Zahadne kousani delfina

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.9.1999 12:36:21

Petrik wrote:

> tak sem se par hodinek zkoumal chovani
> jednoho programu co se po kompilaci kousne
> a NEZALEZI na tom, jestli jiz EXE existuje nebo ne.
> POkud se kouse, tak nekdy zustane ten EXE (ten se vytvori
> dobre, ale uz se nespusti celej) ZAKYSLEJ a nejde
> smazat z disku a musim pote kompilovat do jineho adresare.

Napadaji me chybne krizove reference nebo prihlaseni nejake
podezrele unity.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Jak vytvorit zastupce aplikace napr. na plose ?

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 28.9.1999 12:38:14

> Potreboval bych vytvaret zastupce primo ze sve aplikace.
> Vim ze se to musi delat pres IShellLink, ale nevim jak na to.
> Nemate nekdo maly priklad ?

V USES musis mit navic ComObj, ActiveX, ShlObj:

******************
procedure TMainForm.MakeLink(PgmPath, PgmArgs, LinkPath, Descr: String);
var
AnObj: IUnknown;
ShLink: IShellLink;
PFile: IPersistFile;
WFileName: WideString;
begin

if UpperCase(ExtractFileExt(LinkPath)) <> '.LNK' then
begin
ShowMessage('Error: link path extension must be .LNK');
exit;
end;

// access to the two interfaces of the object
AnObj := CreateComObject(CLSID_ShellLink);
ShLink := AnObj as IShellLink;
PFile := AnObj as IPersistFile;

// NOTE: We're using a COM Object, so all string args must be PChar

// set the link properties
ShLink.SetPath(PChar(PgmPath)); // also called the link target
ShLink.SetArguments(PChar(PgmArgs));
ShLink.SetWorkingDirectory(PChar(ExtractFilePath(PgmPath)));
ShLink.SetDescription(PChar(Descr));

// Save with a WideString filename
WFileName := LinkPath;
PFile.Save(PWChar(WFileName), False);
************

no a pak treba tohle:

procedure TMainForm.UdelatOdkaz(kam:String;smazat:boolean);
var
reg:Tregistry;
Cesta, nazev: String;
begin
reg:=TRegistry.create;
reg.OpenKey('\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders', true);
Cesta:=reg.ReadString(kam)+'\';
reg.free;
nazev:=Cesta+EXETitle+GetVerze(ParamStr(0))+'.lnk';
if smazat then
begin
MainForm.MakeLink(ParamStr(0), '', nazev, 'Testov�n� shortcut');
end else
begin
if FileExists(nazev) then
DeleteFile(nazev);

a tuhle proceduru zavolas s parametrem, kam to chces a jestli to chces
vytvorit nebo smazat:

UdelatOdkaz('Desktop',true);
UdelatOdkaz('Start Menu',true);
UdelatOdkaz('SendTo',true);==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Jak se vlastn "vytva i" Form ?

[*] Jiri Novotny <NOVOTNY(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 28.9.1999 11:11:55 met-1

> Pri zavolani Show nebo ShowModal se zavola OnACtivate a hned na to OnShow.

A neni to naopak??

Jirka.

+-------------------------+---------------------------------+
| Jiri NOVOTNY, Olomouc, | e-mail: novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz |
| Czech Republic | http://risc.upol(tec)cz/~novotnyj |
| | ICQ: 9495586 |
+-------------------------+---------------------------------+
| ... and objects in the rear view mirror can appear closer |
| than they are |

Pruhledny formular

[*] Juraj.Talaba(zv)nup.sk - 28.9.1999 12:21:14

vyskusaj nieco taketo:
nastav si [WindowState := wsMaximized]

a zapis toto na OnCreate:
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Form1.Brush.Style := bsClear;
Form1.BorderStyle := bsNone
end;

- Juro -

jof(zv)email(tec)cz na 28.09.99 08:05:38

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)fwd(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Na v�dom�: Juraj Talaba/0099/ba/nup/sk)
P�edm�t: Pruhledny formular

Dobry den,
Jsem programator zacatecnik samouk a tak se omlouvam vsem tem, kterym se
me dotazy budou zdat stupidni. Potreboval bych zakladni formular pres
celou obrazovku, pruhledny a bez jakychkoliv okraju (aby uzivatel
nepoznal, ze tam nejaky formular je). Poradte prosim.
-jof-

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Legalni uzivani D5

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.9.1999 12:32:35

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Kubecka dne 28 Sep 99,:

> No mozna pokud koupim Delphi v CZ a tam bude licencni karta, podle ktere
> budu moc pouzivat Delphi jen v CZ a ja na to pristoupim (co jineho mi taky
> zbyde) tak se podle toho licencniho ujednani musim ridit ne?

Ne tak docela. Registracni karta neni zadna licence. A licencni
ujednani "jako s knihou", ktere vyuziva Borland, nemuze byt proste
zmeneno na "jenom v Praze" nebo "jenom v CR"... Borland CZ neni
vlastnikem autorskych prav, nemuze menit licenci. Navic je to
krabicovy produkt, tedy jedna licencni smlouva pro vsechny,
zadna MOL apod. Nelze si stanovovat nejake dalsi podminky nebo
pozadavky (treba ze to smis nainstalovat jen na pocitace Compaq
a nebo ze musis byt ve slipech, kdyz programujes :))).

> Ale pokud to koupim venku a tam nic takoveho nebude (jako ze asi nebude -
> leda by to tam strkali amici) tak to muzu pouzivat kdekoliv - podle te
> licencni smlouvy.

Licencni smlouva je jen jedna a je v anglictine v original
baliku Delphi. Pokud ji nekdo prelozi do cestiny, bude to
jedine dobre, ale pokud v ni neco zmeni, je to podvod.

> Takze me z toho plyne jedninny spravny zaver: koupit Delphi VENKU!!!! Pak
> to muzu pouzivat vsude.

Ja si myslim, ze at to koupis kdekoliv, muzes to pouzivat
kdekoliv, pokud neporusujes licencni ujednani "jako s knihou".
Nevim, proc by pro Ceskou republiku melo platit neco jineho
nez pro USA nebo Japonsko nebo Afriku...

Ono to je postavene na hlavu, ale dulezite je to, ze to jsou
"jen slova", to neni zadny zakon ani nic. Ja muzu zacit take
prohlasovat cokoliv, ale nemusi to byt pravda. Nevidim zadny
duvod, proc nenakoupit cokoliv v USA, pokud to neporusuje
zakon te ktere zeme (vyvozni omezeni na silne sifry apod.).
Notabene rozdil od "ceskeho" Delphi od "americkeho" Delphi
je jen v tom, ze na to ceske nekdo nalepi samolepku a dovnitr
mozna da ceskou registracni kartu. Ale na tu v anglictine
se take zaregistrujete :) Take ty penize jdou do Borlandu
a take se to procli.

Kdyz jsem cetl ty recicky na Svete Namodro, tak jsem tak
o tom premyslel... Borland CZ chce udelat to, ze pristi
Delphi bude asi chtit kontrolovat, kdo nakoupil v CR a kdo
jinde, jako narok na upgrade. Takze jsem zvedav, jak to bude
delat. Napada me toto:

1. Distributori a dealeri to tezko budou delat, ty se na to
za ty penize vykaslou (provize na Borland produktech jsou
cim dal nizsi, protoze Borland CZ snizil koncovou cenu na
ukor dealerskych cen), takze si kazdy stejne koupi, co se
mu zachce.

2. Nebo se da upgradovat treba z D1 z CR bez z D5 z USA...
Jak asi Borland CZ zjisti, co ma kdo na pocitaci?

3. No a konecne to nejdulezitejsi - pokud by eventuelne
Borland CZ odmitl upgrade, je snad nejaky problem koupit
zase jinde? Neni a nebude. Takze jak to dopadne? Sice dobra
idea, ale neprinese zadne penize Borlandu CZ, protoze
koupi si snad nekdo plny produkt z CZ radeji nez upgrade
z USA?

PS: Muj nazor je ten, ze rozumny manazer Borland CZ by asi
nevypoustel takoveto informace, ale snazil by se dosahnout
v USA stejne ceny pro CR, coz se zrejme slavnostne povede.
No a pak by se mel snazit co nejvice nalakat zakazniky, aby
koupili u nej a ne jinde. Lakat zpusobem vyhrozovani, to asi
nebude to prave. Lakat na to, ze musi zaplatit kacelare,
konference nebo neexistujici podporu, to asi take nebude
to prave. Pripada tady v uvahu lakani distributoru formou
treba vetsich dealerskych slev apod. A jak lakaji zahranicni
firmy? Treba tim, ze davaji k Delphi jeste dalsi software
v hodnote treba nekolik stovek dolaru... Pokud bude lidem
rikat, ze jim neproda upgrade, kdyz nekoupili minuly produkt
tady v CR, tak nejen ze to zavani nelegalni politikou
(co na to budou rikat Amici?), ale hlavne si sam odrazuje
zakazniky... prece porad lepsi je prodat nez neprodat, ale
mit chvili dobry pocit, ale ten zakaznik si to stejne nekde
koupi...

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

Windows na Linuxe

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 12:36:39

Prakticky staci mit IB clienta (pouzivam toho, jenz se dodava s IB 5.0), pomoci nej
se lze pripojit jak na IB 5, tak na IB 4. Dale pak BDE, IBExpress, nebo free
komponenty (v nejhorsim ODBC pro jine programy, napriklad EXCEL).
Dale je k dispozici kompletni popis API (s priklady v C).
Na ty free komponenty by mel byt odkaz na www interbase.
Nejvetsi vyhodou je stejny SQL pod vsemy OS a moznost
importovat data z jineho OS.
Slaba stranka IB je ve zprave uzivatelu (napriklad: heslo uzivatele
smi zmenit jen sysdba).

Od: Lubos Dusanic [SMTP:lubos(zv)iname.com]
Odesl�no: 28. z��� 1999 10:02
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Windows na Linuxe

Zdenek Moravec wrote:

> Zdravim,
> zajimalo by me, jak se da na Interbase pod Linuxem pripojit - ODBC ? Nebo v
> D5 pomoci tech novych primych komponent ?

da sa to oboma sposobmi a navyse aj pomocou sql liniek (ak mas c/s).

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.crosswinds.net/~dusanic

Legalni uzivani D5

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 12:44:10

Nema nahodou nekdo cenik z okolnich zemi, rad bych se na nej kouknul.
Pokud mozno i s Interbase.

Od: Martin Kubecka [SMTP:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz]
Odesl�no: 28. z��� 1999 10:51
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Legalni uzivani D5

[...]

Nebo se pletu?

Mac

Petr Zahradnik wrote:

> A to oni opravdu veri tomu, ze kdyz si nekde koupis software,
> ze ho muzes pouzit jen na tom uzemi, kde jsi ho koupil? To totiz
> nema obdoby a ani to neni pravdive.

= Ing. Martin Kubecka - Amenit s.r.o. =
= Na Valech - budova Dytron, 741 01 Novy Jicin =
= telefon/fax: +420 656 706203 mobil: +420 603 265926 =
= http://www.amenit(tec)cz mailto:martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz =
= ICQ: 8906773 GSM (SMS): martin.kubecka(zv)sms.paegas(tec)cz =

TFileStream

[*] Michal Hlav�� - 28.9.1999 13:53:12

Zdravim,

mam vo formulari rozne objekty (editbox, listbox, richedit, atd.).
Potrebujem ulozit do bin. suboru data z nich t.j. vytvorit si vlastny format
suboru, kde budu ulozene klasicke udaje txt, caption, tstrings, atd. Viem,
ze na to existuje TFileStream, ale vobec ho neviem na to pouzit. Z helpu som
sa moc nedozvedel. Vdaka.

Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

Legalni uzivani D5

[*] Kriz Pavel, TDS <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz> - 28.9.1999 14:11:33

> [...]
zbyde)
> tak se podle toho licencniho ujednani musim ridit ne?
To, ze nekdo nekam strci nejakou karticku, neni podle mne vubec pravne
zavazne. Ja si myslim, ze bud plati to, co je v zakonech a ve vyhlaskach,
nebo jako doplnek plati to, co obe strany podepisi. To ale neni tento
pripad. Otevrenim papirove krabice preci implicitne nevyplyva, ze pristupuji
na nejakou karticku, ktera je navic buhvikde zastrcena uvnitr krabice, takze
stejne ani nevim, co na ni je.

Je tu nejaky pravnik, ktery by to potvrdil nebo uvedl na pravou miru?

S pozdravem

Pavel Kriz

Ochrana dat

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 28.9.1999 14:13:47

> alespon castecne, jakymkoliv prohlizecem, ktery mi ukaze datovy soubor
> v ASCII tvaru. Funguje to vlastne i u IBase, kde cosi v ASCII uvidim.
> Premyslel jsem o kryptovani, coz by nebyl az takovy problem, ale v tom
> pripade by prestala fungovat, domnivam se, veskera tridici pravidla
> SLQ jako napr. select .... ORDER BY XX. To kryptovani by muselo tedy
> byt nekde na nejnizsi urovni, patrne BDE, coz je prakticky
> neresitelne. Napada me jeste moznost napsani vlastniho datasetu pro
> textovou databazi, ale to se mi jevi prilis pracne a vysledek by asi
> nebyl to prave orechove.
Na lokalnim pocitaci se jako vhodne reseni jevi kryptograficka vetavba
operacnihi systemu (at uz hardwarove nebo softwarova). Nejedna se totiz jen
o moznost otevrit samtnou databazi, ale i o pracovbni sobory a pripadne
tiskove sestavy, co se po sobe neuklidi. Zde lze krome hardwarovych reseni
pouzit napr PGP.

