SQL, Group by

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 31.5.1999 13:48:42

Ahoj...

Potreboval bych od vas radu.....
Mam tabulku kde mam polozky CENU a TYP_STATU
TYP_STATU MUZE byt T - tuzemsko, S - slovensko, E - export
A ja bych potreboval to nejak zgrupovat na TYP_STATU, tak aby to S bylo
zahrnuto v E,
proste S + E.....

Napada vas neco?

predem dekuji

Dalibor

predavanie parametrov

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 31.5.1999 13:56:31

Ako mozem predat nejaku premennu, druhemu programu ? Je to moyne cez
pointre?

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Pristupova prava

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 31.5.1999 14:11:50

Zdravim vsechny Delfare,

nevim si rady s jednim problemem a to jak zakazat uzivateli ve Windows
pristup do PC. Chci, aby mel pusteny pouze jeden program (v�hradne) a nemel
pristup do Start nabidky a ani pomoci Ctrl+Alt+Del se nedostal do jadra
Windows. Vim, ze v NT se nechaji nejak delat tzv. politici, ale nevim jak a
v 95 a 98 to nejde a ja to potrebuji udelat z programu v Delphi. Za kazdou radu budu vdecny.
S pozdravem Jindrich Nikodem

e-mail: nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

Paleta komponent

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.1999 14:13:25

> [...]
> nebo tam vubec nejsou a je tam jen zmet car (ocividne graficky zobrazeny
> obsah nejake nahodne pameti). Zkousel jsem uz vsechno mozne - odmazat
> vsechny balicky a znovu nainstalovat, mazat vsechny ty *.dsk, *.dof a jim
> podobne soubory, 3x preinstalovat Delphi a porad vysledek zadny. S Delphi se
> sice da pracovat ale kdyz pracuju komponentama a zvlast nevizualnima tak me
> to zdrzuje nez treba zjistim ze ikona s Toolbarem je vlastne hlavni menu
> nebo ikona s ColorGridem je PopupMenu
> a tak podobne - no zkratka totalni hokej.

Ja myslim ze je to variace na klasicke tema Delphi a graficka karta.
Taky jsem to mel. Typuju ze mas kartu s cipem S3.... Doporucuji novy
ovladac, novou grafickou karu, zapis do ini souboru ala P. Zahradnik.

Ales

Predavanie prem.

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 31.5.1999 14:48:10

> Chcem predat urcite parametre pre inu aplikaciu, ktoru ja spustim.
> Nechcem to robit cez command line ako parametre, lebo sa tam
> nezmestia.
> Mozete mi napisat co by bolo najlepsie?

Bud named pipes, nebo specialni message WM_COPYDATA. Zalezi spis na
charakteru aplikace a dat, co je lepsi.

Blizsi informace WinAPI32 Help nebo MSDN.

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

predavanie parametrov

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 31.5.1999 14:48:33

> Ako mozem predat nejaku premennu, druhemu programu ? Je to moyne cez
> pointre?

Ani nahodou. Viz muj predchozi mejl.

--
[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 31.5.1999 14:53:50

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>

> [...]
> Windows. Vim, ze v NT se nechaji nejak delat tzv. politici, ale nevim jak
> v 95 a 98 to nejde a ja to potrebuji udelat z programu v Delphi.

Nevim, jak se delaji v Win NT politici :-) ale i pro Win 9x existuje tzv.
Policy editor, ktery ti umozni udelat vse, co potrebujes. podivej se na
instalacni CD k Windows.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Jak se v Dlephi posilaji SMS

[*] Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 31.5.1999 14:57:42

Zkousel jsem poslat mail na adresu +420603xxyyzz(zv)sms.paegas(tec)cz na svuj mobil a vratilo se mi to jako nedorucitelne.???

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: muher(zv)csas(tec)cz [SMTP:muher(zv)csas(tec)cz]
Odesl�no: 31. kv�tna 1999 12:24
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Jak se v Dlephi posilaji SMS

Jeste k Paegasu: Telo SMS se sklada z prvnich
15 znaku subj., pomlcka a pak nasleduje telo
email zpravy. Do 5ti minut by to melo dorazit
do mobilu {maximalne do 30min.}.

Od: Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 31. kv�tna 1999 15:16
P�edm�t: Pristupova prava

> [...]
>pristup do Start nabidky a ani pomoci Ctrl+Alt+Del se nedostal do jadra
>Windows. Vim, ze v NT se nechaji nejak delat tzv. politici,

V instalacce W95 hledej PPOLEDIT.EXE. Celkem dobre se s nim pracuje. Ve W98
bude asi take... Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Antwort: Pristupova prava

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 31.5.1999 15:33:02

Jeden muj kamarad si na toto napsal program, ktery spousti ze SYSTEM.INI -
v polozce Shell nahradil Explorer nazvem sveho programu.

Housenka

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 31.5.1999 13:46:22 met-1mest

Ahoj,

nikde jsem nenasel puvodni dotaz, takze nevim, jestli nejsem trochu
mimo, ale asi tusim o co jde. Podobnou hru jsem delal v Turbo
Pascalu. Nekde doma mam jeste i zdrojak. Funguje to dokonce pro 4
housenky najednou.
Mel jsem to udelany nejak takhle:

type TSouradnice = record X,Y: integer end;
THousenka = record
Telo : array [1..MaxDelka] of TSouradnice;
Delka: integer;
Hlava: TSouradnice; {pravdepod. zbytecne}
end;
THraciPole = array [1..MaxX,1..MaxY] of Boolean;

Boolean bohate stacil, protoze pri behu programu me zajimalo pouze
to, zda na danem miste je nebo neni prekazka, pricemz za prekazku
jsem jednotne povazoval zed i tela vsech housenek.
Kdyz o tom ted premyslim, tak spojovy seznam (jak uz nekdo napsal) se
na housenku urcite hodi mnohem lepe nez pole. Bohuzel jsem to psal v
dobe, kdy jsem o dynamickych promennych jeste nemel ani paru.
Informace o housenkach je bohuzel treba udrzovat jak v THousenka (at
uz je implementovan jako pole nebo spojovy seznam), protoze je to
nezbytne pro rychly pohyb, tak i v THraciPole, protoze zde je to
nezbytne pro rychle overeni, zda nektera housenka nenabourala.
Nejlepsi a nejefektivnejsi zpusob jak vse provest je tedy podle me
tento:

type TSouradnice = record X,Y: integer; end;
PTClanek = ^TClanek;
TClanek = record
Kde : TSouradnice;
Dalsi: PTClanek;
end;
THousenka = record
Hlava, Ocas: PTClanek;
end;
THraciPole = array [1..MaxX,1..MaxY] of Boolean;

S pozdravem J. Pomikalek

> [...]
> Plocha[4, 5]:= 3. Po nejakem intervalu budes trojky z pole nahrazovat
> nulami(housenka jede) a na druhou stranu budes pridavat trojky. Musis
> pak taky pridavat trojky jeste navic, jak se housenka prodluzuje. Jak
> testovat, jestli narazi? if Plocha[AktualX + KrokX, AktualY + KrokY]
> <> 0 then write('Padla kosa na kamen!');, kde AktualX a AktualY jsou
> souradnice polohy hlavicky nasi housenky, KrokX a KrokY smery, jak se
> housenka pohybuje.
> Snad je to jasne, neni to ale asi moc programatorsky cisty. Neva,
> zapocet ti za to da. Oldrich nic, nico(zv)feld.cvut(tec)cz.

Jan Pomikalek (Muf) http://web.pinknet(tec)cz/~muf/
E-mail: muf(zv)pinknet(tec)cz http://tetrinet.pinknet(tec)cz/
ICQ: 2198989 http://muf.pinknet(tec)cz/
-------------------[pinknet on every screen]-----------------------

Jak se v Dlephi posilaji SMS

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.5.1999 15:54:38

> Zkousel jsem poslat mail na adresu +420603xxyyzz(zv)sms.paegas(tec)cz na svuj
> mobil a vratilo se mi to jako nedorucitelne.???

Ted jsem to zkusil na sveho Paegase a normalne mi to hned
prislo. Ale kolega tu mel zajimavy problem, protoze jeho mobil ma
DVE telefonni cisla.. jedno normalni a druhe na datove sluzby.. A
pres tu SMS gateway mu to dorucilo zpravu jen na to datove cislo...
Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 31.5.1999 16:01:49

Currency je comp posunuty o 4 mista!!!
Comp je samozrejme zpracovavan koprocesorem.
Zadne celociselne deleni!
Takze jde o vymisleni trakare...

From: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
To: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 31. kv�tna 1999 11:20
Subject: RE: Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri porovnani
currency a variant)>> To mi tedy prozrad jak chces zit zaohrouhlovani (demagogicky
>Bez zaokrouhlovani zit nechci, nechapu ale, proc mluvis o zaokrouhlovani,
>kdyz pouzivas funkci Int. Se zaokrouhlovanim bys ten problem nemel.

Nez ti nejaka sikovna DLL zmeni zpusob zaokrouhlovani v koprocesoru...
Navic jak udelas matematicke zaokrouhlovani (na nejblizzi cele cislo) bez
Trunc
nebo Int?

>Nedavno tady probihala diskuse o zaokrouhlovacich chybach,
>to se nekdo divil, proc cislo vydelene a vynasobene stejnym cislem
>neni opet stejne. Doporucuju Ti podivat se do archivu.

Vim o tom, toto je samozrejme prirozena vlastnost a zadna chyba.
Ale bavime se o typu currency (nebo chces-li
o typu comp) , ktere jsou zavedeny aby prave tohle vychazelo!
Vetsinou to vychazi, krome tech par pripadu o kterych
jsem psal.A znovu opakuji chtel jsem varovat a nikoliv obhajovat
currency. Vzdyt jsem sam uvedl pripady kdy nejsou 100% OK.
Pravdou je, ze bez nich bych asi nebyl schopen zit
a naprogramoval bych si opravdu vlastni typ decimal,
protoze pouziti double nebo extended je bud slepe
spolehani na nahodu nebo magie s ruznymi delta konstantami
nebo hrozna prace a premysleni nad jednim kazdym souctem,
soucinem (pokud vubec je co vymyslet). Na to nemam cas...

> [...]
>Delphi
>pracuje jako s realnym typem, tzn. prevede ho na 355.7 a pruser je na
svete.
>355.7 je totiz v binarni soustave 101100011.010110<0110> (v tech zobacich
je
>perioda,
>jestli jsem se nesekl). Pokud by byl typ decimal, ulozila by se do nej
pekne
>sedmicka.
>Protoze ale pro realny typ se prevadi cislo do dvojkove soustavy,
>musi se nekonecny rozvoj cisla zaokrouhlit, i kdyz v desitkove soustave je

Tak to jsi uplne mimo misu a nevis o cem mluvis!
Kdyby jsi to alespon zkusil! Tahle chyba skutecne
existuje a rad se necham poucit jak ji vyresit bez
nastaveni EnableBCD na True (a tim pouziti currency)!
EnableBCD znamena nasledujici:
False - vsechny fieldy s desetinnou carkou jsou v Delphi reprezentovany
pomoci TFloatField, ktery pro interni reprezentaci pouziva double a
dojde presne k te chybe co popisujes (jen v tom nefiguruji zadne currency).
True - vsechny field s desetinnou carkou jsou v Delphi reprezentovany
pomoci TBCDField, ktery pouziva pro interni reprezentaci currency
a k chybe nedojde. Nedojde k ni ani v BDE protoze to pouziva jakysi
BCD format (viz CurrToFmtBCD).

>Takze to, cemu rikas problem, neni zadny problem, ale normalni prirozena
>vlastnost.
Marne jsem zakaznikum argumentoval,
ze 355 korun 70 haleru neni pekna cena,
a ze to maji prodavat za 359 nebo lepe za 399.
Jeste hure pak vysvetlis financnimu uradu,
ze jsi nechtel stat okradat na dani (byt o 1 haler).
Zvlast kdyz jim reknes, ze je to prirozena vlastnost :-)

Rob

x dotaz - DLL

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 31.5.1999 14:44:56 met-1

> Ano da
> do kodu DLL tzn. treba do volaneho formu se vlozi
> -----------------------
> procedure doObjednavkyStart(Handle: HWND) ;stdcall;export;
> begin
> Application.Handle := Handle;
> ----------------------
> Kde Handle je predan z hlavni aplikace
> prikazem Application.MainForm.Handle

Nemelo by tam byt jen Application.Handle? Pri tomto parametru mi to
funguje korektne, kdezto pri Application.MainForm.Handle se to pri
navratu z DLL do volajiciho programu "kousne".

