Jak naprogramovat aplikaci typu TaskList

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)pecomp(tec)cz> - 16.10.1999 17:12:01

EnumWindows vypise jenom to, co je videt pri Alt+Tab.
Lepsi by asi bylo pouzit:

uses ...TlHelp32;

var
H: THandle;
pe: ProcessEntry32;
begin
H := CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS, 0);
pe.dwSize := SizeOf(ProcessEntry32);
if Process32First(H, pe) then
begin
PridejDoSeznamu(pe);
while Process32Next(H, pe) do PridejDoSeznamu(pe);
end;
CloseHandle(H);

> Zkus pouzit EnumWindows. Priklad by mel byt v archivu konference.
>
> Mirek

> to co se zobrazi v TaskListu po Ctrl + Alt+ Del ).
D3
> pro uz tohle nejde.

Chyba u Win98

[*] Jakub Mart�nek <listbox(zv)vakmb(tec)cz> - 16.10.1999 17:26:58

Spise je treba overovat korektni uvolnovani prostredku dane aplikace.
Je stim ale strasny prace. Jedine rozumne reseni je rozsahlejsi (a
narocnejsi apl.) pod WIN9x vubec neprovozovat.
Je zajimave, ze tyto problemy se tykaji prevazne Delphi ....
napr. v C++ od MS jsem se stim temer nesetkal a co tak slisim, tak
C++Builder neni taky takova potvora.
Jeste jedna poznamka z praxe, zjistovani volnych (nebo obsazenych)
prostredku je v WIN9x pomerne nespolehlive.

AutoIncrement

[*] Michal Hlav�� - 16.10.1999 17:41:20

Zdravim, uz sa v podstate mozem pripojit kt mu spat, pretoze som to skusal.
A deju sa zaujimave veci. Totiz, ked pridam do pola ID, ktore je
auotincrement v AfterInsert hocijaku hodnotu, tak akokeby si ta databaza
robila aj tak svoje. Mozem tam pridavat aj konstantu, ono si to tam prida
svoje pocitadlo. T.j. ak som mal v Table 7 zaznamov z id 1..7 a vymazem
zaznamy 5,6,7 a potom pridam zaznam a v AfterInsert dam do pola ID hodnotu
napr. 2 tak do pola sa po Post ulozi hodnota 8. Velmi zaujimave. Ale ked do
AfterInsert nepriradim do pola ID nic (zaidny riadok), tak mi to spadne s
tym, ze do ID musim dat hodnotu. To je este zaujimavejsie.

(K tomuto nazoru som dospel za jeden den takze je aj taky objektivny. Pouzil
som paradox7)

S pozdravom Maiki

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 16:10
P�edm�t: RE: AutoIncrement

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri
> Odesl�no: 16. listopadu 1999 15:22
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: AutoIncrement
>
> Nemusel by to byt korektni stav, co kdyz se na smazane zaznamy
> neco odkazovalo? Ted se to bude odkazovat na neco jineho.
> Radsi bych rikal, ze spravne by tam melo byt 11. Rozhodne je to
bezpecnejsi.

To, co navrhuji si muzu dovolit poze tehdy, ze se muzu na 100% spolehnout
na referencni integritu . Odmazani je uz veci referencni integrity a
databaze, aby na toto spravne zareagovala, tj. bud odmazat vsechny odkazy
na dany zaznam nebo odmazani vubec nedovolit.

> Myslim, ze neni potreba znat tu hodnotu predem. Ale kdybys to chtel
udelat
> za kazdou cenu v beforeinsert, radeji nez Max(ID) si zaloz jednoradkovou
> tabulku pro
> uchovavani naposledy pouzitych hodnot klicu vsech datovych tabulek,
> prislusne hodnoty ber z tabulky klicu a pri kazdem insertu do datove
> tabulky
> hodnotu klice inkrementuj.

Jo, i to je reseni.

> Na co bys ho mohl chtit vyuzivat? Pro uzivatele je ta hodnota nezajimava,
> tzn. nemusi existovat, musi vzniknout az pri ukladani do databaze.

Asi nemas pravdu, protoze treba ted delam na zakazku nadstavbu na POHODU,
kde je prave
na Autoincrement navazany dalsi zaznam - konkretne mam tabulku skladovych
skupin, kde
kazda skupina ma svoje ID ( autoincrement) a dale tabulku skladovych
polozek, kde ke kazde
polozce je doplnena hodnota ID (ta uz autoincrement nejni) a uzivatel ji
chce videt.

Ale jinak mas vcelku pravdu , ID s autoincrementem by melo byt pouze
interni pole.

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================

ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================

> Jura

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 16.10.1999 17:53:39

Riesenie moze byt jednoduche : pouzivaj tlacitko SpinButton - ten nemoze mat
focus takze sa ti nemeni focus ak na to niekto klikne.

Inak ActiveControl - je aktualny object ktory ma focus.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 15:53
P�edm�t: Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

> [...]
>ineho prvku, poznacit si, ktory prvok to bol. A potom mam navrat focusu
>vyrieseny. Lenze neviem ako to spravit (ak je to vobec mozne).
>
>Poznamenavam, ze pisat obsluhu OnExit pre kazdy prvok zvlast, resp.
>spolocnu
>obsluhu pre vsetky prvky mi nevyhovuje, pretoze niektore komponenty maju
>obsluhu
>tohto eventu uz priradenu a s ohladom na univerzalnost ucitej unity
>neviem dopredu
>urcit kolko prvkov a s akymi obsluhami na formulari v urcitom okamihu

Zjisteni volneho mista

[*] p. Jirman <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 16.10.1999 18:28:36

Vysledek integer:=DiskFree(Ord(PCHAR(pismenko disku)-64);

nezkousel jsem to na vic nez 800MB (vic volnyho mista nemam)

Od: Petr Brant [SMTP:p.brant(zv)samo(tec)cz]
Odesl�no: 15. november 1999 14:58
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: RE: Elipsa

Vypocet bodu nezrotovane elipsy:

x = a*cos(fi)
y = b*sin(fi), fi je od 0 do 2*pi, a je hlavni poloosa, b je vedlejsi
poloosa

Na tyto souradnice je treba pak jeste aplikovat algoritmus pro rotaci
kolem bodu (0; 0), resp. posunout elipsu o nejaky ten vektor,
transformovat souradnice tak, aby pocatek odpovidal stredu elipsy a pak
teprve otacet. Vzorec pro otaceni kolem bodu (0; 0) bohuzel presne
neznam, ale mohlo by to byt

(x' ;y') = (x; y) * |sin f ; cos f |
|-cos f; sin f |,

cili jen nasobeni matic. Za znamenka nerucim, mohlo by to byt i jinak,
pouze musi platit, ze determinant tehle mayice musi byt 1. Snad ti to k
necemu bude.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi nebo Visual Basic

> Od: Josef A. Cerny [SMTP:vyvoj(zv)atlascon(tec)cz]
> Odesl�no: 15. listopadu 1999 13:53
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: Elipsa

MAC adresa (remote pocitac)

[*] muher(zv)csas(tec)cz - 16.10.1999 19:03:13

Myslim si, ze pokud je PC za routerem, nelze ji jednoduse zjistit. Router
muze urcite broadcasty propustit (s touto MAC), ale nelze se o to oprit na
100%. Take se muzes SNMP protokolem zeptat routeru na jeho ARP tabulku. Tam
pak uvidis IP adresy PC a jejich MAC. TCP/IP nic takoveho neumi. Musis si to
napsat sam (odpovidac na "jaka je tvoje MAC") jako to umi "nbtstat -a
ip_adresa".

Od: Michal Hlav�� <7hlavac(zv)st.fmph.uniba.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 16:51
P�edm�t: Re: Install Shield a BDE

Zdravim,
pochybujem, ze mam 16-bit verziu, pretoze mam BDE 5.01, a to si myslim, ze
nie je 16-bit.
A este nieco. To co si pisal, som celkom nepochopil, teda co mam urobit.
Dalo by sa to nejak blizsie?

Dik, Miso

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 15:27
P�edm�t: RE: Install Shield a BDE

> chcem sa spytat, ze co by som mal urobit v InstallShield aby sa mi dalo
> korektne naistalovat BDE, pretoze po instalacii na inej masine mi padne
> instalacia pri merge file IDAPI32.dll, potom mi vypise "error BDE 3" a
som v
> pr... Treba nejakto nastavit registre alebo nieco ine?

Pokud to mas 16-ti bit BDE, pak se do registry nic nepise, ale vse se
uklada do system.ini ( nebo win.ini - ted nevim, protoze uz 16-bity
nedelam).

V obou pripadech ale staci dosadit do projektu InstallShieldu jen novou
grupu BDE a ISX si uz
zapis do registru nebo INI souboru ( 16b) zajisti sam vcetne inkrementace
UseCount.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1999 22:59:46

Peter Vlkovic wrote:

> [...]
> ktory bol aktivny tesne pred kliknutim na dotycne tlacitko.
>
> Da sa nejako zistit, ktory prvok mal predtym focus ?

Ahoj,

Handle WinControlu ktery mel focus se predava ve zprave WM_SETFOCUS. Slo
by to tedy (trosku nehezky) udelat takhle. Neni to ale uplne idealni
reseni, napriklad pokud bude mit zrovna focus TreeView nebo ListView
ve kterem editujes polozku, tak to selze.

Hook: HHOOK = 0;
LastFocusedWnd: HWND = 0;

function MsgHook(Code: Integer; WParam: WPARAM; var Msg: TCWPStruct):
Longint; stdcall;
begin
if (Code = HC_ACTION) then
begin
if Msg.message = WM_SETFOCUS then
LastFocusedWnd := Msg.wParam;
end;
Result := CallNextHookEx(Hook, Code, WParam, LPARAM((zv)Msg));
end;

procedure FocusLastControl;
begin
if IsWindow(LastFocusedWnd) and IsWindowEnabled(LastFocusedWnd) and
IsWindowVisible(LastFocusedWnd) then Windows.SetFocus(LastFocusedWnd);

FocusLastControl;
end;

initialization
Hook := SetWindowsHookEx(WH_CALLWNDPROC, (zv)MsgHook, 0, GetCurrentThreadID);

finalization
if Hook <> 0 then Win32Check(UnhookWindowsHookEx(Hook));

TRXDBLookupCombobox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1999 23:01:55

Tomas Holy wrote:

> a vcem je problem, vzdyt staci komponentu upravit, aby dovolila vybrat i
> jinou hodnotu nez ktere nabizi lookup source, a zavolat event on not in
> list, pokud je to zadano a to je vse NE?

Ahoj,

Pokud to ma vypadat trochu k svetu, tak je potreba dodelat "edit" cast
komponenty, tedy vcetne pohybu caretu a oznacovani textu. Z toho je videt,
ze je lepsi to napsat uplne od zacatku, budto odvzozenim od TCustomEdit
(coz ale taky neni idealni, pokud to ma fungovat i na DBCtrlGridu) nebo
jeste lepe napsat vlastni edit primo v Delphi a ten pouzit jako zaklad pro
LookupCombobox. Seznam se pak uz da udelat treba z DBGridu. Par reseni
ktere nikam nevedou jsem uz vyzkousel :-))

zmena rozliseni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1999 23:02:00

> "p. Jirman" wrote:
> Zdravim,
> Nevedel by nekdo prosim jakym prikazem lze zmenit rozliseni

Ahoj,

Najdes to tady:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/faq/FAQ735D.html

Chyba u Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1999 23:02:30

Jakub Mart�nek wrote:
> [...]
> narocnejsi apl.) pod WIN9x vubec neprovozovat.
> Je zajimave, ze tyto problemy se tykaji prevazne Delphi ....

Problemem je patrne v ne zrovna idealnim hospodareni s resource ve VCL,
pokud v te aplikaci pouzivas hodne TBitBtn, TSpeedButton a TDBNavigator.

> napr. v C++ od MS jsem se stim temer nesetkal a co tak slisim, tak

MFC je neco trochu jineho, to neni komponentova knihovna :-)

> C++Builder neni taky takova potvora.

Tohle je zajimave, BCB prece pouziva stejnou VCL.

Komponenta pro =?iso-8859-2?Q?zobrazov=E1n=ED?= te

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1999 23:02:05

> Va�ek N�vrat wrote:
>
> Dobr� den,
> cht�l bych se zeptat, jestli n�kdo nem� n�jakou komponentu, kter� by
> dok�zala zobrazit r�znobarevn� text, vkl�dat JPG obr�zky a odkazy,
> neozna�ovat text pomoc� my�i a nezobrazovat blikaj�c� kurzor. Je toho sice
> mo�n� trochu moc, ale t�eba by sta�ilo alespo� n�co z toho.

Ahoj,

Co k tomu pouzit HTML viewer ?

