From: Marian Jonas
To: Konference Delphi
Sent: Wednesday, November 03, 1999 4:03 PM
Subject: ADONIS a UpdateSQL

Zdravim vsechny priznivce ADO a ADONISU zvlast.

Mam tento problem, na MS SQL serveru mam tyto dve procedury

create procedure vyber1 as
select A1, A2 from tabulka

create procedure novyradek
(zv)a1 char(5),
(zv)a2 char(50)
as
insert tabulka (a1,a2) values ((zv)a1, (zv)a2)

na formulari mam TADOStoredProc pojmenovanou Proc1
CursorType=ctKeySet
LockType=ltBatchOptimistic
Name=Proc1
StoredProcName=vyber1;1
UpdateObject=Update1

a pak tam mam TADOUpdateSQL
Name=Update1
InsertSQL='novyradek :a1, :a2'
DeleteSQL='delete tabulka where a1=:OLD A1'
UpdateSQL='update tabulka set a1=:a1, a2=:a2 where a1=:OLD A1'

Kdyz pridam novy radek
with Proc1 do
begin
Insert;
FieldByName('A1').AsString:='A1';
FieldByName('A2').AsString:='A2';
Post;
end;

tak to na SQL server odesle: exec novyradek 'A1','A2'

pak dam
Proc1.ApplyUpdates

a na SQL server to odesle: INSERT INTO "TEST".."tabulka" ("A1","A2") VALUES ("A1","A2")

a zarve to na poruseni constraintu na primarnim klici.

Ja potrebuju aby se odeslalo jen
exec novyradek 'A1','A2'
ale az po ApplyUpdates.

Nevite nahodou nekdo v cem delam chybu ?

Konfigurace Delphi 4 SP 3, Adonis Trial 3.3, MS SQL Server 6.5 SP 5

Dekuji

Marian Jonas
jonas(zv)ji(tec)cz

klavesy a StringGrid

[*] Michal Hlav�� - 5.10.1999 21:57:38

Zdravim, akym sposobom by sa dali vypnut klavesy na pohyb kurzoru v
stringgride. To znamena sipky. POtrebujem, aby mi ich osetrilo pri OnKeyDown
a OnKeyUp, ale aby sa neposunul kurzor. To si uz zabezpecim v Grid.col a
Grid.Row.

Vdaka
Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

ShortCut v menu na ToolBaru

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.1999 00:08:07

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz>

> Ja to resim pomoci ActionListu.
> Udelas si jednotliva Actions se ShortCuty
> a polozkam menu pak priradis Actions.
> O jednoduzsi moznosti nevim.

jo, to me taky napadlo, ale ja
myslel spise neco jako poslat napr.
zpravu, ktera probehne pri standardnim
provedeni menu (jen nevim jakou a kdy
na ni reagovat:-( ).

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Pismeno v StringGride

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.1999 00:20:38

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>

> Zdravim,
> potreboval by som umiestnit jedno pismeno do poloziek Stringridu. To
znamena
> ze kazda cells[x,y] bude obsahovat jedno pismeno. No a potreboval by som
> pismeno vystredit vzhladom na bunku (horny, dolny, lavy, pravy okraj).
> Podmienka je, ze musi to byt TStringGrid, nesmie to byt iny komponent. Mam
> D3, W95
>
> Vdaka
> Michal Hlavac

Ahoj,

obsluz si rucne OnDrawCell
DefaultDrawing:= False;
FillRect(Rect); { podklad }
DrawText(Canvas.Handle,PChar(Cells[ACol,ARow]),
-1,Rect,dt_Center or dt_VCenter); { text }

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Invalid BLOB handle

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 6.10.1999 06:58:37

<<< No Message Collected >>>

DAO

MDW subory si mozes vytvorit na pocitaci, kde je Access pomocou utility wrkgadm.exe.
DAO engine ma property, kde mozes nastavit, ktoru mdw databazu ma pouzit. Nejake
default nastavenie je v registracnej databaze (a Access ma na to tiez v registracnej databaze
osobitnu polozku, na zaklade ktorej vie, ktory mdw subor ma pouzit. Nastavuje sa to takisto
pomocou wrkgadm.exe). Pokial mdw nie je k dispozicii, tak Jet jednoducho nepouzije
user-level security.

Od: Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 6. november 1999 0:29
P�edm�t: Re: Pismeno v StringGride

> [...]

DrawText(Canvas.Handle,PChar(Cells[ACol,ARow]),
-1,Rect,dt_Center or dt_VCenter); { text }

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <

Off: Monitor sitoveho provozu

[*] Petr Kro�a - 6.10.1999 13:56:44

Ahoj vsichni,
moc se omlouvam za off-dotaz, tykajici se WinNT, nikoliv Delphi.

Existuje nejaky soft na sledovani provozu site, tedy abych videl, z jake IP
na jakou odeslo kolik bytes, kolik bylo prijato atd ? Potrebuji to pro
statisticke ucely ve firme.

Diky
PK

ShortCut v menu na ToolBaru

[*] Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz> - 6.10.1999 16:19:08

Udelat to jde, ale nevim jestli to je jednoduzsi nez ten ActionList,

na formu si nastav KeyPreview na True
a potom na Formu proceduru OnKeyDown

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if shift = ([ssCtrl]) then
case key of
65 : MenuItem1Click; // toto je Ctrl+A
68 : MenuItem2Click; // toto je Ctrl+D
....atd

Pavel M.
Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>

> [...]
procedurou
> TextRect na Canvas toho gridu. Problem bol v tom, akoby nefungovali tie

Ahoj,

vim asi kde mas chybu, protoze jsem
to napsal jako inspiraci, v DrawText musis
mit StringGrid1.Canvas.Handle. Jinak
DrawText musis hledat v API helpu.

V object inspectoru nastav DefaultDrawing
na False a pouzij treba tento kod:

// pozor toto je v D5 v D3 je tusim jen Col a Row
procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; ACol, ARow: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
begin
with StringGrid1 do
begin
if gdSelected in State then
begin
Canvas.Brush.Color:= clBlue;
Canvas.Font.Color:= clWhite;
if gdFixed in State then
begin
Canvas.Brush.Color:= clSilver;
Canvas.Font.Color:= clBlack;
Canvas.Brush.Color:= clWhite;
Canvas.Font.Color:= clBlack;
end;
Canvas.FillRect(Rect);
DrawText(Canvas.Handle,PChar(Cells[ACol,ARow]),-1,
Rect,DT_CENTER or DT_VCENTER or DT_SINGLELINE);
if gdFixed in State then
begin
Dec(Rect.Right);
Dec(Rect.Bottom);
Canvas.Pen.Color:= clWhite;
Canvas.MoveTo(Rect.Left,Rect.Bottom);
Canvas.LineTo(Rect.Left,Rect.Top);
Canvas.LineTo(Rect.Right,Rect.Top);
Canvas.Pen.Color:= clGray;
Canvas.LineTo(Rect.Right,Rect.Bottom);
Canvas.LineTo(Rect.Left,Rect.Bottom);
if gdFocused in State then
Canvas.DrawFocusRect(Rect);

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

> Od: Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz>
> Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 6. november 1999 0:29
> P�edm�t: Re: Pismeno v StringGride
>

> Ahoj,
>
> obsluz si rucne OnDrawCell
> DefaultDrawing:= False;
> FillRect(Rect); { podklad }
> DrawText(Canvas.Handle,PChar(Cells[ACol,ARow]),
> -1,Rect,dt_Center or dt_VCenter); { text }

> [...]

ShortCut v menu na ToolBaru

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.1999 22:42:22

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavel M. <talema(zv)top(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 6. listopadu 1999 16:19
P�edm�t: Re: ShortCut v menu na ToolBaru

Ahoj,

Hm, tak to asi neni:-(.

> [...]

> na formu si nastav KeyPreview na True
> a potom na Formu proceduru OnKeyDown
>
> procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;

Jak zablokovat CopyToClipboard ?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 7.10.1999 09:17:54

Nevite nekdo jak u TEdit zablokovat CopyToClipboard ?
Tzn. aby neslo mysi v popupmenu dat Copy a ani neslo
pouzit Ctrl+C. Jedna se mi o TEdit do ktereho uzivatel
pise heslo, takze passwordChar='*'.

A jeste jedna drobnost. U TMaskEdit, pokud dam mysi
(tj. bez klavesnice), PasteFromClipboar, tak se nenastavi
Modified:=True. Jak lze toto odstranit ?

D4 SP3 / D5

Diky
Daniel Rott

Tiskove sestavy (Quick Report)

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 7.10.1999 10:14:26

Dobry den vsem,

mam nakreslenou sestavu v QuickReport, ktera by mela cerpat data z plain
text souboru, tzn. NE databaze. Vse je v poradku, ale az do doby, nez zacnu
strkat data do sekce Detail. Zde bych chtel aby se tento radek replikoval a
zobrazil proste seznam dat, ktera do neho nastrkam. Jenomze at to delam jak
koliv, vzdy se me zobrazi pouze jeden radek.

