Sdileni

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 23.9.1999 16:32:13

Nemohol by si mi, please, tie kniznice poslat? Pomyslam urobit tiez program
na vytvaranie zdielanych adresarov, mozno by sme sa mohli pozriet na to
spolocne...

Libor Klicnik wrote:

> [...]
> begin
> StrPCopy(shi50_netname, qJm_Sdileni);
> shi50_type := STYPE_DISKTREE;
> shi50_flags := SHI50F_PERSIST or SHI50F_FULL;
> shi50_remark := nil;
> shi50_path := PChar(qCesta);
> shi50_rw_password := #0; {no password}
> shi50_ro_password := #0; {no password}
> end;
> {end with}
> USvrApi95.NetShareDel(nil, wShareInfo.shi50_netname, 0); // needed for
> edit
> // (nil - lokal. pocitac)
> CheckNetError(USvrApi95.NetShareAdd(nil, 50, (zv)wShareInfo,

dosenv v NT

[*] Rastislav Lazan <Lazan(zv)dflex.sk> - 23.9.1999 16:54:53

Ahoj,

Vo Win 95, 98 to ide pomocou programu WINSET.EXE. Je sucastou tusim Resource
Kitu.
Neviem, ci funguje aj pre NT...

R.L.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 23. september 1999 8:38
P�edm�t: dosenv v NT

> Ahoj lidi,
>
> nevite nekdo jak v NT nastavit promennou dosu (z prikazoveho radku se
> nastavuje set neco=neco) v D3 tak aby se to projevilo ve vsech dosovych
> oknech ?
>
> M.

Definice Eventu v DLL

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 17:01:16

Ing. Ludek Florian pise:
> mam jednoduchou DLL, ve ktere mam pouze komponentu pro seriovy port.
> Inicializace portu je v pohode, ale chtel bych priradit nektere procedure
> rizeni pri Eventu napr. OnOpen.
> Library MyDLL;
>
> uses
> Classes,Comms; // seriovy port
>
> var ComPort: TComPort;
> ComPort := TComPort.Create(NIL); // inicializace
>
> ComPort.OnOpen := ?? // Co sem, aby se provedla funkce PortOpen ?
>end.
>
> V komponente je definovano property OnOpen: TNotifyEvent;

TNotifyEvent=procedure (Sender:TObject) of object; Z toho plyne reseni: vyrob objekt, ktery bude mit metodu, ktera bere parametr Sender typu TObject. Napr.:

TPozorovatel=class
procedure PortSeOtevrel(Sender:TObject);
..
end;

var pozorovatel:TPozorovatel;

a tedy

ComPort.OnOpen:=pozorovatel.PortSeOtevrel;

POZOR:
nikdo neni vlastnikem komponenty ComPort, tzn. nikdo ji automaticky nezrusi ( viz TComponent.DestroyComponents ). Taktez pozorovatel nikdo automaticky nezrusi. U Unit je mozne zadat startovaci a ukoncovaci kod do sekci initialization resp. finalization. Syntaxe modulu typu Library to nedovoluje. Podle knihy "Mistrovstvi v Delphi 3" strana 851 by to bylo:

library MyDll;
var pozorovatel:TPozorovatel; ComPort:TComPort;
procedure VstupniBod(dwReason:DWORD);
begin
case dwReason of
dll_Process_Attach:
begin
ComPort:=TComPort.Create(nil);
... // inicializace
end;

dll_Process_Detach:
begin
ComPort.Free;
pozorovatel.Free;
... // uklizeni

DLLProc:=(zv)VstupniBod;
VstupniBod(dll_Process_Attach)
end.

OFF: Nutnost papirovych sestav

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 17:06:45

Slysel sem ze existuje vymer ministerstva financi, ktery umoznuje firmu na pozadani zbavit povinnosti uchovavat papirove doklady. napr. tehdy, kdyz maji fakt hodne dokladu.

Datum

[*] Petr Vale� - 23.9.1999 17:09:06

Ahoj vsem,

mam takovy problem. Pokazde na jinych Windows mam jiny format datumu v
Accessovske tabulce, ke ktere pristupuji pomoci BDE. Zde totiz pouzivam
funkci, ktera dany datum zjisti a pracuje s nim. Problem je v tom, ze bych
potreboval sjednotit vsechny datumy a bohuzel se mi nepodarilo najit
spravnou funkci, ktera by to umela.

Cely problem je pouze o tom, ze potrebuji zjistit den, mesi, rok z
FieldByName( 'Date1').AsDateTime

Dekuji mnohokrat za infromaci.

Petr

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 23.9.1999 17:22:03

Polak Jiri wrote:

> Prave proto jsou ty metody private, aby nesly prepsat.
>
> Jura

Aha, takze lepsie je zobrat zdrojak a prepisat ich priamo tam (vid
dbgrids.pas). Od toho je zase OOP, aby to slo aj bez editacie zdrojaku.

Mozno by tato diskusia nevznikla, keby Borland nebol taky stedry k
slovicku "private", ktore pouziva vsade, kde sa to len trochu da.

Napriklad mna osobne vytaca, ze metody na setovanie properties su
automaticky "private". Pritom prave takyto mechanizmus pristupu k
premennym objektu, ktory Borland implementoval, je ako stvoreny na
prepisovanie setovania properties v potomkoch objektu. Neviem, naco ma
potom sluzit setovanie premennych cez metody, ked su private, aj ked
svoje caro to iste ma, ked chcem pocas setovania nieco zmenit.

Delphi + HTML help

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 17:59:31

Jezek Petr, Ing. pise:
> Zkousim delat HTML help, ale nejak nemuzu prijit na to
> jak jej z Delhpi volat. Nevite nekdo jak na to ?

1. chm (CompiledHtMl) soubory zpracovava HTML help ActiveX, ktery se da stahnout z

http://msdn.microsoft.com/workshop/Author/htmlhelp/download.asp

2. S touto soucastkou se pracuje pres HTML help API, cehoz uvodni prepis do Delphi ( 20kB ) je na

http://www.helpware.net/delphi/delphikit.zip

3. HyperAct ma na servru teoreticky uvod

http://www.hyperact.com/hheatut/CreatingandusingHTMLHelpwitheAuthor.html

4. a balik pro vytvareni a uzivani

http://www.hyperact.com/eAuthorHelp.html

5. Jeste jeden paradni balik sem nasel na

http://www.igweb.pair.com/Download_step2.htm

Jeste jednou Archiv zprav

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 18:05:13

Ales Bolha pise:
> ...Co se trideni tyce jsem myslel tematicke =>> WINAPI, KOMPONENTY, ..

To vypada ne vyhledavani podle klicovych slov. Na neco takoveho je stavena Altavista Discovery, coz je lokalni engine pro vyhledavani v temer cemkoliv. Najde se to nekde na http://www.altavista.com

Jeste jednou Archiv zprav

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.9.1999 18:24:35

Ahoj,

> najedu trva asi "sto let" nez tu slozku nacte.. Co se trideni tyce jsem
> myslel tematicke =>> WINAPI, KOMPONENTY, ...
****To je v mailovacich klientech nemozne uz z toho duvodu, ze treba jeden
mail muze zapadnout do dvou i vice sekci. Aby toto mohlo
fungovat, musel by jsi pod to dat nejaky model na zpracovani
dokumentu: budto booleovsky (coz zvlada castecne (ale pro
poterby vetsiny dostatecne) KonfView od Petra Vaclavka) nebo
vektorovy, coz je sice radove lepsi, ale mnohem pracnejsi. Navic
bys to musel indexovat a indexace neni zadna legrace, hlavne
v cestine, kdyz nemas dobry lematizator.

Slavek

> Ales Bolha, ONYX Computer

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Datum

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 23.9.1999 18:40:26

> Cely problem je pouze o tom, ze potrebuji zjistit den, mesi, rok z
> FieldByName( 'Date1').AsDateTime

Bud pouzijes

DecodeDate breaks TDateTime into Year, Month, and Day values.
procedure DecodeDate(Date: TDateTime; var Year, Month, Day: Word);

a to Ti vrati den mesiac rok

alebo si pozri help pre

function FormatDateTime(const Format: string; DateTime: TDateTime):
string; JJ

Z C do Pascalu a zpet do C s Pascalem a LPSTR k to

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 18:41:26

Petr Fejfar pise:

>Tak tohle by IHMO nepracovalo ze dvou duvodu...
>2. Pokud volana funkce nakopiruje nejaky ASCIIZ string na adresu Text, tak porusi obsah ANSIstringu, ktery si kvuli rychlosti explicitne uklada delku textu.
>Spravne by to melo vypadat nejak takto:
>
>function GetErrorText (ErrCode: LongWord; var Text: string): Boolean;
>const
> maxErrMsgLength = 512;
>begin
> SetLength(Text,maxErrMsgLength);
> Result := StkGetError(ErrCode,pChar(Text),length(Text));
> [...]

Prikladam cast PUVODNI zpravy:

"...pro Win32 BY BYLO LEPSI vytvorit dostatecne VELKY BUFFER, do neho Text nakopirovat, zavolat a zkopirovat ho zpatky, PROTOZE stringy od D3 nahoru jsou huge a MAJI NAALOKOVANO KOLIK ZROVNA POTREBUJI, pry se na nich dokonce dela garbage-collection."

Omlouvam se za spatnou predchozi formulaci, ale tvoje pripominka je zhruba totez jinymi slovy. BTW: je mozne ze puvodni pisatel, uzivatel funkce StkGetError si toto nebezpeci uvedomuje...

OT - PJL manual

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 23.9.1999 18:57:52

> www.prohelp(tec)cz - je tam wizard na generovanie prikazov. Popis som nikde
> nenasie

Diky za informaci. Bohuzel chtelo by to opravdu uplnou referenci.
Osobne jsem se domnival, ze by dokument tohoto druhu mel byt
na siti k dispozici. Mozna jen spatne hledam.
jiri Binder

Re2: ShellExecute a mailto

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 18:58:40

Jan Grman pise:
> Viem poslat postu tymto sposobom:
> pomocou ShellExecute spustim:
> mailto:[adresa]?Subject=[subject]&cc=[adresa]&bcc=[adresa]
> Malo by to fungovat na vsetkych rozumnejsich mail programoch a skoro to
> postacuje, ale....

Zajimave..to by ShellExecute moh zvladat libovolne URL...

Free komponenta TEmail je na adrese

http://www.econos.de/software/borland/email2/

Formatovani textu na Canvasu

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 23.9.1999 19:01:29

Ahoj vsichni

V API existuje funkce DrawText, ktera umi naformatovat
text do zadaneho ctyruhelnika, rozdeli ho na radky podle
slov. Existuje neco podobneho i pro elipsu ?

Radim Kunz

D5 a barvy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.9.1999 19:57:15

Petr Vones wrote:

> Chyba by mohla byt napriklad v kodu ruznych pridanych property
> editoru, coz dela treba RxLib (pod D5 jsem ji zatim nezkousel).

Mam takovy pocit, ze ve starsich verzich Delphi to problemy nedela.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

sirka textu II.

Petr Vones wrote:

> To je zvlastni, me to funguje spravne:
>
> GetTextExtentPoint32(DC, PChar(S), Length(S), Size1);

Jeste me napadlo, ze problem muze byt zde:
Ne (zv)stringicek, ale pripadne (zv)stringicek[1].

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

TreeView spatna metoda MoveTo

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.9.1999 20:29:00

Component TreeView in Delphi 3 & Delphi 4 have not correct metod MoveTo.

TTreeNode.MoveTo in mode anAddChild or anAddChildFirst is bad.

Here is OK metod:

procedure MyMove(pTarget,pSelect:TTreeNode);
var mTarget:TTreeNode;
begin
if (pTarget=nil) or (pSelect=nil) then Exit;
if pTarget=pSelect then exit;
if pTarget.HasAsParent(pSelect) then Exit;
mTarget := TreeView1.Items.AddChildObjectFirst(pTarget,pSelect.text,pSelect.Data);
MyMoveChilden(mTarget,pSelect);
pSelect.Delete;

procedure MyMoveChildren(pTarget,pSelect:TTreeNode);
var i:integer;
mChildTarget,mItem : TTreeNode;
begin
for i:=0 to pSelect.Count-1 do begin
mItem:=pSelect.Item[i];
mChildTarget := TreeView1.Items.AddChildObjectFirst(pTarget,mItem.Text,mItem.Data);
MyMove2(mChildTarget,mItem); // rekurzia

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/

Este raz TreeView -MoveTo- bola tam chyba - teraz

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.9.1999 20:33:56

[...]

MyMoveChildren(mChildTarget,mItem); // rekurzia

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/

Verze Win2000 & D4

[*] Pavel Chaloupka <pavel(zv)mc-club(tec)cz> - 23.9.1999 21:44:48

Zdravim,

samozrejme, ze to byla Beta3. Dekuji vsem, kteri mne na nedopaterni upozornili.
Delphi 4 nejdou na Betu3 ani na RC1 normalne nainstalovat.
Jedina moznost a tu pouzivam je:
1. spustit instalaci D4 a pretrpet jeji errory
2. nakopirovat *.bpl do Win\System32
3. do Program files\Borland nakopirovat Delphi a BDE
4. rucne naimportovat zapisy do registru

Na tuto variantu je treba existujici instalace D4, ja to kopiruju z Win95.
Na CD k D4 je adresar runimage, kde to je taky. Tak mozna i odsud .
Na Win200 DevDays jsem se na to ptal nekoho od MS a oni to, za svuj problem nepovazuji. Pochybuju, ze by Borland vydal nejakou opravu, kdyz uz ma D5 a ty udajne jdou nainstalovat "normalne".