> U serveru SQL je to asi zajisteno pristupem na server jako takovy,
> takze k datovemu souboru by se vlastne nikdo nepovolany nemel dostat,
> takze viditelna data (ASCII) neni vlastne duvod kryptovat. Nebo je to
> i zde jinak?
Zde zalezi jednak na umisteni serveru a jednak na jeho typu. U vetsich SQL
databazi lze zapnout (nebo dokoupit) siftovani tez. Zde ale opet zustava
bezpecnostni dira v pracovnich souborech a tisk. sestavach na lokale a
navic pribyva nebezpeci odchyceni prenosu nezakryptvanych dat po siti. Opet
i na toto existuji specializovana reseni ovsem vetsinou za penize.

Je treba rozmyslet, jak velke a jak dusledne zabezpeceni se chce.
Pro zcela jednduche reseni by stacilo mozna pouzit nekterou z sifrovacich
komponent (nedavno se tu o nich psalo) a pouziat ji primo v SQL dotazech.
(data tvrde sifrovana a pred predhozenim uzivateli by se dekryptovala,
mozna by slo napsat i nejake potomky TDBgrid, TDBedit kteri by to umeli)===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne, neco
dela a je zcela zdarma :-)

Budou Delphi pro Linux!

[*] Michal Kara <lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.9.1999 14:16:59

Tak Borland snad knecne dostal rozum a bude vyvyjet Delphi a CBuilder pro Linux.
Dodavat se maji v polovine roku 2000.

Vice viz http://www.infoworld.com/cgi-bin/displayStory.pl?990927.hninprise.htm

Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----

Windows na Linuxe

[*] Ing. Jarom�r Sola�������g���-g�3 - 28.9.1999 14:22:31

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 28. z��� 1999 13:41
P�edm�t: Re: Windows na Linuxe

>PostgreSQL lze portovat i do Win NT. PostgreSQL je zadarmo!

Opravdu? Kde se o tom treba doctu?
Jarek Solar

Ochrana dat

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 13:26:41

Kryptovani na urovni BDE by k nicemu nevedlo, resenim je pouzivat zabezpeceny filesystem,
napriklad v Win NT (i na lokale)dat prava pristupu k souboru jen Adminovi, nebo pouzit
sifrovani na urovni hardvare. Pro IB byl bylo mozno premyslet o blobech (presne jsem to nestudoval),
tam by mel jit pripojit filtr (cryptor/decryptor) podle potreby.
Ja bych se pri teto prilezitosti jen pozastavil nad tvorbou User Rights v aplikacich, jak to
zaznelo na DD99, nebot zde se jedna o velkou bezpecnostni diru (potom muze clovek
i s nejmensimy pravy (na urovni aplikace) zbourat celou DB, obvzlaste nejaky student
na brigade.

Ja volim zabezpeceny file system a dusledne pouzivani roli.

Slavek

Ochrana dat

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 28.9.1999 14:32:37

-----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
>kde existuje uni heslo, takze je to velice slaba ochrana. Nevim, jak
>je to s ostatnimi lokalnimi databazemi, ale pokud jsou v databazi
>citliva data, napr. adresy (nebo texty), je mozno se k nim dostat,
>alespon castecne, jakymkoliv prohlizecem, ktery mi ukaze datovy
soubor
>v ASCII tvaru. Funguje to vlastne i u IBase, kde cosi v ASCII uvidim.
>Premyslel jsem o kryptovani, coz by nebyl az takovy problem, ale v
tom
>pripade by prestala fungovat, domnivam se, veskera tridici pravidla

No, co se tyce Paradoxu, uz jsem to davno nezkousel, ale v Paradoxu
3.5 kdyz se zaheslovala tabulka, tak se zadnym hexa-editorem nikdo na
data (alespon ne smysluplna) nevidel. Vsechno bylo zakodovane, co se
pekne ukazalo, kdyz si clovek chtel tabulku zkomprimovat. Komprimace
na 95-105% puvodni velikosti podle velikosti tabulek. System hesel
zase nebyl az tak spatny. Je jedno Master heslo + nekolik
uzivatelskych hesel, ktere lze menit pouze se znalosti master-hesla. V
uzivatelskych se dal nastavit pristup na jednotlive polozky a mozna i
na vice veci, ale uz si nevzpominam.
Neberte to vsak jako ochranu tabulek Paradoxu. Chci jenom rict, ze
jejich system nebyl az tak spatny, ale zdaleka ne dokonaly.

Jirka

Windows na Linuxe

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 28.9.1999 13:35:04

Mozna je rychlejsi - nevim, ale nemas k IB zdrojaky.
IB nema moznosti jako pgsql - vlastni typy, neomezene presny
typ NUMERIC atd. Pri srovnani jejich isql s psql
jednoznacne vyhraje psql.
[Slavomir Skopalik]
Ja se nehadam, ja konstatuji (srovnavam ).
Oba servery maji svoje vyhody i nevyhody, pokud potrebuje
mit stejne data jak pod win, tak pod Unixem a mate to jiz hotove v CASE pro IB....
myslim, ze neni treba to dale rovadet.

> Interbase pod Linux bych tel do budoucna nasazovat jako DB server
> (ted pouzivam Interbase pod WinNT), ne kvuli cene.
> Moje idea je Linux jako server, Win jako klienti (pokud mate stabilni DB,
> tak si muzete dovolit nasadit i W95/W98).

PostgreSQL lze portovat i do Win NT. PostgreSQL je zadarmo!
[Slavomir Skopalik]
Pokud jsem cetl dokumentaci PostgreSQL, tak port pro WinNT odmitaly s tim,
ze Win nema kompatibilni knihovny, pokud jiz provedly port, tak me opravte.

Slavek

Legalni uzivani D5

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 28.9.1999 14:05:10

Pokud mate na notebooku software, necestujte s nim
pres hranice-co kdyby nekoho na hranicich napadlo
vam ho pro jistotu preformatovat, abyste nepouzivali
jinozemsky soft :-)))

### Petr Zahradnik napsal dne 28 Sep 99, v 10:10 :

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
director
ZDS, spol. s r.o.
Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
Czech Republic http://www.zds(tec)cz
e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu

ShellExecute a mailto

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 28.9.1999 14:05:10

Mam dojem, ze nektere SMTP servery maji urcita
omezeni na pocet adresatu (tusim to byla u jednoho 100)
Nejspise schvalne, kvuli SPAMu.

Od: "Kriz Pavel, TDS" <kriz.tds(zv)ms.easynet(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
V�c: Re: ShellExecute a mailto
Datum odesl�n�: Tue, 28 Sep 1999 07:30:30 +0200
Po�tovn� prog.: Microsoft Outlook Express 5.00.2314.1300
Odpov�� kam: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> Teoreticky je tam u poctu deklarace Cardinal, takze dohromady
> (Komu+Kopie+Skryta) by to mohlo byt az 12 miliard :-)
>
> Ale vazne: Ja jsem jednou dostal nejakou pozvanku, kde bylo hodne
> prijemcu. A mne zajimalo, kolik je pozvanych. Spocital jsem pocet
> zavinacu, a celkove cislo prijemcu mi vyslo 174. To bylo nejvice co jsem
> kdy videl v seznamu prijemcu.
>
> S pozdravem
>
> Pavel Kriz
>

> TDS - Technicky a databazovy software
> Praha 8, Palaskova 1107/2
> tel.: 02/ 6891 444
> http://www.tds-technik(tec)cz

MemProof - co se stalo?

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 28.9.1999 15:41:09

Ahoj,
nevite co se stalo se strankami programu MemProof? At jsem hledal, jak
jsem hledal, vzdy jsem nakonec skoncil na strance:
http://www.nidlink.com/~astoyanov/index.htm
kde se bohuzel pise, ze "The page you have requested cannot be located
on our server." a uz se nepise, kam se pripadne presunula. Protoze se
myslim, ze tenhle program ma neco do sebe (kdo nevi - slouzi ke
sledovani vsech moznych resourcu za behu programu - alokace pameti, BDE
volani, Winsock volani...), tak by me zajimalo, zda nekdo netusi co se
stalo s autorem...

K.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

Legalni uzivani D5

[*] Tomas.Jotov(zv)pregis(tec)cz - 28.9.1999 16:06:46

Inprise si tam m��e ps�t cokoliv, ale z�kon je jen jeden. D�le�it� (hlavn�
pro policii) je prok�z�n� leg�ln�ho nabyt� softwaru (nejl�pe fakturou nebo
pokladn�m l�stkem) , n�jak� karti�ky s registrac� m��ou u�ivatel� pou��t
leda na WC.

Tom� Jotov
mailto:Tomas.Jotov(zv)pregis(tec)cz
tel: +420 428 359536
fax: +420 428 27030

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Najvarek [mailto:najvarek(zv)seznam(tec)cz]
Odesl�no: 25. z��� 1999 7:33
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Legalni uzivani D5

Tohleto jsem se dneska docetl ve Svete Namodro ...

>Dal��m krokem �esk�ho zastoupen� firmy Inprise je v�m�na registra�n�ch
karet v krabic�ch produkt� Inprise. Nad�le bude >v ka�d� krabici obsa�ena
pouze �esk� registra�n� karta, kter� bude ne p�echodnou dobu (spolu s
��etn�m dokladem, >potvrzuj�c�m koupi produktu) jedin�m uzn�van�m dokladem o
leg�ln�m u��v�n� software Inprise Corporation na �zem� >�esk� republiky.

Musel jsem si to precist dvakrat, nez jsem tomu uveril - bydlim ted
prechodne v Kanade a pocit, ze kdyz se vratim zpatky, budu muset koupit
Delphi jeste jednou, se mi zda jako navrat do Kocourkova - copak to ma
nejakou oporu v autorskem zakone ? Kdyz jsem si Delphi kupoval tady, nekde
nepisou, ze licence plati vsude krome Ceske republiky?

Chapu financni duvody, proc to Inprise CZ dela, nevim vsak, zda jde stejnym
smerem jako svet, kdy se hranice rusi, vsechno je na dosah a trh je jeden, a
to globalni....

Dokaze mi to nekdo vysvetlit ???

Honza Najvarek

Legalni uzivani D5

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 28.9.1999 18:01:50

A v dusledku toho nejspise nebude ani treba platit ty kancelare...

< Masa(zv)Aquasoft(tec)cz >
Tomas Vins, Aquasoft spol. s r.o.
ICQ 23139360

Brilantni a zrejme spravny zaver!
Takhle nejak to asi Inprise.CZ zamyslel :-)))
### Martin Kubecka napsal dne 28 Sep 99, v 11:51 :
> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.9.1999 18:09:13

Jan Naiser wrote:

> [...]
> takze k datovemu souboru by se vlastne nikdo nepovolany nemel dostat,
> takze viditelna data (ASCII) neni vlastne duvod kryptovat. Nebo je to

Ze zvedavosti jsem nahlizel do souboru MS SQL databaze, a tam
to take neni nijak sifrovane. Takze tu zbyva ochrana pristupu k
serveru (nebo adresari s databazi). Podle me je to rozumne reseni,
protoze kryptovani a dekryptovani na urovni databaze by asi
soucasne stroje jeste neunesly.

Kazdopadne je to ochrana dobra. U jednoho meho zakaznika chteli
setrit, a tak si nasadili na sit program (na sledovani dochazky :)
nad Paradoxem. No, jsou lide, kterym se sledovani jejich dochazky
nelibi, takze nekdo zacal po siti systematicky nicit Paradoxove
tabulky. Od te doby, co zakaznik presel na SQL server, ma svaty
klid (tedy zakaznik, ne ten nicitel :).

Touto historkou strasim :-) celkem s uspechem ucastniky na
skoleni Delphi+databaze pred pouzivanim souborovych databazi na
siti u zakazniku.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

QuickReport k D3+HP laserJet 4+

[*] Vladislav.Skalicka(zv)koncept(tec)cz - 28.9.1999 18:10:31

Po nainstalovani originalnich driveru od HP (4.3.0.19) namisto
Microsoftich do Windows NT 4.0 US SP5 kvuli vyreseni problemu
s tiskem z Wordu (bold, italic vyskakovali mimo radku) prestal
v D3 fungovat QuickReport. Hlasi to chybu:

Initialization of d:\winnt\system32\spool\drivers\w32x86\2\hpBLAF0.dll
failed

Nevi nekdo, jak ten hpBLAF0 oblafnout ?

ing. Vladislav V.Skali�ka
Koncept s.r.o.
Nad V��inkou 2, 150 00 Praha 5, Czech Republic
Phone: +420-2-57310970, 57310971, Fax: +420-2-57313772
MailTo:vladislav.skalicka(zv)koncept(tec)cz

DLL knihovna

[*] Ales Vasicek <konference(zv)ecommerce(tec)cz> - 28.9.1999 19:40:05

Omlouvam se za svuj hloupy dotaz ale zatim jsem zadnou DLL knihovnu
neprogramoval, az ted. Vse je OK, knihovnu napisu, zkopiluju a pouziju.
Jenze v te chvili mi jiz nejde znovu zkompilovat, respektive knihovnu jako
takovou nejde prepsat. Tusim, ze jednoduse zustala v pameti a system
nedovoli k ni pristupovat. Nevite co s tim?
Jak mam takovou knihovnu ladit (tzn kompilace, test, oprava, nova kompilace,
tes atd.).

