WinNT: zamceni WorkStation

[*] Luk� Gallina - 2.9.1999 21:28:17

Panowe,
oprawdu nechci porad otrawowat, ale wypada to, ze muj trouble zapadl tam, kam se jeste nikdo newydal (cituji StarTrek). Takze znowu:

Pouziwam WinNT 4.0 CZ SP5, Delphi 2 Developer, Delphi 4 C/S

Potrebuji (nejlepe w D4) udelat sluzbu nebo aplikaci bez formu (lepe sluzbu ale wcelku je to fuk) ktera zjisti ze user nebo system zamknul PraceStejsn. (CTRL+ALT+DEL, Lock WorkStation). Newim, jestli je treba nejaka API fce, ktera Stejsn (setLockWorkstation nebo neco w tom smyslu).

Smyslem jest, abych kdyz se zamkne WorkStation, at rucne nebo sporicem, aby aplikace pustila SetiForWindowsNT. To je totiz rychlejsi nez Seti pro Windows (asi tak 4x), jenze je to radkowa aplikace a a nechce se mi ji poustet rucne :-) ). Proste po zamknuti prowedst dalsi operace...

Dik za kazny namet.

Luk� Gallina (Lukas Gallina)
racek(zv)devacomm(tec)cz

Hledejte mimozemstany, jsou zde.....http://setiathome.ssl.berkeley.edu

Distribuce BDE

[*] Petr Reichl <meap(zv)seznam(tec)cz> - 2.9.1999 21:45:17

Potrebuji poradit jak mam distribuovat BDE. Vytvorim si instalacni program v
InstallShield a potrebuji tam pribalit BDE. Je nekde seznam souboru BDE,
soubory, ktere se maji registrovat v systemu, tvorba aliasu apod.? Nemam
InstallShield Express for Delphi ... . Mam InstallShield 5.1 Int. a tam neni
pruvodce pro distribuci BDE. Staci me, kdyz me nekdo opise seznam souboru
BDE a ty ktere se maji registrovat z IS Express for Delphi.

Mam Delphi 4.0 Professional.

Dekuji.

Petr Reichl
---
* -
* E-mail: reichl(zv)seznam(tec)cz, meap(zv)seznam(tec)cz
* Podpora PGP: www.pgp(tec)cz
* -
---

Delphi - VB

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 2.9.1999 22:37:37

Ahoj,

muze mi nekdo vysvetlit rozdil mezi kompilatorem Delphi a Visual Basicu?
Vyssi verze VB (>5) pry umi vytvaret nativni kod, presto ale stale plati
predstava, ze exe z VB jsou pomalejsi a zavisle na runtime knihovnach.
Docela by me zajimalo, jak to je (coz sam nezjistim, neb VB nemam).

Diky, LV.

VCL a COM was:ADO + D5

> Skutecnost, ze rozhranni neni zdokumentovano jeste neznamena, ze
neexistuje.
> A o to tu slo.

Mame odlisne predstavy na to, co je interface. Nevadi.

> ad 1.) V IUnknown napr. citelne chybi funkce idetifikujici interface
(vraci
> IID). Kdyz je zavedena dedicnost a assigment compatibilita mezi predkem a
> potomkem, pak by je nezbytne umet identifikovat skutecny typ. A musi to
byt
> obecna vlastnost (spolecna vsem), tedy by mela byt v IUnknown. Rovnez
chybi

Kazdy interface ma jednoznacne IID. Ked chcem pouzit nejaky interface,
tak ho musim poznat (nemozem predsa pouzivat nieco, co nepoznam, ved
na co by som ho potom pouzil?). Ak mam nejaky interface (ktory poznam,
v najjednoduchsom pripade to moze byt IUnknown), mam moznost sa objektu
opytat, ci podporuje nejake ine rozhranie (tiez musim vediet jeho IID) a ak
ano,
objekt mi ho poskytne a ja mam moznost ho pouzit.

Nevidim tu nutnost nejakej explicitnej identifikacie toho, s cim pracujem
(zrejme myslis objektu, ktory rozhranie implementuje, inak neviem co chapes
pod skutocnym typom), rozhranie samo osebe identifikovane vzdy musi byt
a ja musim vediet dopredu jeho IID, aby som ho pouzil, co je uplne logicke.
Uved, prosim, pripadne nejaky detailnejsi priklad, kde by bola nutna
nejaka dalsia identifikacia, ja si to neviem predstavit.

> vyvedeni hodnoty reference countu (aby se dala testovat z venci). Da se
sice
> zjistit pres AddRef a nasledny Release, ale to je hnusne reseni (neb obe
> metody mohou mit vedlejsi ucinky a v distribuovanem prostredi je to primo
> kalamita, pres vsechny opozdene snahy MS o optimalizaci). To jsou
evidentni
> kraviny v samotnem navrhu IUnknown, a uz se s tim neda mnoho delat.

Povedal by som, ze im islo o to, aby to rozhranie bolo co najjednoduchsie,
preto tam nedali taku funkciu. Je celkom mozne, ze v niektorych pripadoch
by sa zisla.

> ad 2.) Opravdu ? TObject ma 22 metod. 7 se vaze na vytvareni/ruseni
> instance. 2 na message handling. 3 implementace COM interfaces. A zbytek
> (10) je RTTI. Nejmene 14 metod by se dalo realizovat jako rutiny, ktere
maji
> jako parametr TObject, ale takhle jsou vice "handy". Co ti tak vadi ?

Napriklad to, ze niekedy nepotrebujem RTTI a pod. Takto nemam na vyber,
vzdy to musim pouzit. 22 metod sa mi predsa len vidi privela na
najzakladnejsi
objekt.

> ad 3.) Ano, mel jsem na mysli RTTI, ale chtel jsem podtrhnout, ze RTTI je
ve
> VCL to, co type library v ActiveX.

Zase az na take detaily, ze typovu kniznicu si mozem precitat z roznych
aplikacii (napr. Delphi, VB, ...) dokonca v COM je priamo podpora
pre vytvaranie takych kniznic (toto zrejme pouziva Delphi Type Library
Editor, ci ako sa to vola). S Delphi RTTI som mimo Delphi jednoducho
mimo. Takze zase sa to da tak porovnavat iba na takej urovni, ze
z pohladu ich funkcie sluzia na rovnake ucely.

> ad 4.) Protoze TObject ma metodu Dispatch, lze postavit celou aplikaci jen
> na TObjectech (rozumej, vsechny tridy jsou pouzivany jako TObject) a misto
> volani metod pouzivat messages. Tahle technika je mnohem dynamictejsi nez
> prime volani metod a je elegantnim resenim mnoha zapeklitych situaci.
> Samozrejme, ze postavit na tom napr. ucetnictvi neni zrovna idealni, ale
lze
> to. Navic je pouzivani Dispatch a messages vice OOP. Ale to bylo jen tak
na
> okraj :-)

To naozaj nie je velmi idealne.

> 1.) Kdyz jsou k dispozici zdroje, je to mnohem jednodussi.
> 2.) Nekdy je zapotrebi mnoha slov k popisu neceho, co je v dialogovem okne
> okamzite jasne.
> 3.) Po instalaci prvniho balicku se z celeho procesu stava trivialni
> zalezitost.

Ano, ked su zdroje, tak to treba len prelozit a nainstalovat. Niekedy sa to
prelozi, niekedy nie, niekedy nesedia cesty, niekedy nasedia verzie DCU
suborov, niekedy nastavaju konflikty medzi subormi alebo medzi nazvami
komponentov. Proces instalovania komponentu do Delphi nikdy nie je
trivialny ale da sa nan zvyknut.

> Zrejme jsi nepochopil co jsem chtel rici. Jde o to, ze metoda vetsinou
NENI
> staticka, tzn. ze upravu vetsinou LZE provest. V pripadech, ze to nejde je
> pak nutne najit jine reseni. Ale to je snad normalni, ne ?

Prezrad mi to ine riesenie, ak virtualne nie su.

> [...]
> COM/DCOM, ale museli jsme si napsat vlastni podporu, sybsystemy atd. aby
> bylo efektivni a splnovalo nase (dle meho elementarni) pozadavky na
> pouzitelnost (napr. povez mi jak dosahnout toho, abych mohl mit na
pocitaci
> nekolik ruznych implementaci COM serveru: vyvojovou, testovaci a
produkcni,
> bez nutnosti menit CLSID. Podotykam, ze takovych trid mam nekolik
stovek.).
> O Windows se opirame minimalne (tam kde to nelze jinak, napr. DCOM).

Prave tu vidim moznosti Delphi - spojit vyhodne vlastnosti COM
s kvalitnym vyvojovym nastrojom. Delphi ma napr. dobre vyriesene
pouzivanie COM technologie, akurat si myslim, ze by COM malo
byt viac pouzite priamo v Delphi, hlavne co sa tyka VCL (alebo
nejaked podobnej kniznice) a lepsej podpory pre produkovanie
systemov zalozenych na COM/COM+.

> [...]
> SKUTECNY problem. Binarni kompatibilita VMT (COM interface neni nic
jineho)
> jeste nezarucuje kompatibilitu. Jsou tu jeste DATA, tedy parametry,
> navratove hodnoty atd. V tomto smeru jsou VB, C, OP a dalsi jazyky
> nekompatibilni. Pokud chces zajistit kompatibilitu, musis se omezit na
> nejmensiho spolecneho jmenovatele v datovyvh typech, coj je casto za
krvavou
> cenu na efektivite, prehlednosti kodu a jeho slozitosti atd. VCL je
> kompaktni a velice efektivni. Kdyby nativni VCL komponenty mely byt bez

VCL je kompaktne a efektivne, ale mimo Delphi nepouzitelne. Nebudem
komentovat dalsie vlastnosti ako multithreading, podpora distribuovanych
aplikacii, ... Ja si myslim, ze v dnesnej dobe su k dispozici take
technologie, ktore podporuju rozne uzitocne vlastnosti, ktore VCL nema
a pritomsu dostatocne efektivne.

> opouzdreni pouzitelne napr. ve VB, pak by cele Delphi "behalo" jako VB
> (dekuji nechci). Navic tuhle kompatibilitu potrebuje malo kdo a malo kdy,
> kdyz ji potrebuje, muze si prevest komponent na ActiveX (je na to i
wizard).
> Nac si tedy stezujes ?

Kazda rozsiahlejsia aplikacia tuto kompatibilitu velmi oceni (jednoducho
dnes je tendencia budovat otvorene aplikacie nie jednoucelove
programy). A v tomto smere sa mi javi Delphi a jeho VCL kniznica
(ina sa s Delphi rozumne pouzit nema) ako velmi obmedzujuce.
Ja som presvedceny, ze keby takato moznost bola, vela vyvojarov
by ju ocenilo a vyuzivalo. Ale Borland radsej podporuje technologie,
ktore ludia z roznych dovodov nechcu alebo nemozu pouzivat
(CORBA, MIDAS, ...).

> Kde by jsi to potreboval ?

Napr. IDataSet

> To jsi sklouznul nekam jinam :-) rec byla o velikosti DLL s ActiveX.
Podivej
> se do adresare Windows\System nebo WinNT\System32 na ruzne VBRUN*** a
> MSVC*** a bude ti to jasne. Toho sameho dosahnes i s balicky.

O velkost mi az tak neide (rozhodne to dnes nie je prvorady problem), ale aj
tak neviem, o com hovoris. O akych VBRUN alebo MSVC? Ked si vytvoris
ActiveX pomocou ATL a prelozis s Minimal Dependency, tak nepotrebujes
NIC (iba Windows + OLE, pozor tie iste poziadavky ma aj kazda Delphi
a povedal by som aj takmer kazda Win32 aplikacia!!!!). Samotny ActiveX
(najjednoduchsi) ma potom asi 30kB. Je to jeden subor, obsahuje type
library,
resources, ...). Ked si to prelozis s Minimal Size, tak potrebujes JEDNU
DLL kniznicu naviac (ATL.DLL, ma 60kB) a vysledna velkost komponentu
bude pod 20kB. Takze ak by sme porovnali velkost povezdme jednoducheho
komponentu a ActiveX tak zhruba su rovnake.

Erik Salaj

Dotaznik - vyhodnoceni

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.9.1999 00:17:49

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 2 Sep 99,:

> Program i s vysledky jsem poslal Petru Zahradnikovi, aby to
> vystavil na svem webu. On take ohlasi, kde to bude ke stazeni. S
> programem jsou dodany i zdrojaky napsane v D3, takze si muzete
> prehled vylepsovat. V souboru anketa.txt jsou vsechny odpovedi.

http://www.clexpert(tec)cz/download/anketa.zip

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ovladace na Microsoft Access97

[*] Libor V�trovec <vetrak(zv)hotmail(tec)com> - 03.9.1999 00:09:35 pdt

Mam prosbu nemate nekdo dobry ovladace na Microsoft Access 97 tak aby mi sel
udelat LEFT OUTER JOIN pres BDE 5.10 mi stale nejde a nutne to tam potrbuji.
Predem dekuji za kazdou pomoc.

Ceny D5 a casove omezena nabidka Inprise

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.9.1999 07:49:03

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Rozhodne se na D5 jiz tesim. Je tu videt mnohem vetsi rozdil (skok) s
> D4 na D5 nez jaky byl s D3 na D4. Kdo zustal u D3 a cekal na D5, tak
> to asi melo duvod. Ted ale asi nema cenu dal cekat na D6. D5 za
> upgrade 12.000,- urcite stoji.

K tomu skoku - co se tyce moznosti pristupu k databazim, tak
urcite, prechod na D5 se vyplati, zejmena pro IB a ADO (MS SQL
a Oracle, predpokladam, ze pozdeji pribudou dalsi databaze).
Vzhledem ke zmenam v tride TDataSet bude prechod vyhodny i v
pripade, ze nekdo puziva jine ADO komponenty, napr. Adonis (az
budou preklopeny na D5, protoze TDataSet by mel byt nyni
pritulnejsi pro ADO nez ve verzi 4). Co se tyce nedatabazoveho
programovani, tak tam je to s tim skokem ponekud horsi.

