Neviditelnej form

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 8.10.1999 16:20:09

Ahoj,
urcite se to tu probiralo, ale ja sem asi na to hledani v tom hledani :-)))
totalne blbej nebo co.
Mam komponentu, ktera dela takovy ty ToolBary jako sou v Office od
Mrkvosoftu a zjistil jsem, ze se umej chovat jako samostatny okna, takze
bych potreboval vyzmizet formular Delphi do pryc.

Druha vec se tyka toho hledani: nejde nejak sebrat archiv a strcit ho do
toho KonfView nebo neceho takovyho, abych nemusel furt votravovat s tim co
tu uz bylo ?

Marek Soukup

Proc nejsou videt ikony?

[*] Ond�ej H�gr - 8.10.1999 19:55:07

Podle me je to zpusobeno starsi verzi souboru COMCTL32.DLL
Mne to teda delaji jen Windows 95 SR2, na W98 je to dobry a NTcka nemam.

Po (nahodnem) nainstalovani programu ACDSee, se tento soubor zaktualizoval na verzi 4.72 a uz to nedela.
Kde se tento soubor sezene samostatne nevim.

Ma-li nekdo lepsi napad rad se poucim.

Hezky vikend vsem

-------------------------
Ondrej Hegr
Zatisi 143
281 03 Chotutice
e-mail: HEGRO(zv)volny(tec)cz
tel. 0321 792343
-------------------------

Jak aplikace smaze sama sebe ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 8.10.1999 21:27:31

Petr Vones v jedne starsi zprave pise:
>Z toho pak spustis nejakou malou apikaci ktera to vytvoreni a
>umisteni linku provede a po restartu se smaze.

Zaujalo me to posledni: po restartu se smaze. Jak lze dohoto
dosahnout ? Jedna se mi o problem, ktery musi byt resen
napr. v kazdem Uninstalatoru tj, jak na konci snicit sam sebe,
popr. i svuj adresar ?

Diky za pripadne odpovedi
Daniel

TListView a rychlost

[*] Pavel Smutny <psmutny(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.1999 21:47:34

neysem si yistey, ale free nejdriv vola clear.

> Skus
> Free a Create
>
> TUNGLI J�nos

ignorace onsectionresize

[*] Pavel Smutny <psmutny(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.1999 22:06:15

mam vlastni komponentu, ktera je potomkem twincontrol. v createparams volam initcommoncontrol(icc listview).
v .create vytvorim theadercontrol, owner i parent je ta moje komponenta. tj. v okne je header.
nastavim onsectionresize a ~click na nejaky moje procedury, ale problem je v tom, ze pokud program spustim a pretahnu mysi ci kliknu na sekci, proste se nic nedeje.
pri ladeni sem zjistil, ze vlasnost width dany sekce se NEZMENI, prestoze na obrazovce je sekce vetsi.
nedokazu pochopit, jak je to mozny. nejspis bude problem v zachytavani zprav. ale ten header proste na mys reaguje. po cvaknuti se sekce 'prohne', po pretazeni zvetsi. ale width zustane stejna a eventy me proste ignorujou.

gdyztak dik za odpoved.

Jak aplikace smaze sama sebe ?

[*] MJ soft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz> - 8.10.1999 22:20:36

Cau

do registru
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce"
zapis program kter� se m� po restartu odstranit.

Jin

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz>
Komu: Delphi Forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 08.��jna.1999 21:27
P�edm�t: Jak aplikace smaze sama sebe ?> Petr Vones v jedne starsi zprave pise:

> [...]
> dosahnout ? Jedna se mi o problem, ktery musi byt resen
> napr. v kazdem Uninstalatoru tj, jak na konci snicit sam sebe,

Ochrana softwaru

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.1999 00:21:24

Robert Kindl wrote:

> [...]
> napr:
> 8D239F57-7258-11D3-A637-00A024EFEB08
> ta prvni cast zavisi na case posledni 12 cisel je primo cislo sitove karty.
>
> Proto jsem se plal zda vise uvedene prohlaseni zahrnuje take GUID,
> nebot pri jejich pouziti dochazi k poslani "jakekoliv informace nekomu
> jinemu".
>
> Pouziti?
> typicky COM/DCOM/ActiveX nebo v distribuovanych aplikacich client server
> napr. MSSQL 7.0 je funkce NEWID() a type uniqueidentifier, ktere
> dovoluji identifikovat zaznamy jednoznacne v distrubuovanem prostredi,

Muj nazor je ten, ze pokud nebude u konkretniho SW vyslovne uvedeno, ze
tuto indentifikaci pouziva, pripadne (jestli je to mozne) tento
generator vyuzije napriklad nejaky script na www bez upozorneni k
ziskani tohoto cisla, tak se opravdu jedna o nezakonnou akci, a i ja si
to troufam povazovat za vir.

eL..

Delphi 4

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.1999 00:41:28

Zdravim.

Nevite nekdo o nejakem vyprodeji (i v zahranici) D4 prof. ?.
Mam D4 standart a krom pristupu pres ODBC (kterej STANDART nema) je to
vsechno OK.
Do D5 se mi zatim nechce jit a pokud by byla slusna cena tak s tou D4
snad jeste nejakou dobu vydrzim.

diky za info.

eL..

Virtual query

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 9.10.1999 01:03:25

To neni chyba Delphi, ale chyba tvoji analyzy problemu!!!!!
Technologie C/S je zalozena na mnozinovem zpusobu prace s daty.
Samozrejme BDE se stara o "buffer-ovani". Tim na jedne strane
ulehcuje siti, ale na druhe strane svadi programatory k tomu, aby to
delali spatne! Pro Locate se stejne musi obcas natahnout vsechno,
protoze se ten Dataset musi sekvencne projit. Tady to proste zamrzne.
Probuh! Vyzkousej si, jak dlouho budes listovat takovou tabulkou
v gridu (PgDown a pod), nez najdes co hledas. To budes mit hodne velky
vousy, jestli driv nezblbnes. Copak jsou data jen na zacatku a na konci?
A neni nahodou lepsi se nejdrive zeptat, co klient zada a pak na klienta
poslat pouze data odpovidajici tomu pozadavku?
Je mnohem mnohem rychlejsi nejdrive tuknout do klavesnice nejakou
podminku a pak potrebne dohledat v tisickrat mensi tabulce.

Vzdy tvrdim, ze rychlost systemu se nepozna podle toho, jakym
fofrem se otevre jak velka tabulka, ale jak rychle se obsluha programu
dobere sveho cile! A to zatracene mnohem vice zalezi na tom,
jak je chytre vytvoreno uzivatelske rozhrani a jak celkove je
koncipovan program, nez jak rychla je databaze, sit nebo pocitac.

Jaro

> Pisete ze je nezmysel mat 4 million. zaznamov v DBGride.
> Ale to predsa tam nie je. Je tam vzdy iba jeden buffer.
> Delphi ma chybu v tom, ze ak niekto chce skocit na koniec tak postupne
taha
> zaznamy. Mal by to rozpoznat a ist od konce.
> Mozno ze by sa to dalo opravit v source code ?
>
> Aj prikaz Query.Last funguje tak zle?
> Ak nie potom staci osetrit DBGride,
> ak ano potom je to vazny nedostatok.
>
> TUNGLI Janos
> EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
> My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
> or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Proc nejsou videt ikony?

[*] Ond�ej H�gr - 9.10.1999 11:38:39

Ve starsim prispevku jsem nalezl tuto odpoved:
Na CD Delphi je 40comupd.exe, ktery by mel provest update na "chodivou" verzi. jednalo se o problem starsi verze CTL3D32.DLL Jestli funguje i v tomhle pripade jsem nezkousel - asi bych to ted uz stejne nepoznal - ale za pokus to stoji.

-------------------------
Ondrej Hegr
Zatisi 143
281 03 Chotutice
e-mail: HEGRO(zv)volny(tec)cz
tel. 0321 792343
-------------------------

Jeste jednou Delphi 5 - legalni uzivani

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.10.1999 18:14:22

Petr Zahradnik wrote:

> mam jeste neco. Nevite nekdo, proc jsou v USA jine podminky
> pro upgrade na Delphi? Podivejte se schvalne na stranky
> ceskeho Inprise, z ceho se da upgradovat na D5, a pak se
> podivejte na americky Inprise, z ceho se da upgradovat...
>
> Na krabici D5 Professional Upgrade je napsano:
>
> Who qualifiers: Owners of any Borland development tool;
> Windows development tool; or Java development tool.

Ja tam mam napsano:
Education/Upgrade
This product is for owners of previous versions, educational
establishments and registred charities.

> Upgrade od Competetive upgrade se lisi pouze v tom, ze majitel
> libovolneho produktu Borland muze narokovat v USA kupon $50,
> jinak krabice je stejna. I pro CR.

Krabice zda se stejna neni, zadny kupon jsem v krabici take
nemel, zadne cerne CD, jak jsi mi o nem povidal take ne. Pouze
Delphi, JBuilder, CBuilder a Companion Tools.

> *** Takze jak je mozne, ze z USA odejde produkt jako SPECIAL
> UPGRADE = UPGRADE + COMPETETIVE UPGRADE v jednom baleni, ale
> cesky Inprise ho prodava vyhradne jako UPGRADE? Neni nahodou
> tady neco shnileho? Proc jsou ceskemu zakaznikovi nabizeny
> uplne jine podminky, pritom krabice je stejna a licence take?

Souhlasim s tebou, ze je zde neco shnileho. Ale jak to tak vypada,
je to na strane Inprise Corp., ktery dava _vyrazne_ horsi podminky
ostatnimu svetu (tedy licencovani, pridavky a cena).

Zkusenosti s OLE DB

Jan Najvarek wrote:

> Jelikoz jsem jeste zadnou prof. aplikaci s ADO nedelal, tak by mne
> zajimali podrobnosti. Jak to, ze v aplikaci se nemusi nastavovat nic,
> nepotrebuje nastaveni DNS? Na jednom pocitaci to chapu, ale co takhle
> nekolik aplikaci po siti a jeden server - mam za to, ze se na kazdem
> klientovi musi nastavit DNS nebo cesta, kde databaze je - nebo se
> tomu da nejak vyhnout?

Na jednom pocitadle je to pochopitelne legrace. Pokud se pracuje
na siti a u ruznych zakazniku, staci v podstate dodat pouze jmeno
serveru, protoze ostatni parametry mohou byt stejne (tedy provider,
jmeno databaze atp.) a tedy natvrdo zabudovane v programu.

> Take by mne zajimalo, jestli lze a jak napr. Paradox databazi vytvorit
> v aplikaci pres ADO, tzn. nastavim cestu a jestli tam databaze neni,
> tak ze vytvori - vse, co je k tomu potreba je jen Paradox driver, ze
> ano? Pak by odpadlo istalovani Serveru - samozdrejmne za predpokladu,
> ze mi nevyhody Paradoxu nevadi...

Pro Paradox povazuji za vhodnejsi BDE, ostatne pro nej bylo BDE
primarne vyvinuto. Pro SQL servery povazuji za vhodnejsi naopak
OLE DB (resp. ADO).

Borland - Inprise

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.10.1999 18:14:22

Ahoj,

kdo byl na Invexu a sel kolem stanku Borland, vsimli jste si, ze se
kona tichy navrat k puvodnimu jmenu? :-) Firme konecne doslo, ze
prejmenovani byl spatny tah...

D5 Enterprise TM

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 9.10.1999 18:14:22

Ahoj all,

zrejme jsem nasel chybu v Translation Manageru v D5. Kdo mate
Enterprise, vyzkousejte to prosim.

Zalozte si komponentu do nejakeho balicku:

****************
unit TestComp;

Classes;

type
TController = class(TComponent)
protected
FTableName : string;
procedure cpReadData(Reader: TReader);
procedure cpWriteData(Writer: TWriter);
procedure DefineProperties(Filer: TFiler); override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TController]);
end;

procedure TController.cpReadData(Reader : TReader);
begin
Reader.ReadListBegin;
FTableName := Reader.ReadString;
Reader.ReadListBegin;
Reader.ReadListEnd;
Reader.ReadListEnd;
end;

procedure TController.cpWriteData(Writer: TWriter);
begin
Writer.WriteListBegin;
Writer.WriteString(FTableName);
Writer.WriteListBegin;
Writer.WriteListEnd;
Writer.WriteListEnd;
end;

constructor TController.Create(AOwner : TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FTableName := 'Hallo, error';
end;

procedure TController.DefineProperties(Filer: TFiler);
begin
inherited DefineProperties(Filer);
Filer.DefineProperty('TableList', cpReadData, cpWriteData, true);

*****************

Zalozte novy projekt, na fomular vlozte tuto komponentu, ulozte.
Vyberte Project / Languages / Add, Next, vyberte libovolny jazyk,
Next, Next, Next, Finish, na dotaz o kompilaci Yes, a hned nato
by se mela objevit chybova hlaska. Prislusny DFM v lokalizacnim
adresari by mel mit nulovou delku.

