Odchytavani oken

[*] Mojmir Nemecek <xmojmr(zv)volny(tec)cz> - 26.10.1999 21:22:34

At 12:46 26.10.1999 +0200, rjunga(zv)oku-ka(tec)cz wrote:
>Ahoj vsichni,
>nevite nekdo, jak se da ve Windows (95, 98, NT) odchytit zobrazeni okna.
>Nejde o standardni hlasku Windows. Je to klasicky form s titulkem, ctyrmi
>tlacitky a nejakym textem. Ja bych potreboval nejakou funkci, ktera
>zobrazeni tohoto okna jakkoli zachyti.

Muzes pozorovat seznam oken nebo naslouchat toku zprav (SetWindowsHookEx)...

Nokia Cellular Data Suite

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.1999 22:49:41

Ahoj,
nevite nekdo, jak posilat a prijimat SMS prostrednictvim aplikace v
Delphi a kde by se daly ziskat informace o tom, jak zachazaet s tema
dvema modemama, co mi narostly v PC po instalaci NCDS?

Power Point prezentace na formulari

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.1999 22:56:01

Ahoj,
pred casem jsem si tady nechal poradit jak zachazet s PowerPointem
pres OLE. Jenze ja bych potreboval, aby mi PP prezentace bezela na
jednom formulari v me aplikaci a nic dalsiho z PP uz nechci videt.
Ostatne by se spise nez PP mel asi pouzit jenom PP Viewer. Nevite
nekdo jak na to?
P.S. W95/98, Delphi 3

Aplikacni logika was:autoincrement - Interbase

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:07:27

Polak Jiri wrote:

> Jde o dve veci, pointery a reference. Refernece jsou bezpecnejsi
> a pro OP staci (doufam, ze OP je mysleno objektove programovani).

Ne-e, zkratkou OP jsem myslel ObjectPascal.

> Myslim, ze pointery pri OP potreba nejsou.

Pokud mela veta znit "Pri objektovem programovani nejsou pointery potreba",
tak je to vcelku nesmysl. Jsou situace, kdy se napriklad pri implementaci
nejake metody hodi daleko vic pouzit pointer (treba pri praci s retezci).
Dale, pokud se bavime o ObjectPascalu ci C++ tak to vlastne nejsou "ciste"
objektove jazyky. Umoznuji urcity mix OOP a proceduralniho programovani,
v praxi se bez pointeru tezko obejdes (staci se podivat do zdrojaku VCL).

> To zalezi na tom, co delam. Pokud delam neco, kde takove
> "nebezpecne" konstrukce nejsou potreba, tak mi jejich pouzivani
> prinese maximalne tak problemy, kdyz udelam chybu.

To ano.

> Vyhodu zadnou. To, aby nikdo z teamu tyto konstrukce nepouzival,
> zajistit nelze. Vzdycky se nekdo najde ... :-(

Dobre, ale mam z toho pocit, ze chces aby je nepouzival i v pripade, ze
je to v danem miste vyhodnejsi.

> A asi ma kazdy sve zkusenosti napr. se zapomenutou dealokaci
> nejakeho kusu pameti. (Tady bych vyzdvihl Javu, ktera
> mi pripada dost silna a pritom nema pintery ale pouze reference
> a programator pouze alokuje, instance objektu se dealokuji samy)

Podobne vlastnosti lze dosahnout s COMem.

> Skrz me vlastni chyby jde napric vyvoj v teamu.
> Lide jsou neukazneni, zapometlivi, atd... a kazdy ucastnik
> ma jine navyky. Vedle vetsiho nebezpeci chyb plynouci
> z rozdilne urovne znalosti clenu teamu vidim nevyhodu
> jazyku se sirsimi vyrazovymi prostredky jeste v tom,
> ze umoznuje nekterym jedincum nesmyslne "blysknout se svymi
> nadstandardnimi znalostmi". A znam pripady, kdy se programovalo
> v Borland Pascalu a po odchodu cloveka se zjistilo, ze
> psal nektere sve casti kodu v direktive ASM. Pritom
> to nebyly veci, ktere by to vyzadovaly. Potom byly

Tezko posoudit, ale z vlastni zkusenosti vim, ze v dobe 16-ti bitovych
prekladacu se muselo hodne veci psat primo v assembleru. Mel jsem tridy,
ktere byly temer cele implementovane v ASM. Ten narust vykonu byl potom
opravdu znacny a nechat uzivatele cekat minuty jen proto, ze se mi to na
obrazovce v Pascalu lip cetlo se mi nezdalo jako nejlepsi pristup....
Samozrejme bylo nezbytne nutne tyto casti kodu komentovat se zvysenou
peclivosti.

> jeho veci neprenositelne a nekdo je musel preprogramovat
> do srozumitelneho tvaru. (uznavam, ze ten priklad je prilis
> drasticky, ale skutecne se to stalo).

Pri prechodu na 32bit prekladace je to vyhodne reseni. Vysledny kod je uz
daleko efektivnejsi a assembler je opravdu nutny v podstatne mensim poctu
pripadu.

> (...)
> To jsou me duvody pro tvrzeni, ze pouziti jazyku s lepsimi
> vyjadrovacimi schopnostmi muze byt sice v nekterych
> pripadech vyhoda, v nekterych je to ale proklate velka
> nevyhoda a spise argument proti pouziti C++.

No, jediny argument proti pouziti C++ je myslim ten, ze soucasna uroven
ObjectPascalu uz je temer tak dobra jak C++, takze "pascaliste" uz maji
stejne dobry jazyk k reseni problemu jako jejich kolegove od cecek.. :-)

tlac BMP fajlu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:09:22

Miroslav BARICA wrote:

> uz som sa raz ozyval, skusim este raz.
>
> nevie ma niekto nakopnut ako vytlacim BMP file na tlaciaren???

Ahoj,

Jedna z moznosti je treba pomoci QuickReportu, viz priklad:

ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/Other/DelphiDays99_QuickReport.zip

OT: Jak to resite vy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:10:29

> [...]
> Windows, ktera ma spatnou podporu OLE. Jeden z nasich zakazniku se vsak
> zacal velmi rozcilovat, ze si kvuli nam nebude upgradeovat Windowsy a at
> ten program udelame, aby fungoval i u nej na starych Windowsech. Program
> vsak pada ve standardni funkci delphi TAutoObjectFactory.Create.
> Samozrejme nam chce program hodit na hlavu a vratit penize a kdovi jeste
> vsechno. Ostatne na jeho pocitaci nejde ani nainstalovat MS Explorer,
> protoze to spadne hned pri instalaci, ale to mu nevadi, protoze pry
> internet nikdy mit nebude. Jak takove problemy resite?

Ahoj,

Prvni prakticky pouzitelne Windows95 byly az OSR2, pokud pouziva betaverzi,
at pocita s tim, ze plno veci nepobezi. Tusim ze se ted ale da nekde od M$
stahnout update na OSR2, at to zkusi. Nebo mu kupte nove Windows, vyjde to
casove i financne asi lepsi. A reci typu ze Internet mit nikdy nebude ....
:-)))

Blikani pri prekreslovani ListBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:10:49

Foldyna Ji�� wrote:

> Ahoj,
>
> nevite nekdo, jak zamezit blikani pri prekreslovani ListBox ? Je to
> zpusobeno tim, ze ListBox pri zmene seznamu (napr. vymazani polozky)
> nejprve vymaze cely ClientRect a pak ho znovu vykresli. Jde mu to nejak
> zatrhnout ?

Ahoj,

Mohlo by to jit osidit takhle (D4 a D5):

ListBox1.DoubleBuffered := True;

realtime programy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:10:00

Nade�da Chrap�iakov� wrote:

> Ahoj,
>
> kamarat ma nasledujuci problem, vedel by niekto poradit? :
>
> Caute,
> prosim o radu. Vie niekto z Vas, ako (A CI SA TO VOBEC DA) programovat
> vo
> Win NT (vo Win95/98 to asi nejde, ale isto neviem) robit realtime
> programy,
> t.j. programy, ktore nie su prerusovane inymi hlupostami a maju po

Ahoj,

Ve viceulohovych operacnich systemech tohle pujde tezko. Udajne by neco
takoveho mohlo jit pomoci driveru (v kernel modu), ale moc bych tomu
neveril. V tehle pripadech je lepsi vyrobit specialni HW se kterym se
pak bude pomoci Windows jen komunikovat.

sledovani dat v siti (legalni pouziti)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:11:36

Milan Nemec wrote:

> Ahojte,
>
> nevite jak by se dalo udelat sledovani dat v siti,
> abych mohl zjistit kolik MB jsem stahl z Inetu.
>
> Jak jiste vite, celkem slibne se rozbiha moznost
> pripojeni se k internetu pres kabel (kabelova televize).

Ahoj,

Pokud vim, tak provideri kteri poskytuji pripojeni pres pocitane linky
maji vzdy sluzbu, kde si muzes zjistit aktualni stav (tedy ten, podle
ktereho ti to pak budou pocitat).

D5 - Resource leak pri TTreeView.OnCustomDrawItem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:11:31

Pavel Cisar wrote:

> Haj hou!
>
> Nejspise vas nepotesim, ale stejnou chybou pry trpi nejen TTreeView, ale i
> TListView a TToolBar. Oprava by mela byt v prvnim patchi na D5 (snad do
> konce roku).

Ahoj,

Je to tak, ten problem patrne souvisi s "Advanced custom drawing". Kdyz jsem
ten termin videl poprve, tak jsem si predstavoval neco monstrozniho :-) Jde
vsak jen o vytazeni novych vlastnosti COMCTL32 do udalosti VCL komponent.
Problem je, ze u vetsiny komponent to nefunguje, puvodne jsem myslel, ze je
to chyba VCL, ale tentokrate ma cerneho Petra Microsoft, zkratka tam maji
chybu a ty zpravy se jim nevolaji. To vsak nic nemeni na tom, ze je tam ten
problem s neustalym vytvarenim fontu, ktery se neuvolnuje (to uz je chyba
Borlandu).

Bezici procesy na WinNT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:11:02

Honza Jochman wrote:

> Ahoj vsichni,
> jak se daji zjistit bezici procesy na WinNT?
> Na W95, W98 je to pomoci "Process32First" a "Process32Next", ale na NT na to
> ne a ne prijit.

Ahoj,

V NT4 to musis delat pomoci funkci v knihovne PSAPI, viz odkaz:

http://www.wilsonc.demon.co.uk/delphi.htm (NT Specific Components)

Mozna uz by stalo za pokus, udelat obecnou tridu, ktera bude zjistovat
seznam bezicich procesu nezavisle na OS :-)

Odchytavani oken

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.10.1999 23:16:24

rjunga(zv)oku-ka(tec)cz wrote:

> [...]
> Nejde o standardni hlasku Windows. Je to klasicky form s titulkem, ctyrmi
> tlacitky a nejakym textem. Ja bych potreboval nejakou funkci, ktera

Jedna z moznosti je si zjistit tridu a nazev toho okna a pak periodicky
v urcitych casovych okamzicich zjistovat jeho existenci. Dalsi moznost
je pouziti hook funkci, ale to neni uplne nejjednodussi a navic to ma i
nepriznivy vliv na beh celeho OS.