Diky za odpoved

Ales

Budou Delphi pro Linux!

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 28.9.1999 19:53:51

Ak sa nemylim, tak povodne na taketo ucely (portabilitu) bol urceny JBuilder
;-).

Erik Salaj

Od: Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 14:32
P�edm�t: Re: Ochrana dat

> [...]
> Neberte to vsak jako ochranu tabulek Paradoxu. Chci jenom rict, ze
> jejich system nebyl az tak spatny, ale zdaleka ne dokonaly.

OT?: Internet a cookies

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 28.9.1999 20:36:28

Pekny (destivy) den,

jelikoz nejsem prilis velkym odbornikem pres WEB a internet, chtel
bych se zeptat, jake mate zkusenosti, pripadne jake existuje riziko
nabourani nebo vykradani dat na WIN9X pres inet a pomoci cookies.
Domnivam se, ze vetsi riziko samozrejme bude u pevnych linek, nez u
komutovanych. Kdysi jsem cosi cetl o tom, ze IE4.0 mel jakesi skviry,
ted mi zakaznici, kteri maji data, o nez by se velice neradi s nekym
delili a pritom jsou pripojeni na inet, prisli prave s timto dotazem.
Navic nasli jakysi clanecek o tom, ze si snad MS v nove verzi OS
nechava prave nejakou takto zneuzitelnou skviru a setri to urady US.

Logicka uvaha me ovsem vede k tomu, ze ukrast nekomu pres inet
databazi, ktera ma treba 1,5MB po komutovane lince, musi byt na
zatizeni te linky poznat a navic by se nekdo musel presne v dany cas
pripojeni nejak nabourat, coz asi nebude zas tak jednoducha
zalezitost. Na pevne lince uz je asi prostor pro laborovani pripadneho
hackera vetsi.

Tak se ptam a snad se neco dozvim.

Diky, Honza Naiser.

Ochrana softwaru

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 28.9.1999 20:49:02

Preji pekny den,

nekolikrat tu uz probehla diskuse na tema ochrany softwaru. Nelibi se
mi samozrejme zadna bizuterie, ktera legalnimu zakaznikovi tak strpci
zivot, ze se na to nakonec vykasle. Ovsem v dobe inetu se primo nabizi
jedno reseni. Tyka se ovsem jenom tech, kdo jsou k inetu pripojeni.
Muzu z vlastni aplikace odeslat informaci o pripadnem (nove
registrovanem - instalovanem) uzivateli, ktera se da ziskat z registru
WIN, nebo najit (zkusmo) nekde na disku. Nektere programy pry uz to
tak dokonce delaji, takze tvurci programu chodi nahodile maily a on si
muze prinejmensim udelat obrazek (krome uspesnosti sveho produktu
:-)) ) o tom, kolik jich ma registrovanych a kolik beha cernych (napr.
podle reg. cisla, ktere se nekolikrat opakuje). Samozrejme je to
urcity bic na piraty.

Premyslim vsak v posledni dobe, jak dalece je toto reseni eticke,
jelikoz aplikace (patrne) odesila data bez vedomi uzivatele.

Samozrejme to ma sva technicka uskali, o kterych se nechci dosiroka
rozepisovat. Zajimal by me ale vas nazor a ovsem i pravni aspekt dane
veci.

Diky, Honza Naiser.

try ... except ... finally (teorie)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:24:45

"Jezek Petr, Ing. (DELVINA)" wrote:

> Ale pak nevis, kde Ti chyba vyskocila.
> Nebo se da tam (Appliaction.onException) nejak odchytit nazev modulu,
> formu,
> cislo radku, obsah stacku, ..., kde k chybe doslo?

Ahoj,

Zkus se podivat na Delphi Debugging Package:

http://www.econos.de/software/borland/mapper/index.html

Zmena rozmeru JPEG onrazku (Was:DCOM)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:24:35

Miroslav �ipel wrote:

> Ahoj,
>
> mam obrazky ve formatu jpg o ruznych rozmerech a potreboval bych z nich
> vytvorit nahledy o rozmerech rekneme 100 x 100 a ty ulozit do souboru jako
> jpg.

Ahoj,

Napriklad takhle:

uses
Jpeg;

procedure CreateJpegPreview(const FileName: TFileName; PreviewSize: TPoint);
var
JpegImage: TJPEGImage;
Bitmap: TBitmap;
I: Integer;
begin
JpegImage := TJPEGImage.Create;
try
JpegImage.Performance := jpBestSpeed;
JpegImage.LoadFromFile(FileName);
Bitmap := TBitmap.Create;
try
Bitmap.Width := PreviewSize.x;
Bitmap.Height := PreviewSize.y;
Bitmap.Canvas.StretchDraw(Rect(0, 0, Bitmap.Width, Bitmap.Height), JpegImage);
JpegImage.Assign(Bitmap);
JpegImage.SaveToFile(Format('%sPreview_%s', [ExtractFilePath(FileName),
ExtractFileName(FileName)]));
finally
Bitmap.Free;
JpegImage.Free;

Se: TSearchRec;
I: Integer;
FileNames: TStringList;
begin
FileNames := TStringList.Create;
try
I := FindFirst('*.jpg', faArchive, Se);
while I = 0 do
begin
FileNames.Add(Se.Name);
I := FindNext(Se);
end;
FindClose(Se);

for I := 0 to FileNames.Count - 1 do
CreateJpegPreview(FileNames[I], Point(100, 100));
finally
FileNames.Free;

DLL knihovna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:25:03

Ales Vasicek wrote:

> [...]
> nedovoli k ni pristupovat. Nevite co s tim?
> Jak mam takovou knihovnu ladit (tzn kompilace, test, oprava, nova kompilace,

Ahoj,

Pokud ladis DLL v Delphi, tak musis v Run|Parameters do Host Application
zapsat tu aplikaci ze ktere ji volas. Dale viz help.

Vytvorenie suboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:25:22

Michal Hlav�� wrote:

> Zdravim,
> nevie niekto akym sposobom by sa dali zapisat do binarneho suboru data z
> formulara. Mam vo formulari napr. listbox, editbox, memo, richedit. Tie data
> myslim, captions, texts, tstrings, atd. Uz som tento problem raz nadhodil a
> vsetci mi poradili ako to zapisat do ini file, ale ja si chcem urobit
> vlastny format bin. suboru. Vedel by som to urobit tak, ze vsetky tieto
> premenne by som natvrdo ukladal do file, ale to sa mi nezda vobec rozumne a
> univerzalne. (D3/CS)

Ahoj,

To je trochu problem. Delphi umi ukladat a vytvaret komponenty ulozene
ve streamu, ale pokud chces jen nastavit vlastnosti jiz existujicich tak
je to trochu horsi. Jedna moznosti je v RxLib, ale tam je tusim jen INI
nebo registry.

subclassing ...

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:26:39

Peter Hrenovcik wrote:

> Cavte.
>
> Mozte mi niekto poslat kratucky priklad na vytvaranie podtried okna.
> Vsetky moje pokusy so zdrojakmi z "Pruvodce vyvojare" skoncili zrutenim
> W95.

Ahoj,

A k cemu to presne potrebujes ?

MDI, PageControl a Ctrl+Tab

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:26:31

Daniel Rott wrote:

> Mam MDI aplikaci a v nekolika MDIchild oknech mam
> PageControl. Kdyz zmacknu Ctrl+Tab tak se prepnou
> MDI okna. Chtel bych aby klavesa Ctrl+Tab "normalne"
> prepinala jednotlive TabSheety v PageControlu jako
> je tomu u non-MDI, ale klavesa se k memu oknu ani
> nedostane (KeyPreview:=True, OnKeyDown).

Ahoj,

Mohlo by to jit udelat treba takhle, ale muze to mit jeste problemy v
nekterych situacich:

procedure TMainForm.ApplicationEvents1Message(var Msg: tagMSG;
var Handled: Boolean);
begin
with Msg do
if (MainForm.FormStyle = fsMDIForm) and (Screen.ActiveForm <> nil) and
(Screen.ActiveForm.FormStyle = fsMDIChild) and
((message = WM_KEYDOWN) or (message = WM_KEYUP)) and (wParam = 9) and
(GetKeyState(VK_CONTROL) < 0) then
begin
SendMessage(hWnd, CN_BASE + Message, WParam, LParam);
TranslateMessage(Msg);
DispatchMessage(Msg);
Handled := True;

V D4 a nizsich verzich pouzij udalost Application.OnMessage, v D5 pak
komponentu TApplicationEvents.

WantTabs

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:27:16

Tomas Folprecht wrote:

> Dobry den,
> nevite nekdo, jak dostanu pomoci klavesnice fokus pryc z TMemo, ktere
> ma WantTabs nastaveno na True.

Ahoj,

napriklad takhle pomoci klaves CTRL+TAB a CTRL+SHIFT+TAB:

procedure TForm1.Memo1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if (Key = VK_TAB) and (ssCtrl in Shift) then
begin
SelectNext(TWinControl(Sender), not (ssShift in Shift), True);
Key := 0;

Komponenty pro anim. gif a mid/wav

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.9.1999 23:27:00

Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ wrote:

> Hi,
>
> m��ete mi pros�m n�kdo poslat schopn� komponenty pro anim. gif a pro mid/wav ?

Ahoj,

Animovany Gif je v RxLib. Potom ohledne MID a WAV, jde ti o prehravani nebo
o nejake dalsi oprerace s temito soubory. Na prehravani mas TMediaPlayer.

Fatal error pri doinstalovani komponent

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 28.9.1999 23:52:38

> Peter ROZIM wrote:
>
> Po preinstalovani W98 (kolky raz uz) som samozrejme instaloval aj
> Delphi 2.0 Standard ale ked som chcel pridat komponentu Zipmaster
> vyhlasili mi pri kompilacii fatal error a ze vraj nemozu najst
>
> wintypes.pas

Zkus zkontrolovat zda mas zapsane cesty ke komponentam v
Tools - Environmet Option - Libary - Library Path
Tam musi byt cesta k souborum komponent.

eL..

OT?: Internet a cookies

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.1999 00:22:53

Jan Naiser wrote:

> [...]
> bych se zeptat, jake mate zkusenosti, pripadne jake existuje riziko
> nabourani nebo vykradani dat na WIN9X pres inet a pomoci cookies.

Pokud vim nikde jsem o takovem pripadu necetl. Vzdy se jednalo o
nejake jine "diry". Ze samotneho principu totiz server nemuze dostat
jine udaje nez ty ktere k vam sam ulozil. To by snad musela byt v
prohlizeci naschval udelana dira typu "uloz cookie jmenem xxx a hodnotou
yyy a prohlizec by na to musel nejak reagovat odeslanim neceho jineho.
Nebo neco podobneho a to je asi moc silny kafe. Jinak si napadeni pomoci
cookies nedovedu predstavit.
Jina situace je, ze za urcitych (ne jednoduchych) podminek lze "tvarit"
jako jina domeny a tim prohlizec zmast k tomu aby mi poslal napriklad ty
cookies, ktere ve tvem prohlizeci ulozila napr. Altavita. Ale co z toho
ze ?. Takze doporucuji nebat se a zapnout si cookies (pripadne
prostudovat stavovy protokol HTTP - tam pochopis ze pro neopravnene
ziskavani dat nejsou cookies vubec vhodne).

> [...]
> Navic nasli jakysi clanecek o tom, ze si snad MS v nove verzi OS
> nechava prave nejakou takto zneuzitelnou skviru a setri to urady US.

Tyhle chyby ovsem nesouvisi s cookies

> [...]
> pripojeni nejak nabourat, coz asi nebude zas tak jednoducha
> zalezitost. Na pevne lince uz je asi prostor pro laborovani pripadneho

Samozrejme, ale malo byte staci ke zniceni tech dat takze bezpecnost je
na miste i pri dial-upu.

eL..

Windows na Linuxe

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.1999 00:31:19

Zdeno Jasek wrote:

> Tu otazku som mienil skor tak, ze by bolo vsetko na Linuxe a Windows 95 by bol
> totalne emulovany na vsetkych staniciach, teda aj na klientoch.

Pokud vim, resi se to tak, ze na Linuxu se pusti urcity SW a pak se
normalne instaluji Win95/98/NT. Takze jaky to ma smysl - licenci
neusetris a jeste budes mit s tim hybridem problemy, to nemuze byt nikdy
moc OK (aspon myslim).

eL..

