Konverze String na PChar

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 8.4.1999 15:11:03

Chvili jsem hledal v helpu, ale nemuzu si vzpomenout, jak se jmenuje funkce
ke konverzi
String na PChar. Napiste mi to, prosim, nekdo.

Diky
PK

Diakritika

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 08.4.1999 15:20:49

Nev�te jak se jednodu�e zbavit h��k� a ��rek (krou�k� tak�) jen aby z "�e�tiny" zbyla "cestina"? D�k za podn�ty. M&B

PopupMenu

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 08.4.1999 15:23:32

K �emu to je nev�m, neb to nen� pro mne ale pro kolegu, ale tomu jde asi o ty sou�adnice a pak ten Popup n�kam p�esadit (move) M&B

>A k cemu to cele ma byt, treba by to slo udelat i jinak ?

Diakritika

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 8.4.1999 15:44:51

> Nev�te jak se jednodu e zbavit h� k a �rek (krou k tak�) jen aby z " e
> tiny" zbyla "cestina"? D�k za podn ty.
****Pokud vis, v jakem je to kodovani, pak si stahni
z www.cestina(tec)cz tabulky a udelej si na to program nebo
se porozhlidni po netu, kde je takovych utilitek mracna.

Pokud nevis, v jakem jsou kodovani, musis odhadovat, ale k tomu
musis mit bud hodne velky vzorek textu a nebo holt rucne.

Slavek

> M&B

teorie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 8.4.1999 15:51:59

To je ale dost specialni pripad, rec byla o obecnych
vlastnostech cizich klicu. Tohle uz je implementacni omezeni,
logicky se vsak v pripade T1 a T2 jedna o jednu tabulku a T3
se odkazuje na ni (na T1 + T2), ne na kazdou zvlast.

> [...]
> 1:1 a 1:N, ale je mozne, ze z puvodniho T se nekdy maji zobrazit
> udaje z T1, nekdy z T2, ale vzdy z T3. V tomto pripade je
> nejjednodussi metodou udelat propojeni T1:T3 a T2:T3 a (v Delphi) v
> datasource master tabulky prepinat mezi T1 a T2. No a hned mam dva
> mastery nad jednym detailem se stejnym spojovacim atributem (i kdyz s
> tim prepinanim u datasourcu to neni uplne pravda).
> Nejvetsi problem je asi to, ze navrh baze dat je pekna vec, ale ten,
> kdo dela se souborovym DB systemem, musi obchazet ruzna omezeni
> daneho systemu. A SQL neni nejlepsi reseni pro vsechny ulohy a

O SQL se nepru (i kdyz mi pripada nejlepsi pro vsechny ulohy),
navic je to pro tento problem nepodstatne.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Konverze String na PChar

Ked len potrebujes dat nejaky string ako vstupny parameter nejakej funkcie,
ktora vyzaduje PChar, tak staci urobit typecasting:

var s:string;

... PChar(s) ...

Ak chces skopirovat obsah stringu do nejakeho pola znakov na ktore ukazuje
pointer typu PChar, tak na to su funkcie

StrPCopy, resp. StrPLCopy

Lubo.

From: "Pavel T�th" <pavel.toth(zv)mujweb(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: PACK dbase tabulky
Date sent: Thu, 8 Apr 1999 10:14:57 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Dobry den
>
> resim problem s "PACK dbase tabulky" po smazani nekolika zaznamu
> Nasel jsem si, ze musim pouzit funkci DBIPACKTABLE
> a pouzil jsem ji takto
>
> DBIPACKTABLE (TABULKA.DBHANDLE,TABULKA.HANDLE,NIL,NIL,TRUE)
>
> a smazane zaznamy jsou v tabulce stale.
>
> Nevite nekdo, v cem muze byt chyba ? Mate nekdo funkcni reseni ?
> Delam v D3 a ta tabulka ma index...
>
> Dik za pomoc
> Pavel Toth

Ja pozivam tohle a funguje to:

procedure PackTable(RTable: TTable);
var PTName: array[0..79] of char;
begin
StrPCopy(PTName,RTable.TableName);
DBIPackTable(RTable.DBHandle,RTable.Handle,PTName,
szDBASE,TRUE);
end;

Libor Lev
levl(zv)oku-dc(tec)cz

None

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 8.4.1999 15:18:54 met-1mest

Ahoj,

v Delphi jsem sice zacatecnik, ale ruznych algoritmu uz jsem se
naprogramoval dost, takze snad muzu poskytnout dostatecne
kvalifikovanou odpoved.

> 1, Jak skontroluji napsany text s orig.?

Tak teto otazce skutecne nerozumim. Hlavne nevim, co ma byt original?
Doslo mi, ze asi pujde o neco jako program na vyhodnoceni souteze v
rychlosti psani na pocitaci. Je to tak?

> 2, Kdy pak vynecham 1 znak, jak zjisti jenom 1 chybu?
> ( napr. abcde
> acde - zkontroluje a-dobre, b-spatne, c-spatne, d-spatne atd.)

Tohle je jasne. Ten algoritmus samozrejme nemuze byt tak jednoduchy,
aby pouze kontroloval, jestli jsou spravna pismenka na spravnych
mistech. Algoritmus musis osetrit na vsechny mozne chyby, ktere mohou
nastat.
Stejna chyba, jako kdyz vynechas pismeno, ti vznikne, kdyz napises
pismeno navic, muzes taky vynechat treba cele slovo nebo cely radek.
Rozhodne to nebude takova sranda takovy program napsat.

> 3, Kdyz napisu text dobre, ale vicekrat?

no, to je to same...

Osobne bych postupoval asi nasledovne:
1) sepsal bych si seznam vsech moznych chyb, kterych se muze pisatel
dopustit
2) ke kazde chybe bych si vytvoril funkci, ktera bude schopna danou
chybu odhalit
3) vytvoril bych funkci, ktera bude schopna nalezt misto, od ktereho
se napsany text opet shoduje s originalem (spustil bych ji vzdy, kdyz
se vyskytne vetsi pocet spatnych pismen za sebou)
4) kdyz bych takove misto nasel, zacal bych pomoci fci z bodu 2)
zjistovat, k jake chybe doslo...

No, je to sice jenom teorie, ale s trochou sci-fi by to mozna tak
nejak mohlo fungovat.

Tak doufam, ze jsem alespon trochu pomohl a jestli ne, tak budiz mi
polehcujici okolnosti, ze jsem se opravdu snazil :-)).

Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/
E-mail: muf(zv)pinknet(tec)cz http://tetrinet.pinknet(tec)cz/
ICQ: 2198989 http://muf.pinknet(tec)cz/
-------------------[pinknet on every screen]-----------------------

teorie

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 8.4.1999 17:19:32

On Thu, 8 Apr 1999, Juraj Nagy wrote:

> Samozrejme je mnohem rozumnejsi udelat propojeni T1:T2 a T1:T3, tj.
> 1:1 a 1:N, ale je mozne, ze z puvodniho T se nekdy maji zobrazit

Moc do problematiky nevidim, tak me prosim opravte, bude-li tento dotaz
ouplne mimo misu.
To propojeni mezi T1 a T2 (tedy 1:1) se dela tak, ze T2 ma primary key
treba na ID a v T1 mam foreign key ID references T2? (je to otazka)
A dalsi otazka: jak udelam to propojeni 1:N?

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

BitBlt

[*] Josef Vopalensky <xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz> - 8.4.1999 18:01:47

Zdar, sem zacatecnik programovani v oknech, chtel bych pouzit funkci
BITBLT ale nevym co znamenaji DESdec atd co to je a jak se stim pracuje?
Diky.
Joe

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.4.1999 18:43:52

Petr Vones wrote:

> Nevim jestli je to presne ono, ale vypada to takhle:
>
> unit DemoComponent;
> [...]

Tvoje reseni ma drobny hacek - nefunguje spravne v pripade, ze uz
komponenta nejaky editor ma, napriklad si zkus takovouto zamenu:

TDemoComponent = class(TDataSet)

Prave nad tim badam, takze reseni ted neznam. Ale nejak to urcite
jde, protoze pitomci TDataSet to umeji.

teorie

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 8.4.1999 19:16:21

Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>>Co kdyz casem pribudou k pokladnim a bankovnim dokladum
>"Postovni slozenky"? A "Platebni karty"?
>Bude nutne vytvorit treti, ctvrtou, ... tabulku. Tyto tabulky
>maji navic neprazdny prunik atributu, je tam nejaka cena, platce,
>prijemce, ...
>
>Mela by to byt jedna tabulka "Penezni doklady" s atributem 'Typ dokladu' a
>se vsemi
>atributy (jejich sjednocenim) potrebnymi pro kazdy typ dokladu.
>Ten klic 'Typ dokladu' by mel byt odkazem do dalsi tabulky - ciselnik druhu
>peneznich dokladu.

Jiny pohled na to same:
* System je dokoncen a distribuovan s tabulkami Pokladni doklady, Bankovni
doklady.
* Vznikne potreba doplnit Postovni slozenky, upgrade programu spociva v
dohrati/vytvoreni
nove Pdx tabulky a vymene exe souboru. Funkcnost Banky a Pokladny zustava
nedotcena,
do systemu jen pribyla dalsi agenda.
* Pokud je system distribuovan s tabulkou Penezni doklady, ktera je sjednocenim
atributu pro Pokladni dokladny,Bankovni doklady a Postovni slozenky vznikne
potreba
aktualizovat strukturu Peneznich dokladu. To je riskantni, meni se struktura
tabulky
se kterou pracuje Pokladna, Banka - pridanim Postovnich slozenek muzeme zavlect
chybu. Programovat zmenu struktury v upgrade take neni zanedbatelne.

Diky vsem za jejich prispevky. Byly prinosem.

skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

Pulnocni udalost

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 08.4.1999 19:21:38

Shodou okolnosti potrebuju neco podobneho. A to v urcity cas - napr. 10:15
minut spustit urcitou akci - nejaky SQL dotaz. Napada vas neco? Krome
prikazu AT apod. Je nejaka moznost mimo timeru?

Mac

Jaro wrote:

> A pokud dojde k vykonavani nejake zpravy, pak se cinnost timeru
> odlozi. Nevyhodou tedy je, ze nastaveny interval nemusi byt
> konstantni.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Pulnocni udalost

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.4.1999 20:10:48

>Shodou okolnosti potrebuju neco podobneho. A to v urcity cas - napr. 10:15
>minut spustit urcitou akci - nejaky SQL dotaz. Napada vas neco? Krome
>prikazu AT apod. Je nejaka moznost mimo timeru?

napsat aplikaci, ktera spusti thread a v nem ceka (dejme tomu jednou za
minutu testuje kolik je hodin) az nastane okamzik vyvolani akce.

Timeru je lepsi se vyvarovat - system jich ma omezene mnozstvi.
Aplikace samozrejme muze testovat cas ne ve threadu ale ve smycce hlavniho
procesu nejspise v Idle ?? ale thread je podle me lepsi reseni - nehrozi ze
bude nejakym sleep() ohrozeno zpracovani zprav aplikace.

Cteni prepisovani pameti

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 8.4.1999 20:27:50

(off.t.) Podvadet se nema, ale - co takhle GameWizard pro win32 :-))
(shareware - $13 jedna licence $26 pro 3 :-) -
(http://www.global-owl24.net/GameWiz32/ GameWiz32(zv)Global-OWL24.net)

A ted vazneji :

Neco podobneho jsem zde kdysi ('98) vznesl taky, (byt se serioznejsim
zamerem - hlidat jiz prelozenou aplikaci - delala bordel jen "mimo" delphi
:-( ) , ale jen hlasite mlceni mi bylo odpovedi.....

(hm - mov ax,[edi] je pekne ale nikam tim nemuzu kvuli postaveni me aplikace
v ramci prot. modu a navic ani nevim kam presne - a prece jenom prolezat
celou RAMku+swap :-((

Ok. Uznavam - delphi neni uplne nejvhodnejsi nastroj na podobne lumparny,
ale kdyz ja si k Ccku (obecne) vypestoval skvely odpor :-)
(pouzitelne je pro mne pouze delphi + asm(trosku))

(tedy znovu - jak zjistit bloky pameti pridelene "konkretni" aplikaci ,
+cteni/zapis) -

....alespon nakopnout..... (url?) .....

Mti.
Zajimalo by me jeslt lze cist primo z pameti a zrovna tak jesli ji lze
prepisovat.
Nebudu zapirat jde o to ze me zacli sra...t Worms armageddon a
potreboval bych provest par zmen ;-)))
Drive kdyz jsem delal jeste v paskalu tak jsem to castecne zvlad ale
gamewizard byl stejne lepsi.

Export/import

[*] No Comment Group - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 8.4.1999 20:45:00

From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
To: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 7. apr�l 1999 12:40
Od: Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 15:36
P�edm�t: Diakritika

Nev�te jak se jednodu�e zbavit h��k� a ��rek (krou�k� tak�) jen aby z
"�e�tiny" zbyla "cestina"? D�k za podn�ty. M&B

(rx)DBGrid+MultiSelect+Click

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 8.4.1999 23:10:25

Hi,
prosim Vas o radu ...
Mam DBGrid, teda RxDBGrid a pouzivam moznosti Multiselectu.
Vsetko mi chodi !skoro! bez problemov, akurat mam tu chybicku krasy.
Ak oznacim nejake zaznamy pomocu multiselectu a podari sa mi clicknut mysou na Grid, tak sa mi vsetko ODZNACI ...