Pavel

dclsmp30.bpl

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz> - 23.9.1999 21:51:26

Ave,
mam problem v Delphi 3, mozna me s nim budete chtit poslat do haje,
ale ja proste nemam penize na novejsi delphi.
Mam na svem pocitaci Windows 95.
Nekolik tydnu jsem v Delphi 3 nepracoval, pak prijdu a potreboval jsem
si tam neco udelat. Bohuzel Delphi pokazde pri startovani zatuhly. Velmi
slozitym zkousenim a nekonecnym resetovanim pocitace se mi podarilo
docilit stavu, kdy Delphi nabehly, ale nemely v sobe zadnou zalozku s
kompomentami. Diky tomu se mi take povedlo zjistit, ze kdyz si chci pridat
zalozku s dclsmp30.bpl, tak to zatuhne. Vsechny ostatni zalozky probehnou
v poradku. Zpocatku jsem si myslel, ze se bez te zalozky obejdu, ale
neobejdu se bez RX library a ta zrejme dotycnou .bpl ke sve praci
potrebuje taktez, takze jsem zase v uzkych.
Zkousel jsem kde co ... od preinstalovani delphi, odinstalovavani
kdeceho v systemu az po naprostou zoufalost a tou byla instalace woken
nanovo ... a jedna z prvnich veci co jsem do toho nainstaloval byly Delphi
3 ... zkusim je spustit ... a zase zatuhly.
Pritom ja mel wokna vyladena po leta na dost optimalni vykon, padaly
mi opravdu jen velmi zridka, nejsem si vedom ani zadnych jinych problemu
... a ted najednou tohle.
Nemate nekdo radu pro cloveka ktery uz kvuli tomu preinstaloval system
vic nez 10x?

/ Lukas Suchanek

--- Lukas Suchanek -------- 0602 / 844 355 ---
---------- lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz ----------

ShellExecute a mailto

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 23.9.1999 22:09:45

Ahoj,

ted jsem se tim nejaky den zabyval. Potreboval jsem od zakaznika
poslat par souboru vzdy na analyzu, pokud program dela neco, co nema.
Tak to v programu vse sbalim do zaheslovaneho ZIPu a zkousel jsem to
nejdrive pres komponentu TEmail. Vse jsem si pekne odladil pod W98 a u
zakaznika byly W95 a vse bylo v haji, protoze to zacalo hlasit nejakou
chybu knihovny WINSOCK.DLL. Nakonec jsem se pustil do studia prikladu
s MAPI.PAS a zkousel to pres nej. To se mi ani nepodarilo odeslat,
porad mi to v D4 hlasilo chybu c. 1, coz je, tusim, stornovano
uzivatelem, ale nevim jak je to mysleno. Jeden kolega z konference
poradil vyhazet kontrolu registru. Pomohlo, ale ja jsem vyhazel jenom
neco a neco pro kontrolu MAPI nechal, podle toho, co jsem mel v
registrech. (mam OE 5.0). Pod W98 to chodilo vpohode, prijdu dneska na
W95 a opet chyba c. 1. Tak na tom budu jeste delat.

Nicmene: pres MAPI muzes poslat text i s radkovanim. Delam to tak, ze
uzivatel si ho napise v mem programu a ja ho umistim jako text do mail
klienta. Pribalit libovolny soubor z programu uz taky umim, takze vse
probehne a ulozi se na mail klientovi do slozky posta k odeslani.
Neumim vsak pribalit vice souboru a mam pocit, ze v dokumentaci k MAPI
pise MS, ze to uz snad musi jit pres OLE ci tak neco. Ale to jsem
jeste nestudoval. Navic potrebuju, aby to chodilo pod Outlookem
express 4 a 5, protoze nemuzu predpokladat, ze MS off ma kazdy a kdyz
uz ho ma, tak ze tam ma outlook a navic funkcni. Nejcasteji prave pri
WIN byva nejaky ten OE. Zatim jsem se nezabyval tim, jak zadat pres
MAPI kopii a skrytou kopii. To zatim nevim, jak pridat zaroven s
adresatem. Ale to, co mam, o to se muzu v pripade zajmu podelit.

Takze shrnuto a podepsano: pres MAPI, tedy pomoci unity MAPI.PAS (D4)
se da nastartovat vychozi postovni klient (tedy okno pro novou
zpravu), kam muzes programove vyplnit Komu, Predmet, Text, Prilohu
(asi jdou i ty kopie, ale nevim zatim jak). Muzes to uzivateli ukazat
nebo to primo zaradit do posty k odeslani. Muzes dokonce uzivatele
nechat nektere veci vyplnit i rucne. Ovsem pod OE5 to selhava, je to
cely skleneny :-)) Pod OE4 by to snad melo fungovat, ale to jsem zatim
nezkousel

Nevi nekdo, zda je nejak omezen pocet adres pri hromadnem odesilani
jednoho mailu postovnim klientem? Mam na mysli - Komu, Kopie, Skryta
kopie.

Honza Naiser.======================================
ing. Jan Naiser, Karle 1, 569 58 KARLE, CZ
GSM: 0603 519443, tel.: 0464 634124
E-mail: tua(zv)ltm(tec)cz 1MB, tua(zv)seznam(tec)cz 10 MB
======================================
Podporuji zdrav� rozum: www.zdravyrozum(tec)cz

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: J�n Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 23. z��� 1999 15:21
P�edm�t: Re: ShellExecute a mailto

> [...]
> postacuje, ale....
>
> ..neviem vsak ako k takejto sprave pridat nejaky (pripadne viac)
napr.
> binarny subor. Vie niekto poradit?
> Dokonca by ma zaujimala moznost ako hned pridat do spravy aj nejaky
text.
> Napr. "V prilohe Vam posielam pozadovanu fakturu ako HTML subor !"
>
> Vdaka. JaNo:-)
>
> PS: Ahoj Mojmir Nimeeek. Ak ten TEmail mas a nie je to problem.
Posli mi ho
> prosim priamo na moju adresu.

Sdileni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:36:53

Zdeno Jasek wrote:

> Nemohol by si mi, please, tie kniznice poslat? Pomyslam urobit tiez program
> na vytvaranie zdielanych adresarov, mozno by sme sa mohli pozriet na to
> spolocne...

Ahoj,

Najdes je na http://www.delphi-jedi.org v sekci API Library

To je opravdu zvlastni, nastavenim toho flagu SHI50F_PERSIST by se to prave
melo obnovit po zavedeni systemu, alespon ve Win95 OSR2 to tak funguje. V
tomhle je totiz dokumentace M$ dost skoupa (presneji receno, neni to tam
vubec :-) tak jsem to odhadl dle nazvu konstanty a pak metodou pokus-omyl.

Problem s Beep (W98 a D3)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:36:15

Martin Kucera wrote:

> P��jemn� den,
> nevite, prosim, nekdo, jak primet pipnout systemovy reproduktor? Nic
> jednodussiho snad neexistuje, ale nic neni slyset (vraci True)

Ahoj,

Napriklad takhle:

MessageBeep($FFFFFFFF);
end;

Pokud ches menit frekvenci a delku, tak potom tady:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=Oct&den=16&first=76&soubor=dlfaaacy.htm

D5 a barvy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:37:56

Zbysek Hlinka wrote:

> Mam takovy pocit, ze ve starsich verzich Delphi to problemy nedela.

Ahoj,

Pokud je ten kod urcen pro ty starsi verze tak to samozrejme funguje :-)
Stejne tak to plati pro komponenty pro D5, tam by to taky melo fungovat,
ale kdyz se jen prekompiluje kod urceny pro starsi verzi bez revize jeho
obsahu, tak to pak muze skoncit vselijak ....

rychle pisanie zdrojakov

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:37:18

Igor Klepoch wrote:

> Mam taku malu otazku :
>
> neviete niekto poradit, ako je mozne zaznamenat si makro - postupnost klavesovych skratiek
> a nasledne ho spustit v editore delphi ?

Ahoj,

Pomoci Ctrl+Shift+R zaznamenas (a i ukoncis zaznamenavani) a pak pomoci
Ctrl+Shift+P prehrajes.

try ... except ... finally (teorie)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:38:30

Zdeno Jasek wrote:

> A co takto:
>
> var Log:TLogFile;
>
> begin
> Log := TLogFile.Create;
> try
> Result := StrToInt(a) + StrToInt(b);
> except
> on EConvertError do Log.Add('Chyba');
> end;
> Log.Free;
> end;
>
> Vyznam je ten isty - Log.Free sa vykona, aj ked scitanie spadne.

Ahoj,

Jenze pokud ti dojde k chybe v radku Log.Add('Chyba') tak uz se nevykona.
Proto je bezpecnejsi pouzivat vnorenou kombinaci except a finally.

sirka textu II.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:38:54

Zbysek Hlinka wrote:

> Jeste me napadlo, ze problem muze byt zde:
> Ne (zv)stringicek, ale pripadne (zv)stringicek[1].

Ahoj,

Presne tak, ale v 32bitovem Delphi by se spis mely pouzivat LongStringy,
tedy mit vzdy zaskrtle Huge Strings v Project | Options -> Compiler.
Uprime receno, nevidim pro toto globalni nastaveni zadne vyuziti (krome
toho, ze zpusobuje problemy pokud se vypne :-)

Thread a modalni okno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:39:21

Petr Fejfar wrote:

> Zkus to pomoci PostMessage(), aby se to neprovedlo hned v ramci volani SendMessage(), ale az si to hlavni thread odebere z message queue.
> Ono nejspis hraje roli, ktery thread si ktere okno vytvoril.

Ahoj,

To jo, ale ve VCL by bylo dobre aby vsechny okna (formulare) byly vytvoreny
jen v hlavnim threadu.

Thread a modalni okno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:40:23

Tom� Br�dle wrote:
> ne pomoci SendMessage(Handle, ... kde Handle je handle toho zakladniho
> formu, synchronize to dela podobne, akorat na to ma extra vytvoreny okno.
> A v tom formu je obsluha ty zpravy pomoci metody s direktivou message.
> To by pro serializaci melo stacit, nechapu spis, ze mi to vygeneruje dalsi

To by melo ...

> tlacitko na taksbaru jakoby slo o jinou ulohu a tim padem je ten
> "modalni formular" zcela nemodalni a formular, ktery ho zavolal jde
> aktivovat.

A neni nekde chyba v nastaveni Parenta toho formulare ? Zkus poslat ten kus
kodu. Jinak, pokud chces aby thread jen zobrazil dialog a hned pokracoval,
tak pouzij PostMessage jak uz ti radil Petr Fejfar.

Jednoduchy priklad:

unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs;

const
UM_SYNC = WM_USER + $100;

type
TDemoThread = class(TThread)
private
FWndHandle: HWND;
protected
procedure Execute; override;
public
constructor Create(AHandle: HWND);
end;

TForm1 = class(TForm)
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
private
DemoThread: TDemoThread;
procedure UMSync(var Message: TMessage); message UM_SYNC;

Form1: TForm1;

implementation

uses Unit2;

{$R *.DFM}

{ TDemoThread }

constructor TDemoThread.Create(AHandle: HWND);
begin
inherited Create(True);
FWndHandle := AHandle;
FreeOnTerminate := True;
Resume;
end;

procedure TDemoThread.Execute;
var
I: Integer;
begin
I := 0;
while not Terminated do
begin
MessageBeep(0);
Sleep(1000);
Inc(I);
if I = 3 then SendMessage(FWndHandle, UM_SYNC, 0, 0);

{ TForm1 }

procedure TForm1.UMSync(var Message: TMessage);
begin
with TForm2.Create(Application) do
try
ShowModal;
finally
Free;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
DemoThread := TDemoThread.Create(Handle);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
DemoThread.Terminate;

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:44:16

Zdeno Jasek wrote:

> Mozno by tato diskusia nevznikla, keby Borland nebol taky stedry k
> slovicku "private", ktore pouziva vsade, kde sa to len trochu da.

Jak uz tu bylo receno, private ma svoje opodstatneni, ale musi se *vhodne*
pouzivat. Problem VCL je ale nekdy spis v tom, ze metody v protected nejsou
casto virtualni jak by se hodilo. Spis se klonim k tomu nazoru, ze by mel
Borland pecliveji opravovat nejhrubsi chyby a pri vetsim zajmu prehodit
neco z private do protected popripade zmenit na virtualni. Ono totiz nelze
mit vsechny metody virtualni z duvodu velikosti a vykonnosti kodu.

> [...]
> potom sluzit setovanie premennych cez metody, ked su private, aj ked
> svoje caro to iste ma, ked chcem pocas setovania nieco zmenit.

Nevim jestli je to presne ono, ale napriklad takhle lze prepsat vlastnost
Caption u TLabel, i kdyz jsou metody Get/SetText predka v private:

type
TLabel2 = class(TLabel)
private
procedure SetCaption(const Value: TCaption);
function GetCaption: TCaption;
published
property Caption: TCaption read GetCaption write SetCaption;
end;

TForm1 = class(TForm)
Label1: TLabel;
Button1: TButton;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
Label2: TLabel2;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

{ TLabel2 }

function TLabel2.GetCaption: TCaption;
begin
Result := inherited Caption;
Result := Copy(Result, 2, Length(Result) - 2);
end;

procedure TLabel2.SetCaption(const Value: TCaption);
begin
inherited Caption := Format('"%s"', [Value]);
end;

{ TForm1 }

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Label2 := TLabel2.Create(Self);
with Label2 do
begin
Parent := Self;
SetBounds(10, 10, 100, 20);
Caption := 'Caption';

Label1.Caption := Label2.Caption; // Test

Win95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.9.1999 22:49:24

Tibor Galik wrote:

> [...]
> nevies nieco o tom.
> Preco sa vlastne pytam ? Nainstaloval som W95 a tvrdili mi ze jeto OSR 2.5. Ale odvtedy mam problemy s QuickReportom. Predtym mi vsetlo fungovalo a teraz ked otvorim Frm s QuickReportom a umiestnim tam nejaku jeho komponentu padne mi to na chybe (pisem to s prace takze sa ospravedlnujem ale nepamatam si znennie) a chce Zavrit alebo Ignorovat. Niekolko krat stlacim Ignorovat a mozem robit. O chvilu je tam zase chyba, niekolkokrat ignore....Uz ma to prestava bavit.
> Inac mam nainstalovane vsetky servispacky pre Delphi4 a pre QuickReport.

