ShortPath -> LongPath

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 26.7.1999 14:34:20

-----Original Message-----
From: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 26. j�l 1999 13:04
Subject: RE: ShortPath -> LongPath

>Ahoj,
> z UDDF jsem vytahnul tohle, snad Ti to pomuze
>
>Function GetLongFileName(Const FileName : String) : String;
>var
> aInfo: TSHFileInfo;
>begin
> if
>SHGetFileInfo(PChar(FileName),0,aInfo,Sizeof(aInfo),SHGFI_DISPLAYNAME)<>

Ahoj,
diky, nemam moznost hned vyskusat, ale zda sa mi, ze mi to vrati len dlhe meno suboru, nie s jeho plnou cestou.

Jano

ParseDisplayName a BindToObject

Nemate nekdo zkusenosti s timdle ????

Pripadne shanim tip na komponentu umoznujici prochazet disky a sit

Radek

ListView

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.7.1999 16:54:05

Taxem to zkusil, ale neni to to, co bych potreboval,
ja se asi blbe vyjadril, chtel bych, zda existuje
nejaka fce, aby mi vratila ikonu, podle zadane pripony
(zkusil jsem ExtractAssociatedIcon , ale to ten
soubor musi existovat)

RX 2.60

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 26.7.1999 17:07:21

Me to delalo neco podobnyho v CB, pomohlo umistit ty prekompilovane
balicky do BIN. Je to sice nelogicke, nicmene funkcni.
Jestli nekdo zna nejake vysvetleni, sem s nim.

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> plnou cestu k nemu. At koukam jak koukam, ten soubor tam proste je a
> presne v tom adresari, kde to hlasi ta errorova hlaska. Hlasku
> odklepnu a Rx komponenty v Delphi pochopitelne nejsou.
> Vite nekdo co s tim, predpokladam, ze ten debil jsem u toho ja, ale
> fakt nevim, kde delam chybu.
> �
> Jeste jedna vec (a vlastne duvod proc instaluju Rx), hledam neco jako
> TBitBtn, kde by se dalo nastavit transparentni pozadi tlacitka, tzn ze
> by byla videt pouze ikonka a text, tlacitko ne. Nevite kde to vzit?

ListView

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 26.7.1999 16:21:34

From: Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 26. j�l 1999 15:50

Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.7.1999 18:05:27

Haj hou!

> nevite nekdo o funkci, ktera by byla obdobou systemove funkce pos(), ale
> parametr Substr by mohl byt regular expression, nejlepe v UNIX stylu?

Nexus framework na
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm ji obsahuje
(tusim ze v unite NxString.pas).

Hodne zdaru

Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 26.7.1999 19:24:14

na nejakom free sajte som prednedavnom nasiel prepis regex c zdrojaku do
pascalu. nebolo to uplne totozne ale fungovalo to relativne fajn. skus sa
pozriet do archivu, niekto sem myslim aj opsielal link.

rw
From: Jiri Fait <ft-soft(zv)iol(tec)cz>
To: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: RE: Tables
Date sent: Sun, 25 Jul 1999 23:02:57 +0200
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Asi jsem nejak nepochopil vubec pouziti RX

_______

[...]

OffTop: DUPLICITA E-MAILOV?

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 26.7.1999 20:53:51

Od: prog0807(zv)email(tec)cz <prog0807(zv)email(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. �ervence 1999 14:56
P�edm�t: Query a Grid - [ filtr ]>
> [...]
>napr:
>
> sl1 integer,
> sl2 interer,
> sl3 string,
> sl4 DateTime,
> sl5 DateTime
>
> Ja bych potreboval, aby se mi datum '1.1.1900' ve sloupci sl4
>nezobrazoval v gridu jako '1.1.1900' ale jako prazdne policko. Proste
>nejak odfiltrovat. Stejne tak treba aby se castky v sl1 nad 100000
>nezobrazovali ale bylo misto nich prazdne policko. Diky
>Martin
>

>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

ShortPath -> LongPath

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 27.7.1999 06:30:21

Ahoj,
toto je z Win32s.hlp

SHGetFileInfo

Retrieves information about an object in the file system, such as a file, a
folder, a directory, or a drive root.

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. �ervence 1999 15:16
P�edm�t: Re: ShortPath -> LongPath

> [...]

Ahoj,
diky, nemam moznost hned vyskusat, ale zda sa mi, ze mi to vrati len dlhe

select

[*] Dak-server <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 27.7.1999 06:38:53

Pratele

potrebuji provest operaci celect v SQL s tim, ze vybrane vety budou ocislovane 1..N. Nevi nekdo jak na TO20

dik DaK

RX 2.60

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.7.1999 06:56:40

Ahoj,

balicky jsem dal do Windows\System\ adresare a Delphi je po natazeni
nasly. Transparentni tlacitko podobne TBitBtn tam zrovna neni, ale je
tam TRxSpeedButton, ktery se chova obdobne jako tlacitka IE. Lze ho
pouzit samostatne, nebo umistit na TSpeedBar (je to podobne jako v D3 -
ma ale malou mouchu adjustace). Chyby v RX 2.60 lze opravit balickem z
http://www.micrel-dev.com/delphi/rx260fix.zip (staci ho rozbalit a
nahrat do adresare RX zdroju, nemate-li C/S verzi zruste v RX.INI volbu
{$DEFINE DCS}-->{.$DEFINE DCS} ). Pro upravu kompatibility pro CB4 lze
pouzit balicek ke stazeni z
http://members.xoom.com/RXLib/HTML/FILES/RX260CB4.ZIP . Verze 2.60
produkuje o neco vetsi kod nez 2.50. Zrejme se i v teto verzi jeste
objevi nejake chyby (v 2.50 zavazne chyby byly opraveny az po deviti
mesicich po vydani); faktem ale je, ze 2.50 si uz 'sedla' a byla celkem
overena.
Jaro B.> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> TBitBtn, kde by se dalo nastavit transparentni pozadi tlacitka, tzn ze
> by byla videt pouze ikonka a text, tlacitko ne. Nevite kde to vzit?

RX 2.60

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 27.7.1999 07:11:49

Prekompilovane balicky MUSI byt v adresari, ktery je specifikovany v
PATH (AUTOEXEC.BAT).
To znamena, ze po kompilaci balicku se tyto museji presunout do
nektereho z techto adresaru nebo svuj adresar do PATH pridat.

Od: Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 26. �ervence 1999 17:07
P�edm�t: RE: RX 2.60

> [...]

> TBitBtn, kde by se dalo nastavit transparentni pozadi tlacitka, tzn ze
> by byla videt pouze ikonka a text, tlacitko ne. Nevite kde to vzit?

Verze programu

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 27.7.1999 07:41:29

Ahoj lidi,
mam zacatecnicky dotaz. Udelam si v Delphi 4 program a v oblibenem okne O
PROGRAMU ... bych potreboval vypsat jeho verzi.
Jak na to?
Dekuji, Roman Junga

Off topic

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 27.7.1999 07:44:15

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Filip Uram <4uram(zv)gmet.schools.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 26. �ervence 1999 14:55
P�edm�t: RE: Off topic

> Kdyz sme u toho:
> Jak udelam rezidentni program pro dos, ktery mi zapisuje vsechny zmacknute
> klavesy do souboru?
> MImochodem vysvetlujte podrobne, protoze rezident jsem nikdy nedelal.

Takovychto programu je vic uz udelanych, jeden se jmenuje KeyLoger nebo tak
nejak.Pokud ho chces ozvi se. Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

DCOM

From: Ren� Otisk
Subject: DCOM

Skousim spoustet server aplikaci (NT Workstejsna) pres DCOM z klientske (W95) a dokud ji na te workstejsne nespustim, tak mi to hlasi "Neocekavane selhani". Z predchozich prispevku o DCOM jsem pochopil, ze by spousteni serveru melo fungovat automaticky. Co delam spatne?

WinExec a Eekani na ukoneeni aplikace

[*] Ing. Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 27.7.1999 08:04:27

Zdravim,

myslim, ze reseni pres ProcessMessages prilis zatezuje procesor a proto bych si dovolil nabidnout reseni jine. Vykousl jsem to jako cast me aplikace, kdy puvodni program ceka na ukonceni nove spusteneho. Bez CreateProcess to asi nepujde protoze potrebujete identifikaci procesu.

{ spust� Cmdline(Exe) jako nov� process }
procedure ExecProcess(const CmdLine: String);
var
SI: TStartupInfo;
PI: TProcessInformation;
begin
FillChar(SI, SizeOf(SI), 0);
SI.cb := SizeOf(SI);
SI.dwFlags := STARTF USESHOWWINDOW;
SI.wShowWindow := sw SHOWMINNOACTIVE;
CreateProcess(nil,PChar(CmdLine),nil,nil,True,NORMAL PRIORITY CLASS,nil,nil,SI,PI);
WaitForSingleObjectEx(PI.hProcess,INFINITE,False);

Leopold Grepl
Melzer s. r. o.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Schembera [SMTP:milan(zv)missoftware(tec)cz]
Odesl�no: 26. �ervence 1999 19:55
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: WinExec a Eekani na ukoneeni aplikace

---------------------------------
- on-line objednavkove, rezervacni a obchodni systemy po internetu
- tvorba www prezentaci s moznosti webhostingu
- zakazkovy software pro Windows 3.x/9x/NT
- software pro autoskoly

WinExec a �ek�n� na ukon�en� aplikace

[*] Ren� Otisk - 27.7.1999 08:20:37

Mam neco podobneho, ale misto Winexec je tam CreateProcess (vychazel jsem z archivu konference a trosku upravil k obrazu svemu)

DirName je adresar odkud se to spousti, Par je parametr spousteneho programu

procedure TZaloha.Byznys(DirName, Par: PChar);
var Dir, Soubor: string;
ProcessInfo: TProcessInformation;
StartupInfo: TStartupInfo ;
begin
Dir := StrPas(DirName);
if FileExists(Dir + '\Foxr.exe') then
begin
Soubor := Dir + '\Foxr ' + Dir + '\FullBack.app' + Par + #0;
with StartupInfo do
begin
cb := sizeof(StartupInfo);
lpReserved := nil;
lpDesktop := nil;
lpTitle := nil;
dwX := 0;
dwY := 0;
dwFlags := STARTF USESTDHANDLES;
wShowWindow := SW SHOWDEFAULT;
cbReserved2 := 0;
lpReserved2 := nil;
end;
if CreateProcess(nil,PChar(Soubor),nil,nil,false,CREATE SEPARATE WOW VDM,nil,
nil, StartupInfo, ProcessInfo) then
WaitForSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
Spoustim dosovsky program pomoci WINEXEC. Potrebuji po dobu behu
dosovske aplikace pozastavit beh programu v Delphi.

