Zamykani zaznamu na IB s pouzitim FreeIB

[*] Jaroslav KULHEIM <kulheim(zv)fitness(tec)cz> - 9.8.1999 16:07:35

Skoro v kazde databazi (tez pouzivam IB) muzes zaznam zamknout provedenim
tzv.
"dummy update" na zacatku editace zaznamu.

napr.
UPDATE tabulka SET klic=klic WHERE klic=10;

Jaroslav KULHEIM
kulheim(zv)fitness(tec)cz

QuickReport a Delphi 1

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.8.1999 16:17:20

Ahoj,

stojic na pokraji zoufalstvi, obracim se s dotazem do konference. Potrebuji
opravit (pocestit) starsi program, napsany v Delphi 1 a pouzivajici QRP
V095B. Bohuzel, nam to pouze jako DCU (jinak - mam jenom TO dcu) a dost
dobre nevim, jak zmenit hlasky a hinty na ceske, ktere jsou primo ulozeny v
DCU. Nechci to predelavat (ani to neni pozadovano), protoze jsou tam dalsi
DCU o kterych v podstate nevim ani co delaji (pry uzivatelske, math_ff.dcu,
math_hy.dcu, res_co.dcu, reard_x.dcu, rev_ro.dcu, chain_w.dcu aj. celkem asi
30 s takhle zajimavymi nazvy) a k cemu tam jsou dobre; zadalo by to zrejme
rozsahlejsi analyzu a navic, chtel jsem to udelat jen tak, ze me to
zajimalo. Mel byste nekdo, prosim, nejakou radu, jak tohle vyresit? Existuje
nekde moznost ziskat cesky QRP nebo kde sehnat zdroje od tehle stare verze
(prebouchnout to nejde, uz jsem zkousel, tez pouzit i nejakou jinou napr.
1.0D, ta zase nejde bez IDE Delphi - standalone - zrejme chce nejakou
registraci za penize)?

Dekuji za kazdou radu

Jaro B.

POP3 a jeho command APOP

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 9.8.1999 17:25:37

Ahojte, nemate, prosim, nekdo zkusenost se %subj%? Respektive, videli jste
nekdo nejakej server, na kterem to funguje?

(On to pise i Piette:
Oct 11, 1997 V1.11 Implemented the APOP command, but not tested because no
server available to test it.)

thx
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

POP3 a jeho command APOP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.8.1999 17:44:15

> [...]
> (On to pise i Piette:
> Oct 11, 1997 V1.11 Implemented the APOP command, but not tested because

Zcela urcite APOP podporuje server Mercury od autora Pegasus
mailu... bezi mi to sice na serveru, ale nikdy jsem to prakticky
nezkousel... nejak nemam potrebu. ;-)
Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz

init directory

[*] Petr Matejovsky <pema(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.1999 18:14:57

Ja k zjisteni adresare odkud se spousti program pouzivam tohle:

Cesta:=ExtractFilePath(Application.ExeName);

Petr Matejovsky
PeMa(zv)seznam(tec)cz

>lide dobri muzete prosim nekdo poradit jak zjistit cestu k
>adresari z ktereho se spousti exac ? Me totiz napadlo jen strasne
>krkolomne reseni najit ten soubor a z toho to zjistit :-)

Vyvojove prostredi Delphi 4 prof. - toolbuttons

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 9.8.1999 20:39:03

Zdravim,

update pack #3 mam, dela to i s nim, ale ne pri kazdem spadnuti (asi tak 1x
tydne).

S tim registrem je to dobrej napad, diky Petre i Jirko.

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. srpna 1999 10:39
P�edm�t: Re: Vyvojove prostredi Delphi 4 prof. - toolbuttons

jak

> A mas instalovany update pack #3 ? Me to sice taky obcas spadne, ale
nastaveni
> panelu nastroju zustane. Jinak to nastaveni je ulozeno v registru.
>
> Internet proti monopolu. Petr Vones, amatersky
programator

Me to dela i se SP3. Odpovidajici vetev v registrech jsen si ulozil do
*.reg souboru. Pokud se stane nejaka "prihoda" staci poklepat na
soubor a regedit ho tam opet vpravi.
Jiri Binder

Zamykani zaznamu na IB s pouzitim FreeIB

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 9.8.1999 21:04:36

Dobre, ale na jak dlouho se to zamkne a jak se to uvolni?
Podle mne se to zamkne jen na dobu transakce.
Pak mi ale unika smysl. Nebo je to jinak?
Jaro

> [...]
> "dummy update" na zacatku editace zaznamu.
>
> napr.
> UPDATE tabulka SET klic=klic WHERE klic=10;

RxDBGrid

[*] Michal �viga <proton(zv)iol(tec)cz> - 9.8.1999 21:59:15

U RxDBGrid staci odchytit udalost OnGetCellParams a tam lze zmenit Font,
barvu i pozadi.

procedure TForm1.RxDBGrid1GetCellParams(Sender: TObject; Field: TField;
AFont: TFont; var Background: TColor; Highlight: Boolean);

S pozdravem

Michal �viga (Sviga)
PROTON - CD KATALOG AMPER
Tel., fax:02/65 15 052
Mobil:0602/207 557
mailto:proton(zv)iol(tec)cz
http://www.cd-amper(tec)cz
http://www.dama(tec)cz

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavel Serbajlo
Komu: delphi
Odesl�no: 9. srpna 1999 10:51
P�edm�t: RxDBGrid

hi,

potrebuju mirne zmenit vzhled Gridu, aby ladil z celou aplikaci. Konkretne
mi jde o to, aby se prave vybrany zaznam nepodbarvoval tmave modre, ale aby
se zmenila barva pisma ve vsech bunkach tohoto zaznamu. Nevim, jak toho mam
docilit pres OwnerDraw , zkousel jsem to uz ruzne, ale nic nezabralo.

Muzete me nakopnout spravnym smerem?

bye

Pavel Serbajlo

Dynamicke volani funkce

[*] kInKy aL!GaT(zv)r <aligator(zv)club(tec)cz> - 09.8.1999 22:01:54

Dekuji za zminene pripominky, asi jsem se spatne vyjadril. Chtel
jsem tedy rict ze jsem chtel dynamicky volat funkci, ktera je
zaroven metodou a proto nefungovala klasicka vec jako byl
zavinac nebo TYPE bez OF OBJECT.

Dekuji Pavel
mailto: bansky(zv)club(tec)cz

> Tohle reseni je samozrejme take mozne. Pokud bys vsak
> deklaroval funkci mimo tridu (tedy neobsahovala by dodatek "of
> object"), musel bys ji volat se zavinacem, tak jak se objevilo v
> prikladu od nekoho jineho. Zde je totiz treba rozlisovat
> samostatnou funkci od metody tridy.

Prace s komponentou pomoci fce jine DLL II

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 9.8.1999 22:05:46

S tim VAR sem se seknul, nicmene diky za namety.

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <
==================================
GSM: 0602 652 203

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 9. srpna 1999 8:16
P�edm�t: Re: Prace s komponentou pomoci fce jine DLL II

> Tomu nerozumim. Jaka lokalni kopie? Bez ohledu na VAR, objekt v Delphi
predavas vzdycky jako pointer na instanci, ktera je alokovana na heapu
aplikace. To VAR se vztahuje jen a jen na ten pointer. Atributy takto
predane tridy bys mohl menit ad lib, pokud ovsem nejsou dynamicky alokovany,
protoze data pri pripadne zmene se alokuji na heapu DLL.

> Takze prvni problematicka zalezitost jsou ta dynamicky alokovana data.
Jestli pomuze pouziti sharemem nemam praktivky odzkouseno, protoze jsem
tento problem resil kdysi v D1 a tam sharemem nebyla, takze jsem to resil
jinak a od te doby me to nepali (viz predchozi mail). Nezapominej na to, ze
ta dynamicka manipulace s daty muze byt dost hluboko ve VCL.

