Resources in DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.10.1999 22:36:30

"Filip R��i�ka" wrote:
> mam nasledujici problem. V resources DLL knihovny mam ulozeny bitmapy
> pod urcitymi jmeny. Potreboval bych vedet, jak tato jmena programove z
> resourcu 'vytahnout' (napr. do StringListu).
> Vim, ze existuji API funkce EnumResourceNames a EnumResNameProc, ale
> nevim, jak s nimi presne nalozit.

Ahoj,

Napriklad takhle:

procedure ResourceNamesToStrings(AModule: HMODULE; ResType: PChar; List: TStrings);

function EnumResNameProc(Module: THandle; ResType: PChar; Name: PChar; lParam: LPARAM): Boolean; stdcall;
begin
TStrings(lParam).Add(Name);

List.BeginUpdate;
EnumResourceNames(AModule, ResType, (zv)EnumResNameProc, LPARAM(List));
List.EndUpdate;

LibHandle: HMODULE;
begin
LibHandle := LoadLibraryEx('VCLDB50.BPL', 0, LOAD_LIBRARY_AS_DATAFILE);
Win32Check(LibHandle <> 0);
try
ResourceNamesToStrings(LibHandle, RT_BITMAP, ListBox1.Items);
finally
FreeLibrary(LibHandle);

Pretypovanie

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.10.1999 22:36:46

Michal Hlav�� wrote:

> Zdravim,
> da sa pretypovat ListBox.Items z TStrings na napr. TCurrencyEdit z RX
> Components?

Ahoj,

A k cemu by to melo byt ? ListBox.Items je seznamem polozek v ListBoxu,
je typu String. Pokud chces k temto polozkam jeste ulozit nejakou dalsi
informaci, tak muzes vyuzit vlastnosti TStrings.Objects.

Software pro Help

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.10.1999 22:36:02

Slavek Rydval wrote:

> ****Ano, je to zadarmo nekolik desitek naprosto zbytecnych mega
> pro uzivatele, ktery
> a) nema internet a slysel o nem jen ve zpravach v souvislosti
> s pornem
> b) ma W95
> c) ma aplikaci, kde help pouziva jen zridka a pokud jej chce, pak
> rychle
>
> Nechci tady rikat, ze HTML help je zbytecny, ale zakaznici
> nekterych firem jej opravdu nemaji zapotrebi a naopak by je
> otravoval.

Ahoj,

Kdyz ono dnes lze HTML uz povazovat za "zakladni" format, podobne jako
obycejny textovy soubor. I kdyz nekdo jeste nema Internet, tak se stejne
drive nebo pozdeji s nejakym dokumentem v HTML formatu setka. Nastesti
uz ve Win95 OSR2 je alespon IE3, takze bych IE opravdu povazoval za
zakladni soucast pouzitelne instalace Windows. Ohledne HTML helpu je ale
opravdu problem s rychlosti, hlavne na starsich strojich. Klasicky help
v tomto zatim vitezi.

OT:pouzivani betaverzi (was:Chyby v D5)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.10.1999 22:37:12

Jan Fiala wrote:
> To neni jen vec Delphi. Napr. jsem zjistil, ze kazde otevreni IE5.0 v W98 (PII s 64MB RAM) si sezere asi 0.5 % systemovych zdroju, ktere po zavreni NEVRATI !!!
> Takze chvili brouzdate, sledujete, jak ubyva systemovych zdroju a kdyz se dostanete tak na 2% restartujete pocitac a pokracujete v praci.

Ahoj,

To je opet tim ze pouzivas betaverzi, cokoliv od Microsoftu co neni alespon
verze x.01 je vicemene nepouzitelne :-) Platilo to u W95, IE3, IE4 a stejne
tak o IE5. Pouzivam IE4.01SP1 bez problemu s ubyvanim systemovych zdroju ci
zatuhavanim systemu (jak tomu bylo u IE4.0).

D3 Profi : Programy pod Win95 a Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.10.1999 22:37:42

Martin Lasevic wrote:

> Dalsi problem je blikani modrych tlacitek. Pokud okno dostane focus, u W95
> se hodi do popredi.
> U W98 nikoliv, pouze zacne modre blikat tlacitko v taskbaru. Jak toto
> odstranit?

Ahoj,

Da se to udelat treba takhle:

function SetForegroundWindow98(Wnd: HWND): Boolean;
var
ForeThreadID, NewThreadID: DWORD;
begin
if GetForegroundWindow <> Wnd then
begin
ForeThreadID := GetWindowThreadProcessId(GetForegroundWindow, nil);
NewThreadID := GetWindowThreadProcessId(Wnd, nil);
if ForeThreadID <> NewThreadID then
begin
AttachThreadInput(ForeThreadID, NewThreadID, True);
Result := SetForegroundWindow(Wnd);
AttachThreadInput(ForeThreadID, NewThreadID, False);
end else
Result := SetForegroundWindow(Wnd);
end else Result := True;

W98 Second Edition (Was: Chyby v D5)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 03.10.1999 22:37:00

Zbysek Hlinka wrote:

> Kdo vi, W98 se opravdu chovaji dost divne. Co to je SE a kde se k
> tomu da prijit?

Ahoj,

To presne nevim. Neco vic je o tom v rubrice Win95/98 Sveta Namodro. Ale
rozhodne se vyplati se na to podivat nebo se radsi vratit k Win95 OSR2
(pokud je mas).

http://svet.namodro(tec)cz/go/r-rubrika.asp?id=29

Co je horsi, po W98 budou patrne jeste dalsi ne-NT Windows :-(

Problem s LocalSQL

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 03.10.1999 22:48:23

Vladislav Cadsky wrote:

> Me tohle funguje:
> with TQuery.Create do begin
> sql.text := 'update "C:\Program Files\DataSoft\Obalky\osoby.db" set
> tisk=false, priznak=true';
> ExecSql;
> free;
> end;

Diky. Pomohlo to.

eL..

Legalni uzivani D5

[*] Luk�s Gallina <johndelphi(zv)atlas(tec)cz> - 3.10.1999 14:20:59 -0700

Zbysku,
nemohu s tebou jinak nez souhlasit. Je-li Inprise CZ oficialnim zastoupenim
fy Inprise Corp, clovek by cekal,
ze neco takoveho prece Inprise CZ nemuze projit....Ja bych cekal, ze kdyz si
koupim Delphi treba v Japonsku tak si upgrade muzu koupit treba v USA....ja
si prece kupuji produkt fy Inprise Corp a ne japonske pobocky....

Jestli tohle Inprise Corp neuhlida, pak je neco podivneho v tehle firme....

S pozdravem

Lukas Gallina (Luk�s)
racek(zv)devacomm(tec)cz

Hledejte mimozemstany, jsou zde: http://setiathome.ssl.berkeley.edu/

Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>

> Aha. Totiz jedna se o to, ze zazkaznik dostava data na disketei s SW od
> dodavatele a chce ty data (cenik a nektere vazby mezi vyrobky) natahnout
> do mnou vytvoreneho programu resp. je pravidelne aktualizovat aby mel
> vse v jednom. (ostatni dodavatele davaji rozumna data). No a na diskete
> jsou akorat dva soubory exe a vyse zmineny *.esl a to mne zmatlo. Kounul
> jsem na exe (ma skoro 4MB) a data jsou v nem videt.

Problem. FoxPro totiz umoznuje zahrnou jakykoliv soubor do aplikace (tedy i tabulku vcetne indexu). Nevidim moznost, jak data z aplikace automaticky vytahnout. Jedina moznost, ktera me napada je pouzit nejaky program, ktery dekompiluje projekty FoxPro (Refox, AntiPro), ale je tu moznost, ze autor to pomoci podobneho programu proti dekompilaci ochranil (sifrovano) a navic by to byla vzdy rucni prace.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 4.10.1999 07:06:41

Jestli to chces zkompilovat, tak ve zdrojakach mas readme.

Kdyz si stahnes ode mne zkompilovanou verzi, je tam jednoduche
redme jak se to nainstaluje az po uzivani.

ODBC driver se nainstaluje tim, ze spustis instalacni program.
Pak k tomu pristupujes jak k ostatnim ODBC zdrojum.

Od: Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 1. ��jna 1999 15:06
Predmet: Re: Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ? Ano PostgreSQL.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>> Jan Fiala wrote:

> [...]
> tak o IE5. Pouzivam IE4.01SP1 bez problemu s ubyvanim systemovych zdroju ci
> zatuhavanim systemu (jak tomu bylo u IE4.0).

Mam nainstalovanu verzi, kterou jsme obdrzeli na Delphi developers day, a ktera je
5.00.2314. Nevim o tom, ze by to byla betaverze.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

instalace BDE + knihovny MSSQL

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 4.10.1999 08:12:52

Installsheeld ti nainstaluje vsetko potrebne ale musis zapisat potrebne veci
do registrov.
Nedavno som poslal subor z inmstallsheeldu, kde su potrebne informacie,
ktore treba zapisat do registrov. Ak chces poslem ti to.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Matejovsky <pema(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. okt�ber 1999 18:51
P�edm�t: instalace BDE + knihovny MSSQL

> [...]
>MSSQL server co jsem nedavno nasel v konferenci a knihovnu ntwdblib.dll,
>kterou kopiruji do systemu.
>
>Testovaci PC jsou ciste Windows 95 OSR2 s nastavenym TCP/IP
>
>Po nainstalovani na testovaci PC a naslednem spusteni programu se zobrazi
>hlaska "unable to inicalize databaze engine $error 2109" nebo "unable to
>inicalize databaze engine $error 2A06".
>
>Prosim o radu, co mam jeste kopirovat za knihovny nebo co mam zapsat do
>registru nebo co delam spatne ....

>Petr Matejovsky pema(zv)seznam(tec)cz , programator,administrator a technik

MenuItem

[*] Konference DELPHI <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 4.10.1999 08:27:24

Cau,

> [...]
> polozku. Ja potrebuju vedet, jak uzivatel postupoval
> k one polozce(jako kdyz pisete nazev souboru i s cestou).

Napadaji me dve moznosti:

1) strukturovany Tag - pri vytvareni znas kde je co vnorene, tak muzes do
Tagu dat treba jeden byte index, druhy byte prvni uroven, treti byte druhou
uroven, ctvrty byte treti uroven.

2) nebo si napis metody na osetreni udalosti i pro OnClick toho submenu a
hlidej si to takto: vleze se do submenu -> krome toho, co delas ted, si
jeste nekam poznac, do ktereho submenu jsi to vlezl (napr. do nejakych tri
promennych, pro kazdou uroven jednu (resp. pole)). Vleze se do polozky ->
nekde mas promenne (resp. pole) s identifikaci jednotlivych urovni, pres
ktere se slo.

Hezky den.
---
Martin Bodlak, ATLAS consulting, spol. s r. o.
Corporate: http://www.atlascon(tec)cz, bodlak(zv)atlascon(tec)cz
Private : http://members.xoom.com/bodlak, martin.bodlak(zv)iname.com
Tel. 069-6616432 (office), 0603-490135 (private)

Ktery z handlu je App handle ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 4.10.1999 08:44:45

Z sve aplikace spoustim jine aplikace, nektere psane v Delphi,
ale i jine (napr. Word, Excel aj.). Aplikace spustim pres
CreateProcess, takze mam v ProcessInformation, jejich
handle i ID procesu a hlavniho threadu. Spustene aplikace
periodicky hlidam, zda uz neskoncily pomoci
GetExitCodeProcess.
Kdyz chci muzu aplikaci pozadat o ukonceni:
PostThreadMesssage(dwThreadId,WM_QUIT,0,0)
Popr. ji ukoncit nasilim:
TerminateProcess(hProcess,1);
Jak ji ale zobrazim ?
Priklad: Uzivatel si jiz jednou spustil editaci nejakeho
souboru (spustim Word), ale pak se prepne zpatky
do hlavni aplikace (tj. do te me) a chce spustit znovu
Word. Ja vsak vim ze Word jeste bezi a chtel bych
jej tedy zobrazit. Word vsak muze byt minimalizovan
nebo byt nekde pod hromadou oken. Chtel bych jej
tedy hodit do popredi, a nejlepe mu dat i focus.

