Pouziti DLL vytvorenych v C pomoci Pascalu

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ar 1998 06:38:24 -0700

Aha , to sem nevedel - me vzdycky fungoval dobre.

Radek Voltr

-----Puvodni zprava-----
Od: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/
Odeslano: 19. boezna 1998 16:09
Komu: Internet:delphi(zv)pinknet(tec)cz/
Poedmit: RE: Pouziti DLL vytvorenych v C pomoci Pascalu

Podle toho jak sleduju tuto problematiku, tak spatnyho je toto:
DWORD = Integer = -2147483648..2147483647

misto toho aby
DWORD = 0.. 4294967294

Pro vetsinu pripadu to nevadi, ale pro komparace to uz vadit muze
J.Jahoda

> ----------

<<Soubor: TXT1.TXT>>

DCOM not instaled

[*] VOLTRR1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz - ar 1998 06:50:23 -0700

Jedna se o to ze si se pokusil udelat multi-tiered aplikaci.

Na to muzes pouzit bud veci od Borlandu (Midas) nebo DCOM - ten musi bejt
instalovanej (na WinNT4 je - do W95 je to doplnek kterej se da sluxnout od MS)

Radek
Voltrr1(zv)epr1.ccmail.x400.cez(tec)cz

Od: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/
Odeslano: 19. boezna 1998 19:17
Komu: Internet:delphi(zv)pinknet(tec)cz/
Poedmit: RE: CGI v D3

DDV,

problem, jak jinak...

Slinkoval jsem si exapmle z D3 (neb zatim jsem si psal CGI v D2)
iserver.dll dal do adresare se skripty a server (Netscape Enterprise
3.0) to sabotuje(CGI verze: iservcgi.exe beha OK):

Server Error

This server has encountered an internal error which prevents it from
fulfilling your request. The most likely cause is a misconfiguration.
Please ask the administrator to look for messages in the server's
error log.

Nevite co je spatne? Umisteni Dll (ve zdrojaku pisi adresar se
skripty...), je treba neco konfigurovat, krome zadani adresare pro
skripty?

Diky za napady.+------------------------+ +---------------------------+
|Ales Zeleny OK1UUE| |Ales Zeleny OK1UUE|
|Mestska knihovna v Praze| |Municipal Library of Prague|
|Marianske nam. 1 | |Marianske nam. 1 |
|115 72 | |115 72 |
| | | |
|Tel.: (420)(2)22113 452 | |Tel.: (420)(2) 22113 452 |
|E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz | |E-mail:zelenya(zv)mlp(tec)cz |
|MIME: ISO-8859-2 OK! | |MIME: ISO-8859-2 OK! |
+------------------------+ +---------------------------+

Multitasking, to je kdyz se aplikace mohou hroutit paralelne.

Multitasking means that applications can crash simultaneously.
<<Soubor: TXT1.TXT>>

CDR s dlouhymi nazvy

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 20.3.98 07:41:15

Mam dotaz, ktery sice nesouvisi primo s Delphi, ale myslim ze by
vetsinu mohl zajimat.
Vcera jsem si byl u jedne nechat vypalit CD. Mel jsem tam ale nektere
soubory s dlouhymi nazvy a navic s ceskymi znaky. Pri vypalovani
pouzili normu Juliet a rikali, ze to bude vporadku. Po vypaleni jsem
ale zjistil, ze dlouhe nazvy sice byly zachovany, ale adresare a
soubory, kde byly ceske znaky nelze precist. Az na vyjimky, kde se
vyskytovalo treba jen dlouhe y. Nevite nekdo jak je to teda s tim
vypalovanim jmen s cekymi znaky. Je to vubec mozne ? Pripadne jestli
nevi nekdo jake jsou presne specifikace jednotlivych norem nebo kde to
najit. Mam na mysli Juliet, Romeo, ISO 9660 a myslim jeste jedna.

P.S.
Doufam ze vam tento mail jiz prisel jako cisty text a ne jako priloha
RTF, jako minule. Musim ted kvuli tomu pouzivat dva mailovaci programy.
Jeden na odesilani a druhy na prijimani posty. Je to blbe ale co se da delat.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

CDR s dlouhymi nazvy

[*] Jiri Malek <jirim(zv)mrkev.vabo(tec)cz> - 20.3.1998 08:09:37

Nazdarec,
tak tenhle problem znam - pri vypisu adresare se zjevi zkomolene nazvy
a pri pokusu o praci se souborem hlaska ze soubor toho jmena neexistuje.
Resil jsem to 2-ma pokusy zmeny kodovani a nakonec prejmenoval soubory
na bezdiakritickou cestinu a bylo posekano. Jestli netrvas na ceskych nazvech,
tak lepsi nez hazet media do kose je si udelat programek, ktery ti vsechny
ceske soubory prejmenuje.

BTW: Uz to prislo spravne. Co pouzivas za mailovaciho klienta? Copak nejde
prenastavit?

-j-

roman.palarcik(zv)spt(tec)cz wrote:

> [...]
> Jeden na odesilani a druhy na prijimani posty. Je to blbe ale co se da delat.

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 20.3.1998 08:15:00

Ceske nazvy LZE vypalit. Ale zalezi na softu. Pouzivame Easy CD a
WinOnCD a cestina chodi jen na WinOnCD. A je to nedhera, konecne neni
treba delat soubor s vysvetlivkami co kde je......

Od: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: CDR s dlouhymi nazvy
Datum: 20. b�ezen 1998 7:41

[...]

Spusteni windows - doplneni

[*] Ales Zeleny <zelenya(zv)mlp(tec)cz> - 20.3.1998 08:34:51

Pro doplneni tady jesm nasel to s cim jsem to zmotal:

The BootVerificationProgram key is used to update the last known good
configuration during system startup. This entry describes a program
that will be called by the service controller to establish the last
known good configuration. Such a program can be written by the system
administrator. This program can, for example, query another server. If
the response is not as expected, the program can call the
NotifyBootConfigStatus() function with FALSE, causing the system to
restart by using the LastKnownGood control set. Or the program might
cause the system to run without saving the current configuration as
the LastKnownGood control. Conversely, if the server responds as
expected, the program can call the NotifyBootConfigStatus() function
with TRUE, causing the current configuration to be saved as the
LastKnownGood control.

Registry path:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System
\CurrentControlSet
\Control
\BootVerificationProgram

Any entry added under this subkey must have the following format:

ImagePath REG_SZ or REG_EXPAND_SZ

Range: Filename

Default: (no entry)

Specifies the filename for a startup verification program.

You must also specify a value of 1 for the ReportBootOk entry under
the following Registry path:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software
\Microsoft
\Windows�NT
\CurrentVersion
\WinLogon

When the value of ReportBootOk is set to 0, it disables the automatic
(default) startup acceptance, which happens after the first successful
logon.

As an alternative, if you want to verify system startup from a remote
location, the BootVerification service supplied with Windows�NT can be
used instead of BootVerificationProgram. The BootVerification service
cannot be used in conjunction with entries in the
BootVerificationProgram subkey.

Note: Do not change values in the BootVerificationProgram key unless
you need a custom verification program to satisfy specific startup
criteria at your site. Otherwise, accept the default procedures for
verifying system startup. +------------------------+ +---------------------------+
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 20.3.1998 08:56:33

>Aha , to sem nevedel - me vzdycky fungoval dobre.
stastna to zena :-)

DCOM not instaled

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 20.3.1998 08:57:40

DCOM lze pouzit ve Win95 OSR2 nebo ve Win95 s doplnujicim patchem.
Ve WinNT je potreba Service Pack 2.
Nejspis to bude tim.
Arthur

=====================================
David Arthur Muzatko
HelpSoft, spol. s r. o.
Uruguayska 1, Praha 2
tel./fax.: 24255816, 90004272-5
e-mail: Arthur(zv)HlpSoft(tec)cz

From: David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 20. marec 1998 11:26
Subject: Asistent

> [...]
poradit nejake elegantni reseni? Pripdane treba jestli neexistuje nekde
primo nejaka komponenta, ktera by tohle podporovala...

Predavani dlouhych string

[*] pajout <jpos5419(zv)port.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 20.3.1998 16:40:52

Michal Leinweber wrote:

> [...]
>
> Tak do ty funkce se ten string dostane oriznuty na 255 znaku!
> Dulezity je ze to 'a' se vezme jako char. Pokud by tam bylo 'aa' tak se to

Nevim presne jak v Delphi, ale v C++Builderu by to asi souviselo s
operatorem + pro Stringy, navic Builder rozlisuje mezi vyrazy "a" a 'a'.
pajout

Predavani dlouhych string

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 20.3.1998 18:22:16

Ahoj Michale,

osobne si myslim, ze to bude tim, ze PChar je "null-terminated string", tj
string ukonceny znakem #0. Pokud tedy prictes ke stringu jeden znak (char),
tak ho ukoncis tim znakem a je po pchar. Kdyz tam das string, tak si to Delphi
asi prevedou a pouzijou nejakou operaci pro presunuti #0 az za pridany string.

Schvlane, zkus to ukoncit takhle AAA( P+'a' + #0 ); Mozna to vyjde.

Mej se,

Peter

> [...]
>
> Tak do ty funkce se ten string dostane oriznuty na 255 znaku!
> Dulezity je ze to 'a' se vezme jako char. Pokud by tam bylo 'aa' tak se to

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 20.3.1998 18:39:48

Podle mne ne.
Aby to bylo ciste, tak by sis spravne mel to 'a' pretypovat take na pChar nebo
na string,
nebo ten pChar rovnou pretypovat na string.

AAA(p+string('a'));

tohle uz ti projde v pohode.

AAA(string(p)+'a');

a tohle taky. cau.
Zdenek Prantl
prantlptc.pvt(tec)cz

Predavani dlouhych string

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 20.3.1998 18:43:26

Nevyjde, prave jsem to zkousel... 8-)

Zd.

Predavani dlouhych string

[*] peterrus(zv)intesys(tec)cz (Peter Rus) - 20.3.1998 19:44:42

Ahoj,> > Schvlane, zkus to ukoncit takhle AAA( P+'a' + #0 ); Mozna to vyjde.

> Nevyjde, prave jsem to zkousel... 8-)

Skoda .. a ja jsem tak chtel, aby to vyslo ;-)))))))))

Bye,

Peter

Predavani dlouhych string

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 20.3.1998 21:41:53

Chyba je (ja byva zvykem) u Borlandu. Totiz oprace P+'A' probiha
nasledovne

1. se prevede P na ShortString, tedy na string s omezenim 255 znaku
2. pak se provede pricteni znaku 'A'
3. tento string se zkonvertuje do pomocne promenne typu LongString a ta
jak je znamo na heapu a tudiz "bez omezeni".

Spravny postup prekladace by byl samozrejme nejprve provest pchar na
LongString a tudiz nebyly by problemy s omezenim na 255 znaku.
Nejspravnejsi zpusob jak takto predavat parametry je AAA(string(P)+'A')
jak uvedl kolega Prantl nize.

Jaroslav Jahoda
P.S. Kdo neveri, at se podiva do vysledneho strojoveho kodu.

Predavani dlouhych string

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.1998 22:10:24

Peter Rus wrote:

Ahoj,

Spravne by to melo byt AAA(String(P) + 'a') , protoze to predavas jako
String, pak to bude fungovat.

Petr Vones, amatersky programator

Predavani dlouhych string

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 20.3.1998 22:58:46

Zdravim,

jsem sice z oblasti CPPBuilderu ale mohu mozna poradit:

nejdriv vsechno pretypujte na pozadovany typ vysledku, a pak sectete.
Nebo pouzivejte CPPBuilder, tam je tohle normalni a bez problemu :-)

Martin Fronek fronek(zv)fic(tec)cz

Ing. Jahoda Jaroslav wrote:

> [...]
> jak uvedl kolega Prantl nize.
>
> Jaroslav Jahoda
> P.S. Kdo neveri, at se podiva do vysledneho strojoveho kodu.