Zbytecny mezery ve fieldech pres ADO

[*] Petr Fischer <petr.fischer(zv)email(tec)cz> - 09.10.1999 18:15:45

Cau,

at pouziju jakykoli komponenty pro pristup pres ADO 2.1 (jedno jestli
kompatibilni s TDatasetem nebo ne), tak pri pridavani polozek do tabulky
jsou na konci vzdy zbytecny mezery, ktery tam samozrejme nechci! Napr u
Polozky JMENO o delce 20 pridam JOSEF a v tabulce jsou potom ulozeny
zbyvajici mezery az do delky 20. Nechce to po me jeste naky dalsi
nastaveni ADO komponent? Nikde jsem na nic neprisel...

Petr Fischer

P.S. Tabulku nevytvarim pres ADOCatalog, ale normalne pres ADOQuery a
CREATE TABLE TEST (JMENO = CHAR(20)).

D4 (SP2), Win95 OSR2, MDAC 2.1, Adonis OR Diamond ADO or ADOCS

OT: COM Port

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 9.10.1999 18:18:16

co tak pozuit druhy stroj s dvomi portami... na jednom prijat, zaznamenat a
na druhy poslat. samozrejme v oboch smeroch ...

rw

Ochrana softwaru

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 9.10.1999 19:03:25

> [...]
> generator vyuzije napriklad nejaky script na www bez upozorneni k
> ziskani tohoto cisla, tak se opravdu jedna o nezakonnou akci, a i ja si
Opravdu? To budes mit dost problem najit nejaky novejsi soft chodici pod
Windows.
Skus si nekdy pustit regedit. Uvidis, ze registry jsou GUID prolezle skrz
naskrz.
A ze bych videl u nejakeho "SW vyslovne uvedeno, ze GUID pouziva" jsem
si opravdu nevsiml. Dokonce je dost mozne, ze GUID pouzivaji programy,
ktery jsi TY naprogramoval v Delphi a TY o tom ani nevis.
Mel by jsi se tedy jit udat, ze porusujes zakon :-)
Ktery? To jsi nenapsal...

A ze je to vir? Ale to zase odporuje nasledujicimu:
"Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne, neco dela a
je zcela zdarma :-)"

Rob
PS: Vim, ze to neni tvuj slogan

Borland - Inprise

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 9.10.1999 19:18:06

>kdo byl na Invexu a sel kolem stanku Borland, vsimli jste si, ze se
>kona tichy navrat k puvodnimu jmenu? :-) Firme konecne doslo, ze
>prejmenovani byl spatny tah...

Vsiml jsem si, ostatne ten, kdo navrhl odejit od zavedene znacky Borland k
jakemusi "Inprise" nemohl mit vsech pet pohromade....
To by se mohlo uvadet v ucebnicich marketingu jako odstrasujici priklad.

L.

Borland - Inprise

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 9.10.1999 22:08:55

Borland zustal Borlandem a nadale predstavuje vyvojove nasstroje.
Proto mate i na krebici Borland Delphi 5.
Nemuze sekonat tichy navrat ke znacce od ktere
nikdo neodesel.
Akorat je Borland soucasti Inprise corp.
Ja na tom nevidim nic divnyho.
Tak to bylo uz od zalozeni Inprise a doposud se na tom nic nezmenilo,
proto nevim z ceho jsi dosel k takovemu zaveru.
Jaro

> [...]
> jakemusi "Inprise" nemohl mit vsech pet pohromade....
> To by se mohlo uvadet v ucebnicich marketingu jako odstrasujici priklad.

Ikona v liste windows

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 10.10.1999 09:00:06

Zdravim vsechny,

kdysi tady probehla zprava, ze nekdo ma VCL s ikonou do listy windows (vedle
hodin).
Prosim nema ji nekdo nebo neporadi kde ji najit?

Diky
Jindra

PS: Delphi4 Std., Win9X.
nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

Q-Tisk na Canvas

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 10.10.1999 09:26:21

Panove a damy, prosim pomozte ...

Potrebuje tisknout na stranku A4 asi 10 karticek o rozmerech 45x80 mm. Na
kazde karticce je neco namalovano pomoci MoveTo/LineTo, jsou tam nejak texty
(TextOut) a je tam bitmapa. A tady je ten problem: kdyz to poslu na canvas
tiskarny, tak se vsechno vytiskne spravne, jenom bitmapa na nekterych z
karticek se nezobrazi - a to pokazde na jine karticce (nebo i vice
kartickach).

Tisknu to klasicky : Printer.BeginDoc, malovani na Printer,Canvas,
Printer.EndDoc

Zkousel jsem jine drivery pro tiskarnu, pak i jinou tiskarnu, ruzne bitmapy,
malovani bitmapy pomoci StretchDraw i Draw, chova se to porad stejne.

Pokud vyhodim zobrazeni nekterych car na karticce, pak se to vytiskne dobre.

Pripada mi to, ze tam nekde dojdou nejake resources ci co, takze kdyz se
toho maluje na Canvas vic nez X, tak uz se to zahodi.

Budu vdecny za kazdy tip i radu

Diky, Mirek Junek

Programove vytvoreni ODBC Data Source

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 10.10.1999 10:33:27

Neco takoveho lze odkoukat ve zdrojich komponent z "modbc.zip" - prikladam
kontakty, stahl jsem to pravdepodobne z Torry.

Version: 1.07b last updated 16 Aug 1999
Platform: D3, D4, CB3 & ODBC 3.0
Sources: available
Autor: Konstantin
E-mail: ksav(zv)chat.ru
WWW: http://www.perio.unlp.edu.ar/modbc/
http://www.chat.ru/~ksav/

History :
18/05/1999
- add to TmDataBase functions for manipulate ODBC DSN,
see new example in DEMO\DSN folder.
thanks to "Jo�o_Gilberto" <jgilbert(zv)axishome.com.br>

Zden�k Moravec zmo(zv)telecom(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>
Komu: #Delphi-K <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 8. ��jna 1999 10:13
P�edm�t: Programove vytvoreni ODBC Data Source

>Dobry den vsem,
>
> vytvoril jsem v MS Accessu databazi a ovladacich panelech
>jsem v ODBC vytvoril pro tuto databazi Data Source, na ktery
>se lze potom v Delphi napojit.
>
> Lze tento Data Source vytvorit programove z Delphi ?
>
>Diky za odpoved...
>
>Dobra.

OpenDialog - prisposobenie.

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 10.10.1999 14:19:49

Ahojte,
mam dve otazky k OpenDialog-u:
1. Ako zabranit aby v OpenDialog mohol uzivatel:
a) vytvarat nove adresare
b) mazat subory (klavesou Delete)
2. Ako doplnit do OpenPictureDialog-u moznost otvarat
a zobrazovat v Preview aj obrazky JPG.

Diky za kazdu radu, namet.

Peter

Komponenta PCX

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 10.10.1999 14:31:08

Nema niekto komponentu na prenos PCX ->TImage ?

Peter

Borland - Inprise

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 10.10.1999 14:37:08

kdo byl na Invexu a sel kolem stanku Borland, vsimli jste si, ze se
kona tichy navrat k puvodnimu jmenu? :-) Firme konecne doslo, ze
prejmenovani byl spatny tah...

ja mam skor pocit, ze zacinaju trpiet schizofreniou. vsade som videl vedla
seba dvojicu napisov inprise a borland. je to pomerne zvlastne a myslim ze
to dobrotu nerobi. vela ludi doteraz netusi preco inprise a nie orland a
borland a nie inprise a hlavne pri ktorych sluzbach a produktoch...

rw

> [...]

> Polozky JMENO o delce 20 pridam JOSEF a v tabulce jsou potom ulozeny
> zbyvajici mezery az do delky 20. Nechce to po me jeste naky dalsi

To je dane CHAR typom. Treba pouzit VARCHAR, ak je
potrebne ukladat retazce roznych dlzok.

Erik Salaj

OpenDialog - prisposobenie.

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.1999 16:19:52

ad 1. obavam se ze to nepujde. Jedine si napsat vlastni dialog :-)
ad 2. staci pridat do uses unitu Jpeg.

Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 10. ��jna 1999 14:19
P�edm�t: OpenDialog - prisposobenie.> Ahojte,
> [...]
> a) vytvarat nove adresare
> b) mazat subory (klavesou Delete)
> 2. Ako doplnit do OpenPictureDialog-u moznost otvarat

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.10.1999 16:37:12

Petr Fischer wrote:

> [...]
>
> Petr Fischer
>
> P.S. Tabulku nevytvarim pres ADOCatalog, ale normalne pres ADOQuery a

Zkus varchar. Typ char je pro retezce s pevnou delkou.

Borland - Inprise

Ing. Jaroslav Ske��k wrote:

> [...]
> corp. Ja na tom nevidim nic divnyho. Tak to bylo uz od zalozeni
> Inprise a doposud se na tom nic nezmenilo, proto nevim z ceho jsi

Byl jsem tyden s firmou na Invexu... :-)

Zkusenosti s OLE DB

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.10.1999 17:33:03

No BDE se nemusi mozna konfigurovat slozite, ale musi se aspon neco
nastavovat (treba trideni cestiny atd.) + dale napr. ODBC. Instalaci
MDAC zvladne i pako ;-)

Ale hlavni vyhoda je, ze napr. ve W2k uz je IE 5.0 soucasti systemu a ma
tam byt i MDAC 2.5 takze vyhledove nulova instalace (posles treba jen
EXE a tabulku a jede to). To mi pripada trosku lepsi nez BDE. Je fakt,
ze do W9.x je potreba neco priinstalovat :-( ale zase na druhou stranu
stylem: "Pustte setup.exe a mackejte tlacitko Next", coz zvladne i
clovek ovladajici mys dvema rukama (vlastni zkusenost ;-)

Mac

Ing. Jaroslav Ske��k wrote:

> Ne ze bych byl zastancem BDE, ale take nic nemusim konfigurovat!
> To je nesmysl, ze BDE se musi slozite konfigurovat.
>
> Naopak jestli musis instalovat MDAC, DCOM, resp. IE 4.01,
> tak mi jaksi unika to zjednoduseni.
>
> Jaro

! Kontrola posty

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.10.1999 17:43:09

Nevim jestli to nechces jen ciste pro nejake specialni ucely, ale jinak
na tohle existuje mraky hotovych softu:

http://zive.cpress(tec)cz/r-art.asp/ref=14/id=7457/

popr. Email Checkers treba na TwoCows atd...

Mac

vegainfo(zv)post(tec)cz wrote:

> Jde mi o to, aby na pocitaci bezel non stop
> monitor, ktery by jednou za 10 minut "osahal"
> schranku a pote napsal, zda v ni neco pribylo nebo ne.

MSSQL 7.0, linked server a distributed transakce p

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.10.1999 17:53:34

Robert Kindl wrote:

> O MTS se v celych BooksOnline k SQL7 nepise ani slovo!
> Vsude tam pisi jen o MSDTC, ktery ma vse resit.
> Byla by mi vubec neco platna podpora MTS v Delphi 4,5 (mam Delphi 3.02)?
> Neni to nahodou uz prekonana technologie?

Pokud vim, tak MTS by mel nahradit COM+ ve W2k, ale to je bohuzel vse co o tom
vim. :-(

> Pokud nevite poradte alespon kde jinde se mohu zeptat (klidne English)
> Mate napr. nekdo zkusenost s Microsoftima Newsama ohledne MSSQL?

S MS news ohledne MSSQL mam jen ty nejlepsi zkusenosti, objevuji se tam docela
obstojni profici jako napr. K. Delaney atd. Zatim jsem tam vzdy dostal odpoved
na me leckdy laicke dotazy (bohuzel to ted uz nestacim sledovat, takze tam
lezu jen kdyz uz fakt nevim).

Moc jsem asi nepomohl :-(

Mac

Rychlost INSERTu pres ADO

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 10.10.1999 18:12:36

BDE a Paradox je "jedna rodina" takze samozrejme je to mnohem rychlejsi.
Osobne bych ti doporucil ADO + Access. Padaly tady uvahy o tom, ze pro sireni
MS Jet je potreba licenci (resp. pro DAO).

Avsak MDAC 2.1 je mozne si stahnout free z MS Webu a ten obsahuje vse co je
potreba pro praci s *.mdb fajlama pres ADO (tzn. i MS JET), takze je IMHO
free....

Mac

petr.fischer(zv)email(tec)cz wrote:

> Ono se na BDE obcas pekne nadava (i kdyz je proc), ale ted mi nekdo
> poradte, co si mam zvolit za format souborovy databaze a pres co na ni
> pristupovat, abych nemusel roky cekat nez se neco provede (a to se mi ten
> Adonis tak libil). Svizny pridavani tisicu zaznamu do tabulky neni vymysl,
> to bych opravdu potreboval...

Borland - Inprise

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 10.10.1999 19:11:57

>Akorat je Borland soucasti Inprise corp.
>Ja na tom nevidim nic divnyho.

