RX komponenty

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 06.4.1999 15:53:37

http://rx.demo.ru

--

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz

Tlac textovej polozky na viac riadkov v QReport

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 6.4.1999 16:03:12

Tlacim textove polozky v ramceku (pomocou FRAME) z databazy,
ale ked je polozka dlhsia ako jeden riadok, tak text sa tlaci na dalsom
riadku (to je v poriadku), ale ramcek sa vytlaci len na prvom riadku.
Nevie mi niekto poradit, ako prinutit, aby sa aj ramcek roztiahol
na viac riadkov?

Pavol Griga

Nativni pristup k databazi

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 6.4.1999 16:10:38

Tue, Apr 06, 1999 ve 03:27:27PM +0200 kuklik napsal:
| Ahoj lidi
|
| Mate nekdo zkusenosti, jak se pouziva Nativni pristup k databazim Access a
| Excel ?

Access -> jede nativne.

| Chci se vyhnout pouziti ODBC.
|
| Poradte, jak nastavit vlastnosti u DataSource a Table komponent, pripadne
| zmeny v

Nijak, v BDE si vytvorte alias na MSACCES a je to.

m.s.

| BDE Administratoru.
|
| Diky

Milan �orm (aka John Popeln�k) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick� 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom�: (05) 46211083
Milujte se a mno�te se... (B�h)

Delphi 4 a graficka karta S3 trio

[*] Josef Vopalensky <xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz> - 6.4.1999 16:23:04

Zdar, jo mam taky kartu rady S3 me to zase dela to , ze se my neukazou
komponenty a zaroven my to zmrzne, problem je v ovladacich karty, na
www.s3.com jsem nasel novy (dneska) takzze to jeste neni oskouseni, ale na
inetu se tomu venujou pekne dlouho, tak zkus do vyhledavace dat:
delphi+s3 nebo delphi+virge
neco najdes.
Mej se Joe

On Tue, 6 Apr 1999 Pavel_Fuciman.UNION(zv)union(tec)cz wrote:

> Ahoj,
> mam takovy problem,
> nainstaloval jsem si delphi 4 na PC Compaq Deskpro 2000, pod Win NT a s
> grafickou kartou S3 Trio 64V2.
> Po najeti do delphi nevidim paletu komponent (ani jeji naznaky). Dival jsem
> se uz i do archivu Delphi, ale nic moc jsem nenasel.
>
> Mate uz nekdo tady s timto zkusenosti?
> Diky za rady.

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 6.4.1999 16:25:00

>mam problem: chci mit okno bez Caption, ale taky chci mit pristupne
>buttonky na maximalizaci, minimalizaci, close, restore (vse na bitmape
>vevnitr ve formulari). A ted resim problem, jak ty buttonky vytvorit.
>
>Nabizi se snadna varianta "neco si nakresli", ale ja bych radsi mel ty
>buttonky takove, jake ma uzivatel nastavene. O velikost mi nejde, tu
>umim zjistit. Ale ten vnitrek buttonku, ty bitmapy...
>
>Jsem presvedcen, ze nekde v hlubinach Windows se tyto bitmapy skryvaji.
>Jak je mohu ziskat?
>
>Dekuji, budu velmi vdecen za vsechny vase rady.

Mozna je to hloupost, ale matne si vzpominam, ze to nejsou bitmapy, ale jsou
soucasti najakeho TT fontu dodavaneho z Windows, ale ted z hlavy nevim
jakeho.

S pozdravem
Jan Kadlecek

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 06.4.1999 16:56:58

delphi(zv)htkpro(tec)cz wrote:

> Mozna je to hloupost, ale matne si vzpominam, ze to nejsou bitmapy, ale jsou
> soucasti najakeho TT fontu dodavaneho z Windows, ale ted z hlavy nevim
> jakeho.

No ted jsem si prosel vsechno, co me napadlo, ale ani Symbol ani
Wingdings to nebyly... Skoda, to by bylo pekne reseni... :)

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 06.4.1999 17:00:25

> Jsem presvedcen, ze nekde v hlubinach Windows se tyto bitmapy skryvaji.
> Jak je mohu ziskat?
Vsechny jsou v TTF fontu Marlett. Ja to delam jako SpeedButtony s fontem
marlett, jaky pismeno odpovida jake ikonce zkousim metodou pokus-omyl.

> Dekuji, budu velmi vdecen za vsechny vase rady.
Prosim, cislo meho uctu je: XXXXXXXXXX/XXXX :-)
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

Pulnocni udalost

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 6.4.1999 17:25:24

Cauec,

potrebuji po pulnoci delat programove ruzne ukony. Udrzba, archivace, apod.
Muze mi nekdo poradit nejaky elegantni zpusob, jak zjistit, jestli je jiz
novy den?
Muzu si sice pouzit Timer, kde budu kazdou minutu porovnavat datum, ale chci
se zeptat, zda neexistuje nejaka API funkce nebo udalost, ktera se aktivuje
pouze
pri prechodu do noveho dne.

ipx

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 6.4.1999 15:32:30

Mel bych na vas dotaz ohledne sitoveho protokolu IPX, zdali k nemu
muzu ze svych aplikaci pristupovat (posilat a prijimat pakety) a
hlavne jak. J. Pospisil

Buttonky Minimize, Maximize... reseni ?

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 6.4.1999 17:42:03

Cauec,

> [...]
>umim zjistit. Ale ten vnitrek buttonku, ty bitmapy...
>
>Jsem presvedcen, ze nekde v hlubinach Windows se tyto bitmapy skryvaji.

Je na to par komponent. Stahni si to z
http://www.bluerose(tec)cz/delphi/eqpack.zip
Ma to 505 KB, je to pro D2 a D3 a mezi komponentami najdes, co hledas.
Zkousel jsem formular bez caption, ale tlacitka s touto komponentou tam
jsou.

Snad Ti to pomuze...

Bye Ludan

Multijazy�n� verze

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 06.4.1999 18:17:35

> Ja delam lokalizace az u distribucnich verzi programu, takze tam je
> casova prodleva u velkych programu snesitelna. Ten vygenerovany
> soubor se neda zmensit, to je problem mnozstvi resourcu.

No a nebo je tu moznost lokalizaci narvat zpet do exe ne? (na NT)

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Verze

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 06.4.1999 18:19:43

daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz wrote:

> staci primo na souboru EXE klepnout pravym a informace ....... o0)))))

No jo, ale to s programove dela dost blbe ;-)))

Mac

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 6.4.1999 18:30:26

Hi,

Presvedcenej jsi spravne: pouzij funkci API LoadBitmap(), parametr
Instance=0 a jako BitmapName uved konstantu, ktera odpovida pozadovane
bitmape, napr. LoadBitmap(0, OBM_REDUCE); Podrobnosti viz help k API.

Bye, pf

Pulnocni udalost

[*] Zbynek Ceska <zbyces(zv)physics.muni(tec)cz> - 6.4.1999 18:59:49

A co treba system agent ve windows. Ja vim, ze ten umi spoustet jen
programy v urcitou hodinu, ale je to reseni. JA VIM ZE AMATERSKE, ale
jednoduche.

Snad jsem neurazil amaterismem.

Zbynek Ceska

** Mgr. (MSc.) Zbynek Ceska ** http://www.sci.muni(tec)cz/~zbyces ******
** Plasma Physics ** High Technology Physics ** Microwave Physics **

On Tue, 6 Apr 1999, Ing. Ludek Florian wrote:

> [...]
> se zeptat, zda neexistuje nejaka API funkce nebo udalost, ktera se aktivuje

Debug a Releae mode

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 6.4.1999 19:16:20

Mam na Vas prosbu,
da sa niekde v prostredi BCB 4.0 ci BCB 3.0 vytiahnut informacia o
tom, ci buildujem debug, alebo release verziu?
oproti MSVC++ to povazujem za trosku menej prehladne.

Dakujem... :o))

Vlado

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] boro(zv)gratex.sk - 6.4.1999 19:40:06

Ahoj !

Ano, aj ja som bol presvedceny, ze toto je ta spravna cesta a ked som cital
prispevky o nejakom marlett.ttf, klepal som si na celo. Lenze...
Taky font skutocne existuje, ale to nie je pre mna to najsokujucejsie ;-)

MSDN-ka vravi :

The Marlett TrueType font is used for displaying scroll bar arrows, Maximize
and Minimize buttons, option buttons, check boxes, and other controls in
Windows 95. The font is explicitly loaded by the GDI at startup. Windows 95
performance is enhanced by using a TrueType font instead of bitmaps for
controls.

OK, divte sa vsetci, co ste kodovali pod Win 3.1x a medzitym zabudnite na
bitmapy.
A tymto sa ospravedlnujem Luborovi, ze som si o nom pomyslel to, co som si
pomyslel....... Ing. Boris Becvarov
Software Development
GraTex International a.s.

From: Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 6. dubna 1999 6:43
Subject: ipx

> [...]
>hlavne jak.
>
> J. Pospisil

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 7.4.1999 05:58:58

Ahoj,

abys nemusel priste zkouset metodou pokus - omyl, zde je prehled:

0 - minimalizace
1 - maximalizace
2 - restore (ted me nenapada cesky vyraz)
r - uzavreni
s - otaznik
a, b - zaskrtavatko v polozce menu

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

*******************************> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: LuborK(zv)tnet(tec)cz [SMTP:LuborK(zv)tnet(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 17:00
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

> skryvaji.
> Vsechny jsou v TTF fontu Marlett. Ja to delam jako SpeedButtony s
> fontem
> marlett, jaky pismeno odpovida jake ikonce zkousim metodou pokus-omyl.

> Prosim, cislo meho uctu je: XXXXXXXXXX/XXXX :-)
> [...]

PopupMenu

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 07.4.1999 07:15:44

Zji��uji to zku�ebn� na Timeru, zat�m mn� nic lep��ho nenapadlo. :-(

> [...]
> Nedok�u zjistit pozici PopumMenu, fce GetWindowRect vrac� n�jak� nesmysly a p�itom na jin� okna tak n�dhern� funguje. D�k za n�m�ty.

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 7.4.1999 06:49:24

Ahoj,

nezachytil jsem zacatek diskuse, predpokladam, ze slo o zjisteni verze
EXE ci DLL. Kdysi se tu neco podobneho resilo, tak zde je vysledek:

> [...]
> lpData, lpData2: Pointer;
> uiSize: UINT;
> begin
> Result := '';
> dwSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(FileName), dwSize);
> if dwSize <> 0 then
> begin
> GetMem(lpData, dwSize);
> if GetFileVersionInfo(PChar(FileName), dwHandle, dwSize, lpData)
> then
> begin
> uiSize := Sizeof(TVSFixedFileInfo);
> VerQueryValue(lpData, '\', lpData2, uiSize);
> with PVSFixedFileInfo(lpData2)^ do Result :=

Save desktop

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 7.4.1999 08:05:02

Jo dik. Vcera jsem se na to dival. On si do ini file sice ulozi data, ale nejak si nedokazu predstavit, jak pri opakovanem spusteni aplikace se otevrou vsechna okna, ktera minule nebyla zavrena. Navic jsou tady ty docky.
Ja jsem puvodne myslel, ze mi nekdo poradi neco podobneho jak bylo ve starem dobrem TP a TurboVision. Tam u kazdeho objektu existovala metoda Save a constructor Load. Bylo to sice pomerne slozite vsechno sprovoznit, ale fungovalo to.
Pravdepodobne si asi budu muset do nejakeho souboru ukladat nejenom rozmery a umistneni, ale take tridu formu a podle toho vytvaret nove okna. Horsi to bude s tim dockingem.
Dejte mi prosim jeste nejakou dobrou radu.
Dik Honza Fiala
Ahoj,
existuje v RX-Lib TFormPlacement pro ulozeni polohy, statusu a
aktivn�ho prvku a TFormStorage pro ulozeni nav�c i dalsich vlastnosti
komponentu (z object inspectoru). Oba maji moznost definovat meze a pomoci
OnSavePlacement a OnRestorePlacement ukladat a opet restaurovat vlastnosti,
ktere se nedaji primo ulozit napriklad THeader.SectionWidth pro kazdou sekci
nebo HistoryList pro ruzne ComboBoxy. Je to velmi primocare a jednoduche k
pouziti.