1. Ako tomu predist, aby sa mi po kliknuti mysou na DBGrid NIC NEODZNACILO ? Co tak odznacovat nejakou kombinaciou klaves, alebo "sedym minus" ?
2. Pripadne ak sa najde niekto, s upravenym (resp.zdedenym) DBGridom alebo RxDBGridom, kde je ten multiselect porieseny inteligentnejsie nez v standardnom (rx)DBGride, nech urcite odpise ... ( budem mu nesmierne vdacny) ...
3. napadlo ma este.Co tak DBGrid, kde pri multioznaceni sa zapise boolean hodnota niekde do databazy (alebo neviem kde) a oznacenie sa prejavi ako zaskrtnuty stvorcek niekde v riadku DBGridu. Samozrejme by to mohlo chodit aj po sieti. T.j. ak jeden uzivatel oznaci, aby to druhy nevidel ako oznacene. .. mozno skoro idealne, no predsa, co vy na to ? V archive konferencie som cital, ze treba pouzit "pomocne" tabulky. Mohlo by to fungovat aj pomocou Bookmarkov ? Ako na to ?
Najlepsie by asi bolo, ak by existovala " SupeRXmultiDBGrid3DNew " komponenta a este k tomu FREEWARE with source ;-)
4. Ozaj, videli ste niekto Grid, ktory je pouzity v uctovnictve Pohoda od Stormware? www.stormware.com
Je to pisane myslim vo VisualC++, ale fakt to ma cosi do seba ... odporucam aspon vidiet ...!!! dema existuju skoro na kazdom CD (chip,computer ...)

Vopred vdaka za napady ..

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

ODBC - EXCEL

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 9.4.1999 00:45:56

Thu, Apr 08, 1999 ve 08:51:07PM +0200 No Comment Group - Sales Department napsal:
| ak chces len nieco exportovat a/alebo importovat doporucujem dde alebo ole.
| je s tym DALEKO menej problemov.
|
| rw

je s tim daleko vice problemu - Delphi 3 ani 4 s Excel95 nekomunikuji :(
Uz jsem se tu o tom rozepisoval driv...

m.s.
Milan �orm (aka John Popeln�k) telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanick� 68a, Brno sorm(zv)informatics.muni(tec)cz
http://www.fi.muni(tec)cz/~sorm/ tel. dom�: (05) 46211083
Milujte se a mno�te se... (B�h)

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 00:08:46

Puvodni zprava, kterou napsal David Hrbac dne 8 Apr 99,:

> Petre, to je mi jasne, ale obchodni banka, u ktere mam ucty mi umozni
> prijimani plateb u karet, ktere budu mit fyzicky v ruce a klient se mi tam
> podepise, no a to samozrejme neresi muj problem, kdyz zakaznik muze byt na
> druhem konci sveta. David Hrbac

Tak hledej jinou banku, ktera Ti umozni prijimat i M.O. objednavky
nebo T.O. objednavky, treba KB apod.

ICQ: 21215917, PGP vitano

teorie

Puvodni zprava, kterou napsal Radim Kunz dne 8 Apr 99,:

> Me se nezda vubec vhodne, rozhodovat se podle hodnote klice v detailu,
> (treba podle casti klice), jestli je master tabulka v FIRMY nebo OSOBY. Co
> pak s DRI ?

No ono samozrejme zalezi na zpusobu prace s temi daty. Pokud nepotrebujes
z detail tabulky dohledat master, pak je Ti jedno, jestli je master
v jedne tabulce nebo druhe nebo treti...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Freeware/Shareware ?

[*] Ing. Marian Winkler <ag.art(zv)iol(tec)cz> - 9.4.1999 01:12:06

Ahoj,

slysel jsem to kdysi na jednom seminari o autorskem pravu, ze i
tady bude platit,
ze zpetna pusobnost je nepripustna.
Musis mit ale pro pripad nutnosti prokazovani zazalohovany puvodni
distribuovany soubor.
S nejvetsi pravdepodobnosti jej ale nikdy nebudes potrebovat. Marian
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 9:45
P�edm�t: Freeware/Shareware ?>Jelikoz jsem ten dotaz odeslal uz jednou, ale mailserver mi ho ani
>nevratil zpatky tak ho posilam jeste jednou. Sorry za mirny off-topic.
>Je mozne legalne pouzivat verzi X nejake komponenty kdyz je free a kdyz
>autor uvolnil verzi X+1 jako shareware ?

Export/import

[*] Ing. Marian Winkler <ag.art(zv)iol(tec)cz> - 9.4.1999 01:33:53

Pro ktere D to potrebujes, nejake komponenty mam pro D1 - D3.
Neco bych ti mohl poslat. Marian
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'DELPHI FORUM 98' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 15:00
P�edm�t: Export/import

>Hi,
>
>shanim funkci na export a import dat z PARADOX tabulky do techto formatu :
> 1) TXT s pevnou delkou
> 2) TXT s oddelovaci
> 3) *.xls
> 4) *.dbf
>
>Diky za kazdy link.
> Martin

FileSize

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.4.1999 01:47:42

Bene� Jaroslav wrote:

> Ahoj,
>
> pro textove soubory je mozne udelat funkci, ktera ti umozni otevrit textovy
> soubor jako netextovy, a pak zjistit jeho velikost v bytech nebo se obratit
> na nejakeho vyrobce, ktery produkuje systemove utility - myslim ze neco
> podobneho mel i TurboPower - umeli zjistit nejen velikost textoveho souboru
> ale udelat i treba seek na urcitou vetu, kdysi jsem to pouzival. Mozna je to
> v jejich nove knihovne SysTools a to by Ti spis poradil pan Zahradnik.

Ahoj,

Na zjisteni velikosti souboru snad neni treba kupovat primo balik systemovych
komponent, zde je nekolik moznosti :

const
FileName = 'unit1.pas';

FileHandle: THandle;
Size: Integer;
begin
FileHandle := FileOpen(FileName, fmOpenRead or fmShareDenyNone);
if FileHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
Size := GetFileSize(FileHandle, nil);
FileClose(FileHandle);
end else
Size := -1;

ShowMessageFmt('%d', [Size]);

T: TextFile;
Size: Integer;
begin
System.Assign(T, FileName);
System.Reset(T);
Size := GetFileSize(TTextRec(T).Handle, nil);
System.Close(T);

ShowMessageFmt('%d', [Size]);

SearchRec: TSearchRec;
Size: Integer;
begin
if FindFirst(FileName, faAnyFile, SearchRec) = 0 then
begin
Size := SearchRec.Size;
FindClose(SearchRec);
end else
Size := -1;

ShowMessageFmt('%d', [Size]);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Klavesnicovy vstup do ineho programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.4.1999 01:48:43

Jan Macej wrote:

> [...]
> ked neviem ani jej nazov a ako by mal vyzerat sendmessage pre poslanie napriklad 'A'?

Pomoci aplikace WinSight32 ktera je u Delphi muzes zjistit tridu a nazev toho
ovl.prvku v aplikaci.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Hladam Komponentu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.4.1999 01:48:00

Martin 'Milo' Milesich wrote:

> [...]
> by som to tam mohol prirobit. Hlavne co potrebujem je aby mohol mat kazdy
> znak svoju vlastnu farbu, vlastnu farbu pozadia a funkciu copy & paste.

Nevim jestli je to presne ono, ale podle toho popisu by se mohlo jednat
o neco jako "terminalovou" komponentu. Zkus se podivat na TAfTerminal a
TAfLineViewer, jsou ke stazeni v AsyncFree (http://delphree.clexpert.com).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Globalni promene v library

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.4.1999 01:48:31

Krame� David Ext. wrote:

> Ahoj
>
> Zkousim napsat DLL knihovnu

> Jenze, kde a jak mam definovat globalni promenne, aby byly viditelne v
> projktovem souboru knihovny (*.DPR) i v te unite TextConf, (*.PAS) v niz je
> potrebuji menit (kvuli konfiguraci).

Ahoj,

Pokud chces v DLL sdilet nejaky blok dat tak to nemuzes delat pomoci promennych
ale je treba pouzit jiny mechanizmus, treba pametove mapovane soubory. Priklad
na to najdes v prikladech ke knizce "Mastering Delphi4" od Marca Cantu, a to v
adresari md4code\Part4\16\DLLMEM.

Zde jsou volne ke stazeni, je tam i vice zajimavych veci:
http://www.marcocantu.com/md4/md4dload.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Export/import

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.4.1999 01:49:04

Martin Lasevic wrote:

> Hi,
>
> shanim funkci na export a import dat z PARADOX tabulky do techto formatu :
> [...]

Ahoj,

Pro formaty 1, 2, 4 lze pouzit komponentu TBatchMove. U textovych souboru budes
jeste muset vytvorit schema (.sch) soubor, blize je to popsano v BDE API helpu
u hesla "text driver"

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 9.4.1999 02:19:35

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: David Hrbac <hrbac.david(zv)usa.net>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 15:20
P�edm�t: Re: Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]>Petre, to je mi jasne, ale obchodni banka, u ktere mam ucty mi umozni
> [...]
>podepise, no a to samozrejme neresi muj problem, kdyz zakaznik muze byt na

Mozna ze Ti userti cas moje zkusenost.
Po nekonecnem shaneni a dohadech a podobne cele snazeni zkoncilo na tom, ze
pokud nejakou banku presvedcis aby Ti brala platby kartou pres INET,
nebavi se s Tebou o mensim poplatku nez 6% z transakce a davat nekomu okolo
30 tis mesicne za cca 50 prevodu nehodl�m a tak d�l pos�l�m na dob�rku nebo
si nech�v�m platit dopredu prevodem. Je jeste jeden velky hacek. Jako
prodavajici jsi temer neochranen, protoze pokud majitel karty po obdrzeni
vypisu ze sveho konta nebude souhlasit s platbou a Ty nebudes mit v ruce
papir s jeho podpisem pak Ti banka penize zase strhne a Ty se s dotycnym
budes muset dohadovat sam. (alespon mi to tak bylo na nekolika nezavislych
mistech vysvetleno). Co asi takova moznost udela v ceskych podminkach ?
Pravdepodobne je to i duvod proc se do toho banky moc nehrnou a nechavaj si
to takhle tucne platit.
Zalezi samozrejme na tom, zda prodavas zbozi nebo sluzby. Pokud si dejme
tomu nechas kartou platit za pristum na web k nejakym informacim a tretina
Ti platbu stahne pak To asi prezijes, ale pokud prodavas zbozi, ktere musis
nekde koupit tak je to docela risk.

eL..

Export/import

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 9.4.1999 02:22:56

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: No Comment Group - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. dubna 1999 0:11
P�edm�t: Re: Export/import

Ja se jeste pripojim s dotazem, kde najdu popis struktury pro *.sch soubory,
ktere jsou nutne pro import z *.txt souboru.

eL..

panel

[*] Miro Mrazik <miro_mr(zv)hotmail(tec)com> - 09.4.1999 02:25:31 pdt

> [...]
>To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Subject: panel
>Date: Tue, 6 Apr 1999 11:00:15 +0200
>
>Zdravim,
>

>Na formulary mam uz komponenty dbedit a label. Ale chcel by som ich
>umiestnit na komponentu panel. Lenze ak dam na to Panel, komponenty
pod nim
>nie su viditelne. Skusal som aj polozku popup menu Send To Back ale
>pomoze iba komponentam dbedit ale label aj nadalej ostanu pod
ponelom.
>Neviete mi poradit ? Nechcem ich este raz zadavat mam ku nim aj

skus pomocou mysi a klavesu SHIFT oznacit vsetky premiestnovane
komponenty, v menu upravy vyber poilozku vystrihnut, do formulara
vloz panel na ktory chces komponenty vlozit a v menu upravy vyber
polozku vlepit.

Pristupova prava

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 9.4.1999 06:00:58

Ahoj

Resili jste nekdo problem jak udelat v aplikaci osetreni na pristupova prava
k jednotlivym akcim podle uzivatele
(Nekdo muze jen prohlizet, nekdo zase muze i porizovat, atd..)?

Za jakoukoliv pripominku dik....

BDE

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 9.4.1999 06:29:46

Zdravim Vas a mam dotaz,
v Delphi3 delam teprve chvili a zajima me jedna vec. Pokud udelam svuj PRG a
pracuju s DBF soubory na svoji masine je vse o.k.
Pokud ten EXE zkompilovany soubor prehraju na jinou masinu, chybi mi tam BDE
pristup k databazim.

Chtel bych co nejjednodusi pristup k DBF souborum, jde nejak naimportovat do
vysledneho EXE souboru i nejakou cast BDE, aby to chodilo vsude na PC.
Melo by jit o program s DBF soubory, ktery pobezi na NTserveru a budou k
nemu pristupovat lide z venci.

Je nejake jine rychlejsi reseni, jak mit v EXE souboru kompilaci i BDE, nebo
treba staci prihrat k programu do adresare nejakou knihovnu ... ???

Daniel Hr�a
Vset�nsk� 1005, Val. Mezi����
mailto:Daniel.Hrna(zv)vm.sme(tec)cz
mobil: 0603 / 257397

Zprava o ukonceni Windows

[*] Jirka Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 9.4.1999 06:34:17

Ahoj,
zkus Tform.OnCloseQuery. Mam pres to udelany program ,ktery pred ukoncenim
prohleda adresar ' C:\Windows\Nabidka Start\Programy\Shuttdown\ ', spusti
vsechny nalezene soubory (zastupce) a pocka, az se ukonci.Pak zhasnu
Windows.(Tform je HIDE).Slo by to i pres zpravy,ale to se mi vubec
neosvedcilo.

Jirka Virt

email : virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1999 23:39
P�edm�t: Zprava o ukonceni Windows

> [...]
>
>Mimochodem, nevite nekdo o nejakych free komponentach na zipovani (ci
>komprimovani obecne) - musi umet komprimovat a dekomprimovat s heslem.

Jak na I/O porty pod NT ?

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 9.4.1999 07:10:51

Ja mam Share komponentu za $50, pokud by byl zajem....

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: "APEL, Petr Vobornik" [mailto:vobornik(zv)apel(tec)cz]
Odesl�no: 8. dubna 1999 15:00
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: Jak na I/O porty pod NT ?

