Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 20.4.1999 08:28:20

Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> wrote:

>Chapu vsechny vyse zminene pocity. Sam jsem je jeste nedavno zazival
>s PowerBuilderem a tesil se, az konecne zacnu delat v bezproblemovem
>Delphi. Asi zadny prostredek neni bez chyb a bez vlastnosti, ktere
>do nej TI STUPIDNI PROGRAMATORI OD Borlandu (Powersoftu, MS, ...)
>nabastlili a ja je nechci. Pravda je asi takova, ze po prechodu na
>novy prostredek zacnete resit nove problemy, budou vam pripadat
>daleko horsi nez problemy z duverne znameho prostredi, ve kterem
>uz delsi dobu delate a mate vymyslene finticky, jak co obejit.

Jasne: vsude chleba o dvou kurkach :-)) Ovsem rozhodujici IMHO je trend,
takze:

1. Gates produkoval vseobecne nepouzitelne shity a byl symbolem nekvality,
ale casem se stale zlepsuje, takze rada jeho produktu je dnes kvalitni a
dobre zkokumentovana
2. Borland mel dobrou myslenku s Turbo Pascalem a celou radu let byl
symbolem kvality, casem se bohuzel stale zhorsuje a zhorsuje, nehlede na to,
ze jazyk Pascal zustal v podstate evpropskou zalezitosti a amerika si
zustala u sveho C. A o tom, kde a v cem dnes vznika vetsina SW, asi neni
nutne psat. Ostatne, pokud jsem to spravne zaregistroval, tak reakce Inprise
na hnuti jako PS, byl v podstate tendr na automaticke konverze ceckovsky
headeru, takze je videt, co je tizi: zbytecna a nekonecna prace, nutna pro
prizpusobovani Delphi prostredi woken.>Tak se hlavne neunahlujte a v zadnem pripade neopoustejte Delphi
>uplne. Treba se k nemu casem radi vratite.

Tento postoj se mi _vubec_ nelibi. Nejsme prece fanynky, dogmatici ani
nabozensti fanatici, ci jini fundamentaliste, ale technici. A Delphi je
jeden z mnoha nastroju se svymi kladnymi i zapornymi vlastnostmi. Ukolem SW
inzenyrstvi je pak mj. zvolit pro reseni konkrektniho projektu ten nejlepsi
nastroj a to _zejmena_ s ohledem na cely zivostni cyklus projektu.

Napr. my dnes mame pres 500000 radku v 16-bitove projektu, vetsinu uz jsme
nejak prenesli na platformu WIN32, ale radi bychom na strane serveru
expandovali na UNIX a na strane klientu na Windows CE. A z tohoto pohledu se
letite rozhodnuti programovat v Delphi nejevi prilis optimisticky.
.
D1 nam urcite ulehcil a zrychlil prechod z DOSu pod wokna, zvlast kdyz jsme
prenaseli aplikaci z TV a Pascalu, ale posledni dobou nas Delphi stale vice
brzdi a kdyz se podivam na strukturu dnes resenych problemu, je mi nevolno
:-(((

Bye, pf

Blikani listboxu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 20.4.1999 08:28:43

Ahoj,
potreboval bych zamezit blikani listboxu. Mam ho ownerdraw a
pridavam do neho retezce, napr. ListBox1.Add('xxy'), a to tak ze ve smycce,
kde je i Application.ProcessMessages. Pri pridani retezce cely listbox
blikne - coz je rusive. Nesetkal jste se s tim, prosim, nekdo? Nebo neslo by
nejak vypnout prekreslovani a udelat Update az po pridani posledniho
retezce?

TQReport sumovani

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 20.4.1999 08:39:06

Ahoj....

Potreboval bych poradit.....
V sestave bych potreboval vytisknout jenom urcity pocet zaznamu z Tabulky.
To se mi nejak povedlo. Pouzil jsem DetailBand.BeforePrint ve ktere
nastavuji
PrintBand:=FALSE pri dosazeni daneho poctu.
Jenze pri Sumovani( sum(x) v SummmaryBand) se zahrnuji i polozky, ktere
netisknu..
Nevite jak to udelat, aby ty polozky nezapocitaval?

Predem dik

Dalibor

dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,pSrc); x TDate

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 09:02:02

Nevite nekdo jak pripravit pSrc pro typ TDateTime,
aby to bylo ve spravnem formatu jak to ocekava BDE?
Double a string neni problem.

var d: double;
s: string;
dt: TDateTime;

dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,Addr(d));
dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,PChar(s));
dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,Addr(dt)); //tudy cesta nevede

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Blikani listboxu

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)iol(tec)cz> - 20.4.1999 09:08:00

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> blikne - coz je rusive. Nesetkal jste se s tim, prosim, nekdo? Nebo neslo by
> nejak vypnout prekreslovani a udelat Update az po pridani posledniho

ListBox1.Items.BeginUpdate;
ListBox1.Add('xxy');
ListBox1.Items.EndUpdate;

Neni zac
Petr Kundrata

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 09:19:17

> SendMessage(Application.Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_RESTORE, 0);
> SetForegroundWindow(Application.Handle);
>
>Ale nezkousel jsem to na W98, tam je mozne ze to uz nefunguje.

Jak ziskam Application.Handle ?
Handle ziskavam pres hWnd := FindWindow(trida_hlavniho_formulare, nil);
Ale zrejme to neni to spravne. S tim cos napsal se to chova stejne jako
ShowWindow(hWnd, SW_Restore). Okno se obnovi, ale na liste je aplikace
jakoby neaktualizovana.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 20.4.1999 09:23:31

Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:>standartni chovani. A bude hur .... :-)

U Borlandu asi ano :-(>bude vyrazne lepe nez Delphi. Obecne to lze asi popsat tak, ze cim vice
>kodu je vlozeno mezi Win32 API a vlastni aplikaci, tim hur. Puvodne byl

No prave. A kdyz k tomu jeste pripoctes Pascal.... Vzdy mi z techto uvah
leze to Gatesovo VC++. Jen bych musel nekde sehnat odvahu a nejake kapacity
k takovemu kroku :-))>ucel knihoven jako VCL apod. zjednodusit programovani, nicmene v praxi
>lze o tom s uspechem pochybovat. Kdyby se programatori od Borlandu porad
>nesnazili udelat vse "tak ohrome snadne", tak by cela koncepce Delphi
>davala patrne lepsi vysledky nez dnes. Kolikrat by misto volani nejake
>zbytecne prekombinovane metody stacilo poslat jednu zpravu.

No, ono to take hodne souvisi s vlastni koncepci komponent a umoznenim
matlat programy mysi. Vezmi si, co napr. vsechno musis udelat ve svem
projektu AsyncFree z duvodu synchronizace eventu, kdyz by Ti stacilo plivat
user messages, ktere by si programator odchytal. Dispatcher by pouze dostal
handle okna kam co posilat a bylo by. Jak by vsechno bylo pruzracne
jednoduche :-))

Bye, pf

Blikani listboxu

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 09:25:46

ListBox.Items.BeginUpdate;
tady si delej co chces
ListBox.Items.EndUpdate;

===============================
> [...]
by
>nejak vypnout prekreslovani a udelat Update az po pridani posledniho

Pridani vlastnosti k TTreeNode

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 20.4.1999 09:29:17

Ja to delam takto:
Udelam si separatni seznam napr. typu TList, kam si ulozim vsechny
udaje, ktere me zajimaji (u tebe to budou ty objekty typu TComponent)
Pro kazdy vytvareny uzel TTreeNode si vytvorim i polozku v separatnim
seznamu a nastavim vlastnost TTreeNode.Data na tuto polozku. Pri vyberu
uzlu se podivam na TTreeNode.Data, pretypuji a uz ctu udaje, ktere me
zajimaji.

PLETICHA Ji�� wrote:

> [...]
>
> mam dotaz jak je mozne k TTreeNode pridat novou vlastnost (TComponet) a
> jeho nasledne pripojeni k TTreeView ???
> Jde o to, ze si na formulari vytvarim dynamicky objekty a jako
> objekt.name mam jeden uzel a addChildren jsou jeho vlastnosti.
>
> TTreeView
> TMyNode
> Timage - Tcomponent (nejlepe)
> Top - text
> Left -text
> TButton
> Top
> Left
>
> Dokaze mi nekdo z Vas poradit? Uz jsem zoufaly...

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

MAGIC DB

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 20.4.1999 09:30:17

Aha, ja myslel asi neco v cem je standardni (treba jako pro foxku DBF).Je to
asi BTRIEVE, ale bohuzel jsem tam nenasel soubory DDF s hlavickama DB.Proto
jsem predpokladal, ze ty hlavicky uz datove soubory obsahuji.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: roman.vasicek(zv)email(tec)cz <roman.vasicek(zv)email(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. dubna 1999 17:09
P�edm�t: Re: MAGIC DB

>Nazdarek

>Myslis Magic od Magic Software Enterprises? To je prece jen vyvojovy
nastroj a ne DB.
>Zrejme nechapu tvoji otazku. Chces se dostat na tu DB co s ni magic pracuje
a nebo nekym
>zpusobem otevrit a pracovat s CTL?
>Pravda, ze Magic umi pracovat s kdejakou DB. Standardne je dodavan s
Btrieve.

>Pokud by nekdo neco mnel na praci s CTL, tak bych mel take zajem.
>
> Phoenix
>+-----
>
>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
>--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

kontrola textu II.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 20.4.1999 09:32:00

Jiri Polak wrote:

>Myslim, ze by se melo spis postupovat od nejdelsich posloupnosti.
>Predpokladal bych, ze dve nejdelsi shodne nalezene posloupnosti si
>odpovidaji a v levem zbytku a pravem zbytku porovnavaneho souboru
>jsou chyby. Na oba zbytky bych uplatnil stejny postup.
>Tedy algoritmus rekurzivni procedury:

Nejak nemohu domyslet, v cem by byla prednost rekurzivniho vyhledavani
nejdelsiho shodneho useku kdekoli v (zbytku) textu od jeho hledani od
pozice, kde se narazilo na chybu. Spis mi pripada, ze by ta rekurze byla
casove narocnejsi, protoze to hledani nejdelsiho useku kdekoli zabere dost
casu. Jo, kdyby se neporovnaval original, ale navzajem dve ruzne kopie, to
by asi nic jineho nezbylo.

Bye, pf

Zpravy v Delphi a Builderu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.4.1999 09:33:45

> Konktretne pro predstavu 1 blby priklad: Z jedne aplikace ukoncuji ostatni
> moje aplikace. Chci to udelat tak, ze ta hlavni aplikace posle vsem
> nejakou zpravu napr. "CAN_CLOSE" pomoci SendMessage a ostatni aplikace
> vrati 0 nebo 1 podle toho, jestli zrovna neco nedelaji.
****A nestacilo by jako odpoved poslat take zpravu?

Slavek

> Jestli nekdo vi neco k tomuto tematu, tak bych moc prosil o nejakou tu
> radu. Diky moc Tomas Ruzicka
> ------------------------------------------------------ ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

Licence

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 20.4.1999 09:35:59

Chtel bych se zeptat majitelu Delphi CS, zda
se muzou volne sirit linky na SQL databaze
(Informix, ...) ke konecnemu zakaznikovi?
A BDE?
Uvazujeme o koupi a toto by nam asi
pomohlo k rozhodovani.

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 20.4.1999 09:37:49

Lze nejak obnovit oznaceni na liste, kdyz zmenim treba ikonu? Dost casto se
tam objevuje implicitni obrazek jako na tlacitku START

> [...]
> Ale zrejme to neni to spravne. S tim cos napsal se to chova stejne jako
> ShowWindow(hWnd, SW_Restore). Okno se obnovi, ale na liste je aplikace

Licence

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 20.4.1999 10:08:16

Samozrejme, ze ano, od toho je taky tak vysoka cena C/S licence...

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) [mailto:PETR(zv)sevis.sk]
Odesl�no: 20. dubna 1999 9:36
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: Licence

[...]

Ukonceni aplikace z aplikace

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 20.4.1999 10:10:04

Zdravim,

potrebuju vytvorit aplikaci-okno, ktere se bude predavat parametr, podle
ktereho pozna, zda se ma zobrazit, nebo ukoncit. Jde o okno StayOnTop, ktere
na zacatku nejakeho davkoveho souboru zavolam, abych prekryl uzivateli
obrazovku a v tom okne mu zobrazil nejake info o prave probihajicich akcich.
No a na konci te davky ho zavolam s parametrem napr. /uninstall a aplikace
by se mela ukoncit.

Jak na to?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Zpravy v Delphi a Builderu

[*] Tom� R��i�ka - 20.4.1999 10:27:32

Diky, ale to neresi muj problem.

Ja totiz potrebuju pouzit SendMessage, ktery ma navratovou hodnoru a to
takovou, jakou vrati WndProc toho okna, kam jsem danou zpravu posilal. Tedy
SendMessage ceka na ukonceni zpracovani te zpravy a podle navratove hodnoty
se rozhodne, co dal. A o to mi jde a nejde to udelat pres OnMessage, protoze
ta je urcena pro zpracovani zprav, poslanych pomoci PostMessage. Samozrejme
pouzivam i PostMessage (prevazne). Jestli nekoho jeste neco napadne, tak
prosim at se ozve, diky.

Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: Tom� R��i�ka <ruzicka(zv)com-tech(tec)cz>
Datum: 20. dubna 1999 6:49
P�edm�t: RE: Zpravy v Delphi a Builderu

> [...]
>Handled: Boolean);
>begin
> If Msg.Message = Registrovana_Message1 Then Begin
> {toto je zprava, kterou vracim programu, CanSendMessages je programu
>vlastni promenna}
> CanSendMessages := Msg.wParam = 1;
> {zde je nejaka akce na reakci ze jsem prijal zpravu}
> End;
> {reakci na zpravy muze byt vic}
>end;
>
>Zpravy posilam pro kooperaci ruznych programu na otevreni, uzavreni a akce
>programu vyzadujici osetreni nebo pozornost programu kooperujiciho.

Opousteni Delphi ...

[*] Madrigal Nelson <nelson.madrigal(zv)ccv(tec)cz> - 20.4.1999 10:27:51

K tomu vsemu jen bych dodal nasledujici:

Dlemeho, Delphi jsou prostredi na programov�n� MALYCH a HEZKYCH aplikaci, s
MALOU podporu databasi. Ten kdo se opravdu pusti do programovani
velkych/databazovych-stabilnich aplikaci, at radeji najde neco jineho.
Prechodne reseni by byl samozrejme C++ Builder, ale jak je znamo, rychlost a
srozumitelnost programu napsanych v tomto prostredi, rychle klesaji s
velikosti aplikaci.
Ale na druhe strane, musime uznat, ze Borland se snazil zprijemnit praci s
Windows, a cela rada zacinajicich-programatoru jim to dluzime. Mozna, ze si
nekdy vzpomenou jak dobri byli, a vrati se do te spravne cesty.

Ja, osobne, na ten okamzik pockam.

Jak revest .RES do .RC

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 20.4.1999 10:29:58

> ??? Zkompilujes RC na RES, spustis si program Image Editor,
> otevres si onen RES, vymenis obrazek a ulozis. Nic na tom neni.

No, to je hezke, ale pokud uvazis, ze RC je originalni zdrojak, je dobre
delat zmeny v originalu.
To co navrhujes je jako kdybys misto uprav ve zdrojaku Delphi ponechal
originalni verzi a zaroven udelal patch. Vzdycky, kdyz zkompilujes tu
originalni verzi, bys pak musel rucne ten patch aplikovat.

Myslim, ze nejrozumnejsim resenim bude koupit si VC++ za 999 z nabidky
SWN, ktery jiste ResEditor obsahuje. V tomhle je tedy Delphi (jak na nej
jinak nedam dopustit) hodne pozadu.