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 31.5.1999 16:49:32

Preji vsem pekneho dne,

predem upozornuji, ze se jedna o spise teoreticky pohled na
pouzivani promenne typu Boolean a nechci vyvolat zadnou
flamesu.

> [...]
> to, zda na danem miste je nebo neni prekazka, pricemz za prekazku
> jsem jednotne povazoval zed i tela vsech housenek.

Osobne se domnivam, ze pouzivani Booleanovske promenne je
v pripade dalsiho rozsirovani programu~ nevhodne a casto
pridelavajici praci. Casto se mi stavalo, ze kdyz jsem pouzil
Boolean, tak jsem narazil prave pri dalsich pozadavcich. Uvedu par
prikladu:

Pohlavi (True=Muz, False=Zena)...Je to dobre do te doby, kdyz se
do toho zapoji nutnost evidovani oznameni, ze se pohlavi nezna
(velmi casty pripad) nebo pridat Dite).

JeSouborKodovany: (Ane, Ne) --- pri pouziti jineho algoritmu
kodovani na nic, pokud chci evidovat: 0 -- ne, 1 -- ano DES, 2 --
ano RSA, ...

V uvedenem priklade: Pokud misto Boolean pouziji byte (integer,
jak je libo a potreba), mohu napriklad evidovat, do ktere houseky
jsem vrazil.

Z uvedenych duvodu a prikladu vzdy, kdyz se nabizi pouziti
promenne boolean napisi byte.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

x dotaz - DLL

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 31.5.1999 14:57:10 met-1

> [...]
> do kodu DLL tzn. treba do volaneho formu se vlozi
>
> -----------------------
> procedure doObjednavkyStart(Handle: HWND) ;stdcall;export;

Jeste dodatek - jsem totiz trouba :-) a blbe se divam.
Ono totiz nefunguje korektne ani Application.Handle ani
Applicatino.MainForm.Handle.
Pri pouziti prvniho parametru je sice prechod zpet z DLL do
volajiciho programu v poradku, ale aplikace zmizne ze seznamu uloh,
prestoze jsem ji jeste neukoncil. (kupodivu ji pak mohu bez problemu
skoncit).
Kdyz pouziju Application.mainForm.Handle, tak - jak uz jsem psal pred
chvilkou - pri navratu z DLL do EXE se to zasekne.
Nevite, kde je chyba?

Jirka.
+-------------------------+---------------------------------+
[...]

[*] jslavice(zv)vce(tec)cz - 31.5.1999 17:16:23

Problem s ikonami v palete komponent jsem m�l nedavno take. Pokud mas
videokartu S3 velmi pravdepodobne pomuze nainstalovani noveho driveru k
teto videokarte. Podle poskytnute rady v konferenci Delphi jsem toto udelal
a pomohlo to.

Josef Slavicek

Clipboard

[*] Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk> - 31.5.1999 17:27:42

pozri tieto W32 API funkcie:
OpenClipboard()
SetClipboardData()
GetClipboardData()
CloseClipboard()

Vlado

Chyba prekladace Delphi? Nebo co...

[*] Radoslav Jalc, ProNet <pronet(zv)ke.telecom.sk> - 31.5.1999 17:30:30

> mam problem, ktery se jmenuje "Bitmap image is not valid."

Nepouzivas nahodou v aplikacii komponentu TMarquee ?

Mna to "vodilo za nos " prave pri vycerpani systemovych prostriedkov .
Skus si zapnut "merac sys.prostriedkov" a sleduj ....

> Obcas se dostanu az k hlaseni RLINK32, ze nemuze otevrit FOptions.DFM
> (to je ten formular) a ze pry mam kontaktovat Borland. (Neco jako
> "Errorneous error: you should never get this message... :))) )

Asi mas fakt malo volnych sys.prostriedkov. ...resp.GDI

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: pronet(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

x dotaz - DLL

[*] supervisor(zv)unicontrols(tec)cz - 31.5.1999 15:45:43

Nemelo by tam byt jen Application.Handle? Pri tomto parametru mi to
funguje korektne, kdezto pri Application.MainForm.Handle se to pri
navratu z DLL do volajiciho programu "kousne".
No presne uz nevim kde jsem sehnal tuto konveci
ale pouzivam D3 Standard a je to v pohode.
Snad tedy poradi nekdo jiny

-----------------------------
- Vojtech Albrecht -
- supervisor(zv)unicontrols(tec)cz -
- ICQ 33995541 -
-----------------------------

Chyba prekladace Delphi? Nebo co...

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 31.5.1999 18:06:19

"Radoslav Jalc, ProNet" wrote:

> Nepouzivas nahodou v aplikacii komponentu TMarquee ?

Ne-e.

> Asi mas fakt malo volnych sys.prostriedkov. ...resp.GDI

Ne-e, tech mam dost. Mereni syst. prostredku mam zapnute porad a sleduju
to velmi peclive, tim to bohuzel neni.

Ale je zajimave, ze jsem se nakonec dostal do stavu (teda ne ja, ten
formular...), kdy to je tak, jak jsem chtel, a funguje to bez problemu.
Nejsem si vedom zadne zmeny v postupu.

ALE: nakonec jsem nemohl ani odstranit ten puvodni imagelist, hazelo to
nejakou blbou chybu ve VCL30... Tak jsem si prepnul formular na text a
odstranil jsem ten imagelist rucne z textoveho tvaru formulare. Pak uz
to vsechno slo - takze mozna to byla jenom chyba v interni reprezentaci
neceho v tom formulari. Je to des, je to des, je to des.

--
[...]

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 31.5.1999 17:25:11

Melo by se to jmenovat POLEDIT.EXE

> [...]
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

cele CISLO

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 31.5.1999 20:18:23

x = round(x),
ale pozor na "podprahove" hodnoty.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: Tom� Sypal <sypal(zv)seznam(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: cele CISLO
> Datum: 31. kv�tna 1999 1:09
>
> Jak zjistim, jestli je cislo typu real cele ?
>

> Zkousel jsem A mod 1,
>
> ale nejde to zkompilovat, protoze je to pouze pro integer.
>
> Tomas
>
> -- http://email.seznam(tec)cz
> -- email zdarma na cely zivot

Trideni v TListView

[*] Jiri Heinisch <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 31.5.1999 21:04:13

Ahoj

melo by to jit takto

Var
fomain.vzestup:=-1 or +1

function CompareCisloX(Cislo1,Cislo2:Double):integer;
begin
Result:=0;
if cislo1>Cislo2 then
Result:=-1
else
if cislo1<Cislo2 then Result:=1
else
Result:=0;
end;

//-----------------------------------------------------------

function CustomSortProcX(Item1, Item2: TListItem;ParamSort: integer):
integer; stdCall;

begin
Result:=
fomain.Vzestup*CompareCisloX(StrToDate(TListItem(Item2).subitems[1]),
StrToDate(TListItem(Item1).Subitems[1]));

end;//-----------------------------------------------------------

function CustomSortProcCaption(Item1, Item2: TListItem; ParamSort: integer):
integer; stdcall;
begin
Result :=fomain.vzestup *
AnsicompareStr(TListItem(Item1).Caption,TListItem(Item2).Caption);
end;

function CustomSortProcJmeno(Item1, Item2: TListItem; ParamSort: integer):
integer; stdcall;
begin
Result :=fomain.vzestup *
AnsicompareStr(TListItem(Item1).subitems[0],TListItem(Item2).subitems[0]);
end;

//-----------------------------------------------------------

procedure TFoMain.ListViewMesicColumnClick(Sender: TObject;
Column: TListColumn);
begin
//MessageDlg(IntToStr(Vzestup), mtError, [mbOK], 0);

case column.Index of

0:
TListView(Sender).CustomSort((zv)CustomSortProcCaption,0);

1:
TListView(Sender).CustomSort((zv)CustomSortProcJmeno,0);
2:
TListView(Sender).CustomSort((zv)CustomSortProcX,0);
end;

Vzestup:=Vzestup*-1
end;

//------------------------------------------

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele Roman
Sokol
Odesl�no: 27. kv�tna 1999 18:14
Komu: Delphi
P�edm�t: Trideni v TListView

Ahoj,
Prosim, poradte, jak lze jednoduse setridit zaznamy v TListView podle
libovolneho sloupce.

Diky
Roman Sokol

Graf.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:15:45

Libor Thiel wrote:

> Zdar,
>
> Potrebuji poradit, jakou komponentu pouzit pro zobrazeni grafu:
> - zobrazeni staci 2D
> - X-ova osa 24 hodin (s krokem 30 sec)
> - Y-osa hodnota
>
> Mozna to tu uz bylo, ale archiv Delphi konference zase nefunguje.

Ahoj,

Nepises jakou mas verzi Delphi, ale v D4 a D3 Prof mas primo komponenty
TChart, v D2 pak asi dve ActiveX komponenty na grafy.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

koupe Delphi 3 Standard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:15:29

Richard Valny wrote:
> Vyborne. Koupi si tedy D4. Alespon budu mit moznost se ne take trochu kouknout.
> Jak je to se servis packama?
> Nemylim-li se, tak se svpck 2 se to jiz koupi a svpck 3 se stahne a aplikuje?

Ahoj,

Vsechny servispacky si muzes stahnout po Internetu.

http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

O tom, ze by se D4 prodavalo primo s SP2 mi ale neni nic znamo.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

postmessage a PARAMETRY

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:16:11

Tom� Sypal wrote:

> Ahoj !
>
> Pokud chci poslat predesle instanci programu nejakou zpravu s parametry (napr. string ci integer), jak to mam udelat ? Postmessage nic takoveho nenabizi a nechce se mi predavat informace pres nejake diskove soubory, pripada mi to neciste.

Ahoj,

Tvuj dotaz vypada podobne jako tema "predavanie parametrov", tam najdes
odpoved.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

predavanie parametrov

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:16:03

> TUNGLI Jan wrote:
>
> Ako mozem predat nejaku premennu, druhemu programu ? Je to moyne cez
> pointre?

Ahoj,

Pres pointery v zadnem pripade, kazdy proces bezi ve svem vlastnim adresovem
prostoru.

Asi nejjednodussi je pouzit zpravu WM_COPYDATA, nebo pres soubory mapovane
do pameti. Nicmene dalsi zpusob je pomoci OLE Automation. Aplikaci si pak
zaregistrujes jako server a muzes jej pak volat, navic v tomto pripade neni
pak velky problem aby to slo i po siti, coz neplati o tech predchozich.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

cele CISLO

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:16:23

Tom� Sypal wrote:

> Jak zjistim, jestli je cislo typu real cele ?
>
> Zkousel jsem A mod 1,
>
> ale nejde to zkompilovat, protoze je to pouze pro integer.

Ahoj,

Napriklad takhle:

E: Extended;
begin
E := 1112;

if Frac(E) = 0 then
ShowMessageFmt('"%n" je cele cislo', [E])
else
ShowMessageFmt('"%n" neni cele cislo', [E]);
end;

K tomu jeste poznamka, v 32bit Delphi v zadnem pripade nepouzivej typ
Real, ten je tam jen dost nestastne z duvodu zpetne kompatibility.
Misto neho si vyber nektery z Extended, Double, Single .....

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Clipboard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:17:44

> TUNGLI Jan wrote:
>
> Potrebujem uchovat obsah Clipboardu do premennej a po urcitych operaciach s clipboardom
> opet vratit povodny obsah clipboardu.
>
> Je to mozne?

Ahoj,

Je. Ale cela vec je trochu slozitejsi, v clipboardu mohou byt ulozeny data
ve vice formatech, musel by jsi vsechny tyto formaty projit a postupne vse
ulozit a pak znovu obnovit. Tak na 99% mam pocit, ze uz jsem sem posilal
kdysi nejaky priklad ktery tohle ukazoval v souvislosti s predavanim dat
mezi richedity pomoci clipboardu (cele to ale bylo ponekud silene :-).
Nemuzu to ale najit v archivu a psat znova se mi to ted nechce. V zasade
projdes vsechny formaty TClipboard.Formats a kazdy ulozis pomoci volani
TClipboard.GetAsHandle kde ziskas handle alokovaneho pametoveho bloku
ktery si zkopirujes do vlastni pameti (treba streamu). Zpetne to obnovis
pomoci SetAsHandle.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Trideni v TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:17:14

> Roman Sokol wrote:
>
> Ahoj,
> Prosim, poradte, jak lze jednoduse setridit zaznamy v TListView podle libovolneho sloupce.

