Oracle - TTable

[*] Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk> - 21.4.1999 19:11:01

Caute

Mam taky maly problem:

Mame Databazi Oracle 7.3.4.3.0 a ja sa na nu pripajam pomocou BDE,
systemom TDATABASE -> TQUERY -> TDBGRID a vsetko ide v pohode.
Pokial sa ale pokusim pouzit namiesto TQUERY <> TTABLE tak mi to pri
aktivovani TTable zakrici
"ORA-12664: Services required by client not available on the server" - Tato
hlaska znamena podla Oracle dokumentacia to co hovori (vynimocne). Problem
spociva v tom ze neviem co za service BDE pozaduje od servera,
ked namiesto TQuery pouzijem TTable, pripadne co nastavit aby take nieco
nepozadoval.
TTable potrebujem preto, lebo chcem zaznami editova v DBGRIDe.

TableName mam spravne nastavene a prava na tabulku mam.

Dik za kazdu radu.

BDE+MSDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 21.4.1999 19:17:55

A jak se pripojujes? Native link nebo ODBC???? Nakonektis se tam z BDE
Administratoru?

Mac

Radoslav Krehlik wrote:

> Mam na prvni pohled naprosto banalni problem, ktery se mi nedari resit.
> Mam na pocitaci XXX v siti TCP/IP nainstalovane MSDE. Funguje dobre az na
> jednu malickost, nedari se mi v Delphi vybrat jinou nez systemovou
> databazi. v BDE po pripojeni/prilogovani do MSDE mi to u polozky DATABASE
> nabizi fyzicky nazev souboru namisto seznamu attachnoutych databazi k MSDE.
> Na formulari u TTable nebo TDabase pak jinak databaze taky vybrat nejde. Co
> delam spatne?
>
> Heretic

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

kontrola textu II.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 19:27:44

Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>:

>A jaky je rozdil mezi prvni kopii a originalem?

>V prvni kopii nemuzu postupovat sekvencne? Myslim, ze je jedno,

Mas pravdu, zadny.>Jak urcis misto chyby? To urcis az po nalezeni
>te nejdelsi posloupnosti.

Jak to? K detekci chyby mi prece staci porovnani znaku. K tomu nepotrebuji
hledat zadnou nejdelsi posloupnost. Tu potrebuju k nalezeni konce chyby,
abych mohl pokracovat. Takze ukolem synchronizace po chybe je preskocit v
nektere z predloh takovy pocet znaku, abych nalezl nejdelsi moznou shodu
znaku.>nevim, co je JSP.

JSP = Jackson Structured Programming tj. dnes jiz klasicka metodika
strukturovaneho programovani od Michala Jacksona (neni to ten zpevak :-)) z
roku tusim 1973, ktera vychazi z toho, ze struktura dat urcuje algoritmus.
Strukturu dat popisuje na zaklade sekvencich souboru pomoci iteraci a
selekci. Dale zavadi pojmy jako backtracking, pozitivni selekce, pozitivni
iterce, inverze programu aj.

Priklad struktogramu (notace je vypujcena z SGP a otocena o 90 stupnu: *
iterace, / selekce):

text
* posloupnost znaku
/ dobra
* znak
/ spatna
* znak

Je to pomerne primocare a vetsinou s tim nejsou problemy, ovsem kompozice
vice struktogramu do jednoho, ktery nakonec bude resit celou ulohu, je nekdy
zalezitost dosti intuitivni a hodne zalezi na zkusenostech
analytika/programatora.

Tuto technologii podporuje rada CASE a u nas napr. SGP preprocessor. Tyto
nastroje umoznuji resit problem na urovni struktorgramu, pak do nej
predepsat operace a podminky v konkretnim programovacim jazyku a ony
vygeneruji prelozitelnou zdrojovku.

Bye, pf

Vektorova grafika(specha)!!!

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 21.4.1999 19:35:04

This message contains a file prepared for transmission using the
MIME BASE64 transfer encoding scheme. If you are using Pegasus
Mail or another MIME-compliant system, you should be able to extract
it from within your mailer. If you cannot, please ask your system
administrator for help.

Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. dubna 1999 9:33
P�edm�t: Re: Mazani zaznamu z datab�ze

Bud si nastav referencni integritu, to by se ti potom zaznamy v detail smazaly samy nebo pouzij prikaz SQL Delete ....

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================
Pri mazani vetsiho mnozstvi zaznamu z databaze pouzivam samozrejme Delete. Neni nenaky rychlejsi zpusob, jak smazat vetsi mnozstvi dat? Pro upresneni mam 2 Paradoxove tabulky (neco jako master-detail, ale zde pouzivam pouze filtry), pricemz k jednomu zaznamu v 1.tabulce odpovida radove stovky zaznamu v 2.tabulce. pri mazani 1 zaznamu v 1. tabulce musim smazat vsechny odpovidajici zaznamy z 2. tabulky (pres FindFirst). Poradte, jak urychlit tento proces. Mozna, ze na to jdu uplne spatne...

Dekuji
Tomas Ruzicka

ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

Opousteni Delphi

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 21:14:30

Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> wrote:

> 1/ myslim si, ze obsah polemiky neni adekvatni predmetu a muze nektere
> ctenare, ocekavajici spise radu pri bloudeni, mast

O.K. Asi jsem ho mel pojmenovat nejak takto: "Rad bych opustil Delphi...."
> 2/ pokud zde v konferenci nekdo ma na to, aby udelal objektivni srovnavaci
> test Delphi a jinych RAD nastroju a vyvaroval se subjektivnich a

IMHO to ma byt v konferenci presne obracene. Sdeluji se zde subjektivni
zkusenosti a postoje. Objektivne totiz nikdo nic nesrovna, protoze k tomu
nema dostatek informaci. Cela SW fyzika je zalozena na empirickych
zavislostech, odvozovanych z pomerne rozsahlych souboru dat, ziskanych
jednak experimenty, jednak z praxe. A ty dnes pravdepodobne nikdo nesbira a
kdyz sbira, tak nepublikuje popr. publikuje a ja o nich nevim. Navic by se
musely vybrat nejake reprezentativni ulohy, na kterych by se to hodnotilo.
Jak vypada typicka uloha dnesniho programatora? Myslim, ze je to obtizne
zodpoveditelne, jen kdyby se udelal pruzkum mezi ucastniky konference, tak
bychom se asi divili, jak by bylo obtizne takovou aplikaci vytipovat. A
hodnotit to na nejakych skolnich ulohach, kde se zanedba vsechno, aby to
vubec bylo resitelne, to IMHO nema smysl.> 3/ pokud se mluvi o znovupouzitelnosti cehokoliv v Delphi programech, pak
je

Proc jen v Delphi programech? Me trapi znovupouzitelnost obecne. Kdyz chci
jit na platformu WinCE, budu muset vsechno napsat znovu a pak udrzovat v
podstate podobne veci na dvou ruznych platformach paralelne :-(((> reseni (to je ten bordel v Delphi?). Nelibi se mi, ze pro jednoduchou
> funkci, ktera by, podle meho soudu, mela byt uz v zakladni vybave
> (systemovych procedur, metod VCL) je nutne obratit se na API a respektovat
> vsechny obskurnosti, ktere s sebou API prinasi (a to ani nechci zminovat
> zmeny z API16 na API32), pripadne metodou pokus-omyl overovat jak danou
> funkci, ke ktere zrovna nemohu najit priklad v pascalu, zaclenit do sveho
> programu pripadne ji prepsat z nejakejo prikladu v CC.

Me se zase _silne_ nelibi, kdyz nekdo pri transkripci deklaraci funkci na
API nektere pointery zmeni na VAR/CONST argumenty a nektere necha jako
POINTER a to napr. u jedne funkce :-((( Navic, kdyz clovek studuje API, je
to vse pro C, takze nejlepsi by to bylo rovnou tak pouzit a ne hledat, co
kdo z toho buhvi jak interpretoval, jak prejmenoval deklarace datovych
struktur apod. BTW, Ja k funkcim API nehledam priklad v pascalu, ale ctu
MSDN.> 4/ nektere veci tykajici se i vad v produktu je mozne zobecnovat, avsak v
> nasich podminkach chybi systematicke sledovaci teto problematiky (Delphi
> list bugs) platne a srovnatelne pro vsechny verze produktu. Ten, kdo
prejde
> na D4, se uz pochopitelne nezajima o D2 nebo D1... Borladn zrejme vzdy
> predpokladal, ze se budou jeho nastroje pouzivat doporucenym zpusobem a
> ponechal siroce otevrena vrata i tretim firmam - tvurcum komponent a
dalsich
> nastroju

Vubec nerozumim, cos tim chtel rict. Co je to doporuceny zpusob pouzivani
Delphi?> 6/ aplikacnim problemem, ktery vidim tez jako zasadni, je pohled
zadavatele
> z nove pozice na stare cile. Nekolikrat jsem delal na programu, kde
uzivatel

Jiste. Pri reseni projektu ziskas zkusenosti, takze je dost zakonite, ze
novy pohled bude kvalifikovanejsi :-)> 7/ sila nastroje, myslim, neni asi priliz v tom co umi ci co je to za
jazyk,
> ale jakou ma marketingovou podporu a startovaci podminky.

Proc? S uspechem se da pouzivat napr. GNU C++ a to prilis velkou
marketingovou podporu nema.
> 8/ mluvilo-li se zde o nepouzitelnosti (viz. TP+TV) nastroje pripadne o
> spatnem rozhodnuti, pak verim ze je to jen subjektivni dojem. Cim je to

Pokud si to znovu prectes, tak zjistis, ze o nepouzitelnosti TP+TV nepadla
ani zminka. Ta se tykala jeji ceckovske varianty.
Ta retrospektiva je nasledujici:

1. Pred lety jsem jako hobby po vecerech napsal s kolegou pro Soukupa
debugger pro trasovani programu primo v JSP struktogramech. Rozlustili jsme
format TDS na konci EXE u Borlanskych produktu a napsali jsme to v SGP, TP
6.0 + TV a v TASM, prilinkovaneho jako OBJ.

2. Zkouzeli jsem to prenest do BC++ a TV a moc se nedarilo. Tehdejsi verze
TV pro C++ byla dost nestabilni, stejne jako prekladace BC++ 1.0 a 2.0
(pokud si vzpominam, tak se jim rikalo C--). Nechali jsme toho.

3. Kdyz jsme uvazovali o dnesnim projektu na platforme DOS, tak jsme
samozrejme vybirali i nastroj a uz tenkrat jsme si pohravali s myslenkou,
jit na C/C++. Z duvodu snazsi cesty jsme se rozhodli pro osvedcenou dvojici
TP+TASM.

4. Casem se objevil pozadavek prenest produkt na platformu W3.x. Opet byl
jednim z kandidatu C/C++, ale hledali jsme dal. Dokonce jsme za cca 20000,-
nakoupili VO od Computer Associates, coz byl RAD produkt jeste pred Delphi,
akorat se mu tak nerikalo. Bohuzel nemel obecny programovaci jazyk a byl
silne orientovany na DB, takze jsme do zavrhli. Pak se objevil D1 a my jej
celkem logicky zvolili z duvodu reusibility kodu. Resident v ASM se castecne
prepsal do C++ tak, ze nektere ceckovske objekty se tvari jako proxi, ma to
vlastni spravu pameti, vlastni multithreading a nepouziva to zadnou
knihovnu.

5. Casem projekt pod D1 dorostl cca do 500000 radku.

6. Dnes jej postupne prenasime na platformu Win32 a uz to skoro budeme mit.

7. V projektu zacala postupne krystalizovat serverovska a klientska cast. U
serveru bychom radi expandovali na UNIX/LINUX, u klienta napr. na WinCE.

8. Kdyz se na to podivam, tak je to pomalu zrale na to vsechno vyhodit a
zacit znovu, tentokrat v C. Ovsem pul milionu radlu kodu neprepises za tyden
:-(((

Z tohoto pohledu nam rozhodnuti pro TP+TV+TASM dost ulehcilo praci pod
DOSem, usnadnilo prechod pod wokna, ale komplikuje nam zivot do budoucna.
Kdybychom se tenkrat rozhodli pro C/C++, bylo by vse daleko slozitejsi, asi
by byla i nizsi produktivita prace, ale mozna bychom se obesli bez TASM a
dnes bychom meli slusny kus reusable kodu, takze by vyhlidky do budoucnosti
byli radostnejsi. Holt, nevzali jsme si ponauceni z pohadek, ze k cesta k
cili byva klikata a trnita a sli cestou nejmensiho odporu :-))> dele, tak i me se zda spousta veci jen "spatnym rozhodnutim" a nejen v
mych
> pokusech s psanim programu. Mohu vyjadrit sve rozhorceni, ze jsem se kdysi
> necem spatne rozhodl, pripadne pak prejit na cisty asembler, abych byl
> procesoru co nejblize

Zase ten postoj B/W postoj :-((( No comment.
Bye, pf

Opousteni Delphi ...

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 21.4.1999 21:18:34

> [...]
> konkurentem a mozna i lepsim konkurentem, nez je vetsina IDE na trhu
> napriklad M$ VC++ i kdyz to sluvko Visual bych Gatesovi omlatil o hlavu,
> protoze na MSVC++ jsem nic visualniho neshledal ! - pokud si pod visualnim
> programovani predstavuji jen tvorbu resources (napr. dialogu) a zbytek
aby
> si clovek napsal sam, protoze pouziti class wizardu udela ve zdrojovem
kodu
> pekny zmatek, tak je to dost ubohy.
> No nechci se na toto tema vice sirit, kazdy si o tom udela svuj vlastni

No najvecsi problem je v tom, ze hoci to programovanie vo Visual C++ je
komplikovanejsie a aj ked Visual C++ nie je vizualne, dokaze ovela ovela
viac ako Delphi.