Databaze

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.1999 23:02:17

Milan Kotaska wrote:

> Ahoj.
> Prosim o pomoc s nasledujicim problemem.
> Mam databazovou aplikaci ( BDE - tabulky Paradox 7), ktera doposud pracovala
> na jedne stanici.
> Nyni zakaznik chce, aby aplikace behala na vice stanicich a sdilela data,
> ktera jsou pouze na jedne ze stanic.
> Je mozne nadale vyuzivat tabulky PX, nebo je nutne prejit na nejaky SQL
> Server ?

Ahoj,

Je vhodne prejit na SQL server pokud si chces i nadale uchovat dusevni
zdravi :-) Souborove databaze nejsou v siti prilis spolehlive, navic
pri vetsim poctu uzivatelu i znacne klesa jejich vykonnost.

Zprava po siti

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.1999 23:03:25

W9x, D5 Proff.

Ahoj,

potreboval bych poslat po siti zpravu
vsem prihlasenym. Obdobne jako PostMessage()
na jedne masine resp. v jednom systemu.
Sit po NetBEUI. Nejak se k tomu nemuzu
dopracovat. Poradite nekdo ?

> Pavel Malinsky; spiderland(zv)seznam(tec)cz <
>================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Partition

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.10.1999 05:49:35

Takovy TWEAKUI (utility os M$, soucast PowerToys) umi skryt jakykoliv disk a to i za behu. Deje se to zrejme pres nastaveni Police politiky v registrech. Asi by to chtelo zjistit co presne udela.

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare

> [...]
> Napadlo me ze bych to mohl udelat tak, ze si udelam hiden partisn a po
> zadani hesla se my odkryje, ale nemam potuchy jak to udelat.

vytvorenie triedy

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 17.10.1999 06:36:59

Ahoj,
delam sice v MSVC++, ale asi to bude velmi podobne. Kdyz definujes
TMoja* MojObjekt, definoval jsi jen pointer, ale nealokoval jsi zadnou
pamet. Takze ve vhodnem miste musis doplnit MojObjekt =
TMoja.Create(pripadne parametry), resp. MojObjekt =
TMoja.Init(parametry) anebo podle MSVC MojObjekt = new TMoja a pak bude
MojObjekt ukazovat na nejakou tu adresu. Nezapomen na konci pamet zase
uvolnit.

**********************************

Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 16. listopadu 1999 15:25
> [...]

> ktory bol aktivny tesne pred kliknutim na dotycne tlacitko.
>
> Da sa nejako zistit, ktory prvok mal predtym focus ?

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.10.1999 08:02:04

> [...]
> zdravi :-) Souborove databaze nejsou v siti prilis spolehlive, navic
> pri vetsim poctu uzivatelu i znacne klesa jejich vykonnost.

Pokud se uvazuje o provozu pouze na siti, tak je to v pohode a nezbyva nez
s Petrem souhlasit.
( To dusevni zdravi je celkem dulezite, hlavne, kdyz provozujeme PARADOX na
siti s 50 soucasnymi pristupy).

Je vsak spousta aplikaci, ktere musi bezet jak na lokale, tak i v sitich.
Nejni potom mozne uzivateli nabizet SQL Server ( S MS Office 2000 uz to
bude jiny cafee) s ohledem na cenu za 1 stanici. A varianta paralelniho
vyvoje dvou verzi ( desktop a male site vs. SQL Server).

Martin

Bar codes

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 17.10.1999 08:09:14

--Original Message Text---
From: MJsoft
Date: Tue, 16 Nov 1999 22:23:42 +0100

Cau

Nemate nekdo zajimave odkazy na problematiku ohledne carovych kodu?

Diky za odpovedi

Jindra

doporucuji: knihu Carove kody a automaticka identifikace, autor Benadikova, nakl. Grada
nechat si zaslat materialy od EAN Ceska Republika + obstarat si prislusne CSN normy tykajici se dane
problematiky ( to je asi nejlepsi zdroj technickych informaci )

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

Rozliseni obrazovky

vyuzij neco ze ScaleBy, PixelsPerInch (ta ti prizpusobi i controls) nebo
nastav WindowState na wsMaximized (pokud tam mas treba jen TMainmenu tak to
bude asi nejlepsi)

Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
> [...]

> polozek, kde ke kazde
> polozce je doplnena hodnota ID (ta uz autoincrement nejni) a

Tak v AfterInsert udelej neco takoveho:

Table.Fields[2].AsString:='blabla';
(* proste prirad nejakou hodnotu do nejake polozky - pouze aby se
zaznam
mohl ulozit, nejsem si jisty, jestli by se ulozila prazdna
veta pouze
s Autoincrementom. Pokud ano, tak toto neni treba *)
Table.Post;
Table.Edit;
Table.Fields[2].Clear; (* nebo je to Empty? *)

A mel bys mit prislusnou hodnotu k dispozici.

No nezkousel jsem to, takze muze to mit nejaky hacek.

Hezky den.

Jirka

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

Kdysi jsem to delal tak nejak: do public nabo private jsem si dal
MyActiveControl: TWinControl. Do udalosti onEnter pak das MyActiveControl :=
Sender; no a mas to poznacene. pak uz jen po stisku tlacitka das
MyActiveControl.SetFocus
> [...]
> neviem dopredu
> urcit kolko prvkov a s akymi obsluhami na formulari v urcitom okamihu

Rozliseni obrazovky

> jak zjistim aktualni rozliseni obrazovky ?

Screen.Height, Screen.Width

Takze optimalni je nastavit v Create - ClientHeight=Screen.Height ,
ClientWidth:=Screen.Width

Zkus udelat ty okna jako parenty toho pozadi (do create jim nedas
Application ale to pozadi a pak nastavis
Parent:=Pozadi) to by melo slapat.

Radek (neodpovidam si sam sobe ??? )

> [...]

> takze ho nemuzu udelan ENABLED = false.
> Omlouvam se, pokud se jedna o trivialni dotazy, jsem zacatecnik...

Zprava po siti

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.10.1999 08:20:04

Pavel Malinsk� wrote:
> potreboval bych poslat po siti zpravu
> vsem prihlasenym. Obdobne jako PostMessage()
> na jedne masine resp. v jednom systemu.
> Sit po NetBEUI. Nejak se k tomu nemuzu
> dopracovat. Poradite nekdo ?

Zkus se podivat na Mailsloty, to vsak funguje pouze v jedne domene.
Univerzalnejsi by bylo pouziti socketu, ale s tim zatim nemam zkusenosti.

Josef Cerny

* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private: cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

vytvorenie triedy

[*] lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 17.10.1999 08:23:25

> [...]
> TMoja.Init(parametry) anebo podle MSVC MojObjekt = new TMoja a pak bude
> MojObjekt ukazovat na nejakou tu adresu. Nezapomen na konci pamet zase

Ahoj !
Sorry, zabudol som napisat, ze to priradenie robim MojObject = new TMoja
v konstruktore. Ale ked si krokujem zdrojak, tak tam program vobec
nevbehne.
Konstruktor mam v moja.cpp, teda nie v tom istom subore, kde pouzivam
objekt.
Kde to mam umiestnit ?
Vdaka.
/LH

AutoIncrement

Podle mne by to tak melo fungovat. Jede to furt dal i kdybys vymazal vsechny
zaznamy, tak ono ti to dosadi posledni hodnotu + 1 a ne znovu jednicku (nebo
minimalni hodnotu). Asi prave kvuliva Master/Detail tabulkam
Sroub

Od: Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 16:10
P�edm�t: RE: AutoIncrement

> [...]

Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

AutoIncrement

[*] Martin Kasa <Martin.Kasa(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.1999 09:33:54

Nevite nekdo jak udelat aplikaci, ktera by nemela ctvrcovy tvar. Tj. aby mela tvar (treba kruhu), nebo podle nejakeho libovolneho tvaru a v okolnim prostoru (rozich u kruhu) se normalne zoobrazoval podklad (pracovni plocha) Windows. Diky. Mozna je to banalni dotaz, omluvte mne.

Martin

mailto:Martin.Kasa(zv)seznam(tec)cz

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Zprava po siti

[*] lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 17.10.1999 08:33:16

> [...]
>
> Ahoj,
>
> potreboval bych poslat po siti zpravu
> vsem prihlasenym. Obdobne jako PostMessage()

Ahoj !
Neviem ci som ta spravne pochopil.
Chces to poslat ludom alebo nejakemu softu, co bezi na PC co su na
sieti?
Ak to chces poslat ludom, tak sa to da nasledovne:
Win NT - da sa to urobit cez zavolanie prikazu "net send * tvoj_text" -
posle vsetkym
ucastnikom spravu, ktora sa im zobrazi ako message box
na obrazovke. Ale len tym co maju NT.
Win3.11/95/98 - existuje utilita WinPopup, ktora umoznuje to iste, ale
ucastnik ju musi mat spustenu. Ak ju ma
spustenu, tak chyta aj posiela message aj na
WIN NT.
/LH

--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and
prepare for assimilation."

Nestandartni aplikace

[*] Martin Kasa <Martin.Kasa(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.1999 09:38:33

[...]

TNMPOP3

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 17.10.1999 08:55:28

[P��loha v souboru: marekhr.vcf]
Toto je zpr�va z v�ce ��st� ve form�tu MIME.
Pouzivam ve svem programu ( napsanem v D5) komponentu TNMPOP3 pro
stahovani posty.
Emajly vdy obsahuji prilohu. POsta odeslana ve formatu MINE je v
poradku. Posta odeslana
ve formatu UUENCODE se pro TNMPOP3 tvari ze zadnou prilohu nema. Pokud
nekdo mate
vetsi zkusenost prosim pomozte.

Diky Marek Hradil

Chyba u Win98

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 17.10.1999 08:59:06

Od: MJsoft <mjsoft(zv)rychnov(tec)cz>
Komu: DELPHI Distribution List <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 22:48
P�edm�t: Bar codes

[...]

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 17.10.1999 10:54:54

> [...]
>
> Privitam vysvetleni pro uplneho blbce.
> Napriklad veta 'Musis odchytit WM_QUERYENDSESSION a vracet 1' ve mne

btw: Toho uplneho blbce bych vynechal :-)

Malo by stacit:

na form
do priovate mat

procedure WMKoniecWin(var Msg: TMessage); message WM_QUERYENDSESSION;
{WM_ENDSESSION;}

procedure TKStowageF.WMKoniecWin(var Msg: TMessage);
begin
Msg.Result := 1; {Integer(TRUE);}
end;

> 1. Jak vracet.

viz. priklad.

> 2. Komu vracet.

Winfdowsom a ostatnym aplikaciam

> 3. V kterem okamziku vracet.
.
vzdy ked operujes s message, resp. v niektorych pripadoch ak nechces aby to
dostal este niketo iny mozes to zhltnut

Otazkou ale je ci v niektorych z metod akonapr. FormDestroy, FormClose, ...
a pod. este nieco nerobis co by branilo ukonceniu aplikacie, pozri sa na to.

Pavol Kakacka
paka(zv)aktis(tec)cz

Algoritmus na indexaci

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 17.10.1999 10:56:20

> [...]
bohate
> zkusenosti. Rad se s nimi podelim, ale potreboval bych vedet jakeho druhu

To bych byl moc rad.

> texty budou, jake dotazy by mely byt podporovany, jestli se maji indexy
tvorit
> dynamicky (i.e. s kazdym novym textem preindexovat), apod.

Jakeho druhu? Vetsina jsou kratke retezce do sta znaku, jenom asi jedno
procento ma tak do tisice znaku. Jde o to rychle najit ty, ktere obsahuji
dany podretezec. Pridavat se bude casto a je treba ten index vzdy znova
predelat. I kdyz si umim predstavit, ze ty neindexovane dam do nejakeho
poolu a v nem budu vyhledavat sekvencne a teprve az to preroste unosnou mez,
prebuduju index.

> Na internetu je jinak volne ke stazeni Alta-vista astalavista pro pouziti
na
> lokalnim pocitaci, ktera ma docela dobre obecne schopnosti. To by mohlo
> vyhovovat.

Neee, ja to musim narvat do sveho vlastniho softu, nemuzu pouzit volani
nejakeho programu.
Vlastne mi staci jenom nejake voditko jak se to asi dela, zbytek uz nejak
zmastim sam.

> Josef Cerny

Viktor

Elipsa

[*] Pavel Hampl <phampl(zv)chmi(tec)cz> - 17.10.1999 10:06:22 -0000

nazdar,
pokud chce� kreslit jenom obvod, tak u� sta�� to, co ti napsali ostatn�. Pokud chce� kreslit vypln�nou elipsu, tak to je slo�it�j��.

Kdy� vyjde� z rovnice elipsy
(x^2)/(a^2) + (y^2)/(b^2) = 1,
kde "a" a "b" jsou poloosy
a dosad� rovnici oto�en�
x= x0*cos(fi) - y0*sin(fi)
y= x0*sin(fi) + y0*cos(fi)

kde "fi" je uhel pootoceni,
dostanes po upravach tuhle silenost:

x2*(b2cos2(fi) + a2sin2(fi)) + y2(b2sin2(fi) + a2cos2(fi)) + (a2-b2)*2xy*sin(fi)*cos(fi) = a2b2

no a proto�e zn� a,b,fi, tak potom t�eba pro jednotliv� obrazov� "y" dosazuje� a vyjde ti kvadratick� rovnice pro x, kter� ti vy��sl� pr�se��ky x1 a x2 pro dan� y. No a mezi nima si to vybarv�.