Ja to delam napriklad takhle, vyuziva to vlastnost Tag u ListView a muzes to
napojit soucasne na udalosti vice ListView na jednom formulari. Pokud sloupec
zarovnavas doleva, tak to tridi jako string, jinak jako ciselnou hodnotu.
Vlastnost TListView.SortType ponech na stNone.

function FmtStrToInt(S: String): Integer;
var
I: Integer;
begin
I := 1;
while I <= Length(S) do
if not (S[I] in ['0'..'9', '-']) then Delete(S, I, 1) else Inc(I);
Result := StrToInt(S);

procedure TMainForm.ProcessListViewColumnClick(Sender: TObject;
Column: TListColumn);
var
ColIndex: Integer;
begin
ColIndex := Column.Index;
with TListView(Sender) do
begin
if Tag and $FF = ColIndex then
Tag := Tag xor $100
else
Tag := ColIndex;
AlphaSort;
if Selected <> nil then Selected.MakeVisible(False);

procedure TMainForm.ProcessListViewCompare(Sender: TObject; Item1,
Item2: TListItem; Data: Integer; var Compare: Integer);
var
ColIndex: Integer;
begin
with TListView(Sender) do
begin
ColIndex := Tag and $FF - 1;
if Columns[ColIndex + 1].Alignment = taLeftJustify then
begin
if ColIndex = -1 then
Compare := AnsiCompareText(Item1.Caption, Item2.Caption)
else
Compare := AnsiCompareText(Item1.SubItems[ColIndex], Item2.SubItems[ColIndex]);
end else
begin
if ColIndex = -1 then
Compare := FmtStrToInt(Item1.Caption) - FmtStrToInt(Item2.Caption)
else
Compare := FmtStrToInt(Item1.SubItems[ColIndex]) - FmtStrToInt(Item2.SubItems[ColIndex]);
end;
if Tag and $100 <> 0 then Compare := -Compare;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Kopirovani textu mezi Richedity - RESENI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.5.1999 22:22:28

Ahoj,

Casto se zde probiral problem s prenasenim formatovaneho textu mezi RichEdity.
Nakonec jsem to vyresil pomoci funkci pro nahravani/ukladani textu, ktere jak
jsem si (teprve ted :-) vsiml umoznuji i praci pouze s oznacenym blokem.
Funguje to tak, ze oznaceny text v cilovem RichEditu bude nahrazen oznacenym
textem ve zdrojovem RichEditu. Pokud neni v cilovem nic oznaceno, pak se text
jednoduse vlozi. Tento zpusob je rychly a nepouziva Clipboard.

Priklad je ke stazeni zde:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/API/Example_RichEditCopy.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Akcny dotaz SQL- pridanie zaznamu

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 31.5.1999 22:41:43

Mas nejmene dve moznost
1. Pomoci TQuery kde zadas
INSERT INTO JmenoTabulky (seznam poli)
VALUES (seznam hodnot)

Pro vlozeni vyrazu do seznamu hodnot muzes pouzit funkci Format Pote provedes metodu ExecSQL

2. Pomoci ulozene procedury, kde seznam hodnot predas pomoci lobovolne definovanych parametru a prikaz INSERT INTO zapises do procedury ulozene na serveru.

Jaro

> [...]
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

chyba delphi ???

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 1.6.1999 09:40:34

Neposilej to sem (proboha), ale pouzij sluzbu www.uschovna(tec)cz - jako
odesilatele dej mailovou adresu, pod kterou jsi prihlasen v teto
konferenci a jako prijemce dej tuto konferenci. Vyzvedne si to jen ten,
kdo o to stoji a za 14 dni se to samo smaze !!!

Mira

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Josef Vopalensky <xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �ervna 1999 9:16
P�edm�t: chyba delphi ???>Poslu sem ten programek, ale jeste ho musim okomentovat a naznacit v
ktere
>casti se to deje, takze trochu strpeni, diky
>Joe

koupe Delphi 3 Standard

[*] Jaroslav O���dal - 1.6.1999 08:41:53

V tom pripade je to smutne o to ze si za Windows jeste ke vsemu musime
platit
coz se u ostatnich viru ...ehm jaxi nemusi

> [...]
>rekl, tak ucinil a storil Windows,
>ktere zadne viry nepotrebuji ..... padaji samy i bez nich ......

SQL, Group by

[*] Jaroslav And�l <jaroslav.andel(zv)aitix(tec)cz> - 1.6.1999 09:42:49

Ahoj,

ja bych asi pouzil temp tabulku

SELECT typ_statu, SUM(castka) FROM tb
GROUP BY 1
INTO TEMP t_tb

pak bych provedl update temp tabulky

UPDATE t_tb SET typ_statu='T' WHERE typ_statu='S'

a nakonec bych z ni provedl vysledny vyber

SELECT typ_statu, SUM(castka) FROM t_tb

Jarda

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 31. kv�tna 1999 15:03
P�edm�t: SQL, Group by

> [...]
>TYP_STATU MUZE byt T - tuzemsko, S - slovensko, E - export
>A ja bych potreboval to nejak zgrupovat na TYP_STATU, tak aby to S bylo

Diakritika

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 1.6.1999 09:57:14

Delam vyhledavaci proceduru a podminkou je, aby ignorovala hacky a carky.
Takze uzivatel zada "pocitac" a program najde vyhovujicim "po��ta�"
Lze to udelat jinym zpusobem, nez rucne prochazet retezec a meni vse s
diakritikou?

pomoc!!! memo bez vizualnich komponent

[*] Jind�ich Holna Elektris <elektris(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.1999 10:46:58

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Prosim o radu jak pristupovat k memo polozkam v paradoxove db pod delphi bez pouziti vizualnich komponent.
Potreboval bych neco jako fieldbyname.
Dekuji za pripadnou pomoc...

ikonka v pravo dole

[*] jiri.smitka <jiri.smitka(zv)atlas(tec)cz> - 01.6.1999 10:50:17

Zdravim,
nevi nekdo, jak dosahnout toho, aby bezici aplikace mela tu uzasnou malou
ikonku vpravo dole ? Jak potom reagovat na stisk praveho tlacitka nad touto
ikonou (vyrolovat svoje menu apod.) ?
Diky za reakce.
Jirka

pomoc!!! memo bez vizualnich komponent

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 1.6.1999 11:07:52

hi,

co tak napr:

var bl:TBlobStream;

bl := TBlobStream(qhead.CreateBlobStream (query.fieldbyname
('data'),bmRead));

dalej uz ako zo streamom

Ivan Turcan
Development specialist
(Delphi,C++ , Assembler, Interbase, Informix, WinBase )

Tel: +421-88-4137 935
e-mail: iturcan(zv)gamo.sk
GAMO a.s.
Slovakia

ikonka v pravo dole

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 1.6.1999 11:10:43

co tak pouzit TRxTrayIcon z RX lib.

[...]

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bob=E1k?= <bobak(zv)minv.sk> - 01.6.1999 11:37:10

Skus active-x graph , celkom jednoducho sa s nim naraba
graph1.data[1]:=nejake data (to cislo za data urcuje ktoremu zo stlpcov
chces tie data priradit)
graph1.thispoint:=1 (to cislo je to iste co u data)
mozes menit labels a tak .............
hm a este aby sa ti ten graf prekresloval musis zadat
graph1.Drawmode:=2;

Roman wrote:

> nevim jak v D2/D3, ale v D4, co takhle dat si nejakou ActiveX
> komponentu /chartfx, vtchart, graph/?
>
> Roman
> -------------------------
> amatersky flakac v Delphi
> email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
> email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
> www : http://home.vsb(tec)cz/Jozin.z.Bazin/

ikonka v pravo dole

[*] Vavro Vladimir Ing. <Vlado(zv)tento.sk> - 1.6.1999 11:39:20

> [...]
uzasnou malou
>ikonku vpravo dole ? Jak potom reagovat na stisk praveho

Asi mas na mysli tray icon - existuju na to komponenty na DSP,
Torry,... Vlado Vavro

Offtopic : Help v PowerBuilder aplikaci

[*] Jaromir Svoboda <svoboda(zv)okfas(tec)cz> - 1.6.1999 11:49:31

Zdravim All,
Prosim nema nekdo z Vas zkusenosti s PowerBuilderem ? Potrebuji napsat help do PB aplikace. Jaky soft je nejlepsi pro tvorbu helpu a jak se pouziva ?
Predem dik. J.Svoboda

mailto:svoboda(zv)okfas(tec)cz

Procesy

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 1.6.1999 11:52:38

Ahoj lidi,
jak zjistim nazev/cislo procesu v systray?

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz

Graf.

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 1.6.1999 10:56:46

> [...]
>
> Diky
>
> Libor Thiel

nevim jak v D2/D3, ale v D4, co takhle dat si nejakou ActiveX

PopupMenu

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 1.6.1999 12:04:13

Ahoj,

nevite jak dostat do PopupMenu na Desktopu svuj radek ??Myslim tim
menu,ktere
se zobrazi pri zmacknuti praveho tlacitka mysi na plose Windows.Hmenu mi
porad vraci 0.

Diky za postouchnuti

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

pomoc!!! memo bez vizualnich komponent

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 1.6.1999 12:32:12

Ja to delam takto:

uses StdCtrls;

var
Schranka: TMemo;
begin
Schranka := TMemo.Create(Self);
Schranka := TMemo.CreateParented(Handle);

// A tady pouzijes co chces //

end;

Novak J.
> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: pomoc!!! memo bez vizualnich komponent
>

> hi,
>

> co tak napr:
>

> var bl:TBlobStream;
>
> .
> .
> .
> bl := TBlobStream(qhead.CreateBlobStream (query.fieldbyname
> ('data'),bmRead));
>

> dalej uz ako zo streamom
>

> Ivan Turcan
> Development specialist
> (Delphi,C++ , Assembler, Interbase, Informix, WinBase )

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 1.6.1999 12:34:59

Sorry, ja jsem si ten predesly e-mail neprecetl.

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: pomoc!!! memo bez vizualnich komponent
>

> hi,
>

> co tak napr:
>

> var bl:TBlobStream;
>
> .
> .
> .
> bl := TBlobStream(qhead.CreateBlobStream (query.fieldbyname
> ('data'),bmRead));
>

> dalej uz ako zo streamom
>

> Ivan Turcan
> Development specialist
> (Delphi,C++ , Assembler, Interbase, Informix, WinBase )

Odinstalov�n� komponent v D4 C/S

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 1.6.1999 12:54:15

Ahojte,
potrebuji poradit se %subj%.Na kartu Data Acces jsem nainstaloval trial
verzi Adonicsu a nem��u je dostat pry�.D�ky. Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

ikonka v pravo dole

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.6.1999 13:12:58

[P��loha v souboru: Tbicon.zip]
> [...]
> nevi nekdo, jak dosahnout toho, aby bezici aplikace mela tu uzasnou malou
> ikonku vpravo dole ? Jak potom reagovat na stisk praveho tlacitka nad

Zkus si nainstalovat tuhle komponentu a ses vysmatej

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

VC++ a Delphi

[*] Lubo Fule <fule(zv)sct.sk> - 1.6.1999 13:28:44

Vdaka za rady, uz som si precital, ze .obj subory vytvorene vo VC++ nie su
kompatibilne s Delhpi, takze som to poriesil pomocou .dll.

