Dotazek - Vypocet obsahu N-uhelniku

[*] Majo Petrik <petrik(zv)gt12.sk> - 3.5.1999 13:10:07

On Mon, 3 May 1999, Robert Holovsky wrote:

> Cau lidicky
>
> chci se zeptat, jestli nekdo nemate source pro vypocet obsahu obecneho N-uhelniku, kde znam souradnice(X,Y) vsech N vrcholu?
> Ja nemuzu nikde najit nejakej vzorecek, nebo source.
>
> Diky za pomoc
> Robert Holovsk�
> robert.holovsky(zv)gefos(tec)cz - do pr�ce
> robert.holovsky(zv)post(tec)cz - soukrom�
> robert.holovsky(zv)seznam(tec)cz - soukrom� 10MB

neviem ako vypocitat obsah vseobecneho n-uholnika ale
vzorec na vypocet mnozstva uhlopriecok je n(n-3)/2
myslim ze to by mohlo pomoct....

Nepouzivani BDE V D4

[*] Jiri Zachardala <jiri.zachardala(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 3.5.1999 12:45:01

Nevite nahodou nekdo mam tabulku v aplikaci ale nechci pouzivat BDE
slysel jsem ze v D4 lze pouzit jen najaka knihovna nevite nekdo jak
to udelat
DEKUJI

TQuery a indexove soubory

[*] delphi(zv)alf.dingo(tec)cz - 03.5.1999 12:25:31 gmt

Ahojte,

mam takovy maly dotaz.
Kdyz oteviram tabulku pomoci komponenty TTable, muzu si zvolit
jmeno indexoveho souboru, ktery se bude pouzivat.
Jde neco takoveho i v TQuery (SQL dotazu)?

Diky moc

BOB

TQuery a indexove soubory

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.5.1999 14:47:38

Nejde. TQuery si vse indexuje podle SQL dotazu. Indexy se tam vzuyivaji
interne a vhodne zvolene indexy muzou sestaveni reakce na dotaz znacne
urychlit.

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software
Od: delphi(zv)alf.dingo(tec)cz [SMTP:delphi(zv)alf.dingo(tec)cz]
Odeslano: 3. kvitna 1999 14:26
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: TQuery a indexove soubory

[...]

Service

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 3.5.1999 15:15:16

Nikdo se neozval, posilam jeste jednou :-(( Neverim tomu, ze by to nekdo nevedel.

Ahoj,
takovej zacatecnickej dotaz: Mam aplikaci, ktera vyuziva pouze nevizualni komponenty (krome formu, na kterym to je naskladany).
Jak z toho co nejjednodusejc udelat Windows NT Service? (nejlepe pro D2).
Velmi uvitam URL ci ukazku, jak na to.
Dik
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019
ICQ: 18587772

offtopic: Borland Pascal 7.0 a Turbo Professional

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 3.5.1999 15:33:36

Ahoj,
omlouvam se za off topic, ale snad nejsem od Delphi tak daleko.
Nasel by se nekdo, kdo ma subj. a zkusil by na svem pocitaci zkompilovat a
spustit jednoradkovy program:

program TestDate;
uses
TPdate;
begin
WriteLn(DateToDateString('dd.mm.yyyy', DMYtoDate(29, 2, 2000)));
end.

Ja mam TP verze 5.02 a je tam pravdepodobne chyba v unite TPDATE, protoze mi
to vypisuje 01.03.2000, coz je blbost, protoze rok 2000 JE prestupny. Jde mi
o to, jestli je to v nejake vyssi verzi (AFAIK posledni pro DOS je 5.22) uz
opravene a mam ji kupovat nebo to nejak dobastlit samostatne. Zkousel jsem
to krokovat, ale delaji se tam s tak jednoduchou funkci docela podivna
kouzla a nevim, co bych s tim delal krome toho to cele prepsat 8-(.

Diky a jeste jednou sorry za offtopic.

<rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Service

[*] S�kora Bohum�r <Bohumir.Sykora(zv)pvt(tec)cz> - 3.5.1999 15:43:28

Soucasti NT Res Kitu je program SRVANY umoznujici spustit windows
aplikaci jako slu�bu. Mozna je to "to prave"?.

Bohumir S�kora

> [...]
> komponenty (krome formu, na kterym to je naskladany).
> Jak z toho co nejjednodusejc udelat Windows NT Service? (nejlepe pro D2).

Jak zjistit jake se vytaci tel. cislo?

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 3.5.1999 15:43:25

Cht�l bych se zeptat, jak zjistim v kter� knihovn� je to implementovan�.
V helpu popis t�to funkce najdu, ale kdy� ji nap�u v D4, tak j� nezn�.
D�kuji.
Nov�k

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Dalibor Toman [SMTP:dtoman(zv)fortech(tec)cz]
> Odesl�no: 30. dubna 1999 13:40
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Jak zjistit jake se vytaci tel. cislo?

> RasGetEntryDialParams
>
> Zdravi
> D. Toman

offtopic: Borland Pascal 7.0 a Turbo Professional

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 3.5.1999 15:47:40

Ahoj,

vysledek je 29.02.2000. Kompilovano s verzi TP 5.22 + patch EX.
(Verze 5.02 je uz hodne stara, ja zacinal v roce 1991 na 5.08 nebo 5.09,
nekde tez existuje aktualizace ke stazeni, ale uz se dobre 3 roky s tim
nehyblo a chyby v produktu se zrejme uz neodstranuji)

> [...]
> to krokovat, ale delaji se tam s tak jednoduchou funkci docela podivna
> kouzla a nevim, co bych s tim delal krome toho to cele prepsat 8-(.

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 03.5.1999 15:48:15

Ahoj,

asi nejobecnejsi metodou pro spocitani obsahu obecneho n-uhelniku je
rozdelit ho po vrcholech na trojuhelniky, pokud je n-uhelnik pravidelny
(neni to zadny sisoid), bude platit (n-1).(a.v)/2. Staci takhle?
Trouhelnik snad nebude problem, jednoduse si spocitej delku usecky mezi
dvema sousednimi vrcholy, a pak ze stredu te usecky zmer kolmici ke
stredu. Oba kroky udelas jenom jednou, spocitas obsah trojuhelniku
(strana x vyska)/2 a vynasobis poctem trojuhelniku (n-1).
100% na to existuje i nejaka integracni rovnice, ale mam dojem, ze by se
to dost spatne pocitalo :-))))).

Preji prijemny den a mnoho uspechu u matematiky,

Peter Rus ml.> Robert Holovsky wrote:

> [...]
> robert.holovsky(zv)gefos(tec)cz - do pr�ce
> robert.holovsky(zv)post(tec)cz - soukrom�
> robert.holovsky(zv)seznam(tec)cz - soukrom� 10MB

VIRUS -Opravny program

[*] Jan Pospisil <pospa(zv)students.zcu(tec)cz> - 3.5.1999 13:48:12

Zdravim

Jelikoz se mi hromadi zadosti o zaslani programku, ktery dokaze
vymladit data i z pozkozeneho HDD rozhodl jsem se jej umistit na Web.
Timto se tez omlouvam vsem, kterym jsem neodpovedel (tolik dopisu je
nad me schopnosti). Od 6. nebo 7.3 by mel byt na adrese
WWW.mujweb(tec)cz/www/cracky.
Nestihnu-li jej tam dat do ctvrtka mejte prosim trpelivost, jelikoz
se k Internetu tet dostavam jen velmi zridka.
S pozdravem Jan pospisil

Vypocet obsahu n-uhelniku

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 03.5.1999 15:51:21

Ahoj!,

mozna, ze to je do jine konference, ale proc n-2? Je jich prece n-1.
Odpoved prosim na soukr email ;-)) at nam nenadavaji :-)).

Peter

Polak Jiri wrote:

> [...]

Zistenie behu programu

[*] Majo Petrik <petrik(zv)gt12.sk> - 3.5.1999 16:31:36

Zdravim!
Neviete nahodou ako mozem nastavit program tak aby pri spusteni
dokazal zistit, ci je uz raz spusteny(on sam)?
vdaka

offtopic: Borland Pascal 7.0 a Turbo Professional

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 3.5.1999 17:04:09

Zkousel jsem na Turbo Pascal 7.0 a Turbo Professional 5.11 (pod Win NT 4.0,
sp3) a vraci to 29.02.2000.

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]
> to krokovat, ale delaji se tam s tak jednoduchou funkci docela podivna
> kouzla a nevim, co bych s tim delal krome toho to cele prepsat 8-(.

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 3.5.1999 17:14:27

> Soucasti NT Res Kitu je program SRVANY umoznujici spustit windows
> aplikaci jako slu�bu. Mozna je to "to prave"?.
Diky, ale o tom vim. Ja jsem myslel udelat z toho nativni service.
Lubor

Service

[*] brichna(zv)atlas(tec)cz - 3.5.1999 17:56:42

Zkus se podivat po baliku vpcsrvce.zip na DSP.
S pozdravem
Karel Brichnac

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.5.1999 18:19:32

> [...]
komponenty (krome formu, na kterym to je naskladany).
>Jak z toho co nejjednodusejc udelat Windows NT Service? (nejlepe pro D2).

moc jednoduse to nepujde - musis se jednak neco naucit o Services a musis
mit knihovnu, ktera zapouzdri sluzby service manageru a deklaruje prislusne
konstanty atd.

Neco mam u sebe na ftp://ftp.fortech(tec)cz/pub/
je to psany puvodne pro D2. Nejde o zadnej skvost ale nicmene je to funkcni
sluzba a pro demonstraci zakladnich ukonu to snad postaci

generovani ERROR

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 3.5.1999 19:21:17

Ahoj,
jak se da vygenerovat uzivatelske EXCEPTION, tak, aby se dalo zachytit v
bloky try ........ except on EMujError do ?

Diky

PK

DBRichEdit a fonty

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.5.1999 21:13:51

To je tim, ze DBRichEdit neindikuje samotnou zmenu fontu, jako datovou
zmenu,
ani neprestavi status na dsEdit. Pokud se tokova zmena vyvola nasledne
necim jinym, tak se udaje v DBRichEditu refresh-uji podle databaze a
ta
zmena se ztrati. V RxDBRichEdit tato chyba neni. Dalsi moznosti je
nastavit dsEdit jeste pres zmenou fontu.

Od: sup(zv)svitap(tec)cz <sup(zv)svitap(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 30. dubna 1999 14:34
P�edm�t: DBRichEdit a fonty

>Hi lidi, mam takovy maly problemek. Uzivatelsky si menim typ a
velikost
>fontu v DBRichEditu (pres FontDialog). Obsah DBRichEditu se zobrazi
>perfektne, ale pri jakokoliv zmene v databazi, staci zmena indexu, se
do
>DBRichEditu vrati puvodni font. Ve FontDialogu pritom je stale
> [...]

Pomaly conect na InterBase server

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.5.1999 21:17:39

Podivej se, zda na zminenych dvou pocitacich neni jeste nainstalovan protokol NETBUI. Tento protokol by nemel byt radeji ani na serveru. I kdyz mas TCP/IP protokol, tak NETBUI ziska v pristupu k IB prednost a on je tou pricinou dlouhe odezvy.
Od: Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 30. dubna 1999 12:38
P�edm�t: Pomaly conect na InterBase server

Prosim Vsechny o radu:
Mam nekolik pocitacu v siti (4) 2x win95, 1x win98, 1x WinNT4.0 zkousim konekt z ruznych PC na IB server bezici, na ruznych PC.
U 2 PC je konekt na server strasne pomaly (50 s) dalsi dva chodi perfektne. Zkousel jsem to ruzne mezi sebou.
Sitova odezva je vsude zhruba stejna (zkouseno PINGem). Pouzivam rotokol TCP/IP .

dekuji za jakekoliv napady

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

TQuery a indexove soubory

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 3.5.1999 21:18:42

>mam takovy maly dotaz.
>Kdyz oteviram tabulku pomoci komponenty TTable, muzu si zvolit
>jmeno indexoveho souboru, ktery se bude pouzivat.
>Jde neco takoveho i v TQuery (SQL dotazu)?