BDE - standard instalace - namet na diskuzi

Ing. Jaroslav Ske��k wrote:

> To myslis vazne, ze se to da odstranit jen "zgruntu novou
> instalacei"? A to ma byt jako vyhoda? Bud jsem to dobre nepochopil
> nebo bych si takovej program nekoupil ani za nic. Pro me jsou
> prijatelny jen takove programy, ktere po sobe uklidi vsechno tak, jako
> by nikdy nebyly instalovany a sdilene prostredky uvedou do
> puvodniho stavu (a ne ze je uklidi taky). To je vedle nekompatibility

Muj program? :-)) To nikoliv. Mel jsem na mysli OLE DB. A v
pripade Windows 2000 bude OLE DB integralni soucasti systemu,
takze zadna preinstalace nepomuze. To bude IMHO znacna
vyhoda oproti systemum, ktere soucasti systemu nejsou.

> ruznych verzi velky problem BDE. Ale jestli se OLE DB neda rozume
> odstranit vubec, tak nevim v cem je vyhoda. Dovedu si predstavit, ze
> si od tebe nainstaluji nejakou DEMO verzi a po case mi tam treba
> nepujde nainstalovat jiny program, ktery bude udelanej v novejsi verzi
> OLE DB - nebo to nehrozi?? Jestli to tak neni, pak by to melo byt
> soucast Windows. Nebo mi prosim vysvetli jak to vlastne je (obecne),
> protoze zatim toho o tom mnoho nevim a docela by me to zajimalo Jaro

No, ono je to nejak takto: Microsoft planuje, ze nove verze OLE DB
budou instalovane vyhradne prostrednictvim servis packu (u W2000
urcite), a ne tak jako dosud. Pricemz lze ocekavat, ze (nejakou
rozumnou dobu) bude rozhrani stejne, takze programy napsane
pod starsi verzi OLE DB by mely fungovat i na novejsich verzich
OLE DB. No a kdyz bude nekdo chtit, aby mu program napsany
pro W2000 (nebo OLE DB) fungoval i na starsi verzi Woken, bude
treba OLE DB doinstalovat.

DbGrid s CheckBoxom

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 3.9.1999 07:54:56

Zkus
http://www.gin.ru/~vipper/index.htm

----------
> Odes�latel: Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: DbGrid s CheckBoxom
> Datum: 2. z��� 1999 15:50
>
> Zdravim...
>
> nevie niekto o DBGrid komponente, ktora by miesto fieldu boolean
> zobrazil CheckBox?
>
> Diky...
>
> iko
> iko(zv)kamarad(tec)cz

docasny index na C/S databazi (resp.FF) bez Query

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 3.9.1999 08:11:34

Jak tak sleduji NG TurboPower o FF, pak bych rekl, ze verze FF 2.0,
ktera MA podporovat SQL, bude nejdrive nekdy na jare (1900:-) ). Neber
to jako pesimismus, ale jako informovanost. Je veliky tlak vyvojaru, TPS
se ale zatim uspesne brani a to i tomu, uvolnit za nejaky peniz verzi
napr. 1.6+SQL balik, ktery bude ve verzi 2 a ktery jiz nyni EXISTUJE,
jen se nemuze dodavat - autor ma dohodu s TPS. TPS ma zatim vcelku
jasno, co bude ve verzi 2 (a vypada to slibne), ale zatim jen shani
vyvojare do tymu, ktery to zacne kodovat !! To neni vtip, ale realita.
Jinak je k dispozici verze 1.54 (i pro D5), nicmene je tam nekolik
fatalnich chyb, byl zverejnen jeden patch, ale ceka se na rychlou 1.55 !

BTW, opravdu si myslim, ze problemy by se mely resit v konferencich k
tomu urcenych - pro diskuse nad produkty TurboPower Software, tj. FF,
AsyncPro a dalsi, existuji CESKE mailove konference, do kterych se lze
prihlasit na http://www.clexpert(tec)cz/konference/

Cau Mira

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ing. Petr Svejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 1. z��� 1999 20:31
P�edm�t: Re: docasny index na C/S databazi (resp.FF) bez Query

> ....... Po 2 hodinach jsem to zabalil a cekam na silu z hury (nebo
verzi s SQL? :-))))))

DbGrid s CheckBoxom

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 08:26:10

Zkus neco z RxLibrary.

Jde to ale i se standardnim gridem a to tak, ze u TBooleanFieldu se
nastavi textova interpretace boolean hodnoty a tento field se pak v gridu
zobrazi.

Mi takhle chodi napr. fajka na boolean.

Na fieldu si nadefinujes metodu na OnGetText :

//**********************************************************************
********
procedure Tdm_ADKKURSY.tblKURSYOMPrumerGetText(Sender: TField;
var Text: String; DisplayText: Boolean);
//Metoda poevadi booleanovske hodnoty na znakove interpretery.
begin
case Sender.AsBoolean of
_On : Text := #214; //Faja
_Off : Text := ' '; // mezera

No a pak uz ten field normalne priradis do standardniho TColumn.

Preji hezky den .....
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
mailto:+420603338765(zv)sms.paegas(tec)cz
http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
> Od: Iko [SMTP:iko(zv)kamarad(tec)cz]
> Odeslano: 2. zaoi 1999 15:50
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Poedmit: DbGrid s CheckBoxom
>
> Zdravim...
>
> nevie niekto o DBGrid komponente, ktora by miesto fieldu boolean
> zobrazil CheckBox?
>
> Diky...
>
> iko
> iko(zv)kamarad(tec)cz

OnClick a tlacitka mysi

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 08:28:55

Poves i metodu na OnMouseDown a OnMouseUp. Je tam parametr Button, ktery Ti
sdeluje, ktere tlacitko to bylo a Shift, ktery Ti rekne, byla-li stlacena
nejaka klavesa ( Shift, Ctrl, Alt).

> [...]
Budovatelska 459,
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: + 420 (69) 691 85 11, 0603 338 765
mailto:ml_software(zv)email(tec)cz
mailto:+420603338765(zv)sms.paegas(tec)cz
http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
> Od: Krayzel Libor [SMTP:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz]
> Odeslano: 2. zaoi 1999 14:51
> Komu: '*** Delphi'
> Poedmit: OnClick a tlacitka mysi
>
> Zdravim,
>
> pri udalosti OnClick na TToolButtonu potrebuji testovat, zda bylo
stisknute
> prave, nebo leve tlacitko mysi. Jak na to?

Kopie NTFS prav

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 3.9.1999 08:29:34

Ahoj,
nedelal nekdo z Vas neco na tema NTFS a prav? Proste pridavani, zmena, cteni
pristupovych prav na NTFS.
Ja konkretne potrebuji prevest data i s pravy z jedne domeny do druhe. Jmena
uzivatelu jsou v obou shodna. SCOPY ovsem nepouziva jmena ale SID, takze na
cilovych NT jsou prava "nastavena" na unknown misto na daneho uzivatele.

dbgrid a local menu

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 3.9.1999 08:32:16

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

Zdravim,

Mam DBGrid. Chcel by som si urobit lokalne menu , ktore sa aktivuje pri stlaceni praveho tlacitka mysi na dbgridom. To viem, ale chcem mat to menu vzdy ine podla toho na ktorom stlpci DBGrid stisnem pr. tlacitko.
Ako to urobim ?

Martin

Filozoficka uvaha o BDE.

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 08:33:40

Zakladnym problemom BDE je rozdielnost verzii a tiez aj
poloanarchisticke spravanie niektorych aplikacii, ktore ho pouzivaju.
Aby sa predislo problemom s takymito aplikaciami, navrhoval by som
nasledovny postup:
Napiseme program, ktory bude nepretrzite bezat na pozadi a bude sledovat
dolezite BDE polozky v registroch a tiez aj dlzky a time stamps BDE
suborov. Ak potom nejaky nestandardny freeware ilegalne nainstaluje svoj
vlastny BDE, program to zisti a informuje o tom zakaznika. Vacsina ludi
totiz nie je natolko skusena, aby odhadla, ktore aplikacie asi pouzivaju
BDE a ktore nie.
Zakaznikovi dodame aplikaciu a presvedcime sa, ze funguje spravne.
Upozornime ho na problem BDE a na program, ktory BDE sleduje. Pokial
bude zakaznik poctivo zalohovat, v pripade krizy by mala vystacit
reinstalacia produktu.

Zakaznik by jednoznacne mal byt informovany o tomto probleme a tento
problem by tiez mal byt obsiahnuty v EULA.

A este k panu Hlinkovi a OLE DB: neviem presne, ake vyhody ste mali na
mysli, ked ste vraveli, ze OLE DB zo systemu nikto neodinstaluje. Moze
prist ale niekto, kto tam da novsiu verziu (budu problemy s
kompatibilitou) a sme tam, kde sme boli s BDE.
Je to ako s COMCTRL32.DLL. A ta ma relativne malo derivatov. Lutujem
tych, co robia s DirectXom.

Ivan

Paradox a hesla

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 08:33:51

Osobne povazujem ochranu Paradox (aj MS ACCESS) tabulky heslom za
symbolicku zalezitost. Ja by som kazdopadne kodoval vsetko rucne.
Existuju utility, ktore heslo v pohode vylustia a odstrania.

Ivan

Kto mal problemy s InstallShieldom?

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 08:33:45

Ak sa dobre pamatam, ktosi pisal, ze nevie v InstallShielde urobit
custom setup. Ja pouzivam ISX dodavany s Delphi 3, a ide mi to v pohode
(urobil som aj setup, ktory umoznuje instalovat zvlast BDE a zvlast
aplikaciu, pripadne obidve spolu)

Ivan

PostMessage

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 08:33:56

Potrebujem aplikacii poslat kombinaciu Alt + F, ako sa to robi? (Po
jednom posielat znaky viem, len to alt mi robi problemy...)

Ivan

PSAPI

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 08:34:02

ma niekto PSAPI? Dokumentaciu mam, ale rucne importovat sa mi to
nechce..

Ivan

DBGrid a kontrola

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 08:35:21

Zkus to testovat na udalosti OnColEnter nebo OnColExit.

> Od: Martin Talian [SMTP:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
> Odeslano: 26. srpna 1999 7:35
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Poedmit: DBGrid a kontrola
>
> Zdravim,
>
> Mam DBgrid s 5 stlpcami. Po zadami textu do prveho stlpca by som chcel
skontrolovat tento text a ak je chybny vratit focus na tento stlpec, prip
kontrolovat to az ked sa bude tento zaznam zapisovat a zrusit tento zapis
a vratit focus do policka.

> ponahla
>
> dakujem
>
> Martin
> <<Soubor: ATT00007.html>>

Screensavers

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 08:35:21

Su niekde pravidla na tvorbu screensaverov? Doteraz som robil
experimenty iba na baze RE. Viem tolko, ze je to EXE premenovane na SCR,
ale neviem napriklad, ako vykreslovat do preview okna. Vedel by som
ziskat DC plochy, kam to treba vykreslit, ale to okno je typu 32770 co
je asi najcastesie pouzivany typ okna. To by som musel hladat s udanim
aj window textu a to by potom neslo v inych jazykovych verziach Windows.

Pozrel som aj import tables niektorych screensaverov, ale nenasiel som
nic, co by ma priviedlo na stopu.

Ivan

P.S.: Ti z vas, ktory pouzivaju TDump a nepoznaju Dependecy Walker, nech
si ho okamzite zozenu. Jeho jedina nevyhoda je, ze nedumpuje NE subory,
ale inak je super. (no a samozrejme neposkytuje udaje o sekciach, typoch
segmentov a pod, ale tie vacsinou ani netreba)

Zmizeni ikon TToolBar

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 08:40:30

Zkus prenest novejsi verzi comctl32.dll. Notebbokem to asi nebude.

ICQ:33630882
Od: Menfy <menfy(zv)iol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. z��� 1999 21:46
P�edm�t: Serazeni v DBGridu

_______

[...]

heslo *.DB

[*] Fiedler, Milan (CAP, GCF) <Milan.Fiedler(zv)gecapital(tec)com> - 3.9.1999 08:54:46

Co dosadit do:

szTabName
szTabType

Milan Fiedler
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Karel Pechanec [mailto:kapecha(zv)mias(tec)cz]
Odesl�no: 1. z��� 1999 12:24
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: zaheslov�n� tabulky *.DB

zdravim...
uz to tady bylo...ale muzes pouzit funkci z BDE>DbiDoRestructure< tim vlozis
heslo do tabulky.
treba takto:

(*uses
DBIProcs,
DBITypes,
DBIErrs,BDE;
*)
procedure fceAddPassword(Table: TTable; password: string);
const
RESTRUCTURE_TRUE = WordBool(1);
var
TabDesc: CRTblDesc;
hDb: hDBIDb;
begin
FillChar(TabDesc, SizeOf(CRTblDesc), 0);
with TabDesc do
begin
StrPCopy(szTabName, Table.TableName);
StrCopy(szTabType, szPARADOX);
StrPCopy(szPassword, password);
bProtected := RESTRUCTURE_TRUE;
end;
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE, hDBIObj(hDb)));
Table.Close;
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TabDesc, nil, nil, nil, FALSE));
Table.Open;
Od: Fiedler, Milan (CAP, GCF) <Milan.Fiedler(zv)gecapital.com>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 1. z��� 1999 12:12
P�edm�t: zaheslov�n� tabulky *.DB

jak jednodu�e zaheslovat tabulku *.DB.

Milan Fiedler

PostMessage

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 08:59:36

Zkus message WM_KEYDOWN. Blizsi informace ve WIN32.HLP nebo v knizce
WIN API.

From: Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk>> > Skutecnost, ze rozhranni neni zdokumentovano jeste neznamena, ze
> neexistuje.
>
> Mame odlisne predstavy na to, co je interface. Nevadi.

Nemame. Interface je interface, at uz o nem vis nebo ne, stejne tak jako je
Slunce Sluncem i kdyz ho zrovna nevidis.

> [...]
> Uved, prosim, pripadne nejaky detailnejsi priklad, kde by bola nutna
> nejaka dalsia identifikacia, ja si to neviem predstavit.