S pozdravem Miroslav Topol��

Informace o fontu TTF.

[*] Miroslav Topol�� - 27.7.1999 08:30:19

Hladam komponentu do delphi 3 alebo 4, na pr�cu so s�bormi *.ttf (zistenie n�zvu fontu zo s�boru, atd..)

Igy

WinExec a Cekani na ukonceni aplikace

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.7.1999 08:37:00

>Spoustim dosovsky program pomoci WINEXEC. Potrebuji po dobu
behu
>dosovske aplikace pozastavit beh programu v Delphi.

Nemusi se jednat jen o DOSovskou aplikaci, ale ve Win32
je lepsi si vytvorit proces a pomoci WaitForSingleObject
cekat na jeho ukonceni. Pouzivam toto (je to z UDDF).

16 bit :
--------
uses Wintypes,WinProcs,Toolhelp,Classes,Forms;

function WinExecAndWait(Path : string; Visibility : word) : word;
var
InstanceID : THandle;
PathLen : integer;
begin
PathLen := Length(Path);
Move(Path[1],Path[0],PathLen);
Path[PathLen] := #00;

InstanceID := WinExec((zv)Path,Visibility);
if InstanceID < 32 then { mene nez 32 znamema nejakou chybu }
WinExecAndWait := InstanceID
Repeat
Application.ProcessMessages;
until Application.Terminated or (GetModuleUsage(InstanceID) = 0);
WinExecAndWait := 32;

32 bit :
--------
function WinExecAndWait32(FileName:String; Visibility :
integer):integer;
var
zAppName:array[0..512] of char;
zCurDir:array[0..255] of char;
WorkDir:String;
StartupInfo:TStartupInfo;
ProcessInfo:TProcessInformation;
begin
StrPCopy(zAppName,FileName);
GetDir(0,WorkDir);
StrPCopy(zCurDir,WorkDir);
FillChar(StartupInfo,Sizeof(StartupInfo),#0);
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
if not CreateProcess(nil,
zAppName, { pointer to command line string }
nil, { pointer to process security
attributes }
nil, { pointer to thread security
attributes }
false, { handle inheritance flag }
CREATE_NEW_CONSOLE or { creation flags }
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, { pointer to new environment block }
nil, { pointer to current directory name }
StartupInfo, { pointer to STARTUPINFO }
ProcessInfo) then Result := -1 { pointer to PROCESS_INF }
else begin
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Result);

procedure Move

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 27.7.1999 08:46:11

Nazdarek,

mam takovy problem. Mam proceduru, v ktere pouzivam Move. V helpu je napsano: "No range-checking is performed". Ale presto mi to na jednom pocitaci s D4 hlasi chybu: ""Range check error". Nevite nekdo, cim to muze byt? Da se to snad nejak prenastavit v kompilatoru?

Mirek

select

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.7.1999 08:48:23

Haj hou!

Obavam se, ze pouze standardnim SQL92 to vyresit nelze. Mozna by se nasla cesticka pro server, ktery pouzivas (ale ten jsi neuvedl). Pokud nepotrebujes vysledek primo z SQL, ale napr. az v datasetu, pak se to da snadno resit pres calculated field.

Hodne zdaru.
From: Miroslav Mare�
Subject: procedure Move

[...]

[*] Ren� Otisk - 27.7.1999 09:09:02

Mam taky malutky dotazek

mam udelanou takouvou malickou C/S aplikaci. Mezi W95 a NT Workst. (SP4) to pajda,
ale kdyz ten server dam na NT server (Back Office SBS SP4), tak mi to nechodi.
A kdyz dam i klienta na NT server (tzn. na tutez masinku) tak po potvrzeni loginu vyhodi hlasku
"Error loadin type library/DLL"

Jsem vycerpan

A jeste jeden jeste malutkejsi dotazek
Jak to udelat, aby serverovska aplikace nebyla videt, lepe receno aby Form v projektu byl not visible (Muze byt videt v task manazeru).

Query a Grid - [ filtr ]

[*] Pavel Klimes <klimes(zv)c3(tec)cz> - 27.7.1999 09:10:30

prog0807(zv)email(tec)cz wrote:

> [...]
> nejak odfiltrovat. Stejne tak treba aby se castky v sl1 nad 100000
> nezobrazovali ale bylo misto nich prazdne policko. Diky

V MS SQL 6.5 lze pouzit treba toto:

SELECT CASE WHEN s11 > 100000 THEN NULL ELSE s11 END,
s12, s13, CASE WHEN s14 = '1.1.1900' THEN NULL ELSE s14 END,
s15
FROM tabulka1

Viz dokumentace k MS SQL 6.5, heslo CASE expression.

Zravim. Pavel.

--
+---- Pavel Klimes ---- mailto:klimes(zv)c3(tec)cz ----+--- /""\ \ o | ---+
| C3, s.r.o. (Czech Card Centrum) | __) """ |

KEdit verze 2.40

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 27.7.1999 09:15:42

Na adrese
http://www.kopr(tec)cz/delphi/k-delphi.htm
jsem dal free verzi KEdit 2.40, kde jsem implementoval button do KEditu trochu lepsim zpusobem nez v minule verzi.

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

select

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 27.7.1999 09:17:50

�Preji�hezky den,

Zalezi jaky SQL server pouzivate. Obecnym SQL to lze, ale u vetsiny SQL
serveru to jde i jednoduseji.

R.Pospisil

From: Ren� Otisk

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.7.1999 09:24:05

Haj hou!

From: Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz>
Subject: RE: select

>Zalezi jaky SQL server pouzivate. Obecnym SQL to lze, ale u vetsiny SQL
>serveru to jde i jednoduseji.

Muzes prosim popsat jak to lze udelat v cistem SQL92 (IB) ? Rad se priucim.

Hodne zdaru.

FindFirst na WinNT

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 27.7.1999 10:32:28

Ahojte,

nesetkal jste se nekdo s tim, ze FindFirst a
FindNext ignoruje na WinNT s NTFS
zkomprimovane adresare, prestoze jako atribut
zadam faAnyFile ????

V posledni dobe se mi zda, ze FF a FN funguje
jinak na Win9x a jinak na WinNT.....
Podotykam WinNT 4.0 SP 3 (vyssi service
pack nemuzu pouzit, nerozumi si s DECnetem)
,

WinExec

[*] Daniel Dedek <admin2.ok.prague(zv)embassy.mzv(tec)cz> - 27.7.1999 10:41:17

Petr Sadovsky p�e:

> Ahojte.
> nasledujici radu jsem nasel na inetu, ale mam jeden problemek.Nemuzu zaboha
> najit, kde je fce. GetModuleUsage.

Nazdar,
od D2 by tahle funkce uz nemela byt potreba, stejne tak se uz nedoporucuje
pouzivat WinExec, ale CreateProcess, viz. prislusny hlp.

Dan

Identifikace v MSSQL7

[*] Ing. Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 27.7.1999 10:44:18

Zdravim,

potreboval bych vedet, zda se nejak da na MSSQL serveru 7 zajistit generovani unikatnich klicu(Integeru) bez zavislosti na nejake tabulce. Neco jako u Interbase Generator. Moznost IDENTITY mi bohuzel nestaci, protoze tuto jedinecnost potrebuji na vice tabulek dohromady. Mozna se da nejak explicitne nastavovat nejaka promenna ?

Diky za kazdou radu

Leopold Grepl
Melzer s. r. o.

ListView

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 27.7.1999 09:52:05

> [...]
>nejaka fce, aby mi vratila ikonu, podle zadane pripony
>(zkusil jsem ExtractAssociatedIcon , ale to ten

Tak to je niecom inom. :-(
Ak Ti uz nikto neporadi, co silne pochybujem, skus Deja prehladavac prispevkov v dalsich konferenciach:http://x42.deja.com/[ST_rn=ps]/
Pri slove "Associated + Icon" mi to hodilo 393 odkazov... ale lezie to ako v lete na saniach.

Jano

Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 27.7.1999 11:15:57

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>:

Hi,

diky za tip. Mas pravdepodobne na mysli funkci NxStrings.NxMatche() od
Kevina Boylana. Bohuzel se mi moc nehodi, protoze je navrzena jen pro jmena
souboru, kdezto ja bych potreboval uplnejsi podporu regex, napr.
^([0-9](zv))\.([0-9][0-9])( (zv))$.

BTW, zkousel jsem se v licenci ke "godzille" zorientovat, za jakych podminek
bych tuto funkci mohl pouzit v komercnim projektu, ale nejak jsem se
zacyklil: nasel jsem, ze
ten nas projekt by byl neco jako "Larger work", ale u te je naspano: "In
such a case, You must make sure the requirements of this License are
fulfilled for the Covered Code". A IHMO, u covered Code jsou pozadavky,
ktere se na takovy pripad nevztahuji.

Muzes mi, pls, ve strucnosti vylicit svuj pravni nazor na obsah teto licence
ve vztahu k pripadu, kdybych pouzil unit/funkci v komercnim projektu, ktery
se siri jako EXE aplikace?