Zmena jasu obrazku

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 26.10.1999 23:31:09

Ahoj,
nasel jsem, co se tyka manipulace s obrazky, zajimavou vec. Jmenuje
se to FastLib a tady je autor a URL, odkud jsem to stahnul :

Gordon A. Cowie
www.jps.net/gfody

Je to se zdrojakama, demem a helpem.
Vaclav Sazima

Brabec Tom� wrote:

> Ahojky,
> Potreboval bych se dozvedet, jestli lze u obrazku .JPG nebo .JPG behem
> programu zmenit jas (respektive obrazek potrebuji ztmavit jakoze se stmiva).
>
> Napr:
> Image.Picture.LoadFromFile('Nebe.jpg');
> No a prave ted bych potreboval zmenit jas nacteneho obrazku
>
> Pripadne by pomohl kousicek kodu
>
> Predem moc dik za kazdou radu nebo napad
> [...]

Problem s ADO a ulozenou procedurou

> Aka je vyhoda tychto komponent oproti povedzme Adonisu?
> Nenasiel som tam moznost pripojit tieto komponenty
> k TDataSource, a tym padom nie je mozne pouzit uz hotove
> DB komponenty, ako napr. DBGrid.

Vyhoda je v tom, ze odpada rezia tykajuca sa TADODataSetu,
cize je to rychlejsie a su urobene komponenty pre vsetky ADO 2.1
objekty s kompletnymi properties, events, metods.
Moze sa to pouzit vsade tam, kde sa nevyzaduje DataSet pripadne
sa pozaduje priamy pristup cez ADO z dovodu rychlosti.
ADO komponenty sa daleko jednoduchsie pouzivaju sko samotne
ADO, napr. otvaranie recordsetu, co je dost komplikovana
metoda v ADO sa da urobit interaktivne pomocou ADORecordset
komponenty. Verzia 1.0 ADOCS komponentov je uz na mojej stranke
http://www.cybermagic.co.nz/winsoft

Erik Salaj

Query a View

[*] Michal Hlav�� - 27.10.1999 03:10:36

Zdravim
nevie niekto, ako by som napojil tzv. View zo Servera na DataSource. Mala by
to byt nahrada za Query. Sql sa robi priamo na serveri a neposiela sa z
Aplikacie. Pretoze ked mam 3 SQLQuery, tak mi aplikacia uplne padne. AJ to
neviem preco. Ked ich navzajom kombinujem po dva, vsetko ide, ale ked ich
dam dokopy vsetky tri, tak to spadne s ani nie chybou, ale s info access
violation at xxxyyy.
Neviem, ci aj ine SQLservery podporuju view, ale ja mam
D3, Sybase SQL Anywhere 5.0, BDE

Vdaka

Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

Query a View

[*] Mitko Mit�v <mitev(zv)foresta(tec)cz> - 27.10.1999 07:50:16

Ahoj,
view z SQL serveru by mely byt videt jako normalni tabulky. Proto si vytvor
komponentu TTable, te nastav DatabaseName na pozadovanou datatbazi a
TableName na nazev daneho View (melo by se objevit v seznamu tabulek dane
databaze). Potom uz napojeni na Datasource je hrackou. S �View potom
pracujes jako s tabulkou az na ukladani a editovani hodnot. Pokud toto
potrebujes musis jeste pouzit TUpdateSQL a nastavit property CachedUpdates
na true.

S pozdravem

Mitko Mitev, FORESTA SG a.s.
www.foresta(tec)cz
e-mail:mitev(zv)foresta(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: Delphi F�rum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. ��jna 1999 5:31
P�edm�t: Query a View

> [...]
>
>Vdaka
>
> Michal Hlavac
>Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

OT: Boot Manager

[*] Bednar��k Dalibor - 27.10.1999 08:08:35

AHOJ
Predem se omlouvam za uplny Offtopic.

Jedna se mi jak vyresit bootovani v techto pripadech....

1)
Kdyz mam dva fyzicke disky

2)
Nebo Jeden fyzicky rozdelen na nekolik logickych....

Na kazdem disku bych chtel mit jinej system a mezi nima podle potreby nastavovat bootovani.
Co vsechno musim mit nastaveno, nebo prispsobeno....
Existuji nejake utility....

Predem moc diky...

Dalibor

Drag & Drop

[*] Milan Kotaska <mkotaska(zv)post(tec)cz> - 27.10.1999 08:17:35

Ahoj.
Prosim o pomoc s problemem reseni drag & drop.

1. Mam dva listboxy (multiselect) a potrebuji "pretahovat" vybrane polozky z
jednoho LB do druheho a naopak.

2. Na formulari mam umistenou visualni komponentu, kterou potrebuji po tomto
formulari "pretahovat".
Toto pretahovani by melo fungovat podobne jako v CorelDraw tj. po vybrani
objektu (komponenty) by s nim melo jit po formulari pohybovat. Toto
pohybovani by melo byt umozneno, napr. po pri stitku CTRL a tazeni, pouze v
jedne souradnici (podobne jako v CorelDraw).

Pokud ma nekdo nejaky priklad nebo vi jak na to, prosim, ozvete se.

Milan KOTASKA
mkotaska(zv)post(tec)cz

OT: Jak to resite vy

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.10.1999 08:22:05

Jaroslav Nadhera wrote:

> [...]
> ani nainstalovat MS Explorer, protoze to spadne hned pri instalaci,
> ale to mu nevadi, protoze pry internet nikdy mit nebude. Jak takove

:-) V tomto pripade bych ho budto presvedcil na update, nebo vratil
penize. Pro dalsi zakazniky bych rovnou podminil minimalni stav
Woken. To by pak take nekdo mohl chtit upravit program pro Win
3.1. :-O

autoincrement - Interbase

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 27.10.1999 08:27:06

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri [mailto:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 26. ��jna 1999 8:23

V pripade ochrany pravem EXECUTE jsem spatne argumentoval,
nebylo jednoznacne receno, ze mam na mysli online pripojeni
k centralni databazi s tim, ze klientska aplikace je fyzicky
umistena na klientskem pocitaci.

S Robertem jsme si vec vyrikali po soukrome linii,
mam jeho svoleni uvest zde jeho odpoved:
(vyse uvedena oprava je reakci na tuto odpoved,
dale doufam, ze se uz k tematu nebudeme vracet)

> Aha pokud je nekdo online po modemu pak mas
> samozdrejme pravdu (ale nepsal jsi ze jsou online po modemu).
> Ale prece jen, psal jsi neco o lidech v terenu popr.
> u klientu a tam podle mne pripada v uvahu jen uplny
> offline, ne?

Jinak se mu chci omluvit za toto rypnuti

> Rob zapomnel prikopirovat neco z me odpovedi :-)

V dobe, kdy Robert psal prispevek do konference, neobdrzel
jeste moji odpoved na dany argument, ackoliv mezitim
uplynulo 38 h 46 min.

Za druhe, nebylo by od Roberta eticke, kdyby moji odpoved
pouzil bez meho souhlasu, poznamku jsem myslel spis
tak, ze mne rozladilo, ze tu odpoved nezohlednil
a pritom pouzil stejnou vyhradu, aniz by mi na me
"rozumne argumenty" :-) neco namitnul.

Omlouvam se tedy Robertovi, chyba byla na me strane.
Predpokladal jsem neco, co se pozdeji ukazalo jako mylne
a ja si to neoveril. Jsem bohuzel asi trochu naivni,
mam tendenci duverovat sluzbam, ktere mi dlouhou dobu
funguji bez problemu.

Jura

realtime programy

[*] Lubomir RACKO <LRacko(zv)vsz.sk> - 27.10.1999 07:29:15

> [...]
>neveril. V tehle pripadech je lepsi vyrobit specialni HW se kterym se
>pak bude pomoci Windows jen komunikovat.
Nieco podobne som skusal, problem bol tie data dostat do PC, prave koli realtimovemu spracovaniu a hlavne zobrazeniu ... , vysledok - nepomohol ani externy HW. Snad ten VXD driver pre odchyt preruseni, napr. od ser. linky, potom by mozno bolo mozne zavesit jednoduchy obvod na ser. linku, ktory by generoval prerusenia a tym zabezpecil aj na viaculohovom OS presne casovanie procesu obsluhy periferie, alebo naco to vlastne treba. Takyto VXD driver, jednoduchy a hlavne FREEWARE som vsak zatial nikde nenasiel, je ich sice dost, vsetky su vsak platene, alebo ako free iba polofunkcne dema , a v delphi sa VXD napisat neda ... Ak tu je niekto, kto ma jednoduchy driver VXD , a je FREE , pochvalte sa. Lubo Racko.

tlac BMP fajlu

[*] Slab� Petr (Pilsen) <slaby(zv)kadel(tec)cz> - 27.10.1999 08:34:14

Slab�, Petr (Pilsen), 27.10.1999 08:32:23
A co treba takhle, (vola se to
StretchDrawBitmap(mybitmap, Printer.Canvas.Handle, left, top, width, height);

{ ******************************************************************** }
{ This routine prints a bitmap into a target rectangle,
designated by x/y coordinates ( top/left ) and wide/high
( width/height )
}
procedure StretchDrawBitmap(Bitmap: Graphics.TBitmap; dc: hdc; X, Y, wide, high: longint);
var
Info: PBitmapInfo;
InfoSize: Integer;
Image: Pointer;
{$IFDEF WIN32}
ImageSize: DWORD;
{$ELSE}
ImageSize: LongInt;
{$ENDIF}
begin
with Bitmap do
begin
GetDIBSizes(HBitmap(Handle), InfoSize, ImageSize);
GetMem(Info, InfoSize);
try
GetMem(Image, ImageSize);
try
GetDIB(Handle, bitmap.Palette, Info^, Image^);
{ Notice that StretchDIBits takes care of banding.
Also, be warned that it really works better with printers --
some display adapters can't handle it! }
with Info^.bmiHeader do
StretchDIBits(dc, X, Y, Wide,
High, 0, 0, biWidth, biHeight, Image, Info^,
DIB_rgb_COLORS, SRCCOPY);
finally
FreeMem(Image, ImageSize);
FreeMem(Info, InfoSize);

realtime programy

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 27.10.1999 08:50:40

Pro realtime aplikace existuji i viceulohove systemy a bezne se pouziva QNX.
To je realtime OS, ktery existuje uz vice nez 10 let a jadro systemu s GUI,
TCPIP podporou apod. se vleze na 1.44 MB disketu. Beha to i na i386 a i na
slabsim procesoru je to mhohem rychlejsi nez WIN NT.

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]

neveril. V tehle pripadech je lepsi vyrobit specialni HW se kterym se
pak bude pomoci Windows jen komunikovat.

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 27.10.1999 09:00:40

Zkusenosti s NCDS 1.1

NCDS se instaluje k fyzickemu portu (napr. COM2) a vytvori virualni port
(napr. COM3). Krome toho vytvori dva modemy DATA-FAX a VOICE, dle
pojmenovani je urceni jasne. S modemy by melo jit komunikovat pres TAPI nebo
(a to mi pripada lepsi) - primo pres virtualni com. Staci otevrit virtualni
port a pracovat jak s normalnim modemem pres standardni AT prikazy. Pro
ovladani telefonu pak existuje sada doplnkovych prikazu AT, ke ktere
existuje popis ve forme HLP souboru. Mam k dispozici, pokud je zajem, poslu
mimo konferenci.

