Pos�l�n� mailu pomoc� MAPISendMail

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.1999 21:12:36

a:Mal� Dobromil wrote:

> Zkusil jsem to, ale pri vyplneni
> XKomu (dosadil jsem Dobra) a
> XSMTP (dosadil jsem svou EMailovou adresu)
> se zprava odesle (MError=0) ale vrati se jako nedorucitelne,
> s tim, ze neni dostupny zadny zprostredkovatel prenosu.
> Pritom pod tim jmenem XKomu je emailova adresa spravne
> (ale je tato adresa vyplnena i jako "Typ elektonicke adresy").

q:lpszAddress:= (XSMTP) je adresa ve formatu
"Zprostredkovatel_prenosu:adresa"
(vyzkouseno "SMTP:email(zv)domena.zem" nebo "FAX:TELFONNICISLO")
Je to nepovinny parametr a pokud je "nil" pak se hleda adresa podle
lpszName (XKomu) z adresare post. klienta.

a:>
> Pokud XKomu dam emailovou adresu a XSMTP necham prazdne
> doruci se to v poradku, kde je chyba ???

q:lpszName (XKomu) je jmeno odesilatele a pokud lpszAddress chybi melo
by se vyhledat v adresari Exchange

q:Jinak si jeste dej pozor na to omezeni, ze klient MUSI byt defaultni
SIMPLE MAPI. Takze v dost caste konfiguraci (alespon ja to casto u lidi
vidim) t.j. Exchange na nejake to obcasne faxovani a k tomu Outlook
Express jako postovni klient to nejde pouzit, protoze pokud nastavis OE
jako defaultniho klienta neskrtnes si s faxovanim, no a pokud je
defaultni klient Exchange, pak zase neodesles ten mail pres OE. Prepinat
se to samozrejme da jen pres jeden az dva restarty.

Tady to mas znovu i s deklaracema (vykuchal jsem z toho nejake kontroly
nesouvisejici s tematem a tak ale nezkousel jsem to tak mi odpust
pripadnou chybku)
Omlouvam se za to, ze jsem to posledne orizl moc.

e:
/*************************************************/
procedure TZSendForm.FileSend(Sender: TObject);
var
MapiMessage: TMapiMessage;
MError: Cardinal;
Adresat : TMapiRecipDesc;
XKomu,XSMTP,XSubj : string;
x:Integer;
begin
Xkomu:=Komu.text;
If Pos('(zv)',SMTP.Text)>0 Then
XSMTP:='SMTP:'+SMTP.text
else
XSMTP:='FAX:'+SMTP.text;
XSubj:=Subject.Text;

with Adresat do
begin
ulReserved:=0; { Reserved for future
use }
ulRecipClass:=MAPI_TO; { Recipient
class }
{ MAPI_TO, MAPI_CC,
MAPI_BCC, MAPI_ORIG }
lpszName:=PChar(XKomu); { Recipient
name }
lpszAddress:= PChar(XSMTP); { Recipient address
(optional) }
ulEIDSize:=0; { Count in bytes of size
of pEntryID }
lpEntryID:= nil; { System-specific
recipient reference }
end;

with MapiMessage do
begin
ulReserved := 0;
lpszSubject :=PChar(XSubj);
lpszNoteText := PChar(Txt.Lines.Text);
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
nRecipCount := 1;
lpRecips := (zv)Adresat;
nFileCount := 0;
lpFiles := nil;
end;
MError := MapiSendMail(0, 0, MapiMessage,
MAPI_LOGON_UI or MAPI_USE_DEFAULT, 0);
if MError <> 0 then
MessageDlg('Chyba p�i odesl�n� zpr�vy', mtError, [mbOK], 0)
//************//
//Odesl�no OK//
//************//
/*************************************************/

eL..

Absolutni a relativni cesta v siti peer-to-peer

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 12.8.1999 21:26:08

Ing. �ubom�r G�L wrote:

> [...]
> xx.txt \\PC1\DOC\xx.txt \\PC1\DOC\xx.txt \\PC1\DOC\xx.txt
> yy.txt \\PC3\XX\yy.txt \\PC3\XX\yy.txt
> \\PC3\XX\yy.txt
> tt.txt \\PC2\DIR\tt.txt \\PC2\DIR\tt.txt
> \\PC2\DIR\tt.txt
>
> teda:
> na PC1 je adresar DOC so suborom xx.txt,
> na PC2 je adresar DIR so suborom tt.txt.
> na PC3 je adresar XX so suborom yy.txt,
>
> Potom treba nastavit na zdielanie tieto adresare na jednotlivych PC a
> primapovat ich (pridelit rovnake pismenka na vsetkych PC) cez NET USE alebo
> cez menu. Do databazy potom zaviest iba DISK:\subor.pripona

Diky.
Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem jim udelal poradek na siti. Kazdy
pocitac dostal svoje unikatni pismeno(a) pro mapovany(e) lokalni disk(y)
a ty jsem jeste substituoval v autoexecu prikazem subst.
Pak si klient pri startu precte prikazem subst substitucni tabulku a
pokud je vybran lokalni disk prejmenuje jej podle teto tabulky na ten
spravny.
Jednak to funguje, a jednak uz maj jasno kde kerej disk je.

eL..

Twain &scaner

[*] Fait J�� - 12.8.1999 21:29:42

Hi,

Nevite nahodou nekdo o nejake komponente pro scaner (Twain).

Omezeni velikosti databazi Paradoxu

[*] J.Faltynek <FS_software(zv)telecom(tec)cz> - 12.8.1999 21:40:33

Zdravim vsechny!
Mam D4,SP3, W98, BDE 5,01. Chci prejit na SQL, ale z ekonomickych duvodu musim udrzovat stavajici aplikace s DB Paradox.
Potrebuji zjistit jaka maximalni velikost je dovolena pro databazi Paradoxu 5 popr. 7. Zatim vim jen omezeni velikosti memo na 2GB. Jak je to s velikosti DB a pokud nekdo zna priciny hlaseni "Table is full", sdelte prosim.

Dik, Jirka

Twain &scaner

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 12.8.1999 22:14:53

>Nevite nahodou nekdo o nejake komponente pro scaner (Twain)?

Neni to komponenta, je to DLL s interfacem do Delphi. Najdes to na adrese
www.dosadi.com .Obecne o twain rozhrani najdes na www.twain.org .Nedavno
tady o tom sla rec, protoze moznosti je vic, zkus se pro podrobnosti mrknout
do archivu na www.delphi(tec)cz.
Leos

Cenik Delphi 5

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 12.8.1999 21:50:13

Puvodni zprava, kterou napsal Tomas Holan dne 10 Aug 99,:

> No jo, vzdyt to neni ani dvojnasobek cen z Borland.com:

Pozor, americky Borland ma rozdeleny upgrade na "Borland customer"
a "competetive", kdy pro majitele libovolneho produktu Borland
je cena $249.95 a pro nemajitele je cena $299.95. Jenze je to
udelane tak, ze vsechno se kupuje za $299.95 s tim, ze uvnitr je
kupon na vraceni $50, ktery musis vyplnit (take produkt, ktery
od nich mas) a poslat, ale to plati jen v USA. Nejsi-li z USA
nebo Kanady, mas smulu a kupon je ti na nic. Takze zde bych se
(po dlouhe dobe) docela zastal ceskeho Borlandu, ze se cena jiz
opravdu blizi cenam v USA - u verze Standard a Professional se
blizi zatim jen vzdalene, i kdyz vice nez loni, u verzi Enterprise
se vsak blizi velmi dost. Kdyz prihlednu k postovnemu pomoci
kuryrni sluzby (DHL apod.), nekoupim upgrade na Delphi 5
Professional v Americe zase o tolik levneji. Na druhou stranu
je pravda, ze kazda tisicovka dobra, navic z Ameriky prijde
zbozi mnohdy rychleji nez od tuzemskeho dodavatele - to neni
zert, to je pravda, kdyz neco objednam v USA ve ctvrtek a necham
poslat DHL, mam to tu v pondeli, no a pamatuji si, ze jsem
cekal na produkt, ktery BYL SKLADEM ZDE V CR, u nejmenovaneho
velkoobchodu (nema s Borlandem nic spolecneho!) asi 3 tydny, nez
mi dosla trpelivost a znovu jsem si o nej zavolal :)))

ICQ: 21215917, PGP vitano

Omezeni velikosti databazi Paradoxu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:08:34

> [...]
> s velikosti DB a pokud nekdo zna priciny hlaseni "Table is full", sdelte

Ahoj,

Musis zvetsit hodnotu BLOCKSIZE u Paradox driveru (v BDE Adminu) a tabulku
pak restrukturalizovat:

ListBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:08:18

m.konvicka(zv)post(tec)cz wrote:

> Ahoj.
>
> J� sh�n�m komponentu podobnou komponent� ListBox, ale
> pot�ebuji aby m�la nam�sto klasick�ch polo�ek tla��tka.

Ahoj,

Jedna z moznosti je "owner-draw" listbox a misto jednotlivych polozek
vykreslit tlacitka vcetne nejake obsluhy. Jednoduchy priklad mas tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D4/other/Example_ButtonsInListbox.zip

Komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:08:41

m.konvicka(zv)post(tec)cz wrote:

> Ahoj.
>
> Mohl by mi nekdo poradit, odkud by se daly stahnout
> ruzne komponenty pro Delphi?

Ahoj,

Podivej se treba na http://www.delphi(tec)cz do sekce Odkazy.

Tisk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:08:54

Tomas Folprecht wrote:

> Vazeni,
> muj problem je nasledujici. Tisknu v QuickReportu graf.
> Rad bych, aby byl na barevnych tiskarnach vytist�n barevne,
> na jinych ruzne krivky ruznym typem cary (.....,-----, atd).
> Neporadite mi nekdo, jak poznam, ze aktualni tiskarna je barevna?

Ahoj,

Napriklad takhle:

uses
Printers;

TotalNumBitsPerPixel: Integer;
begin
if PrintDialog1.Execute then
begin
with Printer do TotalNumBitsPerPixel :=
GetDeviceCaps(Handle, BITSPIXEL) * GetDeviceCaps(Handle, PLANES);

ShowMessageFmt('%d BitsPerPixel', [TotalNumBitsPerPixel]);

Automaticka uprava v editoru Delphi3 C/S

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:09:45

> Ren� Otisk wrote:
>
> Hi,
>
> Pri editaci nekterych slov jazyka se automaticky provede jejich uprava.
> Napr. napisu FileRead( a po te zavorce se mi to prepise na Filtered(, nebo
> File se zmeni na file. Jak se da tahle automaticka uprava
> konfigurovat/vypnout?

Ahoj,

Nemas nahodou v Delphi nainstalovane GExperts ? Tam je tusim neco takoveho.

komunikac =?iso-8859-2?Q?prost=F8ednictv=EDm?= COM

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:09:32

> Petr Hronek wrote:
>
> Pot�eboval bych ��st data z COMu ale nejsem sto to rozchodit
> st�hl jsem si QCOM32, ale n�jak si s t�m nev�m rady - pom��e
> mi n�kdo p��kladem ?

Ahoj,

Podivej se na http://delphree.clexpert.com a tam pak hledej AsyncFree.
Najdes tam i par prikladu.

SQL Explorer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:09:09

Martin Bab�k wrote:

> Zdrav�m.
> Stala se mi takov� nep�kn� p��pad. Rozt�hl jsem pravou stranu p�es levou
> v�b�rovou a nemohu to dostat zp�t po restartov�n� vid�m jen �ed� panel,
> nev�te n�kdo jak z toho ven? D�k.