Predavani dlouhych string

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 20.3.1998 23:25:29

> [...]
>LongString a tudiz nebyly by problemy s omezenim na 255 znaku.
>Nejspravnejsi zpusob jak takto predavat parametry je AAA(string(P)+'A')

Ano ja samozrejme vim jak to vyresit - psal sem to sem spise jako upozorneni
na nedokumentovanou (a neprijemnou) vlastnost. Podle me je to CHYBA Delphi.
[pravda to reseni sem napsat zapomnel :-]

McLEI

Shut down...

[*] Richard Willmann <sales(zv)nocomment.sk> - 21.3.1998 13:45:37

Ok, diki.
A pokial by este niekto mohol, ako odchytim spravu win v delphi?

Richard

Martin Fronek wrote:

> [...]
>
> WM_QUERYENDSESSION
> nSource = (UINT) wParam; /* source of end-session request */
>
> The WM_QUERYENDSESSION message is sent when the user chooses to end
> the
> Windows session or when an application calls the ExitWindows function.
>
> If any application returns zero, the Windows session is not ended.
> Windows stops sending WM_QUERYENDSESSION messages as soon as one
> application returns zero.
> After processing this message, Windows sends the WM_ENDSESSION message
>
> with the wParam parameter set to the results of the WM_QUERYENDSESSION

CDR s dlouhymi nazvy

[*] Hrb�� David - 21.3.1998 10:00:32

Pouzivam taky EasyCD, ktere jsem dostal s vypalovackou. Nevis, prosim te,
kde se da sehnat WinOnCD? Dival jsem se na jejich web, tam pisou, ze se to
dodava pouze jako bundle s vypalovackami. Ptal jsem se i ve velkoobchodech a
ani oni to nemaji.
David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: RADIK(zv)p15.monet(tec)cz <RADIK(zv)p15.monet(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>; roman.palarcik(zv)spt(tec)cz
<roman.palarcik(zv)spt(tec)cz>
Datum: 20. b�ezna 1998 7:30
P�edm�t: RE: CDR s dlouhymi nazvy

Od: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: CDR s dlouhymi nazvy
Datum: 20. b�ezen 1998 7:41

[...]

WaveIn a zavrenie aplik�cie

[*] J�n Kuch�r <kuchar(zv)tuke.sk> - 21.3.1998 14:09:53

Caute vsetci !
Uz pekne dlho mam nasledujuce dva problemy. Potreboval by som www adresu, kde by som mohol zohnat komponentu WAVEIN - WAVEOUT, ale nie shareware, pretoze jednu taku uz mam a potom samotny EXE subor nejde spustit. Dalej by som potreboval vediet ci sa da zistit ci je otvoreny a ak ano tak ci sa da zavriet pomocou Delphi programu nejaky iny EXE subor, ak viem jeho celu cestu, presny nazov a ak sa jedna o Win aplikaciu. Pre uplnost pracujem s D3 vo WIN 95.
Vdaka

TEXT FILES

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.3.1998 18:50:01

> Nevie niekto o bezpecnom pristupe k textovym suborom s textovymi I/O
> funkciami? Nieco ako TFileStream ale aby to vedelo citat text...

Co je to BEZPECNY PRISTUP ?

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

WaveIn a zavrenie =?iso-8859-1?Q?aplik=E1cie?=

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 21.3.1998 19:05:43

Hi,

tak ohledne tech wawe, existuje cosi jako MMTools - cihni na DSP.

A ukonceni jine aplikace - zaslanim zpravy, ale ta APP na to musi
reagovat sama, tzn. podle vlastniho uvazeni se zavre, nebo ne.

fronek(zv)fic(tec)cz Martin Fron�k

J�n Kuch�r wrote:

> [...]
> subor, ak viem jeho celu cestu, presny nazov a ak sa jedna o Win
> aplikaciu. Pre uplnost pracujem s D3 vo WIN 95.

sitovy semafor

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 21.3.1998 19:19:38

Hi All,

mohl by mi nekdo poradit, jak realizovat sitovy semafor
(obdoba CreateSemaphore.... jenze v sitovem prostredi) ?

diky. fronek(zv)fic(tec)cz Martin Fronek.

expandfilename

[*] Daniel Ciprus <armysr(zv)vadium.sk> - 21.3.1998 21:01:48

Ahoj delfini ...

V delphi som este len zaciatocnik, takze ospravdlnite moju banalnu otazku.
Momentalne sa zaoberam problemom prechadzania adresarov a narazil som na
funkciu expandfilename. Mala by vyrobit string, kde sa nachadza plna cesta
urceneho suboru. Mne to robi zazrak : "vyrobi" mi to cestu k suboru, to ano
ale cesta je smerovana tam kde sa nachadza exac delphi.exe. Ako to poriesit
?
Preco to robi to , co to robi. Name suboru taham z deklarovanej premennej
typu tsearchrec.

S pozdravom ...

***************************************
Daniel Ciprus
Svabska 66
Presov
080 05

tel: 091/707 178
fax: detto
http://www.vadium.sk/diamant
***************************************

WaveIn a zavrenie aplik�cie

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.3.1998 22:23:30

> [...]
> subor, ak viem jeho celu cestu, presny nazov a ak sa jedna o Win =
> aplikaciu. Pre uplnost pracujem s D3 vo WIN 95.

Nevim, jak to je, kdyz znas cestu a nazev programu, ale takto to jde, kdyz
znas cast textu nahore v tom modrem radku (nadpis hlavniho okna):

var
aStr: array[0..255] of char;
H: hWnd;
begin
H := FindWindow(nil, StrPCopy(aStr, 'Toto je cast nazvu'));
if H <> 0 then
SendMessage(H, WM_CLOSE, 0, 0);
end;

Nebo pouzij SendMessage(H, WM_QUIT, 0, 0);

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

WAV

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.3.1998 00:36:15

Ahoj,

nemate nekdo komponentu pro konverzi yvukoveho formatu
WAV <--> ADPCM ?

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

list

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 22.3.1998 01:15:47

Synchronizace vlaken

[*] Vladimir Vanicek 7-327.3 <V.Vanicek(zv)sh.cvut(tec)cz> - 22.3.1998 01:21:47

Nazdar vsichni,

potreboval bych vedet, zda je nutne synchronizovat vlakna jedne aplikace,
pokud provadeji pouze cteni ze stejne adresy.

Konkretne, mam v hlavnim programu objekt, na ten dostanou thready ukazatel
a pak ctou jeho property. Operacni system je Windows NT.

Predem dik za odpovedi, pokud si myslite, ze to sem nepatri,
tak odpovidejte primo ke mne.

Zdravim,
Vlada.

! Vlada Vanicek | e-mail: V.Vanicek(zv)sh.cvut(tec)cz !
! Strahov 7/327 | (xVanicek(zv)kii.fsv.cvut(tec)cz) !
! PCname: lars.sh.cvut(tec)cz | WWW: http://kix.fsv.cvut(tec)cz/~xvanicek !
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

expandfilename

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 22.3.1998 10:35:42

To pletes pojem a prujem. ExpandFileName dela cestu vzhledem k aktualnimu adresari (pripadne pouzij ChangeDir).
Jestli chces sestavit vysledek z Findxxx tak nasledovne:

LE:= FindFirst(MyPath + '*.*', faAnyFile, R);
while LE = 0 do
begin
Soubor:= MyPath + R.Name;
LE:= FindNext(R);
end;
FindClose(R);

Uvedom si, ze volani Findxxx nema vliv na zmenu aktualniho adresare.

Arthur

=====================================
[...]

Maska

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 22.3.1998 14:00:24

Zdravim vsechny!

Napada nekoho s vas jak udelat masku: 1234/56 ?
Jde mi o to lomitko cili ____/__ . To lomitko tam proste
nemuzu zaboha dostat. Zkousel sem masku 9999\/99 coz by asi
melo chodit, ale furt mi to dela misto / tecku.

Ze by BUG Delphi?

Martin Kubecka

Maska

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 22.3.1998 14:06:37

to nevim, ale uz to tady jednou bylo a pokud si dobre vzpominam, tak se
nepodarilo najit uspokojive reseni.
Zd.
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

Maska

[*] Hrb�� David - 22.3.1998 14:30:35

Na to jsem u� kdysi odpovidal.

Napsal jsem:
>Musi se podivat na deklaraci TMaskEditu soubor mask.pas, tam najdes
>mMskDateSeparator = '/'; to znamena, ze ti nezbyde nic jineho nez si to
>prepsat a vytvorit si vlastni tridu.

David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 22. b�ezna 1998 13:17
P�edm�t: Maska

> [...]
>nemuzu zaboha dostat. Zkousel sem masku 9999\/99 coz by asi
>melo chodit, ale furt mi to dela misto / tecku.

Zistovanie "padu" aplikacie

[*] real-jp(zv)login(tec)cz - 22.3.1998 16:00:57

Neni nejjednodussi (u vlastni aplikace) dat do programu booleanovskou
promennou (nekde ukladanou), ktera se pri spusteni programu nastavi
na FALSE a pri korektnim ukonceni predela na TRUE? Pri dalsim
spusteni programu staci pouze kontrolovat, jesli je TRUE nebo FALSE.

Libor Pelanek

TEXT FILES

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 22.3.1998 16:06:52

I/O

>Co je to BEZPECNY PRISTUP ?

Nevim, jestli je to presne to same,
ale ja jsem pri praci s tisky narazil na problem
s "bezpecnym" otevrenim portu.

Jde o sekvenci:

assignFile(tisk,'LPT1');
rewrite(tist);

pokud je tiskarna zapnuta, je to v poradku, ale jinak se program
zakousne.
Nepomaha
{$I-}
rewrite(tisk);
if IOResult<>0 then ...chyba
{$I+}

ani

try
rewrite(tisk);
except
...chyba
end;

Nevite nekdo jak zachytit pripadnou chybu ?
: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

sitovy semafor

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 22.3.1998 16:12:58

>Hi All,
>
>mohl by mi nekdo poradit, jak realizovat sitovy semafor
>(obdoba CreateSemaphore.... jenze v sitovem prostredi) ?
>
>diky. fronek(zv)fic(tec)cz Martin Fronek.

Ja jsem to resil pomoci sdilene databaze.
Ale je to zdlouhave reseni, na overeni se musi nejakou
dobu cekat. Chtel bych udelat nejaky programek na server,
ktery by se o to staral. Ale k tomu potrebuji posilat
informace po siti. Zrejme lze pouzit MPR.DLL nebo neco
podobneho, nenasel jsem zatim dokumentaci.
Pokud znate nekdo jine reseni, pomozte.

: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

WaveIn a zavrenie aplik�cie

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 22.3.1998 16:17:06

> [...]
> SendMessage(H, WM_CLOSE, 0, 0);
>end;
>
>Nebo pouzij SendMessage(H, WM_QUIT, 0, 0);

K tomu mam dotaz:

Da se takle shodit i aplikace, ktera vykazuje "neni odpoved" ?
A jak se da takova aplikace rozpoznat (dejme tomu, ze uz mam
seznam bezicich aplikaci a jejich handle) ?

: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

TEXT FILES

[*] Hrb�� David - 22.3.1998 16:56:08

Co takhle zkusit dat assignFile(tisk,'LPT1'); az za try.
David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 22. b�ezna 1998 15:48
P�edm�t: Re: TEXT FILES

> [...]
>
>Nevite nekdo jak zachytit pripadnou chybu ?
>: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
>: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :

[*] Hrb�� David - 22.3.1998 17:14:03

Ja nerozumim tvomu problemu. Proc by jsi nemohl na textovy soubor pouzivat
TFileStream?. Je to idealni reseni.
David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: No Comment Group, s.r.o. - Sales dept. <sales(zv)nocomment.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 22. b�ezna 1998 16:04
P�edm�t: Re: TEXT FILES

>Hi All,
>
>Ja som skor myslel ci neexistuje nieco ine nez standardna mnozina funkcii
>typu assign, write atd. nakolko som sa v *.hlp docital, ze operacie s
>textovymi subormi su podporovane len pri konzolovych app. Inak to funguje
>ako v klasickom pascale ale pokial by niekto vedel o niecom lepsom?
>

>dik
>

>Richard Willmann

TEXT FILES

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 22.3.1998 18:57:21

Protoze assignFile je logicka oprace, nic s portem nedela.
A hlavne i pri krokovani se kousne na rewrite.
> [...]
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

>Co takhle zkusit dat assignFile(tisk,'LPT1'); az za try.

