MP3

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 13.4.1999 14:59:24

On 13 Apr 99 at 12:55, Martin Marsik wrote:

> Zdravicko,
>
> nemate nebo nevite o nejake komponente jako je MediaPlayer ale pro prehravani MP3 pro D4.
>
> Dik Mates

Na prehravani MP3 muzes pouzit TMediaPlayer, ale musis mit
nainstalovanej MP3 kodek (jako ostatne i pro vsechny ostatni formaty
jako WAV, VOC ...). Kodek se da nainstalovat napriklad se softwarem
'MP3 Compresor'. Jestli chces muzu ti poslat instalacky, ale az
zitra, protoze je nemam tady na HDD. J. Pospisil

Zacarovana databaze

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.4.1999 18:07:11

Petr Brant wrote:

> [...]
> (char 80 - cilovy jazyk). Program pracuje tak, ze pomoci query najde ke
> slovu ze sloupce FIELD1 slovo ze sloupce FIELD2. Vsechno pracuje OK az na
> jednu vec. Pokud se pouzije index CDX z FoxPro, pracuje vsechno bez
> problemu. Byl ale problem v tom, ze nekdy zakaznik index smazal, tak jsem
> se rozhodl, ze si jej program bude vzdy pri startu vytvaret sam (nejprve
> se ovsem nastavi 28. byte na 0, aby si program myslel, ze zadny index neni
> a nervalo to). Pro vytvoreni indexu jsem pouzil nasledujici kod:
>
> sql:= 'CREATE INDEX A ON "'+TableName + '" (FIELD1)';

Nevim, ale vyzkousel bych postupne toto: v BDE Administratoru
Configuration | System | Init zkontroluj LANGDRIVER. Taktez pro
nativni ovladac foxky. V Init jeste zkontroluj DEFAULT DRIVER, v
tvem pripade by tam mela byt foxka.

Pokud to nezabere (a IMHO by mohlo), zkus Table.AddIndex.

Default hodnoty pri instalaci BDE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.4.1999 18:07:10

Mal� Dobromil wrote:

> Ja bych k tomu rad doplnil neco, co mnozi z Vas jiste budou
> povazovat za vec jasnou a znamou, ale ja jsem o tom donedavna
> vubec nevedel :-O V pripade souborove databaze (ne tedy SQL
> serveru) lze jako parametr zadat i adresar, kde ta DB je; tedy:
>
> PATH=C:\esta\k\databazi
>
> Moooooc mi to ulehcilo praci, pac jsem jako trubka do kazdeho
> TQuery nastavoval jako Query1.DataBaseName prave tu cestu
> do DB a dovedete si predstavit, co je to za pakarnu, kdyz se
> ma tato vlastnost nastavit treba u desitky Query >:-)

Pokud to distribuujes s BDE (jako ze bys mel), tak je lepsi v BDE
zadat Alias, vyplnit cestu k databazi tam, a ve svem programu se
odvolavat uz jen na ten Alias. Mozna by tve badani urychlilo nejake
mensi skoleni. :-)

Draha mysi

Petr Brant wrote:

> nevim jak v Delphi, ale v C++ by to chtelo povesit se na okenni
> proceduru a odchytavat WM_MOUSEMOVE.

I v Delphi to jde. Podivej se do zdrojaku VCL, tam to najdes.

OLE DB a ODBC (Delphree)

Lukas Voborsky wrote:

> Stahnul jsem si OLE DB komponenty z Delphree a taky OLE DB SDK. V
> prikladech v OLE DB SDK (treba Query Demo) se pripojim v pohode na
> databazy Acces pres ODBC. Nemuzu vsak donutit TDFODatabase, aby se
> pripojila stejnym zpusobem.
> Ma otazka tedy je, jestli to, o co se pokousim je vubec mozne a jestli
> se vlastne nesnazim o uplnou kravinu.

Ja myslim, ze by to jit melo. Problem je v sestaveni inicializacniho
retezce (DSN atp.), ktery stavajici verze nesestavuje, protoze se
zatim zabyvam problemem, jak spravne vytahat a zobrazit data (joj,
co jsem si uzil napriklad s datumem a typem numeric, stavajici
TXxxField jsou postaveny pro neco uplne jineho :). Ale pokud bys
ses do toho chtel pustit, rad uvitam spolupraci.

Razeni podle ceske abecedy ...

Pavel Skalicky wrote:

> neobjevovala az na konci. Pokud to jde v DBE administratoru pouze
> nastavenim LangDriveru, jaky tam ma byt (zkoousel jsem asi tri, ale bez
> uspechu). Jinak mam D4.

Mne se osvedcil "pdx ANSI Czech 'CH'", a to i u SQL databazi.

Zjisteni predchozi instance programu

Jirka Fejfar wrote:

> nevite negdo nahodou, jak se da zajistit, abych nepustil jeden exac
> vicekrat ...

V .DPR:

var
Hwnd:THandle;
begin
Hwnd:=FindWindow('<trida hlavniho okna>',nil);
if Hwnd<>0 then
begin
if not IsWindowVisible(Hwnd) then Application.Restore;
SetForegroundWindow(Hwnd);

Draha mysi

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.4.1999 19:52:31

Obavam se, ze nedostanes "hustsi" vzorky nez kolik udalosti MouseMove jsou schopny Windows zachytit a prislusnou zpravu WM_MOUSEMOVE ti poslat.

OnMouseMove nedela nic jineho.

Takze, jak ti uz nekdo radil, zkus si pohrat s polynomem...

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
> "ujede" pri stisknutem tlacitku.
> Zkousel jsem to pres udalost MouseMove formulare a pricitat zmeny
> vzdalenosti, ale narazil jsem na to, ze hodne zalezi na rychlosti pohybu
> (pri sviznejsim prejeti ziskam tak 10-15 vzorku polohy na temer celou
> obrazovku coz je moc malo. No a kdyz zakroutim mysi dokolecka nejsou
> vysledky ani priblizne.
> Kde se "povesit" na udaje a jak ti zaridit.
> Idealni by byl citac zvysujici se o jednu pri presunu mysi o jeden pixel.
> Tim by odpadla nutnost jakychkoliv dalsich vypoctu.

Monitorov�n� pr b hu aplikace

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 13.4.1999 17:55:52

On 13 Apr 99 at 14:52, Lukes V�clav wrote:
> Ahoj,
>
> m�m n�sleduj�c� probl�mek. M�m prom nnou nastavenou na False. Kdekoli v
> programu ji zm n�m na True a pot ebuji n co, co bude neust�le kontrolovat
> hodnotu prom nn� a v moment , kdy ji zm n�m na True vykon� dal � kroky.

Co zkusit zaradit casovac a pri kazdem tiku kontrolovat tvou
promenou.
Nevim co presne potrebujes, ale v momente kdy mnenis promenou na
true, muzes prece volat i proceduru ktera se ma vykonat.

TreeView - pom���c

[*] Cykl <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 13.4.1999 19:56:38

>u� jsem z toho na pr�ky. M�m na formul��i TreeView. P�i zobrazen�
formul��e
>bych pot�eboval, aby se kurzor postavil na prvn� polo�ku v TreeView.

Pokud se nechce postavit, tak zkus viagru. No a pokud nezabere, tak bych
mozna zkusil - TreeView1.Selected := TreeView1.Items[0];
No a pokud furt nebude nic videt, tak zrejme neni na stromu zamereni. Tak
proste napis TreeView1.SetFocus;

Staci?

Cau PAVEL

Monitorov�n� pr�b�hu aplikace

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.4.1999 19:57:50

Udelej z te promenne (X) property nejakeho objektu, ktery stejne existuje (Form, DataModule nebo cokoli jineho).
Na SetX udelas, co je potrebne.
Presne kvuli tomu ObjectPascal pojem "property" zavadi.

> [...]
> programu ji zm�n�m na True a pot�ebuji n�co, co bude neust�le kontrolovat
> hodnotu prom�nn� a v moment�, kdy ji zm�n�m na True vykon� dal�� kroky.

Nova instance formulare

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.4.1999 20:01:38

Zavolas-li
F:=TForm1.Create(...),
mas hned dalsi instanci.
Akorat tech vice instanci neudrzis na jedine promenne Form1, musis si na to deklarovat dalsi promenne nebo nejaky seznam.