Ahoj,

Asi nejjednodussi reseni je smazat polozky v registru:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Database Explorer\2.0\DbXForm

Service pro WinNT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:09:18

> Ren� Otisk wrote:
>
> Hi,
>
> mel bych takovy jenom dotaz, ktery me zajima spis ze zvedavosti. Jak by se
> dala naprogramovat aplikace, ktera by se dala spustit jako service na
> WinNT?

Ahoj,

Pokud mas Delphi 4.03 (alespon Prof.) tak v nem muzes psat primo service.
V File | New mas pak v seznamu "Service" a "Service application".

Popup menu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:10:28

Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz wrote:

> Ahoj
> Nejde mi pridat polozky do standartniho popup menu nap� k souboru (viz
> explorer).Funkce getsystemmenu vraci identifikator pouze syst.menu v levem
> hornim rohu okna a ne kontextoveho menu.

Ahoj,

Pokud ti jde o rozsireni nabidek v shellu, tak musis implementovat
prislusne interface (v tomto pripade IShellExtInit a IContextMenu).
Podivej se v Delphi na priklad \Demos\ActiveX\ShellExt\ContMenu.dpr

mapi funkcia

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:11:12

> Pavol Griga wrote:
>
> Nevie mi niekto poradit ako najst CreateOneOff, ktora
> je popisana v mapi helpe pri Delphi, ale v ziadnom unite
> nie je popisana.

Ahoj,

Podle jmena to patrne neni funkce ale metoda interface IAddrBook. K tomu
budes potrebovat konverze hlavicek MAPI do Delphi, protoze pokud vim, tak
k MAPI neni TLB. Najdes je napriklad tady:

http://www.mop.no/~alex/transindex.html

Registr

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.8.1999 23:17:32

Martin Bedn�� wrote:

> DD,
> obracim se s dotazem, ktery mozna primo nesouvisi s delphi, ale
> potreboval
> bych zjistit jestli na pocitaci je instalovan konkretni program,
> hlavne Word, Excel apod. Program se bude spoustet v LoginScriptu
> pri logovani do site, ale nemel by nejak moc zdrzovat.
> Uvazuji o sahnuti do registru, ale kam konkretne ?
> Nevite o nejakem popisu kam se co ukalada v registrech v pripade
> Microsoftu (cislo verze, propadne cesta k exe na disku apod. )

Ahoj,

Napriklad pro vyhledavani podle zaregistrovane pripony by to vypadat nejak
takhle (zkouseno na W95):

uses
Registry;

function GetRootClassInformations(const Extenstion: String; List: TStrings): Boolean;
var
Reg: TRegistry;
KeyName, Value: String;
I: Integer;

function GetFileVersion(const FileName: String): String;
var
VerData, QueryData: Pointer;
VerSize, Dummy: DWORD;
begin
Result := '';
VerSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(FileName), Dummy);
if VerSize = 0 then Exit;
GetMem(VerData, VerSize);
try
if GetFileVersionInfo(PChar(FileName), Dummy, VerSize, VerData) and
VerQueryValue(VerData, '\', Pointer(QueryData), Dummy) then
with PVSFixedFileInfo(QueryData)^ do
Result := Format('%d.%d.%d.%d',
[HIWORD(dwFileVersionMS), LOWORD(dwFileVersionMS),
HIWORD(dwFileVersionLS), LOWORD(dwFileVersionLS)]);
finally
FreeMem(VerData);

Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey := HKEY_CLASSES_ROOT;
if Reg.OpenKeyReadOnly(Extenstion) then
begin
KeyName := Reg.ReadString('');
Reg.CloseKey;
if Length(KeyName) > 0 then
begin
List.Add(Format('CLASS=%s', [KeyName]));
if Reg.OpenKeyReadOnly(KeyName) then
begin
Value := Reg.ReadString('');
List.Add(Format('DESCRIPTION=%s', [Value]));
Reg.CloseKey;
KeyName := KeyName + '\Shell\Open\Command';
if Reg.OpenKeyReadOnly(KeyName) then
begin
Value := Trim(AnsiUpperCase(Reg.ReadString('')));
I := Pos('.EXE', Value);
if I > 0 then
Value := Copy(Value, 1, I + 3);
if Value[1] = '"' then Delete(Value, 1, 1);
end;
List.Add(Format('OPEN=%s', [Value]));
List.Add(Format('VERSION=%s', [GetFileVersion(Value)]));
Reg.CloseKey;
Reg.Free;

GetRootClassInformations('.xls', ListBox1.Items);

Beta verze Delphi 5

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 13.8.1999 00:55:35

Ja myslel "to de" na nase pomery. Upgrade na D4 byl drazsi a pritom zmen
bylo mene. Obaval jsem se vyssich cen.

V pondeli jsem si D5-ku objednal a (po dohode) doslo zatim CD s 60-ti denni
Trial verzi. Jeste jsem se nemel cas s tim blize seznamit, ale pri startu
jsem malem
usnul. Cele Windows mi snad startuji rychleji.
Mozna za to muze take velka hromada komponent.

> No jo, vzdyt to neni ani dvojnasobek cen z Borland.com:

> ;-)
> Tom

Toolbar97

[*] I.C. - Delphi Support <incomp.delphi(zv)post(tec)cz> - 13.8.1999 02:03:01

Od: kodaj(zv)datalock.sk <kodaj(zv)datalock.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 20:22
P�edm�t: ukladanie zmien v dbgrid

>Zdravim vsetkych!
>

>Potreboval by som poradit, ako naprogramovat to, aby sa mi zmeny, ktore
>urobim v dbgride nezapisovali do databazy hned, ale az po stlaceni nejakeho
>tlacidla. Jednoducho chcem editovat a zapisat zmeny az potom, ako sa
>rozhodnem ich zapisat.
>

>Pouzivam Delphi 4 Professional, Win NT
>

>Vdaka vsetkym
>

>i.k.

komunikac prost�ednictv�m COM port�

[*] PZP KOMPLET <pzp(zv)dobruska(tec)cz> - 13.8.1999 06:52:55

Ahoj Petre,
jsem na konferenci par dnu a tak jeste neznam etiku, ale s COM porty jsem
pod delphi jiz pracoval a tak Ti poslam nejake priklady. - odkazuji na IBM
PC XT + AT KONZULT - star� ale ��inn�

var
COM: Byte; {glob�ln� prom�n� t�eba v unit RS232}

const
COM1 = 3; {3XX - s�riov� port (3F8, 3F9, 3FA..)}
COM2 = 2; {2XX - s�riov� port (2F8, 2F9, 2FA..)}

{**************** P�ijme dummy znak - vypr�zdn� s�riov� buffer
****************}
procedure DummyReceive;assembler;
asm
MOV DH,COM {nastav� reg. DH podle zvolen�ho portu}
MOV DL,$F8 {nastav� offsetu portu}
IN AL,DX {p�e�te p��padn� znak}
end;{************************* Inicializuje s�riov� port
**************************}
procedure SetPort; assembler;
asm
XOR DX,DX {vynulovat DX}
MOV DL,$01 {p�ednastaven� reg. DL na port COM2}
CMP COM, COM2 {porovn�n� s vybran�m portem}
JE (zv)JOvr
MOV DL,$00 {COM1 do reg. DL}
(zv)JOvr:
MOV AH,$04 {roz���en� inicializace portu}
MOV AL,$00 {povolen� sign�lu BREAK}
MOV BH,$00 {bez parity}
MOV BL,$00 {1 stop bit}
MOV CH,$03 {d�lka slova 8 bit�}
MOV CL,BaudRate {p�enosov� rychlost $08 = 19.200 bps}
INT $14
end;

{****************************** P�ijme byte
***********************************}
function Receive(var chr:Byte): Boolean;assembler
asm
PUSH ESI {ulo� ESI}
MOV ESI, chr
MOV CX, $FFFF {nastaven� counteru}
MOV DH, COM {nastav� reg. DH podle zvolen�ho poru }
MOV DL, $FD {stavov� register linky}
(zv)Read:
IN AL, DX {�ten� dat}
AND AL, $01 {filtrace dat}
CMP AL, $01 {jsou-li data v registeru}
JE (zv)IsByte {skok jsou-li data}
DEC CX {nejsou-li dekrementuji counter}
CMP CX, $0 {porovn�n� counteru}
JNE (zv)Read {nen�-li rovno 0 �tu znovu}
MOV AL, FALSE {data nep�i�la}
JP (zv)ToEnd
(zv)IsByte:
MOV DL,$F8 {offset datov�ho reg.}
IN AL,DX {byte z portu do reg. AL}
MOV [ESI], AL {ulo� data do prom�nn�}
MOV AL, TRUE
(zv)ToEnd:
POP ESI {popni ESI}
end;

procedure Send(PByte: Byte);assembler;
asm
PUSH AX {data na heap}
MOV DH, COM {nastav� reg. DH podle zvolen�ho poru }
MOV DL, $FB {xFBH}
MOV AL, $03 {data pro nastaven� datov�ho reg.
$3F8/$2F8 }
OUT DX, AL {nastaven� port 3F8H/2F8H jako datov�}
POP AX {data do reg. AL}
SUB DX, $03 {z�sk�n� adresy v�stupn�ho portu}
OUT DX, AL {data na port}
end;

Profesional, ale jeste v plenkach Pepino.

Josef Boukal
PZP KEOMPLET spol. s r.o.
Semechnice 132
518 01 Dobruska

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 12. srpna 1999 23:29
P�edm�t: Re: komunikac prost�ednictv�m COM port�

> [...]
>
> Pot�eboval bych ��st data z COMu ale nejsem sto to rozchodit
> st�hl jsem si QCOM32, ale n�jak si s t�m nev�m rady - pom��e

Qreport ze souboru

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 13.8.1999 07:01:07

Ahoj programatori,
chci se zeptat, zda se neda tiskova sestava v D4 nacitat ze souboru. Mam
totiz ve svem programu asi 15 tiskovych sestav a rad bych to ulozil nekam
do souboru. DLL nebo neco podobneho.
Dik, Roman Junga

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

[*] istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 13.8.1999 08:01:12

Nebo by stacilo nastavit Application.ShowMainForm na False.

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

Dekuji vsem. Funguje to presne podle mych predstav

Win95, WinNT, Delphi 3 C/S.
V aplikaci mam prihlasovaci dialog. Kdyz mi to uzivatel stornuje (je to druhy form v projektu), tak mi to projede projede vsechny dalsi formy. Pak se objevi zablesk hlavniho formu na obrazovce a aplikace skonci. Existuje nejaky prikaz, ktery mi to hned po tom stornu ukonci a hlavne bez problesknuti?

Sroub

Registr

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 13.8.1999 10:40:03

> [...]
> Nevite o nejakem popisu kam se co ukalada v registrech v pripade
> Microsoftu (cislo verze, propadne cesta k exe na disku apod. )

Podivejte se do :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths

Me to celkem spolehlive fungovalo pro detekci IE.

Pro verzi office pak muze pomoci:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office

ale to se uz u jednotlivych aplikaci dost lisi.

bye

R.Pospisil

Cenik Delphi 5

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 13.8.1999 10:50:45

Petr Zahradnik wrote:

> [...]
> od nich mas) a poslat, ale to plati jen v USA. Nejsi-li z USA
> nebo Kanady, mas smulu a kupon je ti na nic.

Coz chapu jako peknou habaduru od Inprise. Stale cekam na
okamzik, kdy si ti panove uvedomi, ze konkurence neni pouze v
USA, ale se stejnymi firmami si konkuruji po celem svete. Meli by
mit tedy i stejne podminky po celem svete. Kdyz tak pozoruji
situaci v tomto state, tak nabyvam cim dal tim silnejsi pocit, ze se
matersky Inprise snazi sve pobocky spis udusit nez podporit.

