MSSQL 7 a transakce

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 27.4.1999 15:46:08

Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. dubna 1999 17:55
P�edm�t: RE: JAK UDELAT HINT NA DVA RADKY?>Pokud si nainstalujes RX, tak muzes potom
>vlastnost HINT editovat jako TStrings;
>
>nebo to lze udelat programove napr.
>Edit1.Hint:='Tady je prvni'+#13#10+
> 'a tady druhy radek';
>
>Dobra.

Rychlost SQL II

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 27.4.1999 22:20:02

Nojo, to je dost problem.
Tohle reseni se hodi na podobne dotazy, alespon co se polozek tyka.
Myslel jsem, ze se budou menit hlavne podminky vyberu, ale struktura
dotazu bude zachovana.
Jaro

> [...]
>Mozna, ze na to jdu spatne....
>
>Mam formular, kde jsou kriteria. A ty kriteria mi prave urcuji jak
ten
>SQL dotaz bude vypadat. V pripade kalkulacni polozky, musim vedet
>presne na zacatku jak ten SQL bude vypadat. Protoze ji vytvarim
>pomoci FieldsEditoru a to uz tam musim pridat i dalsi polozky, ktere
>budu pouzivat
>
>Napada me jeste, ze bych si to delal vsechno dynamicky. To jako ze
bych
>pomoci fields
>editoru vytvoril zakladni polozky a pak v prubehu programu doplnoval

Jeste

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.4.1999 22:27:15

Stanislav Cerny wrote:

> Ahojte
>
> nemate nekdo nejakou jinou alternativu jak spustit
> program a pockat na jeho ukonceni nebo v cem je
> problem u teto funkce?

Ahoj,

Reseni to bude mit patrne vic, ja to delam tak ze volam CreateProcess v threadu.
Vypada to nejak takhle:

type
TExecThread = class(TThread)
private
FApplicationName: String;
FExitCode: DWORD;
FVisibility: Word;
protected
procedure Execute; override;
public
constructor Create(const ApplicationName: String; Visibility: Word);
property ApplicationName: String read FApplicationName;
property ExitCode: DWORD read FExitCode;
end;

{ TExecThread }

constructor TExecThread.Create(const ApplicationName: String; Visibility: Word);
begin
inherited Create(True);
FApplicationName := ApplicationName;
FVisibility := Visibility;
FreeOnTerminate := True;
Priority := tpLower;
Resume;
end;

procedure TExecThread.Execute;
var
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
begin
ZeroMemory((zv)StartupInfo, Sizeof(StartupInfo));
ZeroMemory((zv)ProcessInfo, Sizeof(ProcessInfo));
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := FVisibility;
if CreateProcess(nil, PChar(FApplicationName),
nil, nil, False, NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil,
StartupInfo, ProcessInfo) then
with ProcessInfo do
begin
WaitForSingleObject(hProcess, INFINITE);
GetExitCodeProcess(hProcess, FExitCode);
CloseHandle(hThread);
CloseHandle(hProcess);
end else FExitCode := $FFFF;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

BDGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.4.1999 22:28:49

Tom� R��i�ka wrote:

> Ale kdyz udelam uplne cistou aplikaci, vytvorim uplne novou tabulku Paradox
> a zobrazim ji, tak je to uplne stejne. Jestli to neni tim, ze ta komponenta
> ma proste chybu (pracuju v Builderu 1). Jestli mate nekdo nejaky funkcni
> prikladek, tak mi ho prosim poslete, diky

Ahoj,

Pokud je tam stejna verze VCL jako u Delphi 2 tak to ani fungovat nemuze,
protoze tam to neni vubec tak udelane. Jde to v D4 (a mozna D3). Nepomuze
ani jednoduche odvozeni nove komponenty, protoze je to utopeno v private
castich TDBGrid, konkretne metody TCustomDBGrid.UpdateScrollBar a zprava
TCustomDBGrid.WMVScroll(var Message: TWMVScroll).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Latin2 do win1250 a index na DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.4.1999 22:30:30

Richard Valny wrote:

> Vzhledem k tomu, ze je to tabulka FoxPro, pouzil jsem OemToChar a to takto
> var
> Orig,Prevedeno:PChar
> prev:boolean
> StrPCopy(orig,DM.Table1.Fields[i].AsString);
> prev := OemToChar(Orig,Prevedeno);
> if not prev then ShowMessage('nep�evedl jsem �et�zec');
> DM.WTable1.Fields[i].AsString := StrPas(Prevedeno);}
> Vsechna data to prevede, ale haze to vyjimku. Niky jsem nejak zvlast s PChar nepracoval, tak si myslim ze nekde mam neco blbe (a to totalne)

Ahoj,

Vyjimka vznika protoze Orig neukazuje na alokovanou pamet. Pokud budes pouzivat
pouze ANSI variantu funkce OemToChar (viz help), tak to muzes udelat takhle:

S: String;
begin
S := '�����';

OemToChar(PChar(S), PChar(S));

ShowMessage(S);
end;

> P.S: Da se nejak rozumne vyuzit to, ze fce OemToChar vzdy vrati true?

Asi moc ne, kdyz je to vzdy True :-)

> Bohuzel moje D3 professional neznaji ttFoxPro v TableType.
> P.S. V helpu pisi:
> Type TTableType = (ttDefault, ttParadox, ttDBase, ttASCII);

Potom pomoci SQL, musis mit BDE ktere ma jiz FOXPRO driver, pro D3 je
to urcite v BDE 4.51:

with TDatabase.Create(Self) do
try
DriverName := 'STANDARD';
DatabaseName := 'FoxproDatabase';
Params.Values['PATH'] := ExtractFilePath(Application.ExeName);
Params.Values['DEFAULT DRIVER'] := 'FOXPRO';
Params.Values['ENABLE BCD'] := 'FALSE';
SessionName := 'Default';
Open;
with TQuery.Create(Self) do
try
DatabaseName := 'FoxproDatabase';
SQL.Text := 'CREATE TABLE UMRTI (JMENO CHAR(20), ZEMREL DATE)';
ExecSQL;
SQL.Text := 'CREATE INDEX JMENO ON UMRTI (JMENO)';
ExecSQL;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Super stranka pre Paradox

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 28.4.1999 00:49:39

Ahojte,
ak mate problemy s paradoxovymi tabulkami odporucam nasledovne url :

http://www.itecuk.com/delmag/paradox.htm

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Hlaska "Invalid floating operator" pri ladeni

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 27.4.1999 22:10:21 -0400

No, Office 97 nainstalovane mam. Zkousel jsem nastaveni
"Pentium safe FDIV" a pomohlo to, takze mam o problem min.
Diky.

Mimochodem, dival jsem se po tom problemu i po svete a je zjistil
jsem, ze vyskytuje se jak u Delphi 3, tak i 4 a ma to mozna neco
spolecneho s typem procesoru (rychlejsi = problem se vyskytuje).

Hodne stesti

> [...]
> pri ladeni (krokovani) program vyhlasi exception "Invalid floating
> operation" na kazdem radku, kde se dela s TDateTime, jako
> napriklad
>
> MujCas:=Now;
>
> nebo
>
> MujCas1:=MujCas2 + MujCas3 -1;
>
> Kdyz dane radky nekrokujete, vse je ok (da se to tedy obejit, ale je to
> nemile, clovek si musi pamatovat vsechny radku, kde se takova operace
> provadi nebo tento radek vola metodu s takovou to operaci).
>
> Na Delphi 4 nechci prejit, projekt je skoro hotovy a s prechodem je

Jan Najvarek
najvarek(zv)seznam(tec)cz

QuickReport a nastaveni tiskarny

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 28.4.1999 05:54:02

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: planka(zv)bigfoot.com <planka(zv)bigfoot.com>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 0:45
P�edm�t: QuickReport a nastaveni tiskarny

> [...]
>ale nemuzu na nic prijit. Mate nekdo podobne zkusenosti nebo dokonce radu,

======================

Ahoj...

Ja jsem mel obdobny problem......
Me to treba zase ignorovalo nastaveni tisku na sirku...
Pomohl jsem si tim, ze jsem si stahl update

488 kb 1998-05-06 QuickReport 2.0K update for Delphi 3 users
http://www.qusoft.com/scripts/download.dll/getfile?Filename=QR20K.EXE

nebo obecne

http://www.qusoft.com/

Dalibor

>---------------------------------------------
>Tom PLANKA (SPEEDY)
>planka(zv)bigfoot.com
>http://opava.anet(tec)cz/~pla10lb/
>+420-653-624810
>---------------------------------------------

Kde sezenu RXLib?

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 28.4.1999 06:46:49

Obcas se tu mluvi o RXLib, co to presne je a kde ji sezenu?
+
Kdyz chci tedy v labelu zaradkovat dam:
Label1.Caption:='Prvni radek'+#13#10+'a druhy';
Co znamenaji ty znaky #13#10, hledal jsem to v napovede ale nic jsem
nenasel.(pouzivam D1)

Kde sezenu RXLib?

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 28.4.1999 07:12:20

Znaky #13#10 znamenaji CR -- navrat voziku a LF -- odradkovani ---- cili
receno normalni reci jsou to ASCII hodnoty pro pro odradkovani v
prostredich DOS ,Win XX a vsem od MS. V Unixu je to trochu jinak. Tam se
myslim pouziva pouze LF.
PS. Podivej se do ASCII tabulky a bude ti vse jasne.
Rx Library je knihovna(sada) celkem dobrych free komponent, ktere urcite
najdes na Torry nebo na DSP. Pokud vim, tak nejnovejsi verze je 2.60.
Mozna ze ji nekdo v teto konferenci ma i na svem serveru ... pro
rychlejsi stahovani.
Jinak se da sehnat i na CHIP CD 4, ale myslim ze bez fix souboru ....
protoze jsou v puvodni knihovne chyby, ktere zpusobi ze se pri jeji
instalaci muze objevit nejaka chyba.
Jinak kazdou chvili tu probiha diskuse jak nejake ty chyby odstranit.

> [...]
> Label1.Caption:='Prvni radek'+#13#10+'a druhy';
> Co znamenaji ty znaky #13#10, hledal jsem to v napovede ale nic jsem

ID cislo CLASS

[*] Rul��ek Daniel <dan.r(zv)avizo(tec)cz> - 28.4.1999 07:16:13

Podivej se na http://www.15seconds.com/Issue/981007.htm mel by tam byt
priklad

> [...]
> "ThreadingModel" = "Apartment"
>
> [HKEY_CLASSES_ROOT\DelphiProject\shellex\ContextMenuHandlers\{

Create table

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.4.1999 07:20:59

Zkus misto MEMO dat BLOB.

P.S.: Pozdravuj Zilinu a VSDS.

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) [SMTP:PETR(zv)sevis.sk]
Odeslano: 27. dubna 1999 13:33
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: Create table

Potreboval bych za behu vytvaret tabulky v paradoxu pomoci
SQL, ale nevim vsechny nazvy typu.
Napriklad Sql prikaz:
CREATE TABLE tabulka
(CISLO INT, SUMA MONEY,
POPIS CHAR(10), CISLO2 FLOAT,
IS_OK LOGICAL, poznamka MEMO)

mi pri spusteni query hodi chybu na zly typ u typu MEMO.
Nevite nekdo kde je chyba.

