funcni klavesy

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 18.4.1999 08:15:13

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if Key = vk_F1 then ShowMessage ('F1');
end;

a TForm1.KeyPreview na true
Vaclav SAzima

DaK wrote:

> pratele,
>
> jakym zpusobem mohu osetrit udalosti u klaves F1 az F2
>
> diky DaK

databaze

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:06:09

O dokumentaci, ktera by mela byt zamerena predevsim na Delphi
a databaze nevim, ale vim, ze Sebelik na to dela dobre kurzy.
Podivej se na jeho web. Najdes ho nekde v teto konferenci.

Jaro

TDataSet.

databaze na CD

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:12:15

Kdyz je to tak male, tak zkus vyuzit textove formy souboru INI.
Na to ma Delphi prostredky a prace s tim je velmi jednoducha.
Klicovym slovem by mohla byt sekce a jako slupce das promenny.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List (el. adresa 2)' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 17:10
P�edm�t: databaze na CD

>Potrebuji udelat databazi a CD.
>Samotna databaze nebude nijak slozita
>(jedna tabulka, cca 5 sloupecku z toho asi jedno memo pole i ikdyz i
to by mozna stacilo char(250))
>a obsahovat tak do 2000 zaznamu. Bude se v nich hledat podle
klicovych slov. Podminkou je, aby se software nemusel instalovat.

>Dotazy:
>1. Lze nejak obejit instalaci BDE az v samotnem programu?
>2. Jaky format dat pouzit? (DBF, Paradox, Text ...)
>
>P.S. Pracuji s D3
>
>===========mozno pouzit PGP==============
>Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
>Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
>Smetanova 533 fax. 0342-21208
>386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
>===========mozno pouzit PGP==============
>
>... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a
neco dela

Tisk

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:21:42

Pro Delphi 1 a 2 jsou bezplatne.
Verze pro Delphi 3 a 4 bez zdroju jstoji nic moc.
Je fakt, ze musis nainstalovat nekolik komponent,
ale jde to velmi jednoduse, protoze narozdil od
ostatnich netiskne z TDBRichedit nebo RxDBRichEdit,
ale primo ze zdroje RTF dat. Tim je to rychlejsi a nezalezi
tolik na tom, cim byl ten RTF vytvoren.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 13:57
P�edm�t: RE: Tisk

>Neunosne ne, ale proc pouzivat dalsi komponenty, navic tusim placene?

FindDialog

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:33:48

Tak dobra .....
Tady je OnFind procedurka uplatnena na DBRichEdit1
Pro TMemo to bude potrebovat jeste nejakou upravu, protoze si budes
muset
vytvorit vlastni promenne pro SelStart a SelLength
Jaro
---------
procedure TForm1.FindDialog1Find(Sender: TObject);
var
FoundAt: LongInt;
begin
with DBRichEdit1 do begin
if frMatchCase in FindDialog1.Options then
FoundAt := Pos(AnsiUpperCase(FindDialog1.FindText),
AnsiUpperCase(Copy(Text,Tag+1,Length(Text)-Tag)))
else
FoundAt := Pos(FindDialog1.FindText,
Copy(Text,Tag+1,Length(Text)-Tag));
if (FoundAt > 0) then begin
SelStart := FoundAt-1+Tag;
SelLength := Length(FindDialog1.FindText);
SetFocus;
Tag := Tag + FoundAt - 1+SelLength;
end else begin
Tag := 0;
Application.MessageBox('Dal�� v�skyt nebyl nalezen!',
'Informace ...', MB_OK + MB_ICONINFORMATION);
end;; // if
end; // with

Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: #Delphi-K <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 14:07
P�edm�t: FindDialog

>Mate prosim nekdo funkcni priklad pouziti FindDialog-u
>(a ReplaceDialog-u) treba s komponentou TMemo ?
>
>Diky...
>...Dobra

Dotaz na BDE

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:38:46

Ja zase LangDriver a ostatni nastavuji na Tdatabase.
Proto dokonce nepotrebuji ani Alias a do zadneho jineho programu
Delphi
se nanaborim ani naopak. Priklad jsem uvadel nedavno.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. dubna 1999 7:47
P�edm�t: RE: Dotaz na BDE

> [...]
>
>Podle meho nazoru jsou prave aplikace, ktere pouzivaji BDE jen tak
naslepo
>a spolehaji na to, ze tam ta implicitni hodnota je, spatne napsane a
nechat
>na uzivateli, aby si sam konfiguroval BDE pres BDE admin je trest pro
>hotline.
>
> Martin Lasevic
>Preji hezky den .....
>============================================
>ML Software - Martin Lasevic
>Budovatelska 459,
>708 00 Ostrava - Poruba
>tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765

nejmenovane
>pustili.

>programator

Default hodnoty pri instalaci BDE

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:47:51

Tak nevim. Nenapsal jsi co vam blbne ve velkem.
Ja pouzivam TDatabase, o Alias ani o registry se nestaram
a neblbne mi vubec nic. Krome toho, aby nedoslo k omylu,
TDatabase tam je samozrejme i z dalsich duvodu
(pouzivam ji na transakce), takze byva stejne jiz pouzita.
Pak neni duvod nenastavovat vsechny parametry tam.
Jaro

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. dubna 1999 9:20
P�edm�t: RE: Default hodnoty pri instalaci BDE

>Zkouseli jsme to taky a blbne to ve velkem. Je potreba podotknout, ze
BDE
>ma tyto hondoty duplikovany i v registrech a je potreba je prebit i
tam

> [...]
hotline
>na Inprise).
>
>Mame jeste jedno reseni a to nucene nastavovat tyto hodnoty primo v
>aplikaci. Pokud chces, mame k tomu od Inprise nejake unity a
priklady, jak
>primo z aplikace nastavovat
>parametry prostredi.
>
> Martin
>Preji hezky den .....
>============================================
>ML Software - Martin Lasevic
>Budovatelska 459,
>708 00 Ostrava - Poruba
>tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 09:57:23

>Opet otazka : Co jak potrebujes nastavit jine hodnoty nez defaultni?
Od
>toho tam ten vyber je. Mi to pripada jako pristup, ze nektere
"neschopne"
>programy toto neumi nastavit ( neni naprogramovano), tak se takhle
holt
>budou chovat i jine aplikace, aby tem chudinkam slabsim neublizily.
Kde to
>tedy jsme?

Kdyz to nejakej program primo v registrech nenastavuje, tak jeste
nemusi byt
nechopnej! Mozna je to tim, ze to dela lepsim zpusobem a nespoleha se
na register,
ktery muze byt v neporadku. Do toho neporadku ti ho muze uvest
instalace ciziho
programu, ktera prisla az po tvem programu.
Ne kazdy zakaznik to prizna. Ja to nedelam pres registry a nemam
zadne problemy narozdil od drivejsi doby, kdy jsem jeste registry
vyuzival vice.
Jaro

> - Ma slusne vychovana aplikace tedy slepe spolehat na to,ze tam
ty
>hodnoty jsou?
> To snad NE!!!
> - Ma slusne vychovana aplikace tyto hodnoty nastavit tak, aby
mohla
>bezet?
> Podle mne ANO!!!
> Martin Lasevic

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 18.4.1999 10:05:07

Nejde prece jen o nejaka DEMA, ale o nedokoncene instalace a pod.
Krome toho vsichni zakaznici nejsou zdaleka korektni. Kolikrat jsem
jel spravovat
"ucetnictvi" a nebyl jsem presveceni, ze se na tom pocitaci delo neco
velmi nekaleho.
Zakaznik samozrejme nikdy o nicem nevedel a nic jineho nez
"ucetnictvi" nedelal.
A nebo myslis, ze ucetni prizna svemu vedoucimu, ze si tam jeji syn
zkousel
nejake hry?
Mam to zakaznikovi dokazovat? Mam s nim jit do sporu?
Za chvili bych zadne zakazniky nemel. Je lepe to naprogramovat jinak.
Jaro

> [...]
nenasel
>zadny soubor 'Konfigurace BDE.txt' a ze nevi jak to nastavit, aby mu
>fungovalo vsech 7 programu, ktere pouzivaji BDE, a ze je to strasne
dulezite
>(tzv. uzivatel znaly a pouceny). Takze ho tam ted mame, s informaci
ze je
>potreba
>BDE verze 5.01 a vyssi. Pokud Borland vsak vypusti verzi BDE, ktera
neni
>dolu kompatibilni tak asi nic nenadelas.
>Jake jsou zkusenosti ostatnich s aktualizaci BDE?

databaze

[*] Martin Kucera <dds(zv)uh(tec)cz> - 18.4.1999 11:14:58

Panove, a Mistrovstvi v D3 uz jste poznali? Je to od nekoho jineho a
zajimalo by me, jestli uz je to o necem nebo to same co ty predchozi od M.
Cantu.
/MK
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 14:48
P�edm�t: Re: databaze
> Kdyz uz si to nakous: myslis, ze jen pro zacatecnika? Teda ja tu mam jen
D1
> a D2, ale musim rict,
> ze zbytecnejsi knihy jsem asi nikdy nekoupil. Nechapu, co ma ta kniha
> spolecneho s mistrovstvim :-((. Za mych mladych let by se kniha s obdobnym
> obsahem jmenovala "Uvod do Delphi" popr. na Slovensku "Delphi - nic
> jednoduchsie".

Taky si myslim. Utratil jsem za to hrisny peniz doufaje, ze s touto
knihou uz pro me zadny problem nebude prekazkou, ale zjistil jsem, ze
je to jen sama teorie a sem tam ukazka pouziti necoho v nejakem
jednoduchem nicnerikajicim algoritmu. Co jsem nevycetl z helpu nebo
neokoukal z prikladu, to neumim. Vazne me ta kniha dost zklamala.

databaze

[*] Martin Kucera <dds(zv)uh(tec)cz> - 18.4.1999 14:23:18

To je teda peknej pruser, z ceho to nastuduju? Neco skutecne podrobneho,
strucneho a vystizneho... (takovy je help, ze?), kdyby tak PV neco napsal,
hned si to kupuju ve dvou exemplarich (pro pripad ztraty).
/MK
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. dubna 1999 13:55
P�edm�t: Re: databaze

> Panove, a Mistrovstvi v D3 uz jste poznali? Je to od nekoho jineho a
> zajimalo by me, jestli uz je to o necem nebo to same co ty predchozi od M.
> Cantu.

Jo, prave to, co jsem napsal bylo o "Mistrovstvi v Delphi 3".
Predchozi verze jsem nevidel, ale tahle podle me urcite nebude lepsi,
nez ty predchozi, leda by byly jeste horsi.

[...]

Sledovani BDE - otevrene tabulky

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 18.4.1999 17:27:05

Existuje nejaky programek, ktery by umel monitorovat jake
tabulky jsou v danem okamziku otevrene. Pomohlo by mi
i neco na urovni windows - jake soubory jsou otevrene
pripadne kym.

Diky

Pavel M.

MouseMove

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:45:42

Tomas Holan wrote:

> Mam problem:
>
> Obycejny formular, v nem Edit1 s osetrenou udalosti OnMouseMove.
>
> Hybu mysi - OK.
> Stisknu mys v Edit1 a hybu - OK.
>
> Kdyz stisknu mys MIMO a pak teprve najedu na Edit1,
> procedura se NEVOLA. Misto toho se vola MouseMove formulare.
>
> V Application.OnEvent ta udalost je.
>
> Podezrival jsem Drag&Drop nebo neco podobneho,
> ale nefunguje ani na uplne novem formulari.

Ahoj,

Je to dano csCaptureMouse v ControlStyle, slo by to asi obejit treba takhle:

procedure TForm1.Edit1MouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
Edit1.Text := Format('X:%d Y:%d', [X, Y]);
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
ControlStyle := ControlStyle - [csCaptureMouse];
with Edit1 do
ControlStyle := ControlStyle - [csCaptureMouse];

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Shift pri dblclicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:45:34

Radim Kunz wrote:

> Neexistuje nejak jednoduchy zpusob, jak zjistit,
> jestli pri dblclicku neni stisknuty shift ?
> Nechce se mi delat nejake pomocne promenne v
> MouseDown.

