MDI a maximalizace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:32:49

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> pri maximalizovani MDI childu mi "zesedne" ikona pro uzavreni "X".

Ahoj,

V jake verzi Delphi ?

Std <-> Prof (Was: ADO + D5)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:32:20

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Standard evidentne neni stvoren za ucelem tvorby databazovych aplikaci.
> K cemu by potom byl profesional?

Ahoj,

Mezi Std a Prof je vice rozdilu, predevsim Std nema zdrojaky VCL, coz IMHO
dost snizuje jeho praktickou pouzitelnost ve slozitejsich aplikacich, o
vyvoji komponent nemluve. Navic jsou tam omezeni v ladeni, ActiveX, COMu
atd. Zkratka je to spise takova "learning edition" a souborove databaze by
tam byt mohly, navic v predchozich Std verzich byl umyslne zamezen pristup
pres ODBC.

MDI a focus

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:32:40

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> mam MDI parent a v nem se oteviraji childy. Mimo to v tom parentu mam TPanel
> a v nem TDirectoryListBox. Problem nastane, jakmile kliknu do toho
> TDirectoryListBoxu. TRichedit v tom childu jakoby ztratil focus. Normalne v
> nem muzu oznacovat blok, ale kurzor tam neni a ani nejde psat. Pomuze az
> otevreni noveho childu.

Ahoj,

Pokud kliknes do toho listboxu, tak by richedit samozrejme mel ztratit
focus (a skryt kurzor). Zajimave je, ze pokud jsem to dobre pochopil,
tak kdyz ma listbox focus tak muzes v richeditu oznacovat blok. Cim ?
Pomoci kurzoru ? Kliknutim do richeditu by mel tento opet ziskat focus.

Neviditelne sdilene slozky (Was: IP Adresa & detek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:33:43

Jan Fiala wrote:

> A neni to jenom tim, ze ji k tomu priradi standardni ikonu ? Viz napr.
> DeskTop.INI v adresari Dokumenty. V tomto souboru jde mimo jine i pro
> adresar priradit ikonu.

Ahoj,

Je mozne ze by to slo nasimulovat i takhle, nezkousel jsem, ale mam pocit ze
to pridelovani ikon funguje jen s nainstalovanym ActiveDesktopem ?

Nicmene ja mam namysli neco jineho, pokud vytvaris (ve Win9x) sdilenou
slozku, tak ji davas ruzne atributy:

SHI50F_RDONLY = $00000001;
SHI50F_FULL = $00000002;
SHI50F_PERSIST = $00000100;
SHI50F_SYSTEM = $00000200;

Prave ten posleni se pouziva pokud mas napriklad ke sdileni tiskarnu.
Kdyz si ji chce pak nekdo v siti nainstalovat, tak odnekud taha drivery.
Windows to resi tak, ze da neviditelne ke sdileni adresar WINDOWS\SYSTEM
a slozku nazve PRINTER$. Takove sdileni nevidis nikde v Pruzkumniku a ani
jej nemuzes uzivatelsky vytvorit. Ale programove uz ano, navic NetWatch
slozky s timto atributem nezobrazuje, coz prave zneuzivaji ruzne viry.
Mozna ze ve Win98 je to uz jinak.

Table.Delete a Table.Recall

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:36:28

Petr Sadovsky wrote:

> Ahojte,
>
> Nedavno tady byla debata o packovani tabulky.a byl tam nazor, ze pro
> sitove aplikace je vyhodne tabulku se zaznamy oznacenymi ke smazani
> nepackovat, ale zaznam ke smazani nahradit novym zaznamem, protoze pri
> packovani je ttreba vylucny pristup k tabulce.
> Chtel bych to nejak provadet, ale potrebuji zjistovat zda jsou najake
> zaznamy vymazane, potrebuji se dostat na vetu oznacenou k vymazu a obnovit
> ji (RERCALL). Poradte mi, prosim, fce, kterymi to zjistim.V helpu jsem je
> nenasel.

Ahoj,

Pro DBase/FoxPro tabulky muzes pouzit BDE API funkci DbiUndeleteRecord,
priklad pouziti je u ni v helpu. Ja osobne bych si s timhle ale radsi nic
nezacinal, klidne at si databaze bobtna, jednou za tyden/mesic provedes
pakovani tabulek. Budto nejakou specialni aplikaci na "serveru", pri
jejim spusteni zablokujes moznost spusteni ostatnich aplikaci, unosne by
to mohlo byt treba v noci aby se neblokoval provoz. Nebo to udelat tak,
ze v danou dobu prvni pripojivsi se uzivatel spusti pakovani a ostatni
budou muset chvili cekat.

nove BDE, verze 5.10

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:37:21

Tomas Michal�k wrote:

> Ahoj,
> neni zadna zprava o novinkach, takze zasilam primy link

Ahoj,

na popisu teto nove verze se (dle Borlandu) pracuje ....

DBGrid:Translate Error. Value out of bounds.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:43:04

> Ren� Otisk wrote:
>
> Hi,
>
> tohle mi to hlasi ("Translate Error. Value out of bounds.") kdyz posunu
> horiz. scrollbar dbgridu (ten je pres query napichnuty na DBase databazi).
> dival jsem se ze to neprojde na pole typu Date ani z jedne strany.

Ahoj,

Pise se o tom tady:

http://www.borland.com/devsupport/bde/faq/FAQ93B.html

Tisk vykresu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.8.1999 22:53:06

Jarosek Radim wrote:

> Ahoj,
> potreboval bych poradit. Mam programek a z toho bych chtel tisknout neco
> jako nacrty(vykresy) :-) . K dispozici mam naskenovane nacrty (bmp) a nebo
> nacrty v danem programu (excel).Napadla moznost zavolat externe z meho
> programu tisk programu a daneho obrazku ve kterem je to delane ale to za
> boha nevim jak.

Ahoj,

Pokud ti jde o to volat Excel, tak asi nevhodnejsi je pouzit OLE Automation,
par prikladu najdes tady:

http://www.borland.com/delphi/papers/microexcel/

> Zkousel jsem vytisknout naskenovy obrazek z Repotu v Delphi
> ale ten mi vtipne a zabavne obrazek v preview ukazal ale nevytiskl :-))

To uz se tu tusim probiralo, na nekterych tiskarnach je z QR problem
pri tisku velkych bitmap. Zkus nejak zmenit nastaveni tiskarny (vyuziti
bufferu).

> Kdyz to dam na form a vytisknu to tak to neni ono.
> Jestli jste nekdo neco podobneho delali, prosim help.

Pak je tu jeste posledni moznost, tisknout si obrazek sam primo pres
Printer.Canvas. Dava ti to nejvetsi kontrolu nad celym tiskem, ale zase
na druhe strane je to slozitejsi, hlavne kvuli prepocitavani rozmeru na
rozliseni tiskarny a velikost papiru. Jednoduchy priklad mas treba v
helpu u TPrinter.Canvas.

ADO + D5

> Muzes blize rozvest, v jakem smyslu konkurencni? MIDAS je o
> vicevrstve architekture, kde jednim (zpravidla) programem-serverem
> spravujes data, a hromadou dalsich programu-klientu obsluhujes
> uzivatelske rozhrani. Jakym zpusobem by tohle mely delat
> komponenty z ADOExpress?

Umoznuje to RDS (Remote Data Services), ktore je sucastou MDAC
a ktore dokaze prenasat ADO recordsety medzi serverom a klientom.
Samotne data na serveri aj klientovi sa spravuju ADO recordsetmi.

> Ja myslim, ze portace na Linux neni uplne marna, protoze se Linux
> mohutne rozmaha. Takze casem lze IMHO ocekavat ksefty i tam.

To je pravda a je urcite dobre, ze tomu tak je. V porovnani s Windows
vsak na unixe vela vyhod nevidim. Linux nepoznam, isty cas som robil
s unixom na Sune a nebol som s nim velmi nadseny (hardware od Sunu
vsak bol super). Uzivatelske rozhranie slabe, software viacmenej ziadny.
Podla mna, ak chce dnes operacny system konkurovat Microsoftu, tak
rozhodne musi mat modernejsiu (objektovu, komponentovu, ...)
architekturu, perfektne uzivatelske rozhranie, mal by tiez obsahovat
kvalitne vyvojove prostriedky, atd. Nezda sa mi, ze by unix tieto
kriteria splnal, je to vsak iba moj nazor a takisto nie vzdy a vsade
musia byt dolezite akurat tieto kriteria.

> Ale vzdyt ona to skladacka je. Kdyz se podivas, co se ti
> zakompiluje do programu, tak je to myslim jasne. A pokud chces
> sirit balicky, muzes si vyrobit male z jednotlivych komponent.

Myslel som to inak. Vo VCL napriklad nemozem zmenit implementaciu
existujucich tried. Povedzme by som chcel implementovat vlastny TDataSet
(nie pouzivat existujuci a dedit vsetky dobre ale aj zle vlastnosti), tak to
v Delphi prakticky neide. Pritom za pouzitia COM technologie, ak by TDataSet
mal striktne oddeleny interface, tak si mozem naimplementovat datasetov,
kolko chcem (napr. priamo s ADO podporou) a som schopny ich pouzit
v aplikacii (aj bez jej rekompilacie). Nemusim mat ani zdrojak od TDataSet-u
(a najprv lustit jeho implementaciu a potom premyslal ako ju prisposobit,
resp. obist) iba zdokumentovany interface. Pri korektnej implementacii
a zaregistrovani komponentu by s nim mali samozrejme korektne fungovat
aj vsetky ostatne komponenty (alebo aj aplikacie, hoci aj davnejsie
prelozene), ktore tento interface pouzivaju. Samozrejme, ze to nie je
v praxi vsetko take idealne ale urcity prinos tu rozhodne vidim.

Takisto nemam moznost detailne ovplyvnit, co chcem mat vo vyslednej
aplikacii. Napriklad ked chcem pouzit formular, tak musim pouzit dost
komplikovany a rozsiahly TForm (a tym aj spustu dalsich tried z VCL).
Miesto toho by som niekedy chcel iba jednoduchy formular, tak aby
vysledna velkost aplikacie bola minimalna. To tiez by slo riesit pomocou
COM.

Cize za skladacku povazujem system, ktory mozem sam poskladat
z komponentov, ktore chcem pouzit (myslim tym mat aj moznost
vybrat vhodnu implementaciu komponentu, napr. odlisnu od VCL
implementacie) a nie som nuteny pouzivat komponenty, resp. take
ich implementacie ktore nechcem pouzit.
V Delphi by takisto nemalo byt vyzadovane vzdy pouzivat standardny
System unit (v C-cku je mozne si linkovat vlastny runtime) ale
umoznit zvolit vlastny. So zrusenim par takychto obmedzeni by sa
moznosti Delphi dost rozsirili a nebolo by potrebne pouzivat C-ko len
preto, ze v Delphi nemam na vyber. Som presvedceny o tom, ze
keby Delphi malo dobru podporu pre pisanie malych ActiveX
komponentov, prilakalo by vela C-ckarov, ASP programatorov, ...

> ActiveX komponentam se snazim vyhybat kde to jen jde, protoze k
> nim nejsou zdrojaky a jsou navzajem nekompatibilni, protoze
> nemaji spolecneho predka.

ActiveX maju svoje prednosti i zapory, ich pouzitie v Delphi je viacmenej
nevyhodne. Ale niektore vlastnosti ActiveX su podla mna velmi dobre
a je skoda, ze Borland to nedokaze vyuzit (vytvorit povedzme podobnu
technologiu, alebo vylepsit ActiveX, ...), napr.:

1. binarna kompatibilita - komponenty vytvorene v roznych vyvojovych
prostriedkoch su vzajomne kompatibilne. Znacny rozdiel oproti Delphi,
kde komponenty nie su kompatibilne ani medzi roznymi verziami
(a niekedy ani medzi patchmi, resp. lokalizovanymi Delphi verziami).
Tym by Borland vyriesil aj podla mna dost nestastnu koncepciu
C++ Buildera.

2. jednoduchsia instalacia - staci zaregistrovat DLL alebo OCX. Je to
podstatne jednoduchsie ako instalovat Delphi/C++ Builder komponenty.

3. dalsie vyhody (aj nevyhody ;-) ) COM technologie ako su rozsirovatelnost,
transparentnost umiestnenia, rozne zabudovane COM sluzby, atd. ...

Mne ani tak nevadi, ze niektore z tychto vlastnosti nie su v Delphi, ale
hlavne to, ze Delphi mi neposkytuje moznost si taketo vlastnosti doplnit
(napr. vizualne a komponentove programovanie ale bez VCL). Toto by
som rad videl v dalsej Delphi verzii a nie len doplnit Delphi o komponenty
pre novsie technologie (ktore na DSP uz davno existuju), lokalizaciu
(takisto bezne dostupnu na DSP) alebo zjednodusenie uz i tak
jednoducheho vizualneho navrhu aplikacie, ci podporu MMX v Delphi
assembleri, ktoru asi realne vyuzije malokto.

Erik Salaj

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.8.1999 23:58:58

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Jaroslav �ke��k dne 24 Aug 99,:

> generator z Fox-ky. Ja jsem tez byvaly programator FoxPro. K Delphi jsem
> ovsem presel uz od 16-bit verze D1 a urcite jsem toho nikdy nelitoval. Od
> D1 k D5 je obrovsky pokrok, takze nyni by rozhodovani melo byt snadnejsi.

Ja mam take Delphi od jednicky a vsechny. A predtim Turbo Pascaly.
Taky co v tom mam penez :))) Asi se take shodneme, ze v kazde verzi
jsou jiste problemy... Co se BDE tyka, tam je problem hned od
zacatku. V D1 napriklad byly silene instalovatelne, resp. kdyz jsi
mel dva programy pod BDE (IDAPI tenkrat) od dvou programatoru,
mel jsi 90% jistotu, ze to nebude chodit. Pak to trochu vylepsili,
nicmene dodnes jsou s BDE obcas problemy (napr. castecne instalace
apod.). Dodnes jsem nepochopil, jak si muzou u Borlandu myslet, ze
dnes staci mit BLOB veliky 1MB, kdyz BDE proste vic neumi :)))
Je velice zajimave, ze se BDE probojovalo od D1 az do D4, teprve
v D5 daji Borlandi take trochu jinou moznost. No slava! V podstate
uz davno vyvojari pochopili, ze BDE neni to prave, ze je opravdu
lepsi se tomu vyhnout, pokud to jde. Svedci o tom rada produktu,
ktere funguji jako nahrady BDE - napriklad Titan od Reggatta
Systems, ale i ruzne Adonisy, ODBC Expressy apod. Ja to vidim
napriklad na prodeji FlashFileru od TurboPower - to je Client/Server
databaze, ktera nahrazuje BDE. Neni to SQL Server, ale vyhovuje
to pro mnoho druhu aplikaci, linkuje se do EXE, sireni je free.
Tento produkt ma v CR nebyvalou oblibu a kdo ho ma, nestezuje si.
Je tedy jasne videt, ze lidi nejsou spokojeni s tim, co Delphi
v sobe ma. Copak dBase a Paradox se da pouzit na siti??? A kdyz
nekdo dela napriklad program pro vypis hovoru z telefonni ustredny
v prodejni cene treba 5 tisic, tezko to bude prodavat spolu
s SQL Serverem za dalsi desitky tisic.

