HDD factory serial + model number, atd.

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.1999 21:23:57

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. b�ezna 1999 17:39
P�edm�t: RE: HDD factory serial + model number, atd.>No to je uzasne, a kdyz si nahraju novy BIOS, tak mi aplikace prestane
>chodit? Dekuji, o takove nemam zajem... (to same s ID disku - IMHO v
>dnesni dobe nema cenu delat podobne ochrany).

Kdyz uz jsi to nakousl tak jake ?

eL..

funkcia POST

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.3.1999 21:29:19

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. b�ezna 1999 19:13
P�edm�t: funkcia POST

Potreboval by som poradit. Chcel by som z programu cez
komponentu od F.Piette HTTP poslat do formulara na stranke
nejake udaje cez metodu POST, ale neviem, co mam poslat.
Neviete niekto poradit format udajov do formulara? Oddeluju sa
nejako? Uvital by som aj nejaky priklad.

Diky

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

Zdravim.
Priklad je primo v zip balicku fpiette. Pokud chces ozvi se a poslu Ti ho
na soukromy mail.

eL..

InterBase

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 15.3.1999 21:48:39

Z Oracle jsem to neporovnaval, ale delal jsem testy Interbase na velkych
tabulkach naplnenych asi 600.000,- zaznamu databaze mela 130 MB a vysledky
byly velmi uspokojive. Sum a Count na celou tabulku asi 3-4 sec. Count nebo
sum s Where, ktery vybere 100 zaznamu trva pouze zlomek sec. Ulozena
procedura, ktera aktualizuje pro stovky zaznamu udaje vyscitane ze dvou
jinych tabulek po 300.000 polozkach (prumerovani, souctovani a pod) probehla
asi za 7 sec. Myslim, ze vzhledem k cene je to dobry stroj. Dale existuji
komponenty pro primy pristup. Jejich rychlost je primo fantasticka. Nekdy
totiz nebyva takovy problem s rychlosti serveru, ale BDE a linku.

Samotneho by me zajimalo srovnani Interbase a MS SQL

Od: Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. brezna 1999 23:30
Predmet: InterBase

>Skusali ste uz niekedey porovnavat (samozrejme asi len opticky) vykon IB a
>nejakeho ineho SQL servera po slusnom zatazeni? (tabulky s 100 000
zaznamami
>a viac). Nemam s tymto serverom ziadne skusenosti, ale vyzera zaujimavo,
>mozno by stalo za hriech pre mensie aplikacie pouzit ho miesto Oracle, je
>lacnejsie.

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 15.3.1999 22:17:38

> toto napisal :Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>nijak to nebrani nelegalnimu pouziti... Tohle je proste ochrana
>uplne na prd.

A je to tu ... asi je to naozaj vec vkusu...a ja som si myslel, ze to pomoze ;-))))))

Samozrejme musim oponovat. Nic v zlom, ale takuto formu ochrany som pouzival pod DOSom v BP a osvedcilo sa mi to 100%.
Ako vies, tak zakaznik dostane aj instalacne diskety, pripadne CD s "heslovacou" disketou na urcity pocet pokusov.
Je mi jasne, ze VSETKO ma svoje muchy, ale je to TIEZ JEDNA Z MOZNYCH OCHRAN. Zalezi LEN na tom ako to pouzijes ...!!!

P.S. " Sorry, ze som vybral z Tvojho prispevku iba poslednu vetu ...;-)"

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Find Error

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.3.1999 22:17:19

Dalibor Toman wrote:

Ahoj,

> kompilace

No, to se obcas stane a ta adresa byva uplne mimo pametovy prostor aplikace.
Pouzivas v ni thready ?

> PS kdyz uz jsem u kompilace zdrojaku. Nepochopil jsem borlandi strategii
> prodeje. Protoze nevytvarim databazove aplikace koupil jsem Professional
> verzi. Mam tedy zdrojaky ale _nemam_ (tedy oficialne) tasm32 na jejich
> kompilaci. To si mam kvuli nemu kupovat C/S verzi, kde by snad mohl i byt?
> Podobne s dalsimi ladicimi nastroji (externi debugger, profiler)

Tohle taky nechapu, navic mam dojem ze neni ani v C/S. TASM si musis koupit
samostatne, coz je zvlastni protoze diru do sveta uz s nim asi moc neudelaji.
Spis mam pocit, ze se jim to z tech databazi a enterprise trosku pomotalo v
hlave. Nicmene je soucasti C++ Builderu, je tam i integrovan v IDE. Asi je
pro ne ObjectPascal stale menecenny a davaji to jen tem "opravdovym" C++
programatorum :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

funkcia POST

[*] IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 15.3.1999 22:23:32

> Zdravim.
> Priklad je primo v zip balicku fpiette. Pokud chces ozvi se a poslu Ti ho
> na soukromy mail.
>
> eL..

Viem, ze tam je, ale potreboval by som konkretny priklad, ake data
mam poslat tej komponente. Ako to ma byt formatovane. Napriklad
na formulari je edit s nazvom Meno a edit s nazvom Priezvisko. A
chcem mu poslat napr. Peter Novotny. Tak co mu mam poslat? IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.3.1999 22:59:24

Puvodni zprava, kterou napsal Radoslav Jalc, ProNet dne 15 Mar 99,:

> [...]
> "heslovacou" disketou na urcity pocet pokusov. Je mi jasne, ze VSETKO ma
> svoje muchy, ale je to TIEZ JEDNA Z MOZNYCH = OCHRAN. Zalezi LEN na tom

No to neviem, co dostane Tvuj zakaznik...

> P.S. " Sorry, ze som vybral z Tvojho prispevku iba poslednu vetu ...;-)"

No jo, ale prave ta posledni veta se vztahuje k tomu produktu
Telefonni seznam. Takze tim jsi to uplne vysadil z kontextu...
Ja nerikal, ze Tvoje ochrana je na prd, ale ze ten telefonni
seznam je ochraneny na prd, kdyz tam stejne ta cisla jsou
nezakodovane v jen zaheslevane databazi Access...

K ochrane na hardware pocitace - ja uznavam jen jeden druh
takove ochrany - instalacni program sam udela takove svazani
s pocitacem bez nutnosti kontaktovat autora, takze tato
ochrana funguje spise proti odneseni software domu, protoze
bez instalacniho disku neni mozno jej nainstalovat. Ale tim
to konci. Jakakoliv nutnost kontaktovat autora je velmi
obtezujici a hrozna v pripade havarie apod. Snad jeste druha
varianta, kde jsem ochoten to akceptovat, to jsou zkusebni
trial verze - budiz. Ale ostra verze by timto zpusobem byt
ochranena nemela.

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD ID ? ANO vs NIE ?

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 15.3.1999 23:33:22

> [...]

>varianta, kde jsem ochoten to akceptovat, to jsou zkusebni
>trial verze - budiz. Ale ostra verze by timto zpusobem byt

Suhlasim ... ale, aj tak ;-) ono to je fakt povazlive. Vsetko zalezi na peniazoch a navratnosti. Najspravnejsie je pouzivat hw kluce, ale co ak to zakaznik nezaplati. :-( Robil som z FAST klucmi aj zo SENTINELom. Je to fakt ucelove, ale aj dost drahe pre pouzitie v jednoduchych resp. malo zaplatenych aplikaciach.

Ja by som to zhrnul asi tak :
Pouzitie HDD ID ochrany a podobnych ma svoje uplatnenie v aplikaciach, ktore su stale pod kontrolou vyvojara. ;-)

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

funkcia POST

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.1999 00:04:36

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. b�ezna 1999 22:51
P�edm�t: Re: funkcia POST

> [...]

na formulari je edit s nazvom Meno a edit s nazvom Priezvisko. A
chcem mu poslat napr. Peter Novotny. Tak co mu mam poslat? IKO

AHA. Uz Chapu.
Uplne stejne jako bys to volal metodou GET v URL (ale nemusis to kodovat)
takze ve tvem pripade:

Meno=Peter&Priezvisko=Novotny

eL..

funkcia POST

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.3.1999 00:16:08

Puvodni zprava, kterou napsal IKO dne 15 Mar 99,:

> [...]
> na formulari je edit s nazvom Meno a edit s nazvom Priezvisko. A
> chcem mu poslat napr. Peter Novotny. Tak co mu mam poslat?

No vzdyt jsem ti to napsal... copak jsi necetl mail ode me?

ICQ: 21215917, PGP vitano

elementarny problem s C/S

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.3.1999 06:50:59

Omyl, autor nic neobjevoval.
Jenom ji ukazal lidem, kteri o ni jeste neslyseli.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Vnorene transakce ?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.3.1999 06:54:56

Zalezi na databazi. Nektere ano, jine ne.

Jiri Polak
----------
[...]

QuickReport a delka stranky

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 16.3.1999 06:35:15 -0000

Zdravim vsechny odborniky na QuickReport.

Potrebuji poradit s nasledujicim problemem: Mam sestavu ktera ma format papiru A4 a
potrebuji osetrit situaci, kdyz uzivatel chce tisknout na traktorovy papir, ktery je o neco
delsi nez A4.

Zkousel jsem nasledujici kod:
DReport.Page.PaperSize:=Custom;
DReport.Page.Width:=205;
DReport.Page.Length:=397;
DReport.Preview;

Ale stejne to porad spatne strankuje, co se s tim da udelat 20
Pouzivam D4 SP2 a QR 3.0.4

Marian Jonas

DLL ????

[*] Kosta <kosta(zv)iol(tec)cz> - 16.3.1999 07:56:23

Vazeni,
mam nasledujici problem. Pro ovladani daneho zarizeni byla vyrobcem dodana
16b DLL knohovna.
Postupem casu doslo ke strate popisu funkci teto knohovny a vyrobce uz
neexistuje.
Existuje nejaka cesta, jak zjistit implementovane funkve a formalne jejich
parametry (typy)????
Kosta
Kosta
P.O.Box 38
Posta 41
14100 Praha 4 - Sporilov
mail : kosta(zv)iol(tec)cz
GSM: 0603 / 33 87 47

HDnfo v0.01 - pokus o beta

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.3.1999 08:06:35

Radoslav Jalc, ProNet wrote:

> Uvital by som aj pomoc VAS VSETKYCH. Mohla by by z toho celkom slusna
> komponenta na ochranu software proti nelegalnosti. Mozno by to mohla byt
> aj vyzva pre Delphree projekt ;-) (Zbysku, ozvi sa)

Tak to tam prihlas.

TASM (was: Find Error)

Dalibor Toman wrote:

> [...]
> kompilaci. To si mam kvuli nemu kupovat C/S verzi, kde by snad mohl i byt?
> Podobne s dalsimi ladicimi nastroji (externi debugger, profiler)

Chachaaa, nemohl. Onehda jsem to zcela marne hledal... :-(

Vnorene transakce ?

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 16.3.1999 08:51:01

Vnorene transkacie existuju, maju zmysel, ale nie su podporovane vsetkymi
SQL servermi. Viem, ze ADABAS D umoznuje vnorene transakcie a viem, ze
Oracle 7.0, MS SQL urcite nie.

Vlado

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.3.1999 08:55:37

> [...]
>Je mi jasne, ze VSETKO ma svoje muchy, ale je to TIEZ JEDNA Z MOZNYCH
OCHRAN. Zalezi LEN na >tom ako to pouzijes ...!!!

mam k ochranam, ktere svazou aplikaci s danym pocitacem pomerne silnou
averzi. Byvali doby, kdy nase firma nekolikrat mesicne resila problem co s
ucetnictvim, antivirakem,.. v pocitaci, ktery se rozhodl zakaznik
upgradovat. Nova deska (nebo HD) = nefunkcni ucetnictvi. Hromadne upgrady a
repasy se uz dnes tolik nedelaji.

Nevim jake aplikace vyrabis, ale v dnesni dobe, kdy po internetu
natahnes/koupis (a co teprve za rok za dva) spoustu softwaru a mas si
moznost vybrat z desitek programu k jedne problematice, kdy spousta programu
je jen za symbolicke poplatky, ci zakladni verze zdarma, nema smysl zabyvat
se necim co ve svem dusledku zkomplikuje zivot koncovemu uzivateli.

PS Az budemem mit vsichni PIII pak se objevi jeste programy zavisle na
identifikacnim cisle CPU :)

Zdravi
D> Toman

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.3.1999 08:58:03

>PSS: Kdyz me za to budete platit, budu vam delat testera
kvality Vasi
>ochrany :-)))
>Mirun

Platit Ti nebudu :-) , ale je to vyzva, mam technologii, ktera
program zabezepeci tak, ze se neda obejit, takze to muzeme
vyzkouset, (ale nesnazte se, je to marny), ale problem je v tom,
ze tato metoda bude opravdu obtezovat toho, kdo si program legalne
koupi, a pokud by se to nekomu naaahodou povedlo cracknout
a ukradnout, tak na tom bude lepe, nez onen legalni uzivatel :-(
Jeste to drobet zdokonaluju, ale brzy budu hotov. A pak se ukaze :-)

Psalo se tu o HW klici, ale to se mi taky moc nelibi, protoze
si predstavte, ze ten clovek bude mit takove programy dva/tri
a porad lezt za bednu a vymenovat klice (a co kdyz bude chtit
aby bezeli vsechny najednou ?), ale ochrana dle cisla disku
taky nic neresi, i kdyz bych rekl, ze je lepsi, protoze kdyz
menis disk, tak i znovu instalujes (tedy vetsina uzivatelu to
tak dela), ale pokud se toto cislo disku zjisi pri instalaci,
tak preci neni problem zkopirovat instalacni diskety a je po
ochrane. Nekdo tu psal, ze neni problem ono programem zaznamenane
cisilko najit a vymazat - to by asi normalni sekretarka ci skladnik
nenasli (jiste, muzou si nekoho zjednat), ale nejaky nenapadny
soubor s priponou treba dll se ztrati a nenajdes to... navic
program muze mit ochranu, ze kdyz to cislo nekdo vymaze, ze se
ihned ukonci, takze tudy by cesta nevedla, ale vazne nevim, co
by mi branilo zkopirovat instalacni diskety (CD) /jedine moje
vyse zminena technologie !/

Dobra.

DLL ????

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 16.3.1999 09:00:46

Ahoj,

nazvy funkci se daji zjistit funkci Quick View ve WinNT v Exploreru, ve
W95 je sice ta funkce take, ale nekdy nazvy nezobrazuje. Ale parametry
se tim nezjisti a ani nevim, jestli neco takoveho vubec jde.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> Od: Kosta [SMTP:kosta(zv)iol(tec)cz]
> Odesl�no: 16. b�ezna 1999 7:56
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: DLL ????
>
> Vazeni,
> mam nasledujici problem. Pro ovladani daneho zarizeni byla vyrobcem
> dodana
> 16b DLL knohovna.
> Postupem casu doslo ke strate popisu funkci teto knohovny a vyrobce uz
> neexistuje.
> Existuje nejaka cesta, jak zjistit implementovane funkve a formalne
> [...]