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

From: Bednar��k Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz>
To: forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 27. okt�ber 1999 9:27
Subject: OT: Boot Manager

[...]

Aplikace na pozadi

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 27.10.1999 08:58:31

Jakym zpusobem lze v Delphi napsat aplikace, ktera bezi na pozadi, tzn. ze nema viditelne okno a neni
ani zobrazena v TaskBaru.
Pokud navrhnu formular a po spusteni aplikace mu nastavim Visible na false, tak na obrazovce problikne
a to ja nechci.

Ing. Radim Bro�ek

Vypis HW konfigurace

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.10.1999 10:12:43

Zdravim ucastniky konfy a mam jeden dotaz.

Uz jsem tento dotaz polozil nekdy minuly tyden, ale asi se neujal. Tedy jeste jednou:

Nevite nekdo, jak programove prinutit Wokna, aby mi vypsaly nastaven� konfigurace HW profilu.
A pokud vite, muzete mi poradit jak to udela? Existuje nejaka API funkce nebo jde o exportovanou funkci z nejake systemove DLLky?

Diky za radu.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================
[...]

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.10.1999 10:24:52

Omlouvam se za neuplny popis problemu, potrebuji to zaridit v D3...

> mu to nejak
>
> Ahoj,
>
> Mohlo by to jit osidit takhle (D4 a D5):
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> ListBox1.DoubleBuffered := True;

> Petr Vones, amatersky
> programator

problem s tlacou na nekonecny papier

[*] Ing. J�n Kuch�r�����!j��G - 27.10.1999 10:30:16

Caute
vo svojom programe potrebuejm pouzit tlac na nekonecny papier. Z urcitych programovych dovodou pouzivam tlac pomocou unitu printers a pomocou ASSIGNPRN, vsetko by bolo ok pre jednotlive listy papiera, ale pri tlaci na nekonecny papier mi najskor vytlaci asi jeden a pol strany potom dve strany prebehne a zase pokracuje v tlaci, takze sa chcem opytat ci sa musi tlaciarni nejako povedat ze sa jedna o tlac na nekonecny papier a ked ano tak ako. Pre uplnost k tlaci sa pouziva tlaciaren STAR s traktorom a je nastavena na nekonecnu tlac ( ked dam text do wordu a dam prikaz na tlac tak vsetko funguje ako ma ). Vopred vdaka za vsetky rady.
Ing. J�n Kuch�r
KIaR SjF TU Ko�ice
Park Komensk�ho 9, 041 27
tel. : 095/602 2589 mobil : 0905 229548
e-mail: kuchar(zv)tuke.sk

MS SQL 7, UpdateSQL s datumem

[*] mbartone(zv)Synthesia(tec)cz - 27.10.1999 10:31:55

Ahoj

mam D3 C/S a MS SQL 7 propojeno pres nativni link.

Jednoducha tabulka jen s datumem
Pres SQL nactu data do DBGridu
Chci vlozit nove datum (1.10.1999)

Konponenta UpdateSql

insert into pokus_datum
(datum)
values
(:datum)

Po Query1.ApplyUpdates; mi nahlasi chybu
General SQL errors. Syntax error converting datatime from character string.

Pokus si zalozim Query2

insert into pokus_datum
(datum)
values
('10.20.1999')

a udelam Query2.ExecSQL; vse je v poradku.

Co by se melo zmenit v komponente UpdateSQL aby datum ulozil ?

Milan

realtime programy

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 27.10.1999 10:40:37

> [...]
>neveril. V tehle pripadech je lepsi vyrobit specialni HW se kterym se
>pak bude pomoci Windows jen komunikovat.

presne tak, HW reseni je asi nejdokonalejsi (napr. nejaky jednocip), ale
kolega neco takoveho resil pomoci vlasniho VXD ovladace, ktery ma moznost
"zablokovat" ostatni procesy. Ovsem vytvorit takove VXD je neco co se vymyka
bezne programatorine.

Tomas

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Uvolneni instance formulare - caFree

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 27.10.1999 10:43:13

Ja som to vyriesil tak, ze som si vytvoril vlastny konstruktor, ktoreho
parametrom je aj premenna, do ktorej sa ma odkaz na vytvoreny formular
pridat: constructor Create(var Frm: TMyForm; AOwner: TComponent)
a v nom si odlozim smernik na Frm, cez ktory potom nastavim Frm na nil.
Navratovu hodnotu konstruktora uz potom nepouzivam (vytvoreny
formular priradim priamo do parametra Frm a pri volani namiesto
F:= TMyForm.Create(xxx) napisem iba TMyForm.Create(F, xxx).

Od: Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz>>Pro realtime aplikace existuji i viceulohove systemy a bezne se pouziva
QNX.
>To je realtime OS, ktery existuje uz vice nez 10 let a jadro systemu s GUI,
>TCPIP podporou apod. se vleze na 1.44 MB disketu. Beha to i na i386 a i na
>slabsim procesoru je to mhohem rychlejsi nez WIN NT.

Zdravim,

a jak se na to pisi aplikace ?

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

Error message 'No current record'

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 27.10.1999 10:51:37

Takto by to mohlo fungovat (nie som si isty ci aj pod Paradoxom):
INSERT INTO Ucty (Stredisko, Ucet, NadUcet, NazevUctu, NazevNadUctu)
SELECT DISTINCT ''' + Edit1.Text + ''' Ucet, NadUcet, NazevUctu, NazevNadUctu FROM Ucty
Od: Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 26. ��jna 1999 14:40
P�edm�t: OT: Jak to resite vy

[...]

J. Nadhera

Problem s ADO a ulozenou procedurou

[*] Hynek Svatos <svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz> - 27.10.1999 11:17:09

>volat Open metodu ani prikaz Active := True (co je to iste),
>ale miesto toho je potrebne pouzit ExecSQL:
>
> ADODataSet1.ExecSQL;
>
>Este jedno upozornenie: ADO ma problemy so storovanymi
>procedurami, ktore obsahuju pomocne tabulky (zacinajuce
>znakom #). Neviem, ci sa to uz neodstranilo, ale pametam
>sa, ze s tym boli problemy.

Ano s timto problemem jsem se osobne setkal a reknu vam, moc vodvazanej sem z
toho nebyl ...
Nastava to v pripade ze:
1) se pouziva pro komunikaci se serverem OLEDB provider
2) v lozene procedure se objevi prikaz INSERT INTO #tabulka EXEC nejaka
procedura, coz je konstrukce, kterou bych hrozne rad pouzival ...

Problem zmizi, jestlize se misto OLEDB providera pouzije ODBC provider.
Ten je ovsem mene chytry nez prvni jmenovany, takze zase dilema.
jedna se o chybu ADO, ktera by mela byt v nove verzi ADO odstranena.

Hynek Svatos
svatos(zv)kam(tec)czu(tec)cz

SetFocus a TTabbledNotebook

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.10.1999 11:25:49

Ahoj,

potrebuji upravit prechazeni mezi zalozkami TTabledNotebook (v Delphi 2).
Mam na kazde strance nejake TEdit komponenty a kontroluji spravnost
vyplnenych poli v OnExit procedurach. V pripade chybne vyplneneho pole
udelam v jeho OnExit procedure SetFocus a znovu ho opravim. Ovsem cvaknu-li
na ousko zalozky, a jsem-li na poli, ktere potrebuje opravit, tak se mi
procedura OnExit zavola 2x; jednou ve stare strance, SetFocus probehne
korektne a podruhe v nove strance a zahlasi se chyba, ze nemuze zamerit
neviditelne nebo skryte/zakazane okno. Zalozka ma tez svoji OnClick
proceduru. Lze to nejak osetrit?

Dekuji za kazdou radu

Jaro B.

Boot Manager

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 27.10.1999 12:06:01

Boot manager je obsazen ve Windows NT (4,2000),

psal dne 27 Oct 99, v 9:47 :

<smaller>No velmi dobry je system commander, ale ten je komercny. <bigger>

<smaller>Inak na SAC www servery je plno jednoduchsich a funkcnych program=
ov a free.<bigger>

<smaller> Bohdan<bigger>

ler>-----Original Message-----</bold>
phi-l(zv)fwd(tec)cz</underline></color>>
<bold>Date: </bold>27. okt=F3b
paraindent>

<bigger></paraindent>

techto pripadech....<bigger></paraindent>

/paraindent>

lik logickych....<bigger></paraindent>

ej system a mezi nima podle potreby nastavovat bootovani.<bigger></paraind=
ent>

bo prispsobeno....<bigger></paraindent>

></paraindent>

dent>

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Vypis HW konfigurace

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 27.10.1999 12:06:01

Kdyz nikdo jiny, tak treba aspon neco ode mne :-)
Urcite se to da vytahnout z registry.
koukni se na HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum

### Martin Lasevic napsal dne 27 Oct 99, v 10:12 :
> [...]
> Budovatelska 459
> Ostrava - Poruba, 708 00
> tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 27.10.1999 12:06:02

V archivu konfernece najdes nekolik reseni,
jinak doporucuji se podivat k nam na http://www.zds(tec)cz
v downloadu je unita Stealth, ktera to umi.

### Ing. Radim Bro�ek napsal dne 27 Oct 99, v 8:58 :
> [...]
> nema viditelne okno a neni ani zobrazena v TaskBaru. Pokud navrhnu
> formular a po spusteni aplikace mu nastavim Visible na false, tak na

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.10.1999 12:19:45

Ahoj,

v te komponente mas udalost OnChange.

procedure TFMDIRozpocet.TabbedNotebook1Change(Sender: TObject;
NewTab: Integer; var AllowChange: Boolean);

No a AllowChange Ti urcuje, jestli se ma prepnout na jinou packu.

> [...]

> korektne a podruhe v nove strance a zahlasi se chyba, ze nemuze zamerit
> neviditelne nebo skryte/zakazane okno. Zalozka ma tez svoji OnClick

MSSQL a BDE50

[*] Soft <Soft(zv)comacomp(tec)cz> - 27.10.1999 11:20:55

Ahoj vsichni

Muze mi nekdo poradit s pripojen�m na MSSQL 6.5.
Pripojeni po siti LAN nem�m probl�m i kdys zad�m IP MSSQL za proxi takze viditelnou z internetu. Pokud se pripojim pres modem tak BDE hlasi error ale nepise jakej.

Muze te mi prosim nekdo poradit jak nakonfigurovat BDE popr. MSSQL aby bylo mozne
se prihlasit pres modem??

V teto oblasti jsem bohuzel zacatecnik.

Dik
Zdenek Gracias

PageControl - zmena poradistranek

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 27.10.1999 12:24:53

Diky. Ja porad tahal mysi, hledal v contextmenu atd.

Karel Kral wrote:

> Muzete mi prosim poradit, jak v design modu zmenit poradi stranek v
> PageControl? Za boha na to nemuzu prijit.
>
> D4/Sp3.
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203
> E-Mail: mailto:kral(zv)purus(tec)cz, WWW: http://www.purus(tec)cz

Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Boot Manager

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 27.10.1999 12:39:23

Helou,
no ze dvou disku to nevim jestli je vubec mozne.
Co se tyka vuce partitions tak jde o to mit vice pripary partitions (napr.
fdisk z Linuxu), ale i zde existuji jista omezeni (napr. DOS musi byt
fyzicky na prvni partition, protoze vola natvrdo nejake misto na disku). No
a tyhle primary partitions naformatujes vlastnima OS a nastavis pro jednu z
nich aktivni pioznak (fdisk) a sezenes si programek, ktery umi nastavovat
priznak po nejake volbe (napr OSBOOT, LILO nebo PARTITION MAGIC). Co se
mapovani pismenek zatim jsem se nesetkal s boot managerem, ktery by umel
bootovbat z neceho jineho nez C, ale prej to jde.

Marek Soukup
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Bednar��k Dalibor
Odesl�no: 27. ��jna 1999 8:09
Komu: forum
P�edm�t: OT: Boot Manager

[...]

Objekt bez pointra

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 27.10.1999 13:12:45

Zdravim,

chcem sa spytat, ako sa da odvolat na objekt vytvoreny programom, na ktory neukazuje ziadna premenna a poznam iba jeho meno20
V procedure vytvorim objekt TEdit, dam mu meno ().name=EDIT1 a potom ho chcem poznat v celom programe pod nazvom EDIT1.
Da sa potom odvolavat napr. (cosi).caption:='aaa' , kde do cosi priradim "edit1" ???
Tu je podobna vec s DBeditom:

procedure TForm2.FormActivate(Sender: TObject);
var
f:integer;
pocet : integer;
begin
Pocet :=Tabulka.FieldCount;
Height:=Pocet*ROZTEC+100;
for f :=1 to Pocet do
Puka(f,SourceTabulka,Tabulka.FieldDefs[f-1].name);

// A TUTO BY SOM CHCEL NAPISAT :
// if (podmienka) then DBEDIT1.ReadOnly:=True;
// pripadne cosi:=dbedit1
// if (podmienka) then (cosi).ReadOnly:=True;

end;

procedure TForm2.Puka(f:integer;sourc:TDataSource; pole:String);
var
MyObj : TDBEdit;
begin
MyObj := TDBEdit.Create (self);
MyObj.Parent := self;
MyObj.Left := 180;
MyObj.Top := f*ROZTEC;
MyObj.Name := Tdbedit.ClassName + IntToStr (f);
MyObj.Visible := True;
MyObj.DataSource :=sourc;
MyObj.DataField :=pole;
end;

Problem s ADO a ulozenou procedurou

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.10.1999 13:29:21

Erik Salaj wrote:

> ADO komponenty sa daleko jednoduchsie pouzivaju sko samotne
> ADO, napr. otvaranie recordsetu, co je dost komplikovana

Mno, nemyslim si... Delphi komponenty mohou prinest vyhody
zejmena v propojeni na dalsi komponenty, jinak samotne ADO se
pouziva docela snadno.

> metoda v ADO sa da urobit interaktivne pomocou ADORecordset
> komponenty. Verzia 1.0 ADOCS komponentov je uz na mojej stranke
> http://www.cybermagic.co.nz/winsoft

BTW - mas uz zapracovane i ADO MD? :-) Myslim, ze by to mohla
byt dobra alternativa k Decision Cube.

SQL dotaz na sumy pres tri tabulky

Ren� Otisk wrote:

> Prosim, jak by se to melo napsat?
> V tomhle (dnes jiz to vim, ze blbem) podani to vychroustne
> nekolikanasobky tech spravnych vysledku

> SELECT CisStred.Str, CisStred.PocetPrac, CisStred.Absence
> SUM(Prevody.RezNakl*Prevody.Procento/100),
> SUM(Ucty.Plany)
> FROM CisStred, Prevody, Ucty
> WHERE Ucty.Str = Prevody.ToNadStredisko
> AND Ucty.Str = CisStred.Str
> AND CisStred.Str = Prevody.ToNadStredisko /tenhle radek by
> uz tu snad nemusel byt GROUP BY CisStred.Str

Zkus JOIN. Mozna nejak takto:

> SELECT CisStred.Str, CisStred.PocetPrac, CisStred.Absence
> SUM(Prevody.RezNakl*Prevody.Procento/100),
> SUM(Ucty.Plany)
> FROM CisStred
left join Prevody on CisStred.Str = Prevody.ToNadStredisko
left join Ucty on Ucty.Str = CisStred.Str AND
Ucty.Str = Prevody.ToNadStredisko

Boot Manager

[*] Zden�k B�hm - 27.10.1999 13:42:18

Doporucuju System Commander. Je dost dobry. Funguje asi tak, ze ho nainstalujes pres svuj OS, treba Wokna. Ulozi se obsah MBR do souboru a do startovaciho menu se ulozi polozka pro ten dotycny OS. Nainstalujes jiny OS (ten prekope MBR), spustis reinstall od System commanderu, ten ulozi MBR do souboru a prida polozku do menu.
Konkretne to mam vyzkouseno pro kombinaci Wokna 95 a DOS 6.22. Muzu poslat podrobnejsi navod v txt. Jak to funguje pro jine OS jsem nezkousel, ale podle krabice je to mozne pouzit i pro OS/2, Linux, UNIX.

Zdar Zdenek
[...]

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 27.10.1999 12:42:12

SELECT DISTINCT .....

S pozdravem
Ing. Radim Bro�ek

> [...]

> FROM CisStred
left join Prevody on CisStred.Str = Prevody.ToNadStredisko
left join Ucty on Ucty.Str = CisStred.Str AND

Jak prevest poradi RadioButtons.Checked na integer

[*] Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz> - 27.10.1999 13:46:52

Mam na formulari nekolik RadioButtonu. Pro pouziti v programu a ukladani
do registru je podle mne nejlepsi pouzit hodnotu integer, ktera udava
poradi zapleho RadioButtonu. Ale ted jde o to, jak prevest hodnoty
TRadioButton.Checked na poradove cislo a pak zase zpet z poradoveho
cisla na Checked.

Samozrejme me napadlo:
if Radio1.Checked then
Val:= 0 else
if Radio1.Checked then
Val:= 1 else...

a potom zase
case Val of
0: Radio1.Checked:= true;
1: Radio2.Checked:= true

Ale to je dost nesikovne. Neznate nekdo lepsi reseni? RadioGroup, ktera
se primo nabizi nemuzu pouzit, protoze RadioButtons jsou rozprostreny
nerovnomerne po formulari a jsou k nim pripojeny dalsi controls.
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina

Vypis HW konfigurace

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 27.10.1999 14:06:37

Jo, ty udaje sedi, ale jak to dostat v nejake uhledne forme?

[...]

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 27.10.1999 14:29:47

Sorry, chybala mi tam ciarka.

[...]

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 27.10.1999 14:37:52

Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>> Mam na formulari nekolik RadioButtonu. Pro pouziti v programu a ukladani
> [...]
> se primo nabizi nemuzu pouzit, protoze RadioButtons jsou rozprostreny
> nerovnomerne po formulari a jsou k nim pripojeny dalsi controls.

Treba nastavit TAG u jednotlivych radio butonu na pozadovanou hodnotu.
Pak je muzes projit v cyklu For i:= 0 To ControlCount - 1, otestovat ktery je checked a Val je pak Tag.
Dalsi moznosti je napsat spolecnou obsluhu udalosti OnClick a v ni prirazovat do Val hodnotu Sender.Tag.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

realtime programy

[*] Lubomir RACKO <LRacko(zv)vsz.sk> - 27.10.1999 13:51:01

> [...]
>TCPIP podporou apod. se vleze na 1.44 MB disketu. Beha to i na i386 a i >na
>slabsim procesoru je to mhohem rychlejsi nez WIN NT.
To je samozrejme, vsak uz pod DOSom sa daju robit zazraky oproti Windowsom, ale skuste povedat zakaznikovi, ze ten stroj, co ma na stole a denne na nom pracuje musi cas od casu, ked chce tie udaje snimat, preinstalovat na iny OS a potom, az namera, co chcel, nech si znovu nainstaluje windows .... Lubo Racko.

Objekt bez pointra

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 27.10.1999 15:08:47

Jasne pres vlastnika komponenty zavolej FindComponent(JmenoKomponenty) a pak se to da pretypovat.

[...]

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 27.10.1999 15:33:07

co treba kazdemu nastavit Tag na jine cislo a pak
for i=0 to FormNeco.ComponentCount-1 do
if FormNeco.Components[i] is TRadioButton then
Val:=(FormNeco.Components[i] as TRadioButton).Tag;

-- Jan Tomsa (Tomy) tomsa(zv)notia(tec)cz
-- Notia Informacni Systemy s.r.o., V Olsinach 709/45, 100 00 Praha
-- TEL +42-02-67313764 FAX +42-02-67313752 http://www.notia(tec)cz

> [...]
> Karel Kral, informatik
> Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
> Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Konponenty nebo knihovny pro 3D kresleni

[*] Jan Sereda <Explo(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.1999 15:33:14

Ahoj

Nem� nekdo nahodou %subj% nebo nejakou dokumentaci.

Dik za vsechny odpovedi.

Honza

realtime programy

[*] Petr Kandera <p_kandera(zv)tanger(tec)cz> - 27.10.1999 15:34:22

Zrovna u QNX bych tohle netvrdil - da se provozovat i s diskety, zadna
instalace. PC nepotrebuje HD takze se to strci do mechaniky, rebootuje a je
to...

Petr Kandera
<p_kandera(zv)tanger(tec)cz>

> [...]
nainstaluje windows .... Lubo Racko.

Jak prevest poradi RadioButtons.Checked na integer

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 27.10.1999 15:36:42

No dalo by sa to napr.:

for y := 0 to Screen.ActiveForm.ComponentCount - 1 do
if Screen.ActiveForm.Components[y] is TRadioButton then
if (Screen.ActiveForm.Components[y] as TRadioButton).Checked then
//zapis si cislo

i := precitaj si cislo
(Form1.FindComponent('Radiobutton'+inttostr(i)) as TRadioButton).Checked :=
True;

JJ

> [...]
> 0: Radio1.Checked:= true;
> 1: Radio2.Checked:= true

Jak prevest poradi RadioButtons.Checked na integer

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.10.1999 15:52:46

Pouzij vlastnost Tag...
Treba v konstrukci (Sender as TRadioButton).Tag

> [...]
> poradi zapleho RadioButtonu. Ale ted jde o to, jak prevest hodnoty
> TRadioButton.Checked na poradove cislo a pak zase zpet z poradoveho

DBGrid a Sort

[*] Michal Hlav�� - 27.10.1999 16:00:53

Zdravim,
nevie nekto, ako by som mohol osetrit kliknutie na Column v DbGride, ale len
na prvy riadok (ten, ktory obsahuje nazvy poli) a po naslednom kliknuti by
mi zoradilo data podla toho, na ktory column bolo kliknute.

Dik
[...]

[*] Pavel �im��ek - 27.10.1999 16:09:25

A co takhle pouzit hodnotu ComponentIndex.
Prvni cast by zustala stejna
if Radio1.Checked then
Val:= Radio1.ComponentIndex else

a pri nastavovani by stacilo pouze
Val:= z registru;
if Form.Components[Val] is TRadioButton then
TRadioButton(Components[Val]).Checked:= True;

Akorat si teda nejsem stoprocentne jisty jestli komponenty treba formulare
maji stale stejny Component index pri novem spusteni aplikace. Ale myslim si
ze by mohly mit.

Od: Karel Kral <kral(zv)purus(tec)cz>
Komu: Konference Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. ��jna 1999 15:31
> [...]

>Karel Kral, informatik
>Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina
>Tel: 05/47235000, 0602/552432, Fax: 05/47231203

Dynamicke odmazani formu + ukazatele na ne

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 27.10.1999 16:09:16

Nazdar vsichni,

nevite nekdo, jak si rozumne odmazat dynamicky vytvorene formy,
abych pak zase pri pokusu o otevreni zjistil, ze potrebuje byt vytvoren?

otevirani:
if Fom1=NIL then Form1.Create(Application);
Form1.Show;

odmazavani:
for i:=0 to Application.ComponentCount-1 do
if Application.Components[i] is TForm then
if not (Application.Component[i] as TForm).Showing then
begin
TForm(Application.Components[i]).Free;
<-- tady bych potreboval nastavit Form??? na NIL abych ho priste zase
vytvoril, ale nevim jak
end;

muzete mi, prosim, nekdo poradit jak tohle udelat? urcite je to bezna
vec, ale ja nejak nemuzu prijit na jednoduche (rychle) reseni.
predem diky

-- Jan Tomsa (Tomy) tomsa(zv)notia(tec)cz
-- Notia Informacni Systemy s.r.o., V Olsinach 709/45, 100 00 Praha
-- TEL +42-02-67313764 FAX +42-02-67313752 http://www.notia(tec)cz

Konponenty nebo knihovny pro 3D kresleni

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 27.10.1999 16:10:31

Haj hou!

From: Jan Sereda <Explo(zv)atlas(tec)cz>

>Nem� nekdo nahodou %subj% nebo nejakou dokumentaci.

Na Delphree je odkaz na projekt Genesis3D. Jde o nterface na OpenSource 3D
engine.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Boot Manager

[*] Honza Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 27.10.1999 16:20:37

Super boot manager System Commander. Mel jsem na jednom pocitaci snad
vsechny verze Windows ( Win 3.1 az Win NT ), asi tri verze MS DOSu, a dve
instalace Linuxu. Chodilo to bez nejmensich problemu. Tento program resi oba
tve problemy. Ma jen jednu nevyhodu, cenu. Nepamatuji si presne, ale mam
pocit, ze to snad bylo neco pod 300$.
Myslim si, ze tvuj problem docela dobre vyresi i LILO ( zdarma v Linuxu )
S pozdravem
Honza Jochman
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Bednar��k Dalibor
Odesl�no: 27. ��jna 1999 8:09
Komu: forum
[...]

[*] Josef Vopalensky <xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz> - 27.10.1999 16:52:52

Zdar skus
http://www.fee.vutbr(tec)cz/~marusin/

On Wed, 27 Oct 1999, Jan Sereda wrote:

> Ahoj
>
> Nem� nekdo nahodou %subj% nebo nejakou dokumentaci.
>
> Dik za vsechny odpovedi.
>
> Honza

DBGrid a Sort

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.1999 16:59:50

> nevie nekto, ako by som mohol osetrit kliknutie na Column v DbGride, ale len
> na prvy riadok (ten, ktory obsahuje nazvy poli) a po naslednom kliknuti by
> mi zoradilo data podla toho, na ktory column bolo kliknute.

Pouzij RX komponenty (RXDBgrid).

http://www.rxlib.com

Ale� Radikovsk�
mail: radik(zv)seznam(tec)cz
tel: +420 2 6447184, +420 603 300093
ICQ: 10840067

Objekt bez pointra

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 27.10.1999 17:04:09

Dik,

ani neviete ako ste ma potesili ze to ide :-))

Robo

Delphi 5 - Live Chat

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 27.10.1999 17:07:54

Prepis je mozno zhlednout zde.
http://community.borland.com/article/1,1410,10459,00.html

Zaujala me predevsim tato informace.

Q: Is BDE being kept around for Legacy applications, or will it provide
features, in the future, that are not available in ADO?

A: We don't want to count on ADO & OLE-DB Providers for all data sources, so
the BDE will continue to evolve. In addition, we are working on a complete
BDE replacement since we can't expect to find ADO on Linux.
Pavel

Dynamicke odmazani formu + ukazatele na ne

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 27.10.1999 17:15:07

Uz som to sice dnes pisal v Re: Uvolneni instance formulare - caFree ale
este raz: vytvoril som si vlastny konstruktor, ktoreho parametrom je aj
premenna, do ktorej sa ma odkaz na vytvoreny formular priradit: constructor
Create(var Frm: TMyForm; AOwner: TComponent)
a v nom si odlozim smernik na Frm, cez ktory potom mozem nastavit
Frm na nil (v destruktore, OnDestroy alebo v OnClose).

> [...]
> predem diky
>
> -- Jan Tomsa (Tomy) tomsa(zv)notia(tec)cz
> -- Notia Informacni Systemy s.r.o., V Olsinach 709/45, 100 00 Praha

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 27.10.1999 17:33:38

Takto som to riesil ja (cez TQuery)
Premenna SortBy: TColumn obsahuje aktualny stlpec podla ktoreho sa
triedi a funkcia NastavOrderBy je jednoducha funkcia, ktora zmeni klauzulu
ORDER BY v SQL vyraze ktory je jej parametrom na hodnotu ktora je druhym
parametrom a vrati vysledny SQL vyraz. Id je jednoznacny identifikator,
ktory pouzivam na zachovanie aktualneho riadku po zmene triedenia.

procedure TMyForm.DBGridTitleClick(Column: TColumn);
var
qry: TQuery;
Id: Integer;
begin
SortBy.Title.Caption:= Copy(SortBy.Title.Caption, 1,
Length(SortBy.Title.Caption)-1);
SortBy:= Column;
Column.Title.Caption:= Column.Title.Caption+'+';
qry:= TQuery(DBGrid.DataSource.DataSet);
Id:= qry.FieldByName('Id').AsInteger;
qry.DisableControls;
qry.Close;
qry.SQL.Text:= NastavOrderBy(qry.SQL.Text, SortBy.FieldName);
qry.Open;
qry.Locate('Id', Id, []);
qry.EnableControls;
end;

ak pouzivas TTable musis v obsluhe TitleClick nastavit Table.IndexFieldName
na SortBy.FieldName (teda ak takyto index existuje) alebo zmenit
Table.IndexName na nieco odvodene od SortBy.FieldName.

> [...]
>
> Dik
> Michal Hlavac
> Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

Boot Manager

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 27.10.1999 17:45:28

Jeste jsem si vzpomnel ;-) ze novejsi zakladni desky

maji v BIOSu -Chipset nebo advanced (nektere)

volbu boot z C,D,E,F,ZIP,A,CDROM,SCSI atd.

Sam jsem to jeste nezkousel (krome A,C,CDROM),

ma s tim nekdo zkusenosti?
dne 27 Oct 99, v 12:39 :

er>no ze dvou disku to nevim jestli je vubec mozne.</color><FontFamily><pa=
ram>Times New Roman</param><bigger>

er>Co se tyka vuce partitions tak jde o to mit vice pripary partitions (na=
[...]

<bold>Od:</bold> owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]<bold=
>za u=BEivatele</bold> Bednar=E8=EDk Dalibor
<bold>Odesl=E1no:</bold> 27. =F8=EDjna 1999 8:09
<bold>Komu:</bold> forum
<bold>P=F8edm=ECt:</bold> OT: Boot Manager

ic.<bigger></paraindent>

v techto pripadech....<bigger></paraindent>

</paraindent>

olik logickych....<bigger></paraindent>

ej system a mezi nima podle potreby nastavovat bootovani.<bigger></paraind=
> [...]

ADO, DAO, ADONIS, ...

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 27.10.1999 17:47:04

nejde se prosim nekdo, kdo mi konecne udela
jasno v terminech ADO, DAO, ADONIS, ADOX a pod...

Jaky je mezi jednotlivymi "temi vecmi" rozdil,
k cemu se pouzivaji a podobne...

PS: Chtel bych pozadat, slo-li by kopie posilat
na adresu mailto:dmaly(zv)atlas(tec)cz, protoze ted nebudu
mit par dni pristup ke konferenci a nechci kvuli
jednomu mailu do konference prihlasovat druhy email.

Jeste jednou diky.

Vypis HW konfigurace

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 27.10.1999 17:48:08

Asi nezbyde nic jineho, nez se pustit do te
programatorske driny ;-)
Az to budes mit hotove, muzes to nabidnout :-))

### Martin Lasevic napsal dne 27 Oct 99, v 14:06 :
> [...]
> Budovatelska 459
> Ostrava - Poruba, 708 00
> tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 27.10.1999 18:36:10

mbartone(zv)Synthesia(tec)cz wrote:

> [...]
> (:datum)
>
> Po Query1.ApplyUpdates; mi nahlasi chybu
> General SQL errors. Syntax error converting datatime from character

:datum je v tomto pripade string, musis to osetrit apostrofy.
Pripadne muzes zkusit zmenit definici na float a zkusit mu to
poslat jako realne cislo (ted z hlavy nevim, jestli to projde). Nebo si
udelat ulozenou proceduru, a cpat mu cislo pres float parametr.

prechadzanie viet v databaze

[*] Luboslav Gabal ml. <Gabal(zv)Vadium.Sk> - 27.10.1999 19:25:46

mozno polozim trochu nejasnu otazku , ale som zaciatocnik
potreboval by som vediet ako prejst na prvu , a na dalsiu vetu v databaze bez pouzitia navigatora
totizto , potreboval by som aby mi program prechadzal od prvej vety az po poslednu
ako na to ?

Lubo Gabal

Finddialog a DBGrid

[*] Filip Rejlek <menfy(zv)iol(tec)cz> - 27.10.1999 19:30:45

Potreboval bych najit za pomoci Finddialogu text v nejakym policku DBGridu. Bohuzel nevim, jak se po nalezeni presunout na radek, kde je ta vyhledana hodnota. Nevite nekdo ?

Dik moc, Filip

Dynamicke odmazani formu + ukazatele na ne

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 27.10.1999 20:07:14

hm, to je pravda a je to chytry, pokud mi nic jineho nezbyde, tak to
pouziju,
nicmene neslo by to bez zasahu do kazdeho formu? Je jich totiz neco pres
300
a to uz je docela dost prace (at uz pokazde pridat constructor, nebo
predelat
na jinou rodicovskou tridu).

nevite nekdo neco jeste jednodussiho ?

dik
> [...]

> a v nom si odlozim smernik na Frm, cez ktory potom mozem nastavit
> Frm na nil (v destruktore, OnDestroy alebo v OnClose).

Trideni v ListView

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 27.10.1999 20:50:07

Potrebuji setridit polozky v ListView (Report) podle sloupce na ktery klikne uzivatel. Dale jest-li je mozne zobrazit na konkretnim sloupci sipicku zda jde o trideni vzestupne ci sestupne (viz napr. Outlook)

Za kazdou radu dekuji.

Preji prijemny den.
--
Petr Reichl
reichl(zv)centrum(tec)cz

Boot Manager

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 27.10.1999 23:11:08

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Zden�k B�hm <bohm(zv)gacc(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 27. ��jna 1999 13:42
P�edm�t: Re: Boot Manager

Ahoj,

>Doporucuju System Commander. Je dost dobry.
>Funguje asi tak, ze ho nainstalujes pres svuj OS, treba

skutecne mohu po kazdodenim pouzivani vrele doporucit .

> [...]
>polozka pro ten dotycny OS. Nainstalujes jiny OS (ten prekope MBR),
>spustis reinstall od System commanderu, ten ulozi MBR do souboru

presne tak to funguje. Reinstal neni v mnoha pripadech treba,
protoze SC si novy system osahne sam hned po bootu.

>Konkretne to mam vyzkouseno pro kombinaci Wokna 95 a DOS 6.22.
>Muzu poslat podrobnejsi navod v txt. Jak to funguje pro jine OS jsem
>nezkousel, ale podle krabice je to mozne pouzit i pro OS/2, Linux, UNIX.

SC mi spravuje na jedne testovaci masine: W95 US, W95 CZ, W98 US,
W98 CZ, NT 3.51 Server, NT 4.0 Server, NT 4.0 Workstation,
Linux. Polovina na jednom disku, druha na druhem.
Umi Fat16, Fat32, NTFS, HPFS.
POZOR: Jaksi se nepohodne s antviraky, ktery
pouzivaj inokulaci MBR.
Za ty prachy dost dobry. (cca 2,5k Kc).

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

prechadzanie viet v databaze

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 27.10.1999 23:35:04

Pomoci metod Ttable resp. TQuery
Table1.Last , Table1.First

Taky jeste Next, Prior pro posun o jeden radek.

> [...]

> Mno, nemyslim si... Delphi komponenty mohou prinest vyhody
> zejmena v propojeni na dalsi komponenty, jinak samotne ADO se

Ano, suhlasim s tym, ze ADO sa pouziva jednoducho. Ale nie je vizualne,
preto ak chces zavolat nejaku metodu alebo nastavit nejake property, tak
to vecsinou najprv potrebujes pohladat v dokumentacii. Napr. spominane
otvorenie ADO recordsetu (co urcite bude pouzite v kazdej ADO
aplikacii) vyzera obvykle takto:

uses ADO;

var Recordset: ADO.Recordset;

Recordset := CoRecordset.Create;
Recordset.Open('Country',
'Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=C:\database.mdb',
adOpenForwardOnly, adLockReadOnly, adCmdUnknown);

ADO Component Suite je VIZUALNE, cize umoznuje interaktivne
pracovat s ADO objektami. Otvorenie ADO recordsetu urobis
interaktivne bez napisania akehokolvek kodu (uz to, ze nemusis
pisat kod, znamena, ze v nom urcite neurobis chybu a dalej Ti
to usetri spustu casu hladania potrebnej informacie v dokumentacii):

1. Polozis na formular TADORecordset
2. Nastavis Active na True (t.j. vytvoris ADO recordset object)
3. Interaktivne nastavis properties, ktore potrebujes (napr.
ActiveConnection, LockType, ...)
4. Otvoris recordset nastavenim State property na adStateOpen

To vsetko bez jedineho riadku kodu, bez potreby akejkovek
dokumentacie, pricom okamzite vidis ako ADO objekt reaguje.
(doporucujem vyskusat si a porovnat).

ADO Component Suite obsahuje asi 50 property editorov
na interkativne nastavovanie properties. Da sa povedat,
ze je tam urobene kompletne vsetko, co je k dispozicii
v ADO 2.1.

Obrovska vyhoda je v tom, ze pokial Active je True, tak vidis
v properties vzdy skutocne hodnoty prislusneho ADO objektu
(a pri zapise do properties sa zapisuju do ADO objektu), cize
priamo interaktivne pracujes s ADO objektom a hned napr. vidis
ak zmena niektorej property ma vplyv na ine. Podla mna su
tieto komponenty velmi dobre na vyskusanie si ADO
a pochopenie ako funguje a ako sa sprava pri roznom
nastaveni, atd.

Dalej ADO Component Suite podporuje ADO eventy. Programovat
ADO eventy uz rozhodne nie je jednoducha zalezitost, pricom
komponenty Ti vsetky eventy poskytnu automaticky (ako eventy
pristusneho komponentu), zase bez akehokolvek programovania.
Sucastou komponentov je aj zdrojovy kod (v ostrej verzii), takze
sa da pozriet presne ako je to implementovane, ako to funguje, atd.

Takze moj zaver: ADO sa pouziva jednoducho, ale ADO komponenty
este daleko jednoduchsie a interaktivne.

> BTW - mas uz zapracovane i ADO MD? :-) Myslim, ze by to mohla
> byt dobra alternativa k Decision Cube.

ADO MD komponenty este nemam, zatial mam urcitu predstavu ako by
mali vyzerat. Samotne ADO MD komponenty ani tak nie su problem,
ale chcel by som tam urobit aj nejake rozumne zobrazovanie (podobne
ako je to v Decision Cube), takze si to chcem este premysliet.

Erik Salaj

Dynamicke odmazani formu + ukazatele na ne

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.1999 08:36:40

Potrebujes mit opravdu na vsech 300 oken ukazatel ?
Ja to vetsinou delam bez ukazatelu, tzn. ze OnClose dam
Action:=caFree, zrusim AutoCreateForm vsem oknum
(vyjma hlavniho a pointer ktery vytvari Delphi smazu.
Pokud potrebuju oknu(m) dane tridy neco vyridit tak si jej
najdu v Screen.Forms. Ma to tu vyhodu, ze u nekterych
oken muzes povolit i vice instanci (napr. ruzne itemy
stejneho datoveho typu, tj. stejny ksicht formulare, ruzna
data).

function ShowMojeOkno1(AOwner:TComponent).Tfrm_MojeOkno1;
begin
Result:=Nil; (* nejprve zkusim okno najit, zda jiz neni vytvoreno *)
for i:=0 to Screen.FormCount-1 do begin
if (Screen.Forms[i] is Tfrm_MojeOkno1) and
(Screen.Forms[i].Owner=AOwner) then begin
(* tady muze byt jeste dalsi podminka, aby napr jich mohlo byt vice *)
(* ale vzdy treba pouze jedno s kontretni ID *)
Result:=Tfrm_MojeOkno1(Screen.Forms[i]);
break;
end;
end; (* kdy jej nenajdu tak vytvorim nove *)
if not(Assigned(Screen.Forms[i])) then begin
Result:=Tfrm_MojeOkno1.Create(AOwner);
end;
Result.Show;
end;

No, upravovat to u 300 oken taky neni to prave. Nevim jestli by na toto
slo napsat procedurku.

Od: Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 27. ��jna 1999 20:07
> [...]

> dik
> -- Jan Tomsa (Tomy) tomsa(zv)notia(tec)cz
> -- Notia Informacni Systemy s.r.o., V Olsinach 709/45, 100 00 Praha

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.10.1999 08:59:35

> nejde se prosim nekdo, kdo mi konecne udela

> jasno v terminech ADO,</color><FontFamily><param>Arial Cyr</param>ActiveX Data Objects, nadstavb=
a nad OLE DB.

OLE DB je sada COM komponent pro pristup k datovym zdrojum. Tedy nejen k
ripojeni k Microsoft Jet, tedy k Accessu.</color>> ADONIS

Delphi komponenty, prekryvajici ADO.> ADOX a pod...

ADO Extensions for Data Definition Language and Security.

DBGrid a Sort

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 28.10.1999 08:59:35

marcant wrote:

[Trideni podle sloupce v DBGrid]

> qry.DisableControls;
> qry.Close;
> qry.SQL.Text:= NastavOrderBy(qry.SQL.Text, SortBy.FieldName);
> qry.Open;
> qry.Locate('Id', Id, []);
> qry.EnableControls;

Pokud pouzijes ADO komponenty, tak si tohle vsechno usetris.
Tam staci naplnit pouze IndexFieldName. A to i v pripade query.

Nokia Cellular Data Suite

[*] Juraj.Talaba(zv)nup.sk - 28.10.1999 08:38:41

mal by som zaujem NCDS 1.1 help
vopred dakujem

juro

Projekt DX.MISC

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.10.1999 09:04:28

Hello All!

Pre autorov komponent upozornujem na moznost dostat sa do zoznamu, pre
uzivatelov zase na moznost ziskania uceleneho prehladu:

=== cut begin ===
Projekt DX.MISC - kniznice a komponenty pre Delphi

Ak mate skusenosti s pouzivanim niektorej z komponent z nasledujuceho
zoznamu alebo viete o dobrej komponente, ktora v nom nie je, poslite
mi, prosim, odpovede na nizsie uvedene otazky.

Zoznam kniznic a komponent:

1. ABC;
2. BoundsChecker for Delphi;
3. ColorMemo;
4. CryptLib;
5. ExceedZip;
6. GBGgidEH;
7. Genesis;
8. ImageLib;
9. Internet Components Suite(ICS)
10. MemProof;
11. MesaGL;
12. MMTools;
13. MPEG components;
14. MSDebug;
15. Nishita ViewLib;
16. OnGuard;
17. Orpheus;
18. PixelGraphic;
19. Python for Delphi;
20. RxLib;
21. SOHO;
22. TBitDBGrid;
23. ThoExcel;
24. THtml;
25. THTMLViewer;
26. TVicHW32;
27. TVicPort;
28. TWebBrowser;
29. TZipTV;
30. vgLib;
31. Windows Explorer, Open Source;
32. WinShoes;
33. WinSock 2;
34. XAUDIO SDK.

Stav projektu k 23.10.1999:
Prijate kniznice a komponenty:
a) agLib(Alex Ghost Library v1.51).
Doplneny popis poloziek:
1,7,9,12,16,17,18,21,25,29,32.

Otazky:

- nazov kniznice/komponenty
- autor
- licencia (shareware/freeware atd)
- verzia (najnovsia)
- hlavna URL, kde sa da stiahnut (s udanim hodin on-line)
- alternativne URL resp. fido (+prevadzkove hodiny)
- obsah kniznice: zoznam komponent, funkcii, oblast vyuzitia,
hlavne principy fungovania a priklady nasadenia
- hodnotenie podla vasich skusenosti
- strucny popis kniznice ako celku a jednotlivych komponent
- web-site autora, email, atd
- odkazy na podrobnu informaciu o produkte
- predpokladany datum vydania dalsej verzie
- existencia supportu
- dostupnost zdrojoveho textu
- chybovost
- kompatibilita s roznymi verziami Delphi

odpovede na adresu: <Tim Byrsh> destiny_z(zv)chat.ru

Pre informaciu: projekt je nekomercny

* Crossposted to RU.DELPHI
* Crossposted to RU.DELPHI.DB
* Crossposted to RU.DELPHI.INFO
* Crossposted to RU.DELPHI.MASTER

---
* Origin: If You See What's Behind, This Is Your Destiny (2:5091/9.30)

=== cut end ===

Bye mailto:vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz
V.Mlich http://www(tec)czech-web(tec)cz/~vmlich

nemodalni okna a ActiveX

[*] David Maly <david(zv)archa(tec)com> - 28.10.1999 10:26:09

Ahoj,

muzete mi nekdo poradit: mam formular, na nem polozenou
komponentu OCX. Tahle komponeta obsahuje mj. i nejake svoje tlacitka,
ktera maji otvirat dalsi okynka. Kdyz ale kliknu na nejake takove
tlacitko, tak mi aplikace zahlasi chybu:

Runtime error 406
Non-modal forms cannot be displayed in this host application
from an ActiveX DLL, ActiveX Control or Property Page

Problem je, ze ve VisualBasicu tahle komponenta chodi a autor
komponenty mi tvrdi, ze mam ja neco spatne a ze to neni jeho chyba.