Ahoj,

Jednoduse by to slo udelat treba takhle:

procedure TForm1.FormDblClick(Sender: TObject);
begin
if GetKeyState(VK_SHIFT) and $80 = 0 then
MessageBeep(0);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Systemovy HOOK

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:45:26

Medusa wrote:

> Ahoj
>
> Mam nasledujici problem, potrebuju vytvorit systemovy hook.
>
> Resp. ja ho vytvorim, ale jen pro moji aplikaci a ja porebuju aby chodil na
> vsechny.
> Uz jsem to zkousel i inicializovat v DLL a vsechno mozny, ale bez uspechu.
>
> Kdybyste mel nekdo nejakej priklad, kterej by dokazal kontrolovat stisklou
> klavesu nezavysle
> na aktivnim oknu...

Ahoj,

Priklad na keyboard hook jsem sem jiz posilal, najdes jej zde (pro D4):

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/API/KeyboardHook_example.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

FindDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:46:18

Mal� Dobromil wrote:

> Mate prosim nekdo funkcni priklad pouziti FindDialog-u
> (a ReplaceDialog-u) treba s komponentou TMemo ?

Ahoj,

Najdi si v helpu metodu TFindDialog.Execute a u ni mas i priklad.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Cteni prepisovani pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:46:45

> Paja wrote:
>
> Nazdar lidi
> Zajimalo by me jeslt lze cist primo z pameti a zrovna tak jesli ji lze prepisovat.
> Nebudu zapirat jde o to ze me zacli sra...t Worms armageddon a potreboval bych provest par
> zmen ;-)))
> Drive kdyz jsem delal jeste v paskalu tak jsem to castecne zvlad ale gamewizard byl stejne
> lepsi.
> Takze predem diky za nejaou odpoved

Ahoj,

Lze to delat pomoci API funkci ReadProcessMemory a WriteProcessMemory. Process
musi byt predtim otevren s pristupem alespon PROCESS_VM_READ or PROCESS_VM_WRITE.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Button

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:48:58

Tomas Bradle wrote:

> Zdravim,
>
> vzpomnel jsem si na state dobre WinAPI a messages. Zprava WM_CTLCOLORBTN
> obslouzena v hlavnim okne (cili ve formulari) ma maznost vracet i jine barvy
> tlacitka nez standardni.
>
> tady je kousek HELPu:
> ---------------------
> The WM_CTLCOLORBTN message is sent to the parent window of a button when the
> button is about to be drawn. By responding to this message, the parent
> window can set a button's text and background colors.

To je pekne, ale Borlandi v jejich Win32 helpu zapomeli doplnit poznamku ktera
je na MSDN .. :-)

Buttons with the BS_PUSHBUTTON, BS_DEFPUSHBUTTON, or BS_PUSHLIKE styles do not use the
returned brush. Buttons with these styles are always drawn with the default system colors.
Drawing push-buttons and push-like buttons require several different brushes-face, highlight
and shadow-but the WM_CTLCOLORBTN message allows only one brush to be returned. To provide a
custom appearance for push-buttons and push-like buttons, use an owner-drawn button.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Jak zjistit spusteni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:48:38

"Petr Kro�a ml." wrote:

> Zkousel jsem nasledujici kod, ale po ukonceni aplikace (jejim zmizeni z
> dolni listy windows), stale aplikace zustava v pameti a je videt v
> TaskPanelu. Pokud se pokusim takto spustit aplikaci nekolikrat, dojde k
> chybe windows, kdy neni dostatek pameti. Co je na kodu spatneho, ze aplikaci
> neukoncuje uplne ?

Ahoj,

To je zvlastni, na jakych Windows to provozujes ? Pojevuje se to i na Notepadu
nebo Kalkulacce ? Zkus kdyztak zmenit zpravu WM_CLOSE na WM_QUIT.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TDatabase

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:49:08

Miki Vom��ka wrote:

> Mam tabulku *.dbf v kodovani kamenickych. Pokousim se data zobrazit v
> DbGridu. Jelikoz mam v BDE Administratoru nastaven LangDriver na 'ascii'
> ANSI nevidim spravnou diakritiku. Pokousim se spravne zobrazit data pomoci
> TDatabase, kde v Params nastavuji

Ahoj,

Musis mit nastaven spravny language primo v tabulce. Otevri ji treba v
Database Desktopu a pripadne nastaveni uprav.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DBNavigator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:49:23

Martin 'Milo' Milesich wrote:

> Zdravim,
>
> Mohol by mi niekto poradit ako by sa dal nahradit DBNavigator tak, ze by som mohol mat
> vlastne buttony na to?

Ahoj,

Pokud mas D4 tak pouzij TActionList a buttony TToolBaru s vyuzitim standartnich
Dataset action. Je to daleko lepsi nez TDBNavigator.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ako precitat hodnotu z editu inej aplikacie ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:50:11

hrenovcik(zv)ns.basl.sk wrote:

> Cavte.
> Neviete niekto ako precitat hodnotu z editu inej aplikacie ?

Ahoj,

Nejdrive musis znat HWND daneho editu, to lze zjistit napriklad pomoci
aplikace WinSight32. Potom uz to lze udelat napriklad takhle:

EditHandle: HWND;
Len: DWORD;
S: String;
begin
EditHandle := Edit1.Handle;

Len := SendMessage(EditHandle, WM_GETTEXTLENGTH, 0, 0);
SetString(S, PChar(nil), Len);
if Len <> 0 then SendMessage(EditHandle, WM_GETTEXT, Len, Longint(PChar(S)));

ShowMessage(S);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Pri spusteni Delphi4 "Runtime error 216 at 00002F9

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 18:52:30

muher(zv)csas(tec)cz wrote:

> Muzete mi prosim nekdo poradit kterak se zbaviti,
> chyby v subjectu uvedene?

Ahoj,

Tezko rict, pokud tam mas nejake doinstalovane komponenty tak bych je
vsechny odstranil, popripade znovu nainstaloval Delphi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Sledovani BDE - otevrene tabulky

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.4.1999 19:07:18

> [...]
> tabulky jsou v danem okamziku otevrene. Pomohlo by mi
> i neco na urovni windows - jake soubory jsou otevrene

Filemon for Windows NT/9x
Copyright (C) 1996-1998 Mark Russinovich and Bryce Cogswell
http://www.sysinternals.com

Jsou tam i dalsi zajimeave utilitky, co hlidaji porty, registry,
natazene dll a podobne....

Petr

Dalkove ovladani ve windowsech

[*] Medusa <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 18.4.1999 19:31:33

Ahoj,

Kopil jsem TV-Kartu (je inzerovana na www.mp3(tec)cz ) s chipem BT848(A) a ma
dalkove ovladani.
A ja bych chtel udelat nejakou nadstavdu pro windowsy, aby to dalkove
ovladani chodilo i pro nasatvovani
hlasitosti a i pro aplikace typu MedisaPlayer a pod.

Po instalaci driveru pro kartu se daj najit DRV, VXD, a DLL. To vse
samozrejme bez dokumentace.
Ale ta by se snad dala z autoru vytahnout. Jinak mam kompletni popis toho
BT848.

A ja jsem chcel v Delphi napsat nejaky systemovy hook nebo neco podobneho,
kde by se nastavilo
jak a co se ma posilat jednotlivym aplikacim. No a to je ten problem, ze
presne netusim jak resit ovladani
ostatnich multimedialnich programu. A ne ze bych mel taky moc jasno kterak
pristupovat k portum
ci oblasti pameti kterou ma ve sve zprave uz nejakej DRV nebo VXD...

(Byla by to spise takova hracicka...Ale prijemna, hlavne pokud se PC pouziva
jako CD prehravac, TV a pod...)

Mate nejakej napad, reseni...

Diky
Medusa

PS: Ja programuju pro zabavu a radost a pokud se to potom povede prodat -
tim lip.. :-))

Zjisteni formulare tiskarny

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 18.4.1999 19:51:18

Ahoj vsichni.

Jak zjistit seznam formularu podporovanych urcitou tiskarnou (EnumForms ve Win95 nebezi) ?

Jakym zpusobem lze na W95 zjistit aktualne nastaveny formular urcite tiskarny (A4, FANFOLD ...) ,
zkousel jsem to pres OpenPrinter a GetPrinterData ale nevim co dat do parametru pValueName ?

Dekuji

Marian Jonas
jonas(zv)ji(tec)cz

CREATE AS SELECT

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.4.1999 21:41:12

> skus to takto:
> CREATE TABLE delme
> AS
> (
> SELECT ID
> FROM OSOBA
> )
****To take neni ono.

Slavek

> Martin

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

CREATE AS SELECT

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.4.1999 21:45:06

****Jak jsem jiz psal. Lokalni paradox.

> Pochybuju, ze by to napr. Paradox podporoval, ackoli vnorene selecty
> zarucene podporuje.
****No prave. Vnorene selekty jsou slozitejsi nez ,,prihlouply``
create as select.

> Ja bych v InterBase napsal
> CREATE VIEW delme(ID) AS SELECT ID FROM OSOBA
****Problem je v tom, ze nepotrebuji View, ale sproste prekopirovat
fyzicky data.

Slavek

> Honza

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

PC Fand

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 18.4.1999 23:13:58

Delfini,
tuhle se tu nekdo zminoval o tom, ze lze z Delphi pristupovat na PC Fandove tabulky. Na www.kjsoft(tec)cz bohuzel jiz stranka dfm32.htm neni. Muzete poradit, kde se to da najit, popr. poslat? Dik
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

CreateParams and TDBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 23:15:40

hrenovcik(zv)ns.basl.sk wrote:

> Cavte
> Mozete mi niekto napisat kde som urobil chybu.Pokusam sa vyhodit
> scrollbar z gridu a nejako mi to nejde.
>
> type
> TMyGrid = class(TDGBrid)
> CreateParams(var Params: TCreateParams) override;
> end;
> .
> .
>
> implementation
> .
> .
> procedure TMyGrid.CreateParams(var Params: TCreateParams);
> [...]

Ahoj,

Pokud se chces zbavit horizontalniho scrollbaru tak to lze udelat takhle:

type
TDBGridHack = class(TDBGrid);

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
TDBGridHack(DBGrid1).ScrollBars := ssNone;
end;

Ted jeste proc tvuj kod nefunguje. Je to proto, ze VCL uvnitr gridu stejne
zavola SetScrollRange pro horizontalni scrollbar pokud ScrollBars obsahuji
ssHorizontal nebo ssBoth. Je to klasicky pripad kdy jde VCL proti Win API.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

D4: Warning: Comparing signed and unsigned types -

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 23:15:50

Petr Fejfar wrote:

> Hi all,
>
> muzeme mi, pls, nekdo objasnit, co se nelibi D4prof+U3 na nasledujicim
> vyrazu, ze hlasi warning %subj%?
>
> if ord(char1)=ord(enum1) then

Ahoj,

Podle mne tam maji chybu a kompilator si to spatne vyklada. Zase tak zasadni
chyba to ale neni.

> P.S. Nevite nekdo o nejake konferenci (i mezinarodni) odpadliku Delphi,
> kteri se rozhodli prejit na VC++?

Take mam obcas tyto umysly, az neco najdes tak dej vedet. Uz se docela
bojim toho jak bude vypadat Delphi 5 (pokud bude, Inprise uz je pry opet
ve ztrate: http://zive.cpress(tec)cz/r-art.asp?id=5297&app=0x3064081&ref=2 )
a kolik patchu bude potreba aby se to dalo rozumne pouzivat.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Sledovani BDE - otevrene tabulky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 23:17:47

"Pavel M." wrote:

> Existuje nejaky programek, ktery by umel monitorovat jake
> tabulky jsou v danem okamziku otevrene. Pomohlo by mi
> i neco na urovni windows - jake soubory jsou otevrene
> pripadne kym.

Ahoj,

V BDE je mozne ziskat seznam uzivatelu sdilejicich stejny net file
pomoci BDE API funkce DbiOpenUserList. V BDE API helpu mas u ni i
priklad pouziti.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Jak zjistit spusteni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 23:18:27

"Petr Kro�a ml." wrote:

> No, rozhodne kus toho kodu pouziji, takze za nej zaroven dekuji. Spis bych
> to ale potreboval udelat tak, aby mi system pris spusteni poslal zpravu, ze
> byla spustena nova aplikace. Pote bych pouzil tohoto kodu k vyhledani a
> ukonceni nezadoucich.
> Pokud se nedozvim, zda byla spustena nova aplikace, musel bych tento kod
> povesit na timer a napr. kazdou vterinu kontrolovat seznam spustenych
> aplikaci. To se mi zda trochu krkolomne.

