Zase SQL...

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.6.1999 13:53:05

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Bob <delphi(zv)alf.dingo(tec)cz>> Mam tri tabulky.
> [...]
>
> Potrebuji SQL, kde uvidim na jednom radku pro kazdeho
> a) jmeno, prijmeni, ID atd..
> b) kolik ma celkem platit (z prvni tabulky)
> c) kolik celkem zaplatil (z druhe tabulky)
>
> Pokud mam v kazde tabulce po jednom zaznamu ke kazdemu ID, tak je to OK.
> Pokud mam v tabulkach ruzny pocet vet k jednomu ID, stane se, ze nejakou
> sumu
> zapocte dvakrat i vickrat podle toho, kolik je v te druhe tabulce vet.
> Kdyz dam k fci SUM DISTINCT, tak to dopadne jeste hur,
> protoze posledni clovek by mel potom platit 5 milionu a vic. Proste se to

Nastuduj si v SQL "Left Outer Join"

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

podchyceni DLL Funkce

[*] Petr Kro�a ml. <pkroca(zv)compact(tec)cz> - 15.6.1999 14:02:16

Cau,

jde nejak podchytit funkce z DLL, jiz zavedeneho v pameti ?

Potrebuji podchytit WinExec a podobne z KERNEL32.DLL , aby se nejdrive
rizeni predalo memu programu a ten po zpracovani potrebnych udaju vratil
rizeni puvodni rutine. Ma to slouzit k logovani spoustenych aplikaci, ale
nechci to delat pres TIMER a zjistovat spustena okna. To bych musel okna
kontrolovat kazdou sekundu, aby to bylo alespon trochu presne, ale nezda se
mi to elegantni. V dosu bych si podchytil Int21h, ale ve windows si nevim
rady.

Jak na to ?

Dik PK

Nativni pristup k Accessu

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 15.6.1999 14:10:29

Ahojte,
nejak zjistuju ze cim vic vim, tim vic mi pripada, ze nic nevim.

> DLL32 IDDA3532.DLL
> SYSTEM DATABASE cesta k me systemove databazy
> Pak jsem si vytvoril novy alias, kde jsem zadefinoval
> DATABASE NAME moje databaza
> USER NAME admin
> No a kdyz dam otevrit, tak to hodi chybu -2147221164 .

IMHO: Tady je popsano pripojeni pres BDE, ne?

> Pres ODBC jsem to nejak rozchodil, ale chtel bych
> vyzkouset primy pristup

IMHO: ODBC je neco jako "BDE od Microsoftu"? A pres ODBC se da pripojit k
databazi pres ADO nebo DAO?

IMHO: K primemu pristupu je zapotrebi znat strukturu hlavicky dane databaze
a veskere akce s databazi si napsat sam.

Pokud se mylim, napiste mi nekdo , jake jsou zpusoby pripojeni k databazi z
Delphi.Staci takto jednoduse, jak jsem to napsal vyse.

Diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

P.S. Subj. WORD a fonty - diky vsem za pomoc. Bylo to tou tiskarnou.To by
mne ani ve snu nenapadlo.Jsou tam nainstalovane tyto Epson FX 870 a Obecna
nebo jen textova. Pokud byla jako vychozi tiskarna nastavena Obecna fonty ve
Wordu nebyly, pokud byla vychozi Epsonka, fonty tam byly.

Ceske trideni

[*] Lubos Rybnicek <mosek(zv)admiton(tec)cz> - 15.6.1999 14:10:45

Ahoj,

v cem presne je tvuj problem? Uloha serazeni seznamu podle abecedy ma
vlastne dve casti: jednak vlastni razeni (bubble-sort, quick-sort,
heap-sort, shell-sort a ja nevim co jeste) a jednak porovnani dvou polozek
("hlava" < "chochol"). Co se tyce prvniho problemu, jak to radit rychleji,
mam doma pekne tlusty skripta na tohle tema a spousta lidi asi taky. Z hlavy
ale neco sesmolim jenom tezko. Melo by stacit hledat na Altaviste slova jako
"quick sort" atd.

Lubos

> Nazdar vsichni,
>
> potreboval bych poradit s jednou veci. Mam v pameti ulozene nejaka data v
dynamickem datovem zasobniku (linearni seznam... nebo nevim jak se tomu
spravne rika). Vsechno je OK, ale potreboval bych tyto zaznamy tridit podle
ceske abecedy, tj. g h ch i j ... atd. Napsal jsem si sice na to nejake
funkce, ale jsou nehorazne pomale. Tridim to totiz pomoci bubblesortu, coz
neni nejlepsi. Polozek, ktere tridim mohu mit maximalne 1000.

> Diky Ales.

Dva dotazy k OLE/OCX

[*] Tomas Bihary <Tomas.Bihary(zv)vslib(tec)cz> - 15.6.1999 14:33:43

Zdravim vsechny Delphi programatory

Prosim muzete mi nekdo poradit s dvema problemo s OLE.

Prvni:
Ve svem programu pouzivam TOleContainer a do nej vlozeny
ActiveX ovladaci prvek (OCX). Jak muzu v programu reagovat na
udalosti ActiveX a pritom tenhle ActiveX neimportoval do
Delphi jako komponentu. Jde totiz o to aby do programu
sly vkladat ruzna OCX.

Druhy:
Tehle OleContejneru mam ve svem programu vice. Vsechny na
jednom panelu (alClient) a pomoci BringToFront zviditelnuju
ten ktery zrovna potrebuju. Kdyz se mi zmeni velikost toho
panelu vsechnu OleCont. sparvne zmeni svoji velikost, ale
vlozena ActivXa uz ne vsechna. Zatim jsem nezjistil system
(jestli vubec nejaky je) podle ktereho se nektera spravne
ReSizuji a nektera ne.

Jestli mi s tim nekdo dokazete poradit, budu vam velmi vdecny

Zdarvi Tomas Bihary

Zase SQL...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 15.6.1999 14:46:22

Samozrejme, a tak to mas navrzeno. Pokud chces mit k jednomu
cloveku evidovat kolik ma platit a kolik platil pro vice plateb,
mel bys zavest nejakou entitu platby - aby se proti ni tyto
polozky mohly identifikovat.

> [...]
> Kdyz dam k fci SUM DISTINCT, tak to dopadne jeste hur,
> protoze posledni clovek by mel potom platit 5 milionu a vic.

Ano, bud predelat datovy model, jak je naznaceno vyse anebo
delat dva selecty s joinem pouze dvou tabulek, resp. aby nejvyse
jedna tabulka v joinu obsahovala vice nez 1 zaznam.
Kazdy join totiz vytvari kartezsky soucin, takze si muzes spocitat,
ze kdyz rozdelis select po jednotlivych tabulkach a vyjde ti:
SELECT Count(*) FROM Zakl ... vrati X zaznamu
SELECT Count(*) FROM PlatSum ... vrati Y zaznamu
SELECT Count(*) FROM Platby ... vrati Z zaznamu,
V tom joinovanem dotazu potom bude X*Y*Z zaznamu.

> Mam toto SQL:

> [...]
Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz
web :http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak
----------
The only good bug, is a dead bug!

Systemove ikony

[*] Tomas Skopik <skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz> - 15.6.1999 14:47:16

Diky, tohle funguje.

Bye,
----------
Tomas Skopik
e-mail : skopik(zv)vtv(tec)czn(tec)cz
> [...]
> StrCopy(FileName, PChar(FileList + SearchRec.Name));
> // SHGetFileInfo(FileName, 0, FileInfo, SizeOf(FileInfo), SHGFI_ICON or
> SHGFI_SMALLICON);
> // FileIcon.Handle := FileInfo.hIcon;
> // ImageList1.AddIcon(FileIcon);
> shgetfileinfo(FileName,0,FileInfo,sizeof(tshfileinfo),
> SHGFI_ATTRIBUTES
> or SHGFI_DISPLAYNAME
> or SHGFI_ICON
> or SHGFI_ICONLOCATION);
>
> with ListView1.Items.Add do
> begin
> Caption := ExtractFileName(SearchRec.FindData.cFileName);

D 3C/S + MS SQL 7 a varchar(8000)

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 15.6.1999 13:51:29

>Pouzivam D 3C/S s pripojenim na MS SQL 7.
>Pokud je v tabulce definovan varchar vetsi jak 255 tak mi ho delphi orizne
na
>255 znaku.
>
>Je to omezeni linku v D 3 ?
>Da se to nejak obejit nez zmenou z varchar na text ?

Ano, datovy typ text funguje tak jak ma.

Marian Jonas

Kurzor v CB 1.0

[*] Petr Vale� - 15.6.1999 15:00:16

Ahoj vsichni,

nevite nekdo prosim nahodou jak zmenit kurzor mysi na muj preddefinovany
kurzor ? V Delphi 4 sem videl kurzor HandPoin, kterej se mi strasne libil,
ale v CB 1.0 nic takoveho bohuzel neni.

Diik

Petr

Nativni pristup k Accessu

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 15.6.1999 15:47:52

Prominte, zase jsem vypotil blbost.
Nechtel jsem napsat nativni, ale pres link dodavany
s Delphi pres BDE (ne pres ODBC). Nepouzivate to nekdo, kdo by
mi mohl pomoct?

Petr

Connect to MySQL

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 15.6.1999 15:52:04

> Umi to dobre pracovat i s cestinou?

Ma to podporu potrebnych kodovych stranek i ceske trideni. Dokonce i
chybove hlasky mohou byt v cestine.

Prikladam utrzky dokumentace:

By default, MySQL uses the ISO-8859-1 (Latin1) character set. To
change the default set, use the --with-charset option:
shell> ./configure --with-charset=CHARSET
CHARSET may be one of big5, cp1251, cp1257, czech, danish,dec8, dos,
euc_kr, german1, hebrew, hp8, hungarian, koi8_ru, koi8_ukr,
latin1, latin2, sjis, swe7, tis620, ujis, usa7, win1251 or win1251ukr. mysqld can issue error messages in the following languages:
Czech, Dutch, English (the default), French, German, Hungarian,
Italian, Norwegian, Norwegian-ny, Polish, Portuguese, Spanish and
Swedish.

Mej se

Tomas

Ing. Tomas Krecmer; T-MAPY s r. o.
Nezvalova 850, Hradec Kralove, Czech Republic
tel. +420 49 5513335; E-mail: tokr(zv)tmapy(tec)cz

Systemove ikony

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 15.6.1999 14:56:58

Ahoj,

skus ziskat asociovanu ikonu k typu suboru cez API f-ciu
ExtractAssociatedIcon.
Uryvok kodu je z trochu ineho sudka, ale ako priklad pouzitia funkcie Ti
hadam postaci:

TFormMain = class(TForm)
//
ImageList1: TImageList;

procedure TFormMain.BuildProcessList(Sender: TObject);
var
SnapProcHandle: THandle;
ProcessEntry: TProcessEntry32;
Next: Boolean;
Count: Integer;
Icon: TIcon;
IconIndex: Word;
begin
with (Sender as TListView) do
begin
Screen.Cursor := crHourGlass;
Items.BeginUpdate;
//
Items.Clear;
ImageList1.Clear;
Count := 0;
IconIndex := 0;
Icon := TIcon.Create;
//
SnapProcHandle := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
if SnapProcHandle <> THandle(-1) then
begin
ProcessEntry.dwSize := Sizeof(ProcessEntry);
Next := Process32First(SnapProcHandle, ProcessEntry);
while Next do
begin
with Items.Add, ProcessEntry do
begin
Data := Pointer(th32ProcessID);
//
// naplnenie premenej szExeFile, napr: 'C:\Windows\explorer.exe'
//
Icon.Handle := ExtractAssociatedIcon(HInstance, szExeFile,
IconIndex);
Items.Item[Count].ImageIndex := ImageList1.AddIcon(Icon);
Count := Count + 1;
Caption := AnsiLowerCase(ExtractFileName(szExeFile));
SubItems.Add(Format('#%3.3d', [Count]));
SubItems.Add(Format('%s', [IntToStr(cntThreads)]));
end;
Next := Process32Next(SnapProcHandle, ProcessEntry);
end;
CloseHandle(SnapProcHandle);
end;
AlphaSort;
Selected := Items[0];
Selected.Focused := True;
Icon.Free;
//
Items.EndUpdate;
Screen.Cursor := crDefault;
end;
Columns[0].Caption := Format('Processes: %d', [Count]);

Connect to MySQL

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.6.1999 17:21:35

> [...]
> shell> ./configure --with-charset=CHARSET
>CHARSET may be one of big5, cp1251, cp1257, czech, danish,dec8, dos,

ovsem to neni zalezitost ODBC ale MySQL. TCX si bohuzel pod podporou
narodniho kodovani predstavuje pouze podporu spravneho razeni. Funkce, ktere
prevadi znaky z malych pismen na velke a naopak bohuzel konverzni tabulky
nepouzivaji...

