Kniha

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 18.10.1999 21:35:57

Ahoj,

OS> Jakou knizku na uceni delphi by jste mi doporucili.
OS> Klasicky pascal znam dobre a zaklady delphi taky neco

OS> Rozhoduju se mezi Swan-Mistrovstvi v Delphi.
OS> a Marko Cantu - Delphi 4 (tento autor napsal mistrovstvi v delphi
OS> 1-3 ale ted ta 4 se menuje jinak)
UrcitM. Cantu D2 a 3, ctyrku sem este nevidel.

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

Internet aplikace

[*] Vaclav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 18.10.1999 22:40:18

Roman Fiser wrote:

> Pro ASPcka existuje programek, ktery scripty zasifruje a pri pozadavku
> na script ho v pameti desifruje a vyplivne klientovi vysledek. Muze
> tam byt sice nejaka casova ztrata, ale nemela by byt zas tak velka.
> Jinak existuje nekolik bezpecnostnich der, ktere umozni hackerovi
> ziskat zdroj scriptu.

Chtel jsem se zeptat, nevite nahodou, kde by se dala sehnat dokumentace
k tem diram? Ne ze bych je chtel vyuzivat, ale obsac v ASP pisu, tak abych
vedel, co mi hrozi.

Zdravi

Vaclav Muchna

--
Vaclav Muchna
APS computer

APS computer
Frantiska divise 105
Praha 10 - Uhrineves
tel.: 02/677 10 368

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 18.10.1999 22:41:11

Myslim, ze pouzit SpeedButton je najjdenoduchsie riesenie, pokial potrebujes
len to aby ti stlacenie tlacitka nebralo fokus. SpeedButton ma tiez Caption
a Glyph nemusis pouzit, takze je od standardneho Buttonu na nerozoznanie.

Palo.

D3 C/S, WIN 95, MSAccess 97: Problem pri otvirani

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 18.10.1999 22:52:25

> Muzete mi poradit nejaky spolehlivy, snadno instalovatelny prostredek pro
> napojeni na databazi
> MS Access? Jo a jeste jedna podminka. Databaze se musi pripojovat
dynamicky
> za behu programu, tzn. V dobe startu aplikace jeste nevim, se kterou
> databazi budu pracovat a tech databazi muze byt libovolny pocet.

Navyhodnejsie su nativne ADO pripadne aj DAO komponenty
(viz. http://www.kylecordes.com ).

Erik Salaj

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1999 23:01:12

Peter Vlkovic wrote:

> BTW, nevies co sa odovzdava v parametri Sender pri obsluhe
> OnChangeActiveControl ? WinControl to nie je. Da sa tento
> parameter nejako vyuzit ?

Ahoj,

Jako parametr se predava objekt Screen, viz metoda TScreen.UpdateLastActive

Kniha

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1999 23:02:14

Osmera Stanislav wrote:

> [...]
> Tak co mi doporucite (eventuelne i neco jineho).
> Jsou nejaky ucebni texty i na netu i treba v anglictine?

Ahoj,

Pro Delphi 4 je v anglictine dobra "Delphi 4 Unleashed" (pokracovani pro
Delphi 5 bohuzel nebude :-(. Ty ktere byly vydany cesky prilis neznam. V
kazdem pripade je dobre si je v nejakem knihkupectvi predtim prohlednout
a podle toho usoudis, ktera se ti jevi jako dobra.

Barevne proznaceny Label

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.1999 23:05:05

Zbysek Hlinka wrote:

> :-))) Coz kdyby sis zkusil komponentu vyrobit sam? Neni to nic
> moc tezkeho, jde hlavne o to, ze kazdy kus textu je treba vypsat
> zvlast. Prohledni si metody tridy TCanvas a jejich vnitrky.

Ahoj,

Podivej se treba na TAfLineViewer, ten umi vypisovat kazdy znak jinou barvou
a stylem pisma, viz metoda TAfCustomLineViewer.DrawLine.

http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default.htm

Borlandi ADO v D5 E

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h��& - 18.10.1999 23:25:48

Mili kolezi,

pouzivate nekdo subj.?
Funguje vam to uspokojive?

Ja se neustale potykam s hlaskou : "Catastrophic failure"
a to za ruznych situaci, po Postu, pri Seeku apod.

pisu pro MS SQL 7.

otazka:

1. Ma cenu pouzivat ty ADO komp. jiz ted, nebo pockat na service pack ?

Pokud se mrknete do D5 Known issues and fixes.. je tam chyb neurekom. D5
bylo sito horkou jehlou, vypada to.

Jirka Kral

prava nad databazi

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 19.10.1999 00:41:50

Prava k tabulkam a proceduram se nastavit daji a urcite toto reseni ma
nesporne vyhody. Nutno si vsak uvedomit, ze kazda sranda neco stoji.
V tomto pripade tou cenou jsou nemale komplikace pri udrzbe (zmenach)
takovych prav a cele databaze.
Jaro

> Zdravim,
>
> preco nezavedies prihlasovacie okno pre userov, normalne by sa
> prihlasili do databazy a podla toho by mali prava. Nepoznam Interbase,
> ale predpokladam, ze sa tam daju nastavit prava k tabulkam na select,
> update, reference atd... Mas to tym padom zabezpecene priabo databazovym
> serverom a tym padom sa minimalizuje casova strata. V aplikacii potom
> staci testovat nejake exceptions pri Query.Open a Query.ExecSQL.
>
> ---
> bye
> Roman Sladek

Barevne proznaceny Label - reakce na pana Hlinku

[*] vegainfo(zv)post(tec)cz - 19.10.1999 00:46:56

Diky panu Petru Vonesovi za radu.
Alespon jeden clovek, co ma trpelivost
a neposila lidi tam, kde si musi poradit
sami. Diky moc-dobry studijni material.
Pomohl.

> [...]
>
> Podivej se treba na TAfLineViewer, ten umi vypisovat kazdy znak jinou barvou
> a stylem pisma, viz metoda TAfCustomLineViewer.DrawLine.

Prohledavac, ktery Vam rozumi.
*** http://NAJDI.TO

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.10.1999 06:12:26

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk>> Myslim, ze pouzit SpeedButton je najjdenoduchsie riesenie, pokial potrebujes
> len to aby ti stlacenie tlacitka nebralo fokus. SpeedButton ma tiez Caption
> a Glyph nemusis pouzit, takze je od standardneho Buttonu na nerozoznanie.
>
> Palo.

S jednim malym problemem. Na SpeedButton se nedostanes klavesami TAB a sipkami. A i v dnesni dobe, kdy se mys stala neoddelitelnou soucasti cloveka :-) by se mely formulare programovat tak, aby ses v nich mohl pohybovat bez mysi.

Problem nebyl, aby tlacitko nebralo focus, ale aby se po jeho stisku vratil na predchozi prvek.

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

SQL - Kodovani 852, 867...

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.10.1999 06:23:37

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ren� Otisk

i,
D3, W95
Potreboval bych poradit s problemem vkla
dani zaznamu z tabulky s jednim kodovanim do tabulky s ji
nym kodovanim. Zdrojove tabulky mohou byt Pdox, DBase, IB
, MSSQL s nejruznejsimi kodovanimi. Cilova tabulka je Par
adox, language drv Czech 852. A ja chci, aby v te cilove
tabulce byla korektni slova. Lec nevim jak na to.

De
kuji
Sroub

Paradoxova tabulka si po vytvoreni uchov
ava kodovani, se kterym byla vytvorena. Takze pokud si v
BDE nastavis Latin 2 pred vytvorenim tabulky, uz ti tam z
ustane, nezavisle na nastaveni BDE. Popr. ji muzes pak zm
enit v DatabaseDesktopu nebo programove pomoci BDE API (v
archivu konference je spousta prispevku). Tim bys mel mi
t osetrene paradox tabulky. Prekodovavani mezi jednotlivy
mi strankami provadi BDE. Zrejme budes mit nejvetsi probl
emy s dBase (pokud budou v ruznych kodovych strankach). A
le i tady existuji BDE API funkce, ktere ti umozni ovlivn
ovat nastaveni veskere parametry BDE za chodu programu.===============================
ing. Jan Fiala
jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS
- informacni system pro napojare
======================
=========

Internet aplikace

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 19.10.1999 07:17:22

Zdravim,

> Tak toto tvrzeni lze celkem jednoduse vyvratit sporem. Ja jsem
takovou
> aplikaci napsal, a dokonce pouziva i vlastni overovani pristupu.

> Problem je, ze aplikace v Delphi neni portabilni. Kdyz to napisete v
> ANSI C (pozor, ne v zadne odnozi, ani v C++), tak to bude
zkompilovatelne
> na vsech moznych i nemoznych platformach. Ovsem na druhou stranu
> je to z ekonomickeho hlediska blbost :-))).
To je presne to, co potrebujem. Databaza na nejakom SQL serveri (na
platforme v podstate nezalezi), DELPHI aplikacia pre lokalnych firemnych
userov a internetova aplikacia, ktora robi podmnozinu toho, co ta
lokalna. Problem nastava prave pri volbe prostredia pre WEB server.
Zakaznik nechce platit za WinNT, chce linux+apache. Z toho vyplyva, ze
by som musel v Delphi napisat nejaku WEB aplikaciu pre linux (cgi,
ISAPI..), co nie je mozne.
Ako to teda vyriesit ? Idealne by bolo zase nejake free riesenie
(PHP,...)

---
bye
Roman Sl�dek

prava nad databazi

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 19.10.1999 07:20:30

Nazdar,

> [...]
> nesporne vyhody. Nutno si vsak uvedomit, ze kazda sranda neco stoji.
> V tomto pripade tou cenou jsou nemale komplikace pri udrzbe (zmenach)

Ked si pozaradujes userov do groups a nastavis tie prava na tabulky pre
skupiny raz a poriadne, tak potom s tym nie su absolutne ziadne
problemy. Ked pridavas novu tabulku, tak sa daju grantnut prava aj pre
skupiny, ktore k nej maju mat pristup. Toto vsetko sa da urobit v
obycajnom textovom SQL skripte bez akychkolvek problemov...

---
bye
Roman Sl�dek

Porty...

[*] Daniel Km�nek <kminek(zv)mite(tec)cz> - 19.10.1999 07:20:14

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

Porty...Ahoj,

dle mych zkusenosti jsou pro pristup na seriovy port je nejlepsi komponenty
Petra Vonese pristupne na
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/asyncfree/default.htm
K problematice paraleniho portu viz http://www.lvr.com/parport.htm
Na http://delphi.icm.edu.pl/search.htm dej hledat treba "port" a mas
vystarano. Zvlaste jsi-li solventni a nejakou komponentu si pro pristup na
LPT si koupis. ( jsou i free, ale ty zpravidla neobsluhuji preruseni )

S pozdravem
Daniel Kminek

kminek(zv)mite(tec)cz
www.mite(tec)cz
-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
radomir.chwalek(zv)rtscs(tec)cz
Odesl�no: 18. listopadu 1999 11:48
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Porty... Nazdar panove (snad i damy)

Mel bych dotaz... Jak ovladat porty v delphi (LPT, COM), pro datove cteni.
Tedy presneji jak precist stav z portu, jak ho ulozit, jak nastavit rychlost
portu, jak cist sekvenci dat, jak ji zapsat atd.

Dekuji moc za radu

W95, D4

Miro

Databaze

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.10.1999 07:59:24

Jo, to je pravda a na zaver bych uz jen citoval nekoho, kdo se tady
zastaval PARADOXu.
Proc jsme vzali jako db platformu je fakt, ze ten system je urcen jak pro
jednouzivatelske tak i sitove provozovani a byl vyvijen v dobe, kdy jeste
MSDE nebylo a uzivatel to chtel pokud mozno ZADARMO !!!! Proto PARADOX.

Ale uz svita, protoze to chceme tlacit na SQL server v souvislosti s
provozem na vzdalenych stanicich ( Server Ostrava a po 1MB radiove siti
stanice v Ceskych Budejovicich).

> [...]
> jednouzivatelska cinnost s jakymsi zrejme davkovym sehravanim dat.
> Tak, jak jsi to napsal v predchozim mailu, jsi mohl vzbudit (u nekoho)
> dojem, ze plne sitovy provoz pri 50-ti klientech na Paradox neni zadny
> problem.
> To by ovsem byl kruty omyl. Ja jsem take uvadel, ze vice nez na poctu
> stanic,
> zavisi na charakteru a slozitosti databaze i programu.
> Vas system je toho dukazem.

> To jsou nastesti celkem male tabulky. Pokud by se jednalo o radove
> vetsi objem dat, tak by vam to pekne ucpalo sit.

Komponenty

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.10.1999 08:02:24

Vokounek wrote:

> Je pekne, ze jsou vytvoreny komponenty typu SysTools, Adonis
> Professional atd..., ale jsou taky na Internetu podobne komponenty
> volne siritelne (tzn. ktere nebudou stat 3,4,5,6,...... tisic) ????
> Dekuji za nejake linky

Na Delphree jsou zcela volne komponenty pro OLE DB. :-)

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

Windows NT, datum a cas vytvorenia adresara

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.10.1999 08:05:26

Bohumil Micka wrote:

> Zdravim,
>
> vedel by mi niekto poradit, na disku so suborovym systemom NTFS
> pri pokuse o ziskanie datumu a casu adresara vracia datum a cas aktualizacie
> dat v tomto adrersari. Ja by som potreboval vratenie datumu a casu
> vytvorenia adresara, tak ako je to na diskoch so suborovym systemom FAT.

function GetCreationDateTime(AName: string): TDateTime;
var fInfo: TWin32FindDataA;
i: integer;
begin
Result := 0;
if AName[Length(AName)] = '\' then Delete(AName,Length(AName),1);
if FindFirstFile(PChar(AName),fInfo) > 0 then
try
FileTimeToLocalFileTime(fInfo.ftCreationTime,local);
if FileTimeToDosDateTime(local,LongRec(i).Hi,LongRec(i).Lo) then
Result := FileDateToDateTime(i);
except
end {try};
end {GetCreationDateTime};

Neni zac.

