Textov� tisk

[*] rsoucekk(zv)email(tec)cz - 24.3.1999 22:48:56

Ahoj,

nemate nekdo zkusenost s textovym tiskem z Windows?
Dari se mi celkem bez problemu poslat text na spooler
textove tiskarny (nainstalovana Obecna textova tiskarna),
ale tiskarna neakceptuje ridici znaky (kondenzovany tisk
apod). Pokud ale pouziji CopyFile, kde soubor je "LPT1",
tak se to vytiskne dobre, ale nejsem schopen pouzivat
spooler, nehlede na to, ze nezjistim v jakem stavu je
tiskarna a mohu pouzivat jen lokalni tiskarnu. Zkousel
jsem si pohrat s ovladacem Textove tiskarny, kde by se
mely dat nastavit Escape sekvence, ale nereagovalo to.

Delali jste nekdo neco podobneho?

Dik Radek

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Komercni DCOM aplikace

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 24.3.1999 23:05:37

Ahoj

Hodne se tu hovorilo a hovori o DCOM, ADO a trivrstve architekture.
Delal v tom nekdo skutecne vetsi komercni produkt ?

Jake mate zkusenosti s instalaci, konfiguraci a udrzovanim u zakaznika?

Diky za informace, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, -65 fax : -64
lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz , Ladislav.Nagy(zv)bcpraha(tec)cz

SendMessage - Shift a Down

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:34:45

Pavol Griga wrote:

> Nevie mi nikto poradit, ako nastavit parametre pre
> funkciu SendMessage, tak aby sa vygenerovalo stlacenie
> kombinacie klavesy Shift a Down (sipka dole).

Ahoj,

a k cemu to potrebujes, treba by to slo resit i jinak.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

D4: Warning: "Comparison always evaluates to xxxxx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:35:26

Petr Fejfar wrote:

> [...]
> v obdobnem pripade zavedl svuj typ a kdyz jsem prenasel vice nez 300000
> radku z D1 do D3, tak jsem se radne vyvztekal, nez jsem prisel na to, ze ho
> musim take predefinovat. Formalne byl preklad v poradku.
>
> A az budu po nekolika letech zase prenaset pod nejakou dalsi verzi Delphi
> pul milionu radku, tak si s pravdepodobne nevzpomenu, ze mam zmenit
> konstantu $FFFFFFFF na $FFFFFFFFFFFFFFFF, protoze to uz bude kompilator
> taktne mlcet. Ale to neresi ani ten typecast. A nepomuze mi v tom zrejme ani
> podrobny resitelsky denik, ktery si vedu. :-(((

Ale vzdyt to prece neni az takova katastrofa, jak jsem psal, uvnitr unitu
staci znovu deklarovat konstantu, takze jsou to dva radky. A nahrazovani
v editoru funguje pomerne rychle a spolehlive. Ja se v nekterych pripadech
spis snazim nepouzivat ty obaly API funkci ze SysUtils, ale volam primo
API funkce.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Prehravani .mpg na fullscreenu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:36:53

Rostislav Ramik wrote:

> Zdravim vsechny,
>
> Prosim o radu,
> potrebuji prehravat soubory .mpg na fullscreen s tim, ze bude pouzita
> hardware podpora prehravani mpegu. Pouzivam DelphiX od Hiroyuki Horiho,
> je tam header pro DirectShow, zkousel jsem predelat priklady z Visual
> C++, ale bohuzel to nefunguje. Kousne se to na :
> CoCreateInstance(CLSID_FilterGraph, nil, CLSCTX_INPROC,
> IID_IMediaControl, pMC)
> a nechce to vytvorit instanci MediaControlu..., ma s tim nekdo nejake
> zkusenosti ???

Ahoj,

Mozna by to slo vyresit s pouzitim ActiveX prvku TActiveMovie (soucast IE4).
Tam mas i vlastnost FullScreenMode. Nevim ale jestli umi vyuzivat HW podporu
pri prehravani MPEGu, nemam moznost to ani vyzkouset.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Rundll32 (Was: DCOM, provadeni serveru selhalo !)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:37:06

"APEL, Petr Vobornik" wrote:

> Dale bych mel dotaz jak spustit klienta, ktereho mam umistneneho v DLL, pod
> Win95. Jedna se mi vlastne o spusteni samostne DLL pod Win95.

Ahoj,

Spustit DLL jako process by melo jit pomoci rundll32.exe, podrobnejsi
informace jsou tady:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q164/7/87.asp

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BringToFront

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:37:46

Kolar Lubor wrote:

> Tim dosahnu toho, ze se aplikace obnovi z minimalizace a presune se
> dopredu. To je vse, ceho jsem schopen dosahnout. Aplikace zustane stale
> neaktivni. Je zde nejaka dobra duse (napr. pan V* nebo expert P*, uvitam
> ale *), kteri jsou schopni dodat alespon kousicek kodu, kterej by
> aplikaci nejen uvedl do popredi, ale i aktivoval okno?

Ahoj,

Aktivaci aplikace delam takhle:

SendMessage(Application.Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
SetForegroundWindow(Application.Handle);

ale mam dojem ze se zde psalo, ze to nejak nefunguje ve Win98... ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

OFFT prebehnutie adresarovou strukturov celeho dis

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:38:43

Martin Lasevic wrote:

> Na to muzu poradit jen jedno. Napsat funkci na prohledavani adresare a tu
> pak volat rekursivne. Mozna Ti pomuze toto. Psal jsem to kdysi a pro me
> ucely to stacilo, takze
> se nezlob na nejakou tu chybku. Mas tam funkci na proheldavani celeho
> stromu ( FindFiles)
> a odmazani celeho stromu ( DeleteTree).

> function DeleteTree( const ADir : string): boolean;

Ahoj,

Kdyz jsem to videl, tak jsem si vzpomel na jednu veselou historku jeste z
dob DOSu. Tam prave podobny prikaz chybel, kdosi tenkrat napsal jednoduchy
program DELTREE, ale nejak tam spatne osetril parametry. Tenkrat to nekdo
spustil jako deltree /? podle konvenci Dosu a ocekaval ze mu to napise jak
se to pouziva. Jenze ono to nejdrive smazalo cely disk a na konci napsalo,
ze to nezna parametr /? :-)))

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Komponenta Options

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:38:59

Krayzel Libor wrote:

> Sorry, blbe jsem se vyjadril. Menu EDIT-PREFERENCES (ukazka na
> http://webhost(tec)cz/elka/netsc.jpg).

Jasne, ten znam :-) Ale v cem je problem, vzdyt jsou tam jen zakladni
ovl.prvky, TreeView a par ruznych checkboxu a buttonku. Jednotlive
stranky s ovl.prvky odpovidajici polozkam v TreeView umistis na
PageControl a u vsech jeho TabSheetu nastavis TabVisible na False.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DCOM, provadeni serveru selhalo !

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:38:16

Jan Linhart wrote:

> Zdar,
>
> Marne se snazim zprovoznit NetClip :-(
>
> hlasi me to :
> Could not connect to filip. CoCreateInstanceEx failed.
> <No system message defined> E_NOINTERFACE ($80004002)
> -nevidel jste to nekdo pred zd�rn�m koncem tr�pen�? /pros�m kopnout
> spr�vn�m smerem :-)

Ahoj,

Ja uz si ty vsechny hlaseni nepamatuju, vim ze to trvalo tak 2 hodinky nez
se to podarilo rozhodit. Protoze jsem nemel sit, tak jsem to delal za pomoci
Internetu a k tomu jeste pres dial-up. Jeste ze existuji ty chatovaci programy
:-))

Pokud to delas jen s Win95 tak nezapomen ta to, ze ten server NetClip musis
spustit rucne, s parametrem /server. Co se tyce dalsich nastaveni, tak se o
tom pise tady:

Re: Why won't DCOM95 work?

Things to check (all either described in the DCOM95 release notes or the
NetClip download page):

- File & print sharing for Microsoft networks must be installed &
enabled. This is a beta 1 limitiation.
- TCP/IP must be your primary transport (you indicate this is true in
your case, I'm just listing it for completeness). This is a beta 1
limitation.
- User level security (not share level) must be enabled.
- HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Software\Microsoft\Ole\EnableDCOM must be
set to "Y". This is set to "Y" by DCOM95 setup. OLEView can be used to
check/set this for you (File.System Configuration)
- HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Software\Microsoft\Ole\EnableRemoteConnect
must be set to "Y". This is set *NOT* to "Y" by DCOM95 setup. OLEView
can be used to set this for you (File.System Configuration)
- On the "server" machine (Win95 only) you must run NETCLIP /SERVER to
start the Netclip process. DCOM95 does not support remote activations.

Charlie Kindel
COM/DCOM Program Management
All opinions expressed are mine, mine, mine!

K tomu jeste poznamka, pouzivam update na Winsock2.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Jak na formulare v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:38:04

Martin Fr�hlich wrote:

> [...]
>
> [DLL].Application.Handle := [Program].Application.Handle;
>
> Toto funguje. Problem nastava kdyz se pokusim aplikaci minimalizovat, na taskbar se schova jenom hlavni aplikace a form ktery je v DLL zustane zobrazeny. Potreboval bych aby minimalizace aplikace sebou vzala i formy, ktere jsou v DLL.
>
> Toto chovani bylo zjisteno na Win98.
>
> Je to pro Delphi 3 Professional, a musi to bezet ve Win95, 98 a NT4.

Ahoj,

Pokud pouzivas balicky, tak by jsi misto formularu v DLL mohl zkusit pouzit
dynamicke nahravani balicku. Priklad je zde:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

RxRichEdit.Print ...co s tim?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:39:26

Jan Linhart wrote:

> Zdar,
>
> Je to chyba fat�ln�, stac� jen a jen zkusit si na n�kym formulari dovolit
> si k ty komponente RxRichEdit.Print.... :-)
> ...probl�m je v tom, ze okopirovali tuto proc. od RichEditu a samozrejme
> zapomeli, ze ty jejich hovadinky, jakejma si to obohatili se nebudou
> korektne pocitat... :-(

Ahoj,

Dival jsem se na to, a chova se to nejak divne, po naformatovani jednotlive
stranky pomoci:

LastChar := SendMessage(R.Handle, EM_FORMATRANGE, 0, Longint((zv)Range));

je najednou hodnota LastChar mensi nez predchozi LastChar coz je dost zvlastni.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Instalace COMCTL32 (Was:QuickReport a neviditelne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:39:19

suvak(zv)pbko.sk wrote:
> Vdaka Peter, myslim ze Murphyho zakon "Ak zlyhaju vsetky pokusy, je nacase
> pozriet do prirucky (pripadne na instalacne CD)" skutocne plati :)
> Uvedeny subor ja na instalacnom CD v adresari \Info\Updates

Ahoj,

Tak uz to byva :-) Ted se ale na strankach M$ objevila novejsi verze:

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Textov� tisk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:54:27

rsoucekk(zv)email(tec)cz wrote:

> [...]
> jsem si pohrat s ovladacem Textove tiskarny, kde by se
> mely dat nastavit Escape sekvence, ale nereagovalo to.

Primy tisk na tiskarnu muzes udelat pomoci Passthrough/Escape:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti_list/TI1497D.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Process ID a Dll a cislo verze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 00:57:11

voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> Zjisti me funkce GetCurrentProcessId ID hostitelskeho procesu nebo te .dll
> knihovny ??
>
> Podle mne zjisti ID procesu (napr. Web serveru a ne knihovny ISAPI).
>
> Da se nejak zjistit ta knihovna ??

Ahoj,

knihovna se prece stava soucasti nejakeho procesu, takze GetCurrentProcessId
zjisti prave ID toho procesu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Metoda Paint pro CheckBox a RadioButton

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 02:12:33

Martin Fr�hlich wrote:

> [...]
> -----------------------------------8<--------------------------------
> Protected
> procedure CNDrawItem(var Message: TWMDrawItem); message CN_DRAWITEM;
>
> implementation
>
> procedure TShadowCheckBox.CNDrawItem(var Message: TWMDrawItem);
> begin
> DrawItem(Message.DrawItemStruct^); { <--- Tady mi to nikdy nedojde }
> end;
> -----------------------------------8<--------------------------------
>
> Trochu nazornejsi priklad by mi pomohl vic.