Mala ikonka, shortcuts & menus

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 22.3.1998 22:13:36

A co to zkusit pres DDE ?

Zkus pohledat v Helpu DDEInitialize a DDEExecute.
Eventuelne muzes zkusit komponentu TDDeClientConv.

priklad (ktery funguje, Delphi 3 Profi + Win95):
s: string;
begin
s :='[CreateGroup(My Application)]';
DDeClientConv1.SetLink('Progman','Progman');
IF DDeClientConv1.ExecuteMacro(pChar(s),True) THEN
Label1.Caption :='True'
ELSE
Label1.Caption :='False';
DDeClientConv1.CloseLink;

Zkusil jsem take vytahat neco z MSDN, snad to k necemu bude:
( BTW: tyto fce jsou porad stejne jiz od doby 3.1
mam CD MSDN z r. 94 (pro 3.11) a z r.97 k Visual C++ 5.0 a
texty jsou tam naprosto shodne 8-)

Zd.
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

=========== neco malo z MSDN ==================
Program Manager has a DDE command-string interface that allows other
applications to create, display, delete, and reload groups; add items
to groups; replace items in groups; delete items from groups; and close
Program Manager. The following commands perform these actions:

AddItem
ExitProgman
CreateGroup
Reload
DeleteGroup
ReplaceItem
DeleteItem
ShowGroup

For example, the setup program for an application can use these
commands to instruct Program Manager to install the application?s icon
in a group.
Multiple commands can be concatenated; each command must be contained
in square brackets, and parameters must be contained in parentheses and
separated by commas. Quotation marks must delimit arguments that
contain spaces, brackets, or parentheses. For example, the following
set of commands adds WINAPP.EXE to the Windows Applications group:

[CreateGroup("Windows Applications")]
[ShowGroup("My Group",1)]
[AddItem(winapp.exe,Win App,winapp.exe,2)]

To use these commands, an application must first initiate a DDE conversation
with Program Manager. The application and topic names for the conversation are
both PROGMAN. Then the application sends the WM_DDE_EXECUTE message, specifying
the appropriate command and its parameters.
Note The user can configure Windows to use a shell other than Program Manager
as the default. Therefore, do not design an application that assumes Program
Manager will be available for a DDE conversation.
The following sections describe Program Manager DDE command strings in detail.
In the syntax blocks in the following sections, brackets enclose optional
parameters.

CreateGroup

The syntax for the CreateGroup command has this form:

CreateGroup(GroupName[,CommonGroupFlag])

The CreateGroup command instructs Program Manager to create a new group or
activate the window of an existing group.
Following are the parameters for this command:

GroupName

Identifies the group to be created or activated. This parameter is a string. If
a group already exists with the name specified by GroupName, CreateGroup
activates the group window.

CommonGroupFlag

Specifies whether the new group is a common group or a personal group. If this
parameter is 1, a common group is created; if it is 0, a personal group is
created. To create a common group, the user currently logged on must have
administrative privileges. If this parameter is 1 but the user does not have
administrative privileges, the command fails. The default value of this
parameter is 1 (common group) if no value is specified and if the user has
administrative privileges. The default value is 0 (personal group) if no value
is specified and the user does not have administrative privileges.

Note If the second parameter of the CreateGroup command specifies the path of
the group file (as was required in Windows version 3.1), the parameter is
ignored.

AddItem

The syntax for the AddItem command has this form:

AddItem(CmdLine[,
Name[,IconPath[,IconIndex[,xPos,yPos[,DefDir[,
HotKey[,fMinimize[fSeparateMemSpace] ] ] ] ] ] ])

The AddItem command instructs Program Manager to add an icon to an existing
group. There is a limit of 50 items per group.

Following are the parameters for this command:

CmdLine :
Specifies the full command line required to run the application. This parameter
is a string. At a minimum, this string is the name of the executable file for
the application. It can also include the full path of the application and any
parameters required by the application.

Name :
Specifies the title that is displayed below the icon in the group window.

IconPath :
Identifies the filename for the icon to be displayed in the group window. This
parameter is a string. This file can be either a Windows-based executable file
or an icon file. If no value is specified for the IconPath parameter, Program
Manager uses the first icon in the file specified by the CmdLine parameter if
that file is an executable file. If CmdLine specifies an associated file,
Program Manager uses the first icon of the associated executable file. The
association is taken from the registry. (For more information about the
registry, see Registry.) If CmdLine specifies neither an executable file nor an
associated executable file, Program Manager uses a default icon.

IconIndex :
Specifies the index of the icon in the file identified by the IconPath
parameter. The IconIndex parameter is an integer. PROGMAN.EXE contains five
built-in icons that can be used for programs not written for Windows.

xPos :
Specifies the horizontal position of the icon in the group window. This
parameter is an integer. Both the xPos and yPos parameters must be used to
specify the position of the icon. If the position is not specified, Program
Manager places the icon in the next available space.

yPos :
Specifies the vertical position of the icon in the group window. This parameter
is an integer. Both the xPos and yPos parameters must be used to specify the
position of the icon. If the position is not specified, Program Manager places
the icon in the next available space.

DefDir :
Specifies the name of the default (or working) directory. This parameter is a
string.

HotKey :
Identifies a hot (or shortcut) key that is specified by the user.

fMinimize :
Specifies whether an application window is to be minimized when first
displayed.

fSeparateMemSpace :
Specifies whether a 16-bit application runs in a separate memory space.
=================================

OLE, COM apod...

[*] Alame <alame(zv)bigfoot(tec)com> - 23.3.1998 00:21:14

Lze nejak jednoduse v Delphi3 vytvorit OLE, COM nebop jak se to menuje,
spojeni, jako kdyz si otevrete WORD dokument v MSIE, tzn WORD se spusti
primo v rozhrani IE..??

Potrebuju takto pouzit FrontPage/FrontPad... (externi apolikace uzce
spolupracujici s programem v Delphi)

Kde by se k tomuto tematu dala najit dokumemntace?

M.

Synchronizace vlaken

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 23.3.1998 07:30:21

pokud dochazi pouze ke cteni neni k synchronizaci zadny duvod.
Predpokladam ale, ze sledovana promenna bude menit svuj obsah - pak je
treba aplikovat mechanismy zajistujici, ze thready nebudou cist
promennou behem doby, kdy bude provadena jeji zmena. K tomu jsou urceny
fce API EnterCriticalSection a LeaveCriticalSection, ktere propusti v
ramci procesu pouze jeden thread k uzamcene oblasti.

> [...]
>a pak ctou jeho property. Operacni system je Windows NT.
>
>Predem dik za odpovedi, pokud si myslite, ze to sem nepatri,

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 23.3.1998 07:40:36

> [...]
>informace po siti. Zrejme lze pouzit MPR.DLL nebo neco
>podobneho, nenasel jsem zatim dokumentaci.

napadaji me tato reseni:
- pouziti sdileni a zamykani souboru - LockFile/UnLockFile
- zamek pomoci vytvareneho souboru souboru
- zamek pomoci modifikace nejake polozky v registru vzdaleneho
PC/serveru - pokud jde o platformu Windows
- nejrychleji pracujici asi bude opravdu nejeky dalsi program bezici na
nejake stanici site, ktery bude vsem aplikacim pristupujicim k spolecnym
souborum povolovat, ci zakazovat pristup

Zdravi D. Toman

OLE, COM apod...

[*] Jiri Semecky <jsem6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.1998 08:54:17

> Lze nejak jednoduse v Delphi3 vytvorit OLE, COM nebop jak se to menuje,
> spojeni, jako kdyz si otevrete WORD dokument v MSIE, tzn WORD se spusti
> primo v rozhrani IE..??

Jo, to jde. Je tam komponenta TOLEContejner. Ta technologie (nebo
standard nebo co) se jmenoje OLE2

Jirka

sitovy semafor

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 23.3.1998 09:25:00

Ja bych bud vyuzival nejakeho zamykani sdileneho souboru (ala databaze)
a tam bych drzel stav semaforu. Nebo by bylo mozne napsat dalsi program,
ktery by byl na serveru nebo na nejakem pocitaci, co porad bezi, a ten
by
poslouchal treba TCP a delal by semafor.....
Nebo by mozna pomohlo precist najakou literaturu o distribuovanych DB
nebo OS,
myslim, ze to bude stary vyreseny problemmmmmmmm.

Ales

radik(zv)p15.monet(tec)cz

----------
Od: Martin Fronek
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: sitovy semafor
Datum: 21. b�ezen 1998 19:19

Hi All,

mohl by mi nekdo poradit, jak realizovat sitovy semafor
(obdoba CreateSemaphore.... jenze v sitovem prostredi) ?

diky. fronek(zv)fic(tec)cz Martin Fronek.

Synchronizace vlaken

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 23.3.1998 09:36:00

Muj nazor:
Pokud je to objekt ktery si sam vytvoril (myslim tu tridu), pak se to
synchronizovat
nemusi. Pokud to je objekt, ktery vychazi z VCL, pak je treba promyslet,
jestli pri
cteni nedojde k volani neceho dalsiho (pres metody), pak by asi stalo za
to synchronizovat... Jak jsem to pochopil ja, jde predevsim o moznost
prepisu obsahu obrazovky pri pristupu k nejakemu objektu. Podle me je
treba naprosto
bezpecne cist public promenou z objektu bez synchronizace, ale cist
property uz
muze neco vyvolat....

Pokud si myslim bludy, rad se necham poucit.

Ales

radik(zv)p15.monet(tec)cz
----------
Od: Vladimir Vanicek 7-327.3
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Synchronizace vlaken
Datum: 22. b�ezen 1998 2:21

Nazdar vsichni,

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 23.3.1998 10:03:36

> [...]
>property uz
>muze neco vyvolat....
>
>Pokud si myslim bludy, rad se necham poucit.

P.S. volani metody Synchronize v TThread nepovazuji za synchronizaci
procesu/threadu. Ta slouzi jen k tomu aby bylo mozne manipulovat s
objekty z VCL. Synchronizace procesu je o necem jinem

'

TThread a TDatabase.Open

[*] KarelHudan <KarelH(zv)cashreform(tec)cz> - 23.3.1998 10:35:57

Zdravim vsechny pritomne.

Chci se zaptat:
Nemate nekdo nejake zkusenosti s TThread a TDatabase. Jde mi konkretne o problem otevreni databaze ve vykone casti threadu.

procedure TConnectThread.Execute;
CentralDM.SqlED.Open;
except
on E: Exception do
begin
FExcept := E;
Synchronize(DoExcept);

Cele to funguje dobre, dokud nedam CentralDM.SqlED.Close nebo dokud nezrusim CentralDM.Free. V ten okamzik mi to nahlasi 'Access violation ...'

Netusit nekdo, co s tim ?????

Diky za vsechny napady a podnety.
Karel Hudan

sitovy semafor

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 23.3.1998 11:08:52

Hi,

Myslel jsem samozrejme na nejake reseni na urovni OS (Win32), takovy programek uz davno mam,
pouziva windows-socket a je spolehlivy, jenze musite znat predem TCP/IP adresu serveru
(samozrejme bych mohl pouzit UDP BROADCAST, ale to jde zase jen v ramci jednoho segmentu)
pouzivam na to komponenty od == Robert T. Palmqvist <robert.palmqvist(zv)skanska.se> ==
(mimochodem, velmi zdarile) jen je treba v nekterych pripadech primet prekladac,
aby nepouzival winsock od Borlandu, ale tezko definovat kdy, nevadi ale kdyz to udelate vzdy
(jedna se o CPP Builder, jak je tomu v Delphi nevim, nemam a nechci mit)

Jestlize tyto komponenty nemate, mohu Vam je poslat, pripadne i ukazku toho, jak je pouzivam
v mem pripade (nevadi-li ze jde o text C++)

Nicmeme by bylo dobre zjistovat dalsi mozna reseni, zda se ze by to zajimalo hodne lidi...