Ochrana softwaru

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 29.9.1999 00:39:06

To mas samozrejme pravdu a to me napadlo taky. Je to spis akt nahody,
kdy je zaroven spustena aplikace a dial-up, a v tom okamziku to
nepozorovane :-)) odesles.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. z��� 1999 0:45
P�edm�t: Re: Ochrana softwaru

> Ted si predstav, ze ma nekdo dial-up a ono by mu to chtelo
> porad vytacet pripojeni... Coz se muze stat.

Zpomaleni programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.9.1999 23:42:02

Puvodni zprava, kterou napsal Jaroslav N�dhera dne 28 Sep 99,:

> U jednoho uzivatele (z nekolika set) se nam projevil nasledujici efekt: =
> Program V D2 u nej pracoval normalne. Ten samy program prevedeny do D4 =
> mu bezi mnohonasobne pomaleji, ale kdyz vypne NumLock bezi mu to =
> normalne. U ostatnich uzivatelu nema prepinani NumLock vliv. Vi nekdo co =
> s tim?

Chybu hledej v pocitaci, to bude pravdepodobne chyba v BIOSu.
NumLock, to je takova zapeklita klavesa, hodne BIOSu uz drive
s ni melo problemy.

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 28.9.1999 23:45:31

Puvodni zprava, kterou napsal Jan Naiser dne 28 Sep 99,:

> [...]
> ma registrovanych a kolik beha cernych (napr. podle reg. cisla, ktere se
> nekolikrat opakuje). Samozrejme je to urcity bic na piraty.

No jo, jenze takova informace je ti pak stejne na nic...

> [...]

=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 29.9.1999 01:22:35

Eticke neeticke - ja bych takovy software nikdy nekoupil!
Software, ktery z meho pocitace odesila jakekoliv informace
bez meho vedomi nekomu jinemu, ja povazuji za VIR!
Pokud takovou cinnost zjistim, tak leti takovej soft z meho
pocitace ven. A jestli by neco takoveho existovalo,
be uvedeni v licencnich podminkach, tak bych pozadoval
navraceni penez a pripadnou nahradu skody.
Jaro

> [...]
>
> Samozrejme to ma sva technicka uskali, o kterych se nechci dosiroka
> rozepisovat. Zajimal by me ale vas nazor a ovsem i pravni aspekt dane

Ochrana softwaru

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.1999 01:35:25

Jan Naiser wrote:

> [...]
>
> Samozrejme to ma sva technicka uskali, o kterych se nechci dosiroka
> rozepisovat. Zajimal by me ale vas nazor a ovsem i pravni aspekt dane

Podle mne to bohuzel mozna i trestne v pripade, ze by to odeslalo
jakykoliv udaj (i sebemene vyznamny) o uzivateli nebo jeho PC.
Jak je to pokud by to jen odeslalo svoje seriove cislo tak nevim.

Na pirata holt piratsky nesmis.

eL..

DLL knihovna

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 29.9.1999 06:33:23

Pokud v te hostitelske aplikaci pripojujes tu knihovnu pres LoadLibrary,
patrne jsi ji zapomnel uvolnit funkci FreeLibrary. Pokud ji pripojujes
staticky, bude tu patrne jiny problem, ale nevim, jak ho resit.

Ladeni muzes provadet zcela stejne jako u jakehokoli programu, pouze
musis v okenku Run/Parameters uvest nazev te hostitelske aplikace.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic
> [...]
> nedovoli k ni pristupovat. Nevite co s tim?
> Jak mam takovou knihovnu ladit (tzn kompilace, test, oprava, nova

Jak zav��t okno ShowModal ?

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 29.9.1999 07:24:37

Skoda, ze jsi necetl muj predesly mail - staci v techto citlivych
eventech na konci poslat zpravu na vlastni handle:

PostMessage(Handle,wm_close,0,0) a okno se zavre - respektive nabehnou
udalosti OnCloseQuery a OnClose, kde se mohou osetrit detaily ukonceni.

Cau Mira

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Kovac <kovac(zv)pvt.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 11:03
P�edm�t: Re: Jak zav��t okno ShowModal ?

Sorry, mas pravdu. Je to nechutne, ale asi bude treba nechat tento event
skoncit
a az potom nastavit ModalResult, takze najjednoduchsie bude dat tam
disablovany timer,
na zaver OnActivate okna ho enablovat a v OnTimer dat ModalResult:=mrOK.

Ochrana softwaru

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.9.1999 07:36:24

Souhlasim! Je to nejenom neeticke, je to svinstvo.
Nejenom odesilani informaci do inetu, ale i obraceny smer.
SW by nemel bez varovani na komunikaci s venkem ani sahnout.
Uz kvuli ochrane samotneho autora programu.
Neco naimplementuje spatne (vime, kolik sami nadelame chyb, ze?),
vznikne bezpecnostni dira a vsichni jsou v pruseru.

Souhlasim i s nazorem, ze je takovy program virus.
Myslim, ze je to obdoba utoku typu "nedostupnost sluzby".
V tomto pripade se autor programu snazi zahltit pripojeni k inetu.

Jura

> [...]
> be uvedeni v licencnich podminkach, tak bych pozadoval
> navraceni penez a pripadnou nahradu skody.

ShellExecute a mailto - pocet adres v To:

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 29.9.1999 07:42:34

Ach jo, skoda, ze ne vsechny :-)) Zilo by se nam lepe.

Mira

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. z��� 1999 15:05
P�edm�t: Re: ShellExecute a mailto

Mam dojem, ze nektere SMTP servery maji urcita
omezeni na pocet adresatu (tusim to byla u jednoho 100)
Nejspise schvalne, kvuli SPAMu.

Ochrana dat

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.9.1999 07:46:00

Jirka wrote:

> [...]
> na vice veci, ale uz si nevzpominam. Neberte to vsak jako ochranu
> tabulek Paradoxu. Chci jenom rict, ze jejich system nebyl az tak

Nechci ti kazit radost, ale Paradox 7 data nesifruje. Ma kolem
sebe sice hromadu cehosi, co dela spatny kompresni pomer, ale
data jsou videt dobre.

Zdenek Drvota wrote:

> Brilantni a zrejme spravny zaver!
> Takhle nejak to asi Inprise.CZ zamyslel :-)))

Nejak jsem si nevsiml, ze by Inprise CZ obtezovaly prodeje... :-))

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Windows na Linuxe

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 29.9.1999 07:51:45

no pokud vim ja tak na linux existuje emulator win95, bohuzel kdyz jsem o
tom cetl naposled tak pod tim bezela bezchybne akorat aplikace welcome :))).
No pry tedka pod tim bezi uz i office.
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. z��� 1999 0:31
P�edm�t: Re: Windows na Linuxe

> [...]
> normalne instaluji Win95/98/NT. Takze jaky to ma smysl - licenci
> neusetris a jeste budes mit s tim hybridem problemy, to nemuze byt nikdy

Budou Delphi pro Linux!

[*] Lubos Dusanic <lubos(zv)iname(tec)com> - 29.9.1999 08:07:02

Erik Salaj wrote:

> A dufam, ze to Delphi bude zadarmo a so zdrojakmi ;-).
>
> Erik Salaj

a sirit ho bude borland(tec)cz :)

--
lubos dusanic

mailto:lubos(zv)iname.com
http://www.crosswinds.net/~dusanic

Sdileni slozky

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 29.9.1999 08:08:03

No a me by zajimalo jak sdilet slozky pod DOSem ?Mam nainstalovaneho clienta
site microsoft pod dosem a TCPIP, ktery se loguje do NT domeny. Kdyz se
kouknu do oklnich poctacu na nejakem PCv siti tak toho clienta vidim. Ale
nevim jak nastavit to sdileni (zeby nekde v ini souboru ?).
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 26. z��� 1999 23:24
P�edm�t: Re: Sdileni slozky

> Ahoj,
>
> Nedavno se to tu probiralo, pro Win9x to hledej tady:
>
> http://www.delphi-jedi.org v sekci API Library - NetAPI for Win95/98
>
> --
>
> Petr Vones, amatersky programator

Legalni uzivani D5

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 29.9.1999 08:11:43

Podle mne by nejlepsim lakadlem byla kvalitni bezplatna technicka
podpora pro vlastni zakazniky. Prece jenom komunikovat s US nebo
s Prahou je rozdil. Kdyby se do krabice misto jine registacni karty
pribalilo CD s ceskymi produkty, tak to by bylo take zajimavejsi.
Myslim, ze o to prvni se uz Borland zacal snazit.
Jaro

> [...]
> === telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
> === mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===

Pruhledny formular

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 29.9.1999 08:18:37

Vytvor si obsluhu udalosti FormPaint
Jaro

> [...]
> nepoznal, ze tam nejaky formular je). Poradte prosim.
> -jof-
>

> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 29.9.1999 08:24:30

No konecne je lepsie byt slovakom ako cechom ... Alebo je ta karta taka rafinovana,
ze mysli aj na Slovensko ?

Este by mohol byt problem z komponentami, ktore boli vytvorene vo svete vo verzii
Delphi, ktora je na Nasom a Vasom uzemi nelegalna ...

----------------------------------
Igor Klepoch

DLL knihovna

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.9.1999 08:27:52

> [...]
> takovou nejde prepsat. Tusim, ze jednoduse zustala v pameti a system
> nedovoli k ni pristupovat. Nevite co s tim?

Volas pro tu knihovnu FreeLibrary(handle)? Vraci to TRUE?

> Jak mam takovou knihovnu ladit (tzn kompilace, test, oprava, nova kompilace,
> tes atd.).

V Run / Parameters vyplnis Host application aplikaci, ze ktere tu knihovnu
spoustis a F9 se nejprve spusti ta aplikace a otevreny projekt je projekt
knihovny, no a tam si muzes davat treba i breakpointy.

Josef Cerny
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private: peppa(zv)post(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

install BDE registre

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 29.9.1999 08:31:29

[P��loha v souboru: iwz.zip]
Install sheeld soubor pre nastavenie obsahu registrov pre Interbase, Oracle, MS SQL, SyBase, Dbase, Paradox.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/

Ochrana softwaru

[*] MIKE� P�emysl <premysl.mikes(zv)otr.br.ds.mfcr(tec)cz> - 29.9.1999 08:32:35

Rad bych prispel i svym subjektivnim nazorem.
Ja si myslim, ze to jde i s vedomim zakaznika a je to docela efektivni,
chce to ale mit e-mailovy udelator nebo byt dosazitelny na e-mailu.
Zakaznik si nainstaluje software, pri instalaci se automaticky odesle
pozadavek na licencni soubor, ktery mu dojde treba do 2 hodin (to si
myslim je prijatelne, samozrejme nema cenu s tim otravovat zakaznika u
softu za par stovek).
Po doruceni odpovedi s patricnou licenci se aplikace aktivuje.
Samozrejme to neresi dalsi nelegalni kopirovani, apod., ale to uz se da
zase osetrit jinak. Myslim si ze u drazsiho software se tato metoda
distribuce licenci osvedcuje a je to urcite mensi krec jak zasilani
licenci na diskete klasickou postou.
Samozrejme zakaznik musi byt s touto formou predem obeznamen a musi s ni
souhlasit. Myslim ze pro licencovani nejakych drobnych aplikaci, kde
potencialnim zakaznikem muze byt ledaskdo to nema vyznam, ale treba pro
urcitou cilenou skupinu zakazniku, u nichz se da s uspechem
predpokladat, ze disponuji e-mailem, se toto da aplikovat.
Odeslani pozadavku na licenci e-mailem bez vedomi zakaznika by ale zcela
jiste bylo nezakonne, protoze zakaznik sice nemusi znat zdrojovy kod
programu nebo jeho zpusob vyroby, ale kazdopadne musi byt informovan
(stejne jako u kazdeho jineho vyrobku) o vsech jeho funkcich a takovem
zpusobu vyuzivani, ktere mu nezpusobi skodu - coz se u odeslani
jakekoliv informace bez vedomi uzivatele neda vyloucit.

Premysl Mikes
> [...]
>
> Samozrejme to ma sva technicka uskali, o kterych se nechci dosiroka
> rozepisovat. Zajimal by me ale vas nazor a ovsem i pravni aspekt dane

Ochrana softwaru

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.9.1999 08:32:08

> [...]
>
> Samozrejme to ma sva technicka uskali, o kterych se nechci dosiroka
> rozepisovat. Zajimal by me ale vas nazor a ovsem i pravni aspekt dane

Staci se odpojit od internetu a aplikaci nainstalovat.
Nemuzes prece funkcnost aplikace podminovat aktivnim pripojenim.

Josef Cerny

* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
[...]

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 29.9.1999 08:49:54

Nazdarek,

tady Ti posilam kousek kodu, jak ukladam ja formular pomoci TFileStream.
TiskForm je promenna typu TForm, kterou vytvarim za chodu a vkladam na ni
komponenty. Pri tomto ulozeni se to uklada jako celek vcetne komponent a
jejich nastaveni. Paklize bys chtel ukladat jednotlive komponenty, tak to
udelas stejnym principem, jenom v cyklu budes prochazet formular a ukladat
vsechny (nebo vybrane) komponenty.