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 3. ��jna 1999 22:36
P�edm�t: Re: Ktery z handlu je App handle ?> Daniel Rott wrote:

> Ahoj,
>
> Nejak se to uz zamotava :-) Co ma byt ucelem, jaky parametry zadavas a co
> to ma vlastne delat ?
>
> Petr Vones, amatersky programator

Nezavisly formular v DLL

[*] Miroslav Jarolimek <m.jarolimek(zv)softdec(tec)cz> - 4.10.1999 08:52:43

Diky moc,

je mi skoro az stydno jak to bylo jednoduchy :-)

( jo a v funguje to i v DLL )

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 3. ��jna 1999 22:44
P�edm�t: Re: Nezavisly formular v DLL

> [...]
>
>type
> TForm3 = class(TForm)
> private
> procedure WMEnable(var Msg: TWMEnable); message WM_ENABLE;
> public
> { Public declarations }

> Form3: TForm3;
>
>implementation
>
>{$R *.DFM}
>
>{ TForm3 }
>
>procedure TForm3.WMEnable(var Msg: TWMEnable);
>begin
> inherited;
> if not Msg.Enabled then EnableWindow(Handle, True);

problemy s del*.MB soubory

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 4.10.1999 08:58:12

----P�vodn� spr�va-----
Od: Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 1. okt�ber 1999 15:32
Predmet: problemy s del*.MB soubory

Ahoj
Nevite nahodou jaknikaji soubory typu del5.MB ? Zatim se mi podarilo
odpozorovat ze pravdepodobne souviseji s cached update query.
Pravda.
Ovsem problem je ten ze tyto soubory vznikaji za behu programu v tom samem
adresari kde je prave spusteny EXE program. Kdyz se tedy spusti program
vicekrat na jednom pocitaci, vsechny *.MB soubory vynikaji ve stejnem
adresari. Nastesti ten mechanismus si to odlisuje tim cislickem nakonec
takze kdyz se spusti 1 program vicekrat, tak neni problem.
Ovsem problem nastane kdyz se 1 program spusti vicekrat z ruznych
pocitacu - pak to zacne hazet hlasky typu shared violation. Takze by me
zajimalo jestli nekdo nevite jak presmerovat misto vzniku techto souboru
jinde (napr. na lokalni disky jednotlivych uzivatelu 1 aplikace)
Kazda aplikacia vytvara tieto subory v pracovnom adresari. Ak nie je urceny, potom je to adresar odkial bola spustena aplikacia. Ak je aplikacia na serveri alebo nejakom PC v sieti, je to teda pre vsetkych uzivatelov ten isty adresar - problem. Je treba aby kazda aplikacia beziaca na vzdialenom PC mala nastaveny pracovny adresar na lokalnom disku, napr. c:\windows\temp. To sa da najjednoduchsie urobit pomocou zastupcu danej aplikacie na vzdialenom PC v kolonke "Spustit v priecinku" ("Working directory"). Existuje este ina moznost: nastavit TSession.PrivateDir na lokalny disk.

MDI x DLL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 4.10.1999 08:59:35

neresili jste nekdo spravu MDIChild oken umistenych v DLL knihovnach
MDIFormem, ktery je v samostatnem EXE? Nedari se mi vnutit synovskym oknum
informaci, ze rodicem je zminovany MDIForm z EXE. Zatim jsem dosahl toho, ze
MDIChild se pohybuje jen po plose MDIFormu, avsak MDIChildCount=0.

Aplikacia vlastni hlavny formular s FormStyle=fsMDIForm.
V kniznici je definovana trieda TChildForm = class(TForm) a ma FormStyle=fsMDIChild. Detske okno sa potom vytvori takto:
TChildForm.Create(Application);

Ja to takto pouzivam a chodi to super. Neviem kde je u Teba chyba, pripadne lepsie popis co robis.

Soubory FOXPRO format *.ESL

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 04.10.1999 09:05:46

Jan Fiala wrote:

> [...]
>
> Problem. FoxPro totiz umoznuje zahrnou jakykoliv soubor do aplikace (tedy i tabulku vcetne indexu). Nevidim moznost, jak data z aplikace automaticky vytahnout. Jedina moznost, ktera me napada je pouzit nejaky program, ktery dekompiluje projekty FoxPro (Refox, AntiPro), ale je tu moznost, ze autor to pomoci podobneho programu proti dekompilaci ochranil (sifrovano) a navic by to byla vzdy rucni prace.

No coz o to data se meni tak cca po 3 mesicich, takze i "rucni" prace
pripada pripadne v uvahu.
Je mozne nekde stahnout nejake demo ci trial vyse uvedenych prg. abych
to mohl zkusit. A kde najdu ceny uvedenych produktu.

Diky

eL..

Smysl datoveho diagramu v Delphi 5

[*] Zdeno Jasek <zdeno.jasek(zv)corinex.sk> - 04.10.1999 09:11:37

Slavek Rydval wrote:

> Preji vsem pekneho dne,
>
> mate nekdo poneti o tom, k cemu je vlastne ten datovy diagram
> v Delphi 5?
>
> K definovani novych vztahu Master-Detail ci Lookup? To snad mam
> v datovem modelu navrzene a nebudu to takto dopridelavat.
>
> Ma tedy nejake vyhody krome toho, ze to muzu pekne videt?

Nie, ale asi o to hlavne ide. Ja osobne som sa na tuto moznost dost
tesil, pretoze aj ked vyuzijem v prvotnom navrhu db modelu nejaky CASE,
vacsinou urobim par uprav horucou ihlou, ktore potom v CASE nemam, ale v
Delphach, prirodzene, su. Navyse CASE diagram ukazuje celu databazu,
zatial co datovy diagram len vztahy z daneho datoveho modulu, co pri
programovani daneho modulu moze byt dost dolezite.

Mne sa tato moznost celkom paci, aj ked sa mi zda trochu nedotiahnuta -
chyba spolupraca s InterbaseExpress.

> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

! Kontrola posty

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap(tec)com> - 4.10.1999 09:21:59

Pouzij nejakou POP3 komponentu (bud delphi nebo ActiveX), pripoj se na
pop3.post(tec)cz se jmenem a heslem, zkontroluj polozku "count" a odpoj se...

Tot vse.
Tomas

MenuItem

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 04.10.1999 09:25:20

Stanislav �ern� wrote:

> [...]
> polozku. Ja potrebuju vedet, jak uzivatel postupoval
> k one polozce(jako kdyz pisete nazev souboru i s cestou).

To zase nechapu ja. Vzdyt kazda jednotliva polozka menu musi mit svuj
unikatni nazev. Tak pri vytvareni pouzij tag a do neho si tu strukturu
zakoduj:

Priklad:

(prepni si na neproporcionalni font)
Soubor(tag = 100) +---- Otevrit(tag=110)
+---- Ulozit(tag=120) +-- Do souboru(tag=121)
+ +-- Na Web(tag=122)
+---- Konec(tag=130)

View (tag = 200) +---- All(tag=210)
+---- Detail(tag=220) +-- Tabulka(tag=221)
+ +-- Prehled(tag=222)
+---- Zrusit(tag=230)

Help(tag = 300) +---- T�mata(tag=310)
+---- O prg..(tag=320)

Pak je prece jasne jak se tam dostal.

eL..

SQLserver pro Win zdarma-zkuste (was Windows na Li

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 04.10.1999 09:31:53

Zdravim.
Pripojil bych dotaz:
Da se provozovat PostgreSQL i na Win95/98.
A pokud ano jak "narocne" to je na stroj.

Jde mi o to, ze casto zakaznik chce aby to pracovalo nejen na siti ale
aby mohl (treba jen cist) udaje i doma nebo na notebooku.

eL..

Zdenek Moravec wrote:

> Daji se sehnat free ODBC drivery ? Mate nekdo zkusenosti s realnym provozem
> spojeni Delphi a PostgreSQL ?
>
> Vsem dekuji za pripadnou kladnou odpoved, PostgreSQL se mi podle prirucek a
> moznosti libi, ale rad bych si overil, ze vsechno je tak, jak se pise.
>
> S pozdravem,
> Zden�k Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 30. z��� 1999 7:51
> P�edm�t: Re: SQLserver pro Win zdarma-zkuste (was Windows na Linuxe)

[*] Zden�k B�hm - 4.10.1999 09:49:02

Milane,

primlouvam se za totez co Pavel. Mozna to souvisi s mou nevedomosti, ale nejsem schopen tvou kompilaci PostgreSQL rozchodit. Pomohlo by, kdyby jsi popsal, aspon v krocich, co ma clovek udelat.

Diky Zdenek
[...]

Hlavne menu na lubovolnom mieste

[*] pietro <pietro(zv)proces.sk> - 04.10.1999 10:13:36

Nazdar nazdar.

Mam takyto problem:
Potreboval by som umiestnit hlavne menu nie hned pod listu, ale na
lubovolne miesto na formulari,
napriklad na nejaky panel.
Mate s tym niekto skusenosti?
Viete ako na to?

Caute.
Peter.

Soubory FOXPRO format *.ESL

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 4.10.1999 10:15:44

Kontakt na ReFox je :
ComPro
L.Matury 854
530 12 Pardubice
tel. 040-518979

Pro jistotu jsem si overil, ze tabulka pomoci tohoto programu jde vydolovat. O demoverzi nevim, zkus to s autory.

===============================

Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> Je mozne nekde stahnout nejake demo ci trial vyse uvedenych prg. abych
> to mohl zkusit. A kde najdu ceny uvedenych produktu.

! Kontrola posty

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 4.10.1999 09:38:56

Primo na CD Delphi je priklad na jednoduchou
postu.
### vegainfo(zv)post(tec)cz napsal dne 4 Oct 99, v 1:48 :
> [...]
>
> Jde mi o to, aby na pocitaci bezel non stop
> monitor, ktery by jednou za 10 minut "osahal"
> schranku a pote napsal, zda v ni neco pribylo nebo ne.

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Soubory FOXPRO format *.ESL

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 4.10.1999 09:38:56

Aha, tak ted uz je to trochu jasnejsi.
V jednom z tech EXE asi bude aplikace ve Fox (pokud
to neni jen samorozbal. archiv). V ni budou
patrne krome samotneho programu taky r/o data v DBF.
Ty se z toho daji vytahnout nejakym refoxatorem,
napr. ANTIPRO to umi.
Zdravim

### eL napsal dne 3 Oct 99, v 16:14 :

> [...]
> na exe (ma skoro 4MB) a data jsou v nem videt.
>
> Mate nekdo nejakou radu co s tim ? Jak to z toho ty data vykouzlit.

Transparentni TWinControl

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 4.10.1999 10:51:36

Ahoj,

rad bych se zeptal, co musim u nove komponenty vychazejici
z tridy TWinControl nastavit, aby byla pruhledna. Lze to udelat
bez toho, ze bych musel zkopirovat Canvas pod komponentou ?

Martin

Local IB - HW naroky

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 4.10.1999 09:54:12

1. Naroky se mohou lehce lisit podle pouziteho OS/HW
2. Naroky se budou dramaticky lisit podle zatizeni, struktury a velikosti DB

Jako minimalni konfiguraci bych (mluvim za sebe) pouzil P100 (nebo prislusny
ekvivalent podle platformy) s 32MB RAM.

Jinak IB4 provozuji na i486/50 s 16MB (bez cache, nekdo je sebral) na Debian Linuxu,
neni to sice prilis rychle, ale je to snesitelne (na tom serveru bezi jeste spousta dalsiho softu).

Od: tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz [SMTP:tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz]
Odesl�no: 1. ��jna 1999 12:44
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Local IB - HW naroky

Dobry den,

nevite kolegove jake, resp. kde by se dalo neco precist o minimalnich
HW narocich Local Interbase 5.6. Vim, ze jede na Win95 a NT...

Dik

TM

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 4.10.1999 11:02:37

----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Nemec [mailto:nemec(zv)goldcard(tec)cz]
Odesl�no: 4. ��jna 1999 7:14
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[...]

[JP]
To je pro mne nova informace. :-)

Vzdycky jsem mel za to,
ze SQL server se v databazovych aplikacich pouziva
proto, ze je rychlejsi (krome spolehlivosti a bezpecnosti).
Co treba takova AltaVista, myslis, ze by fungovala rychleji,
kdyby misto SQL serveru pouzivala souborove databaze?

Jura

Vicevrstva aplikace

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 4.10.1999 11:49:48

Ma nekdo prakticke zkusenosti s kom. TRemoteServer, TProvider
a TClientDataSet pri psani vicevrtsve aplikace. Je to k necemu (bez
pouziti MIDASU) ? Co rychlost ev. jine zkusenosti?
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 4.10.1999 11:52:30

Ahoj,

je tam readme, a je tam po krocich, co se ma udelat.