Up��mn� �e�eno, jsem r�d �e nepot�ebuju rotovanou elipsu ;o)

Pavel Hampl
dru�icov� odd�len� Praha-Libu�
�esk� hydrometeorologick� �stav

Od: Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk>
Komu: Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz>
Odesl�no: 15. listopadu 1999 19:19
P�edm�t: Obrazok v MDI formulari + Refresh

> Zdravim :)
>
> V septembri ste uverejnili sposob umiestnenia obrazku do plochy MDIForm
> okna.
> Vsetko sqele funguje, az na to, ze pri zmene velkosti okna nedochadza k
> prekresleniu obrazku na novej pozicii - v mojom pripade totiz vkladam
> obrazok do stredu okna.
>
> Ako mam ist na to?
>
> Vopred dakujem za Vasu odpoved
>
> Ondrej Jaura

Elipsa - vyreseno

[*] Pavel Serbajlo <serb(zv)mikulov.sol(tec)cz> - 17.10.1999 12:05:33

Diky vsem rady ;-)

Partition

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 17.10.1999 13:18:28

Cauec,> Zdravim, nevedel by nekdo jak na nasledujici problem:

> [...]
> Napadlo me ze bych to mohl udelat tak, ze si udelam hiden partisn a po
> zadani hesla se my odkryje, ale nemam potuchy jak to udelat.

Pokud je ten uzivatel jak pises, tak neco jednoduchyho bych vedel. Ve
Windows disk videt neni, pruzkumnik ho taky nevidi, ale Windows Commander uz
jo. Je to stary asi 3 roky, dal uz jsem na to nemel cas ani jsem to
nepotreboval. Jo a nezapomen po nastaveni visible na False rebootovat
masinu.

Pokud to nekdo dovede do lepsiho stadia, doufam, ze se podeli o zkusenost.

Bye Ludan

A tady ta unita:

unit HideDisk;

Registry;

const RegistryKey =
'\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer';

type
TBinaryRec = record
Rec1, Rec2, Rec3, Rec4: byte;
end;

TDiskChar = (Drive_A, Drive_B, Drive_C, Drive_D, Drive_E, Drive_F,
Drive_G, Drive_H, Drive_I, Drive_J, Drive_K, Drive_L,
Drive_M, Drive_N, Drive_O, Drive_P, Drive_Q, Drive_R,
Drive_S, Drive_T, Drive_U, Drive_V, Drive_W, Drive_X,
Drive_Y, Drive_Z);

THideDisk = class(TComponent)
private
FTarget : TDiskChar;
FVisible: boolean;
FBinary : TBinaryRec;

procedure SetTarget(Value: TDiskChar);
procedure GetVisible;
procedure SetVisible(Value: boolean);
protected
{ Protected declarations }
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;

published
property Target: TDiskChar
read FTarget write SetTarget;
property Visible: boolean
read FVisible write SetVisible;
end;

procedure Register;

implementation

uses DsgnIntf;

constructor THideDisk.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);

with FBinary do begin
Rec1 := 0;
Rec2 := 0;
Rec3 := 0;
Rec4 := 0;
end;

FTarget := Drive_C;
GetVisible;
end;

procedure THideDisk.SetTarget(Value: TDiskChar);
begin
if Value = FTarget then
Exit;

FTarget := Value;
GetVisible;
end;

procedure THideDisk.GetVisible;
var Reg: TRegINIFile;
Bte: byte;
begin
Reg := TRegINIFile.Create(RegistryKey);
Reg.ReadBinaryData('NoDrives', FBinary, 4);
Reg.Free;

Bte := 0;
case FTarget of
Drive_A..Drive_H: Bte := FBinary.Rec1 AND (1 SHL ord(FTarget));
Drive_I..Drive_P: Bte := FBinary.Rec2 AND (1 SHL (ord(FTarget) - 8));
Drive_Q..Drive_X: Bte := FBinary.Rec3 AND (1 SHL (ord(FTarget) - 16));
Drive_Y..Drive_Z: Bte := FBinary.Rec4 AND (1 SHL (ord(FTarget) - 24));
end;

FVisible := (Bte = 0);
end;

procedure THideDisk.SetVisible(Value: boolean);
var Reg: TRegINIFile;
begin
Reg := TRegINIFile.Create(RegistryKey);
FVisible := Value;

if Value then
case FTarget of
Drive_A..Drive_H: FBinary.Rec1 := FBinary.Rec1 XOR (1 SHL
ord(FTarget));
Drive_I..Drive_P: FBinary.Rec2 := FBinary.Rec2 XOR (1 SHL
(ord(FTarget) - 8));
Drive_Q..Drive_X: FBinary.Rec3 := FBinary.Rec3 XOR (1 SHL
(ord(FTarget) - 16));
Drive_Y..Drive_Z: FBinary.Rec4 := FBinary.Rec4 XOR (1 SHL
(ord(FTarget) - 24));
case FTarget of
Drive_A..Drive_H: FBinary.Rec1 := FBinary.Rec1 OR (1 SHL
ord(FTarget));
Drive_I..Drive_P: FBinary.Rec2 := FBinary.Rec2 OR (1 SHL
(ord(FTarget) - 8));
Drive_Q..Drive_X: FBinary.Rec3 := FBinary.Rec3 OR (1 SHL
(ord(FTarget) - 16));
Drive_Y..Drive_Z: FBinary.Rec4 := FBinary.Rec4 OR (1 SHL
(ord(FTarget) - 24));
end;

Reg.WriteBinaryData('NoDrives', FBinary, 4);
Reg.Free;
end;

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [THideDisk]);

SQL dotaz & PropertyByNumber

[*] sw maurice <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.1999 14:26:47

Ahoj,
potreboval bych poradit s nasledujicim, v sql dost tapu: mam tri tabulky
"id1, id2, Cena"
"id2, Mesic"
"id1, JinaCena, Mesic"

a chcu na ne pouzit dotaz:
SELECT id1, Sum(Tab1.Cena) as SumCena, Sum(Tab3.JinaCena) as SumJinaCena
FROM Tab1, Tab3
WHERE (Tab3.Mesic=1) and (Tab1.id2 IN (SELECT Tab2.id2 FROM Tab2 WHERE
Tab2.Mesic=1))
GROUP BY id1
ORDER BY id1

Takze slovy: chcu provest soucet polozek "cena" a "jinacena" a seskupovat
podle "id1", jenze to mi v praxi nejak nefunguje, hodnoty jsou naprosto
nesmyslne... a ja si nevim rady co s tim :-(
Pro uplnost: D4S, tabulky .db

A jeste jedna otazka:
Lze pristupovat k properties /published/ treba podle cisla? Je mozne
zjistit, kolik published properties komponenta obsahuje?

Dik moc za pripadne odpovedi
Preji prijemny den

M.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Zavirani aplikace v Systray pri ukonceni Windows

Nepouzivas nahodou FormSaver z RXLib ??

Ten FormSaver me delal taky bordel. Nakonec sem to vyresil tak ze sem po
query na konec windows ulozil pozici a pak sem ho disabloval a chodi to.

Radek

> Zkousel jsem delat aplikaci do Systray (TaskbarIcon).
> Nedokazu ale zajistit, aby se automaticky zavirala pri ukonceni
> [...]

Ako citat VARCHAR(500)

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 17.10.1999 14:21:53

Caute.

Mam D3 C/S, NTW4.0, BDE4.5, MS SQL 7.0 a problem.
Mam pole NAZOV typu VARCHAR(500) neviem z neho nacitat viac ako 255 znakov.
Pouzivam TQuery komponent a ten mi ponuka pre pole NAZOV typ TStringField co je spravne, ale velkost len 255.

Neviete co s tym20
Vdaka.
JaNo.

Zase BDE

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 17.10.1999 14:39:48

Ahojte,

Minule bola rec, co sa kde nahrava. Ale aj taj mam otazku.

Existuje subor IDAPI.CFG a IDAPI32.CFG (aspon na mojej masine). Vregistroch su tiez udaje z cfg filov v
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings

Ako nastavovat na novom PC tieto udaje? IS pravdepodobne to robi. Ale z tolkych problemov ohladne IS, ktore su tu spominane, radsej robim instalacny program sam (aspon bude kvakat po slovensky). Takze okrem skopirovania suborov pre BDE a pripadneho zapisu do registrov (vid. hore) mam este urobit aj cfg subory ? Co este treba zahrnut (okrem aplikacie) do instalacneho programu ?

Spominalo sa tu, ze kazda instalacia zvysi nejaku premennu v registroch o jedna a podla toho odstrani alebo necha BDE na PC. Ktora je to premenna ? (Asi bude v HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\Settings\init)

Da sa to zistit omylom a pokusom, ale ked niekto vie cosa presne deje s PC pri instalacii BDE mohol by to popisat.

Aj v mene ostatnych dakujem

tg

S pozdravom/Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

MSCONV97.DLL a *.CNV

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 17.10.1999 14:52:20

Zdravim a preju hezky den,

chci se zeptat,jak je to s moznosti sireni knihovny MSCONV97.DLL a *.CNV
souboru. Potrebuji ve sve aplikaci konvertovat textove soubory z formatu
WORDPERFECT 5.0 a jedine rozumne reseni je pouzit tuto knihovnu (ne vzdycky
ma koncovy uzivatel nainstalovany Office).

==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Free Paradox bez BDE

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 17.10.1999 14:58:23

Zdravim,

Obracim se na Vas s prosbou, zda - li nekdo nevite nebo nemate, nepouzivate
nejake komponenty pro pristup k paradoxovskym tabulkam (*.DB) bez BDE a
to Free.

predem diky za pomoc

............Honza

PS: Indexy, memo .... nejlepe vec v praxi pouzivanou a otestovanou :-)

Zase BDE

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 17.10.1999 15:00:38

> [...]
mam este urobit aj cfg subory ? Co este treba zahrnut (okrem aplikacie) do

CFG Soubory si vezmi ze svojeho adresare BDE ( IS si je tam bere taky). Dej
si ale bacha
na tu promennou UseCount v registrech, abys ji inkrementoval v pripade, ze
tam jiz BDE je.

> [...]
jedna a podla toho odstrani alebo necha BDE na PC. Ktora je to premenna ?
(Asi bude v HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database

Trefa, ale trochu vedle. Je to :

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine

> Da sa to zistit omylom a pokusom, ale ked niekto vie cosa presne deje s
PC pri instalacii BDE mohol by to popisat.

No deje se asi tohle ( alespon si to myslim).

1) IS nainstaluje svoje EXE a pusti se do BDE.
2) Z registru zjisti, jestli tam uz BDE je a v jake verzi. Je-li nizsi nebo
zadne, tak si nainstaluje
svoje knihovny a zapise si jejich cesty do registru DLLPATH a
CONFIGFILE01 v ceste
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine

3) Pak si nejak z IDAPI.CNF soboru aktualizuje v registrech nastaveni
jednotlivych driveru. Ale
jak, na to jsem se nedival, protoze to nechavam na ISX.

4) Je potreba davat bacha na to, ze jde v podstate o sdilene systemove
knihovny, ktere muze
drzet prave jina spoustena aplikace ( mimo te, kterou instaluji). Musi
se to zachovat tak, ze
si ty soubory nekdeda bokem a vynuti si restart. ( Jak a kam se to
kopiruje, to zatim nevim.
Je ale jiste, ze si pri tom hrabne i do registru).

> Aj v mene ostatnych dakujem

Nemas zac.

> tg

ML

[...]

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 17.10.1999 15:02:59

Odmitnuti ukonceni Windowsu muze zpusobit jakykoliv handle,
ktery nemas v aplikaci spravne osetren. Vetsinou chybi volani
DefWindowProc pro neosetrene zpravy.

Od: Ivan Pavelka <I.Pavelka(zv)uni-data(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: 17. listopadu 1999 10:05
P�edm�t: Zavirani aplikace v Systray pri ukonceni Windows

> [...]
>
> Privitam vysvetleni pro uplneho blbce.
> Napriklad veta 'Musis odchytit WM_QUERYENDSESSION a vracet 1' ve mne

ADO a PARADOX

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 17.10.1999 15:49:39

[...]

Opravit sa to da iba pomocou 'Empty' tabulky v Database Desktop a potom
znova funguje iba zadanie prveho zaznamu. Viete mi prosim niekto poradit??
Co je to ten Updatable query a ako ho mam pouzit, ked podobnu vlastnost ten
ADOQuery ani ADOCCommand ani ADODataSet nema.. mimochodom funguje to u nich
rovnako s tou istou
chybou.

Samplovani a prehravani zvuku.