> Ale s tou malou podporou databazi to uz je docela prehnane !
> Staci se jen podivat do palety Data Access, Data Controls, Midas, Decision
> Cube
> a myslim si, ze k tomu neni potreba nic dodavat. Nehlede na to, ze BDE
> spolupracuje s databazemi skoro vsech pouzivanych typu (SQL server,
> Informix, DB2, Oracle, Access, FoxPro,....) a to jak pres SQL links,
Native
> drivers, tak pres ODBC coz vrele NEDOPORUCUJI, je to priserne pomale.
> Myslim si, ze Delphi C/S jsou velice dobrym nastrojem pro tvorbu malych a
> strednich databazi, pokud se clovek ovsem rozhodne pro Object Pascal. Je
tu
> podpora dvou i tri vrstvych modelu (pouziti DataModules) a myslim, ze i
> tenky klient by nebyl problemem (pouziti exportovanych funkci z DLL
> knihoven).

V Delphi si mozte vybrat:
1. pouzit zastarale BDE
2. pouzit neskutocne drahy Midas
3. kupit, pripadne naprogramovat celkom ine databazove komponenty

> Dale Borland uz od dob proslaveneho Turbo Pascalu se snazi drzet nejaky
> standard a smer vyvoje (i kdyz ne vzdy se to povede a chybicka se taky
> vloudi:-))

Od dob Turbo Pascalu som okrem Delphi nevidel od Borlandu ziaden kvalitny
alebo aspon nieco nove prinasajuci produkt.

> Naproti tomu, jak uz tady zaznelo, u M$ stiha jedna technologie druhou a
> naprosto chaoticky bez nejake navaznosti ve zbesilem tempu. Pokud se
> stavajici technologie ukaze jako nedokonala, tak misto aby to lidi u M$
> nejak opravili nebo dale pracovali na vyvoji, tak to radsi cele zahodi a
> vymysli nejaky novy SHIT, jen aby byli na trhu PRVNI a mohli predbehnout
> konkurenci a diktovat podminky !!!!!!!!!
> I kdyz musim na druhou stranu uznat ze produkty od M$ se posledni dobou
> nejak asi zlepsily, protoze uz tak nepadaji :-))

Chcel by som mat take technologie ake ma M$. Mnohe z nich momentalne
nemaju ziadnu konkurenciu. V kazdom pripade M$ vie urobit velmi kvalitny
a siroko pouzitelny software.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

Opousteni Delphi ...

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 21:46:09

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> wrote:>No, tady bych se na Borlandy nezlobil. D1 je preci jen trochu out
>a Win3.x maji sva omezeni.

Potiz je v tom, ze nam ten D1 pretekal v dobe, kdy D2 jeste nebyl na svete.>Co do tech resourcu davate ze vam nevyhovuje .RC/BRCC a
>potrebujete editor ?

Treba obrazky, zvuky, fonty apod. Takze je docela prijemne z Workshopu
udelat SaveAs a o vic se nestarat. Nebo si chces taky na kazdy standardni
resource psat nejaky konvertor, kdyz existuje a je pouzitelny?

>Proboha, kolik jich mate ?

No abych byl presny, nevim jestli je to max. pocet symbolu nebo suma jejich
delek, ale rozhodne to preteka. Tech symbolu je asi 6000 s prumernou delkou
tak 20 znaku. Ovsem dnes jsou rozdeleny do 4 unit. Kolik by se veslo do
jedne nevim, protoze je to uz davno, co to preteklo a od te doby jich rada
pribyla .

Bye, pf

Opousteni Delphi

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 21.4.1999 21:57:53

> Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>:

>pracovalo uplne jinak. Clovek se tim sice pripravi o IDE, ale
>kombinace radkovy prekladac + MultiEdit 9 je take velice
>produktivni.

Uffff Ted jsi mne polekal, ze existuje ME 9, kdyz pred par mesici vylezl
teprve 8.0. Az jsem se musel podivat site ACI :-)))
ME je editor, ktery pouzivam tusim nekdy od verze 2.0 a jestli bych nejaky
nastroj dokazal ozelet, tak ME by to rozhodne nebyl.

Ostatne, kdyz nam pretekl ten D1, tak nam nic jineho nezbylo. Ted u D3/4
jsem zacal to IDE trochu vic pouzivat, ale stejne vetsinou jen na linky do
source pri matlani komponent a na opravy pri prekladech. Ostatni pisu v ME.

BTW, ME je jeden z produktu, ktery existuje take jiz z dob DOSu a byl
prenesen na platformu W3.X a pozdeji na WIn32. Ovsem jeho autori meli na
rozdil od nas dost odvahy a zrejme i kapacit, takze jeste u DOSoske verze
vse zgruntu prepsali, takze z puvodniho makro jazyka, ve kterem je vetsina
funkci editoru napsana a velmi se podobal Pascalu to predelali do
makrojazyka, ktery se _velmi_ podoba C++. Musim rict, ze jim tise zavidim,
ze to dokazali :-))

Bye, pf

Try Except

[*] Delho Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 21.4.1999 21:58:10

>Podle mne jsou Exceptions v Delphi velice spatne udelane. Schazi jim
>neco takoveho, jako chybovy kod. Kdo to kdy videl, vetvit program podle
>toho, zda nejaky retezec obsahuje nebo neobsahuje 'RECORD LOCKED'.

Ten chybovy kod tam je (BDE). A konkretne pred editovanim zaznamu
sa da celkom spolahlivo zistit, ci je zaznam uzamknuty pomocou
funkcie IsRecordLocked - da sa najst na borland.com.
Ale mozno pomozem, ako osetrit pripadne prelozit vynimky BDE:

try
bla bla bla
except
on E: EDBEngineError do HandleDBEngineError(E); ... generuje BDE
on E: EDatabaseError do HandleDatabaseError(E);
on E: EZeroDivide do HandleZeroDivide;
atd...
else
HandlePreVsetkyOstatne, alebo raise (snad)
end;

{ z bloku try..except som napisal len tu najzlozitejsiu procedurku...}

procedure HandleDBEngineError(E: Exception);
begin
nejaky cyklus od 0 po E.ErrorCount -1 do begin
E.Errors[cyklus].ErrorCode....je nejake cislo
{ pozri BDE.INT alebo
http://www.borland.com/devsupport/bde/ti_list/TI3212.html
}
E.Errors[cyklus].Message.....je popis

tak sa to vypise na obrazovku bud original, alebo prelozene.
Beznych vynimiek je zopar, daju sa prelozit a u ostatnych
preklad aj tak uzivatelovi nic nepovie :-)
}
if E.Errors[cyklus].NativeError <> 0 do begin
{ existuje aj nativna chyba }
E.Errors[.0].NativeError......kod chyby
E.Errors[0].Message ..... popis chyby

a cyklus pokracuje - prejde vsetky chyby BDE,
myslim ze mozu byt maximalne 4

pripadne len jednoduchsie s jednou procedurkou:

try
bla bla bla
except
on E: Exception do HandleException(E);
end;

procedure HandleException(E: Exception);
begin
if E is EDBEngineError then
ShowDBEngineError(E);
else
if E is EDatabaseError then
ShowEDatabaseError(EDatabaseError(E))
else
Application.ShowException(E);
end;

forgo

Ako premapovat klavesnicu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.1999 22:36:50

hrenovcik(zv)ns.basl.sk wrote:

> Cavte
>
> Mozte mi niekto napisat obecny navod ako premapovat klavesnicu.
> Pokusal som sa to cez WH_KEYBOARD, ale prehodit klavesy mezdi sebou sa mi
> nepodarilo.

Ahoj,

a k cemu to cele ma slouzit ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

dcu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.1999 22:36:42

Mgr. Anton�n Blatn� wrote:

> Zdravim a dekuji za odpoved na netezkou otazku:
>
> V D3 mam free komponenty v balicku. Bez problemu se balicek nainstaloval,
> ale kdyz komponentu umistim na formular, pri prekladu to hlasi fatalni
> chybu, ze nelze najit .pas soubor k dane komponente (komponenty jsou jen v
> .dcu). Jak toto odstranit?

Ahoj,

A mas cestu k tem .dcu v Library Path (Enviroment Options -> Library) ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zruseni komponenty v obsluze jeji udalosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.1999 22:36:33

Mor�ol Marian wrote:

> Nevite jak elegantne vyresit %subj% ?
> Prozatim me napada jenom prez Timer, ale to se mi zda dost blbe.

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle:

StdCtrls;

const
UM_DESTROYCOMPONENT = WM_USER + $100;

procedure UMDestroyComponent(var Msg: TMessage); message UM_DESTROYCOMPONENT;

procedure TForm1.UMDestroyComponent(var Msg: TMessage);
begin
TComponent(Msg.LParam).Free;

PostMessage(Handle, UM_DESTROYCOMPONENT, 0, LPARAM(Sender));

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zamezeni prekreslovani TChart

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.1999 22:37:25

Martin Bodlak wrote:

> Cau,
>
> chci tisknout graf (TChart) na tiskarnu a proto menim nejake jeho
> parametry. Jenze tim se (samozrejme) ten graf prekresli - menim font a
> vyhodim na chvili titulek.
>
> Jde nejak zamezit tomu prekreslovani? Moc se mi nechce delat nejakou
> odvozenou TMyChart, lepsi by bylo jenom nekde neco nastavit... Neleze
> treba nejaka komunikace pres WndProc toho okna, kde je ten graf
> umisteny?

Ahoj,

Zabranit obecne vykreslovani muzes takhle (pokud to komponenta po nastaveni
nejake vlastnosti sama nezrusi):

SendMessage(Chart1.Handle, WM_SETREDRAW, 0, 0);
try
// tady si muzes neco menit
finally
SendMessage(Chart1.Handle, WM_SETREDRAW, 1, 0);
end;

Ma to ale problem v tom, ze napriklad pri presunuti okna nad ni se nebude
obnovovat jeji vykreslovani, takze to behem te operace muze vypadat trochu
divne. Slo by to samozrejme resit treba ulozenim posledniho vzhledu do
bitmapy a tu zobrazovat na miste te komponenty.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Try Except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.1999 22:38:08

Karel Kral wrote:

> [...]
> neco takoveho, jako chybovy kod. Kdo to kdy videl, vetvit program podle
> toho, zda nejaky retezec obsahuje nebo neobsahuje 'RECORD LOCKED'.

To ale neni problem vyjimek (ty jsou v Delphi velmi dobre udelane), ale
toho ze je dobre se alespon obcas podivat do helpu :-) Exception je jen
zakladni trida pro ostatni potomky, ktere pak obsahuji dalsi specificke
kody. Napriklad EDBEngineError ma dalsi vlastnosti - Errors a ErrorCount
ze kterych muzes vycist kod chyby.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DAO + Win98CZ+IE5.0ENG

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 21.4.1999 22:42:15

> [...]
> Pak jsem nainstaloval DAO 3.5 primo z CD od MSVS 6.0 DAO SDK, kde je
> adresar DAO RETAIL - 3 DISKETY. Bohuzel DAO nefunguje, pri pokusu o jeho
> pouziti to pise
>
> OLE ERROR 80040112
>

> ZKontroloval jsem podle predpisu instalaci DAO vsechny DLL a jejich
> registrace etc etc, ale vsechno vypadalo OK. Po nainstalovani Access97
> Runtime (mym vlastnim instalacnim programem) DAO zacalo fungovat. Je to
> divne. (Samozrejme zkousel jsem predtim nainstalovat pro jistotu i MSDAC
> 2.1 (vim ze to s tim nic nema), ale taky to nepomohlo)

DAO SDK totiz nenainstaluje licencny kod pre DAO. V takom pripade
sa sice DAO da pouzit ale je potrebne vytvarat DAO objekty trochu
odlisnym sposobom.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

TDatabase

[*] Miki Vom��ka����h������� - 21.4.1999 23:40:08

>Pro lokalni tabulky v TDatabase LangDriver nenastavis. Pokud si otevres
>property editor od TDatabase, tak tam uvidis, co vsechno muzes zadavat
>programove. Moc toho pro lokalni tabulky neni.

Jo,

a existuje cesta, jak pouzivat databazi v Kamenikach i v Latince v jednom
programu, bez zasahu BDE Administratora?

Miki Vomacka
vmiki(zv)atlas(tec)cz

dcu

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 21.4.1999 23:50:48

> Ano, mam.
>
> T.

A naozaj mas k tej komponente ten pas subor ?
Totiz ak by to bolo kompilovane v delphi3 (co pises ze mas) tak nepotrebujes
pas.
Ale prorblem bude asi v tom, ze naozaj nemas pas (zdrojak) a komponenta bola
kompilovana v inej verzii Delphi t.j. 1, 2 alebo 4.

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

dcu

[*] Mgr. Anton�n Blatn� - 21.4.1999 23:15:33

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. dubna 1999 22:10
P�edm�t: Re: dcu

>Ahoj,
>
>A mas cestu k tem .dcu v Library Path (Enviroment Options -> Library) ?

Ano, mam.

T.

Mgr. Antonin Blatny
blatny(zv)atlas(tec)cz

Try Except

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.4.1999 23:35:33

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Kral dne 21 Apr 99,:

> [...]
> neco takoveho, jako chybovy kod. Kdo to kdy videl, vetvit program podle
> toho, zda nejaky retezec obsahuje nebo neobsahuje 'RECORD LOCKED'.

Ale prdlajs... ze to kdosi takhle napsal, to jeste neznamena, ze je
to spatne udelane. Podivej se do manualu, jak Exceptions funguji,
a zjistis, ze je to uplne jinak...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Opousteni Delphi ...