Jestli nekomu neco nejde, tak napiste, ktery krok
nejde.
Na konkretni otazku, konkretne odpovim, takze nejdriv
se podivejte do toho readme.

[...]

MemProof

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 04.10.1999 11:53:16

Ahoj,
pro sledovani alokace pameti v programu napsaneho v Delphi je sikovne
pouzit unit memcheck :

Unit MemCheck;

Interface

Procedure SaveAllocationState;
Function RestoreAllocationState : Integer;

Implementation

Uses Windows;

Const
VCLLeak = 0{1220}; { VCL applications will always leak
1220 bytes }
AllocationStackSize = 10;

Type
TAllocationStack = Array[1..AllocationStackSize] of Integer;

Var
HeapStatus : THeapStatus;
AllocationStack : TAllocationStack;
StackCounter : Integer;

Function IntToStr(I : Integer) : String;
Begin
Str(I,Result);
End;

Procedure SaveAllocationState;
Begin
If (StackCounter < AllocationStackSize) Then Begin
Inc(StackCounter);
HeapStatus := GetHeapStatus;
AllocationStack[StackCounter] := HeapStatus.TotalAllocated;
End
Else Begin
MessageBox(0,PChar('Cannot save more than '+
IntToStr(AllocationStackSize)+' states.'),
'MemCheck',mb_OK or mb_IconExclamation);

Function RestoreAllocationState : Integer;
Begin
If (StackCounter > 0) Then Begin
HeapStatus := GetHeapStatus;
Result := HeapStatus.TotalAllocated-AllocationStack[StackCounter];
Dec(StackCounter);
End
Else Begin
MessageBox(0,'Cannot restore state when no items are saved.',
'MemCheck',mb_OK or mb_IconExclamation);
Result := -1;

Var
Leak : Integer;

Initialization
Finalization
HeapStatus := GetHeapStatus;
Leak := HeapStatus.TotalAllocated-VCLLeak;
If (Leak > 0) Then Begin
MessageBox(0,PChar('Your application leaks '+IntToStr(Leak)+'
bytes.'),
'Memory Leak',mb_OK or mb_IconExclamation);
End;
End.

Je treba ji do projektu umistit jako prvni.

2. Sledovani sytem resources :

unit FreeResources;

{ Get free system resources in Windows 95.
For reasons unknown outside of Microsoft, the Win32 API
does not define the GetFreeSystemResources function.
The only way to get this information is to call a 16-bit
function in USER.EXE. You can try messing around with thunking,
but there's an easier way in Windows 95. (I don't know how
to do this in NT, though.)

This information comes from "Windows 95 System Programming Secrets"
by Matt Pietrek.

This unit provides the GetFreeSystemResources function
for Windows 95. See the Windows 3.1 API documentation
to learn more about this function.

Copyright ? 1996 Tempest Software

You may use this software as part of an application program
without fee or royalty. Use this software at your own risk.
As free software, it is offered without guarantee.

Gfsr_SystemResources = 0;
Gfsr_GdiResources = 1;
Gfsr_UserResources = 2;

function GetFreeSystemResources(SysResource: Word): Word;

implementation

uses SysUtils, Windows;

{ Undocumented Kernel32 calls. }
function LoadLibrary16(LibraryName: PChar): THandle; stdcall; external
kernel32 index 35;
procedure FreeLibrary16(HInstance: THandle); stdcall; external
kernel32 index 36;
function GetProcAddress16(Hinstance: THandle; ProcName: PChar):
Pointer; stdcall; external kernel32 index 37;
procedure QT_Thunk; cdecl; external kernel32 name 'QT_Thunk';

{ Use global variables, so QT_Thunk does not trash them. }
var
hInst16: THandle;
GFSR: Pointer;

{ QT_Thunk needs a stack frame. }
{$StackFrames On}

{ Thunking call to 16-bit USER.EXE. The ThunkTrash argument
allocates space on the stack for QT_Thunk. }
function GetFreeSystemResources(SysResource: Word): Word;
var
ThunkTrash: array[0..$20] of Word;
begin
{ Prevent the optimizer from getting rid of ThunkTrash. }
ThunkTrash[0] := hInst16;

hInst16 := LoadLibrary16('user.exe');
if hInst16 < 32 then
raise Exception.Create('Cannot load USER.EXE');

{ Decrement the usage count. This doesn't really free the
library, since USER.EXE is always loaded. }
FreeLibrary16(hInst16);

{ Get the function pointer for the 16-bit function in USER.EXE. }
GFSR := GetProcAddress16(hInst16, 'GetFreeSystemResources');
if GFSR = nil then
raise Exception.Create('Cannot get address of
GetFreeSystemResources');

{ Thunk down to USER.EXE. }
asm
push SysResource { push arguments }
mov edx, GFSR { load 16-bit procedure pointer }
call QT_Thunk { call thunk }
mov Result, ax { save the result }

end. Vaclav Sazima

��seln� hodnoty bun�k StringGridu

Delphi 1 Win 3.11, Delphi 3 C/S WIN95/NT

Potreboval bych prosim zajistit u StringGridu, aby uzivatel mohl zadat pouze hodnoty typu Extended. Zkousel jsem to pres OnKeyDown, Up i Press, ale to mi po zadani jen ukazalo, ze je ta hodnota blba. Ja bych potreboval, abych mohl stisknout jen cisla a carku tzn. nejak odchytavat ostatn� klavesy a rusit je (kdyz mam StringGrid.Focused)

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 4.10.1999 12:10:59

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>

> [...]
> Co treba takova AltaVista, myslis, ze by fungovala rychleji,
> kdyby misto SQL serveru pouzivala souborove databaze?

Neni to pravda. Priklad s AltaVistou neni zrovna typicky. Vem si priklad podnikove aplikace radove stovky MB, 20 uzivatelu na FoxPro Dos. Beha svizne na Novell P75, 16 MB pameti, na stanici staci 486 se 4MB pameti. Prevedes to na client server, pomalu potrebujes zvlastni pocitac jen pro SQL server (o hardwarovych narocich nemluve) a stale to bude pro beznou praci pomalejsi.
Na druhou stranu SQL server ti zajistuje bezpecnost (transakce) a mensi rezii v zatizeni site (viz tvuj priklad s AltaVistou).
Aby to nekdo nepochopil spatne, nesnazim se obhajovat vymirajici MS-Dos, vyvoj jde kupredu.
Vetsinou vic zalezi natom, jak je aplikace napsana, nez na cem bezi :-)

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

MS SQL 7.0 a Export tabulky

[*] delphi(zv)dingo(tec)cz - 04.10.1999 10:25:10 gmt

Ahojte,

uz jsem vyresil s vasi pomoci, jak dostat DBF tabulku do MS SQL 7.0
Ale ted jsem narazil na to, jak programove co nejrychleji dostat tabulku
zpet z MS SQL do souboru DBF.

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Zden�k B�hm - 4.10.1999 12:26:35

Ahoj Milane,

nespletl ses trochu? To readme je psane pro Unix. Je tvoje kompilace skutecne pro Win32?
Pak se taky zajimave chovaji ODBC drivery. Po instalaci to napise, ze bylo nainstalovano, ale kdyz se podivam do seznamu ODBC driveru, tak tam nic nepribyde.

[...]

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 4.10.1999 12:52:05

> [...]
> Co treba takova AltaVista, myslis, ze by fungovala rychleji,
> kdyby misto SQL serveru pouzivala souborove databaze?

Kdyz mas dobre indexovane tabulky, tak SQL server pristupuje
k datum stejne jako bys pristupoval k souborove databazi,
ale SQL server dela nektere veci navic - transakcni zpracovani,
logovani,... Nektere veci jsou sice na SQL serveru optimalizovane,
aby se to zrychlilo, ale rozdil mezi rychlosti sql serveru a souborove
databaze bych nevidel jako dulezity.

Milan

Transparentni TWinControl

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 4.10.1999 12:57:45

Na Chip CD 6/99 je soubor jetbtn.zip (...delphi/d3). Jsou tam zdrojaky -
jedna se o tlacitka, kde lze definovat, jaka bitmapa se ma na tlacitku
zobrazit, je-li stlacene, disablovane atd. Tam se muzes poucit.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic

> [...]
> z tridy TWinControl nastavit, aby byla pruhledna. Lze to udelat
> bez toho, ze bych musel zkopirovat Canvas pod komponentou ?

Jmeno pocitace, uzivatele, popis

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 4.10.1999 13:26:57

Umim vytahnout jmeno pocitace ci jmeno uzivatele pomoci GetUserName ci
GetComputerName,
ale potrebuji vytahnout string "popis pocitace" jak je uvedeny v
Indentifikaci u pocitace a nejak nevim kudy na nej.

D5 prof.

Diky

Pavel M.

Neviditelny HandPoint cursor nad Image objektom.

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 4.10.1999 13:32:48

Muzu to potvrdit pro D5 Pro.
HandPoint zmizne.
Arrow je videt.
Zatim jsem to neresil.

skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

��seln� hodnoty bun�k StringGridu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 4.10.1999 13:57:40

neco podobneho jsem delal tak, ze jsem pro vstup hodnot do StringGridu
pouzil TCurrencyEdit (myslim, ze je to z RX),
ktery umoznuje ruzny format vstupu hodnot, napriklad
jenom cisla atd.
timto editem jsem pak prekryl prislusnou bunku gridu
zobrazeni editu jsem delal takto:

procedure TForm1.GridSelectCell(Sender: TObject; Col, Row: Integer;
var CanSelect: Boolean);
var
Rect:TRect;
begin
Rect:=Grid.CellRect(col,row);
fldEdit.Height:=Grid.DefaultRowHeight;
fldEdit.Width:=Grid.ColWidths[Col];
if (Rect.top=0) or (Rect.Top+fldEdit.Height>Grid.Height)then
fldEdit.visible:=False else fldEdit.visible:=True;
fldEdit.left:=Grid.Left+Rect.Left+2;
fldEdit.top:=Grid.top+Rect.top+2;
fldEdit.Text:=Grid.Cells[Col,Row];
end;

procedure TForm1.GridTopLeftChanged(Sender: TObject);
var b:Boolean;
begin
GridSelectCell(Sender,Grid.Col,Grid.Row,b );
end;

Zdenek Fryz

> [...]
> potreboval, abych mohl stisknout jen cisla a carku tzn. nejak odchytavat
> ostatn� klavesy a rusit je (kdyz mam StringGrid.Focused)

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

MenuItem

[*] Stanislav �ern�������|��? - 4.10.1999 13:59:57

to je samozrejme reseni, jen jsem chtel vedet
jestli primo MenuItem nema vlastni vlastnost,
z ktere se to da precist.
Vsem moc diky.

Standa

> [...]

To zase nechapu ja. Vzdyt kazda jednotliva polozka menu musi mit svuj
unikatni nazev. Tak pri vytvareni pouzij tag a do neho si tu strukturu

ScrollBar

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 04.10.1999 14:10:49

ENV: D3Std, NT4sp4

Ahojte,

mam vlastni komponentu, u ktere nastavuji vertikalni scroll bar pres
CreateParams ( WS_VSCROLL ) a potrebuji zjistit sirku teto skrolovaci listy.
Nevite nekdo, jak to zjistit?

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

Window Menu

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 04.10.1999 14:57:25

[P��loha v souboru: marekhr.vcf]
Toto je zpr�va z v�ce ��st� ve form�tu MIME.
Potrebuji vytvorit a spravne aktualizovat svuj vlastni seznam MDI Child
oken treba v komponente tListBox (tedy nejen pomoci property WindowMenu
u MDIformu do hlavniho menu aplikace). Dekuji za pomoc Marek Hradil

MenuItem

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 4.10.1999 15:05:35

Zdravim,
TMenuItem ma vlastnost Parent, ktera by mela ukazovat na nadrazeny TMenuItem
a tak dale az do nejvyssi urovne - hlavniho menu.

Od: Stanislav �ern� <s.cerny(zv)mod(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. ��jna 1999 14:08
P�edm�t: RE: MenuItem

> [...]

To zase nechapu ja. Vzdyt kazda jednotliva polozka menu musi mit svuj
unikatni nazev. Tak pri vytvareni pouzij tag a do neho si tu strukturu

[*] Vladislav Cadsky <cadskyk1(zv)atlas(tec)cz> - 4.10.1999 15:11:14

Uz to mam !!!
Dekuji vsem za odpovedi. Problem jsem vysledoval vestavenym "Mericem prostredku" ve Win NT a opravdu se GDI zvedalo po tisku. Chyba byla v unite RawPrinter, kterou jsem ztahnul z inetu a mozna ji taky nekdo pouziva. Autor teto knihovny neuvolnoval DC tiskarny.
Vlada Cadsky
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 4. okt�ber 1999 1:47
P�edm�t: Re: Pretypovanie

Michal Hlav�� wrote:

> [...]

je typu String. Pokud chces k temto polozkam jeste ulozit nejakou dalsi
informaci, tak muzes vyuzit vlastnosti TStrings.Objects.