> Od: Petr Brant [SMTP:p.brant(zv)samo(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 11:55
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Save desktop
>
> Nevim to na 100%, ale myslim, ze v RX Library je na to komponenta.
>
> ************************************************************************
> *******************************
>
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
> Visual Basic
>
> ************************************************************************
> *******************************

DBGrid bez mrizky

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)applet(tec)cz> - 7.4.1999 08:19:46

Ahoj DELPHIsti
potrebuji pomoc v DBGridu v DELPHI 4.
Nelibi se mi radkovani v DBGridu, proto mam zhozeny v Options dgColLines a dgRowLines. Bohuzel tim narusim i zobrazeni Titulku, ktery ztrati 3 rozmerny tvar.
Ma nekdo fintu, jak odstanit mrizku a zachovat titulek v 3D tvaru.
Ksakru pomoste mi nekdo...

Diky boomer
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KOPR software Pavel ZIDEK
voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr.info(zv)post(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ztrata RX DBAware

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 7.4.1999 08:23:45

mam jenom takovy maly dotaz. Stava se mi, ze mi obcas zmizi z delphi cela lista RX DBAware. Pokud v projektu pouziju nejakou z techto komponent, tak to hrozne rve a nemuzu ji dale pouzivat. Pri prekompilovani drxdb4.dpk mi to rekne, ze ty komponenty tam jiz existuji a razem se objevi. Horsi na tom je, ze po chvili zase zmizi:( Je to zpusobeno mojim nastavenim, nebo se tyto komponenty nejsou tak uplne free?

S pozdravem
Honza Fiala
E-mail: fala(zv)imc(tec)cz
ICQ: 22070733

QuickReport > Access violation

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 7.4.1999 07:25:22

> Pokusil jsem se vyresit problem dle Tve rady ale bohuzel to ke
kyzenemu
> vysledku nevedlo a
> nejhorsi na tom je ze nevlastnim nastroje ktere zde jmenujes, takze
jsem
> zesa ve slepe ulicce.

mno, to co tady popisujes me QR dela, i kdyz uz pouzivam jejich Preview
a nejvice, kdyz v BeforePrint povoluju/zakazuju tisk aktualniho
Bandu... mam ten dojem, ze dyz tam nezustane ani jeden, tak ta chyba
se vyskytne dycky ;-)))
vhledem k tomu, ze to jenom obtezuje uzivatele /doslova: "ja to
odkliknu a muzu dal pracovat"/, tak sem to vyresil obsluhou
Application.OnException: uzivatel se o zadny chybe nedozvi a ja si ji
zapisu do log souboru...

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

Paradox+sek.index & DBase+OutofDate

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 7.4.1999 07:25:28

zdravim ctenarsky krouzek,
koukam, uz se tu dlouho nepsalo nic o paradoxu... ;-)

mam hned dve otazky:
1.
mohl by mi nekdo rict, co muze zpusobit chybu "bla bla... Currupt
file header... bla bla... index *.YG?" ? zajimaji me ruzne podnety a
nazory, je-li mozne, aby se index poskodil, i kdyz do tab. nezapisuju
apod.

abych nastinil konkretne: jedna se o lokalni master tab. se dvema sek.
indexy, do tabulky nezapisuju, po vetsinu casu je aktivni prvni
sekundarni idx /primarni je autoinkrement/, pro jisty druh vypisu
aktivuji druhy sek. idx., projedu master tab., sesbiram data ze slave
tab. a index vratim zpet, ve slave udelam edit-post a to cele treba 5x-
10x /povedlo se i na 2x, hec! :-)/ zopakuji a uz se objevi vyse
popsane nadeleni...
opravit to umim, v tom problem neni... ja bych rad vedel, jak muzu
takovymto uzivam index takhle poskodit?!

2. jak donutit DBase tab., aby byl index "Out of Date"? proved sem
tohle: index nekam zalohuji, pridam zaznam do tabulky a index
nahraji zpatky... a nic: zadna chyba, zaznam, sice bez hodnot,
ale existuje... /u paradoxu to ale skutecne zpusobi index Out of
Date/

dik moc a omlouvam se, ze tady zase taham to stary tema, ale dycky se
tady chyby jenom opravovaly a nikdo se je nesnazil vyvolavat :-)

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

DBGrid.MultiSelect a tlac

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 7.4.1999 07:25:25

> Brcko wrote:
>
> Mam DBGrid napojeny na Table1. Mam v nom povoleny MultiSelect.
> Chcel by som tlacit iba tie
> zaznamy ktore su oznacene. Mohol by ma prosim niekto kopnut
> spravnym smerom?

zdravicko

tunaj je priklad:

{*
This example iterates through the selected rows of the grid and
displays the second field of the dataset.
The Method DisableControls is used so that the DBGrid will not
update when the dataset is changed.
The last position of the dataset is saved as a TBookmark.
The IndexOf method is called to check whether or not the bookmark
is still existent. The decision of using the IndexOf method rather
than the Refresh method should be determined by the specific
application. *}

procedure TForm1.SelectClick(Sender: TObject);
var
x: word;
TempBookmark: TBookMark;
begin
DBGrid1.Datasource.Dataset.DisableControls;
with DBgrid1.SelectedRows do
if Count <> 0 then
begin
TempBookmark:=DBGrid1.Datasource.Dataset.GetBookmark;
for x:= 0 to Count - 1 do
begin
if IndexOf(Items[x]) > -1 then
begin
DBGrid1.Datasource.Dataset.Bookmark:=Items[x];
showmessage(DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[1].AsString);
DBGrid1.Datasource.Dataset.GotoBookmark(TempBookmark);
DBGrid1.Datasource.Dataset.FreeBookmark(TempBookmark);
DBGrid1.Datasource.Dataset.EnableControls;
end;

mno a misto toho showmessage dej nejaky "tiskni"...
... a mas to zadarmo! :-)

cau
amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 07.4.1999 08:34:06

Takze abych to shrnul...

Petr Fejfar wrote:

> Presvedcenej jsi spravne: pouzij funkci API LoadBitmap(), parametr
> Instance=0 a jako BitmapName uved konstantu, ktera odpovida pozadovane
> bitmape, napr. LoadBitmap(0, OBM_REDUCE); Podrobnosti viz help k API.

Tohle je pravda. Jenze... Ty bitmapy jsou jako prvni pokus o reseni.
Maji (skoro) kazda jiny rantl nahore, takze je nutne korigovat jejich
Top pri zobrazeni na formulari. Navic neexistuje bitmapa pro tlacitko
Close (krizek).

Petr Brant wrote:

> 0 - minimalizace
> 1 - maximalizace
> 2 - restore (ted me nenapada cesky vyraz)
> [...]
I toto je svym zpusobem pravda. Ano, Marlett obsahuje tyto znaky. Ovsem
- aspon na mem pocitaci - jsou krome Close pouzitelne pouze ve velikosti
10... Mensi ukazuji obdelnicek "blboznak", vetsi nejsou symboly, ale
cisla 0 a 1 a 2.

Takze si preinstaluju windows a treba se to zbrcha.

IMHO... Programatori mrkvosoftu jsou prasata. Kdyby mi nekdo donesl
takto zfusovanou praci, tak ho to necham predelat ve volnem case bez
naroku na plat.

Diky vsem za rady.

--
[...]

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 07.4.1999 09:03:01

J� jsem si kdysi stahl z TPower verzi 0.70, ale ted uz to neni k
nalezeni.
Zatim jsem ji ale neodzkousel.
Takze, jestli nekdo nema neco novejsiho, tak to poslu.

Petr Dan�k wrote:

> [...]
> netvoril nekdo uzivatelskou datovou mnozinu pro pristup k datum B-Tree Filer
> pro D3 nebo D4 nebo nevite, kde by se dala sehnat. Dik.

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

DBGrid bez mrizky

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 07.4.1999 09:05:09

> [...]
> Ma nekdo fintu, jak odstanit mrizku a zachovat titulek v 3D tvaru.

Pouzij RxDBGrid a zapni zobrazovani Tlacitek v zahlavi. Jediny vedlejsi
efekt je, ze se hlavicky chovaji jako tlacitka....

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

DELx.MB a LCK subory

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 7.4.1999 09:16:55

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: MJ soft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz>
Komu: tungli(zv)pvt.sk <tungli(zv)pvt.sk>
Datum: 1. apr�l 1999 1:30
P�edm�t: RE: DELx.MB a LCK subory

Nejde me odepisovat do konference, tak
pisu primo tobe. Urcite pouzivas objekt
TUpdateSQL. Aspon ja jsem jej nejdriv nepouzival
a LCK soubory se netvorily. Potom jsem ho
pouzil a hle co se nedelo.

Jiz ti nekdo radil pridat TSession a u nej nastavit
PrivateDir. Snad by to melo zabrat. Nemel jsem cas to
vyzkouset.

Jindra

Uzivatelska datova mnozina pro B-Tree Filer

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 07.4.1999 09:30:51

Tak jsem to nasel v NewsGroups Turbo Power:
http://tpx.turbopower.com/~eric.harmon/componen.htm

Petr Dan�k wrote:

> [...]
>
> Petr Danek
> petrd(zv)atlas(tec)cz

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

panel

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.4.1999 09:56:15

Takhle to neudelas, musis je z formulare vystrihnout (cut (Ctrl-X))
a potom oznacit panel a tam vlepit (paste (Ctrl-V)), protoze jedine
takto se zmeni jejich "rodic"; jde to i programove, ale to asi nechces.> ----------
> Od: Martin[SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
> Odesl�no: 6. dubna 1999 11:00
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: panel
>
> Zdravim,
>

> Na formulary mam uz komponenty dbedit a label. Ale chcel by som ich
> umiestnit na komponentu panel. Lenze ak dam na to Panel, komponenty
> pod nim
> nie su viditelne. Skusal som aj polozku popup menu Send To Back ale to
> pomoze iba komponentam dbedit ale label aj nadalej ostanu pod ponelom.
> Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj nejaky
> [...]

Save desktop

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.4.1999 10:09:02

Je.
Jsou dve TFormPlacement a TFormStorage, ta druha umi i ukladat
vlastnosti objektu, napr. sirku slupecku v DBGridu, aktivni komponentu,
no skoro vsechno. Prvni jen umiseni a velikosti. Obe ale umi i omezit
velikosti formulare a nemusita si odchytavat wm_GetMinMaxInfo...

Dobra.

BTW: Jak je to s RxLib 2.6 ? Jsou tam nejaci BUGov� ?

-------------
>Nevim to na 100%, ale myslim, ze v RX Library je na to
komponenta.
-------------

> jako

WinInet

[*] Milos Koutny <milos.koutny(zv)atlas(tec)cz> - 7.4.1999 10:17:35

Dobry den,

potreboval bych novejsi hlavickovy soubor pro WinInet.dll. Nemate ho nekdo?

Milos Koutny
milos.koutny(zv)atlas(tec)cz

Ztrata RX DBAware

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)com> - 07.4.1999 10:48:33

Ahoj,
problem vidim v tom, ze se musi nahrat *.dpl soubory do adresare, ktery
je v PATH napr. windows\system.