Ahoj,
mam napsanych nekolik aplikaci vyuzivajicich zapis a cteni na port $300h
..., kde mam umistnenou svou vlastni uzivatelskou kartu. S prechodem na
Windows NT jsem v?ak zjistil, ze neni mozny primi utok na porty. Z archyvu
konference jsem vytahl nejake poznatky, ze je mo?no resit dany problem
dvema zpusoby, bud VDX nebo API.
Ptam se tydy, nevite nekdo o nejakem vyresenem prikladu pro Delphi3 pomoci
API. Pripadne o nejake Vami odzkousene free komponente.

Predem dekuji za jakoukoliv radu.

PV

teorie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.4.1999 07:25:25

Takze to bylo jenom hloupe placani do vody.

> Jednoduse - protoze ten clovek mluvil o master - detail, coz
> je podle me spojeni dvou tabulek. A jaksi tabulka detail musi
> mit klic, ktery je v masteru...

> samozrejme spatne
>
> :))) KLIC je jedno pole s vazbou na dve tabulky master.

:-D
Uz jsem pochopil, co myslis tim 'klic s vazbou'.
Jenomze klic je pouzivan z druhe strany, na tabulce s klicem
nelze definovat, kdo se na nej muze odkazovat.
Primarni klic je zkratka jednoznacna identifikace a muze
se na ni odkazovat cokoliv. Takze v tom asi nemas jasno,
protoze to, co popisujes je trochu naopak. Masterem nejsou
OSOBY a FIRMY, ale EMAILY. Protoze OSOBY a FIRMY se odkazuji
na EMAILY.

Navic tam je uplne spatne jedna vec. Jak sam pises na konci
dopisu, muze mit jedna firma nebo jedna osoba X emailu.
To je vazba 1:N. A byl by to ten pripad, kdy by EMAILY byl master,
OSOBY a FIRMY jeho detaily.
Navic myslim, ze jeden email muze pouzivat vice lidi a firem.
Tedy M:N. V tom pripade by mezi OSOBY, EMAILY a FIRMY, EMAILY
musely existovat tabulky relaci (EMAILY.KLIC, OSOBY.KLIC) a
(EMAILY.KLIC, FIRMY.KLIC).
Naopak to, cos popsal, je vazba 1:1

[...]

Off topic VFoxpro 6

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r - 9.4.1999 07:53:18

Ahojte.
Neviete nahodu o konferencii na VisualFoxPro.
Vdaka LUBO TSC.

BDE

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 09.4.1999 07:53:15

> [...]
>
> Je nejake jine rychlejsi reseni, jak mit v EXE souboru kompilaci i BDE, nebo
> treba staci prihrat k programu do adresare nejakou knihovnu ... ???

ja tiez pouzivam pristup do DBF suborom a mam to bez problemov.
Myslim ze je to tym ze povypinam vsetky baliky a vypnem
v linkery "Use dynamic RTL".
Ale ja mam BCB 3.0, takze neviem ako je to v delphi.

/LH

Pristupova prava

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.4.1999 07:55:59

Ano. Mam vytvorene frontendove role. To jsou pouze textove identifikatory.
Kazdemu uzivateli jsou prirazeny urcite role, jsou ulozeny v databazi
a po prihlaseni k databazi se nactou do aplikace (nejlepe do globalni
instance
objektu typu stringlist, resp. jeho potomka). Pro kazde datove okno aplikace
definuji roli pro editaci, prohlizeni, otevreni okna, ...

Role v databazi mohou byt ulozeny primo zakladnimi prostredky databaze,
nebo, pokud jsou nevyhovujici nebo databaze vubec s rolemi nepracuje,
ve vlastni rezii, napr. takto:
tabulka CiselnikRoli s ID int, TextID char(10), PopisRole char(200)
tabulka Role s atributy IDUzivatele int, IDRole int
Na frontend je ziskame selectem (a nahrneme do StringListu)
SELECT CiselnikRoli.TextID
FROM CiselnikRoli, Role
WHERE CiselnikRoli.ID = Role.IDRole
AND Role.IDUzivatele = :IDPrihlasenehoUzivatele

Potom v prihodnych udalostech testujeme vlastnictvi role a podle vysledku
nastavime pozadovane atributy. Napr.

//var Role: TStringList
// Role.Sorted := true (!!!!)

//jestli nema uzivatel roli otevrit editacni okno, disabluj button1
//To bychom pouzili asi nekde v Form.OnActivate
var i: integer;
button1.Enabled := Find('openform', i);

{
pro lepsi prehlednost - predchozi radek je totez co:
if Find('openform', i) then
button1.Enabled := true
else
button1.Enabled := false;
}

//Nebo pro zamknuti editace, kdy uzivatel nema roli 'change'
//pouzijeme v AfterOpen editacni Query:
Self.ReadOnly := not Find('change', i);

A ted uz jenom zbyva administratorovi zakaznika predat seznam
roli testovanych aplikaci a rici mu, jakym zpusobem ma role pridelovat
uzivatelum.

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.4.1999 07:59:34

Abys mohl odchytavat takovou udalost, musi bezet Tvoje aplikace.
Neni potom lepsi zalohovat pri ukonceni aplikace? To by zahrnulo i legalni
vypnuti Windows.

> Mimochodem, nevite nekdo o nejakych free komponentach na zipovani (ci
> komprimovani obecne) - musi umet komprimovat a dekomprimovat s heslem.
>
> Preji prijemny den, vesele jaro,
>
> Peter

Jiri Polak
----------
[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 9.4.1999 08:06:42

Ahoj,

tento problem jsme resili v nasi aplikaci. Nebylo to sice na akce, ale na prace s dokumenty,
kde se rozlisovalo, je-li uzivatel vlastnikem dokumentu a ma.li praco vubec dokument videt
nebo jej dokonce editovat. Mame tam i nekolik akci, ktere taky testujeme na prihlaseneho
uzivatele.

Tedy predne :

1) Je potreba mit nekde nadefinovany seznam vsech akci, ktere chces takto osetrovat.
Asi by byla nejlepsi nejaka tabulka, ktera se neda zvenci otevrit ( heslo, komprimace).
Struktrura by mela byt asi takovato :

1 ID I Pole s kodem akce
2 Popis A40 Nazev akce ( delka neni dogma), text se stejne objevi v konfiguracnim
formulari, kde nastavujes dana prava.

2) Je potreba mit nadefinovany seznam uzivatelu, kteri muzou s danou aplikaci pracovat.
Mely by to byt asi dve tabulky :
uzivatel.db
1 ID I Identifikacni cislo uzivatele ( autoincrement) - toto bude vazba do
tabulky s pristupovymi pravy
2 ........ Dale, co uznas za vhodne ( login, heslo, popis uzivatele)

prava.db
1 IDUz I Identifikace uzivatele
2 IDAkce I Kod akce - toto se prenese z tabulky seznamu akci

Princip je v tom, ze pokud pridelis uzivateli pravo na nejakou akci, pak se v tabulce
prava.db objevi zaznam, ktery obsahuje ID uzivatele a ID prislusne akce.

3) No pak uz staci pred vykonanim prislusne akce vznest dotaz na tabulku prava.db, jestli
obsahuje zaznam s hodnotami daneho uzivatele a akce. Pokud ano, vykona se, pokud
ne I'm sorry...

To cele se da rozvetvovat i na skupiny uzivatel, ale to uz je na programovani slozitejsi.

Martin
Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software

Od: Bednarcik Dalibor [SMTP:d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz]
Odeslano: 9. dubna 1999 6:01
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Pristupova prava

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.4.1999 08:12:44

Sorry, zase tam mam chybu.
Na mistech, kde je Find patri Role.Find

spravne:
button1.Enabled := Role.Find('openform', i);

> [...]
> button1.Enabled := false;
> }
>
> //Nebo pro zamknuti editace, kdy uzivatel nema roli 'change'

Spravne:
Self.ReadOnly := not Role.Find('change', i);

> A ted uz jenom zbyva administratorovi zakaznika predat seznam
> roli testovanych aplikaci a rici mu, jakym zpusobem ma role pridelovat
> [...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 9.4.1999 08:12:48

Problem je ten, ze BDE pouzivali Delphi pro pristup k databazim. Pri
instalaci Delphi se
samozrejme nainstaluje i BDE - proto Ti to beha na Tvoji PeCce a na jinych
ne.

Pouhe kopirovani EXE nestaci. Kdybys pouzil prilozeny InstallShieldExpress
( na instalacnim CD Delphi 3) , tak tam existuje volba pripojeni BDE do
instalace. No a kdyz si
tedy udelas instalacky svojeho programu, automaticky se k tomu pridela i
BDE.

Pokud by ses tomu chtel vyhnout a nechtel pouzivat BDE, musel by si pouzit
jine komponenty, ktere vyuzivaji jiny pristup k datum - tzv. DAO. Ale tyto
nejsou stadardne v
DELPHI.

Od: daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz [SMTP:daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz]
Odeslano: 9. dubna 1999 6:30
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: BDE

[...]

Daniel Hroa
Vsetanska 1005, Val. Mezioiei
mailto:Daniel.Hrna(zv)vm.sme(tec)cz
mobil: 0603 / 257397

BDE

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 9.4.1999 08:14:11

Musis na ten pocitac nainstalovat BDE. Pokud mas D3 Prof. tak s nim mas
i InstallSheeld, ktery BDE nainstaluje spolu s tvym programem.
Pokud mas ale D3 Standard tak tam InstallSheeld neni a to BDE-cko budes
muset nainstalovat jinym zpusobem ......V teto souvislosti by me
zajimalo, zda je legalni(a free) instalovat BDE-cko, jehoz instalace se
objevila i na nejakem Chip-CD (z hlediska fy. Inprise - za predpokladu,
ze mas licenci k D3 Standard).
V tom pripade bys klidne mohl pouzivat pro instalaci svych programu
nejaky free instalacni program ... pred par dny tu o jednom probehla
debata(na jmeno si nevzpomenu), ktery ma navic i ceske rozhrani.

Ze by slo BDE prilinkovat jako resource k exaci tomu se mi nechce verit
.... ze by to bylo vubec funkcni ... jelikoz pri jeho instalaci se
zapisuje spousta nastaveni i do registru. ( ale v posledni dobe se
nedivim uz skoro nicemu a klidne se necham od nejakeho guru poucit).

Dalsi moznost je pouzit nejakou nahradu(pokud mozno free ze) ...
komponentu pro pristup k DBF souborum. Problem je (a nekdy dost
zasadni), ze ty komponenty pravidelne vzdy neco neumi (nektere praci s
BLOB poli, nektere indexovani, filtraci atd).

> [...]
> BDE, nebo
> treba staci prihrat k programu do adresare nejakou knihovnu ... ???

Transakce ve FrreeIB komponent�ch

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 9.4.1999 08:22:27

Pri pouziti FreeIB komponent musi byt transakce aktivni jiz pri otevreni Datasetu. Pri pou�it� RollBack se uzav�e tabulka.
Nevite nekdo jak toto odstranit a aktivovat transakci pouze pokud chci, tak jako je to u std. Delphi komponent.

Pavel Bares
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

BDE

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.4.1999 08:24:49

> [...]
> vysledneho EXE souboru i nejakou cast BDE, aby to chodilo vsude na PC.
> Melo by jit o program s DBF soubory, ktery pobezi na NTserveru a budou k

[Jan Sebelik]
Aby ti to chodilo, musis instalovat BDE tak, aby bylo pristupne na kazdem klientskem pocitaci.
Na nasem seminari "Delphi na prelomu tisicileti" v Laznich Belohrade jsme o tom vedli tezkou diskusi s reditelem Inprise, ale zatim vsechno marne.
Proto se v posledni dobe objevuje intenzivni snaha, jak BDE obejit ("nativni" komponenty do ruznych databazi, OLE DB, ADO, ...), ale pokud jde o .dbf soubory, tak tam jsem zadne zvlastni aktivity nezaznamenal.

Honza Sebelik
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1999 08:33:53

David Hrbac wrote:

> [...]
> podepise, no a to samozrejme neresi muj problem, kdyz zakaznik muze byt na

:-)) Potom bych se porozhledl po jinem ustavu...

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 8. dubna 1999 9:50
> P�edm�t: Re: Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]
>

> Musis mit smlouvu s bankou, ktera Ti umozni karty prijimat...

Off topic VFoxpro 6

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 9.4.1999 08:36:40

Nazev konference je:

foxpro-l(zv)fwd(tec)cz

a p�ihlasit se do ni muzete na adrese:

listserv(zv)fwd(tec)cz

Premek

>Ahojte.
>Neviete nahodu o konferencii na VisualFoxPro.
> Vdaka LUBO TSC.

Jak na I/O porty pod NT ?

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 9.4.1999 08:38:47

> [...]
>Ptam se tydy, nevite nekdo o nejakem vyresenem prikladu pro Delphi3 pomoci
>API. Pripadne o nejake Vami odzkousene free komponente.

Na DSP i jinde je program port95NT (1.5 MB).
Je free a mam to odskousene:funguje dobre

M.Vorisek

Export/import

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.4.1999 08:38:34

> Odes�latel: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
> shanim funkci na export a import dat z PARADOX tabulky do techto formatu :
> 1) TXT s pevnou delkou
> 2) TXT s oddelovaci

Staci TBatchMove do/z tabulky, ktera ma TableType=ttAscii.

Pri importu (nebo exportu do txt s oddelovaci) je treba vytvorit .sch soubor, ktery popisuje strukturu textoveho souboru.

Jak se to pise, je popsano napr. v AsciiDrv.txt, ktery je soucasti instalace Delphi1 (to ma kazdy v ramci D2-4).
(FileType=Fixed resp. FileType=Varying)

> 3) *.xls

ODBC

> 4) *.dbf

Staci TBatchMove do/z tabulky, ktera ma TableType=ttDBase.

