Bitmapa a DBImage

[*] Vokounek <vokoun(zv)datis.cdrail(tec)cz> - 23.10.1999 08:12:18

Zdravim
Prosim, jaky typ obrazku (bmp) mohu vlozit do mdb souboru (jako BLOB), abych
mohl k zobrazovani pouzit komponentu DBImage ?? Ted tam vkladam Windows Bitmap (16color) a pri nacitani mi to hlasi 'Bitmap image is not valid' !! Kde delam chybu ??
Dekuji za radu !!
By

strom v tabulke

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 23.10.1999 08:30:13

--Original Message Text---
From: No Comment Group, s.r.o. / Sales Department
Date: Mon, 22 Nov 1999 22:34:08 +0100

ahoj,

uz som to asi pred pol rokom skusal, ale nepodarilo sa to dotiahnut do konca ...

Problemom je zobrazenie stromovych dat. Na vstupe je tabulka so strukturou ID, PARENTID,
NEJAKEDATA kde parent ID je inicializovane hodnotou ID svojho rodica.

Z takejto tabulky by som potrboval dostat nieco v style "vytvor uzol a, vytvor poduzol b, vytvor uzol c,
vrat sa o uroven spat, vytvor uzol d, vytvor poduzol E" co by reprezentovalo. Niekto mi niekedy
prezradil, ze to ide takto zoradit s pouzitim docasnych tabuliek. Ma niekto enjaky napad?

-A
|-B
|-C
-D

pokud budes chtit vyzkouset neco noveho, doporucuji postrelacni databaze, ty ukladaji data primo v
takovych stromech, a jestli bys k tomu chtel i objekty podivej se na http://cache.intersys.com

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

ARJ komponenta (pakovani ARJ)

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)aitix(tec)cz> - 23.10.1999 08:42:35

Ahoj,
pred case tady probehla diskuze na tema rozpakovani ARJ (www.ziptv.com), ja
bych ale potreboval vytvaret ARJ archivy.
Existuje nejaka komponenta, abych nemusel volat ARJ externe?
Pro Delphi 4 a nemusi byt free.

prava nad databazi

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 23.10.1999 08:29:56 -0000

U interbase lze nastavit prava reference to public, a pak je vice mene po strarostech (stimto).
Co je vetsi problem, tak sprava uzivatelu jako takovych (ja to resim pridelenim prav na ISC4.gdb
a soustavou trigru).
Pokud pouzivate IB 4 pro linux, tak je tam jedna chybicka (teda jedna hruba chyba, ktera degraduje
pouzivani procedur) a to, ze na proceduru nelze pridelit prava Execute ostatnim lidem
( LX4.0G na Debianem).

Slavek

> Ja pouzivam Sybase SQL Anywhere 5.5 a tam nie je problem nastavit prava
> na kazdu tabulku inak bez ohladu na previazanie tabuliek. Ak chce potom
> uzivatel urobit napr.
>
> select * from table_1 key join table_2

Jenomze u Interbase je to mnohem prisnejsi. Staci, kdyz mam cizi klic do
jine tabulky a pokud nemam prava i na tu druhou tabulku, tak neotevru
ani tu prvni. Nemusim ani vytvaret slozeny Select a presto to vyzaduje
prislusna prava pro vsechny takove tabulky. O procedurach, ktere se
odkazuji do vice tabulek ani nemluve.

Zprava po siti

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.10.1999 09:44:21

Mozna by to slo nejak tak, ze napises nejaky program1,
ktery spustis na kazdem PC, a druhy program2, ktery
bude s tim prvnim komunikovat. Ty potom posles po siti
prikaz pomoci programu2 tomu programu1 co ma kam poslat
a program1 to potom uz te aplikaci posle. To, jak budou
mezi sebou komunikovat pomoci NetBEUI nevim, ale pomoci
TCP IP by to slo.
<OT>
Pisu na toto tema podobny program - Remote Command, ktery
umozni spoustet na vzdalenem cilovem pocitaci mnou zadavane
prikazy.
</OT>

> Aha, tak to sa obavam, ze ak dana aplikacia nema implementovane
> aby cakala na nejakom porte prikazy so siete, tak sa to nebude dat
> urobit.
> Este skus pozriet ako to robi back orrifice - zdrojaky su dostupne na
> inete.

Smazani INI souboru

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.10.1999 10:04:30

Mam za to, ye se to nejak buffer-uje, bohuzel nevim,
jak tomu v D3 zabranit :-(

> v aplikaci pouzivam TINIFile.
>
> Problem: nemohu soubor, vytvoreny timto objektem,
> smazat ( a jej potrebuji smazat, jelikoz je to pozadovana
> vlastnost)
>
> Ne ze by se nedal ten soubor smazat, ale v okamziku,
> kdy vytvorim novy soubor
> (TINIFile.Create('mujnovy.soubor')), tak se mi ten stary,
> smazany vytvori znovu.

strom v tabulke

[*] pietro <pietro(zv)proces.sk> - 23.10.1999 10:18:24

> [...]
> reprezentovalo. Niekto mi niekedy
> prezradil, ze to ide takto zoradit s pouzitim docasnych tabuliek. Ma niekto

Ak mas ORACLE, tam sa da vytvorit stromova strruktura pomocou CONNECT BY
Cau.
Peter.

Izolace transakci

[*] Radek Pospisil <radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 23.10.1999 10:44:16

Preji hezky den,

Obavam se, ze jina isolation level nepomuze. Pokud dve transakce mazou data
z jedne tabulky, tak ta, ktera provede prvni delete, zablokuje tu druhou az
do sveho commitu.
Transaction isolation level souvisi zejmena se ctenim, tj. kdy vidi
transakce zmeny provadene jinou transakci. Ve vasem pripade i pri nastaveni
na READ UNCOMMITTED, coz je nejvolnejsi co SQL Server umi, dojde k
blokovani, protoze obe transakce chteji zapisovat (mazat).

R.Pospisil

SQL-Update s COUNTem

D3, W95, Paradox
Potreboval bych prosim poradit s nasledujicim problemem:
Potreboval bych pomerne rozdelit libovolne cislo do vice zaznamu s nejakym klicem

UPDATE Table1 SET Field1 A =
(SELECT DISTINCT 1000000 / Count(Field1) FROM Table1 B
WHERE B.Field2 = A.Field2)
WHERE Field2 = 'xxx'

Hazi mi to chybu Type mismatch in expression. Ten Count tam zlobi, to vim, ale vypocitat nejdriv ten COUNT, ulozit ho do promenne a pak dat teprva UPDATE neni to prave orechove.
Nevite nekdo jak na to?

Sroub

Meno - pocet radku

[*] Josef Dodek <dodek(zv)cbmi.cvut(tec)cz> - 23.10.1999 11:00:41

zdravim,
muze mi nekdo prosim poradit jak prinutit Memo aby pracovalo s hodne radky ?
nevim proc ale nepodarilo se mi tam dostat vic nez asi 4460 radku (proc
takovy divny cislo nevim).

potrebovam bych asi tak 15000 - 20000 radku.

vzdyt Memo ma property : Lines: TStrings a TStrings 20000 radku v pohode
zvladnou.

tak co s tim nebo jak to obejit?

predem diky za kazdou radu

pepa

Kopirovani vice radku pomoci SQL

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h��& - 23.10.1999 11:46:12

Mile kolege,

chtel bych se Vas optat, zda nekdo vite IF a jak lze kopirovat
vice vybranych zaznamu z T1 do T2 pomoci SQL, ulozene procedury nebo
jakkoli.

zatim to delam iteraci query1 a INSERTem v query2 a neni to nijak zvlast
rychle...ze jo.

Jirka Kral
admin(zv)printo.com

SQL-Update s COUNTem

[*] Jezek Petr, Ing. <PETR(zv)sevis.sk> - 23.10.1999 11:56:49

A co takhle

UPDATE Table1 SET Field1 A = 1000000 /
(SELECT DISTINCT Count(Field1) FROM Table1 B
WHERE B.Field2 = A.Field2)
WHERE Field2 = 'xxx'

ted jsi nejsem 100% jist , jestli nema byt count(*) nebo count(). ale to asi
zavisi na serveru, ktery pouzivas.

Ale nevim jestli jsem to nepochopil spatne

Petr

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 23.10.1999 11:14:38 -0000

Je to vcelku jednoduche (uspesne to pouzivam pri struktorovanych datech jako ceniky atd):
definice rootu: where idparent=null;
vlozit root: insert into blblb (id,idparent,....) VALUES(567,null,.....);
vlozit parent: insert into blblb (id,idparent,....) VALUES(568,567,....);
zobrazeni jedne vrstvy:select * from blblb where idparent=567
na zobrazeni vsech parent ca jsou skryty pod jednim uzlem (ne jedne vrstvy)

je treba recursivni selectovaci ulozna procedura.
ne zobrazeni teto struktury napsal muj kamarad View (postupne nacita a cachuje).
Pokud bude zajem, a slo to nekde vystavi (nechce se mi kvuli tomu vytvaret vlastni WWW),
tak se ozvete. ahoj,

[...]

rw

Meno - pocet radku

Memo je omezene (ted si nepamatuju kolik kB). Zkus totez, ale s TRichEdit.

> [...]
?
> nevim proc ale nepodarilo se mi tam dostat vic nez asi 4460 radku (proc

strom v tabulke

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 23.10.1999 12:27:04

dik, ale toto nie je presne to co som chcel. Mozno som sa zle vyjadril :-)

Zaujima ma nejake riesenie, ktore by bolo na strane SQL. Idealnym by bol
nejaky "neuveritelny" select ... Mozno sa to neda, netusim (niekto mi ale
prezradil ze s pomocou docasnych tabuliek je to jeden select)...

Problem je v tom, ze to potrebujem do ActiveX komponenty urcenej pre IIS
tzn. riesenie to musi byt velmi efektivne, nenarocne na prostriedky a
jednoducho implementovatelne :-) V zasade by to mal byt "navod" ako
nakreslit strom, nakolko vysledkom by mal byt HTML kod ktory by som rad
generoval sekvencne,.

d.

rw

Od: Ren� Otisk <otisk(zv)misel(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. november 1999 12:42
P�edm�t: Re: Meno - pocet radku

>Hi,
>Memo je omezene (ted si nepamatuju kolik kB). Zkus totez, ale s TRichEdit.
>Sroub

>?

Smazani INI souboru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.10.1999 12:55:13

> Mam za to, ye se to nejak buffer-uje, bohuzel nevim,
> jak tomu v D3 zabranit :-(
Chces-li, aby se ini soubor inhed zapsal, pouzij
WritePrivateProfileString (nil,nil,nil,JmenoINI);

Slavek

> Dobra.

Meno - pocet radku

[*] Pavel �im��ek - 23.10.1999 13:07:32

No jestli se nepletu tak memo zvladne maximalne 64 kb.
Doporucovalo se pouzit TRichEdit.

Od: Josef Dodek <dodek(zv)cbmi.cvut(tec)cz>
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 23. listopadu 1999 12:34
P�edm�t: Meno - pocet radku

> [...]
>
>potrebovam bych asi tak 15000 - 20000 radku.
>
>vzdyt Memo ma property : Lines: TStrings a TStrings 20000 radku v pohode

[*] Ales Kle�ka - 23.10.1999 13:18:49

Ahoj,
nevim jestli Ti to pomuze, ale pokud mas vlozenou proceduru, tak muzes
pouzit prikaz

INSERT INTO T2 ( S1, S2, ... )
SELECT X1, X2, ...
FROM T1
WHERE ...

Pokud to chces pouzit primo v Delphi, tak to asi ( urcite ) takhle jednoduse
nepujde.

Ales Klecka
{ aklecka(zv)merlin(tec)cz }

> [...]
> jakkoli.
>
> zatim to delam iteraci query1 a INSERTem v query2 a neni to nijak zvlast

Jestlize vysledek ze selectu obsahuje stejne sloupce jako Table1.

