Draha mysi

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 14:25:16

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. dubna 1999 18:06
P�edm�t: Re: Draha mysi

> [...]
>Kolik je
>

>No.... "jenom" relativni zmenu +-x ; +-y ; tlacitka; (pripadne nic z
>toho, pokud mys chcipne nebo je chycena).
>A k tomu polynomy B-splie nebo beziera vrele doporucuji. (akorat
>trochu lip udelat nez v "kreslici kefce").
>
>Na zjistovani "co" leze od mysi stoji za to shodit stroj do dosu a
>povesit se primo na IRQ od mysi (irq4/3 serial; 12-ps2). Rozhodne mys
>urcite posila "o kolik se hla" a ne ze by rikala, ze se "jen" pohla o
>bod nekam vedle.
>
>Nekde mam i popis mysi komunikace - mam to zacat hledat? (ps2 i

Dik za snahu. Ale timto smerem se (pres DOS nabo VxD) se mi do toho zatim
nechce.
Pokud nic jineho nezbylo ozvu se. Zatim oprasuji znalosti matematiky a
"zakaznik" (v uvozovkach protoze to bude zadaro) zatim presneji definuje
pozadavky na presnost.

eL..

Kontrola sdileni souboru

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 14:32:36

Ing. Miroslav Ondrisek wrote:
>Zajimaly by me vase zkusenosti s hlidanim sdileneho souboru (neBDE, ale
>obecny).

[...]
>Nenapada vas nekoho neco ?

Napada :-) OS za tim ucelem podporuje file sharing (V DOSu a do W3.1 se
musel spoustet rezident SHARE), takze staci nastavit spravne rezim pred
otevrenim souboru, napr.:

1. MyFileHandle := FileOpen(MyName,fmOpenRead or fmShareExclusive);
FileClose(MyFileHandle);

2. FileMode := fmOpenRead or fmShareExclusive; // predpoklada, ze vsude
v prgu budes explicitne nastavovat promennou FileMode.

// pred kazdym reset, rewrite, append, jinak by ji bylo vhodne schovat a
obnovit
AssignFile(MyFileVar,MyFileName);
reset(MyFileName);
CloseFile(MyFileVar);

3. MyFileStream := tFileStream.Create(MyFileName,fmOpenRead or
fmShareExclusive);
MyFileStream.Free;

Bye, pf

Find Error - zacatecnicky dotaz

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.4.1999 14:55:36

>Jak se pouziva funkce Search ---FindError ? V sekci Debugging na karte
>ProjectOptions --> Compiler mam vse zatrzene. A porad mi to hlasi ze
>nemuze najit chybu. Kdyby to bylo v nejakem DCU nebo podobnem souboru
>tak bych to pochopil, ale kdyz to je v me PAS unite ?
>Diky

A dals znak "$" pred cislo chyby ? :-)

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Teckovana cara

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 15:14:07

Martin VLK wrote:

>mam jeden maly problem. Haji si s komponentou TTreeView a
>zkousim vlastni kresleni. Porad se mi ale nedari donutit
>Windows nakreslit teckovanou caru takovou jaka je v
>originalnim TTreeView. I kdyz nastavim PenStyle na
>PS_DOT porad to kresli kratke carky misto tecek.
>Ke kresleni pouzivam funkce API.
Asi pred 3-4 dny tu probehly topiky na tema TreeView.CustomOwnerDrawItem().
Ta teckovana cara zustala bez odezvy. Me se nepodarilo ji na woknech
vyloudit a tak jsem to vyresil vlastni funkci DrawDotLine(), ktera pouziva
SetPixel() a umi kreslit jen svisle nebo vodorovne, abych se nemusel patlat
s interpolatorem a zjistovanim, zda tam ma byt tecka nebo ne, coz v tomto
pripade stejne nepotrebuju.

Vypada to takhle (je to lehce optimalizovane na rychlost): {-------------------------------------------------------------------}
{M}{----} procedure TLANAgentForm.DrawDotLine {*}
{*} (aDC:HDC; aFrom,aTo:tPoint; {*}
{*} aC1,aC2:dword); {*}
{-------------------------------------------------------------------}
var
x: integer;
y: integer;
e: integer;
D: dword;
begin
// vodorovna cara
if aFrom.Y=aTo.Y then
begin
y := aFrom.Y;
x := iMin(aFrom.X,aTo.X);
e := iMax(aFrom.X,aTo.X);
D := x xor y;
while x<e do
begin
if odd(D)
then SetPixel(aDC,x,y,aC1)
else SetPixel(aDC,x,y,aC2);
inc(D);
inc(x);
// svisla cara
else if aFrom.X=aTo.X then
begin
x := aFrom.X;
y := iMin(aFrom.Y,aTo.Y);
e := iMax(aFrom.Y,aTo.Y);
D := x xor y;
while y<e do
begin
if odd(D)
then SetPixel(aDC,x,y,aC1)
else SetPixel(aDC,x,y,aC2);
inc(D);
inc(y);
// sikme cary to neumi
else
;

Napojeni na dll - typ BSTR

[*] boro(zv)gratex.sk - 15.4.1999 15:36:03

Ahoj !

> Uz dva sny se snazim napojit na dll napsane zrejme ve VB. Parametry

no, neoplati sa pri tom snivat ;-)

> funkci typu LONG a FLOAT se predavaji bez problemu, ale nelze predat
> vstupni parametr typu BSTR. Zkousel jsem widestring, pWideChar,
> pAnsiChar, vsechny mozne varianty a OleVarianty, ale porad se nedari,
> vetsinou to pada na access violation v te dll.

Takze nasledovne: BSTR je :

A length-prefixed string

A jeho C-ckova deklaracia je :

typedef OLECHAR *BSTR;

Tolko help.
V skutocnosti je to vlastne widestring, resp. pwidechar. S tym rozdielom, ze
PRED prvym znakom, na ktory pointer ukazuje, je v 4 bytoch ulozena jeho
dlzka. To znamena, ze priamo v stringu sa mozu nachadzat aj spominane nuly,
ktore v tomto pripade neukoncuju string. Ten ani na skutocnom konci NEMUSI
byt ukonceny nulou. Aka je vsak standartna reprezentacia tohoto typu v
Delphi, zial, netusim.
Na alokaciu existuje WInAPI funkcia SysAllocString, ktora vrati alokovany
string, nasleduje opat C-ckova deklaracia

BSTR SysAllocString(
OLECHAR FAR* sz
);

Nachadza sa v oleaut32.dll.

Uvolnuje sa funkciou

HRESULT SysFreeString(
BSTR bstr
);

, tiez z oleaut32.dll.

> Predem diky za jakekoliv podnety. PF

Dufam, ze to pomoze. Ing. Boris Becvarov
Software Development
GraTex International a.s.
mailto:boro(zv)gratex.sk

spusteni dialogu pro nastaveni casu a datumu

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 15.4.1999 16:08:51

Kdy� si d� vyhledat soubory *.cpl tak to jsou ty co se spou�t� pomoc�
control *.cpl.
Nap�.: control timedate.cpl

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Paja Paja [SMTP:delphi4(zv)seznam(tec)cz]
> Odesl�no: 15. dubna 1999 12:39
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: spusteni dialogu pro nastaveni casu a datumu
>
> Nazdar lidi
> Jsem Paja a jsem novy prirustek do teto konference.
> Mam hned jeden problem potrebuju aby se mi spustil dialog pro nastavovani
> casu a datumu(ten co se spousti treba pres systray)
> Takze budu vdecnej kdyz se mi nekdo ozve.
>
> Diky
>
> -- http://email.seznam(tec)cz
> -- email zdarma na cely zivot

Interbase - pouziti SUBSTR

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 16:22:33

Pokud se snazim pouzit funkci SUBSTR na IB dostanu hlasku
invalid reguest BLR at offset 125 ........
ostatni funkce mi chodi

zkousel jste to nekdo ?

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

Pri spusteni Delphi4 "Runtime error 216 at 00002F9

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 15.4.1999 16:33:27

Muzete mi prosim nekdo poradit kterak se zbaviti,
chyby v subjectu uvedene?

Dekuji mnohokrate

Martin UHER

Cteni prepisovani pameti

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 17:23:30

Nazdar lidi
Zajimalo by me jeslt lze cist primo z pameti a zrovna tak jesli ji lze prepisovat.
Nebudu zapirat jde o to ze me zacli sra...t Worms armageddon a potreboval bych provest par zmen ;-)))
Drive kdyz jsem delal jeste v paskalu tak jsem to castecne zvlad ale gamewizard byl stejne lepsi.
Takze predem diky za nejaou odpoved

Cao Paja

Default hodnoty pri instalaci BDE

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 17:26:33

Nechci do teto diskuze zasahovat. V Deplphi jsem sice novackem ale dlouha
leta pouzivam Paradox 7a jiz parkrat jsem se setkal s tim, ze nekteri
programatori se chovaji jako kdyby ten jejich SW byl jediny pouzivajici BDE.
Casto pak dochazi ke konfliktum. Zapisovat "okoukane" hodnoty do registru a
podobne nestandartni metody povazuji za nevhodne.

eL..

do Excelu pres DDE nebo OLE

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 17:29:49

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: kuklik <kuklik(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 9:47
P�edm�t: do Excelu pres DDE nebo OLE

Ahoj Delfini

Zaslechl jsem v konferenci neco o pristupu do Excelu pres DDE nebo OLE.

Proto se ptam, mate s tim nekdo nejake vetsi zkusenosti ?

Vim, ze to je cunecina, ale pokud se tim bude nekdo zabyvat, tak by me
zajimalo:

Jake pouzit komponenty, jak nastavit jejich vlastnosti, pripadne nejaky ten
kus zdrojaku pro ukazku prace s tim.

Pro presnost: jde o Excel 97, Delphi 4 C/S Update Pack 3 + BDE 5.01

Diky za kazdou odpoved.

Treba Ti pomuze tohle:

T(Adv)Excel component 3.0

Copyright (c) 1996, 1998 by
Stefan Hoffmeister
(Stefan.Hoffmeister(zv)Uni-Passau.de)
(Stefan.Hoffmeister(zv)poboxes.com)

Portions copyright (c) 1996, 1997
Tibor F. Liska
(liska(zv)sztaki.hu) The freeware version of the component pack may
be used and copied freely.

eL..

Dotaz na BDE

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 17:33:50

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 10:08
P�edm�t: RE: Dotaz na BDE

> [...]
>psal Petr Vones, uz jsem pri instalacich zazil velkou spoustu aplikaci ( i
od renomovanych
>firem), ktere jsou tak "inteligentni", ze si nedokazi zkontrolovat ani
existenci aliasu v BDE,
>protoze bezny Install Shit tyto pri instalaci BDE prepise. A o kontrole
nastaveni driveru
>uz ani nemluvim.
>
>Podle meho nazoru by normalni slusne vychovana apliakce mela pri spusteni
umet :
>a) kontrolovat nastaveni parametru driveru v BDE a pro svoji cinnost si je
inicializovat

Zde se zeptam co se stane pokud dve ruzne aplikace budu provozovat soucasne
a kazda bude chtit jiny napriklad jiny implicitni LangDriver.
>b) otestovat existenci aliasu ( pokud je pouziva)
>c) pri ukonceni vratit puvodni nastaveni BDE
>
>Pokud toto neumi, pak je ta aplikace delana polovicate.
>
> Martin Lasevic
>Preji hezky den .....
>============================================
>ML Software - Martin Lasevic
>Budovatelska 459,
>708 00 Ostrava - Poruba
>tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
>mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
>http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
>ICQ:33630882
>============================================

Barva jednotliveho poli�ka ve stringgrid?

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 17:38:28

Nazdar
Mam jeden problem ktery se mi zatim nepovedlo vyresit
potrebuju nejka zabavit text nebo samotne policko ve stringrid nevite nekdo neco o tom?
Predem diky za odpovedi.

do Excelu pres DDE nebo OLE WAS Word

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.1999 17:43:12

>Ja pouzivam komponentu Oleexcel

Existuje neco podobneho do Wordu.
Moc byc to potreboval.

eL..

Oracle_a_MSSQL

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 15.4.1999 16:21:19 met

> Co se tyce M$, mam zkusenosti s tim, ze maji lehke odchylky od
> Oraclovskeho SQL, sice to az tak nevadi, ale otravuje to.
Ne, to Oracle se odchyluje od MSSQL a ANSI :-))

svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Adonis je slow

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 15.4.1999 18:42:26

Linhart Petr wrote:

> No to je sice pravda, ale samostatne se prodavat nebude, bude jen soucasti
> plne verze SQL serveru jako doplnek.. Teda pokud nejak vyrazne nezmenila
> politika M$. Na seminari M$ me bylo primo receno, ze se bude prodavat
> pouze plny SQL verze a soucati toho bude desktop (neco jako Delphi 1
> soucasti dalsich veri) a jinak MS Jet soucati MS Office 2000....

Tak mne nejaky ten tyden po seminari v Belohrade rikal pan
Burian, ze licence na sireni Desktop verze nebude soucasti SQL
serveru, ale nejakych jinych aplikaci. Ale uz je to take nejaky ten
patek, takze kdo vi, jak to vypada dnes.

A ze se prodavat nebude, je logicke, kdyz ma byt zadarmo. Jde
hlavne o tu licenci na sireni.

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 15.4.1999 19:03:29

Jeste par postrehu k tematu.

1. Soubor idapi.cnf. Puvodne jsem se domnival, ze
default hodnoty lze BDE nejak vnutit.
Dobrym kandidatem se mi zdal napr. soubor idapi.cnf umisteny ve
slozce redist programoveho adresare IS Expresu). Tento soubor
uvnitr ma zapsane default hodnoty. Ovsem kdyz je prepisu,
vytvorim instalaci, tak to nema vliv (nebo neco delam spatne).
Na muj prvni prispevek pan Vones psal, ze konfigurace je opravdu
zde. Dnes jsem mel chvili, tak jsem to zkusil jeste jednou,
ale opet bezvysledne.