Honza Sebelik
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

Globalni promene v library

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.4.1999 08:48:00

> Odes�latel: Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz>

> Jak se pak na tu fci odkazat - to je to same jako s promennou.
> Pokud ji (fci/promennou) m�m definovanou v projektu knihovny, tak v unite,
> kterou ta knihovna pouziva pouzitelna neni.

Funkce by mela byt deklarovana v te unite. Z knihovny ji pak musim exportovat.

V projektu, ze ktereho ji volam, se na ni odkazu jako na "external".
(Nejcasteji z tzv. "interface unit", ktera zprostredkuje komunikaci projektu s knohovnou.)

Honza Sebelik
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.4.1999 08:52:12

Pouzivam Propojeni na Outlook. Je to ovsem vazano na M$.

var
myOlApp, msg: Variant;
begin

myOlApp := CreateOleObject('Outlook.Application');
//nula je
msg := myOlApp.CreateItem(0); // 0 je olMailItem
msg.Recipients.Add ('jura.polak(zv)email(tec)cz');
msg.Subject := 'Predmet zpravy';
msg.Body := 'Telo zpravy';
//Zobrazeni okna Outlooku pro editaci a potvrzeni dopisu
msg.Display;

Blizsi popis pouzivani olMailItem najdes v helpu
VBAOUTL.HLP v MS Office (nevim, jestli pouze Prof.)

[...]

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.4.1999 08:57:42

Pokud jses alespon v Delphi2 (to predpokladam) pak staci napsat jenom PChar(S).

String v Delphi32 je pointer a ukazuje na strukturu, ktera ma interni reprezentaci stejnou jako null-terminated string.
Navic ma ovsem (hned pred S^) Lenght (4byte) a RefCount (4byte).
Kompilator zajistuje automatickou inicializaci a uvolnovani stringu jako lokalnich promennych.

Pozor: prazdny string je nil.
Takze nelze napsat napr.
S:='';
StrCopy(PChar(S),'adgarywytqragsdfg');

> [...]
> ke konverzi
> String na PChar. Napiste mi to, prosim, nekdo.

FileSize

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 9.4.1999 09:03:08

> [...]

>Ahoj,

>Na zjisteni velikosti souboru snad neni treba kupovat primo balik

Dovolil bych si opravit nasledujici cast - FindClose by se melo provest
vzdy!

[...]

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

Pristupova prava

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.4.1999 09:04:12

Pristupova prava by mela byt primarne osetrena primo na Serveru, v databazi.
Aby se mi nestalo, ze to v Delphi napsanem Klient.EXE sice zakazu, ale nekdo si tam sahne pres neco jineho.

V Klient.EXE bych pak mel nastavit pristupnost jednotlivych tlacitek, menu a pod. (v Delphi4 pravdepodobne TAction) v property Enabled.
K tomu ovsem potrebuji nekde tabulku uzivatelu (resp. skupin uzivatelu), kde si prectu, na co prihlaseny uzivatel pravo ma a na co ne.

> [...]
> k jednotlivym akcim podle uzivatele
> (Nekdo muze jen prohlizet, nekdo zase muze i porizovat, atd..)?

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 9.4.1999 09:13:03

> [...]
>podepise, no a to samozrejme neresi muj problem, kdyz zakaznik muze byt na

Na Internetu jsem narazil na sluzbu, ktera ti tohle zprostredkuje.
Za nejaka mala procenta. Blize jsem se o to nezajimal. Je to
myslim na www.shareit.com . Snad je to to, po cem touzis.

Radim

TCP/IP, PChar

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 9.4.1999 07:16:00

Zdravim

Rad bych pronikl do taju posilani paketu po TCP/IP v Delphi a chtel
bych Vas pozadat o nejaky funkcni programekktery by toto umel. Dale
mam dotaz zda se u TCP/IP za zaslat zprava vsem IP jako napriklad u
IPX kdyz vyplnim DestNode samimi FF. Vite-li nekdo o nejake prirucce
v elektronicke forme posle te mi prosim adresu. Pripadne nazev hnihy
kde je to popsane.
A jeste jeden dotaz. Jedna komponenta, kterou jsem si nainstaloval
mi vraci data jako PChar. V teto promene je slozitejsi datova
struktura typu Record. Ja mam vytvorenou promenou ktera mi ukazuje na
tuto strukturu

type TStru=record

var PStru:^TStru;
x:PChar;

a potrebuji do ni (PStru) dostat adresu dat z PChar, abych mohl
pristupovat k jednotlivim polim (PStru^.<nazev pole>). Jednoduche
prirazeni typu

PStru:=x;

nefunguje a kdyz udelam

PStru:=Addr(x);

tak mi PStru ukazuje nekam do pric.

Omlouvam se za trochu zmatecni mail a dik za vsechny napady.

J. Pospisil

INSTALLSHIELD

[*] DaK <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 9.4.1999 09:33:17

pratele,
je mi nekdo schopen a ochoten nakopnou jak dale s tvorbou instalacniho
media?
Potrebuji (v D3 C/S) vytvorit pomoci INSTALLSHIELDu DBEngine s linkou na
Interbasi (na Linuxu, ale to je asi jedno).
Instalaci korektne vytvorim a nainstaluji.
Po vlozeni alias s cestou na linux mi DBE Admin. hlasi: "product REMONTW
INTERFACE is not licensed".

V PRIPADE, ZE INSTALUJI DBEngine Z ORGIG. CD JE VSE OK

Ma nekdo nejaky typ, jak z toho ven?

diky DaK

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 9.4.1999 09:37:12

Diky, to je presne to co jsem potreboval vedet. Taky nehodlam platit bance
za nejake transakce. Takze dal zustanu u faktur a cisla bankovniho uctu.
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. dubna 1999 2:35
[...]

Toolbar s Flat nastavenym na True

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 9.4.1999 10:11:22

Skusil jsem dat nejakou komponentu na form (napr Grid) zarovnanou na
alBottom. Nad ni Splitter - aby sla menit vyska gridu a nad ten splitter
toolbar s vlastnosti Flat nastavenou na True a nad nej nejakou dalsi
komponentu zarovnanou na alClient. Pokud hybu s tim splitterem tak je
vysledek primo desny ... obrazky z toolbuttonu zustanou napr na mrizce a
nepomuze ani Update vsech komponent.
Je to zavisle na service packu pro W95 ? ... zkousel jsem to na dvou
systemech (oba W95) a na jednom priserne vysledky, zatimco na druhem v
pohode(oba v D3) ... nejsem si jisty jestli ty service packy jsou
stejne.
Stalo se to nekomu ? Jak se to odstranuje ?
Poznamka : Pokud je vlastnost Flat nastavena na False, tak vse funguje
OK.

Pristupova prava

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1999 10:14:25

Bednarcik Dalibor wrote:

> Resili jste nekdo problem jak udelat v aplikaci osetreni na pristupova
> prava k jednotlivym akcim podle uzivatele (Nekdo muze jen prohlizet, nekdo
> zase muze i porizovat, atd..)?

Ja to resim tak, ze nastavim jednotlivym uzivatelum flagy, a po
jejich prihlaseni do programu nastavim Xxx.Visible podle hodnoty
flagu.

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1999 10:14:26

Petr Vones wrote:

> Ahoj,
>
> To je pravda, ale to nebylo v pozadavcich :-)

Tak ted to je. :-)

> Komponenta muze mit vzdy jen
> jeden ComponentEditor, takze by docela pomohlo mit zdrojaky od tech co
> jsou v Delphi. Bohuzel tomu tak neni, tak jsem to zatim vyresil takhle

Jsou to darebaci, neprejicnici a tak podobne. !(zv)#$%^&*!

> (neni to ale zrovna dvakrat pekne reseni):

Diky, podivam se na to. Nakonec by stacilo prejmout editor od
predka a pouzit ho. Jenom kdyby dodavali komplexnejsi zdrojaky.
Koukam, ze se o toto pokousis, takze to jeste proverim.

Ikona do hlavniho panelu

[*] dds <dds(zv)uh(tec)cz> - 9.4.1999 10:21:28

Myslis W98 Quick Launch nebo vpravo vedle casu?
Prvni moznost je zastupce do Windows\Application Data\Microsoft\Internet
Explorer\Quick Launch\
Druha moznost (jednoducha) je pouzit nejakou komponentu, napr TrayIcon z
www.bluerose(tec)cz/delphi/eqpack.zip (505 KB)
Je to to, co potrebujes?
/MK

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. dubna 1999 8:02
P�edm�t: Ikona do hlavniho panelu

|Nevite nekdo, jak by se dala vlozit ikona do hlavniho panelu (podobne jak
to ma IE 4, ale nemusi byt ty efekty). Jenom bych si tam dal ikonu Wordu a
po zmacknuti by se Word spustil.
|Diky za pripadny zajem.

|-- http://email.seznam(tec)cz
|-- email zdarma na cely zivot

Pristupova prava

Ja to delam takto :

V databazi je heslo (paradox) nebo uzivatel s plnymi pravy ale s neznamym
heslem (oracle) , tyto hesla jsou v programu.

Pak mam tabulku kde je uvedeno username ,typ accessu a seznam jmen
komponent / akci.

Pak pri staru programu (u akci) nebo pri startu formulare (u komponent)
projedu vsechny komponenty (doporucuji
pouzit napr. Tag nastavit na neco a to testovat aby jsi zbytecne nehledal v
databazi i prvky u kterejch prava nastavovat)

Pak si nechas vyhledat username a jmeno komponenty a podle typu accessu
nastavis readonly nebo enabled na komponente.

Reseni tabulky prav je individualni podle poctu uzivatelu , podle poctu
komponent (rozdil je pokud zakazujes nebo povolujes 10 akci a
rozdil kdyz stelujes prava na 500 komponent ve 20 formech) a podle pouzite
databaze.

Radek Voltr

TCP/IP, PChar

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 9.4.1999 11:32:02

Na http://www.kobira.co.jp/sakura/d_net_lan.htm je soubor sock.zip,
kde je i priklad pro posilani dat ze serveru na klienty. vse se
zdroji.
Radim

> [...]
> IPX kdyz vyplnim DestNode samimi FF. Vite-li nekdo o nejake prirucce
>
> v elektronicke forme posle te mi prosim adresu. Pripadne nazev hnihy

Double a Integer

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 9.4.1999 11:37:11

Hi,

p�i p�ekladu dost�v�m tuhle hl�ku:

[Error] SpolFce.pas(215): Incompatible types: 'Integer' and 'Double'

Je n�jak� funkce, kter to um� p�ev�st ?

D�ky moc

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

teorie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 10:44:55

Puvodni zprava, kterou napsal Polak Jiri dne 9 Apr 99,:

> Takze to bylo jenom hloupe placani do vody.

Jiste, Ty jsi me prokoukl :)))

> :-D
> Uz jsem pochopil, co myslis tim 'klic s vazbou'.

Nepochopil jsi nic. Myslel jsem to asi takhle:

Tabulka 1:
KLIC JMENO
O123 Honza
O124 Petr
O125 Jan

Tabulka 2:
KLIC NAZEV
F156 Truhlarstvi
F157 Krejcovstvi

Tabulka 3:
KLIC EMAIL
O123 honza(zv)post(tec)cz
O123 honza.dvorak(zv)post(tec)cz
O123 pokus(zv)pokus(tec)cz
O124 nazdar(zv)nic(tec)cz
F157 krejci(zv)krejci(tec)cz

Pro uplnost, u tabulky 3 je primarnim klicem KLIC+EMAIL, je to
pro zobrazeni v tabulce - firmy + jejich e-maily a osoby + emaily...

> se na ni odkazovat cokoliv. Takze v tom asi nemas jasno,
> protoze to, co popisujes je trochu naopak. Masterem nejsou
> OSOBY a FIRMY, ale EMAILY. Protoze OSOBY a FIRMY se odkazuji
> na EMAILY.

No jiste, a masterem jsou take bezdomovci :)))

> Naopak to, cos popsal, je vazba 1:1

:)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 11:18:59

> [...]
>prijimani plateb u karet, ktere budu mit fyzicky v ruce a klient se mi
>tam podepise, no a to samozrejme neresi muj problem, kdyz zakaznik muze

Tak hledej jinou banku... co Ti na to asi mam jineho poradit?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Pristupova prava

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 9.4.1999 12:25:33

Uplne sa stotoznim s nazorom pana Sebelika. Riesenie pristupove prava mozu
byt len zalezitostou Servra (databazy). Pre interbase mam aplikaciu pomocou,
ktoreho velmi lahko je mozne definovat pristupove prava uzivatelov (skupin).
Program je mozne pouzit pre def. prav k ruznim aplikaciam bez nutnosti zmeny
kodu aplikacii.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. apr�l 1999 9:44
P�edm�t: Re: Pristupova prava

> [...]
>= Vojtiskova 206
>= 507 81 Lazne Belohrad
>= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

Fulltext

nehral jste si nekdo s fulltextem ???

Mate nekdo nejake clanky , odkazy ,rutiny nebo komponenty ktere by se dali
pouzit ???

Radek Voltr

voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz

Regsvr32 a VCF132

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 11:47:02

Puvodni zprava, kterou napsal Bohuslav Svancara dne 9 Apr 99,:

> Nevite nekdo, proc na nekterych pocitacich selhava registrace OCX prvku
> pomoci prikazu:
>
> REGSVR32.EXE VCF132.OCX
>
> Jde o pocitace s Windows 95.
> REGSVR32.EXE i VCF132.OCX jsou ve stejnem adresari, ve kterem se prikaz k
> registraci spousti. Nekde to probehne v poradku a nekde ne. Kde to
> neprobehne, musim kvuli tomu instalovat (a pak zase odinstalovat) Delphi.
> V ramci instalace Delphi se registrace v poradku provede.