Thanx, pf

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. �ervence 1999 18:15
P�edm�t: Re: Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular expressions

> [...]
>(tusim ze v unite NxString.pas).
>
>Hodne zdaru

Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 27.7.1999 11:17:18

No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> wrote:

>na nejakom free sajte som prednedavnom nasiel prepis regex c zdrojaku do
>pascalu. nebolo to uplne totozne ale fungovalo to relativne fajn. skus sa
>pozriet do archivu, niekto sem myslim aj opsielal link.

Nevzpomel by sis napr. na nejake klicove slovo, ktere s tim souviselo? Nejak
to nemuzu najit.

Thanx, pf

Verze programu

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.7.1999 11:29:19

rjunga(zv)oku-ka(tec)cz wrote:

> [...]
> PROGRAMU ... bych potreboval vypsat jeho verzi. Jak na to? Dekuji, Roman

Pokud mas vyplnenou tabulku s informacemi o verzi, pak napriklad
takto:

var
VersionNumber:string;
VersionSize:DWord;
VersionHandle:DWord;
pVersionInfo:pointer;
FixedFileInfo:PVSFixedFileInfo;
ItemLen:UInt;

VersionSize:=GetFileVersionInfoSize(PChar(Application.ExeName),
VersionHandle);
if VersionSize>0 then
begin
GetMem(pVersionInfo,VersionSize);
try
if GetFileVersionInfo(PChar(Application.ExeName),
VersionHandle,
VersionSize, pVersionInfo) then
if VerQueryValue(pVersionInfo, '\', Pointer(FixedFileInfo),
ItemLen) then
with FixedFileInfo^ do
VersionNumber:=Format('%d.%d.%d.%d',
[HiWord(dwFileVersionMS),LoWord(dwFileVersionMS),
HiWord(dwFileVersionLS),LoWord(dwFileVersionLS)]);
finally
FreeMem(pVersionInfo,VersionSize);

ListView

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 27.7.1999 10:41:20

From: Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz>

> [...]

Hodne zdaru.

Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.7.1999 12:59:21

Haj hou!

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>

> [...]
>Kevina Boylana. Bohuzel se mi moc nehodi, protoze je navrzena jen pro jmena
>souboru, kdezto ja bych potreboval uplnejsi podporu regex, napr.

Tohle je z popisu funkce NxMatche

? Matches any single characer
* Matches any contiguous characters
[abc] Matches a or b or c at that position
[^abc] Matches anything but a or b or c at that position
[!abc] Ditto
[a-e] Matches a through e at that position
'this [e-n]s a [!zy]est' - Would match 'this is a test', but would not
match 'this as a yest'

Z vyse uvedeneho je jasne, ze funguje nejen na jmena souboru, ale na
jakykoliv retezec. Co jeste by jsi potreboval ?

> [...]
licence
>ve vztahu k pripadu, kdybych pouzil unit/funkci v komercnim projektu, ktery

Vyklad je velmi snadny: Netreba se starat, pokud nezasahnes primo do zdroje
(souboru) na ktery se vztahuje MPL, nebo pokud cely nebo cast takoveho
souboru nevlozis do nejakeho jineho (sveho) zdrojoveho souboru. MPL totiz
operuje na urovni zdrojovych souboru. Pokud by jsi neco takoveho (viz vyse)
udelal, pak soubor obsahujici cast nebo cely soubor pod MPL MUSI byt take
zverejnena pod MPL. Pokud ovsem soubor pouze zahrnes do vetsiho celku
(larger work), pak na tento celek se MPL nevztahuje, tzn. ze ostatni soubory
si muzes licencovat jak chces a MPL (na rozdil od rodiny GPL) si nedela
zadny narok. Soubor(y) na ktere se vztahuje MPL NEMUSIS dodavat se zdroji
(muzes expedovat jen binarni formu sve aplikace), ale nekde v dokumentaci
(staci treba readme.txt) bys mel uvest, ze v programu bylo pouzito to a to a
ze zdroje jsou k volnemu stazeni tam a tam.

Prakticky priklad:
Pokud pouzijes jen jednu funkci (napr. vyextrahujes NxMatche z NxStrings),
pak by pro tebe bylo vhodne, aby jsi tuto funkci ulozil do samostatne unity
(na tu se pak vztahuje MPL). Tuto unitu by jsi pak mel zpristupnit na
internetu a odkazat se na ni v dokumentaci (readme). Vyhodnejsi je ale
pouzit celou unitu (NxStrings, pak by jsi ale musel odstranit zavyslost na
NxCore.pas) a odkazat se pouze na balik Nexus.

NxMatche:
Jen tak mezi nami, pokud se ti tahle funkce hodi a nic jineho nepotrebujes,
tak ji proste pouzij a s licencovanim si nedelej vrasky (mas me pozehnani
:-). Nebudeme si prece komplikovat zivot kvuli jedne male funkci.

Hodne zdaru.

select

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.7.1999 13:06:30

Haj hou!

> [...]
> Poradi,
> Jmeno, Plat FROM Test AS T2 ORDER BY Poradi

Aha. Clovek se porad uci :-) BTW, InterBase to umi taky.

RX 2.60

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 27.7.1999 13:09:14

To samozrejme vim, a taky to puvodni umisteni na ceste bylo, ale funguje
to JEN z BIN. Fakt to je dost nepochopiteelne.

> [...]

> balicky do BIN. Je to sice nelogicke, nicmene funkcni.
> Jestli nekdo zna nejake vysvetleni, sem s nim.

DCOM

[*] Ren� Otisk - 27.7.1999 13:10:05

Hi

Nejprve podekovani za Application.ShowMainForm := false ;

a vcil k tomu DCOMu
doufam ze na moje zacatecnicke otazky budes mit trpelivost

Ad1 nevim jak se odregistrovava COM server (<ServerFileName> /unregserver? a pak znovu s /regserver - to jsem udelal)

Ad2, Ad3, Ad4 Ten muj servricek je jenom TQuery 1ks, TProvider 1ks, Type library s vlastne definovanym interfacem 1ks a jeho vlastnosti 1ks. No a clientek je TClientDataset 1ks a TRemoteServer 1ks.

Ad5 Ono to nejde spustit na teze masince. Authentication level serveru je Default, a default security DCOMu jsem docasne nastavil na everyone
[...]

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 27.7.1999 13:37:49

> Muzete nekdo o pakovani EXE napsat vic? Nejsou s tim nejake problemy?

Uz jsem to sem psal, nektere antiviraky s online scannerem muzou znacne
zpomalit spousteni takoveho EXE. Typickym pripadem je AVP a EXE spakovane
pomoci ASPACK.

> Diky
>
> Petr Gadourek

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

select

[*] Pavel Klimes <klimes(zv)c3(tec)cz> - 27.7.1999 13:41:16

Radek Pospisil wrote:

> [...]
> Poradi,
> Jmeno, Plat FROM Test AS T2 ORDER BY Poradi

Mala poznamka k tomuto reseni:

Pokud budou mit dva lidi stejny plat, bude i poradi stejne cislo a
rada nebude souvisla (nektera cisla budou dale vynechana).

Zdravim. Pavel.

--
[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.7.1999 13:50:07

Tomuto reseni jsem se ze vsech sil snazil vyhnout a bal jsem se,
ze mi nekdo rekne, ze jinak to nejde. Asi to tak udelam. Jeste si
nejak vyresim ty pripony, ktere tam nejsou, ale to uz nebude problem.
Budu to tahat p�es ExtractIcon.

Diky za cas, ktery jste mi venovali.

> takto to asi zase nepojde..(neskusal som to), ale nedalo mi to, tak
> som nad tym trochu rozmyslal...
>
> zistis to priamo z REGISTRY Windows
>
> Priklad na zistenie asociacie koncovky suboru *.bmp
> ======================================
> 1) prehladaj, ci v REGISTRY (HKEY_CLASSES_ROOT) nenajdes koncovku
> suboru, ku ktorej chces zistit asociovanu ikonu,
> [HKEY_CLASSES_ROOT\.bmp]

SQL

[*] Martin Klepoch <klepoch(zv)trexima.sk> - 27.7.1999 14:07:43

Nevie mi niekto pros�m V�s poradi� s nasledovn�m probl�mom?

M�m tabu�ku typu Paradox, v ktorej je pole typu Date.

Ako m�m nap�sa� SQL pr�kaz v Database Desktop aby mi vybral v�etky z�znamy, v ktor�ch je v tom d�tumovom poli men�� d�tum ako napr. 1.1.1999?

Martin KLEPOCH

Break v Menu

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 27.7.1999 14:08:30

Zdravim,
mam problem, potrebuji rozdelit menu na dve casti a to tak, ze ta druha cast bude u praveho okraje menu. Zkousel jsem to pomoci Breaku v TMenuItem, ale at tam dam "mbBreak" nebo "mbBarBreak" tak to tu polozku zobrazi na dalsim radku.
Fakt uz si s tim nevim rady.

Radim Ludv�k
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz

Paradox & Access

[*] Petr Vale� - 27.7.1999 14:13:02

Podle meeho nazoru je Access skutecne velmi vhodny, zejmena diky snadne
adminsitraci. Ovsem mam s nim i nemile zkusenosti, napriklad jsem se snazil
pracovat s databazi s obsahem nad 200 MB a operace s ni byla priserne pomala
oproti napriklad Paradoxu nebo DBF.

Osobne pouzivam spojeni CBuilder+BDE+ODBC Alias

Petr

>-----P�vodn� zpr�va-----
>Od: Hapak Vladimir <Vladimir.Hapak(zv)swh.sk>
>Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Datum: 26. �ervence 1999 22:22
>P�edm�t: RE: Paradox & Access

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 27.7.1999 13:17:32

> [...]

