Zjisteni bezici aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.4.1999 00:04:46

Bene� Jaroslav wrote:

> Ahoj,
> potrebuji nejakym jednoduchym zpusobem zjistit z programu napsaneho
> v D1, ze je soucasne spusten nejaky jiny program, abych mu mohl poslat
> zpravu k zpracovani. Mohl by mi, prosim, nekdo poradit. Velmi dekuji
>
> Jaro B.

Ahoj,

Mas (minimalne) dve moznosti:

1. Hledat okno te aplikace pomoci FindWindow a do neho pak zasilat zpravy.
2. Posilat zpravu vsem (BROADCAST). Takova zprava by pak mela byt vytvorena
pomoci funkce RegisterWindowMessage aby se zabranilo moznym kolizim.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

razeni ve vysledku dotazu podle sloupcu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.4.1999 00:05:15

Richard Valny wrote:

> Jako myslenka to zni hezky.
> V helpu jsem se docetl, ze je to soucasti knihovny dbclient a demo k pouziti je v adresari Demos\Midas\Empedit
> Bohuzel ani knihovnu ani demo jsem nenasel.
> Asi je to tim ze mam D3 Professional :-(

Ahoj,

Je to tim, TClientDataset je az v C/S, navic je to patrne i z casti adresare
k tomu prikladu ve kterem se objevuje (nekdy az prilis magicke :-) slovo MIDAS.

Zkus se podivat na TSortableQuery, je ke stazeni tady:

http://www.borland.com/devsupport/bde/delphifiles.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

COM/DCOM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.4.1999 00:06:03

Pavel Malinsk� wrote:

> Ahoj,
>
> pratele, nevite nekdo o nejakem dobre citelnem
> zdroji(kniha, WEB ...) o praci s COM/DCOM.
> Nejak tomu nemuzu porozumet. Pripadne
> odkud zacit se tim prokousavat.

Ahoj,

Tezko rict, napriklad docela slusne je to popsane (ve vztahu k Delphi) v
"Delphi 4 unleashed" od Charlieho Calverta.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

D�vkov� GUI aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.4.1999 00:08:33

Karel Kral wrote:

> Pot�ebuji ud�lat aplikaci, kter� spust�m, ona vykon� n�jakou akci a pak
> se ukon��; to v�e bez z�sahu u�ivatele.
> Ukon�it ji um�m, ale kam um�stit akci, aby ve chv�li vol�n� akce u�
> formul�� byl zobrazen�?

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle:

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
ComCtrls;

const
UM_AKCE = WM_USER + $101;

type
TForm1 = class(TForm)
ProgressBar1: TProgressBar;
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
procedure UMAkce(var Message: TMessage); message UM_AKCE;
public
procedure Akce;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

{ TForm1 }

procedure TForm1.Akce;
var
I: Integer;
begin
with ProgressBar1 do
for I := Min to Max do
begin
Position := I;
Update;
Sleep(10);
end;
Application.Terminate;
end;

procedure TForm1.UMAkce(var Message: TMessage);
begin
Repaint;
Akce;
end;

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
PostMessage(Handle, UM_AKCE, 0, 0);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Vyber 5 nejvetsich radku

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 2.4.1999 00:15:58

To je zajimave. Interbazi je to jedno.
Jaro
> Ja jsem to vyzkousel na Oracle a tam je nutne misto ... (SELECT
>COUNT(*) FROM Osoby WHERE (O.ZakladniPlat < ZakladniPlat) )< 5 ...
> napsat
> ... 5>(SELECT COUNT(*) FROM Osoby WHERE (O.ZakladniPlat <
>ZakladniPlat) ) ...
> Proste to prohodit.
>
>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>Podpis (ENG:signature, DEU:unterschrift, ESP:firma)
>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>David K��,
>CCv s.r.o., Jir�skova 43, Brno, Czech republic
> [...]

Window-handle

[*] Petr Ham�k - 2.4.1999 00:32:23

Ahoj,
mam takovy problem. Potreboval bych vyskenovat vsechny handly vsech oken, abych s nima pak mohl dal pracovat (napr. skryt, zobrazit, zaktivovat, zmenit vykreskeni apod.), ale nevim jak na to.
Proto prosim o radu.

Petr Ham�k - ComTech
Slezsk� 839
50003 Hradec Kr�lov�
Tel. (+42)049/ 43814
Email: hamak(zv)atlas(tec)cz
Internet: http://www.eurocomtech(tec)cz

Data hned do vysledku dotazu?

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 2.4.1999 00:34:38

> Lze udelat jinak (rychleji) obnovu dat v tom DBGridu, aniz bych musel
> udelat Query1.Close a pak Query1.Open?

Lze, koukni se na CachedUpdates.

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, -65 fax : -64
lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz , Ladislav.Nagy(zv)bcpraha(tec)cz

Data hned do vysledku dotazu?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 2.4.1999 00:35:08

BOHUZEL NE

Close a Open moc netrva, ale horsi je to s nalezenim puvodniho
zaznamu,
kdy� je v tabulce hodne z�znamu

Jaro

Preji vsem pekny den,

mam na formulari DBGrid, a taham data do neho pomoci nejakeho
SQL dotazu. Soucasne na tom formu provadim insert, update,
pripadne delete v tech tabulkach, ze kterych pak sosam data. Lze
udelat jinak (rychleji) obnovu dat v tom DBGridu, aniz bych musel
udelat Query1.Close a pak Query1.Open?

Diky za odpovedi

------
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
------

Vyber 5 nejvetsich radku

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.4.1999 00:34:51

Puvodni zprava, kterou napsal Ladislav Nagy dne 1 Apr 99,:

> vzhledem k tomu, ze daval ucitel studentum do pisemky na jazyk SQL, tak
> lze predpokladat, ze nechtel zadne specialitky konkretniho implementace
> SQL.

Jenze pokud chce davat priklady na cisty SQL, pak muze davat tak leda
priklady na SELECT JMENO, PRIJMENI FROM TABULKA WHERE PLAT < 10000 :)))
Pokud maji opravdu neco umet, pak se musi ucit na konkretnim SQL
Serveru s pocitacem u ruky a s vyuzitim jeho specifik. Pokud pozdeji
prejde na jiny SQL Server, bude se muset preucit. Ale v podstate si
myslim, ze bez specialit kazdeho SQL Serveru nenaprogramujes nic...

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Vyber 5 nejvetsich radku

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 2.4.1999 02:18:26

V tomto ohledu jsem zcela jineho nazoru.

SQL se sklada jak z JMD (jazyk pro manipulaci s daty) tak z JDD (jazyk pro
definici dat).
SELECTY lze pomoci standardu SQL tvorit samozrejme mnohem obtiznejsi
(vnorene SELECTY, realizace existencni a univerzalni kvantifikace, realizace
zakladnich operaci relacni algebry (napr. rozdil), group by, having), presna
funkcnost UNION (napr. to, ze podle standardu je (vyber1) UNION (prazdna
mnozina) podmnozinou (vyberu1)), znalost, jak se chovaji NULL hodnoty v
selectech, (ne)moznost realizace tranzitivniho uzaveru, ...
Pro studenty je dulezite, aby se naucili zakladni principy, myslenky -
vyznam triggeru, referencni integrity, typy zavislosti, ...
... fajn je kdyz pricuchnou i k jinym dotazovacim jazykum (napr. Relacni
Algebra, Datalog, QBE) - alespon uvidi problematiku trochu z nadhledu
(samozrejme zavisi na jakem stupni studia co zvolit (stredni skola x VS)).

Dale je treba si uvedomit, ze v SQL lze radu veci realizovat jen diky
posloupnosti operaci (s vyuzitim VIEWS, CURSORU, pomocnych tabulek, ...).

Nauceni se vsech takovychto zakladnich principu povazuji pro studenty za
mnohem prinosnejsi nez nauceni se, ze v tom systemu se nastavi maximalni
pocet zaznamu na vystup tak a tak ...

Nase dva rozdilne postoje mi (myslim, ze ne nahodou) pripominaji rozdilny
zpusob vyuky na MFF UK a VSE / nektere fakulty na CVUT.

Pro cloveka s perfektnimi teoretickymi znalostmi je relativne snadne naucit
se syntaxi a par specialitek implementace, se kterou budou pracovat.

> Ale v podstate si myslim, ze bez specialit kazdeho SQL Serveru
nenaprogramujes nic...

Na to odpovim jednim prikladem z realneho zivota:
Ve stredu jsem se v Erfurtu ucastnil specialni skoleni na MS SQL.
Firma, ktera skolila realizuje radu svych projektu jen pres standard SQL,
zadne specialitky.
Tim dosahuje, ze jim jejich projekty bezi na ORACLE, MS SQL, Informix, ...

Tim nechci rict, ze bych nepouzival zadne specialitky SQL, se kterym
pracuji. Ba prave naopak. Zalezi samozrejme na charakteru a urceni projektu.

[...]

Demoverze

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 2.4.1999 05:47:19

Ahoj,

delal jsem kdysi neco podobneho, kdy jsem udelal *.dll do Windows\system
a tam jsem na urcitou pozici zapisoval datum a cas spusteni. Vzdycky se
kontrolovalo, jestli je cas spusteni "vetsi" nez cas zapsany v te *.dll,
takze posunuti casu zpet bylo houby platne. Ta *.dll se vytvarela behem
instalace a do ni se zapsalo datum a cas instalace. Pripadne posunuti
casu vpred znamenalo zkraceni doby, dokdy lze program pouzivat. Az
uplynulo 30 dni od instalace (jeji datum se do dll take zapsalo),
zapsalo se do te *.dll, ze je konec.

Neni to samozrejme na 100% bezpecne, staci si schovat prvni verzi te dll
a vzdy posunout datum o nejaky ten den zpet a je po ochrane. Zapis do
DLL antivirovy program nehlasi, Norton Registry Tracker hlasi pouze
vznik DLL, ale nikoli zapis do ni (tedy aspon myslim, uz je to dlouho).

Muze se take udelat nekolik "klamacich" ochran, treba *.ini a tam napsat
treba ExpiryDate = sadr5tv74adr8t7, aby to vypadalo sifrovane apod.

Preji mnoho stesti a nastvanych hackeru, kteri to neprokouknou (asi
nectou konferenci).

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> [...]
> omezeni pro demoverzi. Mam asi takovou predstavu,
> ze pri instalaci se do registru zapise datum instalace,
> a napr. po 30ti dnech uz program nepujde pustit.
> Jenze:
> a/kam to zapsat, aby se to uzivateli v registru spatne hledalo
> a aby nejaka utilita pro cisteni registru to nevymazla?
> b/ jak provest to, aby se omezeni uplatnilo i kdyz si uzivatel
> posune datum? (asi tezko co:-( ? )
>
> Samozrejme, ze hacknout de vse, ale jde mi o omezeni
> pro trochu pokrocilejsi uzivatele.
>
> Myslite, ze jdu spravnou cestou, pripadne jine napady?

nechtene Free komponenty

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.4.1999 06:57:17

Rekl bych, ze Free pro odkazy se vetsinou
vola v destruktorech. Stacilo by teda prepsat
v potomkovi destruktor bez inherited

Jura
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Vyber 5 nejvetsich radku

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.4.1999 07:11:38

Jiste se najdou i slozitejsi priklady. Treba maji ucitele vetsi fantazii.
Me spis pripada nesmysl davat priklady typu prvnich 5 z neceho,
spis je nutne, aby studenti zvladli mnozinove operace s daty,
tzn. uniony, kartezsky soucin, rozdil atp.

> [...]
> prejde na jiny SQL Server, bude se muset preucit. Ale v podstate si
> myslim, ze bez specialit kazdeho SQL Serveru nenaprogramujes nic...