Josef Cerny
* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private: cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

D3 C/S, WIN 95, MSAccess 97: Problem pri otvirani

[*] Martin Lasevic <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.10.1999 08:07:44

> dynamicky
>
> Navyhodnejsie su nativne ADO pripadne aj DAO komponenty
> (viz. http://www.kylecordes.com ).

Diky, uz jsem na to prise sam.
Ono to behalo nativne pred BDE a ADO, ale nejak se mi BDE zakuckalo a dostal se tam
v nastaveni pro Dirver MSACCESS odkaz na jiz neexistujici DLLku ( budu si muset uklidit
v registrech) DAO3032.DLL ( verze 3.3.2 ????). Byl tam jeste jeden link na DAO350.DLL a
to byl ten pravy.

Takze jeste jednou diky za .

P�kny den a pilotum mnoho stastnych pristani...
====================================

ML Software - Martin Lasevic
Budovatelska 459
Ostrava - Poruba, 708 00
tel.: +420 (69) 691 85 11, Paegas : 0603 338 765
fax.: +420 (69) 691 85 11
E-mail : ml_software(zv)email(tec)cz
WWW: http://cement.fmi(tec)cz/ml_software
Miror : http://freeweb.coco(tec)cz/ml_software
====================================

Kniha

[*] Josef A. Cerny <vyvoj(zv)atlascon(tec)cz> - 19.10.1999 08:08:27

Osmera Stanislav wrote:

> [...]
>
> Rozhoduju se mezi Swan-Mistrovstvi v Delphi.
> a Marko Cantu - Delphi 4 (tento autor napsal mistrovstvi v delphi

Ja jsem kdysi cetl od Cantu Mistrovstvi v D 1 a 2 a docela se mi to libilo.
No a pokud budes chtit jit dal za moznosti Delphi, tak si jeste priber neco o
Win32API.

Josef Cerny

* Josef A. Cerny
* analyst and programmer
*
* ATLAS consulting, spol. s r.o.
* Chocholouskova 9
* 709 16 Ostrava
* Czech Republic
*
* office : +420 69 661 64 32
* secretary: 661 33 33
* fax : +420 69 661 33 30
* e-mail : cerny(zv)atlascon(tec)cz
* private: cernyja(zv)email(tec)cz
* WWW : http://www.atlascon(tec)cz

Sipka v zahlavi DBGridu

[*] Ren� Otisk - 19.10.1999 08:10:47

Hi,
Z RxLib to umi TRxDBGrid a v prilozenem demo to mas primo popsane. Jestli
bys to chtel bez toho hledani v demoaplikaci, tak bych to nekde musel najit
Sroub

> mam opet vsetecny dotaz. Jde nejak programove nebo nejakou komponentou
> dostat do zahlavi DBGridu takova ta sipka a osetrit, aby se pri trideni
> otacela (sestupne-vzestupne) ???

Sipka v zahlavi DBGridu

[*] Marcel Langr <ivar(zv)ivar(tec)cz> - 19.10.1999 08:13:05

Zkus RXDBGrid z RX library

Marcel Langr
mlangr(zv)ivar(tec)cz

> [...]
> otacela (sestupne-vzestupne) ???

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] Ren� Otisk - 19.10.1999 08:17:31

Hi,
Ale zase SpeedButtonu muzes priradit klavesovou zkratku Alt+klavesa, takze i
bez mysi si tuknes
Sroub

> [...]

mysi.

Problem nebyl, aby tlacitko nebralo focus, ale aby se po jeho stisku vratil

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 19.10.1999 09:00:57

Ahoj,

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> U Paradoxu chybi tak zakladni prostredky, jako jsou transakce,
> triggery nebo deklarativni integrita. Zadny klientsky vytvoreny
> software nemuze tuto cinnost zajistit ani vzdalene.

Mala pripominka: Paradox referencni integritu ma, a to uz hodne dlouho ...

V Paradoxu for Windows jsem drive programoval, a ackoliv sam jsem zadne reseni
pro vice klientu nez 5 nikdy nenasadil, vim z newsu, ze existovala FUNKCNI
BEZPROBLEMOVA reseni i pro 200 soucasne pripojenych klientu, kde nedochazelo k
zadnym poskozenim tabulek atd. krome pripadu zpusobenych spatnym HW.

Prestoze tusim, ze se zvedne vlna odporu s mym tvrzenim, nehodlam se dal prit a
v zadnem pripade v dnesni dobe (pri dnesnim stavu technologii) neco takoveho
samozrejme nedoporucuji.

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

Prosim, to nikdo z teto konference nikdy nesnimal

[*] Ing. Radim Bro�ek <radim.brozek(zv)berit(tec)cz> - 19.10.1999 09:11:38

Nemate prosim nekdo zkusenosti s nahravanim zvuku z mikrofonu, jeho zpracovani
a reprodukci ? Nejlepe online a ne pres wav apod. Chci udelat aplikaci na rozpoznani reci.

Diky.
Uvitam jakoukoliv radu ci odkaz na ukazkove soubory.

S pozdravem Miki

Kniha

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 19.10.1999 09:22:33

> [...]
>
> Rozhoduju se mezi Swan-Mistrovstvi v Delphi.
> a Marko Cantu - Delphi 4 (tento autor napsal mistrovstvi v delphi

Swan je (podle meho nazoru) prilis zacatecnicky
Cantu obsahuje myslim vice netrivialnich informaci.

Osobne povazuji za nejuzitecnejsi knihu co vydava Unis v sesti
castech (ted nevim zpameti jak se jmenuje). Je "nejpokrocilejsi" a
myslim ze muze byt uzitecna i vice nez po nekolika mesicich
prace s Delphi (coz se o rade jinych knih rici neda).

Jiri Binder

Dll

[*] Honza Fiala <kvasar(zv)kvasar(tec)cz> - 19.10.1999 09:29:01

jeste takovy dotaz ohledne dll. da se nejakou funkci zjistit, jake procedury a funkce obsahuje dynamicka knihovna dll?

S pozdravem
Honza Fiala
Kvasar, spol. s r. o.
E-mail: kvasar(zv)kvasar(tec)cz

Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 19.10.1999 10:04:34

Ovsem je mzne na speedbutton davat &Znak alebo ine hot klavesy.
TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 19. november 1999 6:28
P�edm�t: Re: Zistenie WinControl-u, ktory mal predtym Focus

> [...]
mysi.

>Problem nebyl, aby tlacitko nebralo focus, ale aby se po jeho stisku vratil

Sipka v zahlavi DBGridu

[*] JAHODA Jozef <jahoda(zv)asset.sk> - 19.10.1999 10:09:21

> [...]
>
> Jde nejak programove nebo nejakou komponentou
> dostat do zahlavi DBGridu takova ta sipka a osetrit, aby se pri trideni

Tu mas nejaky priklad, funguje to, ale nie je to elegantne (je to
site narychlo)

procedure TParovanie.RxDBGrid2DrawColumnCell(Sender: TObject;
const Rect: TRect; DataCol: Integer; Column: TColumn;
State: TGridDrawState);

procedure DrawArrow;
var
ww: Integer;
p: Integer;
ss: String;
sc: TColor;
tp: Integer; //top of the arrow...
begin
ss := Column.Title.Caption;
ww := Rect.Right - Rect.Left;
if ww < 15 then Exit; //--------->>>
if RXDBGrid2.Canvas.TextWidth(ss) + 12 >= ww then
begin
if Length(ss) <= 3 then Exit; //------------->>>
Delete(ss, Length(ss) - 2, 3);
ss := ss + '...';
p := Length(ss) - 3;
while (p > 0) AND (RXDBGrid2.Canvas.TextWidth(ss) + 12 >= ww)
do
begin
Delete(ss, p, 1);
Dec(p);
end;
if (p = 0) OR (RXDBGrid2.Canvas.TextWidth(ss) + 12 >= ww) then
Exit; //---------->>>>
end;
sc := RXDBGrid2.Canvas.Pen.Color;
tp := ((Rect.Bottom - Rect.Top) - 7) div 2;

if VzostupneT then //soAsc
begin
RXDBGrid2.Canvas.Pen.Color := clBtnHighlight; //clBtnShadow
RXDBGrid2.Canvas.MoveTo(Rect.Left + Canvas.TextWidth(ss) + 11,
tp);
RXDBGrid2.Canvas.LineTo(Rect.Left + Canvas.TextWidth(ss) + 4,
tp);
RXDBGrid2.Canvas.LineTo(Rect.Left + Canvas.TextWidth(ss) + 7,
tp + 7);
RXDBGrid2.Canvas.Pen.Color := clBtnShadow;
RXDBGrid2.Canvas.LineTo(Rect.Left + Canvas.TextWidth(ss) + 11,
tp);
end
else //soDesc
begin
RXDBGrid2.Canvas.Pen.Color := clBtnShadow; //clBtnShadow
RXDBGrid2.Canvas.MoveTo(Rect.Left + Canvas.TextWidth(ss) + 4,
tp + 7);
[...]
Column.Title.Caption := ss;
RXDBGrid2.Canvas.Pen.Color := sc;
Column.Title.Alignment := taLeftJustify;

if (DataCol = TriedenyStlpec) AND ShowArrowT then
DrawArrow
else
Column.Title.Alignment := taCenter;
end;

JJ

Internet aplikace

[*] Roman LISZKA <liszak(zv)usa(tec)net> - 19.10.1999 10:19:11

Pavel Cisar wrote:

> Zasadni omyl. Moznosti, jak napsat v Delphi serverovou aplikaci produkujici
> HTML je hned nekolik, pocinaje CGI, pres ASP po vlastni HTTP server.

Vidim, ze muj navrh doporucit neco jineho nez DELPHI vyvolal bourlivou
az ... reakci u zaprisahlych priznivcu DELPHI. Sam programuji v DELPHI i
PHP a vim nac je obe dobre a vhodne a DELPHI je vynikajici na napsani
klientu k databazim v prostredi MS Win, ale kdyz zacnete programovat
neco na web, musite se potom zbytecne morit s vecmi kolem. A kdyz
pripoctu puvodni pozadavek na provoz databaze na Linuxu predkladam tyto
argumenty:

cena: usetrim provoz jednoho pocitace (aplikacniho serveru s programem
prelozenym v DELPHI) a pripadne i cenu DELPHI, Win NT serveru

rychlost: nativni podpora pristupu do Interbase z PHP a moznosti primeho
zakompilovani PHP do weboveho serveru APACHE, budu mit rychlejsi pristup
k datum (primy pristup pres zakomponovane API proti pristupu pres
lokalni sit s rezii VCL (TDataSet), BDE apod.).

interakce s prohlizecem: primy pristup k parametrum stranky i Cookies v
pripade PHP jako promenne, v DELPHI pouziti ruznych parseru

navrh stranek: stranku mohu navrhnout vizualne i opravovat vizualne
(napr. v FrontPage) a skripty mit napsane v sekcich napr.: <script
language="php"> ... </script>, v pripade DELPHI musim statickou cast
generovat programem v delphi a vizualni navrh mohu provest pouze
napoprve a pote prevest a opravy musim delat primo v HTML

bezpecnost: zabezpecit server s linuxem tak, aby k strankam nikdo
nepovolany nemel pristup (definovat uzivatele pod kterym pobezi apache a
stranky ulozit s pravy pro tohoto uzivatele)

Zaver: nechci vyvolavat flame war, ale nezbylo mi, nez uvest ruzne
"argumenty" na pravou miru. Myslim, ze totez plati obecne i o ASP v
kombinaci s IIS (proc myslite, ze cely web MS jsou same asp stranky).
Delphi je skvely, ale ne na webove aplikace, i kdyz vytvorit je lze.
A i kdyz si napisu cely HTTP server, vetsinou je limitujici pristup
do databaze, takze si dovolim tvrdit ze bude i pomalejsi v tomto
predlozenem problemu.
Ing. Roman LISZKA AplInt
mailto: webmaster(zv)www.hledam(tec)cz 1. Maje 500
tel.: +420 659 334 621, +420 603 344611 739 61 Trinec 1
http://www.hledam(tec)cz Czech Republic

OT: Prolomeni hesla na POP3

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.10.1999 10:35:17

Zdar vsem,

kamaradovi se stalo, ze mu nejaky sycak slohnul mailbox na Atlasu
(proste se mu libil jeho nick, tak zkousel hesla az mu to naboural - mel
mezi nama pekne jednoduche heslo ;-). Pruser je, ze forward na mobil mu
nechal, takze mu chodi SMS zpravy na maily uplne cizich lidi. Dle meho
je to pekna sycarna! Zkousel psat na Atlas, ale nikdo se mu ani neozval.
Neznate nekdo nekoho na Atlasu? Popr. nevite o nejakem programku na
rozlomeni hesla - ze bude zkouset hesla podle nejakeho slovniku a az se
naloguje tak da vedet?

Dik

Mac

Kniha

[*] Miroslav Mares <sm(zv)sct(tec)cz> - 19.10.1999 10:36:13

Jmenuje se Borland Delphi - pruvodce vyvojare a momentalne jsou v prodeji
2., 3. a 4. dil. A co jsem zatim cetl, tak to je vlastne prepsane prvni
vydani co vyslo pro Delphi, ted nevim jestli pro Delphi 1 nebo 2, ale jsou
tam zanesene zmeny, ktere se tykaji Delphi 4. Znat je to na prikladech,
ktere jsou prakticky stejne jako v prvnim vydani, a na castech kapitol
(napr. Tisk v Delphi), ktere maji i stejnou grafickou upravu. Ale myslim si,
ze je to lepsi nez Swan-Mistrovstvi v Delphi, hlavne kdyz jeste zadnou knihu
o Delphi nemas. Ale nejzajimavejsi dily (5. a 6.) jeste nevysly a ty by mely
stat za to, aspon podle obsahu, co slibuji.

