GetPropList - vsetky property?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 29.10.1999 12:34:27

Proc GetPropList u TQuery comp. nevracia property UpdateObject , ostatne vrati bez problemu.
Nevie niekto ako to riesit a preco to je tak?

Tu je kusok kodu

Function E EnumProperties( AOwner,AComponent : TComponent;
Var PropList : TStringList) : Integer;
Var
PKinds : TTypeKinds;
PList : PPropList;
PtData : PTypeData;
PropInfo : PPropInfo;
CompProp : TEProperty;
I,J,k : Integer;
TReal : Double;
TInt : Integer;
S : TIntegerSet;
Ts : String;
PCount : Integer;
mN,mObj : string; // tungli
mParent : TClass; // tungli
begin
PropList:=Nil;
PKinds:=[tkInteger, tkChar, tkEnumeration, tkFloat,tkString, tkSet, tkClass, tkLString];
Result:=GetPropList(AComponent.ClassInfo,PKinds,Nil);
If Result>0 then
begin
GetMem(PList,Result * SizeOf(Pointer));
Try
Result:=GetPropList(AComponent.ClassInfo,PKinds,PList);
If Result>0 then begin
PropList:=TStringList.Create;
for i := 0 to result - 1 do begin
PropList.AddObject(PropInfo^.Name,CompProp);

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Vypis HW konfigurace

[*] Miroslav Mares <sm(zv)sct(tec)cz> - 29.10.1999 12:50:49

Omlouvam se, zapomnel jsem ji vyzkouset pod D4 :-((. Pres vikend to opravim
a v pondeli to tam bude.

Od: Slavek Rydval [mailto:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
Odesl�no: 29. ��jna 1999 19:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Obrazek v libovolnem sloupci v ListView (ne prvni)> Jak mam prosim vas vlozit obrazek do ListView (report). Do prvniho sloupce
> to jde snadno, ale jak napr. do tretiho?
*****Standardne toto umoznuji az Delphi 5.

Slavek

> Petr Reichl

Jak to resite vy

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 29.10.1999 19:54:59

Ahoj,

dovolim se vzit do role uzivatele: pokud na produktu nejsou
uvedeny minimalni pozadavky, nebo jsou uvedeny spatne, pak
bych nechtel poustet dalsi finance do rozsirovani OS, coz vede k
odlivu dalsich financi na HW.

Pokud je na krabici napsano pro Windows 95, pak by to melo
behat i na prvni disketove verzi.

Nechci vyvolavat flamesu, proto pripadne kameny radeji na
soukromy mail.

> [...]
> upgradeovat Windowsy a at ten program udelame, aby fungoval i u nej na
> starych Windowsech. Program vsak pada ve standardni funkci delphi
> TAutoObjectFactory.Create. Samozrejme nam chce program hodit na hlavu
> a vratit penize a kdovi jeste vsechno. Ostatne na jeho pocitaci nejde
> ani nainstalovat MS Explorer, protoze to spadne hned pri instalaci,
> ale to mu nevadi, protoze pry internet nikdy mit nebude. Jak takove
> problemy resite?
>
> J. Nadhera

Obrazek v libovolnem sloupci v ListView (ne prvni)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 29.10.1999 20:20:09

Ahoj,

> Ani ne tak Delphi, jako prislusna verze MS DLL knihoven, jako je COMCTR32
> a ji podobne.
****Ano... mel jsem spise napsat: musis mit spravnou verzi COMCTRL32
a k tomu Delphi 5 nebo nejakou komponentu, ktera toto
umoznuje. :-)

Slavek

> M. Dvorak
>
> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Slavek Rydval [mailto:rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz]
> Odesl�no: 29. ��jna 1999 19:32
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Obrazek v libovolnem sloupci v ListView (ne prvni)

> *****Standardne toto umoznuji az Delphi 5.
>
> Slavek

Ziskani parametru z prikazove radky

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 29.10.1999 21:49:53

Navic:
ParamStr(0) je nazev spustitelneho programu vcetne cesty.

> treba v OnCreate ci OnActive formu (nebo i jinde, dle libosti):
>
> for i := 1 to ParamCount do
> ShowMessage (ParamStr (i));
>
> Slavek

> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

DCOM - Interface not supported

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 30.10.1999 01:20:41

Zdravim,

diky za odpoved, ale bod a) jsem prozkousel snad stokrat, klient i server
(zaregistrovanej - outprocess) mam na obou pocitacich a na obou funguje
pokud se z klienta vola server na tomtez pocitaci. Pokud na tom druhem
dopadne to porad stejne -> Interface not supported. Pokud se ovsem napojim
na klienta prikazem CreateRemoteComObject('POCITAC', CLASS_ASTables); tak k
napojeni dojde (server nejde normalne ukoncit - pri CLOSE hlasi COM
napojeni), ale je to bez toho spravnyho interface k nicemu (a nebo ne ?) a
pri pretypovani (... as IASTables) dojde prave k ty vyjimce.

K tomu b) - nevim cos presne myslel, ale pro jistotu jsem Delphi hodil i na
ten druhej pocitac (kvuli tem knihovnam), porad nic.

Co je vlastne potreba do normalnich Win98 a Win95 doinstalovat, aby ten DCOM
chodil ?

t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 21. ��jna 1999 9:01
P�edm�t: Re: DCOM - Interface not supported

>Haj hou!
>
>From: Tom� Br�dle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
>Interface
>DCOM
>
>Duvodu muze byt nekolik, takze postupne okontroluj nasledujici:
>
>a) Registrace serveru je nutna pro registraci TLB. Nemusis tedy registrovat
>server, ale staci jen to TLB (zvladne to RegSvr.EXE v Delphi\Bin).
Podstatne
>je, ze ono TLB (at uz jako samostatny file nebo zabalene v serveru jako
>resource) MUSI byt dostupne na lokalni masine. Doporucuji nakopirovat TLB
do
>Windows\System a zaregistrovat).
>
>b) V interface a / nebo v TLB muzes pouzivat interface definovany v jinem
>TLB, ktere neni zaregistrovano (napr. STDVCL.TLB definuje IProvider,
>IStrings apod. (pozor, patri k tomu i STDVCL.DLL !). K nalezeni ve
>Windows\system. Postupuj nejlepe jako v bode a)

> [...]

Skupinovy Select

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 30.10.1999 11:34:32

Mam nasleduji problem.

Potrebuju mit data ve tvaru ARTICL (A5) a BALANCE (N),
ARTICL bude mit vzdy dva podobne zapisy napr. [ABC, 2] a [ABC_1, 3]
No a ja potrebu udelat select, ktery mi secte vzdy tyhle dvojice t.j. [[ABC,
5]
Zatim, jeste nejsem omezen navrhem databaze, takze mohu data
uchovavat bud v jedne nebo ve dvou oddelenych tabulkach (v jedne by byly
nazvy s jednickou a v druhe bez ni), nebo taky muzu udelat napr.ABC_0 a
ABC_1.
Proste muzu to jeste uzpusobit, tak abych mohl udelat vyber, ktery mi
takoveto
dvojice secte.

Tusite kudy na to ?

Diky

Pavel M.

D5, Paradox nebo Interbase (to je asi jedno)

MS SQL 7, UpdateSQL s datumem

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 30.10.1999 16:10:04

Myslim, ze to tu problehlo nekolikrat. Pohrej si s nastavenim neceho z nasledujicich moznosti:
SQL Client Configuration utility - vypnout narodni prostredi
nebo Format datumu v systemu
nebo nastaveni datumu v BDE

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [SMTP:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odesl�no: 27. ��jna 1999 10:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: MS SQL 7, UpdateSQL s datumem

Ahoj

mam D3 C/S a MS SQL 7 propojeno pres nativni link.

Jednoducha tabulka jen s datumem
Pres SQL nactu data do DBGridu
Chci vlozit nove datum (1.10.1999)

Konponenta UpdateSql

insert into pokus_datum
(datum)
values
(:datum)

Po Query1.ApplyUpdates; mi nahlasi chybu
General SQL errors. Syntax error converting datatime from character string.

Pokus si zalozim Query2

insert into pokus_datum
(datum)
values
('10.20.1999')

a udelam Query2.ExecSQL; vse je v poradku.

Co by se melo zmenit v komponente UpdateSQL aby datum ulozil ?

Milan

Korektna uprava from ITE

[*] Marian <mmuller(zv)post.sk> - 30.10.1999 21:46:55

Ahoj Delfini.
Mozno to bude zaujimat aj ostatnych. Asi som zle hladal.
Aky je spravny postup pri udrziavani viacjazycneho projektu.
Priklad:
Mam projekt, na ktory aplikujem Res.DLL Wiz. Upravim si formulare (urobim preklady) tak aby bolo vsetko v poriadku. No problem sa vyskytne vtedy, ak potrebujem pridat, alebo zmazat nejaku komponentu z originalneho formulara,. tak sa mi zmena neprejavi v ostatnych jazykoch. Spravim aj Update Res. DLL, ale zmeny stale nikde.

Vdaka.

Obsadenie LPT portu

[*] Marian <mmuller(zv)post.sk> - 30.10.1999 21:47:41

Ahoj Delfini.
Obsluhujem externe zariadenie na paralelnom porte pomocou priameho pristupu
na port (cez asm). Problem je vsak vtedy, ked chcem z niektorej inej
aplikacie tlacit nieco na tlaciaren, tak ta aplikacia nevie, ze LPT je uz
obsadene a zacne sa mi to tam miesat.
Nevie mi niekto poradit ako mam v Delphi povedat Windowsu ze port si na
zaciatku aplikacie obsadzujem a na konci znova uvolnim ?

Vdaka

Obsadenie LPT portu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 30.10.1999 23:08:25

V 16-bitech pomoci OpenComm a CloseComm
Ve 32-bitech OpenFile nebo CreateFile a LClose nebo CloseHandle.
Jako parametr se preda nazev portu, napr. 'LPT1'.

[...]

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 30.10.1999 23:22:01

SELECT ARTICL, SUM(BALANCE) FROM TABULKA
GROUP BY ARTICL
ORDER BY ARTICL

> [...]
>
> Diky
>
> Pavel M.
>
> D5, Paradox nebo Interbase (to je asi jedno)

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 31.10.1999 07:56:47

Tohle mi udela
ABC 2
ABC_1 3

ale ja potrebuji vysledek ABC 5.

Pavel

Proste potrebuji secist vzdy dve polozky, ktere se odlisuji pouze posledmim
znakem.
( v prikladu '_' znamena mezeru)

> SELECT ARTICL, SUM(BALANCE) FROM TABULKA
> GROUP BY ARTICL
> ORDER BY ARTICL

> From: Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz>
> Subject: Skupinovy Select

> [[ABC,

Dokumentace k Direct 3D

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 31.10.1999 11:00:16

Nazdarek,

> [...]
KH> pekne zdokumentovany, jen neco o D3D tam chybi. Je tam jakasi komponenta
KH> umoznujici zobrazeni souboru *.x, par examplu ze kterych stejne nic

mam kompletni dokumentaci (HELP-.CHM) v anglictine k celymu
DirectX - uz nevim odkad sem to sosnul, ale je to primo
od Micro$oftu. Ma to 3.5 MB, takze pokud mas velkej zajem
tak ti to uploadnu na nejaky FTP.

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Pouziti TDBChart

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 31.10.1999 12:16:09

Preji vsem pekneho dne,

mam v tabulce data, ktera mi k jednomu vyrobku (treba rohlik)
udavaji cenu k danemu dni a k dane firme. K danemu dni nemusi
byt uvedeny vsechny firmy. Tabulka vypada treba nasledovne:

Firma A | 8 Kc | 1.12. 1999
Firma B | 9 Kc | 1.12. 1999
Firma A | 8 Kc | 2.12. 1999
Firma A | 8 Kc | 3.12. 1999

A ja potrebuju udelat graf tak, aby tam pro kazdou firmu byla jedna
lomena cara (serie typu FastLine). Zkousel jsem nastavovat kde
co, ale nepodarilo se mi tam dostat vice nez jednu lomenou caru
pro vse, jakoby mi ignoroval nazvy firem. Jak zaridit, aby tech
lomeych car tam bylo tolik, kolik je uvedenych firem v tabulce?

Predem dekuji za odpoved

Ini a ukladani fontu

[*] Straka Josef <kshb(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.1999 16:57:34

Dobry den vsem,
pouzivam D4 Standard a W95 OSR2

Pouzivam v programu ukladani informaci o fontu do ini souboru (TINIFiles).
Zaznamenavam velikost fontu (ini. WriteInteger...), jeho jmeno
(ini.WriteString...), ale chtel bych ulo�it i jeho styl jako napr. tucne,
podtrzene
apod. Poradte, prosim, jak to mam udelat, nevim jakeho typu je informace
Style u fontu a jak ji ulozit.

Zde kousek zdroje, jaky pouzivam:
AppPath:=ExtractFilePath(Application.EXEName);
{Vytvori objekt TINIFile}
ini:=TINIFile.Create(AppPath + 'Hesla.ini');
try {Zapis aktualizovaneho nastaveni uzivatelem
ini.WriteInteger('Okno','FontBarva',TextWindow.Font.Color);{barva p�sma}
ini.WriteString('Okno','Font',TextWindow.Font.Name);{font}
ini.WriteInteger('Okno','FontVelikost',TextWindow.Font.Size);{velikost
finally
ini.Free;

STRAKA Josef
zacinajici amatersky programator
mail: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://www.mujweb(tec)cz/www/strakaj/index.htm

Font - ziskani jmena

[*] Straka Josef <kshb(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.1999 17:01:10

Dobry den vsem,
pouzivam D4 Standard a W95 OSR2

Mam na disku soubor s pismem (albertme.ttf), ktery neni nainstalovan.
Je mozne v Delphi ziskat z tohoto souboru jeho plne jmeno, abych ho
mohl pod timto jmenem zaregistrovat? Vim, ze jeho jmeno je
Albertus Medium CE, ale potrebuji to ziskat i z neznameho pisma (souboru).
Uvazuji pouze o TruType fontech.

Dekuji
STRAKA Josef
zacinajici amatersky programator
mail: strakaj(zv)hba(tec)czn(tec)cz
www: http://www.mujweb(tec)cz/www/strakaj/index.htm

tisk memo na vice stranek

[*] p. Jirman <jim.design(zv)pvtnet(tec)cz> - 22.10.2032 23:00:29

Zdravim,

Zkus QuickReport, kde RichEdit je v qrbandu BandType:=rbDetail
Od: Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz>> Ahoj,

> [...]
>
> kdyz zmenim nazev na XXX00001.DB je vse OK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Diky za informaci, i kdyz takto 'uz nikdy vice'.

Proste musis pocitat s tim, ze tabulka nesmi zacinat cislici.

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

ListView - CustomDraw

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 1.10.1999 06:37:12

Ahoj,

resil jsem neco podobneho, ale pro ListBox (pod D3 std.). Mel jsem
bitmapu coby pozadi, z ni jsem vzdycky vykousl obdelnik odpovidajici
obdelniku se zobrazovanou polozkou a pomoci CopyRect jsem ji okopiroval.
Funguje to bez
problemu. Zkus to taky.

> [...]
> ������� /-------------------------------------------------\
> <---<([ Martin Pesek ]������ [ Gamemaker ])>--->

Off topic: FDISK

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 1.10.1999 06:41:04

AHoj,

diky vsem za radu, nakonec to bylo skutecne tim, ze spousteci disketa
W98 zrejme skutecne nevytvari spravny boot record, tak jsem pouzil
spousteci disketu W95 OSR2 a slape to skvele. Jeste jednou dik.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic

P.S. dokonce i v knize o W98 jsem se docetl, ze je treba vzit "spousteci
disketu z Windows 95".

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Marek Soukup [SMTP:marek(zv)comberg(tec)cz]
> Odesl�no: 29. ��jna 1999 16:41
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Off topic: FDISK
>
> Ahoj,
> pokud ti bootuje pocitadlo z CDROMu tak tam vraz CD Windows98 a
> nabootuj z
> nej. Vsechno ostatni je pouze otazka casu :-))))) a nervu :-))))

> [...]

Toolbar a SpeedButton

[*] Dan Rejchrt <rejchrt(zv)ssakhk(tec)cz> - 1.10.1999 07:38:58

Mam podobny probel v Delphi 4 c/s, W98.
A jak vydim, nejsem sam.
Nekdo mi rikal, ze to dela ATI graficka karta,
ale to se mi zda blbost.
Podobne veci se mi stavaji na samostatnem
SpeedButtonu, pokud na nem nastavim flat a
chci na nem zobrzit ikonu.
Je to neprijemnej problem.

Dan "BaldA"
> [...]
> 4.72.3110.1. Riesenie pomocou ToolButton nie je vhodne, pretoze potrebujem
> zobrazit aj text, a sirka tlacitka musi byt nezavisla od ostatnych

Nazev souboru a SQL

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 1.10.1999 07:39:37

Nazev tabulky muze zacinat cislici, ale v tom pripade musi byt vlozen do
uvozovek.

SELECT * FROM "00001XXX.DB"

> Proste musis pocitat s tim, ze tabulka nesmi zacinat cislici.

> [...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 1.10.1999 08:41:50

Do toho OnActive bych to nedaval. Kdyz pustis aplikaci
minimalizovane (vlastnosti - zastupce), tak k OnActive
(formulare) vubec nedojde, resp. dojde az na aplikaci
uzivatel klikne cimz, ji odminimalizuje.

Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 29. ��jna 1999 18:42
P�edm�t: Re: Ziskani parametru z prikazove radky

> Ahoj,
>
> treba v OnCreate ci OnActive formu (nebo i jinde, dle libosti):

> [...]

OT: dynam. pole v delphi x v C++

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 1.10.1999 08:55:04

Ne, trida CMap je obycejna hasovana look-up table, nic vic. Viktor

> [...]
> blok pameti pro nejake pole bez toho aby jsi mu pridelil fyzickou pamet
> a teprve zapisem do polozek se prideluji jednotlive potrebne stranky ?

Tisk DL obalek v QuickReportu (kde je chyba?)

[*] Jiri Szopa <jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz> - 1.10.1999 08:59:29

Podarilo se Vam vyresit dany problem? Nenasem jsen odpoved na Vas dotaz.
Ja mam D3 , QR 2.0k . Taky mam stejny problem.
Ing. Jiri Szopa
tel.: +420 659 713393
fax.: +420 659 713392
email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
Komu: DELPHI forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 20. z��� 1999 18:30
P�edm�t: Tisk DL obalek v QuickReportu (kde je chyba?) Chci tisknout adresu na DL obalky (a musi to byt v QuickReportu) a nejak se mi to nedari. Nevim, jak sladit nastaveni tiskarny s nastavenim Orientation a PageSize v QuickReportu. Obcas mi to zahlasi "Error on floating point operation" - coz je podle mych informaci "known problem" Qusoftu, ale prestoze si delam nastaveni Orientation v kodu, ne a ne z tiskarny dostat potistenou obalku. Podotykam, ze mam standardni HP DJ 815C (steny problem je i na HP LJ 4L, atd.) a D4Prof se vsemi "Patchemi". To prece neni mozne, aby tak trivialni uloha nesla resit nekolika kliknutimi. Musim vsak predpokladat, ze zakaznik ma tiskarnu nastavenou na A4 na vysku (coz predpokladam, ze je nejbeznejsi).

PS: myslim, ze nejde jenom o DL obalky, ale obecne o sladeni jakykoliv uzivatelskych velikosti a orientace tiskarny a reportu.

S pozdravem
Ing. Petr Svejda, software specialist

| Neolit system, software developer
| Stankova 215, Telc, tel: (066) 724 39 34
| mobil: 0603 214 901, fax: 0603 214 902
| lingvista(zv)lingvista(tec)cz, http://www.lingvista(tec)cz/

Tisk DL obalek v QuickReportu (kde je chyba?)

[*] Virag, Ivan <ViragI(zv)logica(tec)com> - 1.10.1999 09:20:47

Zdrav�m.

Pros�m V�s, kde se�enu ke sta�en� ADO Component Suite.

Ivan Vir�g

Boot Manager

[*] Zden�k B�hm - 1.10.1999 09:27:48

Tyhle problemy jsem nikdy nemel. A to s SC hybu celkem casto. Muj recept na
odstraneni je nasledujici. Smaz adresar SC, z rootu disku odstran vsechny
soubory, ktere patri SC (momentalne ho tu nemam a nevzpominam si na jejich
jmena, ale urcite je podle jmena poznas). Pak nabootuj z diskety OS, ktery
tam chces nechat a prehrej ho na disk (v pripade Dosu a Woknouws, je to "sys
C:" a "fdisk /mbr") a pak vsechno jede v pohode.

Zdar Zdenek

> [...]

(NTFS), Dos 6.22(FAT16) a je to v pohode. Pri verzii Deluxe je tam manyger

DBGrid, WebBrowser

[*] Bednar��k Dalibor - 1.10.1999 09:35:18

Ahoj

Da se nejak zrusit ScrollBar u DBGridu?

A jeste jedna vec...

Da se pomoci WebBrowser komponenty zobrazit lokalni soubor na disku nebo nejakej text treba z mema, nebo to funguje jenom na www adresy?

prechadzanie viet v databaze

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 10:20:50

TTable.First - prvni zaznam
TTable.Last - posledni zaznam
TTable.Prior - predchozi zaznam
TTable.Next - nasledujici zaznam

Da se testovat na TTable.EOF.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software

> Od: Luboslav Gabal ml.
> Odesl�no: 27. ��jna 1999 19:26
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: prechadzanie viet v databaze
>
> mozno polozim trochu nejasnu otazku , ale som zaciatocnik
> potreboval by som vediet ako prejst na prvu , a na dalsiu vetu v databaze bez pouzitia navigatora
> totizto , potreboval by som aby mi program prechadzal od prvej vety az po poslednu
> ako na to ?
>
> Lubo Gabal
>
> <<Soubor: ATT00007.htm>>

ADO Component Suite

[*] Virag, Ivan <ViragI(zv)logica(tec)com> - 1.10.1999 10:21:16

Zdrav�m.
Omlouv�m se za p�vodn� zpr�vu bez subjektu. Tedy znova.
Pros�m V�s, kde se�enu ke sta�en� ADO Component Suite.
Ivan Vir�g

Finddialog a DBGrid

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 10:34:22

Nejlepe je to prohledavat pomoci SELECT * FROM table WHERE .....,
kde ve vhere je ta podminka. No a v gridu se pak objevi pouze ty zaznamy,
ktere vyhovuji
dane podmince.

Podobne funguje i property Filter a Filtered u TQuery a TTable, ale pres
ten SELECT je to lepsi.

> [...]

> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Finddialog a DBGrid
>
> Potreboval bych najit za pomoci Finddialogu text v nejakym policku
DBGridu. Bohuzel nevim, jak se po nalezeni presunout na radek, kde je ta
vyhledana hodnota. Nevite nekdo ?

> Dik moc, Filip
> <<Soubor: ATT00008.htm>>

DBComboBox problem

[*] istenp2.epr(zv)mail.cez(tec)cz - 1.10.1999 10:36:26

Zdravim vsechny.

Narazil jsem na podivny problem pri odvozovani komponenty z DBComboBox.

TMujDBComboBox = class(TDBComboBox)
protected
procedure DoEnter; override;
end;

procedure TMujDBComboBox.DoEnter;
begin
if Focused then ShowMessage('Focused');
end;

Kdyz poskakuji po Formu TABem, hlaska "Focused" se neobjevi.
Objevi se pouze pri kliku mysi na komponentu.

To same se deje i kdyz misto prepisovani DoEnter zkusim zachytavat zpravy
CM_ENTER a CM_EXIT.
Zajimave je, ze kdyz tu hlasku povesim primo na eventy OnEnter a OnExit,
funguje normalne ...

Prosim, mohl by mi nekdo poradit ? Delam to spatne ja/je to chyba
VCL/pripadne jak to obejit ???

dik za pripadne rady

S pozdravem
Petr Istenik

Premenna typu procedure

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 10:42:47

Protoze metoda objektu obsahuje jeste navic skryty parametr Self.
> [...]

> private
> { Private declarations }
> public
> { Public declarations }

> procedure TF1.ShowText( Tx : string );
> begin
> F1.Caption := Tx;
> end;
>
> procedure TF1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> ProcShow := ShowText; <- TOTO NECHCE KOMPILATOR ZOZRAT
> end;
>
> -------------
> Ked vsak proceduru _ShowText_ umiestnim mimo formular,

Trideni v ListView

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 10:47:47

Ted jsem resil uplne to same, ale sipku jako v Outlooku jsem tam ani za boha nedostal. Tak jsem to obesel znakem ??.

Pokud chces, tak Ti poslu ten form.

> [...]
>
> http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1999&mesic=May&den=31&first=61&soubor=dlfaaacm.htm

Obrazek v libovolnem sloupci v ListView (ne prvni)

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 10:49:53

Hi,

kousel jsem to, ale bez vysledku. Ty sloupce mas v rezimu Detail nebo List?

> [...]

> Jak mam prosim vas vlozit obrazek do ListView (report). Do prvniho sloupce
> to jde snadno, ale jak napr. do tretiho?

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 11:05:49

Pouzij funkce Params(x) a ParamCount.

> [...]

> Napriklad demo.exe /p
>
> -potrebuji kdy byl a nebyl spusten program s parametrem /p

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 11:07:06

Promin, preklepl jsem se :
ParamStr (x) - vraci string jako x-ty parametr v poradi. ParamStr(0) vraci cestu k exaci.
ParamCount - vraci pocet parametru.

> [...]

> Napriklad demo.exe /p
>
> -potrebuji kdy byl a nebyl spusten program s parametrem /p

Vypis HW konfigurace

[*] Miroslav Mares <sm(zv)sct(tec)cz> - 1.10.1999 11:18:48

Tak uz jsem to opravil a dal na web, tak to zkus znovu.

> [...]
hlasi
> chybu Types of actual and formal var parametres must be identical (D4, os

MDIChild window

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 1.10.1999 11:22:07

Zkus si u tech MDI child formu predefinovat WndProc a tam chytit WM_SYSCOMAND.

Asi tak nejak :
WM_SYSCOMMAND: begin
if message.wparam=SC_RESTORE then WinState:= OldWinState;
if Message.WParam=SC_MINIMIZE then SysBut3Click( nil);
end;

> [...]

> spachat, aby byly furt maximalizovany ?
>
> Pokud jste na tento problem nekdo narazil, predem dik za radu.

Session ve Web aplikaci

[*] DJsoft <djsoft(zv)top(tec)cz> - 1.10.1999 11:38:47

Pokousim se spachat malou web aplikaci pomoci ISAPI. Mam dve otazky:

1) V helpu jsem se docetl, ze je treba pouzit objekt TSession s nastavenou
property AutoName na true. To jsem ucinil a od te doby se vysledek (tabulka
z databaze) zobrazi pouze pri prvnim pristupu. Na dalsi pozadavky se zrejme
spusti novy thread a neotevre spravne databaze, takze vysledek pro
nasledujic volani je prazdna tabulka bez dat.
Kde je to spravne misto na otevreni databaze? Pracovat se session jsem
doposud nepotreboval a nevim si rady.

2) Nevite nekdo, jak prinutit MS Personal Web server, aby se nechal bud
znovu inicializovat, nebo mi nechal prepsat soubor.dll s mou aplikaci? Ted
to musim delat tak, ze vzdycky restartuju pocitac, coz neni dvakrat
pohodlne.

Diky, Honza

Tisk DL obalek v QuickReportu (kde je chyba?)

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 1.10.1999 13:56:44

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Jiri Szopa [SMTP:jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz]
> Odesl�no: 1. listopadu 1999 8:59
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Tisk DL obalek v QuickReportu (kde je chyba?)
>
> Podarilo se Vam vyresit dany problem? Nenasem jsen odpoved na Vas dotaz.
> Ja mam D3 , QR 2.0k . Taky mam stejny problem.
> Ing. Jiri Szopa
> tel.: +420 659 713393
> fax.: +420 659 713392
> email: jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz <mailto:jiri.szopa(zv)telecom(tec)cz>

> [...]
<mailto:lingvista(zv)lingvista(tec)cz>>
> [...]
> Ing. Petr Svejda, software specialist

> |____________________________________________

Tisk DL obalek v QuickReportu (kde je chyba?)

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 1.10.1999 13:58:10

Mam stejny problem a prosim vsechny, kteri jej resi a vyresi, at mi poradi
> [...]
>
> PS: myslim, ze nejde jenom o DL obalky, ale obecne o sladeni jakykoliv
uzivatelskych velikosti a orientace tiskarny a reportu.

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.10.1999 14:01:03

Jeste bych doplnil metodu
Table1.MoveBy( [-] O_Kolik)

> ----------
> az po

> Nuz myslim ze zacinajucemu programatorovi
> by sa to malo vysvetlit zrozumitelnejsie:
>
> Uvedeny priklad funguje na animals.dbf v DBDEMOS
> !!! neskusat na tabulkach s velkym poctom zaznamov !!!
>
> Table1.First; // skoci na prvy zaznam
>
> while not Table1.Eof do begin
>
> // nejaka praca so zaznamom
> // napriklad:
>
> ShowMessage(Table1.Fields.Fields[0].AsString);
>
> Table1.Next; // presun na dalsi zaznam
> end;
>

> forgo

ADO, DAO, ADONIS, ...

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.10.1999 14:03:50

OK, diky. Jeste vsak mam jeden doplnujici dotaz, vlastne dva:
1. Proc by tedy nekdo kupoval DAO Database Collection 3.4
(od Erika Salaje http://www.cybermagic.co.nz/winsoft)
kdyz Adonis Component Suite 3.4 (od tehoz tvurce) umi to same
a jeste spoustu dalsich "veci" a je to temer za stejnou cenu ?
(konkretne u www.dev-shop(tec)cz je DAO Database Collection jen
o 400 korun levnejsi nez Adonis Component Suite) ?

2. Jeste jsem narazil na terminy JRO, RDS a DOA (to DOA jsem
si tu uz precetl...)

> ActiveX Data Objects, nadstavba nad OLE DB.
> Data Access Objects, je rozhrani pro pripojeni k Microsoft Jet, tedy k
> Accessu.
> Delphi komponenty, prekryvajici ADO.

Finddialog a DBGrid

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.10.1999 14:16:45

Pokud data do toho DBGrid-u sypes pres TQuery, tak pouzij kluzuli
WHERE a nasyp tam jen ta data, ktera tuto hodnotu obsahuji, pokud
to delas pres TTable, tak jestli chces videt jen odpovidajici zaznami
(jak se tu posledni dobou zacalo psat, asi je to podle vzoru muz ;-)
tak pouzij Filter, jinak pro skok na zaznam pouzij metodu Locate.

> [...]
> DBGridu.
> Bohuzel nevim, jak se po nalezeni presunout na radek, kde je ta

vgLIB

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.10.1999 14:19:23

pouzivate prosim nekdo komponenty vgLib ? Jde o nadstavbu nad
RxLib. Rad bych videl nejaky priklad na ExplorerRootNode a pod...

Diky...
...Dobra

Informace z driveru tiskarny

[*] Miroslav NETRAIDER Mares <mmares(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.1999 14:27:20

Ahoj,

v diskusi tady probehla informace o tom, ze jde ziskat informace o stavu
tiskarny z driveru tiskarny. Muzete mi prosim nekdo poradit jak na to ???
NETRAIDER

ODBC API (WAS: Paradox versus Access]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 1.10.1999 15:09:13

Ahoj,
chtel jsem vyzkouset navrhovany postup, nevim vsak,
ceho je funkce soucasti, resp. jak se dostat k ODBC API ?
Potrebuju k tomu nejake hlavickove soubory DLL knihoven
(Delphi-Jedi ?) nebo jak je to ?

Diky moc...
...Dobra

> ----------
> ODBC API skutecne umoznuje pripojeni databaze bez DSN. Dela se to
> pomoci funkce SQLDriverConnect, jejimz parametrem je tzv.
> ConnectionString, ktery obsahuje vsechny potrebne udaje.
> ConnectionString pro Access muze vypadat takto:
> 'Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};'+
> 'DBQ=D:\Data.mdb;UID=admin;PWD=heslo'
> Jelikoz vsak pouzivam primo ODBC API, tak nevim
> jestli to lze pouzit v komponentach od Borlandu ci
> jinych.

Pomoooc!!! - Databaze - CachedUpdates

[*] Pavel Bl�hovec <blahovec(zv)stapro(tec)cz> - 1.10.1999 15:31:15

P�ed �asem jsem na konferenci d�val dotaz ohledn� �azen� datab�z� p�es SQL a jejich n�slednou editaci.

Poradil jste m� pou�it Cached Updates. Prozkoumal jsem tuto mo�nost, zjistil jsem jak to funguje a narazil jsem na jeden probl�m. M�m vytvo�en� Datov� modul, v n�m TDatabase, nav�zen� TQuery, TDataSource a TDBGrid. Pak jsem tam je�t� p�idal TSQLUpdate a na�zal jsem ho z TQuery. V�e podle helpu. Nastavil jsem (mysl�m �e i snad spr�vn�) TSQLUpdate.

T�m�� v�e mi funguje. Otev�u datab�zi, lze ji editovat, mohu ji libovoln� se�adit a lze ji editovat. Zm�ny se provedeu. Ale po skon�en� programu se zm�ny neulo�� do datab�ze na disku. Samoz�ejm� pou��v�m ApplyUpdates (prob�hne bez probl�m�), ale zm�ny se stejn� neulo��.
Mohl by jste mi poradit, nebo m� alespo� tro�ku nav�st, kde d�l�m chybu?

p�edem velmi d�kuji

Pavel Bl�hovec

Menu a Charset

[*] Milan Vorisek <vorisek(zv)igtt(tec)cz> - 1.10.1999 15:40:08

Ahoj,

potrebuju spoustet demo aplikace na jednom pocitaci
v ruznych jazycich. (D3,Win NT)
U delphi komponent muzu nastavit Charset a zobrazuje se to
dobre. Systemove prvky (menu,nadpis formu..) prebiraji fonty
ze systemu, zmena je mozna jen restartem a pak se zase
spatne zobrazuji systemove hlasky.
Je mozne to nejak nastavit, aby to platilo jen pro danou
aplikaci?
Diky.
M.Vorisek

Transparentn� image v Quick Reportu

[*] petr.motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 1.10.1999 15:52:04

potrebuju %subj%. Pokud jsem se dobre dival, tak standardn=ED
qrimage to neum=ED.

Zkousel jsem si udelat vlastni QR komponentu dedenou z
TQRImage (prepsani Print a Paint metod), ale s tim jsem prastil,
jelikoz mi to porad hazelo access violation v dobe navrhu.... a bez
QR dokumentace ci zdrojaku se mi ta komponenta tezko vyvij=ED (ale
qr... .int soubory m=E1m).

Pro nakresleni jsem se snazil vyuzit Draw/StrechtBitmapRect... z
Rx VCLUtils unity.

TPosition =3D record

l,t,w,h : double;

end;

procedure PrintImageTransparent(Band :
TQRCustomBand;Bitmap : TBitmap;TransparentColor :
TColor;Position : TPosition);

var

Dest : TRect;

begin

with Band do begin

with ParentReport.QRPrinter do begin
Dest:=3DRect(XPos(Position.l),YPos(Position.t),XPos(Positi
on.w),YPos(Position.h));

end;

VCLUtils.StretchBitmapRectTransparent(ParentReport.QRPri
nter.Canvas,Dest.Left, Dest.Top,
Dest.Right,Dest.Bottom,Rect(0,0,Bitmap.Width,Bitmap.Heig
ht),Bitmap,TransparentColor);

end;

ho TQRImage-u, tj. tisknutelna
plocha v ramci bandu. Procedure PrintImageTransparent volam ve
"vhodny okamzik" -OnPrint udalost u jine QR komponenty.

Problem v tomto reseni uz me primel ptat se tady, a to na:

1)pri prevodu pozice na souradnice QRPrinter reportu
s(Position.l),YPos(Position.t),XPos(Positi
on.w),YPos(Position.h));

id floating point operation.";

2)delam dobre tento prevod souradnic, co vlastne vraci
XPos,YPos.. metody TQRPrinter-u

Diky za kazkou radu....

/param>

Pomoooc!!! - Databaze - CachedUpdates

[*] Radim Ludv�k <radiml(zv)bnsoft(tec)cz> - 1.10.1999 16:43:42

Zdravim,

zkus za tim ApplyUpdates dat jeste CommitUpdates.

Radim Ludv�k
BN Soft Znojmo
radiml(zv)bnsoft(tec)cz
Od: Roland Tam� [mailto:tamas(zv)intrak.tuke.sk]
Odesl�no: 2. listopadu 1999 11:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Checkbox v DBGrid

[...]

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 02.10.1999 07:39:17

On Mon, 1 Nov 1999 17:58:09 +0100, Vodicka, David (CAP, GCF) wrote:

> [...]
>verzi vsech modulu zabere moc casu ...
> Resil nekdo neco podobneho nebo ma nejaky napad ? Za kazde

Ahoj,
no, nic takoveho jsem nedelal, ale co se me tyce, spocital bych hashovaci hodnoty
vsech potrebnych souboru a tyto hodnoty bych porovnal s temi aktualnimi a
soubory s rozdilnymi hotnotami bych updatoval.

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

TrayIcon a MDI aplikace

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 2.10.1999 07:54:02

Ahoj,
Mam nasledujici problem, mimimalizuji aplikaci MDI do TrayIcon s tim, ze
zakazuji zobrazovat okno v Taskmanageru a Taskpanelu. Pokud nemam vytvoreno
zadne Childokno, tak je vse ok. Aplikace nen� nikde videt, jenom icona
TrayIcon. Pokud vsak MDIokno obsahuje Childokno, tak se mi aplikace
minimalizuje na plochu. Existuje nejaky postup, jak toto obejit ? Schovani
aplikace provadim
pomoci :

ShowWindow(Application.Handle,SW_HIDE);
SetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOOLWINDOW);

[D3 standard, Win95]

Dekuji Petr.

Zajisteni konzistence modulu rozsahleho programu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.1999 08:14:45 -0000

Proc jsou datumy a casy moc obejmne ?
Datum + cas = 8byte + id modulu (2byte) = 10 byte
Stacilo by prenaset ID modulu+ TTimeDate.

Od: Vodicka, David (CAP, GCF) [SMTP:David.Vodicka(zv)gecapital.com]
Odesl�no: 1. listopadu 1999 16:58
Komu: Delphi
P�edm�t: Zajisteni konzistence modulu rozsahleho programu

[...]

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 2.10.1999 09:14:58

Nazdar,

co je pomale na zisteni verzii fajlov ? Aj ked ich je 100, tak
to zaberie len par sekund. Vytvor si thread, ktory sa pri zaciatku
spojenia spusti, zapise si verzie fajlov do nejakeho suboru a ten potom
pribali k datam, co sa posielaju.

Roman Sl�dek

> [...]

vsech potrebnych souboru a tyto hodnoty bych porovnal s temi aktualnimi
soubory s rozdilnymi hotnotami bych updatoval.

GetPropList - propery ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 2.10.1999 09:20:33

Proc GetPropList u TQuery comp. nevracia property UpdateObject , ostatne property vrati bez problemu.
Nevie niekto ako to riesit a preco to je tak?

Tu je kusok kodu

uses TypeInfo

[...]

Sipky a cas

[*] Martin STEFFEK <STEFFEKM.vos97(zv)vsps-su(tec)cz> - 2.10.1999 08:47:17

Vazeni pratele Delphi
Jsem hodne hruby zacatecnik a mam k Vam prosbicky. Delalm si
prehravac animaci ve Win95 a potrebuji prubezne pri prehravani videa
odchytavat stisknute klavesy (treba sipky pro posun o nekolk vterin
zpet a dopredu).
Dalsi problemecek spociva v tom, ze bych rad dostal z mediaplayeru
celkovy cas animace a dosud odehrany cas. (* Pouzivam D3/Profi *)

Martin Steffek
*** Student VOS ***
ZACATECNIK v D3

Dokumentace k Direct 3D

[*] Jojo <radim.holan(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.1999 10:23:19

ja jsem delal diplomku v delphi v Direct3D :)) Vetsinou zakladni veci. Kdo
by chtel dokumentaci v docu (castecne preklad anglickych SDK) tak at se
ozve. Starsi verzi muzete najit na mich WWW strankach.

[...]

\\|||//
(oo)
------------------------ooooO--(_)--Ooooo---------------------------

Ziskani parametru z prikazove radky

[*] daniel.hrna(zv)vm.sme(tec)cz - 2.10.1999 10:27:51

anebo taky If ParamStr(1)='/p' then ........;

> [...]

> Napriklad demo.exe /p
>
> -potrebuji kdy byl a nebyl spusten program s parametrem /p

BDE-Zmena default hodnot

[*] Jan Fiala <fiala(zv)infos(tec)cz> - 2.10.1999 10:36:02

Od: <supervisor(zv)unicontrols(tec)cz>> Delphi 4.0 Standard, P166 64Mb

> Muze nekdo poradit jak zmeni nastaveni default hodnot pro BDE v
> Session
> Potrebuji zmenit u SQL dotazu volani na dBase, proto�e default
> vola paradox a ten vytvari LCK soubor. Nejak na to nemuzu prijit
>
> Dekuji

Moc te nepotesim. Zmenou nic nedosahnes, protoze Delphi pouziva interne Paradox format pro SQL dotazy (pomocne tabulky)

===============================
ing. Jan Fiala fiala(zv)infos(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

BDE-Zmena default hodnot

[*] supervisor(zv)unicontrols(tec)cz - 2.10.1999 09:38:32

Delphi 4.0 Standard, P166 64Mb

[...]

- Vojtech Albrecht -
- supervisor(zv)unicontrols(tec)cz -
- ICQ 33995541 -
-----------------------------

Menu a Charset

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 2.10.1999 10:40:58

Zbysek Hlinka wrote:

> [...]
> lze vnutit i jiny jazyk. Doporucuji vsak prechod na D5, od D4 uz lze
> prohazovat resourcy za provozu bez restartu.

Co se tohoto problemu tyce (lokalizace) kam se podivat pro prvni informace
jak na to (pro Delphi 3) ?

Marek Soukup

Obrazek v Component liste

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 2.10.1999 10:43:10

Muzete mi nekdo poradit,
jakym zpusobem se nastavuje obrazek, ktery se objevi u instalovane komponenty ?

Diky.

Miki

Tisk stringu s odradkovanim

[*] Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 2.10.1999 11:10:58

Ahoj,
potrebuji poradit, jak vytisknout String s odradkovanim.
Kdyz dam tisk TextOut tak se mi prvni radka tytiskne v poradku, ale druha na
zacatek stranky.
Nebo mi poradte, jak takovy string rozdelit do nekolika (vim, ze budou tri)

Michal �viga (Sviga)
=============================[PROTON]====
CROSS MEDIA SERVIS - CD KATALOG AMPER
http://www.cd-amper(tec)cz mailto:info(zv)cd-amper(tec)cz
tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557
http://www.dama(tec)cz - Internetovy casopis pro zeny

Pomoooc!!! - Databaze - CachedUpdates PODRUHE

[*] Pavel Bl�hovec <blahovec(zv)stapro(tec)cz> - 2.10.1999 11:25:10

Zna nekdo dobre implementaci SQL nad databazema PARADOXU?

Je vubec mozne (i pri pouzi cached updates) provadet zmeny v databazi otevrene pres TQuery (SQL) a serazene podle Fieldu, ale jineho nez je index (napr. ... order by fName ...). Nemohu zaindexovat vsechny fieldy (jsou jich desitky).

Checkbox v DBGrid

[*] Roland Tam��������������ۤw�$ - 2.10.1999 02:31:45 -0800

Zdravim

Prosim Vas, neda sa spravit neco takeveho, jako je Checbox v DBGride?
Potreboval by som mat v kazdom riadku editovatelnu polozku typu BOOL.

Vdaka Roland Tamas

InstallShield Express

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 02.10.1999 11:36:08

Kde je prosim Vas problem.
Pri generovani instalacnych suborov mi hned na zaciatku vyhodi ze nevie najst subor DATAPUMP.EXE.
Instaloval som IS Express na skusku na dve PC, vysledok je rovnaky

cau
tg

S pozravom/Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

Toolbar a SpeedButton

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 02.10.1999 11:42:15

Mam Delphi4 ale skus to.
Nastav vlastnost Transparent:=False;

cau

tg

S pozravom/Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

> [...]

zobrazit aj text, a sirka tlacitka musi byt nezavisla od ostatnych tlacitok

ulozenie dat

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 2.10.1999 11:53:47

Spr�va vo form�te MIME rozdelen� na viac �ast�.

zdravim,

ako by sa dala riesit takato situacia ?

potrebujem zadavat do databazy parcelne cisla napr 250/2 250/3 260 261/4 ale do databazy ich chcem dat v inom tvare ale v uzivatelskom zozhrani aby sa ukazovali s lomitkom aj sa tak zapisovaly. Ale v databaze ich potrebujem ulozit iba ciselne napr :
250/3 bude 250030
1524 bude 1524000
1525/4 bude 1525040

da sa to urobit ?

Martin

Prevod hodnot z C do Delphi.

[*] Petr Danek <petrd(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.1999 11:59:37

Potrebuji ovladat zarizeni na COM portu, ktere se musi nejprve inicializovat. Inicializace se mi nedari, ale nasledna komunikace mi funguje ( pokud inicializaci provedu z tovarniho programu pred spustenim meho ). Mam ale pouze priklad v C , kde se na COM posilaji hodnoty : 0x0f 0x07 0x34 0x51 . Jedna se o 4 bitovou adresu slova a 4 bitovou hodnotu slova. Nevite co posilat na COM pod Delphi.

Stahnul jsem si komponentu z internetu, ktera pouz

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 2.10.1999 12:01:29

S pozdravem Miki

Vypis HW konfigurace

[*] Michal Hlav�� - 2.10.1999 12:38:31

gfdsgsdf
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: lustyl1.edu(zv)mail.cez(tec)cz <lustyl1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 29. okt�ber 1999 15:05
P�edm�t: Re: Vypis HW konfigurace

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 2.10.1999 12:46:21

Samozrejme, ze to jde. Ja jsem treba delal to, ze se zada cislo napr.
123.45 a do souboru se na zaklade jakesi definovane sablony zapise jako
0012345. A pri cteni se zase pomoci inverzni sablony prevede zpet, tj. z
0012345 se udela 123.45. Bohuzel je to v C++, takze kod ti asi k nicemu
nebude. Takze asi takto:

uzivatelsky vstup-->sablona-->konvertovany tvar-->zapis do databaze

A pri cteni z databaze zase obracene.

Problem by se snad mohl vyskytnout, pokud by se zapis 123045 v databazi
dal interpretovat dvojznacne, tj. jako 123/45 nebo 1230/45. To uz bude
na tobe.

> [...]

> �
> Martin

Zajisteni konzistence modulu rozsahleho programu

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 2.10.1999 12:54:56

Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital.com> wrote:

> [...]
> u rozsahlejsiho programu (program + nekolik desitek dll
> + neco standardnich bpl + predlohy v rtf
> + ciselniky v lokalnich paradoxich tabulkach

Konzistenci projektu kontroluji pomoci VersionInfo u vsech souboru. U EXE hlavniho programu pri spusteni kontroluji zavislosti tak, ze jsem si do VersionInfo pridal polozku, ktera vypada napr. takhle:

VALUE "Dependences", "callcfg.dll(1.00.004.0) "\
"calldlg.dll(1.00.002.0) "\
"callgly.dll(1.02.001.0) "\
"calllst.dll(1.00.001.0) "\
"calltxt.dll(3.00.016.0) "\
"callutl.dll(1.05.009.0) "\
"\000"

Pri kontrole verzi by se dal poridit log a ten napr. poslat na server jako zadost o upgrade.

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

Aplikace like DEPLHI

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.1999 12:58:44

Jak se vytvari aplikace podobne jako DELPHI.

To znamena hlavni okno prouzek nahore ( resp. nekde jinde ) a
ostatni formulare na zbytku plochy.

Uz jste to nekdo delali ?????

Neco jsem slysel, ze pry je to pres New | SDI application, ale to se
mi nejak nezda.
Pravda jakmile jsem nastavil omezeni Vysky formulare, tak se
zacal maximalizovat korektne, ale pokud si otevrel nejakej jinej
formular, tak ten uz se zase maximalizuje na celou obrazovku.

Dekuji za podmentne navrhy a informace.

InstallShield Express

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 2.10.1999 14:01:52

> Pri generovani instalacnych suborov mi hned na zaciatku vyhodi ze nevie
> najst subor DATAPUMP.EXE. Instaloval som IS Express na skusku na dve PC,
> vysledok je rovnaky
> Tibor Galik

IS Express se domniva, ze mate verzi Delphi C/S.
Je treba v nejakem inicializacnim souboru zaremovat co tam
nepatri. Nevim jakou mate verzi, me se to vyskytovalo tusim u D4.
Podle pohledu na muj disk by ti inicializacnim souborem mel byt u
verze D5 soubor isdepend.ini v programovem adresari IS Expressu.
Myslim, ze to bylo v nejakem readme nebo necem podobnem
popsane.

Jiri Binder

db library

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 2.10.1999 14:16:37

Zdravim,

chcem sa spytat, preco pri pripajani na MSSQL6.5 dostanem niekedy hlasku "db library not loaded" a nemozem sa tym padom cez BDE nakonektovat. Pomoze iba preinstalovanie DELPHI (4), ale obcas nepomoze ani to. Neviete co je tomu na pricine, resp ako to opravit?

ulozenie dat

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 2.10.1999 14:21:04

DoDataBaze.AsInteger :=
IntToStr(Copy(OdUzivatele.Text,1,Pos('/',OdUzivatele.Text)-1))*1000+IntT
oStr(Copy(OdUzivatele.Text,Pos('/',OdUzivatele.Text)+1,9999))

tech 9999 je sice prasarna, ale asi rychlejsi nez
Length(OdUzivatele.Text)-Pos('/',OdUzivatele.Text)

-- Jan Tomsa (Tomy) tomsa(zv)notia(tec)cz
-- Notia Informacni Systemy s.r.o., V Olsinach 709/45, 100 00 Praha
-- TEL +42-02-67313764 FAX +42-02-67313752 http://www.notia(tec)cz

> [...]
> zozhrani aby sa ukazovali s lomitkom aj sa tak zapisovaly. Ale v
> databaze ich potrebujem ulozit iba ciselne napr :

InstallShield Express

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 2.10.1999 14:28:31

Pozri na stranku www.Borland(tec)cz technicka podpora, FAQ . Tam je to riesene.

Od: Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. november 1999 12:33
P�edm�t: InstallShield Express

> [...]
najst subor DATAPUMP.EXE.
>Instaloval som IS Express na skusku na dve PC, vysledok je rovnaky

MS SQL 7, UpdateSQL s datumem

[*] Luk� Zach <L.Zach(zv)Aquasoft(tec)cz> - 2.10.1999 14:51:40

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSSQLServer\Client\DB-Lib]
"AutoAnsiToOem"="OFF"
"UseIntlSettings"="OFF"

------------------------------
Lukas Zach, programator
Aquasoft s.r.o.
E-mail:luki(zv)aquasoft(tec)cz

Od: mbartone(zv)Synthesia(tec)cz [SMTP:mbartone(zv)Synthesia(tec)cz]
Odesl�no: 27. ��jna 1999 10:32
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
[...]

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 2.10.1999 15:07:00

Nastav LiveRequest na true

Od: Pavel Bl�hovec <blahovec(zv)stapro(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. november 1999 14:48
P�edm�t: Pomoooc!!! - Databaze - CachedUpdates PODRUHE

[...]

API (knihovny)

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 2.10.1999 15:22:19

Nemate nekdo nejake knihovny a popis API pro rizeni pristoje z
http://www.fufme.com/ ? Viktor

Tisk stringu s odradkovanim

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 2.10.1999 15:25:34

Musis si vypocitat vysku radku a pak umistit kazdy string na spravne misto
na stranku. Bud zadas souradnice primo do volani TextOut nebo pouzijes
MoveTo (podle toho, jak to mas nastavene, myslim). Viktor

[...]

Problem s FTP a PROXY

[*] Soft <Soft(zv)comacomp(tec)cz> - 2.10.1999 14:41:51 -0000

Ahoj

M�m probl�m s FTP p��stupem p�es proxy, pou��v�m komponentu z Delphi 4.0
TNMFTP.�
s nasteven�m
NMFTP1.Proxy :='192.168.168.100';
NMFTP1.ProxyPort :=3128; sku�el jsem i 21
NMFTP1.Host := 'ftp.comacomp(tec)cz';
NMFTP1.Port := 3128;
NMFTP1.Timeout := 5000;
NMFTP1.UserID := 'anonimous';
NMFTP1.Password := 'xx(zv)xxxxxx(tec)cz';
p�i NMFTP1.Connect
Aplikace nenahl�s� chybu ale ani ned�l� nic a aplikace nejde skon�it.

Pokud jdu na p��mo bez proxy v�e v po��dku.

D�k za ka�d� n�pad
Zdenek Gracias

OT: Misto Num-Enter generovat TAB

[*] Cibulka Karel <K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz> - 02.10.1999 16:22:21

Ahoj,

mam tady jeden takovy problem, ktery primo nesouvisi s Delphi, spise s
Windows obecne.

Potreboval bych nejakym zpusobem donutit Windows, aby pri stisknuti
klavesy Num-Enter byl generovan stisk klavesy TAB. Nepotrebuji to
implementovat v nejakem vlastnim programu, to bych umel, ale potreboval
bych to pro "oblbnuti" jineho programu. A SW pristup me prijde
jednodussi nez se hrabat v klavesnici :-)

Nejlepe to asi vyresit nejakym rezidentikem, a aby to fungovalo jak pod
9x tak pod NTckama...

Mozna by stacilo nastinit programove reseni napr. pres windows hooks? Ze
bych se zavesil na WM_KEYDOWN a WM_KEYUP message, ale tady bych
potreboval poradit jak na to, jestli to uz nekdo neresil.

K.

--
<TT>
/* Cibulka Karel, K.Cibulka(zv)sh.cvut(tec)cz */

Invalid BLOB handle

[*] Michal Hlav�� - 2.10.1999 16:41:56

Zdravim,
mam jednu zahadnu chybu. Mam DbGrid a vsetko je uplne ok. az na to, ze ked
pridem na koniec zaznamov a pohybujem sa sipkou hore po jednom zazname, tak
mi vypise po asi pribl. 20 zaznamoch chybu:

Invalid BLOB handle in Record Buffer.

a som v pr... Ked idem od prveho zaznamu na koniec po jednom (t.j. sipkou)
dolu ide to v pohode. To cislo 20 je odhad.

Dik

Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

DBGrid - uleteny focus

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 02.10.1999 17:12:02

Ahojte !

Mam v D3 na jednom formulari DBGrid (dgAlwaysShowSelection = True,
dgRowsSelect = False).

Z nepochopitelnych pricin sa kurzor Dbgridu pri jeho prvom zobrazeni
nastavi na 6. zaznam, hoci aktualny je 1. zaznam (po otvoreni tabulky).
Po uskutocneni akehokolvek pohybu v tabulke sa DBGrid "umudri" a jeho
kurzor zacne ukazovat na spravny zaznam.

Problem sposobuje riadok, ktorym nastavujem focus na pozadovany
field tabulky:

ActiveDBGrid.SelectedField := Field

Inak okrem DBGridu tam mam nejake Edity a DBLookUpBoxy (pri prvom
zobrazeni ma focus jeden z Editov).

Nestretol sa s tym niekto ?

Peter

Property editor (free) component

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 2.10.1999 17:23:17

Nieco ako Object Inspektor ( property editor in run time) komponent (free)
naidete na http://free.netlap.hu/4321/

Dokaze editovat vlastnosti komponent v run time.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Tisk stringu s odradkovanim

[*] Jakub Mart�nek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 2.10.1999 17:23:56

Pri tisku si ohlidej, kolik znaku se ti vejde na radek.
Rozdelit jde treba takto :
> [...]
> CROSS MEDIA SERVIS - CD KATALOG AMPER
> http://www.cd-amper(tec)cz mailto:info(zv)cd-amper(tec)cz
> tel.,fax: +420 2 65 15 052 mobil: 0602/ 207 557

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 2.10.1999 17:30:43

Zdravim,

diky za ty odkazy, nasel jsem tam dalsi informace, stahnul dcm95cfg. Ten byl
asi potreba, ale potrebna tlacitka v dcomcnfg na editaci prav k DCOM objektu
jsou zakazana. Nevis co muze byt pricina ? V nastaneni site mam Shared-level
access control.

Jinak jsem to uz nevydrzel, sehnal jsem si NT server a tam po nastaveni prav
v dcomcnfg to chodi. (client je win98). Takze zakopanej pes bude nejspis v
nastaveni tech prav.

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>>Tom� Br�dle wrote:
DCOM

>Ahoj,
>
>K tomu jeste doplneni, informace o DCOMu na Win9x najdes tady:

> [...]

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 2.10.1999 17:37:19

Zdravim,

stoprocentne chodi file:///nazevsouboru

Tomas
t.bradle.(zv)pvtnet(tec)cz

Od: Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz>

> [...]
>
>Roman Fiser jr.,
>rfiser(zv)leknet(tec)cz

Pomoooc!!! - Databaze - CachedUpdates PODRUHE

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 2.10.1999 17:46:59

Zdravim

zkus se podivat do helpu C:\Program Files\Common Files\Borland Shared\BDE\localsql.hlp

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Bl�hovec <blahovec(zv)stapro(tec)cz>
Komu: Delphi <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. listopadu 1999 14:25
[...]

[*] marcant <marcant(zv)sct.sk> - 2.10.1999 18:39:54

BDE sa nejak zvlastne chova k BLOB alebo MEMO fieldom v tabulke.
Skus nastavit BLOB SIZE a BLOBS TO CACHE pre databazu v BDE
administratore na nejaku vacsiu hodnotu.

> [...]
>
> Dik
>
> Michal Hlavac
> Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

Prevod hodnot z C do Delphi.

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 2.10.1999 19:04:44

$0F, $07 atd.

S pozdravem,

Od: Petr Danek <petrd(zv)atlas(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 2. listopadu 1999 18:02
P�edm�t: Prevod hodnot z C do Delphi.>Potrebuji ovladat zarizeni na COM portu, ktere se musi nejprve
> [...]
0x51 . Jedna se o 4 bitovou adresu slova a 4 bitovou hodnotu slova. Nevite

[*] Michal �viga <info(zv)cd-amper(tec)cz> - 2.10.1999 19:19:30

Dik za rady.
Uz jsem na to prisel.
Asi jsem se spatne vyjadril, potreboval jsem prave rozdelit string, v kterem
uz je odradkovani na tri ruzne bez odradkovani.
Problem byl najit to odradkovani pomoci POS. Nevedel jsem , co hledat a pak
jsem to nasel v archivu jsou to znaky #10 a #13.

Od: Jakub Mart�nek <listbox(zv)vakmb(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 2. listopadu 1999 17:23
P�edm�t: RE: Tisk stringu s odradkovanim

> Pri tisku si ohlidej, kolik znaku se ti vejde na radek.
> Rozdelit jde treba takto :
> NewString := Copy(String,od_pozice,pocet_znaku)

Generatory vystupnych zostav - dobra rada nad Au

[*] Ivan Kodaj <kodaj(zv)datalock.sk> - 2.10.1999 19:36:38

Zdravim :)

Mozete mi odporucit generatory vystupnych zostav?

Moje poziadavky su :
- generovanie proporcneho pisma + obrazky (a'la logo)
- umoznenie ulozenia vygenerovanej zostavy do suboru a nasledovne
cinnosti (s uz vygenerovanou zostavou) :
- prezeranie
- opatovne vytlacenie + vytlacenie len urcitych casti
= t.j. post-spracovanie vystupnych zostav

Uvitam kazdy pozitivny ohlas, pripadne pripojene skusenosti budu
skutocne aj nad to Au. ;>

To vsetko pre D4 / D5.

Vopred dakujem za odpoved(e)

Ondrej

ulozenie dat

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 2.10.1999 19:42:37

Zdravim,

jako zapis do baze :

t je string
a je integer

t:='';
a:=Length( CELE JMENO );
while t<>'/' do
begin
t:=CELE JMENO[a];
a:=a-1;
end;
JMENO DO BAZE :=Copy(CELE JMENO, 1, a)+'0'+Copy(CELE JMENO, (a+2),Length( CELE JMENO ))+jeste nakou podminku na doplneni nul

a jako vypis z baze si to uz udelej sam