,
protoze vsadim boty, ze je sama cilem zaloby od opravdoveho
vydavatele Zlatych stranek... Takze jaky jsem si udelal obrazek
o teto firme? No jiste - ty, kteri zaplatili, to omezuje, ale
nijak to nebrani nelegalnimu pouziti... Tohle je proste ochrana
uplne na prd.

ICQ: 21215917, PGP vitano

funkcia POST

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.3.1999 19:27:55

> [...]
>Neviete niekto poradit format udajov do formulara? Oddeluju sa
>nejako? Uvital by som aj nejaky priklad.

nevim jak funguje komponenta od p. Pitteho ale POST request ma tvar

HTTP head
<crlf>
param1=xxx<crlf>
param2=yy<crlf>

v HTTP Headu musi krome vlastniho POST requestu byt specifikovan
Content-Length

TREE

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 15.3.1999 19:33:30

No to je uplna BOMBA!! Dik moc!!!!

> [...]
> OffsetRect(R, -ImageWidth - 4, 0);
> InvalidateRect(GetHandle, (zv)R, True);

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.3.1999 19:47:44

> [...]
>efektivne. Na druhej strane s tym HDD to je podla mna ucelove. Sak ked si
>vymenim HDD tak musim aj preinstalovat Windows + aplikaciu (teda mal by

samozrejme - pokud v nich mam na seriovem cisle disku zavisle aplikace :-(

Podle me se vyplati podobne branit uzivatelum v kradeni softwaru az u hodne
drahych baliku. Kde cena za vyvoj ochrany a problemy zpusobene legalnim
uzivatelum vyvazi zisk za prodej.

Je treba vzdy videt, ze takoveto veci zpusobuji problemy tem, kteri za
software zaplatili - jak k tomu prijdou?
Nehlede na to, ze kdyz bude nejaky filuta moci mermo chtet aby mu to bezelo
bez zabran, pak se mu povede hacknout cokoliv.

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 15.3.1999 20:15:36

-----P�vodn� zpr�va-----
> [...]

>Dekuji za vsechny odpovedi, ktere vedly k napsani nize uvedene funkce.
>Bohuzel, podarilo se mi nacist pouze datum BIOSu, ne vyrobce, a navic v NT

Chlapi, ja se Vam divim. Kdyz uz chcete delat takovyhle prasarny, tak
nechapu, proc si chcete informace o zjistenych udajich ukladat (notabene do
INI). Odstranit tuto ochranu trva asi 2 minuty. (odstraneni libovolne
ochrany trva jen o trochu dele - pokud teda dotycny soft stoji za to).
Nejvetsi problemy s "ochranou" pak ma ten, kdo si ho koupil legalne, protoze
nemuze vymenit HDD, BIOS a pod. Ostatni pouzivaji bez problemu cracklou
verzi. A neverim tomu, ze vyrabite seriovy soft za 50Kkc, aby jste mohli
dalsich 20let resit zdarma problemy, ktere si tim nadrobite. Pokud ano,
pouzijte HW klic. (coz neznamena, ze tuto ochranu nelze odstranit)
Kazdy windousy se i pres "snahu" chovat se stejne maji sva specifika, a co
se stane se ochranou sitou na HW, to snad nechci rozpitvavat. Snaha chranit
software je stejne naivni jako vyrabet pasy cudnosti.
Hodne stesti !

PS: Mel jsem znameho, ktery leta neustale vymyslel ochrany proti kopirovani,
protoze mel ukrutnou fobii z toho, ze az jednou nahodou udela nejaky
bezkonkurencni program, tak ho nekdo bude nelegalne pouzivat. Nikdy neudelal
ani neprelousknutelnou ochranu, ani zadnej soft.
PSS: Kdyz me za to budete platit, budu vam delat testera kvality Vasi
ochrany :-)))
Mirun

Vnorene transakce ?

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 15.3.1999 20:20:33

Na SQL database teprve pomalu prechazim (Interbase), proto bude
muj "Elementarni C/S dotaz" mozna ponekud mimo.

Lze realizovat neco jako vnorene transakce? Mam tim na mysli
zhruba toto: serie urcitych operaci ma tvorit jednu transakci. Libilo
by se mi, kdyby nektere dilci podoperace mohly tvorit samostatne
transakce. Po uspesnem commitu dilcich transakci by se na zaver
provedl bud commit toho vseho nebo rollback vseho vcetne tech
dilcich operaci.

Pokud si dobre predstavuji jak to chodi, tak by to asi nemelo jit. Na
druhou stranu mi takova potreba pripada celkem logicka a mozna
to nejak lze realizovat.

Jiri Binder

Pristup na Access

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 15.3.1999 20:20:33

Zridka se potrebuji dostat tez na MS Access. Dnes se mi to
podarilo po velkem usili vicemene nahodou, dovoluji si proto
poprosit znalce Accessu o pouceni, abych vedel co bylo spatne.