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 17.10.1999 16:13:22

Nemate prosim nekdo zkusenosti s nahravanim zvuku z mikrofonu, jeho zpracovani
a reprodukci ? Nejlepe online a ne pres wav apod. Chci udelat aplikaci na rozpoznani reci.

Diky.
Uvitam jakoukoliv radu ci odkaz na ukozkove soubory.

S pozdravem Miki

Velka pisma

[*] Petr =?ISO-8859-2?Q?Ga=EFourek?= <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 17.10.1999 16:15:55

Ahoj,

mohl byste nekdo popsat jak resite, kdyz uzivatel prepne velikosti
pisma (Obrazovka - vlastnosti, karta Nastaveni, polo�ka Velikost p�sma 96 dpi kontra 125%)?
A to, aby se dal pou��t TControl.Anchors.
Jak zjistit jak� velikost pisma je nastavena? Jak vytvaret formy, aby
objekty na nich byly spravn� umisteny i pri prepnuti pisem?

Trochu jsem zkousel aplikovat metody Scaled a ScaleBy na jiz hotovy
form, ale bez valneho uspechu.
Na formu jsme mel hodne TEditu, TMemo, tlacitka; po zadani
Form.Scaleby(M,D) (zkousel jsem ruzne hodnoty M a D) se nekter� objekty zmesily a posunuly spravn�,
jine ne. Pripad� mi, ze to souvisi s TControl.Anchors.
Je nutne ScaleBy aplikovat na vsechny objekty?

U formu, kde jsem mel jen TMemo a dve tlacitka metoda
Form.Scaleby(100,125) nastavila objekty spravne.

D�ky

Petr Gadourek

Objevujte Internet s http://www.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Zjisteni volneho mista

[*] vach1 <vach1(zv)yahoo(tec)com> - 17.10.1999 17:48:07

Ahoj Martin,

skus funkciu DiskFree, vsetko o nej + priklad najdes v HELPE.

VACHI

> Neznate nekdo jak zjistit volnou kapacitu disku pod DELPHI 3.
> Podminkou je, aby bylo mozne zjistit volnou kapacitu i u disku, kde
> [...]

Barevne proznaceny Label

[*] vegainfo(zv)post(tec)cz - 17.10.1999 18:53:11

[...]

Sledujte zpravodajstvi, TV-program, pocasi, kursy, ...:
*** http://PRESS.CZ

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 17.10.1999 20:02:45

Ahoj,

Petr Vones ukazal teda "profesionalni" reseni. Takze se chci spise
zeptat nez radit:

a co TScreen.OnChangeActiveControl s pripadnym vyuzitim
TScreen.OnChangeActiveForm a prislusnyma
TScreen.ActiveControl/Form vlastnostma ?

Petr Motlicek

Kopirovani dat z Paradoxu do Oraclu

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 17.10.1999 20:14:29

From: Jarosek Radim <Radim.Jarosek(zv)at.siemens(tec)cz>
To: "Konference Delphi (el. adresa)" <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Subject: Kopirovani dat z Paradoxu do Oraclu
Date sent: Tue, 16 Nov 1999 09:09:47 +0100
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> zkousim udelat toto :
>
> insert into table1 select * from table2
>
> problem je v tom, ze table1 je v oraclu a table2 je v paradoxu.
> Delal uz nekdo neco takoveho ?

Ahoj,

no nad oraclem jsem nedelal. Zkousel jsem sypat data akorat tak
z/do DBF do/z PARADOXU, a to mi slo (aby taky ne :-) ).

No, pokud je to teda "technicky mozne", tak musis akorat
specifikovat cesty k tem tabulkam, takze asi tak (jinak se koukni
do LocalSQL.hlp):

insert into ":oraclealias:oracletable" select * from
":pdxalias:pdxtable"

vcetne uvozovek.

Petr Motlicek

Database a db files

[*] Michal Hlav�� - 17.10.1999 20:32:24

Zdravim,
poteboval by som pocas behu programu zmazat a nakopirovat datove subor *.db.
DataModule obsahuje dve tabulky a dve datasource. Pred kopirovanim dam
table1.close; table2.close; lenze vypise mi chybu, ze subory sa pouzivaju.
Neviem ako to spravit aby ich na chvilu program vyuzival a potom sa zase
napojil.

> [...]

ten
> ADOQuery ani ADOCCommand ani ADODataSet nema.. mimochodom funguje to u

Skus miesto ODBC pouzit Jet 4 ISAM driver pre Paradox (pouziva BDE).
Viz Adonis FAQ http://www.cybermagic.co.nz/winsoft/adofaq.htm

Erik Salaj

AutoIncrement

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 17.10.1999 21:46:18

To je tak spravne. Hodnotu dosadi autoincrement databaze, takze je
lhostene, co zadas do toho pole ty. Nakonec ji databaze prepise.
Kdyz nezadas nic, tak tu hlasku obdrzis od BDE a nikoliv od
databaze. BDE totiz z definice pole vi, ze se jedna o polozku NOT NULL
a tak prostestuje. Tim nekdy vznikaji i takove legracni situace. Jsou to
"paradoxy".
Je vsak nekolik moznosti, jak si pomoci. zalezi csak na pouzite databazi
a na tom k cemu ten autoincrement potrebujes.
Jaro

> [...]
> tym, ze do ID musim dat hodnotu. To je este zaujimavejsie.
>
> (K tomuto nazoru som dospel za jeden den takze je aj taky objektivny.

POP3 (shanim RFC 1081) + RFC ??? od PROXY SERVERu

[*] Karel Klimes <kchodl(zv)iol(tec)cz> - 17.10.1999 22:30:21

Ahoj,
shanim dokument RFC 1081 (popis sluzby POP3) a dale neco kolem PROXY SERVERU:
mam aplikaci, ktera se pomoci POP3 ma spojit s postovnim SERVERem. ALE! Na
siti v me praci funguje spojeni "ven" pres PROXY (IP znam a port taky) ALE!
neumim se s tim PROXY SERVERem domluvit. Existuje tedy nejaky RFC? Je vice
typu PROXY SERVERu (asi jo, ze :( ).
Nekde sem se docetl, ze staci na PROXY SERVER poslat text "c IP_adresa" a
ten se spoji s pozadovanym SERVERem "venku" a potom PROXY SERVER funguje
jenom jako pruchozi meziclanek. Jest tomu tak. Ci jinak?

Dekuji za odpovedi

Progr-Amather -Kchodl-� 1989-1999
ICQ: 32518631

Chyba u Win98 aneb chmurna budoucnost ....

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 22:54:45

Viktor Lostak wrote:

> [...]
> funguje, tak ji presuneme na Win98 a nestacime zirat. Pada to v tech
> nejobycejnejsich funkcich, u kterych neni zdokumentovana zadna odlisnost pro

Neni to tim, ze mate betaverzi W98 ? Ted nedavno vysly W98 Service Edition,
ktere by snad bylo mozne povazovat za prvni ostrou verzi W98. Ale je fakt,
ze W98 maji nektere odlisnosti v API a i nektere nove funkce. Problem bude
spis v tom, ze jsou mizerne dokumentovane.

> [...]
> neni uplne totez co pod NT - na nekterych tiskarnach to z Win9x proste
> netisklo, prestoze ten stejny kod z NT fungoval bez problemu. A takovych

Tohle by mohla byt i chyba v driveru k tiskarne ...

> pitomych problemu je halda - takze pokud to jenom trochu jde, tak bych radil
> narocnejsi aplikace delat POUZE pro NT (a Win2000, doufam).

Skutecnost je vsak daleko chmurnejsi, po W98 maji byt udajne jeste dalsi
ne-NT Windows, pod oznacenim Millenium. Viz odkazy:

http://svet.namodro(tec)cz/go/r-art.asp?id=990704140
http://svet.namodro(tec)cz/go/r-art.asp?id=990408010

> [...]
> se nejaky ten neuvolneny Brush nebo Font ani moc nepozna. S tim jsem zapasil

Existuji nastoje kterymi se to da docela dobre zjistit. Pro Delphi je to
napriklad Memory Sleuth nebo MemProof.

SQL dotaz & PropertyByNumber

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 22:54:20

sw maurice wrote:

> Ahoj,
> Lze pristupovat k properties /published/ treba podle cisla? Je mozne
> zjistit, kolik published properties komponenta obsahuje?

Ahoj,

Lze, napriklad takhle:

http://www.delphi(tec)cz/soubor.asp?path=\archiv\1999\oct\31\dlfaaaas.htm

Prevod *.OBJ z Delphi do C++ builderu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 22:54:14

Ivan Pavelka wrote:

> [...]
> az do urovne Record bez problemu. Jak mam ale v unite definovany objekt,
> compilator hlasi, ze nezna zna klicove slovo OBJECT. CLASS zna, ale

V 32bitovem Delphi by jsi nemel pouzivat "old-style" tridy ktere se
definovaly klicovym slovem object. Toto je tam dost nestastne pouze z
duvodu jakesi pochybne zpetne kompatibility. Nahrad to definici class
a melo by to fungovat. Tady pak najdes material ohledne pouzivani OBJ
mezi Delphi a C++ Builderem:

http://www.borland.com/delphi/papers/brick.html

MediaPlayer - Bug v D5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 22:54:32

"Ing. Lud�k Florian" wrote:
> [...]
>
> Tohle funguje...
>
> with MediaPlayer1 do begin
> DeviceType := dtAutoSelect;
> FileName := 'zvuk.wav';
> Open;
> Play;
> end;
>
> Ale tohle ne !
>
> with MediaPlayer1 do begin
> DeviceType := dtWaveAudio;
> FileName := 'zvuk.wav';
> Open;
> Play;
> end;
>
> Nevidel jste nekdo opravu pripadne jak na to ?

Ahoj,

Koukam, ze se jim ten MediaPlayer porad nejak nedari :-) Tohle uz pujde
opravit hure, asi nejjednodussi reseni je nechat dtAutoSelect.

QuickReport - ukladani

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 22:54:24

Daniel Fojt�k wrote:

> Nevite nahodou jak je pozne nacitat data do tquickrep komponenty? Data
> vyhravam do qrp souboru pomoci nasledujiciho kodu:

Ahoj,

Zkus se podivat na stranky Qusoftu, tak maji nejake FAQ ke stazeni:

http://www.qusoft.no/scripts/download.dll

Databaze

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 17.10.1999 22:57:08

Ja mam tedy zkucenosti zcela odlisne a naprosto souhlasim s Petrem Vonesem.
Pri 50 klientech ... tak to uz by byla totalni sebevrazda a blbost ...
pokouset se
o Paradox. Ja ovsem Paradox nedoporucuji ani pro 5 uzivatelu, dokonce ani
pro dva uzivatele ne. I v techto pripadech muze jit vazne o dusevni zdravi,
jak programatora, tak i uzivatele. Zavisi vice na slozitosti projektu a
pozadavku
spolehlivosti a bezpecnosti dat, nez na poctu stanic.
Duvod je v tom, ze na tabulkach je v sitovem prostredi prakticky nemozne
spolehlive zajistit datovou integritu! A to by mela byt opravdu vazna vec.
Jaro

> [...]
> bude jiny cafee) s ohledem na cenu za 1 stanici. A varianta paralelniho
> vyvoje dvou verzi ( desktop a male site vs. SQL Server).

Zjisteni volneho mista

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 23:05:54

Heger Martin wrote:

> Neznate nekdo jak zjistit volnou kapacitu disku pod DELPHI 3.
> Podminkou je, aby bylo mozne zjistit volnou kapacitu i u disku, kde
> volne misto presahuje 2GB.

Ahoj,

Pomoci API funkce GetDiskFreeSpaceEx.

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.1999 23:05:48

Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz wrote:

> [...]
>
> a co TScreen.OnChangeActiveControl s pripadnym vyuzitim
> TScreen.OnChangeActiveForm a prislusnyma
> TScreen.ActiveControl/Form vlastnostma ?

Mas pravdu, pomoci toho by to slo taky udelat.

Databaze

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 17.10.1999 23:11:07

1. Jak�m zp�sobem m�te zaji��enu integritu datab�ze?
2. Co se stane, kdy� jeden klient zatuhne a je pot�eba rekonstruovat
n�kterou tabulku
nebo indexov� soubory? To pak n�kdo obvol� 50 ��astn�k�, aby do�asn�
ukon�ili
pr�ci a pak znova, �e u� mohou pokra�ovat v pr�ci?
3. Jak velk� je pravd�podobnost, resp. kolikr�t denn�, alespo� jeden z
padas�ti klient�
zamrzne?
4. Jak �asto dojde k poru�en� datov� integrity, ke zni�en� index� a pod?
5. Jak kontrolujetre datovou integritu, nebo nen� pot�ebn�?
6. Jak jsou p�ibli�n� velk� tabulky?