Miroslav Mares

procedure THlavniForm.TBUlozClick(Sender: TObject);
var
i, j: Integer;
Stream: TFileStream;
Writer: TWriter;
StringListS, StringListK: TStringList;
begin
if TiskForm = nil then Exit;
if SaveDialog.Execute then
begin
Stream := TFileStream.Create(SaveDialog.FileName, fmOpenWrite or
fmCreate);
Writer := TWriter.Create(Stream, 4096);
try
Stream.WriteComponent(TiskForm);
finally
Writer.Free;
Stream.Free;

> [...]
> sa moc nedozvedel. Vdaka.
>
> Michal Hlavac
> Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

Ochrana programu a ochrana sharewaru

[*] zblunk(zv)atlas(tec)cz - 29.9.1999 08:52:58

Zdravim panove
chtel bych se pridat do vasi diskuze ohledne pokusu nekterych programu o registraci po telefonu.
mam tu ted napsany jeden programek = slouzi v podstate
k vzdalenemu ovladani pocitace(umi koniny jako sledovani
obrazovky,sledovani zprav,yasilani , umi zasilat charakteristiku daneho pocitace na danou adresu atd) cele je to udelno jako komponenta a samozrejme jsem udelal i terminalovy prg. co vy na to aby takovy program se aktivoval
po urcite dobe(viz shareware -30 dni) a v urcitych casovych intervalech posilal
nejake informace(treba jednou denne pokud je pusteny pocitac) .
Samozrejme vse by bylo uvedeno v licenci a program by
na svou aktivitu upozornil

Mno mejte se

Internet a cookies

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 29.9.1999 09:07:50

> [...]
>pripojeni nejak nabourat, coz asi nebude zas tak jednoducha
>zalezitost. Na pevne lince uz je asi prostor pro laborovani pripadneho

Pri vytacanej linke sa aj meni IP adresa pripojenia z neakeho mnozstva,
ktore poskytuje poskytovatel, takze je to este komplikovanejsie.
Cital som o moznostiach firewalow, ktore by mohli celkom pomoct.
Myslim ze sa dost pouziva riesenie medzi server a linku
dat neaku sunku s Linuxom, ktory dokaze filtrovat odchadzajuce
pakety a niektore alebo vsetky zakazat. Nepoznam situaciu presnejsie
(mozno zase nedostanem von tie veci, ktore potrebujem), ale
napriklad by sa asi dalo zakazat posielat data na M$ ??
A este jedna pripomienka : IE 50 pri instalaci vyzaduje pripojenie
na inte, bez toho sa nenainstaluje (alebo uz existuje neaka finta) ?
Pred tym si moze vselico pozriet na disku ...

----------------------------------
Igor Klepoch

velkost pracovnej plochy

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 29.9.1999 09:08:46

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

caute

nevie z vas nahodou niekto ako zistim skutocnu velkost plochy, totiz ked pouzijem prikaz screen.width a sreen.height, tak mi ukaze povedzme rozlisenie 1024x768
( to co je nastavene vo windows ), ale skutocna plocha je o nieco mensia, povedzme kvoli liste windows( dole na obrazovke ) a napr. panelu zastupcov z officu ( vpravo na obrazovke ).

co s tym
DIK

Ing. J�n Kuch�r
Katedra inov�ci� a rein�inieringu
SjF TU Ko�ice, Park Komensk�ho 9
040 01 Ko�ice
tel. : 095 / 602 2589, e-mail : kuchar(zv)tuke.sk

BATCH

[*] Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz> - 29.9.1999 09:28:44

Zdravim delfisty a mam problem:

V .BAT file mam nejprve program, psany
v DELPHI 4.0. Tento program vytvori a nejak
(nepodstatne) naplni tabulku. Po skonceni
tohoto programu je jako dalsi radek .BATu
prikaz COPY, abych tuto tabulku a dalsi soubory
dostal na misto urceni.

Problem je v tom, ze po startu aplikace DELPHI
hned bezi prikaz COPY a neceka na skonceni
DELPHI aplikace (jak tomu byvalo v mS-DOSU)
Vznika kolize, protoze se COPY snazi kopirovat
neco, co jeste neni hotove.
Sally, porad, prosim...

Diky.
Jirka M.

Legalni uzivani D5

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.9.1999 09:39:00

S tim notebookem postreh z Cesko-Slovenske hranice. Vozte s sebou i doklad o vlastnictvi
notebooku. Chteli mi ho zabavit do te doby, nez dolozim jeho nabyti.
Stalo se mi to vloni 15.6.1998 na hranicnim prechodu Vlarsky priesmyk.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software

> Od: Lubos Dusanic [SMTP:lubos(zv)iname.com]
> Odesl�no: 29. z��� 1999 8:06
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Legalni uzivani D5

> :))
>
> --
> lubos dusanic
>
> mailto:lubos(zv)iname.com
> http://www.crosswinds.net/~dusanic

Internet a cookies

[*] Z�vada Ji�� <zavada(zv)atcomp(tec)cz> - 29.9.1999 09:45:40

Ahoj,

myslim, ze z pouziti cookies nemusis mit obavy, jsou jen nastrojem, ktery
umozni www serveru poznamenat si (ulozit) na stanici klienta udaje, u
kterych potrebuje, aby mu je klient vracel pri kazde jejich dalsi vzajemne
komunikaci. Nejedna se o "pumpovani" dat ze stanice klienta, server dostava
jen to, co si tam sam ulozil. S cookies prisel Netscape a rychle se vzily,
zpravidla jsou pouzivany k identifikaci klientu, protoze http protokol
bohuzel neumoznuje primo jednoduse odlisit komunikaci konkretniho klienta od
komunikace ostatnich. Existuje nekolik zpusobu, jak obejit nutnost pouziti
cookies pri identifikaci requestu jednotlivych klientu, ale s cookies je
vyreseni identifikace nejsnadnejsi.

Diry do bezpecnosti IE4 se pokud vim tykaly nedostatecne ochrany proti
prunikum k souborovemu systemu nahranim a spustenim ActiveX componenty,
ktera byla pro utok napsana, dale o podobny zadrhel pri praci s java applety
- proste netransparentni a nove technologie, sice progresivni, ale jejich�
podpora byla nedostatecne overena z hlediska bezpecnosti. Pro zabezpeceni PC
pripojenych do internetu jsou k dispozici reseni komplexni, nejen postavene
na uchovani bezpecnosti lokalnich dat na PC proti pruniku prohlizecem (via
http), ale i na urovni pristupovych prav (filesystem), zabezpeceni na urovni
pripojeni (firewall, proxy) - to je asi tak standard.

Jiri Zavada
zavada(zv)atcomp(tec)cz
jzavada(zv)telecom(tec)cz
069/6961543
0602/769548

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Naiser [mailto:tua(zv)ltm(tec)cz]
Odesl�no: 28. z��� 1999 20:36
Komu: Delphi konference
P�edm�t: OT?: Internet a cookies

[...]

DTapi

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 29.9.1999 09:52:27

Hi lidi,

tak po par dnoch studovania a programovania mam vyvynutu beta verziu balicka
DTAPI
ktory obsahuje momentalne jednu komponentu TDTapi, urcenu pre datovu
komunikaciu.
Pripravujem tiez komponentu TDPhone ktora bude urcena pre telefonnu komunikaciu,
bude
vediet, nadviazat tel. spojenie, vytvorit konferenciu a ine moznosti TAPI

Ak ma niekto zaujem sa pozriet na beta verziu , napiste mi

Ivan Turcan

Development specialist
(Delphi,C++ , Assembler, Interbase, Informix, WinBase602)

WDE HomePage: www.software602(tec)cz/wde

Tel: +421-88-4137 935
e-mail: iturcan(zv)gamo.sk
WWW Server: www.gamo.sk
GAMO a.s.
Slovakia

Ochrana softwaru

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 29.9.1999 10:28:53

Ahoj lidi,
podle meho nazoru:
software stoji pod nekolik desitek tisic: pak se nevyplati s tim blbnout a
musi se hledat jina cesta jak zprijemnit platicimu zakaznikovi zivot a tim
padem nutit lidi ke koupi
software stoji vice jak nekolik desitek tisic:
zde uz se nevyplati zertovat a prichazi hw klic, takoveto programy se take
prodavaji jinak nez Office nebo Windowz (nutna navsteva atd.)

Shrnuti: nezlobte se na me, ale vsechny ty ochrany a registrace jsou jenom
serepeticky, ktere stejne (kdyz to vubec bude stat za to) nekdo obejde a je
vyhodnejsi se zabyvat vychytavanim chyb a staranim se o platici zakazniky
nez programovat nebo vymejslet nejaky ochrany. Na tohle tema se tu bojovalo
uz nekolikrat a k nicemu to nevede.

Marek Soukup

ShellExecute a mailto

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 29.9.1999 10:30:12

To neni kvuli spamu. E-mail se da odesilat a nemusi mit vubec hlavicku
To:. Tak to take chodi od spameru.

Zdenek Drvota wrote:

> [...]
> V�c: Re: ShellExecute a mailto
> Datum odesl�n�: Tue, 28 Sep 1999 07:30:30 +0200
> Po�tovn� prog.: Microsoft Outlook Express 5.00.2314.1300

Karel Kral, informatik
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Jak se vlastn� "vytv���" Form

[*] Luk� Zach <L.Zach(zv)Aquasoft(tec)cz> - 29.9.1999 10:35:49

Kdysi jsem si kdesi skopiroval tohle:

Order of Event Handlers
-----------------------
Create
Show - Visible
ReSize
Activate - Visible
Paint - Visible
Close
Close query
Deactivate
Hide
Destroy

Pozor na to, ze spustite-li aplikaci napr. na NT prikazem "start [aplikace]
/min" (najede minimalizovane), VUBEC nedojde k OnShow ani k OnActivate
(divam-li se na predchozi seznamek, predpokladam, ze nedojde ani k OnPaint).

Chcete-li se totiz dostat ve vasi aplikaci k lizu pri kazdem prepnuti do ni
(Alt+Tab) a to bez ohledu na to, zda je minimalizovana nebo ne, musite se
povesit na "Application.OnActivate".

Konkretne pripadne takto:

TMainForm = class(TForm)
Panel1: TPanel;
Edit1: TEdit;
SpeedButton1: TSpeedButton;
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormShow(Sender: TObject);
procedure FormDestroy(Sender: TObject);
procedure SpeedButton1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
ApplRunning : boolean;
end;

begin
// sem se dostaneme po kazdem Alt+Tab
end;

procedure TMainForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin

Lukas Zach, programator
Aquasoft s.r.o.
E-mail:luki(zv)aquasoft(tec)cz

Od: Jirka Mikan <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz>
Komu: DELPHI <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. z��� 1999 9:28
P�edm�t: BATCH

> [...]
> (nepodstatne) naplni tabulku. Po skonceni
> tohoto programu je jako dalsi radek .BATu
> prikaz COPY, abych tuto tabulku a dalsi soubory

DLL knihovna

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.9.1999 10:59:27

To co psal Pepa plati pro dynamicky linkovane knihovny. Pokud ji mas linkovanou staticky, musis
ukoncit aplikace, ktere knihovnu vyuzivaji.

> [...]

> spoustis a F9 se nejprve spusti ta aplikace a otevreny projekt je projekt
> knihovny, no a tam si muzes davat treba i breakpointy.

[*] Luk� Zach <L.Zach(zv)Aquasoft(tec)cz> - 29.9.1999 11:21:13

Kdyby to bylo na NT, poradil bych spustit Delphi aplikaci pomoci "start
MUJ.EXE /wait". Jinak bych zkusil, zda nepomuze aplikaci volat jeste z
jineho BAT, ktery je volan z toho hlavniho:

RUN.BAT
-------
call Aplikace.bat
copy soubor

Aplikace.bat
------------
MUJ.EXE

To by na sebe melo pockat, ne?

------------------------------
[...]

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 29.9.1999 11:21:30

> [...]
> hned bezi prikaz COPY a neceka na skonceni
> DELPHI aplikace (jak tomu byvalo v mS-DOSU)
> Vznika kolize, protoze se COPY snazi kopirovat

Ten delphi program musis spusti pomoci prikazu START.EXE s parametrem pro
cekani.

Priklad:

C:\WINDOWS\COMMAND\start /w programdelphi.exe
COPY blebleble

atd.==[ Libor Krayzel ]================================
[...]

[*] Jan Naiser <tua(zv)ltm(tec)cz> - 29.9.1999 11:25:34

> Pokud takovou cinnost zjistim

To je prave ono. S tim prisel pred casem jeden muj znamy, ze koupil
jakysi soft, ktery to snad bez upozorneni dela (pokud to neni jenom
kachna). Ted jde o to, jestli se to da nejak na PC (pokud by se to
opravdu delo) odchytit.

Naprogramovat to neni az takovy problem, ale mne se prave nelibi,
pokud se neco deje na PC bez meho vedomi, proto jsem se zeptal na
nazory ostatnich. Trosku to souvisi s OT, ktery tu probehl o "Billove
lednicce".

Vetsinou delam kusovky na miru, takze tato varianta mi nehrozi. Spis
jsem se nad tim ted zamyslel, jelikoz jsem trosku automatizoval
posilani informaci od zakaznika ke mne E-Mailem, abychom mohli ve
zkusebni dobe doladovat program a oni nemuseli porad hledat neco na
disku a komprimovat a odesilat. A kdyz jsem videl, co vsechno jde
pomoci E-Mailu udelat, tak me to vcera napadlo. "Toz sem se zeptal".