Dalsi dost zavazny problem vidim v komponentach, ktere Borland
pridava do Delphi. V Delphi 1 se napr. dal dokoupit Power Pack
nebo jak se to jmenovalo, v tom byly zajimave VBX, ktere ale hned
v D2 byly na nic - no dobra... prisly OCX, ale to neni pouzitelne.
D1/2 byla navic chybna politika s Report Smithem, no to byla
silenost, jenze ono to ted neni lepsi. Je tam sice QuickReport,
ale stale pada, stale pada... Uz nekolikaty QuickReport a stale
to neni ono. Komponenty pro Internet nejdrive zacaly jako silene
OCX, v D4 jsou nastesti uz nativni - jenze (1) nejsou vcetne
zdrojaku (a ty zdrojaky jsou SILENE drahe, jestli jste se nekdo
dival), (2) nikdo nevi, jestli v dalsich verzich jeste budou
ty same. Prusvih je prave ten, ze cokoliv, co je od tretich
vyrobcu, nemusi byt pro dalsi verzi Delphi k dispozici. Jenze
ja jako vyvojar potrebuji to, co znam, co se jednou naucim
a pak pouzivam. Navic nemuzu drzet na disku vsechny verze
Delphi (ani nejsem opravnen dle licence!), abych si mohl udelat
upravu ve starem programu v D2, pokud ty komponenty nemam v D4.

Nebudu vzpominat, ze Delphi je docela dobre pouzitelne tak po
tech 3 servisnich opravach, tedy kratce pred tim, nez si jdeme
koupit novou verzi. Jasne, vzdy je neco noveho, na co nas
nalakaji. Ale hlavne k tem komponentam - proste Delphi tak,
jak je, kdyz se vybali z krabice, neni vubec pouzitelne.
To at mi nikdo nevyklada, kdo programuje neco jineho nez jen
nejake blbinky, ze vystaci s holym Delphi, byt by to bylo
Delphi Client/Server (Enterprise). Proste to neni mozne,
stejne je potreba dokoupit radu komponent, a nebo shanet ty
free komponenty, pokud nekdo nechce utracet. A tady jasne dochazi
na ma slova, protoze ja tvrdim, ze je lepsi si koupit Delphi
Professional a k tomu hafo cizich komponent za desitky tisic,
nez koupit Delphi Client/Server a uz na dalsi komponenty nemit.
Navic u dobre firmy mam zaruku, ze ty komponenty prizpusobi
na dalsi verzi Delphi, ze nebudu v koncich.

Spravne rikas, ze Delphi je produkt, ktery ma velmi dobry
zaklad v prekladaci i provedenem systemu VCL. Navic vizualni
navrh je take vynikajici. Jako stavebnice je spickova a ja
jsem za Delphi moc vdecny. Je ale potreba toho vzdy dost
prikoupit. Da se rici, ze nahradit vetsinu dodavanych
komponent. Ja, kdybych byl podomnim prodavacem Delphi, kdybych
chodil po firmach, nosil notebooka a nabizel Delphi, prodal
bych jich hrozne moc, protoze bych predvedl vsechno mozne.
Stejne jako se to dela na prednaskach, konferencich apod.
Jenze kdyz si k tomu pak programator sedne a opravdu zacne
neco delat, najedou zjisti, ze potrebuje jeste tohle a taky
tamto, ze tohle neni tak uplne bezproblemove... a jsme hned
u toho. Na prvni pohled nadhera, ale ja v tom programuju
uz 4 roky (myslim, ze D1 vylezlo v 1995), tak vim za tu
dobu, jak to je. Ale je to to nejlepsi, co mam :))) Tim jen
chci rici, ze by to mohlo byt 1000x lepsi... Fakt je, ze
"kazdej jsme chytrejsi nez Borland" a kazdy z nas by to udelal
lepe, ale taky je fakt, ze Borland asi programatorum moc
nenasloucha :)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Prima konektivita do SQL Anywhere

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1999 00:17:24

Puvodni zprava, kterou napsal bc.Svoboda Jarom�r dne 20 Aug 99,:

> Kdyz uz byla rec o prime konektivite do databazi,
> zajimalo by me jak a kde lze ziskat primy konekt
> do SQL Adaptive Serveu Aniwhere 6.0, abych obesel
> ODBC.

Napr. Titan Anywhere, najdes zde:

http://www.reggatta.com

Neni to zrovna levne, ale je to snad ta nejlepsi nahrada
BDE, ktera existuje. Pro ASA6 musis pouzit pomocnou DLL
zajistujici kompatibilitu s SQL Anywhere 5.0, protoze
Titan Anywhere na to pristupuje pres ni.

ICQ: 21215917, PGP vitano

ADONIS komponenty pro ADO

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 25.8.1999 07:09:46

Da sa to pouzit aj pre pripojenie na databazu Acces bez BDE ?Prip. ake su
este delsie moznosti pristupu k accesu z D4 ?Nekomer�ne komponenty, prip.
trial verzie, je to iba pre mna, prip. siet 5 uzivatelov. Viem �e sa to tu
u� preberalo ale som z toho trochu zblbnuty.

martin
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 20. srpna 1999 19:42
Predmet: Re: ADONIS komponenty pro ADO

> [...]
>komponentu samozrejme ;-)

>--
>==============================================================
>= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
>= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
>= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
>= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
>= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =
>==============================================================

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.8.1999 07:31:52

> .... pristup k IB, nekdo k MS SQL k Oracle a pod. Kazdy mohl myt ...

Omlouvam se za toho "hrubana".
Nemusi to kazdy hned myt, uplne staci, kdyz to bude mit.
Jaro

RepoldBuilder Pro

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 25.8.1999 01:32:48 -0400

U nas v praci jej pouzivame asi rok, ja jsem se k nemu dostal asi pred
mesicem. Spokojenost s nim je, na rozdil od jinych ma-li nejake chyby, brzy
nasleduje update.

Co jsem slysel, dosli jsme k nemu po ceste QuickReport (nee), GenWin (ne),
ReportBuilder (jo).

Honza Najvarek

> mate nekdo zkusenosti s komponentami ReportBuilder
> www.digital-metaphors.com ? Jestlize ano, potom jake. Zajimal by me
> treba v porovnani s ostatnimi knihovnami jako Sestavy Sinea nebo Quick
> Report.

ADO + D5

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.8.1999 07:43:01

Martin Kubecka wrote:

> Zkus mrknout v helpu k MDAC SDK (u mne v C:\MSDASDK\doc\dasdk.chm) na
> Remote Data Services.

Zde slo primo o komponetu mezi ADO komponentama. Ja ma
starsi betu, kde jeste neni, Petr Vones ji tam uz ma.

ADO + D5

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.8.1999 07:43:00

Martin Kubecka wrote:

> No zalezi, jestli to budou dobre resit i v tech komponentach a jak...

Pochopitelne. Ale v pripade nutnosti by mely komponenty umoznit
i primy pristup k ADO. Aspon ta beta, kterou mam, to umoznuje.

> No optimalni to neni, ale na druhou stranu v tom nevidim moc rozdil
> oproti treba Tdbedit - teda pokud si sam generujes SQL na insert, edit
> a delete - pak podle me muzes kontrolovat ledacos.

No, DBEdit je v podstate jen zjednodusena obdoba DBGridu... :-)

> Standardne mame moznost obojiho - tzn. at si klient prepne do toho co
> mu vyhovuje. Ale je fakt, ze takove lookupy a pod. jsou dost
> nestastne. A nekde je DBGrid nepouzitelny a jindy zase naopak vhodny.

Lookupy jsou skvele, kdyz sedim nad databazi sam a vim co
delam. Pro zakaznika na siti to vsak moc dobre neni.

MS SQL 7 & Create Table

Martin Kubecka wrote:

> A nemuzes to spachat transakci z klienta na AfterInsert ? Kdyz to
> (asi) pres trigger nejde.

To rozhodne ne. Tohle musi probehnout na serveru, takze v uvahu
pripada jeste ulozena procedura. Ale dnes jsme rozebirali podobu
databaze, a vysledek je takovy, ze to nastesti nebudu potrebovat.

Problem v IDE

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 25.8.1999 07:45:52

> Otevri si ho v editoru

To je prave ten problem, ze mi editor hlasi
"Stream read error". At uz chci otevrit DFM
(jako text) nebo otevru projekt a chci ten
formular zobrazit....

Milan

TChart

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 25.8.1999 07:45:28

Mam D3 Profesional.
Jeste jsem nedelal pripojeni Grafu na DBF soubor.
Muzete mi nekdo poradit, jak mam udelat na Formu Graf (asi DBChart ?) a
pripojit to na DBF, tak aby mi to zobrazobvalo graficky data .

Pr: Mam v DBF Odecty meridel (TV, SV, EL, PL) vzdy k 1.dni v mesici.
Chtel bych zobrazit, ktery mesic jsem mel jakou spotrebu medii v grafu.

Poradte mi, v Helpu jsem se zamotal.

Daniel Hr�a - technik VT
Severomoravsk� energetika a.s.
RZ Vala�sk� Mezi����
tel.: 0651-683 442, fax:0651-683 424
mailto:Daniel.Hrna(zv)vm.sme(tec)cz
mobil: 0603-257397

problem s komponentou EDIT

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 25.8.1999 08:11:38

caute
Mam nasledovny problem. Vo svojom programe vyplnujem okienko EDITU pomocou klavesnice a mysi, to znamena nieco napise uzivatel, potom klikne na nejake tlacitko a k tomu textu v EDITE sa prida urcity text, ktory je priradeny tlacitku. Tlacitku je priradeny tento kod :

edit1.text:=edit1.text+'...................';
edit1.setfocus;

Pomocou SETFOCUS vraciam kurzor spat do EDITU a tu vznika problem, kurzor sa mi vrati na zaciatok celeho textu a ja by som potreboval aby sa vratil na koniec, aby uzivatel mohol pokracovat v pisani, no neviem ako na to. Beriem vsetky rady.

Dik

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inov�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice, Park Komensk�ho 9, 040 01
tel. 095 / 602 2589
e-mail : kuchar(zv)tuke.sk

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.8.1999 08:12:57

> [...]
> jsem za Delphi moc vdecny. Je ale potreba toho vzdy dost
> prikoupit. Da se rici, ze nahradit vetsinu dodavanych
----
Ale to ja konec koncu povazuiji take za urcitou vyhodu.
Prvni moje reakce totiz vznikla na srovnani s Visual Basic.
Na 100% neni nic a kde se najdou diry, tak se toho vetsinou
brzo nekdo ujal. Myslim, ze Borlandi s touto stavbou prisli
jako prvni. Nekdy to muze byt nevyhoda a nekdy vyhoda.
Pokud je u VB chyba, tak musis milostive cekat na opravenou
verzi. Tady si muzeme neco i opravit nebo dodelat sami,
i kdyz kazdemu urcite vadi, ze nekdy dokonce MUSI..

Zbysek psal, ze tezko presvedcuje Fox-kare k Delphi,
ale ja pres vsechny ty uvedene problemy
pro ne (vedle C++) lepsi alternativu nevidim.

Je fakt, ze asi jiz konci ta velka FOX-manie, ktera pred lety
zachvadila nasi republiku, coz souvisi s celkovym odlivem od Xbazi.
Jiste se tu nabizi znacna prilezitost pro Borland CZ.
Ovsem konkurencni upgrade je pry za stejnou cenu jako normalni.
Jestli Fox-ku vymenim za D5 v hodnote 12.000,- no ja bych
nevahal ani minutu.

Bylo by dobre, kdyby si u Inprise CZ toho povsimli a zamysleli se nad tim,
proc nekdo odchazi od FOX a podobnych nastroju.
Duvodem je urcite pozadavek na lepsi databazovy system.
Nikde ve svete mozna nebyla nikdy tak velka koncentrace FOX
produktu na pocet programatoru, jako tady.
Mozna by v teto situaci stalo zadat a nejakou licencni vyjimku pro CZ
pro IB desktop.

PS. Nema nekdo v supliku starou nepotrebnou FOX-ku - beru.

Jaro

chybove hlasenie

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 25.8.1999 08:14:55

Caute

Potreboval by som poradit co za chybu moze byt, ked pocitac vyhlasi ze tam a tam vznikla chyba cislo 87. Robi to iba ked pisem program v DELPHI 4, ked uz ale spustim kompilaciu, alebo vytvoreny EXE subor tak uz to ziadnu chybu nehlasi. Ak niekto viete co je to za chybu cislo 87 tak mi poradte, skusal som aj HELP, ale am som nic take nenasiel.

[...]

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 25.8.1999 08:25:39

Poznamka k velikosti BLOB

bde umi i vetsi nez 1MB, staci nastavit "BLOB SIZE"
(zkouseno na 1.5MB proti MS SQL)
vedlejsi efekt:prace s tabulkami obsahujici memo je pote k uzoufani pomala,
nastavuji to jen v nutnych pripadech

<Masa(zv)Aquasoft(tec)cz>
Tomas Vins, Aquasoft spol. s r.o.

Od: Pavol Kaka�ka [SMTP:paka(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 24. srpna 1999 14:03
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: predefinovani udalosti

Najprv by ma zauj�malo pre�o ten TFindList vytv�ra� ru�ne.

problem s komponentou EDIT

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 25.8.1999 08:35:16

Projdi si help k properties edit1.Selstart, edit1.SelText, edit1.SelLength. Je u toho i pekny priklad

Cau Mira

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ing. J�n Kuch�r
Komu: Delphi konferencia
Odesl�no: 25. srpna 1999 8:11
P�edm�t: problem s komponentou EDIT

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 25.8.1999 08:38:30

[...]

[Jiri Polak]
// delka selection
Edit1.SelLength := 0;
// pozice selection
Edit1.SelStart := Length(Edit1.Text); // nebo + 1? nevim presne

J[Polak Jiri] ura
-------------
Email: Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz

Co mne nastvalo a na co si dejte pozor:
http://freeweb <http://freeweb/> .coco(tec)cz/jpolak/cernalistina/

QReport

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 25.8.1999 08:43:14

Preji vsem dobry den,

rad bych se zaptal, jestli jsem jediny hlupak, kteremu nefunguje
QuickReportv Delphi 3.
Potrebuji ze sveho programu vytisknout ctyri stranky. Vetsinou text a
jeden obrazek.
Nejde mi nastavit tiskarna, TQRRichText se na stranku vubec nevytiskne
a porad to pada (Access violation at ...). Aby toho nebylo dost,
v helpu je toho napsano opravdu poskrovnu.
Nenasel jsem napr. popis typu TQRPrinter.
Uz se s tim trapim druhy den a jsem z toho dost nestastny.
Nemate nahodou nekdo podobny problem uz vyresen?
Nemate nejaky zdrojinformaci?
Jinou tiskovou knihovnu?
Budu vdecen za cokoliv co mi jen trochu pomuze.