INSERT INTO Table1 (SELECT Field1, Field2.. FROM Table2 WHERE Field2>0 AND
UPPER(Field1) LIKE UPPER('X%'))

jinak

INSERT INTO Table1 (Field11, Field12, Field13) (SELECT Field21, Field22,
Field23 FROM Table2 WHERE Field22>0 AND UPPER(Field21) LIKE UPPER('X%'))

> [...]
> jakkoli.
>
> zatim to delam iteraci query1 a INSERTem v query2 a neni to nijak zvlast

[*] Ondrej Jaura <jaura(zv)datalock.sk> - 23.10.1999 13:39:13

Zdravim :)

Mam stary PASCALovsky program, ktory vyuziva kniznicu Crt.
Mozem to rozbrehat pod Delphi (4) ?

Create Console Application som zaskrtol, ale neviem, ako nahradit pekne
prikazy a'la ClrScr,
ReadKey...

Vopred dakujem za zachranne koleso :)

Ondrej
------
Ondrej Jaura
Datalock a.s.
jaura(zv)datalock.sk
------ :)

SQL-Update s COUNTem

[*] Ren� Otisk - 23.10.1999 13:41:03

Je to na Paradoxu.
Tohle jsem taky zkousel ale se stejnym vysledkem.
Kdyz si dam jen ten SELECT

SELECT DISTINCT 1000000 / Count(Field1) FROM Table1 B
WHERE B.Field2 = 'xxx'

tak to potvora spocita (a kupodivu spravne), ale dostat to do toho update mi
hodi tu hlasku Mismatch...
Pro upresneni Table1.Field1 je typu Money a ten vysledek selectu je cislo
viditelne.

<
[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 23.10.1999 13:56:28

Nevim, jak kopirovat vice vybranych, ale jak kopirovat
vsechny, to bych vedel

ISERT INTO T2 (VAL1, ...)
SELECT VAL1, ...
FROM T1

> chtel bych se Vas optat, zda nekdo vite IF a jak lze kopirovat
> vice vybranych zaznamu z T1 do T2 pomoci SQL, ulozene procedury nebo
> jakkoli.

Console application

[*] rdocekal(zv)csas(tec)cz - 23.10.1999 14:04:22

Ja pouzivam na subj. unitu CRT_EFD.PAS, k sehnani na
http://www.mindspring.com/~efd/tools.htm. Je to freeware se zdrojakama.

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Ondrej Jaura [mailto:jaura(zv)datalock.sk]
> Odesl�no: 23. listopadu 1999 13:39
> Komu: Delphi
> P�edm�t:
>

> Zdravim :)
>
> Mam stary PASCALovsky program, ktory vyuziva kniznicu Crt.
> Mozem to rozbrehat pod Delphi (4) ?
>
> Create Console Application som zaskrtol, ale neviem, ako
> [...]

WordPerfect 5.0

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 23.10.1999 14:31:53

Zdravim,

snazim se "rozkousnout" stary wordperfekti format (tri ukazkove soubory jsou
na ftp://easypad.fwd(tec)cz/pub/easypad/ 1.wp, 2.wp a 3.wp). Nevedel by si nekdo
rady? Potrebuju z toho dostat jen text. Problem je, ze neni (jak vidno)
vzdycky na stejne pozici.

Pokud by nekdo vedel jak na to, prosim odpovedi na soukromy mejl.

==[ Libor Krayzel ]================================
http://webhost(tec)cz/elka * mailto:libor.krayzel(zv)czech-tv(tec)cz
http://easypad.fwd(tec)cz * mailto:elka(zv)seznam(tec)cz
office: +420-69-620 1375
GSM: +420-603-937 947

Izolace transakci

[*] Vlastimil Bardon <ineq-soft(zv)ova.eridan(tec)cz> - 23.10.1999 16:09:35

Aby se transakce vzajemne neblokovaly, musi probihat v co nejkratsim case.
Budu-li mit mezi startem jedne transakce a a jejim ukoncenim nejaky
uzivatelsky vstup, ktery bude dlouho cekat na uzivatele, nez neco zada, pak
to bude vzdy problemove. Jinak ale doporucuji podivat se na zamykani trochu
teoreticky. MS SQL 6.5 umi zamykat stranky, ale podle nastavenych
parametru, drive nebo pozdeji prejde na zamykani cele tabulky, s parametry
si lze pohrat. MS SQL 7 by mohl byt lepsi, ale nemam to nastudovano, tak
nevim.

Zavedecne doporuceni - chces-li provadet vice operaci v jedne transakci,
priprav si je pak je udelej vsechny najednou. V tom pripade problem
nenastane.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Radek Pospisil [SMTP:radek.pospisil(zv)sprinx(tec)cz]
Odesl�no: 23. listopadu 1999 10:44
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
P�edm�t: RE: Izolace transakci

> [...]

na READ UNCOMMITTED, coz je nejvolnejsi co SQL Server umi, dojde k
blokovani, protoze obe transakce chteji zapisovat (mazat).

Posilani e-mailu z Delphi 4. std.

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 23.10.1999 16:16:46

Ahoj vsem,

mam Delphi 4. Standard, Win98. Potrebuji ve sve aplikaci poslat e-mail.
Existuje na to nejaka API funkce. E-mail muze byt bez prilohy, staci mi
posilat jen nejake zpravy. Asi na to existuji nejake komponenty, ale nevim
jake (nejlepe free) a pokud to jde bez komponent je to lepsi alespon clovek
vi jak se to dela.

Premislel jsem o API ShowExecute, ale nevi jak na to.

Za kazdou odpoved predem dekuji

Jindrich Nikodem

DelphiX

[*] Radek Zitta <Radek.Zitta(zv)gyza(tec)cz> - 23.10.1999 15:19:16 met

Napiste mi nekdo,kde se daji stahnou DelphiX komponenty?

MAPISendMail

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 23.10.1999 17:16:46

Ahoj,

hledam pomoc s pouzitim MAPI.

Zkusil jsem Win95Logo aplikaci v D4 na Win95 OSR2.
Po vyberu menu 'Send' se zobrazi okno 'Nova zprava' z OutlookExpress 5,
ale _nereaguje_ na mys. Nelze prepnout fokus z 'Komu' na telo zpravy apod.
Zpravu lze ovsem odeslat, napr. Alt+S.

Na WinNT4,SP4 a OE4.72 se problem neobjevil.

skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

MAPISendMail

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 23.10.1999 18:04:26

Hledej TEmail /verzi 2.10

> [...]
>Zpravu lze ovsem odeslat, napr. Alt+S.
>
>Na WinNT4,SP4 a OE4.72 se problem neobjevil.

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 23.10.1999 18:17:12

Nikodem wrote:

> [...]
> jake (nejlepe free) a pokud to jde bez komponent je to lepsi alespon clovek

Ja osobne bych k tomu pouzil WSocket, a posilal na server data e-mailu.
V praxi to lze vyzkouset na telnetu. priklad telnet smpt.seznam(tec)cz 25.

Popis viz. Internet - RFC 822
Standard for the Format of ARPA
Internet Text Messages

V podstate na server posilas

Hlavicky
Telo

Hlavicky maji nasledujici strukturu:
JMENO: DATA

pritom to jmeno vzdycky musi zacinat v 1.sloupci. Co zacina za prvnim sloupcem je povazovano za
pokracovani radku.
Priklady hlavicek:

from
reply-to
sender (sem se zasila odpoved pri chybe transportu)
date
cc
bcc
Message-id
References (reference na dopis, na ktery se odpovida)
subject
encrtypted (typ sifrovani)
content-type
content-length

dale take

resent-reply-to
resent-from
resent-sender
resent-date
atd., a dalsi

Minimalni hlavicky jsou
date
from
bcc (muze obsahovat prazdny text)

Hlavicky jsou od tela oddeleny prazdnym radkem.

Telo dopisu musi obsahovat 7bitove znaky, jinak musi byt takodovano pomoci napr. Base64.
Vetsina postovnich serveru jiz umi pracovat s 8 bit. texty, ale nahoda je blbec.

Jinak odpoved nesmi obsahovat samotnou tecku na zacatku radku.
Prilohy se koduji do tela, pomoci multipart mime typu.

> Premislel jsem o API ShowExecute, ale nevi jak na to.

Existuje neco, myslim, ze se to jmenuje WinInet - nejaky zapouzreni fci explorera. Zatim jsem k
tomu vsak
nenasel dokumentaci - mozna bude na Jedi projectu.
Jinak Delphi 4 C/S a D5 jiz maji komponentu, ve 4 je to TNMSMTP od FastNetu, ale nejsou k ni
zdrojaky, takze
to nerad pouzivam. V kazdem pripade na http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm jsou internetove
komponenty
nejakeho franzouze (v angl.), ktere jsou 100% free + source. Mam s nima velice dobre zkusenosti,
takze
tve pozornosti doporucuju zejmena http://www.rtfm.be/fpiette/smtpcliuk.htm

> Za kazdou odpoved predem dekuji
Neni zac

Vasek Muchna

--
Vaclav Muchna
APS computer

APS computer
Frantiska divise 105
Praha 10 - Uhrineves
tel.: 02/677 10 368

verejny pgp klic: http://www.apscomputer(tec)cz/vasek/pubring.html

SQL a datum

[*] Petr Reichl <reichl(zv)atlas(tec)cz> - 23.10.1999 18:35:45

Pouzivam BDE a Paradox 7 s Query komponentou. Do SQL dotazu potrebuji
vlozit, aby vybral vsechny zaznamy jez budou mit novejsi datum nez
xx.xx.xxxx. Nejak to ale nejde.

SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>"24.11.1999"

Muzete mi prosim poradit.

--
Delphi 4.0 Professional (SP3)
BDE 5.10

Petr Reichl

Editacia resp. prezeranie Memo polozky v DBGride.

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 23.10.1999 18:57:14

Cau,

zkus mrknout na http://www.gexperts.com na ten jejich DBGrid, jestli se
nepletu, tak to nej lze vkladat dalsi komponenty. Ale nevim, jestli
funguje v D3..

Mac

Dir tree komponenta

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 23.10.1999 19:04:56

Tudle a je to FWS ;-)

Mac

http://www.delphifreestuff.com/cgi-bin/dfs_components.cgi?browsedr

"Fryz, Zdenek" wrote:

> nevi nekdo o komponente (pro D3), ktera by
> zobrazovala disky a adresare stejne jako
> leve okno Pruzkumnika Windows ?

DbGrid +grafy+ ...

[*] Martin Kubecka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 23.10.1999 19:06:25

Uz se opakuju, ale neco z toho umi DBGrid od GExperts ;-)

Mac

Zak Robert wrote:

> chcem sa spytat, ci niekto nema vytvorenu komponentu dbGrid pre Delphi5 s
> moznostou:

strom v tabulke

[*] No Comment Group, s.r.o. / Sales Department <sales(zv)nocomment.sk> - 23.10.1999 19:22:25

> [...]
>zobrazeni jedne vrstvy:select * from blblb where idparent=567
>na zobrazeni vsech parent ca jsou skryty pod jednim uzlem (ne jedne vrstvy)

toto som zvladol bez vacsich problemov ...

>je treba recursivni selectovaci ulozna procedura.
bez tej rekurzie to nejde?

> [...]
cachuje).
>Pokud bude zajem, a slo to nekde vystavi (nechce se mi kvuli tomu vytvaret
ozivam sa :-) Skus to poslat na moj mail a ja to do konca mesiaca hodim na
nase ftpcko.

d.

rw

> [...]
>ide takto zoradit s pouzitim docasnych tabuliek. Ma niekto enjaky napad?

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 23.10.1999 19:52:07

Ahoj,> mam Delphi 4. Standard, Win98. Potrebuji ve sve aplikaci poslat e-mail.
> [...]
> jake (nejlepe free) a pokud to jde bez komponent je to lepsi alespon clovek

Co se tyce komponent doporucuju ICS - Internet Component Suite od
F. PIETTiho. http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

MAPISendMail

[*] Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz> - 23.10.1999 20:03:40

>Hledej TEmail /verzi 2.10

Zkusil jsem.
V demo prikladu jsem nastavil TEmail.ShowDialog=TRUE.
Chova se to stejne, tj. jakoby zamrzne pro mys.
Nejake dalsi indicie?

skacel(zv)stereo(tec)cz
www.stereo(tec)cz

Vyhledani v seznamu typu Tlist nebo Array

[*] Heinisch Jiri <HeiJu(zv)sol(tec)cz> - 23.10.1999 20:52:04

Zdravim delphisty po delsi odmlce

Potreboval bych navadeci odpoved na tento problem

Jaky je nejefektivnejsi zpusob vyhledavani v seznamu ve kterem jsou udaje
typu record;
Respektive jaky Objekt na tento seznam pouzit . Tj. Tlist nebo Array ci neco
jineho.
Vyhledavaci ID je celociselny typ.