RX 2.6

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 13.8.1999 11:34:19

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Zdravim,

su nejake problemy s instalaciou RX 2,60 na D4 (NT 40 SP 4, PII 450, ATI Fury) ?
Existuje nejaky cesky alebo slovenky popis ? Nemyslim preklad hlaseni ale popis komponent.

Martin

Jak p�e��st boot-sector ?

[*] PZP KOMPLET <pzp(zv)dobruska(tec)cz> - 13.8.1999 13:16:48

AhojDe,

(nevim, jestli jste obdrzeli moji prosbu, nebyl jsem zaregistrovany, a tak
ji posilam znova)

Mam Delphi 4 na W98 a rad bych precetl boot-sektor diskety (informace o
seriovem cisle - kvuli instalcnimu programu), ale nevim jak, pouziti
registru ES (pro prerusen INT 13) je vyloucene. Muzete mi poradit, jak
precist seriove cislo diskety pod delphi ?

v pascalu
type
TBuffer = array [0..511] of Byte;

function GetBootInformation(var data: TBuffer): Boolean; assembler;
asm
MOV AX, $0201
MOV DX, $0000
MOV CX, $0001
MOV BX, SEG (zv)Data
MOV ES, BX
MOV BX, OFFSET (zv)Data
INT $13
MOV (zv)Result, TRUE
JNC (zv)ToEnd
MOV (zv)Result, FALSE
(zv)ToEnd:

Pepino plenkovi�
e-mail: pzp(zv)dobruska(tec)cz
PZP KOMPLET s. r.o.
Josef Boukal

Shortcut na desktopu

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 13.8.1999 14:07:31

Nevite nekdo, jak se programove vytvori odkax na program na desktopu?

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

Jak p�e��st boot-sector ?

[*] Micka Daniel <Daniel.Micka(zv)rbg2.siemens.de> - 13.8.1999 14:08:53

Seriove cislo HD prectes treba takto :

SerialNum : pdword;
a, b : dword;
Buffer : array [0..255] of char;
begin
if GetVolumeInformation('c:\', Buffer, SizeOf(Buffer), SerialNum, a, b,
nil, 0) then
Label1.Caption := IntToStr(SerialNum^);
end;

Ahoj Dan
[...]

Access Violaton

[*] Miroslav Petrek <petrek(zv)eurotel.sk> - 13.8.1999 14:18:12

Robim aplikaciu v Delphi 3 a v niektorych pripadoch nastane Access
Violation.
Vobec nemozem najst v com je problem. Pri krokovani je vsetko v pohode,
ale k vynimke pride az po ukonceni procedury.
Ako sa da pozret co je na adrese, kde nastala chyba?

Snazil som sa to pozriet cez Search|Find Error ale pri hladani adresy s
chybou
Delphi vyhlasi Error Adress not found (urcite je to adresa, kde sa
nachadza kod programu a kompiler pridava aj debug info).
Ako funguje Search|Find Error? Treba mat prekompilovane VCL s debug
info?

Typ pola

[*] Martin Klepoch <klepoch(zv)trexima.sk> - 13.8.1999 15:18:03

Neviete niekto ako zist�m ak� ��seln� k�d zodpoved� jednotliv�m typol d�tov�ho po�a. Konkr�tne potrebujem vedie� ako previes� typ TFieldType na typ Word.

M�m D4.

Martin Klepoch

Access Violaton

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 13.8.1999 16:10:09

Haj hou!

> [...]
> ale k vynimke pride az po ukonceni procedury.
> Ako sa da pozret co je na adrese, kde nastala chyba?

Tahle chyba je zpusobena pouzitim objektu ktery jiz neexistuje nebo pointeru
/ interface ktery ukazuje na objast pameti, ktera byla uvolnena. Nema smysl
hledat misto v programu podle adresy v hlaseni, nenajdes nic. Casto
zafunguje zapnute Break on exception ktere se zarazi na miste pouziti
takoveho pointeru. Pokud to nezabete, nezbyva nez postupovat metodou
postupne aproximace az naleznes misto, kde se pouzije neplatny pointer
/objekt / interface. No a pak uz se snadno zjisti pricina :-)

Hodne zdaru

Typ pola

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 13.8.1999 17:32:09

neviem presne co tym myslis "ciselny kod" ale pozri sa na toto, mozno ti to pomoze:

type TFieldType = (ftUnknown, ftString, ftSmallint, ftInteger, ftWord, ftBoolean, ftFloat, ftCurrency, ftBCD, ftDate, ftTime, ftDateTime, ftBytes, ftVarBytes, ftAutoInc, ftBlob, ftMemo, ftGraphic, ftFmtMemo, ftParadoxOle, ftDBaseOle, ftTypedBinary, ftCursor);

var
DataType: TFieldType;
Value: Longint
Data: record
case Integer of
0: (I: Smallint);
1: (W: Word);
2: (L: Longint);
case DataType of
ftSmallint: Value := Data.I;
ftWord: Value := Data.W;
else
Value := Data.L;
end; Kaka�ka Pavol
paka(zv)aktis(tec)cz
ICQ: 46126734

Neviete niekto ako zist�m ak� ��seln� k�d zodpoved� jednotliv�m typol d�tov�ho po�a. Konkr�tne potrebujem vedie� ako previes� typ TFieldType na typ Word.

Martin Klepoch

word, excel instalovan ?

[*] Jan Poslusny <pazout(zv)hotmail(tec)com> - 13.8.1999 18:03:09 cest

Na problem pana Bednare lze jit i takhle:

uses ComObj;

procedure TForm1.Button1Click(Sender:TObject);
var
V: OleVariant;
begin
V := CreateOleObject('Word.Basic');
end;

a kdyz to neskonci chybou, pravdepodobne funguje (je instalovan). Argument
pro CreateOleObject lze najit v HKEY_CLASSES_ROOT. Vice timto smerem v
Developing COM-based Applications, odkud jsem vzal i prikladek.

Pazout

Jak p�e��st boot-sector ?

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 13.8.1999 22:02:40

> [...]
>type
> TBuffer = array [0..511] of Byte;
>
>function GetBootInformation(var data: TBuffer): Boolean; assembler;

Samozrejme, ze je vyloucene, jelikoz pod protected modem (Win32) ma jinou
funkci.
Ve Win32 se preruseni pouzivaji pouze pro nizkourovnove zalezitosti systemu,
takze se jimi prakticky
nema cenu zabyvat.

Udelal jsem si unitu, ktera slouzi k primemu pristupu na disk pod W95 i WNT.
Snad bude fungovat. Vzhledem k pravidlum na konferenci ti ji poslu na tvuj
mail.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

nastaveni sirky sloupce v StringGridu

[*] Jan H�jek�����ޏ���殏� - 13.8.1999 22:44:23

Prosim o pomoc,
nevim jak nebo jestli vubec jde ve StringGridu nastavit ruznou sirku pro jednotlive sloupce?

diky

hajek(zv)mbox.mrp(tec)cz

jednotny cas

[*] vabo <dkallab(zv)scova.vabo(tec)cz> - 14.8.1999 08:53:38

Zdravim vsechny,

existuje nejaka funkce jako je "DATE, TIME, NOW", ktera je schopna vratit uvedene udaje o serveru nebo specifikovanem PC v siti?

diky DaK

Algoritmus na zmenu textu

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 14.8.1999 09:05:25

Potreboval bych trochu carovat s textem. Nemohl by me nekdo nakopnout co
je dobre studovat pro tyto potreby? Jako naprosty zacatecnik v oboru
pascalu se domnivam, ze snad existuje nejaka cast tohoto jazyka, ktera
se zabyva specialne textovymi retezci. Poradte prosim ktera cast helpu
nebo dokumentace se touto problematikou zabyva. Vzhledem k tomu, ze jsem
s Delphi zatim moc nedelal, spatne s v tom rosahlem mnozstvi informaci
orientuju.

Diky za pochopeni.

Premek Mikes

Zjisteni typu Fieldu v DBEdit

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 14.8.1999 15:42:56

Zdravim,
nejak stale nemohu prijit na to, jak zjistit v DBEditu typ Fieldu. Tzn.potrebuji zjistit (za behu programu), zda promenna je typu Integer nebo Currency nebo jiny typ.
Diky za vyreseni problemu

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Databaze a index

[*] Pavel Cech <cech(zv)sol(tec)cz> - 14.8.1999 16:28:20

DD,

Mam na databazovem serveru FlashFiler pustenou databazi.
Databaze obsahuje jednu polozku, ktere necham rikat CISLO a
je nadefinovany index, kde je zadana tato polozka.
Kdyz necham databazi zobraziv v FlashFilerExplorer, tak
po zapnuti toho indexu se databaze seradi podle polozky CISLO.
Prni polozka obsahuje nejmensi cislo a pak to jde vzestupne nahoru.
Ja ale potrebuji presny opak... ;-)
Jak to mam udelat??
Diky moc.

Bye

Databaze a index

[*] Pavel Cech <cech(zv)sol(tec)cz> - 14.8.1999 17:14:54

uz jsem to vyresil ;-)
tos nic... sorry
staci tam odfajfkovat Ascend

> [...]
> po zapnuti toho indexu se databaze seradi podle polozky CISLO.
> Prni polozka obsahuje nejmensi cislo a pak to jde vzestupne nahoru.

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 14.8.1999 17:24:42

DBEdit ma property TField a ten ma property DataType. Je to ono?

Martin Fron�k
ZZN Slan� a.s.
Pra�sk� 1579, 274 49, Slan�
tel. +420-314-522986
e-mail: fronek(zv)zznslany(tec)cz

> [...]
> nejak stale nemohu prijit na to, jak zjistit v DBEditu typ Fieldu.
> Tzn.potrebuji zjistit (za behu programu), zda promenna je typu Integer

OLE Automation objekt ve Wordu

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 14.8.1999 20:10:58

Ahoj.
Nevi nekdo nahodou (nebo nevi kdo vi?), kde sehnat zdroje k nejakymu dobre
fungujicimu OLE Automation objektu ve Wordu (neco jako Equation Editor, nebo
v delphi FX Chart, atd).

Potrebuju udelat objekt, ktery vlozim do dokumentu Wordu, tak, aby pri tisku
dokumentu Wordem mi Word poslal do me aplikace message, nebo neco, s
Canvasem, kam bych mohl neco
nakreslit - to by se pak vytisklo.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

DBGrid a Hint

[*] Pavel Cech <cech(zv)sol(tec)cz> - 14.8.1999 22:05:53

Hi,

Potrebuji vyresit kosmeticky problem:
Mam RxDBGrid a chci, aby kdyz zustanu zakotven nad
polozkou, tak aby se zobrazil Hint, kde budu nejake jine
dva sloupce scitat....
Jde to?

Diky.

Bye

SpinEdit

[*] Dvaidkonf(zv)atlas(tec)cz - 15.8.1999 10:07:25

Nev�te n�kdo, jak se d� editovat velikost, ���ka a barva, p��padn� nastavit jinou �ipku u t�ch tla��tek slou��c�ch k zvy�ov�n� a zme�ov�n� hodnot ??

Potom taky m�m dotaz, jesi m�te tucha, jak nastavit, aby nejmen�� mo�n� hodnota byla 0 a nejv�t�� nap�. 10. Pokud d�m 0 do SpinEdit.MinVaule, tak on to bere, jako �e to nen� omezen� a jde najet do m�nusu.