Dekuji
Tomas Folprecht
tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz

Ulozenie prace

[*] Pavel �im��ek - 25.8.1999 08:46:25

No to taky neni v Delphi. Musis si to stahnout ze site. Ony RX komponenty
jsou myslim pomerne rozsirene.

Od: Michal.Hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk <Michal.Hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. srpna 1999 20:33
P�edm�t: Re: Ulozenie prace

>O.K. mam Delphi 3 a tam som nic podobne nenasiel
>
> Michal Hlavac
>Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
> Usmev ako dar
>
>e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk

IB vs MS SQL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 25.8.1999 08:49:44

Haj hou!

> Tohle nepopiram - zaroven vsak odhaduji, ze je tu i dost lidi v me
> pozici. Kdyby totiz byli vsichni v me pozici, tak by Inprise neprodal
> ani kus - coz se evidentne nedeje. :-) Jde o to, ze Inprise zmaril
> jedinecnou sanci zahackovat vyvojare a jejich zakazniky i na me
> urovni. Cimzto me nastvali a co jim vlastne vytykam.

Souhlasim s tim, ze Borland ma s Delphi/BCB jedinecnou prilezitost vyrazneji
prosadit IB, a k vlastni skode (a nast ostatnich vlastne take) to nedelal,
nedela a zrejme jeste chvili delat nebude :(> Mel bys to znat - na ucetni SW pro male a stredni
> firmy je nasazeni MSDE primo idealni, a pritom mas otevrene dvere
> i do vetsich firem, kde se toci vetsi mnozstvi dokladu denne. Male
> firmy mohou casem vyrust, a ty jim muzes nabidnout diky tomuto
> dobremu licencovani bezbolestny prechod o uroven vyse.

:-)))))) Jenze prave ucetni SW pro ty male a stredni firmy stoji typicky
tolik, ze neni zadny problem do nej cenu IB rozpustit (a ani to nepoznaji).
Nemluve o tom, ze IB je pro "krabicovy" SW naprosto idealni, coz se o MSDE
stale jeste rici neda <Bg>.

Hodne zdaru

Pavel Cisar pcisar(zv)atlas(tec)cz
TekMetrics Certified Master Delphi Developer
http://www.tekmetrics.com/transcript.shtml?pid=76711

DBase bez BDE

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 25.8.1999 08:49:04

> mam pocit, ze sveho casu tady nekdo nabizel komp. nebo kod pro
> prohlizeni DBF tabulek bez BDE. Jako Paradoxista a Oraclista jsem to
> promptne odmazal, ale nyni bych neco takoveho nutne potreboval...
> Pomuze mi nekdo? Diky...

Nepises co pouzivas. Ak pouzivas Builder tak to mas bez problemov.

/LH

Nechci m�nu K� v DBEdit

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 25.8.1999 08:57:10

Zdrav�m,
potrebuji vyhodit z DBEdit u promenne Currency menu "Kc", ktera se opisuje z Windows. Kdo poradi, jak tento text meny vyhodit - ale bez zasahu do Windows.
Diky

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK voice 069 / 66 02 156
mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Web aplikace pomoci Delphi

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 25.8.1999 09:03:00

Nehlede na to, ze povazuji psani webovskych aplikaci v Delphi za zbytecne
slozite (rozhodujici je totiz HTML, a to za vas nikdo neudela... :-)) ), s
vyse uvedenym tvrzenim si dovolim nesouhlasit... see http://www.dafweb.com/

Tomas

OT: Microsoft vs Borland

[*] Santik <santik(zv)pronetix.sk> - 25.8.1999 09:04:28

Ahoj,

ked uz tu prebieha taka ziva diskusia o IB vs MSSQL, resp. o
obchodnych praktikach Borland vs Microsoft:
v augustovom PC REVUE (tusim) som cital velmi zaujimavy
clanok. Posielam male vynatky:

Microsoft investoval 125 mil. USD do Inprise !

Spolocnosti Microsoft a Inprise oznamili dokoncenie
strategickych a technologickych dohod, ktore sa stanu zakladom
pre dlhodobu spolupracu medzi oboma spolocnostami.
Microsoft kupil akcie Inprise v hodnote 25 mil. USD
Inprise sa zavazuje:
- podpora OS Win2000, COM+, Windows DNA
- dodavat MFC s C++ Builder
- zacleni do nastrojov Borland licencovanu verziu SDK
Microsoft dalej zaplatil Inprise 100 mil. USD za pravo
pouzivat patantovane technologie Inprise vo svojich produktoch

Co vy nato ?

P.S: Gatesovci udajne darovali 5 mld. USD na dobrocinne ucely !!!

Bye
Santik
santik(zv)pronetix.sk

Chyba s BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 25.8.1999 09:20:35

Nejak jsme uz na to prisli, cim to asi muze byt. Je to tim, ze se nejak
spatne predava globalni promenna Session a chyba se vyvola tim, ze pred
volanim exportovane funkce z DLL se v globalni promenne Session zmeni
property PrivateDir. Pokud to nezmenim, tak je vse O.K.

MArtin

predefinovani udalosti

[*] Martin Ocenas <ocenas(zv)proces.sk> - 25.8.1999 09:25:48

Na tento ucel pri kazdom form definujem procedure Init(....), ktorej
posielam vsetky parametre, ktore potrebujem (vacsinou TDataModule).
Spustam ju vzdy medzi Create a Show. Druha moznost je napisat si vlastny
FormCreate, alebo FormShow.

Hi

Od: Pavol Kaka�ka [SMTP:paka(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 24. srpna 1999 14:03
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: predefinovani udalosti

Najprv by ma zauj�malo pre�o ten TFindList vytv�ra� ru�ne.

Tabelator

[*] Vladimir Ponechal <vladimir_ponechal(zv)tesco-europe(tec)com> - 25.8.1999 09:35:56

Mel bych treba rekneme primitivni otazku...
Jde mi o to, ze jsem naprogramoval program, ktery otvira velke mnozstvi
oken (formu). Aby program nemusel obsahovat velke mnozstvi techto formu,
udelal jsem si do jednotlivych formu vic vrstev 'panel' a zobrazuji pouze
ten, ktery potrebuji. Otazka tabelatoru me moc tehdy nezajimala, protoze
jsem se to vsechno snazil obsluhovat mysi, ale pro klid na dusi bych rad
udelal i tabelator. Problem je v tom, ze pri takovem mnozstvi ruznych
polozek a textovych pozic a buttonu se mi moc nechce pouzivat taborder,
tabstop...

Mate nekdo nejakej napad????? Mam delphi 3 profesional

Diky Vlada Ponechal

Windows 2000 & Delphi 5

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 25.8.1999 09:45:54

Hi,

s pot�en�m V�m chci ozn�mit, �e mi p�i�la zpr�va z Inprise o tom, �e Delphi 5
lze zcela bez probl�m�
a standartn� instalovat pod Windows 2000.

Va�ek

DBase bez BDE

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 25.8.1999 07:49:53

Dobry den,

[...]

TM

pouzitie FindKey s expression index v DBase databa

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 25.8.1999 09:51:44

Otazka do plena

Nevie mi niekto poradit, ako mam vyhladavat v dbase tabulkach, ktore
maju expression indexy. FinKey mi hlasi nieco taketo:
Cannot use array of Field Values with Expression Indicies.

Vdaka vopred

i.k.

IB vs MS SQL

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 25.8.1999 09:54:52

> :-) Problemy OLE DB zde vidim mozna nejlepe. O nekterych
> problemech MS SQL vim take. Odhaduji, ze se pohybuji nekde na
> stredni urovni "databazove potrebnosti", tedy pokryvam oblast
> zakaniku, kterym staci mensi objem dat..........

Docela bych privital, kdyby bylo mozno aspon jednim-dvema slovy naznacit,
o ktere problemy jde. Myslim, ze ledaskomu by to mohlo usnadnit
rozhodovani. Mne tedy urcite ;-)
Diky.
JK

Od: Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz>
Komu: DELPHI forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1999 10:07
P�edm�t: Nechci m�nu K� v DBEdit

[...]

Crack pro Word97

[*] Jiri Virt <virt(zv)pepa(tec)cz> - 25.8.1999 10:13:16

Ahoj vsem,

nemate - nekdo - nahodou pri ruce crackovadlo na heslo na Word
dokument?

Jirka Virt

email: virt(zv)pepa(tec)cz

www.pepa(tec)cz

Prinscreen formu

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 25.8.1999 10:28:29

Jak se da co nejjednoduseji vytlacit formular na
tiskarnu. Ale kompletni, i s titulkem a okraji.

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

ADO, MS SQL 7.0 a DBF

[*] delphi(zv)dingo(tec)cz - 25.8.1999 08:45:21 gmt

> Potrebujes ODBC driver pro tyto tabulky. Pak uz je to legrace.
> Spojis se s ODBC (+drajvem), najdes si danou tabylku, totez
> udelas smerem na MS SQL (tam je to vsak lepsi pres SQLOLEDB)
> a jedes. U Paradoxu je ovsem otazka, co to udela, jestlize mas v
> hlavicce nastaveny nejaky langdriver.

To jsem delal, akorat se me to zda byt strasne pomaly.
Langdriver tam nastaveny mam a cestina prezila.

Visualni dedicnost a TToolBar

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 25.8.1999 11:16:36

Moje zkusenosti pisu nize do textu:

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Lukas Voborsky [SMTP:xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz]
Odesl�no: 24. srpna 1999 19:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Visualni dedicnost a TToolBar

Ahojte,
Nemate nekdo zkusenost se %subj%? Konkretne jde o to, ze v predkovi
formulare mam ToolBar a na nem par buttonku. Jeden z nich ma Visible false
(design time). Predstava je takova, ze nekteri potomci si nastavi v design
timu (nebo jindy) nastavi Visible na true.
[Vlastimil Bardo�] S tim jsem se zatim nepotykal, ale mam trochu jiny
problem - na potomcich nastavim v RunTime Enabled := False a on se mi
nenastavi - zustane True.
Jenze tomu se IDE brani zuby nehty. Nastavim Visible true, ulozim, otevru a
Visible je zase false. V dfm filu to po otevreni proste zmizi. (Pokud
zkompiluju hned po ulozeni, tak je to o.k.)
Nejlepsi na tom je, ze se tak nedeje u vsech buttonu :-(
Da se to samozrejme obejit tim, ze ten button bude existovat az na tech
potomci, co ho potrebujou visible. Tam je ale problem, ze buttony lze v
potomcich pridavat pouze nakonec.
[Vlastimil Bardo�] Buttony do Toolbaru se mi podarilo pridat i jinam, nez
na konec. Musel jsem je preskladat v RunTime na OnCreate ( pokud si
vzpominam tak jsem to delal pomoci nastaveni property Left u jednotlivych
buttonu. Fungovalo to, ale byla to neprijemna prace).
Dalsim problemem, ktery se objevuje v situaci, ze nektere buttony je treba
behem behu schovat a zase zobrazit, coz se ma dit v predkovi, je
toto.
Predchozi veta dava smysl. V tom problem netkvi.
Preblem je v tom, ze je treba schovat i ToolButton se Stylem tbsSeparator.

TbSeparator.Visible:=false;
if not TbSeparator.Visible then ShowMessage('kuk');
[Vlastimil Bardo�] To vypada velmi podobne, jako muj problem popsany vyse.

Myslite, ze se zobrazi okenko 'kuk'? Nezobrazi. :-(

Myslim, ze jsou proste veci mezi nebem a zemi...

Presto, kdybyste nekdo vedel nejakou radu, byl bych vam zauzlovan.
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

problem s komponentou EDIT

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 25.8.1999 11:26:32

Neco jako
Edit1.SelStart := Length(Edit1.Text), nebo pokud si matne pamatuji, jde to
take pomoci Windows message, ale presnou message si nepamatuji.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. J�n Kuch�r [SMTP:kuchar(zv)tuke.sk]
Odesl�no: 25. srpna 1999 8:12
Komu: Delphi konferencia
[...]

e-mail : kuchar(zv)tuke.sk <<Soubor: ATT00131.htm>>

DBASE bez BDE upres.

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 25.8.1999 09:29:56

Dobry den,

pro upresneni: potreboval bych komp. nebo kod pro praci s tabulkou
DBF typu DBASE bez BDE. Stacilo by pouze cteni...

Pouzivam D4 prof.

Dik

TM

Novell Send Message

[*] Dvaidkonf(zv)atlas(tec)cz - 25.8.1999 11:43:10

Zdarvim Was,
newite nahodou negdo jak se da odchytit we Woknech ze prisla zprava pres Novell Sendmessage "blabla" to Negdo?
Taky bych potreboval zjistit, jakou zprawu obsahuje tato Message.
Dekuji Wam za odpovedi... DVAID

Digitalny display aj s diakritikou...

[*] Peter Hrenovcik <hrenovcik(zv)ns.basl.sk> - 25.8.1999 11:50:06

Cavte
Je to dost surne. Mozte mi niekto poradit kde zozeniem free komp.
simulujucu dig, display aby podporovala aj diakritiku ???

A este nejaku dobru (free) komp. na pracu s wav subormy
(hlasitost,nahravanie,....)

Diky za kazdu radu.
Peter

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.8.1999 12:02:53

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]
> zacinajicich. Semozrejme nikdo nebude menit vyvojovy nastroj dvakrat
> do roka, ale to neznamena, ze zmena neexistuje. Meni se podminky,
> zadani a pod. - a na co drive stacila Dbase nebo Fox-ka, na to se
> hledaji nove nastroje. Nove nastroje hledaji a budou hledat i zkuseni
> vyvojari. Tim chci rici, ze pro nekoho jeste neni pozde. Tou "dobrou
> technologii" ja myslel zejmena Delphi, i kdyz nestezuji si ani na
> Interbazi. V dobe, o ktere pises, kdy byla IB v plenkach, nebyl ani MS
> SQL nic moc a Oracle byl o kategorii drazsi.

Kdyz se jako zabehnuty vyvojar budu rozhodovat o zmene, je to
zalezitost na delsi dobu, rok bych nepovazoval za vyjimku.
Ziskavani novych vyvojaru bych tedy povazoval za "produktivnejsi".

> Patrim tez mezi velke propagatory C/S. Znam hodne byvalych Fox-karu.
> Mnozi jsou nasimi zakazniky, protoze generator Sinea jim trochu
> pripomina generator z Fox-ky. Ja jsem tez byvaly programator FoxPro. K
> Delphi jsem ovsem presel uz od 16-bit verze D1 a urcite jsem toho
> nikdy nelitoval. Od D1 k D5 je obrovsky pokrok, takze nyni by
> rozhodovani melo byt snadnejsi. Asi se shodneme, ze Delphi ma velmi
> dobry zaklad v prekladaci i v povedenem systemu VCL.

Jsem dalek tvrzeni, ze Delphi neni dobre - naopak, povazuji ho za
vyborne. Ma ale mizernou podporu - to neni pouze hot-line, ale je to
i cena, ktera je u nas vyssi nez dolarova, ktera je vyssi nez u
Visual Studia, je to podivna licencni politika. A tyto faktory take
hraji roli pri rozhodovani.