S pozdravem Heinisch Jiri

www.deis(tec)cz - prave zaciname

Quick report

[*] Zdenek Moravec <zmo(zv)telecom(tec)cz> - 23.10.1999 21:06:44

Zdravim vsechny,
mam jiz dlouho nasledujici problem a priznam se, ze jsem dosud nenasel cestu
k reseni. Pri pouziti reportu vytvareneho pomoci Quick reportu (presneji
receno pri vystupu z preview) se objevuje nasledujici hlaska:

Access violation at address xxx in module 'VCL30.DPL'. Read of address yyyy.

pro jistotu pripojuji zpusob pouziti v programu:

procedure TEnvironForm.Stavypodleskladu1Click(Sender: TObject);
begin
RepStavySkl := TRepStavySkl.Create (self);
with RepStavySkl do
begin
QRLabel1.Caption := QRLabel1.Caption + ' ' + DateToStr (Date);
QRLabel3.Caption := 'Sklad';
with repQuery do
begin
SQL.Clear;
SQL.Add ('select Cislo_skladu as Sklad, sum (NCena) as NakupniCena, 0 as
DPH_in, ');
SQL.Add (' sum (NCena) as ProdejniCena, sum (NCena) as DPH_out from nceny
');
SQL.Add (' group by Cislo_skladu');
Open;
end;
Preview;
repQuery.Close;

Cela zalezitost nezavisi na pouziti balicku, objevuje se velmi nepravidelne
a nevede k nicemu destruktivnimu (pouze musi uzivatel odklepnout OK).

Mate nekdo podobne zkusenosti nebo nevite jak to resit ?

Konfigurace: Delphi 3 na win98 i win95, Quick report v.2.0k (stazena z
jejich stranek).

S pozdravem Zd.Moravec
zmo(zv)telecom(tec)cz

SQL a datum

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 23.10.1999 21:30:12

> [...]
> xx.xx.xxxx. Nejak to ale nejde.
>
> SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>"24.11.1999"

co ti na tom nejde ?

Jestli ti to hazi nejakou "podivnou" chybu (jeden cas jsem
mel problemy s SQL dotazy nad paradoxem - s
datumem), tak zkus

Select * from Doklad where
(EXTRACT (YEAR FROM Datum) > 1999) or
((EXTRACT (YEAR FROM Datum) = 1999) and
(EXTRACT(MONTH FROM Datum) > 11)) or
(((EXTRACT(YEAR FROM Datum) = 1999) and
(EXTRACT(MONTH FROM Datum) = 11)) and
(EXTRACT(DAY FROM Datum) > 24))

Petr Motlicek

SQL a datum

[*] Ji�� Kr�l���i٢��k�{h��& - 23.10.1999 23:19:18

Musis se podivat, co je nastaveno jako vychozi format data (DD/MM/YYYY or MM
/DD/YYYY) a to hlavne do BDE.

zkus to s datem prvniho ledna u toho je to jedno.
pak taky zalezi na oddelovaci.

Napr. Database Desktop "nezere" nic jineho nez MM/DD/YYYY a "/" jako oddelov
ac...

JK

DLL + TBitmap + Assign = Exception ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 23:39:30

Ondrej Jaura wrote:
> Problem s metodou Assign v objekte TBitmap, kde assignovany Btimap je z
> DLLka.

Ahoj,

Pokud chces delat toto, tak musis jak aplikaci tak DLL prelozit s balicky.
Je totiz nutne, aby oboje bezelo ve stejnem kontextu.

DBGrid a nastaveni properties v TCustomGridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 23:39:39

Michal HAMPL wrote:

> Mam Delphi 5 Prof.
> Odvodil jsem si komponetu TCDBGrid od TDBGridu a potrebuju v kodu nove
> komponenty nastavit vlastnost Options definovanou ve tride TCustomGrid.
> Bohuzel at pouzivam jakykoliv syntaxe, porad se mi snazi vnutit Options ze
> TCustomDBGrid.
>
> Jde mi o to, aby se mi nezobrazovali v gridu cary, ale v titulcich jo. Vim,
> ze se to da pres CustomDraw, ale jde mi o jednodussi reseni.

Ahoj,

Lze to resit takhle:

type
TXYDBGrid = class(TDBGrid)
public
procedure MySetOptions;

ADOTable1: TADOTable;
DataSource1: TDataSource;

with TXYDBGrid.Create(Self) do
begin
Align := alClient;
Parent := Self;
DataSource := DataSource1;

MySetOptions;

{ TXYDBGrid }

type
TCustomGridHack = class(TCustomGrid);

procedure TXYDBGrid.MySetOptions;
begin
with TCustomGridHack(Self) do
Options := Options - [goVertLine, goHorzLine];

Vyhledani v seznamu typu Tlist nebo Array

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 23:39:16

Heinisch Jiri wrote:
> [...]
> typu record;
> Respektive jaky Objekt na tento seznam pouzit . Tj. Tlist nebo Array ci neco

Pokud to bude seznam Integeru ulozeny za sebou linearne v pameti, tak muzes
pouzit assemblerovsky kod s vyhledavanim pomoci REP SCASD. Samozrejme pokud
si ten seznam budes udrzovat setrizeny, tak to lze znacne urychlit pomoci
"binarniho hledani". Ten prvni zpusob jsem zkousel takhle, vysledny rozdil
rychlosti byl cca 550us a 130us.

type
TIntegerArray = array of Integer;

function SearchIntegerArray(const A: TIntegerArray; Value: Integer): Integer;
asm
PUSH EDI
TEST EAX, EAX
JZ (zv)End // nil ?
MOV ECX, [EAX - 4] // Length(A)
MOV EDI, EAX
MOV EAX, EDX // Value
MOV EDX, ECX
REPNE SCASD
JNE (zv)NotF
SUB EDX, ECX
MOV EAX, EDX
DEC EAX
JMP (zv)End
(zv)NotF: MOV EAX, -1
JMP (zv)End
(zv)End: POP EDI

X: TIntegerArray;
I, F1, F2: Integer;
begin
SetLength(X, 80000);
FillChar(Pointer(X)^, Length(X) * 4, 0);

X[10000] := 255;

SP_Start(1);
F1 := -1;
for I := 0 to Length(X) - 1 do
if X[I] = 255 then
begin
F1 := I;
Break;
end;
SP_Stop(1);

SP_Start(2);
F2 := SearchIntegerArray(X, 255);
SP_Stop(2);

ShowMessageFmt('%5.3f %5.3f %d %d', [SP_Time(1) * 1E3, SP_Time(2) * 1E3, F1, F2]);

RXLib, MDI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.10.1999 23:39:51

Ondrej Jaura wrote:

> Zdravim :)
>
> Mam MDI aplikaciu v D4, kt. pouziva RXLib 2.60.
> Problem: pri vytvarani okna (vytvaram ich az za behu aplikacie) dochadza
> na v nasledujucich ukazkach kodu k exception Access Violation. Prekvapuje ma
> to, ze je to priamo v RXLib... Vytvarane okno sa nakoniec vytvori a vsetko
> bezi, ale povazujem to za "chore"...

Ahoj,

Zkus si stahnout novejsi verzi, posledni je tusim 2.75. Oni to tam ale s
temi Wnd hooky na muj vkus trochu prehaneji a nekdy jim to holt nevychazi.

ADONIS, ADO & RDS do hloubky - prakticke zkuseno

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1999 00:01:04

Dekuji Vam mnohokrat za Vas mail,

> RDS podporuje DCOM, HTTP a HTTPS protokoly.
> Pokial ide u doverne data, tak sa priam nuka pouzitie HTTPS
> protokolu (ten prenasa sifrovane data).

HTTPS mne zaujalo. Pokud chci ale podporovat i nedatabazovou komunikaci
(mozna, ze by se slo obejit i bez ni), tak se mi zda nestastne kombinovat
oboji.

> Otazky bezpecnosti (dovernost je jeden z troch zakladnych atributov
> bezpecnostneho modelu CIA) je podla mna vyhodne riesit priamo
poskytovanymi
> prostriedkami (pristupove prava k db servru, HTTPS protokol, ...).

Spatne jsem se vyjadril. Mel jsem zde na mysli bezpecnost z hlediska
konzistence dat,
serverovska metoda se rozhodne s pozadavky na zmeny dat.

Nechci

> RDS predpoklada, ze businness objekty existuju len nevyhnutne dlhu dobu
> (napr. precitanie udajov z databazy a poslanie tychto dat na klienta).
> Sychronizaciu s databazou predsa uz moze robit uplne iny objekt.
> Cielom je totiz nezablokovat server velkym mnozstvom zbytocne
> v pameti drzanych objektov.

To mi pripada velmi nestastne. Proc neni mozne se pripojit na jiz existujici
objekt?
Zda se mi vhodne rozdelit aplikaci na COMy podle funktionality. Napr. praci
s pravy
bude kompletne zajistovat jeden COM = jak editaci tak zapis. Jenom ten COM
zna strukturu DB-tabulek s pravy. Proc bych mel rozdelit praci s pravy na
dva COMy?

U sve aplikace predpokladam 10 pripojenych klientu, pricemz velmi zridka se
nekdo
bude chtit napojit z dalky. Mozna, ze na nekterych pocitacich necham
nainstalovane vsechny moduly,
klientske i serverovske, aby bylo dosazeno vyssi rychlosti. Na vetsine PC
vsak bude nainstalovana
jen klientska polovina systemu.
Proto jsem se rozhodl pro reseni, kdy kdyz se bude chtit pripojit klient,
tak se na serveru
vytvori zpusobem Single Instance cca 5-20 COMu (tedy se pro kazdeho klienta
vytvori nove COMy),
z nichz nektere budou v pameti po celou dobu. To ze se vytvari Single
instance pak znamena,
ze datovy prostor bude mit kazda instance svuj vlastni. Binarni kod modulu
bude v pameti natazen jen 1x
a datovy prostor bude znamenat jen globalni pamet = par promennych
(ukazatele na ostatni interface mych single instance modulu, ID aktualniho
uzivatele, ukazatel na otevrenou ADO.Connection a par cachovacich struktur
napr. s pravy aktualniho uzivatele). Tim padem se mohou moduly vzajemne
takrka libovolne volat a vsechny pracuji s jednou a toutez instanci.

Pokud se mi nepodari prinutit RDS pouzivat existujici COM objekt, tak mam
vazny problem.
Nemohu potom totiz pouzit Single instance, protoze se by se alokoval dany
COM vicekrat.
Pouziti Multiple instance se mi zda obtiznejsi z hlediska realizace
(obsluzna vlakna, cachovane veci
na strane serveru odlisovat podle toho ktereho pripojeneho klienta se
tykaji) a neprijemnejsi
z hlediska programovani (porad bych musel predavat s kazdym pozadavkem ID
klienta).

> [...]
> sluzbu servra, vytvorim a pouzijem prislusny businness objekt. A nestaram
sa
> o drzanie a prenasanie nejakych interfacov ani o tom, kolko objektov je na
> serveri. O toto vsetko (a dalsie veci ako transakcne spracovanie,
> ci zdielanie zdrojov) sa totiz dokaze ovela efektivnejsie postarat napr.
> MTS.
> MTS je tak dolezita zalezitost, ze bude priamo sucastou COM+ vo Win2k.
> Microsoft pracuje aj na dalsich produktoch tykajuci sa tejto problematiky,
> jednym z nich je napr. AppCenter, ktory bude poskytovat load balancing.

