konference o scannerech

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 22.10.1999 22:42:43

Ahoj,

mrkni se na www.drivershq.com .

Od: <muher(zv)csas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 22. ��jna 1999 11:56
P�edm�t: OT: konference o scannerech

> Omlouvam se za off, ale jiz delsi dobu shanim nejake drivery na scener.
> Neznate nekdo adresu na konferenci nebo archiv o scannerech?
>
> Diky
>
> Muher(zv)csas(tec)cz

Interbase a RedHat

[*] chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz (Chaloupka Pavel) - 22.10.1999 22:46:54

Ja jsem provozoval IB 4 pod RedHatem 5.1 u zakaznika asi rok, pak presel pod
NT. Za tu dobu se objevil asi 2x problem s "bobtnanim" souboru interbase.log
(mam pocit ze se tak jmenoval). Duvod byl nekorektne ukoncena cinnost
stanice (reset, zatuhnuti ...) a IB to nejak nepochopila a do tohoto souboru
psala hlasky, ze ji ta stanice neodpovida. Nestavalo se to vzdy pri
nekorektnim ukonceni, jen nekdy (dal se mi to nechtelo zkoumat). Na newsech
byly navody, jak to pomoci scriptu ohlidat, ale uz je nikce nemam.
POUCENI:
Instalovat IB na samostatnou partition aby pri tomto "ukazu" nezastavila
cinnost systemu zaplnenim disku.
Jinak jsme jine problemy nemeli. Vse chodilo, jak ma. Ja programoval na IB
pod Win a u zakaznika to bezelo na Linuxu.
UDF jsme taky rozchodili. Mam napsany maly ukazkovy projekt. Uz jsem ho
hodne rozesilal, tak jestli mate jeste zajem ta se ozvete.

Pavel Chaloupka
E-Mail chaloupka(zv)mboxzn(tec)cz
V�voj SW (Windows NT, Linux, SQL Datab�ze, Internet)

Od: Dalibor Honus <dhonus(zv)iname.com>
Komu: delphi-l <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1999 11:53
P�edm�t: Interbase a RedHat

>Zdravim
>
>Mate nekdo zkusenosti s interbase 4.0 na RedHat 4.2. Jde mi o to zda to lze
>provozovat na novesich distribucich RedHatu. Za odpovedi predem dekuji.
>
>----------------------------------
>Dalibor Honus
>FotoMorava s.r.o.
>tel. office: 0656 - 721 190 kl. 45
>----------------------------------

Edit

[*] Pavel ZIDEK <kopr(zv)kopr(tec)cz> - 23.10.1999 10:00:32

Musis si komponentu TEdit upravit.
Podivej se jak to delaji v DBEdit.
Ja jsem to opsal a upravil pro KEdit http://www.kopr(tec)cz/delphi/k-delphi.htm pri psani cisel tak se muzes podivat, jak se to dela (predem lituji)

> Odes�latel: Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Edit
> Datum: 22. ��jna 1999 13:34
>
> Nevite jak zarovnat hodnotu v editu doprava? Dik. D5 NT4
>

> M&B

SQL dotaz

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 23.10.1999 11:25:45

Uplne stejne -

pomQuery : TQuery; // napr. vlozena na formulari / datamodulu

with pomQuery do
begin
SQL.Clear;
SQL.Add ('select * from Clenove where ID =1');

try
Open; // pomQuery.Open;
// zpracovani tabulky;
Close; // pomQuery.Close;
except
// osetreni chyby

Od: Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz>
Komu: ListServ - Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. ��jna 1999 21:24
P�edm�t: SQL dotaz

Potrebuji otevrit tabulku s SQL dotazem. Vysvetlim: u ADO oteviram tabulku a
do parametru funkce Open vlozim SQL dotaz a tabulka se otevre podle nej.

pr.

ado.open "SELECT * FROM Clenove WHERE ID=1", connectionADO

... takto nejak potrebuji otevrit tabulku u BDE. Muzete mi prosim poradit?

Preji prijemny den.

Petr Reichl
-
E-mail: reichl(zv)centrum(tec)cz
PGP: podporov�no

Aplikacni logika was:autoincrement - Interbase

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.10.1999 20:57:23

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ing. Jaroslav �ke��k [mailto:jaro(zv)sinea(tec)cz]
> Odesl�no: 22. ��jna 1999 21:10
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Aplikacni logika was:autoincrement - Interbase
>

> Jenze tady je to zpravidla o necem uplne jinem.

Souhlasim (s tim, co jsem odmazal), ale v tu chvili
jsem to tak nemyslel.

> pointery bych
> OP tak C++).

Jde o dve veci, pointery a reference. Refernece jsou bezpecnejsi
a pro OP staci (doufam, ze OP je mysleno objektove programovani).
Myslim, ze pointery pri OP potreba nejsou.

> konstrukce". Patrne tu
> ulohy lepe nez
> schovavat za
> davat pozor na

To zalezi na tom, co delam. Pokud delam neco, kde takove
"nebezpecne" konstrukce nejsou potreba, tak mi jejich pouzivani
prinese maximalne tak problemy, kdyz udelam chybu.
Vyhodu zadnou. To, aby nikdo z teamu tyto konstrukce nepouzival,
zajistit nelze. Vzdycky se nekdo najde ... :-(
A asi ma kazdy sve zkusenosti napr. se zapomenutou dealokaci
nejakeho kusu pameti. (Tady bych vyzdvihl Javu, ktera
mi pripada dost silna a pritom nema pintery ale pouze reference
a programator pouze alokuje, instance objektu se dealokuji samy)

Skrz me vlastni chyby jde napric vyvoj v teamu.
Lide jsou neukazneni, zapometlivi, atd... a kazdy ucastnik
ma jine navyky. Vedle vetsiho nebezpeci chyb plynouci
z rozdilne urovne znalosti clenu teamu vidim nevyhodu
jazyku se sirsimi vyrazovymi prostredky jeste v tom,
ze umoznuje nekterym jedincum nesmyslne "blysknout se svymi
nadstandardnimi znalostmi". A znam pripady, kdy se programovalo
v Borland Pascalu a po odchodu cloveka se zjistilo, ze
psal nektere sve casti kodu v direktive ASM. Pritom
to nebyly veci, ktere by to vyzadovaly. Potom byly
jeho veci neprenositelne a nekdo je musel preprogramovat
do srozumitelneho tvaru. (uznavam, ze ten priklad je prilis
drasticky, ale skutecne se to stalo).
Myslim, ze obecne lze rici, ze cim vsestrannejsi, silnejsi
jazyk je, tim vice zpusobu poskytuje k napsani
stejne semantiky. Jde to proti vseobecne srozumitelnosti
kodu.

To jsou me duvody pro tvrzeni, ze pouziti jazyku s lepsimi
vyjadrovacimi schopnostmi muze byt sice v nekterych
pripadech vyhoda, v nekterych je to ale proklate velka
nevyhoda a spise argument proti pouziti C++.

Jura

Ulozene procedury

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 23.10.1999 22:08:01

> [...]
> P�edm�t: Ulozene procedury
>
> Dobry den,
>
> rad bych se zeptal, zda jste nekdo nepouzival %subj% v databazi
> MS Accessu. Priapdne jestli by nebyl priklad. Mozna by mi pomohl
> i priklad napr. z MS SQL serveru jak procedury tak kousek Delphi
> kodu.
>
> Konkretne mi jde o toto: vytvoril jsem akcni dotaz (INSRET INTO...)
> v databazi Accessu a prostrednictvim StoredProc.ExecProc jej vykonam
> (pote, co nastavim parametry) ale nevim, jak napriklad zpetne zjistit
> jake ID bylo tomu vlozenemu radku prideleno.

MS Access neznam, na MS SQL Serveru je globalni promenna (zv)(zv)IDENTITY.
Do teto promenne uklada MS SQL Server po insertu do tabulky se sloupcem
IDENTITY
hodnotu, ktera tam byla nastavena. Pokud tabulka nema Identity, prikaz
insert na ni vyresetuje
promennou (zv)(zv)IDENTITY.

> Parametry nastvuji jako ptInput, ale jak nastavit neco jako ptOutput
> a jeste donutit (pres ODBC) tu databazi, aby mi to vratila,
> to netusim.

Zase pouze k MS SQL Serveru:
ma velmi exoticke volani procedur.
Parametry se nepisou do zavorek, ale oddeluji se pouze carkama
za jmenem procedury, u OUTPUT parametru musis uvadet pri volani,
ze jsou OUTPUT a zadavas take jejich jmeno (mozna existuje
vice zpusobu volani procedur, ale po dalsich jsem se nepidil).
Mel bys podrobne prostudovat help a MS priklady u Accessu

Jura

SQL2Const was: RE: autoincrement - Interbase

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1999 08:56:51

> Drahe - varianta ukladani sql prikazu do komponent (a tedy i
> resourcu) neni az tak dobry napad, na zpraseni staci kdejaky
> lokalizator (mno, pravda, ten od Borlandu ne :), takze je lepsi
> vyhazet prikazy nekam mimo a zakompilovat je do programu,
> napriklad, kdyz uz je v tom programu chci mit. No a pak neni nic
> jednodussiho nez je rovnou deklarovat jako WideString.
****Dovolim si malou reklamu na freeware. Na strance
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/SQL2Const.shtml je programek,
ktery z externiho souboru, kde mate SQL prikazy udela unitu
pro Delphi (C++ Builder). Uspesne jej provozuji a zatim si nikdo
nestezoval. Jsem ochoten jakymkoliv pripominkam a navrhum na
zlepseni. Na strance je (snad) celkem jednoduse popsan zpusob
prace.

> E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> Tel.: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

vertikalni text

[*] Ing. =?iso-8859-2?Q?Vladim=EDr?= Zavadil <ZavadilV(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.1999 10:43:56

Dobry den,
prave se pokousim psat komponentu odvozenou od Tgraphiccontrol a na
jejim
Canvasu potrebuju psat ve svislem smeru (tj. rotovanem o -90st). Po
nekolika
hodinach se nemohu dobrat k vysledku. (uz to dokonce chodilo, ale za par
minut to zbuchlo) Proto prosim, zda by mi nekdo neposlal podrobny navod
jak to
udelat (pripadne s prikladem). predem dekuji Vlada
Zavadil

zavadilv(zv)seznam(tec)cz

Problem s ADO a ulozenou procedurou

Sorry, ten SELECT som si nevsimol. Zrejme to bude suvisiet
so spominanym problemom s pomocnymi tabulkami. V tomto
pripade mozte pouzit ODBC provider pre ADO, tam to chodi
korektne (aspon docasne riesenie, snad to v buducnosti MS
doriesi. Vcera som videl novu ADO verziu
na http://www.microsoft.com/data mozte pripadne vyskusat).

[...]