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

Problem export & cestina

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.4.1999 07:26:11

Mel jsem podobny problem, ale vyresil jsem ho tak, ze jsem vyhodil
TBatchMove.

Jednak jsem tamo doplnil housenku, takze vim presne na jakem zaznamu jsem a
uz mi
nevadi, ze TBatchMove to pusti najednou a mam treba 1minutu presypacky a
nevim, jestli
se to kouslo nebo ne. Taky mi blbla cestina. To byl druhy duvod.

K danym souborum pristupuji pres TTable a u TXT souboru vypinam i
TStringField Transliterate. U DBF nastavuji langdriver tabulky podle
langdriveru zdroje.

Vse zatim beha OK, vcera jsem to testoval a bez problemu. Jo a taky
nastavuji v BDE pro
jistotu pro svoji aplikaci Langdriver jak pro DBASE, tak i v SYSTEM|INIT.

Od: Ivo Janalik [SMTP:janalik(zv)nam(tec)cz]
Odeslano: 27. dubna 1999 14:19
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: FW: Problem export & cestina

Preji hezky den,
potreboval bych poradi s nasledujicim problemem:
Provadim export dat z InterBase SQL serveru do tabulek .txt a .dbf. Vse je
v poradku az
na cestinu. Zkousel jsem vypinat nebo zapinat vlastnost komponenty
TBatchMove Transliterate
bez jakehokoliv efektu (zadna zmena neni v exportovanych tabulkach
viditelna).
Podobne jsem se snazil ruzne nastavovat DBase driver v ramci BDE
Administratora.
V nalezene historii konference jsem nenasel zadnou konkretni informaci.
Budu vdecny za jakoukoliv radu.

Dekuji Radek Urbanczyk.

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.4.1999 07:33:18

> Jde to nastavit jinak nez to v instalacnim programu vypalit do registry?
Zkusit to nastavit pres TDatabase a property Params. Delas to v MSSQL,
takze tam by problem byt nemel. TOhle jsem bohuzel nezkousel, spise mi to
spousta lidi doporucovala,
ale na desktop tabulky mi to furt nejak nezabira.> Jde to vubec nastavit pokud bych pouzival "BDE po siti"?
Samozrejme, ze jde. Nekdy pred 2 mesici tady padla zminka o tom, ze lze
provozovat
BDE jako sitovou instalaci. Predpoklada to jedine. Zajistit aby v
H_KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine byla nastavena
hodnota ConfigFile01 a DLLPath na spravnou cestu, tj. na sitovy disk, kde
je
nainstalovano BDE. Zkousel jsem to a chodi to.

Od: Robert Kindl [SMTP:rob(zv)optimal(tec)cz]
Odeslano: 27. dubna 1999 15:49
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Default hodnoty pri instalaci BDE

[...]

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 28.4.1999 07:40:53

> [...]
>na nic prijit. Mate nekdo podobne zkusenosti nebo dokonce radu, jak z toho

Ahoj

Mne kdysi pomohlo v Reportu v propertis u PrinterSettings - OutputBin zmenit
misto First na Auto.

Milan

Kde sezenu RXLib?

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 28.4.1999 07:41:23

Zkus se obcas podivat na www.delphi(tec)cz do okdkazu

#13 odradkovani, #10 navrat na zacatek radku. Je to ASCII vyjadreni ridicich
znaku CR a LF.
Napr. misto 'A' muzes napsat #65

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

JAK UDELAT HINT NA DVA RADKY?

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)iol(tec)cz> - 28.4.1999 07:49:23

Paja wrote:

> Nazdar lidi
> mam maly mozna velky problem potrebuju aby se mi ukazoval hint treba na dva
> radky zda se osklive kdyz je dlouhy a je pres celou obrazovku.
> Diky Paja

Ahoj!

Hint na dva radky lze udelat
Alt-F12 // View as text
doplnit ke zvolen� komponente
Hint = 'radek1'#13#10'radek2'
Alt-F12

Petr Kundrata

TLACOVE ZOSTAVY

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 28.4.1999 07:49:15

Rad bych se te zeptal jak jsi rozchodil fastreport. Ja jsem se pokousel
nainstalovat verzi 202, ale porad mi to hlasilo neco v tom smyslu ze
package '.dpr' not found ... zadne konkretni jmeno. Mel jsi tez podobne
problemy ? Jak jsi je vyresil ? Diky.

> [...]
> �
> Vdaka za kazdu odpoved a dufam ze nikomu neublizi ta priloha
> "report.zip", ale fakt si neviem rady
>
> P.S. " Mam Delphi4�+ QuickReport 3.0.4, FastReport 2.2, Sinea demo pre
> D4, atd "
> �
> P.S.2 " Skuste si FastReport 2.2, je fakt zaujimavy a volne siritelny,
> dokonca ZDARMA "
> �
> S pozdravom
> Radoslav Jalc - ProNet development
> E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk <mailto:pronet(zv)ke.telecom.sk> | Mobil:�

Kde sezenu RXLib?

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 28.4.1999 07:50:09

Tyto znaky se generuji pri stisku klavesy enter....#13#10..
a znamenaji prechod na novy radek....

Priklad

Kdyz napises ....Write('AHOJ'+#13#10);
Je to to same jako Writeln('AHOJ');

Od: obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 8:15
P�edm�t: Kde sezenu RXLib?>

> [...]
>Label1.Caption:='Prvni radek'+#13#10+'a druhy';
>
>Co znamenaji ty znaky #13#10, hledal jsem to v napovede ale nic jsem

Problem s TTable

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 28.4.1999 08:21:02

> -----P�vodn� zpr�va-----

> V podstate totez se deje nad SQL databazemi (nad Paradoxem
> jsem to nepotkal) i ve verzi 4. Podle me je to chyba v
> komponentach.

V mem pripade se mi povedlo najit "chybu" v programu. V obsluhze
udalosti OnCalcFields jsem se nastavoval na druhou tabulku (fyzicky
stejna, jenom druha TTable na formulari, aby bylo videt vice polozek
z jedne vety najednou) pomoci GotoCurrent(Table1) (melo to sve
duvody, proc jsem toto dal zrovna sem, na DataSet.OnStateChange se to
z nejakeho duvodu obsac nezavolalo). Kdyz jsem to nahradil pomoci
TBookmark, tak uz to jde. Ale stejne se mi nezda, ze bych porusil
nejake pravidlo...

Jirka

pozastaveni threadu

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 28.4.1999 08:27:48

Zdravim,

je mozne pozastavit na kratky cas vsechny thready
v systemu?
Mam podezreni, ze by mohly zpusobovat projevujici se potize pri
praci s porty jedne karty ve Win NT.

M.Vorisek

Offtopic: Zajimavost

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.4.1999 08:34:35

> nalezl jsem nasledujici clanek. Celkem zajimava vec ...

> Porovnani benchmarku vyvojarskych nastroju

> Od NSTL, nezavisle hardware a software testovaci

i </color>od NSTL, ktera
porovnavala PowerBuilder, Visual Basic a Delphi. Jmenuje se to

Zarazil me vsak posledni
odstavec, ktery, obavam se, prameni budto z urciteho
nepochopeni, nebo se snazili srovnavat nesrovnatelne.

Despite all its assets, Delphi remains just a bit outside the
mainstream. It�s hard to find good Delphi programmers. Training
new ones is expensive, more expensive than with Visual Basic.
Delphi packs the weakest collection of tools (no source code
control, no modeler, weak repository) and third party tools are not
readily available. Delphi�s biggest drawback is the Borland Desktop
Engine, which is not up to enterprise software standards of
robustness and manageability. By comparison, Visual C++ and
Inprise�s own C++ Builder are no more difficult to learn than Delphi,
and have the advantage of wide spread third party support. For new
projects, programmers and managers using Delphi should
seriously consider a switch to an easier environment (e.g., Visual
Basic) or an equally difficult, but more powerful and standardized
one (C++).

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 28.4.1999 08:38:38

Ahoj,
diky, prosim te jeste o kousek zdroje jak to zavolat,
aby to cekalo na ukonceni, zatim jsem TThread nepouzival
a docilil jsem pouze spusteni jine aplikace. Potreboval bych,
aby se muj program minimalizoval a po ukonceni opet vratil.

Standa Cerny

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. dubna 1999 23:20
P�edm�t: Re: Zaseknuti spusteneho programu

> [...]
> CloseHandle(hProcess);
> end else FExitCode := $FFFF;

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Offtopic: Zajimavost

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 28.4.1999 08:39:24

Jsem greenhorn , ale neodpustim si par poznamek.

1)Teda s BASICem jsem se setkal naposled na prumyslovce a od te doby se
urcite uz mnoho zmenilo, ale pokud jsem nejake prispevky v konferenci
zaregistroval dobre, tak VB jeste neni plne objektivni ( myslim ze tu
probehlo, ze dedicnost(zakladni vlastnost OOP ...nemluve o polymorfismu
..atd) jaksi nefunguje). Jestli je to pravda, tak bych se o tento jazyk
nadale prestal zajimat.
2) Pokud situaci hodnotim spravne, zbyva rozhodnuti mezi Object Pascalem
a C++. A v tom pripade "skoro" nezalezi ani tak na jazyku samotnem,
jako na kvalite kompilatoru,prostredi atd a v neposledni rade na podpore
(diskusni skupiny, komponenty tretich stran atd.)

PS .: Ten clanek jsem chvili cetl, ale myslim si ze byl napsan pro
Microsoft (kdyz to prezenu tak na objednavku). Sila komerce a marketingu
rozhoduje a je rozhodujici pri prosazeni produktu.(jeho kvalita je take
dulezita, ale ne rozhodujici ... viz. take nektere recenze v CHIPu).
Abych uvedl nejaky priklad a nemlatil prazdnou slamu tak myslim ze tu
pred casem probehl dotaz na bug kolem kopirovani velkych souboru (kolem
10 MB) pod W98 a jedna z odpovedi byla, ze se jedna o jeden z bugu W98.
Je mi jasne ze operacni system je dost slozita vec, hlavne pokud ma byt
porad kompatibilni dolu, ale pokud ani neumi poradne kopirovat soubory
.... tak at se na me nikdo nezlobi .... je ostuda pokud to maji resit az
service packy 1,2,3 .....X. Jelikoz je ale pripadna konkurence davno
zlikvidovana ... neni treba mit obavy ..... uzivatele si budou muset na
ty service packy stejne pockat .... a pak (po nocich ) stahovat ty MB z
I-netu.
Sorry za reakci na off-topic.

