Windows ?!?

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales dept. <sales(zv)nocomment.sk> - 7.4.1998 00:53:04

Neviete ako sa zbavit hlasky OS Win pri neuspesnom pokuse o
volanie shellexecute? Ide mi o hlasky, ktore sa zobrazia
este pred tym nez zobrazim vlastnu...

tak toto pipne az po hlaske win.

var ShellInfo: TShellExecuteInfo;
begin
FillChar( ShellInfo, SizeOf( TShellExecuteInfo ), 0 );
ShellInfo.cbSize := SizeOf( TShellExecuteInfo );
ShellInfo.fMask := SEE_MASK_NOCLOSEPROCESS;
ShellInfo.Wnd := HWnd_Desktop;
ShellInfo.lpVerb := PChar( 'OPEN' );
ShellInfo.lpFile := PChar( 'f:\test.richi' );
ShellInfo.lpParameters := PChar( '' );
ShellInfo.lpDirectory := PChar( '' );
{; sw_Normal, sw_ShowMaximized, sw_ShowMinimized, sw_Hide}
ShellInfo.nShow := sw_Normal;

if ShellExecuteEx( (zv)ShellInfo ) then

else Beep;

richard willmann

Alokovana pamet

[*] Ing. Zdenek Sraier <sraierzd(zv)czn(tec)cz> - 7.4.1998 02:07:28

> �hoj vsichni, hledam pomoc (jak jinak). Napsal jsem program v D3, ktery
> pobezi 24 hodin 7 dni v tydnu a funguje krasne. Ma vsak jednu chybku. Nekde
> neuvolnuju pamet, kterou alokuju.
>
> Neznate nekdo nastroj, ktery by mi umoznil najit kolik presne pameti jsem
> neuvolnil oproti alokaci a pripadne i misto, kde k tomu dochazi? Diky i za
> podnetne zkusenosti s resenim takovychhle problemu.
>
> Pavel Nykl Saturn Toya s.r.o. - Teletext systems

Bud pozdraven,

s podobnym problemem jsme je potykali posledniho 3/4 roku.
Hodne pomohl prechod z D2 na D3.
Presto program (opakujici do zblbnuti SQL dotazy, ktere dale
zpracovava) po nejakem case proste zahlti windows.
Pricinu se nam neporadilo najit, a tak jsme resili nasledek.
Kdyz se alokovana pamet dostatecne zvetsi, program zacne swapovat,
nestiha nektere operace (TRY se nezdari).
Tyhle stavy hlidame a program ukoncime. No a napsal jsem k tomu
maly programek (s konstantni pameti :-))) ), ktery hlida,
jestli jeho velky bratr bezi, a kdyz ne, tak ho spusti,
a kdyz se to nepovede, tak restartuje windows.
Je pochopitelne ve Spustit pri startu. Pro automaticke prihlaseni
do site pouzivame TWEAKUI.

Toto zoufale reseni ma jednu vadu, nekdy se windows nezrestartuji.

S pozdravem Zdenek
: o__o Zdenek Sraier sraierzd(zv)czn(tec)cz :
: ( o o) users(tec)czn(tec)cz/~sraierzd/ :
: (. .) Stranky Potapecske www.byll(tec)cz/scuba/ :

RS232 & Async

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.4.1998 07:26:51

> Takto jsem si to taky predstavoval, jenze bych od toho take ocekaval jistou
> funkcnost. Abych byl konkretni mel jsem verzi 2.02 u ktere byla komponenta
> TApdComPort naprosto nepouzitelna. Pokud nebyl vystupni buffer prazdny a uzavrel

Tak to nevim, ja to mam od verze 2.50, ted je verze 2.51.

> se port tak to spadlo, pokud jsem pouzival RTS/CTS potvrzovani tak to i pres

To je zajimave. Ja jsem nic nepozoroval, delal jsem s tim zati docela malo,
jen jsem si udelal komunikaci s voice modemem s cipovou sadou Rockwell, aby
umel povidat a odpovidat a prijimat DTMF apod., pricemz nepodporuje TAPI,
takze kompletne. A jsem maximalne spokojen... Dale se chystam prave na
faxovy server a podobne ptakovinky.

> nepripavenost zarizeni do ktereho se posilali data asi po 6ti vterinach zaclo
> vysilat. V pripade ze se pouzil WaitForString tak potom nefungoval nasledujici
> datovy trigger, TApdTerminal je taky katastrofa kdyz clovek nechce zrovna presne
> ANSI atd ale potebuje obecny ASCII terminal s moznosti zmeny velikosti okna,
> navic buffer je jen 64k, pak opravdu uzitecna moznost kompilace kodu AsyncPro do
> samostatne DLL knihovny coz cini jiz tak desivy zdrojovy kod jeste prehlednejsim :-)
> a tak bych mohl pokracovat asi dal ....

Koukam, ze fakt nejak nejsi spokojeny... uz jsi zkousel 2.51 ?

> Chapu ze v kazdem programu jsou a budou chyby, jenze toto jsou podle me chyby
> natolik fatalni, ze cely produkt cini nepouzitelnym. Sepsal jsem par prikladu i s

Ale stejne se mi to nejak nezda, protoze takove zakladni veci, kdyby nechodily,
tak to nedela nic a kazdy by to reklamoval a nadaval, ale pritom je silene moc
spokojenych uzivatelu, produkt vyhral docela zavazne ceny apod.

> nekolika modifikacemi zdrojaku a poslal na TuboPower. Po nekolika mailech
> z nich konecne vylezlo ze cele AsyncPro for Delphi vychazelo z verze pro Win3.1 v
> Pascalu a pak bylo velmi "narychlo" prevedene do Delphi. V dalsich verzich (ktere
> uz ale nebudou dostupne jako upgrade) pry maji byt vsechny komponenty prepracovane
> tak ze budou psany primo v Delphi a ne jen jako obal puvodnich zdrojaku kde
> se dycky prokousavali nekolika vrstvami ke kyzene funkci. Je tedy skoda ze
> cele AsyncPro vypada tak jak vypada, protoze si myslim ze navrh jednotlivych
> [...]

No jo.

> Taky jsi zde psal ze se jiz po nekolika mesicich nelze v zadnem, ani vlastnim
> zdrojaku vyznat. S tim plne souhlasim je tomu tak, jenze kdyz treba porovnam
> jak vypadaji zdrojaky Delphi knihoven a AsyncPro tak vidim jisty ne nepodstatny
> rozdil ...

Tak to posoudit nemohu, protoze nemam tolik updatu, abych to mohl porovnat.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Alokovana pamet

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 7.4.1998 07:26:22

|Neznate nekdo nastroj, ktery by mi umoznil najit kolik presne pameti jsem
|neuvolnil oproti alokaci a pripadne i misto, kde k tomu dochazi? Diky i za
|podnetne zkusenosti s resenim takovychhle problemu.

Moc se to nevi, ale existuje nastroj BoundsChecker 5.0, ktery funguje jako
expert v Delphi (C++, Basic) a umi uz na zacatku odhalit nektere nedostatky
v tvem programu. Krome prace s pameti toho umi mnohem vice.

Zkus www.numega.com

Martin

<none>

[*] Miro <narozna(zv)dodo.sk> - 7.4.1998 07:55:39

subscribe delphi Katarina Narozna

RS232 & Async

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)eskon(tec)cz> - 7.4.1998 08:09:43

... a ja si jeste prisolim.

V 32bit verzi mi nefungovala velikost bufferu vetsi nez 4096! Prisel jsem na
to ve chvili,
kdy mi prislo vice bajtu a ostatni byly v cudu! Tak jsem si musel napsat
vlastni obsluhu
bufferu!
Co je horsi ja si Async nevybral, uz se v nem delalo v Dos.
Dale mi 32bit nefungovala s DigiBoard. 16bit kupodivu jo! No radsi se
koupila Moxa.
Co se spoluprace s firmou TurboPower tyce slo to dobre. Na prvni mail
neodpovedeli
vubec (asi nedosel) pak uz to zacalo byt lepsi. Docela jsme si pokecali.
Vylil jsem si
srdce, ale nic. Kratky zdrojak jsem neposlal, protoze to je na nic. Ten by
mi fungoval
taky! Navic se chyba projevila pokazde jindy, nejdrive za pul hodiny nejdele
za 4-6 hodin.
Podle chybove hlasky jsem si ve zdrojaku nasel misto, kde tak asi vznika.
Jako by neuvolnoval nejaky handle. Ma tam pole na 50 handle a jakmile ho
zaplni
vyhlasi tuto chybu.Chvilku jsem si s tim hral a nakonec jsem jim poslal
popis,
kde to ve zdrojaku asi tak je. Poslali mi kus zdrojaku, ten jsem tam vepsal
a pak uz to padalo ihned.
Problem se screen saverem? Proste nenabehl. Byl-li program zkompilovan v D2
a bezel, screen saver nebezel!
A TurboPower? Sorry, this is behind our code!
Je mozne, ze produkt vyhral nejake ceny a je mnoho spokojenych uzivatelu.
Nevim, podle ceho se ty ceny udeluji, ale asi si nekdo pripojil mysku,
prijal
64 bajtu, slo to, procetl manual, co to vsechno umi a udelil cenu.
Nemam cas kazdy druhy den sledovat stranku Turbo Power a stahovat
upgrade.

Martin

SetFocus a ActiveControl

[*] Jan Krizek <krizek(zv)pinknet(tec)cz> - 7.4.1998 08:10:02

Ohledne pouziti SetFocus a ActiveCotrol bych mel jednu poznamku:
SetFocus pouzivam kdyz chci preskocit na jiny objekt
ActiveControl pouzivam k nastaveni vychoziho objektu pri zobrazeni
formulare (napr. kdyz formular se zobrazuje a zase schovava a ja chci
pred zobrazeni rici kde se ma zacit editovat).

A proc? Protoze SetFocus znamena okamzite predani focusu, tedy prvek
musi byti viditelny, zatimco ActiveControl znaci prvek, ktery se ma
aktivovat, kdyz dojde k predani focusu formulari (ci jinemu objektu),
ktery ma tuto vlastnost(tedy napr. k tomu nikdy nemusi ani dojit).

Ahoj Honza +

Jan Krizek e-mail : mailto:krizek(zv)pinknet(tec)cz
http://i.love.pinknet(tec)cz/~krizek
* Letecke Muzeum http://letadla.pinknet(tec)cz/LeteckeMuzeum
* 1938 http://web.pinknet(tec)cz/1938

TBitBtn.Glyph

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 7.4.1998 08:34:19

Na Tvem miste bych se jukl do zdrojaku od Delphi, jak se
takovyhle format do Bitmapy prevadi.
Nejspis se ten text prevede na buffer (jukni nekam do
TReader, je to fakt squele poctenicko) a pak zavola
(tak nejak neprimo, je to tam dost zamuchlany)
DefineBinaryProperties od daneho objektu,
coz bude od TPicture nejspis TBitMap.
Arthur

=====================================
David Arthur Muzatko
HelpSoft, spol. s r. o.
Uruguayska 1, Praha 2
tel./fax.: 24255816, 90004272-5
e-mail: Arthur(zv)HlpSoft(tec)cz

Od: pajout <jpos5419(zv)port.kolej.mff.cuni(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 6. dubna 1998 16:48
Pedmt: Re: TBitBtn.Glyph

Dotaz na tabulky

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 7.4.1998 08:34:22

Zdar
Pokud jste nekdo zkouseli napsat vlastni DataSet, tak
definice bookmarku je tam v abstraktni forme a potomek si
ji predefinovava podle sveho (musi zadat velikost bookmark-dat a
byt schopen najit zaznam podle bookmarku a vratit bookmark
aktualniho zaznamu. Napr. v demos\db\textdata) a
obecne nemas zaruceno vubec nic. Jestli vis, s jakou
tabulkou budes pracovat, tak je nejlepsi si pamatovat
hodnoty primarniho klice nekde bokem.
Arthur

PS S tim nepouzivanim TTable v podstate souhlasim.
Kdyz jsem jeden svuj program predelal na:

1. TTable+lokalni ciselniky v Paradoxu (stahovane z IB)
2. Veskere ostatni operace s daty pomoci TQuery, kde se
dynamicky sestavuji dotazy

tak mi baby-typovacky div nedaly pusu (((-: (jednalo se o nekalikaradove
urychleni)

=====================================

Od: Vodnansky David
Odesl�no: 6. dubna 1998 16:11
Komu: 'DELPHI Distribution List'
P�edm�t: RE: Dotaz na tabulky

Hypoteza rozhodne neni pravdiva, tim mene 100%. Par prikladu proti:

1. co kdyz tabulka nema primarni klic ? Co je podle Tve hypotezy potom v
bookmarku 20
[...]

[*] Nykl, Pavel <nykl(zv)satoya(tec)cz> - 7.4.1998 09:06:36

Diky vsem za rady a podnety. Diky Petru Vonesovi a Jardovi Jahodovi jsem
nasel, co jsem potreboval.

Pro vsechny, kteri se touto problematikou zabyvali a jiste nekteri se jeste
zabyvat budou, tak na adrese
http://www.dystopia.fi/~janij/techinfo/memleak.htm je fakt dobra unita na
sledovani pameti. Je mozne i sledovani samostatnych procedur. Jeste jsem ji
doplnil o sikovnou sekci initialization od J. Jahody a funguje to nadherne.

Var
HS : THEapStatus;

Initialization
HS := GetHeapStatus;
if HS.TotalAllocated<>0 then begin
MessageBox(0, 'Unit MemCheck mus� b�t uveden jako prvn�',
'Chybn� po�ad� v USES sekci', 0);
halt(0);
end;

Diky jeste jednou vsem.

[...]

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 7.4.1998 09:11:55

Hi,

vubec mi neni jasne, proc se tady porad dohadujete o tom, jestli je to dobre nebo ne.
Tolik lidi to zas nepouziva, a ti kdo to maji, maji svuj nazor.

Coz takhle resit poradne problemy. Pokud vim, nikdo nedokazal vyresit problem s
cislovanim zaznamu v dotazu, ani sitovy semafor, ...

Myslel jsem si, ze je to _konference_odborniku_ a ne bab na trhu, co se porad hadaji.

Jiste, i z vymeny nazoru se lze lecos dovedet, ale kdyz jeden stale tvrdi ze je to bile a
druhy ze je to cerne....co se asi tak muzou ostatni dozvedet?

fronek(zv)fic(tec)cz

> [...]

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 7.4.1998 09:33:54

Ahoj,

bude to asi taky spis ze zvyku, ale puvodni duvod byl jednoznacny - na
Oraclu trvalo otevreni tabulky mnohonasobne dele nez u TQuery (tehdy
jeste v Delphi 1). Takze jsem pred par lety musel pri usilovnem
programovani na Oraclu na tabulky proste zapomenout. A i dneska na
Interbase a Delphi 3 uz je proste nepouzivam i kdyz vim, ze jejich
implementace v Delphi 3 je vyrazne lepsi - skoro tak dobra jako u TQuery
:-)))

> [...]

> Od: �ke��k Jaroslav [SMTP:jaro(zv)zbk(tec)czn(tec)cz]
> Odesl�no: 6. dubna 1998 20:47
> Komu: DELPHI Distribution List
> P�edm�t: Re: Dotaz na tabulky
>
> Bookmark sem, bookmark tam.
>
> Zdravim
>
> Na Tve udpovedi mne vsak velice zaujala poznamka,
> ze TTable vubec nepouzivas.
> Jiz delsi cas ukladam data na Interbazi.
> Preto obcas TTable pouziju na mensich tabulkach. Ani nevim
> zdali ze zvyku nebo z pohodli. Existuje nejaky rozumny
> nebo vyznamny duvod proc TTable nepouzivat vubec?
> Rad se ucim ze zkusenosti druhych. Muzes mi prozradit

<none>

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 7.4.1998 09:39:32

Hi all,

V projektu, kde pouzivam MDIForm a MDIChild potrebuji udelat Panel s
tlacitky, CoolBar nebo ToolBar, ktery by se choval jako menu. V menu v
MDIChild, kdyz dam AutoMerge na true, tak se mi menu v MDIForm slucuji a
dynamicky meni podle toho ktery MDIChild mam aktivni. To same potrebuji
s tlacitky, ktere umistim na listu pod menu.
Nevite nekdo jak toto vyresit nejak elegantne, me se to nechce
programovat pomoci "Panel.Visible := true/false", atd

Diky za napady.

Jaroslav Jahoda
jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz

SQL-92

[*] Rybar, Boris <borisr(zv)softip.sk> - 7.4.1998 09:40:31

Zdravim vsetkych,

Nevie mi niekto poradit nejaky odkaz na specifikaciu SQL-92. Vsade v�D3
sa na to odvolavaju. SQL sice poznam
Ale potreboval by som vediet co vsetko SQL-92 podporuje a�co naopak nie.

Vopred dakujem

Boris

NT service

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 7.4.1998 10:14:46

Hi All,

mam takovy dotaz:

jak lze vytvorit aplikaci, ktera bude spustena jako service na NT 3.51 i 4.01?

potrebuji vlastne dve, obe musi pouzivat TCPIP, jedna z nich by mela pouzivat BDE.
Je to mozne?

Vcera jsem sledoval inet odkaz tykajici se memleak a nasel jsem tam kratky priklad
v delphi, ten ale vyvolava vic otazek nez odpovedi. Co znamenaji hex cisla u dependservice?
Je jasne ze jsou to ostatni service, ale ktere?

Delal jste nekdo neco takoveho?

NT service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.4.1998 11:41:36

> [...]
cisla u dependservice?
>Je jasne ze jsou to ostatni service, ale ktere?

D3 obsahuje khihovnu WINSVC pro podporu services. Dalsi informace ze
zdroju Microsoft - nejlepe MSDN - jsou tam priklady. Help Win32 take
neco prozradi ale rozhodne v nem neni napsano jak a co a proc.

Po pochopeni zakladu to neni az tak velky problem.

Dependservice a pod nejspis nebudes vubec potrebovat.

Problem v AsyncPro

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1998 11:58:47

Ahoj,

Nechci jiz dale rozsirovat diskuzi ohledne chyb v AsyncPro. Mam zde
jeden konkretni dotaz.

Mam zarizeni do ktereho vysilam prikazy, toto zarizeni je jiz postarsi
a nelze do nej vyslat cely prikaz hned najednou, ale musi se vzdy vyslat
znak, pockat az prijde a pote vyslat dalsi atd. Nelze tam dat pevny
casovy
interval mezi znaky protoze doba reakce je ruzna od "hned" az po rekneme
0.5 sec. Na druhe strane je treba aby cely proces byl co mozna
nejrychlejsi,
protoze prikazu se vysila pomerne hodne. Dale je nutne kotrolovat jestli
zarizeni rekneme do 5 sec vubec odpovi.

V AsyncPro to resim tak ze vytvorim Timer na 5 sec a DataTrigger na
pozadovany
znak, pak znak vyslu a po vyvolani triggeru tento trigger zrusim a
vytvorim dalsi
data trigger na nasledujici znak a znovu nastavim timer. Cele to vypada
pekne,
ale je to pomerne pomale. Napada nekoho lepsi reseni ?

Zajimava sajta

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 7.4.1998 12:38:00

Kdyz jsem se pidil podle prispevku o alokaci pameti po ono skvele unite,
prohledal jsem pro jistotu i zbytek jejich stranek. Al objevil jsem
vcelku velmi
slibnou stranu navodu a uvodu
(http://www.dystopia.fi/~janij/techinfo.htm), kam
patri i ona alokace pameti.

Ales

P.S. Jen tak pro zajimavost obsah:

Bug Lists*

WinHelp 4.0
Delphi 2.0
Delphi 3.0

Delphi 2.0 How To's

Creating screen savers in Win95
Delphi 2.0 Open Tools API programming intro
Creating simple task tray apps
A simple event logger
Extending Delphi beyond Tools API
Optimizing Code
Pasting OLE objects into TRichEdits
Patching applications
Databases without BDE
MMX instructions with Delphi 2
Checking if application leaks memory
Console applications with Delphi
Understanding RTTI
Using bitmaps in menus
Making a control data-aware
Suggest a topic! Delphi 3.0 How To's

Creating an Active Form
Creating ISAPI Applications
Understanding Windows NT security
Creating a HTTP gateway
Searching and scanning files
Creating Windows NT services
Sending keys to a console in NT
Suggest a topic! JBuilder/Java

Using ODBC Databases with JBuilder

Book reviews

Designing Windows 95 Help
Delphi 2 Unleashed
Internet Programming
The Windows Programming Puzzle Book
Delphi 2 Developer's Guide
Building Internet Applications With Delphi
2
Maximum Security
Windows NT Server 4.0: Advanced Technical
Reference

Coming documents

Creating tape backup software with Delphi 3
on NT
Delphi 2 & Delphi 3 code generation
compared

SQL-92

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 7.4.1998 14:14:59

Jedine co jsem zat�m zjistil: je to norma ANSI (American National Standards Institute) tak hledat na Inetu pod timto heslem ...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Rybar, Boris [SMTP:borisr(zv)softip.sk]
Odesl�no: 7. dubna 1998 9:41
Komu: 'delphi(zv)pinknet(tec)cz'
P�edm�t: SQL-92

[...]

Info o PC

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 7.4.1998 14:29:51

Zdrovim Delfiiky

Mam jden malej dotaz. Jak zjistim informace tipu:
vyrobni cislo Bordu, Procesoru, verze bios a pod.

Pozn: Nezajimaji me tyto zjisteni za pomoci registru, jedna se mi o
opravdove cteni z daneho hw. zarizeni.

Predem diky

Otazka

[*] psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk> - 7.4.1998 14:36:10

Prepacte mi ze otravujem s vecou, ktora tu len nedavno bola, ale
nejak som na to zabudol a teraz neviem ak osa to robi.

Mam par veci, o ktorych sa tu diskutovali len nedavno. Ale neviem,
ako sa prezeraju starsie prispevky. Ak mi niekto poradite, poslem mu
jedno virtualne pivo (hoci Saris je lepsi, ale mailom sa neda).

Dakujem.
> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

IE OCX

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 07.4.1998 14:38:50

Dobry den,
potrebuji do sveho programu nejaky WebBrowser, a po pokusech s
Netscapem (pres DDE), jsem vyzkousel take IE 4.0 OCX. To ze zacatku
vypadalo velmi slibne, ale vadi mi na tom jedna vec: okno browseru ma
vzdy VScrollbar a to dokonce i v tech pripadech, kdy neni potreba. Ja
bych potreboval, aby tam pokud mozno nebyl nikdy. Funkce ShowScrollBar
nepomuze, ta funguje na jine scrollbary. Nevite nekdo jak na to?
Dik, Vaclav Sazima

NT service

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 7.4.1998 14:40:08

Zdravim,

CGI se psat nechystam :-(

ale potrebuju udelat takoveho robota, ktery na zaklade zaznamu v jedne tabulce
vytvori nekolik zaznamu v dalsich tabulkach. Protoze tvorba primarniho zaznamu je
time-critical, nechci s tim zatezovat klienta. Momentalne se to nachazi ve stavu
obycejne aplikace, ktera je spustena pri startu. To ale neni vyhovujici stav. Muze
dojit k nezadoucimu ukonceni, ci jinemu ovlivneni app.

Soucasne s tim by bylo mozne vytvorit prave jiz zde zminovany sitovy semafor. Kdybych ho
dobre napsal, byl by univerzalni [v ramci TCPIP :-( ] a k tomu nejakou sikovnou
klientskou komponentu....

Jestli mas neco vytvorene a jsi ochotny to pustit, sem s tim. (Ja ale pouzivam C++Builder 1)

Jeste dotaz: vite nekdo, kde se daji najit materialy oznacene jako RFC ?

k Novell: Budoucnost patri NT, jak jsem tvrdil i v dobach FIDA (blahe pameti), a tehdy
me chteli ukrizovat novelisti i unixari. Dnesek mi dava za pravdu. Nedavno me vypekl
staricky NW 3.11 - cely volume sel do vecnych lovist, a ani se nerozloucil - mrcha.
Takze Novell spis No-well nikdy vic. Fuj.

fronek(zv)fic(tec)cz

Dotaz na tabulky

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 7.4.1998 14:47:32

> [...]
>
>1. TTable+lokalni ciselniky v Paradoxu (stahovane z IB)
>2. Veskere ostatni operace s daty pomoci TQuery, kde se

Jiste dobra myslenka. Tomu urychleni pri praci s ciselnikem verim,
ale jak v takovem pripade zajistis aktualnost ciselniku na lokalni stanici.
Jak se tyto ciselniky spravuji a aktualizuji, jak se sehravaji?
To se hodi asi opravdu jen pro porizovaci program, kde ciselnik
slouzi pouze k datove kontrole, tedy ke cteni a je relativne nemenny.
Jaro

>tak mi baby-typovacky div nedaly pusu (((-: (jednalo se o nekalikaradove
>urychleni)
To se nedivim, ze se tak snazis.
Oni tu praci mely v ukole?>
>=====================================
>David Arthur Muzatko
>HelpSoft, spol. s r. o.
>Uruguayska 1, Praha 2
>tel./fax.: 24255816, 90004272-5
>e-mail: Arthur(zv)HlpSoft(tec)cz
>=====================================

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 7.4.1998 15:00:39

Na necem podobnem pracuju (pomalu). Nekde jsem stahnul knihovny, kter� toho hodne umi.
Jedna se za byva ovladanim services a druha je umi vytvaret. Umim beepnout kdy� se sluzba
startuje nebo ukoncuje a nebo kdy� se dostane do sekce Execute (- je to potomek TThread),
ale za ziveho boha z toho prikladu neumim precist jak cekat na to az prijde nejaky TCP/IP
pozadavek, ja ho obslouzim a treba zazvonim. Jinak budu rad kdy� se toho nekdo kdo vi
o co jde ujme. Jedna z veci se kterou nemam zkusenost je funkce WaitForObject.

Nevim co myslis temi hex cisly, ale dependservice se pouziva na to abys zajistil spusteni tve
sluzby az po spusteni sluzeb (nebo skupin sluzeb) uvedenych v tomto seznamu - DependOnService
(DependOnGroup). Napr. sluzba Messenger je zavisla na sluzbach Workstation a NetBIOS
(v DependOnService je "LanmanWorkstation<ENTER>NetBios"). Budes-li nyn� startovat sluzbu
Messenger a sluzba LanmanWorkstation bude stopnuta tak ji WinNT sami nastartujou. Jinak
vsechny sluzby jsou v HKLM\SYST�M\CrrentControlSet\Services. Staci to tak?

PS: Pripadne zajemce mohu obdarit temito *.pasy.

Martin UHER [SMTP:tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz]

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k [SMTP:fronek(zv)fic(tec)cz]
Odesl�no: 7. dubna 1998 10:15
Komu: 'Delphi listserv'
P�edm�t: NT service

[...]

Find a Replace Dialog

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 7.4.1998 15:15:30

Zdravim
Presne tak. Ten priklad v Delphi je totiz jen stupidne jednoduchy.
Pouziva funkci Pos, ktera vrati jen prvni vyskyt retezce.
TFindDialog je pouze dialogove okno a par tlacitek.
Obsluhu udalosti OnFind si musis vytvorit sam. Ten priklad vystihl
podstatu veci, ale takto by asi opravdu nefungoval.
Priklad ani neresi schopnost rozlisovani malych a velkych pismen.
FindBox - to jsou jen tlacitka, ktera je nutno ozivit.

Vyzkousel jsem tuto proceduru na TDBRichEdit.
--------------------------------
procedure TFormZapis1.FindDialog1Find(Sender: TObject);
var
FoundAt: LongInt;
begin
with DBRichEdit1 do begin
if frMatchCase in FindDialog1.Options then
FoundAt := Pos(MalaNaVelka(FindDialog1.FindText),
MalaNaVelka(Copy(Text,Tag+1,Length(Text)-Tag)))
else
FoundAt := Pos(FindDialog1.FindText,
Copy(Text,Tag+1,Length(Text)-Tag));
if (FoundAt > 0) then begin
SelStart := FoundAt-1+Tag;
SelLength := Length(FindDialog1.FindText);
SetFocus;
Tag := Tag + FoundAt-1+SelLength;
end else begin
Tag := 0;
Application.MessageBox('Dal�� v�skyt nebyl nenalezen!',
'Informace ...', MB_OK + MB_ICONINFORMATION);
end;; // if
end; // with
end;

Jde opravdu o to, ze je nutno nastavit novy pocatek pro hledani ve funkci
Pos()
pro pripad hledani dalsiho vyskytu. O to se postara v pripade TDBRichEdit
vlastnost SelStart a SelLength
Jinak by se musel do pomocne textove promenne pomoci Copy() poslat zbytek
textu za predchozim vyskytem a hledani Pos() uplatnovat na tuto promennou.

Pozici ukladam do vlastnosti Tag, aby mi zustala uchov�na i pro pristi
aktivaci
dialogoveho okna. Je to volna promenna typu LongInteger a nemusim proto
zakladat
novou globalni promennou.

Funkci MalaNaVelka() jsem vlozil proto, abych mohl vyuzit vlastnost
dialogoveho
akna frMatchCase (nerozlisovat mala a velka pismena pri hledani)
Zde je tato funkce. Ta se hodi urcite casto.

// ----------------------- Ing Jaroslav �ker�k ------------------
function MalaNaVelka(TextRetezec: string): string;
// Prevede mal� diakritick� p�smena na velk� diakritick� p�smena
var i: LongInt;
begin
result := '';
if Length(TextRetezec)>0 then
for i := 1 to Length(TextRetezec) do
case TextRetezec[i] of
'�': Result := Result + '�';
'�': Result := Result + '�';
'�': Result := Result + '�';
'�': Result := Result + '�';
'z': Result := Result + 'Z';
'r': Result := Result + 'R';
'c': Result := Result + 'C';
'�': Result := Result + '�';
'e': Result := Result + 'E';
'�': Result := Result + '�';
'd': Result := Result + 'D';
't': Result := Result + 'T';
'n': Result := Result + 'N';
'�': Result := Result + '�';
'u': Result := Result + 'U';
else
Result := Result + UpperCase(TextRetezec[i]);

Staci takove nakopnuti ????

Jaro.
SINEA software telefon: 0446/612468
Ing. Jaroslav Skerik e-mail: sinea(zv)sinea(tec)cz
Tylova 957 privat: jaro(zv)sinea(tec)cz
564 01 ZAMBERK http://www.sinea(tec)cz/

> nakopnete me nekdo. mam problem s funkcemi TFindDialog a
> TFindReplaceDialog. Pro hledani jsem pouzil priklad z helpu, ale
> vzdy to najde jen prvni vyskyt retezce. Kde delam chybu?

Matne si na tento priklad helpu vzpominam.
Myslim, ze problem je ve funkci Pos.
Nevim, jak je presne definovana (pisu ve skole delphi 20 ode mne),
ale pokud je to function Pos(Str:String,StartInd:Integer):integer
(nebo nejak tak podobne) pak by se mel vytvorit, cyklus ktery by si
pamatoval pozici hledaneho textu v retezci a pak hledal znovu az od
tohoto mista. nejak takhle:

StrPos:=1;
repeat
StrPos:=Pos(Text,StrPos);
Pridej_Pozici_Do_Seznamu(StrPos);
until StrPos=0 {nebo -1 ?}

nebo tak nejak. (Takhle to je na 99% spatne ale aspon neco) (moc
kratke, bude to blbe)

Pokud je Pos jenom function Pos(Str:String):Integer, pak by se asi
musela udelat pomocna Str promena, do ktere by se vlozil text od
prvni pozice do konce (pomoci fce Copy).

Uff. Dlouhy majl. Je to asi nesmysl, ale vic uz toho nevymislim, nebo
mi ujede vlak :-{.
P.S. Prominte preklepy a hrubky
Arnost Valicek (ValicekA(zv)mgv.inext(tec)cz)

Zajimava sajta

[*] Burger Tom� <Tomas.Burger(zv)mius(tec)cz> - 7.4.1998 15:42:29

prosim pridat do http://delphi.mius(tec)cz/odkazy.asp

Diky. Tomas

> [...]
> Reference
>

> Coming documents
>
> Creating tape backup software with Delphi

RS232

[*] Jiri Semecky <jsem6533(zv)barbora.mff.cuni(tec)cz> - 7.4.1998 16:03:57

> ... AsyncPro bylo bezkonkurencne nejlepsi.

Jedna se o komponentu Async32 na DSP?

<none>

[*] Pavel Koutny <devdata(zv)earthling(tec)net> - 7.4.1998 17:51:40

subscribe Delphi Pavel Koutny

NT service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.4.1998 18:28:16

> [...]
toho nekdo kdo vi
>o co jde ujme. Jedna z veci se kterou nemam zkusenost je funkce

smarja - nic ve zlem, ale tak nejak opravdu vypada, ze kdyz nekdo chce
v Delphi programovat automaticky hleda na internetu komponentu nebo
knihovnu, ktera toho moc umi. Misto toho, aby se problem pokusil vyresil
tim, co nabizi WinAPI apodobne. Coz o to nekdy je toto reseni na miste
ale jsou oblasti kde bych se do toho nehrnul (TCP/IP, Services a seriova
komunikace (kdo programoval seriovku v DOSu v ASM s vyuzitim preruseni,
RTS/CTS, musi uznat, ze ve Windows dosahne stejneho efektu a s podstatne
mensim usilim) ,...). Mozna ze muj nazor je ovlivnen negativnimy
zkusenostmi s hotovymy komponentami (predevsim Borlandi TCP komponenty),
ale zda se mi, ze prilis mnoho navodu jak resit nejaky problem, konci v
teto konferenci radou ztahnete si komponentu....

Pravda, nejvetsi problem se psanim services je zajistit si nejakou
dokumentaci. Nejlepsi je nejaky priklad a z nej to uvarit a pozorovat
jak to funguje. Clovek se tak nauci veci, ktere budou fungovat tak jak
chce sam a ne jak si vymyslel nekdo kdo psal komponentu ci knihovnu.
Services je ve sve podstate obycejny program - jen se jinak aktivuje a
ukoncuje. Pokud umite napsat thread (radeji bez TThread :-), ktery ceka
na TCP/IP spojeni (nebo dela cokoliv jineho) neni problem jej prevest na
services.
Services defaultne nepouzivaji obrazovku, takze program, v delphi by
nemel pouzivat TForm a jine VCL khihovny (jednak je to pro services k
nicemu a jednak to usetri nejekych 120kB programu)

Kdyz uz jsem se tak rozepsal tak popisu lehce princip services:
1) podivat se na help k StartServiceCtrlDispatcher(DispatchTable)
DispatchTable je struktura ve ktere jsou informace o services - hlavne
adresa hlavniho kodu services, ten by mel byt zpristupnen jako procedura
definovana takto:
Procedure ServiceMain(dwArgCount : DWORD; VAR Arguments :
LPSTR);stdcall;
Tuto procedure vola stystem pri zavadeni services. Musi obsahovat nebo
volat kod kter v podstate probiha v cyklu a ceka na ukonceni services
(mezitim muze delat neco inteligentnejsiho).
2) pri startovani a ukoncovani services je nutne pomoci SetServiceStatus
hlasit ServiceManageru, co se deje tj ze jeste probiha startovani nebo
ze jeste probiha ukoncovani - podle toho se zobrazuje budik pri
Start/Stop services.
Bez toho by byl SertviceManager popleteny a hlasil by Service not
responding...
SetServiceStatus vyzaduje handle, ktere ziskate volanim
RegisterServiceCtrlHandler v ServiceMain. RegisterServiceCtrlHandler
vyzaduje jako parametr adresu procedury pro obsluhu povelu zasilanych
ServiceManagerem. Ta je definovana takto:
Procedure ServiceCtrl(CtrlCode : DWORD);stdcall;

------
PS. na ftp://ftp.fortech(tec)cz/pub/delphi/services jsem umistil priklad
jednoducheho service. Vzniklo uz davno jeste v D2 takze sebou veze
vlastni definici API fci pro praci se services. V D3 je to uz zbytecne,
protoze obsahuji WINSVC.PAS. Nezkousel jsem jestli ten priklad pracuje i
s ni.
Priklad ukazuje jak se vlastne dela instalace a deinstalace services.
Rucne je to mozne delat tusim pomoci utility SC z resource kitu.

NT service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.4.1998 18:32:36

>Jeste dotaz: vite nekdo, kde se daji najit materialy oznacene jako RFC
?
Pouzij http://ftpsearch.ntnu.no/ a nech ho hledat treba RFC2068.TXT
(popis HTTP 1.1) . dokumenty jsou k mani i v jine podobe - u PVT (da se
tam prokousat z hlavni strany) v html nebo na inetu v postscriptu.

Re[2]: DBGrid - Query

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 7.4.1998 18:37:36 0100

VD> Refresh u Gridu dela jenom Repint - tedy prekresleni. A u Query zase
VD> nejde pouzit Refresh. Takze celkove tahle rada nema moc smysl.

No nevim nevim, ale Query ma metodu Refresh (tedy aspon u D3).

RS232 & Async

[*] jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz - r 1998 20:05:10

DE>vubec mi neni jasne, proc se tady porad dohadujete o tom, jestli je to dobre
DE>Tolik lidi to zas nepouziva, a ti kdo to maji, maji svuj nazor.

Predesel jsi mne.

Sice jsme to koupili (ergo svym zpusobem pouzivame to) AND mame na vec
svuj nazor (ktery btw je 'proc to nekoupit, tolik to zase nestoji, jsou
k tomu zdrojaky, mrknem na to, vyzkousime programove konstrukce a pak
si to napiseme podobne, jenze po svym, trochu jinak') ale diskuze mne z
podstaty srala. Kdyby se aspon panove zabyvali konkretnimi nedostatky
AsyncPro (ja jich mam taky az na pudu) nebo konkretnimi prednostmi
(pred dvema lety pro nas AsyncPro bylo terno, zaplatpmbu ze to nekdo na
zemekouli VUBEC napsal a ukazal ostatnim cestu), ale diskuse o obecnych
otazkach metodologie programovani obecne a pouzivani cizich modulu
zvlaste (ve stylu 'co si nenapisu, tomu neverim' a 'proc mam platit za
to, co vymyslel nekdo jinej' :-)))) patri spis do /POKEC na
bbs.infima(tec)cz

Sorry 4 off-(?)-topic

Puvodne tahle zprava byla napsana v soukromem mailu pro
'fronek(zv)fit(tec)cz', ale paxem se rozepsal/zamyslel/rozmyslel a poslal ji
do konference.

Jarda Pivonka <pivonka(zv)hotmail.com> aka <jpivonka(zv)bbs.infima(tec)cz>
Kreutler s.r.o. <kreutler(zv)bbs.infima(tec)cz>

Yo: P.S.: Je mezi ucastniky konference nekdo, kdo se zabyva seriovou
komunikaci vazne, tzn, s vice jak 8 (rekneme do 256) portu nebo s
casovanim na urovni mikrosekundoveho timeru?
Slo by predevsim o analyzu seriove komunikace nestandardnich prubehu
(proste obecna dvoustavova zmena napeti na jednom dratu). Hmmm?

RS232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 07.4.1998 20:08:24

Jiri Semecky wrote:

> Jedna se o komponentu Async32 na DSP?
Ne, o Async Professional for Delphi - http://www.turbopower.com

Petr Vones, amatersky programator

Table is full ?

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales dept. <sales(zv)nocomment.sk> - 7.4.1998 20:12:04

taka otazka k veci, aky databazovy stroj s indexami pre
velke mnozstvo dat? Samozrejme okrem sql servru, nieco ako
suborovo zdielane data.

Richard Willmann

Od: Internet:delphi-request(zv)io.pinknet(tec)cz/
Odeslano: 7. dubna 1998 19:11
Komu: Internet:delphi(zv)pinknet(tec)cz/
Poedmit: Re: NT service

Services defaultne nepouzivaji obrazovku, takze program, v delphi by
nemel pouzivat TForm a jine VCL khihovny (jednak je to pro services k
nicemu a jednak to usetri nejekych 120kB programu)

API funkce

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 8.4.1998 07:19:28

Zdar Delfini,

existuje API funkce na vyvolani dialogu Properties pro soubor nebo
adresar (viz pruzkumnik)?

Libor Krayzel
Czech Television, Television Studio Ostrava
Dvorakova 18
729 20 Ostrava

Phone: (069) 6201 375
E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz
> E-mail2: mailto:sovtop(zv)email(tec)cz

Re[2]: DBGrid - Query

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 8.4.1998 07:38:38

>No nevim nevim, ale Query ma metodu Refresh (tedy aspon u D3).

Sice nevim, jak presne tato dikuse zacala, ale pokud nepomaha Refresh,
vyzkousej jeste Invalidate

DbGrid1.Invalidate;

Jaro

NT service

[*] Pavel Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz> - 8.4.1998 07:44:54

> [...]
> staricky NW 3.11 - cely volume sel do vecnych lovist, a ani se nerozloucil - mrcha.
> Takze Novell spis No-well nikdy vic. Fuj.
Hmmm, nechci zahajit zadnou flamewar, ani nejaky rozsahly thread
(ktery sem navic ani nepatri), jen kratsi poznamku. Na Novell nedam
dopustit. Me tady jede na takovym HW (verze 3.11), na ktery bys NT
server snad ani nenainstaloval (nevim, diky jejich HW narocnocsti
jsem je jeste nezkousel), a kdyby, tak by asi 90% casu swapoval a nic
nedelal (486DX2, 32MB RAM, cca 3.5GB na 3 SCSI diskcich, 3 sitove
karty, jede na nem btrieve, printserver, UPS monitor atd.) A rychlost
vyrizovani pozadavku je naprosto spickova (35 soucasne pracujicich
uzivatelu). Malokdy se stane, ze by nekdo musel cekat nejak delsi
dobu). Jediny problemy co se zatim vyskytly byly chyby disku (fyzicky
spatny disk), na ktery ale NW upozornil dostatecne vcas (3 mesice
pred tim, nez disk totalne odesel), takze se v klidu vymenil bez
ztraty dat.

Muzu rict, ze z hlediska udrzby apod. je server ten nejlevnejsi
pocitac v nasi organizaci (narozdil od pocitacu s Win, kde jsou
porad nejaky problemy, musi se rozsirovat apod.)

To je asi tak vse. Pokud nekdo k tomu chcete, tak prosim soukome.
S pozdravem
Pavel "Zizi" Zichovsky <jesnem(zv)ova.pvtnet(tec)cz>
mobil mailto:pavel.zichovsky(zv)sms.paegas(tec)cz
----------------------------
PGP podporovano a vitano

Find a Replace Dialog

[*] �ke��k Jaroslav�������6�����̿ - 8.4.1998 07:51:32

>Lepsi je ale pouzit funkci AnsiUpperCase :-)

To urcite ano.

Zase jedna jednoducha funkce, kterou jsem prehledl.
Diky za upozorneni.

Stava se vam to tez ... nebo z toho programovani uz upne blbnu ????
Jaro

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 8.4.1998 08:18:54

Cauec,

mam aplikaci, ke ktere se budou casem pridavat dalsi moduly s funkcemi (DLL)

Dynamicky pridat menu - no problem
Vnorit kod a formaulare do DLL - no problem

V bibli jsem se docetl, ze se knihovna vola z hlavniho programu. Potud OK.
Jak ale volat po case knihovnu, kdyz nevim, jak se jmenuje, ani co obsahuje
za funkce?

Napadlo me jedine dodavat s DLL jeste jednu knihovnu,napr. DLLMain, ktera
se bude volat z hlavni aplikace a ve ktere bude seznam vsech ostatnich
vytvorenych knihoven a ze ktere se budou ony dalsi dynamicky prihravat a
volat.

Tak se chci zeptat, zda je mozne nejakou funkci zjistit, jake funkce dana
knihovna obsahuje, aby se nemusela neustale aktualizovat ona DLLMain pro
volani ostatnich funkci, nebo zda nekdo mate jiny napad, jak toto vyresit.

Bye Ludan

ludan(zv)bluerose(tec)cz

dostupnych DLL

Dotaz na tabulky

[*] Vodnansky David <Vodnansky(zv)allianz(tec)cz> - 8.4.1998 08:20:28

Diky, ze jsi mi vysvetlil co je Bookmark ;-)

Nicmene stale nechapu, kde se bere tvoje puvodni tvrzeni, ze
bookmark=primarni klic. Ted zase tvrdis, ze pro Paradox obsahuje cislo
zaznamu - to ovsem nema s primarnim klicem nic spolecneho.

Jinak diky za navod k pouzivani Bookmarku, urcite bych na to neprisel
;-)

> [...]
> specifickych
> pripadech TTable s primarnim klicem.
>
> No a protoze TTable vubec nepouzivam, nebude u me Tvoje hypoteza

Find a Replace Dialog

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 8.4.1998 08:21:35

> Presne tak. Ten priklad v Delphi je totiz jen stupidne jednoduchy.
>
> Staci takove nakopnuti ????

Elegantni. Dekuji velmi.

S pozdravem

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

ODBC

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.4.1998 08:24:33

> * bonus na koniec, pouzival som OCX HTML control z Delphi 3
> a narazil som na problem ako distribuovat aplikacie.
> Predpokladam ze tu activex komponentu treba niekam
> nakopirovat a zaregistrovat, ale ako?

Ja jsem to do teto konference psal uz asi 3x a nemam sil to opakovat.
Prosim nekoho, kdo ma hodne casu, aby to vyhledal a forwardoval :-)

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Omluva za "P�e�teno: NT service" a "

[*] Martin UHER <tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz> - 8.4.1998 08:27:37

Prijmete prosim omluvu za ty stupidni hlasky co vam nyn� budou chodit.
Maly preslap - trochu jsem se "stoural" v mailu a zapomel jsem na zaskrtnute
policka.
Mrzi mne, ze tuto horkou zkusenost musite sdilet semnou.
Posilam to hned jak jsem to zjistil.

Martin UHER [SMTP:tlanik(zv)zvt.csas(tec)cz]

ODBC

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 8.4.1998 08:28:44

Pri stahovani OCX do HTML browseru je nejdulezitejsi mit ji elektronicky
podepsanou, aby MS Explorer vubec spustil ci nainstaloval prislusnou OCX
komponentu. Do Exploreru lze stahovat pouze jediny soubor, tedy OCX nebo
pokud jich chci stahnout vice (OCX, DLL, nejake datove soubory), pak
musi byt sbaleny do CAB souboru a samozrejme taky podepsane. K tomu je
nutne ActiveX SDK od MS a vyzadat si Certifikat od CA. CA jsou napr.
Verisign, ale tam to stoji $400.
V CR je CA PVT, ale s nima se mi to nepodarilo rozchodit. S Verisign je
to OK, ale drahe.

J.Jahoda

P.S. V pripade se mohu podelit o dalsi zkusenosti ohledne OCX a jejich
podpisovani.

> [...]
> nedarilo
> (asi jsem nenakopiroval vsechny potrebne soubory). Pokud se vam to

NT service

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.4.1998 08:28:01

> [...]
hruza
>(API je pro nektere Delphisty spis nadavka ;-))

neni co srovnavat - sice programuji v Delphi ale nedelam databaze.
Formular jsem se neodvazil v service pouzit. Pokud ten formular mas
skryty - tj jen pro umozneni fce nejakych datovych funkci, myslim, ze to
nevadi. Pokud ale ma service neco skutecne kreslit na obrazovku je to
jina. Musi mit povoleno "Allow service to interact with desktop" a musi
mit dostatecna prava na zapis na obrazovku a podobne. (tj musi se
prihlaset jako uzivatel). Musi se resit problem s odhlasovanim uzivatelu
atd... Alespon tak jsem to pochopil - nikdy jsem to nezkousel. Ve
vetsine pripadu je jednodussi napsat druhou aplikaci, ktera zobrazuje
data, ktere si vezme z beziciho obycejneho service.

Neuzav�en� soubory na NT

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 8.4.1998 08:36:37

Nestekal jste se nekdo s timto problemem i kdy� tak uplne nesouvisi s delphi:

P�i pou�it� WinNT workstation jako serveru a Win95 jako klienta zustavaji pri spusteni databazoveho programu a jeho ukonceni na NT otev�ene soubory.
Pri spusteni programu je otevreno asi 75 souboru a po ukonceni a korektnim uzavreni jich zustane asi 9 nebo 10 otevrenych.
Tento problem se objevuje v Clipperu i v Delphi. V Delphi to zatim nevadilo ale v Clipperu se nedaji otevrit database, ktere byly otevreny exclusiv.
Mam zpravy (neoverene), ze se to stava i na NT serveru a Novellu.

dekuji za ka�dy nazor

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.

http://web.telecom(tec)cz/atoll

Dotaz na tabulky

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 8.4.1998 08:39:50

> [...]

To se hodi asi opravdu jen pro porizovaci program, kde ciselnik
slouzi pouze k datove kontrole, tedy ke cteni a je relativne nemenny.
[Arthur] V podstate se ciselniky meni jen velmi malo. Na lokale je
zaznamenana verze kazdeho ciselniku a CRC pro kazdy soubor,
ktery je k tomu potreba. Pri startu se to osahne, s DB se porovna
verze a nastahuje se, jen to, co chybi nebo ma jinou verzi.

>tak mi baby-typovacky div nedaly pusu (((-: (jednalo se o nekalikaradove
>urychleni)
To se nedivim, ze se tak snazis.
Oni tu praci mely v ukole?
[Arthur] Jo, jo, chudinky.

[...]

[*] Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk> - 8.4.1998 08:44:16

> [...]
>volani ostatnich funkci, nebo zda nekdo mate jiny napad, jak toto vyresit.

Ono to bude asi trochu problem. Myslim ze aj ked sa podari nejako dynamicky
zistit nazvy funkcii v DLL, tak sa pravdepodobne neda zistit pocet a typy
parametrov tychto fcii.

Myslim, ze pouzitiu nejakeho dalsieho suboru sa nevyhnes.

Ahoj Marcel Telka

>Bye Ludan
>
>ludan(zv)bluerose(tec)cz
>
>dostupnych DLL

NT service

[*] Hrb�� David - 8.4.1998 08:55:27

RFC viz http://www.freesoft.org/CIE/RFC/index.htm
David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz>
Komu: 'Delphi listserv' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. dubna 1998 18:22
P�edm�t: NT service

> [...]
>staricky NW 3.11 - cely volume sel do vecnych lovist, a ani se
nerozloucil - mrcha.
>Takze Novell spis No-well nikdy vic. Fuj.

Registracia ActiveX

[*] "Ing.Jozef Strn�dik" <strnadik(zv)mrp.sk> - 8.4.1998 08:58:44

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Zahradnik [SMTP:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
Odesl�no: 14. janu�r 1998 22:36
Komu: delphi(zv)io.pinknet(tec)cz
P�edm�t: Re: Registracia ActiveX

Musis totiz nejprve ten ActiveX zaregistrovat a to vcetne knihoven,
ktere pouziva (ty take musis donest na pocitac). Pecti si ten dokument,
co k tomu je, tam je to vsechno napsane, co a v jakem poradi...
I kdyz budes urcite skucet, ze jsi zadny dokument nenasel, abych ti to
popsal, ze jo? (zkusenost). No tak tady to mas:

Tohle nakopirovat (nepotrebujes uplne vsechno, pokud chces jen SMTP):

(*)msvcrt40.dll
(*)olepro32.dll
(*)regsvr32.exe
(*)ctl3d32.dll
(*)vb40032.dll

licenses.reg
nmftpsn.dll
nmsckn.dll
nmorenu.dll
nmocod.dll
popct.ocx
winsck.ocx
ftpct.ocx
nntpct.ocx
smtpct.ocx
httpct.ocx
html.ocx

(*) nejsou v dodavce, jsou volne siritelne od MS.

Takhle to zaregistrujes:

regedit /s licenses.reg ... prvni!
regsvr32 /s nmocod.dll ... druhe!
regsvr32 /s httpct.ocx ... pak uz je to jedno
regsvr32 /s popct.ocx
regsvr32 /s winsck.ocx
regsvr32 /s ftpct.ocx
regsvr32 /s smtpct.ocx
regsvr32 /s nntpct.ocx
regsvr32 /s html.ocx

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

ODBC

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 8.4.1998 09:08:44

ODBC (Open Database Connectivity) je rozhrani, ktere umoznuje pristup k
ruznym druhum databazi (MSQL, PARADOX, DBASE, MSACCESS, atd). Pokud
napriklad napises databazovou aplikaci a pouzijes ODBC, nemusi te ani
celkem zajimat jaky druh databaze pouzije uzivatel pokud bude podporovat
vsechny funkce ODBC, ktere vyuzivas.

Vita

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 8.4.1998 09:22:09

Co takle pouzit OLE/COM ci OLE Automation.
Ma to jedinou nevyhodu. V dobe kdy pisete hlavni program, musite vedet
co chcete a podle toho si nadefinovat interface pro COM.

napr.

IMyInterface = interface(IUnknown)
['{11111111-1111-1111-1111-111111111111}']
function ...: HResult; strdcall;
function ...: HResult; strdcall;

Vyuzit generatoru typovych knihoven(TLB) pro OLE Automation.

nebo vyuzit jiz definovanych interface, ale tam musite vedet jak se maji
implementovat, neboli k cemu jsou pouzitelne.

J.Jahoda

> [...]
> pro
> volani ostatnich funkci, nebo zda nekdo mate jiny napad, jak toto

RichEdit scroll

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 8.4.1998 09:27:32

Hi all,
Potreboval bych zjistit jak je v Delphi2 mozne scrollovat RichEdit1 tak, aby
posledni vlozeny radek pomoci napr.
RichEdit1.Lines.add(sockets1.text); byl videt.

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 8.4.1998 09:28:10

>Vnorit kod a formaulare do DLL - no problem

Nevim jak jsi to delal s tim formularem v DLL, ale ja jsem mel velke
problemy kdyz jsem to zkousel pomoci TForm. Pokud totiz chces v DLL pouzit
TForm, musis pripojit unitu Forms a to zpusobi ze DLL knihovna ma vlastni
globalni objekt Application. Ve spouste standardnich unit z Delphi je potom
tento globalni objekt vyuzivan a protoze jich je vic dela to velkou
neplechu. Napriklad takove okno ma vlastni tlacitko v Taskbaru a metoda
ShowModal nezakaze ostatni okna definovana v aplikaci. Tim jsem vlastne
dosel k zaveru ze v DLL by se nemelo pouzivat nic z Delphi pokud to je
zavisle na nejakych globalnich promennych. A toho je celkem dost.
Ma nekdo nejake reseni k tomuto problemu ?

Vita

Neuzav�en� soubory na NT

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 8.4.1998 09:28:17

Prave vcera jsem potreboval schodit NT server a koukam jak dva uzivatele
pouzivaji celkem 12 souboru, tak jdu za nimi a zjistil jsem, ze oni tyto
soubory meli otevreny z programu v Delphi, ale v dobe kdy jsem koukal do
server manageru, tak je jiz nepouzivali.

Jo NT jsou NT.

J.Jahoda

> [...]
> otevreny exclusiv.
> Mam zpravy (neoverene), ze se to stava i na NT serveru a Novellu.

Dynamick pidn DLL

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 8.4.1998 09:31:05

Kdyz jsme pred casem podobny problem resili, tak jsme se
silne inspirovaly, tim, jak je napsany Open Tools API.
V podstate jsme zavedli dohodnuty interface, pricemz je dano,
co aplikace te DLL poskytuje za funkce a naopak.
V ramci volani DLL si pak ona muze delat co chce.
Ale byla to docela pakarna. ((-:
Arthur

=====================================
[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 8.4.1998 09:33:51

Petr Vones wrote:

> [...]
> zrusim a vytvorim dalsi data trigger na nasledujici znak a znovu
> nastavim timer. Cele to vypada pekne, ale je to pomerne pomale.

Zkus TriggerAvail, jakmile ti prijde znak, muzes vysilat. Dej si tam
promennou, do ktere ulozis posledni cas prijmu a pri dalsim prijmu
porovnej, jak dlouho jsi cekal.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Neuzav�en� soubory na NT

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 8.4.1998 09:43:40

> [...]
> Pri spusteni programu je otevreno asi 75 souboru a po ukonceni a korektnim
> uzavreni jich zustane asi 9 nebo 10 otevrenych.
Ano to je pravda. Ale je to probl�m p��mo NT jako operacniho systemu.
Delam databazovou aplikaci kde pomoc� ODBC oteviram soubory FAND (z
historick�ch duvodu a proto, ze jeste spousta lid� pracuje se stejn�mi soubory
primo z DOS FANDU). Pokud na NT Wst spust�m z DELPHI kompilaci a program, dojde
k havarii, proto�e NT si drzi otevrene soubory, ktere jiz mely byt davno
uvolnene. Pokud to udelam z Win95 je vse OK.
Pozn. Aplikace (ta compilovana) je na lokale, datove soubory na serveru Novell
4.11.

> Tento problem se objevuje v Clipperu i v Delphi. V Delphi to zatim nevadilo
> ale v Clipperu se nedaji otevrit database, ktere byly otevreny exclusiv.
> Mam zpravy (neoverene), ze se to stava i na NT serveru a Novellu.
Na Novellu pouze tenkrat, pokud se stanice regulerne neodhlasi. Pokud se
uzivatel znovu zaloguje z teze stanice, veskere blokovani se uvolni.

=======================================
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
=======================================

Re[2]: Malilinky off-topic

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales dept. <sales(zv)nocomment.sk> - 8.4.1998 10:13:29

Od: Marcel Telka <marcel(zv)vadium.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1998 9:48
P�edm�t: Re: Dynamick� p�id�n� DLL

> [...]
>parametrov tychto fcii.
>
>Myslim, ze pouzitiu nejakeho dalsieho suboru sa nevyhnes.

ODBC

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales dept. <sales(zv)nocomment.sk> - 8.4.1998 11:50:09

> [...]
nemusi te ani
>celkem zajimat jaky druh databaze pouzije uzivatel pokud

dik, toto vcelku ovladam ale nevidim ziadnu vyhodu resp.
mozno aj ako sa to funguje v praxi. Napriklad by som chcel
pristupovat k sheetu z excelu z delphi. Nenasiel by niekto
nejaky zdrojacik?

diki

richard willmann

Info o PC

[*] Ivan Tur�an <iturcan(zv)borland(tec)cz> - 8.4.1998 12:25:35

Co tak pozriet sa na mapovanie ROM do RAM napr.
na adrese C000:0000 je namapovana ROM videokarty
Na pozretie pouzite napr. program DEBUG.EXE
Alebo ak mate program SYSMAN tak v nom su popisane niektore
adresy , napr. verzia a vyrobne cislo BIOSu,...

Ivan Turcan
Borland s.r.o.
E-Mail: iturcan(zv)borland(tec)cz

----- P�vodn� zpr�va -----
Odes�latel: Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 7. dubna 1998 18:25
P�edm�t: Info o PC
[...]

[*] Ondrej Kelle <it(zv)nnsk.sk> - 8.4.1998 12:49:23

Ahoj,

>Jak ale volat po case knihovnu, kdyz nevim, jak se jmenuje, ani co obsahuje
>za funkce?

Musim sa priznat, ze celkom nerozumiem otazke... Minimalne meno suboru DLL
musis vediet, bez neho sa Ti asi zavolat nic nepodari.

> [...]
>se bude volat z hlavni aplikace a ve ktere bude seznam vsech ostatnich
>vytvorenych knihoven a ze ktere se budou ony dalsi dynamicky prihravat a

Pokial ide o zoznam, na to je tu predsa Registry...

Mam ale tusenie, ze sa Ti jedna o nieco podobne ako su napr. add-ins pre
Excel.

> [...]
>volani ostatnich funkci, nebo zda nekdo mate jiny napad, jak toto vyresit.

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 8.4.1998 13:05:21

>Tim jsem vlastne
>dosel k zaveru ze v DLL by se nemelo pouzivat nic z Delphi pokud to je
>zavisle na nejakych globalnich promennych. A toho je celkem dost.
>Ma nekdo nejake reseni k tomuto problemu ?

Porid si D3 a pouzivej balicky (packages).
begin 666 Pavel Cisar.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..D-I<V%R.U!A=F5L#0I&3CI0
M879E;"!#:7-A<(zv)T*3U)'.D%+5$E3(&$N<RX[4')O:F5C="!.15A54PT*5$E4
M3$4Z4U<(zv)9&5V96QO<&5R#0I!1%([5T]22SH[.TYA(%9A;&5N=&EN8V4(zv),3M0
M<F%G=64(zv)-3L[,34P(# P.T-Z96-H(%)E<'5B;&EC#0I,04)%3#M73U)+.T5.
M0T]$24Y'/5%53U1%1"U04DE.5$%"3$4Z3F$(zv)5F%L96YT:6YC92 Q/3!$/3!!
M4')A9W5E(#4(zv),34P(# P/3!$/3!!0WIE8V(zv)(zv)4F5P=6)L:6,-"D%$4CM(3TU%
M.CL[.U!R86=U93L[.T-Z96-H(%)E<'5B;&EC#0I,04)%3#M(3TU%.T5.0T]$
M24Y'/5%53U1%1"U04DE.5$%"3$4Z4')A9W5E/3!$/3!!0WIE8V(zv)(zv)4F5P=6)L
M:6,-"E523#H-"E523#IH='1P.B\O=W=W+F%K=&ES+F-Z#0I%34%)3#M04D5&
M.TE.5$523D54.G!C:7-A<D!A:W1I<RYC>(zv)T*4D56.C$Y.3(zv)P-# X5#$Q,#4R
/,%H-"D5.1#I60T%21 T*
`
end

Dotaz na tabulky

[*] Skacel Miloslav <skacel(zv)kjsoft(tec)cz> - 8.4.1998 14:04:49

Nicmene stale nechapu, kde se bere tvoje puvodni tvrzeni, ze
bookmark=primarni klic.

Ahoj,

kdyz vsechno selze je dobre podivat se do Helpu.
Nasledujici pasaz obsahuje myslim odpoved na vsechny otazky, ktere se tady objevily.

DbiGetBookmark

Usage
A bookmark contains internal information about the current position of the cursor. This information can be passed to DbiSetToBookMark to reposition the same or compatible cursor. If a bookmark is stable, it is guaranteed that the cursor can be repositioned there. Whether or not the bookmark is stable can be determined from the bBookMarkStable property returned by DbiGetCursorProps.

dBASE and FoxPro: For dBASE and FoxPro tables, the bookmark is always stable.
Paradox: For Paradox tables, the bookmark is stable only if the table has a primary key.
SQL: For SQL tables, the bookmark is stable only if the table has a unique index or unique row identifier.

Prerequisites
DbiGetCursorProps should be called to retrieve the iBookMarkSize property and the bookmark buffer should be allocated to accommodate the bookmark.

Note: The size of a bookmark depends on the current index and can change if DbiSwitchToIndex is called.

Completion state
The bookmark buffer pointed to by pBookMark contains the saved cursor position. The bookmark is valid only with a cursor that is using the same table and ordered with the same index.

Delphi a DirectX

[*] Radim Holan <xholan00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 8.4.1998 14:18:38

Chtel bych se zeptat, zda nekdo z vas programuje s DirectX pod
delphi a jake s tim ma zkusenosti.

Diky radim

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 8.4.1998 14:50:45

> [...]
> dosel k zaveru ze v DLL by se nemelo pouzivat nic z Delphi pokud to je
> zavisle na nejakych globalnich promennych. A toho je celkem dost.

Tyto problemy vyresis jednoduse - do svy DLL si predas nejakou funkci
hodnotu Application.MainForm.Handle z tvy aplikace a v ty DLL ji priradis do
Application.Handle. Od te chvile maji spolecne hlavni okno a vsechno funguje
jako by byl formular z DLL normalnim formularem v programu.

cili [DLL].Application.Handle := [PROGRAM].Application.MainForm.Handle; Cau
McLEI

Info o PC

[*] Zelinka Jiri <Jiri.Zelinka(zv)pregis.preciosa(tec)cz> - 8.4.1998 15:06:16

Zdrojaky na identifikaci procesoru lze nalezt na
http://developer.intel.com/design/perftool/cpuid/INDEX.HTM a
http://www.cyrix.com/developers/software/isv.htm.

Jiri Zelinka

> [...]
> vyrobni cislo Bordu, Procesoru, verze bios a pod.
>
> Pozn: Nezajimaji me tyto zjisteni za pomoci registru, jedna se mi o

NT service

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 8.4.1998 15:08:00

pub.vse(tec)cz/pub/docs/rfc

A jeste jsi zapomel napsat ze Bill je buh........ Ale asi ani tim
nastesti spoustu normalnich programatoru a spravcu nepresveci o tom, ze
prestanou pouzivat sve osvecene a FUNKCNI systemy s Novellem nebo Unixem
a poridi si ctvrtou betaverzi Windows NT.....

Od: Martin Fronik
Komu: 'Delphi listserv'
P�edm�t: NT service
Datum: 7. duben 1998 14:40

Zdravim,

[...]

MessageDlg(

[*] Martin Fron�k <fronek(zv)fic(tec)cz> - 8.4.1998 15:34:31

Jedine mit ceskou verzi Windows

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

Dynamicke p�id�n� DLL

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 8.4.1998 16:19:23

> [...]

>Stejne musis udelat vzdy nejakou obsluhu volani tech funkci, aby vubec
>bylo jasne, kdy se ma volat ktera funkce a jake parametry se ji maji

To je uplne jednoduchy. Dam konkretnejsi priklad:

Jsou odposlechova zarizeni, ktera snimaji hovory na PC. A dejme tomu, v
soucasnosti,
se pracuje na dekodovani selektivni (tonove) volby u radiostanic tzv. ZVEI
volba. Ta se sklada z 2x 5-ti tonu - koho volam a kdo vola. Tenhle program,
protoze scanuje radiov� provoz, bez� 24 hod. No, je to neco jako Caller ID u
telefonu, jen trosku slozitejsi.

Predstav si, ze se uzivatel rozhodne sledovat cizi ucastniky ve sve siti.
Nastesti to zatim nikdo nechtel, vzdycky jsou dost vykuleny z toho, ze to
nahrava a tohle je zatim nenapadlo. Zatim. Az je to napadne, tak bude
rachot. Budes muset pridelat polozku menu. Pres ni volat nejakou funkci,
ktera napr. ze seznamu porizenych hovoru vybere ty, ktere nejsou
registrovany v domaci siti. Jenze zatim nevim jak to udelat. Odtud tedy
funkce, ktera zatim neni a kdyz bude, tak nevim jak se bude jmenovat (coz je
to nejjednodussi), ale hlavne jake parametry ji budu predavat a co bude
vracet.
A tak bychom mohli pokracovat dal. Protoze SW bezi non-stop, aktualizace je
resitelna jedine pres externi volani DLL, kdy po instalaci knihovny poslu
definovanou zpravu, kterou aplikace zachyti a provede aktualizaci menu. To
je jednoduchy, horsi je to prave s tim DLL.

Radioamateri me doufam za drobne nepresnosti v textu nezabijou...

Bye Ludan

TTable nebo TQuery

[*] RADIK(zv)p15.monet(tec)cz - 8.4.1998 16:25:00

Podle me pro loklani databaze se da drzet pravidla, ze dokud jde neco
udelat
pomoci TTable, tak by se to tak delat melo. Pouzit na SELECT * FROM
tabulka komponentu TQuery je skutecne zbytecne....
Ja se vzdy snazim vystacit s indexem, master tabulkou, lookupem a
vyjimecne s filtrem dokud to jde. Je to vetsinou rychlejsi nez TQuery.

Od: Zdenek Petruj
Komu: Delphi Konference (el. adresa)
P�edm�t: TTable nebo TQuery
Datum: 8. duben 1997 10:57

Mam jeden takovy zakladni dotaz ohledne databaze. Delal jsem nejake
aplikace pro ORACLE a tam jsem vsude pouzival TQuery, protoze jsem
potreboval zadavat specialni SQL scripty. Ted delam takovou celkem
jednoduchou aplikaci v Paradoxu a nevim jestli pouzivat TTable nebo
TQuery. Nevite nekdo jak jsou tyto komponenty udelany uvnitr a co je v
takovem pripade lepsi pouzivat ?????

S pozdravem
Zdenek Petruj
____________________________
adress: Zebra systems, s.r.o.
Spartakovcu 3
708 00 Ostrava - Poruba
Czech republic
____________________________
tel./fax.: +420-(0)69-6912961
+420-(0)69-6912963
e-mail: zpetruj(zv)zebra(tec)cz
internet: http://www.zebra(tec)cz

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Ing. Lud�k Florian <bluerose(zv)pce(tec)cz> - 8.4.1998 16:56:29

>Porid si D3 a pouzivej balicky (packages).

D3 mam, ale moc me to nenadchlo. A hlavne mam moc komponent v D2, ktery
vyuzivam, a s temi mam v D3 smulu...

Bye Ludan

funkcni klavesy

[*] info(zv)saton(tec)cz (SATON Glass s.r.o.) - 8.4.1998 17:19:59

Zdravim,
prebral jsem zdrojak programu od kolegy a potykam se s problemem funkcnich klaves.
Vim a mam odskouseno z vlastnich programu ze Form.KeyPreview=true staci na jejich zprovozneni.
V tomhle prebranem to ale nefunguje. V cem by mohl byt jeste zakopany pes?
Dik Kuba

SATON Glass, s.r.o. - slu�by v oblasti programov�n� a v�po�etn� techniky
Klicperova 26, Brno, 628 00 �R
Tel.:+420 5 44217819 Fax.:+420 5 44217529
Mob:+420 603 429505

Delphi a DirectX

[*] Pavel Koutny <devdata(zv)earthling(tec)net> - 8.4.1998 17:23:33

trochu som sa s tym bavil a celkom to funguje, najlepsie bude, ked si
pozries Torry's Delphi Page (www.torry.ru), daju sa tam stiahnut nejake free
komponenty do delphi (DirectX 1,2,3,OSR2,5, DIrectSound...)

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radim Holan <xholan00(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 8. apr�l 1998 17:50
P�edm�t: Delphi a DirectX

> Chtel bych se zeptat, zda nekdo z vas programuje s DirectX pod
> delphi a jake s tim ma zkusenosti.
>
> Diky radim

Amiga a PC

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 8.4.1998 17:36:53

Kolega silne shani soft, pomoci ktereho by bylo mozno precist na klasickem PC
(DOS, Win95, WinNT) disketu z pocitace Amiga.

Sorry za off topic

=======================================
[...]

[*] Ondrej Jaura <jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk> - 8.4.1998 17:50:29

Retazce "Cancel", "OK", "Warning" a i. pre MessageDlg (a i.) sa
nachadzaju v suboroch *.res (tieto konkretne tusim v consts.res) v
adresari DELPHI/BIN. Tie staci zmenit napr. Borland WorkShop.

Cize staci prejst *.res a pocestit co sa da. :)

Ondrej

On Wed, 8 Apr 1998, Krayzel Libor wrote:

> [...]
> 729 20 Ostrava
>
> Phone: (069) 6201 375
> E-mail: mailto:Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.4.1998 18:02:38

> [...]
funguje
>jako by byl formular z DLL normalnim formularem v programu.

a co se stane kdyz tohle spacha vic aplikaci sdilejicich jednu DLL :-)
aneb nic neni jednoduche

postMessage

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 8.4.1998 19:41:42

Ako mozem poslat udalost pre TMainMenu alebo pre jeho Item s cielom
aby sa odohralo to iste, ked mysou klikneme na Item.
Pre buttony a ine TWINControl objekty poslat udalost je jednoduche napr:
mWin:=<object> as TControl; a potom
mWin.Perform(WM_LButtonDown, 0, 0);
ale neviem to spravit na MainMenu.Item

TUNGLI Jan
tungli(zv)pvt.sk

MessageDlg(

[*] Richard �trunc <rick.strunc(zv)writeme(tec)com> - 8.4.1998 19:49:02

>Jedine mit ceskou verzi Windows

To nepujde. I pod ceskou verzi tam jsou popisy anglicke.
Bude se to asi muset zmenit v resourcech u Delphi.
Kdyz jsem jeste pouzival Delphi 1 tak jsem si resourcy v delphi.exe
pocestil pomoci Resource Workshopu od Borlandu.
Muzes si tam zmenit i chybova hlaseni, popisky menu atd... Jo, to ale
byla setnactibitova verze, ktera na dvaatricetibitove programy
nefunguje. To znamena, ze nebude fungovat ani na Delphi 2 ani 3.
Chtelo by to nejakou novou verzi.
Prodavaji se taky nejake pocestovaci programy.

Nic vic ti rict nemohu.

S pozdravem

Ricky...

rick.strunc(zv)writeme.com
rick.strunc(zv)email(tec)cz

Amiga a PC

[*] Alaire <alaire(zv)usa(tec)net> - 8.4.1998 20:05:35

na linuxu zadny problem... (pry...), ale na PC?

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz>
Komu: 'DELPHI Distribution List' <delphi(zv)pinknet(tec)cz>; 'MIDI-AUDIO
Distribution List' <midi-audio(zv)pinknet(tec)cz>; 'Novell Netware u nas'
<Novell(zv)ksvi.mff.cuni(tec)cz>; 'Multiple recipients of list'
<pmail-cz(zv)fee.vutbr(tec)cz>
Datum: 8. dubna 1998 20:04
P�edm�t: Amiga a PC

> [...]
>

>=======================================
>Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
>Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216

SELECT a cislovani

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.4.1998 20:54:27

Hi,

tak jsem to vase dohadovani uz nevydrzel a vyzkousel jsem, jestli TQuery
muze
poskytnou pozadovane informace (pocer recordu/aktualni). Pouzil jsem
DBStatusLabel
z RXLib. Funguje to. Bude-li zajem, poslu testovaci kod (C++Builder).
Bye.

fronek(zv)fic(tec)cz

NT service

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.4.1998 21:06:41

Hi,

tak proc se dneska spousta APP z unixu prevadi na NT? (i z SGI)
...asi proto, ze to pouziva spousta hlupaku...

netvrdim, ze NT jsou bez chyb, ale umoznuji podstatne vice nez napr.
NOVELL.

Bye.

RADIK(zv)p15.monet(tec)cz wrote:

> [...]
> staricky NW 3.11 - cely volume sel do vecnych lovist, a ani se
> nerozloucil - mrcha.
> Takze Novell spis No-well nikdy vic. Fuj.

MessageDlg(

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 08.4.1998 21:17:24

Hi,

to je nesmysl, tohle je volani winAPI, muselo by se to prepsat v DLL
Windows.

fronek(zv)fic(tec)cz

Ondrej Jaura wrote:

> [...]
> www : http://homepage.sk/Ondrej.Jaura.html
> (http://www.elf.stuba.sk/~jauraond)
> Co sa moze pokazit, to sa aj pokazi. (Murphy)

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 09.4.1998 00:00:40

Hi,

no, ovsem.

Je treba volat funkci API Windows MessageBox, ta je systemova.

jmena i funkce jsou tak podobne, ze me to zmatlo - sorry.

fronek(zv)fic(tec)cz

Richard �trunc wrote:

> [...]
> Chtelo by to nejakou novou verzi.
> Prodavaji se taky nejake pocestovaci programy.

ODBC

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1998 00:03:27

> dik, toto vcelku ovladam ale nevidim ziadnu vyhodu resp.
> mozno aj ako sa to funguje v praxi. Napriklad by som chcel
> pristupovat k sheetu z excelu z delphi. Nenasiel by niekto
> nejaky zdrojacik?

Delphi 2 a 3 maji komponentu ActiveX, ktera to umi. Jinak to
lze i bez komponenty pomoci Excelu samotneho a to pres OLE.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

t�e�# �`�� TŤ ���

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1998 00:03:27

> [PROGRAM].Application.MainForm.Handle;
> a co se stane kdyz tohle spacha vic aplikaci sdilejicich jednu DLL :-)
> aneb nic neni jednoduche

Aha, vida, uz to sem nekdo take napsal, tak to asi funguje. Co se stane,
kdyz to udela vice aplikaci sdilejici jednu DLL? Nestane se nic, protoze
kazda aplikace si otevre samostatnou instanci te DLL.

> [...]

> globalni objekt Application. Ve spouste standardnich unit z Delphi je potom

A je nejaky problem te Application v DLL priradit Handle z programu?
Myslim, ze by to mohlo chodit, i kdyz jsem to nezkousel.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 9.4.1998 00:41:10

> priradis do
> funguje

> [PROGRAM].Application.MainForm.Handle;

> a co se stane kdyz tohle spacha vic aplikaci sdilejicich jednu DLL :-)
> aneb nic neni jednoduche

Nic! Protoze DLL nemaji zadna globalni data !!!!!!!!!! Data v DLL jsou pro
kazdy program ktery ji vyuziva jina!

McLEI

MessageDlg(

[*] Ing. Hantl Ivo <ivo.hantl(zv)vitkovice(tec)cz> - 9.4.1998 06:28:46

Je treba napr. pomoci WorkShopu 4.5 prevest stavajici .RES soubor
do skriptu .RC a ten zeditovat normalnim editorem (napr. v DELPHI)
tak, aby mel spravne hacky a carky a potom lze provest kompilaci
pomoci BRCC32.EXE (dodavany s DELPHI 2.0) na .RES soubor,
ktery po prilinkovani do .EXE nebo .DLL aplikace, zobrazuje vse
spravne cesky.

Moto: Mozna bude lip, mozna bude hur.

S poydravem Ivo.

MessageDlg(

[*] Radek Docekal <proj(zv)zvt.csas(tec)cz> - 9.4.1998 07:34:14

Ja pouzivam nahradu MessageDlg od http://www.bitsoft.com. Vyhodu to ma
takovou, ze nezalezi, jestli mas windoze cesky, anglicky nebo hotentotsky,
protoze to VZDY pise cesky. Jsou tam nahrady i InputDialogu a ostatnich
"spriznenych". Navic tlacitka nejsou Buttony, ale BitButtony 8-). Je to
FREE.

<proj(zv)zvt.csas(tec)cz> ICQ: 9008367

> [...]
>
> S pozdravem
>
> Libor Krayzel
>Czech Television, Television Studio Ostrava

D3 & packages

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 9.4.1998 07:42:14

Hi,

mam takovy problem s packages - zkousim je pouzit jako natahovaci moduly
programu
bez toho, aby unity v nich byly pouzite v klauzuli uses projektu (ruzne
pluginy atp.).
Zatim se mi zadarilo pracovat pouze s formulari, ale problem nastal pri
pokusu o natazeni
knihovny nevizualnich objektu (natazeni package je v pohode, pri vytvareni
instance
objektu vse probehne v pohode !ale! vytvorena instance je nil).
Nekde delam prisernou botu - nedovedete mi nekdo poradit?

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

MessageDlg(

[*] stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz - 9.4.1998 07:52:47

A coz takhle pouzit funkci API MessageBox() ?

int MessageBox(

HWND hWnd, // handle of owner window
LPCTSTR lpText, // address of text in message box
LPCTSTR lpCaption, // address of title of message box
UINT uType // style of message box
);

anebo

int MessageBoxEx(

HWND hWnd, // handle of owner window
LPCTSTR lpText, // address of text in message box
LPCTSTR lpCaption, // address of title of message box
UINT uType, // style of message box
WORD wLanguageId // language identifier
);

kde lze nastavit, z jakeho resourcu se budou tahat popisy tlacitek.

Pouziti je temer identicke, az na to, ze musis prevadet stringy na PChar:

MessageBox(0,PChar(cVarovani),PChar(cTitulek), MB_YESNO or MB_ICONSTOP);

kde cVarovani a cTitulek jsou stringove konstanty
funkce vraci klasicky nejaky modal result

Cau Pavel

stingp1.eti(zv)mail.cez(tec)cz

proj(zv)zvt.csas(tec)cz na 09.04.98 06:34:14

Odpov?zte pros?m - delphi(zv)pinknet(tec)cz

Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz
Kopie: (Na v?dom?: Stingl Pavel/2310/ETI/CEZ)
P?edm?t: Re: MessageDlg(

> [...]

> S pozdravem
>
> Libor Krayzel
>Czech Television, Television Studio Ostrava

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.4.1998 08:02:13

>Porid si D3 a pouzivej balicky (packages).