1) prehladaj, ci v REGISTRY (HKEY_CLASSES_ROOT) nenajdes koncovku suboru, ku ktorej chces zistit asociovanu ikonu,
===
ak ju nenajdes, dotycna pripona nema asociaciu so ziadnym programom, skonci a prirad nejaku defaultnu ikonu
ak priponu najdes, chod na dalsi krok
2) precitaj z registra ku tomuto klucu priradenu String hodnotu:
(zv)="Paint.Picture"
==========
3) dopln kluc o najdenu String hodnotu a najdi ju v REGISTRY:
[HKEY_CLASSES_ROOT\Paint.Picture\DefaultIcon]
========= toto si zistil a pridal
4) precitaj si exac, ku ktoremu je koncovka suboru priradena (to cislo za ciarkou je index ikony v exaci)
(zv)="mspaint.exe, 1"

5) tak a mas exac a dalej to uz poznas....

Uz Ti len zostava to teraz prepisat do Pascalu :-)
Vela zdaru,

Jano

DCOM

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.7.1999 14:25:29

Haj hou!

From: Ren� Otisk

Ad1 nevim jak se odregistrovava COM server (<ServerFileName> /unregserver? a pak znovu s /regserver - to jsem udelal)
To je ono. Takze timhle to neni :-)
Ad2, Ad3, Ad4 Ten muj servricek je jenom TQuery 1ks, TProvider 1ks, Type library s vlastne definovanym interfacem 1ks a jeho vlastnosti 1ks. No a clientek je TClientDataset 1ks a TRemoteServer 1ks.
Takze pouzivas MIDAS. Pak by jsi ale mel mit na serveru zaregistrovan prislusny interface, ktery je tusim ze v souboru STDVCL.TLB (mel by byt v \BIN adresari delphi). Ten je treba zaregistrovat (pouzij TREGSVR.EXE z Delphi, adresar \BIN a pouzij parametr -T). Mozna ze se .TLB v nazvu lisi, ja mam "jen" D3, nevim jak je to v D4.

Vsadim botky ze je to v tomhle.
Ad5 Ono to nejde spustit na teze masince. Authentication level serveru je Default, a default security DCOMu jsem docasne nastavil na everyone
Pro snadnejsi zivot doporucuji nastavit Authentication level na NONE a Impersonation level na IMPERSONATE. Pokud nechces aby se ti na serveru mnozili DCOM servery, nastav ucet pod kterym COM server bezi bud na interactive user (ale pak musi byt na serveru spustena konzole, tedy nekdo zalogovany) nebo lepe specifikovat jmeno nejakeho uctu s prislusnymi pravy (zaloz treba novy ucet nebo pro ucely testovani nasmeruj na supervisora).

Hodne zdaru.

RX 2.60

[*] Zden�k B�hm - 27.7.1999 14:32:55

Souhlasim u me je to to same. Taky jsem to puvodne naivne nacpal kamsi,
upravil PATH v Autoexecu a nic.

> [...]

> balicky do BIN. Je to sice nelogicke, nicmene funkcni.
> Jestli nekdo zna nejake vysvetleni, sem s nim.

ListView

[*] Santik <santik(zv)pronetix.sk> - 27.7.1999 14:32:12

> [...]
> Porad a porad mi vraci 2-ku - ERROR_FILE_NOT_FOUND, takze jestli
> ten soubor musi nekde existovat, tak je mi to na nic.

Ahoj ,

dalo by sa to spravit napr.tak, ze si budes tu cestu vytahovat z registry -
v HKEY_CLASSES_ROOT najdes polozku podla pripony suboru,
precitas hodnotu z kluca Default (Vychodzi), ( napriklad ja tam mam pre .cpp
hodnotu
"cppfile" ), potom tamisto ( HKEY_CLASSES_ROOT ) najdes polozku s touto
hodnotou (cppfile) a pozries sa na podpolozku DefaultIcon - tam mas
kompletnu cestu
k suboru s ikonou ( najcastejsie exe ) a tam mozes pouzit uz spominane
funkcie na
extrahovanie ikony.

Bye
Santik
santik(zv)pronetix.sk

Obchadzanie vynimiek

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?O=E8en=E1=B9?= <ocenas(zv)proces.sk> - 27.7.1999 14:34:31

V mojom formulari s Repository mam citanie z TControl-ov na
celom forme.
Cita sa z nich obsah vo forme stringu, integer, TDate atd.
Pri citani vznikaju vynimky('' -> TDate, '' -> Integer ...).
Pri ladeni je to dost neprijemne. Potrebujem aby sa v IDE
nejaka cast kodu spravala ako pri vypnutom Break on
exception. Nema s tym niekto skusenosti ?

Obchadzanie vynimiek

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.7.1999 15:01:31

Haj hou!

From: Martin O�en� <ocenas(zv)proces.sk>> V mojom formulari s Repository mam citanie z TControl-ov na
> [...]
> nejaka cast kodu spravala ako pri vypnutom Break on
> exception. Nema s tym niekto skusenosti ?

Ma :-) Bohuzel to nelze obejit jinak nez uplne vypnout Break on exception.

Hodne zdaru

SQL

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?O=E8en=E1=B9?= <ocenas(zv)proces.sk> - 27.7.1999 15:08:55

select * from tabulka where datum < '1.1.1999'

Martin Klepoch wrote:

> [...]
> - att-1.htm

> Name: att-1.htm
> att-1.htm Type: Hypertext Markup Language (text/html)

DrWatson&WinNT&OLE

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 27.7.1999 15:38:52

Hi all,

Pod NT nam aplikace psane v Accessu casto pri odchodu padaji na Dr.Watsona
(pod Win9x to samozrejme chodi bez problemu - resp Win9x nejsou tak citlive
na prasarny v pameti). Vsechny updaty, fixy od MS pro OLE jsem uz uplatnil,
SPs nahral, ale presto to docela casto pada a tusim ze s tim pujde stezi
neco delat. Napada mne, zda je nejaka cesta, jak sejmout Dr.Watsona v NT?

Heretic

RX 2.60

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.7.1999 15:42:07

Nemam sice CB, ale D3, nicmene ja to nahral do
%WINDOWS%\SYSTEM a funguje to.

> ----------
> Souhlasim u me je to to same. Taky jsem to puvodne naivne nacpal
> kamsi,
> upravil PATH v Autoexecu a nic.

Mam v tom zmatek

[*] Ren� Otisk - 27.7.1999 15:44:08

Hi

Dosud jsem delal v paradoxu takove zmatene radoby databazove programky.
SQL trosku ovladam a ted jsem se dohrabal k moznosti zacit pouzivat MS SQL 7.0 nebo Oracle 7.03.
O tehle konferenci vim par dnu a z archivu mam maglajz. Nedala by se nastinit nejaka pomoc a pravidla?
Co je lepsi a co a jak pouzit pro propojeni klientu a servru (ADO, DCOM, ...). Mam Delfounka 3 C/S.

SQL

[*] Ren� Otisk - 27.7.1999 15:45:48

SELECT * FROM Tabulka WHERE Pole < 1.1.1999
Od: Zden�k B�hm <bohm(zv)gacc(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 27. j�l 1999 15:58
Predmet: Re: RX 2.60

>Souhlasim u me je to to same. Taky jsem to puvodne naivne nacpal kamsi,
>upravil PATH v Autoexecu a nic.

DrWatson&WinNT&OLE

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 27.7.1999 17:05:35

Spis se podivej, jestli pouzivas nejake DLL, a kdyz ano, tak jestli je
korektne uvolnujes. Tohle je totiz popis toho, co to dela, kdyz DLL
neuvolnis, pod W9x to je OK ale pod NT to krici.

> [...]

> stezi
> neco delat. Napada mne, zda je nejaka cesta, jak sejmout Dr.Watsona v

select

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.7.1999 17:36:24

Pavel Cisar wrote:

> [...]
> snadno resit pres calculated field.
>
> Pratele
>
> potrebuji provest operaci celect v SQL s tim, ze vybrane vety budou

Jak to udelat v SQL, to nevim, ale vsiml jsem si, ze OLE DB to
dela pri urcitem nastaveni samo za nas.

Break v Menu

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 27.7.1999 17:38:18

mbBreak i mbBarBreak mi normalne funguje. V dobe navrhu jsou samozrejme
vsechny polozky pod sebou, ale po spusteni aplikace se naskladaji vedle
sebe. Mam D4 prof. SP3.

> [...]
> Komu: Delphi Forum
> P�edm�t: Break v Menu
>
> Zdravim,
> mam problem, potrebuji rozdelit menu na dve casti a to tak, ze ta
> druha cast bude u praveho okraje menu. Zkousel jsem to pomoci Breaku v
> TMenuItem, ale at tam dam "mbBreak" nebo "mbBarBreak" tak to tu
> polozku zobrazi na dalsim radku.
> Fakt uz si s tim nevim rady.
> �
> Radim Ludv�k
> BN Soft Znojmo
> radiml(zv)bnsoft(tec)cz <mailto:radiml(zv)bnsoft(tec)cz>

SysListView32

[*] Karel Huda� <KarelH(zv)cashreform(tec)cz> - 27.7.1999 18:15:41

Zdravim,

mel bych takovy dotaz:
Jak se da z okna tridy 'SysListView32' zjistit pocet polozek a zneni kazde z
nich.
Jde mi o to, ze program (WinRar) pri chybe zobrazi dialog s timto oknem a ja
z nej potrebuji dostat seznam chyb.

Diky za odpovedi.

KarelH

Komprese .EXE (mirny offtopic)

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 27.7.1999 19:16:12

On Tue, 27 Jul 1999 rdocekal(zv)csas(tec)cz wrote:

> Uz jsem to sem psal, nektere antiviraky s online scannerem muzou znacne
> zpomalit spousteni takoveho EXE. Typickym pripadem je AVP a EXE spakovane
> pomoci ASPACK.

Hi,
Jakou mas, prosim te, verzi AVP? Ja jsem o tomto problemu pouze slysel
(tzn. nesetkal jsem se s nim), a to v tom smyslu, ze se vyskytoval v nejake
stolete verzi...
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Obchadzanie vynimiek

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 27.7.1999 19:19:33

On Tue, 27 Jul 1999, Pavel Cisar wrote:

> Haj hou!
>
> From: Martin O�en� <ocenas(zv)proces.sk>

> Ma :-) Bohuzel to nelze obejit jinak nez uplne vypnout Break on exception.