D�ky za odpov�� vyvolen�......
Dvaid

www.devacomm(tec)cz/racek
Internetovn��ek, Doktor Pilulkin

Orientace a velikost papiru vychozi tiskarny

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 15.8.1999 12:01:59

Potreboval bych jednoduse zjistit orientaci (zda landscape ci portrait) a velikost papiru (A4, A3, traktor, ...) tiskarny oznacene jako vychozi. Podle toho musim v zvolit prislusnou sestavu a popr. upravit hodnoty v QuickRep1.

Diky
Ing. Petr Svejda

| Neolit system, software developer
| Stankova 215, Telc, tel: (066) 724 39 34
| mobil: 0603 214 901, fax: 0603 214 902
| lingvista(zv)lingvista(tec)cz, http://www.lingvista(tec)cz/

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 15.8.1999 13:04:47

Trochu jsem si s kryptovanim hral a napadlo me toto:

function TForm1.Crypt(t, h: string; c: boolean):string;
var
i,j: integer;
begin
for i := 1 to length(h) do // cyklus na proj�d�n� v�ech p�smen v
heslu
for j := 1 to length(t) do // cyklus na proj�d�n� v�ech p�smen v
textu
if c then
t[j] := Chr(Ord(t[j]) + Ord(h[i])) // kdyz chces sifrovat
else
t[j] := Chr(Ord(t[j]) - Ord(h[i])); // a naopak, kdyz chces
desifrovat
result := t;
end;

volani sifrovani muze vypadat takto:
Sifra := Crypt(Text, Heslo, True);

a volani desifrovani takto:
Sifra := Crypt(Sifra, Heslo, False);

Kazde pismeno v heslu zasifruje kazde pismeno textu. Text je tak sifrovan
tolikrat "pres sebe", kolik pismen ma heslo (cim delsi heslo, tim
bezpecnejsi sifra). Na kratsi text by mohla byt vyhovujici a dosti bezpecna.
I kdyz poskytnes druhemu algoritmus, bez naprosto stejneho hesla to nepujde.
Navic vylucuje pripad, kdy ti nekdo pri psani koukne pres rameno a uvidi
kousek hesla (pokud tento kousek hesla pouzijes u predchozich prispevku v
konferenci, jednoduchou dedukci se dostanes ke kyzenemu a nezadoucimu
rozsifrovani - vyzkousel jsem). Nebo napr. trivialni pouziti funkce xor bez
"hesla" je mozne dobre vyuzit snad jenom u tzv. Vernamovy proudove sifry.
Pro zvidave Viz zde: >>>>>> :-)

Vernamuv syst�m byl zaveden poc�tkem 20. stoleti (1917). Jedn� se o tzv.
proudovou sifru, prvn� absolutne bezpecny kryptosystem. Podle teorie
informace bylo dokazano, ze ze zname sifry nelze bez znalosti klice obdrzet
zadne mnozstvi sifrovaneho textu. Vernamuv system dostal jmeno po svem
vynalezci Gilbertu Vernamovi, zamestnanci spolecnosti AT&T. K sifrovani
textu v binarn� podobe se pouz�va stejne dlouhe heslo take v binarni podobe
a nac�ta se v modulu dve na otevreny text (operace xor). Heslo je generovano
nahodne a je k dispozici u vysilace i prijimace. Na vysilaci strane i na
prijimaci strane se po pouziti nici (on time pad - system jednorazoveho
hesla). Teprve koncem 50. let bylo dokazano, ze jde o absolutne bezpecny
system. Dnes je, tak jako i minulosti, pouzivan k sifrovani diplomatickych,
vojenskych a rozvednych zprav.

S pozdravem
Ing. Petr Svejda, software specialist

| Neolit system, software developer
| Stankova 215, Telc, tel: (066) 724 39 34
| mobil: 0603 214 901, fax: 0603 214 902
| lingvista(zv)lingvista(tec)cz, http://www.lingvista(tec)cz/
|____________________________________________

Stisk klavesy

[*] Menfy <menfy(zv)iol(tec)cz> - 15.8.1999 13:53:05

Hi, nevite nahodou o nejake rutine, ktera by mi pomohla s timhle :
Skryju si aplikaci tak, ze je videt jen ze spr. uloh a ted potrebuju, aby
reagovala na stisk kazde klavesy v kazde aplikaci

_______

Menfy design - vse pro internetovou prezentaci...
Filip Rejlek
tel.: 0602 / 816 151
e-mail : menfy.design(zv)telecom(tec)cz
menfy(zv)iol(tec)cz
web : http://web.iol(tec)cz/menfy

Algoritmus na zmenu textu

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.8.1999 18:48:53

V helpu ti napovi temata:
string operators
string handling routines
string formatting routines
Jinak je to asi vetsinou v unite System a SysUtils.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
> [...]
> nebo dokumentace se touto problematikou zabyva. Vzhledem k tomu, ze jsem
> s Delphi zatim moc nedelal, spatne s v tom rosahlem mnozstvi informaci

Problem s procedurou

[*] Tomas Plevak <vamp(zv)sol(tec)cz> - 15.8.1999 20:19:28

Hello,
vytvoril jsem si vlastni proceduru a v ni jsem chtel
neco ladovat do listboxu, ale ono mi to porad ukazuje
v te procedure na ten prikaz s tim listboxem jako ze
tam mam asi chybu, ale na radcich kde se o zadnych
komponentach nezminuju je vsechno OK. Kdyz ten
samej radek pouziju napr. v procedure ktera se vytvorila
ke tlacitku, tak to v pohode projde. Existuje sance jak
naladovat ten listbox z te moje procedury? Je to zrejme
stupidni dotaz, ale bohuzel ja to nevyresil.

Se srdecnym pozdravem Tomas Plevak
E-mail : vamp(zv)sol(tec)cz
ICQ : 6621919

Orientace a velikost papiru vychozi tiskarny

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 15.8.1999 20:42:37

> [...]

Ing. Petr Svejda

| Neolit system, software developer
| Stankova 215, Telc, tel: (066) 724 39 34

Podivej se do helpu na tridu TPrinter.
Tam je vsechno, co chces (orientace, rozmery stranky, ...).
Tomas Matousek

SpinEdit

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 15.8.1999 20:56:25

> [...]
hodnota byla 0 a nejv�t�� nap�. 10. Pokud d�m 0 do SpinEdit.MinVaule, tak on
to bere, jako �e to nen� omezen� a jde najet do m�nusu.

Dvaid

>www.devacomm(tec)cz/racek
>Internetovn��ek, Doktor Pilulkin

Udelat si vlastni SpinEdit.
Neni to tezky, poslu ti ho zitra.
Jaky mas e-mail?

komunikac prost�ednictv�m COM port�

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.8.1999 22:19:17

Hello Petr!

12. srpna 1999 Petr Hronek wrote:

> st�hl jsem si QCOM32, ale n�jak si s t�m nev�m
> rady - pom��e mi n�kdo p��kladem ?

Najprv by som chcel upozornit, ze bezne dostupny balik s velkou
pravdepodobnostou obsahuje starsiu verziu s chybou alokovania bufferu pre
'read' - skontroluj si, ci v QCCOM32.PAS zacina funkcia .Read takto:

function TQCCom32.Read: String;
const
BUF_LEN = 1024;
var
cbCharsAvailable, cbCharsRead: DWord;
boolExit: Boolean;
sBuffer: String;
lEndTime: longint;

begin
{ init }
SetLength(sBuffer, BUF_LEN);
... atd... a tu mas ten priklad pre blbych:

- na prazdny form si polozis jeden QCCOM32

- dalej tam polozis Button a das mu Caption 'Vyber portu'

- dvakrat na neho kliknes a vlozis tento text:

qccom321.pick;
qccom321.Open;

- potom si niekde polozis Label a druhe Button s Caption 'Ukaz, co prislo
do bufferu'

- dablkliknes na ten button a napises:

if qccom321.InCount > 0
then label1.caption:=qccom321.read
else label1.caption:='nic nam neni';

- este si mozes dat dalsi Button s Caption 'Odeslat AT' a OnClick dat:

qccom321.Write('AT'#13);

Potom to mozes spustit. Najprv si vyberies port, potom skusis do modemu
poslat AT a potom sa podivas, co prislo z modemu.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Algoritmus na zmenu textu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.8.1999 22:29:58

MIKE� P�emysl wrote:

> [...]
> nebo dokumentace se touto problematikou zabyva. Vzhledem k tomu, ze jsem
> s Delphi zatim moc nedelal, spatne s v tom rosahlem mnozstvi informaci

Ahoj,

No, obecne by bylo ale dobre se predtim s vlastnim jazykem trochu bliz
seznamit. Casem se vec muze stat slozitejsi. Co se tyce funkci pro praci
s retezci, v Delphi (4.03) helpu hledej hesla "string handling routines"
a "string formatting routines". Tam je mas pekne pohromade.

nastaveni sirky sloupce v StringGridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.8.1999 22:30:16

> Jan H�jek wrote:
>
> Prosim o pomoc,
> nevim jak nebo jestli vubec jde ve StringGridu nastavit ruznou sirku
> pro jednotlive sloupce?

Ahoj,

Podivej se na vlastnosti TStringGrid.ColWidths a TStringGrid.ColCount

Shortcut na desktopu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.8.1999 22:30:10

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> Nevite nekdo, jak se programove vytvori odkax na program na desktopu?

Ahoj,

Napriklad takhle (D4):

uses
ActiveX, ComObj, ShlObj;

MAlloc: IMAlloc;
ItemIDList: PItemIDList;
WindowsDesktopPath: array[0..MAX_PATH] of Char;
Link: IShellLink;
PersistFile: IPersistFile;
LinkFileName: WideString;
begin
SHGetMalloc(Malloc);
OleCheck(SHGetSpecialFolderLocation(Application.Handle, CSIDL_DESKTOPDIRECTORY, ItemIDList));
Win32Check(SHGetPathFromIDList(ItemIDList, WindowsDesktopPath));
MAlloc.Free(ItemIDList);

Link := CreateComObject(CLSID_ShellLink) as IShellLink;
PersistFile := Link as IPersistFile;

OleCheck(Link.SetPath('c:\windows\notepad.exe'));
OleCheck(Link.SetWorkingDirectory('C:\Dokumenty'));
LinkFileName := WindowsDesktopPath + '\Pozn�mkov� blok.lnk';
OleCheck(PersistFile.Save(PWideChar(LinkFileName), False));

copy properties 2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.8.1999 22:30:20

"I.C. - Delphi Support" wrote:

Ahoj,

Z toho dotazu neni uplne jasne, jestli to chces v dobe navrhu nebo za behu
aplikace.

word, excel instalovan ?

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 15.8.1999 22:50:05

On Fri, 13 Aug 1999, Jan Poslusny wrote:

> [...]
> pro CreateOleObject lze najit v HKEY_CLASSES_ROOT. Vice timto smerem v
> Developing COM-based Applications, odkud jsem vzal i prikladek.

Ahoj, ale on to chtel zjistit rychle. A tohle, pokud se nemylim, rovnou
spusti Word, coz teda netrva zanedbatelnou chvilku :-)
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Problem s procedurou

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 15.8.1999 23:43:11

On Sun, 15 Aug 1999, Tomas Plevak wrote:

> [...]
> naladovat ten listbox z te moje procedury? Je to zrejme
> stupidni dotaz, ale bohuzel ja to nevyresil.

Ahoj,
asi by ta procedura mela byt metodou tridy, ve ktere je nadefinan ten
listbox. V danem pripade to asi bude ten form, na kterym lezi.