Ahoj,

Mozna je to nesmysl, ale neni to spis chyba driveru aktualni tiskarny, ktery
QR nejakym zpusobem inicializuje ? Jinak posledni verze QR pro D4 je 3.0.5.

rychle pisanie zdrojakov

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 23.9.1999 23:08:30

Igor Klepoch wrote:

> Mam taku malu otazku :
>
> neviete niekto poradit, ako je mozne zaznamenat si makro - postupnost klavesovych skratiek
> a nasledne ho spustit v editore delphi ?

Mas-li na mysli prednastavene sekvence kodu tak se ta funkce jmenuje v
D4 Code Templates. Nastavit svoje texty (spousta je jich uz
predbastavenych napr. array, case, for ...) muzes v Tools->Enviroment
Options karta Code Insight.

> Foxka to vedela a velmi rychlo sa dali pisat riadky kodu pre niekolko premennych.
> Napr. obsluha pre udalost : z ciselnika zakaznikov si jedneho vyberiete a nasledne kopirujete adresu, ico atd.
> do tabulky faktur (predpoklada sa, ze polia sa volaju samozrejme rovnako).

Aha mas to snad na mysli za behu programu? Neco jako EVAL v PHP?. To
samozrejme lze pouze u interpretru a ne v Delphi.

> [...]
> a makrom sa nasledne zrusili nadbytocne udaje v riadku (typ, rozsah, ..) spravilo sa neake
> kopirovane (Ctrl+C, Ctrl+V) nazvu premennej a dopisal sa text priradenia a nazvu aliasu druhej
> databazy. Do makra sa zaznamenala postupnost stlacania klaves.
> Takto vytvorene makro sa aplikovalo stlacenim kombinacie klaves na dalsie riadky
> a kus zivotaschopneho kodu bol na svete.
>
> Myslim, ze stare Win 3.1 nieco podobne mali - fungovalo to univerzalne pre lubovolny program vo Win.
> Je nieco aj vo Win98 ? Alebo neaka utilita co to vie ?

Taky je velmi uzitecna funkce na kopirovani a vkladani "ctvercovych"
bloku v textu. - Zkus si normalne mysi oznacit a zkopirovat kus textu se
stisknutym ALT.

eL..

try .. finally (praxe)

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 23.9.1999 23:23:12

Radek Pospisil pise:
> Mohl by mi nekdo vysvelit, jaky je duvod proto, aby byly bloky except a
> finally oddelene ? Me totiz pripada logictejsi aby slo psat neco jako...

kouknul sem co mi generuje D3 jako odpoved na
Priklad 1)
try
OperaceA
finally
OperaceB
end

vypada to asi takhle:

push ebp
push (zv)_1
push fs:[0]
mov fs:[0],esp
{ tady je kod OperaceA }
pop fs:[0]
pop
pop
push (zv)_3
_2:
{ tady je kod OperaceB }
ret
_1:
jmp System.HandleFinally
jmp short (zv)_2
_3:

Priklad 2)
try
OperaceA
except
OperaceB
end

vypada to asi takhle:

push ebp
push (zv)_1
push fs:[0]
mov fs:[0],esp
{ tady je kod OperaceA }
pop fs:[0]
pop
pop
jmp (zv)_2
_1:
jmp System.HandleAnyException
{ tady je kod OperaceB }
call System.DoneException
_2:

K tomu mam toto:
1. jak je videt, kazdy try zalozi na zasobniku novou 3 ukazatelovou strukturu a na fs:[0] aktualizuje ukazatel na tu aktualni. Tahle vec musi byt domluvena s Win32, protoze raise zpusobi volani funkce RaiseException z Win32 API. tzn. vyjimka muze prijit kdykoliv, odkudkoliv a system musi vedet co stim. Operator fs:[] bych tipoval na pristup do ThreadLocalStorage ( viz SysInit.pas ), cimz by mohlo mit kazde vlakno vlastni kontext pro volani unity System.
2. kazdou try strukturu je treba zrusit a obnovit ukazatel na tu aktualni ( to jsou ty pop.. )
3. vybudovani try struktury stoji 14 bytu kodu (5 instrukci).
4. zruseni try struktury stoji 8 bytu kodu (5 instrukci).
5. organizace try finally except kodu je uzce svazana s implementaci v System, zejmena umisteni kodu OperaceB musi System najit sam ( jak je videt vys, je to v obou pripadech o jmp dal, nez (zv)_1 )

Zaverem:
>. jaky je duvod proto, aby byly bloky except a finally oddelene ? Me totiz pripada logictejsi aby slo psat neco jako...
Implementatorum obsluhy strukturovanych vyjimek ve standartnich knihovnach Delphi se to asi zdalo logictejsi tak, jak to napsali ( v ramci moznosti diktovanych Win32 ). diky za to, ze se jim to vubec

Thread a modalni okno

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 23.9.1999 23:51:45

Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> wrote:> To jo, ale ve VCL by bylo dobre aby vsechny okna
> (formulare) byly vytvoreny jen v hlavnim threadu.

No prave proto jsem radil to PostMessage(), protoze pak se WndProc vola urcite v rezii hlavniho threadu, ale mam dojem, ze kdyz by se pouzilo SendMessage(), tak by se volala rovnou z current threadu a pak by to mohlo delat onen bordel (hypoteza).
bye pf, callnet(zv)telecom(tec)cz

Nutnost papirovych sestav

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.9.1999 22:52:35

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Jaroslav �ke��k dne 22 Sep 99,:

> Tak to je pro mne velice zajimava novina. Na to se schvalne mrknu.
> Pri kontrole ucetnictvi me zdejsi urednice neoblibeneho uradu
> donutila podepsat dokonce i vsechny vlastni kopie na miste pred ni,
> jinak, ze mi udela zapis.

Ano, to je pravda. Podivej se do zakona o DPH, kde jsou jasne
napsany nalezitosti danoveho dokladu. Jak jiste vis, je to
rozliseno na bezny danovy doklad a na zkraceny danovy doklad.
Jsou vyjmenovany nutne udaje, jako je datum, sazba DPH, popis
zbozi apod., ale podpis tam vyjmenovan neni. Takovou urednici
bych s chuti nakopal do zadku a danove doklady (faktury)
nepodepsal. Ja si je pro sebe take nepodepisuji, protoze jich
mam tolik, ze bych nedelal nic jineho. Pro zakazniky je
podepisuji, protoze bohuzel na nich je napsano slovo "podpis"
a vypadalo by to blbe. Nicmene jednou budu vystavovat faktury
ne z ucetniho programu, ale ze sveho systemu (zatim jsem to
nedodelal) a tam podpis vubec nebude. Mimochodem, podivej se
na fakturu treba Telecomu, EuroTelu apod. - vidis tam snad
podpis? Neni tam a je to spravne, byt tam fakt nemusi. Vsak
si dokazes asi predstavit, ze by museli zamestnat desitky
lidi jen na podepisovani tech statisic faktur... Jinak jeden
dodavatel me mamy take nepodepisuje faktury, ji se to
nelibilo (nevim proc) a tak jim nadavala, no a ten zakaznik
ji faxnul vyjadreni od jejich financniho uradu, kde se oni
sami dotazovali na nutnost podpisu a bylo jim odpovezeno,
ze opravdu neni nutny, ze nepatri mezi nalezitosti danoveho
dokladu. Takze tam zrejme meli chytrejsi financni urad, nez
je ten Tvuj, protoze umeli spravne cist zakon :)))

PS: Podepsany musi byt "ucetni doklad", nikoliv "danovy
doklad".

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Archiv zpr�v

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 23.9.1999 22:58:51

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Lasevic dne 23 Sep 99,:

> Omyl, MS Office 97 to neumi ( alespon ne samo - pouze ve spolupraci s MS
> Exchange Serverem).

Novejsi Outlooci to snad umi...

[...]

Can't load package po rozsireni objektu

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 24.9.1999 00:23:22

Pavel Cisar pise:
>From: Mojmir Nimeeek
>
> Zasadni problem je ten, ze pokud potomek zije ve vlastnim balicku, je nutne
> tento balicek rovnez prekompilovat, aby znal zmeny z predka. VMT se totiz
> generuje behem kompilace (pouhe rozsireni A bez opetovneho prekladu B tedy
> neni mozne). Diky tomu jsou odpovedi na tve otazky irelevantni a vsechny
> zneji NE. Pokud by slo B prekompilovat, pak by znely ANO.
Ani staticke metody ( ty nejsou ve VMT a pokud je B nepouzije, nevadi ze o nich nevi ) ? Mozna by pomohlo zmenit u tridy B.vmtInstanceSize a po konstrukci.. vypada to totiz, ze se vsechno zjistuje az za behu podle informaci ve VMT...asi to vzdam.

>Opravy importu/export (jak krasny eufemismus :)..
promin, Eufemismus - mirnejsi vyjadreni, krasny eufemismus je nejaka synekdocha ?

>..ti nepomohou a pokud se ti s jejich pomoci podari aplikaci "rozchodit", pak bude tezce nestabilni.
1. pomohly, aplikace si prinejmensim zachovala puvodni stabilitu.
2. zamenou jmena exportu za jmeno stejne delky ve vyslednem PortableExecutable (exe,dll,dpl,..) se nenarusi zadna struktura krome hlavicky, kterazto na to neni citliva. programovy kod, data atd. jsou v samostatnych sekcich, do kterych neni treba sahnout, navic navazani exportu/importu obsluhuje Windows, a aplikace o tom ani nevi.
3. kdyz se daji odblokovavat nag-screens z DCU pomoci zmeny par bytu a Delphi linker ani nepozna ze se neco zmenilo, tak kde ma byt zdroj poruchy ?

ulozeni JPEG do databaze paradox

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 24.9.1999 00:48:10

On Mon, 20 Sep 1999, Petr Matejovsky wrote:

> Narazil sem na problem. Potrebuji do databaze paradox ukladat obrazky
> nejlepe ve formatu JPG (nebo jinem kratkem). BMP bez problemu ulozi,
> ale JPG uz ne. Databaze velmi narusta !!! Pouzivam pro ukladani do
> databaze BLOB.

Koukni se na

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/delphi/konference/D4/database/Xbase/FishFactJpeg example.zip

cau
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Voice modem library

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.9.1999 01:15:56

Hello Petr!

> Nainstaluj UNIMODV.INF

Pomohlo. C:\Asyncpro\Examples\Delphi\ExRecord.dpr uz nehlasi, ze modem
nepodporuje voice. A pribudlo mi SpeakerPhone Wave device.

Ale ked zazvoni telefon, zahlasi to, ze je vadny subor
RecGreet.wav. Subor tam ale je a da sa prehrat na mediaplayeri. Isiel som
za chybou krokovanim a zistil som, ze funkcia tuLineGetID vrati nenulovy
Result, t.j. ze neprislo caller ID. Tak som tam dal natvrdo nulu.

Potom uz mi greeting prehral, ale ked mal prepnut na zaznam, vypisal
"MMSYSTEM032 Zadany format nelze pouzit nebo prelozit, pripustne formaty se
zjisti funkci Schopnosti". Na dnes uz mam dost. Zajtra zahodim mono
sound-blaster a dam tam nieco stereo.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Thread a modalni okno

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 24.9.1999 01:28:30

At 23:51 23.9.1999 +0200, Petr Fejfar wrote:

>No prave proto jsem radil to PostMessage(), protoze pak se WndProc vola urcite v rezii hlavniho threadu, ale mam dojem, ze kdyz by se pouzilo SendMessage(), tak by se volala rovnou z current threadu a pak by to mohlo delat onen bordel (hypoteza).

Synchronizaci threadu pomoci SendMessage(), procesu atd. resi interne COMy. Kdyz by kazde vlakno poslalo svuj COM objekt pomoci CoMarshalInterThreadInterfaceInStream() ( viz OLE API ) do hlavniho vlakna a naopak, muzou se volat primo pres metody a COM vrstva se postara o synchronizaci kdyz to bude treba.

Nutnost papirovych sestav

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.9.1999 07:43:53

Pavel Zichovsky wrote:

> Vetsina lekaru ma pocitac jen proto, ze pojistovny uz nechteji brat
> doklady na papirech, ale jen na disketach (ani se jim nedivim, kdo by
> to tam prepisoval). Ale vetsina z nich do pocitace porizuje jen
> vykony, a dokumentaci porad pisou na stroji, a v pocitaci ji vubec
> nemaji.

:-))) A neni to treba i tim, ze jim nikdo nenabidl _schopny_ SW (za
prijatelnou cenu :-( ), ktery by jim umoznil snadny zapis, snadny
tisk, a zaroven i dobrou evidenci s kvalitnim vyhledavacem?

Radek Pospisil wrote:

> function Sum(a,b:string): integer;
> [...]

Lze pripadne osetrit takto, pokud potrebujes chybu predat dal:

> begin
> Log := TLogFile.Create;
> Sum('12', '2s');
> finally
> Log.Free;
raise;

Zdeno Jasek wrote:

> [...]
> potom sluzit setovanie premennych cez metody, ked su private, aj ked
> svoje caro to iste ma, ked chcem pocas setovania nieco zmenit.

Ano, proti private sekci jako takove nic nemam. Povazuji za vcelku
rozumne, kdyz po Ctrl+Shift+C na property se promenna umisti do
private. Ale take me vytaci, ze se tam nasypou i Set... a Get...
metody. Podle meho nazoru by v private mely byt pouze promenne
a odchytavani zprav, metody jen v opradu oduvodnenem pripade. A
pokud nejaka jina trida primo meni private promennou z jine tridy,
ktera je v jedne unite, tak povazuji za hrubou prasarnu, kdyz
prislusna vlastnost je pouze read a tim padem nedostupna pro
zapis z potomka dane tridy!!! Klasicky FComponentState a Include
+ Exlude hojne pouzivane po cele classes.pas.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Chyby v D5

Robert Kindl wrote:

> Chces rici ze v D5 neni mozne inheritovat jeden form od druheho.
> Tomu neverim a nebo at se nechat u Inprisu vysetrit!
>
> Dal jsi ten fmRepTest do repository? Do stranky Forms?
> Nedal jsi ho do stranky Projects? Tam odtud je mozne jen copy.