Jde o situace, kdy do rutiny vstupuje rodina interfacesu (u trid je to
stejne). Ve VCL je zarnym prikladem kazdy event a jeho parametr Sender
(TObject). Pripominam ze plati, ze misto interface (nebo tridy) muze byt
predan (pouzit) jeho/jeji potomek. Bezna a dost casto pouzivana praktika. V
OP mam u trid moznost dotazat se, jaka trida byla skutecne predana, napr.
pomoci IS nebo ClassType. Nebo muzu rovnou provest AS pretypovani, ale to ma
tu nevyhodu, ze vyvola vyjimku v pripade nekompatibility. COM rovnez
umoznuje dedeni interface, ale podporuje pouze operaci typu AS via
QueryInterface. Nepodporuje nic podobneho IS nebo ClassType. Vetveni podle
skutecne predaneho interface tedy nelze JEDNODUSE proves, je nutne to
obchazet. V podstate je nutne si interface vzdy vyzadat pres QueryInterface
(i kdyz ho treba uz mam, ale nevim o tom). Pokud objekt podporuje nekolik
pripustnych interfacesu, pak jsem ve velmi neprijemne situaci vyzadujici
specialni osetreni. Zkus si nyni predstavit, ze kazdy event ve VCL by jako
parametr Sender dostal IUnknown :-))) Vetsinou ti to vadit nebude, ale cca
kazdy desaty pripad ti zamota hlavu.

Dalsi uzitecnou metodou v IUnknown by byla funkce HasInterface (IID : TGUID)
: boolean. Je jasne, ze to jde delat pres QueryInterface, ale musis na to
mit promennou atd. A je take pravda, ze na to lze udelat externi funkci.
Mno, a kdyz uz jsme u toho, tak funkce GetCLSID by mohla byt take v
IUnknown. Stejne ma (temer) kazdy objekt CLSID.

> Povedal by som, ze im islo o to, aby to rozhranie bolo co najjednoduchsie,
> preto tam nedali taku funkciu. Je celkom mozne, ze v niektorych pripadoch
> by sa zisla.

Jo, tohle me az tolik netrapi jako deadlocky mezi COM objekty. Aby se jim
clovek vyhnul, je zapotrebi velice peclive navrhovat kazdou interakci mezi
objekty (a predevsim implementaci). Navic prave deadlocky znacne omezuji
"komponentnost" COMu. Predstava, ze jde poskladat cokoliv s cimkoliv pomoci
COMu kdyz znam interface je velmi naivni.

> Napriklad to, ze niekedy nepotrebujem RTTI a pod. Takto nemam na vyber,
> vzdy to musim pouzit. 22 metod sa mi predsa len vidi privela na
> najzakladnejsi
> objekt.

NIKDO te nenuti RTTI pouzivat. Ona tam proste byt musi (napr. aby fungovala
persistence), ale nikdo te nenuti tyhle metody volat. Navic jsou male a
rychle a nicemu neprekazeji. Hodne OP programatoru o nich ani nevi nebo je
nikdy nepouzili. Je to stejne jako s AddRef/Release v IUnknown. V OP tyhle
metody taky nemusis nikdy sam volat, ale jsou tam, musi tam byt a kdyz na to
prijde, muzes je ty nebo nekdo jiny pouzit.

> [...]
> mimo. Takze zase sa to da tak porovnavat iba na takej urovni, ze
> z pohladu ich funkcie sluzia na rovnake ucely.

Tohle opravdu nema vyznam :-)) Ty jsi se proste rozhodl, ze nativni
komponenty by mely byt pouzitelne primo i kdekoliv jinde. Ze je lze prevest
na ActiveX a pak pouzit jinde, uz proste slyset nechces. Uvedom si, ze
vetsine lidi vyhovuje ze jsou nativni a ne ActiveX, protoze to ma sve
vyhody. Velka vetsina vyvojaru pouziva Delphi PRAVE PROTO, ze si muzou
napsat (nebo pouzivat cizi) komponenty, ktere dovedou mnohem vic nez
jakykoliv ActiveX, prave diky "intimnejsimu" propojeni.

> lze
> na
>
> To naozaj nie je velmi idealne.

Postavit na tom celou aplikaci vskutku neni idealni, ale tady slo o to, zda
to lze nebo ne. A ono to lze (a neni to az tak bolestne jak by se mohlo
zdat, jde o zvyk a styl mysleni). Nicmene tahle technika je velmi uzitecna a
a umoznuje elegantne resit mnoho problemu ktere vznikajici v kazdem vetsim
frameworku. Ze neni obecne prilis pouzivana, je problem vyvojaru kteri o ni
nevedi nebo nevedi jak by jim to mohlo pomoct, ne problem metody.

> NENI
>
> Prezrad mi to ine riesenie, ak virtualne nie su.

Reseni je zdy hned nekolik a zalezi vzdy na konkretni situaci. Zadne obecne
reseni neexistuje. A samozrejme, jde vzdy o kompromisni reseni. Ale o to tu
prece vubec neslo.

> [...]
> byt viac pouzite priamo v Delphi, hlavne co sa tyka VCL (alebo
> nejaked podobnej kniznice) a lepsej podpory pre produkovanie

Ja si to myslim taky, ale budme rozumni. Zkus se poradne zamyslet nad tim,
jak by to asi melo vypadat (ale opravdu do hloubky) a bude ti jasne, ze to
neni az tak jednoduche. Nicmene, jak uz jsem psal, vyvoj smeruje timto
smerem, ale bude to jeste nejakou chvili trvat. Stejne tak vyvoj smeruje k
jinemu zpusobu pripojeni na data (konec TDatasetu, BDe atd.).

> VCL je kompaktne a efektivne, ale mimo Delphi nepouzitelne.

A co by jsi nechtel ? RxLib ve Visual Basicu ? Kdyz delas v Delphi, proc te
pali zda se VCL da pouzit primo ve VB/VC/PowerBuilderu ? Opravdu nechapu, o
co ti jde.

> [...]
> aplikacii, ... Ja si myslim, ze v dnesnej dobe su k dispozici take
> technologie, ktore podporuju rozne uzitocne vlastnosti, ktore VCL nema

A to jako, ze by v Delphi melo byt uplne vsechno, co ty uznas za uzitecne ?
Kazdy ma neco, co mu v Delphi chybi, ale u kazdeho je to neco trochu jineho.
Nelze proste vyhovet vsem.

> [...]
> by ju ocenilo a vyuzivalo. Ale Borland radsej podporuje technologie,
> ktore ludia z roznych dovodov nechcu alebo nemozu pouzivat

Prilis soudis podle sebe. CORBA a MIDAS se pouzivaji a prinaseji Borlandu
zisky. Jinak by je nepodporoval, nevyvyjel atd. Ze tobe jsou na nic, neni
problem Borlandu. Co se otevrenosti aplikaci tyce, pak v Delphi MUZES psat
dobre, krasne, efektivni a OTEVRENE aplikace at uz pouzijes VCL nebo neco
jineho. Problem je v tom, ze takove aplikace se proste NEDAJI poskladat z
ZADNYCH kosticek, at uz VCL nebo ActiveX nebo cehokoliv jineho. Musis je tak
udelat a Delphi ti v tom nebrani a nabizi ti radu moznosti jak to udelat. V
tomto smeru je Delphi velice otevrene., ale necekej, ze nekdy pujde vytvorit
SAP R/3 pouhym cmaranim po obrazovce. Proste je to tak.

> Napr. IDataSet

Co ti brani v tom si ho napsat objekt ktery ma IDataSet a zapouzdruje napr.
TDataset nebo cokoliv jineho si vymyslis ? Zas tolik prace to neni.

Hodne zdaru

heslo *.DB

[*] Karel Pechanec <kapecha(zv)mias(tec)cz> - 3.9.1999 10:30:45

zdravim...
zkus miisto szTabName napsat> szTblName
a miisto szTabType napis> szTblType

jsou to jsou to atributy ze struktury CRTblDesc a jsou typu> array 1..260
of char, proto pouzivas funkci StrPCopy(PChar,string) pro prizazeni stingu z
TTable.TableName do szTblName...

(*-------------------------------------------------------
Karel Pechanec; kapecha(zv)mias(tec)cz
MIA Software s.r.o.; www.mias(tec)cz
-------------------------------------------------------*)

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Fiedler, Milan (CAP, GCF) <Milan.Fiedler(zv)gecapital.com>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. z��� 1999 10:16
P�edm�t: heslo *.DB

Co dosadit do:

szTabName
szTabType

Milan Fiedler
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Karel Pechanec [mailto:kapecha(zv)mias(tec)cz]
Odesl�no: 1. z��� 1999 12:24
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 03.9.1999 10:44:31

Osobne povazujem sucasny stupen bezpecnosti, ktory vypoctova technika
poskytuje, za symbolicku zalezitost, a myslim si, ze to sa len
softverovi inzinieri tak tvaria, ze data su bezpecne. Najsilnejsi
hackovaci nastroj su aj tak lepiace stitky na monitor, ktore si tam s
radostou umiestnuju uzivatelia s nastupujucou sklerozou.

Kym bude riesena autorizacia uzivatelov len na zaklade hesla, nema
zmysel prilis stracat cas zdokonalovanim kryptovacich algoritmov. Treba
si hlavne udrzat rozumnu mieru, aby kryptovaci algoritmus nebol drahsi
ako samotne data.

Ivan Zernovac wrote:

> [...]
> symbolicku zalezitost. Ja by som kazdopadne kodoval vsetko rucne.
> Existuju utility, ktore heslo v pohode vylustia a odstrania.

Zmizeni ikon TToolBar

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 03.9.1999 10:48:43

Pozri si deploy.txt v Delphach.

Jan Naiser wrote:

> Preji pekny den,
>
> D4.03S
> stalo se mi pri pouziti komponent TToolbar, TImageList a TAction, ze
> mi zmizely ikony na buttonech TToolbaru. Rovnez zmizely v komponente
> TMainMenu, ale zustaly zachovany v TPopUpMenu. Je to pouze pri
> instalaci na Notebook (P200 MHz, color, ale ted nevim, co je tam
> presne za kartu), jinak na ostatnich PC vse bezi vporadku. Nesetkal se
> nekdo z vas s podobnym kouzlem?
>
> Diky za pripadne odpovedi.
>
> Honza Naiser.

Kopie NTFS prav

[*] Reiniger Milan <Reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz> - 3.9.1999 11:00:36

Najdi si v Resource Kitu k NT prikaz CACLS.

Milan Reiniger
�kroupova 5
305 84 Plze�
tel.: 019/7035053, fax: 019/7035052
e-mail: reiniger(zv)mmp.plzen-city(tec)cz
http://info.plzen-city(tec)cz/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Leos Urban [mailto:Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz]
Odesl�no: 3. z��� 1999 8:30
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Kopie NTFS prav

[...]

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 3.9.1999 11:01:52

mozna to jde jinak ale tuhle taky funguje

je treba obsadit event onmouseclick toho gridu, napr:

procedure TQKMainForm.TableResultsMouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
var TG:TGridCoord;
I:Integer;
M:TMenuItem;
begin
TG:=TableResults.MouseCoord(X,Y);
for I:=mnuGrid.Items.Count downTo 1 do begin
mnuGrid.Items[I-1].Free;
end;
M:=TMenuItem.Create(Self);
M.Caption:='Prvni polozka';
mnuGrid.Items.Add(M);
M:=TMenuItem.Create(Self);
M.Caption:='Prvni polozka';
mnuGrid.Items.Add(M);
end;

no a potom to popup menu nechat normalne zobrazit

<Masa(zv)Aquasoft(tec)cz>
Tomas Vins, Aquasoft spol. s r.o.

From: Martin Talian [mailto:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Zdravim,

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 11:19:32

Jo to jde taky, zkousel jsem to uz gdysi, ale nejak mi to nereagovalo na ty spe?l klavesy na popup na klavesnici.

Od: Toma? Vin? [SMTP:T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz]
Odeslano: 3. zaoi 1999 11:02
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
Poedmit: RE: dbgrid a local menu

From: Martin Talian [mailto:geoplan(zv)pp.sinet.sk]
Zdravim,

[...]

Global variables

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 03.9.1999 11:20:12

Udelej si unit napr. GlobVar, tam si dej tu promennou a GlobVar pridej
do do uses vsude tam, kde to potrebujes.
Vaclav Sazima

sup(zv)svitap(tec)cz wrote:

> Hi lidi, mam (pravdepodobne trivialni) problem. Mam v aplikace houf formu a
> potreboval bych nadefinovat nejakou globalni promennou, abych do ni videl ze
> vsech formu. Zkousel jsem dat promenou do var v projektu a nic....

> [...]

Zmizeni ikon TToolBar

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 3.9.1999 11:42:37

Nevim, co mas konkretne na mysli v deploy.txt, tykajici se zmineneho.

Honza Naiser.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 3. z��� 1999 10:48
P�edm�t: Re: Zmizeni ikon TToolBar

> Pozri si deploy.txt v Delphach.

Nesetkal se

dbgrid a local menu

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 3.9.1999 11:47:54

Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. z��� 1999 9:00
P�edm�t: RE: dbgrid a local menu

>problem je, jak zjistit, ktery sloupec je zrovna aktivni ( property
>SelectedField).

A nebo SelectedIndex.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

PostMessage

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 03.9.1999 10:48:10

Ahoj,

jeste lepsi je keybd_event (viz Win32 API Help).

Na serveru The Delphi Magazine je ke stazeni sample vytisk, kde se zrovna
tohle probira, je to ale 13 MB :-(.
http://www.itecuk.com/delmag/iTecMagazines.exe

Tom

Martin Lasevic wrote:

> Zkus message WM_KEYDOWN. Blizsi informace ve WIN32.HLP nebo v knizce
> WIN API.