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

prace s registry

[*] Tom� R��i�ka - 20.4.1999 10:39:07

Delam v Builderu a takhle to funguje >>

TRegIniFile *regini=new TRegIniFile("");
regini->RootKey=HKEY LOCAL MACHINE;
regini->OpenKey(LAYOUTS PATH,FALSE);

takze zkus neco jako (v Delphi neumim!) >>

MojeIniFile := TregIniFile.Create('');
MojeIniFile.RootKey:= HKEY LOCAL MACHINE;
MojeIniFile.OpenKey('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall');
Cesta:= MojeIniFile.ReadString ('Antivirov� syst�m AVG 5.0','UninstallString','');

Tomas Ruzicka
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. dubna 1999 7:03
P�edm�t: Re: prace s registry

Chyba je v TRegIniFile. Pokud chces pristupovat k registru a ne jej pouzivat jako IniFile, musis pouzit TRegistry.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Jasne, ale bohuzel porad se mi to nedari.
Takhle to delam

MojeIniFile := TregIniFile.Create('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall');
MojeIniFile.RootKey:= HKEY LOCAL MACHINE;
Cesta:= MojeIniFile.ReadString ('Antivirov� syst�m AVG 5.0','UninstallString','');

kde je chyba?

RegisterWindowMessage

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 20.4.1999 11:11:57

Ahoj

Mam nasledujici problem s odchycenim zpravy:

memu formulari je zaslana zprava fci SendMessage s Msg parametrem, ktery
neni konstantou,
ale navratovou hodnotou fce RegisterWindowMessage

Otazka zni: jak odchytit takto zaslanou zpravu a jaky vyznam ma fce
RegisterWindowMessage ?

Pozn.: popis RegisterWindowMessage ve Win32 helpu me neni prilis jasny...

dekuji za pripadne odpovedi

Zdenek Fryz

Velikost souboru

[*] kopr <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 20.4.1999 11:20:22

pro PASCAL plati
v DELPHI to bude podobne

var
F: file of char;
begin
assign(...);
reset(F);
FileSize(F);
colose(F);

> Odes�latel: Radek Dostal <Dostal(zv)GyZamb(tec)cz>
> Komu: Delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Velikost souboru
> Datum: 19. dubna 1999 13:20
>
> Zdracim Vsechny
> Pot�ebuji zjistit velikost souboru, kdy� zn�m jedno jeho jm�no a cesta.
> Radek Dostal

funkcni klavesy

[*] kopr <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 20.4.1999 11:21:21

Delete ... VK_Delete

----------
> [...]
> Datum: 19. dubna 1999 15:07

> ahoj, ja bohuzel neodpovim, protoze sam nevim :-), ale spis bych se
> chtel take zeptat...
>
> posledne jsem se nekde snazil nastavit horke klavesy pomoci udalosti
> OnKeyPressed... fungovalo to na vsechny znaky, dokonce i na enter
> (#13) nebo na backspace. Napriklad na klavesu delete mi to vsak
> nereagovalo. Pouzil jsem sice entitu vyctenou z nejake prirucky Turbo
> Pascalu, ktera v Turbo Pascalu fungovala (overeno), ale v Delphi by
> to melo byt stejne, ne? No, vlastne asi ne, jinak by to fungovalo :-).

RegisterWindowMessage

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 20.4.1999 11:57:14

Ahoj,

MsgID:=RegisterWindowMessage('identifikacni retezec pro nejakou zpravu');
je registrace ID zpravy stejne pro programy v ramci Windows a je pridelene
automaticky systemem pri prvni registraci. Timto je zabezpeceno ze zprava
(resp jeji ID) bude jedinecna a pokud stejny retezec registruje vice
programu, bude mu predano ID stejne. Timto zpusonem je mozne zabezpecit
kooperaci nekolika programu, ktere nemusi byt nutne napsane v Delphi. V
ramci sve aplikace je mozne odchytit zpravu v OnMessage eventu napr.
Procedure Foem1.PPOnMessage(Var Msg:TMsg;Var Handled:Boolean);
Begin
If Msg.Message = MsgID Then // udelej neco
;
If Msg.Message= MsgID2 Then // udelej neco jineho
;

Napojeni udelas v OnCreate formulare
Form1.OnMessage:=PPOnMessage;
nebo pouzijes napr. AppEvent z RX-Lib

> [...]
>
> dekuji za pripadne odpovedi
>
> Zdenek Fryz

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.4.1999 12:04:59

Haj hou!

> [...]
nekvality,
>ale casem se stale zlepsuje, takze rada jeho produktu je dnes

Ehm, ehm <g>. MS mozna produkuje kvalitnejsi SW nez drive, ale
zato cim dal tim vice trpi jinou nectnosti: Castou zmenou
"pravidel hry". Jedna technologie stiha druhou, API se meni nebo
neni kompatibilne etc. etc. Osobne prave toto povazuji za vetsi
prokleti protoze:

a) chyby jsou tam vzdy nejake a kdo se ma porad adaptovat na
nejake nove.
b) investice do znalosti jsou k certu prilis rychle.

>2. Borland mel dobrou myslenku s Turbo Pascalem a celou radu let
byl
>symbolem kvality, casem se bohuzel stale zhorsuje a zhorsuje,
nehlede na to,

Lez jako vez. D4 je sice skutecne pruser (i kdyz 3 patch spravil
dost), ale predchozi verze byly velmi dobre a D3.02 je proste
brilantni. Neodsuzoval bych Borland pred uvedenim D5. Pokud bude
D5 jako D4, budu s tebou souhlasit ale zatim vse nasvedcuje tomu,
ze D5 bude navratem ke kvalite.

> [...]
amerika si
>zustala u sveho C. A o tom, kde a v cem dnes vznika vetsina SW,

No a co ? OP a C++ jsou si co do schopnosti prakticky rovnocene
(jen nezacinejte zadnou debatu na tohle tema!), takze rozhodujici
jsou spise znalosti programatoru a jejich schopnost vyuzit jazyk.
V Evrope je mnohem vice spickovych programatoru schopnych delat
kouzla v Pascalu nez v C++, ale to nevypovida nic o kvalite toho
ci onho jazyka. Konec koncu rozhodujici je konecna aplikace.
Pokud dela to co ma, je jedno v cem je napsana. V Evrope to bude
nejspise v Pascalu (nebo OP).

> [...]
ceckovsky
>headeru, takze je videt, co je tizi: zbytecna a nekonecna prace,

Konverze je pouze zacatek, protoze pro Borland je velmi
jednoduche to ucinne podporit (mohou pomoci protoze s tim maji
skusenosti a skolene lidi). Jinak Borland CHCE dodavat na CD s
Delphi (a na webu) cizi Open Source knihovny. Prirozene nemaji
kapacity aby je delali sami (a taky to po nich nikdo nechce),
jejich starosti je VCL. V D5 toho asi moc nebu, ale v D6 se to
urcite objevi rada veci.

> [...]
ten nejlepsi
>nastroj a to _zejmena_ s ohledem na cely zivostni cyklus

Jak uz jsem uvedl vyse, soucasti rozhodovani o vhodnem nastroji
jsou take lidske zdroje. U nas je mnohem mene skusenych (s praxi
alespon 5 let) programatoru ve VC++ nez v Pascalu (OP). Vychovat
si takove lidi stoji dost penez.

> [...]
tohoto pohledu se
>letite rozhodnuti programovat v Delphi nejevi prilis

Tuhle situaci vam nezavidim, ale jsem presvedcen ze VC++ samo o
sobe neni resenim. Predne predstava jednoho zdrojaku prelozeneho
na Win32 a WinCE (o UNIXu nemluve) je cire blouzneni. Stejne
budete mit vice aplikaci pro ruzne platformy. Proc se tedy
neoprit o standardy v komunikaci (XML,TCP/IP), Win32 delat v
Delphi (ale alespon V D3, D2 je opravdu jiz velice "drevni", D3
je produktivnejsi min. o 50%), unix v nejake free verzi cecka
(GNU) a WinCE ve VC++ ? Kolik mate lidi ? Pri takove expanzi bych
predpokladal minimalne 10-15 vyvojaru. Rad bych videl, kde a jak
rychle sezenete takovy pocet skusenych ceckaru. Ale sehnat 3
unixaky, 4 VC++ckare (a pascalisty mate) mi pripada realnejsi.

> [...]
stale vice
>brzdi a kdyz se podivam na strukturu dnes resenych problemu, je

V cem vas brzdi ? A je to opravdu v nastroji nebo v lidech ?

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.4.1999 12:08:16

Haj hou!

> [...]
pouze dostal
>handle okna kam co posilat a bylo by. Jak by vsechno bylo

Neni chybou nastroje, je-li spatne pouzit. Pouzit dobrou
technologii na spatnem miste je lidska chyba, ne nastroje. To co
jsi prave popsal lze udelat (je to naopak jednodussi), ze to
nikdo nedela neni problem Delphi.

Opousteni Delphi ...

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.4.1999 12:12:09

Haj hou!

> [...]
>MALOU podporu databasi. Ten kdo se opravdu pusti do programovani
>velkych/databazovych-stabilnich aplikaci, at radeji najde neco

Michas hrusky s jablky. Ze s Delphi nejsou standardne dodavany
dobre knihovny pro praci s daty (na jine nez trivialni urovni)
neni duvod zatratit Object Pascal. Jsou tu i jine knihovny a
nakonec, vzdycky si muzes neco napsat sam (a je to mnohdy ta
nejlepsi varianta). Totez plati pro VC++. Ze ma k dispozici
knihovny pro DB je pravda, ma jich dokonce az moc <g> a jsou v
nich take chyby. Nastroj sam o sobe nic neresi.

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Tom� R��i�ka - 20.4.1999 12:24:09

Pri mazani vetsiho mnozstvi zaznamu z databaze pouzivam samozrejme Delete. Neni nenaky rychlejsi zpusob, jak smazat vetsi mnozstvi dat? Pro upresneni mam 2 Paradoxove tabulky (neco jako master-detail, ale zde pouzivam pouze filtry), pricemz k jednomu zaznamu v 1.tabulce odpovida radove stovky zaznamu v 2.tabulce. pri mazani 1 zaznamu v 1. tabulce musim smazat vsechny odpovidajici zaznamy z 2. tabulky (pres FindFirst). Poradte, jak urychlit tento proces. Mozna, ze na to jdu uplne spatne...

Dekuji
Tomas Ruzicka

ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

kontrola textu II.

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 20.4.1999 12:38:14

max. kvadraticka slozitost - to nahodou jde, ne?

> Jo, kdyby se neporovnaval original, ale navzajem dve
> ruzne kopie, to
> by asi nic jineho nezbylo.

Jaky je v tom rozdil?

> Bye, pf

Vzor: 'Jmenuji se Jiri Polak'
Opis: 'JmenujJmenuji se se Jirx Polak. se Jiri Polak'

Nejdelsi shoda je: ' se Jiri Polak'

Nekde v okolnim textu jsou chyby. Jak je najdes?
A jake chyby bys vyhodil, kdybys nevyhledaval nejdelsi shody?

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

funkcni klavesy

OnKeyPress funguje len na tzv. jednoznakove klavesy (to su klavesy, ktore
generuju jeden znak). Klavesy generujuce virtualny znak zlozeny z dvoch
znakov (medzi ne patri aj Delete) sa daju odchytit na OnKeyDown. Prakticky,
co sa neda odchytit na OnKeyPress sa da odchytit na OnKeyDown.

> [...]
> Pascalu, ktera v Turbo Pascalu fungovala (overeno), ale v Delphi by
> to melo byt stejne, ne? No, vlastne asi ne, jinak by to fungovalo :-).

smycka pro objekty

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 20.4.1999 13:02:44

Neexistuje nejaka smycka, abych nemusel vypisovat ve 20 radcich porad to
same?
napr.
Button1.Enabled:=False;
Button2.Enabled:=False;
Button3.Enabled:=False;
Button4.Enabled:=False;
Button20.Enabled:=False;

Docela to zneprehlednuje kod.

smycka pro objekty

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 20.4.1999 13:20:41

Haj hou!

Coz neco takoveho:

procedure TfrmMain.DisableAll ;
var I : integer ;
C : TComponent ;
begin
for I := 0 to frmMain.ComponentCount-1 do begin
C := frmMain.Components[I] ;
if (C is TButton) then
TButton(C).Enabled := False ;
end ;
end ;

Disabluje vsechny buttony na formulari. Pokud chces jen nejake,
nastav jim treba property TAG na 1 a testuj pouzij

if (C is TButton) and (C.Tag = 1) then
TButton(C).Enabled := False ;

>Neexistuje nejaka smycka, abych nemusel vypisovat ve 20 radcich
porad to
>same?
>napr.
>Button1.Enabled:=False;
>Button2.Enabled:=False;
>Button3.Enabled:=False;
>Button4.Enabled:=False;
>Button20.Enabled:=False;
>
>Docela to zneprehlednuje kod.

Default hodnoty pri instalaci BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 13:28:54

No prave, pokud vezmu UPB uzivatele, tak ten ma problemy se samotnym
pocitacem ( prace s beznymi programy a jeste ho nutit, aby se hrabal v
BDE?????

Cha, cha. Alespon se to nauci dobre instalovat.Takovy neznaly clovek
dokaze napachat
takove divy, ze se nestacis divit. Vem si taky, kolik mensich firem ma sve
vlastni administratory ( u vetsich dejme tomu). A co lokalni instalace??

Stejne tak samotna namitka byla na to, ze s nekde psalo, aby se vyuzivaly
defaultni hodnoty. Kdyby se nemely menit, tak proc Buh svtoril BDE
administratora???

Proste menit ano, ale pod tvrdou kontrolou( neponechat nic nahode).

Ale stale je tu nahozena otazka, na kterou jsi mi neodpovedel. Jake hodnoty
jsou tedy default?????????

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software

Od: eL [SMTP:eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz]
Odeslano: 19. dubna 1999 14:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Default hodnoty pri instalaci BDE

ML Software - Martin Lasevic vrote :
>Tady je taky zakopany pes. Jak stanovit napr. defaultni langdriver. Nekdo
>Paradox Czech 852, nekdo ansi ascii, nekdo zase Paradox ANSI Czech!!!!

No od toho je prece UZIVATEL nebo jeho systemovy administrator a ten si
nastavi defaultni langdriver a narodni nastaveni podle svych potreb (pokud
totiz potrebuje smysluplne pouzivat Paradox pro manipulaci s tabulkami
jejich vytvareni, spojovani kopirovani atd. MUSI to byt na nem) Taky si
myslim, ze "inteligentni" aplikace by mela sama zjistit ze systemu (v tomto
pripade z BDE) jaky uzivatel chce pouzivat DecimalSeparator a pod. a
fungovat pri jakemkoliv nastaveni spravne.
Samozrejme je zde jisty rozpor. Uzivatel stejne muze tyto hodnoty menit na
dvou mistech (samotny system a BDE) ale to uz vyplyva z logiky BDE
samotneho
s tim nic neudelame. Aplikace by se k BDE mely asi chovat jako k systemu.
t.j. defaultni hodnoty cist a pouzivat, ne je menit.

eL..

smycka pro objekty

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.4.1999 13:29:14

> [...]
> same? napr. Button1.Enabled:=False; Button2.Enabled:=False;
> Button3.Enabled:=False; Button4.Enabled:=False; ...

for i := 1 to 20 do
(FindComponent ('Button'+IntToStr(i)) as TButton).Enabled :=
False;

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 13:31:03

Daji se nekde sehnat alespon zakladni informace? Linky apod.

Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odeslano: 19. dubna 1999 19:29
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Martin Lasevic wrote:

> Jak si tak hraju s OLE DB, tak tam mi to pripada daleko priznivejsi.
> Bude-li OLE DB nainstalovane, pak staci uz jen zavolat primo z komponenty
> prislusnou databazi a jede se. Tech par parametru lze vzdy nekam ulozit
> tak, aby se to netlouklo s necim jinym.
>
> Muzes mne nakopnout, o co go? Ja to tady porad slysim (tedy ctu), ale
> zatim o tom moc nevim.
>
> Muzez i na soukromy mail ml_software(zv)email(tec)cz.