> [...]

Pokud znate nekdo jine reseni, pomozte.

: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 23.3.1998 11:16:00

To je samozrejme pravda. Nechci motat obecnou synchronizaci procesu
(semafor, mutex, critical section ....) a synchronize z TThread. Staci
si precist zdrojaky k TThreadu, ma to jen par radek...... ;-)
Chapal jsem dotaz jako "Kdyz uz mam pouzivat synchronize, tak KDY?".

Od: Dalibor Toman
Komu: DELPHI Distribution List
P�edm�t: Re: Synchronizace vlaken
Datum: 23. b�ezen 1998 10:03

> [...]

procesu/threadu. Ta slouzi jen k tomu aby bylo mozne manipulovat s
objekty z VCL. Synchronizace procesu je o necem jinem

[*] Vladimir Vanicek 7-327.3 <V.Vanicek(zv)sh.cvut(tec)cz> - 23.3.1998 11:18:02

> P.S. volani metody Synchronize v TThread nepovazuji za synchronizaci
> procesu/threadu. Ta slouzi jen k tomu aby bylo mozne manipulovat s
> objekty z VCL. Synchronizace procesu je o necem jinem

Ano, toto i funkce pro synchronizaci threadu znam. Jeste pro upresneni
ten objekt si definuju a vytvarim sam, neni to componenta. Hlavni thread
s tim objektem, je jakysi deamon, ktery nema zadny okno a ktery ridi
ostatni vlakna (tj. vsechny je stopne, neco udela a zase je pusti -
fcemi Suspend/ResumeThread tusim).
Thready pouze ctou jeho property, ktera jen zapouzdruje hodnotu
(napr. property Cislo:integer read FCislo). K soucasnemu zapisu urcite
nedojde.
Slo skutecne pouze o to vedet nejak presne (jakoby filozoficky, obecne),
zda musim chranit cteni toho atributu kritickou sekci, tj. ze jsou Delphi
(ale i jine prekladace) udelany tak, ze nevznikne nejaka magicka
"Access violation" pri soucasnem cteni.
Druha moje neznalost je ta, ze to ma behat pod WinNT, ja to zatim pisu
pod Win95 a nevim jak se to pak na NT bude chovat - jestli je tam vse
ve smeru sdileni pameti a synchronizace threadu principialne totozne.

Tak jak, synchronizovat ci nesynchronizovat? :-)
Na vase dalsi odpovedi se tesi,

[...]

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 23.3.1998 11:20:00

Videl jsem kdysi priklad na praci s databazemi v nekolika threadech.
Bylo to na Borlandu, ale nevim kde (snad TI's). Pokud si to dobre
pamatuju, bylo treba v threadu mit vsechno vlastni (Session, Database,
Query....).

Ales

radik(zv)p15.monet(tec)cz

----------
Od: KarelHudan
Komu: Delphi
P�edm�t: TThread a TDatabase.Open
Datum: 23. b�ezen 1998 10:35

Zdravim vsechny pritomne.
[...]
try CentralDM.SqlED.Open;
[...]

...'
Netusit nekdo, co s tim ?????
Diky za vsechny napady a podnety.

Karel Hudan

OLE, COM apod...

[*] Alame <alame(zv)bigfoot(tec)com> - 23.3.1998 11:25:31

To jo, ale nejaka rozsahlejsi dokumentace...., nebo jine komponenty (lepsi),
nevite nekdo o necem?

Diky za kauzdy dalsi tip.

> [...]
> primo v rozhrani IE..??

Jo, to jde. Je tam komponenta TOLEContejner. Ta technologie (nebo

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 23.3.1998 11:53:37

> [...]
Delphi
>(ale i jine prekladace) udelany tak, ze nevznikne nejaka magicka
k tomu podle me pri soucasnem cteni nikdy nedoje (ani pri zapisu v ramci
jednoho procesu) nedojde. Jde jen o to, zda existuje moznost, ze jeden
thread zmeni data, zatimco druhy je bude zrovna cist.
Pokud treba jde pouze o promennou typu Integer s kterou se manipuluje
nejak jednoduse (inkrementace), je nepravdepodobne (pokud prekladac
pouzije INC DWORD PTR [] tak i nemozne) ze se hodnota promenne zmeni
nejakemu threadu "pod rukama".
Pouziti zamku zavisi take na tom jak je promenna dulezita pro chod
programu.

> [...]
>pod Win95 a nevim jak se to pak na NT bude chovat - jestli je tam vse
>ve smeru sdileni pameti a synchronizace threadu principialne totozne.

vse by melo chodit pod Win95 i pod WinNT (alespon ja jsem u svych pgm
nepozoroval problem)
Akorat pod NT 3.51 se nejak jinak chova CreateEvent - nenastavil Event
do signalizaovaneho stavu a musel jsem to delat poomoci SetEvent.

>Tak jak, synchronizovat ci nesynchronizovat? :-)
pouziti CriticalSection neni narocne na programatroske techniky, krome
toho tim nic nezkazite :-) - takze ja bych radsi synchronizoval.

StringGrid - zarovnavani

[*] PeJaSoft <petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz> - 23.3.1998 13:05:25

Zdravicko lidi,
prosim vas, nevite nekdo, jak zarovnat obsahy bunek ve StringGridu?
Budu vdecny za jakoukoliv odpoved. Diky moc. (\__/) PeJaSoft
/o o \ ____ Petr Jarkovsky
{o__, +/~ _) (PASCAL,DELPHI,3D Studio 4, 3D Max 1.1)
/ + \ {
|-| ) \ E-Mail: domu: pejasoft(zv)post(tec)cz
,+( `+`\ } do skoly: petr.jarkovsky(zv)spsselib.hiedu(tec)cz
---+~_ _ _)-+` Homepage: http://www.spsselib.hiedu(tec)cz/~xjarkov
Zkrat: http://www.spsselib.hiedu(tec)cz/casopis/
Sypte veverkam !!!

Motherboard Biostar 8500 TUD (fwd)

[*] Liane BBS <bbs(zv)edulib(tec)cz> - 23.3.1998 13:38:18

*** Forwarded file follows ***

Posted By: networ (Sick, Tired and Lonely) on 'CZhardware'
Title: Re: Motherboard Biostar 8500 TUD
Date: Wed Mar 11 11:48:08 1998

Prakticke zkusenosti uzivatelu s motherboardy
http://www.sysopt.com/cgi-bin/newsurvey/mboard/mbsurv.cgi

StringGrid - zarovnavani

[*] Zdenek PRANTL <prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz> - 23.3.1998 13:59:17

> Budu vdecny za jakoukoliv odpoved. Diky moc.

Tady je ta procedura. Urcite ji dovedes k dokonalosti. Ja jsem potreboval
nadpisy vycentrovat a zbytek zarovnat doprava. Pokud by nebylo neco jasne tak
napis.
Tuto proceduru musis povesit na OnDrawCell.
Pokud by se ti podarilo ji nejak vylepsit, tak mi napis.

Zdenek Prantl
prantl(zv)ptc.pvt(tec)cz

procedure Nazev_tveho_Formu.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; Col, Row:
Longint;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var
C: array[0..255] of Char;
S: string;
del : integer;
begin
s := StringGrid1.Cells[Col,Row];
IF State =[gdFixed] THEN
BEGIN
del :=(Rect.Right-Rect.Left) div 2;
SetTextAlign(StringGrid1.Canvas.Handle,TA_CENTER);
ExtTextOut(StringGrid1.Canvas.Handle, Rect.Left+del, Rect.Top+2,
ETO_CLIPPED OR ETO_OPAQUE,
(zv)Rect, StrPCopy(C, S),Length(S), nil);
END
ELSE
BEGIN
SetTextAlign(StringGrid1.Canvas.Handle,TA_RIGHT);
ExtTextOut(StringGrid1.Canvas.Handle, Rect.Right, Rect.Top+2,
ETO_CLIPPED OR ETO_OPAQUE,
(zv)Rect, StrPCopy(C, S), Length(S), nil);
END;

Resource Meter

[*] David Maly <dmal3233(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 23.3.1998 14:46:12

Ahoj,
myslim ze uz se o tomhle problemu tady psalo, ale ja to nenasel,tak bych se rad zeptal znova: Nevite, jak se zjisti, kolik je volnych(obsazenych) resourcu? Mam namysli ty udaje, ktere poskytuje aplikace Resource Meter ve Windows95.

Poradi slopcu v DBGridu

[*] Rosta Podmanicky <rosta(zv)trias92(tec)cz> - 23.3.1998 15:25:03

Chtel bych menit poradi sloupcu v DBGridu nejenom pomoci
mysi ale take pomoci klavesnice (napr. Ctrl-R jako v PARADOXu). Nevi nekdo jak na to ?

Diky za kazdy napad

Rosta Podmanicky
Trias 92 s.r.o.

TThread a TDatabase.Open

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.1998 15:33:06

RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:

> [...]
> Bylo to na Borlandu, ale nevim kde (snad TI's). Pokud si to dobre
> pamatuju, bylo treba v threadu mit vsechno vlastni (Session, Database,

Ten priklad je primo u Delphi v adresari \Demos\Db\Bkquery

Petr Vones, amatersky programator

sitovy semafor

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 23.3.1998 16:42:02

Uz tady probehlo docela dost napadu. Tak jeden dalsi:
Coz pouzit technologii DCOM jako aplikacniho serveru, ktery by tyhle veci resil?
Je to sice podobny napad, jako komunikace pres TCP/IP (a problem s potrebou
IP adresy nebo jmena zustava), ale realizace by byla asi trochu jednodussi (ovsem
nemluvim o konfiguraci DCOM na serveru, coz je docela prasarna - rozhodne to neni
tak krasne jednoduch, proste a genialni, jak ukazoval ten pan na konferenci Delphi97 :-).
Taky by se na tento DCOM mohla prenest cast prace, takze by se aplikacim kapanek
odlechcilo a ten semafor by v podstate vubec nepotrebovaly.
Cau Arthur

=====================================
[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.3.1998 17:17:53

Zdenek PRANTL wrote:

> to nevim, ale uz to tady jednou bylo a pokud si dobre vzpominam, tak
> se nepodarilo najit uspokojive reseni.

TMaskEdit je bastl, na to pouzivam komponety z Orphea. Ty berou i to
lomitko.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Priority

[*] Ale Berka <aberka(zv)usa(tec)net> - 23.3.1998 17:37:42

>aplikacich
>>
>stejne jako v jinych volanim WIN API - tusim SetPriorityClass,
>SetThreadPriority,...

No to jsem v helpu nasel taky, ale nevim jak to pouzit na obycejnou aplikaci ktera nepouziva
thready. Myslim neco strylu SetThreadPriority(Application.Handle,IDLE.....) - toto samozrejme
neni ono. Kazdopadne by me zajimalo, jak funguji programy typu HackIt, ktere umi nastavit cizimu
programu nejakou prioritu.
dik Aleq

Problem se sestaveni HTTP dotazu

[*] Ale Berka <aberka(zv)usa(tec)net> - 23.3.1998 17:37:55

Tento dotaz neni asi 100% delphi problem, ale snad mi pomuzete.

Nevim jak v Delphi (a vubec) poslad pozadavek CGI skriptu pomoci metody POST ...
-----------------------------
<FORM METHOD=POST ACTION="http://www.mfcr(tec)cz/scripts/dphsql/DPHm-DET.asp">
<TD ALIGN=LEFT>
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=DSOURCE VALUE="DPH">
<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=DataBaseDate VALUE="">
<TEXTAREA NAME=DICA COLS=58 ROWS=10></TEXTAREA>
</TD>
-----------------------------
Potrebuju nejak z delphi zadat CGI skriptu "http://www.mfcr(tec)cz/scripts/dphsql/DPHm-DET.asp"
dotaz a pak vysledny HTML odchytnout.
dekuju vsem co pomuzou
Ales Berka (Aleq)
aberka(zv)usa.net
P.S.: At porad neco nechcu, tak na me strance http://members.xoom.com/aberka
najdete moje FREEWARE komponenty se zdrojaky na
- Zjistovani systemovych adresaru w95 (Program files, windows, windows\system, ...)
[SYSDIRS]
- Rozpakovani RARu (2.X) s pomoci UNRAR.DLL [RARARC]
- Obsluhu telefonickeho vytaceni site [DIALUP]

BDEError

[*] Pavel Rechberg <rec10um(zv)fpf.slu(tec)cz> - 23.3.1998 17:43:28 -0500 (est)

Zdravim,

v aplikaci se mi objevila chyba < EDBEngineError with message 'Not exact
read/write ' file z.MB. Table z.DB >, chce se mi napsat z niceho nic, ale
urcite se muselo neco stat, ale co? Muze mi nekdo rict v jakem pripade se
tato chyba vyskytuje a jak ji programove osetrit. Program je v Delphi1.0
tabulky jsou paradox 5. Jak rikam, nevim kdy se co stalo, ale od te doby
mi tady ta cast kodu nepracuje viz. chyba.

Tab1.Edit;
Tab1.FieldByName('Memo').Assign(Memo1.Lines);
Tab1.Post; <--- error ...

Za kazdy, i jen naznak, reseni diky. Pavel

Priority

[*] Feri Beke <beke(zv)asset.sk> - 23.3.1998 18:03:51

Caute!

> [...]
>neni ono. Kazdopadne by me zajimalo, jak funguji programy typu HackIt, ktere umi nastavit cizimu

Napr. v DPR takto:

Application.CreateForm(...);
SetPriorityClass(GetCurrentProcess, HIGH_PRIORITY_CLASS);
SetThreadPriority(GetCurrentThread, THREAD_PRIORITY_HIGHEST);

Tie konstanty su v helpe.
A aspon jeden thread ma kazda delphi aplikacia... (IMHO)
Ale ten SetThreadPriority ani nie je potrebne podla mna.

Mam aj ja jeden problem...
Mam nastavenu procedurku aj na Application.OnException a predsa sa mi stava,
ze nejake exceptiony (Access violations) mi "ujdu"... Teda vyhodi "to okno"...
Tie adresy nikde nenajdem... nemate napad, kde by som mohol hladat chybu??
Som z toho nestastny.. Kazdy jeden kusok kodu som uz dal do try-except bloku,
a predsa len obcas sa tie okna "vyskocia..." :-(((
Budem vdacny za kazdu jednu radu...

bye,
FeRI (the bjs)

---- beke(zv)asset.sk --- http://www.cryogen.com/fri --- telnet://sano.sk:7000 ----

OLE, COM apod...

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 23.3.1998 18:28:31

Jo dokumentace je nekolik.

Prvni cast se jmenuje: The Component Object Model Specification
Druha cast se jmenuje: Inside OLE 2nd Edition

Myslim si ze je to dostatecne rozsahla dokumentace :-)), cca 2000
stranek ang. textu.
Je soucasti MSDN Library a tato cast je volne stazitelna z Inetu, ale
nevim kde na www.microsoft.com.

J.Jahoda

> ----------

sitovy semafor

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 23.3.1998 19:12:19

> [...]
programek uz davno mam,
>pouziva windows-socket a je spolehlivy, jenze musite znat predem

Ja jsem naopak myslel prave neco, co by se pohybovalo o patro vys, nez
je TCP/IP.
Neco, co by fungovalo na TCP/IP, IPX i NetBeui... Zaroven se mi v
teto souvislosti
zda prace na urovni souboru jako "prilis velke a nesikovne kladivo"
(nehlede na to,
ze vlastne potrebuji sroubovak :->>>). Mate nekdo poneti, jestli to
jde ?
Nebo nezbyva nez pouzit TCP/IP ?

: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

sitovy semafor

[*] Zdenek Drvota <zds(zv)pce.fairnet(tec)cz> - 23.3.1998 20:40:50

Nevim, jestli to neni noseni drivi do Athen
(pripadne sov do lesa :-), ale pokud si vzpominam,
tak napr. Novell Netware ma semafory zabudovane a
pristupne uz nejmene od verze 3.11.
V pripade zajmu mohu poslat knihovnu funkci
pro NW psanou v PASCALu w/s, vcetne dokumentace
a prikladu asi 100KB v ZIPu.
Pro jine NOS bohuzel nevim, nemam :-(
*-----------------------------------------------*
ZDS, spol. s r. o.
Ing. Zdenek Drvota, director
Devotyho 775 tel/fax:+420-40-33837
530 02 Pardubice 41691
Czech Republic
e-mail: zds(zv)pce.fairnet(tec)cz (Win1250/ISO-8859-2)
http://www.angelfire.com/biz/zds
*-----------------------------------------------*

Poradi slopcu v DBGridu

[*] David Hauerland <dava(zv)afx(tec)cz> - 23.3.1998 22:31:51

>Chtel bych menit poradi sloupcu v DBGridu nejenom pomoci
>mysi ale take pomoci klavesnice (napr. Ctrl-R jako v PARADOXu). Nevi nekdo
> [...]

Ja to delam nastavenim property Index pro Fields v tabulce.
Je to ekvivalentni s pretahnutim ve Fields editoru.
Vysledek se hned projevi i v DBGridu. Pisu to asi takto:

Query1.Fields[3].Index := 2;

Mozna to jde delat i jinak, napr. pres DBGrid.Columns, ale nevim jak.

David

sitovy semafor

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 23.3.1998 23:13:13

Hi,

no prave, pouziti souboru, ci snad databazi jsem zavrhl hned zpocatku,
protoze to je prilis pomale (ocekavam 20-30 zmen /sec. / klienta [spicka
- samozrejme] a toto by stravilo 500% v rezii. Proto se snazim najit
optimalni reseni. TCP/IP je rychle, ale spoustu veci pak musim osetrovat
sam. DCOM ??? - fuj. Snad bude nejlepsi udelat nejakou komponentu, ale
zbyva malickost - jak komunikovat, aby to bylo univerzalne pouzitelne,
nezavisle na protokolu ??? Nejake napady ???

fronek(zv)fic(tec)cz

Ing. Zdenek Sraier wrote:

> [...]
>
> Zdenek
> : o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
> : ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :

Zajimavost

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 23.3.1998 23:31:48

Hi All,

tak jsem si vsiml pred nejakym casem zajimeve veci v CPPB Standart
Edition

(zdalipak je tomu tak i v Delphi ?)

potreboval jsem pouzit nizkourovnove funkce API BDE. Dle prehledu
fy. Borland tyto funkce nejsou ve verzi Standart doustupne. Jal jsem se
proto (jako vlastnik Borland C++ 5.02) pouzit knihovny BDE, ktere jsou
dadavany s timto produktem, zaradil jsem hlavicku IDAPI.H do INCLUDE a
prislusnou LIB do LIB .... azacal jsem prekladat. ALE - prekladac
tvrdil, ze funkce je definovana dvakrat ! Copak se stalo ?

Nic mensiho, nez obchodni politika. Neni totiz mozne, aby fungovaly
databazove komponenty bez techto souboru pro pristup k BDE, aniz by bylo
cele BDE prilinkovano ke kazde komponente - fuj. Takze vlastne chybi jen
HELP soubor, jak se funkce pouzivaji.

Poslednich par dni se o tom dohaduju s Borlandem (sdurcok(zv)borland(tec)cz)

nejdriv jsem je lehce natuknul, a dostalo se mi vysvetleni, ze BDE je
DLL, a ze ji nemohu volat, kdyz neznam jeji funkce a nemam prislusne HPP
(v tomto pripade DB.HPP - coz je EQU s IDAPI.H - temer)

tak jsem sehnal co nejvice dukazu, a vsechno to poslal na vyse uvedenou
adresu Borlandum....

A od te doby je ticho, nikdo mi neodpovida. Ze bych mel pravdu ???

Setkal se s timhle jeste nekdo ???

fronek(zv)fic(tec)cz

Vytvareni Helpu

[*] Radim Kunz <ekservis(zv)altair.ova.inec(tec)cz> - 24.3.1998 03:28:05

> P.S. Pekny je i HelpScribble, bohuzel se pro vaznejsi praci musi
> registrovat, jinak tam pridava furt nejakou hlasku do kazde stranky
> helpu.
> Nekdo psal, ze cena je $10 coz by bylo super, ale jak sem se dival na
> cenik tak $10 bylo za dopravu a cena byla o dost vyssi :-(((

Cena je asi 100 $ , plus 10, pokud chces i disketu.

Radim Kunz

Problem se sestaveni HTTP dotazu

[*] Vajanyi Albert <ali(zv)army.sk> - 24.3.1998 07:06:32

Ales Berka wrote:

> [...]
> <INPUT TYPE=HIDDEN NAME=DSOURCE VALUE="DPH">
> <INPUT TYPE=HIDDEN NAME=DataBaseDate VALUE="">
> <TEXTAREA NAME=DICA COLS=58 ROWS=10></TEXTAREA>

neviem ci to pomoze, ale pri metode POST sa ocakavaju vstupy na "standartnom vstupe" a
vystupysa posielaju na "standartny vystup" teda staci presmerovat tieto vstupy na program a
malo by to chodit....
A.V.

----------------
Administrator of Army Data Networks
Computer Centre of the Army of the Slovak Republic
http://www.army.sk
mailto:ali(zv)army.sk

Bez mozgu to nejde...

"Emergency"

Problem se sestaveni HTTP dotazu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 24.3.1998 07:10:13

> [...]
> </TD>
>-----------------------------
>Potrebuju nejak z delphi zadat CGI skriptu

je to jednoduche: staci navazat TCP spojeni (bud nejakou komponentou
nebo volanim WinSock API), poslat tam hlavicku HTTP dotazu dvakrat CRLF
a pak seznam promennych z formulare, kterym ma byt pridelena hodnota.
Hodnoty musi byt uvedeny ve tvaru Variable=Value<CRLF> a hlavicka
pozadavku musi obsahovat Content-Length: delka, kde delka je skutecna
delka dat v bytech, ktera nasleduji za hlaviskou HTTP.

Takze to muze vypadat takto (pokud se nepletu):

POST /scripts/dphsql/DPHm-DET.asp HTTP/1.0<CRLF>

DSOURCE=25<CRLF>

Server jako odpoved posle svoji hlavicku a pripadne i text html strany.

HTTP protokole je definovan ve verzi 1.1. v RFC2068.TXT a ve verzi 1.0 v
RFC 1945.TXT
(oboji je k dispozici na nasem ftp://ftp.fortech(tec)cz/pub/rfc)

Priority

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 24.3.1998 07:18:06

> [...]
SetThreadPriority(Application.Handle,IDLE.....) - toto samozrejme
>neni ono. Kazdopadne by me zajimalo, jak funguji programy typu HackIt,

Ve Win jsou priority vymysleny takto: kazdy proces ma nejaou tridu
priority a v ramci ni je mu mozne menit prioritu pomoci
SetThreadPriority, kazdemu threadu zvlast. Pokud chcete zvysit/snizit
zasadnim zpusobem prioritu celeho procesu, musite pouzit
SetPriorityClass. A to muzete ze sveho programu i jinemu procesu
(samozrejme nejaka omezeni na zaklade pristupovych prav tu budou) - mam
vyzkouseno, ze to funguje }dela to i Task manager)

sitovy semafor

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)lit(tec)czn(tec)cz> - 24.3.1998 07:19:22

> [...]
>(nehlede na to,
>ze vlastne potrebuji sroubovak :->>>). Mate nekdo poneti, jestli to

WinSock API je mozne pouzit i na jine protokoly nez TCP/IP a je mozne
napsat aplikaci protokolove nezavislou. Je to snad popsany v Helpu nebo
MSDN CD

Undocumented Delphi

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 24.3.1998 07:31:26

Ano, je tomu tak. Chlapci z Borlandu si vzdycky nechaji neco
pro sebe. Do deklarace to uvedou, ale potom to bud ignoruji
nebo pouzijou a ty si pak premyslej co to tam je, proc to tam je.

Jako priklad uvedu TBitmap.Dormant. V manualu ani zminka,
help mlci jako zarezany, a prece tahle funkce k necemu je.
Reseni nepovim, je to zajimave a poucne se trochu starat
za oponou. Urcite najdete i neco jineho. Podelte se o to.

A jeste jeden priklad. V BDE pro D1 jsou hotovy fce pro
filtry. Presto jsou zahrnuty az do D2. Zeby nebyly odladeny?
Pri sporne kvalite BDE tomu lze verit! Ja je pouzivam uz
dlouho misto SQL (kvuli rychlosti) a jsem s nimi nadmiru
spokojen. Chcete-li byt take spokojeni, kouknete na moji
domovskou. (a muzete doplnit i komentar).

Martin Nedopil
nedopil(zv)eskon(tec)cz
nedopil(zv)geocities.com
jsem doma na: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260
Heslo dne:"Abychom mohli pochopit rekurzi, mus�me nap�ed pochopit rekurzi"

Poradi slopcu v DBGridu

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 24.3.1998 08:34:26

viz Help TDBGrid.MoveColumn

----------
Od: Rosta Podmanicky
Odesl�no: 23. b�ezna 1998 15:25
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
P�edm�t: Poradi slopcu v DBGridu

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 24.3.1998 09:06:01

Pokud neocekavas vice zmen nez 500/s pak muzes s prehledem pouzit DCOM.
Funguje jako z praku.

> [...]
>(nehlede na to,
>ze vlastne potrebuji sroubovak :->>>). Mate nekdo poneti, jestli to
begin 666 Pavel Cisar.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..D-I<V%R.U!A=F5L#0I&3CI0
M879E;"!#:7-A<(zv)T*3U)'.D%+5$E3(&$N<RX[4')O:F5C="!.15A54PT*5$E4
M3$4Z4U<(zv)9&5V96QO<&5R#0I!1%([5T]22SH[.TYA(%9A;&5N=&EN8V4(zv),3M0
M<F%G=64(zv)-3L[,34P(# P.T-Z96-H(%)E<'5B;&EC#0I,04)%3#M73U)+.T5.
M0T]$24Y'/5%53U1%1"U04DE.5$%"3$4Z3F$(zv)5F%L96YT:6YC92 Q/3!$/3!!
M4')A9W5E(#4(zv),34P(# P/3!$/3!!0WIE8V(zv)(zv)4F5P=6)L:6,-"D%$4CM(3TU%
M.CL[.U!R86=U93L[.T-Z96-H(%)E<'5B;&EC#0I,04)%3#M(3TU%.T5.0T]$
M24Y'/5%53U1%1"U04DE.5$%"3$4Z4')A9W5E/3!$/3!!0WIE8V(zv)(zv)4F5P=6)L
M:6,-"E523#H-"E523#IH='1P.B\O=W=W+F%K=&ES+F-Z#0I%34%)3#M04D5&
M.TE.5$523D54.G!C:7-A<D!A:W1I<RYC>(zv)T*4D56.C$Y.3(zv)P,S(T5# X,#8P
/,%H-"D5.1#I60T%21 T*
`
end

Co je ??? (3)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 24.3.1998 09:07:36

Musim se zase pripomenout, protoze mi stale nechodi zadna posta z
konference.
Zkusil jsem se i znovu prihlasit. Musi to byt zavada na serveru konference,
protoze jina posta mi normalne chodi. Nevim kam tuto zpravu poslat aby byla
dorucena spravci serveru. Doufam ze ji dostane a posle odpoved, protoze uz
jsem dost nastvany.

Diky Vita

Zpomaleni ukladani dat

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 24.3.1998 09:14:20

Zdar !!!

Setkal se prosim nekdo s nasledujicim problemem?
1)
Provadim davkovy presun dat z DBF do databaze provozovanou pod InterBasi. Zacne
se vkladat (cil. databate ma v dobe startu 40 vet) a to tak, ze 1. veta se vlozi za 3 sec.,
7. veta za 6.5sec atd, a? 50.v�ta za 30sec. Po teto akci ma cil. databaze 90 vet.

2)
Program neukoncim a spustim opet import, tentokrat jedine vety. Veta se ulozi za 30sec.
Po teto akci ma cil. databaze 91 vet.

3)
Program zcela ukoncim a opet spustim. Opet budu importovat 50 novych vet (cil. databate ma v dobe startu 91 vet) a import probiha tak, ze 1. veta se vlozi za 3 sec.,
7. veta za 6.5sec atd, a? 50.v�ta za 30sec. Po teto akci ma cil. databaze 141 vet.

Pzn: Vkladani se deje pomoci neziveho query, po kazdem TQuery.post se provede TDatabase.ApplyUpdates.

Znate nekdo pricinu?

Adresa/Address: Vit Malecek, Obrancu miru 9, 796 01 Prostejov, Czech Republic
e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat : +420-(0)508-27141
fax number : +420-(0)508-330302

sitovy semafor

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 24.3.1998 09:21:10

Hi,

o teto moznosti samozrejme vim, ale nevim, jak to pouzit, jak udelat socket bez IP adresy ?

mohl by me to nekdo vysvetlit ???

Diky.

fronek(zv)fic(tec)cz

WinSock API je mozne pouzit i na jine protokoly nez TCP/IP a je mozne
napsat aplikaci protokolove nezavislou. Je to snad popsany v Helpu nebo
MSDN CD

Maska

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 24.3.1998 10:08:59

No ale ja to nenastavuju v TMaskEdit ale v TTable primo na polozce
databaze. Jiste by bylo resenim nejake TDBMaskEdit. Existuje neco
takoveho (napr. v onom Orpheovi?)

Martin Kubecka

Zbysek Hlinka wrote:

> TMaskEdit je bastl, na to pouzivam komponety z Orphea. Ty berou i to
> lomitko.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
> Tel.: 02/795 29 56

EventLog

[*] Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz> - 24.3.1998 10:19:48

Preji vsem hezky den,

Nevite nekdo jak zapisovat udalosti do EventLogu v NT ?
Popripade, kde se o tom dozvedet ...

Diky,

R.Pospisil

Undocumented Delphi

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 24.3.1998 10:23:37

Funkce pro filtry jsou IMHO vyhradne pro desktop databaze typu Paradox
apod. Rychle jsem se po zkusenostech s nimi vratil zpet k SQL - na
Oraclu i Interbase jednoznacne rychlejsi. Konecne staci se podivat do
SQL Monitoru, co se deje pri otevreni tabulky/query s aktivovanym
filtrem ;-(((

Jenom takovy maly priklad - mam tabulku v Interbase s cca 10000 radky a
trochu se divam co se deje pri jejim otevirani na serveru:

Pokud pouziji Table bez filtru SQL Monitor ukaze cca 500 radku prikazu
pro server pri otevreni. Jakmile tam napisu filtr, ale nedam property
Filtered na true (!) je najednou prikazu uz 7500 !
Po nastaveni Filtered na true se vse opet vrati k cca 500 prikazum.

Totez na Query dava zcela tragicke vysledky - zatimco Query bez filtru
(nahrazen ekvivalentnim SQL prikazem WHERE) potrebuje na otervreni jen
47 prikazu, po pridani filtru je to jiz 280000 a po jeho aktivaci vice
nez 670000 prikazu!

Efiktivnost filtru je z tohoto prikladu zrejma ;-)

Cislum uvedenym v predchozim textu pak samozrejme take odpovidaji casy
nutne pro otevreni tabulky - pro ilustraci dotaz s Query a filtrem se
oteviral radove 5-10 minut.

> [...]

> jsem doma na: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260
> Heslo dne:"Abychom mohli pochopit rekurzi, mus�me nap�ed pochopit

Co je ??? (3)

[*] Jozef Strn�dik <strnadik(zv)mrp.sk> - 24.3.1998 10:28:57

>Musim se zase pripomenout, protoze mi stale nechodi zadna posta z
>konference.
>Zkusil jsem se i znovu prihlasit. Musi to byt zavada na serveru konference,
>protoze jina posta mi normalne chodi.

Podobny problem som mal aj ja. Tak som sa prihlasil do konferencie znovu,
jeden den posta chodila a znovu prestala. Takto sa to opakovalo dvakrat. Na
tretikrat to uz vypada ze je to v poriadku.

>Nevim kam tuto zpravu poslat aby byla
>dorucena spravci serveru. Doufam ze ji dostane a posle odpoved, protoze uz
>jsem dost nastvany.

20.marca so pisal aj spravcovy konferencie ale dodnes sa mi nezval.

Jozo

Zpomaleni ukladani dat

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 24.3.1998 10:40:01

Vkladal jsem nedavno do Interbase z DBF souboru pres 400.000 vet
(prazsky telefonni seznam :-) a cela akce trvala cca 20 minut. Pravda
je, ze jsem pouzival BatchMove - pro davkove prenosy o kterych pisete
je to jedine rozumne reseni.

Na jake platforme to cele bezi, jak je dimenzovany databazovy server
(pokud je), nebo je to cele v lokalu ?

> [...]

> Republic
> e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
> tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat :

EventLog

[*] Hrb�� David - 24.3.1998 10:51:23

Onehdy jsem tady na stejnou otazku jiz odpovidal.
>EventLog viz http://sunsite.mff.cuni(tec)cz/delphi/ftp/d30free/afpelog.zip
David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radek Pospisil <suspi(zv)sh.cvut(tec)cz>
Komu: Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1998 9:45
P�edm�t: EventLog

>Preji vsem hezky den,
>
>Nevite nekdo jak zapisovat udalosti do EventLogu v NT ?
>Popripade, kde se o tom dozvedet ...
>
>Diky,
>
>R.Pospisil

Undocumented Delphi

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)dytron(tec)cz> - 24.3.1998 11:41:02

Presne tak. Je to totiz tim, ze o filtry se stara BDE a ne SQL Server ->
tudiz pro SQL servery naprosto nevyhovujici.

Martin

Vodnansky David wrote:

> [...]
> Oraclu i Interbase jednoznacne rychlejsi. Konecne staci se podivat do
> SQL Monitoru, co se deje pri otevreni tabulky/query s aktivovanym

literatura k C++ (off topic)

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 24.3.1998 12:14:01

Dobry den,

omlouvam se za off topic, ale nezna nekdo vhodnou literaturu k C++
pripadne C++Builderu pro zacatecnika, ktery nezna cecko?
Staci 1-2 knizky.

Pripadne nejaka konference k Builderu?

Dekuji
Pavel Kral

literatura k C++ (off topic)

[*] roman.palarcik(zv)spt(tec)cz - 24.3.98 13:07:32

[P��loha v souboru: WINMAIL.DAT]
[P��loha v souboru: KNIHY.TXT]

Prubezne si delam takovy seznam zajimavych knih o pocitacich, tak
posilam cast venovanou C a C++.
Jednotlive polozky jsou oddelene tabulatorem, takze bude nejlepsi si
nasledujici soubor natahnout do Excelu:

P.S. Sloupec Signatura urcuje pod jakym cislem lze knizku vypujcit v
Ostravske vedecke knihovne.
Jestli mate nekdo dalsi literaturu (modernejsi), rad si ji doplnim.

Roman Palarcik
roman.palarcik(zv)spt(tec)cz

[[ KNIHY.TXT : 3372 in KNIHY.TXT ]]>Dobry den,

>omlouvam se za off topic, ale nezna nekdo vhodnou literaturu k C++
>pripadne C++Builderu pro zacatecnika, ktery nezna cecko?
> [...]

EventLog

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 24.3.1998 13:08:46

Hi,

na to je nekolik funkci na urovni OS Win32, a take jsem na to nekde videl komponentu,
asi na DSP nebo Torry...

tady je jedna z funkci, ale chce to cely HELP WIN32....

The ReportEvent function writes an entry at the end of the specified event log.

BOOL ReportEvent(

HANDLE hEventLog, // handle returned by RegisterEventSource
WORD wType, // event type to log
WORD wCategory, // event category
DWORD dwEventID, // event identifier
PSID lpUserSid, // user security identifier (optional)
WORD wNumStrings, // number of strings to merge with message
DWORD dwDataSize, // size of binary data, in bytes
LPCTSTR *lpStrings, // array of strings to merge with message
LPVOID lpRawData // address of binary data
);

Parameters

hEventLog

Identifies the event log. This handle is returned by the RegisterEventSource function.

wType

Specifies the type of event being logged. This parameter can be one of the following values:

Value Meaning
EVENTLOG ERROR TYPE Error event
EVENTLOG WARNING TYPE Warning event
EVENTLOG INFORMATION TYPE Information event
EVENTLOG AUDIT SUCCESS Success Audit event
EVENTLOG AUDIT FAILURE Failure Audit event

For more information about event types, see Event Logging.

wCategory

Specifies the event category. This is source-specific information; the category can have any value.

dwEventID

Specifies the event identifier. The event identifier specifies the message that goes with this event as an entry in the message file associated with the event source.

lpUserSid

Points to the current user's security identifier. This parameter can be NULL if the security identifier is not required.

wNumStrings

Specifies the number of strings in the array pointed to by the lpStrings parameter. A value of zero indicates that no strings are present.

dwDataSize

Specifies the number of bytes of event-specific raw (binary) data to write to the log. If this parameter is zero, no event-specific data is present.

lpStrings

Points to a buffer containing an array of null-terminated strings that are merged into the message before Event Viewer displays the string to the user. This parameter must be a valid pointer (or NULL), even if wNumStrings is zero.

lpRawData

Points to the buffer containing the binary data. This parameter must be a valid pointer (or NULL), even if the dwDataSize parameter is zero.

Return Values

If the function succeeds, the return value is nonzero, indicating that the entry was written to the log.
If the function fails, the return value is zero. To get extended error information, call GetLastError.

Remarks

This function is used to log an event. The entry is written to the end of the configured logfile for the source identified by the hEventLog parameter. The ReportEvent function adds the time, the user name, the entry's length, and the offsets before storing the entry in the log.

See Also

ClearEventLog, CloseEventLog, OpenEventLog, ReadEventLog, RegisterEventSource

Od: Vodnansky David [SMTP:Vodnansky(zv)allianz(tec)cz]
Odesl�no: 24. b�ezna 1998 10:40
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Zpomaleni ukladani dat

> [...]

> Republic
> e-mail: malecek(zv)melzer(tec)cz
> tlf./phone number : +420-(0)508-330301, +420-(0)508-330302, privat :

Undocumented Delphi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.3.1998 14:25:13

> A jeste jeden priklad. V BDE pro D1 jsou hotovy fce pro
> filtry. Presto jsou zahrnuty az do D2. Zeby nebyly odladeny?

Jakto? Vzdyt ja je pouzivam pod D1 take jiz nekolik let,
nicmene dokumentace nemlci, je to tam jasne uvedeno. Ale
musi se to delat na urovni BDE, neni to v TTable.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Explorer

[*] Hrb�� David - 24.3.1998 17:44:04

Nev�te n�kdo o komponent�, kter� by vypadala jako directory tree u
Pr�zkumn�ku, co jsem se d�val, tak jsem na�el jenom shareware.
David

Zpomaleni ukladani dat

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 24.3.1998 18:51:02

Ahojky,
pokud se behem vkladani delaji jine akce, soudim, ze zpomaleni
neni zpusobeno IB, ale prave temi akcemi. Pokud provadis nejake
dotazy, vyhledavani, .. data se soukaji do pameti a zrejme
pak neni cas k uvolneni pameti. Zkus application.processMessages
do smycky nebo jeste lepsi prasarnu: timer na 5 vterin a na
udalost onTimer vloz jeden zaznam. Schvalne co to udela.

> [...]

> databaze 141 vet.
>
> Pzn: Vkladani se deje pomoci neziveho query, po kazdem TQuery.post

CreateProcess

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.3.1998 20:13:46

Ahoj all,

narazil jsem na takovy problem. Odchytavam zpravy z command-line
programu spousteneho z meho. Potrebuji pri tom cekat na vysledek. Ve
W95 to funguje dobre, ale v NT to spolehlive zatuhava. Nevi nekdo
nahodou, kde muze byt zakopany pes? Konkretne volam program
Convert.exe a tuhne to na nem.

function Shell(AFile,AParam,ADir:string;Memo:TMemo):integer;
var
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
s:string;
begin
Result:=-1;
FillChar(StartupInfo, SizeOf(TStartupInfo), 0);
with StartupInfo do
begin
cb := SizeOf(TStartupInfo);
dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW or STARTF_FORCEONFEEDBACK;
or STARTF_USESTDHANDLES;
wShowWindow := SW_HIDE;
CreatePipe(hStdInput,hStdOutput,nil,102400);
end;
if CreateProcess(nil,PChar(AFile+' '+AParam),nil,nil,False,
NORMAL_PRIORITY_CLASS,nil,PChar(ADir),StartupInfo,ProcessInfo)
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
if not GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Result)
then Result:=GetLastError;
CloseHandle(ProcessInfo.hProcess);
CloseHandle(ProcessInfo.hThread);
end;
with StartupInfo do
begin
SetLength(s,102400);
ReadFile(hStdInput,s[1],102400,l,nil);
CloseHandle(hStdInput);
CloseHandle(hStdOutput);

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

TMemoField

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 25.3.1998 09:52:29

TStringList
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 23:04
P�edm�t: Re: TMemoField

Problem je v tom, ze vsetky potomky TStrings sa nachadzaju vo vizualnych komponentoch a tie nemozem pouzit. Naproti tomu je problem vytvorit potomka TStrings (je to praca navyse). Nenajde sa nieco jednoduchsie?
Od: Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk>
Komu: Delph Konfera <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 19:59
P�edm�t: TMemoField

V tabulke Table1 mam field POPIS typu TMemoField. Ako sa mozem dostat k jednotlivym riadkom tohto fieldu t.j. nieco ako pre memo

for i:= 0 to Memo1.Lines.Count - 1 do s:= Memo1.Lines[i];

kde Memo1: TMemo a s: string.

Len dufam, ze nebudem musiet vyhladavat konce riadkov v Table1POPIS.Value.

TMemoField

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 25.3.1998 10:01:20

Ano - TStringList

Aomas
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 23:04
P�edm�t: Re: TMemoField

Od: Brcko <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk>
Komu: Delph Konfera <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. b�ezna 1999 19:59
P�edm�t: TMemoField

[...]

JPG to BLOB

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 25.3.1998 11:47:31

Cau,

taky se zrovna vrtam v obrazcich JPEG, zobrazovani seznamu s obrazky apod.
Zajimalo by mne jak to zobrazujes. Image se cerpa z TBlobField pres
TBlobStream a ten se musi nejdriv otevrit. Pro ukladani to bude podobny.
Pres jaky jedes komponenty? Pres TDBImage?

Tomas
tomas(zv)cobra(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 10:48
P�edm�t: Re: JPG to BLOB

D�k, ale to nen� to co jsem pot�eboval. :-((( Nechci konvertovat BMP do JPG,
ale p��mo JPG ukl�dat do datab�ze a n�sledn� je z datab�ze(10000 z�znam� s
pics) p��mo zobrazovat. A BMP zab�r� mnoho pam�ti. N�jak se mi to poda�ilo,
ale p�i pou�it� Post mi to pak hl�s�, �e nen� otev�eny Blob co s t�m. Sorry
za �e��inu, ale p�i deseti a "CESKY" (bez h��k�) mi to moc nejde, to pak
nad t�m mus�m p�em��let. :-)))

>Petr Vones wrote:
>Ulozis jej jako jakakoliv bezna data ze streamu a potom zobrazis do BMP,
priklad
>je tady:

>http://www.inprise.com/devsupport/delphi/ti_list/TI3332.html
M&B

ShortCut a objekt

[*] Tomas Bradle <tomas(zv)cobra(tec)cz> - 25.3.1998 13:45:28

Cau,
jediny, co mne napada je napsat caption napr. "&Funkce", pak by se to bylo
Alt+F.

Od: Lukes V�clav <Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. b�ezna 1999 12:46
P�edm�t: ShortCut a objekt

Hi,

m��ete mi pros�m n�kdo poradit ? M�m menu ud�lan� pomoc� ToolBaru a cht�l
bych u jednotliv�ch tla��tek vyvolat jejich DropDownMenu pomoc� dvojhmat�,
nap�. CTRL+V. N�co jako ShortCut v Menu.

Va�ek

V�clav Lukes

E-mail: Vaclav.Lukes(zv)pvt(tec)cz
Tel.: 0603-511247

Font Editor

[*] Marek Prochyra <prochyra(zv)hotmail(tec)com> - 25.3.1998 06:03:29 pst

Ahoj vsichni
potrebuji si nutne vytvorit nebo aspon
editovat systemovy font ve Widows95/NT.
Na Internete jsem sehnal maximalne shareware,
ktery mi neumoznuje vytvoreny font ulozit.

Diky. Marek

Zpomaleni ukladani dat

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 25.3.1998 06:13:11

Diky, ale asi to nepomuze. Timera sice zkusit mohu. Ale mam pocit, ze bod dva (
2)
> Program neukoncim a spustim opet import, tentokrat jedine vety. Veta
> se ulozi za 30sec.
> Po teto akci ma cil. databaze 91 vet.
) odpovida prave tomu casovaci. Rozdil je v tom, ze preruseni neni 5sec., ale
tolik, kolik je cas do noveho spusteni (zalezi to na mne). Bodem dva se rozumi, ze ukoncim dialog, ze ktereho se import spousti a vratim se do hlavniho formu. Po te
opet otevru dialog pro spusteni importu a ten spustim. Stale se vklada pomalu ....

Od: Ing. Zdenek Sraier [SMTP:sraierzd(zv)czn(tec)cz]
Odesl�no: 24. b�ezna 1998 18:51
Komu: DELPHI Distribution List
> [...]

> databaze 141 vet.
>
> Pzn: Vkladani se deje pomoci neziveho query, po kazdem TQuery.post

TMemo

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.3.1998 07:21:12

Zdravim vsechny,

potrebuji do TMemo nacist obsah vetsiho souboru, coz se Delphi nelibi a
vybafne na me s hlaskou "Text Exceed memo kapacity".
Znate nekdo lepsi reseni nez TMemo?

S pozdravem

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
> E-mail2: mailto:sovtop(zv)email(tec)cz

TMemo

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 25.3.1998 07:54:57

|Zdravim vsechny,
|
|potrebuji do TMemo nacist obsah vetsiho souboru, coz se Delphi nelibi a
|vybafne na me s hlaskou "Text Exceed memo kapacity".
|Znate nekdo lepsi reseni nez TMemo?

Muzes pouzit napr TOvcTextEdit z baliku Orpheus. Ten se ale tusim musi
koupit. :-).
Pokud ti jde jenom o nacteni a prohlizeni zkus to oklikou. Nacti to do
TStringGrid.
Ten (svete div se) umi nacist i vice nez 32kB. Nastavis pocet radek na
100000.
Nactes soubor a pritom pocitas radky. Pak zmensis pocet radek gridu na
napocitanou hodnotu. S prehledem tak nacitam 2MB soubory.

[...]

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 25.3.1998 07:57:45

No, podobne zpomaleni se mi deje take. Pravidelne konvertuju textovy
soubor do paradox databaze (cca 46000 zaznamu). Ze zacatku to vzdycky
jede rychle, ale jak pribyvaji zaznamy, tak se to zpomaluje a
zpomaluje. Na lokalu se to jeste da vydrzet, ale kdyz se to
konvertuje rovnou do site, je nejlepsi to zapnout pred odchocem, a
prijit az druhy den rano ;)

Po nekolika pokusech jsem zjistil, ze pomaleni zpusobuji sekundarni
indexy (na te databazi jsou tri). Kdyz je vyhodim, jede konverze jak
blesk, bez zpomalovani.

Ovsem jak to je v Interbasi to nevim.

S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
----------------------------
PGP podporovano a vitano

TMemo

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.3.1998 08:03:05

> Muzes pouzit napr TOvcTextEdit z baliku Orpheus. Ten se ale tusim musi
> koupit. :-).
Kolik stoji, kde roste, atd?

> [...]
> Nactes soubor a pritom pocitas radky. Pak zmensis pocet radek gridu na
> napocitanou hodnotu. S prehledem tak nacitam 2MB soubory.

Diky za tip. Ale jde mi o editaci:-(

literatura k C++ (off topic)

[*] Pavel Kral <kral(zv)afx(tec)cz> - 25.3.1998 08:20:16

Dekuji vsem
From: roman.palarcik(zv)spt(tec)cz <roman.palarcik(zv)spt(tec)cz>
To: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 24. b�ezna 1998 14:22
Subject: Re: literatura k C++ (off topic)

Maska

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.3.1998 08:25:49

Martin Kubecka wrote:

> No ale ja to nenastavuju v TMaskEdit ale v TTable primo na polozce
> databaze. Jiste by bylo resenim nejake TDBMaskEdit. Existuje neco
> takoveho (napr. v onom Orpheovi?)

Zajiste. S jednim drobnym rozdilem - nonDB komponenty umeji pracovat
velice pekne s integer cislem jako s casem a datumem, tytez DB
komponenty to neumeji. Dokonce je tam moznost mrsknout maskovaci
edity i primo do gridu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

TMEMO

[*] TucekR(zv)p15.monet(tec)cz - 25.3.1998 08:26:00

Pouzij RichEdit (Delphi3)
jinak pouze free/share komponenty

TRT

TMemo

[*] Milan Valenta <milan.valenta(zv)usa(tec)net> - 25.3.1998 08:28:36

Zdravim,

toto hlaseni se mi objevovalo v TDBMemo pri nacitani vetsi
memo polozky (cca 60 kB). Po pouziti TDBRichEdit bylo
po problemech. Zkus tedy pouzit TRichEdit.

S pozdravem
Ing. Milan VALENTA
Horni Slavkov
e-mail: milan.valenta(zv)usa.net
tel. 0168/6989241, 0168/688003

----------
> [...]
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

Co je ??? (4)

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 25.3.1998 08:49:24

Diky za pomoc, uz se mi to rozbehlo. Doufam ze to vydrzi.

Vita

Komponenta pro prohlizeni GIF a JPG

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.3.1998 09:00:31

Zdravim,

nemate nekdo komponentu pro prohlizeni GIF a JPG? S pozdravem

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

RichEdit

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 25.3.1998 09:02:39

Nedavno se na to tusim nekdo ptal, ale myslim ze nedostal odpoved. Jde mi o to, zda jde nejak rozumne naformatovat RichEdit.Lines z programu (neni problem to udelat uzivatelsky, zmeni se font a uz se pise "nove"), ale z programu mi prostredky TRichEdit pripadaji vice nez omezene...
Diky Arthur

=====================================
[...]

ScreenSaver

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 25.3.1998 09:34:00

Vytvoril jsem v Delphi 3 ScreenSaver. Umim dostat preview do male
ovrazovky, umim nastavit vlastnosti, ale SCREENSAVER BLOKUJE USPANI
MONITORU.
Nevite nekdo co s tim (dela mi to jen ten muj, Microsofti jsou v
pohode.....)

Ales

radik(zv)p15.monet(tec)cz

Komponenta pro prohlizeni GIF a JPG

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 25.3.1998 09:36:00

na Delphi Super Page je urcite Free. A Delphi 3 umi jpeg uz od
borlandu....

Od: Krayzel Libor
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: Komponenta pro prohlizeni GIF a JPG
Datum: 25. b�ezen 1998 9:00

Zdravim,

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1998 09:38:40

Krayzel Libor wrote:

> [...]
>
> potrebuji do TMemo nacist obsah vetsiho souboru, coz se Delphi nelibi a
> vybafne na me s hlaskou "Text Exceed memo kapacity".

pouzij TRichEdit a nastav vlastnost PlainText na True. Pak ti vznikne
jeste jeden problem a to ze pri zmene rozmeru okna s TRichEdit se obcas
spatne vykresluje text. Je totiz nutne pri zmene rozmeru posilat zpravu
EM_SETRECT tak jak je to v prikladu u Delphi \Demos\RichEdit.

Petr Vones, amatersky programator

Zpomaleni ukladani dat

[*] Vit Malecek <malecek(zv)melzer(tec)cz> - 25.3.1998 09:50:50

Zjistil jsem, kde je brzda. Pricinu zatim neznam. Strasnym zpusobem se zpomaluje Locate,
ktery se provadi nad cilovou tabulkou. Podle vysledku Locate se bude vkladat nova veta
nebo prepisovat nalezena. Po kazdem Locate se dalsi Locate provedl za cas o 0,5sec
(nebo vice) delsi. Pokud vsak program ukoncim (s n�vratem do OS) a spustim znovu,
prvni Locate je opet rychly (stejne rychly jako prvni Locate v predchozim behu programu),
dalsi pomalejsi, dalsi jeste pomalejsi atd.

Od: Vit Malecek
Odesl�no: 25. b�ezna 1998 6:13
Komu: 'DELPHI Distribution List'

Od: Ing. Zdenek Sraier [SMTP:sraierzd(zv)czn(tec)cz]
Odesl�no: 24. b�ezna 1998 18:51
Komu: DELPHI Distribution List
> [...]

> databaze 141 vet.
>
> Pzn: Vkladani se deje pomoci neziveho query, po kazdem TQuery.post

[*] pajout <jpos5419(zv)port.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 25.3.1998 09:53:29

Krayzel Libor wrote:

> [...]
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

Jednou jsem videl ve FAQu na www.borland.com zhruba toto:
Picture.LoadFromFile("name.bmp");
Picture.SaveToFile("name.jpg");
-zkonvertuje bmp do jpg
ale nemam Delphi III, tak jsem to nezkousel.

TMEMO

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.3.1998 11:07:11

> Pouzij RichEdit (Delphi3)
A RichEdit umoznuje ukladat cisty text?

TEMP

[*] Hrb�� David - 25.3.1998 12:11:15

Jak zjistim programove adresar pro temp soubory? Nekde jsem to mel a ted to
nemuzu najit.
David.

Komponenta pro prohlizeni GIF a JPG

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.3.1998 12:39:36

Na prohlizeni JPG je na distribucnim CD s Delphi 3 Client/Server, jak je
to na ostatnich verzich nevim, slabsi nemam.
Je to v adresari

\INFO\EXTRAS\JPEG

J.Jahoda

> ----------

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.3.1998 12:44:59

Me se prikaz Locate neosvedcil, takze ja se snazim pouzivat TTable,
IndexFieldNames a FindKey. Toto vse funguje na MSACCESS a MSSQL. TQuery
pouzivam, kdyz potrebuju delat nejake slozitejsi SQL dotazy. TTable je i
na SQL databazich rychlejsi (podle mych testu, mozna ze se mylim).

Sekvence
Table.Insert
TableField.As??? := ???;
Table.Post;
Mi pripada pro vkladani rozhodne nejrychlejsi.

J.Jahoda

> ----------

Zpomaleni ukladani dat

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 25.3.1998 13:00:20

Hi,

nevim sice presne co se ma delat pri tom ukladani zaznamu, ale volat na to Locate
je zbytecne zdrzovani. Locate ma totiz jako jeden z parametru datovy typ Variant,
a to znamena, ze zpracovani je tak pomale, jako kdyby se jednalo o interpretovany
kod. Mnohem lepsi by bylo pouzit SetKey a GotoKey, tam by k nejakemu zdrzovani
nemel byt duvod.

fronek(zv)fic(tec)cz

From: Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz>
To: Konference Delpi FORUM <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Date: 24. marec 1998 7:53
Subject: Undocumented Delphi

> [...]
>jsem doma na: http://www.geocities.com/Athens/Olympus/5260
>Heslo dne:"Abychom mohli pochopit rekurzi, mus�me nap�ed pochopit rekurzi"

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 25.3.1998 14:00:02

GetTempPath (win32.hlp)

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz> ICQ: 9008367

>Jak zjistim programove adresar pro temp soubory? Nekde jsem to mel a ted to
>nemuzu najit.
>David.

TEMP

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.3.1998 14:04:58

The GetTempPath function retrieves the path of the directory designated
for temporary files. This function supersedes the GetTempDrive function.

DWORD GetTempPath(

DWORD nBufferLength, // size, in characters, of the buffer
LPTSTR lpBuffer // address of buffer for temp. path
);
Parameters

nBufferLength

Specifies the size, in characters, of the string buffer identified by
lpBuffer.

lpBuffer

Points to a string buffer that receives the null-terminated string
specifying the temporary file path.
> ----------

Explorer

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 25.3.1998 14:06:15

> Nev�te n kdo o komponent , kter_ by vypadala jako directory tree u
> Pr zkumn�ku, co jsem se d�val, tak jsem na el jenom shareware.

Na Delphi Superpage existuje freeware DIRTREE.ZIP, je to presne to
iste ako v Exploreri, ale len adresare (aspon som nensaiel ziadnu
property na nastavenie, aby ukazoval aj subory). Jednoduchou upravou
zdroajku sa da docielit aj to, aby ukazoval vsetko, aj subory ... Je
to celkom pekne prepracovane ...
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

Autonumber

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 25.3.1998 14:10:35

Ahojte,

Mam takovy problem, pouzil jsem pro svou aplikaci v tabulkach jako
primary key typ Autonumber, cela aplikace funguje bez problemu, ale nyni
potrebuji provest kopii databaze z jedne do druhe pri zachovani vazeb
(cilova ma temer shodnou strukturu). Problem je v tom, ze po Insert se
vygeneruje nove cislo pro Autonumber a ten se nepodari zmenit na puvodni
hodnotu a v sekundarni tabulce diky tomu dojde k chybe, ze neni primary
key.

Poradte mi prosim jak to vyresit, asi budu nucen AutoNumber zrusit a
pouzivat jiny zpusob generovani Primary Key.

Dekuji
Jaroslav Jahoda

TEMP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.1998 14:12:29

Hrb�� David wrote:

> Jak zjistim programove adresar pro temp soubory? Nekde jsem to mel a ted to
> nemuzu najit.
> David.

API funkce GetTempPath

Petr Vones, amatersky programator

David Vodnansky ODBCExpress

[*] Radim Kunz <ekservis(zv)altair.ova.inec(tec)cz> - 25.3.1998 14:27:25

> Hello,
>
> muzete trochu blize popsat Vase skusenosti s ODBCExpress, tj.
> rychlost, spolehlivost, ceny?
>
> Co je nutno mit pro vyskouseni napr. pro tabulky Paradoxu?
>
> Mate pravdu, ze nativni Borlandi a cele BDE je dost chybova a taky
> bychom jej chteli casem nejak nahradit.
>
> Diky Tomas

Znam jenom cenu, a ta je v prepoctu asi 10 000 KC. Coz je dost.

Radim Kunz

TEMP

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 25.3.1998 14:37:18

Pres API...

var T1: array [0..255] of Char;
begin
GetTempPath(256, (zv)T1);