TMyForm = class (TForm)
ListBox: TListBox;
..
procedure FillListBox;

procedure TMyForm.FillListBox;
begin
ListBox.Tag:=13;
//tady v pohode muzu na listbox
end;

procedure ATadyNe;
begin
ListBox.Tag:=24; //chyba

//leda bych pristupoval
MyForm.ListBox.Tag:=35;
//predpoklada existenci MyForm: TMyForm

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Zjisteni typu Fieldu v DBEdit

case (Sender as TDBEdit).DataSource.Dataset.FieldByName((Sender as
TDBEdit).DataField).DataType of
ftString: {Character or string field};
ftSmallint: {16-bit integer field};
ftInteger: {32-bit integer field};
vice napoveda TFieldType is a set of values for the DataType property of
TField or TFieldDef.

> nejak stale nemohu prijit na to, jak zjistit v DBEditu typ Fieldu.
Tzn.potrebuji zjistit (za behu programu), zda promenna je typu Integer nebo
Currency nebo jiny typ.
> Diky za vyreseni problemu

Jak zjistit typ media (drive)?

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 16.8.1999 08:14:58

Jak se da zjistit typ media, tj. jestli jde o 3.5 disketu, ZIP drive, JAZ,
5.25 disketu, LS-120 atd. ? Nektere programy to zjistuji a podle toho
zobrazi ikonu, ale ja to porad nemuzu zjistit. Dik za rady. Viktor

copy properties

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 16.8.1999 08:30:45

Kopirovanie vlastnosti potrebujem v programe v RunTime.

TUNGLI J�nos
email: tungli(zv)pvt.sk
emial: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz

My Home Pages:
Hungary : http://www.nexus.hu/tungli
USA : http://www.freeyellow.com/members8/tungli
Czech : http://freeweb.coco(tec)cz/tungli

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: I.C. - Delphi Support <incomp.delphi(zv)post(tec)cz>
Komu: delphi(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 13. august 1999 2:57
P�edm�t: Re: copy properties 2

Jak zjistit typ media (drive)?

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.8.1999 08:48:19

Zkus pouzit API GetDriveType.
Martens

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 16.8.1999 08:50:04

Jo, ale zapomel jsem dodat, ze to potrebuji typ promenne zjistit primo v komponente.

TDBEditPokus = class(TDBEdit)

constructor TDBEditPokus.Create(AOwner : TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
case Field.DataType of
ftWord: blabla
ftBoolean: blabla
ftCurrency: blabla

Proste nekde v komponente potrebuji zjistit typ promenne. Kompilator to vezme (komponeta jde nainstalovat), ale pri pouziti komponenty to to hlasi znamou chybu Acccess violation

> DBEdit ma property TField a ten ma property DataType. Je to ono?

dbgrid s combobox

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 16.8.1999 08:53:23

na adrese

http://users.hol.gr/~georgev/delphi.htm

je komponenta Vertical/Horizontal database Grid - co� znamen�, �e lze data zad�vat v DBGridu i po ��dc�ch, stejn� jako v Delphi v Object inspectoru. Komponenta je free vcetne zdroju

Pavel ZIDEK
kopr(zv)kopr(tec)cz
----------
> Odes�latel: Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk>
> Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> P�edm�t: dbgrid s combobox
> Datum: 12. srpna 1999 10:01
>
> Hi,
>
> Potreboval by som komponentu, ktora moze mat fieldy v stlpci typu
> combobox. DBCtrlGrid mi neradte, neda sa prisposobit look komponentov tak,
> aby to ako celok vyzeralo ako DBGrid.
>
> Vdaka za kazdu radu.
>
> Mam D4 Professional + Update 3, Rx 2.6 + fix, NT 4
>
> Dik vsetkym
>
> i.k.

ODBC komponenty

[*] Ji�� Ho�ek <j.hosek(zv)mmo(tec)cz> - 16.8.1999 09:12:20

Zdravim,

pomohly by mi komponenty, ktere by mne pripojili primo na ODBC (ne pres BDE),
podminkou je, ze musi byt free (asi moc tvrda podminka) a fungovat pro Delphi
2.

Nevite nekdo o necem ? Ja sem nic free nenasel. Predem diky, Jiri.

Zjisteni typu Fieldu v DBEdit

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.8.1999 09:19:43

Tak to musis jit pres TDBEdit.Field.DataType. Mozna, ze v tam nemas pouze
prirazeny link na dany field v dobe, kdy volas metodu na OnCreate. Zkus se
podivat ve watches, jakou hodnotu ma property Field.

Martens

Program viditelny jen v liste

[*] Ji�� Ho�ek <j.hosek(zv)mmo(tec)cz> - 16.8.1999 09:22:29

Jeste jeden dotaz k tematu 'rezidentu'.

Jak programek zobrazit pouze jako ikonku v liste v casti s hodinama, prepinacem
klaves, ... ?
(mam window a nemuzu si vzpomenout, jak se tomu spravne nadava)

Jiri.

Jak zjistit typ media (drive)?

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 16.8.1999 09:50:41

Tahle funkce mi nevrati informace o tom, jak velka disketa to je, nebo
jestli je to ZIP.
Od: Josef Ondruch [SMTP:josef(zv)foresta(tec)cz]
Odesl�no: 16. srpna 1999 11:10
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: SQL Server 7 - DateTime

[...]

BDE Error v IDAPI32.DLL

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.8.1999 14:57:09

Zdravim vsechny,

mame aplikaci v D3 Profi, ktera pracuje nad databazi PARADOX 7.0. Od jiste
doby ( je to asi po instalaci BDE 5.01) se nam stava, ze pri ukonceni
aplikace
dojde k nepovolene operaci, ale primo v knihovne IDAPI32.DLL.( Pokud se mi
ji
podarilo vyvolat, tak bych poslal jeste vypis detailu).

Chyba se navic projevuje zcela nahodne pri libovolne akci a vubec neni
reprodukovatelna.

Nesetkali jste se s tim uz nekdo a pokud ano, vite reseni a jake?

Diky za pomoc.

Martin Lasevic

V�ta byla zm�n�na

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 16.8.1999 15:13:57

Mi tento jev vyskakuje v dusledku triggeru. Pokud trigger vetu zmeni, muze
BDE pri opakovanem pokusu o ulozeni zmen zahlasit, ze data zmenil jiny
uzivatel. Pokud se jedna o tento pripad, tak mozna reseni jsou:
1. Vzdy po ulozeni dat udelat Close a Open Datasetu
2. Nedavat do DataSetu sloupce, ktere modifikuje trigger (nebo
autoincrement)
3. Pohrat si s nastavenim property UpdateWhere

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Bab�k [SMTP:M.Babik(zv)mus(tec)cz]
Odesl�no: 9. srpna 1999 8:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: V�ta byla zm�n�na

Zdrav�m obec program�tor�!
M�j probl�m spo��v� v tom �e u n�kolika v�t v datab�zi mi p�i pokusu o
zm�nu hl�s� �e v�ta byla zm�n�na jin�m u�ivatelem a pot� se program zhrout�
na I/O operac�ch. Hl�s� to jen u n�kter�ch v�t (u jin�ch to funguje
spolehliv�) na po��ta��ch u�ivatel� (u mne bohu�el ne, v�e mi projde
!nejen! p�i krokov�n� v po��dku). P��stup do Informixu je p�es BDE.
Naprogramov�no v D4, nev�te n�kdo jak se toho zbavit? M&B

BDE Error v IDAPI32.DLL

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 16.8.1999 15:14:42

Tady jsou ty slibene detaily :

Aplikace DK zpusobila neplatnost stranky
v modulu IDAPI32.DLL na adrese 014f:4be42b91.
Registry:
EAX=bff87759 CS=014f EIP=4be42b91 EFLGS=00010292
EBX=009dfb0c SS=0157 ESP=008e0048 EBP=008e0088
ECX=009e0000 DS=0157 ESI=008e0178 FS=5747
EDX=388b5708 ES=0157 EDI=4be5609e GS=0000
Bajty v CS:EIP:
83 3a 00 74 63 e8 39 10 00 00 64 8b 0d 04 00 00
Vypis zasobniku:
008e015c 008e0178 009dfb0c 00000000 00000000 00000000 00000000 00000000
00000000 009df8dc 009dfb2c 00000000 0001001f 008e0178 009dfb0c 008e015c

DB JPEG Image

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 16.8.1999 15:33:34

Nainstaloval jsem tu komponentu JPGImg, ale mam problem
balicek prelozit z duvodu
"Cannot load package 'DCLUSR30.' It contains unit 'DBTables,';
which is also contained in package VCLDB30'"

Ne, ze bych nerozumel tomu textu, ale nevim, jak tu chybu
odstranit. Proc mu to vubec vadi ???

Za zaslani pochopitelne dekuji.
Dobra.> ----------
> Mel jsem stejny problem a jednu jsem nasel primo na www.delphi(tec)cz.
> Poslu ti ji.

Algoritmus na zmenu textu

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 16.8.1999 15:50:50

> [...]
> handling routines"
> a "string formatting routines". Tam je mas pekne pohromade.

No a kdyby Ti nejaka funkce chybela, tak jeste nez zacnes neco vyrabet sam,
stahni si z http://www.mindspring.com/~efd unitu HyperString, kde najdes asi
vsechno, na co si jen muzes pomyslet. Konkretne na prevod stringu na velka
pismena za zacatku kazdeho slova je tam fce ProperCase, pomoci SetCaseTable
muzes pouzit i vlastni tabulku. Bez zdrojaku je to free.

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

kurz TCP/IP - klient - preklad

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 16.8.1999 16:16:46

Cekal jsem takovehle dotazy.

DMUhr je proste MUJ objekt, jedna se o DataModule a uvedena procedura je
jen volani jine procedury (stejna reakce na dve ruzne udalosti) - A
vubec to nesouvisi s TCP/IP, je to tam jen na dokresleni.

> [...]

> begin
> BBUhraditClick(Sender);

> procedure TFormMain.BBUhraditClick(Sender: TObject);

ODBC komponenty

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 16.8.1999 18:37:51

On Mon, 16 Aug 1999, [ISO-8859-2] Ji�� Ho�ek wrote:

> [...]
> 2.
>
> Nevite nekdo o necem ? Ja sem nic free nenasel. Predem diky, Jiri.

Ahoj, jukni na
http://www.perio.unlp.edu.ar/modbc/
ale neni tak uplne free.
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Problem s procedurou

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 16.8.1999 19:56:26

> [...]
>naladovat ten listbox z te moje procedury? Je to zrejme
>stupidni dotaz, ale bohuzel ja to nevyresil.

Posli sem tu proceduru, ktera ti nefunguje.
Takhle se toho moc vyresit neda.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

ADMIN: Jak prec�st boot-sector ?