Pentium 3 ID uz drobet OffT (WAS: HDD factory ser

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.3.1999 09:10:35

>PS Az budemem mit vsichni PIII pak se objevi jeste programy
zavisle na
>identifikacnim cisle CPU :)

No, to by bylo :-)
Ale to ID pujde vypnout, takze hlaska
"Zakazniku, zapni ID, nebo se ukoncim..." :-)))))))))))
nebo
"Zakazniku, ty mas novej procesor, kup si program znovu"
:-)))))))))
Tady Vam jeste posilam neco pro zasmani, neb nejen praci
je clovek ziv a vesela mysl, pul zdravi (a cistota je ta
druha pulka :-) , ale nerad bych, abych ti rozpoutal nejakou
joke-flamewar :-)

- Co maji minisukne a pevne disky spolecneho?
Kratkou dobu pristupu.
- Co delaji unixovi spravci, kdyz jsou roztouzeni?
Montuji souborovy system.
- Buh je realny, pokud nebyl deklaroven jako integer.
- Pocitac bez Cobolu a Fortranu je jako cokoladovy dort bez kecupu a
horcice.
- Ztratil jsem hlavu. Doufam, ze ji mam zazalohovanou na nejake pasce.
- Kdyby Buh chtel, aby lide programovali, stvoril by je se seriovymi I/O
porty.
(*tohle se mi libi nejvic)
- "Virtualni" znamena, ze nikdy nevite, odkud prijde nasledujici bajt.
- A sedmy den On ukoncil rezim APPEND.
- Umela inteligence: Znamena donutit pocitace, aby se chovaly tak, jak
je to k
videni ve filmech.
- Vystrihejte se docasnych promennych a cizich zen.

Dobra.

DDE a ACCES

[*] Nosek Libor <nosek(zv)ujf.cas(tec)cz> - 16.3.1999 09:49:27

Dobry den.
Snazim se predavani dat mezi D3 a bazi MSACCES pres DDE kanal.
Delam chybu v definice DDEserveru a DDEclient. Nemate nekdo nejake
demo nebo priklad jak na to?
Vrele diky

Nosek Libor
OJS
UJF AV CR
Rez u Prahy 250 68

tel: 66173163
fax: 6857003

nosek(zv)ujf.cas(tec)cz

Vytv��en� .hlp

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 10:12:19

|Pot�eboval bych dobr� software na vytv��en� .hlp
|Nev�te n�kdo o n�jak�m, nebo p��p. adresu na st�hnut�?
|
|P�edem d�kuji

http://www.adept.co.za/~oasisdev
zde je free komponenta OasisSE. Neumi hotspot obrazky, ale zakladn� tvorba helpu je velice rychl�.
Lepsi je Help&Manual, ale demo preklada jen 10 topics, ostra verze stoji 300$, ten je na adrese http://www.easycash.co.at/

Zdravi
* Petr Ma��k *
* RT electronic *
* rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz *
* tel. -02-20510562 *

DLL ????

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 16.3.1999 10:13:37

Jedina moznost, kterou znam, je popadnout disassembler a rozebrat to na
urovni strojaku. Bohuzel je to dost desna prace. Pokud tusis, ze se te DLL
posila jen par cisel, tak to jde. Pokud se ji predavaji nejake hovadske
struktury plne pointeru na jine hovadske struktury, pak to bude prace pro
vraha. Taky samozrejme zalezi na tom, kolik tech funkci exportuje. Spis
bych doporucoval napsat novou knihovnu, zvlast kdyz tahle je 16-ti bitova.

Viktor

> [...]

> neexistuje.
> Existuje nejaka cesta, jak zjistit implementovane funkve a formalne

elementarny problem s C/S

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.1999 11:02:49

Co se tyce danovych dokladu, dodacich listu a podobnych dokumentu jedina
spolehliva cesta je ukladat opravdu celou hlavicku a text faktury a to
vsechny udaje tak jak byly tisteny (ne klice a odkazy). Jinak se zamotate do
ruznych zmen a historii. Mne se to osvedcilo. Pak nemate ani problem s
vyrazovanim (resp) mazanim udaju (pokud je to nutne).
Ja sice take souhlasim s nazorem, ze lepsi nez mazat je zapisovat priznak
platnosti, to ovsem neresi genezi zmen udaju a v nekterych specialnich
pripadech to take nemusi byt prilis sikovne (velka "migrace" firem v
adresari).

eL..

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 4:56
P�edm�t: Re: elementarny problem s C/S

> From: "Jaro" <jaro(zv)sinea(tec)cz>
> (tj. ve stare fakture zobrazit i NEPLATNOU firmu). Jak treba
resite/neresite
> tento > problem?

tady jde asi o to, ze firma muze napr. zmenit nazev,
adresu atd. Pritom ve starych dokladech musi zustat
STARE udaje, v novych NOVE.
Tady je nutne osetrit zmeny ZASADNICH poli tak,
ze nesmi dojit k prostemu prepsani, ale
musi se vytvorit novy zaznam (jako nova firma).
A ten stary pochopitelne nemazat, ale v seznamech
nezobrazovat, tak jak je popsano nize...

> COZE????? Na fakture se snad zobrazuje vzdy ta firma, ktera tam byla v
> okamziku vzniku te faktury, resp. jejiho tisku. Jinak se jedna o
falsifikaci
> danoveho dokladu, coz je nepripustne. A jsme opet u Integrity. Nemohu
smazat
> firmu, ktera je vazana v dokladech. Mohu ji pouze nastavit priznak, aby se
> jiz nezobrazovala v beznych vyberech, protoze uz treba ukoncila cinnost.
> Toto je presne predmetem navrhu integrity databaze. Jde opet o ligicky
> spravny navrh datoveho modelu. Potom uz nemusim nic resit/neresit.
Databaze
> se o to stara sama.

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

DLL a QuickReport

[*] Milan Fiedler <milanf(zv)rts(tec)cz> - 16.3.1999 11:09:18

volani DLL v poradku,zobrazi se text pro tisk zkonci a na FreeLibrary totalne vytuhne.
v Delphi 2 tam je QuickReport1 tam to funguje bez problemu,
ale v Delphi 3 QuickReport2 to takhle tuhne.

Toz cim to je

Milan Fiedler

(* takhle volam DLL*)

LibHandle : THandle;
TiskDAVA : TTiskDAVA;
LibHandle := LoadLibrary('ProjectDLL.dll');
if LibHandle <= 32 then
begin
MessageBeep(0);
(zv)TiskDAVA := GetProcAddress(LibHandle, 'TiskDAVA');
TiskDAVA;
except
MessageBeep(0);
FreeLibrary(LibHandle);
(*v DLL mam funkci*)

procedure TiskDAVA; Export;
begin
QuickReport.Preview;
end;

Vnorene transakce ?

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 16.3.1999 11:30:10

>Vnorene transkacie existuju, maju zmysel, ale nie su podporovane vsetkymi
>SQL servermi. Viem, ze ADABAS D umoznuje vnorene transakcie a viem, ze
>Oracle 7.0, MS SQL urcite nie.
>
> Vlado

MS SQL 7 to v dokumentacii ma, takze by to mal podporovat.

MS Access 97 tiez podporuje vnorene transakcie (7 urovni, ak sa nepouziva
replikacia a 6 urovni v replikovanej databaze).

Adaptive Server Anywhere 6.0 to podla dokumentacie tiez podporuje.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Tab-Enter-DBGrid

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.1999 11:36:47

Zdravim vsechny.

Mam prosbu. Jelikoz je archiv konference nedostupny a ja jsem velmi cerstvy
ucastnik poslete mi prosim pokud mate v mailboxu nejake elegantni reseni jak
v se v DBGridu pohybovat mezi poli pomoci ENTER misto TAB. Duvody podobne
jako nize uvedene.

Dekuji

eL..

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. b�ezna 1999 19:49

Mirun wrote:

> On je totiz problem v komunikaci. Zakaznik uvazuje jako clovek,
> kdezto programator musi uvazovat jako pocitac. Nejvetsi odpor kladou
> prave uzivatele, kteri jsou zvykli na nejaky program z DOSu (napr.
> zminovany problem TAB/ENTER - velice frekventovane*).

Nekdy muze nastat situace, kdy je vhodne zakaznikovi bez
vykrucovani vyhovet. Jestlize je okno urceno predevsim pro
porizovani hromady cisel v hromade fieldu, pisarka pravou rukou
datluje na numericke klavesnici a levou ovlada predlohy (zpravidla
papirove). Pak je hovadina udelat preskakovani na Tab, tam patri
zcela jasne Enter (pravy malicek).

Jak jsem psal jiz drive - vzdy hodne zalezi na konkretni situaci.

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.3.1999 11:38:37

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 16 Mar 99,:

> Platit Ti nebudu :-) , ale je to vyzva, mam technologii, ktera
> program zabezepeci tak, ze se neda obejit, takze to muzeme

Takova technologie zcela jiste neexistuje. 100% ochrana nejsou
ani hardwarove klice. Vsechno se da obejit. Nerikam, ze to umim
ja, protoze ja nejsem hacker. Mozna to umi Mirun, mozna nekdo
jiny.

> vyzkouset, (ale nesnazte se, je to marny), ale problem je v tom,
> ze tato metoda bude opravdu obtezovat toho, kdo si program legalne
> koupi, a pokud by se to nekomu naaahodou povedlo cracknout

Tak to je ale ochrana nic, protoze je vhodna tak leda na testovani
hackeru, ale ne do opravdove aplikace.

> a ukradnout, tak na tom bude lepe, nez onen legalni uzivatel :-(

To je smutne a je to prave pruvodnim znakem vsech takovychto
zpusobu ochran :-(

> [...]
> a porad lezt za bednu a vymenovat klice (a co kdyz bude chtit
> aby bezeli vsechny najednou ?), ale ochrana dle cisla disku

To lze, muzes mit vice klicu najednou v pocitaci. Pokud jsou
od stejneho vyrobce, jde to, jinak to jde nekdy. JInak Sentinel
ted ma ultra tenke klice. Ale nerikam, ze jsem priznivcem
hardwarovych klicu - take je nemam rad, prestoze dva mam nekde
v supliku...

> [...]
> tak dela), ale pokud se toto cislo disku zjisi pri instalaci,
> tak preci neni problem zkopirovat instalacni diskety a je po

Jenze vetsinou prave musis volat autora, aby dodal spravny kod,
to je pak pakarna, kdyz v soboru davas jiny disk...

> [...]
> nenasli (jiste, muzou si nekoho zjednat), ale nejaky nenapadny
> soubor s priponou treba dll se ztrati a nenajdes to... navic

Navic kod muze byt zakodovany apod.

> [...]
> ihned ukonci, takze tudy by cesta nevedla, ale vazne nevim, co
> by mi branilo zkopirovat instalacni diskety (CD) /jedine moje

Pokud omezuje uzivatele, tak je to technologie na dve veci...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.3.1999 12:26:03

> [...]
>ani hardwarove klice. Vsechno se da obejit. Nerikam, ze to umim
>ja, protoze ja nejsem hacker. Mozna to umi Mirun, mozna nekdo

Jiste, ze existuje, ale musis k tomu mit specialni vybaveni
a to doma nema nikdo (skoro)... jedina skulina je v instalcnich
disketach... musel by si je autor delat sam.... :-( vsechny!

>Tak to je ale ochrana nic, protoze je vhodna tak leda na
testovani
>hackeru, ale ne do opravdove aplikace.

To je prave ten prusvih, ze ochrany programu omezuji prave
Ty, co si program koupili. Znam cloveka, ktery si zaplatil
nejaky CAD a pozadal jineho aby mu ho cracknul, protoze mu
vadilo to, ze musi mit v mechnice isatalacni CD
(nemohl poslouchat hudbu :-( >> taky nic neresi, i kdyz bych rekl, ze je lepsi, protoze kdyz

>Jenze vetsinou prave musis volat autora, aby dodal spravny kod,
>to je pak pakarna, kdyz v soboru davas jiny disk...

Ne, mam na mysli metodu, ze se pri instalaci zjisti S/N hardu
a to se nekam zapise... po startu aplikace se znovu precte
a porovna s ulozenym... jenomze prave potom staci zkopirovat
instalacky...takze zase...jak to zaridit, aby nesly kopirovat
a tady prave nastupuje moje technologie...

>Navic kod muze byt zakodovany apod.

No to je jasny...
tezko, dat do aplikace.ini sekci
[SECURITY]
HDDSN=12245-4455 :-))) >Pokud omezuje uzivatele, tak je to technologie na dve veci...

Je to na dve veci, ale to omezuje kazda ochrana...
...nejvetsi sance vidim v osvete... normalni je nekrast !

Howg.
Dobra.

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.3.1999 12:58:33

> [...]

> a to doma nema nikdo (skoro)... jedina skulina je v instalcnich
> disketach... musel by si je autor delat sam.... :-( vsechny!

Pokud delas neco na zpusob nekopirovatelnych disket, tak to je
take pekna cunarna. S tim mam neblahe zkusenosti. Jeden blby
soft (nastesti uz to nepouzivam) chtel porad disketu v mechanice.
Nesnasim nekopirovatelne diskety, ktere si nemohu zalohovat.
Navic takove diskety vetsinou delaji problemy na nestandardnich
mechanikach - napr. Floptical 20MB. To je pak prasarna, kdyz si
jeden muj zakaznik musel kvuli blbemu softu koupit stejne jeste
normalni 3,5" mechaniku k tomu Flopticalu :-(((

> [...]
> instalacky...takze zase...jak to zaridit, aby nesly kopirovat
> a tady prave nastupuje moje technologie...

Fuj, to je spatna technologie. Nehlede na to, ze pak nelze
distribuovat po Internetu apod. Kdepak, tohle nema budoucnost.

ICQ: 21215917, PGP vitano

elementarny problem s C/S

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.3.1999 13:06:18

Kdyz Tvuj klient bude porad dokola vyplnovat
udaje o mlikarne, od ktere denne bere podmasli a kefir,
za chvilku s Tebou vybehne. A i kdybys mu dodelal
nejakej adresar firem, ze kterych by se udaje do faktury
vkladaly, das mu asi moznost to doeditovat, ne?
Vznikne tam peknej chaos.
BTW slysels nekdy neco o normalnich formach relacnich db?

> [...]
> zapisovat priznak
> platnosti, to ovsem neresi genezi zmen udaju a v nekterych specialnich

Ale resi

> pripadech to take nemusi byt prilis sikovne (velka "migrace" firem v
> adresari).

Nevim presne, co mas na mysli, ale rozhodne to nebude mene sikovne
nez mit udaje o firmach primo na fakturach. Vazba z firem na faktury je
1 : N, tzn. operace, kterou ja bych provedl jednoduse nad jednou firmou,
ty budes muset provest nad N fakturama a jeste nemas jistotu,
zes je vybral spravne a zes nasel vsechny.

> eL..

> [...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.3.1999 13:09:09

Petr Zahradnik wrote:

> No to neviem, co dostane Tvuj zakaznik...

Ja bych doporucil prezervativ. Uz ho pouzivam k plne spokojenosti
dlouha leta. :-O

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 16.3.1999 13:09:29

Haj hou!

From: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
>Fuj, to je spatna technologie. Nehlede na to, ze pak nelze
>distribuovat po Internetu apod. Kdepak, tohle nema budoucnost.

Spravne! Budoucnost je v software zadarmo :-)))

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.3.1999 13:17:29

To, ze mas spatne zkusenosti jeste neznamena, ze je to
cunarna; nedavno jsi se proti temto terminum ohrazoval,
a ted je sam pouzivas. Navic, nikde jsem nepsal, ze tuto
metodu pouzivam, ze prodavam takto chraneny soft, nebo
neco podobnyho; psal jsem, ze ji vyvyjim, ber to treba
jako konicek.

A k tomu zalohovani-zalohovat si muzes co chces,
kolikrat chces. Neznas tu metodu... a treba i na
pasky.