Jaro

> [...]
> Pri dotazech (SQL) se vytvari v pracovnim privatnim adresari pracovni
> tabulky. Je proto z hlediska rychlosti velmi vhodne mt pracovni adresare
na
> loklani stanici. To jde zase pomoci TSession.PrivateDir ( ci tak nejak).
> Indexy se daji bezne pouzivat.
>
> P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
> ====================================
>
> ML Software - Martin Lasevic
> Budovatelska 459
> Ostrava - Poruba, 708 00
> tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765

Database a db files

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 17.10.1999 23:13:23

Ten close by mel stacit.
Nemas nahodou ty tabulky otevrene jeste jednou ve
vyvojovem prostredi ?

> [...]
>
>Vdaka
>
> Michal Hlavac
>Spolocnost priatelov deti z detskych domovov

Volani procedury z DLL

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 17.10.1999 23:15:02

From: lubos <bruce(zv)pobox.sk>

> Ahoj !
> Neviem ci som ta spravne pochopil.

Ne. Potrebuju poslat zpravu aplikaci bezici
na jinem stroji v siti. Nikoli nejakou hlasku
lidem.

> [...]

> /LH
>
> --
> "We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and

Interbase a firewall

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 18.10.1999 00:22:00

Programujeme aplikaciu pre web postavenu na IB. Od nas z firmy ni je problem
sa na nu napojit cez MS Proxy (WinSock). Problem ale nastava u zakaznika,
ktory je mierne vysinuty cez bezpecnost a nechce nam povolit pozivanie
Winsock Proxy. Stretol sa niekto s takymto problemom? Da sa to riesit cez
Port Forwarding ? Alebo cez nieco ine ?

ADONIS, ADO & RDS do hloubky - prakticke zkuseno

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 18.10.1999 01:16:58

Ahoj vsichni,

zacal jsem intenzivne pracovat s Adonisy a COMy. V nekterych vecech si
nejsem jeste uplne jisty a mel bych proto 5 dotazu. Myslim, ze by ta
problematika mohla zajimat i dalsi kolegy Delphisty.

Predstavme si 2 COMy, Serverovsky a Klientsky (bezi na ruznem PC). Klientsky
vyuziva obvykle nedatabazove metody Serverovskeho COMu. Obcas bych
potreboval, aby se na serveru vyhodnocovaly dotazy a na klientu se
zobrazovaly/daly menit.
Prisel jsem na dve metody:
a) predat si ADORecordSet (pres IDispatch) a ten napichnu na klientovi na
ADODataset.
b) v klientovi definovat RDSRemoteObject a na nej napichnout ADORDatasety

Zda se mi, ze v pripade a) bude klient data menit primo (dokonce kdyz je
dotaz pres dve tabulky, tak pokud to jde, tak se zmeny projevi v obou
tabulkach).
Aplikace, na ktere nyni pracuji se sestava z rady COMu na klientu a rady
COMu na serveru. Vztahy mezi nimi rozlisuji na "duveruji si" a "neduveruji
si". Ti, kteri "si duveruji" si budou predavat primo Recordsety (mohou si
vzajemne menit data primo "pod rukou"). Ti kteri si neduveruji jsou spojeny
pres RDSRemoteObject.
V OnTransferRecords si zajistim, aby se po ApplyUpdates vyvolala metoda
Set_MyRecordset na serveru a ta rozhodne, jak s daty nalozit (zpracuje
"Delta" Dataset -> zajistena bezpecnost). Zadny serverovsky COM neveri
zadnemu klientskemu COMu. COMy bezici na jednom PC si mohou a nemusi
duverovat.

Q1. Lisi se od sebe obe metody v marshallingu, zpusobu uziti nebo necem
jinem?
Q2. V pripade b) se mi zda neprijemne, ze otevirani a zavirani ADODatasetu
na serveru musim ridit pres nejake dalsi "nedatabazove" metody
(OpenMyQuery(constSpisovatel), ...). Nebo to jde nejak primo?
Q3. Potreboval bych vyresit problem: Klienstky a Serverovsky modul maji mezi
sebou jiz navazane spojeni, klient vesele vola serverovske metody a nyni by
chtel napojit svuj RDSRemoteObject na existujici serverovsky modul. Nechci
pritom vytvaret novy COM, chci pouzit existujici.
Adonis ADORDSRemoteObject komponenta umoznuje navazat spojeni jen tak, ze
vytvori novou instanci COM objektu. Lze ji nejak napojit na existujici
bezici COM objekt, se kterym jiz pracuje (nedatabazove)?
Zminena Adonis RDSRemoteObject komponenta neumoznuje nastavit prislusne
vlastnosti rucne, jsou read-only nebo je vraci fce. Studium zdrojaku Adonisu
me privedlo k IDataSpace interfacu, ktery ale v MSDN neni nijak
zdokumentovan.
Q4. Klientsky modul navaze spojeni se serverovskym. Serverovsky si vytvori
dalsi potrebne serverovske moduly a vrati klientskemu moduly interfaces
ostatnich modulu bezicich na strane serveru. Klientsky modul obdrzene
interfaces preda ostatnim modulum bezicim na strane klienta. Jednotlive
moduly pak k sobe pristupuji primo, jiz ne pres puvodni dva moduly, ktere
navazali prvni spojeni. Kdyz budou moduly A a B datazove pristupovat k datum
modulu C, tak problem "Q3." znamena, ze se COM C vytvori 2x, coz je
nezadouci. Chtel bych, aby oba pouzivali tutez instanci.
Q5. Chci aby vsechny COMy systemu pracovali s DB pres jedno DB spojeni
(napr. z duvodu transakci). "Rucne" si pak vytvarim a predavam
ADOConnection.
Resi tuto rucni praci nova sada komponent od Erika Salaje? Resi ci usnadnuji
tyto komponenty i ostatni/jine vyse zminene otazky?

Dekuji za kazdou radu, ktera by me pomohla udelat si v tom jasno.
Pokud vite o nejakych zajimavych prikladech k problematice (slozitejsim nez
Adonis dema), tak prosim poslete odkaz.

Novym technologiim zdar, Ladislav Nagy

Mgr. Ladislav Nagy
MFF UK & Baader Computer spol. s r.o.
tel. : 02 / 24941962, -63, -65 fax : -64
lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz , Ladislav.Nagy(zv)bcpraha(tec)cz
ICQ: 40948953

ADO komponenty

[*] Vokounek <vokoun(zv)datis.cdrail(tec)cz> - 18.10.1999 05:35:26

Prosim, existuji komponenty pro ADO take pro Borland C++ Builder 4 (popr. kde bych je mohl nalezt nebo daji se nejak pouzit komponenty z Delphi 5) !! Dekuji za informaci

Ako citat VARCHAR(500)

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 18.10.1999 06:56:11

���
��� skus to nacitat ako memo. Myslim, ze tak mi to niekde funguje.

��� Roman Sladek

[...]

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 18.10.1999 07:17:28

> [...]
> Je vsak nekolik moznosti, jak si pomoci. zalezi csak na pouzite databazi
> a na tom k cemu ten autoincrement potrebujes.

To je treba rozdil od BTreevu. Psal jsem v nem jeste v DOSu a tam ten autincrement fungoval
tak, ze pokud jsem mu v insertu vnutil nejakou hodnotu a byla koser, tak ji akceptoval a jinak
po vlozeni dopsal svoji.

A zda se mi to jako lepsi reseni.

Martin

POP3 (shanim RFC 1081) + RFC ??? od PROXY SERVERu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 18.10.1999 07:20:32

Ahoj,

RFC muzes najit zde:

http://www.uia.ac.be/ext/rfc.html

nebo tu:

http://hotline.pvt.net/dokumentace/rfc/

Databaze

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 18.10.1999 07:29:52

> 1. Jak�m zp�sobem m�te zaji��enu integritu datab�ze?
Vzhledem k tomu, ze jde o uzavrenou aplikaci, tak si integritu osetrujeme
programove
( ostatne mame tam provazane max 2-3 tabulky).

> [...]
> ukon�ili
> pr�ci a pak znova, �e u� mohou pokra�ovat v pr�ci?
Jo, tak to musime. Ale nejvetsi problemy nam delaji instalace na
peer-to-peer siti. Tam
se tabulky corruptuji jedna radost. Tech 50 lidi nam bezi na normalnim
Novellu.> 3. Jak velk� je pravd�podobnost, resp. kolikr�t denn�, alespo� jeden z
> padas�ti klient�
> zamrzne?
viz. bod 2 Novell zridka - peer-to-peer i nekolikrat denne

> 4. Jak �asto dojde k poru�en� datov� integrity, ke zni�en� index� a pod?
viz. bod 2 Novell zridka - peer-to-peer i nekolikrat denne

> 5. Jak kontrolujetre datovou integritu, nebo nen� pot�ebn�?
viz.1 programove, ale nejni to nic rozsahleho ( na siti jsou provazane jen
tabulky, ktere
potrebuje nas program ze systemoveho hlediska). Ostatni prace uz probihaji
na lokale
( popis a princip, co to vlastne dela je na obsahlejsi mail). Takze jen
kratce :
na siti jsou systemove tabulky, ktere obsahuji informace o nainstalovanych
modulech,
zamky zpracovavanych dokumentu, uzivatele a jejich pristupova prava.

Vlastni dokumenty jsou opet PARADOX tabulky, ale v "uskladnenem stavu" jsou
sehrany do jednoho binarniho souboru a pro praci se "rozbali" na lokale a
tam se s nima pracuje jednozivatelsky. Takze z tohohle hlediska si to
muzeme dovolit.

> 6. Jak jsou p�ibli�n� velk� tabulky?
Zalezi na potu dat, ale pri pri 900 zaznamech o 150 polich to dela cca 5
MB.

Martin

ADO a PARADOX

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.10.1999 07:32:48

Zak Robert wrote:

> [...]
> podobnu vlastnost ten ADOQuery ani ADOCCommand ani ADODataSet nema..
> mimochodom funguje to u nich rovnako s tou istou chybou.

V tomto konkretnim pripade ti sice neporadim, protoze pristupovat
pres ADO (resp. OLE DB) k souborovym databazim me ani
nenapadlo. Pokud jsi nuceny "setrit" za databazi, doporucuji pouzit
namisto Paradoxu MSDE. Timto krokem muzes pouze ziskat.

Ako citat VARCHAR(500)

J�n Grman wrote:

> [...]
> znakov. Pouzivam TQuery komponent a ten mi ponuka pre pole NAZOV typ
> TStringField co je spravne, ale velkost len 255.

Vime. Tohle je problem DBLib, nad kterym je BDE postavene. M$
se rozhodl, ze v DBLib nebude pro MS SQL delsi varchar nez 255
znaku podporovat. V pripade MS SQL vrele doporucuji prejit na
ADO nebo OLE DB.

Barevne proznaceny Label

vegainfo(zv)post(tec)cz wrote:

> [...]
> se maji prosvitit (odlisit barevne nebo
> velikosti fontu).
>
> Mohl by nekdo poradit nebo poslat vyrobenou komponentu,

:-))) Coz kdyby sis zkusil komponentu vyrobit sam? Neni to nic
moc tezkeho, jde hlavne o to, ze kazdy kus textu je treba vypsat
zvlast. Prohledni si metody tridy TCanvas a jejich vnitrky.

2All: BTW - velice me fascinuji pozadavky typu "vyreste za me
pokud mozno cely program a poslete mi ho...", ktere se zde
posledni dobou nejak hojni. Boze muj, cozpak jsou uz i
programatori lini premyslet?

Zase BDE

[*] Igor Klepoch <klepoch(zv)ba.sknet.sk> - 18.10.1999 07:50:59

> [...]
> kopiruje, to zatim nevim.
> Je ale jiste, ze si pri tom hrabne i do registru).

Neviem, ci je prave toto co pomoze, ale v registroch existuju kluce
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
v ktorych by sa mali objavit programy, ktore sa spustia iba raz pri najblizsom starte.
Takto by sa asi dali preinstalovat inak pouzivane DLL.

POP3 (shanim RFC 1081) + RFC ??? od PROXY SERVERu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.10.1999 07:56:52

>Ahoj,
>shanim dokument RFC 1081 (popis sluzby POP3)
tusim ze posledni definice POP3 je RFC1939. Sehnat se to da na spouste mist v Internetu. Staci nechat hledat nejakym prohledavacem

>a dale neco kolem PROXY SERVERU:
>mam aplikaci, ktera se pomoci POP3 ma spojit s postovnim SERVERem. ALE! Na
>siti v me praci funguje spojeni "ven" pres PROXY

Teoreticky mate nekolik moznosti podle toho jake sluzby nabizi proxy:
1) mapovany link - na proxy se musi nastavit pevny link na pozadavany POP3. Komunikace s POP3 serverem je pak transparentni - neni potreba nejakym zpusobem komunikopvat s proxy. Mapovane linky existuji i ve specialni variante pro POP3, kdy umoznuji definici jmena uzivatele USER xxx#pop3.server instruovat proxy server na ktery pop3 server se ma vlastne pripojit
2) SOCKS
Vetsina proxy serveru podporuje SOCKS protokol. Pokud napises aplikaci tak aby jerj pouzivala dostanes se bez problemu prz proxy ven. Existuji i specialni utility (SocksCap32), ktera prevadeji komunikaci programu za chodu na SOCKS protokol.