V kazdem pripade
F:=TForm1.Create(Application)
umozni, abys tuto instanci nalezl mezi Application.Components[i].

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Nova instance formulare
> Datum: 13. dubna 1999 14:24
>
> Zdravim
>
> Predem se omlouvam se za zacatecnicky dotaz, ale jeste jsem se s
> timto problemem nesetkal. Mam vytvoreny formular a potrebuji vytvorit
> dalsi instanci, ktery bude myt stejne vlastnosti i komponenty. A jak
> se k nemu potom da pristupovat.
>

> J. Pospisil

form

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 13.4.1999 18:03:17

On 13 Apr 99 at 14:40, Martin wrote:
> Zdravim,
>
> Mam na obrazovkr vo Windows NT nastrojovu listu nastavenu ako stale
> viditelnu a stale an vrchu.A k maximalizujem svoju aplikaciu v delpfi cast
> formularu sa mi schova za tuto listu. A ja by som potreboval aby sa mi
> maximalizoval form iba po tuto listu. Ako to urobit ?

Pri udalosti OnResize zkontrolovat status okna, a je-li Maximized
zmenit velikost rucne. Je to sice dost diletantske, ale melo by
to fungovat.
Jinak zkusil maximalizovat okno na WinNT 3 s Delphi 3 a
formularove okno se zvetsilo tak, fe nastrojovou listu neprepsalo.

Skutecny rozmer desktopu

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 13.4.1999 20:08:28

> tento muj dotaz souvisi uzce s tim predchozim. Lze nejak zjistit
> velikost desktopu BEZ tech serepeticek kolem (taskbar, Office Launcher,
Ahoj

priklad:

if SirkaObrazovka=800 then
Form1.BoundsRect:=ZjistiWorkPlocha else
Form1.Position:= poscreenCenter;

function ZjistiWorkPlocha:TRect;
var
T:TRect;
begin
SystemParametersInfo(SPI_GETWORKAREA,0,(zv)T,0);
Result:=T;
end;

D4.TreeView.CustomDrawItem() - problemy s Font.Col

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 13.4.1999 21:05:06

Od: Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 22:46
P�edm�t: Re: D4.TreeView.CustomDrawItem() - problemy s Font.Color := clXXXX
> [...]
>jsem delat nemusel - vysledek stoji za to.>PS: Kdyz si prohlednes dobre dokumentaci, zjistis, ze ta komponenta neni

Hi,

nevim, co mas na mysli tim _dobre_ prohlednes, ale informace o licencnich
podminkach teto komponenty jsem hledal a nenasel. V souboru treent.zip je
podadresar s helpem a v nem jsem zadnou zminku o licenci nenasel. V
hlavickach zdrojovych souboru neni nikde zadny (C), archiv neobsahuje zadne
soubory *.txt apod. Komponentu jsem neinstaloval, takze nevim, jestli se
neco neskryva v run-time, ale pochybuji.

Pls, mohl bys mi poradit, jak se dostanu k licencnim podminkam?

Thanx, pf

PCHAR a char *

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.4.1999 08:35:29

> [...]
nem
>vola interni funkci _LStrToPChar, z te je to patrne:

Ja si taky myslel, ze to Borland nema osetrene a predava NIL tudiz "to mohlo
byt ono". Ovsem i kdyz je to osetreno pomoci funkce _LStrToPChar(), tak bude
nejspis vadit, ze string lezi v segmentu CODE, zatimco DLL bude
predpokladat, ze lezi v DATA nebo BSS a odkazem [ds:pchar] popr. [ss:pchar]
na nej nedosahne. Ten Borland, to jsou hovada :-(((((((((((((((

Bye, pf

Nova instance formulare

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 14.4.1999 08:37:12

A i v drivejsich verzich Delphi by to melo jit programove (odhaduji -
protoze pracuji s take D3)
Normalne navrhnes formular se vsema jeho obsluznyma metodama a v Options
-->Forms presunes dotycny formular ze sekce autocreate forms do sekce
available forms.
Pak v programu napr.

procedure THlavniForm.Button1Click(Sender : TObject);
var
CreatedForm : TCreatedForm;//musi byt uveden v uses
begin
CreatedForm := TCreatedForm.Create(Application);
// pak je muzes rozlisovat podle Name,Tagu,Caption ...
CreateForm.Name := CreatedForm + IntToStr(nejaky "globalni" counter
)// tj zadefinovany jako globalni
//promenna nebo vlastnost
objektu THlavniForm
//a treba pridat do "globalniho" seznamu vytvorenych formularu
FormList.Add(CreatedForm);
end;
// krome toho je pak musis rusit a odstranovat ze seznamu, vytvorit a
zrusit seznam formularu ....atd, atd.... ale to je asi zrejme

no a kdyz chces pristupovat k nejakemu z vytvorenych formularu tak podle
zvoleneho identifikatoru (Name, Tag, Caption ...) vyberes pozadovany ze
seznamu a pracujes s nim asi takhle

TCreatedForm(FormList.Items[xyz]).JednaVlastnost
TCreatedForm(FormList.Items[xyz]).JinaMetoda
.....> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
> Odesl�no: 14. dubna 1999 8:47
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Nova instance formulare

> vytvorit
> se k
>
> Od D3 je moznost dedit i formulare. Staci otevrit New, najit si
> zalozku s aktualnim projektem a kliknout na prislusny formular. Od
> nej se vytvori potomek, se kterym lze potom normalne pracovat dal.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Nova instance formulare

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.4.1999 08:46:31

Jan Pospisil wrote:

> [...]

zalozku s aktualnim projektem a kliknout na prislusny formular. Od
nej se vytvori potomek, se kterym lze potom normalne pracovat dal.

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.4.1999 08:47:14

>Ano, ale ne pro lokalni tabulky.
>
>===============================
> ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
> Prog-Soft s.r.o. Plzen
> INFOS - informacni system pro napojare
>===============================

S lokalnimi tabulkami jiz dlouho nedelam,
tak se nechci prit, ale kdysi,
kdyz jsem s nimi pracoval,
tak jsem taky pouzival TDatabase.
Taky si vzpominam, ze jsem tam misto Alias
daval primo cestu do adresare, kde jsou
umisteny datove soubory.

Jaro

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.4.1999 08:53:28

Ja myslim, ze odkazovat se na Alias primo z TQuery je nevhodne.
Lepsi je pouzit TDatabase a odkazovat se na jmeno nastavene zde.

Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 17:51
P�edm�t: RE: Default hodnoty pri instalaci BDE

> [...]
>

>S pozdravem
>
>Zbysek Hlinka
>E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.4.1999 08:58:14

> [...]
se
>odvolavat uz jen na ten Alias. Mozna by tve badani urychlilo

Udelat si alias neni problem (to jsem vybadal skoro hned,
jaxem z Delphi zacal :-), ale ja zatim pouzivam D1 a tam
si s distribuci BDE musim poradit sam a nechci na cilovem
PC aliasy delat programove. Navic, uzivatel muze mit jednu/
dve/tri/kolik_chce databazi a tam potom staci upravit cestu
k ni v INI souboru a ja pri stratu programu podle hodnoty,
ktera je v tom ini pak nastavim ten parametr PATH a otevru
databazi.

Skoleni bych bral, protoze si myslim, ze jeden neni nikdy
tak chytry, aby se nemohl jeste neco dalsiho naucit,
ale neni cas. //to je paradox, co ? :-)))

Dobra.

Draha mysi

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.4.1999 09:22:22

A neslo by to udelat tak, ze uzivatel rekne cara
vede "odsud" az "sem", potom pokracuje "sem" dale
"sem" a tady konci. (treba pres MouseDown a MouseUP)
//jako se delaji ty polynomy v PBrush-ovi.

Ty potom vypocitas vzdalenosti jednotlivych "sem"-u
a sectes je. Pokud to ovsem neni krivka :-)))

|____/
[0,0] [20,0] atd atd.> ----------
> Od: eL[SMTP:eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz]
> Odesl�no: 13. dubna 1999 21:25
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Draha mysi

> mozny
> zajimavost
> >

> Cele to ma fungovat takto:
> Uzivatel si neco naskenuje a pak bude mysi jezdit po nejakych drahach
> (upozornuji, ze normalni clovek v tech caranicich nic nevidi) a
> potrebuje
> znat delku. Zatim to nejak odhadovali.
>
> eL..