A k ty distribuci-disribuovat muzes, co ches, jenom budes
distribuovat demo vere, ktere se po urcite "uprave" stanou
verzemi plnymi. Stejne se ten kontakt mezi autorem prav a
zakaznikem musi uskutecnit, tak se muze s prirucce a smlouve
pribalit i jenda/dve/tri/PI/... disket.

> [...]
>
> Fuj, to je spatna technologie. Nehlede na to, ze pak nelze
> distribuovat po Internetu apod. Kdepak, tohle nema budoucnost.

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 16.3.1999 13:34:03

samozrejme, napis si skript ktory ti zobrazi Query string alebo v
pripade POST dopytu to co CGI proces dostal na standardnom vstupe.

rw

IKO wrote:

> [...]
> Posielam na stranku do CGIcka vsetko, co tam traba vyplnat, aj
> hidden objekty a nechce to ist. Bud mi vypise, ze mam nespravne
> heslo, alebo mi pride odpoved uplne od veci (zakladna globtel
> stranka). Adresa je www.gsm.globtel.sk.
>
> Posielam to na adresu www.gsm.globtel.sk/cgi-bin/office.pl.
>
> Ked som dal do parametrov action=login, tak ma spravne
> nalogovalo. Ale ked som chcel priamo poslat SMSku tak to nejde.
>
> Neda sa nejako zistit, co vlastne posiela browser na tu adresu cez
> post? Nejako ho oklamat, aby to neslo tam, ale mne.

Zobrazeni CONTROLS nebo PRINTERS do ListView - ik

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 16.3.1999 13:49:59

Nevite jak na to ? Mne se podarilo jenom nacist Kos apod. ( obsah i s
ikonama) pomoci IShellFolder (IEnumIDList atd.), ale stejnym zpusobem se
mi podarilo pouze nacist jmena (bez ikon ..... SHGetFileInfo vrati v
iIkon zapornou hodnotu nebo hodnotu neskonale vetsi nez je pocet obraku
v systemovem image listu).
Za kazdou radu vrele diky.

funkcia POST

[*] IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 16.3.1999 13:54:00

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.3.1999 14:02:35

> [...]
>instalacky...takze zase...jak to zaridit, aby nesly kopirovat
>a tady prave nastupuje moje technologie...

nekopirovatelne diskety - to je stara vesta. Existuje nekolik metod z nichz
nektere (ty "spolehlivejsi") maji tu vlastnost, ze nechodi na nekterych
flopackach :-).
Jak dlouho tak asi vydrzi takova flopacka? Az si po roce budu chtet software
znovu nainstalovat, protoze jsem vymenil PCcko, jakou mam asi sanci? (ze tu
disketu vubec najdu a bude funkcni?)

Zdravi
D> Toman

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.3.1999 14:10:17

Souhlasim.
Kazdy se snazi delat prevenci proti zlodejum, ja bych spis
radeji, aby existovala ucinejsi represe proti
distributorum kradeneho SW. Delat nejakou ochranu proti
nelegalnim uzivatelum je zbytecne, naklady na zabezpeceni
jsou penize vyhozene oknem. Stejne si vsichni,
kdo se nestydi krast, sezenou cracky.

[...]

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 16.3.1999 14:26:14

Protoze pracuju mnoho let jako programator, rad bych se k to problemu
ochran programu take vyjadril. Muj osobni nazor je, ze autori by meli casem
hlavne
zit ze sluzeb a podpory programu ktery vytvorili, nikoliv z jeho vysoke
prodejni ceny, ktera jen dohani spoustu potencionalnich zakazniku ke
shaneni nelegalnich kopii (jen si vzpomente treba na kompletni Mapu Phy,
ktera stala sveho casu mam dojem 18.000 - no kdo by to kupoval, kdyz kouka
do mapy 1x za 2 mesice)
Program ktery ma neprimerene vysokou ochranu proti kopirovani ztraci ve
vetsine pripadanu nejen popularitu ale i prodejnost. Mnoho lidi, kteri
nejsou tak zdatni uzivatele, takove programy odradi nebo dokonce vystrasi k
smrti. Krome toho, kazda ochrana jde odstranit, vcetne fint jako SECUREROM,
ruzny hw klice apod.

Heretic

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.3.1999 14:28:09

> Snaha chranit software je stejne naivni jako vyrabet pasy cudnosti.

Souhlasim se vsemi, kteri ve svych prispevcich ochranu SW zpochybnuji.
Ale toto prirovnani je bez chyby.

= tel. 0434 692 931

master & slave

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 16.3.1999 14:29:02

> Ahoj,
> vidim, ze zatim nikdo neodpovedel, tak snad
> bych jen poznamenal zpusob reseni teto situace
> ve FoxPro.
> "slave" tabulka nemuze byt podle jineho indexu,
> pokud ma byt skutecne slave"
> ALE!
> resenim je otevrit tuto tabulku JESTE JEDNOU
> (napr. prikaz USE slave ALIAS slave2 AGAIN in 0)
> !!!!!
> pod jinym aliasem v jine pracovni oblasti.
> Potom si s ni muzes delat, co chces.
> Treba ted nekdo navrhne reseni pro D...

dobre, exituje potom nejake jine reseni jak toho dosahnout?
jak se to da udelat jinak? napada me napr. nepouzit indexu, ale do
DataSource na udalost OnDataChange u master tabulky pouzit filtr na
slave, popr. vybrat oblast, ale zda se mi to nesikovne...

dik
roman

master & slave

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.3.1999 14:44:46

Master-Detail vazba se realizuje pres
TTable.MasterFields
nebo
TQuery: select ... where id=:id

Chces-li vazat podle id a tridit napr podle abecedy, muzes pouzit

TTable.IndexFieldNames:='id;jmeno';
To pujde. V Paradoxu musis navic mit prislusny index, v SQL ne.

TQuery: select ... where id=:id order by jmeno
Pokud tam bude nebude index, bude to pomale.

Pres vice polozek to jde take:
MasterFields:='id1;id2'
nebo
select ... where id1=:id1 and id2=:id2

= tel. 0434 692 931

InterBase

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 16.3.1999 14:46:21

Ahoj,
snad by vas zajimalo (pokud to jeste nevite:-),
ze udajne nejvetsi databaze v MS SQL Serveru
je pristupna na www.terraserver.com
(aspon M$ to dava jako priklad)
a teRra pry neni jen oznaceni Zeme, ale take
vystihuje velikost...

> [...]
>
> Ahoj,
>
> nemam osobni zkusenosti s provozem IB s velkym mnozstvim dat, ale doporucuji
> zkusit http://www.mers.com, kde by mel bezet nejaky vyhledavaci program pro
> archiv Interbase newsgroups. Vim, ze se tam vyskytly i zpravy o provozu s
> databazi o velikosti 180 GB a radove milionech radku v tabulkach.
>
> Tom

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.3.1999 14:51:03

> [...]

> cunarna; nedavno jsi se proti temto terminum ohrazoval,
> a ted je sam pouzivas. Navic, nikde jsem nepsal, ze tuto

Bez ohledu na me zkusenosti, jednoznacne je to cunarna.
Ja nerikam, ze Ty jsi cunak, ale ze nekopirovatelne diskety
jsou cunarna. A to jsou, to neni jen moje zkusenost. To je
zkusenost hodne lidi. Trpka zkusenost hodne lidi.

> metodu pouzivam, ze prodavam takto chraneny soft, nebo
> neco podobnyho; psal jsem, ze ji vyvyjim, ber to treba
> jako konicek.

Vzdyt ja Ti nenadavam, ja se k tomu vyjadruju, ze je to
hrozna ochrana. Ale me by i bylo jedno, kdybys to pouzival,
jen tady tvrdim, ze je to silenost. Neni vubec zadny
problem kus diskety naformatovat jinak, udelat nektere
bloky nahodne vadne apod. Metod je nekolik. Problem je
v tom, ze nikdy nemuzes zarucit 100% funkcnost takove
diskety. Nehlede na omezeni zakaznika.

> A k tomu zalohovani-zalohovat si muzes co chces,
> kolikrat chces. Neznas tu metodu... a treba i na
> pasky.

OK.

> [...]
> verzemi plnymi. Stejne se ten kontakt mezi autorem prav a
> zakaznikem musi uskutecnit, tak se muze s prirucce a smlouve

Ja mam nakoupeno spoustu software a to i takovy, kde zadne
diskety nikdy nebyly a nebudou. Elektronicka distribuce je
v tom krasna, ze nemusis cekat na balicek, ale mas to hned.
Zaplatis kartou a uz to mas. Tento zpusob distribuce
software samozrejme neni vhodny pro vsechny druhy software,
ale cim dal vice se pouziva.

Zaverem - ja Te nezavrhuji, at uz delas cokoliv a jakkoliv
chranis svuj software, ale diskutuji zde, co je a co neni
vhodne, s cim jsou problemy...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ochrana programu (WAS HDD factory serial + model n

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 16.3.1999 14:52:09

<P.Z. pise>
Pokud delas neco na zpusob nekopirovatelnych disket, tak to je
take pekna cunarna. S tim mam neblahe zkusenosti. Jeden blby

[Viktor] Tak to bych rekl, ze je. Prisel do firmy soft. Nainstaloval se.
Pak se neco zmrvilo, i musel se po pul roce instalovat znova. Disketa
necitelna. Sef po mne rve, jak to, ze jsem to nezazalohoval. Firma
nereaguje. Po trech tydnech prichazi nova disketa. Zase necitelna. Vsichni
sili. Tak to jsem zazil.

Pozice my�i

[*] Pavel Vakes <pavak(zv)podvodnik(tec)cz> - 16.3.1999 15:08:35

Potreboval bych vedet jaka funkce zjistuje souradnice mysi na obrazovce.
A take by me zajimalo jak se jmenuje a pouziva nejaka procedura ktera umistuje mys na urcite souradnice na obrazovce.

databaze z Visual FoxPro

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 16.3.1999 15:29:06

Zdravim vsechny!

Mam takovy problem:
Mam tu jeden program napsany ve Visual FoxPro. Ten si uklada data do
databazi .dbf. Ja se nejak potrebuju dostat k temto datum mimo tento
program (alespon pro cteni), nejlepe z Delphi 3.

Zkousel jsem nativni ovladace z BDE (DBF a FoxPro), ale nepovedlo se mi ty
databaze otevrit (corrupt table/index).

Tak jsem to chtel vyzkouset pres ODBC. Nainstaloval jsem si vse potrebne
(ODBC 3.0) vcetne driveru Visual FoxPro. Ovsem nejak se mi to (ODBC,
Alias apod.) nedari nastavit, abych byl schopen ty databaze pres ODBC
otevrit (a to jak v Delphi, tak i v Database desktopu, a ani v MS Query).

Nemuzete mi s tim nekdo pomoct? Uz se s tim trapim tyden bez valneho
vysledku :(((((((((((((((((

Klidne mi napiste primo, bude to tak asi lepsi.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Exe

[*] Pavel Vakes <pavak(zv)podvodnik(tec)cz> - 16.3.1999 15:32:27

Potreboval bych prikaz ktery by me otevrel EXE soubor.(ne hlavne SHEELEXECUTE) to se mi totiz moc neosvedcilo.

Import DLL (C++) do Delphi

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 16.3.1999 15:50:43

Zdravim vsechny programatory, C-ckare teto konference zvlast,

mam prosbu na ty, jez umi jak Delphi, tak C.

Potrebuji importovat funkce z DLL knihovny, ktera je ovsem psana v Cecku. Na tom by snad nemelo byt nic sloziteho, ale protoze sam Cecko neumim, tak tam sazim urcite jine paramtery a navratove hodnoty, coz ma za nasledek havarii programu a po nekolika pokusech i systemu. Pak musim udelat studeny reset a masina zase chvili bezi jak ma.

Vo co gou:

Seznam funkci v knihovne mam k dispozici v ceckovskem header souboru (*.h). Takze namatkou bych vybral asi ty, co mi delaji problemy (cely *.h sem posilat nebudu, ma pres 45 KB).

1) extern int dx open( const char *namep, int oflags );

Name: int dx open(namep,oflags)
Inputs: char *namep . pointer to device name to open
int oflags . Reserved for future use
Returns: >0 to indicate valid device handle if successful
-1 if failure
Includes: srllib.h
dxxxlib.h
Category: Device Management

2) extern int dx close( int dev );

Name: int dx close(dev)
Inputs: int dev . valid channel or board device handle
Returns: 0 if successful
-1 if error
Includes: srllib.h
dxxxlib.h
Category: Device Management

V unitu jsem funkce importoval nasledovne:
function dx open(namep: string; oflags: integer): integer; stdcall; external 'LIBDXXMT';
function dx close(dev: integer): integer; stdcall; external 'LIBDXXMT';

Predavany parametr NAMEP je PChar nebo String ?
Navratovou hodnotou by mel byt integer. Sice se mi vraci hodnota 2, takze by to melo probehnout v poradku, ale ihned pote se mi objevi nenavidena hlaska "Aplikace ... zp�sobila neplatnost str�nky v modulu KERNEL32.DLL na adrese 0177:bff9d5c2.". Adresu jsem nenasel.

K funkci dx close se tim ani nedostanu.

Dalsi dotaz by byl, co znamena hvezdicka v deklaraci funkci.
extern long sr getboardcnt( char * brdname, int * brdcnt);

Volani funkci je v konvenci C (extern "C" { // C Plus Plus function bindings)

Pokud by mi byl schopen nekdo poradit (muzu poslat i onen problematicky *.h), budu velmi zauzlovan. Uz se s tim trapim vic nez tyden a porad zadne zlepseni...

Bye Ludan

KeyDown

[*] Pavel Vakes <pavak(zv)podvodnik(tec)cz> - 16.3.1999 16:02:17

Potreboval bych od nekoho vysvetli funkci WM_KEYDOWN. Jestli to nekdo znate tak mi prosim pomozte.

StoredProc

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 16.3.1999 16:07:53 met

Caute,
Mohl by mi, prosim, nekdo poslat kratky kus kodu, kde se za
behu vytvari StoredProc, naplni se parametry a odpali se ?

Uz nicemu neverim a nejmene vlastnim programum.
Delfi s BDE se mnou hraji dost podivnou frasku.

PS: Prostupuji k databasi M$ SQL 7.0

Diky.

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Exe

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 16.3.1999 17:55:36

>Potreboval bych prikaz ktery by me otevrel EXE soubor.(ne hlavne
SHEELEXECUTE) to se mi totiz moc neosvedcilo.