Ahoj,

Pred casem jsem resil podobny problem a nakonec to skoncilo u timeru,
i kdyz reseni je to opravdu hrozne. Nepodarilo se mi najit zadny zpusob
kterym by system oznamoval ze byl spusten novy process. Castecne by to
ale slo obejit pomoci Shell hooku ktery dokaze oznamit ze bylo vytvoreno
(ci zrusesno) top-level okno.

Ma to ale hacek (hook :-)), je k tomu potreba vytvorit sekci sdilenych
dat v DLL, coz lze udelat pomerne jednoduse v C, ale ne v Delphi. Snazil
jsem se to nejak obejit, ale zatim to bohuzel znacne pada :-(

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Teckovana cara

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 23:42:39

Petr Fejfar wrote:

> vyskou

Ahoj,

Zkusil jsem na to jit trochu jinak. Slo by to mozna jeste malinko zrychlit tim,
ze HBitmap a HBrush by byl globalni.

function DottedLineTo(Canvas: TCanvas; X, Y: Integer): Boolean;
const
DotBits: array[0..7] of Word = ($AA, $55, $AA, $55, $AA, $55, $AA, $55);
var
Bitmap: HBitmap;
Brush: HBrush;
SaveTextColor, SaveBkColor: TColorRef;
LastPos: TPoint;
R: TRect;
DC: HDC;
begin
DC := Canvas.Handle;
GetCurrentPositionEx(DC, (zv)LastPos);
Result := False;
if LastPos.X = X then
R := Rect(LastPos.X, LastPos.Y, LastPos.X + 1, Y)
else if LastPos.Y = Y then
R := Rect(LastPos.X, LastPos.Y, X, LastPos.Y + 1)
else
Exit;
Bitmap := CreateBitmap(8, 8, 1, 1, (zv)DotBits);
Brush := CreatePatternBrush(Bitmap);
SaveTextColor := SetTextColor(DC, ColorToRGB(Canvas.Pen.Color));
SaveBkColor := SetBkColor(DC, ColorToRGB(Canvas.Brush.Color));
FillRect(DC, R, Brush);
MoveToEx(DC, X, Y, nil);
SetBkColor(DC, SaveBkColor);
SetTextColor(DC, SaveTextColor);
DeleteObject(Brush);
DeleteObject(Bitmap);
Result := True;
end;

procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
begin
Canvas.Brush.Color := Color;
Canvas.MoveTo(10, 10);
DottedLineTo(Canvas, 200, 10);
DottedLineTo(Canvas, 200, 200);
DottedLineTo(Canvas, 10, 200);
DottedLineTo(Canvas, 10, 10);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Rychlost zapisu do DB a do textoveho souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.4.1999 23:47:15

Petr Vaclavek wrote:
> Nenapada vas jeste neco, jak to urychlit, protoze zapis do
> textoveho souboru je porad podstatne (primo nekolikanasobne)
> rychlejsi...

Ahoj,

Pokud je to v danem pripade mozne tak otevri tabulku jako Exclusive.
Zkusil jsem maly test pomoci 3 zpusobu vkladani zaznamu do Paradox
tabulky (na jednom pocitaci) ktera obsahovala dve pole:
ID - AutoInc (primary key)
TEXT - Alpha 50

Vkladani jsem delal:
1. Pomoci SQL (TQuery) s pouzitim parametru
2. Pomoci primeho volani BDE API funkci
3. Pomoci TTable, metod Insert a Post

Zde je tabulka vysledku pri vkladani 5,000 zaznamu:

LOCAL SHARE Exclusive open | SQL BDE API TTable [sec.]
----------- -------------- | ---- ------- ------
TRUE False | 11.0 10.7 10.8
TRUE True | 3.5 0.3 1.8
FALSE False | 1.7 0.3 1.7
FALSE True | 1.7 0.3 1.7

Z tabulky je patrny vliv nastaveni LOCAL SHARE, u ktereho neni dodnes
znamo co presne zpusobuje. Dle helpu by pri pouzivani pouze BDE aplikaci
(a to i v siti?) melo fungovat nastaveni na FALSE (pokud se po operacich
Post apod. bude volat dbiSaveChanges). Nicmene z praxe a i ohlasu zde v
konferenci zpusobuje nastaveni na FALSE vazne problemy.

Demo aplikace je ke stazeni zde:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/Paradox_insert_example.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Tuhnuti DBGrid

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 19.4.1999 00:38:42

Opet dalsi dotaz:
Mam DB aplikaci, ktera (vcelku logicky) pouziva DBGridy. Vsude mi fungovala dobre, ale pri instalaci u zakaznika (grr!!!!) porad tuhla, aniz by ohlasila nejakou chybu.
Zjistoval jsem x hodin, kde muze byt problem, nakonec jsem prisel na to, ze je v DBGridu.
Pokud jsem si totiz udelal prazdnou aplikaci s jednim cudlikem a procedurou:

TForm1.Button1Click(sender:Tobject)
var Moje:TDBGrid;
begin
showmessage('Vytvarim');
Moje:=TDBGrid.Create(nil);
showmessage('Hotovo!');
end;

tak mi to vzdycky ukazalo jen "Vytvarim". Nakonec jsem aplikaci rozebral a testoval vytvareni DBGridu. Odhalil jsem, ze problem je zde (DBGRIDS.PAS):
constructor TCustomDBGrid.Create(AOwner: TComponent);
var
Bmp: TBitmap;
begin
inherited Create(AOwner);
inherited DefaultDrawing := False;
FAcquireFocus := True;
// sem dam (*
Bmp := TBitmap.Create;
try
Bmp.LoadFromResourceName(HInstance, bmArrow);
FIndicators := TImageList.CreateSize(Bmp.Width, Bmp.Height);
->>>>> FIndicators.AddMasked(Bmp, clWhite);
Bmp.LoadFromResourceName(HInstance, bmEdit);
FIndicators.AddMasked(Bmp, clWhite);
Bmp.LoadFromResourceName(HInstance, bmInsert);
FIndicators.AddMasked(Bmp, clWhite);
Bmp.LoadFromResourceName(HInstance, bmMultiDot);
FIndicators.AddMasked(Bmp, clWhite);
Bmp.LoadFromResourceName(HInstance, bmMultiArrow);
FIndicators.AddMasked(Bmp, clWhite);
finally
Bmp.Free;
end;
// a sem *)
FTitleOffset := 1;
FIndicatorOffset := 1;

atd. v radku, kterej jsem oznacil, to naprosto dokonale vytuhlo (Bmp.Width a Height jsem kontroloval, byly OK). Jestlize jsem to cele okomentoval, jak jsem naznacil, VSE PROBEHNE OK. Upozornuji, ze pocitac, na kterem to tuhlo, byl IBM 486/66, 24MB RAM, Windows 98, graficka karta neidentifikovatelna, podle BIOSu graf. karty nejaka mutace S3 (nikoli Trio), navic jako graficky ovladac pouzit Standardni.
Sice jsem situaci vyresil, ale stalo me to tolik nervu, ze jsem si zkratil zivot aspon o pet let a hlave mi doted neni jasne, JAK SE TOTO MUZE STAT.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

CREATE AS SELECT

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 06:39:04

****Jak jsem jiz psal. Lokalni paradox.> Ja bych v InterBase napsal
> CREATE VIEW delme(ID) AS SELECT ID FROM OSOBA
****Problem je v tom, ze nepotrebuji View, ale sproste prekopirovat
fyzicky data.

Tajk si udelej obyceny select a pouzij funkci DBIMakePermanent(Query.Handle,
jmeno_tabulky, True)
Tato funkce ti ulozi vyseledek dotazu, ktery je v temporary tabulce do
skutecne tabulky

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

TDatabase

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 06:54:28

> [...]
>DbGridu. Jelikoz mam v BDE Administratoru nastaven LangDriver na 'ascii'
>ANSI nevidim spravnou diakritiku. Pokousim se spravne zobrazit data pomoci
>TDatabase, kde v Params nastavuji
>
>LANGDRIVER=dBASE CSY cp867
>DEFAULT DRIVER=DBASE
>PATH=C:\Peoop_l\
>DEFAULT DRIVER=DBASE
>
>Vlastnost DatabaseName je nastavena na zminovanou TDatabase. Presto se data
>zobrazuji spatne. Pokud nastavim LangDriver v BDE Administratoru. Vse
>funguje. Poradi mi nekdo jak to rozchodit pres TDatabase?

Pro lokalni tabulky v TDatabase LangDriver nenastavis. Pokud si otevres
property editor od TDatabase, tak tam uvidis, co vsechno muzes zadavat
programove. Moc toho pro lokalni tabulky neni.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

zapis na NTFS

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 06:56:07

Na pristup k NTFS byl maly dosovsky programek NTFSDos. Stacilo nabootovat v
DOSu a vesele pristupovat k NTFS (ani clovek nepotreboval takovy ty veci,
jako password a dalsi cizi slova :-) ). Rekl bych, ze nebude chodit na nove
NTFS 5, pokud kluci sikovni neudelali update. Na internetu to urcite najdes

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 07:01:38

Po kontrole na jednu instanci a obnoveni aplikace z minimalizovaneho tvaru
pomoci ShowWindow(HWnd, SW_Restore) (probehne OK) uz aplikace nejde
minimalizovat, dokud pres prave tlacitko na liste nepustim "aktualizovat".
W98 s IE4, D4 SP3. Nesetkal se tim nekdo ?

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Komponenty vs. programovani

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 19.4.1999 07:10:39

Jestli si myslis, ze smyslem prace programatora je programovat, tak se
pletes.
Programator ma v prvni rade za ukol vyprodukovat nejaky program. A to by se
mu
odmitanim cizich produktu nepodarilo.
BTW - kdyz v Delphi, predpokladam, ze programujes pro MS Windows.
Neprovolavas nahodou jejich API? Nebo sis naprogramoval svoje systemove
funkce? :)

Jura
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

DBEdit

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 19.4.1999 07:14:45

Jestli Ti jde o hodnotu a ne o focus,
nastav hodnotu na Fieldu nalinkovanem z toho DBEditu:
MyQuery.FieldByName('MujField').AsString := 'Default';

Jura
----------
[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 07:21:40

> [...]
chudinka
> slaba a zavisi na nastaveni prostredi BDE a ty mu to svym demo prepises,

To je prave ono, ze se clovek prave snazi udelat blbuvzdorny program, ktery
se stara
o to jak ma nastaveny system, aby mohl bezet a pri instalaci se pokazi
aplikace, ktera jiz
pred tim bezela. Priklad je nasledujici :

Zakaznik mel na svem pocitaci nainstalovan program pro homebanking s IPB,
ktery je asi
v Delphi ( nevim jiste, ale urcite od Inprise, protoze vyuziva BDE). Po
nainstalovani naseho
software ( podotykam ze se jeste ani nespustil), tato aplikace prestala
behat. A proc????

Protoze InstallShit zjistil, ze na PC je BDE pro D2 a nase je v D3 a tak ji
vesele preinstaloval, cimz samozrejme zrusil vsechny aliasy, ktery tam byly
nastaveny. A to je
ten problem. Ta homebankingova aplikace je totiz tak "inteligentni", ze si
nedokazala sama
pri spusteni zkontrolovat, jestli tam ten alias ma nastaveny a radeji
spadla do chyby. Tomu ja rikam programatorska pohodlnost.

Tolik asi zkusenosti s jinymi aplikacemi.

A coz teprve otazka, kdy si opravdu uzivatel hraje s necim, co mu rozhodi
toto nastaveni?
Verte, ze nastavovat s uzivatelem po telefonu BDE neni zadny med ( kor,
kdyz je BDE admin tak chytry, ze kdyz zmenim nejakou hodnotu a z toho pole
neodejdu, tak, se zmena neprojevi.