To nesouvisi s Windows 95, ale s tim, ze tento OCX potrebuje pro
svou praci jeste tyto soubory, na ktere jsi asi zapomnel (a asi
na tech jinych pocitacich jsou):

MFCANS32.DLL
OC30.DLL
MSVCRT20.DLL
OLEPRO32.DLL
MSVCRT40.DLL

ICQ: 21215917, PGP vitano

Platebni karty a jine systemy

Puvodni zprava, kterou napsal David Hrbac dne 9 Apr 99,:

> Diky, to je presne to co jsem potreboval vedet. Taky nehodlam platit bance
> za nejake transakce. Takze dal zustanu u faktur a cisla bankovniho uctu.

Pokud prodavas software za rekneme $100, kdy dostanes tech $100, tak neni
zadny problem zaplatit bance 4 az 5% za to, ze Ti nekdo zaplati kartou,
protoze jinak by si to take treba vubec nemusel koupit. Cechovi to posles
na dobirku nebo zaplati prevodem, ale ze zahranici trva prevod dele, ale
hlavne stoji hodne penez toho zakaznika - takhle ty penize za nej zaplatis Ty.

V podstate nakupuju jedine kartou a ze zahranici v podstate take plati
jen kartou. Pokud nekdo plati prevodem, stava se, ze necha poplatky
zaplatit me a ja pak zurim. Ale prevodem plati jen ze Slovenska, kdyz
nemaji karty... Jinak jednou jsem mel chybu v objednavce na serveru
a zakaznik ze Slovenska zaplatil vinou teto chyby 5% DPH, coz delalo
asi 120 korun. Ja je vracel, protoze nejsem podvodnik, a na poplatcich
bank (me a te jejich) jsem zaplatil navic asi 550 korun...

Karta je samozrejme bezvadny mechanismus, pokud se nedelaji podvody.
Hlavne pro zahranicni obchody. Cesi si jeste na karty nezvykli
a nebo jeste nemaji karty pro placeni, ale treba jen Cirrusy apod.
Taky asi proto, ze banky porad varuji pred pouzitim karet na
Internetu - muj nazor na to je takovy, ze se banky boji jen kvuli
sobe, protoze podvodna transakce se da lehce reklamovat. Pokud si
vyberes dobreho partnera na druhe strane, je to OK. Jestli cislo
nekdo okouka, tak to muze udelat kdokoliv a nemusi to byt zrovna
na Internetu... Kdekoliv platis kartou, maji Tve cislo. Treba na
Kajmanskych ostrovech na dovolene... Zajimave je, ze v cizine s tim
banky takove strachy nedelaji. Tam ma kartu kazde decko a plati se
jedine kartama.

Jinak se tu naskytla take nova moznost - Expandia banka. Je to
lehce zajimave... Protoze prijimam mnoho druhu platebnich karet,
rikal jsem si, ze by nebylo od veci mit take tento system. Jenze
to ma par uskali. Za prve jako obchodnik musis mit ucet take
u Expandie. To je obtezujici, tuhle podminku si neklade ani zadna
banka pro karty. Na co dalsi ucet, kdyz mam tu nejlepsi platebni
kartu, slusnou banku, homebanking a jsem tam jiz zavedeny? Proc
platit zbytecne dalsi ucet (je to par stovek mesicne, neni to
tragicke, ale jsou to take penize)? Za druhe se plati provize jako
u karet, tady konkretne zacina na 3,5%. No - pokud by to bylo
stejne jako u platebnich karet, tj. dostal bych penize na svuj
ucet, provize je OK. Jenze pokud budu mit ucet u Expandie, pak
zase ten jejich system nepotrebuji, protoze to tak jako tak
uvidim hned po transakci. Takze je to sporne.

Ja jsem to nejdrive hrozne chtel, pak me dost zchladil pritup
pracovniku Expandie - zhruba 3 tydny jsem se snazil kontaktovat
ty spravne osoby, nez se mi to povedlo, co penez jsem protelefonoval.
Uz jsem malem jel do Prahy ty smlouvy podepsat, kdyz zase banka
selhala a mysleli si, ze kdyz jsme domluveni na 16. hodinu, staci
to potvrdit v 15:30 (jsem z Usti nad Labem a do Prahy to mam
po nove dalnici tak hodinu, ale co po Praze?)... Nakonec jsem si
jeste rekl, ze si to rozmyslim. Docela bych uvital diskusi na
tema platebniho systemu Expandia banky, pokud to nekdo take znate,
protoze me to opravdu na druhy, dukladnejsi pohled pripada
zbytecne vyhazovani te provize pro ne, narozdil od platebnich
karet, jde-li to s malou modifikaci udelat i bez systemu...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Double a Integer

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.4.1999 13:11:40

Nejlepe
function Round(D: Double): Integer;

Jan Sebelik
> [...]
>

> Hi,
>
> p�i p�ekladu dost�v�m tuhle hl�ku:
>
> [Error] SpolFce.pas(215): Incompatible types: 'Integer' and 'Double'

teorie

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.4.1999 13:34:29

Co kdyz budes ale chtit zjistit, komu patri ten ktery email ?
Budes muset rozhodovat podle klice, ve ktere tabulce mas hledat.
Ja bych pro tento(!) konkretni(!) pripad navrhnul jinak

Tabulka 1
KLIC JMENO NAZEV TYP
001 Honza O
002 Petr O
003 Jan O
004 Krejcovstvi F
005 Truhlarstvi F
atd...

Tabulka 2
KLIC KLIC_T1 EMAIL
001 001 Honza(zv)email(tec)cz
002 001 Honzik(zv)post(tec)cz
003 001 Jan(zv)atlas(tec)cz
004 002 Petr(zv)server.com
005 004 info(zv)krejcovstvi(tec)cz
atd...

pripadne Tabulka 1 muze obsahovat jen pole nazev,
kde se budou skladovat jak jmena osob, tak nazvy
firem.
Dale lze i to, ze firma bude mit klic treba
od 501 vyse a pak uz tam nemusi byt ten TYP vubec.

> [...]
> O124 nazdar(zv)nic(tec)cz
> F157 krejci(zv)krejci(tec)cz
>
> Pro uplnost, u tabulky 3 je primarnim klicem KLIC+EMAIL, je to
> pro zobrazeni v tabulce - firmy + jejich e-maily a osoby + emaily...

> No jiste, a masterem jsou take bezdomovci :)))

> :)))

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

D4.TreeView.CustomDrawItem() - problemy s Font.Col

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 9.4.1999 13:45:57

Hi all,

Mam D4prof+U3 a uz skoro dva dny tu zapasim s metodou
TreeView.CustomDrawItem(), protoze jsem mj. narazil na potize s obarvovanim
textu. Nejlepsi bude problem demonstrovat primo na
DEMOS\CUSTOMDRAW\CustomDrawTreeView.

Narazil jsem v podstate na tri (?) problemy:

1. Kdyz na konci metody TVCustomDrawItem() pridam pred volani TextOut()
nastaveni barvy napr. Font.Color := clLime, tak se nic nestane a text
zustane cerny. Zjistil jsem, ze to souvisi s volanim DrawImage() o nekolik
radku vyse: kdyz volani tehle metody zazavorkuju, tak se text spravne obarvi
(metoda kresli pouze glyf pomoci ImageList.Draw :-((()

2. Dale jsem chtel udelat text napr. dvojbarevny a s rozdilnymi atributy,
takze jsem konec metody kolem TextOut() upravil nasledovne (DrawImage
zustava zazavorkovana):

Font.Color := clBlue;
Font.Style := Font.Style-[fsItalic]+[fsBold];
TextOut(NodeRect.Left,NodeRect.Top,Node.Text);
Font.Color := clRed;
Font.Style := Font.Style+[fsItalic]-[fsBold];
TextOut(NodeRect.Left+TextWidth(Node.Text),NodeRect.Top,' suffix');

Tenhle kod se chova tak, ze prvni zmena barvy a stylu pisma se provede, ale
druha se ignoruje. Dival jsem se do zdrojovek VCL a celkem me nenapada proc.

3. Kdyz jsem se dival na metodu DrawImage(), tak jsem si ve zdrojovce metody
tImageList.Draw() vsiml zmeny barvy na B/W pomoci SetTextColor() a
SetBkColor() pri realizaci pruhlednosti pozadi glyfu. Tak jsem je pouzil
taky:

Font.Style := Font.Style-[fsItalic]+[fsBold];
SetTextColor(Handle,ColorToRGB(clBlue));
TextOut(NodeRect.Left,NodeRect.Top,Node.Text);
Font.Style := Font.Style+[fsItalic]-[fsBold];
SetTextColor(Handle,ColorToRGB(clRed));
TextOut(NodeRect.Left+TextWidth(Node.Text),NodeRect.Top,' suffix');

a text se mi obarvil. Ovsem zase prestal uplne reagovat styl pisma na
nastaveni Font.Style. Kdyz jsem si s tim hral, tak se mi to jevilo, jako
kdyby volani ImageList.Draw() nejak poskodilo Canvas() tak, ze nasledna
volani TextOut() prestala reagovat na nastaveni Canvas.Font, Canvas.Pen a
Canvas.Brush :-((((

Ma nekdo zkusenosti s psanim metody CustomDrawView() popr. neumel by mi
nekdo vysvetlit, co delam spatne? Mozna by pomohl i odkaz na nejakou
odvozenou komponentu, kde to funguje spravne a je k ni source.

Thanx, pf

Styly okna

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.4.1999 13:53:21

Ahoj,
potreboval bych poradit s konstantami pro styly oken, pouziji-li
nasledujici sekvenci kodu, potreboval bych vedet co znamenaji jednotlive
bity v wStyle (nejaky seznam nebo odkaz), pripadne jsou-li nekde deklarovane
jako konstanty pro upravy (wStyle:=wStyle or ws_XXX).

Var wStyle:LongInt;
wStyle:=getWindowLong(Application.Handle,GWL_Style nebo GWL_ExStyle);
wStyle:=wStyle or ws_XXX;
setWindowLong(Application.Handle,GWL_Style nebo GWL_ExStyle,WStyle);

BDE

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 9.4.1999 12:58:12

Mor�ol Marian napsal(a) toto:

> Pokud mas ale D3 Standard tak tam InstallSheeld neni a to BDE-cko budes
> muset nainstalovat jinym zpusobem ......V teto souvislosti by me

Ted kecas!!! Mam Delphi 3 Standard, a InstallShiled tam samozrejme je (IS
Express Delphi Edition). Protoze i se Standard verzi mas pravo sirit
vytvorene programy, a pokud potrebuji BDE, tak potrebujes "Borland
approved" instalacni program, coz je IS.

> zajimalo, zda je legalni(a free) instalovat BDE-cko, jehoz instalace se
> objevila i na nejakem Chip-CD (z hlediska fy. Inprise - za predpokladu,
> ze mas licenci k D3 Standard).

Samozrejme, muzes nainstalovat a pouzivat jakoukoliv verzi BDE. Nezavisi
to, jakou verzi Delphi (nebo neceho jineho) mas. Je to napsany primo v
licencnich podminkach BDE (nebo jsem to aspon nekde tam cetl).

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Kresleni teckovane cary stylu PS_ALTERNATE

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 9.4.1999 13:59:32

Hi,

kdyz jsem zkousel v D4prof+U3 napsat vlastni metodu
TreeView.CustomDrawItem(), tak jsem narazil na problem, ze neumim jednoduse
prostredky Delphi nakreslit teckovanou caru, kde by byly vykresleny body ob
jeden pixel. Kdyz nastavim Pen.Style := psDot, tak je ta cara carkovana,
zrejme proto, ze Width=1 v logickych jednotkach prepoctena na pixely da u
vetsiny driveru hodnotu 3.

V SDK jsem narazil, ze na platforme NT a mozna W98 lze vytvorit pomoci
ExtCreatePen() pero stylu PS_ALTERNATE, ktere dela presne, co potrebuji.
Nejak se ale nemuzu smirit s tim, ze takovou trivialni zalezitovat budu
muset resit jako low level pomoci API funkci pro kresleni na Canvas, pricemz
si budu muset vytvaret pera a spol. A jeste mi to nebude fungovat pod W95
:-(( A matlat to po pixelech pomoci Canvas.Pixels[] se mi to z duvodu
rychlosti taky moc nechce.

Vzdyt prece wokna takovou caru kresli napr. pri volani DrawFocusRect() uz od
verze 3.x.

Nedokaze mi nekdo poradit, jak nakreslit jemne teckovanou caru v Delphi, aby
to dalo co nejmene prace?
Thanx, pf

Platebni karty a jine systemy

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 9.4.1999 14:05:00

Prave protoze mam ucty u CSOB a jsem tam zavedeny a spokojeny, nechci
prechazet na jinou banku. Kdyz mi v bance rekli, ze to bez fyzickeho
podepsani stvrzenky nejde, divil jsem se a rozpoutal jsem tuhle diskuzi,
protoze je mi nad slunce jasne, ze to jde.

Co se tyce placeni provizi a poplatku. Ja mam zkusenost naopak opacnou. Za
platby ze zahranici na fakturu jsem neplatil jeste nikdy zadny poplatek,
vzdy to plati zakazni, proto se mi moc nelibi platit nejakych 4-5% bance
navic.
David Hrbac

BDE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.4.1999 14:42:04

>Samozrejme, muzes nainstalovat a pouzivat jakoukoliv verzi BDE.
Nezavisi
>to, jakou verzi Delphi (nebo neceho jineho) mas.

Ted zase kecas Ty!!! :-)))
protoze pokud pouzivas 16-bitove BDE (z Delphi 1),
tak Ti na nem 32-bitove aplikace nepobezi :-)

Dobra.