Zkus WinExec() nebo CreateProcess()

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informacn� system pro n�poj�re

Ovladani seriovych portu

[*] Patrik Volhejn <volhejn(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 16.3.1999 18:34:15

Cau programatori mam problem se kterym proste nehnu kdybych se rozkrajel.
Zase ty osudny porty.
Jelikoz na tom visi cela moje diplomka tak se obracim na vas. Protoze rada
z vas je na tom s programovanim rozhodne dal
nez ja :-))
K veci: potrebuji v presnych casovych intervalech aktivovat na seriovem
portu DTR a naopak zase v intervalech (ktere urcim ja) z portu cist. Zatim
se mi vsak z delphi nepodarilo ani nastavit DTR do log 1 aby se mi
rozsvitila ledka.
Takze vas chci kohokoli poprosit pokud budete mit nejakou komponentu
nebo ukazku zdrojaku, ktera by tohle dokazala, dejte mi prosim vedet. Nasel
jsem vselijaky komponenty ale to je spise na propojeni s modemem a to si ty
data vysila jako soubor a navic kdy se mu zachce. A to neni ono.
Tak za opov�di moc dik jestli to vyjde budu zavazanej Patrik :-)

BDE

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 16.3.1999 19:29:19

Udelal jsem databasovou aplikaci a zkusil ji na pocitaci, kde neni delphi.
Ukazuje mi to nejakou chybu, kde je cosi s BDE. Co mam dodavat s
aplikaci??(Jake soubory)

dik cau

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.3.1999 19:40:25

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Serbajlo dne 16 Mar 99,:

> Udelal jsem databasovou aplikaci a zkusil ji na pocitaci, kde neni delphi.
> Ukazuje mi to nejakou chybu, kde je cosi s BDE. Co mam dodavat s
> aplikaci??(Jake soubory)

Musis dodat i BDE.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Tab-Enter-DBGrid

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.3.1999 19:45:39

eL wrote:

> [...]
> cerstvy ucastnik poslete mi prosim pokud mate v mailboxu nejake elegantni
> reseni jak v se v DBGridu pohybovat mezi poli pomoci ENTER misto TAB.

No nevim, ale pro hromadne porizovani dat bych doporucoval spise
nez Grid pouzit samostatne okno, kde bude kazda polozka v
samostatnem editu.

Tab-Enter-DBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 20:09:54

eL wrote:

> [...]
> v se v DBGridu pohybovat mezi poli pomoci ENTER misto TAB. Duvody podobne

Ahoj,

Jedno reseni je napriklad tady :

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti_list/TI2798.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

invalid floating point operation

[*] J.Faltynek <FS_software(zv)telecom(tec)cz> - 16.3.1999 20:09:12

"Invalid floating point operation" - Pokud mate nekdo zkusenosti s timto hlasenim pri praci s debuggerem v Delphi 4, potrebuji poradit.
Pri ladeni programu pri manipulaci s databazovymi poli (Value) typu double (TDateTime, coz je totez), hlavne pri porovnavani hodnot apod. se krokovani prerusi s touto neprijemnou zpravou. Problem se projevuje jen pri ladeni po jednotlivych krocich, jinak ne.
Na PC s procesorem PII 300 se pri krokovani situace vyresila jednoduse v options/compiler - volbou "Pentium-safe FDIV operations ", ale na notebooku s PII 233 ani na PentiuMMX 200 se tento problem a asi bude treba upgradovat PC na novejsi procesor, uz jsem vyzkousel vse, co jsem znal.

Diky za radu, pokud existuje.

Pozice =?iso-8859-2?Q?my=B9i?=

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 20:10:26

Pavel Vakes wrote:

> [...]
> A take by me zajimalo jak se jmenuje a pouziva nejaka procedura ktera umistuje mys na urcite souradnice na obrazovce.

Souradnice zjistit pomoci API funkce GetCursorPos a nastavis pomoci SetCursorPos.
Nebo muzes pouzit globalni objekt Mouse (TMouse) a jeho vlastnost CursorPos.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 20:10:00

Pavel Vakes wrote:

> Potreboval bych prikaz ktery by me otevrel EXE soubor.(ne hlavne SHEELEXECUTE) to se mi totiz moc neosvedcilo.

Ahoj,

Spustit exe soubor muzes jeste pomoci CreateProcess, ale v cem se ti konkretne
ShellExecute (ci spis ShellExecuteEx) neosvedcilo ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

KeyDown

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 20:10:05

Pavel Vakes wrote:

> Potreboval bych od nekoho vysvetli funkci WM_KEYDOWN. Jestli to nekdo znate tak mi prosim pomozte.

Ahoj,

Patrne mas namysli obsluhu zpravy WM_KEYDOWN u dane komponenty. Tato zprava
je zaslana pokud dojde ke stisku nesystemove klavesy, blizsi popis mas ve
Win32 API helpu pod heslem WM_KEYDOWN. Pokud vytvaris nebo upravujes jiz
existujici komponentu, tak radeji pouzivej metodu KeyDown.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zobrazeni CONTROLS nebo PRINTERS do ListView - ik

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 20:10:41

Mor�ol Marian wrote:

> [...]
> mi podarilo pouze nacist jmena (bez ikon ..... SHGetFileInfo vrati v
> iIkon zapornou hodnotu nebo hodnotu neskonale vetsi nez je pocet obraku

Ahoj,

Pokud mas D4, tak tam je priklad VirtualListView kde je to uz hotove.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BDE

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.3.1999 20:21:14

BDE se musi registrovat, tj. instalovat. Udelej si instalacni program pomoci
IntallShield(u)
a tam zatrhnes dodavku BDE, tim se automaticky vyberou do instalace vsechny
potrebne soubory.
Muzes urcit ii Alias

Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: Delphi cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 19:56
P�edm�t: BDE

>Udelal jsem databasovou aplikaci a zkusil ji na pocitaci, kde neni delphi.
>Ukazuje mi to nejakou chybu, kde je cosi s BDE. Co mam dodavat s
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 20:33:14

> [...]
> vselijaky komponenty ale to je spise na propojeni s modemem a to si ty data
> vysila jako soubor a navic kdy se mu zachce. A to neni ono.

Zalezi na tom s jakou presnosti to chces delat, pokud ti jde o jednotky ms
tak to je pomerne nerealne. Navic to ani neni predmetem seriove komunikace
jako takove.

Ohledne komponent se podivej napriklad tady:

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default_cz.htm

Pokud ti nebude vyhovovat primo komponenta, tak muzes pouzit jen jeji jadro
TAfComPortCore, a od neho si odvodit neco sveho.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

StoredProc

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.3.1999 20:49:46

Volani ulozenych procedur mi v BDE chodi ze vsech cinnosti, ktere BDE
vykonava nejlepe a velice spolehlive. Pouzivam Interbazi a nevidim v
tom zadny problem. Vyhodou je moznost navratu "Id" pri Insert. Posilam
kousek kodu na Insert a Update zaznamu jednoducheho ciselniku skladu a
dale tez tvar ulozene procedury. O neco slozitjsi to je pro
master-deatail, ale i to mi funguje zcela bezchybne.
---------
INTERBAZE - spolecna procedura pro Insert nebo Update
---------
CREATE PROCEDURE IU_SKLADY (
OLD_IDSSKLADY INTEGER,
SKLAD INTEGER,
NAZEV VARCHAR(40),
ODPOVIDA VARCHAR(50),
POZNAMKA BLOB SUB_TYPE 0 SEGMENT SIZE 80,
ZRUSEN CHAR(1)
) RETURNS (
R_IDSSKLADY INTEGER
) AS
BEGIN
R_IDSSKLADY = -1;

IF (OLD_IDSSKLADY > 0) THEN BEGIN
UPDATE SSKLADY
SET
SKLAD = :SKLAD,
NAZEV = :NAZEV,
ODPOVIDA = :ODPOVIDA,
POZNAMKA = :POZNAMKA,
ZRUSEN = :ZRUSEN
WHERE
IDSSKLADY = :OLD_IDSSKLADY ;

R_IDSSKLADY = :OLD_IDSSKLADY ;
END

IF (OLD_IDSSKLADY = -1) THEN BEGIN
R_IDSSKLADY = gen_id(GEN_IDSSKLADY,1) ;
INSERT INTO SSKLADY
(IDSSKLADY,
SKLAD,
NAZEV,
ODPOVIDA,
POZNAMKA,
ZRUSEN)
VALUES
(:R_IDSSKLADY,
:SKLAD,
:NAZEV,
:ODPOVIDA,
:POZNAMKA,
:ZRUSEN) ;
DELPHI - Insert nebo Update
-------------
procedure TFormCiselnikEdit1.SpeedButtonZapsatClick(Sender: TObject);
begin
Tag := 1;
if QueryCiselnik1.State = dsInsert then begin
QueryCiselnik1.Post;
Tag := Parametry('INSERT'); // Nacte paramery pro Insert
(funkce viz dale)
end else
if QueryCiselnik1.State = dsEdit then begin
QueryCiselnik1.Post;
Tag := Parametry('UPDATE'); // nacte parametry pro Update
end else
Tag := 0;

if Tag < 0 then begin
Application.MessageBox('Chyba nacitani parametru. Nepodarilo se
ulozit!',
'Varovani ...', MB_RIGHT + MB_ICONWARNING);

if Tag > 0 then begin
Data1.Database.StartTransaction;
try
StoredProc1.ExecProc; // odstartuej proceduru
Data1.Database.Commit;
except
Data1.Database.Rollback;
Application.MessageBox(' Nepodarilo se dokoncit
operaci!'+#10+#13 +
' opakujte operaci znovu.',
'Informace ...', MB_OK +
MB_ICONINFORMATION);
FormCiselnik1.QueryCiselnik1.Tag :=
StoredProc1.ParamByName('R_IDSSKLADY').AsInteger; // zjisti hodotu Id
Nacist parametry
-----------------------
function Parametry(UpdateMod: String): Integer;
with FormCiselnikEdit1 do
try
if UpdateMod = 'INSERT' then
StoredProc1.ParamByName('OLD_IDSSKLADY').AsInteger := -1
// mala finta pro (neexistujici) id = -1 procedura pochopim ze ma
udelat Insert

else
if UpdateMod = 'UPDATE' then
StoredProc1.ParamByName('OLD_IDSSKLADY').AsInteger :=
QueryCiselnik1.FieldByName('IDSSKLADY').AsInteger
else
Result := -2;

StoredProc1.ParamByName('NAZEV').AsString :=
QueryCiselnik1.FieldByName('NAZEV').AsString;
StoredProc1.ParamByName('ODPOVIDA').AsString :=
QueryCiselnik1.FieldByName('ODPOVIDA').AsString;
StoredProc1.ParamByName('ZRUSEN').AsString :=
QueryCiselnik1.FieldByName('ZRUSEN').AsString;

if QueryCiselnik1.FieldByName('SKLAD').IsNull then
StoredProc1.ParamByName('SKLAD').Clear
else
StoredProc1.ParamByName('SKLAD').AsInteger :=
QueryCiselnik1.FieldByName('SKLAD').AsInteger;

if QueryCiselnik1.FieldByName('POZNAMKA').IsNull then
StoredProc1.ParamByName('POZNAMKA').Clear
else
StoredProc1.ParamByName('POZNAMKA').Value :=
QueryCiselnik1.FieldByName('POZNAMKA').Value;

except
Result := -1;
Jaro jaro(zv)sinea(tec)cz
-----------------------------

[...]

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.3.1999 21:05:13

> [...]
firmou,
>ty budes muset provest nad N fakturama a jeste nemas jistotu,
>zes je vybral spravne a zes nasel vsechny.

-----------
Tady bych z analytickeho hlediska tvrdil, ze nemusis mit pravdu. Pokud
chces delat operaci nad ciselnikem napr.
zmena adresy firmy, nazvu atd, pak se to naopak NESMI dotknout jiz
hotovych
faktur. Ty musi zustat ve tvaru v jakem byly pri tisku a odeslani,
jinak z toho vzniknou nepravdive a neplatne doklady. Proto muze byt
kopirovani udaju z ciselniku do hlavicky faktur vyhodne, protoze se
tim resi historie, ktera je v tomto pripade nutna. Je to podobne jako
treba v pripade ciselniku cen - ceniku. Cenik kopiruji do polozky
dokladu a pritom se tez vlastne jedna o vazbu 1:N. Jenze az se v
ceniku zmeni cena, tak se to nesmi dotknout drive vytvorenych dokladu.
Pokud tedy nevytvorim relacni vazbu, jeste to neznamena, ze to delam
spatne. Je na citlivem zvazovani kdy relaci do ciselniku a kdy
zdvojeni udaju. Zalezi to presne na tom, zda je udaje potreba
uchovavat ci nikoliv.

Jaro

funkcia POST

[*] IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 16.3.1999 21:06:39

> samozrejme, napis si skript ktory ti zobrazi Query string alebo v
> pripade POST dopytu to co CGI proces dostal na standardnom vstupe.
>
> rw

Mozes mi prosim ta poradit konkretnejsie?

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

TStore na ulozenie suboru do EXE

[*] IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 16.3.1999 21:06:39

Vyprodukoval som jednoduchu komponentu na ulozenie nejakeho
fajlu do programu v delphi. Ak chcete, napiste do konfery...
Testoval som ju do 5 mega. 11 megovy subor uz nedokazal
prilinkovat linker.

IKO
ikino(zv)pobox.sk
http://freeweb.coco(tec)cz/IKO

invalid floating point operation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 21:17:09

> [...]
> se tento problem a asi bude treba upgradovat PC na novejsi procesor, uz jsem vyzkousel

Ahoj,

tohle se tu jiz tusim jednou objevilo. Zkousel jsi to krokovat v CPU okne na
urovni asm kodu ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Drag and Drop

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 21:19:13

Miki Vom��ka wrote:

> Ahoj Vsem,
>
> Delam Drag and Drop z DbGridu. Protoze nema udalost onMouseDown, pozivam pro
> BeginDrag udalost onColEnter. Hacek je v tom, ze udalost nenastane pokud
> zacnu pretahovat na prvnim sloupci. Na dalsich sloupcich je to OK. Poradi mi
> nekdo jak to srovnat do late?

Ahoj,

Tak si odvod novou komponentu a v ni tuto udalost uved do published sekce,
nebo pouzij RxDBGrid z RxLib tam uz je to udelane.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 21:22:23

Dalibor Toman wrote:

> Je treba vzdy videt, ze takoveto veci zpusobuji problemy tem, kteri za
> software zaplatili - jak k tomu prijdou?
> Nehlede na to, ze kdyz bude nejaky filuta moci mermo chtet aby mu to bezelo
> bez zabran, pak se mu povede hacknout cokoliv.

Presne tak, veskere tyto ochrany jsou stejne k nicemu, pokud nekdo opravdu
chce, tak je stejne prekona. Cim bude SW drazsi a "lepe" a o to nakladneji
zabezpeceny, tim bude pritazlivejsi pro ruzne hackery. Vzpominam si jeste
na doby ZX Spectra kdy se take delali ruzne SW ochrany, ktere byly na tu
dobu pomerne komplikovane. Cast kodu se treba ukladala do videoram aby to
neslo ladit, pomoci preruseni se prerusila jedina asm instrukce presouvajici
nejaky nesmyslny blok pameti a hodnota registru se pak pouzila pro xorovani
dalsiho kusu kodu a dalsi jine silenosti :-) Stejne to bylo nakonec k nicemu,
vsechno slo rozlousknout. A zbyla z toho jen prehlidka ztraceneho casu na
obou stranach.

Ale zpet k te konkretni ochrane, nejen jeji podstata ale i zpusob provedeni
se mi moc nelibi. Autor zde popisoval ze mel problemy pri pouzivani IN/OUT
instrukci primo z aplikace. Aby ne, operacni system si dobre hlida jestli
mu nekdo neposila neco na porty kde je jiz existujici zarizeni. Ono by to
totiz dopadlo dost spatne, kdyby se dva procesy soucasne snazili o stejne
operace a kazdy posilal temer totez na jedno zarizeni. Proto jsou ve Windows
ovladace a sluzby systemu ktere toto zajistuji. Navic nikde neni prece na
100% zaruceno, ze tento postup bude fungovat u vsech typu radicu a HDD.
Spise bych se bal situace, kdy behem nejake operace mi tento program zacne
neco posilat do radice disku a vysledek bude vselijaky. Pouzity VxD, od
ktereho neni zadny popis ani vyrobce (a ani certifikace od Microsoftu) spise
jen obchazi tuto prirozenou obranu systemu cimz je to cele jeste nebezpecnejsi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

elementarny problem s C/S a neb jak objevit Amerik

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 16.3.1999 21:24:57

To si

>Omyl, autor nic neobjevoval.
>Jenom ji ukazal lidem, kteri o ni jeste neslyseli.
>Jura
>----------------------------------
Myslel jsem, ze otazky integrity dat (o nicem jinem ten prispevek
vlastne neni)
jsou tak zakladni znalosti pri navrhu databaze, ze o tom nemusi byt
ani rec.
Bez takovych samozrejmosti se neda udelat zadny system a pokud nekdo
ma v tomto nejasnosti, pak bych vrele doporucil protahnout se nejakym
kurzem u Sebelika v Belohrade, pripadne jinde.