Ahoj,

Problem muze byt v necem jinem. Nevim od jake komponenty to odvozujes, ale
pokud je to TButton, tak tam narazis na fintu ve VCL. V te odvozene komponente
musis totis jeste prepsat metodu SetButtonStyle(ADefault: Boolean) a nevolat
v ni metodu predka, protoze ta ti zrusi BS_OWNERDRAW style :-) Vypada totiz
takhle:

procedure TButton.SetButtonStyle(ADefault: Boolean);
const
BS_MASK = $000F;
var
Style: Word;
begin
if HandleAllocated then
begin
if ADefault then Style := BS_DEFPUSHBUTTON else Style := BS_PUSHBUTTON;
if GetWindowLong(Handle, GWL_STYLE) and BS_MASK <> Style then
SendMessage(Handle, BM_SETSTYLE, Style, 1);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Menu a coolbary podruhe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 02:13:04

Kolar Lubor wrote:
> Nejak se nikdo neozyva :-(((, zkousim to podruhe...
> Delfini, co mate zkusenosti s D4. Jdou tam udelat menu+coolbary stejne,
> jako je to napr. v D4 IDE (vc. zobrazovani pri pretahovani, moznost
> pretahnout nejakej toolbar z listy do plovouciho okna apod.)? Demo
> DockEx mne neuchvatilo.

Ahoj,

Na formular dej komponentu TControlBar a do ni pak muzes vkladat jednotlive
TToolBary. Menu udelas take pomoci TToolBaru, popis je tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/qanda/FAQ3082D.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TMemoField

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 02:15:42

> Brcko wrote:
>
> V tabulke Table1 mam field POPIS typu TMemoField. Ako sa mozem dostat k jednotlivym
> riadkom tohto fieldu t.j. nieco ako pre memo
>
> for i:= 0 to Memo1.Lines.Count - 1 do s:= Memo1.Lines[i];
>
> kde Memo1: TMemo a s: string.
>
> Len dufam, ze nebudem musiet vyhladavat konce riadkov v Table1POPIS.Value.

Ahoj,

Jedna z moznosti je vytvorit si docasny TStringList a do neho predat
obsah TMemoField: Table1Remarks: TMemoField;

MemoText: TStringList;
MemoText := TStringList.Create;
try
MemoText.Text := Table1Remarks.AsString;

for I := 0 to MemoText.Count - 1 do
ShowMessage(MemoText[I]);

finally
MemoText.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

JPG to BLOB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 02:16:59

Martin Bab�k wrote:

> Nevite jak dostat Jpg soubor do blobu a pak ho zobrazit na Formu. BMP funguje, ale je moc velka. P�edem d�k.

Ahoj,

Ulozis jej jako jakakoliv bezna data ze streamu a potom zobrazis do BMP, priklad
je tady:

http://www.inprise.com/devsupport/delphi/ti_list/TI3332.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

id procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 02:19:26

"V. Nikel" wrote:

> dekuji, to je presne ono...
> pro procesy ktere maji alespon jedno okno
> je to vyborne, nevim ale jak mam postupovat napr.
> u programu ktere nemaji zadne okno a znam pouze
> jmeno exe souboru ktery se spousti...
> nevite nahodou jak na to?
> VN

Ahoj,

Potom to lze udelat pomoci prochazeni procesu, ale nelze to pouzit v NT4 !

uses
TLHelp32;

function FindProcessesIDByName(const ExeName: String; ProcessIDList: TList): Boolean;
var
SnapProcHandle: THandle;
ProcEntry: TProcessEntry32;
NextProc: Boolean;
ProcessIDList.Clear;
SnapProcHandle := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if SnapProcHandle <> THandle(-1) then
ProcEntry.dwSize := Sizeof(ProcEntry);
NextProc := Process32First(SnapProcHandle, ProcEntry);
while NextProc do
begin
if AnsiStrIComp(ProcEntry.szExeFile, PChar(ExeName)) = 0 then
ProcessIDList.Add(Pointer(ProcEntry.th32ProcessID));
NextProc := Process32Next(SnapProcHandle, ProcEntry);
end;
CloseHandle(SnapProcHandle);

ProcessList: TList;
S: String;
ProcessList := TList.Create;
if FindProcessesIDByName('c:\windows\notepad.exe', ProcessList) then
begin
S := '';
for I := 0 to ProcessList.Count - 1 do
S := S + Format('%.8x'#10, [DWORD(ProcessList[I])]);
ShowMessage(S);
end;
ProcessList.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

WinExec

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 25.3.1999 06:46:36

Ahoj,

zde je priklad ze zivota: Pokud potrebujes pockat, az bude volany
program ukonceny, je lepe pouzit funkci CreateProcess, kde se da treba
nastavit, jak dlouho se ma na ukonceni cekat a mnoho dalsich veci. Zde
je priklad, jak pockat, az se program ukonci (v tomto pripade jde o
volani programu AUDATEX.EXE s parametrem /tupdate):

if FileExists(Dir+'AUDATEX.EXE') then
begin
AudaPadPath := Dir + 'AUDATEX.EXE /tupdate'+#0;
with StartupInfo do
begin
cb:=sizeof(StartupInfo)
lpReserved:=nil;
lpDesktop:=nil;
lpTitle:=nil;
dwX:=0; dwY:=0;
dwFlags:=STARTF_USESTDHANDLES;
wShowWindow:=SW_SHOWDEFAULT;
cbReserved2:=0;
lpReserved2:=nil;
end;
if
CreateProcess(nil,PChar(AudaPadPath),nil,nil,false,CREATE_SEPARATE_WOW_V
DM,nil,
nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
AudaPadUpdate:= GetLastError;

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

*******************************> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>
> Ahojte,
> chtel bych pozadat o malinky prikladek na spousteni DOS aplikace z
> aplikace
> D4, tak abych se dovedel, ze skoncila a abych po skonceni mohl zavrit
> jeji
> okno.
>
> Omlouvam se, ale z helpu WIN32.HLP nejsem moc chytry a na archiv
> konference
> jsem se nedostal.Zkousel jsem WinExec(), ale nezjistil jsem, jak
> urcim, zda
> uz app skoncila a nevim , jak okno zavrit. CreateProcess jsem ani

Zase a opet Langdriver...

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.3.1999 07:11:45

Zkus pouzit BDE administrator ( je v adresari Program Files\Borland\Common
Files\BDE\bdeadmin.exe). Jinak to lze delat i programove, priklad Ti muzu
poslat na soukromou adresu.

Od: Bob [SMTP:delphi(zv)alf.dingo(tec)cz]
Odeslano: 24. boezna 1999 15:16
Komu: Konference (el. adresa)
Poedmit: Zase a opet Langdriver...

Zdravim vsechny,

prosim vas, muzete me nekdo krok po kroku navest,
jak zmenit Lang driver u tabulky FoxPro?
Potrebuji tam dostat lang drv. FoxPro 1250 Czech a nejak se tomu nechce.
V Database Desktop to nejde a z archivu konference jsem to nevypreparoval.

Moc dik za kazde steblo pro tonouciho cloveka.

Bob

WinExec

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 25.3.1999 07:26:10

Nev�m presne, co chces.
1. Pokud Ti jde pouze o to zavreni okna, spoustej
misto exe zastupce, ve kterem bude nastaveno
"po skonceni zavrit okno".
2. Pokud chces cekat na ukonceni programu, spust program
pomoci prikazu start /w (blizsi popis prikazu start dostanes
prikazem start v cmd okne windows).
3. Pokud nechces cekat, az program skonci a pritom se chces
dovedet, ze se to stalo, je celkem jednoduche napsat pro dosovsky
program obalku ve windows, ktera ho zavola pomoci 'start /w'
a potom te prvni aplikaci posle zpravu.

BTW misto WinExec pouzivam radeji ShellExecute.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Inno Setup

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.3.1999 07:59:57

Ano, existuje
http://www.jordanr.dhs.org/

> Od: SPELZA s.r.o.[SMTP:spelzasro(zv)brno.comp(tec)cz]
> Odesl�no: 23. b�ezna 1999 16:26
> Komu: DELPHI
> P�edm�t: Inno Setup
>
> Nev�te n�kdo, zda existuje po�e�t�n� Inno Setup?
>
> Jara.

WinExec

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 25.3.1999 08:14:27

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Komu: petr(zv)slunce(tec)cz <petr(zv)slunce(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 7:08
P�edm�t: RE: WinExec

>Ahoj,

Ahoj a d�ky.

> with StartupInfo do

Tady chce po mne compilator "(" nelibi se mu "do" nevi s proc?

> [...]
>DM,nil,
> nil, StartupInfo, ProcessInfo) then

> WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);

Toto je cekani na konec procesu, ze? A to znamena, ze prg tady stoji
natvrdo a ceka, nebo neprovadi kod
za timto radkem, ale TTimer jede dal? Proc se ptam?
Mam takovy prg. pro odesilani ruznych souboru na ruzne adresy v casovych
intervalech a nez jsem zjistil ze neodeslu zasilku protoze nez spustim
externi prg. na odesilani souboru, tak mi mezi tim Delphi ty soubory
smazaly.

Ktera konstanta urcuje zavreni okna po ukonceni?

Diky moc.
Petr Sadovsky
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

P.S. Nevite co je spatne, chodi mi prispevky bez vasich jmen vidim v
OExpresu ve slozce pouze owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz a az ve vlastnim dopisu
zjistim, kdo to posila.Dela Vam to taky?

WinExec

[*] Petr S <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 25.3.1999 08:20:59

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Komu: petr(zv)slunce(tec)cz <petr(zv)slunce(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 7:44
P�edm�t: RE: WinExec

>Nev�m presne, co chces.
>1. Pokud Ti jde pouze o to zavreni okna, spoustej
>misto exe zastupce, ve kterem bude nastaveno
>"po skonceni zavrit okno".

Vse zalezi na uzivateli.Muze si spustit cokoli, kolikrat chce a proto mu
chci zajistit zavreni okna bez *.pif-u.

> [...]

>a potom te prvni aplikaci posle zpravu.
>
>BTW misto WinExec pouzivam radeji ShellExecute.

Na 2,3 se urcite mrknu.

Dik

Petr Sadovsky
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

OFFT prebehnutie adresarovou strukturov celeho dis

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.3.1999 08:30:55

Rozdil je v tom, ze deleteTree je funkce a DELTREE byl program. DeleteTree
tedy ani nepredpoklada, ze rozumne uvazujici programator provede to, ze
jako kmenovy adresar vlozi parametr /? :))))))))

Poedmit: Re: OFFT prebehnutie adresarovou strukturov celeho disku

Martin Lasevic wrote:

> [...]

ze to nezna parametr /? :-)))

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

DELETE *.EXE

[*] DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz - 25.3.1999 09:15:34

Nevite nekdo jak mam smazat exe soubor, ktery patri te aplikaci, ktera
ho chce smazat

JPG to BLOB

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 25.3.1999 09:21:32

D�k, ale to nen� to co jsem pot�eboval. :-((( Nechci konvertovat BMP do JPG, ale p��mo JPG ukl�dat do datab�ze a n�sledn� je z datab�ze(10000 z�znam� s pics) p��mo zobrazovat. A BMP zab�r� mnoho pam�ti. N�jak se mi to poda�ilo, ale p�i pou�it� Post mi to pak hl�s�, �e nen� otev�eny Blob co s t�m. Sorry za �e��inu, ale p�i deseti a "CESKY" (bez h��k�) mi to moc nejde, to pak nad t�m mus�m p�em��let. :-)))

>Petr Vones wrote:
>Ulozis jej jako jakakoliv bezna data ze streamu a potom zobrazis do BMP, priklad
>je tady:

>http://www.inprise.com/devsupport/delphi/ti_list/TI3332.html
M&B

ListBox + VerticalScroll

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 25.3.1999 09:23:34

Ahoj,

existuje nekolik komponent, ktere pridavaji vlastnosti k
standardnimu listboxu tj. i ten vertikalni scrollbar nebo tabulatorove
zarazky. zkus na www.torry.ru podivat se na nejake komponenty. Pokud bys
nesehnal, mam nekde svoji komponentu, ktera tohle resi, podival bych se ti
po ni.
Videl jsem nejake demo k upravenenmu stringgridu, kde se delsi
retezce daly ukazovat jako hint, bohuzel si nemohu vzpomenout, zkus torry

> [...]
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: ListBox + VerticalScroll
>
> 1) Da se v Delphi 1 zabezpecit, aby listbox mel
> vertikalni scrollbar?
> Mam tam totiz dlouhe nzavy a chtel bych, aby si uzivatel
> mohl zobrazit postupne cely text.
>
> 2) Mam StringGrid s jednim sloupcem, ktery je delsi
> nez stringgrid. Ale kdyz tuknu na scrollbar, aby se ukazal
> zbytek, tak se mi pokracovani toho sloupce neobjevi.
> Neda se nejak zabezpecit, aby napr. kdyby byla sirka
> sloupce 2x sirka grid, aby po tuknuti na vertikalni
> scrollbar se ukazala druha polovina toho sloupce?