Nejak nechapu souvislost packages s problemem formulare v DLL.
Co jsi tim myslel ?

Vita

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.4.1998 08:14:06

>Tyto problemy vyresis jednoduse - do svy DLL si predas nejakou
>funkci hodnotu Application.MainForm.Handle z tvy aplikace a v ty
>DLL ji priradis do Application.Handle.

Application.MainForm.Handle je handle hlavniho okna aplikace a
Application.Handle je handle okna tlacitka v taskbaru. Nemel by se do
Application.Handle v DLL priradit spise Application.Handle z aplikace ?
Nezkousel jsem to, mozna ze tvuj navrh bude fungovat, ale stejne si myslim,
ze to resi pouze pripad s tlacitkem na taskbaru. Globalni objekty
Application existuji stale dva a to muze zpusobovat dalsi problemy, protoze
tuto globalni promennou pouziva spousta jinych komponent z delphi. Nehlede
na to, ze Application neni jedina globalni promenna ve zdrojacich delphi.

Vita

MessageDlg(

[*] Ondrej Jaura <jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk> - 9.4.1998 08:15:58

Ahoj! Ano, mal som namysli funkciu MessageDlg z Delphi.

Upravou *.res sa daju prelozit nazvy tlacitok (heh... no dobre...
Buttons :)) ), chybove spravy, nazvy dni a mesiacov (to by malo byt v
consts.res), texty pre DB komponenty (dbconsts.res), atd... (nemam po
ruke Delphi :( ).

Avsak pozor! Upravene texty bude vidiet az v SPUSTENEJ APLIKACII.
(Ide napr. o pripad, ked mate nastavenu vlastnost ModalResult (tusim... a
este nieco...hmmmm.... neviem.. :(... ide o nastavanie Buttonu na
standartne spravanie... ako OK, ako Cancel, ako Help... atd.)... tak v
navrhu aplikacie, budete vidiet anglicke popisy, prelozene az v spustenej
aplikacii.)

A este nieco... preklad suborov *.res (mam odskusany Borland
WorkShop) mi fungoval v Delphi 1 a 3 ... cize hadam to pojde a v 2 ... :)) Ondrej Jaura

On Thu, 9 Apr 1998, Martin Fronek wrote:

> [...]
>
> Je treba volat funkci API Windows MessageBox, ta je systemova.
>
> jmena i funkce jsou tak podobne, ze me to zmatlo - sorry.

ODBC pro Clipper

[*] Pavel Bare� <atoll(zv)telecom(tec)cz> - 9.4.1998 08:25:02

Nema nekdo z vas nahodou ODBC ovladac pro Clipper+SixDriver, nebo nevite, kde je ziskat?
Pripadne nezna nekdo reseni zdileni databazi Clipper+SixDriver a Delphi. Jde to prez Apolo, ale jsou problemy s cestinou.

dekuji

Pavel Bare�
Atoll s.r.o.

http://web.telecom(tec)cz/atoll

MessageDlg(

[*] Ondrej Jaura <jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk> - 9.4.1998 08:26:13

Ahoj! (2)

:) Skoro som zabudol...
Preklady *.res suborov treba samozrejme robit zvlast pre Delphi
1, 2(nemam odskusane) a 3 !!!

Cize:
pre Delphi 1 : cesta C:\DEPHI\BIN
pre Delphi 3 : cesta C:\Program Files\Borland\Delphi 3\BIN (asi) :)
(ide samozrejme o prednastavene cesty instalacneho programu)

(Zabudlivost neboli, ale clovek sa upise...) :))
Ondrej Jaura

P.S.
Pri prekladoch *.res suborov si radsej najprv spravte niekde zalohu!

[...]

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.4.1998 08:28:56

>dik, toto vcelku ovladam ale nevidim ziadnu vyhodu
>resp. mozno aj ako sa to funguje v praxi. Napriklad by som
>chcel pristupovat k sheetu z excelu z delphi. Nenasiel by niekto
>nejaky zdrojacik?

Myslel jsem, ze jses ptal co je to ODBC.
Stahni si z microsoftich stranek SDK k ODBC. Jsou tam popsany vsechny
funkce, a taky tam jsou hlavickove soubory v cecku, ktere staci prepsat do
pascalu.
Nezkousel jsem to jeste z Excelovskym Sheetem, ale znova upozornuju, ze by
pri pouziti ODBC nemel byt zadny rozdil.

Vita

Prepsani Event pro ActiveX

[*] Tomas Krecmer <tokr(zv)tmapy(tec)cz> - 9.4.1998 08:32:28

Zdravim vsechny,

mel bych dotaz tykajici se komponenty ActiveX. Chci vytvorit novou
komponentu pochazejici z teto a nektere udalosti predefinovat.
Potreboval bych prepsat udalost (Event) takoveto komponenty. Je tu
vsak problem, ktery nevim jak vyresit. Event je klasicka Property,
ktera odkazuje na promennou typu Event. Neni tu tedy zadna
procedura, kterou bych mohl prepsat ala inherited.

Je nejaka cesta jak vyse uvedeneho dosahnout?

Dekuji predem

_____ T-Mapy spol. s r.o. Phone: +420 49 5513335
|_ _| Ing.Tomas Krecmer Fax: +420 49 5513371
|_| 500 02 Hradec Kralove

t�e� �`�� TŤ ����

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.4.1998 08:41:00

> [...]
protoze
>kazda aplikace si otevre samostatnou instanci te DLL.

tak jsem se dival do dokumentace a je to opravdu tak. Mel jsem nevim
proc zafixovany, ze globalni data jsou v instancich dll jen jednou.\

postMessage

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.4.1998 08:42:14

MenuItem1.OnClick;

Neposle to sice zadnou zpravu, ale pokud se ti jedna pouze o provedeni tve
reakce na kliknuti tak to staci.

Vita

NT service

[*] Vajanyi Albert <ali(zv)army.sk> - 09.4.1998 08:42:12

Martin Fronek wrote:

> [...]
> ...asi proto, ze to pouziva spousta hlupaku...
>
> netvrdim, ze NT jsou bez chyb, ale umoznuji podstatne vice nez napr. NOVELL.

neda mi nepovedat, ze system prav na NT a NW je neporovnatelny a uz
vobecnehovorim o obmedzovani diskoveho priestoru pre pouzivatelov...

A.V.

----------------
Administrator of Army Data Networks
Computer Centre of the Army of the Slovak Republic
http://www.army.sk
mailto:ali(zv)army.sk

Bez mozgu to nejde...

"Emergency"

MessageDlg(

[*] "Ing.Jozef Strn�dik" <strnadik(zv)mrp.sk> - 9.4.1998 08:45:13

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ondrej Jaura [SMTP:jauraond(zv)decef.elf.stuba.sk]
Odesl�no: 8. apr�l 1998 17:50
Komu: Krayzel Libor
Kopie: '*** Delphi'
P�edm�t: RE: MessageDlg(

> [...]
> ve funkci
> MessageDlg? Pripadne existuje API funkce podobna funkci MessageDlg?

Pretoze MessageDlg nie je funkcia API popisy tlacitiek nie su zavisle od toho ci mas OS cesky alebo anglicky. Popisy tlacitiek pouzivane touto funkciou su deklarovane v subore

C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Source\VCL\Consts.pas (Samozrejme musis mat verziu Delphi so zdrojakmi VCL)

To znamena ze staci zobrat tento subor, prelozit texty, ktore ta zaujimaju a tento subor potom pridat do tvojho projektu.
Po skompilovani projektu dostanes Consts.dcu. Ak tento subor pekopirujes do C:\Program Files\Borland\Delphi 3\LIB budes mat naveky pokoj....:))

Jozef

Tcpip

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 9.4.1998 08:50:32

Zdarvim delfiny,

nevite nekdo jak je mozne po vytvoreni socketu zasahovat do hlavicky IP tak aby bylo mozne zmenit napr.zdrojovou nebo cilovou IP adresu?

RichEdit

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 9.4.1998 08:51:37

Potreboval bych zjistit jak je v Delphi2 mozne scrollovat RichEdit1 tak, aby

posledni vlozeny radek pomoci napr.RichEdit1.Lines.add(sockets1.text);

po prekroceni vertikalni velikosti okna byl videt.

Copak je to tak slozite?Nebo jednoduche?

lol

Dynamick� p�id�n� DLL

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.4.1998 09:08:12

Haj hou!

>Nejak nechapu souvislost packages s problemem formulare v DLL.
>Co jsi tim myslel ?

Balicek (.DPL) je v podstate normalni DLL. V okamziku kdy pouzivas balicky,
vsechny casti programu (EXE, dalsi balicky i plug-in DLL) prelozene pro
praci s balicky pouzivaji (minimalne) balicek VCL30.DPL, coz je (temer)
kompletni jadro VCL. Mimo jine obsahuje i citovanou unitu Forms s globalnimi
instancemi objektu TApplication a TScreen atd. Vysledny efekt je stejny jako
kdyz v D2 pouzijes DELPHIMM.DLL pro spolecny memory management (unit
ShareMem).

HTH

Cestina v tiskovych sestavach

[*] Petr Studeny <studeny(zv)olympo(tec)cz> - 9.4.1998 09:13:01

Nazdar lidicky

Nevim co vse se tu o cestine debatovalo, ale pracuji s Delphi pod NT
a mam poblemy se zobrazovanim ceskych znaku v sestavach reportu a to
jak v Labelech tak i ostatnich komponentach reportu. Jde o to, ze
zadany font krome systemoveho Ms San Serif nepise cestinu. Ma nekdo
jednoduchou radu jak se dobadat k ceskym znakum v reportech.

Predem Diky

Jedu pod NT Workstation 4.0 s servis packem 3. W95 jsem nezkousel,
nebot je nevlastnim, takze ani nevim jestli to neni napr. nejaka
chyba instalace prostredi

Zmena tlaciarne

[*] Hrb�� David - 9.4.1998 09:31:32

Podivej se na http://www.torry.ru/samples/samples/pr.zip
David.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: psoft <psoft(zv)kosice.telecom.sk>
Komu: delphi(zv)pinknet(tec)cz <delphi(zv)pinknet(tec)cz>
Datum: 6. dubna 1998 15:59
P�edm�t: Zmena tlaciarne

Zdravim,

mam nasledujuci problem :
potrebujem v Delphi mat dve tlacitka - jednym sa bude tlacit
dokument, druhym faxovat to iste. Ide o QuickReport dokument.
Tlaciaren i fax su v zozname tlaciarni, mam ich meno typu string
alebo poradove cislo v zozname. (Printer.Printers.);
Neviem, ako prinutit QuickReport aby raz tlacit a raz faxoval, be
toho, aby uzivatel musel nastavovat default tlaciaren.
Nechcem menit default tlaciaren, len potrebujem raz za cas vytlacit
cosi z Delphi na fax, a potom znovu 100x na normalnu tlaciaren.

Ako prinutim QuickReport tlacit inam ako na default tlaciaren ?
Alebo ako prestavit default printer priamo z Delphi programu ?> ''''
> (O O)
> +-------------oOO------(_)--------------------+
> | PSOFT, ing.Peter Cirip |
> | Sibirska 18, 080 01 Presov, Slovensko |
> | Mobil : 0903 601 068 091/723 104 |
> | E-mail: psoft(zv)ke.telecom.sk |
> | WEB : http://www.ke.telecom.sk/psoft/ |
> +-------------------------------oOO-----------+
> |__|__|
> || ||
> ooO Ooo

SELECT a cislovani

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 9.4.1998 10:18:00 0100

> [...]

MK> ktera to rovnou umi).
MK> U SQL databazi to vsak nefunguje. Proto bych to chtel udelat tak, ze se
MK> mi do SELECTu prida i cislo radku.

MK> Neco jako (ted tu neco splichtim, ciste jen pro pochopeni o co mi jde):

MK> for I:=1 to pocet_radku_v_selectu

MK> ZOBRAZ I, prijmeni, jmeno

MK> No a tohle udelat cistym SQL dotazem (pripadne ulozenou procedurou).
MK> Nekdo mi posilal neco na Interbase, ale ja to potrebuju na MS SQL.
MK> Takze pokud mozno ANSI SQL.

MK> Proste aby mi to vypsalo prijmeni a k tomu sloupec zacinajici jednickou

Podle mne muzes pouzit dve metody jak to udelat:
a] na strane serveru

vytvor si na SQL serveru Stored Procedure, ktera ti to udela. Dejme
tomu, ze data co potrebujes ti vraci nejaky VIEW. Vytvor si cursor,
ktery projde data z toho view a ke kazdemu zaznamu priloz jeho
cislo radku. Pr: (je to napsano obecne, neni to specifiky pro
zadny SQL server)

DECLARE RECNO integer,
PRIJ char(50),
JM cahr(30) RECNO = 0

OPEN CURSOR FOR SELECT PRIJMENI,JMENO FROM VIEW
WHILE NOT EOF (CURSOR) DO
BEGIN
RECNO = RECNO + 1
FETCH FROM CURSOR INTO PRIJ,JM
INSERT INTO TEMPORARYTABLE RECNO,PRIJ,JM
END

SELECT * FROM TEMPORARYTABLE

- to jak so to presne dela na tvym SQL serveru si musis zjistit. Ja
ti mohu kdybys chtel poradit s tim jak se to delan na MS SQL 6.5
- nemusis delat zadnou transakci, protoze pokud nastane Error, tak
TempTable zanikaji se zanikem dane connection

b] na strane clienta

nekam si uloz data co potrebujes s nima pracovat, ale pridej si
jeden fiktivni sloupec navic. Pak projdi cela data a do fiktivniho
sloupce si ukladej RECNO.