Omlouvam se za tu narazku. Jiste je dobre to pripominat.
Ten prispevek na me, ale pusobil trochu podivne.

Je to jako by jeden napsal 1+1=2 a druhej to komentoval:
"To je absulutne genialni myslenka ... d�m si to na ze�"

Nebo ze by datova integrita nebyla pro vsechny tak jasnou
zamozrejmosti?
Jaro

Import DLL (C++) do Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.3.1999 21:58:30

> [...]
> zp�sobila neplatnost str�nky v modulu KERNEL32.DLL na adrese 0177:bff9d5c2.". Adresu jsem

Ahoj,

Nejsem sice odbornik na C :-) ale ten parametr nebude asi String ale PChar.

> K funkci dx_close se tim ani nedostanu.
>
> Dalsi dotaz by byl, co znamena hvezdicka v deklaraci funkci.
> extern long sr_getboardcnt( char * brdname, int * brdcnt);

Hvezdicka v deklaraci znamena ze se nejedna o hodnotu ale o ukazatel na ni,
tedy to co je v paskalu ^ .

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

funkcia POST

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.1999 22:10:31

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 15:14
P�edm�t: Re: funkcia POST

[...]

Koukl jsem na to a asi musis pro SMS misto action dat parametry :
a_send_x=5&a_send_y=7
nebo
a_send.x=5&a_send.y=7

eL..

P.S Doufam, ze jsi se neuzoufal...

elementarny problem s C/S

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.1999 22:17:58

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 14:28
P�edm�t: RE: elementarny problem s C/S

V tomto jsi mne asi dobre nepochopil. Mam na mysli ze existuje v aplikaci
naprosto normalni adresar, kde uzivatel zadava nove firmy, pripadne dle
potreby prubezne meni udaje. Pokud vydava fakturu udaje z tohoto adresare se
kompletne prenesou do databaze faktur (samozrejme pouze udaje ktere se
TISKNOU, ruzne pozamky emaily a podobne se neprenaseji) Udaje se prenaseji
az v okamziku uzavreni a ulozeni dokladu.
Ja to resim samostanymi formulari, ktere po potvrzeni jeste provedou ruzne
kontroly, na sklad, a podobne veci, provedou prislusne operace a pak bud
uzivateli ohlasi, ze je to OK daj mu cislo k ty fakture a provedou zmeny a
zapisy a tisky nebo mu to vratej k predelani. Vyhybam se tim i konfliktum na
siti. (takova mala transakce) Naviz se udaje samozrejme ukladaji
"ekonomicky", t.j. opravdu jen co je potreba.>BTW slysels nekdy neco o normalnich formach relacnich db?

Mas na mysli duplicitni zaznamy 1: 1:N atd. to ano ovsem neberu to jako
dogma. Neco jineho je rekneme databaze jako soubor nejak usporadanych hodnot
v dejme tomu tabulkach ovsem ja vytvarim jako vystup z takto organizovane
databaze archiv, a ten ukladam. Pripada mi to vhodnejsi. Ovsem podotykam,
ze jsem zatim delal vzdy jen na souborovych databazich a v C/S treba
existuji lepsi metody a proto tu diskuzi sleduji rad se poucim, protoze i na
navrhu souborove databaze velmi a velmi zalezi a nektere postupy z C/S
(myslim tim organizace dat a navrh databaze) se jite daji aplikovat i na
soubory. A pokud budu na souborove datbazi dusledne uplatnovat Query a vyse
popsane metody formularu (tedy nikdy natvrdo needitovat data) a pripadne
"tvrde" zmeny provedu nad zamknutou databazi budu postupovat podobne jako
SQL server. Samozrejme se vsemi neduhy souboroveho systemu (padla stanice a
pod). Ovsem pokud takhle vyvinu levnou aplikaci dejme tomu pro 4 stanice.
Tak mozna az mi zakaznik rekne ze jich tam bude chti dat 50 protoze se
rozrostl, tak budu mit sanci to nejak rozumne prevest na SQL a C/S
platformu. Pokud to udelam uz ted spatne no tak se mi to potom proste
zastavi a budu v kelu.>> Jinak

>Ale resi

Jestli dobre chapu mas na mysli to , ze v adresari u firmy budou udaje v
tomto smyslu :
KOD FIRMY (Ten se nemeni to je jasne)
ADRESA FIRMY : od 12.1.1998 do 15.9.1998 =Adresaxxx
od 16.9.1998 do 1.1.1999 = Adresayyy
od 2.1.1999 do ted = Adresazzz

No a pak pokud budes tisknout (nebo zobrazovat) kopii faktury vydane 1.2. 98
tak tam bude Adresaxxx ale pokud budes vydavat novvou bbude tam Adresazzz
Uznavam, ze to neni spatne.

> [...]
>ty budes muset provest nad N fakturama a jeste nemas jistotu,
>zes je vybral spravne a zes nasel vsechny.

No prave ze zadne hromadne operace a zmeny se v tomto pripade delat nesmeji.
Danove doklady se maji archivovat 10 let a i po 10 letech by tedy vytisk
kopie mel byt naprosto identicky s puvodnim. Takze nad temi udaji ve fakture
uz se zadne operace nedelaji.

eL..

Tab-Enter-DBGrid

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.3.1999 22:29:01

>No nevim, ale pro hromadne porizovani dat bych doporucoval spise
>nez Grid pouzit samostatne okno, kde bude kazda polozka v
>samostatnem editu.

Opravdu to ma svuj duvod ENTER i pouziti GRIDU.

eL..

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.3.1999 22:53:05

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Vones dne 16 Mar 99,:

> [...]
> zabezpeceny, tim bude pritazlivejsi pro ruzne hackery. Vzpominam si jeste

S timhle nemohu souhlasit. Programy by rozhodne mely byt chranene,
ale v kazdem pripade by ochrana mela odpovidat hodnote programu
- jak cenove, tak slozitosti...

Cena reseni ochrany software by rozhodne mela byt jen velmi malou
casti ceny programu. Pokud prodavam urcity program za 2.000 korun,
pak by nemel byt chranen hardwarovym klicem v cene napr. 1.500 korun.
To bych pak prodaval spise ty klice nez sve programy :-)))

Zrovna tak slozitost musi odpovidat. Pokud to bude program za
2.000 korun, tak do nej nebudu davat kontroly cehosi na 850 mist
na kdeco.

Ochrana by nemela obtezovat legalniho uzivatele programu, ktery
za nej zaplatil, ale toho nelegalniho uzivatele... Zrovna tak
by ochrana nemela obtezovat navenek - proste normalni uzivatel
by o ni nemel pokud mozno vubec vedet...

Samozrejme, ze kdyz nekdo bude chtit, tak kontrolu obejde. Ale
kdo se bude zabyvat crackovanim programu za 2.000 korun, kdyz
mu to bude trvat treba tyden? Ano, leda tak studenti, ti jsou
nejhorsi - nemaji co delat a tak vypaluji kradena cedecka.
Ne vsichni studenti, to je jasne, ale proste zname to, ze?

Uplne idealni je, pokud je soucasti ochrany nejaka sluzba,
kterou pak samozrejme nelegalni uzivatel nedostane, ale pritom
by ji potreboval. Poradenstvi v ucetnictvi apod.

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.3.1999 00:01:32

Hello All!

16. b�ezna 1999 Zbysek Hlinka wrote:

> Ja bych doporucil prezervativ. Uz ho pouzivam k plne spokojenosti
> dlouha leta. :-O

Prezervativ by mali pouzivat hlavne ti debilni programatori, co
vymyslaju do svojich programov podobne ochrany, (ako ta, o ktorej sa tu
placa uz tyzden a kvoli ktorej si musi uzivatel do pocitaca dokupit k
SCSI ci network este aj IDE disk a este k tomu ho mat na primary
master). Aby sa nepremnozili.

Kritizovat dokaze kazdy, treba povedat aj, ako to robit dobre.

Staci sa podivat, ako chrania svoje programy ti, co na nich najviac
zarobili. V celosvetovom meritku je to Microsoft, v domacom
Software602.

Uplne dostacujuca je taka ochrana, ze program pri spusteni (v krajnom
pripade stale) niekde zobrazi: PRAVO POUZIVAT TENTO PROGRAM ZAPLATIL
TEN-A-TEN. Ked ten program vyraba nejake doklady, co sa razitkuju a
archivuju (uctovnictvo?), tak niekde v rozku uviest cislo licencie.

BTW ochrana medii proti kopirovaniu je priamym porusenim autorskeho
zakona.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 17.3.1999 00:03:08

> Chlapi, ja se Vam divim. Kdyz uz chcete delat takovyhle prasarny

Neda mi to a musim se take ozvat.

Vsechny ti reci o zbytecne ochrane jsou pravdive, ale za urcitych
podminek. Plati to, pokud delate soft pro konkretniho zakaznika,
(ktery je zvykly platit pohledavky :-))/:-(( ), pokud jsou to
specificke veci pro dane zarizeni, firmu, oblast podnikani.

Pokud ale delate obecne pouzitelne veci, navic treba jeste k tomu
jako shareware, pak v nasich podminkach nejakou ochranu mit musite.

Nejsou totiz vsichni jako P.Zahradnik (nic ve zlem), aby si kazdy
soft, ktery si jen vyzkousi, kupovali. U nas tomu tak NENI !!!
U nas si nikdo soft nekupuje, pokud se da ukrast. I ja se musim priznat,
ze jsem to drive delal. Jsem ted na sebe pysny, ze mam vsechen
(snad na 98%) soft legalne. Ale vetsina je na sebe pysna, ze neco ukradli.

A specialne laciny soft (shareware od 100,- do 2000,-) zaplati tak
odhadem 5% lidi.

Co se ucinnosti ochran tyka. nemyslim si, ze by museli byt 100%.
Staci, kdyz odchyti 50 az 90% uzivatelu, pochopitelne se vsechno da
prekonat, ale to uz to muze byt zaplaceno.

Sorry, ale ja se stavim na stranu "chranicu"

S pozdravem Zdenek

--------------------------------------- E-Mail -------------------------
| Zdenek Sraier | sraierzd(zv)czn(tec)cz (jednou denne) |
| o__o | zdenek.sraier(zv)sms.paegas(tec)cz (max 160 zn. kdykoliv) |
| ( o o) |--------------------- WWW --------------------------|
| (. .) | http://users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ |
| WWW Stranky Potapecske (SP) HTTP://www.byll(tec)cz/scuba/ |

Metoda Paint pro CheckBox a RadioButton

[*] Martin Fr�hlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 17.3.1999 00:25:35

Zdravim vazene priznivce Delphi,

Potreboval bych vytvorit komponenty odvozene od TCheckBox a TRadioButton, ktere by meli moznost stinovaneho textu a HotTracking (kdyz jsem nad ni mysi zmeni text barvu). Nevim ale, jak jednoduse zmenit vykreslovani komponent. CheckBox ani RadioButton nemaji metodu Paint, kterou bych mohl predefinovat, a nenasel jsem ani, kde se vykresluji. Bylo by to pro Delphi 3 Profesional.

Mohl by mne nekdo ze zde pritomnych Guru nakopnout spravnym smerem.

Predem dekuji za rady, ktere povedou k reseni.

P.S.: Jestli muzu poprosit, zaslete odpoved take na adresu martin.frohlich(zv)iol(tec)cz dostanu se k ni driv.

Martin Frohlich, Application designer
UNITES Valasske Mezirici
Tel./Fax.: +420 651 22562
+420 651 615085
E-mail:martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz
martin.frohlich(zv)iol(tec)cz
unites(zv)telecom(tec)cz

Tab-Enter-DBGrid

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 17.3.1999 00:40:31

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Diky funguje.

eL..

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.3.1999 01:21:20

Puvodni zprava, kterou napsal Bohuslav Svancara dne 17 Mar 99,:

Ze je potreba programy do jiste miry chranit, souhlasim. Ale:

> Ochrana mam udelanou tak, ze po instalaci uz instalacni disketa neni
> potrebna. Podobne jako to navrhuje kolega Radoslav Jalc - pri instalaci se
> neco nekam poznaci na disk, neco na tu disketu. V pripade potreby (napr.
> pred vymenou hard disku) se program da touto disketou odinstalovat a zase
> nainstalovat. Uzivatel si muze program v praci odinstalovat, disketu si
> vezme domu, doma si nainstaluje a muze pokracovat v praci doma. Cili
> program muze legalne pouzivat podle licencnich podminek i na vice
> pocitacich ("just like book").

Mam Delphi na 2 pocitacich - velkem i notebooku. Dost dobre si nedovedu
predstavit, ze bych ho cele vzdy odinstaloval a znovu nainstaloval,
kdybych chtel naplnit licenci "like book".

Jak se vyporadavas s autorskym zakonem? Myslim s tou casti, kde se
pravi, ze ja jako uzivatel mam pravo si zhotovit zalozni kopii
software pro pripad nutnosti? Pokud Tvoje disketa nejde zkopirovat,
aby se chovala jako ta puvodni, pak je to problem. Leda by se
umela sama kopirovat (takove uznavam, prestoze ja si zalohy softu
delam na CD-R a nosim do banky do trezoru).

> Problemy jsou jen tehdy, kdyz na to lidi zapomenou, nebo kdyz jim
> zhavaruje hard disk. V tom pripade proste zatelefonuji a ja jim to bez
> reci nainstaluji po telefonu. Proste jim verim, ze ten disk zhavaroval.

OK, jak dopadnu, pokud mi zhavaruje disk ve 3:00 rano a navic
v dobe, kdy jsi na dovolene nebo treba v bance, kde mas vypnuty
mobil? Ja v tom okamziku nemohu pouzivat neco, na co mam pravo,
na co spolu mame uzavrenou smlouvu... (ta smlouva neni platba
jen pro zakaznika, ale take pro autora). Pritom jsem si blahove
zkopiroval instalacni disketu pro ucely zalohovani, zaplatil jsem
Ti za pouziti software... jsem v haji, ja trouba, ze jsem platil...

> Jestli me chteji podvest, tak me holt podvedou. S tim uz se clovek musi
> smirit. Zrovna tak jako s tim, ze nekde existuje nekdo zvidavy, ktery tu
> ochranu prekona. Ztraty jsou v planu. Jinak bych nebyl realista, ale vyse
> uvedeny idealista.

Pokud je nekdo velmi zvidavy, tak to obejde, ale chudak uzivatel,
kteremu se neco stane a Ty nejsi k dosazeni. Navic muzes byt
v nemocnici, muzes umrit, cokoliv...

> Ochrana je potrebna a nutna. Zatim neznam zadnou banku, ktera by
> odstranila mrize ze dveri a vsadila na kulturnost lidi. Doma se zamykam i
> kdyz svym milym spoluobcanum verim, ze me nevykradou.

