spojeni polozek v prikazu SELECT

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 25.5.1999 21:53:26

Slo by to resit treba takhle (MSSQL 6.5):

select c1, c2, c3 ,
a1=case when c1=0 and c2=0 and c3=0
then ''
when c1=0 and c2=0 and c3<>0
then convert(varchar,c3)
when c1=0 and c2<>0 and c3=0
then convert(varchar,c2)
when c1=0 and c2<>0 and c3<>0
then convert(varchar,c2)+'/'+convert(varchar,c3)
when c1<>0 and c2=0 and c3=0
then convert(varchar,c1)
when c1<>0 and c2=0 and c3<>0
then convert(varchar,c1)+'/'+convert(varchar,c3)
when c1<>0 and c2<>0 and c3=0
then convert(varchar,c1)+'/'+convert(varchar,c2)
when c1<>0 and c2<>0 and c3<>0
then
convert(varchar,c1)+'/'+convert(varchar,c2)+'/'+convert(varchar,c3)
end from pom

resi to i nasledujici pripad :
C1 C2 C3
11 0 11 -> 11/11
0 0 22 -> 22

Marian Jonas

>v tabulce mam tri polozky C1,C2,C3
>potrebuji udelat SELECT kde tyto tri polozky budou slouceny do jedne a
oddelit
>lomitky, ale jen pokud budou nenulove.
>
>C! C2 C3 Vysledek
>11 12 13 11/12/13
>11 12 11/12
>11 11
>
>Jak by se to dalo resit (bude to na MS SQL 7.0) ?
>Pomoci || dostanu neprijatelny vysledek 11// nebo 11/12/.

databaza

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 25.5.1999 21:56:47

Na http://www.astatech.com jsem videl soubor komponent - nahrady MIDAS,
ktere to umi, na klientu neni zadne DLL, zadny zapis do registru, zadne BDE
dokonce ani hlavni program aplikace, nemusi byt na lokalnim pocitaci.
Na serveru a na klientovi musi byt TCP/IP, dale musi byt na serveru spusteny
aplikacni server, ktery si napises v Delphi a ktery muze pristupovat na data
bud pres BDE nebo pres ODBCExpress.

Cela ta sranda stoji 399$, coz je oproti 5000$ docela rozdil :-)))

Marian Jonas

>Je mozne aby na pracovnej stanici nebol nainstalovany BDE a ine, pricom
>-BDE by bol na servri
>-exe subor by bol na servri
>-data by boli na servri ?
>Samozrejme, ze sa jedna o database access.

internetovani....

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.5.1999 22:58:58

M�ra Tom� wrote:

> Halloa ALL!
>
> Este sem zapomnel...
>
> Jak se da udelat v poli MEMO, aby kdy� pisu nejaky text a napisu zrovna neci
> e-mailovou adresu ci www-stranku, tak aby mi text zmenil barvu (pouze pro
> tuto adresu) a aby bylo mozne prostym kliknutim mysi otevrit explorera
> s touto strankou ci outlooka s timto mailem....o programovani v�ci pro
> internet nevim vubec nic, proto prosim, pokudmozno, podrobnejsi
> popis....dik. ByE.

Ahoj,

V TMemo tezko, tohle umi vyssi verze RichEditu. Jako komponentu to najdes
napriklad v RxLib, v udalosti OnURLClick si pak muzes spustit browser.
Mas tam k tomu i demo aplikaci v adresari \Riched2

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

TTabSet a Image

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.5.1999 22:58:35

Krayzel Libor wrote:

> Jenze jak? Zkousim to takhle, ale nejde to:

Ahoj,

Napriklad takhle nastavis ikonu pri zmene aktivni stranky:

procedure TForm1.PageControl1GetImageIndex(Sender: TObject;
TabIndex: Integer; var ImageIndex: Integer);
begin
with TPageControl(Sender) do
if ActivePage = nil then ImageIndex := -1 else
if TabIndex = ActivePage.PageIndex then
ImageIndex := 0
else
ImageIndex := 1;

TPageControlHack = class(TPageControl);

procedure TForm1.PageControl1Change(Sender: TObject);
begin
TPageControlHack(Sender).UpdateTabImages;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Komunikace mezi modemy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.5.1999 23:05:56

Petr Slov�k wrote:

> Zdravim,
> potrebuji naprogramovat vzdaleny pristup k datum (ne ale klient/server - zakaznik chce co nejlevnejsi reseni) a tak jsem se rozhodl pro rucni variantu, kdy si klient modemem vytoci server, zazada si o konkretni data, server mu je posle a spojeni se ukonci. Kdyz klient ukonci praci, tak znovu vytoci cislo modemu na serveru a data mu preda zpet a server s nimi neco udela (=zapracuje zmeny do databazi na serveru). Klient nepristupuje k datum casto a nemeni je zasadnim zpusobem a tak mam pocit, ze to bude schudna cesta.

Ahoj,

V zasade mas dve moznosti:

1. Napsat si vlastni komunikaci pro predavani dat (coz zahrnuje mimo jine i nejaky
prenosovy zabezpecovaci protokol jako byval treba ZModem). Pro spojeni pak staci
donutit modem vytocit cislo na protejsi a pockat nez se spoji. Vytaceni cisla lze
v nouzi provest pomoci zadavani AT prikazu do modemu (pak ti staci komponenty pro
seriovou konuminaci), ale dnes je lepsi vyuzivat sluzeb TAPI, protoze pak se tvoje
aplikace stane nezavisla na typu modemu (AT prikazy nejsou vsude stejne).

Co se tyce komponent pro ser.komunikaci muzes zkusit treba AsyncFree, ale zatim
tam bohuzel neni podpora TAPI - (http://delphree.clexpert.com)

2. Psal jsi zde o RASu, coz je vlastne "Telefonicke pripojeni site" kterym se
napriklad pripojujes k Internetu pokud mas dial-up. Staci tedy na danem pocitaci
spusit Dial-up server a pak uz pracujes jako by jsi byl na siti a nemusis se starat
o zadne prenosove protokoly apod. Pro Win95 je update "MS Dial Up Networking 1.3"
ktery toto doplnuje, v NT by to nemel byt problem. Popis nastaveni najdes tady:

http://www.isdn(tec)cz/clanky/clanek.phtml?CID=573

Ta RAS komponenta ti vlastne umoznuje jen programove zacit a skoncit spojeni,
podobne jako to muzes delat ve Windows uzivatelsky. Potom uz ti staci TCP/IP.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 25.5.1999 22:06:09

Tohle resim tak, ze se pri spusteni, jeste pred vytvarenim hlavniho formulare
podivam na server, jestli tam neni aktualizacni program s vyssi verzi, nez je spousteny
klient, pokud ano, spustim tento program a predam mu jako parametr cele jmeno
klienta. Klienta ukoncim. Mezitim se spusti aktualizacni program, ten ma v sobe
pripojeny zkomprimovany soubor KLIENT.EXE, rozbalim tento soubor do stejneho adresare
jako byl predchozi program ale s koncovkou .NEW, pockam asi 1 sekundu a prejmenuji
KLIENT.EXE na .OLD a KLIENT.NEW na .EXE, nakonec spustim noveho klienta a ukoncim
aktualizacni program. Uff

Marian Jonas

2. Potrebujem v sieti (cca 10 uzivatelov) hromadne aktualizovat klientsky exe subor. Ako na to ? Uz sa mi nechce chodit ku kazdej stanici a stale kopirovat novu verziu.
T.j. : ak si klient spusti aplikaciu (client.exe), ktora je starsia nez aplikacia ktora je niekde v zdielanom adresari, takisto (client.exe), aby sa mu to nakopirovalo SAMO lokalne. To kopirovanie zvladam, ale ako donutit skopirovat na spusteny exe subor ??20
Diky za kazdy dobry napad ...

DOC open

[*] eL_z_Prahy <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.1999 00:24:26

> Preco nie cez WinExec?
> Otvorenie suboru je v prikazovom riadku najlahsie "start menosuboru.doc".
> Windows pozrie s kym je subor asociovany (v nasom pripade Word) a zariadi
> otvorenie.
> Dalibor

Zdravim.

Take to to tak nekdy delam. Trapi mne ale, ze problikava pri tom spousteni DOSovske okno.

Nevit nekdo jak se toho probliknuti zbavit ?

eL..

Komunikace mezi modemy

[*] No Comemnt Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 26.5.1999 00:38:09

Ahoj,

no ja by som zase tak RAS neodhazdoval. Dokonca aj pre Win95 existuje update
DialUp Networking, ktory ponuka moznost prepojenia 2PC via TCP/IP. (na
jednej strane sa to automaticky alebo prostrednictvom obsluhy zodvihne)

je to mozno jednoduchsie ako riesit:

* definiciu vlastneho komunikacneho protokolu (o viacerych kanaloch a ich
prioritach nehovoriac)
* error checking (CRC atd.)
* autorizaciu

rw

Od: Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1999 22:52
P�edm�t: Vyhledani podobnych slov

Potreboval bych dat dohromady rozumny algoritmus na vyhledavani
podobnych slov. Myslim si, ze by nekde mohlo neco takoveho k
nalezeni - napr. pro korektory pravopisu apod, ale nepamatuji se,
ze bych kdy na neco podobneho narazil. Nevideli jste nahodou
nekde neco takoveho?

Za kazdy tip dekuji. Jiri Binder

databaza

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 26.5.1999 06:44:09

Mozne to je, nekdy v minulosti o tom jiz byla v konferenci zminka. Tedy :

1) Data na serveru - no problem
2) EXE na serveru - no problem - zalezi to na instalaci
3) BDE - na serveru. Jde to, ale je potreba dat si bacha na tyto veci :
a) pri instalaci BDE dat cestu na sitovy disk, ktery vidi vsichni a nejlepe pod
stejnym nazvem.
b) Na stanici, ze ktere jsi BDE instaloval to bude chodit uz po instalaci.
c) Na vsech ostatnich stanicich musis vytvorit v registrech nasledujici vetve
( nejlepe s hodnotami z te stanice, ze ktere jsi instaloval BDE) :

H_KEY_LOCAL_MACHINE\Software\Borland\Database Engine\ConfigFile01
tady das cestu k souboru, ktery chces mit jako default konfiguraci

H_KEY_LOCAL_MACHINE\Software\Borland\Database Engine\DLLPath
tady das cestu na sitovy disk, odkud se budou tahat DLLka pro cinnost BDE

taky neni od veci doplnit i nastaveni jednotlivych driveru z registru. Je mozne, ze
na nekterych Woknech toto udela BDE Admin po ulozeni konfigurace, jinde se to
asi bude muset vzit rucne. Takze z toho vyplyva nejlepe vzit celou vetev
"Borland\Database Engine\..." a vyexportovat s naslednym importem do registru
dalsich stanic.

Podotykam, ze toto reseni v zadnem pripade neni standard, ale je mozne. Pred touto akci
si radeji zazalohuj registry Woken. Je to rychlejsi nez jejich reinstalace.

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
mailto:+420603338765(zv)sms.paegas(tec)cz
http://www.mujweb(tec)cz/www/ml_software

Od: SPINER Tomas [SMTP:Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk]
Odeslano: 25. kvitna 1999 18:50
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: databaza

[...]

Tomas Spiner
ACS a.s. Bratislava

Orcle

> Nemuzu prijit na to, pro mi napojeni na Oracle 6 funguje s BDE 4, ale
> kdyz nainstaluju verzi 5, pri prihlaseni hlasi unknown name.
> Pokud vymenim knihovnu sqlora32.dll za starou, zase to bezi ...

Bde 5 je udelano pro klienta Oraclu 7.3 , pokud mas mensi tak to nefunguje
a dela to todle.