> Dalsi vec, ktera byla v D1 problematicka, byly segmenty. Ve flat modelu by
tento problem mel vymizet, ale priznam se, ze neumim odpovedet, jak se chova
32-bitovy Delphi v nasledujici situaci:

> 1. Zpravidla jak DLL tak i aplikace pouzivaji units jako system, sysutils
apod.
> 2. Ty ovsem obsahuji staticke globalni promenne.
> 3. Optimalizujici linker vypousti promenne, na ktere se nikdo neodkazuje
> 4. D1 jsem nachytal, ze offsety stejne promenne uvnitr VCL se u DLL a EXE
lisily, coz je logicke, protoze procesy linkovani DLL a EXE jsou na sobe
nezavisle.

> Jak to resi 32bitova verze, nevim. Jestli neexistuje zadna staticka
promenna, na kterou by se nikdo neodkazoval v nejcasteji pouzivanych units,
nebo jestli linker unit jadra neoptimalizuje ci zda k takovemu jevu stale
dochazi a pak by to mohla byt pricina tvych potizi?

> Docela by me to zajimalo, bohuzel nemam cas, abych si s tim hral.
>
> Bye, pf

ff a memo

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 9.8.1999 22:24:05

ahoj

muzu ti poslat komponetu, ktera resi podobny problem.
tj. kopiruje kompletne cely record vcetne memo a blobs,
pripadne pouze vybrany udaj do pameti pro opetovne vlozeni do tabulky.
Funguje mi to u FF i Paradoxu

S pozdravem Heinisch Jiri

Od: Viktor Lostak [SMTP:Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz]
Odeslano: 6. srpna 1999 8:16
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Poedmit: Ikony v menu

Jak mam nejak bezbolestne dostat ikony do menu? Takove ty malicke obrazky,
ktere se kresli nalevo od textu menu. Existuje nejaky snadny postup nebo
musim jit pres WM_OWNERDRAW atd.? Neni nekde najaky free objekt, ktery by
udelal za mne, nejlip se zdrojaky?

Dik. Viktor

Pripojeni k DB na inetu

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 11.8.1999 10:07:31

Ja jsem to presne resil tak...
Mel jsem na serveru ASPecka, ktera vyrabela CSV data a posilala je pres
HTTP.
V Delphi jsem mel Pietteho, ktery to nacital a zpracovala... Dostal jsem se
tak bez problemu
pres firewally i proxyny, aniz bych musel neco zvlastniho programovat...

Tomas

Nastaveni palety barev

[*] kelleon(zv)nnsk.sk - 11.8.1999 10:18:00

> [...]
> zadam prikaz Form1.Canvas.Pen.Color:=RGB(0,0,10) se mi
> pouzila barva z teto
> palety. Na zaver je nutne obnovit puvodni paletu.

tento (alebo podobny) kod som nasiel v Tomes of Delphi 3:

[...]

procedure FormDestroy(Sender: TObject);
procedure FormPaint(Sender: TObject);
private
FormPalette: HPALETTE; // a handle to the new
palette

{ Whoops! Delphi incorrectly imports the GetSystemPaletteEntries function.
Here's the correct declaration that gives all of the functionality
available
with this API function }
function GetSystemPaletteEntries(DC: HDC; StartIndex, NumEntries: UINT;
PaletteEntries: Pointer): UINT; stdcall;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

{link in the GetSystemPaletteEntries function}
function GetSystemPaletteEntries; external gdi32 name
'GetSystemPaletteEntries';

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
var
ThePalette: PLogPalette; // a pointer to a logical palette description
i: Integer;
TheDC: HDC; // a handle to a device context
begin
{get enough memory to define a 256-color logical palette}
GetMem(ThePalette, SizeOf(TLogPalette) + 256 * SizeOf(TPaletteEntry));

{retrieve a handle to the form's device context}
TheDC := GetDC(Handle);

{retrieve the current system palette entries}
GetSystemPaletteEntries(TheDC, 0, 256, (zv)(ThePalette^.palPalEntry));

{set the system palette to only use 2 static colors}
SetSystemPaletteUse(TheDC, SYSPAL_NOSTATIC);

{initialize the appropriate logical palette information}
ThePalette^.palVersion := $300;
ThePalette^.palNumEntries := 256;

{create a 256-color blue gradient palette}
for i := 0 to 255 do
begin
ThePalette^.palPalEntry[i + 1].peRed := 0;
ThePalette^.palPalEntry[i + 1].peGreen := 0;
ThePalette^.palPalEntry[i + 1].peBlue := i;
ThePalette^.palPalEntry[i + 1].peFlags := 0;
end;

{create the blue gradient palette}
FormPalette := CreatePalette(ThePalette^);

{select and realize the palette}
SelectPalette(TheDC, FormPalette, FALSE);
RealizePalette(TheDC);

{free the logical palette description structure and the device context}
FreeMem(ThePalette, SizeOf(TLogPalette) + 256 * SizeOf(TPaletteEntry));
ReleaseDC(Handle, TheDC);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
var
TheDC: HDC; // a handle to a device context
begin
{reset the static color usage state to the default of 20 static colors}
TheDC := GetDC(Handle);
SetSystemPaletteUse(TheDC, SYSPAL_STATIC);
ReleaseDC(Handle, TheDC);

{delete the logical palette}
DeleteObject(FormPalette);
end;

procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
var
i, j: Integer;
TheDC: HDC; // a handle to a device context
OldBrush, NewBrush: HBRUSH; // handles to brushes
begin
{get a handle to the form's device context}
TheDC := GetDC(Handle);

{select and realize the new logical palette}
SelectPalette(TheDC, FormPalette, FALSE);
RealizePalette(TheDC);

j := ClientHeight div 256 + 1;
for i := 0 to 255 do
begin
NewBrush := CreateSolidBrush($01000000 or i);
OldBrush := SelectObject(TheDC, NewBrush);
FillRect(TheDC, Rect(0, i * j, Width, (i + 1) * j), NewBrush);
SelectObject(TheDC, OldBrush);
DeleteObject(NewBrush);
end;

{delete the device context handle}
ReleaseDC(Handle, TheDC);

Zdar

Ondrej Kelle

MSSQL7 a image

[*] Ing. Leopold Grepl <Grepl(zv)melzer(tec)cz> - 11.8.1999 10:19:02

Dobry den,

na uvod mam stejnou verzi MSSQL a Delphi 4 SP3. Podrobnym skousenim jsem nakonec prisel na to, jak se to vlastne chova. Muj puvodni problem mel jednoznacnou souvislost s ridicimi znaky v prenasenem textu. Po provedeni konverze pouze na znaky ASCII od 35 do 127 jsem ale narazil na dalsi problem, ktery si nedovedu vysvetlit.

Pri textu delsim nez 16kB mi pise hlasku typu "Type operand clash : cannot convert Text to Image" priblizne. Pritom ja do fieldu typu Text nic neukladam a Image ma omezeni 2GB. Asi to souvisi s mym zpusobem zadavani :

insert into tablename (imagefield) values ("imagedata");

Proto jsem to zkusil jinak a data jsem prekonvertoval do Hexa podoby a predradil pred ne "0x". Tuto hodnotu jsem ukladal stylem :

insert into tablename (imagefield) values (hodnota);

a vse zacalo chodit bez problemu. Cili si myslim ze Delphi to pri ukladani dela podobne.

Vase priklady z prilohy jsou skutecne funkcni. Zapomnel jsem v puvodnim dotazu dotat, ze v datech mam necitatelne znaky a Query Analyzator to asi nezvladne nacist.

S pozdravem

Leopold Grepl

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Robert Kindl [SMTP:rob(zv)optimal(tec)cz]
Odesl�no: 9. srpna 1999 11:36
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: MSSQL7 a image

No ja nevim, mne skript v priloze projde v Query Analyzeru uplne bez
problemu.
Tj. nactu ho prikazem open a execnu prikazem Execute.
Byl by nejaky konkretni priklad? Nebo upresneni otazky?