Zdravi
D> Toman

Razeni oken

Vlastnost FormStyle treba nastavit na fsStayOnTop, vtedy to bude robit to co
chces.

Lubo.

Packages a kompilovanie

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.6.1999 20:10:54

Budu hovorit dost "nepresne", ale snad to pro zakladni informaci bude stacit:

Linker Delphi je opravdu dobre optimalizovany:
Vybere pouze ty komponenty (.dcu), ktere potrebuje, ovsem samozrejme vcetne komponent (trid), od kterych je v objektove hierarchii dedeno. Pak uz je to problem hierarchie VCL.
Staci "uses Forms" a razem je tam 300KB. A bez "Forms" se neobejdes, pokud chces delat vizualni design.

S "packages" to je jina. Pokud nechces vsechny zdrokaky uplne prekopat, tak musis brat .bpl tak, jak jsou.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
>
> Ma niekto s vas skusenosti s packages ?
>
> Totiz urobil som si kratky program, co pouziva
> nejake ComboBox a Button a tak.
> Po kompilovani mal 380 KB
> ked som zapol v options->packages
> tak po skompilovani mal subor 20 KB.
> ALE POTOM ZASA POTREBUJE vcl40.bpl kde ma myslim ulozene
> komponenty, a tento subor ma asi 1,8 MB.
>
> Vyberie Delphi, ktore komponenty sa prikompiluju do .exe,
> alebo ich tam da vsetky ?
>
> Mozem nastavit, ktore komponenty sa prikompiluju
> k .exe a ktore nie ? Alebo su len moznosti vsetko-nic,
> teda : cela sada komponentov-ziadne komponenty ?

Update databaze

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.6.1999 20:19:33

----------
> Odes�latel: Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Update databaze
> Datum: 14. �ervna 1999 12:52
>
> Pokud muzu se svou troskou do mlyna,
>
> tak bych spis ten text naimportoval do jine tabulky, a pak bych pomoci
> batchmove provedl appendupdate. Ovsem vybrat co je nejvhodnejsi musis
> sam.

Jsem tehoz nazoru.
Akorat proc to kopirovat, pro neudelat batchmove primo z textu?

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Martin Fron�k
> ZZN Slan� a.s.
> Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
> tel. +420-314-522986
> e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

Realna cisla

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.6.1999 20:23:54

D: Double, Real a pod...
FloatToStr(D)
format('%f...',[D])

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: delphi.v(zv)email(tec)cz
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Realna cisla
> Datum: 15. �ervna 1999 7:36
>
> Zdravim vsechny v konferenci !
>
> Nevi nahodou nekdo z Vas jak se pracuje s realnymi cisly ? Mam na mysli jejich zobrazovani na obrazovku. Vzdy se mi zobrazi pomoci exponentu, coz neni pro me prijatelne. Pouzivam typ comp, ale doufam, ze existuje i prijemnejsi reseni. Nevi o nem nekdo z Vas?
>
> Vojta.
>

> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
> [...]

Hide MDIChildu

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.6.1999 20:25:25

Pamatuji doby, kdy jsme ve snaze ulehcit uzivateli prechod od DOS k Windows (16bit) byli narizenim nuceni psat aplikace jeko MDI, maximized.
Nejde to! Teda jde, ale za jakou cenu: OPRUZ!

MDI Child schovam tak, ze reknu

Form2.FormStyle:=fsNormal;
Form2.Hide;
a pak zase
Form2.Show;
Form2.FormStyle:=fsMDIChild;

vypada to ale hrozne a taky to hrozny je.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Hide MDIChildu
> Datum: 14. �ervna 1999 15:45
>
> Ahojte,
> ne ze by me to prilis palilo, ale existuje nejaky rozumny duvod k tomu, ze
> nejde hidenout MDIChild okno?
> cau
> Lukas
>
> -==============================================================-
> mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
> [...]

Seriove porty

[*] No Comemnt Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 15.6.1999 21:02:42

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 15. �ervna 1999 22:31
P�edm�t: Re: try except

> Zapis vyjimek lze i centralizovat v udalosti Application.OnException.

To by me zajimalo. Jak v OnException zjistis, ve ktere casti programu k
vyjimce doslo ? Mimochodem help k OnException pise:

Occurs when an _unhandled_ exception occurs in the application.

To znamena, ze pokud si vyjimku na miste osetrim - nekdy je opravdu
nutne mit osetreny kod hned a ne centralizovane, tak se o teto vyjimce
nikdy z logu nedozvis, pokud to do nej nenapises na tom miste, kde jsi
vyjimku osetril - jak uvadel D.Toman 15.6.

Mira

aplikace v D2 a v D3 na jednom PC

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 16.6.1999 07:52:23

> Aplikace pak v D3 prestaly fungovat.
> Preistalovali jsme aplikace v D3. Zatim se aplikace v D2 tvari ze fungule.

Mame relativne rozsahly databazovy system, ktery je napsan v D2. Na pokusne
stanici momentalne provozujeme (asi mesic) pod BDE 5 z D4 programy z D2 a
zatim nebyl zadny problem.
Leos

Update databaze

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 16.6.1999 07:54:02

Protoze prima prace s tabulkou bude rychlejsi. Slo tam prece take o
rychlost.

> [...]

> Od: Jan �ebel�k [SMTP:honza(zv)haes(tec)cz]
> Odesl�no: 15. �ervna 1999 20:20
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Update databaze

> pomoci
> musis
> >
> Jsem tehoz nazoru.
> Akorat proc to kopirovat, pro neudelat batchmove primo z textu?

> = HAES - RNDr. Jan Sebelik
> = http://www.haes(tec)cz
> = Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
> = Vojtiskova 206
> = 507 81 Lazne Belohrad
> = tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

rekurze v thredu

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.6.1999 08:01:51

> [...]
> pred kazdym volanim Synchronize je naplnit hodnotami.
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator

Nejsem si jist, zda by toto fungovalo.
Pokud prijmu nazor Vladi Bodecka: "Pri praci se thready pocitejte s tim nejhorsim", pak by to spise nefungovalo.

Procedura volana pres Synchronize se provede teprve v kontextu hlavniho threadu. Vlastni thread vsak mezitim bezi dal, takze parametry se pritom mohou zmenit. Bylo by treba v Execute nejak ohlidat, zda uz metoda volana pres Synchronize probehla a pak teprve pokracovat.

Take si tezko zvykam na skutecnost, ze po provedeni prikazu
X:=3;
Y:=X;
nemusi byt nutne v Y hodnota 3, pokud je promenna X sdilena vice thready.
Nastesti jsou znamy techniky, jak tyto thready synchronizovat.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

Wav & resources

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 16.6.1999 08:13:24

Nejdrive si vytvor textovy soubor zvuky.rc napr. takto:

Dir1Ready WAVE "E:\PRJ\Delphi95\CopyInst\adr1Ready.wav"
Dir2Ready WAVE "E:\PRJ\Delphi95\CopyInst\adr2Ready.wav"

Ten prekompiluj nejakym resource editorem/compilerem na zvuky.res

Do uses pridej

MMSystem

V casti implementation, kde mas

{$R *.DFM}

dopis jeste

{$R E:\PRJ\Delphi95\CopyInst\zvuky.res}

var:

PAdr1, PAdr2: Pointer;
HAdr1,HAdr2:THandle;

v OnCreate mas
var
RName1 : array[0..10] of char;
RName2 : array[0..10] of char;
s1:String;
begin
StrPCopy(RName1,'Dir1Ready'); {the name you gave the resource in
Workshop}
StrPCopy(RName2,'Dir2Ready'); {the name you gave the resource in
Workshop}
hAdr1 :=
LoadResource(HInstance,(FindResource(HInstance,RName1,RType)));
hAdr2 :=
LoadResource(HInstance,(FindResource(HInstance,RName2,RType)));
pAdr1 := LockResource(hAdr1);
pAdr2 := LockResource(hAdr2);

{Definice NESMI BYT NAPRESKACKU - hAdr1,pAdr1,HAdr2, PAdr2 !!!!}

OnClose musi byt

FreeResource(hAdr1);
FreeResource(hAdr2);

V programu pak volas

sndPlaySound(pAdr1, SND_ASYNC or SND_MEMORY)
sndPlaySound(pAdr2, SND_ASYNC or SND_MEMORY)

Doufam, ze Ti to pomuze

Od: Jaroslav Pejsa <pejsa(zv)informatics.muni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. �ervna 1999 15:59
P�edm�t: Wav & resources

> Ahoj
>
> Daji se nejak vkladat WAVy do
> projektu (asi do Resourcu projektu)?
> Pokud ano, jak se na ne potom odkazuje (jak se daji v programu
prehrat)?

> Diky za odpovedi
> Jof

Hide MDIChildu

[*] Roman <roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz> - 16.6.1999 07:29:05

> No, tak to je jina... :-)

no jooooo, ale mrkvosoft uz definoval veciiiiii... uz se tesim az
prijmu tmu za standard podle definice v Praskla Zarovka Interface :-))

ad. otazka:
muzes to okno minimalizovat a pak si tam nakreslit vlastni ikonu,
ktera naaahodou nemusi byt videt :-): prepsanim WM_PAINT /nebo mozna
WM_NCPAINT/, zjistis IsIconized a nakreslis vlastni ikonu
/nezkousel sem, pisu jak se vycet.../

anebo rucne strucne:
ShowWindow(MdiChild1.Handle, SW_HIDE)

amatersky flakac v Delphi
email: roman.banar.fei(zv)vsb(tec)cz
email: jozin.z.bazin(zv)email(tec)cz
www : http://home.vsb(tec)cz/Jozin.z.Bazin/

Kurzor v CB 1.0

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 16.6.1999 07:46:42

Ahoj,

sice nemam CB, ale v Delphi zmenit kurzor lze a jsem presvedcen, ze to v
CB pujde take. Nakresli si do resourcu ty kurzory, ktere potrebujes a
nezapomen ten soubor includovat.

const crVyberObj = 10;
crKresliStredKruz = 11;
crKresliBodKruz = 12;
crKresliBod = 13;

(....)

{$R CURSORS.RES}

Screen.Cursors[crVyberObj]:=LoadCursor(HInstance,'VYBEROBJ');
Screen.Cursors[crKresliStredKruz]:=LoadCursor(HInstance,'STREDKR');
Screen.Cursors[crKresliBodKruz]:=LoadCursor(HInstance,'BODNAKR');

(....)

if sp2.down then
begin
rezim:=novy_bod;
>>> Screen.Cursor:=crKresliBod; <<<
if FocusRectVisible then
(.....)

> [...]

> preddefinovany
> kurzor ? V Delphi 4 sem videl kurzor HandPoin, kterej se mi strasne

Formular v DLL

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.6.1999 08:49:27

Docela jednoduse, udelas si NORMALNI projekt, umistis do nej
unitu (s formularem), jako by jsi delal normalni aplikaci
a potom napriklad na konec te unity pripises proceduru nebo
funkci, ktera NEBUDE metodou toho formulare asi takto

function MyPwdDlgShow : word;
var MF : TMyPwdDlg;
begin
MF:=TMyPwdDlg.Create;
try
Result:=MF.ShowModal;
finally
MF.Free;
end;

Dale v "project source" zmenis zahlavi na library a
vyexportujes tu funkci asi takhle
library PwdDlg;

uses
MyPwdDlg in 'MYPWDDLG.PAS' {TMyPwdDlg},

(* ta fce MyPwdDlgShow muze byt i primo tady *)

exports
MyPwdDlgShow;

Je to psany "z hlavy", takze sorry za syntax error.

V Delphi/Demos je priklad a lze pres Dll pristupovat
i do databazi (demo je tamtez)

> Chtel jsem se zeptat jestli nekdo nevi, jak se da umistit formular se
> vsemi jeho
> komponentami do dll knihovny a otevirat dynamicky treba pri kliknuti
> na tlacitko.