Myslim si, ze cilem by opravdu melo byt minimalizovani situaci, kdy jina
apliakce svym nainstalovanim znemozni pouziti BDE jinou aplikaci, ale
zpusob se mi nelibi.

BDE by totiz melo opravdu obsahovat default hodnoty, ale aplikace, pokud to
potrebuje, by se mela z techto hodnot nainicializovat a nastavit se podle
svych potreb. Takze v konecnem dusledku by pak jiz BDE melo slouzit hlavne
pro psistup k datum.

Ono to totiz stejne vypada tak ( a taky se to tak chova), ze langdriver a
dalsi parametry jsou
potreba pouze pro inicializaci a pak uz se nepouzivaji

> V BDE Admin se nastavuji default hodnoty, tyto by program nemel
> menit ani vyzadovat jejich urcite nastaveni.
Why ?

Toto uzce souvisi s poznamkou od Jara, kdy uz se mi osobne stalo mockrat,
ze uzivatel
udelal chybu, tim, ze sahal tam, kam nemel a ktera mu zneprovoznila program
a nepriznal to, protoze vedel, ze tim ztrati narok na bezplatny servis.

Cilem teto diskuse by podle mne tedymelo byt nalezeni spolecne cesty tak,
aby
uzivatel ani nevedel, ze nejake BDE ma nainstalovane ( a ono to jde!!!!).

> [...]

dolu kompatibilni tak asi nic nenadelas.
Jake jsou zkusenosti ostatnich s aktualizaci BDE?

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 07:39:06

> 1) cca pred 1 rokem nejake demo ucetnictvi firmy MPR. Po nainstalovani
zcela
> zmenilo zakladni nastaveni BDE (desetinou carku) a nezbylo nic jineho,
nez
> znovu instalovat cely Paradox, nebo si zvyknout na jine zadavani
desetinne
> carky. (Dokonce to neslo zmenit ani pres BDEsetup.

Tak tady tohle je vec velmi neprijemna, ale i hodne casta. Uzivatel si toti
tohle muze bezne zmenit a Ty mu v tom nezabranis. Proste se s tim musi
pocitat a podle toho i programovat.

> 2) Z nedavne doby zase DEMO programu Syslicek. To sice nic neprovedlo
(krom
> toho, ze pozaduje v defaultni instalaci langdriver) , ale pri odinstalaci
> i kdyz se "naoko" ptalo zda ma BDE ponechat), presto BDE odinstalovalo.

> Tak tohle je opravdu vrchol snehulactvi.

Takze se pokusim definovat par bodu na to, jak by se aplikace (asi) mela
chovat.

> 1) Prispusobit se defaultnimu nastaveni LangDriveru, formatu data,casu a
> oddelovacu cislic.
Jak uz jsem v nekterem prispevku psal vychazet se z toho muze, ale existuji
nastroje,
jak si upravit vnitrni prostredi apliakce tak , aby to vyhovovalo mojim
pozadavkum.

> 2) Pokud se instaluje bylo by dobre prevzit tato nastaveni z systemu.
Pocitas i s tim, ze sice vezmes default hodnoty ze systemu, ale pak prijde
nejaky mantak
(on to vlastne ani mantak nemusi byt, staci cizinec, zmeni si pro sebe
format datumu, cislic, meny a jsi nahranej, pokud s tim apliakce nepocita.)

Nase aplikace bezi na firme, kde je dost velky podil cizincu a kde je
nastaveni narodniho
prostredi ruzne, ale program musi chodit na vsech. Proto tyhle cavyky.

> 3) Pri reinstalaci dat uzivateli moznost ponechat BDE pro dalsi aplikace.
JO!!!!!!!!!!!!!

Doplnim o dalsi a to primo basalni:
4) Pri startu aplikace nainicializovat a dusledne kontrolovat to co
vyuzivam :
(aliasy - kontrolovat existenci a vytvaret si je aktivne
parametry - vychazet z defaultnich hodnot, ale upravit si pak vlastni
prostredi apliakce
)
5) Pri ukonceni programu( a to plati nejen pro BDE) - dukladne po sobe
uklizet.

Datum: 16. dubna 1999 7:47
> [...]

>byl jediny pouzivajici BDE". Jak by se tedy mela chovat slusne vychovana

Byla to reakce na jiny prispevek viz %subj%, kde autor (pan Nadhera)
tvrdil,
ze okouka klice v registru a pak je zapise "natvrdo".>
>Co je tedy jinak mysleno temi nestandardnimi a standardnimi metodami?

Samozrejme, ze bych se v tomto velmi rad poucil. Uvedu tedy zde 2 (bylo
jich
behem nekolika let vic, ale jiz vsechny nedokazu presne popsat) spatne
zkusenosti:

[...]

eL..

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 07:43:14

> Pokud uzivatel pouziva Paradox potom pri vytvoreni tabulky je pro ni
pouzit
> vzdy ten defaultni langdriver.
> (Sice se to da v dcreate dialogu zmenit, ale je to dost nepohodlne).

Vo tom to cele je.

> Dale se
> tyto nastaveni BDE pouzivaji defaultne pri dalsich dialozich (Import,
SQL,
> atd). Take vysledne tabulky dotazu nekdy prejimaji tento implicitni
> langdriver.

> Ja napriklad (jelikoz jsem mel spoustu dat v tabulkach paradoxu 3,5)
> vetsinou pouzivam driver "Paradox Czech 852". Pokud si nekdo vynuti jiny
> defaultni langdriver (vetsinou ANSI Czech) pridela mi tim spoustu potizi.
> Samozrejme bych mohl i v Paradoxu vzdy na kazdou akci napsat nejaky
script
> nebo vytvorit form a tam to nastavit, ovsem pak se zcela ztrati ta
zakladni
> vyhoda prime rucni manipulace s tabulkami.

Tady je taky zakopany pes. Jak stanovit napr. defaultni langdriver. Nekdo
Paradox Czech 852, nekdo ansi ascii, nekdo zase Paradox ANSI Czech!!!!

[...]

Jeste uvedu duvod, proc by melo nastaveni defaultniho langdriveru zustat na
uzivateli systemu:

Pokud uzivatel pouziva Paradox potom pri vytvoreni tabulky je pro ni pouzit
vzdy ten defaultni langdriver.
(Sice se to da v dcreate dialogu zmenit, ale je to dost nepohodlne). Dale
[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 07:50:22

Blbne ve velkem? Prave ze z programu ted uz nic.

Ale pri instalacich, no jejej!! Treba to, ze se udelame instalacni sadu i s
BDE, kde jsou
nastavene nejake hodnoty, ale pokud instalator pozna, ze BDE neni potreba
instalovat, tak
je to tady. Nebo sice BDE nainstaluje, ale nastaveni je zcela jine, nez
jake jsme tam meli.

TDatabase je podle mne sice pouzitelne na vsechno , tedy i na desktopove
databaze), ale zda se mi to velmi neprakticke, protoze desktopova databaze
typu PARADOX, DBASE mi
umoznuje pracovat i s dilcimi tabulkami, na rozdil od INTERBASE a MSSQL.
Takze si
nedokazu predstavit ta kvanta komponent TDatabase.

> [...]

>Budovatelska 459,
>708 00 Ostrava - Poruba
>tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 07:53:49

> [...]
> na register,
> ktery muze byt v neporadku. Do toho neporadku ti ho muze uvest

Prave, ze jsem se setkal spise s pripady, kdy se tato aplikace nerozbehne a
radeji havaruje. Toto neni lepsi reseni. Takto byl myslen terminus
technicus "neschopna".

> [...]

>hodnoty jsou?
> To snad NE!!!
> - Ma slusne vychovana aplikace tyto hodnoty nastavit tak, aby

PC Fand

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 19.4.1999 08:16:28

Mrkni se na www.fdsystem(tec)cz/fandlink.htm
Tam je komponenta na cteni PC Fand tabulek atd.

Mirek

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 0:15
P�edm�t: Re: Shift pri dblclicku

> [...]
>
>procedure TForm1.FormDblClick(Sender: TObject);
>begin
> if GetKeyState(VK_SHIFT) and $80 = 0 then

Asi jsi se malinko uklep: if GetKeyState(VK_SHIFT) and $80 = $80 then
Nebo jsi to myslel inverzne (Pipne kdyz NENI Shift ) ?

Mira

Jak revest .RES do .RC

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 19.4.1999 09:01:55

Ahoj Delphisti, potrebuji radu:
Mam zdrojak .RC ke knihovne Orpheus a v nem potrebuji zamenit jeden
obrazek za muj. Problem je, ze v Image Editoru si sice muzu vytvorit ten
muj obrazek jako RES, ale jak prevedu ten RES na RC?
Poznamka: Resource Workshop nemam.
Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

RXLib 2.60

[*] Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 19.4.1999 09:04:02

Ahoj.
Uz vice jak dva tydny se snazim RXLib 2.60 stahnout z Inetu =>
(vlastnim ponekud pomalejsi pristup). Pokousel jsem se stahovat z
ftp.ite.cv.ua/incoming/Slavik/Delphi/
ftp.bca.nnov.ru/pub/Borland/VCLLib/RXLib/2.60/
a http:/rx.demo.ru, avsak bezuspesne.
Prosim, muzete mi nikdo poslat RXLib 2.60 na vobornik(zv)apel(tec)cz nebo p.vobornik(zv)email(tec)cz.

Predem moc dekuji. Petr

Zm�na struktury tabulky

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 19.4.1999 09:13:57

Jak pridat TBooleanField k dbf tabulce ? Diky.

Komponenta pro praci se zvukem

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 19.4.1999 09:13:16

zdarte,
nevite o nejake free komponente, ktera by mi prehrala Wav?

Dik za odpoved

Honza Fiala
E-mail: fala(zv)imc(tec)cz
ICQ: 22070733

Opozdena zmena

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.4.1999 09:15:50

Ahoj,

potreboval bych dat uzivateli najevo ze k necemu doslo. Ovsem zmena je
kratka a davat nejaky messagebox nechci, nebot by to uzivatele urcite
zdrzovalo. Zkusil jsem pri udalosti menit kurzor a dat kratke zvukove
znameni. Ovsem problem je v tom, ze kurzor se skoro ani nezmenil, je-li
interval udalosti opravdu velmi maly. Je mozne udelat jednoduse
(timer???...) nejake opozdeni, napriklad kdybych potreboval ukazat zmenu
kurzoru alespon na dve vteriny?

problemy s Delphi...

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 19.4.1999 09:40:14

a co tak C++ Builder 4.0? Nechova sa trochu korektnejsie ako Delphi 4.0?

Vlado

> [...]
> a kolik patchu bude potreba aby se to dalo rozumne pouzivat.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 09:41:48

Na to je standardni komponenta v Delphi 3 ( C/S) v pacce System TMediaPlayer.
Martin

Od: Jiri Binder [SMTP:jiri.binder(zv)pedf.cuni(tec)cz]
Odeslano: 19. dubna 1999 10:53
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

ImageList draw

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 19.4.1999 11:26:05

Ahoj,

nevie niekto, prosim, akym sposobom sa da
nakreslit selektovany image z ImageListu tak, ako
to robi Windows (jemny modry zavoj)?

API ponuka len moznosti BLEND25 a BLEND50 co vobec
nevyzera tak, ako napr. v Exploreri. Skusal som
aj rozne rastrove operacie pomocou
ImageList_DrawIndirect, ale neuspesne.

Dakujem.

--------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
--------------------------

Komponenta pro praci se zvukem

[*] voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 19.4.1999 10:29:21

> zdarte,
> nevite o nejake free komponente, ktera by mi prehrala Wav?

A co takhle funkce sndPlaySound z unity MMSystem ??

jeden parametr jmeno , druhej flag jetli se ma prehravat sync or
asynchrone.

Radek
p.s: ma to jednu vadu - neda se to natahnout mysi ale musi se napsat celej
jeden prikaz

Transakce na BDE

[*] Robert Walaski <wujek(zv)atlas(tec)cz> - 19.4.1999 11:49:43

Dobry den,

Po pouziti transakce v TDatabase (Commit) nad tabulkou Paradox bych
potreboval zjistit, ktere hodnoty a ve kterych zaznamech byly zmeneny. V BDE
jsem nasel funkci DbiBeginTran, ktera vraci ukazatel na transakcni handle
(phXact Type: phDBIXact), ale k nemu jsem uz nenasel nic blizsiho. Da se
vubec nejak vysosnout z BDE nejake informace o probehle transakci? Pripadne
jak jinak monitorovat zmeny provadene v tabulce?