Mirek

> [...]
> myslim ze muze byt uzitecna i vice nez po nekolika mesicich
> prace s Delphi (coz se o rade jinych knih rici neda).

ikony v mainmenu - GetItemParams

[*] Ren� Otisk - 19.10.1999 10:45:30

Hi,
D3, W95, RxLib 2.6
Mam problem v MDI aplikaci. U MDIChild formu mam RxMainMenu a chtel bych zobrazovat ikony z TPicClip. Bohuzel mi RxMainMenu neprojde pres udalost GetItemParams, kde se ikony natahuji. U dema RxLib to projde pro PopupMenu. Jak toto vyvolat? (nechce se mi pro kazdou TMenuItem vyvolavat GetItemParams zvlast a nastavovat u kazde parametry)
Dekuji
Sroub

Prolomeni hesla na POP3

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)aktis(tec)cz> - 19.10.1999 11:02:06

Haj hou!

From: Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz>
> [...]
> Neznate nekdo nekoho na Atlasu? Popr. nevite o nejakem programku na
> rozlomeni hesla - ze bude zkouset hesla podle nejakeho slovniku a az se

To jsou veci :o) Kazdopadne prolomit se zpatky nevidim jako rozumne reseni.
Mnohem jednodussi bude vyuzit prirozenych moznosti Internetu, tedy zverejnit
ukradenou adresu (napr. zde v konferenci) a vyzvat lidi k otravovani
dotycneho az do odvolani. Staci kdyz kazdy ucastnik konference posle jeden
(treba i predem pripraveny) mail tydne a dotycny zlodej zajiste rad sam
adresu uvolni :o))))

Kontaktovat spravce Atlasu a ziskat si jeho podporu je samozrejme nutnost.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree.org CEO
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/default.htm

Internet aplikace

[*] Vaclav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 19.10.1999 11:10:46

Roman Sladek wrote:

> [...]
> ISAPI..), co nie je mozne.
> Ako to teda vyriesit ? Idealne by bolo zase nejake free riesenie

ad 1) ISAPI na Linuchu nehrozi. Nevim, jestli delal Netscape svuj
web server pro Linux, jestli ano, tak mozna NSAPI. Ale to neni dobre
reseni. CGI, stejne jako ISAPI neni oznaceni platformy, programovaciho
jazyka ci co, ale pouze zpusob predavani dat od klienta -> server.

Podle me zalezi na tom, jak velikou aplikaci chcete psat. Muzete
to napsat v C, to je reseni, ktere je ekonomicky narocne, ovsem
vysledna aplikace bude velmi rychla.
Dalsi moznosti je Perl. Na to, ze se jedna pouze o interpret
je zatracenene rychlej. Perl bych doporucil pro velke systemy.
Samozrejme existuji unity, ktere umoznuji se z Perly napojit
na ruzne a nejruznejsi databaze. Jinak je to jazyk, ktery ma
neuveritelne moznosti a pro toho, kdo umi skyta vysoce flexibilni
a efektivni nastroj k programovani.
Treti moznosti je PHP (ve verzi 3, ex. i 4 - beta verze).
Nejedna se o programovaci jazyk jako takovy, spise o jakysi
parser. Kdyz si klient vyzada na serveru treba *.php3, tak
to server da nejakemu php parseru na standardni vstup a
to, co parser vrati na vystupu posle jako odpoved.
No a ten parser vnitrne urcitym zpusobem interpretuje
spec. oznacene tagy.
To je take velice vykonny nastroj, ovsem o neco malo pomalejsi
(coz se neprojevi pri pripojeni mensiho poctu uzivatelu - ovsem
delat vyhledavac na infoseeku pomoci php by asi nebylo to
prave orechove). Doporucuji pro mensi projekty
(mensi projekt = cena do milionu :-).

Linuxu zdar

Vasek Muchna

--
[...]

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 19.10.1999 11:13:39

Prispejem tiez svojou troskou do mlyna.
Ja osobne by som sa vyvaroval Mistrovsti v D3, to je
skoda vyhodenych penazi, dvojka sa mi zda podstatne lepsia
(pre zacinajuceho) - ale ta je, myslim, od ineho autora.
Za velmi dobru knihu pokladam Pruvodce vyvajare od Unisysu.

Peter

Start Dialog

[*] Jan H�jek�����ޏ���殏� - 19.10.1999 11:15:16

Nev�te n�kdo o komponent�, kter� p�i spu�t�n� programu
ne� se zobrac� prvn� formul�� zobraz� na obrazovce obr�zek.
N�co jako je p�i na��t�n� M$ Wordu.
Sta�� link.

p�edem d�kuji

Haja

Prosim, to nikdo z teto konference nikdy nesnimal

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)vse(tec)cz> - 19.10.1999 11:23:30

On Fri, 19 Nov 1999, Ing. Radim Bro�ek wrote:

> [...]
>
> Diky.
> Uvitam jakoukoliv radu ci odkaz na ukazkove soubory.

Ahoj,
omlouvam se, ale neodpustim si poznamku, ze jsi se zasekl dost brzo.
Myslim, ze jde o velmi slozity problem. Par lidi uz ho resilo pred tebou.
Od M$ si muzes stahnout engine, ktery umi mluvit i rozpoznavat mluvene
slovo (bohuzel je dostupna pouze anglicka verze). Z Jedi si muzes stahnout
rozhrani prepsane do Delphi.
Pokud ovsem mas znalosti na to, abys to byl schopen naprogramovat sam, tak
by me docela zajimalo, jak budes postupovat.
Jinak ti muzu poslat programek, ktery nahraval a s urcitym zpozdenim
prehraval to, co nahral. Je to takova neodladena zbesilost, ale je v tom
to, co potrebujes.
Lukas

-==============================================================-
mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410
www: http://come.to/voborsky tel. 8551040-9 l. 393
-==============================================================-
PGP podporovano

Pomale zadavanie ADO SQL

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.10.1999 11:24:13

Co kdyby si misto SQL.Add(prikaz) dal SQL.Text := prikaz ? A navic
nemusis delat ten SQL.Clear ne?

Mac

Zak Robert wrote:

> ADOQuery1.SQL.Clear; ADOQUERY1.SQL.Add(prikaz);
> <-------------- Na tomto riadku to trva tak strasne dlho
> ADOQuery1.ExecSQL;

D3 C/S, WIN 95, MSAccess 97: Problem pri otvirani

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.10.1999 11:34:13

Zdar pilote (mimochodem Doletna'99 je predbezne naplanovana na 3.12. ;-),

Podle me tam lezes spise pres BDE a DAO a ne ADO ;-)

Mac

Martin Lasevic wrote:

> [...]
> v registrech) DAO3032.DLL ( verze 3.3.2 ????). Byl tam jeste jeden link na DAO350.DLL a

Too many record lock on the table

[*] Ren� Otisk - 19.10.1999 11:35:20

Hi,
D3, W95, RxLib 2.6, tabulky Paradoxu pres BDE
V RxSQLScriptu mam vkladani do dvou tabulek (v transakci)
INSERT INTO Tab1 (...) VALUES (...)
INSERT INTO Tab2 (F1, F2, F3) SELECT DISTINCT ('A', F2, F3) FROM Tab3
V tom druhem insertu se vklada asi tak 150 zaznamu. Snad by mohl byt problem %subj% v nedostatecne kapacite nejakeho bufferu, ale nevim ani jak na to ani kde to hledat (BDE). Leda ten druhy Insert rozdelit do vice insertu, ale stejne ja to potrebuji mit v transakci, takze vlastne ne.

Dekuji
Sroub

Dll

[*] vach1 <vach1(zv)yahoo(tec)com> - 19.10.1999 11:39:05

Ahoj Honza,

ja to robim s utilitou TDUMP.EXE, ktoru najdes vo vybave od Borlandu v adresary BIN.

priklad : tdump mojedll.dll popisdll.txt

VACHI

jeste takovy dotaz ohledne dll. da se nejakou funkci zjistit, jake procedury a funkce obsahuje dynamicka knihovna dll?

Mem Usage

[*] Jirka Fejfar <fejfarj(zv)iol(tec)cz> - 19.10.1999 11:42:19

Ahoj vsichni ...

nevite nekdo nahodou, jak se da v programu zjistit, kolik pameti zere ...
(on sam) ...

v podstate bych potreboval to samy, co se ukazuje ve Win NT Task Manageru v
zalozce Process - polozka Mem Usage ...

proste nekde v cyklu neuvolnuju pamet, ale nemuzu prijit na to kde ...

nebo nevite, jak tohle nejlepe odladit ... ten cyklus je strasne obrovskej a
za 1000 cyklu mi sezere asi 1MB pameti ...

diky za kazdej namet k premejsleni ...

zatim cau Jirka ...

Sipka v zahlavi DBGridu

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.10.1999 11:46:58

Na http://www.gexperts.com je DBGrid, ktery tohle presne ma ve
vlastnostech. Ale nevim, jestli je i pro D3 (kazdopadne je free + source)

Mac

H�gr Ond�ej wrote:

> mam opet vsetecny dotaz. Jde nejak programove nebo nejakou komponentou
> dostat do zahlavi DBGridu takova ta sipka a osetrit, aby se pri trideni
> otacela (sestupne-vzestupne) ???

Start Dialog

[*] Ruben Nesrsta <ruben_n(zv)mrp(tec)cz> - 19.10.1999 11:51:22

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c�n�kolik ��st�.

This example shows progress of loading forms as an application starts up. The code example is placed in the project source (*.dpr) file. To see project source, select the View | Project Source menu item.
You will need to set up your project with the following steps before using the code example:

? Add four additional forms to a default project.
? Place a TProgressBar on Form5
? Take the Project | Options | Forms menu option and place Form5 on the available forms list.
? Change the code of your project (*.dpr) file to look like the example.

begin
Application.Initialize;
with TForm5.Create(nil) do
try
ProgressBar1.Max := 100;
Show; // show a splash screen contain ProgressBar control
Update; // force display of Form5
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
ProgressBar1.StepBy(25);
Application.CreateForm(TForm2, Form2);
ProgressBar1.StepBy(25);
Application.CreateForm(TForm3, Form3);
ProgressBar1.StepBy(25);
Application.CreateForm(TForm4, Form4);

ProgressBar1.StepBy(25);
finally
Free;
end;
Application.Run;
Od: Jan H�jek <hajek(zv)mbox.mrp(tec)cz>

Nev�te n�kdo o komponent�, kter� p�i spu�t�n� programu
ne� se zobrac� prvn� formul�� zobraz� na obrazovce obr�zek.
N�co jako je p�i na��t�n� M$ Wordu.

Borlandi ADO v D5 E

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.10.1999 11:51:19

Jakou mas verzi ADO ? Takhle se obcas chovaly starsi verze - doporucuju MDAC
2.1 SP2 (resp. posledni MDAC http://www.microsoft.com/data ). Vzhledem ke
SQL 7 predpokladam ze jedes sitove, tak hlavne zkontroluj i klienty. ADO
Express z D5 nepouzivam (na prvni pohled vypadaly jako Adonis pred vice nez
rokem, ale moc sem je nezkousel, protoze se spolu nesnesou - maji stejne
nazvy - a v Adonisu mam vice projektu ;-)

Jinak pouzivam ADONIS + primo prikazy ADO a vse chodi (vetsinou ;-)

Mac

Ji�� Kr�l wrote:

> Ja se neustale potykam s hlaskou : "Catastrophic failure"
> a to za ruznych situaci, po Postu, pri Seeku apod.
>
> pisu pro MS SQL 7.

Barevne proznaceny Label - reakce na pana Hlinku

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 19.10.1999 11:54:02

No no, Zbysek je jednim z nemnoha aktivnich prispevovatelu a s tim, ze mnoho lidi
misto trochy premysleni hned pise do konference kvuli kazde drobnosti je hodne
(sam to taky casto delam ;-)

Mac

vegainfo(zv)post(tec)cz wrote:

> Alespon jeden clovek, co ma trpelivost
> a neposila lidi tam, kde si musi poradit
> sami.

CRC

[*] Martin <geoplan(zv)pp.sinet.sk> - 19.10.1999 11:54:35

zdravim,

potrebujem vypocitat na kazdom riadku v txt subore CRC kod(CRC-CCITT).
presnejsie ma to byt :
16-bitovy cyklicky redundantny kod zalozeny na polygone x16+x12+x5+1 s radenim od najvyznamnejsieho po najmenej vyznamny bit.
Nevedel by mi to niekdo vysvetlit, poslat priklad, prip. odkaz na nejaku literature, alebo web, ale v cesky alebo slovensky.

vdaka

Martin

Start Dialog

[*] Ruben Nesrsta <ruben_n(zv)mrp(tec)cz> - 19.10.1999 11:59:55

end.
Od: TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk>>Ovsem je mzne na speedbutton davat &Znak alebo ine hot klavesy.

Samozrejme, ale pak vysvetluj zakaznikovi, ze zatimco na vse ostatni se dostane klavesou TAB, zrovna na tohle tlacitko musi skocit pres ALT+O :-)

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================>>S jednim malym problemem. Na SpeedButton se nedostanes klavesami TAB a

Start Dialog

[*] Ren� Otisk - 19.10.1999 13:10:38

Hi,
Komponentu nevim, ale da se to udelat tak ,ze si Startform das do DLL. V projektu to natahnes hned pred initialize (loadlibrary + zavolas fci na zobrazeni toho StartFormu). Do MainForm.OnShow das fci na uvolneni toho StartFormu

Od: Jan H�jek
[...]

[*] Lukas Voborsky <xvobl03(zv)vse(tec)cz> - 19.10.1999 13:13:06

On Fri, 19 Nov 1999, [iso-8859-2] Jan H�jek wrote:

> Nev�te n�kdo o komponent�, kter� p�i spu�t�n� programu
> ne� se zobrac� prvn� formul�� zobraz� na obrazovce obr�zek.
> N�co jako je p�i na��t�n� M$ Wordu.
> Sta�� link.