[*] Pavel �im��ek - 25.10.1999 08:40:55

Ahoj,
Takhle nejak jsem delal font otoceny o 90 stupnu na PaintBoxu. Snad to to
pomuze.
Jinak je to popsano v "Pruvodci vyvojare v DELPHI" od Unisu.
Pavel

var ALogFont: TLogFont;
AHFont: HFont;

with ALogFont do
begin
lfHeight := 13;
lfWidth := 6;
lfEscapement := 900;
lfOrientation := 900;
lfWeight := 700;
lfItalic := 0;
lfUnderline := 0;
lfStrikeOut := 0;
lfCharSet := 0;
lfOutPrecision := 0;
lfClipPrecision := 0;
lfQuality := 0;
lfPitchAndFamily := 0;
StrPCopy(lfFaceName, 'Arial CE');
end;
AHFont := CreateFontIndirect(ALogFont);
PaintBox.Font.Handle:= AHFont;
PaintBox.Font.Assign(PaintBox.Font);
PaintBox.Canvas.Font.Handle:= AHFont;
PaintBox.Canvas.Font.Color:= 0;

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Vladim�r Zavadil <ZavadilV(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. ��jna 1999 14:31
P�edm�t: vertikalni text

> [...]
>jak to
>udelat (pripadne s prikladem). predem dekuji Vlada

konference o scannerech

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 25.10.1999 08:41:51

Tak jo. Zkusim to pres twain. I kdyz o nem vim jen to, ze existuje. Mam
stary scenner Mustek 2300c s osmibitovou ISA kartou. Zatim nevim jestli ho
nevyhodim do popelnice. Na Musteku jsem driver nenasel a na maily u supportu
neodpovidaji.
Komponenty se urcite hodi.
Diky

Martin Uher

From: Ing. Jaroslav �ke��k <jaro(zv)sinea(tec)cz>
> Jiste .... trochu to prehanim, ale doufam, ze uz jsem konecne
> naznacil zastancum "silneho klienta",
> jaky je rozdil mezi zpracovanim dat na serveru a na klientovi.
> Opravdu je potreba velmi citlive zvazovat rozdeleni roli a vypocetniho
> vykonu
> mezi serverem a klientem.
> Bohuzel mnoho programatoru na objem datovych toku
> nebere prilis zretel.

V uvedenem prikladu mas naprostou pravdu a nikdo se s tebou nebude prit. Je
blbost delat to na klientovi, pokud to lze realizovat na serveru. Tecka. Na
druhou stranu je spousta operaci s daty, ktere s na serveru delaji velice
spatne, nebo maji nevprijemny dopad na celkovy "styl" prace s programem.
Typickym predstavitelem je validace zmeneneho nebo noveho zaznamu. Vetsina
top-level entit ma validace proti ciselnikum. Ty se sice na serveru snadno
ohlidaji pres referencni integritu, ale pokud uzivatel zada blbost, pak se
zpetne spatne rozpoznava, v cem tu blbost udelal. Da se to obejit tak, ze se
mu nedovoli zadat nic jineho, nez co uz v databazi je, ale k tomu je
zapotrebi vice dotazu do ciselniku (to se samozrejme musi naprogramovat),
pripadne kombinovat s lokalni kopii ciselniku kvuli rychlosti.

Suma sumarum: Davkove operace je lepsi delat na serveru, manipulace s daty
kter jsou ze sve povahy interakci s uzivatelem se na serveru delaji dost
spatne.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

WINSOCK - TCPClient.Read

[*] Petr Sadovsky <petr(zv)slunce(tec)cz> - 25.10.1999 09:00:13

>"KLIP:JMENOPRIJMENI2;IP_ADRRESA2KLIP:JMENOPRIJMENI3;IP_ADRRESA3KLIP:JMENOPR

> kdyz kazdy by mel byt v jinem paketu?
>
> a to jako proc??
>
> kazde TCP/IP spojeni ma buffer do ktereho muzes zapisovat data. Takze
zapises par bytu a system je zacne (mozna) odesilat. Pokud stihnes zapsat
dalsich par bytu drive nez odejdou vsechny predchozi bylo by TCP/IP dost
blbe napsane pokud by nova data nepribalila do stejneho paketu jako to co uz
je v bufferu (pokud se to do nej vejde)

> V optionech socketu je okonce mozne povolit/zakazat Nagle algoritmus,
ktery zpusobi, ze TCPko ceka nejakou dobu, zda se neobjevi jeste nejaka
data - prave kvuli minimalizaci poctu odesilanych packetu.

Dobre, to se da.
Ale jak se teda dela takovy nejaky vlastni komunikacni protokol?
Ja jsem si ho udelal tak, ze testuju dejme tomu prvnich 5 znaku stringu,
ktery prijde v packetu a vim,
ze kdyz je tam KLIP: tak to znamena nove pripojeny klient, kdyz je tam KLIV:
tak to znamena klient se
odpojil (toto je na jinem klientu, na serveru jsou na to udalosti). No a
kdyz se mi data nabali, tak jsem skoncil.

Napada me jen jedna moznost: na konec tech mych stringu vrazit nejaky ASCI
znak a rozsekavat dosla data
podle neho a teprve potom testovat prvnich 5 znaku.
Je to ono, nebo se to dela jinak!

Diky.

Petr Sadovsk�
p.sadovsky(zv)atlas(tec)cz
ICQ 37042001

Velikost fontu a formular

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 25.10.1999 09:00:27

> [...]
>tam navic prihodi scrollbary a vypada to pekne blbe - kdyz chce v
>takovem dialogu zmacknout tlacitko OK, tak musi nejdrive odscrolovat

Ahoj,
tenhle problem maji asi vsichni, co delaji aplikace pro ruzna rozliseni a velikosti fontu.
Zaklad, co pouzivam a celkem funguje je napsat do eventu FormCreate kazdeho formulare, ktery
v aplikaci je nasledujici radky:

PixelsPerInch := Screen.PixelsPerInch;
Scaled := true;

Ja to pouzivam ke spokojenosti vsech.

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.1999 09:01:31

Haj hou!

From: Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk>
> Povedal by som, ze je potrebne chranit tak objekty SQL servera
> ako aj aplikaciu. Nestaci zabezpecit len aplikaciu a pritom SQL
> server ponechat bez ochrany. Takisto si myslim, ze ochrana aplikacie
> by mala nadvezovat na ochranu dat, vyuzivat ju a pripadne doplnit
> o dalsie aspekty, ktore suvisia s aplikaciou povedzme zabezpecenie
> prenosu udajov, atd. Najvecsi problem ochrany podla mna je
> na nic nezabudnut a nic nezanedbat, pretoze bezpecnost systemu
> je dana bezpecnostou jeho najslabsieho clanku.

Hezky se to posloucha, ale zkusil jsi to nekdy zrealizovat ? Zatim mi porad
vychazi jako nejvice flexibilni a pritom nejmene pracne resit to v aplikaci
a zakazat jakykoliv pristup k databazi mimo prostredky aplikace.

[...]

memo do Blob ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 25.10.1999 09:36:55

Potrebujem pomoct , ako ulozit obsah Memo1 do IB tabulky TEvid O
Polozka je definovana ako:
Blob1 Blob Sub Type 1

Moj pokus, ktory nefunguje:

uses BDE

procedure TF Edit.SaveMemo;
var mS:array[1..33000] of byte;
mT:String;
begin
If EdNum8.asInteger>0 then begin
With Query8 do begin
SQL.Clear;
Sql.Add('select Blob1 From TEvid o where ID='+Query1.FieldByName('ID').asString); // nastavim sa na vetu
Open;
end;
mT:=memo1.text;
DbiOpenBlob(Query8.Handle,(zv)mS,1,dbiReadWrite);
DbiPutBlob(Query8.Handle,(zv)mS,1,0,Length(mT),(zv)mT);
DbiFreeBlob(Query8.Handle,(zv)mS,1);

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

WINSOCK - TCPClient.Read

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 25.10.1999 09:36:48

> [...]
> ASCI znak a rozsekavat dosla data podle neho a teprve potom testovat
> prvnich 5 znaku. Je to ono, nebo se to dela jinak!

V Socketove komunikaci je to tak, ze nikdy nemas jistotu, jak co
prijde v jednotlivych packetech. Zjednodusene receno to co ty
odesles najednou, klidne ti prijde postupne ve trech packetech. A
naopak to co ty posles nadvakrat, prijde ti klidne v jedno jedinem
packetu.

prenasis-li data pres TCP, musis mit jasne definovany jejich
zacatek a konec a toto v prislem proudu dat VYHLEDAVAT. Treba
spousta internetovych komunikacnich protokolu funguje tzv.
radkove, tedy jednotlive prikazy jsou od sebe oddeleny
odradkovanim. pak staci od posledniho odradkovani cist data tak
dlouho, dokud nenarazis na odradkovani (lhostejno na tom v kolika
postupnych packetech to prislo) a pak teprve mas vysledek.

Spolehat se na to, ze data v packetu zacinaji necim konkretnim je
v TCP naprosta blbost. :-)

Jak zabranit obsluze klavesnice

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 25.10.1999 10:08:19

Ahoj,

mate nekdo povedomost o tom, jak zabranit dalsimu zpracovani klaves
pote, co je obslouzim v udalosti OnKeyDown?

Prostredi WinNTcz + sp5, D3 C/S.

Konkretne se jedna o ListBox, moje obsluha reaguje na Ctrl-Q takto:

procedure TG32MainF.InzViewLBKeyDown(Sender:TObject;var Key :
Word;Shift:TShiftState);

const
VK_Q = ord('Q');

begin
case Key of
VK_Q:
begin
if ssCtrl in Shift then
begin
Key := 0;
end; {case}
end;

Prestoze v obsluze nastavim Key na 0, coz by podle helpu melo zabranit
dalsimu zpracovani klavesy, dojde k presunu kurzoru v listboxu na
polozku zacinajici pismenem Q - z toho usuzuji, ze se bud nejprve
zpracuje klavesa v ListBoxu a pak se teprve pusti dal, nebo nulovani Key
nema zadny efekt. Nastaveni KeyPreview na formulari na to nema zadny
vliv. Nevite nekdo, jak tomuto chovani zabranit ?

Mimochodem, tohle chovani je zrejme pricinou pokvikavani pri obsluze
klaves, ktere ListBox nezna (staci zamenit ssCtrl za ssAlt, a ListBox po
Alt-Q sice vesele kvici, ale jinak nic nedela).

Diky i za brainstormingove (=zdanlive silene) podnety.

vertikalni text

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 25.10.1999 10:19:21

V priklade si mozno zabudol PaintBox.Refresh;

> AHFont := CreateFontIndirect(ALogFont);
> PaintBox.Font.Handle:= AHFont;
> PaintBox.Font.Assign(PaintBox.Font);
> PaintBox.Canvas.Font.Handle:= AHFont;
tu: PaintBox.Refresh

Aplikacni logika was:autoincrement - Interbase

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.10.1999 10:29:55

S tim "Suma sumarum" samozrejme souhlasim. Ovsem co se tyka tech validaci,
tak
opet to silne zavisi na konkretnim pripadu. Nekdy je vhodnejsi kontrolovat
az cely
obsah formulare najednou a klient si pak musi prebrat odezvu servu
ve tvaru chybovych hlasek nebo jakehosi kratkeho protokolu o zpracovani.
Da to asi vice programovani, ale muze to byt v nekterych pripadech
efektivnejsi.
Typickym prikladem jsou formulare na Internetu. Tam nebyva moc sanci
natahovat
ciselniky a jine datove struktury na klienta.
Videl jsem ekonomicko-vyrobni IS udelany v Intranetu (libil se mi), kde po
odeslani
formulare (vsechny formulare jsou udelany v prohlizeci) se bud vrati
informace
o uspechu nebo se objevi jiny zkraceny nebo pozmeneny formular obsahujici
pouze
udaje, ktere je potreba doplnit nebo opravit s patricnym komentarem chyb a
pod.
Je to uzivatelsky "blbuvzdorny" system s validaci na serveru a nepatrnymi
naroky
na zatez site. Krom toho je z hlediska vykonu takrka jedno, zda jsem napojen
pres LAN nebo VAN.
Myslim, ze tlak vestsich firem preferujicich komunikaci po internetu
se svymi pobockami nebo prostrednictvim jinych siti typu VAN,
bude tlacit vyvoj zase spise timto smerem.
Pritom stale jeste plati, ze je mene narocne provest upgrade serveru nebo
prikoupit dalsi, nez provest modernizaci vsech klientu.
Pri rozhodovani je tedy poteba brat v uvahu radu aspektu vcetne
typu site, serveru, poctu a zpusobu pripojeni klientu, zpusobu jejich prace
a pod. Nelze tedy zrejme jednoznacne urcit, co je lepsi.