Dekuji

Preji pekny den.
Robert Walaski
____
e-mail: xwalas00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz, robert(zv)silesnet(tec)cz
ICQ: 23157731

ImageList draw

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 19.4.1999 12:06:23

Na tvou otazku sice neznam odpoved, ale mohl bys mi rict ci funguji
jeste servery fpedas a fel a na nich telnet ? Ahoj.
PS : To uz se na Fakulte Riadenia ucite Delphi ?

> [...]
> to robi Windows (jemny modry zavoj)?
>
> API ponuka len moznosti BLEND25 a BLEND50 co vobec
> nevyzera tak, ako napr. v Exploreri. Skusal som

Zjisteni predchozi instance programu

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 19.4.1999 11:31:20

Pouzivam jinou metodu, prislusna free-unita
je na nasem www.zds(tec)cz (download)
> [...]
> okno a proto se nespusti.
>
> Timhle zacni dpr a je to
>
> Var HWnd : THandle;
>
> begin
> HWnd:=FindWindow('TMainForm','MyAppl');
> If HWnd=0 then
> begin
> Application.Initialize;
> Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
> Application.Run;
> end.
>

> Findwindow se ti podiva po existujicim okne a pokud handle neni 0, okno uz
> existuje a nespusti se to znova. Jeste tam pak muzes pridat poslani zpravy

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.4.1999 12:39:32

Jak si tak hraju s OLE DB, tak tam mi to pripada daleko priznivejsi.
Bude-li OLE DB nainstalovane, pak staci uz jen zavolat primo z
komponenty prislusnou databazi a jede se. Tech par parametru lze
vzdy nekam ulozit tak, aby se to netlouklo s necim jinym.

Muzes mne nakopnout, o co go? Ja to tady porad slysim (tedy ctu), ale zatim
o tom moc nevim.

Muzez i na soukromy mail ml_software(zv)email(tec)cz.

Martin Lasevic wrote:

> Cilem teto diskuse by podle mne tedymelo byt nalezeni spolecne cesty tak,
> aby uzivatel ani nevedel, ze nejake BDE ma nainstalovane ( a ono to
> jde!!!!).

Napriklad tak, ze se BDE nepouzije pokud mozno vubec. Mne uz
leze cele BDE na nervy, jsou s tim predevsim potize. V dusledku
to cloveku vlastne nic neusetri, protoze se musi starat o hromadu
veci okolo.

[...]

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

RXLib 2.60

[*] Miroslav Mares <sm(zv)sct(tec)cz> - 19.4.1999 12:47:18

Zdovolenim bych si take vzal. Muzete mi to poslat na mares(zv)sct(tec)cz

Mirek

> [...]
> a http:/rx.demo.ru, avsak bezuspesne.
> Prosim, muzete mi nikdo poslat RXLib 2.60 na vobornik(zv)apel(tec)cz nebo

Jak prevest .RES do .RC

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.4.1999 12:47:16

ahoj,

jednou jsem to resil tak, ze jsem vlozil obrazek do image komponentu a pak
se na DFM podival jako na text. Bitmapa tam byla vlozena v textovem tvaru -
ten jsem vyriznul a dal pouzil

> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

[*] David Hrbac <hrbac.david(zv)usa(tec)net> - 19.4.1999 12:48:09

Je to trochu off, ale pokud pouzivas VC++, tak tam to lze jednoduse ukladat.

Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 11:37
P�edm�t: Re: Jak revest .RES do .RC

Petr Zahradnik wrote:

> [...]

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.4.1999 12:53:02

Martin Lasevic wrote:

> [...]

vzdy nekam ulozit tak, aby se to netlouklo s necim jinym.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 19.4.1999 13:05:58

> Tato okna ale muzou lezet na nejakem panelu a mit obe
> vlastnost align nastavenu na alClient, potom musis ukladat
> width toho panelu.
No diky! To je ono. Ja porad zkousel ukladat sirku TTreeView a neslo mi
to. A nedoslo mi, ze TTreeView je na panelu a teprve ten ma nastaveno
zarovnavani alLeft.

Mal� Dobromil wrote:

> [...]

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Velikost souboru

[*] Radek Dostal <Dostal(zv)GyZamb(tec)cz> - 19.4.1999 13:20:11

Zdracim Vsechny
Pot�ebuji zjistit velikost souboru, kdy� zn�m jedno jeho jm�no a cesta.
Radek Dostal

Tuhnuti DBGrid

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 19.4.1999 13:25:40

> [...]

ale stalo me to tolik nervu,
> ze jsem si zkratil zivot aspon o pet let a hlave mi doted neni jasne, JAK

Hi,

Sice Ti nevysvetlim, jak se to muze stat, ale podelim se s Tebou o
zkusenost, ze bych si _nikdy_ nedovolil provozovat S3 kartu na stroji IBM se
_stadardnim_ ovladacem od Gatese. Vzdy, kdyz instaluji OS na IBM stroj, tak
se v prvni rade pidim po supplementary disku a _vzdy_ instaluji driver video
karty. Uz si nepamatuji, co jsem s tim mel pred lety za lapalie, ale ver mi,
urcite staly za to :-(((

Bye, pf

MAGIC DB

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 19.4.1999 13:25:15

Ahoj vsem, dotaz. Neexistuji nekde komponenty k otvirani databazi v MAGICu ????

Dekuji za jakoukoli informaci

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

K cemu mi jsou dll?

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 19.4.1999 13:38:26

Asi najvacsia vyhoda pri pouzivani dll je setrenie pamatou. Ak mas napr. v
jednej dll nejake funkcie, ktore pouziva viac sucastne spustenych programov,
tak prislusna dll sa do pamate zavedia iba raz a jej kod moze byt vyuzivany
viacerymi aplikaciami sucastne.

L.

[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 19.4.1999 13:48:33

> Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> wrote:
>a co tak C++ Builder 4.0? Nechova sa trochu korektnejsie ako Delphi 4.0?

Hi,

me osobne uplne ke stesti staci bordel, ktery ma Gates na API. Ten je
bohuzel povinny. Ale hrozne rad bych se zbavil dalsich mizerne
implementovanych a dokumentovanych mezivrstev mezi Gatesem a moji aplikaci.
Takze BCB jako alternativu nevidim. BTW, pred casem jsem cvicne zkousel
prenest aplikaci kolem 50000 radku + nejake DLL z pascalu pod BCB 3.0
standard se zamerem, ze bych prave koupil BCB 4 misto D4. Sice to po mensich
potizich slo prelozit a spustit, ale u VCL se projevilo u nekterych
komponent divne chovani, ktere napr. D3 nema, viz dotazy do konference,
takze jsem to zavrhnul.

Bye, pf

funkcni klavesy

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 13:53:58

>posledne jsem se nekde snazil nastavit horke klavesy pomoci udalosti
>OnKeyPressed... fungovalo to na vsechny znaky, dokonce i na enter
>(#13) nebo na backspace. Napriklad na klavesu delete mi to vsak
>nereagovalo. Pouzil jsem sice entitu vyctenou z nejake prirucky Turbo
>Pascalu, ktera v Turbo Pascalu fungovala (overeno), ale v Delphi by
>to melo byt stejne, ne? No, vlastne asi ne, jinak by to fungovalo :-).

Sipky a podobne klavesy osetruj v udalosti OnKeyDown

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Velikost souboru

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 19.4.1999 13:54:50

Pokud znas jenom jedno(? :-) jmeno, tak to lze udelat
napriklad takto

function GetFileSize(WFile : string) : LongInt;
var F : file //of byte;
begin
if not FileExits(WFile) then
raise EInOutError.Create('Soubor '+WFile+' neexistuje');
AssignFile(F, WFile);
try
Reset(F);
except on
Exception do
begin
GetFileSize:=-1;
Abort;
end;
end; { try }
GetFileSize:=FileSize(F); // - tady je to :-)
CloseFile(F);
end;

Dobra.
> ----------
> Od: Radek Dostal[SMTP:Dostal(zv)GyZamb(tec)cz]
> Odesl�no: 19. dubna 1999 13:20
> Komu: Delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Velikost souboru
>
> Zdracim Vsechny
> Pot�ebuji zjistit velikost souboru, kdy� zn�m jedno jeho jm�no a
> cesta.
> Radek Dostal

Velikost souboru

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 13:55:13

>Zdracim Vsechny
>Pot�ebuji zjistit velikost souboru, kdy� zn�m jedno jeho jm�no a cesta.
> Radek Dostal

Funkce FindFirst (podivej se na proiklad v helpu) a z naplnene struktury si
prectes velikost a dalsi udaje

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

D4: Warning: Comparing signed and unsigned types -

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 19.4.1999 14:12:37

Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:> Podle mne tam maji chybu a kompilator si to spatne vyklada. Zase tak
zasadni
> chyba to ale neni.

Jasne, ze to neni zasadni chyba: taky jsem tam hned strcil typecast, pro
zajimavost to napsal do konference a jede se dal.
Ovsem na druhou stranu: tisickrat nic umorilo vola :-((>Take mam obcas tyto umysly, az neco najdes tak dej vedet. Uz se docela
>bojim toho jak bude vypadat Delphi 5 (pokud bude, Inprise uz je pry opet

>ve ztrate: http://zive.cpress(tec)cz/r-art.asp?id=5297&app=0x3064081&ref=2 )
>a kolik patchu bude potreba aby se to dalo rozumne pouzivat.

Budu hledat, protoze bych hrozne rad nahledl do kuchyne tem, kteri se k
takovemu kroku rozhodli, abych zjistil, s jakymi problemy se potykaji. Vzdy,
kdyz se dostane nas projekt na rozcesti, tak tuto myslenku znovu oprasuji a
vzdy ji zase opustim s predtuchou, ze priste takovy krok bude jeste
neschudnejsi, nez dnes
(

Navic jsem se minuly tyden z duvodu snizeni rezie pri sprave projektu rozhodl udelat "krok zpatky" a prenest cast 16-bit. projektu z kombinace Asm/C++ do Delphi s vyuzitim AsyncFree.

Takze pro prechod na Gatesovu platformu to chce nejspis nejaky hodne silny vnejsi podnet, napr. ze s tim Delphi shitem uz to opravdu nepujde dal :-))

Bye, pf

Velikost souboru

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 19.4.1999 14:12:50

-----P�vodn� zpr�va-----

>Funkce FindFirst (podivej se na proiklad v helpu) a z naplnene
struktury si
>prectes velikost a dalsi udaje

:-)
assign(file,nazev);
velikost:=filesize(file);

databaze

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 19.4.1999 14:16:43

Ahoj,
nevim jestli uz nejsem mimo misu, ale delal jsem importy TXT souboru do
DBF.
DBF jsem vytvarel pomoci SQL prikazu CREATE TABLE.
Jde to i u komponenty TTABLE, ale tam se musi nejdrive naplnit FIELDDEFS a
pres TFielddefs.Add...
Dokonce jsem si koupil komponentu TDBF od Terabyte(abych obesel to
hrozny BDE), ale tam jsem dokazal vytvorit pouze jeden sloupec.Pokud ma
nekdo TDBF od Terabyte a ma zkusenosti s programovym vytvareni databaze ,
zkuste mi poradit.

Diky

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

databaze na CD

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 19.4.1999 14:17:37

Neni to nahodou soucasti Client-server? Ja mam pouze professional :-((===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 19.4.1999 12:21:42 met-1mest

> [...]
>
> Doporucuji seznamit se se zakladnimi pojmy programovani Client/Server.
> Oddelit
> programovani na strane Server (navrh databaze) od
> programovani na strane Klient (uzivatelsky front-end psany napr. v Delphi)
> je uzitecne dokonce i tehdy, kdyz nepisu do SQL databaze, ale jenom do tzv. souborove orientovane databaze (.db, .dbf).
>
> A to uz nemluvim o vicevrstve architekture (aplikacni server).
>
> Pokud si tyto pojmy vyjasnis, prestanes se leccemu v Delphi divit.