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 16.8.1999 20:13:29

Dobra tedy, tady to je:

unit DirectDeviceAccess;

(*

Copyright (c) Tomas Matousek, 1999

*)

interface
uses Windows;
const
{WinNT:}
//IOCTL - C++ Builder\Include\Win32\WinIOCTL.h
IOCTL_DISK_BASE = $00000007;
IOCTL_DISK_GET_DRIVE_GEOMETRY = $00070000;
IOCTL_DISK_GET_PARTITION_INFO = $00074004;
IOCTL_DISK_SET_PARTITION_INFO = $0007C008;
IOCTL_DISK_GET_DRIVE_LAYOUT = $0007400C;
IOCTL_DISK_SET_DRIVE_LAYOUT = $0007C010;
IOCTL_DISK_VERIFY = $00070014;
IOCTL_DISK_FORMAT_TRACKS = $0007C018;
IOCTL_DISK_REASSIGN_BLOCKS = $0007C01C;
IOCTL_DISK_PERFORMANCE = $00070020;
IOCTL_DISK_IS_WRITABLE = $00070024;
IOCTL_DISK_LOGGING = $00070028;
IOCTL_DISK_FORMAT_TRACKS_EX = $0007C02C;
IOCTL_DISK_HISTOGRAM_STRUCTURE = $00070030;
IOCTL_DISK_HISTOGRAM_DATA = $00070034;
IOCTL_DISK_HISTOGRAM_RESET = $00070038;
IOCTL_DISK_REQUEST_STRUCTURE = $0007003C;
IOCTL_DISK_REQUEST_DATA = $00070040;

SECURITY_DESCRIPTOR_REVISION = 1;

VWIN32_DIOC_DOS_IOCTL=1;
VWIN32_DIOC_DOS_INT25=2;
VWIN32_DIOC_DOS_INT26=3;
VWIN32_DIOC_DOS_INT13=4;

type
//Disk access constants:
LARGE_INTEGER=record
L:Integer; {LowPart}
H:Integer; {HighPart}
end;
QWORD=LARGE_INTEGER;
MEDIA_TYPE=Integer;
DISK_GEOMETRY=record
Cylinders:LARGE_INTEGER;
MediaType:MEDIA_TYPE;
Heads:Integer;
Sectors:Integer;
BytesPerSector:Integer;
end;
TDiskGeometry=DISK_GEOMETRY; function OpenDevice(Disk:Char;ReadOnly:Boolean):THandle;
{WinNT: Vrati handle DISKu otevreneho pro cteni/zapis
Win95: Vraci handle ovladace V/V (VWIN32)
chyba: -> Result<=0}
function CloseDevice(hDevice:THandle):Boolean;
{WinNT: Ukonci praci s diskem
Win95: Ukonci praci s ovladacem V/V (VWIN32)
chyba: -> FALSE}
function GetDiskGeometry(hDevice:THandle;var
DiskGeometry:TDiskGeometry):Boolean;
{WinNT,Win95:
Vrati ve strukture DiskGeometry strukturu disku (nemusi se shodovat s
realnym fyzickymi parametry disku)
chyba: -> FALSE}
function LogToAbs(DiskGeometry:TDiskGeometry;LogNum:DWORD;var
Cylinder,Head,Sector:DWORD):Boolean;
{WinNT,Win95:
Prelozi logicke cislo sektoru na absolutni diskovou adresu CHS;
chyba: (sektor neexistuje) -> FALSE}
function
AbsToLog(DiskGeometry:TDiskGeometry;Cylinder,Head,Sector:DWORD;var
LogNum:DWORD):Boolean;
{WinNT,Win95:
Prelozi absolutni diskovou adresu CHS na logicke cislo sektoru
chyba: (sektor neexistuje) -> FALSE}

function ReadSectors(hDevice:THandle;var
Buffer;Sector:DWORD;Count:Integer;C,H,S:Word):Boolean;
{WinNT,Win95:
Ulozi do Bufferu Count sektoru zacinajicich sektorem s log. cislem
Sector
chyba: -> FALSE}
var
CntrlsNum:Integer;

implementation
type DEVIOCTL_REGISTERS=record
EBX,EDX,ECX,EAX,
EDI,ESI,
Flags:DWORD;
end;
var WinNT:Boolean;
ODrive:DWORD;
Reg:DEVIOCTL_REGISTERS;

procedure ECXToCS(ECX:Integer;var Cylinder,Sector:Integer);
begin
Sector:=ECX and $3F; //Bity 0..5
Cylinder:=ECX and $C0 shl 2 + ECX shr 8; //Bity 8..15 a 6,7
end; {ECXToCS}

function CSToECX(Cylinder,Sector:Integer):Integer;
begin
Result:=Cylinder and $300 shr 2 + Cylinder and $FF shl 8 + Sector;
end; {CSToECX}

{== OpenDevice
=================================================================}

function WNTOpenDevice(Disk:Char;ReadOnly:Boolean):THandle;
var Access:DWORD;
begin
if ReadOnly then
Access:=GENERIC_READ else
Access:=GENERIC_READ or GENERIC_WRITE;
Result:=0;
try
Result:=CreateFile(PChar('\\.\'+Disk+':'),Access,FILE_SHARE_READ or
FILE_SHARE_WRITE,nil,OPEN_EXISTING,0,0);
end; {WNTOpenDevice}

function W95OpenDDA:THandle;
begin
Result:=0;
try

Result:=CreateFile(PChar('\\.\VWIN32'),0,FILE_SHARE_WRITE,nil,OPEN_EXISTING,
0,0);
end; {W95OpenDDA}

function OpenDevice(Disk:Char;ReadOnly:Boolean):THandle;
begin
Disk:=UpCase(Disk);
if WinNT then
Result:=WNTOpenDevice(Disk,ReadOnly) else
begin
Result:=W95OpenDDA;
if Result>0 then
ODrive:=Ord(Disk)-$41;
if ODrive>1 then
Result:=0;
end;
end; {OpenDevice}

{== Close Device
===============================================================}

function CloseDevice(hDevice:THandle):Boolean;
begin
Result:=CloseHandle(hDevice);
oDrive:=DWORD(-1);
end; {CloseDevice}

{== GetDiskGeometry
============================================================}

function GetDiskGeometry(hDevice:THandle;var
DiskGeometry:TDiskGeometry):Boolean;
var BytesReturned:Integer;
begin
if WinNT then
Result:=DeviceIOControl(hDevice,//device handle
IOCTL_DISK_GET_DRIVE_GEOMETRY, //code of operation
nil, //pointer to buffer - input
0, //size of input buffer
(zv)DiskGeometry, //pointer to buffer - output
SizeOf(DiskGeometry), //size of output buffer
BytesReturned, //pointer to variable - real output size
nil) else //pointer to overlapped structure
begin
Result:=False;

//Registry:
Reg.EAX:=$0800; //sluzba
Reg.EDX:=ODrive; //Drive (0=A: 1=B)

//Int13H:
try
if not
DeviceIoControl(hDevice,VWIN32_DIOC_DOS_INT13,(zv)Reg,SizeOf(Reg),(zv)Reg,SizeOf(R
eg),BytesReturned,nil) then Exit;
if Reg.Flags mod 2<>0 {CF=1} then Exit;

with DiskGeometry do
begin
Cylinders.H:=0;
ECXToCS(Reg.ECX,Cylinders.L,Sectors);
Inc(Cylinders.L);
Heads:=Reg.EDX shr 8+1;
CntrlsNum:=Reg.EDX and $FF;
BytesPerSector:=512;
end;
Result:=True;
end;
end; {GetDiskGeometry}

{== ReadSectors
================================================================}

function ReadSectors(hDevice:THandle;var
Buffer;Sector:DWORD;Count:Integer;C,H,S:Word):Boolean;
var Offset,
BytesReturned:Integer;
begin
Result:=False;
if (Count<=0) or (Sector<0) then Exit;

//Kontrola pameti Bufferu:
if IsBadWritePtr((zv)Buffer,Count*512) then Exit;

if WinNT then
begin {WinNT}
Offset:=Sector*512;
try
//Umisti ukazatel na pocatek sektoru:
if SetFilePointer(hDevice,Offset,nil,FILE_BEGIN)<>Offset then Exit;
//Nacte sektor(y):
if not ReadFile(hDevice, Buffer, Count*512, BytesReturned, nil) then
begin {Win95}

//Registry:
Reg.EAX:=$0200 + Count; //sluzba, pocet sektoru
Reg.EBX:=Integer((zv)Buffer); //ES:BX - buffer
Reg.ECX:=CSToECX(C,S); //Cyl, Sec
Reg.EDX:=H*$100+ODrive; //Head, Drive

[...]

end; {ReadSectors}

function LogToAbs(DiskGeometry:TDiskGeometry;LogNum:DWORD;var
Cylinder,Head,Sector:DWORD):Boolean;
begin
with DiskGeometry do
begin
if LogNum>Cylinders.L*Heads*Sectors-1 then
begin
Result:=False;

Sector:=LogNum mod Sectors+1;
LogNum:=LogNum div Sectors;
Head:=LogNum mod Heads;
Cylinder:=LogNum div Heads;

Result:=True;
end;
end; {LogToAbs}

[...]
//Test na existenci sektoru:
if (Cylinder>Cylinders.L-1) or (Head>Heads-1) or (Sector<1) or
(Sector>Sectors) then
begin
Result:=False;

//Preklad:
LogNum:=Cylinder*(Sectors*Heads)+Head*Sectors+Sector-1;

Result:=True;
end;
end; {AbsToLog}

var OSVersionInfo:TOSVersionInfo;

initialization
{Zjisti verzi Windows:}
OSVersionInfo.dwOSVersionInfoSize:=SizeOf(OSVersionInfo);
GetVersionEx(OSVersionInfo);
if OSVersionInfo.dwPlatformId = VER_PLATFORM_WIN32_NT then
WinNT:=True else
WinNT:=False;
ODrive:=-1;
end.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

Import dat z *.XLS do Paradoxu bez DDE, OLE atd

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 16.8.1999 20:21:55

Hledam reseni jak importovat data ze souboru *.xls do tabulky Paradox,bez pouziti OLE, ODBC atd.
Nejredaji bych to resil pomoci komponety, ale i jine reseni uvitam.

Diky Milan

Vyhledavani udaju ve StringGridu

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 16.8.1999 20:25:58

Nevite prosim nekdo, jak vyresit vyhledavani zaznamu ve StringGridu pomoci udaje zadaneho
napr. do pole Edit. Zatim zkousim komponentu AdvStringGrid, ktera ma vsechno mozny,
ale vyse pozadovanou funkci jsem nenasel.

Diky Milan

Cislovani dokladu - jak nahrat hodnotu z jedne tab

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 16.8.1999 20:51:57

Delsi dobu se trapip tim, jak vyresit nasledujici problem:

Mam Tabulku1 Paradoxu a ta ma pole rodne cislo, ja potrebuji toto rodne cislo prenest do pole druhe
Tabulky2 ( ktera je detail tabulky1 - 1:N ) s tim, ze k prenesenemu rodnemu cislu potrebuji na konec pridat
cislo , ktere odpovida skutecnemu poctu N zaznamu v tabulce2.

Pokousel jsem to resit pomoci udalosti onNewrecord nad Table2 tak, ze jsem nacetl do pole Table2
hodnotu z Table1 ke ktere jsem pricetl hodnotu Table2.RecordCount. Na prvni pohled to funguje, ale
po editaci jiz porizenych zaznamu nebo vymazani nektereho z jiz existujicich zaznamu v Table2 se mi jiz drive pridelene cislo neaktualizuje. Nevite nekdo jak na to ???

Diky vsem za odpoved

TTreeView

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 16.8.1999 21:22:14

<Mys(zv)post(tec)cz> wrote:
> Je nutne udelat upgrade comctl32.dll. (je na strankach microsoftu jmenuje se
> 40Comupd.exe)

Ten soubor mas mj. na instalacnim CD s Delphi a navic M$ povoluje jeho distribuci dalsim subjektum, takze ho muzes pridat do sve aplikace, po jejim startu otestovat ImageList.Count=0 a jestlize ano, tak ho rovnou muzes spustit, aby to end user nemusel nekde honit.

bye pf, callnet(zv)telecom(tec)cz

Duplicita (i triplicita :-) ) prispevku

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 16.8.1999 21:37:22

On Mon, 16 Aug 1999, I.C. - Delphi Support wrote:

> Me chodi prispevky i vickrat ( i starsi ).
>
> Taky bych mel pripominku:
> Bylo by perfektni, kdyby si vsichni seridily datum a cas na svem
> pocitaci.
> Mam nastaveny trideni podle casu a mam v tom peknej binec.

Honem se vsichni kouknete na archiv konference! :-)
Po tom zatmeni se dejou divny veci. Uz se objevilo par prispevku z roku
2000 (treba 20.6.2000). A ja, co porad s tim rokem 2000 maj!

Ne vazne, v tom se neda moc rozumne hledat.
Lukas

P.S. Aporopo do konference mi projde tak kazdy druhy prispevek.

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Problem s procedurou

[*] David Otoupalik <Dvaidkonf(zv)atlas(tec)cz> - 16.8.1999 22:43:32

> [...]
> naladovat ten listbox z te moje procedury? Je to zrejme
> stupidni dotaz, ale bohuzel ja to nevyresil.

Cau, pravdepodobne by mohl byt problem v tom, ze kdyz mas definovanou fci
procedure
Procedure FillListBox;
a neudal jsi ale Procedure ATadyNe; ???
Dale by moh byt problem v tom, jak udavas, ze doplnujes ListBox.Tag := 35;
ale vzhledem k tomu ze nemas ATadyNe definovanou tak prekladac nemuze
pochopit, co to vlastne volas....

S pozdravem Dvaid

DBGridSinea a D4

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 16.8.1999 23:08:53

Vyjimecne odpovidam na svuj vlastni Re-mail

Bohuzel jsem nedavno dostal informaci, ze prevod na D4 nebude nyni mozny.
Pokud bude zajem o zduvodneni, napiste mi na jaro(zv)sinea(tec)cz.
Nabizim tuto komponentu, jakozto vsechny dalsi komponenty Sinea VCL
s kompletnimi zdroji k dalsimu vyvoji napr. do DelpFree.
Je tam dost zajimavych veci od D1 az po D3 a vetsina komponent funguje dobre
i pod D4. Vypada to, ze to bude chodive i pod D5 (krome toho DBGridu a
navigatoru)

Zajemci se mohou ozvat na stejnem mailu.
Pan Krmela se nyni bude venovat prevodu generatoru sestav do D5.
Zatim neumime odhadnou nutny cas, ale snad to stihneme velmi brzo po
oficialnim
vydani D5. Nyni to zkousime na Beta-verzi.

> Pan Krmela se jiz vratil z dovolene.
> Mluvil jsem s nim a prislibil, ze se na to v brzke dobe podiva
> a zrejme to opravi.

Informace z VersionInfo v projektu

[*] Petr Reichl <meap(zv)seznam(tec)cz> - 17.8.1999 00:53:33

Potrebuji v projektu volat informace z Version Info,
presneji potrebuji verzi programu (vsechny Major, Minor, ...)
--
Petr Reichl
E-mail: reichl(zv)seznam(tec)cz

Informace z VersionInfo v projektu

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 17.8.1999 06:49:51

On Tue, 17 Aug 1999, Petr Reichl wrote:

> Potrebuji v projektu volat informace z Version Info,
> presneji potrebuji verzi programu (vsechny Major, Minor, ...)
> [...]

pokud pouzivas RX a chces je pouzit, tak je to snadne, pokud ne, tak se tam
koukni, jak to delaj:

uses
RxVerInf;

procedure ...
var
VerInfo: TVersionInfo;
begin
VerInfo := TVersionInfo.Create(Application.ExeName);
try
Memo.Lines.Clear;
Memo.Lines.Add(Format('%s, version %s, Copyright (c) 1997-9',
[VerInfo.FileDescription, VerInfo.FileVersion]));
Memo.Lines.Add('');
finally
VerInfo.Free;

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

rozmer obrazku

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 17.8.1999 07:06:39

Ahojda
Do TImage nacitam obrazek JPG.
Jak lze pred nactenmim zjistit jeho rozmery, abych mohl podle toho nastavit
pomer stran TImage pri zapnuti Strentch:=true se zobrazil nezdeformovane.

Je to v D3 prof.

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne, neco
dela a je zcela zdarma :-)

kodovanie (crypt) v Delphi

[*] Milan N�mec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 17.8.1999 07:18:54

Na internetu jsou bezpecne a overene sifry (128 bitove)
nepatentovane (CAST, Blofish, Twofish, Rijndael, Serpent)
a dalsi patentovane (RC6,...).
Na zabezpeceni hesla se pouziva hashovaci metoda,
ktera je jednocestna o dostatecne delce (160 bitu)
nepatentovane (RIPEMD, Tiger) nebo
patentovane (SHA1).

Tak proc vymyslite spatne reseni, kdyz mate k dispozici
to nejlepsi reseni - zadarmo jen to stahnout a pouzit?

> [...]
> hesla). Teprve koncem 50. let bylo dokazano, ze jde o absolutne bezpecny
> system. Dnes je, tak jako i minulosti, pouzivan k sifrovani

V�ta byla zm�n�na

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 17.8.1999 07:23:08

Zdrav�m,
tak u� jsem to vy�e�il. Probl�m byl v nov�j�� verzi informixu u jednoho u�ivatele s jeho� v�tami pak byli probl�mi. M&B

DB JPEG Image

[*] Ji�� Ho�ek <j.hosek(zv)mmo(tec)cz> - 17.8.1999 07:29:05

> [...]
> which is also contained in package VCLDB30'"
>
> Ne, ze bych nerozumel tomu textu, ale nevim, jak tu chybu

Ja jsem to instaloval do D4 a bez problemu, tak nevim. Posilal jsem to nekomu
(ja setrilek jsem ty maily hned smazal) jeste jednou, mnel jsi i ty problem?

Jiri

ODBC komponenty

[*] Ji�� Ho�ek <j.hosek(zv)mmo(tec)cz> - 17.8.1999 07:32:30

> Od: Lukas Voborsky [SMTP:xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz]
> P�edm�t: Re: ODBC komponenty
>
> Ahoj, jukni na
> http://www.perio.unlp.edu.ar/modbc/
> ale neni tak uplne free.
> Lukas

Samozrejmne diky za odkaz, ale mODBC jede az od D3 vyse.
S tou free podminkou to mam asi smulu.

Jiri

Ukonceni aplikace mezi Application.Initialize a Ap

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 17.8.1999 08:41:21

co takhle HALT primo v souboru DPR po initialize ?

<Masa(zv)Aquasoft(tec)cz>
Tomas Vins, Aquasoft spol. s r.o.

[...]

Registry pod WinNT

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 17.8.1999 08:41:16

Cus,

nevite nekdo jak se dostat k registrum pod WinNT, kdyz jsem
nastartovanej jako sluzba? Nejak mi to tam nepusti. Proste ten muj
program si nedokaze nacist konfiguraci, pritom pokud bezim jako normalni

aplikace, tak je vse vpohode.

Diky, Tomas Rosa

Registry pod WinNT

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 17.8.1999 09:06:04

Sluzba ti asi bezi na SYSTEMovej ucet, takze je potreba pocitat s nekterymi
omezenimi, nebo startovat sluzbu s uctem, ktery ma pristup v registy, na
misto, ktere potrbujes, popr. si nastavit prava v registy tak, aby si se tam
dostal i na systemovej ucet.

Seznam omezeni pro LocalSystem account:
=======================================
A service that runs in the context of the LocalSystem account inherits the
security context of the SCM. It is not associated with any logged-on user
account and does not have credentials (domain name, user name, and password)
to be used for verification. This has several implications:
� The service cannot open the registry key HKEY_CURRENT_USER.
� The service can open the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SECURITY.
� The service has limited access to network resources

M. Dvorak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Tomas Rosa [mailto:trosa(zv)seznam(tec)cz]
Odesl�no: 17. srpna 1999 8:41
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Registry pod WinNT

[...]

Zjisteni typu Fieldu v DBEdit - HOTOVO

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 17.8.1999 09:11:14

Tak jsem to vyresil nasledovne. Zasilam fragment komponenty. Test probiha v OnEnter, tzn. jakmile vlezu do DBEditu, tak probehne kontrola na typ Fieldu.
Diky za pomoc. TDBEditPokus = class(TDBEdit)
private
FDBDataType : TFieldType; {za behu zjistuji typ Fieldu}
FOnEnter : TNotifyEvent;
protected
procedure DoEnter; override;
constructor Create(AOwner : TComponent); override;

constructor TDBEditPokus.Create(AOwner : TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
end;

destructor TDBEditPokus.Destroy;
begin
inherited Destroy;
end;

procedure TDBEditPokus.DoEnter;
begin
//zjisteni typu promenne - az po vytvoreni (create) komponenty
if Field<>nil then
FDBDataType := Field.DataType;

if Assigned(FOnEnter) then
FOnEnter(Self);

> [...]
> (komponeta jde nainstalovat), ale pri pouziti komponenty to to hlasi znamou

QRExpr....

[*] Dalibor Bednar��k - 17.8.1999 09:42:59

AHoj lidi.....

Muzete mi nekdo poradit....

Pouzivam QRExpr v DELPHI 4 C-S ...
Muzete mi rict jak zjistim HODNOTU toho QREXPR v programu. Myslel jsem si ze
to pujde
pres QRExpr.Caption. Jenze nejde. Vracimi to, co mam napsano v
QRExpr.Expression.
V Delphi 3 mi to tak fungovalo. Ted v Delphi 4 ne....

A jeste jedna vec....
Kdyz v QuickReportu.Preview vyberu jinou tiskarnu nez default a dam tisk.
Tak mi to zhavaruje na Acces viollation at address 000000000000000000015,
nebo na
000000000000000000009....Nevite co s tim?

Mam nainstaloval jsem si paky 2 a 3...

ZA KAZDOU RADU PREDEM DIK....
Dalibor...

Cislovani dokladu - jak nahrat hodnotu z jedne tab

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.8.1999 09:54:39

[...]

[Polak Jiri]
Nejakou dobu jsem na ten mail koukal a nejsem schopen uhadnout, o co Ti
vlastne jde.
Popisujes neprehledne jakesi reseni, z nehoz se neda vysledovat zadny smysl.
Napis radeji, jak chces, aby se choval program, co by se melo zobrazovat,
atd...
Jura
-------------
Email: Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz

Co mne nastvalo a na co si dejte pozor:
http://freeweb <http://freeweb/> .coco(tec)cz/jpolak/cernalistina/

Kulaty button

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 17.8.1999 08:54:21

Ahoj,

mel jsem nekde free zdrojak komponenty - kulate resp. elipticke
tlacitko, na ktere sel dat obrazek, ale nemohu to zaboha najit. Najde se
dobra duse, ktera by neco podobneho mela a mohla by mi to poslat ?
Samozrejme na _SOUKROMY MAIL_, ne do konference. Diky predem.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic

Registry pod WinNT

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 17.8.1999 10:04:55

problem by mohl byt v pravech. jako sluzba se poustis bud s pravy nejakeho
uzivatele, nebo s pravy stroje a ti nemusi videt tam, kam ty potrebujes

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.8.1999 10:40:54

Milan Bla ek wrote:

> [...]
> jiz porizenych zaznamu nebo vymazani nektereho z jiz existujicich
> zaznamu v Table2 se mi jiz drive pridelene cislo neaktualizuje.

V Paradoxu budes mit problemy vzdy. V SQL databazi se tohle
elegantne vyresi pomoci triggeru. V Paradoxu se budes muset
porad trast, jestli ti do tabulek nekdo nezastara zvenci mimo tvuj
program.

Jedno mozne reseni je mit v Table2 pouze referencni odkaz na
Table1, takze rodne cislo zjistis pomoci reference. Pokud to z
nejakeho duvodu nejde a r.c. musi byt v Table2, pak nezbyva nez
po vymazani zaznamu vzdy vsechno precislovat. Po editaci by to
nemel byt problem, pokud uzivatele nepustis k editaci toho
poradoveho cisla. Takze po delete bys mohl udelat neco takoveho:

Zjistis poradove cislo mazaneho zaznamu, a pak pustis takovyto
update (bez zaruky na spravnou syntaxi):
update table2 set cislo=cislo-1 where cislo>smazanecislo and
rc=rodnecislo

Takhle jsi to myslel?