Ahoj, uz se to tu mnohokrat probiralo, zkus hledat neco jako "Splash
screen".
Lukas

-==============================================================-
[...]

[*] Radek Lev� - 19.10.1999 13:14:37

Venoval jsem se tomuto tematu v ramci sve diplomove prace a myslim si, ze je
to problem nad sily jedntolivce.
Pracoval jsem pouze na jednom modulu v ramci celeho projektu, ale prace to
bylo nad hlavu...

Radek

> [...]
>
> -==============================================================-
> mailto: voborsky(zv)menza.mff.cuni(tec)cz ICQ: 21084410

Start Dialog

[*] Pavel Medek <talema(zv)top(tec)cz> - 19.10.1999 13:15:43

Jde to udelat i bez komponenty viz. demo\db\Mastapp v Delphi.
Kompenta taky existuje http://www.tda(tec)cz/vita/

From: Jan H�jek

Nev�te n�kdo o komponent�, kter� p�i spu�t�n� programu
ne� se zobrac� prvn� formul�� zobraz� na obrazovce obr�zek.
N�co jako je p�i na��t�n� M$ Wordu.
Sta�� link.

Toolbar a SpeedButton

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 19.10.1999 13:18:02

> Ahoj,
>
> Nastav u toho speedbuttonu vlastnost Transparent na False.

Delphi 3 SpeedButton nema vlastnost Transparent. Kto je vlastne za tu ciaru
zodpovedny? Koho treba potrestat? :-)

Palo.

Uvolnovanie komponentov

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 19.10.1999 13:20:13

Ahoj !

Uz som na to prisiel.
Problem s uvolnovanim na konci programu mozno riesit
ovela prozaickejsie, miesto obsluhy OnDestroy treba
pouzit OnClose, vtedy este ostatne formulare existuju.

Velmi sa ospravedlnujem, za zbytocny dotaz.

Ale nie som si este 100% isty, ci sa vlastnik nejakej
komponenty (resp. Parent) pri svojom uvolnovani postara
aj o uvolnenie tejto komponenty.

Takze v tomto smere - vdaka za kazdu radu.

Peter

> 1. Mozem sa spoliehat na to, ze tento iny formular, ktory bol
> vlastnikom TListBoxu zabezpecil aj jeho uvolnenie ?

Re[2]: Internet aplikace

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 19.10.1999 13:42:56

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Roman Fiser [mailto:rfiser(zv)leknet(tec)cz]
> Odesl�no: 18. listopadu 1999 21:33
> Komu: Lubos
> P�edm�t: Re[2]: Internet aplikace
>
> Pro ASPcka existuje programek, ktery scripty zasifruje a pri pozadavku
> na script ho v pameti desifruje a vyplivne klientovi vysledek.

A tady byl nekdo na MS Developer Days 1999 :-)))
Taky jsem tam slysel o tom, jak "mohu ochranit svoji praci".
Tak nejak podobne to prezentovali. Az na to, ze se "sifruji" scripty
a ne ASP, protoze ASP (uz podle nazvu) jsou scripty na serveru
(tedy na klienta se neprenasi). A ty scripty si klient rozbaluje.

No ohromne lakadlo... :-)))
Dost jsem se tomu nasmal

Jura

Databaze

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 19.10.1999 13:53:03

> Mala pripominka: Paradox referencni integritu ma, a to uz hodne dlouho ...

Ano, souhlasim ... nektere prvky datove integrity jsou implementovany.
Je to vsak velmi nedostatecne.
> ...... vim z newsu, ze existovala FUNKCNI
> BEZPROBLEMOVA reseni i pro 200 soucasne pripojenych klientu, kde
> nedochazelo k zadnym poskozenim tabulek atd.,
> krome pripadu zpusobenych spatnym HW.

Ja tomu proste neverim. Lze si snadno overit,
ze pri zatuhnuti klienta (windows), muze dojit k poskozeni datoveho
souboru nebo indexu. Uz samotny fakt, kdy nelze rekonsruovat sdilene
indexy, prinasi obtizne resitelne situace.
Znam nektere ucetni software, (kde je na datovou spolehlivost zpravidla
kladen vyssi duraz), ze pri kazdem vypadku klienta povinne (automaticky)
vyzaduji provest obnovu vsech
indexovych souboru a nasledne provest validaci vsech datovych tabulek.
To je proces casove znacne narocny, ale pochopitelny.
Pri nahlem zamrznuti byt jednoho klienta se nelze spolehnout na to,
ze veskera data jsou vporadku. Nemusi se ani jednat o sitove prostredi.
Pridat slovo "bezproblemove" k systemu o 200 sdilenych klientech je tupy
nesmysl.
Proc by asi cely svet vyvijel jine a drazsi technologie,
kdyz by takovato reseni byla bezproblemova?
Jaro

SSL

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 19.10.1999 14:04:47

Preji vsem hezky den,

Muzete mi nekdo poradit vhodne komponenty implementujici SSL ?

dik

R.Pospisil

prava nad databazi

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 19.10.1999 14:16:22

A v tom prave spocivaji urcite potize. U Interbase v pripade, kdy se prava
prideluji primo na tabulky, je vyzadovano, aby se stejna prava pridelila
vsem
tabulkam ktere jsou provazany integritou a vsem proceduram, ktere se
na ne odkazuji. Tim u rozsahlejsich projektu vznika slozity "pavouk"
(propletenec) techto prav i v pripade, ze vytvorim mensi pocet skupin.
Skupiny tento proces sice opravdu zjednosusi, ale prinaseji urcite omezeni
volnosti pridelovani prav.
Z toho duvodu je vhodne se na tabulky odkazovat zasadne pres Views,
kde tato nutnost odpada. Views ovsem (Interbaze) neznaji ALTER,
takze pri kazde zmene se musi DROP-nout a znova zalozit. Drive vsak
musite take DROP-nout veskere procedury a triggery, ktere se na prislusny
View odkazuji.
No a to je presne ta "cena", ktera se za to plati.
Mozna to nektere serverymaji vyreseno lepe. Docela by me to zajimalo.
U Interbaze je problem prav z vyse popsanych duvodu trochu nesikovny.
> [...]

> skupiny, ktore k nej maju mat pristup. Toto vsetko sa da urobit v
> obycajnom textovom SQL skripte bez akychkolvek problemov...

Uvolnovanie komponentov

[*] Radim Kunz <rkunz(zv)ova(tec)comp(tec)cz> - 19.10.1999 14:32:41

> [...]
>
>Ale nie som si este 100% isty, ci sa vlastnik nejakej
>komponenty (resp. Parent) pri svojom uvolnovani postara

Vlastnik (nikoliv parent) se postara o uvolneni.
Pokud se o uvolnovani chcete starat sam,
vytvorte komponentu takto: TListBox.Create(nil)

Radim Kunz

Uvolnovanie komponentov

[*] Pavol Kaka�ka <paka(zv)aktis(tec)cz> - 19.10.1999 14:58:18

> Ale nie som si este 100% isty, ci sa vlastnik nejakej
> komponenty (resp. Parent) pri svojom uvolnovani postara
> aj o uvolnenie tejto komponenty.

Ano.

Pavol Kakacka
paka(zv)aktis(tec)cz

Dynamicke vytvareni formularu ?

[*] Jarosek Radim <Radim.Jarosek(zv)at.siemens(tec)cz> - 19.10.1999 15:02:00

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ahoj,

chtel jsem se zeptat vsech ctoucich. Mam vytvoreny hlavni form a z neho
volam dalsi form.

Delam to takto :

procedure TForm1.Volej;
var
Form2 : TForm2;
Form2 := TForm2.Create(self);
if Form2.ShowModal = mrOk then
begin
proved nejakou akci;
Form2.Free;
end;

Kdyz chci volat nejake akce pri vytvoreni Form2 tak mi to hodi Access
Violation na nejake adrese.
Zkusil jsem to hodit pred vytvorenim Form2 a potom pri vytvoreni a bylo to
taky spatne. Kdyz to ale vytvorim v IDE tak je to v poradku.
Predpokladam ze delam nekde (nebo spise nevim :-)) ) chybu.
Nebo jinak, jak vytvorit dynamicky formulare za behu programu a udelat pri
Create toho formulare nejake akce ?

Diky za vysvetleni

Radim Jarosek

mailto:radim.jarosek(zv)at.siemens(tec)cz

Start Dialog

[*] Ji�� Kr�l jr. - 19.10.1999 15:36:35

netreba komponentu, ja jsem postup obsvihl z dema:

D:\Program Files\Delphi5\Demos\Db\Mastapp

hledej form "splash"

tendle link ti sice nepomuze, ale mas predstavu kde hledat. bylo to u vsech
verzi D co byly

Jirka Kral

Dynamicke vytvareni formularu ?

[*] Foldyna Ji�� <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 19.10.1999 15:45:44

> [...]
> Nebo jinak, jak vytvorit dynamicky formulare za behu
> programu a udelat pri Create toho formulare nejake akce ?

Pokud se v udalosti OnCreate formulare pokusis o pristup ke komponentam
formulare, ktere jeste nebyly vytvoreny, dostanes hlaseni Access Violation.
Jde-li o dynamicky vytvareny formular typu, ktery jsi popsal (s ihned
nasledujicim ShowModal a Free), je asi lepsi tyto akce presunout do udalosti
OnShow. Neni-li to mozne, musis je udelat az po volani Form.Create, v tvem
pripade treba takto:

try
Form2 := TForm2.Create(Self);
MakeMyAction;
if Form2.ShowModal = mrOK then
begin
DoSomething;
Form2.Free;
end;

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Dynamicke vytvareni formularu ?

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 19.10.1999 16:12:47

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

Ja to delam takto

procedure TForm1.Volej;
with TForm2.Create(self) do
try
ShowModal;
If ModalResult = mrOk then begin
proved nejakou akci;
Release;
// chyba

+------------------------+
| Ing. Petr Jezek |
| Kuzmanyho 8 |
| 010 01 Zilina |
| Slovakia |
| mailto://petr(zv)sevis.sk |
+------------------------+

try finally a Exit

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 19.10.1999 16:15:16

Nazdar lidi,
Z logiky veci a po utvrzeni v helpu v oddilu "Try...finally
statements" kde se pise :

... try statementList1 finally statementList2 end ..
... If a call to the Exit, Break, or Continue procedure causes control to
leave statementList1, statementList2 is automatically executed.

jsem se domnival, ze kdyz mam napsany tento kod :

X : TButton;
begin
X := TButton.Create (nil);
try
if X <> nil then
Exit;
finally
X.Free;

tak ze se X.Free provede vzdy ... a ono nejak neee.

David Vodi�ka

Databaze

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 19.10.1999 16:32:40

Ahoj,

Ing. Jaroslav �ke��k wrote:

> Ja tomu proste neverim. Lze si snadno overit,

neverit neznamena dokazat ze neco neexistuje ... (vim, ja jsem taky nedokazal,
ze to existuje)
nevim, jak stare zpravy jsou na deja news archivovany, v roce 96 nejpozdeji 97
se diskuse na toto tema vyskytovaly na borlandskych newsech o paradoxu, 30 - 50
uzivatelske systemy byly zminovany bezne, ten 200 uzivatelsky je nejvice, co si
pamatuji (proto jsem to pouzil)

> [...]
> nesmysl.
> Proc by asi cely svet vyvijel jine a drazsi technologie,
> kdyz by takovato reseni byla bezproblemova?

Napriklad proto, ze bezchybny HW v poctu 200 kusu je dnes taky docela rarita a
nekomu nestaci ani tech 200 uzivatelu. Taky proto, ze vyvoj se nezastavi i kdyby
vse fungovalo (a v pripade nekterych se vyviji tak, aby to stare fungovat
prestalo a muselo se koupit nove uplne vsechno, ale to je na jinou debatu)

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

ADONIS, ADO & RDS do hloubky - prakticke zkuseno

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)napri.sk> - 19.10.1999 16:34:29

> Predstavme si 2 COMy, Serverovsky a Klientsky (bezi na ruznem PC).
Klientsky
> vyuziva obvykle nedatabazove metody Serverovskeho COMu. Obcas bych
> potreboval, aby se na serveru vyhodnocovaly dotazy a na klientu se
> zobrazovaly/daly menit.
> Prisel jsem na dve metody:
> a) predat si ADORecordSet (pres IDispatch) a ten napichnu na klientovi na
> ADODataset.
> b) v klientovi definovat RDSRemoteObject a na nej napichnout ADORDatasety

Zasadny rozdiel je v tom, ze v prvom pripade recordset existuje na serveri
a z klienta je len ovladany, kym v druhom pripade RDS zabezpeci prenos
recordsetu na klienta a pouziva sa uz priamo tam, co je daleko vyhodnejsie.

> Zda se mi, ze v pripade a) bude klient data menit primo (dokonce kdyz je
> dotaz pres dve tabulky, tak pokud to jde, tak se zmeny projevi v obou
> tabulkach).

Presne tak. Ma to vsak znacne nevyhody - poriadne zatazenie siete, pretoze
pri akejkolvek operacii na recordsete musi DCOM prepravovat vsetky
potrebne udaje medzi klientom a serverom.

> Aplikace, na ktere nyni pracuji se sestava z rady COMu na klientu a rady
> COMu na serveru. Vztahy mezi nimi rozlisuji na "duveruji si" a "neduveruji
> si". Ti, kteri "si duveruji" si budou predavat primo Recordsety (mohou si
> vzajemne menit data primo "pod rukou"). Ti kteri si neduveruji jsou
spojeny
> pres RDSRemoteObject.

RDS by malo byt pouzite vsade tam, kde sa pouziva prenos udajov po sieti
- na to je vlastne urcene (RDS = Remote Data Service je v preklade sluzba
pre pristup k vzdialenym udajom). RDS podporuje DCOM, HTTP a HTTPS
protokoly. Pokial ide u doverne data, tak sa priam nuka pouzitie HTTPS
protokolu (ten prenasa sifrovane data).