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.3.1999 09:27:16

V tom pripadku poiuzij TUpdateSQL a u TQuery si ho nystav,
vypln mu ty SQL pikazy a TQuery dej do CaschedUpdateys a
mas to.

> [...]
>
> Mluvime o editaci SELECTu, ktery je trideny. :-) Jen nejak nechapu,
> proc
> nemohu data editovat rovnou v DBGridu, kdyz ruznymi oklikami toho
> stejne
> dosahnu - jen na tom stravim 10x vic casu. :-( Nebo si budu muset
> napsat
> vlastni komponentu, ktera pri uprave tabulky nastavi nejaky
> Database1.Connected na False, provede UPDATE (pomoci Query pripojeny
> na
> nejaky Database2) a znovu nastavi Database1.Connected na True. Jenze

DELETE *.EXE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.3.1999 09:44:57

No nevim, ale ta aplikace, ktera chce smazat *.EXE by mela vedet, co maze a
tudiz asi vi , k cemu patri.

Pokud chces spustit napr. Pokus.exe a chces smazat pokus.exe, tak to se Ti
asi nepovede. Reseni je to, ze pokus.exe spusti jinou aplikaci a ta smaze
pokus.exe. Tottez plati pro prepisovani exe.

Od: DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz [SMTP:DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz]
Odeslano: 25. boezna 1999 9:16
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: DELETE *.EXE

Nevite nekdo jak mam smazat exe soubor, ktery patri te aplikaci, ktera
ho chce smazat

DataPump + ASCII

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 25.3.1999 09:52:37

Pomoc� DataPump dostanu z tabulky DB soubor TXT a SCH, ale nev�m jak to ud�lat obr�cen� z TXT -> DB. :-( Porad�te? D�k. M&B

DELETE *.EXE

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 25.3.1999 10:01:44

Je to problem. Ve windows to bohuzel nejde.
Muzes zkusit nejakym zpusobem implementovat,
ale vzdycky to asi bude nejake krkolomne reseni.
Napadaji me tyto varianty, ani jedna se mi nelibi:

1) naplanovat vymazani v agentovi, ukoncit program a cekat

2) udelat si pomocny program, ktery v nekonecne smycce bude zkouset
mazat soubor. Az uspeje bez IO chyby, skonci.
V programu, ktery chces vymazat, zavolat
pomocny program s parametrem ExeName. Ale
to zase na disku zustane ten pomocny exe :-(

[...]

[*] Petr Sadovsky <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 25.3.1999 10:17:14

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Komu: petr(zv)slunce(tec)cz <petr(zv)slunce(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 9:55
P�edm�t: DELETE *.EXE

>Nevite nekdo jak mam smazat exe soubor, ktery patri te aplikaci, ktera
>ho chce smazat

Question and Answer Database

FAQ2634D.txt Trying to delete a running .exe?
Category :Windows API
Platform :All
Product :All 32 bit

Question:
How can I delete my executable while it is running?

Answer:
Under Win32, unless you are running from a removable drive, you
cannot delete a running executable. You can have Windows delete the
executable the next time Windows is ran by adding an entry to the
RunOnce key in the Windows registry under:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

You can name the key anything you like, and specify a command line to
another executable or to a dos command passed to command.com.

Example:

uses
Registry;

reg: TRegistry;

begin
reg := TRegistry.Create;

with reg do begin
RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
LazyWrite := false;
OpenKey('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce',
false);
WriteString('Delete Me!','command.com /c del FILENAME.EXT');
CloseKey;
free;

7/16/98 4:31:28 PM

Trademarks & Copyright C 1998 INPRISE Corporation. Last modified on
8-December-1998.

Snad ti to pomuze.Ahoj.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

Textov� tisk

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 25.3.1999 10:20:16

S timto tiskem mame nejakou zkusenost. Na www.sinea(tec)cz
existuje generator tiskovych sestav, ktery obsahuje znakovy vystup
i s primym pristupem na
LPT. Podivej se, zda je to, co si predstavujes.

> [...]
>
>Delali jste nekdo neco podobneho?
>
>Dik Radek
>
>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.3.1999 10:42:38

> stranky s ovl.prvky odpovidajici polozkam v TreeView umistis na
> PageControl a u vsech jeho TabSheetu nastavis TabVisible na False.

Dik za nakopnuti. Tehle property jsem si nevsiml.

D1-DB-Autoinkrement

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 25.3.1999 10:52:18

Zdravicko,

jde v D1 nejak programove zmenit v paradoxovych tabulkach polozka autoinkrement na longint a naopak?

(Ze to jde v DBD nebo v Paradoxu vim. Ze pouzivani autoinkrementu je nestastne uz vim taky.)

Dekuji za odpoved Pavel

DELETE *.EXE

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 25.3.1999 11:01:43

Nevim ci to bude fungovat (kazdopadne to je treba vyzkouset) ... je to
jeste z dob paskalu (a DOSU).
Coz takhle otevrit to execko napr v OnClose(nebo v OnDestroy)
Rewrite(jmeno programu).
Ale vzhledem k tomu ze mazani je vlastne prepisovani jednoho bytu ve FAT
tabulce( teda pokud to funguje jako v DOSu) .... tak nevim.> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri [SMTP:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 25. b�ezna 1999 10:02
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: DELETE *.EXE

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 25.3.1999 11:16:39

Co znamena Vytrhnut ScrollLock ?

Martin

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 24. marec 1999 8:48
Predmet: RE: BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

Flaska Jakub wrote:

> Ano, to je ono! Vytrhl jsem ScrollLock a vse konecne funguje jak ma.
> Mozna to krome ScrollLocku zavisi i na pouziti UpdateSQL (proc mi to
> nikdo neporadil? ;-)...

Vidim, ze stacilo poradit vytrzeni ScrollLocku, a vse ostatni prislo
samo. Kdybys vytrhl NumLock, pokud bys neumrel, tapal bys az
dodnes.

SendMessage - Shift a Down

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 25.3.1999 11:22:22

Bol to moj zufaly pokus ako prinutit StringGrid
na oznacenie inych buniek, ked som to nedokazal
oznacit inym sposobom.
Ten SendMessage a Shift+Down ma potom
vsak zacal zaujimat skor z profesionalnej zvedavosti
ako z nutnosti pouzitia.>Pavol Griga wrote:

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

BringToFront

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 25.3.1999 11:25:54

> Aplikaci z minimalizovaneho stavu uvedu "do chodu" pres
> Application.Restore;
> Application.BringToFront;
>
> Ve Win95/NT to chodilo presne, jak jsem cekal, ve Win98 to misto toho,
> aby ta aplikace sla ToFront, tak zustane na pozadi a zacne blikat jeji

Kdyz jsem zjistil, ze mi BringToFront prestalo fungovat, tak jsem
patral po pricinach a jinych cestach a nakonec jsem (tusim v
MSDN) nalezl u prislusne API fce informaci, ze funguje pouze ve
Win95 a ze ve Win98 pouze na sebe aplikace upozornuje blikanim.
Zadnou jinou nahradu jsem nenasel a myslim, ze to ve Win98 (a
NT) proste nejde. Pokud nakonec neco naleznete, byl bych vdecny
za sdeleni vysledku.

Myslim vsak, ze by melo zafungovat nastaveni FormStyle na
fsStayOnTop, ale neni to uplne ono.

Jiri Binder

ShortCut a objekt

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 25.3.1999 11:30:38

Hi,

m��ete mi pros�m n�kdo poradit ? M�m menu ud�lan� pomoc� ToolBaru a cht�l
bych u jednotliv�ch tla��tek vyvolat jejich DropDownMenu pomoc� dvojhmat�,
nap�. CTRL+V. N�co jako ShortCut v Menu.

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

Ukotven� formul��e

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 25.3.1999 11:32:01

Hi,

m��ete mi pros�m poradit ? Cht�l bych ukotvit lev� horn� roh formul��e u
tla��tka tak, jako bych u tla��tka pou�il DropDownMenu.

D�ky

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

paradox

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 25.3.1999 11:35:51

Zdravim

M�m tak� probl�m, �e ak po�kod�m indexov� s�bor k paradoxovej tabu�ke,
BDE zahl�si chybu a je pov�etkom. V BDe s� nejak� funkcie na regener�ciu
indexov�ch s�borov, ale ak je po�koden� Index pri otvoren� tabulky sa u� k
tomu nedostanem. Potrebujem proste skontrolova� datab. tabulky pri sp��tan�
programu. A Ak bud� nejak� chyby, tak ich potrebujem opravi�.
Len mi nehovorte aby som pou�il SQL server. Je to iba mala aplikacia na
vlastne pouzitie.

To ist� by som potreboval pre DBASE IV.

Martin

databaze bez BDE

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 25.3.1999 11:56:07

Mohol by som poprosi� o t�to komponentu ?

geoplan(zv)pp.sinet.sk

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz>
Pre: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 26. febru�r 1999 14:34
Predmet: RE: databaze bez BDE

> [...]
>nechova jako jeho potomek) a proto se neda pouzit ani komponent z palety
>DataAcces a DataControls)
>
>Moh-li bych zadat o Tvou komponentu, byl bych rad.
>
>Dekuji
>
>===========mozno pouzit PGP==============
>Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
>Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
>Smetanova 533 fax. 0342-21208
>386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
>===========mozno pouzit PGP==============
>
>... Wndows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco

paradox

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.3.1999 12:01:59

Zkus to tak, ?e se pokusis otevrit tabulku a pokud ma poskozene indexy,
vytvoris si tabulku novou a ty zaznamy tam addnes bez pouziti indexu.

Od: Martin [SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Odeslano: 25. boezna 1999 11:36
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: paradox

Zdravim

Mam taky problem, ?e ak po?kodim indexovy subor k paradoxovej tabu?ke,
BDE zahlasi chybu a je pov?etkom. V BDe su nejake funkcie na regeneraciu
indexovych suborov, ale ak je po?kodeny Index pri otvoreni tabulky sa u? k
tomu nedostanem. Potrebujem proste skontrolova? datab. tabulky pri spu?tani
programu. A Ak budu nejake chyby, tak ich potrebujem opravi?.
Len mi nehovorte aby som pou?il SQL server. Je to iba mala aplikacia na
vlastne pouzitie.

To iste by som potreboval pre DBASE IV.

Martin

paradox

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 25.3.1999 12:22:16

Taky jsem to ve sve aplikaci resil. Nakonec jsem to udel tak, ze pokud se
tabulku nepodari otevrit, zkopiruji si tabulku (staci soubor .DB bez indexu)
nekam, vytvorim novou strukturu a naapenduji tam puvodni data.
Primo na opravy tabulek existuji nastroje napr. TUtil. Najdes je primo na
strance Inprise nebo treba na http://www.rksolution(tec)cz

ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iname.com
Prog-Soft s.r.o.
INFOS - informa�n� system pro n�poj��e

> [...]
>programu. A Ak bud� nejak� chyby, tak ich potrebujem opravi�.
>Len mi nehovorte aby som pou�il SQL server. Je to iba mala aplikacia na

JPG to BLOB

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 25.3.1999 12:28:34

Tomas Bradle wrote:
>Cau, taky se zrovna vrtam v obrazcich JPEG, zobrazovani seznamu s obrazky apod.
>Zajimalo by mne jak to zobrazujes. Image se cerpa z TBlobField pres
>TBlobStream a ten se musi nejdriv otevrit. Pro ukladani to bude podobny.
>Pres jaky jedes komponenty? Pres TDBImage?