TekMetrics Certified Master Delphi Programmer
http://www.tekmetrics.com/transcript.shtml?pid=72654

Delphi - VB

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.9.1999 12:08:05

Vana Lukas wrote:

> [...]
> stale plati predstava, ze exe z VB jsou pomalejsi a zavisle na runtime
> knihovnach. Docela by me zajimalo, jak to je (coz sam nezjistim, neb

Zkusim nabidnout jedno laicke vysvetleni: VB si natahuje hromady
externich OCX souboru a musi s nimi neustale komunikovat,
kdezto Delphi program ma vetsinu nutnych veci sam v sobe (pokud
se nepouzivaji balicky). Dovolil bych si pricist urcitou casovou
ztratu na rezii potrebnou pro komunikaci s temito soubory.

Jak se vlastne ten Petr jmenuje a jak je to s jeho

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Taky jsem to cetl a kokam koukam, ze ten amater je vlastne profik. Aby
> si ho tak u Borlandu nechali a nemel uz na nas cas .... :)

No, take me to napadlo, kdyz jsem do nej hucel, at to zkusi. :-)

spousteni programu po siti

[*] Standa Kunc <obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz> - 3.9.1999 12:28:04

Zdravim.
Kamos je ucitelem vypocetky na ZS a maji tam sdilenou sit.
Chtel by treba spoustet vsem programy, ukoncovat programy, vypinat PC atd.
Problem v tom, ze kdyz da na svem jakoby hlavnim PC spustit program z jineho PC, tak se mu spusti, ale ne na tom vzdalenem PC.
Vyresil to tak, ze na kazdy si nahral program, ktery cte kazdou n-tou vterinu textak a podle jeho obsahu dela zadane ukoly.
Mne to ale pripada dost kostrbate reseni. Nejde posilat pocitacum ve sdilene siti nejake API zpravy, tak aby si to ten program jenom chytil a pak jednal?
Nebo neni to lepsi udelat jako klient/server, kdy z jednoho pocitace si zazada pres TCP/IP dokument a ty "servery" pak vykonaji zadani?
Napada vas jine a lepsi reseni?

Predem dekuji S. Kunc...

VCL a COM

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 3.9.1999 12:40:34

Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> wrote:>Jo, tohle me az tolik netrapi jako deadlocky mezi COM objekty. Aby se jim
> [...]
>"komponentnost" COMu. Predstava, ze jde poskladat cokoliv s cimkoliv pomoci
>COMu kdyz znam interface je velmi naivni.

Jo, to nejsi sam :-((.

Co je na tom ale nejhorsi, ze snad vsechny strukturovane i objektove
metodiky nas nabadaji, abychom modelovali vysledky analytickeho
zkoumani problemu jako system paralelnich procesu. Bohuzel nam
uz nedavaji zadny navod, jak mame ty procesy spravne sesynchronizovat.>Postavit na tom celou aplikaci vskutku neni idealni, ale tady slo o to, zda
> [...]
>frameworku. Ze neni obecne prilis pouzivana, je problem vyvojaru kteri o ni

>nevedi nebo nevedi jak by jim to mohlo pomoct, ne problem metody.

Rekl bych, ze je to proto, ze na urovni OOA/OOD se operuje s pojmem
"posilani zprav", zatimco na urovni OOP si to celkem vsichni svorne
zjednodusili na volani metod konkretnich instanci trid
a tak si vlastne cela ta leta jen na OOP hraji.

Teprve nastupujici persistence a fyzicke distribuoovani objektu
je primeje, aby svuj pohled zrevidovali. Pak se snad dostane do popredi
zajmu i ta synchronizace. Zatim to trapilo predevsim telekomunisty, kteri
asi 10 let pouzivaji na tyto ulohy jazyk SDL (snad podle Z.100, Z.120)
a maji k tomu i case. Ovsem pro programovani na platforme
Wintel je to na dve veci.

Bye, pf

dbgrid a local menu

[*] Otakar �koloud <Otakar.Skoloud(zv)seznam(tec)cz> - 03.9.1999 12:40:14

Ahoj,

Napr:

procedure TForm1.DBGrid1CellClick(Column: TColumn);
begin
if column.Field.name='Table1Nazev'
then DBGrid1.PopupMenu:= PopupMenu1
else DBGrid1.PopupMenu:= PopupMenu2;
end;

Zdravi O.S.

Dne 3. z��� 1999 v 0:00 Martin Talian napsal(a):

> [...]
> Zdravim, � Mam DBGrid. Chcel by som si urobit lokalne menu , ktore sa aktivuje pri stlaceni praveho tlacitka mysi na dbgridom. To viem, ale chcem mat to menu vzdy ine podla toho na ktorom stlpci DBGrid stisnem pr. tlacitko. Ako to urobim ? � Martin
-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

spousteni programu po siti

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 3.9.1999 12:40:17

Zdravim,

zkus pouzit komercni SW PCAnywhere. Ten umoznuje plnou vzdalenou kontrolu.
Druha varianta je NT sit s NT Workstation a jejich vzdalenou spravou ( to
neni overene, ale videl jsem to v cinnosti).

Ja osobne bych vsadil na PCAnywhere.

P.S: Co delaji citaty?
> [...]
> Nebo neni to lepsi udelat jako klient/server, kdy z jednoho pocitace si
zazada pres TCP/IP dokument a ty "servery" pak vykonaji zadani?

Delphi - VB

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 3.9.1999 12:46:14

> [...]
> se nepouzivaji balicky). Dovolil bych si pricist urcitou casovou
> ztratu na rezii potrebnou pro komunikaci s temito soubory.

Visual basic potrebuje ke svemu behu knihovny VBxxxxxx.DLL. Kompilator, ktery Delphi pouziva je vykonejsi, ale to zpociva v podstate Pascalu (ma daleko jednudussi praci, vsechny promenne jsou predem deklarovany, je dana presna struktura programu, na rozdil od VB, kde muzu promennou zacit pouzivat, aniz bych ji predem deklaroval). Potrebuje mene pruchodu a dosahne se lepsi optimalizace. Souhlasim se Zbynkem, ze nativni komponenty jsou rychlejsi nez externi OCX, ktere s VB musis sirit.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Delka stringu

[*] Martin =?iso-8859-2?Q?Bedn=E1=F8?= <bednar(zv)mujweb(tec)cz> - 03.9.1999 12:54:02

DD,
mam jeden asi zacatecnicky dotaz.
V delphi mam program, ktery zapisuje primo do DBF
souboru polozky typu string, ale mam problem, ze
pokud potom tento dbf soubor otevru ve Visual FoxPro
mam v polozkach ve kterych je obsah mensi nez
deklarovana velikost polozky blbost ( tj. ruzne znaky doplnene
pravdepodobne odnekad z pameti ).

Vsemozne prohlizece pod Windows zobrazuji polozky
spravne tj pouze to co ma byt zobrazeno, ale potrebuji
soubor predat kolegovi do Visual FoxPro.

Diky Vam moc a moc z jakoukilov radu.

martin bednar
bednar(zv)mujweb(tec)cz

Delka stringu

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 3.9.1999 13:13:12

> [...]
>
> Vsemozne prohlizece pod Windows zobrazuji polozky
> spravne tj pouze to co ma byt zobrazeno, ale potrebuji
> soubor predat kolegovi do Visual FoxPro.

Dopln ten zapisovany text mezerami na deklarovanou delku.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Jak nacist celou vetu z druhe tabulky pomoci Looku

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 3.9.1999 13:27:57

Milan Blazek wrote:

>Resim problem jak pri provedeni lookupu na druhou tabulku nacist nejenom
jeden udaj daneho ��ov�ho
>pole,
>ale pot�ebuji nacist vsechny pole (tzn. celou vetu ). V Paradoxu to slo
primo pri vytvareni tabulek zadat tak, >ze se nastavila

ahoj

co pouzit Table1.Locate.....

S pozdravem Heinisch Jiri

OnClick a tlacitka mysi

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 3.9.1999 13:38:03

pri udalosti OnClick na TToolButtonu potrebuji testovat, zda bylo stisknute
> prave, nebo leve tlacitko mysi. Jak na to?

Ahoj

Pokud jsi ochoten si udelat potomka tak by to melo jit za pomoci odchyceni
Win Messages
ja to pouzivam u potomka DBGridu. Bohuzel ted nemam moc casu , takze kdyz
bude zajem
tak to spacham a poslu .

S pozdravem Heinisch Jiri

spousteni programu po siti

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 3.9.1999 13:59:57

Zdravicko...

Muzes zkusit VNC (Virtual Network Computing) na
http://www.uk.research.att.com/vnc/. Na jakemkoli pocitaci muzes ovladat
jakykoli jiny (mys, klavesnici...), pricemz vidis presne to, co ma
vzdaleny pocitac na obrazovce. Je to krome Win32 i pro Solaris, Linux,
DEC Alpha, Macy a Windows CE. Se zdrojakama a free.

> [...]
> Nebo neni to lepsi udelat jako klient/server, kdy z jednoho pocitace
> si zazada pres TCP/IP dokument a ty "servery" pak vykonaji zadani?

Delphi a internet s bezpecnym pripojenim

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 3.9.1999 14:00:04

[P��loha v souboru: Obr1.gif]
Ahoj Delphini,

prosim o radu tykajici se Delphi a prace s internetem. Kratce to vysvetlim.

Na www strance existuje formular, do jehoz okenek potrebuju neco vyplnit.
Chtel bych, aby to vyplnoval program v Delphi (na zaklade vypoctu z hodnot
ulozenych v jinych okenkach toho formulare). Za normalnich okolnosti by mi
server poslal HTML stranku, kterou bych v Delphi zachytil, zanalyzoval a
nasel bych potrebna cisla. Ty bych prepocital a vysledky bych ve forme URL
odeslal zase zpatky.

Muj problem je, ze ten www server vyzaduje zabezpecene spojeni (viz
prilozeny obrazek). Vubec nevim, jak se s necim takovym pracuje. Poradil by
mi nekdo, jak na to jit? Zatim mne napadlo jen spustit Explorer a zvenku
programem simulovat, jako by dochazelo ke stiskum klaves. Ale pripada mi to
desny a nespolehlivy... Nemeli byste nekdo nejaky napad? Za jakekoliv
natutknuti dekuje
Kokes

spousteni programu po siti

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de> - 3.9.1999 14:05:27

Jedna varianta je komercni: PC Anywhere...

Druha je na tobe: pokud to jsou aspon w95, slo by pouzit technologie DCOM...

Tomas

Zmizeni ikon TToolBar

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 03.9.1999 14:17:38

Ak si tam nic nenasiel, tak som sa asi sekol v nazve TXT - suboru. Som si
vsak isty, ze v Delphach je textovy subor, ktory popisuje, ze niektore
komponenty sa mozu pouzivat len s niektorymi verziami Windowsovskeho
suboru comctl32.dll a to je pripad aj tohto TToolBaru. Ja osobne som
zacal miesto TToolButton pouzivat TSpeedButton, ktory funguje rovnako
dobre, ale aj na inych verziach Windowsov.

Jan Naiser wrote:

> Nevim, co mas konkretne na mysli v deploy.txt, tykajici se zmineneho.
>
> Honza Naiser.
>
> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Odesl�no: 3. z��� 1999 10:48
> P�edm�t: Re: Zmizeni ikon TToolBar

> ze
> komponente
> Nesetkal se

Delka stringu

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 3.9.1999 14:30:56

Od: Martin Bedn�� <bednar(zv)mujweb(tec)cz>> DD,
> [...]
>
> Vsemozne prohlizece pod Windows zobrazuji polozky
> spravne tj pouze to co ma byt zobrazeno, ale potrebuji
> soubor predat kolegovi do Visual FoxPro.

Jo presne toto mi delala komponenta uDBF a nezbylo mi nic jineho, nez pred
ulozenim do tabulky doplnit ukladany retezec mezerami do definovane delky
fieldu tabulky.Na nic jineho jsem neprisel.
A ja jsem jeste nakonec potreboval zapisovat i do memo fieldu, jehoz delka
neni zadana, takze jsem komponentu uDBF vyhodil ;-)).

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Jak se vlastne ten Petr jmenuje a jak je to s jeho

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 3.9.1999 13:36:30

Ale to prece neni rozpor!

1) amater muze (ale nemusi) byt zaroven odbornikem
2) odbornik muze (ale nemusi) byt zaroven amaterem
3) profesional muze (mel by, ale nemusi :-) byt zaroven odbornikem
4) odbornik muze (ale nemusi) byt zaroven profesionalem

> Taky jsem to cetl a kokam koukam, ze ten amater je vlastne profik.
> Aby si ho tak u Borlandu nechali a nemel uz na nas cas .... :)

5) profesional nemuze byt zaroven amaterem,
pokud vykladame profesionala jako toho, kdo se
touto cinnosti zivi (necha si za to platit),
na rozdil od amatera, ktery to dela jen pro poteseni
a Z LASKY :-)

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Web aplikace pomoci Delphi

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 3.9.1999 13:36:31

Prave si ctu CHIP 9/99 a je tu clanek

"Sifra, ktera micha karty"

o sifrovani algoritmem RC4, ktery byl dlouhou dobu

utajovany (az to prasklo-nekdo to prozradil :-) a

pritom je velmi silny.

Pro zajemce dalsi informace na:

http://www.lbbs.org/zmag/articles/chen.htm

http://pauillac.inria.fr/~doligez/ssl

zdrojaky etc.:

ftp://ftp.funet.fi/pub/crypt/cryptography/symmetric/rc4

(za pripadne chyby mne nekamenujte, opisuji tak,

99, v 16:03 :

za uzavrene - nechci se opakovat s

> duvodnymi pochybami o realnosti pozadavku na zadavani 16ti znakoveho hes=
la

-

> a ze jsou nasazeni, pro ktera je mozne dosahnout stejneho ci vetsiho

> zabezpecovaciho efektu jinymi prostredky. O snifferu vim. Howgh.