Pri pristupu pres ODBC, nabehl prihlasovaci dialog a jsem dostaval
a po jeho vypraveni jsem dostaval hlasku Key violation.

Pri pokusu o pristup z BDE pres nativni ovladac MSACCEsu pres
Jet Enfine 3.5 (je to totez co DAO3.5, nebo se pletu?) ve stejnem
okamziku chybu Generall SQL error.

Vse se to umravnilo nahodou, kdyz jsem se rozhodl z to exportuju
do Pdoxu a doinstaloval jsem z Data access pack z instalacniho
CD MS Office Prof.

Neni mi jasne, co v instalaci mohlo schazet, kdyz jsem tam mel
ODBC, DAO3.5, chodivy Access, BDE vse v poslednich verzich,
tak si myslim, ze tam melo byt vsechno. Z Data access pack-u
jsem doinstalovaval jen (jak jsem si myslel) export do Paradoxu.

PS. Obzvlaste cennou radu jsem nasel v FAQ Borlandu k BDE.
Chybu General SQL error pri pristupu k accessu doporucuji vyresit
odinstalovanim MS Accessu. Tuto radu jsem ke sve uprimne litosti
nemohl pouzit ...

Zdravi a za pripadne pouceni dekuje Jiri Binder

Majlovani (was: elementarny problem s C/S)

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.1999 20:32:05

Zdravim.
Ja se take pridavam k tomuto dotazu. Outlook Express to umi v "normalnich"
tedy IMAP diskuznich skupinach
tam to to hezky napise XXYYZZ napsal ...
Ale u normalnich POP majlu nevim jak na to.
Ale je to tdy asi trochu off topic.

eL.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. b�ezna 1999 13:08
P�edm�t: Re: Majlovani (was: elementarny problem s C/S)>> K tomu patri jeste slusne quotovani, aby byl jasny generacni vyvoj
> [...]
>nejdriv moje odpoved, pak ------ Puvodni zprava ------ a pak ten zbytek.
>Pekne nepouzitelny. Umi to vubec Outlook quotovat normalne?

Form.Show na pozici XY

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.1999 20:53:15

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: lukas.kubasek(zv)post(tec)cz <lukas.kubasek(zv)post(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. b�ezna 1999 9:08
P�edm�t: Form.Show na pozici XY

> [...]
neumoznuje.

>Predem dekuji.
>
>Odpovidejte prosim na: mouser33(zv)atlas(tec)cz

Zkus :

Form1.Top := xx;
Form1.Left:= yy;
From1.Show;

eL..

Find Error

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.1999 21:22:13

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ale� Kle�ka <aklecka(zv)merlin(tec)cz>
Komu: Delphi forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. b�ezna 1999 17:25
P�edm�t: Find Error

> [...]
>zavazan, kdyz mi ozrejmy, jakym primitivnim zpusobem tohoto aktu dosahl.
>Diky za precteni, neskutecne vic za odpoved...

Na Tvoji otazku sice primo neodpovim ovsem mozna Ti pomuze moje zkusenost.
Pri podobne akci (vymazani panelu z jednoho formulare pomerne rozsahleho
projektu) jsem asi 4 hodiny stravil nad podobnym problemem. Do te doby vse
fungovalo a najednou pri behu slus. Nakone c jsem zjistil, ze panel tam
nejakym zpusobem zustal ovsem v Object Inspektoru uplne chbel jeho nazev a
typ (Panel5 : Tpanel). Tak jsem to v dfm souboru oeditoval a bylo po
problemu. Jak se mi ovsem tohohle zahadneho stavu podarilo dosahnout nevim,
a proc nerval uz kompiler to je mi uz vubec zahadou. Zkousel jsem to
nasimulovat ovsem nikdy se mi to uz nepodarilo.
Treba Ti to pomuze.

eL

elementarny problem s C/S

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.3.1999 21:23:54

> [...]
>reference, by se vubec nemely mazat. Tim si clovek koleduje,
>aby se stala nenapravitelna chyba, v lepsim pripade neprijemnosti.
>Preferuji pouzivani atributu platnost (boolean) nebo
>dvojice atributu PlatnostOd, PlatnostDo (date nebo datetime)
>nebo Status = ('Platny', 'Neplatny', 'Pozastaven', ....)
>a misto vymazani pouzivat ukonceni platnosti.
>
>Jura
>
><Viktor>
>To je absulutne genialni myslenka. To by se melo do mramoru tesat. To si
>vytisknu OBROVSKYM pismem a dam na zed. NAPROSTO SOUHLASIM. Autor ma u mne

Ja zase myslim, ze autor objevil Ameriku