> [...]
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282 Krystofova 1016, 149 00 Praha 4

Message Viewer

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 28.4.1999 08:50:33

Ahoj Delphisti,
pot�eboval bych free message viewer, n�co jak WinSight, pro D4Std. M�m sice
WinSight z BP ale ten v�dycky "zatuhne". Nev�te o n��em?
Jara.
svehla(zv)atlas(tec)cz

Virus

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 28.4.1999 09:22:37

>Vazeni,

>Muj problem se netyka Delphi, ale viru. Jak jiste vite v pondeli
>26.4. se na vsech pocitacich, na kterych byl pritomen, aktivoval
>virus CIH. Po zapnuti pocitace me Windows ohlasily chybu a resetovaly
>pocitac. Ovsem po restartu doslo k tomu, ze BIOS nahlasil BOOT
>FAILURE. KDyz nabootuju z diskety, hardisk se vubec nehlasi. Je mi
>jasne, ze na 99 procent sve data uz nikdy neuvidim, ale kdybyste
>prece jenom mel nekdo napad, co by slo zkusit, abych se na ten
>hardisk jeste dostal, byl bych moc vdecny. Ten virus ovsem udajne
> [...]

To jsi mel stesti, ze se ti vubec rozjel pocitac. Cernobyl totiz, pokud
muze, tak prepise flash bios a to pak pocitac vubec nerozjedes. Disk
prepisuje nejakym smetim. V Brne existuje jista firma LAMA SOFT, ktera se
specializuje pouze na ziskavani dat z HDD. Zatim nemam informace, zda se jim
po Cernobylu podarilo neco ziskat, ale na tvem miste bych s tim moc
nepocital.
Jinak CIS existuji 3 verze, z toho jedna se spousti 26. kazdy mesic !!!

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Virus

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.4.1999 09:45:00

> [...]
>prece jenom mel nekdo napad, co by slo zkusit, abych se na ten
>hardisk jeste dostal, byl bych moc vdecny. Ten virus ovsem udajne

1) pokud tusite neco o usporadani disku pak zkusit DiskEdit od Nortonu a
podivat se co je v neporadku.
Pokud existuje alsepon jedna funkcni kopie FAT je velka nadeje, ze se data
povede zachranit po obnoveni informaci o partitions na disku. (DiskEdit ma
skvely virtual mod pro simulaci parametru oblasti disku)
2) pokud netusite jak funguje FATka, zbyva jen risknout Disk Doktora, pokud
to jde vetsinou to zvladne.

Pokud pouzivate FAT32, musite pouzit utility, ktere ji umi...

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 28.4.1999 09:49:36

> [...]
>spousta lidi doporucovala,
>ale na desktop tabulky mi to furt nejak nezabira.

To je prave to, ze Configuration\Drivers\Native\MSSQL\MAX DBPROCESSES=200
(v registry je to HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database
engine\Settings\DRIVERS\MSSQL\INIT\MAX DBPROCESSES=200)
neni soucasti parametru aliasu a tedy ani soucasti parametru Database.
Takze znovu:
Jde to nastavit jinak nez to v instalacnim programu vypalit do registry?
Jde to vubec nastavit pokud bych pouzival "BDE po siti"
tj. musi se to vypalit do registry?

Diky
Robert Kindl

MSSQL 7 a transakce

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 28.4.1999 09:58:07

> [...]
> spatne, doufam ze se to znovu neobjevi jelikoz nemam tolik casu na
dukladne testovani, ktere by tento problem potreboval.

Opravdu nevim co te vede k tomu, ze pracuji-li sam => nemuze nastat
deadlock.
Pravda je takova, ze muze - a velmi snadno ba primo necekane.

Takze priste az se vam to nekomu "zatuhne" tak se podivejte do Enterprise
Manageru a
hned uvidite je-li to deadlock nebo neni. Pokud je (jako ze jsem na 99%
presvedcen ze je)
tak si tam taky hned zjistete co ho zpusobilo. Pak lze diskutovat dale.

Robert Kindl

Grid index out of range

[*] Trhl�k Jaroslav <aatsoft(zv)databanka.sk> - 28.4.1999 10:00:44

Vedel by mi niekto poradit, ako predist chybe "Grid index out of range". V D2, tabulka Paradox, primarny index, filtrovana. Uz sa na to kedysi niekto pytal.
Vdaka.
Jaroslav Trhlik, aatsoft(zv)databanka.sk

TLACOVE ZOSTAVY

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 28.4.1999 10:16:34

> Velmi rad si kupim nejaky generator zostav, ktory bude naozaj WYSIWYG
pri preview a aj pri tlaci.
> Skusal som QuickReport, Sineu, FastReport, nejaky builder a stale si
neviem rady.
Doporucim jiz zde nekolikrat doporucovany ReportBuilder, je to to
nejlepsi pro Delphi co existuje.
Zkouseli jsme vsechny vyse zminovane nastroje + nektere dalsi a
vysledek:

Quickreport
- neni WYSIWYG presne jak jsi psal (navic tlouska cary 1 u Shapes je v
pomeru asi 1:4 s tlouskou ramecku kolem textu)
Sinea
- neni WYSIWYG pri dotazu u autoru mi na tisk na laserovce v 600dpi
rekli, ze laserovky jsou na hovno (doslova)
Crystal Report
- dobry, ale integrace s Delphi je slabsi (na druhou stranu to, ze je to
samostatny tool muze byt i vyhoda, nebot
sestavy nemusi byt hardcoded v programu).
AceReporter
- subjektivne podivny a v porovnani s ReportBuilderem proste slabsi
ReportBuilder
- proste jsem nenasel vazny problem, navic ma EndUser designer...

Na zaver jeste dotaz:
chtel bych sestavu dostat do RTF (popr do HTML)
- nemate to nekdo hotove pro ReportBuilder?
- znate nekdo tool ktery to umi poradne?
(provest export do ASCII a na zacatek pripsat <HTML>
a na konec </HTML> jako to dela QuickReport umim)

Robet Kindl

TLACOVE ZOSTAVY

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 28.4.1999 10:21:50

Od: Lukas Marsalek <MARSALEL.vos97(zv)vsps-su(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 9:28
P�edm�t: Virus

[...]

Tady mas jednu radu z konference AVG

eL..

At 09:17 AM 4/28/99 +0200, you wrote:

>Je nejaka moznost zachrany dat z diskov znicenych tymto virusom?

Zadna "automaticka" a jednoducha obnova neni mozna. Je mozne se rucne
pokusit rekonstruovat obsah disku, ale je to extremne pracne a uspesnost je
zavisla na spouste veci: pouzity filesystem, jak moc (ne)byl disk
fragmentovan etc.

V pripade ztraty mimoradne hodnotnych dat bych doporucil se obratit na
nejakou specializovanou firmu:
http://www.vogon.co.uk
http://www.kurt.hu/english/index.html

Obvykly postup je takovy, ze jim poslete disk a oni se podivaji co je vubec
mozne zachranit. Za to zaplatite fixni castku (u nemecke pobocky Vogonu je
to 200-400 DM podle pozadovane rychlosti odezvy).

Pote jsou schopni nabidnout konkretni cenu, ktera je odvozena predevsim z
odhadu pracnosti zasahu (cca to muze byt tak od 2000 DM vys).

Zachranu dat delaji i nektere ceske firmy, ale tady moc nemam prehled.
Vim jenom o:
http://www.ropak(tec)cz

Dalsi moznost je posadit k tomu nejakeho chytreho chlapce s Nortonovym Disk
editorem. Hrozi tady ovsem nebezpeci, ze chlapec bude o neco mene chytry
nez je treba a napacha skody, ktere pak uz nebude mozne odstranit.

S pozdravem

Petr_FPL Odehnal

| Petr Odehnal Tel: +420-5-41243865 |
| Virus Researcher Fax: +420-5-41211432 |
| GRISOFT(c) SOFTWARE BBS: +420-5-41243858 |
| Lidicka 81, 602 00 Brno http://www.grisoft(tec)cz |
| Czech Republic E-mail: fpl(zv)grisoft(tec)cz |

Fast Report 2.2 (D2,D3,D4)

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 28.4.1999 12:24:08

From: M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz>

> Halloa,
Ahoj,

> Potreboval bych par rad:
> 1) jaka verze BDE je v Delphi 2.0 Developer?
? skus pozriet na web borlandu

> 2) Jak zmenit barvu a font v Hintu?
Apllication.Hint.Color resp. Application.Hint.Font - tak tusim

> 3) Jsou jednotlive verze BDE zpetne kompatibilni? (me to tak zat�m
> nepripada...)
Zatial sa mi zda ze ano. Mas konkretny problem ?

> [...]
> databazi na .dbf. Pridam do ni nejake zaznamy a pak je smazu. Oni se v�ak
> pouze oznaci jako smazane, ale fyzicky v souboru jsou st�le a zabiraji
Je na to priamo funkcia pack. Skus pouzit TUtil.dll od borlandov pripadne sa
mrkni na BDE API help kde najdes priamo funkciu na pakovanie tabulky alebo
RXLib ma tiez packtable

> [...]
nechce
> mit. Potrebuju tedy udelat, aby to tento font bralo odjinud nez z
? co tak ten font skopirovat do windows\font ?

> 6) D�le bych potreboval poradit s timto: udelam program v rozliseni
> 800x600. Kdy� ho potom spustim p�i vetsim rozliseni, tak se mi ztraceji
> kousky fontu. Da se to nejak osestrit?
? nie je to tym exotickym fontom ? ;-)
aky Windows aka VGA a aky font a ake kousky ???

> 7) Jak detekovat seriove cislo audio CD? Hodilo by se mi to do CD
> prehravace s databazi skladeb...
skus archiv konferencie

> Je toho docela dost, ale doufam, ze mi n�kdo poradi....predem Dik
With pleasure ..

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Grid index out of range

[*] Michal �viga <proton(zv)iol(tec)cz> - 28.4.1999 12:44:07

Nevim sice v cem ten problem spociva a urcite by se to dalo vyresit lepe.
Mam pocit, ze je to mozna nejak chyba v kodu od Borlandu. Treba uz to v D3
neni.

Vyresil jsem to deaktivaci vsech DBGrid v aplikaci: (D2, Dbase tabulka)

procedure TForm.FormActivate(Sender: TObject);
begin
DBGrid1.Datasource:=DT.ObjPloch;
end;

procedure TForm.FormDeactivate(Sender: TObject);
begin
DBGrid1.Datasource:=nil;
end;

procedure TForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
DBGrid1.Datasource:=nil;

Michal �viga (Sviga)
PROTON
CD KATALOG AMPER '99
http://www.cd-amper(tec)cz
mailto:proton(zv)iol(tec)cz
ICQ:20510677
tel., fax:02/65 15 052
mobil:0602/ 207 557
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Trhl�k Jaroslav <aatsoft(zv)databanka.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 10:12
P�edm�t: Grid index out of range

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.4.1999 12:48:15

No, ja neco takoveho resil. Mel jsem klasicky
speedbar, pod nim PageControl a jeste pod nim Memo
Memo bylo alClient, takze bez problemu, ale pokud
uzivatel presunul SpeedBar dolu, doleva nebo doprava
a potom ho vratil nahoru, byl pod tim PageControl-em
takze jsem to udelal takhle :
v OnPosChaged (je to TSpeeedBar z RxLib)
if SppedBar1.Align = alTop then SpeedBar1.Top:=0;
a tim se hodil zase nahoru a PageControl je pod nim.