Hi. Co takhle Tools->Debugger options->Language exceptions, Add
treba EConvertError.
Lukas

-==============================================================-
[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 27.7.1999 20:45:44

> [...]

>Z vyse uvedeneho je jasne, ze funguje nejen na jmena souboru, ale na
>jakykoliv retezec. Co jeste by jsi potreboval ?

Na ten popis v dokumentaci jsem se samozrejme dival, ale chybi mi zejmena
iterace znaku napr. "([0-9]+)\.([0-9][0-9])" vyhleda vsechna kladna i
zaporna cisla se dvema desetinnymi misty. Potreboval bych regexp zhruba v
rozsahu, jaky pouziva napr. ME.> Jen tak mezi nami, pokud se ti tahle funkce hodi a nic jineho
nepotrebujes,
> tak ji proste pouzij a s licencovanim si nedelej vrasky (mas me
pozehnani:-).
> Nebudeme si prece komplikovat zivot kvuli jedne male funkci.

Diky, ale nejspis Tvoji slechetnou nabidku nevyuziju.

Thanx, pf

Break v Menu

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 28.7.1999 07:21:20

Ja mam D3 a vazne mi to nejede ani po spusteni

Radim Ludv�k
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz

> [...]

> Radim Ludv�k
> BN Soft Znojmo
> radiml(zv)bnsoft(tec)cz <mailto:radiml(zv)bnsoft(tec)cz>

DBEdit - cisla vpravo

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 28.7.1999 07:41:23

Zdravim,
nevi nekdo, zda jde v DBEdit typ cislo (integer, currency...) presmerovat z prave strany na levou, neco jako Alignment=taLeftJustify.
Jakmile je promenna typu string, tak je vse vlevo, ale u cisla po opusteni DBEditu se cislo presune na pravou stranu a ja potrebuji obcas tyto hodnoty na leve strane.

Diky za inspiraci

[...]

Takze jsem zaregistroval STDVCL32.TLB a posunul se o kousek dal. Ted uz to hlasi "Cannot load an IDAPI service library".
Jinak Delfounky mam verzi 3 C/S. Tak me napada, ze na te NT Workstejsne to asi fungovalo proto, ze na ni je nainstalovane Delphi. Na tom NT serveru nainstalovane nejsou.

Jeste bych mel takovou malinkou otazecku, ktera me zatim aktualne netrapi. Co musim udelat abych nemusel ouzivat MIDAS.

From: Ren� Otisk

[...]
No, a ted nemas nainstalovane a nakonfigurovane BDE :-))) Tve tuseni je spravne, na NTW to makalo kvuli instalovanemu Delphi.
Jeste bych mel takovou malinkou otazecku, ktera me zatim aktualne netrapi. Co musim udelat abych nemusel ouzivat MIDAS.
Zapeklita otazka :-) V podstate mas pouze tyto moznosti:

1.) Pouzit jiny balik pro vicevrstvou architekturu, at uz free nebo komercni (napr. Asta, DBOvernet apod.)
2.) Pouzit vlastni techniku prenosu dat. V podstate si vytvoris svuj vlastni COM server a data si budes prenaset pres svuj vlastni interface. Pripadne muzes pouzit i jiny transport nez DCOM, napr. muzes si udelat TCP/IP server (sockety, napr. pouzit Winshoes).

Hodne zdaru.

Funkce na vyhledavani podretezce s uzitim regular

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 28.7.1999 09:25:56

Haj hou!

From: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>> Na ten popis v dokumentaci jsem se samozrejme dival, ale chybi mi zejmena
> iterace znaku napr. "([0-9]+)\.([0-9][0-9])" vyhleda vsechna kladna i
> zaporna cisla se dvema desetinnymi misty. Potreboval bych regexp zhruba v
> rozsahu, jaky pouziva napr. ME.

Aha, ja nejsem tak zbehly v dekodovani regularnich vyrazu :-) BTW, pokud
neco takoveho najdes a bude to free se zdrojem, mel bych taky zajem (zahrnul
bych to do Nexu).

Hodne zdaru.

Obchadzanie vynimiek

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 28.7.1999 09:27:52

Haj hou!

>Hi. Co takhle Tools->Debugger options->Language exceptions, Add
>treba EConvertError.

Hmm. Ja takovou polozku menu ve svem Delphi 3 nemam :-)))

Hodne zdaru

Identifikace v MSSQL7

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 28.7.1999 09:37:07

> [...]
jako u Interbase Generator. Moznost IDENTITY mi bohuzel nestaci, protoze
tuto jedinecnost potrebuji na vice tabulek dohromady. Mozna se da nejak
Misto identity lze na MSSQL 7 pouzit typ UNIQUEIDENTIFIER,
ktery by mel byt jedinecny nejen pres vice tabulek, ale i pres vice serveru.

V BooksOnline pod heslem "Special data" pisi:
uniqueidentifier
Consists of a 16-byte hexadecimal number indicating a globally unique
identifier (GUID). The GUID is useful when a row must be unique among many
other rows. For example, use the uniqueidentifier data type for a customer
identification number column to compile a master company customer list from
multiple countries.

Dokonce je unikatni i v ruznych zemich!
Snad je to pravda.

Rob

RX 2.60

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1999 09:46:35

Systemova promenna PATH samozrejme nepatri Autoexec-u, ten
ji pouze nastavuje :-) Ale jak je videt, vsude je to nejake
"jine", ja mam obe zminovane cesty (DPL i DCP output dir)
prazdne a funguje to (doufam, ze jsem to prave zakriknul).
Zkusil jsem tedy vytvorit novy adresar (C:\WIN_APPL\TEMP)
a zminovane tri soubory nahrat do nej. Upravil jsem
autoexec (zejmena jeho PATH :-) , restartoval a svete
div se: funguje to...

> [...]
> options je
> usko Library. Tu je treba nastavit DPL Output path a DCP output

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1999 09:49:30

Moment, ty myslis asi to, ze mas menu napr.

File Edit Window Help

a chces mit to Help uplne napravo a to i
po zmene velikosti formulare, ze jo ?> ----------
> Ja mam D3 a vazne mi to nejede ani po spusteni

Try ... Except

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1999 09:52:45

No, tak testuj, jestli ten form je uz vytvoreny...

if FormZpravy=nil then FormZpravy.Create(Self)

> [...]
> zobrazeni vyjimky pri pokusu zobrazit jeste nevytvoreny form.
> Ale pokud spustim exac, tak toto projde v pohode.Proc?

GetAssociatedIcon (WAS: ListView)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1999 10:05:20

Pro ty, ktere zajima, jaxem nakonec vyresil to, abych podle
pripony (obecne) ziskal asociovanou ikonu:
funkce, ktera vraci handle te ikony je na konci tohoto dopisu.
Maly priklad pouziti najdete tady (velikost 2,66 kB)
http://mujweb(tec)cz/pocitace/dcomp/download/delphi/GAIcon.zip

Pro spravce ftp archivu konference:
nepohrdam timto archivem, naopak, pouze nemam moznost uploadovat,
ponevadz jsem pripojen pres proxy a proste to pres Netscape neprojde.
Nevim proc, ale nejde mi to (IE to neumi vubec) :-(

unit GetAIcon;
Windows, SysUtils, ShellAPI, Registry, Graphics;

procedure GetAssociatedIcon(wExt : string; var wIcon : hIcon);

implementation

function GetSystemDir: string;
var
Buff: array[0..127] of Char;
begin
SetString(Result, Buff, GetSystemDirectory(Buff, SizeOf(Buff)));
end;

procedure GetAssociatedIcon(wExt : string; var wIcon : hIcon);
var
S : string;
P : byte;
R : TRegistry;
begin
S:=GetsystemDir+'\Shell32.dll,';

if ANSIUpperCase(wExt)='EXE' then
S:=S+'2' { Vysledek potom bude napr C:\WINDOWS\SYSTEM\Shell32.dll,2
}
{ tedy treti ikona v poradi }
R:=TRegistry.Create;
try
R.RootKey:=HKEY_CLASSES_ROOT;
if R.OpenKey('.'+wExt, false) then
if R.OpenKey('\'+R.ReadString('')+'\DefaultIcon', false) then
S:=R.ReadString('')
else
S:=S+'0' { nepvedlo se otevrit druhy klic }
else
S:=S+'0'; { nepvedlo se otevrit prvni klic (.EXT) }
finally
R.Free;

if S='%1' then
S:=GetsystemDir+'\Shell32.dll,0';

P:=Pos(',', S);
if P=0 then { Muze tam byt treba C:\PROGRAM\Program.ico }
wIcon:=ExtractIcon(
hInstance,
PChar(S), 0)
else
wIcon:=ExtractIcon(
hInstance,
PChar(Copy(S, 1, P-1)), { Tady se oddeli jmeno knihovny }
StrToInt(Copy(S, P+1, Length(S)-P))); { od indexu }

Try ... Except

[*] Pavel �im��ek - 28.7.1999 10:11:31

> [...]
>zobrazeni vyjimky pri pokusu zobrazit jeste nevytvoreny form.
> Ale pokud spustim exac, tak toto projde v pohode.Proc?

No rekl bych ze to bude tim ze mas v Tools -> EnvironmentOptions /
Preference/ Debugging zatrzeno BreakOnException.
P.

Preruseni cyklu

Prosim natuknete me

Potrebuji kombinaci klaves ukoncit/pozastavit cyklus (for .. do, repeat..until, while .. do).

Dekuji

EditBox & BorderStyle=bsNone

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 28.7.1999 10:55:54

Ahoj,

potreboval bych editbox bez ramecku.

Kdyz nastavim vlastnosti (BorderStyle=bsNone & CTL3D=FALSE)
tak se text zobrazuje tesne pod hornim okrajem editboxu.
Ale kdyz je BorderStyle=bsSingle, tak je mezi rameckem a textem
alespon 1 pixel mezera.