Pokud se tyka meho nazoru o skolnim pripadu marketingove chyby: od uspesneho
nazvu se proste neodchazi. Jejich vyvojari jiste nebudovali deset let firmu,
aby pak nekdo pres noc rozhodl, ze se bude venovat "velkym" systemum a
prejmenuje firmu na Inprise. Kdyz uz se tomu chteli venovat, meli zalozit
divizi "Enterprise" pod Borlandem.
Leos
Obavam se, ze je to lehce offtopic.

P.S.: proc se The Coca-Cola Company neprejmenuje na International Lemonades?
Vystihovalo by to jiste jeji produkty lepe - vzdyt maji Fantu, Sprite,...

Rozsireni SaveDialog

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.1999 20:15:33

Dobry den,

potrebuji upravit komponentu SaveDialog o jedno tlacitko, pod kterou vlozim
funkci na smazani vsech souboru v adresari. Mozna by me nekdo doporucil, at
si to naprogramuji od zakladu, to znamena nejaky form, tlacitka, seznam
souboru apod. Ale mato nekoli nevyhod:

- nemam zadnou komponentu a nevim jak to jnak udelat, abych zobrazil soubory
a adresare do jednoho okna
- potrebuji, aby se dialog prizpusobil aktualni verzi Windows, napr. s IE
5.0 se do dialogu pridaji dve specialni talcitka apod.

Muzete mi prosim poradit jak upravit komponentu SaveDialog? Dival jsem se do
zdrojaku, ale moc me to nerika.

P�eji p��jemn� den.

Petr Reichl
-
E-mail: reichl(zv)seznam(tec)cz
PGP: podporov�no

DLL v jinych vyvojovych prostredich

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.1999 20:15:35

Napsal jsem DLL knihovnu, kterou normalne bez problemu mohu pouzivat v
Delphi. Problem nastane, kdyz ji volam napr. z Visual Basicu. Program z
Visual Basicu normalne startuje, ale jakmile dojde k nahrani me DLL tak cela
aplikace spadne a OS hlasi "neplatna stranka v modulu" (nebo neco podobneho,
ale to podle me neni dulezite, protoze se jedna o klasickou hlasku).

Kod DLL knihovny:

{ v *.dpr }
exports
ImportStart;
{ v *.pas }
procedure ImportStart; export;
procedure ImportStart;
begin
// zde je uveden kod procedury
end;

... muzete mi prosim poradit, podle me se jedna o nejake klicove slovo,
ktere se musi pridat do deklarace procedury, ale nevim o jake se jedna.

P�eji p��jemn� den.

Petr Reichl
-
E-mail: reichl(zv)seznam(tec)cz
PGP: podporov�no

Borland - Inprise

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 10.10.1999 20:49:47

O tom, zda to (zmena jmena) bylo dobre nebo spatne neminim polemizovat.
Na rozdil od tebe, to od stolu tady v Cechach nedovedu objektivne posoudit.
Uz proto bych se vubec neuchyloval k tvrzeni, ze nekdo
"nemohl mit vsech pet pohromade"

Pouze nadale tvrdim, ze jmeno Borland nezaniklo, jak se lze docist
z produktu Borland.

Jak vidim, co Cech to marketingovy expert. Jen se divim, ze za teto situace
uz jsme tomu ostatnimu "svetu" davno neukazali, jak se to dela
a ze ta nase ekonomika jde tak ztuha, kdyz vsichni vime, jak to maji delat
druzi.

K tomu tvemu "skolnim pripadu marketingove chyby" snad jedinou poznamku.
V dobe kdy vznikal Inprise, byl Borland dlouhodobe ve ztrate, jisty cas
nemel
reditele a dokonce se objevovaly informace o jeho prodeji. V te dobe
jmeno Borland nemelo zdaleka tak dobrou pozici, jako ma dnes.
Nemam tak presne informace
(mozna narozdil od tebe, kdyz si dovolujes vynaset takove soudy),
ale je dost zrejme, ze od vzniku Inprise, je tato spolecnost i jmeno Borland
opet na velmi dobrem vzestupu, coz me osobne tesi. V kazdem pripade
je mi tato situace mnohem milejsi nez nejistota pripadneho zaniku Borland
a hlavne jeho produktu

V jednom se vsak spolu shodnem urcite. Je to offtopic tema.

Jaro

> [...]
Lemonades?
> Vystihovalo by to jiste jeji produkty lepe - vzdyt maji Fantu, Sprite,...

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 10.10.1999 21:07:56

Nechci vyvracet tvuj optimismus. Take si myslim, ze v teto technologii
je vetsi budoucnost, i kdyz o tom jeste tolik jako ty nevim.

Ovsem neodpustim si drobnou poznamku.
"Trideni cestiny" a vse ostatni, co je potreba nastavim v TDatabase.
Uzivatel nemusi nastavovat vubec nic! Stejne tak se cely program
nainstaluje pomoci Instalaku. Dokonce uzivatel nemusi pouzivat ani
tlacitko Next, ale Pokracuj, protoze pouzivam lokalizovany
InstallShield. Takze uzivatel, krome toho, ze treba ovlada mys dvema
rukama, nemusi znat ani slovo anglicky.
Jaro

> [...]
> stylem: "Pustte setup.exe a mackejte tlacitko Next", coz zvladne i
> clovek ovladajici mys dvema rukama (vlastni zkusenost ;-)

Ochrana softwaru

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.1999 22:03:40

Robert Kindl wrote:

> [...]
> si opravdu nevsiml. Dokonce je dost mozne, ze GUID pouzivaji programy,
> ktery jsi TY naprogramoval v Delphi a TY o tom ani nevis.

Asi si nerozumime. Mne nevadi existence techto udaju (napr. v registru),
mne vadi
to, ze by to ten program nekam odeslal bez meho vedomi. A to je VELKY
rozdil.
Jeste jednou zduraznuji, ze pokud o tom vim a muzu se tedy rozhodnout
zda a komu tento
udaj poskytnu, nic proti tomu nemam. Konec koncu pokud je dejme tomu
nejaky
databazovy system na nejake podobne idetifikaci zalozen, tak je na mne
zda ho pouziju nebo ne.
Pokud mi to bude vadit mam smulu. Ale musi to proste byt jasne uz pri
nakupu SW.> Mel by jsi se tedy jit udat, ze porusujes zakon :-)

Pokud muj SW komunikuje s okolim. napr. po Internetu, tak vzdy a za
kazdych okolnosti
o tom mi uzivatele vedi.> Ktery? To jsi nenapsal...

Nejsem pravnik, ale me pravni ([pod]||[bez])vedomi mi napovida, ze by se
mohlo jednat o
poruseni informaci na nosicich dat v kombinaci s ochranou osobnich
udaju.

> A ze je to vir? Ale to zase odporuje nasledujicimu:
> "Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne, neco dela a
> je zcela zdarma :-)"

Pokud SW bez meho vedomi odesila o mne nejake udaje tek poskozuje me
soukromi a je to z meho pohledu vir.

> Rob
> PS: Vim, ze to neni tvuj slogan

eL..

OpenDialog - prisposobenie.

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.1999 22:08:33

Peter Vlkovic wrote:

> Ahojte,
> mam dve otazky k OpenDialog-u:
> 1. Ako zabranit aby v OpenDialog mohol uzivatel:
> a) vytvarat nove adresare
> b) mazat subory (klavesou Delete)

nevim

> 2. Ako doplnit do OpenPictureDialog-u moznost otvarat
> a zobrazovat v Preview aj obrazky JPG.

Pouzit TOpenPictureDialog a dat do uses JPEG,a treba jeste neco na gify
(napr.RxGIF pokud pouzivas RX Library).
eL..

dbgrid s jednim fieldem

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.1999 22:21:34

> [...]
> napichnuty DBGrid s jedinym sloupcem (DataType ftString) a DBMemo. Po
> insertu mam focused DBMemo, tam neco zapisu, presunu se na DBGrid a
> tam taky neco napisu. Tak a ted prichazi pri ulozeni muj problem. Kdyz
> zustanu na tom DBGridu, tak on mi potvora usata to, co jsem tam napsal
> (do toho DBGridu), neulozi. Ulozi se to jen v pripade, ze se pred
> ulozenim presunu na jiny field te databaze (tzn. kliknu na jedine jine
> pole - DBMemo), nebo kdyz jako prvni edituji ten DBGrid (pak uz
> nemusim ani preskakovat na DBMemo). Uz jsem z toho cela na vetvicce.

To je standartni chovani. Pomuze ti QueryXX.Post;

Dej si tam na zkousku TDBnavigator a sleduj kativaci a deaktivaci
tlacitek Edit,Post,Cancel a prides na to.

eL..

> Potreboval bych to pro D1.
>
> Predem dekuji
>
> Sroub

RAS pocet prenesenych bajtu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:45:47

Iko wrote:

> Ja som sa na to pytal, ale nikto neodpovedal. Ale zistil som, kde a
> ako a co. Vsetko je to v registroch v kluci
> HKEY_DYN_DATA\PerfStats\StatData.
>
> Mam ale jednu otazku. Nevie prosim vas niekto, ako zistim, ktore
> udaje na tel. pripojenie su tie spravne? Zistil som totiz, ze nazvy
> tych poloziek su zavisle od jazykovej verzie windowsu. Poradte
> prosim... Hladal som v registroch nejake info, ale nenasiel som
> nic...

Ahoj,

Obavam se, ze Microsoft to v dialogu pripojeni zobrazuje pomoci nejakych
nedokumentovanych funkci. Kdyz se podivas na exporty z RASAPI32 tak je
jich tam vic nez dost. Nejsou popsany ani v MSDN ....

Q-Tisk na Canvas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:45:54

Mirek Junek wrote:

> [...]
> tiskarny, tak se vsechno vytiskne spravne, jenom bitmapa na nekterych z
> karticek se nezobrazi - a to pokazde na jine karticce (nebo i vice

Ahoj,

Jedna z moznych pricin je preplneni bufferu tiskarny. Zkus se podivat
v nastaveni tiskarny, byva tam nekde stranka jako "Vyuziti pameti" nebo
tam nejak.

Componenta pro ovladani LPT portu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:46:02

> Hlavni�ka Pavel wrote:
>
> Nevite nekdo o komponente pro ovladani jednotlivych pinu LPT portu?

Ahoj,

Zalezi na tom, jestli to potrebujes pro W9x nebo NT.

Rozsireni SaveDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:46:40

Petr Reichl wrote:

> [...]
> si to naprogramuji od zakladu, to znamena nejaky form, tlacitka, seznam

Mozne to je upravou standartnich dialogu pomoci template, neco podobneho
jsem predvadel na Delphi Days 99. Jakou mas verzi Delphi ? Trochu problem
muze ale vzniknout pri pouzivani v ruznych verzich Windows a IE.

Jinak ten priklad najdes tady:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/Other/DelphiDays99_DialogTemplate.zip

Komp. WordApplication

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:47:37

tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz wrote:

> Hello,
>
> v D5 mam pouzitou komponentu WordApplication z palety Servers. Kod
> je takovyto:
>
> var
> aaa : variant;
> begin
> aaa := false;
> WordApplication.Connect;
> WordApplication.Visible := True;
> WordApplication.Documents.Open('c:\working\047.doc',,,,,,,,,,);

Ahoj,

Ve zdrojaku word97.pas je ta metoda deklarovana jako:

Open(var FileName: OleVariant; var ConfirmConversions: OleVariant;
var ReadOnly: OleVariant; var AddToRecentFiles: OleVariant;
var PasswordDocument: OleVariant; var PasswordTemplate: OleVariant;
var Revert: OleVariant; var WritePasswordDocument: OleVariant;
var WritePasswordTemplate: OleVariant; var Format: OleVariant): WordDocument; safecall;

Takze by to melo jit takhle:

procedure TForm1.BitBtn1Click(Sender: TObject);
var
DocName: OleVariant;
begin
DocName := 'c:\working\047.doc';
WordApplication1.Documents.Open(DocName, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam,
EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam);

H to Pas

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:47:47

Pavel K�ehula wrote:

> Ahojte,
>
> nevite nahodou nekdo o nejakem programu, ktery by umel prelozit hlavickove soubory z C obsahujici
> interface k DLL knihovne do pascalskych deklaraci? Nechce se mi to delat rucne, je to pekna pakarna.

Ahoj,

100%ne to zautomatizovat nelze, ale jeden takovy pokus najdes zde:

http://www.drbob42.com/tools/headconv.htm

DLL v jinych vyvojovych prostredich

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:47:02

Petr Reichl wrote:

> [...]
> aplikace spadne a OS hlasi "neplatna stranka v modulu" (nebo neco podobneho,
> ale to podle me neni dulezite, protoze se jedna o klasickou hlasku).

VB mozna predpoklada C++ konvenci volani, musis tu funkci tedy deklarovat
jako stdcall. Druhy problem muze byt v RTL Delphi, ktera az do verze D4
nastavuje pri inicializaci DLL flag 8087CW, coz zpusobovalo problemy pri
pouzivani DLLek z Delphi 2..4 v aplikacich vytvorenych v jinych nastrojich.