Muzu i sem. :-) OLE DB je nove rozhrani pro komunikaci s
databazemi (a zda se, ze nejen). Stavajici komunikace v Delphi
probiha pres starsi rozhrani DBLib, ktere je vsak uz pase a podle
vseho se nebude dal vyvijet.

Aby nebyl vsem radostem konec, zda se, ze OLE DB bude
prolezle novymi Wokny jako plisen starym zavlhlym barakem,
takze pomoci OLE DB komponent by melo byt mozne
komunikovat nejen s databazemi, ale i s radou jinych veci v
systemu.

smycka pro objekty

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 13:33:55

For i := 0 To ControlCount - 1 Do
If Controls[i] Is TButton Then
(Controls[i] As TButton).Enabled := False;

Pisu to z hlavy, takze omluv chyby, ale k nakopnuti by to melo stacit. pokud
Chces povolit pouze nektere, nastav si u nich napr. Tag a testuj ho.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
> [...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 13:42:38

Nevim, ale mi ten Tvuj pozadavek pripomina situaci, kdy chces nekomu poslat
dopis a v tom dopise je pozadavek na to, aby Ti ten dotycny vratil svoji
adresu, ktera je napsana na
obalce.

Pokud posilas SendMessage nebo PostMessage, tak hned prvni parametr je
handle Wokna, kteremu to posilas.

To co asi chces spise zavani broadcastingem, kdy posles message Windowsum,
to message obsahuje nejakou callback funkci a ta se v kazdem okne zpracuje
( muze to byt i poslani handle zpet. Podrobnejsi informace jsou ve WinAPI
helpu.

My to resime treba tak, ze prvni parametr SendMessage nebo PostMessage je
handle prijemce, druhy je vlastni message, treti je handle odesilatele a
ctvrty je libovolny parametr.

Od: Toma? Ru?ieka [SMTP:ruzicka(zv)com-tech(tec)cz]
Odeslano: 20. dubna 1999 10:28
Komu: Konference Delphi
Poedmit: Re: Re: Zpravy v Delphi a Builderu

Od: Bene? Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: Toma? Ru?ieka <ruzicka(zv)com-tech(tec)cz>
Datum: 20. dubna 1999 6:49
Poedmit: RE: Zpravy v Delphi a Builderu

> [...]
>
>Zpravy posilam pro kooperaci ruznych programu na otevreni, uzavreni a akce
>programu vyzadujici osetreni nebo pozornost programu kooperujiciho.

--1270550--

lokalni disky

[*] Miroslav Dolecek <xdolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 20.4.1999 13:44:16

Dobry den,

potrebuji zjistit vsechna oznaceni lokalnich disku na stroji, kde spoustim
program. Tzn. potrebuji vedet, ze treba c,d,e,f jsou lokalni disky a to,
ze treba g,h,i jsou nasdilene ze site uz me zas tak nezajima. Potrebuji to
do programu, ktery prohledava lokalni disky a hleda urcite soubory.

Dik za jakoukoliv odpoved

Mirek Dolecek

smycka pro objekty

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 13:44:49

treba

for I := 0 to Components.Count-1 do
if Components[I] isTButton then ( Components[I] as TButton).Enabled := False

Od: Standa Kunc [SMTP:obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz]
Odeslano: 20. dubna 1999 13:03
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: smycka pro objekty

[...]

Power Point

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 13:45:35

Zkus to pres OLE. Tam by to melo jit.
Od: Vaclav Sazima [SMTP:sazima(zv)comp(tec)cz]
Odeslano: 2. ledna 1999 9:48
Komu: Delphi
Poedmit: Power Point

Ahoj,
potreboval bych ve sve aplikaci spustit PP prezentaci, myslim tim v
nejakem jejim okne (nebo panelu). Nevite nekdo jak na to?

Ukonceni aplikace z aplikace

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 20.4.1999 12:51:55

Ahoj,

treba by to slo tak, ze zjistis, jestli ta aplikace uz bezi (uz se to tu
nekolikrat probiralo) a pokud ano, posles ji zpravu WM_QUIT. Anebo pokud
ji chces kazdopadne predavat parametr, ten se objevi v ParamStr(1) a
podle toho se lze zachovat.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> [...]
> akcich.
> No a na konci te davky ho zavolam s parametrem napr. /uninstall a

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.4.1999 13:00:06

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Kral dne 20 Apr 99,:

> Myslim, ze nejrozumnejsim resenim bude koupit si VC++ za 999 z nabidky
> SWN, ktery jiste ResEditor obsahuje. V tomhle je tedy Delphi (jak na nej
> jinak nedam dopustit) hodne pozadu.

Ale tohle neni pravda.. Ze Delphi nema Resource Workshop, to neni to,
ze by byl pozadu... Resource Workshop proste neni vubec potreba.
Jak jsem rekl, RC je jen ciselne vyjadreni, zadny problem. Prosimte,
ja Ti klidne zadarmo udelam prevod bitove mapy do RC, jenom abys
neutracel 999 korun. Me to bude trvat asi 5 minut a usetrim Ti
penize, kdyz si to nechces udelat sam podle mailu, ktery jsem Ti
vcera napsal...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Opousteni Delphi ...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.4.1999 13:03:06

Puvodni zprava, kterou napsal Madrigal Nelson dne 20 Apr 99,:

> Dlemeho, Delphi jsou prostredi na programov�n� MALYCH a HEZKYCH aplikaci,
> s MALOU podporu databasi. Ten kdo se opravdu pusti do programovani
> velkych/databazovych-stabilnich aplikaci, at radeji najde neco jineho.

Tak s timhle se rozhodne neda souhlasit a ja mam zcela opacny nazor.
Pokud si koupis Delphi Standard a nic vic, pak se to takto muze
zdat. Ovsem existuji dalsi nadstavby od tretich vyrobcu, ktere
teprve delaji z Delphi ten spravny nastroj.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 14:06:21

[P��loha v souboru: Unit1.pas]
[P��loha v souboru: Unit1.dfm]
[P��loha v souboru: Project1.dpr]
>Ahoj,
>
>mierne to uprav,
> SendMessage(Application.Handle, WM_USER, 0, 0);

Nejak jsem nepochopil co by to melo delat (a taky ze to nic nedelalo)

> SetForegroundWindow(Application.Handle);

>si radsej vsetky najvrchnejsie. Zacni od najvrchnejsieho
>(Desktop) takto:

Handle sveho okna znam. Aplikace se z minimalizovaneho tvaru obnovi, chodi,
ale jiz nejde znovu minimalizovat, dokud nedam na liste Aktualizovat

Dovolil jsem si prilozit zdrojak uplne jednoducheho prikladu. Pokud tam
nekdo najde neco spatneho, ozvete se.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 20.4.1999 13:10:22

[...]

HwndNext := GetWindow(GetDesktopWindow, GW_CHILD);
While HwndNext > 0 Do
begin
HwndNext := GetWindow(HwndNext, GW_HWNDNEXT);
{
o zisteny handle sa mozes opriet a okno otestovat ci je to
prave tvoje okno, trebars podla titulku Caption, ClassName,
kombinovane atd....
mozes pouzit f-cie: GetClassName, GetWindowText, ...
:
Jan Jakub jj_delphi(zv)ke.ubp.sk

> [...]
>Ale zrejme to neni to spravne. S tim cos napsal se to chova stejne jako
>ShowWindow(hWnd, SW_Restore). Okno se obnovi, ale na liste je aplikace

Try Except

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 20.4.1999 14:36:35

Zdrav�m,
nev�te n�hodou jak zjistit k dann� fci jej� vyj�mku a jak� mohou nastat, abych je mohl o�et�it? D�ky za n�m�ty. Nap�. "LoadFromFile", ale i k jin�m help je dosti nevst��cn� nejen v t�to oblasti. M&B

Power Point

[*] SunSoft - Mr�z �ubom�r - 20.4.1999 14:43:32

Po raded p.P Vonesa zaco mu takto dakujem by sa to dalo takto.
Mozes to spravit na subory s roznymi koncovkami a je tu zabezpecene aj
kontrola ci existuju ich prhliadace.
Nieje to dokonale niektore veci som vyhodil musis si to upravit sam
tie premene su PChar
*************************************
uses windows,shellapi,SysUtils;

cislo:=FindExecutable(subor,adresar,navrat);
if cislo>32 then
begin
//Write('Nedefinovana koncovka.'+#13+' (c) 1999 LUBO');
znenie:=navrat+" '"+adresar+subor+"'"
WinExec(PChar(znenie),SW_SHOW);
end;
******************
Lubo TSC.

Ahoj,
potreboval bych ve sve aplikaci spustit PP prezentaci, myslim tim v
nejakem jejim okne (nebo panelu). Nevite nekdo jak na to?

Power Point

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 20.4.1999 14:52:58

To me taky napadlo, treba s acrobatem mi to jde, najdu ho v activeX
control jenze PP ne. Neslo by jeste kousek postrcit? S OLE moc kamarad
nejsem.

Martin Lasevic wrote:

> Zkus to pres OLE. Tam by to melo jit.
> Preji hezky den .....
> ============================================
> ML Software - Martin Lasevic
> Budovatelska 459,
> 708 00 Ostrava - Poruba
> tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
> mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
> http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
> ICQ:33630882
> ============================================

Try Except

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 14:56:42

Nejjistejsi mas toto

on E:Exception do ....

Tam se chyti vse

Od: Martin Babik [SMTP:M.Babik(zv)mus(tec)cz]
Odeslano: 20. dubna 1999 14:37
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Try Except

Zdravim,
nevite nahodou jak zjistit k danne fci jeji vyjimku a jake mohou nastat,
abych je mohl o?etoit? Diky za namity. Napo. "LoadFromFile", ale i k jinym
help je dosti nevstoicny nejen v teto oblasti. M&B

Blikani listboxu

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 20.4.1999 15:18:14

Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> wrote:>> potreboval bych zamezit blikani listboxu. Mam ho ownerdraw a
> tady si delej co chces
>ListBox.Items.EndUpdate;
Hi,

pokud by ti nestacilo pouziti Begin/End Update (na konci to mrkne, protoze
se kresli tak, ze se nejprve pomoci FillRect vymaze background a pak se
znovu nakresli vsechny polozky), tak si lze udelat potomka od tListBox, ve
kterem se zmeni nasledujici:

1. Odchyti se zprava WM_ERASEBKGND a handler nebude delat nic
2. Odchyti se zprava WM_PAINT. To proto, ze je nutne prepsat lokalni
proceduru PaintListBox v handleru tCustomListBox.WMPaint
3. Procedura PaintListBox se musi v podstate opsat a upravit tak, aby se
volalo kresleni pro neexistujici polozky a tim se zaplnil zbytek canvasu.
4. Pokud je tech zmen hodne, vyplati se pridavat polozky do nejakeho
pomocneho seznamu typu tStrings resp. tStringList na pozadi a ten pak
priradit property LitBox.Items jako jednorazovou akci.

Tohle reseni pouzivam pro intenzivne prekreslovane listboxy a zmeny obrazu
jsou temer nepozorovatelne.

Bye, pf

Ukonceni aplikace z aplikace

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 20.4.1999 14:25:21

Ahoj,
doporucuji prostudovat si unitu ONEINST
na nasem www.zds(tec)cz (download).
Pres ni je mozne predavat informace pri
spusteni dalsi instance a treba taky tu
prvni ukoncit nebo provest v ni cokoliv jineho.
> [...]
> No a na konci te davky ho zavolam s parametrem napr. /uninstall a aplikace

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 20.4.1999 15:25:14

Jan Fiala wrote:

> Nejak jsem nepochopil co by to melo delat (a taky ze to nic nedelalo)

Ja to delam takto:

1) pri minimalizaci hlavniho okna (EXE) minimalizuju ve WndProc okna
modulu (DLL):

inherited;
// POST-PROCESSING
if Message.Msg = WM_SYSCOMMAND then
begin
with TWMSysCommand(Message) do
if (CmdType and $FFF0) = SC_MINIMIZE then
begin
for i := 0 to FormList.Count - 1 do

PostMessage(FormList.ItemByIndex(i).Handle,WM_SYSCOMMAND,SC_MINIMIZE,0);
FKMinimized := true;
end {if CmdType...};

2) pri obnoveni okna modulu (DLL) posilam tomu hlavnimu (EXE) hlasku a
reaguji takto:
// Obnoveni modulu z listy
if DLLAction = DLL_RESTORE then
begin
Application.Restore;
end {DLL_RESTORE};

A nemam s tim sebemensi problemy.

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

smycka pro objekty

[*] Filip Jirs�k <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 20.4.1999 15:39:53

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Tue, 20 Apr 1999 13:29:14 +0200
Subject: Re: smycka pro objekty
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> for i := 1 to 20 do
> (FindComponent ('Button'+IntToStr(i)) as TButton).Enabled :=
> False;
>
> Slavek

A nebu tenhle kod ve skutecnosti vetsi a pomalejsi (po prekladu)?
Ja bych rekl, ze o dost.

Filip Jirsak

> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
ICQ: 12801030
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

Shift pri dblclicku

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 20.4.1999 16:11:54

>Ahoj,
>
>V dotazu bylo "jestli pri dblclicku neni stisknuty shift", takze jsem to
>myslel tak, ze zajimava je tato situace a proto to pipne :-) Ale slo tam
>predevsim o to, jak testovat tu klavesu.
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
>* http://www.bojkot(tec)cz *
>************************

Cestina je uz takova, ze nekdy rikas "neni" a myslis "je". :-))
Ja puvodne myslel "je stisknuty shift",
Ale hlavni je princip, ted uz vim, jak na to.

Diky Radim

Offt: Chyba deleni nulou pod WinNT

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 20.4.1999 16:17:39

Ahoj,
mirne mimo, ale zkusim to:

dodavatel nejmenovaneho (pomerne renomovaneho) ucetniho programu psaneho
podle jejich vyjadreni v Delphi 1 mi k moji reklamaci na neustale pady
systemu provozovaneho pod WindowsNT 4.0 s hlaskou "Chyba pri deleni nulou
nebo preteceni" napsal zhruba toto:

"Vami popisovana chyba je bohuzel chybou v komunikaci mezi 16bit aplikaci
psanou v Delphi a operacnim systemem Windows NT. Bohuzel zatim neni mozne
tuto chybu uplne odstranit, ale da se jeji vyskyt znacne omezit.
Jak jsem jiz napsal, chyba pri deleni nulou se vyskytuje pouze v systemu
Windows NT a sam Microsoft uvadi, ze Windows 95/98/NT jsou z hlediska 16bit
aplikaci plne kompatibilni. Coz zrejme neni pravda, protoze na Win 95 a 98
se tato chyba neobjevuje. "

Jelikoz jsem v Delphi delal dost dlouho a s podobnou chybou jsem se u svych
aplikaci nesetkaval zajimaly by me vase zkusenosti - je to opravdu problem
WinNT nebo tam proste maji bug a nemuzou ho najit a tudiz proste mlzi?

----------------------------------
David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
----------------------------------

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 20.4.1999 15:46:33

V .DPR by mohlo byt :

program Project1;

uses
Windows,
Messages,
Forms,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};

{$R *.RES}

var
Hwnd : THandle;

begin
hWnd := FindWindow('TForm1', nil);
if (hWnd = 0) then
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
SendMessage(hWnd, WM_USER, 0, 0);
ShowWindow(hWnd, SW_Restore);

a v unite hlavniho formulare :

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

procedure WMRestoreApp(var Msg: TMessage); message WM_USER;

procedure TForm1.WMRestoreApp(var Msg: TMessage);
begin
Application.Restore;

Toto bezi na Win NT 4.0, Win 98 nemam.