Jaro

> [...]
> kter jsou ze sve povahy interakci s uzivatelem se na serveru delaji dost

autoincrement - Interbase

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 25.10.1999 10:36:43

> [...]
> napriklad, kdyz uz je v tom programu chci mit. No a pak neni nic
> jednodussiho nez je rovnou deklarovat jako WideString.

Kdyz uz ty prikazy vyhazejes nekam mimo,
neni pak casto lepsi vyhazet je na SQL server ve forme stored procedur?
Tam jsou totiz opravdu proti "zpraseni" chraneny ze vseho nejlepe
a ma to i dalsi bezpecnostni vyhody, nebot napr. lze o neco
snadneji chranit proti "zpraseni"
i data na serveru coz je mnohem dulezitejsi :-).

A jeste k te ochrane EXE proti prohlizeni nebo modifikacim
(cituji ze sveho soukromeho mailu pro Juru P):

"Existuje pravo EXECUTE,
ktere dovoli uzivateli program spustit, ale bez prava
READ si ho nemuze prohlednout
pomoci ZADNEHO prohlizece ani pomoci TYPE v Dosu.
Toto pravo existuje jak v Novell Netware tak v WinNT.
Jestli i v Unixu to nevim na 100% (asi jak v kterem, ze).
Takze tim padem pada moznost prohlizeni souboru
nebo dokonce jeho modifikace.
A take si bezny uzivatel soubor NEMUZE nakopirovat na disketu.

Hlavne mi ted neargumentuj, ze to neni vhodne reseni pro
masovy software. Mluvime o zabezpeceni zakazkoveho systemu
ve firme, ktera ma mnoho uzivatelu.
Je mi take jasne i to, ze v pripade deleni programu na DLL
nebo ruzne datove soubory (napr. ceske resource)
to take neni 100%.
Rozhodne se tim ale utok kopirovanim da znehodnotit,
kdyz chybi hlavni exe tak je to pro hackera dost problem.
Balicky VCL uz asi mel predtim :-)"

Rob

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 25.10.1999 10:36:40

> [...]
aplikaci
> a zakazat jakykoliv pristup k databazi mimo prostredky aplikace.

Asi mas castecne pravdu, ale zapomel si uvest, ze mluvis o aplikaci
s aplikacnim serverem (vice vrstev), nebo ne?
No a presto ti problem s autentikaci uzivatele neodpadne.
Jen jsi autentikaci posunul z mista pripojeni k SQL serveru
do pripojeni k app serveru. Jediny rozdil pak je, ze
v pripade nabourani se do systemu ziska hacker pristup
k mene mocnemu a mene dokumentovanem API
(SQL vs. API app serveru). Ale ...

U klasicke dvouvrstve app mi neni jasne jak chces jednoduse
zabezpecit to, ze nikdo jiny nez aplikace se k databazi nedostane.
U MSSQL 7.0 by to napr. asi slo,
nebot tam existuji ROLE vazane nikoliv na uzivatele, ale na aplikaci.
Ale ani to neni zadna zaruka, nebot bezny programator dokaze
vytvorit aplikaci, ktera se bude jmenovat MSWord.Exe :-).
A jakesi tajne heslo zakodovane v aplikaci ??!!... :-(

Rob

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.10.1999 10:42:13

> [...]
aplikaci
> a zakazat jakykoliv pristup k databazi mimo prostredky aplikace.

Mozna je to nejmene pracne, ale taky nejmene spolehlive!
Zakazat pristup k serveru nelze vsem lidem a nejslabsim clankem
je vzdy clovek, protoze narozdil od technickych reseni je uplatny
a malo spolehlivy.

Krome toho je to casto otazka zaruk dodavatelske firmy a smluvnih vztahu.
Resili jsme napr. problem s informacemi pro Ceskou lekarkou komoru.
Po resitelske firme byly pozadovany zaruky do vyse 10.000.000,- Kc,
coz mnohonasobne prevysovalo cenu zakazky.
Ovsem informace o pacientech a kauzach jsou natolik citlive, ze je nutno
pocitat
s pripadnymi soudnimi spory. Samozrejme, ze duverne informace nejcasteji
uniknou opet zkrze lidi (ukecane sekretarky nevyjimaje).
V pripade sporu je vsak potreba vyvratit mozny unik informaci
nedostatecnym zabezpesenim informaci.
Jaro

> Hodne zdaru

> [...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.10.1999 10:45:48

> [...]
>kdyz se mi data nabali, tak jsem skoncil.
>
>Napada me jen jedna moznost: na konec tech mych stringu vrazit nejaky ASCI

vzdyt jsem psal - zakoncovat sekvence (radky) napr pomoci CRLF. Toto se pouziva bezne v komunikaci se SMTP, POP3, WWW servery,...

Pokud je komunikace z principu 8-bitova (tj. povely a parametry mohou obsahovat libovolne znaky) je treba bud provest prekodovani (base64,..) nebo pouzit jiny typ rozsekani dat - sekvence bloku dat, ktere nesou na svem zacatku informaci o delce dat.

D5 - Resource leak pri TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 25.10.1999 10:49:39

Vec: Resource Leak, TTreeView, OnCustomDrawItem
Delphi: Delphi5, Professional

Ahoj,

docela by me zajimalo jestli jste taky narazili na problem s ubyvanim
GDI resources pri pouziti TTreeView.OnCustomDrawItem.

Pro Delphi4 jsem na tenhle problem nenarazil, ale pote co jsme ve firme
presli na Delphi5, tak jsem si pokusne prekompiloval jeden starsi
projekt. K memu velkemu prekvapeni program po chvili zkolaboval -
prestaly se zobrazovat texty ve formularich a jine podivne chovani.
Pustil jsem si jednoduchy resource monitor (z XCL -
http://mercury.spaceports.com/~bonanzas/apps/resmon.zip) a zjistil jsem,
ze se to stava na jednom formulari na kterem byl umisteny TTreeView s
OnCustomDrawItem. Stacilo opetovne balit a rozbalovat stromovou
strukturu (pouze se prekresloval) a GDI zdroje mizely a mizely a
mizely....

Pustil jsem to pod MemProofem a ten vyhlasil spustu chyb - neuvolnoval
se Font, s odkazem do CommCtrl.Pas:
- metoda TCustomTreeView.CNNotify, cast na radce 8022:

if GetObject(FCanvas.Font.Handle, SizeOf(LogFont), (zv)LogFont) <> 0 then
begin
FCanvas.Handle := 0; // disconnect from hdc
// don't delete the stock font
SelectObject(hdc, CreateFontIndirect(LogFont));
Result := Result or CDRF_NEWFONT;
end;

- problemem je prave ten radek s volanim CreateFontIndirect(), v helpu k
Win32 je napsano, ze takovyto font je nutne uvolnit volanim
DeleteObject(), ale vzhledem k tomu zapisu se proste ten font uz nikde
neuvolni.

Abych si to overil, udelal jsem malou aplikaci, kde jsem si to
otestoval, zkuste jestli vam to bude delat taky:
1) Vytvorte novou aplikaci
2) Do formulare pridejte TreeView control
3) Vytvorte Form.OnCreate handler (naplni ten tree view):
var i: Integer; node: TTreeNode;
begin
with TreeView1.Items do begin
node:= Add(nil, 'Root Node');
for i:= 0 to 20 do AddChild(node, 'SubItem ' + IntToStr(i));
4) Vytvorte TreeView.OnCustomDrawItem handler:
procedure TForm1.TreeView1CustomDrawItem(Sender: TCustomTreeView;
Node: TTreeNode; State: TCustomDrawState; var DefaultDraw: Boolean);
begin
{ Do nothing byself }
{ GDI RESOURCE LEAKS!!! }
Sender.Canvas.Font.Color:= clRed;
end;
5) Spustte, spuste si nejaky resource monitor a rozbalujte a zabalujte
polozky v tom TreeViewu (klikanim na + ve stromu)
Pokud se zakomentuje ten radek se Sender.Canvas.Font.Color, tak vse
pracuje OK, jinak vznika problem.

Bylo by zajimave zjistit, v cem se lisi zdrojaky vyse uvedene funkce
CNNotify v Delphi4 a v Delphi5, protoze se obavam, ze jde o nejakou
prkotinu na kterou u Borlandu zapomeli, ale sam nemam cas se na to
kouknout.

K.C.

PS: Jinak mi prijde sprava GDI a User zdroju od jedne verze Delphi k
druhe cim dal tim horsi, aplikace nema ani moc formularu, nepouzivaji se
zadne buttonky s obrazky a presto po spusteni sebere tak 20-30% obojiho.
Ja vim, ze v NTckach to neni problem, ale pokud ma aplikace bezet u
normalniho uzivatele, ktery pouziva Win9x, tak tomu to tezko
vysvetlime... :( Docela by me zajimalo, jestli takovehle problemy maji i
programy napsane ve MS VisualC++ nebo tech zdroju na podobnou vec
sezerou mene.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.1999 10:52:08

Haj hou!

From: Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz>
> Asi mas castecne pravdu, ale zapomel si uvest, ze mluvis o aplikaci
> s aplikacnim serverem (vice vrstev), nebo ne?

Pokud to tak chces nazvat, tak ano. Slozitejsi aplikace je vzdy lepsi
poskladat z vrstev a modulu. Zabezpeceni pak umistis do prislusne vrstvy, a
zda ji mas vyseparovanou (spolu s dalsim) do samostatneho modulu schopneho
samostatneho provozu a s API / COM interface je uz jen vec technickeho
provedeni (neni to nezbytne).

> [...]
> v pripade nabourani se do systemu ziska hacker pristup
> k mene mocnemu a mene dokumentovanem API
[moved]
> A jakesi tajne heslo zakodovane v aplikaci ??!!... :-(

Co porad mate vsichni s temi hackery :o) Je prokazano, ze drtiva vetsina
utoku je realizovana

a) zevnitr
b) zcizenim hesla (nikoliv disassemblovanim)

Zasifrovat heslo k pristupu do DB nejakym beznym sifrovacim postupem (DES,
Blowfish) a umistit ho vne programu mezi data tak aby to nebylo ocividne
typicky postaci. Odhodlaneho profika to nezastavi, ale toho nezastavi ani
mnohem vychytanejsi metody, tak o co jde ? Navic lze v pripade potreby
aplikovat dodatecne ochrany, predevsim regulovanim pristupu k pocitaci,
souborum atd.

> [...]
> Ale ani to neni zadna zaruka, nebot bezny programator dokaze
> vytvorit aplikaci, ktera se bude jmenovat MSWord.Exe :-).

Kazdy server snad umoznuje zmenit administratorske heslo prip. i jmeno,
eventualne definovat noveho uzivatele s prislusnymi pravy. Tohle bych videl
jako ten nejmensi problem.

[...]

TTable

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 25.10.1999 10:54:37

Zdravim,

>vytvor index nad sloupcem,
>dle ktereho chces tridit a potom _SNAD_ staci nastavit
>Table1.IndexName, ale to opravdu nevim, nikdy jsem to nedelal.

takhle jsem to zkousel a porad mi to nejde. Nechcete mi nekdo poslat nejakej
priklad prosim?

PS: co kdyz to potrebuju setridit podle vice kriterii?

Radim Ludv�k
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz

Runtime error 217 - reseni

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 25.10.1999 11:05:22

Tak jsme prisli na to, proc program konci na 1% pocitacu s Runtime error 217. Je to jen na nejstarsich Windowsech 95, ktere maji nejakou spatnou podporu OLE serveru. Pri upgradu aspon na OSR 2 to slape jak vztekly.