OT: COM Port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:47:57

> Bednar��k Dalibor wrote:
>
> Ahoj
>
> Jde se nejak napichnout na jiz pouzivany COM Port.
> Presneji: chtel bych se napichnout na port modemu a sledovat vsechno co na
> nej chodi....

Ahoj,

Na urovni aplikace to nelze. Je to vsak mozne pomoci specialniho driveru:

http://www.sysinternals.com/portmon.htm

Web browser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:48:23

Frantisek Fojtik wrote:

> Nazdar vsici,
>
> mohl by nkdo poradit kterou komponentu pouzit pro stahovani web
> stranek, zkousel jsem TClientSocket, ale ta snad funguje jen pres
> proxy.

Ahoj,

Neuvadis verzi Delphi, v D5 mas FastNet komponenty (TNMHTTP) vcetne
prikladu v Demos\FastNet. V D4 jsou take, ale priklad je v jinem
adresari.

Jak ulozit obrazek v PaintBoxu do BMP

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:48:42

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:

> Ahoj,
>
> mam obrazek nakresleny v PaintBoxu a potrebuji ho ulozit do souboru BMP.

> Image1.Picture.LoadFromFile('c:\x.wmf');
> PaintBox1.Canvas.Draw(0,0,Image1.Picture.Graphic);
> PaintBoxToBitmap(PaintBox1, Image2.Picture.Bitmap);
> Image2.Picture.Bitmap.SaveToFile('c:\x.bmp');
>
> Ulozi mi to pouze bile pozadi. Pritom v PaintBoxu je obrazek dobry.

Ahoj,

Neni dobry :-) Podle toho zdrojaku totiz nevykreslujes obrazek v eventu
TPaintBox.OnPaint ale pouze nekde v kodu a ono to vypada, ze je to jako
dobre. Ve Windows musis veskere vykreslovani provadet VZDY az kdyz si o
to system rekne (zprava WM_PAINT) nebo udalost OnPaint. Pokud to udelas
takhle, tak to funguje:

procedure TForm1.PaintBox1Paint(Sender: TObject);
begin
PaintBox1.Canvas.Draw(0, 0, Image1.Picture.Graphic);

PaintBoxToBitmap(PaintBox1, Image2.Picture.Bitmap);

Borlandi kouzlo s cyklem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:48:13

petr.fischer(zv)email(tec)cz wrote:

> Zdravim,
>
> Necht je napsano nasledujici:

> i: Integer;
> begin
> for i := 1 to 10000 do
> begin
> // jakasi akce
> sleep(0); <- tady je breakpoint
>
> Ve WATCH Listu ma mpromenou "i".
> Kdyz to spustim, tak promenna i nesvisti od 1 do 10000 ale prave naopak!
> Ptam se jak je to mozny, kdyz sem tam jasne napsal, ze chci aby se i
> zvysovalo!?!

Ahoj,

Optimalizace je od toho, aby byl kod co mozna nejefektivnejsi. V tom
prikladu je uplne jedno jak se ta smycka bude provadet, hodnotu I nikam
nepredavas, proto si s tim kompilator "udela co chce". Kdyby jsi tam
misto Sleep(0) dal Sleep(I), tak uz to bude samozrejme vzestupne.

pristup k oracle v Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:48:48

> Bohdan Pomsah�r wrote:
>
> Mam takyto problem:
>
> potrebujem pracovat s databazou v threade ale ma to problem a to ten ze
> program mrzne. Napriklad pouzijem klasicky prikaz select * from data,
> parkrat to bezproblemov funguje ale uz ked ten isty prikaz chcem pouzit 5
> krat tak cely program zmzne.

Ahoj,

Pokud to delas pomoci BDE, tak na dotazy v threadu najdes priklad v
Demos\Db\BkQuery

TListView a rychlost

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:49:01

delphi(zv)dingo(tec)cz wrote:

> Ahojte,
>
> cim muze byt zpusobena pomalost pri mazani polozek z TListViewu?
> Delam to metodot ...Items.Clear?

Ahoj,

Pokud pridavas nebo mazes vice polozek, musis pouzit metody BeginUpdate
a EndUpdate:

ListView1.Items.BeginUpdate;
ListView1.Items.Clear;
ListView1.Items.EndUpdate;
end;

Dalsi moznost je vyuzit virtualni rezim ListView, pomoci vlastnosti
OwnerData (viz priklad Demos\VirtualListview)

OpenDialog - prisposobenie.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 22:54:04

Peter Vlkovic wrote:

> Ahojte,
> mam dve otazky k OpenDialog-u:
> 1. Ako zabranit aby v OpenDialog mohol uzivatel:
> [...]

Vypada to, ze by to mohlo jit takhle (zkouseno jen ve Win95):

StdCtrls, ToolWin, ComCtrls;

OpenDialog1: TOpenDialog;
procedure OpenDialog1Show(Sender: TObject);
procedure OpenDialog1Close(Sender: TObject);

CommCtrl;

var
OpenDialogHook: HHOOK;

function OpenDialogMsgHook(Code: Integer; WParam: Longint; var Msg: TMsg): Longint; stdcall;
var
C: array[0..31] of Char;
begin
if (Code = HC_ACTION) then
begin
if ((Msg.message = WM_KEYDOWN) and (Msg.wParam = VK_DELETE)) and
(GetClassName(Msg.hwnd, C, Sizeof(C)) > 0) and (C = WC_LISTVIEW) then
Msg.wParam := 0;
end;
Result := CallNextHookEx(OpenDialogHook, Code, WParam, Longint((zv)Msg))
end;

procedure TForm1.OpenDialog1Show(Sender: TObject);
const
NewFolderButtonID = $A002;
var
ToolBarWnd: HWND;
begin
ToolBarWnd := FindWindowEx(GetParent(TCommonDialog(Sender).Handle), 0, TOOLBARCLASSNAME, nil);
if ToolBarWnd <> 0 then
SendMessage(ToolBarWnd, TB_HIDEBUTTON, NewFolderButtonID, MAKELONG(1, 0));
OpenDialogHook := SetWindowsHookEx(WH_GETMESSAGE, (zv)OpenDialogMsgHook, 0, GetCurrentThreadID);
end;

procedure TForm1.OpenDialog1Close(Sender: TObject);
begin
if OpenDialogHook <> 0 then UnhookWindowsHookEx(OpenDialogHook);
OpenDialogHook := 0;

OpenDialog1.Execute;

Tlac - koniec stranky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 23:00:56

> J�n Grman wrote:
>
> Caute.
>
> V programe na ktorom pracujeme mame implementovany vlastny system na tlac
> zostav.
> Jedna z moznych zostav je tlacenie uctovneho dokladu. Na komunikaciu s
> tlaciarnou sa pouziva objekt TPrinter.
>
> Problem: pri tlaci na ihlickovu tlaciaren by som ju potreboval donutit aby
> po skonceni tlace NEODSTRANKOVALA papier.
> Neviem ci sme niekde prehliadli nejake nastavenie, alebo to jednoducho
> pouzitim tohoto objektu nejde.

Ahoj,

Pokud pouzivas standartni tisk ve Windows, tak musis vzdy tisknout celou
stranu (tak je to proste udelane). V pripade jednoducheho radkoveho tisku
lze ale obejit driver tiskarny a posilat znaky primo. V tomto pripade pak
ale nemas zadne informace o tiskarne, takze veskere ridici kody si musis
posilat sam. Priklad najdes treba tady:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti/TI1497D.html

Ikona v liste windows

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.10.1999 22:11:15

> Zdravim vsechny,
>
> kdysi tady probehla zprava, ze nekdo ma VCL s ikonou do listy windows (vedle
> hodin).
> Prosim nema ji nekdo nebo neporadi kde ji najit?
*** No pokud netrvas na tom, ze to musi byt zrovna komponenta a
spokojis se s jednoduchym prikladem, tak se mrkni na:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla/delphi.shtml
Snad ti to bude stacit.

Petr

==< Petr Vaclavek >---- --- --- -- -- - - -
====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )-- - -
`=====--( http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )-- - -
`======--- ------ ---- --- -- -- - - -

Tlac - koniec stranky - oprava

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.10.1999 23:49:18

Petr Vones wrote:

> http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti/TI1497D.html

Ha, vypada to, ze jsem vytahnul spatny odkaz, spravne je to spis tady :-)

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/pages/printer.htm#printer6

Borland - Inprise

[*] Miroslav NETRAIDER Mares <mmares(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.1999 00:50:50

Ahoj,
mam pocit, ze jmeno BORLAND by v budoucnu melo fungovat jako jakasi vyrobni
znacka pro produkty firmy INPRISE. NETRAIDER
-----------------------------------
Kdyby Bill Gates sefoval NASA......
http://www.geocities.com/TimesSquare/Tower/5190/nasa.html
> [...]
> a hlavne jeho produktu
>
> V jednom se vsak spolu shodnem urcite. Je to offtopic tema.

SQL server pro Windows zdarma

[*] Milan Nemec <nemec(zv)goldcard(tec)cz> - 11.10.1999 06:59:59

Nejjednodussi to bude pres ODBC.

From: Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz>
mate nekdo zkusenost nebo nejaky nazor na rozdeleni programu do vice
samostatnych EXE souboru? Jevi se mi to jako dalsi moznost ( krome DLLs a
balicku), jak rozdelit program na moduly.
Zajima me jestli v tom je nejaky zadrhel, respektive v cem jsou vyhodnejsi
DLLs pokud je nechci sdilet ve vice programech, ale chci mit svuj program
modularni - duvody pro modularitu tady jiz byly nekolikrat diskutovany a
nerad bych timto dotazem spustil diskusi o jejim smyslu.

PSock

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 11.10.1999 08:16:20

Haj hou!

> netusiete kde prosim najdem zdrojaky k astNet komponentom? V *hlp
> odporucaju ich prestudovanie pred vyvojom nejakych veci ... ale neviem ich
> ani za ... najst :-))) pomaly zacinam skusat hladat aj na pribalenom
> Ceckovom CD alebo Jave :-)

Hod je za hlavu, pouzij Winshoes (Open Source) a budes na tom lip. Odkaz na
Winshoes je na Delphree.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

ImageList straca obrazky

[*] Petr Hodbod <hodbod(zv)mendelu(tec)cz> - 11.10.1999 08:29:56

Jo to se mi stalo taky, ale ja to vypozoroval, pokud mel klient horsi
grafickou kartu a neumel cist vic jak 256 barev. Kdyz jsem predelal
obrazky z na 256 nebo 16 barev vsechno bylo OK. Jen ta prace s
prekreslovanim byla silena, zvlaste kdyz jsem z kresleni malem
propadal:-)))))
Petr

Roman Sladek wrote:

> Mam takyto problem:
>
> Do normalnej aplikacie dam toolbar a urobim na nom zopar buttonov.
> Vytvorim si ImageList, dam donho obrazky a buttonom nastavim
> ImageIndexy.
> Skompilujem a vsetko ide ok. Prekopirujem hotovy .exe na iny pocitac,
> spustim a obrazky z buttonov su prec. Robi to D3 aj D4. Co s tym ?
>
> ---
> bye
> slado

Ing. Petr Hodbod
Dep. of Computer Science
Mendel University of Agriculture
fax : +420 5 4513 5008
email: hodbod(zv)mendelu(tec)cz
___________________________________

MDB format

[*] alinex <alinex(zv)alinex(tec)cz> - 11.10.1999 08:38:08

Zdravim,
mohl by mi nekdo poradit, jelikoz nemam s databazemi moc zkusenosti, jak napojit soubor s extenzi *.mdb.
S diky ALI

Jak aplikace smaze sama sebe ?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.10.1999 08:44:00

Pouzij v registru polozku
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
a vloz tam napr "command.com /c del TvujUninstaler.exe"

Po restartu windows zmizi i ten odinstalator. I kdyz myslim, ze
napriklad u IS je to trosku jinak, ten zustava na disku porad
jenom se mu predavaji ruzne parametry pro ruzne aplikace.
Napr.
C:\WINDOWS\uninst.exe -f"C:\Program
Files\InstallShield\ISExpress\DeIsL1.isu"
-cC:\PROGRA~1\INSTAL~1\ISEXPR~1\_ISREG32.DLL
C:\WINDOWS\uninst.exe -fC:\DApp\PRGdoc\Uninst.isu
atd...

Dobra.> ----------
> Zaujalo me to posledni: po restartu se smaze. Jak lze dohoto
> dosahnout ? Jedna se mi o problem, ktery musi byt resen
> napr. v kazdem Uninstalatoru tj, jak na konci snicit sam sebe,
> popr. i svuj adresar ?

QuickReport x HP1100

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz> - 11.10.1999 08:57:28

Dobry den,

mam tiskarnu HP1100, a kdyz je nastavena jako vychzi, pri pokusu o vytvoreni
reportu (v QuickReportu) v D4 Prof ( W95 ) mi zahlasi tuto hlasku: Aplikace
DELPHI32 porusila obecnou ochranu v modulu HPPTA.DRV ma adrese
0001:00006b18, a Delphi spadne. Toto se deje i pri behu aplikace.
Kdyz je jako vychozi jina tiskarna, vse funguje a lze i na ni tisknout.

