Native FoxPro driver

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 24.4.1999 10:11:08

Malo by to fungovat s DAO pripadne ADO, ak by taketo riesenie vyhovovalo.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

----- Original Message -----
From: Miroslav Evjak <evjak(zv)atlas(tec)cz>
To: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Sent: Thursday, April 22, 1999 9:17 PM
Subject: Native FoxPro driver

> Zdravim,
>
> nemate nekdo potuchy, proc nejde otevrit tabulky FoxPro, ktere maj� memo
> soubor (*.fpt). Skoncim na hlasce "Invalid index descriptor".
>
> (FoxPro 2.6 DOS, Delphi 4.0, BDE 5.0 nativni FoxPro driver)
>
> Hrozne rad bych se vyhnul ODBC :-((
>
> Dik za radu. Mira.
>
> Miroslav Evjak
> evjak(zv)atlas(tec)cz

TVORBA TISKOVYCH SESTAV

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz> - 24.4.1999 16:50:36

Zdravim...
Nevi nekdo o nejakem opravdu kvalitnim baliku (spise komercnim) pro
tvorbu formularovych a query tisku? (ReportSmith ne).

Diky....

---------------------
Karel Pechanec
ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz
tel: 0602 950 525
---------------------

TVORBA TISKOVYCH SESTAV

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 24.4.1999 20:51:49

Zkousel jsem SINEA (na www.sinea(tec)cz), ale ma to chyby, update pro D3 jsem uz dlouho nevidel. Bohuzel nic lepsiho neznam.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
Od: Zbysek Hlinka [mailto:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 23. dubna 1999 19:09
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: 2 Instalace Delphi 3 na jednom po��ta�i

Foldyna Ji�� wrote:

> Mam na jednom pocitaci nainstalovane W95 a Win NT a potrebuji
mit
> moznost pouzivat Delphi 3 v�obou systemech. Terminem pouzivat
mam na
> mysli takovy stav, kdy po instalaci komponenty nebo balicku
pod jednim
> systemem je tento k�dispozici pod obema systemy. Zat�m jsem to
resil tak,
> ze jsem si nainstaloval D3 pod NT, pak jsem je znovu
nainstaloval do tehoz
> adresare pod W95. Problem je, ze jsem tentyz postup musel
opakovat pro
> kazdou komponentu (balicek) nebo IDE enhancement, coz je dosti
otravne.
> Nemate nekdo nejaky navod, jak na to ? (idealni by bylo, kdyby
byl overeny
> v�praxi, spise nez uvahy na tema, jak by to mozna mohlo jit).

Obavam se, ze mas mrzutou smulu. Otevri si registry, nalistuj si

HKEY_CURRENT_USER/Software/Borland/Delphi/c.verze/Known
Packages a hned zjistis, v cem je problem. S pozdravem

TVORBA TISKOVYCH SESTAV

[*] No Comment Group - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 24.4.1999 22:37:43

jeden z najlepsich je report builder ...

ono ti to ma dokonca podporu eventov a implementujeto RAP co je report
application language. Je to naozaj moc dobre, ale stoji to nejake drobne :-)

rw

Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. dubna 1999 21:34
P�edm�t: Re: TVORBA TISKOVYCH SESTAV

>Zkousel jsem SINEA (na www.sinea(tec)cz), ale ma to chyby, update pro D3
jsem uz dlouho nevidel. Bohuzel nic lepsiho neznam.
> [...]

[*] No Comment Group - Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 25.4.1999 18:27:55

BTW: Uvolnili uz zdrojak k run-time pascalu?

rw

> [...]
>Naozaj vrele odporucam, nelutujte penazi, coskoro sa vam to vrati
>aj s urokmi. Neprehanam, vyskusajte. S problemami, ak by fakt nejake boli,

JAK UDELAT HINT NA DVA RADKY?

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 25.4.1999 18:31:31

Nazdar lidi
mam maly mozna velky problem potrebuju aby se mi ukazoval hint treba na dva
radky zda se osklive kdyz je dlouhy a je pres celou obrazovku.
Diky Paja

UserGuide k QuickReport 3 (D4)

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 25.4.1999 19:37:53

Ahoj,
nevite nekdo kde sehnat UserGuide (nejlepe v PDF) ke QuickReportu 3?
Na original cedecku k D4CS jsem jej nenasel a na serveru www.qusoft.com take
ne.
Pritom jsou na nej odkazy treba z FAQ nebo prikladu.
Puvodne jsem to hledal v souvislosti s QRCreateList() ale to uz jsem
vyresil, ted by mne to zajimalo spis kvuli celkovemu nahledu na QR.

TVORBA TISKOVYCH SESTAV

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 25.4.1999 21:07:07

a je report Builder vhodny aj pre Borland C++ Builder 3 a 4?

Vlado

Ma Y za rodice objekt X?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 25.4.1999 21:24:35

Preji vsem pekneho dne,

jak zjisitm, zda-li objekt Y ma za rodice objekt X (muze to byt
klidne x*(pra)+otec)?

Diky za odpovedi

Rychlejsi SQL dotaz

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 25.4.1999 22:10:08

Mam tiskovou sestavu, ktera je napojena na TQuery a v nem je
dole uvedeny SQL. Vypocet2 je jeste nalinkovan pres property DataSource
na Vypocet1.
Tabulka MLIST2 ma pres 20.000 zaznamu a SKLAD1 pres 5.000.
Problem je v tom, ze to dlouho trva, na pomalejsich pocitacich (Pentium 75)
i jednu minutu a pokud potrebuju udelat sestavu pro vice zakazek tak
jsou z toho desitky minut.
Je to normalni nebo by to slo nejak optimalizovat a tim urychlit.

Diku za kazdy namet

Pavel Medek

SELECT DISTINCT D.Vypocet, D.PartNo, D.Mnozstvi, D1.PartNo, D1.Articl,
D1.Popis, D1.MJ, D1.Pocet, D1.Mnozstvi, D1.Poznamka, D.PocetKit, D1.Pocet *
D.PocetKit AS Pocetks, D1.Pocet * D.Mnozstvi * D1.Mnozstvi AS Potreba,
D2.Kit
FROM "VYPOCET2.DB" D, "MLIST2.DB" D1, "SKLAD1.DB" D2
WHERE
(D.Vypocet =:Vypocet)
AND(D.PartNo =:parZakazka)
AND (D1.PartNo = D.PartNo)
AND (D2.Articl = D1.Articl)
AND (D2.Kit = 'A')
AND (D1.Articl > '102999')
ORDER BY D.Vypocet, D.PartNo, D1.Articl

Ma Y za rodice objekt X?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:21:36

Slavek Rydval wrote:

> Preji vsem pekneho dne,
>
> jak zjisitm, zda-li objekt Y ma za rodice objekt X (muze to byt
> klidne x*(pra)+otec)?

Ahoj,

Zdali je objekt X potomkem urcite tridy zjistis pomoci operatoru is:

if Sender is TControl then ShowMessage('TControl');

if Sender is TStream then ShowMessage('TStream');
end;

Vyse uvedeny postup vsak lze pouzit jen na objekt, pokud by jsi to chtel
i na tridu, tak to lze udelat pomoci metody TObject.InheritesFrom:

if TButton.InheritsFrom(TControl) then ShowMessage('TControl');

if TStringList.InheritsFrom(TStrings) then ShowMessage('TList');
end;

Celou hiearchii od TObject az k dane tride muzes zjistit takhle:

C: TClass;
begin

C := TEdit;

Memo1.Lines.BeginUpdate;
Memo1.Lines.Clear;
while C <> nil do
begin
Memo1.Lines.Insert(0, C.ClassName);
C := C.ClassParent;
end;
Memo1.Lines.EndUpdate;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Master-detail a BatchMove

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:21:55

Petr Medek wrote:

> Zdravim vsechny
>
> Mam dva problemky pri praci s Paradoxovejma tabulkama pres BDE (jak jinak
> :-))
> 1) Mam nastaveny dve tabulky propojene jako master/detail. Kdyz zavolam
> DisableControls, prestane se detail filtrovat podle masteru. To je popsano v
> helpu a radi tam pouzit TTable.BlockReadSize. Je to ale popsano jen mlhave a
> ani experimenty nevedly k uspechu (tedy nastaveni detailu pri neaktivnich
> data-aware komponentach).

Ahoj,

Tady mas jednoduchy priklad. Nicmene mi to fungovalo jen pro jeden detail, pokud
by jich bylo vice, tak je to pravdepodobne nepouzitelne.

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/TBDEDataSet_BlockReadSize_example.zip

Jinak pouziti TDBEDataSet.BlockReadSize je pro sekvencni prochazeni datasetu
pomerne vyhodne i z hlediska rychlosti. Ze zdrojaku je patrne ze se tam snazi
o mirnou optimalizaci v tomto rezimu (dsBlockRead), vychazelo mi to priblizne
3x rychlejsi nez v beznem rezimu (dsBrowse).

> 2) Jak prinutit BatchMove, aby mi v modu Copy kopiroval i soubory s indexy
> (tedy *.px, *.xg? a *.yg?)

Pokud chces kopirovat celou tabulku vcetne vsech indexu a dalsich souboru, tak
muzes pouzit BDE API funkci DbiCopyTable:

uses
BDE;

procedure CopyTable(Table: TTable; TableName: string; Overwrite: boolean);
var
Props: CURProps;
begin
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));
Check(DbiCopyTable(Table.DBHandle, Overwrite, PChar(Table.TableName),
Props.szTableType, PChar(TableName)));

CopyTable(Table1, 'X:\NewTable', False);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BDGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:22:33

Tom� R��i�ka wrote:

> Jo , pouzivam Paradox a predtim jsem pouzival DBase

Ahoj,

A jakou mas verzi Delphi ? Napriklad v D2 to neni jeste vubec udelano.

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Retezcovy problem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:22:53

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> hodnot), cili tento retezec:
>
> RETEZEC3: 'dalsi="pokus4" nejakydalsi="pokus5"'

Slo by to resit napriklad takhle. Neni to sice prilis optimalni z hlediska
rychlosti, ale na druhou stranu jsem se snazil o nazornost a lze to docela
jednoduse upravit pro jiny zpusob porovnavani.

S1, S2, ResultString: String;
S1List, S2List: TStringList;
I: Integer;

procedure GetTokens(const S: String; Strings: TStrings);
const
WhiteSpace = [' '];
var
P, TokenStart: PChar;
TokenString: String;
begin
TokenStart := nil;
SetLength(TokenString, Length(S));
P := PChar(S);
repeat
if (P^ in WhiteSpace) or (P^ = #0) then
begin
if TokenStart <> nil then
begin
SetString(TokenString, TokenStart, P - TokenStart);
Strings.AddObject(TokenString, Pointer(0));
TokenStart := nil;
end;
if P^ = #0 then Break;
end else
if TokenStart = nil then TokenStart := P;
Inc(P);
until False;

S1 := 'prvni druhy treti';
S2 := 'prvni="pokus1" druhy="pokus2" treti="pokus3" dalsi="pokus4"
nejakydalsi="pokus5"'; S1List := TStringList.Create;
S2List := TStringList.Create;
try
GetTokens(S1, S1List);
GetTokens(S2, S2List);
for I := 0 to S2List.Count - 1 do
if S1List.IndexOf(S2List.Names[I]) <> -1 then
S2List.Objects[I] := Pointer(1); // oznacime ze v S2List existuje
SetLength(ResultString, Length(S2));
ResultString := '';
for I := 0 to S2List.Count - 1 do
if S2List.Objects[I] <> Pointer(1) then
ResultString := ResultString + ' '+ S2List[I];

ShowMessage(ResultString);

finally
S1List.Free;
S2List.Free;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

JAK UDELAT HINT NA DVA RADKY?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:22:14

Paja wrote:

> Nazdar lidi
> mam maly mozna velky problem potrebuju aby se mi ukazoval hint treba na dva
> radky zda se osklive kdyz je dlouhy a je pres celou obrazovku.
> Diky Paja

Ahoj,

Programove to muzes udelat takhle:

Button1.Hint := 'prvni radek'#13'druhy radek';
end;

Pokud to chces udelat v dobe navrhu tak si stahni RxLib, tam je pridany
viceradkovy property editor na vlastnosti Hint u komponent.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Native FoxPro driver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:22:26

delphi(zv)alf.dingo(tec)cz wrote:

> Ahoj,
>
> neni to tim, ze by tabuka mela fpt soubor, ale je to tim, ze ma nekterou
> polozku indexu kombinovanou a to naivni driver neumi. Nevim presne, jaky je
> to konkretni vyraz v indexu. Bud musis zrusit indexy, nebo se podvolit ODBC.