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Zmizeni ikon TToolBar

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 3.9.1999 14:38:21

> [...]
> instalaci na Notebook (P200 MHz, color, ale ted nevim, co je tam
> presne za kartu), jinak na ostatnich PC vse bezi vporadku. Nesetkal se

Vypada to na starsi Comctl32.dll. Zkus upgrade

S pozdravem Heinisch Jiri

spousteni programu po siti

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 3.9.1999 14:40:02

T�eba tohle: http://www.uk.research.att.com/vnc/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Standa Kunc [SMTP:obkstan(zv)obaka-karvina(tec)cz]
Odesl�no: 3. z��� 1999 12:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 3.9.1999 14:41:37

A neslo by treba udelat jen jedno popup menu a v OnPopup nastavovat
jednotlivym polozkam v menu Visible?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Otakar �koloud [SMTP:Otakar.Skoloud(zv)seznam(tec)cz]
Odesl�no: 3. z��� 1999 12:40
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: dbgrid a local menu

> [...]

aktivuje pri stlaceni praveho tlacitka mysi na dbgridom. To viem, ale chcem
mat to menu vzdy ine podla toho na ktorom stlpci DBGrid stisnem pr.

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 3.9.1999 13:48:05

No =3Dnom =3Dstl[i|y] to nebude tj[i|y][i|y]m, zhe

10 twuuj pajaz[i|y]k odm[i|y][i|y]taj[i|y][i|y]

normaaln[i|y][i|y] l[i|y]dj[i|y] lusztj[i|y]t !!!!!

...grr(zv)rr&$#$#%r$&^&*^(zv)<<#!(zv)#$...

K problemu: nebylo by jednodussi napsat aplikaci

jako screensaver, ktery by pri sve aktivaci jenom

psal dne 2 Sep 99, v 21:28 :

[...]

Luk=E1=B9 Gallina (Lukas Gallina)
e></color>

Hledejte mimozemstany, jsou zde.....http://setiathome.ssl.berkeley.edu

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

spousteni programu po siti

[*] Pavel Wilczek <pavel.wilczek.gyo(zv)gym-orlova(tec)cz> - 3.9.1999 13:54:39

> [...]
> Nebo neni to lepsi udelat jako klient/server, kdy z jednoho pocitace si
zazada pres TCP/IP dokument a ty "servery" pak vykonaji zadani?

Toto je bezesporu zajimavy napad. Shodou okolnosti delam pro maturitu
podobny program. jde o sledovani procesu probihajicich na jinych pocitacich
a jejich kontrola. S tim spostenim je to docela dobry napad.

poslu ti program syswatch ... neni jeste moc dodelany (a asi nikdy nebude)
ale da se v nem vyhrat, i kdyz ma jen tri prikazy ScreenShot Warning
Logout

Zatim

Processy

[*] Pavel Wilczek <pavel.wilczek.gyo(zv)gym-orlova(tec)cz> - 3.9.1999 14:03:54

Mam problem :

Potrebuju v delphi zjistit seznam procesu probihajicich ve windows a informace o nich .
Vi nekdo jak to udelat.

predem dik za odpoved.

pavel.wilczek.gyo(zv)gym-orlova(tec)cz

SHFileOperation

[*] Virag Ivan <ViragI(zv)radiomobil(tec)cz> - 3.9.1999 15:10:03

N�kolikr�t tu padl term�n API SHFileOperation ohledn� manipulace se soubory.
Mohl by n�kdo napsat v�ce? J� jsem to podrobil zkoum�n� a pochopil jsem, �e
jde o n�jakou strukturu, kter� se pou��v� jako parametr pro jednotliv�
procedury. Ale v bichli o WIN API o tom nen� v�bec nic a jedin� m�sto, kde
jsem na to fyzicky narazil byli knihovny Rx. D�kuji (i za p��klad).

Ivan Vir�g

OT: Oracle & SQL Loader

[*] Michal Motalik <motalik(zv)zl.inext(tec)cz> - 3.9.1999 14:20:21

Zdravim vsechny,
mozna je to trochu Off Topic, ale vsiml jsem si, ze spousta lidi v konferenci dela s Oraclem a ja bych potreboval poradit. Jak dostat pres SQL Loader data do tabulky, jestlize nektere pole v zaznamech obsahuji CRLF (viceradkovy text)?

Diky

Michal Motalik
motalik(zv)zl.inext(tec)cz

Paradox RichText -> Binary RichText

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 03.9.1999 15:35:42

Hi,

mam program napisany v Paradox 7, ktory pouziva specialne Paradoxovske
memo polia (Formatted Text) umoznujuce spracovavat RichText, ktory je v
runtime Paradoxu nativne podporovany (editacia atd.). Chcem tento
program prepisat do Delphi, ale problem mam prave s tymto RichTextom,
ktore Delphi nativne sice podporuju, ale ukladaju len do pola typu
Binary a nedokazu citat a spracuvat povodny paradoxovsky Formatted Text.
To by mi nevadilo, keby som data zo starych tabuliek vedel previest do
tabuliek novych.

Viete niekto, ako sa da pripadne tento Paradoxovsky RichText format
previest do Binary - pola tak, aby sa nestratilo formatovanie? Mne sa to
zatial podarilo len cez Memo - pole, ale tam to formatovanie stratim.

Dakujem za kazdy dobry napad.

Titulek wokna

[*] Pavel Wilczek <pavel.wilczek.gyo(zv)gym-orlova(tec)cz> - 3.9.1999 14:46:10

Jak mam spravne pouzit windows funkci GetWindowText , abych ziskal titulek okna od ktereho znam handle.

Crack

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 16:10:59

Prva vec: SoftICE. Potom drvenie API a asm a potom obchadzanie Anti
softice
trikov.
Ak je program dostatocne smart, zaciti ho a nespusti sa. Pocul som o
pripade,
ked si chlapik-developer kupil SiSifot Sandru a ta sa mu nespustila,
lebo
zacitila SoftICE..Smola..

Smutne je, za casto ani len SoftICE netreba, aby sme programy donutili
spolupracovat (PaintShop Pro, IconForge, Windows Commander, Icon
extractor)

Ivan

Jirka Fejfar wrote:

> no ja bych to nevidel zas tak cerne ...
> zrovna nedavno jsem musel crackovat svuj vlastni program, od kteryho jsem uz
> nemel zdrojaky ...
> takze crackovat se da i legalne ... :-)))
>
> Jirka ...

Delphi - VB

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 16:11:42

Ked je kod nativny, od toho este nemusi byt rychly. Ak VB5 vie naozaj
vytvarat stand alone EXE, potom mozno este nema dobre vyvinuty compiler,
preto je pomaly. O optimalizacii uz ani nehovorim. Ked este stale
potrebuje runtime kniznice, tak asi nativny nebude. To vyuzivaju VB
disassemblery. Vo VB exe je totiz komplenty zdrojak...

Ivan

Vana Lukas wrote:

> [...]
> predstava, ze exe z VB jsou pomalejsi a zavisle na runtime knihovnach.
> Docela by me zajimalo, jak to je (coz sam nezjistim, neb VB nemam).

databaze bez BDE

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 16:11:37

Turbo Power software tusim napisali nejaku nahradu za BDE.

Ivan

Richard Valny wrote:

> [...]
>
> Format ulozeni dat na disku je libovolny (DBF, Paradox, Text s cimsi, uplne jinak)
> Docela mne vypeklo BDE na male lokalni nesdilene databazi pri odinstalovani jineho softu s BDE :-((
>
> P.S: vse toto pro D3
>
> ===========mozno pouzit PGP==============
> Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
> Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
> Smetanova 533 fax. 0342-21208
> 386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
> ===========mozno pouzit PGP==============
>
> ... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne, neco dela a je zcela zdarma :-)

Minimalizovani aplikace do hl. panelu

[*] Dosedla Tom� <drdos(zv)seznam(tec)cz> - 3.9.1999 16:14:07

Hi all,
nevite nekdo jak v D4 minimalizovat aplikaci
hned pri spusteni, tak aby se objevovala
jako ikona v hlavnim panelu Win95
vedle casu.

Ing. Dosedla Tom�
Zacinajici programator Delphi
Siemens Elektromotory s.r.o.
z�vod Dr�sov
E-mail: drdos(zv)seznam(tec)cz

Titulek wokna

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 16:25:17

var H:THandle;
buf:array[0..80] of char;
tmp:integer;
WndText:string;
begin
h:=FindWindow(nil,'Form1');
if h=0 then exit; ////ak to prebehlo OK vysledok je nenulovy
tmp:=GetWindowText(h,buf,SizeOf(buf));
if tmp=0 then exit; //ak to prebehlo OK vysledok je nenulovy
WndText:=Buf;
ShowMessage(WndText);

Pavel Wilczek wrote:

> Jak mam spravne pouzit windows funkci GetWindowText , abych ziskal
> titulek okna od ktereho znam handle.

Processy

[*] ivan(zv)gratis.sk (Ivan Zernovac) - 03.9.1999 16:31:32

Na to treba Toolhelp ak to robime pod Win95 a PSAPI pod WinNT. O PSAPI
neviem nic, ale pod 95 tu nieco je

http://delphi.gzfeihua.com/authors/a0000131.htm

Ivan

Pavel Wilczek wrote:

> Mam problem : Potrebuju v delphi zjistit seznam procesu probihajicich
> ve windows a informace o nich . Vi nekdo jak to udelat. predem dik za
> odpoved. pavel.wilczek.gyo(zv)gym-orlova(tec)cz

PostMessage v Create -> show jde pred tim.

[*] Hrabi of Chmeliste <MHrabanek(zv)merlin(tec)cz> - 3.9.1999 15:34:18

Zdravim lidi,
mel bych jeden technicky dotaz. Vim, ze jsem na nejaky strance tohle cetl, ale nejak se do ni ted nemuzu trefit :-(.

Mam Dialogove okno. Oteviram ho pomoci konstruktoru create a v pripade jistych nastaveni posilam formulari dialogu zpravu. Dialog vytvorim nejak takhle DlgMuj := TDlgMuj.Create(par1, par2); a potom nasledne nastavym jeste par zhovadilosti, abych nakonec provedl MRes := DlgMuj.ShowModal;.

Kdyz bylo to okno s Visible na True, pochopil jsem, ze mi Show message prislo pred tim, co jsem postoval ja. A i jsem to na tom postavil. Jenze ted jsem to prekopal, abych mohl jeste doupravit vysledny formular po create a pred zobrazenim. To, ze se mi ta zprava dostane do okna az po OnShow me tesi, neb jsem s tim pocital pred tim a nemusim menit logiku :-), ale chtel bych vedet duvod a jestli to je standartni chovani a muzu se na to spolehnout, nebo takovy w98 to budou mit jinak...

A jeste jedna vec. Kdybych byval byl chtel poslat tu mesidz po create, ale pred show, jak bych to udelal???

Sice, az to poslu, tak tu sajtnu konecne najdu, ale i tak diky za jakoukoliv informaci.

ShotName 2 LongName a nakopat

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 3.9.1999 16:48:58

nedavno jsem se hrabal v souboru FileUtil.pas (je soucasti
rxLib) a nasel tam dctyri funkce pro prevod z LFN do, dovolil
by si jednu vlastni zkratku, SFN.

function ShortToLongFileName(const ShortName: string): string;
function ShortToLongPath(const ShortName: string): string;
function LongToShortFileName(const LongName: string): string;
function LongToShortPath(const LongName: string): string;

Vim, ze se tu po tom nekdo pidil...
Dobra.

function ShortToLongFileName(const ShortName: string): string;
var
Temp: TWin32FindData;
SearchHandle: THandle;
begin
SearchHandle := FindFirstFile(PChar(ShortName), Temp);
if SearchHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then begin
Result := string(Temp.cFileName);
if Result = '' then Result := string(Temp.cAlternateFileName);
end
else Result := '';
Windows.FindClose(SearchHandle);
end;

function LongToShortFileName(const LongName: string): string;
var
Temp: TWin32FindData;
SearchHandle: THandle;
begin
SearchHandle := FindFirstFile(PChar(LongName), Temp);
if SearchHandle <> INVALID_HANDLE_VALUE then begin
Result := string(Temp.cAlternateFileName);
if Result = '' then Result := string(Temp.cFileName);
[...]

LastSlash: PChar;
TempPathPtr: PChar;
begin
Result := '';
TempPathPtr := PChar(ShortName);
LastSlash := StrRScan(TempPathPtr, '\');
while LastSlash <> nil do begin
Result := '\' + ShortToLongFileName(TempPathPtr) + Result;
if LastSlash <> nil then begin
LastSlash^ := char(0);
LastSlash := StrRScan(TempPathPtr, '\');
Result := TempPathPtr + Result;
end;

[...]
TempPathPtr := PChar(LongName);
LastSlash := StrRScan(TempPathPtr, '\');
while LastSlash <> nil do begin
Result := '\' + LongToShortFileName(TempPathPtr) + Result;
if LastSlash <> nil then begin
LastSlash^ := char(0);
LastSlash := StrRScan(TempPathPtr, '\');
Result := TempPathPtr + Result;
end;

Filozoficka uvaha o BDE.

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.9.1999 17:03:52

Ivan Zernovac wrote:

> [...]
> kompatibilitou) a sme tam, kde sme boli s BDE. Je to ako s
> COMCTRL32.DLL. A ta ma relativne malo derivatov. Lutujem tych, co

OLE DB by melo byt soucasti systemu (coz lze povazovat za
vyhodu). V pripade, ze nekdo nainstaluje novou verzi, nemely by
nastat problemy (pokud nebude v nove verzi zanesena chyba),
protoze rozhrani je vicemene dane, zmeny se budou tykat
predevsim vnitrku a rozsirovani na dalsi oblasti (aspon doufam).
Vyvoj kompatibility lze ocekavat asi jako v pripade ODBC. Protoze
chce Microsoft OLE DB zaintegrovat jako nosnou cast do W2000,
myslim, ze nebude mit prilis prostoru pro rozsahlejsi vnejsi zmeny,
ktere by mohly ohrozit i fungovani jeho starsich programu. OLE DB
totiz neni pouze o pristupu k databazim, ale i k hromade jinych
dat, napriklad majlu, textaku a podobne.