> [...]
>
> Pripadne bych chtel pozadat, jestli nekdo nevite o nejakem
> sikovnem prikladu na pouzivani dockingu (ten co je u Delphi

Problem

[*] Radoslav Medzihradsk� <r.medzihradsky(zv)uvn.sk> - 28.4.1999 12:59:08

Caute

Robim v delphi celkom v pohode, ale momentalne som tu jediny programator a
sam
vsetko nestiham, takze mam zopar otazok:
-v komponente TreeView nastavujem jednotlivym polozkam hodnotu stateindex
pre ikony ktore su ulozene v komponente ImageList. Vsetko mi to vsak
robi modulo 16, takze ked zadam 17. ikonu, tak pouzije 1. ikonu.
-pouzivam cachovanie pre transakcie nad paradox tabulkou. Ak vsak mam
TTable.CachedUpdates=true a zmenim index, tak zahlasi chybu, ze tato
moznost nie je podporovana.

Astern

Editor se syntaxcolor

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 28.4.1999 12:59:55

Ahoj,

m�l jsem podobn� probl�m. V�ele mohu doporu�it UltraEdit. Je to sice
shareware a m� platnost tu��m 50 dn�, ale m��e� si tam definovat vlastn�
barevn� odli�nosti a co v�c, podporuje FTP, co� se mi n�ramn� hod� :-)

Tady je adresa:
www.ultraedit.com

Va�ek

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Bene� Jaroslav [mailto:JBenes(zv)cpoj(tec)cz]
Odesl�no: 28. dubna 1999 12:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Editor se syntaxcolor

[...]

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 28.4.1999 13:02:56

> [...]
jsem
> to teda p�eprogramovat a chod� to dodnes.

Preco chodit k firme ked si to mozes preprogramovat sam. Odporucam si aj
preventivne sledovat nove verzie, ktore najdes skoro u kazdeho vyrobcu dosky
na Internete.
Princip je taky:
- vytvoris boot disketu
- skopirujes na disketu utilitku (awdflash,flash alebo amiflash) zalezi od
vyrobcu biosu
- skopirujes na disketu subor s biosom, spravidla ma priponu .bin
- nabootujes s tej diskoteky ehm diskety
- spustis tu utilitku (awdflash,flash alebo amiflash) s parametrom kde
uvedies nazov suboru s biosom
- a tesis sa z noveho biosu

Problem je vsak ak Ti virus prepise FLASH a pocitadlo je po zapnuti
tuheeeee.
Vtedy treba skusit vybrat baterku z dosky, pripadne prehodit jeden jumper na
clear cmos alebo vybrat na chvilu integrac biosu a nozicky kde su plus minus
pomocou !ampermetra vyskratovat
Kedze je to flashka tak to nemusi stale pomoct a budes potrebovat asi
programator tej danej flash pamate.
A sme tam kde sme boli na zaciatku ...

Sorry za offtopic, ale ...

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Editor se syntaxcolor

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 28.4.1999 13:03:56

Podivej se na
http://www3.sympatico.ca/ecm/delpang.htm

> [...]
>identifik�tory tak, aby se mi v editovanem textu barevne odlisovaly a
>zvyraznovaly. Existuje neco podobneho pro windows (pripoustim i DOS) a kde

Virus

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 28.4.1999 13:05:48

Je�t� jsem cht�l ��ct, �e nejl�pe si s t�mto virem porad� AVP Toolkit. Tento
Anti vir je i pro dos i Win.
http://www.avp.ru/

S pozdravem Nov�k J.

> [...]
> prece jenom mel nekdo napad, co by slo zkusit, abych se na ten
> hardisk jeste dostal, byl bych moc vdecny. Ten virus ovsem udajne

Fast Report 2.2 (D2,D3,D4)

[*] Mor�ol Marian <Marian.Morzol(zv)ostrava.aksignal(tec)cz> - 28.4.1999 13:23:12

> Od: Radoslav Jalc, ProNet [SMTP:pronet(zv)ke.telecom.sk]
> Odesl�no: 28. dubna 1999 12:24
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Fast Report 2.2 (D2,D3,D4)

[*] kopr <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 28.4.1999 13:27:57

Kde jste sehnali Fastreport 2.2
Pomoci Altavisty jsem nasel na adrese

http://195.151.195.222/novshah/fr.html

pouze verzi 2.1, ktera nejde stahnout a ke vsemu je vse v rustine, neexistuje nekde anglicka verze ?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KOPR software Pavel ZIDEK
voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
----------
> [...]
> nebo tak nejak se ten soubor jmenoval, ale porad stejna chyba)
> Mohl bys na muj soukromy e-mail poslat tu verzi 2.2 ?

Virtual Key Codes (VK_X)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.4.1999 13:29:30

Mohu nejak v programu pouzivat vsechny tzv.
"Virtual Key Codes" ??? Jakou unit mam pouzit ?
Nekte mi ale jdou (VK_UP, VK_DOWN) ale
VK_A, a podobne nejdou.
(vim, ze si muzu udelat vlasni unit, ale
treba to uz nekde je)

Dobra.

Zopar komponent

[*] J�n Kuch�r - 28.4.1999 13:53:45

Caute

Mam na Vas vsetkych prosbu, surne by som potreboval komponenty pre D4 a to
konkretne pre ANIMOVANY GIF SUBOR a pre zvukove subory typu MP3 a RA.
Pokial niekto viete kde by som to nasiel tak mi dajte vediet.

Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inov�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice
Park Komensk�ho 9, Ko�ice 041 27
tel. : 095 / 602 2589

problemik...

[*] M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz> - 28.4.1999 13:58:39

Halloa,
Je�t� bych se chtel zeptat na reseni jednoho problemu....
Staci nejake obecne reseni, nemusi to byt v Delphi...

Mam urcity datum a potrebuju zjistit, kolikaty je to tyden v tom roce. Ale
potrebuju to udelat jinak nez tak, ze budu hledat pondeli a jestli je "true"
tak prictu jeden tyden....Mus� to byt jinym zpusobem....ale ten me nejak
st�le nechce napadnout....proto pisu...fse. Predem Dik.

Virus

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 28.4.1999 13:59:47

>Preco chodit k firme ked si to mozes preprogramovat sam. Odporucam si aj
>preventivne sledovat nove verzie, ktore najdes skoro u kazdeho vyrobcu
dosky
>na Internete.

Protoze bez biosu se ti pocitac nerozjede a disketa je ti k ....

> [...]
>- nabootujes s tej diskoteky ehm diskety
>- spustis tu utilitku (awdflash,flash alebo amiflash) s parametrom kde

Pak ti nejaky clear cmos, baterky a dalsi veci nepomuzou a prichazi ke slovu
programator pameti. A kdo ma doma programator pro flashky ? Asi ti zbude
zase ta firma.

Existuje dalsi moznost, pokud mas chodici pocitac se stejnou deskou. Proste
jej rozjedes, za chodu vymenis flashky a z vyse zminene diskety
preprogramujes. Vypada to sice drasticky, ale je to docela bezny postup u sw
firem.

Jak se postupne ukazuje, kdo videl Cernobyl na vlastni oci. :-)

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Udalosti Click a DblClick na DbGridu

[*] Tom� R��i�ka - 28.4.1999 14:20:23

Na tyto udalosti lze samozrejme reagovat v OnClick a OnDblClick.
Ale:
Chtel bych se zeptat, jak se da zjistit, na ktery zaznam a ktery sloupec jsem kliknul (prip. dvojite). Tyto udalosti jsou totiz vyvolany kdykoli a kdekoli se klikne po celem gridu a tudis i v mistech, kde data uz zobrazena nejsou. Napr. v gridu je zobrazen jeden zaznam z tabulky, grid je veliky pres cele okno a valna cast je tudis prazdna. Ja kdyz kliknu v tom prazdnem miste, tak to nemam sanci zjistit. Stejne tak kdyz dvojite kliknu na zahlavi, tak to nepoznam, pouze je zavolano OnDblClick.

Konkretne mi jde o to, aby si uzivatel dvojitym kliknutim vybral zaznam a podle toho zaznamu se otevre jine okno, kde je treba vice informaci z toho zaznamu. Delam to v OnDblClick a pracuju s "Selected"... a chci zjistit, jestli to kliknuti bylo skutecne nad zaznamem.

Diky

Tomas Ruzicka
ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

Virus

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 28.4.1999 12:23:01

On 28 Apr 99 at 8:50, Lukas Marsalek wrote:
> [...]
> prece jenom mel nekdo napad, co by slo zkusit, abych se na ten
> hardisk jeste dostal, byl bych moc vdecny. Ten virus ovsem udajne

Je li opravdu znicena jen FATka neni jeste nic ztraceno. Soubory
ktere byly v ROOTu uz sice asi neuvidis, ale ostatni by se dalo
zachranit. V patek ti zkusim poslat program, kterym by to slo opravit
(snad)

Jan Pospisil

Prochazeni zaznamu v databazi

[*] Tom� R��i�ka - 28.4.1999 14:24:14

Da se najak zjistit prechod ze zaznamu na jiny zaznam v tabulce20
Chtel bych reagovat na to, ze uzivatel prechazi na jiny zaznam.

Diky

Tomas Ruzicka
ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

Menu - posledni polozka vpravo

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 28.4.1999 14:32:57

Ahoj vsem !

M�m jeden (ne)skromn� dotaz.
Jak to provest, aby posledni polozka v MainMenu (Napoveda) byla uplne vpravo
To jest vsechny polozky menu jdou postupne zleva. jen posledni je az na
prave strane.

dekuji za odpovedi

David Krames
------------------------
David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz

Hlaska "Invalid floating operator" pri ladeni

[*] Karel Pechanec <ka.pecha(zv)pvtnet(tec)cz> - 28.4.1999 14:47:43

Zdravim...
tak ja mam nainstalovany MSOffice97, ale tento problem mi to rozhodne nedela. Urcite to neni chyba Offisuu.
Mozna ze mas processor s vadnou FDIV instrukc�...//prvni rady Pentii
To bys vsak mohl vyresit directivou {$U+} /*tedy Pentium safe FDIV v PM*/ . Potom muzes bezpecne volat tuto instrukci.

FS software p�e:

> [...]
> mam podobny problem na dvou ze tri PC. Zajimalo by mne, jestli mas na tve masine taky nainstalovany MOffice97, protoze to je zatim jedina odlisnost u mne. Na tech dvou PC, kde se pri ladeni objevuje tahle odporna hlaska, je totiz Office, na te, kde to funguje, neni. A vyzkousej zapnout v Project/Options/Compiler

problemik...

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 28.4.1999 14:49:22

> [...]
> tak prictu jeden tyden....Mus� to byt jinym zpusobem....ale ten me nejak
> st�le nechce napadnout....proto pisu...fse. Predem Dik.