> V OnTransferRecords si zajistim, aby se po ApplyUpdates vyvolala metoda
> Set_MyRecordset na serveru a ta rozhodne, jak s daty nalozit (zpracuje
> "Delta" Dataset -> zajistena bezpecnost). Zadny serverovsky COM neveri
> zadnemu klientskemu COMu. COMy bezici na jednom PC si mohou a nemusi
> duverovat.

Otazky bezpecnosti (dovernost je jeden z troch zakladnych atributov
bezpecnostneho modelu CIA) je podla mna vyhodne riesit priamo poskytovanymi
prostriedkami (pristupove prava k db servru, HTTPS protokol, ...).

> Q1. Lisi se od sebe obe metody v marshallingu, zpusobu uziti nebo necem
> jinem?

Ako som uz napisal, ide o dva uplne odlisne sposoby pristupy k udajom:
1. sposob: z klienta pristupujeme na vzdialeny recordset
2. sposob: pomocou RDS si recordset prenesieme na klienta a priamo tam ho
aj pouzivame
RDS ma v buducnosti poskytovat aj dalsie sluzby, napr. komplexnejsiu
synchronizaciu udajov (resynchronization and conflict resolution),
XML format, ...

> Q2. V pripade b) se mi zda neprijemne, ze otevirani a zavirani ADODatasetu
> na serveru musim ridit pres nejake dalsi "nedatabazove" metody
> (OpenMyQuery(constSpisovatel), ...). Nebo to jde nejak primo?

Priamo to ide iba v pripade, ze sa pouzije implicitny (preddefinovany,
univerzalny) businness object - DataFactory. Adonis DataFactory priamo
podporuje, t.j. mozte urobit klienta, ktory pomocou RDS.DataFactory
pristupuje k vzdialenym udajom bez akehokolvek programovania
(viz. NTier/DataFact demo v Adonise). DataFactory ma ale urcite
obmedzenia, takze vecsinou je vyhodnejsie urobit businness objekty
a miesto DataFactory programovat pristup k udajom priamo
v tychto objektoch.

> [...]
> chtel napojit svuj RDSRemoteObject na existujici serverovsky modul. Nechci
> pritom vytvaret novy COM, chci pouzit existujici.
> Adonis ADORDSRemoteObject komponenta umoznuje navazat spojeni jen tak, ze
> vytvori novou instanci COM objektu. Lze ji nejak napojit na existujici
> bezici COM objekt, se kterym jiz pracuje (nedatabazove)?
> Zminena Adonis RDSRemoteObject komponenta neumoznuje nastavit prislusne
> vlastnosti rucne, jsou read-only nebo je vraci fce. Studium zdrojaku Adoni
su
> me privedlo k IDataSpace interfacu, ktery ale v MSDN neni nijak

RDS predpoklada, ze businness objekty existuju len nevyhnutne dlhu dobu
(napr. precitanie udajov z databazy a poslanie tychto dat na klienta).
Sychronizaciu s databazou predsa uz moze robit uplne iny objekt.
Cielom je totiz nezablokovat server velkym mnozstvom zbytocne
v pameti drzanych objektov.

> [...]
> dalsi potrebne serverovske moduly a vrati klientskemu moduly interfaces
> ostatnich modulu bezicich na strane serveru. Klientsky modul obdrzene
> interfaces preda ostatnim modulum bezicim na strane klienta. Jednotlive
> moduly pak k sobe pristupuji primo, jiz ne pres puvodni dva moduly, ktere
> navazali prvni spojeni. Kdyz budou moduly A a B datazove pristupovat k
datum
> modulu C, tak problem "Q3." znamena, ze se COM C vytvori 2x, coz je
> nezadouci. Chtel bych, aby oba pouzivali tutez instanci.

Povedal by som, ze je vyhodnejsie pouzit takyto pristup - ak chcem nejaku
sluzbu servra, vytvorim a pouzijem prislusny businness objekt. A nestaram sa
o drzanie a prenasanie nejakych interfacov ani o tom, kolko objektov je na
serveri. O toto vsetko (a dalsie veci ako transakcne spracovanie,
ci zdielanie zdrojov) sa totiz dokaze ovela efektivnejsie postarat napr.
MTS.
MTS je tak dolezita zalezitost, ze bude priamo sucastou COM+ vo Win2k.
Microsoft pracuje aj na dalsich produktoch tykajuci sa tejto problematiky,
jednym z nich je napr. AppCenter, ktory bude poskytovat load balancing.
Alebo povedzme Queue Components (MSMQ).

> Q5. Chci aby vsechny COMy systemu pracovali s DB pres jedno DB spojeni
> (napr. z duvodu transakci). "Rucne" si pak vytvarim a predavam
> ADOConnection.
> Resi tuto rucni praci nova sada komponent od Erika Salaje? Resi ci
usnadnuji
> tyto komponenty i ostatni/jine vyse zminene otazky?

Connection pooling je zabezpecovany priamo v ADO bez toho, ze by bolo
potrebne nieco programovat. Adonis tu uz nema co riesit ;-) .

> Dekuji za kazdou radu, ktera by me pomohla udelat si v tom jasno.
> Pokud vite o nejakych zajimavych prikladech k problematice (slozitejsim
nez
> Adonis dema), tak prosim poslete odkaz.

Napr. http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q183/6/09.ASP
ale je to pre VB.

Erik Salaj

RichEdit a tlac

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 19.10.1999 16:40:22

Caute Delfinci !
Vyskytol sa mi takyto problem.
Urobil som program, ktory tlaci text z RichEditu, klasicky RichEdit->Print.
Mal som ho v CB 3.0, kde som si musel sam osetrit tlac viac kopii, collate a pod.
Potom som ho preniesol do CB 4.0, kde toto osetruje uz samotna
komponenta. Ale ma to drobnu chybicku, ak dam tlacit viac kopii na laserke, vsetko je
OK.
Ale na ihlickovej tlaciarni to nefunguje. Viete mi niekto poradit kde by mohol byt
problem ?
existuje na to nejaky patch alebo to musim vsetk preprogramovat "rucne"?
Bezim pod w98, cb4.0.
Vdaka.
/LH
--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and prepare for
assimilation."

Uvolnovanie komponentov

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 19.10.1999 17:52:57

Peter Vlkovic wrote:

> [...]
> KListBox := TListBox.Create ( FormN );
> KListBox.Parent := FormN;
>
> V obsluhe OnDestroy hlavneho formulara sa ho snazim uvolnovat,

To co jsi udelal, je v podstate totez, jako kdyz davas komponenty
na formular vizualne. O jejich uvolneni se take stara jejich vlastnik,
tedy zpravidla Form. Pro sve klidne spani se muzes podivat, jak to
resi VCL (tedy co vsechno je treba pri vkladani komponenty na
formular) a porovnej to s tim, co delas ty. Nebo muzes uvolneni
zabalit do try .. except, nebo udelat uvolneni (a odhlaseni z
vlastnika) uz v OnClose.

E-mail: zhlinka(zv)login(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
Phones: 02/795 29 56; GSM: 0603 551 282

try finally a Exit

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 19.10.1999 17:53:13

Ahoj,
me se zda, ze je to chyba debugeru. Kdyz to krokuju, tak to X.Free
neukaze, ale kdyz tam dam BreakPoint, tak se to tam zastavi. Jeste
hezci je, kdyz dam za X.Free treba ShowMessage a krokuju.
Vaclav Sazima
P.S. Mam D3

"Vodicka, David (CAP, GCF)" wrote:

> [...]
> finally
> X.Free;
>
> tak ze se X.Free provede vzdy ... a ono nejak neee.

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 19.10.1999 17:57:45

>potrebujem vypocitat na kazdom riadku v txt subore CRC kod(CRC-CCITT).

Ty konstanty si budes muset prizpusobit ...

function CRC16(var Data;Size:Integer):Word;
var P:^Byte;
d:Byte;
c:Byte;
b:Boolean;
begin
Result:=0;
P:=(zv)Data;
while Size>0 do begin
d:=P^;
Result:=Result shl 8;
for c:=1 to 8 do begin
b:=(Hi(Result) xor d)>=128;
Result:=Result shl 1;
d:=d shl 1;
if b then Result:=Result xor $1021;
end;
Inc(P);
Dec(Size);

Re[2]: Internet aplikace

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 19.10.1999 19:35:26

Ahoj,

Vaclav Muchna napsal:

> Chtel jsem se zeptat, nevite nahodou, kde by se dala sehnat dokumentace
> k tem diram? Ne ze bych je chtel vyuzivat, ale obsac v ASP pisu, tak abych
> vedel, co mi hrozi.

Vetsinu aktualnich informaci prinasi maillinglist namodro-security,
chodi tak 1 mail tydne (vice na www.namodro(tec)cz).Zde se uvadeji opravdu
dulezite chyby.
Potom existuje buq-track list, coz je asi 50 mailu denne, ale zde se
uvadeji chyby velkeho poctu platforem. Archiv tohoto listu je na
www.hysteria.sk .
Existuji take programky, ktere zjisti diry na danem serveru. Treba
NTINFOSCAN (odkaz se da najit treba na altaviste) nebo Nessus
(nessus.org). Oba programy zjistuji take chyby na samotnem systemu
serveru (treba moznost ziskat "superuzivatelsky" pristup).

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

Re[2]: Internet aplikace

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 19.10.1999 19:55:56

Ahoj,

> Ako to teda vyriesit ? Idealne by bolo zase nejake free riesenie
> (PHP,...)
Na linuxu je snad vetsina reseni free ne ? :-)
Ja bych doporucil PHPcka. Umi toho pomerne dost. Vznika zde sice
urcite zpozdeni oproti nativnimu kodu, protoze PHP se predava nejakemu
parseru, ale myslim ze to nebude zas tak hrozne. Ja osobne jazyk PHP
preferuji a z vlastni zkusenosti vim ze se necha pouzit i pro mensi
I-netovy obchod (100 nakupu denne ok).
Pro ukazku jak to asi vypada zasilam malinky kousek kodu:

<H1>Zaslani stavu</H2>
<?
$cc = odbc_connect("management","","");
$stmt = odbc_prepare($cc,"SELECT nazev,stav FROM tem");
$aaa = odbc_execute($stmt);
$vysledek = odbc_result_all($stmt,"Situace");
?>
Zjisteno...
<?
mail("me(zv)me(tec)cz","Situace","$vysledek\n","From: <script(zv)ja(tec)cz>\n\n");
echo "odeslano.";
?>
S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

OT: Prolomeni hesla na POP3

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 19.10.1999 20:14:16

Ahoj,

> Pruser je, ze forward na mobil mu
> nechal, takze mu chodi SMS zpravy na maily uplne cizich lidi. Dle meho
> je to pekna sycarna! Zkousel psat na Atlas, ale nikdo se mu ani neozval.
Oni se ozvou, ale trva jim to strasne dlouho :-((
> Popr. nevite o nejakem programku na
> rozlomeni hesla - ze bude zkouset hesla podle nejakeho slovniku a az se
> naloguje tak da vedet?
Vedel bych o programech v anglictine, ktery hledaj heslo podle
slovniku, ale pokud byl ten clovek chytrejsi dal si heslo typu
u7Mkh57uy ,to nenajdete ani podle slovniku, a ani zkousenim vsech
kombinaci.

Nezkousel bych flooding, ale tak jednou za 2 hodiny mu poslat soubor
o velikosti limitu schranky, pokud mate pristup k pevny lajne tak by to nebyl
problem a dotycnemu by se to urcite nelibilo :-)

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

Re[4]: Internet aplikace

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 19.10.1999 20:30:24

Ahoj,

> [...]
> a ne ASP, protoze ASP (uz podle nazvu) jsou scripty na serveru
> (tedy na klienta se neprenasi). A ty scripty si klient rozbaluje.

Tedy znova:
1. na server ulozim ASPcku treba soubor1.asp
2. zasifrujiho
3. pri pozadavku od klienta se pusti desifrator, kterz ASPcko
desifruje, vyparsuje ho a vrati klientovi HTML dokument (tedy vysledek
ASPcka)
4. klient dostane pouze ciste HTML

Tady de spise o ochranu pred neopslusnym zakaznikem s pristupem na
server, nebo pred hackerem aby nemohl menit/ziskat tvuj kod.

Tot vse.

P.S.: Na devDays 2000 sem byl ale nevim ze by se o tom zminovali (track2)

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

Re[2]: Internet aplikace

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.10.1999 22:24:33

Puvodni zprava, kterou napsal Polak Jiri dne 19 Nov 99,:

> [...]
> a ne ASP, protoze ASP (uz podle nazvu) jsou scripty na serveru
> (tedy na klienta se neprenasi). A ty scripty si klient rozbaluje.

Ja sice na Developer Days 1999 nebyl, ale ty evidentne vubec
nevis, o co vlastne jde... Takze nechapu, cemu ses nasmal.

Autorizovany dealer TurboPower Software... knihovny pro Delphi
=== Petr Zahradnik - Computer Laboratory ===
=== Obvodova 740/14, PO BOX 15, 400 07 Usti nad Labem 7 ===
=== telefon: 047-5500610, telefon/fax: 047-5501627 ===
=== mobilni telefon GSM (hotline): 0602-409601 ===
=== http://www.clexpert(tec)cz/ clexpert(zv)clexpert(tec)cz ===
ICQ: 21215917, PGP vitano

ADMIN: Re: OT: Prolomeni hesla na POP3

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.10.1999 22:26:02

Puvodni zprava, kterou napsal Roman Fiser dne 19 Nov 99,:

> Nezkousel bych flooding, ale tak jednou za 2 hodiny mu poslat soubor
> o velikosti limitu schranky, pokud mate pristup k pevny lajne tak by to nebyl
> problem a dotycnemu by se to urcite nelibilo :-)

Prosim o ukonceni teto debaty, ktera vubec nesouvisi s Delphi
a navadi k necemu, co se nedela.

Dekuji a jsem s pozdravem

[...]