U mnoha SQL Serveru (Informix, Oracle a spol.) je mozne zadat optimalizacni
pristupove direktivy, v jejichz ramci je mozne urcit, ktere indexy je
_DOPORUCENO_ pouzit ci nepouzit.
Vice najdes u syntaxe prislusneho serveru - pokud to vsak v konkretnim
pripade neni nutne, je dobre se tomu vyhnout nebot SQL Engine vetsinou
spravne optimalizuje sam od sebe a pouziti techto direktiv neni kompatibilni
mezi servery.

Leos---
Leos Urban, AITIX s.r.o. Kutna Hora
Informacni systemy pro polygrafii
Informix VAR Partner

Prochazeni zaznamu v databazi

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.5.1999 21:21:32

To resi udalost
DataSource.OnDataChange
Jaro

>Da se najak zjistit prechod ze zaznamu na jiny zaznam v tabulce?
>Chtel bych reagovat na to, ze uzivatel prechazi na jiny zaznam.
>
>Diky
>
>Tomas Ruzicka
>------------------------------------------------------
>ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

Nastrojova lista

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.1999 22:30:09

Ahoj,

pratele, potreboval bych prosim pomoct
s nasledujicim> Potreboval bych vybudovat podobny
panel nastroju jako maj M$ Office 97, tzn.
posuvny a premistitelny, pricemz kazda skupina je
nezavisla. Odhaduji, ze to maj
udelany pomoci neceho jako je TCoolBar.
Jestli jste nekdo neco takoveho delal, nebo
jste na to videl komponentu, dejte prosim vedet
at muzu odnekud zacit.

S pozdravem a diky
==================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Service

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 3.5.1999 22:50:10

Ale jo, service udelat umim v pohode, akorat je to problem v tom, ze ji udelam pouze jako DPR a nefunguji mi v ni zadne eventy, nejak to jit preci musi.
Radsi jeste jednou:
Potrebuji predelat stavajici nevizualni aplikaci na NT Service, ale tak, aby mi vsechny eventy nevizualnich komponent zustaly aktivni.
Petre Vonesi, nevis ani ty? ;-)
Lubor bIRDIE Kolar
====================
GSM Phone: +420-603-410019

> [...]
> je to psany puvodne pro D2. Nejde o zadnej skvost ale nicmene je to funkcni
> sluzba a pro demonstraci zakladnich ukonu to snad postaci

TQuery a indexove soubory

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 3.5.1999 23:01:27

TQuery si nic neindexuje.
Data se radi dle ORDER BY
Razeni zajistuje server a server take sam rozhodne o vyuziti indexu,
pokud je k dispozici a pokud jsou pro dotaz pouzitelny.
Idex je tedy pouzit na serveru a nikoliv u klienta v TQuery.
V tom je zakladni rozdil od TTable.
Souhlasim, ze vhodne definovane indexy mohou
nektere dotazy podstatne urychlit,
ale zmenu razeni je nutno provest zmenou ORDER BY
Jaro

> [...]
>Budovatelska 459,
>708 00 Ostrava - Poruba
>tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765

Problem s tiskem

[*] Kamil Rakyta <kimros(zv)atlas(tec)cz> - 3.5.1999 23:09:10

Zdravim,
mam problem pri barevnem tisku na cernobile tiskarne (OkiPage 4w plus), at
tisknu jakymkoli zpusobem (Printer.Canvas a metoda draw, Windows API,
QuickReport) vysledek je vzdy stejny - libovolne barevny prechod se vytiskne
bez jakehokoli naznaku ditheringu (takze prechod z cerne do bile je do pulky
cerny a od pulky bily). U Windows API verze jsem pouzival funkci SetPrinter,
pomoci ktere jsem nastavoval typ ditheringu, ale vysledek je stejny. Pro
uplnost dodavam ze pouzivam Delphi4 Sp2 Professional.

Nevite nekdo o nejakem reseni tohoto problemu ?

Kamil Rakyta

LOCAL SHARE

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.5.1999 23:52:03

Ahoj all,

tak jsem dnes chtel na skoleni predvest, jak pri LOCAL SHARE =
false se neukladaji Pdx tabulky vcas, a ejhle, v nove verzi BDE to
uz fungovalo jak ma! :-)

problem s dcom pri klient/server aplikacii

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 4.5.1999 00:29:42

Posielam nejake informacie z MSDN, snad to pomoze.

Erik Salaj
erik(zv)dodo.sk

HOWTO: Troubleshoot Run-Time Error '429' in DCOM Applications
Last reviewed: August 24, 1998
Article ID: Q177394

The information in this article applies to:
Microsoft Visual Basic Professional and Enterprise Editions for Windows,
versions 5.0, 6.0

SUMMARY
Attempting to access a DCOM Server from a remote client application
sometimes results in the following error: Run-time error '429':
ActiveX component can't create object

This article describes the most common scenarios in which this error is
raised.

MORE INFORMATION
The following is a list of possible causes of Run-time error 429. It is by
no means a complete or definitive list.
Problem with Server Run Location
This scenario applies to Microsoft Windows NT, Microsoft Windows 95, and
Windows 98 servers.

On the Server machine run the DCOM Config utility (Dcomcnfg.exe).

Select the DCOM Server from the Applications tab and choose the Properties
button.

Select the Location tab.

Ensure the "Run application on this computer" setting is checked.

Incorrect Server Specified in Client Registry
On the client machine, use the following steps to verify that the DCOM
Server machine is properly delegated. This scenario applies to Windows NT,
Windows 95, and Windows 98 clients.

On the client machine run the DCOM Config utility (Dcomcnfg.exe).

Select the DCOM Server from the Applications tab and choose properties.

On the General tab be sure that there is an entry for "Remote Computer" and
that the remote computer name is correct.

If the computer name is incorrect, select the Location tab.

Ensure the "Run application on the following computer" setting is checked.
In the dialog box beneath this selection, type in the correct computer name
for your DCOM Server.

You may also use the following steps to verify the remote computer name by
using the Windows Registry.

Run RegEdit.exe.

The remote server name is specified in the following registry key: HKEY_CLASSES_ROOT\
APPID\
{The CLSID of the DCOM Server}\
RemoteServerName

Enable Remote Connections is Disabled
On Windows 95 and Windows 98 servers only, you must be sure remote
connections are enabled in order for a remote application to get access to
and execute a serving application. Use one of the following series of steps
to perform this task:

Series 1:

Run DCOM Config (Dcomcnfg.exe).

Select the Default Security tab.

Check the "Enable remote connection" check box.

Series 2:

Run RegEdit.exe.

Locate the following registry key: HKEY_LOCAL_MACHINE\
Software\
Microsoft\
OLE\
EnableRemoteConnect

Ensure the EnableRemoteConnect value is set to "Y" for Yes.

Remote Component not Started
On Windows 95 and Windows 98 servers only, the DCOM Server application must
be started before a remote client may access it. DCOM Server applications on
Windows NT Servers do not have this limitation.
Binary Compatibility is Broken

Open the DCOM Server project.

>From the Project menu, choose the project Properties.

On the Component tab ensure "Binary Compatibility" is selected.

If "Binary Compatibility" is not set, a new GUID (a.k.a ClassID) is not
created each time the DCOM Server project is compiled. If you do not
recompile the Client application after a new GUID is assigned, the DCOM
clients will break.
Use the following steps to resolve this issue:

Set the DCOM Server project to "Binary Compatibility."

Recompile both the Server and Client application.

In the future, if you make any interface changes to your DCOM Server which
may break compatibility, the Visual Basic compiler warns you that the
component is no longer binary compatible. If you proceed to compile the DCOM
Server, thus breaking compatibility, you must recompile any client
applications which refer to that server. For more information about
compatibility see the References section below.

REFERENCES
For additional information, please see the following article(s) in the
Microsoft Knowledge Base: ARTICLE-ID: Q161137
TITLE : HOWTO: Use Project and Binary Compatibility

ARTICLE-ID: Q176799
TITLE : INFO: Using DCOM Config (DCOMCNFG) on Windows NT

Tu su dalsie informacie:

HOWTO: Configure DCOM for Visual Basic 5.0 Using DCOMCNFG.EXE
Last reviewed: August 24, 1998
Article ID: Q183607

The information in this article applies to:
Microsoft Visual Basic Learning, Professional, and Enterprise Editions for
Windows, version 5.0 on the following platforms: NT, Windows

SUMMARY
This article explains how to use the DCOM configuration utility DCOMCNFG.EXE
to configure DCOM for remote client/server applications created using
Microsoft Visual Basic 5.0.

Incorrectly setting up security for DCOM client/server applications will
typically result in the following errors: Run-time error '429'
ActiveX component can't create object.

-or-

Run-time error '70'
Permission denied.

This article does not discuss the settings required to enable client access
through firewalls. Please contact Microsoft Technical Support to obtain
assistance regarding firewalls, proxy servers, or domain controllers.

MORE INFORMATION
The following settings will enable an NT Server (or workstation) to
communicate with an NT or Windows client and back (assuming that there are
no firewalls or proxy servers involved).

To configure your Visual Basic DCOM "Server" on an NT machine, follow these
steps: (Note that DCOMCNFG will only show servers that are EXEs. It will not
show DLL servers.)

Run DCOMCNFG.EXE.

>From the Applications tab, select the DCOM Server application (which will be
represented by its ProgID - a friendly name, such as "Your DCOM Server") or
by its CLSID (a GUID - Globally Unique Identifier) such as
{5BD7512F-3F2B-11D0-B4D2-02E0C911A7B1}).

Double-click the Server application or click the Properties button to view
the properties of the server application.

Select the Security Tab.

Make the following changes:
IMPORTANT: The following changes will allow anyone at all to launch the
server. These settings are just for getting the servers up and running in
development mode for debugging purposes. They are not intended for specific
DCOM security on a target platform distribution.

CUSTOM ACCESS PERMISSIONS:

Everyone -allow access
System -allow access
Interactive -allow access

CUSTOM LAUNCH PERMISSIONS:
Everyone -allow launch
System -allow launch
Interactive -allow launch

Select the Identity Tab, and then select "The Interactive User."

Click OK, and then click OK again.

If your DCOM server is raising events to your clients or using client
callbacks, then you will also need to make the following changes to the
default settings for your NT 'Server' machine:
On the NT SERVER machine:

Using DCOMCNFG.EXE, select the Default Properties Tab.

Set the Default Authentication Level to "None."

Set the Default Impersonation Level to "Identify."

NOTE: Make sure you test your DCOM application where the client and the
server are running under different user accounts.
If your application works at this point, then you should not need to make
any configuration settings on the client machines.

If your client is receiving events raised from the server or has enabled the
server to call it back, then the following steps might be necessary,
depending upon your specific network:

To configure your Visual Basic DCOM "Clients:"

On the NT or Windows CLIENT machines:

Using DCOMCNFG, select the Default Properties Tab.

Set the Default Authentication Level to "None."

Set the Default Impersonation Level to "Impersonate."

On the WIN95 CLIENT machines (if receiving events):

Using DCOMCNFG.EXE, select the Default Security Tab.

Click Edit Default.

Grant Access to "The World" user.

Modifying and setting security settings should be done with caution and
awareness. Before modifying security settings, be sure that you understand
the security implications involved. The above client settings are only
necessary in certain network situations and can be added via setup code to
the clients registry. For more information about writing such code see the
References section later in this article.
NOTE: DCOM registry keys are intended for Legacy software and not for
Proprietary software or programming convenience.
REFERENCES
For more detailed information regarding DCOM security settings, please see
the following articles in the Microsoft Knowledge Base: ARTICLE-ID: Q176799
TITLE : INFO: Using DCOM Config (DCOMCNFG.EXE) on Windows NT

ARTICLE-ID: Q182248
TITLE : HOWTO:: Use DCOM Config (DCOMCNFG.EXE) on Windows 95

For more information regarding using WIN95 as a DCOM server, please see the
following article in the Microsoft Knowledge Base:

ARTICLE-ID: Q165101
TITLE : HOWTO: Use Windows as a DCOM Server

Visual Basic 5.0 can use remote events callbacks to enable two-way
communication between DCOM clients and a DCOM server application.
For more information regarding using remote events or callbacks with DCOM
and Visual Basic 5.0, please see the following article in the Microsoft
Knowledge Base: ARTICLE-ID: Q175510
TITLE : FILE: VB5DCOM.EXE: Using Callbacks and WithEvents with DCOM

For more information regarding programmatic DCOM security settings, please
see the following article in the Microsoft Knowledge Base:

ARTICLE-ID: Q186275
TITLE : HOWTO: Set a DCOM Client's Authentication Level
Programmatically

Od: petrik(zv)gt12.sk <petrik(zv)gt12.sk>

>Zdravim!
>
>Neviete nahodou ako mozem nastavit program tak aby pri spusteni
>dokazal zistit, ci je uz raz spusteny(on sam)?
>vdaka

Zkus treba tohle:

var HWND : Longint;

//hlida, jestli je zpustena jen jedna instance programu
HWND:=FindWindow('TFormHL', 'Marketing');
if HWND<>0 then
begin
SetForeGroundWindow(HWND);
Application.Terminate;
end; // if

Application.Title := 'Marketing';
Application.CreateForm(TFormHL, FormHL);

Delphi + cookies

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 4.5.1999 06:39:46

Ahoj!!

Nemate nekdo nejakej priklad na pouziti cookies v Delphi?

predem dik

Dalibor

Zistenie behu programu

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 4.5.1999 07:11:52

> [...]
>
> Application.Initialize;
>
> //hlida, jestli je zpustena jen jedna instance programu
> HWND:=FindWindow('TFormHL', 'Marketing');

A pokud predchozi radek nahradis :
If (Hwnd <> 0) AND (FindWindow('TAppBuilder', nil) = 0)
tak budes moci spustit program i v prostredi Delphi (sice v Delphi
vicekrat - mimo nej ne), ale porad je to lepsi, nez jej zkompilovat, shodit
Delphi, vyzkouset, spustit Delphi ....

> begin
> SetForeGroundWindow(HWND);

> Application.Terminate;
> end; // if
>
> Application.Title := 'Marketing';
> Application.CreateForm(TFormHL, FormHL);
> Application.Run;
>end.
>===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Vypocet obsahu n-uhelniku

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.5.1999 07:20:41

Od toho konference je. Chtel bys ochudit nekoho, koho to taky zajima?

:-) Jak to, ze n-1? Napr. ve ctverci jsou tri trojuhelniky?
A v trojuhelniku jsou dva trojuhelniky?

Jinak jsem to napsal spatne - ty trojuhelniky v konvexnim n-uhelniku
nemaji spolecnou zakladnu, ale vrchol (se spolecnou zakladnou by se
prekryvaly). Pocet tech trojuhelniku je tedy roven poctu jejich zakladen.
Takze jeden vrchol maji spolecny, zbyva n-1 vrcholu, oznacim je
V(1), V(2), .. V(n - 1). Potom zakladny tech trojuhelniku tvori
usecky |V(1),V(2)|, |V(2), V(3)|, .. , |V(n - 2), V(n - 1)|, coz je n-2
zakladen.
(staci spocitat indexy u prvnich bodu usecek).

OK?

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.5.1999 07:30:44

:-)))
Co je to obecny pravidelny n-uhelnik? Neco jako maly-velky muz? :-))

[...]

instalator Youseful 4.0

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 4.5.1999 07:34:55

Ahoj,
zkousim najit vhodny instalator, tak jsem si stahl jsem z Internetu
instalacni komponenty Youseful 4.0 (shareware, $100), nebot zde o nem byla
pozitivni zminka.

Mam ovsem zasadni problem pri instalaci.

Po zadani jazyka, v okamziku kdy se zrejme maji zacit kopirovat soubory,
instalace skonci s hlaskou "Failed to set data for C:\WINDOWS\HH.EXE".
Zkousel jsem ruzne volby a vysledek byl stejny. Mate s tim nekdo zkusenost?
System W95SR2, Delphi 4CS.

Apropos: jake instalatory pouzivate a preferujete?

Web aplikace

> Mas nejaky priklad, kdy bys potreboval pri tvorbe WWW pouzit CGI/ISAPI,
kdyz
> mas ASP? Ja jsem zatim v ASP vyresil vse, co jsem pro WWW aplikaci, ktera

Delal jsem Web rozhrani pro databazi o turistickem ruchu (je na
www.holiday(tec)cz/InetRIS)
Jednalo se o slozitou databazi v Paradoxu kde byly dost slozite klice
(databaze se totiz ruzne replikuje
po cele republice a zpet) a mnoho provazanych tabulek. Toto by se
samozrejme dalo
vyresit i pres .ASP ale pokud jsem jiz mel zpracovane rutiny a objekty pro
zpracovani dat
bylo pro mne tezce rychlejsi (a vzhledem k rychlosti ODBC na datech
Paradoxu) to udelat.

> Existuje nejaky racionalni duvod na platforme Wintel pouzivat Apache ci
jiny
> server nez IIS? BTW, ziju v domneni, ze PersonalWeb je oklestena verze
IIS
> pro platformu Win9x. Mylim se?
Zalezi na verzi - ale vetsinou ano. A proc pouzit jiny server ?? Protoze
napr. ServerSeven je
bezvadny pro ladeni ISAPI knihoven v prostredi delphi a TinyWeb je jeden
asi 70kB exe fajl.

API ,
> Souhlasim. Zejmena chybejici typova kontrola, to byl otres. Brrrr...
Ovsem s
> tim BDE souhlasit nemuzu. Z ASP mam pristup na SQL na slusne urovni.

Pouze na takove urovni jak dobre mas ODBC (coz je napr u paradoxu docela
problem)

> uzivatele/session a byl jsem docela rad, ze to za me Gates udelal a ze
jsem
> se nemusel patlat s cookies.

Opet zalezi na nazoru - napr. ja se snazim veci jako session a cookies
nedelat a vsechno
si pekne posilat v linku. Coz neni idealni pro heslo :-((

> EXE? O kolik, kdyz vetsinou ten script stejne vola nejakou DB a sam toho
moc
> nepocita?
Je rozdil mezi prohlizecem databaze a velkou aplikaci. Tam se to vyplati.

> Celkem me nenapada, proc bych to potreboval. Mas nejaky priklad?

Napr. pro zpracovani cestiny na serveru atd. - dost tedle veci ma uz v sobe
IIS ale obcas se najde neco co se v tom da delat radostneji a lepe.

> D2 ty prvky souvisejici s TCP/IP, INETem a spol. byl takovy shit, ze jsem
> nikdy mizernejsi SW nevidel komercne distribuovat :-((((
Otazka nazoru - ja sem byl s D2 Desktop spokojenej 2.5 roku a ona zminovana
aplikace je prave v D2

> To me zajima: co je to chyba $DATA, jak ji lze vyvolat?
Je to o tom ze pokud napises za .asp do URL :$DATA tak se ti vrati .ASP
zdrojak
(vcetne hesel pokud je tam mas :-)) , je to urcite popsane na
svet.namodro(tec)cz

A posledni duvod : Proc se ucit ASP kdyz umim Delphi ?? Chce to cas ktereho
neni nikdy dost.

Radek

Zistenie behu programu

[*] Radoslav Medzihradsk� <r.medzihradsky(zv)uvn.sk> - 4.5.1999 07:38:57

Na zaciatku programu pouzi nieco take:
MesID:=RegisterWindowMessage('nejaky text');
hMap:=CreateFileMapping(HWND($FFFFFFFF),nil,PAGE_READONLY,0,32,'ten isty
text');
if (hMap <> NULL) and (GetLastError <> 0) then
PostMessage(hwnd_Broadcast,MesID,0,0)
else begin
//normalna inicializacia programu
end

Zmen TApplication:OnMessage:
procedure TForm1.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if (Msg.Message = mesID) then begin
Application.Restore;
Application.BringToFront;
handled:=true;

Astern

Delphi + cookies

> Ahoj!!
> Nemate nekdo nejakej priklad na pouziti cookies v Delphi?
> predem dik
> Dalibor

WebProvider na delphree.clexpert(tec)cz

Radek Voltr

Dotazek - Vypocet obsahu N-uhelniku

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 4.5.1999 06:53:38

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Peter Rus [SMTP:peterrus(zv)intesys(tec)cz]
> Odesl�no: 3. kv�tna 1999 15:48
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Dotazek - Vypocet obsahu N-uhelniku
>
> Ahoj,
>
> asi nejobecnejsi metodou pro spocitani obsahu obecneho n-uhelniku je
> rozdelit ho po vrcholech na trojuhelniky, pokud je n-uhelnik
> pravidelny
> (neni to zadny sisoid), bude platit (n-1).(a.v)/2.

[Petr Brant]
Kdyz je tech stran N, tak musi byt tech trojuhelniku take N.
Takze vzorec by mel byt N*a*v/2, nikoli tedy (N-1)*a*v/2 !!************************************************************************
*******************************

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

Funkce v MS SQL 7.0

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 4.5.1999 08:10:00

Ahoj,

snazim se proniknout do taju MS SQL. V Oracle jsem v Selectu i ve View pouzival
funkce (jak v Select tak i ve Where).
V MS SQL jsem funkce nenasel. Pokud to udelam jako proceduru nejde to pouzit v
SELECT.

Nevite nekdo jak se to resi ?

Milan

Service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.5.1999 08:17:47

> [...]
>Potrebuji predelat stavajici nevizualni aplikaci na NT Service, ale tak,
aby mi vsechny eventy nevizualnich komponent zustaly aktivni.

hlavni smycka zprav je v service v Service_Main_Function - mozna by slo
volat Application.ProcessMessages ve smycce v teto fukci.
Ale zakladni problem pti pouziti Form unity (tedy kdyz nemas startovani
programu pod kontrolou) bude asi nastartovani service. Nikdy jsem to
nezkousel, ale asi by se mela veskera inicializace VCL komponent prestehovat
do Service_Main_Function na jeji zacatek a deinicilizace VCL na jeji konec.

Nejlepsi by bylo okouknout jak to maji Borlandi udelany v D4 kde je moznost
vytvoreni service wizardem.

PS podle me je ale zverstvo delat service s pouzitim VCL - vsechno se da
udelat bez toho. Pokud nejaky kod VCL bude nekdy chtet cokoliv zobrazit jde
standardni service do kytek - bude se napr cekat na to az uzivatel stiskne
knoflik na chybovem hlaseni, kere se "zobrazi" ale user ho nikdy neuvidi :-(
Navic pri provedeni zmen v kodu DPR viz vyse dojde k pomateni Dephi IDE -
asi bude stale cpat inicializace VCL tam kde je nebudes chtet mit.

generovani ERROR

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.5.1999 08:24:01

Treba takhle
type EMujError=class(Exception)
{nebo EMujError=class(Jiny_predek_vyjimky)}

a v programu potom vyvolas tuto vyjimku takto
raise EMujError.Create('Hele, tak takhle by to neslo');

> Od: Petr Kro�a ml.[SMTP:pkroca(zv)compact(tec)cz]
> Odesl�no: 3. kv�tna 1999 19:21
> Komu: Delphi KONFERENCE
> P�edm�t: generovani ERROR
>
> Ahoj,
> jak se da vygenerovat uzivatelske EXCEPTION, tak, aby se dalo
> zachytit v
> bloky try ........ except on EMujError do ?
>
> Diky
>
> PK

Zistenie behu programu UPRESNENI

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 4.5.1999 08:44:01

To uz jsem posilal, ale chci jeste neco dodat.
Nemusi se ukoncovat porad DELPHI!!!
Ja to delam tak, ze formular v DELPHI si pojmenuju jinak a
pak pomoci Application.Title ho prejmenuju...
Viz nize....

[...]

DWG komponenta

[*] Zden�k Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 4.5.1999 08:59:23

Zdrav�m v�echny,
nev�te pros�m n�kdo o komponent� pro preview soubor� DWG (autocad) ? Muselo
by to um�t verze R12, R13 i R14. Na internetu jsem zat�m nic vhodn�ho
nena�el.

D�ky,
Zden�k Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz

smycka pro objekty

[*] Tomas.Jotov(zv)pregis(tec)cz - 4.5.1999 09:04:14

Pokud mas hodne tlacitek, radeji pouzij Array of TButton, pak to jde
samo.

Tom� Jotov
mailto:Tomas.Jotov(zv)pregis(tec)cz
tel: +420 602 474712, +420 428 359536
fax: +420 428 27030

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Standa Kunc [mailto:obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz]
Odesl�no: 20. dubna 1999 13:03
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: smycka pro objekty

Neexistuje nejaka smycka, abych nemusel vypisovat ve 20 radcich porad to
same?
napr.
Button1.Enabled:=False;
Button2.Enabled:=False;
Button3.Enabled:=False;
Button4.Enabled:=False;
Button20.Enabled:=False;

Docela to zneprehlednuje kod.

instalator Youseful 4.0

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 04.5.1999 09:04:10

> [...]
> System W95SR2, Delphi 4CS.
>
> Apropos: jake instalatory pouzivate a preferujete?

Pokud nepotrebujes BDE tak ur�it� Inno Setup. Umi podle me vse potrebne
a je zadarmo, se zdrojaky, lokalizovan.....

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

Problem s Active Form

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 4.5.1999 09:05:03

Zdravim,
uz jednou jsem posilal tento dotaz do konference bez odpovedi, tak zkousim
znovu.

Mam D 3.02 Prof.
Vytvorim si ActiveX componentu odvozenou od TEdit. Nemusim delat zadne zmeny
v kodu. Zkompiluji, a zaregistruji jako novou komponnetu do delphi.
Vytvorim ActiveX form, na nej dam muj EditX, zkomiluji a zaregistruji jako
novou komponentu.
Vytvorim novy project, dam na form muj FormX a spustim. V editu mohu psat,
ale pokud pouziju sipku vlevo (vpravo), tak to hodi Stack overflow.
Nevite, kde by mohla byt chyba? Popripade muzte vyzkouset na D4, zda je to
tam jiz opravene? D4 nemame a chceme pockat az na pripadne D5

Diky za kazkou pomoc, dost me to trapi....

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE
Czech Republic

Zistenie behu programu UPRESNENI

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.5.1999 09:29:43

Navic, nemusis Delphi ukoncovat, ani kdyz
ho neprejmenujes, staci jen zavrit projekt
(a mozna jen ten formular)
D.> ----------
> [...]
> end; // if
> Application.Title := 'Marketing';
> Application.CreateForm(TFormHL, FormHL);

Kopirovani na serveru

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.5.1999 09:34:24

Pokud jde o SQL databazi, je to snadne:
insert into DESTINATION_TABLE select * from SOURCE_TABLE
a server zavrci a je to.

Pokud jde o souborove orientovanou databazi (Paradox, dBase, ...) pak je to horsi, ale taky to jde.
Napises si out-of-process (.exe) COM Objekt, instalujes ho na serveru a z klienta pres DCOM spoustis jeho sluzby.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
> Datum: 1. kv�tna 1999 9:44
>
> dobry den
>
> mam problem: pri kopirovani tabulky potrebuji, aby se tato kopirovala pouze na serveru ( aby data nesla pres klienta, na kterem spoustim kopirovaci program ). zatim to delam takhle ( schematicky:
>
> 'select * from ZdrojovaTabulka'
>
> while not ZdrojovaTabulka.EOF do begin
> KopirujJednuVetu
> ZdrojovaTabulka.Next
> end;
>
> ale to je evidentne spatne, ponevadz takhle si taham data na klienta. jak to mam udelat? dik za odpoved

Nepouzivani BDE V D4

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.5.1999 09:37:29

Misto TTable (TQuery) muzes pouzit ClientDataset a jeho metody SaveToFile a LoadFromFile.
(knihovna dbclient.dll)
Ale musis se samozrejme smirit s tim, ze to bude jednouzivatelske.

> [...]
>
> Nevite nahodou nekdo mam tabulku v aplikaci ale nechci pouzivat BDE
> slysel jsem ze v D4 lze pouzit jen najaka knihovna nevite nekdo jak

Oracla & Delphi

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.5.1999 09:42:42

V Delphi se pise klientska aplikace proti Oraclu stejne jako proti jakekoli jine databazi.
Dokonce neni problem to napsat tak, aby jeden .exe fungoval proti ruznym databazim.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: petrhalamicek(zv)email(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Oracla & Delphi
> Datum: 3. kv�tna 1999 11:10
>
> Zdrav�m v�echny.
> Nev�te, kde by se daly sehnat n�jak� informace o programov�n� v Delphi pod
> Oraclem ? D�ky moc.
>
> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
> --- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

LOCAL SHARE

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 4.5.1999 10:09:32

Musim potvrdit zkusenost z provozu site ( 12 stanic), ze s
novym BDE ustaly veskere problemy okolo paradox tabulek.
Zda se, ze je konecne vse opraveno (nebo alespon temer vse)

Pavel Medek

-----P�vodn� zpr�va-----

[...]

[*] LuborK(zv)tnet(tec)cz (Kolar Lubor) - 4.5.1999 10:10:46

HH by mel byt neco jako winhelp.exe pro napovedu v kompilovanem HTML. Ujisti se, ze nemas zadnou napovedu spustenou, pokud by to presto blblo, na www.sysinternals.com najdes utilitu FileMon, ktera vypisuje, co se ktery program snazi delat s kterym souborem, tam bys na to mel prijit.

> Apropos: jake instalatory pouzivate a preferujete?
Mam original InstallShield Proffesional West 5.0 a FreeMan Installer, ale musim rict, ze cca pul roku radsi pouzivam InnoSetup. Je vyborny, rychly, maly. Kdyz jsem poprve instaloval/odinstaloval a on ohlasil, ze je vse OK, myslel jsem, ze si ze mne dela srandu, protoze IS5 by to samy delal tak 20x pomalejc. K InnoSetupu mam nasledujici vyhrady:
- nelze zadat jmeno, spolecnost ani heslo. Zkratka od uzivatele nedostanes pri instalaci nejake informace
- nelze pouzivat vlastni fce v DLL, i kdyz mozna to souvisi s absenci skriptovaciho jazyka v Inno
- Neumi registrovat/odregistrovat NT Service
- Pri odinstalaci, kdy se nepodari odinstalovat vse, ohlasi stejne jako IS3 "Nektere komponenty nemohly byt odinstalovany". IS5 vypise primo ktere. To bych o Inno ocenil taky

Jinak vsechny tyto problemy jsem obesel a jsem s Inno velmi spokojeny. Navic jeho cena (freeware) je velmi prijemna oproti IS5 za nejakejch 40 nebo 50 kKc..

FreeMan installer jsem pouzival pro 16bit instalace, po ziskani IS5 jsem ho opustil.
Lubor

> Diky
> Leos

Zistenie behu programu UPRESNENI

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 4.5.1999 10:24:26

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>>Navic, nemusis Delphi ukoncovat, ani kdyz
>ho neprejmenujes, staci jen zavrit projekt
>(a mozna jen ten formular)

Mam pripad, kdy se mi titulek hlavniho okna meni. V tom pripade mi
prejmenovavani nepomuze. A zavirat projekt (popr. okno) pred kazdym
spustenim programu :-) Proc si to neulehcit ? Dalsi debatu prosim soukrome.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Zistenie behu programu UPRESNENI

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.5.1999 10:41:33

To je velice spolehliva metoda, zvlaste kdyz se program
vyviji a delas vetsi mnozstvi oprav.

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 4.5.1999 10:03:44

Ale ne, n-uhelnik ma prece N vrcholu a k tomu je jeden bod uvnitr
mnohouhelniku navic, ktery tvori spolecny bod vsech trojuhelniku. Takze
vsech tech bodu je N+1, cili zbyva ne N-1 vrcholu, ale N vrcholu. Takze
je oznacim V1, V2,..., Vn a mam tedy N usecek a v pripade pravidelneho
mnohouhelniku N shodnych trojuhelniku.

Jo, a zda se, ze jsme kapku odbehli od tematu. Puvodni dotaz (ne muj)
znel asi tak, jak se spocita obsah mnohouhelniku, jestlize jsou zname
souradnice jeho vrcholu. Nebyla rec o tom, jestli je ten mnohouhelnik
pravidelny nebo nikoli.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> Od: Polak Jiri [SMTP:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 4. kv�tna 1999 7:21
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Vypocet obsahu n-uhelniku

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.5.1999 11:04:33

Ne, ja jsem mluvil o N vrcholech, jeden bod navic jsi sem zatahl az Ty.
Neni zadna vyhoda v pridani jednoho bodu, pouze musis pocitat vice
trojuhelniku.
Navic ten bod uvnitr utvaru take neresi nekonvexni mnohouhelniky.

Ale uz me napadl i obecny algoritmus pro vsechny mnohouhelniky.
Je to na stejne tema, pouzle trojuhelniky jsou vyhledavany
jinym zpusobem. A myslim, ze je to asi nejlepsi trojuhelnikovy
algoritmus, protoze je opravdu obecny.

0) inicializuj ObsahNUhelnika := 0
1) vyber libovolny vrchol Vk s konvexnim uhlem (< PI)
(je zrejme, ze takovy vrchol existuje)
2) Pricti obsah trojuhelnika V(k-1), Vk, V(k+1)
k ObsahNUhelnika. (predpokladejme, ze seznam
vrcholu je zacykleny)
3) odstran vrchol Vk ze seznamu vrcholu n-uhelnika
4) Jestlize zbyvaji vic nez tri vrcholy, jdi na 1)
5) vypocti obsah zbyleho trojuhelnika a pricti k
ObsahNUhelnika

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.5.1999 11:16:08

Sorry, stupid, pozde jsem to docetl az do konce.
Predpokladal jsem, ze to prejmenujes v design time
pred poslednim buildem.

Jiri Polak
----------
[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 4.5.1999 11:17:46

O jakou verzi BDE jde?

Martin
Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odeslano: 3. kvitna 1999 23:52
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: LOCAL SHARE

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.5.1999 11:51:00

Jenomze v pripade nekonvexniho mnohouhelniku
nemusi ten tvuj bod byt vubec uvnitr nej.
treba takove hranate "U"

|--| |--|
| | | |
| | | |
| | | |
| |__| |
|________|

D.> ----------

> [...]
> Takze
> je oznacim V1, V2,..., Vn a mam tedy N usecek a v pripade pravidelneho

[*] Majo Petrik <petrik(zv)gt12.sk> - 4.5.1999 11:58:57

dakujem za to riesenie,ale slo by to aj v aplikacii,ktora
nepouziva unit forms t.j. vobec nevytvara okno...?

On Tue, 4 May 1999, Jan Fiala wrote:

> [...]
> tak budes moci spustit program i v prostredi Delphi (sice v Delphi
> vicekrat - mimo nej ne), ale porad je to lepsi, nez jej zkompilovat, shodit

Zistenie behu programu

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 4.5.1999 12:31:06

Slo by to pres GlobalAtom. Zkus si najit v konferenci prispevky, obsahujici
"atom". Po prvnim spusteni aplikace si jej nastavis, pri ukonceni ujej
zrusis. Z toho vyplyva nevyhoda. Pokud ti aplikace spadne, musis restartovat
Windows.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Majo Petrik <petrik(zv)gt12.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. kv�tna 1999 12:21
P�edm�t: Re: Zistenie behu programu

>dakujem za to riesenie,ale slo by to aj v aplikacii,ktora
>nepouziva unit forms t.j. vobec nevytvara okno...?

Nastrojova lista

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 4.5.1999 13:10:15

Pekny jarni den,
na toto je velice dobre udelana sada komponent vcetne TTollBar97 od J. Russela, myslim, ze
je jednodussi a lepe se s ni pracuje jak s TCoolBar

http://www.connect.net/jordanr/

(alternate address: http://www.digicron.com/jordanr/)
Get the latest versions here!

Honza Naiser.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. kv�tna 1999 21:33
P�edm�t: Nastrojova lista

> [...]
>udelany pomoci neceho jako je TCoolBar.
>Jestli jste nekdo neco takoveho delal, nebo
>jste na to videl komponentu, dejte prosim vedet

Nepouzivani BDE V D4

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 4.5.1999 13:27:18

Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> wrote:

> Misto TTable (TQuery) muzes pouzit ClientDataset
> a jeho metody SaveToFile a LoadFromFile.(knihovna dbclient.dll)
> Ale musis se samozrejme smirit s tim, ze to bude jednouzivatelske.