Dal jsem ho do stranky Forms. Pak me to ale prestalo bavit a dal
jsem nepokracoval (tedy nesnazil jsem se zjistit, proc je jen pro
"Copy", a i s tim byly nejake problemy).

Jinak v ramci jednoho projektu, kde mam formular prihlaseny,
inheritovat mohu.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Nutnost papirovych sestav

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 24.9.1999 08:04:39

Omlouvam se za spatnou formulaci, Pavel Zichovsky uz mne opravil. Tedy
plati to takto, ze v pripade chorobopisu a jinych zavaznych dokumentu je
narizeno, aby v pripade, ze jsou porizovany
v elektronicke podobe, musi byt rovnez uchovavany i v papirove podobe.

> To je nesmysl! Jaky zakon nebo ministerske narizeni uvadi povinnost dvoji
> evidence? Ve zdejsich zdravotnickych zarizenich se napr. vykazovani
> vykonu porizuje i odevzdava
> pouze v elektronicke podobe uz hezkych par let.
> Napr. chorobopis musi mit papirovou formu, ale jak ho poridi do pocitace
> lekar, ktery pocitac nevlastni ... to je mi opravdu zahadou.

CO se tyce vedei papirove agendy, podivejte se do zakona o ucetictvi �
563/91. Sb. �33.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
====================================

Problem s Beep (W98 a D3)

[*] Martin Kucera <mk(zv)paegas.vol(tec)cz> - 24.9.1999 08:17:36

> Ahoj,
>
> Napriklad takhle:
>
> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
> begin
> MessageBeep($FFFFFFFF);
> end;

Omlouvam se, ja jsem se spatne otazal. Ja jsem MessageBeep i Beep zkousel.
Ty mi prave vracely true a nic nebylo slyset. Zkousel jsem program spustit
na nekolika pocitacich a nic. Myslel jsem si prave, ze to nejak souvisi se
zvukovou kartou (jako kdyz je tak PC speaker nepipne...), ale to se nastesti
ukazalo jako blbost.
> Pokud ches menit frekvenci a delku, tak potom tady:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=Oct&den=16&first=76&soubor=dl
faaacy.htm
Toto je vyborne, diky.
Martin Kucera

> --
>
> Petr Vones, amatersky programator

Kam poslat popis pravdepodobne chyby v D5?

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 24.9.1999 08:17:09

Nedavno jsem tu popisoval urcity problem, ktery vznika
pri relaci 1:1 v Delphi 5.
Udelal jsem maly jednoduchy priklad s demonstraci chyby.
Chtel bych to poslat 'Borlandum', aby se reseni mohlo projevit v nejblizsim
opravnem packu.

Otazka zni, zda nekdo nevi na jakou adresu to nejlepe poslat.
Pokud by mel nekdo zajem o tento prikad, napiste mi na muj
mail: jaro(zv)sinea(tec)cz
Zatim jsem nenalezl reseni. Mam pouze vereno, ze pod D4 to funguje.
Jaro

Nutnost papirovych sestav

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 24.9.1999 08:22:54

To je asi prave ten problem, s cenou. Zavedeni nemocnicnich informacnich systemu sice
muze snizit napr. chybovost ve vykazovani zdravotnim pojistovnam, takze i platby muzou
jit vcas.

Sam jsem pred dvemi roky delal takovy SW a vim, jake problemy byly z hlediska
implementace, plateb nemocnic za SW apod. U spitalu, byt se to v zasade nelisi,
jde v podstate o zakazkovy software, protoze kazda nemocnice ma sve specifika.
Neco jineho uz jsou praktikove, kde se to az tak moc nelisi.

> [...]
> prijatelnou cenu :-( ), ktery by jim umoznil snadny zapis, snadny
> tisk, a zaroven i dobrou evidenci s kvalitnim vyhledavacem?

QuickReport

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 24.9.1999 08:23:51

Hi,
Prosim o pomoc.
Pisem uz druhy krat, ale nedostal som este ziadnu odpoved.

Mam nejake zostavy v QuickReporte a mam problem:
Nastavil som podkladovu farbu a oramovanie pre band a AutoStretch=true, AutoSize=false. AutoStretch mi funguje, cize rozdeli dlhy riadok na viac riadkov, ale podkladova farba a ramcek ostane iba v prvom riadku.
Ako to riesit?

diky

Zdravim Vas/Regards

Tibor Galik
tgali(zv)vsz.sk

Predavani DATE parametru do Query

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 24.9.1999 08:27:37

V D3, kdyz jsem predaval paramer typu Date do Query tak jsem
ho musel predat ve formatu Date. T.j. pokud jsem ziskal hodnotu
typu String musel jsem to prohnat StrToDate.

Pokud ovsem udelam to same v D5 tak to nefunguje, aniz to hlasi nejakou
chybu.

Kdyz, ale odstranim konverzi StrToDate a predam ten parametr jako String tak
to JDE.

Je to zrejme v tom, ze se typ u parametru zmenil na Variant, ale stejne mi
to prijde zvlastni.
Mozna se divim necemu co je normalni.
Fakt je ten, ze pri prechodu z D3 na D5 je potreba na toto dat pozor.

Pavel M.

Sdileni slozky

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 24.9.1999 08:37:51

Jakym prikazem nasdilim slozku a jakym prikazem ji odsdilim? Umim to zapisem do registru, ale to se projevi az po resetu. Nevite o nejakem lepsim zpusobu?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

WINSOCK120 - TTCPClient

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 24.9.1999 08:43:27

>Od: Martin Fron�k

> Opravdu se moc omlouv�m, ale m�m tady m���c pr�ce, tak�e jen heslovit�.

V pohode nechcu Te zdrzovat.Nakopnout mi staci.

> Je takov� probl�m d�t si na klienta je�t� jeden socket, tedy server a
> pak po n�m pos�lat data?

To by slo, ale problem bych videl v tom, ze klient-prijemce nebude vedet kdo
mu chce posilat(z jake IP a na kterem portu), nepripoji se ke
klientu-odesilateli(ten by mel spusten jeste server) a klient-odesilatel by
to nemel komu odeslat :-(( Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Zden�k B�hm - 24.9.1999 08:53:32

Panove,

sorry, ale tenhle offtopic jsem si nemohl odpustit, chci reagovat na tuhle
vetu:

>Pritom ja mel wokna vyladena po leta na dost optimalni vykon, padaly
>mi opravdu jen velmi zridka, nejsem si vedom ani zadnych jinych problemu
>... a ted najednou tohle.

Neni v tom pocitacovem prumyslu neco pokadeneho, kdyz je tu firma vyrabejici
operacni system, ktery "pri optimalnim vykonu pada jen obcas", vsichni to
vi, ale system kupuji a tato firma bohatne a rozliza se do dalsich oboru,
nehlede na jejiho "vudce" a jeho uchylacke vize o rozbite lednicce, ktera si
sama po internetu zavola opravare. Priste toho deBilla napadne, ze by ta
lednicka mohla opravari predat kod k elektronickemu zamku dveri vaseho bytu
a pin vasi kreditni karty, abyste prisli domu a ani nepoznali, ze lednicka
byla rozbita, prip nepoznali, ze mate vybileny byt kvuli rozbite lednicce.
Desim se toho, co pripravujem nasim detem za budoucnost. Predstavte si
takovou jadernou elektrarnu rizenou systemem, ktery byv vyladen pada jen
obcas...

Zdenek

ShellExecute a mailto

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 24.9.1999 09:01:20

From: Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz>
To: 'Delphi Forum' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>>Zajimave..to by ShellExecute moh zvladat libovolne URL...
Ano a dokonca URL zvlada. Pre mnohe adresy staci len ako meno subory pouzit
tuto adresu. Napr. www.borland.com.
Bezpecnejsie je ale uvadzat adresu aj s protokolom: http:\\nieco.domena.xx.
JaNo:-)

Ps: Vdaka za link na TEMail.>> Viem poslat postu tymto sposobom:

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 24.9.1999 08:11:28

[...]

Jak uz bylo jednou receno:
ty metody by musely byt virtual (dynamic).
Jinak to muzes udelat takto (tento zdrojak je zkracen na minimum, takze je nefunkci, ale je videt idea):

TTimeOut = class(TTimer)
private
FEnabled:boolean;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
published
property Enabled read FEnabled write FEnabled; // Zde menim fukci property eneble !

constructor TTimeOut.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FEnabled:=true;
inherited Enable:=false; // odkac na Enable predka
end;

ing. Slavomir Skopalik DEL a.s.
Olomoucka 355 Marianske udoli 783 75
Tel: 068 535 35 48
Fax: 068 535 23 64
e-mail:skopalik(zv)atlas(tec)cz

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.9.1999 09:16:59

> [...]
>
> Mozno by tato diskusia nevznikla, keby Borland nebol taky stedry k
> slovicku "private", ktore pouziva vsade, kde sa to len trochu da.

No tohle uz je o necem jinem, o tom se da rozumne diskutovat.
Takze neprotestujes proti vlastnosti jazyka, ale nelibi se Ti,
ze Ti nejaky predek neposkytuje vse, co by se Ti hodilo.

K tomu nemam co rict, sice jsem take narazil na nejake veci, ktere jsem
potreboval
prepsat a neslo to, ale takove pripady se musi resit individualne.

Jinak sama moznost napsat neco jako private je velmi uzitecna.
Ja jsem v pozici systemoveho vyvojare, tzn. pripravuju predky a metodiky
pro vyvoj aplikacnim programatorum. A v me pozici predstavuji private
metody a promenne neocenitelnou sluzbu. A to nemluvim o Delphi, ale
obecne.
Predstav si, ze jsi v me pozici a pripravujes neco, co ma pouzivat dalsich
30 lidi. Ti lide maji plnou hlavu vecnych problemu (tzn. aplikacni logiky)
a maji tendenci ostatni problemy resit stylem hlavne aby to nejak fungovalo.
Pokud de o nejaka standardni okna, neni problem, na to pamatuje metodicka
dokumentace
a low level objekty standardni funkcionalitu podporuji. Kdyz se ale vyskytne
potreba
udelat nejakou nestandardni vec, resi ji kazdy trochu jinak, ale zarucene
se vyskytne par pripadu, kdy se netrefi do Tveho zameru a po distribuci nove
verze
low level vrstvy se vysype spousta problemu. Takze to, ze vyvojarum neco
nejde udelat,
ma znamenat "tady pozor, mohl by nastat nejaky problem" a vyvojari se ozvou
se svym problemem, ktery se po konzultaci da vyresit systemove a stane se z
nej
standardni funkcionalita.

Samozrejme z pohledu lidi, kteri pracuji v relativne malych skupinkach, nema
private zadny prinos a nebaziroval bych na jeho pouzivani. Kdyz ale delas
neco,
co ma vyuzivat velky pocet lidi (at uz v jedne firme nebo distribuujes
nejakou knihovnu),
je dobre vlastnosti private, protected, public atp. dusledne rozlisovat,
jinak hrozi nebezpeci, ze se to cele rozjede a projekty, ktere vyuzivaji
tyto
knihovny, nebudou moci prechazet na nove verze.

Jura
-----------------------------
Nemate radi Zemanovo chlivacke chovani?
Podepiste petici http://www.mujweb(tec)cz/www/vyzvazeman/

subclassing ...

[*] Peter Hrenovcik <hrenovcik(zv)ns.basl.sk> - 24.9.1999 09:20:54

Cavte.

Mozte mi niekto poslat kratucky priklad na vytvaranie podtried okna.
Vsetky moje pokusy so zdrojakmi z "Pruvodce vyvojare" skoncili zrutenim
W95.

Diky
Peter

dclsmp30.bpl

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 24.9.1999 09:23:49

> [...]
> jinych problemu
> ... a ted najednou tohle.
> Nemate nekdo radu pro cloveka ktery uz kvuli tomu

Tohle mi delala S3Virge/DX karta, pomohlo nastaveni parametru
BusThrottle=on v sekci [DISPLAY] SYSTEM.INI

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Sirka textu III.

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 24.9.1999 09:27:55

> ^^^^^^^^
> ^^^^^^^^
>
> 1)
> A to ti slo zkompilovat ?
> Mne teda ne ...
> na oznacenej radcich - "Invalid typecast"
> takze sem musel nahradit PChar(S) nahradit (zv)S , pak to slo
> a za S jsem pro jistotu pridal chr(0)
> Jsou 2 reseni:
> 1) mam v haji Wokna a proste vsem to chodi, jen me ne;
> 2) je chyba v tom predavani : Pchar(S) asi neni to samy jako (zv)S+#0
Pokud mas Delphi 2+ a nastaveno $H+, tak PChar(S) je to same jako (zv)s[1],
akorat ze se tam jeste hlida stav s='' (protoze pak je (zv)s nil)
Pokus mas Delphi 1 nebo $H-, tak tam musis davat (zv)s[1].
Takze pokud je s<>'', je v obou pripadech stoprocentni pouzit (zv)s[1].
A protoze je v parametru Length(S), tak ta tvoje "#0 navic" tam nema co
delat.

S pozdravem

Pavel Kriz

TDS - Technicky a databazovy software
Praha 8, Palaskova 1107/2
tel.: 02/ 6891 444
http://www.tds-technik(tec)cz

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 24.9.1999 08:28:38

[...]

Problikavani MDI childu

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.9.1999 09:48:46

Zdravim,

jak zamezit problikavani MDI childu? Pri navrhu mam nastaveno
WindowState:=wsNormal a pri FormCreate nastavuji wsMaximized. Vypada to,
jakoby se nejprve vykreslil ten tvar a velikost z designtime navrhu a pak se
teprve maximalizoval.

Nevite jak tomu zabranit?

Diky.==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

OT; HoTMetal a cestina?

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 24.9.1999 10:01:06

Ahoj,

taky jste k D5 dostali HoTMetal Pro?
Nevite nekdo jak co nastavit aby se v nem daly delat ceske stranky?

Do textu stranky napisu �,�; v nahledu se zobrazi spravne,
pote to program prevede na &egrave,... pote je to znak z ISO8859-1
Diky za pomoc.