Posun obr�zku

[*] Va�ek N�vrat���zx"��뢖�z?� - 20.10.1999 22:58:13

Cau,
diky za radu, ale tohle neni to prave vorechove. Sice to uz neproblikava,
ale prozmenu procesor nestiha, protoze ten obrazek se pohybuje nad dvema
dalsima JPG obrazkama (ty jsou v klidu) a cele je to jeste horsi nez
predtim. Preci jen to bude chtit DirectX. Stahnul jsem si komponety DelphiX,
ale nevim, jak s tim zachazet - poradi mi nekdo jak posunout obrazek pomoci
tech komponent?

From: Roman LISZKA <liszak(zv)usa.net>
Subject: Re: Internet aplikace

> rychlost: nativni podpora pristupu do Interbase z PHP a moznosti primeho

v manuale PHP sice su spomenute funkcie ako ib_connect ale nie su tam
popisane. Kde zohnat popis ?

MAPISendMail

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 21.10.1999 20:29:08

Ahoj,

hledam pomoc s problemem pri pouziti MAPI.

Zkusil jsem Win95Logo aplikaci v D4 na Win95 OSR2.
Po vyberu menu 'Send' se zobrazi okno 'Nova zprava' z OutlookExpress 5,
ale _nereaguje_ na mys. Nelze prepnout fokus z 'Komu' na telo zpravy apod.
Zpravu lze ovsem odeslat, napr. Alt+S.

Na WinNT4,SP4 a OE4.72 se problem neobjevil.
Diky za radu.

S pozdravem
Miloslav Skacel
skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

Real prevest na integer

[*] Vladimir Ponechal <vladimirp(zv)seznam(tec)cz> - 21.10.1999 22:32:30

Vazeni mam jednu primitivni otazku, jak prevedu real cislo na integer? Ale tak, aby se mi to nezaokruhlovalo. To znamena, ze pokud bude 19.9999, aby porad bylo v integeru 19. Mam D3.
Diky
Vlada

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Real prevest na integer

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h��& - 21.10.1999 23:45:26

funkce trunc(x:real):integer

orizne desetinne mista, neokrouhli

JK

Real prevest na integer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.10.1999 23:49:00

Vladimir Ponechal wrote:

> Vazeni mam jednu primitivni otazku, jak prevedu real cislo na integer? Ale tak, aby se mi to nezaokruhlovalo. To znamena, ze pokud bude 19.9999, aby porad bylo v integeru 19. Mam D3.

> [...]

Pouzij funkci Trunc:

E: Extended;
I: Integer;
begin
E := 19.999;
I := Trunc(E);
ShowMessageFmt('%d', [I]);

Lookupfield v detail ADO table

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h��& - 21.10.1999 23:51:09

Funguje nekomu z Vas Lookupfield v ADO table, ktera je detail tabulkou jine
ADOTable??

pokud to udelam, pak obdrzim Catastrophical failure, coz mne nici....

kdyz odstranim lookupy, funguje to krasne, rychle a bezchybne..

potrebuji Master radu Detailne resici tento problem

diky

Jirka Kral

zn. dalsi zabity vikend, kurnixopa

prava nad databazi

[*] Roman Sladek <slado(zv)datapac.sk> - 22.10.1999 07:13:28

Ja pouzivam Sybase SQL Anywhere 5.5 a tam nie je problem nastavit prava
na kazdu tabulku inak bez ohladu na previazanie tabuliek. Ak chce potom
uzivatel urobit napr.

select * from table_1 key join table_2

a ma prava len na table_1 a nie na table_2 tak to normalne vrati SQL
error, ktory sa da bez problemov osetrit.
Takisto ked mam view a nejaku stored proceduru, ktora s nim pracuje, tak
mozem view dropnut a vyrtvorit ho znova, pripadne ho ALERTnut bez toho
aby som musel DROPovat alebo ALERTovat proceduru.

=> Nie je databaza ako databaza.

---
bye
Roman Sl�dek

> Mozna to nektere serverymaji vyreseno lepe. Docela by me to zajimalo.
> U Interbaze je problem prav z vyse popsanych duvodu trochu nesikovny.
> Jaro

Re[2]: Internet aplikace

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 22.10.1999 08:15:04

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Petr Zahradnik [mailto:clexpert(zv)clexpert(tec)cz]
> Odesl�no: 19. listopadu 1999 22:25
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Re[2]: Internet aplikace

> pri pozadavku

> Ja sice na Developer Days 1999 nebyl, ale ty evidentne vubec
> nevis, o co vlastne jde... Takze nechapu, cemu ses nasmal.

Omlouvam se, na tech DevDays to bylo neco jineho.
Reagoval jsem unahlene na zaklade podobnosti popisu produktu.

Jinak k tematu:
- Nekdo neduveruje zakaznikovi, chce pred nim ochranit produkt
na zakaznikove serveru. Proc? Kdyz si to zakaznik podrbe,
je to jeho chyba. Naopak zdrojovy kod by mel dostat (nemluvim
o licencovanem SW, ale o SW vyvijenem na zakazku). Uz proto,
aby nebyl existencne zavisly na dodavateli.
- Problemy s dokazovanim, kdo zpusobil chyby v provozovanem SW
nebudou, pokud bude k dispozici originalni tvar napr. vypaleny
na CD.
- Resenim bezpecnostni diry muze zasifrovani zdrojaku byt,
ale melo by byt pouze docasne. Vyrobce SW s takto zavaznou chybou
by mel vydat opravu, pripada mi nebezpecne pri zaplatovani
diry jednoho produktu spolehat na jiny.

Jura

PACK na DBF

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 22.10.1999 08:17:12

Ako je moyne fiyzicky odstanit vymazane vety z dbf. (pack)
Potrebujem priklad.

TUNGLI J�nos
EMail: jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
My Home Page: http://free.netlap.hu/4321/
or: http://freeweb.coco(tec)cz/tungli/

PixelsPerInch

[*] Martin Pala <pala(zv)tuke.sk> - 22.10.1999 08:30:39

caute

minuly tyzden som sem pisal s problemom co sa tykal nekonecnej tlace,
pretoze mi neprisla ziadna odpoved tak to skusam znovu, potreboval by
som zistit co je to PixelsPerInch a aku to ma suvislost s tymto typom
tlace, popripade ako a kde to nastavit ( ten prikaz som nasiel v
archive Delphi konferencie a blizsie tam ku nemu ni nebolo, takze neviem
co s tym dalej )

vdaka za rady

OT: Automaticky posilany mejl z aplikace

[*] Ren� Otisk - 22.10.1999 09:10:34

Hi,
Onehdy tady probehla diskuse na tema, zda je zakonne a moralni, aby z aplikace, bez vedomi uzivatele (zakaznika), se automaticky posilal mejl. RealNetwork to mel v nejakem tom svojem programku, a ma z toho nejake polizanice ve Statech. Dokonce jim to posilalo i jake CD si uzivatel pousti...
Sroub

Dir tree komponenta

[*] Fryz, Zdenek <fryz(zv)dcb(tec)cz> - 22.10.1999 09:42:28

Ahoj

nevi nekdo o komponente (pro D3), ktera by
zobrazovala disky a adresare stejne jako
leve okno Pruzkumnika Windows ?
Mam Tdirtree komponentu v. 1.15 z unora 98,
ale ta nezobrazuje "Okolni pocitace".

Diky za kazdou radu.

Zdenek Fryz

Tato komunikace je urcena vyhradne pro adresata a je duverna.
This communication is intended solely for the addressee and is confidential.

try finally a Exit

[*] OLEJNIK Andrej <olej(zv)nt2.asset.sk> - 22.10.1999 09:52:52

Urobi sa vzdy !
vypni si Optimalizaciu
na Exit si daj breakpoint
tam ti to zastavi stlac F7
samozrejme, ze by malo fungovat aj F8 - to je chyba

na overenie, ze to tam skace, si daj do finally Beep

olej

Print form

[*] Bednar��k Dalibor - 22.10.1999 10:21:06

Ahoj

Mam MDI form, na kterem mam dve okna...
Jak mam vytisknout formular i s tema dvema oknama,
Kdyz dam MainForm.Print, tak se me vytiskne jen ten hlavni formular

Za jakoukoliv radu predem dik....

PACK na DBF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.10.1999 10:24:39

Zkus tenhle kod

procedure PackTable(myTable: TTable);

var Buffer: array[0..79] of char;
begin
StrPCopy(Buf
fer, myTable.TableName);
DBIPackTable(myTable.DBHandle
,myTable.Handle,Buffer,
szdBase,T
rue);

Od: TUNGLI Jan Ako je moyne fiyzicky odstanit vym
azane vety z dbf. (pack)
[...]

Smazani INI souboru

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 22.10.1999 10:28:56

Zdravim Delphisty,

v aplikaci pouzivam TINIFile.

Problem: nemohu soubor, vytvoreny timto objektem,
smazat ( a jej potrebuji smazat, jelikoz je to pozadovana
vlastnost)

Ne ze by se nedal ten soubor smazat, ale v okamziku,
kdy vytvorim novy soubor
(TINIFile.Create('mujnovy.soubor')), tak se mi ten stary,
smazany vytvori znovu.

Priklad (zjednodusene):

INI := TINIfile.Create('BleBle.fil');
INI.WriteString.....atd atd
INI.Free;

Delete('BleBle.fil'); // tady se opravdu vytvoreny soubor
BleBle.fil smaze.

INI := TINIFile.Create('BleBle2.fil'); // no a tady se mi
stary soubor BleBle.fil vytvori opet
INI.WriteString..........

Dival jsem se do zdrojaku a zjistil, ze cela manipulaci s
INI souborem je prevazne zalezitost Windowsu. Takze se
mi zda, ze toto je standardni chovani a ja si to budu
muset vyresit jinak.... :-(

Diky za rady a pripadne navrhy, jak co nejmene
zasahnout to kodu (tim myslim nahradu WriteInteger,
WriteString apod.)

Petr Motlicek

Internet aplikace

[*] Lubos <bruce(zv)pobox.sk> - 22.10.1999 10:53:49

> [...]
> neco na web, musite se potom zbytecne morit s vecmi kolem. A kdyz
> pripoctu puvodni pozadavek na provoz databaze na Linuxu predkladam tyto

Zasadny omyl.
Myslim ze nikto nema nic proti Linuxu, PHP ani perlu.
Ide o to, ze ty si tvrdil, ze sa web aplikacia NEDA urobit v DELPHI.
A to nie je pravda.
/LH
--
"We are Microsoft. Resistance is futile. Open your source code and prepare for
assimilation."

DbGrid +grafy+ ...

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 22.10.1999 10:59:10

Dobry den,

chcem sa spytat, ci niekto nema vytvorenu komponentu dbGrid pre Delphi5 s
moznostou:
1. Oznacovania poli
2. pridavania dalsieho pola ako sucet, priemer, prip. inych vzorcov z
oznacenych poli
3. Vytvorenia grafov z oznacenych poli
4. Prefarbovania (oznacovania) vybranych riadkov, prip. podla podmienky
5. Triedenia podla poli vcetne moznosti triedenia podla viacerych poli
(Priezvisko+Meno)
6. Suctovania Stlpcov
7. Vymazania stlpca
8. Zmrazenia prvych "n" stlpcov pri rolovani doprava
9. Vybratia len zvolenych stlpcov
10. Filtrovania

Prip staci aj nieco z toho, ostatne doprogramujem. Pred casom tu prebeiehali
podobne diskusie, co som pozeral vsak bolo bud pre D4 alebo nemalo source.

Dakujem

Robo

Menu

[*] Bednar��k Dalibor - 22.10.1999 11:04:20

Ahoj

Kdyz nastavim na formulari BorderStyle na bsDialog tak mi zmizne MENU v RunTime, ale pred spustenim ho normalne vidim...
Nevite nekdo co s tim........

Start transakcie

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 22.10.1999 11:07:48

Dobry den,

kedze som odchovany na X-Base aplikaciach a z dvoch kniziek som vycital to
iste a mudrejsi nie som, chcem sa spytat, ako sa pomocou SQL prikazu
nastartuje transakcia. Alebo sa ako som vycital startuje sama vzdy od
posledneho prikazu commit pre kazdeho uzivatela zvlast? - to sa mi moc
nezda.

try
AdoSQL1.SQL.Text:='START TRANSACION'; AdoSQL1.ExecSQL; // <-- co ma byt
tu ?
..
..
AdoSQL1.SQL.Text:='COMMIT'; AdoSQL1.ExecSQL;
except
AdoSQL1.SQL.Text:='ROLLBACK'; AdoSQL1.ExecSQL;
end;

prosim napiste mi niekto ako to ma spravne vyzerat, robim na MSSQL6.5.

Dakujem

Robo

Off topic - driver na brozuru

[*] Va�k�� Martin <MVackar(zv)cpoj(tec)cz> - 22.10.1999 11:28:45

Ahoj, nemate nekdo potuchu zda existuje driver, ktery by z dokumentu vytiskl
brozuru tak, aby se dala uz jenom ohnout a sesit ?
Dik.
Martin Vackar

Dir tree komponenta

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 22.10.1999 11:34:03

Ahoj,

tu komponentu nemam, ale jsem presvedcen, ze to musi jit nejak nastavit
v jejich vlastnostech. Delal jsem totiz tuhle neco podobneho v C++ a tam
se to nastavovalo. Protoze ta komponenta to tutove bere z API, mela by
tam byt prislusna property (tedy pokud je to korektne napsane).

**********************************
Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz]
programator v MSVC++, obcas Delphi
**********************************

[...]

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 22.10.1999 11:52:17

> Ja pouzivam Sybase SQL Anywhere 5.5 a tam nie je problem nastavit prava
> na kazdu tabulku inak bez ohladu na previazanie tabuliek. Ak chce potom
> uzivatel urobit napr.
>
> select * from table_1 key join table_2

Jenomze u Interbase je to mnohem prisnejsi. Staci, kdyz mam cizi klic do
jine tabulky a pokud nemam prava i na tu druhou tabulku, tak neotevru
ani tu prvni. Nemusim ani vytvaret slozeny Select a presto to vyzaduje
prislusna prava pro vsechny takove tabulky. O procedurach, ktere se
odkazuji do vice tabulek ani nemluve.