Marek Soukup

Honza Fiala wrote:

> [...]
> existuji a razem se objevi. Horsi na tom je, ze po chvili zase zmizi:(
> Je to zpusobeno mojim nastavenim, nebo se tyto komponenty nejsou tak

pripojeni na inet

[*] Milos Koutny <milos.koutny(zv)atlas(tec)cz> - 7.4.1999 11:05:12

Dobry den,

poradi mi nekdo, jakym zpusobem se pripojit k providerovi pomoci nektereho z
nastaveni telefonickeho pripojeni site? Potreboval bych to udelat bez zasahu
uzivatele. Kterou cast API pouzit?

Diky
Milos Koutny
milos.koutny(zv)atlas(tec)cz

Ztrata RX DBAware

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 07.4.1999 11:06:31

> [...]
> existuji a razem se objevi. Horsi na tom je, ze po chvili zase zmizi:(
> Je to zpusobeno mojim nastavenim, nebo se tyto komponenty nejsou tak

Free samozrejme jsou. Me se to taky stavalo, ale vim ze to bylo
zpusobeno nekompatibilitou s knihovnou Apollo, kterou jsem mel taky
nainstalovanou a bylo to pod D3.
Ja to vyresil tak, ze jsem podle projektu PREDEM vypnul vzdy jednu z
knihoven v instalovanych baliccich.

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

ODBC - EXCEL

[*] petrhalamicek(zv)email(tec)cz - 7.4.1999 11:07:06

Zdrav�m v�echny.
Nev�te n�kdo, jak se m��u propojit p�es ODBC do Excelu. Moc to pot�ebuji.
D�kuji za jakou-koliv informaci.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

nechtene Free komponenty

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 7.4.1999 11:22:59

Zdravim,
v tomto pripade ovsem nechapu proc musis mit komp2 jako podrizenou ke komp1,
kdyz ma komp2 fungovat i samostatne. Udelal bych je obe jako nezavisle,
event. bych pridal vlastnosti, ktere by udrzovaly odkazy (nebo seznam
odkazu).
Owner by mel byt primo formular nebo podle potreby treba i nil, ale to bys
musel zabezpecit uvolnovani.

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. dubna 1999 12:48
P�edm�t: Re: nechtene Free komponenty

> A neslo by to takto :
>
> Komp2.RemoveComponent(Komp1);
> Komp2.Free

Takto ne, protoze ten RemoveComponent provede Free ty
komponenty, coz ja nepotrebuju.

Snad jsem to vyresil: V te podrizene komponente Komp2 jsem pri
create nastavil Owner na nil, a pred Free nadrazene komponenty
Komp1 nastavuji u Komp2.Parent na nil a pak se neprovede
Komp2.Free, JUCHU !

Diky.

Svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

pripojeni na inet

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 7.4.1999 11:44:01

RAS Api. Jsem jen o jeden krok pred tebou. Neco jeste mohu zodpovedet.

ODBC - EXCEL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 7.4.1999 11:49:00

Nevim, jestli si to pamatuju dobre. Kolega
to delal nekdy loni a licil mi, ze to neni
nic moc. Databaze je tusim jeden list v sesitu
Excelu, tabulky jsou pojmenovane oblasti na tom listu.
Tedy nemuzes pracovat s libovolnym sesitem, ale
s pripravenym sesitem obsahujicim databazi.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

freeware/shareware komponenty ?

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 7.4.1999 12:03:21

Jak je to s pouzivanim komponent, ktere ve verzi X jsou freeware, ale od
verze X+1 uz jsou shareware. Mohu pouzivat tu komponentu X bez problemu
(konfliktu s autorskymi pravy) ?
Diky a sorry za trochu off-topic.

Save desktop

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 7.4.1999 10:11:27 met

> [...]
> Dejte mi prosim jeste nejakou dobrou radu.
Pokud se nepletu (jako ze asi jo) tak kazda komponenta neco
takovyho na zpusob load a save ma (musi se prece ulozit na disk v
podobe DFM).

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Ako dostat BLOB z ulozenej procedury

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.4.1999 12:12:27

Odpovida jaro

V te procedure nevidim zadnou chybu.
Pouzivam tez D4 a stejnou verzi IB.
Nize je ukazka casti procedury, ktera dobre funguje a mimo jine vraci
tez
poznamku typu BLOB
Jediny rozdil je v tom, ze ja uvadim pouze POZNAMKA BLOB bez dalsi
deklarace.
To by ale nemelo snad vadit. V procedure asi chyba nebude.
Pro ziskani dat pomoci ulozene procedury vsak pouzivam zcela jiny
zpusob.
Ulozena procedura, ktera vraci data muze byt volana tez TQuery, kde
se namisto
jmena tabulky za SELECT pouzije jmeno procedury obsahujici FOR SELECT.
To ma celou radu vyhod. Krome toho, ze vystup dostanes do datasetu
(nemusi to byt vzdy jediny radek), mas k dispozici klauzuli where a
vse, co TQuery
umoznuje.

QueryAdresy.SQL.Add('
SELECT NAZEVFIRMY1, ADRESAULICE, ADRESAMESTO, ADRESAPSC, ICO, DIC,
POZNAMKA
FROM O_SEL_FIRMYSHOW (:idFirmy)
')

Jak je videt, parametry muzes snadno predat v zavorkach
(pokud jich je vice, oddeli se carkou) a vysledek se vrati
po Open.

cast procedury
create procedure o_sel_firmy1 (IDFIRMY integer)
returns (IDFIRMY integer, ICO varchar(20), DIC varchar(20), POZNAMKA
blob,
NAZEVFIRMY1 varchar(30), ADRESAULICE varchar(30), ADRESAMESTO
varchar(30),
ADRESAPSC varchar(6), ZKRATKA varchar(5))
as
begin
FOR SELECT POZNAMKA,NAZEVFIRMY1,
ADRESAULICE,ADRESAMESTO,ADRESAPSC,ZKRATKA
FROM FIRMY1
WHERE IDFIRMY = :IDFIRMY
INTO :POZNAMKA,:NAZEVFIRMY1,
:ADRESAULICE,:ADRESAMESTO,:ADRESAPSC,:ZKRATKA
DO
BEGIN
SELECT ICO, DIC
FROM FIRMY2
WHERE IDICODIC = :oIDICODIC
INTO :ICO,:DIC;
suspend;

Je to snadne

Od: suvak(zv)pbko.sk <suvak(zv)pbko.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. dubna 1999 14:33
Poedmit: Ako dostat BLOB z ulozenej procedury

> [...]
> SELECT
> NAZOV, POPIS FROM Zoznam WHERE KOD = :P_KOD
> INTO
> :P_NAZOV, :P_POPIS;
>END
>
>Na klientovi pouzivam kod
>
>dmData.spZoznam_Get_Data.ParamByName('P_KOD').AsString := eKod.Text;
>dmData.spZoznam_Get_Data.Prepare;
>dmData.spZoznam_Get_Data.ExecProc; // na tom mieste to spadne
>

>Dakujem,
>
> Peter.
>=============================================================
>Ing. Peter Suvak, veduci oddelenia spravy systemov

Prepinani klavesnice II

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 07.4.1999 12:21:09

Caute !

Potrebujem zmenit klavesnicu programovo, t.j. spustim moj program a
on nastavi konkretnu klavesnicu. Potrebujem to teda robit bez zasahu obsluhy.

Takze zase tu mam zopar problemikov.
1.) Ked menim klavesnicu pomocou
ActivateKeyboardLayout( (HKL) HKL_NEXT ,KLF_REORDER );
priamo vo WinMain, teda bez pouzitia formulara, tak to nefunguje.

2.) Po zmene klavesnice a ukonceni programu sa klavesnica zmeni na povodnu.
A to aj vtedy ked nie je spusteny ziaden iny program.

Vdaka za kazdu radu.

/LH

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 7.4.1999 12:01:22

Zdravim,
pro velky ohlas sem davam tento dotaz jeste jednou - asi to vsichni amateri
a experti prehledli :-)))

Mam komponentu s property typu TCollection.
K teto komponente mam vytvoreny ComponentEditor a v nem bych chtel vyvolat
defaultni PropertyEditor TCollection (takove to okynko se seznamem
polozek).
Poradite prosim nekdo?

dik

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 7.4.1999 13:04:05

Pouzivat fonty na bitmapy je prasarna ...
Co takhle pouzit standardni API funkci DrawFrameControls?

Rob

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 07.4.1999 13:31:30

Robert Kindl wrote:

> Pouzivat fonty na bitmapy je prasarna ...
> Co takhle pouzit standardni API funkci DrawFrameControls?

No jo, ale kdyz neni specifikovan okraj okna, tak ona nic nevykresli
(ani jeden butonek), a ja potrebuju okno bez okraje a zaroven s
butonkama. Proste okno, pres ktere cele je prehozena bitmapa, zadny
okraj, zadny caption, ALE butonky jooo...

--
[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 7.4.1999 13:53:53

Martin Bodlak wrote:>> Presvedcenej jsi spravne: pouzij funkci API LoadBitmap(), parametr

>Tohle je pravda. Jenze... Ty bitmapy jsou jako prvni pokus o reseni.
>Maji (skoro) kazda jiny rantl nahore, takze je nutne korigovat jejich
>Top pri zobrazeni na formulari.

Jeste jednu drobnou poznamku, zda ty jine rantly nahore nesouvisi s tim, ze
existuji dvojice bitpmap, jedna pro klidovy stav a druha pro stisknute
tlacitko, napr. OBM_REDUCE a OBM_REDUCED. Alespon kdyz se divam na jejich
vzory v helpu k API16, tak mi na prvni pohled ty rantly u OBM_REDUCE,
OBM_ZOOM a OBM_RESTORE ruzne nepripadaji.

Bye, pf

Tlac textovej polozky na viac riadkov v QReport 2x

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 7.4.1999 13:54:09

[...]

P.S. v helpe som nic nenasiel a aj example (www.qusoft.com) sa mriezke
vyhybaju

Tree View

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 7.4.1999 14:02:18

Hi,

sna��m se proniknout do Tree View, ale moc se mi neda��. M�te pros�m n�kdo
zku�enosti s touto komponentou ? M�m sice zdroj z "Mistrovstv� Delphi 3",
ale n�kter� v�ci ( nap�. jak p�id�vat do t�et� �rovn� - Level 2 a pod. ) mi
za Boha nejdou.

D�ky za ka�dou radu

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

Buttonky Minimize, Maximize... Uz to vim

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 07.4.1999 14:04:34

Takze jsem si preinstaloval kus windows a ejhle! font Marlett prestal
delat problemy. Tudiz ted delam ty systemove butonky jako TSpeedButton s
Caption 0, 1, 2, resp. r. A je to presne to, co jsem chtel.

Pouceni... Co maji spolecneho Windows a tamagoci? Pokud se o ne
pravidelne nestarate, tak vam zdechnou..!

--
[...]

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 7.4.1999 14:25:02

posli mi to prosim. A nevis, jestli to umi i ty doky?

dik
| potreboval bych poradit jak nejjednoduseji ulozit rozmistneni oken
| otevrenych v me aplikaci vcetne rozmistneni docking systemu. Neco jako je
> [...]

I ICQ: 22070733

Mam peknou komponentu IniOut, ve ktere se dajiukladat tyto veci velice
elegantne.
Byla na CD Chipu (nekterem letosnim) nebo ti ji muzu poslat.
Martin Kucera

Klavesy

[*] Pavel Vakes <pavak(zv)podvodnik(tec)cz> - 7.4.1999 14:26:15

Potreboval bych nejaky prikaz, ktery vyvola ve Windows zmacknuti
Ur�it� kl�vesy.
Prosil bych i o nejake to vysvetleni...
P�edem dik

Klavesy

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 7.4.1999 14:39:06

>Potreboval bych nejaky prikaz, ktery vyvola ve Windows
zmacknuti
>Ur�it� kl�vesy.
> Prosil bych i o nejake to vysvetleni...