Marian Jonas

> [...]
>ale jiz nejde znovu minimalizovat, dokud nedam na liste Aktualizovat
>
>Dovolil jsem si prilozit zdrojak uplne jednoducheho prikladu. Pokud tam

BDGrid

[*] Miki Vom��ka����h������� - 20.4.1999 17:04:25

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tom� R��i�ka <ruzicka(zv)com-tech(tec)cz>�lo by n�jak za��dit, aby se DBGrid choval tak, jak se m� chovat spr�vn�
scroll-ovateln� objekt. Tedy aby scrollbar ur�oval, kde p�ibli�n� se v
datab�zov� tabulce pohybuji a nem�l pouze 3 polohy - naho�e, dole a p�esn�
uprost�ed
D�ky

Mel jsem stejny problem a vyresil to prechod z databaze DBase (*.dbf) na
databaze Paradox (*.db)
Zkus

Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 20.4.1999 17:12:46

>Stejne tak samotna namitka byla na to, ze s nekde psalo, aby se vyuzivaly
>defaultni hodnoty. Kdyby se nemely menit, tak proc Buh svtoril BDE
>administratora???

Protoze v dobe kdy ho tvoril byl jeste naivni a nezkuseny a myslel si,
ze se ruzne aplikace, programatori a uzivatele dokazi dohodnout,
na spolecnem nastaveni default hodnot a ze se vsichni budou mit radi
a tuto konfiguraci respektovat a nebudou si ji navzajem prepisovat
a svalovat vinu jeden na druheho/hou.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

Jak revest .RES do .RC

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.4.1999 17:14:53

Karel Kral wrote:

> [...]
> zdrojaku Delphi ponechal originalni verzi a zaroven udelal patch. Vzdycky,
> kdyz zkompilujes tu originalni verzi, bys pak musel rucne ten patch

No dobre - zanech tedy vymluv :-), pouzij proceduru BinToHex z
classes.pas (podivej se, jak se to pouziva), a mas vystarano. Nebo
jak psal Petr Zahradnik, jiste to zvladnes hrave sam.

> Myslim, ze nejrozumnejsim resenim bude koupit si VC++ za 999 z nabidky
> SWN, ktery jiste ResEditor obsahuje. V tomhle je tedy Delphi (jak na nej
> jinak nedam dopustit) hodne pozadu.

Pro tento pripad to povazuji za zbytecne mrhani penezi.

Krome toho, vycitani RES souboru mam zvladnute (takze neni
problem z nej vyrobit RC, pripadne opacne, tedy i vyrobit nejaky
ten ResEditor), a casem bych to umistil na Delphree, ale ted me
pali jine veci. Pokud by se toho chtel nekdo ujmout (kdo tusi cosi o
binarni strukture 32bit RES), milerad mu to predam.

smycka pro objekty

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.4.1999 18:04:34

> A nebu tenhle kod ve skutecnosti vetsi a pomalejsi (po prekladu)?
> Ja bych rekl, ze o dost.

Nez co? Nez puvodni reseni nebo treba projit vsechny komponenty
jako v jinem priklade zde v konferenci?

Pokud je o puvodni reseni, pak mas pravdu, toto bude pomalejsi
(ale slo o zprehledneni kodu, nebo ne?). Pokud jde o jine, bude asi
rychlejsi (to jine). Zalezi na implementaci funkce FindComponent().

Slavek

> Filip Jirsak

Drivery S3

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 19:34:26

Hello All!

19. dubna 1999 Petr Fejfar wrote to Kolar Lubor:

> Sice Ti nevysvetlim, jak se to muze stat, ale podelim se s Tebou o
> zkusenost, ze bych si _nikdy_ nedovolil provozovat S3 kartu na stroji
> IBM se _stadardnim_ ovladacem od Gatese.

Mam presne opacnu skusenost. Pekne som sa zapotil, kym som prisiel na
to, ze na jednom stroji mi COM4 nebude fungovat, kym sa nepouzije
default ovladac S3 od Gatesa, (bohuzial bez moznosti nastavenia refresh
rate).

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Velikost souboru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.4.1999 20:52:35

> ze novy program je skoro jednou tak velky? Mate jiny nazor, nebo vite o
> nejake chybe z me strany pri kompilaci?

Chybu nedelas. Jeden duvod je ten, ze V D4 je u viditelnych
komponent par novych vlastnosti a to pak naroste. Pokud
nevyuzijen novych vlastnosti D4, pak to asi zakaznikum
nevysvetlis. Nebo jim reknes, ze jsi tam opravil par chyb, o kterych
stejne nemeli ani tucha. ;-)

Slavek

> Lukas Vana

dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,pSrc); x TDate

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 20.4.1999 21:09:28

Miloslav Skacel wrote:

> Nevite nekdo jak pripravit pSrc pro typ TDateTime,
> aby to bylo ve spravnem formatu jak to ocekava BDE?
> Double a string neni problem.

> dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,Addr(dt)); //tudy cesta nevede

Skutecne nevede. Podivej se do TDateTimeField.GetValue a
SetAsDateTime, co se tam s casem vyvadi. Je zajimave, ze v D4
je vnitrek hodne jiny, nez v D3, vysledek je vsak stejny.

OLE DB (bylo: Default hodnoty pri instalaci BDE)

Martin Lasevic wrote:

> Daji se nekde sehnat alespon zakladni informace? Linky apod.

OLE DB je napriklad soucasti MS Data Acces SDK, MS to
rozdava poruznu na CDckach. Cely balik (tedy vcetne prikladu a
dokumentace) neni prilis vhodny pro stahovani bez pevne linky. Ale
urcite se to najit i nekde na webu.

Jak revest .RES do .RC

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> Me to bude trvat asi 5 minut a usetrim Ti penize, kdyz si to nechces
> udelat sam podle mailu, ktery jsem Ti vcera napsal...

Rekni si aspon o 500, on usetri, ty vydelas. :-)

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.4.1999 21:51:02

-------
Protoze ani Buh neni dokonaly a obcas stvori ptakovinu.
Jaro

DBEdit

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 20.4.1999 22:16:59

Z naseho serveru www.sinea(tec)cz muzes stahnout komponenty SineaVCL
Vze je zdarma a vcetne zdroju. Je tam tez potomek DbEdit -
DBEditSinea.
Ten ma pridane nektere zajimave vlastnosti a udalosti.
Tebe by mohly zajimat zejmena:

1. udalost OnValid ... tato udalost nastane jeste drive nez zareaguje
BDE svoji vyjimkou (jak znamo pri OnExit je jiz pozde).
Toto je spravne misto pro vlastni kontroly dat,
ktere predchazi vyvolani vyjimky BDE.
Nastavenim promenne Action na false se zakaze opusteni
editacniho policka.
Pridana vlastnost ErrorString muze pro tento pripad
obsahovat text chyboveho hlaseni

2. udalost OnError, ktera se vola pri vyjimce od BDE

Ke stazeni jsou tez demonstracni priklady se zdroji.
Jaro

Vektorova grafika(specha)!!!

[*] Robert Holovsky <robert.holovsky(zv)gefos(tec)cz> - 20.4.1999 22:30:36

Ahoj lidicky

mel bych na vas takovy dotaz: programuju nejakou mensi grafickou aplikaci v
Delphi 3, a potreboval bych poradit,
jak na kreslit najaky vektorovy objekt(cara, ctverec, apod.) s moznosti
nasledne editace(vyber objektu mysi,
zvyrazneni apod.) - jak to byva u vektorovych programu, nebo napr. i v
Delphi pri navrhovani formularu?

Nezabyval se tim jiz nekdo?
Predem dekuji za jakykoliv ohlas, radu(zdrojacek) ci odkaz na nejakou www.

gefosdtp(zv)gefos(tec)cz - do pr�ce

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 22:52:19

Jano wrote:
> [...]
> kombinovane atd....
> mozes pouzit f-cie: GetClassName, GetWindowText, ...

Misto volani GetWindow ve smycce je daleko lepsi a predevsim spolehlivejsi
pouzit EnumWindows.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

dbiPutField (hCursor,iField,pRecBuf,pSrc); x TDate

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 22:52:03

Miloslav Skacel wrote:

> Nevite nekdo jak pripravit pSrc pro typ TDateTime,
> aby to bylo ve spravnem formatu jak to ocekava BDE?
> Double a string neni problem.

Ahoj,

Nejlepsi mas se podivat primo do zdrojaku VCL. Pro pole DateTime se podivej
na metodu TDateTimeField.SetAsDateTime (unit Db). Z ni se pak vola metoda
TField.SetData, ze ktere se vola TBDEDataSet.SetFieldData a v ni nakonec i
DbiPutField.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

lokalni disky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 22:52:08

Miroslav Dolecek wrote:

> [...]
> ze treba g,h,i jsou nasdilene ze site uz me zas tak nezajima. Potrebuji to
> do programu, ktery prohledava lokalni disky a hleda urcite soubory.

Napriklad takhle:

Drives: set of 0..25;
D: Char;
begin
DWORD(Drives) := GetLogicalDrives;
for D := 'A' to 'Z' do
if (Ord(D) - Ord('A')) in Drives then ListBox1.Items.Add(D);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Power Point

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 22:55:01

SunSoft - Mr�z �ubom�r wrote:

> [...]
> if cislo>32 then
> begin
> //Write('Nedefinovana koncovka.'+#13+' (c) 1999 LUBO');

Ahoj,

Pokud chces spustit aplikaci ktera je pridruzena urcitemu typu souboru,
tak na to je primo API funkce ShellExecute. FindExecutable je urcena ke
zjisteni jmena aplikace.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 23:21:01

Pavel Cisar wrote:
> nekvality,
> kvalitni a
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tak s tim nelze souhlasit, dokumentace od M$ byla vzdycky mizerna a
tento stav se nijak zvlast nezmenil. Jsou veci ktere nenajdes ani na
MSDN ani jinde. Castecne je to samozrejme zamer, castecne neschopnost.

> [...]
> nejake nove.
> b) investice do znalosti jsou k certu prilis rychle.

Tohle je presne dalsi problem, nez stacis nejakou oblast trochu hloubeji
pochopit a pak ji pouzivat, tak je jiz dana vec zastarala.

> [...]
> brilantni. Neodsuzoval bych Borland pred uvedenim D5. Pokud bude
> D5 jako D4, budu s tebou souhlasit ale zatim vse nasvedcuje tomu,

Doufejme, ale pochybuju ze se kod VCL nejak zasadne zreviduje. Spise
se bude zase jen pridavat a dolepovat. Tezko to pak mohou zachranit
jine knihovny, protoze i ty stoji na zakladech VCL. Ale to uz se tu
probiralo a je asi zbytecne to znovu pripominat.

> [...]
> ci onho jazyka. Konec koncu rozhodujici je konecna aplikace.
> Pokud dela to co ma, je jedno v cem je napsana. V Evrope to bude

Problemem ale neni ani tak samotny jazyk (OP neco C++), ty jsou dnes
opravdu da se rict rovnocenne, ale spis o schopnosti nastroju ktere
je podporuji. Napriklad nektere veci by bylo mozne psat klidne v OP,
kdyby linker umoznoval to same co linker v C++, treba problem sekci
sdilenych dat v DLL nebo generovani LE-EXE formatu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

smycka pro objekty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.1999 23:22:02

"Filip Jirs k" wrote:

> A nebu tenhle kod ve skutecnosti vetsi a pomalejsi (po prekladu)?
> Ja bych rekl, ze o dost.

Ahoj,

No, mirne pomalejsi to bude, ale musis brat v uvahu kolik kodu se jeste vola
v metodach samotnych VCL trid. Pak je to zcela zanedbatelne.

Navic 32bitovy prekladac generuje _podstatne_ efektivnejsi kod ve smyckach
(samozrejme i jinde), nez tomu bylo u 16bitoveho Paskalu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.1999 01:24:24

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. dubna 1999 15:19
P�edm�t: RE: Default hodnoty pri instalaci BDE

>No prave, pokud vezmu UPB uzivatele, tak ten ma problemy se samotnym
>pocitacem ( prace s beznymi programy a jeste ho nutit, aby se hrabal v
>BDE?????

Prece ho k tomu nikdo nenuti. Pokud to sam nepotrebuje a Tvoje aplikace se
dokaze vyrovnat s jakykoliv nastavenim BDE pak uzivatel ani nemusi vedet, ze
nejake BDE existuje.>

> [...]
>vlastni administratory ( u vetsich dejme tomu). A co lokalni instalace??

S tim nic nenadelas.
Zrovna tak si UPB uzivatel muze spustit misto BDE administratora treba
regedit. A to se pak dejou veci (zazil jsem to)>Stejne tak samotna namitka byla na to, ze s nekde psalo, aby se vyuzivaly
>defaultni hodnoty. Kdyby se nemely menit, tak proc Buh svtoril BDE
>administratora???

Rekl bych, ze mas zcela jednostrany nahled na vec.
Ja se na to divam z hlediska dejeme tomu pokrocilejsiho uzivatele (doufam,
ze si moc nefandim), ktery pouziva denne ke svoji praci Paradox 7. A proto
potrebuje mit nastavene urcite hodnoty v BDE jako defaultni. Jestlize mu je
nejaka "UPB" aplikace rozhodi a tvrdohlave vyzaduje to svoje nastaveni, pak
je pro nej samozrejme nepouzitelna.

>Proste menit ano, ale pod tvrdou kontrolou( neponechat nic nahode).
>
>Ale stale je tu nahozena otazka, na kterou jsi mi neodpovedel. Jake hodnoty
>jsou tedy default?????????

Par prikladu:

USA New York pocitac pana J. Wronga : langdriver : Paradox ASCII
DecimalSeparator ="."
USA New York pocitac pana Jir�ho Brabce : langdriver : Paradox Ansi Czech
DecimalSeparator ="."
CR Doln� Lhota pocitac pana Karla Vopicky : langdriver : Paradox Ansi
Czech DecimalSeparator =","
CR Praha muj poc�tac : langdriver : Paradox Czech 852 DecimalSeparator
=","
JP Tokio pocitac pana Yokohamy : langdriver : Paradox "ascii" Japan
DecimalSeparator ="."

atd..

Default jsou ty, ktere kdo pouziva.

Takze jeste jednou muj nazor:
Pokud jeste BDE na stroji neni, mely by se nastavit hodnoty dle nastaveni
Windows
Pokud tam jiz je, nemela by aplikace defaultni hodnoty menit.

eL..

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 21.4.1999 06:46:20

Bud si nastav referencni integritu, to by se ti potom zaznamy v detail smazaly samy nebo pouzij prikaz SQL Delete ....

===============================
[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.4.1999 07:07:18

//Office 97:
CreateOleObject('Powerpoint.Application.8');

V Office je soubor VBAPPT8.HLP. Tam se doctes
o metodach a vlastnostech PP objektu. Toto je z nej vykopirovano:

Set ppt = CreateObject("Powerpoint.Application.8")
ppt.Visible = True
ppt.Presentations.Open "c:\My Documents\ex_a2a.ppt"

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.4.1999 07:45:55

Vodnansky David wrote:

> [...]
> svych aplikaci nesetkaval zajimaly by me vase zkusenosti - je to opravdu
> problem WinNT nebo tam proste maji bug a nemuzou ho najit a tudiz proste

A coz takhle je pozadat o kriticky usek kodu? Jiste ho dokazi
vyseparovat a zverejnit. :-)

Mazani zaznamu z =?iso-8859-1?Q?datab=E1ze?=

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 21.4.1999 08:03:57

Ahoj,

doporucil bych ti pouzit SQL:

Query1.Close;
Query1.Clear;
Query1.Add('delete from tabulka_xx where RefID=y');
Query1.Open; // Query1.ExecSQL; <- volitelne

Pricemz do sql vyrazu zadas tabulku, ze ktere chces mazat a do klazule
where zadas ten tvuj filtr.

Operace tato je celkem rychla, protoze ti smaze vsechny zaznamy, ktere
odpovidaji klauzuli, najednou.