SQL server mam 7.00.699 (tj. myslim SP1) a Query Analyzer 7.00.694

Rob

SQL

[*] Ren� Otisk - 11.8.1999 10:23:26

Hi,

Sakva, co delam blbe?

INSERT INTO Pohyb (Karta, Nazev, Typ, OP95)
SELECT Karta, Nazev, Typ, SUM(Mnozstvi) AS OP95 FROM Pohyb100.DBF
WHERE (Vydano <= '31.12.1995' AND Vydano >= '1.1.1995') AND
(Prikaz Like '8%' OR Prikaz Like '9%' OR Prikaz Is Null)
GROUP BY Karta, Nazev, Typ

Dekuji

Sroub

TDateTime

[*] Martin Lasevic, ing. <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 11.8.1999 10:51:15

Jak to nacitas? Kdyz mam TDateTime jako real, tak pokud budu pricitat stale 1, tak se nemuzu vratit na 1. den v mesici.

var
D : TDateTime;
begin
D := Now;
D := D + 1;
atp.

Od: Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 10. srpna 1999 23:49
> [...]

> Jeste me napadlo, ze bys mel zkontrolovat poradi unit u prikazu uses v
aplikaci a DLL, protoze pokud obsahuji staticke promenne, tak bude zalezet

Rezidentni aplikace

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.8.1999 13:36:32

> Zvedava otazecka. ...a kdybych ho nechtel videt ani v seznamu
uloh?

Tak z kernel.dll zavolas
RegisterServiceProcess(GetCurrentProcessID, 1);

function RegisterServiceProcess(dwProcessID, dwType: Integer): Integer;
stdcall;
external 'KERNEL32.DLL';

Dobra.

ukladanie zmien v dbgrid

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 11.8.1999 13:44:00

Zdravim vsetkych!

Potreboval by som poradit, ako naprogramovat to, aby sa mi zmeny, ktore
urobim v dbgride nezapisovali do databazy hned, ale az po stlaceni nejakeho
tlacidla. Jednoducho chcem editovat a zapisat zmeny az potom, ako sa
rozhodnem ich zapisat.

Pouzivam Delphi 4 Professional, Win NT

Vdaka vsetkym

i.k.

ukladanie zmien v dbgrid

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.8.1999 13:54:50

Melo by to jit pomoci CachedUpdates
(viz %Delphi%\Demos\DB\CachedUp).

Dobra.

> [...]
> nejakeho
> tlacidla. Jednoducho chcem editovat a zapisat zmeny az potom, ako sa

Pos�l�n� mailu pomoc� MAPISendMail

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 11.8.1999 14:02:15

prost�ed� : D4, W95

Ahoj, nem�l by n�kdo kousek p��kladu na pou�it� funkce MAPISendMail ?
N�jak se mi to neda�� a funkce vr�t� n�jak� v n�pov�d� nepopsan� error.

=======================================
Adam Maixner, mailto:adam.maixner(zv)pvt(tec)cz
Pernerova 444, 530 02 Pardubice
tel : 040/6048267

Nastaveni palety barev

[*] Jaroslav ��pek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 11.8.1999 14:23:53

Ahoj,
tento (alebo podobny) kod som nasiel v Tomes of Delphi 3:
Zdar
Ondrej Kelle

Diky za tu unitu. Je skvela, ale podle mych predstav funguje, jenom kdyz
mam ve Windows nastaveno 256 nebo 16M barev. Kdyz mam 32K nebo 64K barev,
tak to dela nepekne pruhy.
Copak je potreba, kdyz mam ve Windows 32K barev, abych si definoval paletu
misto s 256 barvama s 32K barvama. Pokud ano, jak zjistim, kolik barev je
ve windows nastaveno?
Jaroslav Sipek
e-mail: jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz

MSSQL7 a image

[*] Robert Kindl <rob(zv)optimal(tec)cz> - 11.8.1999 14:24:49

> [...]
souvisi s mym zpusobem
>zadavani :
> insert into tablename (imagefield) values ("imagedata");
Ano jednoznacne, ale to omezeni je presne 8000 znaku a
je to dano limitem 8000 znaku pro varchar.

> [...]
> insert into tablename (imagefield) values (hodnota);
>a vse zacalo chodit bez problemu. Cili si myslim ze Delphi to pri ukladani

Ano, ale ma to nevyhodu, ze kvuli 100kB dat prenesu 200kB hexa znaku.
Delphi (BDE) to podobne nedela. Oni pouzivaji tzv. bindovani k programovym
promenym. To je zhruba tak, ze do scriptu se da misto dat otaznik
tj. insert into tablename (imagefield) values (?)
pak se zavolaji nejake sluzby DBLibrary (obdobne jsou i v OLEDB resp. ADO)
pro bindovani parametru
a data se posilaji nebo ctou pomoci dalsich sluzeb po blocich.
To je samozdrejme efektivnejsi a hlavne vhodnejsi pro skutecne
velke objemy dat (MB a vice).

> Vase priklady z prilohy jsou skutecne funkcni. Zapomnel jsem v puvodnim
dotazu dotat, ze v datech mam
> necitatelne znaky a Query Analyzator to asi nezvladne nacist.

No a jen pro uplnost:
V puvodnim dotazu bylo doslova
"Neni to zadnym znakem protoze to oreze vzdy, pokud jsou data vetsi nez 990
bytu."
Z toho mi jednoznacne vyplyvalo, ze problem neni v tom, ze retezec v
uvozovkach
obsahuje ASCII <32 znaky ba primo takove znaky tam nejsou,
nebot ze QA nesezere znaky <32 se mi zda temer samozrejme.

Rob

TOLEContainer

[*] Ren� Otisk - 11.8.1999 14:56:02

Hi,
Prosim poradte,
Mam Delphi 3, Paradox databaze a Office97. Nejake to Blob pole pouzivam pro ukladani souboru (napr z Ofisu). Nactu si streamem z databaze, spustim si OLE server (AllowInPlace = False), poedituju si soubor, uzavru a vlastnost Modified mam na True (to jeste chapu). Lec i kdyz ten soubor nepoedituju, tak Modified je na True (a ja nechci aby byl true). Jak to udelat, abych poznal ze jsem ten soubor jenom otevrel a editoval resp. needitoval?

Sroub

SQL

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 11.8.1999 15:20:44

A co to rika za chybu ?

[...]

Absolutni a relativni cesta v siti peer-to-peer

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 11.8.1999 15:20:13

environment:Win98/95 CZ,Delphi STANDART 4.0 (Build 5.104) Update Pack 2,
RxLib 2.60
keywords:path,directory

q:Potrebuji do databaze ukladat cestu k souborum ulozenym ruzne na
mistnich i sitovych discich tak abych dokazal tyto soubory otevrit z
kterehokoliv PC na siti peer-to-peer. Nemohu pouzit UNC.

Priklad:
Sit 3x PC
[stanice:namapovane disky]
stanice1 : G=\\stanice2\c\; H=\\stanice3\c\
stanice2 : G=\\stanice1\c\; H=\\stanice3\c\
stanice3 : G=\\stanice1\c\; H=\\stanice2\c\
Soubor Stanice1 Stanice2 Stanice3
xx.txt C:\DOC\xx.txt G:\DOC\xx.txt G:\DOC\xx.txt
yy.txt H:\XX\yy.txt H:\\XX\yy.txt C:\XX\yy.txt
tt.txt G:\DIR\tt.txt C:\DIR\tt.txt H:\DIR\tt.txt

Jak na to jit,co ukladat do databaze, jake informace dat k nastaveni
klientu.

eL..

ukladanie zmien v dbgrid

[*] Virag Ivan <ViragI(zv)radiomobil(tec)cz> - 11.8.1999 15:22:24

Tusim�e u� od Delphi 3 jsou podporovany transakce i na Pradoxu a DBase.
Zahaj zmeny v databazi prikazem

TDatabase.StartTransaction;
zmeny (delete, update, insert,...)
if something then
TDatabase.Rollback (* vrati databazi do puvodniho stavu *)
else TDatabase.Commit (* potvrdi zmeny *)

Nebo lze pouzit CashedUpdates. A na to je v Delphi demo.