Posli tomu oknu zpr�vu wm_Keydown a wm_KeyUp
(pripadne wm_syskeydown)
vse najdes v Helpu a myslim, ze by to melo byt jasne.

Zpr�vu posles prikazem PostMessage (zprava se normalne
zaradi so fronty) nebo SendMessage (zprava jde rovnou
ke svemu cili) (musis ale vedet, kteremu oknu se ma ta
klavesa poslat (nevim, jestli to jde nejak "obecne" tomu
aktivnimu, na to Ti bude muset odpovedet nekdo jiny.

Dobra.

------Vypis z helpu----------
WM_KEYDOWN

nVirtKey = (int) wParam; // virtual-key code
lKeyData = lParam; // key data

The WM_KEYDOWN message is posted to the window with the keyboard focus
when a nonsystem key is pressed. A nonsystem key is a key that is
pressed when the ALT key is not pressed.

Parameters

nVirtKey

Value of wParam. Specifies the virtual-key code of the nonsystem key.

lKeyData

Value of lParam. Specifies the repeat count, scan code, extended-key
flag, context code, previous key-state flag, and transition-state flag,
as shown in the following table:

Value Description
0-15 Specifies the repeat count. The value is the number of times the
keystroke is repeated as a result of the user holding down the key.
16-23 Specifies the scan code. The value depends on the original
equipment manufacturer (OEM).
24 Specifies whether the key is an extended key, such as the
right-hand ALT and CTRL keys that appear on an enhanced 101- or 102-key
keyboard. The value is 1 if it is an extended key; otherwise, it is 0.
25-28 Reserved; do not use.
29 Specifies the context code. The value is always 0 for a
WM_KEYDOWN message.
30 Specifies the previous key state. The value is 1 if the key is
down before the message is sent, or it is 0 if the key is up.
31 Specifies the transition state. The value is always 0 for a
WM_KEYDOWN message.
Return Value

An application should return zero if it processes this message.

Barvicky, barvicky...

[*] Radek Lev� - 7.4.1999 14:44:38

Prosim vas...

uz dva dni se snazim zjistit informace o tom, jak obarvit zalozky v
PageControlu a TabControlu
pokud mam okno jine barvy nez zakladni a nikdo mi zatim neporadil. Jedna se
o to, ze se mi
obarvi cely PageControl spravne, ale vlastni zalozky jsou stale osklivy,
sedivy...
Opravdu nekdo nevitenebo je to moc stupidni dotaz ?

PS : Problem mam v delfach 3

Dik ALPtech

Save desktop

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 7.4.1999 14:49:06

Prosim take o zaslani nebo o tipa, na kterem CD to je.
Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: Honza Fiala [SMTP:fala(zv)imc(tec)cz]
Odeslano: 7. dubna 1999 14:25
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Save desktop

> [...]

elegantne.
Byla na CD Chipu (nekterem letosnim) nebo ti ji muzu poslat.

<<Soubor: ATT00005.html>>

ODBC - EXCEL

V Office je ODBC ovladac aj pre Excel, takze by to nemal byt problem.

[...]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 07.4.1999 15:37:17

> Potreboval bych nejaky prikaz, ktery vyvola ve Windows zmacknuti
> Ur�it� kl�vesy.
> Prosil bych i o nejake to vysvetleni...
> P�edem dik

pozri WINAPI help
keybd_event()

/LH

CURSORS v Interbase (Was RE:Ako dostat BLOB z uloz

[*] suvak(zv)pbko.sk - 7.4.1999 15:01:34

[Peter Suvak]
To je presne ono, medzitym som to nasiel aj v knowledge base na
www.borland.com
Ak chcem dostat BLOB z ulozenej procedury, musim ju volat z TQuery. Priame
volanie
v tomto pripade nefunguje a konci spominanou hlaskou "Capability not
supported",
hoci bez BLOB pola to ide bez problemov aj tymto sposobom.

Dakujem,
Peter.

PS:
Mimochodom, ako sa pracuje s kurzormi na Interbase? Pouzivam Oracle a
PL/SQL
a chcel som vyskusat aj Interbase. Zial, deklaraciu
DECLARE c CURSOR FOR SELECT * FROM TABLE
v ulozenej procedure mi nechce "spapat". Este som sa neprehryzol vsetkymi
priruckami,
hadam sa najde nieco aj v knowledge base na vyssie uvedenej adrese.

> [...]
> tez poznamku typu BLOB
> Jediny rozdil je v tom, ze ja uvadim pouze POZNAMKA BLOB bez dalsi

[Peter Suvak]
Ten zvysok deklaracie (P_POPIS BLOB SUB_TYPE 1 SEGMENT SIZE 80)
mi tam dohodi sam. Ja som tam napisal iba P_POPIS BLOB. Procedury
robim v SQL Exploreri.

> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 6. dubna 1999 14:33
> Poedmit: Ako dostat BLOB z ulozenej procedury

Nastaveni horizontalni polohy TDBGrid

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 7.4.1999 16:05:59

Zdravicko...

Pokud se mi nevejdou vsechny sloupce do okna DBGridu, musim se k tem
vpravo dostat pomoci horizontalniho ScrollBaru. Kdyz v teto chvili
zmenim neco v tabulce, kterou DBGrid zobrazuje, nastavi se mi jeho
horizontalni poloha uplne doleva. A ja bych potreboval, aby zustala
stejna. Jak na to?

Dekuji za kazdou pomoc.

F.

Buttonky Minimize, Maximize... Uz to vim

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 7.4.1999 16:29:23

Martin Bodlak wrote
>Pouceni... Co maji spolecneho Windows a tamagoci? Pokud se o ne
>pravidelne nestarate, tak vam zdechnou..!

Ja myslim ze zdechnou ikdyz se o ne starate.....

Mimochodem co se tyce tech butonku, chtel bych vytvorit vlastni hned
vedle tech puvodnich. Jde to vubec? S pozdravem
Daniel Kminek

Et iritis sicut dii, scientes bonum et malum.
kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

)

Pulnocni udalost

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.4.1999 17:59:53

Ve Win NT je na to dobry prikaz AT.
Ovsem nevim, proc pises, ze pouziti Timer-u "nebude to jaksi ono"
Ja myslim, ze je to prave ONO.
Muzes napr. nastavit zjistovani systemoveho casu Date
po 10 sec. a porovnat s pozadovanym casem, napr 24.00
Takova operace rozhodne tvuj program nezpomali!
Krome toho programy ve windows funguji neustalym cekanim
na Windows zpravy, takze vetsinu casu nic nedelaji.
A pokud dojde k vykonavani nejake zpravy, pak se cinnost timeru
odlozi. Nevyhodou tedy je, ze nastaveny interval nemusi byt
konstantni. V tvem pripade se z toho stava ale vyhoda, ze?
Nemusis mit obavu. Program bude fungovat stejne rychle.

Od: Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. dubna 1999 0:11
P�edm�t: Re: Pulnocni udalost

> [...]
>apod
>

>Bye Ludan

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 7.4.1999 18:46:27

> [...]
>butonkama. Proste okno, pres ktere cele je prehozena bitmapa, zadny
>okraj, zadny caption, ALE butonky jooo...

To bych se dost divil. Podle mne to vykresli to co tomu predepisu.
Zkus si nainstalovat nasledujici komponentu (mne na NT4SP3 to funguje).
Pravdou zustava, ze je treba pridat nejaky ten OnMouseDown a OnClick, ale
vypada presne jako original butony (coz se mne u SpeedButtonu nepodarilo).

Zdar
Rob

unit RFrameControl;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

type
TRFrameControl = class(TGraphicControl)
protected
procedure Paint; override;
constructor Create(AOwner: TComponent); override;

constructor TRFrameControl.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
ControlStyle := ControlStyle + [csReplicatable];
Width := 16;
Height := 14;
end;

procedure TRFrameControl.Paint;
begin
DrawFrameControl(Canvas.Handle, Rect(0,0,Width,Height), DFC_CAPTION,
DFCS_CAPTIONCLOSE)

Paradox+sek.index & DBase+OutofDate

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 7.4.1999 18:52:30

> [...]
>file header... bla bla... index *.YG?" ? zajimaji me ruzne podnety a
>nazory, je-li mozne, aby se index poskodil, i kdyz do tab. nezapisuju

Podle mych zkusenosti je v PARADOXu nedokumentovana chyba, nasledkem ktere
pri vetsim poctu recordu (podle delky recordu cca 1,5 mil) pretece nejaka
vnitrni promenna... a jsi v konecniku. Vubec to nesouvisi s nastavenou
delkou bloku. Chyba se bud ohlasi hlasenim "TABLE OVERFLOW", anebo taky ne -
v takovem pripade na ni prijdes az dodatecne podle toho, ze jsou poskozene
indexy. Technicka podpora (tenkrat jeste) Borlandu sice zkonstatovala, ze
to tak je, ale neporadila, jak to odstranit. (Zduvodneni bylo docela
usmevne: Borland odprodal PARADOX komusi, snad CORELu, tak co by se tim dal
zabyvali...)

Pepa

Data hned do vysledku dotazu?

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 7.4.1999 23:03:50

Pouzivej radeji locate pres Id. To je take rychle vzhledem k tomu, ze
Id
obsahuje masterkey.
Jaro
-----------

>K tomuto dotazu bych se take rad pripojil. Pokud si ulozim
>aktualni zaznam do BookMark-u a zmenim ORDER BY v Query, mam
>problem, pokud ten zaznam vymzu, mam problem... Takze : jak
>nejak jednoduse(!) vyresit to, aby po operaci s DataSet-em
>zustal aktivni ten zaznam, ktery byl aktivni i pred operaci
>a pokud byl vymazan, aby se to posunulo na nasledujici zaznam
>a pokud byl vymazan a byl poslednim zaznamem, aby se to posunulo
> [...]

Instalace DbUtils z RX Library.

[*] Petr Dan�k - 7.4.1999 23:08:55

Ahoj,
snazim se nainstalovat RX Library 2.60 do Delphi 3. RX Controls a RX Tools
nainstaluji bez problemu. Pri kompilaci DbUtils to zarve na Internal Error
URW376. Nevit co s tim? Dik.

Petr Danek
petrd(zv)atlas(tec)cz

Tree View

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1999 23:20:59

Lukes V�clav wrote:

> [...]
> ale n�kter� v�ci ( nap�. jak p�id�vat do t�et� �rovn� - Level 2 a pod. ) mi

Ahoj,

Zkus si treba odsud (http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi.htm) stahnout
priklad Mixer Explorer, je tam pouzit TreeView na zobrazovani zarizeni u
mixeru zvukovky.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

PopupMenu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1999 23:21:35

Martin Bab�k wrote:

> Zji��uji to zku�ebn� na Timeru, zat�m mn� nic lep��ho nenapadlo. :-(

A k cemu to cele ma byt, treba by to slo udelat i jinak ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Prepinani klavesnice II

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1999 23:21:28

Lubos wrote:

> [...]
>
> 2.) Po zmene klavesnice a ukonceni programu sa klavesnica zmeni na povodnu.
> A to aj vtedy ked nie je spusteny ziaden iny program.