Porovnani poli bytu

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 4.10.1999 16:22:31

Ahoj,
Jak nejlepe porovnat dve pole bytu ( array[0..500] of byte ). Potrebuji zjistit jestli jsou shodna nebo ne.

Diky Pavel

Update v SQL

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 4.10.1999 16:36:48

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Rostislav Ramik <kimros(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 2. ��jna 1999 15:08
P�edm�t: Re: Update v SQL

> Cau,
>
> chybu to vyhazuje, protoze mas spatne napsany SQL-prikaz, spravne zneni
> prikazu UPDATE je (viz help):
>
> UPDATE table_reference
> SET column_ref = update_atom [, column_ref = update_atom...]
> [WHERE predicates]
>
> Snad by slo pouzit tohle:
>
> UPDATE tab1
> SET tab1.jdaa = (SELECT tab2.nu62 from tab2 where tab1.u62 = tab2.nu67)
>
> Ten SELECT musi vratit nejvyse jednu hodnotu, aktualizace probehne nad
> [...]

Ahoj.

D�ky moc. Vali to.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

ScrollBar

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 4.10.1999 16:55:55

Pozri GetSystemMetrics vo Win32 API (pre NT to moze byt trochu odlisne)

Palo.
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
Pre: Delphi Konference <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 4. okt�ber 1999 15:03
Predmet: ScrollBar

[...]

[*] Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 4.10.1999 17:31:55

Nev�m zda ti pomuze, ale na pridavnem CD k D5 je knihovna ABC5, kde v sekci
Floating ToolBars and Menus je komponenta, ktera to dela.

Petr Gadourek

> Nazdar nazdar.
>
> Mam takyto problem:
> Potreboval by som umiestnit hlavne menu nie hned pod listu, ale na
> [...]

Modularnost pomoci EXE souboru

[*] Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 4.10.1999 17:35:06

Ahoj,

mate nekdo zkusenost nebo nejaky nazor na rozdeleni programu do vice
samostatnych EXE souboru? Jevi se mi to jako dalsi moznost ( krome DLLs a
balicku), jak rozdelit program na moduly.
Zajima me jestli v tom je nejaky zadrhel, respektive v cem jsou vyhodnejsi
DLLs pokud je nechci sdilet ve vice programech, ale chci mit svuj program
modularni - duvody pro modularitu tady jiz byly nekolikrat diskutovany a
nerad bych timto dotazem spustil diskusi o jejim smyslu.
V souvislosti s v�ce EXE bych jeste potreboval navest jak nastavit na
aktivni (focus) urcity modul (program) pri ukonceni nektereho jineho modulu
a pak
jak ukoncit vsechny moduly pri ukonceni hlavniho (startovaciho) modulu.

Predem diky za nazory na napovedu

Petr Gadourek

PSock

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 4.10.1999 18:14:48

>Kdyz si kliknes na vlastnost About u nejake FastNet komponenty, tak se ti
>otevre dialog a tam mas i tlacitko "Source Code". Zatim jsem nemel odvahu
>ho zmacknout :-) ale tusim ze zdrojaky asi nebudou zadarmo ...

uz som to skusil (este v ten isty den) a je to nejake divne. vsade na webe
som nasiel ze k D5 bundluju verziu 5.0.x ale v about mi to pise ze verzia je
5.3 :-)))

btw: zadarmo to asi nie je. ti ludia dokonca nereaguju na maily.

rw

modularita velkych programov

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 4.10.1999 18:20:42

ahoj,

urcite to uz niekto z Vas riesil, ale mna osobne nic moc nenapada... robime zatial maly informacny system pre sredne velku firmu. jedna sa o klasicku C/S aplikaciu beziacu oproti oraclu 8. problemom je urcita modularita pri rozsirovani. predpokladam ze postupne budeme funkcie a jednotlive moduly pridavat a predpokladam ze mat vsetko v jednom *.exe subore resp. jednom projekte nie je spravne.

vsetko by bolo ok, pokial by to nebola c/s aplikacia. problemom je pripajanie k databaze (pocet pripojeni je samozrejme omedzeny). v pripade ze by som pouzil jeden exe, ktory by sluzil ako spustac jednotlivych modulov (kniha jazd, uctovnictvo, ...) tak kazdy takyto modul vo forme samostatneho exe suboru by sa musel pripajat k databaze (co by zhltlo dalsiu connection) a dokonca pri kazdom spusteni by sa musel pouzivatel prihlasit ...

ma niekto nejaky napad ako to riesit?

rw

Jmeno pocitace, uzivatele, popis

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 4.10.1999 17:27:21

To bude v registry, staci si pustit vyhledavani.

### Pavel Medek napsal dne 4 Oct 99, v 13:26 :
> [...]
> GetComputerName, ale potrebuji vytahnout string "popis pocitace" jak je
> uvedeny v Indentifikaci u pocitace a nejak nevim kudy na nej.

Off-topic: Ktere porty jsou volne

[*] Petr Kro�a - 4.10.1999 18:33:52

Ahoj vsichni,
omlouvam se za nonDelphi dotaz, ale jinde neni takova koncentrace odborniku
jako tady.

Existuje nejaky obecny seznam sluzeb, ktere pracuji na ruznych portech IP
adresy ?

Priklad:
Na server potrebuji dat urcitou sluzbu, ktera bude naslouchat na urcitem
portu. Zvolim napr. port 21, ale ihned ho vyloucim, protoze vim, ze na tomto
portu defaultne pracuje FTP. Zvolim treba port 8083, na tom snad nepracuje
nic. Kde si to overim ?

Je tedy nekde vypsano, ktere porty jsou nepouzite a je na ne mozno strkat
ruzne uzivatelske sluzby ?

Diky za odpoved

MrP

Porovnani poli bytu

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 4.10.1999 18:47:18

> Ahoj,
> Jak nejlepe porovnat dve pole bytu ( array[0..500] of byte ).
> Potrebuji zjistit jestli jsou shodna nebo ne.
>
> Diky Pavel

Ahoj,
zkus pouzit funkci MemCompare:

// testovaci procedura
A1, A2 : array [0..500] of byte;
i : integer;

begin
for i := 0 to 500 do
begin
A1[i] := 0;
A2[i] := 0;
end;

// tady musi byt pole shodna

if CompareMem((zv)A1[0],(zv)A2[0],501) then
begin
MessageDlg('Pole jsou shodna.', mtInformation, [mbOK], 0);
MessageDlg('Pole nejsou jsou shodna.', mtInformation, [mbOK], 0);
end;

// a tady se budou lisit
A1[500] := 1;
if CompareMem((zv)A1[0],(zv)A2[0],501) then
begin
MessageDlg('Pole jsou shodna.', mtInformation, [mbOK], 0);
MessageDlg('Pole nejsou jsou shodna.', mtInformation, [mbOK], 0);

Funkce CompareMem je realizovana v assembleru v unit SysUtils a je, rekl
bych, optimalni co do rychlosti. Funkce na porovnani null-terminated
stringu se nedaji pouzit, protoze skonci pri nalezeni prvni nuly.

Update Pack pro D3

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 4.10.1999 19:09:42

Ahoj,

stahl jsem si posledni verzi GExperts a po instalaci jsem narazil na
problem - nespusti se (krici neco o tom, ze nenasel nejaky vstupni bod
ve VCL30). Protoze v README striktne pozaduji instalaci Update Pack 1 a
2, budu to asi muset udelat. Update Pack 2 jsem nasel u Borlandu, ale
Update Pack 1 tam neni- respektive pisi, ze po USA a Kanade ho posilaji
na CD za $15. Nemate to nekdo ?

Off-topic: Ktere porty jsou volne

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 4.10.1999 21:31:25

On Mon, 4 Oct 1999, [iso-8859-2] Petr Kro�a wrote:

> [...]
> nic. Kde si to overim ?
>
> Je tedy nekde vypsano, ktere porty jsou nepouzite a je na ne mozno strkat

Ahoj, rozhodne to nebude vycerpavajici, ale koukni se na soubor
c:\windows\SERVICES.
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 4.10.1999 22:42:57

To zajiste ne. V tom je prave ten vtip. Jakmile se jedna o obri databaze,
tak tam se jiz souborove databaze vubec nechytaji.
Oni totiz s narustajicimy objemy dat rychle ztraceji na vykonu a
existuje relativne nizka hranice objemu dat, kterou zpravidla nejsou
schopny prekrocit. Databazove serve jsou pripraveny pro obrovske
objemy dat a neztraceji tolik na vykonu s narustem dat.

Hlavne je dulezite uvedomit si, ze SQL servery jsou urceny do siti
a tam je vykon zpravidla limitovan propustnosti site a ne tolik
vykonem databaze. Predstav si, ze by se mela Altavista
(souborove) sdilet. Tak to by jaksi vubec neslo. Vtip je v tom,
ze server neni jen skladka dat, ale stroj, ktery reaguje na podnety
klientu, vykona nejakou praci a posila pouze vybrana a
predzpracovana data na klienta. To je zpravidla jen nepatrny
zlomek objemu databaze.

Jestlize si tedy udelam tabulku s tisicem vet na lokalnim stroji, tak
to souborova databaze vyhraje, protoze k serveru se za tu samou dobu
nestihnes ani nakonektovat.
Kdyz ale budes mit milion zaznamu a pujde o to (treba) vybrat
z toho a vysouctovat 100 vet nebo i slozitejsi dotazy, tak to
vyhraje server na cele care. A to zejmena kdyz ty soucty a kontroly
na ciselniky atd. bude delat ulozena procedura na serveru umistenem
na neporovnatelne rychlejsim stroji nez je nejake PC.

Z toho je snad jasne videt, ze hlavne zalezi na tom,
k jakemu ucelu se to bude pouzivat.
Jaro

> [...]
> logovani,... Nektere veci jsou sice na SQL serveru optimalizovane,
> aby se to zrychlilo, ale rozdil mezi rychlosti sql serveru a souborove

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 4.10.1999 23:06:42

Vo casopise computer 19/99 je clanok o W98 SE. Asi by to malo byt aj na
www.zive(tec)cz.
Jedna moznost je to kupit na CD, druha moznost je update z microsoftu.
Podla vsetkeho tam ma byt jedna dobra vec : zdielanie internetoveho pripojenia.
Jeho sucastou je aj servis pack Y2K !!!

----------------------------------
Igor Klepoch

[...]

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 4.10.1999 23:08:24

Tak to bych chtel opravdu videt, jak mi databaze ve FoxPPro o velikosti
stovky MB (nespletl ses?)
chodi v siti o soucasne pripojenych 20-ti uzivatelich. A ze to chodi
svizne??? HAHA. Tak trochu pocitej.
Ethernet dela 10 MB/s Za jak dlouho se presune nekolik set MB na klienta.
Jen si zkus takovej soubor prekopirovat a dostanes se na minuty
az desitky minut. Ale abych jen neteoretizoval. Ve FoxPro jsem
vyvijel par let. Jakmile soubory presahovaly 50 MB,
tak uz s tim byly velke problemy a kdyz bylo soucasne pripojeno vice jak 5
klientu, tak si vsichni mohli
dat kafe a ta sit byla tak ucpana, ze si tam nikdo ani neskrtnul.
Prave proto jsem od toho odesel a zacal delat na serverech. Nebyl to jenom
muj problem. Tady blizko jedna firma pouziva ucetnictvi ve FoxPro.
Maji jen 5 pocitacu, ale hodne dat.
Kazdou chvili to na nektere stanici ztuhne, pak to museji vsichni vypnout a
program se tzv. reindexuje, coz je lace na 2 hod. Pak se treba
hodinu dela nez to zase nekde zatuhne.
O udrzeni datove integrity v siti se mluvit neda vubec. Tady nejde jen o
bezpecnost, ale o "bordel" v databazi, ktery po nekolika
vypadcich neda dokupy uz nikdo" Proste se v tom neda delat.
Takovych odstracujicivh pripadu se da najit
vice.
JARO

> [...]
vyvoj jde kupredu.
> Vetsinou vic zalezi natom, jak je aplikace napsana, nez na cem bezi :-)

Aktualni radek DBMema

Delphi 3 C/S, Delphi1, Win95, W3.11.