A ja mam doma pancerove dvere. Ale pokud si koupim Tvuj software,
tak ho chci pouzivat. Bezvyhradne pouzivat v ramci nasi smlouvy.
Tj. kdyz havaruje pocitac/disk, kdyz shori disketa, chci jet hned
ted dal. U tehle ochrany nemam tuto jistotu.

> Nekopirovatelne diskety jsou jednou z moznosti. Nejsou idealni, jako neni
> idealni ani jina ochrana a zadna realne existujici vec na tomto svete. Ale
> umoznuji prezit.

Prezit umozni i jine ochrany, ktere nejsou tak agresivni a neprijemne
pro uzivatele. Samozrejme, ja Te uplne chapu. Ja take nemam rad piraty
a bojuji proti nim, protoze ja sam mam koupeno 100% vseho software
legalne, kazdy to o me vi. Ja jsem ten, kdo muze hazet kamenem po
zlodejich programu. Ale existuje tu take neco jineho, a to je prave
to neomezovani zakazniku. Pokud ochrana prilis omezuje legalniho
platiciho uzivatele, pak je kontraproduktivni. Tim padem muze take
ohrozit prodej a pouziti.

> Muj problem je ted jen v tom, ze je neumim udelat pod Windows/WinNT.

A ja jsem si jisty, ze ta ochrana neni 100% funkcni take mnohdy
jindy, treba na tom flopticalu apod. To jsou veci, ktere vubec
nezajimaji toho, kdo si od Tebe program koupil...

Ja Te nezavrhuji, jen pisi protiargumenty...

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.3.1999 02:06:13

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Zdenek Sraier dne 17 Mar 99,:

> Sorry, ale ja se stavim na stranu "chranicu"

Za svuj nazor se nemusis nikomu omlouvat. Ja mam stejny nazor,
take jsem pro ochranu. Protoze moc dobre vim, ze ne kazdy
kupuje, tak jako ja, vsechen software (nektery i dvakrat,
kdyz ma treba notebooka, jako ja). Ale na druhou stranu jsem
silne proti nekopirovatelnym disketam, protoze (a) velmi
omezuji platiciho zakaznika a (b) nevyhovuji autorskemu
zakonu (viz muj minuly mail o pravu na kopii software pro
archivni a zalozni duvody).

Mimochodem ono to stejne skonci v okamziku, kdy software
nabyde a pujde na CD (i kdyz i k CD je mozno dodat disketu,
pak je to zajimavy hybrid), nebo v okamziku, kdy to naopak
pujde na prodej po Internetu (a to je nezbytne, pokud nekdo
dela neco i pro svet), pripadne s prechodem na NT, kde uz
takove ty low-level veci nejsou moc funkcni ani jednoduche.

Pak se konecne budou delat nejake rozumnejsi ochrany, kde
je jeste hodne mnohem mene agresivnich moznosti...

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 17.3.1999 06:41:13

Jsem sice pouze greenhorn, ale s timto nazorem se plne stotoznuji i ja.
A navic muj "soukromy" nazor (doufam ze nevyvola dalsi lavinu prispevku)
: Kdyz je nekdo ochotny neco nezistne (zdarma) udelat pro ostatni lidi
tak by se ho nemuselo aspon odsuzovat (kdyz se ho v tom rovnou
nepodporuje). A je jedno jestli jeho vytvor k necemu je nebo neni. To at
si rozhodne mozny potencialni uzivatel ( a pouziva to nebo ne).
Sorry za silny off-topic.> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> svym
> milym spoluobcanum verim, ze me nevykradou.
>
> Nekopirovatelne diskety jsou jednou z moznosti. Nejsou idealni, jako
> neni
> idealni ani jina ochrana a zadna realne existujici vec na tomto svete.
> Ale
> umoznuji prezit.
>
> Muj problem je ted jen v tom, ze je neumim udelat pod Windows/WinNT.
>
> Bohuslav �vancara
> softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Zobrazeni CONTROLS nebo PRINTERS do ListView - ik

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 17.3.1999 06:51:17

Je to v D3. Nebyl by nejaky examplik. Diky.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 16. b�ezna 1999 20:11
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Zobrazeni CONTROLS nebo PRINTERS do ListView -
> ikony?

> zpusobem se
> obraku
>
> Ahoj,
>
> Pokud mas D4, tak tam je priklad VirtualListView kde je to uz hotove.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
> [...]

Import DLL (C++) do Delphi

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 17.3.1999 06:57:17

Ahoj,

doufam, ze ti moje pomoc k necemu bude:

function dx_open(namep: string; oflags: integer): integer; stdcall;
external 'LIBDXXMT'; - misto stdcall zkus cdecl, misto string napis
PChar
function dx_close(dev: integer): integer; stdcall; external 'LIBDXXMT';
- misto stdcall zkus cdecl

Navratovou hodnotou by mel byt integer. Sice se mi vraci hodnota 2,
takze by to melo probehnout v poradku, ale ihned pote se mi objevi
nenavidena hlaska "Aplikace ... zp�sobila neplatnost str�nky v modulu
KERNEL32.DLL na adrese 0177:bff9d5c2.". Adresu jsem nenasel. - to je
patrne tim, ze u volani se stdcall se zasobnik uvolnuje jinak nez s
cdecl.

Dalsi dotaz by byl, co znamena hvezdicka v deklaraci funkci.
extern long sr_getboardcnt( char * brdname, int * brdcnt); - to znamena
pointer na promennou, napriklad char* znamena pointer na zacatek textu,
int* znamena pointer na promennou integer. Podle jmena teto fce se zda,
ze bude plnit nejake promenne a proto je treba pro ne vytvorit misto v
pameti. Napriklad:

function sr_getboardcnt(brdname:PChar; brdcnt: pint):extended ;
cdecl;external 'LIBDXXMT';
^^^ musis si definovat
typ "pointer na integer"

a pak pri volani

var
brdname:array[0..255] of char;
brdcnt:integer;

sr_getboardcnt(brdname, (zv)brdcnt) - doufam, ze to lze s tim zavinacem
takhle psat

*******************************> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> Pokud by mi byl schopen nekdo poradit (muzu poslat i onen
> problematicky *.h), budu velmi zauzlovan. Uz se s tim trapim vic nez

[*] Jirka Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 17.3.1999 07:34:40

Ahoj,

muzu poprosit o tu komponentu??

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: IKO <iko(zv)kamarad(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 21:24
P�edm�t: TStore na ulozenie suboru do EXE

[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 17.3.1999 07:56:37

Hi,

Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> wrote:> Chlapi, ja se Vam divim. Kdyz uz chcete delat takovyhle prasarny, tak
> nechapu, proc si chcete informace o zjistenych udajich ukladat (notabene
do
> INI). Odstranit tuto ochranu trva asi 2 minuty. (odstraneni libovolne
> ochrany trva jen o trochu dele - pokud teda dotycny soft stoji za to).

No jen jestli si trochu nefandis. On clovek ma tendenci posuzovat se podle
toho, co si mysli, ze by dokazal, zatimco druzi jej posuzuji podle toho, co
uz dokazal :-))

Chtel bych videt, jak by byly ty 2 minuty jen o malo delsi, kdyz bych napr.
to seriove cislo HDD pouzil jako klic k desifrovani zkompresovanych
plug-inu, ktere bych pripojil na konec .exe a nastrkal do nich vybrane
funkce aplikace :-))

bye, pf

BDE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.3.1999 08:02:44

Ha haa, BDE je Borland Database Engine, a tuto vecicku musis, v pripade,
ze je aplikace databazova, distribuovat spolu s ni... O jakou verzi
Delphi
jde ?

V pripade D1 se mrkni do sveho win.ini souboru, jake tam jsou sekce
tykajici
se BDE a tyto sekce musis udelat i u ciloveho PC, pokud jde o D>2 tak je
najdes v registrech. A dale musis se svou aplikaci distribuovati
knihovhy
BDE (najdes je tam, kam jsi chtel, aby se Ti nainstalovaly pri instalaci
Delphi) Pouzival-li InstallShield tak ten to umi sam, ale nemuzes
ovlivnit
kam se to nainstaluje *).

Dobra.*) To me trochu vadi, protoze jsem si pri instalaci delphi dal
naistalovat
BDE do C:\Program Files\Develop\Borland\Delphi3\BDE a ted se i BDE u
cilovaho
PC instaluje sem, takze jsem to presunul do C:\Program files\BDE a
upravil
cesty v registrech.

> ----------
> Od: Pavel Serbajlo[SMTP:serb(zv)mikulov.sol(tec)cz]
> Odesl�no: 16. b�ezna 1999 19:29
> Komu: Delphi cz
> P�edm�t: BDE
>
> Udelal jsem databasovou aplikaci a zkusil ji na pocitaci, kde neni
> delphi.
> Ukazuje mi to nejakou chybu, kde je cosi s BDE. Co mam dodavat s
> [...]

[*] Jirka Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 17.3.1999 08:07:18

Ahoj,
presne takovy jsem mel problem i ja.Ale po dlouhem badani jsem
to vyresil tak,ze jsem DBF ulozil pomoci Copy data.dbf type Fox2x
(ulozit ve starem formatu foxky) a bylo po problemu.pristupuje k datum
jak Foxka(3.0) tak Delphi(3.0).

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 17:02
P�edm�t: databaze z Visual FoxPro

[...]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 17.3.1999 08:38:08

> Mozes mi prosim ta poradit konkretnejsie?

no, ja podobne problemi riesim tak, ze mam nainstalovany web server a
mam taky sikovny CGI program
ktory mi vypise vsetky dolezite premenne : QUERY_STRING, REMOTE_HOST,
REMOTE_USER, ...
proste co chces.
Takto si to mozes odsusat na vlastnom servery a potom ist naostro.
Mozem ti to poslat. Mam to urobene v C.

/LH

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.3.1999 08:39:43

> [...]
jsem
>Ti za pouziti software... jsem v haji, ja trouba, ze jsem

Petre, prosim Te, nedramatizuj to, kdyz Ti zhavaruje rano disk
a Ty budes chtit treba pomoc od Microsoftu, taky se nedovolas
pomoci. Na jednom obecnim urade pouzivaji aplikaci, ktera stoji
15kKc + rocni udrzovaci prispevek a kazdy rok posilaji aktualizace
pro ten ktery rok a letos tam meli chybu, a nedovolal jsem se ani
ve ctyri odpoledne. Chtel bych Te videt, jak volas ve tri rano
treba na TurboPower, do Inprise ... >A ja mam doma pancerove dvere. Ale pokud si koupim Tvuj
software,
> [...]

> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

HDD factory serial + model number, atd. #2

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.3.1999 08:46:53

Sakra, zustal mi zamacknuty Ctrl a jaxem zmacnul ENTER, taxe
to odeslalo nedopsany :-(

> [...]
> pro ten ktery rok a letos tam meli chybu, a nedovolal jsem se ani
> ve ctyri odpoledne. Chtel bych Te videt, jak volas ve tri rano

A kdyz Ti shori platebni karta, bujdes ve tri rano do banky
aby Ti dali penize, protoze jsou Tvoje a mas na pravo, jak
jinak...

D.

PARADOX - SAMBA

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 17.3.1999 09:00:18

Zdravim vsetkych

Nepodelil by sa niekto o skusenosi s PARADOX tabulkami na Linuxe - Samba.
Myslim rychlost, spolahlivost a pod.

A este nieco
chcel som pouzit nasledujuce od Slavka Rydvala:

Potreboval bych premapovat ENTER klavesu na TAB.
Z klavesy Enter delam Tab nasledovne (jen pro ,,vhodne``
komponenty):

FormKeyPress(TObject Sender, var Key: char);
begin
if not ((Sender is TButton) or (Sender is TBitBtn) or (Sender is
TMeno) or (Sender is TRichEdit)) then
if (Key = VK_RETURN)
begin
Key := 0;
SelectNext(ActiveControl, TRUE, TRUE);

Vysledok bol, ze ignoroval ktora komponenta to poslala a vzdy isiel dalej, t.j. aj pri Memo, co vsak nie je vhodne.
Na forme som dal KeyPreview=True
V com moze byt problem?
Delphi 3. Pri watch Sender=[].

D. Jan Macej

elementarny problem s C/S a neb jak objevit Amerik

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 17.3.1999 09:04:23

Poedmit: Re: elementarny problem s C/S a neb jak objevit Ameriku

Je to jako by jeden napsal 1+1=2 a druhej to komentoval:
"To je absulutne genialni myslenka ... dam si to na zei"

Nebo ze by datova integrita nebyla pro vsechny tak jasnou
zamozrejmosti?
Jaro

[Viktor] Ale houby, ty truhliku. Hrozne se mi libi ta idea, ze z databaze
se nikdy nic neodstrani. Ze jenom poroste. Vubec zadne DELETE neexistuje.
To se mi libi.

Import DLL (C++) do Delphi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.3.1999 09:05:05

Ing. Ludek Florian wrote:

> Seznam funkci v knihovne mam k dispozici v ceckovskem header souboru
> (*.h). Takze namatkou bych vybral asi ty, co mi delaji problemy (cely *.h
> sem posilat nebudu, ma pres 45 KB).

Ja bych to deklaroval nasledovne:

> 1) extern int dx_open( const char *namep, int oflags );

function dx_open(const namep:PChar; oflags:integer):integer;
stdcall; external ...

> 2) extern int dx_close( int dev );
function dx_close(dev:integer):integer; ...

Tohle je jednoduche, to by problemy delat nemelo. Jenze, funkce
je pretizena, takze v D4 bys ji mel take petizit, v D3 a nize je
musis vypsat pod jinym jmenem a spravne jmeno uvest v dalsich
parametrech deklarace.

> Name: int dx_close(dev)

function dx_close(var dev):integer; ...

Opet pretizit, nebo odlisit jmena.

> Dalsi dotaz by byl, co znamena hvezdicka v deklaraci funkci.
> extern long sr_getboardcnt( char * brdname, int * brdcnt);

Podle situace - nekdy to muze byt pointer, nekdy variable. Tohle
bych prelozit asi takto:
function sr_getboardcnt(brdname:string; var brdcnt:integer):longint;
nebo mozna take ...(brdname:PChar; ...
nebo take mozna ...(var brdname:char; ...

Je treba vzdy prohlednout popis parametru, co maji delat.

elementarny problem s C/S

Polak Jiri wrote:

> [...]
> faktury vkladaly, das mu asi moznost to doeditovat, ne? Vznikne tam
> peknej chaos. BTW slysels nekdy neco o normalnich formach relacnich

Na tohle znam jedno reseni: seznam partneru je uveden
samozrejme v samostatnem ciselniku, a do faktury se z nej
jednoduse dosadi. Na druhe strane, pokud si koupis jednou za 5
let cosi u firmy Omacka & Knedlik, je zbytecne, abys tou adresou
zaplnoval ciselnik, kdyz obdobnych nakupu nebo prodeju muzes
mit 10 000 rocne. S takovym ciselnikem by s tebou zakaznik take
asi brzy vybehl. :-)

KeyDown

Pavel Vakes wrote:

> Potreboval bych od nekoho vysvetli funkci WM_KEYDOWN. Jestli to nekdo
> znate tak mi prosim pomozte.