S pozdravem

Petr Riedel
mailto:petr.riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz

OpenDialog - prisposobenie.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.10.1999 08:58:25

AD 1. Normalne mi to funguje, staci stisknout ikonu
"Vytvorit novou slozku" ci najet na soubor
a stisknout klavasu "Delete" (pripadne "Shif-Delete")

Moment... Mluvime o D3+ (u D2 nevim, nemel jsem)

AD 2. Staci proste v klauzuli uses pridat unitu JPEG;

> [...]
> a) vytvarat nove adresare
> b) mazat subory (klavesou Delete)
> 2. Ako doplnit do OpenPictureDialog-u moznost otvarat

OpenDialog - prisposobenie. - omluva

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.10.1999 09:03:04

> [...]
> a) vytvarat nove adresare
> b) mazat subory (klavesou Delete)
> 2. Ako doplnit do OpenPictureDialog-u moznost otvarat

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 11.10.1999 09:24:00

Souhlasim, navic nechapu proc by mela byt nejaka technologie lepsi
jenom proto, ze se snaze instaluje. Ja vim, ze to nikdo primo nerekl,
ale trosku to z te diskuze vyplyva, neb jine zasadni vyhody OLE DB
proti BDE zatim neukazalo.

Pavel

> [...]
> tlacitko Next, ale Pokracuj, protoze pouzivam lokalizovany
> InstallShield. Takze uzivatel, krome toho, ze treba ovlada mys dvema

zmazanie vsetkych suborov

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 11.10.1999 09:25:58

Zdravim vsetkych,

Potreboval by som poradit, ako zmazat vsetky subory v ramci jedneho
adresara, ked nepoznam ich nazvy.

d4, up3, winnt4, sp 3.

Vopred vdaka

Ivan

Pripojovani sitovych jednotek

[*] Pavel Vakes <vakepa01(zv)spshk(tec)cz> - 11.10.1999 09:27:26

Mam takovy problem. Potrebuju do sveho programu dostat tlacitko
na pripojovani sitovych disku C . Ovsem kdyz kliknu na tlacitko pripojit tak
se pripoji jenom kdys se mu chce ( Jednou jo, a zas jindy ne ).

Pouzivam Funkci WNetAddConnection

Potreboval bych poradit jak to mam vyresit, nebo aspon jak by se to dalo udelat
jinak. Predem Diky.

Jak pracuje SUBST

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.10.1999 09:35:42

>Ja vim jak se ovlada subst. Co me zajima, jak pracuje UVNITR - jak je
>naprogramovan - jak rekne systemu ze chce pridat virtualni disk a
>presmerovat pozadavky jinam. Chci to proto, ze subst nelze pouzit na CD-ROM.

Kdysi jsem se podobnymi vecmi zabyval (program CONNECT! na vytvoreni peer-to-peer site v DOSu po LPT).
Pro DOS plati, ze: funkce SUBSTu je relativne jednoducha. Proste prida do seznamu diskovych zarizeni dalsi polozku, ktera ma definovano, ze vlastni data se nachazeji v tom a tom adresari disku. Podminkou je, ze zdroj dat musi byt na fyzickem disku (tedy napr ne sitovy disk a zrejme ne ani removable media...)

Vlastni funkci SUBSTovaneho disku zajistuje OS - pri odkazu na nej zjisti z tabulky zarizeni, ze jde o SUBST drive a zaridi se podle toho.

OT: COM Port

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 11.10.1999 09:47:12

> Pro sledovani pouzij RAS.

Mozna trochu nezadoucim zpusobem rozvetvim diskusi, ale mohl by nekdo napovedet laikovi (mne) co to znamena to RAS. Pouziva se to tu casteji a rad bych vedel o cem je rec.
za osvetleni dik
cau PavelC

D�lka typu Double

[*] Martin Frohlich <martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.1999 09:48:18

ahoj vsichni

Pri predelavani programu do Delphi 5 jsme narazili na problem. Typ Double ma
10 byte oproti Delphi 3 kde ma jen 8 byte. Protoze musime vyuzivat mnoho DLL
knihoven vytvorenych v Delphi 3 mam dotaz jestli nejde nejakou direktivou
zmenit jeho delka v Delphi 5 na onech 8 byte, nebo co delat jineho.

Predem dekuji za odpovedi

Martin Frohlich

Martin Frohlich, Application designer UNITES Valasske Mezirici
Tel.: +420 651 757244
Fax.: +420 651 22562
WWW: www.unites(tec)cz
E-mail: martin.frohlich(zv)seznam(tec)cz
martin.frohlich(zv)atlas(tec)cz
mFrohlich(zv)unites(tec)cz

zmazanie vsetkych suborov

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 11.10.1999 09:57:20

Napr. pomoci FindFirst a FindNext (viz Help)

var
SearchRec : TSerachRec;
begin
Found := FindFirst('C:\TEMP\*.*', faAnyFile, SearchRec);
while Found = 0 do
begin
if not (faDirectory in SearchRec.Attr) then
DeleteFile(PChar(SearchRec.Name));
Found := FindNext(SearchRec);
end;
FindClose(SearchRec);

> Potreboval by som poradit, ako zmazat vsetky subory v ramci
> jedneho
> adresara, ked nepoznam ich nazvy.

OpenDialog - prisposobenie.

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 11.10.1999 10:00:17

Asi sme sa nerozumeli.

Ja chcem uzivatelovi prave zabranit, aby v OpenDialog-u
vytvaral nove zlozky alebo nieco mazal !
Stale vsak neviem ako. (tu by mal byt emotikon skrabania sa za uchom).

> [...]
> "Vytvorit novou slozku" ci najet na soubor
> a stisknout klavasu "Delete" (pripadne "Shif-Delete")

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 11.10.1999 10:01:42

Ja uz som medzitym odpovedal.

OldStyleDialog mi nevyhovuje.
Ale aj tak diky.

RAS pocet prenesenych bajtu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.10.1999 10:04:13

>Obavam se, ze Microsoft to v dialogu pripojeni zobrazuje pomoci nejakych
>nedokumentovanych funkci. Kdyz se podivas na exporty z RASAPI32 tak je
>jich tam vic nez dost. Nejsou popsany ani v MSDN ....

Myslim, ze ve Win98 a WinNT s SP 4 a vyssim, je mozne pouzit iphlpapi.dll (IP Helper API). To umoznuje spoustu sikovnych veci se sitovymi adaptery a snad je mozne pomoci nej i vycist nejake statisticke udaje.

Dalsi informace jsou napr v KB na:
http://support.microsoft.com/servicedesks/msdn/

Jak pracuje SUBST

[*] Bohdan Pomsah�r <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 11.10.1999 10:05:07

Subst:

Kazdy logicky disk ktory v dose existuje ma tiez zvlastnu tabulku v pamati
ktora opisuje jeho velkost pocet sektorov, kde sa nachadza fat, kde zacina
adresar a vseliake dalsie udaje ktore je zbytocne rozoberat. No a subst
vytvory dalsiu takuto tabulku v pamati tak aby tam ten disk bol odjaziva. Co
potvrdzuje aj fakt je po vytvoreny akoze disku subst nieje v pamati. Myslim
ze popis tychto tabuliek sa bude nachadzat niekde v sysmanovy, alebo
podobnom helpe.
Zaroven treba upozornit ze subst nesimuluje cdrom ale vytvori len virtualny
disk viz. fakecd. A v pripade ze ho spustis pod oknami tak funguje len v tom
danom okne - windows na to kasle pokial nieje subst pusteny este pred
startom wokien.

Od: Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List (el. adresa 2) <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. ��jna 1999 9:43
P�edm�t: QuickReport x HP1100

> [...]
>
>S pozdravem
>
>Petr Riedel
>mailto:petr.riedel(zv)ipbpojistovna(tec)cz

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 11.10.1999 11:56:22

>To vazne myslis, ze bychom meli zakaznika nekde v licenci upozornovat
>"Pozor! Nas program pouziva GUID a tim padem odesila cislo vasi sitove
>karty."

Jenom technicky : Kdyz NAS PROGRAM pouzivam u zakaznika tak odesilam CISLO
JEHO SITOVE KARTY ???????
GUID se snad generuje pri "prekladu" a ne pri behu.

David Vodicka
Abion, s.r.o.

OpenDialog - prisposobenie.

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 11.10.1999 12:25:07

> AD 1. Normalne mi to funguje, staci stisknout ikonu
> "Vytvorit novou slozku" ci najet na soubor
> a stisknout klavasu "Delete" (pripadne "Shif-Delete")

To reseni od Petra Vonese zamezuje pouze mazani. Novou slozku v pohode
vytvorim pres prave tlacitko mysi.

zmazanie vsetkych suborov

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 11.10.1999 11:41:39

Pokud jsem nekde zapomnel na nejakou konstantu, tak me nekamenujte, nebot
jsem jen vyrizl kousek kodu primo z programu.

Procedure KillDirectory(Directory: String; Remove: Boolean);
{ Vymaze obsah adresare vcetne podadresaru. Pokud Remove=true, zrusi i
adresar Directory }
const
AnyFileButDir = faAnyFile and (not faDirectory) and (not faVolumeID);

procedure KillSubDirs(Const baseDir: String); // Base dir ma backslash
var SavedDir : String;
Srec : tSearchRec;
aDosError: Integer;
begin
aDosError := FindFirst(BaseDir+'*.*',faDirectory,Srec);
Try
While aDosError = 0 do begin
if ((Srec.Attr and faDirectory) <> 0) and
(Srec.name <> '.') and
(Srec.name <> '..') then begin
SavedDir := BaseDir+Srec.name;
KillSubDirs(ForceBackSlash(SavedDir));
RmDir(SavedDir);
end;
aDosError := FindNext(Srec);
end;
Finally
SysUtils.FindClose(Srec);
End;
aDosError := FindFirst(BaseDir+'*.*',AnyFileButDir,Srec);
if aDosError = 0 then
Try
While aDosError = 0 do begin
EraseFile(BaseDir+Srec.name);
aDosError := FindNext(Srec);
end;
Finally
SysUtils.FindClose(Srec);

KillSubDirs(ForceBackSlash(Directory));
if Remove then RmDir(DeleteBackSlash(Directory));
end;

J. Nadhera

e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz
WWW: http://www.csh(tec)cz
Od: Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. ��jna 1999 9:54
P�edm�t: zmazanie vsetkych suborov

>Zdravim vsetkych,
>
> Potreboval by som poradit, ako zmazat vsetky subory v ramci jedneho
> [...]

SQL & Interbase

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.1999 12:48:05

Zacinam s interbase a mam mensi problem.
Chtel bych mit data rozdelena do nekolika databazi.
Dle logiky veci.
Napr. Spolecne ciselniky,
Dochazka
Sklady
Vyroba
atd. No a samozrejme bych potreboval obcas dotaz mezi vice
databazemi. V paradoxovym formatu se vyresilo takto

select ........
from :ALIAS1:Table1 t1, :ALIAS2:Table2 t2
Where .........

Jde to i u interbase 4.0 pro Linux ????