> ----------

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 11.8.1999 15:32:54

q:Maixner Adam wrote:

> prost�ed� : D4, W95
>
> Ahoj, nem�l by n�kdo kousek p��kladu na pou�it� funkce MAPISendMail ?
> N�jak se mi to neda�� a funkce vr�t� n�jak� v n�pov�d� nepopsan� error.

a:Podivej se na menu defaultniho projektu "Win 95 logo application" v
Delphi.
(File->New->Projects)

jeste kousek kodu :
//***************************

with Adresat do
begin
ulReserved:=0; { Reserved for future
use }
ulRecipClass:=MAPI_TO; { Recipient
class }
{ MAPI_TO, MAPI_CC,
MAPI_BCC, MAPI_ORIG }
lpszName:=PChar(XKomu); { Recipient
name }
lpszAddress:= PChar(XSMTP); { Recipient address
(optional) }
ulEIDSize:=0; { Count in bytes of size
of pEntryID }
lpEntryID:= nil; { System-specific
recipient reference }
end;

with MapiMessage do
begin
ulReserved := 0;
lpszSubject :=PChar(XSubj);
lpszNoteText := PChar(Txt.Lines.Text);
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
nRecipCount := 1;
lpRecips := (zv)Adresat;
nFileCount := 0;
lpFiles := nil;
end;
MError := MapiSendMail(0, 0, MapiMessage,
MAPI_LOGON_UI or MAPI_USE_DEFAULT, 0);
if MError <> 0 then
MessageDlg('Chyba p�i odesl�n� zpr�vy', mtError, [mbOK], 0)
else
ShowMessage('Odeslano');
//***************************

eL..

Rezidentni aplikace

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 11.8.1999 15:41:27

Tomas Matousek wrote:

> Poradite nekdo s vyvojem rezidentni aplikace - jak zacit ? Dik

Nazdar,
myslim, ze ti rozumim. Nejspis chces aplikaci, ktera bezi, ale nema
hlavni okno.
Sam jsem kdysi neco takoveho delal.
Pokud jsem te dobre pochopil, reseni je snadne.
Otevri si Project source (dpr), to je taky pascalsky program,
zpravidla neco takoveho:

begin
Application.Initialize;
Application.Title := 'Program';
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
Application.Run;
end.

Tyto radky muzes smazat a napsat si vlastni programek, ktery dela
cokoliv.
Muj programek byl ale prilis jednoduchy a tak nevim, neni-li v tom
nejaky hacek.

Ahoj

Tomas Folprecht

Algoritmus na zmenu textu

[*] Virag Ivan <ViragI(zv)radiomobil(tec)cz> - 11.8.1999 15:45:30

Omlouvam se Petru Vonesovi, ze mu lezu do zeli.

Napis to tak, jak to vidis. Na Formular dej Button a Memo. Na OnClick
udalost napis to, co je v Button1Click a nad to napis proceduru ProperStr.

Ivan Virag

> ----------

ukladanie zmien v dbgrid

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 11.8.1999 16:06:25

Proboha! Nikdy nepoustej uzivatele na datovy zdroj! Data si umisti do
docasne tabulky, muze byt i memory table - podle okolnosti a druhu dat,
a zmeny zapisuj kdy se ti zachce. To fakt jeste nekdo pousti uzivatele
do tabulek???

Martin Fron�k
> [...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.8.1999 17:33:56

Zkusil jsem to, ale pri vyplneni
XKomu (dosadil jsem Dobra) a
XSMTP (dosadil jsem svou EMailovou adresu)
se zprava odesle (MError=0) ale vrati se jako nedorucitelne,
s tim, ze neni dostupny zadny zprostredkovatel prenosu.
Pritom pod tim jmenem XKomu je emailova adresa spravne
(ale je tato adresa vyplnena i jako "Typ elektonicke adresy").

Pokud XKomu dam emailovou adresu a XSMTP necham prazdne
doruci se to v poradku, kde je chyba ???

Navic, ten kousek kodu je moc maly, chybi deklarace
var
Adresat : TMapiRecipDesc;

Dobra.

> [...]
> lpszNoteText := PChar(Txt.Lines.Text);
> lpszMessageType := nil;
> lpszDateReceived := nil;
> lpszConversationID := nil;
> flFlags := 0;
> lpOriginator := nil;
> nRecipCount := 1;
> lpRecips := (zv)Adresat;
> nFileCount := 0;
> lpFiles := nil;
> end;
> MError := MapiSendMail(0, 0, MapiMessage,
> MAPI_LOGON_UI or MAPI_USE_DEFAULT, 0);
> if MError <> 0 then
> MessageDlg('Chyba p�i odesl�n� zpr�vy', mtError, [mbOK], 0)

Pos�l�n� mailu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.8.1999 17:54:25

Maixner Adam wrote:

> prost�ed� : D4, W95
>
> Ahoj, nem�l by n�kdo kousek p��kladu na pou�it� funkce MAPISendMail ?
> N�jak se mi to neda�� a funkce vr�t� n�jak� v n�pov�d� nepopsan� error.

Ahoj,

V IDE dej File | New -> Projects a pak vyber "Win95 logo Application".
Tam mas na to priklad.

TDateTime

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 11.8.1999 18:31:15

Milan Kotaska wrote:

> [...]
> Potrebuji vsak pokracovat v pricitani i v nasledujicim mesici. Prosim, kdo

To je dost divne. Delphi ziskavaji datum ctenim pres wokenni
funkci, ktera vraci hodnoty v poli y,m,d:word a pak to prevadi na
double pres ponekud slozitejsi vzorec. Ted zrovna nemam Delphi
po ruce, takze to nemohu overit, ale muzes to obejit vytvorenim
vlastnich fukci, jako jsem to udelal ja:

type
TSysDate=packed record
case SmallInt of
0:(Day:byte;
Month:byte;
Year:word);
1:(Date:longint);
end;

TSysTime=packed record
case SmallInt of
0:(Second:byte;
Minute:byte;
Hour:word);
1:(Time:longint);
end;

TSysDateTime=packed record
case SmallInt of
0:(Second:byte;
Minute:byte;
Hour:word;
Day:byte;
Month:byte;
Year:word);
1:(SysTime:TSysTime;
SysDate:TSysDate);
2:(Time:longint;
Date:longint);
3:(DateTime:int64);
end;

function ResolveEpoch(Year, Epoch : Integer) : Integer;
{-Convert 2-digit year to 4-digit year according to Epoch}
var
EpochCent : Integer;
begin
if Word(Year) < 100 then
begin
if Epoch=0 then Epoch:=SysDate.Year;
EpochCent := (Epoch div 100) * 100;
if (Year < Epoch mod 100) then
Inc(Year,EpochCent+100)
else
Inc(Year,EpochCent);
end;
Result := Year;
end;

function IsLeapYear(Year : Integer) : Boolean;
{-Return True if Year is a leap year}
begin
Result := (Year mod 4 = 0) and (Year mod 4000 <> 0) and
((Year mod 100 <> 0) or (Year mod 400 = 0));
end;

function DaysInMonth(Month : integer; Year, Epoch : Integer) :
Integer;
{-Return the number of days in the specified month of a given
year}
begin
Year := ResolveEpoch(Year, Epoch);

case Month of
1, 3, 5, 7, 8, 10, 12 :
Result := 31;
4, 6, 9, 11 :
Result := 30;
2 :
Result := 28+Ord(IsLeapYear(Year));
else
Result := 0;