Miloslav Skacel
mskacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

Alokovana pamet

[*] mkotaska(zv)post(tec)cz - 24.9.1999 10:32:41

Hi.
Prosim vi nekdo, jakou funkci se zjistuje velikost alokovane (nebo volne) pameti ?

Dekuji za pripadne odpovedi.

Milan KOTASKA
mkotaska(zv)post(tec)cz

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 24.9.1999 10:43:21

Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> wrote:

> pokud nejaka jina trida primo meni private promennou z jine tridy,
> ktera je v jedne unite, tak povazuji za hrubou prasarnu, kdyz

Ano, ta zjednodusena implementace private je zdrojem mnoha problemu a autori
VCL ji zneuzivaji. OTOH, z vlastni zkusenosti vim, ze kdyz existuje rozsahlejsi aplikace,
tak se nam tam podobna prasarna take vloudi, prestoze se snazime je eliminovat.

Ostatne, napr. Jacobson uvadi, ze navrhnout dobre univerzalni interface je radove nakladnejsi ulohou,
kterou si ve svete, ktery akceptoval nekvalitu, nemuze temer _nikdo_ dovolit. Snad jedine open source s ucinnou zpetnou vazbou.

bye pf, callnet(zv)telecom(tec)cz

Komponenty pro anim. gif a mid/wav

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 24.9.1999 11:03:45

Hi,

m��ete mi pros�m n�kdo poslat schopn� komponenty pro anim. gif a pro mid/wav ?

D�ky moc

Va�ek

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 24.9.1999 11:03:19

> [...]
> function GetCaption: TCaption;
> published
> property Caption: TCaption read GetCaption write SetCaption;

To je sice pravda, je to uzitecne, umozni to alespon
castecne reseni v nekterych pripadech. Ale neni to pravy override.
Je to vlastne jen hide puvodnich metod/propert.
Prepsani se tyka jen nastavovani caption
ze zdroju ktere jiz znaji TLabel2 a i se tak na objekt odkazuji.
Pokud je prirazeni/cteni Caption ve zdroji, ktery se k objektu chova
jako k puvodnime TLabel tak se properta chova furt postaru.
Proste a jednoduse to neni virtualni a jedna se jen o zmenu scope.
To zrovna tak mohu prepsat Caption takto :-)

procedure TLabel2.DoSomething;
var Caption: integer;
begin
Caption:=123;
end;

Rob

Databazy

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 24.9.1999 11:07:43

Heloo,
Este jeden problem.
Mam apl s databazami paradox. Prvy frm bez Table pouzivam na rozvetvenie pgm. V dalsich Frm uz pouzivam Table.
V prvej Frm vsak chcem cez menu urobit opravu paradox tabuliek cez aplikaciu Pdxrbld.exe. Aj ked nemam pouzitu ziadnu tabulku ohlasi mi aplikacia chybu Table is busy.
V helpe som sa docital, ze ked nepouzivam komponentu Database, ta sa aj tak temporary otvara.
Skusil som ju umiestnit do prvej Frm a pred vyvolanim aplikacie Pdxrbld.exe som napisal Database1.close;Database1.free.
Vysledok Table is busy.
Da sa to nejako riesit?

diky

Zdravim Vas/Regards

Tibor Galik
tgali(zv)vsz.sk

D5 a barvy

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 24.9.1999 11:10:17

> [...]
> ale kdyz se jen prekompiluje kod urceny pro starsi verzi bez revize jeho
> obsahu, tak to pak muze skoncit vselijak ....

Na Torry se cca pred dvema dny objevila jiz druha uprava RXLib pro
D5. Ta prvni byla opravdu minimalni (a nebrala v uvahu nasledne
opravy). Ta druha alespon zvenku vypada jako lepe pripravena,
ale jeste jsem ji nazkousel.
Jiri Binder

Problem s DecisionCube

[*] Pavel Fiser <fiser(zv)mefisto(tec)cz> - 24.9.1999 11:19:34

tady je ten prikladek:
(jinak nat tim paradoxem mi to slape radove se stovkami az tisici recordu)

const
dmDate = 0; {�indexy DecisionCube1.DimensionMap}
dmRevenue = 1;
dmUser = 2;
dmSumData = 3;
dnBookingDay = '��etn� den'; {�dimension names}
dnBookingUnit = 'pokladna';
dnUser = 'u�ivatel';
dnPaymentTip = 'platba/tip';

function RepWizPOSForm.LookUpString( LUQuery: TQuery; LUValue: integer): string;
begin{p�edpokl�d� LUQuery.Fields[0] celo��s.typu a LUQuery.Fields[1] string.typu}
if LUQuery.Locate( LUQuery.Fields[0].FieldName, LUValue, []) then
result := LUQuery.Fields[1].asString
else
result := IntToStr(LUValue);
end;

procedure TFormDecCubePrototyp.DecisionGrid1DecisionDrawCell(
Sender: TObject; Col, Row: Integer; var Value: String; var aFont: TFont;
var aColor: TColor; AState: TGridDrawState;
aDrawState: TDecisionDrawState);
var
DimIndex: integer;
DimName: string;
begin
{jeliko� p�i stringov�ch dimenz�ch se do decGridu nedostanou v�echny prvky
(v�t�inou) 1.dimenze, jsou v decQuery pouze ��seln� sloupce a ve v�stupu jsou
��sla p�episov�na na �et�zce tahan� z dal��ch query (pokl.,u�iv.)}
if not (dsSum in ADrawState) and
((dsRowValue in ADrawState) or (dsColValue in ADrawState)) and
(value <> '') then
with TDecisionGrid( Sender), DecisionSource do
begin
{zjist� index dimenze pro p�epis}
if col < 0 then
DimIndex := GetActiveDim( dgRow, col+nOpenRowDims, true)
else
DimIndex := GetActiveDim( dgCol, row+nOpenColDims, true);
DimName := GetDimensionName( DimIndex);
if DimName = dnBookingUnit then
value := RepWizPOSForm.LookUpString( RepWizPOSForm.QueryPok, StrToInt(value))
else
if DimName = dnUser then
value := RepWizPOSForm.LookUpString( RepWizPOSForm.QueryUsr, StrToInt(value))
else
if DimName <> dnBookingDay then
LookUpChildDimension( dmSumData, value);
end;
end;"Mgr. Fojtik Daniel" wrote:

> Rad bych vas pozadal, pokud by vas to neobtezovalo, o nejaky jednoduchy priklad pro praci s DC. P�i vyexportovani do excelu pomoci batchmove jsem postavil DC nad primarnimi ID (tedy integer hodnotami) jako dimenzemi a nakonec to zacalo vypadat, ze to funguje. Ov�em az do okamziku kdy jsem takhle vyexportoval "vetsi" mnozstvi zaznamu (cca 50 a vice). Pak se obet obevila chybova hlaska "Index is out of range".
>
> Diky za jakoukoliv odpoved
>
> Daniel Fojtik
>
> P.S.: Specialne by me zajimalo jak zajistit vykreslovani stringu v DC m�sto integer hodnoty.

Verze Win2000 & D4

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 24.9.1999 10:32:51

Zadna aplikace, ktera cokoliv zapisuje do

<FontFamily><param>Arial CE</param>Win\System32, nebo jinych systemovych adresaru Win2000

nemuze dostat logo MS Designed for W2K :-)

Pochybuju, ze by Borland vydal nejakou opravu, kdyz uz ma D5 a ty udajne jdou nainstalovat

<nofill>
Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu

Win95

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 24.9.1999 10:32:51

Nejsem si tak jisty, mozna je to totez, co OSR2.1
Ale je fakt, ze na nekterych strojich po instalaci
toho USB supportu skutecne neni vsechno v poradku.
Bylo nutne ji zase odinstalovat :-)
Jinak kazdopadne doporucuji prejit alespon na 98,
nyni by to uz mela byt Second Edition.

### Tibor Galik napsal dne 23 Sep 99, v 15:11 :
> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

Pouzivani QR 1.1 pod Delphi4

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 24.9.1999 11:32:39

Ahoj,
prechazime postupne z Delphi2 na Delphi4 a mame problem s QuickReportem. V
Delphi2 byl QR 1.1, pod Delphi4 je QR3 a nejde to prevest (?).
Potrebovali bychom verzi QR11 pro D4, ta ale neni na serveru QUSOFTu
uvedena, je tam verze pro Delphi3, ale to nejde nainstalovat.
Nenarazili jste nekde na to, nemate nejake reseni???

Dik.
Leos

Re[2]: sirka textu II.

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 24.9.1999 11:37:05

Nazdarek,

> [...]
PV> Uprime receno, nevidim pro toto globalni nastaveni zadne vyuziti (krome
PV> toho, ze zpusobuje problemy pokud se vypne :-)

Diky vsem co odpovidali na tenhle problem.
Samozrejme ze to BYLO TIM HUGE strings ...
jenze ja ho mel zapnutej ....
po case patrani jsem zjistil, ze mi *NEKDO* (asi skritek blbnicek)
pridal do zdrojaku {$H-} a jeste tam, kde to nebylo videt ..

THANX to ALL.

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Alokovana pamet

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 24.9.1999 11:37:21

AllocMemSize - celkova velikost alokovane pameti
AllocMemCount - pocet alokovanych bloku pameti

Neni to vsak pamet alokovane ze systemu, ale pouze
kolik ji tvoje aplikace alokovala metodami GetMem,
New, AllocMem, ReallocMem a co ja vim jakejch
jeste. Od WinAPI se Delphi bere pamet po vetsich
blocich, tusum ze 16KB a 1MB.

Daniel

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <mkotaska(zv)post(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 24. z��� 1999 10:32
P�edm�t: Alokovana pamet

> Hi.
> Prosim vi nekdo, jakou funkci se zjistuje velikost alokovane (nebo volne) pameti ?

> [...]

Dotaz na Delphi5

[*] Petr Fischer <petr.fischer(zv)email(tec)cz> - 24.9.1999 11:50:26

Zdravim,

muzete mi prosim nekdo sdelit, jake jsou hlavni novinky v Delphi5 oproti
Delphi4? Zajimaji me hlavne veci typu:

- nova rozsireni Object Pascalu jako napr. dynamicka pole, pretezovani
metod, defaultni parametry funkci uvedena v Delphi4
- nove zasadni komponenty (jako napr. ActionList pridany v Delphi4)
- komponenty tykajici se novych veci ve Windows (2000?) (napr.
DateTimePicker, ToolBary, CoolBary z Delphi4)
- shrnuti novinek ohledne databazi
- nova vylepseni IDE (jako Code completion, Code insight... poprve
uvedena v Delphi4)
- a samozrejme navyseni HW narocnosti

Mozna to bude zajimat i dalsi cleny konference, kterym se nechce
shanet/stahovat a rvat si vlasy z Trial verze.

Diky, Petr Fischer

FindFirst

[*] Petr Fischer <petr.fischer(zv)email(tec)cz> - 24.9.1999 11:50:15

Libor Lev wrote:

> A: Musite vyloucit aktualni a nadrazeny adresar tj. '.' a '..'. To by
> slo napriklad umistenim nasledujiciho kodu za FindFirst:
>
> while ((SearchRec.Attr and faDirectory) = faDirectory) and
> (SearchRec.Name[1]='.') do FindNext(SearchRec);

Jen poznamka: Pokud chcete vyloucit adresare '.' a '..' neni vhodne
testovat jen prvni znak jmena na '.', protoze pak budou z vyhledavani
vylouceny i adresare typu '.bla' nebo '.neco'. Jednou jsem to delal
prave
vyse uvedenym stylem.... a malem me odvezli...

Petr Fischer

Databazy

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 24.9.1999 11:55:02

Neni to tim, ze nekterou z tabulek, ktere mas na tech ostatnich formularich mas otevrenou v dobe navrhu ? Pak se ti samozrejme otevre i po vytvoreni formulare.
Zkontroluj, zda mas na vsech tabulkach pro navrhu Active na False.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk>> Heloo,
> [...]
> Skusil som ju umiestnit do prvej Frm a pred vyvolanim aplikacie Pdxrbld.exe som napisal Database1.close;Database1.free.

D5 a barvy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 24.9.1999 12:08:50

Petr Vones wrote:

> [...]
> fungovat, ale kdyz se jen prekompiluje kod urceny pro starsi verzi bez
> revize jeho obsahu, tak to pak muze skoncit vselijak ....

Orpheus je uz urcen i pro D5.

Petr Vones wrote:

> [...]
> -> Compiler. Uprime receno, nevidim pro toto globalni nastaveni zadne
> vyuziti (krome toho, ze zpusobuje problemy pokud se vypne :-)

At je string jak chce dlouhy, v uvedenem pripade (zv)s[1] funguje
vzdy. Protoze i u longstringu se zacina od 1. PChar(s) je vlastne
pointer na s[1].

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

16 farieb & dbgrid

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 24.9.1999 12:10:44

Hi lidi

mam jednu perlicku, tak sme sa dostali k instalacii jedneho naseho softu na
Windoze98 a hla masina zdochla.
Po hlbsom testovani sme dospeli k tomu ze pocitac na ktorom sme aplikaciu
testovali mal nejaku nestandardnu
graficku kartu , na ktoru sme nemali ovladac. Takze obrazovka bola nastavena na
16 farieb. Nuz a po optimalizovani
projektu sme zistili ze komponenta DBGrid nepodporuje 16 farebne graficke mody.

Co k tomu dodat,...

Ivan Turcan

ListBox & scroll

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 24.9.1999 12:10:11

Konfigurace: WinNT, D3 C/S
Problem:
Potrebuji rolovat obsah listboxu pri DragAndDrop uvnitr ListBoxu -
predstava je asi takova, ze kdyz zajedu pod nebo nad Listbox, odroluje
se vnitrek listboxu nahoru nebo dolu (neco jako D&D treba v Excelu).
DragAndDrop mam vyreseny. Nemate nekdo nejakou stepnou ideu, jak na to?

Diky

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

neviem, aky topic dat...:)

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 24.9.1999 12:27:38

Zdravim

dala by sa nejak spravit taka vec, aby mi automaticky pri
kompilacii davalo delphi do kazdej funkcie a procedury nejake
volanie funkcie? Myslim aby som to nemusel zapisovat rucne a
aby to nezavadzalo. Alebo nieco ako je DEFINE v Cecku.

Diky...

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

Uvolneni DLL z pameti

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 24.9.1999 10:30:52

Zdar a silu vsem!

Mam nasledujici problem:
Vytvoril jsem si DLL, ze ktere volam procedury. Knihovna funguje, ale
problem je pri jejim uvolnovani z pameti (viz. vypis nize). Volani
funkce FreeLibrary nekdy funguje dobre, nekdy krome uvolneni DLL
odstreli i bezici aplikaci, ktera zmizne z obrazovky a zustane
nedostupna pouze v seznamu bezicich procesu.
Protoze to behem procesu ladeni stridave obcas fungovalo a obcas ne,
napada mne mozna souvislost (ne)fungovani FreeLibrary a velikosti
DLL. Pry je to problem Woknous, protoze FreeLibrary primo vola
WinAPI.
Poradi mne nekdo, jak tuto situaci resit? Dik.

PS: cele to (ne)funguje pod Delphi3, WinNT 4.0 SP4.

Procedure DoRunText (RTS : PRunTextStruct);
Var
RunTextProc : TDoRunTextProc;
DLLInst : THandle;
Begin
DLLInst:=LoadLibrary ('RunText.DLL');
If DLLInst <= 0 Then
Raise Exception.Create ('Nelze zav�st knihovnu RunText');
Try
(zv)RunTextProc:=GetProcAddress (DLLInst,'DoRunTextProc');
If Not Assigned (RunTextProc) Then
Raise Exception.Create ('Chyba v knihovne RunText');
RunTextProc (Application.Handle,RTS);
Finally
FreeLibrary (DLLInst);
DLLInst:=0;
end; {Of Finally}
end; {DoRunText}

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

16 farieb & dbgrid

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 24.9.1999 12:49:35

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk>

> [...]
> 16 farieb. Nuz a po optimalizovani
> projektu sme zistili ze komponenta DBGrid nepodporuje 16 farebne graficke mody.

Mit W98 a k tomu 16 barevny graficky mod .... Co k tomu dodat....
Jestli nebylo jednodussi na internetu stahnout ovladac, nez optimalizovat projekt.
Pokud nahodou neznas vyrobce karty, zkus si ho najit podle kodu FCC (neco jako americka zkusebna, je uvedeny snad na vsech komponentach) na www.fcc.gov

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Nutnost papirovych sestav

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 24.9.1999 13:01:29

Zbysek Hlinka wrote:

> :-))) A neni to treba i tim, ze jim nikdo nenabidl _schopny_ SW (za
> prijatelnou cenu :-( ), ktery by jim umoznil snadny zapis, snadny
> tisk, a zaroven i dobrou evidenci s kvalitnim vyhledavacem?

Ani nie. Vacsina lekarov sa o ambulantny softver nezaujima (u nas je to tak
a zrejme aj u vas). Vacsina lekarov si totiz nevie predstavit, ako by im
pocitac vobec mohol pomoct a navyse maju pred nim dost velky strach. Takze
- cim menej vyuzivaju pocitac, tym istejsie sa citia. Ale myslim, ze v
poslednom obdobi aspon u nas prichadza k istemu precitnutiu aj v tejto
oblasti a zacinaju byt takisto uz aktualne otazky co musi a co nemusi byt
na papieri.

ROUND - DELPHI vs. TURBO PASCAL

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 24.9.1999 13:03:13

Zdravim,
potrebuju zjistit jaky je rozdil mezi funkci ROUND v Delphi a v Turbo Pascalu.

Diky

Radim Ludv�k
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz

Jazyk ktory umoznuje pouzivat slovo PRIVATE nie je

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 24.9.1999 13:05:42

> [...]
> inherited Create(AOwner);
> FEnabled:=true;
> inherited Enable:=false; // odkac na Enable predka

Dakujem za tip, technika je to zaujimava, ale nie "pekna". Niekedy sa hodi, ale znizuje citatelnost kodu,
pretoze OOP takuto techniku ma, ale vdaka "private" je nepouzitelna.

Naco mame potom OOP s dedicnostou?

nastavov�n� flag� v DCB p�i s�riov� komuni

[*] Ale� Beran - 24.9.1999 13:29:27

Ahoj,

mohl byste mi n�kdo, pros�m, vysv�tlit, jak funguj� jednotliv� typy
FlowControl p�i s�riov� komunikaci a jak je pot�eba nastavit flagy v DCB aby
mi to fungovalo.

V helpu jsem si na�el popis DCB v unit� Windows.pas je struktura TDCB, kter�
j� odpov�d�, ale to nastaven� flag� mi nen� �pln� p�esn� jasn�, co mus� a co
nesm� b�t kdy nastaveno.
Jak vlastn� funguje to Xon/Xoff, CTS-RTS, nebo DTR-DSR a kdy se co pou��v�.

Dekuji p�edem za pomoc.

Ale� Beran
bluebyte(zv)hide(tec)cz

Pouzivani QR 1.1 pod Delphi4

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 24.9.1999 13:38:09

Narazili a trvalo nam 2 mesice nez jsme program vypiplali, aby fungoval
stejne jako s QR1.1. Od te doby jsem nastvanej na QuSofty.

J. Nadhera

CSH spol. s r.o.
Velflikova 10, 160 00 Praha 6
tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 069/663 56 87
e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz
WWW: http://www.csh(tec)cz
Od: Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. z��� 1999 13:03
P�edm�t: Pouzivani QR 1.1 pod Delphi4

> [...]
>uvedena, je tam verze pro Delphi3, ale to nejde nainstalovat.
>Nenarazili jste nekde na to, nemate nejake reseni???

MDI, PageControl a Ctrl+Tab

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 24.9.1999 13:59:58

Mam MDI aplikaci a v nekolika MDIchild oknech mam
PageControl. Kdyz zmacknu Ctrl+Tab tak se prepnou
MDI okna. Chtel bych aby klavesa Ctrl+Tab "normalne"
prepinala jednotlive TabSheety v PageControlu jako
je tomu u non-MDI, ale klavesa se k memu oknu ani
nedostane (KeyPreview:=True, OnKeyDown).

Poradi mi nekdo ?

Daniel

neviem, aky topic dat...:)

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 24.9.1999 14:00:09

BTW, jak bys to udelal pomoci toho DEFINE v cecku, ha? To jako ze bys
predefinoval "{" ? To by asi dopadlo... Viktor

> [...]
> volanie funkcie? Myslim aby som to nemusel zapisovat rucne a
> aby to nezavadzalo. Alebo nieco ako je DEFINE v Cecku.

16 farieb & dbgrid

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 24.9.1999 14:17:15

> [...]
projekt.
>Pokud nahodou neznas vyrobce karty, zkus si ho najit podle kodu FCC (neco jako

Nuz chcel by som vas vydiet ako zistujete pricinu chyby ked u X uzivatelov bezi
aplikacia o.k.
a na par staniciach nebezi. Navise islo tu o problem pouzivania komponenty
dbgrid a 16 farebneho grafickeho modu. Podla mna tato komponenta ni je
zavislejsia na 256 farbach ako ina.
Co sa tyka grafickej karty a ovladaca , tak taku kartu som este nevidel , nie je
to bezna gr. karta
nastastie na Internete sa nam podarilo najst ovladac. Aj to sme museli pouzit
HW-Info, pretoze
manual ku karte absentoval a na karte tiez nie je vyznaceny ziadny vyrobca :(((

p.s. ak mate zakaznikov , vydeli ste uz ako maju nainstalovane windoze a ako ich
vedia pouzivat...

P�ihla�ovac� okno aplikace

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 24.9.1999 14:39:44

Ahoj,

cht�l bych ud�lat n�sleduj�c� v�c, ale neda�� se mi to.
M�m D 5 a chci pou��t ADO.

P�ed spu�t�n�m aplikace bych cht�l, aby se mi objevilo okno, kde budu m�t n�jak�
hl�ky o konektov�n� se na datab�zi.
Tak �e jsem vytvo�il Form ( "p�ihla�ovac� okno" ) a dal na n�j komponentu
ADOConnection. Takhle by to bylo zat�m dob�e, aspo� si tedy mysl�m.

A te� p�ich�z� k�men �razu. Jde mi o to, �e prob�hne-li konekt na dtb v po��dku,
cht�l bych, aby tohle "p�ihla�ovac�" okno zmizelo a objevilo se dal��.
V p��pad� ne�sp�n�ho konektu na dtb bych cht�l vypsat do "p�ihla�ovac�ho" okna
hl�ku a po t� bych cht�l aby se okno zav�elo a samoz�ejm� nedo�lo ke spu�t�n�
aplikace ( vyvol�n� dal��ho okna ).

Bl�hov� jsem si myslel, �e v prvn�m okn� v OnActivate ud�l�m tohle:

try
ADOConnection.Connected := True;
except
ShowMessage('Chyba');
Close;
end;

Close;
Form2.Show;

ale chyba l�vky. Ut�el jsem. Zkusil jsem tedy ud�lat Form1.Visible := False;
p�ed Form2.Show ale zase chyba.

M��ete mi pros�m n�kdo poradit ???

D�ky

Va�ek

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 24.9.1999 14:39:41

> Ne, ja to jen pred tremi roky zapnul, nainstaloval jsem na to Windows 95
> a vubec nic na tom nedelam, od te doby jsem na to nesahl :-)

Me Windows take nepadaji. Ja si peclive vybiram hardware
a nenainstaluji na pocitac jen tak hned neco.
Podle me velkou cast viny na kolizich nese obrovska rozmanitost
hardware a znacny rozptyl jakosti. Cenova valka tlaci vyrobce k
relativni nekvalite hardware, ale zejmena i software ovladacu.
Kdyz se podivate na to obrovske mnozstvi ovladacu na vsechno,
a jak se prekotne aktualizuji ... casto prave kvuli chybam, tak je zcestne
nadavat jen na Billa. Ovladace jsou veci vyrobcu a je zase tlaci konkurence,
ceny a cas. Jenom si u toho pro Cechy tak typickeho nadavani na
vsechno, musime uvedomit, ze prave tomuhle vdecime za dnesni uroven
vyvoje hardware a software a jeho ceny. Jinak bychom jeste dnes
programovali na necem jako 386 za 100.000,- a pochvalovali si, jak je
to nadherne stabilni.

Jaro

Obrazok v MDI formulari - vyriesene

[*] suvak(zv)pbko.sk - 24.9.1999 13:49:53

Dakujem Daniel, je to presne to, co potrebujem.

Riesenie s panelom zarovnanym dolava s obrazkom, ktore
navrhol Petr Smolik mi velmi nevyhovuje,pretoze
na zobrazenie Child okna potrebujem celu plochu. Mozno
by to slo riesit nastavenim sirky panela na nulu pri vykreslovani
Child formu, ale nechce sa mi to osetrovat. Aj tak dakujem.

Ing. Peter Suvak, veduci oddelenia spravy systemov
Priemyselna banka, a.s. Kosice
Sturova 27
040 01 Kosice

tel: 095 / 6804 282
fax: 095 / 6804 510
mobil: 0903 610 901

OT - PJL manual

[*] Alan �erm�k - 24.9.1999 14:51:59

Neco jako reference PCL5 a PCL3 je na http://www.jjj(tec)cz/pcl5htm a pcl3.htm

alex(zv)mas(tec)cz

> Diky za informaci. Bohuzel chtelo by to opravdu uplnou referenci.
> Osobne jsem se domnival, ze by dokument tohoto druhu mel byt
> na siti k dispozici. Mozna jen spatne hledam.
> jiri Binder

Problem s Beep (W98 a D3)

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 24.9.1999 15:01:55

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Martin Kucera <mk(zv)paegas.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 24. z��� 1999 8:17
P�edm�t: Re: Problem s Beep (W98 a D3)> > Martin Kucera wrote:

> [...]
> na nekolika pocitacich a nic. Myslel jsem si prave, ze to nejak souvisi se
> zvukovou kartou (jako kdyz je tak PC speaker nepipne...), ale to se

Zkus upgradovat Wokna. Hledej na Microsoftu soubor 401comupd.exe , nebo se
ozvi poslu ti ho. Mne to na W95 pomohlo.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Blikani obrazku

[*] Ji�� Slab� - 24.9.1999 15:04:22

Jak mam zamezit blikani obrazku, pri opakovanem kresleni. - Kdyz nekdo drzi
sipku nahoru, kresli se obrazek o bod nahoru a blika-).

cislo verzie

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 24.9.1999 15:06:58

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

da sa urobit nieco take aby mi delphi napr pri kompilacii niekde automaticky ukladaly cislo verzie(zvecsovaly by to o 1) ?

Martin

MSDE

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 24.9.1999 15:10:33

Hmm tak to je v pytli :-(

Martin Koran wrote:

> To je prave to, co nefunguje. Nastavim to podle toho, co jsem nasel
> na MSDN a h... vlastne nic. Musim to vzdycky spustit manualne.
> BTW, kde se vzalo u AutoStart to cislo? V MSDN jsem tam k tomu nasel
> jenom tohle:
>
> Option Value (Hex) Value (Decimal)
> MSSQLServer autostarts 0x000F 15
> SQLServerAgent autostarts 0x00F0 240

No v BOL je k tomu toto:

autoStart - Bitmask that defines whether services are configured to
autostart

SQL_AUTO = 0xF
AGT_AUTO = 0xF0

Tot vse ...

Mac

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

QuickReport 1 a Delphi 1

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 24.9.1999 15:16:28

Ahoj,

potreboval bych trochu poradit. Mam v jednom projektu pouzity QR verze
0.97(free) a potreboval bych ho aktualizovat (na verzi 1.0D nebo lepsi),
asi koupit i zdrojaky, vse ale pro Delphi 1. Napsal jsem na qusoft.no, jak
se da aktualizovat tahle verze (lze-li download), pripadne co stoji , ale
vubec mi neodepsali. Na jejich strankach jsem ji k aktualizaci nenasel (nebo
uz !-) nevidim ). Ptam se, u koho je mozne ji aktualizovat (koupit i se
zdroji) ci zda existuje v tuzemsku nejaky distributor (APRO to neni, slibi
cokoli do mesice a BORLAND CZ taky ne), pripadne na koho primo mam svuj
dotaz smerovat v qusoft.no (mozna byla ta moje anglictina tak spatna :-| ,
ze si asi mysleli ze chci koupit datle ;-))) nebo snad fiky...).

Dekuji za pripadnou radu

Jaro B.

Ace report

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 24.9.1999 15:17:49

Ahoj,

mate prosim nekdo zkusenosti s ACE reportem? Je to lepsi nez QR?

Jaro B.

Object + property

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 24.9.1999 15:52:10

Mam tento jednoduchy priklad

type
TMyEditType = (metString, metNumber, metDate)

TMyEdit = class(TEdit)
private
FEditType : TMyEditType;
procedure SetEditType(Value: TMyEditType);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
published
EditType : TMyEditType; read FEditType; write SetEditType;

constructor TMyEdit.Create(AOwner: TComponent);
//--------------------------------------------
begin
inherited Create(AOwner);
FEditType := metString;
end;

procedure TMyEdit.SetEditType(Value: TMyEditType);
//--------------------------------------------
begin
if Value <> FEditType then begin
FEditType := Value;
case FEditType of
metString: Color := clBlue;
metNumber: Color := clYellow;
else
Color := clWindow;

A ted jej dam na form a v Inspectoru nastavim EditType na metNumber.
Potom nastavim, ze barvu chci vyjmecne clGreen.
Kdyz ale spustim program, tak se mi nejdrive nastavi EditType na
metString (constructor)
a pak (asi v Loaded) na metNumber. Ale tim se zavola i SetEditType a
zmeni mi
to barvu zpet na default clYellow. A barva mi zustane zluta. To se
nenacte v Loaded i barva
nebo zalezi na poradi vlastnosti (jak se da rozumne zmenit) a nejdrive
se nacte barva clGreen,
a pak EditType,ktery ji znovu zmeni zpet na zlutou?

Nevite nekdo radu jak z toho ven?+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

MDI aplikacia a padanie

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 24.9.1999 15:55:12

Cafte vsetci.

Mam naprogramovanu v D4 MDI aplikaciu. Po niekolkonasobnom otvoreni a
zatvoreni MDIChild foriem mi to vyhodi acces Violation a nejake runtime
chyby (tusim 207). Neviete niekto, co s tym?

Mam D4 Prof + up. 3, Winnt 4 + sp 4

Ivan

Alokovana pamet

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 24.9.1999 15:57:13

At 11:37 24.9.1999 +0200, Daniel Rott wrote:

> [...]
>kolik ji tvoje aplikace alokovala metodami GetMem,
>Od WinAPI se Delphi bere pamet po vetsich blocich

funkce GetMem,FreeMem,ReallocMem a jejich uzivatele New,Dispose.. pouzivaji pro realizaci svych prani "objekt" typu SYSTEM.TMemoryManager. Standartni memory manager je implementovany v GETMEM.INC a vyuziva spravce pameti Windows jenom obcas, kdyz si od neho objednava kusy pracovniho prostoru (cSpaceMin=1024*1024). Zaroven aktualizuje zminene AllocMemSize.

Jelikoz si muze aplikace nainstalovat vlastni TMemoryManager s jinou strategii spoluprace s Windows, nemusi byt AllocMemSize spolehlive.

Za predpokladu ze pouzivas standartni alokator, jsou uzitecne:
System.GetHeapStatus()
System.AllocMemSize
System.AllocMemCount

Pro system jako celek je dobra Windows.GlobalMemoryStatus()

Nejvetsi dostupny blok by mohlo vratit nasledujici, ale OPRAVDU NEVIM JAK TO VLASTNE FUNGUJE.

function MaxAvail:longint;
var
status:TMemoryStatus;
size:longint;
begin
GlobalMemoryStatus(status);
size:=GetHeapStatus.Unused;
if size>status.dwAvailPageFile then
Result:=size
else
Result:=status.dwAvailPageFile
end;

ROUND - DELPHI vs. TURBO PASCAL

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 24.9.1999 15:58:31

Rekl bych, ze vubec zadny.

Pavel Kriz
Od: Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk>

> [...]

Pokud nahodou neznas vyrobce karty, zkus si ho najit podle kodu FCC (neco
jako americka zkusebna, je uvedeny snad na vsech komponentach) na

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 24.9.1999 16:14:02

-----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> Desim se toho, co pripravujem nasim detem za budoucnost. Predstavte si
>takovou jadernou elektrarnu rizenou systemem, ktery byv vyladen pada jen

NE. Ten system by spadl jen jednou :-))))))

Mti.

cislo verzie

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.9.1999 16:18:02

>da sa urobit nieco take aby mi delphi napr pri kompilacii niekde automaticky ukladaly cislo verzie>(zvecsovaly by to o 1) ?

v compiler option je mozno nastavit automaticke zvysovani build verze - ale to je k nicemu.

Archiv zpr�v

[*] CHeckBow <checkbow(zv)mail(tec)cz> - 24.9.1999 07:22:28 -0700

Ja mam Outlook, ktery se instaluje zaroven s IE5.0 a ten to umi

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 24.9.1999 16:26:43

Chystam sa takisto ukladat JPG do databazy a podla toho, co som zistil,
nie je problem ulozit obrazok ako JPG normalne do BLOBu, problem je
skonvertovat BMP na JPG, pretoze vacsinou dostanes obrazok ako BMP. Uz
som stiahol aj od Torryho nejaky komponent, ktory to riesi (mna osobne
zaujima hlavne ulozenie nascannovaneho obrazku ako JPG).

Takze radil by som ti:
I. najst nejaky konvertor BMP - JPG
II. poslat mi ho :-)
III. JPG ulozit cez stream priamo do BLOBu.

Petr Matejovsky wrote:

> Ahoj Narazil sem na problem. Potrebuji do databaze paradox ukladat
> obrazky nejlepe ve formatu JPG (nebo jinem kratkem). BMP bez problemu
> ulozi, ale JPG uz ne. Databaze velmi narusta !!! Pouzivam pro
> ukladani do databaze BLOB. Diky za kazdou
> radu Petr Matejovsky
> pema(zv)post(tec)cz

cislo verzie

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 24.9.1999 16:44:53

Pri builde to robia automaticky. Musis si v Project Options zapnut
cislovanie verzii.

Martin Talian wrote:

> da sa urobit nieco take aby mi delphi napr pri kompilacii niekde
> automaticky ukladaly cislo verzie(zvecsovaly by to o 1) ? Martin

Ace report

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 24.9.1999 17:05:30

Podle me je jeden z nejlepsich (porovnavam z Report Printer Pro, Sinea,
Rebort Builder)

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

mate prosim nekdo zkusenosti s ACE reportem? Je to lepsi nez QR?

Jaro B.

cislo verzie

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.9.1999 17:08:29

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Dalibor Toman [mailto:dtoman(zv)fortech(tec)cz]
> Odesl�no: 24. z��� 1999 16:18
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: cislo verzie

> niekde automaticky ukladaly cislo verzie>(zvecsovaly by to o 1) ?
>

> v compiler option je mozno nastavit automaticke zvysovani
> build verze - ale to je k nicemu.

Proc myslis? Ja myslim, ze to neni k nicemu.

Jura
-----------------------------
Nemate radi Zemanovo chlivacke chovani?
Podepiste petici http://www.mujweb(tec)cz/www/vyzvazeman/

P�ihla�ovac� okno aplikace

[*] Soft <Soft(zv)comacomp(tec)cz> - 24.9.1999 16:27:03

Ahoj dej ten kod do OnShow fromulare ktery ktery nasleduje po overeni
v tvem pripade asi do Form2 a v pripade chyby zavri primo Form2

Zdenek Gracias

age -----
[...]

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz> - 24.9.1999 17:30:09

Ave,

> Tohle mi delala S3Virge/DX karta, pomohlo nastaveni parametru
> BusThrottle=on v sekci [DISPLAY] SYSTEM.INI
>
> Ing. Jiri Foldyna

Diky moc ... fakt to pomohlo. Jen by me zajimalo, proc mi to ale
chodilo bez problemu 2 roky predtim a pak najednou vicemene z niceho nic
se to zacalo kousat. Mohl jsem si vzteky az vlasy vytrhat ale furt jsem
nemohl prijit (a nevim to porad) na to proc driv slo a pak najednou ne ...
a nepomohlo ani reinstalace ... no nic. Jeste jednou dik.

/ Lukas Suchanek

--- Lukas Suchanek -------- 0602 / 844 355 ---
---------- lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz ----------

cislo verzie

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 24.9.1999 17:33:10

Dalibor Toman wrote:

> v compiler option je mozno nastavit automaticke zvysovani build verze - ale to je k nicemu.

Preco by to bolo na nic? Ja to normalne pouzivam a je to celkom fajn. Mozno by bolo lepsie zvysovat cislo verzie po kompilovani,
ale to zase nemusi kazdemu vyhovovat. Povazujem to za rozumny kompromis.

EXE po sieti

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 24.9.1999 17:44:08

Vytvoril som aplikaciu v Delphach vyuzivajucu BDE a instaloval som ju v sieti tak, ze cela aplikacia (EXE) vratane BDE je len na
servri a nikde inde. Na klientoch som nic neinstaloval, len som nastavil cesty v registry do BDE a ono to chodi. Z hladiska udrzby
je to parada - aktualizujem len jedno EXE na serveri a to je vsetko.

Otazka je, nakolko zatazujem siet (je to len 6 klientov a nestazuju si, EXE ma 2 MB), pripadne ci je to takto vobec vhodne. Ma s
tymto niekto skusenosti? Robi sa to aj takto, len takto, alebo takto urcite nie? Mali ste s tym nejake problemy?

cislo verzie

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.9.1999 17:58:18

>Proc myslis? Ja myslim, ze to neni k nicemu.

tak ja bych mel v dnesni dobe build uz tak si milion. :-)
Navic takovy build nema vubec zadny vztah k nejakym zmenam v projektu, neda se evidovat.

nastavovani flagu pri seriove komunikaci

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 24.9.1999 18:36:07

At 13:29 24.9.1999 +0200, Ales Beran wrote:
> [...]
>nesm� b�t kdy nastaveno.
>Jak vlastn� funguje to Xon/Xoff, CTS-RTS, nebo DTR-DSR a kdy se co pou��v�.

Citace z ftp://ftp.phil.uni-sb.de/pub/staff/chris/The_Serial_Port

"...The method of exchanging signals for data flow control between computers
and data sets is called handshaking. The most popular and most often used
handshaking variant is called XON/XOFF; it's done by software, while other
methods are hardware-based.

XON/XOFF
Two bytes that are not mapped to normal characters in the ASCII charset are
called XON (DC1, Ctrl-Q, ASCII 17) and XOFF (DC3, Ctrl-S, ASCII 19).
Whenever either one of the sides wants to interrupt the data flow from the
other (eg. full buffers), it sends an XOFF ('Transmission Off'). When its
buffers have been purged again, it sends an XON ('Transmission On') to
signal that data can be sent again. (With some implementations, this can
be any character).

XON/XOFF is of course limited to text transmission. It cannot be used with
binary data since binary files tend to contain every single one of the 256
characters. This is called in-band signaling by the way.

That's why hardware handshaking is normally used with modems, while
XON/XOFF is often used with printers and plotters and terminals.

DTR/DSR
The 'Data Terminal Ready' and 'Data Set Ready' signals of the serial port
can be used for handshaking purposes, too. Their names express what they
do: the computer signals with DTR that it is ready to send and receive data,
while the data set sets DSR. With most modems, the meaning of these signals
is slightly different: DTR is ignored or causes the modem to hang up if it
is dropped, while DSR signals that a connection has been established.

RTS/CTS
While DTR and DSR are mostly used to establish a connection, RTS and CTS
have been specially designed for data flow control. The computer signals
with RTS ('Request To Send') that it wishes to send data to the data set,
while the data set (modem) sets CTS ('Clear To Send') when it is ready to
do one part of its job: to send data thru' the phone wires.
..."

16 farieb & dbgrid

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 24.9.1999 17:39:49

Nejrychlejsi a nejlevnejsi je takovou kartu
zahodit a koupit novou.

### Jan Fiala napsal dne 24 Sep 99, v 12:49 :
> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 24.9.1999 17:43:31

Pokud uz skutecne trvate na puvodni karte,
doporucuju hledat ovladace na http://www.windrivers.com
Da se hledat podle typu, vyrobce, ale take
podle FCC (schvalovaci cislo, musi byt na vsech US),
nebo dokonce podle vzhledu - obrazku.

### Ivan Turcan napsal dne 24 Sep 99, v 14:17 :
> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

RichEdit - od��dkov�n�

[*] Straka Josef <kshb(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.1999 18:58:39

Mam jeden problem s RichEditem v D4 Standart.
Udelal jsem smycku, ktera mi v textu vyhledava text "heslo["
a chtel bych po vyhledani tohoto textu provest pred pismenem
"h" odradkovani. Muzete mi poradit, jakym prikazem lze
zbyvajici text na radku odradkovat a tak posunout na dalsi radek?