Dekuji, S pozdravem Radek KALA

Identifikace zvuku

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.1999 12:48:15

Aktualni hodnotu zjistis napriklad takto:
procedure Tfrm_AudioGrabber.ShowMeter;
var details:TMixerControlDetails;
level:TMixerControlDetails_Signed;
begin
if (FWave<>0) and FMeterFound then begin
details.cbStruct:=SizeOf(details);
details.dwControlID:=FMeterControlID;
details.cChannels:=1;
details.cMultipleItems:=FMeterControlItems;
details.cbDetails:=SizeOf(TMixerControlDetails_Signed);
details.paDetails:=(zv)level;
if mixerGetControlDetails(FWave,(zv)details,
MIXER_GETCONTROLDETAILSF_VALUE or
MIXER_OBJECTF_HWAVEIN)=MMSYSERR_NOERROR then begin
// tak tady mas v Level aktualni hodnotu

To samozrejme neni cely nedriv musis najit onen MeterControl:
procedure Tfrm_AudioGrabber.InitRecording;
var mmr:MMResult;
k:Integer;
dstInfo:TMixerLine;
srcInfo:TMixerLine;
lineControls:TMixerLineControls;
p,controls:PMixerControl;
id:DWord;
begin
PrepareBufs;
FMeterFound:=False;
mmr:=waveInOpen((zv)FWave,FDeviceId,(zv)FFormat,Handle,0,CALLBACK_WINDOW);
if mmr<>MMSYSERR_NOERROR then raise Exception.Create('waveInOpen: '+WaveError(mmr));
mmr:=mixerOpen((zv)FMixer,FWave,Handle,0,CALLBACK_WINDOW+MIXER_OBJECTF_HWAVEIN);
if mmr<>MMSYSERR_NOERROR then raise Exception.Create('mixerOpen: '+MixerError(mmr));
dstInfo.cbStruct:=SizeOf(dstInfo);
dstInfo.dwComponentType:=MIXERLINE_COMPONENTTYPE_DST_WAVEIN;
mmr:=mixerGetLineInfo(FMixer,(zv)dstInfo,
MIXER_GETLINEINFOF_COMPONENTTYPE or
MIXER_OBJECTF_HMIXER);
if mmr<>MMSYSERR_NOERROR then raise Exception.Create('mixerGetLineInfo: '+MixerError(mmr));
id:=0;
while id<dstInfo.cConnections do begin
srcInfo.cbStruct:=SizeOf(dstInfo);
srcInfo.dwDestination:=dstInfo.dwDestination;
srcInfo.dwSource:=id;
mmr:=mixerGetLineInfo(FMixer,(zv)srcInfo,
MIXER_GETLINEINFOF_SOURCE or
MIXER_OBJECTF_HMIXER);
if mmr<>MMSYSERR_NOERROR then raise Exception.Create('mixerGetLineInfo: '+MixerError(mmr));
if (srcInfo.dwComponentType=MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_LINE) and
(FSourceIndex<0) then FSourceIndex:=id;
if (FSourceIndex>=0) and (DWord(FSourceIndex)=id) then begin
lineControls.cbStruct:=SizeOf(lineControls);
lineControls.dwLineID:=srcInfo.dwLineID;
lineControls.cControls:=srcInfo.cControls;
lineControls.cbmxctrl:=SizeOf(TMixerControl);
GetMem(controls,SizeOf(TMixerControl)*srcInfo.cControls);
lineControls.pamxctrl:=controls;
try
if mixerGetLineControls(FMixer,(zv)lineControls,
MIXER_GETLINECONTROLSF_ALL or
MIXER_OBJECTF_HMIXER)=MMSYSERR_NOERROR then begin
p:=controls;
for k:=0 to lineControls.cControls-1 do begin
if p^.dwControlType=MIXERCONTROL_CONTROLTYPE_PEAKMETER then begin
FMeterFound:=True;
FMeterControlId:=p^.dwControlID;
FMeterControlItems:=p^.cMultipleItems;
end;
Inc(p);
FreeMem(controls)
end;
break;
end;
Inc(id);
end;
lineControls.cbStruct:=SizeOf(lineControls);
lineControls.dwLineID:=dstInfo.dwLineID;
lineControls.cControls:=dstInfo.cControls;
lineControls.cbmxctrl:=sizeof (TMixerControl);
GetMem(controls,SizeOf(TMixerControl)*dstInfo.cControls);
[...]
Akorat jedna poznamka: PEAKMETER muze byt na zdroji (LineIn, MicIn, MidiIn) nebo i
spolecny pro vsechny zdroje tj. na vystupu ! SB karty maji jeden spolecny na vystupu,
ale napriklad WindowsMediaSystemy maji PEAKMETER na kazde zdroji a na vystupu
zadny !
Jinak citovane casti kodu jsou z aplikace, kterou najdes (bez zdrojaku) zde:
http://mujweb(tec)cz/www/roxton/sw.htm
Takze si muzes vyzkouset ze to takhle funguje :-)

Jinak se jukni na adresu http://www.jgsoftware.com
Najdes tam komponentu MediaMeter nebo tak nejak.

Od: Ing. Petr �vejda
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odesl�no: 11. ��jna 1999 11:18
P�edm�t: Identifikace zvuku

[...]

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)sorry.vse(tec)cz> - 11.10.1999 13:01:56

On Mon, 11 Oct 1999, [iso-8859-2] Bohdan Pomsah�r wrote:

> [...]

> danom okne - windows na to kasle pokial nieje subst pusteny este pred

A to zase nee. Mam W98, kdyz v dosovskym okne substnu nejaky adresar, zavru
okno, tak ten adresar je porad substlej.
cau
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

pomale SQL

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 11.10.1999 13:02:03

To je preto lebo Delphi vykona automaticky Commit.
Ak chces rychle insertovat je potrebne to robit v Transakcii, a insertovat
hromadne.
Ak je to v transakcii tak Delphi robi Commit az ked je koniec transakcie a
nie po kazdom inserte.

TUNGLI J�nos

Od: Robert Zak <skier(zv)pobox.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. okt�ber 1999 9:27
P�edm�t: pomale SQL

>Dobry den,
>
> chcem sa spytat preco pokial idem z D4 na tabulky paradox cez BDE, zapis
vety funguje normalne, pokial vsak idem na IB5 pod NT40, zapis vety
priemerne trva skoro sekundu. pouzivam:
>table.append
>table1.porc:=1;
>table1.post;
>table1.applyupdates;
>prip. este po niekolkych polozkach transakciu, uz toto vsak ide strasne
pomaly. Skusenosti s tym nemam, ale myslim ze to normalne nie je, teda aspon
dufam ...

> Dakujem
> Robo Zak
>

>____________________________________
>P. S. V. P. U.
>http://www.pobox.sk/

zmazanie vsetkych suborov

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 11.10.1999 13:05:26

function DelPath(pPathName:String):boolean; {vymaze vsetky podadresare -
pripade cely disk}
function DelPath(pPathName:String):boolean;
var
sPom : string;

Function DelAll(DirName : string):boolean;
Label 1;
var
DirInfo : TSearchRec;
mPom : string;
f : file;
wAttr : Word;
i:integer;
begin
{$I-}
Result:=true;
GetDir(0, mPom);
ChDir(DirName);
If IOresult<>0 then begin result:=false; Exit; end;
{faReadOnly $01 Read-only files
faHidden $02 Hidden files
faSysFile $04 System files
faVolumeID $08 Volume ID files
faDirectory $10 Directory files
faArchive $20 Archive files
faAnyFile $3F Any file}

i:=FindFirst('*.*', faReadOnly+faDirectory+faArchive+faAnyFile, DirInfo);
while i=0 do begin
if Dirinfo.Name[1] <> '.' then begin
if (DirInfo.Attr and faDirectory) <> 0 then begin
result:=DelAll(DirInfo.Name);
if result=false then goto 1;
end;
Assign(f, DirInfo.Name);
wAttr:=FileGetAttr(DirInfo.Name);
If IOresult<>0 then;
try FileSetAttr(DirInfo.Name,faArchive);except end;
if IOresult<>0 then;
if (wAttr AND faDirectory) <> 0 then RmDir(Dirinfo.Name) else
Erase(f);
if IOresult<>0 then begin
result:=false;
goto 1;
i:=FindNext(DirInfo);
end;
1:
If IOresult<>0 then;
ChDir(mPom);
If IOresult<>0 then;
{$I+}

{$I-}
GetDir(0, sPom);
if sPom[length(sPom)]<>'\' then sPom:=sPom+'\';
if IOResult<>0 then;
if pPathName[length(pPathName)]<>'\' then pPathName:=pPathName+'\';
result:=DelAll(pPathName);
ChDir(sPom); If IOresult<>0 then;
{$I+}
End;

TUNGLI J�nos

Od: Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. okt�ber 1999 10:04
P�edm�t: zmazanie vsetkych suborov

>Zdravim vsetkych,
>
> Potreboval by som poradit, ako zmazat vsetky subory v ramci jedneho
> [...]

Instalace D5 Entr. z PCW 10/99

[*] SMID Oldrich, Ing. <SMIDO(zv)tpro(tec)cz> - 11.10.1999 13:09:05

Kdyz jsi se spravne zaregistroval, tak ti prijde mailem

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Pavel Medek [SMTP:talema(zv)top(tec)cz]
> Odesl�no: 11. ��jna 1999 11:39
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Instalace D5 Entr. z PCW 10/99
>
> Podarilo se Vam nekomu naistalovat D5 Entr. z CD PCW 10/99 ?
> Pri registraci na www.borland to po me chce nejake ID, ale ja ho nemohu
> nikde najit. Tusite co s tim ?
>
> Pavel

zmazanie vsetkych suborov

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 11.10.1999 13:24:13

> [...]
> End;

> KillSubDirs(ForceBackSlash(Directory));
> if Remove then RmDir(DeleteBackSlash(Directory));

Vie mi niekto poradit, co je to ForceBackSlash?

Jak ziskam Locale?

[*] Michal Kara <lemming(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.10.1999 13:27:39

Dobry den!

Vytvarim v aplikaci tabulku a chci, aby mela nastaveny
cesky locale (je to paradoxova tabulka). TTable ma polozku
Locale, ale bohuzel je to pointer a nikde jsem nenasel,
kde se da ziskat. Nevite to nekdo?

Dekuji,
Michal Kara

--
PING 111.111.111.111 (111.111.111.111): 56 data bytes
---- Waiting for outstanding packets ----

Otevreni noveho sesitu MS Excel z Delphi

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 11.10.1999 13:38:46

Zdravim,

nejak to tu zapadlo, tak se ptam znovu.
Mam nasledujici problem: V D3 potrebuji otevrit novy sesit MS Excel 97 podle
urcite sablony, kterou si uzivatel vybere za behu programu. Nevedel by nekdo z
Vas, jak na to?

SQL & Interbase

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 11.10.1999 14:08:37

A proc to nechces mit v jedne databazi? Podle meho nazoru je
nejlogictejsi reseni mit vsechny tabulky jedne (i rozsahle a
modularni) aplikace v jedne databazi. Pokud potrebujes obcas "dotazy
mezi vice databazemi", tak s velkou pravdepodobnosti budes potrebovat
udrzovat i nejake vazby mezi databazemi. A jak bys chtel elegantne
resit praci se spolecnimi ciselnikami ve zvlastni databazi, hlavne
jejich vazby k tabulkam v dalsich databazich?
Nemusis se obavat, ze pri vetsim objemu dat budes mit problemy s
rychlosti pristupu ( a kdyz ano, rozdeleni ti stejne nepomuze).

Napriklad takovy software SAP pri plne instalaci vsech modulu v pohode
pracuje s nekolika tisici (resp. pry i deseti tisici) tabulkami v
jedne databazi a nedela mu to velky problem.

S pozdravem.

Od: Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 11. ��jna 1999 13:14
P�edm�t: SQL & Interbase

[...]

Quickreport a databaze

[*] Lubo� Nov� - 11.10.1999 14:33:49

Ahojte,
mam problem. Chci tisknout pomoci quickreportu soubory ulozene v *.rtf. To realizuji pomoci QRRichText a jeho
svazanosti s RichEdit. Jenze ja jeste potrebuji abych v tom *.rtf souboru mohl udelat nejaky odkaz do databaze,
napr na adresu ci jmeno a pri tisku by se mi do richeditu doplnila data z formulare.
Zkousel jsem to pomoci RichEdit.lines kde jsem manualne nahradil cosi (napr #112 zaznamem adresa z
databaze), jenze tim jsem ztratil formatovani textu.

Diky za kazdou radu
Lubos Novy

pomale SQL

[*] Robert Zak <skier(zv)pobox.sk> - 11.10.1999 08:53:26 -0400

[...]

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.1999 14:25:42

> [...]
> neco (treba programove odpalim rizenou strelu).
>
> Nemohu se zaboha odpichnout.
>
> PS: Prosim pouze programatorske napady. Vyrobit atomovou

Zkousel jsem si s tim trochu hrat a tady je vysledek:

http://www.volny(tec)cz/pksoft/download/Sound-0.1-Src.arj
http://www.volny(tec)cz/pksoft/download/Sound-0.1-w32.arj - exe

Po stisku Start staci mluvit a potom kliknout na scrollbar vlevo
-
nakresli se prislusny prubeh slova.

Petr Kundrata

SQL server pro Windows zdarma

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 12.10.1999 16:50:11

Skusali Ste niekto alebo poznate DBMaker?
http://www.casemaker.com/
Ak ano, skuste napisat aky dojem to zanechalo.

forgo

Animace v Delphi

[*] Martin Pe�ek <pesek.martin(zv)telecom(tec)cz> - 14.10.1999 11:41:42

Zdravim !!!
Kdyz uz je tady ta rec o tech animaci. Ja sam jsem to nedavno resil. Mel
jsem par BMPecek s rozfazovanym pohybem. Potreboval jsem je dat do animacky
a s transparentnim pozadim. V D3 to nechutne blika (kdyz mas to
transparentni pozadi), ale kdyz das v D4: Form1.DoubleBuffered := true; tak
uz to beha v pohode bez toho blikani.
A kdyz jste tady uz zminily to DirectX. Jak ho mam zacit vyuzivat ???
Slysel jsem neco, ze D4 uz maj vestavenou podporu nebo co. Je to pravda ???
Predem dik a cau.

Martin Pesek, 15-ti lety amatersky programator (D4-C/S), Gamemaker

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 11. ��jna 1999 22:57
P�edm�t: Re: Animace v Delphi

> Ahoj,
>
> Ono je asi nejlepsi pouzivat k danemu ucelu vec k tomu zhotovenou. V tomto
> pripade je DirectX opravdu nejlepsi reseni pod Windows.