J. Nadhera

Aplikacni logika was:autoincrement - Interbase

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.1999 11:09:51

Haj hou!

From: Ing. Jaroslav �ke��k <jaro(zv)sinea(tec)cz>
> [...]
> ve tvaru chybovych hlasek nebo jakehosi kratkeho protokolu o zpracovani.
> Da to asi vice programovani, ale muze to byt v nekterych pripadech

Souhlasim, ze _nekdy_ je to lepsi. Moje skusenost je vsak takova, ze spise
ne :o) Chybova hlaseni serveru jsou typicky pro uzivatele nesrozumitelna a
ne kazdy server s tim umoznuje neco delat. Pitvat to post mortem v kodu je
taky zoufalost.

> Typickym prikladem jsou formulare na Internetu. Tam nebyva moc sanci
> natahovat
> ciselniky a jine datove struktury na klienta.

Od toho je tzv. stredni vrstva :o)

> [...]
prace
> a pod. Nelze tedy zrejme jednoznacne urcit, co je lepsi.

Ja se nepru, ze to nejde tak jak popisujes :o) Nicmene trend je dost
jednoznacny a smeruje k vicevrstvym aplikacim, a ma to ciste racionalni
jadro. Pozadavky na SW jsou stale vetsi, uzivatele jsou zhyckani
interaktivnim stylem prace :o), pozadavky na zmeny jsou stale castejsi a
komplexnejsi, OO technologie se vyvyjeji mnohem rychleji nez relacni
databaze. Vicevrstvost (a tim nemyslim jen tu distribuovanou, neb
middle-tier lze provozovat i na klientovi a i v tomhle ohledu existuje
skalovatelnost) umoznuje elegantne vyresit radu problemu za rozumnou cenu.
Pocatecni investice jsou sice (relativne) vysoke, nicmene z dlouhodobeho
hlediska se jednoznacne vyplati. To o cem se tady bavime, je dalsi zmena
paradigmatu v koncepci tvorby SW, a specialne v oblasti zpracovani dat. I v
ramci tohoto noveho paradigmatu jsou ruzne varianty a techniky realizace
(nejen COM, CORBA, MTS, MIDAS apod.). To co ja vrele doporucuji je zmena
uhlu pohledu na vec. Nic vic, nic min. Kazdy at si najde svoji vlastni cestu
a spusob realizace, ale tahle zmena pohledu je jednoznacne vyhodna (podobne
jako posun od strukturovaneho programovani k OOP).

A to je vse

Hodne zdaru

D5 - Resource leak pri TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 25.10.1999 11:11:41

Haj hou!

> docela by me zajimalo jestli jste taky narazili na problem s ubyvanim
> GDI resources pri pouziti TTreeView.OnCustomDrawItem.

Ano, tahle chyba uz byla hlasena Borlandu. Pokud mas zajem a nepouzivas
balicky, tak muzu zkusit vyhledat patch a zitra ti ho poslat (nebo ze by se
toho ujal Petr Vones ?).

[...]

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 25.10.1999 11:16:57

Velka databaze ruznych driveru je na
http://www.windrivers.com

### muher(zv)csas(tec)cz napsal dne 25 Oct 99, v 8:41 :
> [...]
> nevyhodim do popelnice. Na Musteku jsem driver nenasel a na maily u
> supportu neodpovidaji. Komponenty se urcite hodi. Diky

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Vycisteni ComboBoxu - priklad

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 25.10.1999 11:19:41

Sqele, dekuji. Tvuj priklad me donutil opustit moji fixni ideu. A funguje mi
to. Ten radek byl fakt pozehnanim. Diky

> [...]
> psal).
> Ten ti sice neposle primo Ascii znak v charu, ale ve word hodnote. Takovy
> del tam ma 02eh, tusim (teda kalkulacka v NT to rika) 46 dekadicky. Jeste
> tam je shift, to se taky hodi (jak jsou stiskly ty control a shift a
> tak)...
> No, dost reci, dej si do OnKeyDown nize uvedenou vec a snad to bude to, co
> chces...
>
> //***********************************************************************
> procedure TFrmMain.ComboBox1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.10.1999 12:08:44

Napriklad vyvolanim tiche vyjimky (Abort :-)
Viz dole.

> [...]
> pote, co je obslouzim v udalosti OnKeyDown?
>

> procedure TG32MainF.InzViewLBKeyDown(Sender:TObject;var Key :

if Shift=[ssCtrl]
> begin
> Key := 0;
Abort; { *** }
> end; {case}
> end;
>

> Diky i za brainstormingove (=zdanlive silene) podnety.

Acces a riesenie problemov

[*] Michal Hlav�� - 25.10.1999 12:21:08

To je len moj nazor zo skusenosti.

Takou veto koncil moj mail. Ak niekto nevie citat,je mi luto. Vobec som nenapisal, ze som odbornik. Preco niekomu ide o to, any zhovadil druheho a nie aby vyriesil dany problem.

Od: gt6 <gt6(zv)atlas(tec)cz>
Komu: DELPHI fwd cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. okt�ber 1999 15:25
P�edm�t: Jak napsat 'patch'>D4 Standard

> [...]
>a jejich odlisnosti zapise do souboru C, druhy program by m�l precist
>soubor C a puvodni soubor (A) prepsat na soubor novy (B) ... neco jako

dos & SQL

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 25.10.1999 17:19:31

Obycajne kazdy SQL server ma nejaky exe ktoremu mozes poslat SQL dotaz na spracovanie.
Horsi to bude s nacitatnim udajov.

Od: Marian Jonas <jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. okt�ber 1999 15:53
P�edm�t: Re: dos & SQL

[...]

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 25.10.1999 17:38:15

Robert Kindl wrote:

> [...]
> nejlepe a ma to i dalsi bezpecnostni vyhody, nebot napr. lze o neco
> snadneji chranit proti "zpraseni" i data na serveru coz je mnohem

:-) Vsak o tom se nepru. Kdyz ale nekdo bude trvat na tom, aby
mel sql prikazy v programu, nabidl jsem mu jednoduchoucky
navod, jak to aspon trochu znepruhlednit.

mODBC

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.10.1999 18:14:15

Je to proto, ze tato vlastnost se tyka az D4+, takze
otevri vsechny formulare (jsou tam tusim jen dva)
a pokazde dej ignorovat. Pote je uloz jiz bez teto
vlastnosti a znovu zkompiluj/nainstaluj.

> [...]
> tuto
> chybu:
>
> Error reading mODBCErrorDlg.OldCreateOrder: Property does not exist

Acces

[*] h <vpetr(zv)bigfoot(tec)com> - 25.10.1999 18:22:15

Da se to, je to narocne na prostredky (Brute Force) a tedy drahe, pokud mate dobre vygenerovany mdw (znaky dle konvence pro neprustrelna hesla), muze to trvat mesice, mozna snazsi by bylo sebrat vam tu skupinu (probourat se k vam do PC :))

Souhlas s tim, ze je to dobre vyresene, v ramci moznosti, daleko lepe, nez "zaheslovana" databaze, ten postup je smesny.

Ten soubor posli na mou adresu, lec pocitace mam vytizene Seti(zv)Home :)

Pro Michal Hlavac - pekny nesmysl, jedna se o skupinova prava a o zadnou vlastnost accesu, je to neco jako privatni klic (velmi zjednoducene), staci cist DOC

-vp.

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 25.10.1999 18:29:33

Nemyslel jsem nikoho konkretniho, skutecne nevim,
s kym jsem o tom debatoval.

D.

> Hmm, to jsem asi myslis mne. ODBC API skutecne
> umoznuje pripojeni databaze bez DSN. Dela se to
> pomoci funkce SQLDriverConnect,...

prehled tabulek v databazi

[*] Jirka Trpko� <trpkosj(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.1999 19:23:58

Poradte mi prosim, jak dostanu z nejake databaze seznam tabulek, ktere obsahuje - tedy programem, ne explorerem. Predem dik. (D4 c/s)

QuickReport v D2 ...

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 25.10.1999 19:47:00

Zdravicko.
Trochu starsi verze Delphi, ale snad se najde nekdo, kdo na tento
problemek narazil.
Delam sestavu (Master-Detail) a potrebuji udelat na konec kompletni
soucet dle nejake polozky.
Tzn. potrebuji dva soucty. Prvni je v pohode, ale misto druheho se mi
zobrazi cerna smouha. Oba jsou stejne nastavene, ale zobrazi neco
jineho. Pokud nekdo tusite, kde by mohl byt problem, pomozte prosim.

/--==ooOOoo==---=oOo=---==ooOOoo==--
| Pavel Skalicky - student FEL CVUT
| e-mail - P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz
| tel. - 0604 844 698
| ICQ - 38169741
| sidlo - Strahov bl.8 / 50
\--==ooOOoo==---=oOo=---==ooOOoo==--

Komponenta - hlasovy vystup

[*] Pavel Skalicky <P.Skalicky(zv)sh.cvut(tec)cz> - 25.10.1999 19:51:29

Zdravim.
Nemate nekdo nahodou nejakou komponentu (nebo funkci pro Delphi/Win),
ktera umozni cist retezce pres zvukovou kartu ?

/--==ooOOoo==---=oOo=---==ooOOoo==--
> [...]
\--==ooOOoo==---=oOo=---==ooOOoo==--

Jak napsat 'patch'

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 25.10.1999 19:57:25

Muzes pouzit GNU Patch pro W32 a nejakou DIFF Unix-like utilitu, viz.
www.shareware.com

Pustis:
diff a.txt b.txt > ab.patch
patch b.txt < ab.patch

Pokud to tedy nechces programovat :-))

Leos

Ignorance velkych a malych pismen

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.10.1999 20:05:09

Zalezi na tom, co ktery server podporuje a hlavne, zda-li takova funkce
podporuje
cestinu. Na Interbazi si to muzes naprogramovat sam pomoci ulozenych funkci.

> [...]
> se bude rovnat 0.
>
> Delphi 3.02 CS, SP 4.00, W-NT 4.00, Informix 7.30C1, BDE 4.51
>
> Zdravim a za kazdou radu mnohokrat dekuji

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 25.10.1999 20:07:31

No AnsiUpperCase bude ve Win CZ fungovat korektne, ale na strane
serveru to uz tak jiste neni
Jaro

> Preved vse na velka...

> Dobra.

prehled tabulek v databazi

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 25.10.1999 20:56:04

Cez Session

Od: Jirka Trpko� <trpkosj(zv)seznam(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 25. okt�ber 1999 19:52
P�edm�t: prehled tabulek v databazi

Poradte mi prosim, jak dostanu z nejake databaze seznam tabulek, ktere obsahuje - tedy programem, ne explorerem. Predem dik. (D4 c/s)

SQL dotaz na sumy pres tri tabulky

D3C/S, RX2.6, W95, PDOX

Prosim, jak by se to melo napsat?
V tomhle (dnes jiz to vim, ze blbem) podani to vychroustne nekolikanasobky tech spravnych vysledku

SELECT CisStred.Str, CisStred.PocetPrac, CisStred.Absence
SUM(Prevody.RezNakl*Prevody.Procento/100),
SUM(Ucty.Plany)
FROM CisStred, Prevody, Ucty
WHERE Ucty.Str = Prevody.ToNadStredisko
AND Ucty.Str = CisStred.Str
AND CisStred.Str = Prevody.ToNadStredisko /tenhle radek by uz tu snad nemusel byt
GROUP BY CisStred.Str

Predem dekuji vsem odpovidajicim

Sroub

ASP konference

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 25.10.1999 20:03:47

Podivej se na www.emwac(tec)cz

Radim Kunz

> [...]