Preji ti prijemny den,

Peter

---------
> [...]
> tabulce musim smazat vsechny odpovidajici zaznamy z 2. tabulky (pres
> FindFirst). Poradte, jak urychlit tento proces. Mozna, ze na to jdu

Try Except

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 21.4.1999 08:13:05

To je sice jist�, ale j� bych cht�l odchyt�vat jen ur�it� vyj�mky a chyby a nahrazovat anglick� hl�ky �esk�mi.

Martin Lasevic wrote:
>Nejjistejsi mas toto
>try

>except
> on E:Exception do ....
>end;

>nebo

>try
>except
>end;

>Tam se chyti vse

M&B

Opousteni Delphi ...

[*] kuklik <kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 21.4.1999 08:26:40

Od: Filip Jirs k [SMTP:jirsak(zv)gymnacel(tec)cz]
Odeslano: 20. dubna 1999 15:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: smycka pro objekty

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Tue, 20 Apr 1999 13:29:14 +0200
> [...]

> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 21.4.1999 08:56:23

No vzdyt jo, vzdyt ML to napsal. V E.Message mas hlasku co se objevi, je
maly problem zkontrolovat jestli to je ta tvoje a udelat si co xcesh. Navic,
kdyz si vytvoris vlastni Application.OnException tak tam ti budou chodit
vsecky vyjimky a mas to na jednom miste.

Napr.:

procedure MojeException(Sender:TObject; E:Exception);
begin
{****************** OnEditError - zaznam locknut ******************}
if (Pos('RECORD LOCKED',Uppercase(E.Message))>0) then
ShowMessage('Nelze m�nit tento z�znam.'+#13#10+
'U�ivatel
'+Copy(E.Message,Pos('USER:',Uppercase(E.Message))+5,255)
+' jej za�al m�nit p�ed tebou');
end;

a v DPR source si priradis OnException := MojeException;
Pisu to jen tak, tak sorry za syntax errors.

Bye
Tom Balusek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz>

Martin Lasevic wrote:
>Nejjistejsi mas toto
>try

>except
> on E:Exception do ....
>end;

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 21.4.1999 08:56:37

Takhle to chodi. Potreboval jsem nakopnout. Diky.

Jan Fiala

> [...]
>
>interface
>
>uses
> Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;
>
>type
> TForm1 = class(TForm)
> private
> { Private declarations }
> public
> procedure WMRestoreApp(var Msg: TMessage); message WM_USER;

> Form1: TForm1;
>
>implementation
>
>{$R *.DFM}
>
>procedure TForm1.WMRestoreApp(var Msg: TMessage);

Opousteni Delphi

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 09:05:03

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> wrote:>Neni chybou nastroje, je-li spatne pouzit. Pouzit dobrou
>technologii na spatnem miste je lidska chyba, ne nastroje. To co
>jsi prave popsal lze udelat (je to naopak jednodussi), ze to
>nikdo nedela neni problem Delphi.

Co je Delphi? Samotny prekladac Pascalu? Myslim, ze ne. A pak s tim lze
souhlasit jen castecne, protoze existuje (prevlada?) cela rada OO
metodik/metodiku, kteri si v analyze "hraji" na posilani zprav mezi objekty
a ve skutecnosti nikdy na mysli zadnou _skutecnou_ komunikaci mezi objekty
nemeli. Ta totiz v sobe inherentne nese problemy synchronizace, kdezto oni
se spokojuji s primym volanim metod konkretnich instanci objektu :-(((.
Delphi, VCL a mnozi dalsi, jsou v tomto pristupu poplatni tomuto trendu.

Bye, pf

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Roman Lederleitner <leder(zv)cpu.sk> - 21.4.1999 09:06:29

> [...]
> Query1.Clear;
> Query1.Add('delete from tabulka_xx where RefID=y');
> Query1.Open; // Query1.ExecSQL; <- volitelne

Obavam sa, ze Open vs ExecSQL nie je volitelne. Pri mazani zaznamov
treba pouzit ExecSQL (ide o vykonanie SQL operacie bez vratenia sady
zaznamov). Metoda Open sa pouziva vtedy, ked je od servra ocakavana
navratova sada zaznamov (SELECT ...).

S pozdravom Ing. R.Lederleitner.

CPU, s.r.o., Armenska 7, 821 07 Bratislava
Tel.: 07/45523506, fax: 07/45259644
e-mail: leder(zv)cpu.sk
http://www.cpu.sk

TimeFormat pro MPEG

[*] progman(zv)email(tec)cz - 21.4.1999 09:21:17

Shanim informaci,jak nastavit TimeFormat pro MediaPlayer, ktery pouzivam
pro prehravani MPEG souboru, aby mi zobrazil spravny cas, eventuelne i
pocet framu - v Helpu je to popsano dost strucne. Diky za kazdou radu.
Pavel.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 21.4.1999 09:22:04

> [...]
se
> dokaze vyrovnat s jakykoliv nastavenim BDE pak uzivatel ani nemusi vedet,
Jak to, ze nenuti? Tim, ze Ty osobne ( nebo ja, nebo i kdokoliv jiny) si
stanovi svoje
defaulty, si nadrobi neprekonatelne problemy, pokud se ta aplikace nedokaze
s tim vyrovnat.

[...]

Jo, mozna jednostranny nahled, ale je dany skupinou lidi, pro ktere delame
programy. Nepredpokladam, ze uzivatel je sbehly v nastaveni BDE a uz vubec
neci, co to je databaze.
Hlavne , ze ze sveho programu dostane data, ktera potrebuje a uz vubec ho
nezajima, jakym zpusobem.

Taky predpoladam, ze uzivatel primo nepracuje s paradoxem v tak surovem
stavu jako Ty. Taky si myslim, ze i PARADOX ma sve nastroje, jak menit
nastaveni sveho prostredi.

> Default jsou ty, ktere kdo pouziva.

Od kdy? Default je to co je pouzito pro prvotni inicializaci a az pak si
uzivatel dle sveho
pozadavku voli jine hodnoty. Presne, jak to funguje v kodu pri
inicializaci objektu. Je tam
spousta poli a property, ktere se pri incializaci nastavi na pevne danou
defaultni hodnotu
a pak se vesele daji zmenit.

Tolik jen na vysvetleni.

Od: eL [SMTP:eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz]
Odeslano: 21. dubna 1999 1:24
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

>jsou tedy default?????????

Par prikladu:

USA New York pocitac pana J. Wronga : langdriver : Paradox ASCII
USA New York pocitac pana Jiriho Brabce : langdriver : Paradox Ansi Czech
DecimalSeparator ="."
CR Dolni Lhota pocitac pana Karla Vopicky : langdriver : Paradox Ansi
Czech DecimalSeparator =","
CR Praha muj pocitac : langdriver : Paradox Czech 852 DecimalSeparator
=","
[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.4.1999 09:23:15

>Ale tohle neni pravda.. Ze Delphi nema Resource Workshop, to
neni to,
>ze by byl pozadu... Resource Workshop proste neni vubec
potreba.

Potreboval jsem do programu pridat par vlastnich kurzoru
a take nekolik bitmap, ktere se natahovaly v zavislosti
na rozliseni obrazovky a poctu barev. Pro D1 to neni
problem, protoze mam i BP 7.0 a tam Reesource Workshop je.
Ale D-32 s temito RESources neumi pracovat.

Jak tedy do programu v D32 pridat vlastni kurzory ?
Nebo, jak do programu dostat vice ikon ?

BTW: Ty bitmapy resim tak, ze jsou tam vsechny (3) a podle
rozliseni volam ImageX.Visible:=true.

Dobra.

Opousteni Delphi ...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.4.1999 09:26:57

Asis videl nejakou prehistorickou verzi. Nebo jsi slepy?
Nebo jine potize se zrakem - mozna kratkozraky.

> Myslim si, ze Delphi C/S jsou velice dobrym nastrojem pro
> tvorbu malych a
> strednich databazi, pokud se clovek ovsem rozhodne pro Object

V ktere verzi je Delphi nastroj pro tvorbu databazi?
Znam jenom D1 C/S a D4 C/S a ani jedno z nich nicim takovym neni.

> [...]
> myslim, ze i
> tenky klient by nebyl problemem (pouziti exportovanych funkci z DLL

?? To nechapu. Myslis, ze tenky klient je tenky, protoze ma male exe
a vola funkce z dll? Podle tebe nejsou ta DLL-ka soucasti programu?
Tenkym klientem se spis rozumi program s malou funkcnosti nez
co nejmensi program. Kdyz aplikacni logiku zabalis do DLL, tak tenkeho
klienta neziskas.

> I kdyz musim na druhou stranu uznat ze produkty od M$ se
> posledni dobou
> nejak asi zlepsily, protoze uz tak nepadaji :-))
A ne spis : Nepadaji, protoze se zlapsily? :-)

[...]

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 21.4.1999 09:48:44

Muzu to zkusit, ale protoze ta chyba se objevuje uplne libovolne na vsech
mistech programu, mam podezreni, ze to bude jen nejaky zaverecny "on except
showmessage..." do ktereho to propadne kdovi odkud.

Ale uvidime.

----------------------------------
> [...]

> vyseparovat a zverejnit. :-)

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 09:55:51

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> wrote:>Ehm, ehm <g>. MS mozna produkuje kvalitnejsi SW nez drive, ale
>zato cim dal tim vice trpi jinou nectnosti: Castou zmenou
>"pravidel hry". Jedna technologie stiha druhou, API se meni nebo
>neni kompatibilne etc. etc. Osobne prave toto povazuji za vetsi

Souhlasim, ale jak uz jsem psal: me uplne ke stesti staci bordel, ktery
nadela Gates. A docela rad bych se obesel bez "pridane hodnoty" dalsich
bordelaru :-)))>Lez jako vez. D4 je sice skutecne pruser (i kdyz 3 patch spravil
>dost), ale predchozi verze byly velmi dobre a D3.02 je proste

No nevim. Zase tak spatnou pamet nemam, abych zapomel, ze kdyz jsem zkousel
D2, tak jsem ho honem rychle smazal a netroufl si jej pro komercni vyuziti
vubec pouzit. Pravda, po kratke dobe se objevil D3, se kterym to docela slo.
Take jsem letmo zkousel BCB standard bez patchu, a take nepresvedcil.

>brilantni. Neodsuzoval bych Borland pred uvedenim D5. Pokud bude
>D5 jako D4, budu s tebou souhlasit ale zatim vse nasvedcuje tomu,
>ze D5 bude navratem ke kvalite.

Z ceho tak usuzujes? Ze je temer pravidlem, ze u Delphi se nepovedou sude
verze a u BCB liche? <g>
>No a co ? OP a C++ jsou si co do schopnosti prakticky rovnocene
>(jen nezacinejte zadnou debatu na tohle tema!), takze rozhodujici

Moznosti samoteho programovaciho jazyka jsou sice dulezite, ale ne vzdy
rozhoduji o jeho pouzitelnosti.
>skusenosti a skolene lidi). Jinak Borland CHCE dodavat na CD s
>Delphi (a na webu) cizi Open Source knihovny. Prirozene nemaji

Jo, to uz tu jednou bylo. Tusim na nejakem RAD packu Borland dodaval hromadu
smeti s nejakymi VBX, jako kdyby vymetl nejakou BBS. Ale mozna, ze to Open
Source dostane do prakticky pouzitelne podoby.>kapacity aby je delali sami (a taky to po nich nikdo nechce),
>jejich starosti je VCL. V D5 toho asi moc nebu, ale v D6 se to
>urcite objevi rada veci.

Libi se mi Tvuj optimismus ;-)

> [...]
>jsou take lidske zdroje. U nas je mnohem mene skusenych (s praxi
>alespon 5 let) programatoru ve VC++ nez v Pascalu (OP). Vychovat

No, pokud jsem v obraze, tak na FELu se uz mnoho let dela prevazne v C++ a
vezmu-li napr. sveho kolegu, ktery pred rokem koncil doktorantske studium ma
MFF UK, tak tam delal tri roky persistenci a take v C++. Takze programatoru
s praxi v C++ s praxi delsi nez 5 let by mel byt relativni dostatek.

V Evrope to bude podobne: tusim v roce 1993 jsem mel na stazi absolventa
oboru robotiky z university z Delft (NL) a ten rikal, ze oni byli posledni
rocnik, ktery chodil do terminalove ucebny a delal Pascal. Dalsi rocniky uz
chodily na PC a ucily se C++.>Tuhle situaci vam nezavidim, ale jsem presvedcen ze VC++ samo o
>sobe neni resenim. Predne predstava jednoho zdrojaku prelozeneho

Mas pravdu, ze ted uz nas VC++ nespasi. To "spatne" rozhodnuti bylo pouzit
TV a Pascal uz pod DOSem. I kdyz tenkrat ty TV pro C++ byly dost
nepouzitelne a take se projevil ten lidsky potencial (tenkrat opravdu tech
ceckaru moc nebylo).>sobe neni resenim. Predne predstava jednoho zdrojaku prelozeneho
>na Win32 a WinCE (o UNIXu nemluve) je cire blouzneni. Stejne

Tady nejde o jeden prelozitelny zdrojak, ale o reusibilitu, a ta se da pri
vhodnem cleneni dosahnout, pokud pouzijes napr. navrh po vrstvach (Dijskra)
a odelis si platformove zavisle casti. Navic, ne vsechny WinCE podporuji
MFC, takze se pise na API a videl jsem malou aplikaci, ktera mela jeden
zdrojak prelozitelny pro CE/9X/NT.>V cem vas brzdi ? A je to opravdu v nastroji nebo v lidech ?

Napr. v tom, ze misto abychom se zabyvali nasimi problemy, hledame a
obchazime bordel v Delphi viz rada dotazu do konference z posledni doby.

kontrola textu II.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 10:01:27

Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>:

>Jaky je v tom rozdil?

ze v originalu muze postupovat sekvencne, takze se ti snizi pocet
prohledavani.>A jake chyby bys vyhodil, kdybys nevyhledaval nejdelsi shody?

Ja jsem nepsal, ze bych nevyhledaval nejdelsi shody, ale nehledal bych je
kdekoli ale postupoval sekvencne od mista chyby tak, jak mi to vyleze z
kompozice sekvencnich souboru, kdyz pouziju JSP, protoze spravna posloupost
znaku je vzdy ta nejdelsi shoda.

Bye, pf

Jak revest .RES do .RC

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 21.4.1999 10:09:57

Ahoj,
kurzor pridas jednoduse:

1/ vyrvoris textovy RC soubor napr. mojecur.RC
2/ napises do nej popis
napr. DEFCUR1 CUR c:\windows\cursors\ukazatel.cur
3/ zkompilujes to brcc32
brcc32.exe mojecur.RC ---> vytvori se mojecur.RES
4/do programu (*.dpr nebo *.pas hl. formu) vlozis
{$R mojecur.RES}
5/ a v OnCreate hlavniho formu pak natahnes kurzor

a je to

> [...]
> Nebo, jak do programu dostat vice ikon ?
>
> BTW: Ty bitmapy resim tak, ze jsou tam vsechny (3) a podle

Opousteni Delphi ...

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 10:12:12

Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> wrote:> Puvodni zprava, kterou napsal Madrigal Nelson dne 20 Apr 99,:

> [...]

Ja bych taky nerekl, ze nam dela potize velikost projektu. U D1, tam ano.
Tam jsme prekrocili max. pocet unit, takze jsme museli nastrkat napr.
nektere modalni dialogy do DLL apod. a IDE preteklo davno pred tim, takze
jsem jej pouzivali jen jako editor na formulare.

U verzi pro Win32 jsme narazili na dve omezeni: chybi slusny editor na
resource (pouziva ten z D1) a max. pocet symbolu v jedne unit, coz nas sice
otravuje, ale neni to zas takova prekazka, jako bordel v prekladaci a VCL,
neuplne wokenni API, prepisovani ceckovskych headru k ruznym DLL apod.