> [...]

>ten se spoji s pozadovanym SERVERem "venku" a potom PROXY SERVER funguje
>jenom jako pruchozi meziclanek. Jest tomu tak. Ci jinak?

Mozna se nektere proxy servery tohle umi - ja takovy ale neznam. Neni to rozhodne standardni a bezna metoda.

Volani procedury z DLL

[*] Kr�l��ek Milan <milan.kralicek(zv)teplarny(tec)cz> - 18.10.1999 08:08:52

Nebo muzes zkusit tohle (! funguje i na NT)

Ke kazde DLL vytvarim Unitu

unit BlahBlah;

interface
uses Windows, Dialogs, Graphics, StdCtrls, UCrt;

type TCreateCfg1 = function (.....):Boolean; stdcall; //
deklarace podle typu volane fce v DLL
TCreateCfg2 = procedure (.....):Boolean; stdcall;

var CreateCfg1 : TCreateCfg1;
CreateCfg2 : TCreateCfg2;

BlahDll:THandle;

Function LoadBlahDll:Boolean;
Procedure FreeBlahDll;

implementation

Function LoadBlahDll:Boolean;
begin
Result:=True;
BlahDll := LoadLibrary('Blah.dll');
if BlahDll <= 0 then
begin
MessageDlg('Nelze najit Blah.DLL '+CRLF+
'Chyba : '+NumToStr(GetLastError/1,0,0),mtError, [mbOk],
0);
Result:=False;

(zv)CreateCfg1 := GetProcAddress(BlahDll,'CreateCfg1');
if not Assigned(CreateCfg1) then
MessageDlg('Nelze najit funkci CreateCfg1'+CRLF+
'v knihovne Blah.DLL '+CRLF+
'Chyba : '+NumToStr(GetLastError/1,0,0),mtError, [mbOk], 0);

(zv)CreateCfg2 := GetProcAddress(BlahDll,'CreateCfg2");
if not Assigned(CreateCfg1) then
MessageDlg('Nelze najit proceduru CreateCfg2'+CRLF+
'v knihovne Blah.DLL '+CRLF+
'Chyba : '+NumToStr(GetLastError/1,0,0),mtError, [mbOk], 0);
end;

Procedure FreeBlahDll;
begin
FreeLibrary(BlahDll);

> Od: Pavol Stolc [SMTP:pstolc(zv)sc.sknet.sk]
> Odesl�no: 17. listopadu 1999 23:15
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Volani procedury z DLL

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 18.10.1999 08:19:27

Ahoj,

vyskusal som sa pohrat s eventmi, ktore odporucas, ale zda sa,
ze to moj problem neriesi.

V okamihu obsluhy udalosti OnChangeActiveControl ukazuje ActiveControl
objekt, ktory prave ziskal focus (t.j. tlacitko na ktore bolo
prave kliknute). Takze obsahuje identicku hodnotu ako parameter sender
v obsluhe OnClick tlacitka. Ja ale potrebujem vediet, ktory control mal
focus pred kliknutim na moje tlacitko, pretoze po dokonceni obsluhy
kliknutia mu chcem focus vratit.

Obsluha udalosti OnChangeActiveForm nastava v okamihu, ked
ziskava focus formular, takze ta sa tiez neda pouzit.

Dufam, ze som to moc nezamotal.

Peter

> [...]
>
> a co TScreen.OnChangeActiveControl s pripadnym vyuzitim
> TScreen.OnChangeActiveForm a prislusnyma
> TScreen.ActiveControl/Form vlastnostma ?

PopupMenu

[*] Tibor Galik <tgalik(zv)vsz.sk> - 18.10.1999 08:31:30

Ahoj,
Inspiroval ma jeden mail v konferencii a popisovany problem som vyriesil nasledovne:

Pouzil som komponentu tlacitko na titlebaru (da sa dat na Frm s roznym BorderStyle)

http://www.micrel-dev.com/delphi/#captbtn

a odchytil som kliknutie:

procedure .....
var
p:tpoint;
begin
p:=mouse.cursorpos;
perform(wm_syscommand,sc_contexthelp,makelong(p.x,p.y))
end;

Robi to presne ako systemove tlacitko s otaznikom.
Ale pozor: ak v programe budete nastavovat BorderIcon alebo BorderStyle, Tlacitko vam zmizne. Ostava iba ked su tieto properties nastavene vo vyvojovom prostredi.

S pozdravom/Regards

Tibor Galik
tgalik(zv)vsz.sk

>Ahoj,
>pred dvoma dnami som pisal tento mail. Urcite to niekto z Vas ma vyriesene, v aplikaciach som to videl. >Pokusal som sa odchytat Msg pomocou WinSight, ale nepomohlo mi to. Nie som este v tom zbehli.
>Moj problem:
>Ako mam naprogramovat Button aby sa spraval ako tlacitko s otaznikom? Ked definujem pre TForm >BorderIcons=[biMaximize,biMinimize] nefunguje biHelp. Ale chcel by som to urobit na tlacitko. Co sa generuje pri >stlaceni biHelp.

> [...]

D3 C/S, WIN 95, MSAccess 97: Problem pri otvirani

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 18.10.1999 08:34:00

Ahojte,

mam celkem velky problem. Do vcerejska jsem normalne pristupoval z D3 do
databaze MSAccess bez jakychkoliv problemu ( bylo to asi nativne). Ani
nevim, co se stalo, ale BDE
se prestalo jakkoliv ozyvat a pri pokusu o pristup k databazi mi vypadla v
BDE nize uvedena hlaska.

Tak ted nevim, podle hlasky jsem tam chodil pres DAO, ale s cim se tam
dostalo, to nevim.

Cannot load an IDAPI service library
C:\WIN95\MSAPPS\DAO\DAO3032.DLL

Muzete mi poradit nejaky spolehlivy, snadno instalovatelny prostredek pro
napojeni na databazi
MS Access? Jo a jeste jedna podminka. Databaze se musi pripojovat dynamicky
za behu programu, tzn. V dobe startu aplikace jeste nevim, se kterou
databazi budu pracovat a tech databazi muze byt libovolny pocet.

Diky za radu.

[...]

Umisteni MainMenu

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 18.10.1999 08:34:55

Ahoj

existuje zpusob jak umistit hlavni menu
na jine misto formulare, nez nahore pod titulkem ?
Jde mi o reseni pro D3.

diky za kazdou odpoved

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

AutoIncrement

[*] Pavel �im��ek - 18.10.1999 08:41:58

No a co to udelat na udalosti BeforePost, a kontrolovat jestli je tabulka v
InsertMode a pokud jo tak nastavit ID.
To by nemusela byt az takova prodleva, nebo jo?
Pak by snad pomohlo odchytavani vyjimky a nasledne zvetseni indexu.
Cau Pavel

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Ing. Jaroslav �ke��k <jaro(zv)sinea(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 18. listopadu 1999 7:37
P�edm�t: Re: AutoIncrement

> [...]
>Mezi tim, co obdrzis hodnotu dotazu a nez tuto hodnotu pouzijes,
>udela nekdo na jinem klientovi to same, ale rychleji ... a uz tu mas

Ako citat VARCHAR(500)

[*] delphi(zv)htkpro(tec)cz - 18.10.1999 8:55:06

> [...]
>se rozhodl, ze v DBLib nebude pro MS SQL delsi varchar nez 255
>znaku podporovat. V pripade MS SQL vrele doporucuji prejit na

Pokud je nutne zustat u DBLib mohlo by pomoci pro cteni delsiho varcharu
rozdeleni pomoci funkce na serveru neco jako,

select
substring(dlouhy_varchar,1,250) a,
substring(dlouhy_varchar,251,250) b
from
moje_tabulka

Co se tyce insertu a updatu asi to nepujde bez ulozene procedury, je to sice
desive reseni, ale pokud je to jeden sloupec v jedne tabulce da se to
prezit. Jinak se pripojuji ke Zbyskovi - budoucnost neni v pristupu pres
DBLib.

S pozdravem
Jan Kadlecek
dev-shop(tec)cz
dev-shop.sk

Databaze

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 18.10.1999 09:21:28

> [...]
> pozadavku
> spolehlivosti a bezpecnosti dat, nez na poctu stanic.

Tady je ovsem problem, ze zakaznici chteji vse pokud mozno zadarmo. Nyni se
jevi jako moznost MSDE. Ale co pred dvema lety? tehdy bylo asi jedine reseni
"zadarmo" ten paradox.

Internet aplikace

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 18.10.1999 09:28:49

Radek KALA wrote:

> Mam za ukol napsat aplikaci databazovou, neco jako objednavky,
> faktury a pod. Chci to psat s DELPHI 5.0 a Interbase 4.0 for Linux
> a vyhledove bych mel umet prohlizet sklad a pripadne objednavat
> zbozi pres internet.
>
> Poradte prosim jake nastroje pro to existuji ( nejlepe free ) a co si
> mam prostudovat.
> Jde to vubec v DELPHI nebo musim JAVABuilder ???
Jde v DELPHI, ale bude to pomale, pracne apod., doporucuji pouzit radsi
skriptovaci jazyk na Web napr. ASP nebo PHP, a lokalni verzi klidne
naprogramovat v DELPHI, ale webovou v necem takovem.

Ing. Roman LISZKA AplInt
mailto: webmaster(zv)www.hledam(tec)cz 1. Maje 500
tel.: +420 659 334 621, +420 603 344611 739 61 Trinec 1
http://www.hledam(tec)cz Czech Republic

MS Help Workshop

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 18.10.1999 09:30:14

Cau Delphaci,
k vytvareni helpu v D4Std pouzivam MS Help Workshop. Vse funguje k naproste
spokojenosti az na jednu malickost. Kdyz udelam obsah napovedy (soubor
.cnt), prelozim napovedu a vyvolam ji v hotove aplikaci, otevre se okno s
obsahem ale radky obsahu nejsou zobrazeny ve stejnem fontu. Nesetkal jste se
s tim nekdo?

Dik. Jara.

Prevod *.OBJ z Delphi do C++ builderu

[*] Ivan Pavelka <I.Pavelka(zv)uni-data(tec)cz> - 18.10.1999 09:46:08

Diky za rady. Byli jsme prekvapeni, jak je to snadne.

C++Builder kompiluje i pascalske zdrojaky.

Velmi jednoduse jsme si pridali (ADD to project) do projektu zdrojove
kody pascalskych unit. Jedin�, ale VELMI d�le�it� direktiva, kterou bylo
nutno p�idat nahoru do .PAS souboru je:
{$ObjExportAll On}:

Bez ni to Builder zkompiloval, ale linker hlasil Unresolved
external NAZEV referred .....
Proc je to potreba jest otazka. Nasli jsme to v helpu, ale v
dokumentaci (kterou jsme meli k dispozici) tykajici se spoluprace
Delphi a C++ to nebylo.

C++ vytvo�� jak hlavi�kov� soubor .HPP tak i .OBJ, tak�e sta�� do "main"
souboru odkud chci funkce volat zadat #include "xxxxxx.hpp" a to je v�e.

Jen pro zajimavost, provozuje to nekdo i opacne, t.j. z C++ do Delphi?
A je to taky tak snadne?

Ivan Pavelka

prava nad databazi

[*] Daniel Fojt�k <xfojtik(zv)albert.osu(tec)cz> - 18.10.1999 09:46:50

Momentalne resim jeden problem:
nas zakaznik si preje upravit nasi aplikaci - definovat pristupova prava.
Jde o aplikaci pracujici nad interbase a jde o omezeni pristupu jak na
zaznamy, tak na tabulky.
Pristup jsme nakonec resili zakazem pristupu k tabulkam a pristup k
jednotlivym view. V podstate jsme to vyresili ale doslo k problemu s
rychlosti - sjoinovat 2 nebo tri view je opravdu pomale!!! Problem je asi v
neexistenci indexu nad view. Nemate nekdo nejake reseni? Pripadne by me
zajimal navrh jakekoliv koncepce jak resit pristupova prava bez vyrazneho
omezeni rychlosti. Predem diky za jakekopiv pripominky a rady

Dan

Internet aplikace

Jde to v Delphi a podle mne to musi bejt vzdycky rychlejsi nez ASP nebo
PHP.

Z techto duvodu : 1. je to rovnou v nativnim kodu a nezdrzuje to
vytahovani z html stranek , interpretace atd..
2. pristup do Interbase pres nativni link bude rychlejsi nez
ODBC
3. mas mnohem vetsi moznosti optimalizace nez pri pouziti
ASP/PHP

Radek Voltr
WebProvider Project Coordinator

[*] Petr Vale� - 18.10.1999 10:31:30

To bych ti byl moc vdecen ...