Nevite nekdo jak vnutit editboxu tuto mezeru pri BorderStyle=bsNone?
Pripadne jak kreslit vlastni ramecek kolem editboxu?

skacel(zv)stereo(tec)cz

Identifikace v MSSQL7

[*] Ing. Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 28.7.1999 10:55:03

Zdravim,

to je vse pravda, ale diky temto schopnostem je GUID prilis velky a tezkopadny pro vyhledavani, trideni, propojovani vice tabulek atd. Ja potrebuji prave integer a ne GUID. Me by stacila nejaka promenna na serveru, kterou bych si sam obhospodaroval. Diky za odpoved

Leopold Grepl
Melzer s. r. o.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Kindl [SMTP:rob(zv)optimal(tec)cz]
Odesl�no: 28. �ervence 1999 9:37
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Identifikace v MSSQL7

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 28.7.1999 11:03:36

Haj hou!

From: Ren� Otisk
Potrebuji kombinaci klaves ukoncit/pozastavit cyklus (for .. do, repeat..until, while .. do).
Kombinaci klaves ??? Pokud ti jde o preruseni zacykleneho programu, pak v IDE je to v menu Run bud Program pause, nebo Program reset (Ctrl+F2). Mimo ide standardni Ctrl+Alt+Del a nasledne Kill process.

Pokud ti jde ovsem o prikaz pascalu pro preruseni smycky, pak je to break.

Hodne zdaru.

DCOM

Prave ze BDE nainstalovane a myslim si ze i nakonfigurovane mam. Jediny rozdil je v tom, ze u driveru Paradoxu (Native) je verze 3.0 a na ostatnich v 4.0. Mohlo by to byt tim? Pritom to je instalovano z jednoho CD.

[...]

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 28.7.1999 11:25:29

Jo jo presne tak to potrebuju.

Radim Ludv�k
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz
Moment, ty myslis asi to, ze mas menu napr.

File Edit Window Help

a chces mit to Help uplne napravo a to i
po zmene velikosti formulare, ze jo ?> ----------
> Ja mam D3 a vazne mi to nejede ani po spusteni

Preruseni cyklu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1999 11:33:42

No, pokud do toho cyklu das napr. nejaky flag,
ktery jinde nastavis, tak by to nemel byt problem.

napr. takto :

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs;

procedure FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
private
MyFlag : boolean;

MyFlag:=true;

while MyFlag do
begin
;
{Tady je nejaka cinnost}

procedure TForm1.FormKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key=#27 then MyFlag:=false;
end;

end.> ----------
> Potrebuji�kombinaci klaves ukoncit/pozastavit cyklus (for .. do,
> repeat..until, while .. do).
> �

Preruseni cyklu

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 28.7.1999 11:47:33

Do tela cyklu musis dat ProcessMessages aby v kazdem behu cyklu mohl program
zpracovat zpravy.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 28. �ervence 1999 10:33
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Preruseni cyklu

Hi,

Prosim natuknete me

Potrebuji kombinaci klaves ukoncit/pozastavit cyklus (for .. do,
repeat..until, while .. do).

Dekuji

Preruseni cyklu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 28.7.1999 12:06:06

ukonceni cyklu stiskem kombinace klaves jsem delal asi takto:

na formulari v OnKeyDown jsem odchytil prislusnou
kombinaci klaves ( KeyPreview formulare musi byt True)
a nastavil nejakou promennou, treba bBreak:=True,
potom cyklus vypadal :

for i:= 0 to nCount do begin
Application.ProcessMessages;
if bBreak then Break;

Zdenek Fryz

Paradox & Access

> [...]
pomala
> oproti napriklad Paradoxu nebo DBF.
>
> Osobne pouzivam spojeni CBuilder+BDE+ODBC Alias

Najrychlejsie pristup na Access je cez DAO. ADO chodi s Accessom tiez
velmi slusne, nove ADO 2.1 napriklad podporuje priamy pristup k tabulkam
vcitane indexov a seek metody (vyuziva to napriklad aj OLE DB provider pre
CodeBase) - malo by to byt velmi rychle, ale nerobil som zatial ziadne
porovnania.
ODBC nie je podla mna velmi vhodne pre Access ale skor pre SQL servery,
aj ked je to mozne tiez pouzit, hlavne ak nie je velmi na vyber.

Erik

dcu vyzaduje pas

[*] Zden�k B�hm - 28.7.1999 12:35:09

Zdar vsem,

stalo se vam uz nekdy toto. Mate komponentu, mate ji bez zdrojaku. Pri instalaci zadate tedy Add *.dcu a date prekompilovat knihovnu a ejhle ono to vyhodi error, ze nemuze najit *.pas.
Delaji to jen nektere komponenty.

Wite nekdo wo co go? Zdenek

ListBox

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 28.7.1999 12:43:24

Zdravim.
Mam zacatecnicky dotaz.
Potrebuji do ListBoxu dostat vedle stringove polozky vybarveny obdelnik. Po
predefinovani metody DrawItem dostanu vedle stringu obdelnik (RecTangle),
zmemim Pen i Brush, ale poouze pro vsechny jiz zobrazene polozky. Ja
potrebuji dostat velle polozek ruzne barvy ( ten ListBox by ml slouzit neco
jako vyber polozky na zaklade jeji barvy)

Dik
Milan KOTASKA
mkotaska(zv)post(tec)cz

dcu vyzaduje pas

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 28.7.1999 12:46:11

To bych typoval na problem distribuce komponenty (spatne predkompilovana
komponenta). Bude to chtit kontaktovat autora...

Petr Linhart, System developer ( mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz
<mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz> )
Mius a.s. ( http://www.mius(tec)cz <http://www.mius(tec)cz/> )
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Zden�k B�hm [mailto:bohm(zv)gacc(tec)cz]
Odesl�no: 28. �ervence 1999 12:35
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: dcu vyzaduje pas

[...]

Ja nemyslel zacykleny program, ja myslel, ze kdyz mi probiha nejaky cyklus uz v ostrem programu (ne v ladeni) a ja ho chci dejme tomu prerusit klavesou Esc.
Priklad jak to citim, ze bych to chtel
for i := 1 to 10000 do
begin
Neco zuzla
if stisknuta klavesa VK Esc then
Break
end

Kdyz pouziji udalost OnKeyDown, OnKeyUp, OnKeyPress, tak to projde az po ukonceni cyklu
From: Ren� Otisk
[...]

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 28.7.1999 13:10:45

Jestlize mas napriklad MM : TMainMenu ve formulari jako hlavni menu
a vsechny polozky hlavniho menu napr od pozice 3 chces mit vpravo
(pozice 3 je ctvrta polozka) pak:

ModifyMenu(MM.Handle,3, mf_ByPosition or
MF_RIGHTJUSTIFY,MM.Items[3].Handle, PChar(MM.Items[3].Caption));
end;

Ale Microsofti to nedoporucuji protoze to neodpovida standartu windows.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radim Ludv�k [mailto:radiml(zv)bnsoft(tec)cz]
Odesl�no: 27. �ervence 1999 14:09
Komu: Delphi Forum
[...]

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 28.7.1999 13:11:44

Pak to muzes udelat nejak takhle (je to z jedne starsi zpravy od Petra
Vonese - polozku Help1 nakresli vpravo):

MI: TMenuItemInfo;
Buffer: array[0..79] of Char;
begin
ZeroMemory((zv)MI, Sizeof(MI));
MI.cbSize := 44; // Win95
MI.fMask := MIIM_TYPE;
MI.dwTypeData := Buffer;
MI.cch := SizeOf(Buffer);
if GetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
begin
MI.fType := MI.fType or MFT_RIGHTJUSTIFY;
if SetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
DrawMenuBar(MainMenu1.WindowHandle);

> Od: Radim Ludv�k [SMTP:radiml(zv)bnsoft(tec)cz]
> Odesl�no: 28. �ervence 1999 11:25
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Break v Menu
>
> Jo jo presne tak to potrebuju.
>
> Radim Ludv�k
> BN Soft Znojmo
> radiml(zv)bnsoft(tec)cz

Preruseni cyklu

[*] Pavel �im��ek - 28.7.1999 13:15:41

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ren� Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. �ervence 1999 12:31
P�edm�t: Preruseni cyklu

Hi,

Prosim natuknete me

Potrebuji kombinaci klaves ukoncit/pozastavit cyklus (for .. do, repeat..until, while .. do).

Dekuji

Ja bych dal dovnitr cyklu Application.ProcessMessages a testovani nejake promenne, kterou nastavim v udalosti na stisk klaves.
P.

Odstraneni serverovske aplikace

Jak muzu odmazat serverovskou aplikaci z NTServeru20
Hlasi mi to
"Cannot delete: There has been a sharing violation.
The source or destination file may be in use"

Dekuji

Preruseni cyklu

[*] Ren� Otisk - 28.7.1999 13:25:49

Perfektni, diky

Od: Ren� Otisk [mailto:otisk(zv)misel(tec)cz]
Odesl�no: 28. �ervence 1999 10:33
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 28.7.1999 13:27:32

S nejvetsi pravdepodobnosti je to komponenta jejiz unita byla zkompilovana
v jine verzi Delphi nez do jake ji chces nainstalovat.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zden�k B�hm [mailto:bohm(zv)gacc(tec)cz]
Odesl�no: 28. �ervence 1999 12:35
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Novak Josef <jnovak(zv)anect(tec)cz> - 28.7.1999 13:44:18

A mate dobre nastavenou cestu k teto komponente ? (*.dcu)
Nastavuje se to v Options.. Nekde tam se pak prida cesta do adresare s touto
zkopilovanou komponentou.

Novak J.