Tu je priklad ...

function GetNumWeek (Date: TDateTime): Integer;
var
Y, M, D,
FDay : Word;
JanF : TDateTime;
Days : Integer;
DecodeDate(Date, Y, M, D);
JanF := EncodeDate(Y, 1, 1);
FDay := DayOfWeek(JanF);
Days := Trunc(Int(Date)-JanF)+7-DayOfWeek(Date-1);
Inc(Days, 7 * Ord(FDay in [2..5]));
Result := Days div 7;
if Result = 0 then
Begin
if (DayOfWeek(EncodeDate(Y-1, 1, 1)) > 5)
or (DayOfWeek(EncodeDate(Y-1, 12, 31)) < 5) then
Result := 52
if Result = 53 then
if (FDay > 5) or (DayOfWeek(EncodeDate(Y, 12, 31)) < 5) then

Staci zavolat GetNumWeek(date) a mas cislo akt. tyzdna.
P.S. "Asi bude treba pripocitat k vysledku 1, tj.GetNumWeek(date) +1 "
;-)))

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 28.4.1999 14:55:25

Uz jsem na to prisel (jednoduche)

Je to dobre?

Begin

Hide;
with TExecThread.Create(Cesta,1) do
OnTerminate := ThreadDone;
end;

procedure TForm1.ThreadDone(Sender: TObject);
begin
Show;
end;

Standa Cerny

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 8:49
> [...]

>Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 27. dubna 1999 23:20
>P�edm�t: Re: Zaseknuti spusteneho programu

Virtual Key Codes (VK_X)

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 28.4.1999 15:38:04

Ahoj,
Definice VK_ kodu najdes v�souboru WINDOWS.PAS (\SOURCE\RTL\WIN). Kody
alfanumerickych klaves tam vsak nejsou, musis si je dodefinovat (je tam
pouze tento komentar:
{ VK_0 thru VK_9 are the same as ASCII '0' thru '9' ($30 - $39) }
{ VK_A thru VK_Z are the same as ASCII 'A' thru 'Z' ($41 - $5A) })

http://www.AVIZO(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mal� Dobromil [mailto:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 28. dubna 1999 13:30
Komu: #Delphi-K
P�edm�t: Virtual Key Codes (VK_X)

[...]

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 28.4.1999 15:43:48

Tak zjisti, jaky den byl 1.1. v danem roce, kolikaty den v poradi je
ten dnesni a pocitej modulo 7..

> [...]
> nejak
> st�le nechce napadnout....proto pisu...fse. Predem Dik.

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.4.1999 16:13:24

Nechci vam do toho skakat, ale jen takova velmi realna situace. Bude to resit i to,
ze 1.1. bude napr. ve stredu a tudiz treba v 52.tyden lonskeho roku?

> [...]

> Poedmit: problemik...
>
> Halloa,
> Je?ti bych se chtel zeptat na reseni jednoho problemu....
> Staci nejake obecne reseni, nemusi to byt v Delphi...
>
> Mam urcity datum a potrebuju zjistit, kolikaty je to tyden v tom
> roce. Ale
> potrebuju to udelat jinak nez tak, ze budu hledat pondeli a jestli
> je "true"
> tak prictu jeden tyden....Musi to byt jinym zpusobem....ale ten me
> nejak
> stale nechce napadnout....proto pisu...fse. Predem Dik.

Delphi 4 pod Windows NT 4.0

[*] Maros Klaco <klaco(zv)mtf.stuba.sk> - 28.4.1999 16:23:48

Ahoj,

pred casom som pisal do konferencie o podobnom probleme.
Zial nikto mi neodpovedal.
Neviem ci to bude grafickou kartou.
Co sa tyka specifikacie mam:
PII, 266, karta ATI AGP 8 MB, NT 4.0 sp 4,
Instaloval som updejty na D4.

Ak budete niekto vediet ako na to napiste prosim do konferencie.

--
Maros Klaco Tel.: 0805/5447734 Fax : 0805/5447733
mailto:klaco(zv)mtf.stuba.sk http://www.mtf.stuba.sk/~klaco

MSSQL 7 a transakce

[*] Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 28.4.1999 16:25:34

Zdravim,

vede me k tomu prave to, ze jsem se do Enterprice Manageru dival a zadny Deadlock tam nebyl a opravdu nevim jak by v ramci jedne transakce mohl nastat, protoze v ramci jednoho procesu MS SQL server ignoruje vsechny svoje drivejsi Locky v transakci. Vysledoval jsem, ze i do exclusivne uzamcene tabulky on zapise v ramci transakce.

Tim, ze ja ho tam nemam jsem si tedy jist na 100%.

Leopold Grepl

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Kindl [SMTP:rob(zv)optimal(tec)cz]
Odesl�no: 28. dubna 1999 9:58
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: MSSQL 7 a transakce

[...]

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 28.4.1999 16:30:52

Bu� t� dobroty a po�li mi to na svehla(zv)atlas(tec)cz nebo spelzasro(zv)brno.comp(tec)cz
.
D�k. Jara.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 11:43
P�edm�t: Re: Message Viewer

>Ja celkem uspesne pouzovan Spyxx od Microsoftu. Mam dojem, ze je to
>jen jedno exe a jedno dll, celkem asi 400KB. Chces to poslat ?
> Vaclav Sazima

API OpenProcess

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 28.4.1999 16:19:16

Uz tu nedavnom padlo nieco o pristupovani do dalsich
aplikacii, spominala sa API f-cia OpenProcess, ale to je
hadam vsetko. Vedel by mi niekto z Vas popisat funkcny
priklad pouzitia API f-cie OpenProcess?
Parameter IDProcess si zistit viem, ale robi mi problemy
parameter fdwAccess a vo Windows API som sa toho vela
nedozvedel :-(
Poradite mi? Pouzivam D2. Vdaka aj za malo.

Jano Jakub jj_delphi(zv)ke.ubp.sk

ZAPIS CTENI PAMETI II

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.1999 17:29:05

Nazdar lidi,
tak se zase ozyvam s tou zatracenou pameti. Jak vyplynulo z vasich odpovedi
tak asi nejlepsi je vyuzit API fci a to READMEMORIPROCESS nebo
WRITEMEMORIPROCESS takze jsem se o to pokusil ale furt to nebere moje zadani
tak vas tedy zadam o nejakou nazornou ukazku dosazeni do teto fce

Predem dekuju Paja

Zopar komponent

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.4.1999 18:12:17

Animovany GIF umi komponenta TGIFanimator,
nebo jaxe jmenuje a je v RxLib. A mp3, no
ruku do ohne za to nedam, ale TMediaPlayer
je neumi ?

> [...]
> konkretne pre ANIMOVANY GIF SUBOR a pre zvukove subory typu� MP3 a RA.
> Pokial niekto viete kde by som to nasiel tak mi dajte vediet.

Service

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 28.4.1999 18:55:17

Ahoj,
takovej zacatecnickej dotaz: Mam aplikaci, ktera vyuziva pouze nevizualni komponenty (krome formu, na kterym to je naskladany).
Jak z toho co nejjednodusejc udelat Windows NT Service? (nejlepe pro D2).
Velmi uvitam URL ci ukazku, jak na to.
Dik
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

funkce z ORACLE do MS SQL

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 28.4.1999 18:10:36 met

> Ahoj
>
> Prosim poradte mi jak ma vypadat funkce v MS SQL 6.5.
> Jde o prevod z rodneho cisla na datum narozeni.
> Zkousel jsem si ji prepsat z ORACLE, ale nedari se mi ji vytvorit.

Ahojda, asi takhle:

create function datum_narozeni ((zv)rc varchar(11))
as

DECLARE (zv)tol varchar(2), (zv)rok varchar(2), (zv)mesic varchar(2),
(zv)den varchar(2), (zv)datum datetime

if datalength((zv)rc)=9 and CONVERT(int,substring((zv)rc,1,2)) > 53
begin
select (zv)stol = '18'
if datalength((zv)rc)=10 and
CONVERT(int,substring((zv)rc,1,2))<54
begin
select (zv)stol = '20'
select (zv)stol = '19'
end
select (zv)rok = substring((zv)rc,1,2)
if substring((zv)rc,3,1) in ('0','1')
select (zv)mesic = substring((zv)rc,3,2)
else
select
(zv)mesic=CONVERT(varchar(2),CONVERT(int,substring((zv)rc,3,2))-
50)
end
select (zv)den = substring((zv)rc,5,2)
select (zv)datum = CONVERT(date,den+'.'+mesic+'.'+stol+rok,
104)
return((zv)datum)

Doufam, ze jsem neco neprehledl.

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

Ceske porovnani retezcu

Alebo tiez AnsiStrComp ak chces C-ckovu syntax.

Ceske porovnani retezcu

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 28.4.1999 18:28:47 met

> [...]
> alespon funkci, ktera prevadi retezec na jiny retezec (zohledni ceske
> trideni znaku), ktery jejiz vhodny ke zpracovani pomoci StrComp.

Ceske kodovani

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 28.4.1999 22:07:44

Ahoj,
nevali se Vam nekde v pocitaci tabulka (nebo funkce :-))) pro prevod
PC-LATIN-2, ISO-LATIN-2, CP1250 a Kamenici?

Ceske kodovani

[*] Michal �viga <proton(zv)iol(tec)cz> - 28.4.1999 22:19:33

Vali se, ale jen pro prevod textu, ne tabulek atd.

Michal �viga (Sviga)
PROTON - CD KATALOG AMPER
Tel., fax:02/65 15 052
Mobil:0602/207 557
mailto:proton(zv)iol(tec)cz
http://www.cd-amper(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. dubna 1999 22:13
P�edm�t: Ceske kodovani

> [...]
>nevali se Vam nekde v pocitaci tabulka (nebo funkce :-))) pro prevod
>PC-LATIN-2, ISO-LATIN-2, CP1250 a Kamenici?

Zaseknuta FTP komponenta

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 28.4.1999 23:19:49

Ahoj, mam takovy problem, uz jsem vyzkousel vsechno a porad mi to nechce
fungovat.

V programu vytvorim za behu komponentu NMFTP. Nastavim ji, prihlasim se k
FTP serveru (IIS 4.0, Servise Pack 4.0). A zacnu prenaset. Cokoliv mensiho
nez 8 kB mi v pohode prenese. Ovsem kdyz se snazim prenest nejaky vetsi
soubor, prenese vzdy uplne presne 8 kB a potom uz jenom stoji a nedela nic,
proste program se zastavi.

Pokud nevytvarim komponentu za behu vsechno funguje tak jak ma. Pokud ji
pred prenosem velkeho souboru vytvorim znovu, tak to taky funguje jak ma.

Nevite nekdo co s tim. Dost bych to potreboval rozjet.

Diky moc za odpoved

Ales

Virus

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.4.1999 23:33:16

Jan Fiala wrote:

> [...]
> jej rozjedes, za chodu vymenis flashky a z vyse zminene diskety
> preprogramujes. Vypada to sice drasticky, ale je to docela bezny postup u sw

Asi pred rokem se mi stalo neco podobneho. Nebylo to zadnym virem, ale proste
nevysel update BIOSu (stava se :-)). Nastesti jsem si pred tim ulozil obsah
FLASH EPROM. To je velmi dulezite ! Ta pamet je totiz rozdelena na vic bloku
ktere lze nezavisle mazat, a najit programator takovych pameti neni az tak
jednoduche. Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem koupil obycejnou EPROM a do
ni dal ten puvodni obsah. Musi to vsak byt ten predtim stazeny obsah, a behem
toho se nesmi menit HW konfigurace, protoze jinak se BIOS pokusi zapisovat do
pameti nove nalezena zarizeni a zatuhne to. Po nastartovani pak staci vymenit
EPROM za FLASHku a znovu ji naprogramovat. Po kazde zmene HW konfigurace neni
spatne si ulozit aktualni obsah pameti.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zopar komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.4.1999 23:35:06

> [...]
> konkretne pre ANIMOVANY GIF SUBOR a pre zvukove subory typu MP3 a RA.
> Pokial niekto viete kde by som to nasiel tak mi dajte vediet.