Muzete mi prosim poradit?

--
Delphi 4.0 Professional (SP3)
QuickReport 3.0

Petr Reichl

Zkusenosti s ADO a RDS od Borlandu

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 7.10.1999 12:23:30

Zdavim vsechny,

nema nekdo prakticke zkusenosti s ADO od Borlandu (Delphi 5) a s
TRDSConnection komponentou? Zajima mne hlavne jak se s tim pracuje, vykon
systemu a dalsi mozne zkusenosti a postrehy.

Diky za kazdou zkusenost

Tomas Bradle
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

COM a pointer

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 7.10.1999 15:27:08

Ahoj,

potreboval bych prenest pres COM objekt nejaky proud dat. Udelal
jsem si Automation Object, v nem metodu a pres parametr bych
potreboval prenest ten proud dat. V klientskem programu mam
napriklad

var
bubu:array[0..399] of byte; {uvnitr mohou byt i nuly}

Vite nekdo, jak deklarovat parametr v COM objektu a napsat vnitrek
metody, aby se obsah predal?

Jak je to s uvolnovanim v destructoru?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.10.1999 18:55:40

Preji vsem pekneho dne,

chtel bych se optat, jak je to s uvolnovanim objektu v komponente?

Napr.:

X = class (TCustomLabel)
private
FTimer: TTimer;

V konstruktoru X vytvarim FTimer a ted se ptam, mam-li jej zrusit
ve Free komponenty.

Marco Cantu ve sve knize (Mastering Delphi 4) pise, ze:
,,destruktor neni zapotreba, protoze objekt FTimer je vlastnen nasi
komponentou a pri jejim ukonceni bude automaticky zrusen``.

Ale o par stranek dal definuje do komponent objekty FPen a
FBrush a ve Free objektu je uvolnuje.

Jak je to tedy doopravdy? Musim to udelat ja nebo si komponenta
poradi?

Diky za odpoved(i)

Slavek

PS.: Prosim, nepiste vase nazory, ale to, co mate podlozene.
Diky. Je mi jasne, ze tim, ze to ve Free uvolnim, tak niz nezkazim,
ale chci znat pozadi.

Win2000

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.10.1999 18:59:31

Ahoj,

> dnes uz asi sezenes pouze verzi Windows Release Candidat 2,
> je to posledni verze pred uvedenim ostre verze.
****Neni to tak docela pravda. V polovine listopadu (do Comdexu)
by mela byt RC3. Viz http://www.softnov(tec)cz/clanky/b1772.htm

Slavek

> Mitko Mitev

AssignPrn a FormFeed

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 7.10.1999 21:10:58

Zkousel jsem tisknout text pomoci AssignPrn a potreboval
jsem udelat formfeed. Znak #12 nezabere, kdyz zavolam
Printer.NewPage, tak sice odstrankuje nepresune pozici
tisku zpet na zacatek papiru. Koukal jsem do Printers.pas
a nechapu v procedure PrnString co to je ^L.
Vypada to ze zminena procedure osetruje specialni znaky
#9, #10, #13 a ^L. Co to vsak je ^L ? Domnivam se, ze
jedna o chybu, protoze znak L skutecne odpovida #12, coz
je formfeed. Kod by take odpovidal, vola se NewPage.
Ale ten zapis ^L je prece blbost !
V kazdem pripade to nefunguje.

D4 Prof SP3 a D5 Prof

Daniel Rott

Jak je to s uvolnovanim v destructoru?

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 7.10.1999 21:13:39

Jestli to neni tim ze TTimer ma Owner :-)

Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 7. listopadu 1999 18:55
P�edm�t: Jak je to s uvolnovanim v destructoru?> Preji vsem pekneho dne,

> [...]
>

> PS.: Prosim, nepiste vase nazory, ale to, co mate podlozene.
> Diky. Je mi jasne, ze tim, ze to ve Free uvolnim, tak niz nezkazim,

Focus policka ve StringGrid

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)atlas(tec)cz> - 07.10.1999 23:18:39

jdanek(zv)fnbrno(tec)cz wrote:
> nevite nekdo, jak vybrat a nastavit aktualnim policko v ramci
> StringGridu? Neco jako napriklad SetFocus(StringGrid.Cells[2,1]);
> nefunguje.
Co takhle StringGrid.Row := 2;StringGrid.Col := 1;

Petr Kundrata

AssignPrn a FormFeed

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 7.10.1999 23:35:50

^L neni blbost, je to pripustny zapis kl�vesy Ctrl+L,
je ekvivalentni zapisu #12 nebo take #$0C,
tedy kod FF = nova stranka.
Samotny znak L ma kod #76 nebo #$4C.

Volani Printer.NewPage neni spravny postup.
Znak #12 v souboru zajisti volani procedury

procedure NewPage(var Prn: PrnRec);
begin
with Prn do
begin
Cur.X := 0;
Cur.Y := 0;
FPrinter.NewPage;

ktera provede nejen Printer.NewPage ale navic
nastavi pozici tisku na zacatek papiru.

Obecne, kdyz pouzivas tisk pres AssignPrn,
musis tak cinit dusledne od Open az do Close.
Pouzivat AssignPrn je nahrazkove reseni.
Funguje pouze na jednoduche tisky.
Pokud je treba pouzivat nejake formatovani,
je nutne poutit nejaky mocnejsi nastroj, nez je toto.

> [...]
> jedna o chybu, protoze znak L skutecne odpovida #12, coz
> je formfeed. Kod by take odpovidal, vola se NewPage.

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 8.10.1999 00:15:47

Kdyz vezmu tvuj priklad

X = class (TCustomLabel)
private
FTimer: TTimer;

tak pokud timer vytavaris takto

FTimer := TTimer.Create(Self)

tak ho nemusis uvolnovat. Je to proto, ze pokud mu
pri konstrukci v parametru predas ownera (self), tak se o
uvolneni postara owner.

pokud timer vytvaris takto

FTimer := TTimer.Create(nil)

tak si ho musis uvolnit sam.

From: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 7. listopadu 1999 18:57
Subject: Jak je to s uvolnovanim v destructoru?

[...]

Show Hint

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ov 1999 07:59:46

Zdravim,
zajimalo by mne, jak zobrazit hint kdy se mi bude chtit a ne kdy se mi to zobr
azi automaticky. Funkce ActiveHint mi nejak presvedcive nefunguje.

D5, NT4

Dik za rady.
M&B

DBmemo - ftMemo

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 8.10.1999 08:19:54

Tak asi mas pravdu. Pod paradoxom mozno to funguje, ale pod SQL urcite nie.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. november 1999 19:43
P�edm�t: Re: DBmemo - ftMemo

>Ahoj,

>Ty mne desis, pul roku takto pouzivam "presuny" memo v Paradoxu
>a DBF a zatim si nikdo nestezoval, ani muj PC neprotestuje.
>Field 'Poznamka' je samozrjemne ftMemo.
>
>Jarek Uher

KeyDown a StringGrid

[*] Michal Hlav�� - 8.10.1999 08:39:49

Zdravim,
chcem sa spytat, ze ako by sa dala pretypovat procedura KeyDown na
StringGride (myslim ze je to na CustomGride), tak aby v stringGride nesla
ziadna klavesa, aby som si veskery pohyb nadefinoval sam.

Dik moc
Michal Hlavac
Spolocnost priatelov deti z detskych domovov
Usmev ako dar

e-mail: 7hlavac(zv)nw.fmph.uniba.sk
web: www.usmev.sk

OT: LCK soubory

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 8.10.1999 08:55:34

Ahojte,
mam maly problem ovsem ne s moji aplikaci.
Mam zde na siti aplikaci pouzivajici spoustu paradoxich tabulek. Nyni mi
prestala jit spoustet a hlasi mi, ze moji LCK tabulku jiz nekdo pouziva.
Prokazatelne tam nikdo neni (Novell server to musi vedet)
Je to v 16-bit prostredi, spustene pod Wir95.
Spoustet reindexaci se mi jevi nesikovne, nebot to je prace na nekolikero hodin
a nevim, zda to pomuze.
Problem vznikl zrejme tak, ze pri otevrenych tabulkach spadla stanice.

Diky za napady.