Ne zobrazuji p�es TImage a p�es Assign do n�j rvu TJPEGImage. :-) M&B

ListBox + VerticalScroll

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.3.1999 12:36:29

Puvodni zprava, kterou napsal Jezek Petr, Ing. (DELVINA) dne 24 Mar 99,:

> 1) Da se v Delphi 1 zabezpecit, aby listbox mel
> vertikalni scrollbar?

Vertikalni scrollbar posouva text nahoru/dolu.

ICQ: 21215917, PGP vitano

klik na cudzie okno :) II

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 25.3.1999 12:37:44

vdaka.
Mam dalsie otazocky. Ten program ma urobit totiz
viac operacii s cudzim oknom.
1) prepnut zalozku v tab control
2) kliknut na 2 tlacitka
3) kliknut na 4 polozky v ListBoxe

Teraz mam otazky:
1) da sa nejako rozumne prepnut zalozka v tabcontrol ?
2) neda sa namiesto kliku poslat sprava ze bola stlacena
urcita klavesa (vyuzit shortcut)?
3) co robit v pripade ak polozky v listboxe su skryte - vidiet len cast z nich ?

vdaka .

/LH

paradox

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.3.1999 12:39:40

Puvodni zprava, kterou napsal Martin dne 25 Mar 99,:

> [...]
> sp��tan� programu. A Ak bud� nejak� chyby, tak ich potrebujem opravi�. Len
> mi nehovorte aby som pou�il SQL server. Je to iba mala aplikacia na

No tak si otevreni tabulek dat do try ... exception, a pokud se to
nepovede, tak si je opravis...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Rezident na COM

[*] Jirka Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 25.3.1999 12:40:31

Ahoj vsem,
nevlastni nekdo nahodou nejaky rezidentni program do DOSu,
ktery by cetl seriovy port a data ukladal do souboru ?
Opacne zarizeni posila obycejne retezce, ale pouze v rychlosti 19200b/s.
V pripade kladne odpovedi, prosim o zaslani na virt(zv)pepa(tec)cz

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

Jak na formulare v DLL

[*] Martin Fr�hlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.1999 12:50:45

> [...]
>
> Pokud pouzivas balicky, tak by jsi misto formularu v DLL mohl zkusit pouzit
> dynamicke nahravani balicku. Priklad je zde:

Bohuzel balicky nepouzivam a z principu aplikace ja na toto pouzit nemuzu.

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> ************************
Martin Frohlich, Application designer UNITES Valasske Mezirici
Tel./Fax.: +420 651 22562
+420 651 615085
E-mail:martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz
martin.frohlich(zv)iol(tec)cz
unites(zv)telecom(tec)cz

Metoda Paint pro CheckBox a RadioButton

[*] Martin Fr�hlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.1999 12:50:59

> [...]
> musis totis jeste prepsat metodu SetButtonStyle(ADefault: Boolean) a nevolat
> v ni metodu predka, protoze ta ti zrusi BS_OWNERDRAW style :-)

Muj predek neni tButton ale tCheckBox a ten metodu SetButtonStyle nema.

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.3.1999 12:55:46

Zkus SetForegroundWindow(HANDLE_OKNA);

> [...]
> za sdeleni vysledku.
>
> Myslim vsak, ze by melo zafungovat nastaveni FormStyle na

DELETE *.EXE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.3.1999 13:16:03

Uz pred casem tu nekdo psal, ze toto nelze- jednoduse proto,
ze Windows si ten soubor hlidaji pro pripadne "odlozeni" a tim
i uvolneni pameti, takze nejjednodussi bude soubor nemazat,
ale nechat Windows, aby Ti ho vymazaly (nebo vymazala ?) samy
(sama) a to tak, ze pridas prikaz na vymazani do registru, sekce
HK_LOCAL_MACHINE/software/microsoft/windows/CurrVersion/RunOnce
(pripadne RunServiceOnce) a tam nejlepe vlozit textovou hodnotu
treba : "command /c del C:\WINDOWS\uninst.exe"
Az se tento prikaz vykona, z registru sam zmizi.

> Od: DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz[SMTP:DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz]
> Odesl�no: 25. b�ezna 1999 9:15
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: DELETE *.EXE
>
> Nevite nekdo jak mam smazat exe soubor, ktery patri te aplikaci, ktera
> ho chce smazat

C++ a Delphi

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 25.3.1999 13:39:43

Zadam o radu.
Mam DLL, chtel bych, aby byla schopna zobrazit dialog, kterej mam
importovanej z C++. K dll souboru ho prilinkuju {$R neco.res}, jenze jak
ho nacist a vyvolat? Koukal jsem, ze bude potreba asi API fce
CreateDialog, jenze moc nevim, jak na to.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

JPG to BLOB

[*] suvak(zv)pbko.sk - 25.3.1999 13:51:09

"Tomas Bradle" <tomas(zv)cobra(tec)cz> on 25.03.98 11:47:31

> [...]
Sorry
> za �e��inu, ale p�i deseti a "CESKY" (bez h��k�) mi to moc nejde, to pak

[Peter Suvak]
Prikladam starsi prispevok z tejto konferencie od Jana Pluskala ...

To: delphi(zv)pinknet(tec)cz
cc: (bcc: PETER SUVAK/PBKO/SK)

Subject: RE: BLOB a Jpeg

Domnivam se, ze problemem je spise presun dat mezi polem BLOB a obrazkem,
aniz by bylo nutne napriklad ukladat zaznam do souboru a nasledne jej cist.
Take jsem si s tim hral, pouzil jsem TBlobStream a unit jpeg dodavanou s
D3,
zjednoduseny kod pro nahrani z BLOB je nasledujici:
(dlouho trvalo, nez prisel napad, ze je treba nastavit u streamu posici na
zacatek pred volanim LoadFromStream u jpegu...)

procedure TFrm.SpBtnObnovFOTOClick(Sender: TObject);
var MujStream:TBlobStream;
MujJPEG:TJPEGImage;
begin
If Not DataModul.QFotoData.IsNull then begin
try
MujStream:=TBlobStream.Create(DataModul.QFotoData,BmRead);
MujJpeg:=TJPEGImage.Create;
MujStream.Position:=0;
MujJpeg.LoadFromStream(MujStream);
Image.Picture.Assign(MujJPEG);
Image.Visible:=True;
finally
MujJpeg.Destroy;
MujStream.Destroy;
end;
end else begin
Image.Visible:=False;

U zapisovani do BLOBu je kod velmi podobny ...

Jan Pluskal

Ing. Peter Suvak, veduci oddelenia spravy systemov
Priemyselna banka, a.s. Kosice
Sturova 27
040 01 Kosice

tel.: 095 / 6804 282
fax: 095 / 6804 510
mobil: 0903 610 901

Textov� tisk

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 25.3.1999 13:58:29

tak me napada, neda se v delphi pouzit pro tisk proceduru WriteLn jak to
bylo v pascalu?
tusim, ze syntaxe byla
WriteLn(LPT, 'radek tisku');

Honza Fiala
E-mail: fala(zv)imc(tec)cz

Od: Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 12:52
P�edm�t: Re: Textov� tisk

> [...]
>i s primym pristupem na
>LPT. Podivej se, zda je to, co si predstavujes.

Rozsireny TDBGrid

[*] Branislav Danko <danko(zv)basl.sk> - 25.3.1999 14:08:33

Nazdar,
uz sa to tu preberalo, ale chcel by som sa spytat, ci niekto nevie o free TDBGrid komponente pre D4, ktora by zobrazovala logicke polozky pomocou checkboxu (obsahovala by sortovanie, obrazky ...).

Nieco take som videl na Torry's page ale to nebolo free.

S pozdravom Brano.

Triditelny klic.

[*] Petr Dan�k - 25.3.1999 14:42:25

Ahoj,
potrebuji prevest retezec v Kamenikach na triditelny retezec. Mam sice
externi funkci z BP7 v .OBJ, ale Delphi mi ji nechce vzit, ze je 16-bitova.
Nemate nekdo neco pod Delphi. Dik.

Petr Danek
petrd(zv)atlas(tec)cz

BDE, local table, TQuery & read-only pri ORDER BY

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.3.1999 14:51:17

Martin wrote:

> Co znamena Vytrhnut ScrollLock ?

V principu totez co treba vytrhnout zub. Jenze vytrzeni ScrollLocku
je na rozdil od zubu radostna udalost. Blize viz
www.dati(tec)cz/~slhaters. End of off-topic.

ScrollLock Haters (WAS: BDE, local table, TQuery &

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.3.1999 15:12:30

>V principu totez co treba vytrhnout zub. Jenze vytrzeni
ScrollLocku
>je na rozdil od zubu radostna udalost. Blize viz
>www.dati(tec)cz/~slhaters. End of off-topic.

Hezky, ale panove a damo, ta cestyna, ta cestyna...
:-)))))

Uryvek z clanku :
Agenti klubu zjistily (nahl�dn�te do seznamu �len� klubu, kdo je
agentem),
�e rozhodn� ne na v�robu bezscrollockov�ch kl�vesnic.

:-)))))
Dobra.

WinExec

[*] Petr Sadovsky <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 25.3.1999 15:15:38

Ahoj,
pokud jsem to dobre pochopil, tak WinExec,ShellExecute,... spusti jinou
aplikaci a tim to hasne, nevraci zadnou hodnotu, podle ktere by se dalo okno
po spust. aplikace zavrit.

Pouze CreateProcess vraci 0 pro uspesne provedeni a nenulovou hodnotu pro
nejakou chybu.
Jak se dostanu na to okno, ktere chci uzavrit.Neco jako "FindWindow()",
ktere by vracelo handle okna a ja bych se podival, jestli Caption obsahuje
"Dokon�eno" a dal bych PostMessage(..) a bylo by po okne.

Ja jsem hledal nejaky parametr v Winexec, ShellExecute,CreateProcess...
kterym by se primo zadalo "po skonceni zavri", ale pravdepodobne to nejde.

Diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

P.S. Omlouvam se asi to posilam podruhe, ale byl jsem nejakou dobu odhlasen,
takze pokud byly nejake odpovedi na vyse uvedeny dotaz,poslete mi je nekdo
prosim.Diky.

Textov� tisk

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 25.3.1999 15:43:42

Ahoj
A da sa nejako zabezpecit aby tlac prebiehala na nekonecny papier(t.j.), aby po vytlaceni 2-3 riadkov nesiel papier dalej ale ostal na mieste a pri dalsej tlaci pokracoval kde skoncil?
Na ihlickovej tlacke.
(Tlac kratkych sprav)

Jan Macej

----------
> [...]
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Faxovani

[*] Radek KALA <DELPHI(zv)betacontrol(tec)cz> - 25.3.1999 16:02:49

Hi,
Prosim o radu,

Umite nekdo faxovat primo z Delphi ???

Potreboval bych konretne toto Mam v databazi telefonni cislo a par
radek textu. ( Pro kazde cislo jiny text ) no a potrebuji to rozeslat.
Jedna z moznosti je tisknout to do tiskarny (Fax), ale to skonci
dialogem zadani telefoniho cisla.

To nevyhovuje. Potrebuji bud soft, kterej muze dostat cislo na
command line, nebo nejakou komponentu, nebo neco nevim co.

Zkuste se prosim zamyslet. Dekuji.

Mostecka 15, 614 00

Faxovani

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)usa(tec)net> - 25.3.1999 16:38:55

Na faxovani pouzivan Async Pro 2.56 od TurboPower Software.

> [...]
>
> To nevyhovuje. Potrebuji bud soft, kterej muze dostat cislo na
> command line, nebo nejakou komponentu, nebo neco nevim co.

Je�t� jednou INNO SETUP

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 25.3.1999 16:51:26

Asi t�den si hraji s INNO SETUPem, v�echno je bezva a� na jednu v�c. P�i
odinstalov�n� nejsem schopen dostat z registru informace, kter� jsem tam p�i
instalaci zapsal. Co d�l�m blb�? M�m verzi 1.09.

D�k. Jara.

Faxovani

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 25.3.1999 16:58:31

Podivej se na Delphi Super Page. Hledej temail.zip nebo temail2.zip
Ten umi posilat faxy pres MAPI. Je to free.
Pripadne ti ho poslu, ale mam rok starou verzi.

Od: Radek KALA <DELPHI(zv)betacontrol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 16:14
P�edm�t: Faxovani

[...]

[*] Jansta Kv�toslav <KJ(zv)lcs(tec)cz> - 25.3.1999 17:05:51

��go,
zkus na http://sunsite.icm.edu.pl/delphi/ komponentu na faxov�n�

rdwinfax.zip (249,184 bytes) TrdWinFax is a component that allows faxing
from a Delphi app directly to WinFax v. 8.0

hodn� �sp�ch�,
KJ(zv)lcs(tec)cz

> [...]
>
> To nevyhovuje. Potrebuji bud soft, kterej muze dostat cislo na
> command line, nebo nejakou komponentu, nebo neco nevim co.

lck - sp���anie exe z ponuknut�ho adres�ra

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 25.3.1999 17:37:23

Dobr� den !

Chcem spustit EXE s�bor, ktor� je na inom poc�ta�i v ponuknutom adres�ry (adres�r je ponuknut� ako Read/Write). Zistil som, �e W95 mi nedovol� pusti� exe s�bor viackr�t s��asne, iba raz.
To znamen�, �e iba jeden klient mo�e naraz spusti� dan� exe s�bor. Po spusten� sa vytvor� v adres�ry nejak� paradox.lck s�bor a str�i exe, ako zl� pes str�i dom.
Nechcem vytvorit program na spustenie exe, iba chcem norm�lne manu�lne spusti� exe, bez toho aby som ho musel kop�rova� k sebe.

Ak� je rie�enie ?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Faxovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.3.1999 17:49:04

Puvodni zprava, kterou napsal Radek KALA dne 25 Mar 99,:

> Umite nekdo faxovat primo z Delphi ???

Umime.

> To nevyhovuje. Potrebuji bud soft, kterej muze dostat cislo na
> command line, nebo nejakou komponentu, nebo neco nevim co.

Mas nekolik moznosti, jak to udelat, zalezi jen na tom, zda chces
reseni free a nebo komercni. Muzes zkusit hledat nejake free
komponenty, neco urcite bude na DSP nebo Torry. Nebo muzes poslat
fax pomoci MAPI, pokud mas instalovany Exchange (jako mail to
jde). No a nebo vyzkousej Async Professional od TurboPower, to umi
mimo komunikaci data/voice take fax. Pritom fax muzes bud vytvorit
primo z programu a nebo i odfaxovat pomoci tiskoveho driveru,
ktery si muzes sam velmi jednoduse napsat, a bude to posilat i bez
dotazu, jak si budes prat. Trial zde:
http://www.clexpert(tec)cz/software/turbopower/asyncpro.asp

ICQ: 21215917, PGP vitano

Quickreport

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 25.3.1999 17:49:13

Obcas jsem narazil (v teto konferenci i jinde) na urcite
nespecifikovane vyhrady vuci uvedenym komponentam. Zatim jsem
je pouzival pouze zridka, ale presto jsem se obcas setkal s
urcitymi drobnymi a tezko prokazatelnymi potizemi (konkretne:
obcas se report nevytiskl i kdyz se vse tvarilo OK a pomohl az
restart pocitace, jakekoliv jine programy nemely na stejnem stroji
potize). Nabyl jsem dojmu (ovsem pouze dojmu) jako by tyto
komponenty zachazely se zdroji ponekud velkoryse. Nicmene jine
komponenty jsem nezkousel a (mozna prave proto) je povazuji za
docela dobre.

Chtel jsem se proto zeptat, zda nekdo mate nejake KONKRETNI
negativni poznatky s temito komponentami.

Jiri Binder

wm_killfocus, cm_exit ..

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 25.3.1999 17:49:13

Pri plozeni jakesi komponenty jsem potreboval za urcitych
okolnosti podrzet v ni focus. Kdyz jsem pri odchyceni
wm_killfocus ji ho vratil prikazem nebo metodou SetFocus neuspel
jsem. Fungovalo az odchyceni cm_exit a nasledne SetFocus .
Nevim proc. Patral jsem ve zdrojich, jak se z wm_killfocus stane
cm_exit, ale neuspel jsem. Patri tohle k te casti nezverejnenych
zdrojaku, nebo jsem slepy nebo jinak na scesti?

To co jsem potreboval mam vyreseno, ale rad bych si to ujasnil.

Jiri Binder

BringToFront

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 25.3.1999 18:03:01

> Zkus SetForegroundWindow(HANDLE_OKNA);

Prave u teto fce jsem nasel v MSDN nize prilozenou poznamku a
opravdu to fungovalo tak jak je v ni uvedeno.

Jiri Binder

Windows NT 5.0 and later, Windows 98: The system restricts
which processes can set the foreground window. A process can
set the foreground window only if one of the following conditions is
true:

The process is the foreground process.
The process was started by the foreground process.
The process received the last input event.
There is no foreground process.
The foreground process is being debugged.
The foreground lock time-out has expired (see
SystemParametersInfo).
Windows NT 5.0 and later: No menus are active.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
With this change, an application cannot force a window to the
foreground while the user is working with another window. Instead,
SetForegroundWindow will activate the window (see
SetActiveWindow) and call the FlashWindowEx function to notify
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

the user. For more information, see Foreground and Background
Windows.

Interbase, cestina a datapump

[*] Jan Rychtar <hojan(zv)sin.cvut(tec)cz> - 25.3.1999 21:24:28

Zdravim
chtel bych rozbehat databazi pod Interbase 4.0,
ktery je pro Linux zdarma.

mam nekolik dotazu:

-mate s touhle verzi nekdo zkusenosti? (+ i -)
-ktery langdriver mam nastavit?
-jak prevest existujici ceske(!) dbf tabulky na Interbase?
(zkousim local IB 4.2 a Datapump, ale zatim bez uspechu)

Diky... Honza Rychtar (hojan(zv)sin.cvut(tec)cz)

wm_killfocus, cm_exit ..

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 23:44:09

Jiri Binder wrote:

> [...]
> cm_exit, ale neuspel jsem. Patri tohle k te casti nezverejnenych
> zdrojaku, nebo jsem slepy nebo jinak na scesti?

Zprava CM_EXIT vznika v metode TCustomForm.SetFocusedControl. Je to
na radku 3631 (Delphi 4.03 Prof):

if not SendFocusMessage(FocusHandle, CM_EXIT) then Exit;

Hledat ale nejakou pruhlednou souvislost mezi zpravou WM_SETFOCUS a
CM_EXIT ve VCL by te mohlo pripravit o dusevni zdravi :-) Pochybuju
ze se v tom totiz oni sami vyznaji.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DataPump + ASCII

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 23:45:52

Martin Bab�k wrote:

> Pomoc� DataPump dostanu z tabulky DB soubor TXT a SCH, ale nev�m jak to ud�lat obr�cen� z TXT -> DB. :-( Porad�te? D�k.

Ahoj,

Napriklad pomoci TBatchMove.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

WinExec

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 23:46:21

Petr Sadovsky wrote:

> Ja jsem hledal nejaky parametr v Winexec, ShellExecute,CreateProcess...
> kterym by se primo zadalo "po skonceni zavri", ale pravdepodobne to nejde.

Ahoj,

Tento problem se tyka pouze spousteni DOSovych aplikaci (kdyby to ve
W95 neslo, hned by bylo po starostech, snad to tak bude ve Win2000 :-)
Lze to vyresit tak, ze si vytvoris "zastupce programu pro MS-DOS" a
v nem na zalozce Program zaskrtnes "Pri skonceni zavrit".

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TBDEDataSet.CacheBlobs a memoryleak

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 23:46:26

Ahoj,

V souvislosti s problemem ukladani JPEG obrazku do BLOBu jsem si zkusil maly
priklad na Paradox tabulce. Vetsinou pouzivam Memory Sleuth na kontrolu zdali
nekde neutika pamet. V tom prikladu dochazelo k asi 30k memoryleakum.
Experimentovanim jsem zjistil, ze pricina je patrne v cachovani BLOBu, protoze
po nastaveni CacheBlobs na False ten problem zcela zmizel. Zajimavejsi to bylo
s vetsimi BLOBy, priblizne 400k na zaznam. Tak uz dochazelo ke ztrate asi 2M
pameti (!), navic po Close/Open tabulky se tato hodnota dale zvetsovala podle
poctu zavreni/otevreni. Pozoroval jste nekdo tento problem ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

JPG to BLOB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 23:47:10

Martin Bab�k wrote:

> D�k, ale to nen� to co jsem pot�eboval. :-((( Nechci konvertovat BMP do JPG, ale p��mo JPG ukl�dat do datab�ze a n�sledn� je z datab�ze(10000 z�znam� s pics) p��mo zobrazovat. A BMP zab�r� mnoho pam�ti. N�jak se mi to poda�ilo, ale p�i pou�it� Post mi to pak hl�s�, �e nen� otev�eny Blob co s t�m. Sorry za �e��inu, ale p�i deseti a "CESKY" (bez h��k�) mi to moc nejde, to pak nad t�m mus�m p�em��let. :-)))

> [...]

Ja pisu tak trema, a s hackama me to moc nejde :-)

Tady mas priklad, to by melo byt ono:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/FishFactJpeg%20example.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

klik na cudzie okno :) II

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1999 23:56:15

Lubos wrote:

> vdaka.
> Mam dalsie otazocky. Ten program ma urobit totiz
> [...]

Uff, co to ma byt za silenost ? :-) Nevyplatilo by se ti uz pouzit nejaky
macrorecorder, podobne jako byla ve starych Windows Makrokamera.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ScrollLock Haters (WAS: BDE, local table, TQuery &

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.3.1999 06:09:48

Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> agentem),
> e rozhodn� ne na v�robu bezscrollockov�ch kl�vesnic.

Cestina je v naprostem poradku. Pro ty pomalejsi - vsimni si, kdo
je agentem. Zena. Psal jsem to ja.

Aby to nebylo zcela off, program AntiScrollLock je psany v Delphi a
uvazuje se o zpristupneni jeho zdrojaku. Zatim marne.

C++ a Delphi

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 26.3.1999 06:57:04

Ahoj,
sice jsem to nikdy nezkousel (tedy v Delphi), ale mohlo by to chodit.
Syntaxe je tato:
HWND CreateDialogParam( HINSTANCE hInstance, // handle to application
instance
LPCTSTR lpTemplateName, // identifies dialog box template
HWND hWndParent, // handle to owner window
DLGPROC lpDialogFunc, // pointer to dialog box procedure
LPARAM dwInitParam // initialization value);

Parametr hInstance je neco jako Application.hInstance, lpTemplateName se
v C++ realizuje jako MAKEINTRESOURCE(ID_DIALOG) (zde bohuzel prepis do D
nevim), hWndParent je handle rodicovskeho okna (Form1.Handle), nejvetsi
legrace je lpDialogFunc (to je pointer na funkci, ktera zpracovava
message posilana do toho dialogu). Typ DLGPROC je definovan jako pointer
na funkci DialogProc, ale prepis do D neznam (CALLBACK apod).

BOOL CALLBACK DialogProc( HWND hwndDlg, // handle to dialog box
UINT uMsg, // message
WPARAM wParam, // first message parameter
LPARAM lParam // second message parameter);

Po vytvoreni dialogu je treba jej zobrazit (ShowWindow).

Preji mnoho stesti.

> [...]

> jak
> ho nacist a vyvolat? Koukal jsem, ze bude potreba asi API fce
> CreateDialog, jenze moc nevim, jak na to.

JPG to BLOB

Ahoj Peter,

Ten priklad tam nie je, je ta path OK ?
P.V.

> Tady mas priklad, to by melo byt ono:
> ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/FishFactJpeg%20example.zip

ListBox + VerticalScroll

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 26.3.1999 07:22:50

Asi jsi mel na mysli horizontalni scrollbar, ze. V C++ bych to delal
tak, ze se pouzije funkce SetScrollInfo. Ale tutove to jde v Delphi
nejak jednoduse (na jeden radek), jen ten popis nemuzu najit.

> [...]

> Odesl�no: 25. b�ezna 1999 12:36
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: ListBox + VerticalScroll
>
> Puvodni zprava, kterou napsal Jezek Petr, Ing. (DELVINA) dne 24 Mar
> 99,:

> Vertikalni scrollbar posouva text nahoru/dolu.

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

JPG to BLOB

Oops ! Je to tam. Sorry.
NechtScape to nezobral, GetRight tiez nie.
Ale manualne cez FTP sa to podarilo.
P.V.

> Ahoj Peter,
>
> Ten priklad tam nie je, je ta path OK ?
> P.V.

WinExec

[*] Petr Sadovsky <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.1999 07:28:17

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Dobre,
kdyz uz to rikas i Ty, tak prestavam patrat.Nastesti ten prg. vetsinou
ppobezi na NT, kde se okna i dos-app
po skonceni zaviraji a kde to bude na W9x, budou si delat zastupoce.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

WinExec

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.3.1999 07:46:53

> amatersky programator
>

> Dobre,
> kdyz uz to rikas i Ty

(To je trochu servilni, ne? :-)
Ale souhlasim s tim, na me Petr Vones pusobi
taky velmi dobre. )

> tak prestavam patrat.Nastesti ten prg. vetsinou
> ppobezi na NT, kde se okna i dos-app
> po skonceni zaviraji a kde to bude na W9x, budou si delat zastupoce.

v adresari windows je program command.com.
ten provadi dosovske programy.
Pokud je tam i command.pif, probiha vse
podle jeho nastaveni. A v tom pifu se da nastavit
po spusteni zavrit okno. Takze si ani na W95 nemusis
delat zastupce, muzes si nastavit globalni
vlastnosti behu dosovskych programu.

[...]

lck - spu??anie exe z ponuknuteho adr

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 26.3.1999 08:09:59

Ten lck soubor se vytvari spravne, protoze EXE asi pracuje s PARADOX
tabulkami. Toho se asi nezbavis. Jinak ten lck soubor nehlida exe jako
strazny pes, ale tabulku, ktere se toto exe pokusi vytvorit na disku ,
ktery je vyhodnoceny jako sitovy.
Martin
Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
htt://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odeslano: 25. boezna 1999 17:37
Komu: DELPHI Distribution List
Poedmit: lck - spu??anie exe z ponuknuteho adresara

Dobry den !

Chcem spustit EXE subor, ktory je na inom pocitaei v ponuknutom adresary
(adresar je ponuknuty ako Read/Write). Zistil som, ?e W95 mi nedovoli
pusti? exe subor viackrat sueasne, iba raz.
To znamena, ?e iba jeden klient mo?e naraz spusti? dany exe subor. Po
spusteni sa vytvori v adresary nejaky paradox.lck subor a stra?i exe, ako
zli pes stra?i dom.
Nechcem vytvorit program na spustenie exe, iba chcem normalne manualne
spusti? exe, bez toho aby som ho musel kopirova? k sebe.

Ake je rie?enie ?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
<<Soubor: ATT00001.html>>

TTreeView

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 26.3.1999 08:16:21

Hi,

��our�m se v TTreeView a jsem z toho n�jak mimo. M��ete m� pros�m n�kdo
zasv�tit, pop�. poslat n�jak� p��klady ?

D�ky moc

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

Kompilace & chovani aplikace

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 26.3.1999 08:23:20

Radio Jerevan :

Ano, je to mozne.

From: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
To: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 26. b�ezna 1999 1:00
Subject: Richedit a radek

>Zdravim,
>
>trivialita - jak zjistit obsah aktualniho radku v TRicheditu?

> [...]

Pozice aktivni bunky v DBGridu

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.3.1999 09:24:11

Hola, nevite nekdo, jak zjistit
Top a Left aktivni bunky v DBGridu?
Nic se mi zatim nepodarilo najit.

[...]

pomoc - lck

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 26.3.1999 09:28:33

Ahoj,

nevim, jestli to pomuze, Interbase vubec neznam. Ale mel jsem trochu
podobny problem a vyresilo se to nastavenim BDE. Zkus na VSECH
pocitacich, ktere budou tu aplikaci spoustet, nastavit BDE takto: Spust
BDEAdministrator a nastav Configuration/Drivers/Native/PARADOX/NET DIR
na adresar, kde je ta databaze, napr. //server/databaze. Ale jak rikam,
muj problem byl pouze podobny, tak to ber s rezervou.

> [...]

> �
> TUNGLI� Jan
> tungli(zv)pvt.sk <mailto:tungli(zv)pvt.sk>

Richedit a radek

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 26.3.1999 09:48:30

> trivialita - jak zjistit obsah aktualniho radku v TRicheditu?

Ak myslis vyselektovany text.
TRichEdit.SelText

/LH

Process ID a Dll a cislo verze

> knihovna se prece stava soucasti nejakeho procesu, takze
GetCurrentProcessId
> zjisti prave ID toho procesu.

To jsem napsal , ale pak nelze zjistit z bezici knihovny verzi sama sebe
nebo jo ??

Radek

pomoc - lck

[*] Marcel Langr <ivar(zv)ivar(tec)cz> - 26.3.1999 10:01:00

Je nutno nastavit Session.PrivateDir v programu tak, aby nebylo stejne pro obe aplikace. BDE zde odklada docasne tabulky a adresar blokuje.
Pokud se totiz Session.PrivateDir nenastavi, tak je implicitne nastaven na adresar odkud je spustena aplikace. Proto se ti spusti pouze jedna z aplikace a druha jiz ne.

Marcel Langr
mlangr(zv)ivar(tec)cz

[...]

pomoc - lck 2

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 26.3.1999 10:08:47

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. marec 1999 8:59
P�edm�t: pomoc - lck

[...]

Predpokladam ze problem rob� BDE. Pravdepodobne BDE defaultne pouziva paradox strukturu pre uchovanie svojich vlastn�ch informaci. Ja v mojich applikaciach nepouzivan paradox, iba interbase.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Richedit a radek

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.3.1999 10:27:20

> Ak myslis vyselektovany text.

Ne, chtel jsem cely radek, na kterem je kurzor.

Prisel jsem na tohle reseni (nevim, jestli to nefunguje pouze u RICHEDIT2):

with RichEdit. do
radek:=Lines.Strings[LineFromChar(SelStart)];

Celeron

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.3.1999 10:31:29

Zdravim,

setkal se nekdo s problemem behu aplikacina psanych v Delphi 4, nebo
nestandardniho chovani na pocitacich s procesorem Celeron?==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Kompilace & chovani aplikace

[*] petrNT <zpaul(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.1999 10:34:00

Zdravim do konference!
Tez ma aplikace, kterou jsem prelozil
pod NT4.0 odmitala spolupraci s tiskarnou
pod W95. V NT pracovala bez problemu.
Pokud jsem ji prelozil pod W95, chodila
i pod NT4.0.
Cekal bych to naopak. Stale to vsak
pricitam me male SW zrucnosti.

Ing Petr Machyl

> [...]
>+-------------------------+---------------------------------+
>| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |

WinExec

[*] Petr Sadovsky <p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.1999 10:40:30

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz <owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Komu: petr(zv)slunce(tec)cz <petr(zv)slunce(tec)cz>
Datum: 26. b�ezna 1999 8:17
P�edm�t: RE: WinExec

>(To je trochu servilni, ne? :-)
>Ale souhlasim s tim, na me Petr Vones pusobi
>taky velmi dobre. )

Presne proto jsem to napsal tak jak jsem to napsal.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

DataPump + ASCII

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 26.3.1999 10:45:09

N�jak na to nem��u p�ij�t :-( ne�lo by to podrobn�ji vytv��� mi to toti� jen jedno pol��ko a nebere v potaz soubor SCH. :-(( BachMove m� v sob� i TTable n�? M&B

>Napriklad pomoci TBatchMove.

pomoc - lck 2

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 26.3.1999 10:58:32

> Predpokladam ze problem robi BDE. Pravdepodobne BDE defaultne pouziva
paradox >strukturu pre uchovanie svojich vlastnych informaci. Ja v mojich
applikaciach >nepouzivan paradox, iba interbase.

To by nemel byt ten spravny problem ( IB nema s PARADOXEM nic
spolecneho, snad jen to, ze databaze IB by mela mit priponu *.db, tj.
stejnou jako paradox). Asi bych se podival jeste na nastaveni aliasu v BDE.

Od: TUNGLI Jan [SMTP:tungli(zv)pvt.sk]
Odeslano: 26. boezna 1999 10:09
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: pomoc - lck 2

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.3.1999 11:00:46

Ne, cestina v poradku neni, protoze se jedna (resp. nejedna)
o souhlad podmetu a prisudku. Musel bys napsat "Agentky", ale
zcela zjevne se jedna o zert a proto, ze jsem napsal "Panove
a damo", je zrejme, ze jsem se dival, kdo Ty Agenti >:-)
vlastne jsou => i ja jsem si delal legraci. I kdyz mas pravdu,
pomalejsi asi jsem, rychliku, protoze jaxem tak koukal na
to pocitadlo, na te strance, nezjsem udelal pohyb mysi,
uskutecnilo se minimalne 523 768 hitu :-)

> Od: Zbysek Hlinka[SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
> Odesl�no: 26. b�ezna 1999 6:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: ScrollLock Haters (WAS: BDE, local table, TQuery &
> read-only pri ORDER BY)

> Cestina je v naprostem poradku. Pro ty pomalejsi - vsimni si, kdo
> je agentem. Zena. Psal jsem to ja.
>
> Aby to nebylo zcela off, program AntiScrollLock je psany v Delphi a
> uvazuje se o zpristupneni jeho zdrojaku. Zatim marne.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

DataPump + ASCII

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 26.3.1999 11:03:25

Uz jsem na to p�i�el chyba byla v SCH souboru, �patn� n�zev hned na za�atku v []. :-( M&B

wm_killfocus, cm_exit ..

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 26.3.1999 11:18:57

> No ja myslim, ze lepsi by bylo odchytit ten killfocus jeste pred
> zpracovani v inherited WndProc (tedy v odvozene WndProc) a nepustit ho
> do inherited. Jaxi to delal ty?

V podstate jsem to delal tak jak pises. Normalne bych to delal
jednoduse v OnExit, coz je bez problemu, ale ja jsem potreboval z
jedne komponenty pohlidat jinou. Pouzil jsem k tomu Rxhook,
ktery funguje tak, ze se napichne prave na WndProc jine
komponenty a nez do ni wm_ , jde nabidne zpravu ke zpracovani.
U wm_killfocus je to (snad) jedno, jestli pred nebo az po, protoze
tato zprava pouze dava navedomi, ze focus odchazi a nepta se (ani
jina WM_), zda to muze udelat. Nicmene jak jsem psal v uvodnim
mailu, kdyz stejnym zpusobem odchytim cm_exit, ktere vyprokuje
Delphi komponenta (kde se to stane viz. Re. P. Vonese), pak mi
vse jiz fungovalo podle ocekavani, tj. nasledne SetFocus vrati
focus zpet. Pouze mi nebyl a neni jasne proc a jak bylo Setfocus
odblokovano(?) mezi wm_killfocus a cm_exit.

Jiri Binder

Delphi.cz a Freeware

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.1999 11:32:26

Vytvoril jsem v sekci Odkazy na www.delphi(tec)cz skupinu "Nejlepsi freeware
pro Delphi". Mela by obsahovat to nejlepsi, co lze v teto oblasti najit.
Tedy zdarile nastroje a zdarile komponenty (nebo spise baliky
komponent). Nepripada mi vhodne zde uvadet kazdou malou komponentu, na
ty jsou odkazy jinde, spis mi jde o shrnuti toho nejlepsiho.

Zatim jsem tam umistil veci, ktere pouzivam a mam s nimi dobre
zkusenosti a soucasne zadam o pomoc pri doplneni dalsich odkazu.
Podminky jsou freeware a dobre osobni zkusenosti. Odkazy posilejte na
mou SOUKROMOU adresu nebo je primo vytvarejte na www.delphi(tec)cz.

Ales

WinExec

Ja myslim ze vyraz "servilny" je trochu prehnany.
Peter Vones robi v tejto konferencii dlhu dobu
bezplatne poradenstvo, a to v rozsahu, z ktoreho je
zrejme, ze tym travi kopec casu. Jeho rady pritom
vzdy maju hlavu a patu a casto posiela komplexne
riesenie daneho problemu. Mnohi z nich, ktorym pomohol
si ho bezpochyby preto vazia, a ak to otvorene priznaju,
neznamena to, su k nemu servilny.
Je to len mozno minimalny prejav vdacnosti niekomu, kto zadarmo
travi cele hodiny nad problemami kolegov (a to i potencialnych
konkurentov), ktore mu mozu byt koniec-koncov ukradnute.
Takze ak by sa udeloval titul "Guru tejto konferencie",
ja osobne by som Petra Vonesa nominoval na 1. miesto.
Tym samozrejme nechem povedat, ze je vo svojej nezistnej
praci osamoteny. Takych ludi ako on je nastastie
v tejto konforencie viacero. Bez nich by vlastne
cela tato konferencia nemala ziadny zmysel.
Takze "neservilna" vdaka vsetkym!
Peter Vlkovic

> Presne proto jsem to napsal tak jak jsem to napsal.
>
> Petr Sadovsk�

Kompilace & chovani aplikace

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.3.1999 12:24:28

Ja jsem provozoval Delphi 3 pod Winframe od Citrixu (neco jako NT 3.5),
a zjistil jsem, ze typ Integer je v tomhle prostredi 16 bitovy, v normalnim
NT4
byl 32 bitovy. Ja jsem s tim pocital, a pouzival jsem longint, ale byly
problemy
s orginalnima komponentama, kde obcas neco preteklo.
A bylo jedno, jestli to je kompilovane pod NT4 nebo Winframe, pokud se to
pustilo pod Winframe, vzdycky se to chovalo stejne.

Ale jinak to byl zajimavy pocit, prijit ke kteremukoliv pocitaci ve firme
(treba nejaka stara 386) a mit tam svoje Delphi ve stejnem stavu, v jakem
jsem ho opustil na jinem pocitaci. :-))

> [...]
>*******************************
>
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

pocet radku v projektu

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 26.3.1999 13:16:25

Jak jde zjistit pocet radku programu v projektu (ve vsech unitach
dohromady) jednoduchym zpusobem ?
Kdyz dam Project --> Information tak tam napise asi jenom pocet naposled
zkopilovanych radku (alespon laicky odhaduji ... vzhledem k
inkrementalnimu linkeru).

pocet radku v projektu

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.3.1999 13:31:12

> [...]
>Kdyz dam Project --> Information tak tam napise asi jenom pocet naposled
>zkopilovanych radku (alespon laicky odhaduji ... vzhledem k

No tak pouzivej Build all.

Radim

pocet radku v projektu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.3.1999 13:51:58

No, pokud by jsi pouzival, nebo chtel pocitat jenom
sve unity, tak napr tak, ze zadas nasledujici prikzy

copy Project.dpr $Celkem.txt
for %q in (%.pas) do type %.pas >> $Celekm.txt

A potom spocitas, kolik ma soubor $Celkem.txt radku
-ale ne vsechny budou napsany Tebou... myslim, ze vim
na co to chces a jine reseni me nenapada.

> [...]
> naposled
> zkopilovanych radku (alespon laicky odhaduji ... vzhledem k

Problem s OLE - Excel

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 26.3.1999 13:57:26

Dobre odpoledne.

Mam nasledujici proceduru v Delphi3:

var
i : integer;

begin
try Ex := UnAssigned;
if VarType(Ex) <> varDispatch then
Ex := CreateOleObject('Excel.Application');
Ex.Workbooks.Add;
// Ex.ActiveWorkbook.Range.InsertAfter(Memo1.Lines.Text);
for i := 0 to Memo1.Lines.Count-1 do
Ex.Cells(i+1,1).Value := Memo1.Lines[i];
Ex.Visible := true;
except
on E : Exception do
if not Vyjimka_OLE_ex(E) then raise
end;

Pokud presne tento kod napisu s Word.Basic, tak se na Word dokazu napojit.
Kdyz jej vsak zkousim napojit na Excel (v.95), selze to budto na chybe pri
pristupu na adresu 00000000 nebo s odpovedi (vyjimkou): Vyjimka na serveru.

Netusite, v cem muze byt problem ? Zkusil jsem stejny kod napsat ve
VisualBasicu a ve VisualFoxce a spojeni probehlo pekne, pak jsem zkousel
napsat v Delphi spojeni na Word a na AutoCAD a taky vse O.K., jen ten Excel
nechce pracovat.

Prosim pomozte, vecer bych to potreboval dokoncit.

Diky moc

milan
Milan �orm (aka John Popeln�k) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick� 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom�: (05) 46211083
"U v�s na Morav� pr� lidi chyt�te a zav�r�te pod zem ?"
"To� ja, na ji�n� do skl�pk� a na severn� do dol�."

TBDEDataSet.CacheBlobs a memoryleak

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 26.3.1999 15:20:36

Hi,

>pameti (!), navic po Close/Open tabulky se tato hodnota dale zvetsovala
podle
>poctu zavreni/otevreni. Pozoroval jste nekdo tento problem ?

Ja jsem narazil na memory leaks v jine situaci: postavil jsem s D3 server na
dotazovani se do databazi pomoci SMS, ktery strojove generuje SQL dotazy.
Pouzivam na to IBM DB2 pod NT. Mam to udelane tak, ze kdyz prijde dotaz,
zjistuje se, jestli existuje connect na DB a kdyz ne, tak se vytvori. Po
skonceni se v takovem pripade udela automaticky disconnect. U kazde DB muzu
predepsat, aby se connect udelal v ramci start-upu a pak se spojeni udrzuje
po celou dobu chodu aplikace.

Ted ten leak: kdyz jsem nechal delat connect/disconnet po kazde, dochazelo
na serveru k memory leakum, odhadem cca 4 kB na session. Kdyz to otevru
jednou a zase zavru, tak to chodi spravne (overeno v nepretritem provozu)

Lehce jsem to zkoumal a na nic zjevneho jsem neprisel. Mozna, ze jsem neco
prehledl ve spojeni s default tSession a spol. a nejak se mi tam ten Delphi
plete :-)) Zatim mne to neboli, protoze pouzivame trvale spojeni, ale v TODO
listu mi to figuruje s prioritou leisure, takze se k tomu mozna taky nekdy
dostanu.

BTW, u nekterych serveru zjistil, ze kdyz ustrihnu server, tak
tDatabase.Connected stale vesele indikuje TRUE :-((
Bye, pf

RX Lib

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 26.3.1999 15:30:56

Existuje nejaky cesky alebo slovensky popis komponent RX LIB ?

Martin

Insufficient memory

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 26.3.1999 15:39:16

Haj hou,

mam problem. Uz jednou jsem se v konferenci dotazoval na chybu :
"Insufficient memory ..." a nekdo mi poradil odkaz na FAQ Inprise.
Tam jsem se sice docetl, ze mam nastavit SHAREDMEMSIZE, ale at
tam cpu jakekoliv rozumne cislo, stale se chyba objevuje.

Mam otevrenou v PARADOX 7.0 tabulku se 700 zaznamy a krome toho cca 48 tabulek s jednim zaznamem. Do toho se mydli asi 1 nebo 2 Query.

Prosim o nakopnuti ci osvetleni, co to je za chybu a jak s ni vybehnout.

Informace o verzi programu

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 26.3.1999 15:51:50

Zdravim vas a mam opet jeden vlezly dotaz. Kdyz v D4 nastavim
do projektu informace o verzi programu (Projekt/Options/Version Info), jak
se k nim dostanu v dobe behu aplikace?

Jara.
svehla(zv)atlas(tec)cz

Celeron

[*] Tu�ek Roman <TucekR(zv)p15.mepnet(tec)cz> - 26.3.1999 16:10:00

Sam mam Celeron a kolega take (300A taktovane na 4500 a nic jsem
nezpozoroval... TRT

----------
Od: Krayzel Libor
Komu: '*** Delphi'
P�edm�t: Celeron
Datum: 26. b�ezen 1999 10:31

Zdravim,

[...]

Zmena polozky v RT

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 26.3.1999 16:31:30

Zdravicko,

da se nejak zmenit typ polozky (paradox) pri behu programu?

Konkretne by me zajimal autoinkrement na longint a naopak, ale rad bych se dozvedel, jestli to jde obecne a jak (I treba rozsireni alfanumericke polozky z 10 znaku na 15, ...).

Dekuji za odpoved

Pavel

Kompilace & chovani aplikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 26.3.1999 16:39:05

> [...]
>pustilo pod Winframe, vzdycky se to chovalo stejne.

To snad ne. Jedine co by se mohlo stat, je ze nejaka API funkce by mela
jeden typ parametru v NT4 a v NT3.51 jiny - ale to by byl dost velky prusvih
na strane MS.

Spis bych cekal, ze se projevily nejake skryte chyby programu
(komponent...) - memory leaky atd..

Zdravi
D> Toman

WinExec

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.1999 17:02:47

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. b�ezna 1999 13:02
P�edm�t: Re: WinExec

> [...]
>praci osamoteny. Takych ludi ako on je nastastie
>v tejto konforencie viacero. Bez nich by vlastne
>cela tato konferencia nemala ziadny zmysel.

I ja se pod tento nazor podepisi. A dekuji vsem. Je to obrovska podpora.

eL..

Kompilace & chovani aplikace

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.3.1999 19:54:38

> [...]
prusvih
>na strane MS.
>
>Spis bych cekal, ze se projevily nejake skryte chyby programu

Ale ano. Je to 100 x vyzkousene a overene. Pod Winframe (NT 3.5) je Integer
16 bitovy.

Radim

>Zdravi

Housenka

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 26.3.1999 21:13:10

Potrebuji (skolni prace) odevzdat reseni tohoto ukolu (Pascal, nejradeji
Delphi):

Po hraci plose leze housenka. Kazdych 5 sekund ji vzadu pribude jeden
clanek. Neustale se pohybuje a hrac nesmi dopustit, aby narazila do zdi nebo
sveho ocasku.

To je vse. Jak vidite, jedna se o velmi zjednodusenou verzi her typu had
(housenka), nebo ceske hry Vlak. Priznavam, ze naprosto netusim, jak tohle
efektivne naprogramovat a hodilo by se mi male postouchnuti k reseni.

Dik, Lukas.

Problem s OLE - Excel

[*] Mgr. Igor Vojtek <ivojtek(zv)ba.psg.sk> - 26.3.1999 21:44:39

Skus takyto komponent:

unit cxExcelApp;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

type
TExcelApp = class(TComponent)
FActive: Boolean;
FVisible: Boolean;
procedure SetVisible(const Value: Boolean);
function GetApplication: Variant;
protected
{ Protected declarations }
procedure SetActive(const Value: Boolean); virtual;
FExcel: Variant;
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
function PrepareWorkBook: Boolean; virtual; abstract;
property Application: Variant read GetApplication;
published
{ Published declarations }
property Active: Boolean read FActive write SetActive;
property Visible: Boolean read FVisible write SetVisible;
end;

procedure Register;

implementation

uses ComObj;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TExcelApp]);
end;

procedure TExcelApp.SetActive(const Value: Boolean);
begin
if Value then
begin
FExcel := CreateOLEObject('Excel.Application');
FActive := True;
if not VarIsNull(FExcel) then
begin
Application.DisplayAlerts := False;
Application.Quit;
end;//then
FExcel := null;
FActive := False;
FVisible := False;
end;
end;//TExcelApp.SetActive

procedure TExcelApp.SetVisible(const Value: Boolean);
begin
if Value then
begin
if not FActive then Active := True;
Application.Visible := True;
FVisible := True;
if not VarIsNull(FExcel) then
Application.Visible := False;
FVisible := False;
end;
end;//TExcelApp.SetVisible

function TExcelApp.GetApplication: Variant;
begin
Result := FExcel.Application;
end;//TExcelApp.GetApplication

constructor TExcelApp.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FActive := False;
FVisible := False;
FExcel := null;
end;//TExcelApp.Create

end.

Mne to zarucene chodi, ak ti to nepojde typoval by som to na zle zaregistrovany OLE server.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Sorm [SMTP:xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz]
Odesl�no: 26. marec 1999 13:57
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz; delphi(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Problem s OLE - Excel

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.1999 00:18:14

Milan Sorm wrote:

> [...]
> napsat v Delphi spojeni na Word a na AutoCAD a taky vse O.K., jen ten Excel

Ahoj,

Tady je o tom clanek, treba pomuze:

http://www.borland.com/delphi/papers/microexcel/

> "U v�s na Morav� pr� lidi chyt�te a zav�r�te pod zem ?"
> "To� ja, na ji�n� do skl�pk� a na severn� do dol�."

Kdyby na to prislo, vybral bych si radsi tu jizni :-))

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

pomoc - lck 2

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 27.3.1999 09:03:18

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
> [...]
> pre uchovanie svojich vlastn�ch informaci. Ja v mojich applikaciach nepouzivan paradox, iba interbase.

[Jan Sebelik]
Tady neco nehraje.
InterBase nema s Paradoxem nic spolecneho, soubory paradox.lck vxnikaji pouze tehdy, jestlize pouzivam tabulky Paradox.

BDE take samo o sobe nema s Paradoxem nic spolecneho, pouze spousti Paradox Driver, pokud pristupuje k jeho tabulkam.

Pracuje-li BDE s InterBase, do zadnych adresaru nic nezapisuje (takze pristup Read/Write s tim nema nic spolecneho).
BDE komunikuje prostrednictvim InterBase SQL linku se Serverem InterBase. Ten pak saha do prislusneho .gdb souboru vlastnimi prostredky.

Jan Sebelik
= tel. 0434 692 931

pocet radku v projektu

[*] Ales Radikovsky <Radik(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.1999 11:09:58

> No tak pouzivej Build all.

Pak je to ale i se spoustou hlavickovejch souboru a ma to desetitisice radek.... To asi taky nebude to prave....

Ales

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

JPG to BLOB

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 27.3.1999 11:21:21

1. Jak se ti to "nejak" podarilo.
2. Do jake databaze to ukladas, jakeho typu je pole a jak to do neho
nacitas ... LoadFromFile ???

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. b�ezna 1999 0:26
P�edm�t: Re: JPG to BLOB

> [...]
�e nen� otev�eny Blob co s t�m. Sorry za �e��inu, ale p�i deseti a
"CESKY" (bez h��k�) mi to moc nejde, to pak nad t�m mus�m p�em��let.
:-)))

> [...]
g%20example.zip

>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Modifikace databaze

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 27.3.1999 11:35:12

Post nepomuze proto, ze Next udela nejdrive take Post, pokud state <>
dsBrowse.
Vyjde to tedy nastejhno. Chyba je podivna. S MS Acces nedelam, tak
jsem se s necim podobnym nesetkal.
Ja bych to ovsem resil stejne jinak. Co treba zkusit klasiku: UPDATE
SQL, napr.

Query1.SQL.Clear;
Query1.SQL.Add('UPDATE TableName1 SET Stopaz = "00:00:00" ');
Query1.ExecSQL;

Podle me by to melo bezet rychleji a bez chyb.

Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 18:56
P�edm�t: Modifikace databaze

> [...]
> Open;
> while not eof do
> begin
> Edit;
> FieldByName ('Stopaz').AsString := '00:00:00';
>{ post; to nepomuze}
> next; {tady to spadne}
> end;
> close
> end;
>
>database je MS Access pres ODBC, BDE verze 4.5, Delphi 3 prof.
>Tabulka ma cca 10000 recordu.
>Stopaz je pole typu text delky 8.
>Localni databaze, jiny user zcela vyloucen.

Invalid Blob length

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 27.3.1999 13:33:39

Stretol sa niekto z Vas s nasledovnou chybou ??
Pouzivam databazu Sybase cez ODBC a ked vkladam do Memo alebo Blob fieldu
vacsi (cca 1MB ) subor dostanem takuto spravu.
Kde moze byt chyba ??

Roman Toda
mailto:normex(zv)mail.pvt.sk
http://www.technickenormy.com
Normex l.t.d. - fulltext for technical standard

Spustanie cudzej aplikacie a cakanie na jej koniec

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 27.3.1999 13:33:48

A do tretice este jedna otazka.

Chcem z mojho programu otvorit povedzme Word (ale v podstate lubovolnu
aplikaciu) a pockat ked sa tento ukonci a potom pokracovat v spracovavani.

Napr. Otvorim okno v ktorom mam Button Otvor. Stlacim Otvor a spusti sa Word
a pocas jeho behu sa neda nic robit v okne (ked ho zavriem zavrie sa Word) a
ked ukoncim Word moje okno sa zavrie tiez. Da sa to ??

Roman Toda
mailto:normex(zv)mail.pvt.sk
http://www.technickenormy.com
Normex l.t.d. - fulltext for technical standard

Sledovanie adresara

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 27.3.1999 13:33:44

Ahoj vsetci.

Potreboval by som sledovat isty adresar a vzdy ked sa v nom objavy nejaky
subor tak ho spracovat. Da sa to urobit inac ako v timery testovat nove
subory ??
A ked by som chcel aby sa tento adresar zobrazoval v explorery s inou ikonou
(ako napr. ked je adresar dany na zdielanie) ??

Roman Toda
mailto:normex(zv)mail.pvt.sk
http://www.technickenormy.com
Normex l.t.d. - fulltext for technical standard

Invalid Blob length

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.1999 14:04:59

Puvodni zprava, kterou napsal Roman Toda dne 27 Mar 99,:

> Stretol sa niekto z Vas s nasledovnou chybou ??
> Pouzivam databazu Sybase cez ODBC a ked vkladam do Memo alebo Blob fieldu
> vacsi (cca 1MB ) subor dostanem takuto spravu. Kde moze byt chyba ??

BDE ma omezeni velikosti BLOBu na 1MB, vic pres BDE nevlozis.
A to jeste musis nastavit v konfiguraci BDE maximum...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Problem s OLE - Excel

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 27.3.1999 16:39:01

Sat, Mar 27, 1999 ve 12:18:14AM +0100 Petr Vones napsal:

| Ahoj,
|
| Tady je o tom clanek, treba pomuze:
|
| http://www.borland.com/delphi/papers/microexcel/

Diky moc. Kodem jsem se inspiroval, ale stejne je vysledek porad stejny.
Excel95 mi stale hlasi "Server vyvolal vyjimku". Zkusil jsem to i v
C+Builderu 3, ale je to porad stejne. Ale z MS aplikaci to funguje. V cem
muze byt problem ?

milan sorm
[...]

Vkladani do tabulky pomoci BDE API

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 27.3.1999 21:26:14

>Muze mi nekdo prozradit, kde delam chybu?
>(Proste a jednoduse potrebuji do tabulky vlozit zaznam s atributem
>TimeStamp (TDateTime) pomoci BDE API a nejak mi to nejde.

function DateTimeToDtRec(DateTime: TDateTime): TDateTimeRec;
begin
Result.time:=0;
Result.date:=DateTimeToTimeStamp(DateTime).Date;

dtrec:=DateTimeToDtRec(Now);
Check(DbiPutField(table.Handle,field.FieldNo,pRecBuff,ADDR(dtrec)));

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Microsoft Transaction Server a Delphi4

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 27.3.1999 23:58:51

Ahoj!
Delphi4 ma vestavenu podporu pro vicevrstve aplikace prostrednictvim MIDAS,
ktery obsahuje i moznost prace s MTS (alespon jsem to tak pochopil, D4 zatim
nemame).
Je ale mozne vytvaret v D4 primo vicevrstve aplikace pres MTS bez pouziti
MIDAS a kupovani licenci pro zakazniky?
L.

TBDEDataSet.CacheBlobs a memoryleak

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 28.3.1999 03:23:51

Matne si vzpominam, ze problem jsem zaznamenal i pri neco :=
TBlobField.AsString, zajimave na tom bylo to, ze k leakum dochazelo
nepravidelne, testoval jsem to v cyklu, a pri 100 zaznamech vznikly diry jen
cca. v 30%. Nepodarilo se mi najit zadnou souvislost, a ani si uz
nepamatuju, jak jsem to vyresil.

Mirun

> [...]
> poctu zavreni/otevreni. Pozoroval jste nekdo tento problem ?
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

OnEnter a mys

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.3.1999 20:09:29

Preji vsem pekneho dne,

mam na komponente TEdit udelanou obsluhu OnEnter nasledovne:

procedure TfrmEditOsoba.edtCipEnter(Sender: TObject);
begin
ShowMessage ('OnEnter');
end;

Pokud do toho vlezu klavesnici, je to ok. Pokud ovsem do toho
vlezu mysi, zobrazi se spravne dialog, ale po ukonceni dialogu se
volajici formular chova, jako kdybych mel tlacitko mysi stlacene.
Zbavim se toho tak, ze stisknu tlacitko mysi. Predpokladam, ze se
nevygenerovala udalost WM_MBUTTONUP, tak jsem to zkousel
pred to volani dat:

SendMessage (edtCip.Handle, WM_MBUTTONUP, 0, 0);
Application.ProcessMessages;

ale ani to nepomohlo. Zkousel jsem to i za volani dialogu, ale
bezuspesne. Kde je chyba?

ListBox + VerticalScroll

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.3.1999 20:20:24

> 1) Da se v Delphi 1 zabezpecit, aby listbox mel
> vertikalni scrollbar?
> Mam tam totiz dlouhe nzavy a chtel bych, aby si uzivatel
> mohl zobrazit postupne cely text.
****Na to jsem videl priklad asi ve dvou ucebnicich
Delphi -- kapitola tvorba vlastnich komponent. Bohuzel si
nevzpominam, v kterych. :-(

Slavek

> | Ing. Petr Jezek |

OnEnter a mys

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.1999 00:34:06

Slavek Rydval wrote:

> [...]
> vlezu mysi, zobrazi se spravne dialog, ale po ukonceni dialogu se
> volajici formular chova, jako kdybych mel tlacitko mysi stlacene.

Slo by to resit napriklad takhle:

StdCtrls;

const
UM_SHOWMESSAGE = WM_USER + $101;

Edit1: TEdit;
Edit2: TEdit;
Edit3: TEdit;
procedure Edit2Enter(Sender: TObject);
private
procedure UMShowMessage(var Message: TMessage); message UM_SHOWMESSAGE;

procedure TForm1.Edit2Enter(Sender: TObject);
const
Text = 'OnEnter';
begin
PostMessage(Handle, UM_SHOWMESSAGE, 0, LPARAM(PChar(Text)));
end;

procedure TForm1.UMShowMessage(var Message: TMessage);
begin
ShowMessage(PChar(Message.lParam));

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Sledovanie adresara

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.1999 00:34:17

Roman Toda wrote:

> Ahoj vsetci.
>
> Potreboval by som sledovat isty adresar a vzdy ked sa v nom objavy nejaky
> subor tak ho spracovat. Da sa to urobit inac ako v timery testovat nove
> subory ??

Ahoj,

Lze to udelat pomoci API funkci FindFirstChangeNotification & spol. Napriklad
v RxLib to uz mas hotove v komponente RxFolderMonitor. Sledovani pomoci timeru
neni prilis stastne reseni.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Modifikace databaze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.1999 00:38:37

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>

Ahoj,

Mozna by pomohlo pouzit primy driver na Access ktery je v BDE misto ODBC.