DEKUJI

Od: Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 16. november 1999 01.00
P�edm�t: Re: Chyba u Win98

> [...]
>:-)))
>
>btw: ak chces mam zdojak na zistovanie obsadenia SysRes

Chyba u Win98 = Zdrojak na zistenie SystemResource

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 18.10.1999 10:52:37

Zdrojak na zistenie SystemResources:
unit KsResMeter;

SysUtils, Windows, Classes, Controls, Forms;

type
TKsResourceMeter = class(TObject)
private
function GetFreeSysRes(SysRes: Word): Word;
function GetSystemRes: Byte;
function GetGDIRes: Byte;
function GetUSERRes: Byte;
public
property System: Byte read GetSystemRes;
property GDI: Byte read GetGDIRes;
property User: Byte read GetUserRes;

cSystemRes = 0;
cGDIRes = 1;
cUSERRes = 2;

resourcestring
sErr1 = 'Nem�em natiahn�� USER.EXE!';
sErr2 = 'Nem�em zisti� adresu funkcie GetFreeSystemResources!';

var
hInst16: THandle;
SR: Pointer;

function LoadLibrary16(LibraryName: PChar): THandle; stdcall; external
kernel32 index 35;
procedure FreeLibrary16(HInstance: THandle); stdcall; external kernel32
index 36;
function GetProcAddress16(Hinstance: THandle; ProcName: PChar): Pointer;
stdcall; external kernel32 index 37;
procedure QT_Thunk; cdecl; external kernel32 name 'QT_Thunk';

function TKsResourceMeter.GetFreeSysRes(SysRes: Word): Word;
var
Thunks: Array[0..$20] of Word;
begin
Thunks[0] := hInst16;
hInst16 := LoadLibrary16('user.exe');
if hInst16 < 32 then
raise Exception.Create(sErr1);
FreeLibrary16(hInst16);
SR := GetProcAddress16(hInst16, 'GetFreeSystemResources');
if SR = nil then
raise Exception.Create(sErr2);
asm
push SysRes { push arguments }
mov edx, SR { load 16-bit procedure pointer }
call QT_Thunk { call thunk }
mov Result, ax { save the result }

function TKsResourceMeter.GetSystemRes: Byte;
begin
Result := GetFreeSysRes(cSystemRes);
end;

function TKsResourceMeter.GetGDIRes: Byte;
begin
Result := GetFreeSysRes(cGDIRes);
end;

function TKsResourceMeter.GetUSERRes: Byte;
begin
Result := GetFreeSysRes(cUSERRes);

paka(zv)aktis(tec)cz

prava nad databazi

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 18.10.1999 11:03:32

A co treba pohled primo na ty joiny misto pohledu na jednotlive tabulky ?

R.Pospisil

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 18.10.1999 11:15:25

[...]

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 18.10.1999 11:18:19

> [...]
> ODBC
> 3. mas mnohem vetsi moznosti optimalizace nez pri pouziti

Suhlasim. Vsetko ma ale svoje vyhody a nevyhody.
V ASP , perle alebo v PHP je rychly vyvoj a lahsia udrzba.
V perle a v PHP sa este prida nezavislost od platformy.
Nevyhodou je mensi vykon a ze kazdy ti vidi do kodu a moze ti ho "ukradnut".
Zakaznici mozu robit zmeny v kode a ty ich nemas ako kontrolovat a potom ti
nahlasia "chybu" ,
ktoru vlastne zapricinili oni neodbornymi zasahmi.

Kompilovany kod je rychlejsi a chrani tvoje know-how.
Na druhej strane je vyvoj a udrzba pracnejsia.
Nezavislost od platformy je len v JAVE, a ta je zatial strasne pomala.

Takze treba si vybrat podla okolnosti.
/LH

--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and prepare for
assimilation."

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.10.1999 11:20:30

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk>> Ahoj,

> [...]
> v obsluhe OnClick tlacitka. Ja ale potrebujem vediet, ktory control mal
> focus pred kliknutim na moje tlacitko, pretoze po dokonceni obsluhy

Musel by sis nadefinovat promennou, ve ktere bys uchovaval focus.
Pri OnChangeActiveControl bys do ni zapsal focus prvku, krome tlacitek,
ktere chces vyloucit. A pak se jednoduse vratis na ten, ktery tam byl predtim.

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

OT Data a jejich popis v C++

[*] sup(zv)svitap(tec)cz - 18.10.1999 11:41:16

Mel bych prosbu. Mam nejaky data a ty jsou popsana v Ceckovym programu... Ja
se v C moc nevyznam. Kdo by byl ochoten a schopen mi napsat strukturu dat a
vypsat vypocet z toho programu? Je to program pro vypocet pohybu planet.
Neco se taha z tech dat a neco se dopocitava. Potreboval bych s temi daty
delat v Delphi.

Nabidky prosim na muj soukromy mail (viz nize).

Dekuji predem.

Jaroslav Weiss
odd. informatiky

SVITAP J.H.J. s.r.o.
Kijevska 6-8
SVITAVY
568 02

tel: ++420-461-568 202
fax: ++420-461-568 300
E-mail: sup(zv)svitap(tec)cz
FTP: ftp.svitap(tec)cz

Porty...

[*] radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz - 18.10.1999 11:48:14

Nazdar panove (snad i damy)

Mel bych dotaz... Jak ovladat porty v delphi (LPT, COM), pro datove cteni.
Tedy presneji jak precist stav z portu, jak ho ulozit, jak nastavit rychlost
portu, jak cist sekvenci dat, jak ji zapsat atd.

Dekuji moc za radu

W95, D4

Miro

Zprava po siti

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 18.10.1999 11:56:18

> Ne. Potrebuju poslat zpravu aplikaci bezici
> na jinem stroji v siti. Nikoli nejakou hlasku
> lidem.

Aha, tak to sa obavam, ze ak dana aplikacia nema implementovane
aby cakala na nejakom porte prikazy so siete, tak sa to nebude dat urobit.
Este skus pozriet ako to robi back orrifice - zdrojaky su dostupne na inete.
/LH
--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and prepare
for assimilation."

Barcode PAS

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 18.10.1999 12:13:57

Barcode component - naidete na http://free.netlap.hu/4321/
pas 10 kB

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

ADO komponenty

[*] Richard Sladek <richard_sladek(zv)hotmail(tec)com> - 18.10.1999 11:26:03 cet

Pokial viem, tak komponenty Adonis existuju i vo verzii pre C++ Builder 4.0.

Richard Sladek

>From: "Vokounek" <vokoun(zv)datis.cdrail(tec)cz>
>To: <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
>Subject: ADO komponenty
>Date: Thu, 18 Nov 1999 05:35:26 +0100
>
>Prosim, existuji komponenty pro ADO take pro Borland C++ Builder 4 (popr.
>kde bych je mohl nalezt nebo daji se nejak pouzit komponenty z Delphi 5) !!
> Dekuji za informaci

prava nad databazi

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 18.10.1999 12:29:40

Zdravim,

preco nezavedies prihlasovacie okno pre userov, normalne by sa
prihlasili do databazy a podla toho by mali prava. Nepoznam Interbase,
ale predpokladam, ze sa tam daju nastavit prava k tabulkam na select,
update, reference atd... Mas to tym padom zabezpecene priabo databazovym
serverom a tym padom sa minimalizuje casova strata. V aplikacii potom
staci testovat nejake exceptions pri Query.Open a Query.ExecSQL.

Roman Sl�dek

Internet aplikace

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 18.10.1999 12:41:36

Nazdar,

> [...]
"ukradnut".
> Zakaznici mozu robit zmeny v kode a ty ich nemas ako kontrolovat a

Tak to si nepochopil serverovske scripty. Tvoj kod sa k browseru zo
servera nedostane, lebo skript sa vykona na serveri a browseru sa posle
akurat obycajne HTML.

> [...]

> Na druhej strane je vyvoj a udrzba pracnejsia.
> Nezavislost od platformy je len v JAVE, a ta je zatial strasne pomala.

V Delphi podla mna nie je mozne vyvinut internetovu aplikaciu. Da sa
urobit lokalna, to je jasne, ale dostat ju na Web je dost problem.
ActiveX nejak nie je ta prava cesta, teda naozaj ostava urobit paralelne
k Delphi aplikacii nejaku Inetovu (ASP, PHP, ...)

Roman Sl�dek
---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.87 / V�rusov� datab�za: 47 - d�tum vydania: 1.11.1999

Internet aplikace

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 18.10.1999 12:54:26

Haj hou!

From: Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk>
> [...]
>ActiveX nejak nie je ta prava cesta, teda naozaj ostava urobit paralelne
>k Delphi aplikacii nejaku Inetovu (ASP, PHP, ...)

Zasadni omyl. Moznosti, jak napsat v Delphi serverovou aplikaci produkujici
HTML je hned nekolik, pocinaje CGI, pres ASP po vlastni HTTP server.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

ADO & DBF & MS SQL

[*] Bob <delphi(zv)dingo(tec)cz> - 18.10.1999 13:11:41

Ahojte vsichni,

mam maly problem. Mam napojeno nekolik tabulek DBF v kodovani 852
do MS SQL 7.0 pres Linked Server a ODBC ovladace.
V delphi s nimi pracuji komponentami Adonics.

Problem tkvi v tom, ze potrebuji ziskat kodovani misto 852 kodovani 1250.
Nenapada vas, prosim, nejake reseni?

Diky moc za pomoc.

Bob

Komponenty

[*] Vokounek <vokoun(zv)datis.cdrail(tec)cz> - 18.10.1999 13:39:12

Ahoj
Je pekne, ze jsou vytvoreny komponenty typu SysTools, Adonis Professional atd...,
ale jsou taky na Internetu podobne komponenty volne siritelne (tzn. ktere nebudou
stat 3,4,5,6,...... tisic) ???? Dekuji za nejake linky

Internet aplikace

[*] Z�vada Ji�� <zavada(zv)atcomp(tec)cz> - 18.10.1999 13:57:33

Plny souhlas s Pavlem, doplnil bych k jeho vyctu ISAPI.

Jiri Zavada

zavada(zv)atcomp(tec)cz
jzavada(zv)telecom(tec)cz
Kruckova 221/2
721 00 Ostrava - Svinov
h. 069/6961543
w: 069/6253313
m: 0602/769548

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Pavel Cisar [mailto:pcisar(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 18. listopadu 1999 12:54
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: Internet aplikace

Haj hou!

From: Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk>
> [...]

Zasadni omyl. Moznosti, jak napsat v Delphi serverovou aplikaci produkujici
HTML je hned nekolik, pocinaje CGI, pres ASP po vlastni HTTP server.

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 18.10.1999 14:29:01

> :-))) Coz kdyby sis zkusil komponentu vyrobit sam? Neni to nic
> moc tezkeho, jde hlavne o to, ze kazdy kus textu je treba vypsat
> zvlast. Prohledni si metody tridy TCanvas a jejich vnitrky.

Jo, to teda jo, to bys moh....

... asi se podivej na TCustomLabel. Podle mne by si mohl jen z ni
dedit a prepsat metodu paint a doplnit si ty pozadovane
vlastnosti......

> 2All: BTW - velice me fascinuji pozadavky typu "vyreste za me
> pokud mozno cely program a poslete mi ho...",

Proc ne ? Kdyz se najde nekdo..... Jak je to podle Bible ?... a
bude ti d�no,.... a bude ti otevreno.....>ktere se zde
> posledni dobou nejak hojni. Boze muj, cozpak jsou uz i
> programatori lini premyslet?

Programatori ne..... :-)

Ale kdo vi, treba maji verzi standard..... a nebo jsou uplny
zacatecnici co se tyce Delphi.....

Petr Motlicek

SQL - Kodovani 852, 867...

D3, W95
Potreboval bych poradit s problemem vkladani zaznamu z tabulky s jednim kodovanim do tabulky s jinym kodovanim. Zdrojove tabulky mohou byt Pdox, DBase, IB, MSSQL s nejruznejsimi kodovanimi. Cilova tabulka je Paradox, language drv Czech 852. A ja chci, aby v te cilove tabulce byla korektni slova. Lec nevim jak na to.

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 18.10.1999 15:48:54

Ahoj,

mas pravdu, pointa vyuzitia udalosti OnChangeActiveControl
je prave v moznosti uchovania informacie o prvku, ktory
ziskava focus, pricom tato info sa vyuzije az pri spracovani
eventu vyvolaneho kliknutim na tlacitko.

Vyskusal som to a teraz to uz funguje podla mojich predstav,
takze vdaka. Inak princip je naozaj trivialny, asi som trosku
natvrdly, pretoze prvy raz som ta prilis nepochopil.

BTW, nevies co sa odovzdava v parametri Sender pri obsluhe
OnChangeActiveControl ? WinControl to nie je. Da sa tento
parameter nejako vyuzit ?

Peter

Jan Fiala wrote:

> [...]
> ktere chces vyloucit. A pak se jednoduse vratis na ten, ktery tam byl predtim.

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 18.10.1999 15:50:33

> Tak to si nepochopil serverovske scripty. Tvoj kod sa k browseru zo
> servera nedostane, lebo skript sa vykona na serveri a browseru sa posle
> akurat obycajne HTML.

ano, ale ja som pod pojmom "zakaznici" myslel zakaznika pre ktoreho
tu internetovsku aplikaciu robim, a nie navstevnika web stranky.
Teda firma X si u firmy Y objedna napriklad zhotovenie obchodu na internete.