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.4.1999 00:09:47

Puvodni zprava, kterou napsal Erik Salaj dne 21 Apr 99,:

> No najvecsi problem je v tom, ze hoci to programovanie vo Visual C++ je
> komplikovanejsie a aj ked Visual C++ nie je vizualne, dokaze ovela ovela
> viac ako Delphi.

:-))) Ja nepisi ovladace VXD apod., delam aplikace, ktere v Delphi udelam
daleko rychleji a lepe nez v C++ od MS.

> Chcel by som mat take technologie ake ma M$. Mnohe z nich momentalne
> nemaju ziadnu konkurenciu. V kazdom pripade M$ vie urobit velmi kvalitny a
> siroko pouzitelny software.

Tak si kup MSDN Universal, kdyz po tom tak touzis...

ICQ: 21215917, PGP vitano

BDGrid

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.4.1999 07:00:32

Neni to nahodou proto, ze neni znam celkovy pocet polozek, ktere se
v gridu mohou zobrazit? Pokud bys zajistil, aby se vysledek dotazu cely
dostal na frontend a aby to tDataSet poznal, vypadalo by to treba jinak.
Pro Paradox, jak pise Mac, to tak treba funguje proto, ze paradoxove soubory
jsou BDEckem spravovany trochu jinak a automaticky se zjistuje
pocet radku vysledku (?).

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Oracle - TTable

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?O=E8en=E1=B9?= <ocenas(zv)proces.sk> - 22.4.1999 06:38:32

Ak je Tvoj problem iba v tom, ze potrebujes editovat zaznamy
v TDBGrid, potom si k nemu pripoj este TUpdateSQL a TTable
nepotrebujes.

M.

Martin Bohm wrote:

> [...]
> TTable potrebujem preto, lebo chcem zaznami editova v DBGRIDe.
>
> TableName mam spravne nastavene a prava na tabulku mam.

prace s registry

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 22.4.1999 07:41:47

Diky v�em. TRegistry to je ono.

Standa

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. dubna 1999 6:48
P�edm�t: Re: prace s registry

Chyba je v TRegIniFile. Pokud chces pristupovat k registru a ne jej pouzivat jako IniFile, musis pouzit TRegistry.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

kontrola textu II.

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.4.1999 07:52:20

Pusobi to na mne tak, ze nejsme v zasadnim rozporu. Pripada mi, ze
tvrdime to stejne, ze je potreba najit nejdelsi shodnou posloupnost.
Tam, kde to vypada, ze jsme v rozporu, mluvime trochu v jinych
urovnich. Ty mluvis o trochu nizsi urovni, tzn. vic implementacne
plus optimalizace, ja na vyssi urovni (tim nerikam, ze me vyplody
jsou na vyssi urovni :-) obecneji rikam, co je potreba udelat.

Ale maly rozdil vidim v chapani pojmu chyba. Myslim, ze kdybych postupoval
v originalu sekvencne, vedlo by to v priklade (kopiruji ze starsiho mejlu):

Vzor: 'Jmenuji se Jiri Polak'
Opis: 'JmenujJmenuji se se Jirx Polak. se Jiri Polak'

k tomu, ze bys odhalil chyby na techto pozicich opisu (nebo jsem mimo?):
'JmenujJmenuji se se Jirx Polak. se Jiri Polak'
xxxxxx xxx xxxxxxxxxxxxxxx

Ja si ale myslim, a myslim, ze mnou navrzeny postup by to tak odhalil,
ze chyby jsou na techto mistech:

'JmenujJmenuji se se Jirx Polak. se Jiri Polak'
xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxx

V prvnim pripade je vice kratsich chyb, ve druhem je mene delsich chyb.
To jsou ale jenom chybne vlozene znaky. Pokud by znaky v opisu chybely nebo
tam byly spatne znaky, vedl by sekvencni postup k jeste vetsi fragmentaci
chyb.
Vysledky by asi byly v pripade, ze by opis obsahoval maximalne nejake
preklepy
a ne dlouhe chyby, u obou metod obdobne. Je jasne, ze sekvencni metoda
je lepsi vzhledem k rychlosti, myslim, ze rekurzivni metoda hledani
nejdelsich
posloupnosti je lepsi z hlediska fragmentace chyb. Zalezi asi na tom, jake
jsou
pozadavky na vystup.
Jeste mne napadla dalsi otazka - prehozeni znaku - mnou popsana metoda by
pro dve
prohozene skupiny znaku zjistila, ze jedna z nich (napr. leva) je dobre, ale
ta prava vlevo chybi a vpravo prebyva. Tedy dve chyby. Ty bys asi generoval
jednu chybu,
kdybys prochazel original sekvencne a potom prohledaval cely doposud
nevyhodnoceny
zbytek kopie - spatne poradi dvou casti textu.

P.S.
Z Tveho popisu JSP jsem moc moudry nebyl, ale diky.
Asi to moc dobre nejde v kratkosti nekomu objasnit trochu rozsahlejsi
problem, musel bych to studovat.
P.P.S. Ted jsem se dival na starsi prispevky konverzace a zjistil jsem,
zes uz o JSP psal drive. Sorry.

[...]

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 22.4.1999 08:07:57

> Polak Jiri wrote:

>V tom majlu byl priklad, kdy nekdo rozhodoval podle toho, jestli
>Exception.Message
>obsahovalo nejakou narazku. Podle toho usoudil, ze vyjimky jsou spatne,
>protoze neobsahuji
>chybove kody. To ale samozrejme obsahuji, podivej se treba na
>EDBEngineError.
>Tato vyjimka ma cely seznam Errors. Nevim, co vic je tady k vysvetlovani

>Nedokazu si predstavit, o cem mluvis. Muzes situaci popsat konkretneji?

Poslal bych kus k�du, ale u� ho nem�m, nakonec jsem m�sto Table pou�il Query, ale h��ek byl v tom, �e v EXCEPT na ON jsem m�l nejprve vyj�mku na "EDatabaseError" a to mi ne�eklo konkr�tn� chybu v pr�ci s daty v tabulce (�e u� existuje dann� z�znam), pak jsem p�idal "EDBEngineError", ale to neodchytlo v�e, akdy� jsem pou�il ob�, tak to "EDatabaseError" muselo b�t jako druh� v po�ad� jinak to nedo�lo k d�cku, ale to je pochopiteln�, jen mi trvalo ne� jsem nalezl "EDBEngineError". A proto se pt�m, kde se daj� popisy t�chto vyj�mek nal�zt k jednotliv�m objekt�m. Netvrd�m, �e je to chyba Delphi, i kdy�. Nyn� zrovna d�l�m s LoadFromFile pou��v�m to ve smy�ce a pot�ebuji to o�et�it, neb na prvn� vyj�mce mi to vyhod� ze smy�ky, a kdy� u� program�to�i Delphi nebyli tak uznal� a neud�lali to jako fci, kter� vr�t� k�d chyby kter� se snadno o�et�� (jak bylo C++ v tomto ohledu �t�dr�), tak pro� aspo� nen� n�kde popis t�ch zatracen�ch vyj�mek a netvr�te mi, �e nikdo nepou��v� tuto proceduru!
a nebo, �e ji neo�et�uje!!!! To by mne tedy zaj�malo jak programujete? To ten soft pak mus� ka�dou chv�li kleknout, a u� se to h�z� na chud�ka Billa. :-))) Douf�m, �e u� jsem v�s dostate�n� vyprovokoval :-)))), a �e mi kone�n� n�kdo porad�, ale nechci to odchyt�vat s�m. Za 1. �asov� n�ro�nost, a za 2. v�echny vyj�mky stejn� nenasimuluji, a zaj�maj� mn� i ty k�dy ERRORS a k nim popis. Nebo alespo� kde to spla�it. P�edem d�ky.

PS: D�kuji Pavlu C�sa�i za projev hodn� politika, ale kde jsou ty informace????
M&B

Nestandartn� grafick� rozhran�

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 22.4.1999 08:24:41

Ahoj,

m�te n�kdo pros�m zku�enosti s tvorbou nestandartn�ho grafick�ho rozhran�,
viz. nap� WinAmp a pod. ?
Daj� se n�kde sehnat komponenty, kter� to umo�%nuj� ?

D�ky

Va�ek

V�clav Lukes

Tel.: 0603-511247
E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz

move komponents

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 22.4.1999 08:29:53

Ako je mozne napisat program, ktory runtime case vie chytit komponent (komponenty) a premiestnit (ked kiknem na to s mysou) , tak ako to roby Delphi pri navrhu formulara.

Je potrebne aby program dokazal chytit naraz aj viac komponentov.

Je mozne vypisat aj vlastnosti komponenty a modifikovat, za behu programu20

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

TCPIP - komponenty

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 22.4.1999 08:38:41

> Kdyx neexistuje URL (stranka), pak by to mela byt chyba 404.

To jsem si taky myslel ale testoval jsem to na neexistujici strance
existujiciho serveru (http://easypad.fwd(tec)cz/neexistuje.htm) a vratilo mi to
v status_number 0.

==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Try Except

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 22.4.1999 08:45:56

No, do manualu jsem se docela dival, vyjimky uz jsem taky pouzival.
Musim to upresnit: koncepce je dobra, ale to provedeni pokulhava...
Vsichni poukazujete na EDBEngineError, ktere opravdu ma ErrorCode. Ale
je to take jedna z mala vyjimek, ktere ho ma.
Jak pise Pavel Cisar:
"Trida chyby ovsem casto neznamena duvod chyby. V takovem pripade je
nutne duvod chyby identifikovat nejakou podpurnou metodou."
A ve zjisteni duvodu chyby je prave ten problem. Kdyz chces chybu pouze
zobrazit, pak je to Ok. Ale problem nastane, kdyz chces na nejakou
vyjimku pouze tise reagovat nejakou udalosti v programu.
Narazis urcite na pripad, kdy pro vice chyb existuje pouze jedna TRIDA
exceptions a pak nelze zjistit DUVOD chyby jinak, nez ze pitvas prave
chybove hlaseni exception jako string.

Petr Zahradnik wrote:

> Ale prdlajs... ze to kdosi takhle napsal, to jeste neznamena, ze je
> to spatne udelane. Podivej se do manualu, jak Exceptions funguji,
> a zjistis, ze je to uplne jinak...

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
> === http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
> ICQ: 21215917, PGP vitano

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Try Except

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.4.1999 09:18:01

Uz chapu.
Spis bych asi prostudoval strom vsech existujicich vyjimek, ruzne objekty
mohou generovat stejne vyjimky.
K tomu problemu s odchytavanim - nemusis odchytavat konkretni typy vyjimek,
klidne muzes odchytavat predka Exception a v handleru si otestovat typ
chycene
instance vyjimky a pretypovat ji.

> [...]
> C++ v tomto ohledu stedr�), tak proc aspon nen� nekde popis
> tech zatracen�ch vyj�mek a netvrdte mi, ze nikdo nepouz�v�
> tuto proceduru a nebo, ze ji neosetruje!!!! To by mne tedy
> zaj�malo jak programujete? To ten soft pak mus� kazdou chv�li
> kleknout, a uz se to h�z� na chud�ka Billa. :-))) Douf�m, ze
> uz jsem v�s dostatecne vyprovokoval :-)))), a ze mi konecne
> nekdo porad�, ale nechci to odchyt�vat s�m. Za 1. casov�
> n�rocnost, a za 2. vsechny vyj�mky stejne nenasimuluji, a
> zaj�maj� mne i ty k�dy ERRORS a k nim popis. Nebo alespon kde

Ty protestujes proti delphi realizaci vyjimek, ale spis mi pripada,
ze chces protestovat proti nedostatecne dokumentaci.
Bohuzel nemam zadny seznam vyjimek, rad bych Ti pomohl.
Zkus se podivat do "Visual Component Library Reference.hlp"
a v "VCL Alfabetical Object and Component Listing" si prohledni
hesla od E. Neni to asi uplne to prave, ale snad je to kompletni.

Kdysi k Delphi1 jsem odnekud z WWW ziskal strom vsech objektu
Delphi VCL. Myslim, ze tam byly i vyjimky. Treba neco podobneho
nekdo zplodil i pro D4 a dost mozna tenhle mail cte nekdo,
kdo to nasel a posle nam to.

[...]

Ulozeni attach. z mailu na disk

[*] Michal TALMAN <talman(zv)regionet(tec)cz> - 22.4.1999 09:30:11

Potrebuji ulozit na disk pribaleny soubor (.ZIP) z mailu a nasledne jej rozbalit na urcite misto ...
Jak jej ulozim na disk ?

BDE+MSDE

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 22.4.1999 09:46:55

>A jak se pripojujes? Native link nebo ODBC???? Nakonektis se tam z BDE
>Administratoru?

pres nativni link (V ODBC to samozrejme korektne necha vybrat default
databazi - tam je to ok) z BDE administratoru se tam samozrejme nakonektim,
ale po prihlaseni do MSDE nemam zadnou moznot vybrat default databazi.
Primo v BDE administratoru to nabizi na kolonce fyzickou cestu, coz je
samozrejme nesmysl a jinde sem pak moznost pripojit databazi nenasel.
Samozrejme to muzu udelat nejaky sileny dotazem v query a neco joinout, ale
to se mi zda docela dost krkolomne, protoze tim nedocilim, aby se mi pak
implicitne nabizeli na formular pozadovane tabulky z jine nez master databaze.

K tomu nativnimu SQL7 driveru, mam text, ktery se normalne ziskat neda a
dodaval se s betaverzi toho driveru v prosinci 98. Jen pro zajimavost od te
doby se driver uz nevyvijel a je identicky s tim co se dodava v BDE 5.01

----------
SQL Links uses DBLIB (native API for MS-SQL Server).
DBLIB only implements the MS-SQL Server 6.5 feature set.
This means that new types in MS-SQL Server 7 like GUID,
Unicode, and CHAR columns longer than 255 characters are
not supported. Microsoft will not be adding support for
these new types to DBLIB, so the SQL Links driver does not
support these new MS-SQL Server 7 types.
----------

Coz potvrzuje skutecnost jak mi tu nekdo psal, ze MS uz nebude podporovat
DBLIB. Myslim ze tato skutecnost vyrazuje tak trochu MSDE docasne z
Borlandi hry

Heretic

TCPIP - komponenty

> existujiciho serveru (http://easypad.fwd(tec)cz/neexistuje.htm) a vratilo mi
> v status_number 0.

Otestuj zda je ve strance nejaky text (zalezi na co to chces pouzit - napr.
HTML nebo BODY ve vetsine strankach je)

Radek

Try Except

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 22.4.1999 10:00:21

Haj hou!

> [...]
>alespo� kde to spla�it. P�edem d�ky.

>PS: D�kuji Pavlu C�sa�i za projev hodn� politika, ale kde jsou

1.) Prosim bez hacku a carek, jinak maji nekteri z cestiny
japonstinu.
2.) Pokud je trida vyjimky nejednoznacna a nema doplnkove
metody/property pro identifikaci chyby, je to jednoznacne chyba
vyvojare, ktery ji navrhnul. TECKA.
3.) Nevim co mas za verzi a baleni Delphi, ale ve vsech mimo
Standard byva plachta se stromem dedicnosti VCL. Snadno tam
naleznes vsechny potomky Exception z VCL. Jinak ovsem spise
doporucuji Browser v IDE, ktery po prekladu ukaze strom vsech
trid v projektu. Browser v D4 je sice "mirne" nespolehlivy (1-3
jsou ok), ale jinak je to presne ten pravy nastroj pro takove
skoumani. Mj. ukaze i kde vsude ve zdroji je symbol pouzit.
4.) Popis struktury DB exception je v helpu, technika rozboru je
v nekterem z prikladu dodavanem s Delphi, popis kodu BDE je v
helpu k BDE (IDAPI) v Delphi\Help nebo na webu Borlandu. Rovnez
doporucuji prohlednout si .INT soubory v Delphi\DOC adresari.
Nativni chybove kody v DB exception jsou chybove kody pouzite
databaze, toz hledej v jeji dokumentaci (neni veci Delphi).

Hodne zdaru.

Ulozeni attach. z mailu na disk

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.4.1999 10:05:08

Doporucuji Ti najit firmu, ktera dela skoleni
"Zaklady prace s pocitacem". Tam te mimoto nauci
treba jeste vytvaret (.ZIP) a vkladat do mailu.

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 22.4.1999 10:09:49

Haj hou!

> [...]
standardni
>resource psat nejaky konvertor, kdyz existuje a je pouzitelny?

No, ale vse co uvadis jsou soubory -> Jeden radek v .RC Oeditujes
soubor v editoru tveho srdce pro dany format a prekompilujes .RC.
Souhlasim, ze SaveAs... je pohodlnejsi, ale .RC mi v tomhle
pripade nepripada jako az zas tak velky opruz. ;-)

> [...]
veslo do
>jedne nevim, protoze je to uz davno, co to preteklo a od te doby

Zajimave. Zatim jste prvni o kom jsem slysel ze ma tenhle
problem. Zrejme to co delate je opravdu trochu velke "specifikum"
;-)

Hodne zdaru.

D4 a lista komponent

[*] Maros Klaco <klaco(zv)mtf.stuba.sk> - 22.4.1999 10:12:35

Zdravim Vas,

po dlhsej dobe som sa znovu prihlasil do konferencie a tiez som presil
na D4.

Chcel by som vas poziadat o pomoc.
Nainstaloval som D4 na NT a ikony v liste komponent (a v jednotlivych
podskupinach) su uplne rozhasene. Su poprehadzovane a niektore su
porusene.

Myslel som si, ze zaplaty to vyriesia, tak som postupne nainstaloval
Update 1, 2 a 3. Ale vobec nic sa nezmenilo.

Mam taky dojem, ze sa tu uz mozno o podobnych veciach hovorilo, ale nie
som si isty.

Ak mate niekto nejake starsie prispevky na tuto temu tak mi dajte
vediet.

Dakujem za pripadne odpovede.
--
Maros Klaco Tel.: 0805/5447734 Fax : 0805/5447733
mailto:klaco(zv)mtf.stuba.sk http://www.mtf.stuba.sk/~klaco

MultiEdit was:Opousteni Delphi

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 22.4.1999 10:18:35

Haj hou!

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
>Uffff Ted jsi mne polekal, ze existuje ME 9, kdyz pred par
mesici vylezl
>teprve 8.0. Az jsem se musel podivat site ACI :-)))

Sorry, jsem se uklepl, no ;-))

> [...]
na linky do
>source pri matlani komponent a na opravy pri prekladech. Ostatni

A ladis jak ? TurboDebuggerem ? ;-) Faktem je, ze integrace ME8 s
Delphi je pekne doresena.

> [...]
do
>makrojazyka, ktery se _velmi_ podoba C++. Musim rict, ze jim

No, tak tuhle zmenu k "lepsimu" si odbyli uz v DOSu (mezi verzi
5/6). Me osobne to pekne nastvalo, protoze jsem mel spoustu
rozsireni ve starem jazyce, a nechtel jsem se ucit novy (a like-C
uz vubec ne). Od te zmeny jsem ME zacal pouzivat mene a mene az
jsem prestal uplne. Dnes si prakticky vystacim s D3 internim
editorem, ackoliv mam ME8. ME totiz nema CodeCompletion ;-)))

Hodne zdaru.

DAO + Win98CZ+IE5.0ENG

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 22.4.1999 10:28:53

Ahoj,
>DAO SDK totiz nenainstaluje licencny kod pre DAO. V takom pripade
uff ja to tusil - to jsou ty jejich [HKEY_CLASSES_ROOT]\Licenses :(( Dik
za info.

>sa sice DAO da pouzit ale je potrebne vytvarat DAO objekty trochu
>odlisnym sposobom.

hmm odlisnym zpusobem? :)

Heretic

Try Except

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 22.4.1999 10:51:12

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. dubna 1999 9:32
P�edm�t: RE: Try Except
> [...]
>Delphi VCL. Myslim, ze tam byly i vyjimky. Treba neco podobneho
>nekdo zplodil i pro D4 a dost mozna tenhle mail cte nekdo,

No, j� nev�m jak kdo, ale j� jsem v krabici s Delphi 4 Pro na�el slo�en�
pap�r o velikosti 61x46 cm, na kter�m je kompletn� barevn� vyveden�
(rozli�en� podle verz� Delphi S/P/CS/Enterprise) strom. Nejsem si jist,
ale n�co podobn�ho bylo i v krabici s Delphi 3 Prof. Je �as otev��t
dokumentaci :-)))

M�ra

Ulozeni attach. z mailu na disk

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 22.4.1999 10:53:36

Pokud pouzivas MS Outlook tak Soubor --> Ulo�it prilohy ....

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Michal TALMAN [SMTP:talman(zv)regionet(tec)cz]
> Odesl�no: 22. dubna 1999 9:30
> Komu: konference Delphi
> P�edm�t: Ulozeni attach. z mailu na disk
>
> Potrebuji ulozit na disk pribaleny soubor (.ZIP) z mailu a nasledne
> jej rozbalit na urcite misto ...
> Jak jej ulozim na disk ?
>
> Diky
>
> Michal

TCPIP - komponenty

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 22.4.1999 10:55:43

Me pri testu na existujicim serveru a neexistujici strance vraci opravdu
404...
(mam verzi 0.21)

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

> To jsem si taky myslel ale testoval jsem to na neexistujici strance
> existujiciho serveru (http://easypad.fwd(tec)cz/neexistuje.htm) a vratilo mi
> v status_number 0.

Try Except

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 22.4.1999 10:56:04

> [...]
>klidne muzes odchytavat predka Exception a v handleru si otestovat typ
>chycene instance vyjimky a pretypovat ji.

Odchytit exception nen� probl�m, probl�m je zjistit co se stalo, to je n�kde v t�ch "Errors" k�dech. A proto bych uv�tal, kdyby u ka�d�ho objektu byl i odkaz na t��du/y exception, kter� b�hem toho mohou nastat. Pak bych si v helpu na�el tu konkr�tn� t��du ENeco a tam by byly pops�ny jednotliv� Errors, pak bych jen v k�du o�et�il jen tyvyj�mky co bych pot�eboval, abyl by spokojen�. :-)

>Ty protestujes proti delphi realizaci vyjimek, ale spis mi pripada,

ne to asi jen tak vyzn�lo

>ze chces protestovat proti nedostatecne dokumentaci.

ano to je j�dro pudla

> [...]
>a v "VCL Alfabetical Object and Component Listing" si prohledni
>hesla od E. Neni to asi uplne to prave, ale snad je to kompletni.

tam, ale nejsou popsan� Errors k�dy. :-(((

> [...]
>Delphi VCL. Myslim, ze tam byly i vyjimky. Treba neco podobneho
>nekdo zplodil i pro D4 a dost mozna tenhle mail cte nekdo,

Ten strom m�m pro D4 (a asi ka�d� kdo m� leg�ln� D4) m�m, vis� mi tu nad stolem, ale za prv� je to pap�r asi A2 a za druh� je to jen seznam, kter� nejde do hloubky, i kdy� pro p�ehled a jako kulisa nen� �patn�. :-))) M&B

Adresy pouzite Outlookem

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 22.4.1999 11:04:21

Lze je nejak ziskat (napr. pres OLE ?). Jedna se mi o e-mail adresy
ulozene v Kontaktech nebo jine e-mail adresy.
Diky.

TCPIP - komponenty

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 22.4.1999 11:15:09

> Me pri testu na existujicim serveru a neexistujici strance
> vraci opravdu
> 404...
> (mam verzi 0.21)

V tom asi bude muj problem, mam totiz 0.2b.

Oracle - TTable

[*] Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk> - 22.4.1999 11:34:23

From: "Jirka Fejfar" <fejfarj(zv)iol(tec)cz>
To: "DELPHI Distribution List" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Okno v threadu ...
Date sent: Thu, 22 Apr 1999 13:41:11 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Ahoj vsichni ...
>
> mam problem :
>
> 1) vytvorim thread ...
> 2) a pak nekde v tom threadu chci modalne ukazat okno (potomek TForm) ...
>
> to okno se neukaze, aplikace zamrzne ...
>
> kdyz to samy udelam mimo thread, tak je to v pohode ...
>
> nevite nekdo co s tim ...?
>
> diky za kazdej namet ...
> __________________
>
> Jiri Fejfar
> e-mail: fejfarj(zv)iol(tec)cz
> __________________

Mostecka 15, 614 00

??? WM_USER ???

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 22.4.1999 16:09:38

Novak Josef wrote:

> Cht�l bych se zeptat, co je to za konstantu WM_USER?
> Nech�pu toti� jak m��u ur�it novou zpr�vu jako nap�:
>
> const
> bla_bla_bla = WM_USER + 1000;

To urcuje mez, od ktere nahoru lze definovat vlastni messages ID.
Nicmene je lepsi pouzit
MyMsgID := RegisterWindowMessage('QWERTYUIOP');

kde parametrem je jedinecny string. Vyhodne to je proto, ze system sam
priradi tomuto message konstantu, ktera se jeste na tom pocitaci
nepouziva (jinak by napr. dva ruzne programy mohly definovat svou
konstantu jako dejme tomu WM_USER + 100 a byl by maler). Ze se dva
programy strefi do stejneho retezce je mnohem mene pravdepodobne.

Blize viz MSDN.

--
[...]

[*] PeJaSoft <petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 22.4.1999 15:39:29

Tento dopis obsahuje soubor, kter� byl pro p�enos upraven do
MIME BASE64. Pou��v�te-li Pegasus Mail, nebo jin� po�tovn� program,
vyhovuj�c� MIME, m�te mo�nost odd�lit p�ilo�en� soubor p��mo
po�tovn�m programem, jinak po��dejte o pomoc sv�ho spr�vce syst�mu.

[...]

---- Informace o souboru / File information ----
Soubor / File: EDITD&D.RAR
Datum / Date : 22 Apr 1999, 9:0251
D�lka (bajt�) / Size (bytes): 8148.
Typ / Type: Neznamy

MultiEdit was:Opousteni Delphi

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.4.1999 16:48:56

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> wrote:>A ladis jak ? TurboDebuggerem ? ;-)

DO nedavna bez debuggeru pomoci logovani (viz FLOG z nasi soukrome
korespondence). Pod D1 nam ostatne nic jineho nezbylo a na ty
nejpruserovejsi veci jsme pouzivali Periscope. I kdyz v D3 jsem zase zacal
debugger pouzivat, takze ME pouzivam k provadeni vetsich zmen pres cely
projekt a napr. take k psani HTML dokumetu.

>Faktem je, ze integrace ME8 s Delphi je pekne doresena.

Nepouzivam, prepinam se Alt-Tab mezi tasky. Ale mozna bych mohl vyzkouset,
jestli je ta integrace dnes uz je v poradku, jak pises.>No, tak tuhle zmenu k "lepsimu" si odbyli uz v DOSu (mezi verzi
>5/6). Me osobne to pekne nastvalo, protoze jsem mel spoustu
>rozsireni ve starem jazyce, a nechtel jsem se ucit novy (a like-C

To jsme na tom docela podobne. Taky me to vylecilo z mladicke nerozvaznosti:
to ME 5 byl to posledni nastroj, ktery jsem si upravoval k obrazu svemu.
Dnes si jen lehce upravim Wordstarovsou klavesnici, protoze ji nemaji
presnou, barvy a to je vse. Jinak se snazim prizpusobit sam. Alespon kdyz
prijdu k jinemu ME, tak jsem s nim schopen pracovat a kdyz by zase udelali
nejakou prestavbu, tak nad tim nestravim zbytek mladi :-)

Bye, pf

archiv konference

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 22.4.1999 14:56:29 met-1mest

> ja vim, jenze moje linka v praci neni zrovna nejrychlejsi a cekat minuty na
> kazdy dotaz je celkem neunosne, proto jsem radsi hledal v lokalnim mirroru,
> ktery ted uz bohuzel nemam :(

A co stahnout cely ten obsah webu na lokalni disk? Existuji preci
programy, ktere to umi.

Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/
E-mail: muf(zv)pinknet(tec)cz http://tetrinet.pinknet(tec)cz/
ICQ: 2198989 http://muf.pinknet(tec)cz/
-------------------[pinknet on every screen]-----------------------

databaze

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 22.4.1999 14:59:40 met-1mest

> To je teda peknej pruser, z ceho to nastuduju? Neco skutecne podrobneho,
> strucneho a vystizneho... (takovy je help, ze?), kdyby tak PV neco napsal,
> hned si to kupuju ve dvou exemplarich (pro pripad ztraty).

No, ja nevim. Radeji se na to podivej sam. Ja jsem v Delphi uplny
zacatecnik. Znam jen Pascal. Pro me je ta kniha znacne
nesrozumitelna, ale pokud se v Delphi vyznas lepe, nez ja, tak ti to
mozna neco rekne.

[...]

DBGrid

[*] Martin Bohm <mbohm(zv)quelle.sk> - 22.4.1999 17:07:05

Zdravim

Ako znie prikaz na softwarovu emulaciu stlacenia klavesi, potrebeval by som
simulovat CTRL+END.
Pripadne ak niekto vie, ako zmenit status riadku v DBGride z 'prave
editovaneho' na 'vybraty'.
Aby som to objasnil, mam taky problem, ze ked zmenim v DBGride nejake pole,
a neprejdem na iny
riadok tak sa mi zmena neulozi.

Diky za kazdu pomoc

Martin B�hm
mbohm(zv)quelle.sk
tel. 07/5556 88 08

!!! Ulozeni attachementu na disk

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.4.1999 17:11:54

Michal TALMAN <talman(zv)regionet(tec)cz> wrote:>Ja myslel, ze je vic nez nad slunce jasne, ze kdyz pisu do konference
> [...]
> na urcite misto. A ja prave nevim, jak v DELPHI ulozit attachement.
> Umim zjistit nazev attachementu, ale jakymi syntaxemi DELPHI jej ulozim na

No, ze by ses ted vyjadroval jako technik, to zrovna ne
((((

Co je to kontrolovat mail? To se pripojujes na mail server a pomoci POP3 si tahas zasilky? Cim se pripojujes, delas si sam POP3, jake na to mas komponenty, v jake forme dostanes emajl z postovniho serveru (nebo odkud?), chces ten ZIP jen vybalit z emajlu nebo i rozpakovat atd. atd. atd. atd. :-(((

Nastuduj si RFC 822 tj. format emajlove zpravy a RFC 1521 tj. MIME, kde je popis formatu attachmentu a jeji kodovani do transparentniho 7 bitovehi kodu a melo by Ti byt vsechno jasne. Rozbalit ZIP muzes napr. spustenim asociovaneho externiho programu.

Bye, pf

QReport - siroka zostava

[*] Igor Vojtek <ivojtek(zv)ba.psg.sk> - 22.4.1999 17:13:30

Mam siroku zostavu, ktor� sa nezmesti na jednu stranu ani na lezato. Viem tlacit najprv vsetky lave strany a potom vsetky prave. Vie niekto ako ich tlacit na striedacku(L1, P1, L2, P2, L3, P3...)
Dakujem. Igor.

Messages

[*] Igor Vojtek <ivojtek(zv)ba.psg.sk> - 22.4.1999 17:13:15

Existuje nejaky preklad .res s�borov do �e�tiny(sloven�iny) spr�v VCL a pod.?
Dakujem. Igor.

!!! Ulozeni attachementu na disk

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.4.1999 17:13:56

> [...]
(.ZIP) tak jej rozbali na urcite misto. A ja prave nevim, jak v >DELPHI
no pak snad umis i ulozit ten attachment, ne? Kdyz uz ho najdes ve zprave.

0) musis se naucit cist z POP3 (viz RFC 1081,1082, 1939)
1) musis detekovat v hlavicce zpravy, zda obsahuje MIMEm zakodovany prilohy.
2) musis hledat oddelovaci radky (definovane v hlavicce zpravy) a tak najdes
hlavicku attachmentu
3) musis se naucit rozkodovat MIMEm povolena kodovani priloh (base64,
quoted-pritable, uuencode,...)

D. Toman

Okno v threadu ...

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.4.1999 17:15:27

>Napada mne jen jedno, to okno musi byt v tom threadu vytvoreno
>ukazano i uvolneno, Nelze jakkoliv sahnou na okno vytvorene mimo
>thread.

problem je spis v synchronizaci volani VCL s hlavnim threadem. Nesmis volat
volne VCL funkce v threadu. Bud pouzit metodu Synchronize nebo udelat okno
rucne bez VCL

Zdravi
D> Toman

??? WM_USER ???

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.4.1999 17:23:42

Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> wrote:

> nepouziva (jinak by napr. dva ruzne programy mohly definovat svou
> konstantu jako dejme tomu WM_USER + 100 a byl by maler). Ze se dva
> programy strefi do stejneho retezce je mnohem mene pravdepodobne.

Kdyby jinej program. Schvalne zkus prohledat zdrojovky od VCL a zjistis, ze
tam nejmene v desitce unit celkem bezstarostne definuji zpravy pocinaje
WM_USER+1 az nekam nad WM_USER+$1C00.

BTW, nevite nekdo, zda neexistuje v Delphi nejaka _skutecna_ USER message,
kterou lze v Delphi bezpecne pouzit?

Bye, pf

Okno v threadu ...

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 22.4.1999 18:05:39

ahoj

to vypada na problem synchronizace ve VCL. pokud chces v threadu volat
metody VCL, tak jedine pres Synchronize(...).
je to sice pakarna, ale jednoduseji to bohuzel nelze.
priklad na toto tema je v ...DEMOS\THREADS\

michel

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 22.4.1999 18:13:33

ahoj vespolek

tvuj dotaz mi jeste stale neni uplne jasny, ale pokud pouzivas MAPI nebo
SimpleMAPI a pokud, jak pises, jiz umis zjistit nazev attachmentu tak k
jeho ulozeni zbyva jen krucek.
posilam tady kus programu pro SimpleMAPI (trochu vytrzeneho z
kontextu), snad ti pomuze.
na napsani prikladu pro "uplne" MAPI bych si musel vzit dovolenou,
promin....
podrobnosti viz help k MAPI.
nasleduje ukazka helpu :-)
---------------
MAPIReadMail returns one message, breaking the message content into the
same parameters and structures used in the MAPISendMail function.
MAPIReadMail fills a block of memory with the MapiMessage structure
containing message elements, such as the subject, message class,
delivery time, and the sender. File attachments are saved to temporary
files, and the names are returned to the caller in the message
structure. Recipients, attachments, and contents are copied from the
message before the function returns to the caller, so later changes to
the files do not affect the contents of the message.

A flag is provided to specify that only envelope information is to be
returned from the call. Another flag (in the MapiMessage
structure) specifies whether the message is marked as sent or unsent.
The caller is responsible for freeing the MapiMessage structure by
calling the MAPIFreeBuffer function and deleting any files associated
with attachments included with the message.
Before calling MAPIReadMail, use MAPIFindNext to verify that the message
to be read is the one you want to be read. Because message identifiers
are system-specific and opaque and can be invalidated at any time, the
MAPIReadMail function considers a message identifier to be valid only
for the current MAPI session.
----------------

michel

a tady je ten priklad
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
////////////
uses Mapi

function ReadMail: integer;
label konec;
var
err: ULONG;
session: LHANDLE;
MsgId: array[0..513] of char;
pMessage: PMapiMessage;
i, j: integer;
Att: PMapiFileDesc;
sName, S, Ext: String;
dt: TDateTime;

err := MapiLogon(0, PChar(sProfileName), nil, 0, 0, (zv)session);
if err <> SUCCESS_SUCCESS then begin
goto konec;
end;
while true do begin

//--- najdi prvni neprectenou ---
err:= MapiFindNext(session, 0, nil, nil, MAPI_LONG_MSGID
or MAPI_UNREAD_ONLY, 0, MsgId);
if (err = MAPI_E_NO_MESSAGES) then begin
goto konec;
end;
if err <> SUCCESS_SUCCESS then begin
goto konec;
end;

//--- precte zpravu a jako vedlejsi efekt ulozi
attachmenty na disk do temporary adresare---
err:= MapiReadMail(session, 0, MsgId, 0, 0, pMessage);
if err <> SUCCESS_SUCCESS then begin
goto konec;
end;

if pMessage^.lpszSubject = sSubject then begin
//---- Pocet priloh: pMessage^.nFileCount
Att:= pMessage^.lpFiles;
for i:=1 to pMessage^.nFileCount do begin
S:=
ExtractFileNameOnly(ExtractFileName(Att.lpszFileName)); // jmeno
bez ext
Ext:= ExtractFileExt(Att.lpszFileName);
// ext
sName:= sInBoxDir + S + '_' +
DateTimeStr(Now) + Ext; // sloz jmeno souboru
while FileExists(sName) do begin
Sleep(10);
sName:= sInBoxDir + S + '_' +
DateTimeStr(Now) + Ext;
end;
MoveFileEx(PChar(Att.lpszPathName),
PChar(sName), MOVEFILE_REPLACE_EXISTING);
Inc(Att);
end;
err:= MapiDeleteMail(session, 0, MsgId, 0, 0);
if err <> SUCCESS_SUCCESS then begin
//.......

//--- uvolni z pameti stare struktury ----
MapiFreeBuffer(pMessage);
end; // while true

konec:
MapiLogoff(session, 0, 0, 0);

Result:= 0;
end;
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//////////////////////////

Custom Dataset

[*] Martin Kuska <martin.kuska(zv)amenit(tec)cz> - 22.4.1999 18:54:29

Zdravim.
Chtel bych se zeptat, zda nekdo nevi o nejakem zdroji informaci s
podrobnym popisem, jak si vytvorit vlastni DataSet. Nasel jsem neco jen
na teto adrese: www.neosoft.com/~startech/week1/customds1.htm, ale nejak
se s tim nedokazu vyporadat. Dost tapu v pouzivani Bufferu.

Predem diky za pripadne odkazy.

Martin.

= Ing. Martin Kuska - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 710545 =
= http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kuska(zv)amenit(tec)cz =

Quick Report

[*] DaK <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 22.4.1999 20:20:20

Pratele,

poterbuji vytvorit sestavu pomoci Quick Reportu nad tabulkami umistenymi na
IB serveru. K tomu lze tezko pouzit komponentu TTable. Jak to lze elegantne
prov�st?

diky DaK

Native FoxPro driver

[*] Miroslav Evjak <evjak(zv)atlas(tec)cz> - 22.4.1999 21:17:10

Zdravim,

nemate nekdo potuchy, proc nejde otevrit tabulky FoxPro, ktere maj� memo
soubor (*.fpt). Skoncim na hlasce "Invalid index descriptor".

(FoxPro 2.6 DOS, Delphi 4.0, BDE 5.0 nativni FoxPro driver)

Hrozne rad bych se vyhnul ODBC :-((

Dik za radu. Mira.

Miroslav Evjak
evjak(zv)atlas(tec)cz

Nastaveni STANDARTNIHO VYSTUPU

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 22.4.1999 21:59:04

Ahoj,
potreboval bych poradit, jak v Delphi nastavit standartni vystup. V TP tusim
stacilo Assign(F,'');

Jenze u Delphi to timto zpusobem nejde. Vi nekdo jak na to ?

Diky
PK

Ulozeni attach. z mailu na disk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.4.1999 21:06:18

Puvodni zprava, kterou napsal Michal TALMAN dne 22 Apr 99,:

> Potrebuji ulozit na disk pribaleny soubor (.ZIP) z mailu a nasledne jej
> rozbalit na urcite misto ... Jak jej ulozim na disk ?

To jsou tri veci:

1. Musis prijmout zpravu s tim attachmentem:

a) pomoci nejake komponenty POP3 k tomu urcene
b) nebo primo pomoci komunikace dle protokolu POP3

2. Musis attachment dekodovat z MIME apod.:

a) nekdy to dela primo komponenta
b) nebo je na to jina komponenta
c) nebo si to udelas sam

3. Nakonec musis ZIP rozbalit:

a) pomoci freeware komponent
b) nebo pomoci komercnich komponent

To je vse.

ICQ: 21215917, PGP vitano

!!! Ulozeni attachementu na disk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.4.1999 21:09:28

Puvodni zprava, kterou napsal Michal TALMAN dne 22 Apr 99,:

> Ja myslel, ze je vic nez nad slunce jasne, ze kdyz pisu do konference
> DELPHI, ze bych rad problem resil v DELPHI, nikoliv skolenim, takze jeste

:))) Bohuzel posledni dobou to vubec neni nad slunce jasne, protoze
je to tu samy off topic :)))

> [...]
> jak v DELPHI ulozit attachement. Umim zjistit nazev attachementu, ale
> jakymi syntaxemi DELPHI jej ulozim na disk ?