===========mozno pouzit PGP==============
Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-21208
386 22 STRAKONICE FiDoNet 2:423/35
===========mozno pouzit PGP==============

... Windows nemohou byti virem, nebot virus je napsan inteligentne, neco
dela a je zcela zdarma :-)

Service - API funkce

[*] Jarosek Radim <Radim.Jarosek(zv)at.siemens(tec)cz> - 8.10.1999 09:03:15

Zkousim pouzit Api fci "OpenService". Ale nemuzu to zkompilovat. Hazi me to
hlasku - " Undeclared identifier: 'OpenService' ".
Predpokladam ze mam neco pridat do uses. Ale za boha nevim co ... Pomuze
nekdo ? . Mel jsem za to ze delphini dokazou pracovat s api fcemi normalne.
A nebo to delam nenormalne :-) .

diky

Radim Jarosek ( AT EF OI )
AT EF OI Phone:+420/656/881-178
AT EF OI Fax :+420/656/881-390
mailto:radim.jarosek(zv)at.siemens(tec)cz

LCK soubory

[*] Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz> - 8.10.1999 09:14:51

> mam maly problem ovsem ne s moji aplikaci.
> Mam zde na siti aplikaci pouzivajici spoustu paradoxich tabulek. Nyni mi
> prestala jit spoustet a hlasi mi, ze moji LCK tabulku jiz nekdo pouziva.
Sam si odpovim nez zde bude chaos.

Stacilo je smazat. Ovsem hlavne ty v home adresarich uzivatelu :-((

Sypu si popel na hlavicku :-<===========mozno pouzit PGP==============
[...]

Sdileni slozek

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 8.10.1999 09:14:04

Jak zjistim, je-li nainstalovano sdileni slozek (sdileni v siti microsoft) a
mohu-li tedy bez problemu nasdilet nejakou slozku.

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Jak zjistit IP

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 8.10.1999 09:14:54

No jo jenze to mi zjisti IP adresu toho pocitace. Ja potrebuju zjistit ze serveru IP adresu klienta, ktery se na nej pripojil.

Miroslav Mares
Od: Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 5. november 1999 12:04
P�edm�t: Jak zjistit IP

Nazdarek,

chci se zeptat, da se nejak zjistit IP adresa pocitace, ktery se pripoji na proxy server?? Mam WinProxy, D3 a win95 osr2.

Miroslav Mares

Je nainstalovany Explorer

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 8.10.1999 09:15:48

Jakym zpusobem se da v Delphi zjistit, je-li na pocitaci nainstalovany Explorer nebo aspon Netscape, zkratka mohu-li se snazit o spusteni nejake html stranky?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Vsechny PC na siti

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 8.10.1999 09:19:04

Jakym zpusobem by se dali vypsat jmena vsech pocitacu na siti?

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

Zaheslovana sdilena slozka

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 8.10.1999 09:26:45

Kdyz nejaky pocitac sdili slozku pod heslem (ktere samozrejme znam), jak se do ni pres Delphi dostanu, abych v ni mohl pracovat jako nezaheslovane a aniz by to uzivatele obtezovalo s windowsackym oknem vyzadujicim heslo. A nejlepsi by bylo, kdyby do te slozky mohl jenom program (ktery zna heslo) a uzivatel (ktery heslo nezna) se tam nedostal, cili aby se heslo pouzite programem nikam nezapsalo (aby o nem windows nevedel, nebo aby ho hned po dokonceni operace zapomel).

Pitr - Petr Vobornik
MIKMIK company
vobornik(zv)ssakhk(tec)cz
ICQ# 23132120
www.ssakhk(tec)cz/home/vobornik/

COM a pointer

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 8.10.1999 09:26:12

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> [...]
> jsem si Automation Object, v nem metodu a pres parametr bych
> potreboval prenest ten proud dat. V klientskem programu mam

Coz takhle pouzit stare dobre Variant(ni) pole bajtu ? Pro staticke (pevna
velikost a struktura) datove struktury se s tim da dobre pracovat i primo,
pro dynamicke struktury snadno opouzdris streamem nebo pouzijes
TMemoryStream a nasledny prenos.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Jak zablokovat CopyToClipboard ?

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 8.10.1999 09:37:52

Proc to zablokovavat? Do clipboardu se prece zkopiruji jenom ty hvezdicky,
ne to heslo. Viktor

> [...]
> (tj. bez klavesnice), PasteFromClipboar, tak se nenastavi
> Modified:=True. Jak lze toto odstranit ?

Service - API funkce

Pro D4/5 staci pridat WinSVC , pro nizsi si musis najit prislusne
deklaracni unity (daj se najit na webu)

Radek

> [...]
> hlasku - " Undeclared identifier: 'OpenService' ".
> Predpokladam ze mam neco pridat do uses. Ale za boha nevim co ... Pomuze

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 8.10.1999 09:49:15

Smazat vsechny *.LCK, VSUDE.

From: Richard Valny <richard.valny(zv)oku-st(tec)cz>> Ahojte,
> [...]
hodin
> a nevim, zda to pomuze.
> Problem vznikl zrejme tak, ze pri otevrenych tabulkach spadla stanice.

Win2000

[*] Linhart Petr <Petr(zv)manwe.mius(tec)cz> - 8.10.1999 09:50:34

Pokud by jsi mel konkretni zajem, tak CD Beta3 u nas v raci mame, ale i RC1
a RC2

Petr Linhart, System developer (mailto://Petr.Linhart(zv)mius(tec)cz)
Mius a.s. (http://www.mius(tec)cz)
Dlouha 2940
415 01 TEPLICE

Od: Jakub Mart�nek [mailto:listbox(zv)vakmb(tec)cz]
Odesl�no: 5. listopadu 1999 12:16
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Win2000

Nabidka na Beta 3 W2K uz skoncila. Mne uz prisla RC2. Zkus otravovat
support, snad z nich neco vypadne.

Osetreni vyjimek

[*] Radek Lev� - 8.10.1999 09:57:33

Zdravim,

ve svem programu mam dialog, kde uzivatel zvoli jmeno vstupni tabulky, se
kterou pak dal pracuji. Potreboval bych poradit, jak osetrit situaci, kdy
uzivatel zada jmeno souboru, ktere treba vubec neni tabulka, nebo tabulka je
ale jine struktury. Zkousel jsem to pres try... ale nejak jsem se do toho
zamotal...

Win2000

[*] Lubor Martinsky <lubor.martinsky(zv)dctrade(tec)cz> - 8.10.1999 10:01:56

Microsoft TechNet-konference,
11.11.1999, Praha, Lucerna,
ucast zdarma,
zdarma kazdy ucastnik CD s Win2000 RC2
registrace na www.microsoft(tec)cz/akce/9911_ITpro
Lubor

> Nevite nekdo, kde sehnat Microsoft Windows 2000 server beta 3? Na
strankach
> Microsoftu beznadejne bloudim a nic....
>
> Diky predem za pomoc....
>
> Jaroslav Weiss
> odd. informatiky
>
> SVITAP J.H.J. s.r.o.
> Kijevska 6-8
> SVITAVY
> 568 02
>
> tel: ++420-461-568 202
> fax: ++420-461-568 300
> E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
> FTP: ftp.svitap(tec)cz

LCK soubory

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 8.10.1999 10:09:20

> [...]
> a nevim, zda to pomuze.
> Problem vznikl zrejme tak, ze pri otevrenych tabulkach spadla stanice.

Mozna to ani OT nejni. Problem je asi v tom, ze ty LCK vytvari jina aplikace, ktera ma nastaveny
BDE NET DIR do jineho adresare. Zkus si tedy overit nastaveni NET DIRu na vsech stanicich.

Vrele doporucuji dat si do programu metodu, ktera prinuti pouzivat pro danou aplikaci svuj netdir
a nespolehat na nastaveni BDE. NET DIR jde programove nastavit pomoci Session.NetFileDir.

Dalsi problem by mohl byt v Private Diru. Ten bych asi hodil na lokal.

Ted jsem se dival do LCK, da se tam zjistit, jaka tabulka jej vytvorila a s jakym NET DIREM.
A v PROXUsers.net se da zjistit, kdo je do netdiru prihlaseny.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================
ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================

LCK soubory

[*] Jakub Martinek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 8.10.1999 10:11:28

Vsechny stanice pracujici s databazi odhlasit, smazat sitovy pdoxusrs.net,
soubory *.lck a pokud doslo k padu stanice pri otevrenych souborech tak i
rebuild tabulek.

KeyDown a StringGrid

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 8.10.1999 10:29:18

Staci na konec procedury GridKeyDown pridat radek Key := 0;
Stejny radek doporucuji pridat do GridKeyUp.
Do GridKeyPress by se dalo obdobn� Key := #0;

Bude to fungovat na v�t�inu kl�ves s vyj�mkou Tab a n�kter�ch dal��ch.
Takov� kl�vesy by se musely o�et�it slo�it�ji.

> [...]
>
> Dik moc
> Michal Hlavac
> Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 8.10.1999 10:37:02

Hmm, a jak se branit proti pouziti utility jako OpenPass
ftp://ftp.cdrom.com/.3/sac/utilmisc/openpass.zip ? Ani M$ to nema vyreseno -
krome User Manageru v NT to v pohode heslo zobrazi ...