No, tohle je mi celkem jasne. Tak spatne na tom zase nejsem :-).
Kdyz uz je hotova databaze, tak neni zas tak velky problem s ni
pomoci Delphi pracovat - to uz jsem okoukal z nekolika prikladu. Ale
neprisel jsem na to, jak vytvorit databazi jako takovou. V Delphi na
to preci urcite existuji nejake nastroje nebo ne?

[...]

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 19.4.1999 12:28:05 met-1mest

> [...]

jednoduchem nicnerikajicim algoritmu. Co jsem nevycetl z helpu nebo
neokoukal z prikladu, to neumim. Vazne me ta kniha dost zklamala.

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 19.4.1999 12:36:53 met-1mest

> vloz na formular (do datoveho modulu) TQuery. Nastav si
> DatabaseName na nejaky alias. Do vlastnosti SQL vloz vyse
> uvedeny SQL prikaz (klasicky TStrings editor).

Jo jo... uz si vzpominam, ze jsem na neco takoveho narazil v nejakych
prikladech. Prave s touto kolonkou jsem si vubec nevedel rady. Ted uz
je to jasnejsi.

> Pak si tam vloz dejme tomu tlacitko a do obsluhy udalosti OnClick
> napis:
>
> Query1.ExecSQL
>
> A tabulka je vytvorena.

OK OK. Hned, jak prijdu domu, tak nazhavim klavesnici a vyzkousim :-).

> ****Od toho ta konference je, ne? :-)

No, doufam, ze ano. Z toho, ze u 99% prispevku vubec netusim o co
bezi, jsem usoudil, ze tato konference je spis pro pokrocilejsi
uzivatele, ale zatim mi nikdo nenadaval, tak je to snad OK. Kdyztak
nadavejte :-).

Jeste jednou diky... pripadne dalsi problemy budu opet konzultovat se
svym lekarem.

[...]

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.1999 14:44:05

ML Software - Martin Lasevic vrote :
>Tady je taky zakopany pes. Jak stanovit napr. defaultni langdriver. Nekdo
>Paradox Czech 852, nekdo ansi ascii, nekdo zase Paradox ANSI Czech!!!!

No od toho je prece UZIVATEL nebo jeho systemovy administrator a ten si
nastavi defaultni langdriver a narodni nastaveni podle svych potreb (pokud
totiz potrebuje smysluplne pouzivat Paradox pro manipulaci s tabulkami
jejich vytvareni, spojovani kopirovani atd. MUSI to byt na nem) Taky si
myslim, ze "inteligentni" aplikace by mela sama zjistit ze systemu (v tomto
pripade z BDE) jaky uzivatel chce pouzivat DecimalSeparator a pod. a
fungovat pri jakemkoliv nastaveni spravne.
Samozrejme je zde jisty rozpor. Uzivatel stejne muze tyto hodnoty menit na
dvou mistech (samotny system a BDE) ale to uz vyplyva z logiky BDE samotneho
s tim nic neudelame. Aplikace by se k BDE mely asi chovat jako k systemu.
t.j. defaultni hodnoty cist a pouzivat, ne je menit.

eL..

DLLRegisterServer

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 19.4.1999 14:50:35

Ahoj,
chci vytvorit DLL knihovnu, kde budu mit urcite funkce, ktere chci nasledne
volat z ASP skriptu pomoci Server.CreateObject(bla bla)..

Potreboval bych tedy vedet, na co presne slouzi funkce DLLRegisterServer a
jak vlastne takovouto knihovnu vytvorit. Tzn. ocenim popis volani
(stdcall).... atd.
Siknul by se maly kousek zdrojacku, kde bude ukazka, jak vyexportovat napr
funkci

vytvorSoubor(name:string) : boolean, tak aby se dala pouzit z ASP. Staci
jednoduche voditko, zbytek uz si prozkoumam. Ted se mi akorat nechce
experimentovat se spatnou syntaxi a tisickrat restartovat.

Diky
PK

MAGIC DB

[*] roman.vasicek(zv)email(tec)cz - 19.4.1999 14:52:49

Nazdarek

> dotaz. Neexistuji nekde komponenty k otvirani databazi v MAGICu ????

Myslis Magic od Magic Software Enterprises? To je prece jen vyvojovy nastroj a ne DB.
Zrejme nechapu tvoji otazku. Chces se dostat na tu DB co s ni magic pracuje a nebo nekym
zpusobem otevrit a pracovat s CTL?
Pravda, ze Magic umi pracovat s kdejakou DB. Standardne je dodavan s Btrieve.

Pokud by nekdo neco mnel na praci s CTL, tak bych mel take zajem.

Phoenix
+-----
| Roman Vasicek - Phoenix
| E-mail: roman.vasicek(zv)email(tec)cz
| WWW: http://roman.manes.skm.vutbr(tec)cz/

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Velikost souboru

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 14:53:27

Od: Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 14:41
P�edm�t: Re: Velikost souboru

>cesta.

>struktury si
>

>:-)
>assign(file,nazev);
>velikost:=filesize(file);

Samozrejme, ale to ho pretim musis otevrit, osetrit otevreni atd.
Takhle je to daleko kratsi a pokud si nahodou vzpomenes, ze by te zajimal
taky cas vytvoreni ... tak to mas k dispozici.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

BDGrid

[*] Tom� R��i�ka - 19.4.1999 14:57:16

M�l bych tady jeden dotaz: �lo by n�jak za��dit, aby se DBGrid choval tak, jak se m� chovat spr�vn� scroll-ovateln� objekt. Tedy aby scrollbar ur�oval, kde p�ibli�n� se v datab�zov� tabulce pohybuji a nem�l pouze 3 polohy - naho�e, dole a p�esn� uprost�ed. Neum� to ani RxDbGrid a ostatn� komponenty, zobrazuj�c� obsah db.

D�ky

Tom� R��i�ka
ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

K cemu mi jsou dll?

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz> - 19.4.1999 14:57:18

[P��loha v souboru: vcard.vcf]
Toto je vmcedmlna zprava ve tvaru MIME.
Zdravim....
kdyz vytvaris rozsahlejsi modularni aplikaci je dobre se na DLLcka divat

jako na vyhodne zapouzdreni tvych modulu. (tedy nejenom aplikacnich
funkci).
Pozdeji kdyz budes opravovat ci aktualizovat moduly, nahradis v aplikaci
pouze
ty knihovny ktere jsi opravdu zmenil. Do knihoven muzes nacpat temer
cokoli
,ale pozor, formulare (tedy obj. TForm apod.) v knihovne zabiraji
spoustu miista
(min.cca 300 kB coz je docela dost). Pracujes li v tymu (jak a kde)
davas
svemu admin. pouze hotovou knihovnu s popisem hlavicek funkci.
Ten ji pak napoji na svuj projekt ci dalsi modul.(treba).
Ja osobne pouzivam DLLcka prave jako moduly v aplikacich.(problemy v
celku nejsou).

Standa Kunc p�e:

> Poradte prosim amaterovi. K cemu mi jsou dll knihovny?

funkcni klavesy

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 19.4.1999 13:07:57 met-1mest

> jakym zpusobem mohu osetrit udalosti u klaves F1 az F2

ahoj, ja bohuzel neodpovim, protoze sam nevim :-), ale spis bych se
chtel take zeptat...

[...]

Prosim poradte, predem diky Honza

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 19.4.1999 15:13:40

Chapu vsechny vyse zminene pocity. Sam jsem je jeste nedavno zazival
s PowerBuilderem a tesil se, az konecne zacnu delat v bezproblemovem
Delphi. Asi zadny prostredek neni bez chyb a bez vlastnosti, ktere
do nej TI STUPIDNI PROGRAMATORI OD Borlandu (Powersoftu, MS, ...)
nabastlili a ja je nechci. Pravda je asi takova, ze po prechodu na
novy prostredek zacnete resit nove problemy, budou vam pripadat
daleko horsi nez problemy z duverne znameho prostredi, ve kterem
uz delsi dobu delate a mate vymyslene finticky, jak co obejit.

Tak se hlavne neunahlujte a v zadnem pripade neopoustejte Delphi
uplne. Treba se k nemu casem radi vratite.

Jura
----------
[...]

[*] Kriz David <david.kriz(zv)ccv(tec)cz> - 19.4.1999 15:14:37

Jestli mate na mysli vyvojovy system MAGIC od Izraelske firmy MSE Ltd., tak
ten zadnou vlastni databazi nema. Ale vetsinou je pouzivan s Btrieve.

No a otevirani databazi ve formatu Btrieve pres ODBC jsem uz videl, ale musi
se pred tim pro kazdy soubor vytvorit tzv. DDF-soubor. Vice by jste se
dozvedel u vyrobce Btrieve - firmy Pervasive (http://www.pervasive.com/).

prace s registry

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 19.4.1999 15:15:41

Ahojte,
snazim se neco precist z registru, ale nevim
jak nastavit jinou vetev nez HKEY CURRENT USER
napr. HKEY LOCAL MACHINE nebo HKEY LOCAL MACHINE.
Poslete prosim kousek kodu.

Standa Cerny

DatabaseName2DirectoryPath

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.4.1999 15:28:46

Preji vsem pekneho dne,

jak jednoduse prevedu jmenu aliasu na plnohodnotnou cestu?

Diky za rady.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Komponenta pro praci se zvukem

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 19.4.1999 13:41:26

On 19 Apr 99 at 9:13, Honza Fiala wrote:
> zdarte,
> nevite o nejake free komponente, ktera by mi prehrala Wav?

Co takhle Fce SndPlaySound(<Resource name(file name)>,<status>) z
knihovny MMSystem

SQL do Excelu

[*] kuklik <kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.1999 15:43:07

Ahoj Delfini

Mam malinky problem:

SQL prikazem chci cist data z tabulky Excel 97
pri provadeni prikazu se mi vsak vyvola vyjimka
Invalid use keyword Token: [Cenik$]

Tim samym zpusobem ziskavam data z tabulek DBF a tam to funguje bez problemu a rychle ! (samozrejme tam neni nazev Listu a misto EXCEL 5.0 je tam dBASE III a prislusna cesta a nazev klauzuli FROM IN).

Zde je kod pro Excel: - ten nechodi
MySQL: string;
begin
MySQL:='SELECT * FROM [Cenik$] IN ''d:\ceniky\cenik.xls'' ''EXCEL 5.0;'' ';
ShowMessage(MySQL);
with Query1 do
begin
Close;
SQL.Clear;
SQL.Add(MySQL);
Open;

Nachlup stejny prikaz lze ziskat i z napovedy a prikladu SQL pro Access.

Kde je tedy chyba ??

Diky za kazdou podnetnou radu.

Rozlisenie extension.

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r - 19.4.1999 15:51:08

Ahojte delphaci.

Zase otravujem mam problem existuje nieco ako dosiahnut toho
aby som zistil aka applikacia je pridelena danemu suboru na zaklade jeho
koncovky.
Napr.>Dohoda.doc ma windows u mna pridelen Winword atd. Da sa to nejako
zistit.

Vdaka za odpoved. Majte sa.

TStoredProcedure + CPU time

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 19.4.1999 15:58:09

Cau vsichni ...

mam nasledujici dotaz ...

na SQL serveru spustim pres Delphi (na mem lokalnim PC) nejakou stored
procedure, ktera trva 20 sec... (je tam primo funkce wait 20 sec ...) ...
takze na mem PC se nic nedeje a na serveru se v podstate taky nic nedeje ...

nicmene v system monitoru na mem PC mi to ukazuje, ze to tech 20 sec. zere
100% CPU (Kernel: Processor Usage) ...

je to normalni, anebo se to da nejak osetrit ...? pripada mi nefer, ze moje
aplikace tim, ze jenom ceka na navrat z SQL serveru, zere 100% CPU uplne
zbytecne ... kdyz vlastne nic nedela ...

diky za kazdej namet ...
__________________

Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)iol(tec)cz
__________________

prace s registry

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 19.4.1999 16:03:36

Musis uvedene vetve nastavit jako Root a pak uz k jednotlivym polozkam bez techto vetvi

===============================
[...]

Outlook 98

[*] ing. Ale� Da�a - 19.4.1999 16:06:59

Hi
poradi nekdo s pristupem pres Delphi k datum v Outlooku 98. Potrebuji
zpracovat doslou postu. Diky za namet.

Ales

ADaSOFT
ing. Ale� Da�a
t�. T. Bati
760 01 Zl�n

e-mail: adasoft(zv)usa.net
tel. :�0603 457 024

Transaction

[*] Tom� R��i�ka - 19.4.1999 17:23:20

Pros�m pora�t�:
V m� aplikaci zpracov�v�m datab�zi (Paradox). Data jsou d�le�it� a cht�l bych se vyhnout n�jak� ztr�t� dat i p�du aplikace b�hem exportu nebo importu dat. Z toho d�vodu jsem se pokusil pou��vat transakce, ale to mi b�hem prov�d�n� transakce zahl�s� hl�ku "Chyba b�hem inicializace BDE" (tzn. jako bych nem�l nainstalov�no BDE). Napadlo m�, �e by to mohlo b�t t�m, �e ta funkce je v dll a j� ji p�ed�v�m ukazatel na otev�enou tabulku, proto�e podobn� probl�m jsem u� �e�il. (taky jsem volal funkci z dll a p�ed�val jsem ji ukazatel na otev�enou tabulku - padalo to). Jestli m��ete, pora�te mi, respektive vysv�tlete, co jsem d�lal �patn� a jak je to spr�vn�. D�ky moc.

Tom� R��i�ka
ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

prace s registry

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 19.4.1999 17:26:34

Jasne, ale bohuzel porad se mi to nedari.
Takhle to delam

MojeIniFile := TregIniFile.Create('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall');
MojeIniFile.RootKey:= HKEY LOCAL MACHINE;
Cesta:= MojeIniFile.ReadString ('Antivirov� syst�m AVG 5.0','UninstallString','');

kde je chyba?

Standa Cerny

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 16:15
P�edm�t: Re: prace s registry

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.4.1999 18:04:10

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> interval udalosti opravdu velmi maly. Je mozne udelat jednoduse
> (timer???...) nejake opozdeni, napriklad kdybych potreboval ukazat zmenu

Pokud to neni prilis casty pripad, resil bych to samostatnym
MessageListem - tedy oknem treba se StringListem, kam bych
sypal nejake zpravy. Pokud by okno bylo na pozadi, pipnul bych.
Uzivatel by si pak mohl vyvolat to okno, kde by si mohl precist, co
a kdy se udalo, pokud by to bylo zajimave.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Jak revest .RES do .RC

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.4.1999 18:04:09

Karel Kral wrote:

> [...]
> To neni jednorazova vec, budu to delat opakovane. Potrebuji nahradit
> nektere silene bitmapy v TOvcTable (ktere pochazeji z Win 3.1) za

??? Zkompilujes RC na RES, spustis si program Image Editor,
otevres si onen RES, vymenis obrazek a ulozis. Nic na tom neni.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Chybicka v TDateTimePicker

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.4.1999 18:11:58

Nazdarek....

Objevil jsem jednu chybicku v TDateTimePickeru:
Pri zadavani datumu (DateFormat = long) kdyz preskocim na
polozku, kde se zadava rok napisu tam treba "5", ta petka se
automaticky oznaci a kdyz zmacknu sipku doprava a chvili ji
drzim, tak to buchne s chybou:

StackOverflow

Nevite kde je chyba, jak by se to dalo opravit, nebo nemate nekdo
tuto komponentu opravenou?

Petr

Pridani vlastnosti k TTreeNode

[*] PLETICHA Ji�� - 19.4.1999 18:14:59

Ahojky,

mam dotaz jak je mozne k TTreeNode pridat novou vlastnost (TComponet) a
jeho nasledne pripojeni k TTreeView ???
Jde o to, ze si na formulari vytvarim dynamicky objekty a jako
objekt.name mam jeden uzel a addChildren jsou jeho vlastnosti.

TTreeView
TMyNode
Timage - Tcomponent (nejlepe)
Top - text
Left -text
TButton
Top
Left

Dokaze mi nekdo z Vas poradit? Uz jsem zoufaly...

OceaniC

Rozlisenie extension.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.4.1999 18:24:18

> [...]
> aby som zistil aka applikacia je pridelena danemu suboru na zaklade jeho
> koncovky. Napr.>Dohoda.doc ma windows u mna pridelen Winword atd. Da sa

Ja to delam takto:

function ReadFromRegistry(const Klic: HKEY;
const CelaVetev, Polozka: string):string;
var
R: TRegistry;
begin
R := TRegistry.Create; //otevru
R.RootKey := Klic; //nastavim si klic
if R.OpenKey(CelaVetev,FALSE) then //pokud existuje to, co chci
Result := R.ReadString(Polozka); //tak to nactu
R.CloseKey; //zavru klic
R.Free; //a uvolnim se
end;

function GetAssociatedExeFile(const Extension: string): string;
var
x,y: string;
begin {GetAssociatedExeFile}
x :=
ReadFromRegistry(HKEY_LOCAL_MACHINE,'SOFTWARE\Classe
s\'+Extension,'');
//zde najdu priponu a text, kde bu se mel nachazet ,,spustec``

y :=
ReadFromRegistry(HKEY_LOCAL_MACHINE,'SOFTWARE\Classe
s\'+x+'\shell','');
if y <> '' then
Result :=
ReadFromRegistry(HKEY_LOCAL_MACHINE,'SOFTWARE\Classe
s\'+x+'\shell\'+y+'\command','')
else begin
Result :=
ReadFromRegistry(HKEY_LOCAL_MACHINE,'SOFTWARE\Classe
s\'+x+'\shell\open\command','');
end;
end; {GetAssociatedExeFile}
Slavek

> Vdaka za odpoved. Majte sa.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Chybicka v TDateTimePicker

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.4.1999 18:29:06

Ahojte,

ne, ze bych znal odpoved, ale zminena komponenta je prolezla
chybami od Create po Destroy. Treba nema osetrenou takovou
pitomost, jako je to, kdyz uzivatel zvysuje rok tak dlouho, dokud to
nevyvola vyjimku. Pokud mas uzivatele-debila, pouzij neco jineho.

Slavek

> Objevil jsem jednu chybicku v TDateTimePickeru:
> Petr

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Adonis komponenty

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.4.1999 19:07:38

Radoslav Krehlik wrote:

> Vypadas jako zastance MS, tak na Tobe si kamarade teda smlsnu :P :))) (just
> kidding)

:-)))) Kdyz oni jsou fakt nejlepsi :-)))))

> pak tedy vubec nechapu proc behem indexovani systemovych databazi MSDE
> skoro zatuhnul pocitac (to indexovani, ktere je soucasti instalace MSDE),
> podobne jako pri operacich s DAO ktere jsem predtim tady v konferenci
> popisoval.

No ono se tam vytvari systemove databaze, tak to nejakou tu chvilku opravdu
trva. Ja to na W9x zkousel jen jednou a to MSDE Release Candidate 1 a nic jsem
dale nedelal, ale na NT 4.0 jsem par SQL serveru uz instaloval a pokazde se
dalo v pohode delat (vytizeni procesoru minimalni - az jsem myslel, ze mi to
vytuhlo). Mimo jine jsem to zkousel i na P100.

> Proste z meho hlediska pokud jakakoliv aplikace zpusobi 100% vytizeni CPU a
> nemoznost dalsi prace s pocitacem - urcite si uz taky zazil takovou tu
> rozpadlou obrazovku kdy neni dost rezie prekreslit windows (tyka se to W9x
> i NT 4.0), maximalni humus. Vim ze vina je v jadru Windows, ktere aplikacim
> takove veci dovoli.

To je divne, protoze v NT mi to chodi naprosto korektne...mozna i ve W9x ;-) az
to budu instalovat tak se na to zamerim a da vedet...

> jo uz to mam tnx. Jeste se chystam na testy MSDE (ty same co sem predtim
> delal s DAO+BDE, ADO+Delphi, VB6+DAO etc) takze jsem moc zvedavy, jak to
> dopadne - samozrejme sve dojmy zde zverejnim.

No mel by si dopadnout asi jako s SQL serverem (tzn. hodne zalezi na
konfiguraci masiny, pameti apod.). Preci jen to bude poneku narocnejsi na
zelezo...

> Navis naposled sem potreboval plne funkcni ADO 2.1 & spol, tak sem u kolegy
> na pocitaci s WIn98CZ nainstaloval ten MSDAC 2.1 a stejne to neslo az do
> doby, kdy sem tam nainstaloval MSIE 5.0 :( Asi nejaky bad DLLs ale kdo to
> ma porad hledat :(

No nevim jak na W98, ale na W95 musis mit pred MDAC 2.1 nainstalovany DCOM
(tzn. bud IE 4.0 a vyssi nebo zvlast DCOM pro W95). ;-) Ale W98 maji IE 4.01 v
sobe, tak nevim v cem je problem :-(

Mac

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Zpravy v Delphi a Builderu

[*] Tom� R��i�ka - 19.4.1999 19:09:55

Mam jeste jeden dotaz :

Pouzivam vlastni zpravy (RegisterWindowMessage) mezi svymi aplikacemi, ktere odchytavam ve funkci Dispatch. Problem je v tom, ze tato funkce nevraci zadnou hodnotu, ale ja bych potreboval, aby hodnotu vracela (protoze nektere zpravy posilam pomoci SendMessage; zatim tedy ne, protoze nevim jak na to...:-). Tedy otazka zni, jak jinak odchytavat zpravy, ktere mi chodi do formulare takovym zpusobem, abych na ne mohl i "odpovedet" navratovou hodnotou.

Konktretne pro predstavu 1 blby priklad: Z jedne aplikace ukoncuji ostatni moje aplikace. Chci to udelat tak, ze ta hlavni aplikace posle vsem nejakou zpravu napr. "CAN CLOSE" pomoci SendMessage a ostatni aplikace vrati 0 nebo 1 podle toho, jestli zrovna neco nedelaji.

Jestli nekdo vi neco k tomuto tematu, tak bych moc prosil o nejakou tu radu.
Diky moc
Tomas Ruzicka
ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

BDE+MSDE+DLL(?)

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.4.1999 19:27:44

Radoslav Krehlik wrote:

> nainstalovat
> NT >4.0 SP3 nebo SP4 :-(((
>
> stejne se chova i ostra verze, bud chce Access9 nebo OSE.

A jde OSE nainstalovat na W9x ???

> Nicmene protoze
> Office 2000 DE zatim venku neni, takze nejaka pravidla distribuce a
> instalace timpadem taky zatim nejsou.

Viz e-mail od Jiriho Buriana z MS:

Oficialni finalni MSDE zatim nemam, bude v Office 2000 Developer Edition a v
novych Inlinech Vyvojarskych nastroju.
Vyvojari musi mit zakoupen MS vyvojarsky nastroj nebo ODE2000.

S pozdravem, J. Burian

-----------------

> Problem je ale jinde. Samotny nativni ovladac Delphi pro SQL7 pouziva
> nektere knihovny, ktere nejsou soucasti MSDE a mozna ani nebudou.

Nativni link k MS SQL (MSDE) funguje pres (dnes jiz MS nepodporovane) DbLib,
ktere ma byt prave nahrazeno do budoucna OLEDB (ADO). Takze zapomen na
native-link a MS SQL 7.0 (a tim padem ani nepotrebujes Delphi C/S ;-)

> Jsou
> soucasti SQL7 serveru a mohou se distribuovat, ale mam obavu, ze jen v
> pripade pokud mas ten SQL7 server koupeny, urcite nebude stacit mit koupene
> jen MSDE kdyz to u MSDE chybi. Tomu, ze to na Office 2000 DE nejakym
> zazrakem pribude moc neverim (Jedna se o ntwdblib.dll& spol)

Samozrejme ze nebude (viz. vyse ;-). Takze bud ODBC nebo OLEDB(ADO).

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.4.1999 19:28:37

Martin Lasevic wrote:

> [...]
> zatim o tom moc nevim.
>
> Muzez i na soukromy mail ml_software(zv)email(tec)cz.

Muzu i sem. :-) OLE DB je nove rozhrani pro komunikaci s
databazemi (a zda se, ze nejen). Stavajici komunikace v Delphi
probiha pres starsi rozhrani DBLib, ktere je vsak uz pase a podle
vseho se nebude dal vyvijet.