Ahoj,

Je to popsano tady:

http://www.borland.com/devsupport/bde/qanda/FAQ321B.html

Dost dobre ale nechapu v cem je takovy problem pro Borland tam ty dve funkce
doplnit.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

AVI soubor v RES

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:25:08

Marian Jonas wrote:

> [...]
>
> var
> AHandle: HInstance;
> begin
> AHandle:=LoadLibrary('PSLIB1.BPL'); // jmeno meho balicku
> Animate1.ResName:='SQL_BUSY';
> Animate1.ResHandle:=AHandle;
> Animate1.Active:=true;
> Animate1.Active:=false;
> FreeLibrary(AHandle);
> end;
>
> Pokud program, ktery vyuziva tento balicek zkompiluji bez balicku (jeden
> velky EXE),
> vsechno funguje jak ma, natahne se AVI a zacne se prehravat.

Ahoj,

V D4 tam maji v TAnimate chybu, nastavenim vlastnosti ResName ci ResHandle se
vola vzdy metoda Reset, ktera se pokousi Animate otevrit a proto nelze nikdy
nastavit tyto dve vlastnosti. Metoda Reset vypada takhle:

procedure TAnimate.Reset;
begin
if not (csLoading in ComponentState) then
begin
SetOpen(False);
Seek(1); // Seek vola CheckOpen a v nem se vola SetOpen(True) :-)

Z toho vyplyva ze resenim by bylo docasne nastaveni csLoading v ComponentState,
tato vlastnost je vsak jak uz to byva read-only. V D4 to lze obejit nejak takhle,
ale pozor, v dalsich verzich Delphi to nemusi fungovat pokud by Borland udelal
nejake zmeny v definici tridy TComponent !

StdCtrls, ComCtrls;

Animate1: TAnimate;
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
FDemoPackage: HMODULE;

TComponentHack = class(TPersistent)
private
FOwner: TComponent;
FName: TComponentName;
FTag: Longint;
FComponents: TList;
FFreeNotifies: TList;
FDesignInfo: Longint;
FVCLComObject: Pointer;
FComponentState: TComponentState;

if FDemoPackage = 0 then FDemoPackage := LoadPackage('DemoAviPackage.bpl');
Include(TComponentHack(Animate1).FComponentState, csLoading);
Animate1.ResHandle := FDemoPackage;
Animate1.ResName := 'POKUSAVI';
Exclude(TComponentHack(Animate1).FComponentState, csLoading);
Animate1.Play(1, 20, 1);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
if FDemoPackage <> 0 then UnloadPackage(FDemoPackage);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Propertis List in runtime

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.4.1999 22:25:46

> TUNGLI Jan wrote:
>
> Existuje sposob (pocas behu programu) zistit zoznam property nejakej componenty?
> (nieco ako object inspektor ale v runtime) ?????

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle (v prikladu je to seznam pro Form1):

uses
TypInfo;

Count, Size, I: Integer;
List: PPropList;
PropInfo: PPropInfo;
PropOrEvent: String;
begin
Count := GetPropList(Self.ClassInfo, tkAny, nil);
Size := Count * Sizeof(Pointer);
GetMem(List, Size);
GetPropList(Self.ClassInfo, tkAny, List);

Memo1.Lines.BeginUpdate;
Memo1.Lines.Clear;
for I := 0 to Count - 1 do
begin
PropInfo := List^[I];
if PropInfo^.PropType^.Kind in tkMethods then
PropOrEvent := 'Event'
else
PropOrEvent := 'Property';
Memo1.Lines.Add(Format('[%s] %s: %s', [PropOrEvent, PropInfo^.Name, PropInfo^.PropType^.Name]));
end;
Memo1.Lines.EndUpdate;

FreeMem(List);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BDGrid a obrazek

[*] Pavel Cech <cech(zv)breclav(tec)czech(tec)net> - 25.4.1999 23:06:05

Hi All,

Pouzivam RXDBGrid a potrebuji zobrazovat na radcich
male obrazky (ikonky).
Jake mam moznosti?

Diky,

Bye

Komponenty pro tvorbu grafu

[*] Petr Kure� - 25.4.1999 23:31:26

Zajimalo by me, jestli mi nekdo muze poskytnout napovedu ke komponentam pro
praci s grafy, na zalozce "Active X" v D4.

Petr Kures

OpenPictureDialog

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.1999 01:10:38

Zdravim.
Existuje nejaky zpusob jak prinutit %subj% k nahledu a otvirani gif a jpg
obrazku ?.
V helpu jsem se docetl pouze to, ze (presto, ze ma ve svem defaultnim filtru
snad vsechny typy obrazku) tak to haze vyjimku na vsechno krom par typu
(bmp,ico,wmf..). Da se to nejak udelat ?.

Dekuji.

eL..

Hlaska "Invalid floating operator" pri ladeni

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 25.4.1999 19:45:39 -0400

Nazdar,

mam takovy divny problem a mozna, ze nekdo o nem neco vi:

mame takovy stredni projekt (23 000 radku) bez DB, Delphi 3.00 a
pri ladeni (krokovani) program vyhlasi exception "Invalid floating
operation" na kazdem radku, kde se dela s TDateTime, jako
napriklad

MujCas:=Now;

nebo

MujCas1:=MujCas2 + MujCas3 -1;

Kdyz dane radky nekrokujete, vse je ok (da se to tedy obejit, ale je
to nemile, clovek si musi pamatovat vsechny radku, kde se takova
operace provadi nebo tento radek vola metodu s takovou to operaci).

Na Delphi 4 nechci prejit, projekt je skoro hotovy a s prechodem je
vzdycky nejaky problem :)

Napada nekoho rozumna rada ?
Jan Najvarek
najvarek(zv)dame.fee.vutbr(tec)cz

Paradox + memo

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.4.1999 07:12:54

Obecne je memo zpusob zobrazeni pro typ CHAR.
Na SQL Serveru mi z pole typu string Delphi udela memo pro CHAR(>255)

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Rychlejsi SQL dotaz

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.4.1999 07:26:50

Mimo tyto udaje je take zajimave, kolik dat ten SELECT vyprodukuje.
Kdyz mas ve WHERE porovnavani nejakych konstant a joiny, ktere mi
nic nemouhou rici, neda se urcit, jestli Ti z nej leze 50 nebo
5000 zaznamu.

> [...]
> jsou z toho desitky minut.
> Je to normalni nebo by to slo nejak optimalizovat a tim urychlit.

Tedy optimalizovat na rychlost :-)

> [...]
> D2.Kit
> FROM "VYPOCET2.DB" D, "MLIST2.DB" D1, "SKLAD1.DB" D2

Jestli Ti z toho SELECTU leze hodne dat, je asi nejvetsim zdrzenim ORDER BY.
Kdybys ho mohl odstranit, urcite by se to vyrane zrychlylo.
Dal Ti mohu pouze doporucit pouzivat indexy na sloupce pouzite ve WHERE.

[...]

Kontrola textu III.

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 26.4.1999 07:42:10

Panove,
ja jsem ten, kdo vyvolal vasi diskusi o kontrole textu, JSP a podobnych
vecech, kterem moc nerozumim. Presto pokladam za slusne vas upozornit na to,
ze pokud byste chteli takovyto program udelat, musite se tez podivat na
posledni verzi normy pro psani textu. A proc?
Protoze treba prehodeni poradi dvou slov se pocita jako 1 chyba, vynechani
libovolneho poctu radku je taky 1 chyba a ted ta nejvetsi sranda. Pokud
udelate 1 nebo 2 chyby v rozsahu 6 po sobe jdoucich znaku, pocita se to
taktez za 1 chybu (napr. Standa Kunc - napisu - Stando Lunc - a mam jednu
chybu).
A jen tak mimochodem, pri psani se nepocita pocet znaku, ale pocet uhozu.
Rozdil je dramaticky.
(mala pismena - a b c d - jeden uhoz,
velka pismena - A B C D - dva uhozy, protoze pouzivam SHIFT,
velka pismena s hackem - si domyslite - ctyry uhozy, protoze
SHIFT+hacek+SHIFT+pismeno atd.)
A pak jsou takove vyjimky, jako pismeno o s carkou, neni na klavesnici a
musi se psat - hacek+o.
Proste a jednoduse, pokud chcete delat v oblasti psani textu, musite si
davat jo pozor...

Zjisteni obsahu DLL

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 26.4.1999 07:56:56

Ahoj,
potreboval bych vedet, jak se da zjistit obsah DLL. Resp, jake jsou v ni
funkce a procedury (nazvy) a jake jsou jejich parametry, pripadne datove
typy pro vysledky. Zkratka mam hotovou DLL bez zdrojaku, ale nevim, co z ni
zavolat.

Diky
PK

Rychlejsi SQL dotaz

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 26.4.1999 08:06:01

Podla mna to mas poriadku.
Nie je pomala odozva kv�li malej pameti?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. apr�l 1999 22:32
P�edm�t: Rychlejsi SQL dotaz

> [...]
>D2.Kit
>FROM "VYPOCET2.DB" D, "MLIST2.DB" D1, "SKLAD1.DB" D2

API - Microsoft CD

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 26.4.1999 08:09:05

> MSDN subscription (balik CDcek) - SDK, DDK,.... Existuje v nekolika verzich
>
> Zdravi
> D. Toman

Da se koupit SDK, DDK samostatne?
Subscription stoji 20000 a vetsinu veci z nej nutne nepotrebuju.
Diky i za zapornou odpoved.

M.Vorisek

Instalace Delphi 3 na jednom po��ta

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.4.1999 08:16:50

No potom teda zkusit pred ukoncenim jedne verze Windows
provest export te vetve HK_CURRENT_USER\Software\Borland\
Delphi\c.verze a v tom druhem systemu ji importovat
(to by slo i automaticky).

BTW: To ale tedy znamena, ze kazdy uzivatel, na stejnem
stroji a stejnem OS muze mit jine komponenty... To jsem
nevedel.

Dobra. >> Mam na jednom pocitaci nainstalovane W95 a Win NT a potrebuji
> [...]
si
>HKEY_CURRENT_USER/Software/Borland/Delphi/c.verze/Known
>Packages a hned zjistis, v cem je problem.

named pipes

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.4.1999 08:43:36

Patrik Tesar wrote:

> Nemate niekto nahodou skusenosti z pouzivanim named pipes?
> Potreboval by som kusok zdrojaku...

Pouze takovouto:

function Shell(const AFile, AParam, ADir:string; Memo:TMemo):
integer;
var
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
s:string;
i,j,l:integer;
saAttr:TSecurityAttributes;
begin
Result:=-1;
Memo.Lines.Add(Format(StartAt,[DateTimeToStr(Now)]));
Memo.Lines.Add(AFile+' '+AParam);
FillChar(StartupInfo, SizeOf(TStartupInfo), 0);
with StartupInfo do
begin
cb := SizeOf(TStartupInfo);
dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW or
STARTF_FORCEONFEEDBACK
or STARTF_USESTDHANDLES;
wShowWindow := SW_HIDE;
saAttr.nLength:=Sizeof(TSECURITYATTRIBUTES);
saAttr.bInheritHandle:=TRUE;
saAttr.lpSecurityDescriptor:=nil;
CreatePipe(hStdInput,hStdOutput,(zv)saAttr,102400);
if CreateProcess(nil,PChar(AFile+' '+AParam), nil, nil, true,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, PChar(ADir), StartupInfo,
ProcessInfo) then
begin
WaitforSingleObjectEx(ProcessInfo.hProcess,INFINITE,false);
if not GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Result)
then Result:=GetLastError;
CloseHandle(ProcessInfo.hProcess);
CloseHandle(ProcessInfo.hThread);
end;
with StartupInfo do
begin
SetLength(s,102400);
ReadFile(hStdInput,s[1],102400,l,nil);
s[l+1]:=#0;
i:=1;
j:=1;
while i<l do
begin
while (i<l) and not (s[i] in [#10,#13]) do Inc(i);
if i>j then Memo.Lines.Add(Copy(s,j,i-j));
j:=i;
while (i<l) and (s[i] in [#10,#13]) do Inc(i);
if i-j-2>0 then Memo.Lines.Add('');
j:=i;
end;
SetLength(s,0);
CloseHandle(hStdInput);
CloseHandle(hStdOutput);
Memo.Lines.Add(Format(CExecError,[AFile+' '+AParam]));
end;
Memo.Lines.Add(Format(EndAt,[DateTimeToStr(Now)]));
Memo.Lines.Add('');

smycka pro objekty

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.4.1999 08:43:04

> -----P�vodn� zpr�va-----
> ****S tim bych souhlasil jen v pripade, ze tech tlacitek je opravdu
> presne
> dvacet. Pokud jich tam je vice a zmena je potreba jen u onech
> dvaceti,
> pak ti zbyde ono FindComponent.