Za jakykoli napad diky.

David

ADO, DAO, ADONIS, ...

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 28.10.1999 10:57:19

Aby toho nebolo dost tak>

DOA - Direct Oracle Access - komponenty na pristup k Oracle bez BDE

olej

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 28.10.1999 11:09:41

Pokud chci vnutit vetsimu poctu oken nejakou spolecnou vlastnost
nebo metodu, pouziju principu dedicnosti. Vytvorim si nejprve
TMujForm, ktery bude mit vsechny potrebne, vsem oknum spolecne
vlastnosti a metody. Toto okno nebude Auto-Create, ani nebudu
pouzivat deklaraci promenne MujForm.
Pri tvorbe novych oken aplikace pouziju New / MujProject / MujForm
a tim mam automaticky zajisteny pozadovane vlastnosti u vsech
nove vytvarenych oken. Mohu pouzit i Repository...
U jiz hotove aplikace staci v kazdem okne aplikace, u ktereho chci
dostat spolecne vlastnosti, pridat do Uses unit s MujForm-em
a zmenit deklaraci typu formu na TFormXY = class(TMujForm).
Tedy dve jednoduche upravy.

> No, upravovat to u 300 oken taky neni to prave. Nevim jestli by na toto
> slo napsat procedurku.
>
> Ahoj
> Daniel
>
> ----- P�vodn� zpr�va -----
> Od: Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ>
> Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Odesl�no: 27. ��jna 1999 20:07
> P�edm�t: RE: Dynamicke odmazani formu + ukazatele na ne

Premenna typu procedure

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 28.10.1999 11:27:54

Ahojte,

neviete niekto, preco nemozem premennej typu procedura (s parametrom)
priradit proceduru (metodu) nejakeho objektu?

Ide mi zhruba o toto:

type
TF1 = class(TForm)
procedure ShowText( Tx : string );

procedure TF1.ShowText( Tx : string );
begin
F1.Caption := Tx;
end;

procedure TF1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
ProcShow := ShowText; <- TOTO NECHCE KOMPILATOR ZOZRAT
end;

-------------
Ked vsak proceduru _ShowText_ umiestnim mimo formular,
prislusny zapis je v poriadku.
Neviete niekto, ako na to ?

Peter

GetProcAddress from Application

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 28.10.1999 11:45:34

Nazdar,

pokusam sa ziskat adresu exportovanej procedury v hlavnej aplikacii a robim
to nasledovne

v dpr je sekcia:

exports
MojaFunkcia index 1;

v pas je definovana tato funkcia takto:

interface
function MojaFunkcia: Integer; stdcall; export;

implementation
function MojaFunkcia: Integer;

po kompilacii je v exe sekcia Exportovat tabulku s nazvom MojaFunkcia

v pripojnej DLL sa pokusam o ziskanie adresy tejto funkcie v hlavnej
aplikacii

procedure LoadMojaFunkcia(AppHandle: Integer);
// AppHandle je Application.Handle ziskane z hlavnej aplikacie, nie z DLL
type funcMojaFunkcia = function :Integer; stdcall;
var MojaFunkcia: funcMojaFunkcia;
begin
MojaFunkcia := GetProcAddress(AppHandle, 'MojaFunkcia');
if Assigned(MojaFunkcia) then ...
// vrati False; preco?

Vidi tu niekto zasadnu chybu?
Pred casom bol v konferecii podobny navod, ale neviem to najst ani v
archive. Moze mi to autor este raz poslat trebars na privatny e-mail?

Vdaka vsetkym, Pavol �tolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

Premenna typu procedure

[*] Ivan Turcan <iturcan(zv)gamo.sk> - 28.10.1999 12:08:53

hi,

Problem je v tom ze je rozdiel medzi procedurou a metodou. V tomto pripade je
treba deklarovat proceduru ako "of object" , teda napr.

type
TProcShow = procedure(Tx : string) of object;

var
ProcShow:TProcShow;

Ivan Turcan

Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> on 28.10.1999 11:27:54

Please respond to delphi-l(zv)fwd(tec)cz

To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
cc: (bcc: Ivan Turcan/BBA/GAMO)
Subject: Premenna typu procedure

[...]

StretchBlt a HalfTone

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 28.10.1999 12:14:41

Ahoj,
potrebuji kreslit zmensenou bitmapu (asi 1 ku 3). Pouzivam na to
funkci StretchBlt. Aby to bylo hezci volam pred tim SetStretchBltMode
(DC,HALFTONE). Ale nefunguje mi to (teda HALFTONE). V helpu je jeste
neco o SetBrushOrgEx. Ale z toho uz vubec nejsem moudrej. Nevite nekdo
jak na to?

Premenna typu procedure

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.1999 12:40:14

Metoda formulare potrebuje instanci formulare.
Procedura mimo formular je globalni a neni
zavisla na zadne instanci.

Jukni se do helpu na
procedure of object
class methods

Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. ��jna 1999 11:27
P�edm�t: Premenna typu procedure

> [...]
> end;
>
> -------------
> Ked vsak proceduru _ShowText_ umiestnim mimo formular,

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.1999 12:44:45

Podle mne funkci exportujes pod ordinalnim cislem, ale hledas ji
pod nazvem. Zkus do exportu pridat: name 'MojeFunkcia'.

Od: Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk>
Komu: Delphi-Forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. ��jna 1999 11:45
P�edm�t: GetProcAddress from Application

> [...]
> Pred casom bol v konferecii podobny navod, ale neviem to najst ani v
> archive. Moze mi to autor este raz poslat trebars na privatny e-mail?

Premenna typu procedure

[*] Martin Ocenas <ocenas(zv)proces.sk> - 28.10.1999 13:20:47

Pre toto

Hasta la vista
delphista

> type
> TF1 = class(TForm)
> procedure FormCreate(Sender: TObject);
> procedure ShowText( Tx : string );
> private
> { Private declarations }
> public
> { Public declarations }

> procedure TF1.ShowText( Tx : string ) of object;
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> [...]
>
> procedure TF1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> ProcShow := ShowText; <- TOTO NECHCE KOMPILATOR ZOZRAT

Premenna typu procedure

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 28.10.1999 13:22:49

Vdaka, to je presne to, co potrebujem !
Peter

Ivan Turcan wrote:

> [...]
> treba deklarovat proceduru ako "of object" , teda napr.
>
> type
> TProcShow = procedure(Tx : string) of object;

Premenna typu procedure

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 28.10.1999 14:16:04

Co to napsat takto:

> [...]

> end;
>
> -------------
> Ked vsak proceduru _ShowText_ umiestnim mimo formular,

Odstraneni Scroll baru z DbGrid

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.10.1999 14:39:08

Pavel ZIDEK wrote:

> to je sice pekne, ale jaka je adresa na GExperts ???

No takova dost netradicni:

http://www.gexperts.com/

;-)

Mac

Vycisteni ComboBoxu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.10.1999 14:44:54

Nebo pouzij RxDBLookupCombo a na stisk Esc se to vymaze...

Mac

Bene� Jaroslav wrote:

> spis mi jde o to, ze uzivatel zkusi neco vybrat a pak to vubec nechce. Treba
> explicitne na klavesu DEL to bubec nereaguje, ani kdyz ji osetrim onkeypress
> (nevyvola se).
> Jaro B.

prechadzanie viet v databaze

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 28.10.1999 14:55:00

> prechadzanie viet v databaze

>totizto , potreboval by som aby mi program prechadzal od prvej vety az po
poslednu
>ako na to ?

ahoj
na to jsou metody Ttable

Table1.First // jdi na prvni
Table1.Prior // jdi na predesly
Table1.Next // jdi na dalsi
Table1.Last // jdi na posledni

Lubo Gabal

Paradox versus Access

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 28.10.1999 14:57:14

Miroslav Evj�k wrote:

> 1) Pomuzu si nebo si zkomplikuju zivot (diky M$) ?

IMHO si pomuzes.

> 2) Je lepsi pouzit native driver nebo ODBC ?

Idealni je DAO nebo ADO. Pokud si nainstalujes MDAC 2.1 - volne stazitelny a
pouzijes ADO, tak se ti nainstaluje vse co potrebujes pro pristup k Accessu -
tzn. i MS Jet - tzn. vse legalne (jestli se pletu tak me opravte).

> 3) Musim kvuli tomu instalovat Access nebo se bez nej obejdu a datab�zi
> vytvorim treba v Database Desktopu ?

Pro navrh tabulky je optimalni mit Access nainstalovany, protoze si muzes udelat
graficky navrh (takovy maly CASE ;-) - v Databese Desktopu si ani neprdes ;-)

> 4) Pokud by mne nekdo nasmeroval v konfiguraci driveru, moc bych byl vdecny.

Pokud pouzijes ADO nic vlastne nekofigurujes.

Mac

kulat� formul��

[*] amx <amx(zv)volny(tec)cz> - 28.10.1999 15:07:14

Ahoj,
Ahoj, v�m, �e se tu o tom u� jednou mluvilo, ale nemohu to nikde naj�t.
Nev�te, jak vytvo��m jin� ne� obd�ln�kov� formul�� ?
pou��v�m D4 W95.

D�ky.

Aplikace na pozadi

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 28.10.1999 15:08:27

From: Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz>
Subject: Aplikace na pozadi

> [...]
nema viditelne okno a neni
> ani zobrazena v TaskBaru.
> Pokud navrhnu formular a po spusteni aplikace mu nastavim Visible na

Ahoj

Jedno z reseni je psat kod pouze v projektovem souboru (*.dpr)

S pozdravem Heinisch Jiri

ADO, DAO, ADONIS, ...

[*] Delphi Konferencia <delphi(zv)enterkosice.sk> - 28.10.1999 15:49:29

Pri tejto teme by sa este snad mohol spomenut
Microsoft Data Link API (MSDASC)
momentalne vo verzi 2.1.

Aby som to nemusel vypisovat, tak len C&P
z textoveho suboru prilozenemu k msdasc:

"MSDASC ponuka spolocne pouzivatelske rozhranie
na definovanie a spravovanie pripojeni na zdroje udajov
OLE DB. Toto pouzivatelske rozhranie sa da volat aj
pomocou aplikacneho programovacieho rozhrania,
rozhrania API na prepojenie �dajov (Data Link API)."

forgo

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 28. okt�ber 1999 10:57
P�edm�t: RE: ADO, DAO, ADONIS, ...> Aby toho nebolo dost tak>

> DOA - Direct Oracle Access - komponenty na pristup k Oracle bez BDE
>
> olej

[*] gt6 <gt6(zv)atlas(tec)cz> - 28.10.1999 15:57:38

var

R : HRgn;
begin
form1.width := 200; // nastav� ���ku formu na 200
form1.height := form1.width; // nastaven� �tvercov�ho formu
R := CreateEllipticRgn(0,0,width,height); // nastav� velikost elipsy
SetWindowRgn(Handle,R,True); // aplikuje elipsu na form
end;

gT6

Od: Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz>

> Chci se zeptat zda je mozne nezavisle na sobe pouzit service pack pro delphi
> 4. V dobe psani tohoto dopisu stahuji SP3 pro Delphi 4 aniz bych mel predtim
> 1 a 2. A zda bude mozne pozdeji pridat jeste 2.