1) Naopak, vsechno by se meli ucit podle standardu. Kdyz to dokazou
napsat ve standardu, dokazou to vsude. Specifika databazi potom mohou
pouzit
k optimalizaci. Rozhodne by se nemeli ucit SQL na nejakem obohacenem SQL.
2) Dalsi vyhoda pouzivani standardu je v tom, ze se nemusis preucovat.
Sam asi nejlepe vis, jak je cas programatoru drahy.
3) Kdyz mas ve firme rekneme 10 databazi, tak by nikdo nebyl schopen
programovat
ve vsech, coz je potreba.
4) prenositelnost kodu - k tomu neni myslim potreba nic dodavat.

Jura
----------
[...]

Zmen�en� velikosti programu

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.4.1999 07:17:21

>Zdravim vsechny !
>
>Je mozne nejakym zpusobem zmensit program pod tech zakladnich 200kB.
>Pokud delam jen bez formularu, tak je to male, ale jak se prida klausele
>Forms,
>velikost vzroste. Je mozne to nejak upravit v nastavenich, aby se to
>slinkovalo
>na soubor mensi (to jest, ze tam nenacpe asi celou VCL, ale ty nutne casti)
>??

Zkus www.alenka.spb.ru/aspack/ . Aspack komprimuje 32-bitove *.exe a *.dll .
Stahl mi aplikaci ze 480kB
na 192kB. To se d� ne ":-)

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

Podminena kompilace

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.4.1999 07:51:30

David Hrbac wrote:

> Ja se nebranim pouzivani Lokalizatoru, pouzivam ho, ale je freeware verzi

To je prave ta chyba. Stara zelenina take uz neni moc vhodna k
jidlu...

> :) Je fajn, ale. No presne porad nejake ale. Ja mam resenou lokalizaci
> hlasek podobne jak radis, mam:
>
> resourcestring
> {$ifdef CZ}
> neco='blasl'
> {$endif}
>
> {$ifdef NO}
> neco='wehk'
> {$endif}
> a pod.
>
> no a libilo by se mi, kdyby to slo udelat i u formularu, ale nejde. Takze
> dal zustanu u Lokalizatoru.

Kdyz s tebou stejne zadne ksefty nejsou, tak to zkus takto:

{$IFDEF cesky}
{$R CSY\VymUnit.DFM}
{$ELSE}
{$IFDEF tatarsky}
{$R TRT\VymUnit.DFM}
{$ELSE}
{$R *.DFM}
{$ENDIF}
{$ENDIF}

Ale stejne se jednou upises k smrti.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

SQL: Vyber 5 nejvetsich radku

Mal� Dobromil wrote:

> Taky je mozne, ze ten ucitel pracuje na nejakem projektu a Ti
> studenti mu ho takhle davaji dohromady, kousek po kousku :-)))

Boze na nebesich! Ze bych daval lidem na skoleni resit sve
problemy? :-)

> Dobra.

> ten ucitel, to
> :))))) Radeji tam

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

TCP/IP: UDP a cekani na udalost

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.4.1999 07:59:12

V Ccku jsou to makra, Borlandi je maji pro Delphi definovany ve Winsock.pas
(nebo windows.pas) jako funkce. Slouzi jen k tomu, aby
snulovali/naplnili/testovali pole handlu na sockety

WSAAsyncSelect je modernejsi metoda ale pracnejsi a musis vedet daleko vice
veci - nejen o winsocku. Je dobre napr naucit se vytvorit okno mimo pouze
pomoci API (bez delphi pomoci). To obnasi mimo jine vedet vice o obsluze
zprav ve Windows...
Doporucuji nejprve udelat obsluhu pomoci Select() a pak zkusit nastudovat
WSAASync....

>na zjisteni jestli neco na socketu ceka k precteni za data s
>uspechem jiz dlouho pouzivam fci:
>
>ioctlsocket(socketid,FIONREAD,x)
>
>ktera do VAR parametru X vrati u TCP socketu pocet bytu dat
>cekajici na precteni, u UDP a jinych datagramovych protokolu vraci
>delku prvniho datagramu cekajiciho na vyzvednuti. pokud nic na
>vyzvednuti neceka, vraci 0.
>
>Prijde mi to snazsi a ponekud pruhlednejsi reseni... a funguje
>VSUDE! :-)

k testovani stavu socketu (prichazi spojeni, prisla data, je volna fronta k
odeslani, atd) slouzi select()
pripadne jeho asynchronni varianta WSAAsyncSelect()

Pokud cekam na data ve vedlejsim threadu je podle me blbost testovat stav
pomoci ioctlsocket(), protoze ten neumoznuje nastaveni timeoutu a tedy jej
musim volat neustale v cyklu. Abych zamezil pretizeni CPU ( a nechal vice
casu ostatnim procesum) musim ve smyce volat sleep() s dostatecne dlouhym
casem. Na Win9x tento interval musi but pomerne dost dlouhy, aby nedoslo
zase ke 100% vytizeni CPU (cca desetina sekundy), cimz mi vznika 0.1
sekundove okno, ve kterem nejsem schopen reagovat. Ve funkci select()
definuju treba 1 vterinu timeoutu - cimz uvolnim veskery CPU pro ostatni
procesy a pokud kdykoliv prijde packet select() skonci a ja o tom vim hned
jak packet dorazi.
Samozrejme, ze po selectu volam ioctlsocket() - pokud chci dynamicky
alokovat buffer na data musim vedet predem jak velky.

Select() je koncipovan tak, ze umoznuje sledovat stav az na nekolika
desitkach socketu na jednou, coz ioctlsocket() neumi.

WSAAsyncSelect() ma jednu "drobnou" vadu na krase. Pokud smycka, ktera cte a
rozesila zpravy uvazne diky zpracovani zpravy, ktere se protahne, pak je
obsluha vsech socketu, ktere puzivaji stejnou smycku zprav odstaveno......

Zmen�en� velikosti programu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.4.1999 08:06:57

>Ahoj,
>
>Zmensit velikost EXE muzes pouzivanim balicku, ale to asi nebude to co
chces.
>Jinak to ale udelat nelze, jakmile budes pouzivat TForm (a TComponent) tak
>tam budes mit tech 200k
>(v D4 uz je to pres 280k) balastu.

kristepane! Jeste ze mam jen D3... :-(

>Jedina moznost je
>psat "cistou" aplikaci bez pouziti komponent. V tom ti uz ale Delphi prilis
>nepomaha, nicmene u velmi jednoduchych veci to jeste lze. Skoda ze
neexistuje
>nejaka knihovna (jako napr. OWL ci MFC) i pro Delphi. V nekterych situacich
>by to jiste melo sve opodstatneni.
>
>Uz delsi dobu zvazuji (pomerne sileny :-) napad nejakou takovou knihovnu
vytvorit.

myslim, ze ten napad neni tak sileny. Delphi pouzivam ve velke mire k psani
aplikaci prave bez TFormu. Nejvetsim uskalim pak neni ani tak hlavni okno
aplikace ale vytvareni pripadnych dialogu. a komunikace s nimi.
Vizualni navrh dialogu (*.rc, *.res) jde spachat v nekolika nastrojich a
navic by asi nebylo uplne slozite nejaky takovy napsat - mam pocit ze MS na
MSDN CD distribuuje i nejake zdrojaky v C :-(

Knihovny by musely obsahovat jen to nejnutnejsi, pokud mozno rozdeleny do
nekolika nezavislych celku - aby si mohl clovek vybrat co chce a aby nedoslo
zase k nadmernemu bobtnani kodu.

Nakresleni vyrezu z bitmapy

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 2.4.1999 08:14:05

Ahoj,
potreboval bych nakreslit z bitmapy pres canvas napr. listboxu jen
jeji cast (napr. jeji polovinu), kterou mam deklarovanou jako BT:TBitmap.
Jde to nejakym jednoduchym zpusobem?

TCP/IP: UDP a cekani na udalost

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.4.1999 08:24:44

> [...]
>
> k testovani stavu socketu (prichazi spojeni, prisla data, je volna fronta
> k odeslani, atd) slouzi select() pripadne jeho asynchronni varianta

To je sice hezke, ale na zjisteni, jeslti ti UDP paket uz pribehl je to
ponekud kanon na vrabce...

> [...]
> jak packet dorazi. Samozrejme, ze po selectu volam ioctlsocket() - pokud
> chci dynamicky alokovat buffer na data musim vedet predem jak velky.

S tim pretizenim CPU - ze ty sis to nevyzkousel, ze? Ja asi to
totiz vyzkousel. Puvodne jsem mel v cekaci smysce sleep(0) a na
mem PII-233 s NT byl procesor v dobe cekani vyhulen na celych
0%. jakmile jsem to ale posadil na domaci K6-188 W95, tak
procesor podle toho meracku vylitl sice na 100%, ale jednalo se
jen o basteni IDLETIME, tedy ze to ostatni aplikace VUBEC
nespomalovalo. Kupodivu uplne stejne se to chovalo na
multiprocesorovych NT. Proto jsem zacal pouzivat sleep(1), a pri
cekani se mlati procesor na 0% VSUDE. Dopurucuji si nastudovat
funkci sleep, co ona vlastne ve skutecnosti dela a jak se ve WIN32
prideluje procesorovy cas, protoze pouzivat ji na desetinu sekundy
je fakt blbost...

> Select() je koncipovan tak, ze umoznuje sledovat stav az na nekolika
> desitkach socketu na jednou, coz ioctlsocket() neumi.

To mas pravdu, to ioctlsocket neumi... on to taky clovek v DRTIVE
vetsine pripadu totiz ani nepotrebuje...

> [...]
> obsluha vsech socketu, ktere puzivaji stejnou smycku zprav odstaveno......

Vidis, a ja se obejdu BEZ jakehokoliv okna a BEZ jakekoliv potreby
posilat zpravy, coz prave z tebou uvedenych duvodu vykazuje
mnohem lepsi chovani... ;-)
Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz

D�vkov� GUI aplikace

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 02.4.1999 08:46:50

D�ky, tvoje rady jsou k nezaplacen�.

Petr Vones wrote:

> [...]
>
> end.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

DOS program pod W95

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 2.4.1999 09:48:21

Ahoj

Zkousel jsem tu funkci ExecAndWaitOutput od Petra Vonese a mam problem s
timhle mistem

while ReadFile(StartupInfo.hStdInput, TempBuf, BufLen, BytesRead, nil) do
begin
TempBuf[BytesRead] := #0;
OutString := OutString + TempBuf;
end;

dvakrat nebo trikrat to probehne cyklem, nacte to spravne ten vystup, ale
pri poslednim kroku se to na funkci readfile kousne a musim to zbourat.
Kdyz to krokuju, tak to probehne v poradku.
Jako by se pokousel cist z toho procesu ve chvilce kdy uz zadnej nebezi.
Vi autor, nebo nekdo, jak z toho ven ?