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz [mailto:Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz]
> Odesl�no: 8. listopadu 1999 9:38
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Jak zablokovat CopyToClipboard ?
>

> Proc to zablokovavat? Do clipboardu se prece zkopiruji jenom
> ty hvezdicky,
> ne to heslo. Viktor

method list in run time

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 8.10.1999 11:02:24

Je mozne vypisat zoznam method objektu20

TOject pozna tieto funkcie:
function MethodAddress(const Name: ShortString): Pointer; - vrati adresu na nejaku methodu
function MethodName(Address: Pointer): ShortString; - varti nazov methody

Ale ak je mozne ziskat vsetky methody - zoznam ?

Ako je mozne zavolat metodu ak poznam pointer na metodu?

Za kazdu radu dakujem.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Je nainstalovany Explorer

[*] Mik Radim <mik(zv)oce(tec)cz> - 8.10.1999 11:05:50

> Jakym zpusobem se da v Delphi zjistit, je-li na pocitaci
> nainstalovany Explorer nebo aspon Netscape, zkratka mohu-li se
> snazit o spusteni nejake html stranky?

Znam jednu dost tvrdou cestu pres registry. Zjisti to zda existuje v
systemu libovolny prohlizec www stranek.

function ExistujeProhlizec: Boolean;
Var
r : TRegistry;
begin
r := TRegistry.Create;
r.RootKey := HKEY_CLASSES_ROOT;
Result := r.OpenKey( '.html', False);
r.Free;

> Radim Mik, SyCo DPS
> Oc� �esk� republika, spol. s r.o.
> Hanusova 18, 140 21 Praha 4
> tel.: +420(2)440 103 60
> fax: +420(2)440 101 90
> e-mail: mik(zv)oce(tec)cz
> ICQ: 32730861
> ---------------------------------------

Jak zjistit IP

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 8.10.1999 11:08:04

sal dne 8 Nov 99, v 9:14 :

resu toho pocitace. Ja potrebuju zjistit ze serveru IP adresu klienta,
ktery se na nej pripojil.<FontFamily><param>Times New Roman</param><bigger=

<paraif=3D"mailto:tungli(zv)pvt.sk" title=3Dtungli(zv)pvt.sk<underline><color><p=

<parto:delphi-l(zv)fwd(tec)cz" title=3Ddelphi-l(zv)fwd(tec)cz<underline><color><param=

ndent>

t (delphi2) free.<bigger></paraindent>

z</underline></color>
netlap.hu/4321/</underline></color>
m(zv)sct(tec)cz</underline></color>>
aram>delphi-l(zv)fwd(tec)cz</underline></color>>
<bold>Datum: </bold>5. novembe9 12:04
<bold>P=F8edm=ECt: </bold>Jak zjisP
<paraindent><param>left</paramtFamily><param>Ark,<FontFamily><param>Times =

<paraindent><param>left</paramaraindent>

> chci se zeptat, da se nejak zjistit IP adresa pocitace, ktery se prip=
oji na proxy
server?? Mam WinProxy, D3 a win95 osr2.<FontFamily><param>Times New Roman<=
/param><bigger></paraindent>

/paraindent>

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Pretypovanie

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 8.10.1999 11:18:57

Haj hou!

> chcem sa spytat ako sa da pretypovat objekt typu TComponent na objekt
typu
> TEdit.

a) aa:= TEdit(FindComponent('EDIT1'));
Pretypovani bez runtime kontroly

b) aa:=FindComponent('EDIT1') as TEdit ;
Pretypovani s runtime kontrolou pripustnosti (hodi vyjimku, neni-li
komponent TEdit nebo jeho potomek)

[...]

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 8.10.1999 11:27:54

Myslim, ze uz to tady bylo - hledej funkci ShellExecute.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic
> Od: Petr Voborn�k [SMTP:vobornik(zv)ssakhk(tec)cz]
> Odesl�no: 8. listopadu 1999 9:16
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Je nainstalovany Explorer
>
> Jakym zpusobem se da v Delphi zjistit, je-li na pocitaci nainstalovany
> Explorer nebo aspon Netscape, zkratka mohu-li se snazit o spusteni
> nejake html stranky?
> �
> Pitr - Petr Vobornik
> MIKMIK company
> vobornik(zv)ssakhk(tec)cz <mailto:vobornik(zv)ssakhk(tec)cz>
> [...]

Pretypovanie

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 08.10.1999 11:29:42

On Mon, 8 Nov 1999 12:21:18 +0100, Zak Robert wrote:

>Zdravim,
>
> chcem sa spytat ako sa da pretypovat objekt typu TComponent na objekt typu
>TEdit.
Velice jednoduse

> [...]
> aa:=FindComponent('EDIT1');
>end;

aa := TEdit( FindComponent( 'EDIT1' ) );

M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

methods 2 ?

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 8.10.1999 11:30:17

Unit System

obsahuje zaujimave procedury , ale nerozumiem assamleru.

Je mozne ziskat zoznam methods a zavolat nejaku metodu v runtime?

procedure GetDynaMethod;
{ function GetDynaMethod(vmt: TClass; selector: Smallint) : Pointer; }
asm
{ -> EAX vmt of class }
{ BX dynamic method index }
{ <- EBX pointer to routine }
{ ZF = 0 if found }
{ trashes: EAX, ECX }

PUSH EDI
XCHG EAX,EBX
(zv)(zv)outerLoop:
MOV EDI,[EBX].vtDynamicTable
TEST EDI,EDI
JE (zv)(zv)parent
MOVZX ECX,word ptr [EDI]
PUSH ECX
ADD EDI,2
REPNE SCASW
JE (zv)(zv)found
POP ECX
(zv)(zv)parent:
MOV EBX,[EBX].vtParent
TEST EBX,EBX
JNE (zv)(zv)outerLoop
JMP (zv)(zv)exit

(zv)(zv)found:
POP EAX
ADD EAX,EAX
SUB EAX,ECX { this will always clear the Z-flag ! }
MOV EBX,[EDI+EAX*2-4]

(zv)(zv)exit:
POP EDI
end;

procedure CallDynaInst;
asm
PUSH EAX
PUSH ECX
MOV EAX,[EAX]
CALL GetDynaMethod
POP ECX
POP EAX
JE (zv)(zv)Abstract
JMP EBX
(zv)(zv)Abstract:
POP ECX
JMP AbstractError
end;

procedure CallDynaClass;
asm
PUSH EAX
PUSH ECX
CALL GetDynaMethod
POP ECX
POP EAX
JE (zv)(zv)Abstract
JMP EBX
(zv)(zv)Abstract:
POP ECX
JMP AbstractError
end;

procedure FindDynaInst;
asm
PUSH EBX
MOV EBX,EDX
MOV EAX,[EAX]
CALL GetDynaMethod
MOV EAX,EBX
POP EBX
JNE (zv)(zv)exit
POP ECX
JMP AbstractError
(zv)(zv)exit:
end;

procedure FindDynaClass;
asm
PUSH EBX
MOV EBX,EDX
CALL GetDynaMethod
MOV EAX,EBX
POP EBX
JNE (zv)(zv)exit
POP ECX
JMP AbstractError
(zv)(zv)exit:
end;

class function TObject.MethodAddress(const Name: ShortString): Pointer;
asm
{ -> EAX Pointer to class }
{ EDX Pointer to name }
PUSH EBX
PUSH ESI
PUSH EDI
XOR ECX,ECX
XOR EDI,EDI
MOV BL,[EDX]
(zv)(zv)outer: { upper 16 bits of ECX are 0 ! }
MOV ESI,[EAX].vtMethodTable
TEST ESI,ESI
JE (zv)(zv)parent
MOV DI,[ESI] { EDI := method count }
ADD ESI,2
(zv)(zv)inner: { upper 16 bits of ECX are 0 ! }
MOV CL,[ESI+6] { compare length of strings }
CMP CL,BL
JE (zv)(zv)cmpChar
(zv)(zv)cont: { upper 16 bits of ECX are 0 ! }
MOV CX,[ESI] { fetch length of method desc }
ADD ESI,ECX { point ESI to next method }
DEC EDI
JNZ (zv)(zv)inner
(zv)(zv)parent:
MOV EAX,[EAX].vtParent { fetch parent vmt }
TEST EAX,EAX
JNE (zv)(zv)outer
JMP (zv)(zv)exit { return NIL }

(zv)(zv)notEqual:
MOV BL,[EDX] { restore BL to length of name }
JMP (zv)(zv)cont

(zv)(zv)cmpChar: { upper 16 bits of ECX are 0 ! }
MOV CH,0 { upper 24 bits of ECX are 0 ! }
(zv)(zv)cmpCharLoop:
MOV BL,[ESI+ECX+6] { case insensitive string cmp }
XOR BL,[EDX+ECX+0] { last char is compared first }
AND BL,$DF
JNE (zv)(zv)notEqual
DEC ECX { ECX serves as counter }
JNZ (zv)(zv)cmpCharLoop

{ found it }
MOV EAX,[ESI+2]