Jeste muzes nastavit property Tag na nejakou specifickou hodnotu a v
tom cyklu to testovat. V tomto pripade by ti to fungovalo na vsechny
potomky TComponent (alespon mam ten dojem), nejenom na TButtony,
protoze by toto property by melo byt u vsech komponent.

TVORBA TISKOVYCH SESTAV

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 26.4.1999 09:06:35

Zvlastni, ted jsem si z www.sinea(tec)cz stahl nejnovejsi verzi, dela ty same chyby, co predchozi, navic znakovy tisk jsem nenasel. Upozornuji (a psal jsem to v mem predchozim prispevku), ze me zajima verze pro D3.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

> [...]

>Zkousel jsem SINEA (na www.sinea(tec)cz), ale ma to chyby, update pro D3
jsem uz dlouho nevidel. Bohuzel nic lepsiho neznam.

Rychlejsi SQL dotaz

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 26.4.1999 09:16:50

Ten Select vyprodukuje do 10 zaznamu.

Pavel Medek

-----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>Kdybys ho mohl odstranit, urcite by se to vyrane zrychlylo.
>Dal Ti mohu pouze doporucit pouzivat indexy na sloupce pouzite ve WHERE.

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 26.4.1999 09:16:00

Pocitace maji 32 a 64MB RAM a rychlost (pomalost) je temer stejna.

Pavel M.

-----P�vodn� zpr�va-----

>Podla mna to mas poriadku.
>Nie je pomala odozva kv�li malej pameti?
>
>TUNGLI Jan
>tungli(zv)pvt.sk

COM - predavani parametru

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.4.1999 09:19:00

Haj hou!

>1.
>Chci, aby mi COM objekt vracel z metody GetIcon ikonu, ale nevim
jak to mam
>udelat. Vracet handle? To snad ani nejde, ne? Nahrat tu ikonu do
pameti a
>vracet ji jako BSTR? To se mi taky nejak nezda... Jak mam vracet
takove
>veci jako ikona apod.?

Podivej se na interface IStream do Win32 API.

>2.
>Jde nejak predat COM objektu DC (Device Context), aby on pak do
toho
> naprasil nejakou maluvku? Ten COM by mel byt v outprocess
serveru (a mozna
>i na jinem pocitaci).

Smula, to nejde. Takove pripady se resi pomoci In-process
handleru (neplest s in-process serverem !!!), coz je male DLL,
ktere funguje a) jako cache b) pro reseni veci, ktere nelze delat
out-process (jako je kresleni, prace s okny apod.). Pro detaily
se podivej do API na CoCreateInstance.

Rychlejsi SQL dotaz

[*] ing. Ale� Da�a - 26.4.1999 09:21:27

Mel jsem podobny problem. SQl se vyrazne zlepsilo pouzitim left outer join
ale jeste jsem v tom dotazu nevyresil souctovani ve druhe tabulce. To trvalo
totiz neuveritelne dlouho.

Ales Dana
Zlin

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 26.4.1999 09:23:08

My s uspechem pouzivame navrhar sestav od pana Hartmanna z Nemecka. Jestli
se nepletu, najdete ho na http://www.thsd.de . Je to nadstavba nad Quick
Reportem.

J. Nadhera

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Kolar Lubor <LuborK(zv)tnet(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. dubna 1999 21:14
> [...]

>Zkousel jsem SINEA (na www.sinea(tec)cz), ale ma to chyby, update pro D3 jsem
uz dlouho nevidel. Bohuzel nic lepsiho neznam.

dbiModifyRecord,...

[*] Robert Walaski <wujek(zv)atlas(tec)cz> - 26.4.1999 09:50:17

Dobry den,

Da se odchytit volani funkci BDE DbiModifyRecord, DbiDeleteRecord,
DbiAppendRecord, DbiInsertRecord? Tak aby se provedla nejprve nejaka moje
funkce, kdyz se vola nektera z tech funkci.

Preji pekny den.
Robert Walaski
____
e-mail: xwalas00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz
ICQ: 23157731

OpenPictureDialog

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 26.4.1999 09:54:31

Uz to mam.
A jak to bylo jednoduche. Proc jsem se nad tim potil cely vikend...
Staci dat do uses modul JPEG. S gify je to horsi ale staci stahout freeware
TGIFImage version 2.1 od Anderse Melandera napr. z Torry a udelat totez.
Omlouvam se vsem, kterym jsem zbytecne zabral cas.

eL..

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 1:37
P�edm�t: OpenPictureDialog

> [...]
>snad vsechny typy obrazku) tak to haze vyjimku na vsechno krom par typu
>(bmp,ico,wmf..). Da se to nejak udelat ?.

Zjisteni obsahu DLL

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 26.4.1999 09:41:40

Ty nazvy lze (aspon vetsinou) zjistit v NT tak, ze kliknes pravym
tlacitkem na nazvu souboru a zvolis "Quick view". Ale vstupni ani
vystupni parametry ani nahodou. Nevim, jestli na to existuje neco
specialniho, ale spise myslim, ze nikoli.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> [...]
> datove
> typy pro vysledky. Zkratka mam hotovou DLL bez zdrojaku, ale nevim, co

BDGrid

[*] Tom� R��i�ka - 26.4.1999 10:54:21

I'm sorry, ale mam pouze Builder 1, to mozna bude tenproblem ?

Tomas Ruzicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. dubna 1999 23:07
P�edm�t: Re: BDGrid

> [...]
>
>A jakou mas verzi Delphi ? Napriklad v D2 to neni jeste vubec udelano.
>

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

TVORBA TISKOVYCH SESTAV

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 26.4.1999 11:03:30

>BTW: Uvolnili uz zdrojak k run-time pascalu?
>
>rw

je to beta-program, k nemu myslim nedodavaju zdrojaky a ani som
ich nenasiel na svojom disku.

forgo

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 26.4.1999 11:10:38

>a je report Builder vhodny aj pre Borland C++ Builder 3 a 4?
>
> Vlado

treba skusit, demo je na http://www.digital-metaphors.com,
su tam ukazky aj na DLL a ActiveX.

forgo

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 26.4.1999 11:43:34

Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> wrote:>vecech, kterem moc nerozumim. Presto pokladam za slusne vas upozornit na
to,
>ze pokud byste chteli takovyto program udelat, musite se tez podivat na
>posledni verzi normy pro psani textu. A proc?

O.K. Ovsem potiz je v tom, ze my takovyto program udelat nechceme, ale chtel
jsi ho psat ty. Pak se ale ptam, proc jsi nize uvedene zakladni body neuvedl
hned ve svem prvnim emajlu, kde jsi chtel poradit? Budiz ti jako studentovi
odpousteno :-)))

Jinak, umet hodnotit prohazovani slov znamena umet slova v posloupnostech
znaku rozeznat. To je zavaznejsi zasah do toho, co tu bylo napsano. Abys
mohl text hodnotit lexikalne, musis definovat co je to slovo a co je to
oddelovac slov tj. napr. zda je mezera navic mezi slovy povazovana za chybu
apod. Jinak vlastni problem zustava: synchronizace po chybe tj. vyhledavani
nejdelsich shodnych posloupnosti, tentokrat slov. Na takto nalezene chybne
posloupnosti se da nasadit to, co tu bylo napsano, protoze slovo jiz je
iteraci znaku.

Vse ostatni co pises je relativne nezajimave, protoze je to otazka
interpretace chyby. Kdyz chybu detekujes a lokalizujes, tak pak provedes
dalsi analyzu chybne posloupnosti a ohodnotis si chybny usek jak potrebujes,
protoze napr. jestli je znak typov�n se p�e�azen�m nebo bez se v�bec
nedotkne algoritmu hledaj�c�ho chybu v textu, jeliko� se jedn� pouze o
vlastnost znaku, kter� se n�jak prom�t� do v�sledn�ho "bodov�n�". S ostatnim
je to podobne.

Bye, pf

dbiModifyRecord,...

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 26.4.1999 11:45:32

Zkus se podivat na BeforeDelete, BeforeInsert, BeforePost nebo AfterXXX u TTable.

Karel Chmel

----------
> [...]
> Robert Walaski
> ____
> e-mail: xwalas00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz

JAK UDELAT HINT NA DVA RADKY?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.4.1999 12:03:53

Pokud si nainstalujes RX, tak muzes potom
vlastnost HINT editovat jako TStrings;

nebo to lze udelat programove napr.
Edit1.Hint:='Tady je prvni'+#13#10+
'a tady druhy radek';

Dobra.

>mam maly mozna velky problem potrebuju
>aby se mi ukazoval hint treba na dva
>radky zda se osklive kdyz je dlouhy
>a je pres celou obrazovku.

Rychlost SQL II

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 26.4.1999 12:07:00

AHoj, kdyz uz se tady bavite o SQL,
mel bych taky jeden problem

Priklad 1 mi funguje vpohode. Vyber trva asi pod 10 sekund.
Ale kdyz ho chci rozsirit jeste o jednu tabulku CISSORT, ve ktere jsou nazvy
k jednotlivym skupinam TYPIJS (viz priklad 2), tak se mi vyber, misto 5
sekund zvedne az na 5 minut.
V tabulce CISSORT je celkem 16 vet. A ma index na TYPIJS
Pouzivam soubory DBF(foxpro). BDE foxpro.., Delphi 3....

Zkousel jsem menit treba poradi tabulek v klauzuli FROM nebo poradi kriterii
ve WHERE, ale nic nezabiralo...

Nevite nekdo co s tim?
Prosim POMOOOOOOOOOC....

===========priklad 1
SELECT
N.TYPIJS , SUM( N.MNOZBO ) AS Tun , SUM( N.MCEMCE ) AS k�
FROM
REALIZ N , Organ O
WHERE N.ExpAdr=O.KodObp AND O.AKTIVNI="A" AND N.ROK = 1999
AND N.MESIC IN(1,2,3)
GROUP BY
N.TYPIJS
ORDER BY
TUN DESC

=========== priklad 2
SELECT
S.TEXT , N.TYPIJS , SUM( N.MNOZBO ) AS Tun , SUM( N.MCEMCE) AS k�
FROM
REALIZ N , CISSORT S, Organ O
WHERE
N.TYPIJS = S.TYPIJS AND N.ExpAdr=O.KodObp AND
O.AKTIVNI="A" AND N.ROK = 1999 AND N.MESIC IN(1,2,3)
GROUP BY
N.TYPIJS , S.TEXT
ORDER BY TUN DESC

BDGrid

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 26.4.1999 11:09:33

pokud pouzivas na tech paradoxovych tabulkach filtry, tak jsi na tom
stejne co? zkus nefiltrovat...> Jo , pouzivam Paradox a predtim jsem pouzival DBase

> Tomas Ruzicka

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

tisk a download fontu

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 26.4.1999 11:27:04

ahoj
uvital bych nakopnuti v jedne malickosti: potreboval bych pri
tisku na jehlickove tiskarne /epson fx-1050/ pouzivat ceske znaky s
diaktritikou, nu a podle jisteho manualu vyse uvedena tiskarna nema
sadu ceskeho fontu, budu si je muset nakreslit sam... neco sem vycetl
z manualu a jsem z toho dubovej makovej :-))
chcu to delat pres esc sekvence, coz neni problem, ja bych jenom
potreboval ukazku, ja by ta seq. mela vypadat /trebas v pascalu/ napr.
pro odeslani jednoho uzivatelskeho znaku...
diky moc za cokoli

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

API - Microsoft CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.4.1999 11:57:43

Puvodni zprava, kterou napsal Milan Vorisek dne 26 Apr 99,:

> Da se koupit SDK, DDK samostatne?
> Subscription stoji 20000 a vetsinu veci z nej nutne nepotrebuju.
> Diky i za zapornou odpoved.

Ted jde o to, jestli myslis informace o SDK a DDK nebo opravdu
ty kity, tedy sady nastroju. Informace o vsem jsou dostupne
i v MSDN Library Subscription, resp. i na webu MSDN zdarma.
Co se nastroju SDK a DDK tyka, ty jsou jen v MSDN Professional
Subscription, ale nektere jsou i samostatne stazitelne z webu
Microsoftu. Ovsem pokud Ti mohu osobne doporucit, chces-li se
tim zabyvat, pak si MSDN Professional Subscription rozhodne
kup, protoze za tech asi 25 tisic se to jednoznacne vyplati.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Rychlost SQL II

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 26.4.1999 13:08:30

> [...]
> WHERE
> N.TYPIJS = S.TYPIJS AND N.ExpAdr=O.KodObp AND
> O.AKTIVNI="A" AND N.ROK = 1999 AND N.MESIC IN(1,2,3)

Proc je tam group by podle s.text ? Tam prece podle kontextu je jednoznacne
prirazeni TYPIJS-TEXT (ciselnik). A pokud neni, pak se zjevne vaze tabulka N
a S vazbou mnoho:mnoho a to urcite zpomali...

Vic z toho neni videt, chtelo by to trochu podrobnejsi popis.

----------------------------------
David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>
----------------------------------

Latin2 do win1250 a index na DBF

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 26.4.1999 14:32:40

Ahojky,
nemate nekdo funkci na prevod textu z Latin do WIN-1250
Potrebuji prevadet databaze z FoxPro pro DOS.

P.S: Jak se dat vytvorit v DELPHI FoxPro indexovy soubor?
Chi vytvorit novy soubor podle definice jineho s indexem navic:
with DM.Wtable1 do begin
Active:=false;
FieldDefs := DM.Table1.FieldDefs;

IndexDefs.Clear;
IndexDefs.Add ('primarni',DM.Wtable1.Fields[1].Name,[ixPrimary]);
IndexDefs.Add ('sekundarni',DM.Wtable1.Fields[2].Name+';'+DM.Wtable1.Fields[3].Name,[ixDescending]);
CreateTable;

DM.WTable1.Open;
No a zarve mi to, ze nemuze otevrit soubor s indexy. Pokud jej u Wtable1.IndexFiles vyplnim, tak se nic nemeni.
Ted mi napada, nemusi se on tam dat az za chodu?
Hlaska je 'Index out of bounds (67502)

DIk

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco dela

nabidka zamestnani

[*] Tom� Vin� <Masa(zv)aquasoft(tec)cz> - 26.4.1999 15:15:36

Hledame nekoho na plny pracovni uvazek - programovani v delphi. Pracoviste v
praze, prace vetsinou na projektech pro statni spravu.
<Masa(zv)aquasoft(tec)cz>

Kontrola textu III.

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 26.4.1999 15:22:48

> [...]
neuvedl
> hned ve svem prvnim emajlu, kde jsi chtel poradit? Budiz ti jako

Protoze jsem amater a jako takovy delam chyby, kterych se vy profici
vystrihate. Faktem je, ze na tento program zatim nemam a jeste dlouho nebudu
mit. I kdyz nadeje umira posledni.

Prikaz LEFT JOIN v SQL ORACLE

[*] SETAP v.o.s. Pardubice <setap(zv)pce(tec)czcom(tec)cz> - 26.4.1999 15:42:41

Ahoj delfaci,

Nevite nekdo, jak nahradit v SQL ORACLE prikaz z MSSQL.
Jedna se o LEFT JOIN. Umim to, ale dost hrbate pres prikaz UNION.
Nelze to nejak elegantneji.

Diky za kazdou radu. Honza.

jan.prokop(zv)post(tec)cz nebo setap(zv).pce(tec)czcom(tec)cz

MSSQL 7 a transakce

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 26.4.1999 15:47:11

Nazdar vespolek,

potreboval bych uvnitr transakce spoustet ulozenou proceduru na serveru, ktera generuje primarni klic. Tato ulozena procedura mi vrati tento primarni klic (v poradku se provede), ale po ni jiz jakykoli dotaz zatuhne, cili se databaze na ktere provadim transakci kompletne kousne. Nedostanu se na ni ani z jineho pocitace. Nejhorsi na tom je, ze nehodi ani zadnou chybu, proste nic nevrati a stoji. Mozna to souvisi s tim, ze ulozena procedura si dela vlastni transakci?

Setkal-li se nekdo s podobnym problemem, byl bych mu vdecen za jakekoli reseni. Uz jsem vyzkousel snad vsechno.

Ing. Leopold Grepl
Melzer s. r. o.

P. S. Pouzivam Delphi4 SP3 a MSSQL 7.

Rychlost SQL II

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.4.1999 16:45:08

> [...]
> Pouzivam soubory DBF(foxpro). BDE foxpro.., Delphi 3....
>
> Zkousel jsem menit treba poradi tabulek v klauzuli FROM nebo poradi

Popravde receno nevim, co s tim, ale muzu Te uklidnit, ze tech pet
minut je skvely cas. Ja jsem mel problem pri Selectu na dve propojene
tabulky (pres integer polozku) - i kdyz to je v Delphi jedna a BDE
2.52. Dotaz trval tak dlouho, az po asi 20 minutach to vetsina
uzivatelu vzdala a vypla pocitac (ani se jim nedivim). A to bol
jednoduchy typu
SELECT A.* FROM A, B WHERE B.pol=A.pol AND B.pol1='55'.
V tabulce A i B byl index podle polozky pol, v B index podle polozky
pol1. Je pravda, ze rozsah dat byl asi 70 000 x 100 000 vet.
Vyresil jsem to tak, ze ted supluji SQL a vybiram podle indexu
podmnozinu udaju sam. Uvedeny dotaz se mi spocita za cca. 1,5 vteriny
- zato jednoduchy dotaz na tabulku A bez propojeni na B, kdyz se
vybere mnoho vet trva nekolik minut.

Jakou pouzit komponentu?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.4.1999 17:12:32

Preji vsem pekneho dne,

potrebuji udelat nasledujici seznam:

prvni sloupec je check (ano - ne)
druhy sloupec je vzdy pevne delky a potrebuji jej mit
neproporcionalnim pismem
treti je jmeno

Pri pouziti TCheckListBox to nevypada hezky (ba priserne) pri tom
neproporcionalnim pismu, navic, Jmeno jiz chci mit
proporcionalnim.

TListView umoznuje uzivateli menit sirku a ma radky moc u sebe.

Grid neumoznuje standardne checky.

Je nejaka rouzmna moznost s tim, co se standardne dodava
s Delphi, nebo se musim poohlednout jinde (coz bych nerad).

Diky za odpovedi.

API - Microsoft CD

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.4.1999 17:21:11

Ahoj,
je tu jeste jedna cesta. Ty CD jsou rok co rok temer stejna. Mozna ze
by Ti nekdo ta starsi prenechal.
Vaclav Sazima
P.S. Ja to ale nejsem :-)

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

D4: Pridavani nesmyslnych property do DFM souboru

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 26.4.1999 17:32:48

Hi all,

Mam D4prof+P3 a narazil jsem na problem s DFM souborem s tDataModulem.
Vzniklo to asi nejak takhle.

1. V IDE jsem vytvoril tDataModule a prejmenoval jej na tGenericModem
2. Vlozil jsem do nej prvky tAfComPort a tAfDataDispatcher z projektu
AsyncFree
3. Ve stejne unit jsem rucne dopsal definici tGenericIOChannel =
class(tDataModule)
4. Zmenil jsem deklaraci tGenericModem = class(tGenericIOChannel) cili
vlozil jsem vlastniho predka mezi tGenericModem a tDataModule.

Potud bylo vse normalni a na modulu jsem bezne pracoval do doby, nez jsem
ukoncil Delphi a spustil je dalsi den znovu. To po prekladu a spusteni
projektu dochazelo k dead locku a jak jsem zjistil, pricinou byly chyby
EReadError spojene s konstrukci data modulu z resource. Kdyz jsem se podival
do souboru .DFM, tak se tam objevily property jako Color, Font s jeho
properties, PixelsPerInch a TextHeight, ktere samozrejme tDataModule nema.

Jevi se mi to, ze je to chyba pri cteni .DFM souboru do pameti k editovani,
protoze ty property se v .DFM souboru objevi po tom, co zavru .PAS soubor,
znovu jej otevru a udelam save nebo prelozim (kdyz prekladam se zavrenym
.PAS, je vse O.K). Zrejme tam maji podminku, "kdyz to neni tDataModule", tak
je to tForm nebo jeho potomek a strci tam jako default vyse uvedene
properties :-(((

Protoze mam dojem, ze se tady uz nejake potize s nutnosti opravovat DFM
soubory objevily, zajimalo by mne, jestli to nejak nesouvisi popr. jestli
nekoho nenapada, jak to obejit.

Thanx, pf

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 26.4.1999 18:00:49

Ahojte

v archivu konference jsem nasel tuto funkci, ktera spusti program a ceka
na jeho ukonceni. V nekterych pripadech se spusteny program zasekne
a nechce pokracovat, dokud neni odstranen spousteci program z pameti.
Nejcasteji se to stava u instalacnich programu.
Nevite nekdo proc a jak to opravit?

Standa Cerny

function AudaPadUpdate(DirName:PChar):integer ; stdcall;export;
var Dir,AudaPadPath:string;
i:integer;
ProcessInfo:TProcessInformation;
StartupInfo:TStartupInfo ;
begin
i:=0;
Dir := StrPas(DirName);
AddBackSlash(Dir);
if FileExists(Dir+'AUDATEX.EXE') then
begin
AudaPadPath := Dir + 'AUDATEX.EXE /tupdate'+#0;
with StartupInfo do
begin
cb:=sizeof(StartupInfo)
lpReserved:=nil;
lpDesktop:=nil;
lpTitle:=nil;
dwX:=0; dwY:=0;
dwFlags:=STARTF USESTDHANDLES;
wShowWindow:=SW SHOWDEFAULT;
cbReserved2:=0;
lpReserved2:=nil;
end;
if
CreateProcess(nil,PChar(AudaPadPath),nil,nil,false,CREATE SEPARATE WOW V
DM,nil,
nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
AudaPadUpdate:= GetLastError;
end

kontrola textu II.

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 26.4.1999 18:12:09

Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> wrote:>Pusobi to na mne tak, ze nejsme v zasadnim rozporu. Pripada mi, ze
>tvrdime to stejne, ze je potreba najit nejdelsi shodnou posloupnost.
>Ale maly rozdil vidim v chapani pojmu chyba. Myslim, ze kdybych postupoval

Bohuzel, to krizkovani neni moc nazorne, protoze tu mam proporcionalni font
a proto jsem se k nemu v predchozim emajlu nevyjadroval. Pokud jsem to
spravne pochopil, tak ty bys sekvencni hledani intepretoval jako hledani
nejdelsi mozne shody s vzorky, generovanymi ve zbyvajicim textu pouze zleva,
kdezto ja bych generoval vsechny podretezce a zkousel je najit pravdepodobne
stejne, jako to zamyslis ty u te rekurze.

Jediny rozdil tedy je, ze ty nekde v textu vyhledas nejdelsi shodu a zkusis
totez v levem/pravem zbytku, takze v podstate lezes po spravnych
posloupnostech, kdezto ja vychazim z popisu struktury dat, ze soubor je
iteraci spatnych a dobrych posloupnosti s tim, ze ta spatna posloupnost
konci tam, kde zacina _nasledujici_ nejdelsi mozna shoda. To je ta _drobna_
komplikace, ktera dela ulohu dost neprijemnou, at uz prolezas ta data
jakkoli.>Z Tveho popisu JSP jsem moc moudry nebyl, ale diky.
>Asi to moc dobre nejde v kratkosti nekomu objasnit trochu rozsahlejsi
>problem, musel bych to studovat.

Pokud Te JSP zajima, existuje k tomu rada literatury, ale take napr. nastroj
pro vyuku strukturovaneho programovani SGP-Baltazar, ktery je zalozen na
teto metodice a byl ocenen radou cen. Mozna, ze na www.sgp(tec)cz bude nejake
demo.

Ale jak rika Soukup: "Deti, ty to pochopi hned, ale tzv. profesionalnim
programatorum, tem to nekdy trva i 5 let a nekteri to nepochopi nikdy" :-)))
Z vlastni zkusenosti musim potvrdit, ze nez jsem se odhodlal vyzkouset tuto
metodiku na nejake netrivialni uloze vetsiho rozsahu, tak to taky dost
dlouho trvalo.

Pokud Te zajimaji metodiky, tak M. Jackson neusnul a vytvoril dalsi metodiku
JSD (Jackson System Development), ktera se mi zda temer idealni pro
objektovy navrh, i kdyz ji mnoho metodiku kritizuje za to, ze v podstate
objektova neni. Pravda, nepouziva OO jazyku, ale vede prisne k objektovemu
mysleni. Metodiku JSD jsem vyzkousel napr. pri vyvoji ridiciho systemu pro
kogenerativni jednotky, tj. takove male elektrarny napr. kolem letecke
turbiny nebo plynoveho motoru, ktere delaji elektrinu a teplo soucasne.
Implementacnim jazykem tam byl makro assembler. Projektant vyplnoval pouze
formulare v QuattroPro, na ty se spustil preprocesor navrzeny pomoci JSP a
preprocesoru SGP, ten vygeneroval kusy zdrojovek s volanim maker, prelozilo
se to s jadrem a knihovnami navrzenymi v JSD a bylo, udelal se upload a uz
to bezobsluzne ridilo :-)

Zmena vlastnosti komponent ve sluzbe (Service)

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 26.4.1999 17:22:19

Vazeni kolegove,

pri psani Service (sluzby) jsem pouzil komponentu TServiceApplication
pro vygenerovani sablony programu. Na formular jsem umistil objekty
TTimer a TClientSocket, jejichz hodnoty chci nastavit behem instalace
sluzby. Tyto objekty vsak nereaguji na zmenu nastaveni vlastnosti a
stale pouzivaji nastaveni zadane v dobe navrhu. Je mozne nejak zmenit
tyto vlastnosti v dobe behu?

Diky predem za pomoc.
ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. 040/51 68 21
Karla IV. 13 fax. 040/51 70 37
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

Jakou pouzit komponentu?

[*] PLETICHA Ji�� - 26.4.1999 19:18:44

AdvancedStringGrid z torry...

Oce(zv)niC

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 18:00
P�edm�t: Jakou pouzit komponentu?

[...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 26.4.1999 20:10:16

> [...]
> sluzby. Tyto objekty vsak nereaguji na zmenu nastaveni vlastnosti a
> stale pouzivaji nastaveni zadane v dobe navrhu. Je mozne nejak zmenit

Nebude to spis tim ze jste pouzil event BeforeInstall nebo AfterInstall
misto OnStart?
Ty prvni dve se totiz vykonavaji pouze pri instalaci service - coz se
provede pouze jednou pri spusteni exace s parametrem INSTALL.
OnStart se provadi pri kazdem spusteni service.

McLEI

BDGrid a obrazek

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 26.4.1999 20:19:55

Tak tohle by me taky zajimalo, nevite nekdo jak na to?
Ja jeste na reseni nedosel...:((

cau PAVEL

>Pouzivam RXDBGrid a potrebuji zobrazovat na radcich
>male obrazky (ikonky).
>Jake mam moznosti?
>
>Diky,
>
>Bye

BDGrid a obrazek

[*] PLETICHA Ji�� - 26.4.1999 21:17:21

opet konstatuji AdvancedStrindGrid z Torry...
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 21:12
P�edm�t: Re: BDGrid a obrazek

>Tak tohle by me taky zajimalo, nevite nekdo jak na to?
>Ja jeste na reseni nedosel...:((
>
>cau PAVEL

API - Microsoft CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.4.1999 20:38:27

Puvodni zprava, kterou napsal Vaclav Sazima dne 26 Apr 99,:

> je tu jeste jedna cesta. Ty CD jsou rok co rok temer stejna. Mozna ze by
> Ti nekdo ta starsi prenechal.

Prosimte, takovehle navody na trestne ciny posilej primym mailem
a ne do konference. Mimochodem Win98 DDK bylo tezko predminuly rok
publikovano, zrovna jako pro WinNT5...

> Vaclav Sazima
> P.S. Ja to ale nejsem :-)

No jeste ze tak!!!

ICQ: 21215917, PGP vitano

BDGrid a obrazek

[*] Pavel Cech <cech(zv)breclav(tec)czech(tec)net> - 26.4.1999 22:01:39

kde roste?
dik.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: PLETICHA Ji�� <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 20:32
P�edm�t: Re: BDGrid a obrazek

:opet konstatuji AdvancedStrindGrid z Torry...
:-----P�vodn� zpr�va-----
:Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
:Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
:Datum: 26. dubna 1999 21:12
:P�edm�t: Re: BDGrid a obrazek
:
:
:>Tak tohle by me taky zajimalo, nevite nekdo jak na to?
:>Ja jeste na reseni nedosel...:((
:>
:>cau PAVEL
:>
:>>Pouzivam RXDBGrid a potrebuji zobrazovat na radcich
:>>male obrazky (ikonky).
:>>Jake mam moznosti?
:>>
:>>Diky,
:>>
:>>Bye
:>>
:

Latin2 do win1250 a index na DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.1999 22:02:20

Richard Valny wrote:

> Ahojky,
> nemate nekdo funkci na prevod textu z Latin do WIN-1250
> Potrebuji prevadet databaze z FoxPro pro DOS.

Ahoj,

Muzes pouzit API funkci OemToChar nebo vyuzit BDE v pripade ze mas tabulku s
langdriverem "Paradox Czech 852" a to pomoci BDE API funkci DbiNativeToAnsi.

> P.S: Jak se dat vytvorit v DELPHI FoxPro indexovy soubor?
> Chi vytvorit novy soubor podle definice jineho s indexem navic:

with Table1 do
TableType := ttFoxPro;
TableName := 'UMRTI';
FieldDefs.Clear;
FieldDefs.Add('JMENO', ftString, 20, False);
FieldDefs.Add('ZEMREL', ftDate, 0, False);
IndexDefs.Clear;
IndexDefs.Add('JMENO', 'JMENO', []);
CreateTable;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zjisteni obsahu DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.1999 22:02:38

"Petr Kro�a ml." wrote:

> [...]
> typy pro vysledky. Zkratka mam hotovou DLL bez zdrojaku, ale nevim, co z ni

Ahoj,

Seznam importovanych a exportovanych funkci zjistis napriklad pomoci utility
TDUMP ktera je soucasti Delphi. Parametry funkci se vsak takto zjistit nedaji
(jde to castecne jen u Delphi balicku), na to uz musis mit dokumentaci k dane
knihovne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Jakou pouzit komponentu?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.1999 22:02:12

Slavek Rydval wrote:

> [...]
> proporcionalnim.
>
> TListView umoznuje uzivateli menit sirku a ma radky moc u sebe.

Zkus prece jen pouzit TListView, zabranit presunovani sloupcu lze treba takhle:

uses
CommCtrl;

EnableWindow(FindWindowEx(ListView1.Handle, 0, WC_HEADER, nil), False);
end;

Vysku radku muzes zmenit tak, ze priradis do SmallImages pradny ImageList a
u neho zmenis Height, nebo nastavis u TListView vetsi font a potom si budes
vykreslovat polozky mensim fontem sam (OwnerDraw nastavis na True).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Ukladani bitmapy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.1999 22:25:50

Vana Lukas wrote:

> Mam asi dost trivialni problem - potrebuji ulozit obrazovku do bitmapy na
> formulari. Muze mi prosim nekdo poradit prislusny kod?

Ahoj,

Napriklad takhle:

procedure ScreenToBitmap(Bitmap: TBitmap);
var
ScreenCanvas: TCanvas;
ScreenRect: TRect;
begin
ScreenRect := Rect(0, 0, Screen.Width, Screen.Height);
Bitmap.Height := ScreenRect.Bottom;
Bitmap.Width := ScreenRect.Right;
ScreenCanvas := TCanvas.Create;
try
ScreenCanvas.Handle := GetWindowDC(GetDesktopWindow);
Bitmap.Canvas.CopyRect(ScreenRect, ScreenCanvas, ScreenRect);
finally
ScreenCanvas.Free;

ScreenToBitmap(Image1.Picture.Bitmap);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Komponenty pro tvorbu grafu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.4.1999 22:29:14

Petr Kure� wrote:

> Zajimalo by me, jestli mi nekdo muze poskytnout napovedu ke komponentam pro
> praci s grafy, na zalozce "Active X" v D4.

Ahoj,

Podivej se do adresare ..Borland\Delphi4\Ocx, tam je najdes. Nicmene v Delphi
je asi lepsi pouzivat nativni komponenty - TChart misto ActiveX komponent.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Rychlejsi SQL dotaz

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 26.4.1999 22:49:10

Nediv se, kdyz to mas pres tolik tabulek.
Urychlit by to slo, ale zalezi, na cem jsou ty data?
Jaro
> [...]
Potreba,
>D2.Kit
>FROM "VYPOCET2.DB" D, "MLIST2.DB" D1, "SKLAD1.DB" D2

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 26.4.1999 22:51:46

Duvod znacneho zpomaleni je opravdu v kombinaci v�ce tabulek.
Pokud jsou n�kter� z nich velk�, pak se to za�ne zpomalovat.
Ovsem gratulovat k casum kolem peti minut neni zrovna moc dobre a
�asy okolo 20 minut jsou opravdu pro siln� nervy. Jde to �e�it
rychleji.

Pokud bys to resil na serveru, pak ulozena procedura s FOR SELECT
by to zvladla take za nekolik sekund.

Tvuj problem spociva v tom, ze to resis na tabulkach, kde nejsou
ulozene procedury
a pro takovyto zpusob prace jsou tabulky naprosto nevhodne.
Pokud tedy nemuzes data premistit na nejaky server
(Mimochodem DBF soubory, to je jeden z nejmene efektivnich formatu)
mohu ti poskytnout nasledujici radu, ktera ti to myslim dost zrychli.
1. Udelej dotaz jen dle prkladu .
2. Pro polozky (nazev), ktere potrebujes z ciselniku CISSORT
vytvor kalulacni polozku
3. Napln kalkulacni polozky vyhledanim zaznamu pres ID v CISSORT
v OnCalculate.
4.a) Pokud je CISSORT maly, asi se vyplati jej oterit v TTable a
pouzit Findkey
4.b) Nebo muzes pouzit SELECT do druhe tabuky s WHERE id2 := id1

Proc to bezi rychleji? Prvni dotaz je pod tech 10 sec.
Pak se provede jen nekolik dotazu, ale opet do jedne tabulky a vrati
se vzdy jen jeden zaznam, coz je take velmi rychle.
Provadi se jen tolik dotazu, kolik je prave potreba zobrazit radku.

5. Pri vetsich pohybech v tabulce se muze spojeni vypnout a zapnout az
po nalezeni zaznamu.
6. Jeste lepsi je reseni, kdy polozky z druhe tabulky se nezobrazuji v
gridu, ale na formulari,
takze to ani nemusis delat pres kalkulacni polozku ale pomoci relace
dvou TQuery
a pak se deje pouze jediny dalsi dotaz pri pohybu po radcich ... Jeste
se to trosku zrychli.

Od: Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 17:44
P�edm�t: RE: Rychlost SQL II

> [...]
>podmnozinu udaju sam. Uvedeny dotaz se mi spocita za cca. 1,5 vteriny
>- zato jednoduchy dotaz na tabulku A bez propojeni na B, kdyz se

BDGrid a obrazek

[*] PLETICHA Ji�� - 26.4.1999 22:56:23

AdvancedString Grid:

http://www.ven.be/freestyle/advgrid.htm

Oce(zv)niC

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Cech <cech(zv)breclav(tec)czech.net>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 22:47
P�edm�t: Re: BDGrid a obrazek

> [...]
>Od: PLETICHA Ji�� <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz>
>Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 26. dubna 1999 20:32
>P�edm�t: Re: BDGrid a obrazek
>

>:opet konstatuji AdvancedStrindGrid z Torry...
>:-----P�vodn� zpr�va-----
>:Od: Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz>
>:Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>:Datum: 26. dubna 1999 21:12
>:P�edm�t: Re: BDGrid a obrazek
>:
>:
>:>Tak tohle by me taky zajimalo, nevite nekdo jak na to?

API - Microsoft CD

[*] Michal Cizek <starxax(zv)molly.vabo(tec)cz> - 26.4.1999 23:25:08

> [...]

> Prosimte, takovehle navody na trestne ciny posilej primym mailem
> a ne do konference. Mimochodem Win98 DDK bylo tezko predminuly rok

Prosimte, co blaznis Petre ?
Jaky trestny ciny ? Kdyz si ty CD zalatim, proc bych je nemohl nekomu
prenechat ?
Ne vsichni lide v tehle republice maji na to si koupit MSDN (teda spis asi
malokdo ...)
Tak co by bylo spatnyho kdyby nekdo prenechal nejakymu studentovi starsi
vydani.
Kde je jakej trestnej cin ??????

s pozdravem
taky student Michal Cizek

P.S. Nic ve zlym :-)

API - Microsoft CD

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.4.1999 00:22:25

Puvodni zprava, kterou napsal Michal Cizek dne 26 Apr 99,:

> [...]
> (teda spis asi malokdo ...) Tak co by bylo spatnyho kdyby nekdo prenechal
> nejakymu studentovi starsi vydani. Kde je jakej trestnej cin ??????

Ja taky nic ve zlym, ale neni to v poradku... Je potreba si take obcas
precist licencni ujednani... V pripade MSDN si neplatis ta CD jako
nosice, ale produkt, tj. informace, programy apod. Pravda je, ze pokud
sis koupil 2x plnou verzi MSDN Professional, je tu teoreticky mozno
stary produkt predat (musel bych se ale konkretne podivat na zneni
toho licencniho ujednani). Nicmene (a) neni mozno v ramci aktivniho
roku predat cast jiz nepotrebnych CD, (b) ani neni mozno predat starsi
produkt, pokud sis koupil MSDN Upgrade resp. obnoveni (Renewal),
(c) no a v konecne fazi v podstate rok stare MSDN neni aktualni pro
nove produkty...

Ale nechme radeji debaty o autorskych pravech, protoze bychom se hned
dostali na to, ze vlastne tady v te republice nikdo nema na MSDN ani
na Delphi ani na Windows apod., takze si to vlastne kazdy muze nahrat
zdarma, kdyz si to takhle zduvodni :)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Rychlost SQL II

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 27.4.1999 06:15:25

Opet ahoj

Jaro to co popisujes, je pekny a tohle reseni me napadlo jako prvni.
Jenze kalkulacni polozku moc pouzit nemuzu....teda podle me.
Mozna, ze na to jdu spatne....

Mam formular, kde jsou kriteria. A ty kriteria mi prave urcuji jak ten
SQL dotaz bude vypadat. V pripade kalkulacni polozky, musim vedet
presne na zacatku jak ten SQL bude vypadat. Protoze ji vytvarim
pomoci FieldsEditoru a to uz tam musim pridat i dalsi polozky, ktere
budu pouzivat

Napada me jeste, ze bych si to delal vsechno dynamicky. To jako ze bych
pomoci fields
editoru vytvoril zakladni polozky a pak v prubehu programu doplnoval dalsi
dle potreby.
To se ale upisu.

Dalibor...
vsem kteri zareagovali, DIK

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: jaro(zv)sinea(tec)cz <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 0:42
P�edm�t: Re: Rychlost SQL II

> [...]
>dvou TQuery
>a pak se deje pouze jediny dalsi dotaz pri pohybu po radcich ... Jeste

API - Microsoft CD

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.4.1999 07:09:23

Licencni ujednani by se sice melo respektovat, ale ty podminky nejsou nic
moc.
napr. MS SQL Server na MSDN je pouze pro vyvoj (v poradku), ale ma pouze
tusim pet licenci - tedy muze jej v jednom okamziku pouzivat max. pet
uzivatelu.
Pritom tam je na testovani - co se da na peti uzivatelich otestovat?
maximalne jestli jsem dobre zvladl syntaxi ulozenych procedur. Kdyz ale
potrebuji zjistit, jestli je MS SQL Server schopen pracovat v prostredi,
kde se na nej muze konektovat 300 lidi a jeste jsou na nej napojeny dva
aplikacni servery, musim si ho (resp. mel bych si ho) stejne koupit.

Jinak - na www funguje MSDN Online (http://msdn.microsoft.com/).
Ale nedival jsem se tam, nevim, jak moc to koresponduje s cedeckovou MSDN.

[...]

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 27.4.1999 07:10:24

Ahoj,

zjistil sem, ze problem nastane v momente kdyz
volany program chce spustit dalsi program.

Pres WinExec to funguje normalne.

Standa Cerny

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 6:59
P�edm�t: RE: Zaseknuti spusteneho programu

> [...]
>protoze ten program jsem nepsal, ale ta funkce se pouziva jiz minimalne
>rok a zatim s ni zadne problemy nebyly. Nemuze to byt tim, ze spusteny
>instalacni program dela neco nestandardniho, co "obycejne" programy
>nedelaji? Nebo neni to pod NT, tam se mohou dit vselijake veci? Zkus
>pohybat s promennou dwFlags, tam se take muze skryvat pricina. Bohuzel
>nemam ted cas na to, abych to resil.
>
>************************************************************************
>*******************************
>
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

MSSQL 7 a transakce

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.4.1999 07:40:17

Nazdar spoluobeti!

To mne velmi zajima. Taky mam problemy. Ma aplikace tuhne nepravidelne
pri ukladani editovanych dat:
- ApplyUpdates a CommitUpdates editovanych dat do pracovni tabulky)
- StoredProc.Open(validacni procedura, vraci seznam zjistenych chyb)
- StoredProc.ExecProc(procedura, ktera zpracuje editovana data,
mimo jine insertuje a zjistuje hodnotu autoinkrement. klice)
- ExecSQL - Delete dat z prac. tabulky

Nekde v prubehu popsane akce to obcas tuhne. Uzivatel, na kterem to zatuhne,
ma dve otevrene transakce (?! nechapu), zamcenou pracovni tabulku, takze
nemohou pracovat ani ostatni uzivatele, dokud to ten prvni neshodi.
A vzhledem k tomu, ze tech uzivatelu je kolem 50, byva to problem. Zpravidla
ten, komu se to kouslo, program neshodi a necha to v takovem stavu cely den,
aniz bych se to dovedel.

Nemam zjisteno kde, protoze
se to stavalo asi pred tremi mesici a po dlouhych laborovanich
(vicemene zoufale pokusy odstraneni transakci z procedur a jejich volani
na frontendu atp.) to vypadalo dobre. Problemem prave je, ze se ta
situace neda nasimulovat. Dalsim problemem je, ze namuzeme zadat o podporu,
protoze si Inprise a Microsoft budou problem prehazovat s tim, ze neni
jejich.

Vcera to ale dvema lidem zatuhlo znovu. Myslim, ze to tuhne pri
upplyupdates,
ale nenasadil jsem jeste logovani frontendu, tak nevim, kam to dojede.
Situace pro mne neni kriticka, protoze to vcera zatuhlo poprve od uvedeni
aplikace do plneho provozu, (asi 1 mesic, data uklada denne v prumeru kolem
30
lidi (jsou to pracovni vykazy vnitrniho systemu firmy)), byl bych ale rad,
kdyby se odhalila pricina.

Nabizim spolupraci pri hledani chyby, nejdrive bychom meli zjistit,
co vsechno mame spolecneho:
Delphi4 SP3 a MSSQL 7
BDE 5.01
ODBC Driver 'SQL Server 3.70.06.23', DSN nastavene na WinNT autentizaci

Zdar a silu!

[...]

QReport a sloupce

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 27.4.1999 07:49:12

Ahoj

mam D3 Prof., QR 2.0k. V reportu je akorat QRSubDetail1.
Chtel bych tisknout do dvou sloupcu. Pokud si nastavim v reportu Page.Columns na
2 hlasi mi report chybu.
Pokud necham jedem sloupec probehne to v poradku.
Co se musi jeste nastavit, aby mi tiskl do dvou sloupcu ?

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 27.4.1999 06:55:19

> [...]

> �������������� nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
> �������������� WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);

Font

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 27.4.1999 08:00:42

Pot�eboval bych, aby sou��st� aplikace byl i m�j vlastn� p�ilinkovan�
font. Nem�te s�t�m n�kdo zku�enosti ? Kde bych sehnal n�jak� program pro
editaci font� ?

D�ky.

Prikaz LEFT JOIN v SQL ORACLE

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 27.4.1999 08:03:09

v Oracle se jako JOIN pouziva (+) v podminkach where

napr.

select zadatel.*, cisobec.nazev_obce as obec1
from zadatel,cisobec
where Cisobec.cis_obce(+) = zadatel.OBEC_TRV_BYDL

Milan

Hlaska "Invalid floating operator" pri ladeni

[*] FS software <fs_software(zv)telecom(tec)cz> - 27.4.1999 08:07:29

Ahoj,
mam podobny problem na dvou ze tri PC. Zajimalo by mne, jestli mas na tve masine taky nainstalovany MOffice97, protoze to je zatim jedina odlisnost u mne. Na tech dvou PC, kde se pri ladeni objevuje tahle odporna hlaska, je totiz Office, na te, kde to funguje, neni. A vyzkousej zapnout v Project/Options/Compiler
Pentium safe FDIV.

Hodne stesti, Jirka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 1:49
P�edm�t: Hlaska "Invalid floating operator" pri ladeni

[...]

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 27.4.1999 08:30:58

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Vones [SMTP:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odesl�no: 26. dubna 1999 22:02
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Latin2 do win1250 a index na DBF

> Ahoj,
>
> Muzes pouzit API funkci OemToChar nebo vyuzit BDE v pripade ze mas tabulku s
> langdriverem "Paradox Czech 852" a to pomoci BDE API funkci DbiNativeToAnsi.
Vzhledem k tomu, ze je to tabulka FoxPro, pouzil jsem OemToChar a to takto
var
Orig,Prevedeno:PChar
prev:boolean
StrPCopy(orig,DM.Table1.Fields[i].AsString);
prev := OemToChar(Orig,Prevedeno);
if not prev then ShowMessage('nep�evedl jsem �et�zec');
DM.WTable1.Fields[i].AsString := StrPas(Prevedeno);}
Vsechna data to prevede, ale haze to vyjimku. Niky jsem nejak zvlast s PChar nepracoval, tak si myslim ze nekde mam neco blbe (a to totalne)

P.S: Da se nejak rozumne vyuzit to, ze fce OemToChar vzdy vrati true?

> with Table1 do
> begin
> Close;
> TableType := ttFoxPro;
Bohuzel moje D3 professional neznaji ttFoxPro v TableType.
P.S. V helpu pisi:
Type TTableType = (ttDefault, ttParadox, ttDBase, ttASCII);

Dik

===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 27.4.1999 08:42:37

Ahoj,
mohlo by to jit napr. takto:

var
DC: THandle;
Bitmap: TBitmap;
W, H: Integer;
begin
W := Screen.Width;
H := Screen.Height;
DC := GetDC(GetDesktopWindow);
Bitmap := TBitmap.Create;
Bitmap.Width := W;
Bitmap.Height := H;
BitBlt(Bitmap.Canvas.Handle, 0, 0, W, H, DC, 0, 0, SRCCOPY);
ReleaseDC(GetDesktopWindow, DC);
Bitmap.Free;

Libor Valka

valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz

> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Vana Lukas
> Odesl�no: 2. dubna 1999 21:54
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Ukladani bitmapy
>

> Mam asi dost trivialni problem - potrebuji ulozit obrazovku do bitmapy na
> formulari. Muze mi prosim nekdo poradit prislusny kod?
> (Hledal jsem, ale asi ne dost dobre.)
>
> Lukas Vana

Font

[*] Robert Walaski <wujek(zv)atlas(tec)cz> - 27.4.1999 08:53:47

Ahoj,

TTF editor na je http://www.pyrus.com

Preji pekny den.
Robert Walaski
____
e-mail: xwalas00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz

Od: Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 8:35
P�edm�t: Font

>Pot�eboval bych, aby sou��st� aplikace byl i m�j vlastn� p�ilinkovan�
>font. Nem�te s t�m n�kdo zku�enosti ? Kde bych sehnal n�jak� program pro
>editaci font� ?
>
>D�ky.

None

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 27.4.1999 08:54:22

> Mam problem s tim, ze chci prikazem "winexec(prom,1)" spoustet
> program, jehoz cesta je ulozena v promenne "prom". Pri spusteni ovsem
> program hlasi behovou chybu "Incompatible types PChar and String"
> Da se s tim neco delat ?

Ano.

winexec(PChar(prom),1)

Incopatible types string vs. pchar

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.4.1999 09:05:26

No jasne...
var PrgName : string;
begin
PrgName:=JA_NEVIM_CO;
WinExec( PChar(PrgName), 1);
end;

Zkratka pretypovat string na PChar
Nebo pouzi fci StrPCopy a pod...

Dobra.

BTW : Chtel bych pozadat, nejsem-li prilis smely,
abyste pokud mozno vyplnovali SUBJECT. Dost to
pomaha se orientovat. Alespon za sebe diky

> [...]
> program, jehoz cesta je ulozena v promenne "prom". Pri spusteni ovsem
> program hlasi behovou chybu "Incompatible types PChar and String"

Font

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 27.4.1999 09:08:36

Pokud mas na mysli true type fonty, existuji specializovane komercni
nastroje, jako napriklad Fast Fonts, Adobe Fontgrapher nebo Ares
Fontmonger, ale efektivne se daji fonty vytvaret a editovat i v
obycejnem Corel Draw.

Premek

>Pot�eboval bych, aby sou��st� aplikace byl i m�j vlastn� p�ilinkovan�
>font. Nem�te s t�m n�kdo zku�enosti ? Kde bych sehnal n�jak� program pro
>editaci font� ?
>
>D�ky.

Rychlost SQL II

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 27.4.1999 09:09:28

>SELECT A.* FROM A, B WHERE B.pol=A.pol AND B.pol1='55'.
>V tabulce A i B byl index podle polozky pol, v B index podle polozky
>pol1. Je pravda, ze rozsah dat byl asi 70 000 x 100 000 vet.