Radek

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 07:19:48

Na toto pouzivam program NewMatic
http://torry.rimini.com/vcl/lan/newmatic.zip nebo Ti ho poslu - ma to
250 kB). Ten zas�hne do zvolen�ho projektu a uprav� DPR. V praxi to
funguje tak, �e je na siti zvolen adresar (napr. \\server\updates), kam
se d�vaj� updaty (nov� verze). Program se odtud NESPOUSTI ! A kdyz si
klient nekde program spusti, tak on se sam podiva do tohoto adresare,
zjisti, zda neexistuje novejsi verze a pokud ano, pak se zepta
uzivatele, zda chce "nainstalovat" novou verzi. Pokud ano, pak to
(kupodivu) zaktualizuje. Pouzivam s uspechem na vsechny programy, ktere
jsem napsal pro firemni pouziti.

Doufam, ze Ti to pomuze

Od: Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk>
Komu: Konferencia Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1999 21:46
P�edm�t: Map.disku, aktualizacia klient.exe
[...]

Get podadresar ?

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 07:25:27

Jiste, tady slo o to, aby se zbytecne nealokovala pamet a zdroje a
plocha formulare. Rada Dobra je dobra :-), takze to funguje nasledovne
(L = TListBox na Form1):

X:TDirectoryListBox;
begin
Try
X := TDirectoryListBox.Create(Form1);
with X do
begin
visible := false;
Parent := Form1;
Directory := Edit1.Text;
Update;
L.Clear;
L.Items.assign(Items);
X.Free;
X := nil;

Od: Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. kv�tna 1999 16:31
P�edm�t: Re: Get podadresar ?

Ahoj,

a co takhle DirectoryListBox1.Visible := false;

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.5.1999 07:37:22

> [...]
> mu to nakopirovalo SAMO lokalne. To kopirovanie zvladam, ale ako donutit

Co takhle to dat do login scriptu? Zkopiruje se to pred vlastnim spustenim
klientskeho programu.

SQL Report Builder ver 1.1

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 26.5.1999 08:05:37

Novu verziu SQL Report Builder 1.1 Demo - mozem poslat zaujemcom.
Plne podporuje pouzitie aj z ineho programu.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Acces violation

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.5.1999 08:12:22

Nevim, ale uz pred casem jsem sem psal, ze mam s CoolBarem
problemy a ze jsem se rozhodl ho nepouzivat. Me to sice nepadalo,
ale nesly mi dedit formy s coolbarem. Ty problemy se vyskytly po
nainstalovani UP2 do Delphi 4 (predtim to fungovalo dobre),
nezkousel jsem se k nemu ale vratit s D4#UP3, tak nevim, jestli
problemy pretrvavaji. Bez te komponenty jsem se obesel
a nechci ji uz pouzivat.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 08:14:59

Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk>:

>Ano, ale nikto taketo moznosti bezne nepouziva.

Hi,

Je otazka, jak definujes bezne :-)

Zrovna v pondeli jsme chteli na stroji s multibootem zcelit disk a
naistalovat W98, ale Gates se dost vzpouzel. Odinstalovali jsme multiboot,
nabootovali z diskety, spustili FDISK -> deadlock s rozsvicenou LED u HD
:-((. Rucne jsme smazali Partition Table a zkusili znovu. Zase deadlock.
Kdyz jsme se divali do MBR, tak do partition table byly dosazeny nesmyslne
hodnoty, takze jsem zacali zcela vazne o low level formatu HD uvazovat.
Jeste jsme ale vyzkouseli vynulovat celou technickou stopu na HD a tady se
nas Gates zalekl a rozjel se. Sice jsme mu jeste museli ten disk logicky
naformat, ale pak uz vse probihalo normalne :-((

Mozna, ze kdybychom rovnou spustili low level format disku, tak jsme
usetrili dost casu.

Bye, pf

MS SQL installShield

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 26.5.1999 08:17:03

Pri insalacii aplikacie, ktory pouziva MS SQL, co je potrebne napisat do registrov ?

(Ak mozete prosim poslite mi subor z registrov.)

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

TTabSet a Image

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.5.1999 08:18:56

> [...]
> begin
> with TPageControl(Sender) do
> if ActivePage = nil then ImageIndex := -1 else

Ale ja mluvil o TTabsetu, ne o TPageControlu.

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.5.1999 08:49:47

Ad 1) snad API funkce WNetAddConnection, nebo
WNetAddConnection1 ci WNetAddConnection2 a
pro zruseni zase WNetCancelConnection, ale nikdy
jsem je nepouzil, takze vice informaci budes
muset najit v helpu.

Ad 2) Co treba dat do skupiny "po spusteni"
(W3.x ) ci do registru (W9x,NT) nejaky
pomocny programek, ktery se spusti jeste
drive nez ten Client.exe a ktery zkontroluje
verze a v pripadne stahne novou verzi.

Pripadne aplikaci spoustet primo timto
pomocnym programkem, takze ji nejen
zkontroluje a stahne, ale i rovnou spusti.

Jinak by to melo jit i pomoci MS SMS, ale
to je asi moc silny kafe, co?

> [...]
> (client.exe), aby sa mu to nakopirovalo SAMO lokalne.�To kopirovanie
> zvladam, ale ako donutit skopirovat na spusteny exe subor ?

cz fonty v angl. NT

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 26.5.1999 09:14:19

Ahoj All!
Ten problem s chybou v NT ntdll.dll jsem nasel a odstranil, bylo to v
chybnem mazani podadresaru. Ted mam, ale vetsi problem. Svoji aplikaci
potrebuji spoustet pod NT a nejsou tam nainstalovane ceske fonty. Takze moje
aplikace uzivatelsky neni mic pekna a prehledna. Chtel bych se zeptat, jak
docilit toho aby se moje aplikace v cestine tvarila cesky na angl. NT.
Dekuji Novak

Get podadresar ?

[*] Robert Jendrisak <jendris(zv)minv.sk> - 26.5.1999 09:52:51

DirectoryListBox1.Items.GetText a mas zoznam podadresarov

Werki

Auto-increment field

[*] Robert Jendrisak <jendris(zv)minv.sk> - 26.5.1999 09:55:43

>Zdrav�m v�echny.
>V datab�zov� tabulce jsem si jako kl�� ud�lal field ,kter� bude auto -
>increment. Tak�e poka�d� ,kdy� p�id�m polo�ku se mi zv��� o hodnotu 1.
>Probl�mem je , �e kdy� z napln�n� tabulky sma�u n�jak� z�znam, tak mi
>vznikaj� "d�ry" v kl��i. D� se tohle n�jak o�et�it.
>D�ky moc.

Neda, ked pride na koniec, zacne vyplnovat diery.
Ale to sa ti nestane, tolko zaznamov nemas.
Pokial xes cosi ako poradie, musis si ho spravit sam,
a incrementovat ho tiez sam

Werki

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 26.5.1999 09:59:47

>Zda se vam, ze Delphi neprovadeji vypocty tak ja by meli.
>Mate pravdu a bude hur.
>Priste se vas pokusim presvedcit, ze 6/2 neni tri ale 2!!!
Jak jsem slibil tak cinim:
jedna se o variaci na vcerejsi tema jen je to o neco
zakernejsi. Zakernost spociva v tom,
ze na nekterych strojich to asi bude chodit normalne
a na nekterych ne.

var
a,b,c,d:currency;
begin
a:=6;
b:=2;
c:=1;
d:=Int(a/b/c);
end;

Pokud toto zkusite v nove aplikaci vyjde d=3.
To je normalni a bude to tak delat vsem.

Pokud vsak do USES pridate unitu OLECTRLS
tak vyjde d=2.

Pritom kod pro vypocet vyrazu vygenerovany
kompilatorem je identicky!!!

Testovano na Delphi 3.02, 4.03.
Prepinace optimalizace ani Safe FDIV opet nemaji vliv.
Testoval jsem to na NT 4.0 SP2,3,4.
Pokud by vam snad vyslo 3 tak mate asi jiny
stroj nez ja nebot projevy teto chyby mohou
zaviset na instalovanem operacnim systemu
na kterem se program spousti (nikoliv na kterem
byl program kompilovan).

Uz jsem naznacil dost, necham vam par dni
na to aby jste prisli na to cim to je.

Cau
Rob

knihovna Riched32.DLL

[*] Stanislav Cerny <s.cerny(zv)mod(tec)cz> - 26.5.1999 10:05:55

Prijemny "letni" den,

pouzivam komponentu TRichEdit pro nacteni RTF souboru (LoadFromFile),
tato komponenta evidentne pouziva knihovnu Riched32.DLL.
Protoze tvorim spoustec instalaci, potreboval bych
se od ni odpojit tak aby nebyla pouzivana a dala se preinstalovat.

Standa Cerny
s.cerny(zv)mod(tec)cz

HTML helpy

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 10:08:49

Nevite prosim nekdo jestli se daji v Delphi pouzivat HTML helpy.

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.
www.atoll(tec)cz

TTabSet a Image

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 10:10:10

Krayzel Libor wrote:

> Ale ja mluvil o TTabsetu, ne o TPageControlu.

Ahoj,

Aha, ja to prehlid :-), ono je to ale podobne, pak to bude vypadat takhle:

procedure TForm1.TabControl1GetImageIndex(Sender: TObject;
TabIndex: Integer; var ImageIndex: Integer);
begin
if TabIndex = TTabControl(Sender).TabIndex then
ImageIndex := 0
else
ImageIndex := 1;

TTabControlHack = class(TTabControl);

procedure TForm1.TabControl1Change(Sender: TObject);
begin
TTabControlHack(Sender).UpdateTabImages;
end;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

aktualizacia klient.exe

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 26.5.1999 10:15:57

Ahojte ...

Tak som to dal do nasledovnej podoby :

Aplikacia si pri spusteni (t.j. este pred vytvaranim formov) osaha verziu client.exe na serveri a ak je novsia tak sa ukonci a spusti sa program update.exe, ktory je na serveri.
Ma 2 parametre ( x:\server\update.exe x:\server\client.exe z:\wst\ciel.exe ).
Tento kratky prg. ma za ulohu skopirovat ParamStr(1) na ParamStr(2), zatvorit sa a spustit ParamStr(2) ...

Zatial som s tymto riesenim spokojny, funguje spolahlivo ...

Vdaka za tipy ...

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

HTML helpy

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.5.1999 10:30:05

Nevim, co je to HTML help.
Mas na mysli komponentu realizujici HTML browser?

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web : http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak <http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak>
----------
The only good bug, is a dead bug!

Od: Robert Kindl [mailto:rob(zv)optimal(tec)cz]
Odesl�no: 26. kv�tna 1999 10:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri
porovnani currency a variant)

> [...]

na kterem se program spousti (nikoliv na kterem
byl program kompilovan).

Uz jsem naznacil dost, necham vam par dni

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 26.5.1999 11:03:09

Na teto adrese to hlasi chyby 404

----------
> [...]
> (client.exe), aby sa mu to nakopirovalo SAMO lokalne. To kopirovanie
> zvladam, ale ako donutit skopirovat na spusteny exe subor ???

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 11:08:06

Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> wrote:

> Jinak by to melo jit i pomoci MS SMS, ale
> to je asi moc silny kafe, co?

Hi,

muzes mi, pls, vysvetlit, co je to MS SMS? Ja znam zkratku SMS jen ve
spojeni s GSM, kde to znamena Short Message Services.

Thanx, pf

Auto-increment field

[*] SPINER Tomas <Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk> - 26.5.1999 10:16:56

Ahoj,
Mozno ani netusis do akych problemov sa tymto dostanes.
Ak sa to da, tak si tam zvol nejaky iny kluc.