Diky za nazory, Honza Naiser.

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ing. Jaroslav �ke��k <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. z��� 1999 1:22
P�edm�t: Re: Ochrana softwaru

> [...]
> be uvedeni v licencnich podminkach, tak bych pozadoval
> navraceni penez a pripadnou nahradu skody.

Petr Vones a vytvorenie suboru

[*] Michal Hlav�� - 29.9.1999 11:29:28

Zdravim,

myslim, ze ste ma nepochopili. Ja potebujem do bin. suboru ulozit len hole
da ta, ktore zada uzivatel pri praci s porgramom. napriklad: editbox.text,
richedit.tstrings, atd. Nic viac. Ale nechcem to robit tak, ze vsetky tieto
premenne musim natvrdo po jednej ulozit do toho file.

[...]

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 29.9.1999 12:11:55

> [...]
> nejake informace(treba jednou denne pokud je pusteny pocitac) .
> Samozrejme vse by bylo uvedeno v licenci a program by

Myslim, ze at program dela cokoliv, co neni predmetem
funkce toho programu (treba formatuje harddisk),
neda se nic namitat, pokud se uzivateli pred provedenim
akce zobrazi dialog "Chcete to? - Ano/Ne".
Jestli by to upozorneni bylo potvrzeni s moznosti neudelat to,
nevidel bych problem. Myslim ale, ze by nemel napr. zamejlovat
a potom ohlasit, ze poslal nejaky mejl.
BTW
Stejne tak si myslim, ze by melo jit pri instalaci vybrat
adresar, kam se to ma nainstalovat, ze by se nemely prepisovat
(v nejhorsim pripade aspon bez varovani) soubory, ktere jsou
uz od drive na disku. Je pravda, ze to spousta programu
nedodrzuje - klasickym prikladem je ODBC, se kterym si kazdy
dela co chce. Myslim, ze by v takovych pripadech stalo za uvahu
vymahat na autorovi nahradu skody za cas straveny resenim
vznikleho problemu.

Shrnu:
to, ze si program dela co chce a ani zavazne skutecnosti nekonzultuje
s obsluhou, je prinejmensim drze chovani. A jako uzivatele by nemeli
pouzivat nelegalni SW, stejne tak programy si nemohou radit v pocitaci
jak je napadne. Jinak je to poskozovani cizi veci.

Jura

BATCH

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 29.9.1999 12:24:10

Pokud to nechces kopirovat v DELPHI,tak pro BAT soubor existuji i podminky a cykly
a nenu nic jednoduzsiho, nez testovat existenci toho souboru.

> [...]
> hned bezi prikaz COPY a neceka na skonceni
> DELPHI aplikace (jak tomu byvalo v mS-DOSU)
> Vznika kolize, protoze se COPY snazi kopirovat

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 29.9.1999 12:47:45

Tak pouzij Controls na formulari:

System.Assign(Soubor,'formular.txt');
System.Rewrite(Soubor);
for i:=0 to ControlCount-1 do begin
if Controls[i] is TEdit then begin
WriteLn(Soubor,TEdit(Controls[i]).Name+'='+TEdit(Controls[i]).Text);
end else if Controls[i] is necojineho then begin
WriteLn(Soubor, necojineho, myslim ze princip je jasny
System.Close(Soubor);

Daniel

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: Delphi F�rum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. z��� 1999 11:29
P�edm�t: Petr Vones a vytvorenie suboru

> [...]
> premenne musim natvrdo po jednej ulozit do toho file.
>
> Michal Hlavac
> Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

dbf - memo bez BDE

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 29.9.1999 12:48:57

Zdar,
nerad otravuju, protoze se to tu uz asi resilo, ale uz jsem vyzkousel tolik komponent, a NIC :-(

Proto se na Vas obracim s prosbou, jestli nekdo nevite o komponente (DataSetu),
ktera dokaze otevrit paradoxovskou DBF tabulku a to i s fieldem typu
MEMO a to vse bez BDE

predem d�ky

.............Honza honzal(zv)mis-net(tec)cz

PS: a pokud mozno Free

BATCH

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 29.9.1999 11:53:03

Kopiruj to primo v DELPHI (nebo to vytvor jiz na cilovem miste).

Od: Jirka Mikan [SMTP:BLIK sro MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz]
Odesl�no: 29. z��� 1999 8:29
Komu: DELPHI
P�edm�t: BATCH

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 29.9.1999 12:53:07

Ahoj,

nasel jsem to ve svem archivu:

> [...]

> mensia, povedzme kvoli liste windows( dole na obrazovke ) a napr.
> panelu zastupcov z officu ( vpravo na obrazovke ).
> �
> co� s tym
> ����������������������������������������������������������������������
> ������������� DIK
> �
>
> Ing. J�n Kuch�r
> Katedra inov�ci� a rein�inieringu
> SjF TU Ko�ice, Park Komensk�ho 9
> 040 01 Ko�ice
> tel. : 095 / 602 2589, e-mail : kuchar(zv)tuke.sk <mailto:kuchar(zv)tuke.sk>

Mapovani

[*] Zikl Petr <ZIKLP(zv)rtime.felk.cvut(tec)cz> - 29.9.1999 12:31:03

Zdravim vsechny.
Nevim jestli se tu jiz neco podobneho nepsalo, protoze sem se prave
prihlasil, ale zajimalo mne, jak se da v Delphach namapovat disk z
jineho pocitace. Taky by mne zajimalo jak osetrit, kdyz dany pocitac
nebude zapnuty.

Diky moc.

dosenv v NT

[*] Lubor Martinsky <lubor.martinsky(zv)dctrade(tec)cz> - 29.9.1999 13:31:40

Zkousel jsi to nastavit pres autoexec.nt ?? ( je v adresari
WINNT\System32 ).
Lubor

Od: Jirka Mikan [mailto:BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz]
Odesl�no: 29. z��� 1999 9:29
Komu: DELPHI
P�edm�t: BATCH

[...]

[*] Tomas.Jotov(zv)pregis(tec)cz - 29.9.1999 14:52:48

V NT se prom�nn� nastavuj� p�es tento po��ta� --> prav� tla��tko my�i -->
vlastnosti --> Vlastnosti syst�mu.

> [...]

> nevite nekdo jak v NT nastavit promennou dosu (z prikazoveho radku se
> nastavuje set neco=neco) v D3 tak aby se to projevilo ve vsech dosovych

dbf - memo bez BDE

[*] Jansta Kv�toslav <KJ(zv)lcs(tec)cz> - 29.9.1999 15:51:48

�us,

no tak jestli sch�n� freeware, tak to jsem taky ��dk� nena�el, tak jsem to
musel nakonec
�e�it extern�m txt souborem, rychlost na��t�n� byla v pohod�.

jinak co Topaz: : http://www.softsci.com/ ?
to stoj� $99
tam p�ou : BLOB support, snad by se to dalo vyu��t.....

Database Files:
* Standard dBASE III, dBASE IV and FoxPro 2.x database files
with memo field support
* BLOB support (limited only by disk space)
* Up to 33 open database files (default can be increased)
* Up to 2.1 billion records per file (limited by disk space)
* Maximum record size: 4000 Bytes
* Maximum number of fields per record: 255
* Maximum field size: 254 bytes Sl�va,

Kv�toslav JANSTA, v�voj HELIOS(r)
LCS International, a.s., Slezsk� 96, Praha 3
Telefon : 02 / 691 13 80, linka 224
E-mail: KJ(zv) lcs(tec)cz
http://www.lcs(tec)cz/> ----------
> [...]
> Odpov�di: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> Odesl�no: 29. z��� 1999 12:48
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: dbf - memo bez BDE
>
> Zdar,
> nerad otravuju, protoze se to tu uz asi resilo, ale uz jsem vyzkousel
> tolik komponent, a NIC :-(
>
> Proto se na Vas obracim s prosbou, jestli nekdo nevite o komponente
> (DataSetu),
> ktera dokaze otevrit paradoxovskou DBF tabulku a to i s fieldem typu
> MEMO a to vse bez BDE
>
> predem d�ky
>
> .............Honza honzal(zv)mis-net(tec)cz

Ochrana softwaru

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 29.9.1999 15:57:09

Ja pouzivam ucetnictvi od Ciegler sw (JU) za 3500,-.
Ma to hardware ochranu a neni s tim zadny problem.
Klidne to mohu mit nainstalovano ve firme, doma a jeste na
notebooku. Jenom si prestrcim klic a je to.
Nac vymyslet takove hloupe konstrukce. K cemu je
dobra informace o poctu nelegalnich kopii, kdyz s tim bez jineho
zpusobu ochrany stejne nelze nic delat, to opravdu nechapu.
Jaro

> [...]
> disku a komprimovat a odesilat. A kdyz jsem videl, co vsechno jde
> pomoci E-Mailu udelat, tak me to vcera napadlo. "Toz sem se zeptal".

Free report generator

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 29.9.1999 16:25:15

SQL Report Builder 1.4e bola uvolnena (free). Mozete stiahnut na
http://free.netlap.hu/4321/
Registracia je zadarmo - Staci napisat email na moju adresu.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/

Legalni uzivani D5

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.9.1999 18:35:08

Ing. Jaroslav Ske��k wrote:

> [...]
> pribalilo CD s ceskymi produkty, tak to by bylo take zajimavejsi.
> Myslim, ze o to prvni se uz Borland zacal snazit. Jaro

Mno, ja bych videl tyto varianty:
1. Drahy soft + levna/zdarma podpora,
2. Levny soft + drazsi podpora (coz je i skoleni atp.)

Varianty Levny+Levny nebo Drahy+Drahy jsou hovadiny, ta druha
uplne nejvetsi.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

BATCH

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 29.9.1999 18:04:59

Tohle nepomuze! Efekt s druhym BAT bude stejny!
Parametr /w bych dal hned za START, jinak by se mohlo stat,
ze se spusti MUJ.EXE a JEMU se preda parametr /wait !!!
### Luk� Zach napsal dne 29 Sep 99, v 11:21 :
> [...]
> MUJ.EXE /wait". Jinak bych zkusil, zda nepomuze aplikaci volat jeste z
> jineho BAT, ktery je volan z toho hlavniho:

Ale to ja vim, myslel jsem pocet adresatu v prikazu
T <adresat1>
T <adresat2>
T <adresat3>
T <adresat4>
atd.
pro SMTP server, ne seznam v hlavicce, tam skutecne
nemusi byt nic nebo cokoliv ;-)
### Karel Kral napsal dne 29 Sep 99, v 10:30 :
> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 29.9.1999 18:04:58

misto prikazu
PROGRAM.EXE
se tam musi dat:
start /w program.exe
dulezity je ten parametr /w (WAIT)

Od: "Jirka Mikan" <BLIK_sro_MIKAN(zv)pha.pvtnet(tec)cz>
Komu: "DELPHI" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
V�c: BATCH
Datum odesl�n�: Wed, 29 Sep 1999 09:28:44 +0200
> [...]

SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu

Ochrana programu a ochrana sharewaru

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 29.9.1999 18:04:59

Proste to je asi neco takoveho, cemu M$ rika NetMeeting 3
a dava to zadarmo k Windows, resp. IE :-))
### zblunk(zv)atlas(tec)cz napsal dne 29 Sep 99, v 8:52 :
> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 29.9.1999 19:26:38

On Wed, 29 Sep 1999, Petr Brant wrote:

> nasel jsem to ve svem archivu:

Ahoj, nezkousel jsem to, ale bude to fungovat i kdyz si nekdo hodi taskbar
treba doleva nebo kdyz tam bude mit ten osklivej panel z officu?
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Ochrana softwaru

[*] Kry�tof Hoder <hoder(zv)seznam(tec)cz> - 29.9.1999 19:30:05

Pokud vim, tak je to (alespon v USA) silne nelegalni, a na firmy, jejichz
programy toto delaly je uz podano mnoho trestnich oznameni. I kdyby se to
ale nikdo nedozvedel, tak protoze je to nelegalni, nepujde to asi moc dobre
pouzit pri zalobe proti tem piratum.
Nicmene by treba slo registracni cislo overovat (s vedomim uzivatele)
online - takto by se kontrolovala duplicita, ale take by to nebylo 100% -
sice by uz nestacilo jen dat kamaradovi s vypalenym CD papirek s
registracnim cislem, ale slo by to vcelku trivialne cracknout - bud napsat
generator reg cisel nebo zaridit, aby si program myslel, ze komunikuje
online se svym serverem a pritom do nej cpat predem pripravene odpovedi
(zmenit kod funkce pro INet komunikaci nebo v local siti udelat server
podobny tomu tvemu).

Krystof
> [...]
>
> Samozrejme to ma sva technicka uskali, o kterych se nechci dosiroka
> rozepisovat. Zajimal by me ale vas nazor a ovsem i pravni aspekt dane

Ochrana softwaru

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 29.9.1999 20:54:09

No vidis to, a ja to koupil ;-).