Tak si stahni zrovna i SP2. SP1 neni nutny, SP2 zahrnuje i zmeny, obsazene v SP1. SP2 je vsak nutny aplikovat pred SP3, a ze je pekne macaty :-(

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Off topic: FDISK

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 29.10.1999 07:21:23

Od: Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz>> Ahoj vsichni,

> [...]
> je zachovan). Zkusil jsem ze zoufalstvi instalovat W95 a objevilo se
> presne totez hlaseni. Netusite nekdo, co jsem mohl udelat spatne?

Se spousteci disketou z W98 neudelas funkcni boot sektor na disku. Nejaka mala chybka od M$. Doporucuji to provest s disketou z W95 !

Budes muset udelat nasledujici :
Z bootovaci disketou z W95 OSR2 (obycejne W95 nepodporovaly Fat32) FDiskem (se zapnutou spravou velkych disku) vytvorit oddily.
Nezapomen nastavit primarni partition jako aktivni ! To se ti nepovede, pokud nebootujes z diskety a disk na kterem to vsechno delas neni jako primarni (primarni parttition musi mit pismeno C:)

Td uz zbyva disk naformatovat a melo by to byt bez problemu.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Nokia Cellular Data Suite

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 29.10.1999 08:45:45

NOKIA GSM data modem muzes pouzivat jako kterykoliv jiny datovy modem - tzn.
prostrednictvim TAPI vytacet, prijimat a vysilat data.
A jak posilat SMS zpravy: nekde na Internetu jsem nasel souburek ATHELP.HLP,
ktery obsahuje AT prikazy pro zjistovani informaci z mobilu. Tyto prikazy se
pak posilaji na port COMx a cte se odezva.
Radim Mik

> [...]
> Delphi a kde by se daly ziskat informace o tom, jak zachazaet s tema
> dvema modemama, co mi narostly v PC po instalaci NCDS?

Vypis HW konfigurace

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 29.10.1999 08:57:36

Nazdarek,

nejak jsem prehledl Tvuj dotaz, takze mozna jen tak placnu. Napsal jsem
si komponentu na zjistovani nejakych informaci o OS a HW, kdyby si se chtel
na to podivat, tak si to muzes stahnout z
www.mujweb(tec)cz/www/miramares/soubor.htm.

> Asi nezbyde nic jineho, nez se pustit do te
> programatorske driny ;-)
> Az to budes mit hotove, muzes to nabidnout :-))

> Ing. Zdenek Drvota e-mail: drvota(zv)zds(tec)cz
> director
> ZDS, spol. s r.o.
> Hronovicka 708 tel:+420-40-6613756
> 530 02 Pardubice fax:+420-40-6613756
> Czech Republic http://www.zds(tec)cz
> e-mail: info(zv)zds(tec)cz
> Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz
> Pripojte se k hledani mimozemskych civilizaci:
> SETI(zv)Home http://setiathome.ssl.berkeley.edu

Boot Manager

[*] Zden�k B�hm - 29.10.1999 09:03:29

Ahoj,

muzes to, prosim te, blize specifikovat. http://www.sac.sk me presmeruje na stranky nejake firmy, odkud se odkazem dostanu na jeji ftp server, ale ten je tak naslapany a neprehledny, ze nenajdu nic.

Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: Delphi F�rum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 27. ��jna 1999 17:32
P�edm�t: DBGrid a Sort

> [...]
>
>Dik
> Michal Hlavac
>Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 29.10.1999 09:33:14

Helou,
podivej se do helpu na TTable a metody next, first atd.

Marek Soukup
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
Luboslav Gabal ml.
Odesl�no: 27. ��jna 1999 19:26
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: prechadzanie viet v databaze

[...]

OT: dynam. pole v delphi x v C++

[*] Zdenek Navratil <zdenek(zv)physics.muni(tec)cz> - 29.10.1999 09:39:20

Omluvte mou asi primitivni otazku, ale je v delphi nejaka struktura,
ktera by pripominala napr. kontejner map<neco,neco>, apod? Potrebuji mit
rozmerne pole, ktere nemusi obsahovat vsechny polozky.
Dekuji.
Zdenek Navratil

CPU okno - automaticke otevreni

[*] Michel Rabadi <michel(zv)asex(tec)cz> - 29.10.1999 09:50:13

>automaticky otevre okno CPU.
>Nevite zda to lze nejak vypnou?

pro D3 to slo takto:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Borland\Delphi\3.0\Debugging\EnableCPU = "0"

michel

RxLib: Internal Error URW376

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 29.10.1999 10:10:47

Haj hou!

Stahni si RxLib 2.75 (je napr. na Torry)

[...]

[*] petr.motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 29.10.1999 11:15:51

From: novacek(zv)vanicek(tec)cz
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Date sent: Thu, 28 Oct 1999 13:58:50
Subject: RxLib: Internal Error URW376
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> Internal Error: URW376.
> Pozn.: Radek cislo 836 obsahuje "end." ukoncujici zmineny unit.

no to jsem uz sam zazil. Teda nevim jestli to byla presne tato
chyba, ale t�kalo se to taky "endu".

Probl�m jsem mel v tom, ze z nejakeho duvodu se mi do kodu
vlozili nejake dva netisknuteln� znaky (ctverecky) na vicero m�st,
ktere jsem pak musel rucne odstranovat.... (nefunguje ti nahodou
delphi nejak divne nebo system - me teda pri te chybe jo ?).

Postup: Zkus postupne vybrat vsechen kod a prekopirovat jinam.
Podivej se jestli se ti prekopirovalo vsechno. Pokud ne, vyhledej
konec, oprav a zopakuj postup, dokud se ti nepodari prekopirovat
vsechen kod.

Samozrejme, ze to nemusi byt tvuj pripad....

Petr Motlicek

problem s tlacou na nekonecny papier

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 29.10.1999 11:23:52

Doporucuji zkontrolovat na strane tiskarny:
- zda je mechanicky prepnuta na nekonecny papir, nektere tiskarny toto
davaji vedet do driveru Windows
- nastaveni delky stranky, pripadne i preskakovani perforace

Na strane driveru tiskarny:
- predevsim format papiru
- zpusob podavani papiru

Na strane posilanych dat:
- posilana data nesmi obsahovat binarni znaky <32 dekadicky (vyjimkou CR,
LF, opatrny bych byl se znaky FF, TAB)

Vaclav Krmela

> [...]
dam text do wordu a dam prikaz na tlac >tak vsetko funguje ako ma ). Vopred

realtime programy

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 29.10.1999 10:40:23

Existuji programy, kterym se rika SoftPLC, jedna se o jadro, ve kterem prioritne
bezi RT uloha, ve zbytku casu se pak resi neco jineho.
Presneji WinNT se spusti v kontextu tohoto SW. Ten je pak schopen
casovat relativne presne (pracuje primo nad HW PC, kde je dostupny casovac).
Udavaji doby okolo 12us -> cca 80kHz.
Pry existuje RT linux (o tom jsem jen slysel), jinak zkuste AutoCont control system,
ale ceny takoveho SW jsou ve 10^5 kc (je to urceno do prumyslu, ne na doma).
Problemem PC neni ani tak presnost casovani, ale stabilita (pri rizeni RT nelze
stroj restartovat, proto musi bezet WinNT jako uloha, neb kazda zmena v nastaveni
site vyzaduje restart :((( ). Celkova HW stabilita take nepatri mezi nejlepsi.

Ja jsem to realizoval v DOSu jako obsluhu preruseni od generatoru hodinovych impulsu (zmenen delici pomer),
po dobu behu meho SW PC neodmerovalo cas, po skonceni SW jsem nastavil cas z CMOS.
Nejvetsi slabinou je nemoznost presneho definovani okamziku (je to okolo 1us), u HW reseni
s DSP procesorem (+2x8bit LATCH) jsem se dostal pod 5ns, ale to je o necem ulplne jinem.

Od: Nade�da Chrap�iakov� [SMTP:chrapciakova(zv)vuje.sk]
Odesl�no: 26. ��jna 1999 16:37
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: realtime programy

[...]

standardnych preruseniach najvyssiu prioritu. Potreboval by som tym
programom riadit laser, t.j. kazdu milisekundu posielat na riadiacu
dosku
lasera nejake udaje a nemoze to na par milisekund vypadnut. Robi sa to
nejak priamo v programe, alebo staci len nejako administrovat NT (tomu
moc
neverim)? Vopred diky za kazdu odpoved.

Nada

Vypis HW konfigurace

[*] krydval(zv)expandia(tec)com - 29.10.1999 11:10:37

> [...]
> si komponentu na zjistovani nejakych informaci o OS a HW, kdyby si se chtel
> na to podivat, tak si to muzes stahnout z
****Zkousel jsem to prelozit a na radcich 297, 301, 462, 470 a 471 mi to hlasi
chybu Types of actual and formal var parametres must be identical (D4, os
nepodstatny).

Slavek

Blikani pri prekreslovani ListBox

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 29.10.1999 12:19:43

Ahoj,
zkusil jsem to (jen misto DoubleBuffered jsem pouzil FDoubleBuffered),
ale nepomaha to - spis je to horsi. Mam takovy dojem, ze se tim problem
neresi - zda se, ze WMPaint se zavola az po vymazani ClientRect, takze
BitBlt z MemDC se pak dela na vycistenou televizi...

Ale stejne diky.

> [...]
>
> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> TWinControlHack(ListBox1).DoubleBuffered := True;

Delphi 5 - Live Chat

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 29.10.1999 12:32:02

Petr Vones wrote:

> Tak optimisticky bych to nevidel. Uz pry sice existuje nejaka
> implementace COMu pro UNIX, ale je prijimana se vseobecnym nadsenim
> pro M$ technologie.

Tohle je mi celkem jasne, ale...

> [...]
> the BDE will continue to evolve. In addition, we are working on a
> complete BDE replacement since we can't expect to find ADO on

... jak je implementovane databazove rozhrani na Linuxu? Pres M$
ODBC, M$ DB-Lib? Vzdyt BDE je usito prave na DB-Lib. Nebo
bude Borland preklapet BDE na jine rozhrani?

Protoze OLE DB umoznuje podstatne vic nez DB-Lib,
predpokladam, ze v prostredi Windows zahy vsechny (nebo
vetsina) firem vyrabejicich databaze napise OLE DB providery. A za
takovych okolnosti je pak vyhodnejsi napsat COM a OLE DB i pro
Linux, nez psat dalsi drajvy - nebo snad ne? Proto si myslim (ci
verim), ze by se casem OLE DB mohlo objevit i na Linuxu.