> ftp://ftp.emwac(tec)cz. Take budes potrebovat bud BDE, ktere
> to umi, anebo nejake jine komponenty pro pristup k datum

Access pouziva Jet Engine a ten je mozno z aplikacii pouzivat
pomocou DAO alebo ADO rozhrania. DAO je starsie a bolo
priamo vytvorene pre Jet Engine a je stale o nieco rychlejsie
ako ADO. ADO je novsie, modernejsie, perspektivnejsie,
poskytuje viac moznosti atd.

Pristup k Access-u cez ODBC nie je velmi vyhodny, pristup
cez BDE je snad este menej vyhodnejsi. Najvyhodnejsie
je podla mna pouzit DataSet komponenty pre DAO,
resp. ADO.

> Tak, a ted na co jsem zatim prisel :
> Databaze se velice snadno navrhuje (tim ted vsak myslim
> v M$ Access-u) a distribuuje.

S tym suhlasim, oproti Paradox-u je to podstatne lepsie.

> [...]
> neco vratilo). Ptal jsem se tady, v konferenci, ale nikdo
> mi neodepsal, asi nikdo nedela ulozene procedury.

Takto funguju len najjednoduchsie dotazy, ziadne hodnoty
parametrov spet nedostanes, rovnako sa Ti nepodari spustit
zabudovane funkcie accessu.

Erik Salaj

Memo do Blob - OK

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 25.10.1999 22:25:58

Ulozenie Memo do Blob :

With Query8 do begin
RequestLive:=true;
SQL.Clear;
Sql.Add('select Blob1 From TEvid o where ID='+F main.QueryP1.FieldByName('ID').asString);
Open;
edit;
(FieldByName('Blob1') as TBlobField).assign(memo1.Lines);
try
Post;
finally
Cancel; Close;

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Acces a riesenie problemov

Prave preto, ze si napisal "nazor zo skusenosti" som Ta povazoval
za skuseneho odbornika a dal Ti sancu tvoje tvrdenie dokazat.
Ak som sa Ta nejako dotkol, tak prepac.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1999 22:55:20

cadskyk1(zv)atlas(tec)cz wrote:

> [...]
> Jde mi o to, abych mohl provest nejake operace pred zahajenim (jako se zaloha atd...)nebo po dokonceni instalace InstalShieldu.

Pokud vim, tak ty extension umi pouze plna verze IS Expressu (ta s Delphi
je trochu omezena). Nicmene je mozne to castecne obejit zatrhnutim registrace
u nejakeho EXE, tim se ti pak behem instalace spusti. To ale asi nebude
uplne presne to co potrebujes.

tisk memo na vice stranek

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1999 22:59:15

> Honza Fiala wrote:
>
> potreboval bych poradit, jak se da co nejjednoduseji vytisknout RichEdit,
> ktery se nevejde na jednu stranu. uz jsem zkousel
> Memo.paintTo(Printer.Handle, 1, 1), ale vytisklo mi to pasqil :(

Ahoj,

V pripade richeditu zkus metodu TRichEdit.Print

Uvolneni instance formulare - caFree

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1999 23:00:11

Martin Ocenas wrote:

> Problem je ten, ze instancia typu moze mat ine meno. (f :=
> TForm2.Create(self) ). Ako postupovat v tomto pripade?

Pak tedy:

procedure TForm2.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
F := nil;

D5 - Resource leak pri TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1999 23:10:43

Cibulka Karel wrote:

> docela by me zajimalo jestli jste taky narazili na problem s ubyvanim
> GDI resources pri pouziti TTreeView.OnCustomDrawItem.

Ahoj,

Reseni je trochu problematicke, zatim me pri pondelku nenapadlo nic jineho
nez pomoci odvozene komponenty:

{ TFixTreeView }

procedure TFixTreeView.CNNotify(var Message: TWMNotify);
var
OldFont: HFONT;
with Message do
if (NMHdr^.code = NM_CUSTOMDRAW) and (Result and CDRF_NEWFONT <> 0) and
(PNMCustomDraw(NMHdr)^.dwDrawStage = CDDS_ITEMPREPAINT) then
begin
OldFont := SelectObject(PNMCustomDraw(NMHdr)^.hdc, GetStockObject(DEFAULT_GUI_FONT));
DeleteObject(OldFont);

> [...]
> normalniho uzivatele, ktery pouziva Win9x, tak tomu to tezko
> vysvetlime... :( Docela by me zajimalo, jestli takovehle problemy maji i

Pred casem jsem tu nabizel malou upravu buttons.pas, necekej od toho
vyrazne zlepseni, ale urcite vysledky to ma:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/Other/ButtonGlyphFix.zip

> programy napsane ve MS VisualC++ nebo tech zdroju na podobnou vec
> sezerou mene.

Castecne je to asi tim, ze v MSVC++ se aplikace nepisou tak snadno
vizualne jak v Delphi.

WordPerfect

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.10.1999 23:11:02

Krayzel Libor wrote:

> Zdravim,
>
> nemate nekdo odkaz na popis formatu souboru dosovskeho WordPerfectu?

Ahoj,

Zkus to tady: http://www.wotsit.org

SQLRB ver. 14.h

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 26.10.1999 02:09:29

Nova verzia SQL Report Builder 1.4 h (free) na http://free.netlap.hu/4321/

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Ignorance velkych a malych pismen

[*] Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz> - 26.10.1999 07:25:06

Dik moc, jak jednoduche, sem to ale....
Jeste jednou dik

Od: Ing. Jaroslav �ke��k [mailto:jaro(zv)sinea(tec)cz]
Odesl�no: 25. ��jna 1999 20:08
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Ignorance velkych a malych pismen

> [...]
>
> Preved vse na velka...

> Dobra.

Aplikacni logika was:autoincrement - Interbase

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.10.1999 07:57:42

> [...]
> manipulace s daty
> kter jsou ze sve povahy interakci s uzivatelem se na serveru

Pripada mi, ze se tady michaji dva pristupy. Uzivatelsky komfort
a bezpecnost. Uzivatelsky komfort je nadstavba, je to prave
ta validace na klientovi (tim myslim GUI - tedy to, s cim
pracuje klient). Pro klienta je prijemnejsi, kdyz se mu zobrazi
hlaska okamzite, bez nutnosti pruchodu dat dalsi(mi) vrstvou(ami).
Je to ale jenom komfort. V aplikacni logice nebo na DB Servereu
musi byt validace taky. A tam musi byt primarne. Nedovolit to,
i kdyz si nekdo zmeni klienta nebo budou v klientovi chyby.
Zmirnit tento pozadavek lze pouze v pripadech, ze zamezime
moznostem obejiti validace (ale to neni jen tak).

Tzn. kazda vrstva s verejnym interfacem musi mit za sebou (smerem
k databazi) neobejitelnou validaci.

Obecne a mozna nejjednodussi reseni je zabezpecit databazi
(tedy posledni vrstvu).
- pokud staci referencni integrita, a vlastnosti atributu tabulek,
je to OK. staci to takto.
Pokud jsou validace slozitejsi, musime pouzit triggery, ktere
maji moznost update nebo insert odmitnout, anebo (to se mi libi vic):
- zakazat komukoliv UPDATE nebo INSERT na inkriminovane tabulky
- data ukladat ulozenou procedurou, ktera pred ulozenim dat provede
validaci

Ulozene procedury jsou dost obecne, zaroven mam pri jejich
pouziti nejmene starosti se zabezpecenim. Nemusim se starat
o klienty, kteri k databazi pristupuji, nemusim se obavat toho,
ze nekdo vytvori klienta, ktery bude simulovat meho klienta
a potom neco provede.

K prispevkum radicim zabezpecit, aby se k databazi nedalo pripojit
jinak nez mym klientem: myslim, ze to nejde.

Jura

autoincrement - Interbase

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.10.1999 08:23:03

> [...]
> Rozhodne se tim ale utok kopirovanim da znehodnotit,
> kdyz chybi hlavni exe tak je to pro hackera dost problem.

:-)

omezeni cteni pravem EXECUTE lze mozna nekdy pouzit,
neni to vsak obecne reseni.

Rob zapomnel prikopirovat neco z me odpovedi :-) :

> Hlavne mi ted neargumentuj, ze to neni vhodne reseni pro
> masovy software. Mluvime o zabezpeceni zakazkoveho systemu
> ve firme, ktera ma mnoho uzivatelu.
Ano, a ktera ma obcas nejruznejsi problemy s prosazovanim
svych bezpecnostnich opatreni, obecne se o urovni bezpecnosti
libovolne organizace neda nic rict, neni treba zadna, atd...
Dalsim faktem je, ze nekteri zamestnanci nepracuji pouze
se sdilenymi programy, ale porizuji treba data v terenu,
pri obchuzkach klientu, na ruznych pobockach, atd.,
mohou vyuzivat pouze vzdalene pripojeni k databazi.
A v takovych pripadech, kdyz maji zkopirovane veci lokalne
na noteboocich, je asi pravem execute neomezis.

Jura

Problem s ADO a ulozenou procedurou

[*] Bohumil Micka <bmicka(zv)writeme(tec)com> - 26.10.1999 08:39:49

22.10.1999 o 17:04 Erik Salaj pise:

>Ak chcete pripadne experimentovat s ADO, tak mozte
>pouzit moje nove komponenty (ADO Component Suite),
>tento tyzden by uz mala byt k dispozicii finalna verzia.
>Ide o tenku vrstvu nad ADO, ktora umoznuje pracovat
>priamo s ADO ale na urovni Delphi komponentov, t.j.
>mozte interaktivne zadavat a citat ADO properties.
>Komponenty najdete na http://www.cybermagic.co.nz/winsoft ..

Aka je vyhoda tychto komponent oproti povedzme Adonisu?
Nenasiel som tam moznost pripojit tieto komponenty
k TDataSource, a tym padom nie je mozne pouzit uz hotove
DB komponenty, ako napr. DBGrid.

Bohumil Micka

Zmena jasu obrazku

[*] Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz> - 26.10.1999 08:42:27

Ahojky,
Potreboval bych se dozvedet, jestli lze u obrazku .JPG nebo .JPG behem
programu zmenit jas (respektive obrazek potrebuji ztmavit jakoze se stmiva).

Napr:
Image.Picture.LoadFromFile('Nebe.jpg');
No a prave ted bych potreboval zmenit jas nacteneho obrazku

Pripadne by pomohl kousicek kodu

Predem moc dik za kazdou radu nebo napad
[...]

[*] Jezek Petr (DELVINA) <PETR(zv)sevis.sk> - 26.10.1999 08:49:20

Zkousel jsem najit
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/Other/ButtonGlyphFix.zip
ale bud to tam neni, nebo jsou nejake problemy s napojenim.
Nemohl by jsi popis reseni poslat do konference?
To se neda odstranit uplne (- nove vytvoreny TBitBtn)?

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

> [...]

> sezerou mene.

Castecne je to asi tim, ze v MSVC++ se aplikace nepisou tak snadno

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 26.10.1999 09:01:00

> Zkus to tady: http://www.wotsit.org

Tam je bohuzel jen popis formatu WordPerfect 7.

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.1999 09:02:55

> [...]
> mnohem vychytanejsi metody, tak o co jde ? Navic lze v pripade potreby
> aplikovat dodatecne ochrany, predevsim regulovanim pristupu k pocitaci,

Nejde pak to heslo (at je kodovano jakkoliv) nejak ziskat treba z pameti
pri praci z programu a nebo to odposlechnout z komunikace mezi klientem
a aplikacnim serverem ?

eL..