Prosim poradte,
1.. Jak zjistim, na kterem radku (db)mema prave jsem?
2.. Jaky pouzit prikaz, aby se mi po nejake akci zobrazil v (db)memu prvni radek, ktery se pri predchozi editaci posunul nahoru? Nejsou (a nechci) tam ScrollBary.

SQL

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.10.1999 23:55:28

Hello All!

Mam databazu casovych vzoriek z viacerych meracich sond:

cas sonda hodnota
10 4 5.7
10 7 0.4
10 9 1.7
20 4 5.8
20 7 0.3
20 9 1.7
30 4...

a potrebujem z toho vyrobit tabulku, kde pre kazdy cas bude jeden riadok s
hodnotami pre kazdu sondu:

cas H4 H7 H9
10 5.7 0.4 1.7
20 5.8 0.3 1.7
30 ...

Zaboha nie som schopny na to poskladat SQL prikaz (pre LocalSQL). To, ze by
som este v zobrazovacom gride mal stlpce popisat namiesto cisel sond slovne
podla druhej databazy je uz hracka.

Ovsem moze sa stat, ze pri niektorom vzorkovani nepridu udaje od vsetkych
sond, vtedy by sa hodilo interpolovat, ale postaci aj prazdna hodnota.

Zo zufalstva sa pohravam s myslienkou, ze ten vyber urobim vo foxke a
zavolam to z Delphi ako externy .EXE, mal by som to uz davno mal hotove.

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

Specialni znaky v local SQL

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 05.10.1999 01:14:13

environment:Win98/95 CZ,Delphi STANDART 4.0 (Build 5.104)Update Pack 2
RxLib 2.60
keywords:Local SQL,specialni znaky

Zdravim.

Poradte mi prosim kde najdu seznam spec. znaku nebo jak zadavat spravne
retezce (napr. ") v local SQL.
V helpu jsem nasel jen prikaz CAST ale ten nefunguje na BLOB.
Metodou pokusu a omylu jsem zjistil, ze napr. vyse zminovane uvozovky
lze poslat tak, ze se zadaji 2x tedy "". ale k memu zdeseni to sice
nehodilo chybu ale uvozovky se take 2x zapsaly!?.

Diky
eL..

Specialni znaky v local SQL(2)

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 05.10.1999 02:56:51

environment:Win98/95 CZ,Delphi STANDART 4.0 (Build 5.104)Update Pack 2
RxLib 2.60
keywords:Local SQL,specialni znaky

Jeste upresnuji svuj predchozi dotaz.
Local SQL mne nasledujicim prikladem dovedl do stavu, kdy jsem uz
zcela vazne pochyboval o svem zdravem rozumu. Chtel jsem si zkusit,
ktere ze znaky a cim je treba nahradit aby nebyly problemy.
Zdalo se mi, ze vse je OK a ze vsechny to bere. Ovsem na realnych datech
to selhavalo. Zjistil jsem toto:

Struktura Table.DB:

Id : I*
Druh : A20
Popis : F
..

pouziji tuto konstrukci:

with TQuery.Create(Application) do
begin
SQL.Text:=Memo1.Text;
try
ExecSQL;
end;//try
end;//with

end;

DO MEMO1 PISU :

INSERT INTO "C:\DATA\Table.DB"
(Id,Druh,Popis)
VALUES
('871489' , 'bbbbbb' , 'aaaaaaaa aaa')

PROJDE OK

INSERT INTO "C:\DATA\Table.DB"
(Id,Druhv,Popis)
VALUES
('871490' , 'bbb"bbb' , 'aaaaaaaa aaa')

PROJDE OK - takze uvozovky (") jako by nevadej

INSERT INTO "C:\DATA\Table.DB"
(Id,Druhv,Popis)
VALUES
('871491' , 'bbbbbb' , 'aaaaa:aaa aaa')

PROJDE OK takze dvojtecka (:) jako by nevadi

INSERT INTO "C:\DATA\Table.DB"
(Id,Druhv,Popis)
VALUES
('871492' , 'bbb"bbb' , 'aaaaa:aaa aaa')

!!!NEPROJDE - dvojtecka je nyni interpretovana jako zadani parametru !!!
Takze to rve ze field aaa je neznameho typu.

Totez plati pro UPDATE.

Co se s tim da delat ?
(krom 3m provazu)

DIKY

eL..

Window Menu

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 5.10.1999 06:30:17

Muzes vyuzit napr. udalost Screen.OnActiveFormChange, ktera se vyvola vzdy po zmene formulare na obrazovce. Nadefinujes si vlastni obsluhu udalosti (nezapomen ji pri ukonceni uvolnit) a napr. v OnShow hlavniho formulare ji priradis.

Screen.OnActiveFormChange := AktualizujSeznam;

Procedure AkrualizujSeznam;
Begin
:
:

> [...]

> u MDIformu do hlavniho menu aplikace).
>

> Dekuji za pomoc Marek Hradil

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 5.10.1999 07:12:00

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ing. Jaroslav �ke��k <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 4. ��jna 1999 23:08
P�edm�t: Re: Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?> Tak to bych chtel opravdu videt, jak mi databaze ve FoxPPro o velikosti
> stovky MB (nespletl ses?)

On je rozdil mezi databazi a tabulkou i kdyz si to mnozi pletou :-)
Kdyz jsem rekl databaze, nemyslel jsem, ze jednotlive tabulky maji stovky MB

> [...]
> klientu, tak si vsichni mohli
> dat kafe a ta sit byla tak ucpana, ze si tam nikdo ani neskrtnul.

Souhlasim, ale zase jde o velikost tabulky, ne adresare s nimi. A aplikace, ktera stale taha sem a tam 50 MB neni dobre napsana. Pokud ti tabulky takhle rostou, je na case se poohlednout napr. po SQL serveru.

> [...]
> Kazdou chvili to na nektere stanici ztuhne, pak to museji vsichni vypnout a
> program se tzv. reindexuje, coz je lace na 2 hod. Pak se treba

Psal jsem, ze hodne zavisi na tom, jak je aplikace napsana. To ze nejaka stanice kazdou chvili zatuhne bych nehazel na FoxPro, ale konfiguraci stanice a aplikaci.

> O udrzeni datove integrity v siti se mluvit neda vubec. Tady nejde jen o
> bezpecnost, ale o "bordel" v databazi, ktery po nekolika
> vypadcich neda dokupy uz nikdo" Proste se v tom neda delat.

A zase jeden, ktery se dostane k novejsi technologii a starou okamzite odsoudi. Az prijde neco po SQL serveru, reknes, ze se na SQL nedalo delat. Sam jsi rekl, ze jsi jeste nedavno ve FoxPro delal a rekl bych ze to nebyl jeden z nejhorsich nastroju.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 5.10.1999 07:15:09

Ne, jedna se o instalaci pro Windows NT.
Nejdriv se musi nainstalovat cygwin, ktery
do windows prida nektere funkce, ktere jsou standardni
v unixu. PostgreSQL tyto funkce totiz pouziva.

Je to instalace pro Windows.
=====================

ODBC driver funguje dobre.
Po instalaci driver neni hned v uzivatelskem DSN,
musis ho pridat tlacitkem Pridat atd.
Ale nejdriv si nainstaluj server a pak ODBC driver.

[...]

WINMON.EXE

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 5.10.1999 07:15:41

Zdravim,

ped casem mi nekdo z konference posilal program WINMON.EXE. Bohuzel jsem
prisel o osobni adresar a tudiz o kontakt na nej. Prosim ozvete se.

A aby to nebylo tak uplne off-topic, netusite nekdo jak zamezit blikani pri
vytvoreni MDI childu?

==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

SQLserver pro Win zdarma-zkuste (was Windows na Li

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 5.10.1999 07:18:40

> [...]
>
> Jde mi o to, ze casto zakaznik chce aby to pracovalo nejen na siti ale
> aby mohl (treba jen cist) udaje i doma nebo na notebooku.

Ne, pouze na Windows NT a predpokladam, ze to
pujde i na Windows 2000.

Na Win 9x lze provozovat pouze klienty.

Milan

Update Pack pro D3

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 5.10.1999 08:15:43

ono taky zalezi kdy sis D3 koupil, pokud pozdeji tak je pravdepodobny ze mas
verzi 3.1 a ani o tom nevis

Od: Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 4. ��jna 1999 19:09
P�edm�t: Update Pack pro D3
> ve VCL30). Protoze v README striktne pozaduji instalaci Update Pack 1 a

Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 5.10.1999 08:35:53

Ahoj,

potrebuji za behu programu v jedne unite vytvorit Query
unita nema formular a nechci se napojovat na datamodule

unit Vypocet;

interface

uses dbtables;

procedure yyy (a:integer;b:double);

implementation

procedure yyy (a:integer;b:double);
var
pr_pl : TQuery;
begin
pr_pl.Create(pr_pl); - zde mi nahlasi chybu
pr_pl.DatabaseName := 'ORACLE1';
pr_pl.Sql.Add('select * from xxx');
pr_pl.Open;

poradte prosim co ma byt jako TComponent .Create(TComponent)

Milan

��seln� hodnoty bun�k StringGridu

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 5.10.1999 08:39:08

Ahoj,

mne funguje toto:

procedure TForm1.gridKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if not (key in ['0'..'9']) then key:=#0;
end;

jinak TStringGrid ma protected vlastnost InplaceEditor, ktery
funguje jako bezny TMaskEdit, kdyz se edituje bunka.

M.Vorisek

> [...]
> potreboval, abych mohl stisknout jen cisla a carku tzn. nejak odchytavat
> ostatn� klavesy a rusit je (kdyz mam StringGrid.Focused)

Blob v DBEditu

Delphi 1 Win 3.11, Delphi 3 C/S WIN95/NT, Paradox

Da se nejak udelat, aby se mi v DBEditu zobrazovaly ty znaky Blob polozky, ktere mam v DB souboru. V definici pole si definuji, kolik znaku budu mit ulozeno v DB a ty tam prave chci dostat.

SQL & Datumy

[*] KALA(zv)atlas(tec)cz - 5.10.1999 09:30:19

Zdravim vsechny Delphiny.
V ramci pokroku jsem zacal studovat SQL ( Interbase )
a narazil jsem na zajimavy problem. Potreboval bych tabulku napr. nasledujici

Datum Castka
1.10.99 1.000
2.10.99 2.000
3.10.99 500
20.10.99 1.000
2.11.99 2.000

a potrebuji sumarizaci za mesice.

Prosim poradte jak se tyto veci delaji.

Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 5.10.1999 09:31:14

try
pr_pl.DatabaseName := 'ORACLE1';
pr_pl.Sql.Add('select * from xxx');
pr_pl.Open;
pr_pl.Free;
> end.
>
> poradte prosim co ma byt jako TComponent .Create(TComponent)
>
> Milan

Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 5.10.1999 09:31:25

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <mbartone(zv)Synthesia(tec)cz>> potrebuji za behu programu v jedne unite vytvorit Query
> unita nema formular a nechci se napojovat na datamodule

> [...]

pr_pl := TQuery.Create ...

> pr_pl.DatabaseName := 'ORACLE1';
> pr_pl.Sql.Add('select * from xxx');
> pr_pl.Open;

pr_pl.Free;

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 5.10.1999 09:32:48

> pr_pl.Create(pr_pl); - zde mi nahlasi chybu

var pr_pl :TQuery;
begin
pr_pl:=TQuery.Create(pr_pl);

Daniel

Porovnani poli bytu

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 5.10.1999 09:39:46

function CompareMem(P1, P2: Pointer; Length: Integer): Boolean; assembler;

var
Arr1, Arr2: array[0..ArrLen] of byte;

if CompareMem ( (zv)Arr1[0] , (zv)Arr2[0], ArrLen ) then ROVNAKE

olej

Update Pack pro D3

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 5.10.1999 09:44:29

Verze je 3.0, build 5.83, koupili jsme ji v lete (asi srpnu) 1997.