Tomas Spiner
ACS a.s. Bratislava

richedit a vkladanie textu

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 26.5.1999 11:22:31

Caute

Vo svojom programe pouzivam komponentu RICHEDIT, do ktorej sa nacitava text
postupne do jednotlivych riadkov ( riadkov je az az.. ). V zavislosti na
pridavani riadkov sa posuva bocny scroolbar a v komponente mi zobrazuje vzdy
prave pridavany posledny riadok ( text sa v komponente roluje ). Otazka znie
: ako by som mohol zakazat rolovanie textu, t.j. aby aj ked sa pridava n
riadkov, aby mi stale ukazoval ten prvy riadok ( pre upresnenie pracujem v
D4 ).

Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inov�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice, Park Komensk�ho 9
041 27 Ko�ice
e-mail : kuchar(zv)tuke.sk

vyhladavanie textu v richedit

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 26.5.1999 11:27:13

Caute

pomocou komponenty FINDDIALOG vyhladavam v komponente RICHEDIT urcity text,
ktory si sam uzivatel urci ( zobral som program z napovedy Delphi 4 ), ale
neviem ako nastavit aby pri vyhladavani nerozlisoval velke a male pismena
ked da hladat slovo "PETER" a v texte bude "peter" tak aby ho tiez nasiel a
neignoroval ho ).

[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.5.1999 11:28:25

Ahoj,
1. WNetAddConnection & spol
2. exe soubor spusteneho programu je zamceny, takze to pujde tezko
Vaclav Sazima

> [...]
>

> S pozdravom
> Radoslav Jalc - ProNet development
> E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Setridit, .COM, 2xHDD....

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 26.5.1999 10:29:07

> From: M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz>
> Chtel bych to delat pod Woknama ci dosem...

Jde to udelat pod Windows 2000 (SERVER urcite) v NTFS,
ale pro 40MB to snad ani nema smysl.

> Ad 3 - nenapal jsi, pod jakym OS to chces udelat;
> pod DOS-em asi tezko, ale v unixu by jsi mohl
> primontovat novy disk jako dalsi file system.

> sem
> ukazuje na
> pravda?

> nejaka
> v�ech

> 2
> OS

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

HTML helpy

[*] Petr =?iso-8859-2?Q?Ga=EFourek?= <geta(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 11:29:13

[P��loha v souboru: hh API.zip]

Vyhledani podobnych slov

[*] PLETICHA Ji�� - 26.5.1999 11:38:38

Ahojky,

okopirovany text jsem poslal na adresu j.binder(zv)albacon(tec)cz
jde o pis principu - dve oscanovany stranky - 110kB.
Odeslano take spravci FTP serveru DELPHI k uverejneni.

Prosim nebombardujte me, pockejte si az to bude na FTP. Dik.

Oce(zv)niC
-----------------------------

Od: PLETICHA Ji�� <pleticha(zv)kol1.kolej.ujep(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. kv�tna 1999 2:39
P�edm�t: Re: Vyhledani podobnych slov

> [...]
>nekde neco takoveho?
>
> Za kazdy tip dekuji. Jiri Binder

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.5.1999 11:39:31

Trochu se opakujes. Je to sice vtipne, ale ceho moc, ...
I kdyz uznavam, ze tato cisla jsou jeste vtipnejsi nez (31 a 30)

[...]

D3 & Database

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 26.5.1999 11:48:41

Zdravim,

mam tento problem. Kdyz v Ovladacich panelech ve Win98 zvolim BDE Administrator, vyberu zalozku Database a chci rozbalit "+" nekterou s polozek stromu tak se mi objevi dialog pro zadani jmena a hesla. Kdyz to necham prazdne (nikde jsem si zadne heslo nenavolil), tak mi to hlasi chybu :

Cannot load an IDAPI service library.
File: IDODBC32.DLL
Alias: dBASE Files

Je fakt tu knihovnu IDODBC32.DLL jsem na disku nikde nenasel. Nenasel jsem ji, ale ani na CD Delphi3. Nevite nekdo, kde ji splasit (ci jak).

Verze DBE je 4.01. Da se sehnat novejsi verze?

Tomas Skopik
skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

vyhladavanie textu v richedit

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.5.1999 12:30:16

Preved oba texty na velka pismena...
if CompareText(
AnsiUpperCase(FindDialog1.FindText),
AnsiUpperCase(RichEdit1.Text)
)=0
then ...

Nevim, jestli ta syntaxe je spravna,
ale nejak takhle to udelej...

Dobra.

PS: Jesti chce uzivatel Ingnorovat/Neignorovat
velka/mala pismena poznas podle toho
if (frMatchCase in FindDialog1.Options) then

> [...]
> pismena
> ked da hladat slovo "PETER" a v texte bude "peter" tak aby ho tiez

Pristup na RX Library

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 26.5.1999 12:33:51

Zdravim,
uz asi tri tydny se snazim dostat na http://rx.demo.ru a porad se tam nemuzu
dostat nevite jestli je tadle adresa jeste platna? Eventuelne pokud by byl
nekdo te lasky a dobroty a poslal mi na moji adresu zdrojak unity ve ktere
je RxComboBox a unity ktere jeste RxComboBox potrebuje.
predem diky.

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Q.gir, s.r.o.
F�gnerova 11
702 00 Ostrava
Czech republic
____________________________
telefon: +420-(0)69-6134566
fax: +420-(0)69-6134567
e-mail: zpetruj(zv)qgir(tec)cz
internet: http://www.qgir(tec)cz

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 26.5.1999 12:40:48

ad 2. Ve Win32 se da zajistit aby se soubor nakopiroval se zvlastnim
atributem, ktery zajisti, ze k faktickemu prekopirovani dojde az po restartu
Windows (takle to delaji instalacni programy). Ted si z hlavy nevzpomenu jak
se to dela, ale jde to zcela urcite. Dalsi moznost je pres externi program,
ale to uz tady myslim bylo.

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

> 2. exe soubor spusteneho programu je zamceny, takze to pujde tezko
> Vaclav Sazima

nahrazeni kontrolniho souctu z FoxPro

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 26.5.1999 13:11:18

Ahojky pratele,
potreboval bych nahradit funkci SYS(2007,<char>) necim v pascalu.
Tato funkce vraci kontrolni soucet zadaneho znakoveho retezce.
Dale bylo ve FoxPro mozne volat pomocnou knihovnu asi v C zde konkretne
Cipher.plb ktera o sobe pise ze je to "FoxPro Library must be loaded by
FoxPro". Z ni se pouziva encrypt(char,num) (retezec char se zakryptuje
cislem num)

Je mozne ziskat zdroj od teto knihovny (nebo jeji funkci zavolta z DELPHI)?

Jedna se mi o to, ze bych potreboval pripojit par databazi z jiz hotoveho
(letiteho) programu ve FoPro, ktery se vyhovuje, ale obrazky neumi. Autor
je nedostupny a nerad bych tvoril cely ten soft znova. (i kdyz u toho mozna
skoncim nebudu-li umet vyse popsane)

Diky moc i kdyz moc nedoufam :-(

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 13:23:18

Zkuste jine zrcadlo Torry (napr. www.torry.ru ) a bud bude zbytek linku
souhlasit, nebo se proklikejte (VCL / LAN )

Od: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. kv�tna 1999 11:17
> [...]

<bonnel(zv)telecom(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Map.disku, aktualizacia klient.exe

DBGRID BEZ DATABAZE

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 26.5.1999 13:26:51

To bych byl vdecny,
posli mi to tedy prosim na moji adresu.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 25. kv�tna 1999 22:53
P�edm�t: Re: DBGRID BEZ DATABAZE

Ahoj,

To jsi pochopil dobre. Budes potrebovat nejakeho potomka virtualniho
TDataSetu ktery umi nejak ukladat data. Jeden takovy je napriklad v
RxLib - TRxMemoryData, nebo ti muzu poslat i jeden muj.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DBGRID BEZ DATABAZE

[*] Pavel Martinek <xmarti(zv)albert.osu(tec)cz> - 26.5.1999 13:26:33

Zdravim vsechny
prosim o pomoc v nasl. problemu

1. Mam na formulari 2 komponenty RichEdit.
Do jedne nahrahu soubor neco.RTF a potrebuju dostat urcite radky s
formatovanim do tej druhej komponenty.

pri Lines.Add[i] se formatovani ztrati

2. Domnival jsem se, ze komponenta RichEdit bezproblemu zobrazi i
ve wordu nakreslene ctverecky a kolecka a ulozene ve formatu RTF.
Bohuzel se tak nestalo.

Muze mi nekdo poradit jak to zaridit.
Delam v Delphi 2

Diky
xmartine(zv)prf1.osu(tec)cz

RichEdit

[*] Pavel Martinek <xmarti(zv)albert.osu(tec)cz> - 26.5.1999 13:27:29

[...]

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 26.5.1999 13:33:17

Zajimave, me to taky nejede. ISP = IOL.

Od: Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz>
Komu: Delphi Konference (el. adresa) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. kv�tna 1999 13:23
P�edm�t: Pristup na RX Library

[...]

Tridy obecne

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.5.1999 13:34:15

Ahoj,
v D to funguje stejne, ale vynech ten ^ a deklaraci POsoba u objektu.
Zapis Osoba1:= TOsoba.Create totiz dela to co v BP Osoba1 := new
(POsoba,Init), tedy objekty jsou od prirody vytvareny dynamicky.
Podobne zapis Osoba1.Free dela to co dispose (Osoba1,done). Jeste
upozorneni : Free neni destructor, ale metoda, z ktere se destructor
(Destry) vola. Plati to pro vsechny potomky class TObject, coz by mely
byt vsechny pouzivane objekty.
Vaclav Sazima

Oldrich Nic wrote:

> [...]
> nasledujici:
> type
> TOsoba = class
> Jmeno, Prijmeni: string;
> constructor Create(_Jmeno, _Prijmeni: stirng);
> Osoba1, Osoba2, ...: TOsoba;
> begin
> Osoba1:= TOsoba.Create;
> Osoba2:= TOsoba.Create;
> end.
> Kazda Osobai je nezavisla na ostatnich, ale nejsou nijak svazany
> dohromady. Jak udelat takovy jejich spojovy seznam (tedy musi
> fungovat neco jako Osoba:= Osoba^.Dalsi;).

[*] Daniel Kminek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 26.5.1999 13:34:21

Ahoj,

posilam kousek kodu

var
Findtype : TSearchTypes ;

if (frmatchcase in finddialog1.Options) then FindType:=[stmatchCase]

\\ ve find dialogu se da nastavit aby se zobrazovalo nastaveni
rozlisovat mala a velka
\\ Hidematchcase. Vyse uvedenym kodem se zjisti jak uzivatel volil a
nastavi se Findtype
\\ se kterym se potom spusti funkce findtext

viz help

pozice := FindText(FindDialog1.FindText, StartPos, ToEnd, FindType );

Enjoy

Daniel Kminek

Et iritis sicut dii, scientes bonum et malum.
kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk>
Komu: Delphi konferencia <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. kv�tna 1999 12:15
P�edm�t: vyhladavanie textu v richedit

> [...]
> ked da hladat slovo "PETER" a v texte bude "peter" tak aby ho tiez nasiel

Tridy obecne

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 26.5.1999 13:37:58

Treba takhle:

TOsoba = class
Jmeno, Prijmeni: string;
Dalsi:TOsoba;
constructor Create(_Jmeno, _Prijmeni: stirng);
end;

Radim Kunz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Oldrich Nic <NICO(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. kv�tna 1999 13:21
P�edm�t: Tridy obecne

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.5.1999 13:53:55

Byla nejaka aktualizace/fixbug RxLib 2.60?