> BDE bylo a je
> problemove. Duvodem je predevsim jeho znacna univerzalnost a
> rozsahlost. Dovedu si predstavit jak se takova ruznorodost tezko
> "lepi" dohromady. Myslim, ze to nebylo nutne. Proto se mi libi, ze v
> D5 je prime napojeni IB - to je o necem jinem. Myslim, ze takto se
> mohlo postupovat od zacatku. Vzdyt Delphi je tak pekna stavebnice.
> Nekdo mohl kupovat primy pristup k IB, nekdo k MS SQL k Oracle a pod.
> Kazdy mohl myt svoje efektivni komponenty. BDE mohlo slouzit pouze
> jako docasny prechodovy stupen pro Xbase tabulky. Jenze po valce je
> [...]

Po jake valce? :-) O primych komponentach k nejake databazi se
tu hovori co pamatuji. A urcite nejen tady. A rada lidi se do jejich
vyvoje uz davno pustila. Takze kdo ma v tomto cerneho Petra, je
Inprise.

> [...]
> oblasti serveru - to uz je jine tema. Co se tyka serveru, tam je
> situace jina a konkurence daleko vetsi. Take si myslim, ze se k
> vlastni IB Inprise chova trochu macessky a docela ignoruje to obrovske
> tazeni s MS SQL 7, coz je jiz (zda se) velmi dobry stroj. Jedinou
> reakci asi bylo vyznamnejsi snizeni cen single verze. to ale nebude
> stacit. Proto jsem velmi zvedav na politiku s IB6. Pokud se licencni
> podminky nezmeni, tak by to opravdu take mohla byt jedna z poslednich
> verzi. To bych byl ovsem nerad, a proto doufam, ze si u Inprise jsou

:-) Chapu, kdyz nad ni u vas programujete. Ja IB pouzivam pouze k
ukazkam na skoleni, ale s ADO komponentami se bude muset
zmenit i to.

> Turbo Pascal - to byla parta nadsencu, kterym vic nez o byznys slo asi
> o vlastni dilo. Velky byznys vyvoj zpravidla tlaci opacnym smerem.
> System se musi "valit" rychle dopredu a kvalita tim nekdy pokulhava.
> Co se tyka kvality, je to u Billa videt take. Jenze ten nezapomnel na
> uspech s DOS-em a svych zasad se stale drzi. Mistrne "podstrkuje"
> lidem sve produkty a zvetsuje sve imperium. Tesim se na dobu, kdy
> Inprise take neco "podstrci", aby tak zvetsil sve imperium a tim i
> okruh nasich zakazniku. Jaro

Ja take, protoze musim myslet i na svou budoucnost. :-)

Zjisteni new_id po Insert v Tquery

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Zatim jsem tento problem neresil, protoze na IB zakladam
> nove zaznamy pomoci ulozenych procedur a nove ID si
> vratim pomoci output parametru.
>
> Nedavno jsem na teto konferenci cetl prispevek o moznosti
> zjisteni ID v TQuery, ktere je generovane trigrem.
> Zaujalo me, ze se to tykalo Interbaze (jestli se nepletu).
> Vim, ze na MS SQL je to celkem snadne,
> Drive jsem si ale myslel ze u IB to nejde.
> Bohuzel ten clanek nemohu najit. Neozval by se jeho autor znovu?

Co jsem mel moznost zkouset jak na MS SQL, tak i na IB, TQuery
neumi vratit autoinkrement nove vlozeneho zaznnamu bez refreshe.
Krome rady, ze je daleko lepsi se poohlednout po jinem pristupu
nez TQuery a DBE, v podstate nezbyva nez spustit novy dotaz v
separatni Query podle nejakeho jednoznacneho klice.

ADO + D5

Erik Salaj wrote:

> Umoznuje to RDS (Remote Data Services), ktore je sucastou MDAC
> a ktore dokaze prenasat ADO recordsety medzi serverom a klientom.
> Samotne data na serveri aj klientovi sa spravuju ADO recordsetmi.

Tohle vim, jenom jsem nevedel, ze v novejsi bete D5 je na to uz i
komponenta.

> [...]
> kriteria splnal, je to vsak iba moj nazor a takisto nie vzdy a vsade
> musia byt dolezite akurat tieto kriteria.

Linux asi nebude tak docela unix (aspon podle toho, co jsem cetl,
jinak ho take neznam). Vyhodu vidim v tom, ze je Open Source a
ze se na jeho rozvoji podili hodne lidi, takze dosahuje vyssi
rychlosti v rozvoji ne Windows.

Obdobne by mohl IMHO postupovat Inprise - namisto investic do
drahych (a tedy masove nepouzitelnych) technologii by se mel
soustredit na vyvoj jazyka a prostredi, a vedle toho by mel
podporovat a zastresit Open Source vyvoj komponent. Myslim, ze
by tim mohl jenom ziskat. To, o co se dnes snazi JEDO nebo
Delphree by melo vychazet IMHO od Inprise. Predpokladem ovsem
take je, ze Inprise uvolni _vsechny_ dulezite zdrojaky pro tvorbu
komponent. Coz stale necini a tvorba komponent je tedy nekdy
hadanim z kristalove koule.

> [...]
> prelozene), ktore tento interface pouzivaju. Samozrejme, ze to nie je
> v praxi vsetko take idealne ale urcity prinos tu rozhodne vidim.

Aha. To je ale spis problem, jak jsou tridy napsane. Me naopak
pripada zakladni myslenka VCL dobra, protoze s programem
nemusim vlacet 1000 dalsich souboru nutnych pro beh aplikace.
Zdroje povazuji za nezbytne (jinak bych klidne programoval ve VB
:), protoze vsude jsou nejkae chyby a bez zdroje nemam sanci
zjistit, proc dana vec nefunguje spravne. Zdroje potrebuji i jako
urcity vzor pro vyvoj potomku nebo vlastnich trid. A treba prave u
OLE DB mi casto chybeji zdroje, protoze ve chvilich, kdy se mi
nedari implementovat nejaky interface, potreboval bych se podivat
dovnitr, proc, jestli delam chybu ja nebo jestli je chyba uvnitr. A
nekdy je to vylozena blbost - trena jen predavani parametru ve
spravnem formatu. Nahledem do zdrojaku bych usetril hromadu
casu.

> [...]
> Miesto toho by som niekedy chcel iba jednoduchy formular, tak aby
> vysledna velkost aplikacie bola minimalna. To tiez by slo riesit

Nebo alternativnim formularem, ktery si nakonec muzes vyrobit
sam. Az takovy problem to neni. Ovsem mel bys asi problem s
usazovanim komponent na takovyto formular. :-)

> [...]
> vybrat vhodnu implementaciu komponentu, napr. odlisnu od VCL
> implementacie) a nie som nuteny pouzivat komponenty, resp. take

Ja povazuji existenci jednoho spolecneho predka (zde TObject) za
nutny predpoklad vzajemne kompatibility (ostatne o COM ma
IUnknown). Nad tim uz si muzes delat temer co chces.

> [...]
> v Delphi nemam na vyber. Som presvedceny o tom, ze keby Delphi malo
> dobru podporu pre pisanie malych ActiveX komponentov, prilakalo by

Jak jsem psal vyse - osobne povazuji za vhodne, kdyby se Inprise
soustredil na jazyk a prostredi, a zbytek nechal na ostatnich
programatorech. Zakladni jadro uz tu je, takze je na cem stavet.

> [...]
> niekedy ani medzi patchmi, resp. lokalizovanymi Delphi verziami). Tym
> by Borland vyriesil aj podla mna dost nestastnu koncepciu C++

Ano, tohle je u Delphi na jedne strane nevyhoda, na druhe strane si
to vynucuje dodavat s komponentami i zdrojaky, coz je zase
obrovska vyhoda. Kolik vyrobcu ActiveX dodava i zdrojaky (kdyz
vlastne nemusi)? :-)

> 2. jednoduchsia instalacia - staci zaregistrovat DLL alebo OCX. Je to
> podstatne jednoduchsie ako instalovat Delphi/C++ Builder komponenty.

Nesouhlasim, protoze instalace komponent do Delphi je
dostatecne snadna, a nemusim se starat u zakazniku, protoze vse
uz mam v jednom exaci. A snadnost instalace u zakazniku je pro
me dulezitejsi nez instalace u me.

> 3. dalsie vyhody (aj nevyhody ;-) ) COM technologie ako su
> rozsirovatelnost, transparentnost umiestnenia, rozne zabudovane COM
> sluzby, atd. ...

Kdyz budes potrebovat, vyrobis si z vetsiny svych komponent take
ActiveX, COM objekty si muzes napsat take - pokud to umis.
Jenze je tu problem s dedicnosti, ActiveX tezko prekryjes nejakym
potomkem, zejmena se zamerem prizpusobit si nejakou vlastnost
nebo metodu - uz proto, ze zpravidla nevis, co se deje uvnitr. Ke
COM mas obvykle jen hlavicky, coz take dost komplikuje praci.

> Mne ani tak nevadi, ze niektore z tychto vlastnosti nie su v Delphi,
> ale hlavne to, ze Delphi mi neposkytuje moznost si taketo vlastnosti
> doplnit (napr. vizualne a komponentove programovanie ale bez VCL).

Mno, ja nevim, jak si predstavujes vizualni programovani bez
existence robustniho jadra (coz je v tomto pripade zejmena trida
TComponent a navazujici). Zkus si uvedomit, co vsechno se musi
udat na pozadi, abys mohl chytit komponentu a mrsknout ji na
formular. Kazdy vizualni system musi mit nejakou systematiku teto
prace, a nabidnout vic moznosti je sice hezka myslenka, ale je
treba se k ni nejdrive propracovat. Ostatne vizualni programovani
take nebylo hned, ale bylo nutne pred tim napsat hromady jineho
kodu, ktery teprve vizualni programovani umoznil.

Prinscreen formu

[*] Pavel �im��ek - 25.8.1999 12:05:03

No a metoda TForm.Print by ti nestacila?

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1999 11:52
P�edm�t: Prinscreen formu

>Jak se da co nejjednoduseji vytlacit formular na
>tiskarnu. Ale kompletni, i s titulkem a okraji.
>
>+------------------------+
>| Ing. Petr Jezek |
>| Kuzmanyho 8 |
>| 010 01 Zilina |
>| Slovakia |
>| mailto://petr(zv)sevis.sk |
>+------------------------+

zaokruhlovanie v dbgrid

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 25.8.1999 12:38:24

Zdravim!!!

Neviete niekto, preco mi dbgrid zaokruhluje? V databaze mam stlpec typu
N 8 3 a grid mi zobrazuje len dve desatinne miesta.

i.k.

Database Desktop a zaokruhlovanie

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 25.8.1999 13:07:37

Zdravim vsetkych!

Da sa v Database Desktope nastavit to, aby som nevidel zaokruhlene
hodnoty, ale tie ktore tam naozaj su?

i.k.

Index pole

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 25.8.1999 13:10:48

Cauec,

nejak mam temno.

Mejme pole A: array[1..x] of inetger;

Mam ho napleneny hodnotami, napr. A=(1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 23, ...).
Kazdy hodnota v poli je jedinecna, tedy neni v poli dvakrat.

Chci-li zjistit, na kterem miste v poli je cislo napr. 6 (je 5. prvkem pole),
lze to udelat jinak nez cyklem, ve kterem budu hodoty porovnavat ?

Jde o to, ze pole muze mit az 1500 prvku a kazda vterinka je tu draha.

Pr.:
xy := 6;
for i := 1 to x do
if a[i] = xy then
Writeln('Prvek xy je na ' + IntToStr(i) + ' miste');

Bye Ludan

Prinscreen formu

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 25.8.1999 13:24:03

Kdyz ja bych potreboval i ten titulek. A metode Print daneho formu my
vytlaci jen klientskou cast okna.

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

No a metoda TForm.Print by ti nestacila?

Od: Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. srpna 1999 11:52
P�edm�t: Prinscreen formu

>Jak se da co nejjednoduseji vytlacit formular na
>tiskarnu. Ale kompletni, i s titulkem a okraji.
>
>+------------------------+
>| Ing. Petr Jezek |
>| Kuzmanyho 8 |
>| 010 01 Zilina |
>| Slovakia |
>| mailto://petr(zv)sevis.sk |
>+------------------------+

Problem v IDE

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 25.8.1999 13:27:42

DD,

Ted me napadlo... zkus si stahnou http
://sunsite.icm.edu.pl/delphi/ftp/d30free/formread.zip
je to nejaka aplikacka i se zdroji na prolizani .dfm souboru, treba s tim
neco vysekas...

Od: Jan Poslusny <pazout(zv)hotmail.com>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 25. srpna 1999 14:31
P�edm�t: Re: Problem v IDE

> Snad jedine prostudovat, v jakem formatu to Writer do toho *.dfm
> zapisuje a pak to opravit rukama...
> Myslim, ze vytvorit tu formu znovu bude rychlejsi a mene bolestive.
> Jednou jsem mel podobny problem.
> Pazout

Problem v IDE

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 25.8.1999 13:35:56

"Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz> wrote:

> [...]

Zkusel jsi spustit utilitu CONVERT.EXE <filename>? Lezi v BIN\ u Delphi a prevadi *.dfm na *.txt nebo naopak. Smer prevodu rozlisuje podle pripony.

Jestli je ten *dfm hodne poskozeny, tak ti nejspis nepomuze, ale kdo vi, treba prevede alespon neco :-)

bye pf, callnet(zv)telecom(tec)cz

DBase bez BDE

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.8.1999 14:14:49

Stahnul jsem si kdysi komponentu, ktera umi pracovat s DBF
(ale myslim, ze bez DBT (-memo)), ale ma jednu chybu, a to,
ze pokud touto komponentou poskytnuta data nasypes do DBGrid,
tak pri zmene sirky sloupce te mrizky se ta data vselijak
sprzni... Jinak, v Delphi Kuchyni maji kluci nejaky ReadOnly
PDOX stream, ktery by mel umet pracovat s formatem paradoxu
(bez BDE).

> [...]
> prohlizeni DBF tabulek bez BDE. Jako Paradoxista a Oraclista jsem to
> promptne odmazal, ale nyni bych neco takoveho nutne potreboval...

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.8.1999 14:17:24

> [...]
> focus (a skryt kurzor). Zajimave je, ze pokud jsem to dobre pochopil,
> tak kdyz ma listbox focus tak muzes v richeditu oznacovat blok. Cim ?

Jo, ale ten kurzor neni videt. Jde to jen mysi.

> Kliknutim do richeditu by mel tento opet
> ziskat focus.

Neziska:-(

MDI a maximalizace

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 25.8.1999 14:17:36

> V jake verzi Delphi ?

4.0

Problem v IDE

[*] Jan Poslusny <pazout(zv)hotmail(tec)com> - 25.8.1999 12:31:13 cest

> [...]

>To je prave ten problem, ze mi editor hlasi
>"Stream read error". At uz chci otevrit DFM
>(jako text) nebo otevru projekt a chci ten

MessageDlg

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 25.8.1999 15:13:35

Podarilo sa mi toto:

pri kopirovani suborov (vlastna vyroba) som stlacil tlacitko Zrusit,
v ktorom bolo MessageDlg. Normalne program caka na odpoved
od modalneho dotazu. V mojom pripade program kludne kopiroval
dalej a zaroven cakal na odpoved. Ako je to mozne?