D5 - Resource leak pri TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.10.1999 09:13:56

Haj hou!

Nejspise vas nepotesim, ale stejnou chybou pry trpi nejen TTreeView, ale i
TListView a TToolBar. Oprava by mela byt v prvnim patchi na D5 (snad do
konce roku).

[...]

[*] Martin Fron�k <FRONEK(zv)zznslany(tec)cz> - 26.10.1999 08:21:04

Tak to uz je docela sila.......od autoinkrementu az na kydani hnoje na
C++..........
> [...]

> pripadech vyhoda, v nekterych je to ale proklate velka
> nevyhoda a spise argument proti pouziti C++.

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 26.10.1999 10:08:58

Preji hezky den,

Tady zalezi, jestli pristupujete na SQL pres ODBC nebo pres OLEDB. Pokud
jedete pres OLEDB, tak se to chova spravne, protoze OLEDB umi vracet
multiple rowsets a pokud tam mate INSERT, tak ADO vrati zavreny recordset a
potom teprve recordset od toho SELECTu. Pokud jedete pres ODBC, tak je chyba
nekde jinde.

Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. okt�ber 1999 4:55
P�edm�t: SQLRB ver. 14.h

[...]

Tisk na papir nestandardni velikost

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 26.10.1999 10:52:53

Mam Delphi 5 Prof a W98.
Rad bych tiskl na papir nestandardni velikost (A-V slo�enku), ale pokazde,
kdyz v QuickReportu zmenim velikost stranky, tak si ji neprevezme tiskarna a
text je porad nekde mimo (vycentrovan na stred A4 nebo uplne mimo tiskovou
oblast)
Pokud nekdo vi, jak to vyresit PLZ HELP ME.

Pokud to nepujde jinak, klidne pouziji i primo objekt Printer a budu kreslit
na Canvas, ale nutne potrebuju zmenit velikost papiru.

Diky vsem

Ignorance velkych a malych pismen

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1999 10:59:41

Moment, edtPrijmeni.Text je zcela zjevne komponenta
TEdit, pomoci ktere se dava ten retezec dohromady,
takze nechapu, co by melo fungovat ne strane serveru...

> No AnsiUpperCase bude ve Win CZ fungovat korektne, ale na strane
> serveru to uz tak jiste neni
> Jaro

Ignorance velkych a malych pismen

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1999 11:00:38

Vzdyt je tam zcela zjevne napsano Informix 7.30...

> [...]
> funkce
> podporuje
> cestinu. Na Interbazi si to muzes naprogramovat sam pomoci ulozenych

tlac BMP fajlu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 26.10.1999 11:10:28

Nevim, jestli TBitmap, TImage nebo TPicture maji metodu print, ale TForm
ji ma urcite, takze si dej na form TImage nebo neco, co ma metodu
LoadFromFile, dej tomu vlastnost AutoSize a formu vlastnost BorderStyle
na bsNone a zkus natahnou obrazek a zavolat Form1.Print

> nevie ma niekto nakopnut ako vytlacim BMP file na tlaciaren???
> mozno je to trivialna a blba otazka, ale clovek nemoze fsetko vediet

TStringGrid.OnSelectCell

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 26.10.1999 11:16:32

Preji vsem hezky den,

Setkal jste se uz nekdo s nasledujicim podivnym chovanim ?

Pokud zapnu ve StringGridu vlastnost goRowSelect na true , pak kdyz vybiram
radek gridu pomoci mysi, tak mi to generuje nekolik eventu OnSelectCell.
Vetsinou tak dva nebo tri za sebou. Pokud treba mysi trochu pohnu pri
stisknutem tlacitku, tak se jich vygeneruje cela rada. Kdyz vybiram pomoci
klavesnice nebo kdyz vypnu goRowSelect, tak se generuje jen jeden. Je to bug
nebo to ma svuj ucel ?

R.

ADO Resync

[*] "Be�varov, Boris" <boro(zv)gratex.sk> - 26.10.1999 12:11:27

Prijemny den !

Prostredie :
Delphi 5 Prof., Adonis 3.4, ADO 2.1, WinNT 4.0 Wrkst. SP5

Mam tabulku A so struktourou :

ID : INT
MASTER_ID : INT
TEXTA : VARCHAR(50)

a tabulku B :

ID : INT
TEXTB : VARCHAR(50)

kde MASTER_ID z tabulky A ukazuje do tabulky B, teda vztah je A (n-1) B

Pomocou ADODatasetu si otvorim recordset 'SELECT A.MASTER_ID, B.TEXTB FROM A
INNER JOIN B ON A.MASTER_ID=B.ID
Tento recordset je updateovatelny (nastastie 8-) ). Dalej mam formu s dvomi
DBEditboxami, naviazane na uvedeny recordset (polia A.MASTER_ID a B.TEXTB).
Ak zmenim field MASTER_ID a zavolam update, zmena sa mi neprejavi v druhom
editboxe, teda v TEXTB, co je do istej miery pochopitelne. ako vsak danu
zmenu vyvolat ? ADO Recordset ma v takomto pripade dynamic property Unique
Table a Resync command, nepodarilo sa mi vsak ani s ich pomocou dospiet k
pouzitelnemu vysledku.
Ak mate niekto skusenosti s riesenim takychto situacii (refresh jedneho
recordu v joinnutych tabulkach), napiste vase riesenie. Vopred vdaka.

S pozdravom

Ing. Boris Becvarov
Software Development
GraTex International a.s.

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 26.10.1999 12:22:54

> [moved]
>
> Co porad mate vsichni s temi hackery :o) Je prokazano, ze drtiva vetsina
> utoku je realizovana
>
> a) zevnitr
jedinou ochranou je zastrelit vsechny zamestnance po skonceni smeny :-)
> b) zcizenim hesla (nikoliv disassemblovanim)
Souhlas a o to zcizeni hesla tady prave jde.
Myslim, ze se bavime o bezpecnosti dat
tak srovnavej:
a) zabezpeceni pomoci prav SQL serveru (uzivatele, role atd.)
napr. zcizenim hesla sekretarky se dostanu jen na data na ktera mohla
skrze clientskou aplikaci.
b) zabezpeceni pouzitim aplikacniho hesla + vlastni autentikace
krome zcizeni hesla sekretarky potrebuji zcizit i vlastni aplikaci
opet se dostanu na data, ktera ma pristupna ona,
ALE VELKE ALE
zcizenim aplikacniho hesla riskuji vsechna data a nato
abych zcizil heslo aplikace mi staci zcizit aplikaci!
Me se zda, ze pro malo riskuje hodne.

> [...]
> mnohem vychytanejsi metody, tak o co jde ? Navic lze v pripade potreby
> aplikovat dodatecne ochrany, predevsim regulovanim pristupu k pocitaci,

No a o tom je prave, rec.
Toto je prece strasne slaba ochrana.
Ono je totiz velky rozdil mezi autentikaci tj. overovanim hesla,
kdy skutecne heslo neni ulozeno, ale pouze overeno
(v zasade nemusi byt ani poslano po siti)
a tim kdyz vezmu nejake heslo napr. "bflmpsvz:2"
a toto chci ulozit kamkoliv tak aby ho znala napr. jen ma aplikace.
Na algoritmu podle mne az tak nezalezi.
Problem je jakym heslem to heslo zasifrujes?
Heslem prave prihlasovaneho uzivatele tezko.
Takze nejakym konstantnim heslem.
To uz, ale mohu to heslo rovnou jenom XORovat :-(

> Kazdy server snad umoznuje zmenit administratorske heslo prip. i jmeno,
> eventualne definovat noveho uzivatele s prislusnymi pravy. Tohle bych
videl
> jako ten nejmensi problem.

Mas pravdu, ale mluvili jsme o necem jinem.
To co tady popisujes si prave zavrhl jako prilis slozite
a navrhoval jsi, ze jednodusi je vytvorit si vlastni system prav
a k DB pristupovat jedinym aplikacnim heslem.

Rob

tlac BMP fajlu

[*] Miroslav BARICA <barica(zv)mail.matador.sk> - 26.10.1999 12:27:42

noooooo, uvazoval som nad takym postupom, lenze dobre by bolo keby sa to
zaobislo bez formu, bez zobrazenia jeho, ale skousnem to takym sposobom,
pretoze fakt tbitmap ani ostatne nemaju metodu print

Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> LoadFromFile, dej tomu vlastnost AutoSize a formu vlastnost BorderStyle
> na bsNone a zkus natahnou obrazek a zavolat Form1.Print

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 26.10.1999 12:40:45

var P: TPicture;
begin
P := TPicture.Create;
P.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
Printer.BeginDoc;
try
Printer.Canvas.Draw(KamX, KamY, P.Graphic);
finally
Printer.EndDoc;
P.Free;

KamX, KamY jsou souradnice leveho horniho rohu obrazku na papire.
Pokud chci zmenit velikost obrazku, pouziju:

Printer.Canvas.StretchDraw(
Rect(KamX, KamY, Sirka, Vyska), P.Graphic);

Od: Mal� Dobromil [mailto:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
Odesl�no: 26. ��jna 1999 11:00
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> [...]

> serveru to uz tak jiste neni
> Jaro

Bezpecnost dat (opravneni uzivatele) [long]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.10.1999 12:41:17

Haj hou!

From: eL.. <eL_z_Prahy(zv)seznam(tec)cz>

> Nejde pak to heslo (at je kodovano jakkoliv) nejak ziskat treba z pameti
> pri praci z programu a nebo to odposlechnout z komunikace mezi klientem
> a aplikacnim serverem ?

Aaaaaaaahhhrrrrrrggggggghhhhhhh!!!!!!!!!!!!!! Neumis cist ?

Uz toho proboha nechme :o)

SQL Query a Read-Only data

[*] Michal Hlav�� - 26.10.1999 12:44:56

Zdravim,
preco ked vytvorim TQuery s Sql:

SELECT users.usmev2.*, users.dealeri.*
FROM users.dealeri RIGHT OUTER JOIN users.usmev2 ON users.dealeri.ID_dealer
= users.usmev2.Dealer
WHERE (((users.dealeri.Spravca)=3))

Napojim to na DBGrid, tak nejde mi editovat tieto data, lebo vraj su to
read-only data.

Dik

Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

Odchytavani oken

[*] rjunga(zv)oku-ka(tec)cz - 26.10.1999 12:46:30

Ahoj vsichni,
nevite nekdo, jak se da ve Windows (95, 98, NT) odchytit zobrazeni okna.
Nejde o standardni hlasku Windows. Je to klasicky form s titulkem, ctyrmi
tlacitky a nejakym textem. Ja bych potreboval nejakou funkci, ktera
zobrazeni tohoto okna jakkoli zachyti.

Dik, Roman J.

p.s. D4 nebo D5

Zmena jasu obrazku

[*] Petr�j Zden�k <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 26.10.1999 12:51:05

Jestli je to JPG nebo jakykoliv jiny format je celkem suma fuk.
Pokud chces menit pro efekt jas jakehokoliv obrazku tak aby ti to neblikalo
tak nemuzes menit jas obrazku v urcitem formatu ale musis
menit jas pomoci pouzite palety. Na ovladani palety barev jsou funkce
v API tak se podivej do helpu API. A nebo do zdrojaku nejake komponenty co
to umi jestli je takova nejaka treba na Torry nebo
na podobnych strankach. Myslim ze jsem tam kdysy nejakou takovou videl.