> ono taky zalezi kdy sis D3 koupil, pokud pozdeji tak je
> pravdepodobny ze mas
> verzi 3.1 a ani o tom nevis
>
> Mirek
>
> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Odesl�no: 4. ��jna 1999 19:09
> P�edm�t: Update Pack pro D3
> Update Pack 1 a

modularita velkych programov

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 5.10.1999 09:47:51

Pouzi iba jednu komponentu TDatabase (v hlavnom programe), jej AliasName nastav na meno databazy na ktoru sa chces pripojit a do DatabaseName daj nieco zmysluplne (napriklad MojaDatabaza). V ostatnych programoch uz nepouzivaj naviazanie na povodny nazov databazy ale na ten novy (MojaDatabaza). Ak chces mozes pomocou TDatabase.Params nastavit aj meno uzivatela (USER NAME=...) a pod.
[...]

[*] Luk� Zach <L.Zach(zv)Aquasoft(tec)cz> - 5.10.1999 09:52:45

TBatchMove viz priklad D4 "Help\Examples\Batchmv"

------------------------------
Lukas Zach, programator
Aquasoft s.r.o.
E-mail:luki(zv)aquasoft(tec)cz

uz jsem vyresil s vasi pomoci, jak dostat DBF tabulku do MS SQL 7.0
Ale ted jsem narazil na to, jak programove co nejrychleji dostat tabulku
zpet z MS SQL do souboru DBF.

Tlacitko s obrazkem

[*] Milan <milan.zajic(zv)asys(tec)cz> - 5.10.1999 09:54:30

Ahoj pratele Delphi,
nema nkdo z vas hotovou komponentu na "sklenene" tlacitko (tlacitko, ktere vyskoci pri najeti mysi jako napr. Office97/2000) s obrazkem vetsim nez 16x16 bodu. Mam komponenty FDR Lite, ale tam je itaSpeedButton pouze zobrazujici 16x16 bodu.

Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 5.10.1999 09:57:18

Spravny kod je takyto:
> procedure yyy (a:integer;b:double);
> var
> pr_pl : TQuery;
> begin
> pr_pl:= TQuery.Create(nil);
> pr_pl.DatabaseName := 'ORACLE1';
> pr_pl.Sql.Add('select * from xxx');
> pr_pl.Open;
a na konci nezabudni TQuery uvolnit z pamate prikazom pr_pl.Free.

> [...]
> pr_pl.Open;
> end.
>
> poradte prosim co ma byt jako TComponent .Create(TComponent)

SQL & Datumy

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 5.10.1999 09:59:13

> Datum Castka
> 1.10.99 1.000
> 2.10.99 2.000
> 3.10.99 500
> 20.10.99 1.000
> 2.11.99 2.000
>
> a potrebuji sumarizaci za mesice.

napr. takto (pre ORACLE, ale myslim si, ze je to standartne SQL)

SELECT to_char(Datum,'mm/yyyy') Mesiac, SUM(Castka) Castka FROM
xxxxx
GROUP BY to_char(Datum,'mm/yyyy')

za predpokladu, ze Datum je typu Date, ak nie je, tak si ho najprv
pretypuj

JJ

Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[*] Martin Ocenas <ocenas(zv)proces.sk> - 5.10.1999 10:43:10

Od: TUNGLI Jan
Komu: DELPHI Distribution List
Odesl�no: 1. ��jna 1999 12:38
P�edm�t: Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ? Existuje SQL databaza uplne zadarmo na Windows / NT ?

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

��seln� hodnoty bun�k StringGridu

Diky moc, pro D3 je to perfektni.
Ale potreboval bych to i v D1. Existuje RXLib pro D1?

Sroub

[...]

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 5.10.1999 11:16:05

Skus toto:

Select Month(Datum) as Mesiac,Sum(Castka) from <MENO_TABULKY> group by
Mesiac

Ale pre tvoje dobro, pozri si aj nejaku prirucku k SQL aby si vedel, co
vsetko mozes a co nie.

slado

[...]

S tim TMaskEditorem si myslim to nepujde, protoze tam se da navest jen pevna
delka (kdyz tak me nekdo vyvedte z omylu (a budu stasten, neb to vyresi
nektere me problemki))

> [...]

> potreboval, abych mohl stisknout jen cisla a carku tzn. nejak odchytavat
> ostatn� klavesy a rusit je (kdyz mam StringGrid.Focused)

Antwort: Jak vytvorit Query za behu programu bez f

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 5.10.1999 11:25:45

Zkus tam dat
pr_pl.Create(Application); - zde mi nahlasi chybu

Von: mbartone(zv)synthesia(tec)cz am 05.10.99 06:35 GMT

Bitte antworten an delphi-l(zv)fwd(tec)cz

An: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Kopie: (Blindkopie: Martin Falta/OBI/CZ)
Thema: Jak vytvorit Query za behu programu bez formulare

[...]

Delphi5 VCL-> ActiveX: neprebira metody

[*] SMID Oldrich, Ing. <SMIDO(zv)tpro(tec)cz> - 5.10.1999 11:52:15

Vazeni,
nevim, jak dosahnout toho, co v Delphi4 C/S slo automaticky, totiz ze pri
vytvoreni ActiveX Controlu z VCL komponenty se prebira vsechno jak ma byt,
kdezto v Delphi5 Enterprise Trial se metody vubec neprebiraji a to ani ty,
ktere pochazeji z puvodnich Delphi komponent. Je to zamer nebo jsem neco
prehledl ?

Diky,
Olda
Ing Old�ich �m�d
Topol Pro s.r.o. http://www.tpro(tec)cz
250 01 Brand�s nad Labem P.O.Box �. 4
tel.: 0202 800 168, fax: 0202 800 166, mobil: 0603 219 272
e-mail: smido(zv)tpro(tec)cz

SQL

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap(tec)com> - 5.10.1999 12:41:39

select distinct y.cas,
(select hodnota from tabulka x where sonda=4 and x.cas = y.cas) like H4,
from tabulka y

...pokud ale chces ty sloupce H1...Hn vyrabet dynamicky, budes si asi muset
napsat stored proc...

MSSQL 7.0, linked server a distributed transakce p

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 5.10.1999 13:41:14

Mam nasledujici problem:

Dva pocitace s NT4.0 SP5 a MSSQL 7.0 SP1.
V Enterprise Manageru pridam na pocitaci P1 linked server na pocitac P2.
V security zalozce nastavim mapovani uzivatelu.

To mi dovoli provest pri pripojeni na P1 naledujici prikaz:

SELECT * FROM [P2].Northwind.dbo.Employees

Toto projde bez problemu jak v lokalni siti tak pres dialup.

Nasledujici davka:

BEGIN DISTRIBUTED TRANSACTION
SELECT * FROM [P2].Northwind.dbo.Employees
COMMIT TRANSACTION

take projde bez problemu pokud jsou pocitace propojeny v lokalni siti.

Jakmile vsak propojim pocitace jen pres dialup tak se transakce nastartuje
(je videt v MSDTC administrative console), ale prikaz SELECT jiz
vrati chybu:
"7391 The operation could not be performed because the OLE DB provider
'SQLOLEDB' does not support distributed transactions.
OLE DB returned [Distributed transaction error]."

Vubec mi neni jasne kde muze byt chyba!?
Pracuje snad MSDTC jen v lokalni siti?
Musel bych pouzit MTS (myslim transaction server ne technical support)?
O MTS se v celych BooksOnline k SQL7 nepise ani slovo!
Vsude tam pisi jen o MSDTC, ktery ma vse resit.
Byla by mi vubec neco platna podpora MTS v Delphi 4,5 (mam Delphi 3.02)?
Neni to nahodou uz prekonana technologie?
Pokud nevite poradte alespon kde jinde se mohu zeptat (klidne English)
Mate napr. nekdo zkusenost s Microsoftima Newsama ohledne MSSQL?

Dekuji predem
Rob

Velikost odeslaneho majlu

[*] tmara(zv)itsys(tec)cz - 5.10.1999 14:10:12

Hezky den,
da se nejak z�Delphiho zjistit, ze byl prave odeslan majl a jak byl velky?
Staci pro Outlook. Mam Delphi 4 Prof./ W98. Nejlepe se standartnima
komponentama.
Thx a lot. ByE.

OT: Delphi a JAVA

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 5.10.1999 14:35:08

Omlouvam se za mirny off-topic. Chtel bych v Delphi napsat aplikaci, ktera
by se spojila s www serverem a komunikovala s nim stejne, jako to dnes dela
clovek.

Muj problem je v tom, ze neumim zjistit, co ta aplikace vlastne ma delat.
Kdyz si pomoci IE5 zobrazim prislusnou stranku, vidim tam spoustu dat,
grafu, tlacitek atd. Ale kdyz si to necham vypsat jako zdrojak, tak tam je
jenom jakysi JavaScript, kteremu sice moc nerozumim, ale nezda se mi, ze by
primo obsahoval nejakou grafiku a data. Nejspis si to taha jeste odnekud
zvlast? Ale neumim zjistit, odkud a jak. A uz vubec nechapu, co tomu www
serveru odpovida.

Dokazal by mi v tom nekdo poradit?

Privitam jakykoliv napad. Prosim na soukromy mail, nerad bych zatezoval
konferenci. Diky moc.
josef.kokes(zv)atlas(tec)cz

SQL & Datumy 2

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 5.10.1999 14:54:13

Dekuji za snahu prvni dve odpovedi byli presne to co jsem
ocekaval, nicmene na funkci Month i to_char mi to hlasi, ze
neznama funkce.

Tak teda nevim : jinak pouzivam Interbase. Ladim na Lokalnim
engine u DELPHI 5.0 a naostro pouzivam Free Interbase 4.0 for
LINUX.

OT: Delphi a JAVA znova

[*] Nade�da Chrap�iakov� <chrapciakova(zv)vuje.sk> - 05.10.1999 16:54:20

Prosim odpovedat do konferencie, aj inych to zaujima.

Nada

Josef Koke� wrote:

> [...]
> serveru odpovida.
>
> Dokazal by mi v tom nekdo poradit?
>
> Privitam jakykoliv napad. Prosim na soukromy mail, nerad bych zatezoval

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 5.10.1999 17:05:31

hmm, neviem ci som to zle pochopil alebo zle robil ale nefungovalo to. Popisem problem. Vytvoril som si prvy exac v ktorom som pouzil TDatabase kde AliasName je ORACLE1 (nastavena v BDE pre pripojenie do oracle) a DatabaseName na x, v tom istom programe som pouzil aj Query nastavenu na x a vsetko islo bez dalsieho prihlasovania dalej ale potom som pomocou prikazu shellexecute spustil dalsi druhy exac ktory mal tiez pouzivat to prve pripojenie ale ako som skusal vseliake moznosti tak bud sa to nevedlo pripojit pretoze nepoznalo danu databazu alebo si znovu vypital meno a heslo. Ked som nastavil USER NAME ... a podobne veci tak sa na nic nepital a pripojil sa ale vytvoril druhe spojenie a to je zle! Ak mas daky napad alebo si nasiel v mojom postupe chybu tam mi prosim ta porad.

From: marcant <marcant(zv)sct.sk>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 5. okt�ber 1999 11:55
Subject: Re: modularita velkych programov

Od: Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. ��jna 1999 15:07
P�edm�t: SQL & Datumy 2

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1999 22:04:19

Pavel Medek wrote:

> [...]
> ale potrebuji vytahnout string "popis pocitace" jak je uvedeny v
> Indentifikaci u pocitace a nejak nevim kudy na nej.

Mozna ti pomuze tohle:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?path=\archiv\1998\dec\21\dlfaaaas.htm

Import z BMP do JPG

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1999 22:20:30

Peter Vlkovic wrote:

> Nenasla by sa dobra dusa, ktora by mi "nakreslila"
> verry simple prikladik, ako nejaky subor v BMP
> prevexlujem do JPG (v D3).

Ahoj,

Priklad najdes primo u Borlandu:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti/TI4528D.html
http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti/TI4531D.html

Modularnost pomoci EXE souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 05.10.1999 22:20:22

Petr Ga�ourek wrote:

> [...]
> samostatnych EXE souboru? Jevi se mi to jako dalsi moznost ( krome DLLs a
> balicku), jak rozdelit program na moduly.

Nevidim v tom zadny prinos (krom toho ze to bude komplikovanejsi). Pokud
chces zmensit velikost EXE aplikace, tak pouzij balicky. Pokud chces mit
modularni apilkaci do ktere pak budes chtit pridavat dalsi moduly, tak je
tu moznost dynamickeho nahravani balicku. Obsahly material o tom najdes
tady:

http://www.obsof.com/DL613.html

Import z BMP do JPG

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 5.10.1999 23:34:39

Asi takto:

uses graphics, jpeg;

procedure Bmp2jpeg(BmpFileName, JPEGFileName: string);
var
jpg: TJPEGImage;
bmp: TBitmap;
begin
bmp := TBitmap.Create;
jpg := TJPEGImage.Create;
try
bmp.LoadFromFile(BmpFileName);
jpg.Assign(bmp);
jpg.SaveToFile(JPEGFileName);
finally
jpg.Free;
bmp.Free;

Palo.
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 5. okt�ber 1999 18:11
Predmet: Import z BMP do JPG

[...]