Prvni problem je ze ActivateKeyboardLayout se chova jinak ve W95 a NT.
Ve Win95 nastavuje layout pro aktivni thread, takze po ukonceni aplikace
se ti to prepne na ten ktery ma nastaven thread patrici oknu ktere po te
ziskalo focus.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Save desktop

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1999 23:22:18

> [...]
> TurboVision. Tam u kazdeho objektu existovala metoda Save a constructor Load. Bylo to sice
> pomerne slozite vsechno sprovoznit, ale fungovalo to.

kdepak, tohle bylo u stareho dobreho Turbo Vision udelano nadherne, oproti
VCL. Zatim jsem nevidel zadny rozumny zpusob ktery by toto celkove resil.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Klavesy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1999 23:22:28

Pavel Vakes wrote:

> Potreboval bych nejaky prikaz, ktery vyvola ve Windows zmacknuti
> Ur�it� kl�vesy.
> Prosil bych i o nejake to vysvetleni...

Ahoj,

Pomoci API funkce keybd_event, priklady mas tady:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/qanda/871.html
http://www.borland.com/devsupport/delphi/qanda/1303.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1999 23:27:26

Martin Bodlak wrote:

> [...]
> butonkama. Proste okno, pres ktere cele je prehozena bitmapa, zadny
> okraj, zadny caption, ALE butonky jooo...

Jakto ze nic nevykresli, tady je jednoduchy priklad (BoderStyle = bsNone):

procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
var
PushState: UINT;
begin
with TPaintBox(Sender) do
begin
if Tag = 0 then
PushState := 0
else
PushState := DFCS_PUSHED;
DrawFrameControl(Canvas.Handle, ClientRect, DFC_CAPTION, DFCS_CAPTIONCLOSE or PushState);

procedure TForm1.PaintBox1MouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
with TPaintBox(Sender) do
begin
Tag := 1;
Invalidate;

procedure TForm1.PaintBox1MouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
with TPaintBox(Sender) do
begin
Tag := 0;
Invalidate;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.4.1999 00:03:16

istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> Zdravim,
> pro velky ohlas sem davam tento dotaz jeste jednou - asi to vsichni amateri
> a experti prehledli :-)))

Ahoj,

Nevim jestli je to presne ono, ale vypada to takhle:

unit DemoComponent;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

type
TDemoComponent = class;

TDemoCollection = class(TCollection)
private
FDemoComponent: TDemoComponent;
protected
function GetOwner: TPersistent; override;
public
constructor Create(DemoComponent: TDemoComponent);
end;

TDemoComponent = class(TComponent)
private
FItems: TDemoCollection;
FItemsTwo: TDemoCollection;
procedure SetItems(const Value: TDemoCollection);
procedure SetItemsTwo(const Value: TDemoCollection);
protected
{ Protected declarations }
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
property Items: TDemoCollection read FItems write SetItems;
property ItemsTwo: TDemoCollection read FItemsTwo write SetItemsTwo;
end;

procedure Register;

DsgnIntf, TypInfo;

type
TDemoComponentEditor = class(TComponentEditor)
private
procedure EnumPropEditors(Prop: TPropertyEditor);
public
procedure ExecuteVerb(Index: Integer); override;
function GetVerb(Index: Integer): string; override;
function GetVerbCount: Integer; override;
end;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TDemoComponent]);
RegisterComponentEditor(TDemoComponent, TDemoComponentEditor);
end;

{ TDemoCollection }

constructor TDemoCollection.Create(DemoComponent: TDemoComponent);
begin
inherited Create(TCollectionItem);
FDemoComponent := DemoComponent;
end;

function TDemoCollection.GetOwner: TPersistent;
begin
Result := FDemoComponent;
end;

{ TDemoComponent }

constructor TDemoComponent.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FItems := TDemoCollection.Create(Self);
FItemsTwo := TDemoCollection.Create(Self);
end;

destructor TDemoComponent.Destroy;
begin
FItems.Free;
FItemsTwo.Free;
inherited Destroy;
end;

procedure TDemoComponent.SetItems(const Value: TDemoCollection);
begin
FItems.Assign(Value);
end;

procedure TDemoComponent.SetItemsTwo(const Value: TDemoCollection);
begin
FItemsTwo.Assign(Value);
end;

{ TDemoComponentEditor }

procedure TDemoComponentEditor.EnumPropEditors(Prop: TPropertyEditor);
begin
if Prop.GetName = 'Items' then Prop.Edit;
end;

procedure TDemoComponentEditor.ExecuteVerb(Index: Integer);
var
CompList: TComponentList;
begin
case Index of
0: begin
CompList := TComponentList.Create;
try
CompList.Add(Component);
GetComponentProperties(CompList, [tkClass], Designer, EnumPropEditors);
finally
CompList.Free;

function TDemoComponentEditor.GetVerb(Index: Integer): string;
begin
case Index of
0: Result := 'Default Items editor';

function TDemoComponentEditor.GetVerbCount: Integer;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

pripojeni na inet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 08.4.1999 00:04:27

Milos Koutny wrote:

> [...]
> nastaveni telefonickeho pripojeni site? Potreboval bych to udelat bez zasahu

Pomoci RAS funkci, hledej na DSP komponentu rascmp30.zip, nebo se podivej
na Pietteho stranku (http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm), tam ma taky
jednu, jmenuje se RasDial.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Buttonky Minimize, Maximize... Uz to vim

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 8.4.1999 07:08:36

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. dubna 1999 19:18
P�edm�t: Re: Buttonky Minimize, Maximize... Uz to vim

>Mimochodem co se tyce tech butonku, chtel bych vytvorit vlastni hned
>vedle tech puvodnich. Jde to vubec?
>
> S pozdravem
> Daniel Kminek

Pokud je chces normalne do Caption formulare, pak z DPS nebo Torry:
TCaptionButton, pripadne poslu. Pro D4 (nevim, jestli by to na D3,2
chodilo)

Instalace DbUtils z RX Library.

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 8.4.1999 07:27:30

To se mi nedavno taky doma stalo a pak jsem zjistil, ze mam doma
nainstalovanou verzi 3.0 a v praci 3.02, tak jsem to doma preinstaloval na
3.02 a vse bylo OK. Neni to u Tebe podobne ?

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Petr Dan�k [mailto:petrd(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 7. dubna 1999 23:09
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Instalace DbUtils z RX Library.

[...]

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 08.4.1999 08:10:03

Cau,

> Jakto ze nic nevykresli, tady je jednoduchy priklad (BoderStyle = bsNone):

odvolavam, samozrejme, ze vykresli... Zase jsem jednou rychleji psal nez
myslel:) totiz myslel jsem jinou funkci; na tuto jsem v MSDN ani
nenarazil (vim, ze tam je, ale nenasel jsem ji tam pri prvnim hledani).

--
[...]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 08.4.1999 08:10:29

> [...]
> Ve Win95 nastavuje layout pro aktivni thread, takze po ukonceni aplikace
> se ti to prepne na ten ktery ma nastaven thread patrici oknu ktere po te

aha. A existuje nejaky jednoduchy sposob ako "natvrdo" prepnut klavesnicu ?
Napriklad nieco prepisat v registroch ?

/LH

StringGrid - selected row

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 8.4.1999 08:33:27

Zdravim vsechny !

Jsem zacatecnik a poprve jsem zkusil komponentu StringGrid. Neni nekdy
zrovna prilis uzivatelsky pritulna, ale budiz. Jak zarovnat doprava jsem
nekde uz nasel, ale nejak nemuzu zjistit, tuto zajiste malickost:

Jak mam zjistit, ktera radka je vybrana (oznacena) ?
(mam nastaveno goRowSelect na true, aby to vybralo celou radku, ale nevim,
kam si ma sahnout pro to, ktera to zrovna je)

Dekuji

David Krames
------------------------
David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz

Globalni promene v library

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 8.4.1999 08:40:33

Ahoj

Zkousim napsat DLL knihovnu

soubor txtplugin.dpr
-------------

library TxtPlugin;

uses Windows, Registry,
TextConf in 'TextConf.pas' ;

var
DescMask, DescLength : string; //globalni promenne

---

Jenze, kde a jak mam definovat globalni promenne, aby byly viditelne v
projktovem souboru knihovny (*.DPR) i v te unite TextConf, (*.PAS) v niz je
potrebuji menit (kvuli konfiguraci).
Nebo mam nekde v te unite TxtConf informovat o jejich pouziti, ale nevim jak
a kde.

Dekuji za odpoved

David Krames
------------------------
David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 8.4.1999 08:48:38

Mozna je to off-topic nozna ne, jak pro koho. Urcite mnoho z vas dostava za
sve produkty zaplaceno:) Muzete mi pradit, jakym zpusobem se provadi platba,
pokud mi chce zakaznik zaplatit pomoci kreditni karty. Prozatim vzdy jsem to
delal jen pres ucet.
Dekuju
David Hrbac

Buttonky Minimize, Maximize... Jak na ne?

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 08.4.1999 09:07:28

> [...]
> vzory v helpu k API16, tak mi na prvni pohled ty rantly u OBM_REDUCE,
> OBM_ZOOM a OBM_RESTORE ruzne nepripadaji.

No ony ty rantly jsou u UP bitmap jine nez u DOWN bitmap, ale nevypada
to dobre, ten posun. Zkousel jsem to, a pri stisku to tlacitko viditelne
poskocilo. Navic u jedne bitmapy (tusim OBM_RESTORE) je vsechno jinak -
jeji rantl je stejny u UP jako u DOWN.

--
[...]

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 8.4.1999 09:08:24

�au Delph�ci,
tak jsem tu zas. Nev�te, jestli p�i spu�t�n� elektronick� po�ty z aplikace,
jde automaticky definovat v nov� zpr�v� krom� adresy Komu i obsah (resp.
ostatn� parametry)? Pro vol�n� pou��v�m ShellExecute(Application.Handle,
nil, E_MAIL, nil, nil, 0).
Jara.

Buttonky Minimize, Maximize... Uz to vim

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 8.4.1999 08:10:13

Ano, jde to s temi komponentami EQPack, jak se tu o nich psalo. Kdyby to
nekdo chtel, mohu poslat. Piste ale na

!!!!!!!!!!!!!! SOUKROMY MAIL, NE DO KONFERENCE !!!!!!!!!!!

Ty komponenty jsou pravdepodobne free, nikde jsem nenasel zadnou zminku
o podminkach jejich pouzivani ci sireni.

> [...]

> S pozdravem
> Daniel Kminek
>

> Et iritis sicut dii, scientes bonum et malum.

Klavesnicovy vstup do ineho programu

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 8.4.1999 09:20:38

Potreboval by som z mojho programu "pisat" do ineho programu. Asi takto: mam spusteny terminal(nie standartny) a potrebujem vpisovat donho dost dlhy text, ktory sa opakuje iba s malymi zmenami.
Uzivatel by v mojom programiku napisal iba to co sa meni a on by to cele postupne "natukal do toho druheho programu"

Neviem ci je tomu rozumiet. Ak by aj napriek tomu niekto pochopil a vedel, velmi by mi tym pomohol

Dopredu vdaka

Jan Macej

pulnocni udalost

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 8.4.1999 09:26:06

Nebo nejako komponentu Alarm, ale i kdyz tomu moc nerozumim, tak si
myslim ze vsechny ty komponenty stejne pouzivaji TTimer nebo odchytavaji
WM_TIMER, takze nevim proc je pouziti timeru nevhodne.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: dds [SMTP:dds(zv)uh(tec)cz]
> Odesl�no: 4. dubna 1999 14:11
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: pulnocni udalost
>
> Jeste me napada pouzit komponentu Calendar (nebo jenom kousek z ni,
> jev
> samples...) skryt ju a cekat na OnChange.
> Martin Kucera

Definovani casoveho okna

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 8.4.1999 09:31:52

Zdravim!
Mate nekdo zkusenosti s %Subj%? Jde mi o to, ze kdyz
se treba klient pripojuje k serveru (TCP/IP) tak abych jej
mohl odmitnout, protoze to ma dovolene jen od pondeli do
patku od 8:00 do 10:00 a od 14:00 do 15:00. Zkousel jsem
ruzne prevody z TDateTime na Integer a pak XOR apod., ale
porad se do toho zamotavam. Cilem je stravit co nejmene
casu nad rozhodovanim flexibilita v definovani.