Resp. pouzivam programek ClipMate (http://www.clipmate.com), ktery v
podstate dela to, ze co strcim do schranky to tam zustane a muzu si to
kdykoliv zpetne najit a pouzit (napr. vlezu nekam, nasypu do schranky 10
veci a pak je v dalsi aplikaci 'vysypu' kam potrebuju. Ale o to ted nejde...

Stahnul jsem si nejake demo a po vyprseni jsem nekde schrastil nejaky
piratsky kod (tak jo, jsem hajzl, uzavam). No ale po nejake dobe mi to
napsalo, ze kod neni spravny. Inu vygeneroval jsem si jiny kod a to se zase
to par dni jelo se stejnym vysledkem. Tak jsem pouvazoval, zda ten softik
opravdu chci nebo ne (zjistil jsem ze bez nej by byl muj pocitacovy zivot
naprosto sedivy a fadni) a rozhodl jsem se ho koupit. Sup na jejich web,
kliknout na Buy It, namaltit cislo platebni karty a hle, okamzite mi to dalo
klic k odemknuti - od te doby pohodicka.

Takze podle me ten soft leze nekam po Inetu a overuje licenci kod s databazi
legalnich uzivatelu. Nevim jak casto tam leze, ale asi to dela, protoze
pokud se nedostane na Inet, tak chodi i s 'kradenym' klicem. Dale nevim,
jestli tam leze i PO zaregistrovani na serveru (nebo toho po prvnim overeni
necha).

Tohle mi pripada jako asi nejlepsi zpusob ochrany software (zatim), ktery
jsem videl. Sice to pokryva ochranu jen na uzivatele, kteri lezou na Inet,
coz ale budou casem vsichni. Je to jedina sance, jak se vyporadat s hackery,
kdy je u vetsiny shareware programu s novou verzi temer okamzite i nejaky
crack. Samozrejme, ze to neni uplne stoprocentni, ale aspon neco...

Mac

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Eticke neeticke - ja bych takovy software nikdy nekoupil!
> Software, ktery z meho pocitace odesila jakekoliv informace
> bez meho vedomi nekomu jinemu, ja povazuji za VIR!

Internet a cookies

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 29.9.1999 20:10:46

Po mne to zadne pripojeni behem instalace nechtelo,
odkud mas tu instalaci IE5? (Napr. v CD casopisu
INTERNET byly takove problemy ...)

### Igor Klepoch napsal dne 29 Sep 99, v 9:07 :

> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 29.9.1999 22:27:15

Nazdarek,

> [...]
IJK> ( to co je nastavene vo windows ), ale skutocna plocha je o nieco mensia, povedzme kvoli liste windows( dole na obrazovke ) a napr. panelu zastupcov z officu ( vpravo na obrazovke ).

-~===~---~===~---~===~---~===~-
var obraz:TRect;
*** SystemParametersInfo(SPI_GETWORKAREA,0,(zv)obraz,0); ***
-~===~---~===~---~===~---~===~-
(ten GetSystemMetrics je blbej a me silne nevyhovuje)

To JE VSECHNO .. pak uz jen :

obraz.Right ..... prava souradnice
obraz.Left; ..... leva
obraz.Bottom ..... spodek
obraz.Top ..... horejsek

je to Pracovni plocha - tzn. pokud mas nahore Office Toolbar,
dole taskbar, vpravo treba Dalsi Toolbar tak to muze
dopadnout treba i takhle :

napr. v 800x600, pri sirce/vysce toolbaru = 50
obraz=(right:750;left:=0;top:50;bottom:550);
takze pokud chces formular (napr. frmDDraw) pres celou
UZIVATELSKOU obrazovku tak udelas :

frmDDraw.Left:=obraz.Left;
frmDDraw.Top:=obraz.Top;
frmDDraw.Width:=obraz.Right-obraz.Left;
frmDDraw.Height:=obraz.Bottom-obraz.Top;

Ja to tak delam a funguje to super.

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Legalni uzivani D5

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 29.9.1999 23:51:52

To je stupidni vec. Nemohou ti nic zabavit. Nemas za povinnost sebou vsude
vlacet doklady od osobnich veci.
Taky po tobe mohli chtit fakturu od auta, uctenku od fotaku, od kosile a
kalhot. Proc te rovnou nesvlikli do naha, kdyz jsi na vsechno nemel uctenky?
Jaro

> [...]
> Budovatelska 459
> Ostrava - Poruba, 708 00
> tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

Soubory FOXPRO format *.ESL

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 30.9.1999 00:40:12

environment:Win98/95 CZ,Delphi STANDART 4.0 (Build 5.104)Update Pack 2
RxLib 2.60
keywords:FOXPRO,*.ESL

Zdravim.
Mam za ukol zajistit import dat do Paradoxove tabulky z aplikace napsane
ve FOXce ktera ale pouziva nejaky soubor formatu *.esl.
Zante nekdo ten format a jak se mu dostanu na "zoubek"?

Predem dik.

eL..

Soubory FOXPRO format *.ESL

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 30.9.1999 06:01:28

Soubory .ESL a .ESO jsou pouze knihovny pro runtime FoxPro, Asi jako VBRunxx.DLL pro Visual Basic. Neni co prekladat.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 30. z��� 1999 0:40
P�edm�t: Soubory FOXPRO format *.ESL

> [...]
> ve FOXce ktera ale pouziva nejaky soubor formatu *.esl.
> Zante nekdo ten format a jak se mu dostanu na "zoubek"?

Internet a cookies

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 30.9.1999 06:59:55

On Wed, 29 Sep 1999, Igor Klepoch wrote:

> A este jedna pripomienka : IE 50 pri instalaci vyzaduje pripojenie
> na inte, bez toho sa nenainstaluje (alebo uz existuje neaka finta) ?
> Pred tym si moze vselico pozriet na disku ...

Ahoj, IE5 vyzaduje pripojeni pouze pokud potrebny soubr nenajde na disku.
Necha se taky nastavit instalace, ktera jenom stahne potrebne soubory na
disk a nic neinstaluje.
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Nova verze KEdit 2.44

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 30.9.1999 07:27:15

[P��loha v souboru: kedit244.zip]
Toto je v�ced�ln� zpr�va form�tu MIME.

Zasilam novou verzi

Pekny den (rano, vecer i noc) preje
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
KOPR software Pavel ZIDEK mailto:kopr(zv)kopr(tec)cz
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm http://www.kopr(tec)cz
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

SQLserver pro Win zdarma-zkuste (was Windows na Li

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 30.9.1999 07:43:03

Od: Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz>> Po mne to zadne pripojeni behem instalace nechtelo,
> odkud mas tu instalaci IE5? (Napr. v CD casopisu
> INTERNET byly takove problemy ...)

Jde o to, co instalace obsahuje. Pokud mas kompletni instalaci (asi 70MB), nepotrebujes pripojeni na internet. Pokud mas jen instalacni program, pak potrebujes pripojeni na internet, ze ktereho se pak taha cela instalace.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare

Internet a cookies

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 30.9.1999 08:00:29

Zdravicko,

ja jsem taky instaloval IE5 bez jakychkoliv problemu na stroje, ktere
nejsou pripojeny do internetu a funguje to. (IE 5.0 CZ z Chip CD 6/99).

Od: Zdenek Drvota [SMTP:drvota(zv)zds(tec)cz]
Odesl�no: 29. z��� 1999 21:11
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Internet a cookies

> [...]

e-mail: info(zv)zds(tec)cz
Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:

[*] Petr Hodbod <hodbod(zv)mendelu(tec)cz> - 30.9.1999 08:25:45

Jo a jeste jeden postreh z konference na ktery jsem zapomnel. Ptal jsem se pokud si
koupim produkt venku a nebudu chtit podporu, ze mi je celkem jedno jak se na mne
bude tvarit Borland cz, ale jak by to bylo s financakama. No a odpovedt je
nasledujici: "Koupit si to muzete, nam se jevite jako nelegalni uzivatel a
pravdepodobne financaci se zaptaji nas zda jste legalni uzivatel ci nikoliv a mi mu
rekmem ze pro nas nejste, takze opet utru a nemam nic. Tak to uz by opravdu chtelo
nejakeho pravnika at se na to podiva ze?
Petr

Ivan Turcan wrote:

> [...]
> Delphi for AS/400 popripade CORBU a prg s tym suvisiace. Pretoze tieto
> gyganticke niekolko stotisicove produkty sa daju ovela lacnejsie kupit mimo CZ.
> Spominam si na jedneho zakaznika (pocas mojeho posobenia u Inprise CZ ) ktory
> mal zaujem prave o Delphi connect for SAP , tento sa napokon rozhodol kupit
> produkt niekde v Svaiciarsku pretoze tam mu ponukli ovela lepsiu cenu .
>
> Predstavte si ze Microsoft CZ a Microsoft SK by mali podobnu scestnu myslienku
> ako Inprise CZ.
> V tom pripade by ste si museli pri kazdom prechode hranic preinstalovat pocitac

Chyby v D5

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 30.9.1999 09:21:31

> [...]
> komponentami, i v pripade demoprikladu. Nekolikerym opakovanym
> oteviranim a zaviranim Delphi jsem dostal Delphi az do stavu

S IBX komponentami pracuji dost stejne jako predtim s jejich
predchudci FIB komponentami (NT i WIN 98, D5 Pro) .
Z uvedenych komponent nepouzivam pouze DBNavigator a IBTable
jsem pouze chvili zkousel (pouzivam IBDataset). zadne podobne
problemy jsem nepozoroval. Pouze kdyz jsem ponechal
IBDatabase pripojenou a database nebyla dostupna fyzicky
(doma ji nemam na serveru), tak jsem dostaval chybiove hlasky,
ktere se naopak s prichodem D5 a IBX podstatne zcivilizovaly.
(Namisto drivejsich Acces violation a vselijakych vyhruzek,
normalni chybova zprava).

Jiri Binder

Interbase Depress

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 30.9.1999 09:29:44

InterBase Depress

Vazeni kolegovia,
neviem, ci uz niekto z vas skusal pouzivat Interbase Express (IE) v
Delphi 5, ja som to vsak skusal a bol som rozcarovany. Pri praci som
pouzival TIBDataset, ktory sa odporuca, lebo je vraj rychlejsi nez
TIBTable a TIBQuery. Tu su moje skusenosti z IE v Delphi 5 Enterprise
Trial:

1) IE je dnes uz asi jediny nastroj pre pristup k SQL serverom, ktory
nevie zo SELECTu vygenerovat UPDATE, INSERT, DELETE. Je az neskutocne,
kolko riadkov kodu musi napisat programator, aby rozchodil zadavanie do
jednej tabulky v InterBase. Pri preklepe TIBDataSet ohlasi sice chybu a
vypise chybne slovo, nepovie vsak, ci chyba nastala v prikaze Select,
Insert, Delete, Update alebo Refresh, takze neostava nic ine, ako
prehladavat jeden po druhom.
2) IE vobec nepodporuje pracu s Data Diagramom v D5 pre linkovanie
master/detail. D5 teda nijako specialne neeviduju, ze by ste mali cosi
ako IE nainstalovane - skratka, je to aj nadalej nezavisla kniznica z
webu.
3) Z 1) a 2) vyplyva, ze vytvorenie datoveho modulu pomocou IE trva 3 -
5 krat dlhsie ako vytvorenie rovnakeho modulu nad objektami
vyuzivajucimi stare (dobre?) BDE.
4) Ocakaval by som podporu autoinkrementacneho mechanizmu priamo v
TIBDataSete.
5) Perlou na zaver je "ibctrls.hlp" v ktorom sa docitate, ze zrejme
existuje este jeden TIBDatabase, ktory je iny nez TIBDatabase z IE.
Tento help totiz obsahuje popis metod, ktore TIBDatabase vobec nema.

Myslim, ze Borland odviedol polovicatu pracu a lepsie by urobili, keby
IE nechali len ako komponenty na CD, ktore je mozne do D5 doinstalovat.
Koniec - koncov, presne tak to posobi.

Dufam, ze su to len nedostatky Trial verzie, alebo som nieco prehliadol.
Prosim, napiste, ake mate skusenosti s tymto balikom, lebo naozaj som na
pochybach, ci IE je to prave orechove...

Ochrana softwaru

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 30.9.1999 09:31:40

> [...]

>kdy je u vetsiny shareware programu s novou verzi temer okamzite i nejaky
>crack. Samozrejme, ze to neni uplne stoprocentni, ale aspon neco...

Opravdu?
A co kdyz hacker crackne i toto overovani? Zvlaste pokud by se takovato
praktika bezne rozsirila a vedelo se o ni tak se na to zameri.
Nejlepe pak pro hackera je kdyz vsichni na takovouto ochranu budou
pouzivat nejakou standardni knihovnu (kolik z vas dokaze neco takoveho
naprogramovat samostatne). To se to pak crackne jednou a pak uz
jako na bezicim pasu.
Dokonce by se na to dal napsat univerzalni soft
"Crack ochrany knihovnou od Martina Kubecky.exe".
Takze zadny pokrok, ale jen drze chovani programu.

Jeste k tomuto:
Myslis ze generator GUID je taky VIR?