> [...]
>
> stalo se vam uz nekdy toto. Mate komponentu, mate ji bez zdrojaku. Pri
> instalaci zadate tedy Add *.dcu a date prekompilovat knihovnu a ejhle ono

Preruseni cyklu

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 28.7.1999 13:44:27

Musis v cyklu volat Application.ProcessMessages, ktere ale zase zdrzuje
provadeni cyklu. Pokud to tve "neco zuzla" trva jen kratce, bude lepsi
ProcessMessages provadet treba kazdy sty cyklus, neco jako

If i mod 100 = 0 Then Application.ProcessMessages;

Takze po stisknuti ESC dobehne do 100-ho cyklu a skonci.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare

[...]

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 28.7.1999 13:46:53

Nevidim v tom problem. pokud predefinovavas kresleni
obdelniku a psani textu kazde polozky v DrawItem tak
prece muzes ridit barvu podle parametru Index:

procedure Form1.ListBox1DrawItem(Control: TWinControl;
Index: Integer; Rect: TRect; State: TOwnerDrawState);begin
with ( Control As TListBox ).Canvas do begin
case Index of
0: Brush.Color := ...;
1: Brush.Color := ...;
FillRect(...);
TextOut(...);

> [...]
> potrebuji dostat velle polozek ruzne barvy ( ten ListBox by
> ml slouzit neco
> jako vyber polozky na zaklade jeji barvy)

TDateTime

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 28.7.1999 13:47:21

Milan Kotaska wrote:
> Pomoci TDateTime pracuji s datumem. Po pricitani cisla 1 k datu dojedu az na
> konec mesice, ale pak po pricteni 1 se datum vrati zpet na 1. v mesici.
> Potrebuji vsak pokracovat v pricitani i v nasledujicim mesici.

Ahoj,
mam, funguje to uplne spravne.
D : TDateTime;
..
Label1.Caption := DateToStr (D);
D := D + 1;
..

Preruseni cyklu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 28.7.1999 13:47:56

Haj hou!

From: Ren� Otisk

[...]
Cink! Melo by to vypadat treba takhle:

FMamSkoncit := false ;
for I:= 1 to 10000 do begin
<neco zuzla>
Application.ProcessMessages ;
if FMamSkoncit then break ;
end ;

test na ukonceni muze vypadat ruzne. Napr. mas tlacitko Cancel, pak v OnClick tlacitka nastavis FMamSkoncit na TRUE. Pripadne muzes obslouzit OnKeyDown/OnKeyPress apod. dle libosti co se ti zrovna hodi.

DULEZITA POZNAMKA:
Application.ProcessMessages zpracuje jakoukoliv dalsi message z fronty, treba i uzavreni formulare apod. Obsluzeni teto nove zpravy je pak "vnorene" v miste volani processmessages. Program tedy muze dostat sam sebe do kolen tim ze se odstreli, neco si zrusi apod.

Hodne zdaru.

GetAssociatedIcon (WAS: ListView)

[*] Jano <jj_delphi(zv)ke.ubp.sk> - 28.7.1999 12:52:40

From: Ren� Otisk Jak muzu odmazat serverovskou aplikaci z NTServeru20
Hlasi mi to
"Cannot delete: There has been a sharing violation.
The source or destination file may be in use"
Coz takhle restartovat NT server ?

Hodne zdaru

Try ... Except - djuka

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 28.7.1999 14:02:10

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavel �im��ek <simicek(zv)foresta(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. �ervence 1999 10:11
P�edm�t: Re: Try ... Except

> No rekl bych ze to bude tim ze mas v Tools -> EnvironmentOptions /
> Preference/ Debugging zatrzeno BreakOnException.
> P.

Diky vsem.Toto byl ten z�drhel.
Uz to fachci.Ale pri nekterych vyjimkach to i pri zaskrtlem BreakOnException
i v IDE projede bez zarvani.
Jeste jednou diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

dcu vyzaduje pas

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 28.7.1999 14:10:37

No. Mozna to je neco jineho, ale .... mel jsem jsem podobny problem jeste s
pascalem.

Tvorim si unit s podporou grafiky a dal jsem ho cloveku bez zdr. kodu. Vse
bylo ok. Meli jsme stejny pascal a vse ok. Pak jsem ale patchnul pascalovske
knihovny kvuli incidentu s Pent2 a on jeste ne. No a ponevadz v moji
knihovne bylo volani unity CRT melo to tendenci se pak znovu kompilovat (i u
toho cloveka, coz neslo ...pochopitelne). :-(

Nemas tedy "jen" starsi/novejsi verze tech ostatnich knihoven nez dotycny
puvodce te unity?

Mti.
-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
instalaci
>zadate tedy Add *.dcu a date prekompilovat knihovnu a ejhle ono to

Preruseni cyklu

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 28.7.1999 14:17:13

Jestli jde o rychlost, ozelel bych "skarede" cisla a sekal bych to radeji po
necem peknejsim (2^n)-1

pak totiz jde to "mod" nahradit "and", coz vynde levneji na procesorech
(hlavne starsich).

if i and 127=0 then ...

Mti.
-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>
>If i mod 100 = 0 Then Application.ProcessMessages;
>
>Takze po stisknuti ESC dobehne do 100-ho cyklu a skonci.

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 28.7.1999 14:19:21

Taky se da ale je to podle mne zbytecne slozite.
Jednodussi je pouzit funkci ModifyMenu kde se vse
vyresi na jednom radku kodu - viz. muj prispevek
k tomuto tematu.

> [...]
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> var
> MI: TMenuItemInfo;
> Buffer: array[0..79] of Char;
> begin
> ZeroMemory((zv)MI, Sizeof(MI));
> MI.cbSize := 44; // Win95
> MI.fMask := MIIM_TYPE;
> MI.dwTypeData := Buffer;
> MI.cch := SizeOf(Buffer);
> if GetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex, True, MI) then
> begin
> MI.fType := MI.fType or MFT_RIGHTJUSTIFY;
> if SetMenuItemInfo(MainMenu1.Handle, Help1.MenuIndex,

Break v Menu

[*] Petr =?iso-8859-2?Q?Ga=EFourek?= <geta(zv)telecom(tec)cz> - 28.7.1999 14:28:39

Mal� Dobromil wrote:

> Moment, ty myslis asi to, ze mas menu napr.
>
> File Edit Window Help
>
> a chces mit to Help uplne napravo a to i
> po zmene velikosti formulare, ze jo ?

Ahoj,

mam ukazkovy priklad, muzu ho zaslat.
Radimu Ludvikovi ho posilam.

Petr Gadourek

dcu vyzaduje pas

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 28.7.1999 14:30:55

Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> napsal:

> S nejvetsi pravdepodobnosti je to komponenta jejiz unita byla zkompilovana
> v jine verzi Delphi nez do jake ji chces nainstalovat.

To je jedna moznost. Dalsi je, ze prekladac neumi najit cestu k tomu DCU
souboru.

1. Pro IDE se podivej, jestli mas u Project|Options na tabu Directories
cestu k DCU v Search Path
2. U DCC se podivej do souboru dcc32.cfg na radek /U

Bye, pf

TComboBox

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 28.7.1999 14:30:57

Ahoj

mam problem jak priradit do comboboxu polozku. Potreboval bych priradit
ComboBox.Text := ComboBox.Item[M] pro ComboBox.Style = csDropDownList.
Ovsem ComboBox.Text se tvari jako by byl ReadOnly. Existuje nejaka
moznost jak udelat vybrani ze seznamu ComboBoxu i programove a nejen
mysi?

Dekuji za kazdou radu

Jaro B.

DCOM

Ted jsem to zkousel na ruznych masinkach (bohuzel jenom s Win95) a tam to jede (server i klient na teze masince) Kdyz to ale hodim na ten pitomy server tak ne. Vsude je stejne nainstalovane a nakonfigurovane BDE. Navic jsem jistil, ze ta serverovska aplikace je spustena v procesech task manazeru (ne v aplikacich) a nejde ani smazat ani zastavit. To sem z toho cely parohaty jelen

[...]

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 28.7.1999 14:37:57

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> napsal:>BTW, pokud
>neco takoveho najdes a bude to free se zdrojem, mel bych taky zajem
(zahrnul
>bych to do Nexu).

Zkusim hledat, i kdyz pro pascal toho asi moc nebude. Uz nekolik let cas od
casu hledame, jestli to uz konecne nekdo neprepsal z C :-)), a ono stale
nic. Zatim jsme nase potreby resili zjednodusenou verzi, ktera umi o trochu
min, nez ta, co mas v Nexu, ale zase umi napr. navic zavorky a nad nimi
vyrazy And, Or a Not.

Mozna, ze tam nakonec dodelam i ty minimal/maximal matches.

Bye, pf

dcu vyzaduje pas

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 28.7.1999 13:45:43

Je otazka, jestli to dcu neni kompilovane pod D3 a ty to chces natahnout
do D4. On to pozna a chce udelat novou kompilace a proto chce ten Pas.
Ale to je jen muj dojem, treba je pricina nekde jinde.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> instalaci zadate tedy Add *.dcu a date prekompilovat knihovnu a ejhle
> ono to vyhodi error, ze nemuze najit *.pas.

TComboBox

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 28.7.1999 14:46:43

napr .> ComboBox.ItemIndex:=0;

Jirka MAJVALD(zv)EMAIL.CZ

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. �ervence 1999 14:30
P�edm�t: TComboBox

> [...]
> Ovsem ComboBox.Text se tvari jako by byl ReadOnly. Existuje nejaka
> moznost jak udelat vybrani ze seznamu ComboBoxu i programove a nejen

ListBox

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 28.7.1999 13:49:22

Je to jednoduche - nastav styl ListBoxu na OwnerDraw. Tim se dosahne
toho, ze Windows nebudou ListBox prekreslovat samy, ale nechaji to na
tobe. Podivej se do procedury tusim OnDrawItem a tam napis, co a jak se
ma kreslit. K dispozici mas Canvas, na ktery se kresli a snad nejaky
index polozky, ktera se kresli. Je to popsane i v helpu.

> [...]
> neco
> jako vyber polozky na zaklade jeji barvy)

TComboBox

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 28.7.1999 14:55:48

Haj hou!

From: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>> mam problem jak priradit do comboboxu polozku. Potreboval bych priradit
> [...]
> Ovsem ComboBox.Text se tvari jako by byl ReadOnly. Existuje nejaka
> moznost jak udelat vybrani ze seznamu ComboBoxu i programove a nejen

Property ItemIndex je k tomuto ucelu primo stvorena :-)

Hodne zdaru

Preruseni cyklu

[*] Santik <santik(zv)pronetix.sk> - 28.7.1999 15:01:56

> for i:= 0 to nCount do begin
> Application.ProcessMessages;
> if bBreak then Break;

Mozno by v tomto pripade pomohla aj funkcia GetAsyncKeyState.

Bye
Santik
santik(zv)pronetix.sk

emm586

[*] Radoslav Krehlik <heretic(zv)softok(tec)cz> - 28.7.1999 15:23:19

docela jsem narazil na zajimy ovladac :

EMM586 is utility for Windows which gives MS-DOS applications running under
Windows possibility to execute some CPL0 instructions, like EMM386, QEMM386
do.
EMM586's emulation is a bit better.

CPL0 instructions emulated:
MOV from/to CRx
MOV from/to DRx ;don't set GD under NT!!
MOV from/to TRx ;don't touch!!
RDMSR, WRMSR
RDTSC, RDPMC ;must be emulated on AMDs and old Pentiums

ke stazeni na http://elicz.cjb.net , nebo na <nt(tec)cz>

Heretic-X

TComboBox

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 28.7.1999 15:31:32

Diky, naprosto dokonale, jednoduche, skvele, uzasne...

> Od: Jirka Majvald [SMTP:majvald(zv)email(tec)cz]
> Odesl�no: 28. �ervence 1999 14:47
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: TComboBox
>

> napr .> ComboBox.ItemIndex:=0;
>
> Jirka MAJVALD(zv)EMAIL.CZ
>
> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Odesl�no: 28. �ervence 1999 14:30
> P�edm�t: TComboBox

> priradit
> csDropDownList.

GetAssociatedIcon (WAS: ListView)

[*] Santik <santik(zv)pronetix.sk> - 28.7.1999 15:52:30

> [...]
> ponevadz jsem pripojen pres proxy a proste to pres Netscape neprojde.
> Nevim proc, ale nejde mi to (IE to neumi vubec) :-(

Mozno by pomohlo keby si to uploadoval cez nejakeho FTP-klienta,
resp. napis aku proxinu mas.

Bye
Santik
santik(zv)pronetix.sk

Try ... Except

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 28.7.1999 16:08:12

Petr Sadovsky wrote:

> [...]
> (a to pouze pri spusteni z IDE) se zobrazi hlaska o EAccessViolation a

"problem" je v tom, ze pokud je spustene IDE, je taky spusteny Debugger a ten
standartne zobrazi KAZDOU (i pozdeji v except zachycenou) vyjimku (nebo temer
kazdou, Delphi 4 umoznuje urcit ktere ano a ktere ne) a pote zase preda rizeni
programu. Takze muzes to vesele ignorovat, nebo si prekonfiguruj debugger v IDE.

K.C.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

TComboBox

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 28.7.1999 16:10:04

Myslim prave, ze takto je property Text skutecne neco jako ReadOnly.
Zkus misto toho pouzit ComboBox1.ItemIndex:=2 (treba). Nebo jeste
lepe ComboBox1.ItemIndex:=ComboBox1.IndexOf(ComboBox1.Item[M]);

> [...]
> Ovsem ComboBox.Text se tvari jako by byl ReadOnly. Existuje nejaka
> moznost jak udelat vybrani ze seznamu ComboBoxu i programove a nejen

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 28.7.1999 16:38:07

Vypnout server.
Odstrihnout server ze site.
Spustit ho.
A program smazat.

Mozna to bude fungovat.
Roman Junga

Ren? Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz> na 28.07.99 13:21:50

Odpov?zte pros?m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Roman Junga/IDC/OkUKarvina/CZ)
P?edm?t: Odstraneni serverovske aplikace

Hi,
[...]

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 28.7.1999 16:39:23

ComboBox.ItemIndex:=<CISLO>
Kdyz das 0, vybere se ti prvni polozka.
Roman Junga

Bene? Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> na 28.07.99 14:30:57

Odpov?zte pros?m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

Paradox a NTserver

[*] J.Faltynek <FS_software(zv)telecom(tec)cz> - 28.7.1999 22:34:53

Ahoj,
mam zvlastn� probl�m:
p�i pr�ci s "vets�" paradoxovskou DB (nap�. 40-60 MB, 3-4 sek.indexy) se stane na PC s W95(popr.W98) na n�kter�ch s�t�ch s NTserverem zvl�stn� jev - napr. v tomto �seku viz n�ze chci vsechny vyrangeovan� polozky smazat:
----------------
tTable.SetRange([odnekud],[nekam])

while not tTable.EOF do begin
tTable.Delete;
ProgressBar.Progress:=ProgressBar.Progress+1;
tTable.First;
a dostanu se treba jen na 5% (podle ProgressBaru) a z cyklu to vypadne, ackoliv je tam jeste spousta z�znamu, kter� nejsou jakoby videt. Na lok�le je vse bez probl�mu, bez� to i na Novellu, ale NTserver 4 se chov� takto.
M� nekdo s NT serverem zkusenosti, co je treba nastavit nebo nakonfigurovat? Kop�rov�n� souboru, cten� ze stejne velk� DB apod. se zcela bez probl�mu provedou, ale vzdy jak jde o z�pis do vets� DB s prerovn�n�m indexu, zustane to viset i treba bez odezvy nekde uprostred. Jednou se dokonce ohl�sila "intern� chyba operacn�ho syst�mu s�te".
Zkousel jsem vlo�it Application.ProcessMessages, ale krom� zpomalen� v podstat� beze zm�ny. M�m D4 SP4, BDE 5.01. NetDir je OK, aliasy taky. Pokud je je�t� n�jak� �pek v nastaven� BDE ohledn� spolupr�ce s NT serverem, nev�m. Pokud velikost DB byla men��, p�r MB, vse bezi jak m�.

Budu vd��n� za ka�dou radu, je to o nervy. D�ky p�edem.

Jirka F.

Try ... Except

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 28.7.1999 22:37:26

On Wed, 28 Jul 1999, [iso-8859-2] Mal� Dobromil wrote:

> No, tak testuj, jestli ten form je uz vytvoreny...
>
> if FormZpravy=nil then FormZpravy.Create(Self)

Nebo se to necha udelat frajerinkama pres tridni procedury:

TMyWindow = class(TForm)
class procedure ShowInstance(var Reference; New: boolean=false);
class function IsInstanced(var Reference): Boolean;
end;

class procedure TMyWindow.ShowInstance(var Reference; New: boolean=false);
var
i: Integer;
found: boolean;
begin
found:=false; i:=0;
if not new then begin
for i:=0 to Screen.FormCount-1 do begin
if Screen.Forms[i].ClassNameIs(ClassName) then begin
found:=true;
break;
if found and not new then begin
TComponent(Reference):=Screen.Forms[i];
Screen.Forms[i].Show;
end else begin
try
Screen.Cursor := crHourGlass;
Application.CreateForm(Self, TComponent(Reference));
finally
Screen.Cursor := crDefault;

class function TMyWindow.IsInstanced(var Reference): Boolean;
var
i: Integer;
begin
Result:=false;
for i:=0 to Screen.FormCount-1 do begin
if Screen.Forms[i].ClassNameIs(ClassName) then begin
Result:=true;
break;
if Result then begin
TComponent(Reference):=Screen.Forms[i];

Muzes to pak udelat takto:

TMyWindow.ShowInstance(MyWindow);

vyhodou je, ze se nemusis po uvolneni starat o prirazeni nil.

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

dcu vyzaduje pas

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 29.7.1999 00:46:14

To je spravny dojem. Me se toto stava taky. A stve me to. Takze otazka zni,
jestli to de nejak obejit nebo ne. Jestli nekdo vi jak, tak mu budu vdecen
za odpoved.

Pitr

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. �ervence 1999 14:12
P�edm�t: RE: dcu vyzaduje pas

> [...]
>
>**************************************************
>Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,

[*] Ing. �ubom�r G�L - 29.7.1999 07:23:13

> Mozno by pomohlo keby si to uploadoval cez nejakeho FTP-klienta,
> resp. napis aku proxinu mas.

Pokial spravca zakazal FTP na PROXY, tak mu nic nepomoze (okrem spravcu)...
;-(

LuGa

******************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
IS, NUPSESO, a.s. Nitra, SK
mailto:lgal(zv)nupseso.sk
******************************

SQL

[*] Robert Jendrisak <delphi(zv)minv.sk> - 29.7.1999 07:47:49

[...]

Nedokoncene uzavreni souboru

[*] Roman Sokol <sokolr(zv)spk(tec)cz> - 29.7.1999 08:01:01

Ahoj. Prosim o radu.

Mam zvukovy soubor, ktery chci otevrit prikazem MediaPlayer.Open. Nejdriv vsak musim upravit hlavicku tohoto souboru ( pomoci XOR prepisuji prvnich par bajtu, aby soubor nebylo mozne prehrat). Pouzivam standardni prikazy Reset, Read, Write, CloseFile. Tato uprava hlavicky je v samostane procedure, kterou spoustim pred prikazem MediaPlayer.Open. Na tomto prikaze mi to hodi vyjimku, protoze podle meho nazoru upravovany zvukovy soubor jeste nebyl kompletne ulozen ci uzavren. (Chyba v me uprave souboru neni.) Existuje nejaky zpusob jak zjistit, ze dany soubor je ready?

Diky za kazdou pomoc. Roman Sokol

dcu vyzaduje pas

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 29.7.1999 08:27:35

Jedine sehnat zdrojak nebo spravnou verzi.
DCU jsou si proste v ruznych verzich nekompatibilni
a obejit to bohuzel nijak nejde.