function ValidDate(Day, Month, Year, Epoch : Integer) : Boolean;
{-Verify that day, month, year is a valid date}
begin
Year := ResolveEpoch(Year, Epoch);

if (Day < 1) then
Result := False
else case Month of
1..12 :
Result := Day <= DaysInMonth(Month, Year, Epoch);
else
Result := False;

function DMYtoSysDate(Day, Month, Year, Epoch : Integer) :
TSysDate;
{-Convert from day, month, year to a julian date}
begin
Year := ResolveEpoch(Year, Epoch);

if not ValidDate(Day, Month, Year, Epoch) then
Result.Date := BadDate
else if (Year <1) and (Month < 3) then
if Month = 1 then
Result.Date := Pred(Day)
else
Result.Date := Day+30
else begin
if Month > 2 then
Dec(Month, 3)
else begin
Inc(Month, 9);
Dec(Year);
end;
Result.Year:=Year;
Result.Month:=Month;
Result.Day:=Day;

function GetSysMinutes(Time:TSysTime):longint;
begin
with Time do
Result:=longint(Minute)+longint(Hour)*60;
end;

function GetSysSeconds(Time:TSysTime):longint;
begin
with Time do
Result:=longint(Second)+(longint(Minute)+longint(Hour)*60)*60;
end;

function IncSysDate(Date:TSysDate; Days, Months,
Years:integer):TSysDate;
var
M, D, Y: integer;
wM, wD, wY: word;
DT:TDateTime;
begin
with Date do
begin
D:=Day;
M:=Month;
Y:=Year;

Inc(Y, Years);
Inc(Y, Months div 12);
Inc(M, Months mod 12);
if M<1 then
begin
Inc(M, 12);
Dec(Y);
end else
if M>12 then
begin
Dec(M, 12);
Inc(Y);
end;
DT:=EncodeDate(Y, M, D);
DT:=DT+Days;
DecodeDate(DT, wY, wM, wD);

Day:=wD;
Month:=wM;
Year:=wY;
end;
Result:=Date;
end;

function IncSysTime(Time:TSysTime; Seconds, Minutes, Hours:
integer): TSysTime;
var
Secs:longint;
begin
Secs:=GetSysSeconds(Time)+Seconds+Minutes*60+Hours*3600;
if Secs<0 then Secs:=0;
with Result do
begin
Hour:=Secs div 3600;
Minute:=(Secs mod 3600) div 60;
Second:=(Secs mod 3600) mod 60;

function MinutesToSysTime(Minutes:integer): TSysTime;
begin
Result.Second:=0;
Result.Minute:=Minutes mod 60;
Result.Hour:=Minutes div 60;
end;

function SysDate: TSysDate;
begin
Result:=TSysDate(SysDateTime.Date);
end;

procedure SysDateToDMY(Julian : TSysDate; var Day, Month,
Year : Integer);
{-Convert from a julian date to month, day, year}
begin
if Julian.Date = BadDate then begin
Day := 0;
Month := 0;
Year := 0;
end else
begin
Day:=Julian.Day;
Month:=Julian.Month;
Year:=Julian.Year;

function SysTime: TSysTime;
begin
Result:=TSysTime(SysDateTime.Time);
end;

function SysDateTime: TSysDateTime;
var
SystemTime: TSystemTime;
begin
GetLocalTime(SystemTime);
with SystemTime, Result do
begin
Second:=wSecond;
Minute:=wMinute;
Hour:=wHour;
Day:=wDay;
Month:=wMonth;
Year:=wYear;

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Pripojeni na MS SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 11.8.1999 19:43:33

Cau,

Mal� Dobromil wrote:

> Jo, vypada to, ze to pujde. Bezva, diky. Ted jeste bych
> potreboval info, jak takovy zdroj dat (v tom ODBC) udelam
> programove,

To nevim presne, ale mam pocit ze uz to tu probehlo (zkus archiv) - my uz
ODBC nepouzivame ;-)

> jak uzivatel toto ODBC ziska (jinak nez v Office),

Napriklad tak, ze nainstalujes ten MDAC 2.1 (Microsoft Data Access
Components) - jak jsem psal minule - ten obsahuje jak ADO a OLEDB tak i
posledni ODBC drivery (teda snad se nepletu).

> kolik to stoji

Zdarma ;-)

> a naposledy by me moc zajimalo (znate to,
> s tim, jak podate prst a seberou Vam celou ruku :-)

xakru, ruka i noha v tahu ;-)

> kde
> se da sehnat nejaka CZ "nalejvarna" na MS SQL

Tak to bude asi horsi. Ja tu mam napr. ceske podklady na kurz #1140A -
prehled MS SQL7 co jsme dostali na skoleni za tezky peniz a mam pocit, ze se
daji koupit i jen ty podklady ale jisty si nejsem (byli jsme u S-COMPu)

> Jo, a jeste, tim BOL jsi myslel www.bol.com ?
> To je ale nejaky obchod s knihami....

Nene Book Online (v podstate help k MS SQL, ale oni tomu rikaji BOL) ;-)

Mac

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

ff a jpeg

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.8.1999 00:27:46

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Serbajlo dne 11 Aug 99,:

> [...]
> cestou jako v paradoxu, ale odmita to poslouchat...nemohl by mi nekdo =
> poslat kus zdroje jak dostat blob z ff do TJpegImage a obracene? Nebo =

Kdyz jsem to zkousel ja pred pul rokem, tak mi to chodilo uplne
normalne jako v Paradoxu - normalni prace s BLOBem. Ja ted jsem
uz linej to zkouset, protoze jsem ospalej, ale zitra bych se na
to podival. Napis, jak to delas Ty, treba tam uvidim chybu...

PS: Existuje ceska konference FlashFiler (i na ostatni produkty
TurboPoweru), blizsi informace na mem webu zde:

http://www.clexpert(tec)cz/konference/

[...]

Konec procesu

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 11.8.1999 21:53:11 -0400

Da se to resit komplikovane pres FindWindow ve smycce apod. (taky jsem to
tak delal), nicmene existuje reseni podstatne jednodussi: InstaldShield ma
paremater, ktery zajisti udrzeni setup.exe v pameti po celou dobu instalace
a tudiz staci cekat na jeho skonceni. Podivej se na seznam parametru a jeden
z nich to bude, neni popsany prilis pochopitelne, ale kdys vis, co hledas,
tak to najdes. A kdyz ne, mam ho poznamenany v databazi v praci, napis na
mailto:Jan_Najvarek(zv)manulife.com

> [...]
>
> Problem je v tom, ze ja otevru nejprve 1 process (setup.exe) ten skonci
> z neho vznikne dalsi proces a konec tohodle procesu (_ins0432._mp)

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 12.8.1999 06:06:55

Pokud pouzivas Outlook Express, musis jej nastavit jako vychozi klient MAPI
(je to v nejake slozce Nastroje/Moznosti). Jak je to u ostatnich programu,
nevim.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>> Zkusil jsem to, ale pri vyplneni
> [...]
> doruci se to v poradku, kde je chyba ???
>
> Navic, ten kousek kodu je moc maly, chybi deklarace

SQL Explorer

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 12.8.1999 06:56:28

Zdrav�m.
Stala se mi takov� nep�kn� p��pad. Rozt�hl jsem pravou stranu p�es levou v�b�rovou a nemohu to dostat zp�t po restartov�n� vid�m jen �ed� panel, nev�te n�kdo jak z toho ven? D�k. M&B

Absolutni a relativni cesta v siti peer-to-peer

[*] Ing. �ubom�r G�L - 12.8.1999 07:38:35

Napad: vytvorit zdielany adresar na kazdej stanici, kde budu umiestnene
subory, a tomu potom pridelit pismenko a v databazi sa nan odvolavat.