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 5.10.1999 23:46:15

Funkcia Month nie je standardne v Interbase definovana ale je mozne ju serveru poskytnut pomocou user defined functions (udf) library a potom v databaze deklarovat ako externu funkciu. udf library je na http://www.interbase.com/downloads/summaries/56.html
a http://www.interbase.com/downloads/summaries/22.html
to char pokial mi je zname je funkcia v oracle.
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 5. okt�ber 1999 15:28
Predmet: SQL & Datumy 2

[...]

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 5.10.1999 23:49:52

Skus odovzdat TDatabase.Handle ako parameter a priradit ho databaze v druhom exe. Medzi exe a dll to funguje, ale ci aj medzi samostatnymi exe neviem.

Palo.
-----P�vodn� spr�va-----
Od: No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 5. okt�ber 1999 17:59
Predmet: Re: modularita velkych programov

From: marcant <marcant(zv)sct.sk>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 5. okt�ber 1999 11:55

[...]

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 06.10.1999 01:35:02

At 14:35 5.10.1999 +0200, Josef Kokes wrote:
>Omlouvam se za mirny off-topic. Chtel bych v Delphi napsat aplikaci, ktera
>by se spojila s www serverem a komunikovala s nim stejne, jako to dnes dela
>clovek.

Clovek prijima a analyzuje informace a odesila prikazy prostrednictvim ovladacich prvku ( tlacitka, odkazy ). Sit na prikaz reaguje vybavenim dalsich informaci.
O cem ma byt ta komunikace ?

> [...]
>primo obsahoval nejakou grafiku a data. Nejspis si to taha jeste odnekud
>zvlast? Ale neumim zjistit, odkud a jak. A uz vubec nechapu, co tomu www

JavaScript neni Java.

Java je kompilovany jazyk, jeho binarni kod je platformove nezavisly strojovy kod virtualniho stroje JavaMachine a v systemu souboru se odrazi jako soubory s priponou class. Na PC ozivaji programy v Jave prostrednictvim JavaRuntimeEnvironment. IE umi pouzivat specialni formu Java programu (applety) podobne jako ActiveX. Vice o Jave je na http://www.java.sun.com

JavaScript je jazyk syntaxi i semantikou podobny jazyku Java, urceny pro interpretaci. Na PC se daji spoustet JavaScriptove samostatne napr. pomoci Windows Script Host, o cemz je vice na http://msdn.microsoft.com/scripting/default.htm?/scripting/windowshost/ . Je tam taky ke stazeni dokumentace k Microsofti variante JavaScriptu. IE umi zpracovavat programy ve skriptovacich jazycich, ktere sou soucasti HTML kodu. Tim ziskava HTML dynamiku a proto se tomu rika DynamicHTML. Skript zpracovavany jako soucast HTML stranky muze cist a menit skoro vsechno ve svem okoli. Co je okolim skriptu definuje DocumentObjectModel, cehoz standartizaci se zabyva http://www.w3.org/DOM/ .Krome jineho muze skript komunikovat treba s ActiveX vlozenym ve stejne strance ..."there's no limit"

Voodoo's JavaScript Tutorial: http://rummelplatz.uni-mannheim.de/~skoch/

Modularita

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 06.10.1999 01:54:04

> ..rozdeleni programu do vice samostatnych EXE, DLL, balicku..

"...novy Microsoft Office nejsou lepsi kancelarske programy a nove editory dokumentu, je to nekolik stovek programovatelnych objektu..."

program rozmodulovany do COMu muze mit formu nekolika EXE a nekolika DLL a nekolika balicku..se zarucenim synchronniho/asynchronniho posilani zprav ( volani metod ) i pres hranice vlaken a procesu a pocitacu - t r a n s p a r e n t n e

:-|

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 6.10.1999 02:19:41

> On je rozdil mezi databazi a tabulkou i kdyz si to mnozi pletou :-)
> Kdyz jsem rekl databaze, nemyslel jsem, ze jednotlive tabulky maji stovky
MB

Hmm ... to opravdu nebylo zrejme ... adresar se soubory jeste neni databaze.

> Souhlasim, ale zase jde o velikost tabulky, ne adresare s nimi. A
aplikace, ktera stale taha sem a tam 50 MB neni dobre napsana. Pokud ti
tabulky takhle rostou, je na case se poohlednout napr. po SQL serveru.

Priznam se, ze pokud jsou jednotlive soubory tak velke, pak opravdu u
sdilenych
tabulek (jestli nelze pouzit technologii C/S) nevim, jak zajistit, aby si to
system netahal po siti cele.

> [...]
Sam jsi rekl, ze jsi jeste nedavno ve FoxPro delal a rekl bych ze to nebyl

Tak to je silne nedorozumeni! Obe technologie tu existuji paralelne uz hezky
dlouho.
Nevim kde jsi prisel k tomu, ze C/S je nova technologie. Nejsem historik,
ale mozna,
ze C/S je dokonce starsi. Nevim taky, co by melo prichazet po C/S.
Krome toho jsem nijak neodsoudil pouzivani souborovych tabulek. Kazde ma
svou oblast pouziti.
Pouze jsem tvrdil, ze tyto tabulky jsou nevhodne na velke objemy dat v siti
a odpovidal jsem tak na
dotaz, co je rychlejsi. Psal jsem, ze u velkych tabulek v siti se pomer
vykonu obrati jednoznacne
ve prospech datovych serveru kvuli zatezi site atd. Dale jsem psal, ze u
souborovych tabulek neni
temer zadna moznost zajisteni datove integrity. To je jiste pravda. Proto
nechapu, jak jsi mohl
dojit k zaveru, ze okamzite odsuzuji jednu technologii sotva jsem zacal
pouzivat jinou.

Take jsem netvrdil, ze FoxPro je jeden z nejhorsich nastroju. Spatne jsi
cetl muj prispevek.
Ja jsem se jen silne pozastavil nad tvym prohlasenim, ze to chodi "svizne"
na siti o dvaceti
klientech a databaze ma stovky MB. Nevim, jak je to postaveny a jakou tedy
velikost maji
nejvetsi tabulky, ciselniky atd. Presto mi to pripada neuveritelne. Moje
vlastni zkusenosti
jsou proste jine.
Nema asi cenu tady ted srovnavat vyhody C/S oproti souborovym tabulkam a
jejich
oblasti vhodneho pouziti. To by bylo na dlouhou diskusi. Ja jsem se dotknul
predevsim oblasti vykonu a myslim, ze muzes souhlasit s tvrzenim, ze pri
lokalnim
pouziti relativne malych objemu dat zrejme zvitezi souborovy pristup,
zatimco v sitich
zejmena pro vetsi objemy dat to bude naopak. Krome toho od urcitych objemu
dat
a zejmena pri dalsich pozadavcich na bezpecnost a datovou integritu je
pouziti
souboroveho systemu jiz zcela vylouceno.

Jaro

> ===============================
> [...]

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 06.10.1999 03:09:07

At 13:26 4.10.1999 +0200, Pavel Medek wrote:
> [...]
>ale potrebuji vytahnout string "popis pocitace" jak je uvedeny v
>Indentifikaci u pocitace a nejak nevim kudy na nej.

WNet API:
Zkousel sem ze to urcite vyleze pres WNetOpenEnum...WNetEnumResource a ve strukture NETRESOURCE je lpComment, coz je ta poznamka. Ale asi je to kanon na vrabce.

ShellObj:
Mohlo by to jit pres
pocitac:=SHGetDesktopFolder.BindToObject(SHGetSpecialFolderLocation(csidl_nethood nebo csidl_network)).

V teto chvili je pocitac objekt, ze ktereho explorer tu informaci dostava. bud to jde pres IShellView, nebo staci pocitac.QueryInterface( ? ) presne je to na MSDN Name Space Extensions.

Componenta pro ovladani LPT portu

[*] Hlavni�ka Pavel <pavel.hlavnicka(zv)jip(tec)cz> - 6.10.1999 05:31:05

Nevite nekdo o komponente pro ovladani jednotlivych pinu LPT portu?

S pozdravem

Pavel Hlavnicka
Vresnik 91
39601 Humpolec

tel: 0367/581438, 0603/916799, 0366/398241

email: pavel.hlavnicka(zv)jip(tec)cz

Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 6.10.1999 08:08:35

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ing. Jaroslav �ke��k [mailto:jaro(zv)sinea(tec)cz]
> Odesl�no: 6. ��jna 1999 2:20
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Existuje SQL databaza zadarmo na Windows ?

> pletou :-)

To je pravda, v literature, zejmena urcene zacinajicim uzivatelum,
se casto pouziva slovo databaze misto tabulka :-o
Dokonce se podle jedne takove knizky ucil MS Access na VS
(jakysi podnikatelsky kurs na nektere skole CVUT v Brne).
Co jsem slysel od ucastnice toho kurzu svedci o tom,
ze prednasejici toho databazoveho predmetu byl dost mimo.

> tabulky maji stovky
> MB
>
> Hmm ... to opravdu nebylo zrejme ... adresar se soubory jeste
> neni databaze.

Adresar se soubory samozrejme je databaze. Stejne jako je
databaze kartotecni skrin s kartami pacientu v nemocnici
nebo jidelni listek v hospode.

Jinak ale na me ten prispevek zapusobil stejne - nebylo
mi jasne, ze ma autor na mysli adresar s mnoha malymi soubory.
To potom ale nemluvil o vykonu Foxky, ale o file systemu.

Jura

Porovnani poli bytu

[*] �ejka Pavel <cejka(zv)proteco(tec)cz> - 6.10.1999 08:12:36

>Ahoj,
>zkus pouzit funkci MemCompare:>Funkce CompareMem je realizovana v assembleru v unit SysUtils a je, rekl
>bych, optimalni co do rychlosti. Funkce na porovnani null-terminated
>stringu se nedaji pouzit, protoze skonci pri nalezeni prvni nuly.

>Ing. Jiri Foldyna
>mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

To je presne ono, ale potreboval bych to i do Delphi 1. Nevis jestli neni neco podobneho i tam?

Diky Pavel

OT: Microsoft Data Engine

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 6.10.1999 09:29:08

Nedavno jsem se docetl, ze Microsoft uvolnil nove databazove jadro Microsoft
Data Engine jako freeware. Je pry zcela kompatibilni s jadrem Microsoft SQL
Serveru 7.0 a je urceno pro mensi pocet uzivatelu.

Nemate s nim nekdo zkusenosti? Znate nekdo adresu, abych nemusel dlouze
hledat na strankach Microsoftu?

P�eji p��jemn� den.

Petr Reichl
-
E-mail: reichl(zv)seznam(tec)cz
PGP: podporov�no

pouziti typovych souboru...

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 6.10.1999 09:35:08

ahoj

zajimalo by mne jaky vyznam ma pouziti typovych souboru
napr. kdyz nadeklaruji:

var
PointFile: file of TPoint;
IntFile: file of integer;

v cem je rozdil mezi takovymi soubory ...?

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

Ikona pri drag'n'drop

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 6.10.1999 10:17:43

Ahojte,
netusite, jak zmenit ikonu objektu tazenem pri drag'n'drop? Standardne
se mi tam objevi takovy bily list papiru (asi A4). Musi se to delat pres
vlastni cursor mysi nebo jak?
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

pouziti typovych souboru...

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 6.10.1999 10:33:32

Ahoj,

v tomto pripade zase az tak velky neni, protoze TPoint je v podstate
dvojice integeru. Ale pokud bys deklaroval

type Clovek = record
jmeno, prijmeni:string;
plat:integer;
end;

a potom

var Zamestnanci: array[1 .. max] of clovek;
f:file of clovek;

tak lze psat napr.

for i:=1 to pocet_zamest do
write(f, Zamestnanci[i]);

nebo

i:=1;
while not eof(f) do
begin
read(f, Zamestnanci[i]);
inc(i);
end;

Takze se nemusis starat o zadne buffery, moznost preteceni apod. Je to
pohodlne, ale pomalejsi nez nejaky ten BlockRead a podobne.

