Jak udelat mapu okresu CR

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 2.6.1999 21:13:37

>Nepodival by ses prosim do te komponenty na nejakou adresu, kde ji
>najit? Hledal jsem na Torry hodinu (graphics, charts...) a nenasel.

Treba:
http://www.kobira.co.jp/sakura/newfiles.htm

Pokud se tam nedostanes, zkus www.altavista.com a hledej SPSGIS

Leos

Drag&Drop

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 2.6.1999 21:17:20

Jiri Virt wrote:

> neresil jste nekdo operaci drag&drop na ListView.Potreboval bych
> presunout
> ikony
> z plochy do ListView a zpet.Vubec nevim kde zacit.Pripadne - mala ukazka
> by mi pomohla.

Zkus toto:
Project: Drag and Drop Component Suite.
Authors: Angus Johnson, ajohnson(zv)rpi.net.au
Anders Melander, anders(zv)melander.dk,
http://www.melander.dk
Graham Wideman, graham(zv)sdsu.edu,
http://www.wideman-one.com

Zkousel jsem je ukecat na Delphree, ale zatim ticho po pesine.

Active Win

[*] Jan P�ni�ka <Jan.Penicka(zv)iname(tec)com> - 2.6.1999 22:02:47

Mam nasledujici problem, potreboval bych zjistit handle na prave aktivni
okno v sytemu ne v aplikaci. Presneji receno potreboval bych aby moje
apliakce byla informovana pokazde kdyz se v systemu zmeni aktivni okno. Cele
to potrebuji pro Win NT.

Predem diky.
---
Jan Penicka student of Technical University of Liberec
Jan.Penicka(zv)iname.com (ICQ:25524517)
PENDAsoft(zv)iname.com

Formular v balicku BPL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:29:12

Leos Urban wrote:

> Ahoj,
> v Delphi 4 chci do balicku pridat formular, ktery se vola z vice aplikaci.
> Pokud zavolam z te aplikace Formular.Show, objevi se chyba, protoze formular
> nebyl vytvoren, coz je jasne.
>
> Napadly mne dve cesty:
> 1) funkce v danem formulari (balicku), ktera formular vytvori
> a bude se volat pred vlastnim pouzitim formulare v aplikaci
> 2) vytvoreni komponenty

Ahoj,

Pokud ti jde o dynamicke nahravani balicku, tak priklad mas tady,
"Dynamically loaded package demo"

http://www.borland.com/devsupport/delphi/downloads/index.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

Active Win

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:31:27

"Jan P�ni�ka" wrote:

> [...]
> apliakce byla informovana pokazde kdyz se v systemu zmeni aktivni okno. Cele

Ahoj,

Podivej se na zpravu WM_ACTIVATEAPP, to by melo byt ono.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

SelStart a SelLength u DBGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:32:57

Vaclav Sazima wrote:

> Ahoj,
> poradil by mi nekdo, jak se pri editaci v DBGridu (nebo DBRXGridu)
> dostat na SelStart a SelLength prave editovane bunky?
> Dekuji
> Vaclav Sazima

Ahoj,

TRxDBGrid ma vlastnost InplaceEditor v public sekci.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ScreenSaver - Seznam bezicich procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:32:49

Petr Vaclavek wrote:

> *** No a jeste jeden drobny dotaz: Jak to udelat?
> Jak zjistim seznam bezicich procesu? (jaka fce?)

Ahoj,

Ve Windows95/98 a NT5 pomoci ToolHelp funkci. Priklad mas tady, funkce najde
vsechny process ID podle zadaneho nazvu souboru.

uses
TLHelp32;

function FindProcessesIDByName(const ExeName: String; ProcessIDList: TList): Boolean;
var
SnapProcHandle: THandle;
ProcEntry: TProcessEntry32;
NextProc: Boolean;
ProcessIDList.Clear;
SnapProcHandle := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if SnapProcHandle <> THandle(-1) then
ProcEntry.dwSize := Sizeof(ProcEntry);
NextProc := Process32First(SnapProcHandle, ProcEntry);
while NextProc do
begin
if AnsiStrIComp(ProcEntry.szExeFile, PChar(ExeName)) = 0 then
ProcessIDList.Add(Pointer(ProcEntry.th32ProcessID));
NextProc := Process32Next(SnapProcHandle, ProcEntry);
end;
CloseHandle(SnapProcHandle);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ScreenSaver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:32:40

Petr Vaclavek wrote:

> *** Me to staci pod Windows95
> Zkousel jsem to, ale jednak je v helpu napsano:
>
> SPI_SCREENSAVERRUNNING Windows 95 only: Used internally; applications
> should not use this flag.
>
> A druhak mi to porad vraci 0:
> SystemParametersInfo (SPI_SCREENSAVERRUNNING, 0, (zv)Act, 0)

Ahoj,

Uz je to jasne, ja jsem se nechal opet zmast borlandim Win32 helpem, kde
toho cast chybi a tim jsem ti poradil blbost. SPI_SCREENSAVERRUNNING je
totiz ve skutenosti SPI_SETSCREENSAVERRUNNING, proto to nefunguje :-)
Pak asi opravdu zbyva pouze periodicke prochazeni procesu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

DbImage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:33:46

Martin Bob�k wrote:

> Kto vie ako vkladat do databazy (informix) obrazky formatu .jpg ????
> Bmpcka viem ale jpg , nejako nie a nie.

Ahoj,

Tady mas priklad FishFactJpeg, coz je JPEG varianta "legendarniho" Borlandskeho
prikladu FishFact.

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/database/Xbase/FishFactJpeg%20example.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Diakritika

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:34:01

Ivomir wrote:

> Kdyz uz ste u toho, nevite nekdo jak udelat opacny zpusob? V realnem rezimu, treba
> kdyz do tmemo pisu diakritiku, aby mi to predelavalo na ciste ascii??

Potrebnou konverzni funkci najdes tady, zbytek uz si dopises:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

funkce Latin2toWin1250

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:38:23

Richard Valny wrote:

> Nelezi u nekoho %Subj% ?
> Pouziti OemToChar neni ono, nebot to chodi pouze na WinNT a ne ve Wir 98.
> (tim mne pekne velky Bill vypekl (a nebo ji neumim spravne pouzit :-())

Ahoj,

Pred casem jsem neco takoveho delal, je to tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Odunaceni =?iso-8859-2?Q?bun=ECk?= v DrawGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:38:15

> Jind�ich Nikodem wrote:
>
> Ahoj,
>
> nev�te pros�m n�kdo jak odznacit oznacene bunky v DrawGrid pomoci nekaje
> metody volane napr. v udalosti OnClick tlacitka.

Ahoj,

Treba takhle:

G: TGridRect;
begin
with DrawGrid1 do
begin
G.Left := Col;
G.Top := Row;
G.Bottom := G.Top;
G.Right := G.Left;
Selection := G;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Problem s BlockWrite

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:38:40

Petr Fejfar wrote:

> Napr. v SDK Win32 v prilohach "Numerical List of Error Codes" a
> "Alphabetical List of Error Codes", ale pro zakladni orientaci by Ti stacilo
> nahlednout napr. do zdrojovky unit WINDOWS.PAS a vyhledat v ni definice
> konstant s prefixem ERROR_xxxxxxxx, napr. ERROR_ACCESS_DENIED.

Ahoj,

... nebo zobrazit text te chyby pomoci funkce SysErrorMessage.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Predavanie premennych

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:39:02

> TUNGLI Jan wrote:
>
> Co hovorite na predavanie premennych pomocou registrov ?
> Je to korektny sposob ?
> Samozrejme po predani udajov, registre su vycisteny.

Ahoj,

Co tim mas namysli, standarni konvenci register pri predavani parametru
do funkci ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

pouziti CONST

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 22:40:51

Tom� Sypal wrote:

> Ahoj,
> potreboval bych kapanek osvetlit funkce const a var.
>
> 1) Jaky je rozdil mezi deklaraci
>
> Var A : String = 'AHOJ';

Timto deklarujes globalni promennou ktere zaroven priradis pocatecni
hodnotu 'AHOJ'.

> Const A : String = 'AHOJ';

Timto deklarujes konstantu daneho typu s danou hodnotou. Narozdil od
promenne do ktere muzes zapisovat, je konstanta urcena pouze ke cteni.
Toto plati pro 32bit verze Delphi, v predchozich verzich bylo mozne
zapisovat i do konstant. Zalezi vsak take na nastaveni prekladace,
v zalozce Compiler mas polozku "Assignable typed const", pokud ji mas
zaskrtlou, tak je zde (ponekud dost nestastna) zpetna kompatibilita s
D1 ktera ti stale umoznuje zapisovat do konstant. Tuto volbu je dobre
v novych aplikacich nepouzivat a mit konstanty vzdy jen pro cteni.

> Stejne tak, jaky je rozdil mezi deklaraci
> procedure Test(const A : String);

V tomto pripade prekladac nevytvari lokalni kopii promenne A (nemuzes
tedy menit jeji hodnotu unvitr procedury), ale takovy kod je rychlejsi.
Tento zpusob by jsi mel pouzivat vsude kde je to mozne.

> procedure Test(A : String);

V tomto pripade muzes uvnitr teto procedury menit hodnotu A, ale zmena
teto promenne se nijak navenek neprojevi po opusteni procedury.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Archiv ...

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)sun.felk.cvut(tec)cz> - 2.6.1999 22:53:03

Je tam jiz i sekvencni zobrazeni mailu.
Nicmene stahnout to nejde.

Od: Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 2. �ervna 1999 13:12
P�edm�t: RE: Archiv ...

www.delphi(tec)cz , ale tam je jen fulltextove vyhledavani, stahnout to asi
nejde. Pokud by jsi chtel, mohu zastal kopii jako osobni slozku do
outlooku..

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Pavel Skalicky [mailto:P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz]
Odesl�no: 2. �ervna 1999 12:58
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Archiv ...

Zdravim vsechny.
Vim, ze se to tu omila celkem casto, ale kdyz spadne system a vsechny
maily jdou do vecnych lovist ...
Kde je prosim archiv teto konference ?
Diky moc a nekamenujte mne tolik :))
Pavel

Instance a parametr

[*] rozsival(zv)email(tec)cz - 2.6.1999 23:02:11

Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> napsal:

>Zdravim,
>
>mam matne tuseni, ze se to tu jiz probiralo. Potrebuji nasimulovat v
>aplikaci chovani napr. Wordu. Mam-li jej spusteny a chci-li otevrit
>asociovany soubor dvojklikem z exploreru, nespusti se nova kopie aplikace,
>ale tataz instance a preda se ji parametr souboru, ktery otevre.
>
>Jak na to?
>
>==[ Libor Krayzel ]================================
>http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
>http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
>==============================================

Potrebujeme formular jine aplikace pozadat aby se aktivoval. A dale mu predat zpravu s nazvem souboru.
V zdrojovem kodu programu:

var
Hwnd, Hwnd2 : THandle;
P : TAtom;
S : PChar;
begin
Hwnd := FindWindow ('TForm1', nil ); //najde ukazatel na okno
if Hwnd = 0 then
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Hwnd2 := GetWindow(Hwnd,GW_OWNER);
ShowWindow(Hwnd2,SW_RESTORE); {Restore application window}
SetForegroundWindow(Handle1); {Set Main Form as foreground window}
p := 0;
if ParamCount>0 then begin // predani parametru
getMem(S,255);
P:=globalAddAtom(strPCopy(S,ParamStr(1)));
freeMem(S);
end;
if P<>0 then PostMessage(Hwnd, WM_ReadFile, P, 0);

API funkce PostMessage posle do fronty zprav aplikace parametr. Do kodu formulare pridame:

procedure WMReadFile (var msg: TMessage); message wm_ReadFile;
end;

a kod procedury:

procedure TForm1.WMReadFile (var msg: TMessage);
var P : TAtom;
S : PChar;
begin
P:=Msg.wParam;
if (P<>0) then begin
getMem(S,255);
globalGetAtomName(P,S,254); //v S by mel byt nazev souboru
globalDeleteAtom(P);

a jeste nekde nadefinovat const wm_ReadFile = wm_user + 20;

Offtopic: http protokol

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)sun.felk.cvut(tec)cz> - 2.6.1999 23:09:39

Zdravim vsechny

Nevite nekdo, zda je protokol http univerzalni co do prenosu binarnich
souboru?

Situace je takova:
Jsem ted nucen programovat v Jave a appletem si chci precist binarni soubor.
Kdyz ho ctu lokalne pomoci file://soubor.bin, vse funguje. Kdyz ho ctu ale
ze serveru http://adresa(tec)cz/souboru.bin, zhruba po 1/5 dojde k EOF vyjimce.
Jsem uz z toho docela nestastny, konference o Jave mlci a v dokumentaci se
vsichni tvari, ze to musi fungovat. Takze uz me napada, jestli to neni
specifikaci http (ze by prenasel jenom textova data)

Diky a sorry za off.

Petr Medek

richedit a kurzor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 23:13:52

Ing. J�n Kuch�r wrote:

> Caute
>
> Otazka znie nasledovne. Ako umiestnim kurzor v komponente richedit na
> lubovolne miesto ( jedna sa mi o riadky 1,2,3... ) ?