SELECT 1 AS RECNO, PRIJMENI, JMENO FROM VIEW (TABLE)

napr. to mas v Query

Radek := 0;

while not Query.Eof do
begin
Radek := Radek +1;
Query.Fields[1] := Radek; //nevim jak presne se k
//datum pristupuje, jeste nejsem v DB tak zbehly
Query.MoveNext;
end

c] mozna ze mi utekl zacatek diskuse, ale vzdyt v D3 ma Query Recno.

Doufam, ze ti to aspon trochu pomohlo.

MessageDlg(

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 9.4.1998 10:19:22

> [...]
> deklarovane v subore
>
> C:\Program Files\Borland\Delphi 3\Source\VCL\Consts.pas (Samozrejme musis

Takovou verzi mam. Ale otazka do fora.
Nema to jiz nekdo prelozene?

Abych nedelal neco, co je jiz hotove. Jinak to pochopitelne udelam sam a dam k
dispozici.=======================================
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
=======================================

Delphi & C Builder

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 9.4.1998 10:23:55

Mam D2 a objednany C Builder. Jak muzu nainstalovat nove BDE ? Mam
moznost ho nainstalovat do jineho adresare?, nebo prepsat starou verzi ?
Bude mi pak chodit D2 s novou verzi BDE?
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Parent?

[*] Ing. Hantl Ivo <ivo.hantl(zv)vitkovice(tec)cz> - 9.4.1998 10:37:05

Vazeni,

nevite jak za behu programu vlozit vytvorenou instanci TMemo
na konkretni stranku instance TNoteBook? (Nap�.NoteBook1 s v�ce ne?
1 stranou)? Jde mi o to jak priradit spravneho rodice?

S pozdravem Ivo.

Re[2]: ODBC

[*] Hubert <mneu3246(zv)ss1000.ms.mff.cuni(tec)cz> - 9.4.1998 11:07:16 0100

NCGsroSd> umoznuje pristup k
NCGsroSd> atd). Pokud
NCGsroSd> nemusi te ani
NCGsroSd> bude podporovat

NCGsroSd> dik, toto vcelku ovladam ale nevidim ziadnu vyhodu resp.
NCGsroSd> mozno aj ako sa to funguje v praxi. Napriklad by som chcel
NCGsroSd> pristupovat k sheetu z excelu z delphi. Nenasiel by niekto
Tak k tomu pomoci ODBC nepistoupis. Zkus pouzit OLE.
NCGsroSd> nejaky zdrojacik?

DirectoryTree

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 9.4.1998 11:22:31

Zdravim Delfiny,

v mnoha programech jsem videl dialogove okno s adresarovym stromem pro
vyber adresare. Mate nekdo tuto komponentu? Prosim o odkaz.

> [...]

> Homepage: http://members.tripod.com/~sovtop
> Fidonet: mailto:libor_krayzel(zv)p5.f59.n421.z2.fido(tec)cz

Jakou databazi

[*] Jiri Szopa <prosys(zv)grendel(tec)cz> - 9.4.1998 11:27:31

Tema na diskusi:
Dejme tomu, ze mate napsat novou databazovou aplikaci.
Pocet uzivatelu bude asi 5. Jakou pouzijete databazi?

- sekvencni ? (paradox,dbase,acces,foxpro,..) zrejme takovou, do ktere
se dostanu s native linkama BDE a takovou ktera umi sama delat SQL view
nad svyma tabulkama. Toto povazuji za dulezite (dobre to umi a acces,
slabeji visual foxpro, jine nevim)

- sql ? takovou, ktera bude levna, nebude omezena na OS, tzn, ze eventualne
pobezi na siti 95 (zverstvo)

Proste hodne muziky (rychlost, spolehlivost) za malo penez ?
Ocekavam vase zkusenosti
Sam mam zkusenosti co se tyce Delphi z visual foxpro prez ODBC (nemam D3).
Kdysi jsem delal ve foxce - toto svihalo, prez to ODBC je to pomale.
Jinak z databazi znam Digital RDB (dneska jiz Oracle RDB), Acces a trochu MS SQL.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: prosys(zv)grendel(tec)cz

Jakou databazi

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.4.1998 12:50:42

Hi,

Z lokalnich mi pripada jako nejstabilnejsi Access 97 pres native driver
resp. nastavenim v konfiguraci DLL32=IDDA3532.DLL. Me to bezi v siti s 5
zenskejma pisatelkama bez problemu. (cca 40 tabulek, ty nejvestsi-4 jsou
cca 80 tisic zaznamu. Cela databaze ma 25MB).

Na access jsem presel z paradoxu, po te co se v sitovem provozu hroutily
indexy, jinak do te doby jsemk byl z PDX spokojenej. V lokanim rezimu ji
pouzivam dodnes (nektere aplikace zatim predelavat nehodlam).

To jsou jedine loklni databaze, ktere ti zaruci integritu dat. Fox a
DBase je v dnesni dobe paskvil vhodny pouze kvuli jednoduchym exportum a
importum. Databaze, ktera se da porouchat zmenou master tabulky mne
nezajima.

Co se tyce SQL databazi tak pouzivam MSSQL, ale ta bezi pouze na WNTS.
Pokud chces aby ti to bezelo na NT, 95 i na lokalni bez serveru, tak
Sybase, ale s tou nemam zkusenosti.

Doporucuji MSAccess pres BDE a DAO 3.5 (standardne je nastaveno DAO 3.0)
Jaroslav Jahoda

> [...]
> Kdysi jsem delal ve foxce - toto svihalo, prez to ODBC je to pomale.
> Jinak z databazi znam Digital RDB (dneska jiz Oracle RDB), Acces a

[*] Ing. Jahoda Jaroslav <Jaroslav.Jahoda(zv)lesprojekt(tec)cz> - 9.4.1998 12:53:44

Z inetu si muzes stahnout upgrade na BDE 4.51 a ten nainstalovat do
stavajiciho adresare, tedy prepsat. Vse funguje dale stejne, nekdy i
lepe. Vzhledem k tomu, ze BDE se najde dle nastaveni v registrech, tak
je jedno kam to nainstalujes, protoze pouze posledni instalace se bude
pouzivat. Budou ji pouzivat vsechny programy (prectou si to v
registrech).

J.Jahoda

> [...]
> ?
> Bude mi pak chodit D2 s novou verzi BDE?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.4.1998 13:47:21

> [...]
> procedura, kterou bych mohl prepsat ala inherited.
>
> Je nejaka cesta jak vyse uvedeneho dosahnout?

Nechapu. Udalost je preci ukazatel na metodu, ktera to dela,
takze se tam snad nasadi normalne neco jineho, nebo ne?

Pripadne override je klicove slovo pro prepis metod.

=== Jezkova 12, 400 11 Usti nad Labem ===
=== Telefon, fax: 047-5501627, mobilni GSM: 0602-409601 ===

DirectoryTree

[*] V�t�zslav Gazda������u��n�?��? - 9.4.1998 14:04:58

http://www.tda(tec)cz/vita/
to jsou moje osobni stranky kde prezentuji nektere sve komponenty zdarma k
volnemu stazeni i se zdrojaky. Najdes tam take tu komponentu dialogove okno
pro vyber adresare

Vita

MessageDlg(

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1998 15:02:51

Ondrej Jaura wrote:

> [...]
> Buttons :)) ), chybove spravy, nazvy dni a mesiacov (to by malo byt
> v consts.res), texty pre DB komponenty (dbconsts.res), atd... (nemam

No, nevim, skoly nemam, ale (v navaznosti na pokracovani tve zpravy)
musim podotknout, ze v pripade Delphi 3 nepomuze preklad souboru
.res, ale jen a pouze lokalizace balicku, nasledne pak lokalizace
vlastniho programu (aby to videl i zakaznik cesky).

> [...]
> Buttonu na standartne spravanie... ako OK, ako Cancel, ako Help...
> atd.)... tak v navrhu aplikacie, budete vidiet anglicke popisy,

Delphi 3 lze lokalizovat tak, ze lze videt cesky temer vsechno.
Podarilo se mi lokalizovat balicky i pomocne programy, krome
samotneho Delphi (Dcc32.exe - nevim vsak proc).

> A este nieco... preklad suborov *.res (mam odskusany Borland
> WorkShop) mi fungoval v Delphi 1 a 3 ... cize hadam to pojde a v 2
> ... :))

Delphi 3 ma resourcy ulozene pod deklaraci _resourcestring_ uvnitr
jednotek. Viz consts.pas a dbconsts.pas. Par textu je pouze v
qr2const.res.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

RichEdit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 09.4.1998 15:14:56

> [...]
>
> posledni vlozeny radek pomoci napr.RichEdit1.Lines.add(sockets1.text);
>
> po prekroceni vertikalni velikosti okna byl videt.

Takhle presunes kurzor na prvni pozici posledniho radku:

with RichEdit do
begin
SelLength := 0;
SelStart := SendMessage(Handle, EM_LINEINDEX, Lines.Count - 1, 0);

CGI (asi off topic)

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 9.4.1998 16:48:10

Zdravim
Mam problem ohledne CGI. Kdyz poslu do
nejakeho xxx.exe metodou get obsah formulare, dostanu misto
cestiny takovouhle divnou vec: FD%E1+%2B%ED%E9.
Nevite, jestli se to neda browseru nejak vymluvit nebo
na strane scriptu dekodovat?
Diky Arthur

=====================================
[...]

[*] Michal Leinweber <M.Leinweber(zv)sh.cvut(tec)cz> - 9.4.1998 19:01:18

> [...]
> cestiny takovouhle divnou vec: FD%E1+%2B%ED%E9.
> Nevite, jestli se to neda browseru nejak vymluvit nebo

Vymluvit ne! - ale dekodovat snadno:
+ je mezera
%hh nahradis znakem jehoz hexa kod je hh

McLEI

CS_SAVEBITS

[*] mikolas janotA <m_janota(zv)comenius.mff.cuni(tec)cz> - 9.4.1998 19:58:16

Needel by nahodou nekdo, jak se to udela, aby mi fungoval
prepinac CS_SAVEBITS. Nastaveny ho mam, ale stejne se mi
tam posila OnPaint. Dik

Jakou databazi

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1998 20:30:54

Jiri Szopa wrote:

> [...]
> eventualne
> pobezi na siti 95 (zverstvo)
>
> Proste hodne muziky (rychlost, spolehlivost) za malo penez ?

Nejspis InterBase nebo Sybase Anywhere. Na siti je lepe na DBase,
FoxPro a Paradox zapomenout.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Lokalizace programu

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.4.1998 20:30:56

Richard Valny wrote:

> Takovou verzi mam. Ale otazka do fora.
> Nema to jiz nekdo prelozene?

Samozrejme ze ma. Kdyz tu sleduji debatu o lokalizaci, dovolim si
krapet komerce a upozornim p.t. obecenstvo na stranku
http://www.clexpert(tec)cz/software/localize/,
kde je nabizeno reseni pro lokalizaci programu v Delphi 3. Kdyz jeste
tak tyden az dva vydrzite, najdete tam novou verzi, ktera bude umet
totez a jeste vice i s exe, dpl, bpl, dll, ocx.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
Tel.: 02/795 29 56

Jakou databazi

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 09.4.1998 23:06:10

Hi,

skoda, ze tady pise, ze chce neco levneho.

Fakt ale je ze levne a spolehlive - to si odporuje, takze z levnych bych
doporucil tabulky Paradoxu. Jsou nejspolehlivejsi.

fronek(zv)fic(tec)cz

Zbysek Hlinka wrote:

> Nejspis InterBase nebo Sybase Anywhere. Na siti je lepe na DBase,
> FoxPro a Paradox zapomenout.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz
> Tel.: 02/795 29 56

Re[2]: ODBC

[*] No Comment Group, s.r.o. - Sales dept. <sales(zv)nocomment.sk> - 9.4.1998 23:07:00

> [...]
by niekto
>Tak k tomu pomoci ODBC nepistoupis. Zkus pouzit OLE.

no ja som videl pristup k sheetu prostrednictvom ODBC a som
presvedceny, ze ked ODBC je to za co to pokladam tak je
jedno aka aplikacia a ake vyvojove prostredie. Bol to
PowerSite spolocnosti powerSoft a generoval som si dynamicke
stranky z sheetu exelu. A fungovalo to.

richard willmann

>NCGsroSd> nejaky zdrojacik?

Jakou databazi

[*] Martin Fronek <FRONEK(zv)FIC.CZ> - 09.4.1998 23:09:25

Jeste dodatek.

zversvo je doporucovat SQL pro 5 uzivatelu.

sit W95 je zverstvo tehdy, ma li za spravce zvire...

fronek(zv)fic(tec)cz

Jakou databazi

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 10.4.1998 07:35:59

Ja bych vam doporucoval vyzkouset napr. Sybase SQL Anywhere 5.0
je to celkem slusna databaze velmi podobna Oraclu da se na ni pristupovat
jak pres ODBC tak pres native driver. Ja s ni mam celkem dobre zkusenosti,
ale pod PowerBuilderem pod Delphi sem ji zatim nezkousel.

Jakou databazi-oprava

[*] sula milos <crkstrobe(zv)geocities(tec)com> - 10.4.1998 07:52:51

Sybase SQL Anywhere je pristupny pouze pres ODBC ne pres native driver jak
sem uvedl.

CGI (asi off topic)

[*] Arthur <Arthur(zv)hlpsoft(tec)cz> - 10.4.1998 08:01:35

Diky
Neco takovyho me sice napadlo, ale ta mezera me dost matla (((-:
Arthur