Bye, pf

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 10:16:00

> [...]
>tento stav se nijak zvlast nezmenil. Jsou veci ktere nenajdes ani na
>MSDN ani jinde. Castecne je to samozrejme zamer, castecne neschopnost.

O.K. Tak neni dobre zdokumentovana :-) Ale rozhodne, kdyz mam MSDN, jsem
schopen najit dost na to, abych mohl pracovat. Kdybych ho nemel, nenasel
bych skoro nic.

bye, pf

Opousteni Delphi ...

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.4.1999 10:23:36

Haj hou!

From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>

>V ktere verzi je Delphi nastroj pro tvorbu databazi?
>Znam jenom D1 C/S a D4 C/S a ani jedno z nich nicim takovym
neni.

Co se podpory prace s DB primo v zakladni dodavce Delphi tyce,
pak ma velmi dobrou podporu pro Paradox a DBF, a slusnou podporu
InterBase. Koncepce prace s SQL servery neni sice zrovna idealni,
ale pokud ji clovek umi SPRAVNE pouzit, tak funguje. S tim co se
dodava primo v Delphi C/S lze uspesne delat in-house databazove
aplikace (flat i C/S) ktere funguji. Pokud ovsem delate
databazove aplikace pro nasazeni mimo firmu (a treba i prodej
pres pult), pak je BDE dost na obtiz. Da se ovsem resit
knihovnami tretich vyrobcu, ktere existuji snad pro vsechny
databaze a hlavni technologie pristupu k datum (ODBC, ADO, OLEDB
atd.). Navic mate radu embeded databazovych enginu jako je DBISAM
(velmi zdarily a dobre nasmerovany dalsi rozvoj), FlashFiler, QDB
apod. Pokud vas ani tohle neuspokoji, mate vzdy moznost napsat si
vlastni napojeni na databazi vaseho srdce, at uz pres nejakou
pristupovou technologii (ODBC atd) nebo primo pres nativni API
databaze (ma ho kazda). Je to sice pracnejsi, ale ziskate
nejvetsi vykon. Totez samozrejme plati i pro VC++, neb OLEDB,ODBC
atd. neni samospasitelne. Jedinou vyhodou je, ze API databazi
byva vetsinou v C, takze odpadne konverze hlavicek do OP.

Jinak samozrejme Delphi neni nastroj na TVORBU databazi, ale
(mimo jine i) na tvorbu databazovych APLIKACI.

Hodne zdaru vsem.

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.4.1999 10:28:08

Ahoj,
se vsim souhlasim, ale tady bych si dovolil oponovat
>Query1.Open; // Query1.ExecSQL; <- volitelne
toto podle meho nazoru neni volitelne, protoze
metoda Open skonci v pripade akcniho prikazu s nejakou
osklivou vyjimkou "Can not create cursor handle" nebo
neco takoveho.
Metoda Open se pouziva v SELECTech.

Dobra

> [...]
> where zadas ten tvuj filtr.
>
> Operace tato je celkem rychla, protoze ti smaze vsechny zaznamy, ktere

Zruseni komponenty v obsluze jeji udalosti

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 21.4.1999 10:36:51

Nevite jak elegantne vyresit %subj% ?
Prozatim me napada jenom prez Timer, ale to se mi zda dost blbe.

Jak revest .RES do .RC

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.4.1999 10:36:19

Da se nekde vycist jak ma vypadat ten *.RC ?
Priznam se, ze jsem se tim nikdy nezabyval.
Bude to podobne i pro ikony a bitmapy ?
treba neco jako
MYLOGO16 BMP C:\IMAGES\LOGO16.BMP
MYLOGO256 BMP C:\IMAGES\LOGO256.BMP
MYICON01 ICO atd atd ...
A jak my vypadat string table ?

Dobra.> ----------
> [...]
> Odesl�no: 21. dubna 1999 10:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Jak revest .RES do .RC
>
> Ahoj,
> kurzor pridas jednoduse:
>
> 1/ vyrvoris textovy RC soubor napr. mojecur.RC
> 2/ napises do nej popis
> napr. DEFCUR1 CUR c:\windows\cursors\ukazatel.cur
> 3/ zkompilujes to brcc32
> brcc32.exe mojecur.RC ---> vytvori se mojecur.RES
> 4/do programu (*.dpr nebo *.pas hl. formu) vlozis
> {$R mojecur.RES}
> 5/ a v OnCreate hlavniho formu pak natahnes kurzor

WM_KEYDOWN ?

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 21.4.1999 10:39:28

Zdrav�m v�echny!
Cht�l bych se zeptat, v�m �e u� to tady asi jednou bylo. Cht�l bych poslat z
m� aplikaci do notepadu n�jak� string.(cokoliv). N�kde jsem vid�l, �e kdy�
stisknu kl�vesu OnKeypress ...,
tak se zjisti Handle notepadu a posle ten string. Zkou�el jsem to takto:
procedure TForm1.OnKeyPress...
var
H: THandel;
begin
H := FindWindow('notepad.exe', 0);
SendMessage(H, WM_KEYDOWN, 64, 0); // 64 = 'a'
end;

Nejsem si jistej co se m� spr�vn� napsat ve FindWindow.
M��e mi pros�m V�s n�kdo poradit, kde d�l�m chybu?
P�edem d�kuji!!!
Nov�k

smycka pro objekty

Ja by som to urobil takto:

with Form1 do
for i:=0 to ComponentCount-1 do if Components[i] is TButton then
TButton(Component[i]).Enabled:=false;

Od: Filip Jirs k [SMTP:jirsak(zv)gymnacel(tec)cz]
Odeslano: 20. dubna 1999 15:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: smycka pro objekty

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Tue, 20 Apr 1999 13:29:14 +0200
> [...]

> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Filip Jirsak
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)

Problem s instalaci RxLib 2.60 pod D3 Standard (Bu

[*] Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 21.4.1999 10:48:30

Ahoj.
Dekuji vsem kteri mi poslali komponenty RxLib 2.60.
Mam vsak problem s intalaci DCLRXDB. Pri instalaci RxDb.dpk dochazi pri
kompilaci jednotky DbUtils.pas k nasledujici chybe: 'Fatal Error:
DbUtils.pas(836): Internal error: URW376'. Pokud spustim kompilaci znovu,
dostanu hlasku: 'Acecess violation at address 0080D22B in module DCC.DLL.
Read of address 736D6172.' a kompilace se nedokonci. Zkousel jsem to na
ruznych pocitacich (Windows95) s nove nainstalovanymi Delphi a vsude jsem
dopadl stejne.

Prosim, muzete mi nikdo poradit co stim ?

Diky Petr

WM_KEYDOWN ?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 21.4.1999 10:52:24

>Nejsem si jistej co se m� spr�vn� napsat ve FindWindow.

Funkce FindWindow ma dva parametry
prvnim je Trida okna, druhym je jeho
titulek (muze byt nil)

Vypis z helpu :

The FindWindow function retrieves the handle of the top-level window
whose class name and window name match the specified strings. This
function does not search child windows.

HWND FindWindow(

LPCTSTR lpClassName, // address of class name
LPCTSTR lpWindowName // address of window name
);
Parameters

lpClassName

Points to a null-terminated string that specifies the class name or is
an atom that identifies the class-name string. If this parameter is an
atom, it must be a global atom created by a previous call to the
GlobalAddAtom function. The atom, a 16-bit value, must be placed in the
low-order word of lpClassName; the high-order word must be zero.

lpWindowName

Points to a null-terminated string that specifies the window name (the
window's title). If this parameter is NULL, all window names match.

Return Value

If the function succeeds, the return value is the handle of the window
that has the specified class name and window name.
If the function fails, the return value is NULL. To get extended error
information, call GetLastError.

Jak revest .RES do .RC

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 21.4.1999 10:57:17

Ano je to presne ono, stejne pro BMP, FONT, ICON, RCDATA (tak se zobrazuji
napr DFM forms a jine binarky), WAVE, MENU atd. atd...
Pokud mas zdrojaky podivej se do RC souboru od VCL tam jsou i definovany
StringTable a nektere potrebuji jeste pro kompilaci i PAS soubor (CONST.RC,
DBCONST.RC..)

> [...]
> P�edm�t: RE: Jak revest .RES do .RC
>
> Da se nekde vycist jak ma vypadat ten *.RC ?
> Priznam se, ze jsem se tim nikdy nezabyval.

Autentizace na webserveru

[*] Milan Nimec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 21.4.1999 10:58:34

Ahojte,

delam Web Server Application, ale nefunguje mi
autentizace.
Ve WebModuleWebAction vracim pozadovanou
stranku.
Pred vracenim stranky chci zkontrolovat jmeno
uzivatele a jeho heslo, ale nevim jak.
Myslel jsem, ze to bude v Request->Authorization,
jenomze kdyz Response->StatusCode nastavim
na 401, tak to chce jmeno a heslo, ale po zadani
se WebModuleWebAction neprovadi !

Podarilo se vam to rozchodit?
Co s tim?

Dik Milan

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(B,(`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`(zv) $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````/0``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E
M;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````>``(P`0````4```!33510`````!X``S !````
M$ ```&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`#`!4,`0````,`_(zv)\&````'(zv)`!, $````2
M````)V1E;'!H:2UL0&9W9"YC>B<````"`0LP`0```!4```!33510.D1%3%!(
M22U,0$971"Y#6(zv)`````#```Y``````L`0#H!````'(zv)#V7P$````0````9&5L
M<&AI+6Q 9G=D+F-Z``(!]U\!````/0````````"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"
M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`:````075T
M96YT:7IA8V4(zv);F$(zv)=V5B<V5R=F5R=0#6"0$%(zv) ,`#(zv)```,\'! `5``H`.(zv)`B
M``,`6 $!(( #``X```#/!P0`%0`*`",`)0`#`$0!`0F `0`A````139!-D8X
M1$%#-$8W1#(Q,4(P1#4P,#8P,#(zv)Q.#(zv)U0S0`)P<!`Y &`#(zv)%```A````"P`"
M``$````+`",```````,`)(zv)``````"P`I```````#`"X```````,`-(zv)``````
M0 `Y`/!;U"+5B[X!'(zv)!P``$````:````075T96YT:7IA8V4(zv);F$(zv)=V5B<V5R
M=F5R=0````(!<0`!````%(zv)````&^B]4BL=KXINCWQ!'2L-4`8 (zv)8A<0``!X`
M'(zv)P!````!0```%--5% `````'(zv)`?# $````2````;F5M96- 9V]L9&-A<F0N
M8WH````#``80PT&'!P,`!Q!H`0``'(zv)`($ $```!E````04A/2E1%+$1%3$%-
M5T5"4T525D5205!03$E#051)3TXL04Q%3D5&54Y'54I%34E!551%3E1)6D%#
M159%5T5"34]$54Q%5T5"04-424].5E)!0TE-4$]:041/5D%.3U535%)!3(zv)``
M```"`0D0`0```!X"```:`(zv)``P(zv)(``$Q:1G6-G.:?`P`*`')C<&<Q,C47`4,!
M- M(zv);(zv)X0,#(Y'0'W( *D`^,"`'!R<1(W`(zv)!C: K <V5T?# (zv)!Q,"(zv)P!0$'81
M53+4,S(zv)``"H"X6$'(zv)!'640<3($-%`H!]"H%USF,`4 L##P0S,PNF$=# :&]J
M=&4L"J(*A <*(zv) $`"V!M(%=E8FT&4G8$D!'0< M0#>!A9'1I`B L( = %$!N
MI0$0=0\(zv)=6H40&T`H)D7TV%U%Y ",&EZ`-!L92X*XPJ 5A1 &.%-301P=1IP
M&.%!8QH"((QV<(zv)#0!W (zv)<&\<,#AD;W8`< A(zv)%\1S=*$>8&YK=2X7Q% )<<\>
M0PGP'I$?U'D(zv)$5 >(zv)/(zv)(zv)>FL"(0-(zv)"0`?( 5 CFH'(zv)!] %\1U>FDB\2L8D!1
M82,(zv)91=(zv)(&(zv)7!Y )`!I&=AZ1:F%K>2!%37DE$!B0(R 1D&V5&D!Z%$!T)-!B
M=0$`,QY !_!E<0I0'] M/OY!&] 78 40'# :`Q?$&Q"%'T!M)W%K9'EZ*#%6
M<Q[ `(!E*+!3`9!TO'5S"% G\100']!A)<'#%\04$" T,#$:0 &0_FLGDB(1
M%$ C,R1Q)/D>P/\B4![P`' ;51&0'1\>(1J(zv)JQ#P'Q%D(D A%\I0!'#_"L #
M$"30,'$?(!C )Z$#8,9Z$5 $<&ET/Q?$"%"?(8 GD =P-047Q$1I+;#^30,0
M`' 7Q0\&$F(7TQ5Q`(zv)`Y$ ```P`0$ `````#`!$0``````,`(zv)!#_____0 `'
M,+ 7(N[1B[X!0 `(,+ 7(N[1B[X!"P``(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````
M`X4````````#``* "" &``````# ````````1(zv)`````0A0````````,`!8 (
M( 8``````, ```````!&`````%*%``#P#(zv)``'(zv)`E(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``````
M`$8`````5(4```$````$````."XP``,`)H (( 8``````, ```````!&````
M``&%````````"P`O(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````#H4````````#`#"
M"" &``````# ````````1(zv)`````1A0````````,`,H (( 8``````, `````
M``!&`````!B%````````'(zv)!!(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-H4```$`
M```!`````````!X`0H (( 8``````, ```````!&`````#>%```!`````0``
M```````>`$. "" &``````# ````````1(zv)`````XA0```0````$`````````
:'(zv)`]``$````!``````````,`#33]-P``]A4`
`
end

Vektorova grafika(specha)!!!

[*] PeJaSoft <petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 21.4.1999 10:02:28

Delal jsem neco podobnyho, cast kodu ti klidne poslu, ale mam to doma,
takze bud vecer, nebo zitra.

PeJaSoft

(\__/) PeJaSoft
/o o \ ____ Petr Jarkovsky
{o__, +/~ _) (PASCAL,DELPHI,3D Studio, 3D Max)
/ + \ {
|-| ) \ E-Mail: domu: pejasoft(zv)post(tec)cz
,+( `+`\ } do skoly: petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz
---+~_ _ _)-+` Homepage: http://www.spsselib.hiedu(tec)cz/~xjarkov
nebo: http://www.mujweb(tec)cz/www/pejasoft
Sypte veverkam !!!

Vektorova grafika(specha)!!!

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 21.4.1999 11:05:19

Na to bych se taky rad podival. Diky.

> [...]
> / + \ {
> |-| ) \ E-Mail: domu: pejasoft(zv)post(tec)cz
> ,+( `+`\ } do skoly: petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz

Graf na panelu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 21.4.1999 11:13:41

Ahoj,
mam prosbu - nemate nekdo, prosim, (opravdu) jednoduchy free
komponent grafu (sloupcovy, carovy to je jedno) na panelu, ktery by
zobrazoval 3-4 promenne v zavislosti na kalendari (po mesicich 1..28/31 dni)
ci po hodinach (1..24) a byl by skutecne jednoduse nastavitelny, bez
nejakych pridavnych funkci? Jde mi opravdu o jednoduchost tj. staticky
zobrazit data v zavislosti na case a pouziti v Delphi 1.