(zv)(zv)exit:
POP EDI
POP ESI
POP EBX
end;

class function TObject.MethodName(Address: Pointer): ShortString;
asm
{ -> EAX Pointer to class }
{ EDX Address }
{ ECX Pointer to result }
PUSH EBX
PUSH ESI
PUSH EDI
MOV EDI,ECX
XOR EBX,EBX
XOR ECX,ECX
(zv)(zv)outer:
MOV ESI,[EAX].vtMethodTable { fetch pointer to method table }
TEST ESI,ESI
JE (zv)(zv)parent
MOV CX,[ESI]
ADD ESI,2
(zv)(zv)inner:
CMP EDX,[ESI+2]
JE (zv)(zv)found
MOV BX,[ESI]
ADD ESI,EBX
DEC ECX
JNZ (zv)(zv)inner
(zv)(zv)parent:
MOV EAX,[EAX].vtParent
TEST EAX,EAX
JNE (zv)(zv)outer
MOV [EDI],AL
JMP (zv)(zv)exit

(zv)(zv)found:
ADD ESI,6
XOR ECX,ECX
MOV CL,[ESI]
INC ECX
REP MOVSB

(zv)(zv)exit:
POP EDI
POP ESI
POP EBX
end;

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

Pretypovanie

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 8.10.1999 11:32:41

Pretypovani provedes takto:

aa:=TEdit(FindComponent('Edit1'));

Muzes to udelat i s�jinymi komponenty, ne jenom s�TEdit.
Napr

TLabel(FindComponent('Label1'));
TButton(FindComponent('Button1'));
... atd.

Pavel Koukal

-----Puvodn� zpr�va-----
Od: Zak Robert [SMTP:nrsys(zv)psn.sk]
Odesl�no: 8. listopadu 1999 11:21
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Predmet: Pretypovanie

Zdravim,

chcem sa spytat ako sa da pretypovat objekt typu TComponent na
objekt typu
TEdit.
Mam toto:

var aa: TEdit;
begin
aa:=FindComponent('EDIT1');
end;
Ako to dostanem do toho aa, ked mi to hlasi nezhodu typov? Dakujem

Robo

Service - API funkce

[*] Jarosek Radim <Radim.Jarosek(zv)at.siemens(tec)cz> - 8.10.1999 11:33:48

Diky, funguje to :-)

From: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>
To: Svata Sedlacek <gdsed(zv)fce.vutbr(tec)cz>; Laci Nagy <agysoft(zv)atlas(tec)cz>; Panda <delphin(zv)pandora(tec)cz>; DELPHI Distribution List
<delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Date: 8. listopadu 1999 14:15
Subject: Property editor 1.3 free - oprava

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 8.10.1999 14:48:02

Hm, tam je to tak, ze v tech TEdit-ech jsou opravdove
hvezdicky, ale v dobe zapisu/zmeny hesla OpenPass
zapisovane/menene heslo precte (dokud ho nepotvrdis,
protoze potom tam nasype zase skutecne hvezdicky, schvalne
si vsimni, ze jich je vzdy stejny pocet, nezavisle na delce
zadaneho hesla).

Musel by jsi to naprogramovat nejak tak, ze v on KeyDown
toho Edit-u zjistis, co je to za klavesu, pokud je to
normalni klavesa pricti ji k nejakemu retezci, pokud
je to BS, odecti od toho retezce znak[Edit1.SelStart-1],
pokud je to DELETE odeber Znak[Edit1.SelStart]...

Zkratka do toho Edit-u ukladat skutecne hvezdicky
a nekde mimo v zavislosti na stisknute klavese upravovat
jiny retezec. Asi nejak takto (neberu v uvahu SelLength):
procedure Edit1KeyPress(Sender:...);
begin
case Key of
#8 : begin //Je to BackSpace
Delete(Edit1.Text, Edit1.SelStart-1, 1);
Delete(wStr, Edit1.SelStart-1, 1);
end;
//Podobne osetrit i Delete
Insert('*', Edit1.Text, Edit1.SelStart);
Insert(Key, wStr, Edit1.SelStart);
Key:=#0;

> [...]
>
> S pozdravem
> Radek Docekal
> <mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Cestina a Databaze

[*] Vladim�r Pokora <vpokora(zv)volny(tec)cz> - 8.10.1999 15:59:37

Ahoj

Dnes se zacinam zabyvat databazemi v Delphi a hned jsem narazil na problem s cestinou.
Uz jednou jste tento problem resili.Udelal jsem vse co jste tenkrat radili a tak jak to uvadeji v knize Delphi v kostce ,str.384 ,-tedy v BDECFG na karte SYSTEM jsem nastavil Pdox ANSI Czech a v DRIVERS jsem nastavil cestinu pro jednotlive databaze.(pro Paradox -Paradox Czech 867)
Ve WIN.INI jsem si overil existenci radku [Borland Language Drivers].Vysledek je ale porad stejny,
cesky to nepise.Taky nevim jaky typ databaze pouzivat-dBase,Paradox ,a jake verze?Mohli by jste mi, prosim ,jeste nejak poradit ? Jsem zacatecnik !

Predem dekuji.

Vladimir Pokora,Brno
vpokora(zv)volny(tec)cz

Barva tla��tka v Delphi 4 Stdr.

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 8.10.1999 16:29:51

Ahoj,

nevite nekdo jak mohu nastavit barvu pozad� tla��tka TButton nebo TBitBtn.
Pot�ebuji, aby bylo �erven� s b�l�m textem.

Delphi 4, Standard, Win98
D�ky
Jind�ich Nikodem

Off-topic

[*] Jan Tomsa <tomsa(zv)NOTIA.CZ> - 8.10.1999 16:33:02

tento problem jsem taky resil a chyba byla nasledujici:
V design-time ve Win98(CZ) byl font nastaven na MS Sans Serif, size 9
coz byla chyba, size melo byt 8, ale nebylo to videt, nebot W98 to
substituovala
osmickou.
NT(US) tam tuto substituci nemely, takze to zobrazovaly spravne = pro
mne blbe.

reseni: opravit ten form, ktery zlobi (nejlepe v onech US NT)

Neni-li to na formu blbe, jsou v US NT blbe substituce

Jan Tomsa

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Doller.Jozef(zv)zsr.sk [mailto:Doller.Jozef(zv)zsr.sk]
Odesl�no: 8. listopadu 1999 13:26
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Off-topic

Zdravim Vas ...

Sorry za OT ale mam divny problem
Program na WinNT Server nezobrazuje spravne fonty, hlavne TLabel a
TNotebook
- su velke (tucne) a nevojdu sa na form
Na WinNT 4.0 CZ Workstation to ide bez problemov
Na WinNT 4.0 US Server su fonty tucne a utekaju

Vdaka za kazdu radu.

Jozo.

DAO

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 8.10.1999 16:51:25

co znamena Jet nepouzije user-level security. Ak mam zabezpecenu databazu, otvori ju ? alebo zahlasi chybu ?

Data:OleVariant;

Pokus.Nacti(Data); - zde mi to hodne casto nadavalo, pri ruznych
pokusech

Barva tla��tka v Delphi 4 Stdr.

Nikodem wrote:

> nevite nekdo jak mohu nastavit barvu pozad� tla��tka TButton nebo
> TBitBtn. Pot�ebuji, aby bylo �erven� s b�l�m textem.

Napsat si potomka tlacitka a osetrit to tam.

Nezastavitelne shozeni systemu

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 9.10.1999 08:25:54

Ve WinNT jsou navic funkce:
InitiateSystemShutDown a AbortSystemShutDown
kterymi lze ukoncit po siti i jinou masinu. Samozrejme
mus mit potrebne opravneni ...

Co se zmeny casu tyka, tak bych na to sel pres
GetTickCount, ten by se nemel dat prestavit.

Od: Lukas Voborsky <xvobl03(zv)vse(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 9. listopadu 1999 1:37
P�edm�t: Re: Nezastavitelne shozeni systemu

> [...]
>
> -==============================================================-
> mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 9.10.1999 08:37:37

> ExitWindowsEx(EWX_LOGOFF,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_POWEROFF,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_REBOOT,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_FORCE,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN,0);
Musis ale predtym registrovat svoj proces ako service. Priklad na
rebotovanie systemu:

uses
Windows;

function SetPrivilege(privilegeName: string; enable: boolean):
boolean;
var
tpPrev,
tp : TTokenPrivileges;
token : THandle;
dwRetLen : DWord;
begin
result := False;

OpenProcessToken(GetCurrentProcess,
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, token);

tp.PrivilegeCount := 1;
if LookupPrivilegeValue(nil, pchar(privilegeName),
tp.Privileges[0].LUID) then
begin
if enable then
tp.Privileges[0].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED
else
tp.Privileges[0].Attributes := 0;

dwRetLen := 0;
result := AdjustTokenPrivileges(token, False, tp, SizeOf(tpPrev),
tpPrev, dwRetLen);
end;
CloseHandle(token);
end;

procedure WinExit;
var a:integer;
begin
SetPrivilege('SeShutdownPrivilege', true);
ExitWindowsEx(EWX_REBOOT+EWX_FORCE, 0);
SetPrivilege('SeShutdownPrivilege', false);

WinExit;
end.

> [...]
> Pomoci API funkce zakazat pouziti Ctrl Alt Del (aby se program nedal
> sestrelit, ale i tak bude mozne program sestrelit napr. pomoci

Na schovanie aplikacie zo zoznamu uloh (ALT+CTRL+DEL)
existuje komponenta TStealth, ale nefunguje vo Win2000, ani NT.

Jednoducho, zabezpecit, aby vsetky jeho subory boli otvorene pre v
mode shDenyWrite. Samotny exac sa neda zmazat, pokym je
spusteny, takze staci pootvarat vsetky ostatne subory a drzat ich.
To samozrejme nebude ucinne v dose...

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

Jak zjistit IP

[*] Miroslav Mare� <sm(zv)sct(tec)cz> - 9.10.1999 08:38:25

No jo jenze ja potrebuju obecne reseni pouzitelne na ruzne proxy servery :-((

Miroslav Mares

Od: Daniel Rott [SMTP:roxton(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 7. listopadu 1999 21:14
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Jak je to s uvolnovanim v destructoru?

Jestli to neni tim ze TTimer ma Owner :-)

Od: Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> [...]
>

> PS.: Prosim, nepiste vase nazory, ale to, co mate podlozene.
> Diky. Je mi jasne, ze tim, ze to ve Free uvolnim, tak niz nezkazim,

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.10.1999 09:45:31

Haj hou!

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> [...]
>
> Server:
> ... IPokus.Nacti(...
>
> procedure TPokus.Nacti(Data:OleVariant);

PG : Pointer;

Data := VarArrayCreate ([0,sizeof(pole)-1],varByte)
PG := VarArrayLock(Data);
try
move(pole,PG^, sizeof(pole));
finally
VarArrayUnLock(Data);

> Client:
> var
> Data:OleVariant;
>
> Pokus.Nacti(Data); - zde mi to hodne casto nadavalo, pri ruznych
> pokusech

Pri cteni je smer prenosu obraceny (a samozrejme musis mit kam to pole
ulozit :o) Pokud potrebujes prenaset promentlive mnozstvi dat, pouzij
nasledujiciho potomka TMemoryStream:

type
TVariantStream = class (TMemoryStream)
public
function ReadFromVariant (Value : Variant): integer;
procedure WriteToVariant (var Value : Variant);
end;

function TVariantStream.ReadFromVariant (Value : Variant): integer;
var
PG : Pointer;
begin
if VarIsArray(Value) then
Result := VarArrayHighBound (Value,1) + 1
SetSize(Result);
// nastaven� se na zac�tek
Seek(0,0);
if Result <> 0 then
begin
PG := VarArrayLock(Value);
try
WriteBuffer(PG^, Result);
Seek(0,0);
finally
VarArrayUnLock(Value);

procedure TVariantStream.WriteToVariant (var Value : Variant);
var
Count: Longint;
PG : Pointer;
begin
// zjisten� velikosti streamu
Count := Seek(0,2);
// nastaveni se na zac�tek
Seek(0,0);
if Count>0 then
begin
if not VarIsArray(Value) then
Value := VarArrayCreate ([0,Count-1],varByte)
else
VarArrayRedim(Value,Count-1);
VarClear(Value);
if Count>0 then
begin
PG := VarArrayLock(Value);
try
ReadBuffer(PG^, Count);
Seek(0,0);
finally
VarArrayUnLock(Value);

Pouziti je jednoduche:

1.) Data nahulakas do streamu (trena i jako komponenty, TPersistenty nebo
jakkoliv jinak)
2.) Ulozis stream do variantu a odesles (WriteToVariant)
3.) Na druhe strane nactes data z variantu do streamu (ReadFromVariant)
4.) Ctes data ze streamu

[...]

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 9.10.1999 10:04:46

Na ruzne proxy asi bude ruzne reseni :-((

sal dne 9 Nov 99, v 8:38 :

e reseni pouzitelne na ruzne proxy servery :-((<FontFamily><param>Times Ne=
w Roman</param><bigger>

xy).

Internet proti monopolu http://www.bojkot(tec)cz

Jak zjistit IP

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.10.1999 10:12:38

>No jo jenze ja potrebuju obecne reseni pouzitelne na ruzne proxy servery :-((

Jednoduche reseni, ktere zjisti parametry TCP spojeni realizovaneho v _jinem_ programu (v proxy) neexistuje. Myslim si ze naklady na vyvoj jsou mnohem vyssi nez uzitna hodnota takove utility.
Podle me jsou tu dva problemy:
1) jak zjistit parametry obecneho TCP spojeni v systemu
2) jak zjisti, ze ke spojeni prave doslo. Spojeni muze existovat jen velmi kratkou dobu, takze utilita ktera bude napr kazdych par sekund scanovat existujici spojeni je k nicemu.

Bod 1) by mel byt resitelny - viz utility na www.sysinternals.com
Bod 2) bude znamenat vetsi problem. Nejlepsi by bylo asi napsat vlastni systemovy driver, ktery by odchytaval TCP/IP packety, rozpoznaval pakety smerujici na proxy a detekoval ta spravna spojeni. Takovy driver by splachl oba body najednou.
Napsat by to slo, ale myslim, ze lidi kteri to umi je jako safranu..

Dalsi variantou je vrazit do cesty paketum nejaky router/firewall napriklad Linux. Tam pomoci bezpecnostnich pravidel nechat logovat pakety smerujici na prislusne porty pocitace s proxy. Zjistite tak aktivitu ale nikoliv mnozstvi dat..

spravy

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 9.10.1999 11:10:39

Zdravim,

Instaloval som IE 5 a zmazal som si vsetky spravy za posledny tyzden. Nemohol by mi niekdo poslat na sukromny mail spravy od 1.11.1999 ? Bol by som velmi vdacny.

Martin

geoplan(zv)pp.sinet.sk

ADO a Paradox

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 9.10.1999 11:16:52

Zdravim,

chcem sa spytat, ako je mozne pripojit sa cez ADO na databazy PARADOX. Asi
mi chyba ten spravny provider, a kedze som zaciatocnik, aky je teda spravny
postup?

Nezastavitelne shozeni systemu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.10.1999 11:33:55

Viz hvezdicky...

*****API fce ExitWindows a ExitWindowsEx

*****Pomoci udalosti OnCloseQuery nastavit CanClose:=Heslo=Edit1.Text;
*****Nebo rovnou CanClose:=false;
*****Pozor na to, aby program nebyl videt v TaskList-u
*****Pouzij fci RegisterServiceProcess

*****Myslim, ze neni, ale existuji na to komponenty (DSP, Torry, ...)
*****ale asi by nebyl problem napsat nejakou vlastni fci

> 4. Tohle neni primo z Delphi - Jak zaridit, aby se program nedal
> jednoduse
> smazat?

*****Co tim myslis ? Na serveru toho docilis velice snadno
*****odebranim prislusnych pristupovych prav, na lokalnim
*****pocitaci to uz defacto nejde, lze to jenom "znesnadnit"

*****Pokud Ti jde o to, ze napriklad naprogramujes, ze presne
*****v osm vecer vypnes programove PC bez ohledu na to, zda
*****na nem nekdo pracuje ci nikoli, budes muset nejak osetrit
*****to, ze Ti nekkdo zmeni cas v pocitaci. Reseni je vice
*****a zavisi to na konkretnich podminkach a pozadavcich...

Dobra.

Cestina a Databaze

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.10.1999 11:44:53

Ahoj,
nechci byt jizlivy a berte mne prosim s humorem, ale
tato informace asi nikoho prilis nezajima :-)))
Je vsak mozne, ze je tu nekdo, kdo ma nebo bude(viz. archiv)
mit stejny problem a reseni by ho zajimalo...

> Od: Vladim�r Pokora[SMTP:vpokora(zv)volny(tec)cz]
>
> Svuj dotaz beru zpet.Uz jsem na to prisel-jsem blbej.
> �
> Ahoj
> �
> Vladimir Pokora
> vpokora(zv)volny(tec)cz
> �

dotaz

[*] Radim Hol�� - 9.10.1999 11:51:07

Caute,

prominte mi, ja vim, ze toto neni konference HW, ale rad bych se zeptal
jestli nekdo nemate zkusenosti s vrcenim vetracku na Celeronu ?? Vrcet zacne
hned po zapnuti pocitace a asi po minute prestane a dostane se na normalni
otacky ( pres 4000 ). UZ jsem tam dal i druhy, chvili sel ticho, ale po 4
zapnuti zacal taky vrcet. Nemohl by mi nekdo pomoct, co bych mel udelat ??
Je to jen nekvalitnim vetrackem, nebo je chyba nekde jinde ??

NEVER NA ZAZRAKY - SPOLEHEJ NA NE!

Radim Hol�n

email: radim.holan(zv)seznam(tec)cz
www: http://www.stud.fee.vutbr(tec)cz/~xholan00
mobil: 0604/748216 (paegas)
sms: +420604748216(zv)sms.paegas(tec)cz

\\|||//
(o o)
--------ooooO--(_)--Ooooo---------

Nahrada

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.10.1999 11:56:43

Viz *****

*****Mrkni se UDDF, tam jsou na to uz udelane funkce
*****Opsal jsem ji a je uuuplne dole...> b/ potreboval bych zjistit nejake zakladni informace o pocitaci hlavne
> kdo je uzivatel(jmeno, firma,..).

*****Tyto informace najdes v regstru (HKEY_LOCAL_MACHINE
*****Soft-M$-Win-CurrentVersion - polozky RegisterdOwner
*****a RegisteredOrganisation

function WinExecAndWait32(FileName:String; Visibility :
integer):integer;
var
zAppName:array[0..512] of char;
zCurDir:array[0..255] of char;
WorkDir:String;
StartupInfo:TStartupInfo;
ProcessInfo:TProcessInformation;
begin
StrPCopy(zAppName,FileName);
GetDir(0,WorkDir);
StrPCopy(zCurDir,WorkDir);
FillChar(StartupInfo,Sizeof(StartupInfo),#0);
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility; if not CreateProcess(nil,
zAppName, { pointer to command line string }
nil, { pointer to process security
attributes }
nil, { pointer to thread security
attributes }
false, { handle inheritance flag }
CREATE_NEW_CONSOLE or { creation flags }
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, { pointer to new environment block }
nil, { pointer to current directory name }
StartupInfo, { pointer to STARTUPINFO }
ProcessInfo) then Result := -1 { pointer to PROCESS_INF }
else begin
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Result);

mocnina cisla

[*] Petr Kro�a - 9.10.1999 12:09:14

Ahoj, mam velice jednoduchy dotaz:

jak se obecne v Pascalu udela n-ta mocnina cisla ? Hledal jsem v helpu, ale
krome sqr jsem nic nenasel.

Diky
PK

Jak zjistit IP (2)

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 9.10.1999 12:12:56

Jak lze zjistit IP adresu, ktera je uvedena
v ovladacich panelech-sit-TCP/IP-Vlastnosti

V registrech je to totiz uvedeno pokazde jinde
(HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\
Services\Class\NetTrans)

Diky...
...Dobra

DrawText a ExtTextOut

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 9.10.1999 12:27:09

Ahoj.
dbGrid pouziva pro vypis textu bud funkci
Draw text nebo ExtTextOut v zavislosti na tom zda je barva pozadi
v systemove palete (viz fce . WriteText v dbGrids.pas).
Zrejme mi neni jasny nejaky rozdil ve obou API fcich. Mohl byste
me prosim nekdo natuknout.

Jiri Binder

mocnina cisla

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 9.10.1999 12:56:31

Pomoci logaritmu. x^n = exp(n*ln(x)). Viktor
Bacha na n<=0

Od: Petr Kro�a <mrp.konference(zv)compact(tec)cz>
Komu: Delphi KONFERENCE <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 9. listopadu 1999 12:09
P�edm�t: mocnina cisla

> Ahoj, mam velice jednoduchy dotaz:
>
> jak se obecne v Pascalu udela n-ta mocnina cisla ? Hledal jsem v helpu, ale
> [...]

Testovani stringu

[*] tmara(zv)itsys(tec)cz - 9.10.1999 15:34:50

Hezky den,
potreboval bych poradit s� timto:

Mam textovy soubor. Z� toho nactu 2-4 (tedy 3 znaky) znak do promene. V�
pripade, ze je toto cislo 0-999, tak pracuji s� timto radkem dal. Jinak
testuji dal�� radek. Existuje nejake elegantni reseni, kterym zjistim, ze je
toto cislo 0-999? Ono to toti� nemusi byt cislo, ale t�eba 'XYX'. Kdy�
prevedu tento string na INT, tak mi to hodi pokazde, kdy� je tam n�co jineho
nez cislo, nulu a to ja nepotrebuju. Slo by testovat znak po znaku, ale to
je docela zdlouhave...Nedelam to v� delphim ani v� packalu, proto bych
uvital nejaky obecnejsi algoritmus. Snad jsem to vysvetlil srozumitelne. Thx
a lot.

-tma----

<<< Tento majl ZAT�M neobsahuje viry >>>

spravy

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 9.10.1999 15:57:58

uz ich mam, vdaka

Od: Martin
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Odoslan�: 9. november 1999 11:10
Predmet: spravy

[...]

Form close na ESC

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 9.10.1999 16:06:32

Preji vsem hezky den,

Muze mi nekdo poradit jak udelat, aby se formular uzavrel pri stisku ESC.
Zkousel jsem WM_KEYDOWN i WM_SYSKEYDOWN ale nejak mi to ne a ne chodit ...

Barva v TreeView

[*] Radek Lev� - 9.10.1999 16:17:35

Jde nejak zmenit barva oznaceni (myslim barvu toho ramecku a vyplne kolem
textu) u TreeView ? Pou��v�m pro barvu textu jinou barvu ne� �ernou a po
ozna�en� je text t�m�� ne�iteln�.

Radek

Testovani stringu

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 9.10.1999 16:17:53

Haj hou!

Pouzij funkci StrToIntDef. Detaily v helpu.

From: <tmara(zv)itsys(tec)cz>
[...]

off topic - real-time OS a kniznice

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 9.10.1999 16:52:11

Nevie mi niekto poradit, nejake jadro OS pre real-time
aplikacie a k nemu aj kniznice, ktore by som mohol kompilovat
pod Borland C++, pripadne iny dostupny prekladac
pre procesory 8086, 80386.

za dobru radu dakuje Pavol Griga

Jak zjistit IP

[*] Zdenek Drvota <drvota(zv)zds(tec)cz> - 9.10.1999 17:13:17

Asi nejjednodussi by bylo napsat si vlastni proxy :-)
### Dalibor Toman napsal dne 9 Nov 99, v 10:12 :

> [...]
> zjisti, ze ke spojeni prave doslo. Spojeni muze existovat jen velmi
> kratkou dobu, takze utilita ktera bude napr kazdych par sekund scanovat

[*] Josef Vopalensky <xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz> - 9.10.1999 17:19:33

> ExitWindowsEx(EWX_LOGOFF,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_POWEROFF,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_REBOOT,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_FORCE,0); nebo
> ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN,0);
Chtel jsem se zeptat jak ale mam ukoncit Wiondowsi, kdyz tam bezi dos
program a oni cekaji az se ukonci? :-(

> Do procedury OnClose napsat zadost o zadani hesla...
Aby se to nedalo sestrelit tak se to musi jeste napsat do OnDestroj :-)
(pisu to zhlavy, takze to muze byt trochu jinak), kazdopadne, lze i
zabranit odstraneni programku z SpustitPriStartu , pri ukonceni windows,
se jeste napise do myslim ze (usR_local_machine\software\windows\usr?\run)
cesta k programu.

Chtal bych se optat, jak odkryt hide partition aniz bych musel rebootnout
a mel k tomu pristup?

Nezastavitelne shozeni systemu

[*] Josef Vopalensky <xvopale(zv)pluto.spsselib.hiedu(tec)cz> - 9.10.1999 17:22:16

On Tue, 9 Nov 1999, Lukas Voborsky wrote:

> [...]
> pozadavku neshoditelnosti), tak budes taky muset osetrit to, ze ti nekdo
ale da se to, alespon trochu osetrit, ze si po dobu behu softu do regustru
(treba kazdejch 5 minut) budu zapisovat cas, a kontrolovat aktual.cas s
hod. v registru ....

Samo ze pro trochu nozmalni lidi co delaji s win a znaji regedit to bude
zabespeceni na ....
> -==============================================================-
> mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
> [...]

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 9.10.1999 17:37:04

From: "Petr Reichl" <reichl(zv)atlas(tec)cz>
To: "ListServ - Delphi" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Tiskove sestavy (Quick Report)
Date sent: Sun, 7 Nov 1999 10:14:26 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> zobrazil proste seznam dat, ktera do neho nastrkam. Jenomze at to delam jak
> koliv, vzdy se me zobrazi pouze jeden radek.

Ahoj,

snad to je stejne jako u Delphi 3.0 QR 2.0: pouzij ud�lost
TQuickRep.OnNeedData

Petr Motl�cek

ADO a Paradox

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 9.10.1999 17:47:45

Zdravim,

nejdriv si musis vytvorit ODBC Datasource (ovl�dac� panely - ODBC) pro
paradox. Potom pouzijes pro Connection pouzijes providera pro ODBC
(Microsoft OLE DB provider for ODBC drivers)

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. listopadu 1999 10:29
P�edm�t: ADO a Paradox

> [...]
Asi
>mi chyba ten spravny provider, a kedze som zaciatocnik, aky je teda spravny

Form close na ESC

[*] Tom� Br�dle������i�^����? - 9.10.1999 17:53:16

Zdravim,

musis dat KeyPreview=true a obslouzit udalost OnKeyDown nebo OnKeyPress toho
fromulare (ted z hlavy nevim, zkus nejdriv OnKeyPress ).

if Key=#27 then close;

Tomas
t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz>
Komu: 'Konference Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 9. listopadu 1999 16:26
P�edm�t: Form close na ESC

> [...]
>Zkousel jsem WM_KEYDOWN i WM_SYSKEYDOWN ale nejak mi to ne a ne chodit ...