Stalo sa mi to len raz, uz sa mi to zopakovat nepodarilo.

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

Web aplikace pomoci Delphi

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 25.8.1999 15:24:12

Prosim, muzes poradit, jak propojis Delphi s Navision? Protoze my
Navision mame take a o nejakych moznostech propojeni se mi ani nezda.

Z�vada Ji�� wrote:

> Ahoj,
>
> nejvetsiho ceskeho vyrobce pocitacu http://www.atcomp(tec)cz. Tam je vyuzita
> moznost relativne snadneho propojeni Delphi s temer libovolnou, i velmi
> obskurni databazi, kterou Navision Financials rozhodne je. Obrat prodaneho
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Novell Send Message

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 25.8.1999 16:03:09

Pomoc� Netware API, delal jsem to jenom v dosu, takze muzu poradit pouze
ramcove:
1. Pomoci NWSetBroadcastMode se nastavi, ze si budes zpravy vyzvedavat
sam
2. Periodicky vyzvedavas zpravy pomoci NWGetBroadcastMessage

Se spravnymi knihovnami to neni slozite, ale potrebujes ty spravne
knihovny. Videl jsem napr. na www.devont.com.

Dvaidkonf(zv)atlas(tec)cz wrote:

> [...]
> Taky bych potreboval zjistit, jakou zprawu obsahuje tato Message.
> Dekuji Wam za odpovedi... DVAID

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Obrazek pro aplikaci (Designed for ...)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.8.1999 16:09:53

Ja si myslim, ze obrazek, jako takovy neni problem sehnat,
( http://www.veritest.com/mslogos ), ale nebudes ho pouzivat
opravnene. Musis si od Mrkvo$rotu nechat program otestovat
a oni Ti potom udeli/neudeli pravo toto oznaceni pouzivat.
Ale musis jim dat zdrojove kody (alespon myslim, za ano),
a rekl bych, ze uz jim vubec nic nebrani nejake technologie
prevzit a klido pido pouzit ve svych produktech a ty Ti potom
prodat :-(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

> ...a co treba se podivat na www.microsoft.com ?
> Aspon ja bych to tam hledal :-)

> nebo
> tak to

> Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
> director
> ZDS, spol. s r.o.
> Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
> 530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
> Czech Republic http://www.zds(tec)cz
> e-mail: info(zv)zds(tec)cz
> Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
> Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
> SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu

ADO + D5

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1999 16:11:04

Zbysek Hlinka wrote:

> No, DBEdit je v podstate jen zjednodusena obdoba DBGridu... :-)

Coz je v podstate pravda ;-)

> Lookupy jsou skvele, kdyz sedim nad databazi sam a vim co
> delam. Pro zakaznika na siti to vsak moc dobre neni.

No zas pokud jsou zdroje pro lookup read-only tak to zase neni takovy
problem ;-) Proste jak kdy a jak co - neni univerzalniho leku ;-)

[...]

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 25.8.1999 16:14:29

Pokud to neni setridene, tak ne.
Pokud to setridene je, tak puleni intervalu se pocet kroku zkrati na ln(x).
(strucne. - skocis do prostredka pole, a zjistis, jestli ta hodnota je vetsi
ci mensi.
Mas pulku pole. a s tou udelas totez.).

Atrapa proc. je tu, ale preber si to. nezkousel jsem to, pisu to jen tak
nasucho ... (mozna se semtam seknu s +-1 :-(

// doufam, ze tam nebude takova blbost jak minule s tim brush.style.bsclear
:-)

"Mejme pole A: array[1..x] of inetger;"
mejme ho tedy. :-)

function najdibod(min,max,hledam:integer);
var z,x,c:integer;
begin
c:=(min+max) shr 1;
if a[c]=hledam then najdibod:=c
else
if a[c]<hledam then
if max-c>1 then najdibod:=najdibod(c+1,max,hledam)
else najdibod:=-1 {neni tam}
else
if c-min>1 then najdibod:=najdibod(min,c-1,hledam)
else najdibod:=-1 {neni tam}
end;

najdi pozici pak :

Writeln('Prvek xy je na ' + IntToStr(najdibod(1,delkapole,cohledam) + '
miste');

Mti.
-----P�vodn� zpr�va-----

> [...]
>for i := 1 to x do
> if a[i] = xy then
> Writeln('Prvek xy je na ' + IntToStr(i) + ' miste');

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1999 16:15:57

Martin Talian wrote:

> Da sa to pouzit aj pre pripojenie na databazu Acces bez BDE ?

Samozrejme - to je hlavni vyhoda rekl bych...

> Prip. ake su
> este delsie moznosti pristupu k accesu z D4 ?Nekomer�ne komponenty, prip.
> trial verzie, je to iba pre mna, prip. siet 5 uzivatelov.

Takze:

1. ADO (napr. pomoci Adonis komponent) - nutno nainstalovat ADO (napr. MDAC
2.1)
2. DAO (napr. pomoci DAODS komponent) - nutno nainstalovat DAO

oboje od Erika (http://www.winsoft.sk). Popr. urcite existuje spousta dalsich
komponent, ja jsem s temito spokojen...nejsou free, ale pokud to chces 'na
doma' tak si proste odklepnes jedno okynko pri kazdem spusteni. No a myslim,
ze cena je vcelku prizniva...

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1999 16:49:06

A nebo vyuzit Linked Server v MS SQL 7 (a nebo DTS - Data Transformation
Services).

Prikladek pro import dat z Accessu (co se tyka rychlosti - docela to sype
;-)

USE master
GO

-- Pripoji soubor v Accessu
EXEC sp_addlinkedserver

(zv)server = 'PPPACC',
(zv)provider = 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
(zv)srvproduct = 'OLE DB Provider for Jet',
(zv)datasrc = 'C:\!!\ppp_data.mdb'
GO

-- Prida login na linked server
EXEC sp_addlinkedsrvlogin 'PPPACC', 'false'
GO

USE ppp
GO
-- vlozi PSC
INSERT INTO cpsc (cps_psc, cps_mesto, cps_aktivni)
SELECT psc, mesto, 1
FROM pppacc...psc
GO

USE master
GO

EXEC sp_dropserver 'PPPACC', 'droplogins'
GO

Mac

P.S. Popis funkci treba v BOL k MS SQL 7 ...

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1999 16:52:02

Treba?

http://www.elcomsoft.com/prs.html
http://www.accessdata.com/products.html

Mac

Jiri Virt wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

Priorita hlavniho threadu aplikace

[*] Maixner Adam <Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz> - 25.8.1999 17:15:13

enviroment : D4, W95

Ahoj,
nev�te n�kdo, jak�m zp�sobem (nejsn�ze) nastavovat prioritu hlavn�ho
threadu aplikace ?

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.8.1999 17:22:57

Do tabulky velke memo netahej a pro otevreni Blob
udelej novy dotaz v samostatn�m TQuery pouze pro jeden zaznam
Jaro

> [...]
> (zkouseno na 1.5MB proti MS SQL)
> vedlejsi efekt:prace s tabulkami obsahujici memo je pote k uzoufani

[*] mdvorak(zv)csas(tec)cz - 25.8.1999 17:32:03

Treba takhle:

SetPriorityClass(GetCurrentProcess,IDLE_PRIORITY_CLASS);

Mirek Dvorak

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Maixner Adam [mailto:Adam.Maixner(zv)pvt(tec)cz]
Odesl�no: 25. srpna 1999 17:15
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Priorita hlavniho threadu aplikace

enviroment : D4, W95

Ahoj,
nev�te n�kdo, jak�m zp�sobem (nejsn�ze) nastavovat prioritu hlavn�ho
threadu aplikace ?

IB vs MS SQL

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.8.1999 17:45:02

Pavel Cisar wrote:

> Souhlasim s tim, ze Borland ma s Delphi/BCB jedinecnou prilezitost
> vyrazneji prosadit IB, a k vlastni skode (a nast ostatnich vlastne
> take) to nedelal, nedela a zrejme jeste chvili delat nebude :(

Tak. Svou nejvetsi prilezitost zhatil s D2. Ja jsem napriklad
optimisticky vsadil v D1 na IB, postavil jsem nad tim aplikaci.
Jenze s prichodem D2 se ukazalo, ze jsem mel spatny
podnikatelsky zamer. Takze jsem se prestehoval na Paradox a MS
SQL Server, kde se ukazalo, ze Paradox je take spatny
podnikatelsky zamer (ale jinak to neslo), kdezto z MS SQL se
najednou vyklubal dobry podnikatelsky zamer.

Nevim proc, ale nejak jsem si oblibil termin "dobry/spatny
podnikatelsky zamer". Nevis, cim by to mohlo byt? :-))

> [...]
> to nepoznaji). Nemluve o tom, ze IB je pro "krabicovy" SW naprosto
> idealni, coz se o MSDE stale jeste rici neda <Bg>.

Nemohu dost dobre souhlasit. Vezmi si treba Money 2000, ve
kterych uctuju ja. Do te ceny IB proste nenarves. A pro tech mych
par dokladu mesicne neminim porizovat drazsi software, Money mi
bohate postacuje, jeste s velkou rezervou.

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Ale to ja konec koncu povazuiji take za urcitou vyhodu.
> Prvni moje reakce totiz vznikla na srovnani s Visual Basic.

Mozna narazis na me, ale ja jsem mluvil o Visual _Studiu_, coz je
krome VB take VC, VJ, FoxPro, InterDev, SourceSafe, SQL Server
developer edition, SNA Server developer edition, BackOffice
developer edition, MSDN a pochopitelne licence na MSDE. Rec je
o verzi Enterprise. Coz, dohromady, je o dost vic nez jen samotne
Delphi Enterprise.

> Na 100% neni nic a kde se najdou diry, tak se toho vetsinou
> brzo nekdo ujal. Myslim, ze Borlandi s touto stavbou prisli
> jako prvni.

Historicky je napad Delphi prevzat z Visual Basicu. A na zacatku
ta podoba byla jeste napadnejsi nez dnes.

> Pokud je u VB chyba, tak musis milostive cekat na opravenou
> verzi. Tady si muzeme neco i opravit nebo dodelat sami,
> i kdyz kazdemu urcite vadi, ze nekdy dokonce MUSI..

Ano. Proto (tedy ze muzu, ne ze musim :) se mi Delphi ohrome libi.

> Zbysek psal, ze tezko presvedcuje Fox-kare k Delphi,
> ale ja pres vsechny ty uvedene problemy
> pro ne (vedle C++) lepsi alternativu nevidim.

Ja nepsal ze je presvedcuji tezko, ale ze se mi nepodari presvedcit
vsechny. V cemz vidim rozdil. Ale na skoleni nechodi jen Foxkari (i
kdyz tech je hodne), ale take pascalisti, unixaci a dokonce jsem
potkal i ceckare.

> [...]
> konkurencni upgrade je pry za stejnou cenu jako normalni. Jestli
> Fox-ku vymenim za D5 v hodnote 12.000,- no ja bych nevahal ani minutu.

Ano, Professional ma znacnou vyhodu, ovsem do te doby, nez
foxkari zjisti, ze radu veci na ktere jsou zvykli z Foxky Delphi
proste neumi (v necem to neni treba, v necem vsak ano), a je treba
se poohlednout po dalsich komponentach, jak tu psal Petr
Zahradnik. Asi pred dvema roky jsem preskoloval dva foxkare, jestli
nekdo z nich cte tuto konferenci (nebo jiny byvaly foxkar), tak
muze myslim poreferovat lepe nez ja.

ADO, MS SQL 7.0 a DBF

delphi(zv)dingo(tec)cz wrote:

> To jsem delal, akorat se me to zda byt strasne pomaly.
> Langdriver tam nastaveny mam a cestina prezila.

Pokud to potrebujes jen jednou na zakaznika, tak se to snad prezit
da. Pokud pravidelne, tak potes panbuh. :-)

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1999 16:50:30

Puvodni zprava, kterou napsal Tom� Vin� dne 25 Aug 99,:

> [...]
> vedlejsi efekt:prace s tabulkami obsahujici memo je pote k uzoufani
> pomala, nastavuji to jen v nutnych pripadech

Opravdu? Ja jsem to zkousel a ani za boha se mi nepovedlo.
Samozrejme jsem to delal nastavovanim BLOB SIZE, jenze to
proste vic stejne neulozilo do BLOBu (zkouseno na 1MB+kousek).
Ale zkousel jsem to pres ODBC, ne pres SQL Links...

ICQ: 21215917, PGP vitano

Zjisteni new_id po Insert v Tquery

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.8.1999 18:16:18

> [...]
> nez TQuery a DBE, v podstate nezbyva nez spustit novy dotaz v
> separatni Query podle nejakeho jednoznacneho klice.

U MS SQL to jde pomoci (zv)IDENTITY. Ja sam jsem to nezkousel, ale bylo to zde
jiz popsano. Interbaze toto nema. Udelat novy dotaz povazuji za velmi spatne
reseni,
protoze neni zaruceno, ze ziskam sve ID. Jedinym bezpecnym resenim je
volani ulozene procedury, kde hodnoty predam parametrem, Insert provedu na
serveru,
a zpet predam vygenorovanou hodotu ID pomoci Output parametru.
Je to sice relativne pracny zpusob, ale v D4 se mi to jevi jako jediny
rozumny
a spolehlivy zpusob pridavani zaznamu.
V D5 se vyskytla jiskricka nadeje na znacne zjednoduseni u novych komponent
pro
primy pristup k IB. Zde totiz zavedli novy objekt TIBDataset, ktery obsahuje
i vlastni prikaz pro Refresh. Hodnota ID se vrati bud automaticky nebo po
Refresh
a to i jednoho zaznamu. Odpadne tak i drive nutny Close Open ... HURAAA!!!
Bohuzel to neresi pripady master - detail. Refresh totiz vrati nove udaje az
po
Commit, resp. po Post pri AutoCommit. Jenze ja musim jeste pred Commit
oznacit
vsechny nove detail zaznamy tim ID od master. Copak u Borlandu jeste nikdo
nikdy
nezkousel napragramovat jednoduchy master-detail???
Je to k nastvani. Nechce se mi uverit, kdyz to dotahli az tak daleko tak
proooc neeee
az do konce! Vzdyt to ID se vygeneruje uz pri Before Insert, tak proc ho
nejde precist?.
Cozpak neni mozne jednu blbou (ale tak dulezitou) integer promennou nekam
ulozit
a precist z klienta?

Zajimalo by me, jak master-detail resi ostatni programatori.
Zajimaji mne ovsem pouze takove pripady, kdy master-detail ulozim
(nebo zahodim) naraz v jedne transakci a kdy bude zajistena 100% integrita,
tj. detail radky budou za vsech okolnosti prirazeny ke spravnemu master
radku.
Jaro

Novell Send Message

[*] Libor Lev <levl(zv)oku-dc(tec)cz> - 25.8.1999 16:21:29

From: Dvaidkonf(zv)atlas(tec)cz
> [...]
> Taky bych potreboval zjistit, jakou zprawu obsahuje tato Message.