Preruseni dotazu

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 16.6.1999 08:52:17

Nevite nekdo, jak by se dal prerusit dotaz na MS SQL pres BDE nativni link?
ISQL to nejak dela, takze to nejak jde, ale nevim jak. Potreboval bych to
pro pripad, kdy uzivatel spusti dotaz a po 10. minutach zjisti, ze to trva
moc dlouho a chce ho zrusit. Nechci a nemohu pouzit Timeout.

Update databaze

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 16.6.1999 07:54:52

Diky vsem, kteri odpovedeli, uz mam s vasi pomoci ten problem vyreseny.

Diky moc!

> [...]

> = Vojtiskova 206
> = 507 81 Lazne Belohrad
> = tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 16.6.1999 09:02:12

Ja jsem instaloval na pocitaci, kde byl program s BDE3 program s BDE4 a chodi oba.

Pavel

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:

> [...]
>
> Nevite jak je to s kompabilitou BDE smerem dolu ?
> Jestli oba programy budou chodit bez problemu spolecne ?

Dlouhy SQL na MS SQL

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 16.6.1999 09:06:09

Kdyz dosadim do TQuery dlouhy SQL (napr prikaz na zalozeni nejake dlouhe
ulozene procedury), tak mi po ExecSQL nezahlasi chybu, ale neprovede se.
(Naprosto totozny kod mi kratsi prikazy v pohode provadi). Hledal jsem v
SQL Monitoru co se deje a videl jsem tam Prepare - v prikazovem okne byl
dotycny SQL necely - nevim zda jej skutecne TQuery poslal na server necely,
nebo jestli je to urezani vlastnost SQL Monitoru. Vlastni Exec v SQL
Monitoru nebyl. Kdyz jsem si dal MS SQL Trace, nebylo tam vubec nic. Hledal
jsem nejaka omezeni v helpu, v nastaveni BDE - nikde jsem nic nenasel.

Netusite nekdo prosim, kudy dal?

Pouzivam BDE nativni link na MS SQL 6.5

RichEdit, Help a databaze

[*] Vilem Svoboda <vilem_s(zv)mrp(tec)cz> - 16.6.1999 09:30:51

Jednou jsem taky resil podobny problem. Udelal jsem to tak, ze polozky z
databaze jsem malym programkem vyexportoval do textu a pro budouci FootNotes
si pripravil odstavce se specialnim formatem a obsahem, coz jsem v naslednem
kroku vyuzil ve Wordu v makrech, ktere mi to vsechno sezvykaly do PageBreaks
a FootNotes. O RTF format se mi postaral Word.

Vilda

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 16.6.1999 09:34:05

Haj hou!

From: Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz>
> Procedura volana pres Synchronize se provede teprve v kontextu hlavniho
threadu.

To je pravda.

>Vlastni thread vsak mezitim bezi dal, takze parametry se pritom mohou
zmenit.

To NENI PRAVDA.

Offtopic - diakritika v poste

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 16.6.1999 09:04:48

Vazeni kolegove,

omlouvam se za dotaz mimo misu Delphi. Pro elektronickou postu
pouzivame Pegasus Mail v. 2.5. Obsahuje-li posta diakritiku, neni
citelna. Poslu-li vsak sam sobe postu s diakritikou, prectu ji
bez problemu. Prosim o radu, co s tim podniknout. Problem se tyka i
rady prispevku z konference Delphi, ktere ctu jen s velkymi obtizemi.

Dekuji predem za konstruktivni rady.
ing. Jan Plisek e-mail:plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. (040) 6614788-9
Karla IV. 13 fax. (040) 6614763
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz

Seriove porty

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 16.6.1999 10:07:27

> porty ?
>
> Podivej se na http://delphree.clexpert.com a tam na AsyncFree. Behem
> tohoto
> tydne tam uz snad poslu dalsi aktualizaci, vcetne zakladni dokumentace.

[Va�k�� Martin] Zatim jsem se nezorientoval. Umoznuje to obejit
nejak ten problem COM1-3 a COM2-4 v moji aplikaci ??

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
> programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> ************************

ikonka na liste...

[*] tmara(zv)itsys(tec)cz - 16.6.1999 10:16:48

Halloa ALL!
Mam programek, kter� me v� urcity cas upozorni, ze mam n�co udelat (t�eba
jit na obed, schuzku...etc.). Ale nevim, jak mam udelat to, aby se pouze
zobrazovala jeho ikonka na liste a nemusel jsem ho mit mininalizovany. Jde
to udelat se standartnima komponentama (Delphi 3 C/S), nebo musim n�co
sehnat? Pripadne kde....
A je�t�, zda je u takovehleho programu nutne, nastavit mu nejvyssi
prioritu...ja myslim (?), ze asi ani ne, kdy� se zde nejedna o desetiny
vterin...to by zase asi moc spomaloval pocitadlo....
Dekuju moc.

Fse...ByE...Aloha
TMa

Ako dostat HD do rezimu sleep

[*] Peter Hrenovcik <hrenovcik(zv)ns.basl.sk> - 16.6.1999 10:17:27

Cavte.

Viete mi niekto poradit nejaku API funkciu ako dostat HD do
setriaceho (zaparkovanie hlaviciek) rezimu ?

Este jedna otazocka:
Chcel by som v TTreeView vykreslit jeden riadok inou farbou,ale nevidim
tam ziadnu taku udalost, napr. ako v ListBoxe.

Viete mi poradit ako na to ???

komunikace s ASP aplikac�

[*] Krmela Tom� <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz> - 16.6.1999 10:41:57

Zdrav�m V�s v�echny ,

M�m na V�s dotaz , jak lze komunikovat s asp aplikac�.

S pozdraven

Tomas Krmela tel.ustredna: 0649/394111
program�tor v�voje PVT prima linka: 0649/394320
pracoviste Sumperk fax: 0649/216863
Langrova 7, 787 01 Sumperk e-mail:tomas.krmela(zv)pvt(tec)cz

bcb40 a rxlib2.60

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 16.6.1999 11:01:00

Caute chlapi !

Kto mi povie ako nainstalovat rxlib do BCB40 ?
vdaka.

/LH

Sp

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 16.6.1999 11:05:39

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Zdravim,

kde sa daju stiahnut SP pre D4 ? Pozeral som na borland.com, nasiel som iba nejake update 2 a 3. Ak to je ono, kde je 1 ?

MARTIN

Razeni oken

[*] Jansta Kv�toslav <KJ(zv)lcs(tec)cz> - 16.6.1999 12:20:07

�us,
to by mohlo j�t o Multiple Document Interface (MDI),
zkus File / New ... / Projects / MDI Aplication -> vytvo�� ti to
z�klad pro pr�ci s pod��zen�mi Child okny .....
z�st�vaj� vid�t i kdy� se zaktivn� hlavn� okno aplikace. Sl�va
KJ(zv)lcs(tec)cz
> ----------
> Odes�latel: Michal Kus[SMTP:kus(zv)tangosw(tec)cz]
> Odpov�di: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 15. �ervna 1999 8:54
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Razeni oken
>
> Zdravim vsechny,
> nevi nekdo, jak ridit poradi oken (dialogu)?
>
> Dobre to funguje napriklad v grafickych programech (PainShop Pro).
>
> Kdyz mysi tuknete na hlavni okno aplikace, tak dialogy zustanou
> nad nim a jsou stale videt. Kdezto v Delphi zmizi pod hlavnim
> [...]

bcb40 a rxlib2.60

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 16.6.1999 12:31:03

Obavam se, ze nikdo. Trochu jsem prostouraval kod RX, ale tolik znalosti
pascalu a vnitrnosti VCL zase nemam, takze jsem to prozatim vzdal a
cekam, kdo to vyresi, casem to jiste nekdo udela.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Lubos [SMTP:bruce(zv)pobox.sk]
> Odesl�no: 16. �ervna 1999 11:01
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: bcb40 a rxlib2.60
>
> Caute chlapi !
>
> Kto mi povie ako nainstalovat rxlib do BCB40 ?
> vdaka.
>
> /LH

komunikace s ASP aplikac�

[*] No Comemnt Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 16.6.1999 12:39:36

via http, ako inak ... Ked pouzijes komponenty od FP, budes si musiet
opsetrit hlavicku cookie, ktoru iis pouziva k identifikacii session.

rw

> [...]
> program�tor v�voje PVT prima linka: 0649/394320
> pracoviste Sumperk fax: 0649/216863
> Langrova 7, 787 01 Sumperk e-mail:tomas.krmela(zv)pvt(tec)cz

[*] levl(zv)oku-dc(tec)cz - 16.6.1999 10:51:14

> [...]
> bez problemu. Prosim o radu, co s tim podniknout. Problem se tyka i
> rady prispevku z konference Delphi, ktere ctu jen s velkymi obtizemi.

Zkuste se podivat na nasledujici stranku, kde jsou informace o
nastaveni cestiny Pegasus Mailu.

Libor Lev
OkU Decin
levl(zv)oku-dc(tec)cz

Sp

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 16.6.1999 12:52:23

Ahoj,

SP1 neni potreba, protoze je zahrnut v SP2. Naopak pro instalaci SP3 je
nutne mit nainstalovan SP2. Postup je tedy nasledujici:

Delphi 4.0 -> SP2 -> SP3,

prip. jeste doinstalovat upgrade pro BDE (posledni verze je tusim 5.01).

S pozdravem

Libor Valka

==============================
E-mail: valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz
==============================>Zdravim,

>kde sa daju stiahnut SP pre D4 ? Pozeral som na borland.com, nasiel som iba
>nejake update 2 a 3. Ak to je ono, kde je 1 ?
>
>MARTIN

Update databaze

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.6.1999 13:09:37

> Protoze prima prace s tabulkou bude rychlejsi. Slo tam prece take o
> rychlost.
> Martin Fron�k
Ne, ze bych chtel polemizovat, nikdy jsem cas nemeril,
ale myslim, ze batchmove .txt->.db bude mozna jeste rychlejsi nez .db->.db.
= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> Odes�latel: Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz>
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Update databaze
> Datum: 16. �ervna 1999 7:54
>
> ZZN Slan� a.s.
> Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
> tel. +420-314-522986
> e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

MSSQL7 a trigger

[*] Ing. Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 16.6.1999 13:09:57

Zdravim vsechny,

rad bych vedel jestli existuje nejaky zpusob, jak na MSSQL7 v ramci provadeni triggeru(uvnitr) menit databazovou strukturu(napr. 'alter table xxx add constraint ...' ). Trigger to bohuzel zakazuje. Zkousel jsem i z triggeru volat ulozenou proceduru, ktera by to delala, ale vysledek je stejny. Zadne zmeny nastaveni take nepomohly. Za kazdy naznak reseni bych byl velmi vdecen, protoze jsem jiz vycerpal vsechny moznosti, ktere me napadly

Ing. Leopold Grepl
Melzer s. r. o.

Packages a kompilovanie

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 16.6.1999 13:32:26

Petr Vones wrote:

> Ono by totiz uplne stacilo, kdyby byly balicky soucasti instalace Windows,
> stejne tak jako jsou runtime knihovny k MSVC. Mozna se toho dockame, kdyz
> ted Microsoft investoval do Borlandu :-))

Radeji ne, alespon se stavajicim pristupem, kdy jsou balicky
nekompatibilni nejen verzi od verze, ale take mezi Delphi a
Builderem.

Off: Delphi casopis

[*] Roman Toda <normex(zv)mail.pvt.sk> - 16.6.1999 13:55:54

Mate nejake skusenosti s casopismi o Delphi ? Viete nieco odporucit 20
-je jedno ci tlacena alebo elektronicka forma. Ide o to aby sa to dalo archivovat.

Roman Toda
http://www.technickenormy.com
Normex l.t.d. - fulltext for technical standard

Preruseni dotazu

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 16.6.1999 13:27:12

> [...]
>pro pripad, kdy uzivatel spusti dotaz a po 10. minutach zjisti, ze to trva
>moc dlouho a chce ho zrusit. Nechci a nemohu pouzit Timeout.

Nativni link SQLMSS32 pouziva DBLibrary a v te je funkce

RETCODE dbcancel ( PDBPROCESS dbproc )

problem je v tom ze potrebuje jako parametr handle spojeni s
databazi, a ten asi tezko z BDE vytahnes.

Marian Jonas

Dlouhy SQL na MS SQL

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 16.6.1999 13:31:33

> [...]
>jsem nejaka omezeni v helpu, v nastaveni BDE - nikde jsem nic nenasel.
Pouzivam TQuery pro odesilani ulozenych procedur na server a zatim se mi
nic podobneho nestalo.

Neni nahodou text te procedury delsi nez 255 radku nebo neni delsi nez 65kB
?
Mas v tom Query nastaveno ParamCheck=false ?

Marian Jonas

Off: Delphi casopis

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.6.1999 14:37:08

> Mate nejake skusenosti s casopismi o Delphi ? Viete nieco odporucit ?=20
> -je jedno ci tlacena alebo elektronicka forma. Ide o to aby sa to dalo =
> archivovat.
****Podivej se na mou stranku do odkazu, je tam na par casopisu link.
Aspon u jednoho si muzes nechat poslat cislo na ukazku.

Slavek, just invisible :-(> Roman Toda

Update databaze

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 16.6.1999 14:49:52

> Ne, ze bych chtel polemizovat, nikdy jsem cas nemeril,
> ale myslim, ze batchmove .txt->.db bude mozna jeste rychlejsi nez
> .db->.db.

[Martin Fron�k] Je to mo�n�, neh�d�m se. Taky jsem to nem��il,
jen odhaduji.

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 16.6.1999 15:13:48

Ahojky
1. jak nejlepe a nejrychleji preindexovat Pradoxovou databazi?
2. lze v dobe vytvareni databaze zavest tez cizi klic?
3. pokud pouziji nad paradox tabulkami SQL dotaz s klauzuli ORDER BY bude pouzit prislusny index (pokud existuje) nebo ne?
4. lze rozumne (aby to dlouho netrvalo) zabranit uzivateli aby nezadal do polozky nad niz je unikatni index jiz existujici hodnotu?

P.S . Tvorim databazi v TTable asi tak:

with DM.TSkupiny do begin
Active:=false;
FieldDefs.Clear;
FieldDefs.Add('zkratsk_s', ftString, 2 , False);
FieldDefs.Add('cskup_s', ftInteger, 0 , False);
FieldDefs.Add('popis_s', ftString, 40 , False);
FieldDefs.Add('kodusers', ftString, 2 , False);
FieldDefs.Add('DateStamp', ftDateTime, 0 , False);
IndexDefs.Clear;
IndexDefs.Add ('','zkratsk_s',[ixPrimary,ixUnique]);
IndexDefs.Add ('iskcskup','cskup_s',[ixCaseInsensitive]);
IndexDefs.Add ('iskpopis','popis_s',[ixCaseInsensitive]);
end;{with skupiny}
try
DM.TSkupiny.CreateTable;
except
ShowMessage('zase to nejde');
end;
===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a neco dela

Tiskova sestava pomoooc

[*] Dak-server <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 16.6.1999 15:48:49

Pratele

potrebuji nakopnout, uz nevim jak dale.
Mam tiskovou sestavu (formular) QuickReportu. Kdyz formular volam pomoci
PREVIEW, tak je tisk, ktery nasledne provedu bez chyby.
Pokud formular volam pomoci PRINT, tak mi tiskarna odstrankuje. A to je
nezadouci.
Jsem v koncich, poradi mi nekdo kde hledat.

diky DaK

DBGRID + nadpisy sloupcu

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 16.6.1999 15:53:34

Mam v Delphi 1 DBGrid s nekolika sloupci.
kazdy sloupec ma nejaky nadpis. Proc nemuzu
zmensit sirku sloupce pod hranici sirky jeho
nadpisu? Kdyz to udelam, Delphi mi automaticky zmeni
sirku sloupce tak aby byl videt cely nadpis.
Da se to nejak obejit?

Dlouhy SQL na MS SQL

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 16.6.1999 15:56:23

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Marian Jonas [SMTP:jonas(zv)ji(tec)cz]
Odesl�no: 16. �ervna 1999 14:32
Komu: Konference Delphi
P�edm�t: Re: Dlouhy SQL na MS SQL

> [...]
nic podobneho nestalo.

Neni nahodou text te procedury delsi nez 255 radku nebo neni delsi nez 65kB
[Vlastimil Bardo�] Mozna ze je, ale spis neni, to by mi asi kricelo memo,
ale do mema se mi to veslo. Ted marne premyslim, jak to poznam (pocet darku
vim jak, ale velikost v kB ne).
Mas v tom Query nastaveno ParamCheck=false ?
[Vlastimil Bardo�] Nevim - jaky to ma vliv?
Marian Jonas

Preruseni dotazu

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 16.6.1999 16:20:52

zdravim,

v BDE32.HLP se pravi toto:
------
You can use the BDE Administrator to set MAX QUERY TIME for the maximum
amount of time (seconds) you want to wait for a query to finish
executing. (The default value is 3600 seconds, or one hour.) If this
time limit is exceeded, the query is canceled. When a query is
successfully canceled, DBIERR_CANCEXCEPT "Query canceled" is returned.
------
pokud by si to chtel osetrit programove tak se koukni do tohoto helpu na
funkci
DbiRegisterCallBack a parametr cbCANCELQRY

michel

FindClose pod NT

[*] Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz> - 16.6.1999 16:49:46

Ahoj,
nevite nahodou nekdo, proc se mi v D3 pod NT zastavuje cinnost v
tomhle kodu?

FindFirst... // nic to nenajde
FindClose.. // a tady se to zarazi, chybu nehlasi

Na FindClose se to zarazi jen jestli uz prvni volani FindFirst nic
nenajde a jen pod NT. Kdyz to ladim ve W95, je vse v poradku. Kdyz
spustim primo EXE, je to tez v poradku.

dik Dan

Razeni oken

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 16.6.1999 16:53:55

Nebude.
Takove okno to svihne uplne nahoru a zadny normalni program se nad
nej nedostane.

Razeni oken

[*] Michal Kus <kus(zv)tangosw(tec)cz> - 16.6.1999 16:58:24

Nazdarek.
To neni uplne ono. Child okno nevytahnes mimo hlavni aplikacni okno,
kdezto ja bych je rad umel vytahnout vedle.

Michal

> [...]
> vytvo�� ti to
> z�klad pro pr�ci s pod��zen�mi Child okny .....
> z�st�vaj� vid�t i kdy� se zaktivn� hlavn� okno aplikace.

Razeni oken

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 16.6.1999 17:58:20

On Wed, 16 Jun 1999, Michal Kus wrote:

> Nebude.
> Takove okno to svihne uplne nahoru a zadny normalni program se nad
> nej nedostane.

A co zkusit:

procedure TForm1.CreateParams;
begin
inherited CreateParams(Params);
with Params do begin
ExStyle:=ExStyle or WS_EX_TOPMOST;

nebo taky pomoci SetWindowPos
cau
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Cteni diskety po jednotlivych sektorech

[*] Ond�ej �t�rba - 16.6.1999 18:14:34

Nazdar vsichni,
potreboval bych vedet, jak je mozne cist a zapisovat na diskety po jednotlivych sektorech. Chci si totiz vyrobit utilitku, abych mohl cist diskety i v jinem formatu nez MS DOS. Jen tusim, ze se na to bude muset pouzit funkce API.

Predem diky za odpoved

Ondrej Sterba

RichEdit, Help a databaze

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 16.6.1999 20:04:59

> a FootNotes. O RTF format se mi postaral Word.

Mohl bys mi prosim poslat ten kousek kodu pro Word97?
Ja jsem sice uz sveho ve Wordu dosahl, ale metodou pokusu a omylu a
absolutne tomu nerozumim. Navic nejsem schopen formatovat vevnitr text
(bold,size), protoze se mi preformatuje vsechno a to mi dost vadi. Zkousel
jsem to pres Selection i Range.

Test p�ipojen� k internetu

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.1999 20:53:39

Zdravim.
Pokud by Ti slo o to otestovat , zda je uzivatel pripojen pomoci
telefonickeho pripojeni bylo by nejlepsi pouzit nejake funkce z RAS. Napr.
F.Piette ma docela mene unity a jsou zadarmo.

Pak staci :
napr.
While RasGetIPAddress='' do
if MsgBox('Telefonick� p�ipojen� s�t�.', 'P�ipojte se k INTERNETU a
klepn�te na [OK].',MB_YESNO + MB_ICONSTOP)
=mrNO then raise Exception.Create('Porucha spojen� s INTERNETEM');

Patrik Sladecek wrote:

> [...]
> je, aby v p��pad�, �e p�ipojen nen�, nedo�lo p�i testov�n�
> k pokusu o jeho nav�z�n� (nemohu v�ak po u�ivateli cht�t,
> aby si to nastavil ru�n� ve vlastnostech internetu).
>
> Pokou�el jsem se dle rady z Delphi FAQ testovat hodnotu
> LocalIP, le� ta mi nevrac� �et�zec '0.0.0.0', jak bych o�ek�val,
> ale '127.0.0.1', co� je mimochodem hodnota, kterou lze naj�t v registru u
> kl��e
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet
> Settings\ProxyOverride.
>
> D�le bych pot�eboval v�d�t, jak programov� modemov� p�ipojen� k internetu

TGraphicControl Paint

[*] Petr Kure� - 16.6.1999 21:03:10

Diky Petre za odpoved, to volani z Threadu me napadlo, az na to, ze jsem
jaksi presunul pouze cast kopirovani obrazku a vlastni vykresleni do vnitrni
bmp jsem stale mel v threadu, coz samozrjeme nechodilo, asi jsem si myslel,
"ze neni canvas jako canvas".

Diky moc Petr

> [...]
>
> Ahoj,
>
> To se da vyresit tak, ze budes zadat o prekresleni bez vykresleni
> podkladu,
> v tom pripade jsi ale zodpovedny za vykresleni cele klientske
> oblasti daneho
> prvku. Lze to udelat bud pomoci API funkce InvalidateRect, nebo pridanim
> csOpaque do ControlStyle. Viz priklad dale.

> stara o prijem
>
> A volas tu proceduru pomoci metody TThread.Synchronize ? VCL neni
> thread-safe,
> takze neni mozne volat metody VCL komponent z jineho nez hlavniho threadu

Check_Subject

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.1999 21:09:03

Pokud ma videokarta S3 chip tak je to tim. Bud nova karta nebo se podivej do
archivu konference tam je reseni (pridat jeden radek do win.ini (system.ini)) ,
ktere funguje.
Uz si to bohuzel nepamatuju.

eL..

Dalibor Honus wrote:

> Zkusim to strucne.
>
> Celer... , 64MB RAM, WIN98, DELPHI4 STD., .....
>
> Kdyz chci naistalovat RX komponenty, tak to na 3. package zatuhne.(komplet)
> (stalo se i na jinych komponentach)
>
> D.

HINT v Hlavnim panelu

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 16.6.1999 21:22:33

Nemam cas to zkusit ale nefungovalo by nahodou treba:

Application.Title:='Tvuj text';

eL..

progman(zv)email(tec)cz wrote:

> Jelikoz se mi nepodarilo najit v archivu konference odpoved na moji
> otazku, obracim se na vas touto cestou. Otazka zni: Existuje moznost
> vytvorit a zobrazit Hint pro tlacitko, ktere se objevi po spusteni
> programu /jak to napriklad dela Pruzkumnik aj./. Vlastnosti a metody
> Application jsem prosel, ale bezuspesne(?). Diky za kazdou radu.
>
> Pavel L.
>
> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
> --- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Zarovnavanie u ListBoxu

[*] Radoslav Jalc <rjalc(zv)ke.telecom.sk> - 16.6.1999 21:41:48

Ahojte,

Je mozne zarovnavat text ListBoxu vlavo, na stred a pod...

Nejak to neviem najst v standardnych metodach ... som slepy ?

Radoslav Jalc - ProNet development
E-Mail: RJalc(zv)ke.telecom.sk | Mobil: +421-905-489364

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.1999 22:30:11

Richard Valny wrote:

Ahoj,

> 1. jak nejlepe a nejrychleji preindexovat Pradoxovou databazi?

Pomoci BDE API funkce DbiRegenIndexes, priklad pouziti v Delphi najdes v helpu
k BDE API (Bde32.hlp)

> 3. pokud pouziji nad paradox tabulkami SQL dotaz s klauzuli ORDER BY bude pouzit prislusny index (pokud existuje) nebo ne?

Mel by byt pouzit.

> 4. lze rozumne (aby to dlouho netrvalo) zabranit uzivateli aby nezadal do polozky nad niz je unikatni index jiz existujici hodnotu?

Pokud tim mas namysli zadavani hodnot do pole na kterem je primarni index, tak
hodnotu tohoto pole by jsi mel vytvaret programove (napriklad pouzitim pole typu
AutoIncrement) a neumoznit uzivateli do neho jakkoli zasahovat.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

try except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.1999 22:30:22

Dalibor Toman wrote:

> [...]
>
> Zkus si treba tohle - "krasny" pripad API funkce, ktera spacha exception v
> ntdll.dll (pokud je pointer na jmeno "vhodne" zvolen)

Jiste, ja tim myslel ze vraci chybovy kod v pripade neuspechu a ne ze
hned vyvola vyjimku. V pripade fatalnich chyb, jako predani chybneho
ukazatele coby parametru funkce se ti samozrejme vyjimka vyvola :-)

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

try except

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.1999 22:30:28

"Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o." wrote:

> To by me zajimalo. Jak v OnException zjistis, ve ktere casti programu k
> vyjimce doslo ? Mimochodem help k OnException pise:

Ahoj,

Pomoci textu ci dalsich informaci obsazenych ve vyjimce.

> Occurs when an _unhandled_ exception occurs in the application.

Dobre, ale handled exception je uz prece "handled", neni treba se ji zabyvat
jako abnormalni chybou.

> To znamena, ze pokud si vyjimku na miste osetrim - nekdy je opravdu
> nutne mit osetreny kod hned a ne centralizovane, tak se o teto vyjimce
> nikdy z logu nedozvis, pokud to do nej nenapises na tom miste, kde jsi

To mas pravdu, v takovem pripade pouziti vyjimek ti nic jineho nezbyde. Slo
by sice logovat vsechny vyjimky, ale to by tvoje aplikace musela byt pustena
z jineho procesu ktery by se choval jako debugger.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Seriove porty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.6.1999 22:31:07

Va�k�� Martin wrote:

> [Va�k�� Martin] Zatim jsem se nezorientoval. Umoznuje to obejit
> nejak ten problem COM1-3 a COM2-4 v moji aplikaci ??

Ahoj,

Seriovou komunikaci jako takovou obsluhuje operacni system. Ty komponenty
ti pouze usnadni pristup k temto systemovym funkcim v Delphi. Podle mne
neni treba nic az tak obchazet. Jak jsem jiz psal, ve Win95 neni problem
mit pro 4 COMy samostatne IRQ (napriklad 3, 4, 5, 10) ostatne PnP si s tim
uz nejak poradi :-) Navic pokud potrebujes jen 2, tak lze prece pouzit ty
ktere jsou primo na mainboardu, mys je stejne vetsinou PS/2.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

Zarovnavanie u ListBoxu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.1999 00:17:59

> [...]
>
> Je mozne zarovnavat text ListBoxu vlavo, na stred a pod...
>
> Nejak to neviem najst v standardnych metodach ... som slepy ?

Da se to udelat treba pomoci OwnerDraw, nastav si Style na lbOwnerDrawFixed
a pak v udalosti OnDrawItem:

procedure TForm1.ListBox1DrawItem(Control: TWinControl; Index: Integer;
Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);
var
S: String;
begin
with TListBox(Control) do
begin
S := Items[Index];
Canvas.FillRect(Rect);
InflateRect(Rect, -2, 0);
DrawText(Canvas.Handle, PChar(S), -1, Rect, DT_RIGHT or DT_NOPREFIX or DT_SINGLELINE);

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

rekurze v thredu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.1999 00:18:14

Jan �ebel�k wrote:

Ahoj,

> Nejsem si jist, zda by toto fungovalo.
> Pokud prijmu nazor Vladi Bodecka: "Pri praci se thready pocitejte s tim nejhorsim", pak by to spise nefungovalo.

S thready je sice potreba vzdy pocitat s tim nejhorsim, ale tady neni duvod proc
by to predavani parametru nefungovalo. Samozrejme v pripade te rekurzivni funkce
o ktere psal je nutne ji napsat zvlast a teprve z ni volat dle potreby metodu
pomoci Synchronize.

> Procedura volana pres Synchronize se provede teprve v kontextu hlavniho threadu. Vlastni

Ano, je to tak.

> thread vsak mezitim bezi dal, takze parametry se pritom mohou zmenit. Bylo by treba v
> Execute nejak ohlidat, zda uz metoda volana pres Synchronize probehla a pak teprve
> pokracovat.

Ne, to neni pravda. Synchronizace je vyresena tak, ze pri vytovreni prvniho threadu
pomoci TThread.Create se z tohoto konstruktoru (ktery je volan z hlavniho threadu)
vola funkce jenz vytvori neviditelne "okno". Metoda TThread.Sychronize zasila zpravu
pomoci SendMessage do tohoto okna a jako parametr preda pointer na dany TThread objekt.
Thread je pozastaven dokud nedojde k vyrizeni teto zpravy ktera zpusobi volani metody
predane jako parametr do Synchronize v kontextu hlavniho threadu. Cele toto reseni ma
vsak urcite problemy, napriklad pokud se ukoncuje bezici thread pomoci WaitFor a zrovna
se volalo Synchronize. Thread ceka na vyrizeni zpravy a aplikace zase na ukonceni
threadu, tim vznikne klasicky deadlock.

Od D3 se to Borlandi snazi resit tak, ze v WaitFor pouzivaji MsgWaitForMultipleObjects
a pokud je ve fronte zprav nejaka ktera byla zaslana z jineho threadu pomoci SendMessage
umozni jeji vyrizeni (v helpu je to popsano spatne).

> [...]
> nemusi byt nutne v Y hodnota 3, pokud je promenna X sdilena vice thready.
> Nastesti jsou znamy techniky, jak tyto thready synchronizovat.

Jiste, ale to neni vyse uvedeny pripad, protoze tam je dany thread v tu chvili
pozastaven. Pokud je promenna sdilena vice thready tak je nutne pouzivat mutexy,
kriticke sekce nebo funkce InterlockedXXX. Dalsi moznost je pouzit Thread Local
Storage.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

podchyceni DLL Funkce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.1999 00:22:57

"Petr Kro�a ml." wrote:

> Tak to by me celkem zajimalo blize. Nebyl by nejaky strucny priklad ?

Ahoj,

Byl. Muzes si ho stahnout tady, zkousel jsem to ale jen pod W95:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/Delphi/konference/D4/API/Example_ShellExecuteHook.zip

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

FindClose pod NT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.6.1999 00:25:30

Daniel Dedek wrote:

> [...]
>
> Na FindClose se to zarazi jen jestli uz prvni volani FindFirst nic
> nenajde a jen pod NT. Kdyz to ladim ve W95, je vse v poradku. Kdyz

FindClose by jsi mel volat pouze v pripade ze volani FindFirst bylo uspesne.
Jinak do ni totiz predavas neplatny handle coz asi projde ve Win95 ale ne v
NT.

--

Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky programator
* http://www.bojkot(tec)cz *
************************

MSSQL7 a trigger

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.6.1999 06:36:24

Melo by to jit z Query.ExecSQL.
Ale povazuji to za peknou cunarnu.

> [...]
>
> rad bych vedel jestli existuje nejaky zpusob, jak na MSSQL7 v ramci provadeni triggeru(uvnitr) menit databazovou strukturu(napr. 'alter table xxx add constraint ...' ). Trigger to bohuzel zakazuje. Zkousel jsem i z triggeru volat ulozenou proceduru, ktera by to delala, ale vysledek je stejny. Zadne zmeny nastaveni take nepomohly. Za kazdy naznak reseni bych byl velmi vdecen, protoze jsem jiz vycerpal vsechny moznosti, ktere me napadly

Dlouhy SQL na MS SQL

[*] Marian Jonas <jonas(zv)ji(tec)cz> - 17.6.1999 06:10:24

>Mozna ze je, ale spis neni, to by mi asi kricelo memo,
>ale do mema se mi to veslo. Ted marne premyslim, jak to poznam (pocet darku
>vim jak, ale velikost v kB ne).
V tom memu by snad slo nastavit MaxLength na 64000 (nemam to odzkousene)

>Nevim - jaky to ma vliv?
Pokud pouzijes v procedure navesti napr. Konec: , BDE si mysli ze za tou
dvojteckou bude parametr, proto musi byt ParamCheck na false,
BDE potom s SQL prikazem nic nedela, jen ho posle na server.
Jinak by ti mohlo hlasit, ze nenasel parametr ten a ten.

Marian Jonas

Test p�ipojen� k internetu

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 17.6.1999 07:57:46

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 15. �ervna 1999 10:36
P�edm�t: Re: Test p�ipojen� k internetu

> 1) muzete hledat IP interface v PC, ktere neni z lokalniho rozsahu.
Problem
> [...]
> funkci. Ale nelze zase rici, zda jde o pripojeni do Internetu a ne nekam
> jinam. Snad pokusit se zjistit jake tel pripojeni by pouzil IE a hledat
zda
> neni to to pripojeni aktivni.
> 4) zkusit pingnout nekam nebo se pripojit na nejaky server. Obecne ale
nelze
> zabranit samocinnemu vytoceni spojeni
>
> Obecne lze detekovat konektivitu do Internetu jedine pingem ci spojenim na
> nejaky internetovy server. Tim se ale vystavujes riziku nechteneho
> upozorneni na aktivity programu dotazem na povoleni vytaceni...

Nezbyva nez souhlasit, proste zalezi na konkretnich podminkach jak je dany
uzivatel pripojen k internetu. S tim pingem bych byl skepticky, jelikoz
pokud je uzivatel pripojen pres proxy server (ktere vestinou ICMP protokol
nepodporuji tak ma smulu a nedopinga se nikam ikdyz je k internetu
pripojen). Jedine reseni je zkusit navazat spojeni se serverem (pokud by se
jednalo o univerzalni program ktery by mel fungovat vsude ).
cau

Zase SQL...

[*] Jaro <jaro(zv)sinea(tec)cz> - 17.6.1999 08:05:42

A na jake databazi to delas?
Muzes pouzit ulozenou proceduru.
Pomoci FOR SELECT by to bylo nejenom snadnejsi, ale
tez i rychlejsi.

Od: Bob <delphi(zv)alf.dingo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 15. cervna 1999 14:40
Predmet: Zase SQL...>Ahojte,
> [...]
> P.ZPUSOB_P
>
>Diky moc. Bob

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 17.6.1999 08:15:44

> [...]
pole typu
> AutoIncrement) a neumoznit uzivateli do neho jakkoli zasahovat.

To je problem. Jsem zvykly (asi spatne :-( ) z Fandu pouzivat unikatni
index tam, kde chci mit unikatni polozku, napr. rodne cislo, ICO,
inventarni cislo. Unikatni index vlastne okamzite odhali pokus zadat znovu
jiz existujici vetu. Napada mne jedina myslenka a to je do AfterEdit na
tabulce dat test na existenci zaznamu (FindKey).
===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.6.1999 08:49:48

A co budes delat v pripade, ze se Ti v takove databazi sejdou
dva lide se stejnym rodnym cislem? U ICO duplicity asi nehrozi,
ale mohou se Ti sejit ruzne firmy se stejnym ICOem a nebudes vedet,
u ktere z nich je chyba. Stejny pripad je i inventarni cislo.
Predstav si, ze jiz ulozene cislo je spatne, uzivatel se bude snazit
zadat spravne cislo a nepujde to. A diky tomu navic prijde o jmeno,
prijmeni, bydliste a dalsi 1000 udaju, ktere pracne nabusil.
Je to samozrejme chyba dat. Ale nemusi to byt chyba editace,
proto bys podle mne:
1) mel mit na techto atributech UNIQUE INDEX tak jak pises
2) editace bys mel ukladat jinam, kde by byly tyto udaje akceptovany vzdy
3) po editaci kontrola spravnosti naeditovanych udaju, pokud nenajdes
konflikty,
presypes data do datove tabulky.
4) pokud se vyskytne konflikt, varujes uzivatele a nechas ho bud opravit
editaci nebo
konfliktni zaznam. Do doby nez to opravi, bude novy zaznam v nejake
tabulce konfliktu.
Muze to byt dost dlouha doba - napr. takove duplicity rodneho cisla nelze
vyridit
okamzite, musi se zadat statni sprava a "chvilku to trva". A musi to
udelat ti
konfliktni klienti.

Rozhodne mi pripada spatne nechat editovat polozku s unique constraintem.
A myslim, ze vsechno, co uzivatel naedituje, musis akceptovat, pripadne
zobrazit varovani, ze doslo k nejakemu konfliktu (nemluvim o validacich -
datum 30.unor ulozit samozrejme nepovolime nikdy).

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.6.1999 08:54:00

Ahoj,
za starych dobrych casu DOS-u stacilo do registru
AH nastavit 02 (cteni) nebo 03 (zapis),
AL - pocet sektoru
DL - cislo diskety(-u) (0-A 1-B, 80h-HD 0, ...)
DH - hlava
CH - stopa
CL - sektor
do ES:BX nastavit adresu vstupniho/vystupniho bufferu
a vyvolat preruseni 13h.

Zkus to, t�eba to p�jde i pod Windows (v tomhle totiz
jeste nemam uplne jasno, nektere preruseni mi projde,
jine ne).

> [...]
> Chci si totiz vyrobit utilitku, abych mohl cist diskety�i�v jinem
> formatu nez MS DOS. Jen tusim,
> ze se na to bude muset pouzit funkce API.

Off: Delphi casopis

[*] jslavice(zv)vce(tec)cz - 17.6.1999 08:57:29

>Roman Toda wrote:
>Mate nejake skusenosti s casopismi o Delphi ? Viete nieco odporucit ?
>-je jedno ci tlacena alebo elektronicka forma. Ide o to aby sa to dalo
>archivovat.

Podivej se na stranku : http://www.informant.com/delphi/. Jsou tam
informace o casopisu Delphi Informant. Jsou sice na nej ruzne nazory, ale
da se tam dost casto nalezt rada dobrych veci.

Zase SQL...

[*] Bob <delphi(zv)alf.dingo(tec)cz> - 17.6.1999 08:58:46

> A na jake databazi to delas?
> Muzes pouzit ulozenou proceduru.
> Pomoci FOR SELECT by to bylo nejenom snadnejsi, ale
> tez i rychlejsi.
> Jaro

To je sice pravda, ale jsem omezen tim, ze to zatim musi byt nad lokalnimi
tabulkami
typu Paradox.
Nejak jsem se s tim popral a uz jsem to vyresil.

Diky za mirne nakopnuti.

Bob

Threads

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 17.6.1999 09:35:06

Ahojte, mam nekolik dotazu k threadum:
1) Je treba v onTerminate taktez volat Synchronize pro pristup k VCL?

2) V napovede pod heslem Waiting for a task to be completed uvadeji
CounterGuard.Acquire; { obtain a lock on the counter }
Dec(Counter); { decrement the global counter variable }
if Counter = 0 then
Event1.SetEvent; { signal if this is the last thread }
CounterGuard.Release; { release the lock on the counter }
Otazka: kdy musim pouzit TCriticalSection? Prece ne snad vzdy, kdyz
pristupuju k cemukoliv mimo tridu threadu, ne?

3) Jak uvolnim FEvent: THandle vytvorenej CreateEventem?

4) Jak vlastne fungicituje TThreadList? V cem to je lepsi nez, kdyz si budu
seznam threadu drzet treba v TListu?

5) Kdyz thread skonci a je FreeOnTerminate, jak se to projevi v
TThreadListu? Prijde na to sam a smaze ho nebo to musim udelat sam?

Za odpovedi na uvedena temata predem dekuji :-)

Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

DBGrid

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 17.6.1999 09:37:15

(Delphi 1)

Mam v DBGrid.Options vybratou volbu
goSelectRow. Ted mam grid, ktery zobrazuje
vice sloupcu nez se vejde na obrazovku.
Posunu horizontalni scrollbar tak, aby se
zobrazovaly posledni sloupce a pak se presunu
na jiny zaznam. Ale tim se Grid automaticky presune
na prvni sloupec. Jak se da ho prinutit aby zustaly
i po zmene aktualni vety zobrazene naposledy zobrazene
sloupce?

Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.62 / V�rusov� datab�za: 35 - d�tum vydania: 10.6.1999

Razeni oken

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 17.6.1999 10:22:46

Tobe snad v PaintShop Pro jde vytahnout okno mimo hlavni aplikacni okno?
Asi ti to nejde protoze je to MDI koncept.
Stejne tak ti jiste nejde pretahnout child okno pres menu,
coz v Delphi jde. Pak samozdrejme mizi pod hlavnim oknem.

A ted k problemum, ktere to prinese:
- musis po deaktivaci menu obnovit zpatky puvodni child
- pokud child maximalizujes, je hlavni okno definitivne neviditelne
a zadna menu jiz nevidis ani na ne nejde klikat.
- v Delphi to resi tak, ze maximalizovane child okno se
maximalizuje jen po spodni okraj hlavniho okna.
- hlavni okno ma limitovanou maximalizaci i velikost

Moje zkusenost je takova, ze to pro programatora
(=zkuseneho uzivatele) je koncept Delphi lepsi nez koncept MDI.
Bohuzel pro bezneho uzivatele (=pani od vedle) je MDI
koncept prehlednejsi, okna nikam neutecou, menu nikam neutecou...
Takze podle mne - pro programatory Delphi pro uzivatele MDI
nebo modalni dialog.

Rob

> [...]
> kdezto ja bych je rad umel vytahnout vedle.
>
> Michal

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 17.6.1999 10:30:08

Hi,

muj nazer je takovy, ze se _nikdy_ nema editace provadet na tabulce
(jinymy slovy - nepouzivat DBAware komponenty na vkladani ci zmenu
udaju, jen na prohlizeni)

Proto si udelej nejaky form k editaci a az teprve po kontrolach to zapis
do DB.

> [...]

> opravit
> editaci nebo
> konfliktni zaznam. Do doby nez to opravi, bude novy zaznam v nejake

Preruseni dotazu

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 17.6.1999 10:41:35

> [...]
>
>RETCODE dbcancel ( PDBPROCESS dbproc )
>
>problem je v tom ze potrebuje jako parametr handle spojeni s
>databazi, a ten asi tezko z BDE vytahnes.

Ale vytahnes:
function GetNativeDBHandle(DBHandle: hDBIDb; var NativeHandle: DBPROCESS):
Word;
// Get the native handle to the database...
Check(DbiGetProp(hDBIObj(DBHandle), dbNATIVEHNDL, (zv)NativeHandle,
sizeof(NativeHandle), Result));
end;
Volani:
GetNativeDBHandle(Database.Handle,NHandle);
Pak jeste potrebujes prolozenou hlavicku
nativniho rozhrani do MSSQL pres DBLib.
Ja nasel neco na DSP nebo Torri.

Rob

Necinnost

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 17.6.1999 10:56:13

Napriklad ScreenSaver - po urcitej dobe necinnosti
sa spusti.
Chcel by som napriklad automaticky zavriet formular,
ukoncit program a podobne, po urcitom case, ked
sa nestlaci ziadna klavesa ani sa nepohne myskou.
Ale nemoze to byt naviazane na timeout pre ScreenSvr,
pretoze:
- nastavim si cas napr. 60 sekund a otvorim si
formular a z neho dalsi. Potrebujem po 60s necinnosti
zavriet najvrchnejsi formular, ak sa nebude nic diat
po dalsich 60s zavriet predosly atd.

Kto pozna FoxPro, potreboval by som nieco
ako napriklad READ TIMEOUT 60 (po 60 sekundach)

Vsetky napady vitane

Vdaka

forgo

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.1999 11:09:26

Polak Jiri wrote:

> [...]
> dva lide se stejnym rodnym cislem? U ICO duplicity asi nehrozi,
> ale mohou se Ti sejit ruzne firmy se stejnym ICOem a nebudes vedet,

To snad nejde!!!!. Rodne cislo a ICO nemuze byt stejne u ruznych osob resp.
firem. Nebo snad nekdo vi o dvou lidech se stejnym RC nebo o dvou firmach se
stejnym ICO ?????

eL..

Necinnost

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 17.6.1999 11:21:54

> - nastavim si cas napr. 60 sekund a otvorim si
> formular a z neho dalsi. Potrebujem po 60s necinnosti
> zavriet najvrchnejsi formular, ak sa nebude nic diat
> po dalsich 60s zavriet predosly atd.

A co takhle dat do kazdeho formulare timer a v eventu OnChange ho vzdycky
znovu nastavovat na tech 60?

OpenDialog

[*] SICHTA Daniel <Sichta(zv)za.asset.sk> - 17.6.1999 11:45:19

Hi All !!!

Mam problem ( D3 C/S, w98)
Mam program v ktorom pouzivam opendialog. Ak chcem otvorit subor ktory
uz niekto pouziva tak mi open dialog na open button ( double click)
zahlasi � This file is in use ��.� Ako odchytit tuto spravu bez toho aby
sa zobrazila !

Dakujem

Ing. Daniel �ichta
ASSET s.r.o. Rosinsk� 8
011 05, �ilina SLOVAKIA
% 421-89-542-15
) sichta(zv)za.asset.sk <mailto:sichta(zv)za.asset.sk>

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.6.1999 12:03:56

To neni jinymi slovy, to je neco jineho.
S prvnim radkem souhlasim (s vyjimkou spec. editacni tabulky),
se zavorkou ne. Muzes pouzivat DBAware komponenty k editacim,
jenom je nesmis nechavat menit databazi a mel bys to delat
jinym zpusobem (treba pouzit UpdateSQL nebo ulozenou proceduru).>
> Proto si udelej nejaky form k editaci a az teprve po
> kontrolach to zapis
> do DB.

Ale na frontendu to prece nezkontrolujes. Jsi schopen
zkontrolovat jenom nektere vlastnosti, jako spravny format
dat, povolene hodnoty, jsi schopen provest select, zdali
existuje duplicitni rodne cislo k naeditovanemu,
ale to je tak vse. Zjisteni situace, kdy nepovolis
modifikaci dat, muze potrebovat tolik dat, ze by
bylo neunosne tahat je na klienta. Potom musis provest
kontrolu v databazi.

BTW o tom tady byla rec nedavno v souvislosti s docasnymi
tabulkami - Honzo Sebeliku, nezapomnels? Mic je u Tebe a
mas navrhnout reseni bez docasnych tabulek.

[...]

OLE Word a sablona

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 17.6.1999 12:06:35

Ahoj

V aplikaci v D3 volam Word se souborem(sablona) a do zalozek pak vpisuji data.
Pokud Word neni spusten je vse v poradku.
Pokud je Word (je jedno jestli se sablonou nebo ne) spusten, spusti se znovu,
ale soubor uz nevytvori. WA := CreateOleObject('Word.Basic');
WA.Shell('"D:\Program Files\Microsoft Office\Office\winword.exe"');
WA.FileNew('d:\Doc1.dot');

Nevite jak to vyresit, abych nebyl zavisly na jiz spustenem Wordu a mohl to
vytvorit nekolikrat, aniz predchozi uzavru ?

Dekuji Milan

FindClose pod NT

[*] Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz> - 17.6.1999 12:19:35

Ahoj,
ze by se melo FindClose volat jen pokud bylo FindFirst uspesne se docela
nabizi, ale odmital jsem to, vzdyt v zadnem priklade v literature ani v helpu se
to nedela! I tady v konferenci probehlo hodne prikladu s FindFirst-FindClose a
nikdo si nestezoval, ze by mu to pod NT nechodilo. Nemohl byste to prosimvas
nekdo vyzkouset, kdo mate NT. To jen abych vedel nacem jsem.

diky Dan

> [...]
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> ************************

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 17.6.1999 12:22:11

> [...]
> udaju, jen na prohlizeni)
>
> Proto si udelej nejaky form k editaci a az teprve po kontrolach to zapis

Rozumim-li tomu dobre, udelat si odvozeny formular vypadajici stejne, ale
napojeny na promennou typu record.)
Problem je, ze uzivatele jsou zvykli z DOS aplikaci editovat (pochopitelne
maji-li k tomu pravo) primo v tom co vidi pri brouzdani. Zcela jasne to
neni SQL pristup. Jsou v zivych datech :-(

Tak mi napada, da se u DBNavigator povesit napr. na Insert vlastni
procedura a pritom zakazat automaticke prevedeni tabulky do insert modu?
Jde o to, ze pokud je necham pouze prohlizet, tak by nebylo spatne, kdyby
slo pouzit tyto udalosti ke spousteni vlastniho formulare, kde uz by
editovali record v pameti.
===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.6.1999 12:25:35

A jde to a jde to a jde to (Lumir).

Bohuzel je duplicit rodneho cisla vice nez dost.
Je to samozrejme systemova chyba, spatna distribuce rodnych
cisel nebo tak neco. V soucasnosti uz k tomu snad nedochazi
(taky se rodi cim dal vic lidi - teda deti :-).
A to jsou prave dost bolava mista firem, ktere zadaji statni
prispevky pro sve klienty (penzijni fondy, stavebni sporitelny, ...).
Protoze ministerstvo, kdyz zjisti, ze zadas pro stejne rodne cislo,
penize neposle. A ty musis klienta nechat zazadat o nove rodne cislo.
Teprve potom muzes zazadat znovu. Ta situace se muze tahnout treba
rok (kdyz se na to prijde az pri zadosti na ministerstvu).
Je samozrejme malo pravdepodobne, ze se duplicita objevi v jednom
systemu s radove tisicovkami klientu, ale existuje. Pravdepodobnejsi
je, ze duplicitu odhali centralni zpracovani dat, kam se dostane
milion a vic klientu.

Jen tak pro predstavu, jeden nas zakaznik mel kolem 50 000 klientu,
z toho pocet duplicit byl v radu stovek (nevim uz presne).
Statni prispevek napr. na stavebni sporeni muze cinit az 8500 Kc,
spocitej si, o kolik penez muze takova sporitelna s 50 000 klienty
prijit jenom kvuli duplicitam.

dve stejna ICA pravdepodobne existovat nebudou, je tady vsak moznost
chyby pri editaci. Potom chces vlozit jinou firmu, zjistis duplicitni ICO
v Tvem systemu a pritom vis, ze ICO nove firmy je dobre. Jde mi o to,
jak by se mel program zachovat. Pro mne by bylo uzivatelsky velmi
neprijemne,
aby to neslo ulozit, protoze mi naklovani ostatnich udaju dalo dost zabrat.
A takhle by se prave chovala editace nad tabulkou s UNIQUE KEY.

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 17.6.1999 12:28:59

Podivejte se na http://www.developer(tec)cz/clanek.asp?ID=681

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.6.1999 12:30:57

Ha haaaa, to by ses divil, co vsechno jde.
Spravne by to melo znit : "To by se stat nemelo",
ale ne "To snad nejde!!!", protoze to jde.

> [...]
> resp.
> firem. Nebo snad nekdo vi o dvou lidech se stejnym RC nebo o dvou

www.uschovna.cz: zprava o ulozeni zasilky

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.6.1999 12:34:47

Ale vzdyt preci existuje archiv konference.
ftp://ftp.mlp(tec)cz/misc/delphi/konference

A k te uschovne, posledne ten clovek tvrdil,
ze to nastavil, aby se ten soubor po vyzvednuti
nevymazal a stejne jsem ho nenasel.

> [...]
> stahovani tak to tem ostatnim smazne.
>
> Pokud by byl zajem poskytl bych pro takovehle veci misto na svem
> serveru.
> Rad bych ale predem slysel Vase nazory na to jak by to melo vypadat a
> samozrejme (misto nemam zas tak neomezene) jaka omezeni (velikost
> prispevku
> , pocet prispevku , doba skladovani) by byly jeste unosne, abych mohl
> posoudit, zda na to "mam".
>
> eL..

> fix na
> za 14

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Libor Valka <valka(zv)brno.cas(tec)cz> - 17.6.1999 12:34:42

> To snad nejde!!!!. Rodne cislo a ICO nemuze byt stejne u ruznych
> osob resp. firem.

Vsechno jde :-). Lide jsou chybujici ...

> Nebo snad nekdo vi o dvou lidech se stejnym RC nebo o dvou
> firmach se stejnym ICO ?????

Vim o me zname, ktera do nedavne doby mela jine RC v Rodnem listu (tam bylo
spravne) a jine v OP - tam ji ho pred lety zapsali chybne. Prislo se na to,
kdyz si vyrizovala pujcku nebo neco podobneho.

V pripade ICO je situace jeste horsi. Pri pridelovani ani tak ne, ale pri
jeho vpisovani do ruznych formularu, dotazniku, faktur atd. atd. Na vlastni
kuzi jsem zazil, kdy se mi v prubehu obihani mezi nekolika urady vratil
doklad, ktery jsem potreboval, ale ICO na 'vystupu' bylo uplne jine, nez na
'vstupu'. Takze jsem mohl zacit znovu... :(

valka(zv)brno.cas(tec)cz
valka(zv)ipm(tec)cz

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.6.1999 12:41:17

Vsak to mohou, ale to prece nejsou ziva data. To jsou data, ktera
ziskali selectem. Kdyz nastavis CachedUpdates na Query
a vyresis si aktualizaci sam, nepotrebujes jiny formmular.

[...]

Vyctovy typ

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 17.6.1999 12:44:40

Zravim vsechny,

mam dva problemy:

1)
definuji vyctovy typ: Type VyctovyTyp = (vtPrvni, vtDruhy, vtTreti, vtCtvrty)

Vim, ze Ord(vtDruhy) = 1, ale ja chci toto:

Na formu mam komponentu ComboBox a do jeji vlastnosti Items: TStrings potrebuji dostat prave jmena ve vyctovem typu takze se mi zobrazi jejich nazvy: vtPrvni
vtDruhy
vtTreti
vtCtvrty
jako to umi ObjekInspector Delphi (wsMaximized, wsMinimzed ...);

2) Necha se dynamicky (za behu aplikace) definovat nejaka promenna (Integer, Boolean, Real, String)?

Necinnost

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 17.6.1999 12:46:05

Co zkusit obsluhu udalosti onIdle u TApplication;

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. �ervna 1999 12:23
P�edm�t: Necinnost

> [...]
>
>Vdaka
>
>forgo

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 17.6.1999 13:03:42

Ano, stalo se to u kamarada. Dva ruzni lide meli stejne RC, je to statni
bordel ( a nemuze za to Klaus ani Zeman, ale evidence jako za C.K
monarchie)
Doslechl jsem se rovnez o dvou stejnych ICO (z duveryhodneho zdroje -
predlozeny originaly ZL) Tohle uz je Klausuv bordel.

> [...]

> resp.
> firem. Nebo snad nekdo vi o dvou lidech se stejnym RC nebo o dvou

Vyctovy typ

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.6.1999 13:15:58

[...]

[Polak Jiri]

type
vyctovytyp = (vtPrvni, vtDruhy, vtTreti, vtCtvrty);

const
vyctovytypnames: array[vtPrvni .. vtCtvrty] of string =
('vtPrvni', 'vtDruhy', 'vtTreti', 'vtCtvrty');

potom do comboboxu cpi prvky toho pole

Jiri Polak
e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz <mailto:e-mail:jura.polak(zv)email(tec)cz>
jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz <mailto:jiri.polak(zv)tconsult(tec)cz>
web : http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak <http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak>
----------
The only good bug, is a dead bug!

ikonka na liste...

[*] Jiri Smitka <jiri.smitka(zv)atlas(tec)cz> - 17.6.1999 13:22:36

Ahoj,> Ale nevim, jak mam udelat to, aby se pouze
> zobrazovala jeho ikonka na liste a nemusel jsem ho mit mininalizovany. Jde
> to udelat se standartnima komponentama (Delphi 3 C/S), nebo musim n�co
> sehnat? Pripadne kde....

Pred casem jsem se ptal na totez a kolegove mi poslali 3 ruzne komponenty.
Zatim jsem je ale nestihl vyzkoustet.

Poslu Ti je zvlast, abych nevytezoval konferenci.

Zdravi Jirka

Necinnost

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 17.6.1999 13:35:29

>A co takhle dat do kazdeho formulare timer a v eventu OnChange ho vzdycky
>znovu nastavovat na tech 60?

A potom co ....

Timer bezi bez ohladu na to, ci pohnem
mysou alebo stlacim klavesu. A prave vtedy
by sa mal vynulovat, pretoze potrebujem,
aby sa akcia vykonala 60 s po poslednom
stlaceni klavesy alebo pohnuti mysou.

Taktiez ak robim v inom programe tak nechcem,
aby timer bezal, pretoze mam pocitac pod kontrolou.

Inaksie cez Timer to nie je take jednoduche,
ako sa to na prvy pohlad zda. Nejde mi o necinnost
v mojej aplikacii, ale o necinnost celeho pocitaca,
tzv. "syndrom obednajsej prestavky".
Predstavte si - uzivatel edituje zmluvu vo Worde,
nahle ide na poradu, zamkne kancelariu a necha
dokument otvoreny. O 200 poschodi vyssie
zakaznik caka na zmluvu, ale nikto ju nemoze dokoncit,
lebo dokument je uzamknuty. Ide presne len o toto.
Ziadne spekulacie o zdielani dokumentov a podobne.
Iny priklad - ten isty chlapik v tej istej situacii - ale ziadny
pocitac nema zalozny zdroj. Vybehne na obed,
vypadne prud a nastane idealna situacia, ze sa dokument
nenavratne poskodi (lepsie ak robil s pdox tabulkami).
Keby program automaticky zavrel dokument pred vypadkom
prudu, bolo by to idealne.

Na druhej strane by ho asi velmi hnevalo, keby sa mu dokument
(formular, tabulka a podobne) automaticky zatvaral po kazdych
60 sekundach aj napriek tomu, ze s nim aktivne pracuje, alebo
z neho len odpisuje udaje do ineho programu.

forgo

Seriove porty

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 17.6.1999 13:42:07

> [...]
> uz nejak poradi :-) Navic pokud potrebujes jen 2, tak lze prece pouzit ty
> ktere jsou primo na mainboardu, mys je stejne vetsinou PS/2.

[Va�k�� Martin] Ano, to by bylo velmi dobre reseni, ale jak jsem
jiz napocatku uvedl, jedna se o stary pocitac s mainbordem s 486, ktery nema
PS/2.
Musim ty IRQ (viz napriklad 3, 4, 5, 10) preswitchovat take na
kartach ?
D�kuji. mv.

> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
> programator
> * http://www.bojkot(tec)cz *
> ************************

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 17.6.1999 13:55:14

Odpovidam zaroven: <Polak Jiri>

Nevim, cemu rikas odvozeny formular. Pokud by se jednalo o velmi male
mnozstvi dat, pak by ta data byla ulozena v tom formulari, a pri pokusu
o zapis bych provedl formalni kontrolu a posleze pokus o zapis do DB.
Kdyby to selhalo, zjistim pricinu a dam vedet uzivateli. A uzivatel o
zadne svoje "buseni" neprijde. Pokud by tech dat bylo vetsi mnozstvi,
pak bych pouzil memory table (treba z RXLib), ale postup by byl stejny.
V zivich datech se uzivatel nema co hrabat, jen je poskodi. Pokud uz je
uzivateli nutno dat takove zdani, pak je potreba to "zdani" vytvorit, a
neulehcovat si to povolenim editace DB. Da to vic prace - ale nic
dobreho na tomhle svete neni zadarmo.

> [...]

> ===========mozno pouzit PGP==============
>
> ... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne a

FindClose pod NT

[*] Tomas Balusek <tpplus(zv)zasova(tec)cz> - 17.6.1999 12:57:10

Vyzkousel jsem (NT Workstation 4.00.1381 - SP4) a proslo to v poradku
(soubor neexistoval).

Bye
T.B.

Od: Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz>

P�edm�t: Re: FindClose pod NT

> [...]
prosimvas
>nekdo vyzkouset, kdo mate NT. To jen abych vedel nacem jsem.

Necinnost

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 17.6.1999 14:05:59

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk>> >A co takhle dat do kazdeho formulare timer a v eventu OnChange ho vzdycky

> Timer bezi bez ohladu na to, ci pohnem
> mysou alebo stlacim klavesu. A prave vtedy
> by sa mal vynulovat, pretoze potrebujem,
> aby sa akcia vykonala 60 s po poslednom
> stlaceni klavesy alebo pohnuti mysou.

S tim timerem to bylo zrejme mysleno tak, ze si zapnes na formulari
KeyPreview a napr v OnKeyPress budes timer nulovat.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

reindex databaze, cizi klic, SQL na paradoxem, uni

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 17.6.1999 14:17:34

> [...]
> Doslechl jsem se rovnez o dvou stejnych ICO (z duveryhodneho zdroje -
> predlozeny originaly ZL) Tohle uz je Klausuv bordel.

Divam se, ze debata klouze jinym smerem, nez jsem mel puvone v umyslu.
K ICO a RC: Uvedl jsem je zde pouze jako ne zrovna podareny priklad.
Pochopitelne, ze unikatni RC lze ziskat pouze jako kombinaci RC a rodneho
jmena. I presto vim o jedne duplicit v ramci CR. Resi se to pomocnym
cislem, ktere pak nahradi v klici rodne jmeno.
Klausuv bordel se jmenuje Cesky statistikz urad. Ten jediny je opravneny
vydat serii cisle pro zivnostensky urad. Videl jsem stahovat serii
duplicitne poskytnutych sad dvema ruznym zivnostenskym uradum.

K samotnemu unique indexu.
1. v mem pripade se jedna o jakesi inventarni cislo a na formulari se
zadava jako prvni. Proto badam nad tim, jak jej vychytat jeste nez uzivatel
zacne zapisovat balik dalsich udaju
2. chtel jsem to udelat pouze v tabulkach, nebot jsem si nebyl jist
pouzitim spraneho klice paradoxovou databazi v pripade SQL order by ..
3. brouzda-li uzivatel v tabulce, prislo mi jednodussi pro zmenu trideni
zmenit jen nazev indexu v tabulce, nez zjistit aktualni vetu, vytvorit jiny
select a postatvit jej tam kde byl. Bohuzel aplikace bude (je) relativne
dost mala a predevsim uzivatel hodne chudy na to, aby to jelo klient
server.
P.S. Bylo-li by to pro kohokoliv zde na mem uradu, nevaham ani minutu a
jsou to tabulky v Oracle a pristup pomoci DOA.
Na lokalni stroj s malem pameti a slabym procesorem se mi jevi jako rozumne
paradox tabulky a TTable.

===========mozno pouzit PGP==============
[...]

[*] Ladislav Bohun <bohun(zv)vuje.sk> - 17.6.1999 14:22:38

Skuste nasledujuci postup:

---- BEGIN QUOTED MESSAGE -----------

1) Delete existing installations of the controls
2) Reinstall the controls
3) Using a text editor (e.g. NOTEPAD) add this to RX.INC (near
�� the bottom of the file):

{$IFDEF VER125} { Borland C++Builder 4.0 }
� {$DEFINE CBUILDER}
� {$ObjExportAll On}
� {$UNDEF DCS}
� {$UNDEF RX_MIDAS}
{$ENDIF}

4) In the same file (RX.INC) remove the period from this line to
�� get rid of the 'GAUGES.OBJ' not found error:

{$IFDEF WIN32}
{.$DEFINE USE_PROGRESSBAR} // <-- REMOVE THE PERIOD FROM THIS LINE

5) Using a text editor (e.g. NOTEPAD) add this to RXCONST.PAS:

{$IFDEF VER125}
const
� SDelphiKey = 'Software\Borland\C++Builder\4.0';
{$ENDIF}

6) In the following list of files, replace file entries relating
�� to '35' with '40':

DCLRXCTL.BPK, DCLRXCTL.CPP, DCLRXDB.BPK, DCLRXDB.CPP, RXCTL.BPK,
RXCTL.CPP, RXDB.BPK, RXDB.CPP

7) Ok, now compile and install each of the packages (RXCTL.BPK,
�� RXDB.BPK, DCLRXCTL.BPK and DCLRXDB.BPK) by using the File-Open
�� option in BCB4. Make sure to to uncheck the 'Dynamic RTL'
�� under the 'Linker' tabbed page of the 'OPTIONS' button in the
�� dialog that appears when you open each of the files.
�� Pressing the 'INSTALL' button in this dialog will compile and
�� the packages. (NOTE: that two of the packages will NOT be
�� installed onto the component palette because they are runtime
�� only packages - an error message will appear, but don't be
�� alarmed).

8) Have a bottle of champaign and pat yourself on the back!

---- END QUOTED MESSAGE -------------

Regards ;)

���������������� Ladislav

*� Ladislav Bohun��������������������������������������������� *
*� Tel.:������� +421+805 599 1425����������������������������� *
*� Fax:�������� +421+805 599 1169����������������������������� *
*� E-mail:����� bohun(zv)vuje.sk��������������������������������� *

OnActivate Event v Delphi 4

[*] Jaroslav And�l <jaroslav.andel(zv)aitix(tec)cz> - 17.6.1999 14:22:47

Ahoj,
prosim, mohl byste mi nekdo poslat informaci kdy se vyvola Form.OnActivate?
V helpu je napsano ze vzdy, kdyz ziska formular focus. Pri prepinani mezi aplikacemi se mi to ale neprovadi. Spise nam to funguje jako OnAfterCreate (jen pri startu aplikace). Coz mi tedy vyhovuje :-)))
Ale jak to ma fungovat ve skutecnosti? Aby to dalsi patch "neopravil".
Predchozi informace se tyka Delphi 4, ale dela to stejne i Delphi 2.

e-mail: jaroslav.andel(zv)aitix(tec)cz
internet: http://www.aitix(tec)cz/

Carka misto tecky na numericke klavesnici

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 17.6.1999 14:30:13

U mne doma (v praci ne) tvrdosijne tlacitko "." na num. klavesnici
produkuje "," (carku) i kdyz v Mistnim nastaveni desetinny
oddelovac ma ".". Neni to zalezitost Delphi, dela to napr. i
ve Wordu. Dost to otravuje pri psani deset. cisel, kdy se musi skakat
na hlavni klavesnici pro ".".
1) jak nastavit rucne ve Winxx aby toto spolehlive fungovalo
2) jak nastavit programove ".", (nastaveni DecimalSeparator:='.' na
zacatku
progarmu nepomuze, myslim ze je to jenom na zjisteni jak je desetinny
oddelovac nastaven)
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Necinnost

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.6.1999 14:38:49

Ahoj,
na odchyceni udalosti v celem systemu muzes pouzit
nejakou hook-funkci, nechat si od ni posilat zpravy
a jako reakci na tyto zpravy potom treba nastavovat
casovac ale ja bych zkusil vytvorit nejaky pseudo
setric obrazovky, ktery mi tu zpravu nejprve posle
a potom spusti ten uzivatelem definovany.
(jiste znate vsichni ruzne antivirove pseudo setrice)

> [...]
> stlaceni klavesy alebo pohnuti mysou.
>
> Taktiez ak robim v inom programe tak nechcem,
> aby timer bezal, pretoze mam pocitac pod kontrolou.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 17.6.1999 14:55:15

Ale jaxe Timer dozvi, ze nekdo stisknul klavesu
v uplne jinem programu, nebo ze jen nekdo jezdi
mysi po obrazovce (mimo aplikaci, kde je ten
Timer) ? Bude muset pouzit nejakou hook-funkci,
nebo, jaxem psal, napsat si nejaky pseudo setric,
ktery te aplikaci (te s tim timerem) posle nejakou
WM_USER

Dobra.

Pozn. : Mozna existuje nejake jednoduche reseni
(napr. nejakaAPI, ktera Ti vrati nejaky SystemIdle,
ele ja o ni nevim)
------------------------
> Yasne, ale ked ju stlacis, tak nastavis timer znova na 60 a nic sa
> nedeje.
> Ale ked nic nestlacis a timer donde na 0, tak zavrie active form, a
> nastavi
> sa zas na 60.
> Kde mas problem?

Necinnost

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 17.6.1999 15:13:02

Tak se poves pomoci SetWindowsHookEx na zpravy od klavesnice a mysi. To
myslim tvuj problem vcelku slusne vyresi. Viktor

Seriove porty

[*] No Comemnt Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 17.6.1999 15:26:31

> [...]
nema
> PS/2.
> Musim ty IRQ (viz napriklad 3, 4, 5, 10) preswitchovat take na

no ono to je dost zavisle na kartach ktore mas vo vnutri ... ak mas chodivy
pocitac s Win 95, tak sa pozri do systemu (predchadzajuci mail), ktore mas
obsadene. Ak v nich nenajdes tie napr. hore uvedene. tak nastavis tie hore
uvedene na COM1 - 4 + este musis nastavit V/V adresne rozsahy. V
[redchadzajucom maily mas napisane kde a ako.

rw

OnActivate Event v Delphi 4

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.6.1999 15:27:36

> [...]
> mezi aplikacemi se mi to ale neprovadi. Spise nam to funguje jako
> OnAfterCreate (jen pri startu aplikace). Coz mi tedy vyhovuje :-)))

Na to bacha. V nasi aplikaci hlavni program "spousti" jednotlive moduly,
ktere jsou ulozeny v DLL. No - a pri prepnuti z tohoto formulare na
hlavni program se mi to k moji velke hruze vyvolavalo. Stejne tak pri
prepnuti mezi dvema instancemi jednoho formulare (opet z DLL), ale uz ne
pri prepnuti z formulare z jedne DLL na formular z jine DLL.

Takze OnAfterCreate to rozhodne neni - tohle resim jednou boolean
promennou nastavovanou v Create na true a testovanou v Activate na true
a vzdy nastavovanou na false.

Proste maso...

> Ale jak to ma fungovat ve skutecnosti? Aby to dalsi patch "neopravil".
> Predchozi informace se tyka Delphi 4, ale dela to stejne i Delphi 2.

Ja jsem popisoval chovani D3.

--
Hezky den!
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.

zobrazeni menu ...

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 17.6.1999 15:28:55

ahoj

potreboval bych programove zobrazit podmenu hlavniho menu a v nem vybrat
polozku
- tak jako kdyz si v menu (mysi, nebo klavesnici) napr. vyberu "Soubor" a
zvyraznim polozku "Otevrit" ...

nevi nekdo jak na to ?

dik

Zdenek Fryz

Carka misto tecky na numericke klavesnici

[*] Martin Bodlak <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.6.1999 15:30:06

Jiri Szopa wrote:

> 2) jak nastavit programove ".", (nastaveni DecimalSeparator:='.' na
> zacatku
> progarmu nepomuze, myslim ze je to jenom na zjisteni jak je desetinny
> oddelovac nastaven)

Ale pomuze... Aspon nam v D3 to pomaha :) Ovsem je treba to nastavit i
pro kazdou pouzivanou DLL zvlast... My musime v kazde nasi DLL udelat
stejne nastaveni mj. i DecimalSeparatoru, aby to v cele aplikaci bylo
stejne. To je trosku divne, ale co uz... :(

--
[...]

Overriding virtual method

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 17.6.1999 16:43:44

Ahojte,
nekde jsem stahl komponentu DBF (udbf.pas) pro primy pristup k tabulkam
DBase a uz nevim odkud.Ani pres Altavistu to nemuzu najit.Jsou tam nejake
chybicky, ale da se s ni celkem delat.
Potreboval bych nakopnout s nasledujicim hintem, ktery mi vyhodilo pri
buildu
aplikace:
[Hint] uDBF.pas(86): Overriding virtual method�TDBF.GetFieldData� has lower
visibility (protected) then base �Dataset� (public).
Takze jsem zahlavi metody prehodil do deklarace public a jede to, ale z
project->options se mi nedostane do exace Version Info a ikona, kterou si
tam zadam.Kdyz dam dam v exploreru vlastnosti exace, vubec tam neni zalozka
Verze, ale jsou tam pouze zalozky Obecn� a NetWare version.Projekt jsem
rebuildoval snad 100x a nepomohlo to.
Nevite prosim, kde by mohla byt chyba.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

P.S. D4 C/S,SP3

FindClose pod NT

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 17.6.1999 17:26:47

> [...]

prosimvas
>nekdo vyzkouset, kdo mate NT. To jen abych vedel nacem jsem.

Pouzivam to dusledne v try-finally blocich u systemu, ktere pracuji v
nepretrzitem provozu a nenarazil jsem, ze by s tim byly problemy u
jakychkoli woken.

BTW, kdyz se podivas do zdrojovky k SYSUTILS, tak zjistis, ze FindClose()
zjistuje pred volanim API funkce platnost FindHandle, takze by to i
teoreticky melo byt vsechno O.K.