DAO versus ADO pro MDB - namet na diskusi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 3.9.1999 17:03:51

Radoslav Krehl�k wrote:

> [...]
> co bylo v BDE 5.01 bylo na urovni SQL 6.5 a s MSDE to umelo jen kdyz
> se tam ilegalne doinstalovaly potrebne DLL (pokud se pletu, opravte

Z hlediska rychlosti je nejlepsi prime propojeni s databazi (pres jeji
DLL). OLE DB, vzhledem ke sve architekture, neni to nejrychlejsi.
ADO je jeste pomalejsi, uz jen proto, ze je to dalsi vrstva nad OLE
DB (a pracuje s typem variant). Takze potom zalezi na tom, k jake
databazi pristupujes, jakym zpusobem tahas a posilas data a jak
vyuzivas nastroju databaze.

Jestli chces pracovat s MSDE, tak urcite ADO (OLE DB)
doporucuji, protoze uz dnes toho umi vic nez DBLib (a tedy i BDE).
Ale je treba udelat dobry navrh databaze, abys eliminoval ponekud
pomalejsi praci.

Titulek wokna

[*] Karel Pechanec <kapecha(zv)mias(tec)cz> - 3.9.1999 17:13:19

zdravim...
jako prvni parametr dej prave ten handler, ktery uz znas (napr. self.handle), jako druhy strc pointer na char a treti je max.velikost pole charu.

var
c:PChar;
s:string;
begin
GetWindowText(self.handle,c,30);
s:=PChar(c);
showMessage(s);
Od: Pavel Wilczek <pavel.wilczek.gyo(zv)gym-orlova(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. z��� 1999 15:52
P�edm�t: Titulek wokna

Jak mam spravne pouzit windows funkci GetWindowText , abych ziskal titulek okna od ktereho znam handle.

Distribuce BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.9.1999 17:07:56

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Reichl dne 2 Sep 99,:

> [...]
> neni pruvodce pro distribuci BDE. Staci me, kdyz me nekdo opise seznam
> souboru BDE a ty ktere se maji registrovat z IS Express for Delphi.

Dival ses na http://support.installshield.com, jesti tam neni pro ten
Tvuj IS5.1 sablona na BDE?

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ceny D5 a casove omezena nabidka Inprise

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 3.9.1999 20:33:57

> pritulnejsi pro ADO nez ve verzi 4). Co se tyce nedatabazoveho
> programovani, tak tam je to s tim skokem ponekud horsi.

Ja myslim, ze i v tomto pripade je tu vyraznejsi zlepseni, co se tyka
VCL. Srovnavam opet D3-D4-D5 a neposuzuji chyby, coz zatim
ani neni mozne. Myslim tedy co do poctu novinek.
Je tu cela zalozka Server s mnozstvim komponent pro komunkaci s Office.
Hodne toho pribylo k Internetu, ale nove komponenty jsou i jinde.
Zatim jsem nemel cas prozkoumat vsechno.

Ja jsem presvedcenej, ze D5 se vyplati celkove.

Jaro

Delphi - VB

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 3.9.1999 22:46:32

Ja myslim, ze jde predevsim o rychlost. Tady je Delphi vyrazne vpredu,
uz proto, ze je to jednak Pascal a dale proto, ze Borland disponoval a stale
to plati
jednim z nejlepsich kompilatoru.
VB kompiler uz dle zbusobu stavby jazyka musi byt vicepruchodovy, co�
alespo�
zpomaluje kompilaci a zt�uje optimalizaci.
VB musi komunikovat s velkym mnozstvim OCX, coz je rozhodne pomalejsi
a zabira to vice pameti.

> [...]
> predstava, ze exe z VB jsou pomalejsi a zavisle na runtime knihovnach.
> Docela by me zajimalo, jak to je (coz sam nezjistim, neb VB nemam).

OnClick a tlacitka mysi

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 4.9.1999 00:09:28

Zdravim,

neco se mi na te Vasi debate nezdalo. Tak jsem si to vyzkousel na jedne
aplikaci, kterou tedka delam.

Ac se snazim sebevic, tak udalost OnClick mi prave tlacitko nevyloudi ( jak
je to s prostrednim u tritlacitkove mysi nevim, mam jen dvoutlacitkovou).

Stisk praveho tlacitka mi vyvola PopupMenu, pokud je definovano.

Pokud chces obslouzit prave tlacitko jinak nez pro PopupMenu, tak je vhodna
udalost OnMouseDown nebo OnMouseUp, kde jsou stisknuta tlacitka vcetne
prislusnych shift-u a ctrl-u v parametrech udalosti.

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. z��� 1999 21:47
P�edm�t: Re: OnClick a tlacitka mysi

> [...]
>Win Messages
>ja to pouzivam u potomka DBGridu. Bohuzel ted nemam moc casu , takze kdyz

VCL a COM

> [...]
> umoznuje dedeni interface, ale podporuje pouze operaci typu AS via
> QueryInterface. Nepodporuje nic podobneho IS nebo ClassType. Vetveni podle

Kedze kazdy interface musi dedit z IUnknown, pomocou QueryInterface
lahko zistim skutocny interface (opytam sa na interface-y, ktore ma
zaujimaju
a porovnam s interface-om, ktory mam). Nevidim tu ziadny problem.

> [...]
QueryInterface
> (i kdyz ho treba uz mam, ale nevim o tom). Pokud objekt podporuje nekolik

V com je problem si vyziadat interface?

> pripustnych interfacesu, pak jsem ve velmi neprijemne situaci vyzadujici
> specialni osetreni. Zkus si nyni predstavit, ze kazdy event ve VCL by jako

Ake specialne osetrenie a naco?

> parametr Sender dostal IUnknown :-))) Vetsinou ti to vadit nebude, ale cca
> kazdy desaty pripad ti zamota hlavu.

Nerozumiem, uved konkretny priklad, kedy nepostacim s IUnknown.

> [...]
> mit promennou atd. A je take pravda, ze na to lze udelat externi funkci.

Taketo jednoduche funkcie, lahko naprogramovatelne pomocou IUnknown,
by bolo zbytocne a neefektivne davat do virtualnej tabulky, ktoru potom
dedi dalsi interface. Mne sa paci, ze IUnknown obsahuje len to najnutnejsie,
je to jednoduche a zaroven lahko rozsiritelne. A nemusis pri kazdej
implementacii
objektu implementovat spustu metod (skor by sa mohla vyskytnut chyba, atd.).

> Mno, a kdyz uz jsme u toho, tak funkce GetCLSID by mohla byt take v
> IUnknown. Stejne ma (temer) kazdy objekt CLSID.

CLSID je cisto vecou implementacie (implementacny detail). Potrebujes ho
vediet akurat pre vytvorenie objektu a viac Ta nemusi (a nema) co zaujimat.
Podla mna toto je prave jedna z najvecsich vyhod, ktore COM poskytuje.

> [...]
pomoci
> COMu kdyz znam interface je velmi naivni.

Obavam sa, ze to nie je problem COMu ale obecny problem synchronizacie.
Tak ako deadlock v databazach nie je problemom databazy ale
viacuzivatelskeho
pristupu k udajom. COM vsak obsahuje znacnu podporu pre distribuovane
aplikacie (je snaha taketo problemy v nich riesit), napr. MTS a pod.

Zaujimalo by ma, ako tento problem riesi VCL. Ved VCL nezvlada ani
multithreading. Aj v TThread su chyby, napr. ak vytvoris suspended thread,
ktory nikdy nepobezi (nezavolas Resume) a potom ho zrusis, tak prides o 8
bajtov
pameti. Vobec ta implementacia TThread vo VCL je dost divna.

> [...]
> metody taky nemusis nikdy sam volat, ale jsou tam, musi tam byt a kdyz na
> prijde, muzes je ty nebo nekdo jiny pouzit.

Delphi ma sice nenuti to pouzivat, ale nuti ma to tam vzdy mat (aj ked to
nechcem).

> Tohle opravdu nema vyznam :-)) Ty jsi se proste rozhodl, ze nativni
> komponenty by mely byt pouzitelne primo i kdekoliv jinde. Ze je lze
prevest

Ja nepozadujem, aby Delphi komponenty (klasicke) musia byt pouzitelne aj
inde
(povedal by som, ze tak ako su robene to ani nie je mozne).
Ja by som chcel, aby Delphi obsahovalo podporu aj pre ine komponenty
(napriklad COM). Ale ta podpora aby bola naozaj seriozna, aby som pre vyvoj
ActiveX alebo COM objektov ziadne VCL a podla moznosti ani SYSTEM.PAS
nemusel pouzit ale povedzme bola by k dispozicii napr. specialna kniznica v
principe
podobna s ATL.

> na ActiveX a pak pouzit jinde, uz proste slyset nechces. Uvedom si, ze
> vetsine lidi vyhovuje ze jsou nativni a ne ActiveX, protoze to ma sve

1. Nie kazdy Delphi komponent sa da previest na ActiveX
2. ActiveX komponenty zalozene na VCL komponentach su k nicomu
(videl uz niekto komercny ActiveX robeny v Delphi?)

> vyhody. Velka vetsina vyvojaru pouziva Delphi PRAVE PROTO, ze si muzou
> napsat (nebo pouzivat cizi) komponenty, ktere dovedou mnohem vic nez
> jakykoliv ActiveX, prave diky "intimnejsimu" propojeni.

To nie je pravda, ze vdaka tesnejsiemu prepojeniu vedia komponenty viac.
Vdaka tesnejsiemu prepojeniu sa podla mna akurat komponenty jednoduchsie
pisu, na druhej strane sa tymto stracaju ine velmi dolezite vlastnosti
ako spolahlivost, znovuvyuzitelnost, nezavislost na umiestneni, ...

> [...]
ni
> nevedi nebo nevedi jak by jim to mohlo pomoct, ne problem metody.

Ano, vyvojari su vecsinou hlupi a zasadne nevyuzivaju vyhodne postupy ;-).

> [...]
obecne
> reseni neexistuje. A samozrejme, jde vzdy o kompromisni reseni. Ale o to

Ja ziadne poriadne riesenie v tomto pripade nevidim. A o to tu prave ide.

> [...]
te
> pali zda se VCL da pouzit primo ve VB/VC/PowerBuilderu ? Opravdu nechapu,

Chcem velmi jednoduchu vec - komponenty ktore budu obecne pouzitelne
(aj mimo Delphi). Co je na tom zle? Ved takato kompatibilita je obrovsky
prinos a takto sa ma software podla mna robit. Ale asi jednoduchsie je
povedat, ze sa to neda, alebo neoplati a miesto hladania riesenia hladat
dovody, preco by to nemohlo fungovat, ....

> [...]
?
> Kazdy ma neco, co mu v Delphi chybi, ale u kazdeho je to neco trochu

Nie, v Delphi musia byt zasadne neuzitocne veci ;-).

> Prilis soudis podle sebe. CORBA a MIDAS se pouzivaji a prinaseji Borlandu
> zisky. Jinak by je nepodporoval, nevyvyjel atd. Ze tobe jsou na nic, neni

Pochybujem, ze MIDAS a CORBA priniesol (a prinesie) pre Borland zisk
(mam taky pocit, ze akcie Borlandu klesaju). Preco potom zrazu z Enterprise
stratege cuvol a vracia sa pekne k Delphi a zacina podporovat i ADO?
Podla mna je len otazka casu, kedy Borland MIDAS a CORBU prestane
podporovat, pretoze to jednoducho nikto nebude pouzivat.

> [...]
vytvorit
> SAP R/3 pouhym cmaranim po obrazovce. Proste je to tak.

Tak to nesuhlasim. Delphi VCL aplikacie nie su otvorene tak ako si to
predstavujem
(ale nejaky sposob ak je potrebne to dosiahnut sa vzdy najde, s tym
suhlasim).
A software sa skladat z kociek da a aj sa sklada, viz Windows 2000.
A od vyvojoveho nastroja ocakavam, ze to bude maximalne podporovat
a nenechavat vsetko na programatora (to potom mozem programovat
hoc aj v assembleri - aj tam sa DAJU pisat dobre, efektivne, otvorene,
aplikacie. Druha vec je, ci sa tam take aplikacie aj pisu a preco.).

> Co ti brani v tom si ho napsat objekt ktery ma IDataSet a zapouzdruje
napr.
> TDataset nebo cokoliv jineho si vymyslis ? Zas tolik prace to neni.

Bez VCL to velmi jednoducho neide a s VCL to nie je ono

Erik Salaj

Ceny D5 a casove omezena nabidka Inprise

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 4.9.1999 10:53:39

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]
> mnozstvim komponent pro komunkaci s Office. Hodne toho pribylo k
> Internetu, ale nove komponenty jsou i jinde. Zatim jsem nemel cas

Ohledne toho skoku, tak ja zase napriklad posuzuji vlastnosti
jazyka, kde ve verzi 4 pribylo dost velmi zajimavych novinek (od
toho se pak odviji cela rada veci). Verze 5 je na novinky tohoto
druhu prevelice skoupa - byt bych ocekaval napriklad takovou
drobnost, jako je unsigned int64. U komponent je jiste zajimave,
kdyz jsou uz primo v Delphi, ale to se v pripade nutnosti da nejak
doresit. Za podstatnejsi rysy nez mnozstvi komponent povazuji
rozvoj vlastnosti jazyka, jadra knihovny a vyvojoveho prostredi.
Proto jsem napsal co jsem napsal.

VCL a COM

Erik Salaj wrote:

> fungovala
>
> Delphi ma sice nenuti to pouzivat, ale nuti ma to tam vzdy mat (aj ked
> to nechcem).

Tak tomuhle nerozumim. V kazdem programu to tam mas pouze
jednou, takze zadne misto ani vykon dohromady neztracis.
Naopak, kdyz volas (ty ne? :) napriklad
if (Objects is TButton) then with (Object as TButton) do ...
setsakramensky se ti uvedene vlastnosti tridy TObject hodi.

> [...]
> jednoduchsie pisu, na druhej strane sa tymto stracaju ine velmi
> dolezite vlastnosti ako spolahlivost, znovuvyuzitelnost, nezavislost

:-))) Mohu souhlasit jen s tou nezavisloti na umisteni. Spolehlivost
je na programatorovi, znovupouzitelnost je u VCL trid v principu
vyborna, pokud danou tridu nepsalo prase.