Predevsim se nejedna o funkci, ale o konstantu, ktera se pouziva k
posilani nebo chytani zprav. Blize viz Help Win32 API. Nejcasteji
se pouziva k odchytavani stisknute klavesy, nejlepe to asi
pochopis prostenim prislusne napovedy a vyhledanim
WMKeyDown v Controls.pas.

BDE

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 17.3.1999 09:11:48

To, co je v adresari Borland\Common Files\BDE, ale je nutne jeste nastavit
pomerne dost veci v registru.

J. Nadhera

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: Delphi cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. b�ezna 1999 19:33
P�edm�t: BDE

>Udelal jsem databasovou aplikaci a zkusil ji na pocitaci, kde neni delphi.
>Ukazuje mi to nejakou chybu, kde je cosi s BDE. Co mam dodavat s
> [...]

Comctl32

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 17.3.1999 09:14:18

Kdyz pouziji v D4 CoolBar a podobne jine komponenty, je potreba nova verze COMCTL32.DLL. Jak mam toto DLLko dostat k uzivateli, ktery ma pouze starou verzi? Prekopirovat nejde (je pouzivano Windows). A neporusuji autorska prava, pokud bych toto DLLko siril?

J. Nadhera

e-mail: csh(zv)czn(tec)cz
WWW: http://users(tec)czn(tec)cz/~csh

BDE na serveru a ne na stanicich

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 17.3.1999 00:14:07 -0800

Opravdu jde jen o zapis cest do registru. Dela to program BDESETUP, ktery
jsem nasel nekde davno u Borlandu. Nize posilam jeho README.TXT, podle
ktereho by se to snad dalo najit. Kde jsem to nasel, fakt uz nevim, asi
nekde v BDE, je to i se zdrojakem.

V podstate se zapis do registru da udelat i rucne.

Kdyz se podivas do [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database
Engine\Settings],
tak tam uvidis veskera nastaveni.
Podstatna je cesta na DLL knihovny, Idapi32.CFG a jazykove drivery.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Network BDE Administration Tool Instructions
IMPORTANT: Nothing within this ZIP file is supported by Borland.
By using this example and other functions, you will not be
breaking your Borland No Nonsense License Agreement. If you
have questions about using this program and the functions
within, please e-mail bde_admin(zv)borland.com. There is no
guarantee of a reply.

Borland is not responsible for this application or its functions
causing problems with other BDE applications or Windows' registry.

This has been extensively tested for problems and none are known
at this time.

USEFULLNESS
-----------
This example can be used to setup BDE client machines to point to
a central set of BDE DLL and configuration files. It allows easy
updates to the BDE by having only one copy, therefore only needing
to update one set of BDE DLLs. The registry functions can be easily
called from within an installation program or in startup code of
a program. These methods will allow seamless installation of a BDE
application with out the need for a separate BDE install.

INFORMATION
-----------
1) A default .INI file is supplied with this example. Copy this
file and edit it with either the bdesetup.exe (supplied) or with
any editor.

IMPORTANT: only change values, not keys or sections names. If
you do, the BDE will not initialize correctly. The bdesetup.exe
will allow editing of only the values.

2) You can remove driver section with an editor if applicable.
Additional driver settings in the registry will not have adverse
effects on the BDE, so it is reasonable to leave all settings in
even though they are not used.

3) Make sure all paths are correct. Remember to set the BLL paths to
the language drivers (.BLL files).

4) Once the .INI file has been altered and saved, use this new .INI
to call the function TSetupBDE.RegisterBDE in unit readbdeini.dcu.
This function takes one parameter: the name of the .INI file to
create the registry entries from. You can use the supplied EXE
and source (install.exe, install.dpr, main.pas, main.dfm) as an
example of calling this function.

5) Another function that is available is TestBDE. This function will
run a series of simple tests to see if the BDE is capable of being
initialized correctly.

DIRECTORIES
-----------
The \ADMIN directory contains the .INI file setup tool and the source
code to the ReadBDEIni unit that contains all the methods to
create or change the registry entries.
The \SETUP directory contains the exmaple setup program that calls
the methods to create or change the registry entries.

TStore na ulozenie suboru do EXE

[*] PATAKY Ctibor <pataky(zv)asset.sk> - 17.3.1999 09:20:24

ja chcem

Tino (pataky(zv)za.asset.sk <mailto:pataky(zv)za.asset.sk> ) -----P�vodn� zpr�va-----
Od: IKO [SMTP:iko(zv)kamarad(tec)cz]
Odesl�no: 16. marec 1999 21:07
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

StoredProc + Informix

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 17.3.1999 09:37:23

Mam jeden problem.
Zkousel jsem volat ulozene procedury na Informixu
pomoci TStoredProc, ale stale mi to haze chybu:

Invalid parameter type.

Parametry jsem ale nastavil presne podle definice
procedury:
CREATE PROCEDURE daj_por(evid CHAR(3))
RETURNING CHAR(25), CHAR(100);

Mam tedy zadefinovane tri parametry:
1. vstupni string;
2. vystupni string
3. vystupni string

Kdyz ale pouziju TQuery, vse funguje bez problemu.
Nevite kde by mohl byt pes zakopany?

Pouzivam Delphi 4 + pristup pres BDE+ODBC +
Informix na Unixu (myslim ze 5.01)
+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

Comctl32

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.3.1999 09:39:26

Na tento problem jsme narazili taky, ale zatim jedine reseni, jak to
prepsat, je spusteni
Windows v rezimu DOS a jeho rucni prepsani. Soubor comctl32.dll pak tedy
vlacime s sebou na instalacnim CD i s popisem, jak to provest.

Kolega ma snad nejake standardni reseni, kdy se musi nekde v registrech
oznacit toto
DLL jako pro vymenu a restartovat Windows a pak to prepise i bezny
instalator.

Co se tyce autorskych prav, tak si myslim, ze jde o standardni soubor ve
Windowsech a
jde pouze o zmenu verze DLL na vyssi.

Pokud by vsak mel nekdo dalsi reseni, rad se poucim, protoze tentyz problem
taky resime.

Martin Lasevic

[...]

<<Soubor: ATT00006.html>>

Comctl32

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 17.3.1999 09:41:14

> [...]
>verzi? Prekopirovat nejde (je pouzivano Windows). A neporusuji autorska

Instalaci noveho DLL mas na CD s Delphi4 v adresari \Info\Updates.
Autorska prava neporusujes.

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 17.3.1999 00:43:11 -0800

[...]

nainstaluji po telefonu. Proste jim verim, ze ten disk zhavaroval. Jestli me
[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 17.3.1999 09:55:53

Haj hou!

V mnoha prispevcich v ramci tohoto threadu se mihlo sluvko
hacker, bohuzel ve zcela spatnem kontextu. Lamac kodu neni
hacker, ale cracker. Na hackerstvi neni vubec nic spatneho ani
hanliveho (je to uplne o necem jinem).

PARADOX - SAMBA

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 17.3.1999 09:57:41

Pouzivam tuto konfiguraci jiz nekolik mesicu a nevidim
zadny rozdil mezi NT a Linuxem se Sambou.
Vzhledem k tomu, ze je to porad jen file server,
ani zadne zavazne rozdily v rychlosti byt asi nemohou,
zalezi vic na propustnosti site.

Musim rict, ze jsem nenasel zadnou zasadni
vyhodu pro pouzivani linuxu a asi to vratim
pod NT (prece jenom tem oknum rozumim trochu vic).

Pavel

p.s. na klientech mam 95-ky

-----P�vodn� zpr�va-----

>Zdravim vsetkych
>
>Nepodelil by sa niekto o skusenosi s PARADOX tabulkami na Linuxe - Samba.
>Myslim rychlost, spolahlivost a pod.

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 17.3.1999 10:04:51

Haj hou!

From: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
>S timhle nemohu souhlasit. Programy by rozhodne mely byt
chranene,
>ale v kazdem pripade by ochrana mela odpovidat hodnote programu
>- jak cenove, tak slozitosti...

Proc by mely byt ? Ok, kdyz to nekdo povazuje za dobrou obchodni
strategii, at si dela co chce, but se mu to vyplati nebo taky ne.
Osobne v tom zadnou budoucnost nevidim.

> [...]
korun.
>To bych pak prodaval spise ty klice nez sve programy :-)))

Nejde jen o cenu, ale i o naklady za jeji aplikaci. HW klic muze
stat treba je 50.-Kc. ale kdyz musis osetrovat bezne problemu
(upgrade, ztraty, prodeje atd.) u 2-3000 klientu, tak ti jebne
jen z toho papirovani.

> [...]
>by ochrana nemela obtezovat navenek - proste normalni uzivatel
>by o ni nemel pokud mozno vubec vedet...

A takova ochrana existuje ? :-)))

>Uplne idealni je, pokud je soucasti ochrany nejaka sluzba,
>kterou pak samozrejme nelegalni uzivatel nedostane, ale pritom
>by ji potreboval. Poradenstvi v ucetnictvi apod.

Ted jsi uhodl hrebicek na hlavicku. Jenze to neni ochrana, ale
odlisna obchodni strategie.

editor do Delphi

[*] Tom =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <tom.michalik(zv)usa(tec)net> - 17.3.1999 10:13:03

Ahoj,

na tehle strance si ted muze kazdy uzivatel Delphi 4 stahnout verejne
pristupnou beta verzi opravdu vyjimecneho (alespon dle meho nazoru)
programatorkeho editoru.

http://www.eagle-software.com/authorizeddownloads.htm

Tom Michalik

Quick Report 2.0K & nastaveni tiskarny v Delphi 3

[*] Libor Svoboda <svob(zv)fnusa(tec)cz> - 17.3.1999 10:18:07

Ahoj vsichni

Mam takovy problem s Quick reportem verze 2.0K standart v Delphi3.
Pri nastaveni
TQuickRep.Page.PaperSize:=Default
nedokaze Quick Report automaticky prevzit nastaveni velikosti stranky pokud
je v driveru tiskarny nastavena
nestand. hodnota nebo hodnota 'vlasni'.
Jedna se o vlastnosti
TQuickRep.Page.Width,TQuickRep.Page.Length,TQuickRep.Page.Orientation
U nekterych standartnich formatu (napr. A4,letter,legal) se tyto hodnoty
daji nacist podle navodu uvedeneho
v QuickReport Knowlenge Base. Ale ale pri nastaveni na Default to
nefunguje. Polozka Orientation se nenacte nikdy.

Existuje nejaky zpusob jak tyto hodnoty nacist ze systemoveho nastaveni
driveru tiskarny (nejaka API nebo neco podobnyho) ? Potrebuju tisknout i na
jine formaty nez A4 a kdyz nastaveni v QuickReportu nesouhlasi
se systemovym nastavenim, tak je sestava zmrvena.

Pomuze mi zakoupeni QuickReportu verze 2.0K professional nebo verze 3.0.4
professional ?

Libor Svoboda
svob(zv)fnusa(tec)cz

Corrupt Table/Index header u PARADOX tabulky

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 17.3.1999 10:21:51

Ahoj

Mam na Vas dotaz, jak obnovit data z tabulky ktera hlasi i pri otevreni v
Database Desktopu nasledujici

Corrupt Table/Index header
File : jmeno tabulky

Tabulka je typu Paradox 7.

Zjistil jsem akorat ze chybi primarni index, ale ten nema vliv na otevreni
v Database Desktopu.

Milan

databaze z Visual FoxPro

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 17.3.1999 10:22:20

Jirka Virt napsal(a) toto:

> [...]
> to vyresil tak,ze jsem DBF ulozil pomoci Copy data.dbf type Fox2x
> (ulozit ve starem formatu foxky) a bylo po problemu.pristupuje k datum

Hmm, toto reseni ale neni pro me, protoze:

1. Ty data se v tom programu celkem casto meni.
2. Program sice umoznuje export do Fox2x, ale pouze po jednom souboru.
3. Souboru, ktere bych takto potreboval exportovat je relativne hodne (cca
10), takze by se prislusna operace velmi protahla, a taky by to nebylo
"user-friendly".
4. Nemam VisualFoxPro, abych mohl ty databaze prevadet davkove (nejakym
programem v VFP). A ani ho nechci kupovat jen kvuli tomuto.

Proste pro mne je jedine mozne reseni nejake prime (BDE, ODBC) napojeni z
Delphi primo na ty databaze.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.3.1999 10:25:43

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 17 Mar 99,:

> Petre, prosim Te, nedramatizuj to, kdyz Ti zhavaruje rano disk
> a Ty budes chtit treba pomoc od Microsoftu, taky se nedovolas
> pomoci. Na jednom obecnim urade pouzivaji aplikaci, ktera stoji

??? Ale ja nepotrebuji pomoc Microsoftu. To jsi me spatne pochopil.
Kdyz mi zhavaruje disk, tak si ten Microsoft Office prave uplne
jednoduse nainstaluji z instalacniho CD a jedu dal.

> [...]
> pro ten ktery rok a letos tam meli chybu, a nedovolal jsem se ani
> ve ctyri odpoledne. Chtel bych Te videt, jak volas ve tri rano

Neni duvod volat TurboPower ani Inprise. Tady vubec nejde o support,
ale o pouhou moznost program instalovat.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Corrupt Table/Index header u PARADOX tabulky

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.3.1999 10:27:34

Obnovit to jde tak, ze na instalacnim CD Paradox 7.0 je program TUtility, ktery dokaze tabulku alespon
castecne obnovit.

Jinak dle sdeleni technicke podpory Insprise lze tomuto predchzet tak, ze se nastavi v BDE
LOCAL SHARE na True ( Configuration|System|INIT).

Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [SMTP:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odeslano: 17. boezna 1999 10:22
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Corrupt Table/Index header u PARADOX tabulky

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.3.1999 10:28:54

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 17 Mar 99,:

> A kdyz Ti shori platebni karta, bujdes ve tri rano do banky
> aby Ti dali penize, protoze jsou Tvoje a mas na pravo, jak
> jinak...

To ale nema zadnou souvislost, protoze platebni karta se
neda zalohovat, a take pravdepodobnost, ze karta shori a ja
zrovna budu potrebovat vybrat penize brzy rano, kdyz mi jsou
stejne na nic, je minimalni. Ale jednoduse muze nastat
situace, ze mi padl disk brzy rano a ja potrebuji dodelat
neco, na co je prave Tvuj program, do rana... proto jsem
si ho koupil.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Comctl32

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.3.1999 10:35:04

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav N�dhera dne 17 Mar 99,:

> [...]
> pouze starou verzi? Prekopirovat nejde (je pouzivano Windows). A =
> neporusuji autorska prava, pokud bych toto DLLko siril?

Autorska prava neporusujes, mas pravo tento soubor distribuovat
se svou aplikaci. Instalaci nemuzes provest tim, ze to tam
nakopirujes, ale musis provest vymenu DLL pomoci instalacniho
programu. Ten musi nejprve zjistit, zda verze nove knihovny je
opravdu novejsi nez te stare. Potom musi zvysit pocet pouziti
teto knihovny v registru. Potom, je-li to na W95, provede
vymenu DLL s restartem (Windows to sami umi). Je-li to na WNT,
pak se dela vymena DLL primo za chodu v pameti (to zase umi NT).
Doporucuji pouzit instalacni program, ktery toto vsechno udela
sam za Tebe.

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.3.1999 10:40:18

Kdyz Ti shori instlacni CD, jaxi tady daval ten primer,
tak si ho asi nenainstalujes. A jestli Ti shori disk,
tak ho rano ve tri taky nekoupis. Ty mozna zajdes do
sveho obchodu, ale bezny uzivatel asi sotva.

Na toto tema koncim. Howg.