Zkus se podivat na http://devsup.novell.com do sekce Technical
Informations / Samples. Zde jsou priklady na zasilani a odchytavani
broadcastu v Novelu i pro Delphi.

Libor Lev
levl(zv)oku-dc(tec)cz

IB vs MS SQL

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 25.8.1999 18:28:37

> Nevim proc, ale nejak jsem si oblibil termin "dobry/spatny
> podnikatelsky zamer". Nevis, cim by to mohlo byt? :-))

Ja vim .... ha .....
nekdo (nebudu jmenovat) ti to nacpal do hlavy v Laznich .....
nebo se mylim???
Jaro

> [...]
> par dokladu mesicne neminim porizovat drazsi software, Money mi
> bohate postacuje, jeste s velkou rezervou.

Jo, ale tobe by stacila singl verze za 2000,- coz by cenu o mnoho nezvedlo.
Money 2000 je dobry ucetni system. Pouzivam ho take. Ovsem pro
stredni a vetsi firmy se prilis nehodi, protoze velmi silne pokulhava prave
v siti
... a to je skoda. Me to take staci, ale vetsi firmy by daly i o dost vice
penez
za sitove schopny a spolehlivy system. Tato cast trhu jim timto unika.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282
> Memo1

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.8.1999 20:38:50

> [...]
> developer edition, MSDN a pochopitelne licence na MSDE. Rec je
> o verzi Enterprise. Coz, dohromady, je o dost vic nez jen samotne

To je opravdu pekna snuska nastroju. Kolik to vse dohromady stoji?
Nachapu ale k cemu by si nekdo najednou kupoval VB, VC a FoxPro?
Jaro

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.8.1999 20:41:46

> [...]
> proste vic stejne neulozilo do BLOBu (zkouseno na 1MB+kousek).
> Ale zkousel jsem to pres ODBC, ne pres SQL Links...

Tak to bude zrejme problem toho ODBC, protoze na IB to jde tez.
Jaro

Obrazek

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> - 25.8.1999 21:02:27

Ahoj delphisti,
muj problem je nasledovny:
Mam normalni obrazek (TImage), kteremu potrebuju nastavit transparentni pozadi. Nevi nekdo jak na to ??? Pripadne nejakou funkcni komponentu na gif obrazky (jednu jsem mel doma stahnutou z DSP, ale nejak se mi to vzdy kouslo). Predem dik.

Martin Pesek, 15-ti lety amatersky programator ;)

P.S.: Mozna se na tohle uz nekdo ptal, ale jsem zde novy, proto me omluvte ;)

E-Mail:
pesek.martin(zv)telecom(tec)cz

Index pole

[*] Tomas Matousek <matousek(zv)havit(tec)cz> - 25.8.1999 21:19:20

- Pokud to pole nebudes menit staci toto:
1.
Serad si je napred QuickSortem podle velikosti. To ma asymptotickou casovou slozitost O(nlogn).
Nebo, pokud maji hodnoty dany ne prilis velky rozsah (od Min do Max) a jsou-li celociselne, muzes pouzit toto:

Udelej si pole P:array [Min..Max] of Boolean. To vypln hodnotama False. pak toto:

for I:=1 to x do
P[A[I]]:=True;

J:=1;
for I:=Min to Max do
if P[I] then
begin
A[I]:=I;
Inc(J);
end;

Jmenuje se to RadixSort - je zjednoduseny (vyuzivam toho, ze se hodnoty neopakujou, lze to rozsirit i na opakujici se hodnoty). Doufam, ze jsem tam neudelal chybu.
Ma to asymptotickou casovou slozitost O(N).

2.
Pak pouzij binarni vyhledavani - slozitost O(logn).

- Pokud budes pole aktualizovat, uloz ho do binarniho stromu. Pak prohledani ma taktez slozitost O(logn)

Jestli nebudes vedet jak, ozvi se.

Tomas Matousek
matousek(zv)havit(tec)cz

[...]

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1999 21:20:40

No nemusis pouzivat vsechno najednou, ze jo ;-)

Co se tyka ceny tak todle:

http://www.microsoft(tec)cz/isvpack/default.asp

je za hubicku (nevim, jestli ta akce jeste plati) - tomu ja rikam
PODPORA vyvojaru - "Kam se hrabe Bitner (teda Borland), to se neda
srovnavat ..." :-)))

Pochopitelne ze mame - za ty prachy ;-)

Mac

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 25.8.1999 21:25:36

Jo tak obcas si kladu stejnou otazku ;-))))

Mac

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]
> proooc neeee
> az do konce!

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.8.1999 21:17:46

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Jaroslav �ke��k dne 25 Aug 99,:

> To je opravdu pekna snuska nastroju. Kolik to vse dohromady stoji?
> Nachapu ale k cemu by si nekdo najednou kupoval VB, VC a FoxPro?

Podivej se napr. na MSDN Universal Subscription, protoze to stoji
o neco mene nez Delphi Enterprise, ale jsou tam uplne vsechny
nastroje a programy, co Microsoft dela, v Enterprise edicich,
vcetne napr. Office Developer Edition, operacnich systemu,
SQL Serveru apod. Proste vsechno, co maji... navic po dobu 1 roku
upgrade zdarma, betaverze apod. Mas pak vsechno od MS. Kdyz si
vezmes, ze stejne MSDN Professional za 25 tisic (kolem 20 tisic
pak obnoveni na dalsi rok) stejne potrebujes, uz to neni takovy
rozdil na MSDN Universal...

ICQ: 21215917, PGP vitano

COM, OOP, VCL ... (Was: ADO + D5)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:50:22

Erik Salaj wrote:

> [...]
> prelozene), ktore tento interface pouzivaju. Samozrejme, ze to nie je
> v praxi vsetko take idealne ale urcity prinos tu rozhodne vidim.

Ta myslenka se mi libi a v budoucnu se to treba timto smerem bude ubirat,
ale v soucasne dobe by to asi nebylo jeste uplne realne. Za prve je tu asi
podobny problem, jako kdysi v zacatcich OOP, kdy bylo plno "proceduralnich"
programatoru na pochybach o vyhodnosti OOP jako takoveho a vlastne dodnes
se o tom vedou (spise akademicke) spory, i kdyz prinos OOP je dnes zcela
zrejmy. COM technologie prostrednictvim interfacu vlastne zavadi opet trochu
jiny pohled na vec a je mozna pro OOP programatory z pocatku ponekud mene
stravitelna a presvedciva (ehm, tak trochu vim o cem mluvim :-). Dalsi vec
je i vlastni low-level implementace COMu ve Windows, tam bude muset M$
prece jen jeste trochu zapracovat, navic kdyz se k tomu zamichaji thready,
vznika celkem zajimavy gulas. Uvidime co prinese COM+ a W2000.

> V Delphi by takisto nemalo byt vyzadovane vzdy pouzivat standardny
> System unit (v C-cku je mozne si linkovat vlastny runtime) ale
> umoznit zvolit vlastny. So zrusenim par takychto obmedzeni by sa

Naprosty souhlas. Bohuzel, ani v D5 nejsou v tomto zadne vyrazne kroky,
snad jen, ze uz by nemely byt problemy s psanim DLL pro hook funkce.

> [...]

> kde komponenty nie su kompatibilne ani medzi roznymi verziami
> (a niekedy ani medzi patchmi, resp. lokalizovanymi Delphi verziami).

Otazka je, jestli rozhrani dane technologie nebude mit nekdy prilis velkou
"rezii" oproti nativnim komponentam - tridam ve vlastnim jazyce.

> Tym by Borland vyriesil aj podla mna dost nestastnu koncepciu
> C++ Buildera.

Tam je asi nejvetsi problem, ze VCL je jen v OP, vznika z toho takovy
kockopes.

> 2. jednoduchsia instalacia - staci zaregistrovat DLL alebo OCX. Je to
> podstatne jednoduchsie ako instalovat Delphi/C++ Builder komponenty.

Tezko rict, navic jak by pak vypadal preklad komponent ze zdrojaku,
.PAS -> .DCU -> .DLL -> registrace ?

> Mne ani tak nevadi, ze niektore z tychto vlastnosti nie su v Delphi, ale
> hlavne to, ze Delphi mi neposkytuje moznost si taketo vlastnosti doplnit
> (napr. vizualne a komponentove programovanie ale bez VCL). Toto by

Jenze pak ti vznikne neco hodne podobneho VCL. Jedna cesta je asi v
maximalnim vyuziti toho co nabizi Windows, pomoci resourcu, ale tam se pak
trochu ztraci pohodlnost komponentoveho pristupu. Teoreticky by bylo mozne
definovat nejake rozhrani pro obecne komponentove programovani, a do toho
by jsis pak dosadil VCL ci neco jineho. Ale dokazes si takovou definici v
praxi predstavit ? Ja ne.

> [...]
> jednoducheho vizualneho navrhu aplikacie, ci podporu MMX v Delphi
> assembleri, ktoru asi realne vyuzije malokto.

Tohle je slozitejsi, kdyby naopak Borland vice dbal na tyto "okrajove"
vlastnosti, mohla by byt pozice Delphi jeste lepsi. Jsou i taci, kterym
napriklad databaze nic nerikaji .... :-)

Tabelator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:51:23

Vladimir Ponechal wrote:

> [...]
> udelal i tabelator. Problem je v tom, ze pri takovem mnozstvi ruznych
> polozek a textovych pozic a buttonu se mi moc nechce pouzivat taborder,

Ahoj,

Asi bych to prece jen zkusil s tim TabOrder ....

MessageDlg

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:52:01

Iko wrote:

> [...]
> od modalneho dotazu. V mojom pripade program kludne kopiroval
> dalej a zaroven cakal na odpoved. Ako je to mozne?

Tohoto jsem si uz nekolikrat vsiml obecne ve Windows. Stisknes tlacitko,
ono se vizualne zmackne, ale dana akce se nevykona. Patrne jde o nejaky
problem se zpravami ve Windows, dal jsem to nezkoumal.

Jinak k tomu kopirovani, nekdy je jednodussi pouzit API SHFileOperation,
pomoci ktere to pak vypada jako v Pruzkumniku vcetne tech letajicich
papiru.

QReport

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:54:01

Tomas Folprecht wrote:

> [...]
> a porad to pada (Access violation at ...). Aby toho nebylo dost,
> v helpu je toho napsano opravdu poskrovnu.

Podivej se na http://www.qusoft.no do sekce Download, tam je seznam Q&A,
ale bude to asi bohuzel spis pro posledni verzi QR3, v D3 je tusim QR2.
I tak tam ale mozna neco najdes, ohledne richeditu tam popisuji nejake
problemy s ruznymi verzemi richeditu ve Windows.

> Nenasel jsem napr. popis typu TQRPrinter.

Na te strance by mel byt ke stazeni i aktualizovany help.

Index pole

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:55:42

> [...]
> pole),
> lze to udelat jinak nez cyklem, ve kterem budu hodoty porovnavat ?

Pokud to delas v D2 a vyssim (coz predpokladam), tak diky 32bitovemu kodu
a dobremu prekladaci Object Pascalu se nemusis bat, ze by ta smycka byla
nejak prilis neefektivni. Samozrejme, pokud ti pujde o nanosekundy, tak
asm kod s REP SCASD bude asi malinko rychlejsi :-)

Tady je priklad, na mem pocitaci-popelnici (Cyrix 233) to prumerne trvalo
kolem 38 us v pripade ze hledana polozka byla nakonci a 6 us kdyz byla na
zacatku. Na necem normalnim to pobezi jiste rychleji:

A: array[1..1500] of Integer;
I: Integer;
Found: Boolean;
begin
ZeroMemory((zv)A, Sizeof(A));
A[High(A)] := 1;
Found := False;

SP_Start(1); // zacatek mereni casu

for I := Low(A) to High(A) do
if A[I] = 1 then
begin
Found := True;
Break;
end;

SP_Stop(1); // konec mereni
if Found then ShowMessageFmt('%5.2f us', [SP_Time(1) * 1E6]);
end;

Pokud si to pole jeste setridis, tak muzes pouzit i efektivnejsi zpusoby
hledani, treba oblibene "puleni intervalu".

Obrazek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:56:10

> [...]
> Mam normalni obrazek (TImage), kteremu potrebuju nastavit transparentni
> pozadi. Nevi nekdo jak na to ??? Pripadne nejakou funkcni komponentu na

Podivej se na vlastnosti TBitmap.TransparentColor a TBitmap.TransparentMode
(v D4).

> gif obrazky (jednu jsem mel doma stahnutou z DSP, ale nejak se mi to vzdy

V RxLib je komponenta TRxGIFAnimator. Odkaz na RxLib by jsi mel najit v
Odkazech konference - http://www.delphi(tec)cz

MDI a maximalizace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.8.1999 23:56:27

Krayzel Libor wrote:

> [...]

Ahoj,

Tahle chyba s [X] v MDI okne se projevovala v D2, ale v D4.03 se mi to
uz nestavalo. Tezko se to asi da resit bez znalosti te konkretni situace.

chybove hlasenie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1999 00:01:12

> [...]
> chybu nehlasi. Ak niekto viete co je to za chybu cislo 87 tak mi poradte,
> skusal som aj HELP, ale am som nic take nenasiel.

Mohlo by se jednat o chybu vracenou pri volani nejake API funkce, text chyby
zjistis takhle:

ShowMessage(SysErrorMessage(87));
end;

Je to chyba ERROR_INVALID_PARAMETER, jakym zpusobem se ti zobrazuje, jako
vyjimka ? Mas instalovany Update Pack #3 ?

Obrazek

[*] karpa(zv)email(tec)cz - 26.8.1999 00:12:40

Ahoj,
nastav Transparent property na true. Funguje to u bitmapy.

Martin_Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> napsal:

> [...]
gif
>obrazky (jednu jsem mel doma stahnutou z DSP, ale nejak se mi to vzdy

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

ADO + D5

> [...]
> take je, ze Inprise uvolni _vsechny_ dulezite zdrojaky pro tvorbu
> komponent. Coz stale necini a tvorba komponent je tedy nekdy

No, ja zrovna nemam pozitivny nazor na open source. Neviem si napriklad
predstavit, naco by mi boli megabajty zdrojakov od Windows-u,
ak by boli k dispozicii. Predstava, ze by som si mal sam opravovat
chyby alebo vylepsovat system modifikaciu zdrojakov sa mi javi znacne
zvratena. Kedysi este v Delphi 1 som si urobil par uprav priamo do VCL,
bolo s tym potom tolko problemov pri prechode na novsiu verziu, ze som to
uz nikdy viac nerobil. VCL zdrojaky mi viacmenej sluzia ako ucebnica
pre pisanie komponentov a aj ako nahrada nekvalitnej dokumentacie VCL
v Delphi (pretoze vo VCL nie je jednoznacne oddeleny a vyspecifikovany
interface, ina dokumentacia ako zdrojaky ani nemoze existovat). Pripada
mi to analogicke napr. s tym, ze vyrobca integrovaneho obvodu, by
neposkytol presnu technicku specifikaciu, ale namiesto nej detailnu
schemu vnutorneho zapojenia. A k tomu snad doporucil nejake
nastroje, ktorymi si mozem obvod pripadne upravit ak by som tam
nasiel chybu alebo nieco mi nevyhovuje. Podla mna to nie je spravny
smer.