> [...]
> No a prave ted bych potreboval zmenit jas nacteneho obrazku
>
> Pripadne by pomohl kousicek kodu
>
> Predem moc dik za kazdou radu nebo napad

tlac BMP fajlu

[*] Petruj Zdenek <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 26.10.1999 12:58:24

Je nekolik zpusobu:
1. Pouzijes nejake tiskove sestavy treba QuickReport
2. Kreslis na Canvas tiskarny
3. Primo vytisknes plochu formulare na kterem je obrazek
zobrazen pomoci metody Print

Pozor ale na to ze rozliseni tiskarny je temer vzdy mnohem
vetsi nez rozliseni displaye - takze pokud bitmapu neprizpusobis
tak ti na tiskarnu vyleze strasne mala.

> [...]
>
> nevie ma niekto nakopnut ako vytlacim BMP file na tlaciaren???
> mozno je to trivialna a blba otazka, ale clovek nemoze fsetko vediet

tlac BMP fajlu

[*] petr.fischer(zv)email(tec)cz - 26.10.1999 13:02:09

> noooooo, uvazoval som nad takym postupom, lenze dobre by bolo keby sa to
> zaobislo bez formu, bez zobrazenia jeho, ale skousnem to takym sposobom,
> pretoze fakt tbitmap ani ostatne nemaju metodu print

Takhle neeee...

var
b: TBitmap;
begin
b := TBitmap.Create;
b.LoadFromFile("nevimcoanikde.bmp");
try
Printer.BeginDoc;
try
Printer.Canvas.CopyRect(Rect(0, 0, b.Width, b.Height),
b.Canvas, Rect(0, 0, b.Width, b.Height));
Printer.EndDoc;
except
Printer.Abort;
b.Free;

Nezkousel jsem to, ale melo by to takhle nejak byt. S rozmerama obrazku si
uz musis pohrat sam (centrovani na strance, zvetseni, vejde se na stranku?
apod.).

> [...]

> LoadFromFile, dej tomu vlastnost AutoSize a formu vlastnost BorderStyle
> na bsNone a zkus natahnou obrazek a zavolat Form1.Print

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 26.10.1999 13:04:33

> [...]
> Heslem prave prihlasovaneho uzivatele tezko.
> Takze nejakym konstantnim heslem.
> To uz, ale mohu to heslo rovnou jenom XORovat :-(

Napriklad takovy PowerBuilder
uklada heslo k databazi v odkrytem tvaru do INI souboru. :-)

To samo o sobe nemusi byt katastrofalni problem (zvlast
kdyz se na takovy soubor nastavi pravo EXECUTE :-)

Ale ted vazne - souhlasim s Robem, nevidim duvod
snazit se krkolomne implementovat neco, co uz existuje
a je to proverene mnohonasobnym nasazenim.
Jedinou vyjimkou by snad mohla byt situace, kdy
potrebuji na jeden ucet namapovat vice logickych uctu,
ale to asi neni nas problem.

Jura

Zmena jasu obrazku

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 26.10.1999 13:19:38

V zasade jsou dve moznosti.
Pokud obrazek obsahuje barevnou paletu, je mozne manipulovat s paletou.
To je rychle a elegantni.
Pokud nema paletu, je mozne obrazek prevest na bitmapu a manipulovat
s jednotlivymi body. Je to reseni pomalejsi, ale tady asi nepujde o
rychlost.

> [...]
> No a prave ted bych potreboval zmenit jas nacteneho obrazku
>
> Pripadne by pomohl kousicek kodu
>
> Predem moc dik za kazdou radu nebo napad

D5 - Memory leak - ????????????

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 26.10.1999 13:20:11

D5 C/S (alebo Enterprise) nam pri kompilovani vacsieho projektu (nieco viac
ako 20 DLLs) spadne z hlaskou,
ze ma nedostatok pamate (Out of memory) Skomilujeme to na 3!!!! restarty D5
C/S
je jasne, ze po kompilacii sa pamat neuvolnuje (vycerpaju sa nevycerpatelne
zdroje v NT ;o)

takze pri normalnej praci po nejakej hodine az troch, zalezi na intenzite
kompilacie
treba D5 C/S restartovat bezi to na NT4 sp5

Chcem sa opytat ci uz niekto videl predavat takyto produkt?
Nie je to nahodou zavazna chyba, ktora by mala branit distribucii?

olej

p.s. Kupim si auto za cenu 10xD5 C/S a vobec mi nebude vadit, ked budem
musiet
kazdych 10 kilometrov stat a pat minut cakat aby sa trosku ochladil motor.

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.10.1999 13:32:30

Haj hou!

From: OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk>

> [...]
>C/S
>je jasne, ze po kompilacii sa pamat neuvolnuje (vycerpaju sa nevycerpatelne

Jup, a kompilujete z IDE pres grupu nebo z prikazove radky ? Grupy v IDE
snad maji nejaky takovy problemek (uz si nevybavuji detaily, snad vypomuze
Petr Vones :o). Kompilace projektu o 50 DLL neni problem, pokud je volan
radkovy kompilator na jednotlive soubory (BAT soubor). U tehle metody jsme
zustali, neb jsme ji pouzivali v D3.

[...]

OT: prodej SW do zahranici

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 26.10.1999 13:40:28

Nazdarek,

omlouvam se za off topic, ale potreboval bych vedet, jestli nekdo z vas prodava software do zahranici, konkretne na Slovensko. Zajimalo by me, jak si za tento software nechavate platit. Napiste mi prosim na adresu mares(zv)sct(tec)cz.

Mirek

Zmena jasu obrazku

[*] Brabec Tom� <brabec(zv)nym.pvt(tec)cz> - 26.10.1999 13:46:12

Prosim, a jak lze manipulovat s paletou obrazku? A jak poznam, ze obrazek
ma barevnou paletu?
Dik Tom

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vaclav Krmela [mailto:krmela(zv)pecomp(tec)cz]
Odesl�no: 26. ��jna 1999 13:20
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Zmena jasu obrazku

> [...]

> No a prave ted bych potreboval zmenit jas nacteneho obrazku
>
> Pripadne by pomohl kousicek kodu
>
> Predem moc dik za kazdou radu nebo napad

tlac BMP fajlu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 26.10.1999 13:48:02

co zkusit

uses ... Printers;

Printer.canvas.Draw(x,y,Bitmap);

Zf

> [...]
> zaobislo bez formu, bez zobrazenia jeho, ale skousnem to takym sposobom,
> pretoze fakt tbitmap ani ostatne nemaju metodu print

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

tlac BMP fajlu - bez formu

S tim formem je to dost prasacky napsany.

Takze ja pouzivam tendle zpusob : (da se to udelat i ciste pres WinAPI ale
takhle je to pochopitelnejsi)

uses Printers;

var Image:TPicture; //dala by se pouzit i TBitmap ale takhle je to
univerzalnejsi

begin

Image:=TPicture.Create;
Image.LoadFromFile('xxx.bmp');

Printer.BeginDoc;
Printer.Canvas.Draw(0,0,Image.Graphics);
Printer.EndDoc;

end;

Je to z lebene takze tam asi budou chyby a neuvolnuje to prostreky atd. ale
dulezite je to printer.begindoc ,
pak namalujes na printer.canvas co potrebujes a pak das printer.enddoc a uz
to leze.

Radek

> [...]
> zaobislo bez formu, bez zobrazenia jeho, ale skousnem to takym sposobom,
> pretoze fakt tbitmap ani ostatne nemaju metodu print

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 26.10.1999 14:11:11

Tak sme to mali aj my ale chceme vyuzit nove (NEFUNKCNE) vlastnosti
kompilacie skupiny projektov
ale tento problem je pri akejkolvek kompilacii v IDE (teda v IDE sa po
kompilacii neuvolnuje pamat)
nebudem predsa pouzivat makefile na nieco co robim a testujem v IDE

olej

OT: Jak to resite vy

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 26.10.1999 14:17:17

Vazeni,

zajimalo by me, jak resite nasledujici problem se zakazniky. Jak jsem psal v minulem prispevku, chyba Runtime error 217 byla zpusobena starou verzi Windows, ktera ma spatnou podporu OLE. Jeden z nasich zakazniku se vsak zacal velmi rozcilovat, ze si kvuli nam nebude upgradeovat Windowsy a at ten program udelame, aby fungoval i u nej na starych Windowsech. Program vsak pada ve standardni funkci delphi TAutoObjectFactory.Create. Samozrejme nam chce program hodit na hlavu a vratit penize a kdovi jeste vsechno. Ostatne na jeho pocitaci nejde ani nainstalovat MS Explorer, protoze to spadne hned pri instalaci, ale to mu nevadi, protoze pry internet nikdy mit nebude. Jak takove problemy resite?

J. Nadhera

D5 - Memory leak - ????????????

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.10.1999 14:27:59

Haj hou!

>ale tento problem je pri akejkolvek kompilacii v IDE (teda v IDE sa po
>kompilacii neuvolnuje pamat)

To snad ne ? Normalne kompilujeme v IDE jako draci 1000x za den (osobne
pouzivam kompilaci jako spellcheck ,o) a zadny takovy problem nikde nemame
(Win98, NT4 a NT2000). Pouze ty grupy (kdyz jsou v tom i balicky) zlobi.

[...]

Jak to resite vy

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 26.10.1999 14:33:52

Haj hou!

From: Jaroslav Nadhera

[...]

Ja bych nebyl mekkej a nakukal mu, ze v tech starech Woknech jsou chyby (coz je koneckoncu pravda :o) a ze program proste kvuli tomu jet nemuze. Proste chyba je na te druhe strane :o) U tohoto druhu zakazniku by jiny postup vedle k nekonecnym a nikam nevedoucim tahanicim. Mno, a kdyz nepovoli, tak bych mu koupil novy wokna ze svyho (upgrade), porad by me to vyslo levneji nez zgruntu prepisovat aplikaci.

[...]

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 26.10.1999 14:35:14

nevim to jiste, ale myslim, ze to ze potrebujes ten form mit neznamena,
ze jej uzivatel musi videt, neni liz pravda?

> [...]
> sposobom,
> pretoze fakt tbitmap ani ostatne nemaju metodu print

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 26.10.1999 14:35:30

podivej se na TPrinter.Canvas.Draw nebo TPrinte.Canvas.StretchDraw

pouzival jsem to takhle:

var Znak : TBitmap;R : TRect;
begin
Znak := TBitmap.Create;
Znak.LoadFromFile (jmeno souboru)
R.Left := ...
R.Right := ...
R.Top := ...
R.Bottom := ...
Printer.Canvas.StretchDraw (Znak);
Znak.Free;

Od: Miroslav BARICA [mailto:barica(zv)mail.matador.sk]
Odesl�no: 26. ��jna 1999 12:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: tlac BMP fajlu

Mal� Dobromil wrote:

> [...]
> LoadFromFile, dej tomu vlastnost AutoSize a formu vlastnost BorderStyle
> na bsNone a zkus natahnou obrazek a zavolat Form1.Print

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.1999 14:52:18

A nemas tam nahodou RES polozky v ruznych jazykovych mutacich ?
Tenhle problem jsem mel v D5 ja. Reseni na to zatim asi neni.
Chyba je v modulu RLINK. Hlaseny to u Inprise je.
Muj projekt sice D5 prelozi, ale sebere a nevrati 60 MB.
Takze je to zrali na restart ... :-(

Od: OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 26. ��jna 1999 13:20
P�edm�t: D5 - Memory leak - ????????????> D5 C/S (alebo Enterprise) nam pri kompilovani vacsieho projektu (nieco viac
> [...]
> musiet
> kazdych 10 kilometrov stat a pat minut cakat aby sa trosku ochladil motor.