Jestli jenom potrebujes pridavat nova cisla, pak to muzes pri
insertu delat spise nez pres RecordCount takto:
{cislo=1+}select Max(cislo) from Table2 where rc=rodnecislo

Lokalizator

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 17.8.1999 10:40:54

Ahoj all,

uvazuji o moznosti, ze by Lokalizator bylo mozne pripojit k
nejakemu vlastnimu programu, aby mohl kazdy program lokalizovat
sam sebe. Potreboval bych vsak vyresit problem, jak vyrobit dll
knihovnu (bez vykonneho kodu, staci s resources) bez nutnosti
pouzivat kompilator treti strany. Mate nekdo prehled, jak se takova
dll sestavuje nebo zahledl jste nekdo nekde nejaky kod na
sestaveni dll? Muze byt i v C.

AVIPlay s podporou DirectX

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 17.8.1999 10:57:08

Nevim, jesli to v tom zmatku s du/tri/quad/.../plicitami proslo, takze
znovu:

[...]

ODBC DSN

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 17.8.1999 11:18:48

Ahoj vsici,

netusite nekdo, nebo nemate treba hotovy
kod, jak vytvorit ODBC DSN za behu
programu ??? Patram na Torry a SunSite a
zatim bezuspesne....

Respektive, jde mi o to, ze se chci pripojit na
MySQL databazi na webu, ale nechtel bych
ucit na dalku uzivatele, jak zalozit DSN apod.

No a uplne nejlepsi by bylo, kdybych nemusel
pouzivat ODBC nebo BDE ;-) Nasel jsem sice
nejaky komponenty pro MySQL, ale neni to to
pravy orechovy ;-)

Prostredi: Delphi 3 C/S ...

Diky za kazdy nakopnuti.

Milan

Lokalizator

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 17.8.1999 11:24:05

Na nizsie uvedenej stranke sa da najst Free Pascal Compiler (FPC). Ten by mal
dokazat kompilovat aj DLL.
Daju sa odtial stiahnut aj zdrojove kody, tie su napisane z vacsej casti v
pascale, staci si ich uz len nastudovat.

Adresa je:

http://tfdec1.fys.kuleuven.ac.be/~michael/fpc/fpc.html

vela stastia...

[...]

"Zbysek Hlinka" <zhlinka(zv)login(tec)cz> on 17.08.1999 10:40:54

Please respond to delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO)
Subject: Lokalizator

[...]

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 17.8.1999 11:33:46

Pisu zpameti a tak se muzu mylit. Chces hledat ve sloupci, v radku nebo
kdekoli? Ve sloupci a v radku by to melo jit pres property TStringGridu,
ktere vraci sloupec nebo radek jako TStrings - a TStrings ma metody na
vyhledavani. Pokud by to melo byt kdekoli, asi by se to muselo
naprogramovat v cyklu.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Bla�ek [SMTP:mbsint(zv)telecom(tec)cz]
Odesl�no: 16. srpna 1999 20:26
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Vyhledavani udaju ve StringGridu

[...]

Diky Milan <<Soubor: ATT00004.htm>>

QRExpr....

K tomu prvnimu: skus to odchytit vlastnosti OnPrint(var Value: string)

Sroub

> [...]
> nebo na
> 000000000000000000009....Nevite co s tim?

Lokalizator

> Ahoj all,
> sam sebe. Potreboval bych vsak vyresit problem, jak vyrobit dll
> knihovnu (bez vykonneho kodu, staci s resources) bez nutnosti
> pouzivat kompilator treti strany.

Nejak jsem nepochopil proc by jsi chtel pouzivat kompilator treti strany.
Dll knihovna tak jak ji vytvorej Delphi ti nestaci (je pravda ze uplne bez
funkce
jenom s resourcem jsem ji nezkousel ale podle mne by to melo normalne
chodit).

Ja pouzivam D4 a .Dll a to i tak ze je dynamicky loaduju za chodu programu
(pak se to chova
jako plugin) a jsem plne spokojenej.

Radek Voltr

ODBC DSN

[*] Petr Bozek <bozek(zv)box(tec)cz> - 17.8.1999 12:19:04

Ahoj.
Mam vyzkouseny nasledujici kod pro MS ACCESS.
Ale bohuzel se to DSN neobjevi v seznamu kdyz jdes pre Control Panel.
Petr Bozek

----- Original Message ----- > netusite nekdo, nebo nemate treba hotovy
> kod, jak vytvorit ODBC DSN za behu
> programu ??? Patram na Torry a SunSite a
> zatim bezuspesne....

ODBC_ROOT = '\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\brnenka';
ODBC_JET = '\ENGINES\JET';
ODBC_DRIVER= '\Software\ODBC\ODBCINST.INI\Microsoft Access Driver
(*.mdb)';
var
reg:TRegistry;
tmp:string;}
begin
reg:=Tregistry.Create;
reg.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
try
if not reg.KeyExists(ODBC_ROOT) then
begin
reg.CreateKey(ODBC_ROOT);
reg.CreateKey(ODBC_ROOT+ODBC_JET);
reg.CloseKey;
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then
reg.WriteString('DBQ',ExtractFilePath(Application.ExeName)+'\brnenka.mdb');
if Reg.OpenKey(ODBC_DRIVER, false) then
begin
tmp:=reg.ReadString('Driver');
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then
reg.WriteString('Driver',tmp);
end
else if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then
reg.WriteString('Driver','C:\WINDOWS\SYSTEM\odbcjt32.dll');
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then reg.WriteString('FIL','MS
Access;');
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then reg.WriteString('UID','');

if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then
reg.WriteInteger('DriverID',25);
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT, false) then
reg.WriteInteger('SafeTransactions',0);

if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT+ODBC_JET, false) then
reg.WriteString('ImplicitCommitSync','Yes');
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT+ODBC_JET, false) then
reg.WriteString('UserCommitSync','Yes');

if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT+ODBC_JET, false) then
reg.WriteInteger('MaxBufferSize',512);
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT+ODBC_JET, false) then
reg.WriteInteger('PageTimeout',5);
if Reg.OpenKey(ODBC_ROOT+ODBC_JET, false) then
reg.WriteInteger('Threads',3);
Reg.Free;

DB

[*] Pavel Cech <cech(zv)sol(tec)cz> - 17.8.1999 12:52:34

nevim jak dbase, ale u paradoxu to neprojizdi celou db...
a co se dbase (dbf) tyce, tak jedine "silenec" by nechalo
kvuli recordcount projet celou db.
Matne si pamatuju, ze kdyz jsem delal db v Borland7 pod DOSem,
tak to natahovalo v hlavice....

From: Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 17. srpna 1999 9:18
Subject: Registry pod WinNT

> [...]
>nastartovanej jako sluzba? Nejak mi to tam nepusti. Proste ten muj
>program si nedokaze nacist konfiguraci, pritom pokud bezim jako normalni

Lokalizator

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.8.1999 13:20:12

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 17 Aug 99,:

> [...]
> pouzivat kompilator treti strany. Mate nekdo prehled, jak se takova
> dll sestavuje nebo zahledl jste nekdo nekde nejaky kod na

DLL je normalni PE format, jako kazdy Win32 EXE. A nemuzes
normalne udelat jednu DLL knihovnu s jednim malym resourcem,
tu prilozit k aplikaci, no a pak jednoduse nakopirovat
a ten resource vymenit? To prece umis pod NT...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Heslovani Woknows...

[*] Pavel Cech <cech(zv)sol(tec)cz> - 17.8.1999 14:28:30

ja bych radsi shitouwsi nehesloval...
obcas mam potize se do woknous dostat i bez hesla ;-)

Od: Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 17. srpna 1999 14:37
[...]

Testovani hodnoty Sender

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 17.8.1999 14:44:14

> begin
> if Sender=DBGrVracPripad then
> begin
> ...neco
> end;

Ja bych to videl takhle:

> if (Sender as TDbGrid).Name=DBGrVracPripad then

eLKa

socket a problem s connectem na server

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 17.8.1999 14:53:47

Ahoj
mam takovej malej dotaz. Mam aplikaci ktera se konektuje na muj server.
Pokud se muj server shodi, pokousi se tato aplikace kazdych 10 sekund na
tento server pripojit. tady ovsem vznika problem a to ze kdyz kazdych 10
sekund posilam myslim ze se tomu rika SYN paket na navazani spojeni zahlti
se tim jeden port (netstat -a) ktery ceka na odpoved myslim ze to je ACK
paket. Ale po nekolka hodinach se po marnem pokouseni o spojeni kompletne
zahlti vsechny porty. Nevite jak to osetrit ?

IP Adresa

[*] tmara(zv)itsys(tec)cz - 17.8.1999 15:08:07

Hezky den,
Potrebuju nejak zjistit IP adresu pocitadla, ze ktereho se n�kdo snazi
hrabat se v�mem. Jde to nejak?

Mam Delphi 4 Prof.

Thx...ByE.

Testovani hodnoty Sender

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 17.8.1999 15:26:17

Otazek ve Tvem mailu je vice. Nejdrive jde o to, jak pouzivas Sender.
V prikladech, kteres tam uvedl to tak nevypadalo, ale z okolniho popisu jsem
usoudil,
ze mas ActionList, jedna z ContainedAction je napojena na polozku PopupMenu
a jeji udalost click vyvolava jakousi metodu na objektu typu DBGrid.
V prikladech jsi volane procedure predaval Sendera, to znamena polozku
typu TContainedAction. Ta polozka nikdy nemuze byt typu DBGrid.
Sender je totiz identifikace objektu, na kterem nastala prislusna udalost.
A kdyz reagujes na udalost menu nebo Actionu, je test, zdali Sender neni
nahodou
DBGrid, zbytecny. Neni.

K tomu, ze Ti Watch ukazuje hodnotu 0, nemohu nic rict. To bych musel videt
jeste neco navic.

Testovat hodnotu Sender lze vselijakymi zpusoby, zalezi na tom, co
potrebujes.
1] Porovnani operatorem '=' mas dobre v pripade, ze DBGrVracPripad je nejaka
instance
Napr. na formu mas dva DbGridy, obema priradis pro nejakou udalost
stejnou metodu
a v te metode potrebujes zjistit, ktery z tech dvou DBGridu udalost
vyvolal
2] Jak uz Ti kdosi radil, muzes pouzit operator 'is'. Ten pouzijes v
pripade, ze potrebujes
urcit tridu nebo potomka tridy. Konstrukce
"if Sender is TDBGrid" znamena: "jestlize Sender je instance tridy
TDBGrid nebo jeji potomek"

To jenom na vysvetlenou k tem odpovedim, ktere Ti uz prisly.
Pritom ale nevim, jenom predpokladam, ze ten test jsi mel dobre - viz bod 1.

Posoudit ale vice nelze, protoze v prikladu jsou identifikatory, o nichz
nevim, co mohou znamenat.

Jura
-------------

http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak/cernalistina/> -----Original Message-----

[*] Jan �ebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.8.1999 15:57:43

Nekde v Options je tam snad Code Completion.

= tel. 0434 692 931, 692 569, 0601 20 30 84
Odes�latel: Ren� Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Automaticka uprava v editoru Delphi3 C/S
Datum: 12. srpna 1999 13:41

Hi,

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 17.8.1999 16:39:56

> [...]
>paket. Ale po nekolka hodinach se po marnem pokouseni o spojeni kompletne
>zahlti vsechny porty. Nevite jak to osetrit ?

otestovat funcnost TCP/IP stacku na serveru nejakym jinym zpusobem - napr ICMP ECHO (ping)