TCPIP - komponenty

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 21.4.1999 11:27:20

Zdravim,

pouzivate nekdo komponenty TCPIP od Andreas H�rstemeier?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.4.1999 10:29:03

Puvodni zprava, kterou napsal Tom� R��i�ka dne 20 Apr 99,:

> Pri mazani vetsiho mnozstvi zaznamu z databaze pouzivam samozrejme =
> Delete. Neni nenaky rychlejsi zpusob, jak smazat vetsi mnozstvi dat? Pro =

Pouzij SQL prikaz, dej si tam TQuery a je to.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Obnoveni minimalizovane aplikace

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 21.4.1999 10:36:19

[P��loha v souboru: d2cs_main.zip]
Ahoj, posielan ti to radsej priamo
>Nejak jsem nepochopil co by to melo delat (a taky ze to nic nedelalo)

To bol len utrzok (myslienka), tu mas radsej funkcny priklad toho
co som tym myslel + scanuje ti to prave aktivne okna Windows.
Je to len mierne modifikovane od prikladu (okrem scanovania)
z knihy Mistrovstvi v DELPHI 2.0 a co je hlavne, funguje to :-)
Prekompiluj si to a uvidis ako program sprava..
Mas to urobene v DEPLHI 2.0 C/S.
Jano Jakub

> [...]
>ale jiz nejde znovu minimalizovat, dokud nedam na liste Aktualizovat
>
>Dovolil jsem si prilozit zdrojak uplne jednoducheho prikladu. Pokud tam

kontrola textu II.

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.4.1999 11:50:00

A jaky je rozdil mezi prvni kopii a originalem?
V prvni kopii nemuzu postupovat sekvencne? Myslim, ze je jedno,
jestli porovnavas jednu kopii s druhou nebo original s kopii.
Vzdycky jde shodne o urceni rozdilu dvou textu. A kdyz postupujes
sekvencne v originalu, neni duvod, abys tak nepostupoval i
v pripade, ze misto originalu pouzijes k porovnani kopii.

> Ja jsem nepsal, ze bych nevyhledaval nejdelsi shody, ale
> nehledal bych je
> kdekoli ale postupoval sekvencne od mista chyby tak, jak mi
> to vyleze z

Jak urcis misto chyby? To urcis az po nalezeni
te nejdelsi posloupnosti.

Jinak - nejsem schopen presne pochopit, cos chtel rict.
Napsals, ze bys je nehledal kdekoliv, ale misto toho ze bys
postupoval sekvencne od mista chyby. Kde bys teda nejdelsi shodnou
posloupnost hledal? V prvni pulce souboru, nebo v prvnich 100 znacich, ...?

> kompozice sekvencnich souboru, kdyz pouziju JSP, protoze
> spravna posloupost
> znaku je vzdy ta nejdelsi shoda.

nevim, co je JSP.>
> Bye, pf

Ako premapovat klavesnicu

[*] hrenovcik(zv)ns.basl.sk - 21.4.1999 12:17:13

Cavte

Mozte mi niekto napisat obecny navod ako premapovat klavesnicu.
Pokusal som sa to cez WH_KEYBOARD, ale prehodit klavesy mezdi sebou sa mi
nepodarilo.

Mistrovstvi v DelphiX

[*] Ales Kle�ka - 21.4.1999 12:17:07

Ahoj,
setkal jsem se jak s knihou 'Mistrovstvi v D2' tak 'Mistrovstvi v D3' a
muj nazor je takovy, ze obe dve jsou velmi dobre. Je to pouze muj nazor ( a
myslim si, ze kolegove z prace by se mnou souhlasili ), takze jestli ma
nekdo jine zkusenosti, tak prosim NEKAMENUJTE mne.
Mam pocit, ze 'M. v D2' je psano s cilem spis naucit Delphi lidi, kteri
se s nimi, a popr. s pascalem vubec, jeste nesetkali. Ze je proste zamerena
na zacatecniky a ze 'M. v D3' psali autori s cilem oslovit spise skupinu
lidi, kteri uz vedi o co jde. Tim chci naznacit, ze mi ten rozdil pripada ne
v tom, pro kterou verzi Delphi jsou ty knihy napsane, ale spis v celkovem
pojeti a faktem je, ze kdyz jsem se ted bavil s kamaradem, ktery s
programovanim zacina, tak presto ze ma D3, tak jsem mu poradil, aby si
radeji koupil 'M. v D2'.

S pozdravem

Ales Klecka
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
>Co je Delphi? Samotny prekladac Pascalu? Myslim, ze ne.

Delphi je compiler OP, IDE a VCL (a nadstavby ktere jsou
volitelne)

Nikdo nikoho nenuti pouzivat z VCL cokoliv NAD RTL (+Classes).
Kdyz by se zustalo na teto urovni, pak lze vytvaret aplikace
treba pro DOS, OS/2, UNIX atd. (kdyby byla podpora v RTL). Konec
koncu, pri pouziti radkoveho prekladace a upravene RTL LZE
vytvaret aplikace v OP pro jakykoliv OS podporujici .EXE format
(a i na to by se dal napsat prevodnik). Otazkou je, proc to delat
?

> [...]
:-(((.
>Delphi, VCL a mnozi dalsi, jsou v tomto pristupu poplatni tomuto

Defaultne ano, prakticky ale nikoliv. Lze vyuzit systemu zprav
(zabudovanemu uz v zakladnim TObjectu) a doplnit si do nej onu
synchronizaci. VCL je poplatna prostredi Windows vic nez cemukolv
jinemu. Neni zadny problem prepsat vse nad Classes.PAS, aby to
pracovalo uplne jinak. Clovek se tim sice pripravi o IDE, ale
kombinace radkovy prekladac + MultiEdit 9 je take velice
produktivni.

Hodne zdaru.

archiv teto konference

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 21.4.1999 13:15:18

Ahoj vsichni,

Havarii jsem prisel o cely archiv teto konference :( Jak ho muzu opetovne
nejlepe ziskat? Stacilo by mi vsechno od zacatku roku Diky, Heretic

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.4.1999 13:25:10

Haj hou!

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
> [...]
docela slo.
>Take jsem letmo zkousel BCB standard bez patchu, a take

V D2 jsem delal vice nez rok a zadny fatalni problem jsem nemel.
Naopak diky absenci balicku bylo snadne "vletet" Borlandum do
zdrojaku a upravit co bylo potreba.

>Z ceho tak usuzujes? Ze je temer pravidlem, ze u Delphi se
nepovedou sude
>verze a u BCB liche? <g>

Zrejme nesledujes deni okolo a uvnitr Inprise/Borland.com. Uvnitr
Inprise doslo k podstatnym zmenam ktere v konecnem dusledku
znamenaji "navrat" stareho Borlandu.

>Libi se mi Tvuj optimismus ;-)

Zato ty jsi rozeny pesimista :-| Ja mit tvuj pohled na svet tak
uz mam davno hlavu v plynove troube :-)

> [...]
programatoru
>s praxi v C++ s praxi delsi nez 5 let by mel byt relativni

S prichodem zahranicniho kapitalu a diky podlehani "modnim"
trendum poptavka znacne prevysuje nabidku. Staci si chivi
sledovat inzeraty.

> [...]
byli posledni
>rocnik, ktery chodil do terminalove ucebny a delal Pascal. Dalsi

Ucit se neznamena umet a pouzivat. Rada lidi se uci programovani
ale nikdy se nestanou programatory (a jini jsou programatori od
narozeni ;-)

>Napr. v tom, ze misto abychom se zabyvali nasimi problemy,
hledame a
>obchazime bordel v Delphi viz rada dotazu do konference z
posledni doby.

No, tak tenhle problem jsme resili tak, ze jsme si klicove casti
rovnou udelali dle sve potreby (databaze, komunikace etc.) a na
veci dodavane s Delphi jsme se vykaslali. Podobne to resime za
pochodu, kdyz nahodou narazime na zavaznejsi problem. Pokud to
nelze vyresit do 3 dnu, pak si proste udelame vlastni reseni.
Prime naklady jsou sice vetsi, ale z dlouhodobeho hlediska je to
mnohonasobne levnejsi. Zatim se nam to porad slusne vyplaci.
Zjednodusene: Radsi se nadru dnes, nez dvakrat tolik zitra ;-)

Hodne zdaru.

An: Opousteni Delphi

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 21.4.1999 13:25:24

Dovolim si pouze par poznamek, ac se obvykle k fejetonum nevyjadruji:

1/ myslim si, ze obsah polemiky neni adekvatni predmetu a muze nektere
ctenare, ocekavajici spise radu pri bloudeni, mast

2/ pokud zde v konferenci nekdo ma na to, aby udelal objektivni srovnavaci
test Delphi a jinych RAD nastroju a vyvaroval se subjektivnich a
zavadejicich zobecneni, jiste to vsichni privitame (komplexni pohled na
problem soustredeny na jednom miste)

3/ pokud se mluvi o znovupouzitelnosti cehokoliv v Delphi programech, pak je
asi namiste hovorit o nekompatibilitach jednotlivych verzi nastroje a hledat
reseni (to je ten bordel v Delphi?). Nelibi se mi, ze pro jednoduchou
funkci, ktera by, podle meho soudu, mela byt uz v zakladni vybave
(systemovych procedur, metod VCL) je nutne obratit se na API a respektovat
vsechny obskurnosti, ktere s sebou API prinasi (a to ani nechci zminovat
zmeny z API16 na API32), pripadne metodou pokus-omyl overovat jak danou
funkci, ke ktere zrovna nemohu najit priklad v pascalu, zaclenit do sveho
programu pripadne ji prepsat z nejakejo prikladu v CC.

4/ nektere veci tykajici se i vad v produktu je mozne zobecnovat, avsak v
nasich podminkach chybi systematicke sledovaci teto problematiky (Delphi
list bugs) platne a srovnatelne pro vsechny verze produktu. Ten, kdo prejde
na D4, se uz pochopitelne nezajima o D2 nebo D1... Borladn zrejme vzdy
predpokladal, ze se budou jeho nastroje pouzivat doporucenym zpusobem a
ponechal siroce otevrena vrata i tretim firmam - tvurcum komponent a dalsich
nastroju

5/ odbornici na MS VB nebo na MS VC maji urcitou a nezanedbatelnou vyhodu v
tom, ze producent jejich nastroje je i vyrobcem systemu a sepeti je jiste
velmi tesne, o dokumentaci nemluve (znalost AJ je samozrejmym predpokladem
).

6/ aplikacnim problemem, ktery vidim tez jako zasadni, je pohled zadavatele
z nove pozice na stare cile. Nekolikrat jsem delal na programu, kde uzivatel
rekl "chci aby to bylo nove, rychle, proste lepsi, ale aby se to ovladalo a
vypadalo jako stary program, protoze preskolit lidi na nove programy je
drahe (zvlast kdyz nechteji)" a vzdy zacal konflikt mezi standardnim
ovladanim (treba ve Windows - ale to je pojem relativni, lide mini - MS
zmeni) a puvodnim, jen aby se vyhovelo. Co hlava, to nazor - a vsechny jsou
spravne

7/ sila nastroje, myslim, neni asi priliz v tom co umi ci co je to za jazyk,
ale jakou ma marketingovou podporu a startovaci podminky.

8/ mluvilo-li se zde o nepouzitelnosti (viz. TP+TV) nastroje pripadne o
spatnem rozhodnuti, pak verim ze je to jen subjektivni dojem. Cim je to
dele, tak i me se zda spousta veci jen "spatnym rozhodnutim" a nejen v mych
pokusech s psanim programu. Mohu vyjadrit sve rozhorceni, ze jsem se kdysi o
necem spatne rozhodl, pripadne pak prejit na cisty asembler, abych byl
procesoru co nejblize :?

> [...]
>

> Napr. v tom, ze misto abychom se zabyvali nasimi problemy, hledame a
> obchazime bordel v Delphi viz rada dotazu do konference z posledni doby.

Opousteni Delphi ...

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.4.1999 13:36:05

Haj hou!

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
> [...]
tim, takze
>jsem jej pouzivali jen jako editor na formulare.

No, tady bych se na Borlandy nezlobil. D1 je preci jen trochu out
a Win3.x maji sva omezeni.

>U verzi pro Win32 jsme narazili na dve omezeni: chybi slusny
editor na
>resource (pouziva ten z D1)

Co do tech resourcu davate ze vam nevyhovuje .RC/BRCC a
potrebujete editor ?

>a max. pocet symbolu v jedne unit,

Proboha, kolik jich mate ?

>coz nas sice
>otravuje, ale neni to zas takova prekazka, jako bordel v
prekladaci a VCL,

Copak, ze by jste meli D4 ? ;-))

>neuplne wokenni API, prepisovani ceckovskych headru k ruznym DLL
apod.

To je problem, ale snad se s JEDI hrmi na lepsi casy. BTW, pokud
mate nejake konverze, proc je nenabidnete JEDI ?

Hodne zdaru.

Try Except

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.4.1999 13:40:50

:-)
To je ono. Stejne tak bylo spatne udelane i auto, ktere mi vloni na podzim
dovolilo usnout za volantem a vylitnout ze silnice. Mam ale obavu, ze
v tu chvili by asi kazde auto bylo spatne udelane.

Pro KK: co kdybys nejdriv vlastnosti vyjimek opravdu poznal a neodhadoval
je podle toho, jak je nekdo nekde pouzil? Az se s nimi trochu seznamis,
mohou byt Tve vyhrady kvalifikovanejsi, dokonce treba i rozumne.

[...]

DBF + FPT v latin2

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 21.4.1999 13:44:37

Ahojky pratele,
potrebuji rozumne pristupovat k %subj% s tim, ze tyto tabulky (foxkova
databaze s MEMO polozkami) jsou a musi zustat v latin2 (alespon prozatim)
Bohuzel se mi to dari jen cestou data -- ODBC -- BDE -- aplikace .
Pouziji-li nativni driver (abych sel pouze cestou data -- BDE -- aplikace),
nejsem schopen spravne videt cestinu. (je pravda, ze je to driver pro
DBASE)

Co mne zarazi, tak se mi zda rychlost s pouzitim ODBC vetsi (je to
rychlejsi) . Je to mozne?
Ovsem osobne se mi nejevi jako vhodne v instalaci aplikace nastavovat vedle
BDE i ODBC (alespon nyni nevim jak to udelat programove)

P.S: Pouzivam D3 Prof. a BDE 4.00

Dik za kazdou radu

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

dcu

[*] Mgr. Anton�n Blatn� - 21.4.1999 12:45:15

Zdravim a dekuji za odpoved na netezkou otazku:

V D3 mam free komponenty v balicku. Bez problemu se balicek nainstaloval,
ale kdyz komponentu umistim na formular, pri prekladu to hlasi fatalni
chybu, ze nelze najit .pas soubor k dane komponente (komponenty jsou jen v
.dcu). Jak toto odstranit?

Diky.

Mgr. Antonin Blatny
blatny(zv)atlas(tec)cz

Try Except

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 21.4.1999 13:51:01

Souhlas. Ono by to pak usnadnilo i poeklady podle kodu. Za pokus by stalo se podivat i
do Delphi resource, kde by tyto cizojazyene hlasky byly ve formatu string table.

Od: Karel Kral [SMTP:kral(zv)purus(tec)cz]
Odeslano: 21. dubna 1999 12:52
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Try Except

Tomas Balusek wrote:

> [...]
> end;
>
> a v DPR source si priradis OnException := MojeException;
> Pisu to jen tak, tak sorry za syntax errors.

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 21.4.1999 13:51:53

> Ano...

nevim si rady s T_HTTP.

Testuju "zivost" urcite stranky. Kdyz mi to vrati status_number>=400, pak je
server nedostupny, ale co mam testovat v pripade, ze dana stranka
neexistuje?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

TCPIP - komponenty

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 21.4.1999 12:55:30

Dovoluji si vsem kolegum doporucit stranku http://inner-smile.com/, kde
najdete spousty odkazu na nejruznejsi temata tykajici se Delphi, tipy a
triky, doporuceni, jak udelat obtizne cracknutelny program apod.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

Opousteni Delphi (was D4: Warning: Comparing signe

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 21.4.1999 11:57:22 met-1mest

pf napsal:

> [...]
> MFF UK, tak tam delal tri roky persistenci a take v C++. Takze programatoru
> s praxi v C++ s praxi delsi nez 5 let by mel byt relativni dostatek.