> Od: Oldrich Nic [SMTP:nico(zv)feld.cvut(tec)cz]
> Odesl�no: 26. kv�tna 1999 15:46
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Pristup na RX Library
>
> Je to pravda, ted sem to zkousel...
> Nikde ale nemuzu najit nejake zrcadlo nebo alespon soubor na ftp.
> Mozna je to tim, ze mam pomalej internet a malo trpelivosti :)
> Oldrich Nic

Pristup na RX Library

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 14:30:15

"Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o." wrote:

> Zajimave, me to taky nejede. ISP = IOL.
^^^
No, tam bych to jeste chapal :-))))

Ale problem nebude v dostupnosti, ale spis v tom ze jim to nejde na serveru.
Dostat se na rx.demo.ru lze:

Looking Glass Results
prague-ebs1.ebone.net
---------------------
Tracing the route to rx.demo.ru (194.87.43.111)

1 munich-ebs1-s6-0-0.ebone.net (192.121.158.185) 4 msec 8 msec 8 msec
2 munich-ebs2-p4-0-0.ebone.net (192.121.158.170) 4 msec 8 msec 4 msec
3 newyork-ebs1-s5-0-0.ebone.net (195.158.224.21) 96 msec 96 msec 96 msec
4 pennsauken-core1-p1-0.ebone.net (195.158.224.10) 104 msec 104 msec 100 msec
5 icm-bb11-pen-3-0.icp.net (198.67.133.137) [AS 1800] 112 msec 104 msec 104 msec
6 icm-bb4-pen-4-0-0.icp.net (198.67.133.66) [AS 1800] 104 msec 108 msec 104 msec
7 2-sprint-nap.cw.net (192.157.69.48) [AS 1800] 108 msec 104 msec 112 msec
8 core2-hssi2-0.WestOrange.cw.net (204.70.1.49) [AS 3561] 120 msec 108 msec 112 msec
9 core2.Atlanta.cw.net (204.70.4.197) [AS 3561] 140 msec 136 msec 140 msec
10 core2-hssi-2.PompanoBeach.cw.net (204.70.1.114) [AS 3561] 152 msec 156 msec 156 msec
11 borderx1-fddi-1.PompanoBeach.cw.net (204.70.92.52) [AS 3561] 392 msec 416 msec 368 msec
12 demos-company-ltd.PompanoBeach.cw.net (204.70.92.106) [AS 3561] 344 msec 152 msec 156 msec
13 m9-1-S1-2-5x1984K.Demos.net (194.87.15.186) [AS 2578] 424 msec
m9-1-S1-1-5x1984.Demos.net (194.87.15.182) [AS 2578] 404 msec
m9-1-S1-4-5x1984.Demos.net (194.87.15.206) [AS 2578] 444 msec
14 192.124.176.5 [AS 2578] 596 msec 604 msec 824 msec
15 rx.demo.ru (194.87.43.111) [AS 2578] 1008 msec 908 msec 700 msec

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.5.1999 14:34:22

MS SMS je Microsoft System Managment Server,
(je soucasti BackOffice) ktery umi asi toto:
-shromazdovat informace o jednotlivych
klientskych pocitacich (konfigurace, volne
misto, software), ukladat je do database
a delat z nich ruzne statistiky
-plne kontrolovat klientske pocitace
(tzn. prevzit klavesnici, mys a pracovat
"nadalku")
-a prave automaticky instalovat na klienty
nove verze ruznych produktu
a spustu dalsich funkci...

> ----------

>muzes mi, pls, vysvetlit, co je to MS SMS? Ja znam zkratku SMS
jen ve
>spojeni s GSM, kde to znamena Short Message Services.

Literatura

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 26.5.1999 14:50:56

Nechci posilat reklamu, tak jenom odkaz na mou stranku

http://sun3.ms.mff.cuni(tec)cz/~holan/dpr.htm

Vysla vcera

Tom

HTML helpy

[*] Filip Jirs�k <jirsak(zv)gymnacel(tec)cz> - 26.5.1999 15:05:10

HTMLhelp je novinka v Internet Exploreru 4.0 a Win98, kdy je help
reseny pomoci HTML. Cely help je ulozeny v jednom souboru
(.chm - nejsem si jisty). Pokud mas IE4, tak napoveda k nemu je
delana prave pomoci HTMLhelp.
Neco, co ma neco spolecneho s Delphi i HTMLhelp je na DSP,
myslim, ze tam pisou neco jako pro snadne zacleneni HTMLhelp
do programu v Delphi, ale vic jsem se o to nezajimal.
Filip Jirsak

From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
To: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: RE: HTML helpy
Date sent: Wed, 26 May 1999 10:30:05 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Nevim, co je to HTML help.
> Mas na mysli komponentu realizujici HTML browser?

> [...]
e-mail: Jirsak(zv)gymnacel(tec)cz (do 31.6.1998)
e-mail: Jirsak(zv)mujmail(tec)cz
ICQ: 12801030
autor www stranek Gymnazia Celakovice www.gymnacel(tec)cz

richedit a vkladanie textu

[*] SPINER Tomas <Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk> - 26.5.1999 14:10:33

Cao,
pred chvilkou som to odskusal. Ponechal som standartne nastavenie a
scrollbar. Vobec to nerolovalo a aktivny riadok bol vzdy ten prvy.
for i:=0 to 200 do begin
richedit1.Lines.add('s');
end;

Tomas Spiner
ACS a.s. Bratislava

Tridy obecne

[*] Oldrich Nic <NICO(zv)feld.cvut(tec)cz> - 26.5.1999 13:12:28 met-1mest

[...]

[*] SPINER Tomas <Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk> - 26.5.1999 14:14:32

Cao,
skus toto.
FoundAt := FindText(FindDialog1.FindText, StartPos, ToEnd, [stMatchCase]);

Spiner Tomas
ACS a.s. Bratislava

RichEdit

[*] Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 26.5.1999 15:34:54

1.
Bojim se, ze je to tezsi problem, nez si myslis. Kopirovat cast textu z jednoho RichEditu do druheho lze prenaset text pres clipboard, ale to je nepohodlne a nespolehlive (casto se neprenese). Nakonec jsem skoncil u kopirovani znak po znaku, format po formatu (ve skutecnosti to nedelam znak po znaku, ale po tak velkych skupinach znaku, dokud se nemeni format). Pro D3 jsem chtel skusit komponentu RichEdit98, ktera by to mela umet lepe.

2.
Pokud jsou to znaky Windongs nebo Symbol, ale jinak text, pak to RichEdit zvladne. Pokud to jsou obrazky, musis si dodelat OLE. To jde, ale je to fuska.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Martinek [SMTP:xmarti(zv)albert.osu(tec)cz]
Odesl�no: 26. kv�tna 1999 13:27
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RichEdit

[...]

[*] Oldrich Nic <nico(zv)feld.cvut(tec)cz> - 26.5.1999 13:45:55 met-1mest

[...]

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 26.5.1999 15:51:02

> Pridam jeste jednu chybu ktera vas presvedci ze 31/1 neni 31!
>
> var
> a,b,c:currency;
> begin
> a:=31;
> b:=1;
> c:=Int(a/b/b); {Trunc se chova stejne}
> end;
>
> C je rovno 30!!!
>
> Vzdycky jsem si myslel, ze pri pouziti currency mne nemusi trapit
> nejake chyby pri vypoctu s realnymi cisly.
> Neni to pravda!!!

Detailne som to neskumal ale problem je podla mna v pouziti funcie Int
(resp. Trunc), pretoze vstupom tejto funkcie je Extended, cize potom
moze byt uvedeny priklad chapany ako:

var
a, b, d: Currency;
c: Extended;

a := 31;
b := 1;
c := a / b / b; // tu sa strati presnost
d := Int(c);

a extended uz moze robit problemy so zaokruhlovanim, ... Toto by som
nepovazoval za chybu Delphi alebo Currency ale chybu pouzivatela, ktory si
neuvedomi ake funkcie pouziva. Ak pouziva funkcie pre realne cisla, potom
sa musi trapit aj s chybami pri vypoctoch, ktore v tejto suvislosti
vznikaju.

Erik

Map.disku

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 26.5.1999 16:17:42

> 1. WNetAddConnection & spol

Nemate niekto hotove funkcie pre mapovanie a odmapovenie log.diskov , ktore
by splnali svoj ucel pod WinNT aj pod Win9X, hlavne spolahlivo osetrene.
Neviem totiz "co ma caka" pri standardom pouziti api fce WNetAddConnection a
pod ...

Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.5.1999 16:48:44

No, jestli se nepletu, tak stale jeste
porad mluvime o software, ktery je primarne
urcen automechanikum...
Takze :-)))

C:,

HTML helpy

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.5.1999 16:16:02

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Ga�ourek dne 26 May 99,:

> otevrit obsah a rejstrik . Vcetne demo projektu to ma zapakovany necelych
> 20 kB tak to posilam jako attachment.
>
> Dejte mi vedet jak se v teto konferenci predavaji soubory. Jsem tady
> novy.

Tak Ti dekujeme, ze jsi nam to vsem poslal, a kdyz jsi tedy
novy, tak si precti pravidla, abys vedel, ze se sem zadne
soubory neposilaji.

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.5.1999 16:19:11

Puvodni zprava, kterou napsal Erik Salaj dne 25 May 99,:

> [...]

Abych Ti pravdu rekl, tak ja bezne nepouzivam ani FORMAT C:,
takze je otazka, co je to vlastne "bezne" :)))

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.5.1999 17:23:32

>Dejte mi vedet jak se v teto konferenci predavaji soubory. Jsem
tady novy.

Petre K. :
soubory sem urcite neposilej zadne. Me osobne to moc nevadi, ale
ostatni clenove konference (zejmena Ti pripojeni pres modemy)
by Ti mohli osklive nadavat, protoze si museji stahovat, a tim
platit tomu osklivemu telecomu, to co ani nechteji)

Pokud bude o nejake soubory zajem, nahraj je na FTP archiv
konference.
(ftp://delphi:borland(zv)ftp.mlp(tec)cz/misc/delphi/konference)

Pavle B.:
Nasel jsem toto (doufam, ze je to, co hledas) :

HtmlHlp - My translation of the HtmlHlp.h file to get
access to the HtmlHlp API. With source.

A URL je :
http://www.eq-soft.se/delphi/components.cfm

> [...]
> zapakovany necelych 20 kB tak to posilam jako attachment.
>
> Dejte mi vedet jak se v teto konferenci predavaji soubory. Jsem tady
> novy.
>
> Lokalizovany Viewer, Workshop a mam dojem ze i FronPage Express pro
> delani HTML helpu lze stahnout u MicroSoftu:
> http://msdn.microsoft.com/workshop/author/htmlhelp/default.asp
> �
> �
>
> Petr Ga�ourek
>
> Pavel Bare� wrote:
>
> Nevite prosim nekdo jestli se daji v Delphi pouzivat HTML

RichEdit

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.5.1999 18:08:04

[JP]
Pres clipboard to ani nezkousejte. Byl by to dost nechutny soft.
Takhle to dela napr. PowerBuilder, kdyz clovek vklada nejaky
text z pomocnych seznamu do editoru a nez jsem si na to zvykl,
tak jsem z toho byl dost vzteklej, protoze mi zpravidla preplacl
v clipboardu dlouhej text, kterej jsem nikde jinde nem�l.

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.5.1999 19:25:28

:-)))))))))

Mac

Mal� Dobromil wrote:

> No, jestli se nepletu, tak stale jeste
> porad mluvime o software, ktery je primarne
> urcen automechanikum...
> Takze :-)))
>
> Dobra.

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.5.1999 19:27:22

Robert Jendrisak wrote:

> Naformatuj compaq a bios ti tam ostane...on sa da odstranit ale nie takto.
> A nema par mega, ale len par kilo, a mozes si ho aktualizovat kedy xes.

Asi jak ktery. Muj se roztahuje na 7MB. Obsahuje ovsem kupu
obsluznych a kontrolnich programu.