Dik
Daniel Kminek

Et iritis sicut dii, scientes bonum et malum.
kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 0:51
P�edm�t: Re: DOS program pod W95

> [...]
> TempBuf: array[0..BufLen] of Char;
> BytesRead: DWORD;
>begin
> Result := MAXDWORD;
> ZeroMemory((zv)StartupInfo, Sizeof(StartupInfo));
> ZeroMemory((zv)ProcessInfo, Sizeof(ProcessInfo));
> SetLength(OutString, 16384);
> OutString := '';
> StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);
> StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW or STARTF_USESTDHANDLES or
>STARTF_FORCEOFFFEEDBACK;
> StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
> if not CreatePipe(StartupInfo.hStdInput, StartUpInfo.hStdOutput, nil, 0)
then
> Exit;
> if CreateProcess(nil, PChar(AppName), nil, nil, True,
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
> [...]
> OutString := OutString + TempBuf;
> end;
> WaitForSingleObject(hProcess, INFINITE);
> GetExitCodeProcess(hProcess, Result);
> CloseHandle(hThread);
> CloseHandle(hProcess);
> CloseHandle(StartupInfo.hStdInput);
> end else
> begin
> CloseHandle(StartupInfo.hStdOutput);
> CloseHandle(StartupInfo.hStdInput);
> end;
>end;
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Probl�m s Delphi 4

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 2.4.1999 09:52:33

�au Delph�ci,
m�m takov� probl�m s D4 ve Win95. Nev�m co jsem provedl
ale po n�jak� dob� pou��v�n� D4 (k m� pln� spokojenosti) do�lo k tomu, �e
pokud p�elo��m projekt a chci ho spustit p��mo v prost�ed� D4, nespust� se
p�elo�en� k�d ale problikne hlavn� formul�� ve tvaru, v jak�m je v dob�
n�vrhu. Tot� nastane i tehdy, kdy� si na plochu Win95 ud�l�m ikonu a
spou�t�m p�elo�enou aplikaci z n�. Pokud ov�em D4 zav�u a pak aplikaci
spust�m pomoc� ikony, je v�e v po��dku. Co s t�m?

Jara

TCP/IP: UDP a cekani na udalost

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.4.1999 10:00:55

>To je sice hezke, ale na zjisteni, jeslti ti UDP paket uz pribehl je to
>ponekud kanon na vrabce...

s tim mohu jen plne nesouhlasit :-). Samozrejme jsou aplikace, ktere jsou
velice jednoduche a tam je pouziti WSAASync.. zbytecna prace navic.

>S tim pretizenim CPU - ze ty sis to nevyzkousel, ze?
zkusenosti jsem nabyl mimo jine diky aplikaci, ktera UDP pouziva a kazdy
mesic je ztazeno cca 10 000 kopoii jen z nasich www. O zrcadlech a FTP
archivech nemam prehled. Takze si dovolim tvrdit, ze jsem si to vyzkousel
nejen ja ale od zacatku roku peknych par desitek tisic lidi.

>Ja asi to totiz vyzkousel. Puvodne jsem mel v cekaci smysce sleep(0)

coz je kravinium a nesmyslnemu plytvani CPU to nezabrani

> [...]
>procesor podle toho meracku vylitl sice na 100%, ale jednalo se
>jen o basteni IDLETIME, tedy ze to ostatni aplikace VUBEC
to je presne to chovani co jsem popisoval. Na Win9x CPU na 100%. Je pravda,
ze subjektivne to neni nebylo na ostatnich aplikacich znat, ale vysvetlujte
kazdy den nekomu, proc ze ma v system meteru 100% u CPU ackoliv mu krome
Vaseho programu nic prakticky nebezi.

>Kupodivu uplne stejne se to chovalo na
>multiprocesorovych NT.
>Proto jsem zacal pouzivat sleep(1),
coz je taky kravinium - za jednu milisekundu se toho asi moc v jinych app
nestihne. Dovedes si predstavit co to udela v programu, ktery pobezi na NT
jako service - tedy v privilegovanejsim rezimu?

>a pri
>cekani se mlati procesor na 0% VSUDE. Doporucuji si nastudovat
>funkci sleep

napodobne

>co ona vlastne ve skutecnosti dela a jak se ve WIN32
>prideluje procesorovy cas, protoze pouzivat ji na desetinu sekundy
>je fakt blbost...

ona je ale opravdu blbost pouzivat sleep() tam, kde jsou daleko lepsi
prostredky k realizaci cekani na udalost

>To mas pravdu, to ioctlsocket neumi... on to taky clovek v DRTIVE
>vetsine pripadu totiz ani nepotrebuje...

existuji lide, kteri delaji veci po svem. Pak existuji lide, kteri pouzivaji
(tam kde jsou zname) vyzkousene a doporucene postupy.

odstaveno......

>Vidis, a ja se obejdu BEZ jakehokoliv okna a BEZ jakekoliv potreby
>posilat zpravy, coz prave z tebou uvedenych duvodu vykazuje
>mnohem lepsi chovani... ;-)

to jsi asi neco nepochopil. Select() nic takoveho nepotrebuje.

Navic opravdu vetsina modernich aplikaci, ktere pouzivaji winsock, pracuje s
WSAAsyncSelectem, pripadne dalsimi asynchronnimi funkcemi. Ma to jeden dobry
duvod: pokud pises aplikaci, ktera ma rozumne obsluhovat vice TCP spojeni,
realizovat vice UDP serveru, mas bez pouziti WSAAsyncSelectu v podstate jen
moznost rozjizdet pro kazdeho klienta novy thread. Pokud ma ta aplikace
pracovat pri soucasnem provozu nekolika desitek klientu zjistis, ze
prepinani z jednoho threadu do druheho zabere nezanedbatelne mnozstvi casu
(kriticky pocet ma byt 40 threadu na jednoprocesorovem stroji). Proto se
pouzije WSAAsyncSelect, kterym jsi schopen obslouzit vse v jednom threadu.

Slysel jsi nekdy neco o non-blocking mode na socketu?

Pokud nekdo potrebuje navody jak se co ma delat at se podiva na nasledujici
URL pripadne pusti
www.hotbot.com a necha hledat retezec winsock.

http://www.cyberport.com/~tangent/programming/winsock/
http://www.sockets.com/
http://www.sockaddr.com/RelatedLinks.html
http://users.utu.fi/sisasa/oasis/oasis-windows.html
http://www.phoaks.com/alt/winsock/programming/index.html
http://www.sockets.com/a_e.htm#MailLists

uzitecny (ale diskutabilni) muze byt i:
http://www.sockets.com/lamelist.htm
mimo jine je tam na cerne listine i select() - ovsem nikoliv proto, ze by se
misto nej mel pouzivat ioctlsocket, ale proto ze by se mel pouzivat
non-blocking mod (a tedy WSAAsync...)

Kdo ma to stesti a vlastni CD MSDN najde i tam priklady a popisy nekterych
problemu. Nemate-li CD snad by se neco dalo najit i na msdn.microsoft.com

A jeste nakonec.
V pripade nenarocne aplikace, kde obsluha cekajici na UDP obsluhuje jen
jeden UDP soccket a bezi jako separatni thread je mozne zapomenout na
select(), wsaasyncselect() a dokonce i na ioctlsocket(). Staci totiz pouze
zavolat recvfrom() funkci, ktera bude viset tak dlouho dokud neco neprijde a
pak ihned bez prodlev vrati nactena data ci chybovy kod.

Probl=?iso-8859-2?Q?=e9m_s_Delphi_4?=

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 02.4.1999 10:32:35

Dne Fri, 2 Apr 1999 09:52:33 +0200 SPELZA s.r.o. napsal:

> [...]
> spou�t�m p�elo�enou aplikaci z n�. Pokud ov�em D4 zav�u a pak aplikaci
> spust�m pomoc� ikony, je v�e v po��dku. Co s t�m?
Hmm, tak to se mi delo tehdy, pokud mam v aplikaci ochranu na spusteni
jedne instance a pokud se spusti nova, presune to predchozi instanci do
popredi a sama se ukonci. Co ty na to?
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Zmen�en� velikosti programu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 02.4.1999 10:41:04

No a nebo komprimovat - zhruba na tretinu velikosti, coz je docela slusne ;-)

http://www.entechtaiwan.com/aspack.htm

Mac

Krame� David Ext. wrote:

> Je mozne nejakym zpusobem zmensit program pod tech zakladnich 200kB.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Courier font

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 02.4.1999 10:49:49

No nemam Builder, ale v Delphi byly s fontama (ceskyma predevsim) v editoru
problemy az do aplikace SP4 pro NT. Treba to pomuze i tobe...(pokud uz ho tam
nemas ;-)

Mac

Hapak Vladimir wrote:

> [...]
> vysledny font je Courier New. Ked odinstalujem vsetky Courier New fonty, BcB
> sa tvari, ze Courier neexistuje a namapuje mi miesto neho Lucidu Console.
> Pritom Courier mam v pohode nastaveny v Notepade a v inych aplikaciach.
> Pouzivam Winnt 4.0 Workstation.
> Dakujem za kazdu radu.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

PopupMenu

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 02.4.1999 10:50:24

Nedok�u zjistit pozici PopumMenu, fce GetWindowRect vrac� n�jak� nesmysly a p�itom na jin� okna tak n�dhern� funguje. D�k za n�m�ty. M&B

TCP/IP: UDP a cekani na udalost

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 2.4.1999 10:55:19

[Uher Martin] ... jak zjistim od koho a z jakeho portu
prisel UDP paket? Fce getpeername je asi jen pro TCP.

Diky

Sleep(1)

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.4.1999 11:07:40

> s tim mohu jen plne nesouhlasit :-). Samozrejme jsou aplikace, ktere jsou
> velice jednoduche a tam je pouziti WSAASync.. zbytecna prace navic.

Tuhle debatu jsem presoupl do e-mailu... ;-)

> coz je taky kravinium - za jednu milisekundu se toho asi moc v jinych app
> nestihne. Dovedes si predstavit co to udela v programu, ktery pobezi na NT
> jako service - tedy v privilegovanejsim rezimu?

Protoze si ted prave dokazal, ze o tom mnoho nevi, udelam tu
malou prednasku pro vsechny:

Funkce sleep ma jako parametr pocet milisekund, ktery ucruje
cas, pred kterym NEDOSTANE provadeci tok casove kvantum.
jenze je nutno si uvedomit, jakym zpusobem system prideluje
casove kvanta.

System neprideluje provadecim tokum casove kvatna po
milisekundach. Casove kvantum ma ruzne delky. Je to treba 20ms,
nebo klidne treba u NT serveru 120ms. Casove kvanta se prideluji
postupne podle priorit provadecich toku.

tedy napriklad System zacne pridelovat cas prvnimu toku s
vysokou prioritou, za 20ms prideli cas dalsimu toku, atd.. a
nakonec zbyvajici cas skonci u procesu s prioritou IDLE. Az tohle
vsechno obehne, zacne zase odhora pridelovat cas. Co z toho
vyplyva, ze rozhodne se vam nepodari zastavit provadeni toku na
jedni milisekundu.

Co se stane pri pouziti Sleep? V tom okamziku rikate systemu, ze
se VZDAVATE zbyvajiciho casu ve vami pridelenem casovem
kvantu, a ze vam nema byt dalsi casove kvantum prideleno DRIVE
nez kolik udava parametr funkce Sleep.

Takze Sleep(1) neznamena, ze za jednu milivterinu zase budete
pokracovat. Tim totiz rikate systemu jen to, ze dalsi cas
nepotrebujete, system podle potreby prideli cas jinym aplikacim a
pri dalsim 'kolecku' vam opet prideli cas. Tato situace vsak typicky
nastane az pote, co nejake casove kvanta zblajznou ostatni
procesy, tudiz ze cas vase aplikace dostane VYRAZNE pozdeji
nez za 1ms!

Vyjimka je Sleep(0)!!! To totiz znamena, ze se sice vzdavate
zbytku vaseho casoveho kvanta, ale ze se system pokusi pridelit
dalsi cas JEN procesum se STEJNOU PRIORITOU (nebo vyssi) a
pak vam opet prideli casove kvantum.

odtud vychazitake to odlisne chovani u NT a W9x. U NT se totiz
aplikace na popredi preferuje prodlouzenim jejiho casoveho kvanta,
zatimco treba u W95 je toto zvyhodnovani zarizeno ZVYSENIM
priority procesu napopredi. Proto se nedostane skoro zadny cas
na ostatni bezne rocesu, jako je treba i to obskurdni meratko
vytizeni procesoru, ktere si p[ak zcela mylne mysli, ze je procesor
vyhuleny na 100%.

