DbiQInstantiateAnswer + Language driver

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:26:10

Miloslav Skacel wrote:

> lze potrebne parametry nastavit v TDatabase.Params.
>
> Dotaz byl na Language driver, coz neni parametr aliasu.
>
> Na jeho zjisteni lze pouzit
> Session.GetCofigParams('\DRIVERS\PARADOX\INIT\','',strings);
> Jak jej ale nastavit?
> Jak nastavit LocalShare v runtime? Nekde jsem to asi videl, ale nevim kde:)

Ahoj,

Pomoci BDE API funkce DbiOpenCfgInfoList, priklad najdes u Borlandu v BDE API
Examples (Example 3). Cely archiv tech prikladu je mozne stahnout i pro offline
prohlizeni.

http://www.borland.com/devsupport/bde/bdeapiex/

Otazkou vsak zustava jestli je nastavovani zakladni konfigurace BDE zrovna
nejlepsi reseni. Pokud neni vysledna tabulka moc velka, tak by to slo treba
resit tak, ze by jsi vytvoril shodnou prazdnou tabulku, v ni pomoci funkce
DbiDoRestructure zmenil langdriver a pak pomoci DbiBatchMove s nastavenym
bTransliterate na True prekopiroval data. Reseni je to ale silene :-)

V Delphi 5 uz budou komponenty na pristup k databazim pres ADO (OLE DB),
takze se treba podari zbavit BDE uplne.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *

TMemoryStream & HTTP Response

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:48:39

Petr Fejfar wrote:

> [...]

Ahoj,

To je pravda, narozdil od 16bit prekladacu lze 32bitovy kod prekladace oznacit
za vseobecne pouzitelny.

> Je pravda, ze zobecneni funkce 32 bitovych registru pri adresovani pameti u
> procesoru Intel dnesni prekladace vcetne napr. D4 umi pri optimalizaci dost
> slusne vyuzit, takze se zpravidla pouziti assembleru nevyplati.

Presne tak, ubylo predevsim nesmyslne pouzivani segmentovych registru jak tomu
bylo v 16bit kodu.

> Ovsem, kdyz honis napr. rychlost vyhledavani v DB stroji tim, ze pouzivas
> zvlastnich algoritmu misto abys pouzil iterace s repe cmpsx, tak se take
> vyplati zkusit optimalizovat implementaci tohoto algoritmu rucne. Kazdy
> usetreny takt prijde k dobru.
>
> Usetrit se da zejmena u tech algoritmu, kde se operuje s omezenym poctem
> lokalnich promennych, takze je lze podrzet v registrech. Jakmile vzroste
> overhead s jejich uschovou/obnovou popr. jakmile se zacnou pouzivat lokalni
> promenne v pameti, ztraci pouziti assembleru smysl.

Ono lze kod i castecne optimalizovat v Pascalskem zapisu. Docela dobre je tato
problematika popsana tady, vcetne nekolika prikladu.

http://www.econos.com/optimize/

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Systemove ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:48:57

Tomas Skopik wrote:

> Ahoj.
>
> Muzete mi prosim poradit jak pouzit v aplikaci ikony pro soubory standartne pouzivane systemem? Tedy, mam seznam souboru (TListView) a chtel bych, aby u kazdeho byla jeho ikona.

Ahoj,

Neco podobneho se tu uz kdysi resilo, priklad najdes tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/API/Example_DragAcceptFiles.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

THUNK, FLAT THUNK -- kdopak jiz slysel tento termi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:48:45

Jan �ebel�k wrote:

> Vlada Bodecek se pouzitim 16bit DLL v 32bit EXE zabyva na kurzu Win32 API.
> Myslim, ze to resi pres WM_COPYDATA.

Ahoj,

To je ale snad neco jineho, pomoci WM_COPYDATA lze prenaset data mezi dvema
procesy. To co se nazyva thunking je zpusob jak z 32bit kodu volat primo
funkce 16bit knihoven (pomerne silenost).

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TGraphicControl Paint

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:50:39

Petr Kure� wrote:

> [...]
> sekundu. Pouzivam normalne TBitmap v pameti a kazdych x (20) vzorku to
> prekreslim na obrazovku pomoci CopyRect. Jenze pokud to mam spustene u sebe
> (NT4 sp4) tak se to po urcite dobe "kousne" a to tak, ze prestane fungovat
> ono kopirovani na Canvas PaintBoxu, ve kterem je graf zobrazovan. Zkousel
> jsem vsechno mozne, zamikani Canvasu apod(mam osetreno, ze se mi nevola
> dvakrat prekresleni, k cemuz muze dojit, kdyz ja chci prekreslovat, nebo se
> vola OnPaint), ale nepodarilo se mi to rozumne rozhcodit, staci kdyz parkrat

Ahoj,

Tezko rict, akorat v tom popisu me trochu zarazi "kdyz ja chci prekreslovat,
nebo se vola OnPaint". Ono vykreslovat by jsi mel jen v OnPaint, explicitne
si pak o prekresleni muzes rict pomoci Invalidate ci Repaint. Pomohla by
spis ukazka kodu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Aplikace "Sledovani site" pro W95/98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:51:33

Ahoj,

Pred casem jsem tu sliboval konverze NetAPI funkci pro W95/88 vcetne demo
aplikace pripominajici Sledovani site ktere je soucasti Windows. Je to ke
stazeni tady (D_SVRAPI95.ZIP):

http://www.delphi-jedi.org/convlib/convlib.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Borland Buglist server

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.6.1999 22:53:30

Ahoj,

Borland spustil listserver kde by se mely oznamovat chyby v jejich produktech.

http://www.inprise.com/devsupport/listserv.html

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Whois

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 13.6.1999 23:29:06

Nevite nekdo o nejake sikovne komponente, ktera z prostredkovava informace
o domenach WHOIS ?�Nekde jsem to jiz zahledl, ale ted bohuzel nevim kde a
celkem by se mi to siklo.

Dik PK

scanner

[*] phamak(zv)faxmodem(tec)cz - 13.6.1999 23:55:12

Ahoj
nevite nekdo o nejaky komponente(pro D4) ci necem jinym, co by umelo ovladat scanner?
Potrebuji totiz oskenovat obrazek, oriznout, previst na jpg a ulozit.

P.Hamak

Detekce software

[*] Michal Vojta <crawly(zv)iol(tec)cz> - 14.6.1999 00:26:47

Ahoj vsichni, mohl by mi nekdo poradit, jak zjistim, jestli je ve W95
nainstalovany nejaky program? Zkousel jsem ho hledat v registru, ve
vetvi Uninstall, nebo tam, kde jsou asociovane pripony, ale asi jsem
spravne nepochopil, cim ten registr prohledat. Delam v Delphi 2. Dik
Michal

scanner

[*] No Comemnt Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 14.6.1999 00:45:23

hladaj pod heslom TWAIN na archivoch, ale osobne som s tym este nerobil... a ani asi nebudem ...

rw
Od: Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 11. �ervna 1999 15:11
P�edm�t: registry 2

Ahoj,

jeste jednou se ptam - pot�ebuju ve W95 vyexportovat jednu v�tev
registru do souboru a na jinem pocitaci ji znovu z tohoto souboru
naimportovat. Export delam pomoci objektu TRegistry metodou SaveKey coz
funguje (vytvorim binarni soubor). Ted ale nevim jak pouzit obracenou
funkci
LoadKey. Poradte prosim jak to udelat aby to fungovalo.

dekuju moc

M.

OFFTOPIC: Word a fonty

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 14.6.1999 08:13:40

Ahojte,
chtel bych se zeptat, jestli se nekomu nestalo toto:
Na masinu s W95 bez SP nainstaluji z Office 95 Word a Excel. Zhruba po
tydnu dojde k tomu, ze ve Wordu zustane pouze font Roman 10cpi!!!, ale v
Excelu a ostatnich aplikacich jsou v poradku vsechny fonty!!!!. Nepomuze
reinstal W95 ani Office 95 ani preinstalovani Officem 97, zkousel jsem neco
najit nejake rozdily v registrech mezi Wordem a Excelem, ale
bezvysledne.Neustale je Word bez fontu a Excel ma vsechny fonty.Z 20 PC
instalovanych stejnym zpusobem mi to dela na 4 PC ruznych typu, takze vybec
nevim, ceho se mam chytit.
Jedine,co zabere, je kompletni instalace PC pocinaje Dosem, ale bohuzel
fonty z Wordu po case zase zmizi a nejsou pristupne.
Asi si budete myslet,ze jsem "pacient", ale bohuzel si opravdu nedelam
srandu a prosim o radu. Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

registry 2

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 14.6.1999 09:12:13

> [...]
> spustit
> treba pres shellexecute. Windows si samy najdou program a

No, jenze Win95 oznami, ze "do reg. bylo neco ulozeno" a chteji tuknout na
OK, coz ne obtezujici.
No a Win98 se dokonce pred zavedenim praji "Chcete zavest REG do registru.."
a uzivatel ma na vybet Ano/Ne, co� uz vubec neni casto prijatelne.

David Krames

David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz

registry 2

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 14.6.1999 09:32:59

Tak to bych nedelal - duvod je ten, ze v jednom z poslednich Zive vysel
clanek, jak toto potencialne nebezpecne chovani odstranit. Kdyz si tvuj
program spusti nejaky paranoidni uzivatel, ktery tohoto navodu pouzil, tak
mu nebude fungovat. V API existuje funkce pro nahrani informaci ze souboru
do registru. Viktor

Od: Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
[...]

Nechtene orezavani retezce.

[*] Petr Danek <petrd(zv)atlas(tec)cz> - 14.6.1999 09:36:52

Ahoj,
mam problem s aplikaci v D4. Na jednom pocitaci s WIN NT mi samovolne orezava retezec ze 160 na 50 - 70 znaku. Ale hloupe je, ze nektery den to funguje bez problemu a jiny to zase orezava. Na dalsich peti PC s ruznymi konfiguracemi to funguje bez problemu. Nevite nekdo co by to mohlo delat.

Dik.

Petr Danek
petrd(zv)atlas(tec)cz

WM_KEYDOWN - Reseni

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.6.1999 09:36:04

Pro toho, koho to zajima :
potreboval jsem simulovat stisk klavesy tak,
aby nebyla odeslana nejakemu konkretninmu oknu,
ale tomu, ktere ma prave zamereni, tzn. ze pokud
se uzivatel prepne napr. do jineho formu a v nem
do nejakeho TEdit-u, posle se to prave jemu.

Nejdrive me napadlo nejak zjistit handle toho
konkretniho prvku, jehoz tridu dopredu neznam
a potom pomoci PostMessgae mu poslat WM_KEYDOWN a
WM_KEYUP, ale nepodarilo se mi zjistit, jak zjistit
(fuj) tento manupulator (GetForegroundWindow nevraci
handle konkretniho prvku, ale cele aplikace/main formu)

Taxem se zacal pidit po hook-ovani (prebornik tedy
nejsem) a nasel jsem toto :
HHOOK SetWindowsHookEx(
int idHook, // type of hook to install
HOOKPROC hkprc, // address of hook procedure
HINSTANCE hMod, // handle of application instance
DWORD dwThreadID // identity of thread to install hook for
);
kde jako typ Hook-u dam WH_JOURNALPLAYBACK

Nejprve tedy naplnim frontu zprav, a potom je pomoci
SetWindowsHookEx a CallNextHookEx prehraju. Taxem
se s tim mordoval a kdyz uz jsem to mel hotovy, nasel
jsem na CD k Mistrovstvi v Delphi 3 priklad PlayKeys,
kde uz to bylo hotovy a nasel jsem tam i to, ze lze
takto prehravat i udalosti mysi. A aby to nebylo malo,
nasel jsem i maly (ale nefukcni) priklad na UDDF.

Diky vsem za pomoc.
Dobra.

RX

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.6.1999 09:38:35

Jsou na Torry v sekci Packages, ale obavam se,
ze tam k nim neni zadny fix :-(

na rx.demo.ru se nemuzu dostat alespon mesic.

> Nevite, kde sehnat RX komponenty? Adresa http://rx.demo.ru/ je
> nefunkcni...

D4

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 14.6.1999 09:59:19

pouzivam Delphi 2. Mam ho na noteboku Pentium 100 MHz, 16 MB RAM. Viem ze to
je dost slabe ale da sa s tym robit. Rozmyslam o prechode na Delphi 4. Len
neviem ci to na tom pojde. D4 tusim vie doplnovat automaticky metody a
vlastnosti, resp. ponukne ich zoznam k objektu, ktory pisem. Neda sa to
vypnut ?Potom by mi mozno ten notebok stacil.

Martin

RX

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.6.1999 10:25:11

Mam i fix Rx2.60, chces ho poslat?

> Od: Mal� Dobromil [SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
> Odesl�no: 14. �ervna 1999 9:39
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: RX
>
> Jsou na Torry v sekci Packages, ale obavam se,
> ze tam k nim neni zadny fix :-(
>
> na rx.demo.ru se nemuzu dostat alespon mesic.
>
> Dobra.

Serial Number a Volume

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 14.6.1999 10:36:24

Ahoj vsichni,

jak jde pres Delphi nastavit Volume na diskete a (a to hlavne) seriove
cislo diskety XXXX-YYYY ?

Diky za odpovedi

Mira

Rozpoznani zaple tiskarny

[*] Michal �viga <proton(zv)iol(tec)cz> - 14.6.1999 10:38:28

Me vzdy chodilo toto. Bylo to ale v dosovske aplikaci. Funguje to i v dos
okne spustenem pod win.
Jak to chodi ve win to netusim.

var r:registers;
begin
with r do
begin
ah:=02;
dx:=0;
intr($17,r);
end;
if (r.ah=144) then //tiskarna je OK
end;

Problem byl v tom, ze kdyz jsem posilal napr. celou stranku textu musel jsem
kontrolovat stav tiskarny pred kazdou radkou,
protoze po nekolika radkach se zaplnil buffer tiskarny a ta neprijima dalsi
data. Takze jsem po kazde radce testoval stav a kdyz nebyl OK
tak jsem chvilku pozkal a testoval znovu dokud stav nebyl OK. Platilo to ale
u pomalych jehlickovych tiskaren.
Dnesni laserovky to asi nebudou potrebovat.

S pozdravem

Michal �viga (Sviga)
PROTON
CD KATALOG AMPER '99
http://www.cd-amper(tec)cz
mailto:proton(zv)iol(tec)cz
tel., fax:02/65 15 052
mobil:0602/ 207 557
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: MJ soft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 10. �ervna 1999 23:13
P�edm�t: Rozpoznani zaple tiskarny

Ahoj

Potreboval bych zjistit stav tiskarny. Jestli je ON LINE.
Tisknu totiz nektere tisky tak, ze je jako textovy soubor
zapisu na LPT port tiskarny, aby se tiskly v znakovem
rezimu. Vse OK. Ov�em jen kdyz je tiskarna ON LINE.
Pokud ne, tak se program zasekne a �eka a �eka ......

Nev�te nekdo co s tim.

Jindra

Update databaze

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 14.6.1999 11:13:25

Ahoj,

nekdy tady v konferenci probehlo, ze na tohle je dobra funkce BDE
dbiPackTable - zkus archiv, snad tam neco bude.

Mej se,

Peter Rus

Petr Brant wrote:

> [...]
> q2.Active:=false;
> q2.sql.Clear;
> q2.sql.Add('DELETE FROM '+table1.TableName);
> q2.ExecSQL;
> q2.Active:=false;
>
> coz ovsem nemaze zaznamy fyzicky, ale pouze je oznaci jako zrusene.
> Zkousel jsem podle rady kolegu z FoxPro SET DELETE ON, ale BDE to
> nebere. Pomuze nekdo ?
>
> Diky predem
>
> ************************************************************************
> *******************************
>
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

OFFTOPIC: Word a fonty

[*] Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz> - 14.6.1999 11:13:20

Hej hola,

tohle se mi stavalo, kdyz jsem mel nainstalovany AutoCAD - presneji ani
ne tak autocad, jako spis tu jeho PHANTOM tiskarnu, kterou vyrobi. Zkus
se podivat, jestli nemate na tech ctyrech pocitacich nejaky podobny
software. Ale abych pravdu rekl, uz si nepamatuju, jak jsem to dal pryc
- jestli smazanim toho phantoma, nebo preinstalovani acadu nebo office
(v ruznem poradi ;-) ). Ale tohle je opravdu osemetny problem, celkem
jsem se na tom zapotil.

Mej se,

Peter Rus

Petr Sadovsky wrote:

> [...]
> fonty z Wordu po case zase zmizi a nejsou pristupne.
> Asi si budete myslet,ze jsem "pacient", ale bohuzel si opravdu nedelam

D4

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 14.6.1999 11:13:53

Pentium 100 MHz bohate staci, jenom bych si zvysil tech 16 MB RAM na 64 MB RAM (nebo aspon na 32 MB RAM)

----------
> [...]
> vlastnosti, resp. ponukne ich zoznam k objektu, ktory pisem. Neda sa to
> vypnut ?Potom by mi mozno ten notebok stacil.

Update databaze

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 14.6.1999 10:16:01

[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.6.1999 11:24:07

Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> wrote:

> Na masinu s W95 bez SP nainstaluji z Office 95 Word a Excel. Zhruba po
> tydnu dojde k tomu, ze ve Wordu zustane pouze font Roman 10cpi!!!, ale v
> Excelu a ostatnich aplikacich jsou v poradku vsechny fonty!!!!. Nepomuze

Word nabizi jen fonty, ktere je schopna vytisknout prave predvolena
tiskarna. Kdyz se nastavi napr. generic printer nebo nejaka jina negraficka
tiskarna, tak nabizi jen fonty Roman X cpi.
AFAIK, Excel tuto kontrolu nedela.

Melo by tedy stacit:

a) doinstalovat nejakou tiskarnu, ktera umi proporcionalni pismo, v podstate
jakakoli graficka
b) predvolit ji (nemusi se nic restartovat, word testuje tiskarnu v okamziku
vyvolani operace Format | Font.

Bye, pf

Update databaze

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 14.6.1999 11:24:47

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>

> [...]
> apod.) Nebo, pokud to nejde, jak se _fyzicky_ smaze obsah TTable, aby
> pak nebyla ta mrcha dvakrat vetsi nez predtim ? Zatim jsem pouzival pro

A co tak importovat pouze zaznamy, ktere potrebujes. Napr. nasledujici dotaz
ti vybere pouze zaznamy, ktere prvni tabulka neobsahuje :

Select * From Prvni
Where Prvni.Jednoznacna_polozka Not In
(Select Prvni.Jednoznacna_polozka from Prvni, Druha
Where Prvni.Jednoznacna_polozka = Druha.Jednoznacna_polozka)

A obsah pak muzes naapendovat do aktualizovane databaze.
Jinak pri svem puvodnim pristupu musel pouzit spis Table.EmptyTable nebo
po vymazani zaznamu zavolat funkce BDE dbiPackTable

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

TMemoryStream & HTTP Response

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.6.1999 11:40:27

Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:>> Je pravda, ze zobecneni funkce 32 bitovych registru pri adresovani pameti

>Presne tak, ubylo predevsim nesmyslne pouzivani segmentovych registru jak
tomu
>bylo v 16bit kodu.

To jsem zrovna na mysli nemel. Je pravda, ze odstranenim segmentu zejmena u
stringovych operaci se leccos zjednodusilo, ale IMHO hlavni prinos pro
efektivitu kodu ma moznost pouzivat kterykoli registr pro adresovani pameti.
Zatimco 16 bitove verze mely k dispozici jen index registry BX,DI,SI a BP,
dnes se muze psat napr.:

mov eax,[edx]
mov eax,[edx+ecx]

Tim doslo k tomu, ze strojova optimalizace muze byt velmi uspesna. Drive
hodne zalezelo na duvtipu programatora, jak dokazal minimalizovat overhead
pri uschove/obnove/prehazovani registru. Dnes rada presunu odpada.

Bye, pf

OFFTOPIC: Word a fonty

[*] Krame� David Ext. <David.Krames(zv)czech-tv(tec)cz> - 14.6.1999 11:52:32

Tohle se mi stalo, pokud jsem nemel nainstalovanou zadnou tiskarnu.
Word si upravuje seznam pisem podle moznosti tiskarny, no a pokud tam
zadna neni, tak ukazuje prave jen ten Romain.

Zkus nainstalovat aspon obecnou tistarnu (generic text nebo tak nejak..)

David Krames

> [...]
> Nepomuze
> reinstal W95 ani Office 95 ani preinstalovani Officem 97, zkousel

Update databaze

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 14.6.1999 12:00:57

Podivej se po nejake metode SQL1.PACK* , za boha si nevzpomenu, jak je to
presne.Ta ti fyzicky vymaze vety oznacene ke smazani.
SET DELETE ON / OF pouze nastavuje, jestli chces napriklad v DBGRIDu vety
oznacene ke smazani videt nebo ne.
Doufam, ze ti to pomuze.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. �ervna 1999 11:16
P�edm�t: Update databaze

> [...]
> *******************************
>
> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

D4

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 14.6.1999 12:27:26

To by som aj ja najradsej urobil, ale je to Twinhead Slimnote 7, su dostupne
iba 16 MB moduly a to by som musel este 8 MB vyhodit, pretoze ma iba jeden
slot a v tom je uz 8 MB, 8 je na doske. Takze rozsirenie na 24 MB by ma
stalo okolo 7000. To sa mi neoplati.
Existuje vraj aj 32 MB, to by som kupil ale ziaden dodavatel mi ich nevie
zohnat.

Neviete ci sa to zobrazovanie metod pri pisani kodu da vypnut ?

Martin

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 14. �ervna 1999 12:09
Predmet: Re: D4

>Pentium 100 MHz bohate staci, jenom bych si zvysil tech 16 MB RAM na 64 MB
RAM (nebo aspon na 32 MB RAM)

>----------

Len

Existuje AfterShow ?

[*] Radoslav Jalc <rjalc(zv)ke.telecom.sk> - 14.6.1999 12:36:25

Pekny den prajem ....

Mam nasledujuci problem : Potrebujem urobit jednoduch. prg. v Delphi, ktory zobrazi form, trebars, progress bar prebehne od 0 do 100 a aplikacia sa ukonci. Neviem vsak kde mam volat tie moje procedury. Pretoze ak vetko nacpem do eventu onShow, tak sa to udeje TESNE pred zobrazenim formu. Takze vlastne nic nevidim.
Prave preto mi tu chyba event AFTERSHOW...

Existuje nejake riesenie ? ...

Vdaka

S pozdravom
Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: RJalc(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

OFFTOPIC: Word a fonty

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 14.6.1999 12:38:35

Tak takoveho tam nic nemam.
Co se mi podarilo vypatrat, tak na tech 4 masinach hrali windowsi srdce po
siti, ale to si dam semtam taky a Word je v pohode.
Ja uz se s tim potim bezvysledne asi dva mesice.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz

Od: Peter Rus <peterrus(zv)intesys(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. �ervna 1999 11:13
P�edm�t: Re: OFFTOPIC: Word a fonty

> [...]
> - jestli smazanim toho phantoma, nebo preinstalovani acadu nebo office
> (v ruznem poradi ;-) ). Ale tohle je opravdu osemetny problem, celkem

Update databaze

[*] Tomas.Spiner(zv)ACSnet.sk - 14.6.1999 11:42:09

Cao,
mozno som to zle pochopil, ale jednoduche riesenie sa mi zda toto :
While not eof(tvoj subor) do begin
read-ln(,);
Table1.SetKey;
Table1.Fields[0].AsString := tvoje data zo suboru;
if not Table1.GotoKey then table1.append;

Update databaze

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 14.6.1999 12:52:02

Pokud muzu se svou troskou do mlyna,

tak bych spis ten text naimportoval do jine tabulky, a pak bych pomoci
batchmove provedl appendupdate. Ovsem vybrat co je nejvhodnejsi musis
sam.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Peter Rus [SMTP:peterrus(zv)intesys(tec)cz]
> Odesl�no: 14. �ervna 1999 11:13
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Update databaze
>
> Ahoj,
>
> nekdy tady v konferenci probehlo, ze na tohle je dobra funkce BDE
> dbiPackTable - zkus archiv, snad tam neco bude.

> [...]

Zakazat systemov� klavesy Control-Alt-Del, Alt-Tab

[*] Shima Fares, Bc. <shima(zv)czechtrade.tpo(tec)cz> - 14.6.1999 12:57:56

Potrebuju na urcitou dobu znemoznit pouziti techto kombinaci klaves:
Control-Alt-Del, Alt-Tab, Control-Esc.
Nevite o nejake komponente pro Delphi 3, ktera by to umoznovala a
fungovala v Win95/98/NT ?

D4

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 14.6.1999 13:01:39

Ja honim D4 prof. na 486/100/16MB a jede to. Vypnout doplnovani a
napovedy lze.

Od: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
> [...]
D�tum: 14. �ervna 1999 12:09
Predmet: Re: D4

>Pentium 100 MHz bohate staci, jenom bych si zvysil tech 16 MB RAM na 64

registry 2

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 14.6.1999 13:02:37

no to bych prave potreboval poradit, pokousel jsem se pouzit
RegRestoreKey(..) i RegLoadKey(..) ale proste me to nejak nefungovalo (viz.
muj prispevek s predmetem "Registry")

M.

OFFTOPIC: Word a fonty

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 14.6.1999 13:09:06

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. �ervna 1999 11:24
> [...]

podstate
> jakakoli graficka
> b) predvolit ji (nemusi se nic restartovat, word testuje tiskarnu v

Hned to valim zkusit mne se zda, ze kvuli rychlosti tisku jsem tam
nainstaloval pouze Obecnou nebo jen textovou... ale prece bych pres ni
nechtel tisknout z Wordu.Mozne je vsechno, proverim to a ozvu se.
Zatim diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

pocitana polozka

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 14.6.1999 13:27:01

Ahoj,
zdedil jsem strukturu databaze (puvodne v DBF ale ja to asi udelam v DB) a
to takto (zjednodusene):

Tskupina.db
cislo_skupiny: integer
popis_skupiny:String

Tpodskupina.db
cislo_skupiny:integer
cislo_podskupiny:integer
popis_podskupiny:String

Tmojedata.db
obrazek:String
cislo_skupiny:integer
cislo_podskupiny:integer

Stejnojmenne polozky v tabulkach sobe navzajem odpovidaji. Smerem dolu je
vazba 1:n.
Problem je ale ten, ze v Tpodskupiny neexistuje kazda kombinace
cislo_skupiny - cislo_podskupiny. (jiz vzhledem k tomu, ze puvodni databaze
ma Unique index prave na polozce cislo_podskupiny)
Pak, kdyz v Tmojedata zmenim cislo_skupiny, tak mi vybehne chybova hlaska,
ze neexistuje doposud platne cislo_podskupiny.
Pro editaci techto polozek pouzivam DBLookupComboBox vzdy napojeny na
prislusny cislenik. Neni to spatne?

Lze to nejak elegantne obejit, pripadne kam dat nejaky vypocet primo jako
vlastnost Tmojedata.
Jak udelat pocitanou polozku z jine tabulky? (napr do Tpodskupiny pridat
odpovidajici Tskupiny.popis_skupiny)

V SQL to umim, v TTable ne. :-((
===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco
dela

Update databaze

[*] miroslav.prokel(zv)rtscs(tec)cz - 14.6.1999 13:35:04

Pokud je potreba zajistit, aby se v tabulce nevyzkytovala duplicitni data,
je nejjednodussi zalozit u ni jednoznacny klic. Pri nacitani z textaku pak
nechat na klici, at se o to sam postara a osetrit (nebo neosetrit) vyjimku
pri Insertu.

K pack table - viz bde32.hlp

Miro

miroslav.prokel(zv)rtscs(tec)cz

// Pack a Paradox or dBASE table
// The table must be opened execlusively before calling this function...
procedure PackTable(Table: TTable);
var
Props: CURProps;
hDb: hDBIDb;
TableDesc: CRTblDesc;
begin
// Make sure the table is open exclusively so we can get the db handle...
if not Table.Active then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened to pack');
if not Table.Exclusive then

raise EDatabaseError.Create('Table must be opened exclusively to pack');

// Get the table properties to determine table type...
Check(DbiGetCursorProps(Table.Handle, Props));

// If the table is a Paradox table, you must call DbiDoRestructure...
if Props.szTableType = szPARADOX then begin
// Blank out the structure...
FillChar(TableDesc, sizeof(TableDesc), 0);
// Get the database handle from the table's cursor handle...

Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE,
hDBIObj(hDb)));
// Put the table name in the table descriptor...
StrPCopy(TableDesc.szTblName, Table.TableName);
// Put the table type in the table descriptor...
StrPCopy(TableDesc.szTblType, Props.szTableType);
// Set the Pack option in the table descriptor to TRUE...
TableDesc.bPack := True;
// Close the table so the restructure can complete...
Table.Close;
// Call DbiDoRestructure...

Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TableDesc, nil, nil, nil, False));

// If the table is a dBASE table, simply call DbiPackTable...
if (Props.szTableType = szDBASE) then
Check(DbiPackTable(Table.DBHandle, Table.Handle, nil, szDBASE, True))
else
// Pack only works on PAradox or dBASE; nothing else...
raise EDatabaseError.Create('Table must be either of Paradox or dBASE
' +

'type to pack');

Table.Open;

end;

OFFTOPIC: Word a fonty

[*] miroslav.prokel(zv)rtscs(tec)cz - 14.6.1999 13:45:12

Nevim, jestli je to ono, ale me se to stavalo, pokud jsem nemel
nainstalovanou tiskarnu nebo jako vychozi tiskarna byla nastavena
Generic/text only.

miro

miroslav.prokel(zv)rtscs(tec)cz

StayOnTop problem

[*] tomas.kminek(zv)post(tec)cz - 14.6.1999 13:47:12

Ahoj vsichni
Potreboval bych poradit. Kdyz vytvorim (pouzivam Delphi 3) nastrojove plovouci okno, jenz ma styl fsStayOnTop, tak aby bylo vzdy nad hlavnim oknem. To je v poradku, ale tohle nastrojove okno prekryva TaskBar (ten je take nastaven vzdy navrchu). Pritom nastrojove okna napr. aplikace WordPad
jsou pod TaskBarem. Jedine vrchni okno v Delphi, ktere se chova spravne je FindDialog.

Existuje AfterShow ?

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 14.6.1999 13:51:56

Radoslav Jalc <rjalc(zv)ke.telecom.sk> wrote:

> [...]
> tak sa to udeje TESNE pred zobrazenim formu.
> Takze vlastne nic nevidim.
> Prave preto mi tu chyba event AFTERSHOW...

Hi,

uz to tady tusim bylo: muzes si napr. postnout message a vse udelat v jejim
handleru, napr.

const UM_Processing = WM_USER+1
type
tMyForm = class(tForm)
procedure FormShow(Sender:tObject);
private
procedure UMProcessing(var aMsg:tMessage); message
UM_Processing;

procedure tMyForm.FormShow(Sender:tObject);
PostMessage(self.Handle,UM_Processing,0,0);
end;

procedure tMyForm.UMProcessing(var aMsg:tMessage);
begin
// tady si delej, co chces

StayOnTop problem

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 14.6.1999 13:59:57

tomas.kminek(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
> jsou pod TaskBarem. Jedine vrchni okno v Delphi, ktere se chova spravne je FindDialog.

Domnivam se, ze bude nutne nastavit rucne z-order pomoci nejakeho toho
SetWindowPos, pricemz bych rekl, ze ontop si to ohlida samo. Mozna
HWND_NOTOPMOST..?

Byl bych i konkretnejsi, ale pisu to na blind... :)

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

OnActivate

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 14.6.1999 14:08:36

Mam hlavni okno aplikace (neni to MDI) a z nej spoustim pres ShowModal
nejake
jine okno. Kdyz to druhe zavru, tak se aktivnim stane hlavni okno. Proc
se mi ale
nezavola procedura zavesenanaOnActivate tohoto hlavniho formu? Nebo je
nato
uplne jina udalost?

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 14.6.1999 13:15:52

Samozrejme se CodeInsight (tak se ten bazmek jmenuje) vypnout da. Ta pamjet
ti ale stejne bude chybet - IMHO jsou D4 vyrazne pamjetjovje narocnejsi nez
D2 (to byly i D3 :-( ).

Bye
T.B.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk>
P�edm�t: RE: D4

Od: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
> [...]
Predmet: Re: D4

>Pentium 100 MHz bohate staci, jenom bych si zvysil tech 16 MB RAM na 64 MB

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 14.6.1999 14:16:18

Jak muze klic zajistit, aby se nevyZkytovala duplicitni data?
Co kdyz tam budou stejna data s ruznym klicem? Podle klice
nerozlisis, zda jsou data shodna nebo ruzna.

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

registry 2

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 14.6.1999 14:23:17

A jakym zpusobem sis to ulozil? Od jakeho klice? Mas ten samy pocatecni
klic na te jine masine? Jde stale o W9x nebo jiz o NT?

> [...]

> no to bych prave potreboval poradit, pokousel jsem se pouzit
> RegRestoreKey(..) i RegLoadKey(..) ale proste me to nejak nefungovalo

Existuje AfterShow ?

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 14.6.1999 13:24:58

:-) No prece zahy pote co zavolas Show.

Form1.Show;
<tady si delas co chces>
Form1.Close;

Jestli mas aplikaci jako jediny form, tak to placni primo do source toho projektu.

Bye
T.B.
Od: Radoslav Jalc <rjalc(zv)ke.telecom.sk>
P�edm�t: Existuje AfterShow ?

[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.6.1999 14:34:06

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri [SMTP:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 14. �ervna 1999 14:16
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Update databaze

[Bene� Jaroslav] to neni pravda, jestlize je klicem cely zaznam
vety a ma atribut unikatnosti pak duplicitni zaznamy se do databaze vubec
nedostanou. Prece totez lze udelat treba na obycejnem stringlistu, pri
nastaveni Duplicates na ignore (s upravou upcase a nastavenim sorted).
Podminkou je nastaveni unikatnosti klice v DB. Jaro B.

> Jura
> [...]

MSSQL

[*] soft(zv)comacomp(tec)cz (Soft Zdendy) - 14.6.1999 14:39:33

Ahoj
M��e mi n�kdo poradit jak se d� konektovat z delphi MSSQL po s�ti WAN (internetu)

TGraphicControl Paint

[*] Petr Kure� - 14.6.1999 14:39:41

ahoj,

to je sice pravda, ze by asi bylo lepsi volat rep/inval ale to ma takovy
maly problem, "pekne" to blikne. Jeste je tu jedna vec, a to zpusob obsluhy
toho COMu; je to udelany asi tak, ze tam mam thread, ktery se stara o prijem
a z toho se vola procedura, ktera vyvolava eventy v komponente, z te se
nasledne vola moje obsluha prijatych dat, a pripadne prekresleni. Pokud
vyhodim to prekresleni v OnPaintu, a prekresluju si to pouze sam (ten
interval je dost velkej na to, aby se to stihlo) , tak se to stejne po par
krouzcich s mysi zasekne. Chapal bych, ze mi pri tom volani z threadu dojde
k matlanici ve vcl, kdyz se to zavola ze dvou mist, ale takhle by to uz
nemelo zlobit ... nejzajimavejsi je, ze i kdyz ten port zavru a tu proceduru
pro prekresleni si zavolam rucne (treba button) tak se to stejne nechytne,
proste ten kod projde a nic ... getlasterror je 6, coz je neplatny handle,
coz by me zajimalo, jak muze prijit o ten hadle vnitrni bmp

> [...]
> prestane fungovat
> zobrazovan. Zkousel
> prekreslovat, nebo se
> kdyz parkrat
>
> Ahoj,
>
> Tezko rict, akorat v tom popisu me trochu zarazi "kdyz ja chci
> prekreslovat,
> nebo se vola OnPaint". Ono vykreslovat by jsi mel jen v OnPaint,
> explicitne
> si pak o prekresleni muzes rict pomoci Invalidate ci Repaint. Pomohla by
> spis ukazka kodu.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky

StayOnTop problem

[*] tomas.kminek(zv)post(tec)cz - 14.6.1999 14:52:53

Ahoj,
zkousel jsem u nastrojoveho okna mit styl fsNormal a jeho "vzdynavrchnost" zapnout API funkci dle Marca Cantu
SetWindowPos(...HWND_TOPMOSTS...), ale s tim samym vysledkem jako predtim.

Existuje AfterShow ?

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 14.6.1999 13:56:20

Zkus to povesit na OnActivate, to by se melo dit az po vykresleni okna.

Ale pokud potrebujes jen updatovat nejaka data v tom formu, napr.
nastavit checknute checkboxy apod., muzes to udelat jeste davno pred
fyzickym objevenim okna. Okno uz musi byt samozrejme v pameti vytvorene,
o cemz se muzes presvedcit v .dpr, zda je Delphi tvori automaticky.

> [...]

> S pozdravom
> Radoslav Jalc - ProNet development
> E-Mail: RJalc(zv)ke.telecom.sk <mailto:RJalc(zv)ke.telecom.sk> | Mobil:�

Existuje AfterShow ?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.6.1999 15:04:29

Zkus nekde sikovne pouzit Form1.Update;

> [...]
> zobrazenim formu. Takze vlastne nic nevidim.
> Prave preto mi tu chyba event AFTERSHOW...

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 14.6.1999 15:14:47

Nejjednodussi (sakra, my ty pismenka zdvojujeme, skoro
jako anglicani (access atd :-)) je podle me udelat
ten program/okno na chvili setricem obrazovky a potom
to zase zrusit.

Nastavit :
SystemParametersInfo(SPI_SETSCREENSAVEACTIVE,1,(zv)Dummy,0);
a zrusit :
SystemParametersInfo(SPI_SETSCREENSAVEACTIVE,0,(zv)Dummy,0);

Blizsi info v Help-u

> Potrebuju na urcitou dobu znemoznit pouziti techto kombinaci klaves:
> Control-Alt-Del, Alt-Tab, Control-Esc.
> Nevite o nejake komponente pro Delphi 3, ktera by to umoznovala a
> fungovala v Win95/98/NT ?

OnActivate

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 14.6.1999 15:21:34

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> [...]
> se mi ale
> nezavola procedura zavesenanaOnActivate tohoto hlavniho formu? Nebo je

No udalost je dobre, ale funguje dost chaoticky. Nebudu to tady
rozebirat, ale je lepsi chytat udalost WM_NCACTIVATE:

var
FOnFocusReceive,FOnFocusLoose: TNotifyEvent;

(kousek WndProc)

WM_NCACTIVATE:
if boolean(Message.wParam) then
begin
if (zv)FOnFocusReceive <> nil then FOnFocusReceive(Self);
if (zv)FOnFocusLoose <> nil then FOnFocusLoose(Self);
end {WM_NCACTIVATE};

--
[...]

Kdo je prihlasen k NT serveru

[*] j.binder(zv)albacon(tec)cz - 14.6.1999 15:25:28

Prosim, nevite nekdo jak zjistit zda (a kolikrat) je urcity uzivatel
prihlasen k NT serveru? Potreboval bych to zjistovat z NT, ale i ze
stanic s WIN 95.
To co jsem dosud nasel potrebuje NETAPI32.dll, ale to neni
podporovano na WIN95/8.

Za kazdou radu dekoji. Jiri Binder

Hide MDIChildu

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 14.6.1999 15:45:02

Ahojte,
ne ze by me to prilis palilo, ale existuje nejaky rozumny duvod k tomu, ze
nejde hidenout MDIChild okno?
cau
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Update databaze

[*] miroslav.prokel(zv)rtscs(tec)cz - 14.6.1999 15:56:30

Pises, ze nakonec stejne delas SELECT DISTINCT ... Pro� by klic na stejna
pole jako v selectu nezajistil unikatnost zaznamu?

miro

ps: sorry za vyZkyt...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri [SMTP:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
Odesl�no: 14. �ervna 1999 14:16
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Update databaze

nerozlisis, zda jsou data shodna nebo ruzna. Jura
----------
[...]

Wav & resources

[*] Jaroslav Pejsa <pejsa(zv)informatics.muni(tec)cz> - 14.6.1999 15:59:38

Ahoj

Daji se nejak vkladat WAVy do
projektu (asi do Resourcu projektu)?
Pokud ano, jak se na ne potom odkazuje (jak se daji v programu prehrat)?

Diky za odpovedi
Jof

Zakazat systemov� klavesy Control-Alt-Del, Alt-T

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 14.6.1999 16:07:28

Najdi si na Torry komponentu

TAmWinEnv

ta ti umozni presne co potrebujes a dalsi veci.

PK

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Shima Fares, Bc. <shima(zv)czechtrade.tpo(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. �ervna 1999 12:57
P�edm�t: Zakazat systemov� klavesy Control-Alt-Del, Alt-Tab, Control-Esc

> Potrebuju na urcitou dobu znemoznit pouziti techto kombinaci klaves:
> Control-Alt-Del, Alt-Tab, Control-Esc.
> Nevite o nejake komponente pro Delphi 3, ktera by to umoznovala a
> fungovala v Win95/98/NT ?

Existuje AfterShow ?

[*] Radoslav Jalc <rjalc(zv)ke.telecom.sk> - 14.6.1999 16:14:11

TO JE ONO !!!

> [...]

> PostMessage(self.Handle,UM_Processing,0,0);
> end;
>
> procedure tMyForm.UMProcessing(var aMsg:tMessage);

MSSQL

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 14.6.1999 16:27:52

Misto nazvu serveru v BDE si muzes napsat alternativne IP adresu (muze tam
byt nazev serveru nebo IP adresa). Pokud mas permanentni spojeni s tim
serverem (funguje Ti ping), muzes pracovat. Pokud se chces spojovat pres
dial up modem, jde to taky, jen si musis trochu vyhrat s nastavenim TCP/IP
protokolu. Na MS SQL Client Configuration utility musis mit nastaveno
TCP/IP. Take na tom serveru a SQL Serveru musi byt nastavena komunikace
pres TCP/IP a musi byt propojen do WAN.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Soft Zdendy [SMTP:soft(zv)comacomp(tec)cz]
Odesl�no: 14. �ervna 1999 14:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: MSSQL

Ahoj
M��e mi n�kdo poradit jak se d� konektovat z delphi MSSQL po s�ti WAN
(internetu)
dik

Zdenek <<Soubor: ATT00009.htm>>

MSSQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 14.6.1999 16:33:31

Pres TCP/IP by to melo jit snad bez problemu. Defaultni komunikace jede
pres Named Pipes takze to musis na klientovi zmenit (napr.
WINNT\system32\CLICONFG.EXE - nebo v nastaveni ODBC). A samozrejme musis
mit nainstalovany TCP/IP protokol a komunikaci pres TCP/IP na SQL
serveru (standardni port je 1433). Pak by to snad melo chodit bez
problemu - primo pres Internet jsem to nezkousel ale pres TCP/IP mi to
chodi a nevidim duvod, proc by to nemelo chodit i na WAN.

Soft Zdendy wrote:

> Ahoj M��e mi n�kdo poradit jak se d� konektovat z delphi MSSQL po
> s�ti WAN (internetu) dik Zdenek

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Nechtene orezavani retezce.

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 14.6.1999 17:19:14

To je dostnepravdepodobne ye ide o chybu v delphi alebo v oper.sys.. Ja
najskor bz som hladal pointrovu chybu.

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Danek <petrd(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. j�n 1999 10:07
P�edm�t: Nechtene orezavani retezce.>Ahoj,
> [...]
>
>Petr Danek
>petrd(zv)atlas(tec)cz

Zakazat systemov� klavesy Control-Alt-Del, Alt-T

[*] Pavel Vake� <Rocky(zv)podvodnik(tec)cz> - 14.6.1999 17:19:06

jo najdes ji na www.torry.ru myslim ze v zalozce system

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Shima Fares, Bc. <shima(zv)czechtrade.tpo(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. �ervna 1999 14:05
> [...]

>Control-Alt-Del, Alt-Tab, Control-Esc.
>Nevite o nejake komponente pro Delphi 3, ktera by to umoznovala a

Hide MDIChildu

To teda existuje, MDI child sa proste "hidenout" nedaju, je to dane
pravedepodobne samotnym windowsom. MDI child okno mozes "skryt" iba tak, ze
ho zlikvidujes, teda zavolas destructor (Form1.Free) alebo v OnClose
nastavis Action:=caFree, vtedy sa destructor zavola automaticky pri
zatvoreni okna. Samozrejmo, ked chces okno znova zobrazit, tak ho musis
najprv vytvorit (Form1:=TForm1.Create(Application))

Lubo.

Formular v DLL

[*] Michal HAMPL <PLHA(zv)email(tec)cz> - 14.6.1999 19:26:58

Chtel jsem se zeptat jestli nekdo nevi, jak se da umistit formular se vsemi jeho komponentami do dll knihovny a otevirat dynamicky treba pri kliknuti na tlacitko.

Diky, Michal HAMPL

Hide MDIChildu

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 14.6.1999 19:39:55

On Mon, 14 Jun 1999, Lubo Fule wrote:

> [...]
> zatvoreni okna. Samozrejmo, ked chces okno znova zobrazit, tak ho musis
> najprv vytvorit (Form1:=TForm1.Create(Application))

Ahoj, tvoje odpoved me prilis neuspokojila, nebot argument <<sa proste
"hidenout" nedaju>> mi jako rozumny duvod k tomu, proc to nejde, neprijde. :-)

Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Systemove ikony

[*] Zden�k Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 14.6.1999 21:28:46

Zdravim vsechny,
s tim mozna trochu souvisi moje otazka. Vytvoril jsem aplikaci pod W98,
Delphi3 - obsahuje TreeView, ListView a ImageList s obrazky. Kdyz vyslednou
aplikaci (exe) prenesu pod W95 - bez service packu, nefunguje dobre
zobrazovani bitmapu z ImageListu. Myslim, ze problem je ve stare verzi
nektere systemove knihovny. Nepamatujete si nekdo, ktera knihovna to je, a
jak ji nejlepe upgradovat ?

Dekuji,

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. �ervna 1999 23:05
P�edm�t: Re: Systemove ikony

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

D4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:15:47

Martin wrote:

> [...]
> vlastnosti, resp. ponukne ich zoznam k objektu, ktory pisem. Neda sa to
> vypnut ?Potom by mi mozno ten notebok stacil.

Da se to vypnout v Tools | Enviroment Options, ale tech 16M RAM je pro nejakou
serioznejsi praci opravdu zoufale malo. D2 se jiz dalo rozume pouzivat od 32M,
u D4 lze za pouzitelnou hranici oznacit spis 64M, s 96M uz je to pohoda :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Formular v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:16:37

> [...]
> komponentami do dll knihovny a otevirat dynamicky treba pri kliknuti na tlacitko.

Podivej se na stranku Marca Cantu, ma tam volne ke stazeni priklad k Mastering
Delphi 4 a v nich tohle najdes. Pokud mas ale D3 a vyssi, tak tam je IMHO lepsi
pouzivat dynamicky nahravane balicky.

http://www.marcocantu.com/md4/md4dload.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Kdo je prihlasen k NT serveru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:16:01

j.binder(zv)albacon(tec)cz wrote:

> [...]
> stanic s WIN 95.
> To co jsem dosud nasel potrebuje NETAPI32.dll, ale to neni

Ahoj,

Nektere NetAPI funkce jsou ve Win95/98 v knihovne SVRAPI.DLL, blize je
to popsany na MSDN:

http://msdn.microsoft.com/library/sdkdoc/network/ntlmapi_05x0.htm

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Serial Number a Volume

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:16:26

"Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o." wrote:

> Ahoj vsichni,
>
> jak jde pres Delphi nastavit Volume na diskete a (a to hlavne) seriove
> cislo diskety XXXX-YYYY ?

Ahoj,

Volume nastavis takhle:

Win32Check(SetVolumeLabel('A:\', 'DISKETA'));

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Hide MDIChildu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:17:29

Lukas Voborsky wrote:

> Ahoj, tvoje odpoved me prilis neuspokojila, nebot argument <<sa proste
> "hidenout" nedaju>> mi jako rozumny duvod k tomu, proc to nejde, neprijde. :-)

Ahoj,

Microsoft to proste tak zaridil ve sve definici Multiple Document Interface.
To uz je prece rozumny duvod, ne ? :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Wav & resources

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:17:36

Jaroslav Pejsa wrote:

> Ahoj
>
> Daji se nejak vkladat WAVy do
> projektu (asi do Resourcu projektu)?
> Pokud ano, jak se na ne potom odkazuje (jak se daji v programu prehrat)?

Ahoj,

Jedno reseni ja popsano tady:

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/sound.htm#sound1

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

registry 2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:17:08

Miroslav �ipel wrote:
> no to bych prave potreboval poradit, pokousel jsem se pouzit
> RegRestoreKey(..) i RegLoadKey(..) ale proste me to nejak nefungovalo (viz.
> muj prispevek s predmetem "Registry")

Ahoj,

Ono zalezi na tom, jestli to delas na W95 nebo NT. Napriklad RegRestoreKey
je podporoavano jen v NT.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Nechtene orezavani retezce.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:17:16

Petr Danek wrote:

> [...]
> mam problem s aplikaci v D4. Na jednom pocitaci s WIN NT mi samovolne orezava retezec ze 160 na 50 - 70 znaku. Ale hloupe je, ze nektery den to funguje bez problemu a jiny to zase orezava. Na dalsich peti PC s ruznymi konfiguracemi to funguje bez problemu. Nevite nekdo co by to mohlo delat.

Patrne se bude jednat o nejakou chybu pri praci se stringy, chybny pointer, chybna
konverze String <-> PChar apod.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

TGraphicControl Paint

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:21:38

Petr Kure� wrote:

> [...]
> maly problem, "pekne" to blikne. Jeste je tu jedna vec, a to zpusob obsluhy

To se da vyresit tak, ze budes zadat o prekresleni bez vykresleni podkladu,
v tom pripade jsi ale zodpovedny za vykresleni cele klientske oblasti daneho
prvku. Lze to udelat bud pomoci API funkce InvalidateRect, nebo pridanim
csOpaque do ControlStyle. Viz priklad dale.

> toho COMu; je to udelany asi tak, ze tam mam thread, ktery se stara o prijem
> a z toho se vola procedura, ktera vyvolava eventy v komponente, z te se

A volas tu proceduru pomoci metody TThread.Synchronize ? VCL neni thread-safe,
takze neni mozne volat metody VCL komponent z jineho nez hlavniho threadu
aplikace.

ExtCtrls, StdCtrls, AfDataDispatcher, AfComPort;

{$DEFINE UseInvalidateRect}

PaintBox1: TPaintBox;
AfComPort1: TAfComPort;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
procedure PaintBox1Paint(Sender: TObject);
procedure AfComPort1DataRecived(Sender: TObject; Count: Integer);
MemBitmap: TBitmap;
ReceivedData: String;
public
procedure DrawImage;
procedure UpdateImage;

MemBitmap := TBitmap.Create;
MemBitmap.Height := PaintBox1.Height;
MemBitmap.Width := PaintBox1.Width;
{$IFNDEF UseInvalidateRect}
with PaintBox1 do ControlStyle := ControlStyle + [csOpaque];
{$ENDIF}
AfComPort1.BaudRate := br110;
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
MemBitmap.Free;
end;

procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
begin
TPaintBox(Sender).Canvas.Draw(0, 0, MemBitmap);
end;

procedure TForm1.DrawImage;
var
PolygonPoints: array[0..2] of TPoint;
begin
with MemBitmap do
begin
Canvas.Brush.Color := clRed;
PolygonPoints[0] := Point(0, 0);
PolygonPoints[1] := Point(Width, 0);
PolygonPoints[2] := Point(0, Height);
Canvas.Polygon(PolygonPoints);

Canvas.Brush.Color := clYellow;
PolygonPoints[0] := Point(Width, Height);
Canvas.Polygon(PolygonPoints);

Canvas.Font.Name := 'Arial';
Canvas.Font.Size := 20;
Canvas.Font.Color := clBlue;
Canvas.Brush.Color := clWhite;
Canvas.TextOut(10, 100, ReceivedData);

procedure TForm1.UpdateImage;
var
R: TRect;
begin
{$IFDEF UseInvalidateRect}
with PaintBox1 do
begin
R := BoundsRect;
InvalidateRect(Parent.Handle, (zv)R, False);
UpdateWindow(Parent.Handle);
end;
{$ELSE}
PaintBox1.Repaint;
{$ENDIF}

ReceivedData := FormatDateTime('dddddd tt', Now);
DrawImage;
UpdateImage;

ReceivedData := '';
AfComPort1.WriteString(FormatDateTime('dddddd tt', Now)); // COM je zasmyckovan
end;

procedure TForm1.AfComPort1DataRecived(Sender: TObject; Count: Integer);
begin
ReceivedData := ReceivedData + TAfComPort(Sender).ReadToString;
DrawImage;
UpdateImage;

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Systemove ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:30:53

Zden�k Moravec wrote:

> [...]
> zobrazovani bitmapu z ImageListu. Myslim, ze problem je ve stare verzi
> nektere systemove knihovny. Nepamatujete si nekdo, ktera knihovna to je, a

Ahoj,

Patrne se bude jednat o COMCTL32.DLL. Na instalacnim CD Delphi by jsi mel
mit soubor 40compud.exe pomoci ktereho to lze provest. Posledni verze tohoto
updatu je tady:

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

Jina moznost je nainstalovat vsude IE4.01 bez Active Desktopu.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Assembler na pokraji pristiho tisicileti (Was:TMem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:41:35

Petr Fejfar wrote:

> Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:

> To jsem zrovna na mysli nemel. Je pravda, ze odstranenim segmentu zejmena u
> stringovych operaci se leccos zjednodusilo, ale IMHO hlavni prinos pro

Ono nejde jen o zjednoduseni u stringovych operaci, ale vlastne vsech ktere
mely neco spolecneho s pointery. Linearni adresace celeho adresoveho prostoru
usetri opravdu hodne zbytecneho kodu, ktery byl v 16bit nutny.

> [...]
> Zatimco 16 bitove verze mely k dispozici jen index registry BX,DI,SI a BP,

Jo, to mas pravdu. Navic tim jak uz dneska nastesti temer odpada nutnost psani
kodu v assembleru, clovek pomalu ztraci prehled o tom, jake moznosti adresovani
se v 32bit modu nabizi :-) Kdysi jsem videl srovnani ruznych prekladacu a velice
dobre ma vyresenou optimalizaci napriklad GCC (GNU) kompilator. Tady je odkaz:

http://www.gnu(tec)cz/gcc.html#srovnani

Ono na skutecnou rychlost vysledneho kodu ma vliv i vlastni zpracovani procesorem,
ktery se vlastne snazi uvnitr optimalizovat "jakykoliv kod". Nedavno jsem cetl
clanek o architekture Mercedu, kde chteji od tohoto modelu opustit, protoze ne
vzdy je nejefektivnejsi. Predstavuji si, ze cast teto optimalizace bude prenesena
primo na kompilator a nebude se tedy jiz tolik spolehat na "predvidani" dalsich
kroku kodu jako je tomu dnes.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

RichEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.6.1999 22:57:40

Straka Josef wrote:

> Mam jednu prosbu,
> pouzivam RichEdit v D4. Nactu nejaky dlouhy soubor, vyhledam v nem neco (par
> slov nebo vet) a tento vyber zvyraznim. Zacatek tohoto zvyrazneni se mi
> objevi v okne RichEditu dole. Tzn, ze je videt jeden radek meho vyberu.
> Pokud si hi chci precist cely, musim pouzit mys nebo sipky. Jak udelat, aby
> se zacatek vyberu zobrazil nahore v okne RichEditu? Tzn. aby bylo videt co
> nejvice radku z vyberu.

Ahoj,

Nevim jestli je to presne ono, ale muzes to udelat napriklad nastavenim prvniho
vybraneho radku textu na horni viditelnou pozici v richeditu.

uses
RichEdit;

TopLine, SelStartLine: Integer;
begin
with RichEdit1 do
begin
TopLine := SendMessage(Handle, EM_GETFIRSTVISIBLELINE, 0, 0);
SelStartLine := SendMessage(Handle, EM_EXLINEFROMCHAR, 0, SelStart);
SendMessage(Handle, EM_LINESCROLL, 0, SelStartLine - TopLine);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Update databaze

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.6.1999 23:34:38

Takhle to jiste fungovat bude (jak pise Benes), ale povazuji to za
nevhodne,
protoze takovy unikatni klic bude obsahovat jeste jednou veskera data
a prenos tudiz
bude o dost pomalejsi. Zalezi tedy na velikosti souboru. Krome toho se
musis starat
o obsluhu vyjimky.
Proc ale jednoduse ten puvodni soubor obsahujici duplicity neotevrit
pres SELECT DISTINCT. Ten doda jen unikatni data.
Jaro

> [...]
sorted).
>Podminkou je nastaveni unikatnosti klice v DB. Jaro B.

Zakazat systemov� klavesy Control-Alt-Del, Alt-T

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.6.1999 23:37:14

Nev�m jak to bude s Control-Alt-Del, ale na ostatn� muzes povesit
prazdnou udalost,
takze se klavesa odchyti a neprovede se nic.

Od: Shima Fares, Bc. <shima(zv)czechtrade.tpo(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. �ervna 1999 13:41
> [...]

>Control-Alt-Del, Alt-Tab, Control-Esc.
>Nevite o nejake komponente pro Delphi 3, ktera by to umoznovala a

Hide MDIChildu

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 14.6.1999 23:42:07

On Mon, 14 Jun 1999, Petr Vones wrote:

> Ahoj,
>
> Microsoft to proste tak zaridil ve sve definici Multiple Document Interface.
> To uz je prece rozumny duvod, ne ? :-)

No, tak to je jina... :-)
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

virus

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 14.6.1999 23:48:18

O tomhle viru dnes uz vi snad kazdy.
HAPY99.exe ovsem krome toho ze se lepi na vase odeslane maily, je
neskodnej a da se snadno odstranit.
Dokonce si vede seznam, kam vsude jste ho poslali, aby se nikomu
neposlal dvakrat a nedoslo k rychlemu
prozrazeni. Alespon tak muzete zjistit, komu se mate omluvit.
O antiviru nevim, ale ochrana je celkem snadna. Nespoustet zadne
prilohy o kterych nevite, co to je.

>dostal som zaujimavy mail, v predmete bol iba text CENOVA PONUKA a
pripojeny
>jeden exe s nazvom HAPY99.exe.
>Nezdalo sa mi to,ulozil som ho na disk a pustil na to F-PROT. Je to
virus.
>Takze bacha.
>Mimochodom nevie niekto o antivire, ktory vie kontrolovat postu ?
>
>Martin

Test p�ipojen� k internetu

[*] Patrik Sladecek <pasla(zv)iname(tec)com> - 15.6.1999 05:10:33

V�en� kolegov�, mil� kolegyn� (jsou-li n�jak�),

pros�m o radu: pot�eboval bych ve sv� aplikaci testovat,
zda je po��ta� moment�ln� p�ipojen� k internetu. Podstatn�
je, aby v p��pad�, �e p�ipojen nen�, nedo�lo p�i testov�n�
k pokusu o jeho nav�z�n� (nemohu v�ak po u�ivateli cht�t,
aby si to nastavil ru�n� ve vlastnostech internetu).

Pokou�el jsem se dle rady z Delphi FAQ testovat hodnotu
LocalIP, le� ta mi nevrac� �et�zec '0.0.0.0', jak bych o�ek�val,
ale '127.0.0.1', co� je mimochodem hodnota, kterou lze naj�t v registru u
kl��e
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
Settings\ProxyOverride.

D�le bych pot�eboval v�d�t, jak programov� modemov� p�ipojen� k internetu
zru�it.

Porad� n�kdo?

Connect to MySQL

[*] phamak(zv)faxmodem(tec)cz - 15.6.1999 06:07:33

Nemate nekdo zkusenosti s konektnutim Delphi aplikace na MySQL pod Linuxem? Jde o to, udelat klientskou aplikaci, ktera dovede synchronizovat data v lokalni databazi s MySQL.
Budu vdecny za kazdou radu.

S pozdravem
*****************************************************************************************
* Petr Ham�k
* ComTech - Internetov� prezentace a obchody, prodej PC, certifikace, s�t�
* webmaster(zv)eurocomtech(tec)cz http://www.eurocomtech(tec)cz
* FAXMODEM.CZ - zpravodajstv� ze sv�ta komunikac�
* webmaster(zv)faxmodem(tec)cz http://www.faxmodem(tec)cz
* Labsk� Kotlina 973
* 50002 Hradec Kr�lov�
* Tel. (+42)049/ 31275
* Fax (+42)049/ 31275
* ICQ: 17569781
*****************************************************************************************

delphi 3 a 4 mrzne ...

[*] Pavol Antalik <antalik(zv)pefstud.uniag.sk> - 15.6.1999 07:05:08

> kartu. Ked som mal S3 a zapnute plne hardverove urychlovanie tak zamrzal.
> Staci ked som toto vypnul a slo to.

Skusil som a pomohlo.
Dakujem.

Pavol Antalik
antalik(zv)pefstud.uniag.sk

Packages a kompilovanie

[*] Pavol Antalik <antalik(zv)pefstud.uniag.sk> - 15.6.1999 07:17:57

Dobry den.

Ma niekto s vas skusenosti s packages ?

Totiz urobil som si kratky program, co pouziva
nejake ComboBox a Button a tak.
Po kompilovani mal 380 KB
ked som zapol v options->packages
tak po skompilovani mal subor 20 KB.
ALE POTOM ZASA POTREBUJE vcl40.bpl kde ma myslim ulozene
komponenty, a tento subor ma asi 1,8 MB.

Vyberie Delphi, ktore komponenty sa prikompiluju do .exe,
alebo ich tam da vsetky ?

Mozem nastavit, ktore komponenty sa prikompiluju
k .exe a ktore nie ? Alebo su len moznosti vsetko-nic,
teda : cela sada komponentov-ziadne komponenty ?

Dakujem

Pavol Antalik
antalik(zv)pefstud.uniag.sk

Realna cisla

[*] delphi.v(zv)email(tec)cz - 15.6.1999 07:36:59

Zdravim vsechny v konferenci !

Nevi nahodou nekdo z Vas jak se pracuje s realnymi cisly ? Mam na mysli jejich zobrazovani na obrazovku. Vzdy se mi zobrazi pomoci exponentu, coz neni pro me prijatelne. Pouzivam typ comp, ale doufam, ze existuje i prijemnejsi reseni. Nevi o nem nekdo z Vas?

Vojta.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Update databaze

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.6.1999 07:45:09

jestlize je neco klicem, je to automaticky unikatni. Asi je
problem terminologie. Ja jsem zvykly pouzivat PRIMARY KEY,
FOREIGN KEY, UNIQUE KEY, ale kdyz se rekne klic, je tim obecne
chapan PRIMARY KEY (potazmo FOREIGN KEY jako odkaz odjinud).
Pripadny privlastek pred slovem klic nerika jednoznacne, co mame na mysli,
protoze kazdy primarni klic je i jednoznacny, unikatni, ... takze neni
jasne, jestli vyjadruje vlastnost klice nebo je to preklad nazvu nejakeho
constraintu z anglictiny.
Az ted po druhem precteni a po Tvem protestu mi doslo,
ze jednoznacnym klicem mel autor na mysli constraint UNIQUE KEY.
Asi bychom meli pouzivat spise ty anglicke terminy.

> [...]
> nastaveni Duplicates na ignore (s upravou upcase a nastavenim sorted).
> Podminkou je nastaveni unikatnosti klice v DB. Jaro B.

Ja jsem nepsal, ze takovy klic
udelat nelze, ale ze obecne klic takovouto vlastnost nema.
Navic duplicitu takovymto resenim nevyloucime. I ruzne zaznamy
mohou byt duplicitni, protoze shodnost dat nemusi urcovat vsechny atributy.
Znamena to teda upresnit radu s duplicitami takto:

1) pokud jde o duplicitu pres vsechny atributy - je nejlepsi pouzit
SELECT DISTINCT - jak radily uz jine prispevky
2) pokud vylouceni duplicity pozadujeme pouze na urcitych atributech
(chceme ze hry vyloucit napr. atributy uzivatelskych poznamek a jiny
balast),
zalozime na techto atributech constraint UNIQUE KEY
a databaze se o to postara (tuto moznost muzeme pouzit
i misto SELECT DISTINCT v bod� 1)

[...]

[*] Filous Ji�� <JFilous(zv)cpoj(tec)cz> - 15.6.1999 07:56:03

127.0.0.1 je jak jsem n�kde na internetu �etl adresa lok�ln�ho
po��ta�e, pokud nen� pr�v�
p�ipojen k internetu. Tak�e si mysl�m, �e pokud ti test vr�t� tuto
adresu tak po��ta� p�ipojen moment�ln�
nen�. Ale ruku do ohn� za to ned�m, nezkou�el jsem to ov��it.

Jirka Filous

> [...]
> Settings\ProxyOverride.
>
> D�le bych pot�eboval v�d�t, jak programov� modemov� p�ipojen� k internetu

Realna cisla

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.6.1999 08:20:42

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <delphi.v(zv)email(tec)cz>> Zdravim vsechny v konferenci !

> [...]
neni pro me prijatelne. Pouzivam typ comp, ale doufam, ze existuje i
prijemnejsi reseni. Nevi o nem nekdo z Vas?

Zrejme myslis neco jako :
Label.Caption := Format('Pekne zobrazene realne cislo %12.2f',
[Realne_cislo]);

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

off topic: MEMORY

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 15.6.1999 08:31:45

Ahoj...

Nezlobte se, ze obtezuji necim co sem nepatri...

Zvedli mi pamet z 32 na 48..Je to fajn az na to ze se mi to nekdy uplne
kousne...
Od 6 hodin uz po 3....parkrat jsem takhle prisel o zdrojace...
Pameti by meli bejt vpohode, jelikoz to mam z pocitace, na kterem to
fungovalo vpohode.

Mam celeron 233.
W95B...
Nevite cim by to mohlo bejt?

Diky moc...

Test p�ipojen� k internetu

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 15.6.1999 08:32:34

> [...]
> adresu tak po��ta� p�ipojen moment�ln�
> nen�. Ale ruku do ohn� za to ned�m, nezkou�el jsem to ov��it.

To si cetl spatne.. ta adresa je sica adresa toho lokalniho pocitace
(je to loopback), ale ta adresa funguej STALE, at jsi pripojen nebo
nejsi... Se schalne pripoj a pingni si na tu IP adresu a uvidis ze
nemas pravdu.

registry 2

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 15.6.1999 08:38:54

Zdar,

tak jsem zjistil ze chyba je v tom ze se pokousim pouzit LoadKey pro
HKEY_CURRENT_USER ale v helpu pisou ze to funguje jen pro HKEY_USERS nebo
HKEY_LOCAL_MACHINE. Je ale divny ze SaveKey zadny omezeni nema. A ve
Win32.hlp jsem se u RegLoadKey docetl ze HKEY_CURRENT_USER je snad casti
HKEY_USERS takze by to snad nejak slo pouzit ale jak ?

M.

Test p�ipojen� k internetu

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.6.1999 08:51:03

To je adresa lokalniho pocitace vzdycky - kdyz je i neni
pripojen k internetu (nebo nejake lokalni siti). Mimoto muze
mit pocitac pridelenu jeste IP adresu pro identifikaci v siti.
Bohuzel nevim, co ma obsahovat LocalIP
a odkud se do nej dostane hodnota. Jestli se zjistuje
IP adresa pocitace, predpokladam, ze lokalni adresa 127.0.0.1,
ktera ma smysl vzdycky, je pouzita jako NULL. Adresa 0.0.0.0
je nesmysl, proto nemuze byt hodnotou atributu.

> naj�t v registru u

> [...]

Razeni oken

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 15.6.1999 08:54:53

Zdravim vsechny,
nevi nekdo, jak ridit poradi oken (dialogu)?

Dobre to funguje napriklad v grafickych programech (PainShop Pro).

Kdyz mysi tuknete na hlavni okno aplikace, tak dialogy zustanou
nad nim a jsou stale videt. Kdezto v Delphi zmizi pod hlavnim
oknem aplikace.

Diky

Michal K�s
e-mail: kus(zv)tangosw(tec)cz

Connect to MySQL

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 15.6.1999 08:59:57

Zdravim,

> [...]
synchronizovat
> data v lokalni databazi s MySQL. Budu vdecny za kazdou radu.

podivej se na http:\\www.mysql.com
Je tam ke stazeni ODBC driver pro Windows. Pouzivame to uz pres rok a
k plne spokojenosti.

Tomas

Ing. Tomas Krecmer; T-MAPY s r. o.
Nezvalova 850, Hradec Kralove, Czech Republic
tel. +420 49 5513335; E-mail: tokr(zv)tmapy(tec)cz

Seriove porty

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 15.6.1999 09:08:27

Dobry den,
prosim o radu se seriovymi porty. Zarizeni se dvema porty ma byt rizeno pod
Win95 pocitacem s 486, ktery ma 4 seriove porty. Jak rozmistit jednotlive
porty, aby se vzajemne neovlivnovaly (znamy problem s COM1-3, COM2-4) ?
Existuje nejaka komponenta, ktera dovede pracovat nezavisle se dvema porty ?
Dekuji.
Martin Va�k��
mvackar(zv)cpoj(tec)cz

rekurze v thredu

[*] Honza Fiala <fala(zv)imc(tec)cz> - 15.6.1999 09:18:15

caute,
mam problem, jak udelat thread, ve kterem se rekurzivne vola jedna metoda
se dvemi vstupnimi hodnotami. metoda synchronize vyzaduje jako parametr
poceduru bez vstupnich hodnot. a v tom je muj problem.

Dik za Radu
Honza Fiala
E-mail: fala(zv)email(tec)cz
ICQ: 22070733

Systemove ikony

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 15.6.1999 09:25:49

Ahoj,

trochu jsem si s tim hral, ale nejak to zlobi. Tedy, ikony to zobrazuje, ale spatne. Nezobrazi to ikony asociovane s danym typem souboru. Delam to v D3st. Mozna jsem nekde neco prehlidl. Nevim. Obcas se to sice strefi do spravne ikony, ale vetsinou ne. Muzes mi prosim poradit co delam spatne? Dik.

=====
FileIcon : TIcon;
FileInfo : TSHFileInfo;
FileName : array[0..MAX_PATH] of char;
SearchRec: TSearchRec;
Error : Integer;
FileList : String;
begin
FileList := 'c:\windows\';
FileIcon := TIcon.Create;
try
ListView1.Items.BeginUpdate;
Error := FindFirst(FileList + '*.*', faArchive, SearchRec);
while Error = 0 do
begin
StrCopy(FileName, PChar(FileList + SearchRec.Name));
SHGetFileInfo(FileName, 0, FileInfo, SizeOf(FileInfo), SHGFI_ICON or SHGFI_SMALLICON);
FileIcon.Handle := FileInfo.hIcon;
ImageList1.AddIcon(FileIcon);
with ListView1.Items.Add do
begin
Caption := ExtractFileName(SearchRec.FindData.cFileName);
ImageIndex := Index;
SubItems.Add(IntToStr(SearchRec.Size));
end;
ListView1.Items.EndUpdate;
Error := FindNext(SearchRec);
FileIcon.Free;
======

Bye,
----------
Tomas Skopik
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz

Test p�ipojen� k internetu

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 15.6.1999 09:29:05

127.0.0.1 je tzv. LOCALHOST, tato adresa existuje vzdy. Jedna se o
softwarovy loopback.

> [...]

> tuto
> adresu tak po��ta� p�ipojen moment�ln�
> nen�. Ale ruku do ohn� za to ned�m, nezkou�el jsem to ov��it.

Systemove ikony

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 15.6.1999 08:33:41

> [...]
>
>--
>
>Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Ahoj,

Za to zobrazovanie bude skutocne asi zodpovedna COMCTL32.DLL, ale zaujimalo
ma pred nedavnom aj to, odkial si Windows 98 taha vsetky tie systemove
ikony, ktore pouziva napr. v prieskumniku (Kos, Sietove disky...). Su
ulozene v SHELL32.DLL, ktora je v systemovom adresari Windows.

Jano

jj_delphi(zv)ke.ubp.sk

Odeslani mailu

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 15.6.1999 09:40:58

Diky za pripadne navody, ale uz jsem to mezitim vyresil (MAPISendMessage).
Zajimave je, ze tahle zprava sla do konference asi tyden. Viktor

Chci z aplikace odeslat mail s pripojenym souborem. Jak to mam udelat?
Nechci
pouzivat zadne komponenty, pokud moznu jenom nejake API (MAPI) funkce.
Viktor

Realna cisla

[*] Zbynek Ceska <zbyces(zv)physics.muni(tec)cz> - 15.6.1999 09:44:41

> [...]
> prijemnejsi reseni. Nevi o nem nekdo z Vas?
>
> Zrejme myslis neco jako :
> Label.Caption := Format('Pekne zobrazene realne cislo %12.2f',

Jsem jen zacatecnik, ale delam to nasledovne:

cislo:real;
retez:string;

Str(retez,cislo:2:2); Label.Caption=A;
^^^^^^^^^

S tim, ze tohle to prvni je pocet cifer a to druhe pocet mist, ale mozna
je to i naopak. Radeji to vzdy vyzkousim. Je to takovej zlozvyk z Pascalu.
TO stejne funguje i u writeln a podobne. Ale DELPHI to asi nema moc rado,
protoze mi to obcas hodi chybu behem psani( ocekava >,< a ja mu tam cpu
>:< ). Vzdy to musim natukat "dost rychle" nez se zaktivuje napoveda. Ale
pri kompilaci to snasi bezpotizi.

Vsechny Vas zdravim. Zbynek.

Delphi 4 vs. Windows 2000 ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 15.6.1999 09:50:40

Dobry den vsem
Mam takovy problemek, nainstalil jsem si Win2000 beta za ucelem otestovani
noveho operacniho systemu (:((() a najednou mi nejdou nainstalovat D4. Duvod
je takovy, ze nemuze najit instalacni dialogy a tudiz instalace probehne v
duchu precist licenci, odklikat chybove hlasky, pic pic a je to hotovo.
Jenze na disku mi D4 zabiraji 400kB, coz je trochu malo (na to, ze maji mit
full 190MB).
Pokud nekdo mate zkusenosti s touto osemetnou veci, poradte prosim.
(Preinstalovani na stare dobre WinNT 4.0 mne uz napadlo.)

Dekuji
Pavel Skalicky

POmoc

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 15.6.1999 10:02:27

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Velmi mi to ponahla

Prosim kde mam chybu v nasled. kode ?

if DataModule2.Query1.State=dsEdit then ...

pri kontrole syntaxe mi to hodi :
Undeclared identifier:'dsEdit'

je to v Delphi 2

Martin

Seriove porty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.6.1999 10:05:18

Va�k�� Martin wrote:

> [...]
> Win95 pocitacem s 486, ktery ma 4 seriove porty. Jak rozmistit jednotlive
> porty, aby se vzajemne neovlivnovaly (znamy problem s COM1-3, COM2-4) ?

Idealni je kazdemu COMu priradit jine IRQ, pokud to v danem pripade nejde,
tak by jsi mel spise pouzivat tu dvojici, ktera neni na stejnem IRQ. Problem
ale muze vzniknout i jinde, predevsim nektere pridavne karty s dalsimi 2ma
COMy podle mych zkusenosti ne vzdy pracuji zcela korektne. Napriklad tu mam
nekolik karet od fy STB ktere se vyznacuji tim, ze pokud nepouzivas potvrzovani
RTS/CTS, tak musi byt signal RTS nastaven vzdy na ON, jinak dochazji k naprosto
nepochopitelnym vypadkum pri komunikaci. Totez plati o nastaveni FIFO u obvodu
16550, uz jiz zminenych STB karet lze povolit pouzivani FIFO jen u jednoho
portu, jinak to opet nefunguje.

> Existuje nejaka komponenta, ktera dovede pracovat nezavisle se dvema porty ?

Podivej se na http://delphree.clexpert.com a tam na AsyncFree. Behem tohoto
tydne tam uz snad poslu dalsi aktualizaci, vcetne zakladni dokumentace.

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

ListView

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 15.6.1999 10:16:15

Zdravim,

potrebuji v TListView pomoci DragAndDrop zmenit poradi Items. Jak na to?

Dekuji.==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz

POmoc

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 15.6.1999 10:19:10

V tomto kode chyba neni ale v USES ti chyby unita DB.

Jirka MAJVALD(zv)EMAIL.CZ
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Martin Talian
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 15. �ervna 1999 10:02
P�edm�t: POmoc

[...]

try except

[*] atc(zv)email(tec)cz - 15.6.1999 10:22:41

ahojte delfici

mam dotaz a sice takovy: je potreba davat API funkce ( napr: GetFileTime
) nebo Delphi fce ( napr: FileGetAttr ) do bloku try except nebo uz jsou
osetreby? je nasledujici priklad naprosto korektni a nedojde v nem k
vyjimce?

function DelFile(soub:string):integer;
begin
FileSetAttr(soub,faArchive);
result := 0;
if not DeleteFile(PChar(soub)) then
result := GetLastError;
end;

pokud by api a delphi fce byly osetreny na vyjimky, muzu s tim na 100%
pocitat uvsech funkci, nebo se muze stat, ze nektere fce jsou osetreny a
nektere ne?
diky.
Mirek

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

POmoc

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.6.1999 10:30:08

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Martin Talian

Velmi mi to ponahla

Prosim kde mam chybu v nasled. kode ?

if DataModule2.Query1.State=dsEdit then ...

pri kontrole syntaxe mi to hodi :
Undeclared identifier:'dsEdit'

dsEdit je definovan v Unite DB. Zkus si ji dat do Uses, tam, odkud to volas

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Test p�ipojen� k internetu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.6.1999 10:36:26

> [...]
>Settings\ProxyOverride.
>
>D�le bych pot�eboval v�d�t, jak programov� modemov� p�ipojen� k internetu

1) muzete hledat IP interface v PC, ktere neni z lokalniho rozsahu. Problem
je v tom, ze nelze jednoznacne rici, ze dany Interface je propojenk
Internetu. Muze byt pripojen kamkoliv jinam. Je size v RFC receno, ze IP
adresy z toho a toho rozsahu jsou urceny pro lokalni pouziti, ale malokdy se
to dodrzuje.
2) muzete hledat zda default route v routovaci tabulce miri do Internetu.
Problemy ty same jako 1) a navic na starsich systemech je problemeticka
enumerace obsahu routovaci tabulky
3) test exitence aktivniho modemoveho spojeni. Lze detekovat pomoci RAS
funkci. Ale nelze zase rici, zda jde o pripojeni do Internetu a ne nekam
jinam. Snad pokusit se zjistit jake tel pripojeni by pouzil IE a hledat zda
neni to to pripojeni aktivni.
4) zkusit pingnout nekam nebo se pripojit na nejaky server. Obecne ale nelze
zabranit samocinnemu vytoceni spojeni

Obecne lze detekovat konektivitu do Internetu jedine pingem ci spojenim na
nejaky internetovy server. Tim se ale vystavujes riziku nechteneho
upozorneni na aktivity programu dotazem na povoleni vytaceni...

Connect to MySQL

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.1999 10:40:26

Umi to dobre pracovat i s cestinou?

Ales

> [...]
>
> Ing. Tomas Krecmer; T-MAPY s r. o.
> Nezvalova 850, Hradec Kralove, Czech Republic
> tel. +420 49 5513335; E-mail: tokr(zv)tmapy(tec)cz

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

off topic: MEMORY

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 15.6.1999 09:43:22

Ahoj,

ze to bezi na jinem pocitaci, jeste tolik neznamena. Sam jsem vcera
prendaval 32 MB z jednoho pocitace do jineho a Windows padaly a
padaly... Dluzno podotknout, ze to bylo ihned po startu, ne po nekolika
hodinach jako u tebe. Pak stacilo ty dva 16 MB moduly prohodit mezi
sebou a uz to jde.

Mozna by to pomohlo, preji mnoho stesti.

> [...]

> Od 6 hodin uz po 3....parkrat jsem takhle prisel o zdrojace...
> Pameti by meli bejt vpohode, jelikoz to mam z pocitace, na kterem to

HINT v Hlavnim panelu

[*] progman(zv)email(tec)cz - 15.6.1999 10:45:45

Jelikoz se mi nepodarilo najit v archivu konference odpoved na moji
otazku, obracim se na vas touto cestou. Otazka zni: Existuje moznost
vytvorit a zobrazit Hint pro tlacitko, ktere se objevi po spusteni
programu /jak to napriklad dela Pruzkumnik aj./. Vlastnosti a metody
Application jsem prosel, ale bezuspesne(?). Diky za kazdou radu.

Pavel L.

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

start delphi bez loga

[*] sekretar(zv)c-term.sk - 15.6.1999 10:47:09

Mam Delphi 4 a Windows 98 po prepnuti do rezimu 16-farieb nemozem
spustit Delphi. Predpokladam, ze maju problemy s uvodnym logom. Da sa to
niekde vypnut?.
Za rady dakujem
Miso.

AutoInc

[*] Petr Medek <xmedekp(zv)sun.felk.cvut(tec)cz> - 15.6.1999 11:01:07

Zdravim
Stalo se, ze v tabulce s nekolika tisici zaznamy prestal fungovat autoinc.
Pri zadavani nove vety (v aplikaci nebo treba i database desktopu) se
nevyplni korektne hodnota AI polozky a pri post nastava chyba key-violation
(na tomto sloupci je primarni klic).
Toto se prihodilo po pulrocnim bezchybnem provozu aplikace. Pomohlo sloupec
zrusit a zalozit znova, ale po 14ti dnech se stalo to same.
Mate nekdo podobnou zkusenost?

Diky
Petr Medek

Delphi 4 vs. Windows 2000 ...

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 15.6.1999 11:06:39

Hi,

tento probl�m jsem ji� tak� za�il. Na webu svet.namodro(tec)cz najde� v archivu
popis, jak Delphi 4 instalovat na Win 2000. M��u T� ale upozornit, �e bez Win NT
4 to asi nep�jde. Psal jsem na INPRISE.CZ a dostal jsem odpov��, �e se toto bude
�e�it a� se Win 2000 uvoln� do prodeje.

Pokud by se Ti to poda�ilo nainstalovat jinak, ne� pomoc� NT 4, dej mi pros�m
v�d�t.

Va�ek

Odpov�zte pros�m u�ivateli: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v�dom�: Vaclav Lukes/IT/EuroTel)
P�edm�t zpr�vy: Delphi 4 vs. Windows 2000 ...

[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.6.1999 11:07:07

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <sekretar(zv)c-term.sk>> Mam Delphi 4 a Windows 98 po prepnuti do rezimu 16-farieb nemozem
> spustit Delphi. Predpokladam, ze maju problemy s uvodnym logom. Da sa to
> niekde vypnut?.
> Za rady dakujem
> Miso.

Da se vypnout, pokud v zastupci pridas parametr -ns. Napr:
"C:\Program Files\Borland\Delphi4\Bin\delphi32.exe" -ns

Ale tvuj problem to nevyresi. Zrejme mas video kartu S3. V archivu
konference najdes miliony prispevku na dane tema. Bud se smiris s rozlisenim
32k barev nebo si stahni novy ovladac pro svou videokartu.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Seriove porty

[*] Petr Kandera <pkandera(zv)tanger(tec)cz> - 15.6.1999 11:15:04

Problem neni v komponente - zda umi nebo neumi. Problem je HW pocitace.
Pokud neumoznuji
nastavit COM3 a COM4 jinou adresu HW preruseni (IRQ), pak je mozno s porty
pracovat, ale jen
v rezimu tzv. poolu - tzn. dotazovani se na prislusnem portu, coz asi neni
prilis vhodny zpusob. HW PC totiz na COM1 a COM2 neumoznuje sdilet IRQ coz
vede k onem problemum. Neni problem ale sehnat porty, ktere lze nastavit na
jine IRQ a je po problemu, protoze se ve WIN pridaji dalsi porty COM3 a COM4
(treba i COM8 kdyz je dost preruseni - coz neni a musi se resit spec.
kartami). Je treba jen ohlidat, ze pridane porty maji unikatni IRQ (da se
najit v systemu WIN). Slusne komponenty pro WIN pak komunikuji na urovni
ovladacu pod WIN a je jim jedno na jakem preruseni COM pracuje.

Petr Kandera
<pkandera(zv)tanger(tec)cz>

Od: Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 15. �ervna 1999 11:17
Predmet: POmoc

[...]

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 15.6.1999 11:57:58

Mne sa uz stalo ze WIn 95/98 bezali v pohode ale ked som dal na to NT tak uz
to padalo hlavne pri instalacii service packov. NT su na moduly dost
citlive. Taktiez nie kazde moduly si rozumeju s kazdou zakl. doskou. Hlavne
pri neznackovych doskach to blbne.Najlepsie vyskusat ine moduly ak to nebude
padat, je to v nich.

martin

-----P�vodn� spr�va-----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 15. �ervna 1999 10:49
Predmet: RE: off topic: MEMORY

> [...]
>*******************************
>
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz] programator v MSVC++, obcas Delphi nebo

try except

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.6.1999 12:02:50

> [...]
>
>pokud by api a delphi fce byly osetreny na vyjimky, muzu s tim na 100%
>pocitat uvsech funkci, nebo se muze stat, ze nektere fce jsou osetreny a

V manualu pisou se funkce vraci false pokud se neco nepovede. Ale ze tak
udela pokud ji predas spatnej pointer na jmeno souboru (treba z oblasti
pameti, ktera procesu nepatri) bych se dost divil.

Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze pouze existuje urcita (nekdy dost vysoka)
pravdepodobnost, ze v danem bloku programu nedojde k vyjimce. Pokud se ale
tvuj program bude provozovat v dostatecnem mnozstvi kopii urcite ti budou
useri hlasit vyjimky na tech nejroztodivnejsich mistech programu.

Z pohledu vyvoje programu neni ani tak dulezite osetrit vsechny vyjimky jako
se dozvedet kde k te vyjimce doslo. Vetsinu procedur tedy pisu tak ze
obsahuji blok:

UlozInfoInformaceOVyjimceDoLogu('Procedura BALBLA');

A pokud opravdu nekdy dojde k vyjimce, pak se vetsinou z toho logu dozvim
aspon priblizne co se delo.

try except

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 15.6.1999 12:20:03

atc(zv)email(tec)cz wrote:

> [...]
> ) nebo Delphi fce ( napr: FileGetAttr ) do bloku try except nebo uz jsou
> osetreby? je nasledujici priklad naprosto korektni a nedojde v nem k

No - ono je to tak: vyhoda vyhybek je v tom, ze exstuji a ze tim padem
neni nutno osetrovat kazdou funkci jejim zvlastnim if neco_je_blbe then
udelej_jinou_akci.

Takze optimalni je udelat blok try..except a v nem psat kod jako by
nemohlo dojit k chybe. Samozrejme je treba ten kod citlive rozdelit tak,
aby bylo mozno na pripadne problemy jednoznacne reagovat, ale to uz je
spis problem dobreho programovani.

Jeste maly dodatek: try..except neni dobre pouzivat napr. uvnitr cyklu,
protoze ma velkou systemovou rezii - mnohem lepsi je dat cyklus dovnitr,
teda pokud to jde a tak dale a tak dale. Tema je prilis siroke a ja jsem
si vedom, ze jsem v odpovedi leccos zjednodusil, proto me nekamenujte!

--
[...]

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 15.6.1999 11:22:29

no, abych se vratil k ty my puvodni otazce, tak sem to vyresil tim,
ze pri zmene hodnoty nepouzivam Invalidate ani Repaint ale primo
Paint, dokonce to vyresilo podobne problemy s blikanim i u komponent,
ktere maji za predky uz nejake jine komp. /TLabel.../, dost dobre
tomu nerozumim, ale ted uz opravdu "sedej jako prilepeny" na hlavnim
formulari :-))

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://nwinfo1.vsb(tec)cz/~.l96955.sti.fei/

> [...]
> spis ukazka kodu.
>
> --
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

ScreenSaver

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 15.6.1999 12:23:20

Ahoj,
nevite nekdo jak v D3 napsat screensaver( *.scr)???

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

Delphi 4 vs. Windows 2000 ...

Pro instalaci Delphi 4 na Windows 2000 staci zkopirovat instalaci z masiny
s Win95 (Delphi a *.bpl z systemu)
a sloucit reg - sekce Software/Borland z klicu HKEY_LOCAL_MACHINE a
HKEY_CURRENT_USER

Radek

start delphi bez loga

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 15.6.1999 11:46:11

D4 nemam, ale u D3 se da zabranit zobrazeni loga parametrem "-ns":
D:\Delphi 3\BIN\delphi32.exe -ns

> [...]

> Mam Delphi 4 a Windows 98 po prepnuti do rezimu 16-farieb nemozem
> spustit Delphi. Predpokladam, ze maju problemy s uvodnym logom. Da sa

BDE Chyba

[*] Petr Vale� - 15.6.1999 12:50:00

Ahoj,

pouzivam D4 a v nem vytvorenou aplikaci pro editaci Acc. tabulky ve ktere je
mimo jine i jedna MEMO polozka. Ovsem kdyz pridam zaznam a vyplnim TDBMemo,
ktere je spojeno s timto Memo polem a pote to chci vsechno ulozit metodou
Post; vse se ulozi, ale hodi mi to chybu
"Non-blob column in table required to perform operation"

Zkousel jsem to uz ruzne objeit, ale nejak se mi to nedari.
Nemate nahodou nekdo podobnou zkusenost.

Ceske trideni

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.6.1999 13:06:58

Linearni seznam je vystizny. Jinak treba jednorozmerne pole nebo vektor.> Vsechno je
> [...]
> abecedy, tj. g h ch i j ... atd. Napsal jsem si sice na to
> nejake funkce, ale jsou nehorazne pomale. Tridim to totiz

:-) dosti diplomaticky receno.

Nevim, s cim chces poradit, jestli chces naucit quicksort
anebo jakekoliv jine reseni, ktere bude tridit texty.
Asi to druhe - tak se vykasli na pole nebo v cem to mas
a pouzij TStringList. To je linearni seznam s vlastnosti
Sorted a asi je to presne to, co potrebujes.

> Polozek, ktere tridim
> mohu mit maximalne 1000.

Znamena to, ze tvoje reseni pri poctu vetsim nez 1000
pada anebo ze aplikace nikdy nepotrebuje tridit vic nez 1000?

> Diky Ales.

> [...]

Zase SQL...

[*] Bob <delphi(zv)alf.dingo(tec)cz> - 15.6.1999 13:09:35

Ahojte,
mam problem.

Mam tri tabulky.
V jedne jsou zaznamy, kolik na clovek s danym ID platit.
V druhe jsou zaznamy, kolik zaplatil.
Ve treti je jeho jmeno atd...

Potrebuji SQL, kde uvidim na jednom radku pro kazdeho
a) jmeno, prijmeni, ID atd..
b) kolik ma celkem platit (z prvni tabulky)
c) kolik celkem zaplatil (z druhe tabulky)

Pokud mam v kazde tabulce po jednom zaznamu ke kazdemu ID, tak je to OK.
Pokud mam v tabulkach ruzny pocet vet k jednomu ID, stane se, ze nejakou
sumu
zapocte dvakrat i vickrat podle toho, kolik je v te druhe tabulce vet.
Kdyz dam k fci SUM DISTINCT, tak to dopadne jeste hur,
protoze posledni clovek by mel potom platit 5 milionu a vic. Proste se to
jaksi nasobi.
Nevite co s tim?

Mam toto SQL:

SELECT
S.ID,
Z.PRIJMENI,
Z.JMENO,
Z.ULICE,
Z.MISTO,
Z.PSC,
P.VAR_SYMBOL,
P.DATUM,
P.ZPUSOB_P,
SUM(S.SUMA) As PLATIT,
SUM(P.CASTKA) As PLATIL,
SUM(S.SUMA) - SUM(P.CASTKA) As ROZDIL
FROM PlatSum S, Zakl Z, platby P
WHERE
S.ROK = 1999 and
S.ID = Z.ID and
S.ID = P.ID
GROUP BY
S.ID,
Z.PRIJMENI,
Z.JMENO,
Z.ULICE,
Z.MISTO,
Z.PSC,
P.VAR_SYMBOL,
P.DATUM,
P.ZPUSOB_P

Diky moc. Bob

Nativni pristup k Accessu

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 15.6.1999 13:14:11

At 11:15 15.6.1999 +0200, you wrote:
>Zkousim nastavit pristup k Accessu pres native driver v Delphi 4.0
>a nejak se mi to nedari.

Prvne musis mit korektne nainstalovane v systemu DAO, coz neni soucast
Delphi.

Heretic

Tisk - spoolfile

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz> - 15.6.1999 13:29:37

Zdravim vsechny,
mam takovy specialni dotaz souvisejici s pouzivanim 16-bitove aplikace
ve Windows 95.

Tyka se to konkretne funce SpoolFile, ktera se dala
bezne pouzit ve starych Windows 3.11, a spocivala v prostem zarazeni
dat v souboru do tiskove fronty tiskarny. Ve Windows 95 mi tato funkce
nechodi GDI.EXE ji sice exportuje, ale tiskova uloha se nevytvori.

Hledal jsem, jestli neni misto ni nejaka nahrada, ale neuspel jsem.
Chci se tedy zeptat, jestli se s timto problemem nekdo setkal, ev. jak ho
resil. Ta 16-bitova aplikace je delana v TurboPascalu 1.5 pro Windows,
v soucasne dobe pracuji v Delphi 4.0.

Napadlo mne jestli by se nedalo napojit primo na driver tiskarny,
na exportovane funkce, ale potreboval bych vedet, jestli se neda
nekde najit popis exportovanych funci driveru tiskarny.

predem diky za vsechny odpovedi

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Seriove porty

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 15.6.1999 13:39:15

Dekuji za odpoved. Protoze napr. na COM1 musi byt mys k ovladani Windows,
zbyvaji COM3 a COM2-4. Neslo by to vyresit napr. tak, ze porty nebudou
pripojeny po celou dobu behu aplikace ?

Open (COM2); {pripojeni na port 2}
... komunikace ...
Close(COM2); {odpojeni se}