Lubo.

begin 666 winmail.dat
M>)\^(BP+`0:0" `$```````!``$``0>0!(zv)`(````X(zv)0```````#F``$((zv) <`
M& ```$E032Y-:6-R;W-O9G0(zv)36%I;"Y.;W1E`#$(`0V ! `"`````(zv)`"``$&
M(zv) ,`#(zv)```,\'!(zv)`!``T`' ````(`" $!`Y &`' *```J````"P`"``$````+
M`",```````,`)(zv)``````"P`I```````+`"L```````,`+(zv)```````P`V````
M```>`' ``0```!(```!213H(zv)5D,K*R!A($1E;'!H:0````(!<0`!````&P``
M``&^JSNEAT07`",7+1'3L/4`8 (zv)8A<0`.82K( `"`1T,`0```!$```!33510
M.D953$5 4T-4+E-+``````L``0X`````0 `&#(zv)#(zv)TLTAK+X!`(zv)$*#(zv)$````8
M`````````-!E3J5Z\](1K;T`(!(zv)NA^_"(zv) ``"P`?#(zv)$````#``801#IC"P,`
M!Q#(`P``'(zv)`($ $```!E````5D1!2T%:05)!1%DL55I33TU325!214-)5$%,
M+%I%3T)*4U5"3U)95EE45D]214Y%5D]60RLK3DE%4U5+3TU0051)0DE,3D53
M1$5,2%!)+%1!2UI%4T]-5$]03U))15-)3%!/30`````"`0D0`0```-8%``#2
M!0``)PH``$Q:1G6"(J?J`P`*`')C<&<Q,C47`4,!- M(zv);(zv)X0,#(YZ0%5,S8!
MZ" "I /C`(zv)"0<')Q-P(`8V(zv)*P.!S970P( <3`H,`4*,1%A'U,C,X```J`N&.
M80> $G8'$R!#10*#MC(#QA*(,P+C$7,R!=Q]`H,T$0H601//%-\5X7VS"H (
MR" ["6\.,#4=G^<*8 * "H%U8P!0"P,,T",!P0S!,30T(3(R,7,0`"&R.#(zv)A
M,(zv)_Q(3(T3C,A(PY (9,U-R(#-JXT(G,!P22S.2$C."2 _2$R.0_Q(4(BX")S
M#T B<,DA,S$U(20R,B&3#B"^.29D#_ FY"&!(3,U#B#E*?0X*&0V-29D`< F
MY-<G42OT(14Y(84P(?4FT'\B<R'B(:,:T"$C&M CLF.+`$$/!#,7<'5L;(zv)((zv)
M`F4+IB!69&%K800(zv)>C(0<F%D>2Q(zv)('5Z(',#<#+(zv):58(zv)$9 %D&D!D&PRH'JA
M&X N;V)J,N!U!N" <GD(zv)=GET=(zv)6P#PGP&X U(#' 0RLK(&<#`!N -( (zv):P-P
M"K!T'&EB`Q U800(zv)1&5LV&AP:3*(zv)`9!K- $R\OIT-:!P!; (D "0`R XP <$
M8 6(zv)-F N9&QL+O\P12A0$P(*L0J$"H0(zv)UC 0ZQ9!&"!,-)$N"N,[AC 0&P+1
M%W%S(? ZY#X(zv)+;4_(D\%$&<+(zv)!6A30>0,'-A9V4_(SM*9FDR+2%S;&DA=2%S
M8B!5/P!&`V$Z#(-B$F!O$G<Q('(M`0!L<&(zv)!09!L0&9W9"YC[3+06S #,. (zv)
M`, #$#B01CHQ( > 8T!G!O!DGF,+$441/>,PY"!=`S E0N!/`Z!"91(`;&;S
M/24_`$]F0[(%T ,0`Y'^3(zv)=Q`. Z]$+B!F ",$-G+DT"(#'(zv),I%-3' (zv),YXQ
M,J M,$U 32 P.B+(zv)M1)P34JY5$8P0W8G1%TV)TJZ-)!J!9!+F%)%_CHUM#(0
M-W%$(zv)3M/,$(zv)Q5N,_`#ZF0D-"/Q _`%+4Z4G(zv)9G4/('514#*(zv)-<"Y-(zv)!E=(zv)=P
M,J Q('HV(zv)/9U$C #(&H2,#AR.A</<'\ZQE5F5$I"\3+P-))%$'!V<#ZF6]5H
M6HM9LU59981X= 22(D,B( N \05 7W-T1N$Y\ ,P6OJ95O%K8S$P7>HH*1[(zv)
M^UH?6R\N"K 18%V/55D'<#\+4$9A`C VP0((zv)8O=[) Y,8+Q;U&7++D]"2OQ<
M?3ZF5O%1<&?A8+]ASRHI4D!)`C!E0%!R.]L&`&!00V"!;P!F"L!O`/]?1!*Q
M8O]D"DH#64]PZ!E3!R'P0O$_(U!<)V8Y]34(zv)9 N0)PF ,B 1D'7A.#%V84!_
M08]"ET]D'T-G/-)#$##(zv)&X!;4TU85% Z5O!G8$ $\'3P+G-K74JY>7 'D E0
M)W9Q,0!#9S(W/1!K=H]UX5%P&U!-)34Z-0]P]4K(2P-P=4-G4MM"XG52^C(zv))
M(zv)&U^,T-G4F\[C!,3H54[06AO:E](zv)+#ZF[E8(D%](zv)-(zv))K.) RH#'PWS6(zv)-/0S
MH#6#! !U%:(UX7PU+D/144-6X ,0&X H_6KB*3/A-G XD!\`AF ^IOQB=0$`
M,Q Y<8C15F8XP'TRP&EVH(IA;3(V(8(zv)B(N%P!B(_(%HVP16A0##O1= S0#B1
M,2!J,? ^IC$(zv)[S'(zv)!1 RH#6783>P6-*0L_\;(zv)(XU,J![L#:1`Q!7,3,0_S(0
MC1<^ICC 5]!8X30!:)+O7'=;\VK[,A!HD8$WX8RAG9!C:P40,Y S\B)",G!+
MBG0"$'(`P'0B/1!+_W8!.%4$`(=QE 66`!6A?B#_B_<#$ 2!-\2013+!,2"9
MDK\'0#6(zv)FCV(`7J1D%)V"R#?G*$RH#ZF- &.-&$^IHT0[5]$>1'PC+%D,. Y
M(zv)*0`_S8245 ]$ ? E(zv)`+8#'(zv),Q"^=C> D%$R, I =<!O8$#],T!O-H"?(zv)904
M`-".(zv)I$'?V5 `9"ET ,`IS:+(zv)93"0]LZ$(;6;S-A=A!V,>*J%[\^ICS3JWZM
M3SKS'+$`KV ```,`$! ``````P`1$ 4````>`$(0`0```!H````\,#%"14%"
M1D(N0S$U-3,S.#! 3D5-14,^`````P`!(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````
M$(4````````+``2 "" &``````# ````````1(zv)`````#A0````````,`"8 (
M( 8``````, ```````!&``````&%`````````P`[(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ``````
M`$8`````4H4``/ 3```+`$B "" &``````# ````````1(zv)`````.A0``````
M``,`2H (( 8``````, ```````!&`````!&%`````````P!+(zv) (zv)(zv)!(zv)``````
MP ```````$8`````&(4````````>`&" "" &``````# ````````1(zv)````!4
MA0```0````0````X+C4`"P!A(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````!H4`````
M```>`'2 "" &``````# ````````1(zv)`````VA0```0````$`````````'(zv)!U
M(zv) (zv)(zv)!(zv)``````P ```````$8`````-X4```$````!`````````!X`=H (( 8`
M`````, ```````!&`````#B%```!`````0`````````+`'R "" &``````#
M````````1(zv)````""A0```0````L`?X +( 8``````, ```````!&``````"(
M````````"P"!(zv) L(zv)!(zv)``````P ```````$8`````!8(zv)````````"`?(zv)/`0``
M`! ```#094ZE>O/2$:V]`" 8+H?O`(zv)'Z#P$````0````T&5.I7KSTA&MO0`(zv)
M&"Z'[P(!^P\!````5(zv)`````````XH;L0!>40&J&[" `K*E;"``!04U104E(zv)N
M1$Q,``````````!.251!^;^X`0"J`#?9;(zv)```$0Z7%=O<FMS7$]U=&QO;VM<
M3W5T;&]O:RYP<W0````#`/X/!0````,`#33]-P```(zv)%_``$````Q````,# P
M,# P,#!$,#8U-$5!-3=!1C-$,C$Q041"1# P,C Q.#)%.#=%1C8T-S<R,3 P
&`````&^X
`
end

Problem s BlockWrite

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.6.1999 13:44:59

Preji vsem pekneho dne,

vyskytl se mi problem v nasledujicim kodu:

(Error mi zobrazi dialog typu Zkusit znovu: Ano/Ne a dle odpovedi
nastavi globalni promennou FAbort).

function TrkBackup.MyBlockWrite(var F: File; var Buff;
const SizeOfBuffer: integer; var rw: integer): integer;
begin {MyBlockWrite}
repeat
try
BlockWrite (F, Buff, SizeOfBuffer, rw);
Result := 0;
break;
except
Result := bckpCannotWriteToFile;
Error (Result, FAbort);
if FAbort then break;
end;
until false;
end; {MyBlockWrite}

Ukladam takto postupne soubor na disketu. Pokud se stane, ze na
diskete jiz neni misto, pak to spadne s EInOutError, cislo 112,
ktere ani neni uvedeno v napovede. Co me ale zarazi je to, ze jsem
cekal zapsani urcite mnozstvi bajtu (vraceno v rw) jako ok, bez
jedine vyjimky. Vyjimku jsem cekel pouze v pripade poskozene
diskety, nahleho vytazeni diskety a podobne.

Jak je to tedy doopravdy? Takhle nemuzu zapsat data na vice
disket.

Predem diky za kazdou odpoved.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

locate

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 1.6.1999 13:52:48

Zdravim,

Mam QUERY. Na nu pouzijem locate pre skok na riadok , ktory zodpoveda
zadanym kriteriam v LOCATE. Ak ale tymto kriteriam zodpoveda viac riadkov
ako skocit na dalsi ?

Dufam ze som to napisal zrozumitelne.
ponahla,

vdaka za kazdu odpoved

Martin

zalozeni tabulky v Paradoxu

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 1.6.1999 14:30:24

Proc mi nasledujici create tabuky v paradoxu hlasi
Number is out of range.
Pokud vytvarim jine (i slozitejsi a samozrejme indexovane), je to v pohode.
Pokud vynecham zalozeni indexu tak take.
Pokud zakladam jen a pouze tuto tabulku, tak to spadne. Komponenta TTable i
TDatabase jsou definovany zcela stejne jako u ostatnich co pochazeji.
Nepouzil jsem nejaky kouzelny nazev?
(pouzivam D3Prof + BDE 5.01)
-------
DMF.Tfotky.TableName := adresar+'\'+'fotky.db';
DMF.Tfotky.TableType := ttParadox;
with DMF.Tfotky do begin
Active:=false;
FieldDefs.Clear;
FieldDefs.Add('cinvFM', ftString, 9 , True);
FieldDefs.Add('signatura',ftString, 20, True);
FieldDefs.Add('nazev', ftString, 200 , True);
FieldDefs.Add('mistoulozeni', ftString, 20 , False);
FieldDefs.Add('cena', ftCurrency, 0 , False);
FieldDefs.Add('popis',ftMemo,0,False);
FieldDefs.Add('kodusers', ftString, 2 , False);
FieldDefs.Add('DateStamp', ftDateTime, 0 , False);
IndexDefs.Clear;
IndexDefs.Add ('','signatura',[ixPrimary,ixUnique]);
IndexDefs.Add ('ifinventar','cinvFM;signatura',[ixUnique]);
IndexDefs.Add ('ifnazev','nazev',[ixCaseInsensitive]);

end;{with fotky}
try
DMF.Tfotky.CreateTable;
DMF.Tfotky.Active := true;
except
ShowMessage('Nepoda�ilo se vytvo�it tabulku fotky');
end;

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

Diakritika

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 1.6.1999 14:52:57

Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> wrote:

> [...]
> Takze uzivatel zada "pocitac" a program najde vyhovujicim "po��ta�"
> Lze to udelat jinym zpusobem, nez rucne prochazet retezec a meni vse s

No, ne ze by mi bylo jasne, co mas na mysli tim "prochazet retezec a menit
vse s diakritikou", ale pokud delas porovnavani sam, tak ti staci napr.
napsat funkci pro prevod cestiny do ASCII:

function str1250x437(const aTxt:ANSIString): ANSIString;

a pri porovnavani napsat:

if CompareText(MatchPattern,str1250x437(Item[x]))=0 then
// found
else
// next

Horsi situace je, kdyz potrebujes porovnavani sverit napr. SQL serveru. Pred
casem jsme stali pred podobnym problemem a po rade konzultaci s DB
specialisty jsme se stejne nedostali k nicemu sofistikovanejsimu, nez:

1. ke kazdemu sloupci, ve kterem potrebujeme hledat, jsme pridali jeste
jeden parovy (do jeho nazvu pridavame automaticky suffix "$")
2. pri vkladani dat duplikujeme do "dolarovych" sloupcu data bez hacku a
carek
3. k indexovani a vyhledavani pouzivame pouze "dolarove" sloupce
4. pro presentaci dat pouzivame native data tj. "nedolarove sloupce"

Bye, pf

TFileListBox

[*] Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz> - 1.6.1999 14:58:20

Moc diky.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 31. kv�tna 1999 0:00
P�edm�t: Re: TFileListBox

>Ahoj,
>
>Je to tim, ze jsi pri vytvareni komponenty za behu nenastavil vlastnost
Parent.
>Pokud ji mas primo na formulari (coz je v tvem prikladu patrne Self), pak
>bude vypadat takhle:
>
>FileB := TFileListBox.Create(Self);
>FileB.Parent := Self;
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
>* http://www.bojkot(tec)cz *
>************************

Problem s BlockWrite

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.6.1999 14:59:37

> [...]
>jedine vyjimky. Vyjimku jsem cekel pouze v pripade poskozene
>diskety, nahleho vytazeni diskety a podobne.

myslim, ze muze dojit k problemum s cacheovanim. Pouzil bych funkce
CreateFile a WriteFile a zakazal bych cacheovani

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 1.6.1999 15:12:29

Nevim, proc rikas, ze nevim, o cem mluvim. Pripada mi, zes napsal
skoro to same, co ja, jenom tomu rikas chyba. Podle mne je ale chyba
zaokrouhlovani normalni vlastnost a kdyz se ji chces vyhnout,
musis provest takova nastaveni, aby se nemohla projevit (EnableBCD)

Podle meho nazoru vsechny chyby, ktere jsi tady uvadel jsou
zaokrouhlovaci chyby, jenom se kazda projevila nekdy jindy.
Pri obycejnem deleni dvou polozek typu currency dochazi k prevodu
na realny datovy typ a dojde k zaokrouhleni. To stejne provadi Delphi nebo
BDE v pripade, ze maji zakazano pouzivat BCD. Tys to navic umocnil, zes
odrezal pouze cast cisla, rekls, ze to bylo zaokrouhleni misto odriznuti
a senzace byla na svete. Nejdriv jsem myslel, ze ses vtipalek,
ale ted mi pripada, ze to myslis vazne, kdyzs minule psal, ze chces pomoci
int nebo trunc zaokrouhlovat na nejblizsi cele cislo. Tedy asi spis to, co
dela round.