Aby nebyl vsem radostem konec, zda se, ze OLE DB bude
prolezle novymi Wokny jako plisen starym zavlhlym barakem,
takze pomoci OLE DB komponent by melo byt mozne
komunikovat nejen s databazemi, ale i s radou jinych veci v
systemu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

MouseMove

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 19.4.1999 19:34:31

> [...]
> ControlStyle := ControlStyle - [csCaptureMouse];
> with Edit1 do
> ControlStyle := ControlStyle - [csCaptureMouse];

Ano, pomohlo to a staci to nastavit u okna (jen ten prvni prikaz).
Help rika:

csCaptureMouse
The control captures mouse events when it is clicked.

Dekuji za hint!
Tom

K cemu jsou mi dll II.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 19.4.1999 20:11:55

> Aha, je to neco jako kaskadove styly v html. A ty fce si zapisu normalne v
> Delphi a prikazem nebo normalne Save As ulozim jako Dll?
****Ne e.

Dej si New... a vyber si DLL. Blizsi popis asi help nebo nejaka
rozumna kniha.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Dblclick nebo click (2)

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 19.4.1999 20:20:20

Uz jsem to posilal, ale nikdo se k tomu nevyjadril. Neverim tomu, ze by
nikdo nevedel, jak na to. Dalsi moznost je, ze jsem to sesmolil
nesrozumitelne, v tom pripade se, prosim, take ozvete, zkusil bych to
upresnit. Dik.

Ahojte, Mam problem s odlisenim dblclicku a clicku v trayicon
(Shell_NotifyIcon). Kdyz nastane dblclick, tak dostanu WM_LBUTTONDBLCLK
Predtim, ale dostanu zpravu WM_LBUTTONUP, ktera (pokud nastal
WM_LBUTTONDOWN) odpovida normalnimu clicku. Jak mam teda udelat, abych na
dblclick nereagoval taky jako na click? (tzn. takove male predvidani
budoucnosti, abych v onclick nedelal neco, kdyz se chvili na to zjisti, ze
to vlastne je dblclick) Napadaj me jenom samy hloupy reseni, prece to musi
jit nejak elegantnte.
diky
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:27:15

Jan Fiala wrote:

> [...]
> minimalizovat, dokud pres prave tlacitko na liste nepustim "aktualizovat".
> W98 s IE4, D4 SP3. Nesetkal se tim nekdo ?

Ja to delam takhle:

SendMessage(Application.Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
SetForegroundWindow(Application.Handle);

Ale nezkousel jsem to na W98, tam je mozne ze to uz nefunguje.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Shift pri dblclicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:28:43

"Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o." wrote:

> [...]
>
> Asi jsi se malinko uklep: if GetKeyState(VK_SHIFT) and $80 = $80 then
> Nebo jsi to myslel inverzne (Pipne kdyz NENI Shift ) ?

V dotazu bylo "jestli pri dblclicku neni stisknuty shift", takze jsem to
myslel tak, ze zajimava je tato situace a proto to pipne :-) Ale slo tam
predevsim o to, jak testovat tu klavesu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Pridani vlastnosti k TTreeNode

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:28:01

PLETICHA Ji�� wrote:

> [...]
> Top
> Left
>
> Dokaze mi nekdo z Vas poradit? Uz jsem zoufaly...

Zkus pouzit vlastnost TTreeNode.Data

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zm�na struktury tabulky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:29:04

Mor�ol Marian wrote:

> Jak pridat TBooleanField k dbf tabulce ? Diky.

Ahoj,

Pokud to chces udelat "rucne", tak napriklad pomoci Database Desktopu.

Z aplikace muzes pouzit SQL prikaz ALTER TABLE:

ALTER TABLE "pokus.dbf" ADD boolfield BOOLEAN

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DatabaseName2DirectoryPath

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:29:32

Slavek Rydval wrote:

> Preji vsem pekneho dne,
>
> jak jednoduse prevedu jmenu aliasu na plnohodnotnou cestu?

Ahoj,

Takhle ziskas cestu z daneho aliasu:

uses
DBTables;

Params: TStringList;
begin
Params := TStringList.Create;
try
Session.GetAliasParams('DBDEMOS', Params);

ShowMessage(Params.Values['PATH']);

finally
Params.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

databaze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:29:23

Jan Pomikalek wrote:

> [...]
> neprisel jsem na to, jak vytvorit databazi jako takovou. V Delphi na
> to preci urcite existuji nejake nastroje nebo ne?

Tabulky muzes vytvaret napriklad v Database Desktopu, sice jiz vypada
ponekud zastarale, ale ve vetsine pripadu poslouzi.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Velikost souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:29:13

Radek Dostal wrote:

> Zdracim Vsechny
> Pot�ebuji zjistit velikost souboru, kdy� zn�m jedno jeho jm�no a cesta.
> Radek Dostal

Ahoj,

Nedavno se to tu probiralo, tady je nekolik zpusobu:

const
FileName = 'unit1.pas';

FileHandle: THandle;
Size: Integer;
begin
FileHandle := FileOpen(FileName, fmOpenRead or fmShareDenyNone);
if FileHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then
begin
Size := GetFileSize(FileHandle, nil);
FileClose(FileHandle);
end else
Size := -1;

ShowMessageFmt('%d', [Size]);

T: TextFile;
Size: Integer;
begin
System.Assign(T, FileName);
System.Reset(T);
Size := GetFileSize(TTextRec(T).Handle, nil);
System.Close(T);

ShowMessageFmt('%d', [Size]);

SearchRec: TSearchRec;
Size: Integer;
begin
if FindFirst(FileName, faAnyFile, SearchRec) = 0 then
begin
Size := SearchRec.Size;
FindClose(SearchRec);
end else
Size := -1;

ShowMessageFmt('%d', [Size]);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Instalace D4

[*] PLETICHA Ji�� - 19.4.1999 22:37:27

Pokud se nejedna o oficialni verzi CD, tak ve�ker� soubory a adres��e
instalace mus� b�t na rootu disku.

OceaniC
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vana Lukas <lukas(zv)oknet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 22:16
P�edm�t: Instalace D4

> [...]
>spusteni samotne instalace - presunu a rozpakovavani souboru z CD - mi
>instalator nahlasi error-113. Pise mi, ze na CD nejsou soubory, ktere tam
>ale ve skutecnosti jsou a instalace je ihned ukoncena. Protom CD neni
vadne,
>zkousel jsem normalne otevirat inkriminovane soubory a vse OK. Zkousel jsem
>instalovat z pevneho disku, na ruzne pevne disky (mam dva), zkousel jsem
>menit pismena jednotek, typ instalace - a nic.
>Nevi nekdo, v cem je problem?
>A neexistuje zpusob, jak nainstalovat Delphi4 bez instalatoru?

Rozlisenie extension.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:38:37

SunSoft - Mr�z �ubom�r wrote:

> [...]
> koncovky.
> Napr.>Dohoda.doc ma windows u mna pridelen Winword atd. Da sa to nejako

Ahoj,

Pomoci API funkce FindExecutable.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Tuhnuti DBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:39:11

Petr Fejfar wrote:
> [...]
> karty. Uz si nepamatuji, co jsem s tim mel pred lety za lapalie, ale ver mi,

Mohu jen potvrdit. Drivery videokaret dodavane s Windows jsou opravdu
nouzove reseni a je naprosto nezbytne ihned nainstalovat driver primo
od vyrobce videokarty.

Jako dalsi problem bych videl ze se (dle popisu) jednalo o znackovy
pocitac, ve vetsine pripadu (neplati o serverech) je to totiz uplna
katastrofa.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

D4: Warning: Comparing signed and unsigned types -

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 22:41:36

Polak Jiri wrote:

Ahoj,

Jiste, ale to ze veci nefunguji jak maji je v dnesnim svete (a v tom
pocitacovem obzvlast) prece normalni, je to vseobecne akceptovano jako
standartni chovani. A bude hur .... :-)

Na druhou stranu zase pochybuju ze existuje nejaky nastroj ktery na tom
bude vyrazne lepe nez Delphi. Obecne to lze asi popsat tak, ze cim vice
kodu je vlozeno mezi Win32 API a vlastni aplikaci, tim hur. Puvodne byl
ucel knihoven jako VCL apod. zjednodusit programovani, nicmene v praxi
lze o tom s uspechem pochybovat. Kdyby se programatori od Borlandu porad
nesnazili udelat vse "tak ohrome snadne", tak by cela koncepce Delphi
davala patrne lepsi vysledky nez dnes. Kolikrat by misto volani nejake
zbytecne prekombinovane metody stacilo poslat jednu zpravu.

> Tak se hlavne neunahlujte a v zadnem pripade neopoustejte Delphi
> uplne. Treba se k nemu casem radi vratite.

Zatim neopoustime, ale kdovi jak bude vypadat dalsi Delphi .... Treba
bude editor pro zapis kodu uz jen jako doplnek v C/S verzi ? :-)))

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Kdo zablokoval soubor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.4.1999 23:06:16

"Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o." wrote:

> Jak�m zp�sobem se d� zjistit, kter� u�ivatel ze kter�ho po��ta�e blokuje
> ur�it� soubor (tak jak to um� Sledov�n� s�t�)

Ahoj,

Ted zrovna pisu neco v cem se pouzivaji prave funkce pro praci se siti.
Udelal jsem si k tomu i aplikaci podobnou "Sledovani site" pro Win95.
Behem nekolika dni to sem muzu poslat jako ukazku.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TDatabase

[*] Miki Vom��ka����h������� - 19.4.1999 23:12:43

>Ahoj,
>
>Musis mit nastaven spravny language primo v tabulce. Otevri ji treba v
>Database Desktopu a pripadne nastaveni uprav.

Jenze ja tu tabulku nemuzu upravovat, muzu jen cist:-(

Miki Vomacka

Jak revest .RES do .RC

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.4.1999 22:30:18

> [...]

> No, j� ale potrebuji prevest ten obrazek na text, protoze resource k
> Orpheovi jsou PRAVE v tom textu. Jinak nevim, jak bych zkombinoval

Ja vim, co potrebujes, BRCC umi z .RC udelat .RES, ne naopak.

> Ma predstava byla: prevedu obrazek na text, timto textem nahradim
> textovy popis obrazku v RC a pak to zkompiluji BRCC32.

Ano, chapu.

> To neni jednorazova vec, budu to delat opakovane. Potrebuji nahradit
> nektere silene bitmapy v TOvcTable (ktere pochazeji z Win 3.1) za
> modernejsi.

Jasne.

> V nejhorsim koupim Resource Workshop, pokud to nejde delat jinak. Kde a za
> kolik?

Resource Workshop se samostatne neprodava, co jsem se dival, neni vubec
v nabidce. Ja ho mam z Borland Pascalu a myslim take byl v RAD Packu
pro Delphi 1, ktery take mam. Ale ja bych to nevidel tak tragicky.
Jak jsem Ti rekl, .RC je v podstate HEXA obsah toho obrazku. Behem peti
minut jsi schopen (a Ty jsi schopen, vzdyt Te znam!) si udelat jednoduchy
programek, ktery normalne nacte soubor obrazku, jednotlive bajty
ulozi jako HEXA cisla do textoveho souboru a zarovna, jako to vidis
v .RC souboru. Neni potreba nic kupovat ani shanet, sam si to udelas
o prestavce na svacinu, kdyz budes jednou svacit o trochu rychleji...

[...]

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.4.1999 00:29:36

> [...]
MSSQL.
>Takze si
>nedokazu predstavit ta kvanta komponent TDatabase.
----------------------
Jak to myslis?
Nasmeruje te pouze na adresar a konkretni tabulku prece urcuje
TQuery nebo TTable
Jaro

prace s registry

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 06:11:34

Chyba je v TRegIniFile. Pokud chces pristupovat k registru a ne jej pouzivat jako IniFile, musis pouzit TRegistry.

===============================
[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.4.1999 06:38:54

Ja pouzivam TRegistry, nevim, jak se chova TRegIniFile s tim FileName.
Zarazilo mne ale, ze nejdrive nastavis hodnotu klice a potom az rootkey.
Co takhle po tom rootu dat
MojeIniFile.OpenKey('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall');
?

Jura
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz