MDI aplikacia a padanie

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 25.9.1999 19:43:48

At 15:55 24.9.1999 +0200, Ivan Kodaj wrote:
> Mam naprogramovanu v D4 MDI aplikaciu. Po niekolkonasobnom otvoreni a
>zatvoreni MDIChild foriem mi to vyhodi acces Violation a nejake runtime
>chyby (tusim 207). Neviete niekto, co s tym?

Podivej se do helpu co to je runtime error 207 a zapni si "Break on exception" v Environment Options...Svoje chyby musis najit sam...

Uvolneni DLL z pameti

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 25.9.1999 20:01:03

At 10:30 24.9.1999 +0000, novacek(zv)vanicek(tec)cz wrote:
> [...]
>nedostupna pouze v seznamu bezicich procesu.
>
>Procedure DoRunText (RTS : PRunTextStruct);
>Var
> RunTextProc : TDoRunTextProc;
> DLLInst : THandle;
>Begin
> DLLInst:=LoadLibrary ('RunText.DLL');
> If DLLInst <= 0 Then
> Raise Exception.Create ('Nelze zav�st knihovnu RunText');
> Try
> (zv)RunTextProc:=GetProcAddress (DLLInst,'DoRunTextProc');
> If Not Assigned (RunTextProc) Then
> Raise Exception.Create ('Chyba v knihovne RunText');

Ukaz tu knihovnu. Hledat chyby ve Windows byva to posledni...

System tray

[*] Ond�ej H�gr - 25.9.1999 20:50:47

v RxLib je TrayIcon, ale nejen tam

Neco ze starsich prispevku:

1. Ak mas zdrojaky k Delphi, potom mas niekde na disku subor ".....\Delphi
3\Source\RTL\WIN\cpl.pas", toto je nieco, ako "Control panel extension DLL
definitions" od borlandu, tam to je colkom pekne popisane...

2. Mam na to vlastni komponentu, muzes si ji stahnout z mych stranek
http://www.tda(tec)cz/vita/

3. V unite ShellApi je na to funkce Shell_NotifyIcon, Koukni se na to. Kdyz
nebudes vedet, muzu napsat priklad. Jiri Pazdernik georges(zv)ova.pvtnet(tec)cz

Nebo v pripade zajmu mohu zaslat na tvuj mail (ma to asi 30 kB) Pripadny
zajem projev na soukromy mail - nikoli do konference.

-------------------------
Ondrej Hegr
Zatisi 143
281 03 Chotutice
e-mail: HEGRO(zv)volny(tec)cz
tel. 0321 792343
-------------------------

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Luk� Gallina <johndelphi(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.1999 12:05:45 -0700

Zdravim.
Nemohu neodpovedet na tenhle OT (admine promin), sic by mi asi upadla ruka
;-))

Hm, tahle vize se mi moc nelibi, nicmene nektere dalsi JEHO vize jsou
zajimave a musime uznat, ze diky jeho vizi 'kazdy bude mit doma pocitac' ci
jak to presne napsal v 'Informacni dalnici' opravdu mame doma pocitac.
Alespon ja jsem za to vdecny....i kdyz radeji bych mel Maca...

> Tohle jsou kecy, hernajs, tak si to nekupuj, kdyz se ti to nelibi
> a nevidim duvod, proc tu zacina flame-war o Windows.

Programujes na Windows, jestli se nepletu. Proc na ne programujes? Protoze
to zakaznici chteji. Proc to zakaznici chteji? Protoze Windows je
nejrozsirenejsi system. Proc je nejrozsirenejsi? Protoze ho zakaznici
kupuji. Proc ho kupuji? Protoze je nejrozsirenejsi.... Ja bych rad
programoval na MacOS, ale ten zakaznici nemaji a BOHUZEL nechteji.... VHS se
taky uchytil na ukor jineho standardu (nepamatuji si jmeno) ktery byl mnohem
lepsi....takova je realita...

>Ja mam na
> svem hlavnim pocitaci nainstalovane jiz 3 roky Windows 95 a za
> tu dobu mi padly asi 15x - ovsem vsechny pady byly zpusobeny
> debilnimi aplikacemi, ktere se zachovaly dost nekorektne.

Hm, delas na tom pocitaci neco? Protoze za 3 roky 15 padu, to je svetovy
rekord. Promin, ale tomu se mi nechce verit. Ja sam mam docela dobry pocitac
a nemuzu rict, ze by Win95 byly stabilni. Az NT me uspokojily co do
stability. Nemel by system byt natolik stabilni aby zadna aplikace nemohla
jej zhodit? Viz NetWare. Ten nezatuhne a nezatuhne, at delas co delas, i na
PC.

> Mam zakazniky, kteri maji Macintoshe a pada jim to vicekrat
> nez 15x denne.

To bych chtel vedet, co na tom vyvadeji. Kamarad prodava Macy a PCcka pro
grafiku a hudbu. Zatimco k tem par PCckam s NT jezdi kazdy mesic, k Macovi,
kterych prodal 2x tolik nejezdi. Pardon, k jednomu jel. Tot fakt.

>Jestli nekdo pouziva neznackove pocitace sestavene
> studenty z nejlevnejsich dilu a rve do toho kdejaky shareware,
> tak at si nestezuje a nenadava na operacni system. Nic neni bez
> chyby, tedy ani operacni system, ale ani nici programy. Pokud
> sam delas aplikace bez jedine chybicky (a jsou slozitejsi nez
> Hello World!), tak po me hod kamenem a nebo mi treba napis
> soukromy nadavaci e-mail...

Nemuzu rici ze mam rad Windows, nicmene si myslim, ze zase M$ udelal dost
prace, prave proto, ze Windows jaks taks chodi i na kdejakym kramu...
Nicmene na to, kolik ma M$ penez by si mohl koupit nejlepsi z nejlepsich a
udelat to lip, protoze ve Windows je tolik zcela zrejmych chyb, ze mam
pocit, ze tam zustavaji schvalne aby meli co opravovat...

> PS: K uchylackym vizim Billa - kdybych ja dokazal za svuj zivot
> aspon tisicinu toho, co on, tak bych byl neskonale stastny.
> Kazdy uspesny clovek ma mnoho nepratel, je to prirozene,
> takze se vubec nedivim, ze mu hodne lidi zavidi...

Ja mu nijak nezavidim, je pravda ze si svuj uspech TVRDE odpracoval. Kdyby
tak ziskali sve penize vsichni...

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 26.9.1999 02:39:44

Moje posledni zprava na toto tema a vyjadruji se jen k necemu:

Puvodni zprava, kterou napsal Luk� Gallina dne 26 Sep 99,:

> A kdybys od svych zacatku programoval na Maca, protoze by situace byla
> jina, nebylo by to stejne?

Me je uplne jedno, "co by bylo, kdyby neco"... Pro me je dulezite,
co je ted, co me zivi a co me bavi.

> Pro Maca znam 3 systemy: MacOS, NeXT Step (firmu NeXT koupil ted Apple) a
> Linux. Mozna existuje dalsi ale nevim o nem... Pro PC znam Windows, Dos,
> OS2, Linux, BeOS a dalsi...

A ja programuji pro Windows, tedy pro jeden jediny operacni system.
Nevim, jestli jsi dobre pochopil me vyse uvedene vety. Precti
znovu a premyslej.

> Navic ted Linux zacina byt cim dal vice obliben. Jsem realista, Wokna
> nevytlaci ale...

To nijak nesouvisi s tematem padavosti Windows.

> Jiste, pokud jak jsi psal tam nedavas dalsi soft tam a zpet atd.... To je
> sice hezke, ale mel jsem docela dlouho Maca k dispozici a ackoliv jsem tam
> rval furu dalsiho softu, nepadal. A ja chci mit pocitac prizpusoben k
> obrazu svemu, ne aby Wokna vypadaly tak jak kdyz je nainstalujes + Word,
> Excel a Delphi.

:-))) To si jen pletes pojem a prujem. Neco jineho je instalovat
aplikace a instalovat kdejaky shareware... Prijed se podivat, co
mam ve svem pocitaci nainstalovano a mozna budes prekvapen.

> MacOS 8.0 CZ jsem videl v prodeji za 3500,- Kc koncovou cenu. Kolik stoji
> Windows NT WorkStation? Windows na nem pustim v okne pomoci aplikace
> VirtualPC. Na PowerBooku 333Mhz jely jako na Pentiu 200 MMX, vlastnorucne
> vyzkouseno. Navic jsem mel ulozenou konfiguraci, takze jakmile zatuhly tak
> jsem je odstrelil a pustil znova behem 5 sec. Behem tech 5 sec kompletne
> jely i s rozdelanym projektem v Delphi...

Padavost MacOS a Windows NT se neda srovnavat. Proti MacOS je Windows NT
mnohonasobne stabilnejsi system.

> Prostuduj dejiny, pochopis proc PC s Windows vyhravaji boj...nicmene v USA
> mas 5% Macu. To sice neni moc, jenze:
>
> 1) Na 1 firmu (Apple) proti 100vkam (Compaq, Dell......atd) to
> docela jde, ne?

Protoze Apple udelal docela zajimavy tah a Macintoshe cpal do skol,
takze kdyz se student naucil delat na Macu, spise si koupil Mac
potom pro praci. Nicmene je to slabota i v USA, natoz pak ve svete.

> 2) Proc ve vetsine amer. filmu vydis ve statnich institucich
> (FBI...atd) Macy a PCcka o kapanek min?

Nevydim nic :))) Tohle je naprosto zcestne se domnivat, ze kdyz vidim
v americkych filmech same Macy, maji snad stabilnejsi system nez PC.
Rozhodne te ale muzu ubezpecit, ze kdyz vidis v televizi oddeleni FBI,
netoci se to v opravdovem FBI, ale je to televizni studio :)

> Nevim, me zkusenosti a zkusenosti mich kamaradu s iMacy a PowerMacy jsou
> kapanek rozdilne... Ono zalezi na mnoha vecich, nicmene si myslim, ze ona
> koncepce 'zavrene architektury' je lepsi, nicmene nam to potvrziji SGIcka,
> ze.
>
> Jsem clenem Klubu Pratel Pocitace Macintosh a od nich mam jiste zpravy, od
> lidi od PC tez a jelikoz jsem mel moznost s Macy delat, klonim se spise k

Ja jsem mel moznost take s Macy delat i je prodavat. A neklonim se k nim.
Ale to je me rozhodnuti a ja ti neberu to tve...

> teto platformne. Nicmene delam na PCcku, protoze jsem jeste neschrastil
> penize na Maca, ale i tak planuji, ze si PC necham a budu na nem ladit
> programy co udelam v okne na Macovi. On neni bez chyb ale mam dojem, ze je
> jich mene...

Takze vlastne Mac pouzijes jako takovy jednoduchy editor, ale pak to
stejne pojedes na PC. No jo :)

> Tez te zdravim
> Lukas Gallina, soukromy supergenius ;-)

;-) Jo, jeste jen malinko doladit ten "cestin", hlavne nejake to I/Y...

PS: Na dalsi maily tohoto subjectu jiz nereaguji, leda by obsahovaly
nazory do nebe volajici.

ICQ: 21215917, PGP vitano

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Luk� Gallina <johndelphi(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.1999 01:42:04 -0700

Zdar.
Ted by mne upadla druha ruka (sorry admine) ;-)) Nicmene je to tak trochu o
programovani, ne?

> Vetsina z nas tady v teto konferenci programujeme pod Windows a pro
Windows.
> [...]

jsem je odstrelil a pustil znova behem 5 sec. Behem tech 5 sec kompletne
jely i s rozdelanym projektem v Delphi...

Nemyslim ze Windows jsou rozsirene kvuli cene. Pokud budes cely PC kupovat a
to nejakou znacku, treba Compaq tak te to i se systeme prijde na cca tech
50000 tez ve zhruba stejne konfiguraci jako nejlevnejsi PowerMac. A podle
nezavyslych testu a mych zkusenosti je kapanek vykonejsi...

[...]

(FBI...atd) Macy a PCcka o kapanek min?> > > Mam zakazniky, kteri maji Macintoshe a pada jim to vicekrat

> [...]

teto platformne. Nicmene delam na PCcku, protoze jsem jeste neschrastil
penize na Maca, ale i tak planuji, ze si PC necham a budu na nem ladit
programy co udelam v okne na Macovi. On neni bez chyb ale mam dojem, ze je
jich mene...

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

TCustomTabControl.RaggedRight

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 26.9.1999 11:29:19

Nazdarek,

jak to, ze mi nefunguje RaggedRight u PageControl ??
at nastavuju jak chci (a co chci), nikdy zalozky
neroztahne na celou velikost Pagecontrolu, jak se
pise v Helpu.

Nechodilo mi to ani na D4 tak ani ted na D5.

A jeste jedna vec : (jak v D4-C/S tak i v D5-Enterprise!!)
Stavalo se vam nekdy, aby se pri RUNu kouslo cely delphi
behem vytvareni formulare ?? (Application.CreateForm)
Toto vytvareni si ale Delphi vytvorilo samo - do toho
hlavniho prg. jsem nezasahoval. Dokonce jsem u vsech
formu zrusil procedure OnCreate, takze jediny co se tam
dela je asi vytvareni tlacitek co sou na tom formulari.
Zajimave je to, ze mi to dela pouze jedna aplikace/project!!
Je to moc obecny dotaz, ale nevite nekdo co s tim ?
V krokovani to nedela (pouze v F9/F4).
Zatim mi pomohlo, ze jsem do hlavniho prg. okolo
CreateForm, ktery je podezrely (na nej F4 projde-za nej uz ne),
dal Sleep(100), ale to jaksi nepovazuju za dobre reseni. ;)

Dekuji vsem co odpovi ....

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Koexistence verzi Delphi

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.9.1999 12:01:10

Doufal jsem, ze na RC1 by to uz mohlo behat, patrne to teda nepobezi ani
na RC2 - nevite jestli Borland nebo InstallShield na to nemaji nejaky
patch?

Mac

Daniel Rott wrote:

> Delphi4 na Win2000 Prof rc1 se mi nepodarilo nainstalovat vubec.
> Instalator mel problemy sam se sebou, nemohl najit nejake sve
> dialogy ci co. Delphi5 na Win2000 uz funguji bez problemu.
>
> Daniel

D5 a barvy

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.9.1999 12:15:32

A todle pisou na homepage Rx

http://www2.crosswinds.net/~rxlib/

COMING SOON: Delphi 5.0 support

Tak ze by jeste neumreli?

Mac

Jiri Binder wrote:

> Na Torry se cca pred dvema dny objevila jiz druha uprava RXLib pro
> D5. Ta prvni byla opravdu minimalni (a nebrala v uvahu nasledne
> opravy). Ta druha alespon zvenku vypada jako lepe pripravena,
> ale jeste jsem ji nazkousel.
> Jiri Binder

Legalni uzivani D5

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 26.9.1999 12:29:55

Jo to me taky pobavilo ;-) Dokonce natolik, ze jsem tam mailnul a bylo mi
sdeleno, ze staci e-mail a ne fax (aspon neco) no a dokonce se onen clovicek
vyjadril (nepamatuju si jmeno, ale byl uveden na te prihlasce na webu), ze
udelaji i registraci pres web (ale myslim ze zustalo jen u slibu).

Taky me v teto souvislosti docela bavi to, ze nekde chce zasilat potvrzeni o
cemkoliv faxem a kdyz to chci poslat mailem, tak to pry nejde, ze je to
zneuzitelne, to me fakt bavi. Vetsinou jim teda poslu fax vygenerovany z
pocitace (fakt desny rozdil ;-). Ach jo, treba se to jednou zlepsi ... ;-)

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> Vzpomen si na konferenci a nutnost faxovat potvrzeni :-))) Copak uz tohle
> neni naznak, ze Inprise nehodla akceptovat vymozenosti teto doby?

16 farieb & dbgrid

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 26.9.1999 13:54:57

Od: Ji�� Slab� <jirislaby(zv)post(tec)cz>
Komu: Delphi Forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 24. z��� 1999 21:21
P�edm�t: System tray

> Jak mam dostat ikonu do System tray (vpravo dole).

Kam poslat popis pravdepodobne chyby v D5?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.1999 20:20:31

Jukni se sem:
http://www.borland.com/devsupport/bugs/bug_reports.html

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ing. Jaroslav �ke��k
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 24. z��� 1999 8:17
P�edm�t: Kam poslat popis pravdepodobne chyby v D5?

Nedavno jsem tu popisoval urcity problem, ktery vznika
pri relaci 1:1 v Delphi 5.
Udelal jsem maly jednoduchy priklad s demonstraci chyby.
Chtel bych to poslat 'Borlandum', aby se reseni mohlo projevit v nejblizsim
opravnem packu.

Otazka zni, zda nekdo nevi na jakou adresu to nejlepe poslat.
Pokud by mel nekdo zajem o tento prikad, napiste mi na muj
mail: jaro(zv)sinea(tec)cz
Zatim jsem nenalezl reseni. Mam pouze vereno, ze pod D4 to funguje.
Jaro

nastavov�n� flag� v DCB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.1999 23:03:35

Ale� Beran wrote:

> Ahoj,
>
> mohl byste mi n�kdo, pros�m, vysv�tlit, jak funguj� jednotliv� typy
> FlowControl p�i s�riov� komunikaci a jak je pot�eba nastavit flagy v DCB aby
> mi to fungovalo.
>
> V helpu jsem si na�el popis DCB v unit� Windows.pas je struktura TDCB, kter�
> j� odpov�d�, ale to nastaven� flag� mi nen� �pln� p�esn� jasn�, co mus� a co
> nesm� b�t kdy nastaveno.

Ahoj,

Podivej se treba na http://delphree.clexpert.com a pak hledej AsyncFree.
Tam uz to mas hotove.

> Jak vlastn� funguje to Xon/Xoff, CTS-RTS, nebo DTR-DSR a kdy se co pou��v�.

To zalezi na zpusobu komunikace. Pokud to zarizeni na druhe strane vyzaduje
nektery z techto druhu potvrzovani, tak se mu ty se svoji aplikaci musis
podridit a nastavit to presne tak jak chce. Pokud si delas obe dve strany
sam, tak je asi nejvyhodnejsi RTS/CTS.

TCustomTabControl.RaggedRight

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.1999 23:18:33

Petrik wrote:

> [...]
> neroztahne na celou velikost Pagecontrolu, jak se
> pise v Helpu.
>
> Nechodilo mi to ani na D4 tak ani ted na D5.

Mozna to bude chyba u Microsoftu v COMCTL32, stejne tak jako v D5 nefunguje
"Advanced Custom Drawing" prave kvuli chybe v tehle knihovne.

> A jeste jedna vec : (jak v D4-C/S tak i v D5-Enterprise!!)
> Stavalo se vam nekdy, aby se pri RUNu kouslo cely delphi
> behem vytvareni formulare ?? (Application.CreateForm)

Ne. Pouzivas nejake komponenty mimo tech co jsou v Delphi ?

Sdileni slozky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.1999 23:24:23

> Petr Voborn�k wrote:
>
> Jakym prikazem nasdilim slozku a jakym prikazem ji odsdilim? Umim to
> zapisem do registru, ale to se projevi az po resetu. Nevite o nejakem
> lepsim zpusobu?

Ahoj,

Nedavno se to tu probiralo, pro Win9x to hledej tady:

http://www.delphi-jedi.org v sekci API Library - NetAPI for Win95/98

RichEdit - =?iso-8859-2?Q?od=F8=E1dkov=E1n=ED?=

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.1999 23:25:40

Straka Josef wrote:

> Mam jeden problem s RichEditem v D4 Standart.
> Udelal jsem smycku, ktera mi v textu vyhledava text "heslo["
> a chtel bych po vyhledani tohoto textu provest pred pismenem
> "h" odradkovani. Muzete mi poradit, jakym prikazem lze
> zbyvajici text na radku odradkovat a tak posunout na dalsi radek?

Ahoj,

Pokud jsem to dobre pochopil, tak by to mohlo byt takhle:

FoundPos: Integer;
begin
with RichEdit1 do
begin
Lines.BeginUpdate;
try
FoundPos := FindText('heslo[', 0, GetTextLen, []);
if FoundPos <> -1 then
begin
SelLength := 0;
SelStart := FoundPos;
SelText := #13#10;
Lines.EndUpdate;

MDI aplikacia a padanie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.1999 23:26:23

Ivan Kodaj wrote:

> [...]
> zatvoreni MDIChild foriem mi to vyhodi acces Violation a nejake runtime
> chyby (tusim 207). Neviete niekto, co s tym?

Jedna se o "Invalid floating point operation", pravdepodobne tam budes mit
nekde chybu v uvolnovani nejakych objektu.

Blikani obrazku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.1999 23:26:33

Ji�� Slab� wrote:

> Jak mam zamezit blikani obrazku, pri opakovanem kresleni. - Kdyz nekdo drzi
> sipku nahoru, kresli se obrazek o bod nahoru a blika-).

Ahoj,

To je prilis obecny popis, zkus to uvest trosku vic konkretne.

Dotaz na Delphi5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.9.1999 00:06:09

Petr Fischer wrote:

> Zdravim,
>
> muzete mi prosim nekdo sdelit, jake jsou hlavni novinky v Delphi5 oproti
> Delphi4? Zajimaji me hlavne veci typu:

Ahoj,

Prvni novinka je predevsim stabilita, hlavne oproti D4 :-) Samozrejme nic
neni bez chyby, ale rozhodne to neni takovy prusvih jako bylo prave D4 ..

> - nova rozsireni Object Pascalu jako napr. dynamicka pole, pretezovani
> metod, defaultni parametry funkci uvedena v Delphi4

V teto verzi zadne. Drobne zmeny jsou jen v RTL (inicializace DLL nemeni
CW8087 flag, thread-safe reference counting se Stringy a dynamickymi poli).
Pak jeste nejake zmeny v prekladaci ... strucne receno, kod by mel byt
o neco rychlejsi (zmeny v zarovnavani recordu a floating-point operacich).

> - nove zasadni komponenty (jako napr. ActionList pridany v Delphi4)

Frames - neco mezi formluarem a komponentou
TApplicationEvents - rozesilani udalosti z TApplication
COM servery jako komponenty (hodi se treba na Office)
Wizard na Control Panel aplikace
Pouzitelna lokalizace aplikaci
Zdrojaky property editoru

> - komponenty tykajici se novych veci ve Windows (2000?) (napr.
> DateTimePicker, ToolBary, CoolBary z Delphi4)

Nove komponenty primo ne, ale ty dosadavni jsou opet rozsireny o nove
vlastnosti v COMCTL32 (hlavne ListView)

> - shrnuti novinek ohledne databazi

ADO koponenty (Ent. nebo doplnek k Prof.)
IBExpress, prima konektivita na Interbase (Prof.)
InternetExpress - XML (jen Ent.)
Data module designer

> - nova vylepseni IDE (jako Code completion, Code insight... poprve
> uvedena v Delphi4)

Uzivatelske nastaveni desktopu - moc pekna vec
Drtiva vetsina prikazu menu uz ma ikony, takze si je muzes dat do toolbaru
(narozdil od D4, kde neslo Project | Options :-(
Muzes pridavat .RC do projektu
Vice moznosti v ladeni, ukladani vysledku do eventlogu, skupiny breakpointu,
zobrazeni FPU/MMX registru, debug verze DCU VCL (konecne)
Lepsi Win32 API help
Owner-draw property editory
Lze vypnout automaticke pridavani novych formularu do Auto-create Forms

Potom QuickReport zustava stejny - QR3.0.5, takze se neni treba bat te
hruzy jako byvala pri prevodu z jedne verze QR do nove ...

... a plno dalsich veci na ktery jsem urcite zapomel. Nejlepsi bude, kdyz
se podivas na stranky Borlandu, tam mas kompletni popis.

Zaroven s Delphi 5 dostavas i C++ Builder 3, JBuilder 2 a Companion CD

> - a samozrejme navyseni HW narocnosti

Nepripada mi nijak vyrazny. Provozuju to na, z dnesniho pohledu uz spis
popelnici, Cyrix233, 96M RAM a beha to slusne.

16 farieb & dbgrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.9.1999 00:07:32

Jan Fiala wrote:
> [...]
> nastavim aspon 256 barev bude lepe i vypadat (nehlede na to, ze s
> odpovidajicim ovladacem budou windows rychlejsi nez se standard VGA).

No, ono kdyz pouzivas ten "ovladac" co je ve Windows, tak se jedna spise
o nouzovy rezim. Ten slouzi jen k tomu, aby jsi tam mohl dat ten od vyrobce.
Pokud si nekdo stezuje, ze mu nebezi aplikace v rezimu 16 barev, tak at se
nezlobi, ale to je predevsim problem lajdacky nainstalovaneho systemu.

OT - prenos souboru pres laplink v NT a W9.x

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 27.9.1999 01:25:17

At 19:31 26.9.1999 +0200, Martin Kubecka wrote:
>Nevite nekdo o softiku, ktery umi prenaset data pres laplink kabel
>(paralelni) a aby behal na NT a W9x - neco fakt jednoducheho -
>nejlepe...
Norton Commander ma "commander link" jako driv v DOSu a je to fakt jednoduchy

Uvolneni DLL z pameti

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 27.9.1999 07:02:53

Hm, to by chtelo se pohrabat v te knihovne, vypada to, ze je chyba v ni.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> Try
> (zv)RunTextProc:=GetProcAddress (DLLInst,'DoRunTextProc');
> If Not Assigned (RunTextProc) Then
> Raise Exception.Create ('Chyba v knihovne RunText');
> RunTextProc (Application.Handle,RTS);
> Finally
> FreeLibrary (DLLInst);
> DLLInst:=0;
> end; {Of Finally}
> end; {DoRunText}
>

> Vladimir Novacek
>
> VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
> Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
> 616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz

Legalni uzivani D5

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 27.9.1999 07:15:25

Predpokladam, ze nekdo z Inprise CZ monitoruje tuto konferenci a mel by
se k tematu vyjadrit - at uz to pravda je nebo ne.

Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 25. z��� 1999 12:36
P�edm�t: Re: Legalni uzivani D5

Puvodni zprava, kterou napsal Jan Najvarek dne 25 Sep 99,:

HA HA HA, tak to je ovsem legrace :-))) Tohle naprosto odporuje zakonu
a vsem konvencim. A neni to proste mozne. Registracni karta nemuze byt
zadnym dokladem o legalnim uzivani software. Jedinym dokladem je faktura
a licencni ujednani. Delphi 5 neobsahuji silne sifry, vyvoz tedy neni
z USA zakazan. Produkt pro Ceskou republiku je naprosto shodny s tim
pro USA, takze neni zadny duvod. Kdyz si koupim auto v Ceske republice,
take ho nekupuji s tim, ze ho mohu pouzivat jen v tuzemsku, ale muzu
jezdit po celem svete.

QuickReport 1 a Delphi 1

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.9.1999 07:25:56

Ahoj,

Dekuji za radu.
Mam vyrobeno par slozitych formularu v QR a nejsem si jist zda bych dok�zal
prejit behem 2-3 dnu ;-)) napr. na Sinea generator a prebouchat je. Dival
jsem se na trial Ace reporter, i na Sinea generator. Reseni, jak prevzit jiz
navrzeny formular a prendat ho do jineho generatoru, zadny z nich nejak
neresi. V hlavnich rysech jsou podobne. A bouchat znovu stovky a stovky
prvku se mi zrovna nechce. Byl bych spokojen s QR az na dve veci. Nedokazu
ho pocestit, protoze texty jsou vmacknuty do DCU a nedokazu z nej vyrazit
BDE, tedy automatickou iniciaci BDE, kterou QR udela. Tohle proste bez
zdrojaku nespravim.
> [...]
> a umi opravdu jiz editovat reporty uzivatelem, ale stale jsou
> tam chyby, ktere QuSoft neresi a resit tezko bude... Napriklad
> preview sestavy, kde jsou vertikalni cary, nelze udelat.
>
> Kup si neco lepsiho a nebo pouzij treba generator sestav
> od Sinea, ktery je pro Delphi 1 zcela zdarma.

> Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
> === Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
> === Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.9.1999 07:40:37

Petrik wrote:

> [...]
> CreateForm, ktery je podezrely (na nej F4 projde-za nej uz ne), dal
> Sleep(100), ale to jaksi nepovazuju za dobre reseni. ;)

Je dost dobre mozne, ze problem je pri vytvareni nejake
komponenty, kterou mas na formu. Vyseparoval bych podezrely
formular do extra projektu, v nem bych zkusil vytipovat podezrelou
komponentu a postupnym odstranovanim komponent bych nasel
problem.

Dalsi zaludnost by mohla byt v krizovych referencich unitu.

EXE po sieti

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.9.1999 07:41:59

Cau,

nekde v konfe uz tento napad byl a realizoval se presne tak, jak to pises. Myslim si, ze ta sit se
s BDE zatezuje prave jen pri inicializaci BDE a pak prostrednictvim NET souboru v NET DIRu u
Paradoxu.

Vzhledem k tomu, ze jde o trosku nestandardni reseni, tak zatim toto provozujeme klasicky a vice zkusenosti s timto rezimem provozu nemame.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software

> [...]
>
> Vytvoril som aplikaciu v Delphach vyuzivajucu BDE a instaloval som ju v sieti tak, ze cela aplikacia (EXE) vratane BDE je len na
> servri a nikde inde. Na klientoch som nic neinstaloval, len som nastavil cesty v registry do BDE a ono to chodi. Z hladiska udrzby
> je to parada - aktualizujem len jedno EXE na serveri a to je vsetko.
>
> Otazka je, nakolko zatazujem siet (je to len 6 klientov a nestazuju si, EXE ma 2 MB), pripadne ci je to takto vobec vhodne. Ma s
> tymto niekto skusenosti? Robi sa to aj takto, len takto, alebo takto urcite nie? Mali ste s tym nejake problemy?

System tray

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.9.1999 07:47:25

Cau na to existuji komponenty. Jestli chces, tak si ji stahni
na http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software/download/tryicon.zip.

> [...]

> Komu: Delphi Forum
> P�edm�t: System tray
>
> Jak mam dostat ikonu do System tray (vpravo dole).

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 27.9.1999 07:51:15

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>

> [...]
> ho pocestit, protoze texty jsou vmacknuty do DCU a nedokazu z nej vyrazit
> BDE, tedy automatickou iniciaci BDE, kterou QR udela. Tohle proste bez

Co se tyka pocesteni QReportu, muser bys upravit soubor QRPrev.DFM v adresari LIB (nevim jestli se v D1 jmenuje stejne) nebo si udelat vlastni preview, popr. pouzit lokalizator.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Uvolneni DLL z pameti

Tak presne takhle se to chovalo me pokud jsem blbe udelal predavani
parametru. Chce to poradne zkouknout alokace a atd....

Radek
> [...]
> napada mne mozna souvislost (ne)fungovani FreeLibrary a velikosti
> DLL. Pry je to problem Woknous, protoze FreeLibrary primo vola

QR

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 27.9.1999 08:20:36

Tolko problemov mate s prevodom QR . Cudujem sa ze sa este nikoho nenapadlo urobit si konverzni program co je pomerne jednoduche z dfm.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/

WantTabs

[*] Tomas Folprecht <tomas.folprecht(zv)iol(tec)cz> - 27.9.1999 08:23:08

Dobry den,
nevite nekdo, jak dostanu pomoci klavesnice fokus pryc z TMemo, ktere
ma WantTabs nastaveno na True.

Dekuji

Tomas Folprecht

OT:Neni neco spatne (Was: dclsmp30.bpl)

[*] Santik <santik(zv)pronetix.sk> - 27.9.1999 08:24:19

> [...]

> tu dobu mi padly asi 15x - ovsem vsechny pady byly zpusobeny
> debilnimi aplikacemi, ktere se zachovaly dost nekorektne.

Fakt nechapem co furt niekto ma - mne padnu Windowsy tak 2-3x do roka,
aj to vacsinou pri debuggovani, ked mam v programe brutalne chyby - a to su
este Win95, NT mi nepadli ani raz.

Bye
Santik

OT: Windows na Linuxe

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 27.9.1999 08:38:09

Vazeni kolegovia,
predchvilou sa tu preberal Windows vs. MacOS. Ja mam v trochu inu otazku
- nechcem vsak vyprovokovat dalsiu diskusiu na temu Windows vs. Linux,
ale pocul som, ze na Linuxe sa da v emulatoroch prevadzkovat
Windowsovska aplikacia.

Mam softver pre zdravotnictvo, v ktorom je tych penazi naozaj velmi malo
a momentalne riesim jedno oddelenie, ktore by okrem upgradovania
pocitacov potrebovalo dokupit aj Windows. Cena takejto instalacie sa mi
splha do sumy, ktoru nechcu akceptovat, preto vas prosim, ak mate nejake
skusenosti so spustanim Windowsovskych aplikacii na Linuxe v emulatore
(najlepsie DB aplikacii v Delphach), napiste mi, prosim, ci je to
schodna cesta.

Dakujem.

Odeslani mailu z Delphi

[*] Pavel Machek <pcguru(zv)ji(tec)cz> - 27.9.1999 08:38:51

Dobry den,
v konferenci i v Delphi jsem cekem novacek, proto dotaz, ktery se zde pravdepodobne opakuje:
Jak poslat z Delphi E-mail s definovanou adresou, predmetem a telem? (Kdyby to slo i s prilohou . . .)
Staci nasmerovat na url, kde se to resi nebo kratce nakopnout.
(do ShellExecute neumim dostat predmet a telo)

Za Vas cas predem dekuji.

S pozdravem
Pavel Machek

Objekt + vlastnosti

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 27.9.1999 08:38:28

Mam tento jednoduchy priklad

type
TMyEditType = (metString, metNumber, metDate)

TMyEdit = class(TEdit)
private
FEditType : TMyEditType;
procedure SetEditType(Value: TMyEditType);
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
published
EditType : TMyEditType; read FEditType; write SetEditType;

constructor TMyEdit.Create(AOwner: TComponent);
//--------------------------------------------
begin
inherited Create(AOwner);
FEditType := metString;
end;

procedure TMyEdit.SetEditType(Value: TMyEditType);
//--------------------------------------------
begin
if Value <> FEditType then begin
FEditType := Value;
case FEditType of
metString: Color := clBlue;
metNumber: Color := clYellow;
else
Color := clWindow;

A ted jej dam na form a v Inspectoru nastavim EditType na metNumber.
Potom nastavim, ze barvu chci vyjmecne clGreen.
Kdyz ale spustim program, tak se mi nejdrive nastavi EditType na
metString (constructor)
a pak (asi v Loaded) na metNumber. Ale tim se zavola i SetEditType a
zmeni mi
to barvu zpet na default clYellow. A barva mi zustane zluta. To se
nenacte v Loaded i barva
nebo zalezi na poradi vlastnosti (jak se da rozumne zmenit) a nejdrive
se nacte barva clGreen,
a pak EditType,ktery ji znovu zmeni zpet na zlutou?

Nevite nekdo radu jak z toho ven?+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

Odeslani mailu z Delphi

[*] Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz> - 27.9.1999 09:22:30

Jestli mas C/S, tak se zkus kouknout primo do napovedy Delphi, snad ti to
pomuze ...
DEMOS\INTERNET\SIMPMAIL
Nebo se mrkni na archiv konference, tam je toho dost

Od: Pavel Machek [mailto:pcguru(zv)ji(tec)cz]
Odesl�no: 27. z��� 1999 8:39
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: Odeslani mailu z Delphi

[...]

spustenie skriptu na Unixe

[*] Peter Hrenovcik <hrenovcik(zv)ns.basl.sk> - 27.9.1999 09:46:44

Cavte.

Mozte mi niekto prosim poradit ako mozem spustit nejaky skript na
unixovej masine z Win95 ? (bez KORBY,mam D3).

diky.
Peter

Software pro Help

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 27.9.1999 09:48:06

Kdo ma zkusenosti s HelpWizardem?
Mimochodem autor pozaduje 30 US$.

> [...]
> HyperAct - Resources for Developers - Delphi related stuff
> http://www.hyperact.com/develop.html
> The Delphi Information Connection - Shareware Apps
> http://www.delphi32.com
> The Delphi Deli - Delphi Components/Applications
> http://www.intermid.com/delphi/
>

> je to trochu starsie (myslim, ze sa da na uvedenych adresach stiahnut
> novsia verzia )
> Ale uplnu recenziu nemozem urobit, lebo som este nevyskusal vsetky moznosti
> :-(.
> Pokial by bol problem so stiahnutim z Inetu, tak poslem shareware cez

spustenie skriptu na Unixe

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 27.9.1999 10:07:43

Peter Hrenovcik wrote:

> [...]
>
> Mozte mi niekto prosim poradit ako mozem spustit nejaky skript na
> unixovej masine z Win95 ? (bez KORBY,mam D3).

caves,

skus http://sme.belgium.eu.net/%7Evip107/user/rexec.zip mne sa to
vcelku osvedcilo.

ps: predtym si ale nainstaluj ics komponenty
(http://www.rtfm.be/fpiette/)

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.crosswinds.net/~dusanic

ICO a rodne cislo

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 27.9.1999 09:13:37

predmet: algoritmus, kontrola, ICO

Ahoj,

tohle jsem pouzil pro testovani platnosti ICO v aplikaci, kde je ICO ulozeno
jako string (jine kontroly spravnosti neznam)

function TdmMain.ValidateICO(sICO: string): Boolean;
var
i, k: Integer;

begin
Result := Length(sICO) = 8;
try
StrToInt(sICO);
k := 0;
for i := 2 to 8 do begin
k := k + StrToInt(sICO[9-i]) * i;
end;
k := 11 - k mod 11;
if (Copy(IntToStr(k), Length(IntToStr(k)), 1) <> Copy(sICO, 8, 1)) then
on e: EConvertError do
Result := False;
end; // try/except
if not result then
Application.MessageBox('�patn� I�O', 'Chyba', MB_OK + MB_ICONWARNING);
end; { ValidateICO }

Vana Lukas wrote:

> Ahoj,
>
> nevite, jestli existuje pravidlo pro strukturu ICO, tak jak je tomu u
> rodneho cisla? Myslim ze ne, doufam ze ano. A kdyby mel nekdo kus zdrojaku v
> libovolnem prog. jazyku pro overovani platnosti rodneho cisla (nebo snad i
> ICO), byl bych vdecny. Nebo alespon definici struktury RC (byly tam myslim
> nejake vyjimky u drive narozenych...). Jinak samozrejme vim, ze muzu zajit
> na statisticky urad, zjistit vse potrebne a naprogramovat si to sam... :-)
>
> Dekuji, Lukas Vana

Software pro Help

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 27.9.1999 10:14:46

Ahoj,

podivej se na tuto adresu
http://www.cpress(tec)cz/knihy/index.html

Je to kniha vcetne software od CPRESSu.

Milan KOTASKA
mkotaska(zv)post(tec)cz

Od: Straka Josef [SMTP:kshb(zv)seznam(tec)cz]
Odesl�no: 24. z��� 1999 18:59
Komu: Delphi p��sp�vky
P�edm�t: RichEdit - od��dkov�n�

[...]

STRAKA Josef
zacinajici amatersky programator
mail:
www:

Jak zakazat vice spusteni programu

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 27.9.1999 11:27:34

Cafte vsetci

> Staci v DPR souboru nadefinovat tuto funkci:
>
> function AlreadyRunning: boolean;
> var mutex: THandle;
> recipients: DWORD;
> begin
> MSG_FOCUSME := RegisterWindowMessage('FK_OneInstanceOnly_MSG');

Prosim vas, co je to MSG_FOCUSME

RichEdit - od��dkov�n�

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.9.1999 11:31:08

> Ja tam davam normalne CR LF, ted si nevzpominam na cisla, ale zni to nejak takto RichEdit1.SelText := #10 + #13

Opacne, #13#10

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.9.1999 11:34:31

MSG_FOCUSME je Tvoje nadefinovana typova konstanta nebo promenna, do ktere se
zapise cislo, odpovidajici zaregistrovanemu message. Tu hodnotu vraci
funkce RegisterWindowMessage.

Ma to ten vyznam, ze v celem operacnim systemu bude pak tento message jedinecny.

> [...]
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 27.9.1999 12:11:18

Hi

co tak pouzit Microsoft Help Wizard, ten je aj na instalackach Delphi, po
instalacii adresar delphiXX\help\tools
je to sice len compiler, takze topics si musite vytvorit sam . K tomu je uplne
perfektne jedno makro do wordu ktore som nasiel niekde na inete, to dokaze
jednoducho vytvorit topics.

S pomocou vyssie uvedenych tools mate moznost jednoducho vytvorit help ako ma
napr Delphi.

Ivan Turcan
"Pavel ZIDEK" <kopr(zv)kopr(tec)cz> on 27.09.1999 09:48:06

Please respond to delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO)
Subject: Re: Software pro Help

> [...]

> :-(.
> Pokial by bol problem so stiahnutim z Inetu, tak poslem shareware cez

Software pro Help

[*] Radim Tich� (VAIPE) <tichyr(zv)vaipe(tec)cz> - 27.9.1999 12:36:57

Vykaslete se vsichni na ty ruzne help wizardy a jim podobne.
Microsoft Vam da zadarmo HTML help workshop.
Doporucuji.

Najdete na strankach M$.

> [...]
moznosti
> :-(.
> Pokial by bol problem so stiahnutim z Inetu, tak poslem shareware cez

dosenv v NT

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 27.9.1999 13:04:31

> nevite nekdo jak v NT nastavit promennou dosu (z prikazoveho radku se
>nastavuje set neco=neco) v D3 tak aby se to projevilo ve vsech dosovych
>oknech ?

nevim, jestli to je ono, ale tohle jde v Ovladacich panelech - system, nevim
ve ktery zalozce (nemam NT po ruce), projed to. Myslim, ze to jde i pro
kazdyho uzivatele zvlast.

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

ICO a rodne cislo

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.9.1999 13:09:55

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Tomas Michal�k [mailto:michalik(zv)proca(tec)cz]
> Odesl�no: 27. z��� 1999 10:14
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: ICO a rodne cislo
>

> predmet: algoritmus, kontrola, ICO
>
> Ahoj,
>
> tohle jsem pouzil pro testovani platnosti ICO v aplikaci, kde
> je ICO ulozeno
> jako string (jine kontroly spravnosti neznam)

Mozna by bylo lepsi popsat pravidla, ktera musi ICO splnovat.
Kod te funkce mi pripada dost divoky, nejsem schopen z toho
zadne rozumne pravidlo odvodit. Dalsi poznamky ve funkci.

> function TdmMain.ValidateICO(sICO: string): Boolean;
> var
> i, k: Integer;
>
> begin
> Result := Length(sICO) = 8;
> try
> StrToInt(sICO);
> k := 0;
> for i := 2 to 8 do begin
> k := k + StrToInt(sICO[9-i]) * i;

Tohle ma znamenat co?

udela to tohle (ICO[n] je n-ta cislice ICO):

k := ICO[7] * 2 +
ICO[6] * 3 +
ICO[5] * 4 +
ICO[4] * 5 +
ICO[3] * 6 +
ICO[2] * 7 +
ICO[1] * 8;
> end;
> k := 11 - k mod 11;
> if (Copy(IntToStr(k), Length(IntToStr(k)), 1) <>
> Copy(sICO, 8, 1)) then

Takze posledni cislice ICA se ma rovnat cislu
0 pokud k mod 11 = 1
1 pokud k mod 11 = 0 nebo k mod 11 = 10
2 pokud k mod 11 = 9
3 pokud k mod 11 = 8
4 pokud k mod 11 = 7
5 pokud k mod 11 = 6
6 pokud k mod 11 = 5
7 pokud k mod 11 = 4
8 pokud k mod 11 = 3
9 pokud k mod 11 = 2

jinak je ICO nespravne?

> Result := False;
> except
> on e: EConvertError do
> Result := False;
> end; // try/except
> if not result then
> Application.MessageBox('�patn� I�O', 'Chyba', MB_OK +
> MB_ICONWARNING);
> end; { ValidateICO }

Neznam zadna pravidla pro kontrolu spravnosti ICO,
ten kod mi po zevrubne analyze pripada velmi divny.
Tomasi, muzes napsat, jaka jsou pravidla pro ICO?

Jura

Vytvorenie suboru

[*] Michal Hlav�� - 27.9.1999 13:11:56

[...]

CHECKBOXY v DBGRIDU

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 27.9.1999 13:14:38

>nasat metodu na udalost onGetText. Ja takhle menim interpretaci
>hodnoty boolean nekde na ANO/NE jinde na zatrzitka atp.-

v tyhle souvislosti bych chtel upozornit na spec. font s ruznymi znackami
"Marlett".
Tam je zminene zatrzeni jako znak "A". Takze kombinaci onGetText a tohodle
fontu...

Objekt + vlastnosti

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.9.1999 13:16:13

Jezek Petr, Ing. (DELVINA) wrote:

> [...]
> procedure SetEditType(Value: TMyEditType);
> public
> constructor Create(AOwner: TComponent); override;
****
property EditType : TMyEditType; read FEditType; write
SetEditType;

> procedure TMyEdit.SetEditType(Value: TMyEditType);
> //--------------------------------------------
> begin
if not (csLoading in ComponentState) then
> if Value <> FEditType then begin
> FEditType := Value;
> case FEditType of
> metString: Color := clBlue;
> metNumber: Color := clYellow;
> else
> Color := clWindow;

QuickReport 1 a Delphi 1

Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> texty jsou vmacknuty do DCU a nedokazu z nej vyrazit BDE, tedy
> automatickou iniciaci BDE, kterou QR udela. Tohle proste bez zdrojaku

Lokalizatorem snadno a rychle. :-)

System tray

[*] Juraj.Talaba(zv)nup.sk - 27.9.1999 12:50:05

[P��loha v souboru: TaskBarIcon.zip]
Skus nieco taketo: pouzi komponentu a zapis nieco v tom zmysle ako to vidis
nizsie.
dufam ze je komponenta kompletna. keby nie napis mi a poslem ti ju celu.

(See attached file: TaskBarIcon.zip)

procedure AddButton1Click
begin
If Not IconTaskBar1.Visible then IconTaskBar1.Show;
end;

procedure RemoveButton1Click
begin
If IconTaskBar1.Visible then IconTaskBar1.Close;
end;

procedure FormClose
begin
If IconTaskBar1.Visible then IconTaskBar1.Close;
end;

- Juro -

Ji�� Slab� <jirislaby(zv)post(tec)cz> na 24.09.99 20:21:13

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: "Delphi Forum" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Kopie: (Na v�dom�: Juraj Talaba/0099/ba/nup/sk)
P�edm�t: System tray

Jak mam dostat ikonu do System tray (vpravo dole).

Legalni uzivani D5

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.9.1999 13:01:52

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Miroslav Ondrisek, BONNE dne 27 Sep 99,:

> Predpokladam, ze nekdo z Inprise CZ monitoruje tuto konferenci a mel by se
> k tematu vyjadrit - at uz to pravda je nebo ne.

Vzdyt oni tvrdi, ze to je pravda, ale pritom to neni pravda.
Jinak receno - oni by byli radi, kdyby to byla pravda, neni
se take cemu divit. No a tak to prohlasuji jako pravdu (coz
uz by asi nemeli).

ICQ: 21215917, PGP vitano

Ace report

[*] Petr Kellner <kellner(zv)praktik(tec)cz> - 27.9.1999 12:03:38 -0000

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Jezek Petr, Ing. (DELVINA)
> Odesl�no: 24. z��� 1999 15:06
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Ace report
>

> Podle me je jeden z nejlepsich (porovnavam z Report Printer Pro, Sinea,
> Rebort Builder)

Vol�me pr�v� n�jak� takov� produkt, v �em by byl lep�� (nebo jin�) ne�
Sinea?

D�ky
Mgr. Petr Kellner
Praktik SW, spol. s r.o.
V. Outraty 7, Prost�jov, 796 00
Tel :0508/365583
Fax :0508/365512
e-mail: mailto:kellner(zv)praktik(tec)cz
Web : http://www.praktik(tec)cz

cislo verzie

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> - 27.9.1999 14:08:51

Zdravim !!!
Kdyz uz jste u toho Buildu, da se to potom programove nejak vytahnout (btw:
mam tim na mysli cely cislo - major.minor.release.build) ??? Dam
priklad: Mam okno "O programu" a mam tam polozky nazev a verze buildu. Jde
to vubec nejak ??? Predem dik.

Martin Pesek, 15-ti lety amatersky programator (D3/CS)

E-Mail:
pesek.martin(zv)telecom(tec)cz

Asynchronne fungujici COM objekt ?

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.1999 08:24:38 -0400

Ahoj vsichni,

v oblasti COM jsem celkem novy a mam tedy otazku:
Chtel bych vytvorit COM object, ktery by zajistoval funkci 'Check for
update..' a dale ev. ten update provadel (stahnout program z Internetu a
nainstalovat). Znamena to vsak, ze COM objekt musi byt spusten z druheho
programu a pak ten druhy program musi byt ukoncen bez toho, aby uvolnil COM
object - to se ale na druhe strane , pokud se nemylim, protireci s reference
count a spravou pameti, kdy se COM objekt uvolnuje z pameti kdyz jej uz
nikdo nevyuziva.
Je to tedy mozne ??

Diky za rady

Jan Najvarek

Odeslani mailu z Delphi

[*] Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.1999 08:28:10 -0400

> (do ShellExecute neumim dostat predmet a telo)

Podivej se do archivu konference na dopisy se slovem mailto a najdes reseni
(ShellExecute(...,'maito:...',...) dokaze naplnit i predmet a telo zpravy (i
viceradkove) - jedinym problemem je attachment).

Honza Najvarek

instal BDE

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 27.9.1999 14:29:33

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

zdravim,

skusal som instalshed express v D4. potrebujem len urobit jednoduchu instalacku BDE. Skusil som to , ale tak to vyzera ze mi neurobil zapisy v registroch. Myslel som ze ak vyberiem instalaciu BDE tak sa o vsetko postara sam. Ako to je ?

Martin

OFF - poskozeny soubor XLS

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 27.9.1999 14:32:13

At 10:34 27.9.1999 +0200, mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:
>pri vypadku proudu se kamaradovi poskodil otevreny soubor Excelu.
>(Format souboru xxxxxx neni platny)
>
>Nevite jak by se z neho dala jeste dostat data ?

Zakladni kostra dokumentu Officu je OLE Structured Storage. Podivej se bud do OLE API StgOpenStorage().. nebo pouzij knihovny od www.plasmatech.com/storage.htm

MSSQL 7.0 linked server

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 27.9.1999 14:37:25

Zdravim vsechny

mam dotaz ohledne MS SQL serveru verze 7.0.

Jde mi o to vytvorit "Linked server " na ODBC zdroj dat (FoxPro) pro
pouzivani heterogennich dotazu. Vytvoril jsem ODBC, linked server nazvany FP
(OLE DB provider for ODBC), objevi se mi pod nim zalozka Tables, ktera
obsahuje tabulky DBF, ktere obsahuje dany ODBC zdroj. Zatim OK.

Ale kdyz zadam dotaz
select * from FP...faktury
tak mi pise

Server: Msg 7313, Level 16, State 1, Line 1
Invalid schema or catalog specified for provider 'MSDASQL'.

Chci se zeptat jestli se s tim nekdo nesetkal, jestli to nekdo neresil, v
cem by mohla byt chyba.

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Windows na Linuxe

[*] Radim Krpata <krpata(zv)datis.cdrail(tec)cz> - 27.9.1999 15:01:31

Co se tyce INTERBASE a vubec Delphi pod Linuxem, tak lze samozrejme Delphi
sprovoznit a to pod Linuxem a to diky emulatoru Vmware, ale bohuzel musite
mit neskutecne nabouchany PC a i tak to neni to prave. Presto vsak abyste
rozchodil Delphi pod RH, tak samozrejme musite na Linux instalovat Wokna a
tim padem potrebujete licenci a zaroven tato emulace pro Vas zrejme ztraci
smysl. Ale kvalitnejsi emulator pod Linuxem v soucasne dobe neni.

http://www.vmware.com

Radim

Mohu poradit tu DB stranku: INTERBASE 4.0 for Linux (je free), vyzkousene,
funguje bezva.
Jinak existuji virtualni PC(po Linux), ale nemam zkusenosti. Zkus nejakou
linuxovskou konferenci.

Slavomir Skopalik

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.jasek(zv)corinex.sk]
Odesl�no: 27. z��� 1999 7:38
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: OT: Windows na Linuxe

[...]

Chyba p�i zav�en� okna s ADO komponentou

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 27.9.1999 15:05:18

[P��loha v souboru: pic10857.pcx]

Hallo,

m�m takov� mal� probl�mek. Na formul��i m�m ADo komponentu ADOConnection1.
Pokud neprovedu spojen� ( ADOConection1.Open ) a zav�u form, je v�e OK.
Pokud se ale spoj�m s DTB ( ADOConnection1.Open ), pracuji s daty a zav�u form,
objev� se tahle hl�ka.
Zkou�el jsem p�ed Close d�t ADOConnection1.Close ale nebylo to nic platn�.

Va�ek
(Embedded image moved to file: pic10857.pcx)

QuickReport & TQRExpr

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 27.9.1999 15:07:37

Hi.

Prosim o pomoc s nasledujicim problemem.
Mam tabulku, ve ktere je sloupec typu TDateTime, ve kterem pouzivam pouze
cas.
Tuto tabulku pouzivam jako zdroj k Reportu, kde se v radcich zobrazuje, mimo
jine, ten sloupec s casem.
V jednotlivych radcich reportu se vse zobrazuje dobre, avsak kdyz pouziji
TQRExpr pro secteni jednotlivzch casu a nastavim Expression na SUM (Cas)
nezobrazi se nic.
Pokud by nekdo vedel jak na to, prosim, ozvete se.

Milan KOTASKA
mkotaska(zv)post(tec)cz

P.S: Prosim, neposilejte odpovedi typu: Delej to radeji v jinem generatoru
sestav.

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 27.9.1999 15:28:05

Ahojda,

m��ete mi pros�m n�kdo poradit ?

Z okna Form1 vol�m okno Form2: Form2.ShowModal;
Ve Form2 v sekci OnActivate n�co ud�l�m a cht�l bych Form2 zav��t.
Nap�u-li Close; ut�u.

Jak ho m�m zav��t ???

Va�ek

Windows na Linuxe

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 27.9.1999 14:40:25

Od: Zdeno Jasek [SMTP:zdeno.jasek(zv)corinex.sk]
Odesl�no: 27. z��� 1999 7:38
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
[...]

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.9.1999 15:51:27

> [...]
>
> Z okna Form1 vol�m okno Form2: Form2.ShowModal;
> Ve Form2 v sekci OnActivate n�co ud�l�m a cht�l bych Form2 zav��t.
Zkus to takto:

if (bla bla bla) then begin

Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze
OnActivate (za tim Close...)

Petr
==< Petr Vaclavek >---- --- --- -- -- - - -
====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )-- - -
`=====--( http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )-- - -
`======--- ------ ---- --- -- -- - - -

Zalamovani v komponente mwEdit

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 27.9.1999 16:00:06

Zdravim!

Jiste nekdo z vas pouzivate nebo zkousel pouzit komponentu mwCustomEdit
(http://www.eccentrica.org/gabr/mw/mwedit.htm pro ty co by ji chteli
vyzkouset) k zvyraznovani syntaxe kodu a mam nasledujici problem , nemuzu
vubec nikde najit nejakou vlastnost, nebo metodu, ktera by donutila
komponentu aby zalamovala text, poradite mi nekdo co s tim?

Dik

Pavel Polak

PS:Psal sem autorum ale ti se jaksi neozyvaji :((

RichEdit - odradkovani

[*] Straka Josef <kshb(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.1999 17:30:30

Mam jeden problem s RichEditem v D4 Standart.
RichEdit je nastaven na PlainText := True, protoze pracuji s ASCII textem.
Udelal jsem smycku, ktera mi v textu vyhledava text "heslo["
a chtel bych po vyhledani tohoto textu provest pred pismenem
"h" odradkovani.Tak, aby znaky "heslo[" vzdy zacinali na novem radku.
Pote tento text ulozim jako ASCII soubor.
Muzete mi poradit, jakym prikazem lze zbyvajici text na radku odradkovat a
tak posunout na dalsi radek?

STRAKA Josef
zacinajici amatersky programator
mail: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://www.mujweb(tec)cz/www/strakaj/index.htm

instal BDE

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 27.9.1999 17:43:12

Zapisy do registrov musi zadat sam - installsheeld to dokaze zapisat.
Ak potrebujes mozem ti poslat iws Installsheeld formate prazny subor, kde su zadefinovane
potrebne informacie do registrov pre Interbase, MS SQL, SyBase a Oracle.
Mam D3.

Od: Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. september 1999 15:58
P�edm�t: instal BDE

[...]

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 27.9.1999 17:46:08

Pred Close nastav vlastnost formulara:
ModalResult:=mrCancel;

Od: Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ <Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. september 1999 16:05
P�edm�t: Jak zav��t okno ShowModal ?>Ahojda,

> [...]
>
>Z okna Form1 vol�m okno Form2: Form2.ShowModal;
>Ve Form2 v sekci OnActivate n�co ud�l�m a cht�l bych Form2 zav��t.

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 27.9.1999 17:51:58

At 08:24 27.9.1999 -0400, Jan Najvarek wrote:
> [...]
>count a spravou pameti, kdy se COM objekt uvolnuje z pameti kdyz jej uz
treba:
volajici A vyrobi ComA, vyvola B, dostane od neho ComB, preda mu svuj ComA slovy:
ComB.RunAndNotify(ComA);
po skonceni sve prace ComB rekne:
ComA.GoingOff
na to ComA:
ComB.OkThenGoOff
ComB:=Unassigned

nebo:
ComB.Run
ComB:=Unassigned

nebo...o co de ? a proc tam chces mit ty COMy ? co bude B za server (singleInstance ?)

Vytvorenie suboru

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 27.9.1999 17:55:52

Nechcel by si pouzit Streem?

Ak nie potom neviem vcom je problem?
Potrebujes zoznam komponent na formulary alebo zoznam vlastnych premennych?
Ak potrebuje zoznam komponentov na formulari to nie je problem.

Ak potrebujes zoznam vlastnosti komponenty tak:

uses
TypInfo;

Count, Size, I: Integer;
List: PPropList;
PropInfo: PPropInfo;
PropOrEvent: String;
begin
Count := GetPropList(Self.ClassInfo, tkAny, nil);
Size := Count * Sizeof(Pointer);
GetMem(List, Size);
GetPropList(Self.ClassInfo, tkAny, List);

Memo1.Lines.BeginUpdate;
Memo1.Lines.Clear;
for I := 0 to Count - 1 do
begin
PropInfo := List^[I];
if PropInfo^.PropType^.Kind in tkMethods then
PropOrEvent := 'Event'
else
PropOrEvent := 'Property';
Memo1.Lines.Add(Format('[%s] %s: %s', [PropOrEvent, PropInfo^.Name,
PropInfo^.PropType^.Name]));
end;
Memo1.Lines.EndUpdate;

FreeMem(List);
end;

Ak potrebujes zoznam vlastnych premennych tak to neviem ako.

Alebo mas problem s vytvorenim suboru?

Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: Delphi F�rum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. september 1999 14:51
P�edm�t: Vytvorenie suboru

> [...]
>
>Vdaka
>
> Michal Hlavac
>Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

Zahadne kousani delfina

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 27.9.1999 18:01:03

Nazdarek,

tak sem se par hodinek zkoumal chovani
jednoho programu co se po kompilaci kousne
a NEZALEZI na tom, jestli jiz EXE existuje nebo ne.
POkud se kouse, tak nekdy zustane ten EXE (ten se vytvori
dobre, ale uz se nespusti celej) ZAKYSLEJ a nejde
smazat z disku a musim pote kompilovat do jineho adresare.

ZHORSUJE se to kdyz bezi Winamp (ma spustenej song).

A stane se to pouze pri PRVNI kompilaci nebo
po VELKE zmene ve zdrojaku. Dale pokud je
ten podezrely formular jako primarni okno tak
se to nestava tak casto, jako kdyz je jako druhotny formular.
Tady je DPR:

program Setup;

uses
Forms,
Windows,
SetJNU in 'SetJNU.pas' {frmSetJNU},
DM in 'DM.pas' {Modul: TDataModule},
MainSetup in 'MainSetup.pas' {frmMainSetup},
SetHSO in 'SetHSO.pas' {frmSetHSO};

{$R *.RES}

Application.CreateForm(TfrmMainSetup, frmMainSetup);
// ######################
Application.CreateForm(TfrmSetJNU, frmSetJNU);
// ######################
Application.CreateForm(TModul, Modul);
Application.CreateForm(TfrmSetHSO, frmSetHSO);
pokud zaREMuju radku mezi ######, tak se to nekouse (teda
za nekolik pokusu se to nekouslo), takze za to muze NEJSPIS
ten frmSetJNU. ALE : SetJNU.OnCreate:=nil !!!, takze se tam
nic nedela ..... vsechno (Load_From_Disk, Fill_List_Views)
delam az v OnShow. tady je seznam komponent na tom formulari:

type
TfrmSetJNU = class(TForm)
pnlZmenit: TPanel; lblJmeno: TLabel;
gbJmeniny: TGroupBox; lblDatum: TLabel;
Label9: TLabel; lblAlias: TLabel;
gbNaroz: TGroupBox; Label1: TLabel;
Label2: TLabel; Label4: TLabel;
UpDown1: TUpDown; UpDown2: TUpDown;
Label5: TLabel; udRok: TUpDown;
Label3: TLabel; Label6: TLabel;
page: TPageControl; tab1: TTabSheet;
tab2: TTabSheet; List2: TListView;
pnlUpoz: TPanel; Label10: TLabel;
udRok2: TUpDown; udDen: TUpDown;
Label8: TLabel; UpDown4: TUpDown;
Label11: TLabel; GroupBox1: TGroupBox;
Panel2: TPanel; List1: TListView;
btnOk: TSpeedButton; btnCancel: TSpeedButton;
btnNew: TSpeedButton; btnDelete: TSpeedButton;
btnChange: TSpeedButton; btnBack: TSpeedButton;
btnSave1: TSpeedButton; btnHelp: TSpeedButton;
btnSave2: TSpeedButton; edText: TEdit;
edDen: TEdit; comboMes: TComboBox;
edRok2: TEdit; comboDow: TComboBox;
edDni: TEdit; cbDen: TCheckBox;
cbMesic: TCheckBox; cbRok: TCheckBox;
cbTyden: TCheckBox; cbJmenoShow: TCheckBox;
cbAliasShow: TCheckBox; edJmeno: TEdit;
edAlias: TEdit; cbJmenEnabled: TCheckBox;
cbNaroEnabled: TCheckBox; cbJmenMes: TComboBox;
cbNaroMes: TComboBox; edJmenDen: TEdit;
edJmenDny: TEdit; edNaroDen: TEdit;
edNaroDny: TEdit; edRok: TEdit;

-----------------
... jak je videt jde POUZE o standartni komponenty ....

Dela to jak D4 C/S tak i D5 Entr.

HELP MEEEEEEEEEEEE !! ... kdyz omylem zapomenu SAVEnout tak
mam posledni praci v PR.... !! ;(((

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Kovac <kovac(zv)pvt.sk> - 27.9.1999 18:06:04

Tiez som na to narazil ale v helpe stoji, ze:

To close a modal form, set its ModalResult property to a nonzero value.

a funguje to, navyse to umoznuje vo volajucom okne
testovat navratovu hodnotu modalneho okna (mrOK,mrNo,mrCancel, atd)

> [...]
>
>Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
>skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze

QuickReport 1 a Delphi 1

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.9.1999 19:51:36

Puvodni zprava, kterou napsal Zbysek Hlinka dne 27 Sep 99,:

> Lokalizatorem snadno a rychle. :-)

Tezko ale v Delphi 1 (viz subject) :)

ICQ: 21215917, PGP vitano

Jak zakazat vice spusteni programu

[*] Miso <villim(zv)pobox.sk> - 27.9.1999 21:12:17

>P�edm�t: Re: Jak zakazat vice spusteni programu

odporucam komponentu "JustOne" , autor pise:

{***************************************************************}
{ XJustOne Component for Delphi 32 }
{ Version: 2.5 }
{ Author: Gennady Makeev (makeev(zv)cacr.ioc.ac.ru) }
{ Improvement: Aleksey Kuznetsov (info(zv)utilmind.com) }
{ Home Page: http://www.utilmind.com }
{***************************************************************}
{ This component let start only one copy of your application. }
{***************************************************************}
{ PROPERTIES: }
{ Terminate: Boolean - Terminate second copy }
{ SwitchToPrevious: Boolean - Activate the previous instance }
{ if exist }
{ EVENTS: }
{ AlreadyExist - Run if application already started }

Ak je problem zo stiahnutim, tak to poslem sukromnym emailom.

Miso

P.S. ospravedlnujem sa ucastnikom konferencie, ze som omylom poslal na
adresu konferencie predposlednu spravu [sukromnu na objednavku CD]

RichEdit - od��dkov�n�

[*] Straka Josef <kshb(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.1999 21:35:03

Dekuji vsem, moc mi to pomohlo. Zvl�t� Petru Vonesovi,
pisis to tak polopate, ze i ja to pochopim na prvni pokus.
Diky.

> [...]

> Lines.BeginUpdate;
> try
> FoundPos := FindText('heslo[', 0, GetTextLen, []);

cislo verzie

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 27.9.1999 21:47:26

On Mon, 27 Sep 1999, [iso-8859-2] Martin Pe�ek wrote:

> [...]
> mam tim na mysli cely cislo - major.minor.release.build) ??? Dam
> priklad: Mam okno "O programu" a mam tam polozky nazev a verze buildu. Jde

Ahoj,
Koukni se na RxVerInf, ktera, jak nazev napovida, je z RXu.

Pouziti:

uses
RxVerInf;
var
VerInfo: TVersionInfo;
begin
VerInfo := TVersionInfo.Create(Application.ExeName);
try
Memo.Lines.Clear;
Memo.Lines.Add(Format('%s, version %s',
[VerInfo.FileDescription, VerInfo.FileVersion]));
finally
VerInfo.Free;

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

ICO a rodne cislo

[*] lukas(zv)oknet(tec)cz (Vana Lukas) - 27.9.1999 22:29:04

Ahoj,

jakozto puvodce tohoto dotazu dekuji vsem za odpovedi a posilam ostatnim
zajemcum webove adresy, na kterych jou specifikace:

rodne cislo: http://www.usiscr(tec)cz/cz/standardy/datprv27.html
ICO: http://www.usiscr(tec)cz/cz/standardy/datprv38.html

Snad by to melo stacit,

Lukas Vana.
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. z��� 1999 14:06
P�edm�t: RE: ICO a rodne cislo

> [...]
ten kod mi po zevrubne analyze pripada velmi divny.
Tomasi, muzes napsat, jaka jsou pravidla pro ICO?

[*] Martin Galik <m_g_66(zv)hotmail(tec)com> - 27.9.1999 21:58:20 pdt

Zdar.
Na jednom s poslednych CD z Computer Wordu je programcek pre tvorbu
(kompletnych) helpov.

Martin Galik.>From: "Milan Kotaska" <mkotaska(zv)post(tec)cz>
>To: "Ales Vasicek" <konference(zv)ecommerce(tec)cz>, <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Subject: Re: Software pro Help
>Date: Mon, 27 Sep 1999 10:14:46 +0200
>
>Ahoj,
>
>podivej se na tuto adresu
>http://www.cpress(tec)cz/knihy/index.html
>
>Je to kniha vcetne software od CPRESSu.
>
>Milan KOTASKA
>mkotaska(zv)post(tec)cz

DCOM

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 28.9.1999 00:35:41

Ahojte,
nemate nekdo nejaky uplne jednoduchy prikladek demonstrujici pouziti DCOM?
Treba neco jako je ten sdileny clipboard od M$.

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

cislo verzie

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 28.9.1999 06:36:08

Kratky priklad:

function GetFileVer(const FileName:string):string;
type
TFVInfo=packed record
pad1,pad2:DWORD;
MSLo,MSHi,LSLo,LSHi:WORD;
pad3:array[1..16] of BYTE;
OS:DWORD;
pad4:array[1..16] of BYTE;
V1, V2, V3, V4 : Word;
VSize,VHandle:DWORD;
VSize2:UINT;
Buffer,Buffer2:Pointer;
FVI:TFVInfo;
PVI:^TFVInfo;
P,P2:array[0..255] of char;
begin
Result:='';
StrPCopy(P,FileName);
StrPCopy(P2,'\');
VSize:=GetFileVersionInfoSize(P,VHandle);
if VSize>0 then
GetMem(Buffer,VSize);
if GetFileVersionInfo(P,VHandle,VSize,Buffer)=True then
if VerQueryValue(Buffer,P2,Buffer2,VSize2)=True then
begin
PVI:=Buffer2;
FVI:=PVI^;
V1:=FVI.MsHi;
V2:=FVI.MsLo;
V3:=FVI.LsHi;
V4:=FVI.LsLo;
Result:=Format('%d.%d sestaven� %d',[V1,V2,V4]);
end;
FreeMem(Buffer);
except
Result:='';

Od: Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz>> Zdravim !!!
> [...]
> to vubec nejak ??? Predem dik.
>
> Martin Pesek, 15-ti lety amatersky programator (D3/CS)

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 28.9.1999 06:44:25

Ahoj,

posilam starsi prispevek take jednoho amaterskeho programatora :-)))

Ahoj,

ja jsem to prepsal takhle:

function BinaryFileVersion(const FileName: String): String;
var
dwHandle: THandle;
dwSize: DWORD;
lpData, lpData2: Pointer;
uiSize: UINT;
begin
Result := '';
dwSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(FileName), dwSize);
if dwSize <> 0 then
begin
GetMem(lpData, dwSize);
if GetFileVersionInfo(PChar(FileName), dwHandle, dwSize, lpData)
uiSize := Sizeof(TVSFixedFileInfo);
VerQueryValue(lpData, '\', lpData2, uiSize);
with PVSFixedFileInfo(lpData2)^ do Result :=
Format('%d.%02d.%02d', [
HiWord(dwProductVersionMS),
HiWord(dwProductVersionLS),
LoWord(dwProductVersionLS)]);
end;
FreeMem(lpData, dwSize);

> [...]
> Jde
> to vubec nejak ??? Predem dik.
>
> Martin Pesek, 15-ti lety amatersky programator (D3/CS)

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 07:27:20

Kdyz uz jsem u toho, nevite enkdo, proc jsem si myslel, ze po volbe
Project / Build se _automaticky_ incrementuje cislo Buildu ? Nebo jsem
na neco zapomnel a driv mi to delalo ?

Od: Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 27. z��� 1999 21:47
P�edm�t: Re: cislo verzie

> [...]

> to vubec nejak ??? Predem dik.

Ahoj,
Koukni se na RxVerInf, ktera, jak nazev napovida, je z RXu.

ShellExecute a mailto

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 28.9.1999 07:30:30

> Nevi nekdo, zda je nejak omezen pocet adres pri hromadnem odesilani
> jednoho mailu postovnim klientem? Mam na mysli - Komu, Kopie, Skryta
> kopie.

Teoreticky je tam u poctu deklarace Cardinal, takze dohromady
(Komu+Kopie+Skryta) by to mohlo byt az 12 miliard :-)

Ale vazne: Ja jsem jednou dostal nejakou pozvanku, kde bylo hodne prijemcu.
A mne zajimalo, kolik je pozvanych. Spocital jsem pocet zavinacu, a celkove
cislo prijemcu mi vyslo 174. To bylo nejvice co jsem kdy videl v seznamu
prijemcu.

S pozdravem

Pavel Kriz

TDS - Technicky a databazovy software
Praha 8, Palaskova 1107/2
tel.: 02/ 6891 444
http://www.tds-technik(tec)cz

Od: Jan Najvarek <najvarek(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 27. z��� 1999 14:28
P�edm�t: Re: Odeslani mailu z Delphi

> [...]
> viceradkove) - jedinym problemem je attachment).
>
> Honza Najvarek

Chyba p�i zav�en� okna s ADO komponentou

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.9.1999 07:48:34

Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ wrote:

> [...]
> pracuji s daty a zav�u form, objev� se tahle hl�ka. Zkou�el jsem p�ed
> Close d�t ADOConnection1.Close ale nebylo to nic platn�.

Zkus popsat, s jakymi komponentami konkretne pracujes, k jake
databazi se pripojujes, jak jsou nastavene property komponent,
jake datove typy jsou v te tabulce, a jakym zpusobem pracujes s
daty. Ja jsem na tuto chybu nenarazil.

DCOM

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 28.9.1999 08:12:01

Ahoj,

mam obrazky ve formatu jpg o ruznych rozmerech a potreboval bych z nich
vytvorit nahledy o rozmerech rekneme 100 x 100 a ty ulozit do souboru jako
jpg.

v programu mam:

var ljpg1 : TJPEGImage;

begin

ljpg1 := TJPEGImage.Create;
ljpg1.LoadFromFile('c:\data\galery\aaa.jpg');

// ljpg1.Scale := jsEighth; tohle je pro me na nic potrebuju pevne
zadany vysledek
// !!! tady bych potreboval poradit jak zmenit rozmer !!!

ljpg1.SaveToFile('c:\data\galery\bbb.jpg');
ljpg1.Free;

Windows na Linuxe

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 07:20:59

Interbase je pro Linux primo portovana, neni traba zadneho emulatoru.
V5 pro Linux stoji asi 20-30 tisic (5usr, stejne jako pod WIN),
V4 je volne ke stazeni (vejde se to na 2diskety).
Je to sice pro Red Hat 4.5 , ale me to funguje i pod debianem (2.2).
Je to rychlejsi nez PostgreSQL (testovana na 486/50).
Interbase pod Linux bych tel do budoucna nasazovat jako DB server
(ted pouzivam Interbase pod WinNT), ne kvuli cene.
Moje idea je Linux jako server, Win jako klienti (pokud mate stabilni DB,
tak si muzete dovolit nasadit i W95/W98).

Slavek

> [...]
>tim padem potrebujete licenci a zaroven tato emulace pro Vas zrejme ztraci..

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.9.1999 08:28:19

Jen prirazenim hodnoty property ModalResult , napr. : ModalResult := mrOK
se tohle okno zavre a ShowModal Vrati navratovou hodnotu z ModalResult.

> [...]

> a funguje to, navyse to umoznuje vo volajucom okne
> testovat navratovu hodnotu modalneho okna (mrOK,mrNo,mrCancel, atd)

Windows na Linuxe

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 08:38:17

Zdravim,
zajimalo by me, jak se da na Interbase pod Linuxem pripojit - ODBC ? Nebo v
D5 pomoci tech novych primych komponent ?

S pozdravem,
Zden�k Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. z��� 1999 7:35
P�edm�t: RE: Windows na Linuxe

> [...]
>Moje idea je Linux jako server, Win jako klienti (pokud mate stabilni DB,
>tak si muzete dovolit nasadit i W95/W98).

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 28.9.1999 08:48:59

Ahoj,

d�ky za radu, ale nechod� mi to.

Ve FORM1.FORMSHOW m�m tohle:

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
Form2.ShowModal;
end;

Ve FORM2.FORMACTIVATE m�m tohle:

procedure TForm2.FormActivate(Sender: TObject);
begin
try Form1.ADOConnection1.Open; except end;

Ale to CLOSE mi nefunguje.

Va�ek

Odpov�zte pros�m u�ivateli: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v�dom�: Vaclav Lukes/IT/EuroTel)
P�edm�t zpr�vy: Re: Jak zav��t okno ShowModal ?

> [...]

Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 08:51:54

osobne jsem dostal SPAM s hlavickou To, kde bylo 540 prijemcu, ale napr.
z komponenty NMSMTP plyne, ze jestlize jsou pole To, Copy etc. Typu
TStringList, tak minimalne 16000 radek se tam vejde.

Od: Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 7:30
P�edm�t: Re: ShellExecute a mailto

> [...]
celkove
> cislo prijemcu mi vyslo 174. To bylo nejvice co jsem kdy videl v

DCOM

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 08:52:45

Pokud to nepotrebujes mit vyresene v Delphi pro aplikacni
nasazeni, tak pouzij IrfanView3.0. Pro soukrome ucely je FREE.
Ten umi Batch Conversion se spoustou moznosti vcetne resize.
http://stud1.tuwien.ac.at/~e9227474/

Od: Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 8:12
P�edm�t: Re: DCOM

> [...]
> zadany vysledek
> // !!! tady bych potreboval poradit jak zmenit rozmer !!!
>
> ljpg1.SaveToFile('c:\data\galery\bbb.jpg');

Windows na Linuxe

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 28.9.1999 09:00:19

Tu otazku som mienil skor tak, ze by bolo vsetko na Linuxe a Windows 95 by bol
totalne emulovany na vsetkych staniciach, teda aj na klientoch.

Slavomir Skopalik wrote:

> [...]
> Moje idea je Linux jako server, Win jako klienti (pokud mate stabilni DB,
> tak si muzete dovolit nasadit i W95/W98).

Pruhledny formular

[*] jof(zv)email(tec)cz - 28.9.1999 09:05:38

Dobry den,
Jsem programator zacatecnik samouk a tak se omlouvam vsem tem, kterym se
me dotazy budou zdat stupidni. Potreboval bych zakladni formular pres
celou obrazovku, pruhledny a bez jakychkoliv okraju (aby uzivatel
nepoznal, ze tam nejaky formular je). Poradte prosim.
-jof-

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 28.9.1999 08:10:07

> [...]

>Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
>skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze

cislo verzie

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 28.9.1999 09:10:14

> Kdyz uz jsem u toho, nevite enkdo, proc jsem si myslel, ze po volbe
> Project / Build se _automaticky_ incrementuje cislo Buildu ? Nebo jsem
> na neco zapomnel a driv mi to delalo ?

Mrkni se do Project-Options-Version info. Melo by tam byt zaskrtnute
"Auto-increment build number".

==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 28.9.1999 09:14:10

J� m�m D 5 a jsem z toho �pln� mimo�.

Va�ek

Odpov�zte pros�m u�ivateli: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

>Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
>skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze

problem pri spousteni EXE z aplikace

[*] Pavel Polak <pavelp(zv)bnsoft(tec)cz> - 28.9.1999 08:22:42

Zdravim!

Mam nasledujici problem pri volani aplikaci z meho programu pomoci nasledujici funkce

function ExecuteFile(const FileName, Params, DefaultDir: string;
ShowCmd: Integer): THandle;
var
zFileName, zParams, zDir: array[0..79] of Char;
begin
Result := ShellExecute(Application.MainForm.Handle, nil,
StrPCopy(zFileName, FileName), StrPCopy(zParams, Params),
StrPCopy(zDir, DefaultDir), ShowCmd);
end;

popripade jsem zkousel pouzit i funkci ktera pouziva API funkci CreateProcess a problem je v tom , ze ne vsecky programy se mi spusti, resp. mi to prijde tak jakmile je program trosku slozitejsi (vetsi) a nacita neja data ze souboru, pak se jakoby spusti ceka az ukoncim aplikaci z ktere jej spoustim a po jejim ukonceni se teprav zpusti.
Volam to snad nejak spatne? Nenapada nekoho co s tim?

Dik moc Pavel Polak

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 28.9.1999 09:29:08

Dobr� a kde m�m tu hodnotu p�i�adit ? V OnActivate ani v OnShow to nefunguje ...

Odpov�zte pros�m u�ivateli: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: "'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> [...]

> a funguje to, navyse to umoznuje vo volajucom okne
> testovat navratovu hodnotu modalneho okna (mrOK,mrNo,mrCancel, atd)

Jak vytvorit zastupce aplikace napr. na plose ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 09:37:59

Potreboval bych vytvaret zastupce primo ze sve aplikace.
Vim ze se to musi delat pres IShellLink, ale nevim jak na to.
Nemate nekdo maly priklad ?

Jak se vlastn� "vytv���" Form ?

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 28.9.1999 09:42:24

Hi,

v r�mci pot�� se ShowModal jsem zjistil, �e m�m, mimo jin�, dosti probl�my s
t�m, jak se vlastn� vytv��� form.
M��ete mi pros�m popsat alespo� z ��sti postup p�i jeho vytv���n� ?

Mysl�m t�m, co je d��ve, jestli OnActivate nebo OnShow a pod.

OnActivate je kdy� je okno aktivn� poprv� nebo kdy� je aktivn� po��d atd ...

D�ky

Va�ek

Legalni uzivani D5

[*] Petr Hodbod <hodbod(zv)mendelu(tec)cz> - 28.9.1999 09:43:50

Na konferenci v Praze jsem se ptal pani od Inprise na licencni podminky prave
vzhledem k nakupu produktu venku a bylo mi sdeleno, ze opravdu jediny kanal
ktery je legalni je pouze cesta pres Inprise cz. No a kdyz jsem naznacil ze je
to naprosty monopol, odvetila, ze to je "svym zpusbem monopol, ale ze oni
potrebuji zaplatit kancelare, podporu , konference a ..." no proste opet firma
nestiha s ucty a ty zakazniku se ustvi. No a zaverem mi rekla, ze od noveho roku
ma dojit k narovnani cen, tak jsme se s kolegy shodli v to, ze v USA se D5
zdrazi :-))))).
Zatim se mejte a doufejte ve zdravy rozum
Petr

Jan Najvarek wrote:

> [...]
> leg�ln�m u��v�n� software Inprise Corporation na �zem� >�esk� republiky.
>
> Musel jsem si to precist dvakrat, nez jsem tomu uveril - bydlim ted
> prechodne v Kanade a pocit, ze kdyz se vratim zpatky, budu muset koupit
> Delphi jeste jednou, se mi zda jako navrat do Kocourkova - copak to ma
> nejakou oporu v autorskem zakone ? Kdyz jsem si Delphi kupoval tady, nekde
> nepisou, ze licence plati vsude krome Ceske republiky?
>
> Chapu financni duvody, proc to Inprise CZ dela, nevim vsak, zda jde stejnym
> smerem jako svet, kdy se hranice rusi, vsechno je na dosah a trh je jeden, a

Ing. Petr Hodbod
Dep. of Computer Science
Mendel University of Agriculture
fax : +420 5 4513 5008
email: hodbod(zv)mendelu(tec)cz
___________________________________

Pruhledny formular

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 28.9.1999 09:45:29

Muzes to udelat tak, ze zakazes jeho prekreslovani (message
WM_ERASEBKGND nebo tak nejak podobne).

v sekci private tridy formu napises:

procedure WMEraseBkgnd(var Message: TWmEraseBkgnd); message
WM_ERASEBKGND;

....a potom

procedure TTvujForm.WMEraseBkgnd(var Message: TWMEraseBkgnd);
begin
Message.Result := 1;

> [...]
> nepoznal, ze tam nejaky formular je). Poradte prosim.
> -jof-
>

> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 09:47:04

Ja vedel, ze chyba je mezi zidli a klavesnici .... Malem jsem to nevidel
ani ted, kdyz jsem to hledal dle Tveho popisu.

Diky Mira

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 9:10
P�edm�t: RE: cislo verzie

> Mrkni se do Project-Options-Version info. Melo by tam byt zaskrtnute
> "Auto-increment build number".

Odeslani mailu z Delphi

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 28.9.1999 09:54:59

> Existuje duvod, proc nepouzit komponentu TNMSMTP ? Tam jsou attachementy
> a vsechno ostatni a posilani je nechutne jednoduche. Nebo to ma nejake
> komplikace, ktere jsem prehledl ?

Priznam se, ze nevim, co je TNMSMTP. Ja znam akorat TSMTP a to potrebuje
nekolik vlastnich OCX a DLL a jeste pri instalaci registrovat ve spravnem
poradi. Ale i tak, ja mam misto komponent radeji volani normalnich funkci
(se zdrojakem) postavenych na systemovych knihovnach (jako MAPI.PAS a
MAPI32.DLL).

Odkud je TNMSMTP a na cem je postaveno?

[...]

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 28.9.1999 09:56:01

> Zdar.
> Na jednom s poslednych CD z Computer Wordu je programcek pre tvorbu
> (kompletnych) helpov.

Computer Word uz neodebiram, slo by tento program nekde stahnout?

Pavel ZIDEK

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Kovac <kovac(zv)pvt.sk> - 28.9.1999 10:01:42

Preco chces za kazdu cenu zatvarat volanim Close ???
Je tam jasne napisane, ze modalne okno sa zatvara
nastavenim property ModalResult na inu hodnotu ako mrNone.
Tak to urob a finito.

> [...]
>
>Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
>skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 10:25:18

Do Form2 metod si dej:

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
ModalResult := mrOK;
Action := caFree;
end;

procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
begin
PostMessage(Handle,WM_Close,0,0);
end;

Z hlavniho okna volej:
with TForm1.Create(Self) do
if ShowModal = mrOK then ShowMessage('OK') else
ShowMessage('Cancel');

Doufam, ze je to to, co jsi potreboval

Cau Mira

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 8:48
[...]

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

Kdysi jsem neco takoveho taky zkousel - a bez toho Exitu mi to
skocilo na obsluhu OnClose a pak to vesele pokracovalo v obsluze

Zpomaleni programu

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 28.9.1999 09:27:51

U jednoho uzivatele (z nekolika set) se nam projevil nasledujici efekt: Program V D2 u nej pracoval normalne. Ten samy program prevedeny do D4 mu bezi mnohonasobne pomaleji, ale kdyz vypne NumLock bezi mu to normalne. U ostatnich uzivatelu nema prepinani NumLock vliv. Vi nekdo co s tim?

J. Nadhera

e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz
WWW: http://www.csh(tec)cz
ICQ: 42714585

Odeslani mailu z Delphi

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 28.9.1999 10:28:49

At 07:45 28.9.1999 +0200, Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. wrote:
>Existuje duvod, proc nepouzit komponentu TNMSMTP ? Tam jsou attachementy
>a vsechno ostatni a posilani je nechutne jednoduche. Nebo to ma nejake
>komplikace, ktere jsem prehledl ?
NetManage ActiveX je ta komplikace, musi se k tomu nainstalovat a "..Licensing: Copying the keys may be a violation of established copyrights.."

Legalni uzivani D5

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 28.9.1999 10:32:23

> [...]
>potrebuji zaplatit kancelare, podporu , konference a ..." no proste opet firma

Podla vyssie uvedeneho zacinam tusit o koho ide,... Nezda sa mi ze v Inprise
niekomu hovori nieco
pojem autorske pravo a medzinarodne autorske pravo. Napokon ak si ja kupim
produkt ktory
je chraneny medzinarodnym autorskym pravom (napr. Delphi) niekde v USA tak mi ho
nemoze zakazat
pouzivat ziadna osoba niekde v CZ na zaklade ich predstavy, to je v rozpore
nielen zo zakonom ale aj
zdravym rozumom. V podstate myslim ze jediny ciel bol odradit potencionalnych
zaujemcov o produkty
Inprise aby si nekupovaly produkty inde ako v CZ. Nemyslim ze to urobili kvoli
malim zakaznikom
pretoze ty si urcite nepojdu kupovat Delphi std alebo pro niekde vonku ,
pravdepodobne sa tu jedna
o velkych zakaznikov ktory maju zaujem o napr. Delphi connect for SAP alebo
Delphi for AS/400 popripade CORBU a prg s tym suvisiace. Pretoze tieto
gyganticke niekolko stotisicove produkty sa daju ovela lacnejsie kupit mimo CZ.
Spominam si na jedneho zakaznika (pocas mojeho posobenia u Inprise CZ ) ktory
mal zaujem prave o Delphi connect for SAP , tento sa napokon rozhodol kupit
produkt niekde v Svaiciarsku pretoze tam mu ponukli ovela lepsiu cenu .

Predstavte si ze Microsoft CZ a Microsoft SK by mali podobnu scestnu myslienku
ako Inprise CZ.
V tom pripade by ste si museli pri kazdom prechode hranic preinstalovat pocitac
:(((((((((((

Ivan Turcan

Odeslani mailu z Delphi

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 10:35:11

AHA, zase jsme zrejme dojeli na nedodrzovani pravidel konference - v
subjektu (predmetu) nebo alespon zretelne v textu by se mela uvadet
verze Delphi a OS. Tipnu si - nemas Delphi 4 Professional, ze ne ? V
soucasne dobe jsou zrejme nejvice aktivni D4 a pokud ma nekdo D5 nebo
naopak nizsi, je treba to jasne uvest, jinak se dotaz (alespon ja to tak
citim) povazuje z prostredi D4.03 Pro / Win 9x

Cau Mira

P.S. Z me odpovedi snad vyplyva, ze TNMSMTP je soucasti D4.03 Pro

Od: Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 9:54
> [...]

funkci
> (se zdrojakem) postavenych na systemovych knihovnach (jako MAPI.PAS a

Jak se =?iso-8859-1?Q?vlastn=EC?= "=?iso-8859-1?Q?

[*] Nade�da Chrap�iakov� <chrapciakova(zv)vuje.sk> - 28.9.1999 10:37:24

Ahoj,
daj si tam breakpointy a prekrokuj si to. Osobne sa mi zda dost odvazne
zatvarat formu pri aktivovani. Mozno je to zakazana operacia.

Nada

> [...]
>
> Mysl�m t�m, co je d��ve, jestli OnActivate nebo OnShow a pod.
>
> OnActivate je kdy� je okno aktivn� poprv� nebo kdy� je aktivn� po��d atd ...

Jak se vlastn� "vytv���" Form

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.9.1999 10:37:39

Dle mojeho nazoru to funguje asi takhle.

Po zavolani constructoru Create se vytvori form ( viditelny jen pri
fsMDIChild) a instance formu vyvola udalost OnCreate.
Pri zavolani Show nebo ShowModal se zavola OnACtivate a hned na to OnShow.
OnActivate by se melo dale volat vzdy, kdyz to okno dostanes na popredi (
pozor, zjistil jsem, ze ne vzdy - jistejsi je odchytit message
WM_NCACTIVATE).
No a to je vse

Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================>
> [...]
>
> Mysl�m t�m, co je d��ve, jestli OnActivate nebo OnShow a pod.
>
> OnActivate je kdy� je okno aktivn� poprv� nebo kdy� je aktivn� po��d atd

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 28.9.1999 10:37:44

BTW, vyzkousel sis to ? Dotaz znel, ze to ma by z metody OnActivate nebo
alespon OnShow - v techto metodach nema Nastavovani ModalResult vyznam,
stejne jako volani Close.

Detaily viz muj predesly mail.

Finito :-)))

Od: Kovac <kovac(zv)pvt.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 10:01
[...]

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 28.9.1999 10:49:43

Pozor ovsem na mailservery, nekde jsem cetl, ze mailserver nemusi umet
zpracovat vice nez 200 polozek v To:

> [...]
> z komponenty NMSMTP plyne, ze jestlize jsou pole To, Copy etc. Typu
> TStringList, tak minimalne 16000 radek se tam vejde.

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

try ... except ... finally (teorie)

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 28.9.1999 10:59:31

Preji hezky den,

Takto to samozrejme jde taky napsat, ale problem je v tom, ze LogFile se
vytvari na uplne jinem miste kodu (viz. kod na konci mailu). Dojde-li potom
k vyjimce ve funkci Sum, tak se nejprve provadi kod nadrazeneho finally a
teprve potom obsluha vyjimky. No a protoze ve finally se vola na Log free,
tak uz ho nelze k zapisu chyby pouzit ... Jedine reseni, ktere me napada, je
dat ke kazdemu bloku hlidajici vyjimky jeste prazdny nadrazeny blok finally,
ale to neni prece ono ...

bye

R.Pospisil

Zahadne kousani delfina

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 28.9.1999 11:00:48

At 18:01 27.9.1999 +0200, Petrik wrote:
> [...]
>ten frmSetJNU. ALE : SetJNU.OnCreate:=nil !!!, takze se tam
>HELP MEEEEEEEEEEEE !! ... kdyz omylem zapomenu SAVEnout tak

Vypada to na nejasny problem. Osvedcena metoda zjisteni priciny v takovychto pripadech je:
1. Pripoj si Source\Vcl do Search Path v projektu
2. Prebuilduj to cele
V teto chvili bys mel mit k dispozici veskere kody jadra Delphi pro trasovani
3. Zacni ho trasovat do detailu (F7) na miste kde zacina vznikat potiz...

Windows na Linuxe

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 28.9.1999 11:02:29

Zdenek Moravec wrote:

> Zdravim,
> zajimalo by me, jak se da na Interbase pod Linuxem pripojit - ODBC ? Nebo v
> D5 pomoci tech novych primych komponent ?

da sa to oboma sposobmi a navyse aj pomocou sql liniek (ak mas c/s).

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.crosswinds.net/~dusanic

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Kovac <kovac(zv)pvt.sk> - 28.9.1999 11:03:50

Sorry, mas pravdu. Je to nechutne, ale asi bude treba nechat tento event
skoncit
a az potom nastavit ModalResult, takze najjednoduchsie bude dat tam
disablovany timer,
na zaver OnActivate okna ho enablovat a v OnTimer dat ModalResult:=mrOK.

> [...]
>Budovatelska 459
>Ostrava - Poruba, 708 00
>tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

try ... except ... finally (teorie)

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.9.1999 11:07:47

Nejak jsem nepostrehl puvodni namet do diskuse.
Ja to resim tak, ze si except pokud mozno raisuju az do Application.OnException; a tam
to zapisuji centralne.

> [...]

> dat ke kazdemu bloku hlidajici vyjimky jeste prazdny nadrazeny blok finally,

Legalni uzivani D5

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.9.1999 10:10:28

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Hodbod dne 28 Sep 99,:

> Na konferenci v Praze jsem se ptal pani od Inprise na licencni podminky
> prave vzhledem k nakupu produktu venku a bylo mi sdeleno, ze opravdu
> jediny kanal ktery je legalni je pouze cesta pres Inprise cz. No a kdyz

A to oni opravdu veri tomu, ze kdyz si nekde koupis software,
ze ho muzes pouzit jen na tom uzemi, kde jsi ho koupil? To totiz
nema obdoby a ani to neni pravdive.

> jsem naznacil ze je to naprosty monopol, odvetila, ze to je "svym zpusbem
> monopol, ale ze oni potrebuji zaplatit kancelare, podporu , konference a

Podporu? Jakou podporu? Copak podpora od Borlandu neni placena?
Copak snad Borland nekomu neco radi a poskytuje nejakou podporu???

ICQ: 21215917, PGP vitano

Jak se vlastn "vytva i" Form ?

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.9.1999 11:24:35

Jo, tak to jsme vedli u nas diskusi a asi to naopak neni. Mozna, ze se to u nekterych typu formu
vola obracene.

> [...]

Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================

Jak vytvorit zastupce aplikace napr. na plose ?

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 28.9.1999 11:43:49

Priklad z archivu konference, ve kterem se da najit odpoved nejmene na polovinu soucasnych problemu v konferenci - www.delphi(tec)cz :-(

function CreateLink(pszPathLink, pszPathObj, pszWorkDir,
pszArguments, pszIconPath: PChar; IconIndex: Integer): Boolean;
var
Psl: IShellLink;
Ppf: IPersistFile;
HRes: HResult;

HRes := OleInitialize(nil);
HRes := CoCreateInstance(CLSID_ShellLink, nil,
CLSCTX_INPROC_SERVER, IID_IShellLinkA, psl);
if HRes <> 0 then Exit;

Psl.SetPath(pszPathObj);
Psl.SetWorkingDirectory(pszWorkDir);
Psl.SetIconLocation(pszIconPath, IconIndex);
Psl.SetArguments(pszArguments);

HRes := psl.QueryInterface(IID_IPersistFile, Ppf);
if HRes <> 0 then Exit;
HRes := Ppf.Save(PWideChar(WideString(pszPathLink)), True);
if HRes <> 0 then Exit;

Od: Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz>
Komu: Delphi Forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 9:37
P�edm�t: Jak vytvorit zastupce aplikace napr. na plose ?> Potreboval bych vytvaret zastupce primo ze sve aplikace.
> Vim ze se to musi delat pres IShellLink, ale nevim jak na to.
> Nemate nekdo maly priklad ?
>
> Diky
> Daniel

Ochrana dat

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 28.9.1999 11:47:30

Preji pekny den,

pred nedavnem tu probehlo tema ohledne zaheslovani tabulek paradoxu,
kde existuje uni heslo, takze je to velice slaba ochrana. Nevim, jak
je to s ostatnimi lokalnimi databazemi, ale pokud jsou v databazi
citliva data, napr. adresy (nebo texty), je mozno se k nim dostat,
alespon castecne, jakymkoliv prohlizecem, ktery mi ukaze datovy soubor
v ASCII tvaru. Funguje to vlastne i u IBase, kde cosi v ASCII uvidim.
Premyslel jsem o kryptovani, coz by nebyl az takovy problem, ale v tom
pripade by prestala fungovat, domnivam se, veskera tridici pravidla
SLQ jako napr. select .... ORDER BY XX. To kryptovani by muselo tedy
byt nekde na nejnizsi urovni, patrne BDE, coz je prakticky
neresitelne. Napada me jeste moznost napsani vlastniho datasetu pro
textovou databazi, ale to se mi jevi prilis pracne a vysledek by asi
nebyl to prave orechove.

U serveru SQL je to asi zajisteno pristupem na server jako takovy,
takze k datovemu souboru by se vlastne nikdo nepovolany nemel dostat,
takze viditelna data (ASCII) neni vlastne duvod kryptovat. Nebo je to
i zde jinak?

Pokud mate nekdo ohledne vyse zmineneho nejake zkusenosti, podelte se.

Diky, Honza Naiser.

Zpomaleni programu

[*] SMID Oldrich, Ing. <SMIDO(zv)tpro(tec)cz> - 28.9.1999 11:48:22

S takov�mto probl�mem jsme se setkali taky, bylo to zp�sobenou vadn�m
BIOSem, po nahr�n� nov�ho se tato chyba neprojevila.
Charakteristika po��ta�e: Noname Pentium 350, PS2 z�suvky pro my� a
kl�vesnici nebyly rozli�eny.

Ing Old�ich �m�d
Topol Pro s.r.o. http://www.tpro(tec)cz
250 01 Brand�s nad Labem P.O.Box �. 4
tel.: 0202 800 168, fax: 0202 800 166, mobil: 0603 219 272
e-mail: smido(zv)tpro(tec)cz

> [...]
> bezi mnohonasobne pomaleji, ale kdyz vypne NumLock bezi mu to normalne. U
> ostatnich uzivatelu nema prepinani NumLock vliv. Vi nekdo co s tim?

Legalni uzivani D5

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.9.1999 11:51:14

No mozna pokud koupim Delphi v CZ a tam bude licencni karta, podle ktere budu
moc pouzivat Delphi jen v CZ a ja na to pristoupim (co jineho mi taky zbyde)
tak se podle toho licencniho ujednani musim ridit ne?

Ale pokud to koupim venku a tam nic takoveho nebude (jako ze asi nebude - leda
by to tam strkali amici) tak to muzu pouzivat kdekoliv - podle te licencni
smlouvy.

Takze me z toho plyne jedninny spravny zaver: koupit Delphi VENKU!!!! Pak to
muzu pouzivat vsude.

Nebo se pletu?

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> A to oni opravdu veri tomu, ze kdyz si nekde koupis software,
> ze ho muzes pouzit jen na tom uzemi, kde jsi ho koupil? To totiz
> nema obdoby a ani to neni pravdive.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

OT - prenos souboru pres laplink v NT a W9.x

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.9.1999 11:52:34

A beha to na NT pres LPT? Jde to vubec? Nevite o tom nekdo - napr. Laplink Pro
2.0 pro NT to neumi... ;-)

Mac

Mojmir Nemecek wrote:

> Norton Commander ma "commander link" jako driv v DOSu a je to fakt jednoduchy

try ... except ... finally (teorie)

[*] Jezek Petr, Ing. (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 28.9.1999 12:03:47

Ale pak nevis, kde Ti chyba vyskocila.
Nebo se da tam (Appliaction.onException) nejak odchytit nazev modulu,
formu,
cislo radku, obsah stacku, ..., kde k chybe doslo?

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

> [...]

napada, je
> dat ke kazdemu bloku hlidajici vyjimky jeste prazdny nadrazeny blok

MSSQL 7.0 linked server

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.9.1999 12:05:15

Cau Tome,

nejsem si uplne jist, ale jak si delal to pripojeni? Pres EM? To mi slo, ale
kdyz jsem to zkousel pres ulozene procedury, tak mi to taky nechtelo chodit a
pak jsem zjistil, ze jsem tam nenastavil prava. Na Access se dostanu takto
(jestli to pujde pro DBF fakt nevim, zkus a dej mi vedet)

USE master
GO

-- Pripoji soubor v Accessu
EXEC sp_addlinkedserver

(zv)server = 'PPPACC',
(zv)provider = 'Microsoft.Jet.OLEDB.4.0',
(zv)srvproduct = 'OLE DB Provider for Jet',
(zv)datasrc = 'C:\!!\ppp_data.mdb'
GO

-- Prida login na linked server
EXEC sp_addlinkedsrvlogin 'PPPACC', 'false'
GO

USE ppp
GO
-- vlozi PSC z Accessu do SQL 7
INSERT INTO cpsc (cps_psc, cps_mesto, cps_aktivni)
SELECT psc, mesto, 1
FROM pppacc...psc
GO

USE master
GO

EXEC sp_dropserver 'PPPACC', 'droplogins'
GO

Mac

Tom� Br�dle wrote:

> [...]

= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 28.9.1999 12:19:41

Jo, tak tam chytis je zakladni infa o Exception. Zbytek resim tak, ze tam kde se ta chyba vyvolala,
tak tam se zaplni record udaji, ktere potrebuji a v Application.OnException po ulozeni do LOGu
se ten record zase vyprazdni.

> [...]

> formu,
> cislo radku, obsah stacku, ..., kde k chybe doslo?

Windows na Linuxe

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 28.9.1999 12:22:13

> [...]
> Je to sice pro Red Hat 4.5 , ale me to funguje i pod debianem (2.2).
> Je to rychlejsi nez PostgreSQL (testovana na 486/50).

Mozna je rychlejsi - nevim, ale nemas k IB zdrojaky.
IB nema moznosti jako pgsql - vlastni typy, neomezene presny
typ NUMERIC atd. Pri srovnani jejich isql s psql
jednoznacne vyhraje psql.

> [...]
> Moje idea je Linux jako server, Win jako klienti (pokud mate stabilni DB,
> tak si muzete dovolit nasadit i W95/W98).

PostgreSQL lze portovat i do Win NT. PostgreSQL je zadarmo!