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Jak se v Dlephi posilaji SMS

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 1.6.1999 16:01:27

A z jineho mobilu to prijde?

Od: muher(zv)csas(tec)cz [SMTP:muher(zv)csas(tec)cz]
Odesl�no: 31. kv�tna 1999 12:24
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Od: jiri.smitka <jiri.smitka(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �ervna 1999 12:15
P�edm�t: ikonka v pravo dole

> [...]
>ikonku vpravo dole ? Jak potom reagovat na stisk praveho tlacitka nad touto

Minimalizov�n�

[*] Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz> - 1.6.1999 18:50:07

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Nev�te n�kdo jak zminimalizovat Formul��, kter� se vytvo�� v po�ad� druh�m a v�ce
d�u norm�ln� do li�ty. M� se v�dycky zminimalizuje d�lu na plochu a u� m� to za��n� opravdu �tv�t.... D�ky za jakoukoli informaci...

Path

[*] Josef ��P����*?j�Z��3 - 1.6.1999 22:14:58

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Chtel bych se zeptat jak se da prevest cesta zadana dlouhym nazven do dosovskeho formatu
napr c:\program files\neco na c:\Progra~1\neco
Potrebuji vytvorit bat soubor.
Mam Delphi 3

Dik za odpoved
Josef ��P sip(zv)atlas(tec)cz

VERZE

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 1.6.1999 23:40:28

Ahoj,

jak mam zjistit verzi aplikace, kterou nastavuji v PROJECT :>>> OPTIONS,
tak, abych mohl tuto informaci pouzit run-time napr v About boxu ?

Diky

PK

Diakritika

[*] Ivomir <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.1999 22:48:10 -0000

Kdyz uz ste u toho, nevite nekdo jak udelat opacny zpusob? V realnem rezimu, treba
kdyz do tmemo pisu diakritiku, aby mi to predelavalo na ciste ascii??
Diky
Ivomir
MAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz ICQ: 28872917
WWW: http://ivomir.fd(tec)cz MOBIL:0602/831270

Spatna cesta?

[*] Ivomir <Ivomir(zv)seznam(tec)cz> - 1.6.1999 22:53:24 -0000

Zdravim, nevite prosimvas nekdo v cem delam chybu kdyz sem si nainstaloval napr.
RX komponenty (i jine) podle navodu ale po novym startu Delphi se mi nechce ta "package"
nacist, ale pritom je na spravnem miste?? Kdyz pak v menu dam "install packages"
a tam "Add" a zvolim ten soubor (*.dpl), ktery to nemohlo nacist tak se ty komponenty v
poradku nainstaluji.
Ivomir
MAIL: Ivomir(zv)seznam(tec)cz ICQ: 28872917
WWW: http://ivomir.fd(tec)cz MOBIL:0602/831270

APOLO

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 2.6.1999 06:16:50

pouzivam ho od roku 1998:

+ nepotrebujes BDE
+ DBF muzou byt kodovany v Latin2

- neumi tridit 'CH'
- neumi SQL

M.

> neviete niekto nieco o produkte APOLO od Luxent Software?
>
> rw

VERZE

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.6.1999 06:23:36

treba versinfo na
http://www.delphifreestuff.com/cgi-bin/dfs_components.cgi?versinfo
je tam objekt, ktery lze pouzit jako komponenta nebo jako unit.

Jura
----------
[...]

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 2.6.1999 06:44:24

> Chtel bych se zeptat jak se da prevest cesta zadana dlouhym nazven do
dosovskeho formatu
> napr c:\program files\neco na c:\Progra~1\neco
> Potrebuji vytvorit bat soubor.

Treba takhle:

var
dlouhejmeno, kratkejmeno:string;
begin
dlouhejmeno:= 'C:\Program files\dlouhy soubor.txt';
kratkejmeno:= ShortToLongPath(dlouhejmeno);
end;

VERZE

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 2.6.1999 06:39:56

Ahoj,
posilam jeden starsi prispevek, kde se toto resilo:

Ahoj,

ja jsem to prepsal takhle:

function BinaryFileVersion(const FileName: String): String;
var
dwHandle: THandle;
dwSize: DWORD;
lpData, lpData2: Pointer;
uiSize: UINT;
begin
Result := '';
dwSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(FileName), dwSize);
if dwSize <> 0 then
begin
GetMem(lpData, dwSize);
if GetFileVersionInfo(PChar(FileName), dwHandle, dwSize, lpData)
then
begin
uiSize := Sizeof(TVSFixedFileInfo);
VerQueryValue(lpData, '\', lpData2, uiSize);
with PVSFixedFileInfo(lpData2)^ do Result :=
Format('%d.%02d.%02d', [
HiWord(dwProductVersionMS),
HiWord(dwProductVersionLS),
LoWord(dwProductVersionLS)]);
end;
FreeMem(lpData, dwSize);

Zdravim a preji uspech.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
Visual Basic

> Od: Petr Kro�a ml. [SMTP:pkroca(zv)compact(tec)cz]
> Odesl�no: 1. �ervna 1999 23:40
> Komu: Delphi KONFERENCE
> P�edm�t: VERZE
>
> Ahoj,
>
> jak mam zjistit verzi aplikace, kterou nastavuji v PROJECT :>>>
> OPTIONS,
> tak, abych mohl tuto informaci pouzit run-time napr v About boxu ?
>
> Diky
>
> PK

ListView

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 2.6.1999 08:00:17

Zdravim,

mam asi dost hloupy dotaz, ale potrebuju kopnout spravnym smerem. Mam ListView a do nej vlozim zaznam:

ListItem: TListItem;
begin
ListItem := ListView1.Items.Add;
ListItem.Caption := Edit1.Text;
ListItem.SubItems.Add(Edit2.Text);
ListItem.SubItems.Add(Edit3.Text);
end;

A ted potrebuju smazat vybranou polozku a aktualizovat seznam. Muzete mi poradit jak na to. Help jsem prolez, ale asi fakt potrebuju nakopnout.

Tomas Skopik
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

Trida TDesigner

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 2.6.1999 08:38:24

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj,

potrebuji poradit, na�el jsem v helpu odkaz na tridu TDesigner. Chtel bych ji vyuzivat, ale nevim jak. Z anglickeho helpu jsem pochopil, ze by to mel byt vychozi formular jako je ve vyvojovem prosteri delphi (ale nejsem zrovna nejlepsi anglictinar).

Za kazdou radu, kter� mi pomuze jak s tridou zachazet budu vdecny.

S pozdravem
Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

APOLO

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 02.6.1999 08:45:51

> neviete niekto nieco o produkte APOLO od Luxent Software?

Mam v tom napsany jeden program, ktery potreboval prisupovat k tabulkam
s indexy z Clipperu. Misto BDE jsou nejaka DLLka, je treba zapomenout na
SQL, ale ma to nektere jine docela dobre filtracni moznosti. Par chyb se
da celkem dobre obejit.

Resume: Pokud nelze jinak, tak doporucuji. Jako genialni nahrada za BDE
to ale neni, alespon podle me....

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

Odinstalov�n� komponent v D4 C/S

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.6.1999 09:03:21

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �ervna 1999 13:51
P�edm�t: Odinstalov�n� komponent v D4 C/S

> [...]
>verzi Adonicsu a nem��u je dostat pry�.D�ky.
>
> Pomoooc. Prosim, prosim smutne koukam. Ono mi to pri ukonceni DELPHI
vyhazuje nejaky error v kernel32. Nejak spatne jsem to nainstaloval a za
ziveho boha nemuzu ADO-komponenty dostat pryc.Help jsem prolezl a o
odinstalu komponent ani slovicko.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 2.6.1999 09:08:57

> [...]
>int nebo trunc zaokrouhlovat na nejblizsi cele cislo. Tedy asi spis to, co

Jednou provzdy: Round nezaokrouhluje na nejblizsi cele cislo,
ale na nejblizsi cele SUDE cislo. Coz je rozdil.
Tedy je nutno udelat si tuto funkci sam
a podle mne to bez Int nebo Trunc nejde
(jak jsem napsal jiz nejmene 4 krat).

Jinak konec diskuse. Kdo chtel ten se poucil,
kdo nechtel ten alespon nebude konkurence schopny :-)

Rob

Odinstalov�n� BDE

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.6.1999 09:22:09

Jeste jeden dotazek:
Jak korektne odinstalovat BDE z W9x?
I kdyz smazu celou vetev BORLAND z registru, BDE administrator neustale
zustava v nastaveni PC.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Odinstalov�n� komponent v D4 C/S

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 2.6.1999 09:32:14

Tak zkus odstranit, nebo presunout nekam jinam prislusnz DPL soubor a delphi
jej pri spusteni nenaleznou....

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Petr Sadovsky [mailto:petr(zv)slunce(tec)cz]
Odesl�no: 2. �ervna 1999 9:03
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Odinstalov�n� komponent v D4 C/S

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. �ervna 1999 13:51
> [...]

p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.6.1999 09:35:21

Jiri Polak
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

blbost, kopiruju z helpu:
The Round function rounds a real-type value to an integer-type value.
X is a real-type expression. Round returns an Int64 value that is the
value of X rounded to the nearest whole number. If X is exactly
halfway between two whole numbers, the result is always the even number.

jestli ti Round vraci jenom suda cisla (a prsne tohles napsal), tak asi
nepouzivas tu borlandi funkci ale nejaky paskvil.

> Tedy je nutno udelat si tuto funkci sam
> a podle mne to bez Int nebo Trunc nejde
> (jak jsem napsal jiz nejmene 4 krat).

I kdybys to delal sam, tak to samozrejme bez Int nebo Trunc jde.

> Jinak konec diskuse. Kdo chtel ten se poucil,
> kdo nechtel ten alespon nebude konkurence schopny :-)

myslels asi KONKURENCESCHOPNY. To asi, bohuzel pro tebe, nejsi,
protoze ses nepoucil.

Jura

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 02.6.1999 09:39:04

Potrebuji udelat mapu CR, v ni zakreslene hranice okresu. Kazdy okres
potrebuji vyplnit nejakou barvou podle nejake souvisejici ciselne
hodnoty.

Zatim mam bitmapu s mapou a hranicemi okresu. Myslim, ze by ty okresy
mely jit vyplnit nejakym stejnym principem, jako je zaplavova vypln v
"Malovani Windows".
Nebo uvazuju uplne spatne a nemam to delat pres bitmapu ale vektory?

Muzete mi poradit PRINCIP, jak by to slo udelat?

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

VERZE

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 09:53:44

> jak mam zjistit verzi aplikace, kterou nastavuji v PROJECT :>>> OPTIONS,
> tak, abych mohl tuto informaci pouzit run-time napr v About boxu ?

Na sve strance mam na to komponentu vcetne zdroje, ktera
vyzchazi z RX.

Slavek

> PK

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

APOLO

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.6.1999 09:04:39

Puvodni zprava, kterou napsal No Comemnt Group, s.r.o. / Sa dne 2 May 99,:

> neviete niekto nieco o produkte APOLO od Luxent Software?

Ja jsem to sveho casu malinko zkousel kvuli memu znamemu,
ktery to chtel pouzit. Ale moc me to tedy nenadchlo. Myslel
jsem si, ze to bude kvalitni nahrada za BDE, ze se to cele
zkompiluje do EXE, ale ono to ma DLL. Navic se mi nepodarilo
otevrit nektere tabulky Clipperu s hodne indexy, ktere zrovna
ten znamy potreboval pouzivat.

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

ScreenSaver

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 2.6.1999 09:26:58

> From: "Petr Vaclavek" <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Spusteni setrice jsem si nakonec udelal jinak (to bylo jeste pred tou
> spravnou odpovedi - a to tak, ze jsem se kouknul do System.INI, tam
> jsem si precetl jaka je cesta k setrici a spustil jsem jej.
> Takze mam k dispozici cestu k tomu setrici - otazka zni, da se nejak
> podle te cesty zjistit, zda ten setric (nebo obecne program (kdyz mam
> cestu k exaci)) bezi???
Ano, staci se podivat, jestli je v seznamu bezicich
procesu tento program.

> [...]
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 2.6.1999 10:27:40

A jde spustit ? To snad ne-e. Jinak za vyskyt v Ovladacich panelech muze
soubor bdeadmin.cpl ve Windows\System.
Mne se osvedcilo postupne prochazet registry a vsechny zminky o BDE
odstranit (odmazat celou vetev Borland se mi jevi jako tankem na
mravenecka).

Doufam ze ti to pomuze
Czescz
T.B.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �ervna 1999 10:44
P�edm�t: Odinstalov�n� BDE

[...]

SelStart a SelLength u DBGrid

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 02.6.1999 10:28:34

Ahoj,
poradil by mi nekdo, jak se pri editaci v DBGridu (nebo DBRXGridu)
dostat na SelStart a SelLength prave editovane bunky?

Odunaceni bun�k v DrawGrid

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 2.6.1999 10:28:23

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Ahoj,

nev�te pros�m n�kdo jak odznacit oznacene bunky v DrawGrid pomoci nekaje
metody volane napr. v udalosti OnClick tlacitka.
Dekuji
Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

richedit a kurzor

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 2.6.1999 10:44:59

Caute

Otazka znie nasledovne. Ako umiestnim kurzor v komponente richedit na
lubovolne miesto ( jedna sa mi o riadky 1,2,3... ) ?

Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inov�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice, Park Komensk�ho 9
040 01 Ko�ice
e-mail: kuchar(zv)tuke.sk
tel. 095 / 602 2589

Problem s BlockWrite

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 10:48:43

> myslim, ze muze dojit k problemum s cacheovanim. Pouzil bych funkce
> CreateFile a WriteFile a zakazal bych cacheovani

Pouzil jsem to nasledovne:

const
MaxBuff = 2000;
var
Buff: array [1..MaxBuff] of char;

MyFile: HFILE;
rw: cardinal;
i: integer;
begin
for i := 1 to MaxBuff do Buff [i] := 'Q';

MyFile := CreateFile ('D:\TEMP\POKUS.BIN',
GENERIC_WRITE,
0,
nil,
CREATE_ALWAYS,
FILE_ATTRIBUTE_NORMAL or
FILE_FLAG_NO_BUFFERING,
0);

if MyFile = INVALID_HANDLE_VALUE then
begin {}
ShowMessage ('otevreni v kelu');
exit;
end; {}

if not WriteFile (MyFile, Buff, SizeOf (Buff), rw, nil) then
ShowMessage ('Chyba cislo '+ IntToStr (GetLastError));

if not CloseHandle (MyFile) then ShowMessage ('close ko');

ShowMessage ('hotovo');
end;(bohuzel mi to pri zapisu vraci chybu cislo 5...). Kde je chyba?

Predem diky za kazdou odpoved.

Slavek

PS.: Stejne bych rad pouzil puvodni reseni (s BlockWrite), ale kde
je zakopan pes? > Zdravi
> D. Toman

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Jak udelat mapu okresu CR

[*] roman.vasicek(zv)email(tec)cz - 2.6.1999 10:49:45

Karel Kral wrote:

> [...]
>
> Zatim mam bitmapu s mapou a hranicemi okresu. Myslim, ze by ty okresy
> mely jit vyplnit nejakym stejnym principem, jako je zaplavova vypln v

Pokud by mela byt k dispozici zmena meritka (zoom), tak dych se to snazil
popsat a implementovat pomoci nejakych krivek (Bezier, splajny, ...). To ale
bude zrejme trochu narocnejsi na zadavani tech hranic.

Na obrazovce je stejne bitmapa a tak muzes pouzit tu zaplavovou vypln.
Tento algoritmus je znam jako seminkove vyplnovani a da se najit prakticky
temer v kazde knize venujici se pocitacove grafice. Napr:
Zara, Benes, Felkel: Moderni pocitacova grafika. Computer press 1998
Zara a kolektiv: Pocitacova grafika - principy a algoritmy. Grada 1992

Bye
Phoenix

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.6.1999 10:52:54

Podle meho nazoru zde dochazi k terminologickym sporum. Matematicky
vzato je ZAOKROUHLOVANI jednoznacne definovana transformacni funkce nad
mnozinou realnych cisel - definici je mozno najit v ucebnici
stredoskolske matematiky - ktera definuje prevod cisel z mnoziny
realnych cisel do mnoziny cisel celych. Pravidlo pro prevod je
jednoduche: pokud je na prvnim miste za desetinnou carkou cislice 0 az
4, je vysledkem transformace nejblizsi mensi nebo rovne cele cislo,
je-li na prvnim miste za desetinnou carkou cislice 5 az 9, je vysledkem
transformace nejblizsi vyssi cele cislo.
Z popisu chovani funkce Round je zrejme, ze tuto transformacni funkci
nerealizuje, nejedna se tedy o zaokrouhlovani v matematickem smyslu.
Jina vec je, ze termin zakrouhlovani se pouziva v beznem jazyce i pro
oznaceni jinych transformacnich funkci (napr. v komentari k danovemu
priznani bylo uvedeno, jestli me pamet neklame, zaokrouhlit na cele
koruny smerem nahoru, coz pochopitelne s matematickym zaokrouhlovanim
nema nic spolecneho). Proto si myslim, ze jde o terminologicky spor -
zadny z diskutujicich totiz nespecifikuje parametry transformacni funkce
a dochazi tedy ke znamemu efektu "Ja o voze, ty o koze".
A jeste poznamka k pouzitelnosti funkce Round - vzhledem k tomu, ze
nerealizuje (jak je z helpu zrejme a jednoduse overitelne pokusem)
matematicke zaokrouhlovani, nevim k cemu by mohla byt pouzitelna - zatim
jsem v praxi nenarazil na potrebu pouziti transformacni funkce
realizovane prave funkci Round.

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri [mailto:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
Odesl�no: 2. �ervna 1999 9:35
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri porovnani
curr ency a variant)

Jiri Polak
----------
Jiri Polak
> [...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.6.1999 10:55:51

Co potrebujes? Algoritmus pro vyplneni ohranicene plochy
zadanou barvou nebo algoritmus pro nalezeni vsech ohranicenych
ploch (okresu)?

Jura
----------
[...]

Komponenty a Uses

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 02.6.1999 11:06:32

Zdravim vsekych,

vytvoril som si dva komponenty, ktore mam v suboroch
Kompo1.pas
Kompo2.pas
Kedze navzajom spolupracuju, definicie niektorych typov som umiestnil do
suboru
Defs.pas
tento subor som potom umiestnil do casti uses Kompo1.pas aj Kompo2.pas

Ked chcem potom niektory z komponentov napr. TKompo1 pouzit vo svojom
projekte a
komponent umiestnim do formu, v casti uses unitu sa mi automaticky
doplni len Kompo1.
Ako dosiahnut, aby sa do uses automaticky doplnal aj Defs.pas ?

Za vsetky rady vopred dakujem.

Jozef Strnadik
E-mail: strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 02.6.1999 11:09:58

Ahoj,
Canvas.floodfill (...
Vaclav Sazima

Karel Kral wrote:

> ... mely jit vyplnit nejakym stejnym principem, jako je zaplavova vypln v
> "Malovani Windows".

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Z�vada Ji�� <zavada(zv)atcomp(tec)cz> - 2.6.1999 11:10:24

P�esn� na toto jsem vid�l free GIS (=geografick� inf syst�m) komponentu do
Delphi, kter� byla i se zdroji a zd� se docela v�konn� - tj. pro nazna�en�
p��pad ur�it�. P�esn�ji �e�eno je distribuov�na pod GNU PUBLIC LICENSE,
jmenuje se TSgis a je obsa�ena v souboru spsgis.zip, st�hl jsem ji mysl�m z
http://www.torry.ru (leda bych se pletl a bylo to z Delphi Super Page).

Ing. Ji�� Z�vada
Kr��kova 221/2
721 00 Ostrava - Svinov

tel, fax. 069 - 434383
mob. 0602 - 769548
jzavada(zv)telecom(tec)cz
zavada(zv)atcomp(tec)cz

> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Minimalizov�n�

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 2.6.1999 10:18:20

Nev�te n�kdo jak zminimalizovat Formul��, kter� se vytvo�� v po�ad� druh�m a v�ce
d�u norm�ln� do li�ty. M� se v�dycky zminimalizuje d�lu na plochu a u� m� to za��n� opravdu �tv�t....
No, nevim jiste, jestli pomuzu, ponevadz prvni veta pro me zustala ponekud neprelozitelna do pochopitelne myslenky, tedy alespon ta vedlejsi. Ale dobra, princip je asi pochopen.
Predne pouzivani dvou nemodalnich formulari v normalni aplikaci se mi nezda moc vhodne. Jaky je k tomu duvod? Paklize uz by to bylo treba, je tu jeste moznost udelat celou aplikaci jako MDI (multi document interface), kde je problem s onou minimalizaci resen, paklize se nastavy spravne propery pro FormStyle jakozto MDIChild.
Ale kdyby se tohle melo resit, tak nejrychlejsi by bylo zakazat minimalizaci druheho okna :-), nebo by bylo treba pres API odchytit minimalizaci dvojky a dat pri tom minimalizaci toho hlavniho formulare. Nebo ho ukecat, ze ten minimalizovanej je hlavni formular ;-).

Ale myslim, ze resenim by bylo bud prejit na MDI, nebo ten druhy formular otevrit modalne, nebo ho obrat o menu minimalizace.

resource editor pro 16-bit aplikaci

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 2.6.1999 11:21:43

Jaky pouzit resource editor na 16-bit aplikaci?
Mam tady program, ve kterem autor pouzil vsude necesky font a pochopitelne ze to nechodi cesky na Win3.1
Zatim jsem musel ve Win.ini vyhodit Arial a nahradit jej Arial CE. Toto se mi ale nelibi.

Dik
===========mozno pouzit PGP==============
[...]

funkce Latin2toWin1250

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 2.6.1999 11:24:42

Nelezi u nekoho %Subj% ?
Pouziti OemToChar neni ono, nebot to chodi pouze na WinNT a ne ve Wir 98.
(tim mne pekne velky Bill vypekl (a nebo ji neumim spravne pouzit :-())

dik
===========mozno pouzit PGP==============
[...]

Drag&Drop

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 2.6.1999 11:26:58

Ahoj,
neresil jste nekdo operaci drag&drop na ListView.Potreboval bych presunout
ikony
z plochy do ListView a zpet.Vubec nevim kde zacit.Pripadne - mala ukazka
by mi pomohla.

Diky

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

Odinstalov�n� komponent v D4 C/S

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.6.1999 11:33:41

>Tak zkus odstranit, nebo presunout nekam jinam prislusnz DPL soubor a
delphi
>jej pri spusteni nenaleznou....

To je ono. Po znovuspusteni se D4 zepta, jestli chci loadovat package
priste.Dal jsem "Ne" a komponenty byly pryc, D4 nehazou error v kernel32 a
vsechno je v pohode.

>Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
>Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)

D�ky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Odinstalov�n� BDE

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 2.6.1999 11:39:19

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �ervna 1999 11:26
P�edm�t: Re: Odinstalov�n� BDE

>A jde spustit ? To snad ne-e. Jinak za vyskyt v Ovladacich panelech muze
>soubor bdeadmin.cpl ve Windows\System.

Jo to co jsem potreboval.
>Mne se osvedcilo postupne prochazet registry a vsechny zminky o BDE
>odstranit (odmazat celou vetev Borland se mi jevi jako tankem na
>mravenecka).

Jo, presne :-))). To bylo na zkusebni masine, na sve bych to nikdy neudelal
;-)

Diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

locate

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 2.6.1999 11:45:52

Zdravim,

Mam QUERY. Na nu pouzijem locate pre skok na riadok , ktory zodpoveda
zadanym kriteriam v LOCATE. Ak ale tymto kriteriam zodpoveda viac riadkov
ako skocit na dalsi ?

Ako zistim hodnotu ID zaznamu ?

Dufam ze som to napisal zrozumitelne.
ponahla,

vdaka za kazdu odpoved

Martin

IS EXPRESS 4 a DLL

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 2.6.1999 11:47:04

Caute
Uz som sa raz sice pital, ale nedostal som odpoved, tak tu skusam znovu. Pre
svoju aplikaciu napisanu v D4 pouzivam nejake "externe" DLL a potreboval by
som vediet ako tie DLL subory zaregistrujem.
Klasickym sposobom urobim instalacky a dane DLL necham skopirovat pod system
vo Windowse, moznost zaregistrovania v IS zaskrtnem. Ked prebehne instalacia
tak subory skopiruje tam kam ma, ale hned aj vyskoci hlaska, ze DLL niesu
zaregistrovane, tak ako na to ?
Beriem kazdy napad.

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 11:58:49

Ahoj,

> ta vyjimka /112/ znamena, ze disk je plny, a v helpu se nikde
> nepise, ze pri zaplneni disku by se nemela objevit /tam se toho taky
> nepise vic :-)/, takze ti staci, kdyz pri te vyjimce proste jenom zobrazis
> dialog pro vymenu diskety...
To je sice strasne fajn, ale jak zjistim, kolik bajtu jsem jeste stihl
zapsat, a kolik ne? To by mi mel vracet prave v tom parametru rw
(a v DOSu to tak opravdu fungovalo).

btw: odkud mas to, ze 112 znamena disk plny?

Slavek

> roman

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

registry

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 2.6.1999 12:10:11

Ahoj,

pot�ebuju ve W95 vyexportovat jednu v�tev registru a na jinem pocitaci
znova naexportovat.
takhle nejak mam udelany export (pozdeji tam doplnim try..except), v
Edit1.Text je jmeno souboru:.
var registr : TRegistry;

begin
registr := TRegistry.Create;
registr.RootKey := HKEY_CURRENT_USER;

if FileExists(Edit1.Text) then
begin
if not DeleteFile('Edit1.Text') then
begin
Application.MessageBox(pchar('chyba: ' +
intToStr(GetLastError) + ' ' + SysErrorMessage(GetLastError)),
pchar(Application.Title), MB_ICONERROR);
end;
end; if not registr.SaveKey('Software\Software602', Edit1.Text) then
[...]

registr.Free;

ale ted nevim jak vznikly soubor znovu naimportovat do registru -
registr.LoadKey i registr.RestoreKey nefunguje a pokud pouziji Win32 API:.
var lhandle : HKEY;

begin

if not RegOpenKeyEx(HKEY_CURRENT_USER, 'Software\Software602', 0,
KEY_ALL_ACCESS, lhandle) = ERROR_SUCCESS then
begin
Application.MessageBox(pchar('chyba RegOpenKeyEx: ' +
intToStr(GetLastError) + ' ' + SysErrorMessage(GetLastError)),
pchar(Application.Title), MB_ICONERROR);
end;

if not RegRestoreKey(lhandle, 'c:\xxx', 0) = ERROR_SUCCESS then
begin
Application.MessageBox(pchar('chyba RegRestoreKey: ' +
intToStr(GetLastError) + ' ' + SysErrorMessage(GetLastError)),
pchar(Application.Title), MB_ICONERROR);
end;
RegCloseKey(lhandle);

tak me to nahlasi chybu 120: tato funkce je pristupna pouze v rezimu Win32.
poradte me prosim jak to mam napsat aby to fungovalo (D3, W95) ?

M.

Problem s BlockWrite

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 2.6.1999 11:19:23

caf

ted tu nemam ten tvuj puvodni mejl, ale krome toho, ze sem nepochopil
tu konstrukci s tim cyklem a brejkama, bych rek, ze tam zadna
nespravnost neni: ta vyjimka /112/ znamena, ze disk je plny, a v
> [...]

> Predem diky za kazdou odpoved.
>
> Slavek
>
> PS.: Stejne bych rad pouzil puvodni reseni (s BlockWrite), ale kde

Odinstalovani komponent v D4 C/S

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 2.6.1999 11:21:51

no, mohlo by to jit takhle:
menu Components -> Install Packages -> Remove pokud to bylo v
balicku, anebo menu Components -> ta polozka co je nad Install
Packages :-) -> Hide
sorac, dybych to netrefil presne, pisu to z hlavy... :-(> > Ahojte,

> [...]
> vyhazuje nejaky error v kernel32. Nejak spatne jsem to nainstaloval a za
> ziveho boha nemuzu ADO-komponenty dostat pryc.Help jsem prolezl a o

www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.6.1999 12:50:18

To neni pravda. Podle tohoto tvrzeni by -3.9 muselo byt zaokrouhleno na 3
a to je nesmysl. Melo by to byt 4.
Pravda by to byla v pripade kladnych cisel, ale pises z mnoziny realnych do
celych.

Jinak - nespojuj, prosim, stredoskolskou matematiku s matematikou. Je to
neco
trochu jineho.

Zaokrouhleni muze byt definovano na libovolne mnozine. Rekneme teda ze z
mnoziny
realnych do celych cisel. Potom je asi definovano tak, ze f(x) = y,
kdyz x je z intervalu (y - 0.5, y + 0.5). Problem je s uzaverem intervalu.
Ty rikas, ze vsechny intervaly jsou zdola uzavreny, shora otevreny.
Borlandi Round se lisi pouze v uzavrenosti intervalu - kazdy interval je
zdola
i shora uzavreny pro suda y, otevreny pro licha y. Nepamatuju se, co jsme se
ucili
na zakladni skole (mimochodem tam jsme se ucili i o presnosti a
zaokrouhlovali jsme
treba i na stovky nebo na tisiciny, coz vy na stredni skole asi ne, kdyzs
dal
definici, ktera se diva na prvni cislici za desetinnou carkou :-), ale mam
pocit,
ze nam rikali dve pravidla: jedno je vzdy dolu, druhe uz nevim (myslim, ze
z borlandiho Round). V kazdym pripade jsme se ale v pripade, ze se na miste,
podle
ktereho jsme rozhodovali, vyskytla 5, museli jsme se divat dal, jestli
nejake cislice
nasleduji.

Nemyslim si, ze problem vznikl matenim pojmu zaokrouhlovani, protoze Round
realizuje
zaokrouhlovani na cela cisla. To, jak se chova v nerozhodnutelne hodnote je
veci
definice a nema to zadny velky vyznam. Tady vznikl problem proto, ze Rob
nevedel,
co vlastne dela Round, myslel, ze to ma delat Int nebo Trunc a nektere
vysledky
mu nutne pripadaly fantasticke.

Jura
----------
[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 12:53:45

> [...]
> projekte a komponent umiestnim do formu, v casti uses unitu sa mi
> automaticky doplni len Kompo1. Ako dosiahnut, aby sa do uses automaticky

Toho nedosahnes (IMHO). Chces-li pouzivat i Defs.pas, musis je
explicitne uvest. Pokud by se to bralo obecne, pak pokud pouzivas
unitu napr. Unit1 a v ni je uses deset unit, tak se ma v hlavnim
formu zobrazit i tech deset unit? Nebo jen nektere? Ktere? Tak
inteligentni IDE bohuzel jeste neexistuje.

Slavek

> Jozef Strnadik
> E-mail: strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 2.6.1999 12:54:02

Ja to znam spis pod nazvem seminkove radkove vyplnovani - obycejne seminkove
je pouzitelne pouze teoreticky. Ale asi myslis to stejne.

Jura
----------
[...]

Archiv ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 02.6.1999 12:57:52

Zdravim vsechny.
Vim, ze se to tu omila celkem casto, ale kdyz spadne system a vsechny
maily jdou do vecnych lovist ...
Kde je prosim archiv teto konference ?
Diky moc a nekamenujte mne tolik :))
Pavel

Archiv ...

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 2.6.1999 13:12:12

www.delphi(tec)cz , ale tam je jen fulltextove vyhledavani, stahnout to asi
nejde. Pokud by jsi chtel, mohu zastal kopii jako osobni slozku do
outlooku..

Od: Pavel Skalicky [mailto:P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz]
Odesl�no: 2. �ervna 1999 12:58
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Archiv ...

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.6.1999 13:28:41

> [...]
>
> ShowMessage ('hotovo');
>end;
>

>(bohuzel mi to pri zapisu vraci chybu cislo 5...). Kde je chyba?

5 = ACCESS_DENIED

Myslim, ze problem je v tom ze FILE_FLAG_NO_BUFFERING vyzaduje specialni
zachazeni - viz help (zapis/cteni puze celych sektoru, atd).
Zkus pouzit FILE_FLAG_WRITE_THROUGH

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 02.6.1999 13:36:03

To vypada dobre! Diky.
Nepodival by ses prosim do te komponenty na nejakou adresu, kde ji
najit? Hledal jsem na Torry hodinu (graphics, charts...) a nenasel.

Z�vada Ji�� wrote:

> [...]

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

pouziti CONST

[*] Tom� Sypal <sypal(zv)seznam(tec)cz> - 02.6.1999 13:39:29

Ahoj,
potreboval bych kapanek osvetlit funkce const a var.

1) Jaky je rozdil mezi deklaraci

Var A : String = 'AHOJ';

Const A : String = 'AHOJ';

Stejne tak, jaky je rozdil mezi deklaraci
procedure Test(const A : String);
procedure Test(A : String);

K cemu se ve stejnem pripade pouziva Var jsem asi pochopil.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Predavanie premennych

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 2.6.1999 13:43:30

Co hovorite na predavanie premennych pomocou registrov ?
Je to korektny sposob ?
Samozrejme po predani udajov, registre su vycisteny.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

Predavanie premennych

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 13:53:04

> Co hovorite na predavanie premennych pomocou registrov ?
> Je to korektny sposob ?
Pokud myslis registry CPU, tak je to rozhodne ok.
Pokud myslis registry systemu Windows... No, zatim me to jeste
nenapadlo. :-) K cemu je to dobre? Zda je to korektni ci nikoliv
nelze zcela jednoznacne rict.

Slavek

> TUNGLI Jan
> tungli(zv)pvt.sk

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Elipsa se sikmou osou

[*] Michal Bozon <bozon(zv)natur.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 13:56:38

Nazdar.
Ano, bod po bodu to samozrejme jde, ale ja to potrebuju jako jednu caru.
Obrazek totiz budu ukladat jako metafile, tam se cara elipsy porad zustava
cara i pri zvetseni. Pokud to budu kreslit jako body, po zvetseni to uz
nebude cara, ale neco jako teckovana cara.

> Ahoj,
>
> zcela urcite to jde, nicmene funkce Ellipse ani Arc to nezvladne. Musis
> si vzit parametrickou rovnici, prepocitat ji pomoci matice rotace a
> pekne bod po bodu namalovat.
>
> ************************************************************************
> *******************************
>
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo
> Visual Basic
>
> ************************************************************************
> *******************************

pouziti CONST

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 13:57:31

> 1) Jaky je rozdil mezi deklaraci
> Var A : String = 'AHOJ';
> Const A : String = 'AHOJ';
****A kterou vezi pascalu (delphi) mas na mysli? Do Delphi tusim
ze tri nesel prvni radek. Od 4 to jiz jde (konecne dalsi krok smerem
k vyhodam cecku).

****S const je zachzaeno rychleji.

****Zmena honoty parametru v podporogramu se promitne i mimo nej.

> Tomas

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

akooutlook

[*] Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk - 2.6.1999 13:03:12

Caute,
poradte ako zobrazim v dbgride namiesto "1" alebo "0" nejaky "pic".
Priklad : MS Ooutlook zobrazuje sponku, ak je v poste prilepeny dokument.
Tomas Spiner
ACS a.s. Bratislava

Funkce na vypocet CRC textoveho souboru

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 2.6.1999 13:07:17

Ahoj vsichni.

Jakym zpusobem vypocitat CRC textoveho souboru ? Nemusi to byt nic sloziteho
staci jen abych podle CRC rozpoznal ze soubor je odlisny.

Diik Marian Jonas

Schovat MDI scrollbary

[*] Michal Bozon <bozon(zv)natur.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 14:13:02

Ahoj,

Nektere MDI aplikace se takto nechovaji. Scrollbary se vubec neukazuji.
Mne to rusi.> Michal Bozon wrote:

> Ahoj,
>
> To zobrazovani scrollbaru je ale standartni vlastnost celeho MDI rozhrani,
> proc ti tam toliko vadi ?
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> ************************

Elipsa se sikmou osou

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 2.6.1999 14:19:09

No . Co se Ti nelibi na kresleni bod po bodu (rekneme, ze nebudes kreslit
kazdy, ale jen ty , ktere budou stacit) a spojovat to carama (za
predpokladu, ze rovna cara staci)

takze vysledek bude ten, ze v tom metafileu to bude jako grupa car?

Mti.
-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>cara i pri zvetseni. Pokud to budu kreslit jako body, po zvetseni to uz
>nebude cara, ale neco jako teckovana cara.

DbImage

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bob=E1k?= <bobak(zv)minv.sk> - 02.6.1999 14:19:54

Kto vie ako vkladat do databazy (informix) obrazky formatu .jpg ????
Bmpcka viem ale jpg , nejako nie a nie.

Instance a parametr

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 2.6.1999 14:23:03

Zdravim,

mam matne tuseni, ze se to tu jiz probiralo. Potrebuji nasimulovat v
aplikaci chovani napr. Wordu. Mam-li jej spusteny a chci-li otevrit
asociovany soubor dvojklikem z exploreru, nespusti se nova kopie aplikace,
ale tataz instance a preda se ji parametr souboru, ktery otevre.

Jak na to?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

IS EXPRESS 4 a DLL

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 2.6.1999 13:30:00

Ahoj,

a to jsou nejake zvlastni DLL, ktere se museji z nejakeho duvodu
registrovat? Pokud ne, pak neni registrace nutna. Jinak na to slouzi
stary dobry :-)) RegSvr32.EXE.

> [...]

> instalacia
> tak subory skopiruje tam kam ma, ale hned aj vyskoci hlaska, ze DLL

Zip medium

[*] Martin Lib��sk�������o񊉿 - 2.6.1999 14:33:26

ALL, prominte mi pokud to uz tady bylo,
ale potreboval bych nejakym zpusobem dosahnout toho,
aby po ukonceni treba kopirovani souboru na ZIP se vysunula disketa.

Diky za vsechny mozne pripominky

Martin Libansky
mailto:martin(zv)xion(tec)cz

XION a.s. - Internet Provider

DbImage

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 02.6.1999 14:36:57

Zkus to p�es stream. J� jsem to tak alespo� zlomil. M&B

Kto vie ako vkladat do databazy (informix) obrazky formatu .jpg ????
Bmpcka viem ale jpg , nejako nie a nie.

Komponenty a Uses

[*] Jozef Strnadik <strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 02.6.1999 14:58:40

> Pokud by se to bralo obecne, pak pokud pouzivas unitu napr. Unit1 a v ni je
> uses deset unit, tak se ma v hlavnim formu zobrazit i tech deset unit? Nebo
> jen nektere? Ktere? Tak inteligentni IDE bohuzel jeste neexistuje.

Ako to potom robi IDE napr. v pripade vlozenia TTable do formu? Vtom pripade do
uses pribudnu Db a DbTables.

Jozef Strnadik
E-mail: strnadik(zv)mbox.mrp(tec)cz

Problem s BlockWrite

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 15:03:06

> Myslim, ze problem je v tom ze FILE_FLAG_NO_BUFFERING vyzaduje specialni
> zachazeni - viz help (zapis/cteni puze celych sektoru, atd). Zkus pouzit
> FILE_FLAG_WRITE_THROUGH
****Pouzil jsem, funguje. Ma to ovsem tu samou nevyhodu, jako
moje puvodni reseni s BlockWrite -- pokud chci zapsat na disketu
deset kilo a je volno pouze pet, pak nezapise ani bajtik a ohlasi
chybu 112 (coz je onen nedostatek mista). Jak ho donutit, aby
zapsal aspon to, co muze? (aniz bych funkci volal znovu
s upravenou velikosti bufferu?

> 5 = ACCESS_DENIED
****Kde mam najit tyto vysvetleni?

Slavek

> Zdravi
> D. Toman

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

ScreenSaver

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 15:19:23

> Pomoci SystemParametersInfo s parametrem SPI_GETSCREENSAVERRUNNING, ale
> podle MSDN to patrne nefunguje pod NT4
*** Me to staci pod Windows95
Zkousel jsem to, ale jednak je v helpu napsano:

SPI_SCREENSAVERRUNNING Windows 95 only: Used internally; applications
should not use this flag.

A druhak mi to porad vraci 0:
SystemParametersInfo (SPI_SCREENSAVERRUNNING, 0, (zv)Act, 0)

[...]

Jak zjistim stav souboru pri ladeni?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 15:27:01

Preji vsem pekneho dne,

v Borland Pascalu bylo pri ladeni ve watch listu videt, zda je soubor
otevren, jaky ma nazev a podobne. Jak toho dosahnu v Delphi?

Predem dekuji za odpovedi.

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

pouziti CONST

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 02.6.1999 15:31:34

Tom� Sypal wrote:

> Ahoj,
> potreboval bych kapanek osvetlit funkce const a var.
>
> 1) Jaky je rozdil mezi deklaraci
>
> Var A : String = 'AHOJ';

> Const A : String = 'AHOJ';

Druhy zapis funguje jako tzv. staticka promenna, muzes ji menit
hodnotu. Pokud tento zapis pouzijes napr lokalne v procedure (funkci),
pak se hodnota pamatuje i po opusteni a pozdejsim opetovnem vyvolani
procedury.
Druhe pouziti je pro struktorocvane konstanty (recordy, poole).

> Stejne tak, jaky je rozdil mezi deklaraci
> procedure Test(const A : String);
Umoznuje to prekladaci vygenerovat efektivnejsi kod. Hodnota A se
uvnitr procedury na rozdil od druheho zapisu
nesmi menit. Nelze napsat A := A + 'Ahoj'
> procedure Test(A : String);
>
> K cemu se ve stejnem pripade pouziva Var jsem asi pochopil.

> diky
>
> Tomas
>
> -- http://email.seznam(tec)cz
> -- email zdarma na cely zivot
Vaclav Sazima

Jak se v Dlephi posilaji SMS

[*] Tom� R��i�ka - 2.6.1999 16:19:07

Je to trochu jinak!

u Eurotelu to je takto :
xxxxxx(zv)sms.eurotel(tec)cz , pokud mas 0602 (stary format)
00420602xxxxxx(zv)sms.eurotel(tec)cz, novy format
00420606xxxxxx(zv)sms.eurotel(tec)cz, pokud mas 0606

stary format uz nemusi byt platny

a u Paegasu to, co jsi napsal, plati pouze pro Twist, ostatni si to musi
registrovat(a to muze zadat i treba jmeno)

Zdarec!

Tomas Ruzicka

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. kv�tna 1999 11:12
P�edm�t: RE: Jak se v Dlephi posilaji SMS

> [...]

DbImage

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 2.6.1999 16:19:57

no ja na to pouzivam komponentu DBJPEGImage vlastnorucne upravenou pro D4.
Nejsem si jistej jestli DBImage zobrazi obrazek ulozenej v BLOBu jako *.JPG
zkusim to

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 2. �ervna 1999 14:36
P�edm�t: Re: DbImage

> [...]
>
> M&B

> Kto vie ako vkladat do databazy (informix) obrazky formatu .jpg ????

[*] Tomas Holan <HOLAN(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz> - 2.6.1999 17:24:31

> poradte ako zobrazim v dbgride namiesto "1" alebo "0" nejaky "pic".
> Priklad : MS Ooutlook zobrazuje sponku, ak je v poste prilepeny dokument.

MS Outolook ma vlastni font; ta sponka odpovida pismenu "G".

Tom

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 2.6.1999 19:16:56

> Jinak - nespojuj, prosim, stredoskolskou matematiku s matematikou. Je to
> neco trochu jineho.
Mozna, ale vetsina beznych uzivatelu nedosahuje
kvalit ani stredoskolske matematiky a pouziva
ciste selsky rozum a ten rika, ze zaokrouhlovat
se ma na nejblizsi cele cislo i v pripade nerozhodnutelne hodnoty
(-2.5=>3,-1.5=>2,1.5=>2,2.5=3).
Ja jsem samozrejme mluvil o zaokrouhlovani v
"spornem" pripade. Ani ve snu mne nenapadlo,
ze by originalni Round opravdu doslovne zaokrouhloval
na nejblizsi cele sude cislo (napr. 3.3 na 4 nebo 1.3 na 2)
takze jsem se asi nepresne vyjadroval, sorry.

> [...]
nektere
> vysledky mu nutne pripadaly fantasticke.
Ale, ale, ale...
1) pripada mi nutne fantasticke, kdyz currency nefunguje tak jak ma,
cituji help:
The Currency type is a fixed-point data type suitable for monetary
calculations.
It is stored as a scaled 64-bit integer with the four
least-significant digits implicitly representing four decimal places.
The range of Currency values is -922,337,203,685,477.5808 to
922,337,203,685,477.5807.
When mixed with other real types in assignments and expressions,
values of type Currency are automatically scaled by dividing or multiplying
by 10000.
Since numbers stored in the Currency format are exact representations,
operations on Currency values are not subject to rounding errors.
- Veta o deleni/nasobeni 10000 byla porusena ve vyhodnoceni
vyrazu variant=currency*currency.
- Veta o rounding errors je byla porusena ve dvou zbylych chybach.
2) pripadalo mi dost zajimave, ze pouziti cizi DLL muze
ovlivnit presnost vypoctu v Delphi. Tato chyba navic ne nutne
souvisi s typem currency nebo s funkcem Round, Int, Trunc.
Ovlivni proste jeden kazdy vypocet, ktery neni celociselny.
Pokud jste to jiz vsichni vedeli, tak pardon ze jsem otravoval ;-)
A jak to tedy vsichni resite? Ja to uplne na 100% vyresene nemam.
(tedy krome toho, ze pred kazdym svym vypoctem nastavim
koprocesor do spravneho stavu).
3) Nutne fantasticka je i chyba s MSSQL serverem,
kdy do DECIMAL fieldu nejdou vlozit nektere hodnoty.
Proc o ni mluvim v souvislosti se zaokrouhlovanim?
Protoze, kdyz udelam:
Edit;
FieldByName('Numeric10.2').AsFloat:=355.7;
Post;
tak cekam, ze v databazi bude 355.7 a ne 355.69!
To muze vzniknout jedine tak, ze ovladac
na MSSQL pouziva trunc a nikoliv round.
A hlavne: prakticky neexistuje zpusob jak
tam to cislo priradit, ulozit, nacist zpatky
a ulozit zpatky (napr. 355.71 se napoprve
ulozi jako 355.7 napodruhe jiz jako 355.69
takze dojde k chybe o 0.02! Urcite by se nasla
cisla, ktera by udelala i vetsi chybu).

Rob

PS1:
Nerikal jsem, ze uz koncim diskusi?
PS2:
Nezda se vam, ze vetsina diskusi zde se casem zvrhne na dokazovani
si kdo je blby a kdo jeste blbejsi a chytani se za slovicka?
A misto aby treba nekdo ustoupil a rekl OK nemel jsem tak docela
pravdu nebo nepochopil jsem hned co jsi chtel rici
proste vymysli mozne i nemozne argumenty?
Tim nechci rici, ze jsem to byl nutne ja kdo mel pravdu,
ale zatim mne nic nepresvedcilo o opaku, sorry.

Formular v balicku BPL

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 2.6.1999 21:04:12

Ahoj,
v Delphi 4 chci do balicku pridat formular, ktery se vola z vice aplikaci.
Pokud zavolam z te aplikace Formular.Show, objevi se chyba, protoze formular
nebyl vytvoren, coz je jasne.

Napadly mne dve cesty:
1) funkce v danem formulari (balicku), ktera formular vytvori
a bude se volat pred vlastnim pouzitim formulare v aplikaci
2) vytvoreni komponenty

Mate nekdo lepsi cestu?
Diky
Leos