Tak s tim FELem ses trochu vedle. Uz tu druhy semestr delame Pascal.
Teda nic proti Pascalu, ale problem je spise v tom, ze jsou ho 2
hodiny tydne, coz je hodne malo, uvazim-li, ze matiky a fyziky (ktere
jsou vetsine lidi k praktickemu zivotu vicemene na dve veci) je tu
trikrat tolik.

Problem teto zeme je podle me v tom, ze pokud se chce clovek opravdu
naucit programovat, tak si musi bud zaplatit nejaky kurz, nebo se
musi hrabat v manualech a vsechno se naucit v podstate sam bez cizi
pomoci, protoze tu zkratka nejsou skoly zamerene primo na tuto oblast.

Je fakt, ze je tu FEL a MFF UK, ale na obou techto skolach je vysoka
pravdepodobnost, ze cloveka vylejou predevsim na predmetech jako
matika a fyzika i pres to, ze o ne nema vubec zajem a v praxi jsou mu
uplne k nicemu. To je presne muj pripad :-(.

[...]

databaze

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 21.4.1999 12:13:09 met-1mest

> Panove, a Mistrovstvi v D3 uz jste poznali? Je to od nekoho jineho a
> zajimalo by me, jestli uz je to o necem nebo to same co ty predchozi od M.
> Cantu.

Jo, prave to, co jsem napsal bylo o "Mistrovstvi v Delphi 3".
Predchozi verze jsem nevidel, ale tahle podle me urcite nebude lepsi,
nez ty predchozi, leda by byly jeste horsi.

[...]

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 21.4.1999 14:17:06

> [...]
>dovolilo usnout za volantem a vylitnout ze silnice. Mam ale obavu, ze
>v tu chvili by asi kazde auto bylo spatne udelane.

Mysl�m, �e to auto bylo do�e ud�lan�, kdy� jsi je�t� mezi n�mi a jako srovn�n� jsem to nepochopil, sp� kdyby ti schovali volant a ne�ekli kam. :-)

>Pro KK: co kdybys nejdriv vlastnosti vyjimek opravdu poznal a neodhadoval
>je podle toho, jak je nekdo nekde pouzil? Az se s nimi trochu seznamis,
>mohou byt Tve vyhrady kvalifikovanejsi, dokonce treba i rozumne.

Tak pro� to neobjasn�? Kdy� je obhajuje�. T�eba u datab�ze pot�ebuji odchytit vyj�mku, ale kdy� nezn�m d�cko tak mi ji se�ere rodi� a z n�j se nedozv�m o co �lo. (Co� se mi stalo p�i pokusu p�idat stejn� record do table) D�cko mi sd�lilo o co �lo, ale rodi� hodil jen chybu v p��stupu a mn� by zj�mali ty vyj�mky k jednotliv�m objekt�m, a kde se o nich mohu n�co dozv�d�t? M&B

Try Except

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 21.4.1999 14:30:52

Jenze Exception ma property pouze HelpContext a Message. Takze jak bez toho,
aby se to muselo znovu osetrovat v try except bloku, zjistit co je to zac (a
tak jsem ten puvodni dotaz pochopil)? Tady prave chybi ErrorCode.
Uznavam ze to pro nekoho muze byt neprijemne, ale zjisteni vyskytu
jednoznacneho retezce v jinem retezci se mi zda koser. A taky v principu
nejde o mimoradne vetveni programu, ale pouze o to aby se nesesypal kvuli
hlouposti ale jen to oznamil.
Samozrejme netvrdim ze je to nejlepsi reseni, jen mne zadne jednodussi
nenapadlo ;-} Vite nekdo o necem lepsim?

Hezky den
T.B.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>

Tomas Balusek wrote:

> procedure MojeException(Sender:TObject; E:Exception);
> if (Pos('RECORD LOCKED',Uppercase(E.Message))>0) then
> ShowMessage('Nelze m�nit tento z�znam.'+#13#10+

Puv. zprava:

Try Except

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 21.4.1999 15:06:44

Haj hou!

Nemohu odolat :-)

Vyjimky jako takove jsou dobra vec, v tom se zajiste shodneme.
Delphi pristupuje k vyjimkam podobne jako samotna Windows (system
strukturovanych vyjimek je vec OS, Delphi ho jen vyuziva a
adaptuje). Vyjimky jsou delene do trid, a lze snadno odchytit
vyjimky jedne tridy (nebo rodiny trid). Trida chyby ovsem casto
neznamena duvod chyby. V takovem pripade je nutne duvod chyby
identifikovat nejakou podpurnou metodou. Pokud je trida vyjimky v
rukou programatora, neni nic snadnejsiho, nez ji doplnit o kod,
ktery se mnohem snaze testuje nez textovy retezec. Pokud je ovsem
vyjimka veci Windows nebo VCL, pak casto nezbyva, nez text
rozebrat. Vyjimky Windows jsou pomerne detalne rozseparovany do
trid (co duvod chyby, to trida), vyjimky ve VCL jsou obeho druhu.
U nekterych nejednoznacnost nevadi (TList apod.), u jinych ano a
pak nezbyva nez zaplakat. Samostatnou kapitolou jsou chyby
spojene s databazi (BDE), jejichz struktura je kosata az prilis.
Informace tu sice jsou, ale spatne se s nimi pracuje. Tak se veci
maji, a neda se s tim moc delat. I kdyby totiz Borland pridal
nejaky kod do tridy Exception, musely by jej ostatni casti kodu
naplnovat, coz napr. u DB chyb neni zcela jednoduche. Druhou
alternativou je zmnozit pocet trid vyjimek tak, aby jedna trida
nemela vice vyznamu. To je ale pro zmenu nesetrne ke zdrojum
(tabulka popisu tridy etc.). Suma sumarum, je to obcas tezke, ale
lepsi to bude jen tezko a vine v tomto pripade NENI na strane
Borlandu (pripadna drobna vylepseni jsou veci nazoru a
minoritnich zajmu).

From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
> [...]
seznamis,
>mohou byt Tve vyhrady kvalifikovanejsi, dokonce treba i rozumne.

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 21.4.1999 15:07:04

Ne, chtel jsem tim rict, ze spatne pouzivani nejakeho mechanismu
neznamena, ze je spatny ten mechanismus. Taky si myslim,
ze byla chyba ve mne a ne v tom autu.

> a neodhadoval
> trochu seznamis,
>
> Tak proc to neobjasn�s? Kdyz je obhajujes. Treba u datab�ze

V tom majlu byl priklad, kdy nekdo rozhodoval podle toho, jestli
Exception.Message
obsahovalo nejakou narazku. Podle toho usoudil, ze vyjimky jsou spatne,
protoze neobsahuji
chybove kody. To ale samozrejme obsahuji, podivej se treba na
EDBEngineError.
Tato vyjimka ma cely seznam Errors. Nevim, co vic je tady k vysvetlovani

> potrebuji odchytit vyj�mku, ale kdyz nezn�m decko tak mi ji
> sezere rodic a z nej se nedozv�m o co slo. (Coz se mi stalo
> pri pokusu pridat stejn� record do table) Decko mi sdelilo o
> co slo, ale rodic hodil jen chybu v pr�stupu a mne by zj�mali
> ty vyj�mky k jednotliv�m objektum, a kde se o nich mohu neco dozvedet?

Nedokazu si predstavit, o cem mluvis. Muzes situaci popsat konkretneji?

[...]

archiv konference

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 21.4.1999 13:31:31 met-1mest

Archiv je dostupny nekde na webu, kam se automaticky zalohuje.
Adresa je http://delphi.mius(tec)cz/

[...]

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 21.4.1999 15:39:22

To je pocitam Money od Ciglera, zejo? Tam to deleni nulou bylo hrozny (v demoverzi). Rekli mi (u Cigleru), ze prej je to vlastnosti i plny verze :-(((
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Offt: Chyba deleni nulou pod WinNT

> A coz takhle je pozadat o kriticky usek kodu? Jiste ho dokazi

archiv konference

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 21.4.1999 16:26:22

>Archiv je dostupny nekde na webu, kam se automaticky zalohuje.
>Adresa je http://delphi.mius(tec)cz/

ja vim, jenze moje linka v praci neni zrovna nejrychlejsi a cekat minuty na
kazdy dotaz je celkem neunosne, proto jsem radsi hledal v lokalnim mirroru,
ktery ted uz bohuzel nemam :(

Heretic

BDE+MSDE

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 21.4.1999 16:29:21

Mam na prvni pohled naprosto banalni problem, ktery se mi nedari resit.
Mam na pocitaci XXX v siti TCP/IP nainstalovane MSDE. Funguje dobre az na
jednu malickost, nedari se mi v Delphi vybrat jinou nez systemovou
databazi. v BDE po pripojeni/prilogovani do MSDE mi to u polozky DATABASE
nabizi fyzicky nazev souboru namisto seznamu attachnoutych databazi k MSDE.
Na formulari u TTable nebo TDabase pak jinak databaze taky vybrat nejde. Co
delam spatne?

Heretic

DAO + Win98CZ+IE5.0ENG

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 21.4.1999 16:33:43

Nainstaloval jsem novy pocitac s Win98 CZ - originalni CD.
Pak jsem nainstaloval IE 5.0, ten co je pribaleny do MSOFFICE 2k
Pak jsem nainstaloval DAO 3.5 primo z CD od MSVS 6.0 DAO SDK, kde je
adresar DAO RETAIL - 3 DISKETY. Bohuzel DAO nefunguje, pri pokusu o jeho
pouziti to pise

OLE ERROR 80040112

ZKontroloval jsem podle predpisu instalaci DAO vsechny DLL a jejich
registrace etc etc, ale vsechno vypadalo OK. Po nainstalovani Access97
Runtime (mym vlastnim instalacnim programem) DAO zacalo fungovat. Je to
divne. (Samozrejme zkousel jsem predtim nainstalovat pro jistotu i MSDAC
2.1 (vim ze to s tim nic nema), ale taky to nepomohlo)

Heretic

TCPIP - komponenty

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 21.4.1999 16:37:02

Kdyx neexistuje URL (stranka), pak by to mela byt chyba 404.

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]
je
> server nedostupny, ale co mam testovat v pripade, ze dana stranka

[*] Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz> - 21.4.1999 16:46:06

> Ahoj,
>
> a k cemu to cele ma slouzit ?
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> ************************

Ahoj,ja se pripojim, mne by se moc libilo, kdybych moh psat na klas.
americke klavesnici, ovsem s ceskymi Y Z. Uz dlouho hledam na webu programek,
kterej by to umel prehazovat, jako ve W3.11. Takze jestli to nekdo umite,
pls....

Dan

DAO + Win98CZ+IE5.0ENG

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 21.4.1999 18:08:42

Taky jsem na to narazil... Po nekolika hodinach pokusu jsem zjistil, ze
pokud nainstaluji a odinstaluji Access, pak funguje instalace DAO 3.5.
Jinak to hlasi chybu. Pritom jsem delal instalacni program podle instrukci
v MSDN. Zkousel jsem i instalaci DAO z MSVC a ta nefungovala taky.
Kdyz jsem porovnal adresare, tak jsem zjistil, ze po odinstalaci Accessu
zustanou v adresari SYSTEM nejake soubory. Pridal jsem je k instalaci a od
te doby je to bez problemu. Tyto problemy se vyskytovaly jen ve W95, v NT to
bylo bez problemu (W98 jsem tenkrat nemel k dispozici)
S pozdravem

Martin Koran

Martin Koran
KOMAR
Hilbertova 68
440 01 LOUNY

tel.: +420 (395) 65 40 19
fax: +420 (395) 65 53 85
hotline: +420 (602) 42 33 72

http://wwww.komar(tec)cz
mailto:info(zv)komar(tec)cz

Zruseni komponenty v obsluze jeji udalosti

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 18:11:12

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. dubna 1999 10:53
P�edm�t: Zruseni komponenty v obsluze jeji udalosti

>Nevite jak elegantne vyresit %subj% ?
>Prozatim me napada jenom prez Timer, ale to se mi zda dost blbe.

Hi,

taky si muzes postnout message napr. do formulare a zrusit ji tam.

Bye, pf

Opousteni Delphi ...

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 21.4.1999 18:54:50

kuklik wrote:

> [...]
> Staci se jen podivat do palety Data Access, Data Controls, Midas, Decision
> Cube a myslim si, ze k tomu neni potreba nic dodavat.

Opravdu neni. Midas je v bezne praxi pro stredni a mensi firmy
nepuzitelny, diky nestastne licencni politice firmy. Takze na nej s
klidem zapomenme. :-)

Decision Cube ma fatalni chybu, kterou s oblibou predvadim na
skoleni. Jinak jako napad to je dobre.

Komponenty z Data Acces maji take slusne bugy, zejmena pri
propojeni na SQL databaze, takze zalezitosti, ktere ma resit
komponenta, musi dodatecne resit, a to DOST PRACNE,
programator.

Takova komponenta TDBGrid je dost hloupoucka, take proto je k
sehnani cela rada jejich potomku, ktere (ale bohuzel vetsinou ne
komplexne) resi hromadu nedostatku te zakladni komponenty.

Mam jeste neco nekde prehnat? :-)

> [...]
> Informix, DB2, Oracle, Access, FoxPro,....) a to jak pres SQL links,
> Native drivers, tak pres ODBC coz vrele NEDOPORUCUJI, je to priserne

Pred nedavnem jsem tu zverejnil testik na jedne male tabulce v
rychlosti pripojeni. Pro osvezeni pameti zopakuji:

Konfigurace: Windows NT SP4, Delphi 4, DBE 5.02, MS SQL 7
Beta, demo databaze pubs, tabulka employee, Open do TDBGrid.

Zkratky:
T - pristup pres Table
Q - pristup pres Query, select * from employee

BDE - ODBC:
T: 50-60
Q: 50-60
Prvni otevreni: delsi cca 2x

BDE+nativni link pro SQL7
T: 220-250
Q: 220-250
Prvni otevreni: delsi cca 3-4x

Namereny rozdil je prilis veliky, aby se mohlo jednat o nahodu.
Nekolikrat jsem to premeroval. Na druhe strane je mozne, ze
nektere veci jsou pres BDE-ODBC nepruchodne, a pres BDE-link
pruchodne - to jsem nezjistoval.

Outlook Epress 5.0 - OT

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 21.4.1999 18:55:36

Ahoj Delfini,
predem se omlouvam za OT, ale uz se to tu parkat diskutovalo a doufam, ze tomu nekdo rozumi. Presel jsem na Outlook 5, co je davanej s MSIE 5.0, mel bych nekolik dotazu k nastaveni (spoustu veci mi nefunguje tak, jak by dle mne melo), ale co mne dostalo je toto:
stahoval jsem mail (s 440kB attachmentem), vzdycky to dojelo az do konce a pak mi Outlook ohlasil:
Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'Moje', Server: 'www.tnet(tec)cz', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F
No co to je? Pegasus i Rebecca to stahnou v pohode!!
Prosim timto nekoho, kdo Outlook uz pouziva a vyzna se v nem, aby se mi ozval na soukr. mail a poradil par veci :-)
Dik
Lubor bIRDIE Kolar

BDGrid

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.4.1999 19:04:19

Zalezi na typu databaze. Obvykle to funguje jen pro Paradox. Pro jakou
databazi to potrebujes?

Mac

Tom� R��i�ka wrote:

> M�l bych tady jeden dotaz: &Scaron;lo by n�jak za��dit, aby se DBGrid
> choval tak, jak se m� chovat spr�vn� scroll-ovateln� objekt. Tedy aby
> scrollbar ur�oval, kde p�ibli�n� se v datab�zov� tabulce pohybuji a
> nem�l pouze 3 polohy - naho�e, dole a p�esn� uprost�ed. Neum� to ani
> RxDbGrid a ostatn� komponenty, zobrazuj�c� obsah db.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =