Tato konference

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 00:58:02

Zdravim.

Mam dotaz ?.
Nejak spatne mi chodej prispevky (2 - 3 x to same s ruznym datem, odpoved
drive nez dotaz a tak podobne). Je to chyba u mne (mozne to je protoze jsem
uz se uz nejmin dvakrat za posledni mesic pred spanim zapomel pomodlit 'Bud
zdrav Bile' a pouzivam OutlookExpress) nebo nejsem sam a je to nejaka
chvilkova zrada 'Majordoma' teto konference ?.

Diky za odpovedi, ktere mi urychli hledani problemu.

eL..

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 22.3.1999 17:52:08 -0800

-----Original Message-----
From: Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 21. b�ezna 1999 13:56
Subject: Re: HDD factory serial + model number, atd.>3. Jen doufam, ze ta atomova elektrarna nebude na HW klic a nebudou ji
>ridit na hot-line.

No ja nevim, jak treba v Americe, ale kdyz jsem posledne dodaval do Dukovan
za par desitek milionu dolaru programove vybaveni pro rizeni termonuklearni
reakce, tak jsem si rekl, ze hardwareovy klic by mi neunosne zvedl naklady a
ze to tedy hodim na uzivatele. Udelali jsme takovou smlouvu: ja se nechal v
nemocnici (zadarmo) zrentgenovat a oni mi nad postel nainstalovali
rentgenovou videokameru pripojenou pres satelit k nim do elektrarny. A
protoze od te doby, co jsem jim prodal software uz jen lezim v posteli, tak
vzdycky nez spusti reakci, mrknou tou kamerou ke me do loznice jestli jsem
to ja. A muzou jet. (Mam u postele par pridavnych zarizeni, takze jde o
dokonaly hot line, 24 hod dene, 7 dni v tydnu.) A predstav si. Rusove to
okopirovali. Napichli se pres svuj satelit na tu rentgenovou videokameru.
Jenze ti pitomci ten rentgenovy snimek okopirovali zrcadlove. Proste se
vloudila chybicka a v te rychlosti ho polozili opacne na scaner.
Nainstalovali to v Cernobylu a spustili reaktor.

Od te doby si jaderne elektrarny mezi sebou software nekradou.

Ahoj

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

elementarny problem s C/S

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.3.1999 06:58:17

Tak uzivatele nedelaji chyby? To mi uniklo.
Nebavime se o uzavrenem dokladu ale o jeho porizovani.
Jednou splete ICO, podruhe se perklepne a je to.
Nebo to zmasti uplne a vyplni ICO nekoho uplne jineho.
Jak potom vyselectujes doklady prislusne jedne firme?

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Otvorenie dvierok na CD mech.

[*] Jirka Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 23.3.1999 07:44:55

Ahoj,
posilam opis API 32,(95 Guide).Funguje to!

Ejects the specified media.

mov ax, 440Dh ; generic IOCTL
mov bx, DriveNum ; see below
mov ch, 8 ; device category
mov cl, 49h ; Eject Removable Media
int 21h

jc error

Parameters

DriveNum

Drive to eject. This parameter can be 0 for default drive, 1 for A, 2 for B,
and so on.
Return Value

Clears the carry flag if successful. Otherwise, the function sets the carry
flag and sets the AX register to one of the following error values:

01h The function is not supported.
B1h The volume is locked in the drive.
B2h The volume is not removable.
B5h The valid eject request has failed.

Remarks

If a given physical drive has more than one logical volume, all volumes must
be unlocked by using Lock/Unlock Removable Media (Interrupt 21h Function
440Dh Minor Code 48h) before the drive will eject.

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----

Od: hrenovcik(zv)ns.basl.sk <hrenovcik(zv)ns.basl.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. b�ezna 1999 17:16
P�edm�t: Otvorenie dvierok na CD mech.>Cavte !

> Moze mi niekto poradit,ako otvorit cez API dvierka na CD mechanike.
>
>Diky.

TDBTime alebo nieco podobne ...

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 23.3.1999 07:44:41

Nazdar,
potreboval by som odkaz na nejaku free "data-aware" komponentu pre D4, ktora by umoznila zadat cas do databazovej polozky typu TIME. Nieco podobne ako je v RxLib databazova komponenta pre datum (TRxDBDate).

S pozdravom Brano.

Tato konference

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 23.3.1999 08:19:33

> Nejak spatne mi chodej prispevky (2 - 3 x to same s ruznym datem,

ano aj mne niekedy.

> odpoved
> drive nez dotaz a tak podobne).

toto skoro vzdy.

> Je to chyba u mne (mozne to je protoze jsem
> uz se uz nejmin dvakrat za posledni mesic pred spanim zapomel pomodlit 'Bud
> zdrav Bile' a pouzivam OutlookExpress)

ano, to bude asi ono. Ja este k tomu pouzivam netscape a tak mi to Bill robi
naschval...

> nebo nejsem sam a je to nejaka
> chvilkova zrada 'Majordoma' teto konference ?.

tak toto asi nie. Toto je ta najnepravdepodobnejsia moznost.
;)))

/LH

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.3.1999 08:36:16

Zkus nastavit LOCAL SHARE na True. To by mohlo zabrat.

Od: Flaska Jakub [SMTP:jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz]
Odeslano: 22. boezna 1999 20:55
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

Zdravicko...

Mozna se to tu uz resilo, ale na delphi(tec)cz jsem v archivu nic nenasel.
Takze se ptam:

Kdyz pouziju pro pristup na lokalni tabulku pres BDE TQuery, v jehoz SQL
dotazu mam trideni podle nejake polozky (klauzule ORDER BY), tabulka se
mi nekompromisne zamkne do read-only modu. Jak 100hoven? Uz me to pekne
stve. :-(

Jelikoz mam pouze D4 Professional a potrebuji, aby k tabulkam
pristupovalo vice uzivatelu, nemohu ani pouzit InterBase (u verze
Professional je pouze pro lokalni pouziti).

Budu vdecen za jakekoli konstruktivni nakopnuti, za kterezto take predem
dekuji.

F.

Tato konference

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 23.3.1999 08:37:07

Zdravim
Podle mne neni chyba u konference (co se tyce odpoved drive nez dotaz), ale
u jednotlivych lidi. Kazdy nema nastaveny cas spravne a jelikoz mailer bere cas
ze systemu, prijde treba zprava se zitrejsim datem. Stava se mi take, ale jedina
moznost je poprosit vsechny ucastniky, aby si nastavili spravny cas.
Pavel

eL wrote:

> [...]
> chvilkova zrada 'Majordoma' teto konference ?.
>
> Diky za odpovedi, ktere mi urychli hledani problemu.

Ulozenie dat do EXE ...

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.3.1999 08:37:43

Nezapomente, ze pri nastaveni antiviru toto bude rezident brat jako pokus o
infikovani.
Proto jsem od tohoto upustil.

Od: Radoslav Jalc, ProNet [SMTP:pronet(zv)ke.telecom.sk]
Odeslano: 22. boezna 1999 21:53
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Ulozenie dat do EXE ...

Debatovalo sa tu o ulozeni cohokolvek do EXEcka...narazil som na podobnu
komponentu, ktora by to mala zvladat. Ze vraj funguje pre Delphi 1, 2, 3 4
... poslal som to na ftp.svitap(tec)cz do adresara upload : fstorage.zip

Tu je kratky pokec :

TFileStorage (English): }
{ This component is intended for storing data (any, taken }
{ from a file specified by the developer) in a body of .exe }
{ file. Access to a file (being in a body of .exe project), }
{ realized through the "Data: Pointer".

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364
<<Soubor: ATT00030.html>>

Nastaveni_BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.3.1999 08:48:45

Neco takoveho jsem uz resil a mam nejakou pokusnou aplikaci, ktera to umi, pokud chces,
poslu Ti ji na soukromy mail. Umi primo nastavit jednotlive parametry BDE zvlast.

Od: Marek Soukup [SMTP:marek(zv)comberg.com]
Odeslano: 22. boezna 1999 12:37
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Nastaveni_BDE

Helou,
mam takovej dojem, ze kdyz se cokoliv nastavi v BDE musi se to ulozit
pres Session.SaveConfigFile, protoze jinak to funguje jenom do ty doby
nez pustim znovu BDE co z se nekdy taky hodi.

Marek Soukup

Milan Fiedler wrote:

> [...]
> function. There must ' +
> 'be a semi-colon delimited sting passed');
> Path := Copy(Param, 0, Pos(';', Param) - 1);
> Option := Copy(Param, Pos(';', Param) + 1, Length(Param) -
> Pos(';', Param));
> Check(DbiOpenCfgInfoList(nil, dbiREADONLY, cfgPERSISTENT,
> StrPCopy(Temp, Path), hCur));
> Check(DbiSetToBegin(hCur));
> repeat
> rslt := DbiGetNextRecord(hCur, dbiNOLOCK, (zv)Config, nil);
> if rslt = DBIERR_NONE then
> begin
> Result := Result + Config.szNodeName + ' - ' + Config.szValue
<<Soubor: ATT00020.html>>

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.1999 08:54:58

Nedavno se tu psalo o tom, ze pokud mas index na poli, podle
kterho ORDER BY-ujes, tak muzes editovat (mas-li nastavenu
property na RequestLive)

> [...]
> Professional je pouze pro lokalni pouziti).
>
> Budu vdecen za jakekoli konstruktivni nakopnuti, za kterezto take

Ulozenie dat do EXE ...

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 23.3.1999 9:00:10

> [...]
>... poslal som to na ftp.svitap(tec)cz do adresara upload : fstorage.zip

Prerazeno do ftp.svitap(tec)cz/pub/delphi.

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

DCOM, provadeni serveru selhalo !

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 23.3.1999 09:09:54

Ahoj,

Jednu vec jsi neuvedl, OS klienta a serveru. Pokud server NENI na
WinNT, pak musi bezet pred pokusem o pripojeni (nespousti se
sam).

JInak ty ceske ekvivalenty nastaveni DCOM jsou trochu
neprehledne. Znamena uroven zosobneni (impersonation level)
Zosobnit totez co Impersonate ? Pokud ano, je to ok.

Pak by to jeste mohlo byt v protokolu IPX/SPX. Kdyz mas NT
server, pak je lepsi TCP/IP (nebo NetBEUI u male nesegmentovane
site).

Haj hou!

Jeste jednou KeyPressed (was PARADOX - SAMBA)

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 23.3.1999 09:25:25

To je ono

Diky Jan

----------
> [...]
>
> Take jsem se podival na toho sendera a nic... takze oprava:
>
> procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
> begin
> if (Key = chr (VK_RETURN)) then
> begin
> if not ((ActiveControl is TMemo) or (ActiveControl is TRichEdit))
> then
> begin
> Key := #0;
> SelectNext(ActiveControl, TRUE, TRUE);
>
> Tlacitka osetrovat nemusis, berou si enter drive, nez se nadejes.
> Pokud chces odchytit i to, musis to udelat jeste jinak.

Tato konference

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 23.3.1999 10:02:19

> [...]
> zdrav Bile' a pouzivam OutlookExpress) nebo nejsem sam a je to nejaka
> chvilkova zrada 'Majordoma' teto konference ?.

U me se ty zmatky vyskytuji taky. Pred chvilkou mi dokonce _znovu_ prisly
prispevky ze 17. a 18. brezna. Takze chyba asi nebude na "tvem prijimaci".

Libor
valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz

elementarny problem s C/S

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 10:14:14

> [...]
>Nebo to zmasti uplne a vyplni ICO nekoho uplne jineho.
>Jak potom vyselectujes doklady prislusne jedne firme?

Nechapu v cem je problem. Pokud by bylo vse jen v ciselniku a na udaje by
byl jen odkaz tak take tezko osetris pripad, kdy uzivatel vystavi fakturu na
nekoho jineho. Namitky tohoto typu jsou bezpredmetne, pokud uzivatel vybere
jinou firmu no tak ten doklad je vystaven proste na jinou firmu a to v obou
pripadech.
Nedovedu si predstavit dotaz typu

SELECT * FROM TABULKA FOR ((FIRMA = "xyz" )) OR (FIRMA = "uzivatel chtel
vybrat xyz ale vybral jinou firmu))

Kazdy SW muze zpracovavat a tridit jen ta data, ktera mu uzivatel zada. A
prave zpusob , kdy se dulezite udaje duplikuji z adresare do dulezitych
dokladu velmi omezuje chyby. Jak napriklad osetris v "relacne spravnem"
modelu dat (vazba adresar->doklad) pripad, kdy tesne pred nejakou uzaverkou
uzivatel pozmeni ICO DIC ci jine dulezite udaje v adresari firem. Ja jsem
jednou hledal (u zakaznika na jinem SW, kde je to takto reseno) pripad, kdy
jedna ucetni zapomela jak se zaklada nova firma no a protoze se bala sefa
tak ji kamoska poradila aby si vzdy na tu chvilku opravila udaje jine firmy.
Ta kra.. (..sna dama) to delela skoro 4 mesice. Vtip byl ovsem v tom, ze na
konci mesice se z fakturace vypocitavaly dealerske provize. A protoze, vydy
peclive po vystaveni fa. vse "vracela" do puv stavu a pouzivala vzdy jen
jednu firmu tak tahle firma, naprosto neopravnene dostavala kazdy mesic
provize za vsechny nahodile kupce. Nastesti se tomu sami divili a ozvali se,
za co ze ty platby jsou (delalo to mesicne okolo 20 000 Kc ), (byli slusni)
a tak se na to prislo. Kdyby si ale nahodou vybrala pravidelne odebirajici a
mene slusnou firmu asi by to dopadlo se slecnou jako s tim SW. A jak to
dopadlo s tim SW to je snad jasne.
eL..

Tato konference

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 10:21:14

No ja jenom, ze drive to chodilo bez problemu. Zlobit to zacalo az tak pred
3-5 dny.

eL..

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. b�ezna 1999 9:16
P�edm�t: Re: Tato konference

> [...]
> Pavel

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 23.3.1999 10:29:41

Nezabralo, pri ORDER BY se furt zamika do read-only modu. :-((((

> [...]
> dekuji.
>
> F.

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 23.3.1999 10:36:37

To je uzasne. Takze kdyz mam tabulku s deseti polozkami a chci mit v
programu moznost radit podle kterekoli z nich, musim mit deset indexu?
To ani 6 let stara Foxka nemela takovehle stupidni pozadavky.

Zacinam mit pocit, ze takovy jednoduchy pozadavek je pro BDE
neprekonatelny problem. :-(((

> [...]
>
> Dobra.

> nenasel.

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 23.3.1999 10:37:49

Ahoj,
pokud si pamatuju tak to Foxka delala uplne stejne a jestli mas na mysli
fyzicke setrideni polozek tak to bylo hezky pro tabulku tak s peti radky
:-)))

Marek Soukup

Flaska Jakub wrote:

> [...]
> neprekonatelny problem. :-(((
>
> F.

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.3.1999 10:48:03

Omyl, ty indexy by to mely pouze zrychlit, tzn.ze pokud das ORDER BY podle
nejakeho indexu, bude to trvat o nejaky ten casek mene, nez kdyz das ORDER
BY podle sledu poli,
ktere nejsou zindexovane. Alespon PARADOX 7.0 mi to tak dela.

Od: Flaska Jakub [SMTP:jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz]
Odeslano: 23. boezna 1999 10:37
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: RE: BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

> [...]

> Dobra.

> nenasel.

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.3.1999 10:48:13

Nemluvime preci o razeni, ale o moznosti editace SELECT-u
nebo se mylim ? //Na ORDER BY nepotrebujes indexy (je to ale
rychlesi)
Pokud pouzivas SQL, je lepsi data, ktera Ti SQL (SELECT) vrati
hodit nekam na extra form, tam, pomoci normalnich TEdit-u upravit
a pomoci SQL (UPDATE) to zmenit v DB.

Dobra.> ----------
> [...]
> jehoz
> tabulka

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.3.1999 10:49:45

Puvodni zprava, kterou napsal Flaska Jakub dne 23 Mar 99,:

> To je uzasne. Takze kdyz mam tabulku s deseti polozkami a chci mit v
> programu moznost radit podle kterekoli z nich, musim mit deset indexu? To
> ani 6 let stara Foxka nemela takovehle stupidni pozadavky.

6 let stara foxka neumela SQL. Kdyz pouzijes TTable, problemy nemas
zadne. Kdyz pouzijes TQuery, problemy nemas take zadne. Ale kdyz
holt chces pouzit zive dotazy s editovanim, tak se musis prizpusobit.

> Zacinam mit pocit, ze takovy jednoduchy pozadavek je pro BDE
> neprekonatelny problem. :-(((

ICQ: 21215917, PGP vitano

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.3.1999 10:50:19

[...]

Ta indexace, kterou si TQuery dela, bude asi ten duvod, proc se hodi do
modu read-only. Vzdyt ona chudinka tabulka dela
vlastne reindexaci ( mozna???).

Od: Marek Soukup [SMTP:marek(zv)comberg.com]
Odeslano: 23. boezna 1999 10:38
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Flaska Jakub wrote:

> [...]
> To ani 6 let stara Foxka nemela takovehle stupidni pozadavky.
>
> Zacinam mit pocit, ze takovy jednoduchy pozadavek je pro BDE

Ulozeni ikony

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 23.3.1999 10:59:44

ahoj

potreboval bych ulozit vice ikon (ruznych rozmeru 16x16, 32x32 ...) do
jednoho .ICO souboru,
nejvice by mi vyhovovala nejaka rutina, ktera ma jako parametry handle ikon,
nebo bitmap a jejich masek ...

mozna by se dala prizpusobit fce WriteIcon v Graphic.pas, ale nevim jak...

diky za pripadne odpovedi

Zdenek Fryz

Tato konference

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 23.3.1999 11:03:16

Lubos napsal(a) toto:

> ano aj mne niekedy.

I me se to stava celkem casto. Ctu porad dokola to samy, akorat to ma jine
datum a cas.

> tak toto asi nie. Toto je ta najnepravdepodobnejsia moznost.
> ;)))

To nemusi byt az tak pravda. Ja nepouzivam na postu ani Outlook, ani
Netscape, postu z POP3 mi stahuje Winroute a posila se to na Novell
Mercurymu, odkud to ctu Pegasus Mailem. Problem je opravdu v tom, ze mi to
nekdy prijde vicekrat do POP3 (Ohlidano, pozitivne zjisteno).

Opravdu to vypada na nepravidelny problem v majordomu.
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

add help

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 23.3.1999 11:05:20

>Vedel by mi niekto poradit ako pridat hlp subor do prostredia tak aby
>po stlaceni F1 prehladaval aj tento ?
>Mam nejake kniznice s helpom a potreboval by som ich (HLP) zaclenit
>do prostredia.

To se dela pomoci cnt souboru (tedy obsahu). Tam se definuji zucastnene
(Link files resp. Index files) hlp soubory.

Vilda Svoboda
vilem.svoboda(zv)mrp(tec)cz

Hodnota vracena SizeOf

[*] Petr Danek <petrd(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.1999 11:12:49

Ahoj,
zacinam delat v Delphi 3. Funkce SizeOf mi vraci vetsi delku vety zaokrouhlenou na nasobek ctyr po skutecne hodnote. Jde s tim neco udelat, aby vracela spravnou delku ?
Dik.

Petr Danek
petrd(zv)atlas(tec)cz

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 23.3.1999 11:20:26

Petr Zahradnik wrote:
>6 let stara foxka neumela SQL. Kdyz pouzijes TTable, problemy nemas
>zadne. Kdyz pouzijes TQuery, problemy nemas take zadne. Ale kdyz
>holt chces pouzit zive dotazy s editovanim, tak se musis prizpusobit.

Toto mne zaujalo, neb zrovna resim problem se sortovanim v TTable a nevim co s tim, index mam, ale nevim jak tabulku sesortovat od nejvetsiho k nejmensimu a obracene. Jak na to, jinak se mi to bezproblemove nezda. :-)
M&B

Hodnota vracena SizeOf

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 23.3.1999 11:24:48

Haj hou!

From: Petr Danek <petrd(zv)atlas(tec)cz>
>zacinam delat v Delphi 3. Funkce SizeOf mi vraci vetsi delku
vety zaokrouhlenou na nasobek ctyr po skutecne hodnote. Jde s tim
neco udelat, aby vracela spravnou delku ?

Pokud jde o strukturu typu record nebo pole, pak ji definuj jako
packed, tedy:

TMyjRecord = packed record
Moje : byte
end ;

nebo

TMojePole = packed array of char ;

Mnoho zdaru.

Hodnota vracena SizeOf

> vety zaokrouhlenou na nasobek ctyr po skutecne hodnote. Jde s tim
> neco udelat, aby vracela spravnou delku ?
> Pokud jde o strukturu typu record nebo pole, pak ji definuj jako
> packed, tedy:

Krome tohodle by ti taky mohlo pomoct >

Project Options>Compiler>CodeGeneration>AlignedRecordFields
nebo directiva {$A-}
coz ti udela packed rekordy i z tech co to nejsou.

Radek Voltr

Hodnota vracena SizeOf

SizeOf to vracia spravne. V Delphi sa totiz da nastavit zarovnavanie
velkosti recordov na nasobok 4 aby bol k polozkam recordu rychlejsi pristup.
Default je to zapnute. Da sa to vypnut v nastaveni kompilatora (Aligned
record fields), alebo lepsie je to urobit tak, ze pri deklaracii recoru
uvedies slovo "packed", vtedy sa nikdy nebude zarvnavat velkost recordu, ani
ked to bude v nastaveni kompilatora zapnute. Priklad:

type TMojRecord = packed record

Lubo.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.3.1999 11:50:51

Flaska Jakub wrote:

> Mozna se to tu uz resilo, ale na delphi(tec)cz jsem v archivu nic nenasel.
> Takze se ptam:

Nejpre ze vseho vytrhni ze sve klavesnice ScrollLock, to je prvni
predpoklad k uspechu.

> [...]
> nekompromisne zamkne do read-only modu. Jak 100hoven? Uz me to pekne stve.

Cela tabulka?? Snad jen zaznamy v Query, ne? To lze obejit tak,
ze presunes zaznam do nejakych editu (ne dbeditu), a pak je
pomoci jine Query posles do tabulky.

> Jelikoz mam pouze D4 Professional a potrebuji, aby k tabulkam
> pristupovalo vice uzivatelu, nemohu ani pouzit InterBase (u verze
> Professional je pouze pro lokalni pouziti).

V tomto pripade ti nepomuze ani zmena databaze, protoze
ORDER BY udela Query vzdy read-only.

elementarny problem s C/S

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.3.1999 11:57:05

Pokud uzivatel vybere jinou firmu, tak si snaze vsimne, ze tam ma
chybu, nez kdyz pomrvi ICO. Protoze uzivatel nevybira firmy podle ICA
(sakra, jak napsat druhy pad od ICO tak, aby bylo poznat o co go?)
ale podle nazvu.

> Nedovedu si predstavit dotaz typu
>
> SELECT * FROM TABULKA FOR ((FIRMA = "xyz" )) OR (FIRMA =
> "uzivatel chtel
> vybrat xyz ale vybral jinou firmu))

To ja prave taky ne.

> [...]
> uzivatel zada. A
> prave zpusob , kdy se dulezite udaje duplikuji z adresare do

Hahaha. To myslis vazne?

> [...]
> nejakou uzaverkou
> uzivatel pozmeni ICO DIC ci jine dulezite udaje v adresari

:-) To samozrejme nesmi. Pri zmenach vznikne nova firma, jeji stara verze
bude neplatna. Pri ukladani klicovych polozek primo na fakturu
snad taky nedovolis dodatecnou zmenu udaju, nebo jo?

> [...]
> udaje jine firmy.
> Ta kra.. (..sna dama) to delela skoro 4 mesice. Vtip byl

Pozor, uzivatel, i kdyz je hloupy, dela vetsinou to, co potrebuje
a dela to dobre. Te krasne dame slo o vystaveni dokladu,
to se ji podarilo a svuj ukol splnila dobre. Ze aplikace neco takoveho
dovoli a nadela si tim bordel v datech, je vec aplikace.

> [...]
> pravidelne odebirajici a
> mene slusnou firmu asi by to dopadlo se slecnou jako s tim

To byla velmi kvalitni aplikace. Kdo je vyrobce? Rad bych si
od nich neco koupil. Asi by to byl dobry lek proti nude.
Ale asi ne. Nudou zrovna netrpim.

Dals mi priklad aplikace, ktera je blbe napsana.
Mam Ti najit priklad aplikace s redundantnimi daty,
ktera je blbe napsana, nebo budeme spis diskutovat
o vyhodach a nevyhodach metodiky?

Rad bych ale tuto linii konverzaci utnul. Musim taky nekdy pracovat.

[...]

SQL server problems

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 23.3.1999 12:11:28

Pred casem se tu par lid rozohnovalo, kdyz nekdo pouzil vulgarniho vyrazu
"FoxPro" a ne, jak se ve slusne spolecnosti rika, "SQL server". Mozna vas
bude zajimat clanek o zkusenostech z praxe na

http://www.mujweb(tec)cz/web/ahasweb/pocitace.htm

Viktor

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 23.3.1999 12:52:07

No pockej, chces rict, ze se ti v takovem pripade nezamika tabulka do
read-only modu? Jak to delas?

> [...]
> To ani 6 let stara Foxka nemela takovehle stupidni pozadavky.
>
> Zacinam mit pocit, ze takovy jednoduchy pozadavek je pro BDE

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 23.3.1999 13:05:08

Mluvime o editaci SELECTu, ktery je trideny. :-) Jen nejak nechapu, proc
nemohu data editovat rovnou v DBGridu, kdyz ruznymi oklikami toho stejne
dosahnu - jen na tom stravim 10x vic casu. :-( Nebo si budu muset napsat
vlastni komponentu, ktera pri uprave tabulky nastavi nejaky
Database1.Connected na False, provede UPDATE (pomoci Query pripojeny na
nejaky Database2) a znovu nastavi Database1.Connected na True. Jenze
proc to musim delat takhle pitome?

> [...]
> Pokud pouzivas SQL, je lepsi data, ktera Ti SQL (SELECT) vrati
> hodit nekam na extra form, tam, pomoci normalnich TEdit-u upravit

QuickReport a neviditelne buttony

[*] Radek KALA <DELPHI(zv)betacontrol(tec)cz> - 23.3.1999 13:19:13

Je treba prehrat knihovnu comctl32.dll ve Windowsech. Jeji novejsi
verze by mela byt na CD DELPHI anebo od microsoftu prese inet.
Ja osobne jsem ji proste vzal z jednoho pocitace kde to bylo dobre.
Instaluje si ji Delphi nebo pry i internet exploler. Pozor musi se
prehravat v DOSu. Jsou i metody jak ji prehrat ve windowsech, ale
ty ja neznam.

From: "Lubo Fule" <fule(zv)sct.sk>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: RE: QuickReport a neviditelne buttony
Date sent: Mon, 22 Mar 1999 18:43:11 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Aj ja mam taky problem.
>
> L.

Mostecka 15, 614 00

OLE - Word - preskrtnute pismo v zalozce

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 23.3.1999 13:32:48

Ahoj

nevite nekdo prosim jakou funkci by se dal zmenit format pisma
(preskrtnute) v zalozce dokumentu WORDu volaneho pres OLE z Delphi ?
Format pisma by se menil pri predani hodnot do zalozky.

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 23.3.1999 13:32:04

>----
>A co se hot-line tyce... nemam s zadnou dobre zkusenosti. Vzdycky kdyz
>jsem potreboval neco vedet, tak jsem se dozvedel velky kulovy (a to i
>kdyz jsem mel problem s celkem drahym softem (23 tis. Kc), ktery po
>nainstalovani upgradu zacal blbnout, a z podpory prisla odpoved stylu
>"nam
>to funguje" a ani naznak toho, ze by to chteli nejak resit). Takze
>hotline
>bych jako nejakou velkou vyhodu nebral.
>----

Ono je to na hot-line tezky. Kdo to delal vi sve. A kdyz to hot-lineistovi
funguje, tak co ma zakaznikovi rici. Vetsinou z nej nic nevytahne ani treba
jestli nema plny disk, protoze to vetsinou ten, kdo potrebuje hot-line nevi,
jak to zjistit. Hot-line je dost casto vestba z kristalove koule, protoze
uzivatel udela vzdy neco jineho nez hot-lineista ale neprizna se k tomu.

J. Nadhera

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.3.1999 13:54:08

To nevim, ono to jde u paradox tabulek v D3 jaksi samo.
Alespon jsem tedy nenarazil na nejaky skryty problem.

Tedy, pokud das ORDER BY na jiz zindexovane tabulce, tak by uz do modu R/O nemela jit.

Od: Flaska Jakub [SMTP:jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz]
Odeslano: 23. boezna 1999 12:52
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

> To ani 6 let stara Foxka nemela takovehle stupidni pozadavky.
>
> Zacinam mit pocit, ze takovy jednoduchy pozadavek je pro BDE

Jednoduchy WMF editor ? (free)

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 23.3.1999 14:38:41

Nevite o jednoduchem grafickem Windows Meta File editoru ?
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Jeste jeden problem s pipanim

[*] Petr Vaclavek <pvac5561(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.1999 14:53:23

Dobry den...

Ten prvni problem s pipanim jsem uz vyresil diky rade L.
Ale mam jeste jeden...

Mam RichEdit a desne me stve, ze kdyz jedu kurzorem uplne nahoru az na
zacatek textu tak to pak zacne piapt (to same kdyz jedu dolu a jsem na
konci textu)
Netusi nekdo jak by se to dalo odstranit?
Diky za vsecky rady...

Petr

P. S. Rady typu
Zkus skubnout za draty vedouci k repraku...
jsou sice 100% funkcni, ale uzivatelum se moc nelibi :-)

QuickReport a neviditelne buttony

[*] suvak(zv)pbko.sk - 23.3.1999 15:26:27

[...]
ty ja neznam.[Peter Suvak]
Dakujem za pomoc, je to skutocne tak.

> Aj ja mam taky problem.
>
> L.

Mostecka 15, 614 00

Server RPC neni k dispozoci ...

[*] Jan Linhart <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 23.3.1999 15:28:54

Zdar,

Mam dalsi potize...
Delf�ckej priklad z adr.Demos\Midas\EmpEdit na jednom PC funguje, ale na
dvou?
DCOM je na obou PC, ale po spusteni aplikace, kdyz se najde PC se servrem,
hodi to zminenou hlasku. Povedlo se to nekomu rozchodit?

Predem diky...

........................Honza

ftp.svitap.cz

[*] Kriz David <david.kriz(zv)ccv(tec)cz> - 23.3.1999 15:31:48

Take se nemohu na ftp://ftp.svitap(tec)cz pripojit jako Anonymous. Vi nekdo
reseni?

Tato konference

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 15:57:32

Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. b�ezna 1999 10:42
P�edm�t: Re: Tato konference

|-----P�vodn� zpr�va-----
|Od: Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz>
|Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
|Datum: 23. b�ezna 1999 9:16
|P�edm�t: Re: Tato konference

Pozoruji stejny efekt, nejdo o ty casy ale o zdvojovani a nekdy i ztrojovani sejnych prispevku.

Zdravi
* Petr Ma��k *
* RT electronic *
* rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz *
* tel. -02-20510562 *
-----P�vodn� zpr�va-----

klik na cudzie okno :)

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 23.3.1999 16:06:41

Caute moji zlaty delfinci.

Mam teraz na vas veliku prosbu. Robim jeden program, ktory dost
ponahla a potrebujem si overit jednu vec.
Da sa urobit program, ktory akoby klikne na tlacitko na formulare ineho
programu ?
Teda posle mu spravu click.
Ja si myslim ze sa to da. Ale hned prvy problem mam pri ziskani handle
daneho okna.

Posialm kusok kodu:
//---------------------------------------------------------------------------

BOOL CALLBACK EnumNajdi(HWND hwnd, LPARAM lParam)
{
static CHAR szClassName[64];
bool bnasiel;

bnasiel = TRUE;
GetClassName (hwnd, (LPTSTR) szClassName, sizeof (szClassName));
if (memcmp (szClassName, "KIOSK", 5) == 0) {bnasiel = FALSE;}

return (bnasiel);
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
HWND hwnd, hwnd1;
static CHAR szClassName[64];
char str[255];

if (EnumWindows (EnumNajdi(0,0), 0) == FALSE)
MessageBox(NULL,"Nenasiel som ho !!!","",MB_OK);
else MessageBox(NULL,"HURAAAA Nasiel som ho !!!!!","",MB_OK);

}

pri volani prikazu EnumWindows mi hlasi chybu "[C++Error] Unit1.cpp(51):
Cannot convert 'int' to 'int (__stdcall *)()'."

vdaka za kazdu pomoc.

\LH

elementarny problem s C/S

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 16:12:39

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. b�ezna 1999 13:05
P�edm�t: RE: elementarny problem s C/S

Nechapu ovsem proc by v relacnim modelu slo lepe vybirat polozky z adresare
nez v "duplicitnim". Bavime se snad o tom co se s temi uzivatelem vybranymi
udaji stane a jakym zpusobem je SW pouzije.

>To ja prave taky ne.

???? V cem je tedy rozdil.>>

>Hahaha. To myslis vazne?

Ano myslim.>> Jak napriklad osetris v "relacne

>:-) To samozrejme nesmi. Pri zmenach vznikne nova firma, jeji stara verze
>bude neplatna. Pri ukladani klicovych polozek primo na fakturu
>snad taky nedovolis dodatecnou zmenu udaju, nebo jo?

Samozrejme, ze ne. Je tam sice moznost pro uzivatele s velkymi pravy aby
urcite zmeny udelal (opravy chyb) a je to vazano uzavrenim ci neuzavrenim
obdobi a pod.
V praxi mi to proste problemy nedela.>

> [...]
>to se ji podarilo a svuj ukol splnila dobre. Ze aplikace neco takoveho
>dovoli a nadela si tim bordel v datech, je vec aplikace.

Souhlas.

>To byla velmi kvalitni aplikace. Kdo je vyrobce? Rad bych si
>od nich neco koupil. Asi by to byl dobry lek proti nude.
>Ale asi ne. Nudou zrovna netrpim.

Bylo to na zakazku v Accesu. Autora nebudu jmenovat.

>Dals mi priklad aplikace, ktera je blbe napsana.
>Mam Ti najit priklad aplikace s redundantnimi daty,
>ktera je blbe napsana, nebo budeme spis diskutovat
>o vyhodach a nevyhodach metodiky?

OK drzme se veci.>Rad bych ale tuto linii konverzaci utnul. Musim taky nekdy pracovat.

Ja tez.

Nez to utnes tak par vyhod ktere vidim v redundanci dulezitych udaju v
konkretnim pripade fakturace. Jeste jednou podotykam, ze udaje z faktur je
skutecne nutno uchovavat celych 10 let v puvodni podobe. Jinak je lepe je
neuchovavat vubec.

1) Produktem SW je krom tistenych dokumentu i naprosto samostatna databaze
faktur( Je jedno zda je to umisteno v jedne nebo vice tabulkach ale vzdy je
to samostatne s pevnou strukturou a nezavislou na dalsim vyvoji SW)

2) Adresar - coz je ziva casto pouzivana cast databaze nemusi uchovavat
zmeny za poslednich 10 let a nemusi tedy obsahovat zbytecne udaje o starych
firmach. (zrovna v tom priklade, ktery jsem uvadel by adresar s historii mel
po 10 letech v sobe okolo 10 Mb smeti udaju firmem ktere nakoupi jen
jednou - cca 20/mesic po cca 4Kb dat) takze by byl (jeste se zmenami) dle
meho odhadu nekede okolo 20-30Mb.
Vetsi objem dat v databazi faktur zdaleka tolik nevadi. (Opravdu o hodne
mene caste pouziti nez u adresare)

3) Pri vyvoji upravach a rozsireni programu mam lehci praci. Archivni data
se nemuseji konvertovat a staci pro ne zachovat jednoduche reporty, tiskove
sestavy a pod, ktere neni tezke prepsat i pri pripadnem naprostem upgrade
cele technologie.
Nic mi nebrani treba kazdy mesic zmenit strukturu dat adresare na zaklade
jakychkoliv pozadavku zakaznika.
To je samozrejme mozne i u relacniho modelu ovsem prace je s tim nepomerne
vice a moznost omylu roste.

4) Samotna struktura databaze faktur muze byt take bez vetsich problemu
vyvyjena a verze od verze menena bez zavislosti na adresari (nikdo nevi co
si za 5 let vymysli financni urad)

5) Pri archivaci dat a jejich obnove je to take jednodussi.

Mozna by se naslo jeste vice vyhod.

Souhlasim ovsem s tim, ze samotne pouziti relacniho nebo redundantniho
modelu v zadnem pripade neudela aplikaci dobrou nebo spatnou. Ja osobne za
nejvetsi klad povazuji, ze stara data jsou kompletni bez nutnosti udrzovat k
nim nejaky ciselnik. A tim, ze data nejsou provazana, nemam problemy s
vyvojem aplikace.
eL..>S pozdravem

>Jura
> [...]

Inno Setup

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 23.3.1999 16:26:40

Nev�te n�kdo, zda existuje po�e�t�n� Inno Setup?

Jara.

Metoda Paint pro CheckBox a RadioButton

[*] Martin Fr�hlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 16:40:29

> Zastav se nekdy na skoleni komponent u Inprise, tam tohle
> vykadam. :-)

Momentalne neni cas na skoleni. Mozna nekdy priste.

> Protoze se jedna o wokenni komponenty, je treba na to jit trochu
> oklikou, priblizne takto:
> V CreateParams musis nastavit
>
> with Params do Style:=Style or BS_OWNERDRAW;

To jsem udelal.
-----------------------------------8<--------------------------------
procedure TShadowCheckBox.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited CreateParams(Params);
with Params do Style := Style or BS_OWNERDRAW;
end;
-----------------------------------8<--------------------------------

> Potom odchytis napriklad zpravu CN_DRAWITEM, a pod ni si
> premalujes cele okno.

To jsem taky udelal a nejak mi ta zprava neprichazi :-(
-----------------------------------8<--------------------------------
Protected
procedure CNDrawItem(var Message: TWMDrawItem); message CN_DRAWITEM;

implementation

procedure TShadowCheckBox.CNDrawItem(var Message: TWMDrawItem);
begin
DrawItem(Message.DrawItemStruct^); { <--- Tady mi to nikdy nedojde }
end;
-----------------------------------8<--------------------------------

Trochu nazornejsi priklad by mi pomohl vic.

Predem dekuji a jsem s pozdravem

Martin Frohlich, Application designer UNITES Valasske Mezirici
Tel./Fax.: +420 651 22562
+420 651 615085
E-mail:martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz
martin.frohlich(zv)iol(tec)cz
unites(zv)telecom(tec)cz

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Jak na formulare v DLL

[*] Martin Fr�hlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 16:55:48

Zdravim

Mam v DLL ulozeny form. Neni problem ho zobrazit, ale tento form si ukaze na taskbaru jako samostatny program. Toto jsem odstranil za pomoci rady, kterou jsem nasel v archivu konference:

[DLL].Application.Handle := [Program].Application.Handle;

Toto funguje. Problem nastava kdyz se pokusim aplikaci minimalizovat, na taskbar se schova jenom hlavni aplikace a form ktery je v DLL zustane zobrazeny. Potreboval bych aby minimalizace aplikace sebou vzala i formy, ktere jsou v DLL.

Toto chovani bylo zjisteno na Win98.

Je to pro Delphi 3 Professional, a musi to bezet ve Win95, 98 a NT4.

Odpovedi prosim i na adresu Martin.Frohlich(zv)iol(tec)cz dostanu se k nim driv.

Velice dekuji.

[...]

TLabel dvoubarevne

[*] lustyl1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 23.3.1999 17:09:36

Pratele,
muze mne prosim, nekdo nasmerovat, jak vyrobit tridu podobnou TLabel,
ale s tim rozdilem, ze cast textu by mela byt jednou barvou a cast druha
barvou jinou.
TLabel pouziva API DrawText(Canvas.Handle, PChar, Length, Rect, Flags),
kde to neni mozne a i jine funkce toto neresi.
Diky za kazdy napad.

Lad. Lustyk

Windows Uptime

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 23.3.1999 17:22:24

Ahoj, nevite, jak zjistit (v programu), jak dlouho bezi Windowsy?

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 23.3.1999 17:29:38

Ano, to je ono! Vytrhl jsem ScrollLock a vse konecne funguje jak ma.
Mozna to krome ScrollLocku zavisi i na pouziti UpdateSQL (proc mi to
nikdo neporadil? ;-)...

F.> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> ORDER BY udela Query vzdy read-only.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 23.3.1999 17:40:58

Ted jsem se tam pripojil rovnou Netscapem. Vaclav Sazima

Kriz David wrote:

> Take se nemohu na ftp://ftp.svitap(tec)cz pripojit jako Anonymous. Vi nekdo
> reseni?

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.3.1999 18:05:50

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Bab�k dne 23 Mar 99,:

> Toto mne zaujalo, neb zrovna resim problem se sortovanim v TTable a nevim
> co s tim, index mam, ale nevim jak tabulku sesortovat od nejvetsiho k
> nejmensimu a obracene. Jak na to, jinak se mi to bezproblemove nezda. :-)

Vtip je v tom, ze tady primarne sla rec o editovani ziveho dotazu,
ktery je podle neceho setrideny. Takze "problemy zadne" znamena na
tu editaci. Pokud chces tridit bez indexu, musis pouzit dotaz,
pokud chces vkladat/menit, musis pouzit bud tabulku nebo zivy
dotaz s indexy...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Windows Uptime

[*] David Svoboda <dsvoboda(zv)iol(tec)cz> - 23.3.1999 19:02:34

Lukas Voborsky p�e:

> Ahoj, nevite, jak zjistit (v programu), jak dlouho bezi Windowsy?
> diky
> Lukas
api fce GetTickCount - pocet milisec od startu win. Najdes v Win32
helpu.
David Svoboda

Metoda Paint pro CheckBox a RadioButton

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.3.1999 19:25:55

Martin Fr�hlich wrote:

> To jsem udelal.
> -----------------------------------8<--------------------------------
> procedure TShadowCheckBox.CreateParams(var Params: TCreateParams); begin
> inherited CreateParams(Params);
> with Params do Style := Style or BS_OWNERDRAW;
> end;
> -----------------------------------8<--------------------------------
[...]

Na tohle jsem uz pred casem zda se odpovidal? Ze by nejake
bludne proudy?

SendMessage - Shift a Down

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 23.3.1999 19:58:59

Nevie mi nikto poradit, ako nastavit parametre pre
funkciu SendMessage, tak aby sa vygenerovalo stlacenie
kombinacie klavesy Shift a Down (sipka dole).

za kazdu radu vopred dakujem

Pavol Griga

Inno Setup

[*] Ales Radikovsky <Radik(zv)seznam(tec)cz> - 23.3.1999 21:50:30

> Nev�te n�kdo, zda existuje po�e�t�n� Inno Setup?

Na HomePage InnoSetupu jsou zdrojaky pro InnoSetup i ceske preklady zdroju. Staci to prohnat pres Delphi a je ceska verze na svete.... A u tech ceskych zdroju je i odkaz na nejake ftp, kde by mely byt i binarka....

Ales

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Windows Uptime

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 23.3.1999 20:55:50

On Tue, 23 Mar 1999, David Svoboda wrote:

> Lukas Voborsky p�e:

> api fce GetTickCount - pocet milisec od startu win. Najdes v Win32
> helpu.
> David Svoboda

Dik. Je to tak, uz jsem to taky nasel...
Ale na to navazuje otazka, jestli neexistuje nejaka fce, ktera mi ty
milisec prevede na dd hh.mm.ss... nebo to budu muset spocitat?
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Ovladani seriovych portu

[*] Petr Ma��k <rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 21:10:21

Omlouvam se, ale nebyl jsem 4 dny v dosahu sveho pocitace
.
Pro velky zajem a velikost souboru jsem soubor umistil
na http://ftp.mlp(tec)cz. Mel by byt v adresari d/pub/misc/d
elphi/konference
s delkou cca 1,5MB. Posilal jsem to dne
s vecer s nejakymi komplikacemi, tak tam soubor bude asi
az zitra.

Zdravi
* Petr Ma��k
*
* RT electronic *
* rtep
ema(zv)mbox.vol(tec)cz *
* tel. -02-20510562
Od: Libor Thiel <thi
el(zv)elapsh(tec)cz>
Komu: rtepema(zv)mbox.vol(tec)cz <rtepema(zv)mbo
x.vol(tec)cz>
Datum: 23. b�ezna 1999 7:47
P�edm�t:
Re: Ovladani seriovych portu

M�m z�jem

P�edem d�k

Libor Thiel

thiel(zv)elapsh(tec)cz

D4: Warning: "Comparison always evaluates to xxxxx

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 23.3.1999 21:31:26

Hi all,

upgradoval jsem na D4, nainstaloval patche 2,3 a narazil jsem na potize s
warnings viz %subj%, ktere se vyskytuji napr. v konstrukci

if FileSeek(...)=INVALID_FILE_SIZE then
raise ..... ;

Konstanta INVALID_FILE_SIZE je spravne definovana ve windows.pas jako
dword($FFFFFFFF), ale Delphi ma chybne nadefinovany typ vysledku integer u
funkce FileSeek().

Nema nekdo nejaky napad jak takove warningy potlacit? Me napadlo akorat
pouzit typecast "dword(FileSeek(...))=INVALID_FILE_SIZE", ale to znamena
rucne editovat na mnoha mistech, coz se mi vubec nelibi. Podotykam, ze
vypinat warningy jako takove nehodlam, protoze jsou jinak _velmi_ uzitecne.

Thanx, pf

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 23.3.1999 21:41:38

Konecne mi to nekdo poradne vysvetlil.
Jen aby te nezakonzervovali i s tou elektrarnou. Vis prece, ze nas
soucasny ministr ziv. pro. nema rad atom.
Jaro
-------------

> [...]
>
>Od te doby si jaderne elektrarny mezi sebou software nekradou.

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 23.3.1999 21:50:21

Ja to delam sice samozrejme take v samostatnem okne pro editaci
jednoho zaznamu,
ale pouzivam k tomu stejne DBEdit. Ten totiz velmi dobre kontroluje
chybne zadane udaje.
Na Edit-u si to musis pracne osetrit sam
Jaro

> [...]
>Pokud pouzivas SQL, je lepsi data, ktera Ti SQL (SELECT) vrati
>hodit nekam na extra form, tam, pomoci normalnich TEdit-u upravit

destruktor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:08:43

Radoslav Krehlik wrote:

> Hi all,
>
> tenhle destruktor se neprovadi za nekterych okolnosti spravne a aplikace
> pada. Vidite nekdo nejaky mozny problem?

> destructor TFileSearch.Destroy;
> begin
> FFileSearchThread.Terminate;

> while not FFileSearchThread.Terminated do
> Application.ProcessMessages;
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tohle bych dal urcite pryc.

> FFileSearchThread.Free;
Tady zalezi na tom jak mas nastavenou v TThread vlastnost FreeOnTerminate.
Pokud je True tak by jsi Free nemel vubec volat, protoze po nastaveni priznaku
Terminated pomoci metody Terminate se objekt threadu uvolni sam pote, co je
thread ukoncen. Pokud je False, tak staci zavolat Free (v pripade D3 a vyssi,
v D2 s tim budes mit problemy), protoze pokud thread stale bezi, tak se v
destruktoru provede Terminate a WaitFor.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

TLabel dvoubarevne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:10:46

lustyl1.edu(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> [...]
> TLabel pouziva API DrawText(Canvas.Handle, PChar, Length, Rect, Flags),
> kde to neni mozne a i jine funkce toto neresi.

Ahoj,

Musis to resit tak, ze vzdy vykreslis jen cast textu s jednou barvou,
potom ji zmenis a dokreslis zbytek.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 23.3.1999 22:11:24

> [...]
pozadavky.

>Zacinam mit pocit, ze takovy jednoduchy pozadavek je pro BDE
------
Ale neni to takovy problem. Jenom to mozna neumis. Tady je vice
moznosti nez u FOX-ky jak z toho ven
(to bylo opravdu vtipny s tim 100hoven).
Kdyz se nechces moc namahat, pouzij UpdateSQL objekt. Pak muzes
soucasne menit ORDER BY a provadet editaci. Kdyz chces
editovat v rezimu RequestLive, tak nelze pouzit ORDER BY.
V tomto pripade se predpoklada, ze editujes jeden zaznam a ten neni
potreba tridit.

Jinak SELECT FROM je SQL dotaz a neni urcen k editaci. To ze to BDE
umi, je jaksi navic.
Jinak se k tomu v jazyce SQL bezne pouziva INSERT a UPDATE
Ve FOX-ce ve vysledku dotazu SELECT neslo puvodni zaznam editovat
vubec! Tak se tu zbytecne nerozciluj!

>F.

SQL - ucelne pripojeni nekolika ident. Query ... D

[*] Ing. Marian Winkler <ag.art(zv)iol(tec)cz> - 23.3.1999 22:14:50

Zdar, prosim o inspiraci.

Mam hlavni sklad (cca 5000 zazn.), ze ktereho
vydavam na nekolik stredisek
(kazde ma vl. sklad - vsechny maji stejnou strukturu).
Nazev *.db kazdeho skladu je identicky s kodem
strediska (napr. 1.db).
Napojeni resim pri vyberu strediska pres TQuery
pomoci odpovidajiciho LoadFromFile
(pro kazdy sklad jeden *.sql fajl ... cca 20).
Indexovane pole je kod polozky (na prani zakaznika A10).
Pak vyd�v�m.

Fungovat to funguje, ale je to hrozne line.
(S indexem hnout nemuzu).

Neexistuje efektivnejsi postup?

Diky.

Marian Winkler
ag.art(zv)iol(tec)cz

BatchMove

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:25:35

> Milan Fiedler wrote:
>
> Snazim se vytvolrit tabulku (Paradoxovou) pres BatchMove, vse funguje jenom bych
> potreboval vedet jestli tam jde nastvit LanguageDriver, tabulka se mi ulozi podle
> nastaveni v BDE, ale potreboval bych jinou. Jde to vubec ?

Ahoj,

Mam dojem ze to opravdu nastavit nejde a bude vzdy pouzito nastaveni v BDE.
Da se to ale obejit dodatecnou zmenou LanguageDriveru ve vysledne tabulce.

StdCtrls, BDE, DB, DBTables;

ListBox1: TListBox;
Table1: TTable;
procedure BuildLangList;
procedure ChangeTableLanguage(Table: TTable; const LangDriverName: String);

Delimiter = '|';

Table1.Exclusive := True;
Table1.Open;
BuildLangList;
end;

procedure TForm1.BuildLangList;
var
hCur: hDBICur;
LD: LDDesc;
begin
Check(DbiOpenLdList(hCur));
try
with ListBox1 do
begin
Sorted := True;
Items.Clear;
while DbiGetNextRecord(hCur, dbiNOLOCK, (zv)LD, nil) = DBIERR_NONE do
Items.Add(Format('%s %s %s', [LD.szDesc, Delimiter, LD.szName]));
Check(DbiCloseCursor(hCur));

procedure TForm1.ChangeTableLanguage(Table: TTable; const LangDriverName: String);
var
hDb: hDBIDb;
TblDesc: CRTblDesc;
Props: CurProps;
pFDesc: FLDDesc;
begin
if not (Table.Active and Table.Exclusive) then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened Exclusive');
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));
if Props.szTableType <> szPARADOX then
raise EDatabaseError.Create('Table must be of type PARADOX');
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE, hDBIObj(hDb)));
Table.Close;

FillChar(TblDesc, SizeOf(TblDesc), #0);
StrPCopy(TblDesc.szTblName, Table.Tablename);
StrCopy(TblDesc.szTblType, szParadox);

FillChar(pFDesc, Sizeof(pFDesc), 0);
StrPCopy(pFDesc.szName, 'LANGDRIVER');
pFDesc.iLen := Length(LangDriverName) + 1;

TblDesc.iOptParams := 1;
TblDesc.pFldOptParams := (zv)pFDesc;
TblDesc.pOptData := (zv)LangDriverName[1];

try
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TblDesc, nil, nil, nil, False));
finally
Table.Open;

Lang: String;
begin
Lang := ListBox1.Items[ListBox1.ItemIndex];
Lang := Trim(Copy(Lang, Pos(Delimiter, Lang) + 1, 31));
ChangeTableLanguage(Table1, Lang);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

QReport a export

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:25:07

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval bych vyresit nasledujici problem. Uzivatel si preje
> tiskove sestavy. Zaroven si vsak preje tyto sestavy posilat ve forme
> souboru el. postou. Lze tento problem uspokojive vyresit v D3 s
> QuickReportem? Narazil jsem na nekolik problemu:
>
> a) v helpu ke QR avizuji moznost exportu do textoveho souboru. Ani
> jeden ze zpusobu popsanych v helpu vsak nevedl ke vzniku text.
> souboru.

Vloz na formular s QR komponentu TQRTextFilter a v preview formulari
pak po stisku tlacitka Save Report budes mit v dialogu na vyber i
ukladani do textoveho souboru.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DCOM, provadeni serveru selhalo !

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:25:24

"APEL, Petr Vobornik" wrote:

> [...]
> * Vychozi uroven zosobneni ......... zosobnit
> * Povolit vzdalene pripojeni ....... Nastaveno
> Ve vlastnostech MemoAppObject nastaveno:
> * Spoustet aplikaci na tomto pocitaci
> * Nastavena pristupova prava pro vzdaleny pocitac
> Dale mam nastaveno:
> * Povoleno sdileni souboru a tiskaren
> * Jako primarni protokol site je IPX/SPX
> * Provozuji sit Microsoft s NT serverem
> Na obou pocitacich jsem provedl registraci pomoci MemoEdit /regserver.
> Aplikaci MemoEdit mam umistnenou v adresari SYSTEM.
> Vyykousel jsem ruzna nastaveni DCOM95, ale bezuspesne.

Ahoj,

Konfigurace DCOMu na W95 je nekdy docela zabava. Ja jsem pro testovani
pouzival aplikaci NetClip ktera je na - http://www.microsoft.com/com .
Zkus nastavit TCP/IP jako primarni protokol. Dale u W95 plati ze neumi
spustit server, ten musis spustit rucne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

stisk klavesy primitivne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:26:04

Zbynek Ceska wrote:

> [...]
> if KeyPressed then konec:=true; {###### SPORNE MISTO !!!!! ######}
> until (polohaX=92)or(konec);
> until (polohaY=65)or(konec);
> end;
>
> Ja vim, ze prikaz KeyPressed neexistuje tak, jak existoval v Pascalu, ale
> muzete mi nekdo nejak jednoduse poradit, aniz bych se musel patlat v
> nejakych eventsech. A kdyz to musi byt s events, muzete mi nekdo poradit,
> jak to udelat a treba mi to i primo do toho programku napsat. Ja vim, ze
> uz to tu bylo, ale ja tomu nejak nerozumim.
>
> Diky moc za kazde slovo, ktere aspon trochu pomuze.

Ahoj,

Podle te casti kodu to vypada ze cilem je posouvat nejaky obrazek po formulari.
Reseni je vice, jedno by napriklad mohlo byt pomoci Timeru kterym by jsi vzdy
volal dalsi fazi vykreslovani (promenne Poloha by byly globalni ve fromulari).
Bylo by to sice mirne pomalejsi (timer ma nejmensi casovou jednotku 1ms, coz
muze byt nekdy nevyhovujici). Potom je asi nejjednodussi pouziti Threadu.

Dale se tu objevili rady s volanim Application.ProcessMessages uprostred te
smycky, ale to neni stastne reseni, napriklad v situaci kdy budes chtit zavrit
aplikaci. Lze to ukazat na tomto prikladu:

for I := 1 to 100000 do
begin
Label1.Caption := IntToStr(I);
Label1.Update;

Nekoho by napriklad napadlo to vyresit takto:

for I := 1 to 100000 do
begin
Label1.Caption := IntToStr(I);
Label1.Update;
Application.ProcessMessages;
if Application.Terminated then Break; // Pri ukonceni aplikace ukoncit smycku

Jenze to je take spatne, protoze to bude jaktakz fungovat jen v pripade, ze
okno ve kterem to delas je hlavnim oknem aplikace. Pokud by se jednalo napr.
o MDIChild okno tak to po jeho zavreni skonci chybou.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

RxDBGrid a problemy ...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:28:55

> "Radoslav Jalc, ProNet" wrote:
>
> Helou ...
>
> Taky neprijemny problem sa vyskytol >:-(
>
> Ked "picnem" na formular RxDBGrid + DBDateEdit (samozrejme aj TTable, TDatasource) a
> spolu to "previazem" , tak pohyb po RxDBGride sa nesprava ku mne spravodlivo.
>
> T.j. ak bez RxDBDateEdit tlacim sipku dole a drzim ju, tak pohyb kurzora je pekne
> plynuly..Ale ked tam "picnem" ten DBDateEdit tak sa mi kurzor posunie o jeden zaznam a
> viac ani za svateho. Musim sipku pustit a znova stlacit a znova stl..trochu otravne...da
> sa nejako tomu predist ???

Ahoj,

Zkousel jsem to a ten problem se mi neprojevil. (D4.03, RxLib 2.60)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Memo polozka z Table v udalosti Table FilterRecord

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:28:44

jdanek(zv)fnbrno(tec)cz wrote:

> Ahojte,
>
> Pracuji s D3 a s databazi typu Table1.DBF. Mam tam Memo polozku PolMemo.
> Nastavuji-li Filter pro databazi Table1.dbf v udalosti Table1FilterRecord,
> nedovoluje mi to pouzit v teto udalosti prave Memo polozku PolMemo.
> Da se to nejak obejit pripadne udelat jinym zpusobem ci to nelze takto
> vubec s polozkou z databaze typu Memo delat?

Ahoj,

Tohle se tu jiz tusim nekolikrat resilo a zatim bezvysledne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Letajici Image

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:29:10

Mal� Dobromil wrote:

> Udelal jsem si screen saver, na kterem leta logo a odrazi se od sten,
> no, znate to... Jenomze mi ten Image tak osklive blika, nevite jak na to
> ?
>
> //Hybe se snim pomoci Image.Left a Image.Top a je tam i jeden Label
> //a ten dareba jeden blika taky.

Ahoj,

Vzhledem k tomu, ze screensaver je celoobrazovkova aplikace, tak by bylo nejlepsi
vyuzit k tomu DirectX. Je to primo "k tomu ucelu zhotovene". Plynule zobrazovani
pomoci GDI v beznem okne nikdy uspokojive nedocilis, pouze se tomu vice ci mene
priblizis.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

VYTVORENI ZASTUPCE (*.lnk soubor)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:29:51

Jiri Vrabec Java -5 rocnok wrote:

> Mam dotaz : Skousel sem podobny program a nejak fungoval prapodivne, jednoduse
> nesel krokovat. Skocolo to jen na radek deklarace Psl,ppf a Hres a pak uz nic.
> Nevite co to je za postup programovani ze nelze krokovat, fachci to a v pripade
> ze date brakpoint tak to skrachuje ??

Ahoj,

Zastupce muzes vytvorit treba takhle (pro D3 a vyssi):

uses
ShlObj, ActiveX, ComObj;

Link: IShellLink;
IPFile: IPersistFile;
begin
Link := CreateComObject(CLSID_ShellLink) as IShellLink;
IPFile := Link as IPersistFile;
OleCheck(Link.SetPath('c:\windows\notepad.exe'));
OleCheck(Link.SetWorkingDirectory('c:\'));
OleCheck(IPFile.Save('Notepad.lnk', False));
end;

> A jeste jeden dotaz : nevite kde zjistit jake sou vsechny spravy ve Win.. s
> popisem toho kdy sou volany a jake jsou jejich cisla ??

No, ve svete Windows je na tohle pomerne jednoducha odpoved - nikde :-)

Vetsina z toho by mela byt dostupna v MSDN, ale i tam obcas neco chybi, takze
to pak musis sbirat ruzne po Internetu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Nahravani textovych souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:30:03

Jindriska Kubatova wrote:

> Kdyz alias na textovy soubor nevytvorim, ale udelam si Table typu
> ttAscii
> (Table1.TableTyp=ttASCII), textovy soubor se mi castecne nacte, ale
> naplni se mi jen prvni
> polozka cilove tabulky, ostatni se nenaplni. Nevim kde definovat popis
> textoveho souboru.

Jednotliva pole v textove tabulce muzes definovat pomoci .sch souboru.
Je to popsano v BDE API helpu pod heslem "Text driver" a tam odkaz
"Binding external schema to text tables"

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DDE a ACCES

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:30:55

Nosek Libor wrote:

> Dobry den.
> Snazim se predavani dat mezi D3 a bazi MSACCES pres DDE kanal.
> Delam chybu v definice DDEserveru a DDEclient. Nemate nekdo nejake
> demo nebo priklad jak na to?
> Vrele diky

Ahoj,

Na DDE bych radeji zapomel, z dnesniho pohledu je to jiz zastarala technologie
ktera stejne nikdy poradne nefungovala. K prenaseni dat mezi aplikacemi se velmi
dobre hodi pouzit COM/DCOM. Pokud ti jde jen o aplikace bezici na stejnem pocitaci
tak muzes pouzit zpravu WM_COPYDATA.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Barevne zvyrazneni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:30:32

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> Potreboval bych poradit jak nejlepe vyresit problem
> se seznamem (texty), kde bych chtel v zavislosti na
> urcite podmince zyraznit nektere radky jinou barvou.
> Je lepsi na to pouzit listboc nebo stringgrid
> (je tam omezeni na pocet radku)?

Ahoj,

Na vetsi soubory bych ti nedoporucil ani jedno. V techto pripadech je myslim
nejlepsi pouzit ovladaci prvky, ktere umoznuji "virtualni rezim". Tedy ze v
sobe neuchovavaji zadna data, ale pouze u nich nastavis pocet radek a oni si
sami rikaji o data kdyz je potrebuji. Prikladem je treba TDrawGrid nebo take
ListView z poslednich verzi COMCTL32. Pokud mas D4 tak tam je jiz primo tento
rezim ve VCL, u starsich verzi Delphi lze pouzit komponenty ExtListView, je
ke stazeni zde - (http://www.delphifreestuff.com).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Komponenta Options

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:31:53

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> shanim komponentu (pokud tedy existuje), pomoci ktere by se dal vytvorit
> takovy dialog OPTIONS, jaky pouziva Netscape Navigator 4.
> Poradite nekdo?

Ahoj,

Pouzivam uz sice Netscape dost dlouho, ale o jaky dialog Options se jedna .. ?
Nejak jej nemuzu najit :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BCB 4 tak trochu off topic

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:31:23

iturcan(zv)gamo.sk wrote:

> [...]
> Postup je nasledovny:
>
> 1. Musite sa zaregistrovat na www.borland.com, kde musite zadat unikatne
> cislo vaseho CD , toto cislo Vam program vypise
> 2. Na zaklade zaregistrovania Vam pride e-mail s heslom na instalaciu
>
> hmm, tak to ano, celkom dobra ochrana proti skopirovaniu CD, ktovie ci to
> je obdobne aj u ostrej verzie ( spominam si na prieskum ktory robili v
> Inprise u pobociek po celom svete, ohladom sprisnenia ochrany produktov),
> nie ze by som obhajoval
> pocitacove piractvo ale chudaci ktory nemaju pristup na Internet.

Ta ochrana je opravdu otravna, ale pokud to bude takto otravne u ostre vezre,
tak se casem proste objevi nejaky patch ci uprava z "treti strany" ktera to
vyresi. Predstavuji si treba situaci, ze si koupim BCB4, za par let Borland
nahodou zkrachuje (ne ze bych si to pral) a ja budu potrebovat udrzovat nejaky
stary projekt. Co potom ...

> Zaujimave je tiez ze na strankach www.borland.com sa daju najst informacie
> o troch verziach BCB 4, tj. aj o verzii Standard, ale hold, to je asi tym
> ze inak sa predava v USA a inak v EU .

Podle me to prijde se zpozdenim.

> Mozeme len sucho skonstatovat , co prinesie D5, v BCB 4.0 toho na prvy
> pohlad moc noveho nie je, prave naopak stale je VCL v Pascale a stale su tu
> tie iste zastarale podporne nastroje BDE vo verzii 5.1 a Database Desktop
> 7.0 , ktory si v tomto stave pamatam uz od verzie Delphi 3 :)
^^^^^^^^ Delphi 2 :-)

Zajimava je spise kompatibilita s MSVC++ a MFC. Uz se objevil prvni problem
s linkovanim .lib v COFF formatu. U BCB4 je sice utilita COFF2OMF ktera to
ma zaridit, ale konverze je dokonala, vysledkem je totiz prazdna knihovna :-))

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Nahrani ikony z shell32.dll podle jmena resource

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:31:03

Mor�ol Marian wrote:

> Jak nahrat ikonu z shell32.dll podle jmena (respektive ciselneho
> identifikatoru #xx) resource a ne podle jejiho indexu ? Funkce
> LoadResource chce jako prvni parametr HModule. Jak ziskat HModule pro
> shell32.dll ?

Ahoj,

Pomoci LoadIcon, priklad je treba tady:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/qanda/1646.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Instalace COMCTL32 (Was:QuickReport a neviditelne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:32:54

Radek KALA wrote:

> [...]
> Instaluje si ji Delphi nebo pry i internet exploler. Pozor musi se
> prehravat v DOSu. Jsou i metody jak ji prehrat ve windowsech, ale

Ahoj,

Jeden ze zpusobu je pouzit update s instalaci od Microsoftu - 40compud.exe.
Mas jej na CD s Delphi4, popripade jej lze i volne stahnout od MS.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

D4: Warning: "Comparison always evaluates to xxxxx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:33:34

Petr Fejfar wrote:

> [...]
> vypinat warningy jako takove nehodlam, protoze jsou jinak _velmi_ uzitecne.

Tohle je jeden z prusvihu pri zavedeni typu LongWord, to mas pravdu. Asi
bych to resil cestou nejmensiho odporu, pokud to mas jen uvnitr jednoho
unitu tak muzes primo predeklarovat tu konstantu jako Integer(-1), jinak
bych nadefinoval novou a ty konstanty hromadne prejmenoval . Dalsi moznost
je pouzivat primo API funkci SetFilePointer.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

id procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:44:12

"V. Nikel" wrote:

> Dobry den,
> nevite nekdo jak by se dalo zjistit handle libovolneho procesu,
> pokud znam handle nektereho z jeho oken?
> Diky
> VN

Ahoj,

Pomoci API funkce GetWindowThreadProcessId ziskas Thread ID a Process ID.
Handle procesu pak ziskas pomoci OpenProcess predanim tohoto ID a zadanim
pozadovaneho pristupu.

TID, PID: DWORD;
ProcessHandle: THandle;
begin
TID := GetWindowThreadProcessId(Handle, (zv)PID);
ShowMessageFmt('TID:%.8x PID:%.8x', [TID, PID]);

ProcessHandle := OpenProcess(PROCESS_QUERY_INFORMATION, False, PID);
if ProcessHandle <> 0 then
begin
ShowMessageFmt('PriorityClass: %x', [GetPriorityClass(ProcessHandle)]);
CloseHandle(ProcessHandle);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Windows Uptime

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:46:05

Lukas Voborsky wrote:
> Dik. Je to tak, uz jsem to taky nasel...
> Ale na to navazuje otazka, jestli neexistuje nejaka fce, ktera mi ty
> milisec prevede na dd hh.mm.ss... nebo to budu muset spocitat?

Ahoj,

Muzes to udelat treba takhle:

DT: TDateTime;
begin
DT := TimeStampToDateTime(MSecsToTimeStamp(GetTickCount));

ShowMessage(FormatDateTime('d hh:nn:ss', DT));

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

SQL - ucelne pripojeni nekolika ident. Query ... D

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.3.1999 22:54:45

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Marian Winkler dne 23 Mar 99,:

> [...]
> vydavam na nekolik stredisek
> (kazde ma vl. sklad - vsechny maji stejnou strukturu).
> Nazev *.db kazdeho skladu je identicky s kodem

A z jakeho duvodu nejsou vsechny sklady v jednom databazovem
souboru?

ICQ: 21215917, PGP vitano

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 22:57:43

Mal� Dobromil wrote:

> Nedavno se tu psalo o tom, ze pokud mas index na poli, podle
> kterho ORDER BY-ujes, tak muzes editovat (mas-li nastavenu
> property na RequestLive)

Ahoj,

Tohle je to popsano v Local SQL helpu pod heslem "Updatable queries"

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

klik na cudzie okno :)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 23:15:34

Lubos wrote:

> [...]
> ponahla a potrebujem si overit jednu vec.
> Da sa urobit program, ktory akoby klikne na tlacitko na formulare ineho

Ahoj,

Neni to sice idealni, ale slo by to nejak takhle:

StdCtrls;

// Hledani v seznamu oken - '<ClassName>,<WindowText>,<Number>; ....'

function SearchForWindow(const Search: String; ParentWnd: HWND = 0): HWND;
type
PSearchWndRec = ^TSearchWndRec;
TSearchWndRec = record
FindClassName: String;
FindWindowText: String;
EnumCount: Integer;
FoundWnd: HWND;
FindPosition: Integer;
SearchPos, StartPos, EndClassPos, EndTextPos, EndRecPos: Integer;
SearchWndRec: TSearchWndRec;
P: PChar;

function EnumChildProc(Wnd: HWND; LParam: LPARAM): BOOL; stdcall;
var
ClassName, WindowText: array[0..127] of Char;
begin
GetClassName(Wnd, ClassName, Sizeof(ClassName));
GetWindowText(Wnd, WindowText, Sizeof(WindowText));
with PSearchWndRec(LParam)^ do
begin
if (FindClassName = ClassName) and
((FindWindowText = '') or (FindWindowText = WindowText)) then Inc(EnumCount);
if EnumCount = FindPosition then
begin
FoundWnd := Wnd;
Result := False;
end else Result := True;

SearchWndRec.FoundWnd := 0;
SearchPos := 1;
StartPos := 1;
EndClassPos := 0;
EndTextPos := 0;
EndRecPos := 0;
if ParentWnd = 0 then ParentWnd := GetDesktopWindow;
while SearchPos <= Length(Search) do
begin
case Search[SearchPos] of
',': if EndClassPos = 0 then EndClassPos := SearchPos else EndTextPos := SearchPos;
';': EndRecPos := SearchPos;
end;
if (EndRecPos > 0) and (EndClassPos > 0) and (EndTextPos > 0) then
with SearchWndRec do
begin
FindClassName := Copy(Search, StartPos, EndClassPos - StartPos);
FindWindowText := Copy(Search, EndClassPos + 1, EndTextPos - EndClassPos - 1);
FindPosition := StrToInt(Copy(Search, EndTextPos + 1, EndRecPos - EndTextPos - 1));
EnumCount := 0;
FoundWnd := 0;
if FindPosition = 1 then
begin
if FindWindowText = '' then P := nil else P := PChar(FindWindowText);
FoundWnd := FindWindowEx(ParentWnd, 0, PChar(FindClassName), P);
end else
EnumChildWindows(ParentWnd, (zv)EnumChildProc, Integer((zv)SearchWndRec));
if FoundWnd = 0 then Break else ParentWnd := FoundWnd;
StartPos := SearchPos + 1;
EndClassPos := 0;
EndTextPos := 0;
EndRecPos := 0;
end;
Inc(SearchPos);
end;
Result := SearchWndRec.FoundWnd;

H: HWND;
R: TRect;
SavePos: TPoint;
begin
H := SearchForWindow('TForm1,Form1,1;TButton,Button2,1;');
if H <> 0 then
begin
GetWindowRect(H, R);
Inc(R.Left, 5);
Inc(R.Top, 5);
R.TopLeft.x := Round(R.TopLeft.x * (65535 / Screen.Width));
R.TopLeft.y := Round(R.TopLeft.y * (65535 / Screen.Height));
GetCursorPos(SavePos);
Mouse_Event(MOUSEEVENTF_ABSOLUTE or MOUSEEVENTF_MOVE,
R.TopLeft.x, R.TopLeft.y, 0, 0);
Mouse_Event(MOUSEEVENTF_ABSOLUTE or MOUSEEVENTF_LEFTDOWN,
R.TopLeft.x, R.TopLeft.y, 0, 0);
Mouse_Event(MOUSEEVENTF_ABSOLUTE or MOUSEEVENTF_LEFTUP,
R.TopLeft.x, R.TopLeft.y, 0, 0);
SetCursorPos(SavePos.X, SavePos.Y);

ShowMessage('Click !');

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Konstanty v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1999 23:15:19

"Ing. Ludek Florian" wrote:

> Cauec,
>
> jednoduchy dotaz. Da se dostat k hodnotam konstant umistenych v DLL ?
>
> Vim, ze se v DLL pouzivaji, ale neznam jejich hodnotu. Jedna se o stavove
> priznaky, takze je nelze
> nijak odhadnout nebo vypocitat.

Ahoj,

Tezko, je dobre mit k te knihovne dokumentaci.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Prehravani .mpg na fullscreenu

[*] Rostislav Ramik <kimros(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.1999 23:29:20

Zdravim vsechny,

Prosim o radu,
potrebuji prehravat soubory .mpg na fullscreen s tim, ze bude pouzita
hardware podpora prehravani mpegu. Pouzivam DelphiX od Hiroyuki Horiho,
je tam header pro DirectShow, zkousel jsem predelat priklady z Visual
C++, ale bohuzel to nefunguje. Kousne se to na :
CoCreateInstance(CLSID_FilterGraph, nil, CLSCTX_INPROC,
IID_IMediaControl, pMC)
a nechce to vytvorit instanci MediaControlu..., ma s tim nekdo nejake
zkusenosti ???

P.S. Nasla by se nejaka dobra duse, ktera by mi poslala pocesteny
"dbconsts.pas" a "consts.pas" ?

R.Ramik, kimros(zv)atlas(tec)cz

SQL - ucelne pripojeni nekolika ident. Query ... D

[*] Ing. Marian Winkler <ag.art(zv)iol(tec)cz> - 24.3.1999 00:11:20

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. b�ezna 1999 23:21
P�edm�t: Re: SQL - ucelne pripojeni nekolika ident. Query ... D1

> [...]

> Nazev *.db kazdeho skladu je identicky s kodem
> strediska (napr. 1.db).

A z jakeho duvodu nejsou vsechny sklady v jednom databazovem

_____________________

Jedna se o tri hospody. Kazda to vede trochu jinak, ma jina
strediska (kuchyn, bar, restaurace, satna, postupne i
zavodni stravovani atd.), ktera nikdy nebudou mit na
sklade vsechny polozky. Kazde stredisko muze mit
pro urcitou polozku jinou marzi (kuchyn bez marze).
Kazde z nich bude delat svou vlastni uzaverku turnusu
a nebude to delat jeden clovek na jednom miste.
Sit nechcou. Data hodlaji prenaset davkove disketou
k rediteli, maximalne je premluvim na modemy.

Priznam se, ze si jedinou vyslednou tabulku nedokazu
dost dobre predstavit (ale taky musim uznat, ze toho
s navrhem databazi moc za sebou nemam).

Marian Winkler
ag.art(zv)iol(tec)cz

SendMessage - Shift a Down

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 24.3.1999 06:08:18

Soucasti nekterych verzi Delphi je i sledovac toku zprav
(Winsight.exe myslim se menuje)
tam se daji zjistit parametry zpravy, ktera probehla.
Me to pomohlo pri zjistovani kodu klaves, ale jaky
to bude mit efekt pro kombinaci se shiftem netusim a nemohu to prave ted
vyzkouset.
Daniel
Kminek

Et iritis sicut dii, scientes bonum et malum.
kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavol Griga <paly(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. b�ezna 1999 21:41
P�edm�t: SendMessage - Shift a Down

> [...]
>funkciu SendMessage, tak aby sa vygenerovalo stlacenie
>kombinacie klavesy Shift a Down (sipka dole).

TLabel dvoubarevne

> [...]
> TLabel pouziva API DrawText(Canvas.Handle, PChar, Length, Rect, Flags),
> kde to neni mozne a i jine funkce toto neresi.

Je to mozne takto >
Nastavis Font color a nakreslis prvni cast textu.

Pak si pomoci funkce TextExtentPoint32 zjistis jak velkej byl ctverecek
toho textu

Posunes se (zmenis Rect.Left o ten extent)
Nastavis Font color a nakreslis dalse cast textu.

Na todle je nejlepe prepsat obsluhu WM_PAINT message.

Radek Voltr

HDD factory serial + model number, atd.

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 24.3.1999 07:23:33

Jaroslav N�dhera napsal(a) toto:

> [...]
> uzivatel udela vzdy neco jineho nez hot-lineista ale neprizna se k tomu.

To zrovna nebyl tento pripad. Dostali ode mne vsechno, co dostat mohli
(vypisy z logu, okopirovany vypisy programu (kde bylo videt, kde chyba
vznika), kompletni konfiguraci a vsechny dalsi informace o ktery si rekli
i nerekli). A vysledek? Nic. Vratil jsem se ke starsi verzi programu,
ktera sice neumi vse, ale aspon funguje bezproblemove.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Konstanty v DLL

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 24.3.1999 07:28:30

Konstanty v DLL jsou nepristupne. Je potreba mit exportovane funkce nebo procedury.

Martin
Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
htt://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odeslano: 23. boezna 1999 23:15
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Konstanty v DLL

"Ing. Ludek Florian" wrote:

> [...]

Tezko, je dobre mit k te knihovne dokumentaci.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.3.1999 07:31:17

> Nev�te n�kdo, zda existuje po�e�t�n� Inno Setup?

Ano. Kdysi byl na studne (www.studna(tec)cz), ale studna je jiz delsi dobu
"Under construction". Pokud bys mel zajem, nekde se mi vali po disku.

S pozdravem
Libor Krayzel

Komponenta Options

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.3.1999 07:37:18

> Pouzivam uz sice Netscape dost dlouho, ale o jaky dialog
> Options se jedna .. ?
> Nejak jej nemuzu najit :-)

Sorry, blbe jsem se vyjadril. Menu EDIT-PREFERENCES (ukazka na
http://webhost(tec)cz/elka/netsc.jpg).

TLabel dvoubarevne

[*] lustyl1.edu(zv)mail.cez(tec)cz - 24.3.1999 07:40:58

To by mohlo b�t ono, diky za napad.
S pozdravem

EZu zdar L.Lustyk

voltrr1.epr(zv)mail na 24.03.9
9 06:28:07

Odpov�zte pro

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: Lustyk Ladislav/4150P/EDU/CEZ

edm�t: Re: TLabel dvoubarevne
> [...]

Na todle je nejlepe prepsat obsluhu WM_PAINT message.

Radek Voltr

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.3.1999 07:57:08

Flaska Jakub wrote:

> Ano, to je ono! Vytrhl jsem ScrollLock a vse konecne funguje jak ma.
> Mozna to krome ScrollLocku zavisi i na pouziti UpdateSQL (proc mi to
> nikdo neporadil? ;-)...

Vidim, ze stacilo poradit vytrzeni ScrollLocku, a vse ostatni prislo
samo. Kdybys vytrhl NumLock, pokud bys neumrel, tapal bys az
dodnes.

Letajici Image

[*] Jan Ko�� <honza(zv)skoda-ujp(tec)cz> - 24.3.1999 07:58:36

Ja jsem to resil tak, ze jsem vytvoril Form2, do nej jsem vlepil obrazek a
menil pozici tohoto Form2. Obrazek potom nebude blikat.

Muzes se podivat na muj sporic, kde sice nepluje obrazek, ale misto obrazku se
prehrava video.
http://freeweb.bohemia.net/jankocisoft

Jan Koci

----------

> [...]
> ?

Instalace COMCTL32 (Was:QuickReport a neviditelne

[*] suvak(zv)pbko.sk - 24.3.1999 08:03:48

Petr Vones wrote:

Radek KALA wrote:

> [...]

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Vdaka Peter, myslim ze Murphyho zakon "Ak zlyhaju vsetky pokusy, je nacase
pozriet do prirucky (pripadne na instalacne CD)" skutocne plati :)
Uvedeny subor ja na instalacnom CD v adresari \Info\Updates

Menu a coolbary podruhe

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 24.3.1999 08:04:37

Nejak se nikdo neozyva :-(((, zkousim to podruhe...
Delfini, co mate zkusenosti s D4. Jdou tam udelat menu+coolbary stejne,
jako je to napr. v D4 IDE (vc. zobrazovani pri pretahovani, moznost
pretahnout nejakej toolbar z listy do plovouciho okna apod.)? Demo
DockEx mne neuchvatilo.
Dik
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Inno Setup

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 24.3.1999 08:06:42

primo na strance je i preklad textu do cestiny (pro verzi 1.1)

Odes�latel: SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno.comp(tec)cz>
Komu: DELPHI <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
P�edm�t: Inno Setup
Datum: 23. b�ezna 1999 16:26

Nev�te n�kdo, zda existuje po�e�t�n� Inno Setup?

Jara.
----------

Sledovani site

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.3.1999 09:32:11

Zdravim,

chtel bych si napsat aplikaci, ktera by sledovala, kdo je zrovna pripojen k
memu pocitaci. V podstate totez, co dela aplikace SLEDOVANI SITE z Windows,
ale s moznosti napr. zaslat zpravu mejlem, nebo na mobil.

Nakopnete me nekdo, kde a co hledat v helpu.
Dekuji

==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

DCOM, provadeni serveru selhalo !

[*] APEL, Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 24.3.1999 09:35:47

Diky za radu.
Po zmene protokolu na TCP/IP vse funguje jak ma. Zkousel jsem aplikaci C/S
pod Win95, mezi Win95 a WinNT4. Pokud mam umisnen server na WinNT a
klienta na Win95, tak je vse ok. Pokud vsak umistnim server na Win95 a
klienta na WinNT, tak prvni konekt na server trva prilis dlouho. Ovsem
dalsi konekt probehne uz ok. Stejna situace nastane i pri stavu kdy S i C
je umistnen na WinNT. Pod Win95 se toto neprojevuje. Muzete mi nekdo
vysvetlit proc tomu tak je.
Dale bych mel dotaz jak spustit klienta, ktereho mam umistneneho v DLL, pod
Win95. Jedna se mi vlastne o spusteni samostne DLL pod Win95.

Dik Petr

P.S. : Sladit nastaveni DCOM ve Win95 a WinNT je opravdu chutovka.

JPG to BLOB

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 24.3.1999 10:21:36

Nevite jak dostat Jpg soubor do blobu a pak ho zobrazit na Formu. BMP funguje, ale je moc velka. P�edem d�k. M&B

BringToFront

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 24.3.1999 10:30:13

Uz se to tu sice resilo, ale bez uspokojive odpovedi.
Mam dalsi dotaz:
Aplikaci z minimalizovaneho stavu uvedu "do chodu" pres
Application.Restore;
Application.BringToFront;

Ve Win95/NT to chodilo presne, jak jsem cekal, ve Win98 to misto toho,
aby ta aplikace sla ToFront, tak zustane na pozadi a zacne blikat jeji
tlacitko na taskbaru. Jak to muzu udelat, aby sla dopredu stejne, jako v
95?
Dik
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Inno Setup

[*] fiser(zv)gbn(tec)cz - 24.3.1999 10:40:10

Nazdar,

Asi pred tydnem sem vytvoril ceskou lokalizaci posledni verze.
Pokud bys mel zajem napis mi a poslu ti ji. Roman Fiser

>Nevite nekdo, zda existuje pocesteny Inno Setup?
>
>Jara.

Modifikace stringu v EXE

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 24.3.1999 10:46:02

Ahoj

Mam napsany program v D1, ktery modifikuje dany Ini soubor.
V programu je deklarovano 4x string.(jmeno Ini, sekce,ident a hodnota)

Nyni mam napsat program, ktery by modifikoval predchozi EXE a zmenil v nich
hodnoty stringu.
Tak aby si to spravce posty mohl nedefinovat sam a nemusel se program
kompilovat a linkovat.
(program je totiz rozesilan podnikou postou a aktivuje se primo z prilohy,
a pokazde se bude menit neco jineho)

Lze to nejak, pripadne jak ? Nobo jine reseni

BringToFront

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 24.3.1999 10:57:57

Api fce. MoveWindow - zkus ho :-))

(to je na posun okna nahoru dolu doprava doleva dopredu dozadu
(z-order)

Mti.

> [...]
jeji
>tlacitko na taskbaru. Jak to muzu udelat, aby sla dopredu stejne,

Modifikace stringu v EXE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 24.3.1999 11:18:30

Ma to jeden haeek, aby to bylo eitelne v EXE, musi to mit format stringu a
aby ten EXE mel
vsechny Tebou pozadovane stringy konstantni delky ( mohla by se ohrozit
spustitelnost EXE). Jinak je potreba k tomu souboru pristupovat jako k
binarnimu souboru.

Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [SMTP:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odeslano: 24. boezna 1999 10:46
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Modifikace stringu v EXE

[...]

pomoc - souctovani tabulky

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 24.3.1999 11:19:28

Nazdar, v ORACLE (INTERBASE) by to mohlo vyzerat takto (lokalny Paradox to nezvladne):

SELECT
*
FROM (
(SELECT UserID, Typ, Cena FROM Tabulka WHERE Typ <> 2)
UNION
(SELECT UserID, Typ, SUM(Cena) FROM Tabulka WHERE Typ = 2 GROUP BY UserID, Typ)
)
ORDER BY
UserID,
Typ,
Cena

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz [SMTP:istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz]
Odesl�no: 24. marec 1999 11:45
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: pomoc - souctovani tabulky

Zdravim.
Potreboval bych urgentne pomoc, nebo nakopnuti spravnym smerem.

Mam priblizne takovouhle tabulku:

userID typ cena
11 3 23,00
11 1 5,00
11 2 65,00
11 1 41,00
11 4 16,00
11 3 12,00
11 2 72,00
22 2 22,00
22 5 48,00

A potreboval bych z teto tabulky dostat asi toto:

userID typ cena
11 1 5,00
11 1 41,00
11 2 137,00
11 3 23,00
11 3 12,00
11 4 16,00
22 2 22,00
22 5 48,00

Proste jen setrideny a pokud typ=2 - souctovat do jednoho radku.

Nemel nekdo z Vas podobny problem ?

diky za pripadne odezvy.

Inno Setup

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 24.3.1999 11:32:03

D�ky za naveden�. U� to m�m.
Jara.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 8:38
P�edm�t: RE: Inno Setup

>Ano. Kdysi byl na studne (www.studna(tec)cz), ale studna je jiz delsi dobu
>"Under construction". Pokud bys mel zajem, nekde se mi vali po disku.
>

>S pozdravem
> Libor Krayzel

QReport a export

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 24.3.1999 11:32:45

> [...]
>
> b) lze udelat primitivni aplikaci jakoby prohlizec QR sestav?
> Samozrejme nechci aby pro proste prohlizeni souboru *.QRP musel mit

Na www.qusoft.com jsou nejake priklady na pouziti preview a je tam i
tlacitko Load, pro natazeni *.qrp. Mozna by to slo pouzit. Pouziti
filtru je sice mozne, ale je treba si dost hrat s reportem, aby export
byl alespon trosku pouzitelny.

Ales

pomoc - souctovani tabulky

[*] istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 24.3.1999 11:45:06

[...]

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 24.3.1999 11:53:46

Tak. Kdysi jsem to zkousel zpusobem najivnim : v kompilovanem exeaci
byla datova struktura, a ta zacinala necim hodne atypickym (pokud
mozno v denem exe 1x se vyzkytujicim) a teprve za tim byly vlastni
"data".

Pak se daji prepsat prirazovane hodnoty celkem pohodove.

type Tdat=record
hlav:string[10];
a,s,d,f:string[30];
z,x,c:integer;
end;

const p1:Tdat=(hlav:#123#43#12#5#45#3#3#3#3#3;a:' ...30 znaku..';s:'
staky 30' ....; z:54;x:4;c:6);

konstanta s udanym typem je totez co var a pak prirazeni. Za chodu se
da i programove menit,... a pokud to chces prepsat z venku , najdes si
hlavicku a vis, ze za ni to je ulozene tak a tak.
(pouzivano v tp7 a st. :-)
textove veci "radeji" vypln mezerama na plnou delku definovaneho str.
(jen :-))) string[30] ma 31 B.! :-)

Mti.

-----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
prilohy,
>a pokazde se bude menit neco jineho)
>
>Lze to nejak, pripadne jak ? Nobo jine reseni

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.3.1999 12:00:34

Rostislav Ramik wrote:

> P.S. Nasla by se nejaka dobra duse, ktera by mi poslala pocesteny
> "dbconsts.pas" a "consts.pas" ?

Takhle ne. :-) Musis jeste uvest pro kterou verzi Delphi to je,
pricemz je rozdil napriklad i mezi 4.0 a 4.2. Jestli jsou rozdily i
mezi Profi a C/S jsem uz radeji ani nezjistoval.

pomoc - souctovani tabulky

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.3.1999 12:22:51

Puvodni zprava, kterou napsal istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz dne 24 Mar 99,:

> Potreboval bych urgentne pomoc, nebo nakopnuti spravnym smerem.
>
> Mam priblizne takovouhle tabulku:
>
> Proste jen setrideny a pokud typ=2 - souctovat do jednoho radku.
>
> Nemel nekdo z Vas podobny problem ?

Jde to treba takhle:

select * from TABULKA where typ <> 2
union
select userid, typ, sum(cena) as cena from TABULKA
where typ = 2 group by userid, typ
order by 1, 2, 3

Mozna i jednoduseji, nevim, ale tohle chodi...

ICQ: 21215917, PGP vitano

id procesu

[*] V. Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 24.3.1999 11:37:55

dekuji, to je presne ono...
pro procesy ktere maji alespon jedno okno
je to vyborne, nevim ale jak mam postupovat napr.
u programu ktere nemaji zadne okno a znam pouze
jmeno exe souboru ktery se spousti...
nevite nahodou jak na to?
VN

> [...]
> if ProcessHandle <> 0 then
> begin
> ShowMessageFmt('PriorityClass: %x', [GetPriorityClass(ProcessHandle)]);

Verze Exe souboru

[*] Pavel Slovacek <silvan(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.1999 12:40:18

Ahoj,

Nevite nekdo jak se da jednoduse zjistit informace o verzi EXE nebo DLL
souboru.

Diky
Pavel Slovacek

Verze Exe souboru

> Nevite nekdo jak se da jednoduse zjistit informace o verzi EXE nebo DLL
> souboru.
> Diky
> Pavel Slovacek

Unita VerInfo (asi je z RX)

Radek

Process ID a Dll a cislo verze

potreboval bych z .dll knihovny zjistit verzi sama sebe.

Zjisti me funkce GetCurrentProcessId ID hostitelskeho procesu nebo te .dll
knihovny ??

Podle mne zjisti ID procesu (napr. Web serveru a ne knihovny ISAPI).

Da se nejak zjistit ta knihovna ??

Radek

Verze Exe souboru

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.3.1999 13:10:46

ve windows pravym tlacitkem - vlastnosti - verze,
v programu treba pomoci komponenty:
http://www.delphifreestuff.com/mine/files/versinfo.zip

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 24.3.1999 13:14:39

Ahoj,
sveho casu jsem psal program pro tarifikaci telefonu, ktery pouzival
metodu zmeny konfigurace v EXE souboru. Nebyla to jenom zmena nejakeho
retezce, ale zmena nejake struktury (15-20KB), kam jsem ukladal konfiguracni
soubor a tarifikacni tabulky. Mel jsem tuto strukturu uvozenou specialnim
'retezcem' ktery se vyskytoval v EXE pouze jednou. Bylo to uzpusobeno ke
zmene jak z vnejsku (jinym programem), tak z vnitrku (tim samym programem,
sam sebou). Samomodifikace mi bohuzel v nekterych verzich Windows nechodi,
protoze antivirove programy hlasi, ze se program modifikuje a chteji v
dialogu neco potvrdit... Ovsem princip je pomerne jednoduchy - najit retezec
v EXE, struktura za nim je urcena ke zmene/nacteni, modifikovat - ulozit.
Potize nastanou, je-li EXE v nejakem komprimovanem tvaru - tam je nejlepsi
pripojit pozadovanou datovou strukturu za konec souboru EXE - pouzivam to
napriklad v instalacnich programech...

> [...]
> a pokazde se bude menit neco jineho)
>
> Lze to nejak, pripadne jak ? Nobo jine reseni

prebehnutie adresarovou strukturov celeho disku

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 24.3.1999 13:26:49

Caute !

Vie mi niekto poradit ako najrychlejsie prebehnut celou strukturou
adresarov.Potreboval by som zoznam vsetkych adresavov aj s ich podadr..

Diky.

Verze Exe souboru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.3.1999 13:30:17

> Unita VerInfo (asi je z RX)
****Pokud nechces instalovat RX, tak se podivej ke mne (viz sgn.), je
to v podstate z toho obslehnute. ;-)

prebehnutie adresarovou strukturov celeho disku

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 24.3.1999 13:40:55

Na to muzu poradit jen jedno. Napsat funkci na prohledavani adresare a tu
pak volat rekursivne. Mozna Ti pomuze toto. Psal jsem to kdysi a pro me
ucely to stacilo, takze
se nezlob na nejakou tu chybku. Mas tam funkci na proheldavani celeho
stromu ( FindFiles)
a odmazani celeho stromu ( DeleteTree).

Martin
//**********************************************************************
********
procedure FindFiles( const ARootDir : string;
const ANazev : string;
const AAttr : integer;
ASubDir : boolean;
const AJenCestu : boolean;
AFileList : TStrings);
{ Princip hledani je zalo?en na vicenasobnem vnaoeni procedur.
1. Pamatuji si Root adresao ( disk).
2. Z toho root adresaoe ( disku) najdu prvni subadresao, v nim najdu
dal?i
subadresao atd. To v?e jednou funkci s lokalnimi prominnymi.
3. Jakmile dosahnu posledni urovni dane vitve ( u? neni nalezen ?adny
podadresao), probihne vlastni hledani souboru jinou procedurou.
Nalezene
soubory jsou umistiny i s plnou cestou do seznamu.
4. Poejdu o uroveo ni? a hledam FindNext dal?i subadresao ( podle bodu
3.)
5. V ka?de urovni si pamatuji vychozi stav.
6. Jakmile projdu podle bodu 2., 3., 4. celou uroveo, varcim se o uroveo
ni?e
a pokraeuji od bodu 2.
7. Jakmile cely cyklus probihne v root adreaoi, koneim a poedavam seznam
souboru.

LUroven : string; //aktualni uroveo root diru
LChyba : integer; // poiznak chyby hledani. 0 = O.K.
LOutRec : TSearchRec; // vyhledavaci buffer pro vystupni seznam

function JeToAdresar : boolean;
{ Funkce vraci TRUE, pokud jde o adresao a neni to ani '.' ani '..'.}
begin
Result := ( faDirectory and LOutRec.Attr = faDirectory) and
( LOutRec.Name <> '.') and ( LOutRec.Name <> '..');
LUroven := ARootDir;
// nastaveni urovni hledani a inicializace prominnych
Application.ProcessMessages;
if LUroven[ Length( LUroven)] <> '\' then LUroven := LUroven + '\';

// Nejprve se hleda vyskyt souboru v kooenovem adresaoi
LChyba := FindFirst( LUroven + ANazev, AAttr, LOutRec);
while LChyba = 0 do
begin
if AJenCestu then AFileList.Add( LUroven)
else AFileList.Add( LUroven + LOutRec.Name);
LChyba := FindNext( LOutRec);
end;
FindClose( LOutRec);

// Je-li ASubDir na TRUE, prohledavaji se dale podadresaoe
if ASubDir then
begin
//Hleda se tak dlouho, a? najde prvni adresao mimo '.' a '..'
LChyba := FindFirst( LUroven + '*', faDirectory, LOutRec);
while ( LChyba = 0) do
begin
if JeToAdresar then
{ Jde-li o podadresao, jde se do dal?i urovni}
FindFiles( LUroven + LOutRec.Name,
ANazev, faDirectory, True, AJenCestu, AFileList);
LChyba := FindNext( LOutRec);
end;
FindClose( LOutRec);

//**********************************************************************
********
function DeleteTree( const ADir : string): boolean;
{ Princip mazani je zalo?en na vicenasobnem vnaoeni procedur.
[...]

LUroven := ADir; if LUroven = '' then Exit;
if LUroven[ Length( LUroven)] <> '\' then LUroven := LUroven + '\';
// Nejprve se ma?ou soubory v kooenovem adresaoi
LChyba := FindFirst( LUroven + '*.*', faAnyFile, LOutRec);
while LChyba = 0 do begin
if ( LOutRec.Name <> '.') and ( LOutRec.Name <> '..') then
try
if ( LOutRec.Attr and faDirectory = faDirectory) then begin
while not RemoveDir( LUroven + LOutRec.Name) do
if not DeleteTree( LUroven + LOutRec.Name) then
if not DeleteFile( LUroven + LOutRec.Name) then
if not DeleteTree( LUroven + LOutRec.Name) then begin
LChyba := FindNext( LOutRec);
FindClose( LOutRec);

Od: hrenovcik(zv)ns.basl.sk [SMTP:hrenovcik(zv)ns.basl.sk]
Odeslano: 24. boezna 1999 13:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: prebehnutie adresarovou strukturov celeho disku

[...]

[*] Jan Linhart <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 24.3.1999 14:03:36

Zdar,

Marne se snazim zprovoznit NetClip :-(

hlasi me to :
Could not connect to filip. CoCreateInstanceEx failed.
<No system message defined> E_NOINTERFACE ($80004002)
-nevidel jste to nekdo pred zd�rn�m koncem tr�pen�? /pros�m kopnout
spr�vn�m smerem :-)

Totiz zkousim rozchodit MIDAS a to vzdy klekne hlaskou Server RPC nenalezen

prosim help!

Predem diky

...........Honza

Verze Exe souboru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.3.1999 14:38:45

voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> Unita VerInfo (asi je z RX)

Resp. RxVerInf ve verzi RxLib 2.60

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Ing. Milan VALENTA <valenta(zv)telecom(tec)cz> - 24.3.1999 14:57:05

Hi,

tento problem jsem resil tak, ze jsem na TQuery navesil
objekt TUpdateSQL a aktualizaci jsem provadel pres nej.
Pak je jedno, zda je trideni pres indexovou, ci jinou polozku.
Pracoval jsem s Paradox tabulkama.

S pozdravem
Ing. Milan VALENTA
Horni Slavkov
e-mail: valenta(zv)telecom(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. b�ezna 1999 20:59
> [...]

>Professional je pouze pro lokalni pouziti).
>
>Budu vdecen za jakekoli konstruktivni nakopnuti, za kterezto take predem

Formatovani textu

[*] Shima Fares, Bc. <shima(zv)czechtrade.tpo(tec)cz> - 24.3.1999 15:09:50

Potrebuju zobrazovat text, ktery je pomerne slozite formatovan.
(ruzne tabulky,..).
Zkusil jsem komponentu RichEdit98, ale ta neumi dobre zobrazit tabulky,
dela je pomoci tabulatoru, neumi ani sloupce s cisly zarovnat vpravo.
Neumi zarovnavat do bloku.

Chtel jsem pouzit komponentu HTML (umi tabulky, neumi zarovnat do
bloku), ale tu neumim pouzit v tiskovych sestavach (ty delam pomoci
Quick Reportu).

Nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi zobrazovat slozitejsi text a
aby byla moznost pouziti v tiskovych sestavach ?

Dik

Zase a opet Langdriver...

[*] Bob <delphi(zv)alf.dingo(tec)cz> - 24.3.1999 15:16:24

Zdravim vsechny,

prosim vas, muzete me nekdo krok po kroku navest,
jak zmenit Lang driver u tabulky FoxPro?
Potrebuji tam dostat lang drv. FoxPro 1250 Czech a nejak se tomu nechce.
V Database Desktop to nejde a z archivu konference jsem to nevypreparoval.

Moc dik za kazde steblo pro tonouciho cloveka.

Bob

ListBox + VerticalScroll

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 24.3.1999 15:23:05

1) Da se v Delphi 1 zabezpecit, aby listbox mel
vertikalni scrollbar?
Mam tam totiz dlouhe nzavy a chtel bych, aby si uzivatel
mohl zobrazit postupne cely text.

2) Mam StringGrid s jednim sloupcem, ktery je delsi
nez stringgrid. Ale kdyz tuknu na scrollbar, aby se ukazal
zbytek, tak se mi pokracovani toho sloupce neobjevi.
Neda se nejak zabezpecit, aby napr. kdyby byla sirka
sloupce 2x sirka grid, aby po tuknuti na vertikalni
scrollbar se ukazala druha polovina toho sloupce?

+-------------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Delvina, s.r.o |
| 010 01 Zilina |
+ - - - - - - - - - - - - - - - +
| tel: +421 (89) 624 344 |
| fax: +421 (89) 621 018 |
| email: petr(zv)sevis.sk |
| web: www.delvina.sk |
+-------------------------------+

Outlook express

[*] Ing. Jan Vinkler <javinkler(zv)upuo(tec)cz> - 24.3.1999 15:50:32

Cau vsem!

Zacinam s Delphi a potreboval bych vedet, jestli se da ovladat z me vlastni aplikace
stahovani posty programem outlook express.
Proste chci donutit bezici outlook express, aby provedl stazeni posty z POP3 bez zasahu
obsluhy( nemohu pouzit moznosti expressu aby stahoval kazdych X minut).

Pokud neco vite, pomozte.
Diky !!

Ing. Jan VINKLER
�rad pr�ce v �st� nad Orlic�
E-mail ---> javinkler(zv)upuo(tec)cz

D4: Warning: "Comparison always evaluates to xxxxx

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 24.3.1999 16:00:48

Hi,

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
>unitu tak muzes primo predeklarovat tu konstantu jako Integer(-1), jinak
>bych nadefinoval novou a ty konstanty hromadne prejmenoval .

Asi mi nezbyde nic jineho, nez zavest si vlastni konstantu, ale moc se mi do
toho nechce, protoze mam v cerstve pameti zkusenost, kdy jsem si pred 4 lety
v obdobnem pripade zavedl svuj typ a kdyz jsem prenasel vice nez 300000
radku z D1 do D3, tak jsem se radne vyvztekal, nez jsem prisel na to, ze ho
musim take predefinovat. Formalne byl preklad v poradku.

A az budu po nekolika letech zase prenaset pod nejakou dalsi verzi Delphi
pul milionu radku, tak si s pravdepodobne nevzpomenu, ze mam zmenit
konstantu $FFFFFFFF na $FFFFFFFFFFFFFFFF, protoze to uz bude kompilator
taktne mlcet. Ale to neresi ani ten typecast. A nepomuze mi v tom zrejme ani
podrobny resitelsky denik, ktery si vedu. :-(((

Ach jo...

Bye, pf

WinExec

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.1999 16:07:46

Ahojte,
chtel bych pozadat o malinky prikladek na spousteni DOS aplikace z aplikace
D4, tak abych se dovedel, ze skoncila a abych po skonceni mohl zavrit jeji
okno.

Omlouvam se, ale z helpu WIN32.HLP nejsem moc chytry a na archiv konference
jsem se nedostal.Zkousel jsem WinExec(), ale nezjistil jsem, jak urcim, zda
uz app skoncila a nevim , jak okno zavrit. CreateProcess jsem ani nezkousel,
jak jsem to uvidel.
Mohli byste mi to osvetllit?

Predem Diky.

Petr Sadovsky
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

Re[2]: BringToFront

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 24.3.1999 16:16:46

Dne Wed, 24 Mar 1999 10:57:57 +0100 Martin Tichacek napsal:

> Api fce. MoveWindow - zkus ho :-))
>
> (to je na posun okna nahoru dolu doprava doleva dopredu dozadu
> (z-order)
No, dle helpu by to mela bejt spis SetWindowPos.

Ja jsem se dostal az sem:
Application.Restore;
SetWindowPos(Form.Handle, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0,SWP_NOMOVE +SWP_NOSIZE);
SetWindowPos(Form.Handle, HWND_NOTOPMOST, 0, 0, 0, 0,SWP_NOMOVE + SWP_NOSIZE);
SetActiveWindow(Form.Handle);

Tim dosahnu toho, ze se aplikace obnovi z minimalizace a presune se
dopredu. To je vse, ceho jsem schopen dosahnout. Aplikace zustane stale
neaktivni. Je zde nejaka dobra duse (napr. pan V* nebo expert P*, uvitam
ale *), kteri jsou schopni dodat alespon kousicek kodu, kterej by
aplikaci nejen uvedl do popredi, ale i aktivoval okno?

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

prebehnutie adresarovou strukturov celeho disku

[*] Ales Kle�ka - 24.3.1999 16:16:17

Ahoj,
momentalne Ti nedokazu poslat vypis programu, protoze to mam nekde doma,
ale vzpominam si, ze na VS nam profesor na tomto pr�kladu ukazoval pouziti
rekurzivni procedury ( funkce ). To znamena, ze jsme vytvorili proceduru,
ktera mela jako vstupni promennou adresar a ta pri svem behu (napr.)
spocitala kolik mista zabiraji soubory v danem adresari a pokud narazila na
dals� podadresar, tak zavolala sama sebe s nazvem toho adresare.

Pokud by mel zajem, tak napis a ja to zkusim nekde vyhrabat.

Ales Klecka
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

> Vie mi niekto poradit ako najrychlejsie prebehnut celou strukturou
> adresarov.Potreboval by som zoznam vsetkych adresavov aj s ich podadr..
>
> Diky.

Formatovani textu

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 24.3.1999 16:59:22

> [...]
>
> Nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi zobrazovat slozitejsi text a
> aby byla moznost pouziti v tiskovych sestavach ?

Nebylo by teda dobre pouzit Quick Report i na zobrazeni? Pokud se udela
pomoci QRPreview, tak je to celkem elegantni.... A pokud v tom mas ty tisky,
tak je to celkem bez prace.

Ales

Formatovani textu

[*] OceaniC <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz> - 24.3.1999 17:21:11

Ahojky,

zkus AdvancedStringGrid na
http://www.torry.ru/comments/fadvgrid/advgrid.htm

OceaniC
Icq: 20084514

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Shima Fares, Bc. <shima(zv)czechtrade.tpo(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 17:04
P�edm�t: Formatovani textu

> [...]
>
>Nevite nekdo o nejake komponente, ktera umi zobrazovat slozitejsi text a
>aby byla moznost pouziti v tiskovych sestavach ?

Textovy rezim

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 24.3.1999 17:24:34

Potreboval bych prepnout windows do textoveho rezimu (podobne jako "modra
smrt" nebo nalezeni viru u Norton antivirus) a samozrejme vepsat nejaky ten
text.
Lze to udelat pomoci delphi?

autor: Pavel Serbajlo
email: serb(zv)sol(tec)cz
ICQ: 20849973
www: http://lide.bva(tec)czn(tec)cz/~serb

BringToFront

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 24.3.1999 17:35:09

setforegroundwindow

/LH

Kolar Lubor wrote:

> [...]
> ale *), kteri jsou schopni dodat alespon kousicek kodu, kterej by
> aplikaci nejen uvedl do popredi, ale i aktivoval okno?

TMemoField

[*] Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 24.3.1999 18:47:04

V tabulke Table1 mam field POPIS typu TMemoField. Ako sa mozem dostat k jednotlivym riadkom tohto fieldu t.j. nieco ako pre memo

for i:= 0 to Memo1.Lines.Count - 1 do s:= Memo1.Lines[i];

kde Memo1: TMemo a s: string.

Len dufam, ze nebudem musiet vyhladavat konce riadkov v Table1POPIS.Value.

Memo polozka z Table v udalosti Table FilterRecord

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 24.3.1999 19:59:04

PolMemo.
Table1FilterRecord,

Zkus popsat blize co s tim potrebujes

Heinisch Jiri

TMemoField

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 24.3.1999 20:24:18

Cau,
nevim jestli Ti jde zrovna o tohle, ale zkus to napr. takhle :
Memo1.Lines.assign(Table1POPIS)

takhle to jde se vsemi potomky TStrings ve spojeni TMemoField

tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk>
Komu: Delph Konfera <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 19:59
P�edm�t: TMemoField

[...]

[*] Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 24.3.1999 22:05:14

Problem je v tom, ze vsetky potomky TStrings sa nachadzaju vo vizualnych komponentoch a tie nemozem pouzit. Naproti tomu je problem vytvorit potomka TStrings (je to praca navyse). Nenajde sa nieco jednoduchsie?

Od: Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk>
Komu: Delph Konfera <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 19:59
P�edm�t: TMemoField

[...]

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 24.3.1999 22:19:23