> Aha. To je ale spis problem, jak jsou tridy napsane. Me naopak
> pripada zakladni myslenka VCL dobra, protoze s programem
> nemusim vlacet 1000 dalsich souboru nutnych pro beh aplikace.

1. Nemusi byt kazdy komponent v extra subore.
2. Rozclenenie jedneho velkeho suboru na mensie logicke celky
moze byt velmi vyhodne pri udrzbe softwaru. Dobry software
si predstavujem ako LEGO stavebnicu (ma to prednosti hlavne
pre zlozitejsie programove systemy).

> [...]
> zjistit, proc dana vec nefunguje spravne. Zdroje potrebuji i jako
> urcity vzor pro vyvoj potomku nebo vlastnich trid. A treba prave u

Spusta ludi pouziva Windowsy (alebo aj Delphi) a nepotrebuje
k tomu zdrojaky.

> [...]
> nekdy je to vylozena blbost - trena jen predavani parametru ve
> spravnem formatu. Nahledem do zdrojaku bych usetril hromadu

Je to podla mna otazka kvalitnej dokumentacie. Ine je pouzivat
komponenty, ine (a komplikovanejsie) je vytvarat komponenty
a to este podla specifikacie.

> Nebo alternativnim formularem, ktery si nakonec muzes vyrobit
> sam. Az takovy problem to neni. Ovsem mel bys asi problem s
> usazovanim komponent na takovyto formular. :-)

To je prave ten problem, ze nemam moznost si napisat vlastny
designer do Delphi pre takyto, povedzme Win32API formular
a aj dalsie veci. A obavam sa, ze ani zdrojaky k Delphi by mi
v tomto velmi nepomohli (jednoducho nemam cas ich studovat).

> Ja povazuji existenci jednoho spolecneho predka (zde TObject) za
> nutny predpoklad vzajemne kompatibility (ostatne o COM ma
> IUnknown). Nad tim uz si muzes delat temer co chces.

Zda sa mi, ze vzdy dedit nejaku implementaciu a nabalovat na nu
nove a nove funkcie nie je zrovna najvyhodnejsie. Je sice pravda,
ze v COM sa dedi IUnknown, ale ide o interface. Nededi sa
implementacia, ale je nutne ju naprogramovat. COM rozhrania
byvaju obvykle velmi jednoduche co sa tyka dedicnosti.

> [...]
> to vynucuje dodavat s komponentami i zdrojaky, coz je zase
> obrovska vyhoda. Kolik vyrobcu ActiveX dodava i zdrojaky (kdyz

Je to presne naopak. Zdrojaky si vynucuju zakaznici, pretoze chcu
mat zaruku, ze ich aplikacia pouzivajuca komponenty bude prelozitelna
aj v buducich Delphi verziach a to sa inac nez zdrojakmi zarucit neda.
Takisto je tu moznost si robit urcite upravy, ale podobne ako
upravy VCL to nie je velmi rozumne robit (velmi vynimocne sa mi
stava, ze niekto mi posle upraveny zdrojak mojho komponentu,
vecsinou sa zakaznici jednoducho pytaju na riesenie roznych
problemov bez akejkolvek znalosti zdrojakov). Ale uznavam, ze
je to aj urcita, zaruka, ze budu si vediet opravit pripadne chyby,
ak povedzme dodavatel komponentu zanikne.

> Nesouhlasim, protoze instalace komponent do Delphi je
> dostatecne snadna, a nemusim se starat u zakazniku, protoze vse
> uz mam v jednom exaci. A snadnost instalace u zakazniku je pro
> me dulezitejsi nez instalace u me.

Spominal som iba instalaciu komponentov, nie vyslednej aplikacie.
Instalacia komponentov je pre kazdu Delphi verziu odlisna, prakticky
neexistuje jednotny a spolahlivy sposob ako naistalovat komponent
vcitane cesty na DCU, atd. Rozhodne by som takuto instalaciu nenazval
jednoduchou. Napriek tomu, ze som napisal specialne DLL ko pre
InstallShield ktore to vsetko ponastavuje, denne mam otazky tykajuce
sa instalacie.

> [...]
> nebo metodu - uz proto, ze zpravidla nevis, co se deje uvnitr. Ke
> COM mas obvykle jen hlavicky, coz take dost komplikuje praci.

Naco by som to robil? Naco by som nabaloval na nejake komponenty
dalsie komponenty? Ja vecsinou nepotrebujem rozsirovat funknost
existujucich komponentov (az vznikne jeden obrovsky, univerzalny,
a komplikovany, ktory zvladne vsetko). Ja vecsinou potrebujem
bud vytvorit novy, alebo upravit existujuci komponent (a samozrejme
vyuzivat existujuce komponenty). Povedal by som, ze VCL je z tohto
hladiska riesene velmi nestastnym sposobom, pretoze uprava existujucich
komponentov je vlastne nemozna a tak sa musi nabalovat (a koli
tomu su tam Custom verzie komponentov).

> [...]
> take nebylo hned, ale bylo nutne pred tim napsat hromady jineho
> kodu, ktery teprve vizualni programovani umoznil.

Nemyslim, ze vizualny sposob navrhu formulara musi nevyhnutne
vypodukovat 200kB subor (som zvedavy ako to bude v D5, pretoze
sa to stale zvecuje). Je to dosledok neustaleho nabalovania funkcnosti
do existujucich komponentov, co je sice pomerne jednoduchy ale nie
vzdy vyhodny sposob zlepsovania komponentov VCL.

Erik

OffTopic: Licencni politika - mala poznamka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.8.1999 00:26:15

Zbysek Hlinka wrote:

> Zahradnik. Asi pred dvema roky jsem preskoloval dva foxkare, jestli
> nekdo z nich cte tuto konferenci (nebo jiny byvaly foxkar), tak
> muze myslim poreferovat lepe nez ja.

S Foxkou jsem bohuzel kdysi do styku prisel. Bylo to ale v dobe, kdy se
objevil BP7 a Foxka pro DOS byla nejak ve verzi 2.0, uz presne nevim.
Tenkrat mela jednu obrovskou vyhodu, byla to jedna z mala aplikaci pro
DOS, ktera byla plne 32bitova, coz se znacne projevovalo na vykonu. Tez
optimalizace dotazu byla na tu dobu docela dobra. Problem byl ale jinde,
narozdil od dnesniho modelu, kdy je nejaky databazovy stroj a uzivatelske
rozhrani se da napsat v temer libovolnem jazyce, muselo byt tenkrat vse v
jednom. Nejen ze vlastni pajazyk Foxky byl trochu zvraceny, ale hlavne
cele prostredi nebylo rizene udalostmi (narozdil od Windows nebo Turbo
Vision), takze vytvorit nejake rozumejsi rozhrani byl horror. Pokud byla
v interpretaci prikazu chyba, mel clovek smulu. Jedine cim to slo obcas
zachranit byla moznost vlozeni kodu napsaneho v assembleru, jinak nic.
Z toho vyplyva, ze v dnesni dobe nemaji nastroje tohoto typu asi prilis
opodstatneni kvuli zcela odlisne koncepci dnesnich databazovych aplikaci.

ADONIS komponenty pro ADO

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 26.8.1999 06:47:00

Aky je rozdiel medzi Adonis a DAODS komponentami ?

Martin
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 25. srpna 1999 17:05
> [...]

>= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
>= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

DBGrid a kontrola

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 26.8.1999 07:35:28

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Zdravim,

Mam DBgrid s 5 stlpcami. Po zadami textu do prveho stlpca by som chcel skontrolovat tento text a ak je chybny vratit focus na tento stlpec, prip kontrolovat to az ked sa bude tento zaznam zapisovat a zrusit tento zapis a vratit focus do policka.

ponahla

dakujem

Martin

Web aplikace pomoci Delphi

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.8.1999 07:48:44

To prave nevim.
Tady bych se chtel zeptat, jestli nekdo nevi, zda existuje podpora
HTML pro Delphi. Neco jako Dh tridy v Microsoftim balicku
com.ms.wfc.html (Visual J++). Jsou to objekty, ze kterych
se posklada strom reprezentujici HTML dokument.
Napr. Tabulka je kontejner pro Radky, Radek je kontejner
pro Bunky a Bunky jsou kontejner pro vsechny ostatni tagy.
Je tam moznost uplatnovat styly na cely podstrom dokumentu atd.
Po sestaveni stromu se pouze na korenovem objektu zavola jedna metoda
a ta vrati HTML kod cele stranky.
Je to dost sikovne.

> vyse uvedenym tvrzenim si dovolim nesouhlasit... see
> http://www.dafweb.com/

Je to zajimave, diky za tip. Nicmene to nevyvraci
vyse napsane, pouze informace nebyla vycerpavajici.
Doplnim to tedy - k autorizaci
uzivatelu pomoci IIS je skutecne nutne mit ve Win NT
na serveru s IIS pro kazdeho z nich lokalni ucet, muzeme
ale autorizovat lidi proti jinemu produktu.
Takovy produkt je treba DAF, ktery umoznuje pripojovani
vice uzivatelu na jeden ucet, jak jsem si prave precetl.
Ale tim z IIS dostanu pouze identifikaci tohoto uctu,
k identifikaci uzivatele se musim obracet na DAF.

(BTW Mam dalsi produkt, o ktery se musim starat
a se kterym mohou byt problemy :-)

Jura
-------------
Email: Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz

Co mne nastvalo a na co si dejte pozor:
http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak/cernalistina/

MessageDlg

v helpu API funkci je to oznaceno jen pro W95. Existuje ekvivalentn� pro
WinNT?

> [...]
>
> Jinak k tomu kopirovani, nekdy je jednodussi pouzit API SHFileOperation,
> pomoci ktere to pak vypada jako v Pruzkumniku vcetne tech letajicich

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.8.1999 08:02:15

Souhlasim.

> Je to sice relativne pracny zpusob, ale v D4 se mi to jevi jako jediny
> rozumny
> a spolehlivy zpusob pridavani zaznamu.

Nejen v Delphi.

> [...]
> 100% integrita,
> tj. detail radky budou za vsech okolnosti prirazeny ke

Docasne tabulky. Editaci provedu primo - nad docasnymi tabulkami
pomoci TTable, Po potvrzeni editace uzivatelem zavolam
transakcni proceduru, ktera naeditovane udaje rozhaze
do prislusnych pevnych tabulek.

Jura
-------------
Email: Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz

Co mne nastvalo a na co si dejte pozor:
http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak/cernalistina/

String to Char

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.8.1999 08:08:10

Zdravim,

trivialni problem: vstupem ziskam promennou typu String, kterou ale
potrebuji pro dalsi pouziti mit typu Char. Jak provest prevod?==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Zpravy uzivatelum v ramci sdilene aplikace

Asi su natvrdle. Brouzdal jsem brouzdal, ale nic me tam netrklo.
Predem dik
Sroub

No, bylo by to taky mozne, ale znovu upozornuji na protokol TCP/IP a
komponenty, to je totiz to vubec nejjednodussi co muzes udelat. Navic si
muzes udelat vlastni vyskakovaci okenka a treba si ty zpravy
protokolovat (nebo si je dat k obedu:-)
Zkus se podivat do archivu konference, uz jsem tady o tom psal
(nekolikrat). Kdybys to nenasel, tak se ozvi, treba ti pomuzu....

MDI a maximalizace

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.8.1999 08:13:39

> Tahle chyba s [X] v MDI okne se projevovala v D2, ale v D4.03 se mi to
> uz nestavalo. Tezko se to asi da resit bez znalosti te
> konkretni situace.

Mam Build 5.104 a Update Pack 2.

String to Char

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.8.1999 08:32:14

var
c: Char;
s: string;

//...
c := s[1];

Jura
-------------
Email: Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz

Co mne nastvalo a na co si dejte pozor:
http://freeweb.coco(tec)cz/jpolak/cernalistina/

Index pole

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 26.8.1999 08:50:15

Nazdar,

nejjednodussi reseni je asi nasledujici:

Sekvencni vyhledavani N prvku trva radove N kroku.
Pokud ovsem pole na zacatku setridis nekterou metodou
popsanou v literature ( lze v case N.log2(N) ).
Pak muzes vyhledavat napr. binarnim pulenim,
coz trva radove log2(N) (dvojkovy logaritnus) kroku.
Normalne pri 1500 prvcich musis tak provest v nejhorsim pripade
1500 porovnani plus rezie cyklu "for ".
Touto metodou provedes pouze log2(1500)= cca 11 !!!
plus rezie cyklu "while"
Pokud ti ovsem tvoje aplikace dovoluje pole setridit.
Na razeni a vyhledavani je spousta skript napr.:
Doc. HUDEC: Programovaci techniky , CVUT Fak. elektrotech.

Ahoj Tomas Folprecht

[...]

[*] delphi(zv)dingo(tec)cz - 26.8.1999 06:50:22 gmt

> Zbysek Hlinka wrote:
> Pokud to potrebujes jen jednou na zakaznika, tak se to snad prezit
> da. Pokud pravidelne, tak potes panbuh. :-)

Mam obavy z toho, ze to budu potrebovat casteji.
Dekuji za projeveny soucit :o)
Treba to jeste nejak pujde.

Bob

ADO, MS SQL 7.0 a DBF

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 26.8.1999 08:56:00

Divim se, proc je to tak moc pomale. Zpravidla presypat jednu tabulku z DBF
do MS SQL i kdyz je velka netrva dlouho (delame to pres BDE, ale nechapu,
proc by melo byt ADO pomalejsi). Nesmi ale na ni byt referencni integrita a
triggery. Osvedcilo se nam nejdrive takovou tabulku nasypat do docasne
tabulky stejne struktury ale bez constraintu a bez triggeru. To slo vzdy
velmi rychle. Ve druhem kroku ji pak prevest z docasne tabulky do trvale
tabulky uvnitr MS SQL. Druhy krok muze byt mnohem delsi, nezbyva, nez si s
tim pohrat, analyzovat, co trva nejdele, proc tam to, nebo ono musi byt,
zda to nejde docasne vyhodit a pod.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zbysek Hlinka [SMTP:zhlinka(zv)login(tec)cz]
Odesl�no: 25. srpna 1999 17:45
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: ADO, MS SQL 7.0 a DBF

delphi(zv)dingo(tec)cz wrote:

> [...]

Pokud to potrebujes jen jednou na zakaznika, tak se to snad prezit
da. Pokud pravidelne, tak potes panbuh. :-)

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 26.8.1999 09:01:59

Takovy Frontpage pro Delphi...?
Huuh - mozna jsem dneska vic webmaster nez programator, ale spravny profik
si na HTML nenecha sahnout - plain text editory, nic jineho...