Delphi - VB

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 4.9.1999 13:33:59

Ahoj,

dekuji vsem za vysvetleni. Stale mi ale jeste neni jasne, jestli uvadene
kompilovani VB do nativniho kodu vylucuje nutnost existence runtime dll
knihoven. A k rychlosti: docela rad bych si precetl nejaky test, porovnani
programu v C++, Delphi a VB (rychlost, velikost, robustnost...) v ruznych
aplikacich (databaze, grafika...). Mohlo by to byt zajimave, pres jiste
pochybnou objektivitu takoveho mereni. Nevi nekdo nahodou o nejakem webu s
touto tematikou?

Lukas.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Jaroslav �ke��k <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. z��� 1999 23:29
P�edm�t: Re: Delphi - VB

> [...]

> predstava, ze exe z VB jsou pomalejsi a zavisle na runtime knihovnach.
> Docela by me zajimalo, jak to je (coz sam nezjistim, neb VB nemam).

Distribuce BDE

[*] Petr Reichl <meap(zv)seznam(tec)cz> - 4.9.1999 13:40:32

Nasel jsem ji tam.

Diky.

Petr Reichl
---
* -
* E-mail: reichl(zv)seznam(tec)cz, meap(zv)seznam(tec)cz
> [...]

ff a memo

[*] Pavel Cech <cech(zv)sol(tec)cz> - 4.9.1999 16:05:55

Hi,

Mam takovy blby problem: ;)

Mam FlashFilerServer a natahuji polozky do svoji aplikace tak, ze polozky davam do
MemoryTable a nasledne je podle nejake politiky tridim do databaze Paradox.
Na FFServer mam polozky Stringove a nekolik Integeru.
Ted ale potrebuji do databaze dostat jeste Memo.
Na FFServeru jsem udelal polozku typu BlobMemo.
V memoryTable jsem si vytvoril polozku , ktera je BlobType=ftMemo.

Ted to potrebuji nejak z FFTable dostat do toho MemoryTable.
Kdyz jde o nejaky string tak, stacilo:
MTable1.Fields[5].AsString:=FFT.Fields[1].AsString;

Jak ale presosnout to Memo? Tohle fakci jen kdyz jde o Paradox-->Paradox.
MTable1.Fields[8].asVariant:=FFT.Fields[14].asVariant;

Diky za pomoc!

Zdravi Pavel C.

DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> - 4.9.1999 16:55:02

Ahoj Delphisti, mam problem s Delphi 3, ktere mi nejdou spustit, vzdy se to kousne asi tak nekde, kde se maji natahovat komponenty (mozna, nevim to presne) !!! Sahl jsem tedy do meho zalozniho adresare a nahradil cele Delphi, to ale nepohlo. Chte nechte jsem udelal kompletni re-instalaci Delphi 3, ale to take nepomaha !!! Pomuze mi nekdo ??? Jsem zoufaly !!! Za jakekoliv rady predem dekuji.

Martin Pesek, 15-ti lety amatersky programator

P.S.: Pri uninstalu Delphi 3, se me program zepta, jestli si preji odstranit i soubory z adresare WINDOWS/SYSTEM, vzdy dam NO ALL. Mozna je chyba zde.

E-Mail:
pesek.martin(zv)telecom(tec)cz

SHFileOperation

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 4.9.1999 17:05:46

Kdybys chtel komponentu, tak tady:

http://www.bluerose(tec)cz/index.php3?cat=komponenty

a hledej eqpack1demo

Bye Ludan

> [...]
>procedury. Ale v bichli o WIN API o tom nen� v�bec nic a jedin� m�sto, kde
>jsem na to fyzicky narazil byli knihovny Rx. D�kuji (i za p��klad).

Barva BitBtn

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.9.1999 18:36:21

Nevite nekdo jak nastavit u BitBtn a SpeedButtonu jinou barvu nez sedivou?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Autorun.ini

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.9.1999 18:39:55

Jelikoz heslo u vetsiny sporicu se da obejit jednouduchym programkem nahranym na CD, ktere se ma automaticky spustit, zajimalo by me, jakym prikazem automaticke spusteni souboru autorun.ini na CeDeckach deaktivuju, pak take, jakym prikazem to opet aktivuju a jeste predtim by se hodilo taky zjistit, bylo-li to vubec zapnuto.

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 4.9.1999 18:41:13

Jakou mas grafickou kartu?
Jaro

[...]

Jak zakazat vice spusteni programu

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.9.1999 18:44:30

Mam takovy program, ktery pouziva odkladove soubory, takze kdyz se spustil vice nez jednou, nastane problem. Jak tedy zajistit, aby se program nedal vice nez jednou na jednom pocitaci zpustit. Nebo jak zjistit je-li uz onen program spusten. Zkousel jsem si zapsat do registru znameni, ze je program spusten, lec stacil jeden reset za behu a program se stal nespustitelnym. Jak tedy na to?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

OpenPictureDialog

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.9.1999 18:52:23

Pri pouzivani prewievu v OpenPictureDialogu mi vzdy nastane chyba, najedu-li na nejaky soubor (napr z koncovkou JPG), ktery ve skutecnosti neni obrzkem. Jak tomu mam zabranit (staci, kdyz se zadny obrazek v tomto pripade nezobrazi)?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

ICQ message

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 4.9.1999 18:54:00

Potreboval bych nejakou funci, ktera vy vychytavala prichozi zpravy na ICQ. To znamena, ze kdyz pride nejaka zprvava na ICQ, aktivuje se muj program a jako vstup bude mit string s tou zpravou.

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

WinNT: zamceni WorkStation

[*] Luk� Gallina - 4.9.1999 19:20:27

No =nom =stl[i|y] to nebude tj[i|y][i|y]m, zhe
10 twuuj pajaz[i|y]k odm[i|y][i|y]taj[i|y][i|y]
normaaln[i|y][i|y] l[i|y]dj[i|y] lusztj[i|y]t !!!!!
...grr(zv)rr&$#$#%r$&^&*^(zv)<#!(zv)#$...

No nazdaaaaar!
Doufam, ze moje dwojite "V" ("W") tak moc necitelne neni. Aspon si to myslim.....:-))) K problemu: nebylo by jednodussi napsat aplikaci
jako screensaver, ktery by pri sve aktivaci jenom
spustil ten seticmd.exe?

Urcite bylo,
jenze mne se chce pouziwat jiny screensawer :-). Takze je tu problem..... Kazdopadne at mi nikdo netwrdi, ze na to neexistuje nejaka API fce.....

Luk� Gallina (Lukas Gallina)
racek(zv)devacomm(tec)cz

Hledejte mimozemstany, jsou zde.....http://setiathome.ssl.berkeley.edu

DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> - 4.9.1999 19:34:56

Tak moment, me ty Delphi vzdy sli !!!! Az dneska se z niceho nic pokazily !!!!! Jinak mam 4 MB S3 !!!
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ing. Jaroslav �ke��k
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 4. z��� 1999 18:41
P�edm�t: Re: DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!! Jakou mas grafickou kartu?
Jaro

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:47:40

Erik Salaj wrote:

> [...]
> ktory nikdy nepobezi (nezavolas Resume) a potom ho zrusis, tak prides o 8

To je znama chyba. Je to je v "makru" BeginThread kde alokuje nezbytna data,
ktere se pak predavaji do vlastni funkce threadu (ThreadWrapper) a v ni se
pak uvolni. Pokud se thread nikdy nespusti tak tato pamet zustane alokovana.
Mimochodem stejny problem je i v MSVC++ a BCB.

> pameti. Vobec ta implementacia TThread vo VCL je dost divna.

A jak by sis ji tedy predstavoval ? Jsou sice urcite pripady, kdy je pak
vyhodnejsi volat primo BeginThread, ale tech neni tolik. To ze VCL neni
thread-safe se tu uz tusim probiralo a je pomerne zrejme, ze to dost dobre
ani udelat nejde, pokud nema dojit ke snizeni vykonnosti celeho kodu. Horsi
to spis bylo s chybou ktera za jistych okolnosti mohla zpusobit nefunkcnost
metody TThread.Synchronize, ale to uz je v D5 opraveno.

> [...]
> ActiveX alebo COM objektov ziadne VCL a podla moznosti ani SYSTEM.PAS
> nemusel pouzit ale povedzme bola by k dispozicii napr. specialna kniznica v

Vzhledem k tomu, ze v System.pas jsou obsazeny zakladni procedury vlastniho
ObjectPascalu (funkce zacinajici "_") tak toho se asi nezbavis, zaroven tak
zajistuje i zakladni zivotaschopnost kodu. Samozrejme nektere veci by treba
slo dat do jineho unitu a tak to vice rozdelit. Jinak bez VCL v Delphi psat
muzes, ale bude to trochu pracnejsi a zdlouhavejsi. Prikladem je treba (D4):
\Demos\ActiveX\Shellext\QRegister

> [...]
> pisu, na druhej strane sa tymto stracaju ine velmi dolezite vlastnosti
> ako spolahlivost, znovuvyuzitelnost, nezavislost na umiestneni, ...

a co treba efektivita kodu .. ? MHz u procesoru sice kazdym rokem zavratne
pribyvaji, pameti se zvetsuji, disky zrychluji ... ale aplikace jsou stale
vetsi a nekdy i pomalejsi ...

> [...]
> povedat, ze sa to neda, alebo neoplati a miesto hladania riesenia hladat
> dovody, preco by to nemohlo fungovat, ....

Jiz osvedcene pravidlo rika, ze je-li vec urcena pro N pouziti, hodi se
maximalne pro N-1. Napsat rychle, spolehlive, rozsiritelne, univerzalni
komponenty proste nejde. Kazdy programovaci jazyk ci technologie ma sve
vyhody a nevyhody. Nativni pristup je sice mene univerzalni, zato vsak
dava moznost vice ovlivnit "co ja jak se v tom deje".

> Podla mna je len otazka casu, kedy Borland MIDAS a CORBU prestane
> podporovat, pretoze to jednoducho nikto nebude pouzivat.

Mno, moc o tehle vecech sice nevim, ale co se tyce CORBy, tak svet nejsou
jen Windows. Porad je zde plno systemu bezicich na UNIXu a tam se asi DCOM
jen tak neprosadi :-) Ohledne MIDASu je asi spis problem v licencni politice.

> a nenechavat vsetko na programatora (to potom mozem programovat
> hoc aj v assembleri - aj tam sa DAJU pisat dobre, efektivne, otvorene,
> aplikacie. Druha vec je, ci sa tam take aplikacie aj pisu a preco.).

Jiste ze se pisi aplikace v assembleru, napriklad enginy pro hry (pravda,
asi ne vsechny) a to neni zase tak maly trh.

> Bez VCL to velmi jednoducho neide a s VCL to nie je ono

... a nejsme zase na zacatku ? :-) Bez prace vysledek proste nebude ...

Ceny D5 a casove omezena nabidka Inprise

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:51:27

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]
> Hodne toho pribylo k Internetu, ale nove komponenty jsou i jinde.
> Zatim jsem nemel cas prozkoumat vsechno.

Docela zajimave vypadaji i novinky pro tvurce komponent, moznost vlastniho
vykreslovani v Object Inspectoru u property editoru. Zaroven je tam take
treba opravena chyba v threadech s vytvarenim/rusenim synchronizacniho okna
v tride TThread (ktera se vlekla tusim od D3). I Windows SDK help vypada
ponekud lip a byla vyslysena i prosba o Resource Workshop ... Na CD by mel
byt i C++ Builder 3, akorat nevim, jestli obsahuje i TASM.

> Ja jsem presvedcenej, ze D5 se vyplati celkove.

Na me pusobi taky dobre (i kdyz mam jen starsi betu). Nevim jestli z toho
vznikne pravidlo, ale vypada to, ze ty lichy verze se jim zatim dari lip
nez ty sudy :-)

Screensavers

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:54:48

Ivan Zernovac wrote:

> Su niekde pravidla na tvorbu screensaverov? Doteraz som robil
> experimenty iba na baze RE. Viem tolko, ze je to EXE premenovane na SCR,

Ahoj,

Priklad mas tady:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti/TI4534D.html

PSAPI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:54:42

Ivan Zernovac wrote:

> ma niekto PSAPI? Dokumentaciu mam, ale rucne importovat sa mi to
> nechce..

Ahoj,

Jakou mas verzi Delphi ? V D4 je v adresari \Source\Rtl\Win

Processy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:54:34

> Pavel Wilczek wrote:
>
> Mam problem :
>
> Potrebuju v delphi zjistit seznam procesu probihajicich ve windows a
> informace o nich .
> Vi nekdo jak to udelat.

Ahoj,

Uz se to tu probiralo, musi se na to jinak ve Win9x a NT

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=Jul&den=22&first=1&soubor=dlfaaaaf.htm

BTW:
Uz by asi stalo za zvazeni, udelat nejake jednoduche zapouzdreni pro
oba pristupy, abu to fungovalo jak v Win9x tak i v NT ... :-)

Hooks

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:55:19

Ivan Zernovac wrote:

> Dobry den,
>
> potreboval by som hookovat mys. Pokial viem, treba na to
> SetWindowsHookEx a MouseProc.
> Uvital by som konkretny priklad, slepe pokusy totiz viedli k mnohym
> resetom.

Ahoj,

S psanim hook DLLek v Delphi je obecne problem. Neco jsem zkousel, ale
vysledky nebyly idealni. Dival jsem se i po Internetu a vetsinou to bylo
tak, ze to bud nefungovalo nebo danou DLL napsali v C++ a pouzivali z
Delphi. Potiz je ve dvou vecech. Za prve potrebujes v DLL vytvorit sekci
sdilenych dat, coz jde vcelku snadno v C++ ale v OP se to musi obchazet
pomoci memory mapped files. Druhy problem spociva v samotne RTL Delphi.
Ta totiz pri inicializaci nastavuje priznak 8087CW a tim odkryje nektrera
volani FPU vyjimek a aplikace pad padne. Tenhle problem zda se vyresen az
ted v Delphi 5, zatim jsem s tim ale prilis neexperimetoval. Urcite ale
existuje nejake reseni pro starsi verze Delphi, nastavenim a obnovenim
priznaku v DLLEntryPoint.

spousteni programu po siti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:56:40

Standa Kunc wrote:

> [...]
> Problem v tom, ze kdyz da na svem jakoby hlavnim PC spustit program z jineho PC, tak se mu spusti, ale ne na tom vzdalenem PC.