2. Asi je to vetsine v BDE zainteresovanych jasne, ale ja jsem zil v
omylu, ze pro me kriticke udaje (lang. driver, formaty data, casu a
ciselne) jsou v idapi32.cfg. Ted jsem si teprve vsiml, ze po
instalaci jsou v cfg jen aliasy a ostatni mam v registrech. Az v
priopade, kdy nastavim, ze konfigurace je spolecna s Win3.1 se
objevi tyto udaje tez v cfg. Clovek by si myslel, ze se tam prepisou
udaje z registru, ovsem ty jsou od teto chvile ignorovany a v cfg
jsou opet default hodnoty?! Myslim, ze spolecna konfigurace
win3.1 a 95+Nt neni dobra, takto je z toho akorat bordel.
Uz nenam naladu s tim ztracet dalsi cas, ale tomuto pozorovani
odporuje moje praxe, kdy jsem mel na siti jeden cfg spolecny pro
vsechny stanice. Snad jedine, ze v pripade, ze cfg neni lokalni,
tak nepouziva registry?

3. Pokud jde o muj puvodni problem, tak po techto drobnych
zkouskach bych v IS expresu nechal nastavit prislusne udaje
do registru a v programu si pridam kontrolu, zda jsou nastaveny
ocekavane hodnoty. Na to jsou v BDE Api fce Db.Get... Oni jsou
tam i na nastavovani, ale nejsou dokumentovany (nebo jsem je
nenasel).

4. Na zaver jeste jeden dotaz. Od sameho zacatku co se potkavam
s idapi a spol nevim k cemu je nastaveni langdriveru ve vetvi
System\Init. Jednotliva slova v napovede sice umim precist, snad
bych si pod nimi i neco predstavil, ale nezjistil jsem co se stane,
kdyz tam nastavim treba cinstinu. Me prozatimni experimenty
vedly k tomu, ze nic.

Spoluzivatele BDE zdravi Jiri Binder

Reaction on $ was Re: Find Error - zacatecnicky do

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 15.4.1999 18:19:29

"$" pred cislo chyby ? :-)
Nechci byt kverulant, taky jsem se probiral touto zalezitosti, ale nez bych
prisel na to, k cemu to find error je, tak jsem si radsi nasel chybu sam pci
ladicich vypisu a tak.
Mno, kdyz jsem videl to $, rekl jsem si, ze jsou v inprise nehezky lidi,
kdyz mi nabidnou cislo bez toho...
No, ale pak jsem si vzpomel, ze tohle uz me taky napadlo, jenze na to
prekladac hlasi not valid number, must be in hexadecimal form 00-ff...
Takze tudy cesta nevede.
A kudy vede by me zajimalo, uz jen kvuli tomu, ze to tam je.

Mam jen takovy dojem, ze to bude mit neco spolecneho s turbo debugerem,
jenze ten nepouzivam od dob, kdy jsem opustil vody Borlandiho C++ a vrhl se
do viru programovani pro Windows.
Chybama se clovek uci.... ja jsem asi nepoucitelnej ;-).

Interbase - pouziti SUBSTR

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 15.4.1999 19:23:26

IB sama o sobe nema fci SUBSTR. Ale muzes si ji vytvorit jednoduse jako UDF
v externim DLL, no a tato chyba se objevi, kdyz toto dll nemuze najit.

Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fitness(tec)cz

Pokud se snazim pouzit funkci SUBSTR na IB dostanu hlasku
invalid reguest BLR at offset 125 ........
ostatni funkce mi chodi

zkousel jste to nekdo ?

Offtopic: Windows NT & Exchange Server & Administr

[*] No Comment Group - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 15.4.1999 20:55:11

Mozno to je offtopic, ale nevie uplne nahodou niekto ako sa da napichnut na
zlozky pouzivatelov Exchange Serveru? Existuje nejaky interface (DDE, OLE ...)?

BTW: Ak ma niekto skusenosti s konfiguraciou a administraciou NT & Exchange a ma chut
pomoct, poslite mi prosim mail na sukromnu adresu.

dakujem

rw

TTreeNT - licence (was D4.TreeView.CustomDrawItem(

[*] Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> - 15.4.1999 21:17:56

Ja mam tu samou verzi, a v helpu to je.
Nespoustis si help z WinZipu ?
V tomto pripade nenajde Win (logicky) treent.cnt a skoci na default stranku
v helpu.

Mirun

Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 13:13
P�edm�t: Always On Top + ShowModal

Preji vsem pekneho dne,

mam v programu mj. jedno okno typu bsToolWindow s tim, ze
FormStyle je fsStayOnTop. Vse je v poradku az do te doby, nez
zavolam nejaky jiny formular metodou ShowModal. Pak se na to
okno ani nedostanu a dokonce je prekryto onim modalnim oknem.
Necha se to udale tak, aby ten formular s bsToolWindow byl
neustale navrchu a pristupny, i kdyz volam modalni okno?

Diky za kazdou radu

form

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 15.4.1999 21:35:11

Zdravim,

to mi pripada jako by jsi upravonal informace v getminmaxinfo relativnim
zpusobem k soucasnym hodnotam okna. Myslim totiz, ze WM_GETMINMAXINFO se
vola pri kazde aktivaci okna nebo tak nejak. Urcite se Ti to okno zmensi
vzdy o stejnou cast, a tou je velikost TaskBar-u. Mrkni na to.

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 12:43
P�edm�t: Re: form

> [...]
>jakmile udelam druhou instanci toho formulare, tak mi to zacne cvicit...
>Pri kazdem prepnuti z jednoho formulare na druhy se ten focusnuty
>zmensi... Sh?t...
>
>Jestli na neco prijdete, rad se necham poucit.
>
>--
>Hezky den!
>Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.
>Corporate: http://www.atlascon(tec)cz, bodlak(zv)atlascon(tec)cz
>Private : http://members.xoom.com/bodlak, martin.bodlak(zv)iname.com
>Tel. 069-6616432 (office), 0603-490135 (private)

Always On Top + ShowModal

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.4.1999 21:37:01

ShowModal je ShowModal...

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
> Necha se to udale tak, aby ten formular s bsToolWindow byl
> neustale navrchu a pristupny, i kdyz volam modalni okno?

form - stay on desktop

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 15.4.1999 21:39:08

Zdravim,

nevim jestli Ti to pomuze, ale navod k zamysleni:
coz takhle zkusit najit Handle desktopu a nastavit ho jako PARENT toho okna,
ktere chces mit na desktopu.

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 12:26
P�edm�t: form - stay on desktop

>Ahoj
>
>chtel bych, aby mnou vytvoreny formular byl soucasti desktopu
>- neco jako opak stylu "stale nahore"
>
>vi nekdo jak na to ?
>
>Diky
>
>Zdenek Fryz

Barva jednotliveho poli�ka ve stringgrid?

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.4.1999 21:39:24

StringGrid.DefaultDrawing:=false;
OnDrawCell(...)
begin
// sem to napises...

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
Odes�latel: Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
P�edm�t: Barva jednotliveho poli�ka ve stringgrid?
Datum: 15. dubna 1999 17:38

Nazdar
Mam jeden problem ktery se mi zatim nepovedlo vyresit
potrebuju nejka zabavit text nebo samotne policko ve stringrid nevite nekdo neco o tom?
Predem diky za odpovedi.

Teckovana cara

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 15.4.1999 21:43:35

Zdravim,

coz takhle jeste zkusit DrawFocusRect, ale obdelnik dat s sirkou nebo vyskou
rovnou jedne (podle svisla/vodorovna cara).

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 16:50
P�edm�t: Re: Teckovana cara

>Asi pred 3-4 dny tu probehly topiky na tema TreeView.CustomOwnerDrawItem().
>Ta teckovana cara zustala bez odezvy. Me se nepodarilo ji na woknech
>vyloudit a tak jsem to vyresil vlastni funkci DrawDotLine(), ktera pouziva
>SetPixel() a umi kreslit jen svisle nebo vodorovne, abych se nemusel patlat
>s interpolatorem a zjistovanim, zda tam ma byt tecka nebo ne, coz v tomto
>pripade stejne nepotrebuju.
>
>Vypada to takhle (je to lehce optimalizovane na rychlost):

> [...]

Cteni prepisovani pameti

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.4.1999 21:44:09

Win32 to maji zarizeno uz trochu jinak nez DOS resp. Win16.
Mas k dispozici (teoreticky) 2GB souvisle pameti, ale je to jenom (virtualni) pamet tveho procesu.
Jinam se (v podstate) nedostanes.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
Odes�latel: Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
P�edm�t: Cteni prepisovani pameti
Datum: 15. dubna 1999 17:23

Nazdar lidi
[...]

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.4.1999 22:01:04

> Odes�latel: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
> (aspon co rikal Jirka Burian v Belehrade) zdarma a funguje samozrejme i po siti.

Sorry: ... v Laznich Belohrade...
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 15.4.1999 22:04:44

Zdravice...

Rad bych vedel, zda jde nejak urychlit vkladani velkeho mnozstvi
dat do jednoduche tabulky.
Tabulka je typu Paradox, ma jediny sloupec, do ktereho vkladam
retezce (delka 80), zadne sekundarni indexy.

Zatim tam vkladam takto:

with (Query1) do begin
Close;
SQL.Clear;
SQL.Add ('insert into POKUS (String) Values (:String)');
Prepare;
for i := 1 to 70000 do begin
Params[0].AsString := 'S';
ExecSQL;

Ale na mem stroji to trva cca 1min 13 sec coz ve srovnani se
zapisem do textoveho souboru (cca 7 sec) je mnohonasobne
pomalejsi.
Zajimalo by me, zda to jde nejak urychlit aby se to aspon trochu
vyrovanlo s rychlosti zapisu do textoveho souboru.
Tabulka bude pouzita pouze na prohlizeni (sekvencne), zadne
vyhledavani, po pouziti se smaze.

Predem diky za napady....

Petr

Button

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 15.4.1999 22:41:58

Zdravim,

vzpomnel jsem si na state dobre WinAPI a messages. Zprava WM_CTLCOLORBTN
obslouzena v hlavnim okne (cili ve formulari) ma maznost vracet i jine barvy
tlacitka nez standardni.

tady je kousek HELPu:
---------------------
The WM_CTLCOLORBTN message is sent to the parent window of a button when the
button is about to be drawn. By responding to this message, the parent
window can set a button's text and background colors.

WM_CTLCOLORBTN
hdcButton = (HDC) wParam; // handle of button display context
hwndButton = (HWND) lParam; // handle of button

Parameters
hdcButton Value of wParam. Identifies the display context for the
button.
hwndButton Value of lParam. Identifies the button.

Return Values
If an application processes this message, it must return the handle of a
brush. Windows uses the brush to paint the background of the button.

Default Action
The DefWindowProc function selects the default system colors for the button.

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. dubna 1999 8:13
P�edm�t: RE: Button

Kdyby tak nejakou property Color mel...

TButton prebira barvu 3D objektu z windows a nelze ji zmenit.
Pokud chces mit barevne buttony, musis si sehnat nejakou
komponentu, ktera to umi (ruznych tlacitek je na webu dost)
anebo si pomoci jinymi standardnimi komponentami Delphi.

Nejjednodussi moznosti jsou:
- pouzit SpeedButton s bitmapou
- pouzit jiny objekt - jako nejvhodnejsi mi pripada
TPanel, kteremu budes v udalostech stisku tlacitka
mysi (MouseDown, MouseUp) prepinat BevelOuter
z Raised na Lowered a naopak, v OnClicku bude reakce na
click.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Barvicky, barvicky...

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 15.4.1999 22:52:48

Zdravim,

jestli te to jeste zajima, mozna bych neco mel...

V delphi 4 se to kresleni resi tak ze se obslouzi v TabControl-u zprava
CN_DRAWITEM asi takhle:

procedure CNDrawItem(var Message: TWMDrawItem); message CN_DRAWITEM;

procedure TCustomTabControl.CNDrawItem(var Message: TWMDrawItem);
var
SaveIndex: Integer;
begin
with Message.DrawItemStruct^ do
begin
SaveIndex := SaveDC(hDC);
FCanvas.Handle := hDC;
FCanvas.Font := Font;
FCanvas.Brush := Brush;
DrawTab(itemID, rcItem, itemState and ODS_SELECTED <> 0); // tady je to
kreslenicko...
FCanvas.Handle := 0;
RestoreDC(hDC, SaveIndex);
end;
Message.Result := 1;

tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radek Lev� <support(zv)ivsn(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 7. dubna 1999 17:25
P�edm�t: Barvicky, barvicky...>Prosim vas...

>uz dva dni se snazim zjistit informace o tom, jak obarvit zalozky v
>PageControlu a TabControlu
>pokud mam okno jine barvy nez zakladni a nikdo mi zatim neporadil. Jedna se
>o to, ze se mi
>obarvi cely PageControl spravne, ale vlastni zalozky jsou stale osklivy,
>sedivy...
>Opravdu nekdo nevitenebo je to moc stupidni dotaz ?
>
>PS : Problem mam v delfach 3
>
>Dik ALPtech

zapis na NTFS-Offtopic

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 15.4.1999 22:56:00

Ahoj,

hledej na www.sysinternals.com, je tam spousta zajimavych utilit pro
NT-cka (vcetne ntfsdos, nt recovery atd.)

Prijemny den,

Peter

PLETICHA Ji�� wrote:

> Ahojky,
>
> Tak uz se stalo, ze nam spadly WinNT...
> Nemate nekdo utilitu co dokaze zapisovat na NTFS, potrebuju obnovit jednu
> DLL (winsrv.dll).
>
> Omluva za offtopic.
>
> OceaniC

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 15.4.1999 23:07:54

Zdravim,

Myslim, ze zdrzuji hlavne dve veci - vyzkousej.
1) Jestli ma tabulka nejake indexy - pises, ze nema sekundarni, jestli ma
primarni, musi se pri vlozeni generovat index.
2) Zkus ten cyklus 70000 radku rozclenit do davek, (je nutno vyzkouset)
rekneme po 100 az 1000 a vygenerovat:
[...]

prislusnych x radku najednou v jednom SQL prikazu SQLExec bez Params -
pomoci fce format strcit do values misto :string primo hodnotu toho stringu
(samozrejme v apostrofech) -> davka

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 22:34
P�edm�t: Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[...]