Na druhou stranu, neni na tom podle me nic sloziteho... Nejaky objekt "TTag"
s propertama Properties: TStrings a innerHTML (coz musi byt kolekce, kde se
bude moct stridat pointer na obycejny text a zase na objekt typu TTag) a
zdedene ruzne objekty, ktere budou mit jen konstruktory (TTable, TTR, TTD
aspol...) a pripadne "pseudoproperty", mapovane do te kolekce Properties...
Idea je to hezka... (Hlavne kdyby to delal nekdo, kdo HTML skutecne umi a
kdo si ho "uziva" a nechce se ho jenom takhle zbavit... Ze bych si kvuli
tomu zase nainstaloval Delphi...? :-) ).

> Ale tim z IIS dostanu pouze identifikaci tohoto uctu,
> k identifikaci uzivatele se musim obracet na DAF.
On DAF poskytuje promennou do HTTP Requestu, takze je to vcelku bez
problemu...

Tomas

String to Char

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.8.1999 09:08:38

> trivialni problem: vstupem ziskam promennou typu String, kterou ale
> potrebuji pro dalsi pouziti mit typu Char. Jak provest prevod?

beru zpet - uz vim.

Zmena barvy menu

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 26.8.1999 09:09:52

Nevi nekdo, jak se da zmenit barva menu (TMainMenu komponenta) pro nasi
aplikaci ! ale jen pro ni !

Diky

David Vodi�ka

DBGrid a kontrola

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 26.8.1999 09:12:49

Ahoj

Psal jsem kdysi tohle:

procedure TMainForm.MainGridSetEditText(Sender: TObject; ACol, ARow:
Integer; const Value: String);
begin
if MainGrid.EditorMode then Exit;
if NevyhovujeMymPozadavkum(Value) then MainGrid.Cells[ACol,ARow]:=
OpravenaHodnota;
end;

Ovsem je to jen TStringGrid, nevim jestli neco takoveho bude fungovat
i pro DBGrid.
Ale to si vyzkousis.

Tomas Folprecht

[...]

[*] Jirka Majvald <majvald(zv)email(tec)cz> - 26.8.1999 09:14:38

Mne se ta chyba objevyla i ve 4.03, ale
nekde jsem na tuto chybu nasel reseni ... a docela to funguje

procedure TMainFrm.OnAppIdle(Sender: TObject; var Done: Boolean);
var
Size : Integer;
begin
if FPreviousMDIChild <> ActiveMDIChild then
begin
FPreviousMDIChild := ActiveMDIChild;
if Assigned(FPreviousMDIChild) then
with FPreviousMDIChild do
if WindowState = wsMaximized then
begin
{ Force MDI to put back the system menu of a maximized child }
Size := ClientWidth + (Longint(ClientHeight) shl 16);
SendMessage(Handle, WM_SIZE, SIZE_RESTORED, Size);
SendMessage(Handle, WM_SIZE, SIZE_MAXIMIZED, Size);

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 25. srpna 1999 23:56
P�edm�t: Re: MDI a maximalizace

> Ahoj,
>
> Tahle chyba s [X] v MDI okne se projevovala v D2, ale v D4.03 se mi to
> uz nestavalo. Tezko se to asi da resit bez znalosti te konkretni situace.

String to Char

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 26.8.1999 09:18:47

var
C: char;
S: string;

C:=S[x];

----------
> Odes�latel: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> Komu: 'Geby' <GEBAUERL(zv)mlp(tec)cz>; '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> P�edm�t: String to Char
> Datum: 26. srpna 1999 8:08
>
> Zdravim,
>
> trivialni problem: vstupem ziskam promennou typu String, kterou ale
> potrebuji pro dalsi pouziti mit typu Char. Jak provest prevod?

> [...]

String to Char

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 26.8.1999 09:29:07

Nejde to treba takhle:

var
S:String
C:Char
begin
S:=Funkce(aaa);
C:=S[1];

Tomas Folprecht

Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'Geby' <GEBAUERL(zv)mlp(tec)cz>; '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1999 9:31
P�edm�t: String to Char

> [...]
>
>trivialni problem: vstupem ziskam promennou typu String, kterou ale
>potrebuji pro dalsi pouziti mit typu Char. Jak provest prevod?

String to Char

[*] Ren� Otisk - 26.8.1999 10:11:00

Nevim jestli jsem to dob�e pochopil: AChar := AString[1]

> trivialni problem: vstupem ziskam promennou typu String, kterou ale
> potrebuji pro dalsi pouziti mit typu Char. Jak provest prevod?

String to Char

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 26.8.1999 09:13:39

Ahoj,

asi jsi se uklepl a chtel jsi napsat PChar, typ char je jen pro jeden
znak.
Staci jen pretypovat, pokud to chces predavat jako parametr napr. do API
funkci.

Napriklad Application.MessageBox(PChar('Prvni cast' + ' Druha cast'),
.....);

Ale pokud chces mit kopii sveho retezce v pameti, musis mit pro ten
PChar alokovanou pamet, napr.
var Buffer:array[0..255] of char;
a pak muzes pouzit funkci tusim strpcopy pro prevod Pascal string ->
null terminated string

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic
**************************************************> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>
> trivialni problem: vstupem ziskam promennou typu String, kterou ale
> potrebuji pro dalsi pouziti mit typu Char. Jak provest prevod?

Pascal Unit pro praci s DBF

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bedn=E1=F8?= <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 26.8.1999 10:39:05

DD,

omlouvam se za offtopic ale nutne potrbuji rychle
neco naprogramovat a rychle shanim
unit do Turbo (Borland) Pacalu pro praci s DBF,
ale musi umet zalozit a pridava t do souboru.

Budto primo na muj E-mail bednar(zv)mujweb(tec)cz
nebo aspon odkaz.

Diky mooooc....
jeste jednou se omlouvam..

Martin Bednar

problem s filtrovanim

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 26.8.1999 10:46:55

Zdravim vsetkych!

Mam problem s filtrovanim dbase tabulky. Filtrujem pomocou
OnFilterRecord. Kod vyzera takto:

procedure TdmMain.tzk_vkFilterRecord(DataSet: TDataSet;
var Accept: Boolean);
begin
if wtPONakup in WhatType then
Accept := DataSet ['VK_KODOP'] = 'Na';
if wtPOPredaj in WhatType then
Accept := DataSet ['VK_KODOP'] = 'Pr';
if wtPOOStatne in WhatType then
Accept := (DataSet ['VK_KODOP'] <> 'Na') and (DataSet ['VK_KODOP'] <>
'Pr');
end;

Problem je v tom, ze ked zmenim udalost vo WhatType, tak zacne filtrovan z
uz filtrovanej databazy a samozrejme ze nevyfiltruje nic. Urobi to, len ked
zatvorim a znova otvorim tabulku, ale to sa mi zda trosku pritiahnute za
vlasy.
Otazka: da sa to urobit bez table.close a table.open?

Mam D4 + update 3, winnt 4 + sp 4

Vdaka vopred
i.k.

String to Char

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 26.8.1999 10:51:57

Nize popsany zpusob funguje, ale pozor na prazdny string nebo pokud jde o
n-ty znak ze stringu, pak musi byt delka stringu min. rovna n. Jinak je tu
Access Violation :-(

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

Od: Zden�k B�hm <bohm(zv)gacc(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. srpna 1999 16:17
P�edm�t: Re: packal7 a pII

>c)opravit a prekompilovat knihovnu CRT a pak dotycny program. Tak jsem to
>provedl ja. Ma to ale jednu nevyhodu. Borland jaksi k BP7.0 dava zdrojaky
>avsak krome knihovny Graph. Tudiz, pokud neco zmenis v nejake knihovne
>kterou pouziva Graph (treba CRT), tak v programech pouzivajicich Graph ji
>chce taky prekompilovat a protoze nemas zdrojaky jsi v pr...
>Jinymi slovy pokud delas grafiku, zbyva pouze moznost a), nebo b)
Nev�m jestli ta moznost c) je tak beznadejna jak pises, ale ja jsem to nekdy
koncem lonskyho roku delal pro svy stary programy, ktery jsou kompletn� v
grafice a zaroven pouzivam i CRT a normalne jsem opravil zdrojak k CRT aby
to nepadalo na "Runtime error 200" zkompiloval vsechny programy a vsechno je
od t� doby OK. Mozna bude zalezet na poradi v jakym jsou v USES unity
uvedeny, ale chyba je v Inicializacni casti CRT a ta se bere jen z CRT a je
jedno ktera unita ji pouziva.

Ale�

DBgrid a kontrola

[*] Ju�ica Marek <marekj(zv)tdat(tec)cz> - 26.8.1999 12:10:56

Ahoj,
ja to delam tak, ze u Datasetu toho gridu (table, query) si pomoci "Fields
editoru" pridam prislusna pole a osetruji hodnotu v udalosti OnValidate:

procedure TfrmPremie.tblPremiePROCENTAValidate(Sender: TField);
begin
if Sender.AsInteger > miMaxValue then
begin
Application.MessageBox(...);
// nasledujici by mozna slo i jinak
grdSetPremie.DataSource.DataSet.FieldByName('PROCENTA').AsInteger :=
miMaxValue;
grdSetPremie.DataSource.DataSet.UpdateRecord;

> [...]
kontrolovat to az ked sa bude tento zaznam zapisovat a zrusit tento zapis a

Global variables

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 26.8.1999 12:12:44

> [...]
> potreboval bych nadefinovat nejakou globalni promennou, abych do ni videl ze
> vsech formu. Zkousel jsem dat promenou do var v projektu a nic....

Nadeklaruj ji v sekci Public tridy formu. Pak k ni pristoupis pres Form.Promenna

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Zjisteni new_id po Insert v Tquery

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 26.8.1999 12:20:07

> Docasne tabulky. Editaci provedu primo - nad docasnymi tabulkami
> pomoci TTable, Po potvrzeni editace uzivatelem zavolam
> transakcni proceduru, ktera naeditovane udaje rozhaze
> do prislusnych pevnych tabulek.

To bude jiste nejrychlejsi, ale take nejpracnejsi zpusob.
Vyhodou je, ze to muzes uzavrit do transakce.
Jaro

ADO, MS SQL 7.0 a DBF

[*] delphi(zv)dingo(tec)cz - 26.8.1999 10:32:21 gmt

> [...]
> tabulky uvnitr MS SQL. Druhy krok muze byt mnohem delsi, nezbyva, nez si
> tim pohrat, analyzovat, co trva nejdele, proc tam to, nebo ono musi byt,

O.K. zkusim se s tim poprat. Snad to preziju.

Bob

Global variables

[*] Virag Ivan <ViragI(zv)radiomobil(tec)cz> - 26.8.1999 12:35:52

Ahoj

Zaloz si samostatnou jednotku naprikled GLOBVAR.PAS, kde si nadeklarujes
potrebne promenne. Tu pak zarad do klauzule uses vsech formularu, kde tyto
promenne budes chtit videt.

Ivan Virag

> ----------

MDI a maximalizace

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.8.1999 12:44:35

> procedure TMainFrm.OnAppIdle(Sender: TObject; var Done: Boolean);
> var
> Size : Integer;
> begin
> if FPreviousMDIChild <> ActiveMDIChild then

Brani se to: neznamy identifikator FPreviousMDIChild

Global variables

[*] Ren� Otisk - 26.8.1999 12:45:16

musis si ji nadefinovat v public
> [...]
ze
> vsech formu. Zkousel jsem dat promenou do var v projektu a nic....

Global variables

[*] Pavel �im��ek - 26.8.1999 12:45:49

No tak zaloz novou unitu, nadeklaruj do ni tu promennou a tuto unitu uved do
vsech unit pro formy ze kterych chces do te promenne videt.

Od: sup(zv)svitap(tec)cz <sup(zv)svitap(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. srpna 1999 12:31
P�edm�t: Global variables

> [...]
ze
>vsech formu. Zkousel jsem dat promenou do var v projektu a nic....

Priklad osetreni modemu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 26.8.1999 12:55:54

Ahoj,

potreboval bych poradit, kde bych nasel nejaky funkcni priklad jak osetrit
volani pres modem (vyzvednuti, zaveseni, zjisteni obsazenosti, zjisteni
zaneprazdnenosti, autotest atp.), tj. jak to prakticky udelat. Potreboval
bych ho do D3 a D1. Nevite, kde bych mel hledat, pripadne nemate nekdo neco
podobneho v prikladu?

Dekuji za pripadne odkazy

Jaro B.

Zjisteni new_id po Insert v Tquery

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 26.8.1999 12:56:37

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]
> hodotu ID pomoci Output parametru. Je to sice relativne pracny zpusob,
> ale v D4 se mi to jevi jako jediny rozumny a spolehlivy zpusob

V MS SQL je identity deklarace autoinkrementalniho pole. Jestli
pres (zv)identity muzu primo ziskat i hodnotu toho pole, nevim,
nezkousel jsem to a uz ani nemam duvod, protoze v OLE DB tohle
funguje o poznani lepe.

Ale ten napad pres ulozene procedury - jak se ti to osvedcilo? Ja
ted delam novy navrh databaze, a premyslim, ze bych tento
zpusob pouzil univerzalne. Ovladat primo z klienta primy pristup do
tabulek (insert, update, delete) mi neprijde na siti prilis vhodny. Pak
je tu alternativa vicevrstve aplikace, kde by tento pristup byl z
jednoho mista, ale je to preci jen vrstva navic, a studium navic.
Takze koketuji s myslenkou volani ulozenych procedur, a at se ony
staraji o konzistenci dat.

Souvisi to i s pripadem, kdy zmenim nejaka data, chci je ulozit, ale
nekdo jiny me predbehne. Ulozene procedure mohu poslat stara a
nova data, ta si porovna aktualni stav a budto transakci provede,
nebo mi vrati chybu a aktualni stav - a ja neprijdu o zmeny. Take
mohu poslat balik dat pro vice tabulek, a v ulozene procedure
osetrim spravne prideleni autoinkrementu.

Ostatne, dokumentace MS SQL dokonce primo vybizi k pouzivani
ulozenych procedur pro tyto operace.

> [...]
> Refresh. Hodnota ID se vrati bud automaticky nebo po Refresh a to i
> jednoho zaznamu. Odpadne tak i drive nutny Close Open ... HURAAA!!!

Vubec, je nejvyssi cas opustit zastarale BDE. Dokonce natolik
nejvyssi, ze se vyplati i kvuli tomu prepsat stare aplikace (urcite ve
vetsine pripadu).

> [...]
> vygeneruje uz pri Before Insert, tak proc ho nejde precist?. Cozpak
> neni mozne jednu blbou (ale tak dulezitou) integer promennou nekam

Budto zcela nerozumim, co mas na mysli, nebo vidim problem
trosku nekde jinde. Stejne musim nejdrive ulozit master zaznam, a
teprve potom tam mohu sypat detail zaznamy. Jak bych jinak
umoznil databazi, aby si spravne svazala vztahy? Zkus to
dokumentovat na nejakem kratickem kodu.

> [...]
> (nebo zahodim) naraz v jedne transakci a kdy bude zajistena 100%
> integrita, tj. detail radky budou za vsech okolnosti prirazeny ke

Tohle vidim vyhradne na ulozenou proceduru. Nevim, jak toto resit
spolehlive z programu.