Interbase 4.11 pro Novell pod Netware 5

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 14.4.1999 09:24:47

Nema nahodou nekdo z vas zkusenosti s provozovanim InterBase 4.11,
ktera je urcena pro Novell 4.1 nebo 4.2 pod Netwarem 5.
Jde to vubec ?
Je to spolehlive ?

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

D4: Warning: Comparing signed and unsigned types -

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.4.1999 09:37:33

Hi all,

muzeme mi, pls, nekdo objasnit, co se nelibi D4prof+U3 na nasledujicim
vyrazu, ze hlasi warning %subj%?

if ord(char1)=ord(enum1) then

kdyz

1. char1: char;
2. enumType = (enum0,enum1,enum2,enum3,enum4);
3. Je nastaveno {$MINENUMSIZE 1}
4. Podle helpu je funkce ord() definovana jako function ord(X):
longint;
5. Do D3 vse pracovalo spravne
6. Je zajimave, ze ten shit ztichne v pripade, ze kterykoli z obou
operandu pretypuji na integer, tj zapisu napr.
if integer(ord(char1))=ord(enum1) then
nebo
if ord(char1)=integer(ord(enum1)) then

:-(((((((

Thanx, pf

P.S. Nevite nekdo o nejake konferenci (i mezinarodni) odpadliku Delphi,
kteri se rozhodli prejit na VC++?

Draha mysi

[*] Jirka Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 14.4.1999 09:52:00

Ahoj,
a nebylo by lepsi precist souradnice pri OnMouseDown a OnMouseUp a ty pak
odecist ?

email : virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 11:15
P�edm�t: Draha mysi

> [...]
>Idealni by byl citac zvysujici se o jednu pri presunu mysi o jeden pixel.
>Tim by odpadla nutnost jakychkoliv dalsich vypoctu.

Packed DateTime ---> DateTime

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.4.1999 09:53:23

> Petr Vaclavek wrote:

> *** Jo taky jsem si ted uvedomil, ze ty drive uvedene fce jsou ty,
> ktere potrebuji, ale docela dost me zmatlo to, ze maji jako
> parametr integer, kdezto ja tam potreboval longint (pokud se
> nepletu tak longint = 4 byty, integer = 2 byty nebo v Delphi je to
> jinak?....Asi jo)

Typ integer je zpravidla ve vsech vyssich jazycich zavisly na platforme,
takze v D1 to byly 2 B, v D2-D4 to jsou 4 B a az budeme mit na stolech
vsichni 64-bitove stroje, tak to bude jako u main framu 8 B :-)))

bye, pf

Kamenici versus Win-1250

[*] delphi(zv)alf.dingo(tec)cz - 14.4.1999 08:06:08 gmt

Ahoj,

Jaks radil s prepsanim 29 bytu na $20. Vse to funguje bezvadne,
ale jen pokud pouzivam driver FOXPRO od Inprise.
Ale to se krizi s dalsim problemem o kterym jsem v konferenci uz mluvil.
Ty tabulky maji indexy CDX, ale po pokusu otevriz je v Delphi
skonci chybou "Invalid Index Descriptor".

Za pouziti programku Table Interrogator jsem zjistil nasledujici:

1) Pokud k tabulce pristupuje prez FoxPro driver od borlandu je
LangDrviver = DB867CZ0
CodePage = 437

Zde vsechno jede OK

2) Kvuli indexum proto pouzivam driver FoxPro z ODBC. Tam je
LangDrviver = DB867CZ0
CodePage = 0

Ovsem zde data zase nejsou ceska.

Nevite co s tim?
Diky moc za vsechnu pomoc.

Bob

Petr Vones:
> [...]
Interrogator
> ktery umi zobrazovat plno informaci o tabulkach, je zde:

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.4.1999 10:08:19

> [...]

jezdi
>si tam mysi a zjistis jak je to s tim poskakovanim. Bod po bodu se ale

ja mam takovy matny dojem, ze ani vlastni mys HW neposila po seriovem portu
inkrement se stupnem rozliseni mysi, ale souradnici v zadanych intervalech
(napr. u inport mouse slo nastavit max. 200 interruptu za sekundu). Kolik je
to dnes u bezne mysi
na seriovem portu popr. u Bus mouse, nevim.

Bye, pf

Shift pri dblclicku

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 14.4.1999 10:37:18

Neexistuje nejak jednoduchy zpusob, jak zjistit,
jestli pri dblclicku neni stisknuty shift ?
Nechce se mi delat nejake pomocne promenne v
MouseDown.

Radim

Draha mysi

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 14.4.1999 10:39:11

On Wed, 14 Apr 1999, [iso-8859-2] Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> //jako se delaji ty polynomy v PBrush-ovi.
>
> Ty potom vypocitas vzdalenosti jednotlivych "sem"-u
> a sectes je. Pokud to ovsem neni krivka :-)))

Taky si myslim, ze je to dobry napad. Navic se tema bodama nemusi
prokladat jen lomena cara, ze?
zdar
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 14.4.1999 10:42:26

> [...]
>kdyz jsem s nimi pracoval,
>tak jsem taky pouzival TDatabase.
>Taky si vzpominam, ze jsem tam misto Alias

Path samozrejme nastavis
Ale uz nenastavis language pro drivery a podobne veci

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Jak zjistit spusteni aplikace

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 14.4.1999 10:54:01

No, rozhodne kus toho kodu pouziji, takze za nej zaroven dekuji. Spis bych
to ale potreboval udelat tak, aby mi system pris spusteni poslal zpravu, ze
byla spustena nova aplikace. Pote bych pouzil tohoto kodu k vyhledani a
ukonceni nezadoucich.

Pokud se nedozvim, zda byla spustena nova aplikace, musel bych tento kod
povesit na timer a napr. kazdou vterinu kontrolovat seznam spustenych
aplikaci. To se mi zda trochu krkolomne. Takze zna nekdo zpusob, jakym
sledovat zpravy o spusteni atd ?>Ahoj,

> [...]
>bohuzel stale plne nefunguje). Nelze to ale pouzit u NT4.

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

NetXXX funkce v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.1999 10:59:56

Ahoj,

Nevite nekdo zdali existuji konverze hlavicek a struktur NetXXX funkci pro
Windows 95/98. Zatim se mi to nepodarilo nikde najit a nechci to zbytecne
prepisovat pokud to uz nekde existuje.

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Adonis je slow

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 14.4.1999 11:00:10

Ahoj,

kdyz jsem narazil na zminovane Adonis komponenty, tak jsem opravdu zajasal.
Rikal jsem si, konecne se zbavim nutnosti pouzivat DAO. Proc nemam rad DAO?
Mam tady napsany takovy bench-test na asi 50MB velkem MDB souboru, ruzne
posilani dotazu apod. Dokonce ve VB i v Delphi 4.0 pres nativni driver pro
DAO.
Chodi to rychle, az na jednu malickost, spusteny benchmark zabere na celou
dobu vlastniho behu 100% rezie procesoru, ve Win9x uvidis v taskmanageru
dokonce hlasku ze aplikace neodpovida (prestoze bezi a dobehne, pokud
pocitac zbytecne neprovokujes) Nicmene mne tato skutecnost zarazi, ze bych
na formulari kde bezi v pozadi narocne vypocty uz nemohl nic delat, mi
nepripada ze programuji pod Windows32 :( Mimochodem tohle dela i Access97 a
ja si celou dobu myslel, ze to zpusobuje vlastni DAO engine. Po vyzkouseni
komponent od Adonis, ktere nechodi pres DAO ale pres ADO engine (verze
2.1), jsem nasel svuj omyl, ze vyse uvedeny efekt nezpusobuje nejspis DAO
ani ADO (nezda se mi, ze by ADO bylo taky tak prasacky napsany jako DAO)
ale ze hlavni vinik je nejspis skupina knihoven kterou Microsoft nazyva
MSJET, pres ktery to jede (a musi) nanestesti VZDYCKY.