D.

PS: Kdybych Ti nekdy prodaval nejaky program, tak do licencnich
podminek uvedu, ze Ti ho prodam jedine v pripade, ze ho nebudes
pouzivat mezi 22:00 a 06:00 hodinou a o vikendu :-))) >??? Ale ja nepotrebuji pomoc Microsoftu. To jsi me spatne
pochopil.
>Kdyz mi zhavaruje disk, tak si ten Microsoft Office prave uplne
>jednoduse nainstaluji z instalacniho CD a jedu dal.

Tab-Enter-DBGrid

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.3.1999 10:55:55

eL wrote:

> [Zbysek Hlinka]
>
> Opravdu to ma svuj duvod ENTER i pouziti GRIDU.

V tom pripade asi budes muset udelat potomka DBGridu, nebo se
poohlednout po internetu. Nejsem si jist, za by zde pomohlo pouhe
premapovani Enter na Tab v OnKeyDown, ale muzes to zkusit.

Martin Fr�hlich wrote:

> [...]
> predefinovat, a nenasel jsem ani, kde se vykresluji. Bylo by to pro Delphi

Zastav se nekdy na skoleni komponent u Inprise, tam tohle
vykadam. :-)

Protoze se jedna o wokenni komponenty, je treba na to jit trochu
oklikou, priblizne takto:
V CreateParams musis nastavit

with Params do Style:=Style or BS_OWNERDRAW;

Potom odchytis napriklad zpravu CN_DRAWITEM, a pod ni si
premalujes cele okno.

Petr Zahradnik wrote:

> Mam Delphi na 2 pocitacich - velkem i notebooku. Dost dobre si nedovedu
> predstavit, ze bych ho cele vzdy odinstaloval a znovu nainstaloval,
> kdybych chtel naplnit licenci "like book".

:-) Koupil jsem si jedenkrat takovy program, ktery je treba
odinstalovat pred novou instalaci. Resume je takove, ze takovou
hovadinu jiz nikdy vedome neudelam, i kdyby byl program
pozlaceny.

Ochrana sw was:HDD factory serial + model number,

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 17.3.1999 11:01:34

Haj hou!

Osobne jsem presvedcen, ze jakakoliv ochrana SW je vyhazovani
penez a casu oknem. Je mnohem lepsi zabyval se tim, jak zvysit
pocet PLATICICH zakazniku nez investovat do neplaticu (ochrana
totiz neni nic jineho). Plati to pro vsechny druhy sw produktu
bez rozdilu.

Maly ilustrativni priklad:
Predpokladejme, ze existuje zarizeni na levne (za halere)
kopirovani hmotnych veci (replikator ala Star Trek) a vy vyrabite
kvalitni hi-tech vrtacky. Nutno jeste podotknout, ze vyvoj ve
svete vrtacek jde tak rychle, ze kazdy model je za rok zastaraly
a prekonany a max. do tri let je nutne koupit novy model. Ke
kazde prodane vrtacce poskytujete uzivatelsky manual, lekarnicku,
servis a slevu na koupi noveho modelu. Cena je treba 100.-
(futuristickych) korun. Nekteri lide nemaji zbytecnych 100.-Kc
ale potrebuji vrtacku (obcas doma vyvrtat do panelu diru na
obrazek/policku). Ti si vrtacku nekoupi, ale pujci od kamarada a
zreplikuji, nebo vyuziji sluzeb studentika ktery replikuje
vrtacky za 5.-Kc (ma dokonce vsechny modely ktere vyrabite). Ted
si predstavte, ze investujete cas a penize do ochrany proti
replikaci, ktera ovsem neni 100% ucina a zpusobuje, ze vrtacka se
po kazde 1 minute provozu zastavi a musi se znovu zapnout,
pripadne funguje jen v casovem pasmu, kde byla zakoupena +-1 hod.
(ala DVD). Vzdy kdyz uvedete novy model vrtacky na trh, je behem
48h k dispozici upravena verze (na celem svete je jen cca 2000
lidi schopnych teto upravy, jenze 30 z nich povazuje za otazku
cti udelat to a poskytnout vsem zdarma. Dokonce mezi sebou
soutezi, kdo to driv stihne), kterou lze volne replikovat. Nas
studentik tedy muze stale vesele "obchodovat", a rovnez
prilezitostny kutil nemusi investovat svych 100.-Kc. Navic ma
prima vrtacku, ktera pracuje stale a ve vsech casovych pasmech.
Absence lekarnicky mu nevadi neb je sikovny, vrtat umi i bez
manualu a kdyz se mu vrtacka rozbije, koupi si za 5.-Kc novou
repliku a ze stejneho duvodu nepotrebuje ani slevu na novy model.
Legalni zakaznik se muze tesit z lekarnicky, slevy a servisu,
bohuzel nadava na prerusovany provoz a tak si vedle legalni
vrtacky jeste poridi "upravenou" repliku kterou bezne pouziva a
original ulozi na pudu. Nutno jeste podotknouti, ze nekteri
zakaznici by zaplatili max. 80.-Kc, jini jsou nesikovni a
potrebuji lekarnicku, jini zase potrebuji aby vrtacka stale
fungovala a servis je tedy pro ne dulezity, mnozi ale nevyuziji
vsech sofistikovanych vlastnosti vasi vrtacky. Vsichni bez
rozdilu by nejradeji zaplatili co nejmene, presneji kazdy by
nejradsi platil jen za to, co nutne potrebuje (nekdo servis, jiny
lekarnicku, dalsi zase skoleni, nekdo jen pouzdro na vrtacku nebo
by ozelel automaticke utahovani rizene cidlem a mikroprocesorem a
spokojil by se s utahovanim klickou).

Kontrolni otazka: Kam se schovala navratnost investic do ochrany
?
Dalsi otazka: Jak zvysit obrat + zisk ?

PARADOX - SAMBA

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 17.3.1999 11:02:07

On Wed, 17 Mar 1999, Jan Macej wrote:

> [...]
>
> FormKeyPress(TObject Sender, var Key: char);
> begin
> if not ((Sender is TButton) or (Sender is TBitBtn) or (Sender is
^^^^^

TMeno?> if (Key = VK_RETURN)
> [...]
>
> Vysledok bol, ze ignoroval ktora komponenta to poslala a vzdy isiel dalej, t.j. aj pri Memo, co vsak nie je vhodne.

Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.3.1999 11:12:28

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 17 Mar 99,:

> Kdyz Ti shori instlacni CD, jaxi tady daval ten primer,
> tak si ho asi nenainstalujes. A jestli Ti shori disk,

Neni duvod, aby kdyz shori pevny disk, shorelo instalacni CD.
Ale jak jsem rikal, instalacni disky mam zalohovane, takze
tam neni zadny problem.

> tak ho rano ve tri taky nekoupis. Ty mozna zajdes do
> sveho obchodu, ale bezny uzivatel asi sotva.

Najdou se i taci uzivatele, kteri maji vice pocitacu, takze
proste nainstaluji software na druhy pocitac, obnovi data
a jedou dal.

> Na toto tema koncim. Howg.

OK, asi to nema smysl.

> PS: Kdybych Ti nekdy prodaval nejaky program, tak do licencnich
> podminek uvedu, ze Ti ho prodam jedine v pripade, ze ho nebudes
> pouzivat mezi 22:00 a 06:00 hodinou a o vikendu :-)))

To bych si s nim asi moc neuzil :-))) protoze ja se ve 22 hodin
teprve zacinam rozehrivat na opravdovou praci...

ICQ: 21215917, PGP vitano

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 17.3.1999 11:19:59

Kdyz uz se tak o tom bavite, tak se pridam i ja.

1. Co je spatneho na lamani kodu? Je to zabava.
2. Jak tak ctu, jak si vsichni kupuji soft, nekteri i dvakrat, tak zasnu.
Uplne valim bulvy, vy jste snad spadli z Marsu. To vam mam jako verit? Kam
prijdu, tam je vsechno kradene (nebo alespon skoro vsechno), jenom lidi v
teto konferenci vlaci kazdy den domu plne tasky krabic z obchodu. Chacha.
Soft se kradl, krade krast se bude a nic moc spatneho na tom taky nevidim.

Viktor

From: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
To: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 17. marec 1999 10:10
Subject: StoredProc + Informix

> [...]
>Zkousel jsem volat ulozene procedury na Informixu
>pomoci TStoredProc, ale stale mi to haze chybu:
>
>Invalid parameter type.
>
>Parametry jsem ale nastavil presne podle definice
>procedury:
>CREATE PROCEDURE daj_por(evid CHAR(3))
>RETURNING CHAR(25), CHAR(100);
>
>Mam tedy zadefinovane tri parametry:
>1. vstupni string;
>2. vystupni string
>3. vystupni string
>

>Kdyz ale pouziju TQuery, vse funguje bez problemu.
>Nevite kde by mohl byt pes zakopany?
>
>Pouzivam Delphi 4 + pristup pres BDE+ODBC +

PARADOX - SAMBA

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 17.3.1999 12:34:02

Ahoj,

jestlize si nenasel vyhodu, tak te musim upozornit alespon na jednu a podle me
ne tak uplne nezanedbatelnou:

LINUX je zadarmo, coz se o NT rict neda a myslim, ze to je i stabilnejsi

Marek Soukup

"Pavel M." wrote:

> [...]
>
> Musim rict, ze jsem nenasel zadnou zasadni
> vyhodu pro pouzivani linuxu a asi to vratim
> pod NT (prece jenom tem oknum rozumim trochu vic).

SQL

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 17.3.1999 13:12:06

Zdravim,

Existuje nejaky SQL server ale free alebo trial, aby isli aspon dvaja
uzivatelia naraz ?

HDD factory serial + model number, atd.

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 17.3.1999 13:14:02

>??? Ale ja nepotrebuji pomoc Microsoftu. To jsi me spatne pochopil.
>Kdyz mi zhavaruje disk, tak si ten Microsoft Office prave uplne
>jednoduse nainstaluji z instalacniho CD a jedu dal.

Kdyz Ti zhavaruje disk, a ten Microsoft Office nepujde nainstalovat, taky se
tak moc budes rozcilovat, ze na supportu ve tri rano nikdo neni ????

S pozdravem 'Chladnou hlavu, nohy v teple a 50000 mesicne...' se louci

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

TStore na ulozenie suboru do EXE

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 17.3.1999 13:25:42

> [...]
>fajlu do programu v delphi. Ak chcete, napiste do konfery...
>Testoval som ju do 5 mega. 11 megovy subor uz nedokazal

Jak tak sleduju odezvy, chci take, ale posli to na ftp.svitap(tec)cz/upload ja
to vystavim v /pub/delphi a oznamim do konference.

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

SQL

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.3.1999 13:35:16

Mam takovy dojem, ze u instalace Delphi C/S je IB pro 5 uzivatelu.Jinak
ale snad Micosrot
pripravuje nejkou verzi SQL serveru, ktery bude free a pouzitelny pro
takovyto maly pocet uzivatelu ( ale toto neni overene - cetl jsem to v
jednech Cigler News).
Martin
Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
htt://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: Martin [SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Odeslano: 17. boezna 1999 13:12
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: SQL

Zdravim,

Existuje nejaky SQL server ale free alebo trial, aby isli aspon dvaja
uzivatelia naraz ?

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 17.3.1999 13:42:29

> [...]

Pak se nemuzes divit, az ti nekdo ukradne penezenku, auto nebo
vykrade byt... to je prece take uplne normalni.

[Viktor] To neni totez. Kdyz nekomu vezmu penize, uz je nema. Kdyz si
zkopiruju soft, nic se odnikud neztratilo. Vznikla skoda je ryze virtualni,
protoze ja bych si ten soft ve vetsine pripadu stejne nikdy nekoupil. Tak
jaka skoda? Spis naopak, mozna ho vyzkousim a nekomu reknu, ze je dobry a
ten si ho snad koupi. Myslis, ze bych nekdy kupoval Office? Pripadal bych
si jako cvok. Stejne to nepouzivam.

SQL

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 17.3.1999 13:44:46

Ahoj,
MySQL

Marek Soukup

Martin wrote:

> Zdravim,
>
> Existuje nejaky SQL server ale free alebo trial, aby isli aspon dvaja
> uzivatelia naraz ?
>
> vdaka
>
> Martin

SQL

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.3.1999 14:00:39

Kde se da stahnout?

Od: Marek Soukup [SMTP:marek(zv)comberg.com]
Odeslano: 17. boezna 1999 13:45
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: SQL

Ahoj,
MySQL

Marek Soukup

Martin wrote:

> Zdravim,
>
> Existuje nejaky SQL server ale free alebo trial, aby isli aspon dvaja
> [...]

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 17.3.1999 14:15:45

HEEEJ

TO SAME SE TU RESILO PRED NEKOLIKA TYDNY. (loupit - neloupit,
vrazdit - nevrazdit...)

NECHEJTE TO NA POKOJI. Sw je majetkem autora a NIKDO "podle aut.
zakona" nema pravo udelat s nim cokoliv bez jeho souhlasu. Pokud je
"normalni" to ukrast (sw, lizatko, inval. vozik, ........(?) ... hm,
tak dik.

A v teto konferenci je to stejne off z opic a ne vsichni to chteji
cist !

Mti.

i ta MS Oppice je sice na ...%!(zv)^&#%...r.e.216&$FFFF:FFFF ale pokud
ho nekdo pouziva (a to i k nekomercnim ucelum) __mel__ by ho mit
koupeny. (!) A to jak to vypada je druha vec!

(reakce prosim na soukromy mail a ne do konf. - teda reakce na tento
dopis)

> [...]
dobry a
>ten si ho snad koupi. Myslis, ze bych nekdy kupoval Office? Pripadal

[*] rys(zv)zas-me(tec)cz - 17.3.1999 14:24:56

>1. Co je spatneho na lamani kodu? Je to zabava.

A clovek se tak muze i neco naucit.

> [...]
>Soft se kradl, krade krast se bude a nic moc spatneho na tom taky nevidim.

Az neco poradneho stvoris a misto zaslouzeneho bohatnuti a tloustnuti z
tucnych prijmu budes jen sledovat, jak vsichni ten Tvuj soft vesele kradou,
bude Te to urcite naramne tesit a neuvidis na tom nic spatneho, ze? :-)

Karel Rys

>Viktor

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 17.3.1999 14:42:43

www.tcx.se

Marek

Martin Lasevic wrote:

> Kde se da stahnout?

> Od: Marek Soukup [SMTP:marek(zv)comberg.com]
> Odeslano: 17. boezna 1999 13:45
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Poedmit: Re: SQL
>
> Ahoj,
> MySQL
>
> Marek Soukup

Comctl32

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 17.3.1999 14:47:54

>Doporucuji pouzit instalacni program, ktery toto vsechno udela
>sam za Tebe.

Mohu pozadat o tip na takovy instalacni program?

J. Nadhera

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.3.1999 15:01:36

> [...]
>to seriove cislo HDD pouzil jako klic k desifrovani zkompresovanych
>plug-inu, ktere bych pripojil na konec .exe a nastrkal do nich vybrane

nekdy je snad musis dekomprimovat ne? pak se budou nejspis valet nekde na
disku v normalnim tvaru :-)

Zdravi
D> Toman

SQL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.3.1999 15:03:38

>Zdravim,
>
>Existuje nejaky SQL server ale free alebo trial, aby isli aspon dvaja
>uzivatelia naraz ?

na Linuxu je jich spousta ( a dobrych) zcela free... :-)