[*] Mitko Mit�v <mitev(zv)foresta(tec)cz> - 26.10.1999 14:58:09

Je to tak, protoze TQuery vraci pouze read-only cursor. Pokud chces
editovat pres TQuery musis nastavit jeho property CachedUpdates na true a
dale vytvorit komponentu TUpdateSQL, kde nadefinujes SQL prikazy pro update,
insert a delete zaznamu. Ten potom napojis na TQuery pres property
UpdateObject.

S pozdravem

Mitko Mitev, FORESTA SG a.s.
www.foresta(tec)cz
e-mail:mitev(zv)foresta(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: Delphi F�rum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. ��jna 1999 14:33
P�edm�t: SQL Query a Read-Only data

> [...]
>
>Dik
>
> Michal Hlavac
>Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

Jak napsat 'patch'

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 26.10.1999 15:12:14

Na http://www.pocketsoft.com/ je software na patche a je k nemu i interface
pro Delphi.

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

> [...]
> a jejich odlisnosti zapise do souboru C, druhy program by m�l precist
> soubor C a puvodni soubor (A) prepsat na soubor novy (B) ... neco jako

D5 - Memory leak - ????????????

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 26.10.1999 15:27:29

To je presne ono ale RES nemame v roznych jazykoch
mozno nejake komponenty, do uvahy pripada asi RXLib

olej

OT: Jak to resite vy

Ja je resim jednoduse - snazim se programovat s co nejmensim poctem veci
ktere nejdou na standardnich W95
(tj. Windows 95 a ne W95 OSR 2).

Jedine co sem byl ochoten akceptovat je knihovna ovladacich prvku protoze
se da updatovat i z meho instalatoru
nebo pomoci updatu od MS a BDE.

Jo hele - neni to nahodou problem s OLE? Alespon podle te metody me to tak
prijde - zkusil bych na tu masinu
seknout update DCOMu a treba to pomuze.

Podle me zkusenosti je zakaznik ochoten podstoupit vsechno pokud ho to nic
nestoji (coz neplati u upgradu Windows).

Ale stejne si nemuzu pomoc - podle mne to je jasne chyba programatora -
nejdriv si zjistim pro co programuju a
pak programuju (to ze ja mam na svem stroji W2000 asi neni zakaznikovi moc
platne a chtit na nem aby kvuli tvemu
programu (nevim za kolik penez) upgradoval vsechny Windows je dost velka
drzost).

Jako programator chapu ze je problem na to myslet ale myslim si ze ti nic
jineho nezbude.

Radek

> [...]
Explorer, protoze
> to spadne hned pri instalaci, ale to mu nevadi, protoze pry internet

Jak to resite vy

[*] Petr BRABEC <elra(zv)telecom(tec)cz> - 26.10.1999 15:55:44

Na stary W95 je servicepack, kde je oprava OLE + dalsi. Gratis se dalo ziskat CD (tusim ze od HotMail) a na serveru M$ bude taky.

Petr BRABEC
ELRA servis
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. ��jna 1999 14:52
P�edm�t: Re: Jak to resite vy

Haj hou!

From: Jaroslav Nadhera

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 26.10.1999 16:03:11

Pres property Palette: HPalette;
TBitmap.Palette, TGraphic.Palette a podobne, viz help Delphi.
Je-li Palette <> 0 obrazek ma paletu, je-li = 0, paletu nema.
Paletu maji obrazky s 256 a mene barvami,
viceberevne paletu nemaji.

> [...]
> Pokud nema paletu, je mozne obrazek prevest na bitmapu a manipulovat
> s jednotlivymi body. Je to reseni pomalejsi, ale tady asi nepujde o

WordPerfect

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 26.10.1999 16:16:44

Ahoj,
kdysi davno (asi 92-4) jsem byl prinucen pracovat s WP5 DOS.
Podarilo se mi tehdy rozkodovat cast WP formatu,
ale pracoval jsem s tim ve FoxPro. Mohl bych se podivat
do archivu (na jinem PC), a najit ten kus kodu.

### Krayzel Libor napsal dne 25 Oct 99, v 15:34 :
> Zdravim,
>
> nemate nekdo odkaz na popis formatu souboru dosovskeho WordPerfectu?

> [...]

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 26.10.1999 16:19:25

Napada mne pouzit jednoduche proxy se sledovanim
pruchodu dat. Nekdo tady uz neco takoveho inzeroval,
mrkni se do archivu.

### Milan Nemec napsal dne 26 Oct 99, v 10:19 :
> [...]
> opravte.
>
> Nejedna se mi o nejake hackerske - nelegalni pouziti.

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 26.10.1999 16:35:40

Testovat na ruznych instalacich a pote napsat do pozadavku na system, co to potrebuje.

Tak jednoduche je to napsane :o), horsi v praxi, clovek nikdy nevi. Takze jezdime, upravujeme, vymyslime, ...

Od: Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. ��jna 1999 15:34
P�edm�t: Re: Jak to resite vy

Haj hou!

From: Jaroslav Nadhera

[...]

PageControl - zmena poradistranek

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 26.10.1999 16:40:25

Muzete mi prosim poradit, jak v design modu zmenit poradi stranek v
PageControl? Za boha na to nemuzu prijit.

D4/Sp3.
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Blikani pri prekreslovani ListBox

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.10.1999 17:18:26

Ahoj,

nevite nekdo, jak zamezit blikani pri prekreslovani ListBox ? Je to
zpusobeno tim, ze ListBox pri zmene seznamu (napr. vymazani polozky)
nejprve vymaze cely ClientRect a pak ho znovu vykresli. Jde mu to nejak
zatrhnout ?

Bezici procesy na WinNT

[*] Honza Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 26.10.1999 17:36:32

Ahoj vsichni,
jak se daji zjistit bezici procesy na WinNT?
Na W95, W98 je to pomoci "Process32First" a "Process32Next", ale na NT na to
ne a ne prijit.

Predem diky!

S pozdravem
Honza Jochman

realtime programy

[*] Nade�da Chrap�iakov� <chrapciakova(zv)vuje.sk> - 26.10.1999 17:37:27

Ahoj,

kamarat ma nasledujuci problem, vedel by niekto poradit? :

Caute,
prosim o radu. Vie niekto z Vas, ako (A CI SA TO VOBEC DA) programovat
vo
Win NT (vo Win95/98 to asi nejde, ale isto neviem) robit realtime
programy,
t.j. programy, ktore nie su prerusovane inymi hlupostami a maju po
standardnych preruseniach najvyssiu prioritu. Potreboval by som tym
programom riadit laser, t.j. kazdu milisekundu posielat na riadiacu
dosku
lasera nejake udaje a nemoze to na par milisekund vypadnut. Robi sa to
nejak priamo v programe, alebo staci len nejako administrovat NT (tomu
moc
neverim)? Vopred diky za kazdu odpoved.

Nada

realtime programy

[*] Foldyna Jir� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.10.1999 18:00:29

Ahoj,

uloha tohoto typu neni resitelna pod zadnym desktopovym nebo serverovym
OS (a uz vubec ne, pokud OS pochazi od Billa G. :-)). Podobny problem -
ne rizeni laseru, ale snimani diskretnich hodnot v presne definovanych
casovych intervalech od 0,5 do 500 ms s povolenou odchylkou casovani 1%
a povolenym vypadkem 1 z 1000 - jsem resil pouzitim jednodeskoveho
pocitace s nemaskovatelnym prerusenim pripojenym na presny zdroj
kmitoctu. V obsluze NMI jsem resil pouze snimani diskretnich hodnot, ve
volnem case procesoru se namerene udaje grupovaly a prenasely siti na
nadrizeny pocitac, z nehoz se rovnez prenasely potrebne udaje pro rizeni
mereni.

> [...]
> lasera nejake udaje a nemoze to na par milisekund vypadnut. Robi sa to
> nejak priamo v programe, alebo staci len nejako administrovat NT (tomu

Jak to resite vy

[*] Bohdan Pomsah�r <bpomsahar(zv)nocomment.sk> - 26.10.1999 18:04:26

Onoho casu som z www.microsoft.com stiahol vsetky mozne updaty a vsetko cosa dalo (asi 25MB) a myslim si ze po instalacii tychto zaplat by sa dana chyba mohla odstranit (takto som riesil podobny problem jeden podobny problem a zatial - raz- to fungovalo).

Bohdan Pomsahar
[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 26.10.1999 18:25:10

Kazda stranka TTabSheet ma property PageIndex.

> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 26.10.1999 18:56:56

TabSheet ma property PageIndex ...

Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 26. ��jna 1999 16:40
P�edm�t: PageControl - zmena poradistranek

> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)tulipan.vse(tec)cz> - 26.10.1999 20:11:43

On Mon, 25 Oct 1999, Pavel Skalicky wrote:

> Zdravim.
> Nemate nekdo nahodou nejakou komponentu (nebo funkci pro Delphi/Win),
> ktera umozni cist retezce pres zvukovou kartu ?

stahni si ftp://delphi-jedi.org/api/j_sapi.zip
V Readme.doc se dozvis, co dal...x
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Zjisteni swapovaciho souboru

[*] Petr Vaclavek <bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 26.10.1999 19:38:57

Ahoj

Nevite nekdo jak zjistim, kde je swapovaci soubor windowsu
(win386.swp - aspon tak se jmenuje u 95tek, ale pokud je na pevno tak
si myslim uzivatel muze vybrat, kam ho dat, jinak je v
C:\windir\...).
Samozrejme bych to potreboval programove (najka Api funkce na to snad
bude, v registrech jsem to nenasel).

Petr

==< Petr Vaclavek >---- --- --- -- -- - - -
====-----( mailto: bla(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz )-- - -
`=====--( http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla )-- - -
`======--- ------ ---- --- -- -- - - -

Zjisteni swapovaciho souboru

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 26.10.1999 21:15:17

At 19:38 26.10.1999 +0100, Petr Vaclavek wrote:
> [...]
>(win386.swp - aspon tak se jmenuje u 95tek, ale pokud je na pevno tak
>si myslim uzivatel muze vybrat, kam ho dat, jinak je v
Citace z Resource Kit pro 95:

..To change the location for the swap file in this configuration, add a pagingfile=path entry in the [386Enh] section of the SYSTEM.INI file that is stored in the machine directory.

..The following tables list entries that are retained in SYSTEM.INI for compatibility with applications written for earlier versions of Windows.

SYSTEM.INI Entries Retained and Supported in the User Interface

[386Enh]:
Paging
PagingDrive

Citaci z Resource Kitu pro NT si najdi sam...

Bezici procesy na WinNT

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 26.10.1999 21:18:15

At 17:36 26.10.1999 +0200, Honza Jochman wrote:
>Ahoj vsichni,
>jak se daji zjistit bezici procesy na WinNT?
>Na W95, W98 je to pomoci "Process32First" a "Process32Next", ale na NT na to
>ne a ne prijit.

Nasledujici kod proleze seznam modulu pripojenych k volajicimu procesu...

library LibLstNT;

{$R *.res}
uses
Windows,
psapi;

procedure EnumModules(EnumProcPtr:pointer; Data:pointer);stdcall;
var
EnumProc:procedure (module:PChar; Data:pointer);stdcall;
handle,module:THandle;
list:pointer;
cbNeeded:integer;
i,count:integer;
buffer:array [0..MAX_PATH] of char;
begin
(zv)EnumProc:=EnumProcPtr;
handle:=GetCurrentProcess;
GetMem(list,65536);
if not EnumProcessModules(handle,list,65536,cbNeeded) then cbNeeded:=0;
count:=cbNeeded div sizeof(HInst);
for i:=0 to count-1 do begin
module:=PHInst(PChar(list)+i*sizeof(HInst))^;
if GetModuleFileNameEx(handle,module,(zv)buffer,sizeof(buffer))>0 then
EnumProc((zv)buffer,Data)
else
EnumProc('System',Data)
end;