Hi,

Ma to zrejme drobny hacek: v helpu pisou, ze ClientDataset je jen soucasti
verzi C/S a Enterprise a nejspis to bude pravda, protoze v D4prof tu
DBCLIENT.DLL nemam :-(((

Bye, pf

NumLock, $000F

[*] Milevsk� software, s.r.o. <milesoft(zv)mi.cesnet(tec)cz> - 4.5.1999 13:48:10

Nazdarek,
Prosim zase o dve rady:
1, Program si pri trideni nebo otevirani vetsi databasovy tabulky saha na klavesnici (zapina a vypina NumLock). Muzete mi poradit, jak toto mohu odstranit, nebo ktera komponenta to dela? (Mam Delphi3, pouzivam RXcomponents)
2, Mam vetsi Datamodule (40 query). Pri spusteni aplikace jsuo nastaveny vsechny na True a pada to na chybu v BDE $000F. Pokud jich par schodim na False, je vse v poradku. Ovsem po ulozeni vsech zmen, zavreni a opetovne stusteni Delphi jsou opet vsechny na true. Otazky: Kolik snese datamodule querys? Co s automatickym Active.True? Kde je nejaka konina?

Diky moc vsem za odpoved.

Customizable toolbar

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 4.5.1999 13:57:37

Zdravim,

nemate nekdo komponentu na vytvoreni uzivatelsky (drag&drop) upravitelneho
panelu nastroju? V RX sice jeden je, ale vadi mi na nem to, ze se mohou
buttony prekryvat.

Dekuji.
==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

Automaticke rozmistovani objektu na plose

[*] Tom� R��i�ka - 4.5.1999 14:07:24

Shanim komponentu, ktera umi pri zmene velikosti okna automaticky rozmistovat objekty, ktere jsou na okne a ktera je free. Delam v CB1. Pokud nekdo neco takoveho mate, tak mi to prosim poslete (nebo odkaz).

Diky

Tomas Ruzicka
ruzicka(zv)com-tech(tec)cz

RX

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 4.5.1999 14:33:10

Ahoj,

m��ete mi pros�m n�kdo v kostce popsat knihovnu RX, jej� vyu�it� a instalaci
?

D�ky moc

Va�ek

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz

Dynamic array

[*] Zdenek Sterba <zdeste(zv)post(tec)cz> - 4.5.1999 14:41:23

Ahojte ,

poradi mi nekdo prosim jak uvolnit promenou multi-dimensional dynamic array
(D4: var bbb array of array of integer).Dekuji. Omluvte, jestlize se to
zde jiz probiralo.

Zdenek

Hromadny OnClick

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 04.5.1999 15:11:00

Petr Brant wrote:

> Ahoj vsem,
>
> asi se ptam hloupe, ale snad to jde nejak resit:
>
> Mam form s 10 buttony, po stisknuti kterehokoli z nich se ma vyvolat
> tataz procedura, ale s jinym parametrem. Priblizne takhle:

No ja tohle resim napriklad takhle:
udelam jeden handler:

procedure Tparams.SpeedButton10Click(Sender: TObject);
begin
vstupy_obj[(Sender as TComponent).Tag].oznac;
end;

A do property Tag jednotlivych buttonu pridas pozadovany index pouzity v
OnClick
handleru. A samozrejme, ze vsem buttonum nastavis tenhle jeden OnClick
handler.

K.
--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

Vypocet obsahu n-uhelniku

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 4.5.1999 14:12:41

To je fakt, ja jsem tak nejak automaticky myslel na konvexni polygon a
tohle mi nedoslo.

> [...]

> P�edm�t: RE: Vypocet obsahu n-uhelniku
>
> Jenomze v pripade nekonvexniho mnohouhelniku
> nemusi ten tvuj bod byt vubec uvnitr nej.

[*] Tomas Baloun <baloun(zv)ikos(tec)cz> - 4.5.1999 15:17:44

> [...]

>Pripada mi zdlouhave psat desetkrat v podstate totez (i kdyz to mam
>napsane a funguje to). Da se to resit nejak elegantneji ?

Vyuzij objekt Sender

with Sender as TButton do ...

S pozdravem

Tomas Baloun
IKOS Liberec, s.r.o.
Identifikacni systemy

28.rijna 278/46
460 07 LIBEREC, CZECH REPUBLIC
tel./fax: +420 48 6131083, 6131082, 485491

http://www.datamax(tec)cz
http://www.ikos(tec)cz
E-mail: sales(zv)ikos(tec)cz

Jak do TDBGrid udelat multiline?

[*] Jan Linhart <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 4.5.1999 15:18:48

Zdar,

Nev�te pros�m nekdo jak nejjednoduseji prij�ti k DBGridu, kter� bude umet
multiline?

Kupr�kladu vertik�ln�ho scrollu me zbavil jeden r�dek :
SetScrollRange(Self.Handle, SB_VERT, 0, 0, False);
//D�ky Ti Petre Vonesi

Pokud neexistuje takhle jednoduch� cesta tak samozrejme budu muset j�t
slozitejs� cestou,
proto DIKY za jakoukoliv radu

...........s pozdravem
........................Honza

Hromadny OnClick

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 4.5.1999 14:55:25

Ahoj vsem,

asi se ptam hloupe, ale snad to jde nejak resit:

Mam form s 10 buttony, po stisknuti kterehokoli z nich se ma vyvolat
tataz procedura, ale s jinym parametrem. Priblizne takhle:

procedure Tparams.SpeedButton1Click(Sender: TObject);
begin
vstupy_obj[1].oznac;
end;

procedure Tparams.SpeedButton2Click(Sender: TObject);
begin
vstupy_obj[2].oznac;
end;

a tak dale, az

procedure Tparams.SpeedButton10Click(Sender: TObject);
begin
vstupy_obj[10].oznac;
end;

Pripada mi zdlouhave psat desetkrat v podstate totez (i kdyz to mam
napsane a funguje to). Da se to resit nejak elegantneji ?

Diky predem za odpovedi.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

Zistenie behu programu

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 4.5.1999 16:02:44

zdravim,

jde to takto:

////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////
program knicemu;

uses Windows;

var
hMutex: HWND;
begin
hMutex:= CreateMutex(nil, false,
'muj_prvni_opravdu_uzitecny_mutex');
if GetLastError = ERROR_ALREADY_EXISTS then begin
MessageBox(0, 'jsem dalsi instance', 'chyba', MB_OK or
MB_ICONERROR);
MessageBox(0, 'jsem prvni instance', 'info', MB_OK or
MB_ICONINFORMATION);
end.
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
///////////////////

michel

Hromadny OnClick

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.5.1999 16:03:21

Udelej to treba pres Tag-y, kazdemu tomu
talcitku dej jiny tag (od 1 do 10) a vsem
nastav stejnou udalostni proceduru a tam
potom podle tagu vykonas nejakou cinnost
begin
if (Sender id TButton) then
case (Sender as TButon).Tag of
1 : Vstupy_Obj[1].Oznac
atd...
end;

a pokud je to vsude opravdu tak, jak pises
a neni to jen priklad, tak to udelej takhle:

begin
VStupy_Obj[(Sender as TButton).Tag].Oznac;

> [...]
> *******************************
>
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

RX

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.5.1999 16:09:27

Je to hromada komponent, rozdelena na rxControls,
rxDataAware a rxTools. Seznam, popis a dalsi infos
tu pred casem nekdo posilal ve forme HTML stranek,
nevim kdo a nevim, odkud to mel, ale muzu Ti to
poslat.

BTW: neni to na ftp serveru konference ?

Dobra.> ----------
> Od: Lukes V�clav[SMTP:Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz]
> Odesl�no: 4. kv�tna 1999 14:33
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RX
>

> Ahoj,
>
> m��ete mi pros�m n�kdo v kostce popsat knihovnu RX, jej� vyu�it� a
> instalaci
> ?
>
> D�ky moc
>
> Va�ek
>

> E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz

POP3

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 4.5.1999 19:16:51

Pekny pracovni den preju ;-)
Potreboval bych zjistit jestli na pocitaci ( znam jeho IP ) bezi POP3
server, ale nevim jak na to. Napadlo me, ze bych pouzil treba NMPOP3
z delphi 4 a zkusil se prilogovat, ale to je krajne nevhodne :)

P.S. Mozna by mi stacilo rict, jakym zpusobem zjistit, jestli se neco deje
na portu 110

dik za rady

cau PAVEL

POP3

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.5.1999 20:24:49

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Serbajlo dne 4 May 99,:

> P.S. Mozna by mi stacilo rict, jakym zpusobem zjistit, jestli se neco deje
> na portu 110

Nepotrebujes nic zjistovat, zda se neco deje. Jednoduse se pres
WinSock napoj na tu IP na portu 110 a on se Ti sam zahlasi
- napise uvitaci odpoved, nazev apod. A pak se odpoj... Pokud
se nenahlasi, tak tam neni :) Vsak si to zkus treba TELNETem
na portu 110 a uvidis...

ICQ: 21215917, PGP vitano

instalator Youseful 4.0

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 4.5.1999 22:30:14

>Apropos: jake instalatory pouzivate a preferujete?
>Diky
>Leos

Apropos: co mas proti Installshield-u ?
Mas ho na CD s Delphi a lokalizovat se ho take podarilo.
Ja ho pouzivam jiz treti rok a vyhovuje mi.
Jaro

LOCAL SHARE

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 4.5.1999 22:33:54

Nahoda
Jaro

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1999 23:20:46

"Pavel M." wrote:

> Musim potvrdit zkusenost z provozu site ( 12 stanic), ze s
> novym BDE ustaly veskere problemy okolo paradox tabulek.
> Zda se, ze je konecne vse opraveno (nebo alespon temer vse)

Ahoj,

s nastavenym LOCAL SHARE na FALSE ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Problem s Active Form

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1999 23:20:57

Linhart Petr wrote:

> [...]
> tam jiz opravene? D4 nemame a chceme pockat az na pripadne D5
>
> Diky za kazkou pomoc, dost me to trapi....

Zkousel jsem to v D4.03 a chova se to naprosto stejne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Dynamic array

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1999 23:21:23

Zdenek Sterba wrote:

> [...]
> (D4: var bbb array of array of integer).Dekuji. Omluvte, jestlize se to

Ahoj,

Lze to udelat prirazenim nil do te promenne (viz help "Dynamic arrays")

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Nepouzivani BDE V D4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1999 23:30:28

Jiri Zachardala wrote:

> Nevite nahodou nekdo mam tabulku v aplikaci ale nechci pouzivat BDE
> slysel jsem ze v D4 lze pouzit jen najaka knihovna nevite nekdo jak
> to udelat

Ahoj,

Pokud ti jde jen o malou tabulku a nepotrebujes indexy a SQL, tak muzes
pouzit nejakou komponentu odvozenou od TDataSet ktera si uklada data ve
vlastnim formatu. Je to napriklad TRxMemoryData v RxLib, nebo ti muzu
poslat i jednu moji.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zistenie behu programu - RESENI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.5.1999 23:31:01

Bednarcik Dalibor wrote:

> [...]
> Nemusi se ukoncovat porad DELPHI!!!
> Ja to delam tak, ze formular v DELPHI si pojmenuju jinak a
> pak pomoci Application.Title ho prejmenuju...

To je ale zbytecne komplikovany reseni. Jde totiz o to, ze zpusob
zjistovani vice instanci pomoci FindWindow je asi ten nejhorsi ze
vsech moznych. Daleko vhodnejsi (a nezavisly na titulku okna ci
nazvu aplikace) je zpusob pouzivajici nejaky pojmenovany objekt
jadra, napriklad Mutex, pametove mapovany soubor nebo Atom (viz
dalsi odpovedi k tomuto tematu).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Problem s TThread

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 5.5.1999 06:51:33

Mam takovyto problem:

TSoundThread = class(TThread)

{Hlavi�ka procedury (deklarovan� v public casti TSoundThread:}

procedure
TSoundThread.Create(TicksFrom,TicksTo:DWord;FileToPlay:String);
begin
inherited Create(true);
Priority := tpNormal;
OnTerminate := FMain.SoundThreadDone;
FFrom := TicksFrom; {Fxxxx deklarovano v private}
FDelay := TicksTo;
FFileToPlay := FileToPlay;
FreeOnTerminate := true;
Resume;
end;

Volana prikazem
SoundThread.Create(TempTicks+150,TempTicks+Duration,FileName);

vygeneruje na radku
inherited Create(true);
error: EAccessViolation with message Access Violation at address xxxx at
module yyyyy

Kdyz si d�m FindError a nacvakam tam kyzenou adresu xxxx, zjistim, ze je
to primo v metode TThread.Create za prikazy
call TObject.Create
call AddThread
na ��dku
mov [edi + $0d], b1

Nevite nekdo, co delam blbe ?
Diky za kazde natuknuti

Mira

Funkce v MS SQL 7.0

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 5.5.1999 07:20:09

Dobry den,

snazim se proniknout do taju MS SQL. V Oracle jsem v Selectu i ve View pouzival
funkce (jak v Select tak i v podminkach Where).
V MS SQL jsem funkce nenasel. Pokud to udelam jako proceduru nejde to pouzit v
SELECT.