> Ono compaq je cely na hlavu postaveny, ma particie na ktorych su
> instalacky windoze, takze ked napises format c: tak ti tam ostanu aj tie.
>
> Prvy krat som aj ja cumel ako vyjaveny. Ale cez fdisk zrusis particie a
> instalnes dos z diskiet a ten ti to vsetko preflaknes, avsak potom uz
> zmazes aj bios...a to je trosicku xore mat komputer bez biosu.

Musiz znovu nainstalovat i ten.

DBGRID BEZ DATABAZE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.5.1999 19:28:22

Ten Petruv se mi libi vic ;-)

> [...]
> TDataSetu ktery umi nejak ukladat data. Jeden takovy je napriklad v
> RxLib - TRxMemoryData, nebo ti muzu poslat i jeden muj.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.5.1999 19:43:23

Zdar,

1, Control panel - regional setings - Czech + set as system default locale (+
reinstalovat service pack - nejlepe asi SP5 pro NT)

2, V Delphi nastavit Font - Charset na EASTEUROPE_CHARSET

Mac

Novak Josef wrote:

> [...]
> aplikace uzivatelsky neni mic pekna a prehledna. Chtel bych se zeptat, jak
> docilit toho aby se moje aplikace v cestine tvarila cesky na angl. NT.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Pristup na RX Library

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.5.1999 19:50:32

No Petr Vones urcite nejakou tu opravicku ma, ze jo? :-))) Jeste jednou
za ni dekuju!

Mac

P.S. Jednalo se o problem s DBStatusLabel (resp. v ni se to
projevovalo), ale Petr vam to urcite popise odborneji :-)

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Resources + AVI, ANI

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.5.1999 20:11:17

Ahoj

Daji se nejak vkladat AVIcka, ANImovane kurzory a podobne do
projektu (asi do Resourcu projektu)?
Pokud ano, jak se na ne potom odkazuje.
Potreboval bych pouzit konkretne ten animovany kurzor a male
AVIcko do TAnimate a nechce se mi to tahat ze souboru.

Diky za odpovedi

Petr

Event Alert

[*] ing. Ale� Da�a - 26.5.1999 21:09:08

Hi vseca

nevite nahodou, proc v Remote Data Modulu nefunguje komponenta
TIBEventAlerter? Ci jak by sly zachytavat zmeny a predavat klientu zpravy a
zmene v databazi.

Diky za kazdou radu.

C.I.S. s.r.o.
Ales Dana
755 01 Vsetin

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.5.1999 20:34:30

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 26 May 99,:

> C:,

> No, jestli se nepletu, tak stale jeste
> porad mluvime o software, ktery je primarne
> urcen automechanikum...
> Takze :-)))

Ja tim chtel rici, ze FORMAT neni bezny prikaz, ktery by se
"bezne" pouzival. Ver mi, ze ani automechanik ho nepouziva
kazdy den :-)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 26.5.1999 22:21:17

> Ja tim chtel rici, ze FORMAT neni bezny prikaz, ktery by se
> "bezne" pouzival. Ver mi, ze ani automechanik ho nepouziva
> kazdy den :-)))

Jasne, "bezne" bolo vo vyzname, ze v pripade potreby formatovat
disk sa na tento ucel vecsinou (prevazne) pouziva program FORMAT
(konkretne cisla nepoznam, pretoze som nerobil exaktny prieskum ;-) )
a nie ze sa bezne (t. j. casto) pouziva. Myslim, ze z kontextu to bolo
dostatocne zrozumitelne.

Erik

Resources + AVI, ANI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 22:42:47

Petr Vaclavek wrote:

> [...]
> Potreboval bych pouzit konkretne ten animovany kurzor a male
> AVIcko do TAnimate a nechce se mi to tahat ze souboru.

Priklad na TAnimate (konkretne v D4 tam maji pri pouzivani z resource chybu,
ale ta se plne projevi jen pri natahovani resource z knihovny):

1. Mas AVI soubor: SAMPLE.AVI

2. Vytvoris si SAMPLEAVI.RC a do neho das:
SAMPLEAVI AVI "SAMPLE.AVI"

3. Prelozis pomoci BRCC32 a ziskas SAMPLEAVI.RES

4. Potom v aplikaci:

{$R SAMPLEAVI.RES}

Animate1.ResName := 'SAMPLEAVI';
Animate1.Reset;
Animate1.Play(0, Animate1.FrameCount, 1);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Komunikace mezi modemy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 22:47:21

"No Comemnt Group, s.r.o. / Sales Department" wrote:

> [...]
>
> je to mozno jednoduchsie ako riesit:
>
> * definiciu vlastneho komunikacneho protokolu (o viacerych kanaloch a ich

Ahoj,

Presne tak, navic pro RAS mluvi jeste jedna vec. Je totiz pravdepodobne, ze
ta firma ktera se zatim spojuje jen pomoci modemu si casem poridi Internet.
Pri pouziti RASu a sitove komunikace pak bude daleko snazsi takovou aplikaci
upravit aby ji slo dale provozovat.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Auto-increment field

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 26.5.1999 22:56:14

Jaky to ma smysl, resp. cemu ty diry vadi?
Jaro

> [...]
>vznikaj� "d�ry" v kl��i. D� se tohle n�jak o�et�it.
>D�ky moc.
>

>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

Dialog "otevrit cim"

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 22:57:58

Martin Dupal wrote:

> Ahoj,
>
> nevite, jak programove vyvolat dialog "otevrit cim" pro dane jmeno souboru ?
> Uzivatelsky se lze k tomuto dialogu dostat kliknutim na soubor pravym
> tlacitkem
> mysi s podrzenym shiftem. Diky za hinty.

Ahoj,

Napriklad takhle:

function ShellOpenAs(const FileName: String): Boolean;
var
Se: TShellExecuteInfo;
Param: String;
begin
Param := Format('shell32.dll,OpenAs_RunDLL %s', [FileName]);
ZeroMemory((zv)Se, Sizeof(Se));
Se.cbSize := Sizeof(Se);
Se.lpVerb := 'open';
Se.lpFile := 'rundll32.exe';
Se.lpParameters := PChar(Param);
Se.nShow := SW_SHOWNORMAL;
Se.Wnd := GetDesktopWindow;
Result := ShellExecuteEx((zv)Se);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Pristup na RX Library

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 22:57:46

Martin Kubecka wrote:

> [...]
>
> P.S. Jednalo se o problem s DBStatusLabel (resp. v ni se to
> projevovalo), ale Petr vam to urcite popise odborneji :-)

Jo, uz si matne vzpominam, byla tam nejaka chyba pri nastaveni AutoSize na
False.

V unitu RXCtrls v metode TRxCustomLabel.AdjustBounds si prvni radek uprav
na:

if not (csReading in ComponentState) and AutoSize then begin

a pak prekompiluj znovu vsechny Rx balicky.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Map.disku, aktualizacia klient.exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 22:58:40

Petr Kandera wrote:

> [...]
> se to dela, ale jde to zcela urcite. Dalsi moznost je pres externi program,

Jde to napriklad ve funkci MoveFileEx pomoci MOVEFILE_DELAY_UNTIL_REBOOT, ale
jen v NT. Ve Win95 je treba pouzit soubor WININIT.INI, blizsi popis v helpu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Acces violation

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 22:59:04

Jiri Heinisch wrote:

> [...]
> resetovat.
>
> Pokud zkousim FindError tak nic nenajde.

Ahoj,

Nejprve bych to zkusil na finalnejsi verzi Windows (Win98 jsou stale jen beta,
prvni ostra verze Win98 SE se snad jeste pokud vim moc neprodava). Potom je tu
jeste dalsi moznost, provest update na Delphi 3.02.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Triggers & Gener�tor

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 26.5.1999 23:00:19

Ja myslim, ze se ta hodnota na serveru zapise, ale ten Table (nerad)
se tu
hodnotu nedozvi .... aktualizuje ji az po Close - Open
Jaro

>Zdrav�m v�echny.
>Na Interbase jsem si vytvo�il GENER�TOR, kter� mi p�i ka�d�m nov�m
z�pisu
>zv��� ��selnou hodnotu. D�le jsem si vytvo�il Trigger - Before
>Insert,kter� pr�v� vol� tento gener�tor. Kdy� to zkou��m z aplikace
>dod�van� s delphi - WISQL32.exe, tak mi to v pohod� funguje. Kdy� si
v�ak
>vytvo��m aplikaci na stran� klienta, tak �e si tabulku z Interbasu
>norm�ln� otev�u v Table a pak p�id�v�m z�znamy, program mi
automaticky
>nezvedne ani nezap�e ��selnou hodnotu,kter� je norm�ln� o�et�ena
>Gener�torem s Triggerem. Nev�te co s t�m ?
>D�ky.
>
>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
>--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Map.disku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.1999 23:03:52

"Radoslav Jalc, ProNet" wrote:

> [...]
> Neviem totiz "co ma caka" pri standardom pouziti api fce WNetAddConnection a

Ahoj,

No, tak strasne ty funkce zase nejsou, obalovat je jeste dalsimi funkcemi mi neprijde
az tak prospesne. Tady mas priklad mapovani vytrzeny z aplikace:

function TServisData.OpenSharedResource(const Path: String; Silent: Boolean): Boolean;
var
NetRes: TNetResource;
UserName: array[0..31] of Char;
UserNameSize: DWORD;
UserNameSize := Sizeof(UserName);
WNetGetUser(nil, UserName, UserNameSize);
ZeroMemory((zv)NetRes, Sizeof(NetRes));
NetRes.dwType := RESOURCETYPE_DISK;
NetRes.lpRemoteName := PChar(ExtractFileDir(Path));
if not DirectoryExists(Path) and (WNetAddConnection2(NetRes, nil, UserName, 0) <>
NO_ERROR) then
begin
if not Silent then MessBox(sErrorOpenShared, MB_ICONERROR);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Erik Salaj <erik(zv)dodo.sk> - 26.5.1999 23:48:12

> [...]
> naformat, ale pak uz vse probihalo normalne :-((
>
> Mozna, ze kdybychom rovnou spustili low level format disku, tak jsme

Pomerne znama je napr. chyba MS DOSu, ked po modifikacii zopar
bajtov v MBR nebootnete pocitac nielen z tohto harddisku ale ani
z diskety. Existuju systemy pre ochranu udajov, ktore tuto "vlastnost"
aj vyuzivaju.

Co sa tyka low level formatu, neviem ci je to dobre pre harddisk. Pocul
som o tom vselico ale skusenosti s tym nemam.

Erik

NewMatic

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 27.5.1999 06:02:42

Nebo takto :-)

Od: Radim Jarosek <radim.jarosek(zv)rbg2.siemens.de>
Komu: bonnel(zv)telecom(tec)cz <bonnel(zv)telecom(tec)cz>
Datum: 26. kv�tna 1999 14:12
P�edm�t: NewMatic

Ahoj nasel jsem to na teto strance

http://www.genjerdan.com/bfp/newmatic.htm

Radim

BTW at to nemusis hledat :-))

www.uschovna.cz: zprava o ulozeni zasilky

[*] bonnel(zv)telecom(tec)cz <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 27.5.1999 06:47:31

ZPR�VA O ULO�EN� Z�SILKY - http://www.uschovna(tec)cz/

Odes�latel: bonnel(zv)telecom(tec)cz (bonnel(zv)telecom(tec)cz)
Adres�t: Delphi konference (delphi-l(zv)fwd(tec)cz)
��slo z�silky: Uschovna374cce0364ffb

ZPR�VA PRO P��JEMCE:

NEWMATIC !!
Protoze zrcadlo Torry nefunguje, tak soubor NewMatic
ukladam sem. Prosim pokud budete stahovat pres link
uvedeny nize, odskrtnete checkbox "Smazat po stazeni"
aby si software mohli stahnout i ostatni. Server smaze
soubor sam za 14 dni.
BTW mysli, ze by toto mohla byt do budoucna cesta na
docasne umisteni souboru a nemusi se hledat dobrovolnik,
ltery to hodi na svuj web (s vyjimkou prispevku napr.
P.V., ty jsou nadcasove :-) a mame pro ne zrcadlo konf. )
Cau
Mira Ondrisek.