[*] PLETICHA Ji�� - 15.4.1999 23:27:41

[...]

MS ACCESS a OLE

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 15.4.1999 23:44:24

>Mam takovy malicky problem, potreboval bych se pres OLE nebo nejak jinak
>dostat k udaji o vlastnostech tabulky
>v ACCESSU jde mi vlastne jen o to ze ve vlastnostech tabulky ve vokne
>ACCESSU je jeji popis (memo) a to potrebuju precist.

Ide to pomocou DAO. Viz DAO FAQ na
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/dao.htm .
Vlastnost sa vola 'Comments', je mozne ju precitat aj zmenit, rovnako
ako aj dalsie vlastnosti (Title, Author, Company, ...).

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 00:09:22

> Zdravim,
>
> Myslim, ze zdrzuji hlavne dve veci - vyzkousej.
> 1) Jestli ma tabulka nejake indexy - pises, ze nema sekundarni, jestli ma
> primarni, musi se pri vlozeni generovat index.
*** Indexy tam nejsou zadne - takze na tom nic neusetrim

> [...]
> SQL.Add ('insert into POKUS (String) Values (:String)');
> SQL.Add ('insert into POKUS (String) Values (:String)');
*** Problem je v tom, ze to do jednoho Query nenarvu, pokud jo, hodi to chybu.
(Myslim, ze se to tu nedavno probiralo jeden Exec = jeden prikaz)

> prislusnych x radku najednou v jednom SQL prikazu SQLExec bez Params -
> pomoci fce format strcit do values misto :string primo hodnotu toho stringu
> (samozrejme v apostrofech) -> davka
*** No to mi to podstatne urychlilo:

with (Query1) do begin
Close;
SQL.Clear;
SQL.Add ('insert into POKUS (String)
Values(''111111111111111111111'')');
Prepare;
for i := 1 to 70000 do begin
ExecSQL;

Rychlost byla asi 28 sekund.
Pak jsem si ale vsiml, ze jsem tam zapomel to Prepare a po
odstraneni to bylo neklikanasobne pomale (co vlstne dela
prepare??? neprevadi ten SQL prikaz do nejakeho pkodu?)
Jo, mozna jsem se v predeslem mejlu nezminil, ten retezec, co
tam vkladam bude pokazde jiny takze to znamena, ze kdyz to
budu pouzivat bez Parametru tak to bude vypadat nejak takto:

for i := 1 to 70000 do begin
Close;
SQL.Clear;
SQL.Add (Format ('insert into POKUS (String)
Values(''%s'')', [s]);
ExecSQL;
end;

Coz uz asi nebude nejrychlejsi....> Zdravice...

> [...]
>
> Predem diky za napady....
>
> Petr

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 16.4.1999 01:15:23

*** Problem je v tom, ze to do jednoho Query nenarvu, pokud jo, hodi to
chybu.
(Myslim, ze se to tu nedavno probiralo jeden Exec = jeden prikaz)######### zkus na konec radku s insert-em dat oddelovac prikazu - strednik.
Nevim jestli to bude chodit v SQLExec, ale v SQLExploreru do SQLCommand okna
to muzu napsat. Myslim si ale, ze pred davnem jsem nastavoval v
Options/Query options (SQLExplorer) Stmt delimiter prave na strednik.

Ta davka by to mohla podstatne urychlit i s nize popsanym format() -em.
[...]

##### Ale prece to zkus...> Zdravice...

> [...]
> vyrovanlo s rychlosti zapisu do textoveho souboru.
> Tabulka bude pouzita pouze na prohlizeni (sekvencne), zadne

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.4.1999 06:48:59

Od: eL [SMTP:eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz]
Odeslano: 15. dubna 1999 17:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Default hodnoty pri instalaci BDE

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 07:08:26

>Zde se zeptam co se stane pokud dve ruzne aplikace budu provozovat
soucasne
>a kazda bude chtit jiny napriklad jiny implicitni LangDriver.

Cesta je takova, ze hodnoty v idapi.cfg nebo v registrech jsou potrebne
pouze pro inicializaci ( dle technicke podpory Inprise a podle overeni to
tak i funguje). Takze se chovame tak, ze pri inicializaci BDE ( volame
nucene DBInit()) a pro globalni promennou Session si nastavujeme sve
promenne.

Zkouseli jsme tento postup a dokonale nam chodily dve instance teze
aplikace. Jedna s langdriverem "anczech" a druha s "ascii". Z toho vyplyva,
ze vyse uvedeny provoz je mozny.

Totez plati i o nastaveni NetDiru v BDE.
Tento lze taky programove nastavovat a uzivatel pak uz opravdu ani nemusi
vedet, ze vubec nejake BDE pouziva ( tedy, pokud se nepodiva na disk.)

Podle meho nazoru jsou prave aplikace, ktere pouzivaji BDE jen tak naslepo
a spolehaji na to, ze tam ta implicitni hodnota je, spatne napsane a nechat
na uzivateli, aby si sam konfiguroval BDE pres BDE admin je trest pro
hotline.

Od: eL [SMTP:eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz]
Odeslano: 15. dubna 1999 17:34
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Dotaz na BDE

> [...]

>Budovatelska 459,
>708 00 Ostrava - Poruba
>tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765

Adonis je slow

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 16.4.1999 07:16:47

Nevim, zda si rozumime, jsou tri verze SQL serveru 7.0 - pro NT (Server),
pro W95 (Desktop) a MSDE (bez administracnich nastroju).
MSDE se bude davat zadarmo, Desktop by se nemel prodavat samostatne vubec,
jen jako soucast serveru.

Jo jen tak mimochodem, nevim ted presne kde, jsem cetl informaci, ze SQL
Desktop neslape na W98. Prosim potvrdte, nebo vyvratte.

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Zbysek Hlinka [mailto:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 15. dubna 1999 18:42
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Adonis je slow

Linhart Petr wrote:

> [...]

patek, takze kdo vi, jak to vypada dnes.

A ze se prodavat nebude, je logicke, kdyz ma byt zadarmo. Jde

kontrola textu II.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 07:24:31

> Standa Kunc wrote:

>Fakticky ti dekuji, ale je tu maly problem. Ja jsem student bankovni
>akademie, Delphi vidim pres vikend a vubec nevim, co je to IMHO nebo
>separator. V C jsem takdy jeste neprogramoval, i kdyz je pry syntaxove
>podobne Javascriptu. O GNU jsem slysel, ale nic vic.

>Nicmene, co kdyz ten radek preskocim? Nebo prohodim pismena mn=nm atd.
Hi,

muj prispevek chtel poukazat na dve veci:

1. ze bych v textu hledal spravne a spatne posloupnosti jako to delaji
nastroje pro porovnavani textovych souboru
2. ze se pro dany typ ulohy ma pouzit nejaka metodika a ne si to ucat z
prstu

---

Take nevim, co porad mas s tim prohazovanim pismenek, protoze ja tu ulohu
chapu jako porovnavani posloupnosti znaku, takze kdyz mam napr. na pozici N
ve vzorovem souboru posloupost Porg='ABCDEF' a v porovnavanem posloupnost
Ptst='ABxxxEF', pak ukolem porovnavaciho algoritmu je v prvni rade zjistit:

1. ze posloupnosti se shoduji az do pozice n+1
2. ze na pozici n+2 zacina chybna posloupnost a konci na pozici n+k
3. ze od pozice n+k+1 se posloupnosti zase shoduji
4. algoritmus se musi umet vyporadat s tim, ze chybova posloupnost Pxxx muze
byt cokoli vcetne prazdne posloupnosti, takze jadro problemu je v
synchronizaci na posloupnost spravneho textu po detekci chyby.

Jako pomucka pro ujasneni si nekterych postupu by ti mohl slouzit napr.
program CABLE.EXE (interni DOSovska utilita IBM), coz je pro mne dodnes
neocenitelny pomocnik pi porovnavani souboru.

bye, pf

Adonis je slow (SQL7 verze jsou 4)

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 16.4.1999 07:29:23

> [...]
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

TTreeNT - licence (was D4.TreeView.CustomDrawItem(

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 07:30:13

> Mirun <forcom(zv)telecom(tec)cz> wrote:

>Ja mam tu samou verzi, a v helpu to je.
>Nespoustis si help z WinZipu ?

Jo, spoustim to z FARu, ktery si to automaticky vybaluje. Holt to rozbalim.

Thanx, pf

Cteni prepisovani pameti

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 16.4.1999 07:38:46

>Win32 to maji zarizeno uz trochu jinak nez DOS resp. Win16.
>Mas k dispozici (teoreticky) 2GB souvisle pameti, ale je to jenom
(virtualni) pamet tveho procesu.
>Jinam se (v podstate) nedostanes.

A co ruzne trenery na hry, ktere edituji primo v pameti napr.
charakteristiku postavy apod.

Honza

zapis na NTFS-Offtopic

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 16.4.1999 07:56:22

Pokud to jde s ohledem na zaruku, pak vytahnout hardisk a dat do jineho
stroje s NT a nakopirovat.
David Hrbac

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: PLETICHA Ji�� <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 23:35
P�edm�t: zapis na NTFS-Offtopic

> [...]
>
>Tak uz se stalo, ze nam spadly WinNT...
>Nemate nekdo utilitu co dokaze zapisovat na NTFS, potrebuju obnovit jednu

kontrola textu II.

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.4.1999 08:03:10

resp. v jednom souboru pozice M a ve druhem pozice N

> [...]
> byt cokoli vcetne prazdne posloupnosti, takze jadro problemu je v
> synchronizaci na posloupnost spravneho textu po detekci chyby.

Myslim, ze by se melo spis postupovat od nejdelsich posloupnosti.
Predpokladal bych, ze dve nejdelsi shodne nalezene posloupnosti si
odpovidaji a v levem zbytku a pravem zbytku porovnavaneho souboru
jsou chyby. Na oba zbytky bych uplatnil stejny postup.
Tedy algoritmus rekurzivni procedury:

1) Vstup: vzorovy a porovnavany soubor
2) hledej nejdelsi shodnou posloupnost obou souboru
tim ziskame pozice posloupnosti v obou souborech
a delku shodne posloupnosti
3) pokud je delka pod stanovenou mezi (napr. 1 znak)
dame na vystup oba vstupy jako konecnou chybu.
To znamena pripad, ze se neshoduje ani 1 znak v
porovnavanem, nebo je jeden ze vstupu prazdny.
Jinak volame tuto proceduru pro leve casti souboru
a potom pro prave casti souboru (vzhledem
k nalezene posloupnosti)

Na vystupu bude seznam rozdilu obou souboru prirozene serazeny zleva
doprava.

K tomuto postupu je treba jeste naimplementovat funkci pro vyhledani
nejdelsi shodne posloupnosti v souboru. A to uz asi neni pro nikoho problem.

Napadl mne jeden problem: pokud nektere pasaze porovnavanych textu
budou shodne nebo podobne, nebo bude v porovnavanem souboru hodne chyb,
nemusime se s nejdelsi posloupnosti trefit do odpovidajici casti textu.
Myslim ale, ze to neni velky problem. Mohla by se upravit funkce
pro hledani nejdelsi shodne posloupnosti tak, ze by brala pouze posloupnosti
se zacatky, ktere se lisi mene nez o nejakou pomernou cast delky celeho
souboru nebo tak neco.

[...]

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 16.4.1999 08:29:59

Pouzivate nekdo tu komponentu ? Mohli byste poslat cast zdroje jak se
napr. meni formatovani bunky atd ?

> [...]
> Tibor F. Liska
> (liska(zv)sztaki.hu)
>

> The freeware version of the component pack may

form

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 08:33:31

Caute,

> [...]
> vola pri kazde aktivaci okna nebo tak nejak. Urcite se Ti to okno zmensi
> vzdy o stejnou cast, a tou je velikost TaskBar-u. Mrkni na to.

Tak uz jsem to vyresil, pokud by mel nekdo zajem, rad se podelim.

--
[...]

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 08:34:36

Omlouvam se, neviadril jsem se presne.
Ja ji mam vytvorenou jako UDF, ostatni UDF funkce z teto DLL mi funguji,
pouze substr hazi tuto hlasku,
pripada mi spise jako by nebyla v DLL.

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 19:51
P�edm�t: Re: Interbase - pouziti SUBSTR

> [...]
>kulheim(zv)fitness(tec)cz
>

>Pokud se snazim pouzit funkci SUBSTR na IB dostanu hlasku
>invalid reguest BLR at offset 125 ........

Oracle_a_MSSQL

[*] Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk> - 16.4.1999 08:39:17

Od: kopr [mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz]
Odesl�no: 16. dubna 1999 9:13
Komu: DELPHI forum
P�edm�t: PageControl a TabSheet

[...]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KOPR software Pavel ZIDEK
voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 09:35:18

> [...]
> to muzu napsat. Myslim si ale, ze pred davnem jsem nastavoval v
> Options/Query options (SQLExplorer) Stmt delimiter prave na strednik.
****** No tak ten strednik mi tam nefunguje hlasi to:
Invalid use of keyword.
Token: insert
LineNumber: 2.

> [...]
> Close;
> SQL.Clear;
> SQL.Add (Format ('insert into POKUS (String)

**** Zkusil jsem a vysledek byl desny...
Zkousel jsem to nastesti jen na 1000 (tisici) inserty a trvalo mu to
19 sekund, tedy onech 70 000 insertu by delal temer pul hodiny.

Nenapada vas jeste neco, jak to urychlit, protoze zapis do
textoveho souboru je porad podstatne (primo nekolikanasobne)
rychlejsi...