Doufam, ze jsem to vysvetlil pochopitelne...

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz

ovladani klavesnici

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 2.4.1999 09:11:22 met-1mest

> To je dela tak, ze si uselas obrazek napr 60x20 bodu
> a nakteslis do nej tu bitmapu 3x (prvni se pouzije
> pro normalni tlacitko, druha pro Disabled a treti pro
> stisknute tlacitko. Muzes pouzit jen prvni dve (tedy 40x20)
>
> Schvalne potom sleduj property NumGlyphs...

Aha, no to je fikane :-). To by me nenapadlo. Diky moc.

Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/
E-mail: muf(zv)pinknet(tec)cz http://tetrinet.pinknet(tec)cz/
ICQ: 2198989 http://muf.pinknet(tec)cz/
-------------------[pinknet on every screen]-----------------------

FloatToString

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 2.4.1999 09:13:02 met-1mest

> Myslim, ze by se na to dala dobre pouzit funkce FORMAT, asi nejak takhle...
>
> label3.Caption:=Format('Cislo je: %f ',[i]);

OK. Diky. Uz mi radili pouziti procedury str - asi to vyjde nastejno.
To uz koneckoncu zjistim sam.

[...]

Debug a registry v DELPHI 3

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 2.4.1999 11:36:39

Ahoj,
potreboval bych, zda si nekdo nevzpomene na jeden takovy "cheat" pro Delphi
3.

Jde o to, ze standartne se v menu VIEW prostredi Delphi nezobrazuje polozka
VIEW CPU REGISTRY (nebo neco na ten zpusob, presne zneni neznam). Neni tedy
moznost zobrazit obsah registru procesoru behem krokovani aplikace. Existuje
ale jedna sekvence, ktera se prida do registru WINDOWS na cestu
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\BORLAND\DELPHI\3.0\DEBUGGING a moznost zobrazeni
registru se v menu objevi. Videl jsem to kdysi tusim nekde v CHIPU, zkousel
jsem to a funguje to, ale ted si ne a ne vzpomenout, co se do toho registru
WINDOWS vlastne melo napsat.

Tak pokud to nekdo pouziva nebo si vzpomene, budu vdecen.

Diky PK

nechtene Free komponenty

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 2.4.1999 09:39:49 met

> Rekl bych, ze Free pro odkazy se vetsinou
> vola v destruktorech. Stacilo by teda prepsat
> v potomkovi destruktor bez inherited
Mno, ja mel spise na mysli toto:

Jestlize nejaka komponenta Komp1 ma v Owner nastavenou
koponentu Komp2 a ja udelam Komp2.Free tak dojde i k
Komp1.Free, coz vubec nepotrebuji. Potreboval bych tedy spise
nejak osalit VCL, aby si v klidu udelala Komp2.Free a tu chudinku
Komp1 mi nechala na pokoji (potrebu s ni udejat jeste nejake cary-
mary-fuk). Zkousel jsem dat jako Owner nil, ale bez uspechu ...

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

TListView

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 2.4.1999 12:10:12

Mohl by m� pros�m V�s, n�kdo poradit jak po spu�t�n� aplikace, kde je
komponenta TListView ud�lat, abych m�l jendo jak� ��dek vybr�n (ozna�en
modr�m pruhem). Kdy� d�m toti� ListView.FocusedItem.Focus, tak to nejde.
Ozna�� se a� v p��pad�, kdy� na ten n�jak� ��dek kliknu my��. D�kuji za
odpov��i.
Nov�k

RX lib a CB4

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 2.4.1999 12:25:56

Dobry den,

rad bych se zeptal, jestli nevite, jak dostat RXLib do C++Builderu 4.
Memu kolegovi to porad hlasi nejakou chybu po dokonceni prekladu....pritom
preklad
sam je OK.

Martin Vackar.

TCP/IP: UDP a cekani na udalost

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.4.1999 12:31:16

>[Uher Martin] ... jak zjistim od koho a z jakeho portu
>prisel UDP paket? Fce getpeername je asi jen pro TCP.

recvfrom()

D. Toman

TListView

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.4.1999 12:44:21

A proc davas focusovane polozce focus? Pritom pises,
ze chces delat neco jineho
Zkus ListView.SelectedIndex := CoChces;

Jura
----------
[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.4.1999 12:47:47

Oprava: ne SelectedIndex, ale
ListView.ItemIndex := CoChces;

Sorry

Jura
----------
[...]

[*] patrik.tesar(zv)pobox.sk (Patrik Tesar) - 2.4.1999 12:55:19

[...]
:>

TListView.SetFocus
Ing. Patrik Tesar
software consulting
0905/211 274
---------------------------

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

Demoverze

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.4.1999 13:00:59

Dovoli bych si navrhnout, neprovadet zapis do registru, ale do nejakeho
jineho, binarniho souboru, ktery bude porad stejne veliky a neukladat
datum, od kdy je program nainstalovany a pocitat rozdil, ale misto
toho do nej ukladat jednotliva data (datumy), a az tam bude tricet
datumu, tak konec. Dale muzes sledovat, jestli to "dnesni" datum neni
nahodou mensi, nez nejake jiz ulozene, tak ho rovnou pripsat.
Dobrou metodou, jak udelat program shareware je omezit ho treba
na praci jenom 10 minut, po 10 minutach behu se vsechny tlacitka, menu,
a ja nevim co jeste muzou disablovat //jen treba ty nejnutnejsi nechat
Nebo udelat to, ze program lze spustit jen jednou za Windows (ve
smyslu
jednou za den :-) pomoci
if GlobalFindAtom('TADY_SI_DEJ_CO_CHCES')=0 then
GlobalAddAtom('TADY_SI_DEJ_CO_CHCES')
ShowMessage('Tento program lze b�hem jednoho...
...spu�t�n� Windows spustit jen jednou ');
Close;
end;

Jsou to jenom takovy navrhy, aby se zase nekdo hned neozval, ze delat
ve Woknech atomy je prasarna :-)))

Dobra.
> [...]
> a aby nejaka utilita pro cisteni registru to nevymazla?
>b/ jak provest to, aby se omezeni uplatnilo i kdyz si uzivatel

Debug a registry v DELPHI 3

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 2.4.1999 13:04:51

Zkus tam napsat EnabledCPU=1
Myslim, ze by to mohlo bejt ono

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: pkroca(zv)compact(tec)cz <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 13:35
P�edm�t: Debug a registry v DELPHI 3

> [...]
>WINDOWS vlastne melo napsat.
>

>Tak pokud to nekdo pouziva nebo si vzpomene, budu vdecen.

OPRAVA = Debug a registry v DELPHI 3

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 2.4.1999 13:07:27

Trosku jsem se prepsal PARDON

Misto Enabled je tam Enable!!!!

takze EnableCPU=1

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: pkroca(zv)compact(tec)cz <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 13:35
> [...]

>WINDOWS vlastne melo napsat.
>

>Tak pokud to nekdo pouziva nebo si vzpomene, budu vdecen.

Multijazy�n� verze

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 2.4.1999 13:26:23

Muze prosim nekdo natuknout (kam sahnout, princip jednou vetou apod)? Jak se vytvareji vicejazycne verze?
Staci, kdyz budu kazdou verzi kmpilovat samostatne, jazyk se nemusi prepinat za behu. Jen nechci pred
kazdym kompilovanim texty (polozky menu, chybova hlaseni apod.) prepisovat.

Diky. Vit Malecek

P�i�azen�

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 2.4.1999 13:48:21

Hi,

m�m n�sleduj�c� dotaz:

vytvo��m si prom�nn� MujToolButton_1 a MujToolButton_2
var
MujToolButton_1, MujToolButton2: TToolButton;

Fajn. Kdy� nap�i toto
MujToolButton_2 := MujToolButton_1 MujToolButton_2 zd�d� stejn�
vlastnosti jako m� MujToolButton_1. OK.

Jen�e j� pot�ebuji napsat toto:
MujToolButton_2 := n�co a to n�co nen� typ TToolButton.

Lze to n�jak ud�lat ?

Abych byl zcela konkr�tn�, m�m ToolBar a na n�m 8 ToolButton�. Jejich
Caption pot�ebuji zapsat do pole. M��u sice ps�t tohle:
Pole[0] := ToolButton1.Caption;
Pole[1] := ToolButton2.Caption;
atd, ale to je dosti neefektivn�.

R�d bych to zapsal pomoc� foru, ale nev�m jak.

D�ky moc

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

P=?ISO-8859-2?Q?=f8i=f8azen=ed?=

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 02.4.1999 14:16:59

Dne Fri, 2 Apr 1999 13:48:21 +0200 Lukes V�clav napsal:
> [...]
> Pole[1] := ToolButton2.Caption;
> atd, ale to je dosti neefektivn�.
>
> R�d bych to zapsal pomoc� foru, ale nev�m jak.
muzes to udelat takhle:

for i:=0 To form1.componentcount-1 do
if form1.components[i] is TToolButton then
Pole[i]:=(form1.Components[i] as TToolButton).Caption;

Pokud bys chtel mit pole[0] je button1.caption , pole[1] je
button2.caption apod (podle cisel presne), pak to jde i tak
for i:=0 to PocetButtonu-1 do
pole[i]:=(form1.findcomponent('ToolButton'+intToStr) as
TToolButton).Caption

Pocitam s tim, ze form1 je ten formular, kde mas ty buttony a ty pocitej
s tim, ze ten druhy priklad netestuje, kdy nahodou takova komponenta
neexistuje a v tom pripade by to vyhodilo Access violation.

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Multijazy�n� verze

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.4.1999 14:17:22

Pomoci nejakeho Resource Editoru (s BP7 se dodaval Resource WorkShop) si
vytvoris StringTable a do ni pod jednotliva cila ulozis stringy. V
programu
potom nejdrive tyto resources "natahnes" :
{$R Tvuj.RES} ci {$R Tvuj.Rc}
a potom pro kazdy string zavolas (nevim ted z hlavy presnou syntaxi) :
Button1.Caption:=LoadString(ID_Stringu);
A je to.
Potom das nekomu tu tabulku na prelozeni, on ji prelozi, da ti ji zpet a
Ty program uz jen znovu zkompilujes.

Druhe reseni se tu objevilo v souvisloti s podminenym prekladem /myslim,
ze od Jara nebo Zbyska /vazne uz nevim, sorry// a tam jsi si udelal
dva formulare, jeden napr. cesky, druhy anglicky a potom jsi "natahoval"
ten, ktery chces {$R MyFormCZ.DFM} ci {$MyFormEN.DFM}, ale v pripade
hlasek typu ShowMessage Ti to nebude nic platne.

Dobra.> ----------
> [...]
> prepinat za behu. Jen nechci pred
> kazdym kompilovanim texty (polozky menu, chybova hlaseni apod.)

TListView

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 2.4.1999 14:23:53

>Mohl by m� pros�m V�s, n�kdo poradit jak po spu�t�n� aplikace,
>kde je komponenta TListView ud�lat, abych m�l jendo jak� ��dek
>vybr�n (ozna�en modr�m pruhem).

No, ListBox (jako komponenta) nemus� m�t Focus vubec a
muze tam byt ten modry pruh, ale to musis udelat jinak:
ListBox1.ItemIndex:=0; //prvni

Dobra.