> [...]
> mozem view dropnut a vyrtvorit ho znova, pripadne ho ALERTnut bez toho
> aby som musel DROPovat alebo ALERTovat proceduru.

Opravdu je tam ALTER na VIEW?
Tak to Sybase-stum zavidim. Je to nekdy hrozna pakarna, kdyz se
kvuli drobne zmene musi zborit hromada procedur a trigru, jen proto, aby
bylo mozne udelat DROP VIEW .... a pak to tam zase cpat znova.
U Interbase se View udela snadno, ale spatne se udrzuje.

> => Nie je databaza ako databaza.

Jojo
Jaro

> ---
> bye
> Roman Sladek

Start transakcie

[*] Ing. Jaroslav �ke��k - 22.10.1999 12:01:42

> [...]
> nastartuje transakcia. Alebo sa ako som vycital startuje sama vzdy od
> posledneho prikazu commit pre kazdeho uzivatela zvlast? - to sa mi moc

Urcite ne od posledniho prikazu Commit, ale od prikazu StartTransaction.
Nezavislost uzivatelu (doufam, ze tim myslis jednotlive klienty) je
samozrejme dulezita.
Pokud nebyl proveden prikaz StartTransaction, tak se uplatnuje AutoCommit
pro
kazdy zaznam. Nevim vsak, zda pro ADO nejsou nejake odlisnosti v tomto
ohledu.

Konstrikce byva takovato:

Database.StartTransaction;
try
Databazove operace, ktere maji byt potvrzeny (uplatneny) soucasne
(Post, ApplyUpdates, ExecSQL, ExecProcedure a pod.)
Database.Commit;
except
Database.Rollback;
ShowMessage('Operace nebyly provedeny')
end;

Jaro

> [...]
> end;
>
> prosim napiste mi niekto ako to ma spravne vyzerat, robim na MSSQL6.5.

Off topic - driver na brozuru

[*] Viktor.Lostak(zv)chmi(tec)cz (Viktor Lostak) - 22.10.1999 12:21:45

FinePrint, www.singletrack.com, crack na http://astalavista.box.sk. Viktor
(www.psynet.net/howadoor)

Od: Ing. Jaroslav Skeo�k [mailto:jaro(zv)sinea(tec)cz]
Odesl�no: 22 november, 1999 11:52
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: Re: prava nad databazi

> [...]

bylo mozne udelat DROP VIEW .... a pak to tam zase cpat znova.
U Interbase se View udela snadno, ale spatne se udrzuje.

Menu

[*] Pavel �im��ek - 22.10.1999 12:52:55

No to je naprosto normalni. Zalezi jaky chces ten formular mit a podle toho si nastav BorderStyle. Ale uvidis to spravne az v RunTime.

Od: Bednar��k Dalibor <d.bednarcik(zv)vpfm(tec)cz>
Komu: forum <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. listopadu 1999 12:31
P�edm�t: Menu

[...]

[*] Ren� Otisk - 22.10.1999 13:00:24

Hi,
Nemam ted Delfouna pred sebou ale zkontroluj, jak mas nastavene BorderIcons?
Sroub
Kdyz nastavim na formulari BorderStyle na bsDialog tak mi zmizne MENU v RunTime, ale pred spustenim ho normalne vidim...
Nevite nekdo co s tim........

Start transakcie

[*] Ren� Otisk - 22.10.1999 13:02:38

Hi,
To by melo jit pomoci komponenty Database -StartTransaction, Commit,
Rollback
Sroub
> [...]
> end;
>
> prosim napiste mi niekto ako to ma spravne vyzerat, robim na MSSQL6.5.

Real prevest na integer

[*] Petrik <petrik(zv)geocities(tec)com> - 22.10.1999 13:16:52

Nazdarek,

VP> Vazeni mam jednu primitivni otazku, jak prevedu real cislo na integer? Ale tak, aby se mi to nezaokruhlovalo. To znamena, ze pokud bude 19.9999, aby porad bylo v integeru 19. Mam D3.
> [...]

integer := TRUNC(real);

Trunc od slova truncate neboli useknout.

Cus,
Petrik mailto:petrik(zv)geocities.com

Smazani INI souboru

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.10.1999 13:29:53

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz>> v aplikaci pouzivam TINIFile.

> [...]
> BleBle.fil smaze.
>
> INI := TINIFile.Create('BleBle2.fil'); // no a tady se mi

Zkus se podivat a pohrat si s property FileName

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

PACK na DBF

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 22.10.1999 13:33:04

Neviem ako vam ale mne tato procedura nic neurobi.
(DBASE)

Od: Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. november 1999 11:10
P�edm�t: Re: PACK na DBF

Od: TUNGLI Jan

[...]

DBGrid a nastaveni properties v TCustomGridu

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 22.10.1999 13:46:18

Mam Delphi 5 Prof.
Odvodil jsem si komponetu TCDBGrid od TDBGridu a potrebuju v kodu nove
komponenty nastavit vlastnost Options definovanou ve tride TCustomGrid.
Bohuzel at pouzivam jakykoliv syntaxe, porad se mi snazi vnutit Options ze
TCustomDBGrid.

Jde mi o to, aby se mi nezobrazovali v gridu cary, ale v titulcich jo. Vim,
ze se to da pres CustomDraw, ale jde mi o jednodussi reseni.

Michal HAMPL

Menu

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 22.10.1999 13:56:56

V knize od M. Cantu se o tom pise. Lze to obejit
pomoci API fci, ale vysledne menu stejne nakonec
nefunguje tak, jak ma, spatne se prekresluje
(nebo neco takoveho...)

Dej BorderStyle na bsSingle.
Dobra.

> [...]
> v RunTime,
> ale pred spustenim ho normalne vidim... Nevite nekdo co s tim........

Start transakcie

[*] Ji�� Kr�l jr. - 22.10.1999 14:09:26

musis zavolat

d.ADOConnection.BeginTrans;

a na konci zmen

d.ADOConnection.commit;
nebo
d.ADOConnection.rollback;

zaroven te prosim i ja o laskavost, zkus, velmi prosim,
jednoduchoucky test master/detail vazeb mezi ADO tabulkami
pricemz detail tabulka bude obsahovat lookup pole.
VELVELVELVELMI by mne zajimalo, jestli tohle blbne jen mi
(viz moje zprava v konfere ze vcerejska)

Jirka Kral
admin(zv)printo.com

Dir tree komponenta

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 22.10.1999 14:11:19

> nevi nekdo o komponente (pro D3), ktera by
> zobrazovala disky a adresare stejne jako
> leve okno Pruzkumnika Windows ?

Ahoj,

neco takoveho je v VG library. (asi na torry nebo delphi
super page). - Ale nezkousel jsem to. Jen videl demo...

Petr Motlicek

Start transakcie

[*] Zak Robert <nrsys(zv)psn.sk> - 22.10.1999 14:13:51

> [...]
Pokud nebyl proveden prikaz
>StartTransaction, tak se uplatnuje AutoCommit pro kazdy zaznam. Nevim vsak,

Cez metodu komponenty to ide tak ako si napisal, cez ADO je to BeginTrans,
ale da sa to nejak napisat aj pomocou SQL prikazu? - ak ano, aky je ten SQL
retazec?

napr.
AdoSQL1.SQL.Text:='BEGINTRANS'; AdoSQL1.ExecSQL;

A ak to poslem pomocou SQL retazca, nebude sa potom mi posielat AutoCommit
po kazdom inserte?
Robo

Dynamicke vytvareni formularu ?

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 22.10.1999 15:19:39

Jenom pro upresneni, v tom Vasem kodu, co kdyz se Form2 vubec
nevytvori ? Co se potom bude v sekci finally vlastne rusit ? :-)

Nemel by kod vypadat spise takto :
Form2:=TForm2.Create(self)
try
Form2.ShowModal
finally
Form2.Release
end;
?

Dobra.

> [...]
> udalosti
> OnShow. Neni-li to mozne, musis je udelat az po volani Form.Create, v

Smazani INI souboru

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 22.10.1999 16:22:49

> Zkus se podivat a pohrat si s property FileName

Ahoj,

Zapomne jsem dodat, ze delam (stale jeste) pod Delphi
3....

takze nevim, co delat FileName vlastnosti, kdyz je read-
only ?

s diky Petr Motlicek

Start transakcie

[*] Honza Jochman <Jan.Jochman(zv)ais(tec)cz> - 22.10.1999 16:29:39

Nevim jak v MSSQL6.5, ale v INFORMIXu je to :
BEGIN WORK
COMMIT WORK
ROLLBACK WORK

> [...]
> AdoSQL1.SQL.Text:='BEGINTRANS'; AdoSQL1.ExecSQL;
>
> A ak to poslem pomocou SQL retazca, nebude sa potom mi posielat AutoCommit

Antwort: Re: PACK na DBF

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 22.10.1999 17:06:46

Ahoj,

tu tabulku musis mit otevrenou jako EXCLUSIV.

Prosim, to nikdo z teto konference nikdy nesnimal

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)atlas(tec)cz> - 22.10.1999 17:16:17

"Ing. Radim Bro�ek" wrote:

> [...]
>
> Diky.
> Uvitam jakoukoliv radu ci odkaz na ukazkove soubory.

Zkousel jsem VoiceWin na http://www.VoiceTronics(tec)cz a zdalo se
mi,
ze i castecny uspech s ucenim na jednoho uzivatele je pouzitelny,
tak jsem se do toho pustil a udelal prave jen nahravani,
prehravani,
a zobrazovani zvuku (a nekolika parametru tj. energie a pruchody
nulou):

http://www.volny(tec)cz/pksoft/download/Sound-Src.zip
http://www.volny(tec)cz/pksoft/download/Sound-Exe.zip

Petr Kundrata

BTW: Myslim, ze rychly vyvoj hardwaru dnes umoznuje pouzit i to,
co by pred par lety nebylo k pouziti :-)

Smazani INI souboru

[*] Petr Fejfar <callnet(zv)telecom(tec)cz> - 22.10.1999 17:56:01

<Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz> wrote:> Ne ze by se nedal ten soubor smazat, ale v okamziku, kdy vytvorim novy soubor
> (TINIFile.Create('mujnovy.soubor')), tak se mi ten stary, smazany vytvori znovu.

To je tim, ze Gates ma na operacich s INI filem dost dobrou cache. Musis ji flushnout.

Mas-li D4 a vyssi, tak pred delete zavolej primo metodu tINIFile.UpdateFile, jinak volej API funkci
WriteProfileString(nil,nil,nil);

bye pf, Petr.Fejfar(zv)callnet(tec)cz

DLL + TBitmap + Assign = Exception ?

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 22.10.1999 18:12:14

[P��loha v souboru: jpg.dpr]
[P��loha v souboru: Unit1.pas]
Zdravim :)

Problem s metodou Assign v objekte TBitmap, kde assignovany Btimap je z
DLLka.
Teda:
v attachmente je Jpg.Dpr ako DLLko a Unit1.Pas ako formular, v
ktorom sa nachadza inkriminovany kod:

begin
B:=DllImportImage('d:\a.jpg'); <<<--- procedura z DLLka
if B=nil then exit;
A:=TBitmap.Create;
a.assign(b); <<<--- tak TUTO to padne
b.free;
a.free;
end;

Pricom sa hodi exception : Can not assign TBitmap to TBitmap (nie je
citovane presne...).
Ze to zneje sqele? :)

Dakujem za vase rady, napady, zachranne kolesa...
Ondrej
------
Ondrej Jaura
Datalock a.s.
jaura(zv)datalock.sk
------ :)

RXLib, MDI

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 22.10.1999 18:14:24

Zdravim :)

Mam MDI aplikaciu v D4, kt. pouziva RXLib 2.60.
Problem: pri vytvarani okna (vytvaram ich az za behu aplikacie) dochadza
na v nasledujucich ukazkach kodu k exception Access Violation. Prekvapuje ma
to, ze je to priamo v RXLib... Vytvarane okno sa nakoniec vytvori a vsetko
bezi, ale povazujem to za "chore"...

Stretli ste s takymto problemom?

(ak sa vytvorenie okna vola po stlaceni RxSpeedButton -u)
{rxctrls.pas}
procedure TRxSpeedButton.MouseUp(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
begin
inherited MouseUp(Button, Shift, X, Y);
DoMouseUp(Button, Shift, X, Y);
if FRepeatTimer <> nil then FRepeatTimer.Enabled := False; // !!! TU
end;

(ak sa vytvorenie okna vola z Menu)
{rxhook.pas}
procedure TControlHook.HookWndProc(var AMsg: TMessage);
var
Handled: Boolean;
begin
Handled := False;
if Assigned(FControl) then begin
if (AMsg.Msg <> WM_QUIT) then NotifyHooks(hoBeforeMsg, AMsg, Handled);
with AMsg do begin
if (not Handled) or (Msg = WM_DESTROY) then
try
if Assigned(FPrevWndProc) then
Result := CallWindowProc(FPrevWndProc, FControl.Handle, Msg, //
!!! TU
WParam, LParam)
else...

Dakujem za kazde zachranne koleso... :)))

Ondrej
------
Ondrej Jaura
Datalock a.s.
jaura(zv)datalock.sk
------ :)

Smazani INI souboru

[*] Ing. Jaroslav Ske��k - 22.10.1999 20:06:01

> Problem: nemohu soubor, vytvoreny timto objektem,
> smazat ( a jej potrebuji smazat, jelikoz je to pozadovana
> vlastnost)

DeleteFile('Soubor.ini');

Jaro

Re[2]: Start transakcie

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 22.10.1999 20:34:38

Ahoj,

> Cez metodu komponenty to ide tak ako si napisal, cez ADO je to BeginTrans,
> ale da sa to nejak napisat aj pomocou SQL prikazu? - ak ano, aky je ten SQL
> retazec?
BEGIN WORK

u IB

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

Menu zo suboru

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 22.10.1999 20:36:12

Ahoj,

> [...]

> Dalej neviem priradit funkciu do eventu OnClick.

> Pomohlo by my aj komponenta, ktora to vie.

Tohle by ti melo pomoci:

procedure TForm1.Osetri(Sender: TObject);
begin
with Sender as TMenuItem do
begin
if caption = 'Pod-polozka 1' then ShowMessage('polozka 1');

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
var
mm : Tmainmenu;
mi,si : TMenuItem;
begin
mm := TmainMenu.Create(self);
mi := TMenuItem.Create(self);
mi.caption := 'Polozka 1';
mm.Items.Add(mi);
si := TMenuItem.Create(self);
si.caption := 'Pod-polozka 1';
si.OnClick := Osetri;
mm.Items[0].Add(si);

Roman Fiser,
NG Soft

strom v tabulke

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 22.10.1999 22:34:08

ahoj,

uz som to asi pred pol rokom skusal, ale nepodarilo sa to dotiahnut do konca ...

Problemom je zobrazenie stromovych dat. Na vstupe je tabulka so strukturou ID, PARENTID, NEJAKEDATA kde parent ID je inicializovane hodnotou ID svojho rodica.

Z takejto tabulky by som potrboval dostat nieco v style "vytvor uzol a, vytvor poduzol b, vytvor uzol c, vrat sa o uroven spat, vytvor uzol d, vytvor poduzol E" co by reprezentovalo. Niekto mi niekedy prezradil, ze to ide takto zoradit s pouzitim docasnych tabuliek. Ma niekto enjaky napad?

-A
|-B
|-C
-D

d.

rw

Izolace transakci

[*] rsoucekk(zv)email(tec)cz - 22.10.1999 22:47:28

Ahoj,

muzete mi nekdo poradit s problemem izolaci transakci na MS SQL?
Pristupuji na nej z Delphi 3, prostrednictvim ODBC. Mam zapnute commited
read. Jestlize dva soucasne pracujici uzivatele (v transakci) provadeji
insert a predtim mazali nejake vety (kazdy jine, to je zarucene) tak se
jejich operace navzajem blokuji. Mam za to, ze by to melo jit osetrit
napr. nastavenim jine urovne izolace transakce. Muzete mi nekdo poradit?

Predem dik

--- CREATED BY ATC O..R..G..A..N..I..Z..E..R
--- http://email(tec)cz <--- Get Your Free Email

prava nad databazi

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 22.10.1999 23:14:47

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Jaroslav Ske��k dne 22 Nov 99,:

> [...]
> bylo mozne udelat DROP VIEW .... a pak to tam zase cpat znova.
> U Interbase se View udela snadno, ale spatne se udrzuje.

Sybase SQL Servery jsou vubec docela zajimave, protoze maji
mnoho veci, o kterych se nekterym SQL Serveru ani nezda.
Ja jsem si svuj Sybase Adaptive Server 6.0 Anywhere docela
dost oblibil. Ted se snazim neco malo delat pod MSDE, ale
jeste jsem nevysel z uzasu, co vsechno MS SQL Server 7 nema.
Ze ma jen jeden druh triggeru, to jsem vedel jiz drive
(proc proboha ma zrovna ten after a ne before, ktery je
snad vyuzivan mnohem casteji?). Ale ze nema cascade delete,
to jsem tedy cucel. Kdyby aspon, kdyz uz nema cascade delete,
mel aspon ten before trigger... ale bez tohoto obojiho se
to fakt dela dost blbe. A o tom, jak se tam divne nastavuji
prava, o tom ani nemluve. Ze se nastavuje admin pravo na cely
server, to je tragedi. Sybase to ma na databazi, ktera je
tak samostatne chranena.

To All: Mozna jsem jeste vsechno na MSDE/MSSQL7, tak me opravte,
ani nevite, jak bych byl rad, kdyby to umelo aspon pulku toho,
co umi Sybase...

[...]

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 22.10.1999 23:54:57

Ahoj,
chtel jsem se na to podivat, ale nejde mi to rozbalit. Ze by uz zase
nova verze zipu?
Vaclav Sazima

Petr Kundrata wrote:
> [...]
> prehravani,
> a zobrazovani zvuku (a nekolika parametru tj. energie a pruchody

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 00:41:30

> [...]
> kdy vytvorim novy soubor
> (TINIFile.Create('mujnovy.soubor')), tak se mi ten stary,

Ahoj,

Zkus pred uzavrenim INI souboru zavolat TIniFile.UpdateFile :

Ini: TIniFile;
begin
Ini := TIniFile.Create('X:\MyIni.ini');
Ini.WriteString('Section', 'Value', '123');
Ini.UpdateFile;
Ini.Free;

DeleteFile('X:\MyIni.ini');

Ini := TIniFile.Create('X:\MyIni2.ini');
Ini.WriteString('Section', 'Value', '123');
Ini.UpdateFile;
Ini.Free;
end;

Pokud nemas v D3 tuto metodu, tak je implementovana pomoci volani

WritePrivateProfileString(nil, nil, nil, PChar(FFileName));

PACK na DBF

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 00:41:37

> TUNGLI Jan wrote:
>
> Ako je moyne fiyzicky odstanit vymazane vety z dbf. (pack)
> Potrebujem priklad.

Ahoj,

Priklad najdes v BDE API helpu u funkce DbiPackTable.

PixelsPerInch

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 00:41:42

> [...]
> som zistit co je to PixelsPerInch a aku to ma suvislost s tymto typom
> tlace, popripade ako a kde to nastavit ( ten prikaz som nasiel v

Priklad mas tady:

http://www.borland.com/devsupport/delphi/ti/TI1547D.html

strom v tabulke

[*] TUNGLI Jan <tungli(zv)pvt.sk> - 23.10.1999 01:34:54

Robil som nieco podobne ale s Interbase databazou.
Program praceuje s treeView a umoznuje interaktivene (Drag&Drop) move, copy, delete, cerat uzly ...

Ak chces poslem ti zdrojak s databazou ale to bude asi kolem 0.5 MB

Od: No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 22. november 1999 22:56
P�edm�t: strom v tabulke

[...]

DBTreeView

[*] Roland Tam��������������ۤw�$ - 23.10.1999 01:52:54

Zdravim

Prosim Vas , nemate niekto freeware komponentu DBTreeview pre C++Builder 4 .. strasne , strasne moc ho potrebujem do diplomovky .. mam VG lib ale pod builderom sa neda prekompilovat .. prosim pomozte dakto ak viete

Roland Tamas tamas(zv)intrak.tuke.sk

PACK na DBF

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.10.1999 06:30:06

Tabulka musi byt otevrena exclusivne.
Tady je priklad vy
tazeny primo z BDE API helpu (\Program files\Borland shar
ed\bde\BDE32.HLP)

Check(DbiPackTable(Table.DBHandle, T
able.Handle, nil, szDBASE, True));=================
==============
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)i
ol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni syste
m pro napojare
===============================
-----
P�vodn� zpr�va -----
Od: TUNGLI Jan Neviem ak
[...]

[*] Radek Lev� - 23.10.1999 07:05:49

Hi,
podle meho, na to aby jsi vytvoril pozadovane funkce by museli jit data
strukturovane za sebou. Na obecna data si
budes muset dynamicky vytvaret nekolik dilcich stromu, podle toho, jak budes
postupne nacita data, ty mit prozatimne
evidovane v nejakem dynamickem seznamu jejich hlavicek a postupne, je
propojovat, kdykoliv najdes pro nejake
PARENID odpovidajici ID. Ve vysledku by te mel zbejt jedinej strom (Teda
pokud budou vstupni data konzistentni)

Radek from ALPtech

[...]

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 23.10.1999 07:12:57

Ahoj,

i kdyz existuji ruzne komponenty (zkousel jsem tri) na
tento problem, tak vetsinou skoncim u svych procedur.

Tak snad ti da alespon inspiraci. Snad to ani nepotrebuje
komentar......

// returns maxlevel
function BuildTree(DataSet : TDataSet;TreeView :
TTreeView;ParentField,KeyField,TextFields,Delimiter :
string) : longint;
var
Node,ParentNode : TTreeNode;
TmpTab : TMemTable; // to to je data set v pameti
lastvalue : Variant;
FO : TFilteringObject;
ID : longint;
value : longint;
b : string;
x : integer;

function GetText : string;
var
f :string;
c,x : integer;
begin
c := 0;
x := 1;
Result := '';
repeat
f := DB.ExtractFieldName(TextFields,x);
if f <> '' then begin
inc(c);
Result :=
Result+TmpTab.FieldByName(f).AsString+Delimiter;
end;
until f = '';
if C > 0 then Delete(Result,length(Result)-
length(Delimiter)+1,length(Delimiter));

Result := -1;
if (ParentField = KeyField) then exit;
Remove(ParentField,TextFields);
Remove(KeyField,TextFields);

treeview.Items.Clear;

TmpTab := TMemTable.Create(nil);
FO := TFilteringObject.Create;
try
AddDefs(ParentField,DataSet,TmpTab);
AddDefs(KeyField,DataSet,TmpTab);
AddDefs(TextFields,DataSet,TmpTab);

TmpTab.CreateTable;
TmpTab.Open;

with TmpTab,TreeView do
try
DataSet.DisableControls;
b := DataSet.Bookmark;
DataSet.First;
while not DataSet.eof do begin
Append;
for x:=0 to FieldCount-1 do begin
Fields[x].Value :=
DataSet.FieldByName(Fields[x].FieldName).Value;
end;
Post;
DataSet.Next;
end;

OnfilterRecord := FO.FilterRecord;
Fo.FilteredField := ParentField; // building first level
Node := nil;
FO.Value := null;
Filtered := True;
First;
if not eof then Result := 0;
while not eof do begin
value := FieldByName(Keyfield).AsInteger;
System.Move(value,ID,SizeOf(ID));

TreeView.Items.AddChildObject(Node,GetText,pointer(id));
Next;
end;

// building next levels
Node := TreeView.Items.GetFirstNode;
while Assigned(Node) do begin
FO.Value := longint(Node.Data);
Resync([]);
First;
[...]

Node := Node.GetNext;
if Assigned(Node) and (Result < Node.Level) then
Result := Node.Level;

DataSet.Bookmark := b;
DataSet.Enablecontrols;
TmpTab.Free;
FO.Free;

procedure TFilteringObject.FilterRecord(DataSet:
TDataSet; var Accept: Boolean);
begin
Accept := varIsEmpty(Value);
if not Accept then Accept :=
DataSet.FieldByName(FilteredField).Value = Value;
end;

procedure Remove(What : string;var From : string);
var
P : integer;
begin
repeat
P := Pos(What,From);
if P <> 0 then Delete(From,p,length(What));
until P = 0;
end;

procedure AddDefs(Fields :
string;WhereDataSet,ToDataSet : TDataSet);
var
f : string;
x : integer;
begin
x := 1;
repeat
f := DB.ExtractFieldName(Fields,x);
if f <> '' then begin

CliCommon.AddFieldDefsFrom(WhereDataSet,ToDataSet,
f,-1,-1,-1,-1);
end;
until f = '';
end;

procedure AddFieldDefsFrom(FromDataSet,ToDataSet :
TDataSet;const FieldName : string;const FieldIndex :
integer;const DefSize,DefDataSize,DefRequired : short);
var
FromField : TField;
Required : boolean;
DataType : TFieldType;
Size : integer;
begin
if FieldIndex < 0 then FromField :=
FromDataSet.FieldByName(FieldName) else FromField
:= FromDataSet.Fields[FieldIndex];
if DefDataSize < 0 then DataType :=
FromField.DataType else DataType :=
TFieldType(DefDataSize);
if DefRequired < 0 then Required := FromField.Required
else Required := LongBool(DefRequired);
if DefSize < 0 then Size := FromField.Size else Size :=
DefSize;

ToDataSet.FieldDefs.Add(FromField.FieldName,DataType
,Size,Required);
end;

Petr Motlicek

Dynamicke vytvareni formularu ?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 23.10.1999 07:22:08

Ahoj,
mozna by mel byt jeste doplnen

Var OK:Boolean;
Begin
Try
Form2:=TForm2.Create(self)
try
OK:=Form2.ShowModal=mrOK; // overeni potvrzeni na formu k mistnimu
pouziti
//nebo k vyvolani akce na miste
If Form2.ShowModal=mrOK Then UdelejNeco;
//nebo k vzdalenemu vyuziti, kdyz je to obaleno funkci
Result:=Form2.ShowModal=mrOK;
finally
Form2.Release
end;
Except
// nejaka chyba pri Create osetrena zde
End;
End;

Takhle vytvarim formy napr. v DLL nebo v procedurach, aby mi chyba neutekla.
Navic je tato konstrukce doporucena, zrejme z duvodu robusnosti app.
> Od: Mal� Dobromil [SMTP:dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz]
> Odesl�no: 22. listopadu 1999 15:20
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: RE: Dynamicke vytvareni formularu ?
>
> Jenom pro upresneni, v tom Vasem kodu, co kdyz se Form2 vubec
> nevytvori ? Co se potom bude v sekci finally vlastne rusit ? :-)

> [...]

Izolace transakci

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1999 07:27:40

Ahoj,

****male povidani o izolacich transakci je na

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/IzolaceTransakci.shtml

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

DBGrid a nastaveni properties v TCustomGridu

[*] Zbysek Hlinka <zhlinka(zv)login(tec)cz> - 23.10.1999 07:35:46

Michal HAMPL wrote:

> [...]
> komponenty nastavit vlastnost Options definovanou ve tride
> TCustomGrid. Bohuzel at pouzivam jakykoliv syntaxe, porad se mi snazi

Zcela jiste to bude tim, ze DBGrid prekryva Options vlastni
vlastnosti.