----------N�sleduje p�vodn� dopis---------------
> [...]
>
> S pozdravem
> Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
> mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)

Funkce Round

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 9.4.1999 14:47:18

Vite nekdo o tom, ze funkce Round (v Delphi i Borland Pascalu) nepracuje
podle pravidla, ze "petka se vzdy zaokrouhluje nahoru", ale ze zde plat�, ze
o tom, zda se zaokrouhl� nahoru resp. dol� rozhoduje lichost, resp. sudost
cislice
pred petkou ?
Znam jednoho, kdo tvrdi, ze toto pravidlo zna z obecne skoly (zatim jen
jednoho).
-----------

Ing. Martin Dupal
address: Hodolanska 35
77200 Olomouc
Czech Republic
tel.: +420/68/5313130
fax.: +420/68/5313132
http://www.vision(tec)cz
mailto:mdupal(zv)vision(tec)cz

teorie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 9.4.1999 15:10:25

To je pravda, nepochopil jsem, ze klic s vazbou neni klic.
Asi jsem blbej :-))))
A nevim, co si mam myslet o tobe, kdyz obcas rikas pravy
opak nez co si myslis a pritom tvrdis, ze jsi pocitacovy expert. :-)

> Pro uplnost, u tabulky 3 je primarnim klicem KLIC+EMAIL, je to
> pro zobrazeni v tabulce - firmy + jejich e-maily a osoby + emaily...

> No jiste, a masterem jsou take bezdomovci :)))

> :)))

Nevim, co je ti k smichu. Ze placas nesmysly?
V jednom z predchozich mailu jsi tvrdil,
ze (kopiruji):

Detail - tabulka EMAILY, treba:

KLIC - primarni index - vazba na OSOBY a FIRMY
EMAIL

A ted najednou, ze (kopiruji):

u tabulky 3 je primarnim klicem KLIC+EMAIL

Takze ted najednou tvrdis, ze klicem je dvojice klic + email.
Moc se tim nezmenilo, ale prece jen
Znamena to, ze budes mit v tabulce emaily jeden
email vicekrat? Nebo by stacilo, aby byl klic pouze email?

Doporucuju Ti nejdrive se zamyslet a az potom se zacit smat, jinak
se zase budes smat pouze sobe :-))))

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.4.1999 15:12:17

My jsme petku zaokrouhlovali nahoru vzdy.
(nemylim-li se :-)
D.

Od: Milan Vorisek [SMTP:vorisek(zv)igtt(tec)cz]
Odeslano: 9. dubna 1999 8:39
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Jak na I/O porty pod NT ?

<<Soubor: ATT00016.txt; charset = Windows-1250>>

Funkce Round

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.1999 16:15:55

> [...]
>cislice
>pred petkou ?
>Znam jednoho, kdo tvrdi, ze toto pravidlo zna z obecne skoly (zatim jen

vypada to ze za to muze FPU
tohle je ve zdrojacich od BORLANDU

; 8087 control word
; Infinity control = 1 Affine
; Rounding Control = 0 Round to nearest or even
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
; Precision Control = 3 64 bits
; All interrupts masked

kontrola textu

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 9.4.1999 15:31:59

Kdysi jsem napsal podle kdesi publikovaneho
popisu funkci (PAS), ktera porovnavala
text s jinym textem a vracela jedno cislo
(real) jako miru shody. Pouzival jsem to pro
automatizovane zpracovani textu prave pro
eliminaci ruznych chyb pri prepisu
(prekleOy a preMSycky apod.).
Pouzival jsem to na urovni slova,
ale neni to podminkou.
Myslim, ze v tom bylo i vice variant
vyhodnoceni. Pokud by byl zajem, podival
bych se po te funkci (v archivu), nebo ji
rovnou vystavim na nasem www.

> [...]
> asi nejlepsi porovnavat cela slova... Tim odpada problem s vynechanim
> nebo pridanim pismene. Samozrejme zustava cela rada dalsich problemu,

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Funkce Round

[*] Scholze Libor <Libor.Scholze(zv)pvt(tec)cz> - 9.4.1999 16:32:17

To uz tady myslim bylo diskutovano. Nektera desetinna cisla se vubec nedaj�
presne ulozit do realneho typu (Double, Extended), bez ohledu na to, zda je
zaokrouhlite nebo ne. Operace zaokrouhleni nebo odriznuti ci ziskani
desetinne casti pak nemusi poskytnout z�dan� vysledek. Zaokrouhlovaci funkci
je nutne si asi napsat sam nebo sehnat na webu.

Ve svetovych forech se napr. mihlo:
The usual way to round is: Rounded := Int(Input+0.5);
or even better:
if Input < 0.0 then
Sign := -1.0
else
Sign := 1.0;
Rounded := Sign*Int(Abs(Input)+0.5);

But this is not working properly with some values!I often use:
Rounded := Sign*Int(Abs(Input)+0.5000000000000001);This seems to work
better ... ;-)
nebo:

function MyRound(Value: Extended);
begin
if Value >= 0 then
begin
if Value - Trunc(Value) = 0.5 then
MyRound := Round(Value + 0.000001)
else
MyRound := Round(Value);
if Value - Trunc(Value) = -0.5 then
MyRound := Round(Value - 0.000001)
else
MyRound := Round(Value);
nebo se doporucuje ve vlastni zaokrouhlovaci funkci pouzit CEIL ci FLOOR z
jednotky Math.

Dalsi reseni je ponekud tvrdsi:

The 8x87 supports 4 rounding modes corresponding to bits 10 and 11 ofthe
8087 control register:
RC
00 Round to nearest
01 Round to negative infinity
10 Round to positive infinity
11 Round to zero
the default seems to be 00 (round to nearest). You want round topositive
infinity. The best way to do it is this:

unit Rounding;
var CoProControlReg:word;
procedure SetRoundingMode;var TempReg:word
asm
fstcw TempReg
push ax
mov ax,TempReg
mov CoProControlReg,ax
{Now set bit 11 and clear bit 10}
or ax,$800 {I think I've got these constants right...}
and ax,$FBFF {now load new control word}
mov TempReg,ax
pop ax
fldcw TempReg
end;

procedure ResetRoundingMode;
asm
fldcw CoProControlReg
end;

Mnoho stesti preje
_____________________________
Libor Scholze
PVT a.s., o.z. Liberec
Voronezska 144
46171 Liberec 1
Tel. +48 5217313
Email: Libor.Scholze(zv)pvt(tec)cz

> [...]
> cislice
> pred petkou ?
> Znam jednoho, kdo tvrdi, ze toto pravidlo zna z obecne skoly (zatim jen

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 16:20:18

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 9 Apr 99,:

> Co kdyz budes ale chtit zjistit, komu patri ten ktery email ?
> Budes muset rozhodovat podle klice, ve ktere tabulce mas hledat.
> Ja bych pro tento(!) konkretni(!) pripad navrhnul jinak

Prosim precti si moji prvni zpravu a bude jasno. Ja jsem jasne rekl,
ze to lze, pokud nepotrebujes podle detailu najit master, ale ze
potrebujes pouze zobrazit spojeni MASTER - DETAIL jako dve tabulky.
Spojeni master - detail chapu jako zobrazeni dvou tabulek s touto
vazbou. Ne jako navrh SQL, jak tu jiz zaznelo...

ICQ: 21215917, PGP vitano

BrushCopy na tiskarnovem canvasu

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 9.4.1999 17:29:12

> Proc to netiskne? Muze to byt tim, ze ten canvas tiskarny je tak trosku
> jednosmerny?

Ano. Pokud vim, ze stejneho duvodu nejde treba FloodFill.

Tom

Platebni karty a jine systemy

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 16:32:50

Puvodni zprava, kterou napsal David Hrbac dne 9 Apr 99,:

> Prave protoze mam ucty u CSOB a jsem tam zavedeny a spokojeny, nechci
> prechazet na jinou banku. Kdyz mi v bance rekli, ze to bez fyzickeho

Bankovni ucet je jedna vec a smlouva o prijimani platebnich karet
je vec uplne jina. Banka, se kterou uzavres smlouvu o prijimani platebnich
karet, po Tobe nebude chtit, aby sis k nim dal ucet. Radi Ti penize
budou posilat na libovolny ucet u libovolne banky.

> podepsani stvrzenky nejde, divil jsem se a rozpoutal jsem tuhle diskuzi,
> protoze je mi nad slunce jasne, ze to jde.

Ano, samozrejme to jde.

> [...]
> platby ze zahranici na fakturu jsem neplatil jeste nikdy zadny poplatek,
> vzdy to plati zakazni, proto se mi moc nelibi platit nejakych 4-5% bance

Protoze to zakaznik zaplatil - on musi zaplatit poplatky sve banky a take
cilove banky (Tve). Ale neni nic jednodussiho, aby nezaskrtl tato dve
policka a hned se budes divit, ze Ti to odectou... nekteri mi zakaznici
jsou rozumni a pochopi to, jini to nepochopi ani nahodou, prestoze jim
to tam napises primo na fakturu a jeste jim to 10x reknes...

Nevim, co prodavas. Ale uvedom si, ze ve svete je konkurence velika.
Turek nebo American ci Nemec radeji koupi od Tve konkurence, ktera mu
umozni zaplatit platebni kartou, nez od Tebe prevodem. Hned ze trech
duvodu. Za prve dostane produkt hned a ne za 14 dni. Za druhe nebude
platit zadne poplatky za prevod - a ty jsou u malych castek zvlaste
citelne, protoze je tam vzdy stanoven minimalni poplatek. Za treti
nemusi vytahnout paty z baraku a psat mezinarodni platebni prikazy...

Co se poplatku bance tyka, tam platis podle obratu - pokud udelas
par objednavek rocne, jsou to tak ta 4% nebo 4,5%. American Express
tusim snad 4.9%. Ale pokud udelas vetsi obrat, provize se snizuje
a dostanes se na mnohem mene. Neni to dobre na hardware, ale na
sluzby nebo software ano. Tam je to hlavne velka vyhoda.

ICQ: 21215917, PGP vitano

teorie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1999 16:42:01

Puvodni zprava, kterou napsal Polak Jiri dne 9 Apr 99,:

> Asi jsem blbej :-))))
> A nevim, co si mam myslet o tobe, kdyz obcas rikas pravy
> opak nez co si myslis a pritom tvrdis, ze jsi pocitacovy expert. :-)

Mysli si, co chces, me se na to neptej, me je to prece uplne jedno :)

> Takze ted najednou tvrdis, ze klicem je dvojice klic + email.

Protoze tim KLIC jsem chtel zvyraznit, ze ma vazbu na ta prvni
dve tabulky.

> Moc se tim nezmenilo, ale prece jen
> Znamena to, ze budes mit v tabulce emaily jeden
> email vicekrat? Nebo by stacilo, aby byl klic pouze email?

No jiste, ze by to stacilo, o tom se nehadam. Ukazal jsem
spojeni master-detail. Nic vic.

> Doporucuju Ti nejdrive se zamyslet a az potom se zacit smat, jinak
> se zase budes smat pouze sobe :-))))

Bez ohledu na to, co si myslis, ja se smeju, cemu sam chci.
Me je to k smichu, protoze kazdy mluvime o necem jinem.
Ja Te uplne chapu, co myslis, protoze ja blbej taky nejsem.
Ale treba jednou pochopis i Ty, ze jsem tu nedelal database
design, ale spojeni master-detail na ukazku... Nechme toho,
prece se nebudeme hadat o blbostech.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Regsvr32 a VCF132

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 9.4.1999 11:04:37 -0700

[...]

Diky za kazdou radu.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1999 20:06:10

Martin Lasevic wrote:

> Pokud by ses tomu chtel vyhnout a nechtel pouzivat BDE, musel by si pouzit
> jine komponenty, ktere vyuzivaji jiny pristup k datum - tzv. DAO. Ale tyto
> nejsou stadardne v DELPHI.

Nebo take vypomoci s Delphree OLE DB, ktere take pouzivaji jiny
pristup. Drobny hacek je pouze v tom, ze tyto komponenty jsou
teprve ve vyvoji. :-)

BTW - nedavno jsem narazil na jeden problem - u zakaznika, ktery
mel nainstalovane 16bitove Quatro Pro, a ja mu tam chtel dat SQL
link pro MS SQL Server, se BDE vzpouzelo. A to tak, ze se sice
nainstalovalo, ale tahalo si CFG od Quatro.

Uzivatelska datova mnozina pro B-Tree Filer

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 9.4.1999 11:15:27 -0700

Tady je to: http://tpx.turbopower.com/~eric.harmon/componen.htm

Umi to tyto typy udaju:
TBTFFieldType = (btfString, btfByte, btfInteger, btfLongInt, btfWord,
btfReal, btfSingle, btfDouble, btfChar, btfBoolean);

Dodelaval jsem si tam jeste typy btfComp (comp) a btfArrChar (array of
char), ktere v souborech pouzivam. Jestli chces, muzu Ti to poslat. Jinak
to, zda se, funguje dobre. V popisu datasetu v souboru ?.SCH musi byt
obsazena veskera pole - jinak to nefunguje. Velikost recordu se totiz
zjistuje secitanim delky poli podle popisu v SCH souboru. Taky se natvrdo
predpoklada, ze na zacatku recordu je longint pro seznam zrusenych vet, jak
je u B-Tree Filer obvykle.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>

> [...]
> msg.Display;
>
>Blizsi popis pouzivani olMailItem najdes v helpu
>VBAOUTL.HLP v MS Office (nevim, jestli pouze Prof.)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.1999 21:50:48

>Ano, samozrejme to jde.

jak to ze jeste z nikoho nevypadla informace o tom, kteryze ustav mu
umoznuje prijimat platby kreditkou od zakazniku?

Transakce na lokale

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 9.4.1999 22:06:07

To muzes take udelat pouzitim objektu TUpdateSQL v rezimu
CachedUpdates.
Tam muzes tez pouzit ApplyUpdates a CommitUpdates na skupinu zaznamu
najednou
Jaro

[...]

[*] Ronai Alex <rony(zv)psg.sk> - 9.4.1999 22:46:34

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. dubna 1999 15:50
P�edm�t: Transakce na lokale

Ahoj Slavku.