Pokial som to spravne dekodoval, situacia je nasledovna:

Soubor Stanice1 Stanice2 Stanice3
xx.txt \\PC1\DOC\xx.txt \\PC1\DOC\xx.txt \\PC1\DOC\xx.txt
yy.txt \\PC3\XX\yy.txt \\PC3\XX\yy.txt
\\PC3\XX\yy.txt
tt.txt \\PC2\DIR\tt.txt \\PC2\DIR\tt.txt
\\PC2\DIR\tt.txt

teda:
na PC1 je adresar DOC so suborom xx.txt,
na PC2 je adresar DIR so suborom tt.txt.
na PC3 je adresar XX so suborom yy.txt,

Potom treba nastavit na zdielanie tieto adresare na jednotlivych PC a
primapovat ich (pridelit rovnake pismenka na vsetkych PC) cez NET USE alebo
cez menu. Do databazy potom zaviest iba DISK:\subor.pripona

LuGa

******************************
Lubomir "Levec" GAL, -LuGa
IS, NUPSESO, a.s. Nitra, SK
mailto:lgal(zv)nupseso.sk
******************************

SQL

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 07:40:40

Hi,

Ze v tom mam mismass

Sroub

[...]

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 07:58:50

Hi,

Zase jsem kecal. Volal jsem navic metodu nacitani (OnActivate) bez nastaveni Modified na False. Takze se omlouvam

Sroub
[...]

[*] Honza Fiala <kvasar(zv)mbox.mrp(tec)cz> - 12.8.1999 08:01:44

Podobny princip me take napadl, ale me se hlavne jedna o hromadny update na
databazi. Resit to zpusobem, ze asp poslu SQL prikaz a pockam na vysledek se
mi zda dosti neohrabane a zdlouhave.>> -----Original Message-----

> [...]
>tak bez problemu
>pres firewally i proxyny, aniz bych musel neco zvlastniho programovat...

SQL

[*] Micka Daniel <Daniel.Micka(zv)rbg2.siemens.de> - 12.8.1999 08:07:22

Za predpokladu, ze tvuj select dat, ktere vkladas byl v poradku, by to podle
me melo byt bez deklarace vkladani jako-values.
takze snad takto :
INSERT INTO Pohyb SELECT Karta, Nazev, Typ, SUM(Mnozstvi) AS OP95 FROM
Pohyb100.DBF
WHERE (Vydano <= '31.12.1995' AND Vydano >= '1.1.1995') AND
(Prikaz Like '8%' OR Prikaz Like '9%' OR Prikaz Is Null) GROUP BY Karta,
Nazev, Typ
deklaraci, ktere pole ve vete plnis mas vlastne napr. ....... AS OP95
Ahoj
mailto:Daniel.Micka(zv)rbg2.siemens.de

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.8.1999 08:29:19

Ren� Otisk wrote:

> [...]
> WHERE (Vydano <= '31.12.1995' AND Vydano >= '1.1.1995') AND
> (Prikaz Like '8%' OR Prikaz Like '9%' OR Prikaz Is Null)

Ja bych zacal od datumu, jestli pocitadlo, na kterem databaze
bezi, nema jiny format pro datum.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Capability not Supported

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 12.8.1999 08:46:11

Hi vsetci,

Neviete mi niekto poradit, preco mi pri otvarani RxMemoryTable vypise
program Hlasku Capability not Supported. Hlasi mi to aj ked pri tabulke
zapnem property CachedUpdates.

Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4

Dik vsetkym

i.k.

Pos�l�n� mailu pomoc� MAPISendMai

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 12.8.1999 08:53:03

Pouzivam MS Exchange, ale nejde o to, ze se zprava neodesle,
ona totiz odejde a objevi se i ve slozce "Odeslana posta",
to je OK; ale nedoruci se, protoze v typu odeslane posty
misto SMTP objevi hodnota promenne xSMTP.

Tedy, jako jmeno adresata se objevi to xKomu, to je OK,
jako emailova adresa se objevi to xSMTP, ale bohuzel se
to objevi i v "Typu odeslane posty" a proto se to nedoruci.

Dobra.

> [...]
> MAPI
> (je to v nejake slozce Nastroje/Moznosti). Jak je to u ostatnich

Toolbar97

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.8.1999 09:11:53

Zdravim,

kdysi mi kdosi odtud posilal free verzi Toolbaru97 od Jordana Russela.
Bohuzel jsem ji pri reinstalaci pocitace ztratil. Prosim o kontakt.

Diky.==[ Libor Krayzel ]================================
[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.8.1999 09:21:51

Haj hou!

> kdysi mi kdosi odtud posilal free verzi Toolbaru97 od Jordana Russela.
> Bohuzel jsem ji pri reinstalaci pocitace ztratil. Prosim o kontakt.

Je na www.torry.ru

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 12.8.1999 09:44:21

Cafte,

Moze nioekto poadit ako sa da v delfoch zakodovat string. Chcem kodovat
passwordy a nepotrebujem ziadne super algoritmy, len aby tie hesla v
databaze netrcali len tak. Najlepsie by bolo, keby to bola nejaka normalna
funkcia delphi.

Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4

Dik vsetkym

i.k.

Pripojeni k DB na inetu

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 12.8.1999 09:44:39

Pokud delas hromadny update, je jedine spravne reseni, provest ho cely na
serveru... obzvlast, je-li klient od serveru daleko... Idealni samozrejme je
napsat takovou akci primo do databaze (pokud to ovsem ona umoznuje).
Pokud ne, musis se spokojit s nejakou formou serveroveho skriptingu...
Na kazdy pad: metoda, ze budes na tu dalku stahovat jednu vetu za druhou a
pak je zpracovane vracet zpatky, neni uplne nejvhodnejsi...

Tomas

Pos�l�n� mailu pomoc� MAPISendMai

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 12.8.1999 09:56:33

V D1 (pod W98) delam program na vytvoreni skupiny a ikon.
Pouzivam na to TDDeClientConv, ktery ma
nastaveny ConnectMode := ddeManual a
DDEService a ddeTopic := Progman.
Vse probehne OK, icony se vytvori, ale kdyz
ukoncuji program, tak to hodi chybu GPF na
adrese 0009:301F, ktera se neda najit.
Nevite nekdo pomoc?

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

Rezidentni aplikace

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 12.8.1999 10:00:59

See http://www.delphi(tec)cz/faq.asp?faq=20

Tomas

dbgrid s combobox

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 12.8.1999 10:01:27

Hi,

Potreboval by som komponentu, ktora moze mat fieldy v stlpci typu
combobox. DBCtrlGrid mi neradte, neda sa prisposobit look komponentov tak,
aby to ako celok vyzeralo ako DBGrid.

Vdaka za kazdu radu.

Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4

Dik vsetkym

i.k.

SQL

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 10:05:14

Hi,
Format datumu je v poradku (odzkouseno asi 1.634.981,5 krat)
Ted jsem z toho zkousel jenom ten SELECT (bez INSERTu) a proslo to bez
problemu.
Ale s INSERTem ani tuk.
Sroub

> [...]
> GROUP BY Karta, Nazev, Typ

Ja bych zacal od datumu, jestli pocitadlo, na kterem databaze

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 12.8.1999 10:06:01

Ivan Kodaj wrote:

> [...]
> passwordy a nepotrebujem ziadne super algoritmy, len aby tie hesla v
> databaze netrcali len tak. Najlepsie by bolo, keby to bola nejaka normalna

cav,

slus sa pozriet na http://www.scramdisk.clara.net/, su tam nejake kryptovacie
komponenty do delphi (so zdrojakmi a prikladmi).

lubos

SQL

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 10:07:27

Hi,
Ale tabulka Pohyb ma navic nejake este sloupce navic oproti Pohyb100
Sroub
> [...]
> Nazev, Typ
> deklaraci, ktere pole ve vete plnis mas vlastne napr. ....... AS OP95

Toolbar97

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 12.8.1999 10:12:43

podivej se na
http://www.jordanr.dhs.org/

Karel

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor [mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
Odesl�no: 12. srpna 1999 9:12
Komu: '*** Delphi'
P�edm�t: Toolbar97

[...]