Jiste, protoze to musis brat jen jako vzdaleny disk k tvemu pocitaci.

> [...]
> Nebo neni to lepsi udelat jako klient/server, kdy z jednoho pocitace si zazada pres TCP/IP dokument a ty "servery" pak vykonaji zadani?

Na kazdem pocitaci by musel bezet nejaky maly program kterym by se to
spoustelo. Komunikaci by jsi mohl udelat bud pomoci TCP/IP nebo jak uz
radil Tomas Burger pres DCOM.

Titulek wokna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 19:57:12

> Pavel Wilczek wrote:
>
> Jak mam spravne pouzit windows funkci GetWindowText , abych ziskal
> titulek okna od ktereho znam handle.

Ahoj,

Treba takhle:

S: String;
H: HWND;
begin
H := Handle;

SetString(S, nil, GetWindowTextLength(H));
GetWindowText(H, PChar(S), Length(S) + 1);

ShowMessage(S);

Is a As (Was: VCL a COM)

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 4.9.1999 20:03:22

> Naopak, kdyz volas (ty ne? :) napriklad
> if (Objects is TButton) then with (Object as TButton) do ...

Jen tak mimochodem takhle se IS a AS nemaji pouzivat.
Jsou dve spravne varianty:

if (Object is TButton) then with TButton(Object) do ...

with Object as TButton do..
except
ShowMessage('Object is not TButton');
end;

obecne:
prime pretypovani TButton(Object) pouziji kdyz mam 100% jistotu.
AS pouziji kdyz si nejsem jist a chci nekompatibilitu typu
odchytit vyjimkou, nikdy jindy ne!

pouziti IS a AS spolecne je zbytecne, nebot po IS jiz mam 100% jistotu
a neni treba dalsiho testu, ktery AS dela.

Rob

DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 4.9.1999 20:06:25

Zkus po uninstalu jeste pred novou instalaci vymazat pomoci
programu Regedit take v registry celou vetev
\HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi
popripade totez v HKEY_LOCAL_MACHINE

Rob

> [...]
Delphi, to ale nepohlo. Chte nechte jsem udelal kompletni re-instalaci
Delphi 3, ale to take nepomaha !!! Pomuze mi nekdo ??? Jsem zoufaly !!! Za

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 20:10:18

Zdeno Jasek wrote:

> [...]
> zacal miesto TToolButton pouzivat TSpeedButton, ktory funguje rovnako
> dobre, ale aj na inych verziach Windowsov.

Je to vec nazoru, ale me prijde TToolBar podstatne lepsi nez TSpeedButton.
Za prve se mi zda prehlednejsi mit ikony v jednom ImageListu, toolbar umi
nejen obycejna ale i drop-down tlacitka. Dalsi problem vyplyva z ponekud
nestastne implementace Glyphu jenz pouziva TSpeedButton, ktera v dusledku
zpusobuje pomerne velkou zatez windows resourcu, a tim i potize predevsim
ve Win9x.

Neni prece takovy problem si stahnout posledni comupd401.exe od M$ nebo
alespon pouzit tu verzi, ktera se instaluje s Delphi. To ze se Windows
vyvijeji za pochodu je bohuzel znama vec, stejne je to treba s pozadavkem
nekterych aplikaci na Winsock2 (tento update vrele doporucuji vsem, kdoz
se pripojuji na Internet bez proxy s Win95 !) nebo DirectX ci mfcXX.dll

http://www.microsoft.com/msdownload/ieplatform/ie/comctrlx86.asp

http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/wuadmintools/s_wunetworkingtools/w95sockets2/default.asp?site=95

Jak se vlastne ten Petr jmenuje a jak je to s jeho

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 04.9.1999 20:14:18

Zbysek Hlinka wrote:

> No, take me to napadlo, kdyz jsem do nej hucel, at to zkusi. :-)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To je pravda, nakonec jsem se nechal presvedcit :-) Nemam sice prilis moc
zkusenosti s vystupovanim pred vetsim mnozstvim lidi, ale zase jednou se
zacit musi .. (dokud nezacnou litat rajcata na podium, je to v pohode :-)

Problem mODBC na mySQL

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.1999 21:00:09

environment:Win98/95 CZ,Delphi STANDART 4.0 (Build 5.104)Update Pack 2
RxLib 2.60
keywords:ODBC,mySQL,mODBC,Integer Overflow,Invalid field size

Zdravim vsechny.

q: zkousel jsem komponenty mODBC pro pristup k mySQL. Nejak mi to ale
nebezi. Mam na formulari mDatabase,DataSource,mTable,dBGrid a jiz pri
navrhu (pokud dam Table.Active=True) to na mne rve u nekterych tabulek
hlasku "Integer Overflow" pri kazde aktivaci formulare (v tomto pripade
se v DBGridu zobrazi par (ne vsechny) radku dat). U jinych tabulek to na
mne zase rve "Invalid field size", u tech potom nejde nastavit active
na True.

Predem diky za radu.

eL..

P.S. Konfigurace a verze ODBC (3.0) by mela byt v poradku jelikoz pres
BDE a ten samy ODBC driver pristupuju k tabulkam Paradoxem 7 bez
problemu.

Beh aplikace v a mimo IDE

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.1999 21:07:36

environment:Win98/95 CZ,Delphi STANDART 4.0 (Build 5.104)Update Pack 2
RxLib 2.60
keywords:IDE,Run

Zdravim vsechny.

q:Pomoci ktere funkce je mozno rozhodnout aby cast kodu byla vykonana
pouze neni-li program spusten z IDE (prikazem Run) a je spusten primo z
prostredi Win.

Diky.

eL..

Delphi konference off-line

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 04.9.1999 21:13:34

keywords:Delphi konference

Zdravim vsechny.

q:
Je nejaka moznost stahnout (nebo koupit) archiv Delphi konference a
vypalit si ho treba na CD. Ono to on-line prohledavani dneska stoji
peknej balik pri dial-upu.
Kdyby to nekdo vypalil myslim, ze ty 3-4 stovky by za to mnohy rad dal.
Ja tedy urcite.

eL..

DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> - 4.9.1999 21:27:06

Ani tohle mi nepomohlo !!!! Nevite nahodou jeste nekdo neco ??? Jsem vazne
zoufaly !!! Predem dik.

Od: Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 4. z��� 1999 20:06
P�edm�t: Re: DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!> Zkus po uninstalu jeste pred novou instalaci vymazat pomoci
> [...]
> Delphi, to ale nepohlo. Chte nechte jsem udelal kompletni re-instalaci
> Delphi 3, ale to take nepomaha !!! Pomuze mi nekdo ??? Jsem zoufaly !!! Za

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.9.1999 20:33:45

Puvodni zprava, kterou napsal Luk� Gallina dne 4 Sep 99,:

> Doufam, ze moje dwojite "V" ("W") tak moc necitelne neni. Aspon si to =
> myslim.....:-)))

Vypada to absolutne blbe a reknu Ti uprimne, ze bych Ti nepral, abys
nekdy neco potreboval najit v archivu a diky "radobychytremu W misto V"
jsi nic nenasel...

ICQ: 21215917, PGP vitano

OT: "W" misto "V"

[*] Luk� Gallina - 4.9.1999 21:37:18

Od: Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap-ag.de>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 3. z��� 1999 18:57
P�edm�t: ADMIN: Duplicita

Delphi konference off-line

[*] Luk� Gallina - 4.9.1999 21:41:09

Zdar.
Mailni adminovi, mail nevim. Take bych mel docela zajem...

> [...]

> peknej balik pri dial-upu.
> Kdyby to nekdo vypalil myslim, ze ty 3-4 stovky by za to mnohy rad dal.

DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Ing. Ludek Florian <ludan(zv)bluerose(tec)cz> - 4.9.1999 22:07:03

Jo, to je presne ta chyba !

V adresari Windows dopln do souboru SYSTEM.INI nasledujici:

[Display]
BusThrottle=On

A pak to pujde. Je to tou grafickou kartou. Mel jsem kdysi stejny problem.

Bye Ludan

Od: Ing. Jaroslav �ke��k
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 4.9.1999 22:21:20

Tak to bude asi nakazlive.
D3 mely problemy s nekterymi kartami pouzivajici S3. Bud se stahne aktualizovany ovladac nebo se tam neco prekonfiguruje. Uz se to tady resilo nekolikrat. Ja jsem kdysi davno mel stejny problem a tenkrat jsem to vyresil vymenou karty za podobnou od jineho vyrobce. Ja vsak nevim, zda je tohle stejny pripad, proto jsem se optal.
Jaro

[...]

"W" misto "V"

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 4.9.1999 22:30:53

> .... horke. Nicmene, ja tam to "w" pisu, protoze mne to bavi. Nicmene,
beru v
> potaz tvoje (a mozna i dalsich lidi) pripominky a v konferenci je prestanu
> pouzivat.

Ja myslim, ze si tim akorat kazis prstoklad. Ono se od takovych blbinek blbe
odvyka.
Jaro

Re[2]: DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 5.9.1999 11:46:59

Nazdarek,

Odpoved na mail z Saturday, September 04, 1999:

> [...]

MP> Odesl�no: 4. z��� 1999 20:06
MP> P�edm�t: Re: DELPHI 3 - FATALNI KRACH !!!>> Zkus po uninstalu jeste pred novou instalaci vymazat pomoci

me to delalo taky ... dokonce i delphi 4 ...
pomohla jedna vec - instalace JINE verze Windows - konkretne
Win98 OSR2 ...
a mimochodem delal to i C++ builder

doufam, ze odpovidam tomu, kdo se ptal ... kdyztak to forwardni

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Zpozdeni dbGrid

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 5.9.1999 11:55:14

Ahoj

Mam D4 a nasledujici problem:
DBGrid napojeny na DBRichEdit, takze kdyz se pohybuju v tom gridu,
tak se mi zobrazuje text prislusneho atributu v tom RichEditu. Ale
kdyz se pohybuji rychleji tak se ty zaznamy v gridu nestihaji
prekreslovat, zatimco v tom RichEditu ano a vypada to pekne blbe.
Takze bych potreboval nastavit neco jako je ChangeDelay v TreeView.

Tj.: Aby kdyz prejdu na dalsi zaznam v Gridu tak to chvilinku pockalo
(zmena by se zobrazila v tom Gridu), nez se zobrazi prislusny atribut
v RichEditu.

Nevite jak na to?

P.S. Docitam prazdninove mejliky apropo:
....Take ja davam svuj hlas Petrovi Vonesovi

==< Petr Vaclavek >---- --- --- -- -- - - -
====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )-- - -
`=====--( http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )-- - -
`======--- ------ ---- --- -- -- - - -

Blokace drag&drop operaci v aplikaci

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.9.1999 14:24:02

Ahoj,

mam Win95, D4St.

Lze zablokovat drag&drop operace v cele aplikaci, resp. v
OpenDialogu ?

Dekuji,

Jarek Uher

OT: "W" misto "V"

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 5.9.1999 17:46:04

Luk� Gallina wrote:

> [...]
> konferenci je prestanu pouzivat.
>
> Pokud to nekomu jakkoliv zneprijemnilo zivot, omlouvam se.....

:-)) Mno, hlavne tobe, protoze ja napriklad twoje zprawy nectu,
pokud se tam wyskytuje hodne w a blbe se to cte. Takze tim
padem nemohu na twe dotazy ani odpowedet...

Delphi - VB

Vana Lukas wrote:

> [...]
> to byt zajimave, pres jiste pochybnou objektivitu takoveho mereni.
> Nevi nekdo nahodou o nejakem webu s touto tematikou?

Vzhledem k tomu, ze Delphi ma dnes dobry optimalizovany
prekladac a k tomu, jak pracuje VB (hromada externich ActiveX),
predpokladam, ze uz z podstaty bude nativni kod VB pomalejsi.
Myslim, ze testy to jen potvdi, je jen otazka, jak velky rozdil to
bude.

Mam vsak jeste jednu dalsi pripominku k VB - programy v nem
napsane nelze rozumne lokalizovat. Formulare z VB se kompiluji
primo do kodu, takze z tohoto bince nelze vytahnout texty, prelozit
je a vratit zpet. Tohle by nemuselo vadit, pokud program pobezi
vyhradne v jednojazycnem prostredi. Ale staci par zakazniku ze
Slovenska, napriklad, a problemy se ihned projevi - lokalizace je
nutne udrzovat budto primo v programu, nebo je porad tahat zvenci
z nejakeho souboru (a tam je pracne udrzovat). Dalsi problem
nastane s prvky ActiveX. Tam mohou byt nejake texty, ktere se
objevi v puvodnim jazyce. Pokud je navic takovyto modul napsany
prasacky, s texty primo v kodu, tak bez zdrojaku s tim nikdo
nehne. A i kdyby byly texty v resourcech, je to houby platne,
protoze zpravidla by bylo nutne nacpat preklady primo do nej, coz
zase obvykle nelze z hlediska autorske ochrany a kompatibility.
Pro tyto pripady mi pripada Delphi (a C++ Builder) idealni, protoze
se standardne rozhlizi kolem sebe po externich souborech s
preklady. Takze lze vyrobit preklad i k cizimu programu, aniz bych
porusil autorska prava.

Zmena vlastnosti komponenty...

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 5.9.1999 18:54:01

Nazdar,
na tohle ja pouzivam stary dobry inifile.
U sve aplikace nam MojeApp.INI a tam si vsechny vlastnosti ukladam.
V Delphi je na to dokonce trida TINIFile, se kterou je to sranda,
jen to neni zrovna nejrychlejsi, ale to zas tak moc nevadi.
Pri startu aplikace pak nastavis vlastnosti prectene z inifile.

Cau
Tomas Folprecht