STRAKA Josef
zacinajici amatersky programator
mail:
www:

ROUND - DELPHI vs. TURBO PASCAL

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 24.9.1999 18:58:44

At 13:03 24.9.1999 +0200, Radim Ludvik wrote:
> potrebuju zjistit jaky je rozdil mezi funkci ROUND v Delphi a v Turbo Pascalu.

v D3 System.pas:

procedure _ROUND;
asm
{ -> FST(0) Extended argument }
{ <- EAX Result }

PUSH EAX
FISTP dword ptr [ESP]
FWAIT
POP EAX
end;

v Turbo 6 WE84.asm, F48H.asm ,FP48.asm:

FRound:
FISTP TempLong
FWAIT
MOV AX,TempLong.w0
MOV DX,TempLong.w2
RETF

RRound:

MOV CH,1
CALL RealTrunc
JC RRangeError
RETF

; Convert real to integer
; In R1 = real value
; CH = Non-zero for round
; Out DX:AX = Integer value
; CF = 1 if overflow
; Uses BX,CX

RealTrunc:

XCHG AX,BX
MOV CL,80H+32
SUB CL,BL
JC (zv)(zv)7
MOV BL,DH
OR DH,80H
CMP CL,32
JAE (zv)(zv)8
CMP CL,16
JB (zv)(zv)1
MOV BH,AH
MOV AX,DX
XOR DX,DX
SUB CL,16
(zv)(zv)1: CMP CL,8
JB (zv)(zv)2
MOV BH,AL
MOV AL,AH
MOV AH,DL
MOV DL,DH
XOR DH,DH
SUB CL,8
(zv)(zv)2: OR CL,CL
JE (zv)(zv)4
(zv)(zv)3: SHR DX,1
RCR AX,1
RCR BH,1
DEC CL
JNE (zv)(zv)3
(zv)(zv)4: OR CH,CH
JE (zv)(zv)5
ADD BH,BH
ADC AX,0
ADC DX,0
JC (zv)(zv)7
(zv)(zv)5: MOV CX,AX
OR CX,DX
JE (zv)(zv)7
OR BL,BL
JNS (zv)(zv)6
NEG DX
NEG AX
SBB DX,0
(zv)(zv)6: XOR BL,DH
ADD BL,BL
(zv)(zv)7: RET
(zv)(zv)8: MOV BH,DH
MOV AX,0
MOV DX,0
JE (zv)(zv)4
RET

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 24.9.1999 19:38:28

At 16:14 24.9.1999 +0200, Martin Tichacek wrote:

>NE. Ten system by spadl jen jednou :-))))))

Velryba pry pozna rakovinne bunky ( ty co nespolupracuji ) a izoluje je tukovou tkani...tento system nespadne ani jednou

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.9.1999 19:13:32

Puvodni zprava, kterou napsal Zden�k B�hm dne 24 Sep 99,:

> [...]
> vsichni to vi, ale system kupuji a tato firma bohatne a rozliza se do
> dalsich oboru, nehlede na jejiho "vudce" a jeho uchylacke vize o rozbite

Tohle jsou kecy, hernajs, tak si to nekupuj, kdyz se ti to nelibi
a nevidim duvod, proc tu zacina flame-war o Windows. Ja mam na
svem hlavnim pocitaci nainstalovane jiz 3 roky Windows 95 a za
tu dobu mi padly asi 15x - ovsem vsechny pady byly zpusobeny
debilnimi aplikacemi, ktere se zachovaly dost nekorektne.
Mam zakazniky, kteri maji Macintoshe a pada jim to vicekrat
nez 15x denne. Jestli nekdo pouziva neznackove pocitace sestavene
studenty z nejlevnejsich dilu a rve do toho kdejaky shareware,
tak at si nestezuje a nenadava na operacni system. Nic neni bez
chyby, tedy ani operacni system, ale ani nici programy. Pokud
sam delas aplikace bez jedine chybicky (a jsou slozitejsi nez
Hello World!), tak po me hod kamenem a nebo mi treba napis
soukromy nadavaci e-mail...

PS: K uchylackym vizim Billa - kdybych ja dokazal za svuj zivot
aspon tisicinu toho, co on, tak bych byl neskonale stastny.
Kazdy uspesny clovek ma mnoho nepratel, je to prirozene,
takze se vubec nedivim, ze mu hodne lidi zavidi...

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 24.9.1999 19:50:56

Puvodni zprava, kterou napsal Bene� Jaroslav dne 24 Sep 99,:

> potreboval bych trochu poradit. Mam v jednom projektu pouzity QR verze
> 0.97(free) a potreboval bych ho aktualizovat (na verzi 1.0D nebo lepsi),
> asi koupit i zdrojaky, vse ale pro Delphi 1. Napsal jsem na qusoft.no,

Nekupuj si Quick Report Professional, protoze za to nestoji.
Ja ho mam, ver mi - sice navic s knihovnou od THSD funguje lepe
a umi opravdu jiz editovat reporty uzivatelem, ale stale jsou
tam chyby, ktere QuSoft neresi a resit tezko bude... Napriklad
preview sestavy, kde jsou vertikalni cary, nelze udelat.

Kup si neco lepsiho a nebo pouzij treba generator sestav
od Sinea, ktery je pro Delphi 1 zcela zdarma.

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.9.1999 21:15:23

> [...]
>

> tak ja bych mel v dnesni dobe build uz tak si milion. :-)
> Navic takovy build nema vubec zadny vztah k nejakym zmenam v

Problem bude asi v metodice.
Myslim, ze bys nemel milionkrat buildovat.
Uz jsem s Delphi dlouho nedelal, ale mam dojem, ze
se build inkrementuje pouze po Full Rebuild a to bys
mel delat pouze kdyz vyrabis finalni verzi.
A po kazdem Full Rebuildu by sis mel zazalohovat zdrojaky.

Jak vidim pravidla verzovani ja:

Hodnota Build je pro verzi nevypovidajici.
Cislo verze tvori prvni tri cislice, build je jenom pro sichr,
kdyby ses nahodou rozhodl zbuildovat stejnou verzi, abys mel
jistotu, ze je dokazes odlisit.
Standardne bys ale mel pred kazdym full rebuildem:
- zvedat major, nulovat minor a release, pokud doslo k zasadni zmene
celeho projektu od posledniho buildu
- zvedat minor a nulovat release, pokud doslo ke zmenam funkcionality
- zvedat release kdyz slo pouze o opravy chyb

Build se nastavi na autoinkrement, aby jednoznacne urcoval verzi.
V ZADNEM PRIPADE SE S BUILDEM NIKDY NEHYBA!!!
(takze po verzi 2.15.65.1500 bude napr. verze 2.16.0.1501)

Pri komunikaci s uzivatelem se potom uvadi pouze major.minor.release,
pouze kdyz se (nedopatrenim) dostaly ven dve stejne verze,
zeptas se na build a pokud ma nahodou zakaznik jiny nez oficialne
uvolnena verze, mel bys mu ji vymenit.

Takze v pripade, ze postupujes pri vyvoji a distribuci verzi
korektne, je build k nicemu, mel by se ale pouzivat, protoze
nepouzivani by mohlo v budoucnu prinest problemy. Nevis, co se muze
stat, zacnes na projektu pracovat s nekym jinym, spatne se domluvite
a razem vyjedou ven dve stejne verze s ruznym buildem.

Jura

System tray

[*] Ji�� Slab� - 24.9.1999 21:21:13

Jak mam dostat ikonu do System tray (vpravo dole).

Software pro Help

[*] Ales Vasicek <konference(zv)ecommerce(tec)cz> - 24.9.1999 22:12:36

Ahoj,

muzete mi poradit, kde bych sehnal nejaky software pro vytvoreni Helpu.

Software pro Help

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 24.9.1999 22:19:48

Ja pouzivam Helpscribble.

http://www.jgsoft.com/

ale stoji 79 $

Radim Kunz

>Ahoj,
>
>muzete mi poradit, kde bych sehnal nejaky software pro vytvoreni Helpu.
>
>Diky
>
>Ales

ICO a rodne cislo

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 24.9.1999 22:50:34

Ahoj,

nevite, jestli existuje pravidlo pro strukturu ICO, tak jak je tomu u
rodneho cisla? Myslim ze ne, doufam ze ano. A kdyby mel nekdo kus zdrojaku v
libovolnem prog. jazyku pro overovani platnosti rodneho cisla (nebo snad i
ICO), byl bych vdecny. Nebo alespon definici struktury RC (byly tam myslim
nejake vyjimky u drive narozenych...). Jinak samozrejme vim, ze muzu zajit
na statisticky urad, zjistit vse potrebne a naprogramovat si to sam... :-)

Dekuji, Lukas Vana

Mailto a telo zpravy na vice radku

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.1999 20:41:03 -0400

Vzpomnel jsem si, ze se tu mluvilo o mailto: a jak udelat viceradkove body.
Dneska jsem si s tim hral a zjistil jsem, ze misto konce radku se musi
vlozit %0A - jak jednoduche. Vyzkouzeno na Win NT + Express 5.

Honza Najvarek

Legalni uzivani D5

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.1999 01:33:09 -0400

Tohleto jsem se dneska docetl ve Svete Namodro ...

>Dal��m krokem �esk�ho zastoupen� firmy Inprise je v�m�na registra�n�ch
karet v krabic�ch produkt� Inprise. Nad�le bude >v ka�d� krabici obsa�ena
pouze �esk� registra�n� karta, kter� bude ne p�echodnou dobu (spolu s
��etn�m dokladem, >potvrzuj�c�m koupi produktu) jedin�m uzn�van�m dokladem o
leg�ln�m u��v�n� software Inprise Corporation na �zem� >�esk� republiky.

Musel jsem si to precist dvakrat, nez jsem tomu uveril - bydlim ted
prechodne v Kanade a pocit, ze kdyz se vratim zpatky, budu muset koupit
Delphi jeste jednou, se mi zda jako navrat do Kocourkova - copak to ma
nejakou oporu v autorskem zakone ? Kdyz jsem si Delphi kupoval tady, nekde
nepisou, ze licence plati vsude krome Ceske republiky?

Chapu financni duvody, proc to Inprise CZ dela, nevim vsak, zda jde stejnym
smerem jako svet, kdy se hranice rusi, vsechno je na dosah a trh je jeden, a
to globalni....

Dokaze mi to nekdo vysvetlit ???

Honza Najvarek

Legalni uzivani D5

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.9.1999 08:50:34

Jan Najvarek wrote:

> [...]
> copak to ma nejakou oporu v autorskem zakone ? Kdyz jsem si Delphi
> kupoval tady, nekde nepisou, ze licence plati vsude krome Ceske

:-))) Ja jsem kupoval D5 tady, a jedine, co tam bylo ceske, byla
prelepka na vrchnim obalu. Takze zustan v klidu pred zmatecnimi
informacemi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Legalni uzivani D5

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.9.1999 09:05:36

Ja to take povazuji za pitomost. D5 jsem koupil v tuzemsku, ale
registroval jsem se pomoci instalacniho programu.
Registracni kartu nepotrebuji.
Pokud nekdo zaplati za program, tak ma pravo jej pouzivat.
O tom kde ano a kde ne jsem v licencnich podminkach nic necetl.
At me nekdo od Bolandu opravi, jestli se mylim.
Jaro

> [...]
>
> Vzpomen si na konferenci a nutnost faxovat potvrzeni :-))) Copak uz tohle
> neni naznak, ze Inprise nehodla akceptovat vymozenosti teto doby?

> To si asi budes muset zavolat do Borlandu...
>
> S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert
>
> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Query v Delphi 5

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.9.1999 09:22:18

Ano, to je problem, ktery jsem zde nedavno popisoval v jine souvislosti.
V obou pripadech jde o relaci 1:1
Chybu (problem) se mi jiz ve spolupraci s kolegou Krmelou podarilo
lokalizovat.

Problem se vyskytuje na komponente TQuery i TIBQuery.
Problem lze eliminoval volanim procedury Query2.Refresh v ramci obsluhy
udalosti DataSource1.OnDataChange.
Pokud metodu Refresh nelze pouzit, pak pomuze DisableControls;
EnableControls;
Vasek Krmela nasel pricinu problemu. Je to chyba v unitu DBCtrls. Podle nas
je to opravdu chyba,
ktera vznikla snahou o urcite zrychleni.

Predejit chybe lze budto vynucenym volanim aktualizace v ramci obsluhy
udalosti DataSource1.OnDataChange nebo provedenim opravy v unitu DBCtrls.
V podstate jsi tedy take nalezl zpravne reseni.

Popis chyby:
------------
Pravdepodobna pricina problemu je v objektu TFieldDataLink, ktery zajistuje
vazbu mezi objekty TDBControls a zdrojem dat TDataSource (vse v unitu
DBCtrls). Prechodem z Delphi 4 na Delphi 5 doslo ke zmene procedury
UpdateField tohoto objektu.
Puvodni varianta procedury (Delphi 4):

procedure TFieldDataLink.UpdateField;
begin
SetField(nil);
if Active and (FFieldName <> '') then
begin
if Assigned(FControl) then
SetField(GetFieldProperty(DataSource.DataSet, FControl, FFieldName))
else
SetField(DataSource.DataSet.FieldByName(FFieldName));
Nova varianta procedury (Delphi 5):

[...]
end else
SetField(nil);
end;

V puvodni variante bylo vzdy provedeno SetField(nil) a nasledne
SetField(AField). Tedy pri kazdem zavolani teto procedury doslo k preruseni
vazby a jejimu naslednemu vytvoreni, cimz doslo automaticky mimo jine i k
obnoveni obsahu jednotlivych komponent.
Smyslem upravy bylo pravdepodobne omezeni zbytecnych volani SetField. Tim
ale doslo i k omezeni aktualizace obsahu komponent pri zmene ve zdroji dat.
Mozna uprava

Mozna uprava je vynucene zavolani aktualizace zavolanim procedury
RecordChanged:

[...]
RecordChanged(nil);
end else
SetField(nil);
end;

Umisteni tohoto volani neni idealni. Vhodnejsi umisteni by asi bylo primo v
procedure SetField.

Uprava bez zasahu do zdrojoveho textu

Pokud je treba eliminovat chybu bez zasahu do zdrojoveho textu unitu
DBCtrls, je treba na komponente DataSource1 definovat udalost OnDataChange a
v ramci obsluhy teto udalosti vyvolat aktualizaci komponent napriklad takto:

procedure TForm1.DataSource1DataChange(Sender: TObject; Field: TField);
begin
if Query2.Active then Query2.Refresh;
end;

Toto chodi na komponentach TQuery. V pripade TIBQuery je mozne pouzit
napriklad toto:

procedure TForm1.DataSource1DataChange(Sender: TObject; Field: TField);
begin
IBQuery2.DisableControls;
IBQuery2.EnableControls;