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 10:23:36

Hi,

Win95, WinNT, Delphi 3 C/S.
V aplikaci mam prihlasovaci dialog. Kdyz mi to uzivatel stornuje (je to druhy form v projektu), tak mi to projede projede vsechny dalsi formy. Pak se objevi zablesk hlavniho formu na obrazovce a aplikace skonci. Existuje nejaky prikaz, ktery mi to hned po tom stornu ukonci a hlavne bez problesknuti?

Sroub

Toolbar97

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.8.1999 10:24:02

> Je na www.torry.ru

Neni. Tam je posledni verze a ta uz je share, respektive free for
non-commercial. Jedna ze starsich (a pro me pouzitelnych verzi) byla jeste
komplet free a tu tady kdysi kdosi mel.

Vytvareni icon a skupin

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 12.8.1999 10:34:45

Prominte za zpravu znovu, ale zapomel jsem zmenit Subject.

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 12.8.1999 10:35:50

Muzu Ti poslat svou cryptovaci unitu i s implementacni casti,
ale zkompilovanou pod D3. Zdrojovy kod z pochopitelnych
duvodu posilat nebudu ;-) Ale vsadim se, ze by mi to z USA
vyvezt nepovolili :-)

Dale muzu poslat MALY (!) dokument, ktery se touto
problematikou zabyva. Pise se tam neco jako toto :

Stringy se daji velice lehce kodovat tak, ze sectes
dva stringy xobe (napr. text + heslo), ale ne tak, jak
ted kazdeho napadlo za sebe, ale NAD sebe (napr :
Text, ktery chci zakodovat.
Heslo, ktere pouziju
--------------------------
Ord(T)+Ord(H) = prvni znak
Ord(e)+Ord(e) = druhy znak
Ord(x)+Ord(s) = treti znak
Ord(t)+Ord(l) = ctvrty znak atd...

s tim, ze je nutne delku obou retezcu vyrovnat, napriklad
autoklavem, tedy se na konec hesla prida jeho zacatek
("Heslo, ktere pouzijuHeslo ,")

Dalsi metodou, jak zasifrovat retezec, je pricist ke kazdemu
znaku nejakou konstantu a treba odecist jeho pozici vzhledem
k prvnimu znaku (index).

Ord(T)+C-1 = 1ni znak
Ord(e)+C-2 = 2hy znak
Ord(x)+C-3 = 3ti znak
Ord(t)+C-4 = 4ty znak

POZOR!!!

RULES.TXT sice jete neplati, ale muzete se vsadit, ze
posilani zprav typu "Ja chci taky...", "Posli..." a podobne,
primo do konference tam bude urcite zakazano !

Dobra.
mailto:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz

> [...]
> normalna
> funkcia delphi.

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 12.8.1999 10:40:43

Take mi to tak delalo, navic, situaci mi komlikoval RxFormStorage,
pokud uzivatel login dialog stornoval, nastavil jsem souradnice
hlavniho formu na -1000 a -1000 a nebylo to videt.

Dobra.

> [...]
> formy. Pak se objevi zablesk hlavniho formu na obrazovce a aplikace
> skonci.�Existuje nejaky prikaz, ktery mi to hned po tom stornu ukonci

Rezidentni aplikace

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 12.8.1999 10:52:13

Skryj hlavni okno aplikace (ShowWindow (SW_HIDE)). Viktor

> uloh?

See http://www.delphi(tec)cz/faq.asp?faq=20

Tomas

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Bednarcik Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz> - 12.8.1999 10:59:50

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: kodaj(zv)datalock.sk <kodaj(zv)datalock.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 11:30
P�edm�t: kodovanie (crypt) v Delphi

> [...]
>funkcia delphi.
>

>Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4

Treba se na to da zneuzit XOR

function Zakoduj(var Text:string):string;
const X_O_R=127
var tmp : string;
i : integer;
begin
tmp:='';
for i:=1 to Length(Text) do begin
tmp:=tmp+chr(Ord(Text[i]) xor X_O_R );
end;
result:=tmp;
end;

Stejna funkce se pouziva jak na zakodovani tak i na odkodovani

SQL

[*] Micka Daniel <Daniel.Micka(zv)rbg2.siemens.de> - 12.8.1999 11:05:35

Samo, ze musis plnit celou vetu - i kdyz je polozka prazdna
Ale pokud uz ti to napsalo neco jako "malo aktualnich parametru" , tak je to
celkem v pohode
A zkus to rozsirit o napr:
INSERT INTO Pohyb SELECT Karta, Nazev, Typ, SUM(Mnozstvi) AS OP95,
'<nejaka_textova_hodnota>' , 0 FROM Pohyb100.DBF
Ale zkus si prvne select tak, aby ti pocet vkladanych poli odpovidal tabulce
do ktere vkladas ( i poradi )
A priste zkus prosimte trochu vic popsat o co go, protoze chyba muze byt
uplne nekde jinde a nema cenu ti psat neci,
ktere znas.
Snad ti ho pomuze hoj
Dan
> [...]

> Nazev, Typ
> deklaraci, ktere pole ve vete plnis mas vlastne napr. ....... AS OP95

Toolbar97

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.8.1999 11:13:27

> podivej se na
> http://www.jordanr.dhs.org/

Nejak se nam Jordan ztratil.

dbgrid s combobox

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 11:37:10

Hi,

Mozna ti to pomuze. K TColumn patri vlastnost PickList (pak zalezi na
nastaveni ButtonStyle)

Sroub

> [...]
> aby to ako celok vyzeralo ako DBGrid.
>
> Vdaka za kazdu radu.
>
> Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4

vsetkym

> i.k.

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 12.8.1999 11:44:06

Zdravim,
zkus jednoduse za ten prihl. dialog dat podminku:

if not Application.Terminated then
Application.Run;
end;

Radim Ludvik
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz
[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 12.8.1999 10:57:38

Ahoj,

posilam kousek funkce, ktera provadi sifrovani tak, ze se nacte soubor a
ke kazdemu bytu se pricte
hodnota vzata ze stringu heslo. Vysledek se uklada do bufferu, ktery
musi byt dopredu alokovan. Desifrovani se provadi zcela stejne, pouze se
misto pricitani odecita. Pokud je ten string dostatecne dlouhy a pokud
neni nikdy k dispozici otevreny text a zasifrovany text, lze sifru
pokladat za relativne bezpecnou. Je to ta nejjednodussi sifra, takze
sifrovat nejake citlive zalezitosti bych se asi rozpakoval. Chces-li,
poslu ti nejake povidani o ruznych sifrach, ktere jsem kdysi od nekoho
dostal. Napis na soukromy mail.

procedure CryptFileToBuffer(SourceFileName, DestBuffer:PChar);
var fr:file;
i, j, rd:integer;
begin
//dest je buffer, kam se bude psat
MakePassword; --> zde si definuj libovolny string coby heslo
FileMode:=0;
AssignFile(fr, SourceFileName);
i:=1;
reset(fr, 1);
blockread(fr, DestBuffer^, FileSize(fr), rd);
for j:=0 to FileSize(fr) - 1 do
begin
DestBuffer[j]:=char(ord(DestBuffer[j]) + ord(heslo[i]));
i:=i + 1;
if i > Length(heslo) then i:=1;
end;
CloseFile(fr);
FileMode:=2;
end;

Zdravim a preji uspech

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> normalna
> funkcia delphi.
>
> Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4

Toolbar97

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 12.8.1999 12:47:11

Neztratil, ted jsem se tam dostal

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Krayzel Libor [mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
Odesl�no: 12. srpna 1999 11:13
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Toolbar97

> podivej se na
> http://www.jordanr.dhs.org/

Nejak se nam Jordan ztratil.

Toolbar97

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 12.8.1999 13:06:09

To mi prislo ted nedavno, tak snad Jordan zije. Alespon doufam, kdyz mam
u nej predplaceno az do verze 2 :-). Pokud chces tu free verzi, tak zkus
napsat primo na Jordanuv mail (viz text), treba Ti ji posle.