JPG a QuickReport

[*] Petr Slovak <petr(zv)trilog(tec)cz> - 9.10.1999 18:17:15

Mam Delphi 2. K zobrazeni obrazku JPG pouzivam kombinaci TImage a knihovnu NViewLib, pomoci ktere natahnu obrazek do TImage.
Kdyz je komponenta TImage ve formulari, neni s tim problem. Kdyz ale TImage umistim na TQRBand, v preview modu vidim obrazek taky spravne barevne.
Tisk na tiskarnu ale probehne jen ve dvou barvach - zadne odstiny sedi. Proste bila a cerna. Do stejne tiskove sestavy jsem zkusil umistit QRShape, ktery jsem vyplnil nejakou barvou - to se vytiskne sedive. Takze problem neni v nastaveni tiskarny. Asi nekde QuickReport ztrati informaci o barevne palete a predpoklada dvoubarevnou.
Co s tim?

Predem diky za kazdou radu.

================================
Ing. Petr Slovak
e-mail: petr(zv)trilog(tec)cz
url: http://www.trilog(tec)cz
tel: 0603 / 501 642
SMS: +420603501642(zv)sms.paegas(tec)cz
================================

Testovani stringu

[*] Jakub Mart�nek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 9.10.1999 18:29:44

V delphi :
Cislo := StrToInt(Retezec)
except
Osetreni akce kdyz neni cislo

Obecne to znamena nejakym zpusobem uzivatelsky osetrit vyjimku.

Datum na ��etn�m dokladu po roce 1999

[*] Marian Jonas <jonas(zv)jia(tec)czn(tec)cz> - 9.10.1999 18:39:51

Nerad bych rozpoutal flamewar ale moje manzelka prisla z prace s tim, ze
po roce 1999 bude mozne na ucetnich dokladech (fakturach, pokladnich
dokladech, bankovnich prikazech) pouzivat datumy jako 01.02.00 atd.

Mne se to zda jako hrozna blbost. Je toto skutecne pravda ?

Form close na ESC

[*] Jakub Mart�nek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 9.10.1999 18:42:21

procedure TFMain.NecoKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if Key = (VK_ESCAPE) then
begin
Makej;

Chyba pri instalaci aplikace v D1

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 9.10.1999 22:11:11

Ahoj,

chtel jsem se zeptat, zda se nekdo
nesetkal s timto problemem nebo
netusi cim by to mohlo byt:

Na dvou strojich z nekolika set mi pri instalaci
(instalak je muj vlastni, zadny IS) aplikace v D1
dojde k chybe : EResNotFound. Resource
TForm0 not found. Dochazi k tomu na dvou
strojich teto konfigurace.

1. PIII 450, 256MB RAM, 1x10,2 a
1x13,3 GB HDD, DVD Sony, CDRW4416, W98
2. PII 266, 64MB RAM, CD Mitsumi, 1x10,2GB W95

S pozdravem a dikem za jakykoli napad
==================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

JPG a QuickReport

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 9.10.1999 23:05:49

Me nacteni JPG fachalo v D3 timhle zpusobem

uses jpeg

var jpg:TJpegImage

jpg:=TJPEGIMAGE.Create
jpg.loadfromfile(soubor)
Image1.Picture.Graphic=jpg
jpg.free

a vQuickRep nebyly problemy na HP LJ IIIP
jen ta quickrep. rychlost

> [...]
neni v nastaveni tiskarny. Asi nekde QuickReport ztrati informaci o barevne

Delphi + Btrieve

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 10.10.1999 00:47:11

Zalezi na verzi Btrieve. Je-li to Pervasive SQL Btrieve, tam by mel
chodit SQL jazyk pres ODBC - nezkousel jsem.

Pokud je to Btrieve bez SQL nadstavby (verze 5, 6), tam je to slozitejsi.
Normalni Btrieve soubory neobsahuji informace o jednotlivych polozkach.
Aby bylo mozne pouzit ODBC, je nutne vytvorit definicni soubory
popisujici strukturu dat a indexy. Zpravidla je umoznuje vytvorit
primo ODBC ovladac. Zkousel jsem to, nekdy to dokonce i chodilo.
problemy byly dva:
- nikdy jsem nepochopil, kam ulozit definicni soubory, aby je ODBC
ovladac nasel. Pokud jsem presunul Btrieve soubory do jineho adresare,
zpravidla jsem musel definicni soubory znovu vytvorit.
- v Btrieve souboru jsem mel pouzite takove datove typy, ktere ODBC
ovladac stejne neznal, napr. Real48, takze to chodilo jenom nekde.

Zkousel jsem i komponenty Titan Btrieve, ale s temi jsem nepochodil.

Nakonec jsem zustal u pristupu na nejnizsi urovni, tak jak jsem byl zvykly
z DOSu. Pres knihovnu WBTRCALL.DLL volam primo funkci BTRV.
Pokusil jsem se udelat i nejake pomocne komponenty usite na moji potrebu.

Od: Tom� Br�dle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>>Zdravim,

> [...]
>paradox. Potom pouzijes pro Connection pouzijes providera pro ODBC
>(Microsoft OLE DB provider for ODBC drivers)

Autor se zrejme chtel vyhnout jak BDE tak i ODBC.

Rad bych vedel, zda to s providery pro ADO bude stejne jako u ODBC - jakakoliv nova verze providera bude mit sve vlastni konfiguracni retezce a po preinstalaci nahradi puvodniho providera.

Zkusenosti s ODBC :
pouzijete ovladac pro FoxPro, nastavite konfiguracni retezce ...
nainstalujete novou verzi Office nebo jakehokoliv M$ software, ktery pouziva pristup k datum, ten si vesele preinstaluje ovladace pro ODBC, FoxPro napr. nahradi Visual FoxPro s tim, ze ten puvodni vyhodi a uz jej nenainstalujete (existuje tam prece novejsi). Novejsi ovladac ma uplne jine konfiguracni retezce, chova se uplne jinak (vcetne kodovani cestiny, prikazu atd.)
Jestli bude neco podobneho s ADO providery tak potes

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

COM a pointer

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 10.10.1999 07:30:42

Pavel Cisar wrote:

> Data := VarArrayCreate ([0,sizeof(pole)-1],varByte)
> PG := VarArrayLock(Data);
> try
> move(pole,PG^, sizeof(pole));
> finally
> VarArrayUnLock(Data);
> end;

Diky, to bude ono. A tento variant se uvolnuje z pameti sam?

Barva v TreeView

[*] Radek Lev� - 10.10.1999 07:55:21

Hmm, to m� nic moc ne��k�. Ne�lo by je�t� drobet popostr�it ?

Radek

> Jestli to jde standardne, to nevim, ale pokud si udelas ten strom Owner
> drawn, tak tam muzes udelat v podstate cokoli.

> Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
> obcas Delphi nebo Visual Basic

Form close na ESC

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.1999 08:23:49

V kazdem pripade (OnKeyDown i OnKeyPress) bych po obsluzeni
klavesu vynulovat, aby nebyla obsluzena dvakrat.

if Key=#27 then begin Close;Key:=#0; end;

Od: Tom� Br�dle <t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 9. listopadu 1999 17:53
P�edm�t: Re: Form close na ESC

> Zdravim,
>
> musis dat KeyPreview=true a obslouzit udalost OnKeyDown nebo OnKeyPress toho
> fromulare (ted z hlavy nevim, zkus nejdriv OnKeyPress ).
>
> if Key=#27 then close;
>
> Tomas
> t.bradle(zv)pvtnet(tec)cz
>

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz>
> Komu: 'Konference Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> Datum: 9. listopadu 1999 16:26
> P�edm�t: Form close na ESC

COM a pointer

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 10.10.1999 08:46:30

From: Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz>
> Diky, to bude ono. A tento variant se uvolnuje z pameti sam?

Variant se likviduje automaticky kdyz vypadne "z dohledu". Muzes ho ovsem
odstrelit i drive (pokud potrebujes), tim ze do nej priradis Null
(definovano v System.pas). Je to dost podobne praci s Interface nebo
ANSIStringy.

Hodne zdaru

cestina pro ReportBuilder 4.0

[*] Miroslav �ipel <Miroslav.Cipel(zv)oku-tu(tec)cz> - 10.10.1999 09:06:44

Ahoj,

jeste jednou se zeptam: nevite jestli existuje cestina pro