Rob

Problem s proxy

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 30.9.1999 09:36:09

Pro pristup k FTP pouzivam FTP komponentu z baliku Internet Component Suite od F.Pietta. Mam Delphi 2.
Normalne mi program funguje, ale mam problemy s pripojenim pres proxy.
V baliku je HTTP komponenta, ktera ma property proxy, proxyport. Kdyz to nastavim, tak HTTP krasne funguje pres proxy, ale u FTP komponenty nic takoveho neni a nepodarilo se mi to nijak rozchodit.
Jde to nejak jednoduse s timto balikem komponent?
Nebo uvitam i doporuceni jine FTP komponenty, ktera to bude umet.

Ing. Petr Slovak
e-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
url: http://www.trilog(tec)cz
tel: 0603 / 501 642
SMS: +420603501642(zv)sms.paegas(tec)cz
==============================

velkost pracovnej plochy

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 30.9.1999 10:24:05

At 09:08 29.9.1999 +0200, =?iso-8859-2?B?SW5nLiBK4W4gS3VjaOFy?= wrote:
> [...]
>( to co je nastavene vo windows ), ale skutocna plocha je o nieco mensia, povedzme kvoli liste windows( dole na obrazovke ) a napr. panelu zastupcov z officu ( vpravo na obrazovke ).

function ScreenRect(taskBar:boolean):TRect;
begin
if taskBar then
SystemParametersInfo(spi_getworkarea,0,(zv)Result,0)
else begin
Result.left:=0;
Result.Right:=GetSystemMetrics(SM_CXSCREEN);
Result.Top:=0;
Result.Bottom:=GetSystemMetrics(SM_CYSCREEN)

function ScreenSize(taskBar:boolean):TSize;;
begin
with Result,ScreenRect(taskbar) do begin
cx:=Right-Left;
cy:=Bottom-Top

SQL Monitor v D4

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 30.9.1999 10:25:17

Ahoj,
jde nejak nastavit, aby SQL monitor z D4 fungoval stejne jako z D2?
Tj. aby monitoroval spustene aplikace primo ze systemu (bez Delphi)?
Dik.
Leos

BATCH

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 30.9.1999 10:28:53

At 09:28 29.9.1999 +0200, Jirka Mikan wrote:
> [...]
>hned bezi prikaz COPY a neceka na skonceni
>DELPHI aplikace (jak tomu byvalo v mS-DOSU)
>Vznika kolize, protoze se COPY snazi kopirovat

START.exe bez parametru vypise:

Spusti program pro Windows nebo MS-DOS .

START [moznosti] program [argumenty...]
START [moznosti] dokument.ext

/m[inimized] Spusti novy program minimalizovany (na pozadi).
/max[imized] Spusti novy program maximalizovany (v popredi).
/r[estored] Spusti nov� program obnoveny (v popredi). [vychozi]
/w[ait] NEVRATI SE DOKUD druhy program existuje.

BATCH po ixte

[*] Luk� Zach <L.Zach(zv)Aquasoft(tec)cz> - 30.9.1999 10:31:09

Windows scripting je dobry to jo, ale na mouchu bych nebral tezkej kulomet.

Pokud jde o volani aplikace z bat, predsunuteho pred prikaz copy, bezne to
pouzivam a funguje to (NT server 4.0+SP4).

Co se tyce /wait parametru, mas pravdu, ma byt samozrejme PRED volanim EXE.

------------------------------

Od: jof(zv)email(tec)cz [mailto:jof(zv)email(tec)cz]
Odesl�no: 30. z��� 1999 11:35
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Delay

[...]

Delay

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 30.9.1999 12:49:35

Zkus Wait.

> [...]

> Dekuji
> -jof-
>

> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 30.9.1999 12:53:26

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Tibor Galik [mailto:tgalik(zv)vsz.sk]
> Odesl�no: 30. z��� 1999 12:41
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Ochrana softwaru
>

> Ahoj,
> tiez uvazujem o ochrane svojho SW. Sami asi vieme najlepsie,
> ako sa da SW ziskat.

Myslim, ze prijdes o vice tvorbou nejake ochrany
nez kdyz se na to vykasles. Nekdo Tvuj SW asi bude pouzivat nelegalne,
ale na druhou stranu kdyby mu nefungoval, tak by ho asi nekoupil a hledal
neco
podobneho, co by mohl mit zadarmo. Takze ani dobra ochrana IMHO
neprinese efekt ve forme vetsiho prodeje SW. Takze naklady na ochranu
jsou vlastne vyhozene oknem. A hajzlik, ktery mne tak okrada,
ten mne nezajima = at se treba zalkne.

Navic ochrana muze nejakym zpusobem ztrpcovat zivot legalnimu
uzivateli a to asi nechces.

Jura

Databazy

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 30.9.1999 11:57:16

Od: Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk>> Heloo,
> [...]
> Skusil som ju umiestnit do prvej Frm a pred vyvolanim aplikacie Pdxrbld.exe som napisal Database1.close;Database1.free.

Ochrana softwaru

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 30.9.1999 13:00:44

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Robert Kindl [mailto:rob(zv)exec(tec)cz]
> Odesl�no: 30. z��� 1999 9:32
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Ochrana softwaru

> Jeste k tomuto:
> Myslis ze generator GUID je taky VIR?

Ty mas nejaky generator GUID, ktery posila informace
Microsoftum, nebo co? Na mem pocitaci se uz par takovychto
cisel vygenerovalo a myslim, ze se nikomu nic neposlalo.
Z toho plyne - podle mne to neni vir.

Jura

Databazy

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 30.9.1999 13:22:01

Je potreba tu tabulku zavrit pomoci Close, t.j. pokud jsi ji otevrel tak
pouhe zavreni formulare ji nezavre.
Ono je zkutecne nejlepsi pouzivat komponentu Database, protoze pak lze jen
zavolat Database1.Connected := False ;
a muzes reindexovat.

> [...]
> Ale ked mam nastavenie pre tabulku Active:=false a v pgm dam Tbl.Open,
treba mi potom na Frm.OnClose dat Tbl.Close, alebo sa to prevedie

Delay

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 30.9.1999 13:43:35

Pozdrzet svuj thread muzes pomoci funkce Sleep z WinAPI.

Ahoj
Daniel

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <jof(zv)email(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 30. z��� 1999 11:34
P�edm�t: Delay

> [...]
> Dekuji
> -jof-
>

> --- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 30.9.1999 13:51:21

At 11:57 30.9.1999 +0100, Tibor Galik wrote:
>Ale ked mam nastavenie pre tabulku Active:=false a v pgm dam Tbl.Open, treba mi potom na Frm.OnClose dat Tbl.Close, alebo sa to prevedie automaticky pri uzatvoreno Frm ?

Citace z Db.pas:

destructor TDataSet.Destroy;
begin
Destroying;

Close;

FDesigner.Free;
if Assigned(FDataSources) then
while FDataSources.Count > 0 do
RemoveDataSource(FDataSources.Last);
FDataSources.Free;
if Assigned(FFields) then
DestroyFields;
FFields.Free;
FFieldDefs.Free;
FConstraints.Free;
inherited Destroy;
end;

Specialne u Paradoxu je nejaky problem s nastavenim LOCAL SHARE u BDE aliasu. Mohlo by to souviset.

Delay

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 30.9.1999 12:56:55

Sleep

M&B

> [...]

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Free unit - SerialNumber, DelphiRunning, registers

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 30.9.1999 14:01:31

At 10:33 30.9.1999 +0200, TUNGLI Jan wrote:
> [...]
> funkciu pre serial number disku,
> funkciu, ci delphi je spusteny
> procedury pre pracu s Windows Registrami,

Nacucne se mi to jako archiv s neocekavanym koncem..

BTW: at je je delphi spusteny prikladam..
{ e-mail: xmojmr(zv)volny(tec)cz

Simuluje Delphi IDE running.

Pro �sp�n� pou�it� je pot�eba p�idat modul na �eln� m�sto do Uses v Project Source.

tj.
program BlaBla;
uses
IDERunning,
Forms,
...;

zaru�en� funguje pro:
TSyntaxMemo
TExtPageControl
Titan
RSD stromov� datov� komponenty

vzhledem k tomu, �e tento jednoduch� mechanismus detekce pou��vaj� i jin� auto�i,
funguje pravd�podobn� i pro jin� sou��stky.

d�kladn�j�� detekce by m�la sledovat bin�rn� zdroj oken ( modul procesu ) a ten
pak porovnat podle bin�rn�ch sn�mk� ( kusy k�du na vybran�ch pozic�ch atp. ).
pon�vad� napodobenina tohoto by musela v nejhor��m p��pad� vypadat stejn� jako Delphi
samo, muselo by se p�istoupit k od��znut� detek�n�ch ��st� z aplikace.

Za b�hu by se mohly odchytit jakmile volaj� syst�m a pak sledov�n�m z�sobn�ku je naj�t
v pam�ti. Problematick� by mohla b�t jejich odpreparace, proto�e modifikace k�du za b�hu
je ve Windows zt�en� n�sobn�m pou�it�m stejn�ho k�du pro v�ce aplikac� - pro�e�to je chr�n�n�
proti z�pisu.

Jednodu��� se zd� jejich znehybn�n� je�t� ve studen�m stavu - po kompilaci prozkoumat EXE
a od�ezat je kdy� nejsou p�i v�dom�. V�hoda: simula�n� mechanismus nemus� b�t vestav�n� do
programu. Nev�hoda: nalezen� t�chto sou��st� vy�aduje jejich d�kladn�j�� pr�zkum v TD32, a to
pro ka�d� p��pad jednotliv�.

}
unit IDERunning;

uses Windows;

type
TFakeWindow=class
private
Handle:HWND;
public
constructor Create(AClassName:ShortString; ACaption:ShortString);
destructor Destroy;override;
end;

constructor TFakeWindow.Create;
var
WndClass:TWndClass;
begin
ACaption:=ACaption+#0;
AClassName:=AClassName+#0;

FillChar(WndClass,sizeof(WndClass),0);
WndClass.hInstance:=HInstance;
WndClass.lpszClassName:=(zv)AClassName[1];
WndClass.lpfnWndProc:=(zv)DefWindowProc;

RegisterClass(WndClass);
Handle:=Windows.CreateWindow((zv)AClassName[1],(zv)ACaption[1],0,cw usedefault,cw usedefault,cw usedefault,cw usedefault,0,0,HInstance,nil)
end;

destructor TFakeWindow.Destroy;
begin
DestroyWindow(Handle);
inherited

count:integer;
fakes:array [0..5 { TUNE: }] of TFakeWindow;

atoms:array [0..0] of Atom;

// zajist�, �e FindWindow usp�je
procedure CreateWindow(className:string; caption:string);
begin
fakes[count]:=TFakeWindow.Create(className,caption);
inc(count)
end;

initialization
count:=0;
FillChar(fakes,sizeof(fakes),0);

{
Dream controls:
CreateWindow('TAlignPalette',cokoliv)
CreateWindow('TAppBuilder',cokoliv)
CreateWindow('TPropertyInspector',cokoliv)

TSyntaxMemo:
CreateWindow('TAppBuilder',cokoliv) p�ed vytvo�en�m komponenty

TExtPageControl:
CreateWindow('TAppBuilder','Delphi 3' nebo 'C++ Builder') p�ed inicializac� modulu

Titan:
CreateWindow('TAppBuilder',cokoliv)
CreateWindow('TPropertyInspector',cokoliv)
CreateWindow('TApplication','Delphi 3') p�ed inicializac� modulu

RSD:
CreateWindow('TPropertyInspector','Object Inspector') p�ed inicializac� modulu

PlasmaTech ShellControl Pack:
AddAtom(''ShellControlPackFVC') p�ed inicializac� modulu
}
CreateWindow('TAlignPalette','Align');
CreateWindow('TAppBuilder','Delphi 3');
CreateWindow('TPropertyInspector','Object Inspector');
CreateWindow('TApplication','Delphi 3');

{ $DEFINE HACKER}
{$IFDEF HACKER}
MessageBox(0,'adf','bb',0);
if FindAtom('xx')=123 then exit;
if GlobalFindAtom('xx')=123 then exit;
{$ENDIF}

atoms[0]:=AddAtom('ShellControlPackFVC');

finalization
while count>0 do begin
fakes[count-1].Free;
dec(count)
end;
for count:=Low(atoms) to High(atoms) do DeleteAtom(atoms[count])
end.

Zahadne kousani delfina

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 30.9.1999 14:11:53

At 10:52 30.9.1999 +0200, Petrik wrote:
>jenze pri trasovani to nedela ! dela to pouze pri
>rychlem runu (F9).

Jine chovani pri trasovani a pri behu vypada na zavislost na momentalnim obsahu pameti. Vznika to treba pri pouziti promenne pred inicializaci. Obsah pameti pred inicializaci je nedefinovany. Trasovace obvykle pamet pripravujou pucovanim, takze se muze zdat, ze a=0 i kdyz nikde nebylo a:=0. Neco jineho je stav objektu po vytvoreni, kde vsechny fields jsou vynulovane coz zajistuje "class function TObject.InitInstance.."

Prebuilduj cely projekt a prohlidni si Warningy - jeden z nich pojednava o pravdepodobne neinicializovanych promennych.