Mira

Od: Ren� Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 10:45
P�edm�t: Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Application.Run

[...]

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 13:16:48

Uz to chodi

Diky vsem

Sroub

> [...]
> mailto:Daniel.Micka(zv)rbg2.siemens.de

> Hi,
> Ale tabulka Pohyb ma navic nejake este sloupce navic oproti Pohyb100

Automaticka uprava v editoru Delphi3 C/S

[*] Ren� Otisk - 12.8.1999 13:41:23

Hi,

Pri editaci nekterych slov jazyka se automaticky provede jejich uprava. Napr. napisu FileRead( a po te zavorce se mi to prepise na Filtered(, nebo File se zmeni na file. Jak se da tahle automaticka uprava konfigurovat/vypnout?

Sroub

mapi funkcia

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 12.8.1999 14:04:54

Nevie mi niekto poradit ako najst CreateOneOff, ktora
je popisana v mapi helpe pri Delphi, ale v ziadnom unite
nie je popisana.

Pavol Griga

P.S. vdaka za kazdu radu

Toolbar97

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 12.8.1999 14:33:36

> Neztratil, ted jsem se tam dostal

Mate pravdu, ale stejne uz neni k dispozici ta jeste free verze. Prosim
prosim, ma ji nekdo?

[...]

Registr

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bedn=E1=F8?= <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 12.8.1999 14:37:37

DD,
obracim se s dotazem, ktery mozna primo nesouvisi s delphi, ale
potreboval
bych zjistit jestli na pocitaci je instalovan konkretni program,
hlavne Word, Excel apod. Program se bude spoustet v LoginScriptu
pri logovani do site, ale nemel by nejak moc zdrzovat.
Uvazuji o sahnuti do registru, ale kam konkretne ?
Nevite o nejakem popisu kam se co ukalada v registrech v pripade
Microsoftu (cislo verze, propadne cesta k exe na disku apod. )

Moc dekuji za radu

Martin Bednar
bednar(zv)mujweb(tec)cz

Algoritmus na zmenu textu

[*] Robert Jendrisak <delphi(zv)minv.sk> - 12.8.1999 15:27:40

To je funkcia, a musis si ju definovat klasicky na zaciatku programu

Have a joy

Werki

PS: Who knows me...next week im on the vocation

> [...]
>
> jak ho mam ale deklarovat?
>
> zkousel jsem dat do sekce type radek procedure ProperStr(var S: String);

Popup menu

[*] Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz - 12.8.1999 16:06:49

Ahoj
Nejde mi pridat polozky do standartniho popup menu nap� k souboru (viz
explorer).Funkce getsystemmenu vraci identifikator pouze syst.menu v levem
hornim rohu okna a ne kontextoveho menu.

Dekuji za pripadnou radu
lm

Registr

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 12.8.1999 16:43:57

Ja bych checknul HKEY_CLASSES_ROOT/Excel.Application

Tomas

ListBox

[*] m.konvicka(zv)post(tec)cz - 12.8.1999 17:12:34

Ahoj.

J� sh�n�m komponentu podobnou komponent� ListBox, ale
pot�ebuji, aby m�sto klasick�ch polo�ek m�la tla��tka.

Mohl by mi n�kdo poradit? D�ky.

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 12.8.1999 18:05:48

Ivan Kodaj wrote:

> [...]
> passwordy a nepotrebujem ziadne super algoritmy, len aby tie hesla v
> databaze netrcali len tak. Najlepsie by bolo, keby to bola nejaka normalna

Ja jsem posilal Cisarovi komponety pro kryptovani v CAST-128, aby
je dal do Delphree. Kdyby je tam dal, mohly byt volne pristupne.
Posilat je nekam na SP nebo Torry se mi nechce.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 12.8.1999 18:21:20

Haj hou!

> Ja jsem posilal Cisarovi komponety pro kryptovani v CAST-128, aby
> je dal do Delphree. Kdyby je tam dal, mohly byt volne pristupne.
> Posilat je nekam na SP nebo Torry se mi nechce.

mea culpa :-) Ok, vystavim to v Code dumpsterovi do pristiho tydne.

Hodne zdaru

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 12.8.1999 18:23:44

On Thu, 12 Aug 1999, Ivan Kodaj wrote:

> [...]
> passwordy a nepotrebujem ziadne super algoritmy, len aby tie hesla v
> databaze netrcali len tak. Najlepsie by bolo, keby to bola nejaka normalna

Vrele doporucuji:

http://www.scramdisk.clara.net/d_crypto.html

ahoj
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Automaticka uprava v editoru Delphi3 C/S

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 12.8.1999 18:25:44

On Thu, 12 Aug 1999, [iso-8859-2] Ren� Otisk wrote:

> [...]
>
> Pri editaci nekterych slov jazyka se automaticky provede jejich uprava. Napr. napisu FileRead( a po te zavorce se mi to prepise na Filtered(, nebo File se zmeni na file. Jak se da tahle automaticka uprava konfigurovat/vypnout?

Press Ctrl-H a tam si vypni co potrebujes.
ahoj
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Komponenty

[*] m.konvicka(zv)post(tec)cz - 12.8.1999 19:05:31

Ahoj.

Mohl by mi nekdo poradit, odkud by se daly stahnout
ruzne komponenty pro Delphi?

Predem dik.

Registr

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 12.8.1999 20:07:01

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bedn�� <bednar(zv)mujweb(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 14:48
P�edm�t: Registr

> [...]
>Nevite o nejakem popisu kam se co ukalada v registrech v pripade
>Microsoftu (cislo verze, propadne cesta k exe na disku apod. )

Neco je v HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Current
Version\Uninstall a taky
v HKEY_CURRENT_USER\Software. Zalezi na tom, zda aplikace podporuje
odinstalaci, nebo zda vubec neco do registru pise. MS Office jse "slusna"
aplikace, takze to najdes vzdy pod Uninstall i pod tim druhym.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

mapi funkcia

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 12.8.1999 20:13:06

Od: Pavol Griga <paly(zv)sct.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 14:21
P�edm�t: mapi funkcia

[...]

Ja jsem ji teda nikde v helpu Delhi 4 nenasel, ale mozna mas jiny help popr. jinou verzi Delphi.
Pokud neni v Source kodu zadne unity dodavane Delphi, zkus ji najit v nejake DLL instalovane ve Windows (adresar System nebo System32). Hledej napr. v pruzkumnikovi soubory obsahujici text "CreateOneOff". Pokud to nenajdes v zadne DLL, ta funkce neexistuje.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 12.8.1999 20:16:51

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�. -----P�vodn� zpr�va-----

Od: Ren� Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 11:58
[...]

Nevim, jak to mas presne udelany, ale co treba Halt. Anebo nejakou hodnotu nastavit pri stornovani a pak v *.dpr podminit vytvoreni dalsich formu podminkou nenastaveni teto hodnoty, nebo nejak podobne.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

Rezidentni aplikace

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 12.8.1999 20:24:45

?????????????? >Tomas Matousek wrote:

> [...]

Ten autor je spatne, to jsem nepsal ja, ale Menfy, ja jsem na to odpovidal
prakticky stejne jako ty.
:-)

> [...]
>vicemene smysl. Zacni ji proste psat jako kazdou jinou aplikaci.
>Trochu jine by to bylo snad jen v tom pripade, ze by jsi to chtel pak

Service pro WinNT

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 12.8.1999 20:26:38

[...]

Pod Delphi 4 mas: File\New\Service, Service application.
Neco o tom by mohlo byt taky v helpu.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

Rezidentni aplikace

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 12.8.1999 20:34:05

Asi jsem pred predchozi vetou omylem smazal >, ale ja to nepsal !!!
Odpovidal jsem na dotaz Menfy.

Tomas Matousek