Na GIF soubory je komponenta v RxLib, MP3 a RA umi prehravat posledni Windows
Media Player (verze 6), takze jej muzes vyuzit v podobe ActiveX komponenty.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zaseknuti spusteneho programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.4.1999 23:37:35

Stanislav Cerny wrote:

> Uz jsem na to prisel (jednoduche)
>
> Je to dobre?

Je.

> Begin
>
> Hide;
> with TExecThread.Create(Cesta,1) do
^
akorat tady je lepsi pro nazornost pouzit SW_SHOWNORMAL (od toho se ty
konstanty definuji :-).

> OnTerminate := ThreadDone;
> end;
>
> procedure TForm1.ThreadDone(Sender: TObject);
> begin

Tady je jeste dobre zkontrolovat s jakym chybovym kodem to vlastne skoncilo.

> Show;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Virus

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.1999 23:49:12

Odkaz na informace o viru a detekcni programek (50Kb).

http://www.datafellows.com/gallery/anti-virus/download/f-cih.exe
http://www.datafellows.com/cih/

eL..

JAK ZAVRIT DIALOG PRO NASTAVENI CASU A DATUMU

[*] Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz> - 28.4.1999 23:51:29

Nazdar delphini
Mam zase jeden asi blbej dotaz : kdyz uz jsem ten dialog pro nastavovani
casu a daumu spustil tak bych chtel zase neja zjistit ze je otevren a
popripade ho ukoncit s ukoncenim meho programu.

Dikec za vse, Paja

Menu - posledni polozka vpravo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.4.1999 00:04:25

Krame� David Ext. wrote:

> [...]
> To jest vsechny polozky menu jdou postupne zleva. jen posledni je az na

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle (polozka Help se jmenuje Help1):

MI: TMenuItemInfo;
Buffer: array[0..79] of Char;
begin
ZeroMemory((zv)MI, Sizeof(MI));
MI.cbSize := 44; // Win95
MI.fMask := MIIM_TYPE;
MI.dwTypeData := Buffer;
MI.cch := SizeOf(Buffer);
if GetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
begin
MI.fType := MI.fType or MFT_RIGHTJUSTIFY;
if SetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
DrawMenuBar(MainMenu1.WindowHandle);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

API OpenProcess

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.4.1999 00:11:37

Jano wrote:

> [...]
> parameter fdwAccess a vo Windows API som sa toho vela
> nedozvedel :-(
> Poradite mi? Pouzivam D2. Vdaka aj za malo.

Zalezi na tom, co od toho pozadujes. Napriklad ziskani priority procesu
vypada (vytrzeno z aplikace) takhle:

procedure TChangePriorityDlg.SetProcessID(const Value: DWORD);
var
Handle: THandle;
FProcessID := Value;
Handle := OpenProcess(PROCESS_QUERY_INFORMATION, False, FProcessID);
if Handle <> 0 then
begin
Priority := GetPriorityClass(Handle);
CloseHandle(Handle);
end else Priority := 0;

Nastaveni priority procesu:

procedure TChangePriorityDlg.OKBtnClick(Sender: TObject);
var
Handle: THandle;
Res: Boolean;
begin
with PriorityRadioGroup do Priority := DWORD(Items.Objects[ItemIndex]);
Handle := OpenProcess(PROCESS_SET_INFORMATION, False, FProcessID);
if Handle <> 0 then
begin
Res := SetPriorityClass(Handle, Priority);
CloseHandle(Handle);
end else Res := False;

Ukonceni procesu:

procedure TMainForm.KillProcess(ProcessID: DWORD);
var
ProcessHandle: THandle;
begin
ProcessHandle := OpenProcess(PROCESS_TERMINATE, False, ProcessID);
if ProcessHandle <> 0 then
begin
TerminateProcess(ProcessHandle, 0);
if WaitForSingleObject(ProcessHandle, 10000) = WAIT_TIMEOUT then
MessBox(sWaitTimeout, MB_ICONWARNING);
CloseHandle(ProcessHandle);
BuildProcessList;
end else
MessBox(sCantOpenForTerminate, MB_ICONERROR);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

problemik...

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 29.4.1999 06:05:59

Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>>Nechci vam do toho skakat, ale jen takova velmi realna situace. Bude to
resit i to,
>ze 1.1. bude napr. ve stredu a tudiz treba v 52.tyden lonskeho roku?

Mrknul jsem do pl�novac�ho kalend�re. Leto�n� rok zac�n� v p�tek a kupodivu
to neni ani 52 ani 53 tyden lonskeho roku, ale 1. tyden letosniho.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Prochazeni zaznamu v databazi

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 29.4.1999 06:08:18

Udalost v DataSource.DataChange

===============================
[...]

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 29.4.1999 06:43:36

>Da se najak zjistit prechod ze zaznamu na jiny zaznam v tabulce?
>
>Chtel bych reagovat na to, ze uzivatel prechazi na jiny zaznam.

> [...]

K Table priradis DataSource.
A DataSource ma events OnDataChange...

Dalibor

Virus

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 29.4.1999 06:54:50

> [...]
>prece jenom mel nekdo napad, co by slo zkusit, abych se na ten
>hardisk jeste dostal, byl bych moc vdecny. Ten virus ovsem udajne

Ahoj

V Praze by mela byt firma MIKROLAB-DZM zabivajici se obnovou havarovanych dat z
disku.
tel 02-6910573
HotLine 0603-499471

Milan

problemik...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.4.1999 06:59:20

Pro ten rozdil se musi vzit stejny den v danem tydnu, kdyz byla
1.1. streda, tak si ze zjistovaneho tydne vezmu taky stredu.
(DnesniDatum - DayOfWeek(DnesniDatum) + DayOfWeek('1.1.xxxx')).
Vysledek je potom (rozdil obou dat div 7) + 1
(+ 1 protoze nultemu tydnu rikame prvni :-).
Pozor - DayOfWeek nepouzivame tu z Delphi, ale svoji, ktera vraci
pro Po: 1, Ut: 2, ... Ne: 7.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

ZAPIS CTENI PAMETI II

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 29.4.1999 07:05:24

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Paja <delphi4(zv)seznam(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. dubna 1999 6:50
P�edm�t: ZAPIS CTENI PAMETI II

> [...]
zadani
>tak vas tedy zadam o nejakou nazornou ukazku dosazeni do teto fce

Pokud jsi to psal jako v tomto mailu, tak se nediv. zkus misto MEMORI napsat
MEMORY

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

problemik...

[*] Juraj Nagy <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 29.4.1999 07:41:08

> [...]
Bude
> to resit i to,
> ze 1.1. bude napr. ve stredu a tudiz treba v 52.tyden lonskeho

1.kalendarni tyden roku vzdy zacina 1.1. - i kdyby to byla nedele.
Jinak by se samozrejme resilo, kdyby nekdo chtel zjistit, kolik tydnu
uplynulo od zacatku roku.

problemik...

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.4.1999 07:57:58

Pokud to berete takto , tak ano, kalendarne bohuzel ne.

Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odeslano: 29. dubna 1999 8:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: RE: problemik...

Martin Lasevic wrote:

> Nechci vam do toho skakat, ale jen takova velmi realna situace. Bude to
> resit i to, ze 1.1. bude napr. ve stredu a tudiz treba v 52.tyden lonskeho
> roku?

No a? I kdyby 1.1. bylo v nedeli, vzdy je to 1. tyden v danem roce.

problemik...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.4.1999 08:07:43

To je, myslim ale ze je problem v tom, ze kdyz 1.1 byl patek,
tak prostym provedenim div na rozdilu dvou dat bych ziskal jinou
hodnotu podle toho, jestli je zjistovany den pred patkem nebo
po patku (vcetne). Pro dny pred patkem by to bylo spatne o 2 tydny,
(pro 31.12 by misto 1. tydne vysel -1) a pro patek , sobotu a nedeli
by to bylo spatne o 1 tyden (pro 1.1.by vysel tyden 0),
tedy pro dva dny ze stejneho tydne by vysla ruzna hodnota.

[...]

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 29.4.1999 08:11:03

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: delphi4(zv)seznam(tec)cz <delphi4(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. dubna 1999 8:35
P�edm�t: JAK ZAVRIT DIALOG PRO NASTAVENI CASU A DATUMU

> [...]
>popripade ho ukoncit s ukoncenim meho programu.
>

>Dikec za vse, Paja
>

> Nejlepsi je tan formular otevrit showmodal..

begin
NastaveniCasuForm.ShowModal;
end;
No a pak v samotnem formulari pri stisku nejakeho talcitka dat Close;

procedure NastavneiCasuForm.OKTlBtnClick;
begin
close;
end;

Nebo je nejakej duvod nepouzit ShowModal?

problemik...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.4.1999 08:15:57

Ted mne napadlo - ten zlomovy tyden, ktery je zaroven prvni a padesatytreti
je vubec zajimavy. Napr. 1.1. patri do prvniho tydne sveho roku a zaroven do
posledniho tydne predchoziho roku. Naopak, posledni dny predchozicho roku
patri do prvniho tydne nasledujiciho roku. To je tak trochu bordel. Nebylo
by lepsi zavest tydny s promenlivou delkou, aby na krajich roku nedochazelo
k prekryti? :-)
Byl by tam ale dalsi problem. Kdyby se reklo jednodenni tyden,
nikdo by nevedel jestli mame na mysli prvni nebo posledni tyden v roce.
Teda jestli tim jedinym dnem v tydnu je nedele nebo pondeli.

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.4.1999 08:21:52

Udalosti na na TDataSet OnAftrerScroll a OnBeforeScroll. Pouzivam to a funguje to bezvadne.

Od: Jan Fiala [SMTP:fiala(zv)infos(tec)cz]
Odeslano: 29. dubna 1999 6:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: Prochazeni zaznamu v databazi

[...]

<<Soubor: ATT00008.html>>

problemik...

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.4.1999 08:39:55

Martin Lasevic wrote:

> [...]
> roku?

No a? I kdyby 1.1. bylo v nedeli, vzdy je to 1. tyden v danem roce.