Nevite nekdo jak se to resi ?

Dekuji Milan
mbartone(zv)synthesia(tec)cz

Nepouzivani BDE V D4

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 5.5.1999 07:28:00

Jan ebel�k wrote:

> Misto TTable (TQuery) muzes pouzit ClientDataset a jeho metody SaveToFile
> a LoadFromFile. (knihovna dbclient.dll) Ale musis se samozrejme smirit s
> tim, ze to bude jednouzivatelske.

Ale jsou tu jeste OLE DB komponenty na Delphree, ktere se
presne o toto snazi (zatim bohuzel ve vyvoji, a stale hledam
spolupracovniky, nikdy jich neni dost :), a jeste ke vsemu pro
vicevrstvou architekturu (to pozdeji).

> ----------

LOCAL SHARE

Martin Lasevic wrote:

> O jakou verzi BDE jde?

O tu posledni. pokud se myslim, napisu to.

tray ikona bez formu

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 5.5.1999 07:35:59

Pomoci RX library jsem udelal program,
ktery by mel jenom pridat ikonu do
panelu (vedle casu) a kdyz na ni kliknu
pravym tlacitkem, objevi se nabidka
programu, ktere si mohu spustit.
Problem je, ze u tohohle nepotrebuji
videt Form. Jde to nejak schovat?

Nastrojova lista

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 5.5.1999 07:37:33

Naprosto souhlas�m, tuto komponentu jsme po otestov�n� zakoupili (Russel
garantuje, �e za US$ 20 jsou licencov�ny v�echny dal�� verze a� v�etn�
verz� 2.x - nyn� 1.69b) a jsme s n� velmi spokojeni. Mohu doporu�it.

M�ra

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. kv�tna 1999 13:55
P�edm�t: Re: Nastrojova lista

Od: Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. kv�tna 1999 21:33
P�edm�t: Nastrojova lista

> [...]
>udelany pomoci neceho jako je TCoolBar.
>Jestli jste nekdo neco takoveho delal, nebo
>jste na to videl komponentu, dejte prosim vedet

Problem s Active Form

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 5.5.1999 07:44:26

Diky moc a nenapada Te, jak by se to melo resit? Asi bych to mel poslat
Borlandakum....

Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
Odesl�no: 4. kv�tna 1999 23:21
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Problem s Active Form

Linhart Petr wrote:

> [...]

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 5.5.1999 06:55:25

> From: Mal Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
> To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Subject: RE: RX
> Date: Tue, 4 May 1999 16:09:27 +0200

Prosim,
muzete-li, poslete mi nekdo anglicky popis RX Library.
Dekuji za laskavost.
J.P.

> [...]
> nevim kdo a nevim, odkud to mel, ale muzu Ti to
> poslat.
>
> BTW: neni to na ftp serveru konference ?

ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. (040) 6614788-9
Karla IV. 13 fax. (040) 6614763
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

Tahanie Panelu

[*] Patrik Legath <Pato(zv)Baris.sk> - 5.5.1999 07:55:49

Nikto sa neozval, a neverim, ze bi s tim niekto nerobil. Tak posielam este raz.
Ako spravit nieco take, ze pri Move okna budem vediet zmnit aj HRUBKU ramu. Vid Word ked som nad toolbarmi, tak je tenky, ked som nad Plochou, tak je hruby. Pozicia sa da Zmenit cez WM_MOVING, ale ale sirka sa neda ?

Nepouzivani BDE V D4

[*] Milan Nimec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 5.5.1999 08:28:49

> [...]
> presne o toto snazi (zatim bohuzel ve vyvoji, a stale hledam
> spolupracovniky, nikdy jich neni dost :), a jeste ke vsemu pro

Nebo mODBC (free+src)
http://www.perio.unlp.edu.ar/modbc/index.html.
Jak se vam libi?

Milan

begin 600 WINMAIL.DAT
M>)\^(C(&`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$$
MD 8`(zv) $```$````0`````P``, (````+``\.``````(!_P\!````/0``````
M``"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E
M;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````>``(P`0````4```!33510`````!X``S !````
M$ ```&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`#`!4,`0````,`_(zv)\&````'(zv)`!, $````2
M````)V1E;'!H:2UL0&9W9"YC>B<````"`0LP`0```!4```!33510.D1%3%!(
M22U,0$971"Y#6(zv)`````#```Y``````L`0#H!````'(zv)#V7P$````0````9&5L
M<&AI+6Q 9G=D+F-Z``(!]U\!````/0````````"!*Q^DOJ,0&9UN`-T!#U0"
M`````&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)!33510`&1E;'!H:2UL0&9W9"YC>(zv)`````#
M`/U?`0````,`_U\``````(zv)'V#P$````$`````````I%'`02 `0`9````4D4Z
M($YE<&]U>FEV86YI($)$12!6($0T`(('`06 `P`.````SP<%``4`" `<`#$`
M`P`X`0$(zv)(zv) ,`#(zv)```,\'!0`%``(zv)`&0`.``,`$(zv)$!"8 !`"$````Y-3!"-D0Y
M.$$T,#)$,S$Q0C!%,# P-C P.#$X.#5#- #=!(zv)$#D 8`[ 4``"$````+``(`
M`0````L`(P```````P`F```````+`"D```````,`+(zv)```````P`V``````!
M`#D`H <2B<"6O(zv)$>`' ``0```!D```!213H(zv)3F5P;W5Z:79A;FD(zv)0D1%(%8(zv)
M1#0``````(zv)%Q``$````6`````;Z6P(C9F&T+E(zv)*D$=.PX !(zv)"!B%Q ``'(zv)`>
M# $````%````4TU44 `````>`!\,`0```!(```!N96UE8T!G;VQD8V%R9"YC
M>(zv)````,`!A W1!\B`P`'$)T!```>``(zv)0`0```&4```!-25-43U1404),12A4
M455%4EDI355:15-03U5:251#3$E%3E1$051!4T5404I%2$]-151/1%E3059%
M5$]&24Q%04Q/041&4D]-1DE,12A+3DE(3U9.041"0TQ)14Y41$Q,*4%,````
M``(!"1 !````S(zv)(``,H"``!U! ``3%I&==T(A$1W``H!`P'W( *D`^,"`'!(
M<G$W`(zv)!C: K <_!E=# (zv)!Q,"(zv)P!0#O91#]4R,S(zv)``"H"X6%'!X 05(zv)<3($-%
M`H!]$PJ ",(zv)(zv).PEO,C4U<P* "H%U8P!0"P,+8&X(zv)9S$P,S,+IB ^LP,P%P0R
M.0J(zv)`V!T!9 6=!#A& %-! !T;R 45%0!H&P2P"A440$*4')Y*2!M=7HE!Y%P
M"&!Z:05 0VPS") ",$1A`9 0$2!A<"!J96(zv)9X > &=!D(zv)GD&`79E5&]&`Q#^
M90JB"H$7!QC5`M$7_QD(P1RP3&]A9$8#81WR6BX:8&L#`!SP=A*0( AD8F,;
MXRYD;&S]&N!!&D$;``"0!" 0$"20*1*(zv);WH)<&H2L7-M?FD%$ 5 #T >3Q]?
M(&\(zv)<G0'<"P(zv)&R I0!G(zv)8J9U`0`<P61N&W)V'$#P96QS:R)0)(zv)4F'R<O\R(zv)^
M) )J<PA(zv)*4 O8!S0`QG $L!/3$4(zv)1$+L(&L#<!M(zv);AP!'7 B\;)$*P!P: G1
M*8!K&0#_"7 DDBO/+-\M[P]P!Y PT-X(zv)&> 9T!G1-?!A&Y :8,YZ'$ '<"GP
M;V(zv);$0,(zv)(zv)QVP-^!Y=F]J:2F KQRP&< '0!+ :!I 9!*(zv)_S*/,Y\TKR20&V *
M0 ]P`-#Q(M%I:WDI(zv)#UQ'6$X8$\/T#$(zv)"? VX&1O&< (zv)_#HI.((OM"LP-^ 0
M$!L`7S6Q&> YGSJO.[]V/D!E^G80`'0X0"](zv)"L /T!N(zv);F4R``AP+V H&=$;
M8'K[`0`X8"DK5T'&0,U"00? ZP;(zv)&O!/,%!#&F #4 G(zv)5"MS1+ I0+5C`$%U
M!0,(zv): ) <#HO+W<)2P`N< 9Q;RYU;J4Q(zv)"X)(zv)'4N"L O!&%-(S O"X !`'(zv)N
M2I!M/PE02B !0$I(zv)$$ K54IA'FLDDBK0-U ;X&)I/_]"F !!*W]']1F(zv)%P%/
M;T:7"T"T$_$`5$ ```,`$! "`````P`1$ `````#`( 0_____T `!S! F$T)
MP):^`4 `"#! F$T)P):^`0L``( (( 8``````, ```````!&``````.%````
M`````P`"(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````$(4````````#``6 "" &````
M``# ````````1(zv)````!2A0``\ X``!X`)8 (( 8``````, ```````!&````
M`%2%```!````! ```#(zv)N, `#`": "" &``````# ````````1(zv)`````!A0``
M``````L`+X (( 8``````, ```````!&``````Z%`````````P`P(zv) (zv)(zv)!(zv)``
M````P ```````$8`````$84````````#`#* "" &``````# ````````1(zv)``
M```8A0```````!X`08 (( 8``````, ```````!&`````#:%```!`````0``
M```````>`$* "" &``````# ````````1(zv)`````WA0```0````$`````````
M'(zv)!#(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````.(4```$````!`````````!X`/0`!
9````!0```%)%.B ``````P`--/TW```P3X4`
`
end

pocet dni mezi daty

[*] Zbynek Ceska <zbyces(zv)physics.muni(tec)cz> - 5.5.1999 08:39:44

Zdravim vsechny v konferenci a moc prosim o pomoc:

Potrebuji zjistit pocet dni mezi dvemi urcitymi daty. Vydal jsem
se touto cestou:

var datum1,datum2,difdat:TDate;
datstr1,datstr2,difstr:string;
datstr1:='6.5.1974';datstr2:='12.3.1999';
datum1:=StrToDate(datstr1);
datum2:=StrToDate(datstr2);
difdat:=datum2-datum1;

{ a tady jsem v koncich a nevim jak dal }

Samozrejme me napadlo napsat
difstr:=DateToStr(diffat);
ale to asi nebude to prave. Podle meho diare by to melo vyjit
9076 dni. Z helpu jsem moc moudrej nebyl.

Muzete mi nekdo rici, jak dal a jestli je to vubec dobra cesta ?
Diky moc za kazdy okamzik premysleni nad timto problemkem.

Zbynek Ceska

** Mgr. (MSc.) Zbynek Ceska ** http://www.sci.muni(tec)cz/~zbyces ******
** Plasma Physics ** High Technology Physics ** Microwave Physics **

LOCAL SHARE

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 5.5.1999 08:39:44

Ne. Vsude na True. Ja chtel jenom rici, ze se mi zda, ze se BDE
zlepsilo, ale mozna je to i tim, ze server nejsou Windows NT, ale Linux
:-)).