P�i�azen�

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.4.1999 14:27:22

for i := 0 to Toolbar.ButtonCount - 1 do
Pole[i] := Toolbar.Buttons[i].Caption;

HTH

Jura
----------
[...]

TCP/IP: UDP a cekani na udalost - Konec

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 2.4.1999 14:36:32

[Uher Martin] Tak jsem vsechno vyzkousel. Funguje to
tak jak si predstavuju. Nyni to budu implementovat do
programu.

Diky vsem

P�i�azen�

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 2.4.1999 14:40:55

Omyl, to priradenie vobec nesposobi zdedenie vlastnisti. V Delphi sa totiz
neda zadeklarovat premenna, ktora bude priamo predstavovat instanciu daneho
objektu. Premenna typu class (teda aj TToolButton) je vzdy iba smernik. Teda
priradenie
MujToolButton_2 := MujToolButton_1
sposobi iba skopirovanie smernikov, teda MujToolButton_2 ukazuje na tu istu
instanciu ako MujToolButton_1, to znamena, ze sa jedna o ten isty objekt.

To co chces urobit sa urobi napr. takto:

var i:integer;

for i:=0 to ToolBar.ButtonCount-1 do Pole[i]:=ToolBar.Buttons[i].Caption;
Lubo.

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.4.1999 14:04:06

Puvodni zprava, kterou napsal Leopold Grepl dne 2 Apr 99,:

> [...]
> samostatne, jazyk se nemusi prepinat za behu. Jen nechci pred kazdym
> kompilovanim texty (polozky menu, chybova hlaseni apod.) prepisovat.

Uplne nejlepe lokalizatorem, http://www.localizator.com
Jinak dost slozite a neohrabane pomoci Resource DLL apod.

[...]

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 2.4.1999 15:19:10

>Uplne nejlepe lokalizatorem, http://www.localizator.com
>Jinak dost slozite a neohrabane pomoci Resource DLL apod.

A neni Lokalizator prilis neohrabany u velkych apikaci, kde jsou stovky
(mozna tisice) textu? Zkoudel jsem nynejsi free verzi na nasi aplikaci
(zkompilovane .EXE ma asi 5MB) a preklad Lokalizatorem trval asi 15 minut
(Celeron 300 MHz, 64 MB RAM) a vygeneroval soubor asi 1,5 MB veliky.

J. Nadhera

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 2.4.1999 15:24:40

Zdravim,

daly by se nejak prepsat standardni dialogy pro Find a replace, aby sel
zadavat viceradkovy text?==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

DBGrid.MultiSelect a tlac

[*] Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 2.4.1999 18:52:30

Mam DBGrid napojeny na Table1. Mam v nom povoleny MultiSelect. Chcel by som tlacit iba tie zaznamy ktore su oznacene. Mohol by ma prosim niekto kopnut spravnym smerom?

Vdaka

Zmen�en� velikosti programu

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.4.1999 18:53:45

Petr Vones wrote:

> [...]
> vytvorit. Problemem ale stale zustava vizualni navrh, protoze Delphi
> neobsahuje Resource Workshop. V tom by ale mohla pomoci VCL, vizulani

:-)) A nebylo by jednodussi prejit rovnou na VC++??

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Interbase on Linux vs. NT

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 2.4.1999 20:08:44

Nasiel som zaujimavu stranku, kde je porovnavacka %subj% ...

http://www.taskforce.co.uk/linuxnt/

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Ukladani bitmapy

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 2.4.1999 21:53:38

Mam asi dost trivialni problem - potrebuji ulozit obrazovku do bitmapy na
formulari. Muze mi prosim nekdo poradit prislusny kod?
(Hledal jsem, ale asi ne dost dobre.)

Lukas Vana

Kalend�r ...

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 2.4.1999 22:23:25

-----P�vodn� spr�va-----
Od: dds <dds(zv)uh(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 2. apr�l 1999 22:07
Predmet: Re: Kalend�r ...>| Ahoj ...

>Mam pocit, ze je v Lotus Organizer 2.1
>M. Kucera

To akoze je tam normalne kalendar.pas ???
Ak ano prosim Ta posli mi to .... ;-))))))))

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

nechtene Free komponenty

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.1999 22:54:07

> [...]

>Komp1 mi nechala na pokoji (potrebu s ni udejat jeste nejake cary-
>mary-fuk). Zkousel jsem dat jako Owner nil, ale bez uspechu ...

myslim, ze prave toto nepujde, protoze
prave vlastnik musi zlikvidovat i potomky.
Mozna by vsak slo, predat toho potomka
jinemu vlastnikovi. (Mozna...)

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <
==================================
GSM: 0602 652 203

COM/DCOM

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.1999 22:54:11

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 0:44
P�edm�t: Re: COM/DCOM

>Ahoj,
>
>Tezko rict, napriklad docela slusne je to popsane (ve vztahu k Delphi) v
>"Delphi 4 unleashed" od Charlieho Calverta.

[PM]

No D4 tady jeste nemam, ale presto dik az ji budu
mit tak vim kam sahnout.

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <
==================================
GSM: 0602 652 203

>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
>* http://www.bojkot(tec)cz *
>************************

Foxpro tabulky

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 2.4.1999 23:02:33

Ked otvaram v DBD tabulku dbf (z FoxPro) uvidim dialog:
'Production index file missing ...' a mam moznost dat
'Open Read Only'
'Fail Open'
'Open and Detach'

Nehladam chybu len chcem toto iste docielit z mojeho programu. Tam nedostanem ziadnu moznost a tabulku sa mi nepodari otvorit. Pritom by mi stacilo keby sa dala ako v DBD -ReadOnly. Potrebujem to na davkove preberanie udajov a zatial to robime tak, ze tuto tabulku niekto manualne skopiruje v DBD do Paradoxovej. Mate s tym niekto skusenosti ??
Roman Toda
mailto:normex(zv)mail.pvt.sk
http://www.technickenormy.com
Normex l.t.d. - fulltext for technical standard

Demoverze

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.1999 23:15:54

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 7:13
P�edm�t: RE: Demoverze

> [...]
>treba ExpiryDate = sadr5tv74adr8t7, aby to vypadalo sifrovane apod.
>
>Preji mnoho stesti a nastvanych hackeru, kteri to neprokouknou (asi

Ahoj,

Diky vsem. Neco takoveho jsem zamyslel.
Ale ted me trklo, ze prave zachovani velikosti
i datumu(po zapisu opravit datum na puvodni)
takoveho soiboru je to hento ono.

S pozdravem a dik
==================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <
==================================
GSM: 0602 652 203

FreeVCS

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 3.4.1999 01:53:17

Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 9:17
P�edm�t: Nakresleni vyrezu z bitmapy

> [...]
> potreboval bych nakreslit z bitmapy pres canvas napr. listboxu jen
>jeji cast (napr. jeji polovinu), kterou mam deklarovanou jako BT:TBitmap.

Debug a registry v DELPHI 3

[*] Rony <rony(zv)psg.sk> - 3.4.1999 20:01:17

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 11:04
> [...]

>WINDOWS vlastne melo napsat.
>
>Tak pokud to nekdo pouziva nebo si vzpomene, budu vdecen.

Ahoj, kluc je spravny a priradena hodnota je EnableCPU, Typ hodnoy REG_SZ a
retazec "1" bez uvodzoviek.
Plati pre D2 , D3, D4 - neviem lebo nemam.
Vsetko dobre, ahoj.

Vyber 5 nejvetsich radku

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 3.4.1999 22:28:59

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. dubna 1999 13:54
> [...]

>Je nestesti, kdyz ma SQL jazyk vyucovat nekdo, kdo mozna
>dobre nepochopil jeho smysl a princip a komu chybi

Bohuzel v mnoha pripadech ane jen v SQL.
Pritel z jedne firmy schanel programatory tak
vzal dva absolventy VS a narazil, protoze temer
nic prakticky nedovedli napsat,ale prednasku
o necem zmakli SQeLe. Stale vic se setkavam
s oblibou "amateru" nez VS.
(prosim ty, jenz zde maji titul to neberou osobne!)

>prakticke zkusenosti. Jenze co s tim, ze?

Rek bych, ze nic. Kdo ma zajem tak se musi
hlavne snazit sam.

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <
==================================
GSM: 0602 652 203

Rozmery JPG

[*] Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 3.4.1999 23:18:47

Co viac dodat, potrebujem zistit rozmery obrazku.
Vdaka

P.S. Uplne by stacil nejaky rozumny popis formatu suboru

Verze

[*] Miki Vom��ka����h������� - 3.4.1999 23:20:17

Prosim,

ukaze mi nekdo nazorne jak se pouziva RxVerInf pro zjisteni verze *.exe ?
Diky

Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

Save desktop

[*] dds <dds(zv)uh(tec)cz> - 4.4.1999 09:55:47

| potreboval bych poradit jak nejjednoduseji ulozit rozmistneni oken
| otevrenych v me aplikaci vcetne rozmistneni docking systemu. Neco jako je
| save desktop v Delphi4.
| dik

| S pozdravem
| Honza Fiala
| E-mail: fala(zv)imc(tec)cz
I ICQ: 22070733

Mam peknou komponentu IniOut, ve ktere se dajiukladat tyto veci velice
elegantne.
Byla na CD Chipu (nekterem letosnim) nebo ti ji muzu poslat.
Martin Kucera

pulnocni udalost

[*] dds <dds(zv)uh(tec)cz> - 4.4.1999 14:11:19

Jeste me napada pouzit komponentu Calendar (nebo jenom kousek z ni, jev
samples...) skryt ju a cekat na OnChange.
Martin Kucera

HotKeys

[*] Ji�� �ern� <cernyi(zv)vscht(tec)cz> - 5.4.1999 20:02:52

Dekuji za odpoved,

Smim-li byt tak smely, zajimalo by mne oboji.
Vim, ze to asi bude nekde v helpu apod., ale ja jsem nebyl pri hledani moc
uspesny.

Jiri Cerny

Petr Vones napsal(a) 29.3.1999 22:14:32 l(a):

> [...]
>
> Dobry den,
>
> mohl by mi nekdo z vas poradit jak zprovoznit komponentu HotKey na formu,
> ktery je rozdelen nekolika spliterama. Ta zkratka by mela fungovat jen v
> jednom ListView. Me se zatim "podarilo", ze to nefunguje vubec.
>
>Ahoj,
>
>Uprime receno moc tomu nerozumim, ale mozna je to tak trochu diky tomu
>prisernymu letnimu casu :-)) Jedna se ti o pouziti komponenty THotKey,
>nebo o klavesovou zkratku ktera ma udelat focus na nejaky ovl.prvek ?
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Re[2]: Demoverze

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 05.4.1999 21:51:43

> Diky vsem. Neco takoveho jsem zamyslel.
> Ale ted me trklo, ze prave zachovani velikosti
> i datumu(po zapisu opravit datum na puvodni)
> takoveho soiboru je to hento ono.
No, jen aby ti neudelal caru pres rozpocet FileMon z
www.sysinternals.com :-)

Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Data hned do vysledku dotazu?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:17:49

Jaro wrote:

> BOHUZEL NE
>
> Close a Open moc netrva, ale horsi je to s nalezenim puvodniho
> zaznamu,
> kdy� je v tabulce hodne z�znamu

Zalezi asi na tom jakym zpusobem se zaznam hleda. Zkousel jsem pouzit
BookMark a nevypada to prilis katastrofalne (Paradox). Ale ten postup
se mi nezda prilis korektni, pouzivat BookMark az po Close/Open. Mate
s tim nejake zkusenosti ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DOS program pod W95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:18:30

Daniel Kminek wrote:

> Ahoj
>
> Zkousel jsem tu funkci ExecAndWaitOutput od Petra Vonese a mam problem s
> timhle mistem

Aha, promin, ja jsem te trosku zmat. Pouzival jsem to totiz jen na vystup z
konzolove Win32 aplikace. Podle MSDN to vypada, ze pro DOSove aplikace to
bude komplikovanejsi.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q150/9/56.asp

Problem bude patrne tento:
(...) On Windows 95, however, this design causes the parent process to
hang because the redirection pipe does not close when a redirected MS-DOS
application or batch file exits.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DBGrid.MultiSelect a tlac

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:18:19

> [...]
> zaznamy ktore su oznacene. Mohol by ma prosim niekto kopnut spravnym smerom?