V elektronick� �schovn� pro v�s byly ulo�eny tyto soubory:

newmatic.zip (249378 bajt�)

B�hem n�sleduj�c�h 14 dn� si je m��ete vyzvednout na URL

http://www.uschovna(tec)cz/vydej.php3/Uschovna374cce0364ffb

http://www.uschovna(tec)cz/ Copyright (C) 1998-99 Ji�� Randus, InWay, a. s.

Setridit, .COM, 2xHDD....

[*] M�ra Tom� <tmara(zv)itsys(tec)cz> - 27.5.1999 07:57:32

Ty 40MB disky - to je priklad, stejne nevim, kde bych to vyuzil, jen me to
zajimalo....Dik.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Drvota [mailto:drvota(zv)zds(tec)cz]
Odesl�no: 26. kv�tna 1999 11:29
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Setridit, .COM, 2xHDD....

> [...]

> OS
Konecne

Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz

DOS text capture

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 27.5.1999 8:06:30

Ahoj lidi...

Mam malinkaty problemecek: potreboval bych udelat capture dosovskyho
okna/screenu, ale v textovem tvaru... Poradte, jak na to. D3 Profi.

Diky predem

PS: Potrebuji to udelat programove, ne pres Ctrl+C, Ctrl+V.....

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Ochrana programu (uz zase ;-)

[*] Robert Jendrisak <jendris(zv)minv.sk> - 27.5.1999 08:33:29

> [...]

instalnes
dos z diskiet a ten ti to vsetko preflaknes, avsak potom uz zmazes aj

Werki who had compaq for more than 2 years....

filter

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 27.5.1999 08:38:09

zdravim

Mam komponentu Query. Ak pouzijem sql s filtrom WHERE a spustim QUERY, ako
zistim ale v kode, ci nasiel zaznamy ktore where vyhovuju.

ponahla.

DBGRID BEZ DATABAZE

[*] Robert Jendrisak <jendris(zv)minv.sk> - 27.5.1999 08:43:04

>Ahoj,
>potreboval bych do tabulky ulozit nejake polozky. Chtel bych pouzit
>komponentu TDBGrid, ale zaroven data nebudu cerpat z zadne databaze. Ve
>vysledku totiz bude tabulka jen vystupem meho vlastniho datoveho formatu.
>
>Ilustruji zjednodusenou situaci:
>1) mam textovy soubor, na kazdem radku je jedno jmeno
>DAVID
>ANDREA
>MARTIN
>MILAN

cew query je to najprimitivnejsie...
cosi ako insert into aaa (x,y) values ("x1","xy")...

>atd.
>
>2) Rovnez mam vytvorenou DBGrid s jednim sloupeckem nazvanym JMENO.
>Jednoduse jsem zjistil, jak se tento sloupecek jmenuje pomoci
>Grd.Columns.Items[0].Title.Caption;

to je ten najhorsie sposob, co tak selectnut nazov stlpca/tabulky so
systemovych tabuliek??

>Ale uz si nevim rady s tim, jak mam naplnit jednotlive radky temi jmeny.
>Pochopil jsem, ze to potrebuje nejaky Dataset, ale ten v komponentach
>nevidim.
>Muze nekdo poslat strucnou radu ?
>
>Dekuji
>
>PK

Niet zac

Werki

filter

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.5.1999 08:57:24

Jednoduse. Pokud je to Query otevrene pres Query.Open, pak je to Query.RecordCount.
Urcuje pocet zaznamu, ktere vyhovuji podmince.

Od: Martin [SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Odeslano: 27. kvitna 1999 8:38
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: filter

[...]

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bob=E1k?= <bobak(zv)minv.sk> - 27.5.1999 09:02:23

Neviem presne o co ti ide ale skus vysledok query priradovat nejakej premennej

napriklad :

S:String;

S:=Query1.Fields[0].AsString
(samozrejme ze moze byt aj AsInteger a pod.)
a s premennou uz mozes robit co chces, porovnavat s cim chces.............

Marin Bobak
Martin wrote:

> [...]
>
> Mam komponentu Query. Ak pouzijem sql s filtrom WHERE a spustim QUERY, ako
> zistim ale v kode, ci nasiel zaznamy ktore where vyhovuju.

databaza

[*] Robert Jendrisak <jendris(zv)minv.sk> - 27.5.1999 09:07:10

> [...]
>-exe subor by bol na servri
>-data by boli na servri ?
>Samozrejme, ze sa jedna o database access.

Ano, je to mozne, a jestvuje mnozstvo rieseni

Werki

filter

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 27.5.1999 09:15:45

Ja pouzivam Query.IsEmpty

Od: Martin [SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Odeslano: 27. kvitna 1999 8:38
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Robert Jendrisak <jendris(zv)minv.sk> - 27.5.1999 09:41:44

Ya to robim tak ze aktualna verzia je na web serveri, a ked si na to
clicknu, tak sa im to nakopci
ako nova verzia. Pri zisteni starej verzie ich na to upozorni, spusti web
prehliadac a ukonci program.

Werki

Multiselect gridu

[*] Peter Hudec <pietro(zv)proces.sk> - 27.5.1999 09:41:45

Caute vsetci.

Mam problem.
Neviem, ako oznacit v TDBGride programovo riadky, ked je nastaveny v
options dgMultiSelect
a mam zoznam riadkov, ktore sa maju oznacit.
Ide mi o to, aby po spusteni okna s gridom uz boli riadky oznacene, aby
sa nemuseli znovu vyberat mysou,
ak sa okno spusta viackrat.

Diki.
Peter.

filter

> Mam komponentu Query. Ak pouzijem sql s filtrom WHERE a spustim QUERY,
ako
> zistim ale v kode, ci nasiel zaznamy ktore where vyhovuju.

Pokud neco nasel je po Open vlastnost RecordCount ruzna od 0

Radek

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 27.5.1999 09:51:01

> [...]
>neuvedomi ake funkcie pouziva. Ak pouziva funkcie pre realne cisla, potom
>sa musi trapit aj s chybami pri vypoctoch, ktore v tejto suvislosti

Ano je to presne tak.
Navic jak jsem jiz psal tak Trunc a Int jsou funkce, ktere jsou kompilovany
komplilatorem specialnim zpusobem (dostavaji paremetry v komprocesoru
a nikoliv standardnim zpusobem).
Jenze zadny Int ani Trunc pro currency neni!
Takze mnou navrzene reseni funkci CTrunc nedela nic jineho
nez prevod z extended na currency.

Rob

DOA

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 27.5.1999 09:53:15

Mam takovy problem s DOA. Na serveru nam bezi PO8, kdyz se na nej napojim
pres TCPIP a snazim se v pomoci TOracleDataSet se selectem : SELECT * FROM
patient_images nacist zaznamy (vcetne 5 image, ktere maji asi 400kb(kazdy),
tak me aplikace zamrzne (muzu cekat a cekat a nedockam se), ale kdyz se
pokusim nacist 1 nebo 2 zaznamy a do selectu dam podminku WHERE ref_no < 3
tak je to OK ) . Muze to byt napr. nejakym timeoutem (ze by se to nestihlo
napr tech 5 images prenest za urcitou dobu a zamrzlo to), ale to by snad
zahlasilo nejakou chybu ne?

filter

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?O=E8en=E1=B9?= <ocenas(zv)proces.sk> - 27.5.1999 09:53:55

Pre TDataSet:

function IsEmpty: Boolean;

Description

Call IsEmpty to determine if a dataset has records. IsEmpty
returns True if the dataset does not contain any records.
Otherwise it returns False.

Martin Bob�k wrote:

> [...]
>
> Marin Bobak

> ako

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 27.5.1999 09:54:29

>Trochu se opakujes. Je to sice vtipne, ale ceho moc, ...
>I kdyz uznavam, ze tato cisla jsou jeste vtipnejsi nez (31 a 30)
>
>Jura

Psal jsem, ze se jedna o variaci na predchozi tema.
Ale chybny vypocet s cisly 31/1=30 je zpusoben necim
jinym nez chybny vypocet 6/2=2!
Zde se jedna o uplne jiny problem.
Mnohem zavaznejsi.
Jen pockej az na to prijdete nebo vam to prozradim
cim to je!!!

Uz nikdy nebudes verit vypoctu v Delphi (Windows)
a vsem zakaznikum doporucis aby si
vysledky prepocitavali na kalkulacce :-)

Rob

Skryt aplikaci

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 27.5.1999 09:57:11

Chtel bych se Vas zeptat, nemuzu prijit na to, jak skryt aplikaci pri jejim
spusteni.
Vzdy jsem pouzival Application.ShowMainForm := False;
Ale ted to nejak nefunguje. Pouzivam RxTray a potrebuji tu aplikaci skryt.
Na formulari mam jeden ListBox, ale nacitam ze souboru *.ini dost veci neni
to zpusobeno tim, ze nestaci nacist vsechny informace a proto se skryti
aplikace neuplatni?
Nejde to osetrit jinak?
Dekuji Novak

richedit a vkladanie textu

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 27.5.1999 10:51:29

To mas pravdu, ale ja robim nasledovnu vec :
richedit1.Lines.add('s'); //pridaj text na novy riadok
if <>.... // tu ide podmienka, ktora mi zisti
ci plati nejaky vyraz a ak ano tak
nacita text z posledneho
riadku richeditu a prida ku nemu nejaky dalsi
text a ak vyraz neplati tak
ten text prida na dalsi riadok a vtedy mi to
zacne rolovat . Na lepsie
pochopenie pridavam aj ukazku

Kod :

if linezal<>linexx then begin posit.richedit1.lines.Add(ukaztext);
linezal:=linexx;
pistxt:=posit.richedit1.lines[posit.richedit1.lines.capacity-1]+ukaztext;

posit.richedit1.Lines.Delete(posit.richedit1.lines.capacity-1);

posit.richedit1.lines.add(pistxt);
Od: SPINER Tomas <Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. m�j 1999 14:46
P�edm�t: RE: richedit a vkladanie textu

> [...]
>pred chvilkou som to odskusal. Ponechal som standartne nastavenie a
>scrollbar. Vobec to nerolovalo a aktivny riadok bol vzdy ten prvy.

koupe Delphi 3 Standard

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 27.5.1999 10:55:55

Lze jeste nyni koupit oficialne (s dokladama) D3 Standard?
Dival jsem se do ceniku borland(tec)cz a tam je pouze D4.

Dik za info

===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 27.5.1999 11:03:11

Napada me jeste jedno reseni.....Teda pokud te zajima jen pocet a ne zaznamy

do selectu napises COUNT(*) as POCET asi nejak takhle

select COUNT(*) as POCET from .... where ...
a pak se na to odvolas QUERY['POCET']

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: geoplan(zv)pp.sinet.sk <geoplan(zv)pp.sinet.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 10:08
P�edm�t: filter

> [...]
>

>Mam komponentu Query. Ak pouzijem sql s filtrom WHERE a spustim QUERY, ako
>zistim ale v kode, ci nasiel zaznamy ktore where vyhovuju.

Kurzor nad Labelem

[*] Petr Vale� - 27.5.1999 11:23:32

Ahoj vsichni,

delam v CB 1.0, nevite prosim nekdo jak nad Labelem zobrazit vlastni kursor. V Delphi 4 mi vyhovoval "HandPoint", ale tuto moznost jsem v CB 1.0 nenasel.

Nainstalovana tiskarna

[*] Petr Vale� - 27.5.1999 11:23:11

Ahoj vsichni,

nevite prosim nekdo jak zjistit aktualni/vychozi nainstalovanou tiskarnu, pripadne jeji parametry ???