TLACOVE ZOSTAVY

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 29.4.1999 08:40:22

> chtel bych sestavu dostat do RTF (popr do HTML)
> - nemate to nekdo hotove pro ReportBuilder?
> - znate nekdo tool ktery to umi poradne?
>
> Robet Kindl

na http://digital-metaphors.com/ treba kliknut
na "friends" a potom na "devices", su tam
spomenute dve komponenty pre RB:
TExtraDevices
TcdHTML Device

Obidve si je mozne stiahnut a vyskusat.

forgo

Nativn� k accesu

[*] petrhalamicek(zv)email(tec)cz - 29.4.1999 09:04:23

Zdrav�m v�echny.
Pot�eboval bych s n���m helfnout. Sna��m se ud�lat nativn� p��stup k
accesu. Norm�ln� si vytvo��m ALIAS a nastav�m si cestu na soubor nap�. C:
\data.mdb. V�e funguje. Nen� mi v�ak jasn� jak si tuhle aplikaci m��e
spustit u�ivatel, kter� si ��dn� aliasy asi nebude nastavovat. Co je tedy
nutn� ud�lat, aby to fak�ilo u koncov�ho u�ivatele. Diky moc.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

upresneni problemiku...

[*] M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz> - 29.4.1999 09:05:05

Halloa,
Ja to teda upresnim....
Chci vygenerovat cely kalendar....
V tom kalendari bude datum (prekvapive), co je to za den (pohoda) a kolikaty
je to tyden v tom roce. A s tim tydnem mam prave starosti... :o(
Ja ale nechci generovat jenom od 1.dne toho roku do posledniho dne roku, ale
t�eba od 27.3.1957 do 11.8.2034. Od prvniho dne roku do posledniho dne roku
to je cajcek...
Tak� zde muze nastat moznost, ze t�eba 1.1. bude logicky 1.tyden v roce, ale
2.1.uz by mohl byt 2.tyden v roce.
Reseni beru jenom bud obecne, nebo v delphi (ci starej packal)...

Dik za zajem....

Sloupec v DBGrid

[*] petrhalamicek(zv)email(tec)cz - 29.4.1999 09:10:02

Zdrav�m v�echny.
Hele, jak m��u poznat, na kterou hlavi�ku sloupce v DbGridu u�ivatel
klikne. Chci toti� dle kliknut� na hlavi�ku DbGridu t��dit data. D�ky moc.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

API OpenProcess

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 29.4.1999 08:13:08

> [...]
>begin
> FProcessID := Value;
> Handle := OpenProcess(PROCESS_QUERY_INFORMATION, False, FProcessID);

:
:
:

>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
>* http://www.bojkot(tec)cz *
>************************

Cau Petr,

diky za priklady, ale stale mi vyskakuje ta ista chyba, co doteraz.
Pri preklade mi vyhlasuje chybu, napriklad:
Undeclared identifier: "PROCESS_TERMINATE" Je mi jasne, ze
ide o neznamu premennu. Ja si myslim, ze problem je v tom, ze v
klauzule uses mi "NIECO" asi chyba. A prave to "NIECO" neviem
a API help mi v tom nepomoze, nic okolo toho tam nie je, alebo som
zle hladal. Preto mi islo o funkcny priklad. Robim chybu tu, alebo niekde
inde? Diky za odpoved.

Jano Jakub

JAK ZAVRIT DIALOG PRO NASTAVENI CASU A DATUMU

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 29.4.1999 09:21:15

To ne. Urcite bylo mysleno ten dialog z kontrolnich panelu. Ja bych to resil tak, ze bych si pres FindWindow nasel handle toho okna, pokud bych ho nasel a chtel zavrit, poslu mu WM_CLOSE.
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
> [...]

close;
end;

Nebo je nejakej duvod nepouzit ShowModal?

Nativni k accesu

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.4.1999 09:24:47

Nastav alias programove :
a) pres Session - tam jsou metody IsAlias, DeleteAlias, SaveConfigFile, AddStandardAlias
b) pres TDatabase - do property AliasName das cestu na MDB a do databasename das
nejaky nazev pro Tvoji databazi. Tento nazev se pak objevi v ostatnich
kompnentach pro DAtabasename se spoustou dalsich aliasu.

Od: petrhalamicek(zv)email(tec)cz [SMTP:petrhalamicek(zv)email(tec)cz]
Odeslano: 29. dubna 1999 9:04
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Nativni k accesu

Zdravim v?echny.
Potoeboval bych s nieim helfnout. Sna?im se udilat nativni poistup k
accesu. Normalni si vytvooim ALIAS a nastavim si cestu na soubor napo. C:
\data.mdb. V?e funguje. Neni mi v?ak jasne jak si tuhle aplikaci mu?e
spustit u?ivatel, ktery si ?adne aliasy asi nebude nastavovat. Co je tedy
nutne udilat, aby to fakeilo u koncoveho u?ivatele. Diky moc.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

upresneni problemiku...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.4.1999 09:26:52

To ti jeste nestaci?
Nebo Ti nechodi posta nebo co?
Myslim, ze uz je to jasny, jak to mas napsat.

[...]

zase wotrawuju...

[*] M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz> - 29.4.1999 09:36:38

Halloa ALL!
Je�t� se zeptam a upresnim par dotazu....

1) co se tyka toho rozliseni...tak jsem zkusil udelat program se
standartnima fontama v rozliseni 800x600 (TrueColor) a kdy� jsem to pak
zkusil ve vetsim rozliseni (1152x864), tak se mi ty fonty mrvi st�le (no,
nekdy zmizi uplne...). Kdy� jsem to zkusil opacne (z vetsiho do mensiho),
tak to dela stejne vjecy.
2) Ohledne toho BDE....jestli kdy� program udelam t�eba v Delphi 1 nebo
2, tak jestli mi bude behat na pocitadle, kde je nainstalovane BDE t�eba z
Delfina 4 nebo 3.
3) A nakonec ty fonty. Tamto byl pouze jenom priklad...Ja proste
potrebuju, aby to fonty bralo odjinud, nez z ...\woknows\font\

Diky za pripadne odpovedi....Alloha.

Udalosti Click a DblClick na DbGridu

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 29.4.1999 09:43:32

Tom� R��i�ka wrote:

> [...]
> tudis prazdna. Ja kdyz kliknu v tom prazdnem miste, tak to nemam sanci
> zjistit. Stejne tak kdyz dvojite kliknu na zahlavi, tak to nepoznam,

No, ja tohle delam takhle (pr�v� v obsluze OnDblClick)

var mousePos: TPoint; col, row: Integer;

{ Kde doslo k Double clicku? }
mousePos:= StringListGrid.ScreenToClient(Mouse.CursorPos);
{ Prevedeme to na sloupec a radek }
StringListGrid.MouseToCell(mousePos.x, mousePos.y, col, row);

Snad ti to pomuze.

K.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

zase wotrawuju...

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.4.1999 09:48:08

Odpoved na BDE.

Pokud udelas aplikaci v D1, musis mit 16-ti bitove BDE,tj. nebude TI behat tam, kde je
BDE z D2, D3 nebo D4.

Pokud udelas apps v D2, D3 nebo D4, tak tam by mela byt kompatidebilita nahoru
zajistena, tj. D2 pobezi pod BDE z D3, D4 apod.

Od: Mara Toma? [SMTP:tmara(zv)itsys(tec)cz]
Odeslano: 29. dubna 1999 9:37
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: zase wotrawuju...

Halloa ALL!
Je?ti se zeptam a upresnim par dotazu....

1) co se tyka toho rozliseni...tak jsem zkusil udelat program se
standartnima fontama v rozliseni 800x600 (TrueColor) a kdy? jsem to pak
zkusil ve vetsim rozliseni (1152x864), tak se mi ty fonty mrvi stale (no,
nekdy zmizi uplne...). Kdy? jsem to zkusil opacne (z vetsiho do mensiho),
tak to dela stejne vjecy.
2) Ohledne toho BDE....jestli kdy? program udelam toeba v Delphi 1 nebo
2, tak jestli mi bude behat na pocitadle, kde je nainstalovane BDE toeba z
[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 29.4.1999 09:56:03

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: petrhalamicek(zv)email(tec)cz <petrhalamicek(zv)email(tec)cz>
P�edm�t: Nativn� k accesu

> [...]
>spustit u�ivatel, kter� si ��dn� aliasy asi nebude nastavovat. Co je tedy
>nutn� ud�lat, aby to fak�ilo u koncov�ho u�ivatele. Diky moc.

Aliasy nepotrebujes, pokud sledujes konferenci a ctes si prispevky o BDE.
Takze, potrebujes komponentu TDatabase. Na tu si poklepes mysi, vyplnis
name, driver name (MSACCESS). klepnes na tlacitko default (objevi se ti
parametry, ktere muzes ovlivnit) a tam si doplnis cestu k databazi. To
vsechno muzes udelat samozrejme i programove. V TTable pak budes do
DatabaseName davat to co jsi vyplnil v TDatabase.Name

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

funkce z ORACLE do MS SQL

[*] Pavel Klimes <klimes(zv)c3(tec)cz> - 29.4.1999 10:10:13

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:

> [...]
> else begin
> if datalength(rc)=10 and CONVERT(int,substring(rc,1,2)) < 54
> begin
> stol = '20'
> stol = '19'
> end
> rok = substring(rc,1,2)
> if substring(rc,3,1) in ('0','1')
> mesic = substring(rc,3,2)
> else
> mesic = CONVERT(varchar(2),CONVERT(int,substring(rc,3,2))-50)
> end
> den = substring(rc,5,2)
> datum = CONVERT(date,den||'.'||mesic||'.'||stol||rok)

Zdravim,

MS SQL Server verze 6.5 nezna uzivatelsky definovane funkce,
bohuzel.

--
+---- Pavel Klimes ---- mailto:klimes(zv)c3(tec)cz ----+--- /""\ \ o | ---+
| C3, s.r.o. (Czech Card Centrum) | __) """ |

Sloupec v DBGrid

[*] Radoslav Medzihradsk� <r.medzihradsky(zv)uvn.sk> - 29.4.1999 10:36:29

> [...]
> klikne. Chci toti� dle kliknut� na hlavi�ku DbGridu t��dit data. D�ky moc.
>
> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

Mas na to event TDBGrid.OnTitleClick

Astern

Nativn� k accesu

[*] Radoslav Medzihradsk� <r.medzihradsky(zv)uvn.sk> - 29.4.1999 10:39:21

> [...]
> Co je tedy
> nutn� ud�lat, aby to fak�ilo u koncov�ho u�ivatele. Diky moc.
>
> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

Inspiruj sa mojou funkciou, je to robene na paradox tabulku takze snad sa
hodi mala zmena:

function TfManager.CreateDBAlias:Boolean;
var
Path:String;
List:TStringList;
Stav:Integer;
begin
//vytvori db-alias
try
if not Session.IsAlias('dbSKLAD') then begin
GetDir(0,Path);
if Path[Length(Path)] = '\' then Path:=Path+'Dbaza' else
Path:=Path+'\Dbaza';
Session.AddStandardAlias('dbSKLAD',Path,'PARADOX');
end;
List:=TStringList.Create();
Session.GetAliasParams('dbSKLAD',List);
Path:=List.Values['PATH'];
List.Free;
{$I-}
if Path <> '' then MkDir(Path);
{$I+}
Stav:=IoResult;
if (Stav <> 0) and (Stav <> 183) then begin
Otazka3('Nepodarilo sa vytvori� cestu pre datab�zu','(Chyba:
'+IntToStr(Stav)+')','&OK','','');
Result:=false;
on E:EDBEngineError do begin
Otazka3('Nepodarilo sa otvori�
datab�zu','('+E.Message+')','&OK','','');
Result:=false;
Result:=true;
end;

Astern

PS: funkcia Otazka3 je moja interna.

Prepis *.dbf do SQL

[*] Ale� Kle�ka - 29.4.1999 11:32:42

Ahoj,
chtel bych poprosit o natuknuti 'co s tym mam robit' ???

Delam aplikaci, ktera vezme tabulku v dbf souboru a presype ji do oracle
formatu. Nacist ten soubor nebyl problem a tak mam na formu provazane
TTable, TDataSource a TDBGrid, ve kterych jsou nactena data. Ja potrebuju
vzit ta data, zbavit je mezer ( v SQL f-ci REPLACE ) a provest INSERT nad
tabulkou oraclu. Bohuzel chtit je krasna vlastnost a ja zkousim kde co, ale
ne a ne kapnout na tu pravou variantu.

Pokud by nekdo tusil jak na to budu vdecny

Ale� Kle�ka
{ a.klecka(zv)email(tec)cz }

Calculated Field

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 29.4.1999 11:48:56

Potreboval bych programove vytvorit pocitatelny field

Mam x sloupcu v tabulce a ty se automaticky stanou fieldami.
Nastavim viditelnost podle nejakeho pravidla, ale chtel
bych jeste pro typ memo vytvorit calculated field,
ktery by misto textu (memo) zobrazoval aspon nejakou cast
z toho mema. Ale chci, aby tam ostatni fieldy zustaly.
Ne jako kdyz v navrhu pridam nejaky novy sloupec do query
a pak musim pridat i vsechny z tabulky, jinak se mi nezobrazi.

Zkousel jsem to ale nejak mi to nechodi.+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

problemik...

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 29.4.1999 12:15:31

Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> wrote:> No a? I kdyby 1.1. bylo v nedeli, vzdy je to 1. tyden v danem roce.
No, ja jsem stejneho nazoru, ale zrejme to neni nazor jediny, protoze jsem
chtel zahajit letosni rok s diarem ING Barings, ale zjistil jsem, ze v nem
1. tyden zacina 4. ledna (!), takze byl pro mne nepouzitelny. Ze by u tak
renomovane banky nevedeli, kdy zacina rok nebo to spis bude neco ve stylu
"jiny kraj, jiny mrav"?

bye, pf

Cestina, Logspace

[*] Milevsk� software, s.r.o. <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz> - 29.4.1999 12:17:57

Ahoj, ahoj,
Mel bych pro vas maly probrem. Vlastne dva:
1, Radim databazovou tabulku.Vse je v poradku, dokud nazacinaji zaznami hackama. Pak si radi server zaznamy s hackama kam chce (napr. � pred A,...). Nevite jak na to? Asi to bude naka prkotina, ze jo!?
2, Po urcitem pouzivani programu oznami server chybu, ze ma maly logspace. Muzu samozrelmne zvetsit device pro transakcni protokol, ale to preci nejde delat do nekonecna!! Takze, jesli vite jak se vyhnout neustalemu zvetsovani device, tam prosim napiste.

Diky moc vsem.

Fonty v RES

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 29.4.1999 12:18:59

Ahoj,
nevite, prosim, nekdo, jak lze font ulozeny v RES souboru z programu
v Delphi (1 nebo 3) nainstalovat a pouzit v dobe behu programu? Existuje na
to nejaky funkcni priklad?

Virus

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 29.4.1999 12:20:04

na boot disketu si daj fdisk a skus pomocou neho vytvorit novu partition na
disku. Na disketu si daj aj format a potom disk naformatuj.

Martin

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Lukas Marsalek <MARSALEL.vos97(zv)vsps-su(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 28. apr�l 1999 9:41
Predmet: Virus

[...]

Rx TConverter

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 29.4.1999 12:22:29

Ahoj,
pouzivate-li nekdo TConverter z RX Lib, prosim, poradte: Jak ho
vubec spravne pouzit?

Menu - posledni polozka vpravo

[*] Marian Hatala <emha(zv)mailbox.sk> - 29.4.1999 12:41:57

Od: M�ra Tom� [mailto:tmara(zv)itsys(tec)cz]
Odesl�no: 29. dubna 1999 9:05
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: upresneni problemiku...

[...]

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 29.4.1999 13:08:37

Naopak POUZE nas kalendar uvadi, kuprikladu letos, prvni tyden
od 1. ledna, ostatni zahranicni firmy (mam nemecky, irsky a holansky
kalendar) se shoduji na tom, ze prvni tyden je od 4. ledna. Oni totiz
pocitaji PRACOVNI tydny a v tom NASEM prvnim tydnu se jaksi
nepracuje. Tolik na vysvetlenou. Pro me jsou naopak nepouzitelne
vsechny ceske kalendare, neb evropa je jeden tyden "POZADU".
Proste zalezi na tom co se mysli tim prvnim tydnem.

Pavel M.
-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>renomovane banky nevedeli, kdy zacina rok nebo to spis bude neco ve stylu

Nove telefonni spojeni]

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 29.4.1999 13:15:59

Cestina, Logspace

Ak som spravne pochopil, tak sa jedna o MSSQL server 6.5. Ak je to tak, tak:

1. Pri instalacii servra je potrebne spravne nastavit pouzivany jazyk a
triedenie. Ak chces zmenit triedenie a jazyk, tak asi budes musiet server
preinstalovat so spravnym nastavenim jazyka a triedenia. Horsie to bude s
datami. Struktura sa da jednoducho zazalohovat tak, ze si das vygenerovat
kompletne skripty pre vsetky databazy, ale so samotnymi datami je to horsie,
totiz nie je mozne zazalohovat a obnovit data standartnym sposobom
(backup/restore), pretoze SQL server nedovoli "restorovat" data vytvorene v
inom jazyku a triedeni. Takze asi bude potrebne data nejakym inym sposobom
vyexportovat napr. do DBF a po preinstalovani SQL servra zase naimportovat
do SQL.

2. Toto je nastastie jednoduche, spusti Enterprise Manager, dvojklik na
prislusnu databazu, Options/Truncate Log on Checkpoint - "zaskrtnut" a
transakcny log sa bude automaticky vymazavat. Ak chces log vymazat rucne,
tak tiez dvojklik na databazu, Database/Transaction Log <Truncate> - vymaze
transakcny log.
[...]

TUpDown

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 29.4.1999 11:30:40 met-1

Zdravim a prosim o radu!

V projektu mam komponentu TUpDown pomoci niz si menim souradnice X, Y
komponenty TImage. Muj problem spociva v tom, ze bych potreboval, aby
TUpDown nebylo omezeno ani Max ani Min. Zkousel jsem to obejit
ruznyma "figlama", ale zadny z nich nezabral.
Zkousel jsem:
1) Dat Max = 10 a Min = 0 a pri kazdem stisku TUpDown nastavit
natvrdo Position na 5.
2) Pri rozliseni kliknuti (podle btNext ci btPrev) davat Increment na
1 nebo -1.
3) Na zacatku (pri vytvareni formulare) nastavit Increment na 0 (aby
se pozice nemenila).

Nejdivnejsi na tom je ten fakt, ze pri pouziti jakekoliv z vyse
napsanych metod se nekdy stane to, ze pri kliknuti mysi na tu cast
komponenty TUpDown, ktera by mela byt indikovana napr. stavem btNext,
tak misto toho se detekuje btPrev. A taky naopak. Nevite nekde, kde
je pes zakopany?

Jirka.

+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

copy tabulek

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 29.4.1999 13:37:29

Ahojky,
klopim mezi sebou dve tabulky Table1 -> WTable1 s tim, ze se jeste u
znakovych polozek prevadi znakova sada.
Tabulky maji temer identickou strukturu, v WTabe1 je navic jeden sloupec.
V poli typy mam ulozene typy jednotlivych polozek (sloupcu). Cela moje
kostrukce pracuje, pokud je v tabulce do cca 3200 radku. V okamziku, kdy je
tam polozek vice, skoncim neuspesne na 'Access violation at address .... v
user32.dll'
Pokud tam neni OemToChar(....) skoncim na cca 8000 polozkach.
Co se mi kde neuvolnuje?
P.S: Zkousel jsem i post nedavat a je to priblizne stejne (dojde to do
8750)
---------------
while not DM.Table1.EOF do
begin
DM.WTable1.Insert;
for i := 0 to DM.Table1.FieldCount - 1 do
if (typy[i] = ftString) or (typy[i] = ftMemo) then
begin
DM.WTable1.Fields[i].AsString := DM.Table1.Fields[i].AsString;
prev :=
OemToChar(PChar(DM.WTable1.Fields[i].AsString),PChar(DM.WTable1.Fields[i
].AsString));
DM.WTable1.Fields[i].AsString:=DM.Table1.Fields[i].AsString;

DM.WTable1.Post; {lze vyhodit}
DM.WTable1.Next;
DM.Table1.Next;
P.S: Tabulka je DBF, D3, BDE 4.5, WinNT 4.0

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

DBLookupComboBox na DBGrid

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 29.4.1999 13:43:53

Ale pokud DataSet obsahuje LookupField, pak to jde (alespon od Delphi3 urcite).

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
Odes�latel: Petr Matejovsky <pema(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: DBLookupComboBox na DBGrid
Datum: 25. dubna 1999 12:48

Ahoj All

Pri programovani sem narazil na problem - DBgrid neumi udelat na sloupci neco co by se chovalo jako DBLookupComboBox...

Nevite nekdo o nejake komponente nebo baliku, ktera dela LookupComboBoxy primo na DBGridu ???

Nebo nemate nekdo nejaky priklad jak by se to dalo resit ???

Help me please

Petr Matejovsky Pema(zv)seznam(tec)cz

ID cislo CLASS

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 29.4.1999 13:52:29

Zrovna vcera jsme to na kurzu Internet delali:
1. New ActiveX Library
2. New Automation Object (wizard vygeneruje ClassID)
3. Registrace z prostredi Delphi nebo RegSvr32.exe nebo TRegSvr.exe
4. Z ASP se to vola nikoli pres ClassID, ale pres ProgID.

> [...]
> "ThreadingModel" = "Apartment"
>
> [HKEY_CLASSES_ROOT\DelphiProject\shellex\ContextMenuHandlers\{8e3e0f0a-0fcc-

upresneni problemiku...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.4.1999 14:03:02

resp tyden je jednoznacne urcen usporadanou dvojici (Tyden, Rok),
pricemz usporadane dvojice (53, Rok), (1, Rok + 1) jsou ekvivalentni,
tedy identifikuji stejny tyden.

> jednoznacne rici, je-li to 53. nebo 1. tyden bez soucasneho uvedeni
> [...]

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 29.4.1999 14:06:04

Aliasy pokud mozno nepouzivam vubec.
Staci, kdyz do TDataBase.Params.Values[...] prepises programove (alespon nejdulezitejsi) parametry aliasu.