Tak mam pocit, ze jsem zvolil mozna prilis mladou technologii. To s cim se
ted pachtime
bude umet pristi verze Windows sama :-(. Diky za tip na to MTS se podivam,
ale asi nebude
tak jednoduche jej pouzivat.

Nemohl byste mi doporucit nejakou vhodnou knihu? Nebo vystacim s
internetovymi zdroji?

Jeste jednou Vam dekuji.

S pratelskym pozdravem, Ladislav Nagy

SQL a datum

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1999 00:01:49

Ahoj

S paradoxem uz jsem nepracoval ani nepamatuji,
ale tipl bych, ze je problem ve formatu, jak zapisujete datum (xx.xx.xxxx).
V jakem formatu se zobrazi datumy, kdyz date SELECT Datum FROM Doklad ?

S pozdravem, Ladislav Nagy

Izolace transakci

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1999 00:06:02

> [...]
> si lze pohrat. MS SQL 7 by mohl byt lepsi, ale nemam to nastudovano, tak

SQL 7 umi zamykat stranky po zaznamech !

> Zavedecne doporuceni - chces-li provadet vice operaci v jedne transakci,
> priprav si je pak je udelej vsechny najednou. V tom pripade problem
> nenastane.

To je asi to nejdulezitejsi, co nejkratsi transakce.

S pozdravem, Ladislav Nagy

SQL-Update s COUNTem

[*] Ladislav Nagy <lnag7384(zv)mail.kolej.mff.cuni(tec)cz> - 24.10.1999 00:11:36

Ahoj,

Jakeho typu je field Table1.A ? Problem by mohl byt v kompatibilite typu
Table1.A a vysledku deleni dvou celych cisel.
Fungovalo by nasledujici ?
UPDATE Table1 SET Field1 A =
> [...]

> hodi tu hlasku Mismatch...
> Pro upresneni Table1.Field1 je typu Money a ten vysledek selectu je cislo

dve databaze v SQL

[*] k.machac(zv)iol(tec)cz - 24.10.1999 6:13:42

Poradi mi nekdo, jak za pomoci SQL (komponenta Query v Delphi 3) sloucit dve
databaze se stejnou strukturou, aby ve vysledku vypadaly jako jedna? Zkousel
jsem "SELECT*FROM DATA1, DATA2", ale vysledkem byl vypis dat DATA1,
opakujici se 7x.

Dekuji
Karel Macha�
mailto:KMachac(zv)seznam(tec)cz
Webmaster http://web.iol(tec)cz/odpich

MAPISendMail

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.10.1999 06:13:41

Problem budes mit v instalaci windows nebo OE5. Zkus preinstalovat.
Me to chodi na W98 + OE5 i na W2000 RC2

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare

Od: Miloslav Sk�cel <kastner(zv)infos(tec)cz>> Zkusil jsem.
> V demo prikladu jsem nastavil TEmail.ShowDialog=TRUE.
> Chova se to stejne, tj. jakoby zamrzne pro mys.
> Nejake dalsi indicie?

SQL-Update s COUNTem

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.10.1999 06:58:02

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Ren� Otisk
Hi,
[...]

Pouzivas vnoreny select a ta
m bys mel mit ve FROM uvedeny obe
dve tabulky, ktere ve
WHERE spojujes

===============================
ing.
Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r
.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
=====
==========================

pou�it� QRPreview

[*] Stanislav �ern�������w���/�ʿ - 24.10.1999 07:20:55

Ahojte,

jde komponenta QRPreview pouzit pro nahled
i neceho jineho nez QuickReportu?
Jestlize ano, poradte jak zobrazit text, bitmapy...
else nemate nejakou komponentu ktera to umi?

Standa C.

Pointer

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1999 07:34:28

Zdravim,

mel bych jeden dotaz na pointry. Mam binarni fajl, ktery ma
jakousi me vicemene neznamou strukturu. Jedina znama vec je
ta, ze urcita pozice v tom souboru je ukazatelem na
cast toho fajlu, kde zacina text. A ja nevim jak se na tu cast dostat.==[ Libor Krayzel ]================================
[...]

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.10.1999 07:50:54

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: <k.machac(zv)iol(tec)cz>>Poradi mi nekdo, jak za pomoci SQL (komponenta Query v Delphi 3) sloucit dve
>databaze se stejnou strukturou, aby ve vysledku vypadaly jako jedna? Zkousel
>jsem "SELECT*FROM DATA1, DATA2", ale vysledkem byl vypis dat DATA1,
>opakujici se 7x.

Select * From Data1
Union
Select * From Data2

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

DelphiX

[*] Jan Bartu�ek <jan.bartusek(zv)spojprojekt(tec)cz> - 24.10.1999 07:56:20

http://www.ingjapan.ne.jp/hori/index-e.html

Jan Bartu�ek
jan.bartusek(zv)spojprojekt(tec)cz
st�edisko 350 - radiokomunikace
Spojprojekt Praha a.s.
www.spojprojekt(tec)cz

PixelsPerInch

[*] Martin Pala <pala(zv)tuke.sk> - 24.10.1999 08:14:22

caute
poradte kde je chyba vo svojom programe pouzivam nasledovny kod pre tlac na
nekonecny papier ,prvych 77 riadkov vytlaci korektne, potom urobi medzeru asi 3 cm vytlaci dalsich 6 riadkov a potom urobi medzeru asi na pol strany a zacne tlacit znovu, pocet riadkov ( v mojom priklade PR ) je premenna hodnota a pohybuje sa v rozmedzi 50 az 450 riadkov
beriem vsetky rady DIK

var MyFile: TextFile;
a:integer;
begin
AssignPrn(MyFile);
Rewrite(MyFile);
Printer.Canvas.Font.Name := 'Courier New';
Printer.Canvas.Font.Style := [fsBold];
Printer.Canvas.Font.PixelsPerInch:=GetDeviceCaps
(Printer.Canvas.Handle, LOGPIXELSY);
for a:=1 to PR do Writeln(MyFile,retaz[a]);
System.CloseFile(MyFile);
end;

SQL a datum

[*] Ren� Otisk - 24.10.1999 08:19:26

> Pouzivam BDE a Paradox 7 s Query komponentou. Do SQL dotazu potrebuji
> vlozit, aby vybral vsechny zaznamy jez budou mit novejsi datum nez
> xx.xx.xxxx. Nejak to ale nejde.
>
> SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>"24.11.1999"

Hi

Nezlobi tam ty uvozovky? SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>'24.11.1999'
Pripadne napis co ti hlasi ci dela ci nedela.
Sroub

API fce MAPISendMail

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 24.10.1999 08:24:09

Vcera jsem posilal dotaz jak posilat e-mail v Delphi 4. Std.
Doma jsem narazil na API funkci MAPISendMail(). Hledal jsem i na archivu
konference, ale nenasel jsem nic co by mi pomohlo s touto funkci. Nevite
nekdo jak tuto funkci vyuzit k odeslani e-mailu?

Napr. na nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz poslat text "pokusny e-mali".
Predem vsem dekuji

Jindrich Nikodem

SQL-Update s COUNTem

To jsem se v rychlosti seknul. Samozrejme 'UPDATE Table1 A SET A.Field1
=...'
A.Field1 je typu Money
Sroub

> [...]
> Fungovalo by nasledujici ?
> UPDATE Table1 SET Field1 A =
> (SELECT DISTINCT Count(Field1) FROM Table1 B

dve databaze v SQL

Jestli maji stejnou strukturu tak:
SELECT * FROM Data1
UNION
SELECT * FROM Data2
Mrkni do napovedy na keywords - UNION

[...]

[*] Hole�ek Radek <holecek.radek(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.1999 08:29:08

Odpoved
Keyword: Databaze, Select, Union

> [...]
> databaze se stejnou strukturou, aby ve vysledku vypadaly jako jedna? Zkousel
> jsem "SELECT*FROM DATA1, DATA2", ale vysledkem byl vypis dat DATA1,

Pokud se jedna o stejnou strukturu obou databazi, tak staci (v ORACLE):
SELECT *
FROM data1
UNION
SELECT *
FROM data2

--
Zaslal : Radek Hole�ek
e-mail : holecek.radek(zv)seznam(tec)cz

Pointer

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 08:33:52

Mel bys asi presneji specifikovat, co to je "ukazatel na cast". Pokud se
jedna o pozici pocitanou od zacatku souboru, muzes pouzit funkci Seek,
ktera nastavuje pozici cteni/zapisu na hodnotu urcenou parametrem.

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi

> [...]
> ta, ze urcita pozice v tom souboru je ukazatelem na
> cast toho fajlu, kde zacina text. A ja nevim jak se na tu cast dostat.

Neni pravda. V nekolika aplikacich to chodi (bez toho countu). Problemem je v tomto konkretnim ten pitomy count.
[...]

Re[2]: Internet aplikace

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.10.1999 08:39:36

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: Polak Jiri [mailto:Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz]
> Odesl�no: 22. listopadu 1999 8:15
> Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz'
> P�edm�t: RE: Re[2]: Internet aplikace

> Omlouvam se, na tech DevDays to bylo neco jineho.

Beru omluvu zpet.
Musim se k tematu vratit. Dozvedel jsem se cirou nahodou vice a myslim,
ze jde o ten stejny produkt (kdyz neni v puvodnim prispevku uveden nazev).
A radim: nepouzivejte to.
Vcera jsem byl na seminari Microsoftu s nazvem "Co na DevDays nebylo".
A nasmal jsem se znovu :-)
Mluvilo se tam o tom zase. Ted ale ke cti prednasejiciho musim priznat,
ze se snazil naznacit, ze je to uplne naprd. Ten clovek nebyl z Microsoftu,
ale asi o tom mluvit musel.

Jedna se o funkcionalitu Windows scriptu. V jadre tohoto produktu je
zabudovan jakysi Encode/Decode, ktery vyuzivaji ruzne MS aplikace.
Lze jim kodovat libovolne veci, napr. ASP, scripty v HTML atp.
Ruzne produkty potom tuto funkcionalitu vyuzivaji. Napr. IIS,
MSIE 5 (MS Internet Explorer), do MSIE 4 lze Windows Script doinstalovat,
potom to bude umet taky.

Pouziti:
Na http://msdn.microsoft.com/scripting/ je ke stazeni
Windows Script Encoder 1.0.
To je utilitka, ktera umi projet HTML nebo ASP a "zakryptovat" to.
Bohuzel jedinym parametrem toho "kryptovani" je pouze otevreny text,
takze se jedna o algoritmus, k nemuz musi existovcat opacny.
Ten opacny algoritmus je v jadru WindowsScriptu, umi ho vyvolavat
napr. Internet Explorer, takze existuje zpusob, jak ho vyvolat.
Pouze je nedokumentovany.
(Moc bych nedal za to, ze je to nejaka funkce v DLL)

Zaver:
Protoze na obou konferencich, kde jsem slysel propagaci Encoderu,
jsem zaregistroval par lidi, kteri se o nej zacali zajimat jako o dobrou
vec a protoze mam indicie i z teto konference, ze to nekdo povazuje
za jakousi ochranu, chci Vas upozornit na nesmyslnost spolehani se na tento
produkt.

Duvody:
- Drive ci pozdeji bude nekym zverejnen dekoder. At uz to bude neci vlastni
algoritmus ziskany analyzou cinnosti volne siritelneho Encoderu
nebo primo provolane funkce WindowsScriptu, kazdy bude mit moznost
otevrit libovolny zakryty text.
- potom je nabiledni, ze tyto funkce neposkytuji zadnou ochranu zdrojovych
kodu, neresi bezpecnostni diru IIS, ktera umoznuje vytahnout zdrojaky
(zdrojaky samozrejme vytahnout pujdou, budou zasifrovane, ale nebude
problem
to odsifrovat)

Proto nespolehejte na toto "sifrovani", kterym si Microsoft nanejvys tak
dela ostudu.
Muze to byt jakasi ochrana pouze pred beznymi uzivateli, kteri nejsou
schopni si
najit dekodovaci program a zdrojaky rozkodovat. Proti takovym uzivatelum ale
nema
smysl scripty chranit.