Ahoj,

Napriklad takhle:

uses
RichEdit;

function SetRicheditCursorPos(R: TRichEdit; Line, Column: Integer): Boolean;
var
Selection: TCharRange;
L: Integer;
Dec(Line);
Dec(Column);
Selection.cpMin := SendMessage(R.Handle, EM_LINEINDEX, Line, 0);
if Selection.cpMin >= 0 then
begin
L := SendMessage(R.Handle, EM_LINELENGTH, Selection.cpMin, 0);
if Column <= L then
begin
Inc(Selection.cpMin, Column);
Selection.cpMax := Selection.cpMin;
SendMessage(R.Handle, EM_EXSETSEL, 0, Longint((zv)Selection));
SendMessage(R.Handle, EM_SCROLLCARET, 0, 0);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 23:13:34

Tomas Skopik wrote:

> Zdravim,
>
> mam asi dost hloupy dotaz, ale potrebuju kopnout spravnym smerem. Mam ListView a do nej vlozim zaznam:

> ListItem: TListItem;
> begin
> ListItem := ListView1.Items.Add;
> ListItem.Caption := Edit1.Text;
> ListItem.SubItems.Add(Edit2.Text);
> ListItem.SubItems.Add(Edit3.Text);
> end;
>
> A ted potrebuju smazat vybranou polozku a aktualizovat seznam. Muzete mi poradit jak na to. Help jsem prolez, ale asi fakt potrebuju nakopnout.

Ahoj,

Podle popisu by to mohlo byt asi tohle:

with ListView1 do
if Selected <> nil then Selected.Delete;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Instance a parametr

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 02.6.1999 23:23:38

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> asociovany soubor dvojklikem z exploreru, nespusti se nova kopie aplikace,
> ale tataz instance a preda se ji parametr souboru, ktery otevre.

Lze to udelat pomoci predavani parametru pres DDE. Presne tak to dela
i Word. Muzes jej sice rucne spustit ve vice instancich, ale pokud v nem
otviras asociovane soubory, tak se nove instance nespousteji. Mam na to
jiz hotovou komponentu TPvAppDdeCmd (tusim ze jsem ti ji uz posilal, vcetne
prikladu).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Problem s BlockWrite

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.6.1999 07:35:19

>****Pouzil jsem, funguje. Ma to ovsem tu samou nevyhodu, jako
>moje puvodni reseni s BlockWrite -- pokud chci zapsat na disketu
>deset kilo a je volno pouze pet, pak nezapise ani bajtik a ohlasi
>chybu 112 (coz je onen nedostatek mista). Jak ho donutit, aby
>zapsal aspon to, co muze? (aniz bych funkci volal znovu
>s upravenou velikosti bufferu?

Zajimave, co zkusit zapisovat jen tolik kolik je free (se zaokrohlenim dolu
na cele clustery)?

DbImage

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 3.6.1999 07:36:17

No normalni dbimage to teda nezobazi (myslel jsem si ze je to schopny z toho
streamu precist a automaticky urcit zda se jedna o bmp nebo jpg a podle toho
to dekodovat a zobrazit, ale to bych too asi chtel od inprise asi hodne ).
Jedine reseni je pouzit teda normalni Image a obsluhovat si to vsechno sam
(nacitani a ukladani do streamu) a nebo pouzit komponentu DBJpegImage (ktera
je freeware a se zdrojakama, ale musi se trosku upravit - tedka se pokousim
aby umela rozpoznat ze streamu bmp nebo jpeg a zobrazit oba formaty -
ukladala by zatim jenom v jpegu). Nebo existuje jeste o neco dokonalejsi
komponenta ale ta je bez zdrojaku ale free a nachazi se v: MWA Jpeg
Component Library - ale tu jsem zatim moc nezkousel.
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: sula milos <crkstrobe(zv)geocities.com>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 2. �ervna 1999 16:19
P�edm�t: Re: DbImage

> no ja na to pouzivam komponentu DBJPEGImage vlastnorucne upravenou pro D4.
> Nejsem si jistej jestli DBImage zobrazi obrazek ulozenej v BLOBu jako
*.JPG
> zkusim to
>

> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Odesl�no: 2. �ervna 1999 14:36
> P�edm�t: Re: DbImage

Problem s BlockWrite

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.6.1999 07:38:48

>Napr. v SDK Win32 v prilohach "Numerical List of Error Codes" a

To je presne ten dokument co mam vytisteny - myslim, ze by mel byt k
nalezeni na online MSDN
http://msdn.microsoft.com - coz je i pro jine veci zajimavy server.

Jinak kody s nizkym cislem jsou podle me shodne s hlasenimi starych dobrych
funkci DOSu (Int 21h)

locate

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 3.6.1999 07:41:31

Neco jako "najdi dalsi" neexistuje.
Ja tento problem (a jine) ucim asi takto:

Data jsou v Table1 nebo v Query1.
Nekde "vedle" si otevru Query2, ktera obsahuje vsechny zaznamy, ktere odpovidaji zadanym kriteriim (napr. like...).
Pak
Table1.FindKey(Query2.FieldByName('ID').asInteger)
nebo (hur)
Query1.Locate(...)

Rekne-li uzivatel "najdi dalsi", reknu
Query2.Next;
a zase Table1.FindKey nebo Query1.Locate.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: locate
> Datum: 2. �ervna 1999 11:45
>
> Zdravim,
>
> Mam QUERY. Na nu pouzijem locate pre skok na riadok , ktory zodpoveda
> zadanym kriteriam v LOCATE. Ak ale tymto kriteriam zodpoveda viac riadkov
> ako skocit na dalsi ?
>
> Ako zistim hodnotu ID zaznamu ?
>
> Dufam ze som to napisal zrozumitelne.
> ponahla,
>
> vdaka za kazdu odpoved
>
> Martin

Problem s BlockWrite

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.6.1999 07:41:30

>.... nebo zobrazit text te chyby pomoci funkce SysErrorMessage.

ano - kdo chce muze si stahnout muj "genialni" programek, ktery dela presne
tohle

ftp://ftp.fortech(tec)cz/pub/proxyplus/util/geterrcode.exe

ListView

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 3.6.1999 07:49:57

Ahoj,

Diky, to je presne ono.

> [...]
> with ListView1 do
> if Selected <> nil then Selected.Delete;

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

----------
Tomas Skopik
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

byte real = single

[*] Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 3.6.1999 08:07:12

Mam mozna neobvykly dotaz, ale potrebuji prevest single na string. V Delphi
staci pouzit funkci STR, ale ja potrebuji tuto funkci implementovat do 8bit
procesoru '51. V helpu Delphi jsem si nasel strukturu single, ktera vypada
takto: 1bit - znamenko, 8bit - exponent a 23bit - mantisa
Vypocet hodnoty se provede:
v = s * 2 umocnene (exponent-127) *(1.mantisa)
kde s je znamenko 1 nebo -1

napr. cislo -5 je ulozeno jako 00h,00h,B0h,C0h
Ja vsak dostanu 4.8388612. Prosim muzete mi nekdo poradit co delam spatne.
Dival jsem se do zdrojaku funkce Str, ale je to 32bit asembler kteremu
nerozumim. Jde mi ciste jen o matematicke reseni. Do 8bit asembleru si to
implementuji uz sam.

Diky za jakoukoliv radu.
Petr

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Z�vada Ji�� <zavada(zv)atcomp(tec)cz> - 3.6.1999 08:10:46

Jestli chces, muzu Ti ji poslat mailem - m� necel�ch 700 kb. Jinak p�ibaluji
jej� Readme.txt, je tam odkaz na home page autora, ale odtud jsem ji ur�it�
nestahoval.

<<README.TXT>>

J.Z.

> [...]
> Odesl�no: 2. �ervna 1999 13:36
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Jak udelat mapu okresu CR
>
> To vypada dobre! Diky.
> Nepodival by ses prosim do te komponenty na nejakou adresu, kde ji
> najit? Hledal jsem na Torry hodinu (graphics, charts...) a nenasel.

> do
> nazna�en�
> mysl�m z

> --
>
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203
Simple Geographic Information System
SGIS COMPONENT Version 2.0 32 bit
(C) Santiago Portela 1.998
Alien Tools
sportela(zv)cece.es
http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/6217/alien.htm

�������������
Made in Spain
�������������
YOU SHOULD NOT USE THIS CODE WITHOUT READING THIS TEXT:
THIS CODE IS DELIVERED UNDER THE TERMS OF THE GNU GENERAL PUBLIC LICENSE

This code is delivered for benefit of the Delphi programmers community.
I was tired ox expensive, resource-wasting, no-royalty-free mapping software.
Since release TSGIS 1.0 for Delphi 1, I realized that most serious asks for source
code came from universities, non profit organizations, and notoriously from
programmers who needed mapping software in countries such as Brazil, Hungary,
URSS, Turkey... in which an investment in professional mapping software is
unafordable.

So I decided to forget to make money out of it, but I feeled more
contrived to improve the component. Now it starts to like to me, so I deliver
this version. I know some bugs and I now it can be improved in many ways, but
I can't keep it for me alone any more.

Please read the GNU PUBLIC LICENSE, which specifies that:
- You can not sell this code, but you can redistribute it.
- If you modify the code, you MUST clearly document the changes.
- You must distribute the code with any application or library using it. If
the code is unmodified, it is enough to document where it can be retrieved.
- Any damage or disfunction derived from the compilation and use of this code
is responsability of the user
FILES

/COMP
Source files for the component:

sgis Main object, interfacing procedures
gis pos TPosterPrint, multiple page printing component
gis mov TGMovPan, moving panel component
gis typ Data structures for all options
gis bit Support for large bit arrays
gis arr Grouping 'arrangements' support
gis txt Text utilities
gis drw Main drawing support
gis pol Sets of POlygons structures
gis pal Palette management
gis gly Animated glyphs support
sgis.dcr icons for the components palette

Copy all these to your 'imports' path, then add SGIS.PAS to your user package.
/DEMO

Additional source files:

gisdlgs Set of calls to dialogs
bullop Dialog for bullet options
bkgndop Dialog for background options
chop Dialog for Chart optinos
shaop Dialog for shadow options
mapop Dialog for map options
colop Dialog for elements properties
layops Dialog for layer settings
DataOp Dialog for data manipulation
Prevel Dialog for previewing an element
selrule Dialog for selecting elements upon values

Project TESTC

(Uses all additional source files. Copy every file to one directory)

TSTP1 Main project window
about My about dialog
linkman Dialog for etablishing links between maps
scaleg Dialog for scaling the map
toprint Dialog for selecting n� of pages to print
viewwmf Dialog for viewing snapshots
totxt Dialog for batch conversions
addpt Dialog for adding points to the map
alarm.bmp Bitmap for illustrating the use of glyphs
*.GIS files Maps

This project creates at runtime the TSGIS object, so you can compile
it without installing. Copy /COMP and /DEMO to a same directory, then build.

/MAPS

Some illustrating maps in *.GIS format

Documentation:
README.TXT This file
SGIS.HLP All you want to read

Problem s BlockWrite

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 3.6.1999 08:18:39

A co takhle predem zjistit, kolik je na tom disku mista a ulozit jenom
co se tam vejde ?

> [...]
> chybu 112 (coz je onen nedostatek mista). Jak ho donutit, aby
> zapsal aspon to, co muze? (aniz bych funkci volal znovu

zmena sirky rozbl. zoznam Cmbboxu

[*] Robert Vittek <Vittek(zv)mms-softec.sk> - 3.6.1999 08:24:28

Vie niekto ako dosiahnem aby rozbalovaci zoznam comboboxu,
mal vacsiu sirku ako samotny combobox?
Dakujem za radu.

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 3.6.1999 08:50:28

>cituji help:
>Since numbers stored in the Currency format are exact representations,
>operations on Currency values are not subject to rounding errors.

V helpu na jinem miste si muzes precist jiz mene potesujici tvrzeni.
Currency is a fixed-point data type that %minimizes% rounding errors in monetary
calculations.

Help neni vhodne brat doslovne. Kdyz si clovek pred kazdou druhou vetu prida
Mozna ze, ... Snad ... Je pravdepodobne ze, ... , ziska hned vetsi
pocit jistoty a bezpeci:)

>- Veta o deleni/nasobeni 10000 byla porusena ve vyhodnoceni
>vyrazu variant=currency*currency.
>- Veta o rounding errors je byla porusena ve dvou zbylych chybach.

Osobne se mi zda pouzivat typ currency pracne a neprehledne
kvuli automatickym typovym konverzim, nad kterymi je potreba
se porad zamyslet, jestli se nahodou nezvrhnou v nepresny vypocet.
Rad bych se nechal presvedcit o opaku.

>3) Nutne fantasticka je i chyba s MSSQL serverem,
>kdy do DECIMAL fieldu nejdou vlozit nektere hodnoty.
>Proc o ni mluvim v souvislosti se zaokrouhlovanim?
>Protoze, kdyz udelam:
>Edit;
>FieldByName('Numeric10.2').AsFloat:=355.7;
>Post;
>tak cekam, ze v databazi bude 355.7 a ne 355.69!

Kdyz to tam cpes pres AsFloat, tak to cekat nemuzes
ani teoreticky. 0.7 ma nekonecne vyjadreni v binarni soustave.

>Nezda se vam, ze vetsina diskusi zde se casem zvrhne na dokazovani
>si kdo je blby a kdo jeste blbejsi a chytani se za slovicka?

Ano.

info(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

OLE & Excel

[*] Kanda Jiri <kanda(zv)seznam(tec)cz> - 03.6.1999 08:51:37

Zdravim,

potreboval bych poradit s takovou malickosti...
Mam spusteny excel pres CreateOLEObject, ktery
je minimalizovany. Pokud uzivatel double-clickne, okno excela se objevi a muze jej i zavrit.
Dotaz tedy zni: Lze nejak zamezit tomu, aby se mou aplikaci spusteny excel mohl vyuzit jinak, nez pro tuto aplikaci?

S pozdravem

Jiri Kanda

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

byte real = single

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 3.6.1999 09:08:11

Typ SINGLE je 4-bytove cislo ulozeno ve tvaru
-1^S * 2^(e-127) * (1.f) kde
"s" je 1.bit
"e" je dalsich 8 bitu
"f" zbyvajicich 23 bitu

s=0
e=10 00 00 10b = 130d
f= 0 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00b = 3670016d

Cislice v f je nutno brat jako nasobitele vyrazu 2^(-x)*i,
kde x je pozice cislice zleva tj. -1, -2, -3, -4, atd. a i
je hodnota cislice tj. 0 nebo 1. V tomto pripade tedy 2^(-1)*0=0,
2^(-2)*1=0.25, 2^(-3)*1=0.125 atd. takze vysledne cislo je
f=0+0.25+0.125+0.0625+0=0.4375.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare

Od: Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz>> Mam mozna neobvykly dotaz, ale potrebuji prevest single na string. V
Delphi
> [...]
> Dival jsem se do zdrojaku funkce Str, ale je to 32bit asembler kteremu
> nerozumim. Jde mi ciste jen o matematicke reseni. Do 8bit asembleru si to

Jak udelat mapu okresu CR

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 03.6.1999 09:17:48

D�kuji, u� jsem st�hl. Opravdu jsem to na�el pomoc� AltaVista na Torry

Z�vada Ji�� wrote:

> [...]
> README.TXT Type: Plain Text (text/plain)
> Encoding: quoted-printable

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Jak zjistim stav souboru pri ladeni?

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)atlas(tec)cz> - 03.6.1999 09:18:47

Slavek Rydval wrote:

> Preji vsem pekneho dne,
>
> v Borland Pascalu bylo pri ladeni ve watch listu videt, zda je soubor
> otevren, jaky ma nazev a podobne. Jak toho dosahnu v Delphi?
>
> Predem dekuji za odpovedi.
>
> Slavek

Lze pou��t p�etypov�n� na TFileRec nebo TTextRec
nap�.

var t : text;
f : file of byte
Add watch: TTextRec(t)
Add watch: TFileRec(f)

Podrobnosti o typech jsou v helpu Object Pascal Reference/Memory
management/File types.

Petr Kundrata

Hlp soubor -> text

[*] Soudny, Jiri <Jiri.Soudny(zv)oriflame(tec)cz> - 3.6.1999 09:30:37

Vite nekdo jak z .hlp souboru ziskat textovou podobu?
Nebo alespon jak to hromadne prehledne vytisknout?

Diky Jirka

Hlp soubor -> text

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 3.6.1999 10:15:31

Ahoj,
existuje program pro prevod HLP souboru do RTF tvaru (generuje do toho svoje
hlavicky), ale momentalne ho nemohu najit (HLP2RTF)

> Od: Soudny, Jiri [SMTP:Jiri.Soudny(zv)oriflame(tec)cz]
> Odesl�no: 3. �ervna 1999 9:31
> Komu: DELPHI, konference
> P�edm�t: Hlp soubor -> text
>
> Vite nekdo jak z .hlp souboru ziskat textovou podobu?
> Nebo alespon jak to hromadne prehledne vytisknout?
>
> Diky Jirka

ScreenSaver - Seznam bezicich procesu

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.1999 10:34:55

> Ano, staci se podivat, jestli je v seznamu bezicich
> procesu tento program.
*** No a jeste jeden drobny dotaz: Jak to udelat?
Jak zjistim seznam bezicich procesu? (jaka fce?)

Diky za odpovedi

Petr

==< Petr Vaclavek >---- --- --- -- -- - - -
====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )-- - -
`=====--( http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )-- - -
`======--- ------ ---- --- -- -- - - -

ScreenSaver - Seznam bezicich procesu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 3.6.1999 10:34:51

ahoj

potreboval bych prevest html soubor na txt
vysledny text by mel vypadat priblizne tak,
jako kdyz z browseru zkopiruji text stranky
pres clipboard do text. editoru

vi nekdo jak na to ...?

Zdenek Fryz

VIACJAZYCNA APLIKACIA

[*] suvak(zv)pbko.sk - 3.6.1999 10:14:59

Ahojte,

robim aplikaciu, ktora je viacjazycna, t.j. pouzivatel si
na uvodnej obrazovke vyberie jazyk, ktory chce pouzivat.
Na zaklade jeho vyberu nastavujem vsetky Captions na dalsich
obrazovkach vo vybranom jazyku (preklade). Problemom je, ze jednym
z jazykov je aj rustina. Rustinu neviem v editore Delphi ani zobrazit, ani
napisat, aj ked mam nastaveny font Courier New Cyr a rusku
klavesnicu. Vie niekto poradit? (pouzivam W95 a Delphi 4).

None

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 3.6.1999 11:17:53

Myslim, ze by melo stacit vyrezat vsechny tagy ze
sekce body (resp. nahradit je mezerami) a nahradit
specialni znaky ( '&gt;' atp.).

tedy:
1) odriznout zacatek souboru po '<body>'
odriznout od '</body>' do konce souboru
2) odstranit vsechny oblasti mezi '<!--' a '-->'
(komentar)
3) nahradit vsechny texty zacinajici '<' a koncici
'>' mezerami
4) nahradit vsechny specialni znaky (napr. vsechny
vyskyty '&gt;' nahradit znakem '>')

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Ikony 32x32 a 16x16

[*] Tuser Milan <tuser(zv)eltex(tec)cz> - 3.6.1999 11:20:07

Mam nasledujici problem:

WinXX pouzivaji ikony 32x32 (pouzite napr. pri vytvoreni zastupce na plose)
a 16x16 (zobrazovane napr. pred nazvem souboru pri zobrazeni v pruzkumniku a
pri minimalizaci do listy). Jak vnutit projektu Delphi obe dve ikony? Pokud
projektu priradim iconu 32x32 a v Create sekci ji nahradim 16x16, pak se mi
ikona 16x16 zobrazuje v liste i v titulku hlavniho formulare, pri vytvoreni
zastupce se mi spravne pouzije ikona 32x32, ale v pruzkumniku se objevi
zmrsenina vznikla prevodem 32x32 na 16x16, nezavislim na me vuli. Co s tim?
Je potreba neco nacpat do registru, nebo co? (ted jsem si vsiml, jak je ta
english stroha, kdybych misto "hlavniho formulare" napsal "MainForm" usetrim
cele jedno slovo :o).

Pokud se obe ikony daji nekde nastavit a ze to nevim je jen projev me
stupidity, pak se ucastnikum konference omlouvam!

Instance a parametr

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 3.6.1999 11:26:32

Jeden priklad je aj na http://delphi.it.dtu.dk/delphi/faq/faqshow.asp?id=187

Ondrej Kelle

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 3.6.1999 11:48:13

V Delphi 3 v adresari DELPHI3\HELP\TOOLS je program HCRTF.
Radim

Ikony 32x32 a 16x16

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.1999 11:49:13

> [...]
> Pokud se obe ikony daji nekde nastavit a ze to nevim je jen projev me
> stupidity, pak se ucastnikum konference omlouvam!
Reseni jest jednoduche...prisel jsem na nej asi pred rokem zcela nahodou
:-)

V ImageEditoru si das, ze chces kreslit novou ikonku 32x32 nakreslis si tu
velkou ikonku a pak tam je takove tlacitko New a vyberes si 16x16 a
kreslis tu malou ikonku, obe dve ikonky budou v jednom souboru a tento
soubor si das do nastaveni projektu...

Jo to New... to jsem nemyslel v menu, ale ve formulari, kde editujes tu
velkou ikonku (je to hned vedle toho komoboxu z velikosti ikonky)

Petr
,-.________________________________________.-,
c"} | | Petr Vaclavek, Svobodova 145 Vidnava | | {"o _
(\)-| | http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla | |-(/) "-()------------)
-"- | | ...toho casu matfysak zavislak | | -"- '-"~~~~~~~~~~-'
`~'~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`~'

Form v repository [design mode]

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 3.6.1999 11:53:30

Hi all ...

mam malej dotaz :

v repository mam nadefinovanej muj form TMyForm ...
vetsinou ho pouzivam v projektu jako inherited ... vsechno je OK ...

ALE !!! ... potrebuju, aby se ten muj form TMyForm choval uz v design modu
stejne jako pri normalnim behu ...

problem je v tom, ze v design modu ten form, do kteryho vkladam componenty
je typu TForm ... i kdyz v unite se tvari jako TMyForm ...

nevite negdo, jak by se to dalo vyresit, nebo ze to nejde ??

zatim diky za KAZDOU odpoved

Jirka ...

Cestina v Outlooku

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 3.6.1999 12:31:29

ahoj
nevite nekdo proc mi nefunguje cestina v outlooku (slozky na serveru mi to
zobrazuje jako Inbox Outbox atd...) prestoze mam naisntalovany Outlook98cz ?
na ostatnich pocitacich to funguje cesky jen na tom jednom. Preisntalovavat
se mi to ale nechce .
diky

Hlp soubor -> text

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 3.6.1999 12:31:00

Zkus se podivat na
http://www.sinterphase.com/WHRhelputil.htm
je zde spousta veci ohledne HLP a TRF

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz http://www.kopr(tec)cz/w-delphi http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

----------
> Odes�latel: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Hlp soubor -> text
> Datum: 3. �ervna 1999 10:15
>
> Ahoj,
> existuje program pro prevod HLP souboru do RTF tvaru (generuje do toho svoje
> hlavicky), ale momentalne ho nemohu najit (HLP2RTF)
> Jaro B.

BITMAPY

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 3.6.1999 12:41:59

Ahoj,

na disku mam soubory obrazku ve vlastnim formatu- paleta + pole indexu
do palety. Jakym (rychlym) zpusobem je mohu dostat do objektu TBitmap,
Pripadne do HBitmap ? Chci, aby bitmapa byla 256 color s danou paletou.

Diky, Adam.

zmena sirky rozbl. zoznam Cmbboxu

[*] Norbert ADAMKO <norris(zv)frdsa.utc.sk> - 03.6.1999 12:42:08

At 08:24 3.6.1999 +0200, you wrote:
>Vie niekto ako dosiahnem aby rozbalovaci zoznam comboboxu,
>mal vacsiu sirku ako samotny combobox?

Staci mu poslat spravu CB_SETDROPPEDWIDTH.

Napriklad takto:
ComboBox1.Perform(CB_SETDROPPEDWIDTH, Sirka, 0);

--------------------------
Norbert ADAMKO
University of Zilina
--------------------------
mailto:norris(zv)frdsa.utc.sk
http://norris(zv)frdsa.utc.sk
--------------------------

ScreenSaver

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 12:59:18

Rekl bych, ze puvodni dotaz byl myslen tak,
jak spustit ssaver, ktery ma uzivatel nastaveny,
zkratka simulovat vyprseni TimeOut intervalu
(je to tak ?).

Potom by se funkce SystemParametersInfo
mela volat s parametrem
SPI_SETSCREENSAVEACTIVE
(status se cte zrejme pomoci
SPI_GETSCREENSAVEACTIVE )

Blizsi informace v helpu.

> [...]
>
> Vedel bych, jak nastavit saver jako spusteny. Je na to jedna funkce a
> promenna uvnitr windows, ktera
> (SystemParametersInfo; external user32 name 'SystemParametersInfoA';)
> se
> vola pomoci unitu Windows. Bohuzel ale nevim, jak se cte status
> screensaveru.

> Kazdy *.scr screensaver je v podstate normalni exe soubor. Musis ho
> ale
> spustit s parametrem /s , aby se ti rozbehl. Pokud nevis, jak se
> spousti
> exace, vyhledej si v konferenci WinExec nebo ShellExecute..

QRpt-stejny detail vickrat na strance

[*] Tomas Bahnik <tomas.bahnik(zv)vslib(tec)cz> - 3.6.1999 13:02:22

Pokousim se pomoci QReport vytisknout nekolikrat stejny
detail na jednu stranku. Pokud tento detail neni posledni v
DataSetu pak pomuze zavolat v BeforePrint DataSet.Prior a
pocitat kopie. Je-li ale zaznam posledni pak se vytikne
pouze poprve a QReport konci. Nemate nekdo funkcni reseni?

Tomas Bahnik
Dept. of Physics
Technical University
Liberec
Czech republic
http://www.kfy.vslib(tec)cz/kfy/clenove_katedry/bahnik/

Screen Saver 2

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 13:03:31

Kdyz to Windows spousti, volaji ten setric
s parametrem /P XXXXX, kde to XXXXXX je
handle toho malyho okynka.

Vice infos k setrici (i s prikladem)
najdete na UDDF.

> Od: Maixner Adam[SMTP:Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz]
> Odesl�no: 31. kv�tna 1999 10:18
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Screen Saver 2
>
> A nevite nekdo, jak ma screen saver kreslit do toho prewiew na karte
> nastaveni ?

Application.MessageBox (2)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 13:09:56

Vazne nikdo nevite, jak to udelat ?

Lze nejak napsat funkci napr. MyMsgBox
a potom nejak (nevim jak) rafinovane
napsat Application.MessageBox:=MyMsgBox ?

Dobra.{--Puvodni dopis--------------------}
Ahoj,
rad bych se zeptal, zda lze a pripadne jak
predefinovat funkci %subj%. Jde mi o to,
ze kdykoli by se v programu vyvolalo %subj%
aby se spuistila moje rutina.

Duvod : jedna unita, ke ktere nemam zdrojak,
toto prave vola a ja bych v jine unite, v sekci
initialization chtel nejak predefinovat prave
tuto fci, aby ta prvni unita volala misto toho
tu moji rutinku (a tam aby se podle parametru
udelalo neco uplne jineho).

D�ky...
...Dobra

Doufam, ze jsem to popsal dobre.

Jak pouzit Sender u Formulare

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 3.6.1999 13:11:13

Chtel pouzit nalsedujici funkci pro volani z ruznych formulari

procedure TfmHledej.Napln(Sender: TForm);
var i : SmallInt ;
begin
for i := 0 to 2 do
begin
Sloupce.Items.Add ((Sender as TForm).DBGrid.Columns[i].FieldName) ;
end;
HledanyText.Table := (Sender as TForm).DBGrid.DataSource;
HledanyText.FieldName := (Sender as TForm).DBGrid.Columns[0].FieldName;
end;

HledanyText: TDBEdit;
Sloupce: TComboBox;

jeste bych rad predaval parametr, ktery by mi umoznil delat smycku o to
parametr.

Predevsim u toho Sendru fakt nevim co s tim.
Pavel Medek

Pristupova prava

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 13:23:44

Policy editor je i u Win95 (a u W98 asi bude take)
a lze pomoc� n�j nastavit i v�t�� omezen�, ne� na
NT (server 4.0).

Dale me napadlo vytvorit jedno velike okno, ktere
by bylo pres celou obrazovku a na nem jedno
malilinkate tlacitecko (treba) a tim by se ten
program spustil a jeste jedno pro shutdown Windows.
Cele to okno by melo status screen saveru, takze
nelze ani Alt-Tab, ani Ctrl-Esc, ani Ctrl-Alt-Del...
A tento progrem spoustet po startu pocitace
automaticky.

Potom u Win 3.x je v souboru Win.ini (nebo system.ini)
sekce Shell a pookud tam das svuj program, spusti se
misto toho klasickeho "Spravce programu" -zkousel jsem
to kdysi pro MS Word a fungovalo to.

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Pristupova prava
>
> Zdravim vsechny Delfare,
>
> nevim si rady s jednim problemem a to jak zakazat uzivateli ve Windows
> pristup do PC. Chci, aby mel pusteny pouze jeden program (v�hradne) a
> nemel
> pristup do Start nabidky a ani pomoci Ctrl+Alt+Del se nedostal do
> jadra
> Windows. Vim, ze v NT se nechaji nejak delat tzv. politici, ale nevim
> jak a
> v 95 a 98 to nejde a ja to potrebuji udelat z programu v Delphi.

Odstraneni HTML znacek

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 3.6.1999 13:23:42

> Myslim, ze by melo stacit vyrezat vsechny tagy ze
> sekce body (resp. nahradit je mezerami) a nahradit
> specialni znaky ( '&gt;' atp.).

Napr. takhle:

pozice,pozice2:LongInt;
I:Integer;
f:TextFile;
radek,r1,r2:string;
celytext:PChar;
begin
AssignFile(F,'special.dat'); //soubor se seznamem specialnich znaku (viz
nize)
reset(F);
strholder1.Clear;
while not eof(F) do
begin
readln(f,radek);
r1:=copy(radek,1,pos(#9,radek)-1);
r2:=copy(radek,pos(#9,radek)+1,Length(radek));
strholder1.Strings.Add(r2+r1); // delitko je strednik
end;
closefile(F);

memo1.selstart:=0;
if memo1.FindText('<body',true,true,false) then //odstraneni vsecho pred
telem
begin
memo1.FindText('>',true,true,false);
pozice:=memo1.SelStart;
memo1.selstart:=0;
memo1.SelLength:=pozice;
memo1.SelText:='';
end;
if memo1.FindText('</body',true,true,false) then //odstraneni vseho za
telem
begin
memo1.SelStart:=memo1.SelStart-6;
memo1.SelLength:=Memo1.GetTextLen;
memo1.SelText:='';
end;

memo1.selstart:=0;
if memo1.FindText('<script',true,false,false) then //odstraneni scriptu
begin
pozice:=memo1.SelStart-7;
memo1.FindText('</script>',true,false,false);
pozice2:=memo1.SelStart;
memo1.selstart:=pozice;
memo1.SelLength:=pozice2-pozice;
memo1.SelText:='';
end;

repeat //hledaani a odstranovani znacek
memo1.selstart:=0;
memo1.FindText('<',true,true,false);
pozice:=memo1.SelStart-1;
memo1.FindText('>',true,true,false);
pozice2:=memo1.SelStart;
memo1.SelStart:=pozice;
memo1.Sellength:=pozice2-pozice;
memo1.seltext:='';
until not memo1.FindText('<',true,true,false);

celytext:=memo1.Lines.GetText;
for I:=0 to StrHolder1.Strings.Count-1 do //eliminace spec. znaku
begin
radek:=strHolder1.Strings.Strings[I];
r1:=copy(radek,1,pos(';',radek));
r2:=copy(radek,pos(';',radek)+1,Length(radek));

celytext:=PChar(StringReplace(celytext, r1, r2, [rfReplaceAll]));
end;
memo1.Lines.Text:=celytext; //prepsani puvodniho textu
end;

**** SPECIAL.DAT
< &lt;
> &gt;
& &amp;
" &quot;
- &shy;
_ &nbsp;
� &copy;
� &reg;
� &#153;
� &#151;
� &#150;
� &sup1;
� &sup2;
� &sup3;
� &para;
� &#183;
� &#171;
� &#187;
� &#188;
� &#189;
� &#190;
� &pound;
� &ETH;
� &eth;
� &szlig;
� &thorn;
� &Aacute;
� &aacute;
� &Acirc;
� &acirc;
� &AElig;
� &aelig;
� &Agrave;
� &agrave;
� &Aring;
� &aring;
� &Atilde;
� &atilde;
� &Auml;
� &auml;
� &Ccedil;
� &ccedil;
� &Eacute;
� &eacute;
� &Ecirc;
� &ecirc;
� &Egrave;
� &egrave;
� &Euml;
� &euml;
� &Iacute;
� &iacute;
� &Icirc;
� &icirc;
� &Igrave;
� &igrave;
� &Iuml;
� &iuml;
� &Ntilde;
� &ntilde;
� &Oacute;
� &oacute;
� &Ocirc;
� &ocirc;
� &Ograve;
� &ograve;
� &Oslash;
� &oslash;
� &Otilde;
� &otilde;
� &Ouml;
� &ouml;
� &Uacute;
� &uacute;
� &Ucirc;
� &ucirc;
� &Ugrave;
� &ugrave;
� &Uuml;
� &uuml;
� &Yacute;
� &yacute;
� &yuml;==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

cele CISLO

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 13:39:42

Treba takto
const
D =0.000001 //nejaka presnost

{ Jinymi slovy pokud je ten rozdil
dosti maly, lze cislo povazovat
za cele; muze tam byt i nula }
var
R, D : real;
begin
R:=123.00; //To tvoje cislo

if (R - Round(R)) <= D then
Je_Cele
else
Neni_Cele

end.> ----------
> Od: Tom� Sypal[SMTP:sypal(zv)seznam(tec)cz]
> Odesl�no: 31. kv�tna 1999 1:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: cele CISLO
>
> Jak zjistim, jestli je cislo typu real cele ?
>

> Zkousel jsem A mod 1,
>
> ale nejde to zkompilovat, protoze je to pouze pro integer.
>
> Tomas
>
> -- http://email.seznam(tec)cz
> -- email zdarma na cely zivot

pouziti CONST

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 3.6.1999 13:42:15

Zdravicko...

Ovsem kdyz vypnu "Assignable typed const", nemam zadnou nahradu za
lokalni inicializovane promenne, coz mi docela vadi...

> [...]
> D1 ktera ti stale umoznuje zapisovat do konstant. Tuto volbu je dobre
> v novych aplikacich nepouzivat a mit konstanty vzdy jen pro cteni.

Mesage

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 3.6.1999 13:54:32

Do tveho formulare napis jednu metodu tohoto tvaru

procedure MyMessage(var Msg: TMessage);message WM xxxxxx

nebo prepsanim Win Proc

procedure WndProc(Var Msg : TMessage);override;
.
procedure TFormMain.WndProc(Var Msg : TMessage);
begin
if (Msg.Msg = WM SYSCOMMAND) and (Msg.WParam = SC MINIMIZE) then
inherited WndProc(Msg);
end;

Doufam ze ti pomohu
Jirka Majvald
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavel Vake�
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 3. �ervna 1999 14:09
P�edm�t: Mesage

Mohl by mi nekdo poradit jak zareagovat na zpravu windows.

Potreboval bych zareagovat na nejakou zpravu ktera se tyka meho Formu a
nevim vubec jak na to.

GetMessage reaguje na zpravy ale zakousne mi cely program dokud nenarazi na nejakou zpravu.

A s ostatnimi funkcemi si nevim rady.

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 13:55:57

Ahoj,
chci se na neco v teto souvislosti zeptat.
Kdyz pouziji byte, zabere mi to v pameti
jeden byte, pouziju-li boolean, kolik to
zabere ?

(nejaky tichy hlasek mi rika, ze taky jeden
byte, i kdyz do jednoho byte by se melo vejit
sestnac booleanu)

>Z uvedenych duvodu a prikladu vzdy, kdyz se nabizi pouziti
>promenne boolean napisi byte.

problem s databazi

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 3.6.1999 13:59:39

Na cilovy pocitac musis nainstalovat BDE.Pomoci Install Shieldu (je soucati
instalace Delphi) to neni problem.
Pokud uz tam BDE je tak jde zrejmne o jinou verzi.

Jirka Majvald

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 3. �ervna 1999 15:41
P�edm�t: problem s databazi

> [...]
> pokud to dojde dvakrat, tak se omlouvam
>
> Ahoj,
>
> narazil jsem na nasledujici problem. Vytvorim si v Delphi databazi
> dBase. Soubor zkompiluju, presunu do jineho adresare i s prislusnymi
> databazovymi soubory, spustim a vse slape.
> Kdyz vsak adresar nahraju na disketu a prenesu na jiny pocitac, tak
> se pri spusteni objevuje hlaska "An error occured while attempting to
> initialize the Borland Database Engine." Co je presne Borland
> Database Engine? Musi se to nejak zvlast nainstalovat nebo musim
> spolu se zkompilovanymi soubory prenest jeste nejake?

Mesage

[*] Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz> - 3.6.1999 14:09:12

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 3.6.1999 14:09:12

Haj hou!

From: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
>Ovsem kdyz vypnu "Assignable typed const", nemam zadnou nahradu za
>lokalni inicializovane promenne, coz mi docela vadi...

Ale mas, jen misto const pouzij var sekci. Format zapisu je stejny.

Bye

Pavel Cisar

OLE a DDE

[*] Martin VLK <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 3.6.1999 14:10:04

Ahoj,

mam jeden problem pri pouzivani DDE. V nekolika svych
aplikaci pouzivam komunikaci pres DDE s nekolika programy
a vse funguje tak jak ma. Nyni ale pracuji na aplikaci, ktera vyuziva
aplikacni server (svuj vlastni) a je cela postavena na spolupraci nekolika
OLEAutomation objektu. A zde je prave ten problem. Pokud
pouziji stejny spusob komunikace pres DDE jako v aplikacich
ktere OLE nepouzivaji tak to NEFUNGUJE. Pri pokusech jsem
dosel az k tomu ze se to zastavi ve funkci DDEConnect a z ni
se to nechce vratit zpet. Ale jakmile nasilne ukoncim aplikacni
server, ihned se to z te funkce DDEConnect vrati zpet a vse potom
jiz funguje normalne.

Nevite nekdo co s tim. Je nejake omezeni pri soucasnem pouzivani
OLE a DDE.

S pozdravem

Martin VLK

***************************************
* Help forest s.r.o.
* Dr.E.Benese 14, Sumperk, 78701
*
* tel : 0649/217149
* fax : 0649/226930
* e-mail : mavlk(zv)helpforest(tec)cz

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 3.6.1999 14:29:46

8

> Dobra.

> [...]

[*] levl(zv)oku-dc(tec)cz - 3.6.1999 12:32:47

From: Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz>
To: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: 4byte real = single
Date sent: Thu, 3 Jun 1999 08:07:12 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> Dival jsem se do zdrojaku funkce Str, ale je to 32bit asembler kteremu
> nerozumim. Jde mi ciste jen o matematicke reseni. Do 8bit asembleru si to

Nemate chybu v prepisu -5 ? Podle me by to melo byt 00 00 A0
C0. Jinak se ridte podle odpovedi Jana Fialy.

Libor Lev
OkU Decin
levl(zv)oku-dc(tec)cz

Cestina v Outlooku

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 3.6.1999 14:33:21

Ale ne, problem neni na exchange serveru (ostatnim uzivatelum kteri predtim
nemeli nainstalovany anglicky exchange(clienta) zobrazuje Outlook98 cesky
nazvy Odeslana� po�ta atd..) Pouze tam kde byla predtim nainstalovana
anglicka verze exchange tam zustavaji stale nazvy anglicke ikdyz je to ceska
verze Outlooku. A nepomuze nic ani kdyz tu anglickou verzi exchange
preinstaluji ceskou a na to dam Outlook98. Je to ulozene asi nekde v
registrech na serveru. Pomuze jedine kdyz se zrusi uplne uzivatel a vytvori
se novej

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)ZZNSLANY.CZ>
Komu: <crkstrobe(zv)geocities.com>
Odesl�no: 3. �ervna 1999 13:48
P�edm�t: RE: Cestina v Outlooku

Na CD s Office97CZ mas sablony, ktere musis doinstalovat do Exchange
Serveru, ale uz si presne nepamatuju, jak se to dela, musel bych se
podivat. Ale mozna to je v nejakem helpu.... snaz se :-)

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: sula milos [SMTP:crkstrobe(zv)geocities.com]
> Odesl�no: 03. �ervna 1999 12:31
> Komu: delphi konference
> P�edm�t: Cestina v Outlooku
>
> ahoj
> nevite nekdo proc mi nefunguje cestina v outlooku (slozky na serveru
> mi to
> zobrazuje jako Inbox Outbox atd...) prestoze mam naisntalovany
> Outlook98cz ?
> na ostatnich pocitacich to funguje cesky jen na tom jednom.
> [...]

Path

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 14:36:27

Treba takto (z UDDF)

Function GetShortFileName(Const FileName : String) : String;
var
aTmp: array[0..255] of char;
begin
if GetShortPathName(PChar(FileName),aTmp,Sizeof(aTmp)-1)=0 then
Result:= FileName
else
Result:=StrPas(aTmp);
end;

Function GetLongFileName(Const FileName : String) : String;
var
aInfo: TSHFileInfo;
begin
if
SHGetFileInfo(PChar(FileName),0,aInfo,Sizeof(aInfo),SHGFI_DISPLAYNAME)<>
0 then
Result:= String(aInfo.szDisplayName)
else
Result:= FileName;
end;> ----------
> Od: Josef ��P[SMTP:sip(zv)atlas(tec)cz]
> Odesl�no: 1. �ervna 1999 22:14
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Path
>
> Chtel bych se zeptat jak se da prevest cesta zadana dlouhym nazven do
> dosovskeho formatu
> napr� c:\program files\neco� na� c:\Progra~1\neco
> [...]

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 3.6.1999 14:52:10

>Je to tak. Boolean zabira v pameti taky jeden byte (alespon v
>Pascalu... u Delphi si nejsem 100% jisty, ale asi je to stejne). Tak
>nas to na nasem ustavu ucili na prednaskach :-). Dokonce rikali i
>duvod, ale ten uz si bohuzel nepamatuji.

no chces duvod ? na . .. VIS JAK BY TO BYLO SILENE PRISTUPOVAT NA JEDNOTLIVE
BITY NEKDE PO PAMETI? A CO S TIM ZBYTKEM? Jak do souboru ? ..... no nechme
toho.

akorat windowsy maji nektere promenne deklarovane jako 16bit a 32bit
blooulean. (aspon v BPfW 'sem na to narazil co chvilu.)

Mti.

Border Icons

[*] SPELZA s.r.o. <spelzasro(zv)brno(tec)comp(tec)cz> - 3.6.1999 14:54:39

Ahoj Delph�ci,

m�m na v�s jeden takov� dot�zek. M�m aplikaci MDI. Otev�u v n� jedno child
okno, to zmaximalizuji a otev�u jin� child okno. V�e je v po��dku a� na
jednu v�c. Uzav�rac� ikona (k��ek v prav�m horn�m rohu) child okna sice
funguje ale z nezn�m�ch d�vod� ze�edne jako by byla Disabled. Pokud toto
child okno zminimalizuji a op�t zmaximalizuji, p�ekresl� se ji� v po��dku.
Nezn�te d�vod? Nev�te alespo� jak se k t�to uzav�rac� ikon� (tla��tku)
dostat a p��padn� ji obslou�it (odebrat nebo p�ekreslit) ?

D�k za jak�koliv n�pad. Jara.

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 15:00:10

> ----------

>8

Jasne, mas pravdu... to vedro...
D.

akooutlook

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 3.6.1999 14:06:45

> Caute,
> poradte ako zobrazim v dbgride namiesto "1" alebo "0" nejaky "pic".
> Priklad : MS Ooutlook zobrazuje sponku, ak je v poste prilepeny dokument.
> Tomas Spiner
> ACS a.s. Bratislava

mrkni se do archivu po zprave se subjectem "DBGrid a obrazek"

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://home.vsb(tec)cz/Jozin.z.Bazin/

Jak nastavit kursor na konkretni DBEdit

[*] SETAP v.o.s. Pardubice <setap(zv)pce(tec)czcom(tec)cz> - 3.6.1999 15:10:27

Nev�m jak mam nastavit (bez mysi nebo TAB) kursor na konkretni DBEdit ?
Na tabuli mam nap�.5 editu (0-4) a jako reakci na nejakou udalost chci kursor
umistit napr. na 3. DBEdit.

Asi to bude nejake jednoduche pocitadlo, ale nevim jak se jmenuje.

Predem dekuji za kazdou radu. Honza

mail setap(zv)pce(tec)czcom(tec)cz

Odstraneni HTML znacek

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 3.6.1999 15:10:35

co je v tomto prikladu komponenta "memo1" ?
pouziva metody, napr. FindText('<body',true,true,false), ktere neznam
pouzivam D3

Zdenek Fryz

> [...]
> end;
> closefile(F);
>
> memo1.selstart:=0;
> if memo1.FindText('<body',true,true,false) then //odstraneni vsecho pred
> telem
> begin
> memo1.FindText('>',true,true,false);
> pozice:=memo1.SelStart;
> memo1.selstart:=0;
> memo1.SelLength:=pozice;
> memo1.SelText:='';
> end;
> if memo1.FindText('</body',true,true,false) then //odstraneni vseho za

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 3.6.1999 15:16:46

zkus :
..
DBEdit3.SetFocus;
..

Jirka Majvald(zv)email(tec)cz

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: SETAP v.o.s. Pardubice
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 3. �ervna 1999 15:10
P�edm�t: Jak nastavit kursor na konkretni DBEdit

Ahoj,

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.6.1999 15:21:09

if DBEdit3.CanFocus then DBEdit3.SetFocus

> [...]
> �
> ������������������� Predem dekuji za kazdou radu.����� Honza

pouziti CONST

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 3.6.1999 15:29:51

Tak mam asi jinou verzi Delphi (4 + update pack 3), protoze v helpu
pise:

---------------------------------------
The declaration and initialization of 'i' in procedure 'Show' is
illegal.

program Produce;

var
j : Integer;

procedure Show;
var i : Integer = 151;

You can use a programmatic style to set all variables to known values.

program Solve;

var
j : Integer;

procedure Show;
var i : Integer;
begin
i := 151;

j := 0;

Ovsem "programmatic style" neni to same, jako inicializovana promenna.

> Od: Pavel Cisar [SMTP:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
> Odesl�no: 3. �ervna 1999 14:09
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: pouziti CONST
>
> Haj hou!
>
> From: Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
>
> Ale mas, jen misto const pouzij var sekci. Format zapisu je stejny.
>
> Bye
>
> Pavel Cisar

problem s databazi

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 3.6.1999 13:41:14 met-1mest

[...]

polozka menu VPRAVO

[*] Tom� Sypal <sypal(zv)seznam(tec)cz> - 03.6.1999 15:48:41

Ahoj,
jak se da ve standartnim menu udelat polozka uplne vpravo na formu ?

Soubor Upravy Napoveda

Zkousel jsem tam dat prazdne itemy, ale jsou pak pri prejizdeni mysi videt tlacitka, takze tahkle se to urcite nedela.

Diky za tip
Tom

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

byte real = single

[*] Petr Vobornik <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 3.6.1999 15:55:31

Ano, omlouvam se. Napsal jsem to spatne. Nicmene velice dekuji panu Fialovi za odpoved.

Diky, moc mi to pomohlo.

Od: levl(zv)oku-dc(tec)cz [SMTP:levl(zv)oku-dc(tec)cz]
Odeslano: 3. eervna 1999 14:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Re: 4byte real = single

[...]

[*] Soudny, Jiri <Jiri.Soudny(zv)oriflame(tec)cz> - 3.6.1999 15:58:04

Ten funguje obracene, ne?
Tj rtf -> hlp

[*] Reiniger Milan <Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 3.6.1999 16:04:54

ActiveControl:=DBEdit3;

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: SETAP v.o.s. Pardubice [mailto:setap(zv)pce(tec)czcom(tec)cz]
Odesl�no: 3. �ervna 1999 15:10
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

mail setap(zv)pce(tec)czcom(tec)cz <mailto:setap(zv)pce(tec)czcom(tec)cz>

Hlp soubor -> text

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 3.6.1999 16:15:55

Ano, ale ve File/Report je funkce pro export do textaku.

> Odes�latel: Soudny, Jiri[SMTP:Jiri.Soudny(zv)oriflame(tec)cz]
> Odpov�di: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 3. �ervna 1999 15:58
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Hlp soubor -> text
>
> Ten funguje obracene, ne?
> Tj rtf -> hlp

[*] Jan Pomikalek <pomikaj(zv)feld.cvut(tec)cz> - 3.6.1999 14:16:09 met-1mest

> [...]

nas to na nasem ustavu ucili na prednaskach :-). Dokonce rikali i
duvod, ale ten uz si bohuzel nepamatuji.

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 3.6.1999 16:44:55

On Thu, 3 Jun 1999, [iso-8859-2] Tom� Sypal wrote:

> Ahoj,
> jak se da ve standartnim menu udelat polozka uplne vpravo na formu ?

Ahoj, jenom posilam to, co kdysi psal Petr Vones (o jak je mocny) :-)
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Ahoj,

Muzes to udelat napriklad takhle (polozka Help se jmenuje Help1):

MI: TMenuItemInfo;
Buffer: array[0..79] of Char;
begin
ZeroMemory((zv)MI, Sizeof(MI));
MI.cbSize := 44; // Win95
MI.fMask := MIIM_TYPE;
MI.dwTypeData := Buffer;
MI.cch := SizeOf(Buffer);
if GetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
begin
MI.fType := MI.fType or MFT_RIGHTJUSTIFY;
if SetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
DrawMenuBar(MainMenu1.WindowHandle);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Jan Pomikalek <POMIKAJ(zv)feld.cvut(tec)cz> - 3.6.1999 15:06:57 met-1mest

> [...]

> BITY NEKDE PO PAMETI? A CO S TIM ZBYTKEM? Jak do souboru ? ..... no nechme

Jo, uz si vzpominam :-). Presne tak to bylo na prednasce :-).

Omlouvam se, ale nemohl jsem si pomoct.
[...]

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 3.6.1999 17:54:15

>Kdyz to tam cpes pres AsFloat, tak to cekat nemuzes
>ani teoreticky. 0.7 ma nekonecne vyjadreni v binarni soustave.

To je nejaky duvod?
Neni treba mi vysvetlovat, ze 355.7
je ve skutecnosti neco jako 355.699999999999.
Ale prece mi nerikejte, ze kdyz takove
cislo chcete ulozit do fieldu s presnosti
na dve desetinna mista tak ocekavate,
ze vam to vlozi 355.69.
To je pitomost. Normalni je prece pouzit zaookrouhleni!
A tim padem je to chyba BDE, ktere ho nepouziva!

Prosim reknete mi tedy kcemu tedy je TFloatField?
Prosim reknete mi jake typy fieldu (myslim v Delphi)
tedy pouzivate pro necelociselna data?

Rob

Obrazek v Menu

[*] Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz> - 3.6.1999 18:01:48

Nevi nekdo jak nejjednodusejc dostat nejakou ikonu nebo obrazek do MainMenu nebo PopupMenu. Vyzkousel jsem uz mnoho zdrojovych kodu, ale jeste jsem to vubec nepochopil.
Predem Diky.

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 3.6.1999 18:54:12

Souhlasim, jak jsem rekl, problem spociva v definici transformacni
funkce. Ve skole jsme se ucili neco jineho, nez Borland realizoval
funkci Round.
Btw. omlouvam se za zjednoduseny verbalni popis algoritmu, nechtel jsem
do veci jeste michat absolutni hodnoty a intervaly.

Jura

> [...]
> vzato je ZAOKROUHLOVANI jednoznacne definovana transformacni
> funkce nad
> mnozinou realnych cisel - definici je mozno najit v ucebnici
> stredoskolske matematiky - ktera definuje prevod cisel z mnoziny
> realnych cisel do mnoziny cisel celych. Pravidlo pro prevod je
> jednoduche: pokud je na prvnim miste za desetinnou carkou cislice 0 az
> 4, je vysledkem transformace nejblizsi mensi nebo rovne cele cislo,
> je-li na prvnim miste za desetinnou carkou cislice 5 az 9, je
> vysledkem
> transformace nejblizsi vyssi cele cislo.

To neni pravda. Podle tohoto tvrzeni by -3.9 muselo byt zaokrouhleno na
3
a to je nesmysl. Melo by to byt 4.
Pravda by to byla v pripade kladnych cisel, ale pises z mnoziny realnych
do
celych.

Jinak - nespojuj, prosim, stredoskolskou matematiku s matematikou. Je to
neco
trochu jineho.

Zaokrouhleni muze byt definovano na libovolne mnozine. Rekneme teda ze z
mnoziny
realnych do celych cisel. Potom je asi definovano tak, ze f(x) = y,
kdyz x je z intervalu (y - 0.5, y + 0.5). Problem je s uzaverem
intervalu.
Ty rikas, ze vsechny intervaly jsou zdola uzavreny, shora otevreny.
Borlandi Round se lisi pouze v uzavrenosti intervalu - kazdy interval je
zdola
i shora uzavreny pro suda y, otevreny pro licha y. Nepamatuju se, co
jsme se
ucili
na zakladni skole (mimochodem tam jsme se ucili i o presnosti a
zaokrouhlovali jsme
treba i na stovky nebo na tisiciny, coz vy na stredni skole asi ne,
kdyzs
dal
definici, ktera se diva na prvni cislici za desetinnou carkou :-), ale
mam
pocit,
ze nam rikali dve pravidla: jedno je vzdy dolu, druhe uz nevim (myslim,
z borlandiho Round). V kazdym pripade jsme se ale v pripade, ze se na
miste,
podle
ktereho jsme rozhodovali, vyskytla 5, museli jsme se divat dal, jestli
nejake cislice
nasleduji.

Nemyslim si, ze problem vznikl matenim pojmu zaokrouhlovani, protoze
Round
realizuje
zaokrouhlovani na cela cisla. To, jak se chova v nerozhodnutelne hodnote
je
veci
definice a nema to zadny velky vyznam. Tady vznikl problem proto, ze Rob
nevedel,
co vlastne dela Round, myslel, ze to ma delat Int nebo Trunc a nektere
vysledky
mu nutne pripadaly fantasticke.

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.1999 19:31:20

Preji vsem pekneho dne,

> Kdyz pouziji byte, zabere mi to v pameti
> jeden byte, pouziju-li boolean, kolik to
> zabere ?
Napoveda (D4) k tomu rika toto:

The four predefined Boolean types are Boolean, ByteBool,
WordBool, and LongBool. Boolean is the preferred type. The others
exist to provide compatibility with different languages and the
Windows environment.

A Boolean variable occupies one byte of memory, a ByteBool
variable also occupies one byte, a WordBool variable occupies two
bytes (one word), and a LongBool variable occupies four bytes (two
words).

> (nejaky tichy hlasek mi rika, ze taky jeden
> byte, i kdyz do jednoho byte by se melo vejit
> sestnac booleanu)
Jeden bajt ma 8 bitu. ;-)> Dobra.

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Miloslav Skacel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 3.6.1999 19:52:19

> [...]
>ze vam to vlozi 355.69.
>To je pitomost. Normalni je prece pouzit zaookrouhleni!
>A tim padem je to chyba BDE, ktere ho nepouziva!

Staci se podivat do zdrojaku VCL

property AsFloat: Double read GetAsFloat write SetAsFloat;

procedure TFloatField.SetAsFloat(Value: Double);
begin
if FCheckRange and ((Value < FMinValue) or (Value > FMaxValue)) then
RangeError(Value, FMinValue, FMaxValue);
SetData((zv)Value);
end;

Takze o presnost vyjadreni 0.7 prichazis uz v okamziku
AsFloat:=0.7. BDE se jeste ani nedostalo ke slovu.

Jaka je interni reprezentace DECIMAL field v MS SQL?
Jestli jako mutovany string (tedy BCD) nebo integer, tak je jeste sance.

skacel(zv)stereo(tec)cz
http://www.stereo(tec)cz

VIACJAZYCNA APLIKACIA

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 3.6.1999 20:56:49

Nevim sice, jak psat v Delphi rusky, ale na tvojem miste bych to napsal
slovensky
a pak pouzil lokalizator, jehoz demoverzi najdes na
http://www.localizator.com/localize/czech/
Za vyzkouseni rozhodne stoji a myslim ze by ti ten problem odstranil,
protoze bys tu azbuku nepsal v Delphi.
L.

Hlp soubor -> text

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 3.6.1999 20:58:43

Asi Ti to nepomuze, ale umi to ForeHelp.
L.

>Vite nekdo jak z .hlp souboru ziskat textovou podobu?
>Nebo alespon jak to hromadne prehledne vytisknout?

Active Win

[*] Jan P�ni�ka <Jan.Penicka(zv)iname(tec)com> - 3.6.1999 21:23:15

> "Petr Vones" wrote:
> Podivej se na zpravu WM_ACTIVATEAPP, to by melo byt ono.
No, koukal jsem na tu zpravu do MSDNka, ale bohuzel to neni to co poterbuji,
protoze tato zprava prijde jen aplikaci ktera se stane aktivni a te ktera
byla aktivni.

Kdyby snad napadlo nekoho neco jineho, tak sem stim.

---
JAN PENICKA student of Technical University of Liberec
Jan.Penicka(zv)usa.net
!StupidJack!

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] xdanny(zv)email(tec)cz - 3.6.1999 22:16:01

Ach jo,
ja (a nejen ja) mam zato, ze se puvodni pisatel uz davno omluvil s tim,
ze se spletl a ze tedy vi o osmibitovem bajtu.

Vsichni uz si toho jsou vedomi a taktne o tom mlci. Jedine arogantni a
nafoukany Zahradnik se zase musi ozvat se svym nazorem. Prosimte, uz se
krot a odpovidej trochu prijemnejsim zpusobem. Tve prispevky jsou mnohdy
zcela bezvyznamne.

Timto nechci nikoho nastvat, proto predem zapovidam pripadnou dalsi
diskusi na toto tema.

Zdar
Dan

Puvodni zprava, kterou napsal Mal� Dobromil dne 3 Jun 99,:

> byte, i kdyz do jednoho byte by se melo vejit
> sestnac booleanu)

No tak, no tak, byte byl, je a asi jeste dlouho bude
8 bitu, takze se tam muze vejit maximalne 8 booleanu.

Application.MessageBox (2)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.6.1999 22:49:50

Mal� Dobromil wrote:

> Vazne nikdo nevite, jak to udelat ?
>
> Lze nejak napsat funkci napr. MyMsgBox
> a potom nejak (nevim jak) rafinovane
> napsat Application.MessageBox:=MyMsgBox ?

Ahoj,

MessageBox je staticka metoda tridy TApplication, takze moc moznosti
neni. K cemu takovou vec vubec potrebujes ?

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.6.1999 22:51:42

Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> zabere ?
>
> (nejaky tichy hlasek mi rika, ze taky jeden
> byte, i kdyz do jednoho byte by se melo vejit

Ahoj,

Co se na to treba zeptat primo prekladace:

ShowMessageFmt('Tak kolikpak zabere Boolean ?'#10#10'Je to %d byte !', [Sizeof(Boolean)]);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

OLE a DDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.6.1999 22:52:00

Martin VLK wrote:

> Ahoj,

> Nevite nekdo co s tim. Je nejake omezeni pri soucasnem pouzivani
> OLE a DDE.

Ahoj,

Jak toto vyresit nevim, ale doporucoval bych ti radeji prestat pouzivat
DDE uplne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Active Win

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.6.1999 22:52:35

"Jan P�ni�ka" wrote:

> No, koukal jsem na tu zpravu do MSDNka, ale bohuzel to neni to co poterbuji,
> protoze tato zprava prijde jen aplikaci ktera se stane aktivni a te ktera
> byla aktivni.

Ahoj,

Dobre, pak je dalsi moznosti system hook a v nem odchytavat dane zpravy.
V tvem pripade by to mohl byt WH_SHELL. Nicmene systemove hooky nejsou
zrovna uplne nejspolehlivejsi zalezitost (hlavne pry v nynejsi betaverzi
Win98 jsou s nimi problemy) a Delphi jeste navic neumoznuje vytvaret sekci
sdilenych dat v DLL (coz lze sice obejit pametove mapovanymi soubory, ale
me to i tak v nekterych pripadech padalo).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

pouziti CONST

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.6.1999 22:55:29

Flaska Jakub wrote:

> Zdravicko...
>
> Ovsem kdyz vypnu "Assignable typed const", nemam zadnou nahradu za
> lokalni inicializovane promenne, coz mi docela vadi...

Ahoj,

V Pascalu nelze inicializovat lokalni promenne. Pokud jsi tim mel snad
namysli napriklad tohle:

{$WRITEABLECONST ON}

I: Integer = 4;
begin
ShowMessageFmt('I = %d', [I]);

I := 2;
end;

Tak zde se v zadnem pripade nejedna o lokalni promennou, ale prekladac
ji ulozi vicemene jako globalni. Pokud si dany kod spustis podruhe,
tak jiz I nebude mit hodnotu 4 ale 2, coz je problem. Proto je dobre
se techto konstrukci zcela vyvarovat.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Border Icons

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.6.1999 23:12:25

"SPELZA s.r.o." wrote:

> [...]
> Nezn�te d�vod? Nev�te alespo� jak se k t�to uzav�rac� ikon� (tla��tku)
> dostat a p��padn� ji obslou�it (odebrat nebo p�ekreslit) ?

Toto je jedna ze znamych chyb ve VCL tahnouci se uz od Delphi 2, popsana
je treba tady:

http://www.dataweb.nl/~r.p.sterkenburg/generated/entry0372.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

OLE a DDE

[*] Martin VLK <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 4.6.1999 06:42:30

>Jak toto vyresit nevim, ale doporucoval bych ti radeji prestat pouzivat
>DDE uplne.

V tom je prave ten problem. Potrebuji komunikovat s programy,
ktere jsou jeste 16.bitove a nemaji jinou moznost nez komunikace
pres DDE.

Asi mi budu muset hledat a hledat a treba nekde najdu toho
zakopanyho psa :)))

S pozdravem

Martin VLK

***************************************
* Help forest s.r.o.
* Dr.E.Benese 14, Sumperk, 78701
*
* tel : 0649/217149
* fax : 0649/226930
* e-mail : mavlk(zv)helpforest(tec)cz

Odstraneni HTML znacek

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.6.1999 07:00:54

Po zbeznem nahlednuti mi pripada, ze neodstranujes komentare.
Mel bys to tam doplnit, protoze komentare mohou obalovat
dalsi zobaky ('<','>') a zustane tam po nich chaos (zacatek
komentare odstrani /napr. '<!-- <A href=....>'/, konec az po '-->'
neodstrani)

Jiri Polak
----------
The only good bug, is a dead bug!> -----Original Message-----

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.6.1999 07:18:54

To nemuzes pochopit, ze cislo 0.7 ve dvojkove soustave ulozit nejde?
Myslim, ze to tady bylo receno dost jasne.
Tech 355.69 je dobre zaokrouhlena hodnota.
Protoze je to ve dvojkove soustave, vypada to po prevodu do desitkove
tak, jak to vypada. Ty chces pouzivat decimal, aby to zaokrouhlovalo
v desitkove soustave a pritom pouzivas DisableBCD. Zkus se nad tim zamyslet.
Neni to chyba Delphi ani BDE ale jen a pouze TVOJE!

> Prosim reknete mi tedy kcemu tedy je TFloatField?

Pro ukladani realnych cisel.

> Prosim reknete mi jake typy fieldu (myslim v Delphi)
> tedy pouzivate pro necelociselna data?

Ja zatim necelociselna data nepouzivam. V Delphi mame zatim pouze par
aplikaci, ktere to nevyzaduji anebo nevyzaduji financni presnost.
Aplikace pro financni instituce, ktere delame
(viz http://www.tconsult(tec)cz/), jsou vetsinou psany
v PowerBuilderu, ktery ma narozdil od Delphi dobrou databazovou podporu.
Tim nechci propagovat PowerBuilder, Delphi ma spoustu lepsich vlastnosti,
pravda ale je, ze pro databazove aplikace mi nepripada moc sikovne.
A kdybych mel v Delphi pracovat s penezi, pouzival bych asi pouze
celociselne datove typy, protoze nevim o jine rozumne moznosti.
To uz jsem tady psal.

[...]

Zip medium

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 4.6.1999 07:38:15

Ahoj,

zkus
Ejects the specified media.

mov ax, 440Dh ; generic IOCTL
mov bx, DriveNum ; see below
mov ch, 8 ; device category
mov cl, 49h ; Eject Removable Media
int 21h

jc error

Parameters

DriveNum

Drive to eject. This parameter can be 0 for default drive, 1 for A, 2 for B,
and so on.
Return Value

Clears the carry flag if successful. Otherwise, the function sets the carry
flag and sets the AX register to one of the following error values:

01h The function is not supported.
B1h The volume is locked in the drive.
B2h The volume is not removable.
B5h The valid eject request has failed.
Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lib��sk� <martin(zv)xion(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �ervna 1999 18:40
P�edm�t: Zip medium

>ALL, prominte mi pokud to uz tady bylo,
>ale potreboval bych nejakym zpusobem dosahnout toho,
>aby po ukonceni treba kopirovani souboru na ZIP se vysunula disketa.
>
>Diky za vsechny mozne pripominky
>

>Martin Libansky
>mailto:martin(zv)xion(tec)cz
>
>XION a.s. - Internet Provider

Bimapy podruh�

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 4.6.1999 08:05:49

Ahoj, zkou��m to je�t� jednou ,
opravdu nikdo nev�te, jak z disku dostat do objektu TBitmap vlastn�
form�t obr�zku ?

D�k

Pohyb formulare

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 4.6.1999 08:16:29

predem chci podekovat vsem, kteri mi odpovedeli na mou otazku tykajici se Pristupovych prav.

Nevim si rady s banalnim problmem. Jak zachytit udalost formulare, ktera mi rekne ze doslo ke zmene polohy jako napr. OnResize mi vznikne pri zmene velikosti.
Uzivatel zmeni polohu formulare pomoci mysi a ja chci on-line zobrazovat souradnice polohy tohoto formulare. Predem dekuji za kazdou odpoved.

Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

Pohyb formulare

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 4.6.1999 08:29:46

vloz do tridy formulare :

procedure WndMove ( var msg : TMessage ); message WM_MOVE;

a mas to vychytany.

Adam

> [...]
> Nikodem
> �
> nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz <mailto:nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.6.1999 09:11:22

Petr Zahradnik wrote:

> No tak, no tak, byte byl, je a asi jeste dlouho bude
> 8 bitu, takze se tam muze vejit maximalne 8 booleanu.

Jak to? Je tam 8x true, nebo 8x false, or je soucet, takze
dohromady 16, ze?

pouziti CONST

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 4.6.1999 09:20:48

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 3. �ervna 1999 22:55
P�edm�t: Re: pouziti CONST

> [...]
> ji ulozi vicemene jako globalni. Pokud si dany kod spustis podruhe,
> tak jiz I nebude mit hodnotu 4 ale 2, coz je problem. Proto je dobre

no ja si dovedu docela dobre predstavit, ze se teto vlastnosti da s
uspechem pouzit, nicmene co jsi Petre myslel tim, ze je ta writeable
konstanta VICEMENE globalni (co je vicemene tehotna zena :-) )? Pokud je
globalni, tak to cele ma vyznam jen esteticky (kod je prehlednejsi a v
hlavnim programu nemusi byt globalne deklarovana spousta promennych).
Kdy se tedy ta "lokalni" konstanta inicializuje (v nasem propade na 4)?
Pouze pri prvnim pristupu do metody nebo jeste nekdy jindy ?

DBGrid

[*] Petr Mys <Mys(zv)post(tec)cz> - 4.6.1999 09:21:27

Potrebuji poradit jak u DBGridu dosahnout toho aby Columns si zachovaly 3D
zobrazeni, ikdyz nastavim v Options dgColLines a dgRowLines na False tj. aby
vysledny vzhled byl shodny jako s ListView kdyz je nastaveno ViewStyle na
vsReport

Pohyb formulare

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 4.6.1999 09:26:17

Ahoj,

zkus pouzit OnPaint formulare.

Obrazek v Menu

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 4.6.1999 09:46:21

Zdravim Te,

pokud mas Delphi4 tak si na form vloz VCL TImageList z palety Win32. Pak na ni dvakrat klikni a definuj kolekci Bitmap ci ICO.

Pak vloz na Form VCL TMainMenu a v property Images vloz instanci TImageList.
Pri definici jednotlivych polozek menu zmen v property ImageIndex -1 na index obrazku v ImegeList ( 0 je prvni definovany obrazek).

Tak to pouzivam v Delphi 4, ale v Delphi 3 a nizsich to nevim, protoze je nemam.
Doufam, ze Ti to alespon trochu pomuze. -----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. �ervna 1999 18:34
P�edm�t: Obrazek v Menu

Nevi nekdo jak nejjednodusejc dostat nejakou ikonu nebo obrazek do MainMenu nebo PopupMenu. Vyzkousel jsem uz mnoho zdrojovych kodu, ale jeste jsem to vubec nepochopil.

Predem Diky.

delphi 3 a 4 mrzne ...

[*] Pavol Antalik <antalik(zv)pefstud.uniag.sk> - 4.6.1999 09:54:21

Mam problem z delphi 3 a 4.
Ak ho nainstalujem v praci ( na 2 pocitacoch ) zamrza.
U mna doma funguje dobre. Mate podobne skusenosti ?

Pavol Antalik
antalik(zv)pefstud.uniag.sk

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.6.1999 09:58:48

:-)
To se trochu pletes, ten soucet je 1,
protoze 1 or 1 = 1.
Takze do jednoho byte se vejde 1 boolean.

[...]

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 4.6.1999 10:04:34

>From: Pavol Antalik <antalik(zv)pefstud.uniag.sk>
> Mam problem z delphi 3 a 4.
> Ak ho nainstalujem v praci ( na 2 pocitacoch ) zamrza.
> U mna doma funguje dobre. Mate podobne skusenosti ?
>
> Pavol Antalik
> antalik(zv)pefstud.uniag.sk

Ahoj,

moznosti je viac:

Zle nainstalovane Windows, alebo rezidentne programy.
Ale tiez to moze byt aj hardwarem. Ja som mal problem napriklad s grafickou
kartu. Ked som mal S3 a zapnute plne hardverove urychlovanie tak zamrzal.
Staci ked som toto vypnul a slo to.
Pripadne to moze byt aj stary ovladac na niektore perif. zariadenia.

Takze budes musiet skusat, pripadne napis viac info o PC na ktorom to mas.

Hodne zdaru, Pavol.

Pohyb formulare

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 4.6.1999 10:13:51

Diky moc,

facha to skvele, ja hlava dirava uplne jsem zapomel na zpravy Windows, jak
jednoduche.

S pozdravem
Jindrich Nikodem

Boolean radeji ne (was: Re: Housenka)

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 4.6.1999 09:27:57

> [...]
> zabere ?
> (nejaky tichy hlasek mi rika, ze taky jeden
> byte, i kdyz do jednoho byte by se melo vejit

Uzasne - dva booleany na jeden bit :-))))
Ing. Zdenek Drvota e-mail:drvota(zv)zds(tec)cz
e-mail:info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Zmena barvy bunek v DrawGrid

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 4.6.1999 10:27:20

mam tabulku GrawGrid a potrebuji menit urcitym bunkam barvu. Ja to resim tak, ze v udalosti OnDwawCel tabulky DrawGrid vykreslim obdelnik:

Var C: TCanvas;
Begin
C:=DrawGrid1.Canvas;
C:=Brusch.Color:=clYellow;
C.FillRect(Rect);
End;

kde do pole Rect zadam rozmer vykreslovaciho obdelniku.
Takhle to facha celkem dobre, ale ma to jedem hacek.
Kdyz je obdelnik vetsi tak to pri prekreslovani tabulky blika a trva to delsi dobu.

Nevite nekdo jak mam ten obdelnik vykreslit az kdyz se cela tabulka vykresli nebo neznate jednodussi zpusob zmeny barvy jednotlivych bunek DrawGrid nebo StringGrid. Predem moc dekuji za pripadne rady

Jindrich Nikodem

Zamceny soubor

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 4.6.1999 10:30:53

Chtel bych se zeptat:

Pokud m�m n�kde na lok�ln� s�ti soubor s n�m� pracuje v�ce uzivatelu,
nemohu ho logicky v dobe, kdy ho ma nekdo otevren, prepsat jeho
aktualizovanou verzi.

Jak mam tedy zjistit, ze je soubor takto uzamceny, abych mohl informovat
uzivatele, ze musi pockat, az nebude soubor pouzivan.

Dekuji za odpoved

David Krames

Jak se v Dlephi posilaji SMS (Paegas)

[*] Tonda Kmoch <t.kmoch(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.1999 10:32:58

Prosim Vas,
nejspise je muj dotaz "MIRNE" offtopic, ale vy budete odpoved zajiste
znat. Ten email: +420603xxxxx(zv)sms.paegas(tec)cz se musi nekde zalozit, nebo je
zalozen automaticky a pripraven na pouzivani? A dale, kdyz jsou ty email.
adresy, napr.: pepa.novak(zv)sms.pageas(tec)cz plati se neco za prijem zpravy?

diky
// =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= \\
+----------------------------------
| Programmers Network CZ [www.prog(tec)cz]
\\ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= //
(for czech recipients only:
Prijimam cestinu v kodove strance ISO-8859-2)

Jak se v Dlephi posilaji SMS

[*] Tonda Kmoch <t.kmoch(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.1999 10:35:15

> Zkousel jsem poslat mail na adresu +420603xxyyzz(zv)sms.paegas(tec)cz na svuj
mobil
> a vratilo se mi to jako nedorucitelne.???

No mozna to zni trochu divne, ale nemohlo by to byt tim, ze jsi mel toho
mobila moc blizko pocitace. Me to taky takhle nekdy blblo.

// =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= \\
+----------------------------------
| Programmers Network CZ [www.prog(tec)cz]
\\ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= //
(for czech recipients only:
Prijimam cestinu v kodove strance ISO-8859-2)

null-terminated strins

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 4.6.1999 10:45:35

Ahoj.

Muzete mi prosim poradit jak nejlip cist nulou zakoncene retezce ze souboru?

Tomas Skopik
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

Pohyb formulare

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.6.1999 10:50:10

Padlo tu uz hodne reseni, ale toto myslim jeste ne:

Zkus chytit zpravu WM_GETMINMAXINFO.
Pak muzes soucasne ovlivnit, kam az se s formularem da hybat a jak muze byt velky.

The WM_GETMINMAXINFO message is sent to a window when the size or position of the window is about to change. An application can use this message to override the window's default maximized size and position, or its default minimum or maximum tracking size.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

komponenta POP

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bob=E1k?= <bobak(zv)minv.sk> - 04.6.1999 10:58:51

neviete mi niekto poradit preco mi I:=Pop1.MessageCount; vracia 0 ??
som uspesne connectnuty na server a som si 100% isty ze nejake nove
maily tam su tak preco ?

vytvoreni PRIMARY KEY u Pdx tabulky pres SQL

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 4.6.1999 11:14:31

Ahoj

nevite nahodou nekdo jak se da pomoci SQL (nebo jinak, ale abych nemus mit
Table) vytvorit primarni index u Paradoxove tabulky, ktera jiz existuje.
Zrusit primarni index lze pres DROP INDEX.

CREATE INDEX nejde
ALTER TABLE mi taky nefunguje

Dekuji Milan

Drag&Drop

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 4.6.1999 11:17:32

Od: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. �ervna 1999 21:40
P�edm�t: Re: Drag&Drop

Jiri Virt wrote:

> [...]

Graham Wideman, graham(zv)sdsu.edu,
http://www.wideman-one.com

Zkousel jsem je ukecat na Delphree, ale zatim ticho po pesine.

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 4.6.1999 11:35:15

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz>> Chtel bych se zeptat:

> [...]
>
> Jak mam tedy zjistit, ze je soubor takto uzamceny, abych mohl informovat
> uzivatele, ze musi pockat, az nebude soubor pouzivan.

Zkus ho otevrit pro zapis a pokud se to nepodari, zrejme je pouzivan. Pak
muzes informuvat uzivatele.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

pouziti CONST

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 04.6.1999 11:37:31

> [...]
> Kdy se tedy ta "lokalni" konstanta inicializuje (v nasem propade na 4)?
> Pouze pri prvnim pristupu do metody nebo jeste nekdy jindy ?

Ahoj,

ja bych to nenazyval globalni promennou, spise se jedna o staticky
definovanou promennou pristupnou pouze v metode, kde byla definovana.
Hodnota teto promenne se uchovava mezi jednotlivymi volanimi metody a
samozrjeme ze je ulozena primo v datovem segmentu daneho modulu (unity) a ne
na zasobniku. Inicializace se nejspis provadi tak, ze do mista v kodu
rezervovaneho pro tuto promennou prekladac vlozi prave tu inicialni hodnotu.
Takze je v ni ulozena od prvniho natazeni programu do pameti... Explicitni
inicializace se asi provadet programove nebude (tj. zadny kod v
inicializacni sekci unity nepribude).

K.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

Hlp soubor -> text

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 4.6.1999 11:38:03

> Vite nekdo jak z .hlp souboru ziskat textovou podobu?
> Nebo alespon jak to hromadne prehledne vytisknout?

Mam shareware program, ktery umi hlp rozlozit na puvodni zdrojove slozky
(rtf, hpj, cnt, bmp, shg). Chces ho poslat? Nebo si ho radeji stahnes z
naseho ftp serveru? Ma asi 200kB.

Vilda
vilem.svoboda(zv)mrp(tec)cz

Jak se v Dlephi posilaji SMS (Paegas)

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 4.6.1999 11:41:12

1) Pokud si koupis TWIST kartu, mas automaticky ZALOZENY a AKTIVOVANY email
v nize uvedenem tvaru s tvym cislem.

2) Pokud si zaplatis nektery z tarifu, musis si nechat e-mail zaktivovat. To
provedes bud pres www.paegas(tec)cz nebo pomoci nektere z dezinformatorek na
infolince. Adresu, kde neni zobrazeno cislo, tedy napr.
pepa.novak(zv)sms.paegas(tec)cz muze mit jen tarif, nikoliv Twist. Za prijem zpravy
jakozto email se v zadnem pripade neplati.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Tonda Kmoch <t.kmoch(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 4. �ervna 1999 10:32
P�edm�t: Re: Jak se v Dlephi posilaji SMS (Paegas)> Prosim Vas,
> [...]
> \\ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= //
> (for czech recipients only:
> Prijimam cestinu v kodove strance ISO-8859-2)

DBGrid a barvicky

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 4.6.1999 12:08:15

Ahoj vsichni,
mam maly dotaz. Delam program pro evidenci osob a pouzivat komponentu
DBGrid a potrebovat bych, aby nektere radky v DBGrid byly psany jinou
barvou pisma. Jak na to?
Dik za kazdou odpoved.

Jak se v Dlephi posilaji SMS (Paegas)

[*] Pavel Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz> - 4.6.1999 12:18:44

Tonda Kmoch napsal(a) toto:

> [...]
> adresy, napr.: pepa.novak(zv)sms.pageas(tec)cz plati se neco za prijem zpravy?

U Twist karet je e-mail +420603xxxxxx(zv)sms.paegas(tec)cz zapnut rovnou, u
normalnich tarifu je potreba e-mail zapnout, a to bud pres WWW
(InfoProfil), nebo pomoci SMS (odesli text "EMAIL ZAP" prip. "EMAIL ZAP
JMENO.PRIJMENI" na cislo 4616) nebo (v nejhorsim pripade) pres operatory
na 4603. Za aktivaci e-mailu se plati 50Kc (objevi se v nejblizsi
fakture). Pokud chces adresy +420603... i jmeno.prijmeni(zv)...., tak to jde
zapnout jen pres WWW.

V kazdem pripade za prijatou zpravu neplatis nic.

Jinak je vse celkem prehledne (i se vsemi cenami) popsano na www.paegas(tec)cz

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <zichovsky(zv)jesnem(tec)cz>
mobil: zichovsky(zv)gate.mobil(tec)cz (120 znaku)
PGP podporovano a vitano

Zamceny soubor

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 4.6.1999 12:22:31

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz>

----- ing. Jan Fiala -------
> Zkus ho otevrit pro zapis a pokud se to nepodari, zrejme je
> pouzivan. Pak
> muzes informuvat uzivatele.

Tak nakonec to delam takto, snad je to dobre
Jestli ne, dejte, prosim, vedet.

FileHandle := FileOpen(Soubor, fmOpenWrite or fmShareExclusive);
if FileHandle <= 0 then ..... zamceny ....

David Krames

Chyby pri vypoctech (Was: Chyba prekladace pri por

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 4.6.1999 13:25:16

>To nemuzes pochopit, ze cislo 0.7 ve dvojkove soustave ulozit nejde?
Pochopil jsem to jiz asi pred 10 lety. A proc najednou 0.7?

>Myslim, ze to tady bylo receno dost jasne.
>Tech 355.69 je dobre zaokrouhlena hodnota.

355.69 je truncatovana hodnota a ne zaokrouhlena
a v tom je prave ten problem.
Promin, ale jak zrovna ty, ktery se tady ohanis
nejakou vyssi matematikou, muzes rici,
ze 355.699999999 je dobre zaokrouhlene na 355.69?

Prece mi nerikejte, ze kdyz do double promenne
dam 355.7 tak mi to pak ve formulari bude
ukazovat 355.69.
TO SE PRECE NESTANE:
Kdyz udelam S:=Format('%10.2f', [355.7])
tak v S bude pro tebe prekvapivych 355,70
Dokonce i kdyz udelam S:=Format('%g', [355.7])
tak v S bude prekvapivych 355,7.
To same pochopitelne vyjde,
kdyz parametrem bude promenna double.
Tady je to totiz spravne zaokrouhlene,
kdezto BDE to drsne truncatuje.
Uz se asi opakuji.

> [...]
zamyslet.
>Neni to chyba Delphi ani BDE ale jen a pouze TVOJE!

Co ja si vzpominam tak jsi to byl to kdo
tady tvrdil, ze cituji:
>Currency bych nepouzival ze zasady, je to zmrseny typ, neni k nicemu dobry.
>Misto aby borlandi zavedli osvedceny decimal, udelali currency. Currency by
>se dal
>pouzit leda tam, kde by bylo vhodne pouzit i extended, ale extended je
>lepsi, protoze
>ma plovouci carku. Takze currency je uplne naprd.

Takze to je jako v otrepane frazi "s nima to nejde, ale bez nich taky ne".
Samozdrejme bych byl radeji, kdyby byl k dispozici nejaky
"opravdovy" typ decimal, ktery by byl "uplne" bez chyb
jak implementacnich tak zaokrouhlovacich.
A nejlepe aby mel neomezeny pocet platnych mist,
neomezeny rozsah a aby byl rychly jako celociselne operace.
Problem je, ze koprocesor ho nepodporuje (a bez nej
to rychle pocitat nebude) a zadna integer/int64
implementace podporovana kompilatorem taky ne
takze v Delphi je bohuzel jedinou moznosti pouzivat
currency.

>Pro ukladani realnych cisel.

Kterych? Kdy? Jak?
Pokud mam EnableBCD na True tak se TFloatField
nikdy nevytvori (tvori se TBCDFieldy).
Pokud ne tak to trpi tim, ze nektera
cisla proste nejdou vlozit do databaze.
Tim je TFloatField zcela mimo hru...
Tim je take volba EnableBCD=False zcela mimo hru...
Neznam pripad, kdy by mi nevadilo,
ze to co zadam se ulozi s nepredvidatelnou
chybou jeste navic nekolikanasobnou.
Jedinou moznosti se mi jevi, ze to
je urceno pro vymahani poplatku technicke
podpory Borlandu, ktera neznalym lidem prozradi
tajny vypinac, ktery vse vyresi.

Takze se zase opakuji, ale k cemu je TFloatField
(a pridam i k cemu je EnableBCD=False)?

>Ja zatim necelociselna data nepouzivam. V Delphi mame zatim pouze par

Na zaklade jakych zkusenosti tedy muzes tvrdit,
co je a co neni chyba BDE/Programatora?
Troufam si tvrdit, ze o tom jiz skutecne neco vim
a vim o cem mluvim!

>aplikaci, ktere to nevyzaduji anebo nevyzaduji financni presnost.

Mozna, ze nejake aplikaci pro uchovani
vysledku mereni kde chyba mereni je stejne +-10%
nevadi, ze se data neulozi presne, ale vetsine uzivatelu asi bude
vadit, kdyz reknou nameril jsem vzdalenost
355.71 metru a do databaze se mu ulozi 355,70
a ani to tam nevydrzi a pri dalsim ulozeni tam bude 355.69!
Uz se zase opakuju.

> [...]
>A kdybych mel v Delphi pracovat s penezi, pouzival bych asi pouze
>celociselne datove typy, protoze nevim o jine rozumne moznosti.

No vida, konecne nejaky konkretni podnet
k "opravdove" flame war.
Hazet teoretickymi argumenty umi kazdy. Ja chtel slyset
co kdo skutecne pouziva v praxi.
Nepouzivat Delphi pro databaze je taky nazor.
Ale pak skutecne nevim jestli si neodporujes.
Na jednu stranu rikas, ze mnou uvadene problemy
jsou chybou programatora a na druhou
stranu rikas, ze Delphi nejsou moc sikovne pro databaze!
Tak je chyba v Delphi nebo v programatorech,
ze je neumeji pouzivat?
Ja tvrdim, ze jak kdy. Nekdy chyba je chyba v pouzitem
nastroji a nekdy chyba vznikne nespravnym pouzivanim.
Pokud tomu nerozumim a jeste je v nastroji chyba,
pak se vetsina lidi uchyluje k cerne magii
ruznych dokumentovanych i nedokumentovanych
prepinacu a nastaveni. Pritom nekdy staci
mala napoveda, kde chyba muze byt.
A o tom je tato konference, ne o dokazovani,
ze ja mam vzdy pravdu a jsem chytrejsi
nez ti ostatni "blbci".

Rob

PS: pokud nemate neco skutecne objevneho k danemu
problemu tak uz mi prosim nevysvetlujte ani princip
ukladani realnych cisel ani zaokrouhlovani ani truncate
- je to noseni drivi do lesa.

Delphi 400 verze 4.1

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 4.6.1999 13:48:04

Na www.borland(tec)cz jsem narazil na novou verzi D4 a to v 4.1
Vi nekdo o co jde a jestli ma cenu Upgradovat (nebo Updatovat) starou D4.

[...]

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 4.6.1999 13:51:43

Nevim jestli ti to pomuze ale zkus takhle.
Ale pkud mas zpravu v hlavnim okne tak ji muzes poslat vybranemu kontrolu.

type
TTEditM = class(TEdit)
procedure WM USER(var Msg: TMessage);message WM USER;

E: TTEditM;

{ TTEditM }

procedure TTEditM.WM USER(var Msg: TMessage);
begin
ShowMessage('Test');

PostMessage(E.Handle,WM USER,0,0);

E:=TTEditM.Create(Sender as TComponent);
InsertControl(E);
end;

JIRKA MAJVALD(zv)EMAIL.CZ

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavel Vake�
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 4. �ervna 1999 13:52
P�edm�t: Re: Mesage

jo tak ta prvni moznost ta by fungovala, ale co kdyz chci tu zpravu odchytit na nejjakym objektu.
-----P�vodn� zpr�va-----

Od: Pavel Vake�
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz> - 4.6.1999 13:52:42

Od: Pavel Vake�
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 4.6.1999 13:56:23

> Pred casem jsem neco takoveho delal, je to tady:
>
> ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/other/CharSetConv.zip

Dekuji moc. Bylo to sice pro D4 (ja mam D3) a tak jsem byl nucen to doupravit a otesat (stacilo mi skutecne jen 852->1250)

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco dela

Boolean radeji ne - UZ DOST !!!

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 4.6.1999 13:58:42

Panenko skakava, uz toho nechte,
zkratka jsem se spletl. Koukam,
ze tady jsou sami neomylni, zvlaste
pak jeden... ze !?

Tak jeste jednou - vim, ze
256^(1/8) se rovna dve, stejne
tak vim, ze naopak 2^8 je 256
a ze FF(16)=255(10)=11111111(2)

Zkratka mi to ujelo a myslim si
ze nejsem takovy debil, aby mi nekdo
musel vysvetlovat, ze kdyz ma jeden
byte osum bitu, ze se tam vejde osum
booleanu.

Nicmene diky za Vas nazor.
Vratme se tedy zpet k Delphi.

> [...]
>
> ----------

-No tak, no tak, byte byl, je a asi jeste dlouho bude
-8 bitu, takze se tam muze vejit maximalne 8 booleanu.

A podobne...

Bimapy podruh�

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 4.6.1999 14:06:52

On Fri, 4 Jun 1999, Maixner Adam wrote:

> Ahoj, zkou��m to je�t� jednou ,
> opravdu nikdo nev�te, jak z disku dostat do objektu TBitmap vlastn�
> form�t obr�zku ?
>
> D�k

No a umis ten vlastni format obrazku nakreslit? Asi jo, tak ho nakresli na
Canvas Bitmapy a tu uloz. Je v tom nejaky problem?
cau
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Delphi 400 verze 4.1

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.6.1999 14:21:24

To je dobre, ze se ozval nekdo, kdo pracuje s AS 400.
Bohuzel neznam odpoved na Tvuj dotaz, ale vyuziju
prilezitosti. Delphi pro AS 400 tady mame asi druhy tyden
(ve verzi 4.1) a jeste se k tomu nikdo nedostal.
Podle dotazu soudim, ze s tim mas nejake zkusenosti
a chci se Te zeptat - je to D400 pouzitelne?
Jaky databazovy pristup pouzivas? Pres BDE nebo nativni komponenty?

[...]

OnPaint...

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.6.1999 14:28:09

Ahoj,
Potreboval bych radu jak prekreslit vizualni komonentu, ktera nema onpaint
event a prekresluje se jinak v IDE a jinak za behu.

DBGrid a barvicky

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 4.6.1999 13:37:30

>DBGrid a potrebovat bych, aby nektere radky v DBGrid byly psany jinou
>barvou pisma. Jak na to?

Staci vypnout propertu DefaultDrawing (tedy nastavit na False) a obsadit
event OnDrawCollumnCell.
Myslim, ze v helpu je primo priklad, takze by nemel byt problem.
V tom eventu dostanes, kde jsi, tak se rozhodni pro nejakou barvu a men dle
libosti (Canvas.brush, Canvas.font toho gridu, nebo co :-).

null-terminated strins

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.6.1999 14:43:58

Teda nejsem si jist, ze odpovidam na to, na co se ptas, ale chci-li nacist po radcich textovy soubor do
S: PChar;
nebo kompatibilniho
S: array [0..maxlenght] of char;
tak pouziju
stary dobry ReadLn(txt,S);

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz>
> Komu: Konference DELPHI <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> P�edm�t: null-terminated strins
> Datum: 4. �ervna 1999 10:45
>
> Ahoj.
>
> Muzete mi prosim poradit jak nejlip cist nulou zakoncene retezce ze souboru?
>
> Dik,
> ----------
> Tomas Skopik
> e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

WWW browser v Delphi

[*] Daniel Jirasek <daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz> - 4.6.1999 15:24:55

Zdravim,
potrebuji vytvorit WWW browser pod delphi (nejlepe implementovat IE40, nebo NN40),
tak aby podporoval "PROXY server", umoznoval ovladat "Reaload", ...
Neco jsem cet v konferenci, ze to de pomoci OLEContaineru, ale to se me nedari.
Muze me nekdo poskytnou funkci zdrojak, jak to udelat?

Moc dik

Daniel Jirasek - Conel s.r.o.
Sokolska 71, Usti nad Orlici
tel.: 0465 521020
e-mail: daniel_jirasek(zv)conel(tec)cz

PageControl

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 4.6.1999 15:45:59

Zdravim,

1. Mam na Forme okrem inych komponent aj komponentu PageControl s dvoma
TabSheet(zalozky). Ako zistim z inej komponenty na Forme v kode , ktora
TabSheet je aktivna ?

2. Mam kod v udalosti OnExit. Da sa v tomto kode tato udalost zrusit ? Napr.
mam EDIT a na nom naveseny OnExit. V OnExit testujem spravnost retazca v
EDIT. Ak je retazec chybny, chcel by som aby kurzor ostal v EDIT.
Tak isto pri POSTE kontrolujem spravnost udajov, ak je chyba chcel by som
aby sa tieto udaje nezapisali.

vdaka za vsetky odpovede.

Martin

TProgressBar jako soucast TStatusBar

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 4.6.1999 15:53:06

Hi all,

chtel bych, aby jeden z panelu u TStatusBar obsahoval progress bar. Zkousel
jsem do nej vlozit TProgressBar, ale vzdycky mi ho nejaky TStatusPanel
zastinil.

Takze me jako jedine reseni napada pouzit bezny tStatusPanel a do nej v
ramci event OnDrawPanel() si progress bar vykreslovat sam.

Nezna, pls, nekdo nejake jine reseni?

Thanx, pf