Ahoj jmenovce,

misto
>SELECT A.* FROM A, B WHERE B.pol=A.pol AND B.pol1='55'.
bys mohl zkusit
SELECT A.* FROM A, B WHERE B.pol1='55' AND B.pol=A.pol

S pozdravem, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, -65 fax : -64
lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz , Ladislav.Nagy(zv)bcpraha(tec)cz

Rychlejsi SQL dotaz

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 27.4.1999 09:11:39

-------------------

>Nediv se, kdyz to mas pres tolik tabulek.
>Urychlit by to slo, ale zalezi, na cem jsou ty data?
>Jaro

-------------------

Ja se nedivim, spis hledam moznost jak to zrychlit :-)
Je to v paradoxu, na siti s asi 11 pocitacema, vetsinou
pracuji soucasne tak max 4.

Pavel

p.s zkousel jsem vyhodit to ORDER BY, ale na rychlost to
nemelo vliv, protoze konecny vyber ma tak 10-20 zaznamu.

>DataSource
>(Pentium 75)

>D1.Articl,
>D1.Pocet *
>Potreba,

None

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.4.1999 09:12:05

prom je typu string, predpokladam.
Ale winexec chce PChar.
prekonvertuj tedy string na PChar a do funkce dej PChar
(funkce pro konverze mezi PChar a string jsou StrPCopy, StrPas)

[...]

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 27.4.1999 09:19:12

Promi� mi moji zabedn�nost, ale jak ?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: MIKE� P�emysl [SMTP:premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 27. dubna 1999 9:09
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Font

> [...]

>editaci font� ?
>
>D�ky.

Pridavani nesmyslnych property do DFM souboru

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 27.4.1999 09:29:09

> [...]
>4. Zmenil jsem deklaraci tGenericModem = class(tGenericIOChannel) cili
>vlozil jsem vlastniho predka mezi tGenericModem a tDataModule.

Takove problemy jsem mel taky, kdyz jsem se pokousel dodelat nove property
k TForm resp TDataModule.

Myslim, ze mi pomohlo udelat package a registrovat
toho vlastniho predka pomoci RegisterCustomModule.

Robert Kindl

MSSQL 7 a transakce

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 27.4.1999 09:53:06

> [...]
zatuhne,
>ma dve otevrene transakce (?! nechapu), zamcenou pracovni tabulku, takze

Podle mne to "zatuhnuti" je obycejny deadlock.
Takovy nepochopitelny deadlock by mohl vzniknout napriklad tak,
ze vyse uvedene ApplyUpdates pres jeden connection zamkne exclusivne
updatovanou tabulku a StoredProc pres jiny connection (i kdyz ze stejneho
clienta)
da share lock (bezny SELECT pri "normalni" izolacni urovni a bez
explicitniho
(NOLOCK) optionu dava share lock). No a deadlock a zatuhnuti je zde.

Overit jestli k takovemu deadlocku dochazi se da v
EnterPrise Manageru (\SERVER\Management\CurrentActivity).

Jedinym pripadnym resenim je spoustet updatovani
i stored proc pres jeden connection.

Robert Kindl

PS.
Mam Delphi 3.02, BDE 5.01 pres direct link, MSSQL 7.00.623
a zatim jsem se s tim nesetkal.
Pokud je to jinak a je to skutecne nejaka chyba tak mi prosim dejte vedet...

None

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 27.4.1999 09:55:40

Zkus to napsat nejak takhle, ale nevim to jiste, jestli to bude ono

winexec(Pchar(prom),1)

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: MARSALEL.vos97(zv)vsps-su(tec)cz <MARSALEL.vos97(zv)vsps-su(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 10:23

> [...]
>program, jehoz cesta je ulozena v promenne "prom". Pri spusteni ovsem
>program hlasi behovou chybu "Incompatible types PChar and String"

DBEdit, EditMask a Size

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 27.4.1999 09:57:57

Mam v Pdox tabulce retezec s dvanacti znaky. Doplnovany text je take
presne dvanact znaku dlouhy. Pak jsem musel text formatovat pomoci
vlozenych pomlcek, tak jsem pridal masku "AA\-AAA\-00\-00000;0;_", takze
se stale do dvanacti znaku vejdu (pomlcky se neukladaji). Jenze DBEdit
mi ten retezec dovoli editovat jen do dvanacti znaku VCETNE tech
pomlcek, takze podledni tri znaky vidim, ale nemuzu editovat. A Size u
DBEditu nelze zmenit. Zmenit tabulku se mi nechce...

Co s tim? Je to chyba, nebo zase necemu nerozumim?

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

Upper v SQL nad Paradoxem

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 27.4.1999 10:28:14

Ahoj

Chtel jsem pouzit funkci UPPER v SQL scriptu nad Paradoxovou tabulkou v podmince
where.
Bohuzel nefunguje. Bez funkce UPPER mi to funguje.Lze tuto funkci pouzit ve
where nebo muze byt pouze v selectu ?

select * from posta
where upper(zprava) like :najdi
OR upper(nazev) like :najdi

Dekuji Milan

Provoz Delphi z CD-ROM

[*] Kriz David <david.kriz(zv)ccv(tec)cz> - 27.4.1999 10:29:35

vzhledem k tomu, ze Delphi 3 C-S vyuzivam jen obcas, tak jsem si rikal, ze
bych mohl usetrit spoustu mista na pevnem disku tim, ze bych je vypalil na
CD-ROM a spoustel je odtam (pod Win95 OSR2). Ale nevim co vsechno bych musel
zmenit v registrech a jinych konfiguracnich souborech aby to fungovalo. A
nebo take ktere casti je nutne ponechat na pevnem disku (asi BDE?).

Nemate s tim nekdo zkusenosti?

Podpis (ENG:signature, DEU:unterschrift, ESP:firma)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
David K��,
CCV s.r.o., Jir�skova 43, Brno, Czech republic
mailto:david.kriz(zv)ccv(tec)cz
http://www.ccv(tec)cz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Je to dobre v pripade, ze je to v D2 a vyssie. Pre D1 to treba skopirovat do
pola znakov pomocou StrPCopy.

None

[*] Lukas Marsalek <MARSALEL.vos97(zv)vsps-su(tec)cz> - 27.4.1999 08:34:59

Caute lidi,

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.4.1999 10:35:15

Ano, stavalo se to, i kdyz pracoval pouze jeden uzivatel.

> [...]
> EnterPrise Manageru (\SERVER\Management\CurrentActivity).
>
> Jedinym pripadnym resenim je spoustet updatovani

Mam jeden objekt Database, v nem KeepConnection true.
V kodu jdou moje prikazy po sobe tak, jak jsem je napsal.
Myslim teda, ze to mam v poradku a ze by deadlock nemel nastavat.

Dale mam dotaz, ApplyUpdates mam zabaleny v transakci:

with Query do begin
Database.StartTransaction;
if State in [dsEdit, dsInsert] then Post;
ApplyUpdates;
CommitUpdates;
Database.Commit;
end;

Takhle jsem to naimplementoval a nedavno v Mastering Delphi 4
jsem videl priklad na ApplyUpdates, kde transakce pouzita nebyla.
Nevite nekdo, co dela ApplyUpdates a CommitUpdates?
Doufam, ze nepracuji s transakcemi. Pokud by pracovaly,
tak by vysvetlovalo, ze jsou u tech zamrzlych uzivatelu
2 otevrene transakce.

Diky vsem konzultantum

[...]

Problem s TTable

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 27.4.1999 10:35:37

Mam prevelice zajimavy problem z tabulkou.
Mam dva formulare, na obou mam jednoduchou tabulku s naprosto stejnou
strukturou (bez indexu, zkopirovano pres DBDesktop). V jednom z
formularu do ni zkopiruji vysledek dotazu - 12 vet. Dam si spocitat
nejake soucty prechodem pres tabulku ( First; while not eof do try
...finally Next end), pocitam tam i pocet tech vet. Dostanu vysledek
14 vet. Kdyz prechazim tabulku v DBGridu zvrchu dolu, vzdy je tam
tech 12 vet, kdyz zdolu navrch, tak od druheho pokusu vzdy 14.
Zajimave je, ze kdyz tu tabulku zkopiruji do druheho formulare pomoci
TBatchMove a tam na ni aplikuji uplne stejny vypocet (zase
zkopirovany z prvniho formulare), vysledky jsou vzdy spravne.
Zkousel jsem si udelat primarni index, ale nepomohlo to. v tabulce je
fyzicky tech 12 vet.

Nesetkal jste se nekdo s necim podobnym?

je to v D1, BDE 2.52, Win98.

Diky za kazde nakopnuti.

Jirka

P.S. Ten dotaz muze byt ruzny i pocet vet, vypada to tak, ze vzdy se
nektere dva radky zdvoji.

Upper v SQL nad Paradoxem

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.4.1999 10:42:20

Nevim, ale my pouzivame stejnou konstrukci a funguje.
Neni problem v tom, ze do parametru :Najdi nepredavas hodnotu, prohnanou funkci ANSIUpperCase nebo UpperCase?

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [SMTP:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odeslano: 27. dubna 1999 10:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Upper v SQL nad Paradoxem

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.4.1999 11:01:25

Podle me je to OK. Nevim, co myslis tim "nefunguje", jako ze
to hlasi nejakou chybu nebo to nevybere nic ?

Jestli totiz do parametru :najdi nedas retezec prevedeny
na VELKA PISMENA, tak to nic nenajde.

> [...]
> v podmince
> where.
> Bohuzel nefunguje. Bez funkce UPPER mi to funguje.Lze tuto funkci

DBEdit, EditMask a Size

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 27.4.1999 11:07:03

Nevim co myslis tim size, ale nemas nastaven MaxLength jenom
na 12 znaku ? Bud tam dej vic nebo 0.

Pavel M.
-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>DBEditu nelze zmenit. Zmenit tabulku se mi nechce...
>
>Co s tim? Je to chyba, nebo zase necemu nerozumim?

Upper v SQL nad Paradoxem

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 27.4.1999 11:35:50

> [...]
>to hlasi nejakou chybu nebo to nevybere nic ?
>
>Jestli totiz do parametru :najdi nedas retezec prevedeny

Napise mi to chybu Type mismatch in expression. V parametru je to velkym pismem.
Problem jsem nasel v tom ze pole zprava je typu BLOB.
Kdyz jsem u ni upper odstranil a nechal ho jen u pole nazev tak to funguje.
Asi Upper nelze pouzit na BLOB.
Milan

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 27.4.1999 11:38:53

Ahojte

nemate nekdo nejakou jinou alternativu jak spustit
program a pockat na jeho ukonceni nebo v cem je
problem u teto funkce?
Neustale se nemohu hnout z m�sta.
Predem dekuji.

Standa Cerny

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 6:59
> [...]

>*******************************
>
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

Objekt Sender

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.4.1999 11:44:00

Zkus Sender.ClassName.

Od: Oldrich Nic student [SMTP:NICO(zv)feld.cvut(tec)cz]
Odeslano: 27. dubna 1999 13:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Objekt Sender

Ahoj,
jsem naprosty zacatecnik v Delphi 3 a mam tu jeden (snad snadny)
dotaz. Mnoho procedur reagujicich na eventy ma jako parametr objekt
Sender. Chtel bych zjistit, jakeho typu je skutecne objekt, ktery
proceduru udalosti vyvolal. Priklad:

procedure PokusMouseDown(Sender: TObject, ...);
begin
if Sender = TShape then <---- To je ono.
{ geometricky tvar }
else
{ neco jineho }
end;

Diky, Olda Nic, nico(zv)feld.cvut(tec)cz.

Offtopic: Zajimavost

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 27.4.1999 11:48:34

Ahoj,
nalezl jsem nasledujici clanek. Celkem zajimava vec ...

Porovnani benchmarku vyvojarskych nastroju
Od NSTL, nezavisle hardware a software testovaci
organizace.
Vice informaci naleznete na
http://msdn.microsoft.com/vbasic/prodinfo/benchmarks/bench1.asp ====================
Libor Valka

valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz
====================

Objekt Sender

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 27.4.1999 11:52:46

Napsal jsi to skoro dob�e. M�sto

If sender=Tshape

Napi�

If sender is Tshape

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Oldrich Nic student [SMTP:NICO(zv)feld.cvut(tec)cz]
Odesl�no: 27. dubna 1999 13:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Objekt Sender

[...]

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 27.4.1999 12:00:59

Ahoj,
omlouvam se, ale v kodu mi vypadl radek...

> Ahoj,
> mohlo by to jit napr. takto:
>
> var
> DC: THandle;
> Bitmap: TBitmap;
> W, H: Integer;
> begin
> W := Screen.Width;
> H := Screen.Height;
> DC := GetDC(GetDesktopWindow);
> Bitmap := TBitmap.Create;
> Bitmap.Width := W;
> Bitmap.Height := H;
> BitBlt(Bitmap.Canvas.Handle, 0, 0, W, H, DC, 0, 0, SRCCOPY);
> ReleaseDC(GetDesktopWindow, DC);

// tady muzes s obrazkem neco udelat (save, print apod.)