> s nastavenym LOCAL SHARE na FALSE ?

pocet dni mezi daty

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 5.5.1999 08:57:26

Rozdil dvou dat neni datum, ale cele cislo.

var
DifDat: integer;
datum1, datum2: TDate;

difdat := trunc(datum2) - trunc(datum1);

Truncy tam jsou proto, aby vysledek nemohly zmrvit
rozdilne casy (tdatetime je realny ciselny typ)

[...]

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.5.1999 08:58:41

V Delphi4 jsou na to properties Anchors a Constraints.
Jak to ale dela CB, to nevim.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
Odes�latel: Tom� R��i�ka <ruzicka(zv)com-tech(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
P�edm�t: Automaticke rozmistovani objektu na plose
Datum: 4. kv�tna 1999 14:07

[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 5.5.1999 09:00:11

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbynek Ceska <zbyces(zv)physics.muni(tec)cz>
P�edm�t: pocet dni mezi daty

> [...]
> datum2:=StrToDate(datstr2);
> difdat:=datum2-datum1;
>
> { a tady jsem v koncich a nevim jak dal }

Tady uz jses vlastne hotovy. Staci pouzit rozdil, ktery ti udava pocet dnu.
Zkus si treba :
ShowMessage(FloatToStr(DifDat));

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

pocet dni mezi daty

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 5.5.1999 09:03:42

Ta prvni cesta je spravna. TDateTime je tusim format double nebo real a je
interpretovan jako pocet dni od urciteho data s tim, ze pred desetinnou
carkou je pocet celych dni a za carkou je jejich parcialni cast. Tedy pokud
vezmes dva datumy ve formatu TDateTime, a udelas z nich rozdil jejich
celociselnych casti, pak dostanes kyzeny pocet dni mezi dvema datumy.

Od: Zbynek Ceska [SMTP:zbyces(zv)physics.muni(tec)cz]
Odeslano: 5. kvitna 1999 8:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: pocet dni mezi daty

[...]

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 5.5.1999 09:04:53

V unite DATEUTIL z RX je to takhle:

function DaysBetween(Date1, Date2: TDateTime): Longint;
begin
Result := Trunc(Date2) - Trunc(Date1) + 1;
if Result < 0 then Result := 0;
end;

Myslim, ze neni co dodat.

> [...]

> ** Mgr. (MSc.) Zbynek Ceska ** http://www.sci.muni(tec)cz/~zbyces ******
> ** Plasma Physics ** High Technology Physics ** Microwave Physics **

Problem s TThread

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 5.5.1999 09:05:16

Nevim, zda odpovim zcela spravne, ale pokud vytvaris thread jako suspened
(=create(true)), pak resume musis volat zvnejsku - viz upravy. Ale staci jej
vytvorit create(false) a po vytvoreni se hned spusti.

> [...]

Priority := tpNormal;
OnTerminate := FMain.SoundThreadDone;
FFrom := TicksFrom; {Fxxxx deklarovano v private}

end;

SoundThread.Create(TempTicks+150,TempTicks+Duration,FileName);
> SoundThread.Resume;

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

LOCAL SHARE

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 5.5.1999 09:05:45

Tomu nerozumim, jak sitova cesta i na serveru ? Ono se na tom
serveru pracovalo ? Nebo k cemu je na serveru Alias. Ja na
serveru nemam ani BDE, nebo mluvis u necem jinem.

Pavel

Od: Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz>
Komu: #Konference Delphi (el. adresa) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. kv�tna 1999 9:58
P�edm�t: zaokrouhlen�

> [...]
>desetinn�ch m�st ?
>Napsal jsem si ji s�m pomoc� Round ale ta to p�ev�d� na longint a p�i

ToolBarButton97

[*] Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz> - 5.5.1999 10:19:19

Hi,

zkou��m komponentu ToolBarButton97, kter� se mi moc l�b�, ale dv� v�ci mi
tam nejsou jasn�.

1) u klasick�ho TToolButtonu lze nastavit AutoSize na False �i True.
Zaj�malo by m�, jak doc�lit podobn�ho efektu u ToolBarButtonu97 ( myslel
jsem si �e ud�l�m toto: ToolBarButton97.Width :=
Length(ToolBarButton97.Caption), ale Width je v pixlech )

2) u klasick�ho TToolButtonu lze nastavit jeho vzhled na Check a pou��vat
Checked. To stejn� bych cht�l praktikovat i u ToolBarButtonu97.

D�ky

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

upresneni problemiku... - moje funkce na vypocet p

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 5.5.1999 09:21:42

[...]

function TFrmScheduler.WhatsWeek(Datum:TDateTime):Integer;
var
DayD, DayS : integer;
Start : TDateTime;
Vysl : Integer;
Year, Month, Day: Word;
begin
DecodeDate(Datum, Year, Month, Day);
Start := EncodeDate(Year, 1, 1);
Vysl := (Trunc(Datum) - Trunc(Start)) div 7;
DayD := DayOfWeek(Datum) - 2; Days := DayOfWeek(Start) - 2;
if (DayD < 0) then // presune nedeli do tydne predchoziho...
DayD := 6;
if (DayS < 0) then // presune nedeli do tydne predchoziho...
DayS := 6;
if (DayD < DayS) then
Vysl := Trunc(Vysl) + 1;
Vysl := Trunc(Vysl) + 1; // zacina se prvnim tydnem :-)
WhatsWeek := Vysl;
end;

GExperts CodeProof reader bug?

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 05.5.1999 10:32:08

Prosim o spolupraci pri vyzkouseni chyby v %Subj.
Mam vyzkouseno, ze nize uvedeny postup vede k tomu, ze CodeProof Reader
(podle mne genialni nastroj) zcela prestane vykonavat automaticke
opravy.
Prosim, abyste vyzkouseli nize popsany postup a napsali mi, jestli se
chyba projevila nebo ne a vasi konfiguraci. Ja jsem to zkousel s Win95
OSR2 CZ a Win98 CZ/Delphi Prof Upd 3/GExperts 0.96.2 a vzdy se chyba
projevi.
GExperts jsem psal, zkouseli to na NT a u nich nic (vypada to, ze se tim
opravdu zabyvali).

Takze postup:
1. File|NewApplication
2. Zkouska funkcnosti: napiste ;= automaticka oprava to zmeni na :=
3. Doplnte nejakou metodu napr. procedure MyTest do sekce public TForm1
3. Ctrl-Shift-C vytvori telo funkce
4. Zkuste znovu bod 2, automaticke opravy by uz nemely fungovat - to je
ta chyba.
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

instalator Youseful 4.0

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 05.5.1999 10:35:37

Jak se ti ho podarilo lokalizovat? To bych rad vedel!

Jaro wrote:

> Apropos: co mas proti Installshield-u ?
> Mas ho na CD s Delphi a lokalizovat se ho take podarilo.
> Ja ho pouzivam jiz treti rok a vyhovuje mi.

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

DBLookupComboBox

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 5.5.1999 10:40:05

Ahoj

Mam jeden problemek...
v DBLookupComboBoxu pouzivam jmena statu....kdyz chci vybrat stat tvoren
dvema slovy napr.
"CESKA REPUBLIKA". Tak se mi nevybere, zustane proste prazdny.....nevite
nekdo, proc?
Mam nekde neco spatne nastavene?

SnoopMonExpert4.dll

[*] Rastislav Lazan <lazan(zv)dflex.sk> - 5.5.1999 10:45:31

Chcel by som radu.
Ked spustam D4, vypise sa mi error:

Could not find file C:\WINDOWS\TEMP\SnoopMonExpert4.dll

Odklepnem a som OK v Delphi.
Ako odstranim tuto hlasku ?
Pravdepodobne som nieco neodinstaloval korektne. Vie mi niekto
poradit aspon aky program (komponenta) pouziva tuto DLL ?

R. Lazan
Lazan(zv)BigFoot.Com

Local SQL pro Paradox

[*] Robert Walaski <walaski(zv)atlas(tec)cz> - 5.5.1999 10:54:41

Ahoj,

1. Podporuje %subj% not null pri definici tabulek? Napr.

CREATE TABLE "cenik.db"
(
ID char(15) not null,
Nazev char(50) not null,
cena numeric(11,2) not null
primary key (ID)
)

Me to nejak nefunguje.

2. Je mozne v Database Desktopu v SQL Editoru definovat vice SQL prikazu?
Jak se od sebe oddeluji (strednik nefunguje). A jak je to v TQuery?

v jednom tabulky.sql souboru by melo byt
CREATE TABLE neco (....)
CREATE INDEX dleNazev on "cenik.db" (nazev)

Dekuji

Preji pekny den.
Robert Walaski
____
e-mail: xwalas00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz
ICQ: 23157731

zaokrouhlen�

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 5.5.1999 10:56:21

Promi� mi moji zabedn�nost, ale co je to to RoundFact ?

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jaroslav N�dhera [SMTP:csh(zv)czn(tec)cz]
> Odesl�no: 5. kv�tna 1999 10:17
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: zaokrouhlen�
>
> Napriklad takto:
>
> function _Round(X: Extended; I: Integer): Extended;
> { Provede zaokrouhleni na I desetinnych mist }

> [...]

Local SQL pro Paradox

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 5.5.1999 11:11:57

Ad 1) to nevim, ale v DBDesktopu lze pole
oznacit jako povinne. Pripadne urcit meze,
seznam povolenych hodnot a podobne.

> ----------
>
> 1. Podporuje %subj% not null pri definici tabulek? Napr.
>
> CREATE TABLE "cenik.db"
> (
> ID char(15) not null,
> Nazev char(50) not null,
> cena numeric(11,2) not null
> primary key (ID)
> )
>
> Me to nejak nefunguje.

vpacket.vxd

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 5.5.1999 11:12:35

cau
chci se jen zeptat zda jiz nekdo neco zkousel delat s vpacket.vxd driverem v
delphi ? Chci si udelat takovy program na posilani uzivatelem definovaneho
paketu (neco jako je v NetXRay)

GExperts CodeProof reader bug?

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 5.5.1999 11:29:45

Vyzkouseno W95OSR2 CZ, Delphi 4.03 Prof - vse FUNGUJE OK

BTW, jak jsi prisel na ten grif s Ctrl-Shift-C - to je zalezitost Delphi
nebo ProofReadera ?

Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. kv�tna 1999 10:44
P�edm�t: GExperts CodeProof reader bug?>Takze postup:
> [...]
>3. Ctrl-Shift-C vytvori telo funkce
>4. Zkuste znovu bod 2, automaticke opravy by uz nemely fungovat - to je

Delphi 4 pod Windows NT 4.0

[*] jslavice(zv)vce(tec)cz - 5.5.1999 11:45:00

Vazeni pratele,

nainstaloval jsem lokalne Delphi 4 na pocitaci pod Windows NT 4.0. Po
instalaci mely tlacitka komponent v palete zmenene ikony komponent. Samotna
tlacitka jsou ve spravnem poradi, funguji normalne, nicmene prace je s tim
samozrejme nepohodlna. PC ma Pentium II, 300 MHz, videokarta S3 Virge/GX 2
MB. Na PC je nainstalovan Service Pack 3 pro NT. Dokaze mi nekdo poradit
jak tento problem odstranit. Jsem v Konferenci Delphi benjaminek a tak
prosim o omluvu, pokud jiz tento problem byl zde diskutovan

Josef Slavicek

podivne ADONIS

[*] Hynek svatos <svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz> - 5.5.1999 10:05:11 met

Zdar,

Konfigurace:
rial ADONIS, MSSQL 7.0

Zanamenal jsem podivne chovani:
je-li v lozene procedure prikaz T-SQL SELECT ... INTO nebo
INSERT .... SELECT tak to v Delfi haze chybu. Jinak to jede
bezvadne.
Vyhodil jsem ADONIS a zkusil SQLDirect a ejhle frcito jak fik. Tak
nevim kde je chyba: ve me (tam ji nejdrive hledam) a nebo u
ADONISU ?

Hynek Svatos
svatos(zv)af(tec)czu(tec)cz

zaokrouhlen�

[*] Jaroslav N�dhera <csh(zv)czn(tec)cz> - 5.5.1999 12:09:19

Vzhledem k tomu, ze jsem funkci vyrizl z kodu a neprolizel si ji podrobneji,
zapomnel jsem, ze drive bylo deklarovano

const RoundFact = 0.49;

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. kv�tna 1999 11:08
P�edm�t: RE:RE: zaokrouhlen�

>Promi� mi moji zabedn�nost, ale co je to to RoundFact ?

Local SQL pro Paradox

[*] Robert Walaski <walaski(zv)atlas(tec)cz> - 5.5.1999 12:13:59

> Ad 1) to nevim, ale v DBDesktopu lze pole
> oznacit jako povinne. Pripadne urcit meze,
> seznam povolenych hodnot a podobne.

O te funkci v DBDesktopu vim a da se to delat taky programove
TTable.FieldDefs.Add(const Name: string; DataType: TFieldType; Size: Word;
Required: Boolean).

Myslel jsem, jestli to jde nejak pomoci local sql.

Preji pekny den.
Robert Walaski
____
e-mail: xwalas00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz
ICQ: 23157731

upresneni problemiku... - Kalendar 1./52(3). tyden

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 5.5.1999 12:23:58

Me se to s tou normou nejak nezda. Myslim, ze by ji ceske
stolni kalendare dodrzovaly. A do kalendare, ktery mam na stole, jsem
se podival, je tam u 1.1.1999 napsano 1. tyden.
A napadlo me podivat se taky do ADK (pro ty, co to neznaji -
je to planovaci system od Grady). A tam je to stejne -
1.1. je prvni tyden. Pochybuji, ze by ADK bylo v rozporu
s nejakou normou - je to dost rozsireny system.

A pripada mi to logicke, ze rok zacina svym prvnim tydnem.

[...]

[*] Robert Walaski <walaski(zv)atlas(tec)cz> - 5.5.1999 12:26:14

> Vyzkouseno W95OSR2 CZ, Delphi 4.03 Prof - vse FUNGUJE OK
>
> BTW, jak jsi prisel na ten grif s Ctrl-Shift-C - to je zalezitost Delphi
> nebo ProofReadera ?

Pisou to v manualu od Delphi.
:-)

Preji pekny den.
Robert Walaski
____
e-mail: walaski(zv)atlas(tec)cz
ICQ: 23157731

zaokrouhlen�

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 5.5.1999 12:32:32

D�ky moc.

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jaroslav N�dhera [SMTP:csh(zv)czn(tec)cz]
> Odesl�no: 5. kv�tna 1999 12:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: RE:RE: zaokrouhlen�
>
> Vzhledem k tomu, ze jsem funkci vyrizl z kodu a neprolizel si ji
> podrobneji,
> zapomnel jsem, ze drive bylo deklarovano

> [...]

Tahanie Panelu

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 5.5.1999 12:35:03

Ahoj,

je to otazka nastaveni BorderStyle u formu.

BorderStyle:= bsSizeToolWin //bude siroky ramecek
BorderStyle:= bsToolWindow //bude uzky ramecek

Od: Patrik Legath <Pato(zv)Baris.sk>
Komu: Delphi Konferencia (el. adresa) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. kv�tna 1999 8:30
P�edm�t: Tahanie Panelu

> [...]
Vid Word ked som nad toolbarmi, tak je tenky, ked som nad Plochou, tak je
hruby. Pozicia sa da Zmenit cez WM_MOVING, ale ale sirka sa neda ?

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 5.5.1999 12:35:10

Ahoj,

sqele, uz tady ten TB97 testuju. Lec jsem ho obdobnym
zpusobem zacal delat, ted uz ho teda dodelavat nebudu:-).

Od: Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. kv�tna 1999 9:20
P�edm�t: Re: Nastrojova lista

> [...]
>Datum: 3. kv�tna 1999 21:33
>P�edm�t: Nastrojova lista

upresneni problemiku... - Kalendar 1./52(3). tyden

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 5.5.1999 11:42:10

>Jak Te to mohlo napadnout?
No, me se ptej ;-) me napada veci...

>365 div 7 = 52; 365 mod 7 = 1
>Neprestupny rok tedy zasahuje do 53 tydnu, prestupny rok v pripade,
>ze je 1.1. nedele, zasahuje do 54 tydnu, jinak taky do 53 tydnu.
>Jura

Diky, to bude tim, nejak jsem si myslel, ze to ty roky nemaj furt stejny,
ale uz jsem to nedotahl do konce. To vite, lenost. Chtel jsem to, abych si
ozkousel, jak se pak zachova ta funkce. No, docela logicky dobre. Tedy rok
1956 zvladla dobre (ale asi ne podle CSN anejakycislo) ;-).

Tak a tady je jeste od Ludka Floriana :

> [...]

je
>v sobotu, tak prvni pondeli roku je 3.1.2000 a tedy i prvni tyden je az od

To prave nechapu. Tydny v roce se prece pocitaji k roku, tak pak 1.1.2000 by
mel byt prvni tyden, ne? A navic by jsme mohli zabrednout do debaty, co je a
co neni normalni, a navic, jak to jeste souvisi se spravnosti, kdyz uz je to
normalni (tedy normalni chapu jako rize majoritne se vyskytujici jev v cele
mnozine).
Dejme tomu, ze nejaka nase norma rika, ze pocitani tydne se, kvuli konfliktu
s nejednoznacnosti urceni, ale i to se mi zda nelogicke, protoze poradi
tydne ma vyznam jen ve vztahu k roku, meni jen pri prechodu nedele na
pondeli. Ovsem vsude, kde jsem se ja mel moznost s pocitanim tydne setkat,
se pouziva cislovani, jehoz hodnoty vraci i muj algoritmus, tedy 1.1.xyza
zacina 1.tyden. Potom ovsem nekdo, kdo vyda kalendar, ktery tomu neodpovida,
nema normalne se chovajici pocitani ;-), jen se ridi normou, kterou se nikdo
v normalnim zivota neridi (mozna se mylim). Nebyl to jen pokus o nejakou
upravu, ktery se neschvalil???

A jeste drobnost. Dle te CSN pak ovsem vetsina roku zacina 52.tydnem a konci
52.tydnem?!? To ma jako dve poradi tydnu se stejnym cislem, ktere jsou od
sebe vzdaleny pres 300 dni? To uz je docela velka odchylka v udani casu, v
pomeru k rozmerum, v kterych se pohybujem, ne?

No dobra, budu rad, kdyz najdes to cislo normy. Podivam se, jak se k tomu
stavej oni, tam nahore ;-).

GExperts CodeProof reader bug?

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 05.5.1999 12:44:38

To je preci standardni zkratka pro Class completion - vytvoris hlavicku
class a od ti doplni implementaci.

"Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o." wrote:

> [...]
> Datum: 5. kv�tna 1999 10:44
> P�edm�t: GExperts CodeProof reader bug?

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 5.5.1999 11:48:38

> [...]
>v DBLookupComboBoxu pouzivam jmena statu....kdyz chci vybrat stat tvoren
>"CESKA REPUBLIKA". Tak se mi nevybere, zustane proste prazdny.....nevite

To je docela dost malo udaju. Jakym zpusobem mas vyplnenu propertu KeyField
(tedy hlavne jaky typ).
Asi jde o to, ze zapises-li vybranou polozku do datafieldu datasorce, tak ho
zpetne nenalezne v listsourci (tedy je to tak, ale proc, ze? ;-). Takze si
zkus hodit ladici informaci, co ti zapsal do datasourcu, snad to pomuze...

zaokrouhlen�

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 5.5.1999 12:58:47

Ajajaj, stejn� se tu vyskytla chyba. Zaokkhrouluje to dob�e ale
nap��klad :

125,78954654 zaokrouhleno na jedno desetinne misto je
125,799999999251 a to je ten probl�m proto�e j� bych pot�eboval hodnotu
125,8 !

tohle mi bohu�el nepom��e, proto�e kdy� se pak ve v�po�tu rovn�
diskriminant -1.456879e-15 tak u� to nen� nula i kdy� se to nule bl�� a
m�m po �e�en�.
Nev�te n�kdo co s t�mhle ?> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>
> Vzhledem k tomu, ze jsem funkci vyrizl z kodu a neprolizel si ji
> podrobneji,
> zapomnel jsem, ze drive bylo deklarovano

DBLookupComboBox

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 5.5.1999 13:05:40

Mam to same a jede to ok.

From: Rastislav Lazan <lazan(zv)dflex.sk>
> [...]
>Pravdepodobne som nieco neodinstaloval korektne. Vie mi niekto
>poradit aspon aky program (komponenta) pouziva tuto DLL ?

Zjisteni existence lokalni docasne tabulky na MSSQ

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 5.5.1999 13:14:09

Kdo to vi odpovi mi na otazku:

Jak zjistim jestli jiz existuje lokalni temporary tabulka na MSSQL 6.5 nebo
7.0?

Priklad vytvoreni lokalni docasne tabulky:
CREATE TABLE #Docasna (ID INT)

Jak zjistit jestli jiz existuje (pochopitelne v ramci meho connectionu)?
Potrebuji neco jako:
IF EXISTS (SELECT * FROM nejakasystemovatabulka WHERE name=#Docasna)
DROP TABLE #Docasna

Potiz je v tom, ze u normalni tabulky existenci zjistit dokazu, ale pro
docasne jsem jaksi to neobjevil :-(

Diky
Robert Kindl

Info o souboru

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 5.5.1999 13:16:46

Chtel bych se zeptat, potrebuji zjistit informace o souboru.
Jako napr. datum vytvoreni, posledni pristup atd.

Zjistil jsem si, ze tato funkce:
GetFileInformationByHandle(hFile, lpFileInformation);
mi to vsechno zjisti. Jenom ze, lpFileInformation je format:

typedef struct _BY_HANDLE_FILE_INFORMATION { // bhfi
DWORD dwFileAttributes;
FILETIME ftCreationTime;
FILETIME ftLastAccessTime;
FILETIME ftLastWriteTime;
DWORD dwVolumeSerialNumber;
DWORD nFileSizeHigh;
DWORD nFileSizeLow;
DWORD nNumberOfLinks;
DWORD nFileIndexHigh;
DWORD nFileIndexLow;
} BY_HANDLE_FILE_INFORMATION;

Co mam vsak udelat, abych zjistil napr. ten datum a cas vytvoreni?
Jak mam pristupovat k ftCreationTime? Ono to nabyva dvou promennych dwLow...
a dwHigh.... Jak to z nich dostanu ten datum?

P.S.: Ja ten smysl tech API funkci nepochopim.

Dekuji Novak

GExperts

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 5.5.1999 13:36:22

Zkousel jsem to na W95 4.00.950a s D4 C/S a taky to bezi.

Mam ale lepsi bug (zatim jsem o nem ale GExpertum nepsal):

- vymazat od konce po slovech jeden cely radek (podle nastaveni klavesnice
treba CTRL+BackSpace)
- obnoveni posledni akce (zase podle nastaveni klavesnice treba CTRL+Z)

zkouseno na vyse uvedene konfiguraci

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!! Dulezite: pred zkousenim vsechno ulozit !!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nerad bych od nekoho dostal vynadane

Ing. Pavel CABAK
cabak(zv)zl.inext(tec)cz

Delphi a MS Outlook

[*] Libor Kesner <libor.kesner(zv)zhr(tec)cz> - 5.5.1999 13:49:02

Nevite nahodou nekdo jak vytvaret v D3 profily Outlooku, potrebuji nastavit
Internet mail, osobni adresar a osobni slozky.
Nastaveni adresare a slozek bych vedel, ale Internet Mail nemohu nikde nic
najit.

Predem dekuji
Cau Libor

e-mail: libor.kesner(zv)zhr(tec)cz

GExperts CodeProof reader bug?

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 5.5.1999 14:02:20

Koukam, ze je cas si ten manual znovu projit, tohle mi uteklo a pisu to
vsechno rucne :-(.

Diky vsem za tip.

Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. kv�tna 1999 13:10
P�edm�t: Re: GExperts CodeProof reader bug?

To je preci standardni zkratka pro Class completion - vytvoris hlavicku
class a od ti doplni implementaci.

GExperts CodeProof reader bug?

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.5.1999 14:15:05

NT 4.0 WKS US + SP4 + D4 SP3 vse ok.

Mac

Karel Kral wrote:

> Prosim o spolupraci pri vyzkouseni chyby v %Subj.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

GExperts

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 05.5.1999 14:18:56

A co jako to ma delat? Me to chodi OK.

Mac