Nainstalovana tiskarna

[*] Michal Bozon <bozon(zv)natur.cuni(tec)cz> - 27.5.1999 11:27:41

Potreboval bych vedet, jestli jde nakreslit elipticky oblouk, ale takovy,
aby hlavni osa elipsy nebyla rovnobezna s osou x (nebo y). Normalni funkce
Ellipse nakresli vzdy elipsu, jejiz osa je vodorovna. Stejne tak Arc. Ten
nakresli elipticky oblouk, tedy cast elipsy ktera je opet rovnobezna.

Michal Bozon.

grafika, ellipse, arc

[*] Michal Bozon <bozon(zv)natur.cuni(tec)cz> - 27.5.1999 12:01:18

[...]

Diky,
Michal Bozon.

Housenka

[*] Oldrich Nic <NICO(zv)feld.cvut(tec)cz> - 27.5.1999 10:04:44 met-1mest

No, ja bych to udelal nejak takhle:
Udelas si dvourozmerny pole: Plocha: array [1..n, 1..n] of integer;,
ktery bude reprezentovat hraci plochu. Tam, kde bude prazdny misto,
das nulu: Plocha[2, 2]:= 0. Tam, kde je zed, das treba jednicku:
Plocha[1, 1]:= 1. No, a tam kde je zrovna housenka, das trojku:
Plocha[4, 5]:= 3. Po nejakem intervalu budes trojky z pole nahrazovat
nulami(housenka jede) a na druhou stranu budes pridavat trojky. Musis
pak taky pridavat trojky jeste navic, jak se housenka prodluzuje. Jak
testovat, jestli narazi? if Plocha[AktualX + KrokX, AktualY + KrokY]
<> 0 then write('Padla kosa na kamen!');, kde AktualX a AktualY jsou
souradnice polohy hlavicky nasi housenky, KrokX a KrokY smery, jak se
housenka pohybuje.
Snad je to jasne, neni to ale asi moc programatorsky cisty. Neva,
zapocet ti za to da. Oldrich nic, nico(zv)feld.cvut(tec)cz.

databaze

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 27.5.1999 12:25:51

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz>
> 1) Jak jednoduse seradit zaznamy v TTable podle nejakeho konkretniho
> pole zaznamu, pripadne, jak nastavit, aby se tabulka automaticky
> radila (pri pridani dalsiho zaznamu)? Samozrejme bych si na to umel
> napsat nejaky algoritmus - treba nastrilet vsechny zaznamy v tabulce
> do spojoveho seznamu, ten setridit bubble-sortem a vratit to zpet,
> ale urcite na to existuje uz nejaka implementovana funkce, jen nevim
> jaka. Nekde v helpu jsem nasel funkce Sort a SortTable, ale jejich
> syntaxi jsem nejak nepochnapal.

Nejjednodussi je mit na pozadovanem poli index. Po pridani zaznamu se ti pak
zaradi automaticky. Jinak existuje nekolik komponent, ktere zajistuji
setrideni i bez exisence indexu.

> [...]
> navigacni listy (nevzpominam si presne na nazev)? Jedine, co me zatim
> po radnem prohrabani se helpem napadlo, bylo pouzit vlastnosti
> TDBGrid.SelectedField, ktera vraci oznacene pole. Ja bych ale
> potreboval celou aktualni radku, abych se pak pomoci metody
> TTable.Locate mohl na dany zaznam presunout a nasledne ho vymazat.
> Jedno pole mi nestaci, protoze nemam jistotu, ze se ve sloupci
> nevyskytuje vice poli se stejnou hodnotou. Navic mam takove tuseni,
> ze oznacovat se da i pomoci trojuhelniku v uplne levem sloupci, aniz
> by bylo oznaceno jakekoli konkretni pole v TDBGrid.

Asi nejjednodussi je Table.Delete - smaze aktualni zaznam, na kterem stojis
v DBGridu.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Kurzor

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 27.5.1999 12:30:31

> M�m takov� "mal�" probl�mek. Po vlo�en� textu do TMemo (TRichEdit) mi
> zmiz� kurzor. Nev�te n�kdo, jak toho dezert�ra vr�tit zp�tky. D�kuji
> v�em, kte�� mi s t�mto probl�mem pomohou.

Memo1.SetFocus

Skryt aplikaci

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 27.5.1999 12:37:02

Ahoj,
tak takovouhle vec resim takto :

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
Form1.Hide;
TForm1.Timer1.Enabled := False;

Timer1.Interval := 1;

a koordinaty okna dat tak, aby okno nebylo videt: tzn Left := -xx, Top
:= -xx,
Height,Width := 0

.. no a potom pri aktivaci upravit rozmery okna a koordinaty.

Neni to sice mirne receno nejcisci, ale funguje to bez problemu.Clovet se
nemusi starat o Thredy a zpravy .Vsechno maka skryte tak jak ma.A hlavne to
je ihned napsany,takze na nejaky maly programky to staci.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz>
Komu: 'Delphi konference' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 10:42
P�edm�t: Skryt aplikaci

> [...]
>to zpusobeno tim, ze nestaci nacist vsechny informace a proto se skryti

Nainstalovana tiskarna

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 27.5.1999 12:39:15

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Vale� Ahoj vsichni,

nevite prosim nekdo jak zjistit aktualni/vychozi nainstalovanou tiskarnu, pripadne jeji parametry ???
Pridej si do uses unitu Printers
Pak mas k dispozici objekt TPrinter, ktery mimo jine v sobe obsahuje seznam tiskaren.
Printer.PrinterIndex := -1; nastavi Default tiskarnu
Default Tiskarna := Printer.Printers.Strings[Printer.PrinterIndex];

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

databaze

[*] Karel Chmel <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 27.5.1999 12:47:15

> [...]
> ale urcite na to existuje uz nejaka implementovana funkce, jen nevim
> jaka. Nekde v helpu jsem nasel funkce Sort a SortTable, ale jejich

Asi nejlepsi by bylo nadefinovat indexy a razeni potom menit pomoci techto
indexu

Table1.IndexName := jmeno_indexu

> [...]
> ze oznacovat se da i pomoci trojuhelniku v uplne levem sloupci, aniz
> by bylo oznaceno jakekoli konkretni pole v TDBGrid.

TTable ma metodu DELETE, ktera maze aktualni zaznam.

Karel

databaze

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.5.1999 13:05:16

> ----------
> 1) Jak jednoduse seradit zaznamy v TTable podle nejakeho konkretniho
> pole zaznamu, pripadne, jak nastavit, aby se tabulka automaticky
> radila (pri pridani dalsiho zaznamu)?

---Nejlepe pouzitim rxQuery a rxDBGrid (nevim, jak komu,
ale me se to opravdu libi :-)
A jinak pouzitim indexu a potom muzes volat
Table1.IndexName:=Jmeno_Indexu

> 2) Jak vymazat aktualni zaznam v TDBGrid bez pouziti takove te
> navigacni listy (nevzpominam si presne na nazev)?

---Asi myslis DBNavigator, jde to samozrejme i bez
nej. Myslis-li uzivatelsky, tak pomoci Ctrl-Del
a programove pomoci Table.Delte
(obe metody vymazou aktualni zaznam)

Dobra.

DOS text capture

[*] "Bohumil Mi�ka" <bm(zv)isternet.sk> - 27.5.1999 13:08:24

Ahoj,

Znaky dosovskeho okna su ulozene vo videopamati na adrese b800h:0000,
alebo za urcitych okolnosti na adrese b000h:0. Kazde pismenko tam ma vyhradene
dva bajty, horny su atributy, dolny je ascii hodnota pismenka.

Alebo pomocou preruseni video ( int 10h, ah = 8 ), co je mozno cistejsie.

Bohumil Micka

On 27.5.1999 at 8:06 sup(zv)svitap(tec)cz wrote:

> [...]
>E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
>FTP: ftp.svitap(tec)cz

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Michal Bozon <bozon(zv)natur.cuni(tec)cz> - 27.5.1999 13:26:08

On Thu, 27 May 1999, Robert Kindl wrote:

> [...]
>
> Uz nikdy nebudes verit vypoctu v Delphi (Windows)
> a vsem zakaznikum doporucis aby si
> vysledky prepocitavali na kalkulacce :-)

Nebylo by lepsi k zaokrouhlovani pouzit funkci Round?
Problem je asi v tom, ze cela realna cisla nejsou v pameti ulozeny presne,
takze ani nula neni nikdy 0.
Michal Bozon

Skryt aplikaci

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 27.5.1999 13:32:27

Myslim, ze mam daleko cistejsi reseni, ktere nevyzaduje timer, a je taky
kratke.

Co takhle upravit *.dpr projektu ?

program Project1;

uses
Forms,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};

{$R *.RES}

Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Form1.WindowState:=wsMinimized; // tohle skryje aplikaci

anebo rovnou v property formu nastavit jeste pred kompilaci WindowState na
wsMinimized.

Pomoci vsech techto rad se ale stejne nezbavis tlacitka aplikace v TaskBaru
windows. Na to bych ti poradil pouziti komponenty
TAMWinEnv 1.0, kterou najdes na Torry. Umi to skryt aplikaci v seznamu uloh
a ruzna dalsi ukryti.

PK

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 27. kv�tna 1999 12:37
P�edm�t: Re: Skryt aplikaci

Od: Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz>
Komu: 'Delphi konference' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 10:42
P�edm�t: Skryt aplikaci

> [...]
>to zpusobeno tim, ze nestaci nacist vsechny informace a proto se skryti

databaze

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 27.5.1999 11:36:51 met-1mest

Ahoj,

[...]

Za vsechny rady predem diky.

S pozdravem Jan Pomikalek

Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/
E-mail: muf(zv)pinknet(tec)cz http://tetrinet.pinknet(tec)cz/
ICQ: 2198989 http://muf.pinknet(tec)cz/
-------------------[pinknet on every screen]-----------------------

Schovat MDI scrollbary

[*] Michal Bozon <bozon(zv)natur.cuni(tec)cz> - 27.5.1999 13:37:31

Nazdar.
Nevite nahodou prosim vas nekdo, jak udelat neco, aby se nezobrazovaly
scrollbary v MDI parent okne? I kdyz nastavim vlastnost formu (MDIParent)
AutoSrollBars (nebo jak se to presne jmenuje) na false, vzdy se mi
scrollbary objevi, kdyz nejaky MDI child form presunu v parentu tak, aby
jeho cast nebyla videt.
Dik moc, Michal Bozon

Zapis resource...

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 27.5.1999 13:39:17

Ahoj

chtel bych ze sveho programu zapsat resource do nejakeho EXE,
ale fce UpdateResource zrejme funguje jen pro WinNT

vi nekdo jak zapsat resource do EXE pod Win95 ?

diky za pripadne odpovedi

Zdenek Fryz

Chyby pri vypoctech

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 27.5.1999 11:59:24 met-1mest

> [...]
> Zde se jedna o uplne jiny problem.
> Mnohem zavaznejsi.
> Jen pockej az na to prijdete nebo vam to prozradim

A cim to teda je? Prosim, prozdrad :-)).

[...]

Volne systemove prostredky

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.5.1999 14:07:37

Zdravim,

Existuje nejaka WIN API funkce, ktera vraci aktualni stav systemovych prostredku?
Pokud ne, je nejak jina moznost jak na to?

Diky za radu.

[...]

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 27.5.1999 14:37:47

No jo, ale ja to tim odstranim i TaskBaru.

Jiri Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 14:34
P�edm�t: Re: Skryt aplikaci

Od: Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz>
Komu: 'Delphi konference' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 10:42
P�edm�t: Skryt aplikaci

> [...]
>to zpusobeno tim, ze nestaci nacist vsechny informace a proto se skryti

Skryt aplikaci >>

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 27.5.1999 14:39:24

No jo, ale ja to tim Timerem odstranim i TaskBaru.