StretchDraw vykresluje predosly image

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 14.10.1999 14:57:45

Klobuk dolu, funguje !
Diky moc, Mirek.

Peter

PS: Len tak pre zaujimavost, JEGDefaults som v helpe vobec
nenasiel, co to je za trik ?

> asi by pomohlo pred jpg := tpicture.create; nastavit JPEGDefaults.Scale :=
> jsQuarter;

autoincrement - Interbase

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 14.10.1999 15:49:36

To sa mi stat nemoze, lebo ide vzdy o primarne kluce (material, meno cloveka
...).
Inak dakujem vsetkym za odpovede ...

>Ahoj, a nemuze se ti stat, ze budes chtit ukladat dva zaznamy se stejnym
>id?

Zjisteni adresy postovniho serveru

[*] krydval(zv)expandia(tec)com - 14.10.1999 15:03:49

> Pokud se jedna jen o odesilani posty pouzij smtpserver Seznamu
> (smtp.seznam(tec)cz), Atlasu nebo jine sluzby zdarma. Pak to bude chodit
> kazdemu at se pripoji pres jakehokoliv providera.
****Pokud ma ovsem nekdo firewall, tak se ani nehne. :-( Ale zkusit to muzes.
SMTM server jako takovy, ktery se pouziva, asi obecne nezjistis. Pokud nekdo
pouziva bezneho mailovaciho klienta (OutLook, Pegausus, ...), zkus to zjistit z
jejich nastaveni.

Slavek

StretchDraw vykresluje predosly image

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 14.10.1999 16:09:34

znas to kdyz neco nefunguje tak je dobry podivat se do zdrojaku (jpeg.pas)

var // Default settings for all new TJPEGImage instances
JPEGDefaults: TJPEGDefaults = (
CompressionQuality: 90;
Grayscale: False;
Performance: jpBestQuality;
PixelFormat: jf24Bit; // initialized to match video mode
ProgressiveDisplay: False;
ProgressiveEncoding: False;
Scale: jsFullSize;
Smoothing: True;

Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 14. ��jna 1999 14:57
P�edm�t: Re: StretchDraw vykresluje predosly image

> PS: Len tak pre zaujimavost, JEGDefaults som v helpe vobec
> nenasiel, co to je za trik ?

.

TForm.Create versus TApplication.CreateForm

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 14.10.1999 16:39:40

Ahojte !

1. Vysvetlil by mi prosim niekto, aky je rozdiel v %subj ?
Pri spustani aplikacie pouzivam splash-form s ProgressBarom,
podla prikladu z Delphi helpu. Pouziva sa tam TForm.Create(nil).
Ja vsak chcem tento splash pouzivat aj v inych castiach
programu, napr. pri iniciazliacii kodovnikov a pod.
Kedze owner je pri vytvarani = nil, form nemozem znovu pouzit.
Ak vsak splash vytvorim metodou CreateForm, nepracuje to uspokojivo.

2. A este jedna otazka: kedy pouzivat Tstrings a kedy je lepsi
TstringList ?

Peter

Obrovsky MDB soubor po insertech

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 14.10.1999 16:47:19

Cau,

D4 (SP2), Win95 OSR2, Adonis (3.4 Trial), ADOX, JRO, MDAC 2.1.bla.bla

kdyz pridam 1000 polozek tak je velikost MDB souboru 4.2 MB! Po "Compact"
database je to necelych 200kB. Tabulka ma dve polozky (pro test): name(20)
a phone (30). Zkousel jsem pouzit adChar, adVarChar, adWChar i adVarWChar.
Polozky pridavam pres TADOTable (je nastavena vlastnost CommandType na
TableDirect) bud FieldByName().AsString nebo FieldByName().Value. Tabulku
vytvarim uplne standardne pres TADOCatalog tak jak je uvedeno v ADONIS
FAQ. Nevim co delam spatne a zacina mi nejspis hrabat...

Za radu dik, Petr Fischer

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

TForm.Create versus TApplication.CreateForm

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 14.10.1999 17:07:20

> 2. A este jedna otazka: kedy pouzivat Tstrings a kedy je lepsi
> TstringList ?

Nejlepsi asi je vsude pouzivat TStrings (parametry funkci apod.) a
TStringList pouzit jen pri vytvareni. Napr:

var
ss: TStrings;
begin
ss := TStringList.Create

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

TForm.Create versus TApplication.CreateForm

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 14.10.1999 17:18:54

ad 1)

Application.CreateForm vlastne vola TForm.Create a jako parametr owner da
sama sebe.
Dal si zapamatuje, ze ten Form vytvorila a pri ukonceni zavola Form.Free -
vycisti pamet.

Co se tyce D3 tak prvni Form vytvoreny pomoci Application.CreateForm se
automaticky
stava hlavnim formularem aplikace - to se mi moc nelibi, ale asi to nejde
jinak, nevim jak
je to u vyssich verzi.

No a s tim Splash - schema kodu v projektu

splash:= TSplash.CreateForm(nil);
splash.show;
Application.CreateForm(TMainForm, MainForm);
splash.hide; (nebo splash.free - pokud ho dal nechci pouzivat)

application.run;

Pak ho klidne dal pouzivej

splash.show;
splash.hide;

no a pri ukonceni aplikace ho musis uvolnit

splash.free;

Pisu to jen z hlavy, nemam u sebe Delphi, tak mne nekamenujte pokud to neni
uplne presne

Pokud by byly nejake dalsi otazky, rad je zodpovim.

Karel Vlcek
poskytovani software
mailto: vlcekk(zv)hotmail.com

> [...]
> TstringList ?
>
> Peter

TForm.Create versus TApplication.CreateForm

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.10.1999 17:41:41

> [...]
> Kedze owner je pri vytvarani = nil, form nemozem znovu pouzit.
> Ak vsak splash vytvorim metodou CreateForm, nepracuje to uspokojivo.
Pomoci Create se vytvari nezavisly form aplikace, splash je toho
prikladem, pouzil-li bys createform, pak by se tvuj splash stal hlavnim
formem aplikace, coz je chyba. jako argument muzes pouzit nil nebo odkaz na
application promennou

> 2. A este jedna otazka: kedy pouzivat Tstrings a kedy je lepsi
> TstringList ?
tstrings je vyuzivana v komponentech, je-li vlastnikem nekdo jiny,
tstringlist svuj obsah vlastni jako kontejner. Jaro B.

> Peter

Pomoooc!!! - Paradox, SQL a editace v DbGrid

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 14.10.1999 17:56:48

Zajiste. V tomto pripade je totiz tabulka otevrena jako ReadOnly a nelze spolehat na RequestLive
Tato metoda ma urcita omezeni. Mas dve nmoznosti
1. Pouzit nastaveni CacheUpdates a UpdateSQL objekt nebo ulozene procedury
2. Pokud se jedna o vetsi pocet zaznamu v datasetu, je vzdy lepsi pouzit editaci
prostrenictvim formulare do noveho TQuery s jedinym zaznamem. Tam samozrejme neni
potreba resit problem s ODER BY
Jaro

V Delphi v4 potrebuji editovat databazi v DBGrid.

Udelam aplikaci, dam tam TDatabase, na to navazu TQuery, TDataSource a TDBGrid. Zaktivuji vse, do SQL dam "select * from pokus.db"
Dokud je to takhle, vse funguje. Lze provadet v tabulce libolne zmeny.

Ve chvili kdy zmenim SQL na "select * from pokus.dn order by poradi", nelze provadet upravy, i kdyz je stale RequestLive = True a vse je jinak spravne.

Proc to je a da se to nejak obejit?

Diky za kazdou radu.

Jeste jednou SQL dotaz s TDateTime nad Access tabu

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap(tec)com> - 14.10.1999 17:57:44

where DateDiff('d', UrcityDatumCas, POLOZKA) > 0

...tohle funguje v MS databazich...

Tomas

autoincrement - Interbase

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 14.10.1999 18:02:10

Ja mam delphi 5, ale presto se mi nepodarilo zajistit ziskani hodnoty id
generovane
triggerem Interbase. Pokud vis jak na to, napis to prosim.
Zatim to delam tak, jak to fungovalo jiz i v D3 a D4, tj. volanim ulozene
procedury
Uvedeny postup bude dobri ale ak nemas Delphi5, tak mozno budes mat problemy
v tom,
ze triger nastavi sice generator (autoincrement) ale aplikacia nebude
vediet, ze na aku hodnotu.

Preto, ja to riesim takto:
V trigroch nepracujem s generatorom ale miesto toho vytvorim stored
proceduru v sql,
ktory zvysi generator o jeden a vrati novu hodnotu.

Pri ulozeni zaznamu najprv zavolam tuto storedproceduru z Delphi aby som
zistil hodnotu
generatora (autoincrement) a potom ulozim zaznam.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Vypln�n� formul��e na internetu

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 14.10.1999 19:29:35

Predem diky za reakci,
jedna se presne o prvni variantu tj, ze na konkretni strance
www je formular, ktery potrebuji naplnit daty.Aby to bylo jeste
slozitejsi potrebuji postupne nekolikrat za sebou tento fomular
vyplnit, tedy naplnit daty, Navic potrebuji po kazdem naplneni
automaticky stisknout tlacitko na formulari POTVRDIT a nasledne zase
znovu vyplnit formular a potvrdit. Toto potrebuji nekolikrat zopakovat.
Zatim vubec nevim jak na to.

Diky za pomoc.
Milan Blazek
mbsint(zv)telecom(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. ��jna 1999 13:19
P�edm�t: Re: Vypln�n� formul��e na internetu

> Milan Bla�ek wrote:
>
> Mam prosbu,
>
> potrebuji naplnit daty existujici formular na internetu, ale nevim jak
> na to.
> Kdysi jsem neco zaznamenal, ze manualni vyplnovani formularu na
> internetu
> lze naplnit daty z jiz existujici lokalni database. Nezalezi mi na
> tom, zda to udelam
> primo pomoci jazyka Delphi 4.0 /CS nebo jinak.
> Predem dekuji vsem za odpoved.
>
> S pozdravem
> Milan Blazek

Upresni to prosim :
Jedna se o stranu klienta, tedy nejaka konkretni stranka na www a ty ji
chces vyplnit
jako bys ji vplnil rucne v prohlizeci a odeslal data, nebo Ti jde o
stranku na Tvem serveru a
chces aby nekdo kdo uz tam data jednou vyplnoval to nemusel delat
podruhe a stranka
by se mu zobrazila predvyplnena napr. o jmeno adresu atd. ?

eL..

OLE DB komponenty

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 14.10.1999 20:39:35

Martin Kubecka wrote:

> Sice je to 'rucni' prace, ale zase presne vis, co to dela ;-)))

U ADO uz tolik ne, protoze to samo si bufferuje data, takze nemas
presnou kontrolu, kde prichazis o jakou pamet. U OLE DB je to
znacne lepsi, protoze tam si musim spravu pameti zcela ridit sam.
Tedy - tohle zajistuji na urovni komponent, ale je k tomu kompletni
zdrojak, takze to lze jeste optimalizovat.

autoincrement - Interbase

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.1999 22:24:39

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Ja mam delphi 5, ale presto se mi nepodarilo zajistit ziskani hodnoty id
> generovane
> triggerem Interbase. Pokud vis jak na to, napis to prosim.

Ahoj,

V databazich se moc nevyznam, takze je to mozna blbost, ale v D5 jsou nove
vlastnosti: TDBDataSet.AutoRefresh a TField.AutoGenerateValue

Tree-Grid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.1999 22:24:56

Petr Jand�k wrote:

> Ahoj,
>
> nevite nekdo o komponente, ktera se chova podobne jako grid v
> object-inspectoru? Jde mi o grid, kde by kazdy radek byl uzel ve stromove
> strukture.

Ahoj,

Napriklad tady:

http://www.dream-com.com/inspector.html

Jinak OI nepouziva grid, ale je zalozen na TListBox.

OnKeyDown v CheckBox-e

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.1999 22:25:20

Peter Vlkovic wrote:

> Ahojte !
>
> Mam pole CheckBoxov vo viacerych stlpcoch (v D3).
>
> Chcem, aby sa dalo "klavesami-sipkami" pohybovat vsetkymi
> smermi, t.j. aj dolava-doprava. Funguje to len hore-dole.
>
> Skusal som to osetrit cez OnKeyDown, ale - a co je zvlastne -
> pri sipkach moja obsluha nie je vobec zavolana.