Diky za jakekoliv napady.

Martin

Freeware/Shareware ?

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 8.4.1999 09:31:59

Jelikoz jsem ten dotaz odeslal uz jednou, ale mailserver mi ho ani
nevratil zpatky tak ho posilam jeste jednou. Sorry za mirny off-topic.
Je mozne legalne pouzivat verzi X nejake komponenty kdyz je free a kdyz
autor uvolnil verzi X+1 jako shareware ?

TServerSocket

[*] Radek Dostal <Dostal(zv)GyZamb(tec)cz> - 8.4.1999 09:46:17

Zdrav�m v�echny
Nev� n�kdo jak zjistit z jak� connection mi p�ich�z� dan� soket v komponent�
TServerSocket v ud�losti (te� p�esn� nev�m bu� OnRead �i OnWrite)
S pozdravem Radek Dost�l

Skoleni

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 8.4.1999 09:50:02

Kde najdu (nebo mi nekdo poslete ?) seznam skoleni a terminy v Laznich
Belohrad ?

Diky Mira

MSDE

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 08.4.1999 10:00:56

Je mozne se nativnim ovladacem BDE 5.1 pro SQL7 napojit na subjekt??

Heretic

Freeware/Shareware ?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.4.1999 10:14:17

urcite, nova vlastnost komponenty se nemuze vztahovat
na predchozi verze. Znas to - co se da, to se z ruky
nevyda...

Rekl bych, ze software, ktery jsi ziskal za urcitych
podminek za urcitou cenu, muzes pouzivat v ramci podminek, ktere platily
v okamziku jeho nabyti. To, ze se podminky zmenily a nyni je nova
verze k dispozici za jinych podminek (nebo je dokonce ta stejna verze
za odlisnych podminek) nehraje zadnou roli. Zalezi na podminkach, ktere
platily v dobe, kdy jsi ho ziskal. Tedy mel bys mit ulozen distribucni tvar
od autora, abys i pri zmene distribuce mohl prokazat, jake platily
podminky v dobe, kdys komponentu ziskal.

[...]

PACK dbase tabulky

[*] Pavel T�th <pavel.toth(zv)mujweb(tec)cz> - 8.4.1999 10:14:57

Dobry den

resim problem s "PACK dbase tabulky" po smazani nekolika zaznamu
Nasel jsem si, ze musim pouzit funkci DBIPACKTABLE
a pouzil jsem ji takto

DBIPACKTABLE (TABULKA.DBHANDLE,TABULKA.HANDLE,NIL,NIL,TRUE)

a smazane zaznamy jsou v tabulce stale.

Nevite nekdo, v cem muze byt chyba ? Mate nekdo funkcni reseni ?
Delam v D3 a ta tabulka ma index...

Dik za pomoc
Pavel Toth

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.4.1999 09:27:06

Puvodni zprava, kterou napsal David Hrbac dne 8 Apr 99,:

> [...]
> platba, pokud mi chce zakaznik zaplatit pomoci kreditni karty. Prozatim
> vzdy jsem to delal jen pres ucet. Dekuju David Hrbac

Musis mit smlouvu s bankou, ktera Ti umozni karty prijimat...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Data hned do vysledku dotazu?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 8.4.1999 10:34:32

Ale to si potom musim zapamatovat ID toho recordu "NAD" a toho
"POD" (nemyslim o jednu mensi nebo vetsi, ponevadz DataSet muze
byt serazen napr. podle jmena). Potom musim rozhodovat, jestli
nebyl ten zapamatovavany zaznam odstranen a byl-li, tak hledat
ten "POD" a byl-li ke vsemu jeste posledni, tak hledat ten "NAD"
Vim, ze to jde a ze to neni zase az tak veliky problem, ale chtel
bych vedet, jak to delaji ostatni a jestli neexistuje nejake easy
reseni.

BTW: Mate nekdo napad/navrh, jak otevrit souborovou(!) databazi
exkluzivne (tj. tak, aby ji mohl mit otevrenou jen jeden uzivatel ?)
Databaze se sklada z nekolika PDOX tabulek, ale pristupuji k nim
vyhradne pres TDatabase a TQuery.

> Od: Jaro[SMTP:jaro(zv)sinea(tec)cz]
> Odesl�no: 7. dubna 1999 23:03
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Data hned do vysledku dotazu?
>
> Pouzivej radeji locate pres Id. To je take rychle vzhledem k tomu, ze
> Id
> obsahuje masterkey.
> Jaro
> -----------

FileSize

[*] kuklik <kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 8.4.1999 10:51:22

Ahoj Lidi

Neumite nahodou nekdo pouzit funkci FilseSize i na textove soubory ?

V napovede se totiz pise, ze na textove soubory ji nelze pozit.

Ja to zkousel a vysledek je, ze FileSize(F)*128 = skutecna velikost (u textovych souboru)

Pokud nekdo z vas bude vedet o jine ceste, jak ziskat velikost textoveho souboru, odepsite !

Diky Vlasta

Globalni promene v library

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.4.1999 10:51:46

Z dotazu mi neni uplne jasne, kde je problem.

1.
Globalni promenne v DLL tak jako tak zvnejsku (z projektu, ktery DLL pouziva) viditelne nebudou, k jejich hodnotam se musi pristupovat pres funkce.
Ale to asi kazdy vi, takze zde problem nebude.
2.
Predpokladam, ze tyto globalni promenne nabyvaji hodnot budto v inicializaci unity (resp. DLL) nebo volanim nejake procedury.
Umistil bych je do TextConf.pas (do interface), ale tato odpoved se mi zda prilis trivialni, asi jsem otazku nepochopil.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
> potrebuji menit (kvuli konfiguraci).
> Nebo mam nekde v te unite TxtConf informovat o jejich pouziti, ale nevim jak

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.4.1999 10:55:51

Zkus poslat prislusnemu oknu message WM_KEYDOWN.

> [...]
> P�edm�t: Klavesy
> Datum: 7. dubna 1999 14:26
>
> Potreboval bych nejaky prikaz, ktery vyvola ve Windows zmacknuti

QuickReport a obrazky na pozadi

nesetkal jste se nekdo s tim ze pokud date na pozadi v Qreportu obrazek tak
se na nekterej tiskarnach ten obrazek nevitiskne ale vytiskne
se jenom text kterej je na nem.

Potrebuju totiz udelat tisk do formulare i s tim formularem a tak jsem ho
naskenoval do JPEGu a dal do QRImage na pozadi v reportu.

Jak to resite vy. Kreslit ten formular pres shapes je neunosne - asi bych
se zcvoknul.

Normalne to slape jenom na nektere (konkretne nejakej Canon) tiskarne se
vytiskne treba jenom kousek nebo vubec nic.

Radek
voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

StringGrid - selected row

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.4.1999 11:01:24

property TStringGrid.Row: Longint;

Specifikuje index rady, ktera obsahuje vybranou bunku.

> [...]
> (mam nastaveno goRowSelect na true, aby to vybralo celou radku, ale nevim,
> kam si ma sahnout pro to, ktera to zrovna je)

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 8.4.1999 11:02:17

www.haes(tec)cz

Od: Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o.
[mailto:bonnel(zv)telecom(tec)cz]
Odesl�no: 8. dubna 1999 9:50
Komu: Delphi konference
P�edm�t: Skoleni

Kde najdu (nebo mi nekdo poslete ?) seznam skoleni a terminy v Laznich
Belohrad ?

Diky Mira

teorie

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 8.4.1999 11:10:24

Prosim o osvetu.
Pri navrhu databaze jsme se setkal s nasledujicim nazorem.

> Problemem zde nejsou 2 master tabulky nad 1 detail tabulkou,
> problemem zde je, ze pozadujete, aby byl na detail tabulce jediny
> spolecny spojovaci atribut (nebo skupina atributu) pro obe master
> tabulky. Pro kazdou master tabulku by na detailni tabulce mel byt
> zvlast cizi klic.
> Je to jako pravidlo, ze se autem jezdi vpravo.

OK, nechci to brat jako dogma a proto by me zajimal nazor
zkusenejsich. Proc je pozadavek mit 2 master tabulky identifikujici
zaznamy v jedne detail tabulce stejnymi udaji spatny?

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Definovani casoveho okna

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 8.4.1999 11:12:17

Mozna by to mohlo chodit takhle:
Case Dayofweek
'Mon' : a := bitove pole nul a jednicek po casovych kvantech ( pul
nebo hodina)
end;
if a[ Time Div pul nebo hodina] = 1 then povol else zakaz

> [...]
> porad se do toho zamotavam. Cilem je stravit co nejmene
> casu nad rozhodovanim flexibilita v definovani.

Freeware/Shareware ?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.4.1999 10:25:47

Puvodni zprava, kterou napsal Mor�ol Marian dne 8 Apr 99,:

> [...]
> mozne legalne pouzivat verzi X nejake komponenty kdyz je free a kdyz autor

Ano, samozrejme je to mozne.

ICQ: 21215917, PGP vitano

StringGrid - selected row

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 8.4.1999 09:42:28 met

> [...]
> (mam nastaveno goRowSelect na true, aby to vybralo celou radku, ale nevim,
> kam si ma sahnout pro to, ktera to zrovna je)
StringGrid.Row

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

pulnocni udalost

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 8.4.1999 12:00:38

No - enom tak ze srandy - stejne ta aplikace musi bezet, co takhle

sleep(cas do pulnoci) {:-}>Nebo nejako komponentu Alarm, ale i kdyz tomu moc nerozumim, tak si
>myslim ze vsechny ty komponenty stejne pouzivaji TTimer nebo
odchytavaji
>WM_TIMER, takze nevim proc je pouziti timeru nevhodne.

BrushCopy na tiskarnovem canvasu

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 08.4.1999 12:00:14

Cau,

pro ucely tisku barevnych veci na cernobile tiskarne jsme udelali fci,
ktera pouziva metodu BrushCopy tridy TCanvas. Pri provedeni teto operace
na canvasu bitmapy (preview) to funguje a dela presne to, co chceme.

Problemy nastavaji pri tisku na canvas tiskarny (Printer.Canvas).
Nevytiskne to nic a jeste ke vsemu to nekde havaruje (tu cast, kde to
havaruje, jsem zatim zapoznamkoval).

Proc to netiskne? Muze to byt tim, ze ten canvas tiskarny je tak trosku
jednosmerny? Pokud by ta funkce BrushCopy neco z toho canvasu cetla,
mohl by to byt ten problem. Ale nevim to jiste.

Navic nefunguje ani toto (a to probiha ta fce ConvertToMonochrome na
canvasu bitmapy...):

b: TBitmap;
r: TRect;

b.Monochrome := false;
AGrid.ImageList.Draw(b.Canvas,1,1,MyBitmapIndex);
// a muzeme tisknout
if XPrintMono then
begin
ConvertToMonochrome(b.Canvas,b.Canvas.ClipRect);
b.Monochrome := true;
end {if XPrintMono};
XCanvas.CopyRect(r,b.Canvas,b.Canvas.ClipRect);

Ta funkce na prevedeni barev na brushe je:

procedure TPrintManager.ConvertToMonochrome(ACanvas: TCanvas; ARect:
TRect);
var b: TBitmap;
b := TBitmap.Create;
b.Width := ARect.Right - ARect.Left;
b.Height := ARect.Bottom - ARect.Top;
for i := 0 to 11 do
begin
b.TransparentColor := clNone;
b.Canvas.CopyRect(b.Canvas.ClipRect,ACanvas,ARect);
ACanvas.Brush := BarBrushes[i];
ACanvas.BrushCopy(ARect,b,b.Canvas.ClipRect,BarColors[i]);
end {for i};
b.Free;
end {TPrintManager.ConvertToMonochrome};

Kdyby vas nekoho neco napadlo, byl bych vdecen.

--
[...]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 08.4.1999 12:14:46

> [...]
>
> Neviem ci je tomu rozumiet. Ak by aj napriek tomu niekto pochopil a vedel, velmi by mi tym pomohol

Takze cisto teoreticky, lebo nemam cas to skusat by to malo vyzerat asi takto :
1) musis zistit handle programu (mozno dokonca konkretnej komponenty ktorej chces posielat text);
2) poslat mu spravu stlacenia klavesy pre kazde pismenko zvlast. - pozri kbd_event() alebo sendmessage(), postmessage();

/LH

teorie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.4.1999 12:37:41

To ma byt prece obracene - detail identifikuje zaznam v masterovi, ke
kteremu patri.
A pokud jeden zaznam detailu doplnuje udaje vice masteru, musi je taky umet
identifikovat a to znamena, ze mu nestaci jeden odkaz pro vsechny. Nemas
nahodou
prohozeny pojmy master a detail?

Jinak - neni mi jasna vase terminologie.
Co je to master a detail tabulka? Je to nejak definovane?
Master-detail nebyva pouzivan k oznaceni zavislosti
tabulek, ale pri prezentaci udaju (coz nekdy muze do jiste miry splyvat).
Zobrazeni master-detail muze byt vybudovano na jedne tabulce, napr.:

tabulka clovek
ID primarni klic
Jmeno, Prijmeni, ...
OtecID cizi klic do clovek
MatkaID cizi klic do clovek

zobrazime master jako seznam lidi a detail
jako seznam deti vybraneho cloveka v masterovi.

Je tabulka clovek master i detail? Muzes to blize vysvetlit?

[...]

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 8.4.1999 12:54:24

> [...]
>
> V napovede se totiz pise, ze na textove soubory ji nelze pozit.
>
> Ja to zkousel a vysledek je, ze FileSize(F)*128 = skutecna velikost

Pokud to funguje stejne jako v Turbo Pascalu, tak tam FileSize vracel
velikost souboru v blocich, NE V BAJTECH! tj. napr. pro file of Byte
vratil skutecnou velikost souboru, pro file of array[1..10] of Byte
jednu desetinu skutecne velikosti. V TP mel textovy soubor buffer
veliky 128 bytu a TP ukladal text vzdy po zaplneni tohoto bufferu. Z
toho se mozna da vydedukovat Tebou uvedena rovnost FileSize(F)*128 =
skutecna velikost.

FileSize

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 8.4.1999 13:04:48

Funkce FindFirst ti naplni strukturu TSearchRec a potom uz si z ni muzes vycist cokoliv (velikost, datum ...)

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================1
[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 8.4.1999 13:09:30

Taky si prinesu jedno polinko do lesa.

Mame databazi v PARADOX , level 7 a Corrupt table header na m to delalo i
pri 5 zaznamech. Nevime sice proc ( asi opravdu nejaka chyba, ale PARADOX
se corruptuje velmi rad a hlavne casto), ale bylo nam technicke podpory
receno, at zkusime nastavit v
BDE promennou LOCAL SHARE na True - a ono ejhle, zacalo to fungovat a
problemy zmizly ( je to asi prevence).

Od: Josef Kokes [SMTP:kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz]
Odeslano: 7. dubna 1999 18:53
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Paradox+sek.index & DBase+OutofDate

-
[...]

kontrola textu

[*] standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz> - 08.4.1999 13:14:34

Chci vytvorit program, abych mohl psat desetiminutove opisy z papiru na
obrazovku. Po uplynuti 10 minut by mel program skontrolovat napsany text s
vybranym originalem. Problemy:
1, Jak skontroluji napsany text s orig.?
2, Kdy pak vynecham 1 znak, jak zjisti jenom 1 chybu?
( napr. abcde
acde - zkontroluje a-dobre, b-spatne, c-spatne, d-spatne atd.)
3, Kdyz napisu text dobre, ale vicekrat?
Atd., ale to uz by bylo vydirani...
Pokud mate chut a vedomosti, help me p l e a s e.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Velikost remote souboru

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 8.4.1999 13:16:41

Pro stazeni souboru pouzivam THttpCli od FPiette. Donedavna jsem po
HttpCli.Head mel v HttpCli.ContentLeght velikost souboru v bytech ....
pouzito kvuli zobrazeni prubehu stahovani. Ted to je ale hodnota - 1.
Predpokladam ---- a potrebuji potvrdit moji domnenku od nejakeho
sitoveho guru - se server z nejakeho duvodu nezapisuje do hlavicky HTTP
packetu ContentLenght ... aspon pokud to trasuju tak v protected
vlastnosti FReceiveBuffer komponenty THttpCli je spousta hodnot
oddelenych znakama #13#10 jake se asi vyskytuji v hlavicce HTTP packetu
(Apache server - typ serveru, application/zip - typ stahnute aplikace
atd., atd), ale neni tam hodnota ContentLength.
Mam tomu rozumet tak, ze server predtim tu informaci zapisoval do
hlavicky paketu a ted uz ne ?
Podotykam ze program uz nejaky ten patek fungoval ... teda to
zobrazovani prubehu pri stahovani ... a ted beze zmeny kodu to tahle
blbne.
Je to chyba (nebo umysl .... konfigurace) serveru Apache. A nebo to je
nejaka chyba HttpCli od F.Pietteho ... nainstaloval jsem totiz novou
verzi ICS. Ale myslim ze to bude spis tim serverem nez komponentou,
protoze i Explorer zobrazuje pouze pocet stazenych kB.

Spravcum HTTP serveru, sitovym gurum, ale i vsem ostatnim dekuji za
pripadne vysvetleni.

FileSize

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 8.4.1999 13:23:11

Ahoj,

pro textove soubory je mozne udelat funkci, ktera ti umozni otevrit textovy
soubor jako netextovy, a pak zjistit jeho velikost v bytech nebo se obratit
na nejakeho vyrobce, ktery produkuje systemove utility - myslim ze neco
podobneho mel i TurboPower - umeli zjistit nejen velikost textoveho souboru
ale udelat i treba seek na urcitou vetu, kdysi jsem to pouzival. Mozna je to
v jejich nove knihovne SysTools a to by Ti spis poradil pan Zahradnik.

FUNCTION SIZE (Const FName: String): LONGINT;
VAR
F: FILE OF BYTE;
BEGIN
SIZE := 0;
IF NOT FileExists (FName) THEN EXIT;
ASSIGN (F, FName);
RESET (F);
SIZE := FILESIZE (F);
CLOSE (F);
END;

> [...]
> textovych souboru)
> �
> Pokud nekdo z vas bude vedet o jine ceste, jak ziskat velikost textoveho

FileSize

[*] standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz> - 08.4.1999 13:24:08

[...]

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 08.4.1999 13:24:43

V SysTools od Turbo Power je funkce TextFileSize, kterou lze pou��t. Ale
to se zde neopova�uji publikovat.
Jinak mys�m, �e je jednoduch� soubor otev��t jako bin�rn�, pou��t
FileSize a zase ho zav��t.

> [...]
> textoveho souboru, odepsite !
>
> Diky Vlasta

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 8.4.1999 13:44:53

> [...]
> zkusenejsich. Proc je pozadavek mit 2 master tabulky identifikujici
> zaznamy v jedne detail tabulce stejnymi udaji spatny?

A kdo Ti tenhle nazor poslal? To je prece bejkarna... jestli jsem
to tedy pochopil dobre - cetl jsem to 3x, tak snad ano. Samozrejme,
ze detail tabulka muze mit jeden klic pro vice master tabulek.
Jednoduchy priklad:

----------------------------
Ten nazor jsem mu poslal ja.
----------------------------

1. Master - tabulka OSOBY, treba:

KLIC - primarni index
JMENO

2. Master - tabulka FIRMY, treba:

KLIC - primarni index
NAZEV

Detail - tabulka EMAILY, treba:

KLIC - primarni index - vazba na OSOBY a FIRMY
EMAIL

Jednoduse je to logicke, bude-li EMAIL petr(zv)zahradnik(tec)cz mit
KLIC treba F152 a take O289 (budou dva zaznamy, kdy jeden
je firma F152 a druhy osoba 289) - jeden je pro master FIRMA
a druhy pro master OSOBA...

Dokonce by bylo i mozne mit EMAIL petr(zv)zahradnik(tec)cz, aby mel
KLIC treba 8989898 a uplne stejny klic mela jedne OSOBA
a jedna FIRMA..., tj. vsichni stejny KLIC...

-------------------------
Me se nezda vubec vhodne, rozhodovat se podle hodnote klice v detailu,
(treba podle casti klice), jestli je master tabulka v FIRMY nebo OSOBY.
Co pak s DRI ?

Radim

teorie

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 8.4.1999 13:44:28

> [...]
>jako seznam deti vybraneho cloveka v masterovi.
>
>Je tabulka clovek master i detail? Muzes to blize vysvetlit?

Situace je takova.
Byl to spor mezi mnou a Mirkem Skacelem.
Za pojmy master a detail si radsi dosad parent a child.

Ma databazi, ve ktere ma 2 parent (master) tabulky,
"Bankovni doklady" a "Pokladni doklady".
Pak ma 1 child(detail) tabulku "Penezni denik", pricemz
cizi klic v child tabulce je tentyz pro BankovniDoklady i pro
PokladniDoklady, a program se rozhoduje zrejme podle
hodnoty ciziho klice, jestli jeho parentem je BankovniDoklad
nebo PokladniDoklad. Klicem je cislo dokladu.
Je to zjednodusene, jde o princip, pokud jsem neco napsal
blbe, tak me Skacel opravi :-)

Podle me neni tohle reseni prilis vhodne, mozna tak jeste
v paradoxu. Ale trigry bych pro to psat nechtel.

Radim

Klavesnicovy vstup do ineho programu

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 8.4.1999 11:51:46 -0000

> [...]
"natukal do toho druheho programu"

>Neviem ci je tomu rozumiet. Ak by aj napriek tomu niekto pochopil a

V pravde jsem to teda nepochopil, ale to neva, neco zkusim. Paklize oba
prgramy vytvaris (pises, ze termous neni standartni, to znamena co?), pak by
jsi mohl vyuzit treba DDE komunikace. Tam se predavaj data, tedy napr.
nejlepe stringove retezce, takze by dany problem nebyl problem vyresit. (DDE
je v podstate client-server komunikace mezi aplikacemi).
Obstojne se timto zabyva Mistrovstvi v Delphi 2. Paklize k ni nemas pristup
a DDE by ti vyhovovalo a help nepomohl (jako ostatne vzdy), tak se jeste
ozvi.

teorie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.4.1999 12:52:27

Puvodni zprava, kterou napsal Miloslav Skacel dne 8 Apr 99,:

> [...]

KLIC treba 8989898 a uplne stejny klic mela jedne OSOBA
a jedna FIRMA..., tj. vsichni stejny KLIC...

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 8.4.1999 13:52:32

Petre, to je mi jasne, ale obchodni banka, u ktere mam ucty mi umozni
prijimani plateb u karet, ktere budu mit fyzicky v ruce a klient se mi tam
podepise, no a to samozrejme neresi muj problem, kdyz zakaznik muze byt na
druhem konci sveta.
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 9:50
P�edm�t: Re: Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]
Musis mit smlouvu s bankou, ktera Ti umozni karty prijimat...

Klavesnicovy vstup do ineho programu

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 8.4.1999 11:55:16 -0000

>Potreboval by som z mojho programu "pisat" do ineho programu. >Neviem ci je
tomu rozumiet. Ak by aj napriek tomu niekto pochopil a

V pravde jsem to teda nepochopil, ale to neva, neco zkusim. Paklize oba
programy vytvaris (pises, ze termous neni standartni, to znamena co?), pak
[...]

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 8.4.1999 13:55:20

No nemusi pouzivat jen timer, mohou treba WaitForMultipleObjects,
WaitForSingleObject a pod.
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 9:49
P�edm�t: RE: pulnocni udalost

[...]

[*] Filip Jirs�k <Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 8.4.1999 14:01:41

To jsem delal v Clipperu pod DOSem, a neni to zadna legrace.
Nevim, jestli bych to vypreparoval, ani jestli by ti to pomohlo.
Filip Jirsak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 14:25
P�edm�t: kontrola textu

> [...]
>3, Kdyz napisu text dobre, ale vicekrat?
>Atd., ale to uz by bylo vydirani...
>Pokud mate chut a vedomosti, help me p l e a s e.

[*] Jan Macej <jasencak(zv)ssl.sk> - 8.4.1999 14:04:13

Je to tak, ze je to uplne neznamy program(ja som ho nerobil) takze DDE je nepouzitelne. Ako zistim handle komponenty,
ked neviem ani jej nazov a ako by mal vyzerat sendmessage pre poslanie napriklad 'A'?

Jan Macej.

----------
> [...]
> 2) poslat mu spravu stlacenia klavesy pre kazde pismenko zvlast. - pozri kbd_event() alebo sendmessage(), postmessage();

StringGrid - selected row

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 8.4.1999 12:05:15 -0000

>Jsem zacatecnik a poprve jsem zkusil komponentu StringGrid. Neni nekdy
>Jak mam zjistit, ktera radka je vybrana (oznacena) ?

No nevim jestli je to ono, po cem se koukas, ale podivej se do helpu na
propertie - Row.
Tam je ulozen prave aktualni row (to je asi radek, ze?). Cislo -1 je, ze
neni vybran zadny, 0 je prvni radek etc. Btw, ta druha vybirajici osa je
Col.

teorie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.4.1999 14:17:41

> [...]
> KLIC treba F152 a take O289 (budou dva zaznamy, kdy jeden
> je firma F152 a druhy osoba 289) - jeden je pro master FIRMA

:-D
(Co je na tom logickeho? ze jeden email ma dva klice? jak je to mozne?
Nebo to maji byt cizi klice? Asi ne, o deset radku vyse jsi napsal:
primarni index)
Samozrejme to tak jde udelat. On datovy model snese hodne.
Tadyhles ukazal, ze ve snaze usetrit jeden jednoduchy atribut tabulky
lze vytvorit komplikovany atribut, ktery nema jednoznacny vyznam.
Podle ceho rozlisim, jestli v tomto zaznamu je to klic osoby
nebo firmy? dalsi atribut - typ emailu?
A jak bys to zakreslil do datoveho modelu?

BTW
Na celem svete je emailova adresa unikatni. Myslim, ze by
to celkem dobre mohl byt klic v tabulce EMAIL. Nevim, co myslis
u tabulky EMAIL tim:
> KLIC - primarni index - vazba na OSOBY a FIRMY
Jestli je to popis jednoho atributu tabulky, tak je to samozrejme spatne

Pokud stanovime, ze nejvyse jedna firma nebo jedna osoba muze pouzivat
jeden email, muze tabulka emaily vypadat takto:
KLIC
EMAIL
OSOBAID
FIRMAID

Pokud by jeden email mohlo pouzivat vice firem a osob, naopak udelame
odkazy ve firmach a osobach k tomu emailu. Takze naopak, v tomhle
pripade by byl masterem EMAIL a mel detaily OSOBA, FIRMA.>
> Dokonce by bylo i mozne mit EMAIL petr(zv)zahradnik(tec)cz, aby mel
> KLIC treba 8989898 a uplne stejny klic mela jedne OSOBA
> a jedna FIRMA..., tj. vsichni stejny KLIC...

:-)))
Co kdyz v nektere firme je vic nez jedna osoba?

[...]

None

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 8.4.1999 14:29:45

Mozno ti pomoze program file compare - fc.exe
Tento program uz existoval aj pod dosom.
Ked to chces vyprogramovat , je to poriadna drina - nie je to take
jednoduche.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. apr�l 1999 14:26

> [...]
>3, Kdyz napisu text dobre, ale vicekrat?
>Atd., ale to uz by bylo vydirani...
>Pokud mate chut a vedomosti, help me p l e a s e.

PACK dbase tabulky

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 8.4.1999 14:32:09

Zkus DbiDoRestructure, zrovna dneska jsem to delal.
Neni to muj vynalez, nekdo to posila do konference.

uses BDE

procedure PackTable(var Table: TTable);
var
Props: CURProps;
hDb: hDBIDb;
TableDesc: CRTblDesc;
Table.Close;
Table.Exclusive:=true;
Table.Open;
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));
if Props.szTableType = szPARADOX then begin
FillChar(TableDesc, sizeof(TableDesc), 0);
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE,
hDBIObj(hDb)));
StrPCopy(TableDesc.szTblName, Table.TableName);
StrPCopy(TableDesc.szTblType, Props.szTableType);
TableDesc.bPack := True;
Table.Close;
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TableDesc, nil, nil, nil,
FALSE));
end else begin
Table.Close;
end;
Table.Exclusive := False;
Table.Open;
except
//hlaseni 'N�co se nepovedlo, sorry, chyba'
halt(1);

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel T�th <pavel.toth(zv)mujweb(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. apr�l 1999 14:01
P�edm�t: PACK dbase tabulky

> [...]
>
>a smazane zaznamy jsou v tabulce stale.
>
>Nevite nekdo, v cem muze byt chyba ? Mate nekdo funkcni reseni ?

Export/import

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 8.4.1999 14:32:39

Hi,

shanim funkci na export a import dat z PARADOX tabulky do techto formatu :
1) TXT s pevnou delkou
2) TXT s oddelovaci
3) *.xls
4) *.dbf

Diky za kazdy link.
Martin

Globalni promene v library

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 8.4.1999 14:41:18

> Globalni promenne v DLL tak jako tak zvnejsku (z
> projektu, ktery DLL pouziva) viditelne nebudou, k
> jejich hodnotam se musi pristupovat pres funkce.

Ja sem zacatecnik, takze me to nenapadlo.
Jak se pak na tu fci odkazat - to je to same jako s promennou.
Pokud ji (fci/promennou) m�m definovanou v projektu knihovny, tak v unite,
kterou
ta knihovna pouziva pouzitelna neni. Resp. nevim jak se k ni dostat.> Predpokladam, ze tyto globalni promenne nabyvaji
> hodnot budto v inicializaci unity (resp. DLL) nebo
> volanim nejake procedury.
pri startu dll knihovny (sekce begin .... end. v projektu knihovny)
Tim se nactou z registru nejake informace do promennych.
Pokud je volana knihovna s zadosti o zmenu konfig, tak se objevi okno
s moznosti konf. zmenit.
Pricemz ty promemme musi byt dosazitelne v projektovem souboru pro ostatni
funkce.

David Krames
------------------------
David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz

teorie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.4.1999 14:46:24

Myslim, ze jsem to pochopil.
Co kdyz casem pribudou k pokladnim a bankovnim dokladum
"Postovni slozenky"? A "Platebni karty"?
Bude nutne vytvorit treti, ctvrtou, ... tabulku. Tyto tabulky
maji navic neprazdny prunik atributu, je tam nejaka cena, platce,
prijemce, ...

Mela by to byt jedna tabulka "Penezni doklady" s atributem 'Typ dokladu' a
se vsemi
atributy (jejich sjednocenim) potrebnymi pro kazdy typ dokladu.
Ten klic 'Typ dokladu' by mel byt odkazem do dalsi tabulky - ciselnik druhu
peneznich dokladu.

Mezitim, co to pisu mi prisla Radimova odpoved na bejkarnu P. Zahradnika.
Protoze bejkarna je to, co napsal on, ne na co reaguje.
(BTW bejk je min sprostej nez prase, Petre? :-)
Mas, Radime, naprostou pravdu. A nejen podle casti klice, ani podle
niceho jineho se nemuzu rozhodovat, jestli je tenhle atribut odkazem do
tabulky A nebo B.
Kdyz nekde pouzivam odkaz, musi byt naprosto jasne, do jake tabulky miri.
Mimochodem
databaze maji neco jako constraints, ktere bych mel pouzivat. A mezi nimi je
pro takove
prilezitosti k dispozici FOREIGN KEY, pri jehoz pouziti to musim zadat nejen
jmeno
tabulky, ale i nazev klice tabulky, na kterou se odkazuju.

[...]

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 8.4.1999 14:51:11

> [...]
> taky umet
> identifikovat a to znamena, ze mu nestaci jeden odkaz pro vsechny.

Ja si dovedu predstavit situaci (hlavne na souborovych DB), ze je to
takhle nutne. Napr. mam "master" tabulku T v PDX, ktera podle navrhu
ma mit 500 polozek v jedne vete. Existuje omezeni na 256 polozek v
jedne tabulce (jinde muze byt jine cislo, ale princip je stejny),
takze to musim rozdelit na dve tabulky T1 a T2. K nim existuje
tabulka T3, ktera je "detail" k T. Tj. vztah T1:T2:T3 je 1:1:N. Prim.
klic T se objevi v T1 i T2, aby se to mohlo spojovat a na ne napojit
T3 - tam je prim. klic T jako cizi klic.
Samozrejme je mnohem rozumnejsi udelat propojeni T1:T2 a T1:T3, tj.
1:1 a 1:N, ale je mozne, ze z puvodniho T se nekdy maji zobrazit
udaje z T1, nekdy z T2, ale vzdy z T3. V tomto pripade je
nejjednodussi metodou udelat propojeni T1:T3 a T2:T3 a (v Delphi) v
datasource master tabulky prepinat mezi T1 a T2. No a hned mam dva
mastery nad jednym detailem se stejnym spojovacim atributem (i kdyz s
tim prepinanim u datasourcu to neni uplne pravda).
Nejvetsi problem je asi to, ze navrh baze dat je pekna vec, ale ten,
kdo dela se souborovym DB systemem, musi obchazet ruzna omezeni
daneho systemu. A SQL neni nejlepsi reseni pro vsechny ulohy a
vsechny lidi.

Jak na I/O porty pod NT ?

[*] "APEL, Petr Vobornik" <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 8.4.1999 15:00:26

Ahoj,
mam napsanych nekolik aplikaci vyuzivajicich zapis a cteni na port $300h
..., kde mam umistnenou svou vlastni uzivatelskou kartu. S prechodem na
Windows NT jsem v?ak zjistil, ze neni mozny primi utok na porty. Z archyvu
konference jsem vytahl nejake poznatky, ze je mo?no resit dany problem
dvema zpusoby, bud VDX nebo API.
Ptam se tydy, nevite nekdo o nejakem vyresenem prikladu pro Delphi3 pomoci
API. Pripadne o nejake Vami odzkousene free komponente.

Predem dekuji za jakoukoliv radu.

PV