Jiri Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 14:34
P�edm�t: Re: Skryt aplikaci

Od: Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz>
Komu: 'Delphi konference' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. kv�tna 1999 10:42
P�edm�t: Skryt aplikaci

> [...]
>to zpusobeno tim, ze nestaci nacist vsechny informace a proto se skryti

TClass

[*] Tom� Sypal <sypal(zv)seznam(tec)cz> - 27.5.1999 14:44:18

Ahoj,
prave se vrtam ve tridach a potreboval bych vedet nektere drobnosti.

Muze mi nekdo vysvetlit, k cemu slouzi vyrazy virtual, override, inherited v metodach, pripadne za jejich deklaracemi ?

Hlavne mi jde o virtual a inherited, pripadne bych uvital i popis dalsich vyrazu, ktere se mohou v definici tridy vyskytovat.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Kurzor

[*] Radek Zitta <RADEK.ZITTA(zv)gyza(tec)cz> - 27.5.1999 13:21:34 cet

M�m takov� "mal�" probl�mek. Po vlo�en� textu do TMemo (TRichEdit) mi
zmiz� kurzor. Nev�te n�kdo, jak toho dezert�ra vr�tit zp�tky. D�kuji
v�em, kte�� mi s t�mto probl�mem pomohou.

Komponenta pro mapy

[*] Petr Vale� - 27.5.1999 15:28:54

Ahoj vsichni,

Nevite prosim nekdo kde sehnat nejakou komponentu podporujici zobrazeni nekterych mapovych formatu.
Dekuji za kazdou informaci.

Petr

Skryt aplikaci >>

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 27.5.1999 15:30:12

A co pouzit
Application.ShowMainForm := False;

a u formu nastav
Visible := false;

VC++ a Delphi

Viete niekto, ako vytvorit vo Visual C++ 5.0 object file (.OBJ), z ktoreho
budem moct v Delphi pouzivat funkcie ako "external"? Zatial sa mi to nejak
nedari, vo VC++ napisem nejake funkcie, skompilujem a v Delphi poviem ze {$L
subor.OBJ}
a hned tam mi to krici ze "Bad file format". Ked som to iste skompiloval v
builderi, tak mi to uz nekricalo Bad file format, ale mi tvrdilo, ze funkcia
v externych moduloch nie je. Neovladam velmi zaludnosti okolo kompilacie a
nastaveni kompilatora v C.
Vopred vdaka.

Lubo.

koupe Delphi 3 Standard

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 27.5.1999 16:02:35

> Lze jeste nyni koupit oficialne (s dokladama) D3 Standard?
> Dival jsem se do ceniku borland(tec)cz a tam je pouze D4.

Ja jsem to zkousel na podzim "po Belohradu"
a v Inprise mi rekli, ze ne.

Tom

Volne systemove prostredky

[*] Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 27.5.1999 16:02:40

Jestli myslis Resources, tak to lze asi jedine tehdy, pokud si nainstalujes Resourcemeter do W95. Ten sebou nese knihovny rsrc16.dll a rsrc32.dll. V uvedenych knihovnach je k dispozici funkce MyGetFreeSystemResources32(zv)4. Aby to nebylo tak jednoduche, tak to na NT havaruje. Nakonec jsem to osetril takto:

v sekci
initialization
begin
PripravFunkciVolneRes ;
end ;

v sekci:
finalization
begin
if GHandleDLL <> 0 then
begin
FreeLibrary(GHandleDLL)
end ;
end ;

no a volano je toto:
procedure PripravFunkciVolneRes ;
var
LBuf: array[0..255] of char ;
LPath: String ;
{LInt: integer ;}
begin
GetSystemDirectory( LBuf, SizeOf( LBuf )) ;
LPath := StrPas( LBuf ) ;
if ( FileExists(LPath+'\rsrc32.dll') or FileExists('rsrc32.dll')) and
( FileExists(LPath+'\rsrc16.dll') or FileExists('rsrc16.dll')) then
begin
GHandleDLL := LoadLibrary('rsrc32.dll') ;
if GHandleDLL <> 0 then
begin
(zv)DejVolneZdroje :=
GetProcAddress(GHandleDLL, ' MyGetFreeSystemResources32(zv)4') ;
{LInt := DejVolneZdroje( 0 ) ;}
(zv)DejVolneZdroje := (zv)DejVolneZdroje32 ;
{LInt := DejVolneZdroje( 0 ) ;}
end ;
(zv)DejVolneZdroje := (zv)DejVolneZdroje32 ;
end ;
{ShowMessage( 'Voln zdroje:'+IntToStr(LInt)) ;}
end ;

Pokud nenajde na disku uvedene knihovny, pouzije tuto funkci, ktera vraci neco jineho, nez volne resources:
function DejVolneZdroje32(const ASysResource: Integer ): Integer ; stdcall ;
var
LMemoryStatus: TMemoryStatus ;
LVolneVirtual: Integer ;
begin
GlobalMemoryStatus( LMemoryStatus ) ;
LVolneVirtual := Trunc(( LMemoryStatus.dwAvailVirtual /
LMemoryStatus.dwTotalVirtual ) * 100) ;
if LVolneVirtual > 0 then
Result := LVolneVirtual
else
Result := 30 ;
end ;

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic [SMTP:vyvoj(zv)atlascon(tec)cz]
Odesl�no: 27. kv�tna 1999 14:08
Komu: 'DELPHI FORUM 98'
P�edm�t: Volne systemove prostredky

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.5.1999 16:06:51

Pokud budete chtit schovat aplikaci, melo by
stacit ShowWindow(Handle, SW_HIDE);
a mozna bude stacit tento prikaz spustit
pred vytvorenim hlavniho formu a ten
zobrazit jako minimalizovany.
(Aplikace dale zustane v TaskListu)

> [...]
> hlavne to
> je ihned napsany,takze na nejaky maly programky to staci.

Komponenta pro mapy

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 27.5.1999 16:09:19

Existuji komponenety napr.pro ArcView, MapInfo, MaGIS a dalsi, sezenete je u
dodavtele prislusneho programu - a pocitejte s docela slusnou sumou.

----------------------------------
David Vodnansky - database analyst
<mailto: vodnansky(zv)allianz(tec)cz>

Od: Petr Vale� [mailto:pvales(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 27. kv�tna 1999 15:29
Komu: DELPHI Konference
P�edm�t: Komponenta pro mapy

[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 27.5.1999 16:21:47

unit FreeResources;

{ Get free system resources in Windows 95.
For reasons unknown outside of Microsoft, the Win32 API
does not define the GetFreeSystemResources function.
The only way to get this information is to call a 16-bit
function in USER.EXE. You can try messing around with thunking,
but there's an easier way in Windows 95. (I don't know how
to do this in NT, though.)

This information comes from "Windows 95 System Programming Secrets"
by Matt Pietrek.

This unit provides the GetFreeSystemResources function
for Windows 95. See the Windows 3.1 API documentation
to learn more about this function.

Copyright ? 1996 Tempest Software

You may use this software as part of an application program
without fee or royalty. Use this software at your own risk.
As free software, it is offered without guarantee.

Gfsr_SystemResources = 0;
Gfsr_GdiResources = 1;
Gfsr_UserResources = 2;

function GetFreeSystemResources(SysResource: Word): Word;

implementation

uses SysUtils, Windows;

{ Undocumented Kernel32 calls. }
function LoadLibrary16(LibraryName: PChar): THandle; stdcall; external
kernel32 index 35;
procedure FreeLibrary16(HInstance: THandle); stdcall; external
kernel32 index 36;
function GetProcAddress16(Hinstance: THandle; ProcName: PChar):
Pointer; stdcall; external kernel32 index 37;
procedure QT_Thunk; cdecl; external kernel32 name 'QT_Thunk';

{ Use global variables, so QT_Thunk does not trash them. }
var
hInst16: THandle;
GFSR: Pointer;

{ QT_Thunk needs a stack frame. }
{$StackFrames On}

{ Thunking call to 16-bit USER.EXE. The ThunkTrash argument
allocates space on the stack for QT_Thunk. }
function GetFreeSystemResources(SysResource: Word): Word;
var
ThunkTrash: array[0..$20] of Word;
begin
{ Prevent the optimizer from getting rid of ThunkTrash. }
ThunkTrash[0] := hInst16;

hInst16 := LoadLibrary16('user.exe');
if hInst16 < 32 then
raise Exception.Create('Cannot load USER.EXE');

{ Decrement the usage count. This doesn't really free the
library, since USER.EXE is always loaded. }
FreeLibrary16(hInst16);

{ Get the function pointer for the 16-bit function in USER.EXE. }
GFSR := GetProcAddress16(hInst16, 'GetFreeSystemResources');
if GFSR = nil then
raise Exception.Create('Cannot get address of
GetFreeSystemResources');

{ Thunk down to USER.EXE. }
asm
push SysResource { push arguments }
mov edx, GFSR { load 16-bit procedure pointer }
call QT_Thunk { call thunk }
mov Result, ax { save the result }

Martin Lasevic wrote:

> [...]
> tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
> mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
> mailto:+420603338765(zv)sms.paegas(tec)cz

virtual vs. dynamic

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 27.5.1999 16:54:50

Ahoj vsichni,

neumel byste mi negdo vysvetlit, jakej je vlastne rozdil mezi tim, kdyz
nadeklaruju metodu jako virtual nebo dynamic ... podle mych empirickych
zkusenosti se mi zda, ze je to jedno ... ale asi to tak neni ... co ...?

diky ...

Jirka

TClass

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 27.5.1999 17:12:46

> [...]
>
>Hlavne mi jde o virtual a inherited, pripadne bych uvital i popis dalsich
vyrazu, ktere se mohou v definici tridy >vyskytovat.

"virtual" - se pouzije u deklarace metody objektu, kterou chces rozpracovat
v nejakym potomku tohoto objektu

"override" - pouzijes u deklarace metody u potomku toho puvodniho objektu
... (jinak bys nemohl volat ten puvodni kod v ty virtual metode toho
puvodniho objektu)

"inherited" - pouzijes v tele metody potomku ... (vlastne ti to vola tu
puvodni virtual metodu u toho puvodniho objektu)

pak tam este figuruje "dynamic" ... ale u toho prave nevim, jak se to lisi
od virtual ... podle me je to skoro stejny ...

a nakonec jeste muzes pouzit "abstract" ... tzn. nemusis psat telo ty
metody, staci kdyz ho dopises v nejakym potomku jako override metodu ...

zatim cau ...

Jirka

virtual vs. dynamic

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 27.5.1999 17:20:50

Podle manualu by mela byt virtual rychlejsi, a dynamic pametove mene
narocna. Jinak fungujou stejne.

Radim
> [...]
>nadeklaruju metodu jako virtual nebo dynamic ... podle mych empirickych
>zkusenosti se mi zda, ze je to jedno ... ale asi to tak neni ... co ...?

virtual vs. dynamic

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 27.5.1999 18:02:58

> [...]
>nadeklaruju metodu jako virtual nebo dynamic ... podle mych empirickych
>zkusenosti se mi zda, ze je to jedno ... ale asi to tak neni ... co ...?

Dynamic metodu nelze pouzit pri deklaraci property komponenty jako SetXXXX,
GetXXXX nebo IsXXXX

TNeco = class (TObject)
protected
function GetText: string; virtual; {tak tady to nemuze byt dynamic}
public
property Text: read GetText;
end;

Rob

Trideni v TListView

[*] Roman Sokol <sokolr(zv)spk(tec)cz> - 27.5.1999 18:14:29

Ahoj,
Prosim, poradte, jak lze jednoduse setridit zaznamy v TListView podle libovolneho sloupce.

Diky
Roman Sokol