Zadne syntaxe Delphi na to nejsou, musis pouzit nejake funkce nebo
komponenty, ktere to umi. Pokud to neumis podle znalosti protokolu,
coz je samozrejme trochu slozitejsi, nez vzit komponentu a pouzit.

ICQ: 21215917, PGP vitano

!!! Ulozeni attachementu na disk

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 22.4.1999 22:40:32

Urcite si prezri stranku na adrese http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm ,
kde najdes priamo free komponentu aj s demom ohladne %subj%.

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Master-detail a BatchMove

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)sun.felk.cvut(tec)cz> - 22.4.1999 23:46:01

Zdravim vsechny

Mam dva problemky pri praci s Paradoxovejma tabulkama pres BDE (jak jinak
:-))
1) Mam nastaveny dve tabulky propojene jako master/detail. Kdyz zavolam
DisableControls, prestane se detail filtrovat podle masteru. To je popsano v
helpu a radi tam pouzit TTable.BlockReadSize. Je to ale popsano jen mlhave a
ani experimenty nevedly k uspechu (tedy nastaveni detailu pri neaktivnich
data-aware komponentach).
2) Jak prinutit BatchMove, aby mi v modu Copy kopiroval i soubory s indexy
(tedy *.px, *.xg? a *.yg?)

Diky

Petr Medek

Dynamicke prvky formu ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 23.4.1999 00:24:13

Ahoj vsichni.
Mam problemecek. Potrebuji dynamicky vytvorit ve formu prvky (label, edit
...) za behu programu.
Otazka je jak. Pri pouziti promenne typu TLabel a nasledneho Create (+
nastaveni parametru
Left, Top, Caption, Visible ...) to sice compilator sezere, ale ve formu
se neobjevi nic.
Pokud s timto mate nekdo zkusenosti, podelte se prosim.

Dynamicke prvky formu ...

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)sun.felk.cvut(tec)cz> - 23.4.1999 00:36:14

> [...]
>nastaveni parametru
>Left, Top, Caption, Visible ...) to sice compilator sezere, ale ve formu

Ahoj
Je toho treba nastavit jeste o kousek vic.
Toto je overeno praxi:

NewLabel := TLabel.Create(self);
NewLabel.Visible := False;
NewLabel.Name := 'Label' + IntToStr(PocetPolozek);
NewLabel.Parent := Panel1;
NewLabel.Left := LabLeft;
NewLabel.Width := LabWidth;
NewLabel.Caption := PLabel;
NewLabel.Top := Center - NewLabel.Height div 2;
NewLabel.Visible := True;

Petr Medek

Dynamicke prvky formu ...

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.4.1999 00:46:34

Treba nastavit este PARENT vlastnost.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. apr�l 1999 0:35
P�edm�t: Dynamicke prvky formu ...>Ahoj vsichni.
> [...]
>se neobjevi nic.
>Pokud s timto mate nekdo zkusenosti, podelte se prosim.

Dynamicke prvky formu ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 23.4.1999 00:58:31

Uz to facha, diky moc vsem.
Pavel

Dynamicke prvky formu ...

[*] PLETICHA Ji�� - 23.4.1999 01:00:25

a co nastavit parent ???

OceaniC

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. dubna 1999 0:50
> [...]
>se neobjevi nic.
>Pokud s timto mate nekdo zkusenosti, podelte se prosim.

Ako premapovat klavesnicu

[*] Cerny Roman <cerny.roman(zv)atlas(tec)cz> - 23.4.1999 03:09:38

Zrovna dneska sem takovej softik stahnul. Ale mam v tom chaos a nevim odkud
sem to vzal.
Je to free, zatim se to alspon tvari jako free jestli to jeste chces mailni
mi a ja ti to hodim.

Cerny Roman
juf(zv)atlas(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. dubna 1999 17:16
P�edm�t: Re: Ako premapovat klavesnicu

programator

> Ahoj,ja se pripojim, mne by se moc libilo, kdybych moh psat na klas.
>americke klavesnici, ovsem s ceskymi Y Z. Uz dlouho hledam na webu
programek,
>kterej by to umel prehazovat, jako ve W3.11. Takze jestli to nekdo umite,
>pls....
>
>Dan

Zadani Datumu v DatabaseDesktopu

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.4.1999 04:36:21

Dobry den...(rano)

Mel bych tu jeden dotazek...

Zkousim si v Database Desktopu nejake SQL prikazy a potrebuji v
dotazu nejak zadat hodnotu atributu, ktery je typu TimeStamp, ale
nevim jak to tam zadat (v jakem formatu), protoze me to pokazdy
serve....

Petr

Propertis List in runtime

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.4.1999 05:17:46

Existuje sposob (pocas behu programu) zistit zoznam property nejakej componenty?
(nieco ako object inspektor ale v runtime) ?????

dakujem ...

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 23.4.1999 06:00:54

Taky by zaznamy mela obsahovat, pokud chces neco mazat ne ? :-)
Ale ted vazne. Delas to pres integritu nebo SQL prikazem ?
Pouzivas pro spusteni prikaz ExecSQL a ne Open ?
Zkus poslat kousek zdrojaku.

===============================
[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 23.4.1999 06:02:45

Zkus AssignFile(f). Priklady jsou v helpu

===============================
> [...]

tusim
>stacilo Assign(F,'');
>
>Jenze u Delphi to timto zpusobem nejde. Vi nekdo jak na to ?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.4.1999 07:15:57

Samozrejme mi bylo jasne, ze chces delat nejaky program v Delphi.
Ted uz je to lepsi, ale stejne jeste nevim dost, abych vedel, jestli
jsem Ti schopen poradit. Napsat, ze chces kontrolovat mail je
taky nejasne. Nizkourovnove to neumim.
Pokud bys bral OLE a spolupraci s Outlookem, muzu se zkusit podivat
do helpu nebo MSDN, a mozna bych byl uspesny. Samozrejme
bych tomu nevenoval tolik casu, jako kdyz nejaky problem pali mne,
ale takhle se mi nechce ani to jit hledat, protoze se pravdepodobne
zjisti, ze Outlook nepouzivas, nebo nechces OLE nebo to chces pro
vice zakazniku, kteri maji ruzne prostredi a chces to teda obecne
a ja bych zbytecne mrhal casem.

Takze se na me nezlob, ma rada byla sice mozna provokativni,
ale byla to spravna odpoved na polozenou otazku. Predevsim jsem chtel,
aby sis uvedomil, ze se na takovou otazku neda odpovidat a ze je
ve Tvem vlastnim zajmu byt pri zadosti o pomoc
co nejkonkretnejsi. A nemel bys nechat na tom, kdo Ti chce pomoci,
aby se musel domyslet, co vlastne chces.

[...]

[*] delphi(zv)alf.dingo(tec)cz - 23.4.1999 05:22:03 gmt

Ahoj,

neni to tim, ze by tabuka mela fpt soubor, ale je to tim, ze ma nekterou
polozku indexu kombinovanou a to naivni driver neumi. Nevim presne, jaky je
to konkretni vyraz v indexu. Bud musis zrusit indexy, nebo se podvolit ODBC.

Ma na to nekdo jiny nazor?

BOB.

> [...]
> soubor (*.fpt). Skoncim na hlasce "Invalid index descriptor".
>
> (FoxPro 2.6 DOS, Delphi 4.0, BDE 5.0 nativni FoxPro driver)

Propertis List in runtime

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 23.4.1999 07:30:24

Hledej PropInsp nebo tak nejak na DSP

Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. dubna 1999 5:21
P�edm�t: Propertis List in runtime

[...]

I/O string parametr pro stored procedure

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 23.4.1999 08:09:30

Cau fsichni ...

volam stored proceduru z MS SQL 6.5 a chci precist I/O stringovej parametr

zhruba takhle ...

_tSQL_PROC.Params.Clear;
_tSQL_PROC.Params.CreateParam(ftString , '(zv)parLogDescription' ,
ptInputOutput);
_tSQL_PROC.Prepare;
_tSQL_PROC.ExecProc;

{--- Get log description ---}
hsLogDesc := _tSQL_PROC.Params[0].AsString;

no a v hsLogDesc se mi objevi dycky jenom prvni znak, toho co nacitam, a
zbytek retezce je v p....i, tedy chci rici nekde jinde ...

nacitate negdo stringovy I/O parametry v pohode ... a jak to delate ...?

dik za odpovedi ...

__________________

Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)iol(tec)cz
__________________

Custom Dataset

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 23.4.1999 08:37:29

N�vod i s popisem je v Mistrovstv� v Delphi 3. Pokud nem�, mohu ti
poslat alespo� p��klady.

Martin Kuska wrote:

> [...]
> = http://www.amenit(tec)cz e-mail: martin.kuska(zv)amenit(tec)cz =

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

COM - predavani parametru

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 23.4.1999 08:40:10

1.
Chci, aby mi COM objekt vracel z metody GetIcon ikonu, ale nevim jak to mam
udelat. Vracet handle? To snad ani nejde, ne? Nahrat tu ikonu do pameti a
vracet ji jako BSTR? To se mi taky nejak nezda... Jak mam vracet takove
veci jako ikona apod.?

2.
Jde nejak predat COM objektu DC (Device Context), aby on pak do toho
naprasil nejakou maluvku? Ten COM by mel byt v outprocess serveru (a mozna
i na jinem pocitaci).

Dik za radu. Viktor

I/O string parametr pro stored procedure

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.4.1999 09:00:42

Bohuzel, proti MS SQL 6.5 jsem Delphi nezkousel.
Ale mam pocit, ze proti MS SQL 7.0 fungovaly parametry (kdyz
jsem to kdysi testoval) jen kdyz byly bud Input nebo Output.
Zkousels, jak se chova OUTPUT? To by mohlo byt zajimave,
i kdyz 6.5 je samozrejme neco uplne jineho nez 7.0.
Taky muze hrat roli typ pripojeni (nativni, ODBC). Zkus
ho zmenit a zjistit, jak se to bude chovat.

V nejhorsim pripade bych nechal ten parametr pouze pro Input a
Output bych vracel kurzorem do fieldu.

[...]

API - Microsoft CD

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 23.4.1999 09:07:20

D�kuji v�em za odpov�d�t na ot�zku WM_USER. Je�t� bych se cht�l zeptat na
jednu v�c.
M�m mo�nost se dostat ke v�em produktum firmy Microsoft. Netu��te n�kdo
jestli Microsoft publikuje na n�jak�m CD-�ku informace o API funkc�ch. V�m,
�e jsou v Delphi, ale sch�n�m n�co podrobn�j��ho. Jestli ano m��ete mi
sd�lit jak se to CD-�ko jmenuje.
D�ky moc!!!
Nov�k

WinExec

[*] Marian Horniak <horniak(zv)dflex.sk> - 23.4.1999 09:09:35

zdravim vas,
vopred odpustite moje - pre Delphi znalych ludi asi trivialne
otazky :

snazim sa nastavit Button akciu Onclick : spusti default mailer ,
prip. default WWW
browser.

1) citam spravne lokacie mailera v registry :
HKEY_CLASSES_ROOT\mailto\shell\open\command
a WWW browsera :
HKEY_CLASSES_ROOT\myhtmlfile\shell\open\command
???
2) potom skusam volat WinExec funkciu s parametrom vycitanym z
horeuvedenych
registrov. Aplikacia (napr Iexplorer) sa sice spusti, ale
zhodi mi
moj Delphi (ver 3.0) program.
Existuje nejaka overena konvencia pri volani WinExec ? v
Helpoch a
skromnych prikladoch, ktorymi disponujem som nenasiel nic,
co by mi pomohlo.

este raz pardon, ze zdrzujem. vopred vdaka.

horniak(zv)uniag.sk

maros
Zivot je krasny, tak preco si ho nevziat.

Ulozeni attach. z mailu na disk

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.4.1999 09:28:00

"Jesisi Marja" , jsme v konferenci Delphi.
Podle Tebe, kdyby se nekdo zeptal, jak ma
zmenit systemove datum nebo cas, tak mu
poradis "Start" -> "Nastaveni" -> "Ovladaci
panely" atd... ??? >Michalovi Talmanovi: Nesmis se, kamarade, zlobit, ale
> [...]
>Proto jsem Ti odpovedel presne na to, na co ses ptal,
>i kdyz mi bylo jasne, ze takovou odpoved asi nechces.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.4.1999 09:46:41

>To jsem zkusil a pri kazdem pokusu o mazani mi
>BDE rvalo, ze tabulka obsahuje zaznamy.

Tomu moc nerozumim, asi pises DELETE TABLE :-)))
Udelej to napriklad(!) takhle :
Placni si na form dva TQuery a nastav jim vlastnost
DataBaseName. Jeden pojmenujeme treba Q_Rodice, druhy
Q_Deti. Tomu prvnimu nastav vlastnost SQL na
DELETE FROM T_RODICE WHERE ID=:ID
tomu druhemu na
DELETE FROM T_DETI WHERE IDRodice=:ID
a az budes chtit vymazat napriklad rodice cislo 745
(i s detma) tak to udelas takhle

Q_Deti.Params[0].AsInteger:=745;
Q_Rodice.Params[0].AsInteger:=745;
try
Q_Deti.ExecSQl;
try
Q_Rodice.ExecSQL;
except
//Nepovedlo se vymazat rodice !
//Nepovedlo se vymazat deti !
end;

Sorry za syntax errors :-)))

Dobra.> ----------
> [...]
> zaznamy z 2. tabulky (pres FindFirst). Poradte, jak urychlit tento
> proces. Mozna, ze na to jdu uplne spatne...

Instalace Delphi 3 na jednom po��ta�i

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 23.4.1999 09:50:14

Vazeni delfinci,
Mam na jednom pocitaci nainstalovane W95 a Win NT a potrebuji mit
moznost pouzivat Delphi 3 v�obou systemech. Terminem pouzivat mam na
mysli takovy stav, kdy po instalaci komponenty nebo balicku pod jednim
systemem je tento k�dispozici pod obema systemy. Zat�m jsem to resil
tak, ze jsem si nainstaloval D3 pod NT, pak jsem je znovu nainstaloval
do tehoz adresare pod W95. Problem je, ze jsem tentyz postup musel
opakovat pro kazdou komponentu (balicek) nebo IDE enhancement, coz je
dosti otravne. Nemate nekdo nejaky navod, jak na to ? (idealni by bylo,
kdyby byl overeny v�praxi, spise nez uvahy na tema, jak by to mozna
mohlo jit).

Diky Jura

WinExec

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.4.1999 10:04:01

Treba takhle :

ShellExecute(
Application.Handle, //"Rodic"
PChar('Open'), //Akce
//je to default, takze asi staci jen nil
PChar('MailTo:xxx(zv)yyy.zzz'),
//nebo 'http://xxx.yyy.zzz'
nil, //Parametry
nil, //Adresar
SW_SHOW); //Zpusob zobrazeni
end;

Dobra.> >snazim sa nastavit Button akciu Onclick : spusti default mailer ,
>prip. default WWW

Vytvoreni OLE Word

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 23.4.1999 10:08:12

Ahoj All,

marne se snazim vytvori pres olecontainer novy dokument wordu. Mohl by mi
nekdo poradit jak mam vytvorit novy dokument Wordu, vlozit do nej text a
zobrazit do containeru? Velice by pomohl vyrez zdrojaku

dik

Honza Fiala
E-mail: fala(zv)imc(tec)cz
ICQ: 22070733

BDGrid

[*] Tom� R��i�ka - 23.4.1999 10:16:46

Jo , pouzivam Paradox a predtim jsem pouzival DBase

Tomas Ruzicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. dubna 1999 19:27
P�edm�t: Re: BDGrid

> [...]
>= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
>= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

BDGrid

[*] Tom� R��i�ka - 23.4.1999 10:22:27

Taky si myslim, ze by to BDE melo vedet, kolik radku se natahuje, ale
opravdu nevim, jak na to. Pokud nekdo vi, jak to vyresit, byl bych mu
vdecen, protoze to je zdanlive malickost, ale v podstate to vypada hrozne a
navic z toho clovek ma pocit, ze mu komponenty sice krasne usnadnuji
programovani, ale na druhe strane nad nimi nema uplnou kontrolu.

Diky

Tomas Ruzicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. dubna 1999 7:25
P�edm�t: RE: BDGrid

[*] Tom� R��i�ka - 23.4.1999 10:30:17

Ja delam v Builderu 1 a thready jsem zkousel uz davno (trida TThread), ale
cokoli sahalo na VCL, to muselo byt volano z funkce Synchronize

Cau

Tomas Ruzicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radek KALA <DELPHI(zv)betacontrol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. dubna 1999 16:49
P�edm�t: Re: Okno v threadu ...

From: "Jirka Fejfar" <fejfarj(zv)iol(tec)cz>
To: "DELPHI Distribution List" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date sent: Thu, 22 Apr 1999 13:41:11 +0200
> [...]

> to okno se neukaze, aplikace zamrzne ...
>
> kdyz to samy udelam mimo thread, tak je to v pohode ...

Vytvoreni OLE Word

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 23.4.1999 10:32:09

Podivej se na www.inprise.com/delphi/papers/microexcel/
je tam popis jak pracovat s Wordem a Excelem se spoustou prikladu

===============================
> [...]

>nekdo poradit jak mam vytvorit novy dokument Wordu, vlozit do nej text a
>zobrazit do containeru? Velice by pomohl vyrez zdrojaku

Zmena intervalu casovace ve sluzbe

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 23.4.1999 09:34:59

Vazeni programatori,

vznasim dotaz za sveho kolegu, ktery narazil na obtize pri zmene
intervalu casovace ve sluzbe za behu aplikace. Je to mozne?
ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. 040/51 68 21
Karla IV. 13 fax. 040/51 70 37
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

??? WM_USER ???

[*] Tom� R��i�ka - 23.4.1999 10:43:54

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. dubna 1999 17:02
P�edm�t: Re: ??? WM_USER ???>To urcuje mez, od ktere nahoru lze definovat vlastni messages ID.
>Nicmene je lepsi pouzit
> MyMsgID := RegisterWindowMessage('QWERTYUIOP');

********************

To se pouziva, kdyz chces zpravu 'QWERTYUIOP' pouzit v ramci celeho
systemu

> [...]
>nepouziva (jinak by napr. dva ruzne programy mohly definovat svou
>konstantu jako dejme tomu WM_USER + 100 a byl by maler). Ze se dva
*********************

Myslim, ze se mylis, protoze konstanty s hodnotou WM_USER az WM_APP se
pouzivaji pouze v ramci 1 aplikace. Takze pokud je budes skutecne pouzivat
jen v ramci tridy sveho okna (kdyz to nechces posilat treba do ComboBoxu
nebo Editu, ktere pouzivaji tyto konstanty taky), klidne je pouzivej, je to
jednodussi a k tomu je to urceno. Tim padem je samozrejme muze pouzit vice
aplikaci na 1 pocitaci. Jedina podminka je prave to, ze to neposlou do
jineho okna.
>programy strefi do stejneho retezce je mnohem mene pravdepodobne.
>
>Blize viz MSDN.
*********************

Ano, prave v MSDN je to krasne popsano

Cau

Tomas Ruzicka

Retezcovy problem

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 23.4.1999 10:46:17

Zdravim,

prosim o radu. Potrbuji porovnat dva retezce:

RETEZEC1: 'prvni druhy treti'

RETEZEC2: 'prvni="pokus1" druhy="pokus2" treti="pokus3" dalsi="pokus4"
nejakydalsi="pokus5"'

Vysledkem by mel byt RETEZEC2 bez polozek definovanych v RETEZEC1 (vcetne
hodnot), cili tento retezec:

RETEZEC3: 'dalsi="pokus4" nejakydalsi="pokus5"'

Drbu se s tim uz peknou dobu. Poradi mi nekdo?

Dekuji.

[*] Tom� R��i�ka - 23.4.1999 10:51:04

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. dubna 1999 21:43
P�edm�t: Re: ??? WM_USER ???>Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> wrote:

> [...]

********************
>BTW, nevite nekdo, zda neexistuje v Delphi nejaka _skutecna_ USER message,
Je, a je to prave WM_USER. Klidne ji pouzivej, pokud ji budes posilat jen v
ramci "private window class" a registraci zprav pouzij tehdy, kdyz ji budes
posilat jinam (do jinych aplikaci)

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] Tom� R��i�ka - 23.4.1999 11:03:55

Presny popis:
:-)
Mam dve Paradoxove tabulky T1 a T2. V Database desktop version 7 nastavim Referential Integrity pro T1 - spojim ji s T2. Nastavim Update rule na Cascade (defult...) ,zmacknu OK, nejak si tu integritu nazvu a zmacknu OK. Kdyz potom chci v Database desktopu smazat zaznam z T2 (a tise predpokladam, ze to smaze vsechny prislusne zaznamy z T1), tak to na me krici "Master has detail records. Cannot delete or modify." a neudela nic.

Takze asi delam neco spatne. Rad bych se v tom vyznal, takze diky za jakoukoli pripominku.

Ahoj !
Tomas Ruzicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. dubna 1999 6:32
[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.4.1999 11:18:37

To je, myslim, velmi konkretni otazka. Na to bych odpovedel prikladem kodu.
Kdyby se te nekdo zeptal: "Proc mi nejde volat ulozena procedura?"
Tak bys mu byl schopen poradit? Nebo by te nejdriv zajimalo,
jak to vola a na jake to provadi databazi?

> kdybych
> [...]

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 23.4.1999 11:18:49

A jako tisknes samostatne ty leve a prave. Pred nedavnem jsem tu taky
dotaz poslal, ale bez odezvy. Ja to sice taky provadim a to tak, ze
nejdriv cely report vygeneruji a pak pro cely report postupne po jedne
strane nastavuji StartPage a EndPage, ale to jaksi neni ono.
Rad se necham od tebe poucit, pokud budes sdilny. Diky.

> [...]
> Viem tlacit najprv vsetky lave strany a potom vsetky prave. Vie niekto
> ako ich tlacit na striedacku(L1, P1, L2, P2, L3, P3...)

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 23.4.1999 11:29:47

Jak uz psal P. Zahradnik vetsinou je na to nejjednodussi pouzit nejake
komponenty. V tom pripade si nastuduj pouziti tech komponent.

> [...]
> Pokud je na serveru POP3 postovni zprava, jak ji prijmout z DELPHI a
> jeji attachmenty v DELPHI ulozit na disk. To v zadne prirucce ani na

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 23.4.1999 12:19:40

No ja bych soudil (paradoxi data moc neznam), ze nemas nastaveny kaskadni
delete, ale pouze update - coz jaksi nestaci.... Ale jestli umi Paradox
DELETE CASCADE to teda netusim.

----------------------------------
David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Od: Tom� R��i�ka [mailto:ruzicka(zv)com-tech(tec)cz]
Odesl�no: 23. dubna 1999 11:04
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

AVI soubor v RES

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 23.4.1999 11:41:38

Ahoj vsichni.

Mam v balicku komponent nasledujici sekvenci:

{$R SQLBUSY.RES}

var
AHandle: HInstance;
begin
AHandle:=LoadLibrary('PSLIB1.BPL'); // jmeno meho balicku
Animate1.ResName:='SQL_BUSY';
Animate1.ResHandle:=AHandle;
Animate1.Active:=true;
Animate1.Active:=false;
FreeLibrary(AHandle);
end;

Pokud program, ktery vyuziva tento balicek zkompiluji bez balicku (jeden
velky EXE),
vsechno funguje jak ma, natahne se AVI a zacne se prehravat.

Jakmile vsak program zkompiluji s balicky (maly EXE + spousta BPL),
zobrazi se pred natazenim AVI hlaska "Cannot open AVI."

Co by slo s timto udelat ?

Marian Jonas

smycka pro objekty

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.4.1999 12:50:52

> with Form1 do
> for i:=0 to ComponentCount-1 do if Components[i] is TButton then
> TButton(Component[i]).Enabled:=false;
****S tim bych souhlasil jen v pripade, ze tech tlacitek je opravdu presne
dvacet. Pokud jich tam je vice a zmena je potreba jen u onech dvaceti,
pak ti zbyde ono FindComponent.

Off: SQL server pro WIN95/98

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 23.4.1999 13:12:42

Ahoj,
nevite nekdo o nejakem jednoduchem (a nejlepe free) SQL serveru, ktery by
pracoval pod WIN95/98. Uvitam nazvy a treba i odkazy.

Sorry za offtopic a dekuji.

PK

smycka pro objekty

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 23.4.1999 13:12:28

To je absolutni blbost, protoze pridanim buttonu se inkrementuje i kolekc Components,
takze je to koser.

Martin

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: Slavek Rydval [SMTP:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
Odeslano: 23. dubna 1999 12:51
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: RE: smycka pro objekty

> [...]
****S tim bych souhlasil jen v pripade, ze tech tlacitek je opravdu presne
dvacet. Pokud jich tam je vice a zmena je potreba jen u onech dvaceti,

Aj to by sa dalo obist, mozes si vo faze navrhu v buttonoch, pre ktore chces
danu operaciu vykonat nastavit napr. Tag na 1 a potom by to vyzeralo takto:

with Form1 do
for i:=0 to ComponentCount-1 do if (Components[i] is
TButton)and(TButton(Component[i]).Tag = 1) then
TButton(Component[i]).Enabled:=false;

Myslim, ze takto je to este vzdy optimalnejsie ako pouzit FindComponent.

> [...]
****S tim bych souhlasil jen v pripade, ze tech tlacitek je opravdu presne
dvacet. Pokud jich tam je vice a zmena je potreba jen u onech dvaceti,

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 23.4.1999 13:48:35

Jo jo ...

synchronize mi pomohlo ... diky vsem za odpovedi ...
__________________

Jiri Fejfar
e-mail: fejfarj(zv)iol(tec)cz
__________________

Retezcovy problem

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.4.1999 13:52:07

mel by to udelat nasledujici kod. Ale neladil jsem to, tak
si pripadne preklepy nebo nesmysly oprav. Vysledek je RETEZEC2,
RETEZEC1 je behem vypoctu znicen.