Firma Y ho urobi v perle a doda riesenie na server firmy X.
Po case nejaky snazivy zamestnanec firmy X sa povrta v kode a nieco
pokazi. V naslednych dnoch dojde k chybnym fakturaciam alebo k podobnym
chybam, Firma X nahlasi chybu firme Y a bude chciet nahrady skod.
Firma Y nema moznost dokazat, ze chybu sposobil niekto iny.
S podobnym problemom som sa uz stretol, aj ked neslo o internet.

> [...]
> ActiveX nejak nie je ta prava cesta, teda naozaj ostava urobit paralelne
> k Delphi aplikacii nejaku Inetovu (ASP, PHP, ...)

neviem preco by to nebolo mozne.
Ja som si urobil internetovsku aplikaciu v C (DOS CGI) a nebol to vobec
problem.
Jedine obmedzenie je, ze web server musi bezat na Win, ale aj tak je to
lepsie ako ASP,
lebo tam musi byt len MS IIS.
/LH
--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and prepare
for assimilation."

Windows NT, datum a cas vytvorenia adresara

[*] Bohumil Micka <bmicka(zv)writeme(tec)com> - 18.10.1999 15:59:49

Zdravim,

vedel by mi niekto poradit, na disku so suborovym systemom NTFS
pri pokuse o ziskanie datumu a casu adresara vracia datum a cas aktualizacie
dat v tomto adrersari. Ja by som potreboval vratenie datumu a casu
vytvorenia adresara, tak ako je to na diskoch so suborovym systemom FAT.

Bohumil Micka

Kniha

[*] Osmera Stanislav <osmers00(zv)pf.jcu(tec)cz> - 18.10.1999 16:31:50

Jakou knizku na uceni delphi by jste mi doporucili.
Klasicky pascal znam dobre a zaklady delphi taky neco

Rozhoduju se mezi Swan-Mistrovstvi v Delphi.
a Marko Cantu - Delphi 4 (tento autor napsal mistrovstvi v delphi
1-3 ale ted ta 4 se menuje jinak)

Tak co mi doporucite (eventuelne i neco jineho).
Jsou nejaky ucebni texty i na netu i treba v anglictine?

Velka pisma

[*] Lukas Suchanek <lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz> - 18.10.1999 17:29:33

Ave,

> [...]
> jak� velikost pisma je nastavena? Jak vytvaret formy, aby objekty na nich
> byly spravn� umisteny i pri prepnuti pisem?

Tak tohle je presne muj pripad. Ja na svem pocitaci mam ZASADNE velke
fonty, protoze na male bles~ky se proste divat nemuzu.
Takze jsem s tim musel drobet experimentovat. Jedine reseni na ktere
jsem zatim prisel je nastavit formulari property Scaled na False ... a
prelozit. Potom zustane velikost formulare, tlacitek a vseho presne tak
velka jako byla v design modu. A to at uz to prelozis na malych ci velkych
fontech a pak to poustis na malych nebo na velkych.
Ja u sebe velmi presne poznam ktery exac pochazi z Delphi, protoze 99%
programatoru ponechava Scaled na True.
Ale Scaled ma preci jen jeden hacek ... kdyz prenasis dfm z jednoho
pocitace (s malymi fonty) na druhy (s velkymi fonty) - nebo opacne a mas
pritom nastavenou Scaled na False, tak se ten formular prenese blbe -
velikosti a umisteni jsou rozhazene.
Pro pripadne programatorske tymy z toho samozrejme plyne ze by vsichni
meli pouzivat bud male nebo velke fonty ...

A vsem bych jinak doporucil prenastavovat si Scaled na False, pokud v
tom neni nejaky zadrhel, ktery mi unikl a ktery je dulezitejsi nez aby
form vypadal dobre i na jine velikosti pisem.

/ Lukas Suchanek

--- Lukas Suchanek -------- 0602 / 844 355 ---
---------- lukas.suchanek(zv)lerach(tec)cz ----------

Ako citat VARCHAR(500)

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 18.10.1999 17:34:38

delphi(zv)htkpro(tec)cz wrote:

> [...]
> to sice desive reseni, ale pokud je to jeden sloupec v jedne tabulce
> da se to prezit. Jinak se pripojuji ke Zbyskovi - budoucnost neni v

Co se tyce insertu a updatu, davam prednost ulozenym
proceduram, protoze v pripade SQL databazi je to desive prave pri
ukladani pres insert - plneni fieldu - post. Tedy z pohledu vykonu a
bezpecnosti, ne pohodli programatora. :-)

QReport - Preview

[*] Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 18.10.1999 19:00:20

Ahoj,

nev�te jestli, a pripadne jak, lze nastavit v QReportu, aby se Preview
nastavilo po otevreni na Zoom to fit a ne na Zoom to width?

D�ky

Petr Gadourek

Internet aplikace

[*] Vaclav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.1999 19:01:17

Dobry den,

Tak toto tvrzeni lze celkem jednoduse vyvratit sporem. Ja jsem takovou
aplikaci napsal, a dokonce pouziva i vlastni overovani pristupu.

Problem je, ze aplikace v Delphi neni portabilni. Kdyz to napisete v
ANSI C (pozor, ne v zadne odnozi, ani v C++), tak to bude zkompilovatelne
na vsech moznych i nemoznych platformach. Ovsem na druhou stranu
je to z ekonomickeho hlediska blbost :-))).

Co se tyce Perlu, tam je portovatelnist dobra, ale zase ma tu nevyhodu,
ze pod Win neni poradne spjat se shelem, takze zadna velka rychlost.

Zdravi a mnoho uspechu preje

Vasek Muchna
--
Vaclav Muchna
APS computer

APS computer
Frantiska divise 105
Praha 10 - Uhrineves
tel.: 02/677 10 368

Kniha

[*] Vaclav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.1999 19:16:57

Osmera Stanislav wrote:

> [...]
>
> Rozhoduju se mezi Swan-Mistrovstvi v Delphi.
> a Marko Cantu - Delphi 4 (tento autor napsal mistrovstvi v delphi

Mozna to zni divne, ale me nejlepsi prislo Mistrovstvi v Delphi 2 & 3.

Jinak jestli chces inetove odkazy

http://www.seznam(tec)cz/hledej.cgi?s_id=696&string=Delphi&co=seznam
http://www.go.com/Titles?qt=delphi&col=WW&svx=home_searchbox&sv=IS&lk=noframes

jinak samo:
www.delphi(tec)cz
www.inprise.com

--
[...]

ClassName

[*] Petr Ga�ourek <gadourek(zv)centrum(tec)cz> - 18.10.1999 19:45:16

Ahoj,

poradte mi, jak se v D4 nastavuje ClassName aplikace, aby nebylo ve
WinSight32 zobrazovano TApplication.

Diky Petr Gadourek

Sipka v zahlavi DBGridu

[*] H�gr Ond�ej <hegro(zv)senat(tec)cz> - 18.10.1999 20:05:26

Ahoj vsichni ....

mam opet vsetecny dotaz. Jde nejak programove nebo nejakou komponentou
dostat do zahlavi DBGridu takova ta sipka a osetrit, aby se pri trideni
otacela (sestupne-vzestupne) ???

Prostredi: W98, D3

Diky za kazde postrceni

-------------------------
Ondrej Hegr
e-mail: HEGRO(zv)volny(tec)cz

OT Data a jejich popis v C++

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)vse(tec)cz> - 18.10.1999 20:34:28

On Thu, 18 Nov 1999 sup(zv)svitap(tec)cz wrote:

> [...]
> Neco se taha z tech dat a neco se dopocitava. Potreboval bych s temi daty

Ahoj,
myslim, ze ne vzdy je uplne idealni prepisovani takovychto algoritmu, ktere
navic mohou byt vselijak optimalizovane pro danou implementaci...
=>
doporucuju clanek "How to compute planetary positions"
http://hotel04.ausys.se/pausch/comp/ppcomp.html
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-

Databaze

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 18.10.1999 20:38:25

> Vzhledem k tomu, ze jde o uzavrenou aplikaci, tak si integritu osetrujeme
> programove
> ( ostatne mame tam provazane max 2-3 tabulky).

Co je to programove zajistena integrita? Klient nemuze integritu nikdy
spolehlive zajistit, jelikoz nemuze mit informace o cinnosti ostatnich
klietu.
U Paradoxu chybi tak zakladni prostredky, jako jsou transakce,
triggery nebo deklarativni integrita. Zadny klientsky vytvoreny
software nemuze tuto cinnost zajistit ani vzdalene.

> Jo, tak to musime. Ale nejvetsi problemy nam delaji instalace na
> peer-to-peer siti. Tam
> se tabulky corruptuji jedna radost. Tech 50 lidi nam bezi na normalnim
> Novellu.

Novel ale nezajisti spolehlivost klienta. Kdybych pocital, ze kazdy
klient zamrzne jenom jednou za 10 dni (coz je asi naprosta utopie),
pak prichazi prumerne 5 havarii na den se vsim, co obnasi obnova cinnosti.
Pro me by uz takovy stav byl nepripustny, protoze je otazka,
zda system prinasi vice uzitku nebo prace se svou vlastni udrzbou.

> 4. Jak casto dojde k poruseni datove integrity, ke zniceni indexu a pod?
> viz. bod 2 Novell zridka - peer-to-peer i nekolikrat denne

Kdyz zamrzne 1 klient, tak v pripade sdileni Paradox tabulek, zpravidla
shodi ulohu i na dobre fungujicim serveru - to je moje vlastni zkusenost.

> sehrany do jednoho binarniho souboru a pro praci se "rozbali" na lokale a
> tam se s nima pracuje jednozivatelsky. Takze z tohohle hlediska si to
> muzeme dovolit.

Tak tomu rozumim. To ovsem neni sdileni tabulek, ale vice mene
jednouzivatelska cinnost s jakymsi zrejme davkovym sehravanim dat.
Tak, jak jsi to napsal v predchozim mailu, jsi mohl vzbudit (u nekoho)
dojem, ze plne sitovy provoz pri 50-ti klientech na Paradox neni zadny
problem.
To by ovsem byl kruty omyl. Ja jsem take uvadel, ze vice nez na poctu
stanic,
zavisi na charakteru a slozitosti databaze i programu.
Vas system je toho dukazem.

> Zalezi na potu dat, ale pri pri 900 zaznamech o 150 polich to dela cca 5
> MB.

To jsou nastesti celkem male tabulky. Pokud by se jednalo o radove
vetsi objem dat, tak by vam to pekne ucpalo sit.

Databaze

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 18.10.1999 20:51:24

> [...]
se
> jevi jako moznost MSDE. Ale co pred dvema lety? tehdy bylo asi jedine

Pamatuj, ze nic neni zadarmo!!! Rozumny zakaznik to bud pochopi a pokud
ne, tak od takoveho radeji dal.
Staci spocitat naklady za opakovany servis v pripade poskozeni a
rekonstrukce dat,
zdrzovani a vypadky vlastniho provozu, ztraty spojene s obnovou a
doplnovanim
chybejicich dat, ztraty souvisejici s chybnymi informacemi plynoucich z
duplicit,
chybne datove integrity a pod.
Staci si vycislit zpetne za rok tyto naklady a brzo se zjisti, ze nekolik
tisic az desitek tisic
za poradny server je zanedbatelna polozka.
Rozhodne je to setreni na spatnem miste. Ver tomu, ze zakaznik, ktery
investuje do
budovani pocitacove site nemale finance o tom uz zpravidla i neco vi nebo se
rad dozvi.
Jaro

> J. Nadhera
>
> CSH spol. s r.o.
> Velflikova 10, 160 00 Praha 6
> tel: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
> Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
> tel: 069/663 56 87
> e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz WWW: http://www.csh(tec)cz

AutoIncrement

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 18.10.1999 20:56:01

Ale proc to delat tak slozite, kdys si to ID urci sama databaze. Dokonce i
Paradox
ma autoincrement, tak proc ho nepouzit?

Jaro

> [...]
> To by nemusela byt az takova prodleva, nebo jo?
> Pak by snad pomohlo odchytavani vyjimky a nasledne zvetseni indexu.

Re[2]: Internet aplikace

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 18.10.1999 21:33:13

Nazdarek,
> [...]
L> Firma Y nema moznost dokazat, ze chybu sposobil niekto iny.
L> S podobnym problemom som sa uz stretol, aj ked neslo o internet.

Pro ASPcka existuje programek, ktery scripty zasifruje a pri pozadavku
na script ho v pameti desifruje a vyplivne klientovi vysledek. Muze
tam byt sice nejaka casova ztrata, ale nemela by byt zas tak velka.
Jinak existuje nekolik bezpecnostnich der, ktere umozni hackerovi
ziskat zdroj scriptu.

S pozdravem,
Roman Fiser jr.,
NG Soft