Krome toho vytizeni procesoru je tu pri pouziti Adonis komponent (db
provider pres Jet - tj pristup na MDB) dalsi problem - rychlost. Pouziti
Adonis komponent zde prinasi v nekterych pripadech az 20ti nasobne
zpomaleni oproti jiz tak pomalemu DAO+BDE driver, zejmene pri vystupech do
gridu, kdy se nacita cela tabulka, nestrankuje se podobne jako to umi BDE
nebo Access97 (postupne dotahovat data na formular). Zkousel jsem omezit
pocet zaznamu i pracovat s cache, ale nedosahl jsem v podstate zadneho
pozitivniho efektu. Takze jedina rozumna moznost jak pracovat s MDB soubory
v Delphi, je ten jeho nativni ovladac, ktery neni spatny, ale bohuzel jede
pres jiz trosku zastarale DAO s JETem. Je mi to lito, protoze uz sem byl
odhodlan tech $300 za to utratit, ale jen za podminky ze to bude ALESPON
stejne rychle jako BDE driver+DAO

Co se tyce noveho Microsoftiho projektu MSDE (lokalni ocesana verze SQL7
serveru) je to sice pekne, ale neresi to site se 2-4 pocitaci v siti, kde
si rozhodne nebudou kupovat velky SQL7 server velky peniz a pritom pracovat
v siti by take chteli. Jedine pozitivum co sem na MSDE nasel jsou podobne
licencovani jako DAO nebo ADO.

Heretic

Zjisteni predchozi instance programu

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 14.4.1999 11:10:02

Od: Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 22:46
> [...]

neco neskryva v run-time, ale pochybuji.

Pls, mohl bys mi poradit, jak se dostanu k licencnim podminkam?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.4.1999 08:00:17

>I tak je lepsi to osetrit uvnitr programu pres jeden TDatabase,
cestu
>vyplnit tam a pak mas naraz vystarano pro vsechny komponenty
>(ktere ovsem musi pristupovat k datum pres TDatabase).

No vzdyt jo, o tom jsem prave psal... a ze jako jeden
z parametru lze pouzit parametr PATH a psal jsem to
proto, ze tu nekdo posilal seznam parametru pro TDatabase
a tento (pro souborove db) tam chybel.

Dobra.

Podmineny preklad pro resource

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 15.4.1999 08:15:19

Jan �ebel�k wrote:

> Do DFM zadny podmineny preklad nezabudujes.

pripadne si komponenty, ktore potrebujes, vytvaraj dynamicky za behu programu a
tu uz mozes pouzit direktivy

{$IfDef VerzeXX}
Image1:= TImage.Create(Self);
Image1.Parent:= Form1; // alebo ine
{$EndIf}

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/7613

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 08:24:20

Zkouseli jsme to taky a blbne to ve velkem. Je potreba podotknout, ze BDE
ma tyto hondoty duplikovany i v registrech a je potreba je prebit i tam (
reseni , natvrdo nastavit zapis do registru - tolik nam poradili z hotline
na Inprise).

Mame jeste jedno reseni a to nucene nastavovat tyto hodnoty primo v
aplikaci. Pokud chces, mame k tomu od Inprise nejake unity a priklady, jak
primo z aplikace nastavovat
parametry prostredi.

Martin
Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software

Od: Jiri Binder [SMTP:jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz]
Odeslano: 9. dubna 1999 20:22
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Default hodnoty pri instalaci BDE

Pro pripravu instalace pouzivam InstalShield dodavany s D4. Chtel
jsem, aby se pri instalaci nastavily nektere parametry (napr. lang.
driver, format data a casu pro Pdox). Myslel jsem, ze napr. by si
mohl za default idapi32.cfg vzit ten co ma u sebe v adresari redist
nebo hexa editorem upraveny idapi.cnf tamtez. Neuspel jsem.
Nemate to nekdo vyreseno?

Jiri Binder

BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 08:37:34

Chlapi, nechci vam do toho skakat, ale berte v uvahu i kompatibilitu. Program, napsany v D3 nebo D4 vam nepobezi s BDE pro D2!!!

Martin Lasevic
Od: Pavel Zichovsky [SMTP:zichovsky(zv)jesnem(tec)cz]
Odeslano: 12. dubna 1999 8:22
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: RE: BDE

Maly Dobromil napsal(a) toto:

> Nezavisi
>
> Ted zase kecas Ty!!! :-)))
> protoze pokud pouzivas 16-bitove BDE (z Delphi 1),
> tak Ti na nem 32-bitove aplikace nepobezi :-)

Jasne ;))) Bavim se vzdy o Delphi min. 2 ;)))) (delphi 1 uz je pro me
pase hodne dlouho) Taky se ti pri instalaci nove verze BDE nainstaluji jen
ty casti, ktere uz mas, takze do verze standard ty SQL links nedostanes a
nedostanes ;)))))))

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 08:44:34

Jo. Obracene ale ne.

Od: Leos Urban [SMTP:Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz]
Odeslano: 12. dubna 1999 19:50
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: BDE

Chapu spravne, ze pokud pouziji stavajici D2 exe-vku na klientovi s
nainstalovanym D4-kovym BDE 5.01 (a prislusnymi SQL Linky), tak to pujde?
Leos

do Excelu pres DDE nebo OLE

[*] kuklik <kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 08:46:24

Ahoj Delfini

Zaslechl jsem v konferenci neco o pristupu do Excelu pres DDE nebo OLE.

Proto se ptam, mate s tim nekdo nejake vetsi zkusenosti ?

Vim, ze to je cunecina, ale pokud se tim bude nekdo zabyvat, tak by me zajimalo:

Jake pouzit komponenty, jak nastavit jejich vlastnosti, pripadne nejaky ten kus zdrojaku pro ukazku prace s tim.

Pro presnost: jde o Excel 97, Delphi 4 C/S Update Pack 3 + BDE 5.01

Diky za kazdou odpoved.

Tisk�rny HP Desk Jet 6xxC

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 15.4.1999 08:47:56

Zdravim Vas vsechny a mam dotaz, mozna trochu OFF-TOPIC, ale myslim, ze mi
poradite.
Shanim seznam (soupis) instrukcnich kodu pro tiskarny %subj%.
Jde mi o to poslat na ni soubor, ktery tiskarne rekne, jakym fontem, barvou,
stylem atd, ma tisknout, takovou inicializaci.

Mate nekdo takovy tipovy PJL soubor ?

Pokud mate cokoliv, prosim o zaslani ...

Dik

Daniel Hr�a - technik VT
Severomoravsk� energetika a.s.
RZ Vala�sk� Mezi����
tel.: 0651-683 442, fax:0651-683 424
mailto:Daniel.Hrna(zv)vm.sme(tec)cz
mobil: 0603-257397

Oracle_a_MSSQL

[*] Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk> - 15.4.1999 08:51:42

> [...]
>Oraclu - hlasi mi to chybu missing expression:
>
>SELECT a.ar_refno, (SELECT sum(c.amount_paid) FROM payment_details c

Cau

vo vnorenom selecte ti chyba vyraz group by,

mimochodom takto to bude spracovane rychlejsie:

SELECT a.ar_refno,sum(c.amount_paid) FROM ar a,payment_details c WHERE
c.ar_refno=a.ar_refno
group by a.ar_refno;

Martin Bohm

Dotaz na BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 08:55:32

Udela se asi toto:

- pri instalaci se zjisti, jaka ze to je na PC verze BDE. Pokud je novejsi, tak ji tam necha,
pokud je na PC starsi verze, tak ji preinstaluje.

POZOR, toto neplati pro 16-bitove BDE.
Od: Jiri Novotny [SMTP:NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odeslano: 13. dubna 1999 15:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Dotaz na BDE

[...]

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Monitorovani pr b hu aplikace

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 09:00:44

> Nevim co presne potrebujes, ale v momente kdy mnenis promenou na
> true, muzes prece volat i proceduru ktera se ma vykonat.
Ono to az tak docela asi neni ono.

Myslim si, ze cistejsi reseni je dat testovani te promenne na OnIdle.

Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odeslano: 13. dubna 1999 23:05
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Dotaz na BDE

Jiri Novotny wrote:

> [...]

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 15.4.1999 09:29:56

Zkousel jsem nasledujici kod, ale po ukonceni aplikace (jejim zmizeni z
dolni listy windows), stale aplikace zustava v pameti a je videt v
TaskPanelu. Pokud se pokusim takto spustit aplikaci nekolikrat, dojde k
chybe windows, kdy neni dostatek pameti. Co je na kodu spatneho, ze aplikaci
neukoncuje uplne ?

> [...]

CloseProcess('c:\windows\notepad.exe');
CloseProcess('c:\windows\calc.exe');

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 15.4.1999 09:32:08

Zdravim,

mel bych jeden zacatecnicky;-) Jak vytisknout obsah RichEditu bez pouziti
metody PRINT?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

MSDE

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 15.4.1999 09:43:48

At 07:47 15.4.1999 +0200, you wrote:
>No to je sice pravda, ale samostatne se prodavat nebude, bude jen soucasti
>plne verze SQL serveru jako doplnek..

MSDE se samostatne prodavat opravdu nebude, ale na hotline MS mi rekli
zatim nezarucenou informaci ktera je na 90% ze pro sireni MSDE budou stejne
podminky jako pro DAO (tj staci mit Office 2k developer nebo Visual Studio 2k)
To ze je to nejspis pravda potvrzuje i adresar /SQL, ktery je na
instalacnim CD Office 2000 a obsahuje MSDE instalaci.

> Podle mych informaci by SQL7 Desktop mel pracovat i v siti, cca
> do 5 stanic.
asi jsem spatne cetl (a pochopil ze je to optimalizovane pro 5 pripojeni,
ale to sem chapal v ramci jednoho pocitace podobne jako to dela lokalni
interbaze), musim jeste jednou se podivat nebo tam radsi rovnou zavolat,
protoze o MSDE je na MS Webstrankach zatim opravdu minimum.

Heretic

MP3

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.4.1999 09:46:11

Doller.Jozef(zv)zsr.sk wrote:

> Mozem poslat
> Fraunhofer MP3 codec v1.063 optimized
> Je to samostatny algoritmus, teda nie aj program ako mp3 kompresor
> Po nainstalovani sa vlozi do registrov a mozu ho vyuzivat ostatne programy
> Vraj komprimuje rychlo ale kvalitne na rozdiel od Xing algoritmu
> Len neviem ci sa da vyuzit aj na prehravanie.

Jedna se pouze o kodek pro komprimaci MP3 a ke vsemu je to jeste hacknuta
verze originalniho kodeku od Frauhofera, coz urcite neni freeware ;-) Ale je
pravda, ze je to kvalitni kodek (narozdil od Xingu).

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Vnoren� OUTER JOIN & MS SQL 6.5

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.4.1999 09:51:38

S timto sice zkusenosti nemam, ale precti si clanek na Zive:

URL:http://zive.cpress(tec)cz/r-art.asp?ref=7&id=5238

Z reakce Jirky Buriana je patrne, ze resenim pro SQL 7.0 je SP1 pro MS
SQL 7.0 (zatim beta). Jedna se sice o jiny problem, ale tim padem se
ptam? Mas tam posledni service pack? (aktualni pro MS SQL 6.5 je SP5).

Mac

Marian Hatala wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 15.4.1999 09:53:20

hmm to by me zajimalo proc se musi v Oraclu zadavat GROUP BY a v MSSQL to
bezi normalne
jo a ten select, to neni ono, nebot ten co tu uvadis vrati pouze zaznamy,
pro ktere plati dana podminka v klausuli WHERE na konci selectu, ale ja chci
vratit vsechny zaznamy z tabulky ar a k nim prislusejici soucty z
payment_details ne jen nektere zaznamy, ktere existuji v obou tabulkach
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 8:53
P�edm�t: Re: Oracle_a_MSSQL

Adonis je slow

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.4.1999 09:59:11

Radoslav Krehlik wrote:

> [...]
> pres jiz trosku zastarale DAO s JETem. Je mi to lito, protoze uz sem byl
> odhodlan tech $300 za to utratit, ale jen za podminky ze to bude ALESPON

A zkousel si DAODS komponenty (http://www.winsoft.sk) ? Jsme s nimi vcelku
spokojeni ;-)

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.4.1999 10:01:11

Napr pres Canvas tiskarny nastavis font a pomoci
WriteLn(Printer, Memo1.Line[I]); vytisknes.
I kdyz rekl bych, ze RichEdit bude mit nejake lepsi
metody pro tisk (ale nevim o nich napouzivam ho)

> [...]
> P�edm�t: Tisk
>
> Zdravim,
>
> mel bych jeden zacatecnicky;-) Jak vytisknout obsah RichEditu bez

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.4.1999 10:02:30

Ano, ale mam pocit, ze zminka byla (puvodne) o Microsoft Data Engine = MSDE (coz
je osekana verze SQL serveru 7.0 bez administrativnich utilit). Ta by mela byt
(aspon co rikal Jirka Burian v Belehrade) zdarma a funguje samozrejme i po siti.
A mela by byt soucasti Office 2000 - usuzuji z clanku od MS, kde popisuji vyhody
a nevyhody pouziti Accesu s MS Jet 4.0 a MSDE 1.0.

Mac

Linhart Petr wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.4.1999 10:03:39

Radoslav Krehlik wrote:

> [...]
> v siti by take chteli. Jedine pozitivum co sem na MSDE nasel jsou podobne

MSDE by snad mel byt zdarma a po siti funguje taky. Takze v cem je problem?

[...]

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 15.4.1999 10:12:37

Thu, Apr 15, 1999 ve 08:46:24AM +0200 kuklik napsal:
# Ahoj Delfini
#
[...]

je to v archivu konference par dni/tydnu zpet. s Excelem97 to pres OLE jde
snadno. Se starsim Excelem vubec :(

milan

do Excelu pres DDE nebo OLE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 15.4.1999 10:23:03

[P��loha v souboru: Oleexcel.zip]
Ja pouzivam komponentu Oleexcel (viz priloha - doufam ze me nikdo za ty
cca 3kila nezabije - usetrim vynechanim HTML formatu ;-). Akorat jsem si
tam doplnil podporu pro Stored Procedure.

Pouziti takto:

Screen.Cursor := crSQLWait;
try
qry_excel.Params[0].Value := dtedt_od.Date;
qry_excel.Params[1].Value := dtedt_do.Date;
qry_excel.Open;

OLEExcel1.CreateExcelInstance;
OLEExcel1.QueryToExcel(qry_excel); // Nebo TableToExcel ci
StoredProcToExcel
OLEExcel1.Visible := True;
finally
qry_excel.Close;
Screen.Cursor := crDefault;

kuklik wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 15.4.1999 10:44:44

> Muzes tisknout postupne jednotlive radky, pritom musis nastavovat
> spravny font, styl, alignment ... Je to celkem zajimave, proc
> nechces pouzit primo print?

Protoze pouzivam TRxRichEdit a tam je print nejak zblbly. Kdyz spustim tisk
a mrknu do Spravce tisku tak mam treba u jednostrankoveho dokumentu prubeh
"Tiskne se 0 z 365 stranek" coz je dost silne kafe;-)
Bohuzel nejsem takovy odbornik, abych se hrabal ve zdrojaku te komponenty.

Pokud by to nekdo opravil, bylo by to super.==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Ako sa zbavit ScrollBaru v DBGride ?

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 15.4.1999 10:48:53

Cavte.
Viete mi niekto poradit ako sa zbavim ScrollBaru(ov) v DBGride ?

Off: PING

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 15.4.1999 10:51:02

Sorry za castecny offtopic, potrebuju malickost a to jestli nekdo nevite, na
kterem portu funguje PING.

Diky
PK

form - stay on desktop

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 15.4.1999 10:52:50

Ahoj

chtel bych, aby mnou vytvoreny formular byl soucasti desktopu
- neco jako opak stylu "stale nahore"

vi nekdo jak na to ?

Diky

Zdenek Fryz

errors in delphi

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 15.4.1999 10:54:28

Nedavno se to tu probiralo. Musis dat packed array, protoze delphi jinak
zarovnava polozky v recordu da adresy delitelne 4-mi...

Od: DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz [mailto:DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz]
Odesl�no: 15. dubna 1999 11:32
Komu: Delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: errors in delphi

By me zajimalo jesli se nekomu staly tytez chyby co me.

- funkce sizeof vracela jinou hodnotu nez byla aktuALNI VELIKOST
rekordu napr

x = record
a,b:char;
c:longint;
end;

sizeof(x)=8 ..podle delphi ale (sizeof(x.a)+sizeof(x.b)+sizeof(x.c))=6

Always On Top + ShowModal

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 15.4.1999 11:05:25

Preji vsem pekneho dne,

mam v programu mj. jedno okno typu bsToolWindow s tim, ze
FormStyle je fsStayOnTop. Vse je v poradku az do te doby, nez
zavolam nejaky jiny formular metodou ShowModal. Pak se na to
okno ani nedostanu a dokonce je prekryto onim modalnim oknem.
Necha se to udale tak, aby ten formular s bsToolWindow byl
neustale navrchu a pristupny, i kdyz volam modalni okno?

Diky za kazdou radu

Kontrola sdileni souboru

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 11:07:28

Zajimaly by me vase zkusenosti s hlidanim sdileneho souboru (neBDE, ale
obecny).
Konkretne: Jedna aplikace na siti si nacte jakasi data ze souboru a nyni
se musi zabranit teze aplikaci spustene na jinem pocitaci v modifikovani
techto dat (cist je muze). Vim, ze je velmi snadne nastavit R/O atribut
souboru. Problem vsak nastane v okamziku kdy spadne aplikace (nebo cely
pocitac), ktera atribut nastavila a atribut tedy jiz neni vracen zpet
(musi se provest rucne - tedy jit se podivat po pocitacich na siti,
jestli nekdo se souborem nepracuje a pokud ne, nastavit atribut v
Exploreru). Sit je IPX/SPX s NetBIOSem, peer-to-peer, 95/NT Work.
Posilani kontrolnich zprav bych se radeji vyhnul, staci, kdyz jeden z
pocitacu z nejakych duvodu neodpovi a soubor si blokuje pro sebe...
Nenapada vas nekoho neco ?

Diky Mira

errors in delphi

Opakovanie - matka mudrosti...
Ziadna chyba, Delphi velkost recordov kvoli rychlejsiemu pristupu zarovnava
na delitelne 4.
Ak to tak nechces, tak pouzi packed record:

x = packed record
a,b:char;
c:longint;

[...]

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 11:29:54

Jan Pospisil wrote:

> [...]
To ted resim tez, a uz mi to leze krkem.

Zkusil jsem WM_GETMINMAXINFO a nastavit velikost. OK, to funguje. ALE
jakmile udelam druhou instanci toho formulare, tak mi to zacne cvicit...
Pri kazdem prepnuti z jednoho formulare na druhy se ten focusnuty
zmensi... Sh?t...

Jestli na neco prijdete, rad se necham poucit.

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

errors in delphi

[*] DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz - 15.4.1999 10:32:04

[...]

Teckovana cara

[*] Martin VLK <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 15.4.1999 11:40:57

Ahoj,

mam jeden maly problem. Haji si s komponentou TTreeView a
zkousim vlastni kresleni. Porad se mi ale nedari donutit
Windows nakreslit teckovanou caru takovou jaka je v
originalnim TTreeView. I kdyz nastavim PenStyle na
PS_DOT porad to kresli kratke carky misto tecek.
Ke kresleni pouzivam funkce API.

S pozdravem

Martin VLK

***************************************
* Help forest s.r.o.
* Dr.E.Benese 14, Sumperk, 78701
*
* tel : 0649/217149
* fax : 0649/226930
* e-mail : mavlk(zv)helpforest(tec)cz

PING

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 15.4.1999 11:42:32

Na zadnem, resp. je to uplne jiny protokol. Cele IP (TCP/IP) je vlastne
"rodina"
protokolu. Pod IP paketem muze byt zabalenu TCP, UDP a mimo jine i ICMP
coz je vlastne ping. Ve Windows se pro to pouziva knihovna ICMP.DLL. Mozna
jeste nekde mam komponentu i se zdrojem, ktera to umi. Pro kazdy ping to
vytvorilo vlakno, takze se nemuselo cekat az vyprsi timout a test
konektivity
byl pro 100 pocitacu hotovy za 5 sekund. Pokud mas zajem nekde tu
komponentu jeste mam (spichnul jsem ji ja).
Test pouhe konektivity (ICMP vraci informaci o tom proc se k danemu pc
nemuze
dostat) se da udelat take pres port 7 pro TCP i UDP.

Kontrola sdileni souboru

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 15.4.1999 12:02:06

A nebylo by nejlepsi nastavit u otviraneho souboru nejake
vhodne FileMode ?
Funguje to i pres assignfile+reset, i pres tfilestream.

Tabulka moznych FileModu je v helpu u TFileStream.

Radim
> [...]
>Posilani kontrolnich zprav bych se radeji vyhnul, staci, kdyz jeden z
>pocitacu z nejakych duvodu neodpovi a soubor si blokuje pro sebe...

Oracle_a_MSSQL

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 15.4.1999 11:05:57

Zdravicko,

zkus tohle ->

SELECT a.ar_refno,su
m(c.amount_paid)
FROM ar a,payment_details c
WHERE c.ar
_refno=a.ar_refno (+)
group by a.ar_refno;

Jinak - ne
vim, jestli MSSQL nepodporuje klauzuli group by ;-D,
ale
ten puvodni dotaz, ktery jsem videl, se mi zdal tezce
eefektivni jak v Oracle, tak v M$. Na malych tabulkach to

ovsem neni poznat.

Co se tyce M$, mam zkusenosti s t
im, ze maji lehke odchylky od
Oraclovskeho SQL, sice to
az tak nevadi, ale otravuje to.

Pa
vel

Pavel S
tingl
programator, analytik
CEZ a.s., Elektrarna Tisova

EMail : stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

"sula milos" <crkstrobe(zv)geoc
ities.com> na 15.04.99 08:53:20

Odpov�zte pro

�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v

dom�: Stingl Pavel/3420A/ETI/CEZ)

edm�t: Re: Oracle_a_MSSQL

[...]

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 15.4.1999 12:09:09

On Thu, 15 Apr 1999 DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz wrote:

> [...]
> c:longint;
> end;
>
> sizeof(x)=8 ..podle delphi ale (sizeof(x.a)+sizeof(x.b)+sizeof(x.c))=6

Houby errors, uz se to tu parkrat probiralo. napr.

http://www.delphi(tec)cz/archiv/1999/mar/23/dlfaaabh.htm

Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Monitorovani pr b hu aplikace

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.4.1999 12:25:02

Ne, me by se nejvic libil objekt s property typu boolean,
ktera by mela write procedurou. Mam dojem, ze uz to v tomto tematu
zaznelo a pripada mi to cistejsi, nez opakovane testovat promennou
v OnIdle i v pripade, ze uz k nastaveni promenne doslo.
I kdyz by to vyrazne neovlivnilo vykon aplikace, pripada mi hloupe,
aby neco bezelo zbytecne.

----------
The only good bug, is a dead bug!

Tisk

[*] Jaroslav Sikora <sikora(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 15.4.1999 10:30:44 met

> [...]
nechces pouzit primo print?

> mel bych jeden zacatecnicky;-) Jak vytisknout obsah RichEditu bez pouziti

Adonis komponenty

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 15.4.1999 12:31:55

hi,
>Vyskusam (na NT-cku samozrejme). ADO je skor koncipovane a optimalizovane
>pre SQL databazy, internet a multithreading ako na MS Access databazy.

To vytizeni procesoru se projevuje i na systemech Windows NT 4.0, na
taskmanageru to uvidis (respektivne az se na nej po par minutach dostanes)
Nevim proc to maji u Microsoftu tak divne resene, ale nekde v konferenci
Borlandu nejaky clovek prave od Borlandu psal neco o tom, ze DAO umuznuje
jen jeden thread, takze kdovi jak je to vlastne s multithreadovosti
vlastniho MSJET, mozna je tam ta zarucovana asynchronnost jen emulovana.

> [...]
>podporuje, je tam aj nazorny priklad pre Access tabulku. Takato moznost v

Vyzkousel jsem ten Asynchronni fetching zaznamu a rychlost je ted opravdu
srovnatelna s BDE+DAO, takze ta pomalost byla vina meho programovani. Nicmene
BDE+DAO je porad o neco rychlejsi, nebiha opravdu bleskove, asi je to
proto, ze vlastni inicializaci ADO ojektu zabira nejaky strojovy cas, verim
ze by se to nechalo vyoptimalizovat. Jen jsem zvetsil pro zajimavost pocet
cacheable records z 1 na 200 a pak mi zkompilovana aplikace (GRID+ADONIS)
padala dost agresivne na exceptions. To moje MDB bylo uz v novem formatu
Office2000 a melo 52.000 records. (25MB size)

Jinak soucasny nativni ovladac BDE vyuzivajici DAO 3.5 pochopitelne NEUMI
format MDB z Office 2000 (DAO 3.6), bude treba cekat az Borlad uvolni novou
DLL knihovnu idda3532.dll (asi nejspis idda3632.dll pro DAO 3.6), coz muze
trvat taky par mesicu, docela neprijemne mit napocitaci novy access2000 a
pak pracovat takhle s BDE, kdyz ten novy format neumim a zpetny prevod
samotny Access2000 nenabizi (mozna ani neumi, ja sem ho v rychlosti v Save
As nebo Export nabidkach nenasel)>ADO obsahuje az dva nativne providery pre MS Access a to Jet 3.51 a Jet 4.0.

Yeah velice prijemne mne to prekvapilo, mimochodem nevidel si nekde
recepturu jak presne instalovat posledni MSDAC balik a Jet 4.0. Ja vim ze
Office 2k DE neni jeste venku a ja to budu muset brzo doplnit do vlastniho
installshieldu.
Mozna budu muset zase zacit kamenovat infolinku MS :)

>Pokial viem DAO je rychlejsie ako ADO pri pristupe k MS Access tabulkam.
>Podla mna vsak bude pristup cez ADO k Access tabulkam podstatne rychlejsi
>ako cez BDE driver + DAO.
Moje zkusenost zatim takova neni, jak jsem psal asi by byla nutnost
optimalizace toho co pise. Faktem zustava ze kdyz dam na formular datovy
zdroj BDE+DAO 3.5 chodi to VELICE rychle, asi take proto, ze to neni tak
ciste napsane jako Adonis komponenty. (Mluvim porad o pristupu na format
*.MDB) a take co sem se nekde docetl, jsou tam ohledne DAO nejaka omezeni.
Take jsem nezkousel jak moc inteligetne se to pak bude chovat v sitovem
zpracovani. Ja osobne budu vzdy preferovat komponenty jako jsou Adonis,
nejen proto ze nepotrebuju BDE, ale take proto ze je to cistejsi cesta z
programatorskeho pohledu. >MSDE ma byt pouzitelne aj pre male siete do 5 uzivatelov.

Mas pravdu, ja to spatne nejak pochopil. Tady je to pro ostatni lidi, co to
jeste necetli na Microsoft pages

==============
MSDE does not limit the number of users who can connect to its database,
but MSDE is optimized for five users. For a larger number of users, use
Microsoft SQL Server 7.0. Databases created with MSDE are fully compatible
with SQL Server 7.0, and they support many of the features of SQL Server
7.0, including most Transact-SQL commands.

MSDE also logs transactions, which means that if anything goes wrong while
writing to an MSDE database, such as a disk error, network failure, or
power failure, then MSDE recovers from its transaction log and reverts to
its last consistent state. This gives MSDE databases better reliability
than Microsoft Jet databases (MDB files), which do not log transactions.

Because MSDE is based on the same database engine as Microsoft SQL Server,
most Access projects can run unchanged on either version. However, MSDE has
a 2-gigabyte database size limit and supports up to two processors for
Symmetrical Multiprocessing (SMP). In a replicated database environment,
MSDE can act as a replication subscriber for both transactional and merge
replication and as a replication publisher for merge replication. However,
unlike SQL Server, MSDE cannot be a replication publisher for transactional
replication.

Compared with using Access with a Microsoft Jet database (MDB file), using
MSDE does require more memory. The minimum supported configuration for
running MSDE is a computer with a Pentium 166 processor and 32 megabytes
(MB) of RAM. MSDE does manage its memory usage dynamically; so MSDE reacts
to operating system pressure on memory resources to allocate as much memory
as it can effectively use, but it stops allocating memory and even, if
needed, gives back memory to ensure that other applications have memory
available. However, if your solution requires the minimum usage of memory
resources, use Access with a Microsoft Jet database.
You can install MSDE from Microsoft Office 2000 Disc 1 by double-clicking
Setupsql.exe in the SQL\x86\Setup folder.
=========================

dik za konstruktivni diskusi, Heretic

Adonis komponenty

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 12:31:57

Nazdar lidi
Jsem Paja a jsem novy prirustek do teto konference.
Mam hned jeden problem potrebuju aby se mi spustil dialog pro nastavovani casu a datumu(ten co se spousti treba pres systray)
Takze budu vdecnej kdyz se mi nekdo ozve.

Diky

TTreeNT - licence (was D4.TreeView.CustomDrawItem(

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 12:33:42

> [...]

> TreeNT was written by Dipl. Ing. Mike Lischke (Lischke(zv)hotmail.com)

> and is entirely freeware for whatever product it is used, provided that my

[...]

Hi,

Stahnul jsem si verzi 2.2.6 z 11.12. 1998 a kdyz dam v Helpu Obsah, tak mi
najede seznam odkazu. Z nich prvni je na unit TreeNT a ta zacina odstavcem
Description, zadne Introduction tam neni ani nikde jinde jsem ho v helpu
nevidel :-o

Thanx, pf

Verse Windows

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 15.4.1999 12:33:25

type
POSVersionInfoA = ^TOSVersionInfoA;
POSVersionInfoW = ^TOSVersionInfoW;
POSVersionInfo = POSVersionInfoA;
TOSVersionInfoA = record
dwOSVersionInfoSize: DWORD;
dwMajorVersion: DWORD;
dwMinorVersion: DWORD;
dwBuildNumber: DWORD;
dwPlatformId: DWORD;
szCSDVersion: array[0..127] of AnsiChar; { Maintenance string for PSS
usage }
end;
TOSVersionInfoW = record
dwOSVersionInfoSize: DWORD;
dwMajorVersion: DWORD;
dwMinorVersion: DWORD;
dwBuildNumber: DWORD;
dwPlatformId: DWORD;
szCSDVersion: array[0..127] of WideChar; { Maintenance string for PSS
usage }
end;
TOSVersionInfo = TOSVersionInfoA;

{ dwPlatformId defines }
const
VER_PLATFORM_WIN32s = 0;
VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS = 1;
VER_PLATFORM_WIN32_NT = 2;

function GetVersionExA(var lpVersionInformation: TOSVersionInfo): BOOL;
stdcall;
function GetVersionExW(var lpVersionInformation: TOSVersionInfo): BOOL;
stdcall;
function GetVersionEx(var lpVersionInformation: TOSVersionInfo): BOOL;
stdcall;

Tohle ti pomuze
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 7:41
P�edm�t: Verse Windows

> [...]
>
> jde nejak jednoduse zjistit verzi Windows bez dekodovani pres
>GetVersion? Jedna se mi o odliseni Windows 95/98/NT od 3.1/11 (nebo take -

Off: PING

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 15.4.1999 12:34:01

Thu, Apr 15, 1999 ve 10:51:02AM +0200 Petr Kro�a ml. napsal:
# Sorry za castecny offtopic, potrebuju malickost a to jestli nekdo nevite, na
# kterem portu funguje PING.

Ping je snad primarne ICMP zalezitost, takze nebezi na zadnem TCP ci UDP
portu. Samozrejme TCP ping uz je neco jineho, ale to jsem nikde nenasel,
pres co to bezi (tipl bych 1-tcpmux nebo 0, protoze to treba ani UNIXovemu
jadru zakazat nejde a sw server na to nebezi).

milan

#
# Diky
# PK

PING

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 15.4.1999 12:35:18

Thu, Apr 15, 1999 ve 11:42:32AM +0200 muher(zv)csas(tec)cz napsal:
[...]

echo sluzba (TCP 7 i UDP 7) se ale na strojich, kde jde o bezpecnost,
primarne vypina. na tohle bych nespolehal.

milan sorm

spusteni dialogu pro nastaveni casu a datumu

[*] Paja Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 12:39:03

[...]

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Monitorovani pr b hu aplikace

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.4.1999 12:40:53

> [...]
>v OnIdle i v pripade, ze uz k nastaveni promenne doslo.
>I kdyz by to vyrazne neovlivnilo vykon aplikace, pripada mi hloupe,>

To je sice pravda, ktera predpoklada, ze ihned po nastaveni property se vykonaji dalsi akce.
S tim OnIdle je to pro pripad, kdy se sice nekde nastavi flag, ale prislusna akce se provadi
asynchronne.

Od: Polak Jiri [SMTP:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
Odeslano: 15. dubna 1999 12:25
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: RE: Monitorovani pr b hu aplikace

<<Soubor: ATT00019.txt; charset = windows-1250>>

Adonis komponenty

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 15.4.1999 12:52:00

jeste maly dotaz, jakym zpusobem pristupuji Adonis komponenty na MS SQL7
server (timpadem i na MSDE). Cesta pres OBDC je jasna a ta druha funguje
presne jak prosim. To jede v dusledku take pres MSJET?

To zpomaleni a zastaveni pocitace mi udelal i MSDE kdyz vytvarel indexy k
tem standardne dodavanym databazim, muzu se tedy domnivat ze i oni delaji
vse pres MSJET. Proto je asi tak snadne i napojeni noveho Access2000 na
MSDE bez nutnosti predelavat zdrojaky.

Heretic

errors in delphi

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 15.4.1999 11:57:16

To neni chyba v Delphi, ale je to dano prepinacem zarovnavani, ktery se
pouziva kvuli rychlosti zpracovani. Najdes ho na Project/Options/zalozka
Compiler/Aligned record field. Zkus ho vypnout a zkontroluj to znovu.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> Od: DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz [SMTP:DvorakS(zv)95.gyarab(tec)cz]
> Odesl�no: 15. dubna 1999 11:32
> Komu: Delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: errors in delphi
>
> By me zajimalo jesli se nekomu staly tytez chyby co me.
>
> - funkce sizeof vracela jinou hodnotu nez byla aktuALNI VELIKOST
> rekordu napr
>
> x = record
> a,b:char;
> c:longint;
> end;
>
> sizeof(x)=8 ..podle delphi ale (sizeof(x.a)+sizeof(x.b)+sizeof(x.c))=6

Find Error - zacatecnicky dotaz

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 15.4.1999 12:59:57

Jak se pouziva funkce Search ---FindError ? V sekci Debugging na karte
ProjectOptions --> Compiler mam vse zatrzene. A porad mi to hlasi ze
nemuze najit chybu. Kdyby to bylo v nejakem DCU nebo podobnem souboru
tak bych to pochopil, ale kdyz to je v me PAS unite ?
Diky

PING

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 15.4.1999 13:01:10

ze by na 80 ??

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kro�a ml. [mailto:pkroca(zv)compact(tec)cz]
Odesl�no: 15. dubna 1999 10:51
Komu: Delphi KONFERENCE
P�edm�t: Off: PING

[...]

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 15.4.1999 13:29:20

Thu, Apr 15, 1999 ve 01:01:10PM +0200 daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz napsal:
# ze by na 80 ??

ale ne, to je preci http (ci-li web)

m.s.

PCHAR a char *

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 13:35:43

> [...]

> ze na 32bitech si uz na nejake seg:ofs nehrajeme...
> Proto take predavani pointeru mezi projektem a DLL je bez problemu...

1. Zase to zuzene chapani pojmu segment :-) Pojem segment se prece pouzival
pro oznaceni useku pameti davno pred vznikem procesoru 8086 a jeho adresniho
modu a i vetsina prekladacu a linkeru dnes pouziva segmenty CODE, DATA a
BSS, stejne jako Delphi (viz napr. soubory .map). Pojem segment pouziva i
napr. Borland v Object Pascal language Guide k D4 v kapitole popisujici
memory management - variables.

2. Tyto segmenty jsou alokovany ve dvou pametovych oblastech a adresuji se
pres selektory: jedna pres registr CS a druha pres selektor v registrech
DS,ES a SS.

3. Opet jsem potvrdil pravidlo, ze "myslet znamena hovno vedet", protoze
jsem si myslel, ze rozdilne hodnoty selektoru znamenaji disjunktni adresni
prostory, jako je tomu u nekterych jinych stroju. Mylil jsem se a sypu si
popel na hlavu. Jeste musim nastudovat, zda to plati vzdycky :-)

4. Ze by predavani pointeru bylo uplne bezproblemove se ale stejne rici
neda, protoze odkazuje-li se pointer do CODE segmentu, pak je predavana
pamet R/O, takze se to nemusi vzdy obejit bez potizi, pokud s tim napr. DLL
nepocitala. Pripoustim, ze cetnost techto potizi nebude vysoka, takze
oznaceni Borlandu za HOVADA z duvodu neciste implementace funkce
_LStrToPChar() je v tomto pripade prilis silne.

5. Odzkousel jsem, ze predavani prazdneho ANSIStringu jako pChar pomoci
_LStrToPChar() do DLL je bezproblemove potud, pokud se napr. nepokusi kod v
DLL napsat pChar^ := #0, coz by IMHO mela byt korektni operace. V tom
pripade to ale vyvola Access violation.... Write of address xxxxxx, takze se
pozna, o co jde.

Bye, pf

Off: PING

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 15.4.1999 13:40:32

Tato sluzba je definovana jako "echo" pod cislem 7 v souboru "services".
Tento sooubor lze najit v techto adresarich:
Win95: "C:\Windows\services"
WinNT: "C:\WINNT\system32\drivers\etc\services"
> [...]
> pres co to bezi (tipl bych 1-tcpmux nebo 0, protoze to treba ani UNIXovemu
> jadru zakazat nejde a sw server na to nebezi).

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.4.1999 13:42:05

Jan �ebel�k wrote:

> Ja take vsem zacatecnikum doporucuji:
> V serioznim projektu to bez TDatabase nejde.

Ja jdu tak daleko, ze v OLE DB komponentach je pouziti teto
komponenty (tedy vlastne jeji OLE DB obdoby) primo povinne, aby
nevznikaly nejednoznacnosti. :-)

> Nespolehat se na nastaveni BDE+Alias a vsechno si osetrit v TDatabase.
> Proc se zabyvat studiem dbi-funkci, kdyz je to tak snadne...

Dbi funkce jsou dost hrozne... Ze OLE DB je take pekne
zamotane, ale oproti dbi funkcim je to krasne pruzracne.

TQUERY

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 15.4.1999 13:47:27

Ahoj...

Pomoci fields editoru se daji vytvorit polozky, ktere budu pouzivat....
Ale ja bych potreboval pridat par polozek az pri behu programu, tudiz
dynamicky
Nevite jak by se to dalo udelat...?

Dik

Adonis komponenty

Pokial viem, tak to ide cez OLE DB providera, ktory je pre MSSQL 7.0
nativny, teda je nejaky sposobom zaimplementovany priamo na servri. Asi to
nie je celkom presne, myslim, ze vycerpavajucu odpoved by vedel dat Erik
Salaj (autor Adonis).

[...]

[*] Milan Sorm <xsorm(zv)informatics.muni(tec)cz> - 15.4.1999 14:08:08

Thu, Apr 15, 1999 ve 01:40:32PM +0200 muher(zv)csas(tec)cz napsal:
[...]

ale ze je definovana v services jeste nic neznamena. musi byt totiz spusten
proces, ktery na tom portu bude tu echo-sluzbu delat. v UNIXu napr. v inetd,
ve windows prislusne DLL.

m.s.

Monitorov�n� pr�b�hu aplikace

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 14:09:25

Hi,

Je-li to na WIN32, tak bych to resil jako synchronizacni ulohu prostredky OS
:-)) Boolean promennou bych zapouzdril do objektu a zverejnil ji jako
property s pristupovou metodou SetX(). Pro indikaci zmeny hodnoty bych
pouzil event viz CreateEvent(), OpenEvent() a CloseHandle().

Pomoci WaitForSingleObject() bych v metode Execute() nejakeho threadu cekal
na signalizaci pozadovaneho stavu.
Reseni ma vyhodu, ze kdyz se event pojmenuje, bude mozne signalizovat stavy
a/nebo cekat na zmenu v ruznych aplikacich.

Od: Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 20:07
P�edm�t: Re: Monitorov�n� pr�b�hu aplikace