> Bitmap.Free;
> end;
>
> ========================
> Libor Valka
>
> valka(zv)brno.cas(tec)cz
> valka(zv)ipm(tec)cz
> ========================

> bitmapy na

Objekt Sender

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.4.1999 12:01:47

1) TObject ma metodu ClassName
Tedy - tvuj priklad:
if Sender.ClassName = 'TShape' then

2) TObject ma metodu ClassType
Tedy - tvuj priklad:
if Sender.ClassType = TShape then

3) nebo muzes pouzit operator is:
if Sender is TShape then

[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 27.4.1999 12:02:00

If Sender Is TShape ...
:
:

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.4.1999 12:03:14

> opet konstatuji AdvancedStrindGrid z Torry...
***Ta komponenta ma jednu nevyhodu: je free pouze pro
nekomercni ucely. Tim padem jsem ostatni nezkoumal.

funkce z ORACLE do MS SQL

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 27.4.1999 12:05:32

Ahoj

Prosim poradte mi jak ma vypadat funkce v MS SQL 6.5.
Jde o prevod z rodneho cisla na datum narozeni.
Zkousel jsem si ji prepsat z ORACLE, ale nedari se mi ji vytvorit.

create function datum_narozeni (rc in varchar) return date as
datum date
DECLARE
stol varchar(2),
rok varchar(2),
mesic varchar(2),
den varchar(2)

begin
if datalength(rc)=9 and CONVERT(int,substring(rc,1,2)) > 53
begin
stol = '18'
if datalength(rc)=10 and CONVERT(int,substring(rc,1,2)) < 54
begin
stol = '20'
stol = '19'
end
rok = substring(rc,1,2)
if substring(rc,3,1) in ('0','1')
mesic = substring(rc,3,2)
else
mesic = CONVERT(varchar(2),CONVERT(int,substring(rc,3,2))-50)
end
den = substring(rc,5,2)
datum = CONVERT(date,den||'.'||mesic||'.'||stol||rok)
return datum
end datum_narozeni

dekuji Milan

Upper v SQL nad Paradoxem

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.4.1999 12:19:43

UPPER lze pouzit jen na retezce.
Stejne tak by Ti to neslo pro
cislo.
Dobra.

Pozn.:BLOB=Binary Large OBject
------------------

> [...]
> Problem jsem nasel v tom ze pole zprava je typu BLOB.
> Kdyz jsem u ni upper odstranil a nechal ho jen u pole nazev tak to

Objekt Sender

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 27.4.1999 12:30:33

To je jednoduche

bud

if Sender is TShape then
funguje i pro potomky TShape

nebo
if Sender.Classname = 'TShape'

Od: Oldrich Nic student <NICO(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 11:36
P�edm�t: Objekt Sender

[...]

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 27.4.1999 12:42:00

Tak toto jsem uz zkousel ale vysledky jsou stejne.

Jinak, nevite proc BDE pri nekterych dotazech vubec nebere v uvahu
vytvorene indexy a hleda reseni sekvencne? Plati to pro QBE i SQL,
dokonce v Paradoxu 8 na Locate Value primo podle polozky, podle ktere
je index vytvoren.

> Od: Ladislav Nagy [SMTP:lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz]

> Ahoj jmenovce,
>
> misto
> bys mohl zkusit
> SELECT A.* FROM A, B WHERE B.pol1='55' AND B.pol=A.pol

Rychlost SQL II

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.4.1999 13:21:32

No protoze se mu nepodari aplikovat podminku tak, aby se
indexy daly pouzit. Je to vlastnost snad vsech databazi.
S rotouci slozitosti SQL dotazu roste pravdepodobnost,
ze se data budou prohledavat sekvencne.

[...]

[*] Oldrich Nic student <NICO(zv)feld.cvut(tec)cz> - 27.4.1999 11:28:09 met-1mest

[...]

Create table

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 27.4.1999 13:33:24

Potreboval bych za behu vytvaret tabulky v paradoxu pomoci
SQL, ale nevim vsechny nazvy typu.
Napriklad Sql prikaz:
CREATE TABLE tabulka
(CISLO INT, SUMA MONEY,
POPIS CHAR(10), CISLO2 FLOAT,
IS_OK LOGICAL, poznamka MEMO)

mi pri spusteni query hodi chybu na zly typ u typu MEMO.
Nevite nekdo kde je chyba.

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

OffTopic : Modem

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 27.4.1999 13:39:14

Nezkouseli jste nekdo experimentovat s modemem?
Jde mi treba o to jak udelat nahravani vzkazu pres telefon(nebo
mikrofon)..atd
Nemate k tomu nejake info?

Predem dik

Dalibor

Create table

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 27.4.1999 14:10:47

Misto memo pouzij BLOB(delka,typ),

BLOB(n,1) fldstMEMO Memo Memo
BLOB(n,2) fldstBINARY Binary Binary
BLOB(n,3) fldstFMTMEMO Formatted memo N/A
BLOB(n,4) fldstOLEOBJ OLE OLE
BLOB(n,5) fldstGRAPHIC Graphic N/A

Radim

>Potreboval bych za behu vytvaret tabulky v paradoxu pomoci
>SQL, ale nevim vsechny nazvy typu.
>Napriklad Sql prikaz:
>CREATE TABLE tabulka
>(CISLO INT, SUMA MONEY,
> POPIS CHAR(10), CISLO2 FLOAT,
> IS_OK LOGICAL, poznamka MEMO)
>
>mi pri spusteni query hodi chybu na zly typ u typu MEMO.
> [...]

Problem export & cestina

[*] Ivo Janal�k <janalik(zv)nam(tec)cz> - 27.4.1999 14:18:43

Preji hezky den,
potreboval bych poradi s nasledujicim problemem:
Provadim export dat z InterBase SQL serveru do tabulek .txt a .dbf. Vse je v poradku az
na cestinu. Zkousel jsem vypinat nebo zapinat vlastnost komponenty TBatchMove Transliterate
bez jakehokoliv efektu (zadna zmena neni v exportovanych tabulkach viditelna).
Podobne jsem se snazil ruzne nastavovat DBase driver v ramci BDE Administratora.
V nalezene historii konference jsem nenasel zadnou konkretni informaci.
Budu vdecny za jakoukoliv radu.

Dekuji Radek Urbanczyk.

TLACOVE ZOSTAVY

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 27.4.1999 14:46:16

[P��loha v souboru: report.zip]
Ahojte ...

Velmi rad si kupim nejaky generator zostav, ktory bude naozaj WYSIWYG pri preview a aj pri tlaci.
Skusal som QuickReport, Sineu, FastReport, nejaky builder a stale si neviem rady.
Narazam prave na problem z hrubkou ciar resp. Shapes .
V prilohe je priklad s QuickReportom.
Priblizim to trochu:
Na formular kde je report placnem cca 8 Shapes (obdlznikov). Kazdemu zvolim roznu hrubku, tj. pen.width := 1, 2 atd. Urobim na ten report preview a hura, mam stvorce s roznou hrubkou. Necham si to vytlacit na LASEROVKE a hrubky tych stvorcov su skoro ROVNAKO tenke. Myslel som ze to suvisi s dpi tlaciarne, tak som to dpi tlaciarne aj menil na 300, 150, 75, no hrubka sa menila, ale cim mensie dpi tym tie ciary boli hrubsie ba dokonca aj uplne rovnake.
Napr. FastReport (ktory je UPLNE FREE a aj rychly pre pracu s datami aj so zdrojakmi a aj s generatorom) to robi tak, ze ciara o hrubke 1 (pen.width:=1) je zobrazena v preview presne tak ako aj na laserovke. Ta ciara je taka hruba , ako ked v QuickReporte nastavim pen.width na 3. Z toho vyplyva ze mi FastReport nedovoli vytlacit taku tenku ciaru ako QuickReport.

Skusal som tlacit aj cez canvas, ale hrubka pen.width=1 je na tlaciarni dost hruba a ja potrebujem aj tensiu ciaru ako 1.

Skuste sa pozriet na priklad 2. Tam zase je obldznik (pen.width:=1), v ktorom je ciara ktora ma rovnaku dlzku ako obdlznik, no je hrubsia a v preview vyzera ako keby "vychadzala von" z obdlznika, ale tlac je v poriadku.

Takze moja otazka znie : Ako zosynchronizovat LASEROVKU (HP6L) s report.preview a s report.print ?

Vdaka za kazdu odpoved a dufam ze nikomu neublizi ta priloha "report.zip", ale fakt si neviem rady

P.S. " Mam Delphi4 + QuickReport 3.0.4, FastReport 2.2, Sinea demo pre D4, atd "

P.S.2 " Skuste si FastReport 2.2, je fakt zaujimavy a volne siritelny, dokonca ZDARMA "

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

OCX - nekolik dotazu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.4.1999 15:09:58

Haj hou!

From: Jan Skvor Ing. K337 <SKVORJAN(zv)feld.cvut(tec)cz>
>1. Jak zjistit behem spousteni aplikace, zda je v systemu
registrovan
>prislusny pouzivany OCX prvek. ( Nyni mi to vyvola OLE Error
Ecxeption
>ci jinou podobnou chybu a ukonci se zavadeni aplikace, ale nekdy
>jeste jako bonus spadne tvrde na usta. )

Prijde na to, jak moc brzo je brzo :-) Jinak se da samozrejme
prohlizet registry, klic
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\CLSID\<GUID tidy jako string>>2. Jak registrovat OCX primo z aplikace, bez volani regsrv.exe.

Je to preci jenom DLLko, toz pouzit LoadLibrary, GetProcAddress
(DllRegisterServer) a zavolat.

>3. Jak jednoduse zjistit, ktere okolni dll a jine soubory objekt
OCX
>vyuziva.

Z dokumentace ;-) Jinak jen rozborem headeru OCX, coz je pakarna.

BDGrid

[*] Tom� R��i�ka - 27.4.1999 15:22:01

Ale kdyz udelam uplne cistou aplikaci, vytvorim uplne novou tabulku Paradox
a zobrazim ji, tak je to uplne stejne. Jestli to neni tim, ze ta komponenta
ma proste chybu (pracuju v Builderu 1). Jestli mate nekdo nejaky funkcni
prikladek, tak mi ho prosim poslete, diky

Od: Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 11:41
P�edm�t: Re: BDGrid

>pokud pouzivas na tech paradoxovych tabulkach filtry, tak jsi na tom
> [...]

Jak zaradkuji v Labelu?

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 27.4.1999 15:24:07

Nevim, jestli je to malichernost, ale jak se da napsat v labelu vice radku a
zalamovat tam, kde chci ja? Nedavno tu byla odpoved na radkovani v hintu,
jde to nejak podobne v labelu?

Ten hint byl:
Edit1.Hint:='Tady je prvni' + #13#10 + 'a tady druhy radek';

Rychlost SQL II

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 27.4.1999 15:34:25

> [...]
> indexy daly pouzit. Je to vlastnost snad vsech databazi.
> S rotouci slozitosti SQL dotazu roste pravdepodobnost,

To je sice obecne pravda, ale u BDE (s tabulkami Paradox) mi vadi:
za 1] u dotazu "SELECT A.* FROM A, B WHERE A.Klic=B.Klic and
B.Polozka=hodnota" trva vyhodnoceni stejne dlouho ( od urcite
velikosti tabulek - nemam to presne odzkousene) s vytvorenym indexem
na "B.Klic+B.Polozka"; index na A.Klic samozrejme je vzdy. Dokonce je
rychlejsi programovy vyber prislusnych radku, kdyz A prochazim
sekvencne vetu po vete a na kazdou vetu pouziju uvedeny index na B.
Kdyz pouziju i index na A, tak program je tak o dva rady rychlejsi.
No a nezda se mi, ze uvedeny dotaz by byl nejaky strasne slozity na
optimalizaci vyberu indexu.
za 2] Jak si tak vzpominam, je zajimave, ze pokud je B.Polozka
ciselna, dotaz je tak o jeden rad rychlejsi - v mem pripade je
B.Polozka typu A2, co zase neni tak velky rozdil v porovnani.
za 3] Nesouvisi to uplne s BDE, ale zkusenosti mi ukazuji tim smerem
(viz bod 2]): V Paradox8 dam Locate value podle ciselne polozky,
vysledek je prakticky okamzity, kdyz dam vyhledat retezec (polozka
typu A7), index existuje, vyhledani trva i nekolik minut na tabulce s
asi 140 000 vetami. Podobne je to s dotazem v DBDesktopu a ten je
plne v rezii BDE.

Ale neberte to jako stezovani se. Jeste si vzpominam, jak jsem v
Turbo Pascalu ovladal soubory File of record... pomoci svych
"indexovych" souboru. Programy se docela potili pri 1000 vetach...