Jedna z moznosti je zkopirovat oznacene zaznamy do docasne tabulky (napriklad
pametove) a z ni to pak vytisknout. Maly priklad mas tady, je v nem pouzita
TMemoryTable z RxLib 2.60

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/Tisk_oznacenych_polozek.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

nahrada za ExtractAssociatedIcon

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:19:09

Jan Stuchlik wrote:
> Cauves !
> Zase prinasim jeden problemek:
> Extrahuji ikony souboru na disku pomoci funkce ExtractAssociatedIcon a
> nelibi se mi, co vraci, protoze
> a) neumim pomoci ni dostat ikony 16x16
> b) ikona adesare C:\AAA\.. je takovy ten osklivy windowsi default,
> ktery teda neodpovida mym predstavam (chtel bych bud obyc. adresar nebo
> disk C:/)
> nevite jak to udelat aby to fungovalo ?

Ahoj,

Melo by to jit nejak takhle:

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls, ExtCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Button1: TButton;
Image1: TImage;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

uses
ShellAPI;

FileInfo: TSHFileInfo;
Bitmap: TBitmap;
FileName: String;
SmallIconRect, LargeIconRect: TRect;
begin
FileName := 'C:\Windows';
SmallIconRect := Rect(0, 0, GetSystemMetrics(SM_CXSMICON), GetSystemMetrics(SM_CYSMICON));
LargeIconRect := Rect(0, 0, GetSystemMetrics(SM_CXICON), GetSystemMetrics(SM_CYICON));
Bitmap := TBitmap.Create;
Bitmap.Width := LargeIconRect.Right;
Bitmap.Height := LargeIconRect.Bottom;
SHGetFileInfo(PChar(FileName), 0, FileInfo, Sizeof(FileInfo), SHGFI_ICON or SHGFI_SMALLICON);
DrawIcon(Bitmap.Canvas.Handle, 0, 0, FileInfo.hIcon);
Image1.Canvas.StretchDraw(SmallIconRect, Bitmap);
SHGetFileInfo(PChar(FileName), 0, FileInfo, Sizeof(FileInfo), SHGFI_ICON or SHGFI_LARGEICON);
DrawIcon(Bitmap.Canvas.Handle, 0, 0, FileInfo.hIcon);
OffsetRect(LargeIconRect, SmallIconRect.Right * 2, 0);
Image1.Canvas.StretchDraw(LargeIconRect, Bitmap);
Bitmap.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

nechtene Free komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:19:39

Hynek svatos wrote:

> [...]
> Komp1 mi nechala na pokoji (potrebu s ni udejat jeste nejake cary-
> mary-fuk). Zkousel jsem dat jako Owner nil, ale bez uspechu ...

a k cemu to cele ma byt ? To chovani ma urcitou logiku a jeji naruseni
by mohlo vyvolat dalsi problemy.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Foxpro tabulky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:19:35

> [...]
> tabulku niekto manualne skopiruje v DBD do Paradoxovej. Mate s tym niekto skusenosti ??

To hlaseni znamena, ze v DBF souboru je informace o tom ze k nemu vytvoren
i indexovy soubor, ktery ovsem ted chybi. Tato informace je ulozena v 28mem
bytu v DBF souboru jako hodnota 1 a staci ji zmenit na 0. Priklad:

NullByte: Byte = 0;
var
FS: TFileStream;
begin
FS := TFileStream.Create('Pokus.dbf', fmOpenReadWrite);
try
FS.Seek(28, soFromBeginning);
FS.WriteBuffer(NullByte, 1);
finally
FS.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Indexy v SQL, BDE funkce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:19:22

Peter Rus wrote:

Ahoj,

> 1) Jak pouzivat sekundarni indexy v SQL vyrazu, je to vubec mozne?

Pokud myslis v SQL dotazu, tak to ma nastarost BDE ktere je dle uvazeni
pouziva (presneji receno, melo by :-) pro jeho optimalizaci.

> 2) Muze mi nekdo poslat priklad pouziti CallBack funkce BDE (a
> souvisejicich)?

Priklady na BDE API funkce najdes jednak v BDE API helpu a take na
strance Borlandu, tedy tam kde by to clovek nejmene cekal :-)

http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeapiex

Konkretne callback funkce je pouzita i v ruznych komponentach, treba
TDBProgress v RxLib.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:22:38

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> daly by se nejak prepsat standardni dialogy pro Find a replace, aby sel
> zadavat viceradkovy text?

Ahoj,

Napadaji me tri moznosti:

1. Odvodit nove komponenty a pomoci Template jim predat nazev resource
kde bude novy vzhled dialogu. K tomu bude potreba nejaky Resource
Workshop. Nikdy jsem to ale nezkousel.

2. Odvodit nove komponenty, v nich nadefinovat novou hook funkci a pri
prijeti oznamovaci (WM_NOTIFY) zpravy CDN_INITDONE upravit velikosti
a umisteni jednotlivych prvku v dialogu tesne pred jeho zobrazenim.
Tento postup mam odzkouseny, pouzivam jej v upravenych Open a Save
dialozich u kterych mohu menit jejich pocatecni velikost. Ma to i tu
vyhodu, ze za behu aplikace muzes nastaveni menit dle potreby pred
kazdym zobrazenim narozdil od moznosti [1.]

3. Napsat si vlastni dialogy primo v Delphi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Window-handle

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:37:35

> [...]
> mohl dal pracovat (napr. skryt, zobrazit, zaktivovat, zmenit vykreskeni apod.), ale nevim

Ahoj,

Muzes to udelat treba takhle:

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
ComCtrls, StdCtrls, ExtCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
TreeView1: TTreeView;
Panel1: TPanel;
Button1: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
procedure ScanWindows(TreeView: TTreeView);

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.ScanWindows(TreeView: TTreeView);
var
DesktopNode: TTreeNode;

function WindowStr(Wnd: HWND): String;
var
Text, ClassName: array[0..255] of Char;
begin
GetWindowText(Wnd, Text, Sizeof(Text));
GetClassName(Wnd, ClassName, Sizeof(ClassName));
Result := Format('[%.8x] {%s} "%s"', [Wnd, ClassName, Text]);
end;

function EnumChildProc(Wnd: HWND; ParentNode: TTreeNode): Boolean; stdcall;
var
Node: TTreeNode;
begin
if HWND(ParentNode.Data) = GetParent(Wnd) then
begin
Node := TTreeView(ParentNode.TreeView).Items.AddChildObject(ParentNode, WindowStr(Wnd), Pointer(Wnd));
EnumChildWindows(Wnd, (zv)EnumChildProc, LPARAM(Node));
end;
Result := True;
end;

function EnumWindowsProc(Wnd: HWND; ParentNode: TTreeNode): Boolean; stdcall;
[...]

with TreeView do
begin
Items.BeginUpdate;
Items.Clear;
DesktopNode := Items.AddObject(nil, WindowStr(GetDesktopWindow), Pointer(GetDesktopWindow));
EnumWindows((zv)EnumWindowsProc, LPARAM(DesktopNode));
DesktopNode.Expanded := True;
Items.EndUpdate;

ScanWindows(TreeView1);
end;

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
Button1Click(nil);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TBDEDataSet.CacheBlobs a memoryleak - reseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.4.1999 22:38:23

Ahoj,

Pred casem jsem zde psal o problemu s memoryleaky pri pouzivani CacheBlobs.
Zde je popis chyby vcetne reseni:

http://www.opus.ch/Products/DirectAccess/Support/FAQ.htm#_69

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Data hned do vysledku dotazu?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 6.4.1999 01:44:51

Bookmark lze pouzit, i kdyz je potreba ho vzdy uzavrit do Try Except
a potom jeste kontrolovat pomoci ID, zda stojis na puvodnim zaznamu.
Pokud neco nevyjde, pak je dobre pouzit Locate.
Je nutno mit na pameti, ze v siti pracuje vice klientu a po novem
Open muze byt zcela jiny pocet zaznamu.
Jinak na tom nevidim nic nekorektniho.

Ovsem, kdyz udelas Locate pomoci ID, tak to nebude o nic pomalejsi.
Problem je totiz jinde. Samotny Close Open netrva, protoze se
do datasetu neotevrou vsechna data, ale pouze cast zaznamu
danych velikosti Cache bloku. Teprve pri pohybu uvnitr datasetu
zpusobenem hledanim puvodniho zaznamu se natahuji ze serveru
ostatni zaznamy. Tim dojde k tomu zdrzeni a je skoro jedno jakym
zpusobem se na ten puvodni zaznam premistis.

Resenim je dusledna agregace dat.
1. C/S technologie predpoklada, ze se bude pracovat s nezbytne nutnym
poctem
zaznamu, coz byva casto i efektivni z praktickeho hlediska.
Je tedy potreba uplatnit rozumne podminky WHERE
2. V datasetu pro zobrazeni tabulky je treba omezit pocet sloupcu
pouze
na ty, ktere se zobrazuji v gridu. Takovych sloupcu neni mnoho,
protoze monitor je relativne maly. Vse ostatni je pak vhodne zobrazit
pouze pro jeden nalezeny zaznam, tj. zaznam na nemz stoji
ukazatel v tabulce. Za tim ucelem se vlozi druhy dataset, ktery sice
zobrazi vsechny sloupce na formulari, ale pouze pro jeden aktualni
zaznam. Pred hledanim se vypne relace mezi obema datasety
a zapne se az po nalezeni zaznamu. Tim je mozne dosahnout
velmi znacneho zrychleni i pri vetsim poctu soucasne otevrenych
zaznamu.

Vychazim z toho, ze na siri monitoru lze zobrazit sloupecky celkem tak
o 100 B
Pro 10.000 zaznamu se jedna o 1.000.000 B = 1 MB
I kdyby nastala potreba otevrit takove obrovske mnozstvi zaznamu
najednou
(radeji bych se tomu ovsem vyhnul),
tak 1 MB se da prepravit a otevrit jeste v rozumnem case.

Pokud ovsem bude mit zazmam celkovou velikost 10kB
pak pro 10.000.000 se muze prepravovat 100 MB.
V pripade Blob objektu mohou ty zaznamy byt snadno i vetsi.

Jaro

-----------------------

> [...]
>s tim nejake zkusenosti ?
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

Multiselect ComboBox

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 6.4.1999 06:52:12

Nevite o necem takovem ?

Obarveni zalozek v PageControl

[*] Radek Lev� - 6.4.1999 07:10:34

Zdravim vespolek,

mam takovy kosmeticky problem. Pokud pouziju komponentu PageControl (nebo
TabControl - problem
je stejny) a mam okno jine nez standardni barvy, cela komponenta se mi
spravne obarvi krome
vlastnich zalozek. Ty jsou porad standardni sede barvy. Jak je mam obarvit ?

Dik ALPtech

DOS program pod W95

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 6.4.1999 07:11:40

> [...]
>konzolove Win32 aplikace. Podle MSDN to vypada, ze pro DOSove >aplikace to

Asi ano. Protoze mne jde ale vlastne o vysledek aplikace, nikoliv o jeji
prubeh, napadlo mne trochu to prehodit.
Pouzivam to typicky, abych vedel jak dopadl preklad a tohle mi funguje :
[...]
ReadFile (StartupInfo.hStdInput, TempBuf, BufLen, BytesRead, over);
TempBuf[BytesRead] := #0;
OutString :=TempBuf;
CloseHandle(StartupInfo.hStdInput);
end

Pozn. Je to jen vyrez z programu z predchozi korespondence

[...]

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 6.4.1999 08:31:57

A neslo by to takto :

Komp2.RemoveComponent(Komp1);
Komp2.Free

M.Vorisek

Probl�m s Delphi 4

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 6.4.1999 09:00:18

D�k. To je p�esn� ono. J� blbec jsem si neuv�domil, �e hlavn� form v D4 a
hlavn� okno aplikace jsou vlastn� tot� (stejn� typ i jm�no).
Jara.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. dubna 1999 11:24
P�edm�t: Re: Probl�m s Delphi 4

>Hmm, tak to se mi delo tehdy, pokud mam v aplikaci ochranu na spusteni
>jedne instance a pokud se spusti nova, presune to predchozi instanci do
> [...]

Kalend�r ...

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 6.4.1999 09:09:45

Jestli Ti to pomuze, tak mam tabulku DBF, kde jsou vsechny jmena.
Sice je to asi 10 roku stare, ale jsetli checes muzu Ti to poslat.

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

[...]

Delphi & PowerPolicies

[*] dds <dds(zv)uh(tec)cz> - 6.4.1999 09:38:25

Zdravim vsechny,
nevim kde zacit hledat, chci z programu prepnout mezi nastavenimi
rezimu spotreby (v Control Panelu W98)
Jsou tam prednastavene klice v HKEY_CURRENT_USER\Control
Panel\PowerCfg\PowerPolicie\cislo_polozky
Jak pridat polozku je jasne, jen to prepnuti. Pujde to jen API?
Predem vam dekuji za ochotu.
Martin Kucera

Multijazy�n� verze

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 06.4.1999 10:08:59

http:\\www.localizator.com - tisice dekovnych dopisu... ;-)

Mac

Leopold Grepl wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 6.4.1999 09:12:28

Zdravim

Mam komponentu s property typu TCollection.
K teto komponente mam vytvoreny ComponentEditor a v nem bych chtel vyvolat
defaultni PropertyEditor TCollection (takove to okynko se seznamem
polozek).
Poradite nekdo?

dik

Verze

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 06.4.1999 10:21:49

Treba:

var
VerInfo: TVersionInfo;
begin
//Zobrazi verzi a copyright souboru
VerInfo := TVersionInfo.Create(Application.ExeName);
try
lbl_verinfo.Caption := 'Verze: ' + VerInfo.FileVersion;
lbl_copyright.Caption := VerInfo.LegalCopyright;
finally
VerInfo.Free;

Mac

Miki Vom��ka wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 6.4.1999 10:32:30

K tomuto dotazu bych se take rad pripojil. Pokud si ulozim
aktualni zaznam do BookMark-u a zmenim ORDER BY v Query, mam
problem, pokud ten zaznam vymzu, mam problem... Takze : jak
nejak jednoduse(!) vyresit to, aby po operaci s DataSet-em
zustal aktivni ten zaznam, ktery byl aktivni i pred operaci
a pokud byl vymazan, aby se to posunulo na nasledujici zaznam
a pokud byl vymazan a byl poslednim zaznamem, aby se to posunulo
na "novy" posledni zaznam ?????

Diky...
...Dobra

> [...]
postup
>se mi nezda prilis korektni, pouzivat BookMark az po

Save desktop

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 6.4.1999 10:39:33

[...]

ICQ: 22070733

Multiselect ComboBox

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 6.4.1999 10:54:36

Ano. To je pravda. Ale pred casem jsem narazil na neco co tahkhle melo
fungovat. Asi to nezapoudrovalo WinAPI ComboBox ale bylo to postavene na
necem jinem (odhaduji TCustomControl - neco jako mwTreeCombo ... po
rozvinuti se zobrazi TreeView ve kterem jde prochazet a ComboBox se
zavre az se vybere nejaky TTreeNode ze stromu). Cetl jsem o tom na Webu
a pamatuji se prave ze autor zduraznoval to, ze chtel udelat ComboBox
ktery by umoznoval multiselekt. Bohuzel uz si nepamatuji ani nazev
souboru ani url.
Popripade by stacil ComboBox ... TCheckComboBox ... vedle polozek by
zobrazoval check pole ktere by slo zaskrtnout nebo odskrtnout.

> Od: Hynek svatos [SMTP:svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 12:01
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Multiselect ComboBox

> To je uz ze sameho principu hloupost. Vzdyt Combo je udelan tak,
> abych si ze sezanmu (jak je ten seznam udelanej, je jina otazka)
> vybral jednu hodnotu.
>
> Hynek Svatos
> svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Verze

[*] Wagner Lubomir <wagner(zv)minv.sk> - 6.4.1999 10:59:36

Napriklad takto :

uses
RxVerInf;

procedure TAboutBox.FormShow(Sender: TObject);
var
VerInfo: TVersionInfo;
VerInfo := TVersionInfo.Create(Application.ExeName);
if VerInfo.Valid then begin
Label1.Caption := VerInfo.FileVersion;
Label2.Caption:= VerInfo.Comments;
VerInfo.Free;

Lubo.

Od: Miki Vom��ka [mailto:vmiki(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 3. dubna 1999 23:20
Komu: DelphiForum
P�edm�t: Verze

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 6.4.1999 10:54:58

Nevim to na 100%, ale myslim, ze v RX Library je na to komponenta.

> [...]

> potreboval bych poradit jak nejjednoduseji ulozit rozmistneni oken
> otevrenych v me aplikaci vcetne rozmistneni docking systemu. Neco jako

Multiselect ComboBox

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 6.4.1999 10:00:53 met

> [...]
To je uz ze sameho principu hloupost. Vzdyt Combo je udelan tak,
abych si ze sezanmu (jak je ten seznam udelanej, je jina otazka)

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 06.4.1999 12:05:23

> [...]
> Popripade by stacil ComboBox ... TCheckComboBox ... vedle polozek by
> zobrazoval check pole ktere by slo zaskrtnout nebo odskrtnout.

Problem je, co by mel zobrazovat jediny radek po sbaleni nabidky...
Je hezke ze muzes vybrat spoustu polozek, ale po sbaleni tam je presne
jeden radek.
Ales

nechtene Free komponenty

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 6.4.1999 10:10:36 met

> a k cemu to cele ma byt ? To chovani ma urcitou logiku a jeji naruseni
> by mohlo vyvolat dalsi problemy.
Treba k tomu, ze Komp1 je vlastni engine nejakych operaci, a
komp2 je jen pro zobrazovani, prizemz Komp1 muze existovat jen v
pameti a tam si spokojene pobrukovat nebo se muze pres Komp2
zviditelnit a naparovat se pred uzivatelem na obrazovce. Kdyz uz ji
ma uzivatel dost, znici jeji vizualni reprezentaci, ale Komp1 musi
stale existovat, aby plnila nejake fce ...

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Kalendar

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 6.4.1999 12:16:53

tak tady je..........

http://www.fortunecity.com/tattooine/darkknight/165/name.pas

Opisoval jsem to ja, takze tam budou chyby....ale co je dneska bez chyb, ze?
Takovej Gates na svych chybach jeste vydelava....
Ale ja takova svine nebudu, ale nejakej ten dolar mi poslete...

Ucet: ECITY cosi

Predem dik....

panel

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 6.4.1999 12:20:53

Zkus je oznacit a Ctrl+X a Ctrl+V (proste vyjmout a vlozit na panel)

Jan Fiala

> [...]
>pomoze iba komponentam dbedit ale label aj nadalej ostanu pod ponelom.
>Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky kod

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 6.4.1999 12:28:42

> Kdyby 'CustNo' byl 'Plat' a
> zamestanci meli stejne platy, nebyl by to problem :) ?

|Ja nevim, vyzkousej si to. :-)
|osobne si myslim, ze uloha nebyla zcela korektne zadana, a ze je
|vice nez dobre respektovat konkretni databazi, na ktere se to ma
|resit.

No, zkusil jsem to.
Pro CustNo zadny problem, je to jednoznacny PK, nad tim muzes provest uplne
usporadani.
Pro udaj s duplicitnimi hodnotami problem je.
Nakonec, je dobre respektovat zadani:)

S pozdravem
Miloslav Skacel
skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

panel

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 6.4.1999 12:28:01

Ahoj,
zkus to obracene. Vyber mysi (se stisknutym SHIFT) pozadovane komponenty a
pomoci Ctrl-X je odstran. Pak dej na form Panel, vyber ho (musi na nem byt
ty "tahaci cudliky") a prostrednictvim Ctrl-V odstranene komponenty vlozis
do Panel-u. Panel musi byt dostatecne velky, aby ti tim vlozenim nevznikl
zmatek.
Vetsina jiz nastavenych vlastnosti u vkladanych komponent (nejsem si jisty,
jestli vsechny) by mela zustat zachovana.

Libor
valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz

> [...]
> pomoze iba komponentam dbedit ale label aj nadalej ostanu pod ponelom.
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj

panel

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 06.4.1999 12:31:46

Martin wrote:

> [...]
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky kod a

caves,

oznac si vsetky komponenty, ktore chces premiestnit, potom dat Edit | Cut,
klikni na komponentu TPanel, na ktoru ich chces umiestnit a Edit | Paste.

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

Fatal error a FPT

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 6.4.1999 12:37:36

A co mas misto tech tecek? Neni to dusledek toho, ze se v klausuli WHERE dotazujes na nejake X a ono to X neni v SELECT?

Martin

[...]

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 6.4.1999 12:43:43

No jo, ale kde jde ten CheckListComboBox sehnat ?> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> comba. My sme napr. v jednej nasej aplikacii zvolili zoznam skratiek,
> reprezentujucich jednotlive polozky zo zonamu, oddelene ciarkami.

Multiselect ComboBox

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 6.4.1999 12:46:49

Napriklad seznam vybranych hodnot oddelenych strednikem(nebo jinym
znakem).

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ales Radikovsky [SMTP:radik(zv)seznam(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 12:05
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Multiselect ComboBox

> melo
> postavene na
> Webu
> ComboBox
>
> Problem je, co by mel zobrazovat jediny radek po sbaleni nabidky...
> Je hezke ze muzes vybrat spoustu polozek, ale po sbaleni tam je presne
> jeden radek.
>

> Ales

panel

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 6.4.1999 12:51:59

No ja to delam tak, ze si oznacim komponenty, ktere potrebuju dostat nekde
jinde, pak je vlozim do schranky(CTRL+INSERT), vymazu (DEL) ,
vlozim treba Tpanel, presvedcim se, ze je komponenta TPanel aktivni a vyberu
z menu EDIT polozku PASTE(nebo vlozim pomoci klaves SHIFT + INSERT).

Toz tak to delam ja......a VY?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: geoplan(zv)pp.sinet.sk <geoplan(zv)pp.sinet.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. dubna 1999 13:33
P�edm�t: panel

> [...]
>pomoze iba komponentam dbedit ale label aj nadalej ostanu pod ponelom.
>Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky kod

panel

[*] Martin 'Milo' Milesich <martin(zv)www.fa.stuba.sk> - 6.4.1999 12:55:42

On Tue, 6 Apr 1999, Martin wrote:

Zdravim,

Skus pouzit standartne 'cut', potom tam vloz panel a pouzi 'paste' malo by
to fungovat, aspon mne sa to parkrat podarilo.

Milo.

> [...]
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky kod a

panel

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 6.4.1999 12:57:13

Nejsnaze bych to videl pres ClipBoard:
Oznacit komponenty, Ctrl+C, nastavit se na panel a Ctrl+V.

Souvisi to s vlastnosti "Parent". Tedy vlastnikem komponent (Owner) je (pravdepodobne) Form1, ale Parent ma byt Panel.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky kod a

panel

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 6.4.1999 12:58:24

> [...]
ponelom.
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj

Zdravim.

V podstate to mozes riesit dvoma trivialnymi sposobmi:
1. - Oznac si vsetky komponenty, ktore chces umiestnit na panel
- "vystrihni" ich do clipboardu (CTRL-X)
- oznac si panel
- "pastni" clipboard (CTRL-V)

2. priamo zedituj formular ako text - a sice presun vsetky pozadovane
komponenty "na panel":

object p1:TPanel
object c1:TComponent <-- toto sem odniekial presunies

eMHa.

Stay on top

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 6.4.1999 13:11:13

Nazdarek,

potreboval bych nastavit formular na StayOnTop, ale pro vsechny okna ne
jenom v ramci me aplikace. Stejne jako to ma ICQ. Poradite mi nekdo?

Mirek

Delphi 4 a graficka karta S3 trio

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 6.4.1999 13:18:59

Skus to nainstalovat ako user, ktoreho zaradis do grupy administrators,
mozno je problem tam, sam so ho mal.
Vlado

Multijazy�n� verze

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 6.4.1999 13:19:06

Jaroslav N�dhera wrote:

> [...]
> (zkompilovane .EXE ma asi 5MB) a preklad Lokalizatorem trval asi 15 minut
> (Celeron 300 MHz, 64 MB RAM) a vygeneroval soubor asi 1,5 MB veliky.

Ja delam lokalizace az u distribucnich verzi programu, takze tam je
casova prodleva u velkych programu snesitelna. Ten vygenerovany
soubor se neda zmensit, to je problem mnozstvi resourcu.

Mirun wrote:

> verzi

> To my tady vsichni vime, a cekame, az to dojde i tobe - mel by jsi zacit
> psat verzi 5 a ctyrku dat free :-))))) Mirun

Obavam se, ze jsem silne natvrdly... Misto hlavy mam drevnatou
kedlubnu...

Mozna, ze az jednou nechutne zbohatnu, tak se mi rozsviti...

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 06.4.1999 13:33:28

Cau,

mam problem: chci mit okno bez Caption, ale taky chci mit pristupne
buttonky na maximalizaci, minimalizaci, close, restore (vse na bitmape
vevnitr ve formulari). A ted resim problem, jak ty buttonky vytvorit.

Nabizi se snadna varianta "neco si nakresli", ale ja bych radsi mel ty
buttonky takove, jake ma uzivatel nastavene. O velikost mi nejde, tu
umim zjistit. Ale ten vnitrek buttonku, ty bitmapy...

Jsem presvedcen, ze nekde v hlubinach Windows se tyto bitmapy skryvaji.
Jak je mohu ziskat?

Dekuji, budu velmi vdecen za vsechny vase rady.

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

panel

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 06.4.1999 13:34:50

> [...]
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky kod a

1. Muzes je vsechny oznacit, dat Edit/cut, vybrat panel kde maji byt a
dat Edit/Paste.

2. Dat na formu View as Text a presunout to tam. Ale je to ponekud
nebezpecne....

Kazdopadne doporucuji predem zalohovat a obe metody zachovavaji i
Eventy, takze zadna prace navic to neni...

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

panel

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 6.4.1999 13:39:25

Nejrychlejsi je asi presun pres Clipboard. Na komponente klepni CTRL+X a po
presunu na panel CTRL+V .....

Dan

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin [mailto:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Odesl�no: 6. dubna 1999 11:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 6.4.1999 12:43:35

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel_Fuciman.UNION(zv)union(tec)cz dne 6 Apr 99,:

> [...]
> grafickou kartou S3 Trio 64V2. Po najeti do delphi nevidim paletu
> komponent (ani jeji naznaky). Dival jsem se uz i do archivu Delphi, ale

Probira se to tu kazdy mesic nekolikrat, naposledy pred tydnem.
V system.ini do sekce [Display] radek BusThrottle=on

[...]

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 6.4.1999 11:45:31 met

> A neslo by to takto :
>
> Komp2.RemoveComponent(Komp1);
> Komp2.Free

Takto ne, protoze ten RemoveComponent provede Free ty
komponenty, coz ja nepotrebuju.

Snad jsem to vyresil: V te podrizene komponente Komp2 jsem pri
create nastavil Owner na nil, a pred Free nadrazene komponenty
Komp1 nastavuji u Komp2.Parent na nil a pak se neprovede
Komp2.Free, JUCHU !

Diky.

Svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Ako dostat BLOB z ulozenej procedury

[*] suvak(zv)pbko.sk - 6.4.1999 12:50:39

Ahojte,

mam problem zo ziskanim udajov z pola BLOB v ulozenej procedure na
Interbase.
Urobil som si nasledovnu ulozenu proceduru, ktora mi vrati jeden riadok z
tabulky.
Interbase proceduru uspesne prelozi, avsak pri vykonani procedury mi to
hlasi chybu
"Capability not supported". Ak z procedury vyhodim pole POPIS (BLOB), tak
je vsetko v poriadku. Co s tym? Mozno by vedel pomoct Jaro, ktory tu
nedavno (16.03.99)
uvadzal priklad na insert a update, mal tam pouzite aj BLOB pole.
Pouzivam Delphi 4 C/S UP #2 a Interbase 5.1.1

CREATE PROCEDURE ZOZNAM_GET_DATA (
P_KOD INTEGER
) RETURNS (
P_NAZOV VARCHAR(40),
P_POPIS BLOB SUB_TYPE 1 SEGMENT SIZE 80
) AS
BEGIN
SELECT
NAZOV, POPIS FROM Zoznam WHERE KOD = :P_KOD
INTO
:P_NAZOV, :P_POPIS;
END

Na klientovi pouzivam kod

dmData.spZoznam_Get_Data.ParamByName('P_KOD').AsString := eKod.Text;
dmData.spZoznam_Get_Data.Prepare;
dmData.spZoznam_Get_Data.ExecProc; // na tom mieste to spadne

Dakujem,

Peter.
Ing. Peter Suvak, veduci oddelenia spravy systemov
Priemyselna banka, a.s. Kosice
Sturova 27
040 01 Kosice

tel.: 095 / 6804 282
fax: 095 / 6804 510
mobil: 0903 610 901

Kalendar

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 6.4.1999 13:58:48

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Bednarcik Dalibor [SMTP:d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 12:17
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Kalendar
>

> tak tady je..........
>
> http://www.fortunecity.com/tattooine/darkknight/165/name.pas

Jak se to bude chovat v prestupnem roce?

> [...]
> Takovej Gates na svych chybach jeste vydelava....
> Ale ja takova svine nebudu, ale nejakej ten dolar mi poslete...

Snazil jsem se, ale EBanka to nechce provest :-))

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco dela

Obarveni zalozek v PageControl

[*] Radek Lev� - 6.4.1999 14:09:56

[...]

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 6.4.1999 14:11:48

A co takhle dat PrintScrn a v Image Editoru si ikonky vyriznout...

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Martin Bodlak [mailto:vyvoj(zv)atlascon(tec)cz]
Odesl�no: 6. dubna 1999 13:33
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 6.4.1999 14:22:26

Ahoj,
existuje v RX-Lib TFormPlacement pro ulozeni polohy, statusu a
aktivn�ho prvku a TFormStorage pro ulozeni nav�c i dalsich vlastnosti
komponentu (z object inspectoru). Oba maji moznost definovat meze a pomoci
OnSavePlacement a OnRestorePlacement ukladat a opet restaurovat vlastnosti,
ktere se nedaji primo ulozit napriklad THeader.SectionWidth pro kazdou sekci
nebo HistoryList pro ruzne ComboBoxy. Je to velmi primocare a jednoduche k
pouziti.

> Od: Petr Brant [SMTP:p.brant(zv)samo(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 11:55
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Save desktop
>
> Nevim to na 100%, ale myslim, ze v RX Library je na to komponenta.
>
> ************************************************************************
> *******************************
>
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
> Visual Basic
>
> ************************************************************************
> *******************************

Serial Numbers

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 6.4.1999 14:24:51

Zdravim,

prohlizel jsem si odkazy na www.delphi(tec)cz a narazil na stranku firmy AMEDEA
http://www.amedea(tec)cz/ a zaujal me produkt SERIAL NUMBERS. Mate s nim nekdo
prakticke zkusenosti?==[ eLK(zv) ]===================================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz - (069)6201375
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Delphi 4 a graficka karta S3 trio

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 6.4.1999 12:30:25 met

> [...]
> Po najeti do delphi nevidim paletu komponent (ani jeji naznaky). Dival jsem
> se uz i do archivu Delphi, ale nic moc jsem nenasel.
A jaky mas SP do NT ?
Vsadim se, ze je to zpusobeno spatnou DLL CommCtrl32.DLL
(nebo nejak tak se jmenuje). Stalo se mi totez a po nakopirovani
spravne DLL bylo vse OK.

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Fatal error a FPT

[*] delphi(zv)alf.dingo(tec)cz - 06.4.1999 12:38:42 gmt

ATim to asi nebude, posilam ten SELECT cely..

SELECT U.*, TU.* FROM UpomTXT As TU, Upominky As U
WHERE TU.U_C=U.UPOM

Pokud je tabulka Upominky prazdna, tak ten problem nenastane.
Dochazi k nemu az v tom pripade, ze obsahuje hodnotu ke sparovani.

Bob

> A co mas misto tech tecek? Neni to dusledek toho, ze se v klausuli WHERE
dotazujes na nejake X a ono to X neni v SELECT?

> Martin

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 06.4.1999 15:12:15

Linhart Petr wrote:

> A co takhle dat PrintScrn a v Image Editoru si ikonky vyriznout...

Jenze me jde o situaci, kdy si nekdo zmeni nastaveni desktopu... nebo to
proste bude mit nastavene jinak, nez mam ja a muj PrintScreen...

Nejsem blbej, vim ze mam PrintScreen, a vim i na co to je. Ale holt
potrebuju neco jineho, slozitejsiho. :)

--
[...]

RX komponenty

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 6.4.1999 15:14:07

Ahoj vsichni, jsem tady novy, takze omluvte me, kdyz polozim dotaz, ktery
jiz zde zaznel.
Nemuzu nikde najit RX komponenty pro Delphi 4. Muzete mi na ne poslat
odkaz, jestli existuje?

Dik, Roman Junga

Nativni pristup k databazi

[*] kuklik <kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 6.4.1999 15:27:27

Ahoj lidi

Mate nekdo zkusenosti, jak se pouziva Nativni pristup k databazim Access a
Excel ?

Chci se vyhnout pouziti ODBC.

Poradte, jak nastavit vlastnosti u DataSource a Table komponent, pripadne
zmeny v

BDE Administratoru.

Diky

Delphi 4 a graficka karta S3 trio

[*] Pavel_Fuciman.UNION(zv)union(tec)cz - 6.4.1999 14:34:47

SP pro NT mam 3.

"Hynek svatos" <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> na 06.04.99 12:30:25

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v�dom�: Pavel Fuciman/CENT1/UNION/CZ)
P�edm�t: Re: Delphi 4 a graficka karta S3 trio