Ako pise help - z pohladu pisania kodu nie je rozdiel medzi lokalnou
transakciou a transakciou na vzdialenom serveri. Ked je transakcia ( dalej
len TRNS ) spustena na lokalnej tabulke, zmeny v nej prevedene su
logovane.Kazdy logovaci zaznam obsahuje zaznam pred zmenou.Pokial je TRNS
aktivna, meneny zaznam (record) je zamknuty pokial nie je prevedeny Commit
alebo Rollback.Commit ulozi prevedene zmeny v table natrvalo, RollBack
uvedie table ( tables ) do puvodiho stavu pred zmenou.Podporovane su svak
len Paradox a dBase tabulky.A aj to s tymito omezeniami:
- Automaticka oprava ( samooprava ) po pade table nie je podporovana;
- Paradox lokal TRNS je podporovana len na table s indexom.Na neindexovanej
table nemozes pouzit RollBack.Teda pouzit ho mozes ale bez pozadovaneho
efektu.
- TRNS nie je mozna nad temporary ( docasnou ) table;
- TRNS nie je mozna nad ASCI table;
- TRNS uroven musi byt nastavena na - tiDirtyRead;

Commit pozivaj v bloku try .. except

Jednoduchy priklad.

try //IsSQLBased = False - je to lokal, True = ODBC
if ( Database1.IsSQLBased = False ) then Database1.TransIsolation :=
tiDirtyRead;
Database1.StartTransaction;
with Query3 do begin
SQL.Clear;
SQL.Add('TU SI SPRAV INSERT AL UPDATE AL DELETE PODLA LUBOVULE');
ExecSQL;
end;
Database1.Commit; //zapis zmeny
except on E: Exception do begin
Database1.RollBack; //ouha, nepovedlo se, vrat to
vsechno spet
MessageBeep(1);
ShowMessage(E.Message);
end;

Vyskusaj, experimentuj.Tot vse.Mnoho zdaru.

Alex.

Puvodni sprava

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.1999 01:03:14

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> bity v wStyle (nejaky seznam nebo odkaz), pripadne jsou-li nekde deklarovane
> jako konstanty pro upravy (wStyle:=wStyle or ws_XXX).

Tyto konstanty jsou popsany ve Win32 API helpu u funkci CreateWindow a
CreateWindowEx (pro ExStyle). Jinak u Win32 API helpu se vyplati si
vytvorit minimalni vyhledavaci databazi (pres zalozku Najit), potom
se v nem nektere veci lepe hledaji.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.1999 01:03:00

Jiri Binder wrote:

> [...]
> mohl za default idapi32.cfg vzit ten co ma u sebe v adresari redist
> nebo hexa editorem upraveny idapi.cnf tamtez. Neuspel jsem.

Ahoj,

Konfigurace je ulozena v souboru idapi.cnf.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.1999 01:06:09

Zbysek Hlinka wrote:

> Tak ted to je. :-)

Tohle mam nejradsi, kdyz nekdo porad meni zadani :-)

> Diky, podivam se na to. Nakonec by stacilo prejmout editor od
> predka a pouzit ho. Jenom kdyby dodavali komplexnejsi zdrojaky.

Jenze pak by to bylo zase uz moc jednoduchy ... :-)

> Koukam, ze se o toto pokousis, takze to jeste proverim.

No, je to takova oklika. Nejvic se mi tam nelibi nutnost vytvoreni
a zruseni predka komponenty v konstruktoru noveho editoru aby se
ziskal editor toho predka. Pritom by uplne stacilo mit pristup ke
ComponentClassList v unitu DsgnIntf.

V tom prikladu by to vytvareni slo jeste trochu zobecnit na primeho
predka komponenty u ktereho se bude ocekavat ze ma ComponentEditor:

takze
C := TTable.Create(nil);

se nahradi
C := TComponentClass(Component.ClassParent).Create(nil);

... ale porad to nejak neni ono :-(

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

FileSize

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.1999 01:08:17

Petr Kandera wrote:
> Dovolil bych si opravit nasledujici cast - FindClose by se melo provest
> vzdy!

> SearchRec: TSearchRec;
> Size: Integer;
> begin
> if FindFirst(FileName, faAnyFile, SearchRec) = 0 then
> Size := SearchRec.Size;
> else
> Size := -1;
>
> FindClose(SearchRec);
>
> ShowMessageFmt('%d', [Size]);

V tom mas sice pravdu, ale pouze v pripade ze API funkce FindFirstFile
nevrati INVALID_HANDLE_VALUE. Takhle vypadaji funkce FindFirst a FindClose
v SysUtils:

function FindFirst(const Path: string; Attr: Integer;
var F: TSearchRec): Integer;
const
faSpecial = faHidden or faSysFile or faVolumeID or faDirectory;
begin
F.ExcludeAttr := not Attr and faSpecial;
F.FindHandle := FindFirstFile(PChar(Path), F.FindData);
if F.FindHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
Result := FindMatchingFile(F);
if Result <> 0 then FindClose(F);
end else
Result := GetLastError;
end;

procedure FindClose(var F: TSearchRec);
begin
if F.FindHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then
Windows.FindClose(F.FindHandle);
end;

Pokud FindFirst nevrati hodnotu 0, tak to muze byt ze dvou duvodu:

1. FindFirstFile selhala a tedy TSearchRec.FindHandle = INVALID_HANDLE_VALUE
2. Hodnota FindMatchingFile <> 0 a FindClose je rovnou volano uvnitr FindFirst

Pokud tedy ve vyse uvedenem pripade budes volat FindClose i v pripade ze
FindFirst <> 0, tak se API funkce FindClose stejne nevola protoze pak je
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.4.1999 00:32:16

Puvodni zprava, kterou napsal Dalibor Toman dne 9 Apr 99,:

> jak to ze jeste z nikoho nevypadla informace o tom, kteryze ustav mu
> umoznuje prijimat platby kreditkou od zakazniku?

Tak asi velmi spatne ctes tuto konferenci, pac jsem to psal
napriklad 9.4.1999 tesne po pulnoci, zde je cas forwardu:

To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Subject: Re: Kreditni karty [Mensi OFF-TOPIC]
Date sent: Fri, 9 Apr 1999 00:06:03 +0100

Tak hledej jinou banku, ktera Ti umozni prijimat i M.O. objednavky
nebo T.O. objednavky, treba KB apod.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Transakce na lokale

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.4.1999 09:20:43

Preji vsem pekneho dne,

> Paradox lokal TRNS je podporovana len na table s indexom.
****Index jsem dodelal, stejne to nefunguje. :-(

Vsechny ostatni podminky jsem mel, teda az na to, ze to nebylo
v bloku try, ale to by na to nemelo mit vliv.

> Vyskusaj, experimentuj.Tot vse.Mnoho zdaru.
****Vyzkousel jsem toto:

procedure TForm1.BitBtn1Click(Sender: TObject);
const
SQLPrikaz: string = 'INSERT INTO TRANSAKCE (JEDNA, DVE) '+
'VALUES ("%s","%s")';
begin
Database1.StartTransaction;
Query2.SQL.Clear;
Query2.SQL.Add (Format (SQLPrikaz, [Edit1.Text, Edit2.Text]));
Query2.ExecSQL;
if MessageDlg ('Ulo�eno, jste s t�m spokojen?',
mtConfirmation, mbYesNoCancel, 0) = mrYes then
Database1.Commit
else
Database1.Rollback;
end;

Database1 ma tyto vlastnosti:
Connected = True
DatabaseName = 'I:\SLAVEK\DATABASE\DB'
SessionName = 'Default'
TransIsolation = tiDirtyRead

Ale stejne to porad nefunguje. Kde delam chyby(u)?

Dekuji za odpovedi

Slavek

> Alex.

Fulltext

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.4.1999 09:48:28

voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz wrote:

> nehral jste si nekdo s fulltextem ???
>
> Mate nekdo nejake clanky , odkazy ,rutiny nebo komponenty ktere by se dali
> pouzit ???

Jakousi jednoduchou podobu fulltextu jsem poslal Petrovi
Zahradnikovi k vystaveni na Delphree. Je to sice program na
zpracovani Bible (tedy uzavreny text), ale prislusne casti si z toho
muzes vykuchat.

Button

[*] Martin Kucera <dds(zv)uh(tec)cz> - 10.4.1999 09:48:53

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 8:23
P�edm�t: RE: Button
|Kdyby tak nejakou property Color mel...
|
|TButton prebira barvu 3D objektu z windows a nelze ji zmenit.
|Pokud chces mit barevne buttony, musis si sehnat nejakou
|komponentu, ktera to umi (ruznych tlacitek je na webu dost)
|anebo si pomoci jinymi standardnimi komponentami Delphi.
|
|Nejjednodussi moznosti jsou:
|- pouzit SpeedButton s bitmapou
|- pouzit jiny objekt - jako nejvhodnejsi mi pripada
| TPanel, kteremu budes v udalostech stisku tlacitka
| mysi (MouseDown, MouseUp) prepinat BevelOuter
| z Raised na Lowered a naopak, v OnClicku bude reakce na
| click.

Mozna este jednodussi je pouzit komponentu ColoredButton
kterazto je tusim od RX (to si ale nejsu jisty).
/MK

|Jura

Prava na citanie adresara

[*] patrik.tesar(zv)pobox.sk (Patrik Tesar) - 10.4.1999 11:32:46

Chcem v aplikacii, ktora bezi ako klient/server na NT, mat moznost v NT zamknut jeden adresar na servri, aby nemohli don pristupovat uzivatelia inak, ako cez moj program. Viete ma niekto nakopnut ako to spravit??

Ing. Patrik Tesar
software consulting
0905/211 274
---------------------------

____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/

VyNULLovani atributu pri updatu

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.4.1999 12:05:57

Dobry den...

Jak vyNULLuju nejaky atribut pri UPDATu?
Pouzivam nasledujici SQL prikaz:

Update HARMONOGRAM
set PO = :PO,
UT = :UT,
ST = :ST,
CT = :CT,
PA = :PA,
SO = :SO,
NE = :NE
where ID = :ID

A potrebuji aby naprikald ST bylo po tomto prikazu NULL.

D4.TreeView.CustomDrawItem() - problemy s Font.Col

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 10.4.1999 15:44:21

Ahoj,

At 13:45 9.4.1999 +0200, you wrote:

>Ma nekdo zkusenosti s psanim metody CustomDrawView() popr. neumel by mi
>nekdo vysvetlit, co delam spatne? Mozna by pomohl i odkaz na nejakou
> [...]
Ak by si ho nenasiel, mozem Ti ho poslat.

Nie je to sice odvodene od TTreeView, ale ma to kopu moznosti, ktore
TTreeView nema.
Je to so zdrojakmi a az na male chybicky to aj funguje.

Majte sa fajn.

Norris

---------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
---------------------------
mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk
http://frdsa.utc.sk/~norris
---------------------------

filove (fwd)

[*] root <root(zv)ratbert.kit.vslib(tec)cz> - 10.4.1999 16:11:11

*** Forwarded file follows ***

Posted By: sdm (Sody) on 'CZhumor'
Title: ...filove
Date: Sat Apr 10 16:00:07 1999

Jak se rika cloveku, ktereho vzrusuji deti?
Pedofil.
... a tomu, kdo je na zviratka?
Zoofil.
A tem, co jsou na mrtvolky?
Nekrofil.
A provozovatelum analniho sexu?
Netrefil...:-)))

Stesti je umeni byt spokojeny... Sody
msodomka(zv)kmat.fjfi.cvut(tec)cz

vyvolani defaultniho PropertyEditoru TCollection

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.4.1999 19:19:24

Petr Vones wrote:

> Tohle mam nejradsi, kdyz nekdo porad meni zadani :-)

No vidis - ja zas mam nejradsi, kdyz si porad nekdo stezuje na
zmeny v zadani. :-)

> Jenze pak by to bylo zase uz moc jednoduchy ... :-)

Jo. Konecne by se dalo efektivne programovat. :-(

Transakce na lokale

[*] Ronai Alex <rony(zv)psg.sk> - 10.4.1999 20:51:23

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 10. dubna 1999 9:32
P�edm�t: Re: Transakce na lokale

Ahoj Slavku.

Ked tak znovu citam Tvoj prvy mail myslim, ze problem by este mohol byt v
tom, ze nemas prepojene TQuery resp TTable v projekte na prislusnu
TDatabase.Pokial do TDatabase alebo TQuery napises do vlastnosti
DatabaseName cestu k tabulkam, query bude dajme tomu fungovat, ale Database1
na zmeny v Query2 reagovat nebude.To, ze si do Database1.AliasName napisal
Pokusy, je sice fajn, ale skus najprv ten
alias Pokusy vytvorit pomocou BDE Administratoru ( ak uz existuje, skoc na
posledny riadok mailu :-)).
Potom :
1,Nastav do Database1.AliasName vytvoreny alias Pokusy;
2,Dablklikom na Database1 vyvolas editor vlastnosti, kde Aliasname nastav na
vytvoreny alias a
do Name napis NAZOV ( NAZOV - myslim ako vyraz, nie ako hodnotu ) , ktory
bude jedinecny identifikator databazy pre ostatne DB komponenty v projekte.
3,Klikom na tlacitko Defaults sa do editoru automaticky vlozia potrebne
parametre vcetne cesty k tabulkam
4,Potvrd OK.
5,V Query alebo Table z projektu nastav vlastnost DatabaseName z rozvinuteho
zoznamu to, co si napisal v bode 2 ako NAZOV.
Tym si vytvoril potrebne prepojenie medzi napr. Database1 a Query2.
No a potom to skus, mozno tomu chybalo toto.

Vsetko dobre praje Alex.

> [...]
> SessionName = 'Default'
> TransIsolation = tiDirtyRead
>
>Ale stejne to porad nefunguje. Kde delam chyby(u)?

Regsvr32 a VCF132

[*] Bohuslav Svancara <softprojekt(zv)bosnet(tec)cz> - 10.4.1999 11:56:24 -0700

To by mohlo byt ono. Diky.

Bohuslav �vancara
softprojekt(zv)bosnet(tec)cz

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 9. dubna 1999 2:41
Subject: Fulltext

> [...]
>
>nehral jste si nekdo s fulltextem ???
>
>Mate nekdo nejake clanky , odkazy ,rutiny nebo komponenty ktere by se dali

Zapamatovani pozice v editoru

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.4.1999 23:28:28

Dobry den....

Da se v editoru delfinu nejak zapamatovat poloha v textu??
A samozrejme se pak zase na ni nejak nastavit (klavesove zkratky
by byly idealni).
V dosovskem Borland Pascalu se do dalo zajistit makry, ale jak to
udelat v delfinech na to jsem jeste neprisel, ale myslim, ze to jde,
protoze ted se mi nejakym hmatem (nemuzu ale prijit na to jakym)
objevila na leve strane editoru nejaka zelena znacka (krychlicka)
ale nevim, jestli to ma s tim neco spolecneho...
Muze mi nekdo poradit...?

Zapamatovani pozice v editoru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.4.1999 09:57:12

Preji vsem pekneho dne,

> Da se v editoru delfinu nejak zapamatovat poloha v textu??
****Da. Nastaveni CTRL-SHIFT+n, kde n je cislo a dostanes se na
to zpet pomoci CTRL+n.

Funkce Round

[*] Jindrich Danihelka <jidas(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.1999 10:58:35

> [...]
> cislice
> pred petkou ?
> Znam jednoho, kdo tvrdi, ze toto pravidlo zna z obecne skoly (zatim jen

Ja to znam taky. Jmenuje se to "statisticke zaokrouhlovani" a na rozdil
od "matematickeho zaokrouhlovani" to funguje presne tak jak popisujes.
Taky jsem se s tim setkal a vadi to u zakrouhlovani treba faktur na cele
kuruny. Resim to konstrukci X:=Round(Y+0,499)

Ing. Jindrich Danihelka
E-mail : jidas(zv)mbox.vol(tec)cz
Tel.: 038/7755345
038/7512861

Obcas nefunkcna instalacia

[*] Trhlik Jaroslav <aatsoft(zv)databanka.sk> - 11.4.1999 11:15:34

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Zdravim skusenych delphinistov. Potrebujem radu.
Uz 2 roky distribuujeme nasu aplikaciu, napisanu v Delphi2, vyuzivajucu dBase tabulky. Instaluje sa pomocou InstallShieldu z CD.
Koncom vlanajsieho roka sa zacalo objavovat a teraz je coraz castejsie, ze po instalacii a spusteni sa objavi chybova hlaska "Exception EDBEngineError in module WINDFS.EXE at 0004d408. Invalid File Name" a aplikacia nefunguje. Nefunkcnost je pravdepodobnejsia na novsich pocitacoch a pod W98, ale ani P100 s W95 nie je 100% ist�. Na nasich pocitacoch ani pod W95 ani pod W98 sa tuto chybu nepodarilo vyvolat.
Jeden konkretny pripad: zakaznik, u ktoreho nasa aplikacia fungovala, inovoval hardware (naformatoval a pridal HDD), rein�taloval W95 a aplikacie (nema ziadnu inu pouzivajucu BDE) a nasa aplikacia sa stala nefunkcnou. Na prvy pohlad vsetko okolo BDE vyzera byt nastavene spravne, ale ked som z original instalacneho CD nainstaloval DELPHI 2 a sk�sil spustit DEMO priklad CTRLGRID, tak takisto skoncil chybou "Invalid File Name".
Som zufaly, lebo odporucanie "skuste na inom pocitaci" je nedostojne a zobrat pocitac od zakaznika a ist s nim do Inprise tiez nie je mozne.
Pozna niekto pricinu resp. opatrenia, ako vzniku tejto chyby predist?

Jaroslav Trhlik, A&T Software, Rybarska 1, 91501 Nove Mesto n/Vah., SR tel. +421-834-712441, e-mail: aatsoft(zv)databanka.sk

Drag a Drop v DbGrid

[*] Miki Vom��ka����h������� - 11.4.1999 12:50:56

Ahoj vsem,

pouzivam RxDbGrid a v OnMouseDown spoustim Drag and Drop. Poradte mi prosim
nekdo, jak udalost osetrit, aby se BeginDrag spoustel jen pokud se kliklo
levym mysitkem, a prave aby dal zobrazovalo Popup menu?

Diky
Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

Zapamatovani pozice v editoru

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.4.1999 13:37:50

Petr Vaclavek wrote:

> [...]
> na leve strane editoru nejaka zelena znacka (krychlicka) ale nevim, jestli
> to ma s tim neco spolecneho... Muze mi nekdo poradit...?

Vsak to je presne ono. Podivej se do helpu na editacni klavesy
podle nastaveneho prostredi (viz Options).

Drag a Drop v DbGrid

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 11.4.1999 13:50:12

Zdravim,

nevim jak v RxDbGrid, ale v klasickem DBGrid to jde podminit:
if button = mbLeft then BeginDrag...
popripade i dotaz an stisknuty Shift, Control, atd... (Shift: TShiftState)

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Miki Vom��ka <vmiki(zv)atlas(tec)cz>
Komu: DelphiForum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. dubna 1999 13:38
P�edm�t: Drag a Drop v DbGrid

> [...]
>nekdo, jak udalost osetrit, aby se BeginDrag spoustel jen pokud se kliklo
>levym mysitkem, a prave aby dal zobrazovalo Popup menu?

Packed DateTime ---> DateTime

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.4.1999 18:56:17

Zdravim...

Nevite nekdo o funkci (v Delphi) ktera mi prevede DateTime
zabaleny do longintu (provedeno v pascalu pod DOSem prikazem
PackTime) na odpovidajici TDateTime v Delphi?
Tedy nejaky ekvivalent pascalskeho UnpackTime.

Diky za odpovedi

Petr

Obcas nefunkcna instalacia

[*] Roman Fi�er <fiser(zv)gbn(tec)cz> - 11.4.1999 21:10:19

Dobry den,

Kdysi davno se nam to nekolikrat stalo take. Meli jsme nadefinovany alias a cesta k databazi obsahovala mezeru.
Vyresili jsme to tak, ze jsme mezeru z nazvu odstranily.
Nechapu pritom jak ten problem mohl vzniknout:
Meli sme totiz 15 pocitacu s naprosto stejnou hardwarovou i softwarovou konfigurac� (P100 16 MB, W95, Delphi 2), ale problem se projevil pouze na jednom.

- Roman Fiser jr.
- programatorska skupina NGSoft
- software nove generace
- fiser(zv)gbn(tec)cz www.gbn(tec)cz/ngsoft
telefon: 0301/24632, ICQ: 25542226
[...]

Registrace v USD

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 11.4.1999 21:42:55

Sorry za offtopic,

najde se nekdo, kdo bude ochoten zaplatit registraci v USD a poslat mi
fakturu v CZK?
Jedna se jen o 30 USD, ale nemam moznost poslat penize primo...

Odpovedi prosim na soukromy mail.

Dekuji

Ing. Lud�k Florian
Blue Rose v.o.s.
Mikulovick� 2584
CZ-53002 Pardubice
Tel./Fax: +420-40-6330840
Mobil: +420-603-471087
e-mail: Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz
http://www.bluerose(tec)cz

D4.TreeView.CustomDrawItem() - problemy s Font.Col

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.1999 23:02:33

Petr Fejfar wrote:

> [...]
> textu. Nejlepsi bude problem demonstrovat primo na
> DEMOS\CUSTOMDRAW\CustomDrawTreeView.
>
> Narazil jsem v podstate na tri (?) problemy:

Dival jsem se na to a opravdu se to chova divne, jakmile chces ziskat
DC (Canvas.Handle) tak to prestane fungovat. Patrne bych volil cestu
nejmensiho odporu a ve vykreslovani pouzival primo volani API funkci.
Jako priklad by to mohlo vypadat nejak takhle:

procedure TForm1.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
var
NodeRect, TextRect: TRect;
Size: TSize;
DC: HDC;
begin
DefaultDraw := False;
with TTreeView(Sender) do
begin
DC := Canvas.Handle;
NodeRect := Node.DisplayRect(False);
TextRect := Node.DisplayRect(True);
TextRect.Right := TextRect.Right + 30;
FillRect(DC, NodeRect, Brush.Handle);
if cdsSelected in State then
FillRect(DC, TextRect, HBRUSH(COLOR_HIGHLIGHTTEXT));
with ImageList1 do
ImageList_DrawEx(Handle, 0, DC, TextRect.Left - Width, TextRect.Top, 0, 0, CLR_NONE, CLR_NONE, ILD_NORMAL);
SelectObject(DC, Font.Handle);
SetTextColor(DC, ColorToRGB(clRed));
ExtTextOut(DC, TextRect.Left, TextRect.Top, ETO_CLIPPED, (zv)NodeRect, PChar(Node.Text), Length(Node.Text), nil);
GetTextExtentPoint32(DC, PChar(Node.Text), Length(Node.Text), Size);
SetTextColor(DC, ColorToRGB(clLime));
ExtTextOut(DC, TextRect.Left + Size.cx + 5, TextRect.Top, ETO_CLIPPED, (zv)NodeRect, '***', 3, nil);
if cdsSelected in State then DrawFocusRect(DC, TextRect);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Packed DateTime ---> DateTime

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.1999 23:02:20

Petr Vaclavek wrote:

> [...]
> PackTime) na odpovidajici TDateTime v Delphi?
> Tedy nejaky ekvivalent pascalskeho UnpackTime.

Pomoci funkci DateTimeToFileDate a FileDateToDateTime (SysUtils).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Prikaz DIR

[*] Mat�� Kiczko����H��I��g���!��l��� - 12.4.1999 00:36:01

Zdravim,
potrebujem poradit ako "spustit" standardny prikaz DOSu, napr. DIR *.* z
aplikacie Delphi.
Dakujem.
Matus.

kontrola textu II.

[*] standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.1999 07:17:52

Zdravim a pozdravi vsechny. Jsem moc rad za ty odpovedi, kterech se mi dostalo. Nyni prejdu k veci. V patek jsem to zkusil naprogramovat s kamaradem a prisli jsme na prostou myslenku. Je to silene... Behem hodinky jsem prisli na tolik kombinaci chyb, ktere muze uzivatel udelat, ze to snad nejde ani osetrit. Priklad:
Co kdyz uziv. skoci o dva, tri radky dolu?
Nebo kdyz prohodi slova?
Kdyz uz jsem u toho. Jestli chcete videt dobry vyukovy program pro psani vsemi deseti mrknete na ZAV. Autorem je pan Zaviacic (vicemistr sveta v psani na stroji, kdysi). Ale ani ten nema vsechno osetreno. Treba nekontroluje posledni slovo. Nebo kdyz preskocim vice nez dva, tri slova, tak mu to nevadi.

Presto, pokud nekdo ma napad, jak to naprogramovat (hlavne ta logicka uvaha), at prosim prispeje.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Ikona do hlavniho panelu

[*] standa kunc <standa_kunc(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.1999 07:21:13

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 12.4.1999 07:32:38

TParam.Clear

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 12.4.1999 07:02:49

Ta funkce slouzi ke kopirovani z jednoho device contextu do jineho.
Zadava se handle na zdrojovy a cilovy DC, pocatecni bod a rozmery. Krome
toho i zpusob kopirovani (kombinovani barev apod.).

Pokud to delas v Delphi, je lepe pouzit funkci CopyRect tridy TCanvas,
ktera to zapouzdruje.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> Od: Josef Vopalensky [SMTP:xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz]
> Odesl�no: 8. dubna 1999 18:02
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: BitBlt
>
> Zdar, sem zacatecnik programovani v oknech, chtel bych pouzit funkci
> BITBLT ale nevym co znamenaji DESdec atd co to je a jak se stim
> pracuje?
> Diky.
> Joe

BDE

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 12.4.1999 07:22:19

Mal� Dobromil napsal(a) toto:

> Nezavisi
>
> Ted zase kecas Ty!!! :-)))
> protoze pokud pouzivas 16-bitove BDE (z Delphi 1),
> tak Ti na nem 32-bitove aplikace nepobezi :-)

Jasne ;))) Bavim se vzdy o Delphi min. 2 ;)))) (delphi 1 uz je pro me
pase hodne dlouho) Taky se ti pri instalaci nove verze BDE nainstaluji jen
ty casti, ktere uz mas, takze do verze standard ty SQL links nedostanes a
nedostanes ;)))))))

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Prikaz DIR

[*] hynek.los.fei(zv)vsb(tec)cz - 12.4.1999 07:33:11

>potrebujem poradit ako "spustit" standardny prikaz DOSu, napr. DIR
RE : myslim ze je na to prikaz Exec

Obslouzeni zprav okna

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 12.4.1999 08:33:07

Ahoj

vytvarim checkbox nasledujicim zpusobem:

hChk:=CreateWindow('BUTTON','Check box',WS_VISIBLE or WS_CHILD or
BS_AUTOCHECKBOX or BS_CHECKBOX, 30,24,182,13,Handle,0,hInst,nil);

ale nevim jak provest odchyceni zprav takto vytvoreneho okna ...

umi nekdo poradit ?

diky

Zdenek Fryz

Prava na citanie adresara

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 12.4.1999 08:35:37

Tento problem som riesil , v jednom programe cca. pred 6 mesiacmi.
Konzultoval som to s Daliborom Kacmarom - pracuje pre Microsoft, zial
jedina moznost je nastavit pristupove prava pre uzivatelov !!! Neexzistuje
ziadna moznost ako nastavit pristupove prava na process, vid. fn API

Ivan Turcan

patrik.tesar(zv)pobox.sk (Patrik Tesar) on 10.04.99 11:32:46

Please respond to delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO)
Subject: Prava na citanie adresara