Algoritmus predpoklada, ze polozka v retezci1 je bez mezer,
bezprostredne za identifikatorem je rovitko ('=');
Pokud se mohou treba mezi uvozovkami vyskytovat mezery, tak by
to nefungovalo a musel bys prepsat hledani prvni mezery za polozkou
na hledani prvni mezery za prislusnou uvozovkou. Nevim, jake jsou pozadavky.

p, r, LenR2 : integer;
Item : string;

begin

//Docasna uprava retezec2
RETEZEC2 := ' ' + RETEZEC2;

//pro vsechny uvedene polozky
while RETEZEC1 <> '' do begin

//ziskej Item, ktery se bude mazat
p := Pos(' ', RETEZEC1);
if p = 0 then begin
Item := RETEZEC1;
RETEZEC1 := '';
end else begin
Item := Copy(RETEZEC1, 1, p - 1);
Delete(RETEZEC1, 1, p);
end;

//najdi pozici mazane polozky
//pred ni musi byt mezera, za ni rovnitko a uvozovky
p := Pos(' ' + Item + '="', RETEZEC2);

//nenalezeno - chyba?
// if p = 0

//najdi prvni mezeru za polozkou
r := p + Length(Item) + 3;
LenR2 := Length(RETEZEC2);
while (r < LenR2) and (RETEZEC2[r] <> ' ') do inc(r);

//preskoc prvni mezeru z nalezeneho textu, tu nechceme mazat
inc(p);

//vymaz z retezce2 oblast od p-teho do r-teho znaku
Delete(RETEZEC2, p, r - p + 1);

end;//while

//Odstran mezeru navic
Delete(RETEZEC2, 1, 1);

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 23.4.1999 14:04:18

> [...]
>�e jsou v Delphi, ale sch�n�m n�co podrobn�j��ho. Jestli ano m��ete mi

MSDN subscription (balik CDcek) - SDK, DDK,.... Existuje v nekolika verzich

Knihovny DirectX pro delphi

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 23.4.1999 14:16:28

Nevite n�kdo, prosim, kde bych sehnal knihovny DirectX pro Delphi ?

Query + update

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 23.4.1999 14:35:29

Mam Query, ktere neni editovatelne. Z nej zobrazuju data v Gride.
Pak mam 2. query pro aktualizaci aktualniho radku z 1.Query.
V nem posilam UPDATE nebo INSERT proceduru (abych dostal
zpatky vygenerovany primarni klic). Jak ale pridam ten
novy zaznam do toho prvniho Query, bez toho abych ho musel zavrit
a znovu otevrit (to trva moc dlouho).

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

Query + update

[*] Kriz David <david.kriz(zv)ccv(tec)cz> - 23.4.1999 14:40:23

Ahoj,

vzhledem k tomu, ze Delphi 3 C-S vyuzivam jen obcas, tak jsem si rikal, ze
bych mohl usetrit spoustu mista na pevnem disku tim, ze bych je vypalil na
CD-ROM a spoustel je odtam (pod Win95 OSR2). Ale nevim co vsechno bych musel
zmenit v registrech a jinych konfiguracnich souborech aby to fungovalo. A
nebo take ktere casti je nutne ponechat na pevnem disku (asi BDE?).

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Podpis (ENG:signature, DEU:unterschrift, ESP:firma)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
David K��,
CCV s.r.o., Jir�skova 43, Brno, Czech republic
mailto:david.kriz(zv)ccv(tec)cz
http://www.ccv(tec)cz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

QR vs. >Canvas does not allow drawing <

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz> - 23.4.1999 16:25:52

Zdravim....
Mam jeden hoodne zapeklitej problem, prosim o radu.
Pri generovani preview u QR se po dlouhe dobe (cca. 40-60 x) opakovani
techto preview (resp. zobrazeni, vykresleni) aplikace zasekne a napise
>Canvas does not allow drawing < a na to 'Out of system resources' a
aplikace se zhrouti. Kdyz jsem si program krokoval, zarvalo to poprve
umne neexistujiciho 'qrblabla.pas' (bohuzel nazev si uz napamatuji) cili
nezjistil jsem primo chybu v kodu. (mam pouze qrblabla.dcu), napodalsi
uz mne to tam nehodilo a napsalo mi uz priimo chybu. Kdyz jsem si to
osetril, tak to chybu osetrilo, ale po dalsim volani teto operace se to
uz porad opakuje (dokonce i kdyz to volam z jine dll !). Napadlo mne
pouzit Application.ProcessMessage (ale pomuze to vuubec?)
Predem diiky...

---------------------
Karel Pechanec
ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz
tel: 0602 950 525
---------------------

Ukonceni programu

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 23.4.1999 16:28:46

Nazdar po X-te
Mam furt ten problem s tim uikoncenim programu.
Pr. bezi mi jeden program kterej potrebuju ukoncit tak aby nemel keci.
zkousel jsem destroywindow a vono se nic nestalo pokud ten program nebyl muj
ja to vubec nechapu kdyz jsem zmenil caption pomoci setwindowtext tak to
chodi vsude ale to destroywindow ne (vo co jde)
Takze diky za nejakou odpoved

QR vs. >Canvas does not allow drawing <

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz> - 23.4.1999 16:52:25

Zdravim....
Mam jeden hoodne zapeklitej problem, prosim o radu.
Pri generovani preview u QR se po dlouhe dobe (cca. 40-60 x) opakovani techto
preview (resp. zobrazeni) aplikace zasekne a napise >Canvas does not allow
drawing < a na to 'Out of system resources' a aplikace se zhrouti (nebo dll).
Kdyz jsem si program krokoval, zarvalo to nekde v 'quickrpt.pas' (resp.dcu -
proto nevim kde presne chyba je. Zrejme uz uvnitr Prepare). Po dalsim volani
teto operace se to uz porad opakuje (dokonce i kdyz to volam z jine dll !).
Napadlo mne pouzit Application.ProcessMessage (ale pomuze to vuubec?) pred
Preview ci Prepare .
Predem diiky...

---------------------
Karel Pechanec
ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz
tel: 0602 950 525
---------------------

QR vs. >Canvas does not allow drawing <

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 23.4.1999 18:01:34

>aplikace se zhrouti. Kdyz jsem si program krokoval, zarvalo to poprve
>uz porad opakuje (dokonce i kdyz to volam z jine dll !). Napadlo mne
>pouzit Application.ProcessMessage (ale pomuze to vuubec?)

QR ztraci pamet sam o sobe. Posledni verze QR je 3.0.4.
ProcessMessage v tomto pripade jaksi nema vyznam.
Sleduj zdroje pri zobrazeni Preview.
Ja jsem se dostal na ztratu 'pouheho 1kB' na jedno Preview.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

API - Microsoft CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.4.1999 17:11:41

Puvodni zprava, kterou napsal Novak Josef dne 23 Apr 99,:

> [...]
> API funkc�ch. V�m, �e jsou v Delphi, ale sch�n�m n�co podrobn�j��ho.
> Jestli ano m��ete mi sd�lit jak se to CD-�ko jmenuje. D�ky moc!!!

Jmenuje se to Microsoft Developer Network (zkratka MSDN) Subscription,
jedna se o predplatne informaci pro vyvojare, ktere je k dispozici
ve trech verzich - Library, Professional a Universal.

ICQ: 21215917, PGP vitano

databaze bez BDE

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.4.1999 18:58:31

Hello All!

> Ale jeste jsem objevil XBase (v temze zdroji)
> Na ni se bohuzel neda konektnout jednoduse TDataSourcem
> nebo dokonce primo TDBGridem.

Sledujem aj nejake ruske delfacke konferencie a aby ste z toho nieco
mali aj vy, prelozil som jednu spravu, ktora suvisi so %subj%:

==== Area DELPHI.RU.DB ======================================
Od : Yri Beskorovayniy 2:5023/1.14 Str 21 Apr 99 00:55
Pro : Alexandr Leontiev
Subj : D4: Alternativy BDE

Obecne poznamky:

BDE nefunguje s .CDX ani nevie pristupovat k datam sucasne s FoxPro
alebo Clipperom. Ziadna z dalej spominanych nahrad BDE nepodporuje
SQL prikazy (aj ked sa Advantage vyhraza). Poznamka o existencii
zdrojovych textov este neznamena, ze su priamo na uvedenej adrese.

Server so zoznamom alternativ BDE
http://www.kylecordes.com/bag/listbytype.html

Moje hodnotenie niektorych najznamejsich:

1)Topaz 7 - (zdr.) http://www.softsci.com/

Dost slaba kniznica z poloviny v assembleri (t.j. zle modifikovatelna),
bez helpu (mozno po zakupeni je), predpokladam, ze autori ju dalej
nerozvijaju (vyse pol roka sa neobjavil update).

2)CodeBase - (zdr.) http://www.sequiter.com/

Podla popisu vymakany kus, ale nepodarilo sa mi nic rozchodit, lebo
nikde nemozem zohnat *.DLL ** (ak mi ich niekto posle, rad to
otestujem).
Je to Client/Server atd. Za trial verziu nechcu ziadne peniaze. ;-)

** (podla inej zpravy si kazdy musi DLLky skompilovat podla
make-fajlov z zdrojakov, vsetko je v distrib. baliku)

3)Apollo 4.5 - http://www.luxent.com/prodinfo/apollo.htm

Dost silny nastroj, vyborny help, spusta funkcii, ale v poslednej
dobe sa mi ukazal aj z tej horsej stranky: v baliku pre D3 su
namiesane *.DCU pre D4, aj v poslednom update. Pri praci sa chova
nejednoznacne, nevie zobrazit DOS data kodovane v OEM, robia mu
problemy niektore mena suborov, pri kodovani DOS OEM vyzaduje
specialne finty*, nepracuje UDF s D4, prilis casto sa objavuje
okno 'Access violation' (dokonca aj z ich Visual Navigatora),
pozostava z 5 DLL, ostatne mozno zmazat.

* v inej sprave sa ujasnilo, ze staci Apollo.SetTranslate(TRUE);

4)Halcyon 6.06 (zdr.) http://www.grifsolu.com

Slabsi nez Apollo, zato cely v Object Pascale bez DLL a rychlejsie
pracujuci. Prilis zlozity na dodatocne upravy a patche. Nie vzdy
sa kamarati s DOS kodovou strankou (ale existuje patche). Sice malo,
ale sem-tam sa objavi chybicka, po ohlaseni autor ochotne opravuje.
Nepodporuje vsetky standardne funkcie TDataSet. Vyborny pre mensie
rychle programy (1-3 databazy). Pre uplne male projekty je i verzia
5 (nekompatibilna s TDataSet). Je aj modul pre konzolovy rezim.

5)Advantage - http://www.advantagedatabase.com

Neudavam verziu, lebo ich existuje viac (ciastocna aj plna nahrada
DBE), drivery ODBC, verzie pre VB i C++, Internet Server, Client/Server
pre NT aj NetWare. Vyborne funguje aj v DOS kodovani, dobry help,
pekne priklady, spusta utilit. Moznosti ako u Apollo, navyse podpora
Paradox a prace Client/Server (a ked nenajde server, pracuje
s lokalnymi datami). Podpora indexov, filtrov v TDataSet aj xBase.
Plna nahrade BDE podporuje mnozstvo funkcii API BDE, ale to podla
mna nie je potrebne. Je DeskTop pre *.DBF aj pre vlastny format,
vie konverziu DBF/DB -> ADT. Server na internete pravidelne udrziavany.
Podla konfiguracie potrebuje 2 DLL a nepovinne subory s konfiguraciou
(charset). Podla ohlasov v newsoch stabilnejsi nez Apollo (osobne
som nenarazil zatial na ziadnu chybu)

Vyssie uvedeny text je osobny nazor bez naroku na absolutnu pravdivost,
uvitam kazdu pripomienku

S hlbokou uctou navdy vas Jurij

E-Mail: Yra(zv)amd.kaluga.ru ICQ: 10955818

=== cut end ===

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

BDGrid

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.4.1999 20:09:19

Tom� R��i�ka wrote:

> [...]
> a navic z toho clovek ma pocit, ze mu komponenty sice krasne usnadnuji
> programovani, ale na druhe strane nad nimi nema uplnou kontrolu.

U souborovych databazi to funguje, u SQL databazi ne. Obavam
se, ze to z BDE nevydolujes, protoze to neumi.

Foldyna Ji�� wrote:

> [...]
> Nemate nekdo nejaky navod, jak na to ? (idealni by bylo, kdyby byl overeny
> v�praxi, spise nez uvahy na tema, jak by to mozna mohlo jit).

Obavam se, ze mas mrzutou smulu. Otevri si registry, nalistuj si
HKEY_CURRENT_USER/Software/Borland/Delphi/c.verze/Known
Packages a hned zjistis, v cem je problem.

Knihovny DirectX pro delphi

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 23.4.1999 20:22:12

>Nevite n�kdo, prosim, kde bych sehnal knihovny DirectX pro Delphi ?

Zkus http://www.delphi-jedi.org/DelphiGraphics/

Leos Urban
AITIX s.r.o. - INFORMIX VAR PARTNER

Quick Report

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 23.4.1999 20:28:31

>potrebuji vytvorit sestavu pomoci Quick Reportu nad tabulkami umistenymi na
>IB serveru. K tomu lze tezko pouzit komponentu TTable. Jak to lze elegantne
>prov�st?

Pouzij TQuery.
Ovsem muzes klidne pouzivat i TTable proti SQL serverum.
Leos Urban
AITIX s.r.o. - INFORMIX VAR PARTNER

Knihovny DirectX pro delphi

[*] RAZIIARS <arbet(zv)fred.utc.sk> - 23.4.1999 21:11:49

On Fri, 23 Apr 1999, Maixner Adam wrote:

> Nevite n�kdo, prosim, kde bych sehnal knihovny DirectX pro Delphi ?

Hi.

Vyhladaj si na DSP knihovnu DelphiX.

RAZIIARS of Aqabin
(also known as Peter Arbet)

e-mail:
arbet(zv)fred.utc.sk
arbet(zv)px.psg.sk

QReport - TQRExpr

[*] Igor Vojtek <ivojtek(zv)ba.psg.sk> - 23.4.1999 22:31:27

Ako vytvorit vlastnu funkciu do TQRExpr, ktora ma ako parameter field z datasetu? Kde najdem pr�klad?

Mazani zaznamu z datab�ze

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 24.4.1999 09:05:51

Kouknul jsem se do dokumentace k Paradoxu.
Kaskadni delete nepodporuje. Pouze ho hlida.

eL..
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>