Petr

zapis na NTFS-Offtopic

Dalsia kacirska myslienka je nainstalovat este jednu minimalnu verziu NT (v
NT sa to da) a z nej opravit co treba. Tuto "metodu" som z uspechom uz
niekolko krat vyuzil. Minimalna instalacia NT my trva cca 10 min, takze to
nie je az take bolestne. Samozrejme, pri instalacii treba dat pozor aby sa
instalovalo do ineho adresara ako je povodny NT. Potom v uvodnom boot menu
pribudnu dalsie dve polozky pre novy NT. Odporucam zeditovat boot.ini a
nastavit zmysluplne mena poloziek.

Lubo.

Od: PLETICHA Ji�� <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 23:35
> [...]

>Tak uz se stalo, ze nam spadly WinNT...
>Nemate nekdo utilitu co dokaze zapisovat na NTFS, potrebuju obnovit jednu

Corba

Treba ju prekopirovat do nejakeho adresara do ktoreho je PATH (najlepsie
WINDOWS\SYSTEM resp. WINNT\SYSTEM32), alebo nastavit PATH do adresara v
ktorom sa kniznica nachadza.

[...]

[*] Jiri Binder <jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 10:12:27

From: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>

> Dokonce se obcas stavalo, ze ikdyz
> byly pred vytvorenim instalacniho CD prednastaveny implicitni hodnoty pro BDE

Prosim, jak jste tyto hodnoty nastavovali?

From: "eL" <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>

> programatori se chovaji jako kdyby ten jejich SW byl jediny
> pouzivajici BDE. Casto pak dochazi ke konfliktum. Zapisovat
> "okoukane" hodnoty do registru a podobne nestandartni metody
> povazuji za nevhodne.

S tim souhlasim, za idealni povazuji (ale nepodarilo se mi to)
abych nastavil default hodnoty pro novou instalaci BDE.
Myslim si, ze tento b.. je take kvuli tomu, ze Borland nestanovil
(nebo dostatecne nedokumentoval) pravidla pro instalaci a
neposkytl ty standardni postupy.

Mimochodem proc neni soucasti Delphi od verze 2 instalace BDE,
tak jak byla u verze 1?
Nechci vytvaret vlastni instalaci BDE prave kvuli tomu, ze neni jasne
dokumentovano (nebo jsem to nenasel) jaka jsou pravidla pro
instalaci a spoleham na to ze IS expres to zna (nakonec je to
jediny duvod proc ho pouzivam). Ovsem jsou situace, kdy by se
hodila samostatna instalace - napriklad pri upgradech, kdy puvodni
program byl kompilovan se starsimi verzemi BDE a novy vcetne
samostneho programu pro provedeni upgradu pro novou verzi.
Upgrade pak nejkde spustit pred preinstalaci BDE a
samostatnou instalaci BDE (bez toho, aby se tvarila, ze instaluje
nejakou aplikaci, jinak to samozrejme jde) s IS expresem neumim
vytvorit.

Jiri Binder

Oracle_a_MSSQL

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 16.4.1999 10:16:11

Diky :)))

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 8:40
P�edm�t: Re: Oracle_a_MSSQL

Dialog pro nastaveni casu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.4.1999 10:19:48

Spust prikaz "control.exe datetime.cpl" (nebo TimeDate, ted nevim)
D.> ----------
> [...]
> nastavovani casu a datumu(ten co se spousti treba pres systray)
> Takze budu vdecnej kdyz se mi nekdo ozve.

Teckovana cara

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 10:43:10

> [...]

vyskou
> rovnou jedne (podle svisla/vodorovna cara).

tak jsem to zkousel a pouzit se to neda, protoze to kresli az pri
vysce/sirce 2. Pri hodnote 1 do dela jen tecku v rohu.
I kdyby to ale kreslilo, melo by to zrejme nasledujici omezeni:

1. nedala by se nastavovat barva cary
2. vzdy se to kresli v rezimu pmXor
3. Asi by byly potize s navazovanim car, protoze ta funkce zrejme nema
synchronizovane body s sachovnicovum rasterem.

Holt dokud Gates neudela COSMETIC pen se stylem PS_ALTERNATE i mimo
platformu NT, budeme to muset matlat po biticich :-((

Bye, pf

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 10:53:20

> Dokonce se obcas stavalo, ze ikdyz
> byly pred vytvorenim instalacniho CD prednastaveny implicitni hodnoty pro
BDE

> Prosim, jak jste tyto hodnoty nastavovali?
To uz tady, bylo jednou receno : bud pres idapi32.cnf nebo i tak, ze na PC,
kde se
tvorily instalacni sady se nastavily dane hodnoty a pri tvorbe sad se
vygenerovala i
instalace BDE s temito hodnotami. Problem byl v tom, ze na urcitem procentu
pocitacu
to takhle pro samotne instalaci nezabralo.

Dneska uz je nam to fuk, protoze nase aplikace uz umi nastavit
inicializacni hodnoty pro BDE za chodu, takze uz tam muze byt jakykoliv
BORdel.

> Myslim si, ze tento b.. je take kvuli tomu, ze Borland nestanovil
> (nebo dostatecne nedokumentoval) pravidla pro instalaci a
> neposkytl ty standardni postupy.

Ikdyz to jakes takes dokumentovane je, vlastni chovani dokumentaci odpovida
minimalne. :-(((

Martin Lasevic

Poedmit: RE: Default hodnoty pri instalaci BDE

From: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>

From: "eL" <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>

> [...]

samostatnou instalaci BDE (bez toho, aby se tvarila, ze instaluje
nejakou aplikaci, jinak to samozrejme jde) s IS expresem neumim

off: vypalovacka zkracovacka

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 16.4.1999 10:59:41

Mam vypalovacku HP8200i a k tomu dodany CDCreator (software)
Dokud bylo v masine Pentium 133 tak vse fungovalo v pohode.
Od kamziku prechodu na Celeron 300 se nestahuji cele wavy (vzdy to urizne
na konci par taktu). Zkousel jsem jinou board i procesor ale problem
nezmizel. Vypada to na problem PII.

Co s tim?

Dik.

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

Adonis je slow

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 11:24:14

Promin Honzo, jsem z toho Kosova uplne zblbnuty ;-))))

Mac

Jan �ebel�k wrote:

> Sorry: ... v Laznich Belohrade...

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Adonis je slow

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 11:25:40

Linhart Petr wrote:

> Jo jen tak mimochodem, nevim ted presne kde, jsem cetl informaci, ze SQL
> Desktop neslape na W98. Prosim potvrdte, nebo vyvratte.

Nezkousel jsem ostry Desktop (zatim) na W98, ale MSDE RC1 na W98US mi beha bez
problemu.

[...]

funkce trunc

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 16.4.1999 11:28:02

co takhle
real1:= real2 - frac(real2); ?

v helpu sice p�ou:
"function Frac(X: Extended): Extended;

Description

The Frac function returns the fractional part of the argument X.
X is a real-type expression. The result is the fractional part of X; that
is,
Frac(X) = X - Int(X)."

ale t�eba to p�es ten int ned�laj�. Zkus to

[...]

Tisk

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 11:30:11

Bylo by pro tebe neunosne pouzit pro tisk Sestavy od Sinea Software ??? Ten umi
i RxRichEdit...

Mac

Krayzel Libor wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Adonis komponenty

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 11:47:33

Radoslav Krehlik wrote:

> jeste maly dotaz, jakym zpusobem pristupuji Adonis komponenty na MS SQL7
> server (timpadem i na MSDE). Cesta pres OBDC je jasna a ta druha funguje
> presne jak prosim.

Pres ADO - OLEDB - SQL7 (pokud se nepletu).

> To jede v dusledku take pres MSJET?

S MS SQL nema MS Jet Engine nic spolecneho. Pokud ovsem pristupujes na *.mdb
tak to leze stylem ADO - OLEDB - MSJet - *.mdb

> To zpomaleni a zastaveni pocitace mi udelal i MSDE kdyz vytvarel indexy k
> tem standardne dodavanym databazim, muzu se tedy domnivat ze i oni delaji
> vse pres MSJET.

MSDE je SQL server tudiz nema nic spolecneho s MS Jet Engine (ten slouzi
vpodstate pro manimulaci s *mdb soubory - ne jenom)

> Proto je asi tak snadne i napojeni noveho Access2000 na
> MSDE bez nutnosti predelavat zdrojaky.

Poslu ti takovy pokec od MS ohledne MSDE a MS Jet.

>Yeah velice prijemne mne to prekvapilo, mimochodem nevidel si nekde
>recepturu jak presne instalovat posledni MSDAC balik a Jet 4.0.

Pokud vim, tak posledni MDAC je 2.1 a ten obsahuje MS Jet 4.0 - ovsem MS
varuje pred jeho pouzitim (asi to jeste neni finalni). Tento MDAC 2.1 je
soucasti SP5 pro MS SQL 6.5 a nebo MS SQL 7.0. Na MS webu je MDAC 2.0 SP1
(ale tam nevim co vsechno je a neni). Zkus mrknout tam. Osobne mam z toho MS
gulas!!! Neznate nekoho z ceskeho MS, kdo dokaze toto zodpovedet? Pry snad
nejaky pan Cernik (nevite na nej mail?)

[...]

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru -- Ta

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 11:49:44

Ahoj...

Tak me napadlo jeste neco jineho...

Tu tabulku vytvorit pomoci normalniho zapisu do textoveho
souboru, takze by to bylo dostatecne rychle, a potom k tomuto
souboru pristupovat jako k databazi.

Vzpomel jsem si ze existuje nejaky format tabulky kde jsou ty
hodnoty odeleny strednikem a cele je to jako textovy soubor.

Dal jsem si tabulku, typ tabulky ttASCII a vytvoril si soubor kde
bylo:

xxxxxxxx;
xxxxxxxxxxxx;
xxxxxx;

(Ty data jsem pak vselijak menil...)
No a porad mi to pada na ruzne chyby:

DataStructure corruption
Cannot Access file

Pokud to nahodou nespadne na ty vyse uvedene erory, a dostanu
to do DBGridu a trochu si tam listuju (na vice zaznamech) tak mi
to pak buchne na:

Capabiliti not suported

Mate nekdo zkusenosti s textovymi tabulkami?
Jak ma vypdata format takove tabulky, na co si mam dat pozor....
A kde se o tom pripadne neco doctu?

Edit a DateTimePicker

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 16.4.1999 11:50:53

> Mam dva dotazy:
> 1. Zadavam data pomoci nekolika Edit. Potrebuji obcas stisknout tlacitko a pak se programove vratit na puvodni Edit. Jak zjistim predchozi zadavaci Edit.

Pouzij misto TButton spis TSpeedButton. Potom tlacitko nemuze mit focus
a vratis se (resp. neopustis ten edit). Na tlacitko se pak neda doskakat
tabem, ale funguje porad dal Alt+pismeno.
Nebo bys asi musel odchytavat OnExit vsech editu a pamatovat si ktery
byl posledni....

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

funkce trunc

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 16.4.1999 11:58:42

At 10:52 16.4.1999 +0000, you wrote:
> [...]
>realoveho cisla a vysledek pripradit opet do realove promenne.
>Prekladac sice pusti nasledujici konstrukci

Skus toto.

function Int(X: Extended): Extended;

Description

X is a real-type expression. The result is the integer part of X; that is,
X rounded toward zero.

--------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
--------------------------

zapis na NTFS-Offtopic - ja mam flekovanej Offt

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 16.4.1999 11:01:58

>Dalsia kacirska myslienka je nainstalovat este jednu minimalnu verziu NT (v

Kacirska myslenka? Nic moc, mam lepsi:
Vzit partion magic, prevest na FAT16, v dosu nakopcit a prevest zpet ;-).

{No, osobne bych radsi nasel nekoho s kompem a NT, kdyby nebyl, tak ta nova
instalace je zajimava vec. Nekde jsem nekdy videl utilitu na cteni NTFS
souboru, bohuzel nevim kde to co bylo, ale obavam se, ze to bylo pro WIN95
na bhs-ku, nebo nekde. Ale myslim, ze pro DOS by taky mohlo nekde neco
existovat, ne?}

ako precitat hodnotu z editu inej aplikacie ?

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 16.4.1999 12:14:25

Cavte.
Neviete niekto ako precitat hodnotu z editu inej aplikacie ?

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 16.4.1999 12:15:22

>Co presne myslis tim, ze "programatori se chovaji jako kdyby ten jejich SW
>byl jediny pouzivajici BDE". Jak by se tedy mela chovat slusne vychovana
>aplikace , ktera vyuziva BDE?

1 Nepouzivat castecnou instalaci BDE.
2 Nic (aliasy, idapi.cfg) nenastavovat pri instalaci.
3 K instalaci BDE pouzivat 'posvecene' instalatory.
4 Vse nechat na default hodnotach.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Tisk

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 16.4.1999 12:21:22

> Bylo by pro tebe neunosne pouzit pro tisk Sestavy od Sinea
> Software ??? Ten umi
> i RxRichEdit...

Neunosne ne, ale proc pouzivat dalsi komponenty, navic tusim placene?

do Excelu pres DDE nebo OLE WAS Word

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 12:23:44

eL wrote:

> Existuje neco podobneho do Wordu.
> Moc byc to potreboval.

Tak tohle pouzivam neja takto - tohle vyplnuje pole v sablone Wordu
(vysekal jsem jen ten kod k Wordu, takze si to musis upravit - promenne
atd. ;-)

var
WordApp: variant;
FF: variant; //FormFields
MyFileName, MyTemplateName: string;
MyShortFileName: string;
I: integer;
MyField: string;

----
Na tlacitko:

//Pr�ce s Wordem
WordApp := CreateOleObject('Word.Application');
try
//Nacte zakladni promenne pro vyplneni sablony

.... tady si nactu promenne ...

WordApp.Documents.Add(MyTemplateName);

//Smycka pres policka v sablone
FF := WordApp.Documents.Item(1).FormFields;
for I := 1 to FF.Count do
begin
MyField := FF.Item(I).Name;

//Vypln� polo�ky v �ablon?
if MyField = 'firma' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordfy_nazev.Value;
if MyField = 'titul_pred' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordos_titul_pred.Value;
if MyField = 'jmeno' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordos_jmeno.Value;
if MyField = 'prijmeni' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordos_prijmeni.Value;
if MyField = 'titul_za' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordos_titul_za.Value;

if MyField = 'ulice1' then FF.Item(I).Result := sulice1;
if MyField = 'ulice2' then FF.Item(I).Result := sulice2;
if MyField = 'psc' then FF.Item(I).Result := Copy(spsc, 1, 3) +
' ' + Copy(spsc, 4, 2);
if MyField = 'mesto' then FF.Item(I).Result := smesto;
if MyField = 'stat' then FF.Item(I).Result := sstat;

if MyField = 'telefon' then FF.Item(I).Result := stelefon;
if MyField = 'fax' then FF.Item(I).Result := sfax;
if MyField = 'email_fy' then FF.Item(I).Result := semail_fy;

if MyField = 'mobil' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordos_mobil.Value;
if MyField = 'znacka' then FF.Item(I).Result :=
Copy(dao_udalostiud_soubor.Value, 1, 8);
if MyField = 'email_pr' then FF.Item(I).Result :=
dao_wordpr_email.Value;

end;

//Zavre dotaz
dao_word.Open;
//Ulo�� soubor
WordApp.Documents.Item(1).SaveAs(MyFileName);
finally
WordApp.Visible := True;
WordApp.Activate;
WordApp.WindowState := wdWindowStateMaximize;
end;

Jinak to najdes u Charlieho Calverta:

http://hometown.aol.com/charliecal/index.htm

na

http://members.aol.com/_ht_a/charliecal/TechPapers/DelphiWord.htm

[...]

CREATE AS SELECT

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 12:29:46

Preji vsem pekneho dne,

co je spatne, kdyz na lokale spustim nasledujici prikaz?

CREATE TABLE delme
(
ID
SELECT ID
FROM OSOBA
)

Diky za kazdou informaci.

Edit a DateTimePicker

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 16.4.1999 12:33:16

Ad 1) Pouzi misto TButton TSpeedButton, ten neziskava Focus, a tak
Ti zustane zaostreny puvodni Edit.

Ad 2) Nejspi pomoci SelStart zjistit pozici a pak testovat,
zda jsi za DataSeparatorem, ...
+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

[...]

FindDialog

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.4.1999 12:41:59

Mate prosim nekdo funkcni priklad pouziti FindDialog-u
(a ReplaceDialog-u) treba s komponentou TMemo ?

Diky...
...Dobra

zapis na NTFS-Offtopic - ja mam flekovanej Offt

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 16.4.1999 12:48:43

Zdravim,

priznam se, ze prodavam myslenku nekoho jineho, sam jsem ji nezkousel. Asi
tak zacatkem roku mi jeden nadsenec Linuxu rekl, ze je mozne pristoupit k
NTFS-ce pres bootovaci disketu LINUXu a delat tam nejake reparace, v
pripade, ze NTFS-ka buchne. K LINUXu jsem se nikdy ani nepriblizil, natoz
abych to zkousel.

Ale kdyz uz jste nacli toto tema..., treba to nekdo upresni.

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 11:54
P�edm�t: Re: zapis na NTFS-Offtopic - ja mam flekovanej Offtopic.>>Dalsia kacirska myslienka je nainstalovat este jednu minimalnu verziu NT
(v

> [...]
>souboru, bohuzel nevim kde to co bylo, ale obavam se, ze to bylo pro WIN95
>na bhs-ku, nebo nekde. Ale myslim, ze pro DOS by taky mohlo nekde neco

CREATE AS SELECT

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.4.1999 12:52:16

Lokalni tabulky maji jista omezeni, mozna je to tim.
Nejde ani napr.
SELECT ID
FROM Osoba
INTO [TEMP] T_DelMe

ani nejde vkladat selecty do sebe
SELECT ID
FROM Osoba
WHERE ID IS [NOT] IN ( SELECT Nekde_jinde )

> Od: Slavek Rydval[SMTP:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
> Odesl�no: 16. dubna 1999 12:29
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: CREATE AS SELECT
>
> Preji vsem pekneho dne,
>
> co je spatne, kdyz na lokale spustim nasledujici prikaz?

> [...]

funkce trunc

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 16.4.1999 10:52:46 met-1mest

[...]

S pozdravem Honza

Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/
E-mail: muf(zv)pinknet(tec)cz http://tetrinet.pinknet(tec)cz/
ICQ: 2198989 http://muf.pinknet(tec)cz/
-------------------[pinknet on every screen]-----------------------

Verse Windows

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.4.1999 13:06:12

A co treba pres GetVersionEx ?
Proc Ti vadi GetVersion ?

Tady :
http://www.borland.com/devsupport/delphi/qanda/FAQ2482D.html

D.> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 15. dubna 1999 7:41
> P�edm�t: Verse Windows

> take -

kontrola textu II.

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 16.4.1999 13:08:59

"Petr Fejfar wrote:" <callnet(zv)telecom(tec)cz> 04/16 7:24 >>>
> [...]

>byt cokoli vcetne prazdne posloupnosti, takze jadro problemu je v
>synchronizaci na posloupnost spravneho textu po detekci chyby.

A co kdy� tam bude m�sto "ABCDEF" - "ABC DEF" nebo "ABx DEF? Ta mezara je �mysln� jako p�id�n� slova jak se to pak bude hodnotit, nerozhod� to tu posloupnost a� do konce?

M&B

CREATE AS SELECT

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 13:13:03

> Lokalni tabulky maji jista omezeni, mozna je to tim.

> ani nejde vkladat selecty do sebe
****Protestuji, treba nasledujici prikaz je u me na lokale v pohode:

select ZID, NAZEV, ID, AKTIVNI
from ZARIZENI
where AKTIVNI <> 0 AND ID not in
(
select ID_Z
from OS_ZAR
where ID_O = :ID
)> SELECT ID
> FROM Osoba
> WHERE ID IS [NOT] IN ( SELECT Nekde_jinde )
>
> D.

Teckovana cara

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 16.4.1999 13:23:40

>Holt dokud Gates neudela COSMETIC pen se stylem PS_ALTERNATE i mimo
>platformu NT, budeme to muset matlat po biticich :-((

taky me to se...(pip), ze Microsoft ma spoustu "nedodelku" v teto oblasti,
teckovana cara je jedna z nich. Mne se napr. nelibi, ze cary carkovany,
cerchovany, a vselijak prerusovany, nejdou dat s vetsi tloustkou nez 1. Ale
jak to dela napr. Excel, kdyz to tam je mozny (v kreslicich nastrojich).

V pripade teckovane cary: nebylo by mozny napr. kreslit brushem do
pripraveneho regionu, brush by byl samozrejme teckovany (bitmap brush) v
prislusnych barvach. Napadlo mne to v souvislosti s pripominkou c. 3. (Asi
by byly potize s navazovanim car, protoze ta funkce zrejme nema
synchronizovane body s sachovnicovum rasterem). Otazka ale je rychlost (i
kdyz bitikova cara asi taky nebude nejrychlejsi) a zase ta sirka obdelnniku
1 (rep. polygonu - sikme cary).

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

Verse Windows

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 16.4.1999 13:31:09

Me to nevadi, poteboval jsem bezpecne poznat 16 bitove Windows 3.0,3.1,3.11
a odlisit NT a 95/98 co nejednoduseji, nic vic

> Od: Mal� Dobromil [SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
> Odesl�no: 16. dubna 1999 13:06
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Verse Windows
>
> A co treba pres GetVersionEx ?
> Proc Ti vadi GetVersion ?
>
> Tady :
> http://www.borland.com/devsupport/delphi/qanda/FAQ2482D.html
>
> D.

databaze

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 13:35:46

****Ta kniha je pro zacatecnika o nicem.

> Muzete mi prosim nekdo doporucit dokumentaci, kde bych se o tom
> docetl vice - s praktickymi priklady pokud mozno, pripadne nejaky
> odkaz na webovou stranku (pokud mozno v cestine).
****Pokud to chces vytvaret pomoci TQuery, pak se podivej do
helpu Local SQL. Takove vytvoreni tabulky pak muze vypadat
treba nasledovne:

CREATE TABLE OSOBA
(
ID AutoInc,
JMENO VarChar (25),
PRIJMENI VarChar (25),
TITUL VarChar (25),
CID VarChar (18),
AKTIVNI SmallInt,
PRIMARY KEY (ID)
)

To vlozis do vlastnosti SQL a pak zavolas metodu ExecSQL.

****Pri vytvareni tabulky TDataSet nepotrebujes.

> Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/

Oracle pres BDE.

[*] Madrigal Nelson <nelson.madrigal(zv)ccv(tec)cz> - 16.4.1999 13:51:39

Pri nastaveni ovladacu Oracle v BDE, vzdy me hlasi, ze nelze najit knihovnu
ORANT71.DLL, pochopitelne, ze tu knihovnu mam.
Nevite nahodou co s tim?.

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru -- Ta

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.4.1999 13:52:45

K textove tabulce je treba .sch soubor.
Jeho struktura je popsana napr. v ASCIIDRV.TXT (Delphi16).
Spolehliveji pracuji tabulky Fixed Length nez Varying.
Neni to na standardni ukladani dat, ale importy a exporty pracuji spolehlive.

Jan Sebelik
> [...]
>
> Capabiliti not suported
>
> Mate nekdo zkusenosti s textovymi tabulkami?
> Jak ma vypdata format takove tabulky, na co si mam dat pozor....

vypalovacka zkracovacka

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 16.4.1999 14:02:48

a co takhle chyba laseru, mel jsem podobny problem a vyreklamoval jsem to v
CSC Brno (authorized reseler HP) - od te doby vse chodi i na PII.

Od: Richard Valny [mailto:richard.valny(zv)oku-st(tec)cz]
Odesl�no: 16. dubna 1999 11:00
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: off: vypalovacka zkracovacka

[...]

[*] Martin VLK <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 16.4.1999 14:06:03

To jsem zkousel, ale vzhledem k tomu ze DrawFocusRect
je kresleny v modu XOR tak neni nic videt (druha cara zrusi
tu prvni)
Jedine schudne reseni je zatim to vlastni vykreslovani :((

S pozdravem

Martin VLK

***************************************
* Help forest s.r.o.
* Dr.E.Benese 14, Sumperk, 78701
*
* tel : 0649/217149
* fax : 0649/226930
* e-mail : mavlk(zv)helpforest(tec)cz
Od: Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 21:49
P�edm�t: Re: Teckovana cara

> [...]
>
>coz takhle jeste zkusit DrawFocusRect, ale obdelnik dat s
sirkou nebo vyskou
>rovnou jedne (podle svisla/vodorovna cara).

zapis na NTFS-Offtopic a FORMATY SOUBORU

[*] PLETICHA Ji�� - 16.4.1999 14:10:05

Diky vsem co poradily.

A jeste jeden dotaz:

Nevite nekdo, v jakem casopise (CHIP, PCWORLD...) a cisle
vysel serial o multimedialnich formatech? Slo o AVI, WAV MPG.
Popripade kde bych mohl tyto informace ziskat.

OceaniC

zapis na NTFS-Offtopic - ja mam flekovanej Offt

Myslim, ze existuje, ale pokial viem, tak NTFS sa tym da iba citat. To iste
plati aj pre driver pre 95 ktory si spominal.
Inac, myslim, ze je jednoduchsie urobit novu instalaciu (skutocne to pri
minimalnej konfiguracii nebude trvat dlhsie ako 10 min) ako rozoberat
pocitac, vyberat HD a pchat ho do ineho pocitaca, okrem toho dalsia
instalacia NT sa moze zist aj na ine veci.

Lubo.

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 14:13:07

> 1 Nepouzivat castecnou instalaci BDE.
V tom s Tebou souhlasim.

> 2 Nic (aliasy, idapi.cfg) nenastavovat pri instalaci.
To je taky v poradku. Aplikace by si sama mela umet aliasy vytvorit a
testovat i nastaveni pozadovanych hodnot v prostredi BDE.

> 3 K instalaci BDE pouzivat 'posvecene' instalatory.
To je taky O.K. Ale presto ani posvecene instalatory toto obcas nezvladnou
a nastava
chvile pro praci s registry a BDE administratory. Toto opet hraje pro
nastaveni BDE vlastnim programem.

> 4 Vse nechat na default hodnotach?????????. :-((((
Opet otazka : Co jak potrebujes nastavit jine hodnoty nez defaultni? Od
toho tam ten vyber je. Mi to pripada jako pristup, ze nektere "neschopne"
programy toto neumi nastavit ( neni naprogramovano), tak se takhle holt
budou chovat i jine aplikace, aby tem chudinkam slabsim neublizily. Kde to
tedy jsme?

- Ma slusne vychovana aplikace tedy slepe spolehat na to,ze tam ty
hodnoty jsou?
To snad NE!!!
- Ma slusne vychovana aplikace tyto hodnoty nastavit tak, aby mohla
bezet?
Podle mne ANO!!!
Martin Lasevic

> [...]

1 Nepouzivat castecnou instalaci BDE.
2 Nic (aliasy, idapi.cfg) nenastavovat pri instalaci.
3 K instalaci BDE pouzivat 'posvecene' instalatory.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 14:14:27

Martin Kubecka wrote:

> Nezkousel jsem ostry Desktop (zatim) na W98, ale MSDE RC1 na W98US mi beha bez
> problemu.

Tak jsem ted zkousel MDSE z Office 2000 Beta 2 a ten chce nejprve nainstalovat
Office Server Extensions (OSE) a ty pri instalaci na W98 hlasi ze vyzaduji NT 4.0
SP3 nebo SP4 :-(((

Jak na tom je ostry Office 2000 nevim ....

Mac

P.S. Ostry Desktop jsem zatim stale nevyzkousel ...

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 16.4.1999 14:18:18

Jasne, chapu. Ale zase funguji ;-).

Mac

Krayzel Libor wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 16.4.1999 14:21:15

Vypadas jako zastance MS, tak na Tobe si kamarade teda smlsnu :P :))) (just
kidding)>MSDE je SQL server tudiz nema nic spolecneho s MS Jet Engine (ten slouzi
>vpodstate pro manimulaci s *mdb soubory - ne jenom)
to pevne doufam taky :) Je fakt, ze se jen snazim zjistit a neco se naucit
o te Microsoft divocine. Proto pisu sem, abych nektere veci, ktere nestacim
zjistit sam si nechal vyvratit od tech co tomu rozumi lepe nez ja.

Soucasti instalace MSSQL7 je opravdu co se MSJET tyka jen msrpjt40.dll
(replikacni provider). Cely problem pomalosti a problemu bude nejspis v
samotnem OLE, nic jineho bohuzel uz nezbylo :(

pak tedy vubec nechapu proc behem indexovani systemovych databazi MSDE
skoro zatuhnul pocitac (to indexovani, ktere je soucasti instalace MSDE),
podobne jako pri operacich s DAO ktere jsem predtim tady v konferenci
popisoval.
Proste z meho hlediska pokud jakakoliv aplikace zpusobi 100% vytizeni CPU a
nemoznost dalsi prace s pocitacem - urcite si uz taky zazil takovou tu
rozpadlou obrazovku kdy neni dost rezie prekreslit windows (tyka se to W9x
i NT 4.0), maximalni humus. Vim ze vina je v jadru Windows, ktere aplikacim
takove veci dovoli. >> Proto je asi tak snadne i napojeni noveho Access2000 na
>Poslu ti takovy pokec od MS ohledne MSDE a MS Jet.

jo uz to mam tnx. Jeste se chystam na testy MSDE (ty same co sem predtim
delal s DAO+BDE, ADO+Delphi, VB6+DAO etc) takze jsem moc zvedavy, jak to
dopadne - samozrejme sve dojmy zde zverejnim.

uff to by mne zajimalo taky. Ja v tom mam taky gulas :( Jak na JET 3.5+DAO
vim, to MS nekde v MSDN nastesti popsal. Samozrejme muzu posbirat vsechny
ty DLL, typove knihovny a OCX a dat to nejak dohromady metodou pokud omyl,
ale to neni fakt asi nejlepsi :) Mam obavu ze i na MS v tom maji slusny
chaos, naposled mi dokonce sami schvalili, ze muzu distribuovat nektere
ostre DLL, protoze uznali, ze to tam sami nedomysleli, takze no comment.
Navis naposled sem potreboval plne funkcni ADO 2.1 & spol, tak sem u kolegy
na pocitaci s WIn98CZ nainstaloval ten MSDAC 2.1 a stejne to neslo az do
doby, kdy sem tam nainstaloval MSIE 5.0 :( Asi nejaky bad DLLs ale kdo to
ma porad hledat :(

Heretic

databaze

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 14:34:49

> Tu konstrukci chapu jen castecne. To, co je velkymi pismeny jsou
> zrejme polozky nejakeho zaznamu a to zatim pravdepodobne typ polozky,
> cislo v zavorce by mohlo byt delka stringu, ale to
****Jedna se o tzv. SQL prikaz pro vytvoreni tabulky. Jinak plati,
co jsi napsal.

> ID AutoInc
****ID opet nazev polozky, autoinc je typ, v tomto pripade autoinkrement -
pri kazdem vlozeni do tabulky se ti zvysi cislo.

****Definice primarniho klice tabulky.

> K tomu jen jedna otazka - jak?

vloz na formular (do datoveho modulu) TQuery. Nastav si
DatabaseName na nejaky alias. Do vlastnosti SQL vloz vyse
uvedeny SQL prikaz (klasicky TStrings editor).

Pak si tam vloz dejme tomu tlacitko a do obsluhy udalosti OnClick
napis:

Query1.ExecSQL

A tabulka je vytvorena.

> OK. Tim lip. Snazil jsem se trochu okoukat nektere demo priklady,
> ktere se mi nainstalovaly s Delphi, ale prilis moudry jsem z toho
> nebyl. Hlavne se tam vsude odkazuji na nejakou, uz vytvorenou
> databazi.
****Vetsinou se totiz tabulky vytvori predem v database desktopu
nebo necem jinem a pak se jiz jen pouzivaji.

****Od toho ta konference je, ne? :-)

> S pozdravem Honza

Komponenty vs. programovani

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 14:38:45

Petr Zahradnik wrote:

> :))) To je zajimava otazka. Treba ze stejneho duvodu, proc pouzivat
> lepsi programky nez NOTEPAD, byt tusim placene :)))

No jo, ale kdyz neco umim naprogramovat, nemusim shanet komponenty...
Obcas mam pocit, ze programatori v Delphi uz neprogramuji, jen stahuji
komponenty... ;) Bez urazky, nemyslel jsem to zle. Jen jsem si tak
rypnul.

Na leccos je zbytecne pouzivat jakesi pofiderni komponenty z Inetu.
Treba na ten caption button, ktery jsem tady jednou resil. Tu komponentu
jsem si stahnul a zjistil jsem, ze je stejne spatna, jako bylo moje
reseni v te chvili. Tak jsem ji smazal a voila! ted to mam IMHO o neco
lepsi (a bez namaceni).

(A propos, dalsi prispevky na toto tema prosim spis na muj mailbox,
nerad bych mel na svedomi dalsi FlameWar... Stejne to tak asi
dopadne...)

--
Hezky den a vikend!
[...]

Paradox - sekundarni indexy

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 14:42:06

Table1.IndexDefs.Add('ISkupina','TKod'+'TPrijm',[]);
Chybi ti tam oddelovac. Napr

Add( 'dle klice a obce', 'Klic;NazevObce', []); //PX
Od: Jiri Novotny [SMTP:NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odeslano: 16. dubna 1999 16:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Paradox - sekundarni indexy

Ahoj,
poprosil bych zkusenejsi databazisty o radu.
Mam paradoxovou table, kterou chci vytvaret za behu programu.
Delam to takto:
{.. adresar a jmeno table mam uz predtim nastavene ..}
Table1.TableType := ttParadox;
with Table1.FieldDefs do begin
Clear;
Add('TKlic',ftString,12,true);
Add('TKod',ftSmallInt,0,true);
Add('TPrijm',ftString,40,true);
Add('TCislo',ftString,10,true);
Add('TKrestni',ftString,15,false);
Add('TAdresa',ftString,40,false);
Add('TPozn',ftString,40,false);
end;
with Table1.IndexDefs do begin
Clear;
Add('IKlic','TKlic',[ixPrimary,ixUnique]); // primarni index
... tady chci vytvorit sekundarni index ...
end;
Table1.CreateTable;

Chci ale take vytvorit sekundarni index, ktery bude vychazet ze
2 polozek tabulky, a to TKod a TPrijm (tj. obe pole budou definovat
index). Tento sek. index se mi ale nepodarilo vytvorit. Delal jsem to
pres metodu

Table1.IndexDefs.Add('ISkupina','TKod'+'TPrijm',[]);

ale pri spusteni programu nastane chyba field TKodTPrijm not found.
Nevite nekdo, jak na to? Kdyz tento "spojeny" index vyvtorim pres
Database Desktop, tak to jde, tedy si myslim, ze to musi jit i v
programu.

Diky, Jirka.

+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Paradox a Local Share

[*] V�clav Nov�k����)^����hq�'z�� - 16.4.1999 14:43:42

Vazeni kolegove,

mame problemy s paradox soubory a hlaskami typu Directory
is controled by other NET File.
Prozkoumal jsem konferenci a je mi jasne, ze kdyz chci sdilet
soubory Paradox v siti musim dat v BDE NetDir stejne ze vsech stanic
a Local Share na True.

My zadne sdileni souboru nechceme ! Program delame pro MSSQL, a potrebujeme
si na chvili pred opisem neco nasypat do jineho formatu. Lokalne, do C:\Prac
treba jako DB Prac.DB. Mohu nejak vypnout snahu BDE o kontrolu prace nad
Paradox soubory ? Pro DBF soubory nic takoveho nedela, tam nam zase nejak
nejdou indexy. To by byl vlastne druhy dotaz.

Hlavne mi neodpovidejte, ze nechapete proc si neco chci davat do PX souboru,kdyz
to mam v MS SQL databazi, nebo mne uz z tech SQL pohledu klepne.

Diky za pomoc.

Vaclav Novak

Oracle pres BDE.

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 16.4.1999 14:48:50

Mam pocit, ze adresar ORANT/BIN (nebo kde je) musi byt v PATH...

----------------------------------
David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

> Od: Madrigal Nelson [mailto:nelson.madrigal(zv)ccv(tec)cz]
> Odesl�no: 16. dubna 1999 13:52
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: Oracle pres BDE.
>

> Pri nastaveni ovladacu Oracle v BDE, vzdy me hlasi, ze nelze
> najit knihovnu
> ORANT71.DLL, pochopitelne, ze tu knihovnu mam.
> Nevite nahodou co s tim?.

CreateParams and TDBGrid

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 16.4.1999 15:01:19

Cavte
Mozete mi niekto napisat kde som urobil chybu.Pokusam sa vyhodit
scrollbar z gridu a nejako mi to nejde.

type
TMyGrid = class(TDGBrid)
CreateParams(var Params: TCreateParams) override;

procedure TMyGrid.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited CreateParams(Params);
with Params do
begin
Style := Style and not WS_HSCROLL;
end;
end; Diky.
Peter

Tisk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.4.1999 14:07:05

Puvodni zprava, kterou napsal Krayzel Libor dne 16 Apr 99,:

> Neunosne ne, ale proc pouzivat dalsi komponenty, navic tusim placene?

:))) To je zajimava otazka. Treba ze stejneho duvodu, proc pouzivat
lepsi programky nez NOTEPAD, byt tusim placene :)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

funkce trunc

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 16.4.1999 13:11:08 met-1mest

> [...]
>
> Description
>
> X is a real-type expression. The result is the integer part of X; that is,

No jo, ja tusil, ze to bude neco podobne primitivniho.

[...]

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 16.4.1999 15:18:14

Style := Style AND not WS_HSCROLL; // dej tam OR
rekl bych, ze asi nemuze byt soucasne styl a scroll.
mv.

> [...]
> CreateParams(var Params: TCreateParams) override;
>
> implementation
> procedure TMyGrid.CreateParams(var Params: TCreateParams);

Paradox a Local Share

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.4.1999 15:18:09

> [...]
> Paradox soubory ? Pro DBF soubory nic takoveho nedela, tam nam zase nejak
> nejdou indexy. To by byl vlastne druhy dotaz.

Vypnout to asi nepujde. Pokud to ale chcete na lokal, tak dejte NETDIR na C:\ a je to..
Pri praci na siti vsak bude NET DIR asi nutnosti.

Martin Lasevic

[...]

<<Soubor: ATT00004.html>>

databaze

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 16.4.1999 13:21:05 met-1mest

Ahoj,

[...]

Uz jsem delal jednoduche databaze v turbo pascalu pomoci file of
record, ale v Delphi je to o necem uplne jinem.)

Jo, a mam Delphi 2.

Predem moc diky, Honza

[...]

[*] Madrigal Nelson <nelson.madrigal(zv)ccv(tec)cz> - 16.4.1999 15:27:22

Zkus misto 'TKod'+'TPrijm' pouzit 'TKod;TPrijm'

> [...]
> +-------------------------+---------------------------------+
> | ... and objects in the rear view mirror can appear closer |

kontrola textu II.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 15:33:19

Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> wrote:

> A co kdy� tam bude m�sto "ABCDEF" - "ABC DEF" nebo "ABx DEF?
> Ta mezara je �mysln� jako p�id�n� slova jak se to pak bude hodnotit,
> nerozhod� to tu posloupnost a� do konce?

Nerozumim. Pri porovnavani je mezera znak, jako kterykoli jiny a jak jsem
psal: chybna posloupnost muze byt cokoli od prazdne posloupnosti (tj.
_zadny_ znak) az po jakoukoli posloupnost znaku. Po chybe to musis
zasynchronizovat na to DEF.

Bye, pf

Teckovana cara

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 15:44:09

> [...]

>kdyz bitikova cara asi taky nebude nejrychlejsi) a zase ta sirka obdelnniku

Ta rychlost pri pouziti SetPixel() by se dala lehce zvetsit tim, ze by se
nestridaly barvy Bg/Fg, ale teckovalo by se jen objednu na Fg.
Pouzivam tu caru k vykreslovani osnovy v TTreeView a projevuje se to lehkym
pomrkavanim pri draggingu pres polozky stromu, ale na stroji PII/400 to neni
tak zle.

Bye, pf

databaze

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 16.4.1999 14:02:07 met-1mest

Diky za snahu, ale porad je to na me trosku slozite, takze jeste par
dotazu:

> [...]

zrejme polozky nejakeho zaznamu a to zatim pravdepodobne typ polozky,
cislo v zavorce by mohlo byt delka stringu, ale to

mi neni prilis jasne.

> [...]

ktere se mi nainstalovaly s Delphi, ale prilis moudry jsem z toho
nebyl. Hlavne se tam vsude odkazuji na nejakou, uz vytvorenou
Kdyz jsem si do formulare vlozil objekt TTable, kliknul na nej pravym
tlacitkem a vybral "explore", tak jsem se dostal do jakehosi editoru
databazi, ale vlastni databazi se mi v nem vytvorit neporadilo.

[...]

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 16.4.1999 14:07:44 met-1

[...]

[*] Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk> - 16.4.1999 16:13:25

[...]

skus to takto:
CREATE TABLE delme
SELECT ID
FROM OSOBA
)

ked davas create table xy as select x1,x2 from xz
tak stlpce urcujes pomocu druheho selectu (aspon v oracle)

Martin

databaze na CD

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 16.4.1999 16:14:23

Potrebuji udelat databazi a CD.
Samotna databaze nebude nijak slozita
(jedna tabulka, cca 5 sloupecku z toho asi jedno memo pole i ikdyz i to by mozna stacilo char(250))
a obsahovat tak do 2000 zaznamu. Bude se v nich hledat podle klicovych slov. Podminkou je, aby se software nemusel instalovat.

Dotazy:
1. Lze nejak obejit instalaci BDE az v samotnem programu?
2. Jaky format dat pouzit? (DBF, Paradox, Text ...)

P.S. Pracuji s D3

===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.4.1999 16:27:35

Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> wrote:

> ****Ta kniha je pro zacatecnika o nicem.

Kdyz uz si to nakous: myslis, ze jen pro zacatecnika? Teda ja tu mam jen D1
a D2, ale musim rict,
ze zbytecnejsi knihy jsem asi nikdy nekoupil. Nechapu, co ma ta kniha
spolecneho s mistrovstvim :-((. Za mych mladych let by se kniha s obdobnym
obsahem jmenovala "Uvod do Delphi" popr. na Slovensku "Delphi - nic
jednoduchsie".

bye, pf

Oracle pres BDE.

[*] Madrigal Nelson <nelson.madrigal(zv)ccv(tec)cz> - 16.4.1999 16:32:48

D�ky, ale tu mo�nost u� jsem vyzkou�el a nen� to ono.> Mam pocit, ze adresar ORANT/BIN (nebo kde je) musi byt v PATH...

> ----------------------------------
> David Vodnansky - database analyst
> <mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
> ----------------------------------

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 16.4.1999 17:29:51

> [...]
>budou chovat i jine aplikace, aby tem chudinkam slabsim neublizily. Kde to

Cilem je minimalizovat pripady, kdy instalace nejakeho dema znemozni
pouzivani napr. jiz pouzivaneho ucetnictvi. Pokud je to ucetnictvi chudinka
slaba a zavisi na nastaveni prostredi BDE a ty mu to svym demo prepises,
tak uzivatel bude nadavat na tvoje demo, 1-2 dny bude blokovan v praci,
utrati penize na telefon a z rozumnych duvodu si o tebe uz zadne
demo nikdy zkouset nebude.
V BDE Admin se nastavuji default hodnoty, tyto by program nemel
menit ani vyzadovat jejich urcite nastaveni.

Kdysi nam jeden uzivatel poslal vytku, ze nikde v adresari aplikace nenasel
zadny soubor 'Konfigurace BDE.txt' a ze nevi jak to nastavit, aby mu
fungovalo vsech 7 programu, ktere pouzivaji BDE, a ze je to strasne dulezite
(tzv. uzivatel znaly a pouceny). Takze ho tam ted mame, s informaci ze je
potreba
BDE verze 5.01 a vyssi. Pokud Borland vsak vypusti verzi BDE, ktera neni
dolu kompatibilni tak asi nic nenadelas.
Jake jsou zkusenosti ostatnich s aktualizaci BDE?

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

MouseMove

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 16.4.1999 17:41:29

Mam problem:

Obycejny formular, v nem Edit1 s osetrenou udalosti OnMouseMove.

Hybu mysi - OK.
Stisknu mys v Edit1 a hybu - OK.

Kdyz stisknu mys MIMO a pak teprve najedu na Edit1,
procedura se NEVOLA. Misto toho se vola MouseMove formulare.

V Application.OnEvent ta udalost je.

Podezrival jsem Drag&Drop nebo neco podobneho,
ale nefunguje ani na uplne novem formulari.

Nevite nekdo PROC se to takhle chova?

procedure TForm1.Edit1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
MessageBeep( 0 )
end;

Komponenty vs. programovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.4.1999 17:05:50

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Bodlak dne 16 Apr 99,:

> No jo, ale kdyz neco umim naprogramovat, nemusim shanet komponenty...

To je dosti velky omyl a urcite to nemyslis tak doslova, jak pises...
Pokud opravdu umis programovat, pak nepotrebujes komponenty, nepotrebujes
ani Delphi a dokonce nepotrebujes ani operacni system a BIOS. Jednoduse
si to naprogramujes ve strojaku, vypalis do EPROMky a nasadis misto
BIOSu :)))

Kdepak, tak to neni. Pokud chces vyvijet ovladac pro svou tiskarnu
nebo sve technologicke zarizeni, delas na nizke urovni a nepotrebujes
Delphi a komponenty. Ovsem Delphi Ti prave diky komponentam dava
temer neomezene moznosti, jak muzes programovat, aniz bys elementarni
problemy musel zvladat sam. Dnes je vsechno o komponentach. Jakmile
spustis Delphi, uz pracujes s komponentami - vsechno jsou komponenty.
Nektere mas zdarma uz jako soucast Delphi, nektere mas zdarma na
Internetu, nektere si kupujes. Pokud budes vytvaret nejakou vetsi
aplikaci, v podstate se bez komponent neobejdes, nedovedu si vubec
predstavit, ze bys naprogramoval nejaky vetsi program jen tak
v nejakem rozumnem casovem rozmezi.

> Obcas mam pocit, ze programatori v Delphi uz neprogramuji, jen stahuji
> komponenty... ;) Bez urazky, nemyslel jsem to zle. Jen jsem si tak rypnul.

Neni nutne stahovat komponenty a nedelat nic jineho. Vzdyt pouzivas
i ty komponenty, ktere uz mas v Delphi. Jenze proc nepouzit neco, co
uz nekdo udelal, kdyz to udelal dobre?

Rekneme, ze potrebujes udelat program, ktery bude treba zajistovat
sber dat po pobockach firmy a centralne zpracovavat, delat grafy,
sestavy... Mas 10 pobocek, centrala si je treba kazdy den vecer
obvola, stahne data a zpracuje. Jinymi slovy, budes potrebovat
nejak shromazdit data do databaze, databazi zasifrovat, zkompresovat,
opatrit kontrolnimi soucty, spojit se modemem s druhym pocitacem,
data prenest pomoci nejakeho komunikacniho protokolu, na druhe
strane dekompresovat, rozsifrovat, pridat do centralni databaze,
provest nejake slozite vypocty, vygenerovat grafy, sestavy,
vytisknout...

Pokud mas toto delat z ciste ruky s holym Delphi bez komponent,
tak mas opravdu na pomerne dlouhou dobu co delat. Pekne se zapotis,
budes na tom makat nekolik mesicu a bude to stat nekrestanske
penize. Pritom ten hlavni problem, ktery bys opravdu mel resit, to
jsou ty slozite vypocty, ktere zadna jina komponenta pravdepodobne
nemuze udelat, to je proste specificke pro dany podnik nebo dokonce
know-how. S pouzitim komponent je toto malickost, protoze se muzes
venovat jen tomu problemu...

Data ulozis do databaze, to je prvni komponenta. Nebudes prece delat
vlastni formaty ulozeni dat, kdyz uz existuji databaze. Jak provedes
sifrovani dat? Budes vymyslet vlastni sifrovani? Budes tyden studovat
sifrovaci algoritmy? Ne, pouzijes pro to komponentu. Co komprese?
Budes zase studovat kompresni algoritmy, kdyz je na to komponenta?
Pochopitelne, ze na prenos, tedy spojeni modemem a komunikacni
algoritmus take pouzijes komponenty, jsou hotove. Grafy nebudes sam
malovat na obrazovku ani tiskarnu, zrovna tak sestavy... jednoduse
proto, ze i to je pakarna. Na tohle vsechno vyuzijes komponenty,
ktere si treba koupis nebo jsou soucasti Delphi. Najedou zjistis, ze
se opravdu muzes soustredit ciste na jadro problemu, tedy jak spravne
zpracovat data, aby vylezly spravne vysledky. Zbytek je jenom ciste
sestaveni a nastaveni komponent. Neni duvod, proc by ses mel zabyvat
prenosovymi protokoly, nastavovanim modemu, sifrovacimi algoritmy...
proc? Ano, pokud Te to bavi, pak ano, ale pokud mas udelat program
na zakazku, pak ho musis udelat v rozumne dobe... Naklady na tyto
komponenty jsou vetsinou mnohem mensi nez naklady na vyvoj vlastnich
komponent. Rozumej, ze pokud muzes 95% prace nahradit necim, co jiz
existuje a da se za rozumne penize poridit, muzes ten cas venovat
dalsim projektum a vydelat mnohem vic. Nehlede na to, ze komponenty
nepouzijes jen jednou, ale opakovane. Nemusis se stydet za to, ze
jsi na 95% pouzil komponenty a jen 5% opravdu naprogramoval, protoze
o to vubec nejde (pokud se nechces vytahovat pred kamarady, ze jsi to
napsal cele sam v assembleru...).

> Na leccos je zbytecne pouzivat jakesi pofiderni komponenty z Inetu.

Ano, s timhle lze plne souhlasit! Pokud si delas program jen tak
pro radost, treba na pocitani prijmu/vydaju sve manzelky nebo na
prohlizeni vtipu, muzes v klidu pouzivat free komponenty odkudkoliv.
Ale pokud delas na komercni aplikaci, ktera (a) musi chodit, (b) ji
musis udrzovat, (c) neni jen na 1/2 roku..., pak to musi byt velmi
kvalitni komponenty, ktere jsou vetsinou komercni. Stoji penize, ale
i tak se vyplati, pokud jsou kvalitni. Clovek nemuze umet vsechno
a ani neni ucelem vsechno umet. Ja sam mam mnoho komponent, pouze
komernich komponent, ale jsem schopen diky nim delat slusne programy.
Ano, staly me spoustu penez, ale kdybych mel delat program uplne
cele se vsim vsudy, tak bych asi nic moc zatim neudelal.

> [...]
> v te chvili. Tak jsem ji smazal a voila! ted to mam IMHO o neco lepsi (a

:-) Pochopitelne nesmis sbalit vsechno, co najdes, vsechno nacpat
na paletu, a kdyz delas program, postupne to prochazet, co bys tam
na ten formular tak jeste dal :)))

> (A propos, dalsi prispevky na toto tema prosim spis na muj mailbox,
> nerad bych mel na svedomi dalsi FlameWar... Stejne to tak asi
> dopadne...)

Snad se to nezvrhne :)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Paradox a Local Share

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.4.1999 17:09:02

Puvodni zprava, kterou napsal V�clav Nov�k dne 16 Apr 99,:

> [...]
> Prozkoumal jsem konferenci a je mi jasne, ze kdyz chci sdilet
> soubory Paradox v siti musim dat v BDE NetDir stejne ze vsech stanic

Tak dej cestu aliasu na C:\cesta... a NET DIR na C:\, musi to chodit.

ICQ: 21215917, PGP vitano

CREATE AS SELECT

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.4.1999 20:52:31

Nad jakou databazi to je?
Pochybuju, ze by to napr. Paradox podporoval, ackoli vnorene selecty zarucene podporuje.

Ja bych v InterBase napsal
CREATE VIEW delme(ID) AS SELECT ID FROM OSOBA

> [...]
> Datum: 16. dubna 1999 12:29
>
> Preji vsem pekneho dne,
>
> co je spatne, kdyz na lokale spustim nasledujici prikaz?

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.4.1999 21:04:23

Vyjasneme si pojmy:

Delphi neni urceno pro vytvareni databazi (teda ne, ze by to vubec neslo, viz jine prispevky).

Delphi je vyvojarsky nastroj pro psani Klientske aplikace, ktera se na nejakou hotovou databazi (je jedno, jestli Paradox, dBase, InterBase, Oracle, ...) pripojuje.

Doporucuji seznamit se se zakladnimi pojmy programovani Client/Server.
Oddelit
programovani na strane Server (navrh databaze) od
programovani na strane Klient (uzivatelsky front-end psany napr. v Delphi)
je uzitecne dokonce i tehdy, kdyz nepisu do SQL databaze, ale jenom do tzv. souborove orientovane databaze (.db, .dbf).

A to uz nemluvim o vicevrstve architekture (aplikacni server).

Pokud si tyto pojmy vyjasnis, prestanes se leccemu v Delphi divit.

> [...]
> Uz jsem delal jednoduche databaze v turbo pascalu pomoci file of
> record, ale v Delphi je to o necem uplne jinem.)

databaze na CD

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.4.1999 21:08:03

> Odes�latel: Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz>
> 1. Lze nejak obejit instalaci BDE az v samotnem programu?
> 2. Jaky format dat pouzit? (DBF, Paradox, Text ...)

1.
Instalaci BDE nelze obejit ani v jednom z uvedenych formatu.
2.
Instalaci BDE nepotrebujes, pokud pouzijes ClientDataSet a LoadFromFile, SaveToFile (na CD asi tezko).

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

Adonis komponenty

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 16.4.1999 22:34:54

> [...]
MS
>gulas!!! Neznate nekoho z ceskeho MS, kdo dokaze toto zodpovedet? Pry snad

Asi nieco vyse tyzdna je k dispozicii novy MDAC 2.1.1.3711.11 (oznacovany
ako 2.1 SP1a - General Release), co je uz final verzia 2.1.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Zmena velikosti bitmapy

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 16.4.1999 22:40:40

Dobry den,

mam tento problem. V TImage (D2) mam natazenou bitmapu. Potrebuji zmenit
jeji rozmery (vysku i sirku) a ulozit ji. Delphi ovsem hlasi, ze se jedna o
read only vlastnost - ono to bude asi chtit narocnejsi kod, nez
Image1.Picture.Width := 150; ze? :-)

Dekuji za pripadnou radu,

Lukas Vana.

Mimochodem, abych taky necim prispel, pokud by nekdo potreboval program na
meneni velikosti obrazku, nasel jsem jeden na
http://www.trivista.com/products/asmallerimage/ , je to shareware za 15
dolaru.

Mimo formular

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 16.4.1999 22:41:42

Ahoj,

resim tento problem v D2: potrebuji uchopit mysi objekt (treba ikonu) na
formulari a posunout ji MIMO formular. (Neco jako v Tweak UI na karte Obecn�
v sekci Zkusebni ikona). Pri normalnim nastaveni se ikona samozrejme
zastavi na konci formulare.

Diky za pripadnou odpoved,

Lukas Vana, lukas(zv)oknet(tec)cz

Offtopic: Komunikacia 2 modemov

[*] Michal Moscovic <moscovic(zv)fred.utc.sk> - 16.4.1999 23:17:10

Zdar vsetci...

Vopred sa ospravedlnujem za offtopic a som pripraveny niest nasledky...

Moj problem spociva v tom, ze mam ustrednu elektornickeho zabezpeciovaceho
systemu (EZS), ktora dokaze komunikovat ako modem... Mam pocitac a modem...
Mam software, ktory je urceny priamo pre tuto ustrednu a dokaze s
nou cez modem komunikovat... Problem je v tom ako bez pouzitia normalnej
telefonnej linky (resp. dvoch) donutit tieto dve zariadenia ku komunikacii.
Ide mi
o to aby mi nejake zariadenie (alebo finta) emulovala telefonnu siet, kde
pridelim
telefonne cislo modemu na mojom pocitaci a modemu na EZS. Myslim si, ze by
to malo ist, ale neviem ako... Pevne verim, ze sa medzi vami nachadza
niekto,
kto uz nieco podobne robil a nenecha si to iba pre seba...

Za pripadne odpovede na sukromny vopred dakujem...

Vdaka za pochopenie...

S pozdravom

SALMON
(Michal Moscovic)

e-mail:
salmon(zv)frcatel.utc.sk
moscovic(zv)fred.utc.sk

web:
http://fred.utc.sk/~moscovic

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.1999 01:45:54

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 7:47
P�edm�t: RE: Default hodnoty pri instalaci BDE

> [...]
>byl jediny pouzivajici BDE". Jak by se tedy mela chovat slusne vychovana

Byla to reakce na jiny prispevek viz %subj%, kde autor (pan Nadhera) tvrdil,
ze okouka klice v registru a pak je zapise "natvrdo".>
>Co je tedy jinak mysleno temi nestandardnimi a standardnimi metodami?

Samozrejme, ze bych se v tomto velmi rad poucil. Uvedu tedy zde 2 (bylo jich
behem nekolika let vic, ale jiz vsechny nedokazu presne popsat) spatne
zkusenosti:

1) cca pred 1 rokem nejake demo ucetnictvi firmy MPR. Po nainstalovani zcela
zmenilo zakladni nastaveni BDE (desetinou carku) a nezbylo nic jineho, nez
znovu instalovat cely Paradox, nebo si zvyknout na jine zadavani desetinne
carky. (Dokonce to neslo zmenit ani pres BDEsetup.

2) Z nedavne doby zase DEMO programu Syslicek. To sice nic neprovedlo (krom
toho, ze pozaduje v defaultni instalaci langdriver) , ale pri odinstalaci
i kdyz se "naoko" ptalo zda ma BDE ponechat), presto BDE odinstalovalo.

Takze se pokusim definovat par bodu na to, jak by se aplikace (asi) mela
chovat.

1) Prispusobit se defaultnimu nastaveni LangDriveru, formatu data,casu a
oddelovacu cislic.
2) Pokud se instaluje bylo by dobre prevzit tato nastaveni z systemu.
3) Pri reinstalaci dat uzivateli moznost ponechat BDE pro dalsi aplikace.

eL..

PageControl a TabSheet

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.1999 01:50:03

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: kopr <kopr(zv)kopr(tec)cz>
Komu: DELPHI forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 9:46
> [...]

to programove pomoci nejake funkce, ktera je podobna FindNextPage, nebo
nejak podobne, jak to je u Notebooku pomoci PageIndex. Tzn. pomoci

Zkus
PageControl1.ActivePage:=TabSheet2;

eL..

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.1999 02:15:44

>Jake jsou zkusenosti ostatnich s aktualizaci BDE?

Mam spoustu jednoduchych aplikaci v Paradox 7 (od chvile kdy vysel) a nemam
s prechodem verzi BDE zadny problem ( pres verzi u Delphi 3) az k te dnesni
co je u D4. Funguje vse bez problemu. Jedine co prestalo bezproblemove chodi
je puvodni funkce Paradoxu na opravu poskozenych tabulek. Jinak vse chodi.

eL..

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 17.4.1999 11:26:56

Jeste uvedu duvod, proc by melo nastaveni defaultniho langdriveru zustat na
uzivateli systemu:

Pokud uzivatel pouziva Paradox potom pri vytvoreni tabulky je pro ni pouzit
vzdy ten defaultni langdriver.
(Sice se to da v dcreate dialogu zmenit, ale je to dost nepohodlne). Dale se
tyto nastaveni BDE pouzivaji defaultne pri dalsich dialozich (Import, SQL,
atd). Take vysledne tabulky dotazu nekdy prejimaji tento implicitni
langdriver.
Ja napriklad (jelikoz jsem mel spoustu dat v tabulkach paradoxu 3,5)
vetsinou pouzivam driver "Paradox Czech 852". Pokud si nekdo vynuti jiny
defaultni langdriver (vetsinou ANSI Czech) pridela mi tim spoustu potizi.
Samozrejme bych mohl i v Paradoxu vzdy na kazdou akci napsat nejaky script
nebo vytvorit form a tam to nastavit, ovsem pak se zcela ztrati ta zakladni
vyhoda prime rucni manipulace s tabulkami.

eL..

funcni klavesy

[*] DaK <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 17.4.1999 11:54:09

pratele,

jakym zpusobem mohu osetrit udalosti u klaves F1 az F2

diky DaK

BDE+MSDE+DLL(?)

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 17.4.1999 12:11:56

>Tak jsem ted zkousel MDSE z Office 2000 Beta 2 a ten chce nejprve
nainstalovat
>Office Server Extensions (OSE) a ty pri instalaci na W98 hlasi ze vyzaduji
NT >4.0 SP3 nebo SP4 :-(((

stejne se chova i ostra verze, bud chce Access9 nebo OSE. Nicmene protoze
Office 2000 DE zatim venku neni, takze nejaka pravidla distribuce a
instalace timpadem taky zatim nejsou. Ja to musel resit tak, ze jsem bud
nainstaloval cely Office 2k nebo alternativni moznost nainstalovat v
podstate to same vcetne tools pod jinym jmenem z MSSQL7 CD (klienta), tam
takova omezeni nejsou a neni to alespon ocesane, takze na vlastni ladeni je
to asi i vhodnejsi.

Problem je ale jinde. Samotny nativni ovladac Delphi pro SQL7 pouziva
nektere knihovny, ktere nejsou soucasti MSDE a mozna ani nebudou. Jsou
soucasti SQL7 serveru a mohou se distribuovat, ale mam obavu, ze jen v
pripade pokud mas ten SQL7 server koupeny, urcite nebude stacit mit koupene
jen MSDE kdyz to u MSDE chybi. Tomu, ze to na Office 2000 DE nejakym
zazrakem pribude moc neverim (Jedna se o ntwdblib.dll& spol)

Heretic

CTL_CODE

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 17.4.1999 14:20:55

Ahoj znalci C,
mohl by mi nekdo z vas, prosim, sdelit jak pracuje makro :
CTL_CODE(DeviceType, Function,TransferType, RequiredAccess)
a jake jsou hodnoty konstant :
FILE_DEVICE_KRNLDRVR, METHOD_BUFFERED, FILE_ANY_ACCESS

DBEdit

[*] DaK <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 17.4.1999 14:35:17

pratele,

pri vyplnovani DBEditu na formu kontroluji spravnost vyplneni ocekavanymi
hodnotami. Jak provedu programem opetovne nastaveni spatne vyplneneho Editu?

diky DaK

Adonis komponenty

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 17.4.1999 15:49:32

>To vytizeni procesoru se projevuje i na systemech Windows NT 4.0, na
>taskmanageru to uvidis (respektivne az se na nej po par minutach dostanes)
>Nevim proc to maji u Microsoftu tak divne resene, ale nekde v konferenci
>Borlandu nejaky clovek prave od Borlandu psal neco o tom, ze DAO umuznuje
>jen jeden thread, takze kdovi jak je to vlastne s multithreadovosti
>vlastniho MSJET, mozna je tam ta zarucovana asynchronnost jen emulovana.

Vyskusal som MS Access tabulky aj MS SQL 7 server a sledoval som
taskmanager a naozaj sa vytazenie procesora vysplhalo aj na 100 percent.
Nikdy sa mi vsak nestalo, aby system (Windows NT+aplikacie) prestal
reagovat. Bolo iba badat urcite obcasne spomalenie odozvy (dost male).
Takze teraz neviem, v com je vlastne problem. Mam povazovat nejaku
aplikaciu za zlu, lebo ak potrebuje zdroje pocitaca, tak ich vyuzije (a
vtedy
task manager ukaze 100%)? A lepsia bude taka, ktora vyuzije iba 10%
ale bude bezat 10krat dlhsie? Podla mna je podstatne to, ze jedna aplikacia
neznemoznuje pracu inej, co sa mi aj potvrdilo.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Adonis komponenty

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 17.4.1999 15:56:38

>jeste maly dotaz, jakym zpusobem pristupuji Adonis komponenty na MS SQL7
>server (timpadem i na MSDE). Cesta pres OBDC je jasna a ta druha funguje
>presne jak prosim. To jede v dusledku take pres MSJET?

Adonis - ADO - OLE DB - SQLOLEDB (=nativny provider pre MS SQL7) - MSSQL 7

> [...]
>tem standardne dodavanym databazim, muzu se tedy domnivat ze i oni delaji
>vse pres MSJET. Proto je asi tak snadne i napojeni noveho Access2000 na

MSDE nema s Jet nic spolocne.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

DBEdit

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.4.1999 15:05:16

Puvodni zprava, kterou napsal DaK dne 17 Apr 99,:

> pri vyplnovani DBEditu na formu kontroluji spravnost vyplneni ocekavanymi
> hodnotami. Jak provedu programem opetovne nastaveni spatne vyplneneho
> Editu?

Edit1.SetFocus

ICQ: 21215917, PGP vitano

Kontrola textu II.

[*] Mgr. Anton�n Blatn� - 17.4.1999 17:41:20

>uvaha), at prosim prispeje.
Kontrola spravnosti (shodnosti) dvou textu je opravdu slozitou zalezitosti a
je na to vytvorena cela dlouha a misty nudna teorie, ktera se do jednoho
mailu tezko vejde (i kdyz v podstate je to par myslenek a hafo algoritmu).
Jednou takovou dobrou metodou, ktera se napr. pouziva pri porovnavani
shodnosti a chyb dvou retezcu DNA, je "dynamicke programovani" v ruznych
variantach. Pracuje na principu podobnostnich metrik (definuje se jakasi
podobnostni vzdalenost dvou textu. Cim je vzdalenost vetsi, tim vice se
texty lisi (tedy vice chyb). Jako chyby se standardne berou INSERT, DELETE a
REPLACE, tedy chybejici, prebyvajici a spatne znaky), ale da se to snadno
rozsirit i o prohozene znaky apod. Zkus v nejakem vyhledavaci hledat stranky
s hesly DYNAMIC PROGRAMMING, STRING COMPARING a
podobne. Kdysi jsem to tak hledal a nasel jsem toho opravdu hodne, vcetne
hotovych procedur do C++.

Mgr. Antonin Blatny
blatny(zv)atlas(tec)cz

DBNavigator

[*] Martin 'Milo' Milesich <martin(zv)www.fa.stuba.sk> - 17.4.1999 19:25:59

Zdravim,

Mohol by mi niekto poradit ako by sa dal nahradit DBNavigator tak, ze by som mohol mat
vlastne buttony na to?

Dakujem velmi pekne.

Milo.
,*.,.*'`'*.,.*'`'*.,.*'`'*.,.*'`'*_MILO_*'`'*.,.*'`'*.,.*'`'*.,.*'`'*,
Milo www.fa.stuba.sk/~martin
E-mail martin(zv)www.fa.stuba.sk
Milo New-Born Network mnn.fd(tec)cz
Slovensky ICQ List icq.fd(tec)cz
-====================================================================-

Object Inspector (prekreslenie)

mam nasledovny problem:

Pisem nejaku komponentu, ma nejake property povedzme p1 a p2 typu string.
Nastavuju sa pomocou metod, pricom, ked sa nastavi jedna, hned sa vymaze
druha. Vsetko funguje bajecne, az na to, ze v object inspectore sa vymazanie
druhej property prejavi az po jeho preklesleni (napr. ked sa prepnem do
ineho okna).
Viete niekto poradit ako dosiahnut, aby sa vymazanie "druhej" property
prejavilo v OI hned?

Vopred diki.

Lubo.

Object Inspector (prekreslenie)

Uz som na to prisiel, problem bol v tom, ze som v Property Editore v metode
SetValue zabudol zavolat metodu Modified. U je to OK.

Lubo.

[...]

TDatabase

[*] Miki Vom��ka����h������� - 17.4.1999 22:23:11

Mam tabulku *.dbf v kodovani kamenickych. Pokousim se data zobrazit v
DbGridu. Jelikoz mam v BDE Administratoru nastaven LangDriver na 'ascii'
ANSI nevidim spravnou diakritiku. Pokousim se spravne zobrazit data pomoci
TDatabase, kde v Params nastavuji

LANGDRIVER=dBASE CSY cp867
DEFAULT DRIVER=DBASE
PATH=C:\Peoop_l\
DEFAULT DRIVER=DBASE

Vlastnost DatabaseName je nastavena na zminovanou TDatabase. Presto se data
zobrazuji spatne. Pokud nastavim LangDriver v BDE Administratoru. Vse
funguje. Poradi mi nekdo jak to rozchodit pres TDatabase?

Dekuji za pomoc
Miki Vom��ka
vmiki(zv)atlas(tec)cz ICQ: 6238805