Ahoj,

Je mozne to resit odvozenim nove komponenty:

type
TXYCheckBox = class(TCheckBox)
private
procedure WMGetDlgCode(var Message: TWMGetDlgCode); message WM_GETDLGCODE;
protected
procedure KeyDown(var Key: Word; Shift: TShiftState); override;

{ TXYCheckBox }

procedure TXYCheckBox.KeyDown(var Key: Word; Shift: TShiftState);
begin // tady si pridas obsluhu dalsich klaves
case Key of
VK_LEFT:
ValidParentForm(Self).Perform(WM_NEXTDLGCTL, 1, 0);
VK_RIGHT:
ValidParentForm(Self).Perform(WM_NEXTDLGCTL, 0, 0);

procedure TXYCheckBox.WMGetDlgCode(var Message: TWMGetDlgCode);
with Message do
Result := Result or DLGC_WANTARROWS;

X, Y: Integer;
begin
for Y := 1 to 3 do
for X := 1 to 5 do
with TXYCheckBox.Create(Self) do
begin
SetBounds(X * 70, Y * 20, 40, 20);
Caption := Format('%dx%d', [X, Y]);
Parent := Self;

Jak na COM porty?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.1999 22:25:26

Karel Kozlik wrote:

> Zdravim,
> mel bych dotaz. Jak se v Delphi pracuje se seriovyma portama? Potrebuju
> vedet jak nastavit, rychlost, paritu, stop bity.... a jak tam neco poslat a
> jak z nej neco precist

Ahoj,

Podivej se semhle:

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default.htm

Resource a systemove prostredky pro P.Vonese

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.1999 22:25:42

Martin Lasevic wrote:

> Jo, tady Ti posilam metodu tak jak mi to provazuje. Je to postavene na

Ahoj,

> //vytvori kopii obrazku a preda handle a oreze
> H:=CopyImage(lBitMap.Handle, image_bitmap, 12, 12, 0);

> SetMenuItemBitmaps( LMIBMP.Parent.Handle,
> SkutecnyMenuIndex,
> MF_Byposition,
> H, H);

na prvni pohled by to mohlo byt v tomto, vytvaris bitmapu (H) kterou pak
priradis pomoci SetMenuItemBitmaps, ale uz ji dal nikde neuvolnujes.
Pouzitim SetMenuItemBitmaps se po zruseni menu prirazene bitmapy neuvolni.

Vypln�n� formul��e na internetu

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 14.10.1999 23:08:19

vezmi lubovolnu HTTP komponentu a sprav request. parametre predaj podla
objemu via POST alebo GET. Podla dokumentacie funguje GET do 255 bajtov, ale
prakticky napr. IIS vezme aj viac. Ak to das cele do cyklu, mas to co si
chcel. Samozrejme ze musis v odpovedi najst napriklad urcity
charakteristicky retazec, podla ktoreho otestujes uspesnost vykonania logiky
na servrovej strane.

rw

> [...]
>automaticky stisknout tlacitko na formulari POTVRDIT a nasledne zase
>znovu vyplnit formular a potvrdit. Toto potrebuji nekolikrat zopakovat.

Jak na COM porty?

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 14.10.1999 23:09:19

>mel bych dotaz. Jak se v Delphi pracuje se seriovyma portama? Potrebuju
>vedet jak nastavit, rychlost, paritu, stop bity.... a jak tam neco poslat a
>jak z nej neco precist

no neviem, ja som sa s tym niekedy hral a fungovalo to ako obycajny
subor....

rw

Vypln�n� formul��e na internetu

[*] eL <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.1999 03:43:56

Milan Bla�ek wrote:

> [...]
> automaticky stisknout tlacitko na formulari POTVRDIT a nasledne zase
> znovu vyplnit formular a potvrdit. Toto potrebuji nekolikrat zopakovat.

1) Analyzuj promenne v formulari na strance

2) Zjisti jakou metodou odesilas data (POST nebo GET)

3) Pouzij komponentu HTTP napr. ICS a parametry zadej
Promenna1=hodnota&Promenna2=hodnota...

Pokud se jedna o metodu GET staci dat shellexecute s parametrem
http://www.xxx.xx/formular.htm?Promenna1=hodnota&Promenna2=hodnota ovsem
musis to prekodovat do "URL" reci.

eL..

StretchDraw vykresluje predosly image

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 15.10.1999 06:39:10

Este raz, vdaka.
BTW: v D3 takyto zdrojak nie je. Len unita JPEG.DCU
Podstatne ale je, ze to bude fungovat.

Peter

> [...]
> Grayscale: False;
> Performance: jpBestQuality;
> PixelFormat: jf24Bit; // initialized to match video mode

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 15.10.1999 08:01:25

podivej se na instalacni CD Delphi do adresare \info\extras\jpeg\*.*

Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 15. ��jna 1999 6:39
P�edm�t: Re: StretchDraw vykresluje predosly image

> BTW: v D3 takyto zdrojak nie je. Len unita JPEG.DCU

Delphi 5

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 15.10.1999 08:28:08

Hi lidi,

Prosim moze mi niekto kto ma Delphi 5 ostru verziu povedat ci tam ma
kniznicu DsgnIntf.DCU (popripade .PAS) mam zatial betu a tam tato kniznica ako
aj ine Design Time kniznice
chybaju

vdaka

Ivan Turcan

autoincrement - Interbase

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 15.10.1999 09:28:46

Aktualni hodnotu generatoru lze nejlepe zjistit napr. takto:

select distinct GEN_ID (C_INT_GEN,0) from table (napr.)

S pozdravem,

Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 14. ��jna 1999 22:36
P�edm�t: Re: autoincrement - Interbase

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> [...]

V databazich se moc nevyznam, takze je to mozna blbost, ale v D5 jsou nove
vlastnosti: TDBDataSet.AutoRefresh a TField.AutoGenerateValue

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 15.10.1999 09:44:57

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk>

> [...]
> kniznicu DsgnIntf.DCU (popripade .PAS) mam zatial betu a tam tato kniznica ako

D5 Prof - je tam jako source (.PAS)

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Delphi 5

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 15.10.1999 10:03:44

Mam D5 prof. a jsou tam obe i dcu i pas.

> Prosim moze mi niekto kto ma Delphi 5 ostru verziu povedat ci tam ma
> kniznicu DsgnIntf.DCU (popripade .PAS) mam zatial betu a tam tato
> [...]

Vyvoj Delphi

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 15.10.1999 10:08:44

>Na jedne konferenci Borlandu ukazoval tehdejsi sef vyvojaru (dnes pracuje u
>M$ na Coolu)
>projekt Delphi natazeny do Delphi. Takze Delphi se dela v Delphi.

Kde se dozvim neco vice o tom Coolu.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

Delphi 5

[*] Radoslav Jal� <RJalc(zv)ke.telecom.sk> - 15.10.1999 10:24:53

> Hi lidi,

Hi,

> Prosim moze mi niekto kto ma Delphi 5 ostru verziu povedat ci tam ma
> kniznicu DsgnIntf.DCU (popripade .PAS) mam zatial betu a tam
> [...]

pozri si adresar %Delphi5%\Delphi5\Source\Toolsapi

S pozdravom
Radoslav Jalc

Delphi 5

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 15.10.1999 10:26:58

viem pochopit ked v beta verzii nie su zdrojaky, ale nie je mi celkom jasne
preco v nej nie su niektore DCU . .... :(((

vdaka vsetkym za info

Ivan Turcan

"Pavel Medek" <talema(zv)top(tec)cz> on 15.10.1999 10:03:44

Please respond to delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO)
Subject: Re: Delphi 5

> [...]

> Prosim moze mi niekto kto ma Delphi 5 ostru verziu povedat ci tam ma
> kniznicu DsgnIntf.DCU (popripade .PAS) mam zatial betu a tam tato

Rodne cislo & Y2K

[*] Radoslav Jal� <RJalc(zv)ke.telecom.sk> - 15.10.1999 10:29:49

Damy a pani,

ako to vlastne bude vyzarat s rodnymi cislami po roku 2000.
Bude to 001026/9654 alebo 20001026/9654 ?

Akosi sa neviem dostat k relevantnym informaciam. Niekto tvrdi, ze tak, iny
zase onak.
Tak ako vlastne? ;-)

S pozdravom
Radoslav Jalc

Delphi 5

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 15.10.1999 10:52:22

>pozri si adresar %Delphi5%\Delphi5\Source\Toolsapi

>S pozdravom
>Radoslav Jalc

Vdaka za info , ale naozaj v Delphi 5 beta version nie je ...

Ivan Turcan

SQL & Interbase

[*] Pavel Fiser <fiser(zv)mefisto(tec)cz> - 15.10.1999 11:00:18

Zdravim,
pred nedavnem zde psal tusim Pavel Medek, ze lze delat SQL dotaz/prikaz
pres IBX v D5 z vice databazi.
Muzete mi to prosim nekdo upresnit - jak se tam ty databaze zadaji?
Tu paradoxovskou syntaxi (:ALIAS1:Table1) to samozrejme nebere a jinak
nevim, jak to napojit na dve databaze soucasne.
V helpu jsem nasel pouze TIBTransaction.Databases, ale jak se na to
pristupuje z TIBSQL nevim.

Predem diky moc za odpoved.

Zdar Pavel Fiser

Ja nevim jak u IB 4, ale v Delphi 5 a IBX je to ulpne stejne
pouze bez tech aliasu.

> [...]
> databazemi. V paradoxovym formatu se vyresilo takto
>
> select ........
> from :ALIAS1:Table1 t1, :ALIAS2:Table2 t2

TreeView & ListView

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 15.10.1999 12:19:29

Dobry den vsem,

mel bych dotaz z kategorie teoretickych. Rekneme, ze mam na formulari
vlevo TreeView a v pravo ListView (podobne jako je to v MS Exchange ci
Explorer a pod.) a ja bych chtel ten ListView aktualizovat v zavislosti
na vybrane polozce (TreeNode) v onom TreeView. Jestli jste nekdy videli
program Web Downloader, tak budete vedet, co mam na mysli.
Napadlo me vytvorit nejaky TSringList, kde bych ukladal udaje, ktere
se maji zobrazit v tom ListView a nejak je filtrovat v zavislosti na
tom,
jaky ten TreeNode je prave Selected, ale bohuzel ty polozky nemaji zadny
Tag nic... Jen Text, ale vzdyt mohou existovat polozky se stejnym
Textem...

Neresil jste nekdo neco podobneho ? Pokud ano, jak ? Nemate funkci
priklad ?

Predem dekuji.

Dobra.

Rodne cislo & Y2K

[*] Flaska Jakub <jakub.flaska(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 15.10.1999 12:19:10

U nas v CR budou rodna cisla zcela urcite desetimistna, takze
001026/9654.

> Od: Radoslav Jal� [SMTP:RJalc(zv)ke.telecom.sk]
> Odesl�no: 15. ��jna 1999 10:30
> Komu: Konferencia Delphi
> P�edm�t: Rodne cislo & Y2K
>
> Damy a pani,
> �
> ako to vlastne bude vyzarat s rodnymi cislami po roku 2000.
> Bude to 001026/9654 alebo 20001026/9654 ?
> �
> Akosi sa neviem dostat k relevantnym informaciam. Niekto tvrdi, ze
> [...]

TreeView & ListView

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 15.10.1999 12:55:20

On Fri, 15 Oct 1999 12:19:29 +0200, Mal� Dobromil wrote:

> [...]
>Textem...
>
>Neresil jste nekdo neco podobneho ? Pokud ano, jak ? Nemate funkci

Ahoj,

neco podobnyho jsem delal. Jako tree jsem mel treeNT komponentu, ktera umi mnohem vic, nez od
Borlandu, sice property Tag nema, ale muzes ji doprogramovat, a jako list pro listview jsem pouzival
quick database komponenty (QDB) a v listu sem zobrazoval jen ty polozky, ktere byly v QDB ulozeny
pod klicem tvorenym celou cestou k dane polozce z tree stromu, treba: pol1/pol2/pol3 atd.
Taky se mi osvedcilo pouzit komponentu TExtListView ve virtualnim rezimu a mit v pameti jen ty polozky,
ktere listview aktualne zobrazuje.
No snad sem to napsal trochu srozumitelne, jina vsechny zminene komponenty jsou free treba na torry

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

Paradox => Interbase

[*] Radoslav Jal� <RJalc(zv)ke.telecom.sk> - 15.10.1999 12:58:26

Damy a pani,

Nieviete niekto o nejakom prg., ktoremu zadam zdrojove paradoxove tabulky
db,
a on mi INTELIGENTNE VYROBI VYSLEDNU DATABAZU (GDB) na Interbase serveri.
Inteligentne, to znamena, vytvori tabulky, nastavi language, indexy, block
size a ostatne veci,
o ktorych ani neviem. ;-)

Mam strasne vela pdox tabuliek a nechce sa mi to robit rucne ...

Dik za nakopnutie

---
Radoslav Jalc

TreeView & ListView

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 15.10.1999 13:07:09

Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz>>jaky ten TreeNode je prave Selected, ale bohuzel ty polozky nemaji zadny
>Tag nic... Jen Text, ale vzdyt mohou existovat polozky se stejnym
>Textem...

tTreeNode ma atribut DATA. Ten muzes pouzit podobne jako OBJECT u tStrings a strcit do nej zejmena cokoli. Pak muzes pouzivat tTreeView.Selected.Data nebo tTreeView.Items[].Data. Ja tam napr. strkam pointer na instanci tridy, ktera obsahuje konkretni data a potrebne info pro jejich zpracovani/zobrazeni loudim na ni.
bye pf, callnet(zv)telecom(tec)cz