> [...]
> Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
> This communication is intended solely for the addressee and is

Porovnani poli bytu

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 6.10.1999 10:40:24

> To je presne ono, ale potreboval bych to i do Delphi 1. Nevis
> jestli neni neco podobneho i tam?
>
> Diky Pavel

Ahoj,

D1 nemam nainstalovane, dival jsem se do SysUtils a tam to neni.
Zkus pouzit tohle, v Pascalu to funguje.

//***************************************************
program pokus;

function CompareMem16(P1, P2: Pointer; Length: integer): boolean;
assembler;
{ v AX vraci 1(=true), kdyz jsou shodne, 0(=false), kdyz se lisi}
asm
PUSH DS
CLD
LES DI,P1 { v ES:DI bude P1}
LDS SI,P2 { v DS:SI bude P2}
MOV AX,Length
MOV CX,AX { v CX delka}
JCXZ (zv)(zv)1 { kdyz je delka 0, vraci true}
XOR AX,AX { vysledek na false }
REPE CMPSB { porovname }
JNE (zv)(zv)2 { nejsou shodne}
(zv)(zv)1: INC AX
(zv)(zv)2: POP DS
end;

{--------------------- otestovani funkce ---------------------}
var
a1, a2 : array[0..500] of byte;
i : integer;
b : boolean;

begin
for i := 0 to 500 do
begin
a1[i] := 0;
a2[i] := 0;
end;
b := CompareMem16((zv)a1[0], (zv)a2[0], 501);
a1[500] := 1;
b := CompareMem16((zv)a1[0], (zv)a2[0], 501);
end.

//***************************************************

IB5

[*] Martin Talian <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 6.10.1999 10:43:20

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

zdravim,

skusal som u kamarata nainstalovat SQL server IB 5. Vzdy mi pri instalacii vypise chybu Internal error near.IBCheck.

neviete v com je chyba ?

Martin

pouziti typovych souboru...

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 6.10.1999 11:11:52

> zajimalo by mne jaky vyznam ma pouziti typovych souboru
> napr. kdyz nadeklaruji:
>
> var
> PointFile: file of TPoint;
> IntFile: file of integer;

Rozdil je v delce jednotlivych recordu.
V PASCALu je delka integer = 2 byte
V DELPHI (D1) je integer asi jako 16-bit format = 2 byte ???
V DELPHI (D2..D5) je integer jako 32-bit format = 4 byte

a TPoint ma delku 8 byte, protoze LongInt ma 4 byte
type TPoint = record
X: Longint;
Y: Longint;

> v cem je rozdil mezi takovymi soubory ...?
>
> Zdenek Fryz

> Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
> This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

ListBox a TEdit

[*] Michal Hlav�� - 6.10.1999 11:45:03

Zdravim,
problem: mam listbox potrebujem aby sa mi pri pridani polozky do listboxu
vytvoril vedla nej (ale v listboxu) TEdit. To znamena kazda item bude mat
svoj Tedit.

Dik moc,

Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

Granty a Role na Interbase versus BDE

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 6.10.1999 12:17:48

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Beran <milan(zv)thsoft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ��jna 1999 7:47
P�edm�t: Granty a Role na Interbase versus BDE

Prosim o radu.

Potrebuji uzivatele na Interbase 5.5 a respektive jejich prava (granty) sduzovat do skupin (role). To samozrejme problem neni. Problemem ale je, ze pokud se konektuji na takovou databazi, musim pri konektovani krome USER NAME a PASSWORD zadat i jmeno skupiny (role). V ISQL (Interactive SQL) to funguje bezvadne. Ten prikaz konektovani tam vypada asi takhle

CONNECT vcp.gdb USER "REDITEL" ROLE "administrator" password "aaaaaa";

Pokud se vsak konektuji na databazi z aplikace napsane v Delphi (konkretne Delphi 4 Profesional) pres komponentu TDatabase, tak to nefunguje a to i presto, ze do parametru zadam ROLE NAME=administrator.
Prosel jsem vsechny konference co znam a problem je (respektive byl) pry v BDE.
BDE prebira pri konektovani databaze od komponenty TDatabase vsechny parametry (ktere zna) a az do verze BDE 5.01 parametr ROLE NAME neznalo. Posledni verze BDE 5.10 podle autoru tento parametr uz zna.

Posledni verzi BDE 5.10 mam, parametr ROLE NAME z komponenty TDatabase predavam, konektovani probehne, ale pristupova prava nefunguji.
Budto delam neco spatne nebo autori BDE tvrdi neco co neni pravda.

Pokud s timto problemem mate nekdo nejake zkusenosti budu vdecen za jakoukoliv informaci.

P.S.
Pokousi se o me infarkt, kdyz za mnou prijde nekdo napr. s pozadavkem zmenit pristupova prava vsem, kteri vstupuji do modulu SKLAD v IS. Vetsinou z toho byva prace na nekolik hodin a to i presto, ze na pristupova prava mam udelan program.
Do skladu totiz pristupuje treba 20 lidi a ja vsem tem dvaceti lidem musim menit prava. Pritom by stacilo zmenit prava jenom jedne skupine (role).

pouziti typovych souboru...

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 6.10.1999 12:30:27

Rozdiel je v tom ako sa spravaju procedury filesize, seek, filepos. Tieto procedury zavisia od velkosti definovaneho typu.
Napr.:
F1: File of Integer;
F2: File of Byte;
Seek(F1, 10, 0); posunie na 10*(SizeOf(Integer)) = 40
Seek(F2, 10, 0); posunie na 10*(SizeOf(Byte)) = 10

pokial SizeOf(TPoint)=SizeOf(Integer) potom medzi tymi subormi nieje rozdiel, ale to zavisi aj verzie Delphi (16 al. 32-bit).

Palo.
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 6. okt�ber 1999 10:04
Predmet: pouziti typovych souboru...

[...]

Borlandi kouzlo s cyklem

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 6.10.1999 12:43:17

Zdravim,

Necht je napsano nasledujici:

i: Integer;
begin
for i := 1 to 10000 do
begin
// jakasi akce
sleep(0); <- tady je breakpoint

Ve WATCH Listu ma mpromenou "i".
Kdyz to spustim, tak promenna i nesvisti od 1 do 10000 ale prave naopak!
Ptam se jak je to mozny, kdyz sem tam jasne napsal, ze chci aby se i
zvysovalo!?!
Jedina mozne vysvetleni: pokud kompilator zjisti, ze uvnitr cyklu
promennou nepouzivam, tak si s tim udela co chce (optimalizace?)...

Petr Fischer

Delphi 4 (SP2), Win95 OSR2

P.S. Neni to zadnej bug, ale rozhodne me to dostalo...

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Granty a Role na Interbase versus BDE

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 6.10.1999 12:47:07

Zdar,

zkus vyhodit ten parametr z TDatabase, nakonekti se jen se jmenem a
heslem, a pak proved SQL prikaz "set role <jmeno_role>". Takto se
prirazuji role na Informixu. Mozna to bude stejny nebo podobny i na
Interbasi...

Petr Fischer

-----Puvodn� zpr�va-----
Od: Milan Beran <milan(zv)thsoft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. r�jna 1999 7:47
Predmet: Granty a Role na Interbase versus BDE

[...]

Uzivatelom SQL Report Builder

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 6.10.1999 12:49:04

Verzia SQL Report Builder 1.4 (free) rozlisuje reporty vytvorene v starsich verziach a pri praci
s takymi reportmi sa sprava ako by bola starsia verzia. Report COUNTRY bola vytvorena v starsej verzii a preto je potrebne (ak chcete vyuzivat moznosti novej verzii) zacat pracu nie s File>New
ale opet odstartovat SQL Report Builder.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Rychlost INSERTu pres ADO

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 6.10.1999 13:03:15

Delphi 4 (SP2), Win95 OSR2, MDAC 2.1, Adonis

Cau,

1) mam pro ukazku jednoduchou TTable (paradox pres BDE) s polozkama JMENO
(CHAR 20) a PRIJMENI (CHAR 20). Pokud do ni v cyklu pridam 10000 polozek
(Append -> Post) tak to trva asi 3 vteriny a vysledna velikost *.DB
souboru je asi 500kB

2) mam TADOTable (z Adonisu) se stejnyma polozkama jako v pripade (1) pres
ODBC Driver for Paradox. Pridani 10000 polozek (Append -> Post) trva
nekolik minut a velikost souboru je stejna...

3) nebyl jsem spokojen a pripojil jsem se pres ADOTable,
Microsoft.JET.4.0.Driver (nebo tak nejak) na *.MDB soubor v ocekavani
brutalni rychlosti. Vysledek: pridani 10000 polozek trvalo opet minuty a
vysledna velikost souboru byla pres 7 (slovy SEDM!!!) mega...

Ono se na BDE obcas pekne nadava (i kdyz je proc), ale ted mi nekdo
poradte, co si mam zvolit za format souborovy databaze a pres co na ni
pristupovat, abych nemusel roky cekat nez se neco provede (a to se mi ten
Adonis tak libil). Svizny pridavani tisicu zaznamu do tabulky neni vymysl,
to bych opravdu potreboval...

Petr Fischer

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

modularita velkych programov

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 6.10.1999 13:16:56

Cau,

pokud ti pro "modularitu" nestaci balicky, podivej se na komponenty
uPlugIn 5.0 (vali se na Torry). Aplikace se automaticky dozvi o vsech
nainstalovanych pluginech, z kazdyho pluginu se suse dostanes na
Application, MainForm (tzn. i hlavni TDatabase)..., muzes si mezi
applikaci a pluginem posilat zpravy atd.

Petr Fischer

-----P�vodn� spr�va-----
Od: No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk>
[...]

Monitorov�n� b�hu aplikace

[*] Vaclav_Lukes(zv)EUROTEL.CZ - 6.10.1999 13:33:18

Ahoj,

m��u se na n�co zeptat ?
Jde mi o tohle. Na Formu m�m Button a n�kolik edit�. Cht�l bych, aby mi "n�co"
hl�dalo, jsou-li edity vypln�n� a pokud ano, aby byl Button.Disable v Tru, jinak
ve False.

Va�ek

Ulozeni TTreeNodes

[*] Dobromil Maly <D.Maly(zv)seznam(tec)cz> - 06.10.1999 13:39:35

Dobry den vsem,

poradte prosim. Potreboval bych ulozit
do souboru vlastnost Items u TreeView vcetne
ImageIndex, Selected Index a podobne.
Zkousel jsem metosu SaveToFile, ale ta
ulozi pouze nadpisy polozek (property Text).

RxFormStorage take nefunguje.

Hledal jsem v archivu, ale nic "kloudneho"
jsem nenasel, snad by to slo pres nejaky
stream (jak jsem se tam docel), ale konkretni
reseni jsem nenasel.

Dobra.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Granty a Role na Interbase versus BDE

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 6.10.1999 13:52:46

V D5 je problem ze automaticky tam vsuva parameter role name, ale interbase ocakava parameter sql role name. Tak ma napada ci aj BDE nema pouzit SQL ROLE NAME="role". A nakoniec skus skontrolovat nastavenie pristupovych prav cez ISQL - Metadata/Extract Database...

Palo.
-----P�vodn� spr�va-----
Od: Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz>
Pre: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
D�tum: 6. okt�ber 1999 13:09
Predmet: Fw: Granty a Role na Interbase versus BDE

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Milan Beran <milan(zv)thsoft(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ��jna 1999 7:47
[...]

[*] Libor Junek <libor(zv)thsoft(tec)cz> - 6.10.1999 13:54:33

Prikaz "set role" IB vubec nezna.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: petr.fischer(zv)email(tec)cz <petr.fischer(zv)email(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. ��jna 1999 13:10
P�edm�t: Re: Granty a Role na Interbase versus BDE

> [...]
>menit prava. Pritom by stacilo zmenit prava jenom jedne skupine (role).
>

>--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R

Monitorov�n� behu aplikace

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 6.10.1999 13:58:48

Cau,

nasledujici proceduru prirad eventu OnChange vsem editum, ktery chces
kontrolovat.

procedure Form1.EditChange(Sender: TObject);
var
i: Integer;
b: Boolean;
begin
b := True;
for i := 0 to ComponentCount - 1 do
if Components[i] is TEdit then
if TEdit(Components[i]).Text = '' then
begin
b := False;
Break;
end;
Button1.Enabled := b;
end;

Pokud mas na formu jeste TEdity, ktery nepotrebujes kontrolovat, tak si
tam prihod jeste podminku napr. na Tag...

Petr Fischer

P.S. A jestli pouzivas TActionList tak podobny cykl dej do
ActionList.OnUpdate...