Jura

Pointer

[*] Pavel �im��ek - 24.10.1999 08:58:20

Zkusil bych to pomoci Seek teda pokud znas pozici toho ukazatele.

Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1999 8:31
P�edm�t: Pointer

> [...]
>ta, ze urcita pozice v tom souboru je ukazatelem na
>cast toho fajlu, kde zacina text. A ja nevim jak se na tu cast dostat.

WordPerfect 5.0

[*] Josef Zvonicek <prosoft(zv)prosoft(tec)cz> - 24.10.1999 09:00:03

Zkus na teto adrese

http://www.wotsit.org/

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: '*** Delphi' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Odesl�no: Tuesday, November 23, 1999 2:31 PM
P�edm�t: WordPerfect 5.0

> [...]
> vzdycky na stejne pozici.
>
> Pokud by nekdo vedel jak na to, prosim odpovedi na soukromy mejl.

API fce MAPISendMail

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 09:08:53

Sice jsem to nikdy nepouzil, ale nezda se, ze by s tim mely byt
problemy. V helpu je to (aspon jak se mi zdalo), popsano celkem
srozumitelne (ale mam MSDN k Visual C++, nemam help k Delphi). Chces-li,
poslu ti to na soukromy mail.

Mozna by pro tebe bylo jednodussi pouzit funkci MAPISendDocuments. Ta ma
ponekud mensi pozadavky, ale take nedovoluje to, co funkce MAPISendMail.

> [...]

> Nevite
> nekdo jak tuto funkci vyuzit k odeslani e-mailu?

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 09:10:52

Sice nejsem zadny velky odbornik, ale rekl bych, ze to souvisi s
nastavenim tiskarny (preskakovani perforace, delka stranky apod.).

> [...]

> � System.CloseFile(MyFile);
> end;

Vyhledani v seznamu typu Tlist nebo Array

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.1999 09:13:23

Heinisch Jiri wrote:
> [...]
> typu record;
> Respektive jaky Objekt na tento seznam pouzit . Tj. Tlist nebo Array ci neco

Muzes si vytvorit index, treba jako array of Integer. K vytvoreni sice budes
nejakej ten cas potrebovat, ale pokud hledani provadis opakovane,
tak se ti to vyplati.

Daniel

dve databaze v SQL

[*] Petr.Motlicek(zv)bcbrno(tec)cz - 24.10.1999 09:15:43

>sloucit dve
> databaze se stejnou strukturou, aby ve vysledku vypadaly jako jedna?

> jsem "SELECT*FROM DATA1, DATA2", ale vysledkem byl vypis dat DATA1,
> opakujici se 7x.

Ahoj,

Select * from Data1

UNION

Select * from Data2

Petr Motlicek

Meno - pocet radku

[*] Daniel Rott <roxton(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.1999 09:17:28

> vzdyt Memo ma property : Lines: TStrings a TStrings 20000 radku v pohode
> zvladnou.

TStrings je abstraktni, hodnoty nejsou ulozeny v TStrings, ale
v memu, takze zalezi i na vlastnostech toho mema.

Daniel

Pointer

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1999 09:18:12

> [...]
> jedna o pozici pocitanou od zacatku souboru, muzes pouzit funkci Seek,
> ktera nastavuje pozici cteni/zapisu na hodnotu urcenou parametrem.

To by melo byt ono. Ovsem nevim, jakym parametrem.

dve databaze v SQL

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.10.1999 09:31:01

> Delphi 3) sloucit dve
> jako jedna?
>
> Select * From Data1
> Union
> Select * From Data2

To asi neni to prave, co tazatel chce. UNION slucuje tabulky, ne databaze.

Slouceni databazi neni jednoducha zalezitost, byt by mely stejny datovy
model.
Zadny obecny mechanismus neexistuje, musi se to resit individualne.
Velky problem je zajisteni referencni integrity, hodnoty primary key
obou databazi se mohou triskat,.... Je to silne aplikacne zavisla vec
a obecne neni vubec trivialni.

Muzes neco naznacit o strukture tech databazi?

Jura

dve databaze v SQL

[*] Radek KALA <Kala(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.1999 09:33:27

Zkusil bych UNION

From: k.machac(zv)iol(tec)cz
Date sent: Wed, 24 Nov 1999 6:13:42 +0100
To: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
Subject: dve databaze v SQL
Send reply to: delphi-l(zv)fwd(tec)cz

> [...]
> databaze se stejnou strukturou, aby ve vysledku vypadaly jako jedna? Zkousel
> jsem "SELECT*FROM DATA1, DATA2", ale vysledkem byl vypis dat DATA1,

Implementace fronty

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 09:38:21

Ahoj vsem,

momentalne nemam inspiraci, muze me nekdo nakopnout spravnym smerem?

Jde o tohle: Posilam do formu postupne dvojice extended cisel, coz jsou
souradnice bodu, ktery se ma v tom formu zobrazit. Prestoze tech bodu
muze byt potencialne az nekolik tisic, vzdy je dulezitych cca 200
poslednich. Ostatni se mohou zapomenout, protoze uz jsou zobrazene.
Chtel jsem je davat do pole, ale pak jsem si uvedomil, ze kazdy bod
musim dat na konec pole a vsechny ostatni odsunout, aby se ten prvni bod
zapomnel. A jde mi prave o to odsouvani. Prijde mi to takove nesikovne,
protoze tam laduju data rychlosti cca 10 bodu za sekundu a mam pocit, ze
by se to zdrzovalo. Nema nekdo nejaky napad ?

Diky vsem za nakopnuti

Petr Brant [p.brant(zv)samo(tec)cz], programator v MSVC++,
obcas Delphi

SQL a datum

[*] Marek Soukup <marek(zv)comberg(tec)cz> - 24.10.1999 09:48:06

Ahoj,
ja na to pouzival DateToStr a StrToDate pokud se dobre pamatuju nebo neco
hodne podobnyho. Jde o to, ze mi spravne zformatuje datum podle nastaveni
Woken nebo BDE. Je to v helpu.

Marek Soukup

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele
> Petr Reichl
> Odesl�no: 23. listopadu 1999 18:36
> Komu: ListServ - Delphi
> P�edm�t: SQL a datum
>

> Pouzivam BDE a Paradox 7 s Query komponentou. Do SQL dotazu potrebuji
> vlozit, aby vybral vsechny zaznamy jez budou mit novejsi datum nez
> xx.xx.xxxx. Nejak to ale nejde.
>
> SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>"24.11.1999"

> [...]

Nezobrazuji se komponenty...

[*] Vladimir Ponechal <vladimirp(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.1999 11:02:16

Preji hezky den, chtel jsem se zeptat na jednu vec. Kdyz se snazim nahravat nove komponenty do Delphi, ten se k tomu v nekterych pripadech postavi tak, ze novou komponentu v menu nezobrazi. Pritom tato komponenta se ma zobrazit... Nevite, jak se to da obejit? A nebo se s tim mam smirit?

Mam D3.

Diky Vl.

-- http://email.seznam(tec)cz
-- email zdarma na cely zivot

Pointer

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 10:17:10

No, takhle:

Seek(f, Pos), kde f je netypovy file, Pos je pozice pocitana od 0, napr.
Seek(f, 0) znamena skok na zacatek, Seek(f, FileSize(f)) znamena skok na
konec a podobne. Pos je ten parametr. Ten musis zjistit z toho binarniho
fajlu.

> [...]
> P�edm�t: RE: Pointer

> Seek,
>
> To by melo byt ono. Ovsem nevim, jakym parametrem.

To odsuvanie je podla mna uplne v pohode, ked na to pouzijes proceduru Move
(pozri help).
Priklad:

var pole:array[1..200]of extended;

begin
//pridanie novej polozky na koniec pola, pricom sa stare posunu a prva
vypadne

move(pole[2], pole[1], 199*sizeof(extended));
{posunutie 199 prvkov pola o jedno miesto spat (pole[1]:=pole[2] atd.),
ide to rychlo, procedura move je napisana samozrejme v assembleri a patricne
optimalizovana}

pole[200] := xxx; //naplnenie posledneho prvku
end.

> [...]
> protoze tam laduju data rychlosti cca 10 bodu za sekundu a mam pocit, ze
> by se to zdrzovalo. Nema nekdo nejaky napad ?

Cteni posty pomoci TEmail 2.10

[*] Honza <delphi(zv)mis-net(tec)cz> - 24.10.1999 10:41:19

Ahoj,

Mam vybornou komponentu na posilani emailu pomoci defaultn�ho postovniho klienta - TEmail v.2.10

Lec nedokazu zadnej mejl zaboha z toho klienta precist (doslou postu)

Povedlo se to nekomu z Vas?

Predem diky za radu

.........Honza

Quick report

[*] Marek Hradil <marekhr(zv)benefitcz(tec)cz> - 24.10.1999 10:42:38

[P��loha v souboru: marekhr.vcf]
Toto je zpr�va z v�ce ��st� ve form�tu MIME.

Problem je vtom, ze Preview v tv� verzi je nemod�ln� (u drivejsich to tak
nebylo). Zavolas preview
a v zapeti dealokujes pamet pro predlohu (RepSestavySkl) a zavres datovy zdroj
pro sestavu.
Nejlacinejsim resenim je misto Preview pouzit PreviewModal.

Cau Marek

Zdenek Moravec p�e:

> [...]
>
> Mate nekdo podobne zkusenosti nebo nevite jak to resit ?
>
> Konfigurace: Delphi 3 na win98 i win95, Quick report v.2.0k (stazena z

Implementace fronty

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 24.10.1999 10:42:33

Ahoj,

Moznosti je nekolik, napisu co mne hned tak napadlo

1. Staticke pole Pole a dve ukazovatka Zacatek a Konec
Pridani - pridam polozku do Pole[Konec+1] a Konec zvetsim o 1; pokud jsem
dosel na konec pole tak zacnu od zacatku
Odebrani - Zpracuju Pole[Zacatek] a zvetsim Zacatek o 1; opet z konce pole
se "zacyklim" na zacatek
Pozor na kontrolu, aby Konec neprepsal Zacatek
Nevyhoda - Jen staticke pole - tedy omezena velikost fronty
Vyhoda - Neni narocne na hlidani alokace a uvolnovani pameti, muzu pouzit
indexu a kdykoliv skocit na libovolne misto fronty

2. Spojovy seznam a ukazovatko na Konec
Deklarace :

type
PPolozka = ^TPoloozka;
TPolozka = record muze to byt samozrejme i object
... datove vyznamne polozky
next: PPolozka
Fronta: PPolozka; Ukazovatko na zacatek
Konec: PPolozka; Ukazovatko na konec

Pridani :
New = vytvoreni nove polozky; !!!!!!!!!!!! Alokace pameti
!!!!!!!!!!!!!
Konec.next:= New; zarazeni na konec fronty
Konec:= New; nastaveni ukazovatka na pridanou polozku

Odebrani
var Zprac: PPolozka
Zprac:= Fronta; zapamatuji si prvni polozku
Fronta := Fronta.next; Posun na dalsi polozku
... Prace s polozkou Zprac
Uvolneni (destrukce) polozky Zprac !!!!!!!!!!!! Uvolneni pameti
!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tento zpusob bych preferoval, docela bych ceka, ze nekde nekdo uz ma
hotove, odladene zdrojaky - ja zatim ne

Pokud by byly nejake dalsi dotazy, tak asi lepsi na soukromy mail.

Zatim ahoj

Karel Vlcek
poskytovani software
vlcekk(zv)hotmail.com

Pointer

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1999 10:43:32

> Zkusil bych to pomoci Seek teda pokud znas pozici toho ukazatele.

Ano znam, rekneme ze je to prvni byte v souboru. Nicmene toto mi nefunguje
korektne:

var
ukazatel:Integer;
AssignFile(F, soubor);
reset(F);
read(F,ukazatel);
Seek(F,ukazatel);

Implementace fronty

[*] Tom� Vin� <T.Vins(zv)Aquasoft(tec)cz> - 24.10.1999 10:52:06

pouzij bezne pole, jen jej nepln od indexu 1 do 200 ale od I1 do I2 a tyto
indexy posouvej. druhou moznosti je seznam propojeny pointery, kde vzdycky
konec umazes - jednoduzsi, narocnejsi na pamet.

Ahoj <Masa>

[...]

Slozenka

[*] Bab�k Martin (+42035620,MUS a.s. M.Babik) <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - ov 1999 10:53:48

Potrebuji tisknout na slozenky, neznate nekdo figl jak se trefit do tech zatr
acenych policek? Diky.
M&B

Telefonicke pripojeni site

[*] Pavel Junek <junek(zv)hrk.pvtnet(tec)cz> - 24.10.1999 10:55:12

pokousim se vyresit tento problem:

W95

Z davkoveho souboru (.bat) potrebuji modemem pomoci ftp prenest data.
Potreboval bych z teto davky spustit program pro telefonicke pripojeni site
(to nevim jak), vytocit spojeni se serverem (to nevim jak), a pak prenest
data pres ftp (to uz umim) a spojeni zase ukoncit (a to zase nevim).

Pro telefonicke pripojeni site se pod W95 pouziva rnaui.dll. Dokonce vim, ze
mohu pouzit funkce RnaWizard a RnaDial, ale nevim, jak je pouzit.
Pr: C:\Windows\System\Run32dll.exe Rnaui.dll,RnaWizard /0 ... to mi spusti
Wizarda a to funguje
C:\Windows\System\Run32dll.exe Rnaui.dll,RnaDial ... to mi nefunguje, nevim
jak tam dostat nazev pripojeni.
Ot: Jde nejak podobne spustit vytoceni cisla (dle predem definovaneho
pripojeni site)? Jak? Jak potom spojeni zase ukoncit?

Prosim o nejaky napad, kde se o tom dozvedet vice, popr. jak volat funkce
telefonickeho pripojeni site programove (asi to je objekt, kde se o nem
dozvim vic - o jeho interface). Nejak by to jit melo, treba WinProxy to,
myslim, pouziva.

Dekuji za odpovedi

Pavel

strom v tabulke

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)atlas(tec)cz> - 24.10.1999 09:58:13 -0000

>je treba recursivni selectovaci ulozna procedura.
bez tej rekurzie to nejde?

[Slavomir Skopalik] Dost spatne, dalaby se odtranit za cenu vyssi slozitosti
a pokud mate rozumnou hloubku stromu (asi tak do 1000) tak je bez problemu.
takto (ostatni pole se slinkuji v selectu, tady by jen zatezovala zasobnik):
Create Procedure GetAllSubClasses(root int )
RETURNS(SubId Int)
as
declare variable id int;
begin
Subid=root; suspend; /* Return root */
For SELECT id From %tablename%
WHERE idParent=:root Into :id Do BEGIN
FOR select SubId FROM GetAllSubClasses(:id)
INTO :SubId DO SUSPEND;
END;
END

Automaticke odeslani e-mailu pomoci MapiSendMail(

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 24.10.1999 11:03:05

Zdravim vsechny,

konecne se mi podarilo poslad e-mail pomoci Delphi 4 Std.
Pouzil jsem funkci MapiSendMail. Tato funkce mi vyvola onko s novou zpravou
pro odeslani. Zprava je vyplnena presne jak jsem ji definoval v Delphi, ale
ja potebuji poslat tuto zpravu rovnou a ne aby jsem musel stisknou tlacitko
odeslat. Chci to totiz pouzit pro odeslani SMS a ta se musi poslat
automaticky.
Predem diky

Jindrich Nokodem

dve databaze v SQL

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.10.1999 11:09:49

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz>

> [...]
> Velky problem je zajisteni referencni integrity, hodnoty primary key
> obou databazi se mohou triskat,.... Je to silne aplikacne zavisla vec

Jde opet o terminologii. Pokud autor myslel pod pojmem databaze
tabulky, vyhovi mu UNION. Podle prikladu, ktery posilal bych soudil
na tabulky.

Priklad, ktery byl v puvodnim mailu:
[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.10.1999 11:10:11

Pokud je to prvni byte v souboru, musis to udelat takto:
var
F : file;
I : byte; //integer nezabira pouze jeden byte,
//ale SizeOf(I)!
begin
AssignFile(F, FileName);
Reset(F, SizeOf(I));
BlockRead(F, I, SizeOf(I));
//v I mas ted hodnotu toho "ukazatele"
//takze ted muzes udelat ten Seek, ale pozor!!!
//Seek(F, 10) preskoci o __SizeOf(I)*10__
//alespon jsem o tom presvedcen...
CloseFile(F);

> Ano znam, rekneme ze je to prvni byte v souboru. Nicmene toto mi
> nefunguje
> korektne:
>
> var
> ukazatel:Integer;
> AssignFile(F, soubor);
> reset(F);
> read(F,ukazatel);
> Seek(F,ukazatel);

PixelsPerInch

[*] Martin Pala <pala(zv)tuke.sk> - 24.10.1999 11:21:16

ale ako nastavit to preskakovani perforace a delku stranky >

Import Type Library

[*] vesna <veselyt(zv)bigfoot(tec)com> - 24.10.1999 11:24:29

Ahoj,
potreboval bych poradit s Import Type Library.
Mam nainstalovany Adobe InDesign 1.0, ktery jsem naimportoval pomovi Import Type Library (pres soubor SCRIPTING.RPLN).
Delphi me udelalo unitu TBL, ale nevim jak to cele zpustit. Je divne, ze
tam neni zadny interface ale jenom same dispinterface. Bohuzel Delphi nevygereovalo do unity ani classy.

Muzete me nekdo rici, jak mam postupovat? - Kratka ukazka.

Diky Vesna

Install Shield & BDE podruhe

[*] novacek(zv)vanicek(tec)cz - 24.10.1999 10:26:44

Zdar a silu vsem.

Napsal jsem aplikaci pouzivajici BDE a vytvoril pomoci Install
Shieldu (IS) instalaci. Bohuzel neni to tak jednoduche.

Nevim proc, ale IS NENASTAVUJE hodnotu klice
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Database Engine\DLLPATH. Je
prazdna. Nevi nekdo proc? Nepomohla ani reinstalace aplikace.

Konfiguraci BDE jsem take vyresil i kdyz trochu piratsky.
Pomoci BDE Administratoru jsem si vytvoril IDAPI32.CFG obsahujici
nastaveni, ktera potrebuji (napr. cestinu, atd.). Tento soubor jsem
IS podstrcil misto jeho implicitniho souboru. Jde to lepe nebo
elegantneji?

Problemem je odinstalace aplikace. Pokud totiz aplikaci nainstaluji
2x po sobe, tak IS v registrech z neznameho duvodu zvende hodnotu
klice UseCount na dvojku (i kdyz BDE porad vyuziva pouze jedna
aplikace) a odinstalace tim padem nezrusi soubory BDE. Existuje tady
nejaka pomoc?

To vse (ne)funguje s D3Std, Install Shield Express Delphi Edition
Diky vsem za pomoc.

Zdar!

Vladimir Novacek

VANICEK SOFTWARE, spol. s r.o. tel.: 05-747267
Zborovska 15 fax+BBS: 05-41240246
616 00 Brno e-mail: novacek(zv)vanicek(tec)cz
Ceska Republika http://www.vanicek(tec)cz

Nezobrazuji se komponenty...

[*] Polak Jiri <Jiri.Polak(zv)tconsult(tec)cz> - 24.10.1999 11:38:27

> [...]
> nezobrazi. Pritom tato komponenta se ma zobrazit... Nevite,
> jak se to da obejit? A nebo se s tim mam smirit?

Jestli jsem to dobre pochopil, neobjevi se v toolbaru komponent.

Podobny problem jsem mel s Delphi4 na Win NT, tam se mi stalo,
ze byl toolbar prazdny. Problem byl v tom, ze Delphi v. 4
neumi pracovat ve viceuzivatelskem rezimu.
V toolbaru byly komponenty pouze u uzivatele, ktery Delphi nainstaloval.
Ostatni nevideli nic.

Treba je to ten problem(?) Nepracujes s tim pod ruznymi uzivateli?

Jura

Pointer

[*] Vaclav Sazima <sazima(zv)comp(tec)cz> - 24.10.1999 11:46:44

Zkus reset (F,1).
Vaclav Sazima

Krayzel Libor wrote:

> Ano znam, rekneme ze je to prvni byte v souboru. Nicmene toto mi nefunguje
> korektne:
>
> var
> ukazatel:Integer;
> AssignFile(F, soubor);
> reset(F);
> read(F,ukazatel);
> Seek(F,ukazatel);

Implementace fronty

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 24.10.1999 11:46:58

> [...]
pouzit
> indexu a kdykoliv skocit na libovolne misto fronty

Jeste bych upresnil pouziti tzv. kruhoveho pole. Staci indexy
nezvysovat klasicky i:=Inc(i) ale i:=Inc(i) mod 200 (v pripade
200-prvkoveho pole).

Jirka

SQL a datum

[*] Luk� Zach <L.Zach(zv)Aquasoft(tec)cz> - 24.10.1999 11:52:34

Coz zkusit zapis "19991124" anebo si pohrat s Delphi promennymi typu:
ShortDateFormat
ShortTimeFormat
DateSeparator
TimeSeparator

------------------------------
Lukas Zach, programator
Aquasoft s.r.o.
E-mail:luki(zv)aquasoft(tec)cz

[...]

VGlib - internal error C10040

[*] Maly(zv)pds.pce.cdrail(tec)cz - 24.10.1999 11:56:53

Dobr� den
P�i kompilaci VGlib 5.1 pro D3std bez update mi kompil�tor hl�s� v��e
zm�n�nou chybu v souboru vgcomobj.pas.Zaj�malo by m� jestli je chyba v D3
nebo VGlib.

D�kuji

L��a Mal�

Implementace fronty

[*] J�n Grman�������e���zW��ۛg�$ - 24.10.1999 11:57:01

Caute.
Neda mi a musim sa ozvat.
Co takto pouzit kruhovy buffer v statickom poli.

Myslienka je jednoducha:
- mam pole var pole:array[0..199]of extended; alebo nejaku jeho
modifikaciu
- mam ukazovatel na zaciatok a premennu poctu pridanych prvkov
- ukazovatel si posuvam po pridani noveho prvku ukazovatel := (ukazovatel
+ 1) mod 200
- pri citani pola necitam pole od prveho prvku, ale v zavislosti od hodnot
ukazovatel a pocet_prvkov.
Nemusi sa nic presuvat. Pamata sa len pocet prvkov podla velkosti pola. V
pripade zaujmu vysvetlim blizsie na osobnom maile.

Jano (mailto:janog(zv)pluto.elf.stuba.sk)

> To odsuvanie je podla mna uplne v pohode, ked na to pouzijes proceduru
Move

> (pozri help).
> Priklad:

Izolace transakci

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 24.10.1999 12:07:41

> [...]
> na READ UNCOMMITTED, coz je nejvolnejsi co SQL Server umi, dojde k
> blokovani, protoze obe transakce chteji zapisovat (mazat).

Neni to prave naopak?
Tj., ze pomuze to nejprisnejsi nastaveni tj. SERIALIZABLE
Transakce jsou pak zarucene zcela nezavisle jedna na druhe, nebot probihaji
seriove (postupne) a nemohou se tedy NIKDY blokovat.

Bohuzel, ale toto nastaveni neni v praxi prilis prakticke, nebot tim muze
dost
trpet vykon (odezva) serveru.

Takze je treba pouzit nektera jina reseni predchazeni deadlocku,
ale to je na delsi povidani. Spise bude lepe kdyz si
o tom nekde neco prectes.

Rob

Slozenka

[*] Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz> - 24.10.1999 12:16:10

> Potrebuji tisknout na slozenky, neznate nekdo figl jak se
> trefit do tech zatr
> acenych policek? Diky.

Zkouset a zkouset;-) A nebo pouzit FormFiler (ovsem ten neni zadarmo).

[...]

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.10.1999 12:17:51

Ahoj,

obcas se mi to take stavalo (ted uz zadne nove komponenty
neinstaluji),
sem tam se mi stalo, ze jsem tu komponentu jen nemohl najit (zkratka
byla
na jine zalozce :-) ale jindy jsem ji proste odstranil, zkompiloval
package, znovu pridal, znovu prekompiloval a uz tam byla... Jindy bylo
treba celou radu ukonu provest 2-3 krat, ale vzdy si Delphi nakonec
dalo rici a povedlo se to <OT>(musim to honem zaklepat na drevo)</OT>

O jakou komponentu jde ?

Dobra.

PS: Prisel jsem na to, ze je lepsi vytvorit si vlastni package pro
pridavane komponenty (misto DCLUSRxx v %DELPHI%/LIB adresari) nekde
tam, kde mas zdrojaky, protoze po preinstalovani Delphi staci pridat
tento balicek a jsou tam vsechny komponenty najednou (za predpokladu,
ze unity tech komponent nebyly odstraneny :-)

> [...]
> ze novou komponentu v menu nezobrazi. Pritom
> tato komponenta se ma zobrazit... Nevite, jak se to da

[*] k.machac(zv)iol(tec)cz - 24.10.1999 12:17:10

> [...]
>
>Jde opet o terminologii. Pokud autor myslel pod pojmem databaze
>tabulky, vyhovi mu UNION. Podle prikladu, ktery posilal bych soudil

Predne dekuji vsem zucastnenym za odpovedi.
Opravdu jsem mel na mysli tabulky. Pokud vsak zkousim prikaz UNION tak jak
uvadite, hazi mi to chybu "Type mismatch in expression".
V databazi jsou pole:
DATUM, NUMBER 4, CHARACTER 100 a je ve formatu dBase for Windows.

S pozdravem

Karel Machac
mailto:KMachac(zv)seznam(tec)cz
Webmaster http://web.iol(tec)cz/odpich

Instalace *.DPK

[*] Libor Nosek <nosek(zv)ujf.cas(tec)cz> - 24.10.1999 12:19:30

Bobry den.
Pri instalaci nejakeho DPK baliku mi zatuhne Delphi a nezbyva nic jineho nez velmi tvrdy restart PC.
Mate nekdo obdobnou zkusenost? Neni zadny vypis o chybach atd.
DELPHI3 standart, ktere jinak funguji bez jakychkoli problemu.
Diky za odpoved

Nosek Libor

Automaticke odeslani e-mailu pomoci MapiSendMail(

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.10.1999 12:21:52

Ahoj,
na toto tema se tu nedavno dost diskutovalo, ze by jsi nemel
nic takoveho delat, protoze je to neeticke (odesilat jakekoli
informace z PC bez vedomi uzivatele). Nicmene to treba nemusi
byt tento pripad, ja jsem zkousel pouzit komponenty
od F.Pietteho. Neni to nic tezkeho a funguje to celkem dobre.
Jen musis "nejak" vyplnit adresu SMTP serveru. Zprava potom
vsak nezustava v "odeslane poste" klientova maileru.

> [...]
> tlacitko
> odeslat. Chci to totiz pouzit pro odeslani SMS a ta se musi poslat

obr�zek X text

[*] dusan <volcik(zv)meritum(tec)cz> - 24.10.1999 12:32:04

Vazeni "zkusenejsi", potreboval bych poradit, zda existuje nejaky
"elegantni" zpusob jak vytvorit v textu neco jako hypertextovy odkaz podobne
jako na webu ci v helpu (abych otevrel dalsi formular apod.), ale nechci
pouzit ActiveX komponenty

Diky D.V.

PixelsPerInch

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 12:35:26

To se musi vzit manual k te tiskarne a nastavit to pomoci prepinacu na
ni. Nekdy to muze bejt docela sranda - vlastni zkusenost!

Pokud je ta tiskarna aspon trochu chytra a manual je dobre udelany,
najdes tam i zpusob, jak to udelat softwarove.

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
> P�edm�t: Re: PixelsPerInch
>
> ale ako nastavit to preskakovani perforace a delku stranky >

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 24.10.1999 12:35:05

Ahoj,
mam podobny problem a chystam se s tim take neco udelat. Mam dva programy,
ktere spolu komunikuji pres memory mapped files, ale ted ty programy
potrebuju rozhodit na dva pocitace.

Pod TCP/IP by to melo jit pres sockety, ale pres NET BEUI jsem nenasel
zadnou informaci, jak posilat zpravy mezi
stanicemi. Takze se mi jako jedine univerzalni reseni jevi pouzit DCOMy.
Snad se nekdo na konferenci najde , kdo ti k tomu rekne vic, ja se to teprve
chystam prozkoumat. Nejaky popis je v Delphi informant March 1998: David
Body: DCOM streaming.
Pokud chces spolupracovat, ozvi se mi rovnou na mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz, at
nezahlcujeme konferenci.

> [...]
| </OT>
|
| Dobra.

Automaticke odeslani e-mailu pomoci MapiSendMail(

[*] Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.10.1999 12:41:40

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz>> Zdravim vsechny,

> [...]
> ja potebuji poslat tuto zpravu rovnou a ne aby jsem musel stisknou tlacitko
> odeslat. Chci to totiz pouzit pro odeslani SMS a ta se musi poslat

Proc se nepodivas na parametry funkce MAPISendMail. To jsi
liny nahlednout i do helpu ?
Vypust v parametrech funkce MAPI_DIALOG a ten se ti pak nezobrazi.

===============================
ing. Jan Fiala jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Prog-Soft s.r.o. Plzen
INFOS - informacni system pro napojare
===============================

Pointer

[*] Jirka <jnagy(zv)nh-trans(tec)cz> - 24.10.1999 12:51:32

Pokud mas definovany F jako File of Byte, tak Ti to do ukazatele nacte
jenom jeden bajt (ne cely integer). Pokud je to File of integer, tak
zase Seek(F, ukazatel) se Ti nastavi v souboru na "ukazatel"-ty
integer, ne byte - nemluve o tom, ze z takoveho souboru se blbe
nacitava text. Tzn. musis si sam osetrit nacteni ukazatele do integeru
pomoci jednotlivych bytu a nastaveni se na spravnou pozici pomoci
Seek.

Jirka

SQL a datum

[*] k.machac(zv)iol(tec)cz - 24.10.1999 12:55:46

> [...]
>xx.xx.xxxx. Nejak to ale nejde.
>
>SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>"24.11.1999"

Pracuji na programu, kde vyuzivam stejny SQL dotaz a funguje mi perfektne.
Databazi mam typu dBASE for Windows. Jestli nebude problem spis v Paradox.

Karel Machac
mailto:KMachac(zv)seznam(tec)cz
Webmaster http://web.iol(tec)cz/odpich

Pointer

[*] Pavel �im��ek - 24.10.1999 13:08:43

Tady mas priklad primo od Borlandu. Hlavne musis mit ten soubor otevreny
jako file of byte;

f: file of Byte;
size : Longint;
S: string;
y: integer;
begin
if OpenDialog1.Execute then begin
AssignFile(f, OpenDialog1.FileName);
Reset(f);
size := FileSize(f);
S := 'File size in bytes: ' + IntToStr(size);
y := 10;
Canvas.TextOut(5, y, S);
y := y + Canvas.TextHeight(S) + 5;
S := 'Seeking halfway into file...';
Canvas.TextOut(5, y, S);
y := y + Canvas.TextHeight(S) + 5;

Seek(f,size div 2);
S := 'Position is now ' + IntToStr(FilePos(f));
Canvas.TextOut(5, y, S);
CloseFile(f);

Od: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
Komu: 'delphi-l(zv)fwd(tec)cz' <delphi-l(zv)fwd(tec)cz>
Datum: 24. listopadu 1999 12:31
P�edm�t: RE: Pointer

>Ano znam, rekneme ze je to prvni byte v souboru. Nicmene toto mi nefunguje
>korektne:
>
>var
> ukazatel:Integer;
>AssignFile(F, soubor);
>reset(F);
>read(F,ukazatel);
>Seek(F,ukazatel);

Rozlisenie bitmapy

[*] Miroslav BARICA <barica(zv)mail.matador.sk> - 24.10.1999 13:18:31

nazdareg zas raz

no, mam takyto problem, potreboval by som zistit rozlisenie BMP suboru.
existuje nejaka vlastnost objektu TBitmap, resp. TPicture, ktora by mi
toto rozlisenie odovzdala? hladam, hladam a nic. samozrejme nie je
problem "rozobrat" ;) subor a zistit to priamo v jeho hlavicke, ale zda
sa mi to zbytocne takto na to ist ak existustuje nejaka rozumnejsia
cesta ako zistit rozlisenie. cez API, pripadne cert vie ako ;o). diky za
kazde nakopnutie...

baj, baj, KoNiK...

SQL a datum

[*] Mirek Junek <mjunek(zv)uo.fairnet(tec)cz> - 24.10.1999 13:18:12

Ahoj,
Mas to napsane dobre. Pokud ti to nefunguje, mas asi blbe nastaveny format
pro datum v BDE. Otevri si BDE administrator a nastav
Configuration | System | Formats |Date na hodnotu 1 (= dd.mm.yyyy) a
separator na '.' Pak by ti to melo fungovat.

Funguje to i v DBD, takze tam si muzes overit, zda to mas dobre nastaveno.

Pokud to nerozchodis, ozvi se. Ja jsem mel problemy pri pouzivani komponent
od InfoPower, kde to opravdu chtelo americky format datumu (mm/dd/yyyy).
Pak to lze udelat tak, ze misto datumu das parametr a do neho si v programu
pripravis ten hloupy americky format.

Mirek Junek

> [...]
| xx.xx.xxxx. Nejak to ale nejde.
|
| SELECT * FROM Doklad WHERE Datum>"24.11.1999"

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.10.1999 13:30:12

Ahoj,

jednou jsem s tim taky zapasil, a prisel jsem na to,
ze jedna ta unita, kde k te chybe dochazi neni nejak
v poradku. Nahradil jsem ji (jen tuto jednu) toutez
unitou ze starsi verze VGLib.
Kdybys me zabil, nevzpomenu si na jeji jmeno,
a moment, neni to vgcomobj ?

> P�i kompilaci VGlib 5.1 pro D3std bez update mi kompil�tor hl�s� v��e
> zm�n�nou chybu v souboru vgcomobj.pas.Zaj�malo by m� jestli je chyba v
> D3
> nebo VGlib.

PixelsPerInch

[*] Martin Pala <pala(zv)tuke.sk> - 24.10.1999 13:31:14

tlaciaren je podla manualu nastavena, skusal som tlacit napriklad z
EXCELU na nekonecny papier a ono je to vporiadku, tak co teraz ?

DBGrid a nastaveni properties v TCustomGridu

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 24.10.1999 13:42:32

> [...]
> begin
> with TXYDBGrid.Create(Self) do
> begin
> Align := alClient;
> Parent := Self;
> DataSource := DataSource1;
>
> MySetOptions;
>
> { TXYDBGrid }
>
> type
> TCustomGridHack = class(TCustomGrid);
>
> procedure TXYDBGrid.MySetOptions;
> begin
> with TCustomGridHack(Self) do
> Options := Options - [goVertLine, goHorzLine];

DBGrid a nastaveni properties v TCustomGridu

[*] Michal HAMPL <hampl(zv)GJS(tec)cz> - 24.10.1999 13:43:00

> [...]
> begin
> with TCustomGridHack(Self) do
> Options := Options - [goVertLine, goHorzLine];

[*] Petr Brant <p.brant(zv)samo(tec)cz> - 24.10.1999 13:50:34

Muzes pouzit treba komponentu THtmlViewer od D. Baldwina
(www.pbear.com), ktera umi nacitat HTML a na OnHotSpotClick muzes udelat
totalne cokoli. Jestli to chces pro nekomercni ucely, myslim, ze se da
pouzit i demoverze, ktera na rozdil od ostre verze pri zobrazovani
obrazku ukazuje dialog s upozornenim. Pokud nebudes mit obrazky, nemel
by byt problem. Ostra verze stoji $129.

> [...]

> ale nechci pouzit ActiveX komponenty
>
> Diky D.V.

Automaticke odeslani e-mailu pomoci MapiSendMail(

[*] Martin Koran <komar(zv)komar(tec)cz> - 24.10.1999 13:53:14

Ahoj,

> [...]
> v Delphi, ale
> ja potebuji poslat tuto zpravu rovnou a ne aby jsem musel

Musis nastavit parametr flFlags ve volani MapiSendMail

flFlags
[in] Bitmask of option flags. The following flags can be set:

MAPI_DIALOG
A dialog box should be displayed to prompt the user for recipients and other
sending options. When MAPI_DIALOG is not set, at least one recipient must be
specified.

MAPI_LOGON_UI
A dialog box should be displayed to prompt the user to log on if required.
When
the MAPI_LOGON_UI flag is not set, the client application does not display a
logon dialog box and returns an error value if the user is not logged on.
MAPISendMail ignores this flag if the lpszMessageID parameter is empty.

MAPI_NEW_SESSION
An attempt should be made to create a new session rather than acquire the
environment's shared session. If the MAPI_NEW_SESSION flag is not set,
MAPISendMail uses an existing shared session.

S pozdravem

Martin Koran

Martin Koran
KOMAR
Hilbertova 68
440 01 LOUNY

tel.: +420 (395) 65 40 19
fax: +420 (395) 65 53 85
hotline: +420 (602) 42 33 72

http://www.komar(tec)cz
mailto:komar(zv)komar(tec)cz

Vyhledani v seznamu typu Tlist nebo Array

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.1999 14:06:43

Heinisch Jiri wrote:

> [...]
> typu record;
> Respektive jaky Objekt na tento seznam pouzit . Tj. Tlist nebo Array ci neco

Pokud jsem to dobre pochopil, tak mas nejaky pole, ktery mas nekolikrat umisteny
v pameti a chces ziskat urcitej record, na zaklade jeho ID typu integer.

Je mnoho reseni. Obecne nejrychlejsi je vyhledavani pomoci binarniho stromu,
to vsak vyzaduje urcitou - stromovou strukturu dat. Ta struktura samozrejme nemusi
byt fyzicka, ale treba indexova.

Takze by v tomto pripade stacilo nekde vytvaret strom indexu - to je vsak celkem
slozita problematika, nebot aby se dospelo optimalnich vysledku, tak ten strom musi
byt vyvazeny a vyvazovat strom za behu neni sranda.

Pokud se tyce hledani nad neusporadanou mnozinou dat, je nasnade, ze tu lze
prohledavat pouze sekvencne.

=> pouziti vhodneho hledaciho algoritmu zavisi na dalsich okolnotech, zejmena pak na

mnozstvi dat, zda-li se budou data pridavat a mazat, zda-li vsechna
data budou v pameti a v neposledni rade na tom, zda-li nad danou mnozinou budes
opakovane hledat.

Stalo by za to uvazit, jestli ma smysl delat index.

Vasek Muchna

--
[...]

[*] Ing. Miroslav Ondrisek, BONNEL TECHNOLOGIE, s.r.o. <bonnel(zv)telecom(tec)cz> - 24.10.1999 14:15:57

Kdysi jsem nekde stahnul free komponentu Messenger (TMessenger) a mam
nad ni napsanych par programku, ktere spolu komunikuji pres drive
NetBEUI a nyni IPX/SPX. Je to free se zdrojem. Puvodne to bylo napsane
pro D3, pro D4 jsem si to kdysi nejak upravoval a funguje to dodnes. Da
se definovat nazev boxu, takze muzes mit pusteno vice programu a kazdy
ma svuj box. Jsou tam eventy OnNewLine, OnNewMemo, OnTimer, OnError,
OnUserListChange. Definuje na WinNT, ozvali se ?

/On

Instalace *.DPK

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.1999 14:38:20

> [...]

> Mate nekdo obdobnou zkusenost? Neni zadny vypis o chybach atd.
> DELPHI3 standart, ktere jinak funguji bez jakychkoli problemu.

ad 1) Co mas za OS, SP (sevrvice pack v NT 4 c. 5 je pekna na h...)
ad 2) Ta komponenta jde na jiny Delphi nainstalovat? Pri stabilite woken, zvlaste pak W9x by me
neprekvapilo, kdyby kvuli tomu Wokna ztuhly.

--
[...]

[*] V�clav Muchna <apscomp(zv)seznam(tec)cz> - 24.10.1999 14:40:50

Jan Fiala wrote:

> Proc se nepodivas na parametry funkce MAPISendMail. To jsi
> liny nahlednout i do helpu ?
> Vypust v parametrech funkce MAPI_DIALOG a ten se ti pak nezobrazi.

Pokud jsem dobre informovan, tak ale odeslana zprava zustane ve
slozce sent mail (nebo tak nejak - ja pouzivam Netscape). Ja osobne se
domnivam, ze je idealni pouzit komponentu od F. Piette:

http://sme.eunet.be/~vip107/smtpcli.zip

Nebudes litovat.

--
[...]

Jak "spustit" sablonu DOT v Delphi ??

[*] Tomas Andrasko <tomas.andrasko(zv)asei(tec)cz> - 24.10.1999 14:45:10

Vazeni,
uz jsem se na tento muj problem drive ventiloval, bohuzel jsem nedostal
"funkcni" odpoved.

Potrebuji z Delphi (4,5) "spustit" Word sablonu "*.dot" tak, aby mi Word
otevrel novy dokument nad touto sablonou, tak jak to udela Explorer.

Dostal jsem odpoved, necht se podivam do registry a udelam to tak, jak je to
tam. Snazil jsem se, lec bezvysledne. Pouzil jsem funkci "ShellExecute".
Nejsem zrovna zbehly v pouzivani API funkci, proto prosim nekoho, kdo to
umi, at mi napise kousek kodu, jak to provest. Budu velice potesen.
Potrebuji, aby to fungovalo pod Win95/98/NT.

Dekuji predem za odpoved.

Tomas Andrasko
A.S.E.I. spol. s r.o.
Ostrava

Okno StayOnTop

[*] Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz> - 24.10.1999 15:06:31

D4C/S, NT4+4

Ahojte,

mam jeden pro me zapeklitej problem, se kterym si nevim rady:

mam okno aplikace Form1
vytvorim nove okno Form2 dynamicky a zobrazim ho jako modal z formu Form1 (prekryje celou
obrazovku)
v udalosti Formcreate okna Form2 vytvorim Form3, ktery ma nastaveno StayOnTop, a zobrazim ho Show

No a problem je v tom, ze chci aby Form3 byl StayOnTop, ale on neni, tzn. kdyz kliknu na Form2, tak se
Form3 prekryje, coz ja nechci.

Nevite nekdo, co delam spatne?

Pavel K�ehula <pavel(zv)mas(tec)cz>
M&S spol. s r.o. Boskovice
------------------------------

Jak "spustit" sablonu DOT v Delphi ??

[*] Karel Vlcek <vlcekk(zv)hotmail(tec)com> - 24.10.1999 15:32:59

Ja to delam pres OLE

MyWord.New(sablona)

Pokud to chces zkusit pres OLE tak se pokusim nekde vyhrabat cele zdrojaky

Karel Vlcek
poskytovani software
vlcekk(zv)hotmail.com

> [...]
> umi, at mi napise kousek kodu, jak to provest. Budu velice potesen.
> Potrebuji, aby to fungovalo pod Win95/98/NT.

Slozenka

[*] Martin Porkert <tes(zv)pce(tec)cz> - 24.10.1999 15:42:26

Martin Babik wrote:

> Potrebuji tisknout na slozenky, neznate nekdo figl jak se trefit do tech
zatr
> acenych policek? Diky.

Ahoj,
dobra fligna je slozenku oskenovat, vlozit jako pozadi, nastavit jednotlive
pole
a odebrat z pozadi :-)

Cabasek Martin

Zjisteni IP adres pridelovanych DHCP serverem

[*] martin.falta(zv)obi(tec)cz - 24.10.1999 15:59:04

Ahoj,

nevite nekdo, jak by se dali programe zjistit IP adresy, ktere prideluje DHCP
server? Diky za kazde nakopnuti.
Mam D3 C/S, Win98

Martin

Jak "spustit" sablonu DOT v Delphi ??

[*] Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 24.10.1999 16:00:00

Zdar,

pred nedavnem jsem mel stejny problem, chtel jsem otevrit soubor .DOC nebo
.XLS v Delphi.
Kolega z konference mi poradil tohle, a jde to skvele:

ShellExecute(Handle, nil, 'C:\Program Files\Microsoft Office\Sablony\Dopisy
a faxy\Elegantn� dopis.dot', nil, nil,SW_SHOWNORMAL);

PS: Nezepomen do Uses pridat ShellAPI

Jindrich Nikodem

Implementace fronty

[*] Martin Tichacek <martin_t(zv)mrp(tec)cz> - 24.10.1999 16:11:15

> [...]
>
>Jeste bych upresnil pouziti tzv. kruhoveho pole. Staci indexy
>nezvysovat klasicky i:=Inc(i) ale i:=Inc(i) mod 200 (v pripade

hm. Pokud by to necemu nevadilo, tak nepouzivat tak nesikovne cislo , ale
radeji nejake kulate.... 2^n .. tedy 256, 512, 1024 ....
pak treba pro pole [0..255] by slo pouzit and 255 misto mod , coz je zase o
'neco' rychlejsi.... podle toho, jak casto se k tomu bude pristupovat.
(v zakaldu - AND je porovnani par bitu, mod je zbytek po celociselnem
deleni. )-:

V krajnim pripade(!) pokud pouzijes promennou BYTE , tak ta Ti pretece sama
prave na tech 255 :-) ...254, 255,0,1.... takze by pak stacilo tu
promennou mit jako byte :-) a konec pole Te netlaci.... jek nad 255 tak pri
dekrementaci pod 0. :-)))
nebo (teda - v 16bitu) je promenna WORD (16bit bez znamenka) pretece u 65535

Mti.

Jak "spustit" sablonu DOT v Delphi ??

[*] Mal� Dobromil <dodo(zv)rak.pr.ds.mfcr(tec)cz> - 24.10.1999 16:24:15

ShellExecute
(Handle_okna_ktery_to_spousti, //bud treba hInstance, nebo jen nil
Operace_se_souborem, //Open, Print, nil=Open
Jmeno_souboru, //Co se ma spustit
Parametry, //no comment
Adresar_kde_to_je, // - || -
Jak_zobrazit) // SW_NORMAL, SW_HIDE, ...

Prvni a posledni parametr je integer, ostatni jsou PChar.
Nezapomen na
uses ShellAPI;

> [...]
> A.S.E.I. spol. s r.o.
> Ostrava

Zjisteni IP adres pridelovanych DHCP serverem

[*] Miroslav Mares <sm(zv)sct(tec)cz> - 24.10.1999 17:05:30

Neslo by to pomoci teto funkce WSocket.LocalIPList??
Mela by vratit seznam IP adres daneho pocitace.

> nevite nekdo, jak by se dali programe zjistit IP adresy, ktere prideluje
> [...]

[*] Roman Fiser <rfiser(zv)leknet(tec)cz> - 24.10.1999 17:21:57

> Potrebuji z Delphi (4,5) "spustit" Word sablonu "*.dot" tak, aby mi Word
> otevrel novy dokument nad touto sablonou, tak jak to udela Explorer.

Treba takhle:

ShellExecute(handle,Pchar('open'),Pchar('Sablona.dot'),nil,nil,SW_SHOWNORMAL);

do uses este musis pridat ShellApi

S pozdravem,

Roman Fiser,
NG Soft

Jak "spustit" sablonu DOT v Delphi ??

[*] Iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 24.10.1999 17:30:55

Zdravim

robil niekto tu s HTTP komponentou od F.Pietteho a COOKIES ???
Skusam vselico, ale neviem, ako sa s cookies robi.

iko
iko(zv)kamarad(tec)cz

Zprava po siti

[*] Josef Koke� <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 24.10.1999 18:35:53

Kdybys to nekam posilal anebo daval na nejaky FTP